Aktuelno

Utorak, 12.07.2016.

19:16

WoT: Istorijski kutak - Kursk, Prohorovka

Izvor: klanrur.rs

WoT: Istorijski kutak - Kursk, Prohorovka IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

24 Komentari

Sortiraj po:

MOCA

pre 8 godina

U jednom trenutku rata (zaboravio sam koje godine) Nemci su protiv Rusa angazovali 97% ukupnog ljudstva. Nazalost kako vreme prolazi Ruska uloga u pobedi nad Nemcima se sve vise minimizira. Prema misljenju eminentnih vojnih strucnjaka Crvena armija iz 1945 god. je bila najveca i najdominantnija sila koja je ikada postojala. (uzimajuci u obzir moral, obucenost, opremu, naoruzanje...)

Zlobni cinik

pre 9 godina

Nedavno sam čuo priču das je prilikom potpisivanja kapitulacije Nemačke feldmaršal Keitel prisustvo francuske i američke delegacije ironično prokomentarisao :
" Šta, zar su nas i oni pobedili ?!"
Ne znam da li je to tačno, ali kad se čitaju opisi borbi između Crvene Armije i Vermahta feldmaršal je imao puno prao da tako što kaže!

Pera Kojot Stariji

pre 9 godina

izvini ako sam te uvredio mojim komentarom, nije mi bila namera.
@john mcclane @ pera kojot, 13. jul 2016 18:13

Ne, ne, nikako. Greška je bila moja i ja sam neoprezno i ne proveravajući preneo pogrešnu informaciju. Ja sam taj koji treba da se izvini. Hvala na ispravci.

dupla ljuta

pre 9 godina

Nemcima je u rusiji bio jako los mm, po xvmu su imali samo 19% sanse za pobedu, no to je verovatno zato sto se pojavio KV tenk serija sa njegovim cuvenim trol ganom koji lako moze da se nosi protiv tier 8 tenkova

32K

pre 9 godina

Можда сам пропустио али ми се чини да нисте писали, Колобанов и његов КВ-1, тотално је демолирао Немце,дал 22 тенка уништио у дану а 43 укупно.

Pera Kojot Stariji

pre 9 godina

@john mcclane @ Pera Kojot Stariji, 13. jul 2016 10:12
@Milos, 13. jul 2016 10:35

Da, u pravu ste, a ja nisam bio dovoljno pažljiv na času. Evo šta o tom topu piše na sajtu koji sam preporučio:

"Конструктори су били задовољни топом Л-11 калибра 76,2 мм који је изабран за уградњу у тенк. Различита оруђа су разматрана као алтернативна, међу њима и противтенковски топ ЗИС-4 калибра 57 мм и стари тенковски топ калибра 45 мм. Тешки тенк КВ-1 био је наоружан новим Грабиновим топом Ф-32 калибра 76,2 мм који је имао боље перформансе. Током пролећа 1940. Грабин је започео радове на адаптацији топа Ф-32 за уградњу у куполу тенка Т-34. До краја године, његов тим је развио супериорни топ, ознаке Ф-34, који је био нешто дуже цеви – 42 калибара. На несрећу, без званичног одобрења, ни Главни артиљеријски директорет под Куликом, нити Главна тенковска управа нису могле да одобре производњу новог топа. Ипак, Грабин и директор фабрике, Ељан, на сопствену иницијативу су уз производњу топа Л-11 производили и топове Ф-34. Први топ Ф-34 је произведен јануара 1941. године, да би већ следећег месеца почео да се појављује на неким тридесетчетворкама. Ова варијанта тенка, обично називана Т-34 Модел 1941, званично је одобрена у лето 1941. године – након избијања рата – када су тенковске јединице на бојишту захтевале топове Ф-34 и самим тим, избацивање из наоружања старих топова Л-11."

john mcclane @ Pera Kojot Stariji

pre 9 godina

greska jeste u tekstu, jer je u pitanju T-34/76 a ne T-34/75mm. Verzija T34 sa 85mm topom se jos nije pojavila u vreme Kurske bitke vec tek krajem 1943. T34/85 je upravo napravljen da bi T34 mogao da se nosi sa tigrovima i panterima. T34/76 je verzija sa pocetka rata i ona je bila okosnica Crvene armije od 1941 pa i kod Kurska. Panteri i Tigrovi su bili nemacki odgovor na susrete sa T-34/76 protiv koga su njihovi tenkovi PzKfW III (E-G-I-J i K serije) i PzKfW IVc i d, koji su bili okosnica nemacke vojske 1941/42 bili potpno inferiorni. Pojavom KV 85 I IS 1 i 2 tenkova, kao i cista kolicina proizvedenih T34 tenkova, tokom 1943 je preokrenuta premoc na stranu SSSR posle Kurska

Milos

pre 9 godina

@Pera Kojot Stariji

Potkrala se mala greška u tekstu, ne treba da stoji T-34/75 već T-34/76 jer se radi o modelu sa topom od 76mm. T-34-85 se na bojištu pojavio tek posle Kurske bitke, početkom 1944. godine.

Pera Kojot Stariji

pre 9 godina

"Bitke koje su se odigravale između Crvene Armije i Wermachta - SS su bile epohalne, Kursk, Staljingrad, Berlin a u ostatku Evrope su bile dečija igra u odnosu na ove."
Don Quijote, 13. jul 2016 07:45

Malo je poznata činjenica da je i bitka za Budimpeštu, između Crvene Armije s jedne strane i nemačke vojske i mađarskih fašista sa druge strane, takođe jedna od najžešćih i najkrvavijih u Drugom svetskom ratu. Svakako ne po značaju, ali po žestini borbi i broju poginulih uporediva sa osvajanjem Berlina.

Don Quijote

pre 9 godina

Bitke koje su se odigravale između Crvene Armije i Wermachta - SS su bile epohalne, Kursk, Staljingrad, Berlin a u ostatku Evrope su bile dečija igra u odnosu na ove.

marko mitrovic

pre 9 godina

Ah ta Proharovka, raj za spotere, artice i campere. Jel jos neko ima problem kad igra sa E100 da svaka treca mapa bude Proharovka?

Mala greška u prevodu

pre 9 godina

Samo jedna ispravka, nije 5. zaštitna tenkovska armija već 5. gardijska tenkovska armija. https://en.wikipedia.org/wiki/5th_Guards_Tank_Army_(Soviet_Union)

kl

pre 9 godina

@ 5. sovjetska zaštitna (гварде??ска? – u bukvalnom prevodu čuvari, stražari) armija

Ne zaštitna nego gardijska, garda, elita...

Pera Kojot Stariji

pre 9 godina

Mala ispravka: Oznaka novijeg modela tenka T-34 nije T-34/75, već T-34/85, jer je ugrađen top od 85mm. Ljubiteljima tematike Drugog svetskog rata bih preporučio sajt www.drugisvetski.com Sajt je prvenstveno posvećen naoružanju korišćenom u Drugom svetskom ratu, ali često su opisane i bitke u kojima je određeni tip oružija imao značajnu ulogu. Ima i veoma opširan odeljak o tenku T-34.

Don Quijote

pre 9 godina

Bitke koje su se odigravale između Crvene Armije i Wermachta - SS su bile epohalne, Kursk, Staljingrad, Berlin a u ostatku Evrope su bile dečija igra u odnosu na ove.

kl

pre 9 godina

@ 5. sovjetska zaštitna (гварде??ска? – u bukvalnom prevodu čuvari, stražari) armija

Ne zaštitna nego gardijska, garda, elita...

Pera Kojot Stariji

pre 9 godina

"Bitke koje su se odigravale između Crvene Armije i Wermachta - SS su bile epohalne, Kursk, Staljingrad, Berlin a u ostatku Evrope su bile dečija igra u odnosu na ove."
Don Quijote, 13. jul 2016 07:45

Malo je poznata činjenica da je i bitka za Budimpeštu, između Crvene Armije s jedne strane i nemačke vojske i mađarskih fašista sa druge strane, takođe jedna od najžešćih i najkrvavijih u Drugom svetskom ratu. Svakako ne po značaju, ali po žestini borbi i broju poginulih uporediva sa osvajanjem Berlina.

Mala greška u prevodu

pre 9 godina

Samo jedna ispravka, nije 5. zaštitna tenkovska armija već 5. gardijska tenkovska armija. https://en.wikipedia.org/wiki/5th_Guards_Tank_Army_(Soviet_Union)

Pera Kojot Stariji

pre 9 godina

Mala ispravka: Oznaka novijeg modela tenka T-34 nije T-34/75, već T-34/85, jer je ugrađen top od 85mm. Ljubiteljima tematike Drugog svetskog rata bih preporučio sajt www.drugisvetski.com Sajt je prvenstveno posvećen naoružanju korišćenom u Drugom svetskom ratu, ali često su opisane i bitke u kojima je određeni tip oružija imao značajnu ulogu. Ima i veoma opširan odeljak o tenku T-34.

john mcclane @ Pera Kojot Stariji

pre 9 godina

greska jeste u tekstu, jer je u pitanju T-34/76 a ne T-34/75mm. Verzija T34 sa 85mm topom se jos nije pojavila u vreme Kurske bitke vec tek krajem 1943. T34/85 je upravo napravljen da bi T34 mogao da se nosi sa tigrovima i panterima. T34/76 je verzija sa pocetka rata i ona je bila okosnica Crvene armije od 1941 pa i kod Kurska. Panteri i Tigrovi su bili nemacki odgovor na susrete sa T-34/76 protiv koga su njihovi tenkovi PzKfW III (E-G-I-J i K serije) i PzKfW IVc i d, koji su bili okosnica nemacke vojske 1941/42 bili potpno inferiorni. Pojavom KV 85 I IS 1 i 2 tenkova, kao i cista kolicina proizvedenih T34 tenkova, tokom 1943 je preokrenuta premoc na stranu SSSR posle Kurska

Milos

pre 9 godina

@Pera Kojot Stariji

Potkrala se mala greška u tekstu, ne treba da stoji T-34/75 već T-34/76 jer se radi o modelu sa topom od 76mm. T-34-85 se na bojištu pojavio tek posle Kurske bitke, početkom 1944. godine.

marko mitrovic

pre 9 godina

Ah ta Proharovka, raj za spotere, artice i campere. Jel jos neko ima problem kad igra sa E100 da svaka treca mapa bude Proharovka?

Zlobni cinik

pre 9 godina

Nedavno sam čuo priču das je prilikom potpisivanja kapitulacije Nemačke feldmaršal Keitel prisustvo francuske i američke delegacije ironično prokomentarisao :
" Šta, zar su nas i oni pobedili ?!"
Ne znam da li je to tačno, ali kad se čitaju opisi borbi između Crvene Armije i Vermahta feldmaršal je imao puno prao da tako što kaže!

32K

pre 9 godina

Можда сам пропустио али ми се чини да нисте писали, Колобанов и његов КВ-1, тотално је демолирао Немце,дал 22 тенка уништио у дану а 43 укупно.

Pera Kojot Stariji

pre 9 godina

@john mcclane @ Pera Kojot Stariji, 13. jul 2016 10:12
@Milos, 13. jul 2016 10:35

Da, u pravu ste, a ja nisam bio dovoljno pažljiv na času. Evo šta o tom topu piše na sajtu koji sam preporučio:

"Конструктори су били задовољни топом Л-11 калибра 76,2 мм који је изабран за уградњу у тенк. Различита оруђа су разматрана као алтернативна, међу њима и противтенковски топ ЗИС-4 калибра 57 мм и стари тенковски топ калибра 45 мм. Тешки тенк КВ-1 био је наоружан новим Грабиновим топом Ф-32 калибра 76,2 мм који је имао боље перформансе. Током пролећа 1940. Грабин је започео радове на адаптацији топа Ф-32 за уградњу у куполу тенка Т-34. До краја године, његов тим је развио супериорни топ, ознаке Ф-34, који је био нешто дуже цеви – 42 калибара. На несрећу, без званичног одобрења, ни Главни артиљеријски директорет под Куликом, нити Главна тенковска управа нису могле да одобре производњу новог топа. Ипак, Грабин и директор фабрике, Ељан, на сопствену иницијативу су уз производњу топа Л-11 производили и топове Ф-34. Први топ Ф-34 је произведен јануара 1941. године, да би већ следећег месеца почео да се појављује на неким тридесетчетворкама. Ова варијанта тенка, обично називана Т-34 Модел 1941, званично је одобрена у лето 1941. године – након избијања рата – када су тенковске јединице на бојишту захтевале топове Ф-34 и самим тим, избацивање из наоружања старих топова Л-11."

Pera Kojot Stariji

pre 9 godina

izvini ako sam te uvredio mojim komentarom, nije mi bila namera.
@john mcclane @ pera kojot, 13. jul 2016 18:13

Ne, ne, nikako. Greška je bila moja i ja sam neoprezno i ne proveravajući preneo pogrešnu informaciju. Ja sam taj koji treba da se izvini. Hvala na ispravci.

dupla ljuta

pre 9 godina

Nemcima je u rusiji bio jako los mm, po xvmu su imali samo 19% sanse za pobedu, no to je verovatno zato sto se pojavio KV tenk serija sa njegovim cuvenim trol ganom koji lako moze da se nosi protiv tier 8 tenkova

MOCA

pre 8 godina

U jednom trenutku rata (zaboravio sam koje godine) Nemci su protiv Rusa angazovali 97% ukupnog ljudstva. Nazalost kako vreme prolazi Ruska uloga u pobedi nad Nemcima se sve vise minimizira. Prema misljenju eminentnih vojnih strucnjaka Crvena armija iz 1945 god. je bila najveca i najdominantnija sila koja je ikada postojala. (uzimajuci u obzir moral, obucenost, opremu, naoruzanje...)

marko mitrovic

pre 9 godina

Ah ta Proharovka, raj za spotere, artice i campere. Jel jos neko ima problem kad igra sa E100 da svaka treca mapa bude Proharovka?

dupla ljuta

pre 9 godina

Nemcima je u rusiji bio jako los mm, po xvmu su imali samo 19% sanse za pobedu, no to je verovatno zato sto se pojavio KV tenk serija sa njegovim cuvenim trol ganom koji lako moze da se nosi protiv tier 8 tenkova

kl

pre 9 godina

@ 5. sovjetska zaštitna (гварде??ска? – u bukvalnom prevodu čuvari, stražari) armija

Ne zaštitna nego gardijska, garda, elita...

Don Quijote

pre 9 godina

Bitke koje su se odigravale između Crvene Armije i Wermachta - SS su bile epohalne, Kursk, Staljingrad, Berlin a u ostatku Evrope su bile dečija igra u odnosu na ove.

Mala greška u prevodu

pre 9 godina

Samo jedna ispravka, nije 5. zaštitna tenkovska armija već 5. gardijska tenkovska armija. https://en.wikipedia.org/wiki/5th_Guards_Tank_Army_(Soviet_Union)

john mcclane @ Pera Kojot Stariji

pre 9 godina

greska jeste u tekstu, jer je u pitanju T-34/76 a ne T-34/75mm. Verzija T34 sa 85mm topom se jos nije pojavila u vreme Kurske bitke vec tek krajem 1943. T34/85 je upravo napravljen da bi T34 mogao da se nosi sa tigrovima i panterima. T34/76 je verzija sa pocetka rata i ona je bila okosnica Crvene armije od 1941 pa i kod Kurska. Panteri i Tigrovi su bili nemacki odgovor na susrete sa T-34/76 protiv koga su njihovi tenkovi PzKfW III (E-G-I-J i K serije) i PzKfW IVc i d, koji su bili okosnica nemacke vojske 1941/42 bili potpno inferiorni. Pojavom KV 85 I IS 1 i 2 tenkova, kao i cista kolicina proizvedenih T34 tenkova, tokom 1943 je preokrenuta premoc na stranu SSSR posle Kurska

Pera Kojot Stariji

pre 9 godina

"Bitke koje su se odigravale između Crvene Armije i Wermachta - SS su bile epohalne, Kursk, Staljingrad, Berlin a u ostatku Evrope su bile dečija igra u odnosu na ove."
Don Quijote, 13. jul 2016 07:45

Malo je poznata činjenica da je i bitka za Budimpeštu, između Crvene Armije s jedne strane i nemačke vojske i mađarskih fašista sa druge strane, takođe jedna od najžešćih i najkrvavijih u Drugom svetskom ratu. Svakako ne po značaju, ali po žestini borbi i broju poginulih uporediva sa osvajanjem Berlina.

Zlobni cinik

pre 9 godina

Nedavno sam čuo priču das je prilikom potpisivanja kapitulacije Nemačke feldmaršal Keitel prisustvo francuske i američke delegacije ironično prokomentarisao :
" Šta, zar su nas i oni pobedili ?!"
Ne znam da li je to tačno, ali kad se čitaju opisi borbi između Crvene Armije i Vermahta feldmaršal je imao puno prao da tako što kaže!

Pera Kojot Stariji

pre 9 godina

Mala ispravka: Oznaka novijeg modela tenka T-34 nije T-34/75, već T-34/85, jer je ugrađen top od 85mm. Ljubiteljima tematike Drugog svetskog rata bih preporučio sajt www.drugisvetski.com Sajt je prvenstveno posvećen naoružanju korišćenom u Drugom svetskom ratu, ali često su opisane i bitke u kojima je određeni tip oružija imao značajnu ulogu. Ima i veoma opširan odeljak o tenku T-34.

Milos

pre 9 godina

@Pera Kojot Stariji

Potkrala se mala greška u tekstu, ne treba da stoji T-34/75 već T-34/76 jer se radi o modelu sa topom od 76mm. T-34-85 se na bojištu pojavio tek posle Kurske bitke, početkom 1944. godine.

Pera Kojot Stariji

pre 9 godina

@john mcclane @ Pera Kojot Stariji, 13. jul 2016 10:12
@Milos, 13. jul 2016 10:35

Da, u pravu ste, a ja nisam bio dovoljno pažljiv na času. Evo šta o tom topu piše na sajtu koji sam preporučio:

"Конструктори су били задовољни топом Л-11 калибра 76,2 мм који је изабран за уградњу у тенк. Различита оруђа су разматрана као алтернативна, међу њима и противтенковски топ ЗИС-4 калибра 57 мм и стари тенковски топ калибра 45 мм. Тешки тенк КВ-1 био је наоружан новим Грабиновим топом Ф-32 калибра 76,2 мм који је имао боље перформансе. Током пролећа 1940. Грабин је започео радове на адаптацији топа Ф-32 за уградњу у куполу тенка Т-34. До краја године, његов тим је развио супериорни топ, ознаке Ф-34, који је био нешто дуже цеви – 42 калибара. На несрећу, без званичног одобрења, ни Главни артиљеријски директорет под Куликом, нити Главна тенковска управа нису могле да одобре производњу новог топа. Ипак, Грабин и директор фабрике, Ељан, на сопствену иницијативу су уз производњу топа Л-11 производили и топове Ф-34. Први топ Ф-34 је произведен јануара 1941. године, да би већ следећег месеца почео да се појављује на неким тридесетчетворкама. Ова варијанта тенка, обично називана Т-34 Модел 1941, званично је одобрена у лето 1941. године – након избијања рата – када су тенковске јединице на бојишту захтевале топове Ф-34 и самим тим, избацивање из наоружања старих топова Л-11."

32K

pre 9 godina

Можда сам пропустио али ми се чини да нисте писали, Колобанов и његов КВ-1, тотално је демолирао Немце,дал 22 тенка уништио у дану а 43 укупно.

Pera Kojot Stariji

pre 9 godina

izvini ako sam te uvredio mojim komentarom, nije mi bila namera.
@john mcclane @ pera kojot, 13. jul 2016 18:13

Ne, ne, nikako. Greška je bila moja i ja sam neoprezno i ne proveravajući preneo pogrešnu informaciju. Ja sam taj koji treba da se izvini. Hvala na ispravci.

MOCA

pre 8 godina

U jednom trenutku rata (zaboravio sam koje godine) Nemci su protiv Rusa angazovali 97% ukupnog ljudstva. Nazalost kako vreme prolazi Ruska uloga u pobedi nad Nemcima se sve vise minimizira. Prema misljenju eminentnih vojnih strucnjaka Crvena armija iz 1945 god. je bila najveca i najdominantnija sila koja je ikada postojala. (uzimajuci u obzir moral, obucenost, opremu, naoruzanje...)