Kohoutek II
pre 1 godinu
Kod hibridnih vozila se tako puni baterija.
Ponedeljak, 29.01.2024.
14:33
IMAGE SOURCE
pre 1 godinu
Kod hibridnih vozila se tako puni baterija.
pre 1 godinu
Ako motor koci auto, koliki su mu obrtaji u tom rezimu motornog kocenja, kocenja motorom?
Veci ili manji od ler obrtaja?
Ako su ler obrtaji npr. 800 o/min, kada kocimo motorom koliko se tada obrce radilica motora? 1.000 ili 2.000 ili 5.000? Ili 700 ili 500 obrtaja? Po cemu znamo da se odvija kocenje motorom?
- Npr. na nizbrdici. Da li po obrtajima motora (da li je moguce da tada obrtaji budu 500?) ili po trendu povecavanja obrtaja ili po trendu smanjivanja obrtaja, ili po odsustvu pritiskivanja pedale gasa?
- Ili npr. u rezimu usporavanja do zaustavljanja ispred crvenog semafora? Da li tada kocenje motorom prepoznajemo po obrtajima? Kako se oni ponasaju za vreme kocenja motorom?
I... koliko trosi goriva motor koji se nalazi u rezimu kocenja? Ako trosi nesto goriva zasto on to gorivo trosi kada mu niko ne trazi - ne pritiska se pedala gasa?
Naprotiv, tada ne da se od motora ne trazi da radi, da goni vozilo, da ga vuce, vec obratno - vozilo goni motor, tockovi obrcu radilicu motora. Smer energije nije od motora vec k motoru. Pa zasto onda gorivo, cemu, kome, zbog, kako, kud...???
pre 1 godinu
Fascinira kolicina neznanja i zelje da se bude moderan - Vecina komentatora narodski receno ne zna da udari ekser u oranje ! Pozdrav svima sa jednog od bezbroj parking mesta na selu !
pre 1 godinu
Mene više zanima da li treba vraćati kvačilo u 2. brzini pri zaustavljanju
To su nas učili u školi ali ovako mi deluje da ne mora
pre 1 godinu
@(pera, 30. januar 2024 08:52)
A da izbacis iz brzine i podignes rucnu kao sav normalan svet?
pre 1 godinu
Menjac se Izbacuje a Ne ubacuje u ler ! Ubacuje se u brzine , o Eksperti i trtomudi !!
pre 1 godinu
@
Menjac se Izbacuje a Ne ubacuje u ler ! Ubacuje se u brzine , o Eksperti i trtomudi !!
(Sofercina, 31. januar 2024 16:02)
Yes lektore, kolektore …
pre 1 godinu
@Sofercina
Nisi ti odavno ništa ni ubacio, ni izbacio, kad ti je ta terminologija toliko bitna, sa toliko uzvičnika.
Poz iz Tamnog
pre 1 godinu
da sam juce umro imao bi za cim da zalim…
pre 1 godinu
Budalaština. U leru se troše kočnice?
pre 1 godinu
Šta ako voziš Wartburg? On tu mogućnost nema.
(SilverS, 30. januar 2024 09:19)
Wartburg je narocit slucaj. Kod njega je ler imao funkciju posebne regularne brzine i bilo je preporucljivo voziti u leru kad god je moguce.
pre 1 godinu
https://www.exploringoverland.com/overland-tech-travel/2011/9/16/the-myth-of-compression-braking.html?format=amp
Link sve lepo i strucno opisuje. Ko zna engleski moze da razume.
pre 1 godinu
Radim kako ja hoću. Pločice, diskovi i kvačilo sam ja kupio. Ne sekirajte se za moje troškove.
(Stara Mo, 30. januar 2024 13:19)
Ako ti je tako cef, ti slobodno zapali auto koji si ti kupio! Samo, idi to raditi na svojoj livadi, a ne medju drugim autima, da ne bi i njih zapalio!
pre 1 godinu
i najvažnije, gledajte situaciju u saobraćaju što dalje ispred sebe a ne u stop svetlo auta ispred vas (pera, 30. januar 2024 08:52)
Meni su fascinantni idioti koji me preticu dok ja usporavam pred crvenim svetlom. Kako samo zude da se zakucaju u rep kolone pred semaforom! Mislim, bilo bi mi smesno kad time ne bi meni, bemisleno, skracivali zaustavnu liniju.
pre 1 godinu
@
...
Čak ne koristi ni vazduh, kako je neko trivijalno pokušao objasniti, jer nema sagorijevanja goriva.
Kad izbaciš na ler, odvojiš od točkova, odnosno od kinetičke energije kretajućeg automobila, onda mora da ubrizga gorivo da bi radio, jer nema.drugi input energije.
Poz iz Tamnog
(cosmo, 31. januar 2024 09:11)
Ma samo sam mu pokušao reći da klipovi i dalje idu gore-dole, ventili se otvaraju i zatvaraju - dakle u tom režimu motor ususava i izbacuje bukvalno samo vazduh. Ne da ide na vazduh pobogu.
Inače, mislim da džabe trošiš tastaturu, neće ukapirati sve i da si napisao na 20 strana.
pre 1 godinu
@deki
Teško je razlučiti da li si zaista toliko ograničen, ili si shvatio da pričaš gluposti, pa ti sad sujeta povrijeđena i tjeraš do kraja.
Kad voziš bicikl, energija ti je u nogama. Kad pustiš pedale, ide na inerciju i usporava onoliko koliko ima otpora u mehanizmu (točkovi, ležajevi, vazduh). Ne trošiš nikakvu energiju u tom režimu.
Potpuno ista stvar i sa SUS autom - energiju daje spaljeno gorivo. Kad prestaneš dodavati gorivo u sistem (bez gasa), inercija tjera automobil još neko vrijeme, u skladu sa otporom (primarno kompresija).
Kao što eksplozija u cilindru, preko bregaste, remena, transmisije prenese energiju do točkova, tako i kinetička energija povratnom spregom okreće sav mehanizam do cilindara nazad.
Podmazuje se uljem, ne gorivom (nije 2-takt), tako može da radi bez ubrizganog goriva dok usporava spojen transmisijom do točkova. Čak ne koristi ni vazduh, kako je neko trivijalno pokušao objasniti, jer nema sagorijevanja goriva.
Kad izbaciš na ler, odvojiš od točkova, odnosno od kinetičke energije kretajućeg automobila, onda mora da ubrizga gorivo da bi radio, jer nema.drugi input energije.
Poz iz Tamnog
pre 1 godinu
Ne znam zasto se rasprava u komentarima povela o potrosnji goriva prilikom kocenja motorom? Tekst ne govori o tome, nego o navici pojedinih ljudi da 50-100m pre zaistavljanja izbace auto na ler. Ranije, dok se u autoskolama nesto stvarno ucilo su ljudi stvarno obucavani za voznju. Ja sam dozvolu stekao u JNA i ucili su nas da je kocenje samo kocnicom pogresno (nedopustivo). Mnogo je razloga za to.
Ono sto je najsmesnije je cinjenica da 99% ljudi koci motorom ili kocnicom iz ciste navike a ne zbog spoznaje sta je bolje ili losije za njihov automobil. Na kraju krajeva, bezbednost je uvek na prvom mestu, nezavisno od toga sta vise propada prilikom kocenja (ako propada). Zna se kako je kocenje efikasnije i kraj price.
pre 1 godinu
Svaki automatski menjac ima kocenje menjacom.RETERDER.
Koriscenjem kocenja motorom netrosi se gorivo....
Najveca potrosnja goriva je na LERU..Zato se stedi ...
pre 1 godinu
0 je potrosnja goriva dok se koci motorom. Cim to kocenje motorom prestane, 0 vise nije 0 i motor trosi gorivo.
pre 1 godinu
Ovde vlada teška psihoza !
pre 1 godinu
Ko jos ubacuje u ler unapred?
Uvek brzina po brzina niže.. i lagano.. tek kad skroz stane, kvačilo pa ler..
(radijator, 30. januar 2024 21:08)
Ako skroz stane u brzini ugasice ti se bato
pre 1 godinu
Na Tesli se pusti desna papucica i auto sam staje. Cisto da i ja dodam nesto posto se ovde sve komentarise samo ne clanak koji smo procitali.
Inace sam uzivao najvise u 2005 VW GLI sa manuelnim menjacem, isao je ko metak kad nije bio na servisu. Kasnije su me automobili sa automatskim menjacem nacisto upropastili, sad mi je sve jedno da li ga ubacim u D ili vozim auto bez transmisije (EV). Sa EV bar imam uvek najveci obrtni momenat na raspolaganju.
pre 1 godinu
Ko jos ubacuje u ler unapred?
Uvek brzina po brzina niže.. i lagano.. tek kad skroz stane, kvačilo pa ler..
pre 1 godinu
Popnite se na “Beogradjanku” ili Brankov Most i skocite - nema sanse da ubrzavate prema zemlji ili vodi jer niti radite na kiselo mleko niti na vazduh.
Gravitaciju i inerciju su smislili gejevi i CIA da se sprdaju sa najpametnijim narodom na svetu, ali vas dvojica mozete da im doskocite (figurativno, a ako se potrudite, evo mozete i bukvalno). Sad vam je prilika da zablistate.
(Djorke, 30. januar 2024 19:27)
Vi tvrdite da ako upalim auto, ubacim u brzinu i bacim ga sa beograđanke da će potrošiti 0 goriva?!? :))
pre 1 godinu
"...ispravan način da zaustavite savremeni automobil je..."
Ispravan nacin da se zaustavi savremeni automobil je da se stisne kocnica jer je to vozilo sa automatskim menjacem i ne moze da se koci "u brzini". A mi sa zastarelim krntijama moramo voditi racuna o tome.
pre 1 godinu
Ja ako kočim motorom, bar dvojica me preteknu i ubace se ispred mene, pa onda opet moram naglo na kočnicu. Zato pun gas do semafora pa onda malo jače kočenje.Šta da radim...
(kiza, 30. januar 2024 13:00)
Brat moj Beogradski, napaceni..
pre 1 godinu
Djorke
Slatko me nasmija zadnjim komentarom! Svaka cast!
pre 1 godinu
Da pročitam, nakon 50+ godina vožnje i nešto pametnog?:)
pre 1 godinu
To je baš preporučljivo kod hibridnih vozila.
(e, 30. januar 2024 17:14)
Оно каде неко оће да испадне "духовит" па убоде суштину. Мајко божија колко нешколованих
pre 1 godinu
@Ja imam automatski menjač šta treba da uradim?
(aca75, 30. januar 2024 17:31)
Da se slikaš. : )
pre 1 godinu
Ja imam automatski menjač šta treba da uradim?
(aca75, 30. januar 2024 17:31)
Treba da ga skineš i da staviš manuelni.
Eto šta teba da uradiš.
pre 1 godinu
Nemam kvacilo.
pre 1 godinu
Vozim automatic
pre 1 godinu
Držati bezbedna rastojanja za različite brzine kretanja i procenjivati situaciju u saobraćaju.
Time će te sačuvati kočnice i kvačilo i bićete mnogo bezbedniji.
pre 1 godinu
21 vek, kola samo sto jos krila nemaju, a mi pricamo o kvacilu i leru...
pre 1 godinu
@
Jel se čuje motor? Jel se greje? Jel i dalje ima obrtaje? Jel vam radi klima ili grejanje, svira radio?
Odakle energija za sve to? Iz kisele pavlake? Postoji samo jedan način da se "doda" energija u auto (osim ako je električni: benzin ili dizel).
(Perpetuum mobile, 30. januar 2024 17:29)
Danas sam naučio da SUS motori mogu da rade na vazduh. A ima i onih koji kažu da mogu da rade na ništa tj.. da troši 0 goriva...
Kada radi, a ne kada ne radi, nego kada radi:)))
Ah, da!
Zaboravih one koji kažu da rade na inerciju pa i na GRAVITACIJU:)))
(deki, 30. januar 2024 17:27)
U pravu ste Deki (ili deki) i Perpetum, gravitacija ne deluje uopste.
Popnite se na “Beogradjanku” ili Brankov Most i skocite - nema sanse da ubrzavate prema zemlji ili vodi jer niti radite na kiselo mleko niti na vazduh.
Gravitaciju i inerciju su smislili gejevi i CIA da se sprdaju sa najpametnijim narodom na svetu, ali vas dvojica mozete da im doskocite (figurativno, a ako se potrudite, evo mozete i bukvalno). Sad vam je prilika da zablistate.
pre 1 godinu
Овде изгледа људи не разликују кочење квачилом и кочење мотором. Када пустиш папучицу гаса, тада наступа кочење мотором. Када пребациш у нижи степен и пустиш квачило, кочиш квачилом приликом спајања дискова а потом мотором под условом да не стиснеш гас. Кочење мотором не хаба мотор, кочење квачилом хаба квачило. Кочење мотором, потрошња иде на 0. Избацивањем у лер, потрошња је минимална 1л на сат времена. У леру дискови квачила су раздвојени што значи да немаш кнтролу над аутом и то је највећи проблем.
pre 1 godinu
Pa dobro ovom logikom neko može da kaže pa ako kočim više motorom a manje kočnicom onda više trošim kvačilo, dnevno 30 semafora, na svakom x3 više puta stiskam kvačilo, 30 dana u mesecu, svake godine,... I popravka kvačila je skuplja od zamene pločica ili diskova, skuplja je i od 1l goriva na 100km što auto više potroši prebacivanjem u ler, i on će isto biti u pravu. I šta je onda pravilno? Šta je bolje i isplativije?
Najbolje je da radiš šta ti se radi, ako hoćeš u ler, u ler, ako hoćeš motorom koči motorom. To je najbolje!
A saveti stručnjaka, pa, šta reći , hvala im...
pre 1 godinu
Članak iz osamdesetih, kao da svi imaju ručni menjač.
pre 1 godinu
Lupajte gluposti ponekad! Kako će auto potrošiti više goriva ako su obrtaji ispod 1000 obrtaja i u leru od recimo kad je u brzini i 2000 Obrtaja a slažem se sa konstatacijom da je bezbednije i bolje stat u gore pomenutom slučaju
pre 1 godinu
gomila gluposti sto u tekstu sto u komentarima, jedino sto je bitno je da se stane kad je crveno svetlo
pre 1 godinu
Uvek prebacujem iz 4 u 3 pa u 2 tek onda stiskam kočnicu da se skroz zaustavi.
Čuvam kočnice
pre 1 godinu
"Habanje kvacila" ako pustis nogu sa gasa...e sta sve necu cuti i procitati.
Kako ste bre vi ljudi prosli psihotest na lekarskom za vozacku dozvolu?
pre 1 godinu
To je baš preporučljivo kod hibridnih vozila.
pre 1 godinu
Danas sam naučio da SUS motori mogu da rade na vazduh. A ima i onih koji kažu da mogu da rade na ništa tj.. da troši 0 goriva...
Kada radi, a ne kada ne radi, nego kada radi:)))
Ah, da!
Zaboravih one koji kažu da rade na inerciju pa i na GRAVITACIJU:)))
pre 1 godinu
Za ove što se kunu da je potrošnja nula u bilo kom trenutku kad je motor upaljen preporučujem fiziku iz sedmog osnovne.
Jel se čuje motor? Jel se greje? Jel i dalje ima obrtaje? Jel vam radi klima ili grejanje, svira radio?
Odakle energija za sve to? Iz kisele pavlake? Postoji samo jedan način da se "doda" energija u auto (osim ako je električni: benzin ili dizel).
pre 1 godinu
Ja imam automatski menjač šta treba da uradim?
pre 1 godinu
Ne kočim, dam gas! ;)
pre 1 godinu
@Dalanik Jedno je fina teorija, a drugo gradska vožnja. Probajte to da uradite u Beogradu ili Istanbulu, imaćete 3 auta ispred vas do semafora koji neće da čekaju vaše nežno zaustavljanje...
pre 1 godinu
@bg: jbg, ja vozim u Pragu ?
pre 1 godinu
A sta da radimo mi sa automatskim menjacima?
(plej, 30. januar 2024 11:15) # Link komentara
Па исто, избациш из брзине док стојиш, па тек у Д пред кретање!
(Igor, 30. januar 2024 14:07)
Drug, ko vozi automatika, nikad ne izbacuje iz drive-a dok ne stigne na odredište, jedino ako treba u rikverc negde. Ne kupuješ automatski menjač da bi štedeo lamelu i slične gluposti. Kome je do štednje, neka kupi običan menjač, već je uštedeo 2000€.
pre 1 godinu
@
Kako tacno auto trosi 0 goriva ako je u brzini i pustis gas??? Radi na vazduh ili na sta?
(Hakunamatata, 30. januar 2024 09:31)
inercija, gravitacija itd. jesi cuo za to?
(Fredi Kruger, 30. januar 2024 10:21)
Izvini Ajnsajne nisam te prepoznao... Auto kome motor radi ne tosi gorivo zbog inercije. vauu...
(Hakunamatata, 30. januar 2024 12:43)
Čovek ti lepo objasni, a ti odmah "Ajnstajne" i te klinačke fore.
Evo ti detaljnije: ako voziš pezejca ili slično, na nizbrdici bez gasa "ler dizna" ukapava gorivo u motor, a ako voziš nešto novije onda kompjuter reguliše da li / koliko optimalno goriva treba motoru da bi radio ono šta mu vozač govori da radi.
E sad, ECU jedinica je izgleda pametnija od nekih ovde, pa kada ideš nizbrdo, u brzini, ne dodaješ gas, obrtaji motora su ok jer je auto u brzini, krećeš se i dalje ... - ECU zaključi da ti je za to potrebno 0 grama goriva i motor toliko i dobije.
Kada ga ubaciš u ler, ECU vidi da ukoliko ne dodaje gorivo u motor, on će se ugasiti, pa onda uzme i da motoru onoliko koliko mu treba. (a verovatno, da ima ruke prekrstla bi se i pitala vozača zašto ne ubaci u brzinu).
pre 1 godinu
Izvini Ajnsajne nisam te prepoznao... Auto kome motor radi ne tosi gorivo zbog inercije. vauu...
(Hakunamatata, 30. januar 2024 12:43)
Čovek ti baš jednostavno objasnio... a izvini Nestore nisam te prepoznao.
pre 1 godinu
Sve stručnjaci za voznju po komentarima! Izgleda da od vas slabo ko vozi jer je na ulici divlji zapad! Samo gas, sirena... I vozi. Puna linija? Sta je to?
Pogotovo se ističu beograđani u takvoj voznji. Oni su uvek u žurbi. Nemojte slučajno da vozite po propisu ako je auto sa bg tablama iza vas! Odmah se unervoze sto ih usporavate!
pre 1 godinu
Nije poenta u tome da li se prilikom usporavanja više troše pločice ili kvačilo, odnosno lamela, već je poenta kako se pravilno i najefikasnije koči, a to je svakako postepenim prebacivanjem u niži stepen prenosa uz paralelno blago korišćenje kočnice. Usporavati vozilo korišćenjem kočnice bez menjanja u niži stepen prenosa je potpuno neznanje i tako rade veoma loši vozači, a usporavanje korišćenjem kočnice dok je auto u leru ne bih ni komentarisao.
pre 1 godinu
A sta da radimo mi sa automatskim menjacima?
(plej, 30. januar 2024 11:15) # Link komentara
Па исто, избациш из брзине док стојиш, па тек у Д пред кретање!
pre 1 godinu
Radim kako ja hoću. Pločice, diskovi i kvačilo sam ja kupio. Ne sekirajte se za moje troškove.
(Stara Mo, 30. januar 2024 13:19)
Puna Srbija ovakvih. "Najpametan sam".
Kroz istoriju nas je upravo ovo dovelo do toga da smo blago retardirani za medjunarodnu politiku.
pre 1 godinu
A sta da radimo mi sa automatskim menjacima?
(plej, 30. januar 2024 11:15)
A što se praviš pametan samo da bi se pohvalio a ispadaš glup !
Zato se i zove automatski menjač, on sam to reguliše a što se tiče stajanja na semaforu, tu je preporuka izbaciti vozilo iz drive-a !
pre 1 godinu
A sta da radimo mi sa automatskim menjacima?
(plej, 30. januar 2024 11:15)
Nista mjenjac to odradi umjesto vas.
pre 1 godinu
Ja ako kočim motorom, bar dvojica me preteknu i ubace se ispred mene, pa onda opet moram naglo na kočnicu. Zato pun gas do semafora pa onda malo jače kočenje.Šta da radim...
pre 1 godinu
pozz od jevtinog servisa seta kvačila
pre 1 godinu
Meni je grozno kad ljudi daju gasove pa naglo kočenje pred semafor.
(Sandwich, 30. januar 2024 10:28)
Kad daju ili kad ispustaju GASOVE?
pre 1 godinu
У граду? Па ту је милион аута око тебе, онда ће онај иза тебе да те обиђе и закочи нагло, па ћеш онда морати и ти нагло да кочиш и тако дођеш на исто.
pre 1 godinu
Radim kako ja hoću. Pločice, diskovi i kvačilo sam ja kupio. Ne sekirajte se za moje troškove.
pre 1 godinu
za ove mudrace koji misle da motor koji radi ali je u leru, ili na nizbrdici ne troši gorivo imam predlog. upalite motor, ubacite u ler, bez ikakvih potrošača, ni radio nemojte da uključite....pa javite posle koliko vremena ste ostali bez goriva. a kad vam se auto ugasi-aplauz za kompjuter koji pokazuje nula potrošnje.
pre 1 godinu
Kako tacno auto trosi 0 goriva ako je u brzini i pustis gas??? Radi na vazduh ili na sta?
(Hakunamatata, 30. januar 2024 09:31)
inercija, gravitacija itd. jesi cuo za to?
(Fredi Kruger, 30. januar 2024 10:21)
Izvini Ajnsajne nisam te prepoznao... Auto kome motor radi ne tosi gorivo zbog inercije. vauu...
pre 1 godinu
Manuelni menjac nikad ne bih menjao za automatik
pre 1 godinu
Najviše volim kada idem uzbrdicom a upali se crveno, da tačno odmerim kada da ga ubacim u ler da bi stao gde treba. Ostalo kočenje motorom i na samom kraju kočnica, stop, kvačilo i prva za polazak. Ako sam na jačoj nizbrdici polazim iz druge.
pre 1 godinu
A nesavremena vozila?
pre 1 godinu
Ja nemam to kvačilo. Jel može neko od stručnjaka da mi objasni šta sad ja da radim?
pre 1 godinu
Poenta mog posta je da se ne troši više goriva ako se koči motorom...(potrošnja je 0)
pre 1 godinu
Sklonite nogu sa gasa na nizbrdici, obrtaji neka budu preko 1 500 obrtaja, auto i odgovarajućoj brzini potrošnja goriva je nula. Naučni dokazano. Tu radi inercija točkovi se okreću klipovi takođe gorivo se ne ubrizgava. Noviji motori. Možete da vidite na bord kompjuteru. Kod mercedesa je to nazvano plutajući mod (segel mod)
pre 1 godinu
lere je samo da ga guraš
pre 1 godinu
Auto u leru je obična prikolica,nema stabilnosti,drugi problem je ako neko udari pozadi on te jednostavno odgura i zgnječi do vozila ispred,pa razmislite!
pre 1 godinu
A sta da radimo mi sa automatskim menjacima?
pre 1 godinu
Ja placam popravke na mom autu, tako da vozicu kako mi se vozi.
A ostali podelite iskustva i ne kritikujte druge.
(Pera citac, 30. januar 2024 10:07)
Мора да се вози по правилима а не по сопственој вољи, јер вожња незналица и кабадахија утиче на безбедност осталих. Стискати кочницу пре квачила се учи у аутошколи на пвим часовима. Многи раде супротно услед неискуства и зато и имамо чукања на семафорима. И уместо да им неке савремене ставке у ауту помажу, неискусни учесници у саобраћају их искључују својим незнањем и неискуством. Код нас је вожња на семафору солидан проблем, кружни ток озбиљан проблем, незнање хроничан проблем, а безобраулук услед горе наведеног критичан проблем, и зато и имамо баналне расправе код саобраћајки ко је крив а очигледно је, а после тога и туче.
pre 1 godinu
A sta da radimo mi sa automatskim menjacima?
(plej, 30. januar 2024 11:15)
Isto što i sada radite - ništa.
Menjač vam radi sve.
pre 1 godinu
@Sandwich: bravo, covek objasnio. nikada nisam razumeo ljude koji odmah koce. dovoljno je pratiti saobraćaj u daljini ispred i pustiti gas, često se lepo zaustavi do semafora sa minimalnim kočenjem. morate da znate svoj auto po zvuku, idete recimo 60 u trećoj, pustite gas, padaju obrtaja na 1000, kada osetite po zvuku presaltate u drugu i pustite da klizi, motor radi, i kad ste kod semafora kočije lagano i prebacujete u neutral.
pre 1 godinu
Na semaforu se ne koči, već daje gas.
Koči se pred semaforom, ako nije zeleno.
pre 1 godinu
...a dodatno se opterecuje motor koji nije potrosan i lako zamenljiv, nije bas najjasnija
(markonjero, 30. januar 2024 08:50)
Kako se to dodatno opterecuje motor?
To nije tacno.
pre 1 godinu
Šta je bolje da se pohaba,pločice ili set kvačila i zamajac?Odlučite sami...
pre 1 godinu
@SilverS - ... ni Dačija "Logan"...
pre 1 godinu
Pre više godina je testiran sistem koji vam u autu pokazuje idealnu brzinu, kojom stižete tačno na zeleno svetlo na sledećem semaforu.
U Srbiji to teško da bi funkcionisalo kad imamo semafore na svakih 200m, teško da bi baš svi mogli da prođu na semaforu, posebno što se u nekim deonicama pojedinih ulica dozvoljena brzina spušta na 30km/h.
pre 1 godinu
Kocnice su jeftin potrosni materijal. Kocenje motorom i u kom trenutku stisnuti kvacilo pre zaustavljanja se ucilo u auto skolama, po programu 2 casa i svakog narednog se obracala paznja kandidatu na taj postupak, tj uskladjivanje brzine i stepena prenosa. Danas mozda to nije praksa. Na motorima sa 3 cilindra tesko ce neki kandidat po zvuku motora oceni kad treba da presalta, a takve koriste auto skole zbog manje potrosnje.
pre 1 godinu
Po gradu ukljucim adaptivni tempomat...i auto sam krece i staje...
pre 1 godinu
Kako tacno auto trosi 0 goriva ako je u brzini i pustis gas??? Radi na vazduh ili na sta?
(Hakunamatata, 30. januar 2024 09:31)
inercija, gravitacija itd. jesi cuo za to?
pre 1 godinu
Ja placam popravke na mom autu, tako da vozicu kako mi se vozi.
A ostali podelite iskustva i ne kritikujte druge.
pre 1 godinu
Mislim da ljudi to ne rade učestalo, mozda tako izgleda iz automobila iza. Ja recimo kad vidim crveno ispred sebe samo pustim gas i auto klizi do semafora. Naravno ne izbacim iz brzine. Pred semafor ili blago kočenje ili gas ako je došlo zeleno. Mislim da tako stedim i kočnice i motor i gorivo. Ili grijesim?
Meni je grozno kad ljudi daju gasove pa naglo kočenje pred semafor.
pre 1 godinu
Kako tacno auto trosi 0 goriva ako je u brzini i pustis gas??? Radi na vazduh ili na sta?
(Hakunamatata, 30. januar 2024 09:31)
Motori sa ubrizgavanjem (ne oni sa karburatorom) ako pustiš gas, brizgaljke prestaju sa radom, znači energiju kretanja umanjuje između ostalog trenje i kompresija u motoru. Tačno. Rade u tom periodu na vazduh.
pre 1 godinu
Greška, kada se koči motorom auto je takođe na leru tako da je potrošnja goriva ista...
(Dragan, 30. januar 2024 08:32)
Nije na “ler”-u. Baci pogled na obrtomer.
pre 1 godinu
Šta ako voziš Wartburg? On tu mogućnost nema.
pre 1 godinu
Kako tacno auto trosi 0 goriva ako je u brzini i pustis gas??? Radi na vazduh ili na sta?
pre 1 godinu
ovi sto kazu da se trosi kvacilo, hoce da kazu zamajac ali ni to nije tacno jer prilikom usporavanja to ne vazi. kvacilo trosis ako menjas brzine dok usporavas, ali moje iskustvo kaze da ljudi koji menjaju u nizi prenos prilikom usporavanja obicno odlicno zanju sta rade i zasto. tako da tekst je potpuno tacan
pre 1 godinu
Valjda to u praksi funkcioniše tako što na rastojanju od npr. 100m , prebaciš u niži stepen prenosa ( Motorno kočenje ) i po potrebi polako regulišeš smanjenje brzine kočnicom, slušajući rad motora a zatim na nekoliko metara kada je automobil skoro zaustavljen, upotrebiš kočnicu stisnutu do kraja !
Ako se semafor otvori i saobraćaj krene, uslovi dozvoljavaju, možeš jednostavno nastaviti kretanje drugom bez zaustavljanja i povećavati stepen prenosa.
Manjak škole, bahatost, neiskustvo, mentalitet indijanca koji nije znao ni igračku da sačuva kada je bio mali, je već nešto sasvim drugo.
Ženama ne treba zamerati, one umeju mnogo toga i bez njih se ne može ali orjentacija u prostoru i motorika obavljanja više stvari istovremeno ( pogotovo menjanje stepena prenosa u kombinaciji sa držanjem pravca ) im nisu jača strana. Važno je da zakoče i super. Naravno, postoje izuzeci.
pre 1 godinu
@
Moze i tako, samo mi logika u kojoj se stedi kocioni sistem koji se prakticno ceo sastoji iz potrosnih i lako zamenljivih delova a dodatno se opterecuje motor koji nije potrosan i lako zamenljiv, nije bas najjasnija
(markonjero, 30. januar 2024 08:50)
Pa ne operećuješ ga, u tome je stvar, čak možemo da kažemo da to i prija motoru.
Motor u toj situaciji radi normalno, uljna pumpa podmazuje normalno, cilindri usisavaju / izbacuju običan vazduh i lagano rasterećuju rashladni sistem, a gorivo se ne ubacuje u cilindre itd. Dakle nema opterećenja (osim ukoliko ne ubaciš na 100 u drugu, pa oteraš obrtaje u crveno, ali to je vec problem sa glavom vozača, a ne potencijalno sa glavom motora).
U alternativi, u leru motor se ne "relaksira", već radi sve šta treba da radi, ubrizgava gorivo u cilindre, sagoreva ga da bi se održao na koliko obrtaja treba itd, pravi temperaturu, rashladni sistem ga rashladjuje itd, dakle nije mu lakše :)
Lično mislim da neće crći ništa ako već nije loše, ali meni je nekako bezbednije da budem u "normalnom" stepenu prenosa i da usporavam relativno prirodno tako, umesto 100% kočnicama.
pre 1 godinu
Skidanje noge s gasa dok se on krece uvodi motor u tzv. "cut off" rezim. U tom rezimu potrosnja goriva je 0 (nula). Ovaj rezim veoma prija motoru jer se greje (ne ubacuje mu se gorivo) a hladi se odlicno.
Ako se ne postupi tako vec izbaci iz brzine u ler, potrosnja je oko 1 litar/h, sto doduse nije mnogo ali nam namece upotrebu kvacila a time njegovog habanja.
A povecava se i verovatnoca da se do zutog semafora stigne bez potrebe zaustavljanja, sto je sa stanovista potrosnje najvaznije posto se na taj nacin, gubljenjem zaleta, gubi kineticka energija vozila. Ona je = 1/2 mv2, tj. veoma (kvadratno) zavisi od brzine. Sva ta velika energija mora se po kretanju iz mesta nadoknaditi, odakle nego iz dodatnog goriva. Ovo je osnovni princip ustede goriva: sto vise ocuvavati brzinu kretanja a pogotovo izbegavati zaustavljanje.
I jos treba znati da ovo sto je u uvodnom tekstu navedeno u poslednjem pasusu, cekanje "u brzini", narocito haba jedan deo seta kvacila: druk lager.
pre 1 godinu
@pera
Zanimljivo... Dodao bih i pritiskanje pedale kocnice kad ste poslednji u redu, da oni iza znaju da stojite (posebno u koloni ili gde nije ocekivano da stojite u mestu)
pre 1 godinu
Jednostavno je, kada je menjac u neutralnoj poziciji vi jednostavno nemate kontrolu nad vozilom. Dok ste u pokretu ne treba menjac drzati u leru. Uvek sam se osecao nebezbedno kada se vozim sa ljudima koji ubace u ler nizbrdo ili kada se priblizavaju semaforu.
pre 1 godinu
@Milan
Sklonićemo se od tebe u saobraćaju.
Poz iz Tamnog
pre 1 godinu
Ono jes. Bolje čuvati paknove da se ne troše i ne greju, nego kvačilo/korpu/lamelu.
pre 1 godinu
Ima ljudi koji istovremeno pritiskaju kočnicu i kvačilo, čak i pri naglom zaustavljanju!
pre 1 godinu
Sto se tice kocenja motorom, to se kod danasnjih automobila dosta izgubilo. Setite se naseg Stojadina, kada iz cetvrte ubacite u trecu, kao da ste pritisnuli jace kocnicu. A danasnja vozila ubacis tako, kao da si ostao u istoj brzini. Ali slazem se da uvek kada se to moze ide kocenje motorom.
pre 1 godinu
Milan
Zbog prirode posla auto mi mora raditi malo vise na kvacilu... Kvacilo nikada ne stradava ako se njime njezno radi i ako se bez potrebe ne drzi u brzini na kvacilu...
A vi koji izbacujute ranije u ler pa kocite obicno zavrsavate drugima u "gepeku" kada je klizavo...
pre 1 godinu
Ajde...
pre 1 godinu
@Milan - kako se produzava vek kvacila? Ja nisam nikad zamenio kvacilo. Prosli auto sam vozio od 120.000 km do 220.000 km, a onda sam kupio nov i sada sam na 130.000 i nisam ga menjao. A kocim motorom uvek. U ler ubacujem samo kada stojim. Diskove sam menjao na 100.000 km, a plocice na 70.000 prve
pre 1 godinu
Jeste, ali se produzava vek seta kvacila koji je dosta skuplji od kocnica. I sta cemo sada strucnjaci???
pre 1 godinu
Greška, kada se koči motorom auto je takođe na leru tako da je potrošnja goriva ista...
pre 1 godinu
Valjda koristite ručnu kad kočite. Ne?
pre 1 godinu
Ja kocim motorom tako sam ucio u auto skoli lre 20god.sad ne znam kako je al saltam dok ne dodjem do druge brzine,nikad u ler,ler koristim samo dok stojim a da ga ubacim u ler 100m pa cak i 50 ili 10 to nikako.Mada ima ljudi...jedan moj kolega tako koci u leru na 100m sto je pogubno.
pre 1 godinu
….ili kupite autoimatik
pre 1 godinu
Moze i tako, samo mi logika u kojoj se stedi kocioni sistem koji se prakticno ceo sastoji iz potrosnih i lako zamenljivih delova a dodatno se opterecuje motor koji nije potrosan i lako zamenljiv, nije bas najjasnija
pre 1 godinu
@Milan: Kako se haba set kvačila ako se koči motorom, kad je kvačilo ne pritisnuto?
Motorno kočenje, i najvažnije, gledajte situaciju u saobraćaju što dalje ispred sebe a ne u stop svetlo auta ispred vas (zato i imamo ovoliki broj lančanih udesa).
npr kad idem Brankovim mostom prema NBG čim poskočim na sastavu gledam semafor dole, ako je crveno diže se noga sa gasa skroz, u treću, motorno kočenje, pa u drugu, opet motorno kočenje i na kraju kočnicom zaustavim auto u mestu. Isko kočim i sa drugim autom koji je automatik, i automatici imaju motorno kočenje, samo je potrebno vrlo malo dozirati kočnicu da bi auto spustio brzinu niže.
E sad što se tiče držanja auta u leru ili brzini mene je instruktor učio da se auto drži na kvačilu i u brzini dok ne budete bezbedni (tj da su oni iza stali). Jer ako ste u leru i prvi na semaforu ako vas onaj iza rokne vi ste već u pola raskrsnice (noge lete sa pedala) i imaćete i ne daj Bože udarac sa strane vozila koja se već kreću. Ukoliko ste na kvačilu i u brzini kad vas udari ovaj od pozadi noge idu sa komandi i auto se ugasi odmah posle udara. Kad je iza bezbedno izbacim iz brzine i držim kočnicu do promene pešaka u crveno.
pre 1 godinu
Generalno, sada su kočnice najpristupačnije za popravku!
pre 1 godinu
@
…
ima ljudi...jedan moj kolega tako koci u leru na 100m sto je pogubno.
(aca, 30. januar 2024 08:07)
Svakakvih ima. Znam za ljude koji se iskljucuju sa autoputa tako sto ubace u ler 200 metra pred iskljucenje i onda tako “klize” do rampe.
Za ovo kocenje na semaforu, stajem “normalno”, a posle toga idem u ler i sklanjam nogu sa kvacila. Doduse, samo tako i radi start-stop sistem.
pre 1 godinu
Jeste, ali se produzava vek seta kvacila koji je dosta skuplji od kocnica. I sta cemo sada strucnjaci???
pre 1 godinu
Moze i tako, samo mi logika u kojoj se stedi kocioni sistem koji se prakticno ceo sastoji iz potrosnih i lako zamenljivih delova a dodatno se opterecuje motor koji nije potrosan i lako zamenljiv, nije bas najjasnija
pre 1 godinu
Ono jes. Bolje čuvati paknove da se ne troše i ne greju, nego kvačilo/korpu/lamelu.
pre 1 godinu
@Milan: Kako se haba set kvačila ako se koči motorom, kad je kvačilo ne pritisnuto?
Motorno kočenje, i najvažnije, gledajte situaciju u saobraćaju što dalje ispred sebe a ne u stop svetlo auta ispred vas (zato i imamo ovoliki broj lančanih udesa).
npr kad idem Brankovim mostom prema NBG čim poskočim na sastavu gledam semafor dole, ako je crveno diže se noga sa gasa skroz, u treću, motorno kočenje, pa u drugu, opet motorno kočenje i na kraju kočnicom zaustavim auto u mestu. Isko kočim i sa drugim autom koji je automatik, i automatici imaju motorno kočenje, samo je potrebno vrlo malo dozirati kočnicu da bi auto spustio brzinu niže.
E sad što se tiče držanja auta u leru ili brzini mene je instruktor učio da se auto drži na kvačilu i u brzini dok ne budete bezbedni (tj da su oni iza stali). Jer ako ste u leru i prvi na semaforu ako vas onaj iza rokne vi ste već u pola raskrsnice (noge lete sa pedala) i imaćete i ne daj Bože udarac sa strane vozila koja se već kreću. Ukoliko ste na kvačilu i u brzini kad vas udari ovaj od pozadi noge idu sa komandi i auto se ugasi odmah posle udara. Kad je iza bezbedno izbacim iz brzine i držim kočnicu do promene pešaka u crveno.
pre 1 godinu
Skidanje noge s gasa dok se on krece uvodi motor u tzv. "cut off" rezim. U tom rezimu potrosnja goriva je 0 (nula). Ovaj rezim veoma prija motoru jer se greje (ne ubacuje mu se gorivo) a hladi se odlicno.
Ako se ne postupi tako vec izbaci iz brzine u ler, potrosnja je oko 1 litar/h, sto doduse nije mnogo ali nam namece upotrebu kvacila a time njegovog habanja.
A povecava se i verovatnoca da se do zutog semafora stigne bez potrebe zaustavljanja, sto je sa stanovista potrosnje najvaznije posto se na taj nacin, gubljenjem zaleta, gubi kineticka energija vozila. Ona je = 1/2 mv2, tj. veoma (kvadratno) zavisi od brzine. Sva ta velika energija mora se po kretanju iz mesta nadoknaditi, odakle nego iz dodatnog goriva. Ovo je osnovni princip ustede goriva: sto vise ocuvavati brzinu kretanja a pogotovo izbegavati zaustavljanje.
I jos treba znati da ovo sto je u uvodnom tekstu navedeno u poslednjem pasusu, cekanje "u brzini", narocito haba jedan deo seta kvacila: druk lager.
pre 1 godinu
Valjda to u praksi funkcioniše tako što na rastojanju od npr. 100m , prebaciš u niži stepen prenosa ( Motorno kočenje ) i po potrebi polako regulišeš smanjenje brzine kočnicom, slušajući rad motora a zatim na nekoliko metara kada je automobil skoro zaustavljen, upotrebiš kočnicu stisnutu do kraja !
Ako se semafor otvori i saobraćaj krene, uslovi dozvoljavaju, možeš jednostavno nastaviti kretanje drugom bez zaustavljanja i povećavati stepen prenosa.
Manjak škole, bahatost, neiskustvo, mentalitet indijanca koji nije znao ni igračku da sačuva kada je bio mali, je već nešto sasvim drugo.
Ženama ne treba zamerati, one umeju mnogo toga i bez njih se ne može ali orjentacija u prostoru i motorika obavljanja više stvari istovremeno ( pogotovo menjanje stepena prenosa u kombinaciji sa držanjem pravca ) im nisu jača strana. Važno je da zakoče i super. Naravno, postoje izuzeci.
pre 1 godinu
Mislim da ljudi to ne rade učestalo, mozda tako izgleda iz automobila iza. Ja recimo kad vidim crveno ispred sebe samo pustim gas i auto klizi do semafora. Naravno ne izbacim iz brzine. Pred semafor ili blago kočenje ili gas ako je došlo zeleno. Mislim da tako stedim i kočnice i motor i gorivo. Ili grijesim?
Meni je grozno kad ljudi daju gasove pa naglo kočenje pred semafor.
pre 1 godinu
Greška, kada se koči motorom auto je takođe na leru tako da je potrošnja goriva ista...
(Dragan, 30. januar 2024 08:32)
Nije na “ler”-u. Baci pogled na obrtomer.
pre 1 godinu
Kako tacno auto trosi 0 goriva ako je u brzini i pustis gas??? Radi na vazduh ili na sta?
(Hakunamatata, 30. januar 2024 09:31)
Motori sa ubrizgavanjem (ne oni sa karburatorom) ako pustiš gas, brizgaljke prestaju sa radom, znači energiju kretanja umanjuje između ostalog trenje i kompresija u motoru. Tačno. Rade u tom periodu na vazduh.
pre 1 godinu
Ja placam popravke na mom autu, tako da vozicu kako mi se vozi.
A ostali podelite iskustva i ne kritikujte druge.
(Pera citac, 30. januar 2024 10:07)
Мора да се вози по правилима а не по сопственој вољи, јер вожња незналица и кабадахија утиче на безбедност осталих. Стискати кочницу пре квачила се учи у аутошколи на пвим часовима. Многи раде супротно услед неискуства и зато и имамо чукања на семафорима. И уместо да им неке савремене ставке у ауту помажу, неискусни учесници у саобраћају их искључују својим незнањем и неискуством. Код нас је вожња на семафору солидан проблем, кружни ток озбиљан проблем, незнање хроничан проблем, а безобраулук услед горе наведеног критичан проблем, и зато и имамо баналне расправе код саобраћајки ко је крив а очигледно је, а после тога и туче.
pre 1 godinu
Jednostavno je, kada je menjac u neutralnoj poziciji vi jednostavno nemate kontrolu nad vozilom. Dok ste u pokretu ne treba menjac drzati u leru. Uvek sam se osecao nebezbedno kada se vozim sa ljudima koji ubace u ler nizbrdo ili kada se priblizavaju semaforu.
pre 1 godinu
Ja kocim motorom tako sam ucio u auto skoli lre 20god.sad ne znam kako je al saltam dok ne dodjem do druge brzine,nikad u ler,ler koristim samo dok stojim a da ga ubacim u ler 100m pa cak i 50 ili 10 to nikako.Mada ima ljudi...jedan moj kolega tako koci u leru na 100m sto je pogubno.
pre 1 godinu
@
Moze i tako, samo mi logika u kojoj se stedi kocioni sistem koji se prakticno ceo sastoji iz potrosnih i lako zamenljivih delova a dodatno se opterecuje motor koji nije potrosan i lako zamenljiv, nije bas najjasnija
(markonjero, 30. januar 2024 08:50)
Pa ne operećuješ ga, u tome je stvar, čak možemo da kažemo da to i prija motoru.
Motor u toj situaciji radi normalno, uljna pumpa podmazuje normalno, cilindri usisavaju / izbacuju običan vazduh i lagano rasterećuju rashladni sistem, a gorivo se ne ubacuje u cilindre itd. Dakle nema opterećenja (osim ukoliko ne ubaciš na 100 u drugu, pa oteraš obrtaje u crveno, ali to je vec problem sa glavom vozača, a ne potencijalno sa glavom motora).
U alternativi, u leru motor se ne "relaksira", već radi sve šta treba da radi, ubrizgava gorivo u cilindre, sagoreva ga da bi se održao na koliko obrtaja treba itd, pravi temperaturu, rashladni sistem ga rashladjuje itd, dakle nije mu lakše :)
Lično mislim da neće crći ništa ako već nije loše, ali meni je nekako bezbednije da budem u "normalnom" stepenu prenosa i da usporavam relativno prirodno tako, umesto 100% kočnicama.
pre 1 godinu
Šta je bolje da se pohaba,pločice ili set kvačila i zamajac?Odlučite sami...
pre 1 godinu
Sto se tice kocenja motorom, to se kod danasnjih automobila dosta izgubilo. Setite se naseg Stojadina, kada iz cetvrte ubacite u trecu, kao da ste pritisnuli jace kocnicu. A danasnja vozila ubacis tako, kao da si ostao u istoj brzini. Ali slazem se da uvek kada se to moze ide kocenje motorom.
pre 1 godinu
@Milan - kako se produzava vek kvacila? Ja nisam nikad zamenio kvacilo. Prosli auto sam vozio od 120.000 km do 220.000 km, a onda sam kupio nov i sada sam na 130.000 i nisam ga menjao. A kocim motorom uvek. U ler ubacujem samo kada stojim. Diskove sam menjao na 100.000 km, a plocice na 70.000 prve
pre 1 godinu
Ima ljudi koji istovremeno pritiskaju kočnicu i kvačilo, čak i pri naglom zaustavljanju!
pre 1 godinu
Šta ako voziš Wartburg? On tu mogućnost nema.
pre 1 godinu
@
Kako tacno auto trosi 0 goriva ako je u brzini i pustis gas??? Radi na vazduh ili na sta?
(Hakunamatata, 30. januar 2024 09:31)
inercija, gravitacija itd. jesi cuo za to?
(Fredi Kruger, 30. januar 2024 10:21)
Izvini Ajnsajne nisam te prepoznao... Auto kome motor radi ne tosi gorivo zbog inercije. vauu...
(Hakunamatata, 30. januar 2024 12:43)
Čovek ti lepo objasni, a ti odmah "Ajnstajne" i te klinačke fore.
Evo ti detaljnije: ako voziš pezejca ili slično, na nizbrdici bez gasa "ler dizna" ukapava gorivo u motor, a ako voziš nešto novije onda kompjuter reguliše da li / koliko optimalno goriva treba motoru da bi radio ono šta mu vozač govori da radi.
E sad, ECU jedinica je izgleda pametnija od nekih ovde, pa kada ideš nizbrdo, u brzini, ne dodaješ gas, obrtaji motora su ok jer je auto u brzini, krećeš se i dalje ... - ECU zaključi da ti je za to potrebno 0 grama goriva i motor toliko i dobije.
Kada ga ubaciš u ler, ECU vidi da ukoliko ne dodaje gorivo u motor, on će se ugasiti, pa onda uzme i da motoru onoliko koliko mu treba. (a verovatno, da ima ruke prekrstla bi se i pitala vozača zašto ne ubaci u brzinu).
pre 1 godinu
Ja ako kočim motorom, bar dvojica me preteknu i ubace se ispred mene, pa onda opet moram naglo na kočnicu. Zato pun gas do semafora pa onda malo jače kočenje.Šta da radim...
(kiza, 30. januar 2024 13:00)
Brat moj Beogradski, napaceni..
pre 1 godinu
….ili kupite autoimatik
pre 1 godinu
Sklonite nogu sa gasa na nizbrdici, obrtaji neka budu preko 1 500 obrtaja, auto i odgovarajućoj brzini potrošnja goriva je nula. Naučni dokazano. Tu radi inercija točkovi se okreću klipovi takođe gorivo se ne ubrizgava. Noviji motori. Možete da vidite na bord kompjuteru. Kod mercedesa je to nazvano plutajući mod (segel mod)
pre 1 godinu
ovi sto kazu da se trosi kvacilo, hoce da kazu zamajac ali ni to nije tacno jer prilikom usporavanja to ne vazi. kvacilo trosis ako menjas brzine dok usporavas, ali moje iskustvo kaze da ljudi koji menjaju u nizi prenos prilikom usporavanja obicno odlicno zanju sta rade i zasto. tako da tekst je potpuno tacan
pre 1 godinu
Auto u leru je obična prikolica,nema stabilnosti,drugi problem je ako neko udari pozadi on te jednostavno odgura i zgnječi do vozila ispred,pa razmislite!
pre 1 godinu
Radim kako ja hoću. Pločice, diskovi i kvačilo sam ja kupio. Ne sekirajte se za moje troškove.
(Stara Mo, 30. januar 2024 13:19)
Puna Srbija ovakvih. "Najpametan sam".
Kroz istoriju nas je upravo ovo dovelo do toga da smo blago retardirani za medjunarodnu politiku.
pre 1 godinu
A sta da radimo mi sa automatskim menjacima?
(plej, 30. januar 2024 11:15) # Link komentara
Па исто, избациш из брзине док стојиш, па тек у Д пред кретање!
(Igor, 30. januar 2024 14:07)
Drug, ko vozi automatika, nikad ne izbacuje iz drive-a dok ne stigne na odredište, jedino ako treba u rikverc negde. Ne kupuješ automatski menjač da bi štedeo lamelu i slične gluposti. Kome je do štednje, neka kupi običan menjač, već je uštedeo 2000€.
pre 1 godinu
Kocnice su jeftin potrosni materijal. Kocenje motorom i u kom trenutku stisnuti kvacilo pre zaustavljanja se ucilo u auto skolama, po programu 2 casa i svakog narednog se obracala paznja kandidatu na taj postupak, tj uskladjivanje brzine i stepena prenosa. Danas mozda to nije praksa. Na motorima sa 3 cilindra tesko ce neki kandidat po zvuku motora oceni kad treba da presalta, a takve koriste auto skole zbog manje potrosnje.
pre 1 godinu
Ajde...
pre 1 godinu
Nije poenta u tome da li se prilikom usporavanja više troše pločice ili kvačilo, odnosno lamela, već je poenta kako se pravilno i najefikasnije koči, a to je svakako postepenim prebacivanjem u niži stepen prenosa uz paralelno blago korišćenje kočnice. Usporavati vozilo korišćenjem kočnice bez menjanja u niži stepen prenosa je potpuno neznanje i tako rade veoma loši vozači, a usporavanje korišćenjem kočnice dok je auto u leru ne bih ni komentarisao.
pre 1 godinu
Kako tacno auto trosi 0 goriva ako je u brzini i pustis gas??? Radi na vazduh ili na sta?
(Hakunamatata, 30. januar 2024 09:31)
inercija, gravitacija itd. jesi cuo za to?
pre 1 godinu
Na semaforu se ne koči, već daje gas.
Koči se pred semaforom, ako nije zeleno.
pre 1 godinu
@pera
Zanimljivo... Dodao bih i pritiskanje pedale kocnice kad ste poslednji u redu, da oni iza znaju da stojite (posebno u koloni ili gde nije ocekivano da stojite u mestu)
pre 1 godinu
Ja imam automatski menjač šta treba da uradim?
(aca75, 30. januar 2024 17:31)
Treba da ga skineš i da staviš manuelni.
Eto šta teba da uradiš.
pre 1 godinu
...a dodatno se opterecuje motor koji nije potrosan i lako zamenljiv, nije bas najjasnija
(markonjero, 30. januar 2024 08:50)
Kako se to dodatno opterecuje motor?
To nije tacno.
pre 1 godinu
"...ispravan način da zaustavite savremeni automobil je..."
Ispravan nacin da se zaustavi savremeni automobil je da se stisne kocnica jer je to vozilo sa automatskim menjacem i ne moze da se koci "u brzini". A mi sa zastarelim krntijama moramo voditi racuna o tome.
pre 1 godinu
Generalno, sada su kočnice najpristupačnije za popravku!
pre 1 godinu
Držati bezbedna rastojanja za različite brzine kretanja i procenjivati situaciju u saobraćaju.
Time će te sačuvati kočnice i kvačilo i bićete mnogo bezbedniji.
pre 1 godinu
Milan
Zbog prirode posla auto mi mora raditi malo vise na kvacilu... Kvacilo nikada ne stradava ako se njime njezno radi i ako se bez potrebe ne drzi u brzini na kvacilu...
A vi koji izbacujute ranije u ler pa kocite obicno zavrsavate drugima u "gepeku" kada je klizavo...
pre 1 godinu
Sve stručnjaci za voznju po komentarima! Izgleda da od vas slabo ko vozi jer je na ulici divlji zapad! Samo gas, sirena... I vozi. Puna linija? Sta je to?
Pogotovo se ističu beograđani u takvoj voznji. Oni su uvek u žurbi. Nemojte slučajno da vozite po propisu ako je auto sa bg tablama iza vas! Odmah se unervoze sto ih usporavate!
pre 1 godinu
A sta da radimo mi sa automatskim menjacima?
pre 1 godinu
Meni je grozno kad ljudi daju gasove pa naglo kočenje pred semafor.
(Sandwich, 30. januar 2024 10:28)
Kad daju ili kad ispustaju GASOVE?
pre 1 godinu
21 vek, kola samo sto jos krila nemaju, a mi pricamo o kvacilu i leru...
pre 1 godinu
Овде изгледа људи не разликују кочење квачилом и кочење мотором. Када пустиш папучицу гаса, тада наступа кочење мотором. Када пребациш у нижи степен и пустиш квачило, кочиш квачилом приликом спајања дискова а потом мотором под условом да не стиснеш гас. Кочење мотором не хаба мотор, кочење квачилом хаба квачило. Кочење мотором, потрошња иде на 0. Избацивањем у лер, потрошња је минимална 1л на сат времена. У леру дискови квачила су раздвојени што значи да немаш кнтролу над аутом и то је највећи проблем.
pre 1 godinu
Za ove što se kunu da je potrošnja nula u bilo kom trenutku kad je motor upaljen preporučujem fiziku iz sedmog osnovne.
Jel se čuje motor? Jel se greje? Jel i dalje ima obrtaje? Jel vam radi klima ili grejanje, svira radio?
Odakle energija za sve to? Iz kisele pavlake? Postoji samo jedan način da se "doda" energija u auto (osim ako je električni: benzin ili dizel).
pre 1 godinu
Pa dobro ovom logikom neko može da kaže pa ako kočim više motorom a manje kočnicom onda više trošim kvačilo, dnevno 30 semafora, na svakom x3 više puta stiskam kvačilo, 30 dana u mesecu, svake godine,... I popravka kvačila je skuplja od zamene pločica ili diskova, skuplja je i od 1l goriva na 100km što auto više potroši prebacivanjem u ler, i on će isto biti u pravu. I šta je onda pravilno? Šta je bolje i isplativije?
Najbolje je da radiš šta ti se radi, ako hoćeš u ler, u ler, ako hoćeš motorom koči motorom. To je najbolje!
A saveti stručnjaka, pa, šta reći , hvala im...
pre 1 godinu
@Dalanik Jedno je fina teorija, a drugo gradska vožnja. Probajte to da uradite u Beogradu ili Istanbulu, imaćete 3 auta ispred vas do semafora koji neće da čekaju vaše nežno zaustavljanje...
pre 1 godinu
za ove mudrace koji misle da motor koji radi ali je u leru, ili na nizbrdici ne troši gorivo imam predlog. upalite motor, ubacite u ler, bez ikakvih potrošača, ni radio nemojte da uključite....pa javite posle koliko vremena ste ostali bez goriva. a kad vam se auto ugasi-aplauz za kompjuter koji pokazuje nula potrošnje.
pre 1 godinu
@
Jel se čuje motor? Jel se greje? Jel i dalje ima obrtaje? Jel vam radi klima ili grejanje, svira radio?
Odakle energija za sve to? Iz kisele pavlake? Postoji samo jedan način da se "doda" energija u auto (osim ako je električni: benzin ili dizel).
(Perpetuum mobile, 30. januar 2024 17:29)
Danas sam naučio da SUS motori mogu da rade na vazduh. A ima i onih koji kažu da mogu da rade na ništa tj.. da troši 0 goriva...
Kada radi, a ne kada ne radi, nego kada radi:)))
Ah, da!
Zaboravih one koji kažu da rade na inerciju pa i na GRAVITACIJU:)))
(deki, 30. januar 2024 17:27)
U pravu ste Deki (ili deki) i Perpetum, gravitacija ne deluje uopste.
Popnite se na “Beogradjanku” ili Brankov Most i skocite - nema sanse da ubrzavate prema zemlji ili vodi jer niti radite na kiselo mleko niti na vazduh.
Gravitaciju i inerciju su smislili gejevi i CIA da se sprdaju sa najpametnijim narodom na svetu, ali vas dvojica mozete da im doskocite (figurativno, a ako se potrudite, evo mozete i bukvalno). Sad vam je prilika da zablistate.
pre 1 godinu
Ja placam popravke na mom autu, tako da vozicu kako mi se vozi.
A ostali podelite iskustva i ne kritikujte druge.
pre 1 godinu
@
…
ima ljudi...jedan moj kolega tako koci u leru na 100m sto je pogubno.
(aca, 30. januar 2024 08:07)
Svakakvih ima. Znam za ljude koji se iskljucuju sa autoputa tako sto ubace u ler 200 metra pred iskljucenje i onda tako “klize” do rampe.
Za ovo kocenje na semaforu, stajem “normalno”, a posle toga idem u ler i sklanjam nogu sa kvacila. Doduse, samo tako i radi start-stop sistem.
pre 1 godinu
A sta da radimo mi sa automatskim menjacima?
(plej, 30. januar 2024 11:15)
Isto što i sada radite - ništa.
Menjač vam radi sve.
pre 1 godinu
Izvini Ajnsajne nisam te prepoznao... Auto kome motor radi ne tosi gorivo zbog inercije. vauu...
(Hakunamatata, 30. januar 2024 12:43)
Čovek ti baš jednostavno objasnio... a izvini Nestore nisam te prepoznao.
pre 1 godinu
"Habanje kvacila" ako pustis nogu sa gasa...e sta sve necu cuti i procitati.
Kako ste bre vi ljudi prosli psihotest na lekarskom za vozacku dozvolu?
pre 1 godinu
@Milan
Sklonićemo se od tebe u saobraćaju.
Poz iz Tamnog
pre 1 godinu
@Ja imam automatski menjač šta treba da uradim?
(aca75, 30. januar 2024 17:31)
Da se slikaš. : )
pre 1 godinu
Pre više godina je testiran sistem koji vam u autu pokazuje idealnu brzinu, kojom stižete tačno na zeleno svetlo na sledećem semaforu.
U Srbiji to teško da bi funkcionisalo kad imamo semafore na svakih 200m, teško da bi baš svi mogli da prođu na semaforu, posebno što se u nekim deonicama pojedinih ulica dozvoljena brzina spušta na 30km/h.
pre 1 godinu
gomila gluposti sto u tekstu sto u komentarima, jedino sto je bitno je da se stane kad je crveno svetlo
pre 1 godinu
Kako tacno auto trosi 0 goriva ako je u brzini i pustis gas??? Radi na vazduh ili na sta?
pre 1 godinu
@Sandwich: bravo, covek objasnio. nikada nisam razumeo ljude koji odmah koce. dovoljno je pratiti saobraćaj u daljini ispred i pustiti gas, često se lepo zaustavi do semafora sa minimalnim kočenjem. morate da znate svoj auto po zvuku, idete recimo 60 u trećoj, pustite gas, padaju obrtaja na 1000, kada osetite po zvuku presaltate u drugu i pustite da klizi, motor radi, i kad ste kod semafora kočije lagano i prebacujete u neutral.
pre 1 godinu
Ja ako kočim motorom, bar dvojica me preteknu i ubace se ispred mene, pa onda opet moram naglo na kočnicu. Zato pun gas do semafora pa onda malo jače kočenje.Šta da radim...
pre 1 godinu
A sta da radimo mi sa automatskim menjacima?
(plej, 30. januar 2024 11:15)
A što se praviš pametan samo da bi se pohvalio a ispadaš glup !
Zato se i zove automatski menjač, on sam to reguliše a što se tiče stajanja na semaforu, tu je preporuka izbaciti vozilo iz drive-a !
pre 1 godinu
Valjda koristite ručnu kad kočite. Ne?
pre 1 godinu
Radim kako ja hoću. Pločice, diskovi i kvačilo sam ja kupio. Ne sekirajte se za moje troškove.
pre 1 godinu
У граду? Па ту је милион аута око тебе, онда ће онај иза тебе да те обиђе и закочи нагло, па ћеш онда морати и ти нагло да кочиш и тако дођеш на исто.
pre 1 godinu
A sta da radimo mi sa automatskim menjacima?
(plej, 30. januar 2024 11:15)
Nista mjenjac to odradi umjesto vas.
pre 1 godinu
Uvek prebacujem iz 4 u 3 pa u 2 tek onda stiskam kočnicu da se skroz zaustavi.
Čuvam kočnice
pre 1 godinu
Članak iz osamdesetih, kao da svi imaju ručni menjač.
pre 1 godinu
Kako tacno auto trosi 0 goriva ako je u brzini i pustis gas??? Radi na vazduh ili na sta?
(Hakunamatata, 30. januar 2024 09:31)
inercija, gravitacija itd. jesi cuo za to?
(Fredi Kruger, 30. januar 2024 10:21)
Izvini Ajnsajne nisam te prepoznao... Auto kome motor radi ne tosi gorivo zbog inercije. vauu...
pre 1 godinu
Vozim automatic
pre 1 godinu
Nemam kvacilo.
pre 1 godinu
Ne kočim, dam gas! ;)
pre 1 godinu
Ja imam automatski menjač šta treba da uradim?
pre 1 godinu
Popnite se na “Beogradjanku” ili Brankov Most i skocite - nema sanse da ubrzavate prema zemlji ili vodi jer niti radite na kiselo mleko niti na vazduh.
Gravitaciju i inerciju su smislili gejevi i CIA da se sprdaju sa najpametnijim narodom na svetu, ali vas dvojica mozete da im doskocite (figurativno, a ako se potrudite, evo mozete i bukvalno). Sad vam je prilika da zablistate.
(Djorke, 30. januar 2024 19:27)
Vi tvrdite da ako upalim auto, ubacim u brzinu i bacim ga sa beograđanke da će potrošiti 0 goriva?!? :))
pre 1 godinu
Ko jos ubacuje u ler unapred?
Uvek brzina po brzina niže.. i lagano.. tek kad skroz stane, kvačilo pa ler..
pre 1 godinu
Manuelni menjac nikad ne bih menjao za automatik
pre 1 godinu
To je baš preporučljivo kod hibridnih vozila.
(e, 30. januar 2024 17:14)
Оно каде неко оће да испадне "духовит" па убоде суштину. Мајко божија колко нешколованих
pre 1 godinu
Poenta mog posta je da se ne troši više goriva ako se koči motorom...(potrošnja je 0)
pre 1 godinu
A sta da radimo mi sa automatskim menjacima?
(plej, 30. januar 2024 11:15) # Link komentara
Па исто, избациш из брзине док стојиш, па тек у Д пред кретање!
pre 1 godinu
Da pročitam, nakon 50+ godina vožnje i nešto pametnog?:)
pre 1 godinu
Danas sam naučio da SUS motori mogu da rade na vazduh. A ima i onih koji kažu da mogu da rade na ništa tj.. da troši 0 goriva...
Kada radi, a ne kada ne radi, nego kada radi:)))
Ah, da!
Zaboravih one koji kažu da rade na inerciju pa i na GRAVITACIJU:)))
pre 1 godinu
Po gradu ukljucim adaptivni tempomat...i auto sam krece i staje...
pre 1 godinu
Najviše volim kada idem uzbrdicom a upali se crveno, da tačno odmerim kada da ga ubacim u ler da bi stao gde treba. Ostalo kočenje motorom i na samom kraju kočnica, stop, kvačilo i prva za polazak. Ako sam na jačoj nizbrdici polazim iz druge.
pre 1 godinu
Djorke
Slatko me nasmija zadnjim komentarom! Svaka cast!
pre 1 godinu
@deki
Teško je razlučiti da li si zaista toliko ograničen, ili si shvatio da pričaš gluposti, pa ti sad sujeta povrijeđena i tjeraš do kraja.
Kad voziš bicikl, energija ti je u nogama. Kad pustiš pedale, ide na inerciju i usporava onoliko koliko ima otpora u mehanizmu (točkovi, ležajevi, vazduh). Ne trošiš nikakvu energiju u tom režimu.
Potpuno ista stvar i sa SUS autom - energiju daje spaljeno gorivo. Kad prestaneš dodavati gorivo u sistem (bez gasa), inercija tjera automobil još neko vrijeme, u skladu sa otporom (primarno kompresija).
Kao što eksplozija u cilindru, preko bregaste, remena, transmisije prenese energiju do točkova, tako i kinetička energija povratnom spregom okreće sav mehanizam do cilindara nazad.
Podmazuje se uljem, ne gorivom (nije 2-takt), tako može da radi bez ubrizganog goriva dok usporava spojen transmisijom do točkova. Čak ne koristi ni vazduh, kako je neko trivijalno pokušao objasniti, jer nema sagorijevanja goriva.
Kad izbaciš na ler, odvojiš od točkova, odnosno od kinetičke energije kretajućeg automobila, onda mora da ubrizga gorivo da bi radio, jer nema.drugi input energije.
Poz iz Tamnog
pre 1 godinu
i najvažnije, gledajte situaciju u saobraćaju što dalje ispred sebe a ne u stop svetlo auta ispred vas (pera, 30. januar 2024 08:52)
Meni su fascinantni idioti koji me preticu dok ja usporavam pred crvenim svetlom. Kako samo zude da se zakucaju u rep kolone pred semaforom! Mislim, bilo bi mi smesno kad time ne bi meni, bemisleno, skracivali zaustavnu liniju.
pre 1 godinu
A nesavremena vozila?
pre 1 godinu
@
...
Čak ne koristi ni vazduh, kako je neko trivijalno pokušao objasniti, jer nema sagorijevanja goriva.
Kad izbaciš na ler, odvojiš od točkova, odnosno od kinetičke energije kretajućeg automobila, onda mora da ubrizga gorivo da bi radio, jer nema.drugi input energije.
Poz iz Tamnog
(cosmo, 31. januar 2024 09:11)
Ma samo sam mu pokušao reći da klipovi i dalje idu gore-dole, ventili se otvaraju i zatvaraju - dakle u tom režimu motor ususava i izbacuje bukvalno samo vazduh. Ne da ide na vazduh pobogu.
Inače, mislim da džabe trošiš tastaturu, neće ukapirati sve i da si napisao na 20 strana.
pre 1 godinu
Na Tesli se pusti desna papucica i auto sam staje. Cisto da i ja dodam nesto posto se ovde sve komentarise samo ne clanak koji smo procitali.
Inace sam uzivao najvise u 2005 VW GLI sa manuelnim menjacem, isao je ko metak kad nije bio na servisu. Kasnije su me automobili sa automatskim menjacem nacisto upropastili, sad mi je sve jedno da li ga ubacim u D ili vozim auto bez transmisije (EV). Sa EV bar imam uvek najveci obrtni momenat na raspolaganju.
pre 1 godinu
Ovde vlada teška psihoza !
pre 1 godinu
Radim kako ja hoću. Pločice, diskovi i kvačilo sam ja kupio. Ne sekirajte se za moje troškove.
(Stara Mo, 30. januar 2024 13:19)
Ako ti je tako cef, ti slobodno zapali auto koji si ti kupio! Samo, idi to raditi na svojoj livadi, a ne medju drugim autima, da ne bi i njih zapalio!
pre 1 godinu
lere je samo da ga guraš
pre 1 godinu
@bg: jbg, ja vozim u Pragu ?
pre 1 godinu
0 je potrosnja goriva dok se koci motorom. Cim to kocenje motorom prestane, 0 vise nije 0 i motor trosi gorivo.
pre 1 godinu
Ako motor koci auto, koliki su mu obrtaji u tom rezimu motornog kocenja, kocenja motorom?
Veci ili manji od ler obrtaja?
Ako su ler obrtaji npr. 800 o/min, kada kocimo motorom koliko se tada obrce radilica motora? 1.000 ili 2.000 ili 5.000? Ili 700 ili 500 obrtaja? Po cemu znamo da se odvija kocenje motorom?
- Npr. na nizbrdici. Da li po obrtajima motora (da li je moguce da tada obrtaji budu 500?) ili po trendu povecavanja obrtaja ili po trendu smanjivanja obrtaja, ili po odsustvu pritiskivanja pedale gasa?
- Ili npr. u rezimu usporavanja do zaustavljanja ispred crvenog semafora? Da li tada kocenje motorom prepoznajemo po obrtajima? Kako se oni ponasaju za vreme kocenja motorom?
I... koliko trosi goriva motor koji se nalazi u rezimu kocenja? Ako trosi nesto goriva zasto on to gorivo trosi kada mu niko ne trazi - ne pritiska se pedala gasa?
Naprotiv, tada ne da se od motora ne trazi da radi, da goni vozilo, da ga vuce, vec obratno - vozilo goni motor, tockovi obrcu radilicu motora. Smer energije nije od motora vec k motoru. Pa zasto onda gorivo, cemu, kome, zbog, kako, kud...???
pre 1 godinu
Greška, kada se koči motorom auto je takođe na leru tako da je potrošnja goriva ista...
pre 1 godinu
Ne znam zasto se rasprava u komentarima povela o potrosnji goriva prilikom kocenja motorom? Tekst ne govori o tome, nego o navici pojedinih ljudi da 50-100m pre zaistavljanja izbace auto na ler. Ranije, dok se u autoskolama nesto stvarno ucilo su ljudi stvarno obucavani za voznju. Ja sam dozvolu stekao u JNA i ucili su nas da je kocenje samo kocnicom pogresno (nedopustivo). Mnogo je razloga za to.
Ono sto je najsmesnije je cinjenica da 99% ljudi koci motorom ili kocnicom iz ciste navike a ne zbog spoznaje sta je bolje ili losije za njihov automobil. Na kraju krajeva, bezbednost je uvek na prvom mestu, nezavisno od toga sta vise propada prilikom kocenja (ako propada). Zna se kako je kocenje efikasnije i kraj price.
pre 1 godinu
To je baš preporučljivo kod hibridnih vozila.
pre 1 godinu
Fascinira kolicina neznanja i zelje da se bude moderan - Vecina komentatora narodski receno ne zna da udari ekser u oranje ! Pozdrav svima sa jednog od bezbroj parking mesta na selu !
pre 1 godinu
@SilverS - ... ni Dačija "Logan"...
pre 1 godinu
pozz od jevtinog servisa seta kvačila
pre 1 godinu
@Sofercina
Nisi ti odavno ništa ni ubacio, ni izbacio, kad ti je ta terminologija toliko bitna, sa toliko uzvičnika.
Poz iz Tamnog
pre 1 godinu
Ja nemam to kvačilo. Jel može neko od stručnjaka da mi objasni šta sad ja da radim?
pre 1 godinu
@(pera, 30. januar 2024 08:52)
A da izbacis iz brzine i podignes rucnu kao sav normalan svet?
pre 1 godinu
Lupajte gluposti ponekad! Kako će auto potrošiti više goriva ako su obrtaji ispod 1000 obrtaja i u leru od recimo kad je u brzini i 2000 Obrtaja a slažem se sa konstatacijom da je bezbednije i bolje stat u gore pomenutom slučaju
pre 1 godinu
Šta ako voziš Wartburg? On tu mogućnost nema.
(SilverS, 30. januar 2024 09:19)
Wartburg je narocit slucaj. Kod njega je ler imao funkciju posebne regularne brzine i bilo je preporucljivo voziti u leru kad god je moguce.
pre 1 godinu
@
Menjac se Izbacuje a Ne ubacuje u ler ! Ubacuje se u brzine , o Eksperti i trtomudi !!
(Sofercina, 31. januar 2024 16:02)
Yes lektore, kolektore …
pre 1 godinu
Svaki automatski menjac ima kocenje menjacom.RETERDER.
Koriscenjem kocenja motorom netrosi se gorivo....
Najveca potrosnja goriva je na LERU..Zato se stedi ...
pre 1 godinu
https://www.exploringoverland.com/overland-tech-travel/2011/9/16/the-myth-of-compression-braking.html?format=amp
Link sve lepo i strucno opisuje. Ko zna engleski moze da razume.
pre 1 godinu
da sam juce umro imao bi za cim da zalim…
pre 1 godinu
Ko jos ubacuje u ler unapred?
Uvek brzina po brzina niže.. i lagano.. tek kad skroz stane, kvačilo pa ler..
(radijator, 30. januar 2024 21:08)
Ako skroz stane u brzini ugasice ti se bato
pre 1 godinu
Mene više zanima da li treba vraćati kvačilo u 2. brzini pri zaustavljanju
To su nas učili u školi ali ovako mi deluje da ne mora
pre 1 godinu
Budalaština. U leru se troše kočnice?
pre 1 godinu
Menjac se Izbacuje a Ne ubacuje u ler ! Ubacuje se u brzine , o Eksperti i trtomudi !!
pre 1 godinu
Kod hibridnih vozila se tako puni baterija.
pre 1 godinu
Greška, kada se koči motorom auto je takođe na leru tako da je potrošnja goriva ista...
pre 1 godinu
Jeste, ali se produzava vek seta kvacila koji je dosta skuplji od kocnica. I sta cemo sada strucnjaci???
pre 1 godinu
Valjda koristite ručnu kad kočite. Ne?
pre 1 godinu
Ja placam popravke na mom autu, tako da vozicu kako mi se vozi.
A ostali podelite iskustva i ne kritikujte druge.
pre 1 godinu
Kako tacno auto trosi 0 goriva ako je u brzini i pustis gas??? Radi na vazduh ili na sta?
pre 1 godinu
Moze i tako, samo mi logika u kojoj se stedi kocioni sistem koji se prakticno ceo sastoji iz potrosnih i lako zamenljivih delova a dodatno se opterecuje motor koji nije potrosan i lako zamenljiv, nije bas najjasnija
pre 1 godinu
Šta je bolje da se pohaba,pločice ili set kvačila i zamajac?Odlučite sami...
pre 1 godinu
Ono jes. Bolje čuvati paknove da se ne troše i ne greju, nego kvačilo/korpu/lamelu.
pre 1 godinu
Po gradu ukljucim adaptivni tempomat...i auto sam krece i staje...
pre 1 godinu
Ja kocim motorom tako sam ucio u auto skoli lre 20god.sad ne znam kako je al saltam dok ne dodjem do druge brzine,nikad u ler,ler koristim samo dok stojim a da ga ubacim u ler 100m pa cak i 50 ili 10 to nikako.Mada ima ljudi...jedan moj kolega tako koci u leru na 100m sto je pogubno.
pre 1 godinu
@Milan - kako se produzava vek kvacila? Ja nisam nikad zamenio kvacilo. Prosli auto sam vozio od 120.000 km do 220.000 km, a onda sam kupio nov i sada sam na 130.000 i nisam ga menjao. A kocim motorom uvek. U ler ubacujem samo kada stojim. Diskove sam menjao na 100.000 km, a plocice na 70.000 prve
pre 1 godinu
Kako tacno auto trosi 0 goriva ako je u brzini i pustis gas??? Radi na vazduh ili na sta?
(Hakunamatata, 30. januar 2024 09:31)
inercija, gravitacija itd. jesi cuo za to?
pre 1 godinu
Danas sam naučio da SUS motori mogu da rade na vazduh. A ima i onih koji kažu da mogu da rade na ništa tj.. da troši 0 goriva...
Kada radi, a ne kada ne radi, nego kada radi:)))
Ah, da!
Zaboravih one koji kažu da rade na inerciju pa i na GRAVITACIJU:)))
pre 1 godinu
Radim kako ja hoću. Pločice, diskovi i kvačilo sam ja kupio. Ne sekirajte se za moje troškove.
pre 1 godinu
Za ove što se kunu da je potrošnja nula u bilo kom trenutku kad je motor upaljen preporučujem fiziku iz sedmog osnovne.
Jel se čuje motor? Jel se greje? Jel i dalje ima obrtaje? Jel vam radi klima ili grejanje, svira radio?
Odakle energija za sve to? Iz kisele pavlake? Postoji samo jedan način da se "doda" energija u auto (osim ako je električni: benzin ili dizel).
pre 1 godinu
Lupajte gluposti ponekad! Kako će auto potrošiti više goriva ako su obrtaji ispod 1000 obrtaja i u leru od recimo kad je u brzini i 2000 Obrtaja a slažem se sa konstatacijom da je bezbednije i bolje stat u gore pomenutom slučaju
pre 1 godinu
Jednostavno je, kada je menjac u neutralnoj poziciji vi jednostavno nemate kontrolu nad vozilom. Dok ste u pokretu ne treba menjac drzati u leru. Uvek sam se osecao nebezbedno kada se vozim sa ljudima koji ubace u ler nizbrdo ili kada se priblizavaju semaforu.
pre 1 godinu
Kako tacno auto trosi 0 goriva ako je u brzini i pustis gas??? Radi na vazduh ili na sta?
(Hakunamatata, 30. januar 2024 09:31)
inercija, gravitacija itd. jesi cuo za to?
(Fredi Kruger, 30. januar 2024 10:21)
Izvini Ajnsajne nisam te prepoznao... Auto kome motor radi ne tosi gorivo zbog inercije. vauu...
pre 1 godinu
Ne kočim, dam gas! ;)
pre 1 godinu
@Milan
Sklonićemo se od tebe u saobraćaju.
Poz iz Tamnog
pre 1 godinu
@Milan: Kako se haba set kvačila ako se koči motorom, kad je kvačilo ne pritisnuto?
Motorno kočenje, i najvažnije, gledajte situaciju u saobraćaju što dalje ispred sebe a ne u stop svetlo auta ispred vas (zato i imamo ovoliki broj lančanih udesa).
npr kad idem Brankovim mostom prema NBG čim poskočim na sastavu gledam semafor dole, ako je crveno diže se noga sa gasa skroz, u treću, motorno kočenje, pa u drugu, opet motorno kočenje i na kraju kočnicom zaustavim auto u mestu. Isko kočim i sa drugim autom koji je automatik, i automatici imaju motorno kočenje, samo je potrebno vrlo malo dozirati kočnicu da bi auto spustio brzinu niže.
E sad što se tiče držanja auta u leru ili brzini mene je instruktor učio da se auto drži na kvačilu i u brzini dok ne budete bezbedni (tj da su oni iza stali). Jer ako ste u leru i prvi na semaforu ako vas onaj iza rokne vi ste već u pola raskrsnice (noge lete sa pedala) i imaćete i ne daj Bože udarac sa strane vozila koja se već kreću. Ukoliko ste na kvačilu i u brzini kad vas udari ovaj od pozadi noge idu sa komandi i auto se ugasi odmah posle udara. Kad je iza bezbedno izbacim iz brzine i držim kočnicu do promene pešaka u crveno.
pre 1 godinu
Članak iz osamdesetih, kao da svi imaju ručni menjač.
pre 1 godinu
Manuelni menjac nikad ne bih menjao za automatik
pre 1 godinu
Овде изгледа људи не разликују кочење квачилом и кочење мотором. Када пустиш папучицу гаса, тада наступа кочење мотором. Када пребациш у нижи степен и пустиш квачило, кочиш квачилом приликом спајања дискова а потом мотором под условом да не стиснеш гас. Кочење мотором не хаба мотор, кочење квачилом хаба квачило. Кочење мотором, потрошња иде на 0. Избацивањем у лер, потрошња је минимална 1л на сат времена. У леру дискови квачила су раздвојени што значи да немаш кнтролу над аутом и то је највећи проблем.
pre 1 godinu
Ja ako kočim motorom, bar dvojica me preteknu i ubace se ispred mene, pa onda opet moram naglo na kočnicu. Zato pun gas do semafora pa onda malo jače kočenje.Šta da radim...
pre 1 godinu
pozz od jevtinog servisa seta kvačila
pre 1 godinu
Ko jos ubacuje u ler unapred?
Uvek brzina po brzina niže.. i lagano.. tek kad skroz stane, kvačilo pa ler..
pre 1 godinu
Radim kako ja hoću. Pločice, diskovi i kvačilo sam ja kupio. Ne sekirajte se za moje troškove.
(Stara Mo, 30. januar 2024 13:19)
Puna Srbija ovakvih. "Najpametan sam".
Kroz istoriju nas je upravo ovo dovelo do toga da smo blago retardirani za medjunarodnu politiku.
pre 1 godinu
@
Kako tacno auto trosi 0 goriva ako je u brzini i pustis gas??? Radi na vazduh ili na sta?
(Hakunamatata, 30. januar 2024 09:31)
inercija, gravitacija itd. jesi cuo za to?
(Fredi Kruger, 30. januar 2024 10:21)
Izvini Ajnsajne nisam te prepoznao... Auto kome motor radi ne tosi gorivo zbog inercije. vauu...
(Hakunamatata, 30. januar 2024 12:43)
Čovek ti lepo objasni, a ti odmah "Ajnstajne" i te klinačke fore.
Evo ti detaljnije: ako voziš pezejca ili slično, na nizbrdici bez gasa "ler dizna" ukapava gorivo u motor, a ako voziš nešto novije onda kompjuter reguliše da li / koliko optimalno goriva treba motoru da bi radio ono šta mu vozač govori da radi.
E sad, ECU jedinica je izgleda pametnija od nekih ovde, pa kada ideš nizbrdo, u brzini, ne dodaješ gas, obrtaji motora su ok jer je auto u brzini, krećeš se i dalje ... - ECU zaključi da ti je za to potrebno 0 grama goriva i motor toliko i dobije.
Kada ga ubaciš u ler, ECU vidi da ukoliko ne dodaje gorivo u motor, on će se ugasiti, pa onda uzme i da motoru onoliko koliko mu treba. (a verovatno, da ima ruke prekrstla bi se i pitala vozača zašto ne ubaci u brzinu).
pre 1 godinu
Popnite se na “Beogradjanku” ili Brankov Most i skocite - nema sanse da ubrzavate prema zemlji ili vodi jer niti radite na kiselo mleko niti na vazduh.
Gravitaciju i inerciju su smislili gejevi i CIA da se sprdaju sa najpametnijim narodom na svetu, ali vas dvojica mozete da im doskocite (figurativno, a ako se potrudite, evo mozete i bukvalno). Sad vam je prilika da zablistate.
(Djorke, 30. januar 2024 19:27)
Vi tvrdite da ako upalim auto, ubacim u brzinu i bacim ga sa beograđanke da će potrošiti 0 goriva?!? :))
pre 1 godinu
….ili kupite autoimatik
pre 1 godinu
A sta da radimo mi sa automatskim menjacima?
pre 1 godinu
Ja placam popravke na mom autu, tako da vozicu kako mi se vozi.
A ostali podelite iskustva i ne kritikujte druge.
(Pera citac, 30. januar 2024 10:07)
Мора да се вози по правилима а не по сопственој вољи, јер вожња незналица и кабадахија утиче на безбедност осталих. Стискати кочницу пре квачила се учи у аутошколи на пвим часовима. Многи раде супротно услед неискуства и зато и имамо чукања на семафорима. И уместо да им неке савремене ставке у ауту помажу, неискусни учесници у саобраћају их искључују својим незнањем и неискуством. Код нас је вожња на семафору солидан проблем, кружни ток озбиљан проблем, незнање хроничан проблем, а безобраулук услед горе наведеног критичан проблем, и зато и имамо баналне расправе код саобраћајки ко је крив а очигледно је, а после тога и туче.
pre 1 godinu
Ja nemam to kvačilo. Jel može neko od stručnjaka da mi objasni šta sad ja da radim?
pre 1 godinu
A sta da radimo mi sa automatskim menjacima?
(plej, 30. januar 2024 11:15) # Link komentara
Па исто, избациш из брзине док стојиш, па тек у Д пред кретање!
pre 1 godinu
Nije poenta u tome da li se prilikom usporavanja više troše pločice ili kvačilo, odnosno lamela, već je poenta kako se pravilno i najefikasnije koči, a to je svakako postepenim prebacivanjem u niži stepen prenosa uz paralelno blago korišćenje kočnice. Usporavati vozilo korišćenjem kočnice bez menjanja u niži stepen prenosa je potpuno neznanje i tako rade veoma loši vozači, a usporavanje korišćenjem kočnice dok je auto u leru ne bih ni komentarisao.
pre 1 godinu
Valjda to u praksi funkcioniše tako što na rastojanju od npr. 100m , prebaciš u niži stepen prenosa ( Motorno kočenje ) i po potrebi polako regulišeš smanjenje brzine kočnicom, slušajući rad motora a zatim na nekoliko metara kada je automobil skoro zaustavljen, upotrebiš kočnicu stisnutu do kraja !
Ako se semafor otvori i saobraćaj krene, uslovi dozvoljavaju, možeš jednostavno nastaviti kretanje drugom bez zaustavljanja i povećavati stepen prenosa.
Manjak škole, bahatost, neiskustvo, mentalitet indijanca koji nije znao ni igračku da sačuva kada je bio mali, je već nešto sasvim drugo.
Ženama ne treba zamerati, one umeju mnogo toga i bez njih se ne može ali orjentacija u prostoru i motorika obavljanja više stvari istovremeno ( pogotovo menjanje stepena prenosa u kombinaciji sa držanjem pravca ) im nisu jača strana. Važno je da zakoče i super. Naravno, postoje izuzeci.
pre 1 godinu
Auto u leru je obična prikolica,nema stabilnosti,drugi problem je ako neko udari pozadi on te jednostavno odgura i zgnječi do vozila ispred,pa razmislite!
pre 1 godinu
Sklonite nogu sa gasa na nizbrdici, obrtaji neka budu preko 1 500 obrtaja, auto i odgovarajućoj brzini potrošnja goriva je nula. Naučni dokazano. Tu radi inercija točkovi se okreću klipovi takođe gorivo se ne ubrizgava. Noviji motori. Možete da vidite na bord kompjuteru. Kod mercedesa je to nazvano plutajući mod (segel mod)
pre 1 godinu
A sta da radimo mi sa automatskim menjacima?
(plej, 30. januar 2024 11:15)
A što se praviš pametan samo da bi se pohvalio a ispadaš glup !
Zato se i zove automatski menjač, on sam to reguliše a što se tiče stajanja na semaforu, tu je preporuka izbaciti vozilo iz drive-a !
pre 1 godinu
Sve stručnjaci za voznju po komentarima! Izgleda da od vas slabo ko vozi jer je na ulici divlji zapad! Samo gas, sirena... I vozi. Puna linija? Sta je to?
Pogotovo se ističu beograđani u takvoj voznji. Oni su uvek u žurbi. Nemojte slučajno da vozite po propisu ako je auto sa bg tablama iza vas! Odmah se unervoze sto ih usporavate!
pre 1 godinu
Milan
Zbog prirode posla auto mi mora raditi malo vise na kvacilu... Kvacilo nikada ne stradava ako se njime njezno radi i ako se bez potrebe ne drzi u brzini na kvacilu...
A vi koji izbacujute ranije u ler pa kocite obicno zavrsavate drugima u "gepeku" kada je klizavo...
pre 1 godinu
lere je samo da ga guraš
pre 1 godinu
Izvini Ajnsajne nisam te prepoznao... Auto kome motor radi ne tosi gorivo zbog inercije. vauu...
(Hakunamatata, 30. januar 2024 12:43)
Čovek ti baš jednostavno objasnio... a izvini Nestore nisam te prepoznao.
pre 1 godinu
Ima ljudi koji istovremeno pritiskaju kočnicu i kvačilo, čak i pri naglom zaustavljanju!
pre 1 godinu
21 vek, kola samo sto jos krila nemaju, a mi pricamo o kvacilu i leru...
pre 1 godinu
Vozim automatic
pre 1 godinu
Na semaforu se ne koči, već daje gas.
Koči se pred semaforom, ako nije zeleno.
pre 1 godinu
Ja imam automatski menjač šta treba da uradim?
pre 1 godinu
Kocnice su jeftin potrosni materijal. Kocenje motorom i u kom trenutku stisnuti kvacilo pre zaustavljanja se ucilo u auto skolama, po programu 2 casa i svakog narednog se obracala paznja kandidatu na taj postupak, tj uskladjivanje brzine i stepena prenosa. Danas mozda to nije praksa. Na motorima sa 3 cilindra tesko ce neki kandidat po zvuku motora oceni kad treba da presalta, a takve koriste auto skole zbog manje potrosnje.
pre 1 godinu
...a dodatno se opterecuje motor koji nije potrosan i lako zamenljiv, nije bas najjasnija
(markonjero, 30. januar 2024 08:50)
Kako se to dodatno opterecuje motor?
To nije tacno.
pre 1 godinu
Uvek prebacujem iz 4 u 3 pa u 2 tek onda stiskam kočnicu da se skroz zaustavi.
Čuvam kočnice
pre 1 godinu
Nemam kvacilo.
pre 1 godinu
Sto se tice kocenja motorom, to se kod danasnjih automobila dosta izgubilo. Setite se naseg Stojadina, kada iz cetvrte ubacite u trecu, kao da ste pritisnuli jace kocnicu. A danasnja vozila ubacis tako, kao da si ostao u istoj brzini. Ali slazem se da uvek kada se to moze ide kocenje motorom.
pre 1 godinu
Pre više godina je testiran sistem koji vam u autu pokazuje idealnu brzinu, kojom stižete tačno na zeleno svetlo na sledećem semaforu.
U Srbiji to teško da bi funkcionisalo kad imamo semafore na svakih 200m, teško da bi baš svi mogli da prođu na semaforu, posebno što se u nekim deonicama pojedinih ulica dozvoljena brzina spušta na 30km/h.
pre 1 godinu
za ove mudrace koji misle da motor koji radi ali je u leru, ili na nizbrdici ne troši gorivo imam predlog. upalite motor, ubacite u ler, bez ikakvih potrošača, ni radio nemojte da uključite....pa javite posle koliko vremena ste ostali bez goriva. a kad vam se auto ugasi-aplauz za kompjuter koji pokazuje nula potrošnje.
pre 1 godinu
"...ispravan način da zaustavite savremeni automobil je..."
Ispravan nacin da se zaustavi savremeni automobil je da se stisne kocnica jer je to vozilo sa automatskim menjacem i ne moze da se koci "u brzini". A mi sa zastarelim krntijama moramo voditi racuna o tome.
pre 1 godinu
Ajde...
pre 1 godinu
Kako tacno auto trosi 0 goriva ako je u brzini i pustis gas??? Radi na vazduh ili na sta?
(Hakunamatata, 30. januar 2024 09:31)
Motori sa ubrizgavanjem (ne oni sa karburatorom) ako pustiš gas, brizgaljke prestaju sa radom, znači energiju kretanja umanjuje između ostalog trenje i kompresija u motoru. Tačno. Rade u tom periodu na vazduh.
pre 1 godinu
Mislim da ljudi to ne rade učestalo, mozda tako izgleda iz automobila iza. Ja recimo kad vidim crveno ispred sebe samo pustim gas i auto klizi do semafora. Naravno ne izbacim iz brzine. Pred semafor ili blago kočenje ili gas ako je došlo zeleno. Mislim da tako stedim i kočnice i motor i gorivo. Ili grijesim?
Meni je grozno kad ljudi daju gasove pa naglo kočenje pred semafor.
pre 1 godinu
@Dalanik Jedno je fina teorija, a drugo gradska vožnja. Probajte to da uradite u Beogradu ili Istanbulu, imaćete 3 auta ispred vas do semafora koji neće da čekaju vaše nežno zaustavljanje...
pre 1 godinu
gomila gluposti sto u tekstu sto u komentarima, jedino sto je bitno je da se stane kad je crveno svetlo
pre 1 godinu
Pa dobro ovom logikom neko može da kaže pa ako kočim više motorom a manje kočnicom onda više trošim kvačilo, dnevno 30 semafora, na svakom x3 više puta stiskam kvačilo, 30 dana u mesecu, svake godine,... I popravka kvačila je skuplja od zamene pločica ili diskova, skuplja je i od 1l goriva na 100km što auto više potroši prebacivanjem u ler, i on će isto biti u pravu. I šta je onda pravilno? Šta je bolje i isplativije?
Najbolje je da radiš šta ti se radi, ako hoćeš u ler, u ler, ako hoćeš motorom koči motorom. To je najbolje!
A saveti stručnjaka, pa, šta reći , hvala im...
pre 1 godinu
Generalno, sada su kočnice najpristupačnije za popravku!
pre 1 godinu
@
…
ima ljudi...jedan moj kolega tako koci u leru na 100m sto je pogubno.
(aca, 30. januar 2024 08:07)
Svakakvih ima. Znam za ljude koji se iskljucuju sa autoputa tako sto ubace u ler 200 metra pred iskljucenje i onda tako “klize” do rampe.
Za ovo kocenje na semaforu, stajem “normalno”, a posle toga idem u ler i sklanjam nogu sa kvacila. Doduse, samo tako i radi start-stop sistem.
pre 1 godinu
@pera
Zanimljivo... Dodao bih i pritiskanje pedale kocnice kad ste poslednji u redu, da oni iza znaju da stojite (posebno u koloni ili gde nije ocekivano da stojite u mestu)
pre 1 godinu
Najviše volim kada idem uzbrdicom a upali se crveno, da tačno odmerim kada da ga ubacim u ler da bi stao gde treba. Ostalo kočenje motorom i na samom kraju kočnica, stop, kvačilo i prva za polazak. Ako sam na jačoj nizbrdici polazim iz druge.
pre 1 godinu
Poenta mog posta je da se ne troši više goriva ako se koči motorom...(potrošnja je 0)
pre 1 godinu
Ja imam automatski menjač šta treba da uradim?
(aca75, 30. januar 2024 17:31)
Treba da ga skineš i da staviš manuelni.
Eto šta teba da uradiš.
pre 1 godinu
У граду? Па ту је милион аута око тебе, онда ће онај иза тебе да те обиђе и закочи нагло, па ћеш онда морати и ти нагло да кочиш и тако дођеш на исто.
pre 1 godinu
Šta ako voziš Wartburg? On tu mogućnost nema.
pre 1 godinu
ovi sto kazu da se trosi kvacilo, hoce da kazu zamajac ali ni to nije tacno jer prilikom usporavanja to ne vazi. kvacilo trosis ako menjas brzine dok usporavas, ali moje iskustvo kaze da ljudi koji menjaju u nizi prenos prilikom usporavanja obicno odlicno zanju sta rade i zasto. tako da tekst je potpuno tacan
pre 1 godinu
Greška, kada se koči motorom auto je takođe na leru tako da je potrošnja goriva ista...
(Dragan, 30. januar 2024 08:32)
Nije na “ler”-u. Baci pogled na obrtomer.
pre 1 godinu
To je baš preporučljivo kod hibridnih vozila.
pre 1 godinu
@
Jel se čuje motor? Jel se greje? Jel i dalje ima obrtaje? Jel vam radi klima ili grejanje, svira radio?
Odakle energija za sve to? Iz kisele pavlake? Postoji samo jedan način da se "doda" energija u auto (osim ako je električni: benzin ili dizel).
(Perpetuum mobile, 30. januar 2024 17:29)
Danas sam naučio da SUS motori mogu da rade na vazduh. A ima i onih koji kažu da mogu da rade na ništa tj.. da troši 0 goriva...
Kada radi, a ne kada ne radi, nego kada radi:)))
Ah, da!
Zaboravih one koji kažu da rade na inerciju pa i na GRAVITACIJU:)))
(deki, 30. januar 2024 17:27)
U pravu ste Deki (ili deki) i Perpetum, gravitacija ne deluje uopste.
Popnite se na “Beogradjanku” ili Brankov Most i skocite - nema sanse da ubrzavate prema zemlji ili vodi jer niti radite na kiselo mleko niti na vazduh.
Gravitaciju i inerciju su smislili gejevi i CIA da se sprdaju sa najpametnijim narodom na svetu, ali vas dvojica mozete da im doskocite (figurativno, a ako se potrudite, evo mozete i bukvalno). Sad vam je prilika da zablistate.
pre 1 godinu
Djorke
Slatko me nasmija zadnjim komentarom! Svaka cast!
pre 1 godinu
Budalaština. U leru se troše kočnice?
pre 1 godinu
A sta da radimo mi sa automatskim menjacima?
(plej, 30. januar 2024 11:15)
Nista mjenjac to odradi umjesto vas.
pre 1 godinu
Meni je grozno kad ljudi daju gasove pa naglo kočenje pred semafor.
(Sandwich, 30. januar 2024 10:28)
Kad daju ili kad ispustaju GASOVE?
pre 1 godinu
"Habanje kvacila" ako pustis nogu sa gasa...e sta sve necu cuti i procitati.
Kako ste bre vi ljudi prosli psihotest na lekarskom za vozacku dozvolu?
pre 1 godinu
Radim kako ja hoću. Pločice, diskovi i kvačilo sam ja kupio. Ne sekirajte se za moje troškove.
(Stara Mo, 30. januar 2024 13:19)
Ako ti je tako cef, ti slobodno zapali auto koji si ti kupio! Samo, idi to raditi na svojoj livadi, a ne medju drugim autima, da ne bi i njih zapalio!
pre 1 godinu
Skidanje noge s gasa dok se on krece uvodi motor u tzv. "cut off" rezim. U tom rezimu potrosnja goriva je 0 (nula). Ovaj rezim veoma prija motoru jer se greje (ne ubacuje mu se gorivo) a hladi se odlicno.
Ako se ne postupi tako vec izbaci iz brzine u ler, potrosnja je oko 1 litar/h, sto doduse nije mnogo ali nam namece upotrebu kvacila a time njegovog habanja.
A povecava se i verovatnoca da se do zutog semafora stigne bez potrebe zaustavljanja, sto je sa stanovista potrosnje najvaznije posto se na taj nacin, gubljenjem zaleta, gubi kineticka energija vozila. Ona je = 1/2 mv2, tj. veoma (kvadratno) zavisi od brzine. Sva ta velika energija mora se po kretanju iz mesta nadoknaditi, odakle nego iz dodatnog goriva. Ovo je osnovni princip ustede goriva: sto vise ocuvavati brzinu kretanja a pogotovo izbegavati zaustavljanje.
I jos treba znati da ovo sto je u uvodnom tekstu navedeno u poslednjem pasusu, cekanje "u brzini", narocito haba jedan deo seta kvacila: druk lager.
pre 1 godinu
@
Moze i tako, samo mi logika u kojoj se stedi kocioni sistem koji se prakticno ceo sastoji iz potrosnih i lako zamenljivih delova a dodatno se opterecuje motor koji nije potrosan i lako zamenljiv, nije bas najjasnija
(markonjero, 30. januar 2024 08:50)
Pa ne operećuješ ga, u tome je stvar, čak možemo da kažemo da to i prija motoru.
Motor u toj situaciji radi normalno, uljna pumpa podmazuje normalno, cilindri usisavaju / izbacuju običan vazduh i lagano rasterećuju rashladni sistem, a gorivo se ne ubacuje u cilindre itd. Dakle nema opterećenja (osim ukoliko ne ubaciš na 100 u drugu, pa oteraš obrtaje u crveno, ali to je vec problem sa glavom vozača, a ne potencijalno sa glavom motora).
U alternativi, u leru motor se ne "relaksira", već radi sve šta treba da radi, ubrizgava gorivo u cilindre, sagoreva ga da bi se održao na koliko obrtaja treba itd, pravi temperaturu, rashladni sistem ga rashladjuje itd, dakle nije mu lakše :)
Lično mislim da neće crći ništa ako već nije loše, ali meni je nekako bezbednije da budem u "normalnom" stepenu prenosa i da usporavam relativno prirodno tako, umesto 100% kočnicama.
pre 1 godinu
@Sandwich: bravo, covek objasnio. nikada nisam razumeo ljude koji odmah koce. dovoljno je pratiti saobraćaj u daljini ispred i pustiti gas, često se lepo zaustavi do semafora sa minimalnim kočenjem. morate da znate svoj auto po zvuku, idete recimo 60 u trećoj, pustite gas, padaju obrtaja na 1000, kada osetite po zvuku presaltate u drugu i pustite da klizi, motor radi, i kad ste kod semafora kočije lagano i prebacujete u neutral.
pre 1 godinu
A nesavremena vozila?
pre 1 godinu
A sta da radimo mi sa automatskim menjacima?
(plej, 30. januar 2024 11:15) # Link komentara
Па исто, избациш из брзине док стојиш, па тек у Д пред кретање!
(Igor, 30. januar 2024 14:07)
Drug, ko vozi automatika, nikad ne izbacuje iz drive-a dok ne stigne na odredište, jedino ako treba u rikverc negde. Ne kupuješ automatski menjač da bi štedeo lamelu i slične gluposti. Kome je do štednje, neka kupi običan menjač, već je uštedeo 2000€.
pre 1 godinu
@bg: jbg, ja vozim u Pragu ?
pre 1 godinu
@SilverS - ... ni Dačija "Logan"...
pre 1 godinu
To je baš preporučljivo kod hibridnih vozila.
(e, 30. januar 2024 17:14)
Оно каде неко оће да испадне "духовит" па убоде суштину. Мајко божија колко нешколованих
pre 1 godinu
Da pročitam, nakon 50+ godina vožnje i nešto pametnog?:)
pre 1 godinu
Svaki automatski menjac ima kocenje menjacom.RETERDER.
Koriscenjem kocenja motorom netrosi se gorivo....
Najveca potrosnja goriva je na LERU..Zato se stedi ...
pre 1 godinu
@Ja imam automatski menjač šta treba da uradim?
(aca75, 30. januar 2024 17:31)
Da se slikaš. : )
pre 1 godinu
Na Tesli se pusti desna papucica i auto sam staje. Cisto da i ja dodam nesto posto se ovde sve komentarise samo ne clanak koji smo procitali.
Inace sam uzivao najvise u 2005 VW GLI sa manuelnim menjacem, isao je ko metak kad nije bio na servisu. Kasnije su me automobili sa automatskim menjacem nacisto upropastili, sad mi je sve jedno da li ga ubacim u D ili vozim auto bez transmisije (EV). Sa EV bar imam uvek najveci obrtni momenat na raspolaganju.
pre 1 godinu
0 je potrosnja goriva dok se koci motorom. Cim to kocenje motorom prestane, 0 vise nije 0 i motor trosi gorivo.
pre 1 godinu
@deki
Teško je razlučiti da li si zaista toliko ograničen, ili si shvatio da pričaš gluposti, pa ti sad sujeta povrijeđena i tjeraš do kraja.
Kad voziš bicikl, energija ti je u nogama. Kad pustiš pedale, ide na inerciju i usporava onoliko koliko ima otpora u mehanizmu (točkovi, ležajevi, vazduh). Ne trošiš nikakvu energiju u tom režimu.
Potpuno ista stvar i sa SUS autom - energiju daje spaljeno gorivo. Kad prestaneš dodavati gorivo u sistem (bez gasa), inercija tjera automobil još neko vrijeme, u skladu sa otporom (primarno kompresija).
Kao što eksplozija u cilindru, preko bregaste, remena, transmisije prenese energiju do točkova, tako i kinetička energija povratnom spregom okreće sav mehanizam do cilindara nazad.
Podmazuje se uljem, ne gorivom (nije 2-takt), tako može da radi bez ubrizganog goriva dok usporava spojen transmisijom do točkova. Čak ne koristi ni vazduh, kako je neko trivijalno pokušao objasniti, jer nema sagorijevanja goriva.
Kad izbaciš na ler, odvojiš od točkova, odnosno od kinetičke energije kretajućeg automobila, onda mora da ubrizga gorivo da bi radio, jer nema.drugi input energije.
Poz iz Tamnog
pre 1 godinu
Menjac se Izbacuje a Ne ubacuje u ler ! Ubacuje se u brzine , o Eksperti i trtomudi !!
pre 1 godinu
@Sofercina
Nisi ti odavno ništa ni ubacio, ni izbacio, kad ti je ta terminologija toliko bitna, sa toliko uzvičnika.
Poz iz Tamnog
pre 1 godinu
Držati bezbedna rastojanja za različite brzine kretanja i procenjivati situaciju u saobraćaju.
Time će te sačuvati kočnice i kvačilo i bićete mnogo bezbedniji.
pre 1 godinu
Ko jos ubacuje u ler unapred?
Uvek brzina po brzina niže.. i lagano.. tek kad skroz stane, kvačilo pa ler..
(radijator, 30. januar 2024 21:08)
Ako skroz stane u brzini ugasice ti se bato
pre 1 godinu
@
...
Čak ne koristi ni vazduh, kako je neko trivijalno pokušao objasniti, jer nema sagorijevanja goriva.
Kad izbaciš na ler, odvojiš od točkova, odnosno od kinetičke energije kretajućeg automobila, onda mora da ubrizga gorivo da bi radio, jer nema.drugi input energije.
Poz iz Tamnog
(cosmo, 31. januar 2024 09:11)
Ma samo sam mu pokušao reći da klipovi i dalje idu gore-dole, ventili se otvaraju i zatvaraju - dakle u tom režimu motor ususava i izbacuje bukvalno samo vazduh. Ne da ide na vazduh pobogu.
Inače, mislim da džabe trošiš tastaturu, neće ukapirati sve i da si napisao na 20 strana.
pre 1 godinu
@
Menjac se Izbacuje a Ne ubacuje u ler ! Ubacuje se u brzine , o Eksperti i trtomudi !!
(Sofercina, 31. januar 2024 16:02)
Yes lektore, kolektore …
pre 1 godinu
A sta da radimo mi sa automatskim menjacima?
(plej, 30. januar 2024 11:15)
Isto što i sada radite - ništa.
Menjač vam radi sve.
pre 1 godinu
Ja ako kočim motorom, bar dvojica me preteknu i ubace se ispred mene, pa onda opet moram naglo na kočnicu. Zato pun gas do semafora pa onda malo jače kočenje.Šta da radim...
(kiza, 30. januar 2024 13:00)
Brat moj Beogradski, napaceni..
pre 1 godinu
Ovde vlada teška psihoza !
pre 1 godinu
Šta ako voziš Wartburg? On tu mogućnost nema.
(SilverS, 30. januar 2024 09:19)
Wartburg je narocit slucaj. Kod njega je ler imao funkciju posebne regularne brzine i bilo je preporucljivo voziti u leru kad god je moguce.
pre 1 godinu
da sam juce umro imao bi za cim da zalim…
pre 1 godinu
Mene više zanima da li treba vraćati kvačilo u 2. brzini pri zaustavljanju
To su nas učili u školi ali ovako mi deluje da ne mora
pre 1 godinu
Ako motor koci auto, koliki su mu obrtaji u tom rezimu motornog kocenja, kocenja motorom?
Veci ili manji od ler obrtaja?
Ako su ler obrtaji npr. 800 o/min, kada kocimo motorom koliko se tada obrce radilica motora? 1.000 ili 2.000 ili 5.000? Ili 700 ili 500 obrtaja? Po cemu znamo da se odvija kocenje motorom?
- Npr. na nizbrdici. Da li po obrtajima motora (da li je moguce da tada obrtaji budu 500?) ili po trendu povecavanja obrtaja ili po trendu smanjivanja obrtaja, ili po odsustvu pritiskivanja pedale gasa?
- Ili npr. u rezimu usporavanja do zaustavljanja ispred crvenog semafora? Da li tada kocenje motorom prepoznajemo po obrtajima? Kako se oni ponasaju za vreme kocenja motorom?
I... koliko trosi goriva motor koji se nalazi u rezimu kocenja? Ako trosi nesto goriva zasto on to gorivo trosi kada mu niko ne trazi - ne pritiska se pedala gasa?
Naprotiv, tada ne da se od motora ne trazi da radi, da goni vozilo, da ga vuce, vec obratno - vozilo goni motor, tockovi obrcu radilicu motora. Smer energije nije od motora vec k motoru. Pa zasto onda gorivo, cemu, kome, zbog, kako, kud...???
pre 1 godinu
Ne znam zasto se rasprava u komentarima povela o potrosnji goriva prilikom kocenja motorom? Tekst ne govori o tome, nego o navici pojedinih ljudi da 50-100m pre zaistavljanja izbace auto na ler. Ranije, dok se u autoskolama nesto stvarno ucilo su ljudi stvarno obucavani za voznju. Ja sam dozvolu stekao u JNA i ucili su nas da je kocenje samo kocnicom pogresno (nedopustivo). Mnogo je razloga za to.
Ono sto je najsmesnije je cinjenica da 99% ljudi koci motorom ili kocnicom iz ciste navike a ne zbog spoznaje sta je bolje ili losije za njihov automobil. Na kraju krajeva, bezbednost je uvek na prvom mestu, nezavisno od toga sta vise propada prilikom kocenja (ako propada). Zna se kako je kocenje efikasnije i kraj price.
pre 1 godinu
i najvažnije, gledajte situaciju u saobraćaju što dalje ispred sebe a ne u stop svetlo auta ispred vas (pera, 30. januar 2024 08:52)
Meni su fascinantni idioti koji me preticu dok ja usporavam pred crvenim svetlom. Kako samo zude da se zakucaju u rep kolone pred semaforom! Mislim, bilo bi mi smesno kad time ne bi meni, bemisleno, skracivali zaustavnu liniju.
pre 1 godinu
https://www.exploringoverland.com/overland-tech-travel/2011/9/16/the-myth-of-compression-braking.html?format=amp
Link sve lepo i strucno opisuje. Ko zna engleski moze da razume.
pre 1 godinu
@(pera, 30. januar 2024 08:52)
A da izbacis iz brzine i podignes rucnu kao sav normalan svet?
pre 1 godinu
Fascinira kolicina neznanja i zelje da se bude moderan - Vecina komentatora narodski receno ne zna da udari ekser u oranje ! Pozdrav svima sa jednog od bezbroj parking mesta na selu !
pre 1 godinu
Kod hibridnih vozila se tako puni baterija.
114 Komentari
Sortiraj po: