Aktuelno

Ponedeljak, 02.05.2022.

11:04

SUV vozila preplavila tržište, koji brendovi im još odolevaju

Autor: Izvor: B92, Automobili.ba

SUV vozila preplavila tržište, koji brendovi im još odolevaju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

45 Komentari

Sortiraj po:

Alex

pre 3 godine

Vozite ljudi šta god želite.. nego čitajući komentare čovek bi pomislio da svi živi vozite svaki dan čopor dece, ženu, 2 kofera, skije i to po makadamu ili seoskom putu. Stvarnost je malo drugačija. Vozite se svaki dan od kuće do posla, usput povezete dve kese iz prodavnice a žene se voze kod frizera ili do tc-a. Za to jedno putovanje u planinske krajeve ću uzeti rent-a-car i pravi džip. Neću da se mlatim sa kamionom po gradu ostatak godine. I ne zato što nemam novca. Manite se izgovora. Vozite te SUV jer vam se sviđaju ili zato što ih voze i ostali.
(EmLi, 4. maj 2022 00:49

Da uzimam renta car za zimovanje? Pa opet na letovanje? Pa svaki mesec kad idem na mini vikend odmor van grada? Zašto bih plaćao 2-3000 evra godišnje na renta car ako imam svoj auto? Nemojte molim vas.

There can be only one

pre 3 godine

Da, to je tacno, sve vise mojih kolega ima SUV, ali, nisu ni oni svi isti. Neki imaju visinu tek 2-3 centimetara vecu od neke limizine i oni su ok za posao, ali, neki, kao recimo RAV 4, su ozbiljno poviseni i to vec predstavlja problem. Znate, nije isto koristiti vozilo u privatne svrhe, gde su putnici uvek isti, kao sto je porodica, i voziti javni prevoz, gde se pojavljuju putnici razlicitih godina, gradje, visine, zdravstvenog stanja itd. Vrlo je nezgodno i neprijatno nekoj starijoj gospodji reci, da prvo smesti straznjicu na sediste, pa onda noge, tacnije, to ne mogu ni da pomislim da kazem, a to je jedini nacin da se popne u SUV. Svasta sam doziveo tih par meseci vozeci SUV na taksiju, u pocetku zabavno, smesno, kasnije naporno, zato mislim da je za taj posao najbolji klasican automobil.
(rani, 3. maj 2022 22:55)

A kakva su bila iskustva sa formom vozila 500L za taxi?
I on je povišenih sedišta u odnosu na spoljnu podlogu, a i posmatrano sa boka samo vozilo deluje kao da je povišenih pragova iako je klirens kao kod svakog običnog vozila. Mada mu posmatrano iznutra, patos nije nizak, "kadica" za smeštaj stopala nije duboka i nema maltene praga (jedva par cm), pa pri izlasku ne mora uopšte da se visoko podigne noga prostor za smeštaj.
Kako se on pokazao u tom smislu za taxi prevoz putnika?
Znam da samim motorom sa 2 cilindra nisi bio zadovoljan, pisao si da je njemu rano stradavao zamajac.

EmLi

pre 3 godine

Vozite ljudi šta god želite.. nego čitajući komentare čovek bi pomislio da svi živi vozite svaki dan čopor dece, ženu, 2 kofera, skije i to po makadamu ili seoskom putu. Stvarnost je malo drugačija. Vozite se svaki dan od kuće do posla, usput povezete dve kese iz prodavnice a žene se voze kod frizera ili do tc-a. Za to jedno putovanje u planinske krajeve ću uzeti rent-a-car i pravi džip. Neću da se mlatim sa kamionom po gradu ostatak godine. I ne zato što nemam novca. Manite se izgovora. Vozite te SUV jer vam se sviđaju ili zato što ih voze i ostali.

rani

pre 3 godine

Što se tiče SUV/krosover vozila i taxi delatnosti, u BG je sve više (novijih) SUV/krosover vozila "na taksiju". Ima čega hoćeš od brendova i modela (sve aktuelni tržišni modeli, npr. 3008 mk2 ili najnoviji Tucson i sl), pa i novih Dustera. A sada već može sve češće da se primeti i Jogger.
(There can be only one, 03. maj 2022 17:05)

Da, to je tacno, sve vise mojih kolega ima SUV, ali, nisu ni oni svi isti. Neki imaju visinu tek 2-3 centimetara vecu od neke limizine i oni su ok za posao, ali, neki, kao recimo RAV 4, su ozbiljno poviseni i to vec predstavlja problem. Znate, nije isto koristiti vozilo u privatne svrhe, gde su putnici uvek isti, kao sto je porodica, i voziti javni prevoz, gde se pojavljuju putnici razlicitih godina, gradje, visine, zdravstvenog stanja itd. Vrlo je nezgodno i neprijatno nekoj starijoj gospodji reci, da prvo smesti straznjicu na sediste, pa onda noge, tacnije, to ne mogu ni da pomislim da kazem, a to je jedini nacin da se popne u SUV. Svasta sam doziveo tih par meseci vozeci SUV na taksiju, u pocetku zabavno, smesno, kasnije naporno, zato mislim da je za taj posao najbolji klasican automobil.

batica

pre 3 godine

@markonjero
Ne bih se složio da je baš sve bolje kod limuzine nego u SUV vozilu.Ja sam imao 2 automobila zaredom,od kojih je jedan bio limuzina D segmenta, koji su bili dugački skoro 5 metara.Ta dužina posle određenog vremena počne žestoko da smara pri korišćenju u gradu i to naravno u gradu gde su parking mesta širine i dužine Yuga.Što se tiče unutrašnjeg prostora SUV dužine 4,5 metara ima veći gepek i više prostora za putnike nego ta moja limuzina a to je za nekog ko ima porodicu poprilično bitno zar ne?Jednu stvar priznajem,kupovina tako nečeg bez 4x4 mi nekako nema smisla a kad ti jednom zatreba po nekom snegu onda i shvatiš čemu služi.

There can be only one

pre 3 godine

"... Imao sam SUV vrlo kratko, morao sam da ga se resim, jer sam taksista, i nije mi bio praktican... Sada vozim novu Hyundai Elantru i prezadovoljan sam... Vozite sta vam se svidja i sta vam treba, ali ne moramo svi po nekom sablonu, da imamo iste stvari."
(rani, 3. maj 2022 15:47)

To je suština: Živite i pustite druge da žive. Svako najbolje zna šta je za njega najbolje i ne treba zbog toga da bude osudjivan.
Na žalost, naša česta navika je da osudjujemo i smatramo najvećim budalama sve one koji ne voze istu formu vozila kao i mi (šta god da je to).

Što se tiče SUV/krosover vozila i taxi delatnosti, u BG je sve više (novijih) SUV/krosover vozila "na taksiju". Ima čega hoćeš od brendova i modela (sve aktuelni tržišni modeli, npr. 3008 mk2 ili najnoviji Tucson i sl), pa i novih Dustera. A sada već može sve češće da se primeti i Jogger.

neversummer

pre 3 godine

Odacu ti tajnu, moja zena vozi suv. Ako hoces mogu do detalja da ti elaboriram zasto je limuzina bolja od suva, odnosno zasto je suv potpuno nepotrebna kategorija vozila izuzev da proizvodjac zaradi vise para, i to iz prve ruke. I ne, ni moj ni zenin auto nisu kupljeni kao lesevi iz uvoza kojima je iscedjena dusa. Oba su kupljena novi u srbiji i mi ih prvi vozimo. Jedina, i apsolutno jedina prednost suva je to sto ne moras da se savijas kada ulazis ili izlazis iz njega. Sve ostalo je ili isto ili bolje kod limuzine. Sve one price o bezbednost suva zbog vise pozicije vozaca su blago receno neistina. O ponasanju na putu jednog i drugog auta necu ni da trosim reci. O potrosnji tek.
(markonjero, 3. maj 2022 14:22)
Evo ja bih voleo da cujem argumente, jer ne znam koja limuzina nudi opcije da se po zavejanim putevima ide na Jahorinu ili uz vikend naselje na Kopaoniku, ili popne na Zelengoru, rezervat prirode oko kanjona Jerme ili Maglic po makadamu (probao sam, drljao karterom po kolotragu i unistavao prednji lip, pa onda shvatio da jednostavno ne ide), a povrh svega toga nudi i udobnu voznju do Berlina u cugu, uz potrosnju ispod 10L pri solidnim brzinama, 250ks i tezinu vozila daleko ispod 2t. Dakle ne pricam o offroad voznji (SUV nije za to), vec jednostavno losem putu kakav je bilo gde ako mislis otici malo u prirodu po regionu.

rani

pre 3 godine

Primecujem jednu mnogo ruznu osobinu kod veceg broja ljudi, koji ovde ostavljaju komentare. A to je, da imaju potrebu da istaknu da su puni para i da vredjaju i omalozavaju druge, za koje smatraju da nemaju, a pri tom, niko ne zna ko je ko, i koliko ko ima novaca!? Zar nije normalno da se razmenjuju iskustva, a ne da se nekome kaze da nema SUV zato sto je jadan i bedan? Imao sam SUV vrlo kratko, morao sam da ga se resim, jer sam taksista, i nije mi bio praktican. Meni, licno, nije bilo lose, lako sam ulazio, izlazio, ali veliki problem sam imao kada je u vozilo trebalo da udje neka starija gospodja, jedna zena je pocepala suknju prilikom ulaska, problem je kada ulaze i sa malom decom, sve to su bili razlozi da se vratim na obican auto. Sada vozim novu Hyundai Elantru i prezadovoljan sam. Auto je praktican, klasican, udoban, komforan, pouzdan, lepo se vozi, lagano, tih, prijatan i za sada, savrsen za moj posao. U odnosu na SUV koji sam imao kratko, daleko mi je manja potrosnja goriva, gume znacajno jeftinije, registracija isto, sto sve utice na moju zaradu, tacnije, povecava mi je, a to ne znaci da sam jadan i bedan, vec racionalan, a novac koji zaradim, mogu da trosim na pametnije stvari. Vozite sta vam se svidja i sta vam treba, ali ne moramo svi po nekom sablonu, da imamo iste stvari.

markonjero

pre 3 godine

@Dejan
Odacu ti tajnu, moja zena vozi suv. Ako hoces mogu do detalja da ti elaboriram zasto je limuzina bolja od suva, odnosno zasto je suv potpuno nepotrebna kategorija vozila izuzev da proizvodjac zaradi vise para, i to iz prve ruke. I ne, ni moj ni zenin auto nisu kupljeni kao lesevi iz uvoza kojima je iscedjena dusa. Oba su kupljena novi u srbiji i mi ih prvi vozimo. Jedina, i apsolutno jedina prednost suva je to sto ne moras da se savijas kada ulazis ili izlazis iz njega. Sve ostalo je ili isto ili bolje kod limuzine. Sve one price o bezbednost suva zbog vise pozicije vozaca su blago receno neistina. O ponasanju na putu jednog i drugog auta necu ni da trosim reci. O potrosnji tek.

s tron

pre 3 godine

Ne razumem demagogiju u komentarima kad je stvar vrlo jasna,promenih mnogo vozila do sad i sva su mi bila ok,jedino sad kako idu godine gledam da što lakše uđem i izađem iz vozila.tu je SUV neprikosnoven i nema šta da se raspravlja.Naravno klinci mislim na ove IT i sl.oni vole SUV zbog i kokpita i sl ja to opet gledam sa praktične strane i to vam je to....

Miki

pre 3 godine

Imam Kiu Sportage. Ne vraćam se na limuzinu. To je kao nebo i zemlja. Stabilan, udoban, guta rupe i ležeće policajce. I što je najvažnije - sedim uspravno i ne spava mi se na auto-putu.

Darko

pre 3 godine

Jedini automobil koji je bio u mom vlasništvu je bio VW Golf 4. Posle toga sam se zaposlio u jednu privatnu nemačku firmu gde mi je službeni auto bio VW Passat B6. Njega sam zamenio sa B7. B7 sam zamenio sa B8. Kako sam posle 10 godina rada u firmi dobio unapređenje i postao direktor trebao sam da predjem u MB E klasu ili Audi A6 ili BMW 5. Vlasnik firme je Nemac, jako dobar lik i veliki zaljubljenik u auta, te je razumeo moju potrebu da mi je beba na putu i da mi treba auto sa petim vratima zbog kolica. Uzeo sam novi Audi Q5 i mogu vam reci da je to totalno druga dimenzija u odnosu na one Passate. Mnogo je pregledniji, lakse se ulazi i izlazi ( ja sam visok 193cm), peta vrata su spas, pogotovo sto ih mozes otvoriti pruzanjem noge ispod branika. Nikada nisam jurcao sa Passatima pa mi dinamika, ubrzanje i vozna dinamika. Bio sam zimus na skijanju pa sam uvideo sve sposobnosti Quatro pogona. Potrosnja je veca ali ne vodim brigu, službeni je auto :-)

meki

pre 3 godine

Kad glavu nisam izgubio u jednom modernom suv-u. Izasao iz BMW serije 3 i krenuo u krivinu na bubanj potoku. ono se toliko ljujlja, nestabilno,nebezbedno. Jeziv osecaj ,neverovatno je sta sve moze da se proda ljudima uz dovoljno marketinga.

Nucky Thompson

pre 3 godine

SUV, daleko bolja preglednost, laksese ulazi i prirodnije se sjedi. Ne “zapinje” na ivice trotoara, prilicno visok. Prtljaznim takodje veci, mnogo bolje organizovan. Izuzetno siguran, narocito 4x4.
Ja vozim Corolla 2020 ( za neke moje potrebe sasvim ok), supruga sa djetetom u 4 Runner i to nam je porodicno auto. Nekad je vozila Rav 4 a ja sam nekad vozio Subaru Forester ( oba su compact SUV) i uvijek smo bili mnogo zadovoljniji voznjom SUV.
Ovi sto pisu kako je to neka “moda” zaiata nemaju pojma o cemu pisu, bitno je da se kritikuje nesto ne znamo. Klasika kod nas Srba.

Stanko -obicaji su stariji od zakona !

pre 3 godine

,,Pera - ovi sto preziru SUV vozila... ,, - tacno - evo ja na birou celih 16 000 d. a pusti san mi je Corsa C (das auto veri gud na celi beli vet ) sa ugradjenim plinom !

Stojadin

pre 3 godine

Uopšte nisam opterećen niti markom vozila, niti oblikom karoserije, ali sam pre pet godina prešao na SUV isključivo iz razloga povremene vožnje van asvalta. Svake godine provedemo desatak dana na planini, gde su putevi veoma loši i gde sa nekim nižim autom nebi ni mogli da prodjemo. Medjutim, posle ovog iskustva, ne bih se više vraćao na neki drugi tip auta, zbog svih ostalih prednosti koje pruža: lakši ulazak i izlazak iz vozila, lepša pozicija sedenja uz bolju preglednost, manje umaranje prilikom dužih putovanja, lakši prelazak preko ivičnjaka i parkiranje na mestima gde to sa nižim autima nije izvodljivo, lakža vožnja po snegu…

aleks

pre 3 godine

SUV sa pogonom 4*4 i ima nekog smisla i to su uglavnom premijum vozila i to je po mom skromnom misljenju ok a ova mala vozila povisenog klirensa sa prednjim pogonom nerazumem svrhu... Uvek dajem prednost limuzini ispred svega... Ponavljam to je moje misljenje....

There can be only one

pre 3 godine

@ There can be...
Nisu nama uvoznici ukinuli Grand Scenic, nego proizvodjac vise ne proizvodi. Pa kako neko da ti proda nesto sto vise ne proizvodi?
Lupas kao maksim po diviziji. Prvo Skoda Superb nije C segment, a drugo na bazi Astre je radjen Grandland, a na bazi Korse Crossland. Samo tupis, a neznalice ti likuju
(Pravedni, 3. maj 2022 06:30)

Nemoj da se uvrediš, ali, nisi dobro pročitao, niti si dobro upućen u neke stvari o tržištu Srbije. Nisam ja napisao da je Grand Scenic prestao da se proizvodi 2018, već da se od tada u Srbiju uvozi samo Scenic, ali ne i Grand. A isti slučaj je i sa karavan verzijom Talismana i Srbijom.
Takodje, nisam ni napisao da je Superb C segment. U istoj rečenici sam pomenuo i C i D segment i naveo dužine ze dva karavana (astra karavan i superb karavan) da bih ukazao da je čak i karavan C segmenta duži od SUV C segmenta (a o karavanu D segmenta da je i ne gvorimo).
A Joggera sam pomenuo kao primer praktične dužine i klirensa, jer sa 454 cm može da preveze 7 osoba (kao npr. i sadašanja Toyota Proace City Verso u 440 cm dužine, tj. Toyotin Berlingo) a sa kliensom od 20 cm neopterećen (i 17 cm opterećen) ima solidnu prohodnost. A po nekim aspektima na NACP ima čak i bolju pasivnu bezbednost od oktavije čija je prodaja u Srbiji okončana tek 2020. (a na NCAP testirana 2013.)

vozač

pre 3 godine

Od prvog dana govorim da je suv nista drugo nego marketinski trik. Nacin da se isti auto proda po visoj ceni
(markonjero, 02. maj 2022 21:19)

Jeste, svi mi koji imamo SUV smo ovce, samo si ti pametan jer si provalio da je to "trik". A što tako ne provališ kako da zaradiš više para i kupiš sebi SUV, pa da vidiš o čemu se tu radi, da li smo svi mi budale i to ništa ne valja.
(Dejan, 2. maj 2022 23:24)

O primitivizmu u tvom komentaru neću pisati, mada bi i to neko mogao iskoristiti kao argument za opštu generalizaciju poklonika te "SUV kulture", pa i neke globalno moderne kulture svega naduvanog i napumpanog. Kad se već to radi i sa samim ljudskim telom, pa zašto se to onda ne bi prenelo i na sve oko nas.
Ja naravno neću generalisati, pošto oko sebe imam dosta prijatelja i poznanika koji voze SUV vozila, a sasvim su fini, normalni i kulturni ljudi. Nekima je to drugi auto, samo za put, a neki ga imaju kao jedini, porodični auto.
A ako si se ti prepoznao kao nekakva ovca, mada to nigde u komentaru nije bilo navedeno, to je onda samo tvoj problem.

Hercegovac

pre 3 godine

"Kao verovatno i svakome drugom ko voli automobile, SUV kategorija mi nije bila favorit, vozio sam (a i dalje vozim, samo kao drugi auto) hot hatch, eibach opruge, karting voznja, potpuno uzivanje. Ali posao/zivot imaju svoje zahteve i trebalo je imati nesto sto je OK za dug put, a pritom da moze u tome i da se ode u prirodu, po snegu, makadamu. U izboru su bili Allroad A4/A6 (volim Audi karavane) i Cross Country Volvo, ali na kraju je ipak pao izbor na crossover/SUV, sa pogonom na 4 tocka, i ispostavio se kao perfektan izbor. Jeste to kompromis (ne lezi u krivini kao hatch na kratkim oprugama), ali lezi ekstremno dobro u odnosu na velicinu i vise teziste. Bez problema moze da se vozi 200+ (van Srbije), kao i uz zavejan magistralni put. Mozda nije "kul" vozilo, ali ja sam jako zadovoljan."

I ja sam alternativu za prakticnost SUV vozila vidio upravo u tzv. Cross varijantama Volvo-a, Audija, Mercedesa zeleci na taj nacin da pomiri dobar vozacki osjecaj i stabilnost u voznji sa potrebom veceg klirensa. Međutim, cijena SUV vozila nije nista veca od ovih Cross varijanti tako da je pitanje sta je svrsishodinije kupiti.

DC

pre 3 godine

Za Lamborghini nije cudo jer ne samo da su nastali kao proizvodjac traktora vec su osamdesetih imali u ponudi SUV - LM002, daleko pre mnogih drugih.
Za ove ostale: Jaguar, Maserati, Aston Martin, Lotus, Rolls-Royce, sta reci osim steta... pogazise imidz koji su stvarali decenijama zarad kratkotrajne dobiti. Namerno nisam spomenuo Bentley jer je sa njime malo drugacija prica. U vreme kada je bio nezavistan od Rolls-Royce odn u vreme 'Bentley Boys' kada je i stekao najvecu slavu, Bentley sportski automobili su cesto bivali okarakterisani kao 'najbrzi kamioni na svetu'. Tako da se moze reci da ih njihov sadasnji SUV Bentayga vraca na pravac koji su imali kao nezavisan proizvodjac, na pocetku same istorije brenda.

Sto se tice americkog ogranka danasnje Stellantis grupacije, oni imaju manje-vise podeljenu semu poslovanja: Ram pravi pick-upove, Jeep SUVove, Chrysler limuzine. Jedino je Dodge bio umesan u sve i svasta i jos uvek pravi Durango SUV.

vozač

pre 3 godine

Nikada nisam želeo da posedujem SUV, a takvo mišljenje sam još samo i učvrstio nakon jedne (silom prilika) desetodnevne vožnje SUV-a, do duše, malo većeg, i to baš tamo gde se oni najkomotnije mogu imati, voziti i parkirati, dakle u SAD, zemlji njihovog nastanka.
Visoka (kamionska) pozicija, ko to voli, blago penjanje pri ulasku u vozilo, i blago silaženje (iskakanje) pri izlasku iz njega, sa višim i činjenica lakšim (ali ne i toliko većim) utovarnim prostorom, kome je sve to zbog bolnih leđa potrebno, onda je Ok. Imam 50+ (visina 180+) i meni ipak još uvek više prija blago spuštanje na vozačko mesto u vozilo sa boljim voznim osobinama.
Kod vozila je ipak valjda suština i u nekoj vožnji.
Naravno, ukoliko neko ima nekih posebnih "terenskih" potreba, tu onda nema diskusije, i to je naravno Ok, ali za sve one ostale "urbane terence", čija će najveća prepreka u životu biti neki gradski ivičnjak, zaista nemam razumevanja.
Ne znam, možda i ja više volim, i bitnija mi je ta neka malo življa vožnja, ali osećaj u vožnji, i stabilnost, pogotovo pri naglim promenama pravca je neuporediv.
Priča o nekom većem unutrašnjem prostoru važi samo za one veće (originalno nastale) modele, a svi ovi drugi koji su nastali samo na nekoj (podignutoj) osnovi, uglavnom ne nude (logično) ništa više prostora od te osnove. O aerodinamici, većoj masi i potrošnji, da i ne govorimo. Dakle, uglavnom moda, trend, i tako to. I profit pre svega, naravno.

BMW

pre 3 godine

Kupio u prosli petak BMW X6 M50D 2015-to.
191 000 na satu( u Svedskoj),381 ks.
Kako ide i kako se ponasa na putu to necu ni komentarisati🤭
Pre toga sam imao isto X6 35i 2008-mo sa 146 700 km na satu( to sam zamenuo za ovaj noviji).
Nikada nisam razmatrao suv vozila ali posle povrede ledja odlucih da probam.
Cim sam prvi put seo u suv znao sam da je to to i da se vise nevracam na klasicne aute.
Preglednost,osecaj sigurnosti,udobnost je na strani suv( opet zavisi koji model i marka).
Svaka preporuka ko moze da priusti suv🤗🤗🤗

Goxy

pre 3 godine

Da sedan/hečbek nije spušten na 12 cm od zemlje, suv ne bih ni pogledao.
(Vozač, 03. maj 2022 08:52)

Sedan takav i treba da bude. Za one koji vole svoj život i ekologiju. Što su niži to su mi draži.

Bojan

pre 3 godine

Najprakričniji su bili monovolumeni tipa Meriva s točkovima 185/65/15 i sl. al kad neko hoće da gleda s visine na valjcima pa koliko god to bilo ne ekološki, nek košta koliko košta.

pera

pre 3 godine

ovi sto preziru suv vozila i njihove vlasnike i pricaju o velikim tockovima i vecoj potrosnji (ovo nema veze s vezom ) su ljudi zavidni, ne zaradjuju dovoljno ni za odrzavanje svog polovnog krsa od 15+ god a kamoli da kupe jednu gumu za SUV

Nebitan Lik

pre 3 godine

(Phs, 02. maj 2022 23:35)
Ahahahah, već izlizana floskula zavidnih likova, gubitnika, koji jedva skrpe za auto B segmenta, star preko 10god.
Mani nas tih fora. Nadji utehu na drugi način.

raks

pre 3 godine

Mnogo ljudi ne konta ove nove suv aute.

Prvo, stvar dizajna, 20% voli karavane, 10% limuzine, sigurno 30%ljudi voli golf klasu, ali ogromnom broju ljudi se svidja mali uzignuti auto, nekima je samo falila podignuta golf klasa, prosto dizajn je odlican, pogotovu ovi sto vuku na kupe.

druga stvar, malo su bolji za lose puteve, imaju vece tockove i visi su.

treca stvar, sedenje je prirodnije, preglednost je bolja. naravno i dalje ima ljudi koji vole da sede kao u formuli. meni je najlepse sedeti u kamionu, i najbolje vidim, a najgore mi je u golfu. suv je izmedju

cetvrto, led na asfaltu, ili sneg do 15tak cm na asfaltu, ili na rizli makadamu- i najgori novi suv ce se bolje ponasati na ovakvim uslovima(a najcesci su) nego bilo koji dzip pripremljen za teski offroad sa kramponima. to je cinjenjica, u sam imam najgori suv, suzuki sx4, gde on izadje po ledu i malom snegu, i sidje, tu nikad pravi dzip sa kramponima ne bi izasao ni sisao. stvar je tezine, sitne sare i elekronike. celog zivota vozim po teskim uslovima, i nikada mi se nije desilo da imam potrebu za teskim offrodom po stenama i zivom blatu, kao ni 99.99%ljudi. a malo malo, pa odemo po ledu i snegicu do vikendice, na neki livadu, na planinu, po gradu po snegicu itd...porodicna kuca mi je izvan grada, u zivotu se nisam klizao sa 5 razlicitih malih subarija, ni sa sx4, ali tu jos niva nije sisla a da ne sklizne sa puta. cudno???nije uopste!

ovo je dovoljno mnogima da se odluce za suv.
mane- nazalost veca potrosnja
cena-neutralna jel dobro drzi cenu kao polovnjak
lezanje u krivinama-uglavnom losije do obicnih automobila, ali to je sad upitna osobina, calov golf lezi bolje, ali je pitanje dal na mestu gde je ogranicenje 60, a moj sx4 mize da udje u krivinu 90, da li mi treba golf koji moze da udje u krivinu 100?

ne znam da li je sada jasnije..

Gagi

pre 3 godine

Većina kupuje SUV zato što im liči na terenca a ne kapiraju da je to samo običan auto, najčešće sa jednom vučom koji više troši, doista lakše ga parkirati na trotoar i popeti na ivičnjak.

Pravedni

pre 3 godine

@ There can be...
Nisu nama uvoznici ukinuli Grand Scenic, nego proizvodjac vise ne proizvodi. Pa kako neko da ti proda nesto sto vise ne proizvodi?
Lupas kao maksim po diviziji. Prvo Skoda Superb nije C segment, a drugo na bazi Astre je radjen Grandland, a na bazi Korse Crossland. Samo tupis, a neznalice ti likuju

neversummer

pre 3 godine

Kao verovatno i svakome drugom ko voli automobile, SUV kategorija mi nije bila favorit, vozio sam (a i dalje vozim, samo kao drugi auto) hot hatch, eibach opruge, karting voznja, potpuno uzivanje. Ali posao/zivot imaju svoje zahteve i trebalo je imati nesto sto je OK za dug put, a pritom da moze u tome i da se ode u prirodu, po snegu, makadamu. U izboru su bili Allroad A4/A6 (volim Audi karavane) i Cross Country Volvo, ali na kraju je ipak pao izbor na crossover/SUV, sa pogonom na 4 tocka, i ispostavio se kao perfektan izbor. Jeste to kompromis (ne lezi u krivini kao hatch na kratkim oprugama), ali lezi ekstremno dobro u odnosu na velicinu i vise teziste. Bez problema moze da se vozi 200+ (van Srbije), kao i uz zavejan magistralni put. Mozda nije "kul" vozilo, ali ja sam jako zadovoljan.

zabrinut

pre 3 godine

Cene automobila i goriva ce brze nego sto se misli izbaciti SUV vozila sa trzista.
(dexter-lab, 2. maj 2022 21:54)

i ja sam to mislio oko cena dok u salonu škode nisam video karavan oktaviju za 35 hiljada a karoqa za 30 hiljada

Dejan

pre 3 godine

Od prvog dana govorim da je suv nista drugo nego marketinski trik. Nacin da se isti auto proda po visoj ceni
(markonjero, 02. maj 2022 21:19)

Jeste, svi mi koji imamo SUV smo ovce, samo si ti pametan jer si provalio da je to "trik". A što tako ne provališ kako da zaradiš više para i kupiš sebi SUV, pa da vidiš o čemu se tu radi, da li smo svi mi budale i to ništa ne valja.

EmLi

pre 3 godine

Gomila slepih pratilaca mode.. zato i jeste ‘popularan’ oblik. Saznali smo da se iza toga ustvari krije lakše dolaženje do veće zarade i da, osim pojedincima, većini nije potreban. Na sva zvona se zvoni o racionalizaciji u potrošnji svih sirovina i zaštiti prirode a onda se plasiraju gomile gvožđa koje troše svega više kao nešto čemu se teži. Da ne spominjem infrastrukturu koja nije ni za B segment u nekim delovima grada/gradova.

Phs

pre 3 godine

Pomama za velikim automobilima je najverovatnije posledica toga što je pornografija danas dostupna čim podigneš pretraživač. S obzirom da znamo da za tu vrstu filmova retko biraju glumce koji spadaju u 95% stanovništva - makar što se tiče dimenzija rekvizite - normalni muškarci se verovatno osećaju kao neadekvatni i zamenu traže u veličini automobila, kuće, mišića, oružja ili bilo kojim drugim "velikim" stvarima. To verovatno kompenzuje osećaj inferiornosti prilikom konzumiranja te vrste sadržaja na internetu. Ne verujem da iko ko stvarno voli da vozi kola može da pretpostavi automobil sa visokim težištem, kombi, kamion ili traktor, automobilu s niskim težištem - to nije ni prijatno, ni normalno.

кисело је грожђе

pre 3 godine

Ima naravno I prednosti,meni je licno lepsi ali ne vrede te pare a papreni su.
(kralj, 2. maj 2022 21:29)

то је суштина проблема

kralj

pre 3 godine

Puno je skuplji za odrzavanje,tockovi bezobrazno veliki,stabilnost upitna,glomazni a malo mesta, u odnosu na limuzinu nemaju skoro nikakvu prednost jer 60% nemaju pogon na sva cetiri tocka,sve to ljudi zovu SUV-ovima,tako da je I SUV I krosover ustvari Dzip na srpskom.Ima naravno I prednosti,meni je licno lepsi ali ne vrede te pare a papreni su.

There can be only one

pre 3 godine

"Kupci plaćaju više za SUV jer su moderni i traženi. "

Nije to baš tako prosto i nije uvek prelazak na SUV vozila stvar čistoga besa.
Ako želiš više prostora u kolima, činjenica je da se MPV vozila odavno sve više ukidaju iz ponude. A nešto su nama u Srbiji odavno ukinuli i sami uvoznici (npr. Grand Scenica ili karavana Talismana, koji se ne uvoze od 2018).
Klasična vozila su sve niža, sve više izražene padajuće linije krova i sve teskobnija, ma koji god model ga pogledaš u odnosu na prethodnika.To je očito čak i na primeru nove karavan oktavije koliko je ona u drugom redu snižena i sužena sa boka u visini glava, a ona je nekada bila pojam prostora u C segmentu. Ili, ako pogledate pežo 508 SW mk2, ono je bukvalno parodija na temu karavana, i mislim da se mk1 u grobu okreće koliko je mk2 teskoban.
U isto vreme, karavani C i D segmenta su sve duži i duži (prethodna astra karavan je imala 471 cm, superb karavan je oko 486), odnosno, čak i svaki karavan C segmenta je danas duži od SUV vozila C segmenta. A treba vozilo negde i parkirati. Onaj SUV od 450-460 je lakše negde uvući od karavana od 470-490 cm.

I kada bolje razmislim, tako dodjemo do toga da je jedino moguće razumno rešenje - Dacia Jogger 😊 Optimalnih 455 cm

There can be only one

pre 3 godine

"Kupci plaćaju više za SUV jer su moderni i traženi. "

Nije to baš tako prosto i nije uvek prelazak na SUV vozila stvar čistoga besa.
Ako želiš više prostora u kolima, činjenica je da se MPV vozila odavno sve više ukidaju iz ponude. A nešto su nama u Srbiji odavno ukinuli i sami uvoznici (npr. Grand Scenica ili karavana Talismana, koji se ne uvoze od 2018).
Klasična vozila su sve niža, sve više izražene padajuće linije krova i sve teskobnija, ma koji god model ga pogledaš u odnosu na prethodnika.To je očito čak i na primeru nove karavan oktavije koliko je ona u drugom redu snižena i sužena sa boka u visini glava, a ona je nekada bila pojam prostora u C segmentu. Ili, ako pogledate pežo 508 SW mk2, ono je bukvalno parodija na temu karavana, i mislim da se mk1 u grobu okreće koliko je mk2 teskoban.
U isto vreme, karavani C i D segmenta su sve duži i duži (prethodna astra karavan je imala 471 cm, superb karavan je oko 486), odnosno, čak i svaki karavan C segmenta je danas duži od SUV vozila C segmenta. A treba vozilo negde i parkirati. Onaj SUV od 450-460 je lakše negde uvući od karavana od 470-490 cm.

I kada bolje razmislim, tako dodjemo do toga da je jedino moguće razumno rešenje - Dacia Jogger 😊 Optimalnih 455 cm

kralj

pre 3 godine

Puno je skuplji za odrzavanje,tockovi bezobrazno veliki,stabilnost upitna,glomazni a malo mesta, u odnosu na limuzinu nemaju skoro nikakvu prednost jer 60% nemaju pogon na sva cetiri tocka,sve to ljudi zovu SUV-ovima,tako da je I SUV I krosover ustvari Dzip na srpskom.Ima naravno I prednosti,meni je licno lepsi ali ne vrede te pare a papreni su.

EmLi

pre 3 godine

Gomila slepih pratilaca mode.. zato i jeste ‘popularan’ oblik. Saznali smo da se iza toga ustvari krije lakše dolaženje do veće zarade i da, osim pojedincima, većini nije potreban. Na sva zvona se zvoni o racionalizaciji u potrošnji svih sirovina i zaštiti prirode a onda se plasiraju gomile gvožđa koje troše svega više kao nešto čemu se teži. Da ne spominjem infrastrukturu koja nije ni za B segment u nekim delovima grada/gradova.

zabrinut

pre 3 godine

Cene automobila i goriva ce brze nego sto se misli izbaciti SUV vozila sa trzista.
(dexter-lab, 2. maj 2022 21:54)

i ja sam to mislio oko cena dok u salonu škode nisam video karavan oktaviju za 35 hiljada a karoqa za 30 hiljada

Phs

pre 3 godine

Pomama za velikim automobilima je najverovatnije posledica toga što je pornografija danas dostupna čim podigneš pretraživač. S obzirom da znamo da za tu vrstu filmova retko biraju glumce koji spadaju u 95% stanovništva - makar što se tiče dimenzija rekvizite - normalni muškarci se verovatno osećaju kao neadekvatni i zamenu traže u veličini automobila, kuće, mišića, oružja ili bilo kojim drugim "velikim" stvarima. To verovatno kompenzuje osećaj inferiornosti prilikom konzumiranja te vrste sadržaja na internetu. Ne verujem da iko ko stvarno voli da vozi kola može da pretpostavi automobil sa visokim težištem, kombi, kamion ili traktor, automobilu s niskim težištem - to nije ni prijatno, ni normalno.

кисело је грожђе

pre 3 godine

Ima naravno I prednosti,meni je licno lepsi ali ne vrede te pare a papreni su.
(kralj, 2. maj 2022 21:29)

то је суштина проблема

Gagi

pre 3 godine

Većina kupuje SUV zato što im liči na terenca a ne kapiraju da je to samo običan auto, najčešće sa jednom vučom koji više troši, doista lakše ga parkirati na trotoar i popeti na ivičnjak.

rani

pre 3 godine

Primecujem jednu mnogo ruznu osobinu kod veceg broja ljudi, koji ovde ostavljaju komentare. A to je, da imaju potrebu da istaknu da su puni para i da vredjaju i omalozavaju druge, za koje smatraju da nemaju, a pri tom, niko ne zna ko je ko, i koliko ko ima novaca!? Zar nije normalno da se razmenjuju iskustva, a ne da se nekome kaze da nema SUV zato sto je jadan i bedan? Imao sam SUV vrlo kratko, morao sam da ga se resim, jer sam taksista, i nije mi bio praktican. Meni, licno, nije bilo lose, lako sam ulazio, izlazio, ali veliki problem sam imao kada je u vozilo trebalo da udje neka starija gospodja, jedna zena je pocepala suknju prilikom ulaska, problem je kada ulaze i sa malom decom, sve to su bili razlozi da se vratim na obican auto. Sada vozim novu Hyundai Elantru i prezadovoljan sam. Auto je praktican, klasican, udoban, komforan, pouzdan, lepo se vozi, lagano, tih, prijatan i za sada, savrsen za moj posao. U odnosu na SUV koji sam imao kratko, daleko mi je manja potrosnja goriva, gume znacajno jeftinije, registracija isto, sto sve utice na moju zaradu, tacnije, povecava mi je, a to ne znaci da sam jadan i bedan, vec racionalan, a novac koji zaradim, mogu da trosim na pametnije stvari. Vozite sta vam se svidja i sta vam treba, ali ne moramo svi po nekom sablonu, da imamo iste stvari.

Dejan

pre 3 godine

Od prvog dana govorim da je suv nista drugo nego marketinski trik. Nacin da se isti auto proda po visoj ceni
(markonjero, 02. maj 2022 21:19)

Jeste, svi mi koji imamo SUV smo ovce, samo si ti pametan jer si provalio da je to "trik". A što tako ne provališ kako da zaradiš više para i kupiš sebi SUV, pa da vidiš o čemu se tu radi, da li smo svi mi budale i to ništa ne valja.

vozač

pre 3 godine

Od prvog dana govorim da je suv nista drugo nego marketinski trik. Nacin da se isti auto proda po visoj ceni
(markonjero, 02. maj 2022 21:19)

Jeste, svi mi koji imamo SUV smo ovce, samo si ti pametan jer si provalio da je to "trik". A što tako ne provališ kako da zaradiš više para i kupiš sebi SUV, pa da vidiš o čemu se tu radi, da li smo svi mi budale i to ništa ne valja.
(Dejan, 2. maj 2022 23:24)

O primitivizmu u tvom komentaru neću pisati, mada bi i to neko mogao iskoristiti kao argument za opštu generalizaciju poklonika te "SUV kulture", pa i neke globalno moderne kulture svega naduvanog i napumpanog. Kad se već to radi i sa samim ljudskim telom, pa zašto se to onda ne bi prenelo i na sve oko nas.
Ja naravno neću generalisati, pošto oko sebe imam dosta prijatelja i poznanika koji voze SUV vozila, a sasvim su fini, normalni i kulturni ljudi. Nekima je to drugi auto, samo za put, a neki ga imaju kao jedini, porodični auto.
A ako si se ti prepoznao kao nekakva ovca, mada to nigde u komentaru nije bilo navedeno, to je onda samo tvoj problem.

neversummer

pre 3 godine

Kao verovatno i svakome drugom ko voli automobile, SUV kategorija mi nije bila favorit, vozio sam (a i dalje vozim, samo kao drugi auto) hot hatch, eibach opruge, karting voznja, potpuno uzivanje. Ali posao/zivot imaju svoje zahteve i trebalo je imati nesto sto je OK za dug put, a pritom da moze u tome i da se ode u prirodu, po snegu, makadamu. U izboru su bili Allroad A4/A6 (volim Audi karavane) i Cross Country Volvo, ali na kraju je ipak pao izbor na crossover/SUV, sa pogonom na 4 tocka, i ispostavio se kao perfektan izbor. Jeste to kompromis (ne lezi u krivini kao hatch na kratkim oprugama), ali lezi ekstremno dobro u odnosu na velicinu i vise teziste. Bez problema moze da se vozi 200+ (van Srbije), kao i uz zavejan magistralni put. Mozda nije "kul" vozilo, ali ja sam jako zadovoljan.

vozač

pre 3 godine

Nikada nisam želeo da posedujem SUV, a takvo mišljenje sam još samo i učvrstio nakon jedne (silom prilika) desetodnevne vožnje SUV-a, do duše, malo većeg, i to baš tamo gde se oni najkomotnije mogu imati, voziti i parkirati, dakle u SAD, zemlji njihovog nastanka.
Visoka (kamionska) pozicija, ko to voli, blago penjanje pri ulasku u vozilo, i blago silaženje (iskakanje) pri izlasku iz njega, sa višim i činjenica lakšim (ali ne i toliko većim) utovarnim prostorom, kome je sve to zbog bolnih leđa potrebno, onda je Ok. Imam 50+ (visina 180+) i meni ipak još uvek više prija blago spuštanje na vozačko mesto u vozilo sa boljim voznim osobinama.
Kod vozila je ipak valjda suština i u nekoj vožnji.
Naravno, ukoliko neko ima nekih posebnih "terenskih" potreba, tu onda nema diskusije, i to je naravno Ok, ali za sve one ostale "urbane terence", čija će najveća prepreka u životu biti neki gradski ivičnjak, zaista nemam razumevanja.
Ne znam, možda i ja više volim, i bitnija mi je ta neka malo življa vožnja, ali osećaj u vožnji, i stabilnost, pogotovo pri naglim promenama pravca je neuporediv.
Priča o nekom većem unutrašnjem prostoru važi samo za one veće (originalno nastale) modele, a svi ovi drugi koji su nastali samo na nekoj (podignutoj) osnovi, uglavnom ne nude (logično) ništa više prostora od te osnove. O aerodinamici, većoj masi i potrošnji, da i ne govorimo. Dakle, uglavnom moda, trend, i tako to. I profit pre svega, naravno.

Bojan

pre 3 godine

Najprakričniji su bili monovolumeni tipa Meriva s točkovima 185/65/15 i sl. al kad neko hoće da gleda s visine na valjcima pa koliko god to bilo ne ekološki, nek košta koliko košta.

raks

pre 3 godine

Mnogo ljudi ne konta ove nove suv aute.

Prvo, stvar dizajna, 20% voli karavane, 10% limuzine, sigurno 30%ljudi voli golf klasu, ali ogromnom broju ljudi se svidja mali uzignuti auto, nekima je samo falila podignuta golf klasa, prosto dizajn je odlican, pogotovu ovi sto vuku na kupe.

druga stvar, malo su bolji za lose puteve, imaju vece tockove i visi su.

treca stvar, sedenje je prirodnije, preglednost je bolja. naravno i dalje ima ljudi koji vole da sede kao u formuli. meni je najlepse sedeti u kamionu, i najbolje vidim, a najgore mi je u golfu. suv je izmedju

cetvrto, led na asfaltu, ili sneg do 15tak cm na asfaltu, ili na rizli makadamu- i najgori novi suv ce se bolje ponasati na ovakvim uslovima(a najcesci su) nego bilo koji dzip pripremljen za teski offroad sa kramponima. to je cinjenjica, u sam imam najgori suv, suzuki sx4, gde on izadje po ledu i malom snegu, i sidje, tu nikad pravi dzip sa kramponima ne bi izasao ni sisao. stvar je tezine, sitne sare i elekronike. celog zivota vozim po teskim uslovima, i nikada mi se nije desilo da imam potrebu za teskim offrodom po stenama i zivom blatu, kao ni 99.99%ljudi. a malo malo, pa odemo po ledu i snegicu do vikendice, na neki livadu, na planinu, po gradu po snegicu itd...porodicna kuca mi je izvan grada, u zivotu se nisam klizao sa 5 razlicitih malih subarija, ni sa sx4, ali tu jos niva nije sisla a da ne sklizne sa puta. cudno???nije uopste!

ovo je dovoljno mnogima da se odluce za suv.
mane- nazalost veca potrosnja
cena-neutralna jel dobro drzi cenu kao polovnjak
lezanje u krivinama-uglavnom losije do obicnih automobila, ali to je sad upitna osobina, calov golf lezi bolje, ali je pitanje dal na mestu gde je ogranicenje 60, a moj sx4 mize da udje u krivinu 90, da li mi treba golf koji moze da udje u krivinu 100?

ne znam da li je sada jasnije..

aleks

pre 3 godine

SUV sa pogonom 4*4 i ima nekog smisla i to su uglavnom premijum vozila i to je po mom skromnom misljenju ok a ova mala vozila povisenog klirensa sa prednjim pogonom nerazumem svrhu... Uvek dajem prednost limuzini ispred svega... Ponavljam to je moje misljenje....

pera

pre 3 godine

ovi sto preziru suv vozila i njihove vlasnike i pricaju o velikim tockovima i vecoj potrosnji (ovo nema veze s vezom ) su ljudi zavidni, ne zaradjuju dovoljno ni za odrzavanje svog polovnog krsa od 15+ god a kamoli da kupe jednu gumu za SUV

BMW

pre 3 godine

Kupio u prosli petak BMW X6 M50D 2015-to.
191 000 na satu( u Svedskoj),381 ks.
Kako ide i kako se ponasa na putu to necu ni komentarisati🤭
Pre toga sam imao isto X6 35i 2008-mo sa 146 700 km na satu( to sam zamenuo za ovaj noviji).
Nikada nisam razmatrao suv vozila ali posle povrede ledja odlucih da probam.
Cim sam prvi put seo u suv znao sam da je to to i da se vise nevracam na klasicne aute.
Preglednost,osecaj sigurnosti,udobnost je na strani suv( opet zavisi koji model i marka).
Svaka preporuka ko moze da priusti suv🤗🤗🤗

Stojadin

pre 3 godine

Uopšte nisam opterećen niti markom vozila, niti oblikom karoserije, ali sam pre pet godina prešao na SUV isključivo iz razloga povremene vožnje van asvalta. Svake godine provedemo desatak dana na planini, gde su putevi veoma loši i gde sa nekim nižim autom nebi ni mogli da prodjemo. Medjutim, posle ovog iskustva, ne bih se više vraćao na neki drugi tip auta, zbog svih ostalih prednosti koje pruža: lakši ulazak i izlazak iz vozila, lepša pozicija sedenja uz bolju preglednost, manje umaranje prilikom dužih putovanja, lakši prelazak preko ivičnjaka i parkiranje na mestima gde to sa nižim autima nije izvodljivo, lakža vožnja po snegu…

Darko

pre 3 godine

Jedini automobil koji je bio u mom vlasništvu je bio VW Golf 4. Posle toga sam se zaposlio u jednu privatnu nemačku firmu gde mi je službeni auto bio VW Passat B6. Njega sam zamenio sa B7. B7 sam zamenio sa B8. Kako sam posle 10 godina rada u firmi dobio unapređenje i postao direktor trebao sam da predjem u MB E klasu ili Audi A6 ili BMW 5. Vlasnik firme je Nemac, jako dobar lik i veliki zaljubljenik u auta, te je razumeo moju potrebu da mi je beba na putu i da mi treba auto sa petim vratima zbog kolica. Uzeo sam novi Audi Q5 i mogu vam reci da je to totalno druga dimenzija u odnosu na one Passate. Mnogo je pregledniji, lakse se ulazi i izlazi ( ja sam visok 193cm), peta vrata su spas, pogotovo sto ih mozes otvoriti pruzanjem noge ispod branika. Nikada nisam jurcao sa Passatima pa mi dinamika, ubrzanje i vozna dinamika. Bio sam zimus na skijanju pa sam uvideo sve sposobnosti Quatro pogona. Potrosnja je veca ali ne vodim brigu, službeni je auto :-)

There can be only one

pre 3 godine

"... Imao sam SUV vrlo kratko, morao sam da ga se resim, jer sam taksista, i nije mi bio praktican... Sada vozim novu Hyundai Elantru i prezadovoljan sam... Vozite sta vam se svidja i sta vam treba, ali ne moramo svi po nekom sablonu, da imamo iste stvari."
(rani, 3. maj 2022 15:47)

To je suština: Živite i pustite druge da žive. Svako najbolje zna šta je za njega najbolje i ne treba zbog toga da bude osudjivan.
Na žalost, naša česta navika je da osudjujemo i smatramo najvećim budalama sve one koji ne voze istu formu vozila kao i mi (šta god da je to).

Što se tiče SUV/krosover vozila i taxi delatnosti, u BG je sve više (novijih) SUV/krosover vozila "na taksiju". Ima čega hoćeš od brendova i modela (sve aktuelni tržišni modeli, npr. 3008 mk2 ili najnoviji Tucson i sl), pa i novih Dustera. A sada već može sve češće da se primeti i Jogger.

Pravedni

pre 3 godine

@ There can be...
Nisu nama uvoznici ukinuli Grand Scenic, nego proizvodjac vise ne proizvodi. Pa kako neko da ti proda nesto sto vise ne proizvodi?
Lupas kao maksim po diviziji. Prvo Skoda Superb nije C segment, a drugo na bazi Astre je radjen Grandland, a na bazi Korse Crossland. Samo tupis, a neznalice ti likuju

DC

pre 3 godine

Za Lamborghini nije cudo jer ne samo da su nastali kao proizvodjac traktora vec su osamdesetih imali u ponudi SUV - LM002, daleko pre mnogih drugih.
Za ove ostale: Jaguar, Maserati, Aston Martin, Lotus, Rolls-Royce, sta reci osim steta... pogazise imidz koji su stvarali decenijama zarad kratkotrajne dobiti. Namerno nisam spomenuo Bentley jer je sa njime malo drugacija prica. U vreme kada je bio nezavistan od Rolls-Royce odn u vreme 'Bentley Boys' kada je i stekao najvecu slavu, Bentley sportski automobili su cesto bivali okarakterisani kao 'najbrzi kamioni na svetu'. Tako da se moze reci da ih njihov sadasnji SUV Bentayga vraca na pravac koji su imali kao nezavisan proizvodjac, na pocetku same istorije brenda.

Sto se tice americkog ogranka danasnje Stellantis grupacije, oni imaju manje-vise podeljenu semu poslovanja: Ram pravi pick-upove, Jeep SUVove, Chrysler limuzine. Jedino je Dodge bio umesan u sve i svasta i jos uvek pravi Durango SUV.

Hercegovac

pre 3 godine

"Kao verovatno i svakome drugom ko voli automobile, SUV kategorija mi nije bila favorit, vozio sam (a i dalje vozim, samo kao drugi auto) hot hatch, eibach opruge, karting voznja, potpuno uzivanje. Ali posao/zivot imaju svoje zahteve i trebalo je imati nesto sto je OK za dug put, a pritom da moze u tome i da se ode u prirodu, po snegu, makadamu. U izboru su bili Allroad A4/A6 (volim Audi karavane) i Cross Country Volvo, ali na kraju je ipak pao izbor na crossover/SUV, sa pogonom na 4 tocka, i ispostavio se kao perfektan izbor. Jeste to kompromis (ne lezi u krivini kao hatch na kratkim oprugama), ali lezi ekstremno dobro u odnosu na velicinu i vise teziste. Bez problema moze da se vozi 200+ (van Srbije), kao i uz zavejan magistralni put. Mozda nije "kul" vozilo, ali ja sam jako zadovoljan."

I ja sam alternativu za prakticnost SUV vozila vidio upravo u tzv. Cross varijantama Volvo-a, Audija, Mercedesa zeleci na taj nacin da pomiri dobar vozacki osjecaj i stabilnost u voznji sa potrebom veceg klirensa. Međutim, cijena SUV vozila nije nista veca od ovih Cross varijanti tako da je pitanje sta je svrsishodinije kupiti.

There can be only one

pre 3 godine

@ There can be...
Nisu nama uvoznici ukinuli Grand Scenic, nego proizvodjac vise ne proizvodi. Pa kako neko da ti proda nesto sto vise ne proizvodi?
Lupas kao maksim po diviziji. Prvo Skoda Superb nije C segment, a drugo na bazi Astre je radjen Grandland, a na bazi Korse Crossland. Samo tupis, a neznalice ti likuju
(Pravedni, 3. maj 2022 06:30)

Nemoj da se uvrediš, ali, nisi dobro pročitao, niti si dobro upućen u neke stvari o tržištu Srbije. Nisam ja napisao da je Grand Scenic prestao da se proizvodi 2018, već da se od tada u Srbiju uvozi samo Scenic, ali ne i Grand. A isti slučaj je i sa karavan verzijom Talismana i Srbijom.
Takodje, nisam ni napisao da je Superb C segment. U istoj rečenici sam pomenuo i C i D segment i naveo dužine ze dva karavana (astra karavan i superb karavan) da bih ukazao da je čak i karavan C segmenta duži od SUV C segmenta (a o karavanu D segmenta da je i ne gvorimo).
A Joggera sam pomenuo kao primer praktične dužine i klirensa, jer sa 454 cm može da preveze 7 osoba (kao npr. i sadašanja Toyota Proace City Verso u 440 cm dužine, tj. Toyotin Berlingo) a sa kliensom od 20 cm neopterećen (i 17 cm opterećen) ima solidnu prohodnost. A po nekim aspektima na NACP ima čak i bolju pasivnu bezbednost od oktavije čija je prodaja u Srbiji okončana tek 2020. (a na NCAP testirana 2013.)

batica

pre 3 godine

@markonjero
Ne bih se složio da je baš sve bolje kod limuzine nego u SUV vozilu.Ja sam imao 2 automobila zaredom,od kojih je jedan bio limuzina D segmenta, koji su bili dugački skoro 5 metara.Ta dužina posle određenog vremena počne žestoko da smara pri korišćenju u gradu i to naravno u gradu gde su parking mesta širine i dužine Yuga.Što se tiče unutrašnjeg prostora SUV dužine 4,5 metara ima veći gepek i više prostora za putnike nego ta moja limuzina a to je za nekog ko ima porodicu poprilično bitno zar ne?Jednu stvar priznajem,kupovina tako nečeg bez 4x4 mi nekako nema smisla a kad ti jednom zatreba po nekom snegu onda i shvatiš čemu služi.

Miki

pre 3 godine

Imam Kiu Sportage. Ne vraćam se na limuzinu. To je kao nebo i zemlja. Stabilan, udoban, guta rupe i ležeće policajce. I što je najvažnije - sedim uspravno i ne spava mi se na auto-putu.

meki

pre 3 godine

Kad glavu nisam izgubio u jednom modernom suv-u. Izasao iz BMW serije 3 i krenuo u krivinu na bubanj potoku. ono se toliko ljujlja, nestabilno,nebezbedno. Jeziv osecaj ,neverovatno je sta sve moze da se proda ljudima uz dovoljno marketinga.

markonjero

pre 3 godine

@Dejan
Odacu ti tajnu, moja zena vozi suv. Ako hoces mogu do detalja da ti elaboriram zasto je limuzina bolja od suva, odnosno zasto je suv potpuno nepotrebna kategorija vozila izuzev da proizvodjac zaradi vise para, i to iz prve ruke. I ne, ni moj ni zenin auto nisu kupljeni kao lesevi iz uvoza kojima je iscedjena dusa. Oba su kupljena novi u srbiji i mi ih prvi vozimo. Jedina, i apsolutno jedina prednost suva je to sto ne moras da se savijas kada ulazis ili izlazis iz njega. Sve ostalo je ili isto ili bolje kod limuzine. Sve one price o bezbednost suva zbog vise pozicije vozaca su blago receno neistina. O ponasanju na putu jednog i drugog auta necu ni da trosim reci. O potrosnji tek.

rani

pre 3 godine

Što se tiče SUV/krosover vozila i taxi delatnosti, u BG je sve više (novijih) SUV/krosover vozila "na taksiju". Ima čega hoćeš od brendova i modela (sve aktuelni tržišni modeli, npr. 3008 mk2 ili najnoviji Tucson i sl), pa i novih Dustera. A sada već može sve češće da se primeti i Jogger.
(There can be only one, 03. maj 2022 17:05)

Da, to je tacno, sve vise mojih kolega ima SUV, ali, nisu ni oni svi isti. Neki imaju visinu tek 2-3 centimetara vecu od neke limizine i oni su ok za posao, ali, neki, kao recimo RAV 4, su ozbiljno poviseni i to vec predstavlja problem. Znate, nije isto koristiti vozilo u privatne svrhe, gde su putnici uvek isti, kao sto je porodica, i voziti javni prevoz, gde se pojavljuju putnici razlicitih godina, gradje, visine, zdravstvenog stanja itd. Vrlo je nezgodno i neprijatno nekoj starijoj gospodji reci, da prvo smesti straznjicu na sediste, pa onda noge, tacnije, to ne mogu ni da pomislim da kazem, a to je jedini nacin da se popne u SUV. Svasta sam doziveo tih par meseci vozeci SUV na taksiju, u pocetku zabavno, smesno, kasnije naporno, zato mislim da je za taj posao najbolji klasican automobil.

Nebitan Lik

pre 3 godine

(Phs, 02. maj 2022 23:35)
Ahahahah, već izlizana floskula zavidnih likova, gubitnika, koji jedva skrpe za auto B segmenta, star preko 10god.
Mani nas tih fora. Nadji utehu na drugi način.

neversummer

pre 3 godine

Odacu ti tajnu, moja zena vozi suv. Ako hoces mogu do detalja da ti elaboriram zasto je limuzina bolja od suva, odnosno zasto je suv potpuno nepotrebna kategorija vozila izuzev da proizvodjac zaradi vise para, i to iz prve ruke. I ne, ni moj ni zenin auto nisu kupljeni kao lesevi iz uvoza kojima je iscedjena dusa. Oba su kupljena novi u srbiji i mi ih prvi vozimo. Jedina, i apsolutno jedina prednost suva je to sto ne moras da se savijas kada ulazis ili izlazis iz njega. Sve ostalo je ili isto ili bolje kod limuzine. Sve one price o bezbednost suva zbog vise pozicije vozaca su blago receno neistina. O ponasanju na putu jednog i drugog auta necu ni da trosim reci. O potrosnji tek.
(markonjero, 3. maj 2022 14:22)
Evo ja bih voleo da cujem argumente, jer ne znam koja limuzina nudi opcije da se po zavejanim putevima ide na Jahorinu ili uz vikend naselje na Kopaoniku, ili popne na Zelengoru, rezervat prirode oko kanjona Jerme ili Maglic po makadamu (probao sam, drljao karterom po kolotragu i unistavao prednji lip, pa onda shvatio da jednostavno ne ide), a povrh svega toga nudi i udobnu voznju do Berlina u cugu, uz potrosnju ispod 10L pri solidnim brzinama, 250ks i tezinu vozila daleko ispod 2t. Dakle ne pricam o offroad voznji (SUV nije za to), vec jednostavno losem putu kakav je bilo gde ako mislis otici malo u prirodu po regionu.

EmLi

pre 3 godine

Vozite ljudi šta god želite.. nego čitajući komentare čovek bi pomislio da svi živi vozite svaki dan čopor dece, ženu, 2 kofera, skije i to po makadamu ili seoskom putu. Stvarnost je malo drugačija. Vozite se svaki dan od kuće do posla, usput povezete dve kese iz prodavnice a žene se voze kod frizera ili do tc-a. Za to jedno putovanje u planinske krajeve ću uzeti rent-a-car i pravi džip. Neću da se mlatim sa kamionom po gradu ostatak godine. I ne zato što nemam novca. Manite se izgovora. Vozite te SUV jer vam se sviđaju ili zato što ih voze i ostali.

Alex

pre 3 godine

Vozite ljudi šta god želite.. nego čitajući komentare čovek bi pomislio da svi živi vozite svaki dan čopor dece, ženu, 2 kofera, skije i to po makadamu ili seoskom putu. Stvarnost je malo drugačija. Vozite se svaki dan od kuće do posla, usput povezete dve kese iz prodavnice a žene se voze kod frizera ili do tc-a. Za to jedno putovanje u planinske krajeve ću uzeti rent-a-car i pravi džip. Neću da se mlatim sa kamionom po gradu ostatak godine. I ne zato što nemam novca. Manite se izgovora. Vozite te SUV jer vam se sviđaju ili zato što ih voze i ostali.
(EmLi, 4. maj 2022 00:49

Da uzimam renta car za zimovanje? Pa opet na letovanje? Pa svaki mesec kad idem na mini vikend odmor van grada? Zašto bih plaćao 2-3000 evra godišnje na renta car ako imam svoj auto? Nemojte molim vas.

Goxy

pre 3 godine

Da sedan/hečbek nije spušten na 12 cm od zemlje, suv ne bih ni pogledao.
(Vozač, 03. maj 2022 08:52)

Sedan takav i treba da bude. Za one koji vole svoj život i ekologiju. Što su niži to su mi draži.

Nucky Thompson

pre 3 godine

SUV, daleko bolja preglednost, laksese ulazi i prirodnije se sjedi. Ne “zapinje” na ivice trotoara, prilicno visok. Prtljaznim takodje veci, mnogo bolje organizovan. Izuzetno siguran, narocito 4x4.
Ja vozim Corolla 2020 ( za neke moje potrebe sasvim ok), supruga sa djetetom u 4 Runner i to nam je porodicno auto. Nekad je vozila Rav 4 a ja sam nekad vozio Subaru Forester ( oba su compact SUV) i uvijek smo bili mnogo zadovoljniji voznjom SUV.
Ovi sto pisu kako je to neka “moda” zaiata nemaju pojma o cemu pisu, bitno je da se kritikuje nesto ne znamo. Klasika kod nas Srba.

s tron

pre 3 godine

Ne razumem demagogiju u komentarima kad je stvar vrlo jasna,promenih mnogo vozila do sad i sva su mi bila ok,jedino sad kako idu godine gledam da što lakše uđem i izađem iz vozila.tu je SUV neprikosnoven i nema šta da se raspravlja.Naravno klinci mislim na ove IT i sl.oni vole SUV zbog i kokpita i sl ja to opet gledam sa praktične strane i to vam je to....

There can be only one

pre 3 godine

Da, to je tacno, sve vise mojih kolega ima SUV, ali, nisu ni oni svi isti. Neki imaju visinu tek 2-3 centimetara vecu od neke limizine i oni su ok za posao, ali, neki, kao recimo RAV 4, su ozbiljno poviseni i to vec predstavlja problem. Znate, nije isto koristiti vozilo u privatne svrhe, gde su putnici uvek isti, kao sto je porodica, i voziti javni prevoz, gde se pojavljuju putnici razlicitih godina, gradje, visine, zdravstvenog stanja itd. Vrlo je nezgodno i neprijatno nekoj starijoj gospodji reci, da prvo smesti straznjicu na sediste, pa onda noge, tacnije, to ne mogu ni da pomislim da kazem, a to je jedini nacin da se popne u SUV. Svasta sam doziveo tih par meseci vozeci SUV na taksiju, u pocetku zabavno, smesno, kasnije naporno, zato mislim da je za taj posao najbolji klasican automobil.
(rani, 3. maj 2022 22:55)

A kakva su bila iskustva sa formom vozila 500L za taxi?
I on je povišenih sedišta u odnosu na spoljnu podlogu, a i posmatrano sa boka samo vozilo deluje kao da je povišenih pragova iako je klirens kao kod svakog običnog vozila. Mada mu posmatrano iznutra, patos nije nizak, "kadica" za smeštaj stopala nije duboka i nema maltene praga (jedva par cm), pa pri izlasku ne mora uopšte da se visoko podigne noga prostor za smeštaj.
Kako se on pokazao u tom smislu za taxi prevoz putnika?
Znam da samim motorom sa 2 cilindra nisi bio zadovoljan, pisao si da je njemu rano stradavao zamajac.

Stanko -obicaji su stariji od zakona !

pre 3 godine

,,Pera - ovi sto preziru SUV vozila... ,, - tacno - evo ja na birou celih 16 000 d. a pusti san mi je Corsa C (das auto veri gud na celi beli vet ) sa ugradjenim plinom !

Dejan

pre 3 godine

Od prvog dana govorim da je suv nista drugo nego marketinski trik. Nacin da se isti auto proda po visoj ceni
(markonjero, 02. maj 2022 21:19)

Jeste, svi mi koji imamo SUV smo ovce, samo si ti pametan jer si provalio da je to "trik". A što tako ne provališ kako da zaradiš više para i kupiš sebi SUV, pa da vidiš o čemu se tu radi, da li smo svi mi budale i to ništa ne valja.

pera

pre 3 godine

ovi sto preziru suv vozila i njihove vlasnike i pricaju o velikim tockovima i vecoj potrosnji (ovo nema veze s vezom ) su ljudi zavidni, ne zaradjuju dovoljno ni za odrzavanje svog polovnog krsa od 15+ god a kamoli da kupe jednu gumu za SUV

Phs

pre 3 godine

Pomama za velikim automobilima je najverovatnije posledica toga što je pornografija danas dostupna čim podigneš pretraživač. S obzirom da znamo da za tu vrstu filmova retko biraju glumce koji spadaju u 95% stanovništva - makar što se tiče dimenzija rekvizite - normalni muškarci se verovatno osećaju kao neadekvatni i zamenu traže u veličini automobila, kuće, mišića, oružja ili bilo kojim drugim "velikim" stvarima. To verovatno kompenzuje osećaj inferiornosti prilikom konzumiranja te vrste sadržaja na internetu. Ne verujem da iko ko stvarno voli da vozi kola može da pretpostavi automobil sa visokim težištem, kombi, kamion ili traktor, automobilu s niskim težištem - to nije ni prijatno, ni normalno.

Nebitan Lik

pre 3 godine

(Phs, 02. maj 2022 23:35)
Ahahahah, već izlizana floskula zavidnih likova, gubitnika, koji jedva skrpe za auto B segmenta, star preko 10god.
Mani nas tih fora. Nadji utehu na drugi način.

raks

pre 3 godine

Mnogo ljudi ne konta ove nove suv aute.

Prvo, stvar dizajna, 20% voli karavane, 10% limuzine, sigurno 30%ljudi voli golf klasu, ali ogromnom broju ljudi se svidja mali uzignuti auto, nekima je samo falila podignuta golf klasa, prosto dizajn je odlican, pogotovu ovi sto vuku na kupe.

druga stvar, malo su bolji za lose puteve, imaju vece tockove i visi su.

treca stvar, sedenje je prirodnije, preglednost je bolja. naravno i dalje ima ljudi koji vole da sede kao u formuli. meni je najlepse sedeti u kamionu, i najbolje vidim, a najgore mi je u golfu. suv je izmedju

cetvrto, led na asfaltu, ili sneg do 15tak cm na asfaltu, ili na rizli makadamu- i najgori novi suv ce se bolje ponasati na ovakvim uslovima(a najcesci su) nego bilo koji dzip pripremljen za teski offroad sa kramponima. to je cinjenjica, u sam imam najgori suv, suzuki sx4, gde on izadje po ledu i malom snegu, i sidje, tu nikad pravi dzip sa kramponima ne bi izasao ni sisao. stvar je tezine, sitne sare i elekronike. celog zivota vozim po teskim uslovima, i nikada mi se nije desilo da imam potrebu za teskim offrodom po stenama i zivom blatu, kao ni 99.99%ljudi. a malo malo, pa odemo po ledu i snegicu do vikendice, na neki livadu, na planinu, po gradu po snegicu itd...porodicna kuca mi je izvan grada, u zivotu se nisam klizao sa 5 razlicitih malih subarija, ni sa sx4, ali tu jos niva nije sisla a da ne sklizne sa puta. cudno???nije uopste!

ovo je dovoljno mnogima da se odluce za suv.
mane- nazalost veca potrosnja
cena-neutralna jel dobro drzi cenu kao polovnjak
lezanje u krivinama-uglavnom losije do obicnih automobila, ali to je sad upitna osobina, calov golf lezi bolje, ali je pitanje dal na mestu gde je ogranicenje 60, a moj sx4 mize da udje u krivinu 90, da li mi treba golf koji moze da udje u krivinu 100?

ne znam da li je sada jasnije..

meki

pre 3 godine

Kad glavu nisam izgubio u jednom modernom suv-u. Izasao iz BMW serije 3 i krenuo u krivinu na bubanj potoku. ono se toliko ljujlja, nestabilno,nebezbedno. Jeziv osecaj ,neverovatno je sta sve moze da se proda ljudima uz dovoljno marketinga.

kralj

pre 3 godine

Puno je skuplji za odrzavanje,tockovi bezobrazno veliki,stabilnost upitna,glomazni a malo mesta, u odnosu na limuzinu nemaju skoro nikakvu prednost jer 60% nemaju pogon na sva cetiri tocka,sve to ljudi zovu SUV-ovima,tako da je I SUV I krosover ustvari Dzip na srpskom.Ima naravno I prednosti,meni je licno lepsi ali ne vrede te pare a papreni su.

EmLi

pre 3 godine

Gomila slepih pratilaca mode.. zato i jeste ‘popularan’ oblik. Saznali smo da se iza toga ustvari krije lakše dolaženje do veće zarade i da, osim pojedincima, većini nije potreban. Na sva zvona se zvoni o racionalizaciji u potrošnji svih sirovina i zaštiti prirode a onda se plasiraju gomile gvožđa koje troše svega više kao nešto čemu se teži. Da ne spominjem infrastrukturu koja nije ni za B segment u nekim delovima grada/gradova.

Pravedni

pre 3 godine

@ There can be...
Nisu nama uvoznici ukinuli Grand Scenic, nego proizvodjac vise ne proizvodi. Pa kako neko da ti proda nesto sto vise ne proizvodi?
Lupas kao maksim po diviziji. Prvo Skoda Superb nije C segment, a drugo na bazi Astre je radjen Grandland, a na bazi Korse Crossland. Samo tupis, a neznalice ti likuju

neversummer

pre 3 godine

Odacu ti tajnu, moja zena vozi suv. Ako hoces mogu do detalja da ti elaboriram zasto je limuzina bolja od suva, odnosno zasto je suv potpuno nepotrebna kategorija vozila izuzev da proizvodjac zaradi vise para, i to iz prve ruke. I ne, ni moj ni zenin auto nisu kupljeni kao lesevi iz uvoza kojima je iscedjena dusa. Oba su kupljena novi u srbiji i mi ih prvi vozimo. Jedina, i apsolutno jedina prednost suva je to sto ne moras da se savijas kada ulazis ili izlazis iz njega. Sve ostalo je ili isto ili bolje kod limuzine. Sve one price o bezbednost suva zbog vise pozicije vozaca su blago receno neistina. O ponasanju na putu jednog i drugog auta necu ni da trosim reci. O potrosnji tek.
(markonjero, 3. maj 2022 14:22)
Evo ja bih voleo da cujem argumente, jer ne znam koja limuzina nudi opcije da se po zavejanim putevima ide na Jahorinu ili uz vikend naselje na Kopaoniku, ili popne na Zelengoru, rezervat prirode oko kanjona Jerme ili Maglic po makadamu (probao sam, drljao karterom po kolotragu i unistavao prednji lip, pa onda shvatio da jednostavno ne ide), a povrh svega toga nudi i udobnu voznju do Berlina u cugu, uz potrosnju ispod 10L pri solidnim brzinama, 250ks i tezinu vozila daleko ispod 2t. Dakle ne pricam o offroad voznji (SUV nije za to), vec jednostavno losem putu kakav je bilo gde ako mislis otici malo u prirodu po regionu.

There can be only one

pre 3 godine

"Kupci plaćaju više za SUV jer su moderni i traženi. "

Nije to baš tako prosto i nije uvek prelazak na SUV vozila stvar čistoga besa.
Ako želiš više prostora u kolima, činjenica je da se MPV vozila odavno sve više ukidaju iz ponude. A nešto su nama u Srbiji odavno ukinuli i sami uvoznici (npr. Grand Scenica ili karavana Talismana, koji se ne uvoze od 2018).
Klasična vozila su sve niža, sve više izražene padajuće linije krova i sve teskobnija, ma koji god model ga pogledaš u odnosu na prethodnika.To je očito čak i na primeru nove karavan oktavije koliko je ona u drugom redu snižena i sužena sa boka u visini glava, a ona je nekada bila pojam prostora u C segmentu. Ili, ako pogledate pežo 508 SW mk2, ono je bukvalno parodija na temu karavana, i mislim da se mk1 u grobu okreće koliko je mk2 teskoban.
U isto vreme, karavani C i D segmenta su sve duži i duži (prethodna astra karavan je imala 471 cm, superb karavan je oko 486), odnosno, čak i svaki karavan C segmenta je danas duži od SUV vozila C segmenta. A treba vozilo negde i parkirati. Onaj SUV od 450-460 je lakše negde uvući od karavana od 470-490 cm.

I kada bolje razmislim, tako dodjemo do toga da je jedino moguće razumno rešenje - Dacia Jogger 😊 Optimalnih 455 cm

Darko

pre 3 godine

Jedini automobil koji je bio u mom vlasništvu je bio VW Golf 4. Posle toga sam se zaposlio u jednu privatnu nemačku firmu gde mi je službeni auto bio VW Passat B6. Njega sam zamenio sa B7. B7 sam zamenio sa B8. Kako sam posle 10 godina rada u firmi dobio unapređenje i postao direktor trebao sam da predjem u MB E klasu ili Audi A6 ili BMW 5. Vlasnik firme je Nemac, jako dobar lik i veliki zaljubljenik u auta, te je razumeo moju potrebu da mi je beba na putu i da mi treba auto sa petim vratima zbog kolica. Uzeo sam novi Audi Q5 i mogu vam reci da je to totalno druga dimenzija u odnosu na one Passate. Mnogo je pregledniji, lakse se ulazi i izlazi ( ja sam visok 193cm), peta vrata su spas, pogotovo sto ih mozes otvoriti pruzanjem noge ispod branika. Nikada nisam jurcao sa Passatima pa mi dinamika, ubrzanje i vozna dinamika. Bio sam zimus na skijanju pa sam uvideo sve sposobnosti Quatro pogona. Potrosnja je veca ali ne vodim brigu, službeni je auto :-)

Gagi

pre 3 godine

Većina kupuje SUV zato što im liči na terenca a ne kapiraju da je to samo običan auto, najčešće sa jednom vučom koji više troši, doista lakše ga parkirati na trotoar i popeti na ivičnjak.

BMW

pre 3 godine

Kupio u prosli petak BMW X6 M50D 2015-to.
191 000 na satu( u Svedskoj),381 ks.
Kako ide i kako se ponasa na putu to necu ni komentarisati🤭
Pre toga sam imao isto X6 35i 2008-mo sa 146 700 km na satu( to sam zamenuo za ovaj noviji).
Nikada nisam razmatrao suv vozila ali posle povrede ledja odlucih da probam.
Cim sam prvi put seo u suv znao sam da je to to i da se vise nevracam na klasicne aute.
Preglednost,osecaj sigurnosti,udobnost je na strani suv( opet zavisi koji model i marka).
Svaka preporuka ko moze da priusti suv🤗🤗🤗

Goxy

pre 3 godine

Da sedan/hečbek nije spušten na 12 cm od zemlje, suv ne bih ni pogledao.
(Vozač, 03. maj 2022 08:52)

Sedan takav i treba da bude. Za one koji vole svoj život i ekologiju. Što su niži to su mi draži.

Nucky Thompson

pre 3 godine

SUV, daleko bolja preglednost, laksese ulazi i prirodnije se sjedi. Ne “zapinje” na ivice trotoara, prilicno visok. Prtljaznim takodje veci, mnogo bolje organizovan. Izuzetno siguran, narocito 4x4.
Ja vozim Corolla 2020 ( za neke moje potrebe sasvim ok), supruga sa djetetom u 4 Runner i to nam je porodicno auto. Nekad je vozila Rav 4 a ja sam nekad vozio Subaru Forester ( oba su compact SUV) i uvijek smo bili mnogo zadovoljniji voznjom SUV.
Ovi sto pisu kako je to neka “moda” zaiata nemaju pojma o cemu pisu, bitno je da se kritikuje nesto ne znamo. Klasika kod nas Srba.

vozač

pre 3 godine

Nikada nisam želeo da posedujem SUV, a takvo mišljenje sam još samo i učvrstio nakon jedne (silom prilika) desetodnevne vožnje SUV-a, do duše, malo većeg, i to baš tamo gde se oni najkomotnije mogu imati, voziti i parkirati, dakle u SAD, zemlji njihovog nastanka.
Visoka (kamionska) pozicija, ko to voli, blago penjanje pri ulasku u vozilo, i blago silaženje (iskakanje) pri izlasku iz njega, sa višim i činjenica lakšim (ali ne i toliko većim) utovarnim prostorom, kome je sve to zbog bolnih leđa potrebno, onda je Ok. Imam 50+ (visina 180+) i meni ipak još uvek više prija blago spuštanje na vozačko mesto u vozilo sa boljim voznim osobinama.
Kod vozila je ipak valjda suština i u nekoj vožnji.
Naravno, ukoliko neko ima nekih posebnih "terenskih" potreba, tu onda nema diskusije, i to je naravno Ok, ali za sve one ostale "urbane terence", čija će najveća prepreka u životu biti neki gradski ivičnjak, zaista nemam razumevanja.
Ne znam, možda i ja više volim, i bitnija mi je ta neka malo življa vožnja, ali osećaj u vožnji, i stabilnost, pogotovo pri naglim promenama pravca je neuporediv.
Priča o nekom većem unutrašnjem prostoru važi samo za one veće (originalno nastale) modele, a svi ovi drugi koji su nastali samo na nekoj (podignutoj) osnovi, uglavnom ne nude (logično) ništa više prostora od te osnove. O aerodinamici, većoj masi i potrošnji, da i ne govorimo. Dakle, uglavnom moda, trend, i tako to. I profit pre svega, naravno.

Miki

pre 3 godine

Imam Kiu Sportage. Ne vraćam se na limuzinu. To je kao nebo i zemlja. Stabilan, udoban, guta rupe i ležeće policajce. I što je najvažnije - sedim uspravno i ne spava mi se na auto-putu.

Stanko -obicaji su stariji od zakona !

pre 3 godine

,,Pera - ovi sto preziru SUV vozila... ,, - tacno - evo ja na birou celih 16 000 d. a pusti san mi je Corsa C (das auto veri gud na celi beli vet ) sa ugradjenim plinom !

vozač

pre 3 godine

Od prvog dana govorim da je suv nista drugo nego marketinski trik. Nacin da se isti auto proda po visoj ceni
(markonjero, 02. maj 2022 21:19)

Jeste, svi mi koji imamo SUV smo ovce, samo si ti pametan jer si provalio da je to "trik". A što tako ne provališ kako da zaradiš više para i kupiš sebi SUV, pa da vidiš o čemu se tu radi, da li smo svi mi budale i to ništa ne valja.
(Dejan, 2. maj 2022 23:24)

O primitivizmu u tvom komentaru neću pisati, mada bi i to neko mogao iskoristiti kao argument za opštu generalizaciju poklonika te "SUV kulture", pa i neke globalno moderne kulture svega naduvanog i napumpanog. Kad se već to radi i sa samim ljudskim telom, pa zašto se to onda ne bi prenelo i na sve oko nas.
Ja naravno neću generalisati, pošto oko sebe imam dosta prijatelja i poznanika koji voze SUV vozila, a sasvim su fini, normalni i kulturni ljudi. Nekima je to drugi auto, samo za put, a neki ga imaju kao jedini, porodični auto.
A ako si se ti prepoznao kao nekakva ovca, mada to nigde u komentaru nije bilo navedeno, to je onda samo tvoj problem.

markonjero

pre 3 godine

@Dejan
Odacu ti tajnu, moja zena vozi suv. Ako hoces mogu do detalja da ti elaboriram zasto je limuzina bolja od suva, odnosno zasto je suv potpuno nepotrebna kategorija vozila izuzev da proizvodjac zaradi vise para, i to iz prve ruke. I ne, ni moj ni zenin auto nisu kupljeni kao lesevi iz uvoza kojima je iscedjena dusa. Oba su kupljena novi u srbiji i mi ih prvi vozimo. Jedina, i apsolutno jedina prednost suva je to sto ne moras da se savijas kada ulazis ili izlazis iz njega. Sve ostalo je ili isto ili bolje kod limuzine. Sve one price o bezbednost suva zbog vise pozicije vozaca su blago receno neistina. O ponasanju na putu jednog i drugog auta necu ni da trosim reci. O potrosnji tek.

batica

pre 3 godine

@markonjero
Ne bih se složio da je baš sve bolje kod limuzine nego u SUV vozilu.Ja sam imao 2 automobila zaredom,od kojih je jedan bio limuzina D segmenta, koji su bili dugački skoro 5 metara.Ta dužina posle određenog vremena počne žestoko da smara pri korišćenju u gradu i to naravno u gradu gde su parking mesta širine i dužine Yuga.Što se tiče unutrašnjeg prostora SUV dužine 4,5 metara ima veći gepek i više prostora za putnike nego ta moja limuzina a to je za nekog ko ima porodicu poprilično bitno zar ne?Jednu stvar priznajem,kupovina tako nečeg bez 4x4 mi nekako nema smisla a kad ti jednom zatreba po nekom snegu onda i shvatiš čemu služi.

EmLi

pre 3 godine

Vozite ljudi šta god želite.. nego čitajući komentare čovek bi pomislio da svi živi vozite svaki dan čopor dece, ženu, 2 kofera, skije i to po makadamu ili seoskom putu. Stvarnost je malo drugačija. Vozite se svaki dan od kuće do posla, usput povezete dve kese iz prodavnice a žene se voze kod frizera ili do tc-a. Za to jedno putovanje u planinske krajeve ću uzeti rent-a-car i pravi džip. Neću da se mlatim sa kamionom po gradu ostatak godine. I ne zato što nemam novca. Manite se izgovora. Vozite te SUV jer vam se sviđaju ili zato što ih voze i ostali.

кисело је грожђе

pre 3 godine

Ima naravno I prednosti,meni je licno lepsi ali ne vrede te pare a papreni su.
(kralj, 2. maj 2022 21:29)

то је суштина проблема

neversummer

pre 3 godine

Kao verovatno i svakome drugom ko voli automobile, SUV kategorija mi nije bila favorit, vozio sam (a i dalje vozim, samo kao drugi auto) hot hatch, eibach opruge, karting voznja, potpuno uzivanje. Ali posao/zivot imaju svoje zahteve i trebalo je imati nesto sto je OK za dug put, a pritom da moze u tome i da se ode u prirodu, po snegu, makadamu. U izboru su bili Allroad A4/A6 (volim Audi karavane) i Cross Country Volvo, ali na kraju je ipak pao izbor na crossover/SUV, sa pogonom na 4 tocka, i ispostavio se kao perfektan izbor. Jeste to kompromis (ne lezi u krivini kao hatch na kratkim oprugama), ali lezi ekstremno dobro u odnosu na velicinu i vise teziste. Bez problema moze da se vozi 200+ (van Srbije), kao i uz zavejan magistralni put. Mozda nije "kul" vozilo, ali ja sam jako zadovoljan.

Stojadin

pre 3 godine

Uopšte nisam opterećen niti markom vozila, niti oblikom karoserije, ali sam pre pet godina prešao na SUV isključivo iz razloga povremene vožnje van asvalta. Svake godine provedemo desatak dana na planini, gde su putevi veoma loši i gde sa nekim nižim autom nebi ni mogli da prodjemo. Medjutim, posle ovog iskustva, ne bih se više vraćao na neki drugi tip auta, zbog svih ostalih prednosti koje pruža: lakši ulazak i izlazak iz vozila, lepša pozicija sedenja uz bolju preglednost, manje umaranje prilikom dužih putovanja, lakši prelazak preko ivičnjaka i parkiranje na mestima gde to sa nižim autima nije izvodljivo, lakža vožnja po snegu…

aleks

pre 3 godine

SUV sa pogonom 4*4 i ima nekog smisla i to su uglavnom premijum vozila i to je po mom skromnom misljenju ok a ova mala vozila povisenog klirensa sa prednjim pogonom nerazumem svrhu... Uvek dajem prednost limuzini ispred svega... Ponavljam to je moje misljenje....

rani

pre 3 godine

Primecujem jednu mnogo ruznu osobinu kod veceg broja ljudi, koji ovde ostavljaju komentare. A to je, da imaju potrebu da istaknu da su puni para i da vredjaju i omalozavaju druge, za koje smatraju da nemaju, a pri tom, niko ne zna ko je ko, i koliko ko ima novaca!? Zar nije normalno da se razmenjuju iskustva, a ne da se nekome kaze da nema SUV zato sto je jadan i bedan? Imao sam SUV vrlo kratko, morao sam da ga se resim, jer sam taksista, i nije mi bio praktican. Meni, licno, nije bilo lose, lako sam ulazio, izlazio, ali veliki problem sam imao kada je u vozilo trebalo da udje neka starija gospodja, jedna zena je pocepala suknju prilikom ulaska, problem je kada ulaze i sa malom decom, sve to su bili razlozi da se vratim na obican auto. Sada vozim novu Hyundai Elantru i prezadovoljan sam. Auto je praktican, klasican, udoban, komforan, pouzdan, lepo se vozi, lagano, tih, prijatan i za sada, savrsen za moj posao. U odnosu na SUV koji sam imao kratko, daleko mi je manja potrosnja goriva, gume znacajno jeftinije, registracija isto, sto sve utice na moju zaradu, tacnije, povecava mi je, a to ne znaci da sam jadan i bedan, vec racionalan, a novac koji zaradim, mogu da trosim na pametnije stvari. Vozite sta vam se svidja i sta vam treba, ali ne moramo svi po nekom sablonu, da imamo iste stvari.

Bojan

pre 3 godine

Najprakričniji su bili monovolumeni tipa Meriva s točkovima 185/65/15 i sl. al kad neko hoće da gleda s visine na valjcima pa koliko god to bilo ne ekološki, nek košta koliko košta.

There can be only one

pre 3 godine

@ There can be...
Nisu nama uvoznici ukinuli Grand Scenic, nego proizvodjac vise ne proizvodi. Pa kako neko da ti proda nesto sto vise ne proizvodi?
Lupas kao maksim po diviziji. Prvo Skoda Superb nije C segment, a drugo na bazi Astre je radjen Grandland, a na bazi Korse Crossland. Samo tupis, a neznalice ti likuju
(Pravedni, 3. maj 2022 06:30)

Nemoj da se uvrediš, ali, nisi dobro pročitao, niti si dobro upućen u neke stvari o tržištu Srbije. Nisam ja napisao da je Grand Scenic prestao da se proizvodi 2018, već da se od tada u Srbiju uvozi samo Scenic, ali ne i Grand. A isti slučaj je i sa karavan verzijom Talismana i Srbijom.
Takodje, nisam ni napisao da je Superb C segment. U istoj rečenici sam pomenuo i C i D segment i naveo dužine ze dva karavana (astra karavan i superb karavan) da bih ukazao da je čak i karavan C segmenta duži od SUV C segmenta (a o karavanu D segmenta da je i ne gvorimo).
A Joggera sam pomenuo kao primer praktične dužine i klirensa, jer sa 454 cm može da preveze 7 osoba (kao npr. i sadašanja Toyota Proace City Verso u 440 cm dužine, tj. Toyotin Berlingo) a sa kliensom od 20 cm neopterećen (i 17 cm opterećen) ima solidnu prohodnost. A po nekim aspektima na NACP ima čak i bolju pasivnu bezbednost od oktavije čija je prodaja u Srbiji okončana tek 2020. (a na NCAP testirana 2013.)

s tron

pre 3 godine

Ne razumem demagogiju u komentarima kad je stvar vrlo jasna,promenih mnogo vozila do sad i sva su mi bila ok,jedino sad kako idu godine gledam da što lakše uđem i izađem iz vozila.tu je SUV neprikosnoven i nema šta da se raspravlja.Naravno klinci mislim na ove IT i sl.oni vole SUV zbog i kokpita i sl ja to opet gledam sa praktične strane i to vam je to....

zabrinut

pre 3 godine

Cene automobila i goriva ce brze nego sto se misli izbaciti SUV vozila sa trzista.
(dexter-lab, 2. maj 2022 21:54)

i ja sam to mislio oko cena dok u salonu škode nisam video karavan oktaviju za 35 hiljada a karoqa za 30 hiljada

Alex

pre 3 godine

Vozite ljudi šta god želite.. nego čitajući komentare čovek bi pomislio da svi živi vozite svaki dan čopor dece, ženu, 2 kofera, skije i to po makadamu ili seoskom putu. Stvarnost je malo drugačija. Vozite se svaki dan od kuće do posla, usput povezete dve kese iz prodavnice a žene se voze kod frizera ili do tc-a. Za to jedno putovanje u planinske krajeve ću uzeti rent-a-car i pravi džip. Neću da se mlatim sa kamionom po gradu ostatak godine. I ne zato što nemam novca. Manite se izgovora. Vozite te SUV jer vam se sviđaju ili zato što ih voze i ostali.
(EmLi, 4. maj 2022 00:49

Da uzimam renta car za zimovanje? Pa opet na letovanje? Pa svaki mesec kad idem na mini vikend odmor van grada? Zašto bih plaćao 2-3000 evra godišnje na renta car ako imam svoj auto? Nemojte molim vas.

Hercegovac

pre 3 godine

"Kao verovatno i svakome drugom ko voli automobile, SUV kategorija mi nije bila favorit, vozio sam (a i dalje vozim, samo kao drugi auto) hot hatch, eibach opruge, karting voznja, potpuno uzivanje. Ali posao/zivot imaju svoje zahteve i trebalo je imati nesto sto je OK za dug put, a pritom da moze u tome i da se ode u prirodu, po snegu, makadamu. U izboru su bili Allroad A4/A6 (volim Audi karavane) i Cross Country Volvo, ali na kraju je ipak pao izbor na crossover/SUV, sa pogonom na 4 tocka, i ispostavio se kao perfektan izbor. Jeste to kompromis (ne lezi u krivini kao hatch na kratkim oprugama), ali lezi ekstremno dobro u odnosu na velicinu i vise teziste. Bez problema moze da se vozi 200+ (van Srbije), kao i uz zavejan magistralni put. Mozda nije "kul" vozilo, ali ja sam jako zadovoljan."

I ja sam alternativu za prakticnost SUV vozila vidio upravo u tzv. Cross varijantama Volvo-a, Audija, Mercedesa zeleci na taj nacin da pomiri dobar vozacki osjecaj i stabilnost u voznji sa potrebom veceg klirensa. Međutim, cijena SUV vozila nije nista veca od ovih Cross varijanti tako da je pitanje sta je svrsishodinije kupiti.

rani

pre 3 godine

Što se tiče SUV/krosover vozila i taxi delatnosti, u BG je sve više (novijih) SUV/krosover vozila "na taksiju". Ima čega hoćeš od brendova i modela (sve aktuelni tržišni modeli, npr. 3008 mk2 ili najnoviji Tucson i sl), pa i novih Dustera. A sada već može sve češće da se primeti i Jogger.
(There can be only one, 03. maj 2022 17:05)

Da, to je tacno, sve vise mojih kolega ima SUV, ali, nisu ni oni svi isti. Neki imaju visinu tek 2-3 centimetara vecu od neke limizine i oni su ok za posao, ali, neki, kao recimo RAV 4, su ozbiljno poviseni i to vec predstavlja problem. Znate, nije isto koristiti vozilo u privatne svrhe, gde su putnici uvek isti, kao sto je porodica, i voziti javni prevoz, gde se pojavljuju putnici razlicitih godina, gradje, visine, zdravstvenog stanja itd. Vrlo je nezgodno i neprijatno nekoj starijoj gospodji reci, da prvo smesti straznjicu na sediste, pa onda noge, tacnije, to ne mogu ni da pomislim da kazem, a to je jedini nacin da se popne u SUV. Svasta sam doziveo tih par meseci vozeci SUV na taksiju, u pocetku zabavno, smesno, kasnije naporno, zato mislim da je za taj posao najbolji klasican automobil.

DC

pre 3 godine

Za Lamborghini nije cudo jer ne samo da su nastali kao proizvodjac traktora vec su osamdesetih imali u ponudi SUV - LM002, daleko pre mnogih drugih.
Za ove ostale: Jaguar, Maserati, Aston Martin, Lotus, Rolls-Royce, sta reci osim steta... pogazise imidz koji su stvarali decenijama zarad kratkotrajne dobiti. Namerno nisam spomenuo Bentley jer je sa njime malo drugacija prica. U vreme kada je bio nezavistan od Rolls-Royce odn u vreme 'Bentley Boys' kada je i stekao najvecu slavu, Bentley sportski automobili su cesto bivali okarakterisani kao 'najbrzi kamioni na svetu'. Tako da se moze reci da ih njihov sadasnji SUV Bentayga vraca na pravac koji su imali kao nezavisan proizvodjac, na pocetku same istorije brenda.

Sto se tice americkog ogranka danasnje Stellantis grupacije, oni imaju manje-vise podeljenu semu poslovanja: Ram pravi pick-upove, Jeep SUVove, Chrysler limuzine. Jedino je Dodge bio umesan u sve i svasta i jos uvek pravi Durango SUV.

There can be only one

pre 3 godine

"... Imao sam SUV vrlo kratko, morao sam da ga se resim, jer sam taksista, i nije mi bio praktican... Sada vozim novu Hyundai Elantru i prezadovoljan sam... Vozite sta vam se svidja i sta vam treba, ali ne moramo svi po nekom sablonu, da imamo iste stvari."
(rani, 3. maj 2022 15:47)

To je suština: Živite i pustite druge da žive. Svako najbolje zna šta je za njega najbolje i ne treba zbog toga da bude osudjivan.
Na žalost, naša česta navika je da osudjujemo i smatramo najvećim budalama sve one koji ne voze istu formu vozila kao i mi (šta god da je to).

Što se tiče SUV/krosover vozila i taxi delatnosti, u BG je sve više (novijih) SUV/krosover vozila "na taksiju". Ima čega hoćeš od brendova i modela (sve aktuelni tržišni modeli, npr. 3008 mk2 ili najnoviji Tucson i sl), pa i novih Dustera. A sada već može sve češće da se primeti i Jogger.

There can be only one

pre 3 godine

Da, to je tacno, sve vise mojih kolega ima SUV, ali, nisu ni oni svi isti. Neki imaju visinu tek 2-3 centimetara vecu od neke limizine i oni su ok za posao, ali, neki, kao recimo RAV 4, su ozbiljno poviseni i to vec predstavlja problem. Znate, nije isto koristiti vozilo u privatne svrhe, gde su putnici uvek isti, kao sto je porodica, i voziti javni prevoz, gde se pojavljuju putnici razlicitih godina, gradje, visine, zdravstvenog stanja itd. Vrlo je nezgodno i neprijatno nekoj starijoj gospodji reci, da prvo smesti straznjicu na sediste, pa onda noge, tacnije, to ne mogu ni da pomislim da kazem, a to je jedini nacin da se popne u SUV. Svasta sam doziveo tih par meseci vozeci SUV na taksiju, u pocetku zabavno, smesno, kasnije naporno, zato mislim da je za taj posao najbolji klasican automobil.
(rani, 3. maj 2022 22:55)

A kakva su bila iskustva sa formom vozila 500L za taxi?
I on je povišenih sedišta u odnosu na spoljnu podlogu, a i posmatrano sa boka samo vozilo deluje kao da je povišenih pragova iako je klirens kao kod svakog običnog vozila. Mada mu posmatrano iznutra, patos nije nizak, "kadica" za smeštaj stopala nije duboka i nema maltene praga (jedva par cm), pa pri izlasku ne mora uopšte da se visoko podigne noga prostor za smeštaj.
Kako se on pokazao u tom smislu za taxi prevoz putnika?
Znam da samim motorom sa 2 cilindra nisi bio zadovoljan, pisao si da je njemu rano stradavao zamajac.