Aktuelno

Ponedeljak, 10.12.2007.

15:47

CRI: Preregistracija .RS domena

Izvor: B92

CRI: Preregistracija .RS domena IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

36 Komentari

Sortiraj po:

muchak

pre 18 godina

Ovde nije izgleda svima jasno zasto su ove cene, mislim na velikoprodajnu cenu od 1500+pdv, kradja. Radi se o tome da rs domen ima ogroman potencijal zbog zanimljivih jezickih konstrukcija koje se mogu sklopiti u engleskom jeziku kao naziv domena. KRADJA je u tome sto je nacionalni domen JAVNO DOBRO, tj pripada svima. Sudeci po cenama, veoma mali broj ljudi ce imati koristi od cele ove price, a to su ljudi koji nas MUZU vec duuuugo vremena jer samo oni mogu da ucestvuju u ovoj trci. Mozda se problem moze resiti tako sto ce se ograniciti broj kupljenih domena po osobi. U svakom slucaju, sami smo krivi sto nas MUZU. Mozda neki mladji od vas imaju nesto da kazu na tu temu, ja nemam. Navikao sam.

Neko neobavesten, ali nije premijer

pre 18 godina

Ni CRI, ni taj Markovic, a ni RNIDS nisu krivi ni za sta. Krivi su oni koji su ih pustili da rade to sto rade, a to je pre svega drzava, odnosno njena vlada koja sebe - o ironije - naziva jos "legalistickom".

Za one koji to ne znaju: drzavni domen je javno dobro samo de facto (zato sto to nama izgleda tako po prirodi stvari), ali ne i de iure. Priroda je jedna stvar, a pravo, zakoni i pravni sistem su totalno druga prica. Da pojasnim: sva javna dobra, kojima po ustavu i zakonima upravlja drzava, jasno i precizno su definisana ustavom, zakonima i podzakonskim aktima. Tako postoje zakoni o gazdovanju vodenim tokovima, putevima, prugama, vazdusnim koridorima, frekvencijskim spektrom ... Za pomenuta javna dobra precizno se zna ko kosi, a ko vodu nosi. Drzavni domen, medjutim, nije ni pomenut u nekom ukazu, zakonu, odluci, resenju, sluzbenoj belesci, pa ni u (ne)placenom oglasu u Sluzbenom listu (ako neko moze da me demantuje, molim objavite ovde broj i godinu Sluzbenog lista). Samim tim radi se o necemu sto je van bilo kakvih zakonskih okvira, pa i upravljanje tim necim nije pravno sankcionisano. A ono sto zakonom nije zabranjeno je automatski dozvoljeno!

Da je drzava htela da tu problematiku uredi na valjan nacin ispostovala bi normalnu zakonodavnu proceduru, koja izgleda - kao sto svi znate - ovako: vlada (ili odredjeni broj poslanik) sacini predlog Zakona o drzavnom Internet domenu. Taj predlog moze da ima i samo jedan clan koji definise domen kao javno dobro, kojim upravlja neko nadlezno ministarstvo ili neki drugi drzavni organ. Skupstina usvaja zakon, on se objavljuje u Sluzbenom listu. Nadlezni drzavni organ raspisuje konkurs za upravljanje domenom ili direktno imenuje neku organizaciju koja ce to raditi (ako im zakon to dopusta). Odluka o rezultatu konkursa i/ili odluka o imenovanju administratora objavljuje se u Sluzbenom listu. I to je to.

Sta se ovde dogodilo? Drzava nije donela zakon, jer su se poslanici svadjali oko toga ko je veci Srbin, da li ovaj ili onaj ministar ima nesrpsku tastu, ko ima duzi nos itd. Za to vreme pojavila se grupa gradjana koja je uzela stvari u svoje ruke, obratila se ICANNu i dobila pravo da upravlja nacionalnim domenom. Mozda su i imali neciji blagoslov za to, mozda i nisu. Mozda su i imali neku saglasnost nekog ministra, njegovog pomocnika i/ili direktora nekog od soc-realistickih drzavnog zavoda (mada to nigde nisam nasao na sajtu RNIDS). A i da nisu - sta je sporno? Pa nista, ljudi ... Oblast koja nije na vreme uredjena zakonom je divlji zapad. Znate kako je to na divljem zapadu bilo: ono tamo parce zemljista preko puta reke je moje, sad cu da nasvrljam tapiju i da ga prodam za dobru cenu. I zavrsio sam posao.

Ali sada je sve kasno! Jedina stvar koja moze da se uradi je da se sadasnje stanje ozvanici kako tako, ali da se zakonom predvidi mogucnost raspisivanja novog konkursa za administraciju domena posle, recimo, 5 godina - po modelu kako je to uradjeno sa .com, .net i .org domenima. I da se "licenca" (ili sta vec) za rad nacionalnog registra produzava svakih 5-10 godina. Koje god drugo resenje da se primeni, samo moze da otegne posao oko pocetka eksploatacije .rs domena na jos najmanje 5-10 godina, time napravi jos vecu stetu, a posledice ce trpeti gradjani i privreda.

Prozivke ovih ili onih, optuzbe za neki navodni "kriminal" i isterivanje pravde nece resiti problem. Naprotiv, samo ce praviti nepotreban posao sudovima, jer je i pravnom laiku ovde jasno da kada nema zakona nema ni krivice, a kad nema krivice nema ni kazne.

Toliko o tome! A sada odoh do obliznje trafike da sebi kupim par .com domena za $5 po komadu ... .com rulezzz !!!

Milos

pre 18 godina

Ne znam za vas, ali ja nisam cekao da se pojavi jos provajdera. Registrovao sam kreditnekartice.rs i co.rs

Svi znaju da najbolje ode odmah. E sad, ko ce da se usteka za 2000 dinara i da izgubi domen, ne zasluzuje ga.

Kad ga jednom registrujes, uvek mozes da predjes kod nekog drugog vec sledece godine.

Pozdrav, i registrujte! ;)

Solidno obavešten...

pre 18 godina

Prvo me interesuje da li je ovo besplatna reklama za CRI?

Nekada sam mislio da CRI dolazi od Centar za Razvoj Interneta, ali posle ove informacije zaključio sam da je izvedenica od engleske reči CRIME koja znači ZLOČIN, KRIMINAL. Eto to je upravo ono što navodni "razvojači" provode. Ako nekom nije jasno ja bi da pojasnim.
Procena je da će se u Srbiji u prvih godinu dana ragistrovati 40-50K domena, raznoraznih. Ako uzmemo u obzir da su najzaiterovanije firme i to za .RS (koje i inače zakupljuju 90% YU domena), dolazimo da će procenjena suma koju će CRI (namerno neću da kažem RNIDS, pošto je dotični preosvešteni Sloba mozak CRI organizacije, a Torbica samo pistoljeros, izvršioc, koji radi za siću) uzeti za godinu dana biti oko MILION EURA!!!!!
Ako ovo nije pljačka, ja onda ne znam šta je!
Ja bi da postavim nekoliko jednostavnih pitanja:
1. Gde je RRA?
2. Ko je i u čije ime ovlastio RNIDS da raspolaže nacionalnim domenom?
3. Zašto kao i u Crnoj Gori nije raspisan tender za zakup domena, ako je ideja bila da se domen komercijalizuje?
4. Koje političke/kriminalne strukture stoje iza ekipe koja se predstavlja kao RNIDS/CRI?
5. Ko sve ima "tal" od prvobine akumulacije kapitala?
6. GDE JE SADA ISTRAŽIVAČKO NOVINARSTVO B92, BLOGERI ..

Tužno je u svemu da osim ovog olakšanja duše u komentarima ništa drugo neće da se desi. Zato CRIme INC i njima slični i imaju drskosti da ovo rade.

Zoran Torbica

pre 18 godina

Imate 24 ovlascena registra pa birajte. panline (pre)registruje sa nultom zaradom. Ja sam maloprodajnu cenu formirao za korisnike koji vole on-line prijavu i placanje(nije eunet jedini koji prima kartice). Sto se tice VP cena, to je RNIDS formirao ali to vec nije u mom domenu. ps. ukoliko neko ima dodatna pitanja, moze slobodno da me kontaktira :)

Registar

pre 18 godina

Nije kriv novinar u toku je velika obmana CRIja a priključio se i Eunet (naravno, ne mogu oni sami). Ne treba očekivati da tržište sankcioniše ovu prevaru, time treba da se pozabave državni organi.

Aleksandar

pre 18 godina

Vrlo neozbiljno od B92 da objavi kako je neki provajder poceo sa registracijom .rs domena kad ona jos nije pocela.
Naime, pocele su tzv. "predregistracije" koje nikome ne garantuju da ce zapravo i dobiti domen koji su uplatili.

Torbar

pre 18 godina

Da li ce pare u Torbicu ili nece ? Opet nece dovoljno... Ovo je bas preskupo i ne treba placati ovako nesto, cisto bacanje para pored toliko drugih domena...

Bojan

pre 18 godina

@ Ma gde bi oni ???

Taj "zakon ponude i potraznje" lici mi na Miskovicev model zakona ponude i potraznje. Odnosno, u drzavi Srbiji ne postoji zakon ponude i potraznje, postoji monopol u svim bitnim sferama poslovanja. Nazalost i internet je postao meta "mocnih". Na svu srecu, na internetu, kao jos uvek najslobodnijem mediju, ne vaze ista pravila kao u "realnom" svetu tako da kvalitet i znanje donece profit onima koji su u internet biznisu, pa bilo to sa .com domenom ili .rs Najvecu stetu imace upravo nacionalna internet scena... Kao i u ostalim oblastima, "mocni" ljudi se trude da nas oteraju... Malopre sam citao tekst na sajtu B92 koji, izmedju ostalog, govori o tome kako su ljudi sa agresivnim ponasanjem, zapravo slabici kojima nedostaje samopouzdanja. Slazem se. Poenta: izadjite na trzisnu utakmicu ako imate sposobnosti i znanje, umesto sto lobirate za monopolski polozaj. Dok se monopol ne istrebi, nece u Srbiji biti progresa. Stvarno sam bio srecan sto Srbija dobija nacionalni domen, ali sam se i ovde razocarao. No, boricemo se...

Nenad

pre 18 godina

Cene domena ovlašćeni registri formiraju samostalno. Cene koje oni plaćaju RNIDS-u su javno objavljene na RNIDS site-u:
http://www.rnids.rs/include/00070.html

Treba sačekati i ostale ovlašćene registre da izađu u javnost sa svojim cenama...

Djordje

pre 18 godina

Kakva je to glupost.. Lepo je cuti da od sada i fizicko lice moze da uzmem .RS domen.. ali po kojoj cifri !?

Sta reci.. na godaddy.com domen je 6.99 $ tj. 377 dindzi, u poredjenju sa 2900 din.. pa mislim ko je ovde mentalac ?

Ma gde bi oni ???

pre 18 godina

Nista cudno. Zakon ponude i potraznje, kombinovan sa deja vu efektom prvobitne akumulacije kapitala i nepostojanjem pravne regulative o upravljanju necim sto je de facto javno dobro (drzavnim domenom to jest). Smuckajte te tri proste cinjenice i dobicete odgovor na sva pitanja. CRI ne radi nista nelegalno, niti "pljacka" bilo koga, vec samo koristi situaciju i nastalu "rupu" na trzistu. Njihova jedina "krivica" (ako je to uopste i krivica) je sto su do nekih informacija dosli daleko pre svih, jer je njihov predstavnik i sam ucestvovao u kreiranju predloga pravila igre. Takodje, prikupili su i nesto iskustva drugih zemalja sa .eu domenima (koji su se takodje prodavali unapred), videli da se toga jos niko nije setio u Srbiji i krenuli u prodaju. Sta je tu cudno? Cista trzisna utakmica. Odviknite se vec jednom od komunizma i samoupravljanja. To je MRTAV sistem vise od 15 godina, shvatite to !!!

Hostimal

pre 18 godina

Mozda jedna od najvisih cena za jedan od najnekonkurentnijih domena na globalnom trzistu, pogotovu ako se uzme da je .yu domen bio besplatan.

Poredjenja sa .me su nemoguca mada mislim da bez obzira ko dobije distribuciju cena mu nece biti veca od $15.

Ipak se sve cene formiraju prema .com i ostalim Internic domenima.

Milos

pre 18 godina

Ovo je cista kradja.
.com, .org ili .net domen moze da se kupi za 10$ godisnje, a oni nama hoce da prodaju .rs za 50e.
Sta smo mi sada bogatiji od celog sveta pa da mozemo da se razbacujemo sa kesom za domene?!
Mrzim ovu lopovsku zemlju Srbiju, svako non stop hoce da te odere za tesko zaradjeni dinar koliko god mu uspe.
E pa iz principa necu da registrujem ni jedan domen ove lopovske drzave dokle god im cena ne spadne na realnu vrednost od max. 10-tak $.

webmaster

pre 18 godina

.com domen na jednom od najvecih registara na planeti je nesto ispod 10$ , jako i co.uk i .us samo mi moramo da budemo izuzetak!!!!!

zoran jankovic

pre 18 godina

.com domen kosta od 7 do 12 dolara, zavisnosti od toga gde se kupuje. Ovo je klasicna pljacka koja se sprovodi pod parolom ne moze to da bude toliko skupo koliko neko u Srbiji moze da plati. mozda je DElta preuzela prodaju .co.rs domena? Sa obzirom da je snaga .com ili .net visestruko veca i ozbiljnija nego .co.rs dolazi se do zakljucka da nase firme treba debelo da razmisle sta registruju i koliko placaju. Kada vec placamo duplo skuplje hranu nego ostatak sveta, garrderobu i tri puta skuplje, automobile polovne i 5 puta skuplje, sto ne bi i domene placali 5 puta skuplje?

pancevac

pre 18 godina

Ja čekao in.rs u nadi da će biti oko 500 din maximalno
pa sad ću verovatno (99%) da lepo kupim .com ili .org
jeftinije je :D
a i reklama je bolja ili jednostavno da vidim kako će biti u Crnoj Gori i kupim njihov .me domen
mislim ovo je pljačka šta rade
po meni trebalo bi da bude 1000 dinara jednokratno i to je to a ne godišnje, znači platiš 1000 din. i imaš svoj domen do kraja života i parkiraš ga kod provajdera kod koga hoćeš

fragolan

pre 18 godina

Jesu ovi udareni mokrom carapom? 2.900 za domen... A koja je to dramaticna prednost u odnosu na .com i ostale domene da bi toliko kostalo....
Sto bi rekli...loodiloooooo

marko

pre 18 godina

prvo ide PREregistracija, zato sto se prvo preregistruju domeni sa .co.yu, pa tek onda ide slobodna prodaja domena.... PREDregistracija bi bilo nesto sasvim drugo

Cisto jezicka primedba

pre 18 godina

Nije preregistracija, vec preDregistracija ili - jos bolje - rana registracija. Preregistracija (bez D) me asocira pre na nesto sto treba prepraviti, izmeniti ili prekrojiti nego na registraciju domena. Engleski prefiks "pre-" (prepay) i nas prefiks "pre-" nemaju isti smisao.

Dejan

pre 18 godina

RNIDS je u, za to predvidjenom roku, primio 24 prijave za ovlastenog registra, sto znaci da ce 24 firme nuditi registraciju domena. To sto je CRI prvi koji je poceo je verovatno razlog za velike cene.
Pored toga, cena .rs domena koju registar placa RNIDS-u je 1500din, sto je daleko skuplje od, recimo, .co.rs (koji je zamena za .co.yu) koji kosta 500din. Pa ko hoce .rs, neka to i plati.

upucen

pre 18 godina

Vrlo zanimljivo... Centar za Razvoj Interneta inicira osnivanje RNIDS, a posle CRI ISP valja domene po astronomskim cenama. Hmm... ;)

petrovic

pre 18 godina

Pa mora da bude skupo kako bi na miru hvatali i rezervisali atraktivne pojmove za svoje potrebe i visestruko ih preprodavali. Kada ostane dzibra onda ce ih davati u kampanjskim popustima i za 10$. A jadni ne znaju da je u trendu i adresa tipa www.ovojesajtosadrzajukojibimogaobitiinteresantanzavas.rs koja samo ode u favorites a pretrazivaci ga ekstra registruju.

Dob

pre 18 godina

Koji je ovo lopovluk !!!
.com domen kosta oko 15 US dolara ili oko 700-750 dinara.
.rs ne bi smeo da kosta ni dinara vise od 500 din.
Sramota.

The PCLinuxOS Serbia Power Team

pre 18 godina

pa zar u ovoj jadnoj zemlji SVE mora da bude prevara i pljacka!!!!!

e, tuzan je zivot u Srbistanu

ajd pozdrav

upucen

pre 18 godina

Vrlo zanimljivo... Centar za Razvoj Interneta inicira osnivanje RNIDS, a posle CRI ISP valja domene po astronomskim cenama. Hmm... ;)

Dob

pre 18 godina

Koji je ovo lopovluk !!!
.com domen kosta oko 15 US dolara ili oko 700-750 dinara.
.rs ne bi smeo da kosta ni dinara vise od 500 din.
Sramota.

The PCLinuxOS Serbia Power Team

pre 18 godina

pa zar u ovoj jadnoj zemlji SVE mora da bude prevara i pljacka!!!!!

e, tuzan je zivot u Srbistanu

ajd pozdrav

zoran jankovic

pre 18 godina

.com domen kosta od 7 do 12 dolara, zavisnosti od toga gde se kupuje. Ovo je klasicna pljacka koja se sprovodi pod parolom ne moze to da bude toliko skupo koliko neko u Srbiji moze da plati. mozda je DElta preuzela prodaju .co.rs domena? Sa obzirom da je snaga .com ili .net visestruko veca i ozbiljnija nego .co.rs dolazi se do zakljucka da nase firme treba debelo da razmisle sta registruju i koliko placaju. Kada vec placamo duplo skuplje hranu nego ostatak sveta, garrderobu i tri puta skuplje, automobile polovne i 5 puta skuplje, sto ne bi i domene placali 5 puta skuplje?

fragolan

pre 18 godina

Jesu ovi udareni mokrom carapom? 2.900 za domen... A koja je to dramaticna prednost u odnosu na .com i ostale domene da bi toliko kostalo....
Sto bi rekli...loodiloooooo

Solidno obavešten...

pre 18 godina

Prvo me interesuje da li je ovo besplatna reklama za CRI?

Nekada sam mislio da CRI dolazi od Centar za Razvoj Interneta, ali posle ove informacije zaključio sam da je izvedenica od engleske reči CRIME koja znači ZLOČIN, KRIMINAL. Eto to je upravo ono što navodni "razvojači" provode. Ako nekom nije jasno ja bi da pojasnim.
Procena je da će se u Srbiji u prvih godinu dana ragistrovati 40-50K domena, raznoraznih. Ako uzmemo u obzir da su najzaiterovanije firme i to za .RS (koje i inače zakupljuju 90% YU domena), dolazimo da će procenjena suma koju će CRI (namerno neću da kažem RNIDS, pošto je dotični preosvešteni Sloba mozak CRI organizacije, a Torbica samo pistoljeros, izvršioc, koji radi za siću) uzeti za godinu dana biti oko MILION EURA!!!!!
Ako ovo nije pljačka, ja onda ne znam šta je!
Ja bi da postavim nekoliko jednostavnih pitanja:
1. Gde je RRA?
2. Ko je i u čije ime ovlastio RNIDS da raspolaže nacionalnim domenom?
3. Zašto kao i u Crnoj Gori nije raspisan tender za zakup domena, ako je ideja bila da se domen komercijalizuje?
4. Koje političke/kriminalne strukture stoje iza ekipe koja se predstavlja kao RNIDS/CRI?
5. Ko sve ima "tal" od prvobine akumulacije kapitala?
6. GDE JE SADA ISTRAŽIVAČKO NOVINARSTVO B92, BLOGERI ..

Tužno je u svemu da osim ovog olakšanja duše u komentarima ništa drugo neće da se desi. Zato CRIme INC i njima slični i imaju drskosti da ovo rade.

petrovic

pre 18 godina

Pa mora da bude skupo kako bi na miru hvatali i rezervisali atraktivne pojmove za svoje potrebe i visestruko ih preprodavali. Kada ostane dzibra onda ce ih davati u kampanjskim popustima i za 10$. A jadni ne znaju da je u trendu i adresa tipa www.ovojesajtosadrzajukojibimogaobitiinteresantanzavas.rs koja samo ode u favorites a pretrazivaci ga ekstra registruju.

Dejan

pre 18 godina

RNIDS je u, za to predvidjenom roku, primio 24 prijave za ovlastenog registra, sto znaci da ce 24 firme nuditi registraciju domena. To sto je CRI prvi koji je poceo je verovatno razlog za velike cene.
Pored toga, cena .rs domena koju registar placa RNIDS-u je 1500din, sto je daleko skuplje od, recimo, .co.rs (koji je zamena za .co.yu) koji kosta 500din. Pa ko hoce .rs, neka to i plati.

Cisto jezicka primedba

pre 18 godina

Nije preregistracija, vec preDregistracija ili - jos bolje - rana registracija. Preregistracija (bez D) me asocira pre na nesto sto treba prepraviti, izmeniti ili prekrojiti nego na registraciju domena. Engleski prefiks "pre-" (prepay) i nas prefiks "pre-" nemaju isti smisao.

marko

pre 18 godina

prvo ide PREregistracija, zato sto se prvo preregistruju domeni sa .co.yu, pa tek onda ide slobodna prodaja domena.... PREDregistracija bi bilo nesto sasvim drugo

Ma gde bi oni ???

pre 18 godina

Nista cudno. Zakon ponude i potraznje, kombinovan sa deja vu efektom prvobitne akumulacije kapitala i nepostojanjem pravne regulative o upravljanju necim sto je de facto javno dobro (drzavnim domenom to jest). Smuckajte te tri proste cinjenice i dobicete odgovor na sva pitanja. CRI ne radi nista nelegalno, niti "pljacka" bilo koga, vec samo koristi situaciju i nastalu "rupu" na trzistu. Njihova jedina "krivica" (ako je to uopste i krivica) je sto su do nekih informacija dosli daleko pre svih, jer je njihov predstavnik i sam ucestvovao u kreiranju predloga pravila igre. Takodje, prikupili su i nesto iskustva drugih zemalja sa .eu domenima (koji su se takodje prodavali unapred), videli da se toga jos niko nije setio u Srbiji i krenuli u prodaju. Sta je tu cudno? Cista trzisna utakmica. Odviknite se vec jednom od komunizma i samoupravljanja. To je MRTAV sistem vise od 15 godina, shvatite to !!!

Aleksandar

pre 18 godina

Vrlo neozbiljno od B92 da objavi kako je neki provajder poceo sa registracijom .rs domena kad ona jos nije pocela.
Naime, pocele su tzv. "predregistracije" koje nikome ne garantuju da ce zapravo i dobiti domen koji su uplatili.

Milos

pre 18 godina

Ne znam za vas, ali ja nisam cekao da se pojavi jos provajdera. Registrovao sam kreditnekartice.rs i co.rs

Svi znaju da najbolje ode odmah. E sad, ko ce da se usteka za 2000 dinara i da izgubi domen, ne zasluzuje ga.

Kad ga jednom registrujes, uvek mozes da predjes kod nekog drugog vec sledece godine.

Pozdrav, i registrujte! ;)

pancevac

pre 18 godina

Ja čekao in.rs u nadi da će biti oko 500 din maximalno
pa sad ću verovatno (99%) da lepo kupim .com ili .org
jeftinije je :D
a i reklama je bolja ili jednostavno da vidim kako će biti u Crnoj Gori i kupim njihov .me domen
mislim ovo je pljačka šta rade
po meni trebalo bi da bude 1000 dinara jednokratno i to je to a ne godišnje, znači platiš 1000 din. i imaš svoj domen do kraja života i parkiraš ga kod provajdera kod koga hoćeš

webmaster

pre 18 godina

.com domen na jednom od najvecih registara na planeti je nesto ispod 10$ , jako i co.uk i .us samo mi moramo da budemo izuzetak!!!!!

Milos

pre 18 godina

Ovo je cista kradja.
.com, .org ili .net domen moze da se kupi za 10$ godisnje, a oni nama hoce da prodaju .rs za 50e.
Sta smo mi sada bogatiji od celog sveta pa da mozemo da se razbacujemo sa kesom za domene?!
Mrzim ovu lopovsku zemlju Srbiju, svako non stop hoce da te odere za tesko zaradjeni dinar koliko god mu uspe.
E pa iz principa necu da registrujem ni jedan domen ove lopovske drzave dokle god im cena ne spadne na realnu vrednost od max. 10-tak $.

Hostimal

pre 18 godina

Mozda jedna od najvisih cena za jedan od najnekonkurentnijih domena na globalnom trzistu, pogotovu ako se uzme da je .yu domen bio besplatan.

Poredjenja sa .me su nemoguca mada mislim da bez obzira ko dobije distribuciju cena mu nece biti veca od $15.

Ipak se sve cene formiraju prema .com i ostalim Internic domenima.

Djordje

pre 18 godina

Kakva je to glupost.. Lepo je cuti da od sada i fizicko lice moze da uzmem .RS domen.. ali po kojoj cifri !?

Sta reci.. na godaddy.com domen je 6.99 $ tj. 377 dindzi, u poredjenju sa 2900 din.. pa mislim ko je ovde mentalac ?

Nenad

pre 18 godina

Cene domena ovlašćeni registri formiraju samostalno. Cene koje oni plaćaju RNIDS-u su javno objavljene na RNIDS site-u:
http://www.rnids.rs/include/00070.html

Treba sačekati i ostale ovlašćene registre da izađu u javnost sa svojim cenama...

Bojan

pre 18 godina

@ Ma gde bi oni ???

Taj "zakon ponude i potraznje" lici mi na Miskovicev model zakona ponude i potraznje. Odnosno, u drzavi Srbiji ne postoji zakon ponude i potraznje, postoji monopol u svim bitnim sferama poslovanja. Nazalost i internet je postao meta "mocnih". Na svu srecu, na internetu, kao jos uvek najslobodnijem mediju, ne vaze ista pravila kao u "realnom" svetu tako da kvalitet i znanje donece profit onima koji su u internet biznisu, pa bilo to sa .com domenom ili .rs Najvecu stetu imace upravo nacionalna internet scena... Kao i u ostalim oblastima, "mocni" ljudi se trude da nas oteraju... Malopre sam citao tekst na sajtu B92 koji, izmedju ostalog, govori o tome kako su ljudi sa agresivnim ponasanjem, zapravo slabici kojima nedostaje samopouzdanja. Slazem se. Poenta: izadjite na trzisnu utakmicu ako imate sposobnosti i znanje, umesto sto lobirate za monopolski polozaj. Dok se monopol ne istrebi, nece u Srbiji biti progresa. Stvarno sam bio srecan sto Srbija dobija nacionalni domen, ali sam se i ovde razocarao. No, boricemo se...

Zoran Torbica

pre 18 godina

Imate 24 ovlascena registra pa birajte. panline (pre)registruje sa nultom zaradom. Ja sam maloprodajnu cenu formirao za korisnike koji vole on-line prijavu i placanje(nije eunet jedini koji prima kartice). Sto se tice VP cena, to je RNIDS formirao ali to vec nije u mom domenu. ps. ukoliko neko ima dodatna pitanja, moze slobodno da me kontaktira :)

Neko neobavesten, ali nije premijer

pre 18 godina

Ni CRI, ni taj Markovic, a ni RNIDS nisu krivi ni za sta. Krivi su oni koji su ih pustili da rade to sto rade, a to je pre svega drzava, odnosno njena vlada koja sebe - o ironije - naziva jos "legalistickom".

Za one koji to ne znaju: drzavni domen je javno dobro samo de facto (zato sto to nama izgleda tako po prirodi stvari), ali ne i de iure. Priroda je jedna stvar, a pravo, zakoni i pravni sistem su totalno druga prica. Da pojasnim: sva javna dobra, kojima po ustavu i zakonima upravlja drzava, jasno i precizno su definisana ustavom, zakonima i podzakonskim aktima. Tako postoje zakoni o gazdovanju vodenim tokovima, putevima, prugama, vazdusnim koridorima, frekvencijskim spektrom ... Za pomenuta javna dobra precizno se zna ko kosi, a ko vodu nosi. Drzavni domen, medjutim, nije ni pomenut u nekom ukazu, zakonu, odluci, resenju, sluzbenoj belesci, pa ni u (ne)placenom oglasu u Sluzbenom listu (ako neko moze da me demantuje, molim objavite ovde broj i godinu Sluzbenog lista). Samim tim radi se o necemu sto je van bilo kakvih zakonskih okvira, pa i upravljanje tim necim nije pravno sankcionisano. A ono sto zakonom nije zabranjeno je automatski dozvoljeno!

Da je drzava htela da tu problematiku uredi na valjan nacin ispostovala bi normalnu zakonodavnu proceduru, koja izgleda - kao sto svi znate - ovako: vlada (ili odredjeni broj poslanik) sacini predlog Zakona o drzavnom Internet domenu. Taj predlog moze da ima i samo jedan clan koji definise domen kao javno dobro, kojim upravlja neko nadlezno ministarstvo ili neki drugi drzavni organ. Skupstina usvaja zakon, on se objavljuje u Sluzbenom listu. Nadlezni drzavni organ raspisuje konkurs za upravljanje domenom ili direktno imenuje neku organizaciju koja ce to raditi (ako im zakon to dopusta). Odluka o rezultatu konkursa i/ili odluka o imenovanju administratora objavljuje se u Sluzbenom listu. I to je to.

Sta se ovde dogodilo? Drzava nije donela zakon, jer su se poslanici svadjali oko toga ko je veci Srbin, da li ovaj ili onaj ministar ima nesrpsku tastu, ko ima duzi nos itd. Za to vreme pojavila se grupa gradjana koja je uzela stvari u svoje ruke, obratila se ICANNu i dobila pravo da upravlja nacionalnim domenom. Mozda su i imali neciji blagoslov za to, mozda i nisu. Mozda su i imali neku saglasnost nekog ministra, njegovog pomocnika i/ili direktora nekog od soc-realistickih drzavnog zavoda (mada to nigde nisam nasao na sajtu RNIDS). A i da nisu - sta je sporno? Pa nista, ljudi ... Oblast koja nije na vreme uredjena zakonom je divlji zapad. Znate kako je to na divljem zapadu bilo: ono tamo parce zemljista preko puta reke je moje, sad cu da nasvrljam tapiju i da ga prodam za dobru cenu. I zavrsio sam posao.

Ali sada je sve kasno! Jedina stvar koja moze da se uradi je da se sadasnje stanje ozvanici kako tako, ali da se zakonom predvidi mogucnost raspisivanja novog konkursa za administraciju domena posle, recimo, 5 godina - po modelu kako je to uradjeno sa .com, .net i .org domenima. I da se "licenca" (ili sta vec) za rad nacionalnog registra produzava svakih 5-10 godina. Koje god drugo resenje da se primeni, samo moze da otegne posao oko pocetka eksploatacije .rs domena na jos najmanje 5-10 godina, time napravi jos vecu stetu, a posledice ce trpeti gradjani i privreda.

Prozivke ovih ili onih, optuzbe za neki navodni "kriminal" i isterivanje pravde nece resiti problem. Naprotiv, samo ce praviti nepotreban posao sudovima, jer je i pravnom laiku ovde jasno da kada nema zakona nema ni krivice, a kad nema krivice nema ni kazne.

Toliko o tome! A sada odoh do obliznje trafike da sebi kupim par .com domena za $5 po komadu ... .com rulezzz !!!

muchak

pre 18 godina

Ovde nije izgleda svima jasno zasto su ove cene, mislim na velikoprodajnu cenu od 1500+pdv, kradja. Radi se o tome da rs domen ima ogroman potencijal zbog zanimljivih jezickih konstrukcija koje se mogu sklopiti u engleskom jeziku kao naziv domena. KRADJA je u tome sto je nacionalni domen JAVNO DOBRO, tj pripada svima. Sudeci po cenama, veoma mali broj ljudi ce imati koristi od cele ove price, a to su ljudi koji nas MUZU vec duuuugo vremena jer samo oni mogu da ucestvuju u ovoj trci. Mozda se problem moze resiti tako sto ce se ograniciti broj kupljenih domena po osobi. U svakom slucaju, sami smo krivi sto nas MUZU. Mozda neki mladji od vas imaju nesto da kazu na tu temu, ja nemam. Navikao sam.

Torbar

pre 18 godina

Da li ce pare u Torbicu ili nece ? Opet nece dovoljno... Ovo je bas preskupo i ne treba placati ovako nesto, cisto bacanje para pored toliko drugih domena...

Registar

pre 18 godina

Nije kriv novinar u toku je velika obmana CRIja a priključio se i Eunet (naravno, ne mogu oni sami). Ne treba očekivati da tržište sankcioniše ovu prevaru, time treba da se pozabave državni organi.

upucen

pre 18 godina

Vrlo zanimljivo... Centar za Razvoj Interneta inicira osnivanje RNIDS, a posle CRI ISP valja domene po astronomskim cenama. Hmm... ;)

Dob

pre 18 godina

Koji je ovo lopovluk !!!
.com domen kosta oko 15 US dolara ili oko 700-750 dinara.
.rs ne bi smeo da kosta ni dinara vise od 500 din.
Sramota.

Neko neobavesten, ali nije premijer

pre 18 godina

Ni CRI, ni taj Markovic, a ni RNIDS nisu krivi ni za sta. Krivi su oni koji su ih pustili da rade to sto rade, a to je pre svega drzava, odnosno njena vlada koja sebe - o ironije - naziva jos "legalistickom".

Za one koji to ne znaju: drzavni domen je javno dobro samo de facto (zato sto to nama izgleda tako po prirodi stvari), ali ne i de iure. Priroda je jedna stvar, a pravo, zakoni i pravni sistem su totalno druga prica. Da pojasnim: sva javna dobra, kojima po ustavu i zakonima upravlja drzava, jasno i precizno su definisana ustavom, zakonima i podzakonskim aktima. Tako postoje zakoni o gazdovanju vodenim tokovima, putevima, prugama, vazdusnim koridorima, frekvencijskim spektrom ... Za pomenuta javna dobra precizno se zna ko kosi, a ko vodu nosi. Drzavni domen, medjutim, nije ni pomenut u nekom ukazu, zakonu, odluci, resenju, sluzbenoj belesci, pa ni u (ne)placenom oglasu u Sluzbenom listu (ako neko moze da me demantuje, molim objavite ovde broj i godinu Sluzbenog lista). Samim tim radi se o necemu sto je van bilo kakvih zakonskih okvira, pa i upravljanje tim necim nije pravno sankcionisano. A ono sto zakonom nije zabranjeno je automatski dozvoljeno!

Da je drzava htela da tu problematiku uredi na valjan nacin ispostovala bi normalnu zakonodavnu proceduru, koja izgleda - kao sto svi znate - ovako: vlada (ili odredjeni broj poslanik) sacini predlog Zakona o drzavnom Internet domenu. Taj predlog moze da ima i samo jedan clan koji definise domen kao javno dobro, kojim upravlja neko nadlezno ministarstvo ili neki drugi drzavni organ. Skupstina usvaja zakon, on se objavljuje u Sluzbenom listu. Nadlezni drzavni organ raspisuje konkurs za upravljanje domenom ili direktno imenuje neku organizaciju koja ce to raditi (ako im zakon to dopusta). Odluka o rezultatu konkursa i/ili odluka o imenovanju administratora objavljuje se u Sluzbenom listu. I to je to.

Sta se ovde dogodilo? Drzava nije donela zakon, jer su se poslanici svadjali oko toga ko je veci Srbin, da li ovaj ili onaj ministar ima nesrpsku tastu, ko ima duzi nos itd. Za to vreme pojavila se grupa gradjana koja je uzela stvari u svoje ruke, obratila se ICANNu i dobila pravo da upravlja nacionalnim domenom. Mozda su i imali neciji blagoslov za to, mozda i nisu. Mozda su i imali neku saglasnost nekog ministra, njegovog pomocnika i/ili direktora nekog od soc-realistickih drzavnog zavoda (mada to nigde nisam nasao na sajtu RNIDS). A i da nisu - sta je sporno? Pa nista, ljudi ... Oblast koja nije na vreme uredjena zakonom je divlji zapad. Znate kako je to na divljem zapadu bilo: ono tamo parce zemljista preko puta reke je moje, sad cu da nasvrljam tapiju i da ga prodam za dobru cenu. I zavrsio sam posao.

Ali sada je sve kasno! Jedina stvar koja moze da se uradi je da se sadasnje stanje ozvanici kako tako, ali da se zakonom predvidi mogucnost raspisivanja novog konkursa za administraciju domena posle, recimo, 5 godina - po modelu kako je to uradjeno sa .com, .net i .org domenima. I da se "licenca" (ili sta vec) za rad nacionalnog registra produzava svakih 5-10 godina. Koje god drugo resenje da se primeni, samo moze da otegne posao oko pocetka eksploatacije .rs domena na jos najmanje 5-10 godina, time napravi jos vecu stetu, a posledice ce trpeti gradjani i privreda.

Prozivke ovih ili onih, optuzbe za neki navodni "kriminal" i isterivanje pravde nece resiti problem. Naprotiv, samo ce praviti nepotreban posao sudovima, jer je i pravnom laiku ovde jasno da kada nema zakona nema ni krivice, a kad nema krivice nema ni kazne.

Toliko o tome! A sada odoh do obliznje trafike da sebi kupim par .com domena za $5 po komadu ... .com rulezzz !!!

petrovic

pre 18 godina

Pa mora da bude skupo kako bi na miru hvatali i rezervisali atraktivne pojmove za svoje potrebe i visestruko ih preprodavali. Kada ostane dzibra onda ce ih davati u kampanjskim popustima i za 10$. A jadni ne znaju da je u trendu i adresa tipa www.ovojesajtosadrzajukojibimogaobitiinteresantanzavas.rs koja samo ode u favorites a pretrazivaci ga ekstra registruju.

The PCLinuxOS Serbia Power Team

pre 18 godina

pa zar u ovoj jadnoj zemlji SVE mora da bude prevara i pljacka!!!!!

e, tuzan je zivot u Srbistanu

ajd pozdrav

marko

pre 18 godina

prvo ide PREregistracija, zato sto se prvo preregistruju domeni sa .co.yu, pa tek onda ide slobodna prodaja domena.... PREDregistracija bi bilo nesto sasvim drugo

Milos

pre 18 godina

Ovo je cista kradja.
.com, .org ili .net domen moze da se kupi za 10$ godisnje, a oni nama hoce da prodaju .rs za 50e.
Sta smo mi sada bogatiji od celog sveta pa da mozemo da se razbacujemo sa kesom za domene?!
Mrzim ovu lopovsku zemlju Srbiju, svako non stop hoce da te odere za tesko zaradjeni dinar koliko god mu uspe.
E pa iz principa necu da registrujem ni jedan domen ove lopovske drzave dokle god im cena ne spadne na realnu vrednost od max. 10-tak $.

Torbar

pre 18 godina

Da li ce pare u Torbicu ili nece ? Opet nece dovoljno... Ovo je bas preskupo i ne treba placati ovako nesto, cisto bacanje para pored toliko drugih domena...

Aleksandar

pre 18 godina

Vrlo neozbiljno od B92 da objavi kako je neki provajder poceo sa registracijom .rs domena kad ona jos nije pocela.
Naime, pocele su tzv. "predregistracije" koje nikome ne garantuju da ce zapravo i dobiti domen koji su uplatili.

Registar

pre 18 godina

Nije kriv novinar u toku je velika obmana CRIja a priključio se i Eunet (naravno, ne mogu oni sami). Ne treba očekivati da tržište sankcioniše ovu prevaru, time treba da se pozabave državni organi.

Solidno obavešten...

pre 18 godina

Prvo me interesuje da li je ovo besplatna reklama za CRI?

Nekada sam mislio da CRI dolazi od Centar za Razvoj Interneta, ali posle ove informacije zaključio sam da je izvedenica od engleske reči CRIME koja znači ZLOČIN, KRIMINAL. Eto to je upravo ono što navodni "razvojači" provode. Ako nekom nije jasno ja bi da pojasnim.
Procena je da će se u Srbiji u prvih godinu dana ragistrovati 40-50K domena, raznoraznih. Ako uzmemo u obzir da su najzaiterovanije firme i to za .RS (koje i inače zakupljuju 90% YU domena), dolazimo da će procenjena suma koju će CRI (namerno neću da kažem RNIDS, pošto je dotični preosvešteni Sloba mozak CRI organizacije, a Torbica samo pistoljeros, izvršioc, koji radi za siću) uzeti za godinu dana biti oko MILION EURA!!!!!
Ako ovo nije pljačka, ja onda ne znam šta je!
Ja bi da postavim nekoliko jednostavnih pitanja:
1. Gde je RRA?
2. Ko je i u čije ime ovlastio RNIDS da raspolaže nacionalnim domenom?
3. Zašto kao i u Crnoj Gori nije raspisan tender za zakup domena, ako je ideja bila da se domen komercijalizuje?
4. Koje političke/kriminalne strukture stoje iza ekipe koja se predstavlja kao RNIDS/CRI?
5. Ko sve ima "tal" od prvobine akumulacije kapitala?
6. GDE JE SADA ISTRAŽIVAČKO NOVINARSTVO B92, BLOGERI ..

Tužno je u svemu da osim ovog olakšanja duše u komentarima ništa drugo neće da se desi. Zato CRIme INC i njima slični i imaju drskosti da ovo rade.

muchak

pre 18 godina

Ovde nije izgleda svima jasno zasto su ove cene, mislim na velikoprodajnu cenu od 1500+pdv, kradja. Radi se o tome da rs domen ima ogroman potencijal zbog zanimljivih jezickih konstrukcija koje se mogu sklopiti u engleskom jeziku kao naziv domena. KRADJA je u tome sto je nacionalni domen JAVNO DOBRO, tj pripada svima. Sudeci po cenama, veoma mali broj ljudi ce imati koristi od cele ove price, a to su ljudi koji nas MUZU vec duuuugo vremena jer samo oni mogu da ucestvuju u ovoj trci. Mozda se problem moze resiti tako sto ce se ograniciti broj kupljenih domena po osobi. U svakom slucaju, sami smo krivi sto nas MUZU. Mozda neki mladji od vas imaju nesto da kazu na tu temu, ja nemam. Navikao sam.

Dejan

pre 18 godina

RNIDS je u, za to predvidjenom roku, primio 24 prijave za ovlastenog registra, sto znaci da ce 24 firme nuditi registraciju domena. To sto je CRI prvi koji je poceo je verovatno razlog za velike cene.
Pored toga, cena .rs domena koju registar placa RNIDS-u je 1500din, sto je daleko skuplje od, recimo, .co.rs (koji je zamena za .co.yu) koji kosta 500din. Pa ko hoce .rs, neka to i plati.

Cisto jezicka primedba

pre 18 godina

Nije preregistracija, vec preDregistracija ili - jos bolje - rana registracija. Preregistracija (bez D) me asocira pre na nesto sto treba prepraviti, izmeniti ili prekrojiti nego na registraciju domena. Engleski prefiks "pre-" (prepay) i nas prefiks "pre-" nemaju isti smisao.

fragolan

pre 18 godina

Jesu ovi udareni mokrom carapom? 2.900 za domen... A koja je to dramaticna prednost u odnosu na .com i ostale domene da bi toliko kostalo....
Sto bi rekli...loodiloooooo

pancevac

pre 18 godina

Ja čekao in.rs u nadi da će biti oko 500 din maximalno
pa sad ću verovatno (99%) da lepo kupim .com ili .org
jeftinije je :D
a i reklama je bolja ili jednostavno da vidim kako će biti u Crnoj Gori i kupim njihov .me domen
mislim ovo je pljačka šta rade
po meni trebalo bi da bude 1000 dinara jednokratno i to je to a ne godišnje, znači platiš 1000 din. i imaš svoj domen do kraja života i parkiraš ga kod provajdera kod koga hoćeš

zoran jankovic

pre 18 godina

.com domen kosta od 7 do 12 dolara, zavisnosti od toga gde se kupuje. Ovo je klasicna pljacka koja se sprovodi pod parolom ne moze to da bude toliko skupo koliko neko u Srbiji moze da plati. mozda je DElta preuzela prodaju .co.rs domena? Sa obzirom da je snaga .com ili .net visestruko veca i ozbiljnija nego .co.rs dolazi se do zakljucka da nase firme treba debelo da razmisle sta registruju i koliko placaju. Kada vec placamo duplo skuplje hranu nego ostatak sveta, garrderobu i tri puta skuplje, automobile polovne i 5 puta skuplje, sto ne bi i domene placali 5 puta skuplje?

webmaster

pre 18 godina

.com domen na jednom od najvecih registara na planeti je nesto ispod 10$ , jako i co.uk i .us samo mi moramo da budemo izuzetak!!!!!

Hostimal

pre 18 godina

Mozda jedna od najvisih cena za jedan od najnekonkurentnijih domena na globalnom trzistu, pogotovu ako se uzme da je .yu domen bio besplatan.

Poredjenja sa .me su nemoguca mada mislim da bez obzira ko dobije distribuciju cena mu nece biti veca od $15.

Ipak se sve cene formiraju prema .com i ostalim Internic domenima.

Djordje

pre 18 godina

Kakva je to glupost.. Lepo je cuti da od sada i fizicko lice moze da uzmem .RS domen.. ali po kojoj cifri !?

Sta reci.. na godaddy.com domen je 6.99 $ tj. 377 dindzi, u poredjenju sa 2900 din.. pa mislim ko je ovde mentalac ?

Ma gde bi oni ???

pre 18 godina

Nista cudno. Zakon ponude i potraznje, kombinovan sa deja vu efektom prvobitne akumulacije kapitala i nepostojanjem pravne regulative o upravljanju necim sto je de facto javno dobro (drzavnim domenom to jest). Smuckajte te tri proste cinjenice i dobicete odgovor na sva pitanja. CRI ne radi nista nelegalno, niti "pljacka" bilo koga, vec samo koristi situaciju i nastalu "rupu" na trzistu. Njihova jedina "krivica" (ako je to uopste i krivica) je sto su do nekih informacija dosli daleko pre svih, jer je njihov predstavnik i sam ucestvovao u kreiranju predloga pravila igre. Takodje, prikupili su i nesto iskustva drugih zemalja sa .eu domenima (koji su se takodje prodavali unapred), videli da se toga jos niko nije setio u Srbiji i krenuli u prodaju. Sta je tu cudno? Cista trzisna utakmica. Odviknite se vec jednom od komunizma i samoupravljanja. To je MRTAV sistem vise od 15 godina, shvatite to !!!

Nenad

pre 18 godina

Cene domena ovlašćeni registri formiraju samostalno. Cene koje oni plaćaju RNIDS-u su javno objavljene na RNIDS site-u:
http://www.rnids.rs/include/00070.html

Treba sačekati i ostale ovlašćene registre da izađu u javnost sa svojim cenama...

Bojan

pre 18 godina

@ Ma gde bi oni ???

Taj "zakon ponude i potraznje" lici mi na Miskovicev model zakona ponude i potraznje. Odnosno, u drzavi Srbiji ne postoji zakon ponude i potraznje, postoji monopol u svim bitnim sferama poslovanja. Nazalost i internet je postao meta "mocnih". Na svu srecu, na internetu, kao jos uvek najslobodnijem mediju, ne vaze ista pravila kao u "realnom" svetu tako da kvalitet i znanje donece profit onima koji su u internet biznisu, pa bilo to sa .com domenom ili .rs Najvecu stetu imace upravo nacionalna internet scena... Kao i u ostalim oblastima, "mocni" ljudi se trude da nas oteraju... Malopre sam citao tekst na sajtu B92 koji, izmedju ostalog, govori o tome kako su ljudi sa agresivnim ponasanjem, zapravo slabici kojima nedostaje samopouzdanja. Slazem se. Poenta: izadjite na trzisnu utakmicu ako imate sposobnosti i znanje, umesto sto lobirate za monopolski polozaj. Dok se monopol ne istrebi, nece u Srbiji biti progresa. Stvarno sam bio srecan sto Srbija dobija nacionalni domen, ali sam se i ovde razocarao. No, boricemo se...

Zoran Torbica

pre 18 godina

Imate 24 ovlascena registra pa birajte. panline (pre)registruje sa nultom zaradom. Ja sam maloprodajnu cenu formirao za korisnike koji vole on-line prijavu i placanje(nije eunet jedini koji prima kartice). Sto se tice VP cena, to je RNIDS formirao ali to vec nije u mom domenu. ps. ukoliko neko ima dodatna pitanja, moze slobodno da me kontaktira :)

Milos

pre 18 godina

Ne znam za vas, ali ja nisam cekao da se pojavi jos provajdera. Registrovao sam kreditnekartice.rs i co.rs

Svi znaju da najbolje ode odmah. E sad, ko ce da se usteka za 2000 dinara i da izgubi domen, ne zasluzuje ga.

Kad ga jednom registrujes, uvek mozes da predjes kod nekog drugog vec sledece godine.

Pozdrav, i registrujte! ;)