Aktuelno

Petak, 01.03.2024.

10:30

Rat sniženjima: Toyota predvodi, "skoro pa džabe" daju najnapredniji model

Izvor: B92

Rat sniženjima: Toyota predvodi, "skoro pa džabe" daju najnapredniji model IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

34 Komentari

Sortiraj po:

Druga strana, drugi put (nova i bolja)

pre 3 meseca

@mandarina - nisam shvatio tvoj prvi komentar, izvini.

@Veliki brat - nije tako, a probaću da ti objasnim zašto. Evo da uzmemo tvoj primer, sa svim parametrima kako si definisao. Zamisli komšija nije kreditno sposoban, a ti jesi. Dogovorite se da ti kupiš autombil na kredit, a da ti on mesečno isplaćuje rentu. Nakon godinu dana padne cena za pola, i on može sada da kupi taj isti automobil na kredit (za tu svotu je kreditno sposoban), jer mi je to duplo jeftinije nego da tebi plaća rentu. Alternativa - drugi komšija mu sada ponudi taj isti automobil za duplo nižu rentu. Ti i on se onda dogovorite da tebi plaća duplo manje; ali, ti i dalje plaćaš kredit na punu svotu. I kako to ne utiče tvoje finansije, kao što ti tvrdiš? Razumeš kako to remeti poslovanje rent-a-car agencija recimo? Usput, i kod nas postoje MRS pa možeš sve da vodiš po realnoj vrednosti.

Mandarina

pre 3 meseca

@ Mandarina - bio pre neki dan članak o problemu velikih kupaca sa padom cene električnih automobila. Nije tu problem komšija i budžet pojedinca - proizvođače previše ne brinu mali - problem su flotni kupci, od kojih proizvođači uglavnom žive. Zamisli kupiš flotu od 500-1000 ovakvih automobila, koje tretiraš kao osnovno sredstvo. ...

Nista od toga nije sporno. Zato i nisam ulazio u tu polemiku. Jedino sto je poremeceno jeste to sto ovog dole komentatora od svega najvise boli ako bi komsija bolje prosao u kupovini autombila. To je stvarno za FUJ. Ogavan baljkanski mentalitet sa dna kace. Nikad necu mrzeti nekog ko nesto uspe. Moje je da zelim da ja uspem. A ovaj dole lik, mi izaziva gnusanje. A zamisli kakve su mu misli koje krije, kada ovo javno kaze. Dno dna. Nema te: Amerike, Vatikana, Nemacke, reptila, i sta ti znam cega, pored takvih baljkanskih necro mozgova.

Veliki brat

pre 3 meseca

(Druga slika, 2. mart 2024 02:00)

To što si naveo može biti problem samo u "knjigovodstvu", koji nije nerešiv, mada sa našom administracijom može da bude, jer se ne gleda tržišna cena, već to koliko je nešto plaćeno i potom amotrtizacija iz godine u godinu po tačno određenoj dinamici.

Međutim, nisi u pravu da firma gubi na vrednosti.
Uzmi da nova vozila kupuju na kredit. Da cene nisu pale, morali bi 50% cene da finansiraju od kredita, a drugih 50% od prodatih polovnih primeraka.
Kako su cene pale 50%, oni će 50% te niže cene pokriti prodajom polovnih primeraka, a drugih 50% te niže cene će pokriti kreditom. U ovom slučaju kredit iznosi tek 25% one više cene, po kojoj su platili automobile 3 godine ranije.

Suma sumarum, firmi je isplativije da padnu cene, a i fizičkom licu koje ima samo jedan auto je isplativije: kupio si EV za 100.000 evra, planirao nakon 3 godine da ga prodaš za 50.000 i ponovo doplatiš 50.000 evra za nov. Međutim, cene se prepolovile, ti možeš polovan da prodaš za 25.000 evra, ali zato ti za nov treba doplata od samo 25.000 evra umesto gore pomenutih 50.000.

cosmo

pre 3 meseca

@EZeljko brate nije Hidrogen nego Vodonik
Ali si upravu za ostalo
(Waskez93, 02. mart 2024 11:37)

Vjerujem da je nenamjerna greška, zbog drugačije engleske i srpskohrvatske terminologije. Hidrogen, u našem jeziku je postao svojevrstan (neispravan) eponim i označava vodonik-peroksid, a ne čisti vodonik/vodik (kao što je džip postao eponim za svaki SUV, a ne samo brend Jeep).

Poz iz Tamnog

heisenberg

pre 3 meseca

@EZeljko brate nije Hidrogen nego Vodonik
Ali si upravu za ostalo
(Waskez93, 2. mart 2024 11:37)

dajte ovom coveku 100 litara najboljeg vina :D

i daj stavite smajlije da mozemo da se smejemo ovakvim objavama :D

radijator

pre 3 meseca

Inače volim svoju sadašnju Toyotu (Korola 2015. godište), da je polako ne grize zub vremena vozio bih je večno.
(Dax, 01. mart 2024 15:48)

Kakav je to zub vremena grize?
Zar moćna Toyota posle nepunih 9 godina pokazuje ozbiljne znakove habanja?

Druga slika

pre 3 meseca

@ Mandarina - bio pre neki dan članak o problemu velikih kupaca sa padom cene električnih automobila. Nije tu problem komšija i budžet pojedinca - proizvođače previše ne brinu mali - problem su flotni kupci, od kojih proizvođači uglavnom žive. Zamisli kupiš flotu od 500-1000 ovakvih automobila, koje tretiraš kao osnovno sredstvo. Planski uđeš u kalkulaciju, da godišnje na automobilu gubiš u prvoj godini 25%, pa potom po 10%, a planiraš da nakon tri godine korišćenja / rentiranja prodaš tu flotu za 50% cene. U kalkulaciju rente / troška upotrebe ulaziš sa tih 50% amortizacije i tako formiraš mesečne i godišnje troškove / rentu. Onda npr. Toyota skine cenu novog za 50%, pa tvoja polovna flota odjednom vredi 25% cene koju si platio. To na 500-1000 automobila pravi solidan minus u poslovanju, pa čak i da računaš da ćeš novu istu takvu kupiti 50% jeftinije za naredni period. Tu je problem drastičnog skidanja cene. Naravno, mi mali se radujemo tome, ali skidanje cena ima i tu drugu stranu.

Kum Žoržo

pre 3 meseca

Koliko proizvođači automobila zarađuju kada su ovaj model jednoktatno pojeftinili za skoro 30,000$ i još imaju zaradu.
(Si, 01. mart 2024 19:58)

Nemaju zaradu, svesno prodaju sa gubitkom da bi se otarasili zaliha automobila kojeg niko ne kupuje. Živim u Americi i video sam na putevima od našeg jugića i fiće do Bugatija ali još ne vidoh niti jednu Tojotu Mirai. Možda će se sad stanje promeniti.

Zok1

pre 3 meseca

(EZeljko, 1. mart 2024 17:57) Odličan komentar. Nisam znao za Vankuver, ali ne iznenađuje me. Američka prodaja (manje od 3000 godišnje) je uglavnom ograničena na Kaliforniju.
Tojota ovaj automobil prodaje već skoro 10 godina, ali mislim da cena nije osnovni razlog za neuspeh na tržištu. Broj stanica za punjenje je i dalje izuzetno mali, nisam siguran da bi mogli da dođete uz obalu Pacifika, od Kalifornije do Kanade. Drugi problem je da je cena vodonika, koja je jako visoka, ako nekoga interesuje, evo teksta o tome: https://insideevs.com/features/701062/toyota-mirai-buying-hydrogen-cost/. U Kaliforniji je vožnja na vodonik 3 puta skuplja od vožnje na benzin, a 10-12 puta skuplja od vožnje na struju. Tojota je u Kaliforniji u jednom trenutku delila kartice za vodonik u vrednosti od 15 hiljada dolara, ali ni to nije pomoglo, to je pokrivalo 30 hiljada milja (48 hiljada km) vožnje. Ovaj potez sa obaranjem cene je verovatno bolji, jer obara početnu cenu. Međutim, ne verujem da će im puno pomoći kada je prodaja u pitanju. Inače, Tojota Mirai se kvalifikuje za subvencije kao i električni automobili.

Mandarina

pre 3 meseca

platis 67 a posle par meseci dodje komsija i kaze ti da je platio 27. da li bi neko nakon toga kupio toyotu?
(srb, 1. mart 2024 14:17)

Klasicno baljkansko razmisljanje: "Da komsiji crkne krava". Dno dna. Sta ti imas sa komsijskom kravom odnosno sa njegovim automobilom. Ispricaj to psihijatru, da ti on to razlozi i ukaze na patoloske greske.

EZeljko

pre 3 meseca

Hidrogena nema a kad ce ga biti...neznamo.
Ovaj se auto kupuje na Lizing samo (Mozda tu gresim) u kaliforniji i Vankuveru. Tamo ima Hidrogena za kupiti i skuplje ga je voziti od obicnog benzinca, 1kg hidrogena je $33.48/kg. Mirai ima 5kg tank, to je $167.4 (USA$) po tanku za 657km autonomije. to je $25.41/100km a litar je $1.26 sto je kao da trosi 20L/100km. Toliko o tome.
Istina je da Toyota daje besplatnih $1,000 za gorivo ali opet to ne znaci mnogo. Zakljucak je da je sve to dalko od upotrebe sve dok se ne pocne sa masovnom proizvodnjom i prodajom hidrogena u svetu a toga nece biti dok god postoje velike Naftne kompanije koje kontrolisu politiku.

Tesla

pre 3 meseca

(achtwn, 1. mart 2024 14:49)

Hidrogen je najčešći element u univerzumu. I ta jedna rečenica obesmišljuje u celosti tu glupost koju si napisao. To što su u tvojoj zemlji u kojoj sad živiš odustali od toga, uopšte ne znači da to nije gorivo i pogon budućnosti, naprotiv, to samo pokazuje koliko je sve tamo licemerno i lažno i podređeno potrebama i željama velikih korporacija (privatnog sektora).

jeftinije.

pre 3 meseca

...Da bi se kg hidrogena proizveo treba 55kwh el energije...
(achtwn, 01. mart 2024 14:49)

Zbog ovako visoke cene proizvodnje vodonika el. energijom,
vodonik se tako ne proizvodi
vec ekstrakcijom iz nafte, mnogo

Гиле

pre 3 meseca

I sa ovom cenom imaju zaradu.

Sad razmislite koliko prosečan automobil zaista košta a koliko ljudi plaćaju za isti...
(Kikiriki mozgovi, 01. mart 2024 14:16)
У опште то не мора да значи. Може да иде на популарисање модела, да крену и пумпе да се праве ако има више возила, јер лако може да им се деси да угасе целу линију. Ово спуштање цена им је боље од улагања у маркетинг. Повећање серије такође спушта производну цену аутомобилу, али и ту треба знати тачну математику. А најгоре је ако ти продаја стоји а имаш на лагеру пуно кола.

Budo

pre 3 meseca

Nisu dodali u tekstu da je vodonik daleko skuplji od benzina po predjenom km i da ima vrlo malo mesta na kojima se moze napuniti. Ne cudi da je traznja skoro nepostojeca i pored dosadasnjih popusta, onda kao jos da spuste cenu. Nejasno mi zasto uopste i prave takvo vozilo kad ga niko nece

Šta kanal, ma metro do Soluna

pre 3 meseca

"Neka skinu cenu Yarisa Cross u hibridnoj varijanti na prihvatljivih 15-16 hiljada evra sa osnovnom opremom i odmah ga pazarim"

Pošalji zahtev u Japan, brzo rešavaju. Meni su ubacili i gratis patosnice!

Garri Garrincha

pre 3 meseca

Još samo da se i kod nas "nastavi taj trend", pa da počnu da "režu" cene... Novi CHR, početna cena 33990, pa ide sve do 49990... Mašala!!!

Dax

pre 3 meseca

Neka skinu cenu Yarisa Cross u hibridnoj varijanti na prihvatljivih 15-16 hiljada evra sa osnovnom opremom i odmah ga pazarim, to je ono što nama treba sada i ovde u Srbiji. Mirai je u Evropi papreno skup i nemam gde da ga punim tako da mi ništa ne znači ovo njihovo pojeftinjenje u Americi to mački o rep mogu da okače... Inače volim svoju sadašnju Toyotu (Korola 2015. godište), da je polako ne grize zub vremena vozio bih je večno.

kognitivna disonanca

pre 3 meseca

27k$ je izuzeto povoljna cena za vozilo vrhunske tehnologije.
Ekoloski 128%, s autonomijom od 1kkm, sa Tojota kvalitetom i pouzdanoscu... ma idi...
I jos kada bi punjackih stanica za vodonik bilo (što javnih, što kućnih), Mirai bi bio svetski bum.
(peksimit, 01. mart 2024 14:15)

Ma idi!? Gorive ćelije traju tri miliona kilometara, a kad se pokvare, mogu da se oprave za džaba na svakom ćošku. A tek vodonik... Ima ga na svakoj drugoj pumpi u Srbiji, Bugarskoj, Severnoj Makedoniji, Crnoj Gori, Grčkoj, a u BiH i Hrvatskoj može da se kupi i u supermarketima.

cosmo

pre 3 meseca

Moraće još da ga spuste pošto to ruglo niko živ ne bi kupio
(realan, 01. mart 2024 14:33)

Na slici je Mirai prve generacije, jeste ruglo.

Mirai druge generacije je jako dobrih proporcija i dizajna, elegantan fastback.

Poz iz Tamnog

hm

pre 3 meseca

platis 67 a posle par meseci dodje komsija i kaze ti da je platio 27. da li bi neko nakon toga kupio toyotu?
(srb)

Verovatno si tekst pročitao na preskoke, pa ti je promaklo da je i do sada važio popust od 30.000 (istina, za model pre "fejslifta"), tako da je i "komšija" mogao da pazari za 37.000., umesto za 67.000.

achtwn

pre 3 meseca

Toyota mirai ide 78 milja na 1kg hidrgoena. Da bi se taj kg hidrogrn proizveo treba 55kwh el energije plus troskovi prevoza i storniranja. Jedna hidrogen stanica kosta $5M da se izgradi. Par napravljwnih u Norveskoj su napustene.

peksimit

pre 3 meseca

27k$ je izuzeto povoljna cena za vozilo vrhunske tehnologije.
Ekoloski 128%, s autonomijom od 1kkm, sa Tojota kvalitetom i pouzdanoscu... ma idi...
I jos kada bi punjackih stanica za vodonik bilo (što javnih, što kućnih), Mirai bi bio svetski bum.

peksimit

pre 3 meseca

27k$ je izuzeto povoljna cena za vozilo vrhunske tehnologije.
Ekoloski 128%, s autonomijom od 1kkm, sa Tojota kvalitetom i pouzdanoscu... ma idi...
I jos kada bi punjackih stanica za vodonik bilo (što javnih, što kućnih), Mirai bi bio svetski bum.

Dax

pre 3 meseca

Neka skinu cenu Yarisa Cross u hibridnoj varijanti na prihvatljivih 15-16 hiljada evra sa osnovnom opremom i odmah ga pazarim, to je ono što nama treba sada i ovde u Srbiji. Mirai je u Evropi papreno skup i nemam gde da ga punim tako da mi ništa ne znači ovo njihovo pojeftinjenje u Americi to mački o rep mogu da okače... Inače volim svoju sadašnju Toyotu (Korola 2015. godište), da je polako ne grize zub vremena vozio bih je večno.

Šta kanal, ma metro do Soluna

pre 3 meseca

"Neka skinu cenu Yarisa Cross u hibridnoj varijanti na prihvatljivih 15-16 hiljada evra sa osnovnom opremom i odmah ga pazarim"

Pošalji zahtev u Japan, brzo rešavaju. Meni su ubacili i gratis patosnice!

cosmo

pre 3 meseca

Moraće još da ga spuste pošto to ruglo niko živ ne bi kupio
(realan, 01. mart 2024 14:33)

Na slici je Mirai prve generacije, jeste ruglo.

Mirai druge generacije je jako dobrih proporcija i dizajna, elegantan fastback.

Poz iz Tamnog

EZeljko

pre 3 meseca

Hidrogena nema a kad ce ga biti...neznamo.
Ovaj se auto kupuje na Lizing samo (Mozda tu gresim) u kaliforniji i Vankuveru. Tamo ima Hidrogena za kupiti i skuplje ga je voziti od obicnog benzinca, 1kg hidrogena je $33.48/kg. Mirai ima 5kg tank, to je $167.4 (USA$) po tanku za 657km autonomije. to je $25.41/100km a litar je $1.26 sto je kao da trosi 20L/100km. Toliko o tome.
Istina je da Toyota daje besplatnih $1,000 za gorivo ali opet to ne znaci mnogo. Zakljucak je da je sve to dalko od upotrebe sve dok se ne pocne sa masovnom proizvodnjom i prodajom hidrogena u svetu a toga nece biti dok god postoje velike Naftne kompanije koje kontrolisu politiku.

hm

pre 3 meseca

platis 67 a posle par meseci dodje komsija i kaze ti da je platio 27. da li bi neko nakon toga kupio toyotu?
(srb)

Verovatno si tekst pročitao na preskoke, pa ti je promaklo da je i do sada važio popust od 30.000 (istina, za model pre "fejslifta"), tako da je i "komšija" mogao da pazari za 37.000., umesto za 67.000.

achtwn

pre 3 meseca

Toyota mirai ide 78 milja na 1kg hidrgoena. Da bi se taj kg hidrogrn proizveo treba 55kwh el energije plus troskovi prevoza i storniranja. Jedna hidrogen stanica kosta $5M da se izgradi. Par napravljwnih u Norveskoj su napustene.

Garri Garrincha

pre 3 meseca

Još samo da se i kod nas "nastavi taj trend", pa da počnu da "režu" cene... Novi CHR, početna cena 33990, pa ide sve do 49990... Mašala!!!

Budo

pre 3 meseca

Nisu dodali u tekstu da je vodonik daleko skuplji od benzina po predjenom km i da ima vrlo malo mesta na kojima se moze napuniti. Ne cudi da je traznja skoro nepostojeca i pored dosadasnjih popusta, onda kao jos da spuste cenu. Nejasno mi zasto uopste i prave takvo vozilo kad ga niko nece

Гиле

pre 3 meseca

I sa ovom cenom imaju zaradu.

Sad razmislite koliko prosečan automobil zaista košta a koliko ljudi plaćaju za isti...
(Kikiriki mozgovi, 01. mart 2024 14:16)
У опште то не мора да значи. Може да иде на популарисање модела, да крену и пумпе да се праве ако има више возила, јер лако може да им се деси да угасе целу линију. Ово спуштање цена им је боље од улагања у маркетинг. Повећање серије такође спушта производну цену аутомобилу, али и ту треба знати тачну математику. А најгоре је ако ти продаја стоји а имаш на лагеру пуно кола.

Tesla

pre 3 meseca

(achtwn, 1. mart 2024 14:49)

Hidrogen je najčešći element u univerzumu. I ta jedna rečenica obesmišljuje u celosti tu glupost koju si napisao. To što su u tvojoj zemlji u kojoj sad živiš odustali od toga, uopšte ne znači da to nije gorivo i pogon budućnosti, naprotiv, to samo pokazuje koliko je sve tamo licemerno i lažno i podređeno potrebama i željama velikih korporacija (privatnog sektora).

kognitivna disonanca

pre 3 meseca

27k$ je izuzeto povoljna cena za vozilo vrhunske tehnologije.
Ekoloski 128%, s autonomijom od 1kkm, sa Tojota kvalitetom i pouzdanoscu... ma idi...
I jos kada bi punjackih stanica za vodonik bilo (što javnih, što kućnih), Mirai bi bio svetski bum.
(peksimit, 01. mart 2024 14:15)

Ma idi!? Gorive ćelije traju tri miliona kilometara, a kad se pokvare, mogu da se oprave za džaba na svakom ćošku. A tek vodonik... Ima ga na svakoj drugoj pumpi u Srbiji, Bugarskoj, Severnoj Makedoniji, Crnoj Gori, Grčkoj, a u BiH i Hrvatskoj može da se kupi i u supermarketima.

Mandarina

pre 3 meseca

platis 67 a posle par meseci dodje komsija i kaze ti da je platio 27. da li bi neko nakon toga kupio toyotu?
(srb, 1. mart 2024 14:17)

Klasicno baljkansko razmisljanje: "Da komsiji crkne krava". Dno dna. Sta ti imas sa komsijskom kravom odnosno sa njegovim automobilom. Ispricaj to psihijatru, da ti on to razlozi i ukaze na patoloske greske.

Kum Žoržo

pre 3 meseca

Koliko proizvođači automobila zarađuju kada su ovaj model jednoktatno pojeftinili za skoro 30,000$ i još imaju zaradu.
(Si, 01. mart 2024 19:58)

Nemaju zaradu, svesno prodaju sa gubitkom da bi se otarasili zaliha automobila kojeg niko ne kupuje. Živim u Americi i video sam na putevima od našeg jugića i fiće do Bugatija ali još ne vidoh niti jednu Tojotu Mirai. Možda će se sad stanje promeniti.

jeftinije.

pre 3 meseca

...Da bi se kg hidrogena proizveo treba 55kwh el energije...
(achtwn, 01. mart 2024 14:49)

Zbog ovako visoke cene proizvodnje vodonika el. energijom,
vodonik se tako ne proizvodi
vec ekstrakcijom iz nafte, mnogo

Zok1

pre 3 meseca

(EZeljko, 1. mart 2024 17:57) Odličan komentar. Nisam znao za Vankuver, ali ne iznenađuje me. Američka prodaja (manje od 3000 godišnje) je uglavnom ograničena na Kaliforniju.
Tojota ovaj automobil prodaje već skoro 10 godina, ali mislim da cena nije osnovni razlog za neuspeh na tržištu. Broj stanica za punjenje je i dalje izuzetno mali, nisam siguran da bi mogli da dođete uz obalu Pacifika, od Kalifornije do Kanade. Drugi problem je da je cena vodonika, koja je jako visoka, ako nekoga interesuje, evo teksta o tome: https://insideevs.com/features/701062/toyota-mirai-buying-hydrogen-cost/. U Kaliforniji je vožnja na vodonik 3 puta skuplja od vožnje na benzin, a 10-12 puta skuplja od vožnje na struju. Tojota je u Kaliforniji u jednom trenutku delila kartice za vodonik u vrednosti od 15 hiljada dolara, ali ni to nije pomoglo, to je pokrivalo 30 hiljada milja (48 hiljada km) vožnje. Ovaj potez sa obaranjem cene je verovatno bolji, jer obara početnu cenu. Međutim, ne verujem da će im puno pomoći kada je prodaja u pitanju. Inače, Tojota Mirai se kvalifikuje za subvencije kao i električni automobili.

Druga slika

pre 3 meseca

@ Mandarina - bio pre neki dan članak o problemu velikih kupaca sa padom cene električnih automobila. Nije tu problem komšija i budžet pojedinca - proizvođače previše ne brinu mali - problem su flotni kupci, od kojih proizvođači uglavnom žive. Zamisli kupiš flotu od 500-1000 ovakvih automobila, koje tretiraš kao osnovno sredstvo. Planski uđeš u kalkulaciju, da godišnje na automobilu gubiš u prvoj godini 25%, pa potom po 10%, a planiraš da nakon tri godine korišćenja / rentiranja prodaš tu flotu za 50% cene. U kalkulaciju rente / troška upotrebe ulaziš sa tih 50% amortizacije i tako formiraš mesečne i godišnje troškove / rentu. Onda npr. Toyota skine cenu novog za 50%, pa tvoja polovna flota odjednom vredi 25% cene koju si platio. To na 500-1000 automobila pravi solidan minus u poslovanju, pa čak i da računaš da ćeš novu istu takvu kupiti 50% jeftinije za naredni period. Tu je problem drastičnog skidanja cene. Naravno, mi mali se radujemo tome, ali skidanje cena ima i tu drugu stranu.

cosmo

pre 3 meseca

@EZeljko brate nije Hidrogen nego Vodonik
Ali si upravu za ostalo
(Waskez93, 02. mart 2024 11:37)

Vjerujem da je nenamjerna greška, zbog drugačije engleske i srpskohrvatske terminologije. Hidrogen, u našem jeziku je postao svojevrstan (neispravan) eponim i označava vodonik-peroksid, a ne čisti vodonik/vodik (kao što je džip postao eponim za svaki SUV, a ne samo brend Jeep).

Poz iz Tamnog

heisenberg

pre 3 meseca

@EZeljko brate nije Hidrogen nego Vodonik
Ali si upravu za ostalo
(Waskez93, 2. mart 2024 11:37)

dajte ovom coveku 100 litara najboljeg vina :D

i daj stavite smajlije da mozemo da se smejemo ovakvim objavama :D

Mandarina

pre 3 meseca

@ Mandarina - bio pre neki dan članak o problemu velikih kupaca sa padom cene električnih automobila. Nije tu problem komšija i budžet pojedinca - proizvođače previše ne brinu mali - problem su flotni kupci, od kojih proizvođači uglavnom žive. Zamisli kupiš flotu od 500-1000 ovakvih automobila, koje tretiraš kao osnovno sredstvo. ...

Nista od toga nije sporno. Zato i nisam ulazio u tu polemiku. Jedino sto je poremeceno jeste to sto ovog dole komentatora od svega najvise boli ako bi komsija bolje prosao u kupovini autombila. To je stvarno za FUJ. Ogavan baljkanski mentalitet sa dna kace. Nikad necu mrzeti nekog ko nesto uspe. Moje je da zelim da ja uspem. A ovaj dole lik, mi izaziva gnusanje. A zamisli kakve su mu misli koje krije, kada ovo javno kaze. Dno dna. Nema te: Amerike, Vatikana, Nemacke, reptila, i sta ti znam cega, pored takvih baljkanskih necro mozgova.

radijator

pre 3 meseca

Inače volim svoju sadašnju Toyotu (Korola 2015. godište), da je polako ne grize zub vremena vozio bih je večno.
(Dax, 01. mart 2024 15:48)

Kakav je to zub vremena grize?
Zar moćna Toyota posle nepunih 9 godina pokazuje ozbiljne znakove habanja?

Veliki brat

pre 3 meseca

(Druga slika, 2. mart 2024 02:00)

To što si naveo može biti problem samo u "knjigovodstvu", koji nije nerešiv, mada sa našom administracijom može da bude, jer se ne gleda tržišna cena, već to koliko je nešto plaćeno i potom amotrtizacija iz godine u godinu po tačno određenoj dinamici.

Međutim, nisi u pravu da firma gubi na vrednosti.
Uzmi da nova vozila kupuju na kredit. Da cene nisu pale, morali bi 50% cene da finansiraju od kredita, a drugih 50% od prodatih polovnih primeraka.
Kako su cene pale 50%, oni će 50% te niže cene pokriti prodajom polovnih primeraka, a drugih 50% te niže cene će pokriti kreditom. U ovom slučaju kredit iznosi tek 25% one više cene, po kojoj su platili automobile 3 godine ranije.

Suma sumarum, firmi je isplativije da padnu cene, a i fizičkom licu koje ima samo jedan auto je isplativije: kupio si EV za 100.000 evra, planirao nakon 3 godine da ga prodaš za 50.000 i ponovo doplatiš 50.000 evra za nov. Međutim, cene se prepolovile, ti možeš polovan da prodaš za 25.000 evra, ali zato ti za nov treba doplata od samo 25.000 evra umesto gore pomenutih 50.000.

Druga strana, drugi put (nova i bolja)

pre 3 meseca

@mandarina - nisam shvatio tvoj prvi komentar, izvini.

@Veliki brat - nije tako, a probaću da ti objasnim zašto. Evo da uzmemo tvoj primer, sa svim parametrima kako si definisao. Zamisli komšija nije kreditno sposoban, a ti jesi. Dogovorite se da ti kupiš autombil na kredit, a da ti on mesečno isplaćuje rentu. Nakon godinu dana padne cena za pola, i on može sada da kupi taj isti automobil na kredit (za tu svotu je kreditno sposoban), jer mi je to duplo jeftinije nego da tebi plaća rentu. Alternativa - drugi komšija mu sada ponudi taj isti automobil za duplo nižu rentu. Ti i on se onda dogovorite da tebi plaća duplo manje; ali, ti i dalje plaćaš kredit na punu svotu. I kako to ne utiče tvoje finansije, kao što ti tvrdiš? Razumeš kako to remeti poslovanje rent-a-car agencija recimo? Usput, i kod nas postoje MRS pa možeš sve da vodiš po realnoj vrednosti.

Mandarina

pre 3 meseca

platis 67 a posle par meseci dodje komsija i kaze ti da je platio 27. da li bi neko nakon toga kupio toyotu?
(srb, 1. mart 2024 14:17)

Klasicno baljkansko razmisljanje: "Da komsiji crkne krava". Dno dna. Sta ti imas sa komsijskom kravom odnosno sa njegovim automobilom. Ispricaj to psihijatru, da ti on to razlozi i ukaze na patoloske greske.

Dax

pre 3 meseca

Neka skinu cenu Yarisa Cross u hibridnoj varijanti na prihvatljivih 15-16 hiljada evra sa osnovnom opremom i odmah ga pazarim, to je ono što nama treba sada i ovde u Srbiji. Mirai je u Evropi papreno skup i nemam gde da ga punim tako da mi ništa ne znači ovo njihovo pojeftinjenje u Americi to mački o rep mogu da okače... Inače volim svoju sadašnju Toyotu (Korola 2015. godište), da je polako ne grize zub vremena vozio bih je večno.

Tesla

pre 3 meseca

(achtwn, 1. mart 2024 14:49)

Hidrogen je najčešći element u univerzumu. I ta jedna rečenica obesmišljuje u celosti tu glupost koju si napisao. To što su u tvojoj zemlji u kojoj sad živiš odustali od toga, uopšte ne znači da to nije gorivo i pogon budućnosti, naprotiv, to samo pokazuje koliko je sve tamo licemerno i lažno i podređeno potrebama i željama velikih korporacija (privatnog sektora).

achtwn

pre 3 meseca

Toyota mirai ide 78 milja na 1kg hidrgoena. Da bi se taj kg hidrogrn proizveo treba 55kwh el energije plus troskovi prevoza i storniranja. Jedna hidrogen stanica kosta $5M da se izgradi. Par napravljwnih u Norveskoj su napustene.

cosmo

pre 3 meseca

Moraće još da ga spuste pošto to ruglo niko živ ne bi kupio
(realan, 01. mart 2024 14:33)

Na slici je Mirai prve generacije, jeste ruglo.

Mirai druge generacije je jako dobrih proporcija i dizajna, elegantan fastback.

Poz iz Tamnog

kognitivna disonanca

pre 3 meseca

27k$ je izuzeto povoljna cena za vozilo vrhunske tehnologije.
Ekoloski 128%, s autonomijom od 1kkm, sa Tojota kvalitetom i pouzdanoscu... ma idi...
I jos kada bi punjackih stanica za vodonik bilo (što javnih, što kućnih), Mirai bi bio svetski bum.
(peksimit, 01. mart 2024 14:15)

Ma idi!? Gorive ćelije traju tri miliona kilometara, a kad se pokvare, mogu da se oprave za džaba na svakom ćošku. A tek vodonik... Ima ga na svakoj drugoj pumpi u Srbiji, Bugarskoj, Severnoj Makedoniji, Crnoj Gori, Grčkoj, a u BiH i Hrvatskoj može da se kupi i u supermarketima.

hm

pre 3 meseca

platis 67 a posle par meseci dodje komsija i kaze ti da je platio 27. da li bi neko nakon toga kupio toyotu?
(srb)

Verovatno si tekst pročitao na preskoke, pa ti je promaklo da je i do sada važio popust od 30.000 (istina, za model pre "fejslifta"), tako da je i "komšija" mogao da pazari za 37.000., umesto za 67.000.

Šta kanal, ma metro do Soluna

pre 3 meseca

"Neka skinu cenu Yarisa Cross u hibridnoj varijanti na prihvatljivih 15-16 hiljada evra sa osnovnom opremom i odmah ga pazarim"

Pošalji zahtev u Japan, brzo rešavaju. Meni su ubacili i gratis patosnice!

peksimit

pre 3 meseca

27k$ je izuzeto povoljna cena za vozilo vrhunske tehnologije.
Ekoloski 128%, s autonomijom od 1kkm, sa Tojota kvalitetom i pouzdanoscu... ma idi...
I jos kada bi punjackih stanica za vodonik bilo (što javnih, što kućnih), Mirai bi bio svetski bum.

Druga slika

pre 3 meseca

@ Mandarina - bio pre neki dan članak o problemu velikih kupaca sa padom cene električnih automobila. Nije tu problem komšija i budžet pojedinca - proizvođače previše ne brinu mali - problem su flotni kupci, od kojih proizvođači uglavnom žive. Zamisli kupiš flotu od 500-1000 ovakvih automobila, koje tretiraš kao osnovno sredstvo. Planski uđeš u kalkulaciju, da godišnje na automobilu gubiš u prvoj godini 25%, pa potom po 10%, a planiraš da nakon tri godine korišćenja / rentiranja prodaš tu flotu za 50% cene. U kalkulaciju rente / troška upotrebe ulaziš sa tih 50% amortizacije i tako formiraš mesečne i godišnje troškove / rentu. Onda npr. Toyota skine cenu novog za 50%, pa tvoja polovna flota odjednom vredi 25% cene koju si platio. To na 500-1000 automobila pravi solidan minus u poslovanju, pa čak i da računaš da ćeš novu istu takvu kupiti 50% jeftinije za naredni period. Tu je problem drastičnog skidanja cene. Naravno, mi mali se radujemo tome, ali skidanje cena ima i tu drugu stranu.

EZeljko

pre 3 meseca

Hidrogena nema a kad ce ga biti...neznamo.
Ovaj se auto kupuje na Lizing samo (Mozda tu gresim) u kaliforniji i Vankuveru. Tamo ima Hidrogena za kupiti i skuplje ga je voziti od obicnog benzinca, 1kg hidrogena je $33.48/kg. Mirai ima 5kg tank, to je $167.4 (USA$) po tanku za 657km autonomije. to je $25.41/100km a litar je $1.26 sto je kao da trosi 20L/100km. Toliko o tome.
Istina je da Toyota daje besplatnih $1,000 za gorivo ali opet to ne znaci mnogo. Zakljucak je da je sve to dalko od upotrebe sve dok se ne pocne sa masovnom proizvodnjom i prodajom hidrogena u svetu a toga nece biti dok god postoje velike Naftne kompanije koje kontrolisu politiku.

Гиле

pre 3 meseca

I sa ovom cenom imaju zaradu.

Sad razmislite koliko prosečan automobil zaista košta a koliko ljudi plaćaju za isti...
(Kikiriki mozgovi, 01. mart 2024 14:16)
У опште то не мора да значи. Може да иде на популарисање модела, да крену и пумпе да се праве ако има више возила, јер лако може да им се деси да угасе целу линију. Ово спуштање цена им је боље од улагања у маркетинг. Повећање серије такође спушта производну цену аутомобилу, али и ту треба знати тачну математику. А најгоре је ако ти продаја стоји а имаш на лагеру пуно кола.

Veliki brat

pre 3 meseca

(Druga slika, 2. mart 2024 02:00)

To što si naveo može biti problem samo u "knjigovodstvu", koji nije nerešiv, mada sa našom administracijom može da bude, jer se ne gleda tržišna cena, već to koliko je nešto plaćeno i potom amotrtizacija iz godine u godinu po tačno određenoj dinamici.

Međutim, nisi u pravu da firma gubi na vrednosti.
Uzmi da nova vozila kupuju na kredit. Da cene nisu pale, morali bi 50% cene da finansiraju od kredita, a drugih 50% od prodatih polovnih primeraka.
Kako su cene pale 50%, oni će 50% te niže cene pokriti prodajom polovnih primeraka, a drugih 50% te niže cene će pokriti kreditom. U ovom slučaju kredit iznosi tek 25% one više cene, po kojoj su platili automobile 3 godine ranije.

Suma sumarum, firmi je isplativije da padnu cene, a i fizičkom licu koje ima samo jedan auto je isplativije: kupio si EV za 100.000 evra, planirao nakon 3 godine da ga prodaš za 50.000 i ponovo doplatiš 50.000 evra za nov. Međutim, cene se prepolovile, ti možeš polovan da prodaš za 25.000 evra, ali zato ti za nov treba doplata od samo 25.000 evra umesto gore pomenutih 50.000.

jeftinije.

pre 3 meseca

...Da bi se kg hidrogena proizveo treba 55kwh el energije...
(achtwn, 01. mart 2024 14:49)

Zbog ovako visoke cene proizvodnje vodonika el. energijom,
vodonik se tako ne proizvodi
vec ekstrakcijom iz nafte, mnogo

Zok1

pre 3 meseca

(EZeljko, 1. mart 2024 17:57) Odličan komentar. Nisam znao za Vankuver, ali ne iznenađuje me. Američka prodaja (manje od 3000 godišnje) je uglavnom ograničena na Kaliforniju.
Tojota ovaj automobil prodaje već skoro 10 godina, ali mislim da cena nije osnovni razlog za neuspeh na tržištu. Broj stanica za punjenje je i dalje izuzetno mali, nisam siguran da bi mogli da dođete uz obalu Pacifika, od Kalifornije do Kanade. Drugi problem je da je cena vodonika, koja je jako visoka, ako nekoga interesuje, evo teksta o tome: https://insideevs.com/features/701062/toyota-mirai-buying-hydrogen-cost/. U Kaliforniji je vožnja na vodonik 3 puta skuplja od vožnje na benzin, a 10-12 puta skuplja od vožnje na struju. Tojota je u Kaliforniji u jednom trenutku delila kartice za vodonik u vrednosti od 15 hiljada dolara, ali ni to nije pomoglo, to je pokrivalo 30 hiljada milja (48 hiljada km) vožnje. Ovaj potez sa obaranjem cene je verovatno bolji, jer obara početnu cenu. Međutim, ne verujem da će im puno pomoći kada je prodaja u pitanju. Inače, Tojota Mirai se kvalifikuje za subvencije kao i električni automobili.

Kum Žoržo

pre 3 meseca

Koliko proizvođači automobila zarađuju kada su ovaj model jednoktatno pojeftinili za skoro 30,000$ i još imaju zaradu.
(Si, 01. mart 2024 19:58)

Nemaju zaradu, svesno prodaju sa gubitkom da bi se otarasili zaliha automobila kojeg niko ne kupuje. Živim u Americi i video sam na putevima od našeg jugića i fiće do Bugatija ali još ne vidoh niti jednu Tojotu Mirai. Možda će se sad stanje promeniti.

radijator

pre 3 meseca

Inače volim svoju sadašnju Toyotu (Korola 2015. godište), da je polako ne grize zub vremena vozio bih je večno.
(Dax, 01. mart 2024 15:48)

Kakav je to zub vremena grize?
Zar moćna Toyota posle nepunih 9 godina pokazuje ozbiljne znakove habanja?

Budo

pre 3 meseca

Nisu dodali u tekstu da je vodonik daleko skuplji od benzina po predjenom km i da ima vrlo malo mesta na kojima se moze napuniti. Ne cudi da je traznja skoro nepostojeca i pored dosadasnjih popusta, onda kao jos da spuste cenu. Nejasno mi zasto uopste i prave takvo vozilo kad ga niko nece

Garri Garrincha

pre 3 meseca

Još samo da se i kod nas "nastavi taj trend", pa da počnu da "režu" cene... Novi CHR, početna cena 33990, pa ide sve do 49990... Mašala!!!

Mandarina

pre 3 meseca

@ Mandarina - bio pre neki dan članak o problemu velikih kupaca sa padom cene električnih automobila. Nije tu problem komšija i budžet pojedinca - proizvođače previše ne brinu mali - problem su flotni kupci, od kojih proizvođači uglavnom žive. Zamisli kupiš flotu od 500-1000 ovakvih automobila, koje tretiraš kao osnovno sredstvo. ...

Nista od toga nije sporno. Zato i nisam ulazio u tu polemiku. Jedino sto je poremeceno jeste to sto ovog dole komentatora od svega najvise boli ako bi komsija bolje prosao u kupovini autombila. To je stvarno za FUJ. Ogavan baljkanski mentalitet sa dna kace. Nikad necu mrzeti nekog ko nesto uspe. Moje je da zelim da ja uspem. A ovaj dole lik, mi izaziva gnusanje. A zamisli kakve su mu misli koje krije, kada ovo javno kaze. Dno dna. Nema te: Amerike, Vatikana, Nemacke, reptila, i sta ti znam cega, pored takvih baljkanskih necro mozgova.

cosmo

pre 3 meseca

@EZeljko brate nije Hidrogen nego Vodonik
Ali si upravu za ostalo
(Waskez93, 02. mart 2024 11:37)

Vjerujem da je nenamjerna greška, zbog drugačije engleske i srpskohrvatske terminologije. Hidrogen, u našem jeziku je postao svojevrstan (neispravan) eponim i označava vodonik-peroksid, a ne čisti vodonik/vodik (kao što je džip postao eponim za svaki SUV, a ne samo brend Jeep).

Poz iz Tamnog

heisenberg

pre 3 meseca

@EZeljko brate nije Hidrogen nego Vodonik
Ali si upravu za ostalo
(Waskez93, 2. mart 2024 11:37)

dajte ovom coveku 100 litara najboljeg vina :D

i daj stavite smajlije da mozemo da se smejemo ovakvim objavama :D

Druga strana, drugi put (nova i bolja)

pre 3 meseca

@mandarina - nisam shvatio tvoj prvi komentar, izvini.

@Veliki brat - nije tako, a probaću da ti objasnim zašto. Evo da uzmemo tvoj primer, sa svim parametrima kako si definisao. Zamisli komšija nije kreditno sposoban, a ti jesi. Dogovorite se da ti kupiš autombil na kredit, a da ti on mesečno isplaćuje rentu. Nakon godinu dana padne cena za pola, i on može sada da kupi taj isti automobil na kredit (za tu svotu je kreditno sposoban), jer mi je to duplo jeftinije nego da tebi plaća rentu. Alternativa - drugi komšija mu sada ponudi taj isti automobil za duplo nižu rentu. Ti i on se onda dogovorite da tebi plaća duplo manje; ali, ti i dalje plaćaš kredit na punu svotu. I kako to ne utiče tvoje finansije, kao što ti tvrdiš? Razumeš kako to remeti poslovanje rent-a-car agencija recimo? Usput, i kod nas postoje MRS pa možeš sve da vodiš po realnoj vrednosti.