Aktuelno

Petak, 05.11.2021.

13:00

Marke koje su nestale sa evropskog tržišta

Marke koje su nestale sa evropskog tržišta IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

42 Komentari

Sortiraj po:

Srbin

pre 4 godine

Srbin voli da hvali ono što vozi, ali kad se realno pogleda, američka vozila su bez poente, tehnološki su decenijama iza evropskih, loš lanac snabdevanja rezervnim delovima i nedostatak servisa je doprineo da nestanu, slična situacija će biti kad tad i sa vozilima sa istoka. Nekada japanska su bila poznata po vrhunskoj tehnologiji, ali zadnjih 20 godina nisu napredovali ništa, kvalitet postoji, ali cene vozila i delova su papreni, ukusi su različiti, ali spoljašnji izgled i enterijeri su totalno neozbiljni u poređenju sa evropskim vozilima. (19/20 japanskih vozila novih u Srbiji kupuju pravna lica).Dovoljno je reći koliko su Japanci sa tehnologijom izbačeni iz Evrope kad svaka evropska fabrika isključivo koristi Robotiku nemačkih proizvođača, najviše Kuka, koji je lider u svetu, a do pre 20-30 godina je bilo nezamislivo da postoji robot proizveden van Japana. Kao i u svakom poslu, ko ima više para taj pobedi, tako se i u Evropi svelo na par proizvođača, koji su kupili ostale: Mercedes, VW, BMW, Renault,Stelantis.. Evropski proizvođači nedopuštaju vozilima iz Kine da se pojave na tržištu i ako imaju vozila 3x jeftinija od evropskih....

Nemanja

pre 4 godine

Filozofija je čudo! U Evropi se automobil kreće od statusnog simbola do nužnog zla. U Americi je maltene osnovna ljudska potreba kao i pravo. Ko ne bi voleo da mu ve osmica zagrmi pod haubom? A, koliko ljudi realno u Evropi to može sebi da priušti? Sa druge strane, američka filozofija ogromnih atmosferaca kojima ulje menjaš na 5k (milja) i ništa drugo do miliončeta je nešto što oni uzimaju zdravo za gotovo. Takođe, održavanje neke Bembare u USA je skuplje nego transplantacija bubrega. Da budemo realni, najveći broj gradova u Evropi je maltene srednjevekovni i muka je proterati i parkirati Smarta u istima. Plus, u razvijenim evropskim državama javni prevoz je toliko dobar i tačan da ti automobil realno ni ne treba (dovoljno je otići do Budimpešte i uveriti se u ovo, npr). Sve zajedno, razumljivo je što američka vozila nemaju skoro pa nikavu prođu u Evropi. Naravo, Tesla ne spada u ovu kategoriju, možda sam trebao pravilnije napisati “Detroitska”

kele®

pre 4 godine

Treba reći još da su propali NSU, Simka, Borgward, Ostin...
(Aldo, 05. novembar 2021 17:54)
Mislim da je tekst vezan za brendove koji su nestali u zadnjih 15 godina. Inače bi toga bilo more (Sunbeam, Rover, Datsun, Simca, Austin, Triumph, Matra...)

The Unforgiven

pre 4 godine

Pocetna cena F150 je 28000 dolara. Pocetna cena najjeftinijeg Porschea - Macan 50000+. Porsche zaradjuje oko 15000 po automobilu, da Ford toliko zaradjuje po F seriji mogli bi komotno da kupe Toyotu i VW zajedno. Tako da ne mlati praznu slamu.
(Vlada, 6. novembar 2021 07:30)
----------------------

Evo cisto da znas, Ford F-Series je 2. najvredniji individualni proizvod na planeti zemlji po zaradi. Njegova prosecna prodajna cena po vozilu u prvih 9 meseci ove godine je bila $58.118.
Prosle godine ukupna prodaja F-Series je iznosila cak $42 milijarde. Samo iPhone je imao veci promet kao individualni proizvod ($55 milijardi).

The Unforgiven

pre 4 godine

Koliko god se ti trudio da izigravaš advokata američke ambasade, bilo da si plaćen ili volontiraš, činjenice govore da su američki automobili teško đubre.
(kardeljeva deca, 6. novembar 2021 09:55)
-----------------------

Pricao ti jedan koji je gledao?

Reziel

pre 4 godine

Mislim da je problem sa američkim automobilima to što su udarni modeli njihovih brendova, ikone američke auto-industrije prilagođene za "američki način života". Veliko, veće, najveće, kako u dimenzijama tako i u zapremini motora. Benzin je džabe, putevi su ogromni kao i parking mesta, i srednja, i viša srednja klasa često žive u predgradjima... I naravno cena. Amerika je ogromno tržište, cene njihovih automobila tamo su smešne u poređenju sa automobilima slične kategorije u Evropi.
Svima se dopadaju F150, Bronco i Dodge RAM, ali kad dodju u salon opravdano se zapitaju koliko to troši, kako se vozi i gde da parkiram. Onda od toga odustanu, pa pogledaju alternative američkih brendova - Ranger, Kuga i Nitro, a objektivno su to već automobili koji imaju ozbiljnu konkurenciju kod evropskih i japanskih proizvođača. Jedini koji je nešto uradio je Ford, ali najviše zbog toga sto Ford u Evropi nema veze sa onim u Americi.

Ministar za propalu auto industriju

pre 4 godine

Gotovo kompletna proizvodnja Varsavskog pakta i istocne evrope: Moskvic, Wartburg, Trabant, Aro, FSO, Izh, Oltcit, Polski Fiat (FSM).
Oni koji su ostali, preziveli su jedino zbog stranih investicija: Lada i Skoda.

bukule

pre 4 godine

dosta se povuklo zbog euro normi, euro 5 6 itd koje amerikanci nemaju, jednostavno im se ne isplati da ulazu u to jer malo vozila prodaju ovde

Milan

pre 4 godine

@The Unforgiven
Profit je razlika između cene koštanja i cene koju je neko spreman da plati. Tesla napravi 15000$ po automobilu i ne može da napravi dosta. Toyota ima najveću maržu po automobilu među tradicionalnim proizvođačima. Kako GM da ubedi kupce da njihov proizvod vredi ako savetuju da se ne parkira u garaži i bar 15m od drugih automobila? Ko će da kupi takav automobil? Čak i na američkom tržištu gde će mnogi kupci kupiti proizvod samo zato što je "američki" udeo im je opao na 50% nekadašnjeg.

ja

pre 4 godine

imam crysler grand voyager automatik pa to je pokretni hotel. fenomenalan. 13 l trosi na 100 km...malo skupo za putovanja ali zato bogovski uzitak..tako praktican...

kardeljeva deca

pre 4 godine

Da, Amerikanci zaista ne znaju draz turbobenzinca sa 3 cilindra zapremine ispod jedne litre u porodicnoj limuzini i jos gore - krosoveru. Jadni oni sto toliko tehnicki zaostaju za evropskom konkurencijom. ;)
(The Unforgiven, 05. novembar 2021 15:35)

Koliko god se ti trudio da izigravaš advokata američke ambasade, bilo da si plaćen ili volontiraš, činjenice govore da su američki automobili teško đubre.

Vlada

pre 4 godine

@The Unforgiven

Pocetna cena F150 je 28000 dolara. Pocetna cena najjeftinijeg Porschea - Macan 50000+. Porsche zaradjuje oko 15000 po automobilu, da Ford toliko zaradjuje po F seriji mogli bi komotno da kupe Toyotu i VW zajedno. Tako da ne mlati praznu slamu.

The Unforgiven

pre 4 godine

@Milan,
Ima tu istine sta si napisao, ali nije bas toliko crno-belo. Jer sta trzista sa kojih su se povukli su neprofitabilna iz vise razloga.
Tipa Australia, jako malo trziste, godisnje se proda manje od milion vozila.
India, dosta veliko trziste, ali samo za bas jeftine aute, na vecini njih je profit minimalan.
Cak i Evropa, popularni su uglavnom jeftiniji gradski auti, Chevrolet ima vec profit na jednom Silveradu prodatom u Americi nego na 50 Spark ili Cruze u Evropi. Isto vazi i za Forda recimo, profit na F-Series u Americi je oko $13.000-17.000 po vozilu (zavisno od izvora), a na Fiesti i Focusu u Evropi mozda 200-300 evra po vozilu.

Milan

pre 4 godine

@The Unforgiven
Kakvu god draž da znaju u americi činjenica je da je trojka iz Detroita u povlačenju skoro pola veka. Udeli na tržištu su im prepolovljeni čak i na domaćem tržištu, povukli su se iz indije, afrike, australije, osim forda i iz evrope. Suviše neuspeha da bi bila slučajnost.
Ne mislim da u SAD ne mogu da nađu inženjere, uostalom zaposljavali su ljude u svim delovima sveta. Najverovatnije je problem korporativna kultura, suviše su opsednuti narednim kvartalnim rezultatom i nespremni za teške odluke koje će se isplatiti u dužem periodu. Kao i u boingu, inženjeri se nisu ni za šta pitali, firmu vode računovođe i bez teških rezova teško je izaći iz spirale koja vodi prema dnu. Imate danas svežu, mladu teslu, najinovativniju kompaniju u branši i sa druge strane Meri Baru, ženu koja je spojena sa realnošću koliko i SPS 2000-te.

Kunta bez Kinte

pre 4 godine

Da se dočeka i neka nemačka, prevarantska i trovačka da nestane, pa da se stvari počnu menjati na bolje , što se tiče ispuštanja otrova po gradovima.
Danas su nemačka udruženja za zaštitu životne sredine, optužila Dajmler,da su lažirali rezultate nivoa opasnih azotoksida za vozila koja imaju euro5 i euro6a i b norme. Za razlog prevare navode jednostavno profit, svesno rizikujući zdravlje ljudi. Sigurno da nisu sami, ali neverovatno da nikom na glavu da se stane.

Milan

pre 4 godine

Simca, SAAB, Yugo..
A što su ukinuli ševrolet? Jednostavno, gubili su pare, kada su prodali opel razvoj bi bio još skuplji.
A ko se nije vozio u kadilaku neka ćuti. Fascinantno udoban sigurno nije kritika.

Đedo

pre 4 godine

Danas se sve pravi tako da čovek u životu promeni makar tri puta istu stvar (auto, tv, friž. krevet..) tj. da služi max. 10 god. Propala je firma GLAS jer je pravila auta koja su mogla služiti 100 godina!

The Unforgiven

pre 4 godine

Americki automobili nemogu da se nose sa evropskom konkurencijom, tehnoloski zaostaju barem jedu generaciji za evropskim modelima, a i japanskim.
(Master Yoda, 5. novembar 2021 14:23)
-----------------------

Da, Amerikanci zaista ne znaju draz turbobenzinca sa 3 cilindra zapremine ispod jedne litre u porodicnoj limuzini i jos gore - krosoveru. Jadni oni sto toliko tehnicki zaostaju za evropskom konkurencijom. ;)

Dong

pre 4 godine

Fiat Freemont uopste nije los auto. Istina je da 2.0 dizel malo vise trosi jer je auto ogroman.
Dizajn i danas savim dobar, ponuda prostora skoro kao dostavni kombi.
Jaka karoserija.

The Unforgiven

pre 4 godine

realno su samo gomila gvozdja i zato su i nestali. ne pouzdani, veliki potrosaci, skupi za odrzavanje...
(strucnost ispred politike, 5. novembar 2021 13:26)
---------------------------

Ovo zvuci kao onaj vic o Muji i Hasi kada Mujo kaze da zna nesto jer "pricao mu je jedan koji je gledao". ;)

La la iz Banata

pre 4 godine

Daewoo nije netao sa evropskog tržišta, već je bankrotirao i ugašen je kao brend.
@(stef, 05. novembar 2021 14:19) Bravo za komentar, pravo u metu. Dodao bih još samo da su njihovi najprodavaniji i najpopularniii automobili preveliki, i po gabaritima a posebno po kubikaži (i potrošnji) za evropski standard.

stef

pre 4 godine

Nestali su zato sto nisu imalo dobre male automobile koje u evropi prolaze. Ove godine, Kadilak je sa ovim novim Escalejdom pogodio pravo u metu. Zaista veoma lep auto. GMC isto ima ove godine yukon denali, isto dobar auto. Chevy Suburban takodje.
Oseca se itekako ekspanzija americke automobilske industrije, predvodjeni Teslom

Master Yoda

pre 4 godine

Americki automobili nemogu da se nose sa evropskom konkurencijom, tehnoloski zaostaju barem jedu generaciji za evropskim modelima, a i japanskim.

The Unforgiven

pre 4 godine

Americki automobili nemogu da se nose sa evropskom konkurencijom, tehnoloski zaostaju barem jedu generaciji za evropskim modelima, a i japanskim.
(Master Yoda, 5. novembar 2021 14:23)
-----------------------

Da, Amerikanci zaista ne znaju draz turbobenzinca sa 3 cilindra zapremine ispod jedne litre u porodicnoj limuzini i jos gore - krosoveru. Jadni oni sto toliko tehnicki zaostaju za evropskom konkurencijom. ;)

The Unforgiven

pre 4 godine

realno su samo gomila gvozdja i zato su i nestali. ne pouzdani, veliki potrosaci, skupi za odrzavanje...
(strucnost ispred politike, 5. novembar 2021 13:26)
---------------------------

Ovo zvuci kao onaj vic o Muji i Hasi kada Mujo kaze da zna nesto jer "pricao mu je jedan koji je gledao". ;)

Dong

pre 4 godine

Fiat Freemont uopste nije los auto. Istina je da 2.0 dizel malo vise trosi jer je auto ogroman.
Dizajn i danas savim dobar, ponuda prostora skoro kao dostavni kombi.
Jaka karoserija.

Milan

pre 4 godine

@The Unforgiven
Kakvu god draž da znaju u americi činjenica je da je trojka iz Detroita u povlačenju skoro pola veka. Udeli na tržištu su im prepolovljeni čak i na domaćem tržištu, povukli su se iz indije, afrike, australije, osim forda i iz evrope. Suviše neuspeha da bi bila slučajnost.
Ne mislim da u SAD ne mogu da nađu inženjere, uostalom zaposljavali su ljude u svim delovima sveta. Najverovatnije je problem korporativna kultura, suviše su opsednuti narednim kvartalnim rezultatom i nespremni za teške odluke koje će se isplatiti u dužem periodu. Kao i u boingu, inženjeri se nisu ni za šta pitali, firmu vode računovođe i bez teških rezova teško je izaći iz spirale koja vodi prema dnu. Imate danas svežu, mladu teslu, najinovativniju kompaniju u branši i sa druge strane Meri Baru, ženu koja je spojena sa realnošću koliko i SPS 2000-te.

stef

pre 4 godine

Nestali su zato sto nisu imalo dobre male automobile koje u evropi prolaze. Ove godine, Kadilak je sa ovim novim Escalejdom pogodio pravo u metu. Zaista veoma lep auto. GMC isto ima ove godine yukon denali, isto dobar auto. Chevy Suburban takodje.
Oseca se itekako ekspanzija americke automobilske industrije, predvodjeni Teslom

Master Yoda

pre 4 godine

Americki automobili nemogu da se nose sa evropskom konkurencijom, tehnoloski zaostaju barem jedu generaciji za evropskim modelima, a i japanskim.

Đedo

pre 4 godine

Danas se sve pravi tako da čovek u životu promeni makar tri puta istu stvar (auto, tv, friž. krevet..) tj. da služi max. 10 god. Propala je firma GLAS jer je pravila auta koja su mogla služiti 100 godina!

Milan

pre 4 godine

Simca, SAAB, Yugo..
A što su ukinuli ševrolet? Jednostavno, gubili su pare, kada su prodali opel razvoj bi bio još skuplji.
A ko se nije vozio u kadilaku neka ćuti. Fascinantno udoban sigurno nije kritika.

The Unforgiven

pre 4 godine

@Milan,
Ima tu istine sta si napisao, ali nije bas toliko crno-belo. Jer sta trzista sa kojih su se povukli su neprofitabilna iz vise razloga.
Tipa Australia, jako malo trziste, godisnje se proda manje od milion vozila.
India, dosta veliko trziste, ali samo za bas jeftine aute, na vecini njih je profit minimalan.
Cak i Evropa, popularni su uglavnom jeftiniji gradski auti, Chevrolet ima vec profit na jednom Silveradu prodatom u Americi nego na 50 Spark ili Cruze u Evropi. Isto vazi i za Forda recimo, profit na F-Series u Americi je oko $13.000-17.000 po vozilu (zavisno od izvora), a na Fiesti i Focusu u Evropi mozda 200-300 evra po vozilu.

La la iz Banata

pre 4 godine

Daewoo nije netao sa evropskog tržišta, već je bankrotirao i ugašen je kao brend.
@(stef, 05. novembar 2021 14:19) Bravo za komentar, pravo u metu. Dodao bih još samo da su njihovi najprodavaniji i najpopularniii automobili preveliki, i po gabaritima a posebno po kubikaži (i potrošnji) za evropski standard.

Reziel

pre 4 godine

Mislim da je problem sa američkim automobilima to što su udarni modeli njihovih brendova, ikone američke auto-industrije prilagođene za "američki način života". Veliko, veće, najveće, kako u dimenzijama tako i u zapremini motora. Benzin je džabe, putevi su ogromni kao i parking mesta, i srednja, i viša srednja klasa često žive u predgradjima... I naravno cena. Amerika je ogromno tržište, cene njihovih automobila tamo su smešne u poređenju sa automobilima slične kategorije u Evropi.
Svima se dopadaju F150, Bronco i Dodge RAM, ali kad dodju u salon opravdano se zapitaju koliko to troši, kako se vozi i gde da parkiram. Onda od toga odustanu, pa pogledaju alternative američkih brendova - Ranger, Kuga i Nitro, a objektivno su to već automobili koji imaju ozbiljnu konkurenciju kod evropskih i japanskih proizvođača. Jedini koji je nešto uradio je Ford, ali najviše zbog toga sto Ford u Evropi nema veze sa onim u Americi.

Kunta bez Kinte

pre 4 godine

Da se dočeka i neka nemačka, prevarantska i trovačka da nestane, pa da se stvari počnu menjati na bolje , što se tiče ispuštanja otrova po gradovima.
Danas su nemačka udruženja za zaštitu životne sredine, optužila Dajmler,da su lažirali rezultate nivoa opasnih azotoksida za vozila koja imaju euro5 i euro6a i b norme. Za razlog prevare navode jednostavno profit, svesno rizikujući zdravlje ljudi. Sigurno da nisu sami, ali neverovatno da nikom na glavu da se stane.

The Unforgiven

pre 4 godine

Koliko god se ti trudio da izigravaš advokata američke ambasade, bilo da si plaćen ili volontiraš, činjenice govore da su američki automobili teško đubre.
(kardeljeva deca, 6. novembar 2021 09:55)
-----------------------

Pricao ti jedan koji je gledao?

The Unforgiven

pre 4 godine

Pocetna cena F150 je 28000 dolara. Pocetna cena najjeftinijeg Porschea - Macan 50000+. Porsche zaradjuje oko 15000 po automobilu, da Ford toliko zaradjuje po F seriji mogli bi komotno da kupe Toyotu i VW zajedno. Tako da ne mlati praznu slamu.
(Vlada, 6. novembar 2021 07:30)
----------------------

Evo cisto da znas, Ford F-Series je 2. najvredniji individualni proizvod na planeti zemlji po zaradi. Njegova prosecna prodajna cena po vozilu u prvih 9 meseci ove godine je bila $58.118.
Prosle godine ukupna prodaja F-Series je iznosila cak $42 milijarde. Samo iPhone je imao veci promet kao individualni proizvod ($55 milijardi).

ja

pre 4 godine

imam crysler grand voyager automatik pa to je pokretni hotel. fenomenalan. 13 l trosi na 100 km...malo skupo za putovanja ali zato bogovski uzitak..tako praktican...

Ministar za propalu auto industriju

pre 4 godine

Gotovo kompletna proizvodnja Varsavskog pakta i istocne evrope: Moskvic, Wartburg, Trabant, Aro, FSO, Izh, Oltcit, Polski Fiat (FSM).
Oni koji su ostali, preziveli su jedino zbog stranih investicija: Lada i Skoda.

Nemanja

pre 4 godine

Filozofija je čudo! U Evropi se automobil kreće od statusnog simbola do nužnog zla. U Americi je maltene osnovna ljudska potreba kao i pravo. Ko ne bi voleo da mu ve osmica zagrmi pod haubom? A, koliko ljudi realno u Evropi to može sebi da priušti? Sa druge strane, američka filozofija ogromnih atmosferaca kojima ulje menjaš na 5k (milja) i ništa drugo do miliončeta je nešto što oni uzimaju zdravo za gotovo. Takođe, održavanje neke Bembare u USA je skuplje nego transplantacija bubrega. Da budemo realni, najveći broj gradova u Evropi je maltene srednjevekovni i muka je proterati i parkirati Smarta u istima. Plus, u razvijenim evropskim državama javni prevoz je toliko dobar i tačan da ti automobil realno ni ne treba (dovoljno je otići do Budimpešte i uveriti se u ovo, npr). Sve zajedno, razumljivo je što američka vozila nemaju skoro pa nikavu prođu u Evropi. Naravo, Tesla ne spada u ovu kategoriju, možda sam trebao pravilnije napisati “Detroitska”

kardeljeva deca

pre 4 godine

Da, Amerikanci zaista ne znaju draz turbobenzinca sa 3 cilindra zapremine ispod jedne litre u porodicnoj limuzini i jos gore - krosoveru. Jadni oni sto toliko tehnicki zaostaju za evropskom konkurencijom. ;)
(The Unforgiven, 05. novembar 2021 15:35)

Koliko god se ti trudio da izigravaš advokata američke ambasade, bilo da si plaćen ili volontiraš, činjenice govore da su američki automobili teško đubre.

Vlada

pre 4 godine

@The Unforgiven

Pocetna cena F150 je 28000 dolara. Pocetna cena najjeftinijeg Porschea - Macan 50000+. Porsche zaradjuje oko 15000 po automobilu, da Ford toliko zaradjuje po F seriji mogli bi komotno da kupe Toyotu i VW zajedno. Tako da ne mlati praznu slamu.

bukule

pre 4 godine

dosta se povuklo zbog euro normi, euro 5 6 itd koje amerikanci nemaju, jednostavno im se ne isplati da ulazu u to jer malo vozila prodaju ovde

Milan

pre 4 godine

@The Unforgiven
Profit je razlika između cene koštanja i cene koju je neko spreman da plati. Tesla napravi 15000$ po automobilu i ne može da napravi dosta. Toyota ima najveću maržu po automobilu među tradicionalnim proizvođačima. Kako GM da ubedi kupce da njihov proizvod vredi ako savetuju da se ne parkira u garaži i bar 15m od drugih automobila? Ko će da kupi takav automobil? Čak i na američkom tržištu gde će mnogi kupci kupiti proizvod samo zato što je "američki" udeo im je opao na 50% nekadašnjeg.

kele®

pre 4 godine

Treba reći još da su propali NSU, Simka, Borgward, Ostin...
(Aldo, 05. novembar 2021 17:54)
Mislim da je tekst vezan za brendove koji su nestali u zadnjih 15 godina. Inače bi toga bilo more (Sunbeam, Rover, Datsun, Simca, Austin, Triumph, Matra...)

Srbin

pre 4 godine

Srbin voli da hvali ono što vozi, ali kad se realno pogleda, američka vozila su bez poente, tehnološki su decenijama iza evropskih, loš lanac snabdevanja rezervnim delovima i nedostatak servisa je doprineo da nestanu, slična situacija će biti kad tad i sa vozilima sa istoka. Nekada japanska su bila poznata po vrhunskoj tehnologiji, ali zadnjih 20 godina nisu napredovali ništa, kvalitet postoji, ali cene vozila i delova su papreni, ukusi su različiti, ali spoljašnji izgled i enterijeri su totalno neozbiljni u poređenju sa evropskim vozilima. (19/20 japanskih vozila novih u Srbiji kupuju pravna lica).Dovoljno je reći koliko su Japanci sa tehnologijom izbačeni iz Evrope kad svaka evropska fabrika isključivo koristi Robotiku nemačkih proizvođača, najviše Kuka, koji je lider u svetu, a do pre 20-30 godina je bilo nezamislivo da postoji robot proizveden van Japana. Kao i u svakom poslu, ko ima više para taj pobedi, tako se i u Evropi svelo na par proizvođača, koji su kupili ostale: Mercedes, VW, BMW, Renault,Stelantis.. Evropski proizvođači nedopuštaju vozilima iz Kine da se pojave na tržištu i ako imaju vozila 3x jeftinija od evropskih....

Master Yoda

pre 4 godine

Americki automobili nemogu da se nose sa evropskom konkurencijom, tehnoloski zaostaju barem jedu generaciji za evropskim modelima, a i japanskim.

kardeljeva deca

pre 4 godine

Da, Amerikanci zaista ne znaju draz turbobenzinca sa 3 cilindra zapremine ispod jedne litre u porodicnoj limuzini i jos gore - krosoveru. Jadni oni sto toliko tehnicki zaostaju za evropskom konkurencijom. ;)
(The Unforgiven, 05. novembar 2021 15:35)

Koliko god se ti trudio da izigravaš advokata američke ambasade, bilo da si plaćen ili volontiraš, činjenice govore da su američki automobili teško đubre.

The Unforgiven

pre 4 godine

Americki automobili nemogu da se nose sa evropskom konkurencijom, tehnoloski zaostaju barem jedu generaciji za evropskim modelima, a i japanskim.
(Master Yoda, 5. novembar 2021 14:23)
-----------------------

Da, Amerikanci zaista ne znaju draz turbobenzinca sa 3 cilindra zapremine ispod jedne litre u porodicnoj limuzini i jos gore - krosoveru. Jadni oni sto toliko tehnicki zaostaju za evropskom konkurencijom. ;)

Kunta bez Kinte

pre 4 godine

Da se dočeka i neka nemačka, prevarantska i trovačka da nestane, pa da se stvari počnu menjati na bolje , što se tiče ispuštanja otrova po gradovima.
Danas su nemačka udruženja za zaštitu životne sredine, optužila Dajmler,da su lažirali rezultate nivoa opasnih azotoksida za vozila koja imaju euro5 i euro6a i b norme. Za razlog prevare navode jednostavno profit, svesno rizikujući zdravlje ljudi. Sigurno da nisu sami, ali neverovatno da nikom na glavu da se stane.

stef

pre 4 godine

Nestali su zato sto nisu imalo dobre male automobile koje u evropi prolaze. Ove godine, Kadilak je sa ovim novim Escalejdom pogodio pravo u metu. Zaista veoma lep auto. GMC isto ima ove godine yukon denali, isto dobar auto. Chevy Suburban takodje.
Oseca se itekako ekspanzija americke automobilske industrije, predvodjeni Teslom

Dong

pre 4 godine

Fiat Freemont uopste nije los auto. Istina je da 2.0 dizel malo vise trosi jer je auto ogroman.
Dizajn i danas savim dobar, ponuda prostora skoro kao dostavni kombi.
Jaka karoserija.

Vlada

pre 4 godine

@The Unforgiven

Pocetna cena F150 je 28000 dolara. Pocetna cena najjeftinijeg Porschea - Macan 50000+. Porsche zaradjuje oko 15000 po automobilu, da Ford toliko zaradjuje po F seriji mogli bi komotno da kupe Toyotu i VW zajedno. Tako da ne mlati praznu slamu.

The Unforgiven

pre 4 godine

@Milan,
Ima tu istine sta si napisao, ali nije bas toliko crno-belo. Jer sta trzista sa kojih su se povukli su neprofitabilna iz vise razloga.
Tipa Australia, jako malo trziste, godisnje se proda manje od milion vozila.
India, dosta veliko trziste, ali samo za bas jeftine aute, na vecini njih je profit minimalan.
Cak i Evropa, popularni su uglavnom jeftiniji gradski auti, Chevrolet ima vec profit na jednom Silveradu prodatom u Americi nego na 50 Spark ili Cruze u Evropi. Isto vazi i za Forda recimo, profit na F-Series u Americi je oko $13.000-17.000 po vozilu (zavisno od izvora), a na Fiesti i Focusu u Evropi mozda 200-300 evra po vozilu.

The Unforgiven

pre 4 godine

realno su samo gomila gvozdja i zato su i nestali. ne pouzdani, veliki potrosaci, skupi za odrzavanje...
(strucnost ispred politike, 5. novembar 2021 13:26)
---------------------------

Ovo zvuci kao onaj vic o Muji i Hasi kada Mujo kaze da zna nesto jer "pricao mu je jedan koji je gledao". ;)

Đedo

pre 4 godine

Danas se sve pravi tako da čovek u životu promeni makar tri puta istu stvar (auto, tv, friž. krevet..) tj. da služi max. 10 god. Propala je firma GLAS jer je pravila auta koja su mogla služiti 100 godina!

La la iz Banata

pre 4 godine

Daewoo nije netao sa evropskog tržišta, već je bankrotirao i ugašen je kao brend.
@(stef, 05. novembar 2021 14:19) Bravo za komentar, pravo u metu. Dodao bih još samo da su njihovi najprodavaniji i najpopularniii automobili preveliki, i po gabaritima a posebno po kubikaži (i potrošnji) za evropski standard.

Milan

pre 4 godine

Simca, SAAB, Yugo..
A što su ukinuli ševrolet? Jednostavno, gubili su pare, kada su prodali opel razvoj bi bio još skuplji.
A ko se nije vozio u kadilaku neka ćuti. Fascinantno udoban sigurno nije kritika.

Srbin

pre 4 godine

Srbin voli da hvali ono što vozi, ali kad se realno pogleda, američka vozila su bez poente, tehnološki su decenijama iza evropskih, loš lanac snabdevanja rezervnim delovima i nedostatak servisa je doprineo da nestanu, slična situacija će biti kad tad i sa vozilima sa istoka. Nekada japanska su bila poznata po vrhunskoj tehnologiji, ali zadnjih 20 godina nisu napredovali ništa, kvalitet postoji, ali cene vozila i delova su papreni, ukusi su različiti, ali spoljašnji izgled i enterijeri su totalno neozbiljni u poređenju sa evropskim vozilima. (19/20 japanskih vozila novih u Srbiji kupuju pravna lica).Dovoljno je reći koliko su Japanci sa tehnologijom izbačeni iz Evrope kad svaka evropska fabrika isključivo koristi Robotiku nemačkih proizvođača, najviše Kuka, koji je lider u svetu, a do pre 20-30 godina je bilo nezamislivo da postoji robot proizveden van Japana. Kao i u svakom poslu, ko ima više para taj pobedi, tako se i u Evropi svelo na par proizvođača, koji su kupili ostale: Mercedes, VW, BMW, Renault,Stelantis.. Evropski proizvođači nedopuštaju vozilima iz Kine da se pojave na tržištu i ako imaju vozila 3x jeftinija od evropskih....

ja

pre 4 godine

imam crysler grand voyager automatik pa to je pokretni hotel. fenomenalan. 13 l trosi na 100 km...malo skupo za putovanja ali zato bogovski uzitak..tako praktican...

Milan

pre 4 godine

@The Unforgiven
Kakvu god draž da znaju u americi činjenica je da je trojka iz Detroita u povlačenju skoro pola veka. Udeli na tržištu su im prepolovljeni čak i na domaćem tržištu, povukli su se iz indije, afrike, australije, osim forda i iz evrope. Suviše neuspeha da bi bila slučajnost.
Ne mislim da u SAD ne mogu da nađu inženjere, uostalom zaposljavali su ljude u svim delovima sveta. Najverovatnije je problem korporativna kultura, suviše su opsednuti narednim kvartalnim rezultatom i nespremni za teške odluke koje će se isplatiti u dužem periodu. Kao i u boingu, inženjeri se nisu ni za šta pitali, firmu vode računovođe i bez teških rezova teško je izaći iz spirale koja vodi prema dnu. Imate danas svežu, mladu teslu, najinovativniju kompaniju u branši i sa druge strane Meri Baru, ženu koja je spojena sa realnošću koliko i SPS 2000-te.

Milan

pre 4 godine

@The Unforgiven
Profit je razlika između cene koštanja i cene koju je neko spreman da plati. Tesla napravi 15000$ po automobilu i ne može da napravi dosta. Toyota ima najveću maržu po automobilu među tradicionalnim proizvođačima. Kako GM da ubedi kupce da njihov proizvod vredi ako savetuju da se ne parkira u garaži i bar 15m od drugih automobila? Ko će da kupi takav automobil? Čak i na američkom tržištu gde će mnogi kupci kupiti proizvod samo zato što je "američki" udeo im je opao na 50% nekadašnjeg.

The Unforgiven

pre 4 godine

Koliko god se ti trudio da izigravaš advokata američke ambasade, bilo da si plaćen ili volontiraš, činjenice govore da su američki automobili teško đubre.
(kardeljeva deca, 6. novembar 2021 09:55)
-----------------------

Pricao ti jedan koji je gledao?

kele®

pre 4 godine

Treba reći još da su propali NSU, Simka, Borgward, Ostin...
(Aldo, 05. novembar 2021 17:54)
Mislim da je tekst vezan za brendove koji su nestali u zadnjih 15 godina. Inače bi toga bilo more (Sunbeam, Rover, Datsun, Simca, Austin, Triumph, Matra...)

Nemanja

pre 4 godine

Filozofija je čudo! U Evropi se automobil kreće od statusnog simbola do nužnog zla. U Americi je maltene osnovna ljudska potreba kao i pravo. Ko ne bi voleo da mu ve osmica zagrmi pod haubom? A, koliko ljudi realno u Evropi to može sebi da priušti? Sa druge strane, američka filozofija ogromnih atmosferaca kojima ulje menjaš na 5k (milja) i ništa drugo do miliončeta je nešto što oni uzimaju zdravo za gotovo. Takođe, održavanje neke Bembare u USA je skuplje nego transplantacija bubrega. Da budemo realni, najveći broj gradova u Evropi je maltene srednjevekovni i muka je proterati i parkirati Smarta u istima. Plus, u razvijenim evropskim državama javni prevoz je toliko dobar i tačan da ti automobil realno ni ne treba (dovoljno je otići do Budimpešte i uveriti se u ovo, npr). Sve zajedno, razumljivo je što američka vozila nemaju skoro pa nikavu prođu u Evropi. Naravo, Tesla ne spada u ovu kategoriju, možda sam trebao pravilnije napisati “Detroitska”

bukule

pre 4 godine

dosta se povuklo zbog euro normi, euro 5 6 itd koje amerikanci nemaju, jednostavno im se ne isplati da ulazu u to jer malo vozila prodaju ovde

Ministar za propalu auto industriju

pre 4 godine

Gotovo kompletna proizvodnja Varsavskog pakta i istocne evrope: Moskvic, Wartburg, Trabant, Aro, FSO, Izh, Oltcit, Polski Fiat (FSM).
Oni koji su ostali, preziveli su jedino zbog stranih investicija: Lada i Skoda.

Reziel

pre 4 godine

Mislim da je problem sa američkim automobilima to što su udarni modeli njihovih brendova, ikone američke auto-industrije prilagođene za "američki način života". Veliko, veće, najveće, kako u dimenzijama tako i u zapremini motora. Benzin je džabe, putevi su ogromni kao i parking mesta, i srednja, i viša srednja klasa često žive u predgradjima... I naravno cena. Amerika je ogromno tržište, cene njihovih automobila tamo su smešne u poređenju sa automobilima slične kategorije u Evropi.
Svima se dopadaju F150, Bronco i Dodge RAM, ali kad dodju u salon opravdano se zapitaju koliko to troši, kako se vozi i gde da parkiram. Onda od toga odustanu, pa pogledaju alternative američkih brendova - Ranger, Kuga i Nitro, a objektivno su to već automobili koji imaju ozbiljnu konkurenciju kod evropskih i japanskih proizvođača. Jedini koji je nešto uradio je Ford, ali najviše zbog toga sto Ford u Evropi nema veze sa onim u Americi.

The Unforgiven

pre 4 godine

Pocetna cena F150 je 28000 dolara. Pocetna cena najjeftinijeg Porschea - Macan 50000+. Porsche zaradjuje oko 15000 po automobilu, da Ford toliko zaradjuje po F seriji mogli bi komotno da kupe Toyotu i VW zajedno. Tako da ne mlati praznu slamu.
(Vlada, 6. novembar 2021 07:30)
----------------------

Evo cisto da znas, Ford F-Series je 2. najvredniji individualni proizvod na planeti zemlji po zaradi. Njegova prosecna prodajna cena po vozilu u prvih 9 meseci ove godine je bila $58.118.
Prosle godine ukupna prodaja F-Series je iznosila cak $42 milijarde. Samo iPhone je imao veci promet kao individualni proizvod ($55 milijardi).