Aktuelno

Petak, 22.03.2013.

17:17

U aprilu stiže kineski operativni sistem

Autor: Izvor: telegraph.co.uk

U aprilu stiže kineski operativni sistem IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

32 Komentari

Sortiraj po:

kem

pre 12 godina

Пошто ми се „изгубио“ један коментар, написаћу опет.
@Marko, све што има везе са слободним софтвером, и Линуксом као таквим, је настало преко мреже сарадњом програмера и корисника. Ако ваш еснаф видео „професионалаца“ не жели да се труди и избори за програме који су му потребни, а то се постиже пробањем развојних верзија, пријављивањем грешака, захтевањем нових могућности од програмера, новчаним донацијама, онда ви видео професионалци ничим не заслужујете да имате софтвер који тражите. Мени видео програми на Лiнуксу завршавају посао, не очекуј да ћемо ми аматери стварати вама професионалцима алат за млаћење пара, а да ви не платите ни на мосту, ни на ћуприји.

LoxoSRB

pre 12 godina

Vecina ljudi se plasi da se prebaci na Linux zato sto su vec navikli na svoj Win ili Mac, A i terminali u Linuxu... Ja sam manje vise nov korisnik Linuxa. Poceo sam na Archu, posle toga Mint, pa Debian i sada Ubuntu, planiram i Kali da isprobam. Ove sto sam naveo na njima sam se duze zadrzao, probao sam jos neke poput BackTracka ali se nisam dugo zadrzavao na njima.

Marko

pre 12 godina

@ (cl0ud, 25. mart 2013 00:09)
Ja ne kažem da nekad u budućnosti internet neće da bude dovoljno brz da bi profesionalne aplikacije za video obradu mogle da rade u cloud, ali, da bi se to desilo, verovatno ćemo morati da sačekamo da prosečna internet konekcija postane otprilike jednako brza kao i SSD, da rad sa takvim aplikacijama u cloud ne bi bio znatno sporiji nego rad sa takvim aplikacijama na SSD, a verovatno bi bilo potrebno i da Wireless i Ethernet postanu toliko brzi (čak ni Ethernet trenutno ne nudi toliko velike brzine preko jednog Ethernet kabla), da bi ljudi to mogli da koriste i na laptopovima jer optički kablovi nisu baš za šetanje (optički kablovi se lako oštete ako se savijaju).

Znači, kada bude bilo moguće da se za 10-20 evra mesečno uzme konekcija od bar nekoliko Gbps, onda možemo da pričao o profesionalnoj video obradi u cloud jer sve dok je SSD znatno jeftinija i znatno brža opcija, ne isplati se da neko video obradu radi u cloud.

cl0ud

pre 12 godina

(Marko, 24. mart 2013 18:51)
Ne razmisljas kako treba. Seti se interneta pre 10 godina a pogledaj sada. Ja 50/25 Mb/s placam $50... A zamisli za 5-10 godina...

mmx

pre 12 godina

@krece frka
Sve te promene predvodice Linux? Ma kako da ne, kao i do sada. Linux i njegov crapware ostaje samo alternativa, i nista vise.

Marko

pre 12 godina

@ (krece frka, 23. mart 2013 23:04)

Današnji kućni internet nije toliko brz da bi bilo praktično terati aplikacije za profesionalnu video obradu u Cloud.

Video materijal za neki spot može da ima i na stotine GB, a upload materijala od nekoliko stotina GB bi preko normalne kućne internet konekcije išao preterano sporo, pa bi umesto da samo otvoriš program i počneš da edituješ video materijal verovatno morao da čekaš danima dok se sve to učita, osim ako kući nemaš internet konekciju kakve obično samo veliki sajtovi i veliki internet provajderi imaju, ali bi takva konekcija bila preskupa za kućnu upotrebu.

lapsus calami

pre 12 godina

ne, majstore za linux ubuntu i ostalu crnu magiju, to znaci da majbah kosta cirka 1.000.000 eura
(jovica, 23. mart 2013 23:57)

A zato ste vi protiv linuxa!? Zato što je crna magija?

A ja naivno mislio da je zbog neznanja.

jovica

pre 12 godina

Znaci da je Majbah los auto jer ga ima par promila (mikropromila) vozaca...
(g4, 23. mart 2013 15:02)

ne, majstore za linux ubuntu i ostalu crnu magiju, to znaci da majbah kosta cirka 1.000.000 eura

krece frka

pre 12 godina

(Marko, 23. mart 2013 21:06)
Ja ne znam da li si primetio u kom vremenu zivis, ali sve ide u cloud. Prvo je otisao storage, pa sad office aplikacije, sledeci su upravo ti koje navodis - audio, video, CAD-ovi, itd. A onda cak i igrice. OS postaje nebitan, sto znaci da free ima prednost (zasto bzvz placati kad je pristup isti). Microsoft je napravio sebi velike probleme i sa 8-icom, i sa tabletima i sa Windows Phone i, sto je najgore, tvrdoglavo nastavlja istim putem. Dok se osveste, proce nekoliko godina (2-3 minimum), a tad ce biti kasno. Linux (Ubuntu) ce samo u Kini imati stotine miliona korisnika, zbog toga ce biti bolja podrska driver-a, Steam je vec krenuo polako (nek i 10 miliona Kineza bude htelo da se igra na Linuxu, to je ogromno trziste), ostalo ce se manje-vise sve preseliti u cloud i to je to...izgubice izmedju 30 i 50% desktop korisnika u sledecih 5 godina. A sve zbog politike, kratkovidosti i zablude odnosno tvrdoglavosti

Marko

pre 12 godina

@ (kem, 23. mart 2013 10:12)

To što sam napisao nisu nikakve "zablude". Koristio sam Linux i znam koliko je teško naći alternative za razne komercijalne aplikacije, a za mnoge aplikacije čak i ne postoji nikakva alternativa koja radi na Linuxu. Na primer, Linux nema nikakvu alternativu ni za Final Cut Pro X, ni za AVID, ni za Adobe Premiere, a to nisu neki nebitni programi, nego se smatraju za industry standard kad je o video obradi reč (ukucaj na Google "video editing industry standard" pa pogledaj koje programe navode ljudi).

Znam ja da Linux deleloperima mogu da šaljem predloge, ali oni najverovatnije neće da naprave baš sve što im se predloži (nisu u obavezi jer to zavisi samo od njihove dobre volje), tako da to nije neka prednost. Korisnici mogu da šalju predloge i developerima koji razvijaju komercijalne aplikacije, tako da to nije nešto što je samo moguće ako koristiš "slobodan software".

Linux je OK za neku domaćicu kojoj nisu potrebne profesionalne aplikacije... za nju je možda čak i bolje da koristi Linux nego Windows... dobar je Linux i za server... dobar je i za jednostavne kancelarijske poslove... ali Linux nije dobro rešenje za sve... na primer, za audio/video produkciju Linux još nije ni na nivou Windowsa, a kamoli na onom nivou gde je Mac OS X za to (Mac OS X je najjači što se multimedije tiče jer neke programe koji su industry standard za audio i video produkciju razvija upravo Apple).

Običan korisnik

pre 12 godina

"Примери које сви знају су Фајерфокс, Кром и Андроид. Није битна цена, битни су слобода, сарадња, равноправан људски однос међу свим учесницима. "

Koliko je odnos ravnopravan najbolje znaju svi koji samo skinu FireFox ili Chrome i onda njima gledaju web. 99.9% korisnika nema pojma o bitu i bajtu, sorsu i debageru i samo hoće kvalitetan softver za džabe. A pravi razlog zašto ih skidaju je to što imaju piratski XP pa IE ne mogu da ažuriraju.

jao ne znate ni gde kupujete

pre 12 godina

u pravu si, učešće Linuxa na kućnim računarima se sigurno popelo sa 0,1 na 0,2 % za poslednjih 30 godina, neumoljivo gazi napred !
(cccc, 23. mart 2013 13:12)
Jeste. Ali je na serverima (uskoro sve na cloud-u) 90%, i smartphone-ima (Android, Tizen, uskoro Ubuntu) 70%... A sad ce, zahvaljujuci Kinezima, i na desktopu biti minimum 15-20%... Pa ti vidi, ko raste, a ko opada...

cccc

pre 12 godina

@obavesten

u pravu si, učešće Linuxa na kućnim računarima se sigurno popelo sa 0,1 na 0,2 % za poslednjih 30 godina, neumoljivo gazi napred !

Dumb-dumber-najdumbastiji

pre 12 godina

Francuska policija prelazi na Ubuntu, Makedonija celo školstvo na Ubuntu. Šta bi falilo Srbiji da ušpara koji dinar narodu i pređe na neku linux distribuciju.

kem

pre 12 godina

Hajde da otklonimo neke zablude:
„Glavni problem lunuxa je uvek bio sto ima 100 verzija“ - Линукс се стално развија, издања се нижу како стиже подршка за нове уређаје. Велики број дистрибуција и различити управници пакета не значи да су различите у основи јер све имају заједничко- исти изворни код.
„Najveća prednost "slobodnog softwarea" mu je ujedno i najveća mana. Velikoj većini korisnika je daleko bitnije da imaju profesionalne aplikacije za koje mogu da dobiju podršku od developera, pošto ogromna većina korisnika ili ne zna skoro ništa o programiranju ili nemaju vremena da sami razvijaju programe koje koriste.“ -Нетачно. Пријавити грешку, предложити измену може било ко, пропусти у сигурности се отклањају муњевито. Дописне листе и ирц канали омогућавају непосредну везу са људима који развијају програме.
„U razvoj besplatnih aplikacija većina firmi neće da ulaže jer im se ne isplati, a i mnogi developeri jednostavno ne žele da rade volonterski ako to vreme mogu da iskoriste da bi zaradili.
(Marko, 22. mart 2013 18:48)“ -То је заблуда. Ви само ширите ФУД (страх, несигурност, сумњу). Примери које сви знају су Фајерфокс, Кром и Андроид. Није битна цена, битни су слобода, сарадња, равноправан људски однос међу свим учесницима.
„Ubuntu u poslednje vreme se sve manje deklarise kao Linux i pokusava da bude zaseban operativni sistem koji ce biti poznat samo po imenu Ubuntu. “ -Исто као и Сусе, Минт или Ред хет, и сви остали који држе до свог имена.

ranko

pre 12 godina

bez obzira sta je iza ove vesti, ali srbija placa milione za windows licence, kina pravi svoj os a nemacka uvodu linux u upotrebu u javnim sluzbama!

Dragan

pre 12 godina

Kineski Ubuntu je isto sto i pravi Ubuntu sem sto je na Kineskom.
Linux je samo jezgro operativnog sistema.Ubuntu, Mint,Archlinux,Debian,Mandrake... su samo distribucije zasnovane na tom jezgru.Ubuntu u poslednje vreme se sve manje deklarise kao Linux i pokusava da bude zaseban operativni sistem koji ce biti poznat samo po imenu Ubuntu.
Treba ljudima pokaziti prednost open sourca, treba pokazati prednost besplatnog softvera, treba pokazati da ne moraju da ucestvuju u pirateriji, mogu nesto dobro i besplatno koristiti.
Kada bi pored Kine i Indija i Rusija koristili Ubuntu, to bi bilo pola sveta pod besplatnim softverom.
I najvaznije je reci NE M$!

sashimi

pre 12 godina

I bre, kakav naslov, pomislio sam da su Kinezi stvarno napravili neki novi operativni sistem, kad ono - samo jos jedna Linux distribucija. Takvih ima na hiljade.
(KK, 22. mart 2013 20:49)
Da, ali ovu ce da koristi jedno 300 miliona ljudi... A sad ce da krenu i igrice za Linux...

kem

pre 12 godina

Сумњам у аналитику да је овај Убунту прилагођен кинеским условима замишљен првенствено као замена за „пиратизован“ софтвер. Мислим да је разлог безбедност, јер се његовим коришћењем могу избећи шпијунски софтвер за Виндоуз, а да је прави разлог мешања државе Кине, јер жели да обезбеди своје институције, а успут и своја предузећа и кориснике од шпијунаже којима су у задње време били изложене многе важне институције у Европи и Малој азији. Чек, и ми смо у Европи? Ипак, боље је то, него куповина софтвера за надзор својих грађана, као што раде неке демократске државе, а медији не обавештавају своје грађане о тим срамотним радњама. :(

KK

pre 12 godina

I bre, kakav naslov, pomislio sam da su Kinezi stvarno napravili neki novi operativni sistem, kad ono - samo jos jedna Linux distribucija. Takvih ima na hiljade.

Marko

pre 12 godina

@(Obavesten, 22. mart 2013 17:51)
Najveća prednost "slobodnog softwarea" mu je ujedno i najveća mana. Velikoj većini korisnika je daleko bitnije da imaju profesionalne aplikacije za koje mogu da dobiju podršku od developera, pošto ogromna većina korisnika ili ne zna skoro ništa o programiranju ili nemaju vremena da sami razvijaju programe koje koriste. U razvoj besplatnih aplikacija većina firmi neće da ulaže jer im se ne isplati, a i mnogi developeri jednostavno ne žele da rade volonterski ako to vreme mogu da iskoriste da bi zaradili.

Obavesten

pre 12 godina

Open source OS je buducnost,dopadalo se to nama ili ne.RAzloga za to ima puno,a glavni je unapredjivanje softvera od strane korisnika i to sto je besplatan.Open source zajednica je dokazala da se na otvorenom kodu itekako moze zaraditi i da je glavna lova u podrsci za neki softver,a ne u samoj distribuciji.
Po mom misljenju,Linux ima najvise sanse da u buducnosti postane ono sto je Windows danas,samo ako uspeju da dodju do kompromisa oko specifikacija koje jedna distribucija moze da ima,kao i oko uzajamne kompatiblnosti softverskih paketa.Ovako ima previse distribucija i tesko je odabrati najbolju ,iako mi se cini da Ubuntu izbija u prvi plan.

Obavesten

pre 12 godina

Open source OS je buducnost,dopadalo se to nama ili ne.RAzloga za to ima puno,a glavni je unapredjivanje softvera od strane korisnika i to sto je besplatan.Open source zajednica je dokazala da se na otvorenom kodu itekako moze zaraditi i da je glavna lova u podrsci za neki softver,a ne u samoj distribuciji.
Po mom misljenju,Linux ima najvise sanse da u buducnosti postane ono sto je Windows danas,samo ako uspeju da dodju do kompromisa oko specifikacija koje jedna distribucija moze da ima,kao i oko uzajamne kompatiblnosti softverskih paketa.Ovako ima previse distribucija i tesko je odabrati najbolju ,iako mi se cini da Ubuntu izbija u prvi plan.

KK

pre 12 godina

I bre, kakav naslov, pomislio sam da su Kinezi stvarno napravili neki novi operativni sistem, kad ono - samo jos jedna Linux distribucija. Takvih ima na hiljade.

kem

pre 12 godina

Сумњам у аналитику да је овај Убунту прилагођен кинеским условима замишљен првенствено као замена за „пиратизован“ софтвер. Мислим да је разлог безбедност, јер се његовим коришћењем могу избећи шпијунски софтвер за Виндоуз, а да је прави разлог мешања државе Кине, јер жели да обезбеди своје институције, а успут и своја предузећа и кориснике од шпијунаже којима су у задње време били изложене многе важне институције у Европи и Малој азији. Чек, и ми смо у Европи? Ипак, боље је то, него куповина софтвера за надзор својих грађана, као што раде неке демократске државе, а медији не обавештавају своје грађане о тим срамотним радњама. :(

Marko

pre 12 godina

@(Obavesten, 22. mart 2013 17:51)
Najveća prednost "slobodnog softwarea" mu je ujedno i najveća mana. Velikoj većini korisnika je daleko bitnije da imaju profesionalne aplikacije za koje mogu da dobiju podršku od developera, pošto ogromna većina korisnika ili ne zna skoro ništa o programiranju ili nemaju vremena da sami razvijaju programe koje koriste. U razvoj besplatnih aplikacija većina firmi neće da ulaže jer im se ne isplati, a i mnogi developeri jednostavno ne žele da rade volonterski ako to vreme mogu da iskoriste da bi zaradili.

sashimi

pre 12 godina

I bre, kakav naslov, pomislio sam da su Kinezi stvarno napravili neki novi operativni sistem, kad ono - samo jos jedna Linux distribucija. Takvih ima na hiljade.
(KK, 22. mart 2013 20:49)
Da, ali ovu ce da koristi jedno 300 miliona ljudi... A sad ce da krenu i igrice za Linux...

Dumb-dumber-najdumbastiji

pre 12 godina

Francuska policija prelazi na Ubuntu, Makedonija celo školstvo na Ubuntu. Šta bi falilo Srbiji da ušpara koji dinar narodu i pređe na neku linux distribuciju.

Dragan

pre 12 godina

Kineski Ubuntu je isto sto i pravi Ubuntu sem sto je na Kineskom.
Linux je samo jezgro operativnog sistema.Ubuntu, Mint,Archlinux,Debian,Mandrake... su samo distribucije zasnovane na tom jezgru.Ubuntu u poslednje vreme se sve manje deklarise kao Linux i pokusava da bude zaseban operativni sistem koji ce biti poznat samo po imenu Ubuntu.
Treba ljudima pokaziti prednost open sourca, treba pokazati prednost besplatnog softvera, treba pokazati da ne moraju da ucestvuju u pirateriji, mogu nesto dobro i besplatno koristiti.
Kada bi pored Kine i Indija i Rusija koristili Ubuntu, to bi bilo pola sveta pod besplatnim softverom.
I najvaznije je reci NE M$!

ranko

pre 12 godina

bez obzira sta je iza ove vesti, ali srbija placa milione za windows licence, kina pravi svoj os a nemacka uvodu linux u upotrebu u javnim sluzbama!

jao ne znate ni gde kupujete

pre 12 godina

u pravu si, učešće Linuxa na kućnim računarima se sigurno popelo sa 0,1 na 0,2 % za poslednjih 30 godina, neumoljivo gazi napred !
(cccc, 23. mart 2013 13:12)
Jeste. Ali je na serverima (uskoro sve na cloud-u) 90%, i smartphone-ima (Android, Tizen, uskoro Ubuntu) 70%... A sad ce, zahvaljujuci Kinezima, i na desktopu biti minimum 15-20%... Pa ti vidi, ko raste, a ko opada...

kem

pre 12 godina

Hajde da otklonimo neke zablude:
„Glavni problem lunuxa je uvek bio sto ima 100 verzija“ - Линукс се стално развија, издања се нижу како стиже подршка за нове уређаје. Велики број дистрибуција и различити управници пакета не значи да су различите у основи јер све имају заједничко- исти изворни код.
„Najveća prednost "slobodnog softwarea" mu je ujedno i najveća mana. Velikoj većini korisnika je daleko bitnije da imaju profesionalne aplikacije za koje mogu da dobiju podršku od developera, pošto ogromna većina korisnika ili ne zna skoro ništa o programiranju ili nemaju vremena da sami razvijaju programe koje koriste.“ -Нетачно. Пријавити грешку, предложити измену може било ко, пропусти у сигурности се отклањају муњевито. Дописне листе и ирц канали омогућавају непосредну везу са људима који развијају програме.
„U razvoj besplatnih aplikacija većina firmi neće da ulaže jer im se ne isplati, a i mnogi developeri jednostavno ne žele da rade volonterski ako to vreme mogu da iskoriste da bi zaradili.
(Marko, 22. mart 2013 18:48)“ -То је заблуда. Ви само ширите ФУД (страх, несигурност, сумњу). Примери које сви знају су Фајерфокс, Кром и Андроид. Није битна цена, битни су слобода, сарадња, равноправан људски однос међу свим учесницима.
„Ubuntu u poslednje vreme se sve manje deklarise kao Linux i pokusava da bude zaseban operativni sistem koji ce biti poznat samo po imenu Ubuntu. “ -Исто као и Сусе, Минт или Ред хет, и сви остали који држе до свог имена.

Marko

pre 12 godina

@ (kem, 23. mart 2013 10:12)

To što sam napisao nisu nikakve "zablude". Koristio sam Linux i znam koliko je teško naći alternative za razne komercijalne aplikacije, a za mnoge aplikacije čak i ne postoji nikakva alternativa koja radi na Linuxu. Na primer, Linux nema nikakvu alternativu ni za Final Cut Pro X, ni za AVID, ni za Adobe Premiere, a to nisu neki nebitni programi, nego se smatraju za industry standard kad je o video obradi reč (ukucaj na Google "video editing industry standard" pa pogledaj koje programe navode ljudi).

Znam ja da Linux deleloperima mogu da šaljem predloge, ali oni najverovatnije neće da naprave baš sve što im se predloži (nisu u obavezi jer to zavisi samo od njihove dobre volje), tako da to nije neka prednost. Korisnici mogu da šalju predloge i developerima koji razvijaju komercijalne aplikacije, tako da to nije nešto što je samo moguće ako koristiš "slobodan software".

Linux je OK za neku domaćicu kojoj nisu potrebne profesionalne aplikacije... za nju je možda čak i bolje da koristi Linux nego Windows... dobar je Linux i za server... dobar je i za jednostavne kancelarijske poslove... ali Linux nije dobro rešenje za sve... na primer, za audio/video produkciju Linux još nije ni na nivou Windowsa, a kamoli na onom nivou gde je Mac OS X za to (Mac OS X je najjači što se multimedije tiče jer neke programe koji su industry standard za audio i video produkciju razvija upravo Apple).

cccc

pre 12 godina

@obavesten

u pravu si, učešće Linuxa na kućnim računarima se sigurno popelo sa 0,1 na 0,2 % za poslednjih 30 godina, neumoljivo gazi napred !

krece frka

pre 12 godina

(Marko, 23. mart 2013 21:06)
Ja ne znam da li si primetio u kom vremenu zivis, ali sve ide u cloud. Prvo je otisao storage, pa sad office aplikacije, sledeci su upravo ti koje navodis - audio, video, CAD-ovi, itd. A onda cak i igrice. OS postaje nebitan, sto znaci da free ima prednost (zasto bzvz placati kad je pristup isti). Microsoft je napravio sebi velike probleme i sa 8-icom, i sa tabletima i sa Windows Phone i, sto je najgore, tvrdoglavo nastavlja istim putem. Dok se osveste, proce nekoliko godina (2-3 minimum), a tad ce biti kasno. Linux (Ubuntu) ce samo u Kini imati stotine miliona korisnika, zbog toga ce biti bolja podrska driver-a, Steam je vec krenuo polako (nek i 10 miliona Kineza bude htelo da se igra na Linuxu, to je ogromno trziste), ostalo ce se manje-vise sve preseliti u cloud i to je to...izgubice izmedju 30 i 50% desktop korisnika u sledecih 5 godina. A sve zbog politike, kratkovidosti i zablude odnosno tvrdoglavosti

Običan korisnik

pre 12 godina

"Примери које сви знају су Фајерфокс, Кром и Андроид. Није битна цена, битни су слобода, сарадња, равноправан људски однос међу свим учесницима. "

Koliko je odnos ravnopravan najbolje znaju svi koji samo skinu FireFox ili Chrome i onda njima gledaju web. 99.9% korisnika nema pojma o bitu i bajtu, sorsu i debageru i samo hoće kvalitetan softver za džabe. A pravi razlog zašto ih skidaju je to što imaju piratski XP pa IE ne mogu da ažuriraju.

jovica

pre 12 godina

Znaci da je Majbah los auto jer ga ima par promila (mikropromila) vozaca...
(g4, 23. mart 2013 15:02)

ne, majstore za linux ubuntu i ostalu crnu magiju, to znaci da majbah kosta cirka 1.000.000 eura

lapsus calami

pre 12 godina

ne, majstore za linux ubuntu i ostalu crnu magiju, to znaci da majbah kosta cirka 1.000.000 eura
(jovica, 23. mart 2013 23:57)

A zato ste vi protiv linuxa!? Zato što je crna magija?

A ja naivno mislio da je zbog neznanja.

mmx

pre 12 godina

@krece frka
Sve te promene predvodice Linux? Ma kako da ne, kao i do sada. Linux i njegov crapware ostaje samo alternativa, i nista vise.

Marko

pre 12 godina

@ (krece frka, 23. mart 2013 23:04)

Današnji kućni internet nije toliko brz da bi bilo praktično terati aplikacije za profesionalnu video obradu u Cloud.

Video materijal za neki spot može da ima i na stotine GB, a upload materijala od nekoliko stotina GB bi preko normalne kućne internet konekcije išao preterano sporo, pa bi umesto da samo otvoriš program i počneš da edituješ video materijal verovatno morao da čekaš danima dok se sve to učita, osim ako kući nemaš internet konekciju kakve obično samo veliki sajtovi i veliki internet provajderi imaju, ali bi takva konekcija bila preskupa za kućnu upotrebu.

cl0ud

pre 12 godina

(Marko, 24. mart 2013 18:51)
Ne razmisljas kako treba. Seti se interneta pre 10 godina a pogledaj sada. Ja 50/25 Mb/s placam $50... A zamisli za 5-10 godina...

Marko

pre 12 godina

@ (cl0ud, 25. mart 2013 00:09)
Ja ne kažem da nekad u budućnosti internet neće da bude dovoljno brz da bi profesionalne aplikacije za video obradu mogle da rade u cloud, ali, da bi se to desilo, verovatno ćemo morati da sačekamo da prosečna internet konekcija postane otprilike jednako brza kao i SSD, da rad sa takvim aplikacijama u cloud ne bi bio znatno sporiji nego rad sa takvim aplikacijama na SSD, a verovatno bi bilo potrebno i da Wireless i Ethernet postanu toliko brzi (čak ni Ethernet trenutno ne nudi toliko velike brzine preko jednog Ethernet kabla), da bi ljudi to mogli da koriste i na laptopovima jer optički kablovi nisu baš za šetanje (optički kablovi se lako oštete ako se savijaju).

Znači, kada bude bilo moguće da se za 10-20 evra mesečno uzme konekcija od bar nekoliko Gbps, onda možemo da pričao o profesionalnoj video obradi u cloud jer sve dok je SSD znatno jeftinija i znatno brža opcija, ne isplati se da neko video obradu radi u cloud.

LoxoSRB

pre 12 godina

Vecina ljudi se plasi da se prebaci na Linux zato sto su vec navikli na svoj Win ili Mac, A i terminali u Linuxu... Ja sam manje vise nov korisnik Linuxa. Poceo sam na Archu, posle toga Mint, pa Debian i sada Ubuntu, planiram i Kali da isprobam. Ove sto sam naveo na njima sam se duze zadrzao, probao sam jos neke poput BackTracka ali se nisam dugo zadrzavao na njima.

kem

pre 12 godina

Пошто ми се „изгубио“ један коментар, написаћу опет.
@Marko, све што има везе са слободним софтвером, и Линуксом као таквим, је настало преко мреже сарадњом програмера и корисника. Ако ваш еснаф видео „професионалаца“ не жели да се труди и избори за програме који су му потребни, а то се постиже пробањем развојних верзија, пријављивањем грешака, захтевањем нових могућности од програмера, новчаним донацијама, онда ви видео професионалци ничим не заслужујете да имате софтвер који тражите. Мени видео програми на Лiнуксу завршавају посао, не очекуј да ћемо ми аматери стварати вама професионалцима алат за млаћење пара, а да ви не платите ни на мосту, ни на ћуприји.

Marko

pre 12 godina

@(Obavesten, 22. mart 2013 17:51)
Najveća prednost "slobodnog softwarea" mu je ujedno i najveća mana. Velikoj većini korisnika je daleko bitnije da imaju profesionalne aplikacije za koje mogu da dobiju podršku od developera, pošto ogromna većina korisnika ili ne zna skoro ništa o programiranju ili nemaju vremena da sami razvijaju programe koje koriste. U razvoj besplatnih aplikacija većina firmi neće da ulaže jer im se ne isplati, a i mnogi developeri jednostavno ne žele da rade volonterski ako to vreme mogu da iskoriste da bi zaradili.

cccc

pre 12 godina

@obavesten

u pravu si, učešće Linuxa na kućnim računarima se sigurno popelo sa 0,1 na 0,2 % za poslednjih 30 godina, neumoljivo gazi napred !

Obavesten

pre 12 godina

Open source OS je buducnost,dopadalo se to nama ili ne.RAzloga za to ima puno,a glavni je unapredjivanje softvera od strane korisnika i to sto je besplatan.Open source zajednica je dokazala da se na otvorenom kodu itekako moze zaraditi i da je glavna lova u podrsci za neki softver,a ne u samoj distribuciji.
Po mom misljenju,Linux ima najvise sanse da u buducnosti postane ono sto je Windows danas,samo ako uspeju da dodju do kompromisa oko specifikacija koje jedna distribucija moze da ima,kao i oko uzajamne kompatiblnosti softverskih paketa.Ovako ima previse distribucija i tesko je odabrati najbolju ,iako mi se cini da Ubuntu izbija u prvi plan.

kem

pre 12 godina

Сумњам у аналитику да је овај Убунту прилагођен кинеским условима замишљен првенствено као замена за „пиратизован“ софтвер. Мислим да је разлог безбедност, јер се његовим коришћењем могу избећи шпијунски софтвер за Виндоуз, а да је прави разлог мешања државе Кине, јер жели да обезбеди своје институције, а успут и своја предузећа и кориснике од шпијунаже којима су у задње време били изложене многе важне институције у Европи и Малој азији. Чек, и ми смо у Европи? Ипак, боље је то, него куповина софтвера за надзор својих грађана, као што раде неке демократске државе, а медији не обавештавају своје грађане о тим срамотним радњама. :(

Dragan

pre 12 godina

Kineski Ubuntu je isto sto i pravi Ubuntu sem sto je na Kineskom.
Linux je samo jezgro operativnog sistema.Ubuntu, Mint,Archlinux,Debian,Mandrake... su samo distribucije zasnovane na tom jezgru.Ubuntu u poslednje vreme se sve manje deklarise kao Linux i pokusava da bude zaseban operativni sistem koji ce biti poznat samo po imenu Ubuntu.
Treba ljudima pokaziti prednost open sourca, treba pokazati prednost besplatnog softvera, treba pokazati da ne moraju da ucestvuju u pirateriji, mogu nesto dobro i besplatno koristiti.
Kada bi pored Kine i Indija i Rusija koristili Ubuntu, to bi bilo pola sveta pod besplatnim softverom.
I najvaznije je reci NE M$!

KK

pre 12 godina

I bre, kakav naslov, pomislio sam da su Kinezi stvarno napravili neki novi operativni sistem, kad ono - samo jos jedna Linux distribucija. Takvih ima na hiljade.

Običan korisnik

pre 12 godina

"Примери које сви знају су Фајерфокс, Кром и Андроид. Није битна цена, битни су слобода, сарадња, равноправан људски однос међу свим учесницима. "

Koliko je odnos ravnopravan najbolje znaju svi koji samo skinu FireFox ili Chrome i onda njima gledaju web. 99.9% korisnika nema pojma o bitu i bajtu, sorsu i debageru i samo hoće kvalitetan softver za džabe. A pravi razlog zašto ih skidaju je to što imaju piratski XP pa IE ne mogu da ažuriraju.

sashimi

pre 12 godina

I bre, kakav naslov, pomislio sam da su Kinezi stvarno napravili neki novi operativni sistem, kad ono - samo jos jedna Linux distribucija. Takvih ima na hiljade.
(KK, 22. mart 2013 20:49)
Da, ali ovu ce da koristi jedno 300 miliona ljudi... A sad ce da krenu i igrice za Linux...

kem

pre 12 godina

Hajde da otklonimo neke zablude:
„Glavni problem lunuxa je uvek bio sto ima 100 verzija“ - Линукс се стално развија, издања се нижу како стиже подршка за нове уређаје. Велики број дистрибуција и различити управници пакета не значи да су различите у основи јер све имају заједничко- исти изворни код.
„Najveća prednost "slobodnog softwarea" mu je ujedno i najveća mana. Velikoj većini korisnika je daleko bitnije da imaju profesionalne aplikacije za koje mogu da dobiju podršku od developera, pošto ogromna većina korisnika ili ne zna skoro ništa o programiranju ili nemaju vremena da sami razvijaju programe koje koriste.“ -Нетачно. Пријавити грешку, предложити измену може било ко, пропусти у сигурности се отклањају муњевито. Дописне листе и ирц канали омогућавају непосредну везу са људима који развијају програме.
„U razvoj besplatnih aplikacija većina firmi neće da ulaže jer im se ne isplati, a i mnogi developeri jednostavno ne žele da rade volonterski ako to vreme mogu da iskoriste da bi zaradili.
(Marko, 22. mart 2013 18:48)“ -То је заблуда. Ви само ширите ФУД (страх, несигурност, сумњу). Примери које сви знају су Фајерфокс, Кром и Андроид. Није битна цена, битни су слобода, сарадња, равноправан људски однос међу свим учесницима.
„Ubuntu u poslednje vreme se sve manje deklarise kao Linux i pokusava da bude zaseban operativni sistem koji ce biti poznat samo po imenu Ubuntu. “ -Исто као и Сусе, Минт или Ред хет, и сви остали који држе до свог имена.

Dumb-dumber-najdumbastiji

pre 12 godina

Francuska policija prelazi na Ubuntu, Makedonija celo školstvo na Ubuntu. Šta bi falilo Srbiji da ušpara koji dinar narodu i pređe na neku linux distribuciju.

jovica

pre 12 godina

Znaci da je Majbah los auto jer ga ima par promila (mikropromila) vozaca...
(g4, 23. mart 2013 15:02)

ne, majstore za linux ubuntu i ostalu crnu magiju, to znaci da majbah kosta cirka 1.000.000 eura

lapsus calami

pre 12 godina

ne, majstore za linux ubuntu i ostalu crnu magiju, to znaci da majbah kosta cirka 1.000.000 eura
(jovica, 23. mart 2013 23:57)

A zato ste vi protiv linuxa!? Zato što je crna magija?

A ja naivno mislio da je zbog neznanja.

mmx

pre 12 godina

@krece frka
Sve te promene predvodice Linux? Ma kako da ne, kao i do sada. Linux i njegov crapware ostaje samo alternativa, i nista vise.

ranko

pre 12 godina

bez obzira sta je iza ove vesti, ali srbija placa milione za windows licence, kina pravi svoj os a nemacka uvodu linux u upotrebu u javnim sluzbama!

jao ne znate ni gde kupujete

pre 12 godina

u pravu si, učešće Linuxa na kućnim računarima se sigurno popelo sa 0,1 na 0,2 % za poslednjih 30 godina, neumoljivo gazi napred !
(cccc, 23. mart 2013 13:12)
Jeste. Ali je na serverima (uskoro sve na cloud-u) 90%, i smartphone-ima (Android, Tizen, uskoro Ubuntu) 70%... A sad ce, zahvaljujuci Kinezima, i na desktopu biti minimum 15-20%... Pa ti vidi, ko raste, a ko opada...

Marko

pre 12 godina

@ (kem, 23. mart 2013 10:12)

To što sam napisao nisu nikakve "zablude". Koristio sam Linux i znam koliko je teško naći alternative za razne komercijalne aplikacije, a za mnoge aplikacije čak i ne postoji nikakva alternativa koja radi na Linuxu. Na primer, Linux nema nikakvu alternativu ni za Final Cut Pro X, ni za AVID, ni za Adobe Premiere, a to nisu neki nebitni programi, nego se smatraju za industry standard kad je o video obradi reč (ukucaj na Google "video editing industry standard" pa pogledaj koje programe navode ljudi).

Znam ja da Linux deleloperima mogu da šaljem predloge, ali oni najverovatnije neće da naprave baš sve što im se predloži (nisu u obavezi jer to zavisi samo od njihove dobre volje), tako da to nije neka prednost. Korisnici mogu da šalju predloge i developerima koji razvijaju komercijalne aplikacije, tako da to nije nešto što je samo moguće ako koristiš "slobodan software".

Linux je OK za neku domaćicu kojoj nisu potrebne profesionalne aplikacije... za nju je možda čak i bolje da koristi Linux nego Windows... dobar je Linux i za server... dobar je i za jednostavne kancelarijske poslove... ali Linux nije dobro rešenje za sve... na primer, za audio/video produkciju Linux još nije ni na nivou Windowsa, a kamoli na onom nivou gde je Mac OS X za to (Mac OS X je najjači što se multimedije tiče jer neke programe koji su industry standard za audio i video produkciju razvija upravo Apple).

krece frka

pre 12 godina

(Marko, 23. mart 2013 21:06)
Ja ne znam da li si primetio u kom vremenu zivis, ali sve ide u cloud. Prvo je otisao storage, pa sad office aplikacije, sledeci su upravo ti koje navodis - audio, video, CAD-ovi, itd. A onda cak i igrice. OS postaje nebitan, sto znaci da free ima prednost (zasto bzvz placati kad je pristup isti). Microsoft je napravio sebi velike probleme i sa 8-icom, i sa tabletima i sa Windows Phone i, sto je najgore, tvrdoglavo nastavlja istim putem. Dok se osveste, proce nekoliko godina (2-3 minimum), a tad ce biti kasno. Linux (Ubuntu) ce samo u Kini imati stotine miliona korisnika, zbog toga ce biti bolja podrska driver-a, Steam je vec krenuo polako (nek i 10 miliona Kineza bude htelo da se igra na Linuxu, to je ogromno trziste), ostalo ce se manje-vise sve preseliti u cloud i to je to...izgubice izmedju 30 i 50% desktop korisnika u sledecih 5 godina. A sve zbog politike, kratkovidosti i zablude odnosno tvrdoglavosti

kem

pre 12 godina

Пошто ми се „изгубио“ један коментар, написаћу опет.
@Marko, све што има везе са слободним софтвером, и Линуксом као таквим, је настало преко мреже сарадњом програмера и корисника. Ако ваш еснаф видео „професионалаца“ не жели да се труди и избори за програме који су му потребни, а то се постиже пробањем развојних верзија, пријављивањем грешака, захтевањем нових могућности од програмера, новчаним донацијама, онда ви видео професионалци ничим не заслужујете да имате софтвер који тражите. Мени видео програми на Лiнуксу завршавају посао, не очекуј да ћемо ми аматери стварати вама професионалцима алат за млаћење пара, а да ви не платите ни на мосту, ни на ћуприји.

Marko

pre 12 godina

@ (krece frka, 23. mart 2013 23:04)

Današnji kućni internet nije toliko brz da bi bilo praktično terati aplikacije za profesionalnu video obradu u Cloud.

Video materijal za neki spot može da ima i na stotine GB, a upload materijala od nekoliko stotina GB bi preko normalne kućne internet konekcije išao preterano sporo, pa bi umesto da samo otvoriš program i počneš da edituješ video materijal verovatno morao da čekaš danima dok se sve to učita, osim ako kući nemaš internet konekciju kakve obično samo veliki sajtovi i veliki internet provajderi imaju, ali bi takva konekcija bila preskupa za kućnu upotrebu.

cl0ud

pre 12 godina

(Marko, 24. mart 2013 18:51)
Ne razmisljas kako treba. Seti se interneta pre 10 godina a pogledaj sada. Ja 50/25 Mb/s placam $50... A zamisli za 5-10 godina...

Marko

pre 12 godina

@ (cl0ud, 25. mart 2013 00:09)
Ja ne kažem da nekad u budućnosti internet neće da bude dovoljno brz da bi profesionalne aplikacije za video obradu mogle da rade u cloud, ali, da bi se to desilo, verovatno ćemo morati da sačekamo da prosečna internet konekcija postane otprilike jednako brza kao i SSD, da rad sa takvim aplikacijama u cloud ne bi bio znatno sporiji nego rad sa takvim aplikacijama na SSD, a verovatno bi bilo potrebno i da Wireless i Ethernet postanu toliko brzi (čak ni Ethernet trenutno ne nudi toliko velike brzine preko jednog Ethernet kabla), da bi ljudi to mogli da koriste i na laptopovima jer optički kablovi nisu baš za šetanje (optički kablovi se lako oštete ako se savijaju).

Znači, kada bude bilo moguće da se za 10-20 evra mesečno uzme konekcija od bar nekoliko Gbps, onda možemo da pričao o profesionalnoj video obradi u cloud jer sve dok je SSD znatno jeftinija i znatno brža opcija, ne isplati se da neko video obradu radi u cloud.

LoxoSRB

pre 12 godina

Vecina ljudi se plasi da se prebaci na Linux zato sto su vec navikli na svoj Win ili Mac, A i terminali u Linuxu... Ja sam manje vise nov korisnik Linuxa. Poceo sam na Archu, posle toga Mint, pa Debian i sada Ubuntu, planiram i Kali da isprobam. Ove sto sam naveo na njima sam se duze zadrzao, probao sam jos neke poput BackTracka ali se nisam dugo zadrzavao na njima.