Aktuelno

Utorak, 02.02.2021.

12:30

Francuzi bez milosti: SUV poskupeo 30.000 evra zbog emisije ugljen-dioksida

Francuzi bez milosti: SUV poskupeo 30.000 evra zbog emisije ugljen-dioksida IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

61 Komentari

Sortiraj po:

Objektivni Navijač

pre 4 godine

Onda se ljudi pitaju zbog čega se masovno prelazi na EV. Emisija CO2 0 iz EV, dok god nukelarke rade punom parom, ovaj, punim kapacitetom cijepanja atoma. Ekolozi, tu ste neđe?
BTW, šta sve ođe nećeš pročitati, od toga da je nafta nastala od mrtvih atoma dinosaurusa, do toga da neki voze SUV jer ih bole leđa!?

Djole Stena

pre 4 godine

Shvati te da auta na baterije nisu budućnost. Odakle nam tolka struja, više struje više zagađenja. Na čemu rade elektrane pa nuklearke. Solarna i vetrenjače ne pokrivaju ni 10 posto potrošnje. Naučna fantastika

ja, 90210

pre 4 godine

@(Nemanja, 3. februar 2021 09:52)

Podao si bit SUV, ljudi koji "ne mogu" ili imaju fizikalne hibe voze SUV. Ali to je još gore, jer taj konfort još poveča invalidnost. Umesto da za te pare ide na fitnes ili jogu ljudi kupe SUV zbog ulaska u auto. Onda tim SUVom voze po gradu i truju mladež. Ljudi ovde govore u azotima, a ne znaju da najviše PM čestica daju ne samo dizeli, nego su to i čestice od kočenja i raspadanja guma. Taj SUV ima automatski bar 300 kg viška. Nekad sam prodao prikolicu, žena upita koliko kg ima, kad smo shvatili da ne može da priključi kamp prikolicu na svoj Hyundai iX35 ili koji več beše, pitao sam je što če vam SUV kada ne možete ni običnu kamp prikolicu da vozite. A to se može običnom Toyotom. A nejlepše i konfortno se je voziti u autu sa veoma niskim težištem, meni je to bilo u Mazdi MX3. Kada SUV preše 100 krivina kičma mora sve to da prenese.

jaretina, nije dizlo krivo, mi smo ...

pre 4 godine

I sta sad imaju da kazu strucnjaci???
(Pravedni, 3. februar 2021 10:35)

pa odgovor ti se sam nameće sve i da ne želiš da ga vidiš: prelazimo na EV

nikad više fosil, ne ponovilo se bilo gde u univerzumu! kome treba to smeće sa 3, 4, 6, 8, 10, 12 cilindara koje radi na atome dinosaurusa?

Pravedni

pre 4 godine

Prvo su uveli DownSizing ,pa su ukinuli V8 ,pa V6, pa su sa 4 cilindra sveli na turbo benzince sa 3 cilindra. Postigli su smanjenje ,,jako opasnog" C02 za 7-10% , ali su svi ostali stetni gasovi azotni oksidi npr. , povecani za 2-3 puta. A ti isti gasovi su visestruko opasniji po zivotnu sredinu od C02.
Dakle, C02 ce da iskoriste biljke kroz fotosintezu, a sta cemo sa azotnim oksidima?
Takodje turbo motori sa 3 cilindra su poznati po vecoj potrosnji ulja, koje mora, jel, da sagori i tako motor ispusti mnogo vise stetnih materija. Kako su samo dobro smislili pravilnik o smanjenju C02, bez da su uveli obavezu da se smanje sve vrste stetnih gasova, a ne samo C02.
I sta sad imaju da kazu strucnjaci???

Totalnodrukcijioddrugih

pre 4 godine

@ A zasto ne bi recimo Postovani zivim od voznje. Radim za coveka kojima su automobili strast. Vozim bukvalno sve. Od oldtajmera pa do novih. Ko prati ovaj portal zna da zastupam da redovno servisaran automobil ne predatavlja problem sto se tice ekologije i bezbednosti saobracaja. Bez obzira da li je nemac, japanac, francuz ili amerikanac. U slobodno vreme sam biciklista. Na sopstvenoj kozi znam kako kad jtd, cdti, hdi i ostale skracenice ne rade kako treba. Drzava ( vecina nasih termoelektrana i toplana) i njenja vozila ( GSP i vozni park uprave) su najveci zagadjivaci. Sto se tice poreza na lusuz za kubikazu se ne slazem. Onaj ko ima da kupi A8 5.0 od 286ks ima i da plati taj luksuz. Svuda je ogranicenje 130km/h na auto putu za to je dovoljan i Golf. Sva terenska vozila i SUV su gradu visak, nek ih vozi bas kome su zbog zdravlja potrebna. Zastupam ideju da u gradu nije mesto dizelima vec elektro i hibridnim vozilima, idealno na plin za vecinu. Statistika kaze da nas vozni park se zove skrpim pa vozim. Zato je nova Dacia (reper loseg automobila, vise ega) bolja nego stari Mercedes ili Fiat Stilo. Ekolosko i socijalno svesno drustvo brze se razvija nego truli kapitalizam gde radnik vozi bicikl a direktor Mercedes AMG. Moj sef ima para, nije mu frka da sedne i sam provoza Daciu ali isto tako provoza Porshe kad iznajmi stazu. Svakog radnika ceni i svaki dinar je sam zaradio i sa mojom tezom se slozio. Ko ima i moze mu se pa nek plati vise. Ko nema i nece vise, nek vozi ono sto moze ali da je tehnicki i ekoloski ispravno. Licno vozim Opel Astru benzinca i to mislim da prodam, u firmi uvek mogu da pozajmim automobil.

Nemanja

pre 4 godine

@ Ako voziš SUV radi lakšeg ulasku izlaska iz vozila sto onda ne nosiš suknju radi lakšeg mokrenja.
(Mistermaxer, 03. februar 2021 03:00)

Vozim limuzinu ali ne mogu da se nacudim ovom komentaru??? Moj otac prvi put prelazi iz limuzine u SUV upravo zbog problema u ledjima i jako niskog polozaja za voznju u danasnjim limuzinama, koji pravi veliki problem prilikom ulaska i izlaska (cak i meni nekad bude teze a bavim se sportom). Iste vozi 40 i vise godina i danas su limuzine nize nego sto su ikad bile. Naravno, vozio je limuzinu sa AWD pogonom jer cesto putuje zimi i ide u ski centre pa sad prelazi na isti takav SUV. Reci mi ti, molim te, u koji auto da predje? Da kupi mozda neki kombi i van sa 7 sedista?

A zasto ne bi recimo

pre 4 godine

@(Totalnodrukcijioddrugih, 2. februar 2021 13:08)

Evo jos bolje
CO2 1e po gramu emisije na km
NOx 5e po gramu emisije na km

Smanjis saobracaj za 90posto.

Guliver

pre 4 godine

@Milan:
"...SUV upravo ima najgoru moguću aerodinamiku, hečbek znatno bolju a limuzina najbolju..."

Da li je to empirijska cinjenica ili Milan misli da je tako? Ako je empirijska cinjenica, mozemo li da vidimo brojeve kao i izvor informacije?

Dr Shell

pre 4 godine

Da, zaboravih napisati i nemjerljivu sigurnost u vecim vozilima. Da je onaj
decak od 19g vozio SUV ili ... mozda bi bio ziv. Prije par mjeseci otpadne
tocak sa auta, preskoci onaj zid (1m) i ubije decka (24g) koji je isao u
suprotnom pravcu.

Mr shell

pre 4 godine

Па шта ће сада радити паћеници који надограђују своје "мале ствари" и своје огромне комплексе куповином СУВова и теренаца и оне разноразне "домаћице" које су зналачким умећем у коришћењу "својих ствари" зарадиле своје СУВове и теренце!?!
(* КОМЕНТАР *,

Procitah tvoj komentar i umirem od stida jer sam jedan od "pacenika" koje
spominjes. Vozim F150 3.5l zato sto volim da imam pregled sta se desava
ispred kad vozim po gradu ili u guzvi. Niko od vas nije spomenuo one
silne guzve na autoputevima a jedini razlog za te guzve je to sto se 75%
vozaca ne drzi odstojanje pa vozaci koji nemaju iskustva ne mogu da bezbjedno predju u drugu traku a kad daju znak da ce da se prestroje
mi umjesto da usporimo mi ubrzamo, Ma kome ce on da se uvaljuje mamu mu!
A da nismo takvi manje bi goriva trosili i brze bi stizali. Onaj ko je
treba da vodi racuna o tim stvarima to vrlo dobro zna ali iz nekog
"nepoznatog" razloga ne zeli da reaguje.

Milan

pre 4 godine

@Kad kokoška prdne
Pri brzinama većim od 80km/h otpor vazduha prevazilazi sve druge faktore koji utiču na potrošnju. SUV upravo ima najgoru moguću aerodinamiku, hečbek znatno bolju a limuzina najbolju. To je fizika i tu vaše lično mišljenje ne može promeniti fizičke zakone. Moje iskustvo u vožnji avensisa i RAV4 sa identičnim motorom na identičnoj relaciji je 2l veća potrošnja na RAV4. Takođe, tiguan sa 2,0 TDI vs Golf 1,6TDI 2,5l više.

Čeki opinionista del cazzo

pre 4 godine

Da su ga Francuzi stavili na kontrolu u realnim uslovima bilo bi povećanje cene od minimum 60 k eura ! "Volkswagen " je to , stare lopine ...
P.S. Da VW- koncern vode Česi bila bi to druga priča...

svrba

pre 4 godine

Kakve takse kakvo poskupljenje zbog zagađivanje vazduha. Štite svoje auto kuće šugave pežoe citroene i renoe. Neće ih više ni Francuzi

tudji, gloginje, mlaćenje

pre 4 godine

Ljudi koje si opisao, pretpostavljam sebe, ima malo. Zato sam i napisao 99%. Znam oca i sina koji u defender ne mogu da se spakuju, ali koliko je takvih ljudi? A koliko je ljudi koji nisu takvi a voze suv? Kazes dva puta godisnje odes van grada. To je ukupno cetiri voznje po putu, odnosno najverovatnije cetiri dana voznje po putu. Ostalih 361 dan u godini vozis po gradu. Meni nekako ima vise smisla da kupis auto za voznju po gradu. To je kao kad bi svaki dan nosio kopacke zato sto odigras fudbal cetiri puta godisnje.
(markonjero, 2. februar 2021 16:45)

Ako malo razmisliš videćeš da upravo ta vožnja po gradu (česti ulasci/izlasci iz auta) zahteva auto sa odredjenim (meni jako bitnim) karakteristikama...i da, slažem se da nas kojima jedino takav auto odgovara ima malo u odnosu na masovnost medju snobovima i pornićarkama u istim takvim vozilima što ne znači da nas treba svrstavati u isti koš. Najgori trend u današnje vreme jeste upravo generalizacija (što i ja učinih malopre) i striktno posmatranje odredjenih stvari iz ličnog ugla.

Vlada

pre 4 godine

@Totalnodrukcijioddrugih

Prvo auto treba da se registruje(prijavi) samo jednom kao u normalnim zemljama, posle samo placas osiguranje. Ali slazem se totalna je nebuloza placati automobil po zapremini ja vozim auto od 2200ccm i 129KW automobil tehnicki izvanredan iza kad stanes izduvni gasovi imaju maltene neutralan miris. I ako je proizveden 2013 za vreme euro 5 standarda ispunjava euro 6 standard emisije stetnih gasova. Meni bi registracija bila 75000din u Srbiji a neko sa automobilom od prilike iste snage samo 1998ccm bez dpf-a, egr-a itd kad nagazi gas pravi oblak cadji iza sebe je placao 34000. Posto uskoro uzimam nov auto hteo sam ovaj da ostavim u Srbiji kad dodjem avionom da imam da vozim. Ali ipak cu prodati i kupiti za tamo nekog trocilindrasa od 1200ccm.

Ivan ZG

pre 4 godine

Zato RAV hibrid emitira 127 g CO2 i daleko manje zagađuje, a ima 218 KS.
Sasvim dovoljno za ugodnu vožnju.
Na ovom primjeru se najbolje vidi superiornost Toyotine tehnologije i manje zagađenje. Naročito je bitno u gradu, a tu RAV teško prelazi potrošnju od 6,5 litara benzina na 100 km.
U svim zemljama EU pri kupnji novog auta plaća se eko taksa ovisno o emisiji CO2, samo je svakoj članici prepušteno da sama odluči kolika će ona biti i za koje razrede zagađenja. Tako se stimulira kupnja manjih zagađivača, a destimulira kupnja većih zagađivača.
Tako oni koje nije briga koliko zagađuje njihov auto debelo to plate pri kupnji auta.

Шумадинац

pre 4 godine

@tudji, gloginje, mlacenje

Fiat Doblo? Citroen Berlingo? Renault Kangoo? Сви су мнооого удобнији од свега што ти је пало на памет, само нису fancy, је л' тако?

И, искрено да те питам: шта је твој отац возио, пре 30 година, кад је имао исте габарите и проблеме као и ти, а није било тог генијалног изума званог "Sport" Utility Vehicle?

hudini

pre 4 godine

@ (zbog okretnosti i parkiranja u gradu), da ima dovolno snage i brzine da odem negde van grada bar 2x godišnje a da je pouzdan/kvalitetan (ne moram kod majstora svaki čas).
Evo, otvoren sam za predloge.
(tudji, gloginje, mlaćenje, 02. februar 2021 15:36)

Reno Espace V, da se okrece u bilo kom pravcu po x, y, z osi sa svoih 2m i da pretekne. Trosi ko zippo upaljac sa eco voznjom, pristojnih 150ks. I nijednog trenutka nema nelagode ako brze udjes u krivinu za razliku od SUV-a.

jaka struja

pre 4 godine

1. Uzmeš normalan automobil C segmenta, po mogućnosti karavan. Podigneš ga na klirens automobila od prije cca 20 godina, povećaš visinu kabine jer smo svi visoki 2m i produžiš da dobiješ više prostora za prtljag. Rezultat je savremen SUV koji se može popeti na većinu ivičnjaka u gradu. Podigneš cijenu 50%.
2. Zasiječeš krov zadnjeg dijela vozila. Prostor za prtljag vratiš na nivo vozila od kog si krenuo. Dobiješ SUV kupe. Podigneš cijenu za 15%.
3. Spustiš vozilo da se ne prevrće u krivinama. Izgubiš klirens, nakon što si već izgubio prostor u gepeku. Dobiješ SUV sportskog izgleda sa dodanom oznakom R, S, M ili neki sličan "line". Motor ostaviš isti. Podigneš cijenu za dodatnih 20%.

Ovce su za šišanje...

heftam ko Hefner

pre 4 godine

Svaki dan neki novi harac a mi umjesto da se bunimo i da ih bojkotujemo
nama drago sto ce tamo neki model da da poskupi. I vama koji seradujete
ce poskupiti kad budete isli na tehnicki da vam upisu VIN broj koji je
pojela korozija.

Guliver

pre 4 godine

? nema veče opterečenje za prirodu i Onkolšku kliniku.
(ja, 90210, 2. februar 2021 15:55)

Smislio ih je neko ko ima praktičan pogled na svet...

Nata

pre 4 godine

Subvencije na hibridna i elektro vozila su u Srbiji besmislene do god se dozvoljava da se u gradovima i drumovima masovno voze neispravna vozila koja strahovito zagadjuju vazduh.

markonjero

pre 4 godine

@tudji, gloginje, mlacenje
Ljudi koje si opisao, pretpostavljam sebe, ima malo. Zato sam i napisao 99%. Znam oca i sina koji u defender ne mogu da se spakuju, ali koliko je takvih ljudi? A koliko je ljudi koji nisu takvi a voze suv? Kazes dva puta godisnje odes van grada. To je ukupno cetiri voznje po putu, odnosno najverovatnije cetiri dana voznje po putu. Ostalih 361 dan u godini vozis po gradu. Meni nekako ima vise smisla da kupis auto za voznju po gradu. To je kao kad bi svaki dan nosio kopacke zato sto odigras fudbal cetiri puta godisnje.

Mika

pre 4 godine

Cinjenica je da ljudi kupuju SUV vozila delom sto se osecaju mocnije i vaznije (kompleksasi) a delom sto je onim starijima laksi ulazak i izlazak na vislje sediste ovih vozila. U svakom slucaju to su nepotrebna i skupa vozila koja nemaju nikakvog smisla ni po prostranosti, ni po potrosnji goriva a pogotovo ne po voznim karakteristikama. Znaci, jedan prolazni besmisleni trend.

* КОМЕНТАР *

pre 4 godine

Па шта ће сада радити паћеници који надограђују своје "мале ствари" и своје огромне комплексе куповином СУВова и теренаца и оне разноразне "домаћице" које су зналачким умећем у коришћењу "својих ствари" зарадиле своје СУВове и теренце!?!

pokojnik

pre 4 godine

Tiguan Life, 1.5 TSI sa 131 KS trosi izmedju 5 i 6 litara na autoputu.
Ovo za strucnjake o aerodinamici i tezini SUV.
Tezi je Golf sa 4 putnika od Tiguana
(Kad kokoska prdne, 2. februar 2021 14:40)

Slažem se. Pri 80-90 km/h "na auto putu" toliko troši svaki benzinski SUV. Samo, auto putem se obično vozi malo brže od toga, zar ne?

tudji, gloginje, mlaćenje

pre 4 godine

Znam da se suv modeli sve vise prodaju, ali retko ko moze da me ubedi da mu je takav auto zaista potreban i da mu u 99% vremena regularan auto ne bi u potpunosti vrsio posao.
(markonjero, 2. februar 2021 13:48)

Reci mi šta je po tvom mišljenju "regularan auto" za ljude preko 2 metra visine, 120kg, 50+ godina sa bolovima u ledjima i izrabljenim kolenima...!?

Ja tražim automobil da je dovoljno visok za lakši ulazak-izlazak, da ima prostora u kabini (da ne bijem laktom suvozača kad menjam brzine, pogotovo u zimskom periodu kad se nose jakne), da nije duži od 4.5m (zbog okretnosti i parkiranja u gradu), da ima dovolno snage i brzine da odem negde van grada bar 2x godišnje a da je pouzdan/kvalitetan (ne moram kod majstora svaki čas).
Evo, otvoren sam za predloge.

Gradimir

pre 4 godine

Mislim da će deklarisane emisije morati da se menjaju. Već sam čitao o nekoliko istraživanja u realnim uslovima po kojima hibridi zagađuju mnogo više od deklarisane brojke. Problem je što SUS ne radi uvek u optimalnim uslovima, pa mnogo više zagađuje kada se pokrene iz mirovanja. Plagin hibridi su mali zagađivači samo dok minimalno angažuju SUS motor. Zato i subvencije za njih treba proveriti.

Aleksa78

pre 4 godine

nemanja, zar zaista misliš da recimo neki citroen c5 star 15 god manje zagađuje od ovoga? znaš li kolko je starih automobila po Fr, više nego što možeš i da pomisliš, pogotovo po gradovima a pri tom 70 posto dizeli. Zadnjih god se menja to " pravilo" ali svejedno. Ima svako vinjetu koja označava kolko zarađuju, ali nikakve šanse da stare " krsine" Pogotovo nova vozila sa mild tehnologijom

bb

pre 4 godine

Ovi što likuju jer se to dogodilo VW modelu neka se zapitaju šta tek druge čekao je VW modeli sa Euro6 motorima emituju manje CO2 od konkurencije.

Kad kokoska prdne

pre 4 godine

Tiguan Life, 1.5 TSI sa 131 KS trosi izmedju 5 i 6 litara na autoputu.
Ovo za strucnjake o aerodinamici i tezini SUV.
Tezi je Golf sa 4 putnika od Tiguana

Milios

pre 4 godine

Podržavam da se mnogo više oporezuju vlasnici suludih automobila koji bi da jurcaju do stotke za 5 sekundi, gutaju gorivo i vazduh i izbacuju smrad ali ovo je previše.

pokojnik

pre 4 godine

Taj Tiguan Life ima 1,5 TSI sa 130 ks i logično je da emituje razumnih 143 gr CO2.
Pa, baš zbog tih eko malusa, Honda u FR uopšte nema u ponudi CRV sa 1,5T (već samo hibrid), mada 1,5T 6MT od 173 ks sa 2WD emituje (po WLTP) 166 gr CO2 (manje od u tekstu pominjanog Golfa R), dok sa AWD malo više (178 gr CO2), jer je Honda u FR (a i u Evropi uopšte) statistička greška i bez naplate eko malusa pri kupovini.
Golf R je ipak klasa i to će da se dobro prodaje i sa tim eko malusom.

mali perica

pre 4 godine

Ako i drugi sportski modeli ostalih auto brendova poskupe na isti način, neće se promeniti odnos prodatih primeraka različitih proizvođača već će se smanjiti njihova tražnja, dok će se jeftinije verzije više tražiti pa će samim tim i ovi modeli poskupeti...

Ivan

pre 4 godine

I treba. Mislim, ne želim stvarno da uvredim nikoga, svako ima svoj ukus, ali koja je zapravo poenta ovih sportskih SUV-ova? Imaju takva (SUV) vozila svoje prednosti, koje nekome odgovaraju i zbog kojih se i odluče za takvo vozilo, ali te njihove prednosti nemaju nikakve veze sa brzinom. Hoćeš od babe da praviš mladu, ne razumem? To su žderači prirodnih resursa, koji troše i teški su kao tenk, niti su zbog ergonomije, oblika i spomenute težine zanimljivi za bilo kakvu uzbudljivu vožnju, a koštaju Boga oca.

markonjero

pre 4 godine

Tako i treba. Svako ko hoce da kupi nepotrebno veliki auto sa nepotrebno jakim motorom treba to nepotrebno mnogo i da plati. Navedeni tiguan i navedeni golf su sustinskinisti auto. Ista platforma, isti motor itd. ali je tiguan znacajno veci i tezi pa trosi, a samim tim i zagadjuje, znacajno vise. Znam da se suv modeli sve vise prodaju, ali retko ko moze da me ubedi da mu je takav auto zaista potreban i da mu u 99% vremena regularan auto ne bi u potpunosti vrsio posao.

Totalnodrukcijioddrugih

pre 4 godine

Ovo treba uvesti kod nas. Registracija po CO2 i po snazi a ne po kubikazi. Time bi podmladili nas vozni park. Znam da cu sad dobiti krdo minusa jer kod nas zagadjuje najvise drzava. Radije vozim bajs iza nekog novijeg automobila nego starod dizela, sto se tice konjaze tu bi se zamenio porez na luksuz. Bolje i novija Dacia nego stari Mercedes. Novo je novo.

Totalnodrukcijioddrugih

pre 4 godine

Ovo treba uvesti kod nas. Registracija po CO2 i po snazi a ne po kubikazi. Time bi podmladili nas vozni park. Znam da cu sad dobiti krdo minusa jer kod nas zagadjuje najvise drzava. Radije vozim bajs iza nekog novijeg automobila nego starod dizela, sto se tice konjaze tu bi se zamenio porez na luksuz. Bolje i novija Dacia nego stari Mercedes. Novo je novo.

markonjero

pre 4 godine

Tako i treba. Svako ko hoce da kupi nepotrebno veliki auto sa nepotrebno jakim motorom treba to nepotrebno mnogo i da plati. Navedeni tiguan i navedeni golf su sustinskinisti auto. Ista platforma, isti motor itd. ali je tiguan znacajno veci i tezi pa trosi, a samim tim i zagadjuje, znacajno vise. Znam da se suv modeli sve vise prodaju, ali retko ko moze da me ubedi da mu je takav auto zaista potreban i da mu u 99% vremena regularan auto ne bi u potpunosti vrsio posao.

tudji, gloginje, mlaćenje

pre 4 godine

Znam da se suv modeli sve vise prodaju, ali retko ko moze da me ubedi da mu je takav auto zaista potreban i da mu u 99% vremena regularan auto ne bi u potpunosti vrsio posao.
(markonjero, 2. februar 2021 13:48)

Reci mi šta je po tvom mišljenju "regularan auto" za ljude preko 2 metra visine, 120kg, 50+ godina sa bolovima u ledjima i izrabljenim kolenima...!?

Ja tražim automobil da je dovoljno visok za lakši ulazak-izlazak, da ima prostora u kabini (da ne bijem laktom suvozača kad menjam brzine, pogotovo u zimskom periodu kad se nose jakne), da nije duži od 4.5m (zbog okretnosti i parkiranja u gradu), da ima dovolno snage i brzine da odem negde van grada bar 2x godišnje a da je pouzdan/kvalitetan (ne moram kod majstora svaki čas).
Evo, otvoren sam za predloge.

markonjero

pre 4 godine

@tudji, gloginje, mlacenje
Ljudi koje si opisao, pretpostavljam sebe, ima malo. Zato sam i napisao 99%. Znam oca i sina koji u defender ne mogu da se spakuju, ali koliko je takvih ljudi? A koliko je ljudi koji nisu takvi a voze suv? Kazes dva puta godisnje odes van grada. To je ukupno cetiri voznje po putu, odnosno najverovatnije cetiri dana voznje po putu. Ostalih 361 dan u godini vozis po gradu. Meni nekako ima vise smisla da kupis auto za voznju po gradu. To je kao kad bi svaki dan nosio kopacke zato sto odigras fudbal cetiri puta godisnje.

Mika

pre 4 godine

Cinjenica je da ljudi kupuju SUV vozila delom sto se osecaju mocnije i vaznije (kompleksasi) a delom sto je onim starijima laksi ulazak i izlazak na vislje sediste ovih vozila. U svakom slucaju to su nepotrebna i skupa vozila koja nemaju nikakvog smisla ni po prostranosti, ni po potrosnji goriva a pogotovo ne po voznim karakteristikama. Znaci, jedan prolazni besmisleni trend.

pokojnik

pre 4 godine

Tiguan Life, 1.5 TSI sa 131 KS trosi izmedju 5 i 6 litara na autoputu.
Ovo za strucnjake o aerodinamici i tezini SUV.
Tezi je Golf sa 4 putnika od Tiguana
(Kad kokoska prdne, 2. februar 2021 14:40)

Slažem se. Pri 80-90 km/h "na auto putu" toliko troši svaki benzinski SUV. Samo, auto putem se obično vozi malo brže od toga, zar ne?

* КОМЕНТАР *

pre 4 godine

Па шта ће сада радити паћеници који надограђују своје "мале ствари" и своје огромне комплексе куповином СУВова и теренаца и оне разноразне "домаћице" које су зналачким умећем у коришћењу "својих ствари" зарадиле своје СУВове и теренце!?!

Ivan

pre 4 godine

I treba. Mislim, ne želim stvarno da uvredim nikoga, svako ima svoj ukus, ali koja je zapravo poenta ovih sportskih SUV-ova? Imaju takva (SUV) vozila svoje prednosti, koje nekome odgovaraju i zbog kojih se i odluče za takvo vozilo, ali te njihove prednosti nemaju nikakve veze sa brzinom. Hoćeš od babe da praviš mladu, ne razumem? To su žderači prirodnih resursa, koji troše i teški su kao tenk, niti su zbog ergonomije, oblika i spomenute težine zanimljivi za bilo kakvu uzbudljivu vožnju, a koštaju Boga oca.

mali perica

pre 4 godine

Ako i drugi sportski modeli ostalih auto brendova poskupe na isti način, neće se promeniti odnos prodatih primeraka različitih proizvođača već će se smanjiti njihova tražnja, dok će se jeftinije verzije više tražiti pa će samim tim i ovi modeli poskupeti...

jaka struja

pre 4 godine

1. Uzmeš normalan automobil C segmenta, po mogućnosti karavan. Podigneš ga na klirens automobila od prije cca 20 godina, povećaš visinu kabine jer smo svi visoki 2m i produžiš da dobiješ više prostora za prtljag. Rezultat je savremen SUV koji se može popeti na većinu ivičnjaka u gradu. Podigneš cijenu 50%.
2. Zasiječeš krov zadnjeg dijela vozila. Prostor za prtljag vratiš na nivo vozila od kog si krenuo. Dobiješ SUV kupe. Podigneš cijenu za 15%.
3. Spustiš vozilo da se ne prevrće u krivinama. Izgubiš klirens, nakon što si već izgubio prostor u gepeku. Dobiješ SUV sportskog izgleda sa dodanom oznakom R, S, M ili neki sličan "line". Motor ostaviš isti. Podigneš cijenu za dodatnih 20%.

Ovce su za šišanje...

pokojnik

pre 4 godine

Taj Tiguan Life ima 1,5 TSI sa 130 ks i logično je da emituje razumnih 143 gr CO2.
Pa, baš zbog tih eko malusa, Honda u FR uopšte nema u ponudi CRV sa 1,5T (već samo hibrid), mada 1,5T 6MT od 173 ks sa 2WD emituje (po WLTP) 166 gr CO2 (manje od u tekstu pominjanog Golfa R), dok sa AWD malo više (178 gr CO2), jer je Honda u FR (a i u Evropi uopšte) statistička greška i bez naplate eko malusa pri kupovini.
Golf R je ipak klasa i to će da se dobro prodaje i sa tim eko malusom.

Milios

pre 4 godine

Podržavam da se mnogo više oporezuju vlasnici suludih automobila koji bi da jurcaju do stotke za 5 sekundi, gutaju gorivo i vazduh i izbacuju smrad ali ovo je previše.

Nata

pre 4 godine

Subvencije na hibridna i elektro vozila su u Srbiji besmislene do god se dozvoljava da se u gradovima i drumovima masovno voze neispravna vozila koja strahovito zagadjuju vazduh.

Milan

pre 4 godine

@Kad kokoška prdne
Pri brzinama većim od 80km/h otpor vazduha prevazilazi sve druge faktore koji utiču na potrošnju. SUV upravo ima najgoru moguću aerodinamiku, hečbek znatno bolju a limuzina najbolju. To je fizika i tu vaše lično mišljenje ne može promeniti fizičke zakone. Moje iskustvo u vožnji avensisa i RAV4 sa identičnim motorom na identičnoj relaciji je 2l veća potrošnja na RAV4. Takođe, tiguan sa 2,0 TDI vs Golf 1,6TDI 2,5l više.

Vlada

pre 4 godine

@Totalnodrukcijioddrugih

Prvo auto treba da se registruje(prijavi) samo jednom kao u normalnim zemljama, posle samo placas osiguranje. Ali slazem se totalna je nebuloza placati automobil po zapremini ja vozim auto od 2200ccm i 129KW automobil tehnicki izvanredan iza kad stanes izduvni gasovi imaju maltene neutralan miris. I ako je proizveden 2013 za vreme euro 5 standarda ispunjava euro 6 standard emisije stetnih gasova. Meni bi registracija bila 75000din u Srbiji a neko sa automobilom od prilike iste snage samo 1998ccm bez dpf-a, egr-a itd kad nagazi gas pravi oblak cadji iza sebe je placao 34000. Posto uskoro uzimam nov auto hteo sam ovaj da ostavim u Srbiji kad dodjem avionom da imam da vozim. Ali ipak cu prodati i kupiti za tamo nekog trocilindrasa od 1200ccm.

Aleksa78

pre 4 godine

nemanja, zar zaista misliš da recimo neki citroen c5 star 15 god manje zagađuje od ovoga? znaš li kolko je starih automobila po Fr, više nego što možeš i da pomisliš, pogotovo po gradovima a pri tom 70 posto dizeli. Zadnjih god se menja to " pravilo" ali svejedno. Ima svako vinjetu koja označava kolko zarađuju, ali nikakve šanse da stare " krsine" Pogotovo nova vozila sa mild tehnologijom

Шумадинац

pre 4 godine

@tudji, gloginje, mlacenje

Fiat Doblo? Citroen Berlingo? Renault Kangoo? Сви су мнооого удобнији од свега што ти је пало на памет, само нису fancy, је л' тако?

И, искрено да те питам: шта је твој отац возио, пре 30 година, кад је имао исте габарите и проблеме као и ти, а није било тог генијалног изума званог "Sport" Utility Vehicle?

Mr shell

pre 4 godine

Па шта ће сада радити паћеници који надограђују своје "мале ствари" и своје огромне комплексе куповином СУВова и теренаца и оне разноразне "домаћице" које су зналачким умећем у коришћењу "својих ствари" зарадиле своје СУВове и теренце!?!
(* КОМЕНТАР *,

Procitah tvoj komentar i umirem od stida jer sam jedan od "pacenika" koje
spominjes. Vozim F150 3.5l zato sto volim da imam pregled sta se desava
ispred kad vozim po gradu ili u guzvi. Niko od vas nije spomenuo one
silne guzve na autoputevima a jedini razlog za te guzve je to sto se 75%
vozaca ne drzi odstojanje pa vozaci koji nemaju iskustva ne mogu da bezbjedno predju u drugu traku a kad daju znak da ce da se prestroje
mi umjesto da usporimo mi ubrzamo, Ma kome ce on da se uvaljuje mamu mu!
A da nismo takvi manje bi goriva trosili i brze bi stizali. Onaj ko je
treba da vodi racuna o tim stvarima to vrlo dobro zna ali iz nekog
"nepoznatog" razloga ne zeli da reaguje.

tudji, gloginje, mlaćenje

pre 4 godine

Ljudi koje si opisao, pretpostavljam sebe, ima malo. Zato sam i napisao 99%. Znam oca i sina koji u defender ne mogu da se spakuju, ali koliko je takvih ljudi? A koliko je ljudi koji nisu takvi a voze suv? Kazes dva puta godisnje odes van grada. To je ukupno cetiri voznje po putu, odnosno najverovatnije cetiri dana voznje po putu. Ostalih 361 dan u godini vozis po gradu. Meni nekako ima vise smisla da kupis auto za voznju po gradu. To je kao kad bi svaki dan nosio kopacke zato sto odigras fudbal cetiri puta godisnje.
(markonjero, 2. februar 2021 16:45)

Ako malo razmisliš videćeš da upravo ta vožnja po gradu (česti ulasci/izlasci iz auta) zahteva auto sa odredjenim (meni jako bitnim) karakteristikama...i da, slažem se da nas kojima jedino takav auto odgovara ima malo u odnosu na masovnost medju snobovima i pornićarkama u istim takvim vozilima što ne znači da nas treba svrstavati u isti koš. Najgori trend u današnje vreme jeste upravo generalizacija (što i ja učinih malopre) i striktno posmatranje odredjenih stvari iz ličnog ugla.

Pravedni

pre 4 godine

Prvo su uveli DownSizing ,pa su ukinuli V8 ,pa V6, pa su sa 4 cilindra sveli na turbo benzince sa 3 cilindra. Postigli su smanjenje ,,jako opasnog" C02 za 7-10% , ali su svi ostali stetni gasovi azotni oksidi npr. , povecani za 2-3 puta. A ti isti gasovi su visestruko opasniji po zivotnu sredinu od C02.
Dakle, C02 ce da iskoriste biljke kroz fotosintezu, a sta cemo sa azotnim oksidima?
Takodje turbo motori sa 3 cilindra su poznati po vecoj potrosnji ulja, koje mora, jel, da sagori i tako motor ispusti mnogo vise stetnih materija. Kako su samo dobro smislili pravilnik o smanjenju C02, bez da su uveli obavezu da se smanje sve vrste stetnih gasova, a ne samo C02.
I sta sad imaju da kazu strucnjaci???

Gradimir

pre 4 godine

Mislim da će deklarisane emisije morati da se menjaju. Već sam čitao o nekoliko istraživanja u realnim uslovima po kojima hibridi zagađuju mnogo više od deklarisane brojke. Problem je što SUS ne radi uvek u optimalnim uslovima, pa mnogo više zagađuje kada se pokrene iz mirovanja. Plagin hibridi su mali zagađivači samo dok minimalno angažuju SUS motor. Zato i subvencije za njih treba proveriti.

hudini

pre 4 godine

@ (zbog okretnosti i parkiranja u gradu), da ima dovolno snage i brzine da odem negde van grada bar 2x godišnje a da je pouzdan/kvalitetan (ne moram kod majstora svaki čas).
Evo, otvoren sam za predloge.
(tudji, gloginje, mlaćenje, 02. februar 2021 15:36)

Reno Espace V, da se okrece u bilo kom pravcu po x, y, z osi sa svoih 2m i da pretekne. Trosi ko zippo upaljac sa eco voznjom, pristojnih 150ks. I nijednog trenutka nema nelagode ako brze udjes u krivinu za razliku od SUV-a.

bb

pre 4 godine

Ovi što likuju jer se to dogodilo VW modelu neka se zapitaju šta tek druge čekao je VW modeli sa Euro6 motorima emituju manje CO2 od konkurencije.

svrba

pre 4 godine

Kakve takse kakvo poskupljenje zbog zagađivanje vazduha. Štite svoje auto kuće šugave pežoe citroene i renoe. Neće ih više ni Francuzi

Kad kokoska prdne

pre 4 godine

Tiguan Life, 1.5 TSI sa 131 KS trosi izmedju 5 i 6 litara na autoputu.
Ovo za strucnjake o aerodinamici i tezini SUV.
Tezi je Golf sa 4 putnika od Tiguana

Guliver

pre 4 godine

? nema veče opterečenje za prirodu i Onkolšku kliniku.
(ja, 90210, 2. februar 2021 15:55)

Smislio ih je neko ko ima praktičan pogled na svet...

heftam ko Hefner

pre 4 godine

Svaki dan neki novi harac a mi umjesto da se bunimo i da ih bojkotujemo
nama drago sto ce tamo neki model da da poskupi. I vama koji seradujete
ce poskupiti kad budete isli na tehnicki da vam upisu VIN broj koji je
pojela korozija.

Ivan ZG

pre 4 godine

Zato RAV hibrid emitira 127 g CO2 i daleko manje zagađuje, a ima 218 KS.
Sasvim dovoljno za ugodnu vožnju.
Na ovom primjeru se najbolje vidi superiornost Toyotine tehnologije i manje zagađenje. Naročito je bitno u gradu, a tu RAV teško prelazi potrošnju od 6,5 litara benzina na 100 km.
U svim zemljama EU pri kupnji novog auta plaća se eko taksa ovisno o emisiji CO2, samo je svakoj članici prepušteno da sama odluči kolika će ona biti i za koje razrede zagađenja. Tako se stimulira kupnja manjih zagađivača, a destimulira kupnja većih zagađivača.
Tako oni koje nije briga koliko zagađuje njihov auto debelo to plate pri kupnji auta.

Čeki opinionista del cazzo

pre 4 godine

Da su ga Francuzi stavili na kontrolu u realnim uslovima bilo bi povećanje cene od minimum 60 k eura ! "Volkswagen " je to , stare lopine ...
P.S. Da VW- koncern vode Česi bila bi to druga priča...

Nemanja

pre 4 godine

@ Ako voziš SUV radi lakšeg ulasku izlaska iz vozila sto onda ne nosiš suknju radi lakšeg mokrenja.
(Mistermaxer, 03. februar 2021 03:00)

Vozim limuzinu ali ne mogu da se nacudim ovom komentaru??? Moj otac prvi put prelazi iz limuzine u SUV upravo zbog problema u ledjima i jako niskog polozaja za voznju u danasnjim limuzinama, koji pravi veliki problem prilikom ulaska i izlaska (cak i meni nekad bude teze a bavim se sportom). Iste vozi 40 i vise godina i danas su limuzine nize nego sto su ikad bile. Naravno, vozio je limuzinu sa AWD pogonom jer cesto putuje zimi i ide u ski centre pa sad prelazi na isti takav SUV. Reci mi ti, molim te, u koji auto da predje? Da kupi mozda neki kombi i van sa 7 sedista?

ja, 90210

pre 4 godine

@(Nemanja, 3. februar 2021 09:52)

Podao si bit SUV, ljudi koji "ne mogu" ili imaju fizikalne hibe voze SUV. Ali to je još gore, jer taj konfort još poveča invalidnost. Umesto da za te pare ide na fitnes ili jogu ljudi kupe SUV zbog ulaska u auto. Onda tim SUVom voze po gradu i truju mladež. Ljudi ovde govore u azotima, a ne znaju da najviše PM čestica daju ne samo dizeli, nego su to i čestice od kočenja i raspadanja guma. Taj SUV ima automatski bar 300 kg viška. Nekad sam prodao prikolicu, žena upita koliko kg ima, kad smo shvatili da ne može da priključi kamp prikolicu na svoj Hyundai iX35 ili koji več beše, pitao sam je što če vam SUV kada ne možete ni običnu kamp prikolicu da vozite. A to se može običnom Toyotom. A nejlepše i konfortno se je voziti u autu sa veoma niskim težištem, meni je to bilo u Mazdi MX3. Kada SUV preše 100 krivina kičma mora sve to da prenese.

Guliver

pre 4 godine

@Milan:
"...SUV upravo ima najgoru moguću aerodinamiku, hečbek znatno bolju a limuzina najbolju..."

Da li je to empirijska cinjenica ili Milan misli da je tako? Ako je empirijska cinjenica, mozemo li da vidimo brojeve kao i izvor informacije?

jaretina, nije dizlo krivo, mi smo ...

pre 4 godine

I sta sad imaju da kazu strucnjaci???
(Pravedni, 3. februar 2021 10:35)

pa odgovor ti se sam nameće sve i da ne želiš da ga vidiš: prelazimo na EV

nikad više fosil, ne ponovilo se bilo gde u univerzumu! kome treba to smeće sa 3, 4, 6, 8, 10, 12 cilindara koje radi na atome dinosaurusa?

Dr Shell

pre 4 godine

Da, zaboravih napisati i nemjerljivu sigurnost u vecim vozilima. Da je onaj
decak od 19g vozio SUV ili ... mozda bi bio ziv. Prije par mjeseci otpadne
tocak sa auta, preskoci onaj zid (1m) i ubije decka (24g) koji je isao u
suprotnom pravcu.

A zasto ne bi recimo

pre 4 godine

@(Totalnodrukcijioddrugih, 2. februar 2021 13:08)

Evo jos bolje
CO2 1e po gramu emisije na km
NOx 5e po gramu emisije na km

Smanjis saobracaj za 90posto.

Totalnodrukcijioddrugih

pre 4 godine

@ A zasto ne bi recimo Postovani zivim od voznje. Radim za coveka kojima su automobili strast. Vozim bukvalno sve. Od oldtajmera pa do novih. Ko prati ovaj portal zna da zastupam da redovno servisaran automobil ne predatavlja problem sto se tice ekologije i bezbednosti saobracaja. Bez obzira da li je nemac, japanac, francuz ili amerikanac. U slobodno vreme sam biciklista. Na sopstvenoj kozi znam kako kad jtd, cdti, hdi i ostale skracenice ne rade kako treba. Drzava ( vecina nasih termoelektrana i toplana) i njenja vozila ( GSP i vozni park uprave) su najveci zagadjivaci. Sto se tice poreza na lusuz za kubikazu se ne slazem. Onaj ko ima da kupi A8 5.0 od 286ks ima i da plati taj luksuz. Svuda je ogranicenje 130km/h na auto putu za to je dovoljan i Golf. Sva terenska vozila i SUV su gradu visak, nek ih vozi bas kome su zbog zdravlja potrebna. Zastupam ideju da u gradu nije mesto dizelima vec elektro i hibridnim vozilima, idealno na plin za vecinu. Statistika kaze da nas vozni park se zove skrpim pa vozim. Zato je nova Dacia (reper loseg automobila, vise ega) bolja nego stari Mercedes ili Fiat Stilo. Ekolosko i socijalno svesno drustvo brze se razvija nego truli kapitalizam gde radnik vozi bicikl a direktor Mercedes AMG. Moj sef ima para, nije mu frka da sedne i sam provoza Daciu ali isto tako provoza Porshe kad iznajmi stazu. Svakog radnika ceni i svaki dinar je sam zaradio i sa mojom tezom se slozio. Ko ima i moze mu se pa nek plati vise. Ko nema i nece vise, nek vozi ono sto moze ali da je tehnicki i ekoloski ispravno. Licno vozim Opel Astru benzinca i to mislim da prodam, u firmi uvek mogu da pozajmim automobil.

Djole Stena

pre 4 godine

Shvati te da auta na baterije nisu budućnost. Odakle nam tolka struja, više struje više zagađenja. Na čemu rade elektrane pa nuklearke. Solarna i vetrenjače ne pokrivaju ni 10 posto potrošnje. Naučna fantastika

Objektivni Navijač

pre 4 godine

Onda se ljudi pitaju zbog čega se masovno prelazi na EV. Emisija CO2 0 iz EV, dok god nukelarke rade punom parom, ovaj, punim kapacitetom cijepanja atoma. Ekolozi, tu ste neđe?
BTW, šta sve ođe nećeš pročitati, od toga da je nafta nastala od mrtvih atoma dinosaurusa, do toga da neki voze SUV jer ih bole leđa!?

markonjero

pre 4 godine

Tako i treba. Svako ko hoce da kupi nepotrebno veliki auto sa nepotrebno jakim motorom treba to nepotrebno mnogo i da plati. Navedeni tiguan i navedeni golf su sustinskinisti auto. Ista platforma, isti motor itd. ali je tiguan znacajno veci i tezi pa trosi, a samim tim i zagadjuje, znacajno vise. Znam da se suv modeli sve vise prodaju, ali retko ko moze da me ubedi da mu je takav auto zaista potreban i da mu u 99% vremena regularan auto ne bi u potpunosti vrsio posao.

Totalnodrukcijioddrugih

pre 4 godine

Ovo treba uvesti kod nas. Registracija po CO2 i po snazi a ne po kubikazi. Time bi podmladili nas vozni park. Znam da cu sad dobiti krdo minusa jer kod nas zagadjuje najvise drzava. Radije vozim bajs iza nekog novijeg automobila nego starod dizela, sto se tice konjaze tu bi se zamenio porez na luksuz. Bolje i novija Dacia nego stari Mercedes. Novo je novo.

tudji, gloginje, mlaćenje

pre 4 godine

Znam da se suv modeli sve vise prodaju, ali retko ko moze da me ubedi da mu je takav auto zaista potreban i da mu u 99% vremena regularan auto ne bi u potpunosti vrsio posao.
(markonjero, 2. februar 2021 13:48)

Reci mi šta je po tvom mišljenju "regularan auto" za ljude preko 2 metra visine, 120kg, 50+ godina sa bolovima u ledjima i izrabljenim kolenima...!?

Ja tražim automobil da je dovoljno visok za lakši ulazak-izlazak, da ima prostora u kabini (da ne bijem laktom suvozača kad menjam brzine, pogotovo u zimskom periodu kad se nose jakne), da nije duži od 4.5m (zbog okretnosti i parkiranja u gradu), da ima dovolno snage i brzine da odem negde van grada bar 2x godišnje a da je pouzdan/kvalitetan (ne moram kod majstora svaki čas).
Evo, otvoren sam za predloge.

Kad kokoska prdne

pre 4 godine

Tiguan Life, 1.5 TSI sa 131 KS trosi izmedju 5 i 6 litara na autoputu.
Ovo za strucnjake o aerodinamici i tezini SUV.
Tezi je Golf sa 4 putnika od Tiguana

Mika

pre 4 godine

Cinjenica je da ljudi kupuju SUV vozila delom sto se osecaju mocnije i vaznije (kompleksasi) a delom sto je onim starijima laksi ulazak i izlazak na vislje sediste ovih vozila. U svakom slucaju to su nepotrebna i skupa vozila koja nemaju nikakvog smisla ni po prostranosti, ni po potrosnji goriva a pogotovo ne po voznim karakteristikama. Znaci, jedan prolazni besmisleni trend.

pokojnik

pre 4 godine

Taj Tiguan Life ima 1,5 TSI sa 130 ks i logično je da emituje razumnih 143 gr CO2.
Pa, baš zbog tih eko malusa, Honda u FR uopšte nema u ponudi CRV sa 1,5T (već samo hibrid), mada 1,5T 6MT od 173 ks sa 2WD emituje (po WLTP) 166 gr CO2 (manje od u tekstu pominjanog Golfa R), dok sa AWD malo više (178 gr CO2), jer je Honda u FR (a i u Evropi uopšte) statistička greška i bez naplate eko malusa pri kupovini.
Golf R je ipak klasa i to će da se dobro prodaje i sa tim eko malusom.

svrba

pre 4 godine

Kakve takse kakvo poskupljenje zbog zagađivanje vazduha. Štite svoje auto kuće šugave pežoe citroene i renoe. Neće ih više ni Francuzi

* КОМЕНТАР *

pre 4 godine

Па шта ће сада радити паћеници који надограђују своје "мале ствари" и своје огромне комплексе куповином СУВова и теренаца и оне разноразне "домаћице" које су зналачким умећем у коришћењу "својих ствари" зарадиле своје СУВове и теренце!?!

jaretina, nije dizlo krivo, mi smo ...

pre 4 godine

I sta sad imaju da kazu strucnjaci???
(Pravedni, 3. februar 2021 10:35)

pa odgovor ti se sam nameće sve i da ne želiš da ga vidiš: prelazimo na EV

nikad više fosil, ne ponovilo se bilo gde u univerzumu! kome treba to smeće sa 3, 4, 6, 8, 10, 12 cilindara koje radi na atome dinosaurusa?

bb

pre 4 godine

Ovi što likuju jer se to dogodilo VW modelu neka se zapitaju šta tek druge čekao je VW modeli sa Euro6 motorima emituju manje CO2 od konkurencije.

Ivan

pre 4 godine

I treba. Mislim, ne želim stvarno da uvredim nikoga, svako ima svoj ukus, ali koja je zapravo poenta ovih sportskih SUV-ova? Imaju takva (SUV) vozila svoje prednosti, koje nekome odgovaraju i zbog kojih se i odluče za takvo vozilo, ali te njihove prednosti nemaju nikakve veze sa brzinom. Hoćeš od babe da praviš mladu, ne razumem? To su žderači prirodnih resursa, koji troše i teški su kao tenk, niti su zbog ergonomije, oblika i spomenute težine zanimljivi za bilo kakvu uzbudljivu vožnju, a koštaju Boga oca.

markonjero

pre 4 godine

@tudji, gloginje, mlacenje
Ljudi koje si opisao, pretpostavljam sebe, ima malo. Zato sam i napisao 99%. Znam oca i sina koji u defender ne mogu da se spakuju, ali koliko je takvih ljudi? A koliko je ljudi koji nisu takvi a voze suv? Kazes dva puta godisnje odes van grada. To je ukupno cetiri voznje po putu, odnosno najverovatnije cetiri dana voznje po putu. Ostalih 361 dan u godini vozis po gradu. Meni nekako ima vise smisla da kupis auto za voznju po gradu. To je kao kad bi svaki dan nosio kopacke zato sto odigras fudbal cetiri puta godisnje.

Dr Shell

pre 4 godine

Da, zaboravih napisati i nemjerljivu sigurnost u vecim vozilima. Da je onaj
decak od 19g vozio SUV ili ... mozda bi bio ziv. Prije par mjeseci otpadne
tocak sa auta, preskoci onaj zid (1m) i ubije decka (24g) koji je isao u
suprotnom pravcu.

Milios

pre 4 godine

Podržavam da se mnogo više oporezuju vlasnici suludih automobila koji bi da jurcaju do stotke za 5 sekundi, gutaju gorivo i vazduh i izbacuju smrad ali ovo je previše.

Gradimir

pre 4 godine

Mislim da će deklarisane emisije morati da se menjaju. Već sam čitao o nekoliko istraživanja u realnim uslovima po kojima hibridi zagađuju mnogo više od deklarisane brojke. Problem je što SUS ne radi uvek u optimalnim uslovima, pa mnogo više zagađuje kada se pokrene iz mirovanja. Plagin hibridi su mali zagađivači samo dok minimalno angažuju SUS motor. Zato i subvencije za njih treba proveriti.

mali perica

pre 4 godine

Ako i drugi sportski modeli ostalih auto brendova poskupe na isti način, neće se promeniti odnos prodatih primeraka različitih proizvođača već će se smanjiti njihova tražnja, dok će se jeftinije verzije više tražiti pa će samim tim i ovi modeli poskupeti...

Guliver

pre 4 godine

@Milan:
"...SUV upravo ima najgoru moguću aerodinamiku, hečbek znatno bolju a limuzina najbolju..."

Da li je to empirijska cinjenica ili Milan misli da je tako? Ako je empirijska cinjenica, mozemo li da vidimo brojeve kao i izvor informacije?

Ivan ZG

pre 4 godine

Zato RAV hibrid emitira 127 g CO2 i daleko manje zagađuje, a ima 218 KS.
Sasvim dovoljno za ugodnu vožnju.
Na ovom primjeru se najbolje vidi superiornost Toyotine tehnologije i manje zagađenje. Naročito je bitno u gradu, a tu RAV teško prelazi potrošnju od 6,5 litara benzina na 100 km.
U svim zemljama EU pri kupnji novog auta plaća se eko taksa ovisno o emisiji CO2, samo je svakoj članici prepušteno da sama odluči kolika će ona biti i za koje razrede zagađenja. Tako se stimulira kupnja manjih zagađivača, a destimulira kupnja većih zagađivača.
Tako oni koje nije briga koliko zagađuje njihov auto debelo to plate pri kupnji auta.

Nata

pre 4 godine

Subvencije na hibridna i elektro vozila su u Srbiji besmislene do god se dozvoljava da se u gradovima i drumovima masovno voze neispravna vozila koja strahovito zagadjuju vazduh.

Guliver

pre 4 godine

? nema veče opterečenje za prirodu i Onkolšku kliniku.
(ja, 90210, 2. februar 2021 15:55)

Smislio ih je neko ko ima praktičan pogled na svet...

Čeki opinionista del cazzo

pre 4 godine

Da su ga Francuzi stavili na kontrolu u realnim uslovima bilo bi povećanje cene od minimum 60 k eura ! "Volkswagen " je to , stare lopine ...
P.S. Da VW- koncern vode Česi bila bi to druga priča...

ja, 90210

pre 4 godine

@(Nemanja, 3. februar 2021 09:52)

Podao si bit SUV, ljudi koji "ne mogu" ili imaju fizikalne hibe voze SUV. Ali to je još gore, jer taj konfort još poveča invalidnost. Umesto da za te pare ide na fitnes ili jogu ljudi kupe SUV zbog ulaska u auto. Onda tim SUVom voze po gradu i truju mladež. Ljudi ovde govore u azotima, a ne znaju da najviše PM čestica daju ne samo dizeli, nego su to i čestice od kočenja i raspadanja guma. Taj SUV ima automatski bar 300 kg viška. Nekad sam prodao prikolicu, žena upita koliko kg ima, kad smo shvatili da ne može da priključi kamp prikolicu na svoj Hyundai iX35 ili koji več beše, pitao sam je što če vam SUV kada ne možete ni običnu kamp prikolicu da vozite. A to se može običnom Toyotom. A nejlepše i konfortno se je voziti u autu sa veoma niskim težištem, meni je to bilo u Mazdi MX3. Kada SUV preše 100 krivina kičma mora sve to da prenese.

Aleksa78

pre 4 godine

nemanja, zar zaista misliš da recimo neki citroen c5 star 15 god manje zagađuje od ovoga? znaš li kolko je starih automobila po Fr, više nego što možeš i da pomisliš, pogotovo po gradovima a pri tom 70 posto dizeli. Zadnjih god se menja to " pravilo" ali svejedno. Ima svako vinjetu koja označava kolko zarađuju, ali nikakve šanse da stare " krsine" Pogotovo nova vozila sa mild tehnologijom

Шумадинац

pre 4 godine

@tudji, gloginje, mlacenje

Fiat Doblo? Citroen Berlingo? Renault Kangoo? Сви су мнооого удобнији од свега што ти је пало на памет, само нису fancy, је л' тако?

И, искрено да те питам: шта је твој отац возио, пре 30 година, кад је имао исте габарите и проблеме као и ти, а није било тог генијалног изума званог "Sport" Utility Vehicle?

tudji, gloginje, mlaćenje

pre 4 godine

Ljudi koje si opisao, pretpostavljam sebe, ima malo. Zato sam i napisao 99%. Znam oca i sina koji u defender ne mogu da se spakuju, ali koliko je takvih ljudi? A koliko je ljudi koji nisu takvi a voze suv? Kazes dva puta godisnje odes van grada. To je ukupno cetiri voznje po putu, odnosno najverovatnije cetiri dana voznje po putu. Ostalih 361 dan u godini vozis po gradu. Meni nekako ima vise smisla da kupis auto za voznju po gradu. To je kao kad bi svaki dan nosio kopacke zato sto odigras fudbal cetiri puta godisnje.
(markonjero, 2. februar 2021 16:45)

Ako malo razmisliš videćeš da upravo ta vožnja po gradu (česti ulasci/izlasci iz auta) zahteva auto sa odredjenim (meni jako bitnim) karakteristikama...i da, slažem se da nas kojima jedino takav auto odgovara ima malo u odnosu na masovnost medju snobovima i pornićarkama u istim takvim vozilima što ne znači da nas treba svrstavati u isti koš. Najgori trend u današnje vreme jeste upravo generalizacija (što i ja učinih malopre) i striktno posmatranje odredjenih stvari iz ličnog ugla.

A zasto ne bi recimo

pre 4 godine

@(Totalnodrukcijioddrugih, 2. februar 2021 13:08)

Evo jos bolje
CO2 1e po gramu emisije na km
NOx 5e po gramu emisije na km

Smanjis saobracaj za 90posto.

Nemanja

pre 4 godine

@ Ako voziš SUV radi lakšeg ulasku izlaska iz vozila sto onda ne nosiš suknju radi lakšeg mokrenja.
(Mistermaxer, 03. februar 2021 03:00)

Vozim limuzinu ali ne mogu da se nacudim ovom komentaru??? Moj otac prvi put prelazi iz limuzine u SUV upravo zbog problema u ledjima i jako niskog polozaja za voznju u danasnjim limuzinama, koji pravi veliki problem prilikom ulaska i izlaska (cak i meni nekad bude teze a bavim se sportom). Iste vozi 40 i vise godina i danas su limuzine nize nego sto su ikad bile. Naravno, vozio je limuzinu sa AWD pogonom jer cesto putuje zimi i ide u ski centre pa sad prelazi na isti takav SUV. Reci mi ti, molim te, u koji auto da predje? Da kupi mozda neki kombi i van sa 7 sedista?

jaka struja

pre 4 godine

1. Uzmeš normalan automobil C segmenta, po mogućnosti karavan. Podigneš ga na klirens automobila od prije cca 20 godina, povećaš visinu kabine jer smo svi visoki 2m i produžiš da dobiješ više prostora za prtljag. Rezultat je savremen SUV koji se može popeti na većinu ivičnjaka u gradu. Podigneš cijenu 50%.
2. Zasiječeš krov zadnjeg dijela vozila. Prostor za prtljag vratiš na nivo vozila od kog si krenuo. Dobiješ SUV kupe. Podigneš cijenu za 15%.
3. Spustiš vozilo da se ne prevrće u krivinama. Izgubiš klirens, nakon što si već izgubio prostor u gepeku. Dobiješ SUV sportskog izgleda sa dodanom oznakom R, S, M ili neki sličan "line". Motor ostaviš isti. Podigneš cijenu za dodatnih 20%.

Ovce su za šišanje...

pokojnik

pre 4 godine

Tiguan Life, 1.5 TSI sa 131 KS trosi izmedju 5 i 6 litara na autoputu.
Ovo za strucnjake o aerodinamici i tezini SUV.
Tezi je Golf sa 4 putnika od Tiguana
(Kad kokoska prdne, 2. februar 2021 14:40)

Slažem se. Pri 80-90 km/h "na auto putu" toliko troši svaki benzinski SUV. Samo, auto putem se obično vozi malo brže od toga, zar ne?

Milan

pre 4 godine

@Kad kokoška prdne
Pri brzinama većim od 80km/h otpor vazduha prevazilazi sve druge faktore koji utiču na potrošnju. SUV upravo ima najgoru moguću aerodinamiku, hečbek znatno bolju a limuzina najbolju. To je fizika i tu vaše lično mišljenje ne može promeniti fizičke zakone. Moje iskustvo u vožnji avensisa i RAV4 sa identičnim motorom na identičnoj relaciji je 2l veća potrošnja na RAV4. Takođe, tiguan sa 2,0 TDI vs Golf 1,6TDI 2,5l više.

Mr shell

pre 4 godine

Па шта ће сада радити паћеници који надограђују своје "мале ствари" и своје огромне комплексе куповином СУВова и теренаца и оне разноразне "домаћице" које су зналачким умећем у коришћењу "својих ствари" зарадиле своје СУВове и теренце!?!
(* КОМЕНТАР *,

Procitah tvoj komentar i umirem od stida jer sam jedan od "pacenika" koje
spominjes. Vozim F150 3.5l zato sto volim da imam pregled sta se desava
ispred kad vozim po gradu ili u guzvi. Niko od vas nije spomenuo one
silne guzve na autoputevima a jedini razlog za te guzve je to sto se 75%
vozaca ne drzi odstojanje pa vozaci koji nemaju iskustva ne mogu da bezbjedno predju u drugu traku a kad daju znak da ce da se prestroje
mi umjesto da usporimo mi ubrzamo, Ma kome ce on da se uvaljuje mamu mu!
A da nismo takvi manje bi goriva trosili i brze bi stizali. Onaj ko je
treba da vodi racuna o tim stvarima to vrlo dobro zna ali iz nekog
"nepoznatog" razloga ne zeli da reaguje.

Totalnodrukcijioddrugih

pre 4 godine

@ A zasto ne bi recimo Postovani zivim od voznje. Radim za coveka kojima su automobili strast. Vozim bukvalno sve. Od oldtajmera pa do novih. Ko prati ovaj portal zna da zastupam da redovno servisaran automobil ne predatavlja problem sto se tice ekologije i bezbednosti saobracaja. Bez obzira da li je nemac, japanac, francuz ili amerikanac. U slobodno vreme sam biciklista. Na sopstvenoj kozi znam kako kad jtd, cdti, hdi i ostale skracenice ne rade kako treba. Drzava ( vecina nasih termoelektrana i toplana) i njenja vozila ( GSP i vozni park uprave) su najveci zagadjivaci. Sto se tice poreza na lusuz za kubikazu se ne slazem. Onaj ko ima da kupi A8 5.0 od 286ks ima i da plati taj luksuz. Svuda je ogranicenje 130km/h na auto putu za to je dovoljan i Golf. Sva terenska vozila i SUV su gradu visak, nek ih vozi bas kome su zbog zdravlja potrebna. Zastupam ideju da u gradu nije mesto dizelima vec elektro i hibridnim vozilima, idealno na plin za vecinu. Statistika kaze da nas vozni park se zove skrpim pa vozim. Zato je nova Dacia (reper loseg automobila, vise ega) bolja nego stari Mercedes ili Fiat Stilo. Ekolosko i socijalno svesno drustvo brze se razvija nego truli kapitalizam gde radnik vozi bicikl a direktor Mercedes AMG. Moj sef ima para, nije mu frka da sedne i sam provoza Daciu ali isto tako provoza Porshe kad iznajmi stazu. Svakog radnika ceni i svaki dinar je sam zaradio i sa mojom tezom se slozio. Ko ima i moze mu se pa nek plati vise. Ko nema i nece vise, nek vozi ono sto moze ali da je tehnicki i ekoloski ispravno. Licno vozim Opel Astru benzinca i to mislim da prodam, u firmi uvek mogu da pozajmim automobil.

heftam ko Hefner

pre 4 godine

Svaki dan neki novi harac a mi umjesto da se bunimo i da ih bojkotujemo
nama drago sto ce tamo neki model da da poskupi. I vama koji seradujete
ce poskupiti kad budete isli na tehnicki da vam upisu VIN broj koji je
pojela korozija.

Pravedni

pre 4 godine

Prvo su uveli DownSizing ,pa su ukinuli V8 ,pa V6, pa su sa 4 cilindra sveli na turbo benzince sa 3 cilindra. Postigli su smanjenje ,,jako opasnog" C02 za 7-10% , ali su svi ostali stetni gasovi azotni oksidi npr. , povecani za 2-3 puta. A ti isti gasovi su visestruko opasniji po zivotnu sredinu od C02.
Dakle, C02 ce da iskoriste biljke kroz fotosintezu, a sta cemo sa azotnim oksidima?
Takodje turbo motori sa 3 cilindra su poznati po vecoj potrosnji ulja, koje mora, jel, da sagori i tako motor ispusti mnogo vise stetnih materija. Kako su samo dobro smislili pravilnik o smanjenju C02, bez da su uveli obavezu da se smanje sve vrste stetnih gasova, a ne samo C02.
I sta sad imaju da kazu strucnjaci???

hudini

pre 4 godine

@ (zbog okretnosti i parkiranja u gradu), da ima dovolno snage i brzine da odem negde van grada bar 2x godišnje a da je pouzdan/kvalitetan (ne moram kod majstora svaki čas).
Evo, otvoren sam za predloge.
(tudji, gloginje, mlaćenje, 02. februar 2021 15:36)

Reno Espace V, da se okrece u bilo kom pravcu po x, y, z osi sa svoih 2m i da pretekne. Trosi ko zippo upaljac sa eco voznjom, pristojnih 150ks. I nijednog trenutka nema nelagode ako brze udjes u krivinu za razliku od SUV-a.

Vlada

pre 4 godine

@Totalnodrukcijioddrugih

Prvo auto treba da se registruje(prijavi) samo jednom kao u normalnim zemljama, posle samo placas osiguranje. Ali slazem se totalna je nebuloza placati automobil po zapremini ja vozim auto od 2200ccm i 129KW automobil tehnicki izvanredan iza kad stanes izduvni gasovi imaju maltene neutralan miris. I ako je proizveden 2013 za vreme euro 5 standarda ispunjava euro 6 standard emisije stetnih gasova. Meni bi registracija bila 75000din u Srbiji a neko sa automobilom od prilike iste snage samo 1998ccm bez dpf-a, egr-a itd kad nagazi gas pravi oblak cadji iza sebe je placao 34000. Posto uskoro uzimam nov auto hteo sam ovaj da ostavim u Srbiji kad dodjem avionom da imam da vozim. Ali ipak cu prodati i kupiti za tamo nekog trocilindrasa od 1200ccm.

Djole Stena

pre 4 godine

Shvati te da auta na baterije nisu budućnost. Odakle nam tolka struja, više struje više zagađenja. Na čemu rade elektrane pa nuklearke. Solarna i vetrenjače ne pokrivaju ni 10 posto potrošnje. Naučna fantastika

Objektivni Navijač

pre 4 godine

Onda se ljudi pitaju zbog čega se masovno prelazi na EV. Emisija CO2 0 iz EV, dok god nukelarke rade punom parom, ovaj, punim kapacitetom cijepanja atoma. Ekolozi, tu ste neđe?
BTW, šta sve ođe nećeš pročitati, od toga da je nafta nastala od mrtvih atoma dinosaurusa, do toga da neki voze SUV jer ih bole leđa!?