Aktuelno

Subota, 04.11.2023.

12:39

Raste pritisak: "Milioni će ostati bez Windowsa"

Izvor: B92

Raste pritisak: "Milioni æe ostati bez Windowsa" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

89 Komentari

Sortiraj po:

Bojan

pre 2 godine

Ko hoce gejming na linuxu samo Manjaro Linux i Stem naravno.
Za ostale tu vam je odlican Linux Mint sa Cinamon desktopom.Ko hoce windows programe oni rade preko wine-a.Baza 80000 hiljada programa i nema virusa.

dojilica

pre 2 godine

Ne znam sta je sporno, win 7 radi i dalje sasvim dobro. I 8 i 10 ce. Ako je nekom ultra bitno iz bilo kog razloga da mora da ima podrsku za operativni sistem (zbog posla ili bilo cega god drugog), taj ce svakako da se prebaci na 11 i 99% mu hardver nije problem. (Ne ulazim u microsoft politiku podrske softvera, sta je ispravno, a sta ne)

Hans

pre 2 godine

Namerno prave te sisteme da bi povećali hardverske zahteve,što više rama,bolji procesor,nije se džaaba pojavio slobodan softver,kao linux recimo

Brat lood

pre 2 godine

Nemam novac da kupim nov laptop jedva sam kupio i ovaj polovan foriraju windows 11 update a moj laptop ne podrzava. Instalirao sam linux kubuntu i iznenadio se koliko stabilnije i brze radi. Ja mislim da sad svi koji nemaju novac za nov komp ili laptop instaliraju linux i verujte mi da xe svi programi dodji i na linux ili ce majkrosoft morati da smanji cene windowsa ili da smanji zahteve za hardver. Nesto ce da se promeni sigurno. O officu ne moram da razmisljam imam libre office ima alternativa za sve programe jedino igrice ne igram imam konzolu ali mislim da bi se i sa steam-om resilo i to. Tako da dobro razmislite o linuxu vi koji isto kao i ja nemate novca za novi kompjuter ili laptop i dosadio vam je windows i ceste rinstalacije sistema i plavi ekrani itd itd.

H H

pre 2 godine

A to sto si cuo da lupa, nisam ja, vec tvoja prazna prica koja ne prolazi kod svakoga.
(Sasa, 5. novembar 2023 01:42)

Jos jedan Ljubiša Trgovčević.

Jeste, Ljubiœa, u pravu si. I za ce e HW i za mene. Skroz si me provalio.
Blago tvom okruzenju, srecni su sto te imaju.
Pozdav, druze, uzivaj.

Petar

pre 2 godine

@Bojan,
ako posle toliko godina i "iskustva" izjavis tako nesto o server strani, nisi ti onaj za koga se izdajes.Ajde za klijentsku stranu, windows dominira ali kod servera dominira Linux(Redhat, Windriver, Ubuntu, Suse...)Cak i sa virtuelizacijom, svi VM, kontejneri su linuxoliki.Tu Windows nema nigde.Da ne pricam o specificnim primenama u telekom industriji itd.A tek sa nadolaskom ARM arhitekrure(telefoni, tv, tvbox...), cak i Apple MCPU x je na ARM, Linux/Unix je apsolutno dominantan.

Zok1

pre 2 godine

(nisam korisnik Linuxa, ali ....., 04. novembar 2023 23:43) Sam operativni sistem nije bitan, nego softver koji može da se koristi na njemu. Drugi problem je podrška. Neće Windows 10 prestati da radi, ali neće izbacivati zakrpe.

X

pre 2 godine

@ nisam korisnik Linuxa, ali .....

Čoveče, Majkrosoft ne živi od kućnih korisnika. I ne, neće se ništa promeniti čak da Linux izbaci danas OS koji ti čita misli, narednih 10 godina M$ će i dalje biti u vrhu makar ništa ne menjao. Njihov izvor para su serverski OS, integracija AD-a i gomila drugih stvari, gde ti za klijente opet treba licenciran OS i tu je njihov izvor.

Nadoljub

pre 2 godine

Ubuntu Linux + Wine rešava sve probleme, svi programi rade, nema virusa, bolesti Windows-a su prošlost. Tako živim već 7 godina.

Sasa

pre 2 godine

Ne lupaj. Serviser sam. Nemaju svi para za nove racunare.
(H H, 4. novembar 2023 14:35)

Sustina je u tome da su cene preterane za polovan hardver i gotove konfiguracije. Ako neko ima novca za njih, uzevsi u obzir minornu razliku, imace i za nov hardver i konfiguracije.
Nadalje, ti si serviser i potencijalno preprodavac na jednom sajtu. Stoga branis svoju poziciju neretko manipulisici informacijama u cilju zastite licne pozicije.
Inace, serviseri su najgora sorta, te svima preporucijem da prelistaju nas najpopularniji sajt za prodaju polovnih i novih predmeta kako bi se uverili mozaik lazi na koji ukazujem.
A to sto si cuo da lupa, nisam ja, vec tvoja prazna prica koja ne prolazi kod svakoga.

Mladen

pre 2 godine

Imam 10-ku na vise masina (naravno piratizovana, nisam budala da placam Majkrosoft da me spijunira) i nemam nameru da se smaram i ikada prelazim na 11. 10 verovatno ukidaju apdejt jer konacno su ga sredili da nemaju sta da krpe a 11 je verovatno katastrofa. U sustini svaki apdejt vise pokvari nego donese poboljsanje tako da jedva cekam da prestane "podrska".

Top

pre 2 godine

Windows 11 23H2 supported processors
(H H, 04. novembar 2023 18:00)

Baš danas sam instalirao 23H2 na i5 4-te generacije..
(Top, 4. novembar 2023 21:48)

To je zato sto si prikikom instalacije koristio tweak za zaobilazak TPM 2.0 check (BypassTPMCheck), ili su skinuo vec spakovan iso sa torrenta. Ja nisam pricao o tome, niti govorim da ne moze da radi. Naravno da moze. Ja sam pricao o tome da zvanicno podrska ne postoji a ti je ono sta je bitno poslovnim korisnicma, koji koriste licencirane proizvode i nisu deo treceg sveta (pritom ne mislim na geografsku poziciju).
Znas li ti koliko kosta jednu ozbiljnu firmu neispravnost racunara na 2-3 sata, dok ne stigne serviser? Pritom pricam o situaciji gde moze da odreaguje na licu mesta, da ne mora da se nosi u servis…? Reci cu ti. Mnogo vise od licenciranig OS. Pa hahde da se zaj@bavaju sa tweakovima… Znaci da ako imaju Intel 7 generacije i ta masina apsolutno melje sve sta joj se zada, oni ce zbog korporativnih zahteva morati da je menjaju.
E o tome se radi. Zato su MS mafija.
(H H, 04. novembar 2023 23:46)

Pa šta mene briga za velike firme to je njihov problem...

Nikola

pre 2 godine

Windows 11 je vrlo loš operativni sistem, a pritom i nije moguće nadograditi windows 10 računare na njega zbog nekih besmislenih sistemskih zahteva, sve u svemu preći ću na apple operativni sistem, microsoft iz godine u godinu pokazuje koliko nema ama baš nikakvog smisla za estetiku, funkcionalnost i praktičnost

Lanius

pre 2 godine

Da sam zavisan od Win-a, odavno bih morao da bacim svoj ispravni laptop. Ovako, Debian 11, sa MATE okruzenjem radi bez greske, a i skener HP 2400 ne radi na Windows-u, Linux ga podrzava bez problema. A laptop sam kupio 2012. i jos radi i ne nameravam da ga menjam dokle god radi, znaci samo Linux i cepaj.

H H

pre 2 godine

Windows 11 23H2 supported processors
(H H, 04. novembar 2023 18:00)

Baš danas sam instalirao 23H2 na i5 4-te generacije..
(Top, 4. novembar 2023 21:48)

To je zato sto si prikikom instalacije koristio tweak za zaobilazak TPM 2.0 check (BypassTPMCheck), ili su skinuo vec spakovan iso sa torrenta. Ja nisam pricao o tome, niti govorim da ne moze da radi. Naravno da moze. Ja sam pricao o tome da zvanicno podrska ne postoji a ti je ono sta je bitno poslovnim korisnicma, koji koriste licencirane proizvode i nisu deo treceg sveta (pritom ne mislim na geografsku poziciju).
Znas li ti koliko kosta jednu ozbiljnu firmu neispravnost racunara na 2-3 sata, dok ne stigne serviser? Pritom pricam o situaciji gde moze da odreaguje na licu mesta, da ne mora da se nosi u servis…? Reci cu ti. Mnogo vise od licenciranig OS. Pa hahde da se zaj@bavaju sa tweakovima… Znaci da ako imaju Intel 7 generacije i ta masina apsolutno melje sve sta joj se zada, oni ce zbog korporativnih zahteva morati da je menjaju.
E o tome se radi. Zato su MS mafija.

nisam korisnik Linuxa, ali .....

pre 2 godine

Sjajna prilika za Linux da naprave user friendly platformu I otkinu ogroman deo kolača Microsoftu.Velika većina kompjutera može da gura Linux bez ikakvih hardverskih problema, a verovatno je i bezbednost veća.
Što ne iskoristiti ovakvu priliku.
Ja BiH prešao.Davno sam koristio red Hat i bio je dobar, sada sigurno imaju nešto bolje.

Qwerty

pre 2 godine

Racunarske komponente nikada nisu bile skuplje. Jos kada se uporede cene procentualno sa platama u razijenom svetu koji je u statistikama najvise su u istoriji.
(lala, 4. novembar 2023 20:12)


Neke stvari su skuplje, ali preterujes i ti i ostali.

Meni bas deluje da su cene najnize u istoriji, pogotovo za ono sto dobijas.

Sad npr. gotova konfiguracija sa Asus plocom, Ryzen 3 procesorom, SSD-om, 8GB memorije moze da se nabavi za 200 evra. Taj CPU je jaci od mog i7 trece generacije! Intergrisana grafika je odlicna. Samo dodas jedan veliki HDD za 50 evra i imas potpuno novu Win11 ready masinu za male pare. Mnogo vise tu moze da se radi od Office-a. Pritom racunar nije bucan kao usisivac. Licno sam nesto slicno uzeo pre par godina, i iznenadjen sam sta sam dobio za taj novac. Umesto da sklapam konfiguraciju za 1500 evra, sve sam resio za jedno pre podne.

Moj otac je pocetkom devedesetih stampac platio preko 2000 DM. Sad imas odlicne stampace za oko 100 evra. O kakvim "najvisim cenama u istoriji" pricamo?
(Sajber Nindza, 4. novembar 2023 22:25)

Ma zaneo se čovek.
Kod nas je sada hrana najskuplja u istoriji i to smanjuje prostor za ostalo.
Amd fx sa tri ventilatora kućišta, hladnjak procesora, dva ventilatora na grafičkoj kad se potera koja zahtevnija igra fino greje prostoriju kao norveški radijator.
Ma milina.

trisa

pre 2 godine

Meni je sedmica sasvim dovoljna. Zakrpe mi ne trebaju, nemam nista sto bi hakeri mogli da mi ukradu. Kad se napuni virusa samo podignem sistem i ajde Jovo na novo

Bla

pre 2 godine

Od svih tih racunara na kojima pokusavate da instalirate Win najnoviji Raspberry Pi je mnogo jaci i kosta smesno. Nakacite neki lep solid state i uzivancija, dobijace sigurnosne zakrpe dok ne crkne. Trosi samo par vati, ne zauzima mesta na stolu i staje u dzep. Ako ga koriste klinci u osnovnoj skoli mozete i vi. Mozete da instalirate android, podrzava 2 monitora itd.

Dodatno pitanje

pre 2 godine

Sve može i na jedan i na drugi način. Može linux i windows u VM-u (VirtualBox, VM Ware, …), može isto to samo obratno, windows primarni i linux u VM, može i Windows i WSL… Lično koristim samo linux a windows imam na nekom stick računaru za onih 2-3x godišnje kad treba da očitam, LK ili nešto slično.
(super.operater, 4. novembar 2023 18:09)

Hvala puno!

Intersantan mi je odgovor Bojana, imamo neke slične početke, asemblere, emulator, Unix itd...samo što je on ostao blizak tehnologija, a mene zivot malo udaljio od core znanja. Bojan reče da je Linux klijent kanta, da li. Je to zaista tako? On to čak reče i za server, a lično znam velike ozbiljne firme na zapadu koje koriste Linux servere - na kraju krajeva, IBM je davno kupio Red Hat... Dakle, Bojanovo idkustvo me navodi da mu verujem, ali je opet nejasno ovo sa velikim firmama - one sigurno ne koriste Linux server zato što je besplatan... Neko mišljenje?

PhPprog

pre 2 godine

U IT biznisu sam od 96-te, dakle punih 27 godina.
Uvek sam koristio samo Windows, pravio sam aplikativne softvere godinama i zaradio velike pare na tome, obezbedio penziju...dakle sve na Win OS tako da, sa moje tačke gledišta nema boljeg OSa.
Da se razumemo, najbolji je zato što je najzastupljeniji a ne zato što je tehnički možda manje superioran od ostalih, svi ga koriste pa je samim tim i moje tržište bilo najveće.

Win XP mi je bio najuspešniji ali ni Win10 ne zaostaje, pomoću nakih alata uredio sam ga da izgleda kao XP i nikakvih problema nisam imao.

Sajber Nindza

pre 2 godine

Racunarske komponente nikada nisu bile skuplje. Jos kada se uporede cene procentualno sa platama u razijenom svetu koji je u statistikama najvise su u istoriji.
(lala, 4. novembar 2023 20:12)


Neke stvari su skuplje, ali preterujes i ti i ostali.

Meni bas deluje da su cene najnize u istoriji, pogotovo za ono sto dobijas.

Sad npr. gotova konfiguracija sa Asus plocom, Ryzen 3 procesorom, SSD-om, 8GB memorije moze da se nabavi za 200 evra. Taj CPU je jaci od mog i7 trece generacije! Intergrisana grafika je odlicna. Samo dodas jedan veliki HDD za 50 evra i imas potpuno novu Win11 ready masinu za male pare. Mnogo vise tu moze da se radi od Office-a. Pritom racunar nije bucan kao usisivac. Licno sam nesto slicno uzeo pre par godina, i iznenadjen sam sta sam dobio za taj novac. Umesto da sklapam konfiguraciju za 1500 evra, sve sam resio za jedno pre podne.

Moj otac je pocetkom devedesetih stampac platio preko 2000 DM. Sad imas odlicne stampace za oko 100 evra. O kakvim "najvisim cenama u istoriji" pricamo?

Top

pre 2 godine

Lupaš rođo, eno ga Win11 radi bez greske na mom 13 godina starom laptopu, sa i5-450m prve generacije i 6GB rama. Jak si mi ti serviser...
(nlooooo, 4. novembar 2023 15:57)

23H2, onaj od 1.11.2023?

Svaka cast, hakeru.

Windows 11 23H2 supported processors:
Intel supported processors

8th Gen (Coffee Lake).
9th Gen (Coffee Lake Refresh).
10th Gen (Comet Lake and Ice Lake).
11th Gen (Rocket Lake and Tiger Lake).
12th Gen (Alder Lake).
13th Gen (Raptor Lake).
Pentium – Gold and Silver.
Xeon – Skylake-SP, Cascade Lake-SP, Cooper Lake-SP, Ice Lake-SP

Windows 11 23H2 supported processors
(H H, 04. novembar 2023 18:00)

Baš danas sam instalirao 23H2 na i5 4-te generacije..

connected

pre 2 godine

Windows 10 i jeste losiji od Windows 7. Ozbiljne firme su se trudile da ostanu na Win 7 sto duze, sistem je najbolji koji je Microsoft napravio uz Vistu.
@
Možda zvuči čudno za opšte omraženu Vistu ali je potpuno tačno. Kada se pojavila Vista je zaista bila veoma nestabilan i nedorađen sistem. Brojne loše ocene i negativni komentari korisnika su bili potpuno opravdani. Onda se pojavi SP1 i delimično popravio stvari a potom i SP2 koji je od Viste napravio veoma pouzdan i stabilan sistem. Sve je bilo uzalud pošto razočarane korisnike niko više nije mogao da ubedi da se vrate na Vistu. Godinama sam je koristio na laptopu i nikada nije imala ni najmanji lag.

nikola

pre 2 godine

@bojane brate moj rođeni od strica šta to reče za linux server i ostade živ. Pa njega koristi preko 95% servera i super racunara na svetu!

GoR

pre 2 godine

Ja inače koristim linux ali bi da izjavim nešto za drugi dnevnik .
NEMOJTE da instalirate vindovs 11 na računare koji ne ispunjavaju hardverske zahteve .
Čitajte "približno pola updejta vam neće raditi ", odnosno instaliraju se ali naprave xxx bagova od kojih je najgadniji onaj koji muči kontroler vašeg "nmve " i ssd , podižući temperaturu i za do 20 stepeni celzijusa ,što rezultira veštačkim popunjavanjem datoteka i povećanjem vašeg TBW .
Ovaj bag interesantno zaobilazi obične hard diskove ko da je u pitanju virus (a nije) ,koje ionako više retko ko upotrebljava kao sistemske. Interesantno je da nema uticaja ni na MTBF koji je ionako ogroman .

lala

pre 2 godine

@Sasa, 4. novembar 2023 14:13)


Racunarske komponente nikada nisu bile skuplje. Jos kada se uporede cene procentualno sa platama u razijenom svetu koji je u statistikama najvise su u istoriji.
Pre 10 godina su budzet konfiguracije sastavljane i za 200e, lose ali bilo je moguce. Za 1000 evra su uzimame veoma napredne konfiguracije (govorimo o osnovi tj kucistu bez monitora i periferija).
Najskuplji misevi su takodje ne tako davno bili oko 50 do 60 evra a trajali su godinama. Samo poredjenja radi. Hardware je mnogo napredovao u svim sferama u odnosu na davno vreme ali veoma malo u zadnjih pola decenije dok su cene premasile sva negativna ocekivanja.

megaupload

pre 2 godine

Samo gotovanski debili koriste Windows 10 i 11.

Oni koji vole svoju nezavisnost, slobodu i da im svi softveri rade uvek bez problema koriste Windiws 7.
(Petar, 4. novembar 2023 16:49)

slažm se, prave muškarčine koriste Windoze 7

Ivana

pre 2 godine

Ja sam svoj voljeni XP oplakala pre neki dan. Družili smo se dok nije otkazalo sve što je moglo otkazati :) Imam laptop sa 10-kom, svaka mu čast, ali među nama nikada neće biti toliko jakih emocija!

A tek kada sam liku u servisu na pitanje kada je računar kupljen iskreno priznala da se niko od ukućana ne seća, umalo je pao sa stolice! :) Onda mi je čestitao i rekao da je pravo čudo da je IŠTA na njemu do sada funkcionisalo.

Zaključak: nije mi bilo žao para za novu mašinu, pokušala sam sve što sam mogla!

H H

pre 2 godine

Ne lupaj. Serviser sam. Nemaju svi para za nove racunare.
(H H, 04. novembar 2023 14:35)

Lupaš rođo, eno ga Win11 radi bez greske na mom 13 godina starom laptopu, sa i5-450m prve generacije i 6GB rama. Jak si mi ti serviser...
(nlooooo, 4. novembar 2023 15:57)

23H2, onaj od 1.11.2023?

Svaka cast, hakeru.

Windows 11 23H2 supported processors:
Intel supported processors

8th Gen (Coffee Lake).
9th Gen (Coffee Lake Refresh).
10th Gen (Comet Lake and Ice Lake).
11th Gen (Rocket Lake and Tiger Lake).
12th Gen (Alder Lake).
13th Gen (Raptor Lake).
Pentium – Gold and Silver.
Xeon – Skylake-SP, Cascade Lake-SP, Cooper Lake-SP, Ice Lake-SP

Windows 11 23H2 supported processors

H H

pre 2 godine

Ne lupaj. Serviser sam. Nemaju svi para za nove racunare.
(H H, 04. novembar 2023 14:35)

Serviser? A instaliras nelegalne kopije Windowsa? Ne bih ja to zvao tako - priuceni kriminalac te mnogo bolje opisuje...
(svasta, 4. novembar 2023 17:16)

Izvini, Trgovčeviću Ljubiša, nisam te prepoznao…
Drugar, a otkud ti znas koje ja verzije Windowsa instaliram? Mozda je moj komentar proisteko upravo iz toga sto nisi u pravu? Nemoguce… U tvojoj glavi ne postoje takvi serviseri…

Bojan

pre 2 godine

Ja koristim sve sisteme, ali bukvalno sve. Znaci ne mozete reci neki a da ga ja ne koristim (bar u virtuelnoj masini) Davno, kada sam ucio assembler, zeleo sam da krenem od nule (samo tako i moze), tako da sam koristio sisteme kada cak ni Unix nije postojao, a to su sistemi iz 50-ih + (razni emulatori i slicno), sto znaci da sam dovolno strucan da komentarisem. Najgori sistem (u pozadini) je bio Windows XP, najvise je imao memory leak-a, ali moralo je tako, to je bila katastrofa, posle je to dosta ispravio SP2 (preko 52 hiljade bagova je ispravljeno). Znam, znam kakva ce reakcija biti, ali to je istina jer u to vreme pravljen je Windows Server 64-bit-a i posto se primetilo abnormalno poboljsanje (sistem je mogao mnogo duze ostati stabilan zbog memory-leak-a) kod je izmesan i XP je postao dobro zamorce. Ali vreme je bilo tako i ne moze se prigovarati na to. Sto se tice Windows-a 11, to nije kompletan sistem, koji ispravljaju u hodu. Inace Windows 11 moze da se pokrene sa Pentium 4 sa 64mb memorije (vec je radjeno), ne mozete ocekivati da bude itentica, jer 95% stvari je onemoguceno, ali moze. Da li preci na Win 11? Pa, nema nikakve potrebe, nista konkretno necete doziveti. A, sto se tice Linux desktopa, to je tek posebna kanturina, ali bukvalno. Da li je Linux server dobar? - Pa, besplatan je. Verovatno da nije besplatan nikada se za njega ne bi ni culo. Windows Server je monstrum za Linux Server. Klinci nece to da prihvate, ali to je tako.

super.operater

pre 2 godine

@dodatno pitanje

Sve može i na jedan i na drugi način. Može linux i windows u VM-u (VirtualBox, VM Ware, …), može isto to samo obratno, windows primarni i linux u VM, može i Windows i WSL… Lično koristim samo linux a windows imam na nekom stick računaru za onih 2-3x godišnje kad treba da očitam, LK ili nešto slično.

H H

pre 2 godine

Lupaš rođo, eno ga Win11 radi bez greske na mom 13 godina starom laptopu, sa i5-450m prve generacije i 6GB rama. Jak si mi ti serviser...
(nlooooo, 4. novembar 2023 15:57)

Rodjo, koji Windows 11....?

Sve go strucnjak do strucnjaka...

Mile

pre 2 godine

Moze da se instalira evo linka: https://pureinfotech.com/install-windows-11-unsupported-pc/

Mozda na nekim racunarima bude problema plavog ekrana ali uglavnom to radi. Ako na kraju ne moze windows (legalno) pa ima milion verzija linuksa koji jako lepo rade.

Petar

pre 2 godine

Windows 11 se može instalirati i na starijim računarima, ako se pomoću programa zaobiđe taj hardverski zahtev za tpm2. Radi na mom laptopu iz 2013 (i dalje ga koristim jer je i7 procesor i ima 16g Rama, i sata3 sad, radi okej sve).
Ali preporučio bih desetku za rad, jedanaestica je prosto nekako čudna.
Može se skinuti s neta Enterprise izdanje desetke koje ima podršku do 2032, ali nije najprostija stvar to uraditi kao laik (mada nije ni mnogo komplikovano).
Uz sve ove kerefeke, uzmite u obzir da čak i kad istekne zvanična podrška računar je i dalje u potpunosti upotrebljiv; ta zvanična podrška je zapravo najbitnija za poslovna okruženja, za fizička lica i ne toliko. Zavisi naravno od slučaja upotrebe, ali evo moj ćale koristi sedmicu i dalje na računaru iz 2011. godine. Nema tagova, a nema ni virusa jer čovek ne skida neproverene programe i ne posećuje sumnjive sajtove. Probao sam desetku na tom računaru ali radi znatno sporije, a čoveku jedino treba za surfovanje netom.
Sigurno ima adekvatno rešenje za većinu ljudi, ali jeste poražavajuće što mikrosofta apsolutno boli uvo za prosečnog korisnika sada, na sedmici bez ikakvog zezanja da sistemom sve radilo bez greške, sad pri instaciji jedanaestice sam morao preskakati više prepreka da dobijem ono "čisto" okruženje koje je sedmica imala već po samoj instalaciji.
Preporuka da pitate nekog prijatelja koji se razume u računare ili nekog pouzdanog servisera da vam pomogne oko podešavanja računara.

Jah

pre 2 godine

Windows 10 mi je super na svim računarima ( imam ih 5 )
windows 11 na jednom imam i ne želim da se odričem nekih stvari ili da se navikavam
Svaki drugi windows bude ok
Čekaću 12 da vidim dal je bolji, jer 11 je samo pogrešno nasminkana 10 tka

30R15

pre 2 godine

Čekaj malo... Pa zar kad je izašao Windows 10 nije bio najgori operativni sistem "ikad" i zar svi koji se razumeju nisu savetovali da se instalira nikad..? Sad odjednom, bez njega se ne može..?!
(Djoksa, 04. novembar 2023 14:56)

To je važilo za Windows osmicu, desetka je dobra

svasta

pre 2 godine

bolje da se produzi Win7 podrska, poslednji Win namenjen desktopu, poslednji kod kog se moglo lako ukoniti 99 posto "telemetrije", i poslednji bez silovanja apdejtima
(kaboom, 04. novembar 2023 14:01)

Zasto 99% kad mozes i 100% na s im narednim verzijama?! Jedino sto mislim da ti i ne znas sta telemetrija znaci...

Nikola

pre 2 godine

Problem je nastao onog trenutka kada je osnivač napustio direktorsko mesto i radnju prepustio indijancima, koji su to organizovali na način da im poslove završavaju sitni indijanci u manjim firmama radi uštede!

Maksa

pre 2 godine

I šta vi "sigurni" koji činite 1,5% ukupnih korisnika imate od toga? Koji su to podaci da nekoga zanimaju... (imaju oni dublje gaće za krađu podataka). Šta koristite od telefona i ostalih uređaja? Kojim čudom se krijete od satelita? Privatnost je precenjena...

Beli vuk

pre 2 godine

Ni Windows 11 23H2 ne moze da se instalira na racunare starije od Intel 8. generacije. 22H2 moze do 6. generacije.
Mafija.

Ja onomad instalirao 23h2 na intel 6 generacije.

Marx

pre 2 godine

bolje da se produzi Win7 podrska, poslednji Win namenjen desktopu, poslednji kod kog se moglo lako ukoniti 99 posto "telemetrije", i poslednji bez silovanja apdejtima
(kaboom, 04. novembar 2023 14:01)

O kakvom "silovanju apdejtima" je reč.? Jednom mesečno ne deluje zastrašujuće.

anubis

pre 2 godine

Samo gotovanski debili koriste Windows 10 i 11.

Oni koji vole svoju nezavisnost, slobodu i da im svi softveri rade uvek bez problema koriste Windiws 7.
(Petar, 04. novembar 2023 16:49

pa više ni indie igre ne rade na win 7 a ne nešto ozbiljno. cirkuzant

Nikola

pre 2 godine

koristim samo mac, i samo iphone, totalno sam superioran zato. moj momak isto!
(gogi cvetkovic, 04. novembar 2023 15:18)

I dobro ga podmažete pre upotrebe, lubrikantom !

svasta

pre 2 godine

Ne lupaj. Serviser sam. Nemaju svi para za nove racunare.
(H H, 04. novembar 2023 14:35)

Serviser? A instaliras nelegalne kopije Windowsa? Ne bih ja to zvao tako - priuceni kriminalac te mnogo bolje opisuje...

Slucajni Prolaznik

pre 2 godine

Greh je sahraniti core2duo računare koji još dobro rade. Ja imam core2duo e7500, radio i sa 2 gb rama na Win7 i 4gb rama bez problema na Win10, sad ima 8gb rama i ssd i savršen je. Jedino nije za igrice. Za to nije loše imati novije generacije. Za sve ostalo je udoban. Ne pada mi na pamet da ga izbacujem iz upotrebe sa sve win10 dokle god ga podržavaju web pretraživači i vecina programa koji mi trebaju ne odbijaju da se instaliraju. A to bas nece ni da bude odmah, mozda posle 2027. Realno, uvek na takvim računarima moze da radi savrseno linux ako znate sta zelite. Za stare dobre stvari uvek ima resenja u sistemima, jedino je Win XP postao neupotrebljiv zbog web pretraživača, win 7 polako posustaje sa ukidanjem mogućnosti da neki programi rade na njemu a za win10 nema zime bar jos 5-6 godina. Totalna je ludost izbaciti iz upotrebe sve sto ne podržava Win11, ne verujem da su toliko blesavi. Tako ce samo oterati puno korisnika u linux svet koji je sve bolji i bolji.

Brković

pre 2 godine

Prestani da kupujes iz Alemanije krseve od pre nove ere po naduvanim cenama na KP od preprodavaca. Danas su novi racunari i rqcunarski hardver nikad povoljniji.
Apropo Windows-a i politike, uvek su bili poput kriminalaca. Nisu jedini, daleko od toga da je tako.
(Sasa, 4. novembar 2023 14:13)

Nikad u istoriji računari nisu bili skuplji. Ne znam o čemu govoriš.

ja pa ja

pre 2 godine

Windows je još i super u poređenju sa macOS smećem nad kojim nemaš apsolutno nikakvu kontrolu šta radi i šalje ko zna gde i kome na mreži, a ništa NE MOŽEŠ da ugasiš i ukloniš u njemu.
(Pendula, 04. novembar 2023 15:47)

Pa u tome i jeste problem.
Na ranijim verzijama Win, sve to ili nije postojalo, ili je bilo lakše isključiti.

Petar

pre 2 godine

Samo gotovanski debili koriste Windows 10 i 11.

Oni koji vole svoju nezavisnost, slobodu i da im svi softveri rade uvek bez problema koriste Windiws 7.

ja pa ja

pre 2 godine

Ja koristim sedmicu, i nisam primetio neke probleme.
Jedino imam problema na laptopu,
desetka se ažurira svaki dan.
Nekad prodje pola sastanka dok ne podigne sistem.

moje misljenje

pre 2 godine

Čekaj malo... Pa zar kad je izašao Windows 10 nije bio najgori operativni sistem "ikad" i zar svi koji se razumeju nisu savetovali da se instalira nikad..? Sad odjednom, bez njega se ne može..?!
(Djoksa, 4. novembar 2023 14:56)

Windows 10 i jeste losiji od Windows 7. Ozbiljne firme su se trudile da ostanu na Win 7 sto duze, sistem je najbolji koji je Microsoft napravio uz Vistu.
Windows 11 nije samo novi operativni sistem, to je novi koncept gde ce se sve vise stvari desavati izvan nase kontrole. To je problem

dodatno pitanje

pre 2 godine

Ja na jednom kompjuteru koristim linux, ali na druga 2 koritim Windows. O Linuxu sve najbolje teorijski, ali problem je što gomilu stvari ne možeš da uradiš na Linuxu jer aplikacije ne mogu da se instaliraju. Ličnnu kartu ne možeš da očitaš na Linuxu, a o nekim drugim stvarima i da ne govorim. Nijedan program vezan za poslovanje sa državom ne funkcioniše na Linuxu.
(asdf, 4. novembar 2023 14:59

Bas lepo da ste se javili. Unix sam koristio jos pre 35 godina (da, mator sam ;-)), a onda sam se kao i mnogi drugi ukanalio na Windows, sto zbog aplikacija, sto zbog toga sto su firme za koje sam radio koristile Windows.
Ozbiljno razmisljam o prelasku na Linux pod stare dane. Ne svidja mi se gde koncept Windows-a ide, polako nas pretvaraju u pametni terminal ... zao mi je sto cujem da Linux jos uvek nema dovoljno aplikativne podrske, pa razmisljam o dve stvari:
1) da li se te stvari koje ne rade na Linuxu mogu odraditi sa Androida?
2) da li postoje varijante da se Windows instalira kao virtualni OS povrh LInux-a - tako da LInux kontrolise nize delove mog PC-ja a da onda mogu da pokrenem Windows virtuelno?

Đoko

pre 2 godine

U biti najbitinija je podrška za web browser kao i za drajvere.
Recimo Windows XP se može instalirati bez problema na večinu računala proizvedenih do 2014 godine, no međutim nedostatak kvalitetnog browsera ga čini beskorisnim a trenutno jedini browser koji radi brzo i dobro na XP je 360 Extreme Explorer Chrome.

sasa

pre 2 godine

Moze da se instalira na stare racunare i to radi dobro
Edition Windows 11 Pro Insider Preview
Version 22H2
Installed on ‎10/‎28/‎2023
OS build 23575.1001
Experience Windows Feature Experience Pack 1000.23575.1001.0
Device name Aleksandar
Processor Intel(R) Celeron(R) CPU G3900 @ 2.80GHz 2.80 GHz
Installed RAM 8.00 GB
Device ID 64219F2C-F8A4-4EC4-9A2B-2453597E3F36
Product ID 00330-80000-00000-AA476
System type 64-bit operating system, x64-based processor
Pen and touch No pen or touch input is available for this display

nlooooo

pre 2 godine

Ni Windows 11 23H2 ne moze da se instalira na racunare starije od Intel 8. generacije. 22H2 moze do 6. generacije.
Mafija.
(H H, 4. novembar 2023 13:45) # Link komentara

Prestani da kupujes iz Alemanije krseve od pre nove ere po naduvanim cenama na KP od preprodavaca. Danas su novi racunari i rqcunarski hardver nikad povoljniji.
Apropo Windows-a i politike, uvek su bili poput kriminalaca. Nisu jedini, daleko od toga da je tako.
(Sasa, 4. novembar 2023 14:13)

Ne lupaj. Serviser sam. Nemaju svi para za nove racunare.
(H H, 04. novembar 2023 14:35)

Lupaš rođo, eno ga Win11 radi bez greske na mom 13 godina starom laptopu, sa i5-450m prve generacije i 6GB rama. Jak si mi ti serviser...

Pendula

pre 2 godine

(kaboom, 4. novembar 2023 14:01)

Prekini više da lupetaš o telemetriji jer SVA telemetrija može da se ugasi i ukloni iz sistema ako samo posvetiš 5min svog vremena da pročitaš na internetu kako to da uradiš. Ograničen si kao daska za peglanje i još stalno dolaziš da pametuješ o nečemu, sramota. Bukvalno može sve da se ukloni i da ti i 10 i 11 verzije budu potpuno bezbedne u tom pogledu. Windows je još i super u poređenju sa macOS smećem nad kojim nemaš apsolutno nikakvu kontrolu šta radi i šalje ko zna gde i kome na mreži, a ništa NE MOŽEŠ da ugasiš i ukloniš u njemu.

asdf

pre 2 godine

Većinu stvari potrebnih običnom čoveku možete uraditi preko telefona. Android, iOS ili šta kome odgovara. Windows nije neophodan a onaj kome treba uglavnom može sebi da priušti novi računar.
(medijum, 4. novembar 2023 14:18)

Telefon je igračka. Potpuno beskorisan za bilo koji posao. A nemaju svi koji rade neki posao na kompjuteru para za rasipanje.

kaboom

pre 2 godine

bolje da se produzi Win7 podrska, poslednji Win namenjen desktopu, poslednji kod kog se moglo lako ukoniti 99 posto "telemetrije", i poslednji bez silovanja apdejtima

Sasa

pre 2 godine

Ni Windows 11 23H2 ne moze da se instalira na racunare starije od Intel 8. generacije. 22H2 moze do 6. generacije.
Mafija.
(H H, 4. novembar 2023 13:45) # Link komentara

Prestani da kupujes iz Alemanije krseve od pre nove ere po naduvanim cenama na KP od preprodavaca. Danas su novi racunari i rqcunarski hardver nikad povoljniji.
Apropo Windows-a i politike, uvek su bili poput kriminalaca. Nisu jedini, daleko od toga da je tako.

medijum

pre 2 godine

Većinu stvari potrebnih običnom čoveku možete uraditi preko telefona. Android, iOS ili šta kome odgovara. Windows nije neophodan a onaj kome treba uglavnom može sebi da priušti novi računar.

Djoksa

pre 2 godine

Čekaj malo... Pa zar kad je izašao Windows 10 nije bio najgori operativni sistem "ikad" i zar svi koji se razumeju nisu savetovali da se instalira nikad..? Sad odjednom, bez njega se ne može..?!

asdf

pre 2 godine

Ja na jednom kompjuteru koristim linux, ali na druga 2 koritim Windows. O Linuxu sve najbolje teorijski, ali problem je što gomilu stvari ne možeš da uradiš na Linuxu jer aplikacije ne mogu da se instaliraju. Ličnnu kartu ne možeš da očitaš na Linuxu, a o nekim drugim stvarima i da ne govorim. Nijedan program vezan za poslovanje sa državom ne funkcioniše na Linuxu.

H H

pre 2 godine

Ni Windows 11 23H2 ne moze da se instalira na racunare starije od Intel 8. generacije. 22H2 moze do 6. generacije.
Mafija.
(H H, 4. novembar 2023 13:45) # Link komentara

Prestani da kupujes iz Alemanije krseve od pre nove ere po naduvanim cenama na KP od preprodavaca. Danas su novi racunari i rqcunarski hardver nikad povoljniji.
Apropo Windows-a i politike, uvek su bili poput kriminalaca. Nisu jedini, daleko od toga da je tako.
(Sasa, 4. novembar 2023 14:13)

Ne lupaj. Serviser sam. Nemaju svi para za nove racunare.

H H

pre 2 godine

Ni Windows 11 23H2 ne moze da se instalira na racunare starije od Intel 8. generacije. 22H2 moze do 6. generacije.
Mafija.
(H H, 4. novembar 2023 13:45) # Link komentara

Prestani da kupujes iz Alemanije krseve od pre nove ere po naduvanim cenama na KP od preprodavaca. Danas su novi racunari i rqcunarski hardver nikad povoljniji.
Apropo Windows-a i politike, uvek su bili poput kriminalaca. Nisu jedini, daleko od toga da je tako.
(Sasa, 4. novembar 2023 14:13)

Ne lupaj. Serviser sam. Nemaju svi para za nove racunare.

asdf

pre 2 godine

Većinu stvari potrebnih običnom čoveku možete uraditi preko telefona. Android, iOS ili šta kome odgovara. Windows nije neophodan a onaj kome treba uglavnom može sebi da priušti novi računar.
(medijum, 4. novembar 2023 14:18)

Telefon je igračka. Potpuno beskorisan za bilo koji posao. A nemaju svi koji rade neki posao na kompjuteru para za rasipanje.

kaboom

pre 2 godine

bolje da se produzi Win7 podrska, poslednji Win namenjen desktopu, poslednji kod kog se moglo lako ukoniti 99 posto "telemetrije", i poslednji bez silovanja apdejtima

asdf

pre 2 godine

Ja na jednom kompjuteru koristim linux, ali na druga 2 koritim Windows. O Linuxu sve najbolje teorijski, ali problem je što gomilu stvari ne možeš da uradiš na Linuxu jer aplikacije ne mogu da se instaliraju. Ličnnu kartu ne možeš da očitaš na Linuxu, a o nekim drugim stvarima i da ne govorim. Nijedan program vezan za poslovanje sa državom ne funkcioniše na Linuxu.

Pendula

pre 2 godine

(kaboom, 4. novembar 2023 14:01)

Prekini više da lupetaš o telemetriji jer SVA telemetrija može da se ugasi i ukloni iz sistema ako samo posvetiš 5min svog vremena da pročitaš na internetu kako to da uradiš. Ograničen si kao daska za peglanje i još stalno dolaziš da pametuješ o nečemu, sramota. Bukvalno može sve da se ukloni i da ti i 10 i 11 verzije budu potpuno bezbedne u tom pogledu. Windows je još i super u poređenju sa macOS smećem nad kojim nemaš apsolutno nikakvu kontrolu šta radi i šalje ko zna gde i kome na mreži, a ništa NE MOŽEŠ da ugasiš i ukloniš u njemu.

Ivana

pre 2 godine

Ja sam svoj voljeni XP oplakala pre neki dan. Družili smo se dok nije otkazalo sve što je moglo otkazati :) Imam laptop sa 10-kom, svaka mu čast, ali među nama nikada neće biti toliko jakih emocija!

A tek kada sam liku u servisu na pitanje kada je računar kupljen iskreno priznala da se niko od ukućana ne seća, umalo je pao sa stolice! :) Onda mi je čestitao i rekao da je pravo čudo da je IŠTA na njemu do sada funkcionisalo.

Zaključak: nije mi bilo žao para za novu mašinu, pokušala sam sve što sam mogla!

Djoksa

pre 2 godine

Čekaj malo... Pa zar kad je izašao Windows 10 nije bio najgori operativni sistem "ikad" i zar svi koji se razumeju nisu savetovali da se instalira nikad..? Sad odjednom, bez njega se ne može..?!

Nikola

pre 2 godine

koristim samo mac, i samo iphone, totalno sam superioran zato. moj momak isto!
(gogi cvetkovic, 04. novembar 2023 15:18)

I dobro ga podmažete pre upotrebe, lubrikantom !

moje misljenje

pre 2 godine

Čekaj malo... Pa zar kad je izašao Windows 10 nije bio najgori operativni sistem "ikad" i zar svi koji se razumeju nisu savetovali da se instalira nikad..? Sad odjednom, bez njega se ne može..?!
(Djoksa, 4. novembar 2023 14:56)

Windows 10 i jeste losiji od Windows 7. Ozbiljne firme su se trudile da ostanu na Win 7 sto duze, sistem je najbolji koji je Microsoft napravio uz Vistu.
Windows 11 nije samo novi operativni sistem, to je novi koncept gde ce se sve vise stvari desavati izvan nase kontrole. To je problem

H H

pre 2 godine

Windows 11 23H2 supported processors
(H H, 04. novembar 2023 18:00)

Baš danas sam instalirao 23H2 na i5 4-te generacije..
(Top, 4. novembar 2023 21:48)

To je zato sto si prikikom instalacije koristio tweak za zaobilazak TPM 2.0 check (BypassTPMCheck), ili su skinuo vec spakovan iso sa torrenta. Ja nisam pricao o tome, niti govorim da ne moze da radi. Naravno da moze. Ja sam pricao o tome da zvanicno podrska ne postoji a ti je ono sta je bitno poslovnim korisnicma, koji koriste licencirane proizvode i nisu deo treceg sveta (pritom ne mislim na geografsku poziciju).
Znas li ti koliko kosta jednu ozbiljnu firmu neispravnost racunara na 2-3 sata, dok ne stigne serviser? Pritom pricam o situaciji gde moze da odreaguje na licu mesta, da ne mora da se nosi u servis…? Reci cu ti. Mnogo vise od licenciranig OS. Pa hahde da se zaj@bavaju sa tweakovima… Znaci da ako imaju Intel 7 generacije i ta masina apsolutno melje sve sta joj se zada, oni ce zbog korporativnih zahteva morati da je menjaju.
E o tome se radi. Zato su MS mafija.

H H

pre 2 godine

Ne lupaj. Serviser sam. Nemaju svi para za nove racunare.
(H H, 04. novembar 2023 14:35)

Serviser? A instaliras nelegalne kopije Windowsa? Ne bih ja to zvao tako - priuceni kriminalac te mnogo bolje opisuje...
(svasta, 4. novembar 2023 17:16)

Izvini, Trgovčeviću Ljubiša, nisam te prepoznao…
Drugar, a otkud ti znas koje ja verzije Windowsa instaliram? Mozda je moj komentar proisteko upravo iz toga sto nisi u pravu? Nemoguce… U tvojoj glavi ne postoje takvi serviseri…

Brković

pre 2 godine

Prestani da kupujes iz Alemanije krseve od pre nove ere po naduvanim cenama na KP od preprodavaca. Danas su novi racunari i rqcunarski hardver nikad povoljniji.
Apropo Windows-a i politike, uvek su bili poput kriminalaca. Nisu jedini, daleko od toga da je tako.
(Sasa, 4. novembar 2023 14:13)

Nikad u istoriji računari nisu bili skuplji. Ne znam o čemu govoriš.

megaupload

pre 2 godine

Samo gotovanski debili koriste Windows 10 i 11.

Oni koji vole svoju nezavisnost, slobodu i da im svi softveri rade uvek bez problema koriste Windiws 7.
(Petar, 4. novembar 2023 16:49)

slažm se, prave muškarčine koriste Windoze 7

trisa

pre 2 godine

Meni je sedmica sasvim dovoljna. Zakrpe mi ne trebaju, nemam nista sto bi hakeri mogli da mi ukradu. Kad se napuni virusa samo podignem sistem i ajde Jovo na novo

anubis

pre 2 godine

Samo gotovanski debili koriste Windows 10 i 11.

Oni koji vole svoju nezavisnost, slobodu i da im svi softveri rade uvek bez problema koriste Windiws 7.
(Petar, 04. novembar 2023 16:49

pa više ni indie igre ne rade na win 7 a ne nešto ozbiljno. cirkuzant

H H

pre 2 godine

Lupaš rođo, eno ga Win11 radi bez greske na mom 13 godina starom laptopu, sa i5-450m prve generacije i 6GB rama. Jak si mi ti serviser...
(nlooooo, 4. novembar 2023 15:57)

Rodjo, koji Windows 11....?

Sve go strucnjak do strucnjaka...

Nikola

pre 2 godine

Problem je nastao onog trenutka kada je osnivač napustio direktorsko mesto i radnju prepustio indijancima, koji su to organizovali na način da im poslove završavaju sitni indijanci u manjim firmama radi uštede!

30R15

pre 2 godine

Čekaj malo... Pa zar kad je izašao Windows 10 nije bio najgori operativni sistem "ikad" i zar svi koji se razumeju nisu savetovali da se instalira nikad..? Sad odjednom, bez njega se ne može..?!
(Djoksa, 04. novembar 2023 14:56)

To je važilo za Windows osmicu, desetka je dobra

ja pa ja

pre 2 godine

Ja koristim sedmicu, i nisam primetio neke probleme.
Jedino imam problema na laptopu,
desetka se ažurira svaki dan.
Nekad prodje pola sastanka dok ne podigne sistem.

dodatno pitanje

pre 2 godine

Ja na jednom kompjuteru koristim linux, ali na druga 2 koritim Windows. O Linuxu sve najbolje teorijski, ali problem je što gomilu stvari ne možeš da uradiš na Linuxu jer aplikacije ne mogu da se instaliraju. Ličnnu kartu ne možeš da očitaš na Linuxu, a o nekim drugim stvarima i da ne govorim. Nijedan program vezan za poslovanje sa državom ne funkcioniše na Linuxu.
(asdf, 4. novembar 2023 14:59

Bas lepo da ste se javili. Unix sam koristio jos pre 35 godina (da, mator sam ;-)), a onda sam se kao i mnogi drugi ukanalio na Windows, sto zbog aplikacija, sto zbog toga sto su firme za koje sam radio koristile Windows.
Ozbiljno razmisljam o prelasku na Linux pod stare dane. Ne svidja mi se gde koncept Windows-a ide, polako nas pretvaraju u pametni terminal ... zao mi je sto cujem da Linux jos uvek nema dovoljno aplikativne podrske, pa razmisljam o dve stvari:
1) da li se te stvari koje ne rade na Linuxu mogu odraditi sa Androida?
2) da li postoje varijante da se Windows instalira kao virtualni OS povrh LInux-a - tako da LInux kontrolise nize delove mog PC-ja a da onda mogu da pokrenem Windows virtuelno?

nisam korisnik Linuxa, ali .....

pre 2 godine

Sjajna prilika za Linux da naprave user friendly platformu I otkinu ogroman deo kolača Microsoftu.Velika većina kompjutera može da gura Linux bez ikakvih hardverskih problema, a verovatno je i bezbednost veća.
Što ne iskoristiti ovakvu priliku.
Ja BiH prešao.Davno sam koristio red Hat i bio je dobar, sada sigurno imaju nešto bolje.

ja pa ja

pre 2 godine

Windows je još i super u poređenju sa macOS smećem nad kojim nemaš apsolutno nikakvu kontrolu šta radi i šalje ko zna gde i kome na mreži, a ništa NE MOŽEŠ da ugasiš i ukloniš u njemu.
(Pendula, 04. novembar 2023 15:47)

Pa u tome i jeste problem.
Na ranijim verzijama Win, sve to ili nije postojalo, ili je bilo lakše isključiti.

Sajber Nindza

pre 2 godine

Racunarske komponente nikada nisu bile skuplje. Jos kada se uporede cene procentualno sa platama u razijenom svetu koji je u statistikama najvise su u istoriji.
(lala, 4. novembar 2023 20:12)


Neke stvari su skuplje, ali preterujes i ti i ostali.

Meni bas deluje da su cene najnize u istoriji, pogotovo za ono sto dobijas.

Sad npr. gotova konfiguracija sa Asus plocom, Ryzen 3 procesorom, SSD-om, 8GB memorije moze da se nabavi za 200 evra. Taj CPU je jaci od mog i7 trece generacije! Intergrisana grafika je odlicna. Samo dodas jedan veliki HDD za 50 evra i imas potpuno novu Win11 ready masinu za male pare. Mnogo vise tu moze da se radi od Office-a. Pritom racunar nije bucan kao usisivac. Licno sam nesto slicno uzeo pre par godina, i iznenadjen sam sta sam dobio za taj novac. Umesto da sklapam konfiguraciju za 1500 evra, sve sam resio za jedno pre podne.

Moj otac je pocetkom devedesetih stampac platio preko 2000 DM. Sad imas odlicne stampace za oko 100 evra. O kakvim "najvisim cenama u istoriji" pricamo?

Petar

pre 2 godine

Windows 11 se može instalirati i na starijim računarima, ako se pomoću programa zaobiđe taj hardverski zahtev za tpm2. Radi na mom laptopu iz 2013 (i dalje ga koristim jer je i7 procesor i ima 16g Rama, i sata3 sad, radi okej sve).
Ali preporučio bih desetku za rad, jedanaestica je prosto nekako čudna.
Može se skinuti s neta Enterprise izdanje desetke koje ima podršku do 2032, ali nije najprostija stvar to uraditi kao laik (mada nije ni mnogo komplikovano).
Uz sve ove kerefeke, uzmite u obzir da čak i kad istekne zvanična podrška računar je i dalje u potpunosti upotrebljiv; ta zvanična podrška je zapravo najbitnija za poslovna okruženja, za fizička lica i ne toliko. Zavisi naravno od slučaja upotrebe, ali evo moj ćale koristi sedmicu i dalje na računaru iz 2011. godine. Nema tagova, a nema ni virusa jer čovek ne skida neproverene programe i ne posećuje sumnjive sajtove. Probao sam desetku na tom računaru ali radi znatno sporije, a čoveku jedino treba za surfovanje netom.
Sigurno ima adekvatno rešenje za većinu ljudi, ali jeste poražavajuće što mikrosofta apsolutno boli uvo za prosečnog korisnika sada, na sedmici bez ikakvog zezanja da sistemom sve radilo bez greške, sad pri instaciji jedanaestice sam morao preskakati više prepreka da dobijem ono "čisto" okruženje koje je sedmica imala već po samoj instalaciji.
Preporuka da pitate nekog prijatelja koji se razume u računare ili nekog pouzdanog servisera da vam pomogne oko podešavanja računara.

Slucajni Prolaznik

pre 2 godine

Greh je sahraniti core2duo računare koji još dobro rade. Ja imam core2duo e7500, radio i sa 2 gb rama na Win7 i 4gb rama bez problema na Win10, sad ima 8gb rama i ssd i savršen je. Jedino nije za igrice. Za to nije loše imati novije generacije. Za sve ostalo je udoban. Ne pada mi na pamet da ga izbacujem iz upotrebe sa sve win10 dokle god ga podržavaju web pretraživači i vecina programa koji mi trebaju ne odbijaju da se instaliraju. A to bas nece ni da bude odmah, mozda posle 2027. Realno, uvek na takvim računarima moze da radi savrseno linux ako znate sta zelite. Za stare dobre stvari uvek ima resenja u sistemima, jedino je Win XP postao neupotrebljiv zbog web pretraživača, win 7 polako posustaje sa ukidanjem mogućnosti da neki programi rade na njemu a za win10 nema zime bar jos 5-6 godina. Totalna je ludost izbaciti iz upotrebe sve sto ne podržava Win11, ne verujem da su toliko blesavi. Tako ce samo oterati puno korisnika u linux svet koji je sve bolji i bolji.

Jah

pre 2 godine

Windows 10 mi je super na svim računarima ( imam ih 5 )
windows 11 na jednom imam i ne želim da se odričem nekih stvari ili da se navikavam
Svaki drugi windows bude ok
Čekaću 12 da vidim dal je bolji, jer 11 je samo pogrešno nasminkana 10 tka

medijum

pre 2 godine

Većinu stvari potrebnih običnom čoveku možete uraditi preko telefona. Android, iOS ili šta kome odgovara. Windows nije neophodan a onaj kome treba uglavnom može sebi da priušti novi računar.

GoR

pre 2 godine

Ja inače koristim linux ali bi da izjavim nešto za drugi dnevnik .
NEMOJTE da instalirate vindovs 11 na računare koji ne ispunjavaju hardverske zahteve .
Čitajte "približno pola updejta vam neće raditi ", odnosno instaliraju se ali naprave xxx bagova od kojih je najgadniji onaj koji muči kontroler vašeg "nmve " i ssd , podižući temperaturu i za do 20 stepeni celzijusa ,što rezultira veštačkim popunjavanjem datoteka i povećanjem vašeg TBW .
Ovaj bag interesantno zaobilazi obične hard diskove ko da je u pitanju virus (a nije) ,koje ionako više retko ko upotrebljava kao sistemske. Interesantno je da nema uticaja ni na MTBF koji je ionako ogroman .

Petar

pre 2 godine

Samo gotovanski debili koriste Windows 10 i 11.

Oni koji vole svoju nezavisnost, slobodu i da im svi softveri rade uvek bez problema koriste Windiws 7.

H H

pre 2 godine

Ne lupaj. Serviser sam. Nemaju svi para za nove racunare.
(H H, 04. novembar 2023 14:35)

Lupaš rođo, eno ga Win11 radi bez greske na mom 13 godina starom laptopu, sa i5-450m prve generacije i 6GB rama. Jak si mi ti serviser...
(nlooooo, 4. novembar 2023 15:57)

23H2, onaj od 1.11.2023?

Svaka cast, hakeru.

Windows 11 23H2 supported processors:
Intel supported processors

8th Gen (Coffee Lake).
9th Gen (Coffee Lake Refresh).
10th Gen (Comet Lake and Ice Lake).
11th Gen (Rocket Lake and Tiger Lake).
12th Gen (Alder Lake).
13th Gen (Raptor Lake).
Pentium – Gold and Silver.
Xeon – Skylake-SP, Cascade Lake-SP, Cooper Lake-SP, Ice Lake-SP

Windows 11 23H2 supported processors

nikola

pre 2 godine

@bojane brate moj rođeni od strica šta to reče za linux server i ostade živ. Pa njega koristi preko 95% servera i super racunara na svetu!

PhPprog

pre 2 godine

U IT biznisu sam od 96-te, dakle punih 27 godina.
Uvek sam koristio samo Windows, pravio sam aplikativne softvere godinama i zaradio velike pare na tome, obezbedio penziju...dakle sve na Win OS tako da, sa moje tačke gledišta nema boljeg OSa.
Da se razumemo, najbolji je zato što je najzastupljeniji a ne zato što je tehnički možda manje superioran od ostalih, svi ga koriste pa je samim tim i moje tržište bilo najveće.

Win XP mi je bio najuspešniji ali ni Win10 ne zaostaje, pomoću nakih alata uredio sam ga da izgleda kao XP i nikakvih problema nisam imao.

lala

pre 2 godine

@Sasa, 4. novembar 2023 14:13)


Racunarske komponente nikada nisu bile skuplje. Jos kada se uporede cene procentualno sa platama u razijenom svetu koji je u statistikama najvise su u istoriji.
Pre 10 godina su budzet konfiguracije sastavljane i za 200e, lose ali bilo je moguce. Za 1000 evra su uzimame veoma napredne konfiguracije (govorimo o osnovi tj kucistu bez monitora i periferija).
Najskuplji misevi su takodje ne tako davno bili oko 50 do 60 evra a trajali su godinama. Samo poredjenja radi. Hardware je mnogo napredovao u svim sferama u odnosu na davno vreme ali veoma malo u zadnjih pola decenije dok su cene premasile sva negativna ocekivanja.

Đoko

pre 2 godine

U biti najbitinija je podrška za web browser kao i za drajvere.
Recimo Windows XP se može instalirati bez problema na večinu računala proizvedenih do 2014 godine, no međutim nedostatak kvalitetnog browsera ga čini beskorisnim a trenutno jedini browser koji radi brzo i dobro na XP je 360 Extreme Explorer Chrome.

Bojan

pre 2 godine

Ja koristim sve sisteme, ali bukvalno sve. Znaci ne mozete reci neki a da ga ja ne koristim (bar u virtuelnoj masini) Davno, kada sam ucio assembler, zeleo sam da krenem od nule (samo tako i moze), tako da sam koristio sisteme kada cak ni Unix nije postojao, a to su sistemi iz 50-ih + (razni emulatori i slicno), sto znaci da sam dovolno strucan da komentarisem. Najgori sistem (u pozadini) je bio Windows XP, najvise je imao memory leak-a, ali moralo je tako, to je bila katastrofa, posle je to dosta ispravio SP2 (preko 52 hiljade bagova je ispravljeno). Znam, znam kakva ce reakcija biti, ali to je istina jer u to vreme pravljen je Windows Server 64-bit-a i posto se primetilo abnormalno poboljsanje (sistem je mogao mnogo duze ostati stabilan zbog memory-leak-a) kod je izmesan i XP je postao dobro zamorce. Ali vreme je bilo tako i ne moze se prigovarati na to. Sto se tice Windows-a 11, to nije kompletan sistem, koji ispravljaju u hodu. Inace Windows 11 moze da se pokrene sa Pentium 4 sa 64mb memorije (vec je radjeno), ne mozete ocekivati da bude itentica, jer 95% stvari je onemoguceno, ali moze. Da li preci na Win 11? Pa, nema nikakve potrebe, nista konkretno necete doziveti. A, sto se tice Linux desktopa, to je tek posebna kanturina, ali bukvalno. Da li je Linux server dobar? - Pa, besplatan je. Verovatno da nije besplatan nikada se za njega ne bi ni culo. Windows Server je monstrum za Linux Server. Klinci nece to da prihvate, ali to je tako.

Sasa

pre 2 godine

Ni Windows 11 23H2 ne moze da se instalira na racunare starije od Intel 8. generacije. 22H2 moze do 6. generacije.
Mafija.
(H H, 4. novembar 2023 13:45) # Link komentara

Prestani da kupujes iz Alemanije krseve od pre nove ere po naduvanim cenama na KP od preprodavaca. Danas su novi racunari i rqcunarski hardver nikad povoljniji.
Apropo Windows-a i politike, uvek su bili poput kriminalaca. Nisu jedini, daleko od toga da je tako.

Qwerty

pre 2 godine

Racunarske komponente nikada nisu bile skuplje. Jos kada se uporede cene procentualno sa platama u razijenom svetu koji je u statistikama najvise su u istoriji.
(lala, 4. novembar 2023 20:12)


Neke stvari su skuplje, ali preterujes i ti i ostali.

Meni bas deluje da su cene najnize u istoriji, pogotovo za ono sto dobijas.

Sad npr. gotova konfiguracija sa Asus plocom, Ryzen 3 procesorom, SSD-om, 8GB memorije moze da se nabavi za 200 evra. Taj CPU je jaci od mog i7 trece generacije! Intergrisana grafika je odlicna. Samo dodas jedan veliki HDD za 50 evra i imas potpuno novu Win11 ready masinu za male pare. Mnogo vise tu moze da se radi od Office-a. Pritom racunar nije bucan kao usisivac. Licno sam nesto slicno uzeo pre par godina, i iznenadjen sam sta sam dobio za taj novac. Umesto da sklapam konfiguraciju za 1500 evra, sve sam resio za jedno pre podne.

Moj otac je pocetkom devedesetih stampac platio preko 2000 DM. Sad imas odlicne stampace za oko 100 evra. O kakvim "najvisim cenama u istoriji" pricamo?
(Sajber Nindza, 4. novembar 2023 22:25)

Ma zaneo se čovek.
Kod nas je sada hrana najskuplja u istoriji i to smanjuje prostor za ostalo.
Amd fx sa tri ventilatora kućišta, hladnjak procesora, dva ventilatora na grafičkoj kad se potera koja zahtevnija igra fino greje prostoriju kao norveški radijator.
Ma milina.

Petar

pre 2 godine

@Bojan,
ako posle toliko godina i "iskustva" izjavis tako nesto o server strani, nisi ti onaj za koga se izdajes.Ajde za klijentsku stranu, windows dominira ali kod servera dominira Linux(Redhat, Windriver, Ubuntu, Suse...)Cak i sa virtuelizacijom, svi VM, kontejneri su linuxoliki.Tu Windows nema nigde.Da ne pricam o specificnim primenama u telekom industriji itd.A tek sa nadolaskom ARM arhitekrure(telefoni, tv, tvbox...), cak i Apple MCPU x je na ARM, Linux/Unix je apsolutno dominantan.

connected

pre 2 godine

Windows 10 i jeste losiji od Windows 7. Ozbiljne firme su se trudile da ostanu na Win 7 sto duze, sistem je najbolji koji je Microsoft napravio uz Vistu.
@
Možda zvuči čudno za opšte omraženu Vistu ali je potpuno tačno. Kada se pojavila Vista je zaista bila veoma nestabilan i nedorađen sistem. Brojne loše ocene i negativni komentari korisnika su bili potpuno opravdani. Onda se pojavi SP1 i delimično popravio stvari a potom i SP2 koji je od Viste napravio veoma pouzdan i stabilan sistem. Sve je bilo uzalud pošto razočarane korisnike niko više nije mogao da ubedi da se vrate na Vistu. Godinama sam je koristio na laptopu i nikada nije imala ni najmanji lag.

Dodatno pitanje

pre 2 godine

Sve može i na jedan i na drugi način. Može linux i windows u VM-u (VirtualBox, VM Ware, …), može isto to samo obratno, windows primarni i linux u VM, može i Windows i WSL… Lično koristim samo linux a windows imam na nekom stick računaru za onih 2-3x godišnje kad treba da očitam, LK ili nešto slično.
(super.operater, 4. novembar 2023 18:09)

Hvala puno!

Intersantan mi je odgovor Bojana, imamo neke slične početke, asemblere, emulator, Unix itd...samo što je on ostao blizak tehnologija, a mene zivot malo udaljio od core znanja. Bojan reče da je Linux klijent kanta, da li. Je to zaista tako? On to čak reče i za server, a lično znam velike ozbiljne firme na zapadu koje koriste Linux servere - na kraju krajeva, IBM je davno kupio Red Hat... Dakle, Bojanovo idkustvo me navodi da mu verujem, ali je opet nejasno ovo sa velikim firmama - one sigurno ne koriste Linux server zato što je besplatan... Neko mišljenje?

Brat lood

pre 2 godine

Nemam novac da kupim nov laptop jedva sam kupio i ovaj polovan foriraju windows 11 update a moj laptop ne podrzava. Instalirao sam linux kubuntu i iznenadio se koliko stabilnije i brze radi. Ja mislim da sad svi koji nemaju novac za nov komp ili laptop instaliraju linux i verujte mi da xe svi programi dodji i na linux ili ce majkrosoft morati da smanji cene windowsa ili da smanji zahteve za hardver. Nesto ce da se promeni sigurno. O officu ne moram da razmisljam imam libre office ima alternativa za sve programe jedino igrice ne igram imam konzolu ali mislim da bi se i sa steam-om resilo i to. Tako da dobro razmislite o linuxu vi koji isto kao i ja nemate novca za novi kompjuter ili laptop i dosadio vam je windows i ceste rinstalacije sistema i plavi ekrani itd itd.

sasa

pre 2 godine

Moze da se instalira na stare racunare i to radi dobro
Edition Windows 11 Pro Insider Preview
Version 22H2
Installed on ‎10/‎28/‎2023
OS build 23575.1001
Experience Windows Feature Experience Pack 1000.23575.1001.0
Device name Aleksandar
Processor Intel(R) Celeron(R) CPU G3900 @ 2.80GHz 2.80 GHz
Installed RAM 8.00 GB
Device ID 64219F2C-F8A4-4EC4-9A2B-2453597E3F36
Product ID 00330-80000-00000-AA476
System type 64-bit operating system, x64-based processor
Pen and touch No pen or touch input is available for this display

Beli vuk

pre 2 godine

Ni Windows 11 23H2 ne moze da se instalira na racunare starije od Intel 8. generacije. 22H2 moze do 6. generacije.
Mafija.

Ja onomad instalirao 23h2 na intel 6 generacije.

Mile

pre 2 godine

Moze da se instalira evo linka: https://pureinfotech.com/install-windows-11-unsupported-pc/

Mozda na nekim racunarima bude problema plavog ekrana ali uglavnom to radi. Ako na kraju ne moze windows (legalno) pa ima milion verzija linuksa koji jako lepo rade.

super.operater

pre 2 godine

@dodatno pitanje

Sve može i na jedan i na drugi način. Može linux i windows u VM-u (VirtualBox, VM Ware, …), može isto to samo obratno, windows primarni i linux u VM, može i Windows i WSL… Lično koristim samo linux a windows imam na nekom stick računaru za onih 2-3x godišnje kad treba da očitam, LK ili nešto slično.

Marx

pre 2 godine

bolje da se produzi Win7 podrska, poslednji Win namenjen desktopu, poslednji kod kog se moglo lako ukoniti 99 posto "telemetrije", i poslednji bez silovanja apdejtima
(kaboom, 04. novembar 2023 14:01)

O kakvom "silovanju apdejtima" je reč.? Jednom mesečno ne deluje zastrašujuće.

Maksa

pre 2 godine

I šta vi "sigurni" koji činite 1,5% ukupnih korisnika imate od toga? Koji su to podaci da nekoga zanimaju... (imaju oni dublje gaće za krađu podataka). Šta koristite od telefona i ostalih uređaja? Kojim čudom se krijete od satelita? Privatnost je precenjena...

Nadoljub

pre 2 godine

Ubuntu Linux + Wine rešava sve probleme, svi programi rade, nema virusa, bolesti Windows-a su prošlost. Tako živim već 7 godina.

Hans

pre 2 godine

Namerno prave te sisteme da bi povećali hardverske zahteve,što više rama,bolji procesor,nije se džaaba pojavio slobodan softver,kao linux recimo

dojilica

pre 2 godine

Ne znam sta je sporno, win 7 radi i dalje sasvim dobro. I 8 i 10 ce. Ako je nekom ultra bitno iz bilo kog razloga da mora da ima podrsku za operativni sistem (zbog posla ili bilo cega god drugog), taj ce svakako da se prebaci na 11 i 99% mu hardver nije problem. (Ne ulazim u microsoft politiku podrske softvera, sta je ispravno, a sta ne)

Mladen

pre 2 godine

Imam 10-ku na vise masina (naravno piratizovana, nisam budala da placam Majkrosoft da me spijunira) i nemam nameru da se smaram i ikada prelazim na 11. 10 verovatno ukidaju apdejt jer konacno su ga sredili da nemaju sta da krpe a 11 je verovatno katastrofa. U sustini svaki apdejt vise pokvari nego donese poboljsanje tako da jedva cekam da prestane "podrska".

nlooooo

pre 2 godine

Ni Windows 11 23H2 ne moze da se instalira na racunare starije od Intel 8. generacije. 22H2 moze do 6. generacije.
Mafija.
(H H, 4. novembar 2023 13:45) # Link komentara

Prestani da kupujes iz Alemanije krseve od pre nove ere po naduvanim cenama na KP od preprodavaca. Danas su novi racunari i rqcunarski hardver nikad povoljniji.
Apropo Windows-a i politike, uvek su bili poput kriminalaca. Nisu jedini, daleko od toga da je tako.
(Sasa, 4. novembar 2023 14:13)

Ne lupaj. Serviser sam. Nemaju svi para za nove racunare.
(H H, 04. novembar 2023 14:35)

Lupaš rođo, eno ga Win11 radi bez greske na mom 13 godina starom laptopu, sa i5-450m prve generacije i 6GB rama. Jak si mi ti serviser...

X

pre 2 godine

@ nisam korisnik Linuxa, ali .....

Čoveče, Majkrosoft ne živi od kućnih korisnika. I ne, neće se ništa promeniti čak da Linux izbaci danas OS koji ti čita misli, narednih 10 godina M$ će i dalje biti u vrhu makar ništa ne menjao. Njihov izvor para su serverski OS, integracija AD-a i gomila drugih stvari, gde ti za klijente opet treba licenciran OS i tu je njihov izvor.

Lanius

pre 2 godine

Da sam zavisan od Win-a, odavno bih morao da bacim svoj ispravni laptop. Ovako, Debian 11, sa MATE okruzenjem radi bez greske, a i skener HP 2400 ne radi na Windows-u, Linux ga podrzava bez problema. A laptop sam kupio 2012. i jos radi i ne nameravam da ga menjam dokle god radi, znaci samo Linux i cepaj.

svasta

pre 2 godine

Ne lupaj. Serviser sam. Nemaju svi para za nove racunare.
(H H, 04. novembar 2023 14:35)

Serviser? A instaliras nelegalne kopije Windowsa? Ne bih ja to zvao tako - priuceni kriminalac te mnogo bolje opisuje...

Bla

pre 2 godine

Od svih tih racunara na kojima pokusavate da instalirate Win najnoviji Raspberry Pi je mnogo jaci i kosta smesno. Nakacite neki lep solid state i uzivancija, dobijace sigurnosne zakrpe dok ne crkne. Trosi samo par vati, ne zauzima mesta na stolu i staje u dzep. Ako ga koriste klinci u osnovnoj skoli mozete i vi. Mozete da instalirate android, podrzava 2 monitora itd.

Bojan

pre 2 godine

Ko hoce gejming na linuxu samo Manjaro Linux i Stem naravno.
Za ostale tu vam je odlican Linux Mint sa Cinamon desktopom.Ko hoce windows programe oni rade preko wine-a.Baza 80000 hiljada programa i nema virusa.

svasta

pre 2 godine

bolje da se produzi Win7 podrska, poslednji Win namenjen desktopu, poslednji kod kog se moglo lako ukoniti 99 posto "telemetrije", i poslednji bez silovanja apdejtima
(kaboom, 04. novembar 2023 14:01)

Zasto 99% kad mozes i 100% na s im narednim verzijama?! Jedino sto mislim da ti i ne znas sta telemetrija znaci...

Top

pre 2 godine

Lupaš rođo, eno ga Win11 radi bez greske na mom 13 godina starom laptopu, sa i5-450m prve generacije i 6GB rama. Jak si mi ti serviser...
(nlooooo, 4. novembar 2023 15:57)

23H2, onaj od 1.11.2023?

Svaka cast, hakeru.

Windows 11 23H2 supported processors:
Intel supported processors

8th Gen (Coffee Lake).
9th Gen (Coffee Lake Refresh).
10th Gen (Comet Lake and Ice Lake).
11th Gen (Rocket Lake and Tiger Lake).
12th Gen (Alder Lake).
13th Gen (Raptor Lake).
Pentium – Gold and Silver.
Xeon – Skylake-SP, Cascade Lake-SP, Cooper Lake-SP, Ice Lake-SP

Windows 11 23H2 supported processors
(H H, 04. novembar 2023 18:00)

Baš danas sam instalirao 23H2 na i5 4-te generacije..

Nikola

pre 2 godine

Windows 11 je vrlo loš operativni sistem, a pritom i nije moguće nadograditi windows 10 računare na njega zbog nekih besmislenih sistemskih zahteva, sve u svemu preći ću na apple operativni sistem, microsoft iz godine u godinu pokazuje koliko nema ama baš nikakvog smisla za estetiku, funkcionalnost i praktičnost

Sasa

pre 2 godine

Ne lupaj. Serviser sam. Nemaju svi para za nove racunare.
(H H, 4. novembar 2023 14:35)

Sustina je u tome da su cene preterane za polovan hardver i gotove konfiguracije. Ako neko ima novca za njih, uzevsi u obzir minornu razliku, imace i za nov hardver i konfiguracije.
Nadalje, ti si serviser i potencijalno preprodavac na jednom sajtu. Stoga branis svoju poziciju neretko manipulisici informacijama u cilju zastite licne pozicije.
Inace, serviseri su najgora sorta, te svima preporucijem da prelistaju nas najpopularniji sajt za prodaju polovnih i novih predmeta kako bi se uverili mozaik lazi na koji ukazujem.
A to sto si cuo da lupa, nisam ja, vec tvoja prazna prica koja ne prolazi kod svakoga.

Top

pre 2 godine

Windows 11 23H2 supported processors
(H H, 04. novembar 2023 18:00)

Baš danas sam instalirao 23H2 na i5 4-te generacije..
(Top, 4. novembar 2023 21:48)

To je zato sto si prikikom instalacije koristio tweak za zaobilazak TPM 2.0 check (BypassTPMCheck), ili su skinuo vec spakovan iso sa torrenta. Ja nisam pricao o tome, niti govorim da ne moze da radi. Naravno da moze. Ja sam pricao o tome da zvanicno podrska ne postoji a ti je ono sta je bitno poslovnim korisnicma, koji koriste licencirane proizvode i nisu deo treceg sveta (pritom ne mislim na geografsku poziciju).
Znas li ti koliko kosta jednu ozbiljnu firmu neispravnost racunara na 2-3 sata, dok ne stigne serviser? Pritom pricam o situaciji gde moze da odreaguje na licu mesta, da ne mora da se nosi u servis…? Reci cu ti. Mnogo vise od licenciranig OS. Pa hahde da se zaj@bavaju sa tweakovima… Znaci da ako imaju Intel 7 generacije i ta masina apsolutno melje sve sta joj se zada, oni ce zbog korporativnih zahteva morati da je menjaju.
E o tome se radi. Zato su MS mafija.
(H H, 04. novembar 2023 23:46)

Pa šta mene briga za velike firme to je njihov problem...

Zok1

pre 2 godine

(nisam korisnik Linuxa, ali ....., 04. novembar 2023 23:43) Sam operativni sistem nije bitan, nego softver koji može da se koristi na njemu. Drugi problem je podrška. Neće Windows 10 prestati da radi, ali neće izbacivati zakrpe.

H H

pre 2 godine

A to sto si cuo da lupa, nisam ja, vec tvoja prazna prica koja ne prolazi kod svakoga.
(Sasa, 5. novembar 2023 01:42)

Jos jedan Ljubiša Trgovčević.

Jeste, Ljubiœa, u pravu si. I za ce e HW i za mene. Skroz si me provalio.
Blago tvom okruzenju, srecni su sto te imaju.
Pozdav, druze, uzivaj.

medijum

pre 2 godine

Većinu stvari potrebnih običnom čoveku možete uraditi preko telefona. Android, iOS ili šta kome odgovara. Windows nije neophodan a onaj kome treba uglavnom može sebi da priušti novi računar.

Sasa

pre 2 godine

Ni Windows 11 23H2 ne moze da se instalira na racunare starije od Intel 8. generacije. 22H2 moze do 6. generacije.
Mafija.
(H H, 4. novembar 2023 13:45) # Link komentara

Prestani da kupujes iz Alemanije krseve od pre nove ere po naduvanim cenama na KP od preprodavaca. Danas su novi racunari i rqcunarski hardver nikad povoljniji.
Apropo Windows-a i politike, uvek su bili poput kriminalaca. Nisu jedini, daleko od toga da je tako.

svasta

pre 2 godine

Ne lupaj. Serviser sam. Nemaju svi para za nove racunare.
(H H, 04. novembar 2023 14:35)

Serviser? A instaliras nelegalne kopije Windowsa? Ne bih ja to zvao tako - priuceni kriminalac te mnogo bolje opisuje...

Petar

pre 2 godine

Samo gotovanski debili koriste Windows 10 i 11.

Oni koji vole svoju nezavisnost, slobodu i da im svi softveri rade uvek bez problema koriste Windiws 7.

Marx

pre 2 godine

bolje da se produzi Win7 podrska, poslednji Win namenjen desktopu, poslednji kod kog se moglo lako ukoniti 99 posto "telemetrije", i poslednji bez silovanja apdejtima
(kaboom, 04. novembar 2023 14:01)

O kakvom "silovanju apdejtima" je reč.? Jednom mesečno ne deluje zastrašujuće.

nlooooo

pre 2 godine

Ni Windows 11 23H2 ne moze da se instalira na racunare starije od Intel 8. generacije. 22H2 moze do 6. generacije.
Mafija.
(H H, 4. novembar 2023 13:45) # Link komentara

Prestani da kupujes iz Alemanije krseve od pre nove ere po naduvanim cenama na KP od preprodavaca. Danas su novi racunari i rqcunarski hardver nikad povoljniji.
Apropo Windows-a i politike, uvek su bili poput kriminalaca. Nisu jedini, daleko od toga da je tako.
(Sasa, 4. novembar 2023 14:13)

Ne lupaj. Serviser sam. Nemaju svi para za nove racunare.
(H H, 04. novembar 2023 14:35)

Lupaš rođo, eno ga Win11 radi bez greske na mom 13 godina starom laptopu, sa i5-450m prve generacije i 6GB rama. Jak si mi ti serviser...

Bojan

pre 2 godine

Ja koristim sve sisteme, ali bukvalno sve. Znaci ne mozete reci neki a da ga ja ne koristim (bar u virtuelnoj masini) Davno, kada sam ucio assembler, zeleo sam da krenem od nule (samo tako i moze), tako da sam koristio sisteme kada cak ni Unix nije postojao, a to su sistemi iz 50-ih + (razni emulatori i slicno), sto znaci da sam dovolno strucan da komentarisem. Najgori sistem (u pozadini) je bio Windows XP, najvise je imao memory leak-a, ali moralo je tako, to je bila katastrofa, posle je to dosta ispravio SP2 (preko 52 hiljade bagova je ispravljeno). Znam, znam kakva ce reakcija biti, ali to je istina jer u to vreme pravljen je Windows Server 64-bit-a i posto se primetilo abnormalno poboljsanje (sistem je mogao mnogo duze ostati stabilan zbog memory-leak-a) kod je izmesan i XP je postao dobro zamorce. Ali vreme je bilo tako i ne moze se prigovarati na to. Sto se tice Windows-a 11, to nije kompletan sistem, koji ispravljaju u hodu. Inace Windows 11 moze da se pokrene sa Pentium 4 sa 64mb memorije (vec je radjeno), ne mozete ocekivati da bude itentica, jer 95% stvari je onemoguceno, ali moze. Da li preci na Win 11? Pa, nema nikakve potrebe, nista konkretno necete doziveti. A, sto se tice Linux desktopa, to je tek posebna kanturina, ali bukvalno. Da li je Linux server dobar? - Pa, besplatan je. Verovatno da nije besplatan nikada se za njega ne bi ni culo. Windows Server je monstrum za Linux Server. Klinci nece to da prihvate, ali to je tako.

kaboom

pre 2 godine

bolje da se produzi Win7 podrska, poslednji Win namenjen desktopu, poslednji kod kog se moglo lako ukoniti 99 posto "telemetrije", i poslednji bez silovanja apdejtima

anubis

pre 2 godine

Samo gotovanski debili koriste Windows 10 i 11.

Oni koji vole svoju nezavisnost, slobodu i da im svi softveri rade uvek bez problema koriste Windiws 7.
(Petar, 04. novembar 2023 16:49

pa više ni indie igre ne rade na win 7 a ne nešto ozbiljno. cirkuzant

Djoksa

pre 2 godine

Čekaj malo... Pa zar kad je izašao Windows 10 nije bio najgori operativni sistem "ikad" i zar svi koji se razumeju nisu savetovali da se instalira nikad..? Sad odjednom, bez njega se ne može..?!

Pendula

pre 2 godine

(kaboom, 4. novembar 2023 14:01)

Prekini više da lupetaš o telemetriji jer SVA telemetrija može da se ugasi i ukloni iz sistema ako samo posvetiš 5min svog vremena da pročitaš na internetu kako to da uradiš. Ograničen si kao daska za peglanje i još stalno dolaziš da pametuješ o nečemu, sramota. Bukvalno može sve da se ukloni i da ti i 10 i 11 verzije budu potpuno bezbedne u tom pogledu. Windows je još i super u poređenju sa macOS smećem nad kojim nemaš apsolutno nikakvu kontrolu šta radi i šalje ko zna gde i kome na mreži, a ništa NE MOŽEŠ da ugasiš i ukloniš u njemu.

svasta

pre 2 godine

bolje da se produzi Win7 podrska, poslednji Win namenjen desktopu, poslednji kod kog se moglo lako ukoniti 99 posto "telemetrije", i poslednji bez silovanja apdejtima
(kaboom, 04. novembar 2023 14:01)

Zasto 99% kad mozes i 100% na s im narednim verzijama?! Jedino sto mislim da ti i ne znas sta telemetrija znaci...

Maksa

pre 2 godine

I šta vi "sigurni" koji činite 1,5% ukupnih korisnika imate od toga? Koji su to podaci da nekoga zanimaju... (imaju oni dublje gaće za krađu podataka). Šta koristite od telefona i ostalih uređaja? Kojim čudom se krijete od satelita? Privatnost je precenjena...

super.operater

pre 2 godine

@dodatno pitanje

Sve može i na jedan i na drugi način. Može linux i windows u VM-u (VirtualBox, VM Ware, …), može isto to samo obratno, windows primarni i linux u VM, može i Windows i WSL… Lično koristim samo linux a windows imam na nekom stick računaru za onih 2-3x godišnje kad treba da očitam, LK ili nešto slično.

Bla

pre 2 godine

Od svih tih racunara na kojima pokusavate da instalirate Win najnoviji Raspberry Pi je mnogo jaci i kosta smesno. Nakacite neki lep solid state i uzivancija, dobijace sigurnosne zakrpe dok ne crkne. Trosi samo par vati, ne zauzima mesta na stolu i staje u dzep. Ako ga koriste klinci u osnovnoj skoli mozete i vi. Mozete da instalirate android, podrzava 2 monitora itd.

Sajber Nindza

pre 2 godine

Racunarske komponente nikada nisu bile skuplje. Jos kada se uporede cene procentualno sa platama u razijenom svetu koji je u statistikama najvise su u istoriji.
(lala, 4. novembar 2023 20:12)


Neke stvari su skuplje, ali preterujes i ti i ostali.

Meni bas deluje da su cene najnize u istoriji, pogotovo za ono sto dobijas.

Sad npr. gotova konfiguracija sa Asus plocom, Ryzen 3 procesorom, SSD-om, 8GB memorije moze da se nabavi za 200 evra. Taj CPU je jaci od mog i7 trece generacije! Intergrisana grafika je odlicna. Samo dodas jedan veliki HDD za 50 evra i imas potpuno novu Win11 ready masinu za male pare. Mnogo vise tu moze da se radi od Office-a. Pritom racunar nije bucan kao usisivac. Licno sam nesto slicno uzeo pre par godina, i iznenadjen sam sta sam dobio za taj novac. Umesto da sklapam konfiguraciju za 1500 evra, sve sam resio za jedno pre podne.

Moj otac je pocetkom devedesetih stampac platio preko 2000 DM. Sad imas odlicne stampace za oko 100 evra. O kakvim "najvisim cenama u istoriji" pricamo?

sasa

pre 2 godine

Moze da se instalira na stare racunare i to radi dobro
Edition Windows 11 Pro Insider Preview
Version 22H2
Installed on ‎10/‎28/‎2023
OS build 23575.1001
Experience Windows Feature Experience Pack 1000.23575.1001.0
Device name Aleksandar
Processor Intel(R) Celeron(R) CPU G3900 @ 2.80GHz 2.80 GHz
Installed RAM 8.00 GB
Device ID 64219F2C-F8A4-4EC4-9A2B-2453597E3F36
Product ID 00330-80000-00000-AA476
System type 64-bit operating system, x64-based processor
Pen and touch No pen or touch input is available for this display

H H

pre 2 godine

Ni Windows 11 23H2 ne moze da se instalira na racunare starije od Intel 8. generacije. 22H2 moze do 6. generacije.
Mafija.
(H H, 4. novembar 2023 13:45) # Link komentara

Prestani da kupujes iz Alemanije krseve od pre nove ere po naduvanim cenama na KP od preprodavaca. Danas su novi racunari i rqcunarski hardver nikad povoljniji.
Apropo Windows-a i politike, uvek su bili poput kriminalaca. Nisu jedini, daleko od toga da je tako.
(Sasa, 4. novembar 2023 14:13)

Ne lupaj. Serviser sam. Nemaju svi para za nove racunare.

asdf

pre 2 godine

Ja na jednom kompjuteru koristim linux, ali na druga 2 koritim Windows. O Linuxu sve najbolje teorijski, ali problem je što gomilu stvari ne možeš da uradiš na Linuxu jer aplikacije ne mogu da se instaliraju. Ličnnu kartu ne možeš da očitaš na Linuxu, a o nekim drugim stvarima i da ne govorim. Nijedan program vezan za poslovanje sa državom ne funkcioniše na Linuxu.

30R15

pre 2 godine

Čekaj malo... Pa zar kad je izašao Windows 10 nije bio najgori operativni sistem "ikad" i zar svi koji se razumeju nisu savetovali da se instalira nikad..? Sad odjednom, bez njega se ne može..?!
(Djoksa, 04. novembar 2023 14:56)

To je važilo za Windows osmicu, desetka je dobra

Top

pre 2 godine

Lupaš rođo, eno ga Win11 radi bez greske na mom 13 godina starom laptopu, sa i5-450m prve generacije i 6GB rama. Jak si mi ti serviser...
(nlooooo, 4. novembar 2023 15:57)

23H2, onaj od 1.11.2023?

Svaka cast, hakeru.

Windows 11 23H2 supported processors:
Intel supported processors

8th Gen (Coffee Lake).
9th Gen (Coffee Lake Refresh).
10th Gen (Comet Lake and Ice Lake).
11th Gen (Rocket Lake and Tiger Lake).
12th Gen (Alder Lake).
13th Gen (Raptor Lake).
Pentium – Gold and Silver.
Xeon – Skylake-SP, Cascade Lake-SP, Cooper Lake-SP, Ice Lake-SP

Windows 11 23H2 supported processors
(H H, 04. novembar 2023 18:00)

Baš danas sam instalirao 23H2 na i5 4-te generacije..

asdf

pre 2 godine

Većinu stvari potrebnih običnom čoveku možete uraditi preko telefona. Android, iOS ili šta kome odgovara. Windows nije neophodan a onaj kome treba uglavnom može sebi da priušti novi računar.
(medijum, 4. novembar 2023 14:18)

Telefon je igračka. Potpuno beskorisan za bilo koji posao. A nemaju svi koji rade neki posao na kompjuteru para za rasipanje.

Nikola

pre 2 godine

Problem je nastao onog trenutka kada je osnivač napustio direktorsko mesto i radnju prepustio indijancima, koji su to organizovali na način da im poslove završavaju sitni indijanci u manjim firmama radi uštede!

Brković

pre 2 godine

Prestani da kupujes iz Alemanije krseve od pre nove ere po naduvanim cenama na KP od preprodavaca. Danas su novi racunari i rqcunarski hardver nikad povoljniji.
Apropo Windows-a i politike, uvek su bili poput kriminalaca. Nisu jedini, daleko od toga da je tako.
(Sasa, 4. novembar 2023 14:13)

Nikad u istoriji računari nisu bili skuplji. Ne znam o čemu govoriš.

Ivana

pre 2 godine

Ja sam svoj voljeni XP oplakala pre neki dan. Družili smo se dok nije otkazalo sve što je moglo otkazati :) Imam laptop sa 10-kom, svaka mu čast, ali među nama nikada neće biti toliko jakih emocija!

A tek kada sam liku u servisu na pitanje kada je računar kupljen iskreno priznala da se niko od ukućana ne seća, umalo je pao sa stolice! :) Onda mi je čestitao i rekao da je pravo čudo da je IŠTA na njemu do sada funkcionisalo.

Zaključak: nije mi bilo žao para za novu mašinu, pokušala sam sve što sam mogla!

trisa

pre 2 godine

Meni je sedmica sasvim dovoljna. Zakrpe mi ne trebaju, nemam nista sto bi hakeri mogli da mi ukradu. Kad se napuni virusa samo podignem sistem i ajde Jovo na novo

Qwerty

pre 2 godine

Racunarske komponente nikada nisu bile skuplje. Jos kada se uporede cene procentualno sa platama u razijenom svetu koji je u statistikama najvise su u istoriji.
(lala, 4. novembar 2023 20:12)


Neke stvari su skuplje, ali preterujes i ti i ostali.

Meni bas deluje da su cene najnize u istoriji, pogotovo za ono sto dobijas.

Sad npr. gotova konfiguracija sa Asus plocom, Ryzen 3 procesorom, SSD-om, 8GB memorije moze da se nabavi za 200 evra. Taj CPU je jaci od mog i7 trece generacije! Intergrisana grafika je odlicna. Samo dodas jedan veliki HDD za 50 evra i imas potpuno novu Win11 ready masinu za male pare. Mnogo vise tu moze da se radi od Office-a. Pritom racunar nije bucan kao usisivac. Licno sam nesto slicno uzeo pre par godina, i iznenadjen sam sta sam dobio za taj novac. Umesto da sklapam konfiguraciju za 1500 evra, sve sam resio za jedno pre podne.

Moj otac je pocetkom devedesetih stampac platio preko 2000 DM. Sad imas odlicne stampace za oko 100 evra. O kakvim "najvisim cenama u istoriji" pricamo?
(Sajber Nindza, 4. novembar 2023 22:25)

Ma zaneo se čovek.
Kod nas je sada hrana najskuplja u istoriji i to smanjuje prostor za ostalo.
Amd fx sa tri ventilatora kućišta, hladnjak procesora, dva ventilatora na grafičkoj kad se potera koja zahtevnija igra fino greje prostoriju kao norveški radijator.
Ma milina.

Nikola

pre 2 godine

koristim samo mac, i samo iphone, totalno sam superioran zato. moj momak isto!
(gogi cvetkovic, 04. novembar 2023 15:18)

I dobro ga podmažete pre upotrebe, lubrikantom !

moje misljenje

pre 2 godine

Čekaj malo... Pa zar kad je izašao Windows 10 nije bio najgori operativni sistem "ikad" i zar svi koji se razumeju nisu savetovali da se instalira nikad..? Sad odjednom, bez njega se ne može..?!
(Djoksa, 4. novembar 2023 14:56)

Windows 10 i jeste losiji od Windows 7. Ozbiljne firme su se trudile da ostanu na Win 7 sto duze, sistem je najbolji koji je Microsoft napravio uz Vistu.
Windows 11 nije samo novi operativni sistem, to je novi koncept gde ce se sve vise stvari desavati izvan nase kontrole. To je problem

Jah

pre 2 godine

Windows 10 mi je super na svim računarima ( imam ih 5 )
windows 11 na jednom imam i ne želim da se odričem nekih stvari ili da se navikavam
Svaki drugi windows bude ok
Čekaću 12 da vidim dal je bolji, jer 11 je samo pogrešno nasminkana 10 tka

megaupload

pre 2 godine

Samo gotovanski debili koriste Windows 10 i 11.

Oni koji vole svoju nezavisnost, slobodu i da im svi softveri rade uvek bez problema koriste Windiws 7.
(Petar, 4. novembar 2023 16:49)

slažm se, prave muškarčine koriste Windoze 7

dodatno pitanje

pre 2 godine

Ja na jednom kompjuteru koristim linux, ali na druga 2 koritim Windows. O Linuxu sve najbolje teorijski, ali problem je što gomilu stvari ne možeš da uradiš na Linuxu jer aplikacije ne mogu da se instaliraju. Ličnnu kartu ne možeš da očitaš na Linuxu, a o nekim drugim stvarima i da ne govorim. Nijedan program vezan za poslovanje sa državom ne funkcioniše na Linuxu.
(asdf, 4. novembar 2023 14:59

Bas lepo da ste se javili. Unix sam koristio jos pre 35 godina (da, mator sam ;-)), a onda sam se kao i mnogi drugi ukanalio na Windows, sto zbog aplikacija, sto zbog toga sto su firme za koje sam radio koristile Windows.
Ozbiljno razmisljam o prelasku na Linux pod stare dane. Ne svidja mi se gde koncept Windows-a ide, polako nas pretvaraju u pametni terminal ... zao mi je sto cujem da Linux jos uvek nema dovoljno aplikativne podrske, pa razmisljam o dve stvari:
1) da li se te stvari koje ne rade na Linuxu mogu odraditi sa Androida?
2) da li postoje varijante da se Windows instalira kao virtualni OS povrh LInux-a - tako da LInux kontrolise nize delove mog PC-ja a da onda mogu da pokrenem Windows virtuelno?

connected

pre 2 godine

Windows 10 i jeste losiji od Windows 7. Ozbiljne firme su se trudile da ostanu na Win 7 sto duze, sistem je najbolji koji je Microsoft napravio uz Vistu.
@
Možda zvuči čudno za opšte omraženu Vistu ali je potpuno tačno. Kada se pojavila Vista je zaista bila veoma nestabilan i nedorađen sistem. Brojne loše ocene i negativni komentari korisnika su bili potpuno opravdani. Onda se pojavi SP1 i delimično popravio stvari a potom i SP2 koji je od Viste napravio veoma pouzdan i stabilan sistem. Sve je bilo uzalud pošto razočarane korisnike niko više nije mogao da ubedi da se vrate na Vistu. Godinama sam je koristio na laptopu i nikada nije imala ni najmanji lag.

nisam korisnik Linuxa, ali .....

pre 2 godine

Sjajna prilika za Linux da naprave user friendly platformu I otkinu ogroman deo kolača Microsoftu.Velika većina kompjutera može da gura Linux bez ikakvih hardverskih problema, a verovatno je i bezbednost veća.
Što ne iskoristiti ovakvu priliku.
Ja BiH prešao.Davno sam koristio red Hat i bio je dobar, sada sigurno imaju nešto bolje.

ja pa ja

pre 2 godine

Ja koristim sedmicu, i nisam primetio neke probleme.
Jedino imam problema na laptopu,
desetka se ažurira svaki dan.
Nekad prodje pola sastanka dok ne podigne sistem.

Beli vuk

pre 2 godine

Ni Windows 11 23H2 ne moze da se instalira na racunare starije od Intel 8. generacije. 22H2 moze do 6. generacije.
Mafija.

Ja onomad instalirao 23h2 na intel 6 generacije.

X

pre 2 godine

@ nisam korisnik Linuxa, ali .....

Čoveče, Majkrosoft ne živi od kućnih korisnika. I ne, neće se ništa promeniti čak da Linux izbaci danas OS koji ti čita misli, narednih 10 godina M$ će i dalje biti u vrhu makar ništa ne menjao. Njihov izvor para su serverski OS, integracija AD-a i gomila drugih stvari, gde ti za klijente opet treba licenciran OS i tu je njihov izvor.

Top

pre 2 godine

Windows 11 23H2 supported processors
(H H, 04. novembar 2023 18:00)

Baš danas sam instalirao 23H2 na i5 4-te generacije..
(Top, 4. novembar 2023 21:48)

To je zato sto si prikikom instalacije koristio tweak za zaobilazak TPM 2.0 check (BypassTPMCheck), ili su skinuo vec spakovan iso sa torrenta. Ja nisam pricao o tome, niti govorim da ne moze da radi. Naravno da moze. Ja sam pricao o tome da zvanicno podrska ne postoji a ti je ono sta je bitno poslovnim korisnicma, koji koriste licencirane proizvode i nisu deo treceg sveta (pritom ne mislim na geografsku poziciju).
Znas li ti koliko kosta jednu ozbiljnu firmu neispravnost racunara na 2-3 sata, dok ne stigne serviser? Pritom pricam o situaciji gde moze da odreaguje na licu mesta, da ne mora da se nosi u servis…? Reci cu ti. Mnogo vise od licenciranig OS. Pa hahde da se zaj@bavaju sa tweakovima… Znaci da ako imaju Intel 7 generacije i ta masina apsolutno melje sve sta joj se zada, oni ce zbog korporativnih zahteva morati da je menjaju.
E o tome se radi. Zato su MS mafija.
(H H, 04. novembar 2023 23:46)

Pa šta mene briga za velike firme to je njihov problem...

Brat lood

pre 2 godine

Nemam novac da kupim nov laptop jedva sam kupio i ovaj polovan foriraju windows 11 update a moj laptop ne podrzava. Instalirao sam linux kubuntu i iznenadio se koliko stabilnije i brze radi. Ja mislim da sad svi koji nemaju novac za nov komp ili laptop instaliraju linux i verujte mi da xe svi programi dodji i na linux ili ce majkrosoft morati da smanji cene windowsa ili da smanji zahteve za hardver. Nesto ce da se promeni sigurno. O officu ne moram da razmisljam imam libre office ima alternativa za sve programe jedino igrice ne igram imam konzolu ali mislim da bi se i sa steam-om resilo i to. Tako da dobro razmislite o linuxu vi koji isto kao i ja nemate novca za novi kompjuter ili laptop i dosadio vam je windows i ceste rinstalacije sistema i plavi ekrani itd itd.

H H

pre 2 godine

Ne lupaj. Serviser sam. Nemaju svi para za nove racunare.
(H H, 04. novembar 2023 14:35)

Lupaš rođo, eno ga Win11 radi bez greske na mom 13 godina starom laptopu, sa i5-450m prve generacije i 6GB rama. Jak si mi ti serviser...
(nlooooo, 4. novembar 2023 15:57)

23H2, onaj od 1.11.2023?

Svaka cast, hakeru.

Windows 11 23H2 supported processors:
Intel supported processors

8th Gen (Coffee Lake).
9th Gen (Coffee Lake Refresh).
10th Gen (Comet Lake and Ice Lake).
11th Gen (Rocket Lake and Tiger Lake).
12th Gen (Alder Lake).
13th Gen (Raptor Lake).
Pentium – Gold and Silver.
Xeon – Skylake-SP, Cascade Lake-SP, Cooper Lake-SP, Ice Lake-SP

Windows 11 23H2 supported processors

H H

pre 2 godine

Lupaš rođo, eno ga Win11 radi bez greske na mom 13 godina starom laptopu, sa i5-450m prve generacije i 6GB rama. Jak si mi ti serviser...
(nlooooo, 4. novembar 2023 15:57)

Rodjo, koji Windows 11....?

Sve go strucnjak do strucnjaka...

Petar

pre 2 godine

Windows 11 se može instalirati i na starijim računarima, ako se pomoću programa zaobiđe taj hardverski zahtev za tpm2. Radi na mom laptopu iz 2013 (i dalje ga koristim jer je i7 procesor i ima 16g Rama, i sata3 sad, radi okej sve).
Ali preporučio bih desetku za rad, jedanaestica je prosto nekako čudna.
Može se skinuti s neta Enterprise izdanje desetke koje ima podršku do 2032, ali nije najprostija stvar to uraditi kao laik (mada nije ni mnogo komplikovano).
Uz sve ove kerefeke, uzmite u obzir da čak i kad istekne zvanična podrška računar je i dalje u potpunosti upotrebljiv; ta zvanična podrška je zapravo najbitnija za poslovna okruženja, za fizička lica i ne toliko. Zavisi naravno od slučaja upotrebe, ali evo moj ćale koristi sedmicu i dalje na računaru iz 2011. godine. Nema tagova, a nema ni virusa jer čovek ne skida neproverene programe i ne posećuje sumnjive sajtove. Probao sam desetku na tom računaru ali radi znatno sporije, a čoveku jedino treba za surfovanje netom.
Sigurno ima adekvatno rešenje za većinu ljudi, ali jeste poražavajuće što mikrosofta apsolutno boli uvo za prosečnog korisnika sada, na sedmici bez ikakvog zezanja da sistemom sve radilo bez greške, sad pri instaciji jedanaestice sam morao preskakati više prepreka da dobijem ono "čisto" okruženje koje je sedmica imala već po samoj instalaciji.
Preporuka da pitate nekog prijatelja koji se razume u računare ili nekog pouzdanog servisera da vam pomogne oko podešavanja računara.

Slucajni Prolaznik

pre 2 godine

Greh je sahraniti core2duo računare koji još dobro rade. Ja imam core2duo e7500, radio i sa 2 gb rama na Win7 i 4gb rama bez problema na Win10, sad ima 8gb rama i ssd i savršen je. Jedino nije za igrice. Za to nije loše imati novije generacije. Za sve ostalo je udoban. Ne pada mi na pamet da ga izbacujem iz upotrebe sa sve win10 dokle god ga podržavaju web pretraživači i vecina programa koji mi trebaju ne odbijaju da se instaliraju. A to bas nece ni da bude odmah, mozda posle 2027. Realno, uvek na takvim računarima moze da radi savrseno linux ako znate sta zelite. Za stare dobre stvari uvek ima resenja u sistemima, jedino je Win XP postao neupotrebljiv zbog web pretraživača, win 7 polako posustaje sa ukidanjem mogućnosti da neki programi rade na njemu a za win10 nema zime bar jos 5-6 godina. Totalna je ludost izbaciti iz upotrebe sve sto ne podržava Win11, ne verujem da su toliko blesavi. Tako ce samo oterati puno korisnika u linux svet koji je sve bolji i bolji.

Mile

pre 2 godine

Moze da se instalira evo linka: https://pureinfotech.com/install-windows-11-unsupported-pc/

Mozda na nekim racunarima bude problema plavog ekrana ali uglavnom to radi. Ako na kraju ne moze windows (legalno) pa ima milion verzija linuksa koji jako lepo rade.

lala

pre 2 godine

@Sasa, 4. novembar 2023 14:13)


Racunarske komponente nikada nisu bile skuplje. Jos kada se uporede cene procentualno sa platama u razijenom svetu koji je u statistikama najvise su u istoriji.
Pre 10 godina su budzet konfiguracije sastavljane i za 200e, lose ali bilo je moguce. Za 1000 evra su uzimame veoma napredne konfiguracije (govorimo o osnovi tj kucistu bez monitora i periferija).
Najskuplji misevi su takodje ne tako davno bili oko 50 do 60 evra a trajali su godinama. Samo poredjenja radi. Hardware je mnogo napredovao u svim sferama u odnosu na davno vreme ali veoma malo u zadnjih pola decenije dok su cene premasile sva negativna ocekivanja.

GoR

pre 2 godine

Ja inače koristim linux ali bi da izjavim nešto za drugi dnevnik .
NEMOJTE da instalirate vindovs 11 na računare koji ne ispunjavaju hardverske zahteve .
Čitajte "približno pola updejta vam neće raditi ", odnosno instaliraju se ali naprave xxx bagova od kojih je najgadniji onaj koji muči kontroler vašeg "nmve " i ssd , podižući temperaturu i za do 20 stepeni celzijusa ,što rezultira veštačkim popunjavanjem datoteka i povećanjem vašeg TBW .
Ovaj bag interesantno zaobilazi obične hard diskove ko da je u pitanju virus (a nije) ,koje ionako više retko ko upotrebljava kao sistemske. Interesantno je da nema uticaja ni na MTBF koji je ionako ogroman .

PhPprog

pre 2 godine

U IT biznisu sam od 96-te, dakle punih 27 godina.
Uvek sam koristio samo Windows, pravio sam aplikativne softvere godinama i zaradio velike pare na tome, obezbedio penziju...dakle sve na Win OS tako da, sa moje tačke gledišta nema boljeg OSa.
Da se razumemo, najbolji je zato što je najzastupljeniji a ne zato što je tehnički možda manje superioran od ostalih, svi ga koriste pa je samim tim i moje tržište bilo najveće.

Win XP mi je bio najuspešniji ali ni Win10 ne zaostaje, pomoću nakih alata uredio sam ga da izgleda kao XP i nikakvih problema nisam imao.

Nadoljub

pre 2 godine

Ubuntu Linux + Wine rešava sve probleme, svi programi rade, nema virusa, bolesti Windows-a su prošlost. Tako živim već 7 godina.

Sasa

pre 2 godine

Ne lupaj. Serviser sam. Nemaju svi para za nove racunare.
(H H, 4. novembar 2023 14:35)

Sustina je u tome da su cene preterane za polovan hardver i gotove konfiguracije. Ako neko ima novca za njih, uzevsi u obzir minornu razliku, imace i za nov hardver i konfiguracije.
Nadalje, ti si serviser i potencijalno preprodavac na jednom sajtu. Stoga branis svoju poziciju neretko manipulisici informacijama u cilju zastite licne pozicije.
Inace, serviseri su najgora sorta, te svima preporucijem da prelistaju nas najpopularniji sajt za prodaju polovnih i novih predmeta kako bi se uverili mozaik lazi na koji ukazujem.
A to sto si cuo da lupa, nisam ja, vec tvoja prazna prica koja ne prolazi kod svakoga.

Đoko

pre 2 godine

U biti najbitinija je podrška za web browser kao i za drajvere.
Recimo Windows XP se može instalirati bez problema na večinu računala proizvedenih do 2014 godine, no međutim nedostatak kvalitetnog browsera ga čini beskorisnim a trenutno jedini browser koji radi brzo i dobro na XP je 360 Extreme Explorer Chrome.

Dodatno pitanje

pre 2 godine

Sve može i na jedan i na drugi način. Može linux i windows u VM-u (VirtualBox, VM Ware, …), može isto to samo obratno, windows primarni i linux u VM, može i Windows i WSL… Lično koristim samo linux a windows imam na nekom stick računaru za onih 2-3x godišnje kad treba da očitam, LK ili nešto slično.
(super.operater, 4. novembar 2023 18:09)

Hvala puno!

Intersantan mi je odgovor Bojana, imamo neke slične početke, asemblere, emulator, Unix itd...samo što je on ostao blizak tehnologija, a mene zivot malo udaljio od core znanja. Bojan reče da je Linux klijent kanta, da li. Je to zaista tako? On to čak reče i za server, a lično znam velike ozbiljne firme na zapadu koje koriste Linux servere - na kraju krajeva, IBM je davno kupio Red Hat... Dakle, Bojanovo idkustvo me navodi da mu verujem, ali je opet nejasno ovo sa velikim firmama - one sigurno ne koriste Linux server zato što je besplatan... Neko mišljenje?

Nikola

pre 2 godine

Windows 11 je vrlo loš operativni sistem, a pritom i nije moguće nadograditi windows 10 računare na njega zbog nekih besmislenih sistemskih zahteva, sve u svemu preći ću na apple operativni sistem, microsoft iz godine u godinu pokazuje koliko nema ama baš nikakvog smisla za estetiku, funkcionalnost i praktičnost

Mladen

pre 2 godine

Imam 10-ku na vise masina (naravno piratizovana, nisam budala da placam Majkrosoft da me spijunira) i nemam nameru da se smaram i ikada prelazim na 11. 10 verovatno ukidaju apdejt jer konacno su ga sredili da nemaju sta da krpe a 11 je verovatno katastrofa. U sustini svaki apdejt vise pokvari nego donese poboljsanje tako da jedva cekam da prestane "podrska".

Zok1

pre 2 godine

(nisam korisnik Linuxa, ali ....., 04. novembar 2023 23:43) Sam operativni sistem nije bitan, nego softver koji može da se koristi na njemu. Drugi problem je podrška. Neće Windows 10 prestati da radi, ali neće izbacivati zakrpe.

H H

pre 2 godine

A to sto si cuo da lupa, nisam ja, vec tvoja prazna prica koja ne prolazi kod svakoga.
(Sasa, 5. novembar 2023 01:42)

Jos jedan Ljubiša Trgovčević.

Jeste, Ljubiœa, u pravu si. I za ce e HW i za mene. Skroz si me provalio.
Blago tvom okruzenju, srecni su sto te imaju.
Pozdav, druze, uzivaj.

H H

pre 2 godine

Ne lupaj. Serviser sam. Nemaju svi para za nove racunare.
(H H, 04. novembar 2023 14:35)

Serviser? A instaliras nelegalne kopije Windowsa? Ne bih ja to zvao tako - priuceni kriminalac te mnogo bolje opisuje...
(svasta, 4. novembar 2023 17:16)

Izvini, Trgovčeviću Ljubiša, nisam te prepoznao…
Drugar, a otkud ti znas koje ja verzije Windowsa instaliram? Mozda je moj komentar proisteko upravo iz toga sto nisi u pravu? Nemoguce… U tvojoj glavi ne postoje takvi serviseri…

nikola

pre 2 godine

@bojane brate moj rođeni od strica šta to reče za linux server i ostade živ. Pa njega koristi preko 95% servera i super racunara na svetu!

Lanius

pre 2 godine

Da sam zavisan od Win-a, odavno bih morao da bacim svoj ispravni laptop. Ovako, Debian 11, sa MATE okruzenjem radi bez greske, a i skener HP 2400 ne radi na Windows-u, Linux ga podrzava bez problema. A laptop sam kupio 2012. i jos radi i ne nameravam da ga menjam dokle god radi, znaci samo Linux i cepaj.

Hans

pre 2 godine

Namerno prave te sisteme da bi povećali hardverske zahteve,što više rama,bolji procesor,nije se džaaba pojavio slobodan softver,kao linux recimo

dojilica

pre 2 godine

Ne znam sta je sporno, win 7 radi i dalje sasvim dobro. I 8 i 10 ce. Ako je nekom ultra bitno iz bilo kog razloga da mora da ima podrsku za operativni sistem (zbog posla ili bilo cega god drugog), taj ce svakako da se prebaci na 11 i 99% mu hardver nije problem. (Ne ulazim u microsoft politiku podrske softvera, sta je ispravno, a sta ne)

ja pa ja

pre 2 godine

Windows je još i super u poređenju sa macOS smećem nad kojim nemaš apsolutno nikakvu kontrolu šta radi i šalje ko zna gde i kome na mreži, a ništa NE MOŽEŠ da ugasiš i ukloniš u njemu.
(Pendula, 04. novembar 2023 15:47)

Pa u tome i jeste problem.
Na ranijim verzijama Win, sve to ili nije postojalo, ili je bilo lakše isključiti.

H H

pre 2 godine

Windows 11 23H2 supported processors
(H H, 04. novembar 2023 18:00)

Baš danas sam instalirao 23H2 na i5 4-te generacije..
(Top, 4. novembar 2023 21:48)

To je zato sto si prikikom instalacije koristio tweak za zaobilazak TPM 2.0 check (BypassTPMCheck), ili su skinuo vec spakovan iso sa torrenta. Ja nisam pricao o tome, niti govorim da ne moze da radi. Naravno da moze. Ja sam pricao o tome da zvanicno podrska ne postoji a ti je ono sta je bitno poslovnim korisnicma, koji koriste licencirane proizvode i nisu deo treceg sveta (pritom ne mislim na geografsku poziciju).
Znas li ti koliko kosta jednu ozbiljnu firmu neispravnost racunara na 2-3 sata, dok ne stigne serviser? Pritom pricam o situaciji gde moze da odreaguje na licu mesta, da ne mora da se nosi u servis…? Reci cu ti. Mnogo vise od licenciranig OS. Pa hahde da se zaj@bavaju sa tweakovima… Znaci da ako imaju Intel 7 generacije i ta masina apsolutno melje sve sta joj se zada, oni ce zbog korporativnih zahteva morati da je menjaju.
E o tome se radi. Zato su MS mafija.

Petar

pre 2 godine

@Bojan,
ako posle toliko godina i "iskustva" izjavis tako nesto o server strani, nisi ti onaj za koga se izdajes.Ajde za klijentsku stranu, windows dominira ali kod servera dominira Linux(Redhat, Windriver, Ubuntu, Suse...)Cak i sa virtuelizacijom, svi VM, kontejneri su linuxoliki.Tu Windows nema nigde.Da ne pricam o specificnim primenama u telekom industriji itd.A tek sa nadolaskom ARM arhitekrure(telefoni, tv, tvbox...), cak i Apple MCPU x je na ARM, Linux/Unix je apsolutno dominantan.

Bojan

pre 2 godine

Ko hoce gejming na linuxu samo Manjaro Linux i Stem naravno.
Za ostale tu vam je odlican Linux Mint sa Cinamon desktopom.Ko hoce windows programe oni rade preko wine-a.Baza 80000 hiljada programa i nema virusa.