Računari

Utorak, 22.03.2011.

13:28

Šta donosi Internet Explorer 9?

Šta donosi Internet Explorer 9? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

44 Komentari

Sortiraj po:

Pozdrav iz Opere

pre 14 godina

@ HappyGoogleChromeUser

A po čemu je to Chrome revolucionaran browser i po čemu je na tronu?
Je l' po tome što je kopirao Operu ili možda zbog toga što vam agresivna reklama za isti iskače iz frižidera i veš mašine?
Po toj logici i Lady Gaga je vrstan muzičar i neverovatan kompozitor, dok su Billy Cobham i Chick Corea prosečni tezgaroši.

Operu koristim od 2004 g. i neću je menjati, jer je po inovacijama uvek (ali UVEK) ispred ostalih. To što 80% korisnika računara na brdovitom Balkanu nikada nije čulo za nju je druga priča, ali sigurno je da popularnost ne znači kvalitet.

stef

pre 14 godina

Da bi covek shvatio koliko je djubre IE, mora da bude programer i da razvija slozeni sajt uz testiranje u svim browser-ima. Onda covek shvati da ista funkcionalnost svuda radi ista, osim, naravno, u IE. I to se desava redovno. Onda programer poludi i pozeli da zapali IE. Microsoft se tu drzi svojih "standarda", uporno ignorise dobre stvari i "neprimetno" krade sve sto je toliko dobro u drugim browser-ima, da vise ni oni ne mogu to da ignorisu. Kada bi ugasili IE, razvoj Web aplikacija bi se dramaticno ubrzao i Internet bi bio preporodjen. Sta god dobro da je IE doneo, najbolje bi bilo kada bi nestao.

uking94

pre 14 godina

Hmmm, ajde da i ja ostavim ovde komentar (Ovo je sve tesstirano na laptopu koji ima Win7 sa 2GB DDR3 RAM-a i prosecnim 2,3GHz procesorom, nista previse ali dovoljno za test): Kao prvo, po brzini browseri idu ovako: IE9, Firefox i Chrome, Safari, Opera. Drugo, potrosnja memorije je uzasna (Testirano na 6 otvorenih tabova sa istim stranicama, bez ikakvih addon-ova i slicno): Chrome - 400mb, IE9 - 41mb, Firefox - 152mb, ostale nisam imao zivaca da testiram. Trece, zakljucak: koliko god neki mislili da je Chrome najbolji ili najbrzi, vise nije. Prebolite to i nastavite da zivite. + To sto su neki rekli da kradu izgled Chroma, prvo pogledajte ko je uopste uveo Aero interfejs koji IE koristi. Ako cemo nesto, Chrome je kopirao Operu, jel vam nesto poznata new tab stranica iz opere? Ili mozda tabovi na vrhu, necu da se lazemo ali opera je dosta toga ucinila pre drugih browsera i ne vidim da je iko hvali kao blesav zbog toga. Ja sam samo dao ciste cinjenice za neke ljude koji su toliko opsednuti svojim browserom. Ja iskreno koristim 4 browsera (FF, IE9, Opera, Safari) zato sto se bavim web dizajnom i potrebno mi je da testiram moju stranicu. Moje iskreno misljenje na temu IE9 j: SUPER! Microsoft se dosta popravio od IE8 i drago mi je zbog toga, to ne znaci da ce mi primaran browser biti IE9 ali bar mi uvek moze posluziti kao alternativa :)

Posmatrac07

pre 14 godina

Sve od ovih sam probao i moj licni ukus i potrebe zadovoljava Chrome. Procitao sam da je neko pisao o reklamama i da je spyware browser. Imate ekstenziju za Chrome koja vam blokira sve reklame, a one koje promaknu mozete da markirate kao reklame i vise se nikada tu nece pojaviti (zove se AdBlock). Takoje Chrome-ovi tabovi uzimaju po 25mb svaki zato sto su zasebni procesi, ako se jedan srusi to ne utice na ostatak browsera, nesto sa cime naveliko kubiri FF, koji je izuzetno spor na otvaranju i to ne samo prvi put, nego svaki put. A Safari jednostavno nije pravljen za PC, problemi sa osnovnim PDF-om su stvarno smesni za tako ozbiljan program. Opera je sasvim solidna, sa gomilom opcija, ali me je navika jednostavno zadrzala na Chrome.

Konacno, bilo koji Chrome ili Opera i niste pogresili, sa ostalima uglavnom gubite na nekoj stvari...

HappyGoogleChromeUser

pre 14 godina

Po meni Google Chrome je napravio browsersku revoluciju i zbog toga treba dugo vremena da sedi na tronu kao pocasni predsednik sa sve onako prikacenim odlikovanjem. Prost dokaz za ovu tvrdnju je to sto i IE9 i Firefox4 sada imaju tzv "minimalisticki", iliti "chromiran" UI. Samo im fali jos da na home stranici prilikom prvog starta pise "Bili smo glupi, hvala Google Chrome sto si nam otvorio oci". Budimo iskreni, svako od nas je vec prelomio u glavi da browseri ubuduce treba da izgleda kao Chrome pa je i svako ocekivao ovakav novi izgled za IE i Firefox.

Po nekom automatizmu mi podrazumevamo da je svaka racunarska komponenta u poslednjih deset godina unapredjena vise od deset puta, tj preko 1000%. Procesor, memorija, graficka jesu, a sta je sa brojem vertikalnih pixela na monitoru? Taj broj je povecan za maksimalno 50%. To je resurs koji treba itekako stedeti, a mi u browserima godinama imamo titlebar, menije, toolbar i statusbar koji jedu te iste piksele i onda piljimo u osakaceni sadrzaj web stranice.

Ja sad ovako osvescen se pitam kog djavola je postojao full menibar u browseru, kao ono selektujem neki item na stranici pa mi sad treba full meni?? jer imam stotinu mogucih akcija sa tim itemom... boze gluposti... Zatim status bar koji tu kunja, zauzima piksele i drzi statican tekst "Done" kao da i sam ne vidim da je stranica ucitana. Stavljanje tabova u title bar je takodje sasvim opravdana stvar i pitam se sto to davno nije ucinjeno.

Pojava google chrome-a je jedan trijumf jednostavnosti i stoga je on za mene, da ponovim, pocasni predsednik udruzenja browsera :)

A tek Chrome-ov adress bar (tzv omnibox), performanse, izolovanost tabova/stranica u posebne procese, to je tek posebna prica...

Mile.1337

pre 14 godina

@clip
Zato sto je chrome samo unapredjeni google.com i skuplja tvoje informacije kako bi ti servirao reklame. Isto i android naprace. Ali uistinu dobar je. Pogledaj ba yt google toilet news

MikeLDN

pre 14 godina

@Bata
"To znaci da 10 otvorenih tabova uzme 250MB memorije. ... Ne znam cemu tvoja prituzba."

Evo npr ovaj tab koji sad gledamo, kada bi uradio copy/paste texta u notepad dobio bi sve potrebne informacije u 11kb!
Dakle sve sto ti treba je stalo u 0.044% od 25mb.
Ostalih 99.956% (!?) zauzimaju animacije, sarenis, sigurnosni mehanizmi i ostale stvari koje te teraju da mislis da je tvoj problem u samo 4GB za 40E (tj 8GB, 16gb... produzite niz).
Uz to je neki genije ukapirao da umesto jedne aplikacije sa N tabova napravi N aplikacija za N tabova. Manje sherovanja -> vise memorije.

Ostajem pri zakljucku - smece.

Alex

pre 14 godina

Nigde ni traga dokazu za ovu besmislenu tvrdnju sa samog početka "Microsoft i Internet Explorer imaju veliku zaslugu za to što je pomenuto društvo tu gde jeste"!? I na kraju poenta: Vi što koristite FF, Ch, Op... M$ će možda napraviti IE10 koji će vam biti zanimljiv.
Odlično!

iwan

pre 14 godina

Oduvek sam navijao za Microsoft,ma koliko ovi drugi da su bolji. Iako imam neke od Apple-ovih i drugih proizvoda,uvek me nesto vuce da branim i koristim Microsoft,tako i ovaj internet broswer cu koristiti iz inata...ipak mora da se zna ko je Tata svima njima

Nikola

pre 14 godina

Ma batali ako ne može na svim sistemima. Svi su pametniji upravo zato što svoj softver plasiraju za sve OS a jedino se Microsoft ku..i. Čak ni za stariju verziju svog OS. Prljavi kapitakisti.

Novosađanin

pre 14 godina

Slažem se da je neki browser brži, neki bolji, slažem se i da IE9 ima verovatno najmanje kompletnu podršku za Web standarde, ali ne mogu da razumem kako to da se 99% posetilaca ovog sajta toliko loži na browser, kao da je to neka stvar ličnog prestiža i da recimo dokazuje superiornost korisnika. Mislim, to je smešno kada barem polovina njih koristi browser za čitanje novina, gledanje pornografije i skidanje ilegalnih filmova? Kako to da se niko ne buni, recimo, zbog žute vode iz česme ili zbog toga što pola ulica u Beogradu nema tablu pa se ne zna gde je šta? Ajde sada da ja pokrenem poređenje ko ima laptop sa ovakvim ili onakvim ekranom od tečnih kristala, zar to ne bi bilo besmisleno?

Bata

pre 14 godina

@MikeLDN

To znaci da 10 otvorenih tabova uzme 250MB memorije. Ako imas 4GB, sto je vrlo prosecno za danasnji PC, ostaje vise nego dovoljno. Ne znam cemu tvoja prituzba.

Nikola

pre 14 godina

Nikada Windows mobile i Internet Explorer neće biti bolji od Androida i Chrome-a kao što ni Chrome OS nikada neće biti bolji od Windows OS-a za kompjutere!

kem

pre 14 godina

Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9. Eto, pokušavam i ja da se ubedim, ali, opet ne ide:) Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9...

BeautyOfTheWeb

pre 14 godina

Ostavio sam Firefox... IE9 je najbolji. To sto ste i dalje na drndavom XP-u i ne mozete da ga probate, zaista nije niciji problem nego vas.

Maki

pre 14 godina

Konacno imam brz browser a da to nije "spyware browser" Chrome! I prva stvar koju sam uradio je da postavim u Tracking Protection opcijama da za Google Analytics i Facebook postanem Mr. Nobody...

Kako sam okrutan, ubijam im ono od cega zive. I uopste me ne pece savest. :)

MikeLDN

pre 14 godina

Svako ko se razume iole u programiranje shvata da je "aplikacija" koja srche 25m memorije / po tab-u potpuno smece. To radi i chrome. Svaki test takvog parceta softvera je besmislen.

Бојан, Нови Сад

pre 14 godina

Који је browser бољи је првенствено ствар навике и укуса. Ти тестови брзине су углавном маркетингшки трик, за просечног корисника није толико битно што ће се неки сајт учитати 0.3 секунде брже (већа је шанса да ће се садржај спорије учитавати због ограничености протока конекције на интернет). Ја предност дајем firefox-у, увек је задовољавао моје потребе, има много добрих додатака (највећа предност). Али ко шта воли нек изволи

Strahinja

pre 14 godina

Najbolja osobina IE9 je marketing. Tekst o IE par sati pred izlazak firefox 4, a IE9 se pojavio pre par dana. Savrsen tajming ;-) Nije bitno sta pise, vazno da se pominje

Hex

pre 14 godina

Peacekeeper nije relevantan!
Za izvrsavanje benchmarka koristi timer koji u razlicitim browerima ima razlicite najmanje vrednosti. Tako npr. u FF-u ta vrednost je 10ms a u chromu je 4ms i zato je chrome vise od 2 puta na testu brzi of FF a to nema nikakve veze sa realnoscu...

Takodje Acid3 vise nije relevantan jer tih par poena su neki svg web fontovi koji su totalno nepotrebni jer su zamenjeni boljim standardima. Chrome i opera su implementirali samo delice da bi imali 100 (ti delici su u stvarnosti potpuno neupotrebljivi) a FF i IE su rekli da to nece raditi.

Ivan

pre 14 godina

Secate se Netscape-a od koga su svi pa i IE pokrali svashta, pa je netscape propao, IE9 je bezveze i ne donosi nikakvu novinu u ovom svetu revolucije, usput nije open source, nije besplatan a (OS su izuzetno skupi), najloshija bezbednost itd, tako da je on sledeci na listi propadanja.

Radojica

pre 14 godina

IE9 donosi šlogirana slova jer nema više opciju da se Clear Type isključi.

Sve što je danas "normalno" je počelo od Opera-e još pre nekoliko godina(tabs, speeddial, mouse gestures). Ali je slabo ko koristi jer ima neke tripove sa Adobe-om, pa se Flash i Java često razbacaju na sve strane i nema Color management, pa su i boje blago šuntave.

Nenad

pre 14 godina

Koristio sam godinu dana IE, pa sam prasao negde u Januaru 2008. na Firefox-u i tu ostao. Jedinu zamerku koju imam na svoj pretrazivac jeste sporo "logovanje" prvi put(kada ukljucite komp), a ostalo je sve, barem meni, odlicno.
Probao sam Safari, IE - Ne svidjaju mi se.
Chrome i Opera su najslicniji Firefox-u, ali sam iz nekih razloga(ne znam ni ja koji su, valjda sam navikao), presao, posle dana koriscenja gore navedenih, na dobri satri Firefox.
Jos uvek koristim 3.6.15 verziju i preci cu na 4 tek kad bude full vezija, mada ni beta nije losa.

Hvala

korisnik

pre 14 godina

na slabijem racunaru, kod sajtova natrpanih razlicitim sadrzajima, uvek se iznova pitate da nije zaglavio! i dalje je bolno spor.
o ukusima ne vredi raspravljati, ali moje skromno misljenje je da je optimalni izbor opera. brza , stabilna , laka za koriscenje (11-ka opet ima inovaciju - npr -pritisak na desni taster i brzo povlacenje levo = BACK). pozdrav.

sob

pre 14 godina

Ja moram nesto da kazem, mozda nisam u pravu al tako mislim. dugo sam koristio i fire fox i IE i probao sam i operu i chrome ali safariju ni jedan browser ne moze da prismrdi. Ne bih da ulazim sad u sitnice kad je web dizajn u pitanju kako koji browser vidi koji jezik i koliko pravi problema prilikom programiranja, ali za obicnog coveka koji radio na sporom racunaru ili na brzom racunaru safari jednostavno jede sve po brzini i stabilnosti, i koga god da navucem da proba safari taj se vise ne vraca na fire fox niti na bilo sta drugo.
Mozete da pravite grafikone i da ih testirate sa cim hocete al svakodnevna upotreba je nesto sasvim drugo

mirkisa

pre 14 godina

sve je to u redu ali nisu odradili OS4 obrazac, nisu se logovali potranskripcionom modelu gama 3/aYG-mnj i nema šta tu da se doda više. O ovome što bi naglasio....nije istina :)

Veljko

pre 14 godina

Moje iskustvo pokazuje da Firefox generalno najbolje odradjuje posao. Ima najvise addon-a ali mu je mana sporo podizanje i meni bar deluje da je najsporiji u radu. Trenutno koristim Operu 11 i kao sto je neko rekao ima brljotina sa flashom i javom ali nista strasno. Nekako najveci komfor imam sa Operom.
Probao IE9, ali posle dva dana koriscenja batalio. Skoro svaki put kada idem copy/paste neki link on zablokira i mora da se ugasi tab.

Dragan

pre 14 godina

Sve mi je jasno, samo jedno nije , zasto se preskace css3 koji uskoro postaje priznat web standard, zasto MS nema ponovo podrsku kako treba, svi ti testovi jesu tacni, ali u nekim slucajevima ti testovi padaju u vodu, primer... probajte IE9 i FF recimo na sajtovima koji su prepuni JS-om.. videcete da testovi ne da nisu validni vec nemaju veze sa radom u realnom vremenu..

Imam ga instaliranog od samog pocetka ali i dalje FF koristim za surf.. tako da IE ceka neku novu verziju ali da bi dostigli konkurente MS ce morati jos puno toga da menja , jer konkurencija nesedi skrstenih ruku (pre svega google)

nowave7

pre 14 godina

A na cemu to Firefox, Opera i Chrome ima da zahvale M$-u i IE-u? Da su pokupili nesto od njih, odavno bi popili tuzbu. Mozda samo na cinjenici da IE nista ne valja?

xxx

pre 14 godina

Kao što je bio među poslednjima koji su uveli tabove bez kojih bi danas život bio teško zamisliv, IE9 među poslednjima uvodi ono što se na Firefoxu zove “Private browsing” ili na Chromeu “Incognito mode”. Na IE-u 9 se to zove InPrivate Browsing, istog efekta i namene.
----------

InPrivate Browsing postoji i u IE8.

nowave7

pre 14 godina

A na cemu to Firefox, Opera i Chrome ima da zahvale M$-u i IE-u? Da su pokupili nesto od njih, odavno bi popili tuzbu. Mozda samo na cinjenici da IE nista ne valja?

xxx

pre 14 godina

Kao što je bio među poslednjima koji su uveli tabove bez kojih bi danas život bio teško zamisliv, IE9 među poslednjima uvodi ono što se na Firefoxu zove “Private browsing” ili na Chromeu “Incognito mode”. Na IE-u 9 se to zove InPrivate Browsing, istog efekta i namene.
----------

InPrivate Browsing postoji i u IE8.

Radojica

pre 14 godina

IE9 donosi šlogirana slova jer nema više opciju da se Clear Type isključi.

Sve što je danas "normalno" je počelo od Opera-e još pre nekoliko godina(tabs, speeddial, mouse gestures). Ali je slabo ko koristi jer ima neke tripove sa Adobe-om, pa se Flash i Java često razbacaju na sve strane i nema Color management, pa su i boje blago šuntave.

Veljko

pre 14 godina

Moje iskustvo pokazuje da Firefox generalno najbolje odradjuje posao. Ima najvise addon-a ali mu je mana sporo podizanje i meni bar deluje da je najsporiji u radu. Trenutno koristim Operu 11 i kao sto je neko rekao ima brljotina sa flashom i javom ali nista strasno. Nekako najveci komfor imam sa Operom.
Probao IE9, ali posle dva dana koriscenja batalio. Skoro svaki put kada idem copy/paste neki link on zablokira i mora da se ugasi tab.

Ivan

pre 14 godina

Secate se Netscape-a od koga su svi pa i IE pokrali svashta, pa je netscape propao, IE9 je bezveze i ne donosi nikakvu novinu u ovom svetu revolucije, usput nije open source, nije besplatan a (OS su izuzetno skupi), najloshija bezbednost itd, tako da je on sledeci na listi propadanja.

Бојан, Нови Сад

pre 14 godina

Који је browser бољи је првенствено ствар навике и укуса. Ти тестови брзине су углавном маркетингшки трик, за просечног корисника није толико битно што ће се неки сајт учитати 0.3 секунде брже (већа је шанса да ће се садржај спорије учитавати због ограничености протока конекције на интернет). Ја предност дајем firefox-у, увек је задовољавао моје потребе, има много добрих додатака (највећа предност). Али ко шта воли нек изволи

Novosađanin

pre 14 godina

Slažem se da je neki browser brži, neki bolji, slažem se i da IE9 ima verovatno najmanje kompletnu podršku za Web standarde, ali ne mogu da razumem kako to da se 99% posetilaca ovog sajta toliko loži na browser, kao da je to neka stvar ličnog prestiža i da recimo dokazuje superiornost korisnika. Mislim, to je smešno kada barem polovina njih koristi browser za čitanje novina, gledanje pornografije i skidanje ilegalnih filmova? Kako to da se niko ne buni, recimo, zbog žute vode iz česme ili zbog toga što pola ulica u Beogradu nema tablu pa se ne zna gde je šta? Ajde sada da ja pokrenem poređenje ko ima laptop sa ovakvim ili onakvim ekranom od tečnih kristala, zar to ne bi bilo besmisleno?

Dragan

pre 14 godina

Sve mi je jasno, samo jedno nije , zasto se preskace css3 koji uskoro postaje priznat web standard, zasto MS nema ponovo podrsku kako treba, svi ti testovi jesu tacni, ali u nekim slucajevima ti testovi padaju u vodu, primer... probajte IE9 i FF recimo na sajtovima koji su prepuni JS-om.. videcete da testovi ne da nisu validni vec nemaju veze sa radom u realnom vremenu..

Imam ga instaliranog od samog pocetka ali i dalje FF koristim za surf.. tako da IE ceka neku novu verziju ali da bi dostigli konkurente MS ce morati jos puno toga da menja , jer konkurencija nesedi skrstenih ruku (pre svega google)

Nenad

pre 14 godina

Koristio sam godinu dana IE, pa sam prasao negde u Januaru 2008. na Firefox-u i tu ostao. Jedinu zamerku koju imam na svoj pretrazivac jeste sporo "logovanje" prvi put(kada ukljucite komp), a ostalo je sve, barem meni, odlicno.
Probao sam Safari, IE - Ne svidjaju mi se.
Chrome i Opera su najslicniji Firefox-u, ali sam iz nekih razloga(ne znam ni ja koji su, valjda sam navikao), presao, posle dana koriscenja gore navedenih, na dobri satri Firefox.
Jos uvek koristim 3.6.15 verziju i preci cu na 4 tek kad bude full vezija, mada ni beta nije losa.

Hvala

Maki

pre 14 godina

Konacno imam brz browser a da to nije "spyware browser" Chrome! I prva stvar koju sam uradio je da postavim u Tracking Protection opcijama da za Google Analytics i Facebook postanem Mr. Nobody...

Kako sam okrutan, ubijam im ono od cega zive. I uopste me ne pece savest. :)

Strahinja

pre 14 godina

Najbolja osobina IE9 je marketing. Tekst o IE par sati pred izlazak firefox 4, a IE9 se pojavio pre par dana. Savrsen tajming ;-) Nije bitno sta pise, vazno da se pominje

korisnik

pre 14 godina

na slabijem racunaru, kod sajtova natrpanih razlicitim sadrzajima, uvek se iznova pitate da nije zaglavio! i dalje je bolno spor.
o ukusima ne vredi raspravljati, ali moje skromno misljenje je da je optimalni izbor opera. brza , stabilna , laka za koriscenje (11-ka opet ima inovaciju - npr -pritisak na desni taster i brzo povlacenje levo = BACK). pozdrav.

mirkisa

pre 14 godina

sve je to u redu ali nisu odradili OS4 obrazac, nisu se logovali potranskripcionom modelu gama 3/aYG-mnj i nema šta tu da se doda više. O ovome što bi naglasio....nije istina :)

HappyGoogleChromeUser

pre 14 godina

Po meni Google Chrome je napravio browsersku revoluciju i zbog toga treba dugo vremena da sedi na tronu kao pocasni predsednik sa sve onako prikacenim odlikovanjem. Prost dokaz za ovu tvrdnju je to sto i IE9 i Firefox4 sada imaju tzv "minimalisticki", iliti "chromiran" UI. Samo im fali jos da na home stranici prilikom prvog starta pise "Bili smo glupi, hvala Google Chrome sto si nam otvorio oci". Budimo iskreni, svako od nas je vec prelomio u glavi da browseri ubuduce treba da izgleda kao Chrome pa je i svako ocekivao ovakav novi izgled za IE i Firefox.

Po nekom automatizmu mi podrazumevamo da je svaka racunarska komponenta u poslednjih deset godina unapredjena vise od deset puta, tj preko 1000%. Procesor, memorija, graficka jesu, a sta je sa brojem vertikalnih pixela na monitoru? Taj broj je povecan za maksimalno 50%. To je resurs koji treba itekako stedeti, a mi u browserima godinama imamo titlebar, menije, toolbar i statusbar koji jedu te iste piksele i onda piljimo u osakaceni sadrzaj web stranice.

Ja sad ovako osvescen se pitam kog djavola je postojao full menibar u browseru, kao ono selektujem neki item na stranici pa mi sad treba full meni?? jer imam stotinu mogucih akcija sa tim itemom... boze gluposti... Zatim status bar koji tu kunja, zauzima piksele i drzi statican tekst "Done" kao da i sam ne vidim da je stranica ucitana. Stavljanje tabova u title bar je takodje sasvim opravdana stvar i pitam se sto to davno nije ucinjeno.

Pojava google chrome-a je jedan trijumf jednostavnosti i stoga je on za mene, da ponovim, pocasni predsednik udruzenja browsera :)

A tek Chrome-ov adress bar (tzv omnibox), performanse, izolovanost tabova/stranica u posebne procese, to je tek posebna prica...

BeautyOfTheWeb

pre 14 godina

Ostavio sam Firefox... IE9 je najbolji. To sto ste i dalje na drndavom XP-u i ne mozete da ga probate, zaista nije niciji problem nego vas.

MikeLDN

pre 14 godina

Svako ko se razume iole u programiranje shvata da je "aplikacija" koja srche 25m memorije / po tab-u potpuno smece. To radi i chrome. Svaki test takvog parceta softvera je besmislen.

iwan

pre 14 godina

Oduvek sam navijao za Microsoft,ma koliko ovi drugi da su bolji. Iako imam neke od Apple-ovih i drugih proizvoda,uvek me nesto vuce da branim i koristim Microsoft,tako i ovaj internet broswer cu koristiti iz inata...ipak mora da se zna ko je Tata svima njima

kem

pre 14 godina

Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9. Eto, pokušavam i ja da se ubedim, ali, opet ne ide:) Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9...

MikeLDN

pre 14 godina

@Bata
"To znaci da 10 otvorenih tabova uzme 250MB memorije. ... Ne znam cemu tvoja prituzba."

Evo npr ovaj tab koji sad gledamo, kada bi uradio copy/paste texta u notepad dobio bi sve potrebne informacije u 11kb!
Dakle sve sto ti treba je stalo u 0.044% od 25mb.
Ostalih 99.956% (!?) zauzimaju animacije, sarenis, sigurnosni mehanizmi i ostale stvari koje te teraju da mislis da je tvoj problem u samo 4GB za 40E (tj 8GB, 16gb... produzite niz).
Uz to je neki genije ukapirao da umesto jedne aplikacije sa N tabova napravi N aplikacija za N tabova. Manje sherovanja -> vise memorije.

Ostajem pri zakljucku - smece.

sob

pre 14 godina

Ja moram nesto da kazem, mozda nisam u pravu al tako mislim. dugo sam koristio i fire fox i IE i probao sam i operu i chrome ali safariju ni jedan browser ne moze da prismrdi. Ne bih da ulazim sad u sitnice kad je web dizajn u pitanju kako koji browser vidi koji jezik i koliko pravi problema prilikom programiranja, ali za obicnog coveka koji radio na sporom racunaru ili na brzom racunaru safari jednostavno jede sve po brzini i stabilnosti, i koga god da navucem da proba safari taj se vise ne vraca na fire fox niti na bilo sta drugo.
Mozete da pravite grafikone i da ih testirate sa cim hocete al svakodnevna upotreba je nesto sasvim drugo

Hex

pre 14 godina

Peacekeeper nije relevantan!
Za izvrsavanje benchmarka koristi timer koji u razlicitim browerima ima razlicite najmanje vrednosti. Tako npr. u FF-u ta vrednost je 10ms a u chromu je 4ms i zato je chrome vise od 2 puta na testu brzi of FF a to nema nikakve veze sa realnoscu...

Takodje Acid3 vise nije relevantan jer tih par poena su neki svg web fontovi koji su totalno nepotrebni jer su zamenjeni boljim standardima. Chrome i opera su implementirali samo delice da bi imali 100 (ti delici su u stvarnosti potpuno neupotrebljivi) a FF i IE su rekli da to nece raditi.

Bata

pre 14 godina

@MikeLDN

To znaci da 10 otvorenih tabova uzme 250MB memorije. Ako imas 4GB, sto je vrlo prosecno za danasnji PC, ostaje vise nego dovoljno. Ne znam cemu tvoja prituzba.

Posmatrac07

pre 14 godina

Sve od ovih sam probao i moj licni ukus i potrebe zadovoljava Chrome. Procitao sam da je neko pisao o reklamama i da je spyware browser. Imate ekstenziju za Chrome koja vam blokira sve reklame, a one koje promaknu mozete da markirate kao reklame i vise se nikada tu nece pojaviti (zove se AdBlock). Takoje Chrome-ovi tabovi uzimaju po 25mb svaki zato sto su zasebni procesi, ako se jedan srusi to ne utice na ostatak browsera, nesto sa cime naveliko kubiri FF, koji je izuzetno spor na otvaranju i to ne samo prvi put, nego svaki put. A Safari jednostavno nije pravljen za PC, problemi sa osnovnim PDF-om su stvarno smesni za tako ozbiljan program. Opera je sasvim solidna, sa gomilom opcija, ali me je navika jednostavno zadrzala na Chrome.

Konacno, bilo koji Chrome ili Opera i niste pogresili, sa ostalima uglavnom gubite na nekoj stvari...

Nikola

pre 14 godina

Ma batali ako ne može na svim sistemima. Svi su pametniji upravo zato što svoj softver plasiraju za sve OS a jedino se Microsoft ku..i. Čak ni za stariju verziju svog OS. Prljavi kapitakisti.

Nikola

pre 14 godina

Nikada Windows mobile i Internet Explorer neće biti bolji od Androida i Chrome-a kao što ni Chrome OS nikada neće biti bolji od Windows OS-a za kompjutere!

uking94

pre 14 godina

Hmmm, ajde da i ja ostavim ovde komentar (Ovo je sve tesstirano na laptopu koji ima Win7 sa 2GB DDR3 RAM-a i prosecnim 2,3GHz procesorom, nista previse ali dovoljno za test): Kao prvo, po brzini browseri idu ovako: IE9, Firefox i Chrome, Safari, Opera. Drugo, potrosnja memorije je uzasna (Testirano na 6 otvorenih tabova sa istim stranicama, bez ikakvih addon-ova i slicno): Chrome - 400mb, IE9 - 41mb, Firefox - 152mb, ostale nisam imao zivaca da testiram. Trece, zakljucak: koliko god neki mislili da je Chrome najbolji ili najbrzi, vise nije. Prebolite to i nastavite da zivite. + To sto su neki rekli da kradu izgled Chroma, prvo pogledajte ko je uopste uveo Aero interfejs koji IE koristi. Ako cemo nesto, Chrome je kopirao Operu, jel vam nesto poznata new tab stranica iz opere? Ili mozda tabovi na vrhu, necu da se lazemo ali opera je dosta toga ucinila pre drugih browsera i ne vidim da je iko hvali kao blesav zbog toga. Ja sam samo dao ciste cinjenice za neke ljude koji su toliko opsednuti svojim browserom. Ja iskreno koristim 4 browsera (FF, IE9, Opera, Safari) zato sto se bavim web dizajnom i potrebno mi je da testiram moju stranicu. Moje iskreno misljenje na temu IE9 j: SUPER! Microsoft se dosta popravio od IE8 i drago mi je zbog toga, to ne znaci da ce mi primaran browser biti IE9 ali bar mi uvek moze posluziti kao alternativa :)

Mile.1337

pre 14 godina

@clip
Zato sto je chrome samo unapredjeni google.com i skuplja tvoje informacije kako bi ti servirao reklame. Isto i android naprace. Ali uistinu dobar je. Pogledaj ba yt google toilet news

stef

pre 14 godina

Da bi covek shvatio koliko je djubre IE, mora da bude programer i da razvija slozeni sajt uz testiranje u svim browser-ima. Onda covek shvati da ista funkcionalnost svuda radi ista, osim, naravno, u IE. I to se desava redovno. Onda programer poludi i pozeli da zapali IE. Microsoft se tu drzi svojih "standarda", uporno ignorise dobre stvari i "neprimetno" krade sve sto je toliko dobro u drugim browser-ima, da vise ni oni ne mogu to da ignorisu. Kada bi ugasili IE, razvoj Web aplikacija bi se dramaticno ubrzao i Internet bi bio preporodjen. Sta god dobro da je IE doneo, najbolje bi bilo kada bi nestao.

Pozdrav iz Opere

pre 14 godina

@ HappyGoogleChromeUser

A po čemu je to Chrome revolucionaran browser i po čemu je na tronu?
Je l' po tome što je kopirao Operu ili možda zbog toga što vam agresivna reklama za isti iskače iz frižidera i veš mašine?
Po toj logici i Lady Gaga je vrstan muzičar i neverovatan kompozitor, dok su Billy Cobham i Chick Corea prosečni tezgaroši.

Operu koristim od 2004 g. i neću je menjati, jer je po inovacijama uvek (ali UVEK) ispred ostalih. To što 80% korisnika računara na brdovitom Balkanu nikada nije čulo za nju je druga priča, ali sigurno je da popularnost ne znači kvalitet.

Alex

pre 14 godina

Nigde ni traga dokazu za ovu besmislenu tvrdnju sa samog početka "Microsoft i Internet Explorer imaju veliku zaslugu za to što je pomenuto društvo tu gde jeste"!? I na kraju poenta: Vi što koristite FF, Ch, Op... M$ će možda napraviti IE10 koji će vam biti zanimljiv.
Odlično!

sob

pre 14 godina

Ja moram nesto da kazem, mozda nisam u pravu al tako mislim. dugo sam koristio i fire fox i IE i probao sam i operu i chrome ali safariju ni jedan browser ne moze da prismrdi. Ne bih da ulazim sad u sitnice kad je web dizajn u pitanju kako koji browser vidi koji jezik i koliko pravi problema prilikom programiranja, ali za obicnog coveka koji radio na sporom racunaru ili na brzom racunaru safari jednostavno jede sve po brzini i stabilnosti, i koga god da navucem da proba safari taj se vise ne vraca na fire fox niti na bilo sta drugo.
Mozete da pravite grafikone i da ih testirate sa cim hocete al svakodnevna upotreba je nesto sasvim drugo

kem

pre 14 godina

Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9. Eto, pokušavam i ja da se ubedim, ali, opet ne ide:) Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9, Windows 7, IE9...

BeautyOfTheWeb

pre 14 godina

Ostavio sam Firefox... IE9 je najbolji. To sto ste i dalje na drndavom XP-u i ne mozete da ga probate, zaista nije niciji problem nego vas.

nowave7

pre 14 godina

A na cemu to Firefox, Opera i Chrome ima da zahvale M$-u i IE-u? Da su pokupili nesto od njih, odavno bi popili tuzbu. Mozda samo na cinjenici da IE nista ne valja?

iwan

pre 14 godina

Oduvek sam navijao za Microsoft,ma koliko ovi drugi da su bolji. Iako imam neke od Apple-ovih i drugih proizvoda,uvek me nesto vuce da branim i koristim Microsoft,tako i ovaj internet broswer cu koristiti iz inata...ipak mora da se zna ko je Tata svima njima

MikeLDN

pre 14 godina

Svako ko se razume iole u programiranje shvata da je "aplikacija" koja srche 25m memorije / po tab-u potpuno smece. To radi i chrome. Svaki test takvog parceta softvera je besmislen.

Nikola

pre 14 godina

Nikada Windows mobile i Internet Explorer neće biti bolji od Androida i Chrome-a kao što ni Chrome OS nikada neće biti bolji od Windows OS-a za kompjutere!

Alex

pre 14 godina

Nigde ni traga dokazu za ovu besmislenu tvrdnju sa samog početka "Microsoft i Internet Explorer imaju veliku zaslugu za to što je pomenuto društvo tu gde jeste"!? I na kraju poenta: Vi što koristite FF, Ch, Op... M$ će možda napraviti IE10 koji će vam biti zanimljiv.
Odlično!

HappyGoogleChromeUser

pre 14 godina

Po meni Google Chrome je napravio browsersku revoluciju i zbog toga treba dugo vremena da sedi na tronu kao pocasni predsednik sa sve onako prikacenim odlikovanjem. Prost dokaz za ovu tvrdnju je to sto i IE9 i Firefox4 sada imaju tzv "minimalisticki", iliti "chromiran" UI. Samo im fali jos da na home stranici prilikom prvog starta pise "Bili smo glupi, hvala Google Chrome sto si nam otvorio oci". Budimo iskreni, svako od nas je vec prelomio u glavi da browseri ubuduce treba da izgleda kao Chrome pa je i svako ocekivao ovakav novi izgled za IE i Firefox.

Po nekom automatizmu mi podrazumevamo da je svaka racunarska komponenta u poslednjih deset godina unapredjena vise od deset puta, tj preko 1000%. Procesor, memorija, graficka jesu, a sta je sa brojem vertikalnih pixela na monitoru? Taj broj je povecan za maksimalno 50%. To je resurs koji treba itekako stedeti, a mi u browserima godinama imamo titlebar, menije, toolbar i statusbar koji jedu te iste piksele i onda piljimo u osakaceni sadrzaj web stranice.

Ja sad ovako osvescen se pitam kog djavola je postojao full menibar u browseru, kao ono selektujem neki item na stranici pa mi sad treba full meni?? jer imam stotinu mogucih akcija sa tim itemom... boze gluposti... Zatim status bar koji tu kunja, zauzima piksele i drzi statican tekst "Done" kao da i sam ne vidim da je stranica ucitana. Stavljanje tabova u title bar je takodje sasvim opravdana stvar i pitam se sto to davno nije ucinjeno.

Pojava google chrome-a je jedan trijumf jednostavnosti i stoga je on za mene, da ponovim, pocasni predsednik udruzenja browsera :)

A tek Chrome-ov adress bar (tzv omnibox), performanse, izolovanost tabova/stranica u posebne procese, to je tek posebna prica...

Bata

pre 14 godina

@MikeLDN

To znaci da 10 otvorenih tabova uzme 250MB memorije. Ako imas 4GB, sto je vrlo prosecno za danasnji PC, ostaje vise nego dovoljno. Ne znam cemu tvoja prituzba.

Ivan

pre 14 godina

Secate se Netscape-a od koga su svi pa i IE pokrali svashta, pa je netscape propao, IE9 je bezveze i ne donosi nikakvu novinu u ovom svetu revolucije, usput nije open source, nije besplatan a (OS su izuzetno skupi), najloshija bezbednost itd, tako da je on sledeci na listi propadanja.

xxx

pre 14 godina

Kao što je bio među poslednjima koji su uveli tabove bez kojih bi danas život bio teško zamisliv, IE9 među poslednjima uvodi ono što se na Firefoxu zove “Private browsing” ili na Chromeu “Incognito mode”. Na IE-u 9 se to zove InPrivate Browsing, istog efekta i namene.
----------

InPrivate Browsing postoji i u IE8.

Dragan

pre 14 godina

Sve mi je jasno, samo jedno nije , zasto se preskace css3 koji uskoro postaje priznat web standard, zasto MS nema ponovo podrsku kako treba, svi ti testovi jesu tacni, ali u nekim slucajevima ti testovi padaju u vodu, primer... probajte IE9 i FF recimo na sajtovima koji su prepuni JS-om.. videcete da testovi ne da nisu validni vec nemaju veze sa radom u realnom vremenu..

Imam ga instaliranog od samog pocetka ali i dalje FF koristim za surf.. tako da IE ceka neku novu verziju ali da bi dostigli konkurente MS ce morati jos puno toga da menja , jer konkurencija nesedi skrstenih ruku (pre svega google)

Veljko

pre 14 godina

Moje iskustvo pokazuje da Firefox generalno najbolje odradjuje posao. Ima najvise addon-a ali mu je mana sporo podizanje i meni bar deluje da je najsporiji u radu. Trenutno koristim Operu 11 i kao sto je neko rekao ima brljotina sa flashom i javom ali nista strasno. Nekako najveci komfor imam sa Operom.
Probao IE9, ali posle dva dana koriscenja batalio. Skoro svaki put kada idem copy/paste neki link on zablokira i mora da se ugasi tab.

mirkisa

pre 14 godina

sve je to u redu ali nisu odradili OS4 obrazac, nisu se logovali potranskripcionom modelu gama 3/aYG-mnj i nema šta tu da se doda više. O ovome što bi naglasio....nije istina :)

Maki

pre 14 godina

Konacno imam brz browser a da to nije "spyware browser" Chrome! I prva stvar koju sam uradio je da postavim u Tracking Protection opcijama da za Google Analytics i Facebook postanem Mr. Nobody...

Kako sam okrutan, ubijam im ono od cega zive. I uopste me ne pece savest. :)

Strahinja

pre 14 godina

Najbolja osobina IE9 je marketing. Tekst o IE par sati pred izlazak firefox 4, a IE9 se pojavio pre par dana. Savrsen tajming ;-) Nije bitno sta pise, vazno da se pominje

Posmatrac07

pre 14 godina

Sve od ovih sam probao i moj licni ukus i potrebe zadovoljava Chrome. Procitao sam da je neko pisao o reklamama i da je spyware browser. Imate ekstenziju za Chrome koja vam blokira sve reklame, a one koje promaknu mozete da markirate kao reklame i vise se nikada tu nece pojaviti (zove se AdBlock). Takoje Chrome-ovi tabovi uzimaju po 25mb svaki zato sto su zasebni procesi, ako se jedan srusi to ne utice na ostatak browsera, nesto sa cime naveliko kubiri FF, koji je izuzetno spor na otvaranju i to ne samo prvi put, nego svaki put. A Safari jednostavno nije pravljen za PC, problemi sa osnovnim PDF-om su stvarno smesni za tako ozbiljan program. Opera je sasvim solidna, sa gomilom opcija, ali me je navika jednostavno zadrzala na Chrome.

Konacno, bilo koji Chrome ili Opera i niste pogresili, sa ostalima uglavnom gubite na nekoj stvari...

Nenad

pre 14 godina

Koristio sam godinu dana IE, pa sam prasao negde u Januaru 2008. na Firefox-u i tu ostao. Jedinu zamerku koju imam na svoj pretrazivac jeste sporo "logovanje" prvi put(kada ukljucite komp), a ostalo je sve, barem meni, odlicno.
Probao sam Safari, IE - Ne svidjaju mi se.
Chrome i Opera su najslicniji Firefox-u, ali sam iz nekih razloga(ne znam ni ja koji su, valjda sam navikao), presao, posle dana koriscenja gore navedenih, na dobri satri Firefox.
Jos uvek koristim 3.6.15 verziju i preci cu na 4 tek kad bude full vezija, mada ni beta nije losa.

Hvala

Novosađanin

pre 14 godina

Slažem se da je neki browser brži, neki bolji, slažem se i da IE9 ima verovatno najmanje kompletnu podršku za Web standarde, ali ne mogu da razumem kako to da se 99% posetilaca ovog sajta toliko loži na browser, kao da je to neka stvar ličnog prestiža i da recimo dokazuje superiornost korisnika. Mislim, to je smešno kada barem polovina njih koristi browser za čitanje novina, gledanje pornografije i skidanje ilegalnih filmova? Kako to da se niko ne buni, recimo, zbog žute vode iz česme ili zbog toga što pola ulica u Beogradu nema tablu pa se ne zna gde je šta? Ajde sada da ja pokrenem poređenje ko ima laptop sa ovakvim ili onakvim ekranom od tečnih kristala, zar to ne bi bilo besmisleno?

Hex

pre 14 godina

Peacekeeper nije relevantan!
Za izvrsavanje benchmarka koristi timer koji u razlicitim browerima ima razlicite najmanje vrednosti. Tako npr. u FF-u ta vrednost je 10ms a u chromu je 4ms i zato je chrome vise od 2 puta na testu brzi of FF a to nema nikakve veze sa realnoscu...

Takodje Acid3 vise nije relevantan jer tih par poena su neki svg web fontovi koji su totalno nepotrebni jer su zamenjeni boljim standardima. Chrome i opera su implementirali samo delice da bi imali 100 (ti delici su u stvarnosti potpuno neupotrebljivi) a FF i IE su rekli da to nece raditi.

MikeLDN

pre 14 godina

@Bata
"To znaci da 10 otvorenih tabova uzme 250MB memorije. ... Ne znam cemu tvoja prituzba."

Evo npr ovaj tab koji sad gledamo, kada bi uradio copy/paste texta u notepad dobio bi sve potrebne informacije u 11kb!
Dakle sve sto ti treba je stalo u 0.044% od 25mb.
Ostalih 99.956% (!?) zauzimaju animacije, sarenis, sigurnosni mehanizmi i ostale stvari koje te teraju da mislis da je tvoj problem u samo 4GB za 40E (tj 8GB, 16gb... produzite niz).
Uz to je neki genije ukapirao da umesto jedne aplikacije sa N tabova napravi N aplikacija za N tabova. Manje sherovanja -> vise memorije.

Ostajem pri zakljucku - smece.

Radojica

pre 14 godina

IE9 donosi šlogirana slova jer nema više opciju da se Clear Type isključi.

Sve što je danas "normalno" je počelo od Opera-e još pre nekoliko godina(tabs, speeddial, mouse gestures). Ali je slabo ko koristi jer ima neke tripove sa Adobe-om, pa se Flash i Java često razbacaju na sve strane i nema Color management, pa su i boje blago šuntave.

uking94

pre 14 godina

Hmmm, ajde da i ja ostavim ovde komentar (Ovo je sve tesstirano na laptopu koji ima Win7 sa 2GB DDR3 RAM-a i prosecnim 2,3GHz procesorom, nista previse ali dovoljno za test): Kao prvo, po brzini browseri idu ovako: IE9, Firefox i Chrome, Safari, Opera. Drugo, potrosnja memorije je uzasna (Testirano na 6 otvorenih tabova sa istim stranicama, bez ikakvih addon-ova i slicno): Chrome - 400mb, IE9 - 41mb, Firefox - 152mb, ostale nisam imao zivaca da testiram. Trece, zakljucak: koliko god neki mislili da je Chrome najbolji ili najbrzi, vise nije. Prebolite to i nastavite da zivite. + To sto su neki rekli da kradu izgled Chroma, prvo pogledajte ko je uopste uveo Aero interfejs koji IE koristi. Ako cemo nesto, Chrome je kopirao Operu, jel vam nesto poznata new tab stranica iz opere? Ili mozda tabovi na vrhu, necu da se lazemo ali opera je dosta toga ucinila pre drugih browsera i ne vidim da je iko hvali kao blesav zbog toga. Ja sam samo dao ciste cinjenice za neke ljude koji su toliko opsednuti svojim browserom. Ja iskreno koristim 4 browsera (FF, IE9, Opera, Safari) zato sto se bavim web dizajnom i potrebno mi je da testiram moju stranicu. Moje iskreno misljenje na temu IE9 j: SUPER! Microsoft se dosta popravio od IE8 i drago mi je zbog toga, to ne znaci da ce mi primaran browser biti IE9 ali bar mi uvek moze posluziti kao alternativa :)

stef

pre 14 godina

Da bi covek shvatio koliko je djubre IE, mora da bude programer i da razvija slozeni sajt uz testiranje u svim browser-ima. Onda covek shvati da ista funkcionalnost svuda radi ista, osim, naravno, u IE. I to se desava redovno. Onda programer poludi i pozeli da zapali IE. Microsoft se tu drzi svojih "standarda", uporno ignorise dobre stvari i "neprimetno" krade sve sto je toliko dobro u drugim browser-ima, da vise ni oni ne mogu to da ignorisu. Kada bi ugasili IE, razvoj Web aplikacija bi se dramaticno ubrzao i Internet bi bio preporodjen. Sta god dobro da je IE doneo, najbolje bi bilo kada bi nestao.

korisnik

pre 14 godina

na slabijem racunaru, kod sajtova natrpanih razlicitim sadrzajima, uvek se iznova pitate da nije zaglavio! i dalje je bolno spor.
o ukusima ne vredi raspravljati, ali moje skromno misljenje je da je optimalni izbor opera. brza , stabilna , laka za koriscenje (11-ka opet ima inovaciju - npr -pritisak na desni taster i brzo povlacenje levo = BACK). pozdrav.

Бојан, Нови Сад

pre 14 godina

Који је browser бољи је првенствено ствар навике и укуса. Ти тестови брзине су углавном маркетингшки трик, за просечног корисника није толико битно што ће се неки сајт учитати 0.3 секунде брже (већа је шанса да ће се садржај спорије учитавати због ограничености протока конекције на интернет). Ја предност дајем firefox-у, увек је задовољавао моје потребе, има много добрих додатака (највећа предност). Али ко шта воли нек изволи

Pozdrav iz Opere

pre 14 godina

@ HappyGoogleChromeUser

A po čemu je to Chrome revolucionaran browser i po čemu je na tronu?
Je l' po tome što je kopirao Operu ili možda zbog toga što vam agresivna reklama za isti iskače iz frižidera i veš mašine?
Po toj logici i Lady Gaga je vrstan muzičar i neverovatan kompozitor, dok su Billy Cobham i Chick Corea prosečni tezgaroši.

Operu koristim od 2004 g. i neću je menjati, jer je po inovacijama uvek (ali UVEK) ispred ostalih. To što 80% korisnika računara na brdovitom Balkanu nikada nije čulo za nju je druga priča, ali sigurno je da popularnost ne znači kvalitet.

Nikola

pre 14 godina

Ma batali ako ne može na svim sistemima. Svi su pametniji upravo zato što svoj softver plasiraju za sve OS a jedino se Microsoft ku..i. Čak ni za stariju verziju svog OS. Prljavi kapitakisti.

Mile.1337

pre 14 godina

@clip
Zato sto je chrome samo unapredjeni google.com i skuplja tvoje informacije kako bi ti servirao reklame. Isto i android naprace. Ali uistinu dobar je. Pogledaj ba yt google toilet news