Zanimljivosti

Nedelja, 21.11.2021.

10:26

Top-10: Ovo su najbolji kompaktni automobili u 2021.

Top-10: Ovo su najbolji kompaktni automobili u 2021. IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

123 Komentari

Sortiraj po:

Mile

pre 4 godine

Neki će reći i da Dacia Logan spada u istu klasu sa Pasatom,Mondeom ili C klasom,posto jelte ima gepek,baš kao što tvrdite i za Oktaviju koja je Golf sa gepekom ili Focus sedan,a Superb je u D segmentu.To što Škoda nudi veći gepek od drugih,a vešanje kao francuski krevet,to je druga stvar i nema veze sa klasama automobila...

vozač

pre 4 godine

@ursus filozof
Hvala na komentaru. Sa prvim delom tvog komentara o Hondi Civic se potpuno slažem,i zato ne mogu da prežalim propuštenu priliku, pošto i emocije na stranu, kada se sve stavi na papir, taj Civic je bio najbolja kupovina u toj nekoj grupi (150+KS) automobila. Emocije pominjem pošto sam vozio prethodnu generaciju, i znam za taj osećaj u vožnji. To je i razlog što tražim nešto jače od tih 142 KS, pošto mi se nikako ne ide sa konja na magarca, barem što se motora tiče.
Sa drugim delom tvog komentara se nikako ne slažem, pošto me je Golf 8 baš razočarao, pogotovo kada sam samo par minuta kasnije seo u Corollu, preko puta, na Zrenjanincu. Prodajna vrednost nekog novog vozila nakon nekih 5-6-7 godina moje vožnje me nikada nije toliko interesovala, da bi uticala na kupovinu. Uvek, i pre svega mi je najbitniji bio samo moj osećaj u vožnji u tom nekom periodu.

@život počinje u 50-im!
Hvala na sugestiji, Mazda 3 mi je zaista prelepa, ali iz gore pomenutih razloga, voleo bih u njoj da vidim samo onaj 2.0 motor od 186 KS, ali toga izgleda da nema više u ponudi.

Bilo bi lepo kada bi bilo više konstruktivnih komentara ovde, pa makar se i ne složili na kraju.
A ovo, uglavnom samo bacanje “hejta” između ljubitelja nekih marki je potpuno besmisleno.

Милош Радунковић

pre 4 godine

Опет Голф...Не разумем,таман смо закључили да Немци одавно већ продају маглу,те да су коначно проваљени у својим преварама.

Милош Радунковић

pre 4 godine

Мазда 3 2.0 је поуздан аутомобил али у свету нових мањих мотора са турбином заправо нема шта да тражи.

Goran

pre 4 godine

Odličan izbor automobila, svi mi se dopadaju i baš bih bio u velikoj dilemi ako bih kojim slučajem kupovao nov auto, jer baš mi je ova klasa interesantna. Jedino bih sa liste izbacio oktaviju, a dodao corollu i golfa ne bih baš na prvo mesto, ali ukusi su različiti.

DC

pre 4 godine

Listu je pravio Autocar, jedan od najcenjenijih a ujedno najstariji casopis koji se bavi temom automobilizma, na osnovu svojih testova.

Zasto na listi nema francuza: Zato sto je Megane vec prilicno star a samim tim i prevazidjen u poredjenju sa bilo kojim ovde navedenim (iako u sustini dobar i i dalje atraktivan auto), zato sto najnoviji C4 ima stil krosovera a Peugeot 308 se jos nije pojavio u Velikoj Britaniji jer svi proizvodjaci sa kontinenta uvek lansiraju verzije sa volanom na desnoj strani sa barem 6 meseci zakasnjenja.

Civic i Mazda3 su odlicni auti, ali gde ih servisirati u Srbiji? Sta raditi kada vam na 10-15 godina starom primerku zatreba novi far ili retrovizor? Odlicna opcija za nekog ko zivi u BG ili NS, vozi dok traje lizing i ima kasko, a aute menja nakon 4-5 godina kada se zavrsi lizing ugovor. Takvih je u Srbiji ipak malo. Losa kupovina za bilo koga drugog - odlicni auti ali losa kupovina.

real

pre 4 godine

Korola ni u 10. Najprodavaniji auto na svetu. Prodaješ ga kad ti dosadi jer je nepoderiv. Englezi su uvek bili objektivni.
(?, 21. novembar 2021 11:45)

Bila nekada, sada baterije crkavaju vec na 30k kilometara ali niko ne sme da prica. Drug mi radi u zvanicnom servisu....

Zoran

pre 4 godine

Zar kompaktni nisu Aygo, City Go, C1, 107... ?
(Goran, 22. novembar 2021 08:17)



Ne, ta kategorija se zove gradski auto. Segmenti su:


A / mini-auto / gradski auto
(Panda, Fiat 500, i10, Ford Ka, Twingo, 108, C1...)

B / mali auto / supermini
(Korsa, Polo, 208, Fiesta, Klio, i20...)

C / srednji auto / kompakt / mali porodicni auto
(Golf, Fokus, Astra, 308, Skala, Oktavija, i30, Logan, Audi A3...)

D / veliki auto / veliki porodicni auto / kompaktna biznis klasa
(Audi A4, Mercedes C, BMW 3, 407, 508, C5, Mondeo, Pasat, Superb, Insignia...)

E / biznis klasa / kompaktni luksuzni auto
(Audi A6, Mercedes E, BMW 5, Opel Omega u svoje vreme, 607, C6, AR 159...)

F / luksuzni auto - ovde spada sve veliko i skupo
(Audi A8 / VW Phaeton, BMW 7, Mercedes S, Rols Rojs i Bentli limuzine...)

mg

pre 4 godine

Kad jednom budete vozili Mazdu, pogotovo novije generacije sve će Vam biti jasno, pozdrav.

Baš argumentovano, alal vera.

Nisam vozio ali sam se vozio u novoj CX-5 u ful opremi. Osjećaj u vožnji na krivudavom magistralnom putu je isti kao kad bi stavio 4 točka na dno šifonjera - vertikalno, pa sjeo na vrh da se voziš. Nikad ništa slično nisam vidio, ni na jugu a kamoli na drugim normalnim kolima.

Kvarežma

pre 4 godine

Civic, Focus - nema ih u prodaji. Francuski automobili ne postoje na listi. Tri verzije istog automobila iz VW, nedostaje Seat. Corolla najprodavaniji auto na svetu - nema je.

Stvarno šta reći na ovu listu.

život počinje u 50-im!

pre 4 godine

@ vozac

Svako bira za svoj novac i prema afinitetima, ali najdobronamernije savetujem da ne odbacujete olako Mazdu 3, 2.0 sa 120 konja. Mene bi taj motor nadziveo, a daleko od toga da me ne bi zadovoljio snagom. Naravno - benzinac.

ursus filozof

pre 4 godine

@vozac
evo da pokušam da ti bar malo pomognem
ja sam prošle godine uzeo civica cvt 1.5 maksimalni paket opreme. pre njega sam vozio prethodna dva civica i crv. razlika je neverovatna, auto može da bude sve što poželiš, i porodični, i sportski. motor fantastičan, cvt malo smara osim kad ubacim u S stepen. meni je o dizajn prelep zbog niske linije i dužine. mozda su mi lepši samo novi q3 i A5, A7, ali je ogromna razlika u ceni. ovakav civic je bio 27k, za te pare nema šanse da postoji bolji i kompletniji auto na našem tržištu.
ali ako nema ovog civica u prodaji, uzmi golf 8. nisu englezi ludi, kod njih je automoto kult i kritička misao najviša na svetu. plus lako ces ga prodati.
voziš tog golfa narednih 4-5 god, pa uzmeš facelift novog civica ?

Avion

pre 4 godine

Ljudi uporedjuju Hondu koja proizvodi privatne mlaznjake sa fauve fauve fauve grupacijom koja jos proizvodi dizlo traktore. Sta reci koju poruku poslati

Srđan BL

pre 4 godine

Za sve one koji osporavaju Octaviju kao pripadnika "hatcback" klase malo prisjecanje na Ford Escort kao pripadnika te klase davno prije Octavije....
Princip po kojem ne neki auto "hatcback" je da su zadnja vrata (gepek) pricvrscena za krov. Odnosno kada se otvori gepek da vozilo ima "rupu" na zadnjem kraju... Upravo je takav recept Ford primjenio kod Escorta, a tako je i kod Octavije. Odnosno zadnja vrata (gepek) se otvara komplet sa zadnjim staklom, jer su vrata pricvrscena za krov... Isto tako su karavani varijacije na tu temu kao i limuzine koje imaju zadnja vrata pricvrscena za krov, ali zadnje staklo dosta polozenije i duzi zadnji dio (liftback)... Octavija je bazirana na autu C segmenta/hatchback klase i zato je tu i svrstavaju... Klasa iznad je D segment u koji ne moze da se klasifikuje (bez obzira koliko je se neko trudio da je ugura), jer ima i malo du..e za tu klasu.... .

Milutin

pre 4 godine

Ne mogu da verujem kako se natežete oko banalnih stvari?
Oktavija je svakako ista klasa kao golf i focus ali nije kompaktna ni u kom smislu. Kako to? Pa lepo, postoje A, B, C...segment odnosno klasa, ne postoji kompakt klasa. Ako je oktavija u istoj klasi ne znači automatski da je kompaktna jer je to opisni pridev za dimenzije, ne za klasu.

Mita

pre 4 godine

Oktavia nije niti ce ikada biti klasa Pasata ili Mondea.Oktavija je klasa Golfa i Fokusa u sedan varijanti,a Superb je klasa Pasata ili Mondea.Ja znam ds bi fanovi Skode voleli da je Oktavija A4 ili Pssat ,ali nije,niti ce ikada biti,i niko to i ne tvrdi ni u Ceskoj,sem kod nasih kompleksasa kojima su Skoda i Dacija najbolji automobili na planeti.

Rodion Gataulin

pre 4 godine

@Kako je skoda octavia kompaktan auto?
(ime, 21. novembar 2021 20:45)

Tako što ima istu platformu kao Golf, A3 i Leon, a to je MQB-A0 (Modularer Querbaukasten). Jeste geometrijski duža, ali je platforma ista.

vaskez

pre 4 godine

Ako je po prodaji, onda je spisak sledeći za 2020:
VW Golf,
Škoda Octavia,
Ford Focus,
Mercedes A class,
Toyota Corolla,
Seat Leon,
BMW 1 series,
Audi A3,
Peugeot 308,
REnault Megane,
Kia Ceed,
Opel Astra,
Mercedes CLA,
VW ID.3,
Fiat Typo,
Škoda Scala,
Hyundai i30,
BMW 2 series coupe&convertible,
Nissan Leaf,
Honda Civic,
Mini Clubman,
Alfa Romeo Giulietta, ostali su ispod 10.000 u Evropi.

UbicaZmajova

pre 4 godine

Kompakt klasa itekako ima rep, recimo WV Jetta, Opel astra sedan, sve su to kompakt limuzine, kao i Škoda Octavia, uostalom i Toyota Corolla i Mazda 3 sedan. Ti možda imaš oči, ali nemaš znanje.
(UbicaZmajova, 21. novembar 2021 18:52)

U redu , onda je i Rols rojs kompakt klasa... Malo veća, ali kompaktna ...

E moji tvrdoglavi , neuki "poznavaoci", vlasnici golfova i slične boranijje iz kompaktne klase. A posebno vas iritira Škoda oktavija , jer je auto u čiji gepek može pola vaših golfova da stane...
(Ostoja, 21. novembar 2021 20:56)

Lupnuo si kao otvoren prozor, RR Phantom ima međuosovinsko rastojanje 3.5m i u samom autu nožeš da praviš žurku, za razliku od Škode gde u samom autu ima prostora isto kao i u bilo kom drugom autu kompakt klase, sa malo većim prtljažnikom od konkurencije, recept joji su ukrali od proizvođača USA vozila. Puno metara lima koji prikrivaju pravu klasu vozila. Inače nikada nisam vozio golfa, više preferiram AR privatno, a alužbeno vozim Škodu.

Ostoja

pre 4 godine

Sto bi rekao Mladen Alvirovic Mazda 3 pa onda nekoliko praznih mesta, niko u toj klasi ne moze da primirise tom autu. Otprilike sam citirao.
(Alex, 21. novembar

Da si citirao pokojnog Mirka, pa ajde... Baš si Mladena naš'o...

Julian

pre 4 godine

Generalno bi trebalo odvojiti kompaktne hečbekove, od kompaktnih limuzina, jer ovde strči Octavia, jer pruža zaista puno više komfora zbog svoje dužine, i gepeka. Mada imaju većina ovih kompaktnih automobila i sedan izvedbe, koje su poprilično dugačke, kao što su BMW serie 2, Audi A3 sedan, Mercedes A sedan, kao i CLA, Mazda 3 sedan, VW Jetta, Ford Focus Sedan, pa čak i Honda Civic Sedan, a i izostavljena Corola, koja je morala da se nađe na ovom spisku, kao i popularni Megan, a u našem regionu i Fiat Typo u obe izvedbe. Peugeot 308 po meni najlepši, ali i najnoviji, zajedno sa novom Astrom.

Nov

pre 4 godine

Kako je skoda octavia kompaktan auto?
(ime, 21. novembar 2021 20:45)

Mnogi od ovih automobila imaju sedan verzije koje su približne dužine. Škoda Octavia je kompaktna limuzina 4689 mm, kao što je i Jetta, koja je popularna u USA gde se i ne prodaje više Golf, a dugačka je 4,702 mm, a produžena verzija na Kineskom tržištu čak 4,753 mm. Nova Honda Civic sedan je takođe za koji mm duža od Octavie. Svi automobili su jednostavno porasli, zato mnogi u Evropi su prešli na B segment koji je kao nekada C segment svojom veličinom. Novi Polo je veći od Golf I!

Mile

pre 4 godine

iznenađuje te Honda na listi!!! brate..

Што јес, јес: то је топ 10. Мало ме изненађују Сеат и Хонда (очекивао бих Пежо 307 у Ситроен С3 уместо њих).
(А. Петров, 21. novembar 2021 19:22)

Ostoja

pre 4 godine

Kompakt klasa itekako ima rep, recimo WV Jetta, Opel astra sedan, sve su to kompakt limuzine, kao i Škoda Octavia, uostalom i Toyota Corolla i Mazda 3 sedan. Ti možda imaš oči, ali nemaš znanje.
(UbicaZmajova, 21. novembar 2021 18:52)

U redu , onda je i Rols rojs kompakt klasa... Malo veća, ali kompaktna ...

E moji tvrdoglavi , neuki "poznavaoci", vlasnici golfova i slične boranijje iz kompaktne klase. A posebno vas iritira Škoda oktavija , jer je auto u čiji gepek može pola vaših golfova da stane...

Sergey

pre 4 godine

Sve je to blef.. Za novac nema boljeg od Mino Cooper 5 door, 136 komja, 1200 kg, platforma od bmw 1 serije a cena 30% niža.. Isao na more, ko nov posle 10h puta.. Po gradu caruje..a pritom najuzbudljivija voznja od svih mrtvaka sa liste.. Vešanje, volan potpuno povezuje osecaj sa putem.. Premium kvalitet kabine, materijala, ima sport mode... Ok malo je manji, ali ako probas jednom, zauvek.. Imao a3, golf, focud, mazdu.. To su sve frizideri i ves masine.. Rade poso ali nema tu emocije.. Mini f56 je klasa iznad a cena ista kao Kia

raks

pre 4 godine

Nisam neki specijalista ali posle voznje u novoj coroli hibrod +plin u taksiju meni u vodu padaju i ozbiliniji auti. spolnji+unutrasnji izgled+kvalitet materijala+ osecaj u voznji, meni tu wv i skoda nemaju sta da traze, po meni to je svetlosna godina ispred.

А. Петров

pre 4 godine

Што јес, јес: то је топ 10. Мало ме изненађују Сеат и Хонда (очекивао бих Пежо 307 у Ситроен С3 уместо њих).

raks

pre 4 godine

Golf je uvek bio klasa za sebe, al na listi hecbeka kada se pogeda sve su automobili ubice. mazda audi mercedes pezo, nenadmasna oktavia, cak i seat...golf kao da je generacija iza svih

UbicaZmajova

pre 4 godine

"Nije naslov najbolja limuzina ili hatchback, već najbolji kompakt, a Octavia upravo spada u tu klasu, u narodu poznata kao Golf klasa. Malo edukacije nije na odmet."

Ako ti kažeš da je auto od 4,70 metara kompakt, onda da ti verujemo. Oktavija je 49cm duža od Golfa
(Đuro, 21. novembar 2021 16:41) # Link komentara

Golf 8 međuosovinsko rastojanje 2 638 mm, Octavia A8 međuosovinsko rastojanje 2 669 mm. Ipak bih rekao da su ista klasa, to što Srbi kupuju auto na metar ne znači da se tako i rangiraju klase u auto industriji. Toyota Corolla recimo ima međuosovinsko rastojanje 2 700 mm, Opel Astra sedan 2 685 mm, ali su opet samo vozila kompakt klase. Nije teško nešto naučiti pa diskutovati.

UbicaZmajova

pre 4 godine

Malo edukacije nije na odmet.
(UbicaZmajova, 21. novembar 2021 12:56

Šta će ti veselniče edukacija.... valjda imaš oči...?
Ako je nešto kompaktno, nema "rep"...
(Čiča Miloje, 21. novembar 2021 15:24) # Link komentara

Kompakt klasa itekako ima rep, recimo WV Jetta, Opel astra sedan, sve su to kompakt limuzine, kao i Škoda Octavia, uostalom i Toyota Corolla i Mazda 3 sedan. Ti možda imaš oči, ali nemaš znanje.

City Slicker

pre 4 godine

@(DrSofronijeTheGreat, 21. novembar 2021 15:27) Potpisujem navode za poslednju generaciju Lancia Delta zbog ličnog iskustva. Dok se proizvodio bio je najbolji i najatraktivniji auto C segmenta. Znam jer sam vozio i Golfa, A3, BMW 1, 308....Jedino mi nije jasno kako je kao minus prošla priča za "prepakovani Bravo". Tako može da se kaže i da je A3 prepakovana Octavia ili Leon. Ko kupuje 10 godina star auto, nema bolje od Delte.

Reziel

pre 4 godine

Možda bih malko promenio raspored i dodao Toyotu Corollu hečbek. Moj favorit Mazda3 me je malo razočarala motorizacijom, ali zbog lepote će uvek moći da udje na neku ovakvu listu.

Čeki opinionista del cazzo

pre 4 godine

Lično, mislim da na severu Italije po prodaji vodi "Fokus", a za njim ide "Corola". Što je i logično gledano po tome koliko su jeftiniji od precenjenog "Golfa".
Što se tiče estetskog ugođaja "Mazda 3 " je ispred svih, što brojne nagrade za dizajn i potvrđuju.

Na mojoj listi top 5 za budući auto su uz "Corolu" hibrid, "Mazda3", BMW 1.
Ostaju 2 slobodna mesta koja će se popuniti u trenutku kupovine i zavise od ženinih preferencija.

Ja bih dodao još "Lexus" i "Superba" koji nisu u klasi kompakta.

Slucajni prolaznik

pre 4 godine

Po mom misljenju redosled je sledeci:

Audi A3
Toyota Corolla
VW Golf
Honda Civic
Peugeot 308
Renault megane
BMW 1
Opel Astra
Kia Ceed
Skoda Oktavia

Đuro

pre 4 godine

"Nije naslov najbolja limuzina ili hatchback, već najbolji kompakt, a Octavia upravo spada u tu klasu, u narodu poznata kao Golf klasa. Malo edukacije nije na odmet."

Ako ti kažeš da je auto od 4,70 metara kompakt, onda da ti verujemo. Oktavija je 49cm duža od Golfa

Zadnjica, Gučevo, Cer…,

pre 4 godine

Golf,jedina prednost sto se delovi mogu naci u svakoj pekari i piljari.Da je izdrzljiviji i bolji od ostalih pomenutih tesko.

нс бој

pre 4 godine

Голф је годинама најбоља куповина,кад не знаш шта ћеш купиш Голфа и знаш нећеш погрешити.Ако имаш вишак пара и желиш неку вишу класу онда ти то Ауди наплати,финију и квалитетнију израду.До пре пар месеци сам возио Пасата Б6 после сам узео А4 Алроад 3 године стар,разлика у цени ненормална ал ајд да видим шта ћу добити.Раније сам возио Голфа 4 и 5,мислим да Голф задовољава нормалне потребе 100%,посао-кућа,море,викендица,до рођака у Босни.Рено и Форд не могу прићи квалитетом,јефтинији су ал много слабијег квалитета,поготово на нашим путевима

Čiča Miloje

pre 4 godine

Za pojedine "stručnjake ", pa makar bili i iz Autocara , Škoda oktavija je kompak ... A ne sedan ...
Al nema veze, teraj... ko te pita... Sa prednje strane ne vidi se... ni da ima gepek od 600 litara, ni da je duža pola metra...

DrSofronijeTheGreat

pre 4 godine

Samo Lancia Delta. Ko se vozio u njoj ili jos bolje, ko je vozio zna o cemu pricam. Znam da su ovo novi automobili i da je Delta stara 10 godina, ali odgovorno tvrdim da je bolji auto od vecine i u smislu masine i u smislu kvaliteta, udobnosti i performansi, a o dizajnu da ne pricamo, kao ni o materijalima koriscenjim u izradi enterijera.

Toplo predlazem ljudima koji kupuju automobile stare desetak godina da uzmu u obzir taj auto i da ga makar probaju.

Od ovih na listi Octavia se izdvaja kao klasa iznad po mnogocemu. Eventualno moze da prodje Civic, ili ko ima pare A3. Iako su to poprilicno mali automobili, pogotovo A3 za pare koje je potrebno izdvojiti za njih.

A sto se tice famoznog Golfa, sve super, ali se spremite na kupovinu novih bubrega u 50toj godini zivota. I da budem iskren VW mi nije jasan sa tom neudobnoscu. Kao da od nje prave brend, posto mi je nezamislivo da ne umeju da naprave udobniji auto.

Ibna

pre 4 godine

(Neko, 21. novembar 2021 13:19)

Pazi ovo "stručno lice" što komentariše samo nemačke automobile... Honda i Mazda su kvalitetniji automobili od golfa, pa čak i Seat Leon, a ne pomenu ih u tvojoj stručnoj analizi...

Čiča Miloje

pre 4 godine

Malo edukacije nije na odmet.
(UbicaZmajova, 21. novembar 2021 12:56

Šta će ti veselniče edukacija.... valjda imaš oči...?
Ako je nešto kompaktno, nema "rep"...

Alex

pre 4 godine

Sto bi rekao Mladen Alvirovic Mazda 3 pa onda nekoliko praznih mesta, niko u toj klasi ne moze da primirise tom autu. Otprilike sam citirao.

Sash

pre 4 godine

Sad ce ultra moderni Srbi, koji voze plave, crvene, zute, narandzaste itd francuske i rumunske krsine, da se jedu u sebi, ali da se tekstom "sazale" na sve nas koji vozimo "prevazidjena" njemacka auta :-D

vozač

pre 4 godine

Čudna lista. Na stranu formalna pripadnost "kompakt klasi", ali ovde zaista svojom dužinom dosta odskaču Civic, a pogotovo Octavia. A to da je Golf 8 bolji od A3, pa to je smešno, jedino ako nije maksimalno napucan opremom, a A3 u klot verziji.
Pošto bi uskoro trebalo da kupim novi auto, krenuo sam u obilazak salona, i upoređivanje modela baš iz ove klase, ali samo oni sa jačim (150+KS) motorima i sa boljim paketima opreme.
Još uvek nisam završio sa "obilaskom", ali moji neki prvi utisci su da je generalno gledano (motor + oprema) Honda Civic najbolja/najpovoljnija kupovina, ali je više nema u ponudi, a nova verzija stiže tek krajem 2022. tako da ona otpada. Ford Focus mi je bio onako (lepši spolja nego iznutra), a pogledao sam Golf 8 kod VW-a, i onda odmah preko puta i Toyota Corolla. Moj lični utisak je bio da je Corolla lepša (spolja i iznutra). Bio sam prilično iznenađen, pošto mislim da onaj izloženi model Golfa nije bio u klot verziji. Čak mi je i Octavia, nekako bolje izgledala unutra, ali bih ja ipak želeo neki kraći auto. Seat mi je možda od te porodične ekipe, spolja i najlepši, mada ga još nisam pogledao u salonu. BMW i Mercedes, baš kao ni A3 mi nisu u igri zbog visoke cene, pošto bih minimalno da platim neki brend kao brend. Mazda 3 mi izgleda prelepo, ali nema motor koji mene interesuje. I30 mi izgleda onako, možda malo lošije nego Focus, i može, slično kao i Focus (150 KS), da bude sa motorom do 160KS, kao i Ceed. XCeed je lep, a može i sa 204KS. Sugestije?

xx

pre 4 godine

Vozim poslovno Golf 8, odvalise mi se bubrezi!
(Srdjan Ffm, 21. novembar 2021 11:44)

Nisi ti prošao pored njega zemljače a kamoli vozio...

Bez Švaba koje kupuju golf ne postoji

pre 4 godine

Golf je decenijama u vrhu. Ni u čemu najbolji, ali u svemu dobar. Zaokružena cjelina.
Audi je iza golfa, vjerovatno zato, sto nudi 10% bolji auto, za 25% više novca.
(Neko, 21. novembar 2021 13:19)

U tekstu se nigde ne pominje odnos cena-kvalitet već jasno piše najbolji.
Možemo tako teoretisti da je golf znatno skuplji od focusa a nije ni približno toliko bolji.

Ivan

pre 4 godine

Emocije na stranu, manje više realna lista.
Golf je decenijama u vrhu. Ni u čemu najbolji, ali u svemu dobar. Zaokružena cjelina.
Audi je iza golfa, vjerovatno zato, sto nudi 10% bolji auto, za 25% više novca.
......
(Neko, 21. novembar 2021 13:19)

Lista nije nimalo realna jer je pravljena u Evropi, u kojoj naravno da dominiraju evropski automobili. Da je pravimo u Aziji ne verujem da bi ijedan evropski automobil usao u top 20. Jedine merodavne brojke su na najvecem i ujedno neutralnom trzistu: SAD. Tamo, recimo u 2020.godini je u ovom segmentu prodato najvise Honda Civic (261,225), zatim Toyota Corola (237,178). Neki od navedenih u clanku imaju sledece brojke: Golf (22,495), Audi A3 (9,938), Mercedes A klasa (15,333), Mazda 3 (30,352). Dakle u ovom segmentu na neutralnom terenu totalno dominiraju Japanci. Nijedan evropski brend u ovom segmentu ne uspeva da proda ni 10% onoga sto prodaju Honda ili Toyota.

Trziste SAD je jako zahtevno, tamo se nude najkvalitetniji modeli. Ajde jos i da cujem da BMW, Mercedes i Audi ne zele da se pojavljuju u velikoj meri sa slabijim modelima jer zele da odrze reputaciju luksuznog brenda, ali to apsolutno ne vazi za Golf i oktaviju. Verujem da bi VW rado prodao jos 200,000 vise Golfova u SAD, koji je tako sjajan auto, da mogu. Verujem da odluka nije marketinske prirode, nego jednostavno su potrosaci u SAD prepoznali u poslednjih 50 godina sta je najbolje u tom segmentu. Pri tom oprema u Hondi i Koroli u SAD je fenomenalna.

Neko

pre 4 godine

Emocije na stranu, manje više realna lista.
Golf je decenijama u vrhu. Ni u čemu najbolji, ali u svemu dobar. Zaokružena cjelina.
Audi je iza golfa, vjerovatno zato, sto nudi 10% bolji auto, za 25% više novca.
Novi 308 nije na listi, jer nije još ni testiran, nije u prodaji.
Svaka čast za začelje za A klasu. Jedan od precjenjenijih automobila. Ne znam za drugu generaciju, ali prva definitivno ne opravdava cijenu koju drži na tržištu.
Ali ovo je sve manje bitno. B i SUV segment preuzimaju primat. Klio i 208 su ove godine dobar dio kupaca uzeli od Golfa.

m

pre 4 godine

Emocije na stranu, manje više realna lista.
Golf je decenijama u vrhu. Ni u čemu najbolji, ali u svemu dobar. Zaokružena cjelina.
Audi je iza golfa, vjerovatno zato, sto nudi 10% bolji auto, za 25% više novca.
Novi 308 nije na listi, jer nije još ni testiran, nije u prodaji.
Svaka čast za začelje za A klasu. Jedan od precjenjenijih automobila. Ne znam za drugu generaciju, ali prva definitivno ne opravdava cijenu koju drži na tržištu.
Ali ovo je sve manje bitno. B i SUV segment preuzimaju primat. Klio i 208 su ove godine dobar dio kupaca uzeli od Golfa.
(Neko, 21. novembar 2021 13:19)

izasla odavno 2 generacija a klase a ti pricas o prvoj i drugoj. kad nemas para sve je lose.

Ahtung

pre 4 godine

Da mogu da biram, u toj klasi, opredelio bih se za Renault Megan RS: Automatski menjač, 4Control, motor dizel 1600 ccm i 160 ks, ili benzin 1332 ccm sa isto 160 ks.

mina

pre 4 godine

Golf jeste auto koji je najprodavaniji u klasi…ne treba od njega ocekivati neku udobnost , ipak je to compact klasa automobila. Po meni Golf je vrlo lep , praktican i ekonomican auto .

Marketing

pre 4 godine

Kako su to izmerili da je npr. Golf bolji od Audi A3? Po principu prodaje? Ako je tako onda lista ne valja.
Ako je po principu "meni se najviše sviđa", onda je besmisleno.
Ako je po principu "hajde da naguramo na listu automobile koji se prave u Nemačkoj ili je vlasnik nemački koncern" onda u redu.

UbicaZmajova

pre 4 godine

Octavia je limuzina
(someone, 21. novembar 2021 11:58)

Nije naslov najbolja limuzina ili hatchback, već najbolji kompakt, a Octavia upravo spada u tu klasu, u narodu poznata kao Golf klasa. Malo edukacije nije na odmet.

Evropejac

pre 4 godine

Namer izostavili pežo 308 !
Englezi...šta reći..
(Srćko, 21. novembar 2021 11:16)

Tako je, kad smo dočekali da Englezi prave listu za Evropu, šta drugo očekivati? Osim odličnog 308, nema ni Astre ni Megana, engleski kompleks od Francuza i svega pod njihovom kapom! Zato su Forda stavili odmah iza Golfa a ispred A3, bez logike! A samo pre par dana je bio tekst kako je Stelantis grupa prestigla VW u oktobru po prodaji novih vozila! Englezi verovatno znaju bolje šta je popularno u Evropi a pobegli iz nje, licemeri!

321

pre 4 godine

Realno svi su extra na svoj način . Verovatno bi to bile slatke muke kada bi imao mogućnost da biram koji od ovih automobila da vozim.
A iskreno vremenom i promenim mišljenje o pojedinim automobilima, npr kada se pojavio novi Civic pomislio sam, dal su ovi japanci normalni sa ovim dizajnom, a sada bi ga rado posedovao ?

dub

pre 4 godine

Škoda Octavia je odavno izašla iz kompakt klase sa svojim gabaritima. jedino što se proizvodi na platformi Golfa, ali je prevelik auto da bi ga nazvali kompaktnim. Mada i Jetta, A3 sedan, Mercedes A sedan, kao i Mazda 3 sedan su jako dugački automobili, pa bi se mogao porediti sa njima.

Master Yoda

pre 4 godine

Može i BMW 1, ali pre je za tu klasu BMW 2, koji je odličan auto, ima prednju vuču, ide odlično, ima puno mesta, troši baš malo, to nam je drugi auto u porodici i prezadovoljni smo.
Treba pomenuti i Citroen C4, odličan auto.

Marketing

pre 4 godine

Kako su to izmerili da je npr. Golf bolji od Audi A3? Po principu prodaje? Ako je tako onda lista ne valja.
Ako je po principu "meni se najviše sviđa", onda je besmisleno.
Ako je po principu "hajde da naguramo na listu automobile koji se prave u Nemačkoj ili je vlasnik nemački koncern" onda u redu.

Evropejac

pre 4 godine

Namer izostavili pežo 308 !
Englezi...šta reći..
(Srćko, 21. novembar 2021 11:16)

Tako je, kad smo dočekali da Englezi prave listu za Evropu, šta drugo očekivati? Osim odličnog 308, nema ni Astre ni Megana, engleski kompleks od Francuza i svega pod njihovom kapom! Zato su Forda stavili odmah iza Golfa a ispred A3, bez logike! A samo pre par dana je bio tekst kako je Stelantis grupa prestigla VW u oktobru po prodaji novih vozila! Englezi verovatno znaju bolje šta je popularno u Evropi a pobegli iz nje, licemeri!

dub

pre 4 godine

Škoda Octavia je odavno izašla iz kompakt klase sa svojim gabaritima. jedino što se proizvodi na platformi Golfa, ali je prevelik auto da bi ga nazvali kompaktnim. Mada i Jetta, A3 sedan, Mercedes A sedan, kao i Mazda 3 sedan su jako dugački automobili, pa bi se mogao porediti sa njima.

321

pre 4 godine

Realno svi su extra na svoj način . Verovatno bi to bile slatke muke kada bi imao mogućnost da biram koji od ovih automobila da vozim.
A iskreno vremenom i promenim mišljenje o pojedinim automobilima, npr kada se pojavio novi Civic pomislio sam, dal su ovi japanci normalni sa ovim dizajnom, a sada bi ga rado posedovao ?

Master Yoda

pre 4 godine

Može i BMW 1, ali pre je za tu klasu BMW 2, koji je odličan auto, ima prednju vuču, ide odlično, ima puno mesta, troši baš malo, to nam je drugi auto u porodici i prezadovoljni smo.
Treba pomenuti i Citroen C4, odličan auto.

Mita

pre 4 godine

Oktavia nije niti ce ikada biti klasa Pasata ili Mondea.Oktavija je klasa Golfa i Fokusa u sedan varijanti,a Superb je klasa Pasata ili Mondea.Ja znam ds bi fanovi Skode voleli da je Oktavija A4 ili Pssat ,ali nije,niti ce ikada biti,i niko to i ne tvrdi ni u Ceskoj,sem kod nasih kompleksasa kojima su Skoda i Dacija najbolji automobili na planeti.

UbicaZmajova

pre 4 godine

Malo edukacije nije na odmet.
(UbicaZmajova, 21. novembar 2021 12:56

Šta će ti veselniče edukacija.... valjda imaš oči...?
Ako je nešto kompaktno, nema "rep"...
(Čiča Miloje, 21. novembar 2021 15:24) # Link komentara

Kompakt klasa itekako ima rep, recimo WV Jetta, Opel astra sedan, sve su to kompakt limuzine, kao i Škoda Octavia, uostalom i Toyota Corolla i Mazda 3 sedan. Ti možda imaš oči, ali nemaš znanje.

UbicaZmajova

pre 4 godine

Octavia je limuzina
(someone, 21. novembar 2021 11:58)

Nije naslov najbolja limuzina ili hatchback, već najbolji kompakt, a Octavia upravo spada u tu klasu, u narodu poznata kao Golf klasa. Malo edukacije nije na odmet.

Neko

pre 4 godine

Emocije na stranu, manje više realna lista.
Golf je decenijama u vrhu. Ni u čemu najbolji, ali u svemu dobar. Zaokružena cjelina.
Audi je iza golfa, vjerovatno zato, sto nudi 10% bolji auto, za 25% više novca.
Novi 308 nije na listi, jer nije još ni testiran, nije u prodaji.
Svaka čast za začelje za A klasu. Jedan od precjenjenijih automobila. Ne znam za drugu generaciju, ali prva definitivno ne opravdava cijenu koju drži na tržištu.
Ali ovo je sve manje bitno. B i SUV segment preuzimaju primat. Klio i 208 su ove godine dobar dio kupaca uzeli od Golfa.

UbicaZmajova

pre 4 godine

"Nije naslov najbolja limuzina ili hatchback, već najbolji kompakt, a Octavia upravo spada u tu klasu, u narodu poznata kao Golf klasa. Malo edukacije nije na odmet."

Ako ti kažeš da je auto od 4,70 metara kompakt, onda da ti verujemo. Oktavija je 49cm duža od Golfa
(Đuro, 21. novembar 2021 16:41) # Link komentara

Golf 8 međuosovinsko rastojanje 2 638 mm, Octavia A8 međuosovinsko rastojanje 2 669 mm. Ipak bih rekao da su ista klasa, to što Srbi kupuju auto na metar ne znači da se tako i rangiraju klase u auto industriji. Toyota Corolla recimo ima međuosovinsko rastojanje 2 700 mm, Opel Astra sedan 2 685 mm, ali su opet samo vozila kompakt klase. Nije teško nešto naučiti pa diskutovati.

Alex

pre 4 godine

Sto bi rekao Mladen Alvirovic Mazda 3 pa onda nekoliko praznih mesta, niko u toj klasi ne moze da primirise tom autu. Otprilike sam citirao.

Ivan

pre 4 godine

Emocije na stranu, manje više realna lista.
Golf je decenijama u vrhu. Ni u čemu najbolji, ali u svemu dobar. Zaokružena cjelina.
Audi je iza golfa, vjerovatno zato, sto nudi 10% bolji auto, za 25% više novca.
......
(Neko, 21. novembar 2021 13:19)

Lista nije nimalo realna jer je pravljena u Evropi, u kojoj naravno da dominiraju evropski automobili. Da je pravimo u Aziji ne verujem da bi ijedan evropski automobil usao u top 20. Jedine merodavne brojke su na najvecem i ujedno neutralnom trzistu: SAD. Tamo, recimo u 2020.godini je u ovom segmentu prodato najvise Honda Civic (261,225), zatim Toyota Corola (237,178). Neki od navedenih u clanku imaju sledece brojke: Golf (22,495), Audi A3 (9,938), Mercedes A klasa (15,333), Mazda 3 (30,352). Dakle u ovom segmentu na neutralnom terenu totalno dominiraju Japanci. Nijedan evropski brend u ovom segmentu ne uspeva da proda ni 10% onoga sto prodaju Honda ili Toyota.

Trziste SAD je jako zahtevno, tamo se nude najkvalitetniji modeli. Ajde jos i da cujem da BMW, Mercedes i Audi ne zele da se pojavljuju u velikoj meri sa slabijim modelima jer zele da odrze reputaciju luksuznog brenda, ali to apsolutno ne vazi za Golf i oktaviju. Verujem da bi VW rado prodao jos 200,000 vise Golfova u SAD, koji je tako sjajan auto, da mogu. Verujem da odluka nije marketinske prirode, nego jednostavno su potrosaci u SAD prepoznali u poslednjih 50 godina sta je najbolje u tom segmentu. Pri tom oprema u Hondi i Koroli u SAD je fenomenalna.

Zadnjica, Gučevo, Cer…,

pre 4 godine

Golf,jedina prednost sto se delovi mogu naci u svakoj pekari i piljari.Da je izdrzljiviji i bolji od ostalih pomenutih tesko.

Ostoja

pre 4 godine

Sto bi rekao Mladen Alvirovic Mazda 3 pa onda nekoliko praznih mesta, niko u toj klasi ne moze da primirise tom autu. Otprilike sam citirao.
(Alex, 21. novembar

Da si citirao pokojnog Mirka, pa ajde... Baš si Mladena naš'o...

Bez Švaba koje kupuju golf ne postoji

pre 4 godine

Golf je decenijama u vrhu. Ni u čemu najbolji, ali u svemu dobar. Zaokružena cjelina.
Audi je iza golfa, vjerovatno zato, sto nudi 10% bolji auto, za 25% više novca.
(Neko, 21. novembar 2021 13:19)

U tekstu se nigde ne pominje odnos cena-kvalitet već jasno piše najbolji.
Možemo tako teoretisti da je golf znatno skuplji od focusa a nije ni približno toliko bolji.

UbicaZmajova

pre 4 godine

Kompakt klasa itekako ima rep, recimo WV Jetta, Opel astra sedan, sve su to kompakt limuzine, kao i Škoda Octavia, uostalom i Toyota Corolla i Mazda 3 sedan. Ti možda imaš oči, ali nemaš znanje.
(UbicaZmajova, 21. novembar 2021 18:52)

U redu , onda je i Rols rojs kompakt klasa... Malo veća, ali kompaktna ...

E moji tvrdoglavi , neuki "poznavaoci", vlasnici golfova i slične boranijje iz kompaktne klase. A posebno vas iritira Škoda oktavija , jer je auto u čiji gepek može pola vaših golfova da stane...
(Ostoja, 21. novembar 2021 20:56)

Lupnuo si kao otvoren prozor, RR Phantom ima međuosovinsko rastojanje 3.5m i u samom autu nožeš da praviš žurku, za razliku od Škode gde u samom autu ima prostora isto kao i u bilo kom drugom autu kompakt klase, sa malo većim prtljažnikom od konkurencije, recept joji su ukrali od proizvođača USA vozila. Puno metara lima koji prikrivaju pravu klasu vozila. Inače nikada nisam vozio golfa, više preferiram AR privatno, a alužbeno vozim Škodu.

Rodion Gataulin

pre 4 godine

@Kako je skoda octavia kompaktan auto?
(ime, 21. novembar 2021 20:45)

Tako što ima istu platformu kao Golf, A3 i Leon, a to je MQB-A0 (Modularer Querbaukasten). Jeste geometrijski duža, ali je platforma ista.

Julian

pre 4 godine

Generalno bi trebalo odvojiti kompaktne hečbekove, od kompaktnih limuzina, jer ovde strči Octavia, jer pruža zaista puno više komfora zbog svoje dužine, i gepeka. Mada imaju većina ovih kompaktnih automobila i sedan izvedbe, koje su poprilično dugačke, kao što su BMW serie 2, Audi A3 sedan, Mercedes A sedan, kao i CLA, Mazda 3 sedan, VW Jetta, Ford Focus Sedan, pa čak i Honda Civic Sedan, a i izostavljena Corola, koja je morala da se nađe na ovom spisku, kao i popularni Megan, a u našem regionu i Fiat Typo u obe izvedbe. Peugeot 308 po meni najlepši, ali i najnoviji, zajedno sa novom Astrom.

Nov

pre 4 godine

Kako je skoda octavia kompaktan auto?
(ime, 21. novembar 2021 20:45)

Mnogi od ovih automobila imaju sedan verzije koje su približne dužine. Škoda Octavia je kompaktna limuzina 4689 mm, kao što je i Jetta, koja je popularna u USA gde se i ne prodaje više Golf, a dugačka je 4,702 mm, a produžena verzija na Kineskom tržištu čak 4,753 mm. Nova Honda Civic sedan je takođe za koji mm duža od Octavie. Svi automobili su jednostavno porasli, zato mnogi u Evropi su prešli na B segment koji je kao nekada C segment svojom veličinom. Novi Polo je veći od Golf I!

Ibna

pre 4 godine

(Neko, 21. novembar 2021 13:19)

Pazi ovo "stručno lice" što komentariše samo nemačke automobile... Honda i Mazda su kvalitetniji automobili od golfa, pa čak i Seat Leon, a ne pomenu ih u tvojoj stručnoj analizi...

DrSofronijeTheGreat

pre 4 godine

Samo Lancia Delta. Ko se vozio u njoj ili jos bolje, ko je vozio zna o cemu pricam. Znam da su ovo novi automobili i da je Delta stara 10 godina, ali odgovorno tvrdim da je bolji auto od vecine i u smislu masine i u smislu kvaliteta, udobnosti i performansi, a o dizajnu da ne pricamo, kao ni o materijalima koriscenjim u izradi enterijera.

Toplo predlazem ljudima koji kupuju automobile stare desetak godina da uzmu u obzir taj auto i da ga makar probaju.

Od ovih na listi Octavia se izdvaja kao klasa iznad po mnogocemu. Eventualno moze da prodje Civic, ili ko ima pare A3. Iako su to poprilicno mali automobili, pogotovo A3 za pare koje je potrebno izdvojiti za njih.

A sto se tice famoznog Golfa, sve super, ali se spremite na kupovinu novih bubrega u 50toj godini zivota. I da budem iskren VW mi nije jasan sa tom neudobnoscu. Kao da od nje prave brend, posto mi je nezamislivo da ne umeju da naprave udobniji auto.

Đuro

pre 4 godine

"Nije naslov najbolja limuzina ili hatchback, već najbolji kompakt, a Octavia upravo spada u tu klasu, u narodu poznata kao Golf klasa. Malo edukacije nije na odmet."

Ako ti kažeš da je auto od 4,70 metara kompakt, onda da ti verujemo. Oktavija je 49cm duža od Golfa

raks

pre 4 godine

Nisam neki specijalista ali posle voznje u novoj coroli hibrod +plin u taksiju meni u vodu padaju i ozbiliniji auti. spolnji+unutrasnji izgled+kvalitet materijala+ osecaj u voznji, meni tu wv i skoda nemaju sta da traze, po meni to je svetlosna godina ispred.

xx

pre 4 godine

Vozim poslovno Golf 8, odvalise mi se bubrezi!
(Srdjan Ffm, 21. novembar 2021 11:44)

Nisi ti prošao pored njega zemljače a kamoli vozio...

vozač

pre 4 godine

Čudna lista. Na stranu formalna pripadnost "kompakt klasi", ali ovde zaista svojom dužinom dosta odskaču Civic, a pogotovo Octavia. A to da je Golf 8 bolji od A3, pa to je smešno, jedino ako nije maksimalno napucan opremom, a A3 u klot verziji.
Pošto bi uskoro trebalo da kupim novi auto, krenuo sam u obilazak salona, i upoređivanje modela baš iz ove klase, ali samo oni sa jačim (150+KS) motorima i sa boljim paketima opreme.
Još uvek nisam završio sa "obilaskom", ali moji neki prvi utisci su da je generalno gledano (motor + oprema) Honda Civic najbolja/najpovoljnija kupovina, ali je više nema u ponudi, a nova verzija stiže tek krajem 2022. tako da ona otpada. Ford Focus mi je bio onako (lepši spolja nego iznutra), a pogledao sam Golf 8 kod VW-a, i onda odmah preko puta i Toyota Corolla. Moj lični utisak je bio da je Corolla lepša (spolja i iznutra). Bio sam prilično iznenađen, pošto mislim da onaj izloženi model Golfa nije bio u klot verziji. Čak mi je i Octavia, nekako bolje izgledala unutra, ali bih ja ipak želeo neki kraći auto. Seat mi je možda od te porodične ekipe, spolja i najlepši, mada ga još nisam pogledao u salonu. BMW i Mercedes, baš kao ni A3 mi nisu u igri zbog visoke cene, pošto bih minimalno da platim neki brend kao brend. Mazda 3 mi izgleda prelepo, ali nema motor koji mene interesuje. I30 mi izgleda onako, možda malo lošije nego Focus, i može, slično kao i Focus (150 KS), da bude sa motorom do 160KS, kao i Ceed. XCeed je lep, a može i sa 204KS. Sugestije?

vaskez

pre 4 godine

Ako je po prodaji, onda je spisak sledeći za 2020:
VW Golf,
Škoda Octavia,
Ford Focus,
Mercedes A class,
Toyota Corolla,
Seat Leon,
BMW 1 series,
Audi A3,
Peugeot 308,
REnault Megane,
Kia Ceed,
Opel Astra,
Mercedes CLA,
VW ID.3,
Fiat Typo,
Škoda Scala,
Hyundai i30,
BMW 2 series coupe&convertible,
Nissan Leaf,
Honda Civic,
Mini Clubman,
Alfa Romeo Giulietta, ostali su ispod 10.000 u Evropi.

mina

pre 4 godine

Golf jeste auto koji je najprodavaniji u klasi…ne treba od njega ocekivati neku udobnost , ipak je to compact klasa automobila. Po meni Golf je vrlo lep , praktican i ekonomican auto .

City Slicker

pre 4 godine

@(DrSofronijeTheGreat, 21. novembar 2021 15:27) Potpisujem navode za poslednju generaciju Lancia Delta zbog ličnog iskustva. Dok se proizvodio bio je najbolji i najatraktivniji auto C segmenta. Znam jer sam vozio i Golfa, A3, BMW 1, 308....Jedino mi nije jasno kako je kao minus prošla priča za "prepakovani Bravo". Tako može da se kaže i da je A3 prepakovana Octavia ili Leon. Ko kupuje 10 godina star auto, nema bolje od Delte.

Čiča Miloje

pre 4 godine

Za pojedine "stručnjake ", pa makar bili i iz Autocara , Škoda oktavija je kompak ... A ne sedan ...
Al nema veze, teraj... ko te pita... Sa prednje strane ne vidi se... ni da ima gepek od 600 litara, ni da je duža pola metra...

Slucajni prolaznik

pre 4 godine

Po mom misljenju redosled je sledeci:

Audi A3
Toyota Corolla
VW Golf
Honda Civic
Peugeot 308
Renault megane
BMW 1
Opel Astra
Kia Ceed
Skoda Oktavia

Čeki opinionista del cazzo

pre 4 godine

Lično, mislim da na severu Italije po prodaji vodi "Fokus", a za njim ide "Corola". Što je i logično gledano po tome koliko su jeftiniji od precenjenog "Golfa".
Što se tiče estetskog ugođaja "Mazda 3 " je ispred svih, što brojne nagrade za dizajn i potvrđuju.

Na mojoj listi top 5 za budući auto su uz "Corolu" hibrid, "Mazda3", BMW 1.
Ostaju 2 slobodna mesta koja će se popuniti u trenutku kupovine i zavise od ženinih preferencija.

Ja bih dodao još "Lexus" i "Superba" koji nisu u klasi kompakta.

нс бој

pre 4 godine

Голф је годинама најбоља куповина,кад не знаш шта ћеш купиш Голфа и знаш нећеш погрешити.Ако имаш вишак пара и желиш неку вишу класу онда ти то Ауди наплати,финију и квалитетнију израду.До пре пар месеци сам возио Пасата Б6 после сам узео А4 Алроад 3 године стар,разлика у цени ненормална ал ајд да видим шта ћу добити.Раније сам возио Голфа 4 и 5,мислим да Голф задовољава нормалне потребе 100%,посао-кућа,море,викендица,до рођака у Босни.Рено и Форд не могу прићи квалитетом,јефтинији су ал много слабијег квалитета,поготово на нашим путевима

raks

pre 4 godine

Golf je uvek bio klasa za sebe, al na listi hecbeka kada se pogeda sve su automobili ubice. mazda audi mercedes pezo, nenadmasna oktavia, cak i seat...golf kao da je generacija iza svih

Čiča Miloje

pre 4 godine

Malo edukacije nije na odmet.
(UbicaZmajova, 21. novembar 2021 12:56

Šta će ti veselniče edukacija.... valjda imaš oči...?
Ako je nešto kompaktno, nema "rep"...

Sash

pre 4 godine

Sad ce ultra moderni Srbi, koji voze plave, crvene, zute, narandzaste itd francuske i rumunske krsine, da se jedu u sebi, ali da se tekstom "sazale" na sve nas koji vozimo "prevazidjena" njemacka auta :-D

Avion

pre 4 godine

Ljudi uporedjuju Hondu koja proizvodi privatne mlaznjake sa fauve fauve fauve grupacijom koja jos proizvodi dizlo traktore. Sta reci koju poruku poslati

Zoran

pre 4 godine

Zar kompaktni nisu Aygo, City Go, C1, 107... ?
(Goran, 22. novembar 2021 08:17)



Ne, ta kategorija se zove gradski auto. Segmenti su:


A / mini-auto / gradski auto
(Panda, Fiat 500, i10, Ford Ka, Twingo, 108, C1...)

B / mali auto / supermini
(Korsa, Polo, 208, Fiesta, Klio, i20...)

C / srednji auto / kompakt / mali porodicni auto
(Golf, Fokus, Astra, 308, Skala, Oktavija, i30, Logan, Audi A3...)

D / veliki auto / veliki porodicni auto / kompaktna biznis klasa
(Audi A4, Mercedes C, BMW 3, 407, 508, C5, Mondeo, Pasat, Superb, Insignia...)

E / biznis klasa / kompaktni luksuzni auto
(Audi A6, Mercedes E, BMW 5, Opel Omega u svoje vreme, 607, C6, AR 159...)

F / luksuzni auto - ovde spada sve veliko i skupo
(Audi A8 / VW Phaeton, BMW 7, Mercedes S, Rols Rojs i Bentli limuzine...)

Reziel

pre 4 godine

Možda bih malko promenio raspored i dodao Toyotu Corollu hečbek. Moj favorit Mazda3 me je malo razočarala motorizacijom, ali zbog lepote će uvek moći da udje na neku ovakvu listu.

Srđan BL

pre 4 godine

Za sve one koji osporavaju Octaviju kao pripadnika "hatcback" klase malo prisjecanje na Ford Escort kao pripadnika te klase davno prije Octavije....
Princip po kojem ne neki auto "hatcback" je da su zadnja vrata (gepek) pricvrscena za krov. Odnosno kada se otvori gepek da vozilo ima "rupu" na zadnjem kraju... Upravo je takav recept Ford primjenio kod Escorta, a tako je i kod Octavije. Odnosno zadnja vrata (gepek) se otvara komplet sa zadnjim staklom, jer su vrata pricvrscena za krov... Isto tako su karavani varijacije na tu temu kao i limuzine koje imaju zadnja vrata pricvrscena za krov, ali zadnje staklo dosta polozenije i duzi zadnji dio (liftback)... Octavija je bazirana na autu C segmenta/hatchback klase i zato je tu i svrstavaju... Klasa iznad je D segment u koji ne moze da se klasifikuje (bez obzira koliko je se neko trudio da je ugura), jer ima i malo du..e za tu klasu.... .

Mile

pre 4 godine

iznenađuje te Honda na listi!!! brate..

Што јес, јес: то је топ 10. Мало ме изненађују Сеат и Хонда (очекивао бих Пежо 307 у Ситроен С3 уместо њих).
(А. Петров, 21. novembar 2021 19:22)

Ahtung

pre 4 godine

Da mogu da biram, u toj klasi, opredelio bih se za Renault Megan RS: Automatski menjač, 4Control, motor dizel 1600 ccm i 160 ks, ili benzin 1332 ccm sa isto 160 ks.

život počinje u 50-im!

pre 4 godine

@ vozac

Svako bira za svoj novac i prema afinitetima, ali najdobronamernije savetujem da ne odbacujete olako Mazdu 3, 2.0 sa 120 konja. Mene bi taj motor nadziveo, a daleko od toga da me ne bi zadovoljio snagom. Naravno - benzinac.

DC

pre 4 godine

Listu je pravio Autocar, jedan od najcenjenijih a ujedno najstariji casopis koji se bavi temom automobilizma, na osnovu svojih testova.

Zasto na listi nema francuza: Zato sto je Megane vec prilicno star a samim tim i prevazidjen u poredjenju sa bilo kojim ovde navedenim (iako u sustini dobar i i dalje atraktivan auto), zato sto najnoviji C4 ima stil krosovera a Peugeot 308 se jos nije pojavio u Velikoj Britaniji jer svi proizvodjaci sa kontinenta uvek lansiraju verzije sa volanom na desnoj strani sa barem 6 meseci zakasnjenja.

Civic i Mazda3 su odlicni auti, ali gde ih servisirati u Srbiji? Sta raditi kada vam na 10-15 godina starom primerku zatreba novi far ili retrovizor? Odlicna opcija za nekog ko zivi u BG ili NS, vozi dok traje lizing i ima kasko, a aute menja nakon 4-5 godina kada se zavrsi lizing ugovor. Takvih je u Srbiji ipak malo. Losa kupovina za bilo koga drugog - odlicni auti ali losa kupovina.

Милош Радунковић

pre 4 godine

Опет Голф...Не разумем,таман смо закључили да Немци одавно већ продају маглу,те да су коначно проваљени у својим преварама.

mg

pre 4 godine

Kad jednom budete vozili Mazdu, pogotovo novije generacije sve će Vam biti jasno, pozdrav.

Baš argumentovano, alal vera.

Nisam vozio ali sam se vozio u novoj CX-5 u ful opremi. Osjećaj u vožnji na krivudavom magistralnom putu je isti kao kad bi stavio 4 točka na dno šifonjera - vertikalno, pa sjeo na vrh da se voziš. Nikad ništa slično nisam vidio, ni na jugu a kamoli na drugim normalnim kolima.

Goran

pre 4 godine

Odličan izbor automobila, svi mi se dopadaju i baš bih bio u velikoj dilemi ako bih kojim slučajem kupovao nov auto, jer baš mi je ova klasa interesantna. Jedino bih sa liste izbacio oktaviju, a dodao corollu i golfa ne bih baš na prvo mesto, ali ukusi su različiti.

m

pre 4 godine

Emocije na stranu, manje više realna lista.
Golf je decenijama u vrhu. Ni u čemu najbolji, ali u svemu dobar. Zaokružena cjelina.
Audi je iza golfa, vjerovatno zato, sto nudi 10% bolji auto, za 25% više novca.
Novi 308 nije na listi, jer nije još ni testiran, nije u prodaji.
Svaka čast za začelje za A klasu. Jedan od precjenjenijih automobila. Ne znam za drugu generaciju, ali prva definitivno ne opravdava cijenu koju drži na tržištu.
Ali ovo je sve manje bitno. B i SUV segment preuzimaju primat. Klio i 208 su ove godine dobar dio kupaca uzeli od Golfa.
(Neko, 21. novembar 2021 13:19)

izasla odavno 2 generacija a klase a ti pricas o prvoj i drugoj. kad nemas para sve je lose.

Ostoja

pre 4 godine

Kompakt klasa itekako ima rep, recimo WV Jetta, Opel astra sedan, sve su to kompakt limuzine, kao i Škoda Octavia, uostalom i Toyota Corolla i Mazda 3 sedan. Ti možda imaš oči, ali nemaš znanje.
(UbicaZmajova, 21. novembar 2021 18:52)

U redu , onda je i Rols rojs kompakt klasa... Malo veća, ali kompaktna ...

E moji tvrdoglavi , neuki "poznavaoci", vlasnici golfova i slične boranijje iz kompaktne klase. A posebno vas iritira Škoda oktavija , jer je auto u čiji gepek može pola vaših golfova da stane...

vozač

pre 4 godine

@ursus filozof
Hvala na komentaru. Sa prvim delom tvog komentara o Hondi Civic se potpuno slažem,i zato ne mogu da prežalim propuštenu priliku, pošto i emocije na stranu, kada se sve stavi na papir, taj Civic je bio najbolja kupovina u toj nekoj grupi (150+KS) automobila. Emocije pominjem pošto sam vozio prethodnu generaciju, i znam za taj osećaj u vožnji. To je i razlog što tražim nešto jače od tih 142 KS, pošto mi se nikako ne ide sa konja na magarca, barem što se motora tiče.
Sa drugim delom tvog komentara se nikako ne slažem, pošto me je Golf 8 baš razočarao, pogotovo kada sam samo par minuta kasnije seo u Corollu, preko puta, na Zrenjanincu. Prodajna vrednost nekog novog vozila nakon nekih 5-6-7 godina moje vožnje me nikada nije toliko interesovala, da bi uticala na kupovinu. Uvek, i pre svega mi je najbitniji bio samo moj osećaj u vožnji u tom nekom periodu.

@život počinje u 50-im!
Hvala na sugestiji, Mazda 3 mi je zaista prelepa, ali iz gore pomenutih razloga, voleo bih u njoj da vidim samo onaj 2.0 motor od 186 KS, ali toga izgleda da nema više u ponudi.

Bilo bi lepo kada bi bilo više konstruktivnih komentara ovde, pa makar se i ne složili na kraju.
A ovo, uglavnom samo bacanje “hejta” između ljubitelja nekih marki je potpuno besmisleno.

Sergey

pre 4 godine

Sve je to blef.. Za novac nema boljeg od Mino Cooper 5 door, 136 komja, 1200 kg, platforma od bmw 1 serije a cena 30% niža.. Isao na more, ko nov posle 10h puta.. Po gradu caruje..a pritom najuzbudljivija voznja od svih mrtvaka sa liste.. Vešanje, volan potpuno povezuje osecaj sa putem.. Premium kvalitet kabine, materijala, ima sport mode... Ok malo je manji, ali ako probas jednom, zauvek.. Imao a3, golf, focud, mazdu.. To su sve frizideri i ves masine.. Rade poso ali nema tu emocije.. Mini f56 je klasa iznad a cena ista kao Kia

Milutin

pre 4 godine

Ne mogu da verujem kako se natežete oko banalnih stvari?
Oktavija je svakako ista klasa kao golf i focus ali nije kompaktna ni u kom smislu. Kako to? Pa lepo, postoje A, B, C...segment odnosno klasa, ne postoji kompakt klasa. Ako je oktavija u istoj klasi ne znači automatski da je kompaktna jer je to opisni pridev za dimenzije, ne za klasu.

ursus filozof

pre 4 godine

@vozac
evo da pokušam da ti bar malo pomognem
ja sam prošle godine uzeo civica cvt 1.5 maksimalni paket opreme. pre njega sam vozio prethodna dva civica i crv. razlika je neverovatna, auto može da bude sve što poželiš, i porodični, i sportski. motor fantastičan, cvt malo smara osim kad ubacim u S stepen. meni je o dizajn prelep zbog niske linije i dužine. mozda su mi lepši samo novi q3 i A5, A7, ali je ogromna razlika u ceni. ovakav civic je bio 27k, za te pare nema šanse da postoji bolji i kompletniji auto na našem tržištu.
ali ako nema ovog civica u prodaji, uzmi golf 8. nisu englezi ludi, kod njih je automoto kult i kritička misao najviša na svetu. plus lako ces ga prodati.
voziš tog golfa narednih 4-5 god, pa uzmeš facelift novog civica ?

А. Петров

pre 4 godine

Што јес, јес: то је топ 10. Мало ме изненађују Сеат и Хонда (очекивао бих Пежо 307 у Ситроен С3 уместо њих).

Kvarežma

pre 4 godine

Civic, Focus - nema ih u prodaji. Francuski automobili ne postoje na listi. Tri verzije istog automobila iz VW, nedostaje Seat. Corolla najprodavaniji auto na svetu - nema je.

Stvarno šta reći na ovu listu.

real

pre 4 godine

Korola ni u 10. Najprodavaniji auto na svetu. Prodaješ ga kad ti dosadi jer je nepoderiv. Englezi su uvek bili objektivni.
(?, 21. novembar 2021 11:45)

Bila nekada, sada baterije crkavaju vec na 30k kilometara ali niko ne sme da prica. Drug mi radi u zvanicnom servisu....

Милош Радунковић

pre 4 godine

Мазда 3 2.0 је поуздан аутомобил али у свету нових мањих мотора са турбином заправо нема шта да тражи.

Mile

pre 4 godine

Neki će reći i da Dacia Logan spada u istu klasu sa Pasatom,Mondeom ili C klasom,posto jelte ima gepek,baš kao što tvrdite i za Oktaviju koja je Golf sa gepekom ili Focus sedan,a Superb je u D segmentu.To što Škoda nudi veći gepek od drugih,a vešanje kao francuski krevet,to je druga stvar i nema veze sa klasama automobila...

Sash

pre 4 godine

Sad ce ultra moderni Srbi, koji voze plave, crvene, zute, narandzaste itd francuske i rumunske krsine, da se jedu u sebi, ali da se tekstom "sazale" na sve nas koji vozimo "prevazidjena" njemacka auta :-D

UbicaZmajova

pre 4 godine

Octavia je limuzina
(someone, 21. novembar 2021 11:58)

Nije naslov najbolja limuzina ili hatchback, već najbolji kompakt, a Octavia upravo spada u tu klasu, u narodu poznata kao Golf klasa. Malo edukacije nije na odmet.

xx

pre 4 godine

Vozim poslovno Golf 8, odvalise mi se bubrezi!
(Srdjan Ffm, 21. novembar 2021 11:44)

Nisi ti prošao pored njega zemljače a kamoli vozio...

Slucajni prolaznik

pre 4 godine

Po mom misljenju redosled je sledeci:

Audi A3
Toyota Corolla
VW Golf
Honda Civic
Peugeot 308
Renault megane
BMW 1
Opel Astra
Kia Ceed
Skoda Oktavia

mina

pre 4 godine

Golf jeste auto koji je najprodavaniji u klasi…ne treba od njega ocekivati neku udobnost , ipak je to compact klasa automobila. Po meni Golf je vrlo lep , praktican i ekonomican auto .

нс бој

pre 4 godine

Голф је годинама најбоља куповина,кад не знаш шта ћеш купиш Голфа и знаш нећеш погрешити.Ако имаш вишак пара и желиш неку вишу класу онда ти то Ауди наплати,финију и квалитетнију израду.До пре пар месеци сам возио Пасата Б6 после сам узео А4 Алроад 3 године стар,разлика у цени ненормална ал ајд да видим шта ћу добити.Раније сам возио Голфа 4 и 5,мислим да Голф задовољава нормалне потребе 100%,посао-кућа,море,викендица,до рођака у Босни.Рено и Форд не могу прићи квалитетом,јефтинији су ал много слабијег квалитета,поготово на нашим путевима

Sergey

pre 4 godine

Sve je to blef.. Za novac nema boljeg od Mino Cooper 5 door, 136 komja, 1200 kg, platforma od bmw 1 serije a cena 30% niža.. Isao na more, ko nov posle 10h puta.. Po gradu caruje..a pritom najuzbudljivija voznja od svih mrtvaka sa liste.. Vešanje, volan potpuno povezuje osecaj sa putem.. Premium kvalitet kabine, materijala, ima sport mode... Ok malo je manji, ali ako probas jednom, zauvek.. Imao a3, golf, focud, mazdu.. To su sve frizideri i ves masine.. Rade poso ali nema tu emocije.. Mini f56 je klasa iznad a cena ista kao Kia

Ostoja

pre 4 godine

Kompakt klasa itekako ima rep, recimo WV Jetta, Opel astra sedan, sve su to kompakt limuzine, kao i Škoda Octavia, uostalom i Toyota Corolla i Mazda 3 sedan. Ti možda imaš oči, ali nemaš znanje.
(UbicaZmajova, 21. novembar 2021 18:52)

U redu , onda je i Rols rojs kompakt klasa... Malo veća, ali kompaktna ...

E moji tvrdoglavi , neuki "poznavaoci", vlasnici golfova i slične boranijje iz kompaktne klase. A posebno vas iritira Škoda oktavija , jer je auto u čiji gepek može pola vaših golfova da stane...

Evropejac

pre 4 godine

Namer izostavili pežo 308 !
Englezi...šta reći..
(Srćko, 21. novembar 2021 11:16)

Tako je, kad smo dočekali da Englezi prave listu za Evropu, šta drugo očekivati? Osim odličnog 308, nema ni Astre ni Megana, engleski kompleks od Francuza i svega pod njihovom kapom! Zato su Forda stavili odmah iza Golfa a ispred A3, bez logike! A samo pre par dana je bio tekst kako je Stelantis grupa prestigla VW u oktobru po prodaji novih vozila! Englezi verovatno znaju bolje šta je popularno u Evropi a pobegli iz nje, licemeri!

Ahtung

pre 4 godine

Da mogu da biram, u toj klasi, opredelio bih se za Renault Megan RS: Automatski menjač, 4Control, motor dizel 1600 ccm i 160 ks, ili benzin 1332 ccm sa isto 160 ks.

Alex

pre 4 godine

Sto bi rekao Mladen Alvirovic Mazda 3 pa onda nekoliko praznih mesta, niko u toj klasi ne moze da primirise tom autu. Otprilike sam citirao.

DrSofronijeTheGreat

pre 4 godine

Samo Lancia Delta. Ko se vozio u njoj ili jos bolje, ko je vozio zna o cemu pricam. Znam da su ovo novi automobili i da je Delta stara 10 godina, ali odgovorno tvrdim da je bolji auto od vecine i u smislu masine i u smislu kvaliteta, udobnosti i performansi, a o dizajnu da ne pricamo, kao ni o materijalima koriscenjim u izradi enterijera.

Toplo predlazem ljudima koji kupuju automobile stare desetak godina da uzmu u obzir taj auto i da ga makar probaju.

Od ovih na listi Octavia se izdvaja kao klasa iznad po mnogocemu. Eventualno moze da prodje Civic, ili ko ima pare A3. Iako su to poprilicno mali automobili, pogotovo A3 za pare koje je potrebno izdvojiti za njih.

A sto se tice famoznog Golfa, sve super, ali se spremite na kupovinu novih bubrega u 50toj godini zivota. I da budem iskren VW mi nije jasan sa tom neudobnoscu. Kao da od nje prave brend, posto mi je nezamislivo da ne umeju da naprave udobniji auto.

Marketing

pre 4 godine

Kako su to izmerili da je npr. Golf bolji od Audi A3? Po principu prodaje? Ako je tako onda lista ne valja.
Ako je po principu "meni se najviše sviđa", onda je besmisleno.
Ako je po principu "hajde da naguramo na listu automobile koji se prave u Nemačkoj ili je vlasnik nemački koncern" onda u redu.

Master Yoda

pre 4 godine

Može i BMW 1, ali pre je za tu klasu BMW 2, koji je odličan auto, ima prednju vuču, ide odlično, ima puno mesta, troši baš malo, to nam je drugi auto u porodici i prezadovoljni smo.
Treba pomenuti i Citroen C4, odličan auto.

Đuro

pre 4 godine

"Nije naslov najbolja limuzina ili hatchback, već najbolji kompakt, a Octavia upravo spada u tu klasu, u narodu poznata kao Golf klasa. Malo edukacije nije na odmet."

Ako ti kažeš da je auto od 4,70 metara kompakt, onda da ti verujemo. Oktavija je 49cm duža od Golfa

Mita

pre 4 godine

Oktavia nije niti ce ikada biti klasa Pasata ili Mondea.Oktavija je klasa Golfa i Fokusa u sedan varijanti,a Superb je klasa Pasata ili Mondea.Ja znam ds bi fanovi Skode voleli da je Oktavija A4 ili Pssat ,ali nije,niti ce ikada biti,i niko to i ne tvrdi ni u Ceskoj,sem kod nasih kompleksasa kojima su Skoda i Dacija najbolji automobili na planeti.

А. Петров

pre 4 godine

Што јес, јес: то је топ 10. Мало ме изненађују Сеат и Хонда (очекивао бих Пежо 307 у Ситроен С3 уместо њих).

Avion

pre 4 godine

Ljudi uporedjuju Hondu koja proizvodi privatne mlaznjake sa fauve fauve fauve grupacijom koja jos proizvodi dizlo traktore. Sta reci koju poruku poslati

Zadnjica, Gučevo, Cer…,

pre 4 godine

Golf,jedina prednost sto se delovi mogu naci u svakoj pekari i piljari.Da je izdrzljiviji i bolji od ostalih pomenutih tesko.

Neko

pre 4 godine

Emocije na stranu, manje više realna lista.
Golf je decenijama u vrhu. Ni u čemu najbolji, ali u svemu dobar. Zaokružena cjelina.
Audi je iza golfa, vjerovatno zato, sto nudi 10% bolji auto, za 25% više novca.
Novi 308 nije na listi, jer nije još ni testiran, nije u prodaji.
Svaka čast za začelje za A klasu. Jedan od precjenjenijih automobila. Ne znam za drugu generaciju, ali prva definitivno ne opravdava cijenu koju drži na tržištu.
Ali ovo je sve manje bitno. B i SUV segment preuzimaju primat. Klio i 208 su ove godine dobar dio kupaca uzeli od Golfa.

Čiča Miloje

pre 4 godine

Malo edukacije nije na odmet.
(UbicaZmajova, 21. novembar 2021 12:56

Šta će ti veselniče edukacija.... valjda imaš oči...?
Ako je nešto kompaktno, nema "rep"...

Ostoja

pre 4 godine

Sto bi rekao Mladen Alvirovic Mazda 3 pa onda nekoliko praznih mesta, niko u toj klasi ne moze da primirise tom autu. Otprilike sam citirao.
(Alex, 21. novembar

Da si citirao pokojnog Mirka, pa ajde... Baš si Mladena naš'o...

UbicaZmajova

pre 4 godine

Malo edukacije nije na odmet.
(UbicaZmajova, 21. novembar 2021 12:56

Šta će ti veselniče edukacija.... valjda imaš oči...?
Ako je nešto kompaktno, nema "rep"...
(Čiča Miloje, 21. novembar 2021 15:24) # Link komentara

Kompakt klasa itekako ima rep, recimo WV Jetta, Opel astra sedan, sve su to kompakt limuzine, kao i Škoda Octavia, uostalom i Toyota Corolla i Mazda 3 sedan. Ti možda imaš oči, ali nemaš znanje.

raks

pre 4 godine

Nisam neki specijalista ali posle voznje u novoj coroli hibrod +plin u taksiju meni u vodu padaju i ozbiliniji auti. spolnji+unutrasnji izgled+kvalitet materijala+ osecaj u voznji, meni tu wv i skoda nemaju sta da traze, po meni to je svetlosna godina ispred.

real

pre 4 godine

Korola ni u 10. Najprodavaniji auto na svetu. Prodaješ ga kad ti dosadi jer je nepoderiv. Englezi su uvek bili objektivni.
(?, 21. novembar 2021 11:45)

Bila nekada, sada baterije crkavaju vec na 30k kilometara ali niko ne sme da prica. Drug mi radi u zvanicnom servisu....

Čeki opinionista del cazzo

pre 4 godine

Lično, mislim da na severu Italije po prodaji vodi "Fokus", a za njim ide "Corola". Što je i logično gledano po tome koliko su jeftiniji od precenjenog "Golfa".
Što se tiče estetskog ugođaja "Mazda 3 " je ispred svih, što brojne nagrade za dizajn i potvrđuju.

Na mojoj listi top 5 za budući auto su uz "Corolu" hibrid, "Mazda3", BMW 1.
Ostaju 2 slobodna mesta koja će se popuniti u trenutku kupovine i zavise od ženinih preferencija.

Ja bih dodao još "Lexus" i "Superba" koji nisu u klasi kompakta.

dub

pre 4 godine

Škoda Octavia je odavno izašla iz kompakt klase sa svojim gabaritima. jedino što se proizvodi na platformi Golfa, ali je prevelik auto da bi ga nazvali kompaktnim. Mada i Jetta, A3 sedan, Mercedes A sedan, kao i Mazda 3 sedan su jako dugački automobili, pa bi se mogao porediti sa njima.

Ibna

pre 4 godine

(Neko, 21. novembar 2021 13:19)

Pazi ovo "stručno lice" što komentariše samo nemačke automobile... Honda i Mazda su kvalitetniji automobili od golfa, pa čak i Seat Leon, a ne pomenu ih u tvojoj stručnoj analizi...

Reziel

pre 4 godine

Možda bih malko promenio raspored i dodao Toyotu Corollu hečbek. Moj favorit Mazda3 me je malo razočarala motorizacijom, ali zbog lepote će uvek moći da udje na neku ovakvu listu.

Ivan

pre 4 godine

Emocije na stranu, manje više realna lista.
Golf je decenijama u vrhu. Ni u čemu najbolji, ali u svemu dobar. Zaokružena cjelina.
Audi je iza golfa, vjerovatno zato, sto nudi 10% bolji auto, za 25% više novca.
......
(Neko, 21. novembar 2021 13:19)

Lista nije nimalo realna jer je pravljena u Evropi, u kojoj naravno da dominiraju evropski automobili. Da je pravimo u Aziji ne verujem da bi ijedan evropski automobil usao u top 20. Jedine merodavne brojke su na najvecem i ujedno neutralnom trzistu: SAD. Tamo, recimo u 2020.godini je u ovom segmentu prodato najvise Honda Civic (261,225), zatim Toyota Corola (237,178). Neki od navedenih u clanku imaju sledece brojke: Golf (22,495), Audi A3 (9,938), Mercedes A klasa (15,333), Mazda 3 (30,352). Dakle u ovom segmentu na neutralnom terenu totalno dominiraju Japanci. Nijedan evropski brend u ovom segmentu ne uspeva da proda ni 10% onoga sto prodaju Honda ili Toyota.

Trziste SAD je jako zahtevno, tamo se nude najkvalitetniji modeli. Ajde jos i da cujem da BMW, Mercedes i Audi ne zele da se pojavljuju u velikoj meri sa slabijim modelima jer zele da odrze reputaciju luksuznog brenda, ali to apsolutno ne vazi za Golf i oktaviju. Verujem da bi VW rado prodao jos 200,000 vise Golfova u SAD, koji je tako sjajan auto, da mogu. Verujem da odluka nije marketinske prirode, nego jednostavno su potrosaci u SAD prepoznali u poslednjih 50 godina sta je najbolje u tom segmentu. Pri tom oprema u Hondi i Koroli u SAD je fenomenalna.

UbicaZmajova

pre 4 godine

"Nije naslov najbolja limuzina ili hatchback, već najbolji kompakt, a Octavia upravo spada u tu klasu, u narodu poznata kao Golf klasa. Malo edukacije nije na odmet."

Ako ti kažeš da je auto od 4,70 metara kompakt, onda da ti verujemo. Oktavija je 49cm duža od Golfa
(Đuro, 21. novembar 2021 16:41) # Link komentara

Golf 8 međuosovinsko rastojanje 2 638 mm, Octavia A8 međuosovinsko rastojanje 2 669 mm. Ipak bih rekao da su ista klasa, to što Srbi kupuju auto na metar ne znači da se tako i rangiraju klase u auto industriji. Toyota Corolla recimo ima međuosovinsko rastojanje 2 700 mm, Opel Astra sedan 2 685 mm, ali su opet samo vozila kompakt klase. Nije teško nešto naučiti pa diskutovati.

City Slicker

pre 4 godine

@(DrSofronijeTheGreat, 21. novembar 2021 15:27) Potpisujem navode za poslednju generaciju Lancia Delta zbog ličnog iskustva. Dok se proizvodio bio je najbolji i najatraktivniji auto C segmenta. Znam jer sam vozio i Golfa, A3, BMW 1, 308....Jedino mi nije jasno kako je kao minus prošla priča za "prepakovani Bravo". Tako može da se kaže i da je A3 prepakovana Octavia ili Leon. Ko kupuje 10 godina star auto, nema bolje od Delte.

raks

pre 4 godine

Golf je uvek bio klasa za sebe, al na listi hecbeka kada se pogeda sve su automobili ubice. mazda audi mercedes pezo, nenadmasna oktavia, cak i seat...golf kao da je generacija iza svih

život počinje u 50-im!

pre 4 godine

@ vozac

Svako bira za svoj novac i prema afinitetima, ali najdobronamernije savetujem da ne odbacujete olako Mazdu 3, 2.0 sa 120 konja. Mene bi taj motor nadziveo, a daleko od toga da me ne bi zadovoljio snagom. Naravno - benzinac.

vozač

pre 4 godine

Čudna lista. Na stranu formalna pripadnost "kompakt klasi", ali ovde zaista svojom dužinom dosta odskaču Civic, a pogotovo Octavia. A to da je Golf 8 bolji od A3, pa to je smešno, jedino ako nije maksimalno napucan opremom, a A3 u klot verziji.
Pošto bi uskoro trebalo da kupim novi auto, krenuo sam u obilazak salona, i upoređivanje modela baš iz ove klase, ali samo oni sa jačim (150+KS) motorima i sa boljim paketima opreme.
Još uvek nisam završio sa "obilaskom", ali moji neki prvi utisci su da je generalno gledano (motor + oprema) Honda Civic najbolja/najpovoljnija kupovina, ali je više nema u ponudi, a nova verzija stiže tek krajem 2022. tako da ona otpada. Ford Focus mi je bio onako (lepši spolja nego iznutra), a pogledao sam Golf 8 kod VW-a, i onda odmah preko puta i Toyota Corolla. Moj lični utisak je bio da je Corolla lepša (spolja i iznutra). Bio sam prilično iznenađen, pošto mislim da onaj izloženi model Golfa nije bio u klot verziji. Čak mi je i Octavia, nekako bolje izgledala unutra, ali bih ja ipak želeo neki kraći auto. Seat mi je možda od te porodične ekipe, spolja i najlepši, mada ga još nisam pogledao u salonu. BMW i Mercedes, baš kao ni A3 mi nisu u igri zbog visoke cene, pošto bih minimalno da platim neki brend kao brend. Mazda 3 mi izgleda prelepo, ali nema motor koji mene interesuje. I30 mi izgleda onako, možda malo lošije nego Focus, i može, slično kao i Focus (150 KS), da bude sa motorom do 160KS, kao i Ceed. XCeed je lep, a može i sa 204KS. Sugestije?

Čiča Miloje

pre 4 godine

Za pojedine "stručnjake ", pa makar bili i iz Autocara , Škoda oktavija je kompak ... A ne sedan ...
Al nema veze, teraj... ko te pita... Sa prednje strane ne vidi se... ni da ima gepek od 600 litara, ni da je duža pola metra...

Mile

pre 4 godine

iznenađuje te Honda na listi!!! brate..

Што јес, јес: то је топ 10. Мало ме изненађују Сеат и Хонда (очекивао бих Пежо 307 у Ситроен С3 уместо њих).
(А. Петров, 21. novembar 2021 19:22)

ursus filozof

pre 4 godine

@vozac
evo da pokušam da ti bar malo pomognem
ja sam prošle godine uzeo civica cvt 1.5 maksimalni paket opreme. pre njega sam vozio prethodna dva civica i crv. razlika je neverovatna, auto može da bude sve što poželiš, i porodični, i sportski. motor fantastičan, cvt malo smara osim kad ubacim u S stepen. meni je o dizajn prelep zbog niske linije i dužine. mozda su mi lepši samo novi q3 i A5, A7, ali je ogromna razlika u ceni. ovakav civic je bio 27k, za te pare nema šanse da postoji bolji i kompletniji auto na našem tržištu.
ali ako nema ovog civica u prodaji, uzmi golf 8. nisu englezi ludi, kod njih je automoto kult i kritička misao najviša na svetu. plus lako ces ga prodati.
voziš tog golfa narednih 4-5 god, pa uzmeš facelift novog civica ?

mg

pre 4 godine

Kad jednom budete vozili Mazdu, pogotovo novije generacije sve će Vam biti jasno, pozdrav.

Baš argumentovano, alal vera.

Nisam vozio ali sam se vozio u novoj CX-5 u ful opremi. Osjećaj u vožnji na krivudavom magistralnom putu je isti kao kad bi stavio 4 točka na dno šifonjera - vertikalno, pa sjeo na vrh da se voziš. Nikad ništa slično nisam vidio, ni na jugu a kamoli na drugim normalnim kolima.

Милош Радунковић

pre 4 godine

Мазда 3 2.0 је поуздан аутомобил али у свету нових мањих мотора са турбином заправо нема шта да тражи.

m

pre 4 godine

Emocije na stranu, manje više realna lista.
Golf je decenijama u vrhu. Ni u čemu najbolji, ali u svemu dobar. Zaokružena cjelina.
Audi je iza golfa, vjerovatno zato, sto nudi 10% bolji auto, za 25% više novca.
Novi 308 nije na listi, jer nije još ni testiran, nije u prodaji.
Svaka čast za začelje za A klasu. Jedan od precjenjenijih automobila. Ne znam za drugu generaciju, ali prva definitivno ne opravdava cijenu koju drži na tržištu.
Ali ovo je sve manje bitno. B i SUV segment preuzimaju primat. Klio i 208 su ove godine dobar dio kupaca uzeli od Golfa.
(Neko, 21. novembar 2021 13:19)

izasla odavno 2 generacija a klase a ti pricas o prvoj i drugoj. kad nemas para sve je lose.

Bez Švaba koje kupuju golf ne postoji

pre 4 godine

Golf je decenijama u vrhu. Ni u čemu najbolji, ali u svemu dobar. Zaokružena cjelina.
Audi je iza golfa, vjerovatno zato, sto nudi 10% bolji auto, za 25% više novca.
(Neko, 21. novembar 2021 13:19)

U tekstu se nigde ne pominje odnos cena-kvalitet već jasno piše najbolji.
Možemo tako teoretisti da je golf znatno skuplji od focusa a nije ni približno toliko bolji.

UbicaZmajova

pre 4 godine

Kompakt klasa itekako ima rep, recimo WV Jetta, Opel astra sedan, sve su to kompakt limuzine, kao i Škoda Octavia, uostalom i Toyota Corolla i Mazda 3 sedan. Ti možda imaš oči, ali nemaš znanje.
(UbicaZmajova, 21. novembar 2021 18:52)

U redu , onda je i Rols rojs kompakt klasa... Malo veća, ali kompaktna ...

E moji tvrdoglavi , neuki "poznavaoci", vlasnici golfova i slične boranijje iz kompaktne klase. A posebno vas iritira Škoda oktavija , jer je auto u čiji gepek može pola vaših golfova da stane...
(Ostoja, 21. novembar 2021 20:56)

Lupnuo si kao otvoren prozor, RR Phantom ima međuosovinsko rastojanje 3.5m i u samom autu nožeš da praviš žurku, za razliku od Škode gde u samom autu ima prostora isto kao i u bilo kom drugom autu kompakt klase, sa malo većim prtljažnikom od konkurencije, recept joji su ukrali od proizvođača USA vozila. Puno metara lima koji prikrivaju pravu klasu vozila. Inače nikada nisam vozio golfa, više preferiram AR privatno, a alužbeno vozim Škodu.

Kvarežma

pre 4 godine

Civic, Focus - nema ih u prodaji. Francuski automobili ne postoje na listi. Tri verzije istog automobila iz VW, nedostaje Seat. Corolla najprodavaniji auto na svetu - nema je.

Stvarno šta reći na ovu listu.

Milutin

pre 4 godine

Ne mogu da verujem kako se natežete oko banalnih stvari?
Oktavija je svakako ista klasa kao golf i focus ali nije kompaktna ni u kom smislu. Kako to? Pa lepo, postoje A, B, C...segment odnosno klasa, ne postoji kompakt klasa. Ako je oktavija u istoj klasi ne znači automatski da je kompaktna jer je to opisni pridev za dimenzije, ne za klasu.

321

pre 4 godine

Realno svi su extra na svoj način . Verovatno bi to bile slatke muke kada bi imao mogućnost da biram koji od ovih automobila da vozim.
A iskreno vremenom i promenim mišljenje o pojedinim automobilima, npr kada se pojavio novi Civic pomislio sam, dal su ovi japanci normalni sa ovim dizajnom, a sada bi ga rado posedovao ?

Julian

pre 4 godine

Generalno bi trebalo odvojiti kompaktne hečbekove, od kompaktnih limuzina, jer ovde strči Octavia, jer pruža zaista puno više komfora zbog svoje dužine, i gepeka. Mada imaju većina ovih kompaktnih automobila i sedan izvedbe, koje su poprilično dugačke, kao što su BMW serie 2, Audi A3 sedan, Mercedes A sedan, kao i CLA, Mazda 3 sedan, VW Jetta, Ford Focus Sedan, pa čak i Honda Civic Sedan, a i izostavljena Corola, koja je morala da se nađe na ovom spisku, kao i popularni Megan, a u našem regionu i Fiat Typo u obe izvedbe. Peugeot 308 po meni najlepši, ali i najnoviji, zajedno sa novom Astrom.

Rodion Gataulin

pre 4 godine

@Kako je skoda octavia kompaktan auto?
(ime, 21. novembar 2021 20:45)

Tako što ima istu platformu kao Golf, A3 i Leon, a to je MQB-A0 (Modularer Querbaukasten). Jeste geometrijski duža, ali je platforma ista.

DC

pre 4 godine

Listu je pravio Autocar, jedan od najcenjenijih a ujedno najstariji casopis koji se bavi temom automobilizma, na osnovu svojih testova.

Zasto na listi nema francuza: Zato sto je Megane vec prilicno star a samim tim i prevazidjen u poredjenju sa bilo kojim ovde navedenim (iako u sustini dobar i i dalje atraktivan auto), zato sto najnoviji C4 ima stil krosovera a Peugeot 308 se jos nije pojavio u Velikoj Britaniji jer svi proizvodjaci sa kontinenta uvek lansiraju verzije sa volanom na desnoj strani sa barem 6 meseci zakasnjenja.

Civic i Mazda3 su odlicni auti, ali gde ih servisirati u Srbiji? Sta raditi kada vam na 10-15 godina starom primerku zatreba novi far ili retrovizor? Odlicna opcija za nekog ko zivi u BG ili NS, vozi dok traje lizing i ima kasko, a aute menja nakon 4-5 godina kada se zavrsi lizing ugovor. Takvih je u Srbiji ipak malo. Losa kupovina za bilo koga drugog - odlicni auti ali losa kupovina.

vaskez

pre 4 godine

Ako je po prodaji, onda je spisak sledeći za 2020:
VW Golf,
Škoda Octavia,
Ford Focus,
Mercedes A class,
Toyota Corolla,
Seat Leon,
BMW 1 series,
Audi A3,
Peugeot 308,
REnault Megane,
Kia Ceed,
Opel Astra,
Mercedes CLA,
VW ID.3,
Fiat Typo,
Škoda Scala,
Hyundai i30,
BMW 2 series coupe&convertible,
Nissan Leaf,
Honda Civic,
Mini Clubman,
Alfa Romeo Giulietta, ostali su ispod 10.000 u Evropi.

Nov

pre 4 godine

Kako je skoda octavia kompaktan auto?
(ime, 21. novembar 2021 20:45)

Mnogi od ovih automobila imaju sedan verzije koje su približne dužine. Škoda Octavia je kompaktna limuzina 4689 mm, kao što je i Jetta, koja je popularna u USA gde se i ne prodaje više Golf, a dugačka je 4,702 mm, a produžena verzija na Kineskom tržištu čak 4,753 mm. Nova Honda Civic sedan je takođe za koji mm duža od Octavie. Svi automobili su jednostavno porasli, zato mnogi u Evropi su prešli na B segment koji je kao nekada C segment svojom veličinom. Novi Polo je veći od Golf I!

Милош Радунковић

pre 4 godine

Опет Голф...Не разумем,таман смо закључили да Немци одавно већ продају маглу,те да су коначно проваљени у својим преварама.

Zoran

pre 4 godine

Zar kompaktni nisu Aygo, City Go, C1, 107... ?
(Goran, 22. novembar 2021 08:17)



Ne, ta kategorija se zove gradski auto. Segmenti su:


A / mini-auto / gradski auto
(Panda, Fiat 500, i10, Ford Ka, Twingo, 108, C1...)

B / mali auto / supermini
(Korsa, Polo, 208, Fiesta, Klio, i20...)

C / srednji auto / kompakt / mali porodicni auto
(Golf, Fokus, Astra, 308, Skala, Oktavija, i30, Logan, Audi A3...)

D / veliki auto / veliki porodicni auto / kompaktna biznis klasa
(Audi A4, Mercedes C, BMW 3, 407, 508, C5, Mondeo, Pasat, Superb, Insignia...)

E / biznis klasa / kompaktni luksuzni auto
(Audi A6, Mercedes E, BMW 5, Opel Omega u svoje vreme, 607, C6, AR 159...)

F / luksuzni auto - ovde spada sve veliko i skupo
(Audi A8 / VW Phaeton, BMW 7, Mercedes S, Rols Rojs i Bentli limuzine...)

Goran

pre 4 godine

Odličan izbor automobila, svi mi se dopadaju i baš bih bio u velikoj dilemi ako bih kojim slučajem kupovao nov auto, jer baš mi je ova klasa interesantna. Jedino bih sa liste izbacio oktaviju, a dodao corollu i golfa ne bih baš na prvo mesto, ali ukusi su različiti.

vozač

pre 4 godine

@ursus filozof
Hvala na komentaru. Sa prvim delom tvog komentara o Hondi Civic se potpuno slažem,i zato ne mogu da prežalim propuštenu priliku, pošto i emocije na stranu, kada se sve stavi na papir, taj Civic je bio najbolja kupovina u toj nekoj grupi (150+KS) automobila. Emocije pominjem pošto sam vozio prethodnu generaciju, i znam za taj osećaj u vožnji. To je i razlog što tražim nešto jače od tih 142 KS, pošto mi se nikako ne ide sa konja na magarca, barem što se motora tiče.
Sa drugim delom tvog komentara se nikako ne slažem, pošto me je Golf 8 baš razočarao, pogotovo kada sam samo par minuta kasnije seo u Corollu, preko puta, na Zrenjanincu. Prodajna vrednost nekog novog vozila nakon nekih 5-6-7 godina moje vožnje me nikada nije toliko interesovala, da bi uticala na kupovinu. Uvek, i pre svega mi je najbitniji bio samo moj osećaj u vožnji u tom nekom periodu.

@život počinje u 50-im!
Hvala na sugestiji, Mazda 3 mi je zaista prelepa, ali iz gore pomenutih razloga, voleo bih u njoj da vidim samo onaj 2.0 motor od 186 KS, ali toga izgleda da nema više u ponudi.

Bilo bi lepo kada bi bilo više konstruktivnih komentara ovde, pa makar se i ne složili na kraju.
A ovo, uglavnom samo bacanje “hejta” između ljubitelja nekih marki je potpuno besmisleno.

Srđan BL

pre 4 godine

Za sve one koji osporavaju Octaviju kao pripadnika "hatcback" klase malo prisjecanje na Ford Escort kao pripadnika te klase davno prije Octavije....
Princip po kojem ne neki auto "hatcback" je da su zadnja vrata (gepek) pricvrscena za krov. Odnosno kada se otvori gepek da vozilo ima "rupu" na zadnjem kraju... Upravo je takav recept Ford primjenio kod Escorta, a tako je i kod Octavije. Odnosno zadnja vrata (gepek) se otvara komplet sa zadnjim staklom, jer su vrata pricvrscena za krov... Isto tako su karavani varijacije na tu temu kao i limuzine koje imaju zadnja vrata pricvrscena za krov, ali zadnje staklo dosta polozenije i duzi zadnji dio (liftback)... Octavija je bazirana na autu C segmenta/hatchback klase i zato je tu i svrstavaju... Klasa iznad je D segment u koji ne moze da se klasifikuje (bez obzira koliko je se neko trudio da je ugura), jer ima i malo du..e za tu klasu.... .

Mile

pre 4 godine

Neki će reći i da Dacia Logan spada u istu klasu sa Pasatom,Mondeom ili C klasom,posto jelte ima gepek,baš kao što tvrdite i za Oktaviju koja je Golf sa gepekom ili Focus sedan,a Superb je u D segmentu.To što Škoda nudi veći gepek od drugih,a vešanje kao francuski krevet,to je druga stvar i nema veze sa klasama automobila...