Aktuelno

Ponedeljak, 11.06.2012.

08:43

Marihuana opasnija od cigareta?

Marihuana opasnija od cigareta? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

74 Komentari

Sortiraj po:

Smart

pre 13 godina

Kako nasi zakoni ne odgovaraju situaciji u drustvu. Kako nasa pravda nikada nije upoznala svoju sestru bliznakinju sa kojom nikakve dodirne tacke nema kao da nisu ni komsike. Kako nas narod ne ume da koristi internet za vise od fejsbuka i po nekog komentara u novinama. Istrazujte Srbi otupesmo kao nacija.

Neutralan posmatrac

pre 13 godina

Dajte ljudi molim vas pa pre samo par meseci ste naveli istrazivanaj sprovedena u prthodnih 20 godina sa potpuno razlicitim zakljuckom, STA SE DOGODILO U MEDJUVREMENU???
http://www.b92.net/zdravlje/vesti.php?yyyy=2012&mm=01&nav_id=572824

Farazon

pre 13 godina

@ Mantranje

eto bas takav sam i ja bio kao ti sada, uvek su mi drugi bili krivi i nisu imali pojma sta pricaju. bilo bi bolje da lepo jos jednom procitas ono sto sam rekao. ni jednog trenutka nisam niti osudjivao niti podrzavao ni tvoj zivot, a i niciji drugi, niti "duvanje". rekao sam da TI i SVI drugi, kao sto sam i ja sam, sagledaju SVOJ zivot i onda iskreno sebi prvenstveno kazu, iskljucivo po SVOJIM normama koji period zivota im je bio, ajde da kazem sada korisniji u sopstvenoj karijeri i zivotu. i naravno da imam pravo da komentarisem i iznesem svoje misljenje, a kao sto sam vec rekao, ne osudjujem niti sam osudjivao, svako zivi svoj zivot uostalom.

Mantranje

pre 13 godina

(Farazon, 11. jun 2012 23:16)

Ma da, a s obzirom da država ima pravo da krivičnim zakonom uređuje da li će meni neki 'period života biti produktivniji, a ne "bolji" i vise cool', a likovi poput tebe imaju pravo da o tome sude i da komentarišu, onda su sve ove budalaštine koje pišete ok? Kao što sam već rekao, kada čitav život u glavi gradiš priču da su uživaoci marihuane raspali bezidejni zombiji štetni po okolinu, a realnost te demantuje, onda *ebo realnost, udri po totalno proizvoljnim procenama tuđih života, kako ćeš inače zadržati iluziju da imaš predstavu o čemu pričaš...

tea

pre 13 godina

@Psiholog - "Nije poenta da li ce neko da umre ili ima neko somatsko oboljenje, vec kakav kvalitet zivota poseduje." - mislim da ces i ti, kao jedna naucna osoba, sloziti da je kvalitet zivota kao i stanje svesti pitanje licnog izbora...

Psiholog

pre 13 godina

Evo 2 linka, edukacije malo:

http://ukcia.org/research/TestingHypotheses.pdf

http://www.livescience.com/5298-marijuana-disrupt-brain-development.html

gla

pre 13 godina

Ljudi bre duvajte ako vam prija ili nemojte ako vam ne prija. Ja sam duvao 13 godina svaki dan, nekad je prijalo nekad baš i ne. Sad već ne duvam oko 6 godina i odgovara mi, ne padne mi na pamet džica. Tako to valjda ide u životu...

Nemanja

pre 13 godina

(kontemplar, 11. jun 2012 23:59)

A sasvim je jasno da je "svi znamo" omiljeni izvor informacija za sve prisutne pljuvače - odatle crpete svu svoju životnu mudrost. Sačuvaj bože da skapirate da ima ljudi koji vole travu a ne taknu duvan i alkohol, a da ih "narkomančinama" nazivaju oni što ljušte džibru, duvan, maščuru i bensiće. Pa i da ovi prvi cugaju i puše, opet nije bitno - licemerje je licemerje, zar ne?

Farazon

pre 13 godina

@ Mantranje

odavno je postalo uzaludno pokusavati da "duvace" neko ubedi da "duvanje" apsolutno ne uzrokuje nikakva psihofizicka poboljsanja jer su oni vec "poduvali", ovaj "posisali" svu pamet ovoga sveta. "duvao" sam i ja jedno desetak godina i znam sta pricam, kada vi "duvaci" prestanete i kad nakon desetak godina pogledate unazad kroz zivot i sumirate koji vam je period bio produktivniji, ne "bolji" i vise cool, onda popricajte prvenstveno sa samim sobom i iskreno recite i sebi i drugima sta mislite o "duvanju".

Aleksandar

pre 13 godina

@gmbh

Da nisi kojim slucajem pomislio da si ti u zabludi i kojim slucajem nisi pomislio da je marihuana lek? Da pomaze ljudima?
Ocigledno da su ti ovakvi clanci izvor skolovanja. Mucni glavom, procitaj dosta knjiga, pogledaj drzave u kojima je marihuana legalizovana. Gde je ljudi konzumiraju radi zabave, kao sto ti konzumiras onaj otrov zvan koka-kola. A niko nije posustao na poslu (ne konzumiraju je tokom radnog vremena), cak je konzumiraju ljudi sa visokim koeficijentom inteligencije, pa ti prave kompjutere, bave se kvantnom fizikom i mehanikom.

kontemplar

pre 13 godina

Ono sto mi izuzetno smeta medju mnogim komentarima ovde jeste cesto pominjanje alkohola i cigareta u kontekstu nekakvog poredjenja i isticanja kako su oba neuporedivo stetnija, a svi znamo da 99% duvackog orkestra purnja duvan/paklu dnevno, trpa isti u dzoint i nema nikakav problem da se usljema na zurkama, svadbama, slavama i drugim prilikama a mnogi redovno kad stuku ket dzeje, uz to stuku i 4-5 jelenka.

nikotinski zavisnik

pre 13 godina

@(Psiholog, 11. jun 2012 19:14)

Psiholog u pravu si, ali cuti, oni znaju bolje.

Pa i ja pusim cigare ali bar priznajem da su stetne. Eto jesu, najgore su, najveca glupost, kao i heroin, dve droge koje se najteze ostavljaju. Jedna te tiho ubija jedna brzo. Ali bar priznajem, a ne stvaram sebi svet u kome cu lagati sebe kao sto to rade pusaci marihuane, kako je to nesto divno i nije stetno i tralala.

zmitjkoe

pre 13 godina

I opet da primetim kako narkomancici jedva docekaju vesti sa temom marihuane i odmah se daju u revnosni rad da bi stvorili utisak kako je marihuana sve samo ne droga. Uz sve to navode silne neke argumente. Na zalost, nisu ni svesni koliko su u zabludi...
(gmbh, 11. jun 2012 19:32)

Baba droga, strasna rec, strasnija i od Baba Roge. Ako je nesto "droga", onda to "navlaci, izaziva zavisnost", bla, bla. Naravno da je marihuna droga, u cemu je problem? I naravno da je pusenje marihuane stetno po zdravlje, svako pusenje (uvlacenje toplog dima u pluca) je stetno, pa i pusenje kamilice. Droga je i duvan, alkohol, kafa, caj, kakao, coca cola, gledanje fudbala, religija, sex, facebook..., bilo sta sto izaziva zadovoljstvo (i samim tim zelju za sto cescim ponavljanjem, znakom "navucenosti") je droga. Na sta si ti navucen? Svako, ali svako, ima najmanje jednu drogu. Neke droge su stetne po zdravlje, fizicko i/ili psihicko, i onaj koji "uziva" neku drogu je svestan posledica i svesno preuzima rizik. Sa marihuanom i hasisom se druzim jako, jako dugo (srecom zivim u zemlji gde je to normalno) i beskrajno je smesno kada neko ko nema pojma sta je marihuna, pocne da deli lekcije, prisiva etikete. Ako ti pricinjava zadovoljstvo i potvrdjuje tvoj pogled na svet to, da uzivaoce Mary Jane nazivas narkomanima, neka ti bude, sve dok to to cini happy. Ali, zabluda, je na tvojoj strani. Cisto da znas. A mozda ces i saznati?

Milan

pre 13 godina

Stvar je u tome sto pusac pusi dve pakle na dan, a ko duva dva dzointa ciste trave na dan taj duva jako jako mnogo i mozak ce mu se pretvoriti u sundjer mnogo pre nego sto umre od raka pluca.

Alcale

pre 13 godina

@Aha...vazi
Pa vidiš ja bi BAŠ da sam vlast dao obavezu da svaki zdrav punoletni građanin MORA da dune 1-2 puta sedmično kao kolektivnu terapiju protiv mržnje, pljuvanja, zajedljivosti, pohlepe, nadrkanosti, nervoze, lošek krvnog pritiska, strahova,....

Sawyer

pre 13 godina

Ljudi ovde ne bi trebalo da se prica samo o fizickoj stetnosti. Sve je stetno i alkohol i marihuana i duvan i kafa cak. Ali kako to sve utice ponasanje? Kakvi su ostali negativni efekti?

Ja sam ostavljao cigarete i pouzdano vam mogu reci da je covek tada zivahniji sa vise energije. Ponovo sam poceo da pusim i vratio u ono stanje lenjosti gde mi je sve tesko, sedim pijem kafu i pusim cigare celo popodne. Nekom je to normalno? Pa nije ni za misice, ni za kicmu, niti uopste za zdravlje. I na poslu manje napredujes, gledas samo kako da odes na pauzu, i karijera pati zbog cigara. Ni ne znamo koliko bi smo imali volje bez njih.

Isto je i sto se trave i alkohola tice, stim sto vas to jos vezuje za kafanu. Radis zbog kafane. Posao ti uopste nije bitan, bitno je samo da das minimum da ga preguras i odes u kafanu. Nula napredovanja.

Sa travom sam zavrsio u 22god, sa alkoholom u 27god (mislim na opijanje), sada gledam kako da batalim i cigare. One se bar u mom primeru najteze ostavljaju.

Posto sledece godine punim 30-tu vrlo je vazno da u svoj zivot ubacim rekraciju, a lenjosti da kazem dovidjenja. Za kafu jos nisam pronasao negativne efekte (na ponasanje), pa i ne planiram da je ostavljam jos uvek.

To su sve lazna fejk zadovoljstva. Kada dobijes ponovo svoju energiju i prirodno je istrosis rekreacijom, tek ces onda shvatiti sta je zadovoljstvo i kako LIMUNADA posle toga bude bolja od svakog pica ili droge. Dotad to ne shavatas. Zeleo bih da svi shvatimo.

openmind

pre 13 godina

Mrzim pripovedace koji su jos kao mali nanjusili negde koji dim ali jbg. nisu bili prihvaceni u drustvu da bi ga probali. Posle ti isti odrastu i postanu kompleksasi i borci za zdravi zivot.

TZM

pre 13 godina

@psiholog...izvini ali puno gresis,si mozda do tih zakljucaka sam,iz sopstvenog iskustva dosao??anksioznost i drugi psihicki poremecaji su produkt licnog stanja svesti..stara garda psihologije,vise stete nego koristi donosite...

Psiholog

pre 13 godina

Ne znam se sta je gore. Istrazivanja koja pisu o fizioloskoj stetnosti marihuane (rak pluca i sl.) ili ljudi koji misle da marihuana nije stetna. Stetnost marihuane i te kako postoji, samo sto ona nije fizioloska, kao kod duvana npr. (cak i da postoji ta stetnost, ona je minimalna zbog kvantiteta konzumiranja), vec je stetnost psiholoska. Moze doci do psiholoske zavisnosti kod takvih tipova licnosti (mada moze doci i kod konzumiranja hrane, interneta, itd.), ali ono po cemu je specificna marihuana je gubitak psiholoskih granica, anxioznost, trigeri za psihoticizam, "lenjost" i slicno. Nije poenta da li ce neko da umre ili ima neko somatsko oboljenje, vec kakav kvalitet zivota poseduje.

gmbh

pre 13 godina

I opet da primetim kako narkomancici jedva docekaju vesti sa temom marihuane i odmah se daju u revnosni rad da bi stvorili utisak kako je marihuana sve samo ne droga. Uz sve to navode silne neke argumente. Na zalost, nisu ni svesni koliko su u zabludi...

Dam

pre 13 godina

Kakva glupost...Istrazivanje je podrazumevalo da je joint kombinacija marihuane i duvana...kada se takav joint pusi bez uobicajenog filtera, naravno da je to stetnije od same cigare. Marihuana ne sadrzi katran koji se ovde pominje. totalna glupost.

ganjapriestess

pre 13 godina

pa onda nemojte da je pusite nego je jedite tako cak i leci rak(ove) :)
inace, clanak je jedna nesuvisla propaganda protiv marihuane, nepotkrepljena bilo kakvim argumentima...

Mantranje

pre 13 godina

Razumem ja vas protivnike marihuane, nije vama uopšte lako. Čitavog života verujete da je trava strašna droga koja demolira mozak, suši kičmu i ubija u mukama, a onda se sretnete s armijom duvača koji odbijaju da umru od nje, a skoro svi redom pismeniji, obrazovaniji i argumentima potkovaniji od vas. A ta situacija je baš kurvanjska, jer vas ostavlja sa samo dve opcije: ili niste baš sasvim u pravu (pupu, daleko bilo)i mozak sasvim fino radi uprkos vutri, ili, još gore - čitava ta ekipa je i sa tako raspalim mozgovima pametnija od vas. Ajaooo, pa zamislite kako bi vas šili da ne duvaju? I šta je rešenje? Jednostavno - denial.

op123

pre 13 godina

....procitah vest da je umrlo 600.000 ljudi od posedica duvana....pitam se koliko je umrlo ljudi od posedica marihuana..nikako da nadjem tu vest na celom internetu !

milos

pre 13 godina

Zavisnost od marihuane je cista glupost i oni koji to govore LUPAJU. Ne moze mene niko u to da ubedi, jer sam godinama pusio marihuanu, uvek po zelji, ne po nagonu, nekada svaki dan, nekada posle nedelju dana, nekada posle mesec, a nisam je pusio vec godinama i ne sanjam je, razmisljam o njoj...

Alcale

pre 13 godina

Ma nije nego!
ŠTETNOST?
ISTINA! Tačno je da dim marihuane sadrži štetnosti ali ponajviše upravo zbog DUVANA sa kojim većina meša istu.
LEK: Umesto duvana koristiti nanu, a da biste potpuno neutralisali štetne sastojke u dimu koristiti bongove sa hladnom i čistom vodom koja pročisti dim.

Na zapadu se poduže koriste inhalatori marijhuane (preporučujem).
Možete je unositi i sa hranom.

ISTINA: Novija istraživanja pokazuju da THC i CBD deluju ANTIKANCEROGENO kao i regenerator nerva.
Koristi se i kao lek za MNOGE boljke: MENSTRUALNE PROEBLEM, PMS, NESANICU, GUBITAK APETITA, SVE VRSTE BOLOVA (KAKO SLABIJIH TAKO KOD OBOLELIH OD RAKA),...
Danas se najveće klinike za istraživanje lekovitosti kanabisa nalaze u Izrelu ( lek za rak pluća), USA i Kanada (nervna oštećenja i kao analgetik) kao i Francuska i Holandija.
Za to vreme u zemlji Srbijistanu očevi će i dalje da budu ponosni kada im sinovi dođu kući uroljani od alkohola, i dalje ćemo sa ponosom da se satiremo rakijom da sednemo u kola pobijemo tako par stotina ljudi godišnje, prebijamo kući decu žene, komšije i prijatelje a po potrebi se dofatimo i neke sekire ili tanđare...

SAMO NEMOJ SLUČAJNO DA DUNEŠ DIM, DVA SEDNEŠ NA TREM i GLEDAŠ U PRIRODU, VOLIŠ SVOJE PRIJATELJE I PORODICU JER TO RADE NARKOMANI PRAVE SRBENDE TUKU PORODICE!
NIKADA U ŽIVOTU NISAM VIDEO DA SE NEKO POTUČE NADUVAN, TO JE NEMOGUĆE!
Poštovani novinari napravite istarživanje o šteti ALKOHOLA i CIGARA MANITE SE VUTRE!

Toma Raja

pre 13 godina

Kao prvo, ne izaziva supstanca zavisnost, vec mi sami, odlukama o konzumiranju i ritualima. To je kao kad bi rekli da puska ubija ljude, a ne covek iza te puske. A zbog par ekstrema zabraniti svima je poptuno idiotski. To je isto sto i vredjanje po nacionalnoj osnovi tipa "svi su oni isti". Sto se tice teksta, ta teorija za plasenje ljudi je opovrgnuta.

Djubre je baceno aka NDJ

pre 13 godina

I za to ima lek, ko kaze da mora da se pusi kad su oni kolacici mnogo ukusniji kad se doda magicni sastojak. I onako ima odvratan ukus kad se pusi, tako da moze moze i kolaci da se spremaju sto je i ukusnije i bezbednije.

Ganjator

pre 13 godina

@Takovska: Kad ste vec dali link na Wiki clanak o Marliju, mogli ste makar procitati od kog raka i zbog cega je umro:

In July 1977, Marley was found to have a type of malignant melanoma under the nail of one of his toes. Contrary to urban legend, this lesion was not primarily caused by an injury during a football match in that year, but was instead a symptom of the already existing cancer. Marley turned down doctors' advice to have his toe amputated, citing his religious beliefs.

Za one koji ne znaju engleski, umro je od melanoma jer nije dao da mu amputiraju palac na nozi. Ne verujte farmaceutskoj i duvanskoj mafiji!

xy

pre 13 godina

(Takovska, 11. jun 2012 12:08)

maligni melanom je vrsta tumora koze, mladezi se pretvaraju u melanome najcesce pri preteranom izlaganju suncu. te promene nemaju ama bas nikakve veze sa konzumiranje marihuane i duvana, a konkretno u marlijevom slucaju je posledica toga sto je covek bio melez, pa je fakticki od rodjenja imao problema s kozom, sto ga je na kraju i ubilo. therefore, your argument is invalid. :P

vlada

pre 13 godina

Duvačima ne prijaju ovakve vesti. 90% ljudi koje znam i koji duvaju, misle da marihuana nije uopšte štetna, čak dosta njih misli da je zdrava što je još veća zabluda.

nije man machine

pre 13 godina

@Over100Qurix Ja ne znam nikog ko nije popio bar blage psihicke probleme zbog pusenja dzeje. Pod pusenjem ne mislim na jedan dzok kad se ode na more, nego pusenje bate, bar ket dnevno.

mile

pre 13 godina

@Softtroll A na osnovu cega si zakljucio da Man not machine gaji mrznju prema ostatku sveta. Ja nikakvu naznaku toga nisam video u njegovom postu. Izgleda da ipak ti neke svoje stavove i emocije projektujes na druge

MasterHaosis

pre 13 godina

E moji vi, raspravljate se oko marihuane dal je štetna ili nije.
Sve narkomani i ,,sveže" navučeni, čoveče uskoro ovo sve ima da budu mlade hiljadugodišnje mumije, kao da su ih ukrali iz faraonske grobnice!
I to malo mozga što imamo, što nam je država tupila ovih godina, ne dajte da vam marihuana topi. Za vas preporučujem toplo krokodila. Uzmeš ga par puta i gotov si. Ne mora da mučiš više ni sebe ni drugog.
Svi kukaju kako nemaju pare, a ne puše nego cevče i gutaju cigare!
Kriza ne kriza, poskupljenje ne poskupljenje, ma fabrike cigara će uvek da profitiraju a narod ima da se truje. Gledam deca od 15/16 godina profesionalni pušači, dime po kafićima, a po žurkama valjaju travu bolje nego ovi travari. I očekuješ sutra dan da budu sposobni za posao (ako ga ikada i bude bilo u ovoj zemlji), i da budu sposobni za porodicu. Oni za sebe ne mogu da budu sposobni a kamoli za drugog.
Ali shvatio sam to, to pojedince opušta, kada popušše dobar džoint, nateraju ih da zaborave realnost u kojoj žive. I oni su sad pristrasni i opravdavaju sve to, isto kao i pušači što opravdavaju cigarete ili još gore pričaju deci kako nije zdravo da se puši, a sami su aktivni pušači preko deset godina. Ja na primer nisam pristrasan, ja ne pušim ni cigare ni ,,marijanu" i gade mi se.

pojma vi nemate

pre 13 godina

Znao sam da će da se javi ovi "pobornici marihuane" sa pričom kako ti naučnicvi pojma nemaju i kako marihuana uopšte nije opasna.10% su genetske predispozicije sa nastanak odredjenje bolesti a 90% sam čovek kreira kroz život.Možete usvojiti zdrava životne navike i možete duže ostati zdraviji i sve je na vama.Kafa nije zdrava,masna hrana nije zdrava,jedna časa kola-kole je istao kao da ste pojeli 17.kocki šećera pa vi vidite,pušenje je jako štetno za ceo organizam,marihuana još gore,kokain,tablete...

vuk79

pre 13 godina

Budalastine i srednjevekovna propaganda! Ta prica da je droga zlo drzi vodu koliko i da je svet ploca! Od 1000 ljudi koji se drogiraju njih par zapadne u problem i to ti na heroinu iskljucivo. po toj logici je i saobracaj zlo jer svaki dan ubija malu decu i bla bla nla..

REMA

pre 13 godina

Naravno da marihunana ostavlja posledice šta ste vi mislili.Mnogi su u zabludi kad se pravdaju pričom da je marihuana "dar od boga" da nije hemija a ima gomila ako i većina modifikovanih "prskanih vrsta" raznim hemikalijama kako bi dobili na jačini..A list koke raste na "Marsu" ne raste na zemlji...xD..Svaka populacija koja nešto voli je stvorila kontra-štit sa pričom da ne ostavlja posledice..i tako lažu sebe i bolje im je..ne oseaćju grižu savesti...Svaki narkoman je prvo bio pušač-činjenica.

Nenad

pre 13 godina

Dokle cete da zaludjujete ljude s montiranim informacijama i istrazivanjima? Jos je sedamdesetih godina na Berkliju dokazano da kanabis sadrzi 33% katrana u odnosu na kolicinu koja se nalazi u cigaretama, i kako ga sad ima vise i time je stetniji? Ocaj zivi cime se bave velike kuce i korporacije.

Ingot

pre 13 godina

Preminulih od koristenja marihuane od kad je svijeta i vijeka - 0. Od cigareta, stotine hiljada svake godine. Eeee "strucnjaci", dobro podmazani od raznih lobija...

Nemanja

pre 13 godina

Marihuana je izuzetno opasan narkotik kao i svi ostali i moze trajno da osteti psihu. Svako ko kaze suprotno ili laze ili nema iskustva ili nema pojma.
(Man Not Machine, 11. jun 2012 10:05)

Uf, uf. Dok si držao predavanja o veganskoj ishrani bio si naporan i nepodnošljiv, ali sam barem pretpostavljao da znaš šta pričaš kad je reč o zdravstvenom aspektu. Međutim, posle ovakvog samouverenog izliva nepotkrepljene paranoje, ozbiljno sumnjam da znaš bilo šta o bilo čemu. Naravno da marihuana nije potpuno bezopasna, ali samo panduri, totalne neznalice i portparoli farmaceutske industrije u stanju su da je stave u ravan sa "ostalim narkoticima", a da barem ne pocrvene od sramote.

Aleksandar

pre 13 godina

@Relja i ostali

Pogledajte malo, a ne ove sarlatanske doktorske i farmaceutske idiotizme:
http://www.youtube.com/watch?v=0psJhQHk_GI

I ovo je cinjenica i praksa, zbog koje bi farmaceutske kompanije pukle. Zato te iste placaju lazne izvestaje i nepostojeca istrazivanja, da bi odrzale svoju laznu cast.

nazzia

pre 13 godina

svako ko kaze da ne steti ili da ne stvara zavisnost, taj je vec odavno navucen i laze sebe nekim dobrim svojstvima kanabisa(vecina zavisnika uporedjuje travu sa alkoholom i cigaretama, kako bi opravdala svoju zavisnost) i naravno nikada drugima nece priznati da je navucen...

Dan

pre 13 godina

In June 2012 the British Lung Foundation released a report that claimed "each cannabis cigarette increases the chances of developing lung cancer by as much as an entire packet of 20 tobacco cigarettes". The claim was repeated by the charity's chief executive, Dame Helena Shovelton, in a press conference and was widely reported in media sources. In a BBC radio interview, Kevin Williamson, author of "Drugs and the Party line", stated that there was "no scientific basis to the claim", citing as evidence a control study of 2400 people by the National Institute of Health that, he said, had concluded there was "no association at all between smoking marijuana and lung cancer". Williamson then asked the charity's representative, James Cant, to cite some research that supported the charity's claim. When Cant declined to do so, Williamson accused the charity of "putting out bogus information" for "headline grabbing". About the same report, commentators Keelan Balderson accused the charity of peddling "a long debunked myth" (observing that it was not the first such incident, citing an earlier BLF claim that "3 joints are equal to 20 cigarettes"), and Peter Reynolds described the report as a "dangerously irresponsible mix of conjecture, extremist opinion and scaremongering"

Toliko o tome.

Takovska

pre 13 godina

zamolio bi da se navede jedan slucaj raka pluca, koji je nastao kao posledica konzumiranja marihuane...hvala
(marsenije, 11. jun 2012 11:12)

Bob Marli je umro od raka

http://en.wikipedia.org/wiki/Bob_Marley

relja

pre 13 godina

zato preferirajte ulje od marihuane. Lepse udara, leci mnoge bolesti i ne oseca se kad izadjete kao kada pusite. Jedino sto je dosta skuplje nego kad se pusi i treba uloziti truda da se napravi.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (dejan, 11. jun 2012 10:44)

A ko se to izlečio marihuanom i od koje bolesti?

dzabos dzojus marley

pre 13 godina

Mozda je ovo i tacno, ali svakako cigarete, za razliku od marihuane, ne donose nista dobro ni konzumentu ni okolini! Iz licnog iskustva i iskustva bliskih prijatelja, mogu da kazem da ima lekovita svojstva (pomogla je oko raznih stvari kao sto su npr. migrena, astma, opustanje raznih grceva, zatvor...)
I hlor nije dobar, pa se opet preporucuje plivanje u bazenu!
Pozdrav svima koji uzivaju u dimu marihuane :)

softtroll

pre 13 godina

@Man Not Machine: vi "straight edge" ziloti nista ne kozumirate itd, a opet ste malo fiju fiju u glavu. Taj nivo mrznje koji vi gajite prema ostatku sveta iz nekog ego tripa koji ispoljavate "kao" nekom cistotom je ravan okorelim fas-puritancima. Dzabe vam sve to kad, eto vidimo, niste bas u ravnotezi.

Milos

pre 13 godina

Haha, kakva glupost i laz. To je kao da kazete: ako popijete 5 litara rakije, to je mnogo opasnije nego ako popijete 1 litru rakije. Hahaha

Mile

pre 13 godina

Ok, ajde da kazemo da je tako.
Nek mi objasne onda ti "naucnici" kako do sada nije zabelezen ni jedan smrtni slucaj od marihuane i kako ja i jos poveci broj ljudi koje poznajem, vec vise od 10god. puse isti taj kanabis i evo... apsolutno nemam jos uvek nikakvih posledica, cak i redovno dajem krv (pre davanja, pravi se pauza od nedelju dana).

Zamolio bih vas sledeci put kad objavite neku vest vezano za neko istrazivanje da nam dostavite link ka zvanicnom sajtu tog istrazivanja, da bi mogli da ispitamo validnost istog!
Ovako samo pravite konfuziju... narod vam veruje a vi se poigravate sa njihovim poverenjem!
Vi prvi bi trebalo da istrazite verodostojnost clanka, pre nego sto ga izbacite!

Man Not Machine

pre 13 godina

Marihuana je izuzetno opasan narkotik kao i svi ostali i moze trajno da osteti psihu. Svako ko kaze suprotno ili laze ili nema iskustva ili nema pojma.

dejan

pre 13 godina

zato preferirajte ulje od marihuane. Lepse udara, leci mnoge bolesti i ne oseca se kad izadjete kao kada pusite. Jedino sto je dosta skuplje nego kad se pusi i treba uloziti truda da se napravi.

antifilozof

pre 13 godina

Mogao bih u ovo da verujem, ali niko ne popuši 20 ili 40 džointa na dan, a mnogi popuše i više cigareta.

Nisam baš pristalica marihuane, kao ni drugih psihoaktivnih supstanci, ali mislim da bi je trebalo leglizovati jer je mnogo manje zlo od cigareta ili alkohola koji su neopravdano legalni.

DRZIVAGO

pre 13 godina

"... jedan džoint nosi rizik od raka koliko i cela kutija od 20 cigareta." - kakva poruka proizvodjača cigareta. Pušite slobodno jer nije baš tako štetno. HAHAHAHHAA

antifilozof

pre 13 godina

Mogao bih u ovo da verujem, ali niko ne popuši 20 ili 40 džointa na dan, a mnogi popuše i više cigareta.

Nisam baš pristalica marihuane, kao ni drugih psihoaktivnih supstanci, ali mislim da bi je trebalo leglizovati jer je mnogo manje zlo od cigareta ili alkohola koji su neopravdano legalni.

DRZIVAGO

pre 13 godina

"... jedan džoint nosi rizik od raka koliko i cela kutija od 20 cigareta." - kakva poruka proizvodjača cigareta. Pušite slobodno jer nije baš tako štetno. HAHAHAHHAA

Mile

pre 13 godina

Ok, ajde da kazemo da je tako.
Nek mi objasne onda ti "naucnici" kako do sada nije zabelezen ni jedan smrtni slucaj od marihuane i kako ja i jos poveci broj ljudi koje poznajem, vec vise od 10god. puse isti taj kanabis i evo... apsolutno nemam jos uvek nikakvih posledica, cak i redovno dajem krv (pre davanja, pravi se pauza od nedelju dana).

Zamolio bih vas sledeci put kad objavite neku vest vezano za neko istrazivanje da nam dostavite link ka zvanicnom sajtu tog istrazivanja, da bi mogli da ispitamo validnost istog!
Ovako samo pravite konfuziju... narod vam veruje a vi se poigravate sa njihovim poverenjem!
Vi prvi bi trebalo da istrazite verodostojnost clanka, pre nego sto ga izbacite!

Milos

pre 13 godina

Haha, kakva glupost i laz. To je kao da kazete: ako popijete 5 litara rakije, to je mnogo opasnije nego ako popijete 1 litru rakije. Hahaha

Alcale

pre 13 godina

Ma nije nego!
ŠTETNOST?
ISTINA! Tačno je da dim marihuane sadrži štetnosti ali ponajviše upravo zbog DUVANA sa kojim većina meša istu.
LEK: Umesto duvana koristiti nanu, a da biste potpuno neutralisali štetne sastojke u dimu koristiti bongove sa hladnom i čistom vodom koja pročisti dim.

Na zapadu se poduže koriste inhalatori marijhuane (preporučujem).
Možete je unositi i sa hranom.

ISTINA: Novija istraživanja pokazuju da THC i CBD deluju ANTIKANCEROGENO kao i regenerator nerva.
Koristi se i kao lek za MNOGE boljke: MENSTRUALNE PROEBLEM, PMS, NESANICU, GUBITAK APETITA, SVE VRSTE BOLOVA (KAKO SLABIJIH TAKO KOD OBOLELIH OD RAKA),...
Danas se najveće klinike za istraživanje lekovitosti kanabisa nalaze u Izrelu ( lek za rak pluća), USA i Kanada (nervna oštećenja i kao analgetik) kao i Francuska i Holandija.
Za to vreme u zemlji Srbijistanu očevi će i dalje da budu ponosni kada im sinovi dođu kući uroljani od alkohola, i dalje ćemo sa ponosom da se satiremo rakijom da sednemo u kola pobijemo tako par stotina ljudi godišnje, prebijamo kući decu žene, komšije i prijatelje a po potrebi se dofatimo i neke sekire ili tanđare...

SAMO NEMOJ SLUČAJNO DA DUNEŠ DIM, DVA SEDNEŠ NA TREM i GLEDAŠ U PRIRODU, VOLIŠ SVOJE PRIJATELJE I PORODICU JER TO RADE NARKOMANI PRAVE SRBENDE TUKU PORODICE!
NIKADA U ŽIVOTU NISAM VIDEO DA SE NEKO POTUČE NADUVAN, TO JE NEMOGUĆE!
Poštovani novinari napravite istarživanje o šteti ALKOHOLA i CIGARA MANITE SE VUTRE!

Nenad

pre 13 godina

Dokle cete da zaludjujete ljude s montiranim informacijama i istrazivanjima? Jos je sedamdesetih godina na Berkliju dokazano da kanabis sadrzi 33% katrana u odnosu na kolicinu koja se nalazi u cigaretama, i kako ga sad ima vise i time je stetniji? Ocaj zivi cime se bave velike kuce i korporacije.

softtroll

pre 13 godina

@Man Not Machine: vi "straight edge" ziloti nista ne kozumirate itd, a opet ste malo fiju fiju u glavu. Taj nivo mrznje koji vi gajite prema ostatku sveta iz nekog ego tripa koji ispoljavate "kao" nekom cistotom je ravan okorelim fas-puritancima. Dzabe vam sve to kad, eto vidimo, niste bas u ravnotezi.

dzabos dzojus marley

pre 13 godina

Mozda je ovo i tacno, ali svakako cigarete, za razliku od marihuane, ne donose nista dobro ni konzumentu ni okolini! Iz licnog iskustva i iskustva bliskih prijatelja, mogu da kazem da ima lekovita svojstva (pomogla je oko raznih stvari kao sto su npr. migrena, astma, opustanje raznih grceva, zatvor...)
I hlor nije dobar, pa se opet preporucuje plivanje u bazenu!
Pozdrav svima koji uzivaju u dimu marihuane :)

Man Not Machine

pre 13 godina

Marihuana je izuzetno opasan narkotik kao i svi ostali i moze trajno da osteti psihu. Svako ko kaze suprotno ili laze ili nema iskustva ili nema pojma.

Dan

pre 13 godina

In June 2012 the British Lung Foundation released a report that claimed "each cannabis cigarette increases the chances of developing lung cancer by as much as an entire packet of 20 tobacco cigarettes". The claim was repeated by the charity's chief executive, Dame Helena Shovelton, in a press conference and was widely reported in media sources. In a BBC radio interview, Kevin Williamson, author of "Drugs and the Party line", stated that there was "no scientific basis to the claim", citing as evidence a control study of 2400 people by the National Institute of Health that, he said, had concluded there was "no association at all between smoking marijuana and lung cancer". Williamson then asked the charity's representative, James Cant, to cite some research that supported the charity's claim. When Cant declined to do so, Williamson accused the charity of "putting out bogus information" for "headline grabbing". About the same report, commentators Keelan Balderson accused the charity of peddling "a long debunked myth" (observing that it was not the first such incident, citing an earlier BLF claim that "3 joints are equal to 20 cigarettes"), and Peter Reynolds described the report as a "dangerously irresponsible mix of conjecture, extremist opinion and scaremongering"

Toliko o tome.

dejan

pre 13 godina

zato preferirajte ulje od marihuane. Lepse udara, leci mnoge bolesti i ne oseca se kad izadjete kao kada pusite. Jedino sto je dosta skuplje nego kad se pusi i treba uloziti truda da se napravi.

nazzia

pre 13 godina

svako ko kaze da ne steti ili da ne stvara zavisnost, taj je vec odavno navucen i laze sebe nekim dobrim svojstvima kanabisa(vecina zavisnika uporedjuje travu sa alkoholom i cigaretama, kako bi opravdala svoju zavisnost) i naravno nikada drugima nece priznati da je navucen...

Nemanja

pre 13 godina

Marihuana je izuzetno opasan narkotik kao i svi ostali i moze trajno da osteti psihu. Svako ko kaze suprotno ili laze ili nema iskustva ili nema pojma.
(Man Not Machine, 11. jun 2012 10:05)

Uf, uf. Dok si držao predavanja o veganskoj ishrani bio si naporan i nepodnošljiv, ali sam barem pretpostavljao da znaš šta pričaš kad je reč o zdravstvenom aspektu. Međutim, posle ovakvog samouverenog izliva nepotkrepljene paranoje, ozbiljno sumnjam da znaš bilo šta o bilo čemu. Naravno da marihuana nije potpuno bezopasna, ali samo panduri, totalne neznalice i portparoli farmaceutske industrije u stanju su da je stave u ravan sa "ostalim narkoticima", a da barem ne pocrvene od sramote.

milos

pre 13 godina

Zavisnost od marihuane je cista glupost i oni koji to govore LUPAJU. Ne moze mene niko u to da ubedi, jer sam godinama pusio marihuanu, uvek po zelji, ne po nagonu, nekada svaki dan, nekada posle nedelju dana, nekada posle mesec, a nisam je pusio vec godinama i ne sanjam je, razmisljam o njoj...

Takovska

pre 13 godina

zamolio bi da se navede jedan slucaj raka pluca, koji je nastao kao posledica konzumiranja marihuane...hvala
(marsenije, 11. jun 2012 11:12)

Bob Marli je umro od raka

http://en.wikipedia.org/wiki/Bob_Marley

Ingot

pre 13 godina

Preminulih od koristenja marihuane od kad je svijeta i vijeka - 0. Od cigareta, stotine hiljada svake godine. Eeee "strucnjaci", dobro podmazani od raznih lobija...

Mantranje

pre 13 godina

Razumem ja vas protivnike marihuane, nije vama uopšte lako. Čitavog života verujete da je trava strašna droga koja demolira mozak, suši kičmu i ubija u mukama, a onda se sretnete s armijom duvača koji odbijaju da umru od nje, a skoro svi redom pismeniji, obrazovaniji i argumentima potkovaniji od vas. A ta situacija je baš kurvanjska, jer vas ostavlja sa samo dve opcije: ili niste baš sasvim u pravu (pupu, daleko bilo)i mozak sasvim fino radi uprkos vutri, ili, još gore - čitava ta ekipa je i sa tako raspalim mozgovima pametnija od vas. Ajaooo, pa zamislite kako bi vas šili da ne duvaju? I šta je rešenje? Jednostavno - denial.

relja

pre 13 godina

zato preferirajte ulje od marihuane. Lepse udara, leci mnoge bolesti i ne oseca se kad izadjete kao kada pusite. Jedino sto je dosta skuplje nego kad se pusi i treba uloziti truda da se napravi.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (dejan, 11. jun 2012 10:44)

A ko se to izlečio marihuanom i od koje bolesti?

Ganjator

pre 13 godina

@Takovska: Kad ste vec dali link na Wiki clanak o Marliju, mogli ste makar procitati od kog raka i zbog cega je umro:

In July 1977, Marley was found to have a type of malignant melanoma under the nail of one of his toes. Contrary to urban legend, this lesion was not primarily caused by an injury during a football match in that year, but was instead a symptom of the already existing cancer. Marley turned down doctors' advice to have his toe amputated, citing his religious beliefs.

Za one koji ne znaju engleski, umro je od melanoma jer nije dao da mu amputiraju palac na nozi. Ne verujte farmaceutskoj i duvanskoj mafiji!

vuk79

pre 13 godina

Budalastine i srednjevekovna propaganda! Ta prica da je droga zlo drzi vodu koliko i da je svet ploca! Od 1000 ljudi koji se drogiraju njih par zapadne u problem i to ti na heroinu iskljucivo. po toj logici je i saobracaj zlo jer svaki dan ubija malu decu i bla bla nla..

ganjapriestess

pre 13 godina

pa onda nemojte da je pusite nego je jedite tako cak i leci rak(ove) :)
inace, clanak je jedna nesuvisla propaganda protiv marihuane, nepotkrepljena bilo kakvim argumentima...

Djubre je baceno aka NDJ

pre 13 godina

I za to ima lek, ko kaze da mora da se pusi kad su oni kolacici mnogo ukusniji kad se doda magicni sastojak. I onako ima odvratan ukus kad se pusi, tako da moze moze i kolaci da se spremaju sto je i ukusnije i bezbednije.

Dam

pre 13 godina

Kakva glupost...Istrazivanje je podrazumevalo da je joint kombinacija marihuane i duvana...kada se takav joint pusi bez uobicajenog filtera, naravno da je to stetnije od same cigare. Marihuana ne sadrzi katran koji se ovde pominje. totalna glupost.

Toma Raja

pre 13 godina

Kao prvo, ne izaziva supstanca zavisnost, vec mi sami, odlukama o konzumiranju i ritualima. To je kao kad bi rekli da puska ubija ljude, a ne covek iza te puske. A zbog par ekstrema zabraniti svima je poptuno idiotski. To je isto sto i vredjanje po nacionalnoj osnovi tipa "svi su oni isti". Sto se tice teksta, ta teorija za plasenje ljudi je opovrgnuta.

gmbh

pre 13 godina

I opet da primetim kako narkomancici jedva docekaju vesti sa temom marihuane i odmah se daju u revnosni rad da bi stvorili utisak kako je marihuana sve samo ne droga. Uz sve to navode silne neke argumente. Na zalost, nisu ni svesni koliko su u zabludi...

nije man machine

pre 13 godina

@Over100Qurix Ja ne znam nikog ko nije popio bar blage psihicke probleme zbog pusenja dzeje. Pod pusenjem ne mislim na jedan dzok kad se ode na more, nego pusenje bate, bar ket dnevno.

Aleksandar

pre 13 godina

@Relja i ostali

Pogledajte malo, a ne ove sarlatanske doktorske i farmaceutske idiotizme:
http://www.youtube.com/watch?v=0psJhQHk_GI

I ovo je cinjenica i praksa, zbog koje bi farmaceutske kompanije pukle. Zato te iste placaju lazne izvestaje i nepostojeca istrazivanja, da bi odrzale svoju laznu cast.

xy

pre 13 godina

(Takovska, 11. jun 2012 12:08)

maligni melanom je vrsta tumora koze, mladezi se pretvaraju u melanome najcesce pri preteranom izlaganju suncu. te promene nemaju ama bas nikakve veze sa konzumiranje marihuane i duvana, a konkretno u marlijevom slucaju je posledica toga sto je covek bio melez, pa je fakticki od rodjenja imao problema s kozom, sto ga je na kraju i ubilo. therefore, your argument is invalid. :P

op123

pre 13 godina

....procitah vest da je umrlo 600.000 ljudi od posedica duvana....pitam se koliko je umrlo ljudi od posedica marihuana..nikako da nadjem tu vest na celom internetu !

Psiholog

pre 13 godina

Ne znam se sta je gore. Istrazivanja koja pisu o fizioloskoj stetnosti marihuane (rak pluca i sl.) ili ljudi koji misle da marihuana nije stetna. Stetnost marihuane i te kako postoji, samo sto ona nije fizioloska, kao kod duvana npr. (cak i da postoji ta stetnost, ona je minimalna zbog kvantiteta konzumiranja), vec je stetnost psiholoska. Moze doci do psiholoske zavisnosti kod takvih tipova licnosti (mada moze doci i kod konzumiranja hrane, interneta, itd.), ali ono po cemu je specificna marihuana je gubitak psiholoskih granica, anxioznost, trigeri za psihoticizam, "lenjost" i slicno. Nije poenta da li ce neko da umre ili ima neko somatsko oboljenje, vec kakav kvalitet zivota poseduje.

vlada

pre 13 godina

Duvačima ne prijaju ovakve vesti. 90% ljudi koje znam i koji duvaju, misle da marihuana nije uopšte štetna, čak dosta njih misli da je zdrava što je još veća zabluda.

REMA

pre 13 godina

Naravno da marihunana ostavlja posledice šta ste vi mislili.Mnogi su u zabludi kad se pravdaju pričom da je marihuana "dar od boga" da nije hemija a ima gomila ako i većina modifikovanih "prskanih vrsta" raznim hemikalijama kako bi dobili na jačini..A list koke raste na "Marsu" ne raste na zemlji...xD..Svaka populacija koja nešto voli je stvorila kontra-štit sa pričom da ne ostavlja posledice..i tako lažu sebe i bolje im je..ne oseaćju grižu savesti...Svaki narkoman je prvo bio pušač-činjenica.

zmitjkoe

pre 13 godina

I opet da primetim kako narkomancici jedva docekaju vesti sa temom marihuane i odmah se daju u revnosni rad da bi stvorili utisak kako je marihuana sve samo ne droga. Uz sve to navode silne neke argumente. Na zalost, nisu ni svesni koliko su u zabludi...
(gmbh, 11. jun 2012 19:32)

Baba droga, strasna rec, strasnija i od Baba Roge. Ako je nesto "droga", onda to "navlaci, izaziva zavisnost", bla, bla. Naravno da je marihuna droga, u cemu je problem? I naravno da je pusenje marihuane stetno po zdravlje, svako pusenje (uvlacenje toplog dima u pluca) je stetno, pa i pusenje kamilice. Droga je i duvan, alkohol, kafa, caj, kakao, coca cola, gledanje fudbala, religija, sex, facebook..., bilo sta sto izaziva zadovoljstvo (i samim tim zelju za sto cescim ponavljanjem, znakom "navucenosti") je droga. Na sta si ti navucen? Svako, ali svako, ima najmanje jednu drogu. Neke droge su stetne po zdravlje, fizicko i/ili psihicko, i onaj koji "uziva" neku drogu je svestan posledica i svesno preuzima rizik. Sa marihuanom i hasisom se druzim jako, jako dugo (srecom zivim u zemlji gde je to normalno) i beskrajno je smesno kada neko ko nema pojma sta je marihuna, pocne da deli lekcije, prisiva etikete. Ako ti pricinjava zadovoljstvo i potvrdjuje tvoj pogled na svet to, da uzivaoce Mary Jane nazivas narkomanima, neka ti bude, sve dok to to cini happy. Ali, zabluda, je na tvojoj strani. Cisto da znas. A mozda ces i saznati?

MasterHaosis

pre 13 godina

E moji vi, raspravljate se oko marihuane dal je štetna ili nije.
Sve narkomani i ,,sveže" navučeni, čoveče uskoro ovo sve ima da budu mlade hiljadugodišnje mumije, kao da su ih ukrali iz faraonske grobnice!
I to malo mozga što imamo, što nam je država tupila ovih godina, ne dajte da vam marihuana topi. Za vas preporučujem toplo krokodila. Uzmeš ga par puta i gotov si. Ne mora da mučiš više ni sebe ni drugog.
Svi kukaju kako nemaju pare, a ne puše nego cevče i gutaju cigare!
Kriza ne kriza, poskupljenje ne poskupljenje, ma fabrike cigara će uvek da profitiraju a narod ima da se truje. Gledam deca od 15/16 godina profesionalni pušači, dime po kafićima, a po žurkama valjaju travu bolje nego ovi travari. I očekuješ sutra dan da budu sposobni za posao (ako ga ikada i bude bilo u ovoj zemlji), i da budu sposobni za porodicu. Oni za sebe ne mogu da budu sposobni a kamoli za drugog.
Ali shvatio sam to, to pojedince opušta, kada popušše dobar džoint, nateraju ih da zaborave realnost u kojoj žive. I oni su sad pristrasni i opravdavaju sve to, isto kao i pušači što opravdavaju cigarete ili još gore pričaju deci kako nije zdravo da se puši, a sami su aktivni pušači preko deset godina. Ja na primer nisam pristrasan, ja ne pušim ni cigare ni ,,marijanu" i gade mi se.

pojma vi nemate

pre 13 godina

Znao sam da će da se javi ovi "pobornici marihuane" sa pričom kako ti naučnicvi pojma nemaju i kako marihuana uopšte nije opasna.10% su genetske predispozicije sa nastanak odredjenje bolesti a 90% sam čovek kreira kroz život.Možete usvojiti zdrava životne navike i možete duže ostati zdraviji i sve je na vama.Kafa nije zdrava,masna hrana nije zdrava,jedna časa kola-kole je istao kao da ste pojeli 17.kocki šećera pa vi vidite,pušenje je jako štetno za ceo organizam,marihuana još gore,kokain,tablete...

Sawyer

pre 13 godina

Ljudi ovde ne bi trebalo da se prica samo o fizickoj stetnosti. Sve je stetno i alkohol i marihuana i duvan i kafa cak. Ali kako to sve utice ponasanje? Kakvi su ostali negativni efekti?

Ja sam ostavljao cigarete i pouzdano vam mogu reci da je covek tada zivahniji sa vise energije. Ponovo sam poceo da pusim i vratio u ono stanje lenjosti gde mi je sve tesko, sedim pijem kafu i pusim cigare celo popodne. Nekom je to normalno? Pa nije ni za misice, ni za kicmu, niti uopste za zdravlje. I na poslu manje napredujes, gledas samo kako da odes na pauzu, i karijera pati zbog cigara. Ni ne znamo koliko bi smo imali volje bez njih.

Isto je i sto se trave i alkohola tice, stim sto vas to jos vezuje za kafanu. Radis zbog kafane. Posao ti uopste nije bitan, bitno je samo da das minimum da ga preguras i odes u kafanu. Nula napredovanja.

Sa travom sam zavrsio u 22god, sa alkoholom u 27god (mislim na opijanje), sada gledam kako da batalim i cigare. One se bar u mom primeru najteze ostavljaju.

Posto sledece godine punim 30-tu vrlo je vazno da u svoj zivot ubacim rekraciju, a lenjosti da kazem dovidjenja. Za kafu jos nisam pronasao negativne efekte (na ponasanje), pa i ne planiram da je ostavljam jos uvek.

To su sve lazna fejk zadovoljstva. Kada dobijes ponovo svoju energiju i prirodno je istrosis rekreacijom, tek ces onda shvatiti sta je zadovoljstvo i kako LIMUNADA posle toga bude bolja od svakog pica ili droge. Dotad to ne shavatas. Zeleo bih da svi shvatimo.

openmind

pre 13 godina

Mrzim pripovedace koji su jos kao mali nanjusili negde koji dim ali jbg. nisu bili prihvaceni u drustvu da bi ga probali. Posle ti isti odrastu i postanu kompleksasi i borci za zdravi zivot.

mile

pre 13 godina

@Softtroll A na osnovu cega si zakljucio da Man not machine gaji mrznju prema ostatku sveta. Ja nikakvu naznaku toga nisam video u njegovom postu. Izgleda da ipak ti neke svoje stavove i emocije projektujes na druge

gla

pre 13 godina

Ljudi bre duvajte ako vam prija ili nemojte ako vam ne prija. Ja sam duvao 13 godina svaki dan, nekad je prijalo nekad baš i ne. Sad već ne duvam oko 6 godina i odgovara mi, ne padne mi na pamet džica. Tako to valjda ide u životu...

Nemanja

pre 13 godina

(kontemplar, 11. jun 2012 23:59)

A sasvim je jasno da je "svi znamo" omiljeni izvor informacija za sve prisutne pljuvače - odatle crpete svu svoju životnu mudrost. Sačuvaj bože da skapirate da ima ljudi koji vole travu a ne taknu duvan i alkohol, a da ih "narkomančinama" nazivaju oni što ljušte džibru, duvan, maščuru i bensiće. Pa i da ovi prvi cugaju i puše, opet nije bitno - licemerje je licemerje, zar ne?

Alcale

pre 13 godina

@Aha...vazi
Pa vidiš ja bi BAŠ da sam vlast dao obavezu da svaki zdrav punoletni građanin MORA da dune 1-2 puta sedmično kao kolektivnu terapiju protiv mržnje, pljuvanja, zajedljivosti, pohlepe, nadrkanosti, nervoze, lošek krvnog pritiska, strahova,....

Aleksandar

pre 13 godina

@gmbh

Da nisi kojim slucajem pomislio da si ti u zabludi i kojim slucajem nisi pomislio da je marihuana lek? Da pomaze ljudima?
Ocigledno da su ti ovakvi clanci izvor skolovanja. Mucni glavom, procitaj dosta knjiga, pogledaj drzave u kojima je marihuana legalizovana. Gde je ljudi konzumiraju radi zabave, kao sto ti konzumiras onaj otrov zvan koka-kola. A niko nije posustao na poslu (ne konzumiraju je tokom radnog vremena), cak je konzumiraju ljudi sa visokim koeficijentom inteligencije, pa ti prave kompjutere, bave se kvantnom fizikom i mehanikom.

tea

pre 13 godina

@Psiholog - "Nije poenta da li ce neko da umre ili ima neko somatsko oboljenje, vec kakav kvalitet zivota poseduje." - mislim da ces i ti, kao jedna naucna osoba, sloziti da je kvalitet zivota kao i stanje svesti pitanje licnog izbora...

Farazon

pre 13 godina

@ Mantranje

odavno je postalo uzaludno pokusavati da "duvace" neko ubedi da "duvanje" apsolutno ne uzrokuje nikakva psihofizicka poboljsanja jer su oni vec "poduvali", ovaj "posisali" svu pamet ovoga sveta. "duvao" sam i ja jedno desetak godina i znam sta pricam, kada vi "duvaci" prestanete i kad nakon desetak godina pogledate unazad kroz zivot i sumirate koji vam je period bio produktivniji, ne "bolji" i vise cool, onda popricajte prvenstveno sa samim sobom i iskreno recite i sebi i drugima sta mislite o "duvanju".

kontemplar

pre 13 godina

Ono sto mi izuzetno smeta medju mnogim komentarima ovde jeste cesto pominjanje alkohola i cigareta u kontekstu nekakvog poredjenja i isticanja kako su oba neuporedivo stetnija, a svi znamo da 99% duvackog orkestra purnja duvan/paklu dnevno, trpa isti u dzoint i nema nikakav problem da se usljema na zurkama, svadbama, slavama i drugim prilikama a mnogi redovno kad stuku ket dzeje, uz to stuku i 4-5 jelenka.

Mantranje

pre 13 godina

(Farazon, 11. jun 2012 23:16)

Ma da, a s obzirom da država ima pravo da krivičnim zakonom uređuje da li će meni neki 'period života biti produktivniji, a ne "bolji" i vise cool', a likovi poput tebe imaju pravo da o tome sude i da komentarišu, onda su sve ove budalaštine koje pišete ok? Kao što sam već rekao, kada čitav život u glavi gradiš priču da su uživaoci marihuane raspali bezidejni zombiji štetni po okolinu, a realnost te demantuje, onda *ebo realnost, udri po totalno proizvoljnim procenama tuđih života, kako ćeš inače zadržati iluziju da imaš predstavu o čemu pričaš...

TZM

pre 13 godina

@psiholog...izvini ali puno gresis,si mozda do tih zakljucaka sam,iz sopstvenog iskustva dosao??anksioznost i drugi psihicki poremecaji su produkt licnog stanja svesti..stara garda psihologije,vise stete nego koristi donosite...

nikotinski zavisnik

pre 13 godina

@(Psiholog, 11. jun 2012 19:14)

Psiholog u pravu si, ali cuti, oni znaju bolje.

Pa i ja pusim cigare ali bar priznajem da su stetne. Eto jesu, najgore su, najveca glupost, kao i heroin, dve droge koje se najteze ostavljaju. Jedna te tiho ubija jedna brzo. Ali bar priznajem, a ne stvaram sebi svet u kome cu lagati sebe kao sto to rade pusaci marihuane, kako je to nesto divno i nije stetno i tralala.

Neutralan posmatrac

pre 13 godina

Dajte ljudi molim vas pa pre samo par meseci ste naveli istrazivanaj sprovedena u prthodnih 20 godina sa potpuno razlicitim zakljuckom, STA SE DOGODILO U MEDJUVREMENU???
http://www.b92.net/zdravlje/vesti.php?yyyy=2012&mm=01&nav_id=572824

Milan

pre 13 godina

Stvar je u tome sto pusac pusi dve pakle na dan, a ko duva dva dzointa ciste trave na dan taj duva jako jako mnogo i mozak ce mu se pretvoriti u sundjer mnogo pre nego sto umre od raka pluca.

Psiholog

pre 13 godina

Evo 2 linka, edukacije malo:

http://ukcia.org/research/TestingHypotheses.pdf

http://www.livescience.com/5298-marijuana-disrupt-brain-development.html

Farazon

pre 13 godina

@ Mantranje

eto bas takav sam i ja bio kao ti sada, uvek su mi drugi bili krivi i nisu imali pojma sta pricaju. bilo bi bolje da lepo jos jednom procitas ono sto sam rekao. ni jednog trenutka nisam niti osudjivao niti podrzavao ni tvoj zivot, a i niciji drugi, niti "duvanje". rekao sam da TI i SVI drugi, kao sto sam i ja sam, sagledaju SVOJ zivot i onda iskreno sebi prvenstveno kazu, iskljucivo po SVOJIM normama koji period zivota im je bio, ajde da kazem sada korisniji u sopstvenoj karijeri i zivotu. i naravno da imam pravo da komentarisem i iznesem svoje misljenje, a kao sto sam vec rekao, ne osudjujem niti sam osudjivao, svako zivi svoj zivot uostalom.

Smart

pre 13 godina

Kako nasi zakoni ne odgovaraju situaciji u drustvu. Kako nasa pravda nikada nije upoznala svoju sestru bliznakinju sa kojom nikakve dodirne tacke nema kao da nisu ni komsike. Kako nas narod ne ume da koristi internet za vise od fejsbuka i po nekog komentara u novinama. Istrazujte Srbi otupesmo kao nacija.

Man Not Machine

pre 13 godina

Marihuana je izuzetno opasan narkotik kao i svi ostali i moze trajno da osteti psihu. Svako ko kaze suprotno ili laze ili nema iskustva ili nema pojma.

nazzia

pre 13 godina

svako ko kaze da ne steti ili da ne stvara zavisnost, taj je vec odavno navucen i laze sebe nekim dobrim svojstvima kanabisa(vecina zavisnika uporedjuje travu sa alkoholom i cigaretama, kako bi opravdala svoju zavisnost) i naravno nikada drugima nece priznati da je navucen...

Takovska

pre 13 godina

zamolio bi da se navede jedan slucaj raka pluca, koji je nastao kao posledica konzumiranja marihuane...hvala
(marsenije, 11. jun 2012 11:12)

Bob Marli je umro od raka

http://en.wikipedia.org/wiki/Bob_Marley

gmbh

pre 13 godina

I opet da primetim kako narkomancici jedva docekaju vesti sa temom marihuane i odmah se daju u revnosni rad da bi stvorili utisak kako je marihuana sve samo ne droga. Uz sve to navode silne neke argumente. Na zalost, nisu ni svesni koliko su u zabludi...

relja

pre 13 godina

zato preferirajte ulje od marihuane. Lepse udara, leci mnoge bolesti i ne oseca se kad izadjete kao kada pusite. Jedino sto je dosta skuplje nego kad se pusi i treba uloziti truda da se napravi.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (dejan, 11. jun 2012 10:44)

A ko se to izlečio marihuanom i od koje bolesti?

pojma vi nemate

pre 13 godina

Znao sam da će da se javi ovi "pobornici marihuane" sa pričom kako ti naučnicvi pojma nemaju i kako marihuana uopšte nije opasna.10% su genetske predispozicije sa nastanak odredjenje bolesti a 90% sam čovek kreira kroz život.Možete usvojiti zdrava životne navike i možete duže ostati zdraviji i sve je na vama.Kafa nije zdrava,masna hrana nije zdrava,jedna časa kola-kole je istao kao da ste pojeli 17.kocki šećera pa vi vidite,pušenje je jako štetno za ceo organizam,marihuana još gore,kokain,tablete...

MasterHaosis

pre 13 godina

E moji vi, raspravljate se oko marihuane dal je štetna ili nije.
Sve narkomani i ,,sveže" navučeni, čoveče uskoro ovo sve ima da budu mlade hiljadugodišnje mumije, kao da su ih ukrali iz faraonske grobnice!
I to malo mozga što imamo, što nam je država tupila ovih godina, ne dajte da vam marihuana topi. Za vas preporučujem toplo krokodila. Uzmeš ga par puta i gotov si. Ne mora da mučiš više ni sebe ni drugog.
Svi kukaju kako nemaju pare, a ne puše nego cevče i gutaju cigare!
Kriza ne kriza, poskupljenje ne poskupljenje, ma fabrike cigara će uvek da profitiraju a narod ima da se truje. Gledam deca od 15/16 godina profesionalni pušači, dime po kafićima, a po žurkama valjaju travu bolje nego ovi travari. I očekuješ sutra dan da budu sposobni za posao (ako ga ikada i bude bilo u ovoj zemlji), i da budu sposobni za porodicu. Oni za sebe ne mogu da budu sposobni a kamoli za drugog.
Ali shvatio sam to, to pojedince opušta, kada popušše dobar džoint, nateraju ih da zaborave realnost u kojoj žive. I oni su sad pristrasni i opravdavaju sve to, isto kao i pušači što opravdavaju cigarete ili još gore pričaju deci kako nije zdravo da se puši, a sami su aktivni pušači preko deset godina. Ja na primer nisam pristrasan, ja ne pušim ni cigare ni ,,marijanu" i gade mi se.

REMA

pre 13 godina

Naravno da marihunana ostavlja posledice šta ste vi mislili.Mnogi su u zabludi kad se pravdaju pričom da je marihuana "dar od boga" da nije hemija a ima gomila ako i većina modifikovanih "prskanih vrsta" raznim hemikalijama kako bi dobili na jačini..A list koke raste na "Marsu" ne raste na zemlji...xD..Svaka populacija koja nešto voli je stvorila kontra-štit sa pričom da ne ostavlja posledice..i tako lažu sebe i bolje im je..ne oseaćju grižu savesti...Svaki narkoman je prvo bio pušač-činjenica.

antifilozof

pre 13 godina

Mogao bih u ovo da verujem, ali niko ne popuši 20 ili 40 džointa na dan, a mnogi popuše i više cigareta.

Nisam baš pristalica marihuane, kao ni drugih psihoaktivnih supstanci, ali mislim da bi je trebalo leglizovati jer je mnogo manje zlo od cigareta ili alkohola koji su neopravdano legalni.

vlada

pre 13 godina

Duvačima ne prijaju ovakve vesti. 90% ljudi koje znam i koji duvaju, misle da marihuana nije uopšte štetna, čak dosta njih misli da je zdrava što je još veća zabluda.

Mile

pre 13 godina

Ok, ajde da kazemo da je tako.
Nek mi objasne onda ti "naucnici" kako do sada nije zabelezen ni jedan smrtni slucaj od marihuane i kako ja i jos poveci broj ljudi koje poznajem, vec vise od 10god. puse isti taj kanabis i evo... apsolutno nemam jos uvek nikakvih posledica, cak i redovno dajem krv (pre davanja, pravi se pauza od nedelju dana).

Zamolio bih vas sledeci put kad objavite neku vest vezano za neko istrazivanje da nam dostavite link ka zvanicnom sajtu tog istrazivanja, da bi mogli da ispitamo validnost istog!
Ovako samo pravite konfuziju... narod vam veruje a vi se poigravate sa njihovim poverenjem!
Vi prvi bi trebalo da istrazite verodostojnost clanka, pre nego sto ga izbacite!

Nenad

pre 13 godina

Dokle cete da zaludjujete ljude s montiranim informacijama i istrazivanjima? Jos je sedamdesetih godina na Berkliju dokazano da kanabis sadrzi 33% katrana u odnosu na kolicinu koja se nalazi u cigaretama, i kako ga sad ima vise i time je stetniji? Ocaj zivi cime se bave velike kuce i korporacije.

Psiholog

pre 13 godina

Ne znam se sta je gore. Istrazivanja koja pisu o fizioloskoj stetnosti marihuane (rak pluca i sl.) ili ljudi koji misle da marihuana nije stetna. Stetnost marihuane i te kako postoji, samo sto ona nije fizioloska, kao kod duvana npr. (cak i da postoji ta stetnost, ona je minimalna zbog kvantiteta konzumiranja), vec je stetnost psiholoska. Moze doci do psiholoske zavisnosti kod takvih tipova licnosti (mada moze doci i kod konzumiranja hrane, interneta, itd.), ali ono po cemu je specificna marihuana je gubitak psiholoskih granica, anxioznost, trigeri za psihoticizam, "lenjost" i slicno. Nije poenta da li ce neko da umre ili ima neko somatsko oboljenje, vec kakav kvalitet zivota poseduje.

DRZIVAGO

pre 13 godina

"... jedan džoint nosi rizik od raka koliko i cela kutija od 20 cigareta." - kakva poruka proizvodjača cigareta. Pušite slobodno jer nije baš tako štetno. HAHAHAHHAA

Alcale

pre 13 godina

Ma nije nego!
ŠTETNOST?
ISTINA! Tačno je da dim marihuane sadrži štetnosti ali ponajviše upravo zbog DUVANA sa kojim većina meša istu.
LEK: Umesto duvana koristiti nanu, a da biste potpuno neutralisali štetne sastojke u dimu koristiti bongove sa hladnom i čistom vodom koja pročisti dim.

Na zapadu se poduže koriste inhalatori marijhuane (preporučujem).
Možete je unositi i sa hranom.

ISTINA: Novija istraživanja pokazuju da THC i CBD deluju ANTIKANCEROGENO kao i regenerator nerva.
Koristi se i kao lek za MNOGE boljke: MENSTRUALNE PROEBLEM, PMS, NESANICU, GUBITAK APETITA, SVE VRSTE BOLOVA (KAKO SLABIJIH TAKO KOD OBOLELIH OD RAKA),...
Danas se najveće klinike za istraživanje lekovitosti kanabisa nalaze u Izrelu ( lek za rak pluća), USA i Kanada (nervna oštećenja i kao analgetik) kao i Francuska i Holandija.
Za to vreme u zemlji Srbijistanu očevi će i dalje da budu ponosni kada im sinovi dođu kući uroljani od alkohola, i dalje ćemo sa ponosom da se satiremo rakijom da sednemo u kola pobijemo tako par stotina ljudi godišnje, prebijamo kući decu žene, komšije i prijatelje a po potrebi se dofatimo i neke sekire ili tanđare...

SAMO NEMOJ SLUČAJNO DA DUNEŠ DIM, DVA SEDNEŠ NA TREM i GLEDAŠ U PRIRODU, VOLIŠ SVOJE PRIJATELJE I PORODICU JER TO RADE NARKOMANI PRAVE SRBENDE TUKU PORODICE!
NIKADA U ŽIVOTU NISAM VIDEO DA SE NEKO POTUČE NADUVAN, TO JE NEMOGUĆE!
Poštovani novinari napravite istarživanje o šteti ALKOHOLA i CIGARA MANITE SE VUTRE!

Mantranje

pre 13 godina

Razumem ja vas protivnike marihuane, nije vama uopšte lako. Čitavog života verujete da je trava strašna droga koja demolira mozak, suši kičmu i ubija u mukama, a onda se sretnete s armijom duvača koji odbijaju da umru od nje, a skoro svi redom pismeniji, obrazovaniji i argumentima potkovaniji od vas. A ta situacija je baš kurvanjska, jer vas ostavlja sa samo dve opcije: ili niste baš sasvim u pravu (pupu, daleko bilo)i mozak sasvim fino radi uprkos vutri, ili, još gore - čitava ta ekipa je i sa tako raspalim mozgovima pametnija od vas. Ajaooo, pa zamislite kako bi vas šili da ne duvaju? I šta je rešenje? Jednostavno - denial.

softtroll

pre 13 godina

@Man Not Machine: vi "straight edge" ziloti nista ne kozumirate itd, a opet ste malo fiju fiju u glavu. Taj nivo mrznje koji vi gajite prema ostatku sveta iz nekog ego tripa koji ispoljavate "kao" nekom cistotom je ravan okorelim fas-puritancima. Dzabe vam sve to kad, eto vidimo, niste bas u ravnotezi.

Milos

pre 13 godina

Haha, kakva glupost i laz. To je kao da kazete: ako popijete 5 litara rakije, to je mnogo opasnije nego ako popijete 1 litru rakije. Hahaha

dzabos dzojus marley

pre 13 godina

Mozda je ovo i tacno, ali svakako cigarete, za razliku od marihuane, ne donose nista dobro ni konzumentu ni okolini! Iz licnog iskustva i iskustva bliskih prijatelja, mogu da kazem da ima lekovita svojstva (pomogla je oko raznih stvari kao sto su npr. migrena, astma, opustanje raznih grceva, zatvor...)
I hlor nije dobar, pa se opet preporucuje plivanje u bazenu!
Pozdrav svima koji uzivaju u dimu marihuane :)

mile

pre 13 godina

@Softtroll A na osnovu cega si zakljucio da Man not machine gaji mrznju prema ostatku sveta. Ja nikakvu naznaku toga nisam video u njegovom postu. Izgleda da ipak ti neke svoje stavove i emocije projektujes na druge

milos

pre 13 godina

Zavisnost od marihuane je cista glupost i oni koji to govore LUPAJU. Ne moze mene niko u to da ubedi, jer sam godinama pusio marihuanu, uvek po zelji, ne po nagonu, nekada svaki dan, nekada posle nedelju dana, nekada posle mesec, a nisam je pusio vec godinama i ne sanjam je, razmisljam o njoj...

dejan

pre 13 godina

zato preferirajte ulje od marihuane. Lepse udara, leci mnoge bolesti i ne oseca se kad izadjete kao kada pusite. Jedino sto je dosta skuplje nego kad se pusi i treba uloziti truda da se napravi.

vuk79

pre 13 godina

Budalastine i srednjevekovna propaganda! Ta prica da je droga zlo drzi vodu koliko i da je svet ploca! Od 1000 ljudi koji se drogiraju njih par zapadne u problem i to ti na heroinu iskljucivo. po toj logici je i saobracaj zlo jer svaki dan ubija malu decu i bla bla nla..

nije man machine

pre 13 godina

@Over100Qurix Ja ne znam nikog ko nije popio bar blage psihicke probleme zbog pusenja dzeje. Pod pusenjem ne mislim na jedan dzok kad se ode na more, nego pusenje bate, bar ket dnevno.

op123

pre 13 godina

....procitah vest da je umrlo 600.000 ljudi od posedica duvana....pitam se koliko je umrlo ljudi od posedica marihuana..nikako da nadjem tu vest na celom internetu !

Nemanja

pre 13 godina

Marihuana je izuzetno opasan narkotik kao i svi ostali i moze trajno da osteti psihu. Svako ko kaze suprotno ili laze ili nema iskustva ili nema pojma.
(Man Not Machine, 11. jun 2012 10:05)

Uf, uf. Dok si držao predavanja o veganskoj ishrani bio si naporan i nepodnošljiv, ali sam barem pretpostavljao da znaš šta pričaš kad je reč o zdravstvenom aspektu. Međutim, posle ovakvog samouverenog izliva nepotkrepljene paranoje, ozbiljno sumnjam da znaš bilo šta o bilo čemu. Naravno da marihuana nije potpuno bezopasna, ali samo panduri, totalne neznalice i portparoli farmaceutske industrije u stanju su da je stave u ravan sa "ostalim narkoticima", a da barem ne pocrvene od sramote.

ganjapriestess

pre 13 godina

pa onda nemojte da je pusite nego je jedite tako cak i leci rak(ove) :)
inace, clanak je jedna nesuvisla propaganda protiv marihuane, nepotkrepljena bilo kakvim argumentima...

Farazon

pre 13 godina

@ Mantranje

odavno je postalo uzaludno pokusavati da "duvace" neko ubedi da "duvanje" apsolutno ne uzrokuje nikakva psihofizicka poboljsanja jer su oni vec "poduvali", ovaj "posisali" svu pamet ovoga sveta. "duvao" sam i ja jedno desetak godina i znam sta pricam, kada vi "duvaci" prestanete i kad nakon desetak godina pogledate unazad kroz zivot i sumirate koji vam je period bio produktivniji, ne "bolji" i vise cool, onda popricajte prvenstveno sa samim sobom i iskreno recite i sebi i drugima sta mislite o "duvanju".

Toma Raja

pre 13 godina

Kao prvo, ne izaziva supstanca zavisnost, vec mi sami, odlukama o konzumiranju i ritualima. To je kao kad bi rekli da puska ubija ljude, a ne covek iza te puske. A zbog par ekstrema zabraniti svima je poptuno idiotski. To je isto sto i vredjanje po nacionalnoj osnovi tipa "svi su oni isti". Sto se tice teksta, ta teorija za plasenje ljudi je opovrgnuta.

nikotinski zavisnik

pre 13 godina

@(Psiholog, 11. jun 2012 19:14)

Psiholog u pravu si, ali cuti, oni znaju bolje.

Pa i ja pusim cigare ali bar priznajem da su stetne. Eto jesu, najgore su, najveca glupost, kao i heroin, dve droge koje se najteze ostavljaju. Jedna te tiho ubija jedna brzo. Ali bar priznajem, a ne stvaram sebi svet u kome cu lagati sebe kao sto to rade pusaci marihuane, kako je to nesto divno i nije stetno i tralala.

kontemplar

pre 13 godina

Ono sto mi izuzetno smeta medju mnogim komentarima ovde jeste cesto pominjanje alkohola i cigareta u kontekstu nekakvog poredjenja i isticanja kako su oba neuporedivo stetnija, a svi znamo da 99% duvackog orkestra purnja duvan/paklu dnevno, trpa isti u dzoint i nema nikakav problem da se usljema na zurkama, svadbama, slavama i drugim prilikama a mnogi redovno kad stuku ket dzeje, uz to stuku i 4-5 jelenka.

Dan

pre 13 godina

In June 2012 the British Lung Foundation released a report that claimed "each cannabis cigarette increases the chances of developing lung cancer by as much as an entire packet of 20 tobacco cigarettes". The claim was repeated by the charity's chief executive, Dame Helena Shovelton, in a press conference and was widely reported in media sources. In a BBC radio interview, Kevin Williamson, author of "Drugs and the Party line", stated that there was "no scientific basis to the claim", citing as evidence a control study of 2400 people by the National Institute of Health that, he said, had concluded there was "no association at all between smoking marijuana and lung cancer". Williamson then asked the charity's representative, James Cant, to cite some research that supported the charity's claim. When Cant declined to do so, Williamson accused the charity of "putting out bogus information" for "headline grabbing". About the same report, commentators Keelan Balderson accused the charity of peddling "a long debunked myth" (observing that it was not the first such incident, citing an earlier BLF claim that "3 joints are equal to 20 cigarettes"), and Peter Reynolds described the report as a "dangerously irresponsible mix of conjecture, extremist opinion and scaremongering"

Toliko o tome.

Ingot

pre 13 godina

Preminulih od koristenja marihuane od kad je svijeta i vijeka - 0. Od cigareta, stotine hiljada svake godine. Eeee "strucnjaci", dobro podmazani od raznih lobija...

Dam

pre 13 godina

Kakva glupost...Istrazivanje je podrazumevalo da je joint kombinacija marihuane i duvana...kada se takav joint pusi bez uobicajenog filtera, naravno da je to stetnije od same cigare. Marihuana ne sadrzi katran koji se ovde pominje. totalna glupost.

Sawyer

pre 13 godina

Ljudi ovde ne bi trebalo da se prica samo o fizickoj stetnosti. Sve je stetno i alkohol i marihuana i duvan i kafa cak. Ali kako to sve utice ponasanje? Kakvi su ostali negativni efekti?

Ja sam ostavljao cigarete i pouzdano vam mogu reci da je covek tada zivahniji sa vise energije. Ponovo sam poceo da pusim i vratio u ono stanje lenjosti gde mi je sve tesko, sedim pijem kafu i pusim cigare celo popodne. Nekom je to normalno? Pa nije ni za misice, ni za kicmu, niti uopste za zdravlje. I na poslu manje napredujes, gledas samo kako da odes na pauzu, i karijera pati zbog cigara. Ni ne znamo koliko bi smo imali volje bez njih.

Isto je i sto se trave i alkohola tice, stim sto vas to jos vezuje za kafanu. Radis zbog kafane. Posao ti uopste nije bitan, bitno je samo da das minimum da ga preguras i odes u kafanu. Nula napredovanja.

Sa travom sam zavrsio u 22god, sa alkoholom u 27god (mislim na opijanje), sada gledam kako da batalim i cigare. One se bar u mom primeru najteze ostavljaju.

Posto sledece godine punim 30-tu vrlo je vazno da u svoj zivot ubacim rekraciju, a lenjosti da kazem dovidjenja. Za kafu jos nisam pronasao negativne efekte (na ponasanje), pa i ne planiram da je ostavljam jos uvek.

To su sve lazna fejk zadovoljstva. Kada dobijes ponovo svoju energiju i prirodno je istrosis rekreacijom, tek ces onda shvatiti sta je zadovoljstvo i kako LIMUNADA posle toga bude bolja od svakog pica ili droge. Dotad to ne shavatas. Zeleo bih da svi shvatimo.

Milan

pre 13 godina

Stvar je u tome sto pusac pusi dve pakle na dan, a ko duva dva dzointa ciste trave na dan taj duva jako jako mnogo i mozak ce mu se pretvoriti u sundjer mnogo pre nego sto umre od raka pluca.

Djubre je baceno aka NDJ

pre 13 godina

I za to ima lek, ko kaze da mora da se pusi kad su oni kolacici mnogo ukusniji kad se doda magicni sastojak. I onako ima odvratan ukus kad se pusi, tako da moze moze i kolaci da se spremaju sto je i ukusnije i bezbednije.

xy

pre 13 godina

(Takovska, 11. jun 2012 12:08)

maligni melanom je vrsta tumora koze, mladezi se pretvaraju u melanome najcesce pri preteranom izlaganju suncu. te promene nemaju ama bas nikakve veze sa konzumiranje marihuane i duvana, a konkretno u marlijevom slucaju je posledica toga sto je covek bio melez, pa je fakticki od rodjenja imao problema s kozom, sto ga je na kraju i ubilo. therefore, your argument is invalid. :P

TZM

pre 13 godina

@psiholog...izvini ali puno gresis,si mozda do tih zakljucaka sam,iz sopstvenog iskustva dosao??anksioznost i drugi psihicki poremecaji su produkt licnog stanja svesti..stara garda psihologije,vise stete nego koristi donosite...

Aleksandar

pre 13 godina

@gmbh

Da nisi kojim slucajem pomislio da si ti u zabludi i kojim slucajem nisi pomislio da je marihuana lek? Da pomaze ljudima?
Ocigledno da su ti ovakvi clanci izvor skolovanja. Mucni glavom, procitaj dosta knjiga, pogledaj drzave u kojima je marihuana legalizovana. Gde je ljudi konzumiraju radi zabave, kao sto ti konzumiras onaj otrov zvan koka-kola. A niko nije posustao na poslu (ne konzumiraju je tokom radnog vremena), cak je konzumiraju ljudi sa visokim koeficijentom inteligencije, pa ti prave kompjutere, bave se kvantnom fizikom i mehanikom.

Psiholog

pre 13 godina

Evo 2 linka, edukacije malo:

http://ukcia.org/research/TestingHypotheses.pdf

http://www.livescience.com/5298-marijuana-disrupt-brain-development.html

Farazon

pre 13 godina

@ Mantranje

eto bas takav sam i ja bio kao ti sada, uvek su mi drugi bili krivi i nisu imali pojma sta pricaju. bilo bi bolje da lepo jos jednom procitas ono sto sam rekao. ni jednog trenutka nisam niti osudjivao niti podrzavao ni tvoj zivot, a i niciji drugi, niti "duvanje". rekao sam da TI i SVI drugi, kao sto sam i ja sam, sagledaju SVOJ zivot i onda iskreno sebi prvenstveno kazu, iskljucivo po SVOJIM normama koji period zivota im je bio, ajde da kazem sada korisniji u sopstvenoj karijeri i zivotu. i naravno da imam pravo da komentarisem i iznesem svoje misljenje, a kao sto sam vec rekao, ne osudjujem niti sam osudjivao, svako zivi svoj zivot uostalom.

Aleksandar

pre 13 godina

@Relja i ostali

Pogledajte malo, a ne ove sarlatanske doktorske i farmaceutske idiotizme:
http://www.youtube.com/watch?v=0psJhQHk_GI

I ovo je cinjenica i praksa, zbog koje bi farmaceutske kompanije pukle. Zato te iste placaju lazne izvestaje i nepostojeca istrazivanja, da bi odrzale svoju laznu cast.

Ganjator

pre 13 godina

@Takovska: Kad ste vec dali link na Wiki clanak o Marliju, mogli ste makar procitati od kog raka i zbog cega je umro:

In July 1977, Marley was found to have a type of malignant melanoma under the nail of one of his toes. Contrary to urban legend, this lesion was not primarily caused by an injury during a football match in that year, but was instead a symptom of the already existing cancer. Marley turned down doctors' advice to have his toe amputated, citing his religious beliefs.

Za one koji ne znaju engleski, umro je od melanoma jer nije dao da mu amputiraju palac na nozi. Ne verujte farmaceutskoj i duvanskoj mafiji!

zmitjkoe

pre 13 godina

I opet da primetim kako narkomancici jedva docekaju vesti sa temom marihuane i odmah se daju u revnosni rad da bi stvorili utisak kako je marihuana sve samo ne droga. Uz sve to navode silne neke argumente. Na zalost, nisu ni svesni koliko su u zabludi...
(gmbh, 11. jun 2012 19:32)

Baba droga, strasna rec, strasnija i od Baba Roge. Ako je nesto "droga", onda to "navlaci, izaziva zavisnost", bla, bla. Naravno da je marihuna droga, u cemu je problem? I naravno da je pusenje marihuane stetno po zdravlje, svako pusenje (uvlacenje toplog dima u pluca) je stetno, pa i pusenje kamilice. Droga je i duvan, alkohol, kafa, caj, kakao, coca cola, gledanje fudbala, religija, sex, facebook..., bilo sta sto izaziva zadovoljstvo (i samim tim zelju za sto cescim ponavljanjem, znakom "navucenosti") je droga. Na sta si ti navucen? Svako, ali svako, ima najmanje jednu drogu. Neke droge su stetne po zdravlje, fizicko i/ili psihicko, i onaj koji "uziva" neku drogu je svestan posledica i svesno preuzima rizik. Sa marihuanom i hasisom se druzim jako, jako dugo (srecom zivim u zemlji gde je to normalno) i beskrajno je smesno kada neko ko nema pojma sta je marihuna, pocne da deli lekcije, prisiva etikete. Ako ti pricinjava zadovoljstvo i potvrdjuje tvoj pogled na svet to, da uzivaoce Mary Jane nazivas narkomanima, neka ti bude, sve dok to to cini happy. Ali, zabluda, je na tvojoj strani. Cisto da znas. A mozda ces i saznati?

Mantranje

pre 13 godina

(Farazon, 11. jun 2012 23:16)

Ma da, a s obzirom da država ima pravo da krivičnim zakonom uređuje da li će meni neki 'period života biti produktivniji, a ne "bolji" i vise cool', a likovi poput tebe imaju pravo da o tome sude i da komentarišu, onda su sve ove budalaštine koje pišete ok? Kao što sam već rekao, kada čitav život u glavi gradiš priču da su uživaoci marihuane raspali bezidejni zombiji štetni po okolinu, a realnost te demantuje, onda *ebo realnost, udri po totalno proizvoljnim procenama tuđih života, kako ćeš inače zadržati iluziju da imaš predstavu o čemu pričaš...

openmind

pre 13 godina

Mrzim pripovedace koji su jos kao mali nanjusili negde koji dim ali jbg. nisu bili prihvaceni u drustvu da bi ga probali. Posle ti isti odrastu i postanu kompleksasi i borci za zdravi zivot.

Alcale

pre 13 godina

@Aha...vazi
Pa vidiš ja bi BAŠ da sam vlast dao obavezu da svaki zdrav punoletni građanin MORA da dune 1-2 puta sedmično kao kolektivnu terapiju protiv mržnje, pljuvanja, zajedljivosti, pohlepe, nadrkanosti, nervoze, lošek krvnog pritiska, strahova,....

Nemanja

pre 13 godina

(kontemplar, 11. jun 2012 23:59)

A sasvim je jasno da je "svi znamo" omiljeni izvor informacija za sve prisutne pljuvače - odatle crpete svu svoju životnu mudrost. Sačuvaj bože da skapirate da ima ljudi koji vole travu a ne taknu duvan i alkohol, a da ih "narkomančinama" nazivaju oni što ljušte džibru, duvan, maščuru i bensiće. Pa i da ovi prvi cugaju i puše, opet nije bitno - licemerje je licemerje, zar ne?

gla

pre 13 godina

Ljudi bre duvajte ako vam prija ili nemojte ako vam ne prija. Ja sam duvao 13 godina svaki dan, nekad je prijalo nekad baš i ne. Sad već ne duvam oko 6 godina i odgovara mi, ne padne mi na pamet džica. Tako to valjda ide u životu...

tea

pre 13 godina

@Psiholog - "Nije poenta da li ce neko da umre ili ima neko somatsko oboljenje, vec kakav kvalitet zivota poseduje." - mislim da ces i ti, kao jedna naucna osoba, sloziti da je kvalitet zivota kao i stanje svesti pitanje licnog izbora...

Neutralan posmatrac

pre 13 godina

Dajte ljudi molim vas pa pre samo par meseci ste naveli istrazivanaj sprovedena u prthodnih 20 godina sa potpuno razlicitim zakljuckom, STA SE DOGODILO U MEDJUVREMENU???
http://www.b92.net/zdravlje/vesti.php?yyyy=2012&mm=01&nav_id=572824

Smart

pre 13 godina

Kako nasi zakoni ne odgovaraju situaciji u drustvu. Kako nasa pravda nikada nije upoznala svoju sestru bliznakinju sa kojom nikakve dodirne tacke nema kao da nisu ni komsike. Kako nas narod ne ume da koristi internet za vise od fejsbuka i po nekog komentara u novinama. Istrazujte Srbi otupesmo kao nacija.