Aktuelno

Subota, 17.03.2012.

11:00

Silicijumska dolina na Balkanu

Izvor: B92, Autor: Jovana Milićević

Silicijumska dolina na Balkanu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

55 Komentari

Sortiraj po:

Dragan

pre 14 godina

Koriste nase mlade i talentovane ljude za jeftine pare.
Ovi mladi ljudi ne sanjaju koliko ovakve usluge vrede van "Beogradske Silicon doline".

agencija

pre 14 godina

Zaposleni u MDCS nisu zaposleni u Microsoftu. Prijavljuju ih preko raznih agencija da ne bi morali da placaju otpremnine za njih i da bi mogli lakse da ih otpuste.
Radi se dosta, po 10+h na dan. Plata je odlicna, pocetna oko 1600, sve one beneficije (ruckovi, fenseraj od ofisa, sokovi, kafe...) postoje, ali na to se nijedan ozbiljan inzenjer ne lozi - to je za malogradjane. Projekti su interesantni, zanimlijvi, dosta se uci.
Imaju salu za igrice, ali isto tako znam ljude koji su 6meseci jednom tamo usli i to na pola sata.
U slucaju zemljotresa, rata, evakuisu ih u Redmond.

Gost

pre 14 godina

Neverovatno koliko ima ljubomornih i sujetnih ljudi, da ni u čemu ne vide dobro i samo imaju negativne komentare. Ako je velika plata, onda se zamislite čak i radi. Ako je mala plata, jel se onda ne radi ništa ili i tad ljudi ovde padaju na nos? Jel ima negde gde daju velike plate za nerad?

Ponuđen, ko počašćen

pre 14 godina

Gospodin Bodin Drešević mi je ponudio posao kada je MS otvoren u Beogradu. Mogu reći da me on lično zvao i da mi je ponuđena jedna od najviših pozicija. Novčana kompenzacija je bila na dosta nižem nivou od onoga što sam očekivao, sa obrazloženjem da treba da uračunam i to što će u CV-ju da mi piše Microsoft. Kulturno sam mu se zahvalio. Natpis u CV-ju ne hrani moju decu.

Zaposleni

pre 14 godina

Ljudi,

Izneli ste gomilu proizvoljnih ocena u vezi MDCS-a koje nisu tacne (uslovi rada, plate, vendor firma itd). Ja pozivam B92 da agregira ove ocene koje nisu zasnovane na poznavanju situacije (nego na licnim ubedjenjima i procenama) i da napravi novu reportazu gde cemo mi moci da ogovorimo.

insajder

pre 14 godina

Otvaranje ovog centra nema nikakve veze ni sa Zoranom Đinđićem, ni sa korištenjem MS softvera u državnoj upravi. Iznenadili biste se koliko neplaćenog, tj. piratskog softvera MS-a se nesmetano koristi baš u toj državnoj upravi, koja kao veliki korisnik ima najniže cene nabavke. Centar je otvorio Bodin Drešević, koji je u jednom trenutku (2005.)odlučio da ode (verovatno iz porodičnih razloga) iz Amerike za Evropu. Njegove opcije su bile Španija ili Srbija. S obzirom da se radi o vanserijskom stručnjaku (preko 20 godina rada u MS-u), koji u svom vlasništvu ima dosta patenata koje MS koristi u svojim programima (prvenstveno prepoznavanje rukopisa), gazde iz MS-a se se uplašile da bi Bodin prelaskom u IT razvijeniju Španiju završio u nekoj konkurencijskoj firmi, onda je nekom pala na um spasonosna ideja. Da ponude Dreševiću da u Srbiji oformi svoj razvojni tim u okviru MS-a, što je on i prihvatio. Eto, to je istina o formiranju ovog centra u Beogradu. Druga (i duga) je priča kako je on birao svoje saradnike, kako se posao od prepoznavanja rukopisa na TabletPC-u proširio na druge stvari, na kakve je probleme nailazio tokom boravka u Beogradu i na razloge zbog kojih je ipak odlučio da se vrati u Ameriku (ko dobro upozna Srbiju, ni đavo mu više nije tako crn) i da dobar deo svoje ekipe povede sa sobom. Takođe je istina da je dobar deo ponuđenih saradnika ipak odlučio da ostane u Beogradu, bez obzira na sve primamljive finansijske prednosti rada i života u Americi.
Sve u svemu, ovaj razvojni centar je osnovao Bodin Drešević, a ne Zoran Đinđić. Čak ni Bodin u početku nije imao nameru da osniva pomenuti centar, a kad se sve to i dešavalo Đinđić je više od 2 godine bio mrtav, tako da su nejasne i besmislene tvrdnje reklamera DS-a koji sad pred izbore ne prezaju od bezočnih laži.

engineer

pre 14 godina

Jedan kolega iz firme je otisao da radi u Microsoft (Skype) zbog vece plate, izdrzao je 10 meseci i sad hoce da se vrati kod nas po svaku cenu... toliko o tom "sjajnom" poslu...

@(Rekoh i dusu spasih, 17. mart 2012 13:19)

pre 14 godina

Kad bi vi znali koliko je samo uvodjenje interneta kasnilo za ostatkom sveta i kolike sam muke imao pokušavajući da organizujem outsoourcing tim u srbiji pali bi na...
A to što sam godinama jedva čekao kad će da dodju da mi roditelje "priupitaju par pitanja" lokalni mafijaši, pošto imam promet u firmi kakav imam, o tome da i ne govorim.
Sve ima svoje.

zoran Hr

pre 14 godina

@ Ljubljana

SLO je razvijenija od Hrvatske, ali nije "puno razvijenija" i to nije bilo nikada sporno.
Ipak, kada se iz Austrije ili Italije uđe u Sloveniju vidi se ogromna razlika i vidi se da ste došli na istok, u nešto "drugačije".

Ali to nije tema ovog priloga.

fork()

pre 14 godina

Propaganda.
Ne videh da su naveli broj neplacenih prekovremenih sati prilikom razvoja SQL servera. Ni lika koji je u vreci spavao u ofisu. Ni par njih kojima se imuni sistem raspao. Kao ni par raspadnutih brakova.
Nemam nista protiv MS BGD, ali low-level menadzment im je diletantski i svodi se 'kodiraj, igraj igrice, spavaj al sve u ofisu - 7x24'.
Fakat je da za slicne ili iste pare u ovome gradu dobar programer moze naci posao sa ozbiljnije/zrelije postavljenim modelom razvoja kao i tretmana zaposlenih.

~ Cheers

M

pre 14 godina

Ne mogu a da ne prokomentarišem neke od netačnih informacija koje su iznete.

Prvo, za otvaranje razvojnog centra nije zaslužan nijedan političar, niti je to imalo bilo kakvu političku konotaciju. Već su za njegovo postojanje zaslužni Bodin Drešević i Dragan Tomić, koji su dugo pre otvaranja centra radili u Redmondu na mnogobrojnim projektima koji su im omogućili da steknu reputaciju, kao i da im se ukaže poverenje da vode MS razvojni tim u inostranstvu, tj. Srbiji. Zaista je za veliko poštovanje njihova želja i istrajnost u tome da se ovde u Srbiji izgradi ovakav centar, u kome će moći da se radi na najmodernijim tehnologijama i na nekim od najvećih softverskih proizvoda na svetu koje koriste milioni ljudi širom sveta.

I da, MDCS nije nikakva vendorska kompanija već je sastavni deo Microsofta i dobar deo zaposlenih u njemu su direktno zaposleni u Microsoftu. Međutim, slično kao u centrali u Redmondu i MDCS ima vendorske pozicije, s tim da se vendori u našem razvojnom centru tretiraju gotovo isto kao i ostali direktno zaposleni u Microsoftu. Moguće da odatle potiče ta zabuna.

feher

pre 14 godina

Imam samo jedan komentar na prepirke o uslovima(tz. privilegijama) u MS-Srbija vs. MS na zapadu.

Sluga se slugi ruga...

Osnijte nesto svoje pa da bude privilegija raditi za vas pa se onda prepucavajte ;) Silikonsku dolinu ne cini samo Google, Adobe ili AMD, nego mladi talentovani ljudi koji idu svojim putem, koji su hrabri i sposobni i briga ih je za "privilegije", zdravstvena osiguranja, rentacar-ove ili sta ti ja znam kakve vec gluposti kojima se ovde prepucava :)

Sve u svemu, vi iz MS-Srbije barem imate da se pohvalite time da zivite i radite u Beogradu ;) i tu vam svi odbegli zavide
, pa i ja ;)

Pozdraviz startup-a iz Nemačke!

Ubuntu Srbija

pre 14 godina

kako mi idu na živce ovi koji potenciraju korišćenje linuxa svuda (da se razumemo i ja ga koristim). zar vi zaista mislite da je tehnička podrška za linux jeftinija od one za windows i ko zna da li je uopšte ubuntu pruža u Srbiji, a recimo, redhat je skuplji od Microsofta po tom pitanju.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (less, 18. mart 2012 09:30)

Baš mi je krivo što nerviram tvoj intelet, ali činjenica radi:

Podrška košta onoliko koliko se dogovoriš sa pružaocem podrške, isto važi i za obuku korisnika. Na primer, u Španiji jedna opština je platila obuku za 3 administratora/predavača 3x150 evra, koji su posle obučili zaposlene u administraciji, i celukopan trošak za 60 stanica + 3 servera je iznosio 3x150 za predavače i 60x20 evra za dnevnice onih koji su pohađali kurs.
Predavači su plaćeni redovnom platom, prilikom zapošljavanja u ugovoru je naznačeno da su dužni da pružaju tehničku podršku zaposlenima.

Podrška od Canonical se plaća 3x30 evra mesečno za sva tri servera, i njih administriraju u saradnji sa centralom, zajedno, putem Landscape aplikacije već 18 meseci bez problema, posle sledećih 6 meseci svoji su na svome, svaki budući updajt/*apgrejd su u stanju njih trojica da urade samostalno, ne moram da napomenem da ih neće koštati ništa. Do kraja sveta i veka.
Ljudi uvek polaze da su MS rešenja nešto za šta imaš besplatno obučene ljude dok za FLOSS rešenja moraš naknadno da plaćaš obuku, što naravno nije istina, jer ti koji to pričaju gledaju po sebi. Ko im je kriv kad obična sekretarica savlada ono što oni nisu u stanju.

Još jednom, izvinjenje što nerviramo činjenicama, a ne paušalnim ocenama.

www.ubunu-rs.org

grrrr

pre 14 godina

Na mnogo toga se radi u Srbiji, ali se krije od ove bahate i nezasite drzave u kojoj svi oni koji posteno rade rade za drzavne sluzbenike, politicare i ostale besposlicare.

MSovac

pre 14 godina

"“Ni po čemu se ne razlikujemo od bilo kog tima u Americi..."
- prevideo si jedan detalj - platu

“Kada bismo sada svi prešli u Ameriku, radili bismo isto”
- možda, ali za 5 - 10x više $
(Kolega iz Silicijumske Doline, 18. mart 2012 00:30)"

Da dodam, pored onoga sto je kolega iz USA naveo.
Pored $$$, beneficije u Evropi su:
- sredjivanje papira (viza, banka, id)
- relokacioni paket (avionska karta za celu porodicu, pomoc agencije za potpisivanje ugvora, privremeni stan dok ne nadjes svoj)
- bonus od 2000-3000eur (koji mozes da iskoris za rent a car, vakcinacije zivotinja i ostala cuda po zelji)
- poslovni laptop
- mobilni telefon + placanje racuna (dozvoljeno je trositi do oko 150eur mesecno, bez davanja objasnjenja za troskove)

- firma pokriva 50% troskova fitnesa, teretane
- placaju vas ADSL internet kod kuce
(- penzijsko/zdravstveno se podrazumeva)
- i sto je NAJBITNIJE, svake godine dobijas odredjen broj akcija kompanije! I to po principu sto si duze u kompaniji, vise akcija svake godine.

*neke od ovih stvari ne vaze za USA (laptop ne dobijaju, i ne verujem da dobijaju telefon, ali su zato plate malo vece)


Bas me zanima koliko od ovih stvari nudi MS Srbija (MDCS)?
MS u svetu ima oko 90000 zaposlenih (ovo mozete da vidite i na wikipediji), a ono sto ne mozete da vidite tamo je da ima jos otprilike toliko ljudi koji rade za njih iz vendorskih kompanija.
Vendorska kompanija = kompanija koja ima svoje zaposlene i pomaze Microsoftu na raznim projektima. Pare idu vendorskoj kompaniji i ona od tih para placa radnike i ostalo.
MDCS je vendorska kompanija...
Primera radi, jos jedna vendroska kompanija je Tyler Technologies. Idite na njihov sajt, pa na About -> Technology partners i procitajte tamo.


Da ne bude zabune, meni je jako zao sto Microsoft nema svoj pravi razvojni cenar u Srbiji.
Bilo bi jako lepo kad bismo imali stabilniju ekonomiju i pre svega politiku, pa da kompanija ovog ranga ima sigurnost da ulozi u Srbiju. Imamo sjajne inzenjere (sad vec po celom svetu - u svim velikim kompanijama nacicete ljude koji su zavrsili beogradski ETF/PMF), samo nam treba ovo gore navedeno.
Kad bi dosli i zaposlili bar 200-300 izenjera, stvarno bi bilo odlicno.
Razmislio bih o tome da se vratim za Srbiju...

zbbbz

pre 14 godina

Otici ce jednom na obuku i to ce biti sve od placanja, nece sigurno ici svake tri godine na jednu te istu obuku. A MS softver ima da se kupuje s' vremena na vreme...
(g4, 17. mart 2012 22:22)

hahaha pa ocigledno ne radis u drzavnom sektoru :) obuke su mnogo cesce nego sto mislis...

zbbbz

pre 14 godina

Ništa skuplje nego što košta obuka na svim MS rešenjima, ama ni jedan jedini dinar skuplje.

Pozdrav svim korisnicima Ubuntu-a i ostalih FLOSS projekata
(Ubutnu Srbija, 18. mart 2012 00:15)

Da, sa tim da su MS kursevi vec placeni, a ove bi trebao opet

Strahinja

pre 14 godina

Čak da je i "skuplje" uvođenje FLOSS rešenja, zbog zapošljavanja više ljudi i dodatnih obuka, te pare bi opet ostale u Srbiji i obrtale bi se u okviru države, ne bi odlazile napolje, i pravile veći deficit izvoza/uvoza. Zamislite samo da su državni milioni EUR umesto M$-u na licence otišle na plate i ulaganje u projekte u Srbiji, kladim se da bi zaposlili više ljudi neko M$ razvojni centar u Bg.

less

pre 14 godina

kako mi idu na živce ovi koji potenciraju korišćenje linuxa svuda (da se razumemo i ja ga koristim). zar vi zaista mislite da je tehnička podrška za linux jeftinija od one za windows i ko zna da li je uopšte ubuntu pruža u Srbiji, a recimo, redhat je skuplji od Microsofta po tom pitanju.

uncle_bills_neighbour

pre 14 godina

Kakve divne grupne fotografije mladjanih M$-pitomaca! Da im svaka sekta pozavidi na tome. Fali jos samo horsko pevanje kompanijskih pesmica. A tek velike reci i nebulozne komparacije sa ostatkom sveta... Ah da, trebalo je jos i da pomente kako ste svi dobili po laptop i mobilni i da u office-u imate besplatne kafice i sokice i ko zna sta jos...

Gospodo mladi i "uspesni", shvatite jednom da ste upali u deal sa M$ jer ste pre svega dozlaboga jeftini i da ostale "delove" novog M$-software-a (koji ce ionako biti junk kao i uglavnom sve prethodno) paralelno razvijaju negde po jednako ubogim delovima Indije. Voleo bih da za par godina ponovo vidim vasa skojevski ozarena lica kada taj "vas" software bude "omiljen" na trzistu zbog beskonacne liste bug-ova, beskrajnih patch-eva i nebuloznih feature koje naposletku nikome ne trebaju. Smelo napred i bez brige... Mocna M$ marketing masinerija ce magicnim stapicem uciniti da se sa promocijom narednih verzija SQL Servera (2013) i Windows (10) sve lepo zaboravi i bude vam oprosteno. U medjuvremenu, enjoy it while it lasts!


Don't waste your talent, develop it!

Kolega iz Silicijumske Doline

pre 14 godina

“Ni po čemu se ne razlikujemo od bilo kog tima u Americi..."
- prevideo si jedan detalj - platu

“Kada bismo sada svi prešli u Ameriku, radili bismo isto”
- možda, ali za 5 - 10x više $

Ubutnu Srbija

pre 14 godina

A cak i da se predje na Linux i da se ne placa tih 300e na 3 godine, koliko ce da kosta obuka radnika za Linux i Open Office (ili sta vec)...
(zbbbz, 17. mart 2012 17:16)

Ništa skuplje nego što košta obuka na svim MS rešenjima, ama ni jedan jedini dinar skuplje.

Pozdrav svim korisnicima Ubuntu-a i ostalih FLOSS projekata

nsposmatrac

pre 14 godina

Ovo je svakako lep vest. Takodje bi bilio lep napisati nesto i o dve IT firme u Novom Sadu (DMS i RT-RK)koje zajedno zaposljavaju oko 1000 IT inzinjera i koje iskljucivo rade sa ino partnerima.

g4

pre 14 godina

@ A cak i da se predje na Linux i da se ne placa tih 300e na 3 godine, koliko ce da kosta obuka radnika za Linux i Open Office (ili sta vec)...

Otici ce jednom na obuku i to ce biti sve od placanja, nece sigurno ici svake tri godine na jednu te istu obuku. A MS softver ima da se kupuje s' vremena na vreme...

Srki

pre 14 godina

O "privilegijama koje nosi Microsoft kao mesto zaposlenja" slušam od kandidata za posao koji su iz razvojnog centra pobegli glavom bez obzira.

sasa76776

pre 14 godina

Budite malo skromniji sa ovako bombasticnim naslovima.Kakva silicijumska dolina,da ste videli kako to izgleda ne bi vam palo na pamet da stavite ovakav naslov.

matori

pre 14 godina

Izrael ucestvuje na Evrovizijama otkad ta manifestacija postoji.Makabi igra u Jadranskoj ligi.Turska je clanica Severno Atlantskog pakta i kandidat za EU.Havaji su Sjedinjena Americka Drzava.Jevreji zive u muslimanskom okruzenku,a svoju religiju i kulturu smatraju blize evropskim i hriscanskim nego azijatskim.U cemu je problem?

Svaka cast ovim momcima i devojkama.Izmisljajte i prihvatajte sto vise posla ne bi li jos ko uspeo da se ugura u MS.

MS

pre 14 godina

Softver za prepoznavanje rukopisa koji je ovaj tim razvio je teži promašaj. Toliko baguje da ne može da se koristi, a ima i neke ozbiljne nedostatke u korisničkom interfejsu.

Lepo je što imamo razvojni centar jedne velike firme, ali to nije dovoljno ni za pokušaj Silicijumske doline. Nažalost, nema izgleda da nam još neko dođe. A kad se već poredite sa okruženjem, budite hrabri pa recite koliko kompanija ranga Microsofta ima jedna Rumunija.

A od kič propagatora da je Azerbejdžan u Evropi?!

pre 14 godina

"Srbija je jedna od četiri zemlje u Evropi u kojoj Microsoft ima svoj razvojni tim, a pored Beograda, postoje i u Irskoj, Kopenhagenu i Izraelu."

Jel' ste to od fudbalera i košarkaša naučili da je Izrael u Evropi?!

Jorgovan

pre 14 godina

"Srbija je jedna od četiri zemlje u Evropi u kojoj Microsoft ima svoj razvojni tim, a pored Beograda, postoje i u Irskoj, Kopenhagenu i Izraelu. U svetu ih ima četrdeset."
Odkad je Izrael u Evropi?

zbbbz

pre 14 godina

Odlicno! A jeli otvaranje Majkrosoftovog centra u Srbiji bio uslov nase Drzave da bi se u SVIM drzavnim kancelarijama i na SVIM racunarima koristili sami M$ softveri? Koliko nas kostaju licence samo za M$ Windowse i Office, i zasto Drzava ne preduzima nista oko prelaska na Linux kao na primer Nemacka?
(MaloMorgen, 17. mart 2012 11:49)

Nemacka i (mozda) Rusija su retki primeri (delimicnog) nekoriscenja MS tehnologija...
A kukanje za placanjem softvera je apsurdno... Cak i da pretpostavimo da Windows kosta 150e + Office 150e (kada se kupuje na velike kolicine)... I da se cak na 3 godine radi upgrade (a radi se mozda cak i na 5 i vise)...

Za platu od 35.000din + penziono itd
troskovi za 3 godine dodju preko 2.000.000 din iliti nesto manje od 20.000e...
To mu dodje 1.5% pod pretpostavkom da na svake 3 godine menjaju Windows i Office (i da je cena 150+150) i da imaju platu od 35.000din... A u drzavnim firmama se i dalje koristi Windows XP koji je star preko 10 godina...

A cak i da se predje na Linux i da se ne placa tih 300e na 3 godine, koliko ce da kosta obuka radnika za Linux i Open Office (ili sta vec)...

G

pre 14 godina

@MaloMorgen

Da je tako, mislis da se nasi politicari ne bi slikali ispred centra i sekli crvenu vrpcu. Pa onda kako ce za 2-4 godine MS otvoriti jos 54000 radnih mesta i sve zahvaljujuci njima.

eu

pre 14 godina

"Srbija je jedna od četiri zemlje u Evropi u kojoj Microsoft ima svoj razvojni tim, a pored Beograda, postoje i u Irskoj, Kopenhagenu i Izraelu. U svetu ih ima četrdeset. "
Microsoft ima malo vise razvojnih centara u Evropi nego sto se ovde pominje. Imaju u Oslu i Moskvi sigurno, a mislim da imaju i u Londonu i Minhenu.
Nakon skorasnje akvizicije Skype-a imaju i u Stockholmu, Talinu, Tartuu.
Ove informacije nije tesko naci na internetu.

"“Živimo unutar Microsoft sveta, imamo sve privilegije koje nosi Microsoft kao mesto zaposlenja... "
Nisu iste privilegije...
Radim u MSu i znam kakve su razlike.

Znam da cu zbog ovakvog komentara da dobijem minuse, ali iznosite neistine...

realista

pre 14 godina

S obzirom da sam i ja u svetu softvera i razvoja poslovnih informaiconih sistema (doduše nezaposlen)potpuno razumem ove ljude a ova "priča" je jedna od vrlo rektih situacija kada pomislim da ima nade i vredi zbog nečega ostati u Srbiji, sve ostalo što se dešava oko nas naročito politika tera me da sve više i više želim da pobegnem odavde i to što dalje...

Svaka čast ovom timu.

Pavel

pre 14 godina

Zašto je potrebno spominjati da Srbija, "za razliku od Hrvatske i Slovenije" ima i razvojni tim?
Uvijek sebe promatrate u "odnosu na Hrvatsku i Sloveniju" i stalno i uvijek se referirate na Sloveniju i Hrvatsku.

Osim nekakve relativne blizine--puno je toga različito.

Razvojni tim Microsofta u Srbiji je stvar za građane Srbije i razvoj Srbije, a valjda to znači da je Microsoft prepoznao kvalitetu obrazovanja i stručnost ljudi u Srbiji i to je veliko priznanje.

To znači to i to je to, a ne neko natjecanje. Vama je sve natjecanje.

Hrvatska i Slovenija su i dalje puno razvijenije što se tiče općenito IT sektora od Srbije, ako ćete o natjecanju, ali to je besmisleno, jer su i dalje slabije razvijenije nego susjedne Austrija, Italija...

rema

pre 14 godina

kada bi samo imali i ljude u politici dostojine ovih strucnjaka, pa da svetu ponudimo tehnologiju "made in Serbia", mi radimo za druge, a uvozimo je!
najbolji primer: buduci, ako ce postojati a nadam se da nece, metro u Beogradu, umesto da nadju, razviju, izmisle novi model, funkcionalni i tehnoloski (a ja verujem da to ovi mladi ljudi mogu) mi kupujemo prastari od Francuza!
al docice vreme kada ce se na vrhu drzave naci covek dostojan nase zemlje, kada ce se nasa zastava vioriti visoko kao sto se i viori kada je u rukama nasih sportista ili nasih mladih naucnika!!!

Rekoh i dusu spasih

pre 14 godina

Pa, buntovna omladino, "puna znanja", kojoj nista u ovoj zemlji ne valja, a u inostranstvo nesto ne bi jer cete tamo "biti stranci" (a nema ni mame i tate), gde su sad vasi komentari? Jedino opravdanje za njihov nedostatak je da Internet upravo koristite da vredno trazite nacina kako da se pridruzite ovom timu!

Daleko je sunce

pre 14 godina

Pa dobro bogamu, gde je tu nas prepametni predsednik Tadic?
Mozda covek preferira Linux, ili ga SPS ministar policije, koferce Dacic savetuje da se ne uplice u to zbog moguceg odavanja drzavnih tajni?!

MaloMorgen

pre 14 godina

Odlicno! A jeli otvaranje Majkrosoftovog centra u Srbiji bio uslov nase Drzave da bi se u SVIM drzavnim kancelarijama i na SVIM racunarima koristili sami M$ softveri? Koliko nas kostaju licence samo za M$ Windowse i Office, i zasto Drzava ne preduzima nista oko prelaska na Linux kao na primer Nemacka?

MaloMorgen

pre 14 godina

Odlicno! A jeli otvaranje Majkrosoftovog centra u Srbiji bio uslov nase Drzave da bi se u SVIM drzavnim kancelarijama i na SVIM racunarima koristili sami M$ softveri? Koliko nas kostaju licence samo za M$ Windowse i Office, i zasto Drzava ne preduzima nista oko prelaska na Linux kao na primer Nemacka?

A od kič propagatora da je Azerbejdžan u Evropi?!

pre 14 godina

"Srbija je jedna od četiri zemlje u Evropi u kojoj Microsoft ima svoj razvojni tim, a pored Beograda, postoje i u Irskoj, Kopenhagenu i Izraelu."

Jel' ste to od fudbalera i košarkaša naučili da je Izrael u Evropi?!

rema

pre 14 godina

kada bi samo imali i ljude u politici dostojine ovih strucnjaka, pa da svetu ponudimo tehnologiju "made in Serbia", mi radimo za druge, a uvozimo je!
najbolji primer: buduci, ako ce postojati a nadam se da nece, metro u Beogradu, umesto da nadju, razviju, izmisle novi model, funkcionalni i tehnoloski (a ja verujem da to ovi mladi ljudi mogu) mi kupujemo prastari od Francuza!
al docice vreme kada ce se na vrhu drzave naci covek dostojan nase zemlje, kada ce se nasa zastava vioriti visoko kao sto se i viori kada je u rukama nasih sportista ili nasih mladih naucnika!!!

eu

pre 14 godina

"Srbija je jedna od četiri zemlje u Evropi u kojoj Microsoft ima svoj razvojni tim, a pored Beograda, postoje i u Irskoj, Kopenhagenu i Izraelu. U svetu ih ima četrdeset. "
Microsoft ima malo vise razvojnih centara u Evropi nego sto se ovde pominje. Imaju u Oslu i Moskvi sigurno, a mislim da imaju i u Londonu i Minhenu.
Nakon skorasnje akvizicije Skype-a imaju i u Stockholmu, Talinu, Tartuu.
Ove informacije nije tesko naci na internetu.

"“Živimo unutar Microsoft sveta, imamo sve privilegije koje nosi Microsoft kao mesto zaposlenja... "
Nisu iste privilegije...
Radim u MSu i znam kakve su razlike.

Znam da cu zbog ovakvog komentara da dobijem minuse, ali iznosite neistine...

Pavel

pre 14 godina

Zašto je potrebno spominjati da Srbija, "za razliku od Hrvatske i Slovenije" ima i razvojni tim?
Uvijek sebe promatrate u "odnosu na Hrvatsku i Sloveniju" i stalno i uvijek se referirate na Sloveniju i Hrvatsku.

Osim nekakve relativne blizine--puno je toga različito.

Razvojni tim Microsofta u Srbiji je stvar za građane Srbije i razvoj Srbije, a valjda to znači da je Microsoft prepoznao kvalitetu obrazovanja i stručnost ljudi u Srbiji i to je veliko priznanje.

To znači to i to je to, a ne neko natjecanje. Vama je sve natjecanje.

Hrvatska i Slovenija su i dalje puno razvijenije što se tiče općenito IT sektora od Srbije, ako ćete o natjecanju, ali to je besmisleno, jer su i dalje slabije razvijenije nego susjedne Austrija, Italija...

Jorgovan

pre 14 godina

"Srbija je jedna od četiri zemlje u Evropi u kojoj Microsoft ima svoj razvojni tim, a pored Beograda, postoje i u Irskoj, Kopenhagenu i Izraelu. U svetu ih ima četrdeset."
Odkad je Izrael u Evropi?

Rekoh i dusu spasih

pre 14 godina

Pa, buntovna omladino, "puna znanja", kojoj nista u ovoj zemlji ne valja, a u inostranstvo nesto ne bi jer cete tamo "biti stranci" (a nema ni mame i tate), gde su sad vasi komentari? Jedino opravdanje za njihov nedostatak je da Internet upravo koristite da vredno trazite nacina kako da se pridruzite ovom timu!

realista

pre 14 godina

S obzirom da sam i ja u svetu softvera i razvoja poslovnih informaiconih sistema (doduše nezaposlen)potpuno razumem ove ljude a ova "priča" je jedna od vrlo rektih situacija kada pomislim da ima nade i vredi zbog nečega ostati u Srbiji, sve ostalo što se dešava oko nas naročito politika tera me da sve više i više želim da pobegnem odavde i to što dalje...

Svaka čast ovom timu.

Daleko je sunce

pre 14 godina

Pa dobro bogamu, gde je tu nas prepametni predsednik Tadic?
Mozda covek preferira Linux, ili ga SPS ministar policije, koferce Dacic savetuje da se ne uplice u to zbog moguceg odavanja drzavnih tajni?!

Kolega iz Silicijumske Doline

pre 14 godina

“Ni po čemu se ne razlikujemo od bilo kog tima u Americi..."
- prevideo si jedan detalj - platu

“Kada bismo sada svi prešli u Ameriku, radili bismo isto”
- možda, ali za 5 - 10x više $

sasa76776

pre 14 godina

Budite malo skromniji sa ovako bombasticnim naslovima.Kakva silicijumska dolina,da ste videli kako to izgleda ne bi vam palo na pamet da stavite ovakav naslov.

zbbbz

pre 14 godina

Odlicno! A jeli otvaranje Majkrosoftovog centra u Srbiji bio uslov nase Drzave da bi se u SVIM drzavnim kancelarijama i na SVIM racunarima koristili sami M$ softveri? Koliko nas kostaju licence samo za M$ Windowse i Office, i zasto Drzava ne preduzima nista oko prelaska na Linux kao na primer Nemacka?
(MaloMorgen, 17. mart 2012 11:49)

Nemacka i (mozda) Rusija su retki primeri (delimicnog) nekoriscenja MS tehnologija...
A kukanje za placanjem softvera je apsurdno... Cak i da pretpostavimo da Windows kosta 150e + Office 150e (kada se kupuje na velike kolicine)... I da se cak na 3 godine radi upgrade (a radi se mozda cak i na 5 i vise)...

Za platu od 35.000din + penziono itd
troskovi za 3 godine dodju preko 2.000.000 din iliti nesto manje od 20.000e...
To mu dodje 1.5% pod pretpostavkom da na svake 3 godine menjaju Windows i Office (i da je cena 150+150) i da imaju platu od 35.000din... A u drzavnim firmama se i dalje koristi Windows XP koji je star preko 10 godina...

A cak i da se predje na Linux i da se ne placa tih 300e na 3 godine, koliko ce da kosta obuka radnika za Linux i Open Office (ili sta vec)...

nsposmatrac

pre 14 godina

Ovo je svakako lep vest. Takodje bi bilio lep napisati nesto i o dve IT firme u Novom Sadu (DMS i RT-RK)koje zajedno zaposljavaju oko 1000 IT inzinjera i koje iskljucivo rade sa ino partnerima.

Ubutnu Srbija

pre 14 godina

A cak i da se predje na Linux i da se ne placa tih 300e na 3 godine, koliko ce da kosta obuka radnika za Linux i Open Office (ili sta vec)...
(zbbbz, 17. mart 2012 17:16)

Ništa skuplje nego što košta obuka na svim MS rešenjima, ama ni jedan jedini dinar skuplje.

Pozdrav svim korisnicima Ubuntu-a i ostalih FLOSS projekata

MSovac

pre 14 godina

"“Ni po čemu se ne razlikujemo od bilo kog tima u Americi..."
- prevideo si jedan detalj - platu

“Kada bismo sada svi prešli u Ameriku, radili bismo isto”
- možda, ali za 5 - 10x više $
(Kolega iz Silicijumske Doline, 18. mart 2012 00:30)"

Da dodam, pored onoga sto je kolega iz USA naveo.
Pored $$$, beneficije u Evropi su:
- sredjivanje papira (viza, banka, id)
- relokacioni paket (avionska karta za celu porodicu, pomoc agencije za potpisivanje ugvora, privremeni stan dok ne nadjes svoj)
- bonus od 2000-3000eur (koji mozes da iskoris za rent a car, vakcinacije zivotinja i ostala cuda po zelji)
- poslovni laptop
- mobilni telefon + placanje racuna (dozvoljeno je trositi do oko 150eur mesecno, bez davanja objasnjenja za troskove)

- firma pokriva 50% troskova fitnesa, teretane
- placaju vas ADSL internet kod kuce
(- penzijsko/zdravstveno se podrazumeva)
- i sto je NAJBITNIJE, svake godine dobijas odredjen broj akcija kompanije! I to po principu sto si duze u kompaniji, vise akcija svake godine.

*neke od ovih stvari ne vaze za USA (laptop ne dobijaju, i ne verujem da dobijaju telefon, ali su zato plate malo vece)


Bas me zanima koliko od ovih stvari nudi MS Srbija (MDCS)?
MS u svetu ima oko 90000 zaposlenih (ovo mozete da vidite i na wikipediji), a ono sto ne mozete da vidite tamo je da ima jos otprilike toliko ljudi koji rade za njih iz vendorskih kompanija.
Vendorska kompanija = kompanija koja ima svoje zaposlene i pomaze Microsoftu na raznim projektima. Pare idu vendorskoj kompaniji i ona od tih para placa radnike i ostalo.
MDCS je vendorska kompanija...
Primera radi, jos jedna vendroska kompanija je Tyler Technologies. Idite na njihov sajt, pa na About -> Technology partners i procitajte tamo.


Da ne bude zabune, meni je jako zao sto Microsoft nema svoj pravi razvojni cenar u Srbiji.
Bilo bi jako lepo kad bismo imali stabilniju ekonomiju i pre svega politiku, pa da kompanija ovog ranga ima sigurnost da ulozi u Srbiju. Imamo sjajne inzenjere (sad vec po celom svetu - u svim velikim kompanijama nacicete ljude koji su zavrsili beogradski ETF/PMF), samo nam treba ovo gore navedeno.
Kad bi dosli i zaposlili bar 200-300 izenjera, stvarno bi bilo odlicno.
Razmislio bih o tome da se vratim za Srbiju...

Srki

pre 14 godina

O "privilegijama koje nosi Microsoft kao mesto zaposlenja" slušam od kandidata za posao koji su iz razvojnog centra pobegli glavom bez obzira.

G

pre 14 godina

@MaloMorgen

Da je tako, mislis da se nasi politicari ne bi slikali ispred centra i sekli crvenu vrpcu. Pa onda kako ce za 2-4 godine MS otvoriti jos 54000 radnih mesta i sve zahvaljujuci njima.

MS

pre 14 godina

Softver za prepoznavanje rukopisa koji je ovaj tim razvio je teži promašaj. Toliko baguje da ne može da se koristi, a ima i neke ozbiljne nedostatke u korisničkom interfejsu.

Lepo je što imamo razvojni centar jedne velike firme, ali to nije dovoljno ni za pokušaj Silicijumske doline. Nažalost, nema izgleda da nam još neko dođe. A kad se već poredite sa okruženjem, budite hrabri pa recite koliko kompanija ranga Microsofta ima jedna Rumunija.

feher

pre 14 godina

Imam samo jedan komentar na prepirke o uslovima(tz. privilegijama) u MS-Srbija vs. MS na zapadu.

Sluga se slugi ruga...

Osnijte nesto svoje pa da bude privilegija raditi za vas pa se onda prepucavajte ;) Silikonsku dolinu ne cini samo Google, Adobe ili AMD, nego mladi talentovani ljudi koji idu svojim putem, koji su hrabri i sposobni i briga ih je za "privilegije", zdravstvena osiguranja, rentacar-ove ili sta ti ja znam kakve vec gluposti kojima se ovde prepucava :)

Sve u svemu, vi iz MS-Srbije barem imate da se pohvalite time da zivite i radite u Beogradu ;) i tu vam svi odbegli zavide
, pa i ja ;)

Pozdraviz startup-a iz Nemačke!

M

pre 14 godina

Ne mogu a da ne prokomentarišem neke od netačnih informacija koje su iznete.

Prvo, za otvaranje razvojnog centra nije zaslužan nijedan političar, niti je to imalo bilo kakvu političku konotaciju. Već su za njegovo postojanje zaslužni Bodin Drešević i Dragan Tomić, koji su dugo pre otvaranja centra radili u Redmondu na mnogobrojnim projektima koji su im omogućili da steknu reputaciju, kao i da im se ukaže poverenje da vode MS razvojni tim u inostranstvu, tj. Srbiji. Zaista je za veliko poštovanje njihova želja i istrajnost u tome da se ovde u Srbiji izgradi ovakav centar, u kome će moći da se radi na najmodernijim tehnologijama i na nekim od najvećih softverskih proizvoda na svetu koje koriste milioni ljudi širom sveta.

I da, MDCS nije nikakva vendorska kompanija već je sastavni deo Microsofta i dobar deo zaposlenih u njemu su direktno zaposleni u Microsoftu. Međutim, slično kao u centrali u Redmondu i MDCS ima vendorske pozicije, s tim da se vendori u našem razvojnom centru tretiraju gotovo isto kao i ostali direktno zaposleni u Microsoftu. Moguće da odatle potiče ta zabuna.

fork()

pre 14 godina

Propaganda.
Ne videh da su naveli broj neplacenih prekovremenih sati prilikom razvoja SQL servera. Ni lika koji je u vreci spavao u ofisu. Ni par njih kojima se imuni sistem raspao. Kao ni par raspadnutih brakova.
Nemam nista protiv MS BGD, ali low-level menadzment im je diletantski i svodi se 'kodiraj, igraj igrice, spavaj al sve u ofisu - 7x24'.
Fakat je da za slicne ili iste pare u ovome gradu dobar programer moze naci posao sa ozbiljnije/zrelije postavljenim modelom razvoja kao i tretmana zaposlenih.

~ Cheers

grrrr

pre 14 godina

Na mnogo toga se radi u Srbiji, ali se krije od ove bahate i nezasite drzave u kojoj svi oni koji posteno rade rade za drzavne sluzbenike, politicare i ostale besposlicare.

g4

pre 14 godina

@ A cak i da se predje na Linux i da se ne placa tih 300e na 3 godine, koliko ce da kosta obuka radnika za Linux i Open Office (ili sta vec)...

Otici ce jednom na obuku i to ce biti sve od placanja, nece sigurno ici svake tri godine na jednu te istu obuku. A MS softver ima da se kupuje s' vremena na vreme...

zbbbz

pre 14 godina

Otici ce jednom na obuku i to ce biti sve od placanja, nece sigurno ici svake tri godine na jednu te istu obuku. A MS softver ima da se kupuje s' vremena na vreme...
(g4, 17. mart 2012 22:22)

hahaha pa ocigledno ne radis u drzavnom sektoru :) obuke su mnogo cesce nego sto mislis...

matori

pre 14 godina

Izrael ucestvuje na Evrovizijama otkad ta manifestacija postoji.Makabi igra u Jadranskoj ligi.Turska je clanica Severno Atlantskog pakta i kandidat za EU.Havaji su Sjedinjena Americka Drzava.Jevreji zive u muslimanskom okruzenku,a svoju religiju i kulturu smatraju blize evropskim i hriscanskim nego azijatskim.U cemu je problem?

Svaka cast ovim momcima i devojkama.Izmisljajte i prihvatajte sto vise posla ne bi li jos ko uspeo da se ugura u MS.

Strahinja

pre 14 godina

Čak da je i "skuplje" uvođenje FLOSS rešenja, zbog zapošljavanja više ljudi i dodatnih obuka, te pare bi opet ostale u Srbiji i obrtale bi se u okviru države, ne bi odlazile napolje, i pravile veći deficit izvoza/uvoza. Zamislite samo da su državni milioni EUR umesto M$-u na licence otišle na plate i ulaganje u projekte u Srbiji, kladim se da bi zaposlili više ljudi neko M$ razvojni centar u Bg.

insajder

pre 14 godina

Otvaranje ovog centra nema nikakve veze ni sa Zoranom Đinđićem, ni sa korištenjem MS softvera u državnoj upravi. Iznenadili biste se koliko neplaćenog, tj. piratskog softvera MS-a se nesmetano koristi baš u toj državnoj upravi, koja kao veliki korisnik ima najniže cene nabavke. Centar je otvorio Bodin Drešević, koji je u jednom trenutku (2005.)odlučio da ode (verovatno iz porodičnih razloga) iz Amerike za Evropu. Njegove opcije su bile Španija ili Srbija. S obzirom da se radi o vanserijskom stručnjaku (preko 20 godina rada u MS-u), koji u svom vlasništvu ima dosta patenata koje MS koristi u svojim programima (prvenstveno prepoznavanje rukopisa), gazde iz MS-a se se uplašile da bi Bodin prelaskom u IT razvijeniju Španiju završio u nekoj konkurencijskoj firmi, onda je nekom pala na um spasonosna ideja. Da ponude Dreševiću da u Srbiji oformi svoj razvojni tim u okviru MS-a, što je on i prihvatio. Eto, to je istina o formiranju ovog centra u Beogradu. Druga (i duga) je priča kako je on birao svoje saradnike, kako se posao od prepoznavanja rukopisa na TabletPC-u proširio na druge stvari, na kakve je probleme nailazio tokom boravka u Beogradu i na razloge zbog kojih je ipak odlučio da se vrati u Ameriku (ko dobro upozna Srbiju, ni đavo mu više nije tako crn) i da dobar deo svoje ekipe povede sa sobom. Takođe je istina da je dobar deo ponuđenih saradnika ipak odlučio da ostane u Beogradu, bez obzira na sve primamljive finansijske prednosti rada i života u Americi.
Sve u svemu, ovaj razvojni centar je osnovao Bodin Drešević, a ne Zoran Đinđić. Čak ni Bodin u početku nije imao nameru da osniva pomenuti centar, a kad se sve to i dešavalo Đinđić je više od 2 godine bio mrtav, tako da su nejasne i besmislene tvrdnje reklamera DS-a koji sad pred izbore ne prezaju od bezočnih laži.

Ubuntu Srbija

pre 14 godina

kako mi idu na živce ovi koji potenciraju korišćenje linuxa svuda (da se razumemo i ja ga koristim). zar vi zaista mislite da je tehnička podrška za linux jeftinija od one za windows i ko zna da li je uopšte ubuntu pruža u Srbiji, a recimo, redhat je skuplji od Microsofta po tom pitanju.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (less, 18. mart 2012 09:30)

Baš mi je krivo što nerviram tvoj intelet, ali činjenica radi:

Podrška košta onoliko koliko se dogovoriš sa pružaocem podrške, isto važi i za obuku korisnika. Na primer, u Španiji jedna opština je platila obuku za 3 administratora/predavača 3x150 evra, koji su posle obučili zaposlene u administraciji, i celukopan trošak za 60 stanica + 3 servera je iznosio 3x150 za predavače i 60x20 evra za dnevnice onih koji su pohađali kurs.
Predavači su plaćeni redovnom platom, prilikom zapošljavanja u ugovoru je naznačeno da su dužni da pružaju tehničku podršku zaposlenima.

Podrška od Canonical se plaća 3x30 evra mesečno za sva tri servera, i njih administriraju u saradnji sa centralom, zajedno, putem Landscape aplikacije već 18 meseci bez problema, posle sledećih 6 meseci svoji su na svome, svaki budući updajt/*apgrejd su u stanju njih trojica da urade samostalno, ne moram da napomenem da ih neće koštati ništa. Do kraja sveta i veka.
Ljudi uvek polaze da su MS rešenja nešto za šta imaš besplatno obučene ljude dok za FLOSS rešenja moraš naknadno da plaćaš obuku, što naravno nije istina, jer ti koji to pričaju gledaju po sebi. Ko im je kriv kad obična sekretarica savlada ono što oni nisu u stanju.

Još jednom, izvinjenje što nerviramo činjenicama, a ne paušalnim ocenama.

www.ubunu-rs.org

Gost

pre 14 godina

Neverovatno koliko ima ljubomornih i sujetnih ljudi, da ni u čemu ne vide dobro i samo imaju negativne komentare. Ako je velika plata, onda se zamislite čak i radi. Ako je mala plata, jel se onda ne radi ništa ili i tad ljudi ovde padaju na nos? Jel ima negde gde daju velike plate za nerad?

uncle_bills_neighbour

pre 14 godina

Kakve divne grupne fotografije mladjanih M$-pitomaca! Da im svaka sekta pozavidi na tome. Fali jos samo horsko pevanje kompanijskih pesmica. A tek velike reci i nebulozne komparacije sa ostatkom sveta... Ah da, trebalo je jos i da pomente kako ste svi dobili po laptop i mobilni i da u office-u imate besplatne kafice i sokice i ko zna sta jos...

Gospodo mladi i "uspesni", shvatite jednom da ste upali u deal sa M$ jer ste pre svega dozlaboga jeftini i da ostale "delove" novog M$-software-a (koji ce ionako biti junk kao i uglavnom sve prethodno) paralelno razvijaju negde po jednako ubogim delovima Indije. Voleo bih da za par godina ponovo vidim vasa skojevski ozarena lica kada taj "vas" software bude "omiljen" na trzistu zbog beskonacne liste bug-ova, beskrajnih patch-eva i nebuloznih feature koje naposletku nikome ne trebaju. Smelo napred i bez brige... Mocna M$ marketing masinerija ce magicnim stapicem uciniti da se sa promocijom narednih verzija SQL Servera (2013) i Windows (10) sve lepo zaboravi i bude vam oprosteno. U medjuvremenu, enjoy it while it lasts!


Don't waste your talent, develop it!

less

pre 14 godina

kako mi idu na živce ovi koji potenciraju korišćenje linuxa svuda (da se razumemo i ja ga koristim). zar vi zaista mislite da je tehnička podrška za linux jeftinija od one za windows i ko zna da li je uopšte ubuntu pruža u Srbiji, a recimo, redhat je skuplji od Microsofta po tom pitanju.

zoran Hr

pre 14 godina

@ Ljubljana

SLO je razvijenija od Hrvatske, ali nije "puno razvijenija" i to nije bilo nikada sporno.
Ipak, kada se iz Austrije ili Italije uđe u Sloveniju vidi se ogromna razlika i vidi se da ste došli na istok, u nešto "drugačije".

Ali to nije tema ovog priloga.

@(Rekoh i dusu spasih, 17. mart 2012 13:19)

pre 14 godina

Kad bi vi znali koliko je samo uvodjenje interneta kasnilo za ostatkom sveta i kolike sam muke imao pokušavajući da organizujem outsoourcing tim u srbiji pali bi na...
A to što sam godinama jedva čekao kad će da dodju da mi roditelje "priupitaju par pitanja" lokalni mafijaši, pošto imam promet u firmi kakav imam, o tome da i ne govorim.
Sve ima svoje.

engineer

pre 14 godina

Jedan kolega iz firme je otisao da radi u Microsoft (Skype) zbog vece plate, izdrzao je 10 meseci i sad hoce da se vrati kod nas po svaku cenu... toliko o tom "sjajnom" poslu...

Ponuđen, ko počašćen

pre 14 godina

Gospodin Bodin Drešević mi je ponudio posao kada je MS otvoren u Beogradu. Mogu reći da me on lično zvao i da mi je ponuđena jedna od najviših pozicija. Novčana kompenzacija je bila na dosta nižem nivou od onoga što sam očekivao, sa obrazloženjem da treba da uračunam i to što će u CV-ju da mi piše Microsoft. Kulturno sam mu se zahvalio. Natpis u CV-ju ne hrani moju decu.

Zaposleni

pre 14 godina

Ljudi,

Izneli ste gomilu proizvoljnih ocena u vezi MDCS-a koje nisu tacne (uslovi rada, plate, vendor firma itd). Ja pozivam B92 da agregira ove ocene koje nisu zasnovane na poznavanju situacije (nego na licnim ubedjenjima i procenama) i da napravi novu reportazu gde cemo mi moci da ogovorimo.

agencija

pre 14 godina

Zaposleni u MDCS nisu zaposleni u Microsoftu. Prijavljuju ih preko raznih agencija da ne bi morali da placaju otpremnine za njih i da bi mogli lakse da ih otpuste.
Radi se dosta, po 10+h na dan. Plata je odlicna, pocetna oko 1600, sve one beneficije (ruckovi, fenseraj od ofisa, sokovi, kafe...) postoje, ali na to se nijedan ozbiljan inzenjer ne lozi - to je za malogradjane. Projekti su interesantni, zanimlijvi, dosta se uci.
Imaju salu za igrice, ali isto tako znam ljude koji su 6meseci jednom tamo usli i to na pola sata.
U slucaju zemljotresa, rata, evakuisu ih u Redmond.

zbbbz

pre 14 godina

Ništa skuplje nego što košta obuka na svim MS rešenjima, ama ni jedan jedini dinar skuplje.

Pozdrav svim korisnicima Ubuntu-a i ostalih FLOSS projekata
(Ubutnu Srbija, 18. mart 2012 00:15)

Da, sa tim da su MS kursevi vec placeni, a ove bi trebao opet

Dragan

pre 14 godina

Koriste nase mlade i talentovane ljude za jeftine pare.
Ovi mladi ljudi ne sanjaju koliko ovakve usluge vrede van "Beogradske Silicon doline".

MaloMorgen

pre 14 godina

Odlicno! A jeli otvaranje Majkrosoftovog centra u Srbiji bio uslov nase Drzave da bi se u SVIM drzavnim kancelarijama i na SVIM racunarima koristili sami M$ softveri? Koliko nas kostaju licence samo za M$ Windowse i Office, i zasto Drzava ne preduzima nista oko prelaska na Linux kao na primer Nemacka?

Rekoh i dusu spasih

pre 14 godina

Pa, buntovna omladino, "puna znanja", kojoj nista u ovoj zemlji ne valja, a u inostranstvo nesto ne bi jer cete tamo "biti stranci" (a nema ni mame i tate), gde su sad vasi komentari? Jedino opravdanje za njihov nedostatak je da Internet upravo koristite da vredno trazite nacina kako da se pridruzite ovom timu!

zbbbz

pre 14 godina

Odlicno! A jeli otvaranje Majkrosoftovog centra u Srbiji bio uslov nase Drzave da bi se u SVIM drzavnim kancelarijama i na SVIM racunarima koristili sami M$ softveri? Koliko nas kostaju licence samo za M$ Windowse i Office, i zasto Drzava ne preduzima nista oko prelaska na Linux kao na primer Nemacka?
(MaloMorgen, 17. mart 2012 11:49)

Nemacka i (mozda) Rusija su retki primeri (delimicnog) nekoriscenja MS tehnologija...
A kukanje za placanjem softvera je apsurdno... Cak i da pretpostavimo da Windows kosta 150e + Office 150e (kada se kupuje na velike kolicine)... I da se cak na 3 godine radi upgrade (a radi se mozda cak i na 5 i vise)...

Za platu od 35.000din + penziono itd
troskovi za 3 godine dodju preko 2.000.000 din iliti nesto manje od 20.000e...
To mu dodje 1.5% pod pretpostavkom da na svake 3 godine menjaju Windows i Office (i da je cena 150+150) i da imaju platu od 35.000din... A u drzavnim firmama se i dalje koristi Windows XP koji je star preko 10 godina...

A cak i da se predje na Linux i da se ne placa tih 300e na 3 godine, koliko ce da kosta obuka radnika za Linux i Open Office (ili sta vec)...

Pavel

pre 14 godina

Zašto je potrebno spominjati da Srbija, "za razliku od Hrvatske i Slovenije" ima i razvojni tim?
Uvijek sebe promatrate u "odnosu na Hrvatsku i Sloveniju" i stalno i uvijek se referirate na Sloveniju i Hrvatsku.

Osim nekakve relativne blizine--puno je toga različito.

Razvojni tim Microsofta u Srbiji je stvar za građane Srbije i razvoj Srbije, a valjda to znači da je Microsoft prepoznao kvalitetu obrazovanja i stručnost ljudi u Srbiji i to je veliko priznanje.

To znači to i to je to, a ne neko natjecanje. Vama je sve natjecanje.

Hrvatska i Slovenija su i dalje puno razvijenije što se tiče općenito IT sektora od Srbije, ako ćete o natjecanju, ali to je besmisleno, jer su i dalje slabije razvijenije nego susjedne Austrija, Italija...

uncle_bills_neighbour

pre 14 godina

Kakve divne grupne fotografije mladjanih M$-pitomaca! Da im svaka sekta pozavidi na tome. Fali jos samo horsko pevanje kompanijskih pesmica. A tek velike reci i nebulozne komparacije sa ostatkom sveta... Ah da, trebalo je jos i da pomente kako ste svi dobili po laptop i mobilni i da u office-u imate besplatne kafice i sokice i ko zna sta jos...

Gospodo mladi i "uspesni", shvatite jednom da ste upali u deal sa M$ jer ste pre svega dozlaboga jeftini i da ostale "delove" novog M$-software-a (koji ce ionako biti junk kao i uglavnom sve prethodno) paralelno razvijaju negde po jednako ubogim delovima Indije. Voleo bih da za par godina ponovo vidim vasa skojevski ozarena lica kada taj "vas" software bude "omiljen" na trzistu zbog beskonacne liste bug-ova, beskrajnih patch-eva i nebuloznih feature koje naposletku nikome ne trebaju. Smelo napred i bez brige... Mocna M$ marketing masinerija ce magicnim stapicem uciniti da se sa promocijom narednih verzija SQL Servera (2013) i Windows (10) sve lepo zaboravi i bude vam oprosteno. U medjuvremenu, enjoy it while it lasts!


Don't waste your talent, develop it!

Jorgovan

pre 14 godina

"Srbija je jedna od četiri zemlje u Evropi u kojoj Microsoft ima svoj razvojni tim, a pored Beograda, postoje i u Irskoj, Kopenhagenu i Izraelu. U svetu ih ima četrdeset."
Odkad je Izrael u Evropi?

Daleko je sunce

pre 14 godina

Pa dobro bogamu, gde je tu nas prepametni predsednik Tadic?
Mozda covek preferira Linux, ili ga SPS ministar policije, koferce Dacic savetuje da se ne uplice u to zbog moguceg odavanja drzavnih tajni?!

rema

pre 14 godina

kada bi samo imali i ljude u politici dostojine ovih strucnjaka, pa da svetu ponudimo tehnologiju "made in Serbia", mi radimo za druge, a uvozimo je!
najbolji primer: buduci, ako ce postojati a nadam se da nece, metro u Beogradu, umesto da nadju, razviju, izmisle novi model, funkcionalni i tehnoloski (a ja verujem da to ovi mladi ljudi mogu) mi kupujemo prastari od Francuza!
al docice vreme kada ce se na vrhu drzave naci covek dostojan nase zemlje, kada ce se nasa zastava vioriti visoko kao sto se i viori kada je u rukama nasih sportista ili nasih mladih naucnika!!!

zbbbz

pre 14 godina

Ništa skuplje nego što košta obuka na svim MS rešenjima, ama ni jedan jedini dinar skuplje.

Pozdrav svim korisnicima Ubuntu-a i ostalih FLOSS projekata
(Ubutnu Srbija, 18. mart 2012 00:15)

Da, sa tim da su MS kursevi vec placeni, a ove bi trebao opet

A od kič propagatora da je Azerbejdžan u Evropi?!

pre 14 godina

"Srbija je jedna od četiri zemlje u Evropi u kojoj Microsoft ima svoj razvojni tim, a pored Beograda, postoje i u Irskoj, Kopenhagenu i Izraelu."

Jel' ste to od fudbalera i košarkaša naučili da je Izrael u Evropi?!

less

pre 14 godina

kako mi idu na živce ovi koji potenciraju korišćenje linuxa svuda (da se razumemo i ja ga koristim). zar vi zaista mislite da je tehnička podrška za linux jeftinija od one za windows i ko zna da li je uopšte ubuntu pruža u Srbiji, a recimo, redhat je skuplji od Microsofta po tom pitanju.

MS

pre 14 godina

Softver za prepoznavanje rukopisa koji je ovaj tim razvio je teži promašaj. Toliko baguje da ne može da se koristi, a ima i neke ozbiljne nedostatke u korisničkom interfejsu.

Lepo je što imamo razvojni centar jedne velike firme, ali to nije dovoljno ni za pokušaj Silicijumske doline. Nažalost, nema izgleda da nam još neko dođe. A kad se već poredite sa okruženjem, budite hrabri pa recite koliko kompanija ranga Microsofta ima jedna Rumunija.

matori

pre 14 godina

Izrael ucestvuje na Evrovizijama otkad ta manifestacija postoji.Makabi igra u Jadranskoj ligi.Turska je clanica Severno Atlantskog pakta i kandidat za EU.Havaji su Sjedinjena Americka Drzava.Jevreji zive u muslimanskom okruzenku,a svoju religiju i kulturu smatraju blize evropskim i hriscanskim nego azijatskim.U cemu je problem?

Svaka cast ovim momcima i devojkama.Izmisljajte i prihvatajte sto vise posla ne bi li jos ko uspeo da se ugura u MS.

Srki

pre 14 godina

O "privilegijama koje nosi Microsoft kao mesto zaposlenja" slušam od kandidata za posao koji su iz razvojnog centra pobegli glavom bez obzira.

Ubutnu Srbija

pre 14 godina

A cak i da se predje na Linux i da se ne placa tih 300e na 3 godine, koliko ce da kosta obuka radnika za Linux i Open Office (ili sta vec)...
(zbbbz, 17. mart 2012 17:16)

Ništa skuplje nego što košta obuka na svim MS rešenjima, ama ni jedan jedini dinar skuplje.

Pozdrav svim korisnicima Ubuntu-a i ostalih FLOSS projekata

eu

pre 14 godina

"Srbija je jedna od četiri zemlje u Evropi u kojoj Microsoft ima svoj razvojni tim, a pored Beograda, postoje i u Irskoj, Kopenhagenu i Izraelu. U svetu ih ima četrdeset. "
Microsoft ima malo vise razvojnih centara u Evropi nego sto se ovde pominje. Imaju u Oslu i Moskvi sigurno, a mislim da imaju i u Londonu i Minhenu.
Nakon skorasnje akvizicije Skype-a imaju i u Stockholmu, Talinu, Tartuu.
Ove informacije nije tesko naci na internetu.

"“Živimo unutar Microsoft sveta, imamo sve privilegije koje nosi Microsoft kao mesto zaposlenja... "
Nisu iste privilegije...
Radim u MSu i znam kakve su razlike.

Znam da cu zbog ovakvog komentara da dobijem minuse, ali iznosite neistine...

sasa76776

pre 14 godina

Budite malo skromniji sa ovako bombasticnim naslovima.Kakva silicijumska dolina,da ste videli kako to izgleda ne bi vam palo na pamet da stavite ovakav naslov.

g4

pre 14 godina

@ A cak i da se predje na Linux i da se ne placa tih 300e na 3 godine, koliko ce da kosta obuka radnika za Linux i Open Office (ili sta vec)...

Otici ce jednom na obuku i to ce biti sve od placanja, nece sigurno ici svake tri godine na jednu te istu obuku. A MS softver ima da se kupuje s' vremena na vreme...

Kolega iz Silicijumske Doline

pre 14 godina

“Ni po čemu se ne razlikujemo od bilo kog tima u Americi..."
- prevideo si jedan detalj - platu

“Kada bismo sada svi prešli u Ameriku, radili bismo isto”
- možda, ali za 5 - 10x više $

Ubuntu Srbija

pre 14 godina

kako mi idu na živce ovi koji potenciraju korišćenje linuxa svuda (da se razumemo i ja ga koristim). zar vi zaista mislite da je tehnička podrška za linux jeftinija od one za windows i ko zna da li je uopšte ubuntu pruža u Srbiji, a recimo, redhat je skuplji od Microsofta po tom pitanju.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (less, 18. mart 2012 09:30)

Baš mi je krivo što nerviram tvoj intelet, ali činjenica radi:

Podrška košta onoliko koliko se dogovoriš sa pružaocem podrške, isto važi i za obuku korisnika. Na primer, u Španiji jedna opština je platila obuku za 3 administratora/predavača 3x150 evra, koji su posle obučili zaposlene u administraciji, i celukopan trošak za 60 stanica + 3 servera je iznosio 3x150 za predavače i 60x20 evra za dnevnice onih koji su pohađali kurs.
Predavači su plaćeni redovnom platom, prilikom zapošljavanja u ugovoru je naznačeno da su dužni da pružaju tehničku podršku zaposlenima.

Podrška od Canonical se plaća 3x30 evra mesečno za sva tri servera, i njih administriraju u saradnji sa centralom, zajedno, putem Landscape aplikacije već 18 meseci bez problema, posle sledećih 6 meseci svoji su na svome, svaki budući updajt/*apgrejd su u stanju njih trojica da urade samostalno, ne moram da napomenem da ih neće koštati ništa. Do kraja sveta i veka.
Ljudi uvek polaze da su MS rešenja nešto za šta imaš besplatno obučene ljude dok za FLOSS rešenja moraš naknadno da plaćaš obuku, što naravno nije istina, jer ti koji to pričaju gledaju po sebi. Ko im je kriv kad obična sekretarica savlada ono što oni nisu u stanju.

Još jednom, izvinjenje što nerviramo činjenicama, a ne paušalnim ocenama.

www.ubunu-rs.org

realista

pre 14 godina

S obzirom da sam i ja u svetu softvera i razvoja poslovnih informaiconih sistema (doduše nezaposlen)potpuno razumem ove ljude a ova "priča" je jedna od vrlo rektih situacija kada pomislim da ima nade i vredi zbog nečega ostati u Srbiji, sve ostalo što se dešava oko nas naročito politika tera me da sve više i više želim da pobegnem odavde i to što dalje...

Svaka čast ovom timu.

MSovac

pre 14 godina

"“Ni po čemu se ne razlikujemo od bilo kog tima u Americi..."
- prevideo si jedan detalj - platu

“Kada bismo sada svi prešli u Ameriku, radili bismo isto”
- možda, ali za 5 - 10x više $
(Kolega iz Silicijumske Doline, 18. mart 2012 00:30)"

Da dodam, pored onoga sto je kolega iz USA naveo.
Pored $$$, beneficije u Evropi su:
- sredjivanje papira (viza, banka, id)
- relokacioni paket (avionska karta za celu porodicu, pomoc agencije za potpisivanje ugvora, privremeni stan dok ne nadjes svoj)
- bonus od 2000-3000eur (koji mozes da iskoris za rent a car, vakcinacije zivotinja i ostala cuda po zelji)
- poslovni laptop
- mobilni telefon + placanje racuna (dozvoljeno je trositi do oko 150eur mesecno, bez davanja objasnjenja za troskove)

- firma pokriva 50% troskova fitnesa, teretane
- placaju vas ADSL internet kod kuce
(- penzijsko/zdravstveno se podrazumeva)
- i sto je NAJBITNIJE, svake godine dobijas odredjen broj akcija kompanije! I to po principu sto si duze u kompaniji, vise akcija svake godine.

*neke od ovih stvari ne vaze za USA (laptop ne dobijaju, i ne verujem da dobijaju telefon, ali su zato plate malo vece)


Bas me zanima koliko od ovih stvari nudi MS Srbija (MDCS)?
MS u svetu ima oko 90000 zaposlenih (ovo mozete da vidite i na wikipediji), a ono sto ne mozete da vidite tamo je da ima jos otprilike toliko ljudi koji rade za njih iz vendorskih kompanija.
Vendorska kompanija = kompanija koja ima svoje zaposlene i pomaze Microsoftu na raznim projektima. Pare idu vendorskoj kompaniji i ona od tih para placa radnike i ostalo.
MDCS je vendorska kompanija...
Primera radi, jos jedna vendroska kompanija je Tyler Technologies. Idite na njihov sajt, pa na About -> Technology partners i procitajte tamo.


Da ne bude zabune, meni je jako zao sto Microsoft nema svoj pravi razvojni cenar u Srbiji.
Bilo bi jako lepo kad bismo imali stabilniju ekonomiju i pre svega politiku, pa da kompanija ovog ranga ima sigurnost da ulozi u Srbiju. Imamo sjajne inzenjere (sad vec po celom svetu - u svim velikim kompanijama nacicete ljude koji su zavrsili beogradski ETF/PMF), samo nam treba ovo gore navedeno.
Kad bi dosli i zaposlili bar 200-300 izenjera, stvarno bi bilo odlicno.
Razmislio bih o tome da se vratim za Srbiju...

engineer

pre 14 godina

Jedan kolega iz firme je otisao da radi u Microsoft (Skype) zbog vece plate, izdrzao je 10 meseci i sad hoce da se vrati kod nas po svaku cenu... toliko o tom "sjajnom" poslu...

feher

pre 14 godina

Imam samo jedan komentar na prepirke o uslovima(tz. privilegijama) u MS-Srbija vs. MS na zapadu.

Sluga se slugi ruga...

Osnijte nesto svoje pa da bude privilegija raditi za vas pa se onda prepucavajte ;) Silikonsku dolinu ne cini samo Google, Adobe ili AMD, nego mladi talentovani ljudi koji idu svojim putem, koji su hrabri i sposobni i briga ih je za "privilegije", zdravstvena osiguranja, rentacar-ove ili sta ti ja znam kakve vec gluposti kojima se ovde prepucava :)

Sve u svemu, vi iz MS-Srbije barem imate da se pohvalite time da zivite i radite u Beogradu ;) i tu vam svi odbegli zavide
, pa i ja ;)

Pozdraviz startup-a iz Nemačke!

@(Rekoh i dusu spasih, 17. mart 2012 13:19)

pre 14 godina

Kad bi vi znali koliko je samo uvodjenje interneta kasnilo za ostatkom sveta i kolike sam muke imao pokušavajući da organizujem outsoourcing tim u srbiji pali bi na...
A to što sam godinama jedva čekao kad će da dodju da mi roditelje "priupitaju par pitanja" lokalni mafijaši, pošto imam promet u firmi kakav imam, o tome da i ne govorim.
Sve ima svoje.

Zaposleni

pre 14 godina

Ljudi,

Izneli ste gomilu proizvoljnih ocena u vezi MDCS-a koje nisu tacne (uslovi rada, plate, vendor firma itd). Ja pozivam B92 da agregira ove ocene koje nisu zasnovane na poznavanju situacije (nego na licnim ubedjenjima i procenama) i da napravi novu reportazu gde cemo mi moci da ogovorimo.

Ponuđen, ko počašćen

pre 14 godina

Gospodin Bodin Drešević mi je ponudio posao kada je MS otvoren u Beogradu. Mogu reći da me on lično zvao i da mi je ponuđena jedna od najviših pozicija. Novčana kompenzacija je bila na dosta nižem nivou od onoga što sam očekivao, sa obrazloženjem da treba da uračunam i to što će u CV-ju da mi piše Microsoft. Kulturno sam mu se zahvalio. Natpis u CV-ju ne hrani moju decu.

nsposmatrac

pre 14 godina

Ovo je svakako lep vest. Takodje bi bilio lep napisati nesto i o dve IT firme u Novom Sadu (DMS i RT-RK)koje zajedno zaposljavaju oko 1000 IT inzinjera i koje iskljucivo rade sa ino partnerima.

Strahinja

pre 14 godina

Čak da je i "skuplje" uvođenje FLOSS rešenja, zbog zapošljavanja više ljudi i dodatnih obuka, te pare bi opet ostale u Srbiji i obrtale bi se u okviru države, ne bi odlazile napolje, i pravile veći deficit izvoza/uvoza. Zamislite samo da su državni milioni EUR umesto M$-u na licence otišle na plate i ulaganje u projekte u Srbiji, kladim se da bi zaposlili više ljudi neko M$ razvojni centar u Bg.

M

pre 14 godina

Ne mogu a da ne prokomentarišem neke od netačnih informacija koje su iznete.

Prvo, za otvaranje razvojnog centra nije zaslužan nijedan političar, niti je to imalo bilo kakvu političku konotaciju. Već su za njegovo postojanje zaslužni Bodin Drešević i Dragan Tomić, koji su dugo pre otvaranja centra radili u Redmondu na mnogobrojnim projektima koji su im omogućili da steknu reputaciju, kao i da im se ukaže poverenje da vode MS razvojni tim u inostranstvu, tj. Srbiji. Zaista je za veliko poštovanje njihova želja i istrajnost u tome da se ovde u Srbiji izgradi ovakav centar, u kome će moći da se radi na najmodernijim tehnologijama i na nekim od najvećih softverskih proizvoda na svetu koje koriste milioni ljudi širom sveta.

I da, MDCS nije nikakva vendorska kompanija već je sastavni deo Microsofta i dobar deo zaposlenih u njemu su direktno zaposleni u Microsoftu. Međutim, slično kao u centrali u Redmondu i MDCS ima vendorske pozicije, s tim da se vendori u našem razvojnom centru tretiraju gotovo isto kao i ostali direktno zaposleni u Microsoftu. Moguće da odatle potiče ta zabuna.

fork()

pre 14 godina

Propaganda.
Ne videh da su naveli broj neplacenih prekovremenih sati prilikom razvoja SQL servera. Ni lika koji je u vreci spavao u ofisu. Ni par njih kojima se imuni sistem raspao. Kao ni par raspadnutih brakova.
Nemam nista protiv MS BGD, ali low-level menadzment im je diletantski i svodi se 'kodiraj, igraj igrice, spavaj al sve u ofisu - 7x24'.
Fakat je da za slicne ili iste pare u ovome gradu dobar programer moze naci posao sa ozbiljnije/zrelije postavljenim modelom razvoja kao i tretmana zaposlenih.

~ Cheers

insajder

pre 14 godina

Otvaranje ovog centra nema nikakve veze ni sa Zoranom Đinđićem, ni sa korištenjem MS softvera u državnoj upravi. Iznenadili biste se koliko neplaćenog, tj. piratskog softvera MS-a se nesmetano koristi baš u toj državnoj upravi, koja kao veliki korisnik ima najniže cene nabavke. Centar je otvorio Bodin Drešević, koji je u jednom trenutku (2005.)odlučio da ode (verovatno iz porodičnih razloga) iz Amerike za Evropu. Njegove opcije su bile Španija ili Srbija. S obzirom da se radi o vanserijskom stručnjaku (preko 20 godina rada u MS-u), koji u svom vlasništvu ima dosta patenata koje MS koristi u svojim programima (prvenstveno prepoznavanje rukopisa), gazde iz MS-a se se uplašile da bi Bodin prelaskom u IT razvijeniju Španiju završio u nekoj konkurencijskoj firmi, onda je nekom pala na um spasonosna ideja. Da ponude Dreševiću da u Srbiji oformi svoj razvojni tim u okviru MS-a, što je on i prihvatio. Eto, to je istina o formiranju ovog centra u Beogradu. Druga (i duga) je priča kako je on birao svoje saradnike, kako se posao od prepoznavanja rukopisa na TabletPC-u proširio na druge stvari, na kakve je probleme nailazio tokom boravka u Beogradu i na razloge zbog kojih je ipak odlučio da se vrati u Ameriku (ko dobro upozna Srbiju, ni đavo mu više nije tako crn) i da dobar deo svoje ekipe povede sa sobom. Takođe je istina da je dobar deo ponuđenih saradnika ipak odlučio da ostane u Beogradu, bez obzira na sve primamljive finansijske prednosti rada i života u Americi.
Sve u svemu, ovaj razvojni centar je osnovao Bodin Drešević, a ne Zoran Đinđić. Čak ni Bodin u početku nije imao nameru da osniva pomenuti centar, a kad se sve to i dešavalo Đinđić je više od 2 godine bio mrtav, tako da su nejasne i besmislene tvrdnje reklamera DS-a koji sad pred izbore ne prezaju od bezočnih laži.

Gost

pre 14 godina

Neverovatno koliko ima ljubomornih i sujetnih ljudi, da ni u čemu ne vide dobro i samo imaju negativne komentare. Ako je velika plata, onda se zamislite čak i radi. Ako je mala plata, jel se onda ne radi ništa ili i tad ljudi ovde padaju na nos? Jel ima negde gde daju velike plate za nerad?

Dragan

pre 14 godina

Koriste nase mlade i talentovane ljude za jeftine pare.
Ovi mladi ljudi ne sanjaju koliko ovakve usluge vrede van "Beogradske Silicon doline".

G

pre 14 godina

@MaloMorgen

Da je tako, mislis da se nasi politicari ne bi slikali ispred centra i sekli crvenu vrpcu. Pa onda kako ce za 2-4 godine MS otvoriti jos 54000 radnih mesta i sve zahvaljujuci njima.

grrrr

pre 14 godina

Na mnogo toga se radi u Srbiji, ali se krije od ove bahate i nezasite drzave u kojoj svi oni koji posteno rade rade za drzavne sluzbenike, politicare i ostale besposlicare.

agencija

pre 14 godina

Zaposleni u MDCS nisu zaposleni u Microsoftu. Prijavljuju ih preko raznih agencija da ne bi morali da placaju otpremnine za njih i da bi mogli lakse da ih otpuste.
Radi se dosta, po 10+h na dan. Plata je odlicna, pocetna oko 1600, sve one beneficije (ruckovi, fenseraj od ofisa, sokovi, kafe...) postoje, ali na to se nijedan ozbiljan inzenjer ne lozi - to je za malogradjane. Projekti su interesantni, zanimlijvi, dosta se uci.
Imaju salu za igrice, ali isto tako znam ljude koji su 6meseci jednom tamo usli i to na pola sata.
U slucaju zemljotresa, rata, evakuisu ih u Redmond.

zbbbz

pre 14 godina

Otici ce jednom na obuku i to ce biti sve od placanja, nece sigurno ici svake tri godine na jednu te istu obuku. A MS softver ima da se kupuje s' vremena na vreme...
(g4, 17. mart 2012 22:22)

hahaha pa ocigledno ne radis u drzavnom sektoru :) obuke su mnogo cesce nego sto mislis...

zoran Hr

pre 14 godina

@ Ljubljana

SLO je razvijenija od Hrvatske, ali nije "puno razvijenija" i to nije bilo nikada sporno.
Ipak, kada se iz Austrije ili Italije uđe u Sloveniju vidi se ogromna razlika i vidi se da ste došli na istok, u nešto "drugačije".

Ali to nije tema ovog priloga.