Aleister Crowley
pre 6 godina
Podrazumeva se da gledaš dok voziš, a ne da to prepustiš računaru u potpunosti.
Nedelja, 06.10.2019.
13:00
IMAGE SOURCE
pre 6 godina
Podrazumeva se da gledaš dok voziš, a ne da to prepustiš računaru u potpunosti.
pre 6 godina
Najveća šteta od ovih uređaja nije to što su beskorisni (što nisu), nego to što mnogi umesto da ih shvate samo kao pomoć, očekuju previše od njih i imaju previše poverenja u njih, verovatno zavarani reklamom proizvođača i dilera.
Ja se sećam kad sam kupio svoj prvi auto koji mi je "savetovao" kad da menjam brzinu. Prvih par dana sam striktno sledio savete i šaltovao brzine po indikatoru, misleći da valjda on zna bolje od mene šta se dešava u motoru i kad je pravo vreme da menjam brzinu.
Međutim, vrlo brzo sam shvatio da to nema veze s mozgom i da je ceo uređaj jedna potpuno beskorisna igračka, pa nastavio kao dotad da držim jedno oko na obrtomeru i jedno uvo na zvuku motora, a brzine menjam kad JA procenim da treba. Ali činjenica je da sam u početku previše verovao elektronici.
pre 6 godina
sto nisu testirali neki evropski auto. mecka ima ir kameru koja po noci kad ugleda pesaka odma ti upali ekran i uokviri crvenim kvadraticem. to sam video na s klasi iz 2018 tako da noci nije beskorisno. mislim da grese sto nisu testirali neki evropski auto ili mozda spinuju. sto se tice bezbednosti evropski proizvodjaci su najbolji.
(s4, 06. oktobar 2019 14:00)
Slicno imaju i ovi. Sta vredi crvrni kvadratic ako ne stanes i ne udarisnpesaka. Problem je ako se ulazi u krivinu radari i senzori detektuju pesaka pod uglon od 0 do 15tak stepeni a kad se skrece pesak je pod uglom od 60 do 90 stepeni u odnosu na osu automobila te ga senzor ne detektuje. A kad bi imao talve auto bise tripovalo na oesake koji hodauju pored na trotoaru. Dakle tehnologija treba da se usavrsi da linije osetljuvosti senzora se “savijaju” kako se volan okrece. Tako nesto.
pre 6 godina
Posedujem BMW serije 5 2018god. I upravo me je sistem spasio u delicu sekunde kada je zakocio na semaforu. Toliko je brzo i snazno odreagovao da nisam bio vezan proleteo bih kroz staklo. Nista nije savrseno ali daleko od toga da sistem nije od pomoci. Testirajte nemce pa onda da pricamo
pre 6 godina
beskorisni a iskorisceni da se drasticno podigne cena novih automobila.
pre 6 godina
Neka ti sistemi ne funkcionišu 99 puta od 100 tako da ja moram da odreagujem, ali neka odreaguju onaj jedan put kada ja zakažem i opet vrede svake pare.
pre 6 godina
Ne razumem baš ovaj članak, nije da ću ja da se oslonim na ovaj sistem i da namerno ne kočim da bi sistem izbegao pešaka, svakako je koristan, čak i ako ne stane, ne bi stao ni u starijim kolima, a verujem da stane kad su kola u pitanju.
Drugar je vozio Oktaviju 2016. godište i pomogao mu je par puta da zakoči kad je bio previše blizu kola, tako da verujem da smo dosta napredovali u smislu sigurnosti, što sudara sa pešakom, što sa drugim kolima.
pre 6 godina
@jaretina Sa takvim mozgom, zaista ne bih voleo da se brines o meni i mojima! Takvih retarda ima u okolini koliko hoces, jedan vise mi nije potreban...
pre 6 godina
Vozim Mercedes BAS plus mi je pomogao vise puta. Pogotovo kod detekcije naglog kocenja ispred mene. Jednom je reagovao na psa kojeg uopste nisam video. Nije savrseno, nije zamena za vozaca, ali je dobrodosla npomoc.
pre 6 godina
bezbednost za pesake zavisi strane lica koje drzi volan, tacka.
pre 6 godina
bez testiranja vozila iz velike nemacke trojke ovo nema smisla
pre 6 godina
Gluposti. Jednostavno fizika ne dozvoljava da se izbegne pesak u slucajevima koji su prikazani na snimku. Nema tog sistema i komunikacije unutar njega, niti senzora koji ce sve odraditi za 1-2 sekunde, ukljucujici i mehaniku koja treba za to vreme da potpuno zaustavi vozilo od 1,4 tone i vise. Sam zaustavni put vozila pri 40 km/h nije toliko kratak, da ne znam kakve sisteme ima.
pre 6 godina
Bolje ista nego nista
pre 6 godina
Koji su ovo automobili na testu? Sto ne staviste Mecku ili audi????????????????
pre 6 godina
Nije tacno da su beskorisni. Dva puta sam imao iskustvo da mi je sistem pomogao na BMW-u serije 3 iz 2013te. Jednom prilikom voznje auto putem pri naglom kocenju vozila koje nisam detektovao na vreme zbog slabijih stop svetala vozila ispred i jednom verovali ili ne pri izletanju srne ispred auta i to pri prilicnoj brzini (80km+). Nije reklama, znam da nije savrsen sistem pogotovo kad vozite u uslovima smanjene vidljivosti (npr. U krivinama gde nema linije na putu ume da detektuje zvukom da je vozilo u vasoj traci iako nihe) ali punooo moze da pomogne. A dovoljno je u zivotu da to uradi samo jednom.
pre 6 godina
Ako su spasili 1000 života, a vjerujem da jesu, onda su se isplatili višestruko.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (kele®, 6. oktobar 2019 15:06)
Nisi u pravu. Prosečan srba razmišlja ovako: Dao sam 300e više za auto, a živ sam i nikog nisam udario. Bačena para. Dalje od svog nosa niko i ne gleda.
pre 6 godina
Radarski sistem detekcije nepogrešivo registruje sve prepreke(pa i pešake) na vreme, i zaustavlja vozilo. Problem je u tome što ih mnogi proizvođači zbog toga što su skupi, ne ugrađuju u svoja vozila.
pre 6 godina
Ti sistemi imaju za cilj podići cenu automobila, a ne da budu svrsishodni. To je prevara kao i sa izduvnim gasovima i potrošnjom goriva.
(Abe, 6. oktobar 2019 13:21)
Sistem u uslovima loših vidljivosti se zaustavi u 25% slučajeva. Da se takav automobil zaustavi zbog tebe kao pešaka, verovatno bi promenio mišljenje. Ovi sistemi će sasvim izvesno, iovako nesavršeni, spasiti dosta života.
pre 6 godina
Sistemi su izuzetno korisni u odredjenim situacijama. Nesavrseni da, korisni apsolutno. Ko se nasao u poziciji da mu ovakvi sistemi asistiraju, razumece. Ja sam se nasao dva puta. Reagovao sam pravovremeno ali se sistem ukljucio bez obzira i odradio svoj deo posla. Nijedan od ovih sistema ne zamenjuje vozaca. Ja ih uvek tretiram kao pasivna sigurnost koja je tu samo radi nuzne pomoci i asistencije u ekstremnim situacijama. Jedan od glavnih faktora kupovine automobila bila su mi aktivna i pasivna bezbednost.
pre 6 godina
Ogromna je razlika izmedju primene optickih kamera i primene radarskog snopa za detekciju pešaka.
Detekcija optičkom kamerom ima problema u uslovima lošeg osvetljenja, jake kiše i npr magle.
U isto vreme neki proizvodjači poseduju već u standardoj opremi sistem koji prepoznavanje pešaka koji prelazi preko ulice vrši pomoću radara.
(Ognjan, 06. oktobar 2019 14:14)
Za uspesno prepoznavanje pesaka mora se koristiti kombinacija vise tehnologija: senzorska (mikrotalasi), opticka (kamere) i radarska (laseri) kako ste naveli. Problem nastaje jer je u tom slucaju sistem skup i ocigledno neisplativ kada se kao takav ne ugradjuje i koristi.
pre 6 godina
Javi kad ukines GSP (i ostale autobuse, kamione, vozove, brodove...), pa da prestanemo da vozimo dizele, svi odmah pristajemo na to, evo obecavam!
(Nikola, 6. oktobar 2019 17:41)
Prilično besmisleno poređenje. Zagađenje dizel autobusa po putniku je višestruko niže od zagađenja po putniku u automobilu. Dalje, većina autobusa je euro 6, većina automobila je euro 4. Čak i avion manje zagađuje po putniku od automobila.
pre 6 godina
Ti sistemi su apsolutna glupost. Nezgode se desavaju pri skretanjima, pri naglom izletanju bicikliste na pesacki (a neposredno pored je stub od nadvoznjaka, pa se ne vidi kad prilazi), kada pesak ide "ukoso" na automobil, i nista od toga ti sistemi nema teorije da vide, a ni da reaguju.
Ma vojni avioni i ostala vojna vozila moraju da imaju ceo Avaks i satelite da bi imali 360 stepeni pregled, automobili su eonima daleko od toga.
Neki dan je lika samo bog spasio, popravlja car auto, zavukao se ispod kola, a noge mu na kolovozu, od kolena. Ulica uska pa sam vozio vise ka sredini, pa sam ga video, da mi je neko isao u susret i da sam morao da idem vise uz desnu ivicu, razmrljao bi mu noge po putu.
pre 6 godina
Kad pesaci pocnu da prelaze ulicu na mestima oznacenim za to, nece imati problema.
pre 6 godina
Ti sistemi su još uvek relativno novi, pa i ne čudi da još uvek nisu pouzdani. Vremenom će se usavršavati i postoaati sve bolji i sigurno će mnogo puta dovesti do izbegavanja nesreća ili bar ublažavanja posledica. Ono što je važno je da se uvek bude oprezan jer nikad ne znaš kada bi tehnologija mogla da otkaže.
pre 6 godina
samo je vazno da su svi vezani
pre 6 godina
@Ti sistemi imaju za cilj podići cenu automobila, a ne da budu svrsishodni. To je prevara kao i sa izduvnim gasovima i potrošnjom goriva.
(Abe, 06. oktobar 2019 13:21)
Koja bre prevara sa izduvnim gasovima!? o
Pa ne moze da se vozi iza smrdljivih dizela u Beogradu, ugucisemo se svi zbog sirotinje koja nema za katalizator!
(Lars, 6. oktobar 2019 14:08)
Javi kad ukines GSP (i ostale autobuse, kamione, vozove, brodove...), pa da prestanemo da vozimo dizele, svi odmah pristajemo na to, evo obecavam!
pre 6 godina
citat: " Ti sistemi imaju za cilj podići cenu automobila, a ne da budu svrsishodni. To je prevara kao i sa izduvnim gasovima i potrošnjom goriva."
teško tebi i svim sličnima... mora da je jako mučno i tužno živeti u svetu gde "svi hoće da te prevare"...
pre 6 godina
A ovde neki kritikuju proizvođača koji nema u ponudi sisteme koji ne rade? Ti sistemi su samo dobri za reklamu proizvođača za sada. Možda u budućnosti postanu efikasni ali do tada treba kazniti one koji varaju potrošače. Mislim da je volvo, koji jedino i radi ozbiljno na sistemima bezbednosti i naveo da rade efikasno do 32km/h
pre 6 godina
nikad nisam udario nikoga, ni auto, ni pešaka ni biciklistu.
nikad nisam imao nikakav sistem asistencije, iako sam poželeo da imam, onako impulsivno.
tako planiram da i ostane, osim ako se baš ne zeznem, lako me povede kupovina tehnologije. sva sreća da kad kupujem kola dobro sednem i razmislim šta mi stvarno treba u kolima.
mada sam primetio kod drugih vozača, trenutak kada postaneš retard u kolima je kad kupiš automatski menjač.
samo mi treba nov auto, 5 god max, o svemu i svima ostalima, moj mozak se (uspešno) brine.
pre 6 godina
Ako su spasili 1000 života, a vjerujem da jesu, onda su se isplatili višestruko.
pre 6 godina
Pa naravno, auto-industrija nam prodaje već decenijama maglu, u mnogim stvarima:(.
pre 6 godina
Ne znam čemu ovi glupi testovi.... Kaže: ""sistem za automatsko kočenje prilikom detekcije pešaka je daleko od savršenog. ""
Naravno da je "daleko od savršenog", ali je bolje da ga ima, nego da ga nema! Vremenom će sve na čemu se radi, postati sve bolje i bolje, to se zove progres...
(Neša iz Beograda, 6. oktobar 2019 13:35)
Ne, to je prevara. Nigde u salonu vam nece reci da je taj sistem daleko od savrsenog. Mnogi ljudi ce smanjiti paznju jer eto imaju auto koji ce zakociti umesto njih. Ovo vec postaje simptomaticno i zabrinjavajuce sta se sve desava u auto industriji.
pre 6 godina
@Ti sistemi imaju za cilj podići cenu automobila, a ne da budu svrsishodni. To je prevara kao i sa izduvnim gasovima i potrošnjom goriva.
(Abe, 06. oktobar 2019 13:21)
Koja bre prevara sa izduvnim gasovima!? o
Pa ne moze da se vozi iza smrdljivih dizela u Beogradu, ugucisemo se svi zbog sirotinje koja nema za katalizator!
pre 6 godina
Nisam imao priliku da mi izadje pesak, ali sam imao iskustva da mi auto ukoci da bi izbegao sudar sa drugim vozilom. Za sada savrseno radi. Vozim Nisan qashqai iz 2017-te god. Ne znam zasto nas narod uvek udara neku kontru, nikad sa nicim nije zadovoljan i sve mu je nepotrebno. Setite se samo kakvi su bili komentari kada uvelo obavezno vezivanje pojasa, svetla po danu..
Razumem da smo siromasni pa ne mozemo da priustimo novi automobil, ali zasto negativni komentari na sve sto je novo? Pa bilo koji, cak i najmanji automobil sa dobrom opremom je mnogo bezbedniji nego ``masine`` poput BMW-a, Mercedesa, Golfa, alfe koje su stare preko 20 god. Moramo da prihvatimo da se sve menja
pre 6 godina
Svaka cast na komentaru evropska auto idustrija je bez premca a pogotovu Nemacka...
pre 6 godina
Mogu da kažem, a poznajem ljudski karakter odlično, da je ovakvo istraživanje veoma korisno. Ljudi su po svojoj prirodi inertna odnosno lenja bića i skloni su da se previše oslanjaju na tehnologiju računajući da će ona odraditi sav posao umesto njih. Pa zar nisu doskora vesti bile prepune vozača koji su prepustili vožnju automatskom vozaču dok oni spavaju..? Takvih situacija će biti sve više kako tehnologija bude napredovala jer su ljudi.. znate već.
pre 6 godina
sto nisu testirali neki evropski auto. mecka ima ir kameru koja po noci kad ugleda pesaka odma ti upali ekran i uokviri crvenim kvadraticem. to sam video na s klasi iz 2018 tako da noci nije beskorisno. mislim da grese sto nisu testirali neki evropski auto ili mozda spinuju. sto se tice bezbednosti evropski proizvodjaci su najbolji.
pre 6 godina
Ogromna je razlika izmedju primene optickih kamera i primene radarskog snopa za detekciju pešaka.
Detekcija optičkom kamerom ima problema u uslovima lošeg osvetljenja, jake kiše i npr magle.
U isto vreme neki proizvodjači poseduju već u standardoj opremi sistem koji prepoznavanje pešaka koji prelazi preko ulice vrši pomoću radara.
pre 6 godina
Ti sistemi imaju za cilj podići cenu automobila, a ne da budu svrsishodni. To je prevara kao i sa izduvnim gasovima i potrošnjom goriva.
pre 6 godina
Pa gledajte kuda vozite.
pre 6 godina
Ne znam čemu ovi glupi testovi.... Kaže: ""sistem za automatsko kočenje prilikom detekcije pešaka je daleko od savršenog. ""
Naravno da je "daleko od savršenog", ali je bolje da ga ima, nego da ga nema! Vremenom će sve na čemu se radi, postati sve bolje i bolje, to se zove progres...
pre 6 godina
Ne znam čemu ovi glupi testovi.... Kaže: ""sistem za automatsko kočenje prilikom detekcije pešaka je daleko od savršenog. ""
Naravno da je "daleko od savršenog", ali je bolje da ga ima, nego da ga nema! Vremenom će sve na čemu se radi, postati sve bolje i bolje, to se zove progres...
pre 6 godina
@Ti sistemi imaju za cilj podići cenu automobila, a ne da budu svrsishodni. To je prevara kao i sa izduvnim gasovima i potrošnjom goriva.
(Abe, 06. oktobar 2019 13:21)
Koja bre prevara sa izduvnim gasovima!? o
Pa ne moze da se vozi iza smrdljivih dizela u Beogradu, ugucisemo se svi zbog sirotinje koja nema za katalizator!
pre 6 godina
Mogu da kažem, a poznajem ljudski karakter odlično, da je ovakvo istraživanje veoma korisno. Ljudi su po svojoj prirodi inertna odnosno lenja bića i skloni su da se previše oslanjaju na tehnologiju računajući da će ona odraditi sav posao umesto njih. Pa zar nisu doskora vesti bile prepune vozača koji su prepustili vožnju automatskom vozaču dok oni spavaju..? Takvih situacija će biti sve više kako tehnologija bude napredovala jer su ljudi.. znate već.
pre 6 godina
Pa gledajte kuda vozite.
pre 6 godina
Nije tacno da su beskorisni. Dva puta sam imao iskustvo da mi je sistem pomogao na BMW-u serije 3 iz 2013te. Jednom prilikom voznje auto putem pri naglom kocenju vozila koje nisam detektovao na vreme zbog slabijih stop svetala vozila ispred i jednom verovali ili ne pri izletanju srne ispred auta i to pri prilicnoj brzini (80km+). Nije reklama, znam da nije savrsen sistem pogotovo kad vozite u uslovima smanjene vidljivosti (npr. U krivinama gde nema linije na putu ume da detektuje zvukom da je vozilo u vasoj traci iako nihe) ali punooo moze da pomogne. A dovoljno je u zivotu da to uradi samo jednom.
pre 6 godina
Ogromna je razlika izmedju primene optickih kamera i primene radarskog snopa za detekciju pešaka.
Detekcija optičkom kamerom ima problema u uslovima lošeg osvetljenja, jake kiše i npr magle.
U isto vreme neki proizvodjači poseduju već u standardoj opremi sistem koji prepoznavanje pešaka koji prelazi preko ulice vrši pomoću radara.
pre 6 godina
Nisam imao priliku da mi izadje pesak, ali sam imao iskustva da mi auto ukoci da bi izbegao sudar sa drugim vozilom. Za sada savrseno radi. Vozim Nisan qashqai iz 2017-te god. Ne znam zasto nas narod uvek udara neku kontru, nikad sa nicim nije zadovoljan i sve mu je nepotrebno. Setite se samo kakvi su bili komentari kada uvelo obavezno vezivanje pojasa, svetla po danu..
Razumem da smo siromasni pa ne mozemo da priustimo novi automobil, ali zasto negativni komentari na sve sto je novo? Pa bilo koji, cak i najmanji automobil sa dobrom opremom je mnogo bezbedniji nego ``masine`` poput BMW-a, Mercedesa, Golfa, alfe koje su stare preko 20 god. Moramo da prihvatimo da se sve menja
pre 6 godina
sto nisu testirali neki evropski auto. mecka ima ir kameru koja po noci kad ugleda pesaka odma ti upali ekran i uokviri crvenim kvadraticem. to sam video na s klasi iz 2018 tako da noci nije beskorisno. mislim da grese sto nisu testirali neki evropski auto ili mozda spinuju. sto se tice bezbednosti evropski proizvodjaci su najbolji.
pre 6 godina
Vozim Mercedes BAS plus mi je pomogao vise puta. Pogotovo kod detekcije naglog kocenja ispred mene. Jednom je reagovao na psa kojeg uopste nisam video. Nije savrseno, nije zamena za vozaca, ali je dobrodosla npomoc.
pre 6 godina
Ako su spasili 1000 života, a vjerujem da jesu, onda su se isplatili višestruko.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (kele®, 6. oktobar 2019 15:06)
Nisi u pravu. Prosečan srba razmišlja ovako: Dao sam 300e više za auto, a živ sam i nikog nisam udario. Bačena para. Dalje od svog nosa niko i ne gleda.
pre 6 godina
Ti sistemi imaju za cilj podići cenu automobila, a ne da budu svrsishodni. To je prevara kao i sa izduvnim gasovima i potrošnjom goriva.
(Abe, 6. oktobar 2019 13:21)
Sistem u uslovima loših vidljivosti se zaustavi u 25% slučajeva. Da se takav automobil zaustavi zbog tebe kao pešaka, verovatno bi promenio mišljenje. Ovi sistemi će sasvim izvesno, iovako nesavršeni, spasiti dosta života.
pre 6 godina
Ti sistemi imaju za cilj podići cenu automobila, a ne da budu svrsishodni. To je prevara kao i sa izduvnim gasovima i potrošnjom goriva.
pre 6 godina
Sistemi su izuzetno korisni u odredjenim situacijama. Nesavrseni da, korisni apsolutno. Ko se nasao u poziciji da mu ovakvi sistemi asistiraju, razumece. Ja sam se nasao dva puta. Reagovao sam pravovremeno ali se sistem ukljucio bez obzira i odradio svoj deo posla. Nijedan od ovih sistema ne zamenjuje vozaca. Ja ih uvek tretiram kao pasivna sigurnost koja je tu samo radi nuzne pomoci i asistencije u ekstremnim situacijama. Jedan od glavnih faktora kupovine automobila bila su mi aktivna i pasivna bezbednost.
pre 6 godina
Ako su spasili 1000 života, a vjerujem da jesu, onda su se isplatili višestruko.
pre 6 godina
citat: " Ti sistemi imaju za cilj podići cenu automobila, a ne da budu svrsishodni. To je prevara kao i sa izduvnim gasovima i potrošnjom goriva."
teško tebi i svim sličnima... mora da je jako mučno i tužno živeti u svetu gde "svi hoće da te prevare"...
pre 6 godina
Ti sistemi su apsolutna glupost. Nezgode se desavaju pri skretanjima, pri naglom izletanju bicikliste na pesacki (a neposredno pored je stub od nadvoznjaka, pa se ne vidi kad prilazi), kada pesak ide "ukoso" na automobil, i nista od toga ti sistemi nema teorije da vide, a ni da reaguju.
Ma vojni avioni i ostala vojna vozila moraju da imaju ceo Avaks i satelite da bi imali 360 stepeni pregled, automobili su eonima daleko od toga.
Neki dan je lika samo bog spasio, popravlja car auto, zavukao se ispod kola, a noge mu na kolovozu, od kolena. Ulica uska pa sam vozio vise ka sredini, pa sam ga video, da mi je neko isao u susret i da sam morao da idem vise uz desnu ivicu, razmrljao bi mu noge po putu.
pre 6 godina
Gluposti. Jednostavno fizika ne dozvoljava da se izbegne pesak u slucajevima koji su prikazani na snimku. Nema tog sistema i komunikacije unutar njega, niti senzora koji ce sve odraditi za 1-2 sekunde, ukljucujici i mehaniku koja treba za to vreme da potpuno zaustavi vozilo od 1,4 tone i vise. Sam zaustavni put vozila pri 40 km/h nije toliko kratak, da ne znam kakve sisteme ima.
pre 6 godina
Kad pesaci pocnu da prelaze ulicu na mestima oznacenim za to, nece imati problema.
pre 6 godina
Radarski sistem detekcije nepogrešivo registruje sve prepreke(pa i pešake) na vreme, i zaustavlja vozilo. Problem je u tome što ih mnogi proizvođači zbog toga što su skupi, ne ugrađuju u svoja vozila.
pre 6 godina
Bolje ista nego nista
pre 6 godina
Ogromna je razlika izmedju primene optickih kamera i primene radarskog snopa za detekciju pešaka.
Detekcija optičkom kamerom ima problema u uslovima lošeg osvetljenja, jake kiše i npr magle.
U isto vreme neki proizvodjači poseduju već u standardoj opremi sistem koji prepoznavanje pešaka koji prelazi preko ulice vrši pomoću radara.
(Ognjan, 06. oktobar 2019 14:14)
Za uspesno prepoznavanje pesaka mora se koristiti kombinacija vise tehnologija: senzorska (mikrotalasi), opticka (kamere) i radarska (laseri) kako ste naveli. Problem nastaje jer je u tom slucaju sistem skup i ocigledno neisplativ kada se kao takav ne ugradjuje i koristi.
pre 6 godina
Ti sistemi su još uvek relativno novi, pa i ne čudi da još uvek nisu pouzdani. Vremenom će se usavršavati i postoaati sve bolji i sigurno će mnogo puta dovesti do izbegavanja nesreća ili bar ublažavanja posledica. Ono što je važno je da se uvek bude oprezan jer nikad ne znaš kada bi tehnologija mogla da otkaže.
pre 6 godina
Javi kad ukines GSP (i ostale autobuse, kamione, vozove, brodove...), pa da prestanemo da vozimo dizele, svi odmah pristajemo na to, evo obecavam!
(Nikola, 6. oktobar 2019 17:41)
Prilično besmisleno poređenje. Zagađenje dizel autobusa po putniku je višestruko niže od zagađenja po putniku u automobilu. Dalje, većina autobusa je euro 6, većina automobila je euro 4. Čak i avion manje zagađuje po putniku od automobila.
pre 6 godina
Neka ti sistemi ne funkcionišu 99 puta od 100 tako da ja moram da odreagujem, ali neka odreaguju onaj jedan put kada ja zakažem i opet vrede svake pare.
pre 6 godina
Ne znam čemu ovi glupi testovi.... Kaže: ""sistem za automatsko kočenje prilikom detekcije pešaka je daleko od savršenog. ""
Naravno da je "daleko od savršenog", ali je bolje da ga ima, nego da ga nema! Vremenom će sve na čemu se radi, postati sve bolje i bolje, to se zove progres...
(Neša iz Beograda, 6. oktobar 2019 13:35)
Ne, to je prevara. Nigde u salonu vam nece reci da je taj sistem daleko od savrsenog. Mnogi ljudi ce smanjiti paznju jer eto imaju auto koji ce zakociti umesto njih. Ovo vec postaje simptomaticno i zabrinjavajuce sta se sve desava u auto industriji.
pre 6 godina
beskorisni a iskorisceni da se drasticno podigne cena novih automobila.
pre 6 godina
@Ti sistemi imaju za cilj podići cenu automobila, a ne da budu svrsishodni. To je prevara kao i sa izduvnim gasovima i potrošnjom goriva.
(Abe, 06. oktobar 2019 13:21)
Koja bre prevara sa izduvnim gasovima!? o
Pa ne moze da se vozi iza smrdljivih dizela u Beogradu, ugucisemo se svi zbog sirotinje koja nema za katalizator!
(Lars, 6. oktobar 2019 14:08)
Javi kad ukines GSP (i ostale autobuse, kamione, vozove, brodove...), pa da prestanemo da vozimo dizele, svi odmah pristajemo na to, evo obecavam!
pre 6 godina
Ne razumem baš ovaj članak, nije da ću ja da se oslonim na ovaj sistem i da namerno ne kočim da bi sistem izbegao pešaka, svakako je koristan, čak i ako ne stane, ne bi stao ni u starijim kolima, a verujem da stane kad su kola u pitanju.
Drugar je vozio Oktaviju 2016. godište i pomogao mu je par puta da zakoči kad je bio previše blizu kola, tako da verujem da smo dosta napredovali u smislu sigurnosti, što sudara sa pešakom, što sa drugim kolima.
pre 6 godina
@jaretina Sa takvim mozgom, zaista ne bih voleo da se brines o meni i mojima! Takvih retarda ima u okolini koliko hoces, jedan vise mi nije potreban...
pre 6 godina
A ovde neki kritikuju proizvođača koji nema u ponudi sisteme koji ne rade? Ti sistemi su samo dobri za reklamu proizvođača za sada. Možda u budućnosti postanu efikasni ali do tada treba kazniti one koji varaju potrošače. Mislim da je volvo, koji jedino i radi ozbiljno na sistemima bezbednosti i naveo da rade efikasno do 32km/h
pre 6 godina
Koji su ovo automobili na testu? Sto ne staviste Mecku ili audi????????????????
pre 6 godina
bez testiranja vozila iz velike nemacke trojke ovo nema smisla
pre 6 godina
Pa naravno, auto-industrija nam prodaje već decenijama maglu, u mnogim stvarima:(.
pre 6 godina
samo je vazno da su svi vezani
pre 6 godina
nikad nisam udario nikoga, ni auto, ni pešaka ni biciklistu.
nikad nisam imao nikakav sistem asistencije, iako sam poželeo da imam, onako impulsivno.
tako planiram da i ostane, osim ako se baš ne zeznem, lako me povede kupovina tehnologije. sva sreća da kad kupujem kola dobro sednem i razmislim šta mi stvarno treba u kolima.
mada sam primetio kod drugih vozača, trenutak kada postaneš retard u kolima je kad kupiš automatski menjač.
samo mi treba nov auto, 5 god max, o svemu i svima ostalima, moj mozak se (uspešno) brine.
pre 6 godina
Posedujem BMW serije 5 2018god. I upravo me je sistem spasio u delicu sekunde kada je zakocio na semaforu. Toliko je brzo i snazno odreagovao da nisam bio vezan proleteo bih kroz staklo. Nista nije savrseno ali daleko od toga da sistem nije od pomoci. Testirajte nemce pa onda da pricamo
pre 6 godina
bezbednost za pesake zavisi strane lica koje drzi volan, tacka.
pre 6 godina
Svaka cast na komentaru evropska auto idustrija je bez premca a pogotovu Nemacka...
pre 6 godina
Najveća šteta od ovih uređaja nije to što su beskorisni (što nisu), nego to što mnogi umesto da ih shvate samo kao pomoć, očekuju previše od njih i imaju previše poverenja u njih, verovatno zavarani reklamom proizvođača i dilera.
Ja se sećam kad sam kupio svoj prvi auto koji mi je "savetovao" kad da menjam brzinu. Prvih par dana sam striktno sledio savete i šaltovao brzine po indikatoru, misleći da valjda on zna bolje od mene šta se dešava u motoru i kad je pravo vreme da menjam brzinu.
Međutim, vrlo brzo sam shvatio da to nema veze s mozgom i da je ceo uređaj jedna potpuno beskorisna igračka, pa nastavio kao dotad da držim jedno oko na obrtomeru i jedno uvo na zvuku motora, a brzine menjam kad JA procenim da treba. Ali činjenica je da sam u početku previše verovao elektronici.
pre 6 godina
sto nisu testirali neki evropski auto. mecka ima ir kameru koja po noci kad ugleda pesaka odma ti upali ekran i uokviri crvenim kvadraticem. to sam video na s klasi iz 2018 tako da noci nije beskorisno. mislim da grese sto nisu testirali neki evropski auto ili mozda spinuju. sto se tice bezbednosti evropski proizvodjaci su najbolji.
(s4, 06. oktobar 2019 14:00)
Slicno imaju i ovi. Sta vredi crvrni kvadratic ako ne stanes i ne udarisnpesaka. Problem je ako se ulazi u krivinu radari i senzori detektuju pesaka pod uglon od 0 do 15tak stepeni a kad se skrece pesak je pod uglom od 60 do 90 stepeni u odnosu na osu automobila te ga senzor ne detektuje. A kad bi imao talve auto bise tripovalo na oesake koji hodauju pored na trotoaru. Dakle tehnologija treba da se usavrsi da linije osetljuvosti senzora se “savijaju” kako se volan okrece. Tako nesto.
pre 6 godina
Podrazumeva se da gledaš dok voziš, a ne da to prepustiš računaru u potpunosti.
pre 6 godina
Ti sistemi imaju za cilj podići cenu automobila, a ne da budu svrsishodni. To je prevara kao i sa izduvnim gasovima i potrošnjom goriva.
pre 6 godina
nikad nisam udario nikoga, ni auto, ni pešaka ni biciklistu.
nikad nisam imao nikakav sistem asistencije, iako sam poželeo da imam, onako impulsivno.
tako planiram da i ostane, osim ako se baš ne zeznem, lako me povede kupovina tehnologije. sva sreća da kad kupujem kola dobro sednem i razmislim šta mi stvarno treba u kolima.
mada sam primetio kod drugih vozača, trenutak kada postaneš retard u kolima je kad kupiš automatski menjač.
samo mi treba nov auto, 5 god max, o svemu i svima ostalima, moj mozak se (uspešno) brine.
pre 6 godina
Koji su ovo automobili na testu? Sto ne staviste Mecku ili audi????????????????
pre 6 godina
Ne znam čemu ovi glupi testovi.... Kaže: ""sistem za automatsko kočenje prilikom detekcije pešaka je daleko od savršenog. ""
Naravno da je "daleko od savršenog", ali je bolje da ga ima, nego da ga nema! Vremenom će sve na čemu se radi, postati sve bolje i bolje, to se zove progres...
(Neša iz Beograda, 6. oktobar 2019 13:35)
Ne, to je prevara. Nigde u salonu vam nece reci da je taj sistem daleko od savrsenog. Mnogi ljudi ce smanjiti paznju jer eto imaju auto koji ce zakociti umesto njih. Ovo vec postaje simptomaticno i zabrinjavajuce sta se sve desava u auto industriji.
pre 6 godina
@Ti sistemi imaju za cilj podići cenu automobila, a ne da budu svrsishodni. To je prevara kao i sa izduvnim gasovima i potrošnjom goriva.
(Abe, 06. oktobar 2019 13:21)
Koja bre prevara sa izduvnim gasovima!? o
Pa ne moze da se vozi iza smrdljivih dizela u Beogradu, ugucisemo se svi zbog sirotinje koja nema za katalizator!
pre 6 godina
@Ti sistemi imaju za cilj podići cenu automobila, a ne da budu svrsishodni. To je prevara kao i sa izduvnim gasovima i potrošnjom goriva.
(Abe, 06. oktobar 2019 13:21)
Koja bre prevara sa izduvnim gasovima!? o
Pa ne moze da se vozi iza smrdljivih dizela u Beogradu, ugucisemo se svi zbog sirotinje koja nema za katalizator!
(Lars, 6. oktobar 2019 14:08)
Javi kad ukines GSP (i ostale autobuse, kamione, vozove, brodove...), pa da prestanemo da vozimo dizele, svi odmah pristajemo na to, evo obecavam!
pre 6 godina
Ne znam čemu ovi glupi testovi.... Kaže: ""sistem za automatsko kočenje prilikom detekcije pešaka je daleko od savršenog. ""
Naravno da je "daleko od savršenog", ali je bolje da ga ima, nego da ga nema! Vremenom će sve na čemu se radi, postati sve bolje i bolje, to se zove progres...
pre 6 godina
sto nisu testirali neki evropski auto. mecka ima ir kameru koja po noci kad ugleda pesaka odma ti upali ekran i uokviri crvenim kvadraticem. to sam video na s klasi iz 2018 tako da noci nije beskorisno. mislim da grese sto nisu testirali neki evropski auto ili mozda spinuju. sto se tice bezbednosti evropski proizvodjaci su najbolji.
pre 6 godina
bez testiranja vozila iz velike nemacke trojke ovo nema smisla
pre 6 godina
Pa naravno, auto-industrija nam prodaje već decenijama maglu, u mnogim stvarima:(.
pre 6 godina
Ti sistemi su apsolutna glupost. Nezgode se desavaju pri skretanjima, pri naglom izletanju bicikliste na pesacki (a neposredno pored je stub od nadvoznjaka, pa se ne vidi kad prilazi), kada pesak ide "ukoso" na automobil, i nista od toga ti sistemi nema teorije da vide, a ni da reaguju.
Ma vojni avioni i ostala vojna vozila moraju da imaju ceo Avaks i satelite da bi imali 360 stepeni pregled, automobili su eonima daleko od toga.
Neki dan je lika samo bog spasio, popravlja car auto, zavukao se ispod kola, a noge mu na kolovozu, od kolena. Ulica uska pa sam vozio vise ka sredini, pa sam ga video, da mi je neko isao u susret i da sam morao da idem vise uz desnu ivicu, razmrljao bi mu noge po putu.
pre 6 godina
Gluposti. Jednostavno fizika ne dozvoljava da se izbegne pesak u slucajevima koji su prikazani na snimku. Nema tog sistema i komunikacije unutar njega, niti senzora koji ce sve odraditi za 1-2 sekunde, ukljucujici i mehaniku koja treba za to vreme da potpuno zaustavi vozilo od 1,4 tone i vise. Sam zaustavni put vozila pri 40 km/h nije toliko kratak, da ne znam kakve sisteme ima.
pre 6 godina
Svaka cast na komentaru evropska auto idustrija je bez premca a pogotovu Nemacka...
pre 6 godina
citat: " Ti sistemi imaju za cilj podići cenu automobila, a ne da budu svrsishodni. To je prevara kao i sa izduvnim gasovima i potrošnjom goriva."
teško tebi i svim sličnima... mora da je jako mučno i tužno živeti u svetu gde "svi hoće da te prevare"...
pre 6 godina
Kad pesaci pocnu da prelaze ulicu na mestima oznacenim za to, nece imati problema.
pre 6 godina
A ovde neki kritikuju proizvođača koji nema u ponudi sisteme koji ne rade? Ti sistemi su samo dobri za reklamu proizvođača za sada. Možda u budućnosti postanu efikasni ali do tada treba kazniti one koji varaju potrošače. Mislim da je volvo, koji jedino i radi ozbiljno na sistemima bezbednosti i naveo da rade efikasno do 32km/h
pre 6 godina
samo je vazno da su svi vezani
pre 6 godina
Javi kad ukines GSP (i ostale autobuse, kamione, vozove, brodove...), pa da prestanemo da vozimo dizele, svi odmah pristajemo na to, evo obecavam!
(Nikola, 6. oktobar 2019 17:41)
Prilično besmisleno poređenje. Zagađenje dizel autobusa po putniku je višestruko niže od zagađenja po putniku u automobilu. Dalje, većina autobusa je euro 6, većina automobila je euro 4. Čak i avion manje zagađuje po putniku od automobila.
pre 6 godina
Sistemi su izuzetno korisni u odredjenim situacijama. Nesavrseni da, korisni apsolutno. Ko se nasao u poziciji da mu ovakvi sistemi asistiraju, razumece. Ja sam se nasao dva puta. Reagovao sam pravovremeno ali se sistem ukljucio bez obzira i odradio svoj deo posla. Nijedan od ovih sistema ne zamenjuje vozaca. Ja ih uvek tretiram kao pasivna sigurnost koja je tu samo radi nuzne pomoci i asistencije u ekstremnim situacijama. Jedan od glavnih faktora kupovine automobila bila su mi aktivna i pasivna bezbednost.
pre 6 godina
beskorisni a iskorisceni da se drasticno podigne cena novih automobila.
pre 6 godina
Mogu da kažem, a poznajem ljudski karakter odlično, da je ovakvo istraživanje veoma korisno. Ljudi su po svojoj prirodi inertna odnosno lenja bića i skloni su da se previše oslanjaju na tehnologiju računajući da će ona odraditi sav posao umesto njih. Pa zar nisu doskora vesti bile prepune vozača koji su prepustili vožnju automatskom vozaču dok oni spavaju..? Takvih situacija će biti sve više kako tehnologija bude napredovala jer su ljudi.. znate već.
pre 6 godina
Posedujem BMW serije 5 2018god. I upravo me je sistem spasio u delicu sekunde kada je zakocio na semaforu. Toliko je brzo i snazno odreagovao da nisam bio vezan proleteo bih kroz staklo. Nista nije savrseno ali daleko od toga da sistem nije od pomoci. Testirajte nemce pa onda da pricamo
pre 6 godina
Pa gledajte kuda vozite.
pre 6 godina
Ogromna je razlika izmedju primene optickih kamera i primene radarskog snopa za detekciju pešaka.
Detekcija optičkom kamerom ima problema u uslovima lošeg osvetljenja, jake kiše i npr magle.
U isto vreme neki proizvodjači poseduju već u standardoj opremi sistem koji prepoznavanje pešaka koji prelazi preko ulice vrši pomoću radara.
pre 6 godina
bezbednost za pesake zavisi strane lica koje drzi volan, tacka.
pre 6 godina
Nisam imao priliku da mi izadje pesak, ali sam imao iskustva da mi auto ukoci da bi izbegao sudar sa drugim vozilom. Za sada savrseno radi. Vozim Nisan qashqai iz 2017-te god. Ne znam zasto nas narod uvek udara neku kontru, nikad sa nicim nije zadovoljan i sve mu je nepotrebno. Setite se samo kakvi su bili komentari kada uvelo obavezno vezivanje pojasa, svetla po danu..
Razumem da smo siromasni pa ne mozemo da priustimo novi automobil, ali zasto negativni komentari na sve sto je novo? Pa bilo koji, cak i najmanji automobil sa dobrom opremom je mnogo bezbedniji nego ``masine`` poput BMW-a, Mercedesa, Golfa, alfe koje su stare preko 20 god. Moramo da prihvatimo da se sve menja
pre 6 godina
Nije tacno da su beskorisni. Dva puta sam imao iskustvo da mi je sistem pomogao na BMW-u serije 3 iz 2013te. Jednom prilikom voznje auto putem pri naglom kocenju vozila koje nisam detektovao na vreme zbog slabijih stop svetala vozila ispred i jednom verovali ili ne pri izletanju srne ispred auta i to pri prilicnoj brzini (80km+). Nije reklama, znam da nije savrsen sistem pogotovo kad vozite u uslovima smanjene vidljivosti (npr. U krivinama gde nema linije na putu ume da detektuje zvukom da je vozilo u vasoj traci iako nihe) ali punooo moze da pomogne. A dovoljno je u zivotu da to uradi samo jednom.
pre 6 godina
Ti sistemi imaju za cilj podići cenu automobila, a ne da budu svrsishodni. To je prevara kao i sa izduvnim gasovima i potrošnjom goriva.
(Abe, 6. oktobar 2019 13:21)
Sistem u uslovima loših vidljivosti se zaustavi u 25% slučajeva. Da se takav automobil zaustavi zbog tebe kao pešaka, verovatno bi promenio mišljenje. Ovi sistemi će sasvim izvesno, iovako nesavršeni, spasiti dosta života.
pre 6 godina
@jaretina Sa takvim mozgom, zaista ne bih voleo da se brines o meni i mojima! Takvih retarda ima u okolini koliko hoces, jedan vise mi nije potreban...
pre 6 godina
Ako su spasili 1000 života, a vjerujem da jesu, onda su se isplatili višestruko.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (kele®, 6. oktobar 2019 15:06)
Nisi u pravu. Prosečan srba razmišlja ovako: Dao sam 300e više za auto, a živ sam i nikog nisam udario. Bačena para. Dalje od svog nosa niko i ne gleda.
pre 6 godina
Radarski sistem detekcije nepogrešivo registruje sve prepreke(pa i pešake) na vreme, i zaustavlja vozilo. Problem je u tome što ih mnogi proizvođači zbog toga što su skupi, ne ugrađuju u svoja vozila.
pre 6 godina
Vozim Mercedes BAS plus mi je pomogao vise puta. Pogotovo kod detekcije naglog kocenja ispred mene. Jednom je reagovao na psa kojeg uopste nisam video. Nije savrseno, nije zamena za vozaca, ali je dobrodosla npomoc.
pre 6 godina
Neka ti sistemi ne funkcionišu 99 puta od 100 tako da ja moram da odreagujem, ali neka odreaguju onaj jedan put kada ja zakažem i opet vrede svake pare.
pre 6 godina
Ne razumem baš ovaj članak, nije da ću ja da se oslonim na ovaj sistem i da namerno ne kočim da bi sistem izbegao pešaka, svakako je koristan, čak i ako ne stane, ne bi stao ni u starijim kolima, a verujem da stane kad su kola u pitanju.
Drugar je vozio Oktaviju 2016. godište i pomogao mu je par puta da zakoči kad je bio previše blizu kola, tako da verujem da smo dosta napredovali u smislu sigurnosti, što sudara sa pešakom, što sa drugim kolima.
pre 6 godina
Ako su spasili 1000 života, a vjerujem da jesu, onda su se isplatili višestruko.
pre 6 godina
Bolje ista nego nista
pre 6 godina
Ti sistemi su još uvek relativno novi, pa i ne čudi da još uvek nisu pouzdani. Vremenom će se usavršavati i postoaati sve bolji i sigurno će mnogo puta dovesti do izbegavanja nesreća ili bar ublažavanja posledica. Ono što je važno je da se uvek bude oprezan jer nikad ne znaš kada bi tehnologija mogla da otkaže.
pre 6 godina
Ogromna je razlika izmedju primene optickih kamera i primene radarskog snopa za detekciju pešaka.
Detekcija optičkom kamerom ima problema u uslovima lošeg osvetljenja, jake kiše i npr magle.
U isto vreme neki proizvodjači poseduju već u standardoj opremi sistem koji prepoznavanje pešaka koji prelazi preko ulice vrši pomoću radara.
(Ognjan, 06. oktobar 2019 14:14)
Za uspesno prepoznavanje pesaka mora se koristiti kombinacija vise tehnologija: senzorska (mikrotalasi), opticka (kamere) i radarska (laseri) kako ste naveli. Problem nastaje jer je u tom slucaju sistem skup i ocigledno neisplativ kada se kao takav ne ugradjuje i koristi.
pre 6 godina
sto nisu testirali neki evropski auto. mecka ima ir kameru koja po noci kad ugleda pesaka odma ti upali ekran i uokviri crvenim kvadraticem. to sam video na s klasi iz 2018 tako da noci nije beskorisno. mislim da grese sto nisu testirali neki evropski auto ili mozda spinuju. sto se tice bezbednosti evropski proizvodjaci su najbolji.
(s4, 06. oktobar 2019 14:00)
Slicno imaju i ovi. Sta vredi crvrni kvadratic ako ne stanes i ne udarisnpesaka. Problem je ako se ulazi u krivinu radari i senzori detektuju pesaka pod uglon od 0 do 15tak stepeni a kad se skrece pesak je pod uglom od 60 do 90 stepeni u odnosu na osu automobila te ga senzor ne detektuje. A kad bi imao talve auto bise tripovalo na oesake koji hodauju pored na trotoaru. Dakle tehnologija treba da se usavrsi da linije osetljuvosti senzora se “savijaju” kako se volan okrece. Tako nesto.
pre 6 godina
Najveća šteta od ovih uređaja nije to što su beskorisni (što nisu), nego to što mnogi umesto da ih shvate samo kao pomoć, očekuju previše od njih i imaju previše poverenja u njih, verovatno zavarani reklamom proizvođača i dilera.
Ja se sećam kad sam kupio svoj prvi auto koji mi je "savetovao" kad da menjam brzinu. Prvih par dana sam striktno sledio savete i šaltovao brzine po indikatoru, misleći da valjda on zna bolje od mene šta se dešava u motoru i kad je pravo vreme da menjam brzinu.
Međutim, vrlo brzo sam shvatio da to nema veze s mozgom i da je ceo uređaj jedna potpuno beskorisna igračka, pa nastavio kao dotad da držim jedno oko na obrtomeru i jedno uvo na zvuku motora, a brzine menjam kad JA procenim da treba. Ali činjenica je da sam u početku previše verovao elektronici.
pre 6 godina
Podrazumeva se da gledaš dok voziš, a ne da to prepustiš računaru u potpunosti.
41 Komentari
Sortiraj po: