Aktuelno

Sreda, 13.12.2023.

21:05

Kao u hororu: Ljudsko moždano tkivo spojeno sa elektronikom

Izvor: B92

Kao u hororu: Ljudsko moždano tkivo spojeno sa elektronikom IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

27 Komentari

Sortiraj po:

Dart

pre 2 godine

Dart: Ispravno je "Da treba". Izgleda nekima je potrebno odmah ugraditi čipove, makar za gramatiku.
(Kozar, 14. decembar 2023 23:09)

Da, trebamo takav proizvod/tehnologiju.
(Obrazuj se, rekoh li ti…)

Dart

pre 2 godine

Ali da li je to čovek. Naša kultura i ljudska rasa je antopocentrično orijentisana. To će nestati i ljudske rase neće biti. Da li treba da gradimo osnove za takav svet?
(Kozar, 14. decembar 2023 15:42)
…….

@Kozar: Da, trebamo. Mada, i kiborzima bi značilo kozje mleko, a njega nema bez livada, dipli i kozara. Živ mi bio!

Kozar

pre 2 godine

Moram se još jednom javiti. Mogu se koristiti, i treba, proteze i zamene za dobrobit pojedinca. Menja se (transplantira) bubreg, pluća, srce, i drugi organi. Koriste se i srčani zalisci svinjskog porekla, a ne obrnuto, produžava život i sve je to u redu. Ali pre i posle takve intervencije prepoznajemo takvog pojedinca kao istog. Možemo li mozak zameniti, pa možda će moći i vrlo verovatno da će moći ali taj čovek posle neće biti kao onaj pre. Mozak je taj koji određuje jedinku ono što jeste. Drugo, na kraju članka piše da taj organoid ne mogu da održe u životu i to im je glavni cilj. Uspeće jednog dana, a onda se brišu svi limiti. Ugradiće potrebne čipove i to novo biće razumeće sve jezike, imaće pristup svim znanjima ovog sveta, komuniciraće preko WIFI-a. A onda će zameniti moždanu masu drugim materijalom, da bi "duže trajala". Ali da li je to čovek. Naša kultura i ljudska rasa je antopocentrično orijentisana. To će nestati i ljudske rase neće biti. Da li treba da gradimo osnove za takav svet?

DaLanik

pre 2 godine

Jos jedna od stvari u kojima se kao napreduje pre nego što se provali da može samo do neke granice i da dalje ne ide. spoj elekteonike tj silicijuma i organskog nije moguć. barem ne u onoj meri u kojoj to prikazuju u sf filmovima.

CATAPA

pre 2 godine

Rezultati eksperimenti se ne bi mnogo razlikovali da su ipak uzeli mozak neke životinje. Zato nije jasan cilj ovakvog eksperimenta. Kako god, mislim da etički nije ispravan.
(Kozar, 13. decembar 2023 22:58)

Ne samo da se ne bi razlikovali, nego se nisu razlikovali. Ali morali su da probaju sa ljudskim tkivom jer im nije cilj da prave "moždane proteze" (neuroprosthetics) za svinje, nego za ljude.

A tek tada je to postalo vest i za nespecijalizovane medije koji se hrane senzacijama, a onda i za nas laike koji odmah vidimo karakondžule iz filmova. Nije vest ako nije šok. Ono "Čovek ujeo psa".

Slovenac

pre 2 godine

Ma kakav horor bre? Prosecnoj prvoserbendici da ugradis 40 godina star 8kB memorijski cip iz Zx Spectruma, povecas mu RAM nepostojeceg prvosrbijanskog mozga za 500%. To moze samo da koristi.

Milojko

pre 2 godine

Razvoj tehnologije je ok. Medjutim, ukoliko se ne uspostavi odredjeni balans i kontrola, mnoge pozitivne strane bi lako mogle da padnu u senku negativnih koje bi mogle biti katastrofalne. Mislim da smo blize losijem scenariju jer ako pogledamo oko sebe videcemo da je vecina sistema trulo i da nivo svesti coveka nije ni blizu onog koji bi morao imati za ovaj nivo tehnoloskog razvoja. Danas imamo toliko svega na raspolaganju da ne bi smelo biti ni gladnih ni žednih ni beskucnika na ovom svetu al eto... to nam dovoljno govori.

466453

pre 2 godine

Kako god, mislim da etički nije ispravan.
(Kozar, 13. decembar 2023 22:58)

Svest. Samosvest. Život.

Taj "mozak" odnosno tkivo ne poseduje nikakav biološki vid svesti već stvoren u interakciji sa elektronikom navedenom Artificijelnom inteligencijom.

Smatraju ga aktivnim bio hard diskom.

Ne vidim mesta priči u vezi etike.

Da li su ćelije mozga ili ćelije bakterija ili biljke, isto je.

466453

pre 2 godine

Ovo bi možda moglo da vodi ka otkriću veštačkog oka, i tako bi slepi progledali pomoću optoelektronike spojene sa centrima u mozgu.
(Kvante, 13. decembar 2023 21:59)

Na dobrom si putu, pre neki dan su objavili da je moždani tkivo uzgajano u labaratoriji počelo da razvija oči. Ovo nije šala ni zez, stvarno.

wx

pre 2 godine

Sve je to bezbedno dok mu neko ne dodeli nešto iz arsenala ljudska prava. Mada, kada krenu da modeliraju mozak, stvoriće neku novu kulturu koja će da se nasere na njega. Kao i sa svim drugim paramterizovanim (svako jutro treba da uzmete ovo i povucete se za uvce zbog mozga).

Kozar

pre 2 godine

loki: Da ima neku moždanu aktivnost upravo smo pročitali u članku. Rezultati eksperimenti se ne bi mnogo razlikovali da su ipak uzeli mozak neke životinje. Zato nije jasan cilj ovakvog eksperimenta. Kako god, mislim da etički nije ispravan.

Kozar

pre 2 godine

A šta ako je taj moždani organoid imao svest o svojem postojanju. Ako je mogao da misli i da sanja. Ako je mogao da čuje, mogao je i da vidi uz pomoć odgovarajućih senzora. Da to ipak nije obično tkivo, vidi se po tome što su to biće uspeli nešto da nauče, Da li bi im to isto uspelo sa takvim organoidom nekog guštera, na primer. Ne verujem. Koja je razlika onda da su uzeli mozak bilo koje osobe sa ulice i izvodili isti eksperiment. Nekako mislim da taj eksperiment nije u redu.

Kvante

pre 2 godine

Ovo bi možda moglo da vodi ka otkriću veštačkog oka, i tako bi slepi progledali pomoću optoelektronike spojene sa centrima u mozgu.

Kvante

pre 2 godine

Ovo bi možda moglo da vodi ka otkriću veštačkog oka, i tako bi slepi progledali pomoću optoelektronike spojene sa centrima u mozgu.

Kozar

pre 2 godine

A šta ako je taj moždani organoid imao svest o svojem postojanju. Ako je mogao da misli i da sanja. Ako je mogao da čuje, mogao je i da vidi uz pomoć odgovarajućih senzora. Da to ipak nije obično tkivo, vidi se po tome što su to biće uspeli nešto da nauče, Da li bi im to isto uspelo sa takvim organoidom nekog guštera, na primer. Ne verujem. Koja je razlika onda da su uzeli mozak bilo koje osobe sa ulice i izvodili isti eksperiment. Nekako mislim da taj eksperiment nije u redu.

Kozar

pre 2 godine

loki: Da ima neku moždanu aktivnost upravo smo pročitali u članku. Rezultati eksperimenti se ne bi mnogo razlikovali da su ipak uzeli mozak neke životinje. Zato nije jasan cilj ovakvog eksperimenta. Kako god, mislim da etički nije ispravan.

Milojko

pre 2 godine

Razvoj tehnologije je ok. Medjutim, ukoliko se ne uspostavi odredjeni balans i kontrola, mnoge pozitivne strane bi lako mogle da padnu u senku negativnih koje bi mogle biti katastrofalne. Mislim da smo blize losijem scenariju jer ako pogledamo oko sebe videcemo da je vecina sistema trulo i da nivo svesti coveka nije ni blizu onog koji bi morao imati za ovaj nivo tehnoloskog razvoja. Danas imamo toliko svega na raspolaganju da ne bi smelo biti ni gladnih ni žednih ni beskucnika na ovom svetu al eto... to nam dovoljno govori.

wx

pre 2 godine

Sve je to bezbedno dok mu neko ne dodeli nešto iz arsenala ljudska prava. Mada, kada krenu da modeliraju mozak, stvoriće neku novu kulturu koja će da se nasere na njega. Kao i sa svim drugim paramterizovanim (svako jutro treba da uzmete ovo i povucete se za uvce zbog mozga).

466453

pre 2 godine

Ovo bi možda moglo da vodi ka otkriću veštačkog oka, i tako bi slepi progledali pomoću optoelektronike spojene sa centrima u mozgu.
(Kvante, 13. decembar 2023 21:59)

Na dobrom si putu, pre neki dan su objavili da je moždani tkivo uzgajano u labaratoriji počelo da razvija oči. Ovo nije šala ni zez, stvarno.

Slovenac

pre 2 godine

Ma kakav horor bre? Prosecnoj prvoserbendici da ugradis 40 godina star 8kB memorijski cip iz Zx Spectruma, povecas mu RAM nepostojeceg prvosrbijanskog mozga za 500%. To moze samo da koristi.

CATAPA

pre 2 godine

Rezultati eksperimenti se ne bi mnogo razlikovali da su ipak uzeli mozak neke životinje. Zato nije jasan cilj ovakvog eksperimenta. Kako god, mislim da etički nije ispravan.
(Kozar, 13. decembar 2023 22:58)

Ne samo da se ne bi razlikovali, nego se nisu razlikovali. Ali morali su da probaju sa ljudskim tkivom jer im nije cilj da prave "moždane proteze" (neuroprosthetics) za svinje, nego za ljude.

A tek tada je to postalo vest i za nespecijalizovane medije koji se hrane senzacijama, a onda i za nas laike koji odmah vidimo karakondžule iz filmova. Nije vest ako nije šok. Ono "Čovek ujeo psa".

466453

pre 2 godine

Kako god, mislim da etički nije ispravan.
(Kozar, 13. decembar 2023 22:58)

Svest. Samosvest. Život.

Taj "mozak" odnosno tkivo ne poseduje nikakav biološki vid svesti već stvoren u interakciji sa elektronikom navedenom Artificijelnom inteligencijom.

Smatraju ga aktivnim bio hard diskom.

Ne vidim mesta priči u vezi etike.

Da li su ćelije mozga ili ćelije bakterija ili biljke, isto je.

Kozar

pre 2 godine

Moram se još jednom javiti. Mogu se koristiti, i treba, proteze i zamene za dobrobit pojedinca. Menja se (transplantira) bubreg, pluća, srce, i drugi organi. Koriste se i srčani zalisci svinjskog porekla, a ne obrnuto, produžava život i sve je to u redu. Ali pre i posle takve intervencije prepoznajemo takvog pojedinca kao istog. Možemo li mozak zameniti, pa možda će moći i vrlo verovatno da će moći ali taj čovek posle neće biti kao onaj pre. Mozak je taj koji određuje jedinku ono što jeste. Drugo, na kraju članka piše da taj organoid ne mogu da održe u životu i to im je glavni cilj. Uspeće jednog dana, a onda se brišu svi limiti. Ugradiće potrebne čipove i to novo biće razumeće sve jezike, imaće pristup svim znanjima ovog sveta, komuniciraće preko WIFI-a. A onda će zameniti moždanu masu drugim materijalom, da bi "duže trajala". Ali da li je to čovek. Naša kultura i ljudska rasa je antopocentrično orijentisana. To će nestati i ljudske rase neće biti. Da li treba da gradimo osnove za takav svet?

DaLanik

pre 2 godine

Jos jedna od stvari u kojima se kao napreduje pre nego što se provali da može samo do neke granice i da dalje ne ide. spoj elekteonike tj silicijuma i organskog nije moguć. barem ne u onoj meri u kojoj to prikazuju u sf filmovima.

Dart

pre 2 godine

Ali da li je to čovek. Naša kultura i ljudska rasa je antopocentrično orijentisana. To će nestati i ljudske rase neće biti. Da li treba da gradimo osnove za takav svet?
(Kozar, 14. decembar 2023 15:42)
…….

@Kozar: Da, trebamo. Mada, i kiborzima bi značilo kozje mleko, a njega nema bez livada, dipli i kozara. Živ mi bio!

Dart

pre 2 godine

Dart: Ispravno je "Da treba". Izgleda nekima je potrebno odmah ugraditi čipove, makar za gramatiku.
(Kozar, 14. decembar 2023 23:09)

Da, trebamo takav proizvod/tehnologiju.
(Obrazuj se, rekoh li ti…)

Kozar

pre 2 godine

A šta ako je taj moždani organoid imao svest o svojem postojanju. Ako je mogao da misli i da sanja. Ako je mogao da čuje, mogao je i da vidi uz pomoć odgovarajućih senzora. Da to ipak nije obično tkivo, vidi se po tome što su to biće uspeli nešto da nauče, Da li bi im to isto uspelo sa takvim organoidom nekog guštera, na primer. Ne verujem. Koja je razlika onda da su uzeli mozak bilo koje osobe sa ulice i izvodili isti eksperiment. Nekako mislim da taj eksperiment nije u redu.

Slovenac

pre 2 godine

Ma kakav horor bre? Prosecnoj prvoserbendici da ugradis 40 godina star 8kB memorijski cip iz Zx Spectruma, povecas mu RAM nepostojeceg prvosrbijanskog mozga za 500%. To moze samo da koristi.

wx

pre 2 godine

Sve je to bezbedno dok mu neko ne dodeli nešto iz arsenala ljudska prava. Mada, kada krenu da modeliraju mozak, stvoriće neku novu kulturu koja će da se nasere na njega. Kao i sa svim drugim paramterizovanim (svako jutro treba da uzmete ovo i povucete se za uvce zbog mozga).

Kozar

pre 2 godine

loki: Da ima neku moždanu aktivnost upravo smo pročitali u članku. Rezultati eksperimenti se ne bi mnogo razlikovali da su ipak uzeli mozak neke životinje. Zato nije jasan cilj ovakvog eksperimenta. Kako god, mislim da etički nije ispravan.

466453

pre 2 godine

Kako god, mislim da etički nije ispravan.
(Kozar, 13. decembar 2023 22:58)

Svest. Samosvest. Život.

Taj "mozak" odnosno tkivo ne poseduje nikakav biološki vid svesti već stvoren u interakciji sa elektronikom navedenom Artificijelnom inteligencijom.

Smatraju ga aktivnim bio hard diskom.

Ne vidim mesta priči u vezi etike.

Da li su ćelije mozga ili ćelije bakterija ili biljke, isto je.

Kvante

pre 2 godine

Ovo bi možda moglo da vodi ka otkriću veštačkog oka, i tako bi slepi progledali pomoću optoelektronike spojene sa centrima u mozgu.

DaLanik

pre 2 godine

Jos jedna od stvari u kojima se kao napreduje pre nego što se provali da može samo do neke granice i da dalje ne ide. spoj elekteonike tj silicijuma i organskog nije moguć. barem ne u onoj meri u kojoj to prikazuju u sf filmovima.

CATAPA

pre 2 godine

Rezultati eksperimenti se ne bi mnogo razlikovali da su ipak uzeli mozak neke životinje. Zato nije jasan cilj ovakvog eksperimenta. Kako god, mislim da etički nije ispravan.
(Kozar, 13. decembar 2023 22:58)

Ne samo da se ne bi razlikovali, nego se nisu razlikovali. Ali morali su da probaju sa ljudskim tkivom jer im nije cilj da prave "moždane proteze" (neuroprosthetics) za svinje, nego za ljude.

A tek tada je to postalo vest i za nespecijalizovane medije koji se hrane senzacijama, a onda i za nas laike koji odmah vidimo karakondžule iz filmova. Nije vest ako nije šok. Ono "Čovek ujeo psa".

Kozar

pre 2 godine

Moram se još jednom javiti. Mogu se koristiti, i treba, proteze i zamene za dobrobit pojedinca. Menja se (transplantira) bubreg, pluća, srce, i drugi organi. Koriste se i srčani zalisci svinjskog porekla, a ne obrnuto, produžava život i sve je to u redu. Ali pre i posle takve intervencije prepoznajemo takvog pojedinca kao istog. Možemo li mozak zameniti, pa možda će moći i vrlo verovatno da će moći ali taj čovek posle neće biti kao onaj pre. Mozak je taj koji određuje jedinku ono što jeste. Drugo, na kraju članka piše da taj organoid ne mogu da održe u životu i to im je glavni cilj. Uspeće jednog dana, a onda se brišu svi limiti. Ugradiće potrebne čipove i to novo biće razumeće sve jezike, imaće pristup svim znanjima ovog sveta, komuniciraće preko WIFI-a. A onda će zameniti moždanu masu drugim materijalom, da bi "duže trajala". Ali da li je to čovek. Naša kultura i ljudska rasa je antopocentrično orijentisana. To će nestati i ljudske rase neće biti. Da li treba da gradimo osnove za takav svet?

Dart

pre 2 godine

Dart: Ispravno je "Da treba". Izgleda nekima je potrebno odmah ugraditi čipove, makar za gramatiku.
(Kozar, 14. decembar 2023 23:09)

Da, trebamo takav proizvod/tehnologiju.
(Obrazuj se, rekoh li ti…)

466453

pre 2 godine

Ovo bi možda moglo da vodi ka otkriću veštačkog oka, i tako bi slepi progledali pomoću optoelektronike spojene sa centrima u mozgu.
(Kvante, 13. decembar 2023 21:59)

Na dobrom si putu, pre neki dan su objavili da je moždani tkivo uzgajano u labaratoriji počelo da razvija oči. Ovo nije šala ni zez, stvarno.

Milojko

pre 2 godine

Razvoj tehnologije je ok. Medjutim, ukoliko se ne uspostavi odredjeni balans i kontrola, mnoge pozitivne strane bi lako mogle da padnu u senku negativnih koje bi mogle biti katastrofalne. Mislim da smo blize losijem scenariju jer ako pogledamo oko sebe videcemo da je vecina sistema trulo i da nivo svesti coveka nije ni blizu onog koji bi morao imati za ovaj nivo tehnoloskog razvoja. Danas imamo toliko svega na raspolaganju da ne bi smelo biti ni gladnih ni žednih ni beskucnika na ovom svetu al eto... to nam dovoljno govori.

Dart

pre 2 godine

Ali da li je to čovek. Naša kultura i ljudska rasa je antopocentrično orijentisana. To će nestati i ljudske rase neće biti. Da li treba da gradimo osnove za takav svet?
(Kozar, 14. decembar 2023 15:42)
…….

@Kozar: Da, trebamo. Mada, i kiborzima bi značilo kozje mleko, a njega nema bez livada, dipli i kozara. Živ mi bio!