Aktuelno

Petak, 10.10.2014.

10:35

Koljević: Mladobosanci su bili socijalni buntovnici

Izvor: B92

Koljeviæ: Mladobosanci su bili socijalni buntovnici IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

43 Komentari

Sortiraj po:

zmajlav tarzanovic

pre 10 godina

dobili ste pare, sad krenite da trazite posao...ako iz objektivnih razloga ne mozete da ga nadjete dobicete jos para...pa dok se ne zaposlite...vazno je samo pokazati trud i dobru volju.

Krsto

pre 10 godina

Moram na temu i zbog malih nadobudnih lokalnih nacionalista:
1.Jugoslavija je jedina moguca
2.Jedino se moze biti jugoslovenski nacionalista,sve ostalo je autosovinista.
3.Okupirane jugosloveske zemlje ce se osloboditi i biti opet velika drzava,ali najveca tada,i to vrlo brzo za 20/50 god.
4.Sve zemlje koje su bile tu sticajem istorijskih okolnosti i sva carstva ce pasti i sve "nacije" ce nestati.srbi,hrvati i ostali koje su drugi izmislili radi lakseg guljenja koze ce nestati.Konacno ce svi biti JUGOSLOVENI.A tada cemo biti najjaci,upravo zbog razlicitih istorijskih dogadjaja.
5.Razmislite,znate li i jednog velikog covjeka u istoriji ovog naroda,a da nije Jugosloven.Nema ga,nemojte se zavaravati,taj onda nije veliki.
6.Danas kad neko kaze ja sam srbin,hrvat,crnogorac...,on sam zna da laze.Onda ide griza savjesti,pa zlodjela
ZIVJELA JUGOSLAVIJA,autosovinistima ,ponovo u skolu

Maka@

pre 10 godina

Milane pripadam porodici u kojoj je svaka generacija muskaraca ali svaka nosila uniformu ... Ideoloski su uvek na gubitku bili rojalisti evropejci ni luk jeli ... Izgubili 45 izgubili 91 gubimo i danas ali smo jos uvek tu uzeli su nam imovinu pa i cast . Da li nam je drzava veca slobodnija bogatija? Da li njegova zrtva vredela? Jugoslovenstvo anarhija levica bla bla bla 7 dece je raslo kao sirotani samo to je bitno. Pozdrav

Toplicanin Milan

pre 10 godina

Strašno je koliko se jedna velika ideja, koliko se veliki ideali mogu banalizovati spuštanjem u ovaj naš, kako reče Ratko Adamović, "provincijski kokošinjac".... Kao takav zaslužuje da ostane zapisan u istoriji, ma šta o tome govorili zapadni revizionisti i balkanski nacionalistički bašibozuci.
(Laza, 10. oktobar 2014 18:26)
-------
Divim se Vasoj pameti i znanju?! Doduse tesko je povezati pocetak, sredinu i kraj ali, zar je to vazno. Pa ne mora sve da bude u duhu logike ili zdravog razuma? Recite mi molim vas KOJA JE TO VELIKA IDEJA SPUSTENA U OVAJ NAS KOKOSINJAC? Navedite je jasno i glasno i recite mi, ako mi, u ovom nasem "kokosinjcu srozavamo tu PLEMENITU IDEJU, gde je onda prihvacena?! Prosvetite me i prosvetlite? "Kao takav zasluzuje da bude zapisan u istoriji, ma sta govorili zapadni revizionisti i balkanski nacionalisticki basibozuci"?! Neverovatno?! A u cijoj ce to istoriji onda da ostane zapisano ako ga ne prihvataju "zapadni revizionisti" i domaci nacionalisti, koje vi nazvaste "basobozuci" a da ne znate ni pravo znacenje te reci?! Po Vasim rezonima i stavovima "basibozucima" najvise odgovaraju licnosti poput Vas. Nacionalista nikada ne moze biti "basibozuk" gospodine. Pozivate se sve na neke istoricare koji bi iz istorije izbacili sve pojmove koji pocinju na "S" zato sto ih asocira na Srbiju.

# Link komentara

Laza

pre 10 godina

Strašno je koliko se jedna velika ideja, koliko se veliki ideali mogu banalizovati spuštanjem u ovaj naš, kako reče Ratko Adamović, "provincijski kokošinjac". Kako je neko, čini mi se Dubravka Stojanović, lepo primetio, svaki je režim zgodno "zaboravljao" ono što mu kod Principa nije odgovaralo - u Kraljevini Jugoslaviji se "zaboravljalo" da je Princip bio levičar, u SFRJ se "zaboravljalo" da je bio nacionalista, a danas se u Srbiji i Republici Srpskoj "zaboravlja" da je bio jugoslovenski nacionalista. A Principov čin veći je od svega toga. Nije to bio samo pucanj pripadnika ugnjetenog naroda u okupatora, bio je to pucanj pripadnika ugnjetenog dela čovečanstva u ugnjetača. Kako je neko (čini mi se Stanko Cerović) lepo primetio, reći danas da Sarajevskog atentanta nije trebalo da bude znači reći da ugnjeteni nije trebalo da se pobune, da je zapadna Evropa trebalo da nastavi da živi na grbači ostatka sveta, sa arogantnim izgovorom da je ona tu da "civilizuje" te "divlje narode", da je svet trebalo da ostane podeljen na kolonije i kolonizatore. Principov pucanj nije samo pucanj prosvećenog (notorna je glupost da su Mladobosanci bili nekakvi polupismeni seljačići; o tome kakva je to mladost bila divno piše Andrić u "Na Drini ćupriji") revolucionara u predstavnika tog i takvog Zapada, već početak pobune ugnjetenog dela čovečanstva. Kao takav zaslužuje da ostane zapisan u istoriji, ma šta o tome govorili zapadni revizionisti i balkanski nacionalistički bašibozuci.

repus

pre 10 godina

република српска због таквих накарадних и нетачних података које дају добровољни даваоци туђе крви су и деведесетих деца шумадије гинула по туђим земљљама фердинанд можда јесте мрзео србе али то незнамо али је још више мрзео и плашио се рата да је остао жив неби се ни ратовало али терориста који је мрзео фердинанда уствари је мрзео србију и изазвао милионе жртава срба е то вам је права истина република српска

Dusan

pre 10 godina

(Kosta, 10. oktobar 2014 16:46)

Tacno, svaka nacija je vestacka, pa ne vidim zasto je samo biti Jugosloven problem. :) I nije tacno da su samo srpkinje radjale Jugoslovene, to je klasicna nacionalisticka retorika. Mi imamo jednog Hrvata iz Boke koji kaze da je Jugosloven, imamo i Hrvate iz Hrvatske koje su radjale Jugoslovene, imamo toliko mesanih brakova ihahaj koje su radjale Jugoslovene, tako da je ta tvrdnja iz neke sovinizirane kujne. I? Gde su oni? I dalje tu, kraj nas. To sto su se drugi davali za interese, a mi ne, nema veze sa Jugoslovenima. Ja kao Jugosloven ne zelim da preuzmem odgovornost sovinista i nacionalista koji su razbucali Jugu iz tih mitskih, nacionalnih ili licnih interesa, jer ja nisam deo toga, niti cu biti uvucen u to od strane istih kroz ove kafanske retorike. Ne smeta mi ideja Jugoslavije uopste, smeta mi ideja neke nacionalne cistote, sto je - cista glupost. Kao prvo, ti ljudi kazu da ne mozes (tj ne smes prevedno) biti musliman ili katolik ako zelis biti Srbin i samim tim anatemisali sve koji nisu uokvireni u taj sablon, pa se posle srbende posle uhvatise za glavu kada su sami time stvorili bosnjake, milogorce i ine. Takodje, i kao levicar, nije mi se svidjala nikad ideja ultra-autoritativnosti bilo kog pravca, pa ni titoizam, da me ne shvatite pogresno.

avaj

pre 10 godina

Ti mladici su se nasli u vrtlogu jedne Evrope koja jos nije raskrstila sa svojom kolonijalnom prosloscu. Imam utisak da su zloupotrebljeni i od jedne i od druge strane.

REPUBLIKA SRPSKA

pre 10 godina

@(Lemi, 10. oktobar 2014 16:11)
1.)Procitaj malo bolje istorijske knjige !
2.)Moj komentar nema nikakve veze sa pravopisom.
3.) Jedino nase komsije pisu Srbija malim slovom(iz mrznje,a u tvom komentaru je i previse).
4.)Ko je tebi dao pravo da G.Principa nazivas teroristom?
5.) 1) Posle znakova interpunkcije, a pre naredne reci ili znaka - mora da postoji razmak. Nivo prvog razreda osnovne skole, tada se to uci.----- SMIJESNO Ja sam nasao i vecu gresku(i to ne prvi put),nastalu zbog brzine, u svom komentaru.
6.)Da li si procitao svoj drugi komentar(ne zanimaju me tudje pravopisne greske) i da li si sam sebe postidio ?

Maka@

pre 10 godina

Naravno da nisu izveli na svoju ruku ...moj komentar je vise bio upucen na socijalne buntovnike tj na ideologiju koja je pradedi Miloradu rojalisti i bogatom seljaku sigurno nije bila na pameti on je u rat isao obavljajuci duznost vrseci to kao i svaki drugi posao ako je bilo ideala oni su pre bili nacionalni nego levicarski nadnacionalni tj jugoslovenski. Stradanje u Velikom ratu je bilo mnogo dramaticnije nego u Drugom ratu cifre govore u prilog. A koljacki pirovi po Bosni i Hercegovini i ta gungula nas i dan danas sprecavaju da zivimo ko normalan svet a Moravcima je nadam se dosta da skacu na ideoloske i dr eksperimente prekodrinskih prekolimskih i generalno prekoSrba. Jugoslovenstvo i Velikosrpstvo plus socijalizam su nasi katulfermani koji sami sebi uporno saljemo i vijemo te gajtane oko vrata vec 200godina

Mladen Mladenovic

pre 10 godina

Volela bih da pitam mog pradedu Milorada koji je otisao u rat i ostavio svoje njive kraj Zapadne Morave sta misli o prekodrinskim socijalnim buntovnicima...Ali nazalost taj bunt je ostavio mog dedu i njegovu bracu i sestre bez oca tako da Milorada niko nikad nije pitao o tome ali verujem da bi ih oterao u tri....
(Maka@, 10. oktobar 2014 15:15)
(REPUBLIKA SRPSKA, 10. oktobar 2014 16:46)
-------
Vas pradeda Milorad bi se duboko postideo i pozeleo odmah ponovo da umre, kada bi cuo reci svog "dicnog" unuka. I moj pradeda je ratovao. Isao je iz rata u rat ali, nikada nije postavljao takva pitanja. To je u mom selu, koje je u I Svetskom ratu izgubilo ravno trecinu "kuca" a, imalo ih je samo stotinak, bila najveca sramota. Sa takvima niko u selu nije opstio. Zvali su ih jajare desetinama godina posle toga. I ja se secam nekih kojima nisu isli ni na slavu a ni na sahrane. Oni su bili obelezeni KAO NECASNI. Gospodine, ponovo se vracam na onaj valov. Jedan je pun kukuruza drugi bisera. Za ljude nikada nije bilo pitanje izbora. Isto kao i za svinje. Da li osim trbuha postoji jos neki organ kod ljudi? Sramota me je Vaseg komentara.

REPUBLIKA SRPSKA

pre 10 godina

Volela bih da pitam mog pradedu Milorada koji je otisao u rat i ostavio svoje njive kraj Zapadne Morave sta misli o prekodrinskim socijalnim buntovnicima...Ali nazalost taj bunt je ostavio mog dedu i njegovu bracu i sestre bez oca tako da Milorada niko nikad nije pitao o tome ali verujem da bi ih oterao u tri....
(Maka@, 10. oktobar 2014 15:15)
Da li mislis da se 1914.Beograd nista nije pitao i da su oni(Mlada Bosna) to izveli na svoju ruku? Tacno je da je Srbija mnogo nastradala za vrijeme
I svij.rata(stradali su i Srbi zapadno od Drine),ali sta mislis ko je nastradao najvise za vrijeme II svij.rata?Da li su to bili Srbi zapadno od Drine i kako se Srbija za vrijeme 1941-44 ponasala?Ko je saradjivao sa Njemcima?Zasto Srbija nije dozivjela sve ono sto su Srbi zapadno od Drine(srecom nije)izmedju 1941-45?Ko je platio najvecu cijenu zbog gresaka Kralja?Gdje su se odigrale najvece bitke za vrijeme II sv.rata i zasto?Gdje je bio najveci otpor okupaciji?...Ko je prevario Srbe iz Republike Srpske Krajine 1994/5?Ko je bio covjek mira i zasto?

Dusan

pre 10 godina

(Mladen Mladenovic, 10. oktobar 2014 14:38)
Kao i uvek, nije prvi put da hipernacionalizujete ljude. Kao prvo, on je bio ono sto je ON rekao da jeste, a vi zelite da ga umetnete u neke genetske okvire. Kada odete kod doktora, on vam nece reci da ste samo Srbin, vec da imate mnostvo raznih gena sa ovih prostora. Tako da vasa nacionalizacija 'a la Deretic' odmah pada u vodu. Ako je covek rekao da je Jugosloven, onda je on Jugosloven. Nacionalnost je samo osecaj pripadnosti, a ne genetski kod. I opet, kao i prosli put, vi se drzite te neke "mein Kampf" price gde zelite tako labave stvari da metite u okvire i time opisete coveka i njegove osobine. Klasicno stvaranje nekog stereotipa, kao da ga to opisuje kao coveka. Svi su se mesali jer ljubav ne zna za granice, a mrznja ocigledno - da. Sovinizam koji izbija iz vasih komentara je sokantan. Kada se pogleda, ni Srbi nisu isti na razlicitim krajevima svoje drzave, niti isto pricaju, niti su imali iste uticaje, vec je bukvalno jedna lepeza zavisno od spoljnih uticaja, te price o nacionalnosti ne piju nikakvu vodu. Osim mozda vama sovinistima koji zelite sve da posrbujete, te i one koji to upravo nisu zeleli - Gavrila Principa. Ostavite se vi levicara i prestanite da ih prisvajate, kao i njihov rad i ideje, kada ih u slobodno vreme nazivate pogrdnim imenima. Molim vas idite i dajte krv , neka vam odrade analize da shvatite da je nacija vestacka stvar.

Lemi

pre 10 godina

@ (REPUBLIKA SRPSKA, 10. oktobar 2014 14:08)

'Austrougarska je i od ranije mrzila Srbiju ...' - sve si rekao, pa ne bih sa tobom o istorijskom aspektu desavanja koje bi da komentarises.

No, posto si drzak i bezobrazan da, tako neuk, lektorises druge, hocu sledece:

1) Posle znakova interpunkcije, a pre naredne reci ili znaka - mora da postoji razmak. Nivo prvog razreda osnovne skole, tada se to uci.

2) Osoba koja ostavlja akomentar ima pravo da se potpise kako god zeli, i da to ucini pismom kojim zeli. Ko si ti da nekome objasnjavas kako da se potpisuje!?

Mira

pre 10 godina

28.4.2014 prikazan je igrani film Atentat-Sarajevo 1914 na ZDF-u, nemackom drzavnom programu, isprican iz perspektive advokata Pfeffera. Ideja nije nova, samo preuzeta :http://sarajevo.zdf.de/das-attentat-sarajevo-1914/das-attentat-sarajevo-1914-32277948.html

Lemi

pre 10 godina

Младост оног доба није била ветропираста, површна и егоистична као данашња. То су биле већ формиране и утврђене личности....
(Владимир, 10. oktobar 2014 11:41)


Kako da ne ... narocito kada se sagledaju tadasnje siromastvo, uslovi zivota, drasticno nizi nivo i kvalitet obrazovanja (u svakom smislu) u odnosu na danas, nivo gradjansko-socioloskog razvoja, svesti i zrelostu u Bosni s pocetka proslog veka, itd. Bas su bili 'formirane i utvrdjene licnosti'.
Uostalom, i npr. Hitler je bio vrlo, vrlo i 'formirana' i 'utvrdjena' licnost, pa ne vidim da ga to abolira na bilo koji nacin za ucinjeno.

Dusan

pre 10 godina

Jos nesto:

Pogledajte kako je zanimljivo kada pricaju o nacionalizmu Hrvat iz CG Antonije Pusic Rambo i Srbin iz HR Sale Stankovic: https://www.youtube.com/watch?v=jRwXdwAoM30

Sjajno. Odlicno zapazanje Ramba, svetskog kilo cara.

Kosta

pre 10 godina

@Dusan
Sve može da se relativizuje ako se hoće. Tako kako vi relativizujete sve nacije, ja mogu reći sledeće. Šta je onda Jugosloven? Ništa, jer je to veštačka nacija, pa još i veštačkija od pojma "Srbin". Dakle, prema toj vašoj relativizaciji, Princip je bio jedno veliko ništa.
Međutim, prema poreklu je bio Srbin, prema oblasti u kojoj je rođen Bosanac, a prema svojim idealima Jugosloven. Sve zajedno ne znači ništa, ali može da znači mnogo. Pa sad vi relativizujte kako vama odgovara.

Kao što reče neko dole, a čini mi se da je to bilo u nekoj našoj drami: "Hrvatice su rađale Hrvate, Slovenke Slovence, Mađarice Mađare, samo su Srpkinje rađale Jugoslovene". Koliko je to bilo pametno, vidimo po tome gde su svi oni danas, a gde smo mi "Jugosloveni".

Berlin

pre 10 godina

Za mene je uvek bilo nesto vise biti "Jugosloven" nego "Srbin". Vise mi je bilo biti "Kosmopolita" nego "Jugosloven". Sa jugoslovenstvom vezujem politicku ideju, sa srpstvom tradicionalni, nacionalni identitet. A taj moze biti lokalnog, regionalnog karaktera, porodicnog. Mozes biti brdski Srbin, moravski, panonski. Mozes biti i nista od toga, a da si od svega nesto. Verujem da su Princip i druzina bili "Jugosloveni". Zasto ne? Pocetkom dvadesetog veka to je bila velika ideja! Krajem devetnaestog veku ujedinili su se konacno Italijani, pa Nemci. Zasto ne bi "Jugosloveni". Princip nije sanjao o velikoj Srbiji. On je sanjao o velikoj Jugoslaviji. Istorija se ne pise unatraske...

Maka@

pre 10 godina

Nadam se da je dobar film. Koljevic je talentovan ali nije bas iskoristio svoje potencijale. Tema je aktuelna jos samo da se nije upleo u kvazipolitickoverskonacionalne buckurise.
Volela bih da pitam mog pradedu Milorada koji je otisao u rat i ostavio svoje njive kraj Zapadne Morave sta misli o prekodrinskim socijalnim buntovnicima...Ali nazalost taj bunt je ostavio mog dedu i njegovu bracu i sestre bez oca tako da Milorada niko nikad nije pitao o tome ali verujem da bi ih oterao u tri....

Petar Popović

pre 10 godina

Franc Ferdinand je bio OKUPATOR. Ta imperija je bila kolonijalna i agresivna sila, usmerena na pljačku i održavanje visokog standarda življenja u svojoj (čitaj:aristokratskoj germanskoj) postojbini. Hoće li neko najzad razdvojiti termine poput "jadni nevini ljudi" i "osvajač i agresor"?
Dobro je da vam je OVK danas "diskutabilna" kao teroristička, ali je zato čovek koji je pucao u stranog osvajača od strane pojedinih naših "mudraca" obeležen kao terorista. Kakve veze ima Austrija sa Bosnom? Koliko Austrijanaca je živelo u Sarajevu?
Bosna nije bila austrougarska, niti turska zemlja. Tada nismo imali današnje Bošnjake, pa nije mogla biti ni bošnjačka. Bosnu su svojom smatrali oni koji su u njoj živeli, pa zovite ih Srbima, Jugoslovenima, Bosancima, muslimanima, ili indijancima. I svi oni su smatrali da su okupirani, a danas može da priča šta ko hoće.

Реалан

pre 10 godina

Јесте Босна била окупирана од стране Аустроугарске, али управо у том периоду почиње и развој босне, слажем се да су ју Аустријанци експлоатисали али ипак су и доброг направаили. Исто тако се слажем да би рата и било и да Гаврило није убио Фердинанда, нашао би се неки други разлог, али онда можда не би толико Срба настрдало (погледајте рецимо само колико је Срба побијено у немирима непосредно након атентата).

Мислим да Гаврилов ум то све никако није могао да предвиди, а још је вероватно имао добрано "саветовање" од стране Аписа

Kosovski ciklus

pre 10 godina

drugi pogled @ oslobodili su je da bi oni terorisali ? narodu je bilo dosta i Turaka i Austrougara,zeleli su slonodu i dobili su je.

REPUBLIKA SRPSKA

pre 10 godina

греота и срамота због милиона жртава које је србија дала давати и оправдавати терористе са неким другим именима и називима
(repus, 10. oktobar 2014 10:59)
1.)Srbija se pise velikim slovom
2.)ako je komentar na cirilici onda se i potpisi cirilicom
3.)bas zbog tvog imena koje je na latinici dijeluje mi da si komsija(i ne samo zbog njega)
4.)Austrougarska je izabrala rat kad je:-izvrsila aneksiju 1908.-pocela naseljavati druge narode izmedju Srba (uz Drinu da odvoji Srbe)-radila na pretvaranju Srba u Bosnjake(Benjamin Kalaj) zeleci tako da ih odvoji od Srbije-pljackala sumu,rudu i ostala prirodna bogastva(procitaj dijela Petra Kocica)-Austrougarska(Austrija) i njihovi saveznici i danas bi najsrecniji bili kad bi uspijeli da zavade Srbe iz Vojvodine i ostatka Srbije ne bi li sveli Srbiju na granice prije 1912.(zelja za osvetom,zavadi pa vladaj itd.)
5.)Prvi s.r. bi se dogodio bez obzira na Gavrila Principa(zelja za novim kolonijama od strane Njemaca i Austrijanaca)
6.)Austrougarska je i od ranije mrzila Srbiju jer je ona bila:-opasnost da se carstvo raspadne ( mogla bi podstaci juznoslovenske narode na udruzivanje u cilju oslobadjanja od Beca) -prepreka sirenju ka istoku -saveznik Rusije, koja je imala svoju ulogu na Balkanu

rra

pre 10 godina

da li si ti svestan da je Bosna bila okupitana od strane Austrougarske
---
da li si ti svjestan da je Bosna bila OSLOBOĐENA od Turaka !?
-
eh, sad to što ju je oslobodila AU a ne Srbija, to je drugi problem
(drugi pogled, 10. oktobar 2014 13:49)
Bosna je bila do 1875.okupirana od strane Turaka kad Srbi dizu ustanak(Nevesinjska puska poznat i kao Bosanskohercegovacki ustanak)koji je trajao 3 godine(do 1878.) 1878.na Berlinskom kongresu Austrougarska dobija na upravljanje BiH u trajanju od 30 godina(do 1908.) 1908.Austrougarska krsi dogovor i ne napusta BiH vec je pripaja(aneksija BiH) zeleci od nje da stvori svoju koloniju(ona je to vec bila 30 godina(1878-1908) ali tad je postala u potpunosti dio AU carstva...)Price da bi narod u BiH zivio kao Austrijanci su smijesne,jer imate mnogo zemalja koje su bile kolonije sve do prije koju deceniju i napredak je bio nikakav,a opljackano je skoro sve(kako je bilo pod AU vlascu najbolje cete saznati ako procitate JAZAVAC PRED SUDOM od Petra Kocica)

Mladen Mladenovic

pre 10 godina

@mladen mladenovic Uglavnom ste u pravu, osim jednog detalja. Gavrilo Princip može biti jedino jugoslovenski, a ne srpski Če Gevara. Kako 2014. godine posta ponosni Srbin i srpski Če Gevara je dobro sociološko pitanje.
(Nebi)
------
Gavrilo Princip je, pre svega, bio Srbin. Tu činjenicu može da ospori samo... Shodno tome, on je, pre svega, srpski Če Gevara, kao i, naravno, svih onih ostalih, koji se identifikuju sa njim i njegovim idejama. Da bih dokazao da je Vaš argument samo šuplja floskula reći ću Vam da Gavrila Principa uglavnom osporavaju svi ti Vaši "jugisloveni". Kako je on mogao da bude "jugosloven" kada se njega odriču a njegovih dela uglavnom gnušaju? Nazivaju ga najpogrdnijim imenima?! Zločinac, terorista, ubica i zlikovac koji je izazvao Prvi svetski rat?! Na koje ste "jugoslovene" mislili? Na Srbe, zar ne? Drugih jugoslovena, sem u bednim tragovima, i nema. Drugo, Jugoslavija nije postojala u to vreme pa prema tome, nije ni mogao da bude nešto što je još bilo samo u snovima i vizijama. Meni su najsmešniji oni koji pokušavaju da denacionalizuju osobu koja je imala visoko izgradjenu nacionalnu svest, koja je bila spremna da žrtvuje svoj život za dobrobit svoga naroda. Jugoslavije više nema, da li sa njom treba da nestane i Gavrilo Princip? Oduvek me je intrigiralo pitanje zašto je mnogima srpska nacionalnost Gavrila Principa, Nikole Tesle ili, recimo, Emira Kusturice problematična? Ali, to ipak nije sociološko već pitanje za psihologiju, zar ne?

dusanns

pre 10 godina

Sta mi iz danasnje perspektive znamo o tome kako su oni ziveli, koje su probleme imali i koja su im prava bila uskracena. Mozemo samo kao i za milion drugih tema da sedimo i pametujemo, a pravo da vam kazem pojma
mi nemamo, ni sta je tezak zivot, ni kako izgleda kad te neko posmatra kao nize bice. Danas se najveci problem ogleda u tome sto neko nema para, a ne slobodu, sto je priznacete totalno druga dimenzija u shvatanju ljudskog zivota.

goli otok

pre 10 godina

Gavrilo Princip, jedan od najvećih Jugoslovena u istoriji.
slažem se,
počelo je sa ubijanjem stranih neprijatelja, a završilo sa ubijanjem domaćih

drugi pogled

pre 10 godina

da li si ti svestan da je Bosna bila okupitana od strane Austrougarske
---
da li si ti svjestan da je Bosna bila OSLOBOĐENA od Turaka !?
-
eh, sad to što ju je oslobodila AU a ne Srbija, to je drugi problem

Kosovski ciklus

pre 10 godina

realan @ da li si ti svestan da je Bosna bila okupitana od strane Austrougarske da su se tamo desavali strasni zlocini od strane Austrougara koji su se ponasali skoro kao Nacisti premda su to par godina kasniie i zvanicno postali.Gavrilo nije hteo posle Turaka i 500 god njihovog ugnjetavanja da gleda nove lesinare koji su se okomili na Bosnu i okupirali je , Gavrilo je reagovao po slovu pravde koje je kao pojedonac morao da uzme u svoje ruke, Austrougari nisu imali sta da traze u Bosni na tudjoj teriotiriji i oni su jedini i iskljucivi krivci za prvi svetski rat jer su svojim inperijalistickim i okupatorskim odnosom prema Bosni izazvali gnev kod obicnih i cestitih ljudi kakav je bio i Gavrilo kojima je bilo vise dosta robovanja! Gavrilov atentat je jauo za slobodu koji je odjeknuo evropom , a sta smo time dobili dobili smo dragi moj prijatelju slobodu da zivimo kako zelimo u svojoj drzavi ,a Srbija je dobila Vojvodinu i vecno mesto u istoriji evropskih naroda kao prva drzava koja je dignula glas protiv veliko tiranskog osvajaca Austrougarske. Znam da bi sada vise voleli da ste deo Austriji i da zivite kao oni ,ali tesko da bi i vasi dedovi to doziveli ,a i ako bi preziveli danas vi bi ste se zvali Braun,Peter ili Rojston.

Dusko

pre 10 godina

Kazi brate lepo, bili su kranji levicari. E sad, sto ih svojataju nasi ultradesnicari, pitaj jupitera. Odmah su tu videli priliku da umetnu svoju velikosrBsku ideologiju, a covek bio jugoslaven.

Владимир

pre 10 godina

(Реалан, 10. oktobar 2014 11:14)

Пројектујеш себе.
Твоје образовање, твоји назори и твоја визија није била и Принципова.
Кад осредњи човек унизи громаду, он то ради да би оправдао и уздигао себе.
И ово. Младост оног доба није била ветропираста, површна и егоистична као данашња. То су биле већ формиране и утврђене личности....

Mladen Mladenovic

pre 10 godina

Gavrilo Princip je poslednje lepo i svetlo lice one prave, čiste, prostodušne, siromašme i nepokorne Srbije, ma kako ga neki današnji "liberali i modernisti" nazivali. On je srpski Če Gevara, u ma kakvog ga svetlu prikazivali oni, kojima je sjaj dolara i dekadentnog zapadnog glamura zamenio sjaj sunca oni, kojima ropski lanci zveče kao najumilnija muzika oni, koji umesto otpora, umesto posvećenosti slobodi i odanosti svome narodu biraju "pečenja jarećeg". Nažalost, vreme i aktuelna socijalna beda, mnoge je naterala da lik i delo Gavrila Principa gledaju iz perspektive i pozicije valova predvidjenog za kukuruz a ne za bisere.

Реалан

pre 10 godina

Мислим да се у данашње време превише велича лик и дело Гаврила Принципа. По мом мишљењу он уопште није имао представу куд би његов чин могао да одведе. Био је врло млад, недовољно информисан и образован. Сам чин убиства је урадио из врло ниских побуда, не размишљајући о последицама.

Ја бих пре његов чин назвао глупим него јуначким!

kako to biva

pre 10 godina

Ko je gledao drugi deo Serloka Holmsa, "igra senki", moze da vidi kako se Evropa u to doba uveliko pripremala za preraspodelu kolonija, i da su mali ljudi uvuceni u igru velikih sila.

Nebi

pre 10 godina

@mladen mladenovic Uglavnom ste u pravu, osim jednog detalja. Gavrilo Princip može biti jedino jugoslovenski, a ne srpski Če Gevara. Bezbroj puta je sam za sebe rekao da je jugoslovenski, a ne srpski nacionalista. Kako 2014. godine posta ponosni Srbin i srpski Če Gevara je dobro sociološko pitanje.

repus

pre 10 godina

греота и срамота због милиона жртава које је србија дала давати и оправдавати терористе са неким другим именима и називима

Mladen Mladenovic

pre 10 godina

Gavrilo Princip je poslednje lepo i svetlo lice one prave, čiste, prostodušne, siromašme i nepokorne Srbije, ma kako ga neki današnji "liberali i modernisti" nazivali. On je srpski Če Gevara, u ma kakvog ga svetlu prikazivali oni, kojima je sjaj dolara i dekadentnog zapadnog glamura zamenio sjaj sunca oni, kojima ropski lanci zveče kao najumilnija muzika oni, koji umesto otpora, umesto posvećenosti slobodi i odanosti svome narodu biraju "pečenja jarećeg". Nažalost, vreme i aktuelna socijalna beda, mnoge je naterala da lik i delo Gavrila Principa gledaju iz perspektive i pozicije valova predvidjenog za kukuruz a ne za bisere.

Nebi

pre 10 godina

@mladen mladenovic Uglavnom ste u pravu, osim jednog detalja. Gavrilo Princip može biti jedino jugoslovenski, a ne srpski Če Gevara. Bezbroj puta je sam za sebe rekao da je jugoslovenski, a ne srpski nacionalista. Kako 2014. godine posta ponosni Srbin i srpski Če Gevara je dobro sociološko pitanje.

Реалан

pre 10 godina

Мислим да се у данашње време превише велича лик и дело Гаврила Принципа. По мом мишљењу он уопште није имао представу куд би његов чин могао да одведе. Био је врло млад, недовољно информисан и образован. Сам чин убиства је урадио из врло ниских побуда, не размишљајући о последицама.

Ја бих пре његов чин назвао глупим него јуначким!

Kosovski ciklus

pre 10 godina

realan @ da li si ti svestan da je Bosna bila okupitana od strane Austrougarske da su se tamo desavali strasni zlocini od strane Austrougara koji su se ponasali skoro kao Nacisti premda su to par godina kasniie i zvanicno postali.Gavrilo nije hteo posle Turaka i 500 god njihovog ugnjetavanja da gleda nove lesinare koji su se okomili na Bosnu i okupirali je , Gavrilo je reagovao po slovu pravde koje je kao pojedonac morao da uzme u svoje ruke, Austrougari nisu imali sta da traze u Bosni na tudjoj teriotiriji i oni su jedini i iskljucivi krivci za prvi svetski rat jer su svojim inperijalistickim i okupatorskim odnosom prema Bosni izazvali gnev kod obicnih i cestitih ljudi kakav je bio i Gavrilo kojima je bilo vise dosta robovanja! Gavrilov atentat je jauo za slobodu koji je odjeknuo evropom , a sta smo time dobili dobili smo dragi moj prijatelju slobodu da zivimo kako zelimo u svojoj drzavi ,a Srbija je dobila Vojvodinu i vecno mesto u istoriji evropskih naroda kao prva drzava koja je dignula glas protiv veliko tiranskog osvajaca Austrougarske. Znam da bi sada vise voleli da ste deo Austriji i da zivite kao oni ,ali tesko da bi i vasi dedovi to doziveli ,a i ako bi preziveli danas vi bi ste se zvali Braun,Peter ili Rojston.

Владимир

pre 10 godina

(Реалан, 10. oktobar 2014 11:14)

Пројектујеш себе.
Твоје образовање, твоји назори и твоја визија није била и Принципова.
Кад осредњи човек унизи громаду, он то ради да би оправдао и уздигао себе.
И ово. Младост оног доба није била ветропираста, површна и егоистична као данашња. То су биле већ формиране и утврђене личности....

Dusko

pre 10 godina

Kazi brate lepo, bili su kranji levicari. E sad, sto ih svojataju nasi ultradesnicari, pitaj jupitera. Odmah su tu videli priliku da umetnu svoju velikosrBsku ideologiju, a covek bio jugoslaven.

rra

pre 10 godina

da li si ti svestan da je Bosna bila okupitana od strane Austrougarske
---
da li si ti svjestan da je Bosna bila OSLOBOĐENA od Turaka !?
-
eh, sad to što ju je oslobodila AU a ne Srbija, to je drugi problem
(drugi pogled, 10. oktobar 2014 13:49)
Bosna je bila do 1875.okupirana od strane Turaka kad Srbi dizu ustanak(Nevesinjska puska poznat i kao Bosanskohercegovacki ustanak)koji je trajao 3 godine(do 1878.) 1878.na Berlinskom kongresu Austrougarska dobija na upravljanje BiH u trajanju od 30 godina(do 1908.) 1908.Austrougarska krsi dogovor i ne napusta BiH vec je pripaja(aneksija BiH) zeleci od nje da stvori svoju koloniju(ona je to vec bila 30 godina(1878-1908) ali tad je postala u potpunosti dio AU carstva...)Price da bi narod u BiH zivio kao Austrijanci su smijesne,jer imate mnogo zemalja koje su bile kolonije sve do prije koju deceniju i napredak je bio nikakav,a opljackano je skoro sve(kako je bilo pod AU vlascu najbolje cete saznati ako procitate JAZAVAC PRED SUDOM od Petra Kocica)

repus

pre 10 godina

греота и срамота због милиона жртава које је србија дала давати и оправдавати терористе са неким другим именима и називима

dusanns

pre 10 godina

Sta mi iz danasnje perspektive znamo o tome kako su oni ziveli, koje su probleme imali i koja su im prava bila uskracena. Mozemo samo kao i za milion drugih tema da sedimo i pametujemo, a pravo da vam kazem pojma
mi nemamo, ni sta je tezak zivot, ni kako izgleda kad te neko posmatra kao nize bice. Danas se najveci problem ogleda u tome sto neko nema para, a ne slobodu, sto je priznacete totalno druga dimenzija u shvatanju ljudskog zivota.

Petar Popović

pre 10 godina

Franc Ferdinand je bio OKUPATOR. Ta imperija je bila kolonijalna i agresivna sila, usmerena na pljačku i održavanje visokog standarda življenja u svojoj (čitaj:aristokratskoj germanskoj) postojbini. Hoće li neko najzad razdvojiti termine poput "jadni nevini ljudi" i "osvajač i agresor"?
Dobro je da vam je OVK danas "diskutabilna" kao teroristička, ali je zato čovek koji je pucao u stranog osvajača od strane pojedinih naših "mudraca" obeležen kao terorista. Kakve veze ima Austrija sa Bosnom? Koliko Austrijanaca je živelo u Sarajevu?
Bosna nije bila austrougarska, niti turska zemlja. Tada nismo imali današnje Bošnjake, pa nije mogla biti ni bošnjačka. Bosnu su svojom smatrali oni koji su u njoj živeli, pa zovite ih Srbima, Jugoslovenima, Bosancima, muslimanima, ili indijancima. I svi oni su smatrali da su okupirani, a danas može da priča šta ko hoće.

REPUBLIKA SRPSKA

pre 10 godina

греота и срамота због милиона жртава које је србија дала давати и оправдавати терористе са неким другим именима и називима
(repus, 10. oktobar 2014 10:59)
1.)Srbija se pise velikim slovom
2.)ako je komentar na cirilici onda se i potpisi cirilicom
3.)bas zbog tvog imena koje je na latinici dijeluje mi da si komsija(i ne samo zbog njega)
4.)Austrougarska je izabrala rat kad je:-izvrsila aneksiju 1908.-pocela naseljavati druge narode izmedju Srba (uz Drinu da odvoji Srbe)-radila na pretvaranju Srba u Bosnjake(Benjamin Kalaj) zeleci tako da ih odvoji od Srbije-pljackala sumu,rudu i ostala prirodna bogastva(procitaj dijela Petra Kocica)-Austrougarska(Austrija) i njihovi saveznici i danas bi najsrecniji bili kad bi uspijeli da zavade Srbe iz Vojvodine i ostatka Srbije ne bi li sveli Srbiju na granice prije 1912.(zelja za osvetom,zavadi pa vladaj itd.)
5.)Prvi s.r. bi se dogodio bez obzira na Gavrila Principa(zelja za novim kolonijama od strane Njemaca i Austrijanaca)
6.)Austrougarska je i od ranije mrzila Srbiju jer je ona bila:-opasnost da se carstvo raspadne ( mogla bi podstaci juznoslovenske narode na udruzivanje u cilju oslobadjanja od Beca) -prepreka sirenju ka istoku -saveznik Rusije, koja je imala svoju ulogu na Balkanu

kako to biva

pre 10 godina

Ko je gledao drugi deo Serloka Holmsa, "igra senki", moze da vidi kako se Evropa u to doba uveliko pripremala za preraspodelu kolonija, i da su mali ljudi uvuceni u igru velikih sila.

Dusan

pre 10 godina

(Mladen Mladenovic, 10. oktobar 2014 14:38)
Kao i uvek, nije prvi put da hipernacionalizujete ljude. Kao prvo, on je bio ono sto je ON rekao da jeste, a vi zelite da ga umetnete u neke genetske okvire. Kada odete kod doktora, on vam nece reci da ste samo Srbin, vec da imate mnostvo raznih gena sa ovih prostora. Tako da vasa nacionalizacija 'a la Deretic' odmah pada u vodu. Ako je covek rekao da je Jugosloven, onda je on Jugosloven. Nacionalnost je samo osecaj pripadnosti, a ne genetski kod. I opet, kao i prosli put, vi se drzite te neke "mein Kampf" price gde zelite tako labave stvari da metite u okvire i time opisete coveka i njegove osobine. Klasicno stvaranje nekog stereotipa, kao da ga to opisuje kao coveka. Svi su se mesali jer ljubav ne zna za granice, a mrznja ocigledno - da. Sovinizam koji izbija iz vasih komentara je sokantan. Kada se pogleda, ni Srbi nisu isti na razlicitim krajevima svoje drzave, niti isto pricaju, niti su imali iste uticaje, vec je bukvalno jedna lepeza zavisno od spoljnih uticaja, te price o nacionalnosti ne piju nikakvu vodu. Osim mozda vama sovinistima koji zelite sve da posrbujete, te i one koji to upravo nisu zeleli - Gavrila Principa. Ostavite se vi levicara i prestanite da ih prisvajate, kao i njihov rad i ideje, kada ih u slobodno vreme nazivate pogrdnim imenima. Molim vas idite i dajte krv , neka vam odrade analize da shvatite da je nacija vestacka stvar.

Mladen Mladenovic

pre 10 godina

@mladen mladenovic Uglavnom ste u pravu, osim jednog detalja. Gavrilo Princip može biti jedino jugoslovenski, a ne srpski Če Gevara. Kako 2014. godine posta ponosni Srbin i srpski Če Gevara je dobro sociološko pitanje.
(Nebi)
------
Gavrilo Princip je, pre svega, bio Srbin. Tu činjenicu može da ospori samo... Shodno tome, on je, pre svega, srpski Če Gevara, kao i, naravno, svih onih ostalih, koji se identifikuju sa njim i njegovim idejama. Da bih dokazao da je Vaš argument samo šuplja floskula reći ću Vam da Gavrila Principa uglavnom osporavaju svi ti Vaši "jugisloveni". Kako je on mogao da bude "jugosloven" kada se njega odriču a njegovih dela uglavnom gnušaju? Nazivaju ga najpogrdnijim imenima?! Zločinac, terorista, ubica i zlikovac koji je izazvao Prvi svetski rat?! Na koje ste "jugoslovene" mislili? Na Srbe, zar ne? Drugih jugoslovena, sem u bednim tragovima, i nema. Drugo, Jugoslavija nije postojala u to vreme pa prema tome, nije ni mogao da bude nešto što je još bilo samo u snovima i vizijama. Meni su najsmešniji oni koji pokušavaju da denacionalizuju osobu koja je imala visoko izgradjenu nacionalnu svest, koja je bila spremna da žrtvuje svoj život za dobrobit svoga naroda. Jugoslavije više nema, da li sa njom treba da nestane i Gavrilo Princip? Oduvek me je intrigiralo pitanje zašto je mnogima srpska nacionalnost Gavrila Principa, Nikole Tesle ili, recimo, Emira Kusturice problematična? Ali, to ipak nije sociološko već pitanje za psihologiju, zar ne?

Berlin

pre 10 godina

Za mene je uvek bilo nesto vise biti "Jugosloven" nego "Srbin". Vise mi je bilo biti "Kosmopolita" nego "Jugosloven". Sa jugoslovenstvom vezujem politicku ideju, sa srpstvom tradicionalni, nacionalni identitet. A taj moze biti lokalnog, regionalnog karaktera, porodicnog. Mozes biti brdski Srbin, moravski, panonski. Mozes biti i nista od toga, a da si od svega nesto. Verujem da su Princip i druzina bili "Jugosloveni". Zasto ne? Pocetkom dvadesetog veka to je bila velika ideja! Krajem devetnaestog veku ujedinili su se konacno Italijani, pa Nemci. Zasto ne bi "Jugosloveni". Princip nije sanjao o velikoj Srbiji. On je sanjao o velikoj Jugoslaviji. Istorija se ne pise unatraske...

REPUBLIKA SRPSKA

pre 10 godina

Volela bih da pitam mog pradedu Milorada koji je otisao u rat i ostavio svoje njive kraj Zapadne Morave sta misli o prekodrinskim socijalnim buntovnicima...Ali nazalost taj bunt je ostavio mog dedu i njegovu bracu i sestre bez oca tako da Milorada niko nikad nije pitao o tome ali verujem da bi ih oterao u tri....
(Maka@, 10. oktobar 2014 15:15)
Da li mislis da se 1914.Beograd nista nije pitao i da su oni(Mlada Bosna) to izveli na svoju ruku? Tacno je da je Srbija mnogo nastradala za vrijeme
I svij.rata(stradali su i Srbi zapadno od Drine),ali sta mislis ko je nastradao najvise za vrijeme II svij.rata?Da li su to bili Srbi zapadno od Drine i kako se Srbija za vrijeme 1941-44 ponasala?Ko je saradjivao sa Njemcima?Zasto Srbija nije dozivjela sve ono sto su Srbi zapadno od Drine(srecom nije)izmedju 1941-45?Ko je platio najvecu cijenu zbog gresaka Kralja?Gdje su se odigrale najvece bitke za vrijeme II sv.rata i zasto?Gdje je bio najveci otpor okupaciji?...Ko je prevario Srbe iz Republike Srpske Krajine 1994/5?Ko je bio covjek mira i zasto?

goli otok

pre 10 godina

Gavrilo Princip, jedan od najvećih Jugoslovena u istoriji.
slažem se,
počelo je sa ubijanjem stranih neprijatelja, a završilo sa ubijanjem domaćih

Laza

pre 10 godina

Strašno je koliko se jedna velika ideja, koliko se veliki ideali mogu banalizovati spuštanjem u ovaj naš, kako reče Ratko Adamović, "provincijski kokošinjac". Kako je neko, čini mi se Dubravka Stojanović, lepo primetio, svaki je režim zgodno "zaboravljao" ono što mu kod Principa nije odgovaralo - u Kraljevini Jugoslaviji se "zaboravljalo" da je Princip bio levičar, u SFRJ se "zaboravljalo" da je bio nacionalista, a danas se u Srbiji i Republici Srpskoj "zaboravlja" da je bio jugoslovenski nacionalista. A Principov čin veći je od svega toga. Nije to bio samo pucanj pripadnika ugnjetenog naroda u okupatora, bio je to pucanj pripadnika ugnjetenog dela čovečanstva u ugnjetača. Kako je neko (čini mi se Stanko Cerović) lepo primetio, reći danas da Sarajevskog atentanta nije trebalo da bude znači reći da ugnjeteni nije trebalo da se pobune, da je zapadna Evropa trebalo da nastavi da živi na grbači ostatka sveta, sa arogantnim izgovorom da je ona tu da "civilizuje" te "divlje narode", da je svet trebalo da ostane podeljen na kolonije i kolonizatore. Principov pucanj nije samo pucanj prosvećenog (notorna je glupost da su Mladobosanci bili nekakvi polupismeni seljačići; o tome kakva je to mladost bila divno piše Andrić u "Na Drini ćupriji") revolucionara u predstavnika tog i takvog Zapada, već početak pobune ugnjetenog dela čovečanstva. Kao takav zaslužuje da ostane zapisan u istoriji, ma šta o tome govorili zapadni revizionisti i balkanski nacionalistički bašibozuci.

Kosovski ciklus

pre 10 godina

drugi pogled @ oslobodili su je da bi oni terorisali ? narodu je bilo dosta i Turaka i Austrougara,zeleli su slonodu i dobili su je.

Реалан

pre 10 godina

Јесте Босна била окупирана од стране Аустроугарске, али управо у том периоду почиње и развој босне, слажем се да су ју Аустријанци експлоатисали али ипак су и доброг направаили. Исто тако се слажем да би рата и било и да Гаврило није убио Фердинанда, нашао би се неки други разлог, али онда можда не би толико Срба настрдало (погледајте рецимо само колико је Срба побијено у немирима непосредно након атентата).

Мислим да Гаврилов ум то све никако није могао да предвиди, а још је вероватно имао добрано "саветовање" од стране Аписа

Kosta

pre 10 godina

@Dusan
Sve može da se relativizuje ako se hoće. Tako kako vi relativizujete sve nacije, ja mogu reći sledeće. Šta je onda Jugosloven? Ništa, jer je to veštačka nacija, pa još i veštačkija od pojma "Srbin". Dakle, prema toj vašoj relativizaciji, Princip je bio jedno veliko ništa.
Međutim, prema poreklu je bio Srbin, prema oblasti u kojoj je rođen Bosanac, a prema svojim idealima Jugosloven. Sve zajedno ne znači ništa, ali može da znači mnogo. Pa sad vi relativizujte kako vama odgovara.

Kao što reče neko dole, a čini mi se da je to bilo u nekoj našoj drami: "Hrvatice su rađale Hrvate, Slovenke Slovence, Mađarice Mađare, samo su Srpkinje rađale Jugoslovene". Koliko je to bilo pametno, vidimo po tome gde su svi oni danas, a gde smo mi "Jugosloveni".

drugi pogled

pre 10 godina

da li si ti svestan da je Bosna bila okupitana od strane Austrougarske
---
da li si ti svjestan da je Bosna bila OSLOBOĐENA od Turaka !?
-
eh, sad to što ju je oslobodila AU a ne Srbija, to je drugi problem

Dusan

pre 10 godina

Jos nesto:

Pogledajte kako je zanimljivo kada pricaju o nacionalizmu Hrvat iz CG Antonije Pusic Rambo i Srbin iz HR Sale Stankovic: https://www.youtube.com/watch?v=jRwXdwAoM30

Sjajno. Odlicno zapazanje Ramba, svetskog kilo cara.

Dusan

pre 10 godina

(Kosta, 10. oktobar 2014 16:46)

Tacno, svaka nacija je vestacka, pa ne vidim zasto je samo biti Jugosloven problem. :) I nije tacno da su samo srpkinje radjale Jugoslovene, to je klasicna nacionalisticka retorika. Mi imamo jednog Hrvata iz Boke koji kaze da je Jugosloven, imamo i Hrvate iz Hrvatske koje su radjale Jugoslovene, imamo toliko mesanih brakova ihahaj koje su radjale Jugoslovene, tako da je ta tvrdnja iz neke sovinizirane kujne. I? Gde su oni? I dalje tu, kraj nas. To sto su se drugi davali za interese, a mi ne, nema veze sa Jugoslovenima. Ja kao Jugosloven ne zelim da preuzmem odgovornost sovinista i nacionalista koji su razbucali Jugu iz tih mitskih, nacionalnih ili licnih interesa, jer ja nisam deo toga, niti cu biti uvucen u to od strane istih kroz ove kafanske retorike. Ne smeta mi ideja Jugoslavije uopste, smeta mi ideja neke nacionalne cistote, sto je - cista glupost. Kao prvo, ti ljudi kazu da ne mozes (tj ne smes prevedno) biti musliman ili katolik ako zelis biti Srbin i samim tim anatemisali sve koji nisu uokvireni u taj sablon, pa se posle srbende posle uhvatise za glavu kada su sami time stvorili bosnjake, milogorce i ine. Takodje, i kao levicar, nije mi se svidjala nikad ideja ultra-autoritativnosti bilo kog pravca, pa ni titoizam, da me ne shvatite pogresno.

Mladen Mladenovic

pre 10 godina

Volela bih da pitam mog pradedu Milorada koji je otisao u rat i ostavio svoje njive kraj Zapadne Morave sta misli o prekodrinskim socijalnim buntovnicima...Ali nazalost taj bunt je ostavio mog dedu i njegovu bracu i sestre bez oca tako da Milorada niko nikad nije pitao o tome ali verujem da bi ih oterao u tri....
(Maka@, 10. oktobar 2014 15:15)
(REPUBLIKA SRPSKA, 10. oktobar 2014 16:46)
-------
Vas pradeda Milorad bi se duboko postideo i pozeleo odmah ponovo da umre, kada bi cuo reci svog "dicnog" unuka. I moj pradeda je ratovao. Isao je iz rata u rat ali, nikada nije postavljao takva pitanja. To je u mom selu, koje je u I Svetskom ratu izgubilo ravno trecinu "kuca" a, imalo ih je samo stotinak, bila najveca sramota. Sa takvima niko u selu nije opstio. Zvali su ih jajare desetinama godina posle toga. I ja se secam nekih kojima nisu isli ni na slavu a ni na sahrane. Oni su bili obelezeni KAO NECASNI. Gospodine, ponovo se vracam na onaj valov. Jedan je pun kukuruza drugi bisera. Za ljude nikada nije bilo pitanje izbora. Isto kao i za svinje. Da li osim trbuha postoji jos neki organ kod ljudi? Sramota me je Vaseg komentara.

Krsto

pre 10 godina

Moram na temu i zbog malih nadobudnih lokalnih nacionalista:
1.Jugoslavija je jedina moguca
2.Jedino se moze biti jugoslovenski nacionalista,sve ostalo je autosovinista.
3.Okupirane jugosloveske zemlje ce se osloboditi i biti opet velika drzava,ali najveca tada,i to vrlo brzo za 20/50 god.
4.Sve zemlje koje su bile tu sticajem istorijskih okolnosti i sva carstva ce pasti i sve "nacije" ce nestati.srbi,hrvati i ostali koje su drugi izmislili radi lakseg guljenja koze ce nestati.Konacno ce svi biti JUGOSLOVENI.A tada cemo biti najjaci,upravo zbog razlicitih istorijskih dogadjaja.
5.Razmislite,znate li i jednog velikog covjeka u istoriji ovog naroda,a da nije Jugosloven.Nema ga,nemojte se zavaravati,taj onda nije veliki.
6.Danas kad neko kaze ja sam srbin,hrvat,crnogorac...,on sam zna da laze.Onda ide griza savjesti,pa zlodjela
ZIVJELA JUGOSLAVIJA,autosovinistima ,ponovo u skolu

Lemi

pre 10 godina

@ (REPUBLIKA SRPSKA, 10. oktobar 2014 14:08)

'Austrougarska je i od ranije mrzila Srbiju ...' - sve si rekao, pa ne bih sa tobom o istorijskom aspektu desavanja koje bi da komentarises.

No, posto si drzak i bezobrazan da, tako neuk, lektorises druge, hocu sledece:

1) Posle znakova interpunkcije, a pre naredne reci ili znaka - mora da postoji razmak. Nivo prvog razreda osnovne skole, tada se to uci.

2) Osoba koja ostavlja akomentar ima pravo da se potpise kako god zeli, i da to ucini pismom kojim zeli. Ko si ti da nekome objasnjavas kako da se potpisuje!?

Lemi

pre 10 godina

Младост оног доба није била ветропираста, површна и егоистична као данашња. То су биле већ формиране и утврђене личности....
(Владимир, 10. oktobar 2014 11:41)


Kako da ne ... narocito kada se sagledaju tadasnje siromastvo, uslovi zivota, drasticno nizi nivo i kvalitet obrazovanja (u svakom smislu) u odnosu na danas, nivo gradjansko-socioloskog razvoja, svesti i zrelostu u Bosni s pocetka proslog veka, itd. Bas su bili 'formirane i utvrdjene licnosti'.
Uostalom, i npr. Hitler je bio vrlo, vrlo i 'formirana' i 'utvrdjena' licnost, pa ne vidim da ga to abolira na bilo koji nacin za ucinjeno.

Maka@

pre 10 godina

Nadam se da je dobar film. Koljevic je talentovan ali nije bas iskoristio svoje potencijale. Tema je aktuelna jos samo da se nije upleo u kvazipolitickoverskonacionalne buckurise.
Volela bih da pitam mog pradedu Milorada koji je otisao u rat i ostavio svoje njive kraj Zapadne Morave sta misli o prekodrinskim socijalnim buntovnicima...Ali nazalost taj bunt je ostavio mog dedu i njegovu bracu i sestre bez oca tako da Milorada niko nikad nije pitao o tome ali verujem da bi ih oterao u tri....

avaj

pre 10 godina

Ti mladici su se nasli u vrtlogu jedne Evrope koja jos nije raskrstila sa svojom kolonijalnom prosloscu. Imam utisak da su zloupotrebljeni i od jedne i od druge strane.

REPUBLIKA SRPSKA

pre 10 godina

@(Lemi, 10. oktobar 2014 16:11)
1.)Procitaj malo bolje istorijske knjige !
2.)Moj komentar nema nikakve veze sa pravopisom.
3.) Jedino nase komsije pisu Srbija malim slovom(iz mrznje,a u tvom komentaru je i previse).
4.)Ko je tebi dao pravo da G.Principa nazivas teroristom?
5.) 1) Posle znakova interpunkcije, a pre naredne reci ili znaka - mora da postoji razmak. Nivo prvog razreda osnovne skole, tada se to uci.----- SMIJESNO Ja sam nasao i vecu gresku(i to ne prvi put),nastalu zbog brzine, u svom komentaru.
6.)Da li si procitao svoj drugi komentar(ne zanimaju me tudje pravopisne greske) i da li si sam sebe postidio ?

Mira

pre 10 godina

28.4.2014 prikazan je igrani film Atentat-Sarajevo 1914 na ZDF-u, nemackom drzavnom programu, isprican iz perspektive advokata Pfeffera. Ideja nije nova, samo preuzeta :http://sarajevo.zdf.de/das-attentat-sarajevo-1914/das-attentat-sarajevo-1914-32277948.html

repus

pre 10 godina

република српска због таквих накарадних и нетачних података које дају добровољни даваоци туђе крви су и деведесетих деца шумадије гинула по туђим земљљама фердинанд можда јесте мрзео србе али то незнамо али је још више мрзео и плашио се рата да је остао жив неби се ни ратовало али терориста који је мрзео фердинанда уствари је мрзео србију и изазвао милионе жртава срба е то вам је права истина република српска

Maka@

pre 10 godina

Naravno da nisu izveli na svoju ruku ...moj komentar je vise bio upucen na socijalne buntovnike tj na ideologiju koja je pradedi Miloradu rojalisti i bogatom seljaku sigurno nije bila na pameti on je u rat isao obavljajuci duznost vrseci to kao i svaki drugi posao ako je bilo ideala oni su pre bili nacionalni nego levicarski nadnacionalni tj jugoslovenski. Stradanje u Velikom ratu je bilo mnogo dramaticnije nego u Drugom ratu cifre govore u prilog. A koljacki pirovi po Bosni i Hercegovini i ta gungula nas i dan danas sprecavaju da zivimo ko normalan svet a Moravcima je nadam se dosta da skacu na ideoloske i dr eksperimente prekodrinskih prekolimskih i generalno prekoSrba. Jugoslovenstvo i Velikosrpstvo plus socijalizam su nasi katulfermani koji sami sebi uporno saljemo i vijemo te gajtane oko vrata vec 200godina

Toplicanin Milan

pre 10 godina

Strašno je koliko se jedna velika ideja, koliko se veliki ideali mogu banalizovati spuštanjem u ovaj naš, kako reče Ratko Adamović, "provincijski kokošinjac".... Kao takav zaslužuje da ostane zapisan u istoriji, ma šta o tome govorili zapadni revizionisti i balkanski nacionalistički bašibozuci.
(Laza, 10. oktobar 2014 18:26)
-------
Divim se Vasoj pameti i znanju?! Doduse tesko je povezati pocetak, sredinu i kraj ali, zar je to vazno. Pa ne mora sve da bude u duhu logike ili zdravog razuma? Recite mi molim vas KOJA JE TO VELIKA IDEJA SPUSTENA U OVAJ NAS KOKOSINJAC? Navedite je jasno i glasno i recite mi, ako mi, u ovom nasem "kokosinjcu srozavamo tu PLEMENITU IDEJU, gde je onda prihvacena?! Prosvetite me i prosvetlite? "Kao takav zasluzuje da bude zapisan u istoriji, ma sta govorili zapadni revizionisti i balkanski nacionalisticki basibozuci"?! Neverovatno?! A u cijoj ce to istoriji onda da ostane zapisano ako ga ne prihvataju "zapadni revizionisti" i domaci nacionalisti, koje vi nazvaste "basobozuci" a da ne znate ni pravo znacenje te reci?! Po Vasim rezonima i stavovima "basibozucima" najvise odgovaraju licnosti poput Vas. Nacionalista nikada ne moze biti "basibozuk" gospodine. Pozivate se sve na neke istoricare koji bi iz istorije izbacili sve pojmove koji pocinju na "S" zato sto ih asocira na Srbiju.

# Link komentara

Maka@

pre 10 godina

Milane pripadam porodici u kojoj je svaka generacija muskaraca ali svaka nosila uniformu ... Ideoloski su uvek na gubitku bili rojalisti evropejci ni luk jeli ... Izgubili 45 izgubili 91 gubimo i danas ali smo jos uvek tu uzeli su nam imovinu pa i cast . Da li nam je drzava veca slobodnija bogatija? Da li njegova zrtva vredela? Jugoslovenstvo anarhija levica bla bla bla 7 dece je raslo kao sirotani samo to je bitno. Pozdrav

zmajlav tarzanovic

pre 10 godina

dobili ste pare, sad krenite da trazite posao...ako iz objektivnih razloga ne mozete da ga nadjete dobicete jos para...pa dok se ne zaposlite...vazno je samo pokazati trud i dobru volju.

Реалан

pre 10 godina

Мислим да се у данашње време превише велича лик и дело Гаврила Принципа. По мом мишљењу он уопште није имао представу куд би његов чин могао да одведе. Био је врло млад, недовољно информисан и образован. Сам чин убиства је урадио из врло ниских побуда, не размишљајући о последицама.

Ја бих пре његов чин назвао глупим него јуначким!

repus

pre 10 godina

греота и срамота због милиона жртава које је србија дала давати и оправдавати терористе са неким другим именима и називима

Mladen Mladenovic

pre 10 godina

Gavrilo Princip je poslednje lepo i svetlo lice one prave, čiste, prostodušne, siromašme i nepokorne Srbije, ma kako ga neki današnji "liberali i modernisti" nazivali. On je srpski Če Gevara, u ma kakvog ga svetlu prikazivali oni, kojima je sjaj dolara i dekadentnog zapadnog glamura zamenio sjaj sunca oni, kojima ropski lanci zveče kao najumilnija muzika oni, koji umesto otpora, umesto posvećenosti slobodi i odanosti svome narodu biraju "pečenja jarećeg". Nažalost, vreme i aktuelna socijalna beda, mnoge je naterala da lik i delo Gavrila Principa gledaju iz perspektive i pozicije valova predvidjenog za kukuruz a ne za bisere.

Mladen Mladenovic

pre 10 godina

@mladen mladenovic Uglavnom ste u pravu, osim jednog detalja. Gavrilo Princip može biti jedino jugoslovenski, a ne srpski Če Gevara. Kako 2014. godine posta ponosni Srbin i srpski Če Gevara je dobro sociološko pitanje.
(Nebi)
------
Gavrilo Princip je, pre svega, bio Srbin. Tu činjenicu može da ospori samo... Shodno tome, on je, pre svega, srpski Če Gevara, kao i, naravno, svih onih ostalih, koji se identifikuju sa njim i njegovim idejama. Da bih dokazao da je Vaš argument samo šuplja floskula reći ću Vam da Gavrila Principa uglavnom osporavaju svi ti Vaši "jugisloveni". Kako je on mogao da bude "jugosloven" kada se njega odriču a njegovih dela uglavnom gnušaju? Nazivaju ga najpogrdnijim imenima?! Zločinac, terorista, ubica i zlikovac koji je izazvao Prvi svetski rat?! Na koje ste "jugoslovene" mislili? Na Srbe, zar ne? Drugih jugoslovena, sem u bednim tragovima, i nema. Drugo, Jugoslavija nije postojala u to vreme pa prema tome, nije ni mogao da bude nešto što je još bilo samo u snovima i vizijama. Meni su najsmešniji oni koji pokušavaju da denacionalizuju osobu koja je imala visoko izgradjenu nacionalnu svest, koja je bila spremna da žrtvuje svoj život za dobrobit svoga naroda. Jugoslavije više nema, da li sa njom treba da nestane i Gavrilo Princip? Oduvek me je intrigiralo pitanje zašto je mnogima srpska nacionalnost Gavrila Principa, Nikole Tesle ili, recimo, Emira Kusturice problematična? Ali, to ipak nije sociološko već pitanje za psihologiju, zar ne?

drugi pogled

pre 10 godina

da li si ti svestan da je Bosna bila okupitana od strane Austrougarske
---
da li si ti svjestan da je Bosna bila OSLOBOĐENA od Turaka !?
-
eh, sad to što ju je oslobodila AU a ne Srbija, to je drugi problem

Maka@

pre 10 godina

Nadam se da je dobar film. Koljevic je talentovan ali nije bas iskoristio svoje potencijale. Tema je aktuelna jos samo da se nije upleo u kvazipolitickoverskonacionalne buckurise.
Volela bih da pitam mog pradedu Milorada koji je otisao u rat i ostavio svoje njive kraj Zapadne Morave sta misli o prekodrinskim socijalnim buntovnicima...Ali nazalost taj bunt je ostavio mog dedu i njegovu bracu i sestre bez oca tako da Milorada niko nikad nije pitao o tome ali verujem da bi ih oterao u tri....

Dusko

pre 10 godina

Kazi brate lepo, bili su kranji levicari. E sad, sto ih svojataju nasi ultradesnicari, pitaj jupitera. Odmah su tu videli priliku da umetnu svoju velikosrBsku ideologiju, a covek bio jugoslaven.

REPUBLIKA SRPSKA

pre 10 godina

Volela bih da pitam mog pradedu Milorada koji je otisao u rat i ostavio svoje njive kraj Zapadne Morave sta misli o prekodrinskim socijalnim buntovnicima...Ali nazalost taj bunt je ostavio mog dedu i njegovu bracu i sestre bez oca tako da Milorada niko nikad nije pitao o tome ali verujem da bi ih oterao u tri....
(Maka@, 10. oktobar 2014 15:15)
Da li mislis da se 1914.Beograd nista nije pitao i da su oni(Mlada Bosna) to izveli na svoju ruku? Tacno je da je Srbija mnogo nastradala za vrijeme
I svij.rata(stradali su i Srbi zapadno od Drine),ali sta mislis ko je nastradao najvise za vrijeme II svij.rata?Da li su to bili Srbi zapadno od Drine i kako se Srbija za vrijeme 1941-44 ponasala?Ko je saradjivao sa Njemcima?Zasto Srbija nije dozivjela sve ono sto su Srbi zapadno od Drine(srecom nije)izmedju 1941-45?Ko je platio najvecu cijenu zbog gresaka Kralja?Gdje su se odigrale najvece bitke za vrijeme II sv.rata i zasto?Gdje je bio najveci otpor okupaciji?...Ko je prevario Srbe iz Republike Srpske Krajine 1994/5?Ko je bio covjek mira i zasto?

repus

pre 10 godina

република српска због таквих накарадних и нетачних података које дају добровољни даваоци туђе крви су и деведесетих деца шумадије гинула по туђим земљљама фердинанд можда јесте мрзео србе али то незнамо али је још више мрзео и плашио се рата да је остао жив неби се ни ратовало али терориста који је мрзео фердинанда уствари је мрзео србију и изазвао милионе жртава срба е то вам је права истина република српска

Krsto

pre 10 godina

Moram na temu i zbog malih nadobudnih lokalnih nacionalista:
1.Jugoslavija je jedina moguca
2.Jedino se moze biti jugoslovenski nacionalista,sve ostalo je autosovinista.
3.Okupirane jugosloveske zemlje ce se osloboditi i biti opet velika drzava,ali najveca tada,i to vrlo brzo za 20/50 god.
4.Sve zemlje koje su bile tu sticajem istorijskih okolnosti i sva carstva ce pasti i sve "nacije" ce nestati.srbi,hrvati i ostali koje su drugi izmislili radi lakseg guljenja koze ce nestati.Konacno ce svi biti JUGOSLOVENI.A tada cemo biti najjaci,upravo zbog razlicitih istorijskih dogadjaja.
5.Razmislite,znate li i jednog velikog covjeka u istoriji ovog naroda,a da nije Jugosloven.Nema ga,nemojte se zavaravati,taj onda nije veliki.
6.Danas kad neko kaze ja sam srbin,hrvat,crnogorac...,on sam zna da laze.Onda ide griza savjesti,pa zlodjela
ZIVJELA JUGOSLAVIJA,autosovinistima ,ponovo u skolu

Lemi

pre 10 godina

@ (REPUBLIKA SRPSKA, 10. oktobar 2014 14:08)

'Austrougarska je i od ranije mrzila Srbiju ...' - sve si rekao, pa ne bih sa tobom o istorijskom aspektu desavanja koje bi da komentarises.

No, posto si drzak i bezobrazan da, tako neuk, lektorises druge, hocu sledece:

1) Posle znakova interpunkcije, a pre naredne reci ili znaka - mora da postoji razmak. Nivo prvog razreda osnovne skole, tada se to uci.

2) Osoba koja ostavlja akomentar ima pravo da se potpise kako god zeli, i da to ucini pismom kojim zeli. Ko si ti da nekome objasnjavas kako da se potpisuje!?

Владимир

pre 10 godina

(Реалан, 10. oktobar 2014 11:14)

Пројектујеш себе.
Твоје образовање, твоји назори и твоја визија није била и Принципова.
Кад осредњи човек унизи громаду, он то ради да би оправдао и уздигао себе.
И ово. Младост оног доба није била ветропираста, површна и егоистична као данашња. То су биле већ формиране и утврђене личности....

REPUBLIKA SRPSKA

pre 10 godina

греота и срамота због милиона жртава које је србија дала давати и оправдавати терористе са неким другим именима и називима
(repus, 10. oktobar 2014 10:59)
1.)Srbija se pise velikim slovom
2.)ako je komentar na cirilici onda se i potpisi cirilicom
3.)bas zbog tvog imena koje je na latinici dijeluje mi da si komsija(i ne samo zbog njega)
4.)Austrougarska je izabrala rat kad je:-izvrsila aneksiju 1908.-pocela naseljavati druge narode izmedju Srba (uz Drinu da odvoji Srbe)-radila na pretvaranju Srba u Bosnjake(Benjamin Kalaj) zeleci tako da ih odvoji od Srbije-pljackala sumu,rudu i ostala prirodna bogastva(procitaj dijela Petra Kocica)-Austrougarska(Austrija) i njihovi saveznici i danas bi najsrecniji bili kad bi uspijeli da zavade Srbe iz Vojvodine i ostatka Srbije ne bi li sveli Srbiju na granice prije 1912.(zelja za osvetom,zavadi pa vladaj itd.)
5.)Prvi s.r. bi se dogodio bez obzira na Gavrila Principa(zelja za novim kolonijama od strane Njemaca i Austrijanaca)
6.)Austrougarska je i od ranije mrzila Srbiju jer je ona bila:-opasnost da se carstvo raspadne ( mogla bi podstaci juznoslovenske narode na udruzivanje u cilju oslobadjanja od Beca) -prepreka sirenju ka istoku -saveznik Rusije, koja je imala svoju ulogu na Balkanu

Реалан

pre 10 godina

Јесте Босна била окупирана од стране Аустроугарске, али управо у том периоду почиње и развој босне, слажем се да су ју Аустријанци експлоатисали али ипак су и доброг направаили. Исто тако се слажем да би рата и било и да Гаврило није убио Фердинанда, нашао би се неки други разлог, али онда можда не би толико Срба настрдало (погледајте рецимо само колико је Срба побијено у немирима непосредно након атентата).

Мислим да Гаврилов ум то све никако није могао да предвиди, а још је вероватно имао добрано "саветовање" од стране Аписа

Mladen Mladenovic

pre 10 godina

Volela bih da pitam mog pradedu Milorada koji je otisao u rat i ostavio svoje njive kraj Zapadne Morave sta misli o prekodrinskim socijalnim buntovnicima...Ali nazalost taj bunt je ostavio mog dedu i njegovu bracu i sestre bez oca tako da Milorada niko nikad nije pitao o tome ali verujem da bi ih oterao u tri....
(Maka@, 10. oktobar 2014 15:15)
(REPUBLIKA SRPSKA, 10. oktobar 2014 16:46)
-------
Vas pradeda Milorad bi se duboko postideo i pozeleo odmah ponovo da umre, kada bi cuo reci svog "dicnog" unuka. I moj pradeda je ratovao. Isao je iz rata u rat ali, nikada nije postavljao takva pitanja. To je u mom selu, koje je u I Svetskom ratu izgubilo ravno trecinu "kuca" a, imalo ih je samo stotinak, bila najveca sramota. Sa takvima niko u selu nije opstio. Zvali su ih jajare desetinama godina posle toga. I ja se secam nekih kojima nisu isli ni na slavu a ni na sahrane. Oni su bili obelezeni KAO NECASNI. Gospodine, ponovo se vracam na onaj valov. Jedan je pun kukuruza drugi bisera. Za ljude nikada nije bilo pitanje izbora. Isto kao i za svinje. Da li osim trbuha postoji jos neki organ kod ljudi? Sramota me je Vaseg komentara.

Kosovski ciklus

pre 10 godina

realan @ da li si ti svestan da je Bosna bila okupitana od strane Austrougarske da su se tamo desavali strasni zlocini od strane Austrougara koji su se ponasali skoro kao Nacisti premda su to par godina kasniie i zvanicno postali.Gavrilo nije hteo posle Turaka i 500 god njihovog ugnjetavanja da gleda nove lesinare koji su se okomili na Bosnu i okupirali je , Gavrilo je reagovao po slovu pravde koje je kao pojedonac morao da uzme u svoje ruke, Austrougari nisu imali sta da traze u Bosni na tudjoj teriotiriji i oni su jedini i iskljucivi krivci za prvi svetski rat jer su svojim inperijalistickim i okupatorskim odnosom prema Bosni izazvali gnev kod obicnih i cestitih ljudi kakav je bio i Gavrilo kojima je bilo vise dosta robovanja! Gavrilov atentat je jauo za slobodu koji je odjeknuo evropom , a sta smo time dobili dobili smo dragi moj prijatelju slobodu da zivimo kako zelimo u svojoj drzavi ,a Srbija je dobila Vojvodinu i vecno mesto u istoriji evropskih naroda kao prva drzava koja je dignula glas protiv veliko tiranskog osvajaca Austrougarske. Znam da bi sada vise voleli da ste deo Austriji i da zivite kao oni ,ali tesko da bi i vasi dedovi to doziveli ,a i ako bi preziveli danas vi bi ste se zvali Braun,Peter ili Rojston.

Toplicanin Milan

pre 10 godina

Strašno je koliko se jedna velika ideja, koliko se veliki ideali mogu banalizovati spuštanjem u ovaj naš, kako reče Ratko Adamović, "provincijski kokošinjac".... Kao takav zaslužuje da ostane zapisan u istoriji, ma šta o tome govorili zapadni revizionisti i balkanski nacionalistički bašibozuci.
(Laza, 10. oktobar 2014 18:26)
-------
Divim se Vasoj pameti i znanju?! Doduse tesko je povezati pocetak, sredinu i kraj ali, zar je to vazno. Pa ne mora sve da bude u duhu logike ili zdravog razuma? Recite mi molim vas KOJA JE TO VELIKA IDEJA SPUSTENA U OVAJ NAS KOKOSINJAC? Navedite je jasno i glasno i recite mi, ako mi, u ovom nasem "kokosinjcu srozavamo tu PLEMENITU IDEJU, gde je onda prihvacena?! Prosvetite me i prosvetlite? "Kao takav zasluzuje da bude zapisan u istoriji, ma sta govorili zapadni revizionisti i balkanski nacionalisticki basibozuci"?! Neverovatno?! A u cijoj ce to istoriji onda da ostane zapisano ako ga ne prihvataju "zapadni revizionisti" i domaci nacionalisti, koje vi nazvaste "basobozuci" a da ne znate ni pravo znacenje te reci?! Po Vasim rezonima i stavovima "basibozucima" najvise odgovaraju licnosti poput Vas. Nacionalista nikada ne moze biti "basibozuk" gospodine. Pozivate se sve na neke istoricare koji bi iz istorije izbacili sve pojmove koji pocinju na "S" zato sto ih asocira na Srbiju.

# Link komentara

Nebi

pre 10 godina

@mladen mladenovic Uglavnom ste u pravu, osim jednog detalja. Gavrilo Princip može biti jedino jugoslovenski, a ne srpski Če Gevara. Bezbroj puta je sam za sebe rekao da je jugoslovenski, a ne srpski nacionalista. Kako 2014. godine posta ponosni Srbin i srpski Če Gevara je dobro sociološko pitanje.

Lemi

pre 10 godina

Младост оног доба није била ветропираста, површна и егоистична као данашња. То су биле већ формиране и утврђене личности....
(Владимир, 10. oktobar 2014 11:41)


Kako da ne ... narocito kada se sagledaju tadasnje siromastvo, uslovi zivota, drasticno nizi nivo i kvalitet obrazovanja (u svakom smislu) u odnosu na danas, nivo gradjansko-socioloskog razvoja, svesti i zrelostu u Bosni s pocetka proslog veka, itd. Bas su bili 'formirane i utvrdjene licnosti'.
Uostalom, i npr. Hitler je bio vrlo, vrlo i 'formirana' i 'utvrdjena' licnost, pa ne vidim da ga to abolira na bilo koji nacin za ucinjeno.

goli otok

pre 10 godina

Gavrilo Princip, jedan od najvećih Jugoslovena u istoriji.
slažem se,
počelo je sa ubijanjem stranih neprijatelja, a završilo sa ubijanjem domaćih

Petar Popović

pre 10 godina

Franc Ferdinand je bio OKUPATOR. Ta imperija je bila kolonijalna i agresivna sila, usmerena na pljačku i održavanje visokog standarda življenja u svojoj (čitaj:aristokratskoj germanskoj) postojbini. Hoće li neko najzad razdvojiti termine poput "jadni nevini ljudi" i "osvajač i agresor"?
Dobro je da vam je OVK danas "diskutabilna" kao teroristička, ali je zato čovek koji je pucao u stranog osvajača od strane pojedinih naših "mudraca" obeležen kao terorista. Kakve veze ima Austrija sa Bosnom? Koliko Austrijanaca je živelo u Sarajevu?
Bosna nije bila austrougarska, niti turska zemlja. Tada nismo imali današnje Bošnjake, pa nije mogla biti ni bošnjačka. Bosnu su svojom smatrali oni koji su u njoj živeli, pa zovite ih Srbima, Jugoslovenima, Bosancima, muslimanima, ili indijancima. I svi oni su smatrali da su okupirani, a danas može da priča šta ko hoće.

Dusan

pre 10 godina

(Mladen Mladenovic, 10. oktobar 2014 14:38)
Kao i uvek, nije prvi put da hipernacionalizujete ljude. Kao prvo, on je bio ono sto je ON rekao da jeste, a vi zelite da ga umetnete u neke genetske okvire. Kada odete kod doktora, on vam nece reci da ste samo Srbin, vec da imate mnostvo raznih gena sa ovih prostora. Tako da vasa nacionalizacija 'a la Deretic' odmah pada u vodu. Ako je covek rekao da je Jugosloven, onda je on Jugosloven. Nacionalnost je samo osecaj pripadnosti, a ne genetski kod. I opet, kao i prosli put, vi se drzite te neke "mein Kampf" price gde zelite tako labave stvari da metite u okvire i time opisete coveka i njegove osobine. Klasicno stvaranje nekog stereotipa, kao da ga to opisuje kao coveka. Svi su se mesali jer ljubav ne zna za granice, a mrznja ocigledno - da. Sovinizam koji izbija iz vasih komentara je sokantan. Kada se pogleda, ni Srbi nisu isti na razlicitim krajevima svoje drzave, niti isto pricaju, niti su imali iste uticaje, vec je bukvalno jedna lepeza zavisno od spoljnih uticaja, te price o nacionalnosti ne piju nikakvu vodu. Osim mozda vama sovinistima koji zelite sve da posrbujete, te i one koji to upravo nisu zeleli - Gavrila Principa. Ostavite se vi levicara i prestanite da ih prisvajate, kao i njihov rad i ideje, kada ih u slobodno vreme nazivate pogrdnim imenima. Molim vas idite i dajte krv , neka vam odrade analize da shvatite da je nacija vestacka stvar.

Kosta

pre 10 godina

@Dusan
Sve može da se relativizuje ako se hoće. Tako kako vi relativizujete sve nacije, ja mogu reći sledeće. Šta je onda Jugosloven? Ništa, jer je to veštačka nacija, pa još i veštačkija od pojma "Srbin". Dakle, prema toj vašoj relativizaciji, Princip je bio jedno veliko ništa.
Međutim, prema poreklu je bio Srbin, prema oblasti u kojoj je rođen Bosanac, a prema svojim idealima Jugosloven. Sve zajedno ne znači ništa, ali može da znači mnogo. Pa sad vi relativizujte kako vama odgovara.

Kao što reče neko dole, a čini mi se da je to bilo u nekoj našoj drami: "Hrvatice su rađale Hrvate, Slovenke Slovence, Mađarice Mađare, samo su Srpkinje rađale Jugoslovene". Koliko je to bilo pametno, vidimo po tome gde su svi oni danas, a gde smo mi "Jugosloveni".

Dusan

pre 10 godina

(Kosta, 10. oktobar 2014 16:46)

Tacno, svaka nacija je vestacka, pa ne vidim zasto je samo biti Jugosloven problem. :) I nije tacno da su samo srpkinje radjale Jugoslovene, to je klasicna nacionalisticka retorika. Mi imamo jednog Hrvata iz Boke koji kaze da je Jugosloven, imamo i Hrvate iz Hrvatske koje su radjale Jugoslovene, imamo toliko mesanih brakova ihahaj koje su radjale Jugoslovene, tako da je ta tvrdnja iz neke sovinizirane kujne. I? Gde su oni? I dalje tu, kraj nas. To sto su se drugi davali za interese, a mi ne, nema veze sa Jugoslovenima. Ja kao Jugosloven ne zelim da preuzmem odgovornost sovinista i nacionalista koji su razbucali Jugu iz tih mitskih, nacionalnih ili licnih interesa, jer ja nisam deo toga, niti cu biti uvucen u to od strane istih kroz ove kafanske retorike. Ne smeta mi ideja Jugoslavije uopste, smeta mi ideja neke nacionalne cistote, sto je - cista glupost. Kao prvo, ti ljudi kazu da ne mozes (tj ne smes prevedno) biti musliman ili katolik ako zelis biti Srbin i samim tim anatemisali sve koji nisu uokvireni u taj sablon, pa se posle srbende posle uhvatise za glavu kada su sami time stvorili bosnjake, milogorce i ine. Takodje, i kao levicar, nije mi se svidjala nikad ideja ultra-autoritativnosti bilo kog pravca, pa ni titoizam, da me ne shvatite pogresno.

rra

pre 10 godina

da li si ti svestan da je Bosna bila okupitana od strane Austrougarske
---
da li si ti svjestan da je Bosna bila OSLOBOĐENA od Turaka !?
-
eh, sad to što ju je oslobodila AU a ne Srbija, to je drugi problem
(drugi pogled, 10. oktobar 2014 13:49)
Bosna je bila do 1875.okupirana od strane Turaka kad Srbi dizu ustanak(Nevesinjska puska poznat i kao Bosanskohercegovacki ustanak)koji je trajao 3 godine(do 1878.) 1878.na Berlinskom kongresu Austrougarska dobija na upravljanje BiH u trajanju od 30 godina(do 1908.) 1908.Austrougarska krsi dogovor i ne napusta BiH vec je pripaja(aneksija BiH) zeleci od nje da stvori svoju koloniju(ona je to vec bila 30 godina(1878-1908) ali tad je postala u potpunosti dio AU carstva...)Price da bi narod u BiH zivio kao Austrijanci su smijesne,jer imate mnogo zemalja koje su bile kolonije sve do prije koju deceniju i napredak je bio nikakav,a opljackano je skoro sve(kako je bilo pod AU vlascu najbolje cete saznati ako procitate JAZAVAC PRED SUDOM od Petra Kocica)

Berlin

pre 10 godina

Za mene je uvek bilo nesto vise biti "Jugosloven" nego "Srbin". Vise mi je bilo biti "Kosmopolita" nego "Jugosloven". Sa jugoslovenstvom vezujem politicku ideju, sa srpstvom tradicionalni, nacionalni identitet. A taj moze biti lokalnog, regionalnog karaktera, porodicnog. Mozes biti brdski Srbin, moravski, panonski. Mozes biti i nista od toga, a da si od svega nesto. Verujem da su Princip i druzina bili "Jugosloveni". Zasto ne? Pocetkom dvadesetog veka to je bila velika ideja! Krajem devetnaestog veku ujedinili su se konacno Italijani, pa Nemci. Zasto ne bi "Jugosloveni". Princip nije sanjao o velikoj Srbiji. On je sanjao o velikoj Jugoslaviji. Istorija se ne pise unatraske...

REPUBLIKA SRPSKA

pre 10 godina

@(Lemi, 10. oktobar 2014 16:11)
1.)Procitaj malo bolje istorijske knjige !
2.)Moj komentar nema nikakve veze sa pravopisom.
3.) Jedino nase komsije pisu Srbija malim slovom(iz mrznje,a u tvom komentaru je i previse).
4.)Ko je tebi dao pravo da G.Principa nazivas teroristom?
5.) 1) Posle znakova interpunkcije, a pre naredne reci ili znaka - mora da postoji razmak. Nivo prvog razreda osnovne skole, tada se to uci.----- SMIJESNO Ja sam nasao i vecu gresku(i to ne prvi put),nastalu zbog brzine, u svom komentaru.
6.)Da li si procitao svoj drugi komentar(ne zanimaju me tudje pravopisne greske) i da li si sam sebe postidio ?

Laza

pre 10 godina

Strašno je koliko se jedna velika ideja, koliko se veliki ideali mogu banalizovati spuštanjem u ovaj naš, kako reče Ratko Adamović, "provincijski kokošinjac". Kako je neko, čini mi se Dubravka Stojanović, lepo primetio, svaki je režim zgodno "zaboravljao" ono što mu kod Principa nije odgovaralo - u Kraljevini Jugoslaviji se "zaboravljalo" da je Princip bio levičar, u SFRJ se "zaboravljalo" da je bio nacionalista, a danas se u Srbiji i Republici Srpskoj "zaboravlja" da je bio jugoslovenski nacionalista. A Principov čin veći je od svega toga. Nije to bio samo pucanj pripadnika ugnjetenog naroda u okupatora, bio je to pucanj pripadnika ugnjetenog dela čovečanstva u ugnjetača. Kako je neko (čini mi se Stanko Cerović) lepo primetio, reći danas da Sarajevskog atentanta nije trebalo da bude znači reći da ugnjeteni nije trebalo da se pobune, da je zapadna Evropa trebalo da nastavi da živi na grbači ostatka sveta, sa arogantnim izgovorom da je ona tu da "civilizuje" te "divlje narode", da je svet trebalo da ostane podeljen na kolonije i kolonizatore. Principov pucanj nije samo pucanj prosvećenog (notorna je glupost da su Mladobosanci bili nekakvi polupismeni seljačići; o tome kakva je to mladost bila divno piše Andrić u "Na Drini ćupriji") revolucionara u predstavnika tog i takvog Zapada, već početak pobune ugnjetenog dela čovečanstva. Kao takav zaslužuje da ostane zapisan u istoriji, ma šta o tome govorili zapadni revizionisti i balkanski nacionalistički bašibozuci.

kako to biva

pre 10 godina

Ko je gledao drugi deo Serloka Holmsa, "igra senki", moze da vidi kako se Evropa u to doba uveliko pripremala za preraspodelu kolonija, i da su mali ljudi uvuceni u igru velikih sila.

Dusan

pre 10 godina

Jos nesto:

Pogledajte kako je zanimljivo kada pricaju o nacionalizmu Hrvat iz CG Antonije Pusic Rambo i Srbin iz HR Sale Stankovic: https://www.youtube.com/watch?v=jRwXdwAoM30

Sjajno. Odlicno zapazanje Ramba, svetskog kilo cara.

Maka@

pre 10 godina

Naravno da nisu izveli na svoju ruku ...moj komentar je vise bio upucen na socijalne buntovnike tj na ideologiju koja je pradedi Miloradu rojalisti i bogatom seljaku sigurno nije bila na pameti on je u rat isao obavljajuci duznost vrseci to kao i svaki drugi posao ako je bilo ideala oni su pre bili nacionalni nego levicarski nadnacionalni tj jugoslovenski. Stradanje u Velikom ratu je bilo mnogo dramaticnije nego u Drugom ratu cifre govore u prilog. A koljacki pirovi po Bosni i Hercegovini i ta gungula nas i dan danas sprecavaju da zivimo ko normalan svet a Moravcima je nadam se dosta da skacu na ideoloske i dr eksperimente prekodrinskih prekolimskih i generalno prekoSrba. Jugoslovenstvo i Velikosrpstvo plus socijalizam su nasi katulfermani koji sami sebi uporno saljemo i vijemo te gajtane oko vrata vec 200godina

dusanns

pre 10 godina

Sta mi iz danasnje perspektive znamo o tome kako su oni ziveli, koje su probleme imali i koja su im prava bila uskracena. Mozemo samo kao i za milion drugih tema da sedimo i pametujemo, a pravo da vam kazem pojma
mi nemamo, ni sta je tezak zivot, ni kako izgleda kad te neko posmatra kao nize bice. Danas se najveci problem ogleda u tome sto neko nema para, a ne slobodu, sto je priznacete totalno druga dimenzija u shvatanju ljudskog zivota.

Mira

pre 10 godina

28.4.2014 prikazan je igrani film Atentat-Sarajevo 1914 na ZDF-u, nemackom drzavnom programu, isprican iz perspektive advokata Pfeffera. Ideja nije nova, samo preuzeta :http://sarajevo.zdf.de/das-attentat-sarajevo-1914/das-attentat-sarajevo-1914-32277948.html

Kosovski ciklus

pre 10 godina

drugi pogled @ oslobodili su je da bi oni terorisali ? narodu je bilo dosta i Turaka i Austrougara,zeleli su slonodu i dobili su je.

Maka@

pre 10 godina

Milane pripadam porodici u kojoj je svaka generacija muskaraca ali svaka nosila uniformu ... Ideoloski su uvek na gubitku bili rojalisti evropejci ni luk jeli ... Izgubili 45 izgubili 91 gubimo i danas ali smo jos uvek tu uzeli su nam imovinu pa i cast . Da li nam je drzava veca slobodnija bogatija? Da li njegova zrtva vredela? Jugoslovenstvo anarhija levica bla bla bla 7 dece je raslo kao sirotani samo to je bitno. Pozdrav

avaj

pre 10 godina

Ti mladici su se nasli u vrtlogu jedne Evrope koja jos nije raskrstila sa svojom kolonijalnom prosloscu. Imam utisak da su zloupotrebljeni i od jedne i od druge strane.

zmajlav tarzanovic

pre 10 godina

dobili ste pare, sad krenite da trazite posao...ako iz objektivnih razloga ne mozete da ga nadjete dobicete jos para...pa dok se ne zaposlite...vazno je samo pokazati trud i dobru volju.