Aktuelno

Utorak, 21.07.2020.

11:28

Naučnici napravili savršen materijal: Nemoguće je da se preseče VIDEO

Izvor: B92

Nauènici napravili savršen materijal: Nemoguæe je da se preseèe VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

39 Komentari

Sortiraj po:

milutin

pre 5 godina

Videli smo na snimku sta se desava sa reznom plocom brusilice kod secenja "proteusa". Pitanje se namece samo: STA bi se desilo kada bi rezna ploca bila izradjena od "proteusa"?

Калауз

pre 5 godina

Лепо узмеш швајс апарат и решиш проблем.
За швајс апарат не постоји препрека, све падне ко` гаће.

didul.e

pre 5 godina

Stara fora po kojoj se šuplje cevi od rešetaka pune gugličnim ležajima i grafitnom mašću. Tako puna cev se osetno sporije seče.

kiza

pre 5 godina

znači metak prolazi ko kroz sir? metak rotora, kuglice rotiraju, nema ništa od takvog pancira... ono, ni vodu ni pesak ne možeš baš da režeš i burgijaš.

NeRazumem

pre 5 godina

@pojašnjenje (izmislili vodu od kuglice)
Kakav crne metamaterijal? Metamaterijal je materijal sa negativnim indeksom prelamanja, ovo je kompozit. I moze da se secka, al ne moze da se sece :)

ASOT

pre 5 godina

Pa dobro materijal je los za secenje ali je ovaj metalni ram koji drzi taj materijal lak za secenje. Znaci iseces ram i izvadis materijal i nastavis secenje.

bravar

pre 5 godina

a mozda da probaju sa dinamitom?

ne postoji materijal dovoljno jak da se ne prosece.

keramika je stvarno jako tvrd materijal ali sa dijamantskim brusnim plocama se sece kao sir.

ovaj je samo probao sa plocama za metal sto ne promeni plocu za keramiku?

Milos

pre 5 godina

Aman, ljudi, pogledajte bolje ' taj novi materijal je iymedju dve metalne ploce. Kada disk prodje kroy metalnu plocu i dodje u kontakt sa ovim materijalom, bude pojeden u kratkom roku.

Милош

pre 5 godina

Развој технологије директно зависи од развоја материјала, а ко је технолошк

neutralni felš

pre 5 godina

ili sam ja corav ili je ovaj sa ovom brusilicom nesposoban.

daj ti meni da vidis kako se sece to. on hoce potopi brusilicu celu u materijal ne ide to tako. brusna ploca treba maksimalno prodje materijal koji sece 1cm
(samo kazem, 21. jul 2020 19:11)


razumemo mi majstora, ali tako se možda seku šipke od armature, ali ne i kompozitni materijali.

прле

pre 5 godina

Добра ствар за мужеве, који су због посла дуго одсутни од куће!
Жени могу гаће од овога направити и катанац такође.

neutralni felš

pre 5 godina

Ja ili sam lud ili ne vidim dobro,rezna ploca je bas lepo usla u ovaj materijal,ima jos mnogo boljih reznih ploca,tako da ide to sigurno,samo vreme je potrebno,ja radim sa tom brusilicom 20 godina,verujte mi,nema tog materijala koji se ne sece,sve se sece i sve se busi,opet kazem ,samo vreme je u pitanju
(djo, 21. jul 2020 18:23)


da, ali ovde se radi o isplativom vremenu.
ako neko ovo čudo treba da seče nekoliko sati i da pritom potroši x reznih ploča, onda je bolje ne traćiti energiju na taj način.
uostalom, pogledajte opis: pojednostavljeno, ovaj materijal nije klasičan materijal u klasičnom smislu reči, tako da upotreba klasičnih alata za rezanje nema puno smisla - verovatno može ali treba suviše mnogo vremena uz slab učinak i velike troškove.

Nemanja

pre 5 godina

Nije kontaktna ploca od novog materijala, vec ono sto je unutar metalnog bloka. Taj materijal je mekan i brusilica ne moze da ga uhvati da bi ga sekla, samo se okrece u mestu. Tako sam ja razumeo barem. I koliko vidim secivo se brzo istrosilo.

samo kazem

pre 5 godina

ili sam ja corav ili je ovaj sa ovom brusilicom nesposoban.

daj ti meni da vidis kako se sece to. on hoce potopi brusilicu celu u materijal ne ide to tako. brusna ploca treba maksimalno prodje materijal koji sece 1cm

djo

pre 5 godina

Ja ili sam lud ili ne vidim dobro,rezna ploca je bas lepo usla u ovaj materijal,ima jos mnogo boljih reznih ploca,tako da ide to sigurno,samo vreme je potrebno,ja radim sa tom brusilicom 20 godina,verujte mi,nema tog materijala koji se ne sece,sve se sece i sve se busi,opet kazem ,samo vreme je u pitanju

pojašnjenje (izmislili vodu od kuglice)

pre 5 godina

@djo
U pravu si. ALi ovo nije materijal u klasičnom smislu, ovo je ono što se zove metameterijal, struktura sastavljena iz više -komponenti-, dizajnirano za nešto jako specifično. Ovde su u pitanju keramičke kuglice koje daju potporu, viskoznost kao otpor kretanju delića odnosno trenje, imaju veliku trvdoću, a ako se i slome, formiraju reznu ivicu koja napada sam alat. Ima dva efekta koji sprečava obradu. Otprilike, kao da gurneš brusni element u pesak, stim što se ova struktura ne bi razbacivala okolo kao pesak, nego elementi sporo vrtlože u zoni oko alata a uglavnom rotiraju oko sebe samih pogonjeni alatom i tako dok se ovaj ne pohaba. Kada skloniš alat ili ono što je ostalo, struktura se vrati u prvobitno stanje. Kao da pokušavaš da presečeš deo koji nije stegnut, okreće se alat ali se sa njim ili na njemu okreće i pripremak tako da izmedju sečiva i materijala u zoni rezanja nema relativnog kretanja ili je ovo zanemarljivo. Nema relativnog kretanja, nema rezanja, nema odvajanja materijala.

pojašnjenje (izmislili vodu od kuglice)

pre 5 godina

@djo
U pravu si. ALi ovo nije materijal u klasičnom smislu, ovo je ono što se zove metameterijal, struktura sastavljena iz više -komponenti-, dizajnirano za nešto jako specifično. Ovde su u pitanju keramičke kuglice koje daju potporu, viskoznost kao otpor kretanju delića odnosno trenje, imaju veliku trvdoću, a ako se i slome, formiraju reznu ivicu koja napada sam alat. Ima dva efekta koji sprečava obradu. Otprilike, kao da gurneš brusni element u pesak, stim što se ova struktura ne bi razbacivala okolo kao pesak, nego elementi sporo vrtlože u zoni oko alata a uglavnom rotiraju oko sebe samih pogonjeni alatom i tako dok se ovaj ne pohaba. Kada skloniš alat ili ono što je ostalo, struktura se vrati u prvobitno stanje. Kao da pokušavaš da presečeš deo koji nije stegnut, okreće se alat ali se sa njim ili na njemu okreće i pripremak tako da izmedju sečiva i materijala u zoni rezanja nema relativnog kretanja ili je ovo zanemarljivo. Nema relativnog kretanja, nema rezanja, nema odvajanja materijala.

djo

pre 5 godina

Ja ili sam lud ili ne vidim dobro,rezna ploca je bas lepo usla u ovaj materijal,ima jos mnogo boljih reznih ploca,tako da ide to sigurno,samo vreme je potrebno,ja radim sa tom brusilicom 20 godina,verujte mi,nema tog materijala koji se ne sece,sve se sece i sve se busi,opet kazem ,samo vreme je u pitanju

Nemanja

pre 5 godina

Nije kontaktna ploca od novog materijala, vec ono sto je unutar metalnog bloka. Taj materijal je mekan i brusilica ne moze da ga uhvati da bi ga sekla, samo se okrece u mestu. Tako sam ja razumeo barem. I koliko vidim secivo se brzo istrosilo.

прле

pre 5 godina

Добра ствар за мужеве, који су због посла дуго одсутни од куће!
Жени могу гаће од овога направити и катанац такође.

neutralni felš

pre 5 godina

Ja ili sam lud ili ne vidim dobro,rezna ploca je bas lepo usla u ovaj materijal,ima jos mnogo boljih reznih ploca,tako da ide to sigurno,samo vreme je potrebno,ja radim sa tom brusilicom 20 godina,verujte mi,nema tog materijala koji se ne sece,sve se sece i sve se busi,opet kazem ,samo vreme je u pitanju
(djo, 21. jul 2020 18:23)


da, ali ovde se radi o isplativom vremenu.
ako neko ovo čudo treba da seče nekoliko sati i da pritom potroši x reznih ploča, onda je bolje ne traćiti energiju na taj način.
uostalom, pogledajte opis: pojednostavljeno, ovaj materijal nije klasičan materijal u klasičnom smislu reči, tako da upotreba klasičnih alata za rezanje nema puno smisla - verovatno može ali treba suviše mnogo vremena uz slab učinak i velike troškove.

neutralni felš

pre 5 godina

ili sam ja corav ili je ovaj sa ovom brusilicom nesposoban.

daj ti meni da vidis kako se sece to. on hoce potopi brusilicu celu u materijal ne ide to tako. brusna ploca treba maksimalno prodje materijal koji sece 1cm
(samo kazem, 21. jul 2020 19:11)


razumemo mi majstora, ali tako se možda seku šipke od armature, ali ne i kompozitni materijali.

samo kazem

pre 5 godina

ili sam ja corav ili je ovaj sa ovom brusilicom nesposoban.

daj ti meni da vidis kako se sece to. on hoce potopi brusilicu celu u materijal ne ide to tako. brusna ploca treba maksimalno prodje materijal koji sece 1cm

Милош

pre 5 godina

Развој технологије директно зависи од развоја материјала, а ко је технолошк

Milos

pre 5 godina

Aman, ljudi, pogledajte bolje ' taj novi materijal je iymedju dve metalne ploce. Kada disk prodje kroy metalnu plocu i dodje u kontakt sa ovim materijalom, bude pojeden u kratkom roku.

milutin

pre 5 godina

Videli smo na snimku sta se desava sa reznom plocom brusilice kod secenja "proteusa". Pitanje se namece samo: STA bi se desilo kada bi rezna ploca bila izradjena od "proteusa"?

Калауз

pre 5 godina

Лепо узмеш швајс апарат и решиш проблем.
За швајс апарат не постоји препрека, све падне ко` гаће.

NeRazumem

pre 5 godina

@pojašnjenje (izmislili vodu od kuglice)
Kakav crne metamaterijal? Metamaterijal je materijal sa negativnim indeksom prelamanja, ovo je kompozit. I moze da se secka, al ne moze da se sece :)

bravar

pre 5 godina

a mozda da probaju sa dinamitom?

ne postoji materijal dovoljno jak da se ne prosece.

keramika je stvarno jako tvrd materijal ali sa dijamantskim brusnim plocama se sece kao sir.

ovaj je samo probao sa plocama za metal sto ne promeni plocu za keramiku?

didul.e

pre 5 godina

Stara fora po kojoj se šuplje cevi od rešetaka pune gugličnim ležajima i grafitnom mašću. Tako puna cev se osetno sporije seče.

ASOT

pre 5 godina

Pa dobro materijal je los za secenje ali je ovaj metalni ram koji drzi taj materijal lak za secenje. Znaci iseces ram i izvadis materijal i nastavis secenje.

kiza

pre 5 godina

znači metak prolazi ko kroz sir? metak rotora, kuglice rotiraju, nema ništa od takvog pancira... ono, ni vodu ni pesak ne možeš baš da režeš i burgijaš.

djo

pre 5 godina

Ja ili sam lud ili ne vidim dobro,rezna ploca je bas lepo usla u ovaj materijal,ima jos mnogo boljih reznih ploca,tako da ide to sigurno,samo vreme je potrebno,ja radim sa tom brusilicom 20 godina,verujte mi,nema tog materijala koji se ne sece,sve se sece i sve se busi,opet kazem ,samo vreme je u pitanju

samo kazem

pre 5 godina

ili sam ja corav ili je ovaj sa ovom brusilicom nesposoban.

daj ti meni da vidis kako se sece to. on hoce potopi brusilicu celu u materijal ne ide to tako. brusna ploca treba maksimalno prodje materijal koji sece 1cm

прле

pre 5 godina

Добра ствар за мужеве, који су због посла дуго одсутни од куће!
Жени могу гаће од овога направити и катанац такође.

neutralni felš

pre 5 godina

ili sam ja corav ili je ovaj sa ovom brusilicom nesposoban.

daj ti meni da vidis kako se sece to. on hoce potopi brusilicu celu u materijal ne ide to tako. brusna ploca treba maksimalno prodje materijal koji sece 1cm
(samo kazem, 21. jul 2020 19:11)


razumemo mi majstora, ali tako se možda seku šipke od armature, ali ne i kompozitni materijali.

neutralni felš

pre 5 godina

Ja ili sam lud ili ne vidim dobro,rezna ploca je bas lepo usla u ovaj materijal,ima jos mnogo boljih reznih ploca,tako da ide to sigurno,samo vreme je potrebno,ja radim sa tom brusilicom 20 godina,verujte mi,nema tog materijala koji se ne sece,sve se sece i sve se busi,opet kazem ,samo vreme je u pitanju
(djo, 21. jul 2020 18:23)


da, ali ovde se radi o isplativom vremenu.
ako neko ovo čudo treba da seče nekoliko sati i da pritom potroši x reznih ploča, onda je bolje ne traćiti energiju na taj način.
uostalom, pogledajte opis: pojednostavljeno, ovaj materijal nije klasičan materijal u klasičnom smislu reči, tako da upotreba klasičnih alata za rezanje nema puno smisla - verovatno može ali treba suviše mnogo vremena uz slab učinak i velike troškove.

pojašnjenje (izmislili vodu od kuglice)

pre 5 godina

@djo
U pravu si. ALi ovo nije materijal u klasičnom smislu, ovo je ono što se zove metameterijal, struktura sastavljena iz više -komponenti-, dizajnirano za nešto jako specifično. Ovde su u pitanju keramičke kuglice koje daju potporu, viskoznost kao otpor kretanju delića odnosno trenje, imaju veliku trvdoću, a ako se i slome, formiraju reznu ivicu koja napada sam alat. Ima dva efekta koji sprečava obradu. Otprilike, kao da gurneš brusni element u pesak, stim što se ova struktura ne bi razbacivala okolo kao pesak, nego elementi sporo vrtlože u zoni oko alata a uglavnom rotiraju oko sebe samih pogonjeni alatom i tako dok se ovaj ne pohaba. Kada skloniš alat ili ono što je ostalo, struktura se vrati u prvobitno stanje. Kao da pokušavaš da presečeš deo koji nije stegnut, okreće se alat ali se sa njim ili na njemu okreće i pripremak tako da izmedju sečiva i materijala u zoni rezanja nema relativnog kretanja ili je ovo zanemarljivo. Nema relativnog kretanja, nema rezanja, nema odvajanja materijala.

Nemanja

pre 5 godina

Nije kontaktna ploca od novog materijala, vec ono sto je unutar metalnog bloka. Taj materijal je mekan i brusilica ne moze da ga uhvati da bi ga sekla, samo se okrece u mestu. Tako sam ja razumeo barem. I koliko vidim secivo se brzo istrosilo.

Калауз

pre 5 godina

Лепо узмеш швајс апарат и решиш проблем.
За швајс апарат не постоји препрека, све падне ко` гаће.

milutin

pre 5 godina

Videli smo na snimku sta se desava sa reznom plocom brusilice kod secenja "proteusa". Pitanje se namece samo: STA bi se desilo kada bi rezna ploca bila izradjena od "proteusa"?

ASOT

pre 5 godina

Pa dobro materijal je los za secenje ali je ovaj metalni ram koji drzi taj materijal lak za secenje. Znaci iseces ram i izvadis materijal i nastavis secenje.

bravar

pre 5 godina

a mozda da probaju sa dinamitom?

ne postoji materijal dovoljno jak da se ne prosece.

keramika je stvarno jako tvrd materijal ali sa dijamantskim brusnim plocama se sece kao sir.

ovaj je samo probao sa plocama za metal sto ne promeni plocu za keramiku?

kiza

pre 5 godina

znači metak prolazi ko kroz sir? metak rotora, kuglice rotiraju, nema ništa od takvog pancira... ono, ni vodu ni pesak ne možeš baš da režeš i burgijaš.

didul.e

pre 5 godina

Stara fora po kojoj se šuplje cevi od rešetaka pune gugličnim ležajima i grafitnom mašću. Tako puna cev se osetno sporije seče.

Милош

pre 5 godina

Развој технологије директно зависи од развоја материјала, а ко је технолошк

NeRazumem

pre 5 godina

@pojašnjenje (izmislili vodu od kuglice)
Kakav crne metamaterijal? Metamaterijal je materijal sa negativnim indeksom prelamanja, ovo je kompozit. I moze da se secka, al ne moze da se sece :)

Milos

pre 5 godina

Aman, ljudi, pogledajte bolje ' taj novi materijal je iymedju dve metalne ploce. Kada disk prodje kroy metalnu plocu i dodje u kontakt sa ovim materijalom, bude pojeden u kratkom roku.