Aktuelno

Subota, 10.08.2013.

18:39

Rast cena cigareta dobar za zdravlje?

Autor: Daily Mail

Rast cena cigareta dobar za zdravlje? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

78 Komentari

Sortiraj po:

Pusac

pre 12 godina

neka poskupe cigare ja sam za to e onda da vidim dali ce da pusu. najgore zena kad pusi i pravi se moderna a nezna kakva je to sramota. ja sam vise puta pisao da nema vise one prave srbske tradicije kad se znalo ko je muz a ko je zena. puno njih se bunilo i dali mi minusove i to sigurno ove moderne i ovi papucari sto zenama daju sve pa im daju i da pusu.
(Momcilo RS, 10. avgust 2013 22:52)

Jao Momcilo, opet ti sa svojim nebulozama! Ne znam samo kako si u svom komentaru izostavio svoju teretanu kojom se toliko hvalis?!

Isidor

pre 12 godina

U Smederevu ovo ne važi. Povećanja cena cigareta, za sada, jedino utiču na broj prodavaca rezanog duvana. Ranije ih je bilo na pijaci, a sada su i na trotoaru ispred pijace, ispred pekare, kladionice...

Medicus

pre 12 godina

Pre godinu i po sam prestao da pušim, ne zbog cene, ili zdravlja, već iz inata, da ne bi davao pare multinacionalnim korporacijama i lopovskoj državi!
Stick it to the Man!

Punmik

pre 12 godina

Najbolje je pomoći pušačima da se ostave na neki prikladniji nacin, cene nisu rešenje jer to je ovisnost i oni će rađe otkinuti od dečijih usta nego da ostanu bez cigareta. Moj savet je knjiga “lako je prestati pušiti “ ja sam ostavio veoma lako ima više od dve godine,a pušio dugo i mnogo. Velika je to muka koja nije za najprostije osudjivanje.

Nikola

pre 12 godina

Jedino što poskupljenje donosi, nije smanjenje, već konzumacija iste količine duvana, samo jeftinijeg, stoga i nekvalitetnijeg te se tako još više narušava ne samo zdravlje pušača, već i onih pored njega. A ovaj komentar u vezi sa alkoholom je čista glupost, to govorim kao pripadnik mlađe pušačke populacije.

Putnik P

pre 12 godina

Mislim da treba pomoci ljudima da ostave cigarete i rade nesto lepse umesto toga (na primer bave se sportom) i poskupljenje moze biti dobro...
Cinjenice:
1) "Ko nije za sebe nije ni za druge". Sto sam bolji prema sebi i sto vise dajem sebi bicu bolji prema svima drugima i vise cu moci da im dam.
2) Pusenje je bolest zavisnosti, sa nesto manje pogubnim posledicama od alkoholizma i narkomanije
3) Navike su vrlo mocne, mocnije nego sto se inace misli. Navike su vrlo mocne i mogu da nas daleko odvedu, kako na negativnu tako i na pozitivnu stranu
Zao mi je kada vidim da bilo ko pusi, pogotovo ako je ok osoba. Nema nikakve potrebe za unistavanjem i ometanjem disanja bez kog covek ne moze da prezivi duze od minut ili dva, trovanjem celog organizma, itd.
Najvise mi smeta kada vidim da roditelji puse i guse svoju decu u tom duvanskom dimu. Pa ne pravimo decu da bi smo ih posle maltretirali, zar ne?
Shvatam da je to neka slabost, svi ih imamo, znam da je svaki trenutak i svakom danu dobar da covek pocne sa dobrom promenom za sebe, na primer protiv svoje lose navike.
Nemati nezdrave navike i imati zdrave navike je za mene vrlo vazno. Imao sam dosta nezdravih navika i dosta sam ih eliminisao i zamenio zdravim. Ima dosta problema oko nas i zagadjivaca zdravlja, necu ja jos sebi da tovarim dodatne probleme. Kao sto rekoh navike su vrlo mocne, cesto mocnije od razuma i snage volje. Svaki trnutak je pravi da se odmah krene sa promenom... Mislite o ovim stvarima... Pozdrav svima...

MilaR

pre 12 godina

Strastan sam pusac vec "vekovima", ali je poskupljenje cigareta jedino poskupljenje koje zdusno podrzavam. Izdvajam na cigarete oko 300 dinara dnevno, a to je za mnoge porodice sav novac koji imaju za taj dan. Neki cak ni toliko. Ko bi od nas pusaca bio spreman da prepolovi dnevnu "dozu" i polovinu novca koji ostane da nekom domu za nezbrinutu decu ili nekom penzioneru s minimalnom penzijom?

Svetlana

pre 12 godina

Molim Sumenka i ekipu da ne menjaju teze. Deki je dobro napisao, a medju komentatorima ima jos njegovih istomisljenika. Tekst je o stetnosti duvana i bilo bi dobro da se svi drzimo teme. Nema potrebe za povlacenjem paralela sa cenom hrane. goriva, prejedanjem... Naravno da je duvan stetan i naravno da ga nije lako ostaviti. Stoga je povecanje cene jedna od mera osvescivanja ljudi cega se sve moraju odreci da bi kupili cigarete, sto u korist sebe, sto u korist porodice i dece.

Saša

pre 12 godina

Pre 13 godina sam ostavio cigarete. Tada sam imao 32 godine i 16 godina pušačkog staža. To je bila jedna od najboljih odluka u mom životu!

dusanmal

pre 12 godina

@deki @Sumenko - Ovo je tipican primer za to da Drzava nikako ne bi smela biti upletena u zdravstvo. Mi smo ovu jadu od zdravstva nasledili od Komunizma i to vredi koliko je i taj sistem vredeo. Da, EU je sva u takvoj socijali takodje, no on nisu imali licni primer i iskustvo trovanja Komunizmom pa da im se oprosti sto su ih ovi NeoKomunisti prevarili na socijalno zdravstvo.
Jer kada su ljudi i drustvo i privreda zaista slobodni onda nema razloga za namete na ponasanje. Cigarete ili pecenje ili sta vec pojedincu odgovara po ceni odredjenoj vrednoscu i takmicenju na slobodnom trzistu. Zdravsto po ceni odredjenoj slobodnim trzistem i onoliko zdravstva koliko mozete priustiti ili manje. Ko je odgovoran - pripremio bi se od malih nogu i sve radio da mu bolje bude u zivotu i zdravstvu. Ko nije odgovoran, sam snosi posledice a ne celo drustvo. Takvo drustvo brzo napreduje jer kopira prirodni sistem iz kog smo iznikli - ako evolucija moze da poizvede coveka, moze slican proces da razvije i uspesno drustvo sa uspesnim, slobodnim pojedincima.
A ako hocete da budete stoka kojoj drzava diktira sta da jede ili pusi ili radi, eto vas na drzavno jaslo (a kako to obicno u poloprivredi ide, malo kasnije u drzavnoj kasapnici).

,,Japanac"

pre 12 godina

Ja volim da pušim. Ostavite me na miru! I vi volite da žderete i sedite na kompjuteru i pljujete "danasnja deca, bla, bla..." i to je nezdravo... Da je toliko nezdravo i lose, bilo bi zabranjeno, kao i heroin npr. Da utice na kondiciju to da, ali nije nuzno da ce svi da umru samo od cigara momentalno! Zato-nepusaci, dovidjenja! Ako vam smeta da sedite u kaficu u kom moze da se pusi, vi nemojte, bas me briga... Ionako smrdite na znoj verovatno, pa vam tudja pljuga dodje kao parfem! :-)

...

pre 12 godina

nikako nije dobra...razlog jednostavan, oni koji su pusili "kvalitetne" cigare tipa marlboro, parlament, davidoff ce preci na krdze morava, bond itd ...

Veliki brat

pre 12 godina

Ovde je dilema prosta, ali rešenje iste nije.
Dilema je da li prednost dati pušačima ili nepušačima. I jedni i drugi smatraju da treba da budu u prednosti.

Nepušačima ne odgovara miris duvanskog dima, pušačima ne odgovara svež vazduh.
Kako uskladiti to dvoje ako u jednoj porodici imate pušača i nepušača?

Međutim, pođimo od toga ko je bezobrazniji i bezobzirniji. Koliko su to često pušači voljno spremni da ispoštuju nepušače (čast retkim izuzecima)?
Ako si pušači tako dobri kao što pričaju, zašto većina njih nema nimalo obzira prema deci i trudnicama?


I najvažnije pitanje: Koliko je kazni do sada napisano za nepoštovanje "Zakona o zaštiti stanovništva od izloženosti duvanskom dimu"?????

Pa kod mene na poslu ljudi su se plašili nekoliko meseci, a onda nastavili po starom. Pa još mi nepušači, ne samo što moramo da trpimo taj duvanski dim, već i smrad od pepela koji ostavljaju jer na kraju radnog vremena neće čak ni pepeljare da operu (dakle, bezobrazluk nad bezobrazlucima), i šta onda rade inspekcije, šta radi komunalna policija????? Za šta oni primaju platu?


Ne, nego uvek mi nepušači trpimo i da bismo bili DOBRE KOLEGE mi moramo pušačima da čuvamo leđa da ih ne uhvate na delu. To je najgora vrsta UCENJIVANJA i tu se vidi kakav je ko.


A najgori su pušači intelektualci, oni kao da ne umeju da razmišljaju dok ne povuku par dimova... Naprave facu kao da im je koncentracija direktno proporcionalna količini udahnutog dima.

Dule

pre 12 godina

Vi sto govorite da cene nemaju veze se varate samo tako. Na neke ljude naravno nece uticati ali na neko oce I te kako.
Da vidite koliko je ljudi pocelo drugacije da razmislja kad je u Australiji kutija dosla blizu $20. Kaze moj drug "pa mogu kredit za nov auto da otplacujem koliko trosim na cigare".

tanja

pre 12 godina

moze vrlo lako da se prestane sa tom navikom, samo je potrebna jaka volja. Prvo zbog zdravlja a onda i zbog ustede novca, tako da treba da poskupe cigare da se smanji broj pusaca.

Dabome

pre 12 godina

Ma da u zapadnoj evropi niko ne pushi,al zato 50% ide kod psihijatra ili uzima prozak,vi stvarno ocete da ovi besni ljudi jednog dana samo iskipe

cinik

pre 12 godina

Dragi nepušači na kraju će morati da se uvede porez na nepušače jer niko neće kupovati cigarete. E a onda vi će te plaćati za tu rupu u budžetu.

Aleksandar

pre 12 godina

@Sumenko

Masno, ljuto i ostalo nabrojano je dobro za zdravlje. Nije dobro kada su industrijske preradjevine u pitanju ili preradjevine koje je seljak pravio, a tretirao ko zna cime sve. Proveri koja je najstarija nacija na svetu, proveri koliko su zdrave nacije i plemena koja ne krkaju ova govna koja mi jedemo. Cak je i duvan dobar, ali ovaj je tretiran raznim hemiklaijama. Za pravi duvan bi povukao 2-3 dima i bilo bi ti dovoljno za ceo dan. U sustini duvan je relaksant i ta 2-3 dima su dovoljna da te opuste posle napornog dana.

zeks

pre 12 godina

Potpisujem da treba podici cenu cigareta u Srbiji ako treba i na duplo! Da, na zalost, to jeste stvar koja ce naterati mnoge da ostave cigarete i tako poboljsaju svoje zdravlje..
Istovremeno ce se puniti drzavna kasa a novac se moze (ukoliko ih neki politikant ne stavi u sopstveni dzep) koristiti na mnoge korisne stvari.

pusi cijela nacija bez garancija

pre 12 godina

Jedan covjek, jedna zena
na peronu stoje
cekaju voz sto doci nece
i opuske broje

On je pita, jesi l' mala
ikada do sada
ona kaze, jesam, jesam
iako sam mlada

Pusi, pusi, pusimo
bez filtera i s' filterom
pusi cijela nacija
bez garancija

Jedni vole ove kratke
drugi malo duze
u sustini svi se istim
otrovima sluze...

petarV

pre 12 godina

@Misli o tome

Druže a da ja tebi objasnim nešto?
Zamisli koliko dece i ljudi na svetu spadaju u pasivne pušače,zbog egoista kao ti?

Nema problema,napraviti kabine na ulici gde mogu da uđu samo i pušači i super...zabraniti pušenje u prisustvu nepušača!

Neki od primera,zašto nema rasprave sa vama,jer vam mozak tiltuje čim zakrizirate il vam neko kaže "nema pušenja ovde":

-Roditelji koji puše u stanu gde su i deca
-Učiteljice i vaspitačice,kolege na poslu...koji su pušili do donošenja zakona,bez ikakvog blama i razumevanja za one sa kojima dele prostor
-Pušači na ulici
-Pušači koji cuclaju cigare dok autobus skoro ne zatvori vrata...onda uđe,nasloni se na ta vrata i srećno izduva poslednji dim ostalim putnicima u lice
-Suvozači koji se ljute ako im ne daš da puše u tvojim kolima iako im činiš uslugu što si ih povezao
-Gosti koji ti dođu u kuću i počnu da pizde ako im ne daš da ti zasmrde sobu u kojoj spavaš
-Pušači na plaži koji za sobom ostavljaju pikavce
-Sve ulice prepune pikavaca

itd...itd...itd...

Na žalost,većina tih stvari bi spadalo pod nekulturu,ali sa obzirom da nije tako,one su odličan dokaz koliko se pušačima j***e za bilo šta,samo da oni lepo pocuclaju koju cigaricu...

Zabiti vam cene cigara kao na zapadu,početi sprovoditi zakon o pušenju na javnom mestu.
Nema ni jedan logičan razlog da iko brani i opravdava pušenje u prisustvu nekoga ko nije pušač.
Sram bilo sve roditelje koji puše a pogotovo trudne majke
-the end-

Mihajlo

pre 12 godina

Pusio sam paklu dnevno . Sada , sa ovim cenama, pakla mi traje 3,ponekad i 4 dana . Sve manje imam potrebu da zapalim, a kako stvari stoje , vrlo je verovatno da cu i da bacim cigarete. Maksimalno postujem nepusacke zone , prijatelje koji su nepusaci itd.

Goki56

pre 12 godina

(матори, 10. avgust 2013 18:59)

Potpuno se slazem, ovo je primer najveceg licemerja. Zabrani prodaju cigareta. Jeste da ce posle toga sverc i kriminal da procvetaju ali ako je vec toliko pusenje stetno...sta se ceka? Istina je malo drugacija i u Australiji gde su cigarete najskuplje na svetu (za paklu placas 13-14 evra).
http://www.cigaretteprices.net/
Trenutna vlada je najavila nova poskupljenja tako da ce cena biti i preko 15 evra po paklu. Ovaj put je vlada bila otvorenija i najvila nameru da skupi preko novog poreza za cigarete i do 5.3 milijarde dolara a od toga ce jedan deo da ide u medicinske svrhe a ostalo ce posluziti da se zakrpaju rupe u drzavnom budzetu.
http://www.couriermail.com.au/news/queensland/cigarette-packets-to-cost-more-than-20-as-smokers-hit-with-53-billion-in-extra-taxes/story-fnihsrf2-1226689145482
Kad je zadnji put u 2010 porez na cigarete dignut za 25%, broj pusaca je opao za 11%. Sada planiraju da ga dignu za novih 12.5%.
Sve je to lepo, i ta briga za zdravlje pusaca i briga za zdravlje mladih ali drzava je jako srecna da pokupi dobre pare od pusaca i zato nema potpune zabrane prodaje cigareta. Jeste da su zabranili unos u Australiju vise od 50 cigareta preko duty free-a ali ga nisu potpuno zabranili.
Isto tako se slazem da je gojaznost najveci problem u Australiji i u mnogim drugim zemljama na svetu. Po najnovijim statistikama pogresan nacin ishrane kosta naciju najvise ali jos nisam video da je McDonald's oporezovan.

D61

pre 12 godina

Ne! Samo iritira i pravi loše medjuljudske odnose, nepušači su veliko zlo! A cigarete mogu da poskupljuju do 5 evra, 10, pušiću, sam ću da gajim! Diskriminacija pušča, kojih ima više nego nepušača, nije normalna. Ustanovljeno je da posledice onih koji provode vreme u zapušenoj prostoriji NE MOŽE da izazove bilo kakvu bolest. Ostavite na miru naše rakove, žute prte i ostalo!

zar nije tako?

pre 12 godina

Šumenko@ fazon je što pušač ne ubija samo sebe nego sve oko sebe a čovjek koji jede što ne valja samo sebi i svom zdravlju škodi.

Vlada

pre 12 godina

Lupajte minuse koliko hocete, u mojim ocima nema razlike izmedju zavisnika od teskih droga i pusaca/alkoholicara. Treba da se lecite, unistavate vase zdravlje i zdravlje ljudi oko vas. Ja nikoga nikada nisam terao da pusi, tako da isto ne zelim da udisem smrdljivi i nezdravi dim pusaca. Moj stric je posle 30 godina prestao da pusi, rekao je necu vise i od tad nikada vise nije zapalio cigaretu BUKVALNO! Tako da to moze svako samo ako to zeli, ali vama pogotovu u Srbiji je bitnije da dajete polovinu plate na cigarete, i onda nemate da izmirite dugovanja za struju, telefon, komunalije i ko zna sta vec sve. Pa onda ne valja drzava, drzava ne valja pa ne valja a to sto vi sami sebe uvaljujete u dugove zbog DROGE je iskljucivo vas problem. Idemo minusi zavisnika od nikotina mogu da pocnu da vidim koliko vas ima.

Dragan

pre 12 godina

Rast cena cigareta moze da ima i te kako negativan uticaj na zdravlje. Opste je poznato da sa poskupljenjem cigareta narod cesto prelazi sa onih skupljih i kvalitetnijih (Marlboro, Danhil, Kent, ...) na one nekvalitetne (Drina, Best, Morava, Drava, ...) koje se prave od neuporedivo losijeg duvana i uglavnom bez ikakve kontrole kvaliteta.

WolfPrincess of Mt. Lupus

pre 12 godina

Šumenko, taj koji "ždere masno mesište" ne truje nikog drugog do sebe. Ne ostavlja iza sebe smrdljivi dim, niti moraš posle njega da krečiš prostoriju na svakih pola godine.
Dalje, ne trese se kao narkoman u krizi, jer ne može da izdrži bez trčanja na zloglasnu puš-pauzu deset puta dnevno. I, na kraju krajeva, ne znam nikog ko jede kilo mesa svaki dan, a toliko u proseku potroši pasionirani pušač na svoje vozljubljene pljugice.
Nešto me ne brine da će deca u školi da se navuku na mesište, na način na koji postanu ovisni od cigareta. Narod(nost)i Balkana imaju najveći broj pušača po glavi stanovnika na svetu, nije li to statistika za tešku zabrinutost? Još uvek nismo među najgojaznijim nacijama, hvala Bogu. A i debeli smo više zbog brze hrane i pekarskih proizvoda, a manje zbog mesa. Sirotinja koja nema hleb za meso, ali ima za krdžu... koju mota i ne pita šta je u njoj. Mnogo smo jadni već 22 godine.

Goran Matić -Split

pre 12 godina

Ja sam bivši pušač koji je 18 godina trošija preko 1 ipo kutije cigareta dnevno. I tako sve do 12 mj. 2012 kad sam odlučio da ih se potpuno riješim. Pošto to nije išlo tek tako jednostavno (na suho), kupim ELEKTRIČNU cigaretu koju evo, učinkovito koristim već skoro 8 miseci i do dana današnjeg ne pada mi na pamet da zapalim običnu (koja strašno smrdi). Em je zdravije (nema katrana, ugljik-monoxida i još 4000 sastojaka ko obična, ima samo PG, VG, aromu (duhanska ili voćna) i nikotin (0-36 mg/ml.)), em je višestruko jeftinije. Osjećam se sad ko da nisam nikad ni pušio, a kamoli 18 godina, puuuno zdravije i puno bolje i dozvoljeno je korištenje na svakom mjestu. Svaka preporuka! :) Za više info vidite e-cigserbia.com ili vaperclub.org
A sad o zdravlju, duhanskim i farmaceutskim lobijima... Sve je to povezano, a krajnji interes sviju je isključivo profit. Pušite - duhanska ind. i država (kroz porez) zarađuju, a farmaceuti zarađuju također na lijekovima za liječenje bolesti uzrokovanim pušenjem. A E-cig. im je "trn u oku" jer zbog nje i jedni i drugi i treći gube profit. :)

drdrjak

pre 12 godina

sada ste me naterali da zapalim i sprzim 21 cigaretu. visoka 168, kg 55, sve jedem , vezbam, plivam, koracam po 14 km , skijam klizam...na klizaljkama , koliko kosta seckanje zeluca.? da bi ona ili on skinuli moju kilazu nakon zdranja cipsova , 10 sarni sa kg belog hleba...ajte , molim vas , uobrocite se. ukinite pice, fast foodove, cipsove...ne znam sta vise reci.polako, zivot nije u klopi, nego u malim zadovoljstvima koji dizu imunitet...A, MANJE JE I VISE !manje mobilnih , vise ljubljenja i vodjenja ljubavi. PROBAJTE !

Pavle

pre 12 godina

Nije dovoljno. Duplirajte cenu. Drzava je zabrinuta za zdravlje gradjana i postupa pravilno. U Holandiji je paklo cigareta 7 evra. Veliki broj judi se zbog poskuljenja odreko duvana. Cigarete nesluze nicemu osim ubrzanju odlaska na onaj svet.

Momcilo RS

pre 12 godina

neka poskupe cigare ja sam za to e onda da vidim dali ce da pusu. najgore zena kad pusi i pravi se moderna a nezna kakva je to sramota. ja sam vise puta pisao da nema vise one prave srbske tradicije kad se znalo ko je muz a ko je zena. puno njih se bunilo i dali mi minusove i to sigurno ove moderne i ovi papucari sto zenama daju sve pa im daju i da pusu.

Deki

pre 12 godina

@Sumenko
Nazalost, sa ljudima koji se nezdravo hrane nije moguce u tom smislu nista preduzeti jer je nemoguce znati kako i koliko je ko konzumira. Hrana je osnova svega. Ali treba preduzeti ono sto je moguce. Sto se tice duvana, tu nema nikakve dileme jer je on za razliku od hrane cisti otrov i ima iskljucivo negativan uticaj po drustvo i zdravstveni sistem. Iz tog razloga u svim razvijenim zemljama su akcize na cigarete izuzetno visoke.

Milos Lelalovic

pre 12 godina

Zivim u Britaniji gde je trenutno pakla cigareta oko 1000 dinara (8£). Nakon sto sam 30 godina pusio 20-40 cigareta dnevo, prestao sam da pusim jer me cigarete kostaju vise nego hrana koju pojedem u toku dana. Osecao sam uzasavajuci osecaj krivice da potrosim vise na cigarete nego na hranu, a svega toga benefit ima moje zdravlje.

Ivan

pre 12 godina

Генерација сам 1977. Деведесетих година прошлог века док сам био у средњој школи тврдим да је преко 80% ученика (поражавајући број) пушило иако је криза била несвакидашњих размера. Данас, све више познаника срећем који су престали да пуше. И ја сам међу њима још од 2001. године. Разлози код свих су пре свега здравствени а никако финансијски. Једноставно, ако у 31-години схватите да не можете да се попнете уз степенице или потрчите за дететом јер не можете да дишете како би требало наравно да прво што ћете урадити јесте да престанете са пушењем. Потпуно одобравам повећање цена и ширење свести о штетности пушења. Ако ћемо само о цени: када би свако од пушача радио као моја баба-тетка ни цигарете ником не би биле скупе а и мање би се тровали. Пушила је искључиво када жели да ужива у цигарети и гасила је после два дима уколико јој у том моменту није пријала. Дакле, после јела и евентуално уз једну од кафа у току дана. Велики број цигарета је гасила на половини. Никада у свом животу нисам видео особу која је пушила са већим уживањем и заиста је имала ритуал а не болесну навику.

xMADx

pre 12 godina

cim poskupe cigare odmah moram da se odreknem nekih stvari... zena i ja radimo placamo gomilu stvari... mladi b racni par... pijem samo kad je bas neka prilika posto je proslo vreme kad sam pio svaki boziji dan... kad vec ne trosim na gluposti volim kafu i cigarete to je moj jedini nepotreban trosak da ga .... pa valjda mogu nesto da radim sto meni odgovara :/ e ima da otvorim svoju fabriku duvana i das budem na nuli ima da dajem ljudima kvalitet winston 100s crvenong po najeftinijoj ceni :p

istinu gledati u oci

pre 12 godina

A koliko je tek zdravije poskuplenje potrepstine za bebu, svaki porodjaj je rizican (pogotovo u Srbiji), sto manje porodjaja vece sanse da zene prezive.

nema

pre 12 godina

Verovatno je tačno da lečenje bolesti koje nastaju kao posledica pušenja puno košta, ali ruku na srce pušači dosta doprinose punjenju budžeta, pa valjda mogu iz tog budžeta i da se leče. Nisam pušač ali mi ne smetaju ljudi koji su drugačijeg opredeljenja.

Vlada

pre 12 godina

Al se zale ovi pusaci.... Truju sebe i sve oko sebe pa i dalje im nesto nije jasno? Sadite duvan, sedite u svoja 4 zida i pusite 2 kila dnevno ako mozete sta me briga! Trujete nepusace koji zive sa vama, deca cesce postaju pusaci, usmrdite celu kucu kojoj su potrebne godine da bi se taj smrat izgubio(naravno vi to ne osecate jer vam je culo mirisa otupelo skroz). Nista lepse za mene kao nepusaca nego kad udjem u neki lokal na pice ili jelo gde je dozvoljeno pusenje, i neko zapali smrdljivi smotuljak koji nema drugu svrhu vec samo da izaziva zavisnost kod pusaca. Presedne mi pice i klopa odmah, sta ja ima da gledam i mirisem zavisnika koji uzima svoju dozu nikotina? Mozda vas vredja da vas tako nazove nekog ali to je tuzna istina, da mozete 99% vas bi prestalo da pusi ali ne mozete jer ste zavisni od nikotina i ko zna cega sve ne sto se dodaje cigaretama da "poboljsa" ukus. Sto se mene tice 1000 dinara pakla cigareta, pa ko i dalje hoce da se truje ne mora da jede nek kupuje cigarete samo. A i deca nece poceti da pusi jer ne moze sebi da priusti cigarete koje su inace veoma pristupacne kod nas. Zapitajte se samo koliko dece ne jedu nista u skoli vec 200-300 dinara dzeparca daju na cigarete, drasticno povecanje cena cigareta bi eliminisalo sigurno 95% pusaca kod ucenika jer nemaju sebi to kako da priuste.

Šumenko

pre 12 godina

Sto vise ljudi pusi, veci su izdaci za zdravstveno osiguranje jer te ljude treba kasnije leciti od raznoraznih bolesti koje su posledica pusenja. Prema tome povecanje cena cigareta (a ova sredstva drzava treba da preusmerava u zdravstvene fondove) ima itekako logike jer oni koji svesno rizikuju moraju to i da plate. Isto treba da vazi i za alkoholna pica.
(deki, 10. avgust 2013 20:15)

A da li to znači da žestoko treba kazniti i ljude koji žedru preko svake mere masno meso i slične stvari i posle dobjaju infarkte, šlogove i slično...i oni isto svesno ugrožavaju svoje zdravlje lošom i preteranom ishranom pa ih posle treba lečiti ..a i njijhov lečenje košta...dakle, ne ugrožavaju svesno svoje zdravlje samo pušači, nego i svi koji žderu masno, ljuto, mesišta razna i slično...šta ćemo sa njima?

Misli o tome

pre 12 godina

Sto vise ljudi pusi, veci su izdaci za zdravstveno osiguranje jer te ljude treba kasnije leciti od raznoraznih bolesti koje su posledica pusenja ... oni koji svesno rizikuju moraju to i da plate
(deki, 10. avgust 2013 20:15)

Deki, da ti kaže čika nešto.
Zamisli koliko sam novca uplatio u zdravstveno osiguranje sa svojih 42 godine i 22 godine radnog staža. Napominjem da primam veoma solidnu nadoknadu za svoj rad.
Poslodavac mi svake godine plaća detaljan lekarski pregled, tako da sam kod lekara, zbog bolesti, bio možda 3-4 puta i sve lekove sam platio iz svog džepa.
E sad, čak i ako se teško razbolim zbog pušenja, svoje lečenje ja sam VEĆ platio. Ne računajući da bih, verovatno, još nešto morao da platim iz svog džepa. Tako da tvoja teorija o troškovima lečenja pušača pada u vodu.

Danny

pre 12 godina

ovde kod mene u Francuskoj kutijq cigareta 7 eura i puse samo dobro stojeći ljudi a ostalu koruste Tabak/duvan koji 300 grama kosta 25 eura .

Dzoni

pre 12 godina

NIsam pusac al sam isao u srednju 90tih pa po tome niko ne bi pusio a ono pusilo 70% odeljenja a ni alkohola nije manjkalo..ali kad ih prosle lude godine vecina batalila cigare.A i 99% roma pusi a to ne radi jer ima para vise od drugih..

WolfPrincess of Mt. Lupus

pre 12 godina

Da poskupi, nego šta! I to manje kvalitetne cigarete da koštaju 500 din. po pakli, a one "prestižne" da su 1000 din. Pa neka puše dve pakle dnevno oni koji mogu da daju 60000 din. mesečno za svoj smrdljivi porok. Isto poskupljenje uvesti i na alkoholna pića, a sav PROFIT od tih akciza usmeriti na subvencionisanje osnovnih životnih namirnica, tako da npr. hleb, mleko, meso, voće i povrće, te oprema za bebe i najnužniji lekovi budu jeftini i svima dostupni.
Dojadilo mi je da slušam svoju majku kako mi patetično kaže za svoju smrdljivu "drinu" (nekad je bila "morava"): "To mi je sav izlazak i provod, ova cigara je moj bioskop i večera u restoranu."
Prosta računica: pušeći minimum dve pakle "drine" dnevno, moja majka godišnje sagori 800 evra sa kojima bi mogla da ide i na letovanje i na zimovanje, o banjama da ne govorim.
Ogorčena sam i nije me briga koliko će moja verbalna brutalnost pogoditi chain-smokers. Moj otac je pušio tri pakle dnevno i umro je u mukama od raka pluća sa 51 godinom. Krajnje neodgovorno ponašanje i prema sebi i prema sedmogodišnjem sinu kojeg je ostavio da odrasta bez oca. Majka i sestra i dalje puše kao Turci koju su nam taj porok i doneli u "nebesku Srbiju". Ništa ih neće navesti da ostave duvan, ali bi povećanje cena učinilo da makar SMANJE broj cigareta kojim guše i sebe i druge.

woah

pre 12 godina

dignite cenu goriva, da bismo mi nevozači mogli da dišemo. i automobila! usput, pare od povećanja cene goriva usmerite na zdravstvo, jer oni koji voze svesno narušavaju TUĐE zdravlje, a i svoje, pa bi to tek bila prava stvar.

Psn

pre 12 godina

Sto vise ljudi pusi, veci su izdaci za zdravstveno osiguranje jer te ljude treba kasnije leciti od raznoraznih bolesti koje su posledica pusenja.
(deki, 10. avgust 2013 20:15) .. rekao bih da onda zdravstvu odgovara da više novca dođe do njega. I rekao bih da dok im "zao" našeg zdravlja, oni trljaju ruke. A rekao bih i da nas je sve više na planeti.. nije loše da jedan broj "odpadne" (neko misli, recimo).

Mile

pre 12 godina

Sad cu da dobijem gomilu minusa ali da se ja pitam mogu da dignu i na 600din. Potpuno nepotrebna stvar na svakom nivou. Sto pre to ljudi shvate to bolje za njih.

deki

pre 12 godina

Sto vise ljudi pusi, veci su izdaci za zdravstveno osiguranje jer te ljude treba kasnije leciti od raznoraznih bolesti koje su posledica pusenja. Prema tome povecanje cena cigareta (a ova sredstva drzava treba da preusmerava u zdravstvene fondove) ima itekako logike jer oni koji svesno rizikuju moraju to i da plate. Isto treba da vazi i za alkoholna pica.

vldjuka

pre 12 godina

Lako je dokazati da je briga o zdravlju građana lažna.
Evo mobilni telefon, zagreva delove mozga bliske emisionoj anteni. Postoje propisi o maksimalnoj snazi emitovanja i verovatno nije opasno ako mobilnim razgovarate 5-6 puta dnevno po nekoliko minuta. Uvođenjem paketa i posebnih brojeva omogućeni su dugi razgovori po maloj ceni. Ja danas srećem ljude koja dnevno tazgovaraju po nekoliko sati (roditelji i deca, momci i devojke tetke i strine i slično).
Naši tehnolozi dobili nagradu za postupak pravljenja šećernog sirupa bez soli. Dakle, slatkiši su puni soli, koju organizam ne registruje jer je dominantan šećer.
Štapiće pre pečenja prođu kroz kupku natrijum hidroksida (živa soda), da bi lepo porumenili.
Smoki se premazuje nekim odvratnim margarinom da bi se za njega zalepila so i kikiriki.
Red bul, guarana, energy itd, ovo konzumira veliki broj osnovca.
Sitnim slovima ispisane supstance u sastavu koje počinju sa E.

Ko ove ljude upozorava da ovo može izazvati bolest.
Navali su samo na duvan, boga pitaj zašto.

dobronameran

pre 12 godina

Cigarete treba da poskupe! Pušenje je odraz primitivizma i nekulture. Pušači su vrlo neuviđavni i agresivni i u stanju su čak i u stanovima nepušača da zapale cigaretu kao da je to nešto najnormalnije. Mislim da je čak i pitanje pušača da li može da zapali cigaretu u stanu gde se ne puši, a posebno gde žive deca neumesno. U velikom broju visokorazvijenih zemalja u svetu, na javnim mestima postoje potpuno zatvoreni prostori za pušače koji liče na kaveze sa ventilacijom. Dok u našim restoranima još uvek nepušači moraju da dele isti prostor sa pušačima i ,,razdvojeni'' su samo smešnim oznakama na stolovima, u razvijenim zemljama je zabranjeno pušenje i na mestima kakva su na primer bašte restorana pa čak i otvoreni stadioni. Ovo - ne samo zbog štetnog uticaja duvanskog dima nego i zbog neprijatnog mirisa koji je pušačima prijatan ali koji je mnogim nepušačima neprijatan i koji im smeta kao što bi pušačima možda smetao miris znoja neke druge osobe. Pikavci na ulicama, takođe mnogo govore o nivou naše (ne)kulture . Na kraju krajeva, ne zbog novca nego zbog zdravlja, treba biti zaista nepopravljiv mazohista da bi se nekom ko te truje još i plaćalo za zlo koje ti očigledno čini.

Zakuni se

pre 12 godina

Ja se ne odricem zbog cene, nego zbog zdravlja. I da su 10 dinara ne bi pusio.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Caligula, 10. avgust 2013 18:54)

Tako ti mobilnog?

zoran1965

pre 12 godina

dokazano je da nije. 1993-ce kada su bili isti na vlasti, ljudi su krali otpad sa deponije DIN-a i prodavali ko duvan za uvijanje.

bgd

pre 12 godina

koliko primecujem, sve vise ljudi prelazi na duvan i papir, sto je mozda i zdravije, jer nema aditiva koje duvanske kompanije stavljaju u cigarete. s druge strane, nema ni filtera, a za to nisam siguran da je zdravije...

666

pre 12 godina

Kakvi smaraci...Zabranite alkohol i duvan, ostavite samo tv koji ne moze da se ugasi kao u 1984-oj, i ne s....e vise. WAR IS PEACE, FREEDOM IS SLAVERY, and IGNORANCE IS STRENGTH

Marko nb

pre 12 godina

Ljudi ne kapiraju da se istrazivanja i desavanja iz amerike ne poklapaj ni sa evropskim a kamoli nasim. Ljudi ce ovde motati i travu. Stvar je u tome sto su se ovde ljudi vec svega odrekli.

Milos

pre 12 godina

Pa sta lupetaju, kod mene u Virdziniji cena Pall Mall(plavi) je 3.30$ a to je jos malo pa isto kao i cena cigareta kod nas, nisam se odrekao i niti cu! Mogu da kostaju i 1000din srbin ce pre kupiti cigarete nego li bilo sta drugo!

Casper

pre 12 godina

Pa trebali su da podignu cene pre 10 godina, ako je vec u pitanju zdravlje! Samo jedino sto mi pada na pamet da ce se nastaviti kupovina cigareta i po tim novim-visokim cenama, ali da cemo sad osim pljacki narkomana po ulicama imati i pljacke pusaca zarad cigarete ili eventualno paklice...

bosanac

pre 12 godina

U ratu je kutija cigara bila od 10 - 100 maraka, zavisilo je koliko je slepera proslo,i bez obzira na to bilo je cigara. Ljudi su sijali duhan.
Naravno da cijena nama veze hocel neko pusiti ili nece.

матори

pre 12 godina

Какво лицемерје. Ако је дуван толико опасан, не би требало да се производе цигарете. Да постоји права воља да се решавају здравствени проблеми, једноставно би се забранила продаја и производња. Виша цена цигарета је ту само да би се и даље масно зарађивало од акциза. Пушаче ћушкају на сваком кораку, постаје питање да ли ће више моћи да пуше и у сопственом стану, и број пушача се смањује. А приход од акциза треба да остане исти. Једноставно тај мањи број пушача треба да изгура на својим леђима те акцизне приходе, па цене морају да скачу. И тако све док неко не смисли неку бољу пљачку, када ће дуван дефинитивно да ставе ван закона, и кад ће људи да га купују на црно, као канабис, и то на грам.

666

pre 12 godina

Kakvi smaraci...Zabranite alkohol i duvan, ostavite samo tv koji ne moze da se ugasi kao u 1984-oj, i ne s....e vise. WAR IS PEACE, FREEDOM IS SLAVERY, and IGNORANCE IS STRENGTH

матори

pre 12 godina

Какво лицемерје. Ако је дуван толико опасан, не би требало да се производе цигарете. Да постоји права воља да се решавају здравствени проблеми, једноставно би се забранила продаја и производња. Виша цена цигарета је ту само да би се и даље масно зарађивало од акциза. Пушаче ћушкају на сваком кораку, постаје питање да ли ће више моћи да пуше и у сопственом стану, и број пушача се смањује. А приход од акциза треба да остане исти. Једноставно тај мањи број пушача треба да изгура на својим леђима те акцизне приходе, па цене морају да скачу. И тако све док неко не смисли неку бољу пљачку, када ће дуван дефинитивно да ставе ван закона, и кад ће људи да га купују на црно, као канабис, и то на грам.

Marko nb

pre 12 godina

Ljudi ne kapiraju da se istrazivanja i desavanja iz amerike ne poklapaj ni sa evropskim a kamoli nasim. Ljudi ce ovde motati i travu. Stvar je u tome sto su se ovde ljudi vec svega odrekli.

WolfPrincess of Mt. Lupus

pre 12 godina

Da poskupi, nego šta! I to manje kvalitetne cigarete da koštaju 500 din. po pakli, a one "prestižne" da su 1000 din. Pa neka puše dve pakle dnevno oni koji mogu da daju 60000 din. mesečno za svoj smrdljivi porok. Isto poskupljenje uvesti i na alkoholna pića, a sav PROFIT od tih akciza usmeriti na subvencionisanje osnovnih životnih namirnica, tako da npr. hleb, mleko, meso, voće i povrće, te oprema za bebe i najnužniji lekovi budu jeftini i svima dostupni.
Dojadilo mi je da slušam svoju majku kako mi patetično kaže za svoju smrdljivu "drinu" (nekad je bila "morava"): "To mi je sav izlazak i provod, ova cigara je moj bioskop i večera u restoranu."
Prosta računica: pušeći minimum dve pakle "drine" dnevno, moja majka godišnje sagori 800 evra sa kojima bi mogla da ide i na letovanje i na zimovanje, o banjama da ne govorim.
Ogorčena sam i nije me briga koliko će moja verbalna brutalnost pogoditi chain-smokers. Moj otac je pušio tri pakle dnevno i umro je u mukama od raka pluća sa 51 godinom. Krajnje neodgovorno ponašanje i prema sebi i prema sedmogodišnjem sinu kojeg je ostavio da odrasta bez oca. Majka i sestra i dalje puše kao Turci koju su nam taj porok i doneli u "nebesku Srbiju". Ništa ih neće navesti da ostave duvan, ali bi povećanje cena učinilo da makar SMANJE broj cigareta kojim guše i sebe i druge.

Šumenko

pre 12 godina

Sto vise ljudi pusi, veci su izdaci za zdravstveno osiguranje jer te ljude treba kasnije leciti od raznoraznih bolesti koje su posledica pusenja. Prema tome povecanje cena cigareta (a ova sredstva drzava treba da preusmerava u zdravstvene fondove) ima itekako logike jer oni koji svesno rizikuju moraju to i da plate. Isto treba da vazi i za alkoholna pica.
(deki, 10. avgust 2013 20:15)

A da li to znači da žestoko treba kazniti i ljude koji žedru preko svake mere masno meso i slične stvari i posle dobjaju infarkte, šlogove i slično...i oni isto svesno ugrožavaju svoje zdravlje lošom i preteranom ishranom pa ih posle treba lečiti ..a i njijhov lečenje košta...dakle, ne ugrožavaju svesno svoje zdravlje samo pušači, nego i svi koji žderu masno, ljuto, mesišta razna i slično...šta ćemo sa njima?

Vlada

pre 12 godina

Al se zale ovi pusaci.... Truju sebe i sve oko sebe pa i dalje im nesto nije jasno? Sadite duvan, sedite u svoja 4 zida i pusite 2 kila dnevno ako mozete sta me briga! Trujete nepusace koji zive sa vama, deca cesce postaju pusaci, usmrdite celu kucu kojoj su potrebne godine da bi se taj smrat izgubio(naravno vi to ne osecate jer vam je culo mirisa otupelo skroz). Nista lepse za mene kao nepusaca nego kad udjem u neki lokal na pice ili jelo gde je dozvoljeno pusenje, i neko zapali smrdljivi smotuljak koji nema drugu svrhu vec samo da izaziva zavisnost kod pusaca. Presedne mi pice i klopa odmah, sta ja ima da gledam i mirisem zavisnika koji uzima svoju dozu nikotina? Mozda vas vredja da vas tako nazove nekog ali to je tuzna istina, da mozete 99% vas bi prestalo da pusi ali ne mozete jer ste zavisni od nikotina i ko zna cega sve ne sto se dodaje cigaretama da "poboljsa" ukus. Sto se mene tice 1000 dinara pakla cigareta, pa ko i dalje hoce da se truje ne mora da jede nek kupuje cigarete samo. A i deca nece poceti da pusi jer ne moze sebi da priusti cigarete koje su inace veoma pristupacne kod nas. Zapitajte se samo koliko dece ne jedu nista u skoli vec 200-300 dinara dzeparca daju na cigarete, drasticno povecanje cena cigareta bi eliminisalo sigurno 95% pusaca kod ucenika jer nemaju sebi to kako da priuste.

vldjuka

pre 12 godina

Lako je dokazati da je briga o zdravlju građana lažna.
Evo mobilni telefon, zagreva delove mozga bliske emisionoj anteni. Postoje propisi o maksimalnoj snazi emitovanja i verovatno nije opasno ako mobilnim razgovarate 5-6 puta dnevno po nekoliko minuta. Uvođenjem paketa i posebnih brojeva omogućeni su dugi razgovori po maloj ceni. Ja danas srećem ljude koja dnevno tazgovaraju po nekoliko sati (roditelji i deca, momci i devojke tetke i strine i slično).
Naši tehnolozi dobili nagradu za postupak pravljenja šećernog sirupa bez soli. Dakle, slatkiši su puni soli, koju organizam ne registruje jer je dominantan šećer.
Štapiće pre pečenja prođu kroz kupku natrijum hidroksida (živa soda), da bi lepo porumenili.
Smoki se premazuje nekim odvratnim margarinom da bi se za njega zalepila so i kikiriki.
Red bul, guarana, energy itd, ovo konzumira veliki broj osnovca.
Sitnim slovima ispisane supstance u sastavu koje počinju sa E.

Ko ove ljude upozorava da ovo može izazvati bolest.
Navali su samo na duvan, boga pitaj zašto.

woah

pre 12 godina

dignite cenu goriva, da bismo mi nevozači mogli da dišemo. i automobila! usput, pare od povećanja cene goriva usmerite na zdravstvo, jer oni koji voze svesno narušavaju TUĐE zdravlje, a i svoje, pa bi to tek bila prava stvar.

Misli o tome

pre 12 godina

Sto vise ljudi pusi, veci su izdaci za zdravstveno osiguranje jer te ljude treba kasnije leciti od raznoraznih bolesti koje su posledica pusenja ... oni koji svesno rizikuju moraju to i da plate
(deki, 10. avgust 2013 20:15)

Deki, da ti kaže čika nešto.
Zamisli koliko sam novca uplatio u zdravstveno osiguranje sa svojih 42 godine i 22 godine radnog staža. Napominjem da primam veoma solidnu nadoknadu za svoj rad.
Poslodavac mi svake godine plaća detaljan lekarski pregled, tako da sam kod lekara, zbog bolesti, bio možda 3-4 puta i sve lekove sam platio iz svog džepa.
E sad, čak i ako se teško razbolim zbog pušenja, svoje lečenje ja sam VEĆ platio. Ne računajući da bih, verovatno, još nešto morao da platim iz svog džepa. Tako da tvoja teorija o troškovima lečenja pušača pada u vodu.

Zakuni se

pre 12 godina

Ja se ne odricem zbog cene, nego zbog zdravlja. I da su 10 dinara ne bi pusio.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Caligula, 10. avgust 2013 18:54)

Tako ti mobilnog?

bgd

pre 12 godina

koliko primecujem, sve vise ljudi prelazi na duvan i papir, sto je mozda i zdravije, jer nema aditiva koje duvanske kompanije stavljaju u cigarete. s druge strane, nema ni filtera, a za to nisam siguran da je zdravije...

Casper

pre 12 godina

Pa trebali su da podignu cene pre 10 godina, ako je vec u pitanju zdravlje! Samo jedino sto mi pada na pamet da ce se nastaviti kupovina cigareta i po tim novim-visokim cenama, ali da cemo sad osim pljacki narkomana po ulicama imati i pljacke pusaca zarad cigarete ili eventualno paklice...

bosanac

pre 12 godina

U ratu je kutija cigara bila od 10 - 100 maraka, zavisilo je koliko je slepera proslo,i bez obzira na to bilo je cigara. Ljudi su sijali duhan.
Naravno da cijena nama veze hocel neko pusiti ili nece.

zoran1965

pre 12 godina

dokazano je da nije. 1993-ce kada su bili isti na vlasti, ljudi su krali otpad sa deponije DIN-a i prodavali ko duvan za uvijanje.

Mile

pre 12 godina

Sad cu da dobijem gomilu minusa ali da se ja pitam mogu da dignu i na 600din. Potpuno nepotrebna stvar na svakom nivou. Sto pre to ljudi shvate to bolje za njih.

Milos

pre 12 godina

Pa sta lupetaju, kod mene u Virdziniji cena Pall Mall(plavi) je 3.30$ a to je jos malo pa isto kao i cena cigareta kod nas, nisam se odrekao i niti cu! Mogu da kostaju i 1000din srbin ce pre kupiti cigarete nego li bilo sta drugo!

Dzoni

pre 12 godina

NIsam pusac al sam isao u srednju 90tih pa po tome niko ne bi pusio a ono pusilo 70% odeljenja a ni alkohola nije manjkalo..ali kad ih prosle lude godine vecina batalila cigare.A i 99% roma pusi a to ne radi jer ima para vise od drugih..

Danny

pre 12 godina

ovde kod mene u Francuskoj kutijq cigareta 7 eura i puse samo dobro stojeći ljudi a ostalu koruste Tabak/duvan koji 300 grama kosta 25 eura .

dobronameran

pre 12 godina

Cigarete treba da poskupe! Pušenje je odraz primitivizma i nekulture. Pušači su vrlo neuviđavni i agresivni i u stanju su čak i u stanovima nepušača da zapale cigaretu kao da je to nešto najnormalnije. Mislim da je čak i pitanje pušača da li može da zapali cigaretu u stanu gde se ne puši, a posebno gde žive deca neumesno. U velikom broju visokorazvijenih zemalja u svetu, na javnim mestima postoje potpuno zatvoreni prostori za pušače koji liče na kaveze sa ventilacijom. Dok u našim restoranima još uvek nepušači moraju da dele isti prostor sa pušačima i ,,razdvojeni'' su samo smešnim oznakama na stolovima, u razvijenim zemljama je zabranjeno pušenje i na mestima kakva su na primer bašte restorana pa čak i otvoreni stadioni. Ovo - ne samo zbog štetnog uticaja duvanskog dima nego i zbog neprijatnog mirisa koji je pušačima prijatan ali koji je mnogim nepušačima neprijatan i koji im smeta kao što bi pušačima možda smetao miris znoja neke druge osobe. Pikavci na ulicama, takođe mnogo govore o nivou naše (ne)kulture . Na kraju krajeva, ne zbog novca nego zbog zdravlja, treba biti zaista nepopravljiv mazohista da bi se nekom ko te truje još i plaćalo za zlo koje ti očigledno čini.

deki

pre 12 godina

Sto vise ljudi pusi, veci su izdaci za zdravstveno osiguranje jer te ljude treba kasnije leciti od raznoraznih bolesti koje su posledica pusenja. Prema tome povecanje cena cigareta (a ova sredstva drzava treba da preusmerava u zdravstvene fondove) ima itekako logike jer oni koji svesno rizikuju moraju to i da plate. Isto treba da vazi i za alkoholna pica.

Psn

pre 12 godina

Sto vise ljudi pusi, veci su izdaci za zdravstveno osiguranje jer te ljude treba kasnije leciti od raznoraznih bolesti koje su posledica pusenja.
(deki, 10. avgust 2013 20:15) .. rekao bih da onda zdravstvu odgovara da više novca dođe do njega. I rekao bih da dok im "zao" našeg zdravlja, oni trljaju ruke. A rekao bih i da nas je sve više na planeti.. nije loše da jedan broj "odpadne" (neko misli, recimo).

Ivan

pre 12 godina

Генерација сам 1977. Деведесетих година прошлог века док сам био у средњој школи тврдим да је преко 80% ученика (поражавајући број) пушило иако је криза била несвакидашњих размера. Данас, све више познаника срећем који су престали да пуше. И ја сам међу њима још од 2001. године. Разлози код свих су пре свега здравствени а никако финансијски. Једноставно, ако у 31-години схватите да не можете да се попнете уз степенице или потрчите за дететом јер не можете да дишете како би требало наравно да прво што ћете урадити јесте да престанете са пушењем. Потпуно одобравам повећање цена и ширење свести о штетности пушења. Ако ћемо само о цени: када би свако од пушача радио као моја баба-тетка ни цигарете ником не би биле скупе а и мање би се тровали. Пушила је искључиво када жели да ужива у цигарети и гасила је после два дима уколико јој у том моменту није пријала. Дакле, после јела и евентуално уз једну од кафа у току дана. Велики број цигарета је гасила на половини. Никада у свом животу нисам видео особу која је пушила са већим уживањем и заиста је имала ритуал а не болесну навику.

Milos Lelalovic

pre 12 godina

Zivim u Britaniji gde je trenutno pakla cigareta oko 1000 dinara (8£). Nakon sto sam 30 godina pusio 20-40 cigareta dnevo, prestao sam da pusim jer me cigarete kostaju vise nego hrana koju pojedem u toku dana. Osecao sam uzasavajuci osecaj krivice da potrosim vise na cigarete nego na hranu, a svega toga benefit ima moje zdravlje.

zar nije tako?

pre 12 godina

Šumenko@ fazon je što pušač ne ubija samo sebe nego sve oko sebe a čovjek koji jede što ne valja samo sebi i svom zdravlju škodi.

Vlada

pre 12 godina

Lupajte minuse koliko hocete, u mojim ocima nema razlike izmedju zavisnika od teskih droga i pusaca/alkoholicara. Treba da se lecite, unistavate vase zdravlje i zdravlje ljudi oko vas. Ja nikoga nikada nisam terao da pusi, tako da isto ne zelim da udisem smrdljivi i nezdravi dim pusaca. Moj stric je posle 30 godina prestao da pusi, rekao je necu vise i od tad nikada vise nije zapalio cigaretu BUKVALNO! Tako da to moze svako samo ako to zeli, ali vama pogotovu u Srbiji je bitnije da dajete polovinu plate na cigarete, i onda nemate da izmirite dugovanja za struju, telefon, komunalije i ko zna sta vec sve. Pa onda ne valja drzava, drzava ne valja pa ne valja a to sto vi sami sebe uvaljujete u dugove zbog DROGE je iskljucivo vas problem. Idemo minusi zavisnika od nikotina mogu da pocnu da vidim koliko vas ima.

Medicus

pre 12 godina

Pre godinu i po sam prestao da pušim, ne zbog cene, ili zdravlja, već iz inata, da ne bi davao pare multinacionalnim korporacijama i lopovskoj državi!
Stick it to the Man!

nema

pre 12 godina

Verovatno je tačno da lečenje bolesti koje nastaju kao posledica pušenja puno košta, ali ruku na srce pušači dosta doprinose punjenju budžeta, pa valjda mogu iz tog budžeta i da se leče. Nisam pušač ali mi ne smetaju ljudi koji su drugačijeg opredeljenja.

xMADx

pre 12 godina

cim poskupe cigare odmah moram da se odreknem nekih stvari... zena i ja radimo placamo gomilu stvari... mladi b racni par... pijem samo kad je bas neka prilika posto je proslo vreme kad sam pio svaki boziji dan... kad vec ne trosim na gluposti volim kafu i cigarete to je moj jedini nepotreban trosak da ga .... pa valjda mogu nesto da radim sto meni odgovara :/ e ima da otvorim svoju fabriku duvana i das budem na nuli ima da dajem ljudima kvalitet winston 100s crvenong po najeftinijoj ceni :p

WolfPrincess of Mt. Lupus

pre 12 godina

Šumenko, taj koji "ždere masno mesište" ne truje nikog drugog do sebe. Ne ostavlja iza sebe smrdljivi dim, niti moraš posle njega da krečiš prostoriju na svakih pola godine.
Dalje, ne trese se kao narkoman u krizi, jer ne može da izdrži bez trčanja na zloglasnu puš-pauzu deset puta dnevno. I, na kraju krajeva, ne znam nikog ko jede kilo mesa svaki dan, a toliko u proseku potroši pasionirani pušač na svoje vozljubljene pljugice.
Nešto me ne brine da će deca u školi da se navuku na mesište, na način na koji postanu ovisni od cigareta. Narod(nost)i Balkana imaju najveći broj pušača po glavi stanovnika na svetu, nije li to statistika za tešku zabrinutost? Još uvek nismo među najgojaznijim nacijama, hvala Bogu. A i debeli smo više zbog brze hrane i pekarskih proizvoda, a manje zbog mesa. Sirotinja koja nema hleb za meso, ali ima za krdžu... koju mota i ne pita šta je u njoj. Mnogo smo jadni već 22 godine.

Dule

pre 12 godina

Vi sto govorite da cene nemaju veze se varate samo tako. Na neke ljude naravno nece uticati ali na neko oce I te kako.
Da vidite koliko je ljudi pocelo drugacije da razmislja kad je u Australiji kutija dosla blizu $20. Kaze moj drug "pa mogu kredit za nov auto da otplacujem koliko trosim na cigare".

Goran Matić -Split

pre 12 godina

Ja sam bivši pušač koji je 18 godina trošija preko 1 ipo kutije cigareta dnevno. I tako sve do 12 mj. 2012 kad sam odlučio da ih se potpuno riješim. Pošto to nije išlo tek tako jednostavno (na suho), kupim ELEKTRIČNU cigaretu koju evo, učinkovito koristim već skoro 8 miseci i do dana današnjeg ne pada mi na pamet da zapalim običnu (koja strašno smrdi). Em je zdravije (nema katrana, ugljik-monoxida i još 4000 sastojaka ko obična, ima samo PG, VG, aromu (duhanska ili voćna) i nikotin (0-36 mg/ml.)), em je višestruko jeftinije. Osjećam se sad ko da nisam nikad ni pušio, a kamoli 18 godina, puuuno zdravije i puno bolje i dozvoljeno je korištenje na svakom mjestu. Svaka preporuka! :) Za više info vidite e-cigserbia.com ili vaperclub.org
A sad o zdravlju, duhanskim i farmaceutskim lobijima... Sve je to povezano, a krajnji interes sviju je isključivo profit. Pušite - duhanska ind. i država (kroz porez) zarađuju, a farmaceuti zarađuju također na lijekovima za liječenje bolesti uzrokovanim pušenjem. A E-cig. im je "trn u oku" jer zbog nje i jedni i drugi i treći gube profit. :)

Saša

pre 12 godina

Pre 13 godina sam ostavio cigarete. Tada sam imao 32 godine i 16 godina pušačkog staža. To je bila jedna od najboljih odluka u mom životu!

Punmik

pre 12 godina

Najbolje je pomoći pušačima da se ostave na neki prikladniji nacin, cene nisu rešenje jer to je ovisnost i oni će rađe otkinuti od dečijih usta nego da ostanu bez cigareta. Moj savet je knjiga “lako je prestati pušiti “ ja sam ostavio veoma lako ima više od dve godine,a pušio dugo i mnogo. Velika je to muka koja nije za najprostije osudjivanje.

MilaR

pre 12 godina

Strastan sam pusac vec "vekovima", ali je poskupljenje cigareta jedino poskupljenje koje zdusno podrzavam. Izdvajam na cigarete oko 300 dinara dnevno, a to je za mnoge porodice sav novac koji imaju za taj dan. Neki cak ni toliko. Ko bi od nas pusaca bio spreman da prepolovi dnevnu "dozu" i polovinu novca koji ostane da nekom domu za nezbrinutu decu ili nekom penzioneru s minimalnom penzijom?

Pavle

pre 12 godina

Nije dovoljno. Duplirajte cenu. Drzava je zabrinuta za zdravlje gradjana i postupa pravilno. U Holandiji je paklo cigareta 7 evra. Veliki broj judi se zbog poskuljenja odreko duvana. Cigarete nesluze nicemu osim ubrzanju odlaska na onaj svet.

D61

pre 12 godina

Ne! Samo iritira i pravi loše medjuljudske odnose, nepušači su veliko zlo! A cigarete mogu da poskupljuju do 5 evra, 10, pušiću, sam ću da gajim! Diskriminacija pušča, kojih ima više nego nepušača, nije normalna. Ustanovljeno je da posledice onih koji provode vreme u zapušenoj prostoriji NE MOŽE da izazove bilo kakvu bolest. Ostavite na miru naše rakove, žute prte i ostalo!

Mihajlo

pre 12 godina

Pusio sam paklu dnevno . Sada , sa ovim cenama, pakla mi traje 3,ponekad i 4 dana . Sve manje imam potrebu da zapalim, a kako stvari stoje , vrlo je verovatno da cu i da bacim cigarete. Maksimalno postujem nepusacke zone , prijatelje koji su nepusaci itd.

istinu gledati u oci

pre 12 godina

A koliko je tek zdravije poskuplenje potrepstine za bebu, svaki porodjaj je rizican (pogotovo u Srbiji), sto manje porodjaja vece sanse da zene prezive.

petarV

pre 12 godina

@Misli o tome

Druže a da ja tebi objasnim nešto?
Zamisli koliko dece i ljudi na svetu spadaju u pasivne pušače,zbog egoista kao ti?

Nema problema,napraviti kabine na ulici gde mogu da uđu samo i pušači i super...zabraniti pušenje u prisustvu nepušača!

Neki od primera,zašto nema rasprave sa vama,jer vam mozak tiltuje čim zakrizirate il vam neko kaže "nema pušenja ovde":

-Roditelji koji puše u stanu gde su i deca
-Učiteljice i vaspitačice,kolege na poslu...koji su pušili do donošenja zakona,bez ikakvog blama i razumevanja za one sa kojima dele prostor
-Pušači na ulici
-Pušači koji cuclaju cigare dok autobus skoro ne zatvori vrata...onda uđe,nasloni se na ta vrata i srećno izduva poslednji dim ostalim putnicima u lice
-Suvozači koji se ljute ako im ne daš da puše u tvojim kolima iako im činiš uslugu što si ih povezao
-Gosti koji ti dođu u kuću i počnu da pizde ako im ne daš da ti zasmrde sobu u kojoj spavaš
-Pušači na plaži koji za sobom ostavljaju pikavce
-Sve ulice prepune pikavaca

itd...itd...itd...

Na žalost,većina tih stvari bi spadalo pod nekulturu,ali sa obzirom da nije tako,one su odličan dokaz koliko se pušačima j***e za bilo šta,samo da oni lepo pocuclaju koju cigaricu...

Zabiti vam cene cigara kao na zapadu,početi sprovoditi zakon o pušenju na javnom mestu.
Nema ni jedan logičan razlog da iko brani i opravdava pušenje u prisustvu nekoga ko nije pušač.
Sram bilo sve roditelje koji puše a pogotovo trudne majke
-the end-

drdrjak

pre 12 godina

sada ste me naterali da zapalim i sprzim 21 cigaretu. visoka 168, kg 55, sve jedem , vezbam, plivam, koracam po 14 km , skijam klizam...na klizaljkama , koliko kosta seckanje zeluca.? da bi ona ili on skinuli moju kilazu nakon zdranja cipsova , 10 sarni sa kg belog hleba...ajte , molim vas , uobrocite se. ukinite pice, fast foodove, cipsove...ne znam sta vise reci.polako, zivot nije u klopi, nego u malim zadovoljstvima koji dizu imunitet...A, MANJE JE I VISE !manje mobilnih , vise ljubljenja i vodjenja ljubavi. PROBAJTE !

Isidor

pre 12 godina

U Smederevu ovo ne važi. Povećanja cena cigareta, za sada, jedino utiču na broj prodavaca rezanog duvana. Ranije ih je bilo na pijaci, a sada su i na trotoaru ispred pijace, ispred pekare, kladionice...

Deki

pre 12 godina

@Sumenko
Nazalost, sa ljudima koji se nezdravo hrane nije moguce u tom smislu nista preduzeti jer je nemoguce znati kako i koliko je ko konzumira. Hrana je osnova svega. Ali treba preduzeti ono sto je moguce. Sto se tice duvana, tu nema nikakve dileme jer je on za razliku od hrane cisti otrov i ima iskljucivo negativan uticaj po drustvo i zdravstveni sistem. Iz tog razloga u svim razvijenim zemljama su akcize na cigarete izuzetno visoke.

Pusac

pre 12 godina

neka poskupe cigare ja sam za to e onda da vidim dali ce da pusu. najgore zena kad pusi i pravi se moderna a nezna kakva je to sramota. ja sam vise puta pisao da nema vise one prave srbske tradicije kad se znalo ko je muz a ko je zena. puno njih se bunilo i dali mi minusove i to sigurno ove moderne i ovi papucari sto zenama daju sve pa im daju i da pusu.
(Momcilo RS, 10. avgust 2013 22:52)

Jao Momcilo, opet ti sa svojim nebulozama! Ne znam samo kako si u svom komentaru izostavio svoju teretanu kojom se toliko hvalis?!

Dragan

pre 12 godina

Rast cena cigareta moze da ima i te kako negativan uticaj na zdravlje. Opste je poznato da sa poskupljenjem cigareta narod cesto prelazi sa onih skupljih i kvalitetnijih (Marlboro, Danhil, Kent, ...) na one nekvalitetne (Drina, Best, Morava, Drava, ...) koje se prave od neuporedivo losijeg duvana i uglavnom bez ikakve kontrole kvaliteta.

Goki56

pre 12 godina

(матори, 10. avgust 2013 18:59)

Potpuno se slazem, ovo je primer najveceg licemerja. Zabrani prodaju cigareta. Jeste da ce posle toga sverc i kriminal da procvetaju ali ako je vec toliko pusenje stetno...sta se ceka? Istina je malo drugacija i u Australiji gde su cigarete najskuplje na svetu (za paklu placas 13-14 evra).
http://www.cigaretteprices.net/
Trenutna vlada je najavila nova poskupljenja tako da ce cena biti i preko 15 evra po paklu. Ovaj put je vlada bila otvorenija i najvila nameru da skupi preko novog poreza za cigarete i do 5.3 milijarde dolara a od toga ce jedan deo da ide u medicinske svrhe a ostalo ce posluziti da se zakrpaju rupe u drzavnom budzetu.
http://www.couriermail.com.au/news/queensland/cigarette-packets-to-cost-more-than-20-as-smokers-hit-with-53-billion-in-extra-taxes/story-fnihsrf2-1226689145482
Kad je zadnji put u 2010 porez na cigarete dignut za 25%, broj pusaca je opao za 11%. Sada planiraju da ga dignu za novih 12.5%.
Sve je to lepo, i ta briga za zdravlje pusaca i briga za zdravlje mladih ali drzava je jako srecna da pokupi dobre pare od pusaca i zato nema potpune zabrane prodaje cigareta. Jeste da su zabranili unos u Australiju vise od 50 cigareta preko duty free-a ali ga nisu potpuno zabranili.
Isto tako se slazem da je gojaznost najveci problem u Australiji i u mnogim drugim zemljama na svetu. Po najnovijim statistikama pogresan nacin ishrane kosta naciju najvise ali jos nisam video da je McDonald's oporezovan.

Veliki brat

pre 12 godina

Ovde je dilema prosta, ali rešenje iste nije.
Dilema je da li prednost dati pušačima ili nepušačima. I jedni i drugi smatraju da treba da budu u prednosti.

Nepušačima ne odgovara miris duvanskog dima, pušačima ne odgovara svež vazduh.
Kako uskladiti to dvoje ako u jednoj porodici imate pušača i nepušača?

Međutim, pođimo od toga ko je bezobrazniji i bezobzirniji. Koliko su to često pušači voljno spremni da ispoštuju nepušače (čast retkim izuzecima)?
Ako si pušači tako dobri kao što pričaju, zašto većina njih nema nimalo obzira prema deci i trudnicama?


I najvažnije pitanje: Koliko je kazni do sada napisano za nepoštovanje "Zakona o zaštiti stanovništva od izloženosti duvanskom dimu"?????

Pa kod mene na poslu ljudi su se plašili nekoliko meseci, a onda nastavili po starom. Pa još mi nepušači, ne samo što moramo da trpimo taj duvanski dim, već i smrad od pepela koji ostavljaju jer na kraju radnog vremena neće čak ni pepeljare da operu (dakle, bezobrazluk nad bezobrazlucima), i šta onda rade inspekcije, šta radi komunalna policija????? Za šta oni primaju platu?


Ne, nego uvek mi nepušači trpimo i da bismo bili DOBRE KOLEGE mi moramo pušačima da čuvamo leđa da ih ne uhvate na delu. To je najgora vrsta UCENJIVANJA i tu se vidi kakav je ko.


A najgori su pušači intelektualci, oni kao da ne umeju da razmišljaju dok ne povuku par dimova... Naprave facu kao da im je koncentracija direktno proporcionalna količini udahnutog dima.

,,Japanac"

pre 12 godina

Ja volim da pušim. Ostavite me na miru! I vi volite da žderete i sedite na kompjuteru i pljujete "danasnja deca, bla, bla..." i to je nezdravo... Da je toliko nezdravo i lose, bilo bi zabranjeno, kao i heroin npr. Da utice na kondiciju to da, ali nije nuzno da ce svi da umru samo od cigara momentalno! Zato-nepusaci, dovidjenja! Ako vam smeta da sedite u kaficu u kom moze da se pusi, vi nemojte, bas me briga... Ionako smrdite na znoj verovatno, pa vam tudja pljuga dodje kao parfem! :-)

Nikola

pre 12 godina

Jedino što poskupljenje donosi, nije smanjenje, već konzumacija iste količine duvana, samo jeftinijeg, stoga i nekvalitetnijeg te se tako još više narušava ne samo zdravlje pušača, već i onih pored njega. A ovaj komentar u vezi sa alkoholom je čista glupost, to govorim kao pripadnik mlađe pušačke populacije.

Momcilo RS

pre 12 godina

neka poskupe cigare ja sam za to e onda da vidim dali ce da pusu. najgore zena kad pusi i pravi se moderna a nezna kakva je to sramota. ja sam vise puta pisao da nema vise one prave srbske tradicije kad se znalo ko je muz a ko je zena. puno njih se bunilo i dali mi minusove i to sigurno ove moderne i ovi papucari sto zenama daju sve pa im daju i da pusu.

Dabome

pre 12 godina

Ma da u zapadnoj evropi niko ne pushi,al zato 50% ide kod psihijatra ili uzima prozak,vi stvarno ocete da ovi besni ljudi jednog dana samo iskipe

cinik

pre 12 godina

Dragi nepušači na kraju će morati da se uvede porez na nepušače jer niko neće kupovati cigarete. E a onda vi će te plaćati za tu rupu u budžetu.

...

pre 12 godina

nikako nije dobra...razlog jednostavan, oni koji su pusili "kvalitetne" cigare tipa marlboro, parlament, davidoff ce preci na krdze morava, bond itd ...

dusanmal

pre 12 godina

@deki @Sumenko - Ovo je tipican primer za to da Drzava nikako ne bi smela biti upletena u zdravstvo. Mi smo ovu jadu od zdravstva nasledili od Komunizma i to vredi koliko je i taj sistem vredeo. Da, EU je sva u takvoj socijali takodje, no on nisu imali licni primer i iskustvo trovanja Komunizmom pa da im se oprosti sto su ih ovi NeoKomunisti prevarili na socijalno zdravstvo.
Jer kada su ljudi i drustvo i privreda zaista slobodni onda nema razloga za namete na ponasanje. Cigarete ili pecenje ili sta vec pojedincu odgovara po ceni odredjenoj vrednoscu i takmicenju na slobodnom trzistu. Zdravsto po ceni odredjenoj slobodnim trzistem i onoliko zdravstva koliko mozete priustiti ili manje. Ko je odgovoran - pripremio bi se od malih nogu i sve radio da mu bolje bude u zivotu i zdravstvu. Ko nije odgovoran, sam snosi posledice a ne celo drustvo. Takvo drustvo brzo napreduje jer kopira prirodni sistem iz kog smo iznikli - ako evolucija moze da poizvede coveka, moze slican proces da razvije i uspesno drustvo sa uspesnim, slobodnim pojedincima.
A ako hocete da budete stoka kojoj drzava diktira sta da jede ili pusi ili radi, eto vas na drzavno jaslo (a kako to obicno u poloprivredi ide, malo kasnije u drzavnoj kasapnici).

Putnik P

pre 12 godina

Mislim da treba pomoci ljudima da ostave cigarete i rade nesto lepse umesto toga (na primer bave se sportom) i poskupljenje moze biti dobro...
Cinjenice:
1) "Ko nije za sebe nije ni za druge". Sto sam bolji prema sebi i sto vise dajem sebi bicu bolji prema svima drugima i vise cu moci da im dam.
2) Pusenje je bolest zavisnosti, sa nesto manje pogubnim posledicama od alkoholizma i narkomanije
3) Navike su vrlo mocne, mocnije nego sto se inace misli. Navike su vrlo mocne i mogu da nas daleko odvedu, kako na negativnu tako i na pozitivnu stranu
Zao mi je kada vidim da bilo ko pusi, pogotovo ako je ok osoba. Nema nikakve potrebe za unistavanjem i ometanjem disanja bez kog covek ne moze da prezivi duze od minut ili dva, trovanjem celog organizma, itd.
Najvise mi smeta kada vidim da roditelji puse i guse svoju decu u tom duvanskom dimu. Pa ne pravimo decu da bi smo ih posle maltretirali, zar ne?
Shvatam da je to neka slabost, svi ih imamo, znam da je svaki trenutak i svakom danu dobar da covek pocne sa dobrom promenom za sebe, na primer protiv svoje lose navike.
Nemati nezdrave navike i imati zdrave navike je za mene vrlo vazno. Imao sam dosta nezdravih navika i dosta sam ih eliminisao i zamenio zdravim. Ima dosta problema oko nas i zagadjivaca zdravlja, necu ja jos sebi da tovarim dodatne probleme. Kao sto rekoh navike su vrlo mocne, cesto mocnije od razuma i snage volje. Svaki trnutak je pravi da se odmah krene sa promenom... Mislite o ovim stvarima... Pozdrav svima...

zeks

pre 12 godina

Potpisujem da treba podici cenu cigareta u Srbiji ako treba i na duplo! Da, na zalost, to jeste stvar koja ce naterati mnoge da ostave cigarete i tako poboljsaju svoje zdravlje..
Istovremeno ce se puniti drzavna kasa a novac se moze (ukoliko ih neki politikant ne stavi u sopstveni dzep) koristiti na mnoge korisne stvari.

tanja

pre 12 godina

moze vrlo lako da se prestane sa tom navikom, samo je potrebna jaka volja. Prvo zbog zdravlja a onda i zbog ustede novca, tako da treba da poskupe cigare da se smanji broj pusaca.

Aleksandar

pre 12 godina

@Sumenko

Masno, ljuto i ostalo nabrojano je dobro za zdravlje. Nije dobro kada su industrijske preradjevine u pitanju ili preradjevine koje je seljak pravio, a tretirao ko zna cime sve. Proveri koja je najstarija nacija na svetu, proveri koliko su zdrave nacije i plemena koja ne krkaju ova govna koja mi jedemo. Cak je i duvan dobar, ali ovaj je tretiran raznim hemiklaijama. Za pravi duvan bi povukao 2-3 dima i bilo bi ti dovoljno za ceo dan. U sustini duvan je relaksant i ta 2-3 dima su dovoljna da te opuste posle napornog dana.

Svetlana

pre 12 godina

Molim Sumenka i ekipu da ne menjaju teze. Deki je dobro napisao, a medju komentatorima ima jos njegovih istomisljenika. Tekst je o stetnosti duvana i bilo bi dobro da se svi drzimo teme. Nema potrebe za povlacenjem paralela sa cenom hrane. goriva, prejedanjem... Naravno da je duvan stetan i naravno da ga nije lako ostaviti. Stoga je povecanje cene jedna od mera osvescivanja ljudi cega se sve moraju odreci da bi kupili cigarete, sto u korist sebe, sto u korist porodice i dece.

pusi cijela nacija bez garancija

pre 12 godina

Jedan covjek, jedna zena
na peronu stoje
cekaju voz sto doci nece
i opuske broje

On je pita, jesi l' mala
ikada do sada
ona kaze, jesam, jesam
iako sam mlada

Pusi, pusi, pusimo
bez filtera i s' filterom
pusi cijela nacija
bez garancija

Jedni vole ove kratke
drugi malo duze
u sustini svi se istim
otrovima sluze...

Vlada

pre 12 godina

Al se zale ovi pusaci.... Truju sebe i sve oko sebe pa i dalje im nesto nije jasno? Sadite duvan, sedite u svoja 4 zida i pusite 2 kila dnevno ako mozete sta me briga! Trujete nepusace koji zive sa vama, deca cesce postaju pusaci, usmrdite celu kucu kojoj su potrebne godine da bi se taj smrat izgubio(naravno vi to ne osecate jer vam je culo mirisa otupelo skroz). Nista lepse za mene kao nepusaca nego kad udjem u neki lokal na pice ili jelo gde je dozvoljeno pusenje, i neko zapali smrdljivi smotuljak koji nema drugu svrhu vec samo da izaziva zavisnost kod pusaca. Presedne mi pice i klopa odmah, sta ja ima da gledam i mirisem zavisnika koji uzima svoju dozu nikotina? Mozda vas vredja da vas tako nazove nekog ali to je tuzna istina, da mozete 99% vas bi prestalo da pusi ali ne mozete jer ste zavisni od nikotina i ko zna cega sve ne sto se dodaje cigaretama da "poboljsa" ukus. Sto se mene tice 1000 dinara pakla cigareta, pa ko i dalje hoce da se truje ne mora da jede nek kupuje cigarete samo. A i deca nece poceti da pusi jer ne moze sebi da priusti cigarete koje su inace veoma pristupacne kod nas. Zapitajte se samo koliko dece ne jedu nista u skoli vec 200-300 dinara dzeparca daju na cigarete, drasticno povecanje cena cigareta bi eliminisalo sigurno 95% pusaca kod ucenika jer nemaju sebi to kako da priuste.

dobronameran

pre 12 godina

Cigarete treba da poskupe! Pušenje je odraz primitivizma i nekulture. Pušači su vrlo neuviđavni i agresivni i u stanju su čak i u stanovima nepušača da zapale cigaretu kao da je to nešto najnormalnije. Mislim da je čak i pitanje pušača da li može da zapali cigaretu u stanu gde se ne puši, a posebno gde žive deca neumesno. U velikom broju visokorazvijenih zemalja u svetu, na javnim mestima postoje potpuno zatvoreni prostori za pušače koji liče na kaveze sa ventilacijom. Dok u našim restoranima još uvek nepušači moraju da dele isti prostor sa pušačima i ,,razdvojeni'' su samo smešnim oznakama na stolovima, u razvijenim zemljama je zabranjeno pušenje i na mestima kakva su na primer bašte restorana pa čak i otvoreni stadioni. Ovo - ne samo zbog štetnog uticaja duvanskog dima nego i zbog neprijatnog mirisa koji je pušačima prijatan ali koji je mnogim nepušačima neprijatan i koji im smeta kao što bi pušačima možda smetao miris znoja neke druge osobe. Pikavci na ulicama, takođe mnogo govore o nivou naše (ne)kulture . Na kraju krajeva, ne zbog novca nego zbog zdravlja, treba biti zaista nepopravljiv mazohista da bi se nekom ko te truje još i plaćalo za zlo koje ti očigledno čini.

WolfPrincess of Mt. Lupus

pre 12 godina

Da poskupi, nego šta! I to manje kvalitetne cigarete da koštaju 500 din. po pakli, a one "prestižne" da su 1000 din. Pa neka puše dve pakle dnevno oni koji mogu da daju 60000 din. mesečno za svoj smrdljivi porok. Isto poskupljenje uvesti i na alkoholna pića, a sav PROFIT od tih akciza usmeriti na subvencionisanje osnovnih životnih namirnica, tako da npr. hleb, mleko, meso, voće i povrće, te oprema za bebe i najnužniji lekovi budu jeftini i svima dostupni.
Dojadilo mi je da slušam svoju majku kako mi patetično kaže za svoju smrdljivu "drinu" (nekad je bila "morava"): "To mi je sav izlazak i provod, ova cigara je moj bioskop i večera u restoranu."
Prosta računica: pušeći minimum dve pakle "drine" dnevno, moja majka godišnje sagori 800 evra sa kojima bi mogla da ide i na letovanje i na zimovanje, o banjama da ne govorim.
Ogorčena sam i nije me briga koliko će moja verbalna brutalnost pogoditi chain-smokers. Moj otac je pušio tri pakle dnevno i umro je u mukama od raka pluća sa 51 godinom. Krajnje neodgovorno ponašanje i prema sebi i prema sedmogodišnjem sinu kojeg je ostavio da odrasta bez oca. Majka i sestra i dalje puše kao Turci koju su nam taj porok i doneli u "nebesku Srbiju". Ništa ih neće navesti da ostave duvan, ali bi povećanje cena učinilo da makar SMANJE broj cigareta kojim guše i sebe i druge.

deki

pre 12 godina

Sto vise ljudi pusi, veci su izdaci za zdravstveno osiguranje jer te ljude treba kasnije leciti od raznoraznih bolesti koje su posledica pusenja. Prema tome povecanje cena cigareta (a ova sredstva drzava treba da preusmerava u zdravstvene fondove) ima itekako logike jer oni koji svesno rizikuju moraju to i da plate. Isto treba da vazi i za alkoholna pica.

666

pre 12 godina

Kakvi smaraci...Zabranite alkohol i duvan, ostavite samo tv koji ne moze da se ugasi kao u 1984-oj, i ne s....e vise. WAR IS PEACE, FREEDOM IS SLAVERY, and IGNORANCE IS STRENGTH

Milos

pre 12 godina

Pa sta lupetaju, kod mene u Virdziniji cena Pall Mall(plavi) je 3.30$ a to je jos malo pa isto kao i cena cigareta kod nas, nisam se odrekao i niti cu! Mogu da kostaju i 1000din srbin ce pre kupiti cigarete nego li bilo sta drugo!

матори

pre 12 godina

Какво лицемерје. Ако је дуван толико опасан, не би требало да се производе цигарете. Да постоји права воља да се решавају здравствени проблеми, једноставно би се забранила продаја и производња. Виша цена цигарета је ту само да би се и даље масно зарађивало од акциза. Пушаче ћушкају на сваком кораку, постаје питање да ли ће више моћи да пуше и у сопственом стану, и број пушача се смањује. А приход од акциза треба да остане исти. Једноставно тај мањи број пушача треба да изгура на својим леђима те акцизне приходе, па цене морају да скачу. И тако све док неко не смисли неку бољу пљачку, када ће дуван дефинитивно да ставе ван закона, и кад ће људи да га купују на црно, као канабис, и то на грам.

Mile

pre 12 godina

Sad cu da dobijem gomilu minusa ali da se ja pitam mogu da dignu i na 600din. Potpuno nepotrebna stvar na svakom nivou. Sto pre to ljudi shvate to bolje za njih.

Zakuni se

pre 12 godina

Ja se ne odricem zbog cene, nego zbog zdravlja. I da su 10 dinara ne bi pusio.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Caligula, 10. avgust 2013 18:54)

Tako ti mobilnog?

Šumenko

pre 12 godina

Sto vise ljudi pusi, veci su izdaci za zdravstveno osiguranje jer te ljude treba kasnije leciti od raznoraznih bolesti koje su posledica pusenja. Prema tome povecanje cena cigareta (a ova sredstva drzava treba da preusmerava u zdravstvene fondove) ima itekako logike jer oni koji svesno rizikuju moraju to i da plate. Isto treba da vazi i za alkoholna pica.
(deki, 10. avgust 2013 20:15)

A da li to znači da žestoko treba kazniti i ljude koji žedru preko svake mere masno meso i slične stvari i posle dobjaju infarkte, šlogove i slično...i oni isto svesno ugrožavaju svoje zdravlje lošom i preteranom ishranom pa ih posle treba lečiti ..a i njijhov lečenje košta...dakle, ne ugrožavaju svesno svoje zdravlje samo pušači, nego i svi koji žderu masno, ljuto, mesišta razna i slično...šta ćemo sa njima?

woah

pre 12 godina

dignite cenu goriva, da bismo mi nevozači mogli da dišemo. i automobila! usput, pare od povećanja cene goriva usmerite na zdravstvo, jer oni koji voze svesno narušavaju TUĐE zdravlje, a i svoje, pa bi to tek bila prava stvar.

Misli o tome

pre 12 godina

Sto vise ljudi pusi, veci su izdaci za zdravstveno osiguranje jer te ljude treba kasnije leciti od raznoraznih bolesti koje su posledica pusenja ... oni koji svesno rizikuju moraju to i da plate
(deki, 10. avgust 2013 20:15)

Deki, da ti kaže čika nešto.
Zamisli koliko sam novca uplatio u zdravstveno osiguranje sa svojih 42 godine i 22 godine radnog staža. Napominjem da primam veoma solidnu nadoknadu za svoj rad.
Poslodavac mi svake godine plaća detaljan lekarski pregled, tako da sam kod lekara, zbog bolesti, bio možda 3-4 puta i sve lekove sam platio iz svog džepa.
E sad, čak i ako se teško razbolim zbog pušenja, svoje lečenje ja sam VEĆ platio. Ne računajući da bih, verovatno, još nešto morao da platim iz svog džepa. Tako da tvoja teorija o troškovima lečenja pušača pada u vodu.

Psn

pre 12 godina

Sto vise ljudi pusi, veci su izdaci za zdravstveno osiguranje jer te ljude treba kasnije leciti od raznoraznih bolesti koje su posledica pusenja.
(deki, 10. avgust 2013 20:15) .. rekao bih da onda zdravstvu odgovara da više novca dođe do njega. I rekao bih da dok im "zao" našeg zdravlja, oni trljaju ruke. A rekao bih i da nas je sve više na planeti.. nije loše da jedan broj "odpadne" (neko misli, recimo).

D61

pre 12 godina

Ne! Samo iritira i pravi loše medjuljudske odnose, nepušači su veliko zlo! A cigarete mogu da poskupljuju do 5 evra, 10, pušiću, sam ću da gajim! Diskriminacija pušča, kojih ima više nego nepušača, nije normalna. Ustanovljeno je da posledice onih koji provode vreme u zapušenoj prostoriji NE MOŽE da izazove bilo kakvu bolest. Ostavite na miru naše rakove, žute prte i ostalo!

bgd

pre 12 godina

koliko primecujem, sve vise ljudi prelazi na duvan i papir, sto je mozda i zdravije, jer nema aditiva koje duvanske kompanije stavljaju u cigarete. s druge strane, nema ni filtera, a za to nisam siguran da je zdravije...

vldjuka

pre 12 godina

Lako je dokazati da je briga o zdravlju građana lažna.
Evo mobilni telefon, zagreva delove mozga bliske emisionoj anteni. Postoje propisi o maksimalnoj snazi emitovanja i verovatno nije opasno ako mobilnim razgovarate 5-6 puta dnevno po nekoliko minuta. Uvođenjem paketa i posebnih brojeva omogućeni su dugi razgovori po maloj ceni. Ja danas srećem ljude koja dnevno tazgovaraju po nekoliko sati (roditelji i deca, momci i devojke tetke i strine i slično).
Naši tehnolozi dobili nagradu za postupak pravljenja šećernog sirupa bez soli. Dakle, slatkiši su puni soli, koju organizam ne registruje jer je dominantan šećer.
Štapiće pre pečenja prođu kroz kupku natrijum hidroksida (živa soda), da bi lepo porumenili.
Smoki se premazuje nekim odvratnim margarinom da bi se za njega zalepila so i kikiriki.
Red bul, guarana, energy itd, ovo konzumira veliki broj osnovca.
Sitnim slovima ispisane supstance u sastavu koje počinju sa E.

Ko ove ljude upozorava da ovo može izazvati bolest.
Navali su samo na duvan, boga pitaj zašto.

drdrjak

pre 12 godina

sada ste me naterali da zapalim i sprzim 21 cigaretu. visoka 168, kg 55, sve jedem , vezbam, plivam, koracam po 14 km , skijam klizam...na klizaljkama , koliko kosta seckanje zeluca.? da bi ona ili on skinuli moju kilazu nakon zdranja cipsova , 10 sarni sa kg belog hleba...ajte , molim vas , uobrocite se. ukinite pice, fast foodove, cipsove...ne znam sta vise reci.polako, zivot nije u klopi, nego u malim zadovoljstvima koji dizu imunitet...A, MANJE JE I VISE !manje mobilnih , vise ljubljenja i vodjenja ljubavi. PROBAJTE !

,,Japanac"

pre 12 godina

Ja volim da pušim. Ostavite me na miru! I vi volite da žderete i sedite na kompjuteru i pljujete "danasnja deca, bla, bla..." i to je nezdravo... Da je toliko nezdravo i lose, bilo bi zabranjeno, kao i heroin npr. Da utice na kondiciju to da, ali nije nuzno da ce svi da umru samo od cigara momentalno! Zato-nepusaci, dovidjenja! Ako vam smeta da sedite u kaficu u kom moze da se pusi, vi nemojte, bas me briga... Ionako smrdite na znoj verovatno, pa vam tudja pljuga dodje kao parfem! :-)

Momcilo RS

pre 12 godina

neka poskupe cigare ja sam za to e onda da vidim dali ce da pusu. najgore zena kad pusi i pravi se moderna a nezna kakva je to sramota. ja sam vise puta pisao da nema vise one prave srbske tradicije kad se znalo ko je muz a ko je zena. puno njih se bunilo i dali mi minusove i to sigurno ove moderne i ovi papucari sto zenama daju sve pa im daju i da pusu.

Vlada

pre 12 godina

Lupajte minuse koliko hocete, u mojim ocima nema razlike izmedju zavisnika od teskih droga i pusaca/alkoholicara. Treba da se lecite, unistavate vase zdravlje i zdravlje ljudi oko vas. Ja nikoga nikada nisam terao da pusi, tako da isto ne zelim da udisem smrdljivi i nezdravi dim pusaca. Moj stric je posle 30 godina prestao da pusi, rekao je necu vise i od tad nikada vise nije zapalio cigaretu BUKVALNO! Tako da to moze svako samo ako to zeli, ali vama pogotovu u Srbiji je bitnije da dajete polovinu plate na cigarete, i onda nemate da izmirite dugovanja za struju, telefon, komunalije i ko zna sta vec sve. Pa onda ne valja drzava, drzava ne valja pa ne valja a to sto vi sami sebe uvaljujete u dugove zbog DROGE je iskljucivo vas problem. Idemo minusi zavisnika od nikotina mogu da pocnu da vidim koliko vas ima.

Marko nb

pre 12 godina

Ljudi ne kapiraju da se istrazivanja i desavanja iz amerike ne poklapaj ni sa evropskim a kamoli nasim. Ljudi ce ovde motati i travu. Stvar je u tome sto su se ovde ljudi vec svega odrekli.

Casper

pre 12 godina

Pa trebali su da podignu cene pre 10 godina, ako je vec u pitanju zdravlje! Samo jedino sto mi pada na pamet da ce se nastaviti kupovina cigareta i po tim novim-visokim cenama, ali da cemo sad osim pljacki narkomana po ulicama imati i pljacke pusaca zarad cigarete ili eventualno paklice...

Danny

pre 12 godina

ovde kod mene u Francuskoj kutijq cigareta 7 eura i puse samo dobro stojeći ljudi a ostalu koruste Tabak/duvan koji 300 grama kosta 25 eura .

xMADx

pre 12 godina

cim poskupe cigare odmah moram da se odreknem nekih stvari... zena i ja radimo placamo gomilu stvari... mladi b racni par... pijem samo kad je bas neka prilika posto je proslo vreme kad sam pio svaki boziji dan... kad vec ne trosim na gluposti volim kafu i cigarete to je moj jedini nepotreban trosak da ga .... pa valjda mogu nesto da radim sto meni odgovara :/ e ima da otvorim svoju fabriku duvana i das budem na nuli ima da dajem ljudima kvalitet winston 100s crvenong po najeftinijoj ceni :p

bosanac

pre 12 godina

U ratu je kutija cigara bila od 10 - 100 maraka, zavisilo je koliko je slepera proslo,i bez obzira na to bilo je cigara. Ljudi su sijali duhan.
Naravno da cijena nama veze hocel neko pusiti ili nece.

nema

pre 12 godina

Verovatno je tačno da lečenje bolesti koje nastaju kao posledica pušenja puno košta, ali ruku na srce pušači dosta doprinose punjenju budžeta, pa valjda mogu iz tog budžeta i da se leče. Nisam pušač ali mi ne smetaju ljudi koji su drugačijeg opredeljenja.

Pavle

pre 12 godina

Nije dovoljno. Duplirajte cenu. Drzava je zabrinuta za zdravlje gradjana i postupa pravilno. U Holandiji je paklo cigareta 7 evra. Veliki broj judi se zbog poskuljenja odreko duvana. Cigarete nesluze nicemu osim ubrzanju odlaska na onaj svet.

WolfPrincess of Mt. Lupus

pre 12 godina

Šumenko, taj koji "ždere masno mesište" ne truje nikog drugog do sebe. Ne ostavlja iza sebe smrdljivi dim, niti moraš posle njega da krečiš prostoriju na svakih pola godine.
Dalje, ne trese se kao narkoman u krizi, jer ne može da izdrži bez trčanja na zloglasnu puš-pauzu deset puta dnevno. I, na kraju krajeva, ne znam nikog ko jede kilo mesa svaki dan, a toliko u proseku potroši pasionirani pušač na svoje vozljubljene pljugice.
Nešto me ne brine da će deca u školi da se navuku na mesište, na način na koji postanu ovisni od cigareta. Narod(nost)i Balkana imaju najveći broj pušača po glavi stanovnika na svetu, nije li to statistika za tešku zabrinutost? Još uvek nismo među najgojaznijim nacijama, hvala Bogu. A i debeli smo više zbog brze hrane i pekarskih proizvoda, a manje zbog mesa. Sirotinja koja nema hleb za meso, ali ima za krdžu... koju mota i ne pita šta je u njoj. Mnogo smo jadni već 22 godine.

zar nije tako?

pre 12 godina

Šumenko@ fazon je što pušač ne ubija samo sebe nego sve oko sebe a čovjek koji jede što ne valja samo sebi i svom zdravlju škodi.

Dabome

pre 12 godina

Ma da u zapadnoj evropi niko ne pushi,al zato 50% ide kod psihijatra ili uzima prozak,vi stvarno ocete da ovi besni ljudi jednog dana samo iskipe

Putnik P

pre 12 godina

Mislim da treba pomoci ljudima da ostave cigarete i rade nesto lepse umesto toga (na primer bave se sportom) i poskupljenje moze biti dobro...
Cinjenice:
1) "Ko nije za sebe nije ni za druge". Sto sam bolji prema sebi i sto vise dajem sebi bicu bolji prema svima drugima i vise cu moci da im dam.
2) Pusenje je bolest zavisnosti, sa nesto manje pogubnim posledicama od alkoholizma i narkomanije
3) Navike su vrlo mocne, mocnije nego sto se inace misli. Navike su vrlo mocne i mogu da nas daleko odvedu, kako na negativnu tako i na pozitivnu stranu
Zao mi je kada vidim da bilo ko pusi, pogotovo ako je ok osoba. Nema nikakve potrebe za unistavanjem i ometanjem disanja bez kog covek ne moze da prezivi duze od minut ili dva, trovanjem celog organizma, itd.
Najvise mi smeta kada vidim da roditelji puse i guse svoju decu u tom duvanskom dimu. Pa ne pravimo decu da bi smo ih posle maltretirali, zar ne?
Shvatam da je to neka slabost, svi ih imamo, znam da je svaki trenutak i svakom danu dobar da covek pocne sa dobrom promenom za sebe, na primer protiv svoje lose navike.
Nemati nezdrave navike i imati zdrave navike je za mene vrlo vazno. Imao sam dosta nezdravih navika i dosta sam ih eliminisao i zamenio zdravim. Ima dosta problema oko nas i zagadjivaca zdravlja, necu ja jos sebi da tovarim dodatne probleme. Kao sto rekoh navike su vrlo mocne, cesto mocnije od razuma i snage volje. Svaki trnutak je pravi da se odmah krene sa promenom... Mislite o ovim stvarima... Pozdrav svima...

Milos Lelalovic

pre 12 godina

Zivim u Britaniji gde je trenutno pakla cigareta oko 1000 dinara (8£). Nakon sto sam 30 godina pusio 20-40 cigareta dnevo, prestao sam da pusim jer me cigarete kostaju vise nego hrana koju pojedem u toku dana. Osecao sam uzasavajuci osecaj krivice da potrosim vise na cigarete nego na hranu, a svega toga benefit ima moje zdravlje.

petarV

pre 12 godina

@Misli o tome

Druže a da ja tebi objasnim nešto?
Zamisli koliko dece i ljudi na svetu spadaju u pasivne pušače,zbog egoista kao ti?

Nema problema,napraviti kabine na ulici gde mogu da uđu samo i pušači i super...zabraniti pušenje u prisustvu nepušača!

Neki od primera,zašto nema rasprave sa vama,jer vam mozak tiltuje čim zakrizirate il vam neko kaže "nema pušenja ovde":

-Roditelji koji puše u stanu gde su i deca
-Učiteljice i vaspitačice,kolege na poslu...koji su pušili do donošenja zakona,bez ikakvog blama i razumevanja za one sa kojima dele prostor
-Pušači na ulici
-Pušači koji cuclaju cigare dok autobus skoro ne zatvori vrata...onda uđe,nasloni se na ta vrata i srećno izduva poslednji dim ostalim putnicima u lice
-Suvozači koji se ljute ako im ne daš da puše u tvojim kolima iako im činiš uslugu što si ih povezao
-Gosti koji ti dođu u kuću i počnu da pizde ako im ne daš da ti zasmrde sobu u kojoj spavaš
-Pušači na plaži koji za sobom ostavljaju pikavce
-Sve ulice prepune pikavaca

itd...itd...itd...

Na žalost,većina tih stvari bi spadalo pod nekulturu,ali sa obzirom da nije tako,one su odličan dokaz koliko se pušačima j***e za bilo šta,samo da oni lepo pocuclaju koju cigaricu...

Zabiti vam cene cigara kao na zapadu,početi sprovoditi zakon o pušenju na javnom mestu.
Nema ni jedan logičan razlog da iko brani i opravdava pušenje u prisustvu nekoga ko nije pušač.
Sram bilo sve roditelje koji puše a pogotovo trudne majke
-the end-

tanja

pre 12 godina

moze vrlo lako da se prestane sa tom navikom, samo je potrebna jaka volja. Prvo zbog zdravlja a onda i zbog ustede novca, tako da treba da poskupe cigare da se smanji broj pusaca.

Nikola

pre 12 godina

Jedino što poskupljenje donosi, nije smanjenje, već konzumacija iste količine duvana, samo jeftinijeg, stoga i nekvalitetnijeg te se tako još više narušava ne samo zdravlje pušača, već i onih pored njega. A ovaj komentar u vezi sa alkoholom je čista glupost, to govorim kao pripadnik mlađe pušačke populacije.

zoran1965

pre 12 godina

dokazano je da nije. 1993-ce kada su bili isti na vlasti, ljudi su krali otpad sa deponije DIN-a i prodavali ko duvan za uvijanje.

Dzoni

pre 12 godina

NIsam pusac al sam isao u srednju 90tih pa po tome niko ne bi pusio a ono pusilo 70% odeljenja a ni alkohola nije manjkalo..ali kad ih prosle lude godine vecina batalila cigare.A i 99% roma pusi a to ne radi jer ima para vise od drugih..

istinu gledati u oci

pre 12 godina

A koliko je tek zdravije poskuplenje potrepstine za bebu, svaki porodjaj je rizican (pogotovo u Srbiji), sto manje porodjaja vece sanse da zene prezive.

Deki

pre 12 godina

@Sumenko
Nazalost, sa ljudima koji se nezdravo hrane nije moguce u tom smislu nista preduzeti jer je nemoguce znati kako i koliko je ko konzumira. Hrana je osnova svega. Ali treba preduzeti ono sto je moguce. Sto se tice duvana, tu nema nikakve dileme jer je on za razliku od hrane cisti otrov i ima iskljucivo negativan uticaj po drustvo i zdravstveni sistem. Iz tog razloga u svim razvijenim zemljama su akcize na cigarete izuzetno visoke.

Goran Matić -Split

pre 12 godina

Ja sam bivši pušač koji je 18 godina trošija preko 1 ipo kutije cigareta dnevno. I tako sve do 12 mj. 2012 kad sam odlučio da ih se potpuno riješim. Pošto to nije išlo tek tako jednostavno (na suho), kupim ELEKTRIČNU cigaretu koju evo, učinkovito koristim već skoro 8 miseci i do dana današnjeg ne pada mi na pamet da zapalim običnu (koja strašno smrdi). Em je zdravije (nema katrana, ugljik-monoxida i još 4000 sastojaka ko obična, ima samo PG, VG, aromu (duhanska ili voćna) i nikotin (0-36 mg/ml.)), em je višestruko jeftinije. Osjećam se sad ko da nisam nikad ni pušio, a kamoli 18 godina, puuuno zdravije i puno bolje i dozvoljeno je korištenje na svakom mjestu. Svaka preporuka! :) Za više info vidite e-cigserbia.com ili vaperclub.org
A sad o zdravlju, duhanskim i farmaceutskim lobijima... Sve je to povezano, a krajnji interes sviju je isključivo profit. Pušite - duhanska ind. i država (kroz porez) zarađuju, a farmaceuti zarađuju također na lijekovima za liječenje bolesti uzrokovanim pušenjem. A E-cig. im je "trn u oku" jer zbog nje i jedni i drugi i treći gube profit. :)

cinik

pre 12 godina

Dragi nepušači na kraju će morati da se uvede porez na nepušače jer niko neće kupovati cigarete. E a onda vi će te plaćati za tu rupu u budžetu.

Veliki brat

pre 12 godina

Ovde je dilema prosta, ali rešenje iste nije.
Dilema je da li prednost dati pušačima ili nepušačima. I jedni i drugi smatraju da treba da budu u prednosti.

Nepušačima ne odgovara miris duvanskog dima, pušačima ne odgovara svež vazduh.
Kako uskladiti to dvoje ako u jednoj porodici imate pušača i nepušača?

Međutim, pođimo od toga ko je bezobrazniji i bezobzirniji. Koliko su to često pušači voljno spremni da ispoštuju nepušače (čast retkim izuzecima)?
Ako si pušači tako dobri kao što pričaju, zašto većina njih nema nimalo obzira prema deci i trudnicama?


I najvažnije pitanje: Koliko je kazni do sada napisano za nepoštovanje "Zakona o zaštiti stanovništva od izloženosti duvanskom dimu"?????

Pa kod mene na poslu ljudi su se plašili nekoliko meseci, a onda nastavili po starom. Pa još mi nepušači, ne samo što moramo da trpimo taj duvanski dim, već i smrad od pepela koji ostavljaju jer na kraju radnog vremena neće čak ni pepeljare da operu (dakle, bezobrazluk nad bezobrazlucima), i šta onda rade inspekcije, šta radi komunalna policija????? Za šta oni primaju platu?


Ne, nego uvek mi nepušači trpimo i da bismo bili DOBRE KOLEGE mi moramo pušačima da čuvamo leđa da ih ne uhvate na delu. To je najgora vrsta UCENJIVANJA i tu se vidi kakav je ko.


A najgori su pušači intelektualci, oni kao da ne umeju da razmišljaju dok ne povuku par dimova... Naprave facu kao da im je koncentracija direktno proporcionalna količini udahnutog dima.

...

pre 12 godina

nikako nije dobra...razlog jednostavan, oni koji su pusili "kvalitetne" cigare tipa marlboro, parlament, davidoff ce preci na krdze morava, bond itd ...

Svetlana

pre 12 godina

Molim Sumenka i ekipu da ne menjaju teze. Deki je dobro napisao, a medju komentatorima ima jos njegovih istomisljenika. Tekst je o stetnosti duvana i bilo bi dobro da se svi drzimo teme. Nema potrebe za povlacenjem paralela sa cenom hrane. goriva, prejedanjem... Naravno da je duvan stetan i naravno da ga nije lako ostaviti. Stoga je povecanje cene jedna od mera osvescivanja ljudi cega se sve moraju odreci da bi kupili cigarete, sto u korist sebe, sto u korist porodice i dece.

Ivan

pre 12 godina

Генерација сам 1977. Деведесетих година прошлог века док сам био у средњој школи тврдим да је преко 80% ученика (поражавајући број) пушило иако је криза била несвакидашњих размера. Данас, све више познаника срећем који су престали да пуше. И ја сам међу њима још од 2001. године. Разлози код свих су пре свега здравствени а никако финансијски. Једноставно, ако у 31-години схватите да не можете да се попнете уз степенице или потрчите за дететом јер не можете да дишете како би требало наравно да прво што ћете урадити јесте да престанете са пушењем. Потпуно одобравам повећање цена и ширење свести о штетности пушења. Ако ћемо само о цени: када би свако од пушача радио као моја баба-тетка ни цигарете ником не би биле скупе а и мање би се тровали. Пушила је искључиво када жели да ужива у цигарети и гасила је после два дима уколико јој у том моменту није пријала. Дакле, после јела и евентуално уз једну од кафа у току дана. Велики број цигарета је гасила на половини. Никада у свом животу нисам видео особу која је пушила са већим уживањем и заиста је имала ритуал а не болесну навику.

pusi cijela nacija bez garancija

pre 12 godina

Jedan covjek, jedna zena
na peronu stoje
cekaju voz sto doci nece
i opuske broje

On je pita, jesi l' mala
ikada do sada
ona kaze, jesam, jesam
iako sam mlada

Pusi, pusi, pusimo
bez filtera i s' filterom
pusi cijela nacija
bez garancija

Jedni vole ove kratke
drugi malo duze
u sustini svi se istim
otrovima sluze...

MilaR

pre 12 godina

Strastan sam pusac vec "vekovima", ali je poskupljenje cigareta jedino poskupljenje koje zdusno podrzavam. Izdvajam na cigarete oko 300 dinara dnevno, a to je za mnoge porodice sav novac koji imaju za taj dan. Neki cak ni toliko. Ko bi od nas pusaca bio spreman da prepolovi dnevnu "dozu" i polovinu novca koji ostane da nekom domu za nezbrinutu decu ili nekom penzioneru s minimalnom penzijom?

Dragan

pre 12 godina

Rast cena cigareta moze da ima i te kako negativan uticaj na zdravlje. Opste je poznato da sa poskupljenjem cigareta narod cesto prelazi sa onih skupljih i kvalitetnijih (Marlboro, Danhil, Kent, ...) na one nekvalitetne (Drina, Best, Morava, Drava, ...) koje se prave od neuporedivo losijeg duvana i uglavnom bez ikakve kontrole kvaliteta.

zeks

pre 12 godina

Potpisujem da treba podici cenu cigareta u Srbiji ako treba i na duplo! Da, na zalost, to jeste stvar koja ce naterati mnoge da ostave cigarete i tako poboljsaju svoje zdravlje..
Istovremeno ce se puniti drzavna kasa a novac se moze (ukoliko ih neki politikant ne stavi u sopstveni dzep) koristiti na mnoge korisne stvari.

Aleksandar

pre 12 godina

@Sumenko

Masno, ljuto i ostalo nabrojano je dobro za zdravlje. Nije dobro kada su industrijske preradjevine u pitanju ili preradjevine koje je seljak pravio, a tretirao ko zna cime sve. Proveri koja je najstarija nacija na svetu, proveri koliko su zdrave nacije i plemena koja ne krkaju ova govna koja mi jedemo. Cak je i duvan dobar, ali ovaj je tretiran raznim hemiklaijama. Za pravi duvan bi povukao 2-3 dima i bilo bi ti dovoljno za ceo dan. U sustini duvan je relaksant i ta 2-3 dima su dovoljna da te opuste posle napornog dana.

dusanmal

pre 12 godina

@deki @Sumenko - Ovo je tipican primer za to da Drzava nikako ne bi smela biti upletena u zdravstvo. Mi smo ovu jadu od zdravstva nasledili od Komunizma i to vredi koliko je i taj sistem vredeo. Da, EU je sva u takvoj socijali takodje, no on nisu imali licni primer i iskustvo trovanja Komunizmom pa da im se oprosti sto su ih ovi NeoKomunisti prevarili na socijalno zdravstvo.
Jer kada su ljudi i drustvo i privreda zaista slobodni onda nema razloga za namete na ponasanje. Cigarete ili pecenje ili sta vec pojedincu odgovara po ceni odredjenoj vrednoscu i takmicenju na slobodnom trzistu. Zdravsto po ceni odredjenoj slobodnim trzistem i onoliko zdravstva koliko mozete priustiti ili manje. Ko je odgovoran - pripremio bi se od malih nogu i sve radio da mu bolje bude u zivotu i zdravstvu. Ko nije odgovoran, sam snosi posledice a ne celo drustvo. Takvo drustvo brzo napreduje jer kopira prirodni sistem iz kog smo iznikli - ako evolucija moze da poizvede coveka, moze slican proces da razvije i uspesno drustvo sa uspesnim, slobodnim pojedincima.
A ako hocete da budete stoka kojoj drzava diktira sta da jede ili pusi ili radi, eto vas na drzavno jaslo (a kako to obicno u poloprivredi ide, malo kasnije u drzavnoj kasapnici).

Medicus

pre 12 godina

Pre godinu i po sam prestao da pušim, ne zbog cene, ili zdravlja, već iz inata, da ne bi davao pare multinacionalnim korporacijama i lopovskoj državi!
Stick it to the Man!

Pusac

pre 12 godina

neka poskupe cigare ja sam za to e onda da vidim dali ce da pusu. najgore zena kad pusi i pravi se moderna a nezna kakva je to sramota. ja sam vise puta pisao da nema vise one prave srbske tradicije kad se znalo ko je muz a ko je zena. puno njih se bunilo i dali mi minusove i to sigurno ove moderne i ovi papucari sto zenama daju sve pa im daju i da pusu.
(Momcilo RS, 10. avgust 2013 22:52)

Jao Momcilo, opet ti sa svojim nebulozama! Ne znam samo kako si u svom komentaru izostavio svoju teretanu kojom se toliko hvalis?!

Goki56

pre 12 godina

(матори, 10. avgust 2013 18:59)

Potpuno se slazem, ovo je primer najveceg licemerja. Zabrani prodaju cigareta. Jeste da ce posle toga sverc i kriminal da procvetaju ali ako je vec toliko pusenje stetno...sta se ceka? Istina je malo drugacija i u Australiji gde su cigarete najskuplje na svetu (za paklu placas 13-14 evra).
http://www.cigaretteprices.net/
Trenutna vlada je najavila nova poskupljenja tako da ce cena biti i preko 15 evra po paklu. Ovaj put je vlada bila otvorenija i najvila nameru da skupi preko novog poreza za cigarete i do 5.3 milijarde dolara a od toga ce jedan deo da ide u medicinske svrhe a ostalo ce posluziti da se zakrpaju rupe u drzavnom budzetu.
http://www.couriermail.com.au/news/queensland/cigarette-packets-to-cost-more-than-20-as-smokers-hit-with-53-billion-in-extra-taxes/story-fnihsrf2-1226689145482
Kad je zadnji put u 2010 porez na cigarete dignut za 25%, broj pusaca je opao za 11%. Sada planiraju da ga dignu za novih 12.5%.
Sve je to lepo, i ta briga za zdravlje pusaca i briga za zdravlje mladih ali drzava je jako srecna da pokupi dobre pare od pusaca i zato nema potpune zabrane prodaje cigareta. Jeste da su zabranili unos u Australiju vise od 50 cigareta preko duty free-a ali ga nisu potpuno zabranili.
Isto tako se slazem da je gojaznost najveci problem u Australiji i u mnogim drugim zemljama na svetu. Po najnovijim statistikama pogresan nacin ishrane kosta naciju najvise ali jos nisam video da je McDonald's oporezovan.

Mihajlo

pre 12 godina

Pusio sam paklu dnevno . Sada , sa ovim cenama, pakla mi traje 3,ponekad i 4 dana . Sve manje imam potrebu da zapalim, a kako stvari stoje , vrlo je verovatno da cu i da bacim cigarete. Maksimalno postujem nepusacke zone , prijatelje koji su nepusaci itd.

Dule

pre 12 godina

Vi sto govorite da cene nemaju veze se varate samo tako. Na neke ljude naravno nece uticati ali na neko oce I te kako.
Da vidite koliko je ljudi pocelo drugacije da razmislja kad je u Australiji kutija dosla blizu $20. Kaze moj drug "pa mogu kredit za nov auto da otplacujem koliko trosim na cigare".

Saša

pre 12 godina

Pre 13 godina sam ostavio cigarete. Tada sam imao 32 godine i 16 godina pušačkog staža. To je bila jedna od najboljih odluka u mom životu!

Punmik

pre 12 godina

Najbolje je pomoći pušačima da se ostave na neki prikladniji nacin, cene nisu rešenje jer to je ovisnost i oni će rađe otkinuti od dečijih usta nego da ostanu bez cigareta. Moj savet je knjiga “lako je prestati pušiti “ ja sam ostavio veoma lako ima više od dve godine,a pušio dugo i mnogo. Velika je to muka koja nije za najprostije osudjivanje.

Isidor

pre 12 godina

U Smederevu ovo ne važi. Povećanja cena cigareta, za sada, jedino utiču na broj prodavaca rezanog duvana. Ranije ih je bilo na pijaci, a sada su i na trotoaru ispred pijace, ispred pekare, kladionice...