Aktuelno

Utorak, 01.03.2016.

21:16

Android i dalje vodeća mobilna platforma, Windows Phone u padu

Izvor: benchmark.rs

Android i dalje vodeæa mobilna platforma, Windows Phone u padu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

67 Komentari

Sortiraj po:

PAL

pre 9 godina

Koristim lumiu 520 dve godine,i ne moze se porediti sa androidom istih specifikacija hardverskih,nebitan proizvodjac model,android sa ovim specifikacijama ne valja ni zasta.Android je uspeo toliko puta da me izbaci iz takta i hvala mu! Zapravo,nista mi vise ne treba nego sto nudi wp,kaze youtube aplikacija ne valja,nema novine ove one,zaeta ce mi to... Sve sto se tice navedenih stvari ne koristim aplikacije vec eksplorer,savrseno.

vladica

pre 9 godina

Aman win botovi, kupite za ~160 eur nov S3 neo i probajte šta je android od pre par godina na platformi od pre par godina.
Imao sam 4 godine Desire HD i radio je 100% stabilno, sad već godinu ipo koristim S3neo i takodje nemam pojma o čemu win botovi pričaju oko bagovanja?
Možda tome pomaže što na mojim uredjajima nikada nemam ni fb ni fb messenger ni whatzap....lično za poruke koristim samo sms i viber.

Da, oni krševi što idu za dinar uz najniže pakete su neupotrebljivi i liče na ono što win botovi opisuju, ali već za 150eur imat par odličnih Šljamsung,LG, Alcatel.... i oni svi rade praktično bez greške... a za razliku M$ galerije kupatilske dekoracije, na tim telefonima možete instalirati pregršt korisnih aplikacija kao i pregršt neobaveznih zanimacija,a i dizajn interfejsa vam neće smoriti dan, jer na androidu možete da personalizujete izgled...znate ono, pozadine, widgeti, lockscreen animacije, animirane pozadine... a,da... winphone botovi to ne znaju, njihovi ekrani su kao i ios...svi izgledaju isto kod svih.
Uostalom, tržište jasno pokazuje koliko su dobri i popularni wp uredjaji.

EU Citizen

pre 9 godina

@Zeljko
A nije bagovao ni pre toga, barem od verzije Ice Cream Sandwich, kada sam ja počeo da ga koristim, ako ste imali neki bolji hardver. Ja sam, doduše, koristio najbolji tada postojeći (još uvek je pri vrhu, ali mislim da su ga malo pretekli LG flegšipi i fableti), Samsungovu Note seriju, pa još i rutovanu i ručno očišćenu od većine bloatwarea (ali i to je na kraju krajeva par sati posla i nikakva velika mudrost, a postoje čak i programi koji to sve naprave automatski), tako da sve ovo vreme nemam pojma o čemu ovi likovi pišu kada pominju nekakvo bagovanje na Androidu, najveće bagovanje mi se desilo par puta kada je neki krš od aplikacije zakucao, i trajalo je pola sekunde dok se pojavilo upozorenje "ta i ta aplikacija unfortunately stopped" :)) Kada je stari WindowsMobile, pokoj mu duši, zakucavao (mada je i pored toga bio superioran u odnsou na bilo šta drugo u to vreme, naročito orginalni iPhone, to nije ni bio pravi smartphone, već marketingom naduvana feature-phone smejurija bez multitaskinga i copy-pastea :) ), to su bila zakucavanja, kod nekih modela si morao i bateriju da vadiš ili da čačkaš stilusom po nekakvim, da prostite, :) rupicama za resetovanje, ovo je danas sve ekstrafluidna i ekstraoptimizovana boranija i šminka za te veterane i solunce, kojih, uzgred, još imam tri-četiri omiljenih (Magician, Polaris, Leo... :) ), potpuno funkcionalnih negde po fiokama, i s vremena na vreme ih izvadim da nekom pokažem ili se podsetim kako je to izgledalo :))

Jegulja

pre 9 godina

mora da bude u padu. nove modele koje su izbacili dosli su sa nezavrsenim W10m. morate da budete mazohista da bi kupili tako nesto. W10m je trebalo da bude gotov jos u novembru, a pitanje je hoce li ga biti do sredine godine.

Bwana

pre 9 godina

@To vazi samo za Ameriku,koja nam je nebitna,jer naravno ne zivimo u Americi kako ni ostatk sveta,tako da dok god je nama lepih placenih istrazivanja nema tu srece!
(badjura, 02. mart 2016 10:15)

Naravno da su plaćena istraživanja kad je Microsoft američka kompanija pa malo dodaju te procente u korist WP-a ;)
Ovako, realno je da WP ima oko 0,5% :D

Neb

pre 9 godina

Razlozi zasto sam u team WP:

- Za bilo koji telefon na WP mozes ocekivati update Operativnog Sistema u nekoliko nedelja posle lansiranja. Na androidu si siguran jedino sa Nexus-om i ponekim flagship 500eura+ modelom.
- Android salje privatne podatke (lokacija, interesovanja, prisluskuje mi razgovore, cita emailove) o meni google-u. Smatram da NIKO na svetu ne bi trebao da ima toliko licnih podataka o tako velikom broju ljudi a pogotovo ne privatna kompanija.
- Off-line mape na WP su mi zivot spasile.
- Office integracija na WP
- Skype na WP
- WP je bas brz i pouzdan

Nazalost, WP ima problem sa aplikacijama i to je bukvalno jedina velika zamerka koju imam na njega.

Inace, te statistike i zasto WP pada... Vecinski je zbog expanzije trzista u razvoju gde dele androide za 1rsd ili 'uz detrdzent'. Takodje Xiomi je u kini poceo da stanca andoid (na starim verzijama OS-a od koje google nema vajde) telefone i da ih prodaje u milionskim tirazima.

Ето ти сад

pre 9 godina

Желео бих да питам љутите корисника Андроид телефона, који оперативни систем имају на својим компјутерима? Андроид? И на којем се то оперативном систему најчешће праве те Андроид апликације које чине Андроид телефон тако посебним? И на крају зашто је главна врлина Андроид телефона, а уједно и мана Виндоуз ОС-а(?) то што није истина да Андроид багује? Зашто су тако љути на кориснике других ОС?

dejca iz LE

pre 9 godina

Imao lumiu 520, radila 2 god. i 7 dana i kvar, rezim rada u avionu stalno ukjucen i gasi sim karticu.
Sad trenitno koristim zte blade 3, telefon star tri godine, koje je on muke preziveo od moje cerke ali mali kinez idalje radi, a.M.S. ih napravio da crknu cim se zavrsi garantni rok i zato microsoft vise od mene nece videti pare, a bila je u planu kupovina 2 telefona.

M.

pre 9 godina

@ Apple dominiše.
Svi ostali pojedinačno su patuljci.
(Piksi, 2. mart 2016 09:55)

@ ios 32% jedna firma...
(Dzeronimo, 1. mart 2016 22:50)

Dragi dečaci, u pitanju je odnos Google (Android) i Jabuke i njihovih OS-a. Pustite te priče oko različitih proizvođača za android platformu u koris jednog proizvođača, to ipak više govori o fleksibilnosti androida.

... a za Apple DOMINIŠE imaš čistu peticu. Bravo Piksi!

sky

pre 9 godina

Kad google bude napravio android koji neće da ima 52 pokrenute aplikacije u pozadini od kojih 30 u životu nisam pokrenuo, i da nas farba pričom kako to radi da ih drži pokrenute kako bi se brže uključile ako nam ikad zatrebaju, možda i razmislim da se vratim na android. ...znam da postoje rešenja da se to onemogući ali ja moju lumiu ne moram da budžim da bi radila kako mobilni treba da radi.

Dikh tu kava

pre 9 godina

Imao sva tri OS. WP najkraće. iOS malo duže. Android najduže. WP za pozive i poruke sasvim dobar. Fluidan (u nekom srednjem segmentu), ne koči, ali mi nije kočio ni bilo koji srednji Android. WP sam prodao posle 3 nedelje, viber užasan, aplikacije za YT i Gmail jako loše, šta god stigne od notifikacija (poruka, mail, PROPUŠTEN POZIV!), uvek ista ikonica - pisamce. Kakva glupost. Prodao ga. Androidi mi sasvim dobro vršili posao, posebno jer mi treba dual sim. Ima neke nedostatke, ali ništa bez čega ne može da se živi. Trenutno sam na iOS, i prvo što mi je palo na pamet, od osećaja pritiskanja dugmića, preko operativnog sistema jeste da iPhone neodoljivo podseća na nekadašnje vrhunske Nokije, a iOS na Symbian. Što je po meni ok. Ima nekih stvari koje iPhone radi lošije od adekvatnog androida, i vice versa. Što se mene tiče, prilično mi odgovara i iOS i Android. Kod iPhone-a me nervira taj ciljani elitizam (ne mogu svi da kupe iPhone, zatvoren je dosta, iCloud, iTunes..), dok kod Androida telefon može da kupi i školarac iz Tanzanije i tajkun iz Vladivostoka, svako u svom cenovnom rangu. Da Apple uvede dual sim, sasvim bih komotno potpuno prešao na iOS. Dotle, još vagam, pa ako mi dosadi, prodam i vratim se na Android. U tome je lepota konkurencije. Uvek možeš da šetaš tamo i ovamo. Osim ako si klinac (kao većina komentatora), pa ti je od životnog značaja da moraš da navijaš za operativni sistem, što samo po sebi već deluje dosta simptomatično.. :)

Zoki kaže

pre 9 godina

Neću da komentarišem sisteme već korisnike. Ima raznih korisnika, ponajviše ograničenih i tehnološki nepismenih koji nisu ni svesni svih a najčešće ni 10% mogućnosti koji im određeni sistem koji koriste pruža. Jako bih voleo da vidim ovu statistiku koliko ima kakvih korisnika pa onda možemo da pričamo (naravno sa onim naprednim) kakvi su sistemi i zašto su dobri ili ne...

badjura

pre 9 godina

To vazi samo za Ameriku,koja nam je nebitna,jer naravno ne zivimo u Americi kako ni ostatk sveta,tako da dok god je nama lepih placenih istrazivanja nema tu srece!

Marko Kreljević - Musina noćna mora

pre 9 godina

Na kršu od telefona nijedan OS neće raditi kako treba, koristim android od SGS3, i zadovoljan sam, ne postoji sistem koji ne baguje, na jeftinim android telefonima je za očekivati da će da se koči, baguje i nervira, isto važi i za win phone koji mi ne zadovoljava prohteve, kao ni iphone gde Apple te uči kako da ga koristiš , ovo smeš, a ovo ne. Telefon je moj i ja mogu da radim sa njim šta god hoću, a naravno Apple ne volim jer support za isti je ravan nuli, uz to što je precenjen, iako je samo prosečan a ne high end telefon.

h

pre 9 godina

Secam se kad sam kupio devojci lumiu , tad je glavna reklama bila svi windows telefoni ce dobijati azuriranja sistema i svi su se lozili na to da iako sad (tad) malo zaostaje za androidom vremenom ce ga stici i u tom jednom trenutku verovao sam u windows. Sad posle par godina ,kada sam joj kupio android pitam:'Koje to azuriranje ce ti telefoni da dobiju?" Nikad im vise pare necu dati.

Zeljko

pre 9 godina

Zaboravio sam da kazem da u one bajke kako Android baguje .... osim na uredjajima od 500+ eur moze da poveruje samo neko ko ne koristi Android.To je nekada bilo sada je to daleko od istine od verzija 4 a pogotovo 4,4 ili 5.1.1+ radi kao sat.Te price koje i danas gurate su odavno prevazidjene.

ПАМЕТЊАКОВИЋ МЛАЂИ N.L. 1320

pre 9 godina

Ma ne valjaju ove Lumnije ništa. Zato je NYPD naručio 39000 lumia 640XL. Sigurno da to ništa ne vredi.

Zeljko

pre 9 godina

I onda ljubitelji wina pokusavaju da nas ubede kako im telefoni rade savrseno,kako ima sve aplikacije kao za Android.... Sve to pada u vodu kada vidis da ga celih 2% koristi sa tendencijom daljeg pada.

ппт

pre 9 godina

wp 10 је ?убре, wp8.1 јесте добар али како су укинули портирање апликација уопштено је јако ограничен. BADA је била закон.

Tuzlak

pre 9 godina

O aplikacijama mogu komentarosati samo korisnici na zapadi gdje svaka ustanova ima svoju aplikaciju. Mi na balkanu od apkikacija koristimo samo igrice i druge gluposti. Zato je wim ovdje bolji.

123

pre 9 godina

Imam nexus 4 i lumia 535. Android 5.1.1 i windows 10 mobile. Samo mogu reci da sam razocaran sa win 10 mobile, a posebno sa win 8.1 phone. Ocekivao sam puno vise. Sto se tice androida ukoliko zelite da vam telefon radi koristite samo nexus i necete imati nikakvih problema. Jedino pozitivno sto se tice win 8.1 phone je trajanje baterije. Kod win 10 mobile su i to zeznuli, zavisi od bulid-a do build-a ali generalno i to su uspjeli zeznuti.

U prolazu

pre 9 godina

@Enterprise
Bravo za komentar. Upoređivanje lowend Android telefone sa Winblows midrange je smešno i nerealno. Gospođa Majka je to lepo shvatila. Svaki 5.1 kinez, sa cenom u rangu pominjanih Winblows telefona je kudikamo pouzdaniji, fluidniji i ima značajno veći izbor aplikacija. A da ne pričamo o OnePlus, Xiaomi modelima gde za pristupačnu cenu dobiješ sve ti treba. A ja sam baš power user, ono što mogu sa OnePlus, nemoguće je sa bilo kojim Winblows fonom.

Zoran

pre 9 godina

Imam win phone. Radi odlično ali se retko desi neki bag. Aplikacije su najslabija tačka, foto aparat i video kamera najbolji deo. Mislim da će mi sledeći telefon biti neki bolji android. Za iPhone nemam para.

uss relativity

pre 9 godina

@ncc 1701-e, kao neko ko prati zvezdane staze od 80tih i poseduje mobilne uređaje od polovine 90tih mnogo pre hd2 mogu da ti kažem da grešiš jer posmatraš stvari iz svoje perspektive...winphone nije loš ali je relativno kasno ušao na tržište.. platforme su im dobre i optimizovane...problem je evidentan u bazi softvera i koliko sam video trenutno se trude da nadoknade to (motivišu developere, prave win10phone xplatform, xbox gaming) i kao i Androidu čini mi se da im treba malo vremena da se izbore za sebe što je jako teško kad imaš zauzete pozicije kod konkurencije...sa druge strane imao sam SVE Nexus uređaje, prve htc androide i trenutno sam na Nexus 6/Pure Nexus/ElementalX. Android čak i stock ima stalno gomilu bagova neke većina ljudi ne primeti, neki ima ne smetaju a neki su i kritični (battery drain npr.) međutim trenutno je najsvestranija platforma. Stvar je perspektive i znam developere koji koriste WinPhone i ne žale se, a opet tu je i tvoja keva kojoj nešto smeta. Konkretno navikao sam se na Android ali mi ne smeta da radim na WinPhone i završava mi sve što treba na poslovnom.

u prolazu

pre 9 godina

@Enterprise
Bravo za komentar. Upoređivanje lowend Android telefone sa Winblows midrange je smešno i nerealno. Gospođa Majka je to lepo shvatila. Svaki 5.1 kinez, sa cenom u rangu pominjanih Winblows telefona je kudikamo pouzdaniji, fluidniji i ima značajno veći izbor aplikacija. A da ne pričamo o OnePlus, Xiaomi modelima gde za pristupačnu cenu dobiješ sve što ti treba. A ja sam baš power user, ono što mogu sa OnePlus, nemoguće je sa bilo kojim Winblows fonom.

realno

pre 9 godina

U decembru prešao na lumiju 550 i nemam mnogo reči hvale. Malo aplikacija, nikad se ne nadograđuju, a većina se plaća. Džabe onda ta stabilnost o kojoj ljubitelji pričaju.

Samo pitam

pre 9 godina

Ja stvarno ne razumem ove android botine koje upoređuju Lumia 920, telefon star 4 godine sa glanc novim premium androidom od 600 eura, kao što je Sony Xperia Z5. Ista osoba stalno se javlja, samo menja nickove i ponavlja da njegovoj staroj majci fale neke aplikacije.Evo neka mi bilo ko od vas navede koju to aplikaciju za vaš kineski android vi imate, a moja Nokia Lumia 930 nema???

Mire

pre 9 godina

Windows je odlicna platforma za mobilne telefone, lepo i glatko radi bez bagova i to na slbijim uredjajima. Ja wp koristim duze od godinu dana i prezadovoljan sam. Android je druga prica dobar je to operativni sistem, samo i dalje tvrdim da na slabijim uredjajima veoma lose radi, a vecina ljudi u srbiji nema novaca da odvoji za dobar android, nema svako 350 - 500 € da da za telefon, tako da vi sto govorite da imate "krseve" od telefona bolje da cutite. Koristite svoje premium telefone i peglajte android, meni ni mama ni tata nekupuju telefon kupujem ga ja za svoje pare i mogu da da imam svoje misljenje da je wp odlican. Ios necu da komentarisem, aple je bezobrazno skup, a uredjaji su im priznajem veoma kvalitetni.

by the way

pre 9 godina

@Enterprise
Bravo za komentar. Upoređivanje lowend Android telefone sa Winblows midrange je smešno i nerealno. Gospođa Majka je to lepo shvatila. Svaki 5.1 kinez, sa cenom u rangu pominjanih Winblows telefona je kudikamo pouzdaniji, fluidniji i ima značajno veći izbor aplikacija. A da ne pričamo o OnePlus, Xiaomi modelima gde za pristupačnu cenu dobiješ sve ti treba. A ja sam baš power user, ono što mogu sa OnePlus, nemoguće je sa bilo kojim Winblows fonom.

Lincoln

pre 9 godina

Da je Windows Phone hardverski manje zahtevan od Androida, tačno je ali da ne baguje, nije tačno. Ipak, najveći problem Windows platforme su aplikacije, kojih je veoma malo, a i ono što ima je u većini slučajeva bagovito i nedovršeno. Mislim da ovo najviše odbija korisnike i da bi Microsoft morao mnogo više da se angažuje na tom polju u saradnji sa developerima ukoliko želi povećanje udela na tržištu. Verujem da postoji veliki broj korisnika koji samo žele da imaju veliki izbor aplikacija i da te aplikacije rade kako treba, bez obzira koja platforma je u pitanju.

AcaRamone

pre 9 godina

Ko nema para ili ne zeli da daje vise od 200evra za telefon windows je bolji izbor. Meni na L640 sve radi dobro i brzo bez kocenja, baterija traje dan-noc. Za preko 200 evra android sa vise od 1 gb rama je bolji izbor, jer kad vec dajes velike pare onda i zelis da imas sve aplikacije i da sve rade odlicno.

AcaRamone

pre 9 godina

Ko nema para ili ne zeli da daje vise od 200evra za telefon windows je bolji izbor. Meni na L640 sve radi dobro i brzo bez kocenja, baterija traje dan-noc. Za preko 200 evra android sa vise od 1 gb rama je bolji izbor, jer kad vec dajes velike pare onda i zelis da imas sve aplikacije i da sve rade odlicno.

Boza73

pre 9 godina

Jedina mana na windowsu je sto ne mogu pozivi preko messengera, jer da mogu pozivi odmah bio obrisao najgore aplikacije viber i whatsapp

Joxa

pre 9 godina

Svi ovi sto pljuju android kako baguje imaju iste koji kostaju od 50-100e sa 512 RAMA ili jos bolje receno,uzimaju za 1 dinar kod operatera sa nekom smesnom pretplatom,naravno da ce ti krsevi da baguju posle odredjenog vremena...uzmite neki android sa 2-3 giga Ram memorije pa da vidis da li baguje,leti i ne pricam o ceni od 400-500e vec mnogo manje...

Dragan

pre 9 godina

Po komentarima ispade da win ima 20 %.Rekao bih da ima 70 % botova,20 % ios i 10 % android , sto je i logicno jer onaj koji se najslabije prodaje ima najvise botova.

samo da kazem

pre 9 godina

Evo par reci.. Koristim w10 mobile, mnogo je bolji od 8.1. Aplikacije su i dalje najveci problem, valjda ce se to srediti ali i ako ne, ne marim, imam sve sto mi treba. A i ako nema aplikacija ima web stranica.
E sad, letos kupih android, 2gb rama, octa-core na 1.8, sve super, sve aplikacije tu itd. A onda dodje problem da kad sinhronizujem kontakte, memorija istih konstanto raste vremenom. Sa pocetnih 3 mb na 50 u toku dana, i kad hocu da obavim poziv treba mu 5 min da udje u kontakt, kad hocu sms da posaljem krenem da kucam ime, sugestiju mi izbaci takodje posle 5 min. Dakle, doslo mi je 500 puta da ga u gradu tresnem o pod. Android 5.1, i uopste ne jeftin tel, 250e placen. Drug uzme Note 4, covek da 500e za tel, i svaki put kada klikne send dugme za sms, telefon zamrzne i restart. Dakle covek ne moze ni sms da posalje na tel od 500e.. Ode u ovlasceni servis, kazu mu sve je u redu sa aparatom, problem je u androidu, i nikom nista. Pa ja bih ga pojeo momentalno. Uvek nesto ima, a ne interesuje me da ga drndam stalno.
E ovde tih problema nema, pa neka je i manjak aplikacija, a nisam osnovac pa da me za mesendzere interesuju stikeri, emoji itd.

Stojko

pre 9 godina

Hehe, ja imam Aquariusov Ubuntu telefon, naručio sam ga iz Češke circa 150 evra. I ne žalim se. Možda 10 ljudi u Srbiji ima takav telefon. Nije nešto posebno ali nije ni za bacanje

kain

pre 9 godina

windows sve gori i gori,podrska za aplikacije je nula,rad nekih aplikacija koje su popularne i osnovne su katastrofa, jedino lepo radi windows phone ako ga koristis za pozive i poruke[na mnogo modela tastatura baguje, a alternativu nemate], i fotkanje. imam i android i windows phone istih karakteristika i android je mali milion puta upotrebljiviji uredjaj, u svakom pogledu.ovi koji samo koriste win phone, fanaticno brane svoj telefon, spamuju kako android baguje i secka,time opravdavaju svoj los izbor,iako u dubini duse znaju da su pogresili i da ce sledeci telefon da im bude android ili ios...

fds

pre 9 godina

Ima Win phone i imam samo rijeci hvale. Puno stabilniji i brzi sistem za razliku od Androida. Jedino je problem za podrsku za odredjene aplikacije. Sve preporuke.
(dragon, 1. mart 2016 22:15)

Potpuno se slažem. Zato su brojke takve kakve su jer Android i ios nemaju nikakav problem sa podrškom za aplikacije i ljudi ih masovne koriste.

Pantelija

pre 9 godina

@Ima Win phone i imam samo rijeci hvale. Puno stabilniji i brzi sistem za razliku od Androida. Jedino je problem za podrsku za odredjene aplikacije. Sve preporuke.
(dragon, 1. mart 2016 22:15)

Koje odredjene aplikacije? Ljudi ti telefoni su brzi ali na njima nista ne radi kako treba. Pustite suplju pricu,a u stvari i statistika pokazuje gdje im je mjesto. Jos oni nisu pali tamo gdje treba da budu...

Hehe

pre 9 godina

Meni WinPhone odgovara. Baterija traje dugo (npr meni 2000mAh traje 2 puna dana), stabilno, brzo, aplikacije manje vise, koristim navigaciju, browser, mail i to je to. Ali realno WP trenutno nema nikakve sanse.

Ipak ono sto bi moglo da uzdrma Android je Tizen. Saradnja Intela i Samsunga prvobitno, a kasnije su se i ostali prikljucili. Mnogo bolja iskoriscenost resursa i manji hardverski zahtevi od Androida. Videcemo, hoce li uspeti. Zasad ima samo jedan model Samsunga sa tim OS-om.

Aleksandar

pre 9 godina

Ovo su podaci za USA trziste gde android sve vise preuzima primat od iosa. Inace, globalno je android na oko 82%, a ios na 13% telefona.

Nebojša

pre 9 godina

Ima Win phone i imam samo rijeci hvale. Puno stabilniji i brzi sistem za razliku od Androida. Jedino je problem za podrsku za odredjene aplikacije. Sve preporuke.
(dragon, 01. mart 2016 22:15)

To je možda jedini problem za tebe ali oni nebi imali tako mali udeo da je to jedini nedostatak koji wp ima za mnoge je o ovo aplikacija što ima dovoljno pa ga opet nece kupiti.

Menjam ime za lebac

pre 9 godina

Fino rade Lumie, ali windows store je katastrofa! Pozdrav svim Androidovcima, Jabucarima, Symbiancima i naravno Winovcima :)

Neko iz mase

pre 9 godina

Prosto je netacno da je win mobile jednostavno dobar. Pravljen je da poput iosa radi na svega nekoliko konfiguracija ali i tu zakucava. Android ume da krlja na losijim telefonima, ali ume i win. Posle dve godine lumije drugar ju je bacio jer nije ni viber mogao da koristi. S druge strane, uredjaji od 500+ evra ce da valjaju sta god nabacis na njih.

NCC-1701-E

pre 9 godina

Zašto ljudi koji su imali krš android i sad imaju jeftini win phone moraju da smaraju kako android baguje ? Ja imam oba sistema , android 5.1 na xperia Z5 i windows mobile 10 TP na lumia 920 i nijednom mi nije android zašticao i secnuo , a ima milion puta više mogućnosti i aplikacija od windows mobile-a. Prekinite da smarate da je android loš i da ste otkrili toplu vodu sa windows telefonom jer to nije istina , nego su vam isprani mozgovi međusobnim ubeđivanjem da su vam basic i zatvoreni operativni sistem sa krš i minimumom aplikacija dovoljni jer "niste zahtevni korisnici", navodno, ali recite mi onda zašto dolazite i komentarišete ovde i smarate ako niste zahtevni korisnici i ne interesuje vas tehnologija ? Ovo sve što sam rekao tvrdim kao neko ko je jako dugo koristio mobilni windows još od verzije 6.5 na HTC HD2 i zato nemoj da mi pametujete sa idiotskim argumentima ako nemate stvarno nešto prejako da kažete na ovu temu. Android ne baguje od verzije 4.4 na mid-range uređajima (stavljam to kao polaznu tačku jer je posle toga izbor ogroman), radi isto kao i stabilni windows phone 8.1 koji moja keva ima na lumia 620 , ali i ona se čak žali kako nema ništa za njega od aplikacija što njene prijateljice imaju i koriste i da će zbog toga da uzme neki android kad joj istekne ugovor uskoro, ej bre žena od 55 godina koja pojma nema o tehnologiji i ništa je tu ne zamina, samo da radi i aplikacije , čak je i njoj winphone smeće!

dragon

pre 9 godina

Ima Win phone i imam samo rijeci hvale. Puno stabilniji i brzi sistem za razliku od Androida. Jedino je problem za podrsku za odredjene aplikacije. Sve preporuke.

Gonzo

pre 9 godina

I prvi komentar uvek bude win-bot.Jel makar sendvič dobijate kad platu od MSa sigurno nemate?Nemoguće je da radite za njih,koliko god da prave gluposti ipak su ozbiljna firma.

Ljubo

pre 9 godina

Otkako sam presao na WinPhone (a naravno za svoj novac mogu da biram i drugo) prvi utisci nakon Androida su: "Boze, dal je moguce da sve radi, da nista ne baguje, da svaki taster i komanda koju zadam bude izvrsena". BTW, ono sto potpisujem: WinPhone-u u odnosu na Android je potrebno duplo manje memorije za izvrsenje istih zadataka. IOS ne mogu da komentarisem jer nisam imao (i verovatno i necu) priliku da probam, ali pretpostavljam da je najbolji (iz drugih ocena i komentara).

momir

pre 9 godina

win.phone aplikacije su nedovrsene, baguju i pune su oglasa koji iritiraju. Ista aplikacija na androidu ima daleeeko kvalitetniju izradu i dizajnerski i funkcionalno. Takodje je i izbor aplikacija za windows phone los u odnosu na android. Veliki minus za windows

NCC-1701-E

pre 9 godina

Zašto ljudi koji su imali krš android i sad imaju jeftini win phone moraju da smaraju kako android baguje ? Ja imam oba sistema , android 5.1 na xperia Z5 i windows mobile 10 TP na lumia 920 i nijednom mi nije android zašticao i secnuo , a ima milion puta više mogućnosti i aplikacija od windows mobile-a. Prekinite da smarate da je android loš i da ste otkrili toplu vodu sa windows telefonom jer to nije istina , nego su vam isprani mozgovi međusobnim ubeđivanjem da su vam basic i zatvoreni operativni sistem sa krš i minimumom aplikacija dovoljni jer "niste zahtevni korisnici", navodno, ali recite mi onda zašto dolazite i komentarišete ovde i smarate ako niste zahtevni korisnici i ne interesuje vas tehnologija ? Ovo sve što sam rekao tvrdim kao neko ko je jako dugo koristio mobilni windows još od verzije 6.5 na HTC HD2 i zato nemoj da mi pametujete sa idiotskim argumentima ako nemate stvarno nešto prejako da kažete na ovu temu. Android ne baguje od verzije 4.4 na mid-range uređajima (stavljam to kao polaznu tačku jer je posle toga izbor ogroman), radi isto kao i stabilni windows phone 8.1 koji moja keva ima na lumia 620 , ali i ona se čak žali kako nema ništa za njega od aplikacija što njene prijateljice imaju i koriste i da će zbog toga da uzme neki android kad joj istekne ugovor uskoro, ej bre žena od 55 godina koja pojma nema o tehnologiji i ništa je tu ne zamina, samo da radi i aplikacije , čak je i njoj winphone smeće!

dragon

pre 9 godina

Ima Win phone i imam samo rijeci hvale. Puno stabilniji i brzi sistem za razliku od Androida. Jedino je problem za podrsku za odredjene aplikacije. Sve preporuke.

Aleksandar

pre 9 godina

Ovo su podaci za USA trziste gde android sve vise preuzima primat od iosa. Inace, globalno je android na oko 82%, a ios na 13% telefona.

Neko iz mase

pre 9 godina

Prosto je netacno da je win mobile jednostavno dobar. Pravljen je da poput iosa radi na svega nekoliko konfiguracija ali i tu zakucava. Android ume da krlja na losijim telefonima, ali ume i win. Posle dve godine lumije drugar ju je bacio jer nije ni viber mogao da koristi. S druge strane, uredjaji od 500+ evra ce da valjaju sta god nabacis na njih.

momir

pre 9 godina

win.phone aplikacije su nedovrsene, baguju i pune su oglasa koji iritiraju. Ista aplikacija na androidu ima daleeeko kvalitetniju izradu i dizajnerski i funkcionalno. Takodje je i izbor aplikacija za windows phone los u odnosu na android. Veliki minus za windows

Menjam ime za lebac

pre 9 godina

Fino rade Lumie, ali windows store je katastrofa! Pozdrav svim Androidovcima, Jabucarima, Symbiancima i naravno Winovcima :)

Gonzo

pre 9 godina

I prvi komentar uvek bude win-bot.Jel makar sendvič dobijate kad platu od MSa sigurno nemate?Nemoguće je da radite za njih,koliko god da prave gluposti ipak su ozbiljna firma.

Ljubo

pre 9 godina

Otkako sam presao na WinPhone (a naravno za svoj novac mogu da biram i drugo) prvi utisci nakon Androida su: "Boze, dal je moguce da sve radi, da nista ne baguje, da svaki taster i komanda koju zadam bude izvrsena". BTW, ono sto potpisujem: WinPhone-u u odnosu na Android je potrebno duplo manje memorije za izvrsenje istih zadataka. IOS ne mogu da komentarisem jer nisam imao (i verovatno i necu) priliku da probam, ali pretpostavljam da je najbolji (iz drugih ocena i komentara).

Nebojša

pre 9 godina

Ima Win phone i imam samo rijeci hvale. Puno stabilniji i brzi sistem za razliku od Androida. Jedino je problem za podrsku za odredjene aplikacije. Sve preporuke.
(dragon, 01. mart 2016 22:15)

To je možda jedini problem za tebe ali oni nebi imali tako mali udeo da je to jedini nedostatak koji wp ima za mnoge je o ovo aplikacija što ima dovoljno pa ga opet nece kupiti.

Zeljko

pre 9 godina

Zaboravio sam da kazem da u one bajke kako Android baguje .... osim na uredjajima od 500+ eur moze da poveruje samo neko ko ne koristi Android.To je nekada bilo sada je to daleko od istine od verzija 4 a pogotovo 4,4 ili 5.1.1+ radi kao sat.Te price koje i danas gurate su odavno prevazidjene.

Zeljko

pre 9 godina

I onda ljubitelji wina pokusavaju da nas ubede kako im telefoni rade savrseno,kako ima sve aplikacije kao za Android.... Sve to pada u vodu kada vidis da ga celih 2% koristi sa tendencijom daljeg pada.

realno

pre 9 godina

U decembru prešao na lumiju 550 i nemam mnogo reči hvale. Malo aplikacija, nikad se ne nadograđuju, a većina se plaća. Džabe onda ta stabilnost o kojoj ljubitelji pričaju.

h

pre 9 godina

Secam se kad sam kupio devojci lumiu , tad je glavna reklama bila svi windows telefoni ce dobijati azuriranja sistema i svi su se lozili na to da iako sad (tad) malo zaostaje za androidom vremenom ce ga stici i u tom jednom trenutku verovao sam u windows. Sad posle par godina ,kada sam joj kupio android pitam:'Koje to azuriranje ce ti telefoni da dobiju?" Nikad im vise pare necu dati.

Joxa

pre 9 godina

Svi ovi sto pljuju android kako baguje imaju iste koji kostaju od 50-100e sa 512 RAMA ili jos bolje receno,uzimaju za 1 dinar kod operatera sa nekom smesnom pretplatom,naravno da ce ti krsevi da baguju posle odredjenog vremena...uzmite neki android sa 2-3 giga Ram memorije pa da vidis da li baguje,leti i ne pricam o ceni od 400-500e vec mnogo manje...

Dikh tu kava

pre 9 godina

Imao sva tri OS. WP najkraće. iOS malo duže. Android najduže. WP za pozive i poruke sasvim dobar. Fluidan (u nekom srednjem segmentu), ne koči, ali mi nije kočio ni bilo koji srednji Android. WP sam prodao posle 3 nedelje, viber užasan, aplikacije za YT i Gmail jako loše, šta god stigne od notifikacija (poruka, mail, PROPUŠTEN POZIV!), uvek ista ikonica - pisamce. Kakva glupost. Prodao ga. Androidi mi sasvim dobro vršili posao, posebno jer mi treba dual sim. Ima neke nedostatke, ali ništa bez čega ne može da se živi. Trenutno sam na iOS, i prvo što mi je palo na pamet, od osećaja pritiskanja dugmića, preko operativnog sistema jeste da iPhone neodoljivo podseća na nekadašnje vrhunske Nokije, a iOS na Symbian. Što je po meni ok. Ima nekih stvari koje iPhone radi lošije od adekvatnog androida, i vice versa. Što se mene tiče, prilično mi odgovara i iOS i Android. Kod iPhone-a me nervira taj ciljani elitizam (ne mogu svi da kupe iPhone, zatvoren je dosta, iCloud, iTunes..), dok kod Androida telefon može da kupi i školarac iz Tanzanije i tajkun iz Vladivostoka, svako u svom cenovnom rangu. Da Apple uvede dual sim, sasvim bih komotno potpuno prešao na iOS. Dotle, još vagam, pa ako mi dosadi, prodam i vratim se na Android. U tome je lepota konkurencije. Uvek možeš da šetaš tamo i ovamo. Osim ako si klinac (kao većina komentatora), pa ti je od životnog značaja da moraš da navijaš za operativni sistem, što samo po sebi već deluje dosta simptomatično.. :)

Mire

pre 9 godina

Windows je odlicna platforma za mobilne telefone, lepo i glatko radi bez bagova i to na slbijim uredjajima. Ja wp koristim duze od godinu dana i prezadovoljan sam. Android je druga prica dobar je to operativni sistem, samo i dalje tvrdim da na slabijim uredjajima veoma lose radi, a vecina ljudi u srbiji nema novaca da odvoji za dobar android, nema svako 350 - 500 € da da za telefon, tako da vi sto govorite da imate "krseve" od telefona bolje da cutite. Koristite svoje premium telefone i peglajte android, meni ni mama ni tata nekupuju telefon kupujem ga ja za svoje pare i mogu da da imam svoje misljenje da je wp odlican. Ios necu da komentarisem, aple je bezobrazno skup, a uredjaji su im priznajem veoma kvalitetni.

Dragan

pre 9 godina

Po komentarima ispade da win ima 20 %.Rekao bih da ima 70 % botova,20 % ios i 10 % android , sto je i logicno jer onaj koji se najslabije prodaje ima najvise botova.

Samo pitam

pre 9 godina

Ja stvarno ne razumem ove android botine koje upoređuju Lumia 920, telefon star 4 godine sa glanc novim premium androidom od 600 eura, kao što je Sony Xperia Z5. Ista osoba stalno se javlja, samo menja nickove i ponavlja da njegovoj staroj majci fale neke aplikacije.Evo neka mi bilo ko od vas navede koju to aplikaciju za vaš kineski android vi imate, a moja Nokia Lumia 930 nema???

Zoran

pre 9 godina

Imam win phone. Radi odlično ali se retko desi neki bag. Aplikacije su najslabija tačka, foto aparat i video kamera najbolji deo. Mislim da će mi sledeći telefon biti neki bolji android. Za iPhone nemam para.

Lincoln

pre 9 godina

Da je Windows Phone hardverski manje zahtevan od Androida, tačno je ali da ne baguje, nije tačno. Ipak, najveći problem Windows platforme su aplikacije, kojih je veoma malo, a i ono što ima je u većini slučajeva bagovito i nedovršeno. Mislim da ovo najviše odbija korisnike i da bi Microsoft morao mnogo više da se angažuje na tom polju u saradnji sa developerima ukoliko želi povećanje udela na tržištu. Verujem da postoji veliki broj korisnika koji samo žele da imaju veliki izbor aplikacija i da te aplikacije rade kako treba, bez obzira koja platforma je u pitanju.

Marko Kreljević - Musina noćna mora

pre 9 godina

Na kršu od telefona nijedan OS neće raditi kako treba, koristim android od SGS3, i zadovoljan sam, ne postoji sistem koji ne baguje, na jeftinim android telefonima je za očekivati da će da se koči, baguje i nervira, isto važi i za win phone koji mi ne zadovoljava prohteve, kao ni iphone gde Apple te uči kako da ga koristiš , ovo smeš, a ovo ne. Telefon je moj i ja mogu da radim sa njim šta god hoću, a naravno Apple ne volim jer support za isti je ravan nuli, uz to što je precenjen, iako je samo prosečan a ne high end telefon.

vladica

pre 9 godina

Aman win botovi, kupite za ~160 eur nov S3 neo i probajte šta je android od pre par godina na platformi od pre par godina.
Imao sam 4 godine Desire HD i radio je 100% stabilno, sad već godinu ipo koristim S3neo i takodje nemam pojma o čemu win botovi pričaju oko bagovanja?
Možda tome pomaže što na mojim uredjajima nikada nemam ni fb ni fb messenger ni whatzap....lično za poruke koristim samo sms i viber.

Da, oni krševi što idu za dinar uz najniže pakete su neupotrebljivi i liče na ono što win botovi opisuju, ali već za 150eur imat par odličnih Šljamsung,LG, Alcatel.... i oni svi rade praktično bez greške... a za razliku M$ galerije kupatilske dekoracije, na tim telefonima možete instalirati pregršt korisnih aplikacija kao i pregršt neobaveznih zanimacija,a i dizajn interfejsa vam neće smoriti dan, jer na androidu možete da personalizujete izgled...znate ono, pozadine, widgeti, lockscreen animacije, animirane pozadine... a,da... winphone botovi to ne znaju, njihovi ekrani su kao i ios...svi izgledaju isto kod svih.
Uostalom, tržište jasno pokazuje koliko su dobri i popularni wp uredjaji.

Pantelija

pre 9 godina

@Ima Win phone i imam samo rijeci hvale. Puno stabilniji i brzi sistem za razliku od Androida. Jedino je problem za podrsku za odredjene aplikacije. Sve preporuke.
(dragon, 1. mart 2016 22:15)

Koje odredjene aplikacije? Ljudi ti telefoni su brzi ali na njima nista ne radi kako treba. Pustite suplju pricu,a u stvari i statistika pokazuje gdje im je mjesto. Jos oni nisu pali tamo gdje treba da budu...

samo da kazem

pre 9 godina

Evo par reci.. Koristim w10 mobile, mnogo je bolji od 8.1. Aplikacije su i dalje najveci problem, valjda ce se to srediti ali i ako ne, ne marim, imam sve sto mi treba. A i ako nema aplikacija ima web stranica.
E sad, letos kupih android, 2gb rama, octa-core na 1.8, sve super, sve aplikacije tu itd. A onda dodje problem da kad sinhronizujem kontakte, memorija istih konstanto raste vremenom. Sa pocetnih 3 mb na 50 u toku dana, i kad hocu da obavim poziv treba mu 5 min da udje u kontakt, kad hocu sms da posaljem krenem da kucam ime, sugestiju mi izbaci takodje posle 5 min. Dakle, doslo mi je 500 puta da ga u gradu tresnem o pod. Android 5.1, i uopste ne jeftin tel, 250e placen. Drug uzme Note 4, covek da 500e za tel, i svaki put kada klikne send dugme za sms, telefon zamrzne i restart. Dakle covek ne moze ni sms da posalje na tel od 500e.. Ode u ovlasceni servis, kazu mu sve je u redu sa aparatom, problem je u androidu, i nikom nista. Pa ja bih ga pojeo momentalno. Uvek nesto ima, a ne interesuje me da ga drndam stalno.
E ovde tih problema nema, pa neka je i manjak aplikacija, a nisam osnovac pa da me za mesendzere interesuju stikeri, emoji itd.

uss relativity

pre 9 godina

@ncc 1701-e, kao neko ko prati zvezdane staze od 80tih i poseduje mobilne uređaje od polovine 90tih mnogo pre hd2 mogu da ti kažem da grešiš jer posmatraš stvari iz svoje perspektive...winphone nije loš ali je relativno kasno ušao na tržište.. platforme su im dobre i optimizovane...problem je evidentan u bazi softvera i koliko sam video trenutno se trude da nadoknade to (motivišu developere, prave win10phone xplatform, xbox gaming) i kao i Androidu čini mi se da im treba malo vremena da se izbore za sebe što je jako teško kad imaš zauzete pozicije kod konkurencije...sa druge strane imao sam SVE Nexus uređaje, prve htc androide i trenutno sam na Nexus 6/Pure Nexus/ElementalX. Android čak i stock ima stalno gomilu bagova neke većina ljudi ne primeti, neki ima ne smetaju a neki su i kritični (battery drain npr.) međutim trenutno je najsvestranija platforma. Stvar je perspektive i znam developere koji koriste WinPhone i ne žale se, a opet tu je i tvoja keva kojoj nešto smeta. Konkretno navikao sam se na Android ali mi ne smeta da radim na WinPhone i završava mi sve što treba na poslovnom.

U prolazu

pre 9 godina

@Enterprise
Bravo za komentar. Upoređivanje lowend Android telefone sa Winblows midrange je smešno i nerealno. Gospođa Majka je to lepo shvatila. Svaki 5.1 kinez, sa cenom u rangu pominjanih Winblows telefona je kudikamo pouzdaniji, fluidniji i ima značajno veći izbor aplikacija. A da ne pričamo o OnePlus, Xiaomi modelima gde za pristupačnu cenu dobiješ sve ti treba. A ja sam baš power user, ono što mogu sa OnePlus, nemoguće je sa bilo kojim Winblows fonom.

badjura

pre 9 godina

To vazi samo za Ameriku,koja nam je nebitna,jer naravno ne zivimo u Americi kako ni ostatk sveta,tako da dok god je nama lepih placenih istrazivanja nema tu srece!

kain

pre 9 godina

windows sve gori i gori,podrska za aplikacije je nula,rad nekih aplikacija koje su popularne i osnovne su katastrofa, jedino lepo radi windows phone ako ga koristis za pozive i poruke[na mnogo modela tastatura baguje, a alternativu nemate], i fotkanje. imam i android i windows phone istih karakteristika i android je mali milion puta upotrebljiviji uredjaj, u svakom pogledu.ovi koji samo koriste win phone, fanaticno brane svoj telefon, spamuju kako android baguje i secka,time opravdavaju svoj los izbor,iako u dubini duse znaju da su pogresili i da ce sledeci telefon da im bude android ili ios...

Stojko

pre 9 godina

Hehe, ja imam Aquariusov Ubuntu telefon, naručio sam ga iz Češke circa 150 evra. I ne žalim se. Možda 10 ljudi u Srbiji ima takav telefon. Nije nešto posebno ali nije ni za bacanje

123

pre 9 godina

Imam nexus 4 i lumia 535. Android 5.1.1 i windows 10 mobile. Samo mogu reci da sam razocaran sa win 10 mobile, a posebno sa win 8.1 phone. Ocekivao sam puno vise. Sto se tice androida ukoliko zelite da vam telefon radi koristite samo nexus i necete imati nikakvih problema. Jedino pozitivno sto se tice win 8.1 phone je trajanje baterije. Kod win 10 mobile su i to zeznuli, zavisi od bulid-a do build-a ali generalno i to su uspjeli zeznuti.

sky

pre 9 godina

Kad google bude napravio android koji neće da ima 52 pokrenute aplikacije u pozadini od kojih 30 u životu nisam pokrenuo, i da nas farba pričom kako to radi da ih drži pokrenute kako bi se brže uključile ako nam ikad zatrebaju, možda i razmislim da se vratim na android. ...znam da postoje rešenja da se to onemogući ali ja moju lumiu ne moram da budžim da bi radila kako mobilni treba da radi.

by the way

pre 9 godina

@Enterprise
Bravo za komentar. Upoređivanje lowend Android telefone sa Winblows midrange je smešno i nerealno. Gospođa Majka je to lepo shvatila. Svaki 5.1 kinez, sa cenom u rangu pominjanih Winblows telefona je kudikamo pouzdaniji, fluidniji i ima značajno veći izbor aplikacija. A da ne pričamo o OnePlus, Xiaomi modelima gde za pristupačnu cenu dobiješ sve ti treba. A ja sam baš power user, ono što mogu sa OnePlus, nemoguće je sa bilo kojim Winblows fonom.

ПАМЕТЊАКОВИЋ МЛАЂИ N.L. 1320

pre 9 godina

Ma ne valjaju ove Lumnije ništa. Zato je NYPD naručio 39000 lumia 640XL. Sigurno da to ništa ne vredi.

Bwana

pre 9 godina

@To vazi samo za Ameriku,koja nam je nebitna,jer naravno ne zivimo u Americi kako ni ostatk sveta,tako da dok god je nama lepih placenih istrazivanja nema tu srece!
(badjura, 02. mart 2016 10:15)

Naravno da su plaćena istraživanja kad je Microsoft američka kompanija pa malo dodaju te procente u korist WP-a ;)
Ovako, realno je da WP ima oko 0,5% :D

Neb

pre 9 godina

Razlozi zasto sam u team WP:

- Za bilo koji telefon na WP mozes ocekivati update Operativnog Sistema u nekoliko nedelja posle lansiranja. Na androidu si siguran jedino sa Nexus-om i ponekim flagship 500eura+ modelom.
- Android salje privatne podatke (lokacija, interesovanja, prisluskuje mi razgovore, cita emailove) o meni google-u. Smatram da NIKO na svetu ne bi trebao da ima toliko licnih podataka o tako velikom broju ljudi a pogotovo ne privatna kompanija.
- Off-line mape na WP su mi zivot spasile.
- Office integracija na WP
- Skype na WP
- WP je bas brz i pouzdan

Nazalost, WP ima problem sa aplikacijama i to je bukvalno jedina velika zamerka koju imam na njega.

Inace, te statistike i zasto WP pada... Vecinski je zbog expanzije trzista u razvoju gde dele androide za 1rsd ili 'uz detrdzent'. Takodje Xiomi je u kini poceo da stanca andoid (na starim verzijama OS-a od koje google nema vajde) telefone i da ih prodaje u milionskim tirazima.

Boza73

pre 9 godina

Jedina mana na windowsu je sto ne mogu pozivi preko messengera, jer da mogu pozivi odmah bio obrisao najgore aplikacije viber i whatsapp

M.

pre 9 godina

@ Apple dominiše.
Svi ostali pojedinačno su patuljci.
(Piksi, 2. mart 2016 09:55)

@ ios 32% jedna firma...
(Dzeronimo, 1. mart 2016 22:50)

Dragi dečaci, u pitanju je odnos Google (Android) i Jabuke i njihovih OS-a. Pustite te priče oko različitih proizvođača za android platformu u koris jednog proizvođača, to ipak više govori o fleksibilnosti androida.

... a za Apple DOMINIŠE imaš čistu peticu. Bravo Piksi!

Jegulja

pre 9 godina

mora da bude u padu. nove modele koje su izbacili dosli su sa nezavrsenim W10m. morate da budete mazohista da bi kupili tako nesto. W10m je trebalo da bude gotov jos u novembru, a pitanje je hoce li ga biti do sredine godine.

u prolazu

pre 9 godina

@Enterprise
Bravo za komentar. Upoređivanje lowend Android telefone sa Winblows midrange je smešno i nerealno. Gospođa Majka je to lepo shvatila. Svaki 5.1 kinez, sa cenom u rangu pominjanih Winblows telefona je kudikamo pouzdaniji, fluidniji i ima značajno veći izbor aplikacija. A da ne pričamo o OnePlus, Xiaomi modelima gde za pristupačnu cenu dobiješ sve što ti treba. A ja sam baš power user, ono što mogu sa OnePlus, nemoguće je sa bilo kojim Winblows fonom.

AcaRamone

pre 9 godina

Ko nema para ili ne zeli da daje vise od 200evra za telefon windows je bolji izbor. Meni na L640 sve radi dobro i brzo bez kocenja, baterija traje dan-noc. Za preko 200 evra android sa vise od 1 gb rama je bolji izbor, jer kad vec dajes velike pare onda i zelis da imas sve aplikacije i da sve rade odlicno.

dejca iz LE

pre 9 godina

Imao lumiu 520, radila 2 god. i 7 dana i kvar, rezim rada u avionu stalno ukjucen i gasi sim karticu.
Sad trenitno koristim zte blade 3, telefon star tri godine, koje je on muke preziveo od moje cerke ali mali kinez idalje radi, a.M.S. ih napravio da crknu cim se zavrsi garantni rok i zato microsoft vise od mene nece videti pare, a bila je u planu kupovina 2 telefona.

EU Citizen

pre 9 godina

@Zeljko
A nije bagovao ni pre toga, barem od verzije Ice Cream Sandwich, kada sam ja počeo da ga koristim, ako ste imali neki bolji hardver. Ja sam, doduše, koristio najbolji tada postojeći (još uvek je pri vrhu, ali mislim da su ga malo pretekli LG flegšipi i fableti), Samsungovu Note seriju, pa još i rutovanu i ručno očišćenu od većine bloatwarea (ali i to je na kraju krajeva par sati posla i nikakva velika mudrost, a postoje čak i programi koji to sve naprave automatski), tako da sve ovo vreme nemam pojma o čemu ovi likovi pišu kada pominju nekakvo bagovanje na Androidu, najveće bagovanje mi se desilo par puta kada je neki krš od aplikacije zakucao, i trajalo je pola sekunde dok se pojavilo upozorenje "ta i ta aplikacija unfortunately stopped" :)) Kada je stari WindowsMobile, pokoj mu duši, zakucavao (mada je i pored toga bio superioran u odnsou na bilo šta drugo u to vreme, naročito orginalni iPhone, to nije ni bio pravi smartphone, već marketingom naduvana feature-phone smejurija bez multitaskinga i copy-pastea :) ), to su bila zakucavanja, kod nekih modela si morao i bateriju da vadiš ili da čačkaš stilusom po nekakvim, da prostite, :) rupicama za resetovanje, ovo je danas sve ekstrafluidna i ekstraoptimizovana boranija i šminka za te veterane i solunce, kojih, uzgred, još imam tri-četiri omiljenih (Magician, Polaris, Leo... :) ), potpuno funkcionalnih negde po fiokama, i s vremena na vreme ih izvadim da nekom pokažem ili se podsetim kako je to izgledalo :))

fds

pre 9 godina

Ima Win phone i imam samo rijeci hvale. Puno stabilniji i brzi sistem za razliku od Androida. Jedino je problem za podrsku za odredjene aplikacije. Sve preporuke.
(dragon, 1. mart 2016 22:15)

Potpuno se slažem. Zato su brojke takve kakve su jer Android i ios nemaju nikakav problem sa podrškom za aplikacije i ljudi ih masovne koriste.

Tuzlak

pre 9 godina

O aplikacijama mogu komentarosati samo korisnici na zapadi gdje svaka ustanova ima svoju aplikaciju. Mi na balkanu od apkikacija koristimo samo igrice i druge gluposti. Zato je wim ovdje bolji.

Hehe

pre 9 godina

Meni WinPhone odgovara. Baterija traje dugo (npr meni 2000mAh traje 2 puna dana), stabilno, brzo, aplikacije manje vise, koristim navigaciju, browser, mail i to je to. Ali realno WP trenutno nema nikakve sanse.

Ipak ono sto bi moglo da uzdrma Android je Tizen. Saradnja Intela i Samsunga prvobitno, a kasnije su se i ostali prikljucili. Mnogo bolja iskoriscenost resursa i manji hardverski zahtevi od Androida. Videcemo, hoce li uspeti. Zasad ima samo jedan model Samsunga sa tim OS-om.

AcaRamone

pre 9 godina

Ko nema para ili ne zeli da daje vise od 200evra za telefon windows je bolji izbor. Meni na L640 sve radi dobro i brzo bez kocenja, baterija traje dan-noc. Za preko 200 evra android sa vise od 1 gb rama je bolji izbor, jer kad vec dajes velike pare onda i zelis da imas sve aplikacije i da sve rade odlicno.

Ето ти сад

pre 9 godina

Желео бих да питам љутите корисника Андроид телефона, који оперативни систем имају на својим компјутерима? Андроид? И на којем се то оперативном систему најчешће праве те Андроид апликације које чине Андроид телефон тако посебним? И на крају зашто је главна врлина Андроид телефона, а уједно и мана Виндоуз ОС-а(?) то што није истина да Андроид багује? Зашто су тако љути на кориснике других ОС?

ппт

pre 9 godina

wp 10 је ?убре, wp8.1 јесте добар али како су укинули портирање апликација уопштено је јако ограничен. BADA је била закон.

Zoki kaže

pre 9 godina

Neću da komentarišem sisteme već korisnike. Ima raznih korisnika, ponajviše ograničenih i tehnološki nepismenih koji nisu ni svesni svih a najčešće ni 10% mogućnosti koji im određeni sistem koji koriste pruža. Jako bih voleo da vidim ovu statistiku koliko ima kakvih korisnika pa onda možemo da pričamo (naravno sa onim naprednim) kakvi su sistemi i zašto su dobri ili ne...

PAL

pre 9 godina

Koristim lumiu 520 dve godine,i ne moze se porediti sa androidom istih specifikacija hardverskih,nebitan proizvodjac model,android sa ovim specifikacijama ne valja ni zasta.Android je uspeo toliko puta da me izbaci iz takta i hvala mu! Zapravo,nista mi vise ne treba nego sto nudi wp,kaze youtube aplikacija ne valja,nema novine ove one,zaeta ce mi to... Sve sto se tice navedenih stvari ne koristim aplikacije vec eksplorer,savrseno.

dragon

pre 9 godina

Ima Win phone i imam samo rijeci hvale. Puno stabilniji i brzi sistem za razliku od Androida. Jedino je problem za podrsku za odredjene aplikacije. Sve preporuke.

Ljubo

pre 9 godina

Otkako sam presao na WinPhone (a naravno za svoj novac mogu da biram i drugo) prvi utisci nakon Androida su: "Boze, dal je moguce da sve radi, da nista ne baguje, da svaki taster i komanda koju zadam bude izvrsena". BTW, ono sto potpisujem: WinPhone-u u odnosu na Android je potrebno duplo manje memorije za izvrsenje istih zadataka. IOS ne mogu da komentarisem jer nisam imao (i verovatno i necu) priliku da probam, ali pretpostavljam da je najbolji (iz drugih ocena i komentara).

NCC-1701-E

pre 9 godina

Zašto ljudi koji su imali krš android i sad imaju jeftini win phone moraju da smaraju kako android baguje ? Ja imam oba sistema , android 5.1 na xperia Z5 i windows mobile 10 TP na lumia 920 i nijednom mi nije android zašticao i secnuo , a ima milion puta više mogućnosti i aplikacija od windows mobile-a. Prekinite da smarate da je android loš i da ste otkrili toplu vodu sa windows telefonom jer to nije istina , nego su vam isprani mozgovi međusobnim ubeđivanjem da su vam basic i zatvoreni operativni sistem sa krš i minimumom aplikacija dovoljni jer "niste zahtevni korisnici", navodno, ali recite mi onda zašto dolazite i komentarišete ovde i smarate ako niste zahtevni korisnici i ne interesuje vas tehnologija ? Ovo sve što sam rekao tvrdim kao neko ko je jako dugo koristio mobilni windows još od verzije 6.5 na HTC HD2 i zato nemoj da mi pametujete sa idiotskim argumentima ako nemate stvarno nešto prejako da kažete na ovu temu. Android ne baguje od verzije 4.4 na mid-range uređajima (stavljam to kao polaznu tačku jer je posle toga izbor ogroman), radi isto kao i stabilni windows phone 8.1 koji moja keva ima na lumia 620 , ali i ona se čak žali kako nema ništa za njega od aplikacija što njene prijateljice imaju i koriste i da će zbog toga da uzme neki android kad joj istekne ugovor uskoro, ej bre žena od 55 godina koja pojma nema o tehnologiji i ništa je tu ne zamina, samo da radi i aplikacije , čak je i njoj winphone smeće!

Neko iz mase

pre 9 godina

Prosto je netacno da je win mobile jednostavno dobar. Pravljen je da poput iosa radi na svega nekoliko konfiguracija ali i tu zakucava. Android ume da krlja na losijim telefonima, ali ume i win. Posle dve godine lumije drugar ju je bacio jer nije ni viber mogao da koristi. S druge strane, uredjaji od 500+ evra ce da valjaju sta god nabacis na njih.

ПАМЕТЊАКОВИЋ МЛАЂИ N.L. 1320

pre 9 godina

Ma ne valjaju ove Lumnije ništa. Zato je NYPD naručio 39000 lumia 640XL. Sigurno da to ništa ne vredi.

Ето ти сад

pre 9 godina

Желео бих да питам љутите корисника Андроид телефона, који оперативни систем имају на својим компјутерима? Андроид? И на којем се то оперативном систему најчешће праве те Андроид апликације које чине Андроид телефон тако посебним? И на крају зашто је главна врлина Андроид телефона, а уједно и мана Виндоуз ОС-а(?) то што није истина да Андроид багује? Зашто су тако љути на кориснике других ОС?

Gonzo

pre 9 godina

I prvi komentar uvek bude win-bot.Jel makar sendvič dobijate kad platu od MSa sigurno nemate?Nemoguće je da radite za njih,koliko god da prave gluposti ipak su ozbiljna firma.

Samo pitam

pre 9 godina

Ja stvarno ne razumem ove android botine koje upoređuju Lumia 920, telefon star 4 godine sa glanc novim premium androidom od 600 eura, kao što je Sony Xperia Z5. Ista osoba stalno se javlja, samo menja nickove i ponavlja da njegovoj staroj majci fale neke aplikacije.Evo neka mi bilo ko od vas navede koju to aplikaciju za vaš kineski android vi imate, a moja Nokia Lumia 930 nema???

Aleksandar

pre 9 godina

Ovo su podaci za USA trziste gde android sve vise preuzima primat od iosa. Inace, globalno je android na oko 82%, a ios na 13% telefona.

samo da kazem

pre 9 godina

Evo par reci.. Koristim w10 mobile, mnogo je bolji od 8.1. Aplikacije su i dalje najveci problem, valjda ce se to srediti ali i ako ne, ne marim, imam sve sto mi treba. A i ako nema aplikacija ima web stranica.
E sad, letos kupih android, 2gb rama, octa-core na 1.8, sve super, sve aplikacije tu itd. A onda dodje problem da kad sinhronizujem kontakte, memorija istih konstanto raste vremenom. Sa pocetnih 3 mb na 50 u toku dana, i kad hocu da obavim poziv treba mu 5 min da udje u kontakt, kad hocu sms da posaljem krenem da kucam ime, sugestiju mi izbaci takodje posle 5 min. Dakle, doslo mi je 500 puta da ga u gradu tresnem o pod. Android 5.1, i uopste ne jeftin tel, 250e placen. Drug uzme Note 4, covek da 500e za tel, i svaki put kada klikne send dugme za sms, telefon zamrzne i restart. Dakle covek ne moze ni sms da posalje na tel od 500e.. Ode u ovlasceni servis, kazu mu sve je u redu sa aparatom, problem je u androidu, i nikom nista. Pa ja bih ga pojeo momentalno. Uvek nesto ima, a ne interesuje me da ga drndam stalno.
E ovde tih problema nema, pa neka je i manjak aplikacija, a nisam osnovac pa da me za mesendzere interesuju stikeri, emoji itd.

Neb

pre 9 godina

Razlozi zasto sam u team WP:

- Za bilo koji telefon na WP mozes ocekivati update Operativnog Sistema u nekoliko nedelja posle lansiranja. Na androidu si siguran jedino sa Nexus-om i ponekim flagship 500eura+ modelom.
- Android salje privatne podatke (lokacija, interesovanja, prisluskuje mi razgovore, cita emailove) o meni google-u. Smatram da NIKO na svetu ne bi trebao da ima toliko licnih podataka o tako velikom broju ljudi a pogotovo ne privatna kompanija.
- Off-line mape na WP su mi zivot spasile.
- Office integracija na WP
- Skype na WP
- WP je bas brz i pouzdan

Nazalost, WP ima problem sa aplikacijama i to je bukvalno jedina velika zamerka koju imam na njega.

Inace, te statistike i zasto WP pada... Vecinski je zbog expanzije trzista u razvoju gde dele androide za 1rsd ili 'uz detrdzent'. Takodje Xiomi je u kini poceo da stanca andoid (na starim verzijama OS-a od koje google nema vajde) telefone i da ih prodaje u milionskim tirazima.

Tuzlak

pre 9 godina

O aplikacijama mogu komentarosati samo korisnici na zapadi gdje svaka ustanova ima svoju aplikaciju. Mi na balkanu od apkikacija koristimo samo igrice i druge gluposti. Zato je wim ovdje bolji.

Zeljko

pre 9 godina

Zaboravio sam da kazem da u one bajke kako Android baguje .... osim na uredjajima od 500+ eur moze da poveruje samo neko ko ne koristi Android.To je nekada bilo sada je to daleko od istine od verzija 4 a pogotovo 4,4 ili 5.1.1+ radi kao sat.Te price koje i danas gurate su odavno prevazidjene.

Zeljko

pre 9 godina

I onda ljubitelji wina pokusavaju da nas ubede kako im telefoni rade savrseno,kako ima sve aplikacije kao za Android.... Sve to pada u vodu kada vidis da ga celih 2% koristi sa tendencijom daljeg pada.

momir

pre 9 godina

win.phone aplikacije su nedovrsene, baguju i pune su oglasa koji iritiraju. Ista aplikacija na androidu ima daleeeko kvalitetniju izradu i dizajnerski i funkcionalno. Takodje je i izbor aplikacija za windows phone los u odnosu na android. Veliki minus za windows

U prolazu

pre 9 godina

@Enterprise
Bravo za komentar. Upoređivanje lowend Android telefone sa Winblows midrange je smešno i nerealno. Gospođa Majka je to lepo shvatila. Svaki 5.1 kinez, sa cenom u rangu pominjanih Winblows telefona je kudikamo pouzdaniji, fluidniji i ima značajno veći izbor aplikacija. A da ne pričamo o OnePlus, Xiaomi modelima gde za pristupačnu cenu dobiješ sve ti treba. A ja sam baš power user, ono što mogu sa OnePlus, nemoguće je sa bilo kojim Winblows fonom.

Nebojša

pre 9 godina

Ima Win phone i imam samo rijeci hvale. Puno stabilniji i brzi sistem za razliku od Androida. Jedino je problem za podrsku za odredjene aplikacije. Sve preporuke.
(dragon, 01. mart 2016 22:15)

To je možda jedini problem za tebe ali oni nebi imali tako mali udeo da je to jedini nedostatak koji wp ima za mnoge je o ovo aplikacija što ima dovoljno pa ga opet nece kupiti.

Mire

pre 9 godina

Windows je odlicna platforma za mobilne telefone, lepo i glatko radi bez bagova i to na slbijim uredjajima. Ja wp koristim duze od godinu dana i prezadovoljan sam. Android je druga prica dobar je to operativni sistem, samo i dalje tvrdim da na slabijim uredjajima veoma lose radi, a vecina ljudi u srbiji nema novaca da odvoji za dobar android, nema svako 350 - 500 € da da za telefon, tako da vi sto govorite da imate "krseve" od telefona bolje da cutite. Koristite svoje premium telefone i peglajte android, meni ni mama ni tata nekupuju telefon kupujem ga ja za svoje pare i mogu da da imam svoje misljenje da je wp odlican. Ios necu da komentarisem, aple je bezobrazno skup, a uredjaji su im priznajem veoma kvalitetni.

u prolazu

pre 9 godina

@Enterprise
Bravo za komentar. Upoređivanje lowend Android telefone sa Winblows midrange je smešno i nerealno. Gospođa Majka je to lepo shvatila. Svaki 5.1 kinez, sa cenom u rangu pominjanih Winblows telefona je kudikamo pouzdaniji, fluidniji i ima značajno veći izbor aplikacija. A da ne pričamo o OnePlus, Xiaomi modelima gde za pristupačnu cenu dobiješ sve što ti treba. A ja sam baš power user, ono što mogu sa OnePlus, nemoguće je sa bilo kojim Winblows fonom.

by the way

pre 9 godina

@Enterprise
Bravo za komentar. Upoređivanje lowend Android telefone sa Winblows midrange je smešno i nerealno. Gospođa Majka je to lepo shvatila. Svaki 5.1 kinez, sa cenom u rangu pominjanih Winblows telefona je kudikamo pouzdaniji, fluidniji i ima značajno veći izbor aplikacija. A da ne pričamo o OnePlus, Xiaomi modelima gde za pristupačnu cenu dobiješ sve ti treba. A ja sam baš power user, ono što mogu sa OnePlus, nemoguće je sa bilo kojim Winblows fonom.

Dragan

pre 9 godina

Po komentarima ispade da win ima 20 %.Rekao bih da ima 70 % botova,20 % ios i 10 % android , sto je i logicno jer onaj koji se najslabije prodaje ima najvise botova.

ппт

pre 9 godina

wp 10 је ?убре, wp8.1 јесте добар али како су укинули портирање апликација уопштено је јако ограничен. BADA је била закон.

Menjam ime za lebac

pre 9 godina

Fino rade Lumie, ali windows store je katastrofa! Pozdrav svim Androidovcima, Jabucarima, Symbiancima i naravno Winovcima :)

realno

pre 9 godina

U decembru prešao na lumiju 550 i nemam mnogo reči hvale. Malo aplikacija, nikad se ne nadograđuju, a većina se plaća. Džabe onda ta stabilnost o kojoj ljubitelji pričaju.

kain

pre 9 godina

windows sve gori i gori,podrska za aplikacije je nula,rad nekih aplikacija koje su popularne i osnovne su katastrofa, jedino lepo radi windows phone ako ga koristis za pozive i poruke[na mnogo modela tastatura baguje, a alternativu nemate], i fotkanje. imam i android i windows phone istih karakteristika i android je mali milion puta upotrebljiviji uredjaj, u svakom pogledu.ovi koji samo koriste win phone, fanaticno brane svoj telefon, spamuju kako android baguje i secka,time opravdavaju svoj los izbor,iako u dubini duse znaju da su pogresili i da ce sledeci telefon da im bude android ili ios...

Marko Kreljević - Musina noćna mora

pre 9 godina

Na kršu od telefona nijedan OS neće raditi kako treba, koristim android od SGS3, i zadovoljan sam, ne postoji sistem koji ne baguje, na jeftinim android telefonima je za očekivati da će da se koči, baguje i nervira, isto važi i za win phone koji mi ne zadovoljava prohteve, kao ni iphone gde Apple te uči kako da ga koristiš , ovo smeš, a ovo ne. Telefon je moj i ja mogu da radim sa njim šta god hoću, a naravno Apple ne volim jer support za isti je ravan nuli, uz to što je precenjen, iako je samo prosečan a ne high end telefon.

badjura

pre 9 godina

To vazi samo za Ameriku,koja nam je nebitna,jer naravno ne zivimo u Americi kako ni ostatk sveta,tako da dok god je nama lepih placenih istrazivanja nema tu srece!

sky

pre 9 godina

Kad google bude napravio android koji neće da ima 52 pokrenute aplikacije u pozadini od kojih 30 u životu nisam pokrenuo, i da nas farba pričom kako to radi da ih drži pokrenute kako bi se brže uključile ako nam ikad zatrebaju, možda i razmislim da se vratim na android. ...znam da postoje rešenja da se to onemogući ali ja moju lumiu ne moram da budžim da bi radila kako mobilni treba da radi.

dejca iz LE

pre 9 godina

Imao lumiu 520, radila 2 god. i 7 dana i kvar, rezim rada u avionu stalno ukjucen i gasi sim karticu.
Sad trenitno koristim zte blade 3, telefon star tri godine, koje je on muke preziveo od moje cerke ali mali kinez idalje radi, a.M.S. ih napravio da crknu cim se zavrsi garantni rok i zato microsoft vise od mene nece videti pare, a bila je u planu kupovina 2 telefona.

123

pre 9 godina

Imam nexus 4 i lumia 535. Android 5.1.1 i windows 10 mobile. Samo mogu reci da sam razocaran sa win 10 mobile, a posebno sa win 8.1 phone. Ocekivao sam puno vise. Sto se tice androida ukoliko zelite da vam telefon radi koristite samo nexus i necete imati nikakvih problema. Jedino pozitivno sto se tice win 8.1 phone je trajanje baterije. Kod win 10 mobile su i to zeznuli, zavisi od bulid-a do build-a ali generalno i to su uspjeli zeznuti.

Pantelija

pre 9 godina

@Ima Win phone i imam samo rijeci hvale. Puno stabilniji i brzi sistem za razliku od Androida. Jedino je problem za podrsku za odredjene aplikacije. Sve preporuke.
(dragon, 1. mart 2016 22:15)

Koje odredjene aplikacije? Ljudi ti telefoni su brzi ali na njima nista ne radi kako treba. Pustite suplju pricu,a u stvari i statistika pokazuje gdje im je mjesto. Jos oni nisu pali tamo gdje treba da budu...

AcaRamone

pre 9 godina

Ko nema para ili ne zeli da daje vise od 200evra za telefon windows je bolji izbor. Meni na L640 sve radi dobro i brzo bez kocenja, baterija traje dan-noc. Za preko 200 evra android sa vise od 1 gb rama je bolji izbor, jer kad vec dajes velike pare onda i zelis da imas sve aplikacije i da sve rade odlicno.

Bwana

pre 9 godina

@To vazi samo za Ameriku,koja nam je nebitna,jer naravno ne zivimo u Americi kako ni ostatk sveta,tako da dok god je nama lepih placenih istrazivanja nema tu srece!
(badjura, 02. mart 2016 10:15)

Naravno da su plaćena istraživanja kad je Microsoft američka kompanija pa malo dodaju te procente u korist WP-a ;)
Ovako, realno je da WP ima oko 0,5% :D

Joxa

pre 9 godina

Svi ovi sto pljuju android kako baguje imaju iste koji kostaju od 50-100e sa 512 RAMA ili jos bolje receno,uzimaju za 1 dinar kod operatera sa nekom smesnom pretplatom,naravno da ce ti krsevi da baguju posle odredjenog vremena...uzmite neki android sa 2-3 giga Ram memorije pa da vidis da li baguje,leti i ne pricam o ceni od 400-500e vec mnogo manje...

uss relativity

pre 9 godina

@ncc 1701-e, kao neko ko prati zvezdane staze od 80tih i poseduje mobilne uređaje od polovine 90tih mnogo pre hd2 mogu da ti kažem da grešiš jer posmatraš stvari iz svoje perspektive...winphone nije loš ali je relativno kasno ušao na tržište.. platforme su im dobre i optimizovane...problem je evidentan u bazi softvera i koliko sam video trenutno se trude da nadoknade to (motivišu developere, prave win10phone xplatform, xbox gaming) i kao i Androidu čini mi se da im treba malo vremena da se izbore za sebe što je jako teško kad imaš zauzete pozicije kod konkurencije...sa druge strane imao sam SVE Nexus uređaje, prve htc androide i trenutno sam na Nexus 6/Pure Nexus/ElementalX. Android čak i stock ima stalno gomilu bagova neke većina ljudi ne primeti, neki ima ne smetaju a neki su i kritični (battery drain npr.) međutim trenutno je najsvestranija platforma. Stvar je perspektive i znam developere koji koriste WinPhone i ne žale se, a opet tu je i tvoja keva kojoj nešto smeta. Konkretno navikao sam se na Android ali mi ne smeta da radim na WinPhone i završava mi sve što treba na poslovnom.

h

pre 9 godina

Secam se kad sam kupio devojci lumiu , tad je glavna reklama bila svi windows telefoni ce dobijati azuriranja sistema i svi su se lozili na to da iako sad (tad) malo zaostaje za androidom vremenom ce ga stici i u tom jednom trenutku verovao sam u windows. Sad posle par godina ,kada sam joj kupio android pitam:'Koje to azuriranje ce ti telefoni da dobiju?" Nikad im vise pare necu dati.

Dikh tu kava

pre 9 godina

Imao sva tri OS. WP najkraće. iOS malo duže. Android najduže. WP za pozive i poruke sasvim dobar. Fluidan (u nekom srednjem segmentu), ne koči, ali mi nije kočio ni bilo koji srednji Android. WP sam prodao posle 3 nedelje, viber užasan, aplikacije za YT i Gmail jako loše, šta god stigne od notifikacija (poruka, mail, PROPUŠTEN POZIV!), uvek ista ikonica - pisamce. Kakva glupost. Prodao ga. Androidi mi sasvim dobro vršili posao, posebno jer mi treba dual sim. Ima neke nedostatke, ali ništa bez čega ne može da se živi. Trenutno sam na iOS, i prvo što mi je palo na pamet, od osećaja pritiskanja dugmića, preko operativnog sistema jeste da iPhone neodoljivo podseća na nekadašnje vrhunske Nokije, a iOS na Symbian. Što je po meni ok. Ima nekih stvari koje iPhone radi lošije od adekvatnog androida, i vice versa. Što se mene tiče, prilično mi odgovara i iOS i Android. Kod iPhone-a me nervira taj ciljani elitizam (ne mogu svi da kupe iPhone, zatvoren je dosta, iCloud, iTunes..), dok kod Androida telefon može da kupi i školarac iz Tanzanije i tajkun iz Vladivostoka, svako u svom cenovnom rangu. Da Apple uvede dual sim, sasvim bih komotno potpuno prešao na iOS. Dotle, još vagam, pa ako mi dosadi, prodam i vratim se na Android. U tome je lepota konkurencije. Uvek možeš da šetaš tamo i ovamo. Osim ako si klinac (kao većina komentatora), pa ti je od životnog značaja da moraš da navijaš za operativni sistem, što samo po sebi već deluje dosta simptomatično.. :)

vladica

pre 9 godina

Aman win botovi, kupite za ~160 eur nov S3 neo i probajte šta je android od pre par godina na platformi od pre par godina.
Imao sam 4 godine Desire HD i radio je 100% stabilno, sad već godinu ipo koristim S3neo i takodje nemam pojma o čemu win botovi pričaju oko bagovanja?
Možda tome pomaže što na mojim uredjajima nikada nemam ni fb ni fb messenger ni whatzap....lično za poruke koristim samo sms i viber.

Da, oni krševi što idu za dinar uz najniže pakete su neupotrebljivi i liče na ono što win botovi opisuju, ali već za 150eur imat par odličnih Šljamsung,LG, Alcatel.... i oni svi rade praktično bez greške... a za razliku M$ galerije kupatilske dekoracije, na tim telefonima možete instalirati pregršt korisnih aplikacija kao i pregršt neobaveznih zanimacija,a i dizajn interfejsa vam neće smoriti dan, jer na androidu možete da personalizujete izgled...znate ono, pozadine, widgeti, lockscreen animacije, animirane pozadine... a,da... winphone botovi to ne znaju, njihovi ekrani su kao i ios...svi izgledaju isto kod svih.
Uostalom, tržište jasno pokazuje koliko su dobri i popularni wp uredjaji.

M.

pre 9 godina

@ Apple dominiše.
Svi ostali pojedinačno su patuljci.
(Piksi, 2. mart 2016 09:55)

@ ios 32% jedna firma...
(Dzeronimo, 1. mart 2016 22:50)

Dragi dečaci, u pitanju je odnos Google (Android) i Jabuke i njihovih OS-a. Pustite te priče oko različitih proizvođača za android platformu u koris jednog proizvođača, to ipak više govori o fleksibilnosti androida.

... a za Apple DOMINIŠE imaš čistu peticu. Bravo Piksi!

AcaRamone

pre 9 godina

Ko nema para ili ne zeli da daje vise od 200evra za telefon windows je bolji izbor. Meni na L640 sve radi dobro i brzo bez kocenja, baterija traje dan-noc. Za preko 200 evra android sa vise od 1 gb rama je bolji izbor, jer kad vec dajes velike pare onda i zelis da imas sve aplikacije i da sve rade odlicno.

fds

pre 9 godina

Ima Win phone i imam samo rijeci hvale. Puno stabilniji i brzi sistem za razliku od Androida. Jedino je problem za podrsku za odredjene aplikacije. Sve preporuke.
(dragon, 1. mart 2016 22:15)

Potpuno se slažem. Zato su brojke takve kakve su jer Android i ios nemaju nikakav problem sa podrškom za aplikacije i ljudi ih masovne koriste.

Stojko

pre 9 godina

Hehe, ja imam Aquariusov Ubuntu telefon, naručio sam ga iz Češke circa 150 evra. I ne žalim se. Možda 10 ljudi u Srbiji ima takav telefon. Nije nešto posebno ali nije ni za bacanje

Hehe

pre 9 godina

Meni WinPhone odgovara. Baterija traje dugo (npr meni 2000mAh traje 2 puna dana), stabilno, brzo, aplikacije manje vise, koristim navigaciju, browser, mail i to je to. Ali realno WP trenutno nema nikakve sanse.

Ipak ono sto bi moglo da uzdrma Android je Tizen. Saradnja Intela i Samsunga prvobitno, a kasnije su se i ostali prikljucili. Mnogo bolja iskoriscenost resursa i manji hardverski zahtevi od Androida. Videcemo, hoce li uspeti. Zasad ima samo jedan model Samsunga sa tim OS-om.

Boza73

pre 9 godina

Jedina mana na windowsu je sto ne mogu pozivi preko messengera, jer da mogu pozivi odmah bio obrisao najgore aplikacije viber i whatsapp

Jegulja

pre 9 godina

mora da bude u padu. nove modele koje su izbacili dosli su sa nezavrsenim W10m. morate da budete mazohista da bi kupili tako nesto. W10m je trebalo da bude gotov jos u novembru, a pitanje je hoce li ga biti do sredine godine.

EU Citizen

pre 9 godina

@Zeljko
A nije bagovao ni pre toga, barem od verzije Ice Cream Sandwich, kada sam ja počeo da ga koristim, ako ste imali neki bolji hardver. Ja sam, doduše, koristio najbolji tada postojeći (još uvek je pri vrhu, ali mislim da su ga malo pretekli LG flegšipi i fableti), Samsungovu Note seriju, pa još i rutovanu i ručno očišćenu od većine bloatwarea (ali i to je na kraju krajeva par sati posla i nikakva velika mudrost, a postoje čak i programi koji to sve naprave automatski), tako da sve ovo vreme nemam pojma o čemu ovi likovi pišu kada pominju nekakvo bagovanje na Androidu, najveće bagovanje mi se desilo par puta kada je neki krš od aplikacije zakucao, i trajalo je pola sekunde dok se pojavilo upozorenje "ta i ta aplikacija unfortunately stopped" :)) Kada je stari WindowsMobile, pokoj mu duši, zakucavao (mada je i pored toga bio superioran u odnsou na bilo šta drugo u to vreme, naročito orginalni iPhone, to nije ni bio pravi smartphone, već marketingom naduvana feature-phone smejurija bez multitaskinga i copy-pastea :) ), to su bila zakucavanja, kod nekih modela si morao i bateriju da vadiš ili da čačkaš stilusom po nekakvim, da prostite, :) rupicama za resetovanje, ovo je danas sve ekstrafluidna i ekstraoptimizovana boranija i šminka za te veterane i solunce, kojih, uzgred, još imam tri-četiri omiljenih (Magician, Polaris, Leo... :) ), potpuno funkcionalnih negde po fiokama, i s vremena na vreme ih izvadim da nekom pokažem ili se podsetim kako je to izgledalo :))

Lincoln

pre 9 godina

Da je Windows Phone hardverski manje zahtevan od Androida, tačno je ali da ne baguje, nije tačno. Ipak, najveći problem Windows platforme su aplikacije, kojih je veoma malo, a i ono što ima je u većini slučajeva bagovito i nedovršeno. Mislim da ovo najviše odbija korisnike i da bi Microsoft morao mnogo više da se angažuje na tom polju u saradnji sa developerima ukoliko želi povećanje udela na tržištu. Verujem da postoji veliki broj korisnika koji samo žele da imaju veliki izbor aplikacija i da te aplikacije rade kako treba, bez obzira koja platforma je u pitanju.

Zoki kaže

pre 9 godina

Neću da komentarišem sisteme već korisnike. Ima raznih korisnika, ponajviše ograničenih i tehnološki nepismenih koji nisu ni svesni svih a najčešće ni 10% mogućnosti koji im određeni sistem koji koriste pruža. Jako bih voleo da vidim ovu statistiku koliko ima kakvih korisnika pa onda možemo da pričamo (naravno sa onim naprednim) kakvi su sistemi i zašto su dobri ili ne...

PAL

pre 9 godina

Koristim lumiu 520 dve godine,i ne moze se porediti sa androidom istih specifikacija hardverskih,nebitan proizvodjac model,android sa ovim specifikacijama ne valja ni zasta.Android je uspeo toliko puta da me izbaci iz takta i hvala mu! Zapravo,nista mi vise ne treba nego sto nudi wp,kaze youtube aplikacija ne valja,nema novine ove one,zaeta ce mi to... Sve sto se tice navedenih stvari ne koristim aplikacije vec eksplorer,savrseno.

Zoran

pre 9 godina

Imam win phone. Radi odlično ali se retko desi neki bag. Aplikacije su najslabija tačka, foto aparat i video kamera najbolji deo. Mislim da će mi sledeći telefon biti neki bolji android. Za iPhone nemam para.