Aktuelno

Petak, 06.02.2015.

08:35

Roditelji uz vakcine odbijaju i vitamine za bebe

Autor: Danijela Davidov-Kesar

Roditelji uz vakcine odbijaju i vitamine za bebe IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

50 Komentari

Sortiraj po:

marija

pre 10 godina

Imam puno pitanja i zamerki ali cu prokomentarisati samo jedno. Zasto beba prima hepatitis b koji se prenosi seksualnim putem i preko zarazene igle? "Mozda mama ima pa da je zastitimo za svaki slucaj"!?!?e

Posmatrac

pre 11 godina

Krenulo se od MMRa a dosli do toga da decu uopste ne treba vakcinisati sto je potpuno suludo. Ludilo kod nas Srba prelazi svaku granicu. Imam kolegu cije dete malo malo pa ima upalu uha. "Lecio" je kod raznih nadrilekara jer su pravi doktori rekli da mora da primi injekcije I pije lekove (isao je kod 4 razlicita doktora I svi su mu rekli isto). Ovi nadrilekari su je "uspesno" lecili tako da jadno dete mora na operaciju jer postoji mogucnost da izgubi sluh na jedno uvo.

ardnas

pre 11 godina

Nemojte da cijepite djecu... Ali nemoj poslije da bude kuku pomagaj, i da slucajno neko ide kod doktora da trazi pomoc i lijek. Jer i svi lijekovi imaju nepozeljne posljedice. Znaci ne ici kod doktora vec zapali svijecu i pomoli se, ali ne znam kome.

gmbh

pre 11 godina

@zasto argumentovano ne demantujete te roditelje, nego idete na kartu toga da ih proglasavate zatucanima i ludima? ja sam se sada, kao lekar i majka, prestravila navodima sta sve izaziva vitamin k? pa ljudi, to je strasnon. ako je promil istina
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (m, 8. februar 2015 12:18)

A zasto Vi ne prihvatate argumente koji Vam se predstavljaju? Jeste strasno sta moze da izazove previse vitamina K, ali da li ste se upitali sta moze da izazove nedostatak vitamina K? Vitaminski kokteli, koji se daju bebama, sadrze bezbedne doze nekih neophodnih vitamina. Ili mozda vise zelite da gledate kako vam novorodjence krvari na smrt. A verujte, jednom kad krene krvarenje, mnogo se teze zaustavlja nego sto se sprecava.

sandra

pre 11 godina

@kejto sto se tice strucnosti nasih naucnih kadrova koji se bave epidemiologijom nismo uspeli da cujemo nista osim da uradimo kako zakon star 30 godina nalaze. a sto se pedijatara tice mogu samo da kazem, da nisam znala to sto "ne znam", moje dete bi do sada dobilo antibiotike za virusnu infekciju u vise navrata, nego je na moje insistiranje radjena analiza krvi pa se doktorka izvinjavala a ja imala dokaze za tuzbu za nesavesno lecenje.
cilj mog komentara je da se ljudi informisu, medicina je nauka, dolazi do novih otkrica svaki dan, otkrivaju se nezeljeni efekti posle vise godina neke terapije, i to je i normalno. NIJE NORMALNO da imamo isti zakon o imunizaciji i protokole o lecenju kao i pre 30 godina!!! to je poenta komentara

limarija

pre 11 godina

Na temu naucnog opravdanja nepotrebnosti sistematskog davanja vitamina K, pretraziti Primal Research Center bazu naucnih radova na bilo koju temu koja se tice trudnoce i prve godine zivota deteta. Svetski cuven francuski ginekolog Michel Odent osnovao ovaj centar, i koordinira njegov rad. Dok je on upravljao ginekologijom i porodilistem u jednoj bolnici u Francuskoj, vitamin K se nije davao.

http://www.primalhealthresearch.com/

Dakle, samo naucni dokazi, i to strogo proveren kvalitet uzorka kao i ostali aspekti ukljucenih radova u ovu bazu.

Proandjite radove, odstampajte i ponesite svojim doktorima. Pa nek oni smisljaju kako ce da odgovore. Edukujte se i edukujte ih. Jedino drugo resenje je propaganda, a ona nije faktuelna.

m

pre 11 godina

zasto argumentovano ne demantujete te roditelje, nego idete na kartu toga da ih proglasavate zatucanima i ludima? ja sam se sada, kao lekar i majka, prestravila navodima sta sve izaziva vitamin k? pa ljudi, to je strasnon. ako je promil istina

gmbh

pre 11 godina

@
gmbh, evo ja cu ti opet pomenuti da zadovoljis svoju sujetu....vi koji verujete u gudvinov zakon(?!) i vakcine niste isti nego ste mnogo gori od Hitlera....ali treba vremena da to shvatite
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (analiticar, 7. februar 2015 12:47)

Tuzno je sto ti izgleda nista ne mozes da shvatis ni kad ti se nacrta. Nauka nije stvar verovanja niti sujete.

Nego, objasni ti detetu ko je Hitler, kada oboli od neke bolesti, koja je mogla biti vrlo lako sprecena i od koje ce posledice vuci ceo zivot. Da li ces smeti da ga pogledas u oci i kazes mu da je to za njegovo dobro i da ti nisi dozvolio da bude vakcinisano?

mali

pre 11 godina

Ja mislim da farmako mafija huska ove teoreticare zavere protiv vakcina samo da bi oni posle vise para zaradili na epidemijama raznih iskorenjenih bolesti,mislite o tome teoreticari,mozda radite za one protiv kojih se borite ;-)

kejto

pre 11 godina

@sandra najgore je kada ne znaš koliko ne znaš. tada se dešavaju najveće tragedije. medicina u najmanju ruku nije onakva kakvom je zamišljate, a da ne pomenem epidemiologiju kao veoma ozbiljnu granu medicine. držite se vi vaših 2+2=4,a medicinu prepustite stručnjacima specijalistima pedijatrije koji prate savremenu nauku i koji zamislite u SRBIJI postoje. i još jednom najgore je kada ne znaš koliko ne znaš.

wtf

pre 11 godina

Za sve koji nece da vakcinisu decu zbgo nezeljenih efekata: Nemojte slucajno da im dajete bilo koji lek, pa ni caj, osim ako nije kamilica, jer sve to moze da ima manje ili vece stetne posledice. Takodje verujem da se vasa deca redovno bave sportom, da ne jedu slatkise i da su u krevetu do 9.

sandra

pre 11 godina

Da li je ikome od komentatora ovde jasno o cemu govorimo ili samo pokusavaju da se prave pametni!?!?
Apelujem na ljude da se informisu van domena svog pedijatra( koji u proseku ima preko 55 godina i poslednji put se usavrsavao pre 20), van domena svog grada i drzave. Ne govorim o nadrilekarima na internetu vec govorim o statistikama i cinjenicama iz okruzenja i sveta o obavezi vakcinacije i procentu oboljevanja.
Bilo bi lepo takodje kada bi ljudi znali nesto vise o svakoj vakcini po imenu i protiv koje je bolesti, i nesto o toj bolesti, a ne da lupetaju napamet!
MMR vakcina nije vakcina protiv smrtonosnih bolesti, to je koktel virusa koji se jos samo na nasim prostorima daje kao obavezna vakcina, a postoji i kao tri posebne vakcine. Moje dete je dobiti nece ( protiv ostalih bolesti je uredno vakcinisana) . Da zivim i Fransuskoj, Norverskoj ili Japanu, devojcicu bih vakcinisala protiv rubeole, decaka protiv zauski( kome nije jasni zasto nek se informise pa komentarise!). Ali posto zivim na zalost u srbiji( malo slovo namerno), nemam tu pojedinacnu mogucnost. Ja krivim drzavu sto nemam mogucnost i slobodu da na najbolji nacin zastitim svoje dete.

pedijatar

pre 11 godina

uopšte me više ne zanimaju roditelji koji odbijaju da vakcinišu svoju decu. ko ima gram mozga poslušaće moj savet. nadam se da kada im se deca budu razbolela od dečije paralize ili sličnih, danas vakcinacijom iskorenjenih bolsti, da neće plačući da trče kod mene jer ću samo da ih prosledim policiji zbog ugrožavanja zdravlja građana, a jadnu dečicu uručiti socijalnom radniku, pa u dom ili na usvajanje. tačka kraj!

analiticar

pre 11 godina

gmbh
evo ja cu ti opet pomenuti da zadovoljis svoju sujetu....vi koji verujete u gudvinov zakon(?!) i vakcine niste isti nego ste mnogo gori od Hitlera....ali treba vremena da to shvatite

misa plavsic

pre 11 godina

O cemu ovde pricamo, o kakvim doktorima i institucijama. Gde zivimo ljudi? Hvatamo se za nauku, ko da zaboravljamo kako je kad odes kod doktora, da li je dobijanje recepta dovoljno...Gde je sukob interesa, na cemu je bazirana nasa stvarnost, sigurno su bili covecni kada je rec o bebama!

analiticar

pre 11 godina

Z
ja te poslusao pa trazio pod amish anomaly...jesi na to mislio? pa to upravo osporava to sto pricas....ali vidim da nema vajde i odustajem a nadji na netu a ne cdc ili gddshjc??!! da li ih ima vise od 3....nadji mi 4 majke ti

gmbh

pre 11 godina

@neka mi ovi sto komentarisu o zabrani deci da idu u vrtic i skole objasne kako ce to moje NE VAKCINISANO DETE ZARAZITI NJIHOVU VAKCINISANU DECU ....smesni su zaista....bez mozga...pih...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dejan, 6. februar 2015 18:20)

Molim tvoj mozak da mi objasni sledece: kako ces od tvog zarazenog deteta zastititi one koji imaju slabiji imuni odziv na vakcinu, one koji ne smeju da prime vakcinu zbog alergija, one koji su na imunosupresivnoj terapiji itd.

Valjda je potrebno nekoliko mozgova da bi se shvatilo da nije samo u pitanju vakcinacija pojedinca, vec i stvaranje kolektivnog imuniteta, sprecavanje epidemije i moguce mnogo smrtonosnije mutacije.

gmbh

pre 11 godina

@Kakvi komentari pristalica vakcina protiv neistomisljenika.Pa i Hitler bi vam pozavideo. Cuj ne bi pustili da se nevakcinisana deca prime u skolu????? Aloo bree pa ko ste vi da odredjujete ista u zivotu!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (laki, 6. februar 2015 15:15)

Gudvinov zakon - ako diskusija na internetu traje dovoljno dugo, neko ce sigurno upotrebiti Hitlera kao argument. Zbog pogreske u logickom zakljucivanju (neispravna analogija, zamena teza i sl.), onaj koji se pozove na takav argument, po automatizmu gubi u diskusiji. Hvala sto ste nam to demonstrirali.

A sad malo o pravoj temi: vakcinacija i stvaranje i odrzavanje individualnog i kolektivnog imuniteta su apsolutni imperativi danasnjeg drustva. Zato se neobrazovani i dezinformisani roditelji moraju edukovati, a ako i dalje ne prihvataju vakcinaciju, primorati ih silom. Zasto? Zato sto licno misljenje roditelja i njegova sloboda da odlucuje NE SMEJU biti vazniji od prava deteta na zdravlje! Roditelji, deca nisu vase vlasnistvo, vec vasa odgovornost. Morate postupati u njihovom interesu.

Neophodno je i pravno gonjenje onih koji sire ove teorije zavere i pobunjuju roditelje. U najboljem slucaju su to ljudi koji su i sami u zabludi. Mnogo je gore kada to rade namerno iz licne koristi ili bolesnog zadovoljstva.

mič

pre 11 godina

Svaki lek ima štetne efekte,a sigurna sam da većina i ne pročita,a kljukate decu antibioticima ko ludi i na svoju ruku,jer vi mladi roditelji bolje znate sve.To što i oni mogu da izazovu razne sindrome nije važno,a protiv ste vakcina koje su spasile svet i čovečanstvo!Obrazovanje i samo obrazovanje treba ovom narodu....

Spike

pre 11 godina

@dejan

Evo, da probam da Vam objasnim, posto se to pitanje postavlja stalno i svuda. Dakle, zasto se ovi vakicnisani "plase" od ovih nevakcinisanih. Odgovor je slojevit i zahteva malo znanja iz epidemiologije, infektivnih bolesti i statistike, ali probacu da Vas ne opterecujem strucnim pojmovima i da Vam plasticno objasnim.

Elem, postoji nesto sto se zove imunoloski bedem i on podrazumeva (uslovno receno) procenat stanovnistva koji je vakcinisan i koji "stiti" od pojave te bolesti. Koji je to procenat dobija se kroz odgovarajuce statisticko-epidemioloske modele. Kako taj procenat pada, tako se povecava mogucnost pojave odredjene bolesti.

Zasto je to opasno:

1. Postoji odredjen broj ljudi koji ne moze da primi vakcinu, tj. kod kojih je vakcina kontraindikovana. To su, najcesce, ljudi sa oslabljenim imunim sistemom (HIV bolesnici, npr.), deca sa urodjenim oboljenjima imunoloskog sistema (T i B celijske deficijencije, nefunkcionlna antitela...) i za koje bi susret sa ovim bosletima mogao da bude cak fatalan.

2. Ukoliko onaj koji nije vakcinisan oboli, on predstavlja aktivan rezervoar infekcije sto otvara mogucnost mutacije/promene mikroorganizma. Veci broj nevakcinisanih - veca mogucnost promene, pa se moze desiti da se "stvori" novi soj koji bi mogao da ugrozi cak i one vakcinisane.

3. Mogucnost pojave tzv. brzih epidemija na koje je veoma tesko odreagovati adekvatno u smislu detektovanja, izolacije, terapije i prevencije.

To bi bilo to za 1500 karaktera.

xy

pre 11 godina

Ima indicija da se autizam dobija od loše ishrane ili zbog roditelja koji dobiju bebu u starijim godinama i neka istraživanja idu u tom pravcu. Međutim, to nije ni izbliza tako zanimljivo i dramatično kao ovo sa vakcinama, a nećemo valjda još da se bavimo zdravom ishranom ili, ne daj Bože, planiranjem potomstva.

Z

pre 11 godina

@analiticar:
Postoji studija, potrazi na CDC, da je prevalence za autizam kod Amisa 1 u 271. Ista studija je utvrdila da se 70% Amisa vakcinise.
Znaci, vakcinisu se I imaju autizam. Prevalenca je 2-3 manja nego sto je uobicajeno, ali nema objasnjenja zasto.
Ti mozes da kazes da taj 1 u 271 nije pravi Amis, nego Amis iz konzerve, ali to su ti podaci. Tvojih podataka za 3 u 3M, ili od onog dr da nema niko od 3M nema.
Sta ti onda analiziras?

dejan

pre 11 godina

neka mi ovi sto komentarisu o zabrani deci da idu u vrtic i skole objasne kako ce to moje NE VAKCINISANO DETE ZARAZITI NJIHOVU VAKCINISANU DECU ....smesni su zaista....bez mozga...pih...

analiticar

pre 11 godina

Z
autizma ima i medju amisima
...nije tacno...preciznije na 3 miliona ima samo 3 slucaja !!....e sad ako cepidlacimo onda da ispitamo i ta 3 da vidimo da li su bili pravi amisi
"zar nije tako"
to sto nemas ni jedan negativan (bar do sada) komentar na konstataciju da cemo zbog toga izumreti moze da znaci i da cemo izumreti bas zbog vakcina ili onoga sto ce biti u njima ...samo da nas navuku na iste

Maca

pre 11 godina

U vreme Josipa Broza, ko nije hteo da vakcinise dete odgovarao je.
Nemam ništa protiv da svaki roditelj sam odlučuje o sudbini svoga deteta, ali da takva deca ugrožavaju svoje vršnjake time što nisu vakcinisani pa se sada pojavljuju do juče iskorenjene bolesti je nečuveno.
Treba zabraniti takvoj deci čiji roditelji odbijaju vakcinaciju upis u vrtiće i škole, pa neka se obrazuju na planini gde će im roditelji čuvati ovce, to je sada vrlo profitabilno zanimanje može da se zaradi i do 500€. Pa ko voli nek izvoli.

Spike

pre 11 godina

@Dr

Ne znam da li Vas potpis ima veze sa titulom, ali ocigledno nema vezu ni sa strucnim znanjima ni sa logikom.

1. Nedostatak strucnog znanja: Ni za jednu jedinu supstancu od vode pa na dalje, a kamoli za lek koji je slozeno biohemijski aktivno jedinjenje, niko ne moza sa 100% sigurnosti da vam garantuje da necete odreagovati na neocekivani nacin. To su bazicne medicnske cinjenice i moguce ih je naci u svakom kurikulumu medicinskog obrazovanja.

2. Nedostatak poznavanja metodoglogije/logike: Zakljuci o pozitivnom delovanju lekova/vakcina, kao i o njihovim nezeljenim dejstvima se donose kroz 4 faze klinickih ispitivanja u cijoj osnovi su induktivni, a ne deduktivni zakljucci. Induktivni zakljucni ne moraju da budu validni da bi bili ispravni, vec se njihova ispravnosti izrazava u stepenima (manje ili vise jaki), za razliku od deduktivnih koji moraju da budu validni da bi bili ispravni.

U skladu sa tim, da li ijedan proizvodjac automobila ili automehanicar moze 100% da ti garantuje da ti nece otkazati kocnice na automobilu? I da ti potpise pod punom krivnicnom i materijalnom odgovornoscu a priori? Tesko...

A ovo da nam "Rusija sigurno nece trovati decu GMO vakcinama, i vakcinama kojima je istekao rok" uopste ne vredi komentarisati.

flying spaghetti monster

pre 11 godina

Anti vax pokret je kult, sarlatani koji zaradjuju na lakovernima, isto kao organizovana religija, patriotizam i politika, kojoj takodje mnogi roditelji izlazu svoju malu, bespomocnu decu. Isto kao sto ne mozes sajentologa ubediti da Xenu ne postoji i da je L. Hubbard bio paranoicni sizofrenicar koji je izgradio religiju oko svog odbijanja da uzima prepisane antipsihotike i da je to razlog za demonizaciju psihijatrije u toj crkvi, isto tako ne mozes nekom nasem neobrazovanom roditelju da objasnis da ne veruje ljudima bez fakulteta i starletama preko medicinske struke koja ce to njihovo dete sa hepatitisom posle da leci ceo zivot (ako ne verujete, odvedite malisane sa boginjama Karleusi i sarlatanima na vrata pa se uverite koliko ih interesuje zdravlje vase dece). Jednostavna je istina da mnogi ljudi nisu kompetentni da donesu samostalno odluke o stvarima za koje nisu strucni. Zato je autonomija pacijentova sve dok je pacijent kompetentan da donosi odluke, a kod male dece roditelji imaju pravo da donesu odluke za njih, sve dok te odluke ne kompromituju decije zdravlje. I isto kao sto nebih dozvolila roditelju da hrani dete 'suncevom svetloscu' jer veruje da je to 'jedino sto mu treba' nebih dozvolila da se deci kompromituju zivoti nedobijanjem vakcina.

Drakonske kazne za odbijanje vakcinacije uz zabranu odlaska u vrtic ili skolu za svu nevakcinisanu decu. Ali u drzavi gde sve pozicije zauzimaju plagijatori i ponavljaci, tesko da ce neka profesija pobediti nad sarlatanima.

Pokojni Toza

pre 11 godina

Kada bi se gledala lista kontraindikacija na lek, niko ne bi lekove koristio.
Žao mi je što kvazistručnjaci između svojih glupih teorija i javnosti drže napaćene roditelje dece sa velikim zdravstvenim problemima.
Ja sam roditelj deteta koje je imalo ozbiljnih zdravstvenih problem, primalo hemioterapiju, sa 3,5godine joj je presadjena jetra, ali je vakcinisana po svim protokolima za njeno stanje.
Molim roditelje da budu odgovorni prema potomstvu i da za njega obezbede sve najbolje od civilizacijskih tekovina.
Hvala.

laki

pre 11 godina

Kakvi komentari pristalica vakcina protiv neistomisljenika.Pa i Hitler bi vam pozavideo. Cuj ne bi pustili da se nevakcinisana deca prime u skolu????? Aloo bree pa ko ste vi da odredjujete ista u zivotu!

Z

pre 11 godina

Autizma ima I medju Amisima I medju ljudima koji nisu dobili vakcine.
U USA dobijete listu mogucih komplikacija pre vakcinacije. Nigde na svetu vam se ne garantuje da ce vakcina da radi I da nece biti komplikacija. Rizik od nevakcinacije je mnogo, mnogo veci, bar po zvanicnim brojkama.
Ja mogu da razumem da roditelj autisticnog deteta ne moze da prihvati da se ne zna sta je uzrok stanja njegovog deteta. Onda krene da cita svakakve stvari po internetu I donosi pogresne zakljucke.
Cilj vaccine nije da zastiti pojedinca, vec populaciju I da spreci epidemije. Kada se virus rasiri dovoljno, mutira I onda ni vakcinisanima nema spasa. Sto kaze moja zena (lekar), ma kakav GMO I nuklearne bombe, zbrisace nas bolesti koje smo iskorenili pre x godina.

Vladimir Stojilkovski

pre 11 godina

Odgovornost je , svakako , na roditeljima koji odbijaju da vakcinisu svoju decu, ja tu odgovornost prihvatam u potpunosti. Pitanje je sledece, ko prihvata odgovornost za posledice koje se javljaju posle vakcina ? Odgovor je NIKO. Kako je to moguce ? Proizvodjaci vakcina u ugovoru sa drzavom se jasno ogradjuju od odgovornosti za bilo koju od nus pojava , a ima ih dosta, to jasno pise i na uputstvu koje imamo u kutiji uz vakcinu. Drzava , takodje, ne prihvata odgovornost za kupljene vakcine, pedijatri koji ih promovisu kao obavezne isto ne snose odgovornost, niko nije odgovoran a deca stradaju. Zbog toga je sloboda izbora najbolje resenje, Ako tezimo evropskim standardima moramo i mi neka pravila da postujemo koja tamo vaze. u vecini zemalja EU vakcinacija nije obavezna. Zelimo to pravo i za nasu decu. Primetili ste da ovde ne zelim da se upustam u raspravu da li je vakcina stetna ili ne , osnovno pitanje je pitanje SLOBODE , slobode na izbor. Sloboda se ne dodija na tacni , ona se osvaja. ovo je moj mali doprinos, hvala.

strelac

pre 11 godina

Jao vise sa Amisima i lupetanjima pojedinih strucnjaka...on pa sa sigurnoscu zna da u ta tri miliona nema autizma... sta jel provjerio svih tri miliona ili? Toliko o stuci...Poceli ste da se**te sa autizmom kao da mora biti od vakcine(a svi znam da to ama bas nigdje nije dokazano)a znamo da je to geneticki poremecaj znaci pre vakcine ali ajde. Razumjem strahove, dezinformacije ali ne i neodgovornost pojedinca i drzave prema ovakvim stvarima, ocigledno ste nesvjesni u sta se ovo moze pretvoriti. Roditeljima koji ne vakcinisu svoju djecu zelim mirnu savjest kad njihova djeca zaraze djecu sa leukemijom i slicnim bolestima, jer kao takvi oni se ne mogu vakcinisati.

Srdjan

pre 11 godina

"Ja uvek kad se svađam, postavim jedno pitanje: zašto amiši, a ima ih tri miliona u Americi, koji se ne vakcinišu, nemaju autizam. Oni se od nas razlikuju samo po tome što jedu zdravu hranu i ne vakcinišu se. I smatram da je to nepotrebna vakcina", ističe prof. dr Branimir Nestorović, pedijatar u Dečjoj klinici u Tiršovoj.

Ako neki pedijatri ovako govore o vakcinama-najpre MMR vakcini zasto bih ja bio pametniji od njih?
A doktor Nestorovic nije usamljen slucaj, poznajem jos dosta doktora koji svoju decu nisu vakcinisali MMR vakcinom samo sto njihovo misljenje slabo dolazi u medije jer nije drustveno prihvatljivo...

ccc

pre 11 godina

Da li su obolela deca bila uredno vakcinisana ili ne, da li ima odgovor neko na ovo pitanje. To lekari znaju ali ne govore o tome,njima je naredjeno da obavezno se upotrebe sve vakcine ili ce propasti. Moje dete je uredno vakcinisano i od primanja vakcine pred skolu je non stop bolesna malo malo pa temperatura,pre vakine je dete bilo zdravo dve godine upotpunosti. Kao beba je vakcinisana i od 5 meseca malo malo pa temperatura i onda smo se opustili 5 i 6 godinu i evo posle vakcinisanja opet. Rekla sam doktorki i ona mi rece da nikada necu uspeti da dokazem da je to od vakcine,a i koga briga to je moj problem i moje dete.

Dr

pre 11 godina

Problem ce se resiti ako lekar potpise da snosi svu odgovnost (krivicnu, materijalnu, .. . ), u slucaju pojave neke od bolesti izazvane davanjem vakcine, ukljucujuci i to da mu se oduzme lekarska licenca, da izgubi posao. Neka lekarima nadoknadi stetu farmaceutska mafija za koju rade. Jedno od resenja je da se vakcine nabavljaju u Rusiji, jer nam Rusija sigurno nece trovati decu GMO vakcinama, i vakcinama kojima je istekao rok.

Igor

pre 11 godina

To bi se u normalnoj drzavi serilo za 3 dana. Treba izmeniti zakon o zastiti prava pacijenata i staviti hipokratovu zakletvu iznad svega. Ukinuti proizvoljno odlucivanje nekih koji nemaju veze sa strukom, uvesti kazne i sankcije za one koji insistiraju na nevakcinisanju i kraj. Oces da se nevakcinises, u redu, plati 200.000, nema skole, nema skole. U slucaju da se klinicki potvrdi da je dete izvor zaraze, roditelj placa SVE troskove za lecenje istog i SVE troskove za lecenje drugih koji su bili u konkaktu s njim. U prevodu, uzeti dusu tim roditeljima. E to kad se bude proculo videcemo ko ce tada da se buni protiv vakcinacije, protiv necega sto je u istoriji covecanstva spasilo vise zivota nego sve ostalo zajedno.

steva

pre 11 godina

Samo prihvatite nuspojave koje si vise nego moguce da se dese vasem detetu I onda mu ubrizgajte taj otrov. Inace pogledajte Sta najveci vakcinacijski finansijer Bil Gejts kaze o vakcinama. Pa se onda svi pravite prepametni...

Igor

pre 11 godina

Pročitajte neželjene efekte tih novih vakcina. Ako postoji i 0.1% šanse da vam zbog tih vakcina dete postane mentalno zaostalo ili ćerkica sterilna, da li biste prihvatili taj rizik?

Горан Д

pre 11 godina

Чудно, живим у Канади дуго време, и овде су одједанпут пуне новине како су родитељи неозбиљни јер неће да вакцинишу децу... Исто је и у америчким медијима... Да није можда да ови наши из здравства Србије имају истог шефа са овима овамо?

Borinquen

pre 11 godina

Kakav clanak...
Pored cele price o roditeljima, vakcinaciji, institucijama, neimanju adekvatnih istrazivanja, praksi i resenja, umesa se komentar da se premijer nije oglasavao, iako obama jeste...
Zato ljudi toliko i veruju struci...
Da se premijer oglasio, svi bi potrcali i bilo bi "Ko nema, daj dve karte (vakcine)...
Mozda bi vrli i licnim primerom pokazao vakcinaciju na delu...
Do tada struko plasi se da radis svoj posao kako treba... I smisli da li nam treba Torlak ili naucni radnici koji tamo treba da rade....

Milos

pre 11 godina

U Holandiji vakcine nisu obavezne i svaki roditelji odlucuju da li ce i koju vakcinu dete primiti. A sami lekari su u obavezi da nabroje nezeljene efekte svake vakcine, kojih svakako ima. Koliko sam razumeo iz ovog teksta u Srbiji je davanje vakcina obavezno. Tesko je dati bilo kakav sud i savet pogotov ako se krsi zakon. Internet je pun "analiza" i "ispitivanja" na obe strane. Sa moje tacke gledista slazem se da vakcine jesu jedan od najvecih dostignuca moderne medicine ali takodje verujem da postojece mogu jos biti unapredjene i broj negativnih posledica smanjen.

Igor

pre 11 godina

To bi se u normalnoj drzavi serilo za 3 dana. Treba izmeniti zakon o zastiti prava pacijenata i staviti hipokratovu zakletvu iznad svega. Ukinuti proizvoljno odlucivanje nekih koji nemaju veze sa strukom, uvesti kazne i sankcije za one koji insistiraju na nevakcinisanju i kraj. Oces da se nevakcinises, u redu, plati 200.000, nema skole, nema skole. U slucaju da se klinicki potvrdi da je dete izvor zaraze, roditelj placa SVE troskove za lecenje istog i SVE troskove za lecenje drugih koji su bili u konkaktu s njim. U prevodu, uzeti dusu tim roditeljima. E to kad se bude proculo videcemo ko ce tada da se buni protiv vakcinacije, protiv necega sto je u istoriji covecanstva spasilo vise zivota nego sve ostalo zajedno.

Spike

pre 11 godina

@Dr

Ne znam da li Vas potpis ima veze sa titulom, ali ocigledno nema vezu ni sa strucnim znanjima ni sa logikom.

1. Nedostatak strucnog znanja: Ni za jednu jedinu supstancu od vode pa na dalje, a kamoli za lek koji je slozeno biohemijski aktivno jedinjenje, niko ne moza sa 100% sigurnosti da vam garantuje da necete odreagovati na neocekivani nacin. To su bazicne medicnske cinjenice i moguce ih je naci u svakom kurikulumu medicinskog obrazovanja.

2. Nedostatak poznavanja metodoglogije/logike: Zakljuci o pozitivnom delovanju lekova/vakcina, kao i o njihovim nezeljenim dejstvima se donose kroz 4 faze klinickih ispitivanja u cijoj osnovi su induktivni, a ne deduktivni zakljucci. Induktivni zakljucni ne moraju da budu validni da bi bili ispravni, vec se njihova ispravnosti izrazava u stepenima (manje ili vise jaki), za razliku od deduktivnih koji moraju da budu validni da bi bili ispravni.

U skladu sa tim, da li ijedan proizvodjac automobila ili automehanicar moze 100% da ti garantuje da ti nece otkazati kocnice na automobilu? I da ti potpise pod punom krivnicnom i materijalnom odgovornoscu a priori? Tesko...

A ovo da nam "Rusija sigurno nece trovati decu GMO vakcinama, i vakcinama kojima je istekao rok" uopste ne vredi komentarisati.

Z

pre 11 godina

Autizma ima I medju Amisima I medju ljudima koji nisu dobili vakcine.
U USA dobijete listu mogucih komplikacija pre vakcinacije. Nigde na svetu vam se ne garantuje da ce vakcina da radi I da nece biti komplikacija. Rizik od nevakcinacije je mnogo, mnogo veci, bar po zvanicnim brojkama.
Ja mogu da razumem da roditelj autisticnog deteta ne moze da prihvati da se ne zna sta je uzrok stanja njegovog deteta. Onda krene da cita svakakve stvari po internetu I donosi pogresne zakljucke.
Cilj vaccine nije da zastiti pojedinca, vec populaciju I da spreci epidemije. Kada se virus rasiri dovoljno, mutira I onda ni vakcinisanima nema spasa. Sto kaze moja zena (lekar), ma kakav GMO I nuklearne bombe, zbrisace nas bolesti koje smo iskorenili pre x godina.

Pokojni Toza

pre 11 godina

Kada bi se gledala lista kontraindikacija na lek, niko ne bi lekove koristio.
Žao mi je što kvazistručnjaci između svojih glupih teorija i javnosti drže napaćene roditelje dece sa velikim zdravstvenim problemima.
Ja sam roditelj deteta koje je imalo ozbiljnih zdravstvenih problem, primalo hemioterapiju, sa 3,5godine joj je presadjena jetra, ali je vakcinisana po svim protokolima za njeno stanje.
Molim roditelje da budu odgovorni prema potomstvu i da za njega obezbede sve najbolje od civilizacijskih tekovina.
Hvala.

Spike

pre 11 godina

@dejan

Evo, da probam da Vam objasnim, posto se to pitanje postavlja stalno i svuda. Dakle, zasto se ovi vakicnisani "plase" od ovih nevakcinisanih. Odgovor je slojevit i zahteva malo znanja iz epidemiologije, infektivnih bolesti i statistike, ali probacu da Vas ne opterecujem strucnim pojmovima i da Vam plasticno objasnim.

Elem, postoji nesto sto se zove imunoloski bedem i on podrazumeva (uslovno receno) procenat stanovnistva koji je vakcinisan i koji "stiti" od pojave te bolesti. Koji je to procenat dobija se kroz odgovarajuce statisticko-epidemioloske modele. Kako taj procenat pada, tako se povecava mogucnost pojave odredjene bolesti.

Zasto je to opasno:

1. Postoji odredjen broj ljudi koji ne moze da primi vakcinu, tj. kod kojih je vakcina kontraindikovana. To su, najcesce, ljudi sa oslabljenim imunim sistemom (HIV bolesnici, npr.), deca sa urodjenim oboljenjima imunoloskog sistema (T i B celijske deficijencije, nefunkcionlna antitela...) i za koje bi susret sa ovim bosletima mogao da bude cak fatalan.

2. Ukoliko onaj koji nije vakcinisan oboli, on predstavlja aktivan rezervoar infekcije sto otvara mogucnost mutacije/promene mikroorganizma. Veci broj nevakcinisanih - veca mogucnost promene, pa se moze desiti da se "stvori" novi soj koji bi mogao da ugrozi cak i one vakcinisane.

3. Mogucnost pojave tzv. brzih epidemija na koje je veoma tesko odreagovati adekvatno u smislu detektovanja, izolacije, terapije i prevencije.

To bi bilo to za 1500 karaktera.

Горан Д

pre 11 godina

Чудно, живим у Канади дуго време, и овде су одједанпут пуне новине како су родитељи неозбиљни јер неће да вакцинишу децу... Исто је и у америчким медијима... Да није можда да ови наши из здравства Србије имају истог шефа са овима овамо?

Maca

pre 11 godina

U vreme Josipa Broza, ko nije hteo da vakcinise dete odgovarao je.
Nemam ništa protiv da svaki roditelj sam odlučuje o sudbini svoga deteta, ali da takva deca ugrožavaju svoje vršnjake time što nisu vakcinisani pa se sada pojavljuju do juče iskorenjene bolesti je nečuveno.
Treba zabraniti takvoj deci čiji roditelji odbijaju vakcinaciju upis u vrtiće i škole, pa neka se obrazuju na planini gde će im roditelji čuvati ovce, to je sada vrlo profitabilno zanimanje može da se zaradi i do 500€. Pa ko voli nek izvoli.

gmbh

pre 11 godina

@neka mi ovi sto komentarisu o zabrani deci da idu u vrtic i skole objasne kako ce to moje NE VAKCINISANO DETE ZARAZITI NJIHOVU VAKCINISANU DECU ....smesni su zaista....bez mozga...pih...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dejan, 6. februar 2015 18:20)

Molim tvoj mozak da mi objasni sledece: kako ces od tvog zarazenog deteta zastititi one koji imaju slabiji imuni odziv na vakcinu, one koji ne smeju da prime vakcinu zbog alergija, one koji su na imunosupresivnoj terapiji itd.

Valjda je potrebno nekoliko mozgova da bi se shvatilo da nije samo u pitanju vakcinacija pojedinca, vec i stvaranje kolektivnog imuniteta, sprecavanje epidemije i moguce mnogo smrtonosnije mutacije.

strelac

pre 11 godina

Jao vise sa Amisima i lupetanjima pojedinih strucnjaka...on pa sa sigurnoscu zna da u ta tri miliona nema autizma... sta jel provjerio svih tri miliona ili? Toliko o stuci...Poceli ste da se**te sa autizmom kao da mora biti od vakcine(a svi znam da to ama bas nigdje nije dokazano)a znamo da je to geneticki poremecaj znaci pre vakcine ali ajde. Razumjem strahove, dezinformacije ali ne i neodgovornost pojedinca i drzave prema ovakvim stvarima, ocigledno ste nesvjesni u sta se ovo moze pretvoriti. Roditeljima koji ne vakcinisu svoju djecu zelim mirnu savjest kad njihova djeca zaraze djecu sa leukemijom i slicnim bolestima, jer kao takvi oni se ne mogu vakcinisati.

flying spaghetti monster

pre 11 godina

Anti vax pokret je kult, sarlatani koji zaradjuju na lakovernima, isto kao organizovana religija, patriotizam i politika, kojoj takodje mnogi roditelji izlazu svoju malu, bespomocnu decu. Isto kao sto ne mozes sajentologa ubediti da Xenu ne postoji i da je L. Hubbard bio paranoicni sizofrenicar koji je izgradio religiju oko svog odbijanja da uzima prepisane antipsihotike i da je to razlog za demonizaciju psihijatrije u toj crkvi, isto tako ne mozes nekom nasem neobrazovanom roditelju da objasnis da ne veruje ljudima bez fakulteta i starletama preko medicinske struke koja ce to njihovo dete sa hepatitisom posle da leci ceo zivot (ako ne verujete, odvedite malisane sa boginjama Karleusi i sarlatanima na vrata pa se uverite koliko ih interesuje zdravlje vase dece). Jednostavna je istina da mnogi ljudi nisu kompetentni da donesu samostalno odluke o stvarima za koje nisu strucni. Zato je autonomija pacijentova sve dok je pacijent kompetentan da donosi odluke, a kod male dece roditelji imaju pravo da donesu odluke za njih, sve dok te odluke ne kompromituju decije zdravlje. I isto kao sto nebih dozvolila roditelju da hrani dete 'suncevom svetloscu' jer veruje da je to 'jedino sto mu treba' nebih dozvolila da se deci kompromituju zivoti nedobijanjem vakcina.

Drakonske kazne za odbijanje vakcinacije uz zabranu odlaska u vrtic ili skolu za svu nevakcinisanu decu. Ali u drzavi gde sve pozicije zauzimaju plagijatori i ponavljaci, tesko da ce neka profesija pobediti nad sarlatanima.

mič

pre 11 godina

Svaki lek ima štetne efekte,a sigurna sam da većina i ne pročita,a kljukate decu antibioticima ko ludi i na svoju ruku,jer vi mladi roditelji bolje znate sve.To što i oni mogu da izazovu razne sindrome nije važno,a protiv ste vakcina koje su spasile svet i čovečanstvo!Obrazovanje i samo obrazovanje treba ovom narodu....

Milos

pre 11 godina

U Holandiji vakcine nisu obavezne i svaki roditelji odlucuju da li ce i koju vakcinu dete primiti. A sami lekari su u obavezi da nabroje nezeljene efekte svake vakcine, kojih svakako ima. Koliko sam razumeo iz ovog teksta u Srbiji je davanje vakcina obavezno. Tesko je dati bilo kakav sud i savet pogotov ako se krsi zakon. Internet je pun "analiza" i "ispitivanja" na obe strane. Sa moje tacke gledista slazem se da vakcine jesu jedan od najvecih dostignuca moderne medicine ali takodje verujem da postojece mogu jos biti unapredjene i broj negativnih posledica smanjen.

gmbh

pre 11 godina

@Kakvi komentari pristalica vakcina protiv neistomisljenika.Pa i Hitler bi vam pozavideo. Cuj ne bi pustili da se nevakcinisana deca prime u skolu????? Aloo bree pa ko ste vi da odredjujete ista u zivotu!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (laki, 6. februar 2015 15:15)

Gudvinov zakon - ako diskusija na internetu traje dovoljno dugo, neko ce sigurno upotrebiti Hitlera kao argument. Zbog pogreske u logickom zakljucivanju (neispravna analogija, zamena teza i sl.), onaj koji se pozove na takav argument, po automatizmu gubi u diskusiji. Hvala sto ste nam to demonstrirali.

A sad malo o pravoj temi: vakcinacija i stvaranje i odrzavanje individualnog i kolektivnog imuniteta su apsolutni imperativi danasnjeg drustva. Zato se neobrazovani i dezinformisani roditelji moraju edukovati, a ako i dalje ne prihvataju vakcinaciju, primorati ih silom. Zasto? Zato sto licno misljenje roditelja i njegova sloboda da odlucuje NE SMEJU biti vazniji od prava deteta na zdravlje! Roditelji, deca nisu vase vlasnistvo, vec vasa odgovornost. Morate postupati u njihovom interesu.

Neophodno je i pravno gonjenje onih koji sire ove teorije zavere i pobunjuju roditelje. U najboljem slucaju su to ljudi koji su i sami u zabludi. Mnogo je gore kada to rade namerno iz licne koristi ili bolesnog zadovoljstva.

xy

pre 11 godina

Ima indicija da se autizam dobija od loše ishrane ili zbog roditelja koji dobiju bebu u starijim godinama i neka istraživanja idu u tom pravcu. Međutim, to nije ni izbliza tako zanimljivo i dramatično kao ovo sa vakcinama, a nećemo valjda još da se bavimo zdravom ishranom ili, ne daj Bože, planiranjem potomstva.

laki

pre 11 godina

Kakvi komentari pristalica vakcina protiv neistomisljenika.Pa i Hitler bi vam pozavideo. Cuj ne bi pustili da se nevakcinisana deca prime u skolu????? Aloo bree pa ko ste vi da odredjujete ista u zivotu!

Borinquen

pre 11 godina

Kakav clanak...
Pored cele price o roditeljima, vakcinaciji, institucijama, neimanju adekvatnih istrazivanja, praksi i resenja, umesa se komentar da se premijer nije oglasavao, iako obama jeste...
Zato ljudi toliko i veruju struci...
Da se premijer oglasio, svi bi potrcali i bilo bi "Ko nema, daj dve karte (vakcine)...
Mozda bi vrli i licnim primerom pokazao vakcinaciju na delu...
Do tada struko plasi se da radis svoj posao kako treba... I smisli da li nam treba Torlak ili naucni radnici koji tamo treba da rade....

Vladimir Stojilkovski

pre 11 godina

Odgovornost je , svakako , na roditeljima koji odbijaju da vakcinisu svoju decu, ja tu odgovornost prihvatam u potpunosti. Pitanje je sledece, ko prihvata odgovornost za posledice koje se javljaju posle vakcina ? Odgovor je NIKO. Kako je to moguce ? Proizvodjaci vakcina u ugovoru sa drzavom se jasno ogradjuju od odgovornosti za bilo koju od nus pojava , a ima ih dosta, to jasno pise i na uputstvu koje imamo u kutiji uz vakcinu. Drzava , takodje, ne prihvata odgovornost za kupljene vakcine, pedijatri koji ih promovisu kao obavezne isto ne snose odgovornost, niko nije odgovoran a deca stradaju. Zbog toga je sloboda izbora najbolje resenje, Ako tezimo evropskim standardima moramo i mi neka pravila da postujemo koja tamo vaze. u vecini zemalja EU vakcinacija nije obavezna. Zelimo to pravo i za nasu decu. Primetili ste da ovde ne zelim da se upustam u raspravu da li je vakcina stetna ili ne , osnovno pitanje je pitanje SLOBODE , slobode na izbor. Sloboda se ne dodija na tacni , ona se osvaja. ovo je moj mali doprinos, hvala.

Srdjan

pre 11 godina

"Ja uvek kad se svađam, postavim jedno pitanje: zašto amiši, a ima ih tri miliona u Americi, koji se ne vakcinišu, nemaju autizam. Oni se od nas razlikuju samo po tome što jedu zdravu hranu i ne vakcinišu se. I smatram da je to nepotrebna vakcina", ističe prof. dr Branimir Nestorović, pedijatar u Dečjoj klinici u Tiršovoj.

Ako neki pedijatri ovako govore o vakcinama-najpre MMR vakcini zasto bih ja bio pametniji od njih?
A doktor Nestorovic nije usamljen slucaj, poznajem jos dosta doktora koji svoju decu nisu vakcinisali MMR vakcinom samo sto njihovo misljenje slabo dolazi u medije jer nije drustveno prihvatljivo...

Igor

pre 11 godina

Pročitajte neželjene efekte tih novih vakcina. Ako postoji i 0.1% šanse da vam zbog tih vakcina dete postane mentalno zaostalo ili ćerkica sterilna, da li biste prihvatili taj rizik?

ccc

pre 11 godina

Da li su obolela deca bila uredno vakcinisana ili ne, da li ima odgovor neko na ovo pitanje. To lekari znaju ali ne govore o tome,njima je naredjeno da obavezno se upotrebe sve vakcine ili ce propasti. Moje dete je uredno vakcinisano i od primanja vakcine pred skolu je non stop bolesna malo malo pa temperatura,pre vakine je dete bilo zdravo dve godine upotpunosti. Kao beba je vakcinisana i od 5 meseca malo malo pa temperatura i onda smo se opustili 5 i 6 godinu i evo posle vakcinisanja opet. Rekla sam doktorki i ona mi rece da nikada necu uspeti da dokazem da je to od vakcine,a i koga briga to je moj problem i moje dete.

steva

pre 11 godina

Samo prihvatite nuspojave koje si vise nego moguce da se dese vasem detetu I onda mu ubrizgajte taj otrov. Inace pogledajte Sta najveci vakcinacijski finansijer Bil Gejts kaze o vakcinama. Pa se onda svi pravite prepametni...

pedijatar

pre 11 godina

uopšte me više ne zanimaju roditelji koji odbijaju da vakcinišu svoju decu. ko ima gram mozga poslušaće moj savet. nadam se da kada im se deca budu razbolela od dečije paralize ili sličnih, danas vakcinacijom iskorenjenih bolsti, da neće plačući da trče kod mene jer ću samo da ih prosledim policiji zbog ugrožavanja zdravlja građana, a jadnu dečicu uručiti socijalnom radniku, pa u dom ili na usvajanje. tačka kraj!

Dr

pre 11 godina

Problem ce se resiti ako lekar potpise da snosi svu odgovnost (krivicnu, materijalnu, .. . ), u slucaju pojave neke od bolesti izazvane davanjem vakcine, ukljucujuci i to da mu se oduzme lekarska licenca, da izgubi posao. Neka lekarima nadoknadi stetu farmaceutska mafija za koju rade. Jedno od resenja je da se vakcine nabavljaju u Rusiji, jer nam Rusija sigurno nece trovati decu GMO vakcinama, i vakcinama kojima je istekao rok.

wtf

pre 11 godina

Za sve koji nece da vakcinisu decu zbgo nezeljenih efekata: Nemojte slucajno da im dajete bilo koji lek, pa ni caj, osim ako nije kamilica, jer sve to moze da ima manje ili vece stetne posledice. Takodje verujem da se vasa deca redovno bave sportom, da ne jedu slatkise i da su u krevetu do 9.

Z

pre 11 godina

@analiticar:
Postoji studija, potrazi na CDC, da je prevalence za autizam kod Amisa 1 u 271. Ista studija je utvrdila da se 70% Amisa vakcinise.
Znaci, vakcinisu se I imaju autizam. Prevalenca je 2-3 manja nego sto je uobicajeno, ali nema objasnjenja zasto.
Ti mozes da kazes da taj 1 u 271 nije pravi Amis, nego Amis iz konzerve, ali to su ti podaci. Tvojih podataka za 3 u 3M, ili od onog dr da nema niko od 3M nema.
Sta ti onda analiziras?

dejan

pre 11 godina

neka mi ovi sto komentarisu o zabrani deci da idu u vrtic i skole objasne kako ce to moje NE VAKCINISANO DETE ZARAZITI NJIHOVU VAKCINISANU DECU ....smesni su zaista....bez mozga...pih...

gmbh

pre 11 godina

@
gmbh, evo ja cu ti opet pomenuti da zadovoljis svoju sujetu....vi koji verujete u gudvinov zakon(?!) i vakcine niste isti nego ste mnogo gori od Hitlera....ali treba vremena da to shvatite
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (analiticar, 7. februar 2015 12:47)

Tuzno je sto ti izgleda nista ne mozes da shvatis ni kad ti se nacrta. Nauka nije stvar verovanja niti sujete.

Nego, objasni ti detetu ko je Hitler, kada oboli od neke bolesti, koja je mogla biti vrlo lako sprecena i od koje ce posledice vuci ceo zivot. Da li ces smeti da ga pogledas u oci i kazes mu da je to za njegovo dobro i da ti nisi dozvolio da bude vakcinisano?

misa plavsic

pre 11 godina

O cemu ovde pricamo, o kakvim doktorima i institucijama. Gde zivimo ljudi? Hvatamo se za nauku, ko da zaboravljamo kako je kad odes kod doktora, da li je dobijanje recepta dovoljno...Gde je sukob interesa, na cemu je bazirana nasa stvarnost, sigurno su bili covecni kada je rec o bebama!

sandra

pre 11 godina

Da li je ikome od komentatora ovde jasno o cemu govorimo ili samo pokusavaju da se prave pametni!?!?
Apelujem na ljude da se informisu van domena svog pedijatra( koji u proseku ima preko 55 godina i poslednji put se usavrsavao pre 20), van domena svog grada i drzave. Ne govorim o nadrilekarima na internetu vec govorim o statistikama i cinjenicama iz okruzenja i sveta o obavezi vakcinacije i procentu oboljevanja.
Bilo bi lepo takodje kada bi ljudi znali nesto vise o svakoj vakcini po imenu i protiv koje je bolesti, i nesto o toj bolesti, a ne da lupetaju napamet!
MMR vakcina nije vakcina protiv smrtonosnih bolesti, to je koktel virusa koji se jos samo na nasim prostorima daje kao obavezna vakcina, a postoji i kao tri posebne vakcine. Moje dete je dobiti nece ( protiv ostalih bolesti je uredno vakcinisana) . Da zivim i Fransuskoj, Norverskoj ili Japanu, devojcicu bih vakcinisala protiv rubeole, decaka protiv zauski( kome nije jasni zasto nek se informise pa komentarise!). Ali posto zivim na zalost u srbiji( malo slovo namerno), nemam tu pojedinacnu mogucnost. Ja krivim drzavu sto nemam mogucnost i slobodu da na najbolji nacin zastitim svoje dete.

kejto

pre 11 godina

@sandra najgore je kada ne znaš koliko ne znaš. tada se dešavaju najveće tragedije. medicina u najmanju ruku nije onakva kakvom je zamišljate, a da ne pomenem epidemiologiju kao veoma ozbiljnu granu medicine. držite se vi vaših 2+2=4,a medicinu prepustite stručnjacima specijalistima pedijatrije koji prate savremenu nauku i koji zamislite u SRBIJI postoje. i još jednom najgore je kada ne znaš koliko ne znaš.

mali

pre 11 godina

Ja mislim da farmako mafija huska ove teoreticare zavere protiv vakcina samo da bi oni posle vise para zaradili na epidemijama raznih iskorenjenih bolesti,mislite o tome teoreticari,mozda radite za one protiv kojih se borite ;-)

analiticar

pre 11 godina

Z
autizma ima i medju amisima
...nije tacno...preciznije na 3 miliona ima samo 3 slucaja !!....e sad ako cepidlacimo onda da ispitamo i ta 3 da vidimo da li su bili pravi amisi
"zar nije tako"
to sto nemas ni jedan negativan (bar do sada) komentar na konstataciju da cemo zbog toga izumreti moze da znaci i da cemo izumreti bas zbog vakcina ili onoga sto ce biti u njima ...samo da nas navuku na iste

sandra

pre 11 godina

@kejto sto se tice strucnosti nasih naucnih kadrova koji se bave epidemiologijom nismo uspeli da cujemo nista osim da uradimo kako zakon star 30 godina nalaze. a sto se pedijatara tice mogu samo da kazem, da nisam znala to sto "ne znam", moje dete bi do sada dobilo antibiotike za virusnu infekciju u vise navrata, nego je na moje insistiranje radjena analiza krvi pa se doktorka izvinjavala a ja imala dokaze za tuzbu za nesavesno lecenje.
cilj mog komentara je da se ljudi informisu, medicina je nauka, dolazi do novih otkrica svaki dan, otkrivaju se nezeljeni efekti posle vise godina neke terapije, i to je i normalno. NIJE NORMALNO da imamo isti zakon o imunizaciji i protokole o lecenju kao i pre 30 godina!!! to je poenta komentara

analiticar

pre 11 godina

gmbh
evo ja cu ti opet pomenuti da zadovoljis svoju sujetu....vi koji verujete u gudvinov zakon(?!) i vakcine niste isti nego ste mnogo gori od Hitlera....ali treba vremena da to shvatite

gmbh

pre 11 godina

@zasto argumentovano ne demantujete te roditelje, nego idete na kartu toga da ih proglasavate zatucanima i ludima? ja sam se sada, kao lekar i majka, prestravila navodima sta sve izaziva vitamin k? pa ljudi, to je strasnon. ako je promil istina
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (m, 8. februar 2015 12:18)

A zasto Vi ne prihvatate argumente koji Vam se predstavljaju? Jeste strasno sta moze da izazove previse vitamina K, ali da li ste se upitali sta moze da izazove nedostatak vitamina K? Vitaminski kokteli, koji se daju bebama, sadrze bezbedne doze nekih neophodnih vitamina. Ili mozda vise zelite da gledate kako vam novorodjence krvari na smrt. A verujte, jednom kad krene krvarenje, mnogo se teze zaustavlja nego sto se sprecava.

m

pre 11 godina

zasto argumentovano ne demantujete te roditelje, nego idete na kartu toga da ih proglasavate zatucanima i ludima? ja sam se sada, kao lekar i majka, prestravila navodima sta sve izaziva vitamin k? pa ljudi, to je strasnon. ako je promil istina

limarija

pre 11 godina

Na temu naucnog opravdanja nepotrebnosti sistematskog davanja vitamina K, pretraziti Primal Research Center bazu naucnih radova na bilo koju temu koja se tice trudnoce i prve godine zivota deteta. Svetski cuven francuski ginekolog Michel Odent osnovao ovaj centar, i koordinira njegov rad. Dok je on upravljao ginekologijom i porodilistem u jednoj bolnici u Francuskoj, vitamin K se nije davao.

http://www.primalhealthresearch.com/

Dakle, samo naucni dokazi, i to strogo proveren kvalitet uzorka kao i ostali aspekti ukljucenih radova u ovu bazu.

Proandjite radove, odstampajte i ponesite svojim doktorima. Pa nek oni smisljaju kako ce da odgovore. Edukujte se i edukujte ih. Jedino drugo resenje je propaganda, a ona nije faktuelna.

analiticar

pre 11 godina

Z
ja te poslusao pa trazio pod amish anomaly...jesi na to mislio? pa to upravo osporava to sto pricas....ali vidim da nema vajde i odustajem a nadji na netu a ne cdc ili gddshjc??!! da li ih ima vise od 3....nadji mi 4 majke ti

ardnas

pre 11 godina

Nemojte da cijepite djecu... Ali nemoj poslije da bude kuku pomagaj, i da slucajno neko ide kod doktora da trazi pomoc i lijek. Jer i svi lijekovi imaju nepozeljne posljedice. Znaci ne ici kod doktora vec zapali svijecu i pomoli se, ali ne znam kome.

marija

pre 10 godina

Imam puno pitanja i zamerki ali cu prokomentarisati samo jedno. Zasto beba prima hepatitis b koji se prenosi seksualnim putem i preko zarazene igle? "Mozda mama ima pa da je zastitimo za svaki slucaj"!?!?e

Posmatrac

pre 11 godina

Krenulo se od MMRa a dosli do toga da decu uopste ne treba vakcinisati sto je potpuno suludo. Ludilo kod nas Srba prelazi svaku granicu. Imam kolegu cije dete malo malo pa ima upalu uha. "Lecio" je kod raznih nadrilekara jer su pravi doktori rekli da mora da primi injekcije I pije lekove (isao je kod 4 razlicita doktora I svi su mu rekli isto). Ovi nadrilekari su je "uspesno" lecili tako da jadno dete mora na operaciju jer postoji mogucnost da izgubi sluh na jedno uvo.

Dr

pre 11 godina

Problem ce se resiti ako lekar potpise da snosi svu odgovnost (krivicnu, materijalnu, .. . ), u slucaju pojave neke od bolesti izazvane davanjem vakcine, ukljucujuci i to da mu se oduzme lekarska licenca, da izgubi posao. Neka lekarima nadoknadi stetu farmaceutska mafija za koju rade. Jedno od resenja je da se vakcine nabavljaju u Rusiji, jer nam Rusija sigurno nece trovati decu GMO vakcinama, i vakcinama kojima je istekao rok.

Igor

pre 11 godina

Pročitajte neželjene efekte tih novih vakcina. Ako postoji i 0.1% šanse da vam zbog tih vakcina dete postane mentalno zaostalo ili ćerkica sterilna, da li biste prihvatili taj rizik?

steva

pre 11 godina

Samo prihvatite nuspojave koje si vise nego moguce da se dese vasem detetu I onda mu ubrizgajte taj otrov. Inace pogledajte Sta najveci vakcinacijski finansijer Bil Gejts kaze o vakcinama. Pa se onda svi pravite prepametni...

Srdjan

pre 11 godina

"Ja uvek kad se svađam, postavim jedno pitanje: zašto amiši, a ima ih tri miliona u Americi, koji se ne vakcinišu, nemaju autizam. Oni se od nas razlikuju samo po tome što jedu zdravu hranu i ne vakcinišu se. I smatram da je to nepotrebna vakcina", ističe prof. dr Branimir Nestorović, pedijatar u Dečjoj klinici u Tiršovoj.

Ako neki pedijatri ovako govore o vakcinama-najpre MMR vakcini zasto bih ja bio pametniji od njih?
A doktor Nestorovic nije usamljen slucaj, poznajem jos dosta doktora koji svoju decu nisu vakcinisali MMR vakcinom samo sto njihovo misljenje slabo dolazi u medije jer nije drustveno prihvatljivo...

dejan

pre 11 godina

neka mi ovi sto komentarisu o zabrani deci da idu u vrtic i skole objasne kako ce to moje NE VAKCINISANO DETE ZARAZITI NJIHOVU VAKCINISANU DECU ....smesni su zaista....bez mozga...pih...

laki

pre 11 godina

Kakvi komentari pristalica vakcina protiv neistomisljenika.Pa i Hitler bi vam pozavideo. Cuj ne bi pustili da se nevakcinisana deca prime u skolu????? Aloo bree pa ko ste vi da odredjujete ista u zivotu!

ccc

pre 11 godina

Da li su obolela deca bila uredno vakcinisana ili ne, da li ima odgovor neko na ovo pitanje. To lekari znaju ali ne govore o tome,njima je naredjeno da obavezno se upotrebe sve vakcine ili ce propasti. Moje dete je uredno vakcinisano i od primanja vakcine pred skolu je non stop bolesna malo malo pa temperatura,pre vakine je dete bilo zdravo dve godine upotpunosti. Kao beba je vakcinisana i od 5 meseca malo malo pa temperatura i onda smo se opustili 5 i 6 godinu i evo posle vakcinisanja opet. Rekla sam doktorki i ona mi rece da nikada necu uspeti da dokazem da je to od vakcine,a i koga briga to je moj problem i moje dete.

Vladimir Stojilkovski

pre 11 godina

Odgovornost je , svakako , na roditeljima koji odbijaju da vakcinisu svoju decu, ja tu odgovornost prihvatam u potpunosti. Pitanje je sledece, ko prihvata odgovornost za posledice koje se javljaju posle vakcina ? Odgovor je NIKO. Kako je to moguce ? Proizvodjaci vakcina u ugovoru sa drzavom se jasno ogradjuju od odgovornosti za bilo koju od nus pojava , a ima ih dosta, to jasno pise i na uputstvu koje imamo u kutiji uz vakcinu. Drzava , takodje, ne prihvata odgovornost za kupljene vakcine, pedijatri koji ih promovisu kao obavezne isto ne snose odgovornost, niko nije odgovoran a deca stradaju. Zbog toga je sloboda izbora najbolje resenje, Ako tezimo evropskim standardima moramo i mi neka pravila da postujemo koja tamo vaze. u vecini zemalja EU vakcinacija nije obavezna. Zelimo to pravo i za nasu decu. Primetili ste da ovde ne zelim da se upustam u raspravu da li je vakcina stetna ili ne , osnovno pitanje je pitanje SLOBODE , slobode na izbor. Sloboda se ne dodija na tacni , ona se osvaja. ovo je moj mali doprinos, hvala.

analiticar

pre 11 godina

Z
autizma ima i medju amisima
...nije tacno...preciznije na 3 miliona ima samo 3 slucaja !!....e sad ako cepidlacimo onda da ispitamo i ta 3 da vidimo da li su bili pravi amisi
"zar nije tako"
to sto nemas ni jedan negativan (bar do sada) komentar na konstataciju da cemo zbog toga izumreti moze da znaci i da cemo izumreti bas zbog vakcina ili onoga sto ce biti u njima ...samo da nas navuku na iste

Igor

pre 11 godina

To bi se u normalnoj drzavi serilo za 3 dana. Treba izmeniti zakon o zastiti prava pacijenata i staviti hipokratovu zakletvu iznad svega. Ukinuti proizvoljno odlucivanje nekih koji nemaju veze sa strukom, uvesti kazne i sankcije za one koji insistiraju na nevakcinisanju i kraj. Oces da se nevakcinises, u redu, plati 200.000, nema skole, nema skole. U slucaju da se klinicki potvrdi da je dete izvor zaraze, roditelj placa SVE troskove za lecenje istog i SVE troskove za lecenje drugih koji su bili u konkaktu s njim. U prevodu, uzeti dusu tim roditeljima. E to kad se bude proculo videcemo ko ce tada da se buni protiv vakcinacije, protiv necega sto je u istoriji covecanstva spasilo vise zivota nego sve ostalo zajedno.

Горан Д

pre 11 godina

Чудно, живим у Канади дуго време, и овде су одједанпут пуне новине како су родитељи неозбиљни јер неће да вакцинишу децу... Исто је и у америчким медијима... Да није можда да ови наши из здравства Србије имају истог шефа са овима овамо?

pedijatar

pre 11 godina

uopšte me više ne zanimaju roditelji koji odbijaju da vakcinišu svoju decu. ko ima gram mozga poslušaće moj savet. nadam se da kada im se deca budu razbolela od dečije paralize ili sličnih, danas vakcinacijom iskorenjenih bolsti, da neće plačući da trče kod mene jer ću samo da ih prosledim policiji zbog ugrožavanja zdravlja građana, a jadnu dečicu uručiti socijalnom radniku, pa u dom ili na usvajanje. tačka kraj!

Maca

pre 11 godina

U vreme Josipa Broza, ko nije hteo da vakcinise dete odgovarao je.
Nemam ništa protiv da svaki roditelj sam odlučuje o sudbini svoga deteta, ali da takva deca ugrožavaju svoje vršnjake time što nisu vakcinisani pa se sada pojavljuju do juče iskorenjene bolesti je nečuveno.
Treba zabraniti takvoj deci čiji roditelji odbijaju vakcinaciju upis u vrtiće i škole, pa neka se obrazuju na planini gde će im roditelji čuvati ovce, to je sada vrlo profitabilno zanimanje može da se zaradi i do 500€. Pa ko voli nek izvoli.

Milos

pre 11 godina

U Holandiji vakcine nisu obavezne i svaki roditelji odlucuju da li ce i koju vakcinu dete primiti. A sami lekari su u obavezi da nabroje nezeljene efekte svake vakcine, kojih svakako ima. Koliko sam razumeo iz ovog teksta u Srbiji je davanje vakcina obavezno. Tesko je dati bilo kakav sud i savet pogotov ako se krsi zakon. Internet je pun "analiza" i "ispitivanja" na obe strane. Sa moje tacke gledista slazem se da vakcine jesu jedan od najvecih dostignuca moderne medicine ali takodje verujem da postojece mogu jos biti unapredjene i broj negativnih posledica smanjen.

wtf

pre 11 godina

Za sve koji nece da vakcinisu decu zbgo nezeljenih efekata: Nemojte slucajno da im dajete bilo koji lek, pa ni caj, osim ako nije kamilica, jer sve to moze da ima manje ili vece stetne posledice. Takodje verujem da se vasa deca redovno bave sportom, da ne jedu slatkise i da su u krevetu do 9.

sandra

pre 11 godina

Da li je ikome od komentatora ovde jasno o cemu govorimo ili samo pokusavaju da se prave pametni!?!?
Apelujem na ljude da se informisu van domena svog pedijatra( koji u proseku ima preko 55 godina i poslednji put se usavrsavao pre 20), van domena svog grada i drzave. Ne govorim o nadrilekarima na internetu vec govorim o statistikama i cinjenicama iz okruzenja i sveta o obavezi vakcinacije i procentu oboljevanja.
Bilo bi lepo takodje kada bi ljudi znali nesto vise o svakoj vakcini po imenu i protiv koje je bolesti, i nesto o toj bolesti, a ne da lupetaju napamet!
MMR vakcina nije vakcina protiv smrtonosnih bolesti, to je koktel virusa koji se jos samo na nasim prostorima daje kao obavezna vakcina, a postoji i kao tri posebne vakcine. Moje dete je dobiti nece ( protiv ostalih bolesti je uredno vakcinisana) . Da zivim i Fransuskoj, Norverskoj ili Japanu, devojcicu bih vakcinisala protiv rubeole, decaka protiv zauski( kome nije jasni zasto nek se informise pa komentarise!). Ali posto zivim na zalost u srbiji( malo slovo namerno), nemam tu pojedinacnu mogucnost. Ja krivim drzavu sto nemam mogucnost i slobodu da na najbolji nacin zastitim svoje dete.

analiticar

pre 11 godina

gmbh
evo ja cu ti opet pomenuti da zadovoljis svoju sujetu....vi koji verujete u gudvinov zakon(?!) i vakcine niste isti nego ste mnogo gori od Hitlera....ali treba vremena da to shvatite

gmbh

pre 11 godina

@Kakvi komentari pristalica vakcina protiv neistomisljenika.Pa i Hitler bi vam pozavideo. Cuj ne bi pustili da se nevakcinisana deca prime u skolu????? Aloo bree pa ko ste vi da odredjujete ista u zivotu!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (laki, 6. februar 2015 15:15)

Gudvinov zakon - ako diskusija na internetu traje dovoljno dugo, neko ce sigurno upotrebiti Hitlera kao argument. Zbog pogreske u logickom zakljucivanju (neispravna analogija, zamena teza i sl.), onaj koji se pozove na takav argument, po automatizmu gubi u diskusiji. Hvala sto ste nam to demonstrirali.

A sad malo o pravoj temi: vakcinacija i stvaranje i odrzavanje individualnog i kolektivnog imuniteta su apsolutni imperativi danasnjeg drustva. Zato se neobrazovani i dezinformisani roditelji moraju edukovati, a ako i dalje ne prihvataju vakcinaciju, primorati ih silom. Zasto? Zato sto licno misljenje roditelja i njegova sloboda da odlucuje NE SMEJU biti vazniji od prava deteta na zdravlje! Roditelji, deca nisu vase vlasnistvo, vec vasa odgovornost. Morate postupati u njihovom interesu.

Neophodno je i pravno gonjenje onih koji sire ove teorije zavere i pobunjuju roditelje. U najboljem slucaju su to ljudi koji su i sami u zabludi. Mnogo je gore kada to rade namerno iz licne koristi ili bolesnog zadovoljstva.

flying spaghetti monster

pre 11 godina

Anti vax pokret je kult, sarlatani koji zaradjuju na lakovernima, isto kao organizovana religija, patriotizam i politika, kojoj takodje mnogi roditelji izlazu svoju malu, bespomocnu decu. Isto kao sto ne mozes sajentologa ubediti da Xenu ne postoji i da je L. Hubbard bio paranoicni sizofrenicar koji je izgradio religiju oko svog odbijanja da uzima prepisane antipsihotike i da je to razlog za demonizaciju psihijatrije u toj crkvi, isto tako ne mozes nekom nasem neobrazovanom roditelju da objasnis da ne veruje ljudima bez fakulteta i starletama preko medicinske struke koja ce to njihovo dete sa hepatitisom posle da leci ceo zivot (ako ne verujete, odvedite malisane sa boginjama Karleusi i sarlatanima na vrata pa se uverite koliko ih interesuje zdravlje vase dece). Jednostavna je istina da mnogi ljudi nisu kompetentni da donesu samostalno odluke o stvarima za koje nisu strucni. Zato je autonomija pacijentova sve dok je pacijent kompetentan da donosi odluke, a kod male dece roditelji imaju pravo da donesu odluke za njih, sve dok te odluke ne kompromituju decije zdravlje. I isto kao sto nebih dozvolila roditelju da hrani dete 'suncevom svetloscu' jer veruje da je to 'jedino sto mu treba' nebih dozvolila da se deci kompromituju zivoti nedobijanjem vakcina.

Drakonske kazne za odbijanje vakcinacije uz zabranu odlaska u vrtic ili skolu za svu nevakcinisanu decu. Ali u drzavi gde sve pozicije zauzimaju plagijatori i ponavljaci, tesko da ce neka profesija pobediti nad sarlatanima.

analiticar

pre 11 godina

Z
ja te poslusao pa trazio pod amish anomaly...jesi na to mislio? pa to upravo osporava to sto pricas....ali vidim da nema vajde i odustajem a nadji na netu a ne cdc ili gddshjc??!! da li ih ima vise od 3....nadji mi 4 majke ti

gmbh

pre 11 godina

@neka mi ovi sto komentarisu o zabrani deci da idu u vrtic i skole objasne kako ce to moje NE VAKCINISANO DETE ZARAZITI NJIHOVU VAKCINISANU DECU ....smesni su zaista....bez mozga...pih...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dejan, 6. februar 2015 18:20)

Molim tvoj mozak da mi objasni sledece: kako ces od tvog zarazenog deteta zastititi one koji imaju slabiji imuni odziv na vakcinu, one koji ne smeju da prime vakcinu zbog alergija, one koji su na imunosupresivnoj terapiji itd.

Valjda je potrebno nekoliko mozgova da bi se shvatilo da nije samo u pitanju vakcinacija pojedinca, vec i stvaranje kolektivnog imuniteta, sprecavanje epidemije i moguce mnogo smrtonosnije mutacije.

Z

pre 11 godina

Autizma ima I medju Amisima I medju ljudima koji nisu dobili vakcine.
U USA dobijete listu mogucih komplikacija pre vakcinacije. Nigde na svetu vam se ne garantuje da ce vakcina da radi I da nece biti komplikacija. Rizik od nevakcinacije je mnogo, mnogo veci, bar po zvanicnim brojkama.
Ja mogu da razumem da roditelj autisticnog deteta ne moze da prihvati da se ne zna sta je uzrok stanja njegovog deteta. Onda krene da cita svakakve stvari po internetu I donosi pogresne zakljucke.
Cilj vaccine nije da zastiti pojedinca, vec populaciju I da spreci epidemije. Kada se virus rasiri dovoljno, mutira I onda ni vakcinisanima nema spasa. Sto kaze moja zena (lekar), ma kakav GMO I nuklearne bombe, zbrisace nas bolesti koje smo iskorenili pre x godina.

gmbh

pre 11 godina

@
gmbh, evo ja cu ti opet pomenuti da zadovoljis svoju sujetu....vi koji verujete u gudvinov zakon(?!) i vakcine niste isti nego ste mnogo gori od Hitlera....ali treba vremena da to shvatite
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (analiticar, 7. februar 2015 12:47)

Tuzno je sto ti izgleda nista ne mozes da shvatis ni kad ti se nacrta. Nauka nije stvar verovanja niti sujete.

Nego, objasni ti detetu ko je Hitler, kada oboli od neke bolesti, koja je mogla biti vrlo lako sprecena i od koje ce posledice vuci ceo zivot. Da li ces smeti da ga pogledas u oci i kazes mu da je to za njegovo dobro i da ti nisi dozvolio da bude vakcinisano?

strelac

pre 11 godina

Jao vise sa Amisima i lupetanjima pojedinih strucnjaka...on pa sa sigurnoscu zna da u ta tri miliona nema autizma... sta jel provjerio svih tri miliona ili? Toliko o stuci...Poceli ste da se**te sa autizmom kao da mora biti od vakcine(a svi znam da to ama bas nigdje nije dokazano)a znamo da je to geneticki poremecaj znaci pre vakcine ali ajde. Razumjem strahove, dezinformacije ali ne i neodgovornost pojedinca i drzave prema ovakvim stvarima, ocigledno ste nesvjesni u sta se ovo moze pretvoriti. Roditeljima koji ne vakcinisu svoju djecu zelim mirnu savjest kad njihova djeca zaraze djecu sa leukemijom i slicnim bolestima, jer kao takvi oni se ne mogu vakcinisati.

Spike

pre 11 godina

@dejan

Evo, da probam da Vam objasnim, posto se to pitanje postavlja stalno i svuda. Dakle, zasto se ovi vakicnisani "plase" od ovih nevakcinisanih. Odgovor je slojevit i zahteva malo znanja iz epidemiologije, infektivnih bolesti i statistike, ali probacu da Vas ne opterecujem strucnim pojmovima i da Vam plasticno objasnim.

Elem, postoji nesto sto se zove imunoloski bedem i on podrazumeva (uslovno receno) procenat stanovnistva koji je vakcinisan i koji "stiti" od pojave te bolesti. Koji je to procenat dobija se kroz odgovarajuce statisticko-epidemioloske modele. Kako taj procenat pada, tako se povecava mogucnost pojave odredjene bolesti.

Zasto je to opasno:

1. Postoji odredjen broj ljudi koji ne moze da primi vakcinu, tj. kod kojih je vakcina kontraindikovana. To su, najcesce, ljudi sa oslabljenim imunim sistemom (HIV bolesnici, npr.), deca sa urodjenim oboljenjima imunoloskog sistema (T i B celijske deficijencije, nefunkcionlna antitela...) i za koje bi susret sa ovim bosletima mogao da bude cak fatalan.

2. Ukoliko onaj koji nije vakcinisan oboli, on predstavlja aktivan rezervoar infekcije sto otvara mogucnost mutacije/promene mikroorganizma. Veci broj nevakcinisanih - veca mogucnost promene, pa se moze desiti da se "stvori" novi soj koji bi mogao da ugrozi cak i one vakcinisane.

3. Mogucnost pojave tzv. brzih epidemija na koje je veoma tesko odreagovati adekvatno u smislu detektovanja, izolacije, terapije i prevencije.

To bi bilo to za 1500 karaktera.

Borinquen

pre 11 godina

Kakav clanak...
Pored cele price o roditeljima, vakcinaciji, institucijama, neimanju adekvatnih istrazivanja, praksi i resenja, umesa se komentar da se premijer nije oglasavao, iako obama jeste...
Zato ljudi toliko i veruju struci...
Da se premijer oglasio, svi bi potrcali i bilo bi "Ko nema, daj dve karte (vakcine)...
Mozda bi vrli i licnim primerom pokazao vakcinaciju na delu...
Do tada struko plasi se da radis svoj posao kako treba... I smisli da li nam treba Torlak ili naucni radnici koji tamo treba da rade....

xy

pre 11 godina

Ima indicija da se autizam dobija od loše ishrane ili zbog roditelja koji dobiju bebu u starijim godinama i neka istraživanja idu u tom pravcu. Međutim, to nije ni izbliza tako zanimljivo i dramatično kao ovo sa vakcinama, a nećemo valjda još da se bavimo zdravom ishranom ili, ne daj Bože, planiranjem potomstva.

mič

pre 11 godina

Svaki lek ima štetne efekte,a sigurna sam da većina i ne pročita,a kljukate decu antibioticima ko ludi i na svoju ruku,jer vi mladi roditelji bolje znate sve.To što i oni mogu da izazovu razne sindrome nije važno,a protiv ste vakcina koje su spasile svet i čovečanstvo!Obrazovanje i samo obrazovanje treba ovom narodu....

Pokojni Toza

pre 11 godina

Kada bi se gledala lista kontraindikacija na lek, niko ne bi lekove koristio.
Žao mi je što kvazistručnjaci između svojih glupih teorija i javnosti drže napaćene roditelje dece sa velikim zdravstvenim problemima.
Ja sam roditelj deteta koje je imalo ozbiljnih zdravstvenih problem, primalo hemioterapiju, sa 3,5godine joj je presadjena jetra, ali je vakcinisana po svim protokolima za njeno stanje.
Molim roditelje da budu odgovorni prema potomstvu i da za njega obezbede sve najbolje od civilizacijskih tekovina.
Hvala.

kejto

pre 11 godina

@sandra najgore je kada ne znaš koliko ne znaš. tada se dešavaju najveće tragedije. medicina u najmanju ruku nije onakva kakvom je zamišljate, a da ne pomenem epidemiologiju kao veoma ozbiljnu granu medicine. držite se vi vaših 2+2=4,a medicinu prepustite stručnjacima specijalistima pedijatrije koji prate savremenu nauku i koji zamislite u SRBIJI postoje. i još jednom najgore je kada ne znaš koliko ne znaš.

mali

pre 11 godina

Ja mislim da farmako mafija huska ove teoreticare zavere protiv vakcina samo da bi oni posle vise para zaradili na epidemijama raznih iskorenjenih bolesti,mislite o tome teoreticari,mozda radite za one protiv kojih se borite ;-)

Spike

pre 11 godina

@Dr

Ne znam da li Vas potpis ima veze sa titulom, ali ocigledno nema vezu ni sa strucnim znanjima ni sa logikom.

1. Nedostatak strucnog znanja: Ni za jednu jedinu supstancu od vode pa na dalje, a kamoli za lek koji je slozeno biohemijski aktivno jedinjenje, niko ne moza sa 100% sigurnosti da vam garantuje da necete odreagovati na neocekivani nacin. To su bazicne medicnske cinjenice i moguce ih je naci u svakom kurikulumu medicinskog obrazovanja.

2. Nedostatak poznavanja metodoglogije/logike: Zakljuci o pozitivnom delovanju lekova/vakcina, kao i o njihovim nezeljenim dejstvima se donose kroz 4 faze klinickih ispitivanja u cijoj osnovi su induktivni, a ne deduktivni zakljucci. Induktivni zakljucni ne moraju da budu validni da bi bili ispravni, vec se njihova ispravnosti izrazava u stepenima (manje ili vise jaki), za razliku od deduktivnih koji moraju da budu validni da bi bili ispravni.

U skladu sa tim, da li ijedan proizvodjac automobila ili automehanicar moze 100% da ti garantuje da ti nece otkazati kocnice na automobilu? I da ti potpise pod punom krivnicnom i materijalnom odgovornoscu a priori? Tesko...

A ovo da nam "Rusija sigurno nece trovati decu GMO vakcinama, i vakcinama kojima je istekao rok" uopste ne vredi komentarisati.

misa plavsic

pre 11 godina

O cemu ovde pricamo, o kakvim doktorima i institucijama. Gde zivimo ljudi? Hvatamo se za nauku, ko da zaboravljamo kako je kad odes kod doktora, da li je dobijanje recepta dovoljno...Gde je sukob interesa, na cemu je bazirana nasa stvarnost, sigurno su bili covecni kada je rec o bebama!

m

pre 11 godina

zasto argumentovano ne demantujete te roditelje, nego idete na kartu toga da ih proglasavate zatucanima i ludima? ja sam se sada, kao lekar i majka, prestravila navodima sta sve izaziva vitamin k? pa ljudi, to je strasnon. ako je promil istina

limarija

pre 11 godina

Na temu naucnog opravdanja nepotrebnosti sistematskog davanja vitamina K, pretraziti Primal Research Center bazu naucnih radova na bilo koju temu koja se tice trudnoce i prve godine zivota deteta. Svetski cuven francuski ginekolog Michel Odent osnovao ovaj centar, i koordinira njegov rad. Dok je on upravljao ginekologijom i porodilistem u jednoj bolnici u Francuskoj, vitamin K se nije davao.

http://www.primalhealthresearch.com/

Dakle, samo naucni dokazi, i to strogo proveren kvalitet uzorka kao i ostali aspekti ukljucenih radova u ovu bazu.

Proandjite radove, odstampajte i ponesite svojim doktorima. Pa nek oni smisljaju kako ce da odgovore. Edukujte se i edukujte ih. Jedino drugo resenje je propaganda, a ona nije faktuelna.

gmbh

pre 11 godina

@zasto argumentovano ne demantujete te roditelje, nego idete na kartu toga da ih proglasavate zatucanima i ludima? ja sam se sada, kao lekar i majka, prestravila navodima sta sve izaziva vitamin k? pa ljudi, to je strasnon. ako je promil istina
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (m, 8. februar 2015 12:18)

A zasto Vi ne prihvatate argumente koji Vam se predstavljaju? Jeste strasno sta moze da izazove previse vitamina K, ali da li ste se upitali sta moze da izazove nedostatak vitamina K? Vitaminski kokteli, koji se daju bebama, sadrze bezbedne doze nekih neophodnih vitamina. Ili mozda vise zelite da gledate kako vam novorodjence krvari na smrt. A verujte, jednom kad krene krvarenje, mnogo se teze zaustavlja nego sto se sprecava.

Z

pre 11 godina

@analiticar:
Postoji studija, potrazi na CDC, da je prevalence za autizam kod Amisa 1 u 271. Ista studija je utvrdila da se 70% Amisa vakcinise.
Znaci, vakcinisu se I imaju autizam. Prevalenca je 2-3 manja nego sto je uobicajeno, ali nema objasnjenja zasto.
Ti mozes da kazes da taj 1 u 271 nije pravi Amis, nego Amis iz konzerve, ali to su ti podaci. Tvojih podataka za 3 u 3M, ili od onog dr da nema niko od 3M nema.
Sta ti onda analiziras?

sandra

pre 11 godina

@kejto sto se tice strucnosti nasih naucnih kadrova koji se bave epidemiologijom nismo uspeli da cujemo nista osim da uradimo kako zakon star 30 godina nalaze. a sto se pedijatara tice mogu samo da kazem, da nisam znala to sto "ne znam", moje dete bi do sada dobilo antibiotike za virusnu infekciju u vise navrata, nego je na moje insistiranje radjena analiza krvi pa se doktorka izvinjavala a ja imala dokaze za tuzbu za nesavesno lecenje.
cilj mog komentara je da se ljudi informisu, medicina je nauka, dolazi do novih otkrica svaki dan, otkrivaju se nezeljeni efekti posle vise godina neke terapije, i to je i normalno. NIJE NORMALNO da imamo isti zakon o imunizaciji i protokole o lecenju kao i pre 30 godina!!! to je poenta komentara

ardnas

pre 11 godina

Nemojte da cijepite djecu... Ali nemoj poslije da bude kuku pomagaj, i da slucajno neko ide kod doktora da trazi pomoc i lijek. Jer i svi lijekovi imaju nepozeljne posljedice. Znaci ne ici kod doktora vec zapali svijecu i pomoli se, ali ne znam kome.

Posmatrac

pre 11 godina

Krenulo se od MMRa a dosli do toga da decu uopste ne treba vakcinisati sto je potpuno suludo. Ludilo kod nas Srba prelazi svaku granicu. Imam kolegu cije dete malo malo pa ima upalu uha. "Lecio" je kod raznih nadrilekara jer su pravi doktori rekli da mora da primi injekcije I pije lekove (isao je kod 4 razlicita doktora I svi su mu rekli isto). Ovi nadrilekari su je "uspesno" lecili tako da jadno dete mora na operaciju jer postoji mogucnost da izgubi sluh na jedno uvo.

marija

pre 10 godina

Imam puno pitanja i zamerki ali cu prokomentarisati samo jedno. Zasto beba prima hepatitis b koji se prenosi seksualnim putem i preko zarazene igle? "Mozda mama ima pa da je zastitimo za svaki slucaj"!?!?e