Aktuelno

Ponedeljak, 26.11.2018.

13:31

Naučnici tvrde: Kad umre, čovek je toga svestan

Izvor: Nedeljnik

Nauènici tvrde: Kad umre, èovek je toga svestan IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

94 Komentari

Sortiraj po:

Aleks

pre 3 godine

Dali bilo ko moze da mi kaze ili ti objasni: Jeli ceo beskonacni svemir samo produkt sucajnog slucaja te je nastao iz nicega??? Niko sa sigurnoscu ne moze da tvrdi sta se desava kada umioremo.To je subjektivno iskostvo i svako ko je rodjen ce ga iskusiti kada za to dodje vreme..Niko takodje ne zna dali je sve ovo sto dozivljavamo i vidimo samo iluzija ili nesto drugo a mi to nazivamo stvarnoscu?! Covek je tu za zivota da se pita i stalno postavlja pitanja na koja ne moze dobiti odgovor. Treba ziveti i prozivljavati,voleti svaki trenutak ..Biti zahvalan na ovom zivotu..Jer moje je licno misljenje da nismo ipak tu igrom nekog slucaja. Uzivajmo dok jos zurka traje.

Bodibond

pre 5 godina

P.S. Posto srce prestane da radi a mozak ostane da radi, zasto naucnici jednostavno to srce koje je otkazalo ne bi zamenili za drugo, jace i po mogucstvu mladje srce? Transplatiraju se uvo, ruka, kost, bubreg, koza, jetra, pa cak i kostana srz, zato ja kontam da moze da se presadi i srce koje podjednako vazan organ kao i bubreg, pankreas, pluca...

Bodibond

pre 5 godina

Nego je mene uvek zanimalo da li su žrtve na giljotini svesne da im je odsečena glava, bar na par sekundi? 
(troll level 100, 27. novembar 2018 12:33) 
Da. Pritom ne osećaju nikakav bol. Mislim, glava ne oseća, telo ionako više nema čime da oseća. Svi u prvi mah pomisle da ih je nešto izvuklo iz giljotine, a onda polako uvide da nije. 

Nego, stalno o toj giljotini. Pre giljotine je mnogo više ljudi tako skončavalo po bojištima.
(Džoni, 27. novembar 2018 19:54)

Ne znam za to ali kad se glava odvoji od tela nervi jos neko vreme su u funkciji. Isto kao kod pilica. :)) Ko razume shvatice na sta insinuiram. Mislis Dzoni pre giljotine mnogo ljudi je zavrsavalo svoj zivot poput prosecnog, zdravog pileta?

Bodibond

pre 5 godina

smrt i klinicka smrt nisu jedno te isto,korektno,al' kad umres onda si umro i to je sve sto se zna?
(999, 27. novembar 2018 18:58)

Dabome da nije isto, klinicka smrt nastaje na klinikama, sto i sama rec kaze.

Bodibond

pre 5 godina

Teška budalaština, smrt i klinička smrt nisu jedno te isto. Kada umreš, to je kraj. Nema ništa.
(666, 27. novembar 2018 11:17)

Kad umres nije kraj. Pogledaj Dragon Ball ( mozes Dragon Ball Z a mozes i Dragon Ball obican xD) pa ces se uveriti u to. Ziveli Kami i Popo, to su najveci kraljevi.

Bodibond

pre 5 godina

Iako mi je otac umro pre godinu dana jos uvek ne verujem da cu ga ikad sresti vise u bilo kom obliku u zivotu... Mada me Crkva uverava u drugo
(Vlada, 27. novembar 2018 02:59)

Srescete se kod Kralja Kaja, u to sam siguran. Samo sto ljudi cistog srca idu tamo.

Bodibond

pre 5 godina

Ljudi, telo i organizam se kad nastupi smrt ponasaju isto kao i tokom dubokog sna, odnosno REM faze, samo sto od smrti nema povratka, nazalost.

.alban

pre 5 godina

Ja neverujem da svestenici veruju ni 50% posto u Boga, jer da je tako, ne bi sirili mrznju prema drugim narodima ili drugim verama. Pravi vernik (ako ga ima) zna da kod Boga ne postoje religije, jer Bog nezna za religije, svi ce odgovarati pojedinacno za svoja dela. Sto se tice zivota posle smrti, to niko nezna, ni sami vernici, ali ljudima je lakse da veruju u zivot posle smrti, jer tako im je lakse da prebrode smrt a i zivot ima vise smisla. Ja se ne plasim smrti, moj strah je da imam sto manje bolova dok umirem, a kada umrem, nije vise vazno, ali se nadam se da cu sresti moje najmilije i moja dva psa, jer sam im obecao da cu doci samo da popusim jos jednu cigaretu.

Džoni

pre 5 godina

Nego je mene uvek zanimalo da li su žrtve na giljotini svesne da im je odsečena glava, bar na par sekundi?
(troll level 100, 27. novembar 2018 12:33)
Da. Pritom ne osećaju nikakav bol. Mislim, glava ne oseća, telo ionako više nema čime da oseća. Svi u prvi mah pomisle da ih je nešto izvuklo iz giljotine, a onda polako uvide da nije.

Nego, stalno o toj giljotini. Pre giljotine je mnogo više ljudi tako skončavalo po bojištima.

.alban

pre 5 godina

Ja neverujem da svestenici veruju ni 50% posto u Boga, jer da je tako, ne bi sirili mrznju prema drugim narodima ili drugim verama. Pravi vernik (ako ga ima) zna da kod Boga ne postoje religije, jer Bog nezna za religije, svi ce odgovarati pojedinacno za svoja dela. Sto se tice zivota posle smrti, to niko nezna, ni sami vernici, ali ljudima je lakse da veruju u zivot posle smrti, jer tako im je lakse da prebrode smrt a i zivot ima vise smisla. Ja se ne plasim smrti, moj strah je da imam sto manje bolova dok umirem, a kada umrem, nije vise vazno, ali se nadam se da cu sresti moje najmilije i moja dva psa, jer sam im obecao da cu doci samo da popusim jos jednu cigaretu.

CATAPA

pre 5 godina

"Duša" je religijski koncept imaginarne komponente kompleksnog ljudskog uma. Ustupak neizbežnoj antropocentričnosti čoveka, kojom čovek "objašnjava" umesto da konstatuje svoju različitost od životinja. Koncept "duše" je smišljen pre svega da bi se ljudi odbili od kanibalizma kojim je preživljavanje pojedinca u konfliktu sa preživljavanjem vrste. Duša je zamišljena kao nevidljiva kontaminacija mesa, kao virus kada se nije znalo za postojanje virusa.
Virus kao virus, mutirao i sada opstaje samo kao besmisleni atavizam.

troll level 100

pre 5 godina

Pa dobro to. Nego je mene uvek zanimalo da li su žrtve na giljotini svesne da im je odsečena glava, bar na par sekundi?

Леворуки Крстивоје

pre 5 godina

Ја долазим издалека, с ону страну...Ја сад видим много даље...

комша

pre 5 godina

Значи кад ти стане чука мозак и дање ради и свестан си да си умро. Ау човече па мислим да нема горег начина да одеш. Тотални шок и немоћ. Боље бре метак у главу добити па да се мозак одмах угаси.

петар

pre 5 godina

Svest odnosno dusa zivi vecno. Telo je samo odelo duse. Ko je radio lose protiv tela ili tudjeg tela, recimo zivotinja, dobice sledeci zivot u telu po zasluzi, takodje i moguce bitno umanjene intelektualne kapacitete u zavisnosti kako se odnosio prema istinitim informacijama.
(Orwell Vegan, 26. novembar 2018 18:26)

А ко је створио душу за вечност ? И ко је тај који просуђује како ће ко и какав будући живот живети ?

Cinique

pre 5 godina

"Zaista, zaista vam kažem, ko veruje u mene ima život večni."
Gospod Isus Hristos
(Bardami, 26. novembar 2018 20:02)
Sve velike, uspešne laži počinju na isti način: "Verujte mi na reč..."
Ili drugi oblik istog "Ne morate da mi verujete, ali..."

Što bih vas lagao, verujte mi da je baš tako kako vam govorim.

Vlada

pre 5 godina

Iako mi je otac umro pre godinu dana jos uvek ne verujem da cu ga ikad sresti vise u bilo kom obliku u zivotu... Mada me Crkva uverava u drugo

djuro

pre 5 godina

Ljudi brkaju mozak i dusu. Mozak je samo masina. Dusa je nesto drugo. Dusa ulazi u telo da zivi ovaj zivot u peiodu od zaceca do nekih 3 godine starosti. Izlazi iz tela kad telo prestane da funkcionise. Neko umre svestan, znaci zna da je umro i ide dalje... neko umre u snu, i treba mu "vreme" da zakljuci de je umro i onda krene dalje... diskusije su diskusije, nista vise. Svi ce mo otici dalje... i svi cemo videti sta trba da vidimo.. Cemu zurba i "objasnjenja" koja ne vrede dve banke...?!

siki

pre 5 godina

@(Bari1991, 26. novembar 2018)

To ne znači da nisi bio živ ili da nisi postojao u nekom obliku već samo znači da nisi bio svestan. Čovek se ne seća prvih nekoliko godina života pa to ne znači da nije postojao. Takođe i u totalnoj anesteziji ili dubokom snu, čovek se ne seća ničega. Maltene je "mrtav". Ali opet to ništa ne znači osim da nije svestan u tim trenucima.

garant

pre 5 godina

@bzvz
simpaticna tvoja razmisljanja, jedino sto se tice duse,malo ili bolje reci nimalo mi na tu temu mozemo reci nesto pametno, neki smatraju da je dusa iskustvo izmedju socijalne i kozmicke svesti, moze biti, moze biti, jos ako se to negde zapisuje j'smo jeza ;)

S

pre 5 godina

Sto se tice eksperimetisanja... LSD izaziva halucinacije ali iboga i Ajahusaska (dmt) NE.. to... nisu halucinacije :) i to nikako nije eksperimetnisanje... 
Pozdrav
(alcale,

Apsolutno se slažem sa vama u vezi Aje. DMT *The Spirit Molecule* (youtube) koga zanima.

bzvz

pre 5 godina

Naravno da sam hteo da kazem da dusa nadzivljava telo, a da je mozak samo jedan od organa u kome dusa obitava. A sto se tice halucinacija, recimo od ajahuaske? Oni koji su bili pod njenim dejstvom su svi odreda tvdili da su te "halucinacije" bile mnogo realnije od ovog zivota koji svi zivimo. Sve je bilo mnogo zivlje, jasnije, pre bi rekli da je ovaj zivot san, a doticno iskustvo pravi zivot. Tako su govorili i americki Indijanci, pre nego sto smo i znali za slicne halucinogene, ali tad ih nismo razumeli, a sad vec malo vise znamo zasto su to govorili. Medjutim, svako, naravno, ima pravo da misli sta hoce. Moje misljenje, a i odredjena iskustva mi govore da je covek mnogo vise od tela i mozga, ali se ne ljutim ni na suprotna stanovista ljudi koji misle da su to gluposti.

mozak radi prekovremeno

pre 5 godina

To se zove ekstra senzorna percepcija i postoji masa debata u naucnoj zajednici o prirodi pojave kojj opisujete.
(ivan, 26. novembar 2018 16:01)
Nema tu nikakvih debata, to se odavno zna - vec par hiljada godina je jedna od najgorih/najsurovijih kazni odsecanje glave, bas zato sto je mozak svestan kompletne situacije tj. uzasa

(bzvz, 26. novembar 2018 17:15)
To nisu nikakva desavanja vec najobicnije halucinacije. Iste mogu da se indukuju i bez smrti i hemije - guglaj lucid dreaming

a-teista

pre 5 godina

Pravu pometnju cine price onih koji su sve to posmatrali odozgo, a takvih prica je mnogo i veoma su slicne. Mislim na one koji su bili u klinickoj smrti pa oziveli. A ima i dosta ispovesti i onih koji su se nasli u sasvim drugim dimenzijama pa ih neka sila vratila u telo, pa im se zivot potpuno promenio. Zanimljivo je da se slicne stvari desavaju i nekima koji eksperimentisu sa halucinogenima: LSD, ibogain, dmt, ajhuaska. Ziv si, dusa ti van tela, moze da putuje, vidi svakakva cudesa, a najvece cudo je sam covek.
(bzvz, 26. novembar 2018 17:15)

Ha, ha, kakva "iskustva" mozak proizvodi kad nema kiseonika (fakticki odumire) ili ako je drogama? Poznato je mozak stalno izmislja price da bi popunio praznine u secanju i interpretira ono sto se upravo "desilo" bazirano na prethodnim iskustvima. Istrazivanja kazu da u klinickoj smrti budisti najcesce vide budisticke motive, hriscani hriscanske, itd, tj. ono sto je tokom zivota "naucio" o tome kako izgleda zivot posle zivota.

DEDA CVETKO

pre 5 godina

Da, to sto su mozdane celije jos par minuta ili sati zive posto covek klinicki umre moze da objasni zasto je covek svestan da umire. A da li to moze da objasni kako covek posmatra svoje telo iz pticije perspektive? Nesto sumnjam. Mozda nauka zna nesto sto nam ne kazuje?

igor sulic

pre 5 godina

Sto ovdje ima cudno?Pa GFrancuzi su izbacili giljotinu radi toga-nakon naglpg odsjecanja glave dokazano je da je covjek svjestan svega jos 15 -tak sekundi!Znaci gledas svoje tijelo i svjestan si svega!

No frka

pre 5 godina

Čovek ne može da ostane svestan ni par sekundi kada prestane dotok krvi u mozak. Dokaz lako možete naći gledajući mma borbe, takozvanim gušenjem se protivnik dovodi u besvesno stanje vrlo brzo. To ne znaci da je mozak mrtav ali svest se gubi. Tako da ne postoji nikakva sansa da budete svesni u tom trenutku, srećom.

alcale

pre 5 godina

@bzvz
drugim recima mozak nema veze sa tim sto vidimo nakon smrti... :)

dosta sy kontradiktorni naucnici a potvrda da im je los pravac razvoja nauke je svet y kome zivimo...

Sto se tice eksperimetisanja... LSD izaziva halucinacije ali iboga i Ajahusaska (dmt) NE.. to... nisu halucinacije :) i to nikako nije eksperimetnisanje...
Pozdrav

Bari1991

pre 5 godina

Iz iskustva - tamo nema nicega.
(Dark, 26. novembar 2018 16:52)

Kao neko ko je preziveo klinicku smrt imam apsolutno isto iskustvo.Nikakva secanja,nikakvi tuneli,svetlosti,lekari...Sve sto se desavalo znam iz prica onih koji su bili oko mene.

ivan_kg

pre 5 godina

100% nije tacno..otac mi je ozivljen posle srcanog udara..uvek je pricao da je pijatan potpuno prirodan osecaj kao san..ostalo su gluposti

samuraj

pre 5 godina

Naucnici mesaju mozak , um i svesnost. To su tri stvari.

Mozak je fizicki organ, elektricna stanica koja prevodi vibracije u materijnu realnost koja na atomskom nivou cak ni nije supstanca vec energija koja se krece. Nervni sistem sluzi da te vibracije prevede u slike koje vidimo, cujemo, mirisemo itd.
Um uz misli je najfinija vibracija prirode i sluzi kao veza izmedju svesnosti i tela.

Vase telo je izraz uma. Telo je podredjeno umu a um dusi. Dusa ( svesnost, vi ) je izvan svega ovoga.

Svesnost , to smo mi. Duse su u manjem procentu delovi te svesnosti koja se uliva u telo prilikom rodjenja. Ne uliva se cela dusa jer je to za nju ( tebe koji si svestan ovoga sto citas ) ogranicavajuce iskustvo.

Zato svi koji su se vratili ili koji redovno imaju astralne projekcije govore o slobodi, blazenstvu koje se moze osetiti kada se oslobodimo tela.

Prema svemu ovome , smrt je izlaz iz tela i ove dimenzije, radjanje je ulaz u telo i ovu dimenziju. Nista ne umire. Sve je ovo vibracija jedne cestice, od kose na glavi do gigantskih sazvezdja. Sve vibrira, nista ne umire.







Zato mi kada "umiremo" , imamo svedocanstva koja su kao ovi sto pricaju, tj svesni smo svega oko nas jer mi smo cista svest, zato smo i svesni. Ne moze mozak da zna da je on mrtav. Kakva apsurdna izjava. Mozak je kao motor automobila. Kada se on pokvari, unisti, vi samo izadjete iz automobila i promenite ga.

Rade

pre 5 godina

Propušteno je da se napiše da po svedočanstvima mnogih oni i vide šta se oko njih događa, i to negde sa visine plafona, dok neki čak prolaze kroz spratove i vide šta se događa u drugim sobama, što se posle pokaže kao istinito. A onda slede i svedočanstva o neverovatno prijatnoj svetlosti, koja zrači neopisivom ljubavlju i mirom, prihvatanjem i saosećanjem.

Orwell Vegan

pre 5 godina

Svest odnosno dusa zivi vecno. Telo je samo odelo duse. Ko je radio lose protiv tela ili tudjeg tela, recimo zivotinja, dobice sledeci zivot u telu po zasluzi, takodje i moguce bitno umanjene intelektualne kapacitete u zavisnosti kako se odnosio prema istinitim informacijama.

Del Boy

pre 5 godina

Mislim da život posle smrti postoji, samo je pitanje u kom obliku i to govorim sa logičkog, a ne verskog aspekta. Skoro svi fizičari se slažu da je putovanje kroz vreme u teoriji moguće, ako je to tako i možete da odete u prošlost, recimo u vreme vašeg detinjstva, jasno je da vi vaš život živite iznova i iznova u nekim drugim dimenzijama. Druga stvar, za svakog od nas šanse da se rodi su bile trilioni i trilioni na prema 1. Jer, bilo šta da se desilo drugačije hiljadama godina unazad u našem poreklu, ne bi se rodili. Zamislite samo, i najmanja sitnica koja bi premetila redosled događaja bi sve promenila i ne bi postojali mi, nego neko drugi. Da ne kažem da to ide do toga da se svaki spermatozoid razlikuje po DNK, a samo jedan oplodi jajnu ćeliju. Dakle, gotovo da je matematički nemoguće da se baš mi rodimo, a ipak smo se rodili i to svako od nas na ovom svetu. To znači, da smo verovatno svakako postojali i pre rođenja, samo je opet pitanje u kom obliku i kako.

Pundit

pre 5 godina

Ako se vec mora pozeljan nacin umiranja je smrt od neke jake eksplozije ili metka velikog kalibra u mozak.Da se ne ostavi vreme za uzase pred gasenje.
(Pera Detlic 2, 26. novembar 2018 17:07)
Loša taktika. Moždano vreme nema puno veze sa ovim takozvanim spoljašnjim. Sekunda tog spoljašnjeg vremena može da traje "satima" moždane aktivnosti po unutrašnjem časovniku.
Vreme je uvek samo broj događaja, bili oni stvarni ili nestvarni. Nikakvo vreme ne postoji realno, samo stvarno ili u mozgu simulirano "kretanje".
Vreme je formulisano pogrešno, kao dimenzija u kojoj se odvija promena stanja ili prostornih koordinata. U stvari je suprotno: ta promena je ono što nazivamo vremenom.

Pera Detlic 2

pre 5 godina

Ako se vec mora pozeljan nacin umiranja je smrt od neke jake eksplozije ili metka velikog kalibra u mozak.Da se ne ostavi vreme za uzase pred gasenje.
"David , David...There is nothing"
"I know mr. Wayland." "Have a good journie."

Ostap Bender

pre 5 godina

I kad padne u nesvest čovek je svestan kad se probudi i kad mu kažu da se onesvestio... Pitajte boksere, oni to najbolje znaju, posle nokauta, kad se osveste pitaju - ko je ugasio svetlo...!?

bzvz

pre 5 godina

Pravu pometnju cine price onih koji su sve to posmatrali odozgo, a takvih prica je mnogo i veoma su slicne. Mislim na one koji su bili u klinickoj smrti pa oziveli. A ima i dosta ispovesti i onih koji su se nasli u sasvim drugim dimenzijama pa ih neka sila vratila u telo, pa im se zivot potpuno promenio. Zanimljivo je da se slicne stvari desavaju i nekima koji eksperimentisu sa halucinogenima: LSD, ibogain, dmt, ajhuaska. Ziv si, dusa ti van tela, moze da putuje, vidi svakakva cudesa, a najvece cudo je sam covek.

Igor

pre 5 godina

Sećam se da sam pročitao u nekom udžbeniku, da li iz fiziologije ili patologije, da smrt nastaje kad prestanu da stižu elektronski signali iz mozga. Posle toga ljudi sigurno nisu svesni ničega.

Solomon

pre 5 godina

Mozdane celije nisu ceo organizam. Ljudi koji su doziveli klinicku smrt svedoce kako su videli, culi i boravili van tela uz put videvsi sta je ko radio u operacionoj dali. Za to ne postoji naucno objasnjenje.

salerno

pre 5 godina

pa ima neku logiku u ovo, e sad ako je tacno, ugasili smo ga, to znaci da zivot posle smrti mozemo samo da sanjamo, nema nista, nestajemo u nistavilo,. ko sto rece jovana, horror,

Данијел

pre 5 godina

Свестан је човек и након тога, онај који верује неће видети смрти а онај који не верује већ је мртав.

pitam samo onako

pre 5 godina

Mi u Srbiji smo svesni da smo umrli cim se razbolimo!!!Poostrvanje bolovanja znaci izivljavanje lekarske komisije nad bolesnim!!!Danas bila i dozivela svojevrsnu torturu!!! Pola ljudi je otislo placuci!

Tvrdnje bez čvrstine

pre 5 godina

Čovek kad umre, znači da više nije živ, tako da ne može da bude ni "svestan svoje smrti" ili bilo čega drugoga. Lekari urgentne medicine, kao i mrtvozornici rade svoj posao u granicama discipline kojom se bave, ali život i smrt su filozofski (metafizički) pojmovi, a ne medicinski.

Saška

pre 5 godina

Ovde kod nas umirući imaju priliku da budu svesni samo toga, da se doktori, odmah nakon proglašavanja smrti, hvataju za mobilni, da dojave radosnu vest privatnim pogrebnim preduzećima za "mali" procenat.

Saška

pre 5 godina

Ovde kod nas umirući imaju priliku da budu svesni samo toga, da se doktori, odmah nakon proglašavanja smrti, hvataju za mobilni, da dojave radosnu vest privatnim pogrebnim preduzećima za "mali" procenat.

bzvz

pre 5 godina

Pravu pometnju cine price onih koji su sve to posmatrali odozgo, a takvih prica je mnogo i veoma su slicne. Mislim na one koji su bili u klinickoj smrti pa oziveli. A ima i dosta ispovesti i onih koji su se nasli u sasvim drugim dimenzijama pa ih neka sila vratila u telo, pa im se zivot potpuno promenio. Zanimljivo je da se slicne stvari desavaju i nekima koji eksperimentisu sa halucinogenima: LSD, ibogain, dmt, ajhuaska. Ziv si, dusa ti van tela, moze da putuje, vidi svakakva cudesa, a najvece cudo je sam covek.

pitam samo onako

pre 5 godina

Mi u Srbiji smo svesni da smo umrli cim se razbolimo!!!Poostrvanje bolovanja znaci izivljavanje lekarske komisije nad bolesnim!!!Danas bila i dozivela svojevrsnu torturu!!! Pola ljudi je otislo placuci!

Pera Detlic 2

pre 5 godina

Ako se vec mora pozeljan nacin umiranja je smrt od neke jake eksplozije ili metka velikog kalibra u mozak.Da se ne ostavi vreme za uzase pred gasenje.
"David , David...There is nothing"
"I know mr. Wayland." "Have a good journie."

Tvrdnje bez čvrstine

pre 5 godina

Čovek kad umre, znači da više nije živ, tako da ne može da bude ni "svestan svoje smrti" ili bilo čega drugoga. Lekari urgentne medicine, kao i mrtvozornici rade svoj posao u granicama discipline kojom se bave, ali život i smrt su filozofski (metafizički) pojmovi, a ne medicinski.

Del Boy

pre 5 godina

Mislim da život posle smrti postoji, samo je pitanje u kom obliku i to govorim sa logičkog, a ne verskog aspekta. Skoro svi fizičari se slažu da je putovanje kroz vreme u teoriji moguće, ako je to tako i možete da odete u prošlost, recimo u vreme vašeg detinjstva, jasno je da vi vaš život živite iznova i iznova u nekim drugim dimenzijama. Druga stvar, za svakog od nas šanse da se rodi su bile trilioni i trilioni na prema 1. Jer, bilo šta da se desilo drugačije hiljadama godina unazad u našem poreklu, ne bi se rodili. Zamislite samo, i najmanja sitnica koja bi premetila redosled događaja bi sve promenila i ne bi postojali mi, nego neko drugi. Da ne kažem da to ide do toga da se svaki spermatozoid razlikuje po DNK, a samo jedan oplodi jajnu ćeliju. Dakle, gotovo da je matematički nemoguće da se baš mi rodimo, a ipak smo se rodili i to svako od nas na ovom svetu. To znači, da smo verovatno svakako postojali i pre rođenja, samo je opet pitanje u kom obliku i kako.

Bari1991

pre 5 godina

Iz iskustva - tamo nema nicega.
(Dark, 26. novembar 2018 16:52)

Kao neko ko je preziveo klinicku smrt imam apsolutno isto iskustvo.Nikakva secanja,nikakvi tuneli,svetlosti,lekari...Sve sto se desavalo znam iz prica onih koji su bili oko mene.

samuraj

pre 5 godina

Naucnici mesaju mozak , um i svesnost. To su tri stvari.

Mozak je fizicki organ, elektricna stanica koja prevodi vibracije u materijnu realnost koja na atomskom nivou cak ni nije supstanca vec energija koja se krece. Nervni sistem sluzi da te vibracije prevede u slike koje vidimo, cujemo, mirisemo itd.
Um uz misli je najfinija vibracija prirode i sluzi kao veza izmedju svesnosti i tela.

Vase telo je izraz uma. Telo je podredjeno umu a um dusi. Dusa ( svesnost, vi ) je izvan svega ovoga.

Svesnost , to smo mi. Duse su u manjem procentu delovi te svesnosti koja se uliva u telo prilikom rodjenja. Ne uliva se cela dusa jer je to za nju ( tebe koji si svestan ovoga sto citas ) ogranicavajuce iskustvo.

Zato svi koji su se vratili ili koji redovno imaju astralne projekcije govore o slobodi, blazenstvu koje se moze osetiti kada se oslobodimo tela.

Prema svemu ovome , smrt je izlaz iz tela i ove dimenzije, radjanje je ulaz u telo i ovu dimenziju. Nista ne umire. Sve je ovo vibracija jedne cestice, od kose na glavi do gigantskih sazvezdja. Sve vibrira, nista ne umire.







Zato mi kada "umiremo" , imamo svedocanstva koja su kao ovi sto pricaju, tj svesni smo svega oko nas jer mi smo cista svest, zato smo i svesni. Ne moze mozak da zna da je on mrtav. Kakva apsurdna izjava. Mozak je kao motor automobila. Kada se on pokvari, unisti, vi samo izadjete iz automobila i promenite ga.

No frka

pre 5 godina

Čovek ne može da ostane svestan ni par sekundi kada prestane dotok krvi u mozak. Dokaz lako možete naći gledajući mma borbe, takozvanim gušenjem se protivnik dovodi u besvesno stanje vrlo brzo. To ne znaci da je mozak mrtav ali svest se gubi. Tako da ne postoji nikakva sansa da budete svesni u tom trenutku, srećom.

bzvz

pre 5 godina

Naravno da sam hteo da kazem da dusa nadzivljava telo, a da je mozak samo jedan od organa u kome dusa obitava. A sto se tice halucinacija, recimo od ajahuaske? Oni koji su bili pod njenim dejstvom su svi odreda tvdili da su te "halucinacije" bile mnogo realnije od ovog zivota koji svi zivimo. Sve je bilo mnogo zivlje, jasnije, pre bi rekli da je ovaj zivot san, a doticno iskustvo pravi zivot. Tako su govorili i americki Indijanci, pre nego sto smo i znali za slicne halucinogene, ali tad ih nismo razumeli, a sad vec malo vise znamo zasto su to govorili. Medjutim, svako, naravno, ima pravo da misli sta hoce. Moje misljenje, a i odredjena iskustva mi govore da je covek mnogo vise od tela i mozga, ali se ne ljutim ni na suprotna stanovista ljudi koji misle da su to gluposti.

igor sulic

pre 5 godina

Sto ovdje ima cudno?Pa GFrancuzi su izbacili giljotinu radi toga-nakon naglpg odsjecanja glave dokazano je da je covjek svjestan svega jos 15 -tak sekundi!Znaci gledas svoje tijelo i svjestan si svega!

Rade

pre 5 godina

Propušteno je da se napiše da po svedočanstvima mnogih oni i vide šta se oko njih događa, i to negde sa visine plafona, dok neki čak prolaze kroz spratove i vide šta se događa u drugim sobama, što se posle pokaže kao istinito. A onda slede i svedočanstva o neverovatno prijatnoj svetlosti, koja zrači neopisivom ljubavlju i mirom, prihvatanjem i saosećanjem.

Solomon

pre 5 godina

Mozdane celije nisu ceo organizam. Ljudi koji su doziveli klinicku smrt svedoce kako su videli, culi i boravili van tela uz put videvsi sta je ko radio u operacionoj dali. Za to ne postoji naucno objasnjenje.

Pundit

pre 5 godina

Ako se vec mora pozeljan nacin umiranja je smrt od neke jake eksplozije ili metka velikog kalibra u mozak.Da se ne ostavi vreme za uzase pred gasenje.
(Pera Detlic 2, 26. novembar 2018 17:07)
Loša taktika. Moždano vreme nema puno veze sa ovim takozvanim spoljašnjim. Sekunda tog spoljašnjeg vremena može da traje "satima" moždane aktivnosti po unutrašnjem časovniku.
Vreme je uvek samo broj događaja, bili oni stvarni ili nestvarni. Nikakvo vreme ne postoji realno, samo stvarno ili u mozgu simulirano "kretanje".
Vreme je formulisano pogrešno, kao dimenzija u kojoj se odvija promena stanja ili prostornih koordinata. U stvari je suprotno: ta promena je ono što nazivamo vremenom.

a-teista

pre 5 godina

Pravu pometnju cine price onih koji su sve to posmatrali odozgo, a takvih prica je mnogo i veoma su slicne. Mislim na one koji su bili u klinickoj smrti pa oziveli. A ima i dosta ispovesti i onih koji su se nasli u sasvim drugim dimenzijama pa ih neka sila vratila u telo, pa im se zivot potpuno promenio. Zanimljivo je da se slicne stvari desavaju i nekima koji eksperimentisu sa halucinogenima: LSD, ibogain, dmt, ajhuaska. Ziv si, dusa ti van tela, moze da putuje, vidi svakakva cudesa, a najvece cudo je sam covek.
(bzvz, 26. novembar 2018 17:15)

Ha, ha, kakva "iskustva" mozak proizvodi kad nema kiseonika (fakticki odumire) ili ako je drogama? Poznato je mozak stalno izmislja price da bi popunio praznine u secanju i interpretira ono sto se upravo "desilo" bazirano na prethodnim iskustvima. Istrazivanja kazu da u klinickoj smrti budisti najcesce vide budisticke motive, hriscani hriscanske, itd, tj. ono sto je tokom zivota "naucio" o tome kako izgleda zivot posle zivota.

DEDA CVETKO

pre 5 godina

Da, to sto su mozdane celije jos par minuta ili sati zive posto covek klinicki umre moze da objasni zasto je covek svestan da umire. A da li to moze da objasni kako covek posmatra svoje telo iz pticije perspektive? Nesto sumnjam. Mozda nauka zna nesto sto nam ne kazuje?

Igor

pre 5 godina

Sećam se da sam pročitao u nekom udžbeniku, da li iz fiziologije ili patologije, da smrt nastaje kad prestanu da stižu elektronski signali iz mozga. Posle toga ljudi sigurno nisu svesni ničega.

djuro

pre 5 godina

Ljudi brkaju mozak i dusu. Mozak je samo masina. Dusa je nesto drugo. Dusa ulazi u telo da zivi ovaj zivot u peiodu od zaceca do nekih 3 godine starosti. Izlazi iz tela kad telo prestane da funkcionise. Neko umre svestan, znaci zna da je umro i ide dalje... neko umre u snu, i treba mu "vreme" da zakljuci de je umro i onda krene dalje... diskusije su diskusije, nista vise. Svi ce mo otici dalje... i svi cemo videti sta trba da vidimo.. Cemu zurba i "objasnjenja" koja ne vrede dve banke...?!

ivan_kg

pre 5 godina

100% nije tacno..otac mi je ozivljen posle srcanog udara..uvek je pricao da je pijatan potpuno prirodan osecaj kao san..ostalo su gluposti

.alban

pre 5 godina

Ja neverujem da svestenici veruju ni 50% posto u Boga, jer da je tako, ne bi sirili mrznju prema drugim narodima ili drugim verama. Pravi vernik (ako ga ima) zna da kod Boga ne postoje religije, jer Bog nezna za religije, svi ce odgovarati pojedinacno za svoja dela. Sto se tice zivota posle smrti, to niko nezna, ni sami vernici, ali ljudima je lakse da veruju u zivot posle smrti, jer tako im je lakse da prebrode smrt a i zivot ima vise smisla. Ja se ne plasim smrti, moj strah je da imam sto manje bolova dok umirem, a kada umrem, nije vise vazno, ali se nadam se da cu sresti moje najmilije i moja dva psa, jer sam im obecao da cu doci samo da popusim jos jednu cigaretu.

Данијел

pre 5 godina

Свестан је човек и након тога, онај који верује неће видети смрти а онај који не верује већ је мртав.

siki

pre 5 godina

@(Bari1991, 26. novembar 2018)

To ne znači da nisi bio živ ili da nisi postojao u nekom obliku već samo znači da nisi bio svestan. Čovek se ne seća prvih nekoliko godina života pa to ne znači da nije postojao. Takođe i u totalnoj anesteziji ili dubokom snu, čovek se ne seća ničega. Maltene je "mrtav". Ali opet to ništa ne znači osim da nije svestan u tim trenucima.

S

pre 5 godina

Sto se tice eksperimetisanja... LSD izaziva halucinacije ali iboga i Ajahusaska (dmt) NE.. to... nisu halucinacije :) i to nikako nije eksperimetnisanje... 
Pozdrav
(alcale,

Apsolutno se slažem sa vama u vezi Aje. DMT *The Spirit Molecule* (youtube) koga zanima.

Ostap Bender

pre 5 godina

I kad padne u nesvest čovek je svestan kad se probudi i kad mu kažu da se onesvestio... Pitajte boksere, oni to najbolje znaju, posle nokauta, kad se osveste pitaju - ko je ugasio svetlo...!?

salerno

pre 5 godina

pa ima neku logiku u ovo, e sad ako je tacno, ugasili smo ga, to znaci da zivot posle smrti mozemo samo da sanjamo, nema nista, nestajemo u nistavilo,. ko sto rece jovana, horror,

комша

pre 5 godina

Значи кад ти стане чука мозак и дање ради и свестан си да си умро. Ау човече па мислим да нема горег начина да одеш. Тотални шок и немоћ. Боље бре метак у главу добити па да се мозак одмах угаси.

mozak radi prekovremeno

pre 5 godina

To se zove ekstra senzorna percepcija i postoji masa debata u naucnoj zajednici o prirodi pojave kojj opisujete.
(ivan, 26. novembar 2018 16:01)
Nema tu nikakvih debata, to se odavno zna - vec par hiljada godina je jedna od najgorih/najsurovijih kazni odsecanje glave, bas zato sto je mozak svestan kompletne situacije tj. uzasa

(bzvz, 26. novembar 2018 17:15)
To nisu nikakva desavanja vec najobicnije halucinacije. Iste mogu da se indukuju i bez smrti i hemije - guglaj lucid dreaming

Orwell Vegan

pre 5 godina

Svest odnosno dusa zivi vecno. Telo je samo odelo duse. Ko je radio lose protiv tela ili tudjeg tela, recimo zivotinja, dobice sledeci zivot u telu po zasluzi, takodje i moguce bitno umanjene intelektualne kapacitete u zavisnosti kako se odnosio prema istinitim informacijama.

alcale

pre 5 godina

@bzvz
drugim recima mozak nema veze sa tim sto vidimo nakon smrti... :)

dosta sy kontradiktorni naucnici a potvrda da im je los pravac razvoja nauke je svet y kome zivimo...

Sto se tice eksperimetisanja... LSD izaziva halucinacije ali iboga i Ajahusaska (dmt) NE.. to... nisu halucinacije :) i to nikako nije eksperimetnisanje...
Pozdrav

garant

pre 5 godina

@bzvz
simpaticna tvoja razmisljanja, jedino sto se tice duse,malo ili bolje reci nimalo mi na tu temu mozemo reci nesto pametno, neki smatraju da je dusa iskustvo izmedju socijalne i kozmicke svesti, moze biti, moze biti, jos ako se to negde zapisuje j'smo jeza ;)

CATAPA

pre 5 godina

"Duša" je religijski koncept imaginarne komponente kompleksnog ljudskog uma. Ustupak neizbežnoj antropocentričnosti čoveka, kojom čovek "objašnjava" umesto da konstatuje svoju različitost od životinja. Koncept "duše" je smišljen pre svega da bi se ljudi odbili od kanibalizma kojim je preživljavanje pojedinca u konfliktu sa preživljavanjem vrste. Duša je zamišljena kao nevidljiva kontaminacija mesa, kao virus kada se nije znalo za postojanje virusa.
Virus kao virus, mutirao i sada opstaje samo kao besmisleni atavizam.

Vlada

pre 5 godina

Iako mi je otac umro pre godinu dana jos uvek ne verujem da cu ga ikad sresti vise u bilo kom obliku u zivotu... Mada me Crkva uverava u drugo

петар

pre 5 godina

Svest odnosno dusa zivi vecno. Telo je samo odelo duse. Ko je radio lose protiv tela ili tudjeg tela, recimo zivotinja, dobice sledeci zivot u telu po zasluzi, takodje i moguce bitno umanjene intelektualne kapacitete u zavisnosti kako se odnosio prema istinitim informacijama.
(Orwell Vegan, 26. novembar 2018 18:26)

А ко је створио душу за вечност ? И ко је тај који просуђује како ће ко и какав будући живот живети ?

.alban

pre 5 godina

Ja neverujem da svestenici veruju ni 50% posto u Boga, jer da je tako, ne bi sirili mrznju prema drugim narodima ili drugim verama. Pravi vernik (ako ga ima) zna da kod Boga ne postoje religije, jer Bog nezna za religije, svi ce odgovarati pojedinacno za svoja dela. Sto se tice zivota posle smrti, to niko nezna, ni sami vernici, ali ljudima je lakse da veruju u zivot posle smrti, jer tako im je lakse da prebrode smrt a i zivot ima vise smisla. Ja se ne plasim smrti, moj strah je da imam sto manje bolova dok umirem, a kada umrem, nije vise vazno, ali se nadam se da cu sresti moje najmilije i moja dva psa, jer sam im obecao da cu doci samo da popusim jos jednu cigaretu.

Džoni

pre 5 godina

Nego je mene uvek zanimalo da li su žrtve na giljotini svesne da im je odsečena glava, bar na par sekundi?
(troll level 100, 27. novembar 2018 12:33)
Da. Pritom ne osećaju nikakav bol. Mislim, glava ne oseća, telo ionako više nema čime da oseća. Svi u prvi mah pomisle da ih je nešto izvuklo iz giljotine, a onda polako uvide da nije.

Nego, stalno o toj giljotini. Pre giljotine je mnogo više ljudi tako skončavalo po bojištima.

Cinique

pre 5 godina

"Zaista, zaista vam kažem, ko veruje u mene ima život večni."
Gospod Isus Hristos
(Bardami, 26. novembar 2018 20:02)
Sve velike, uspešne laži počinju na isti način: "Verujte mi na reč..."
Ili drugi oblik istog "Ne morate da mi verujete, ali..."

Što bih vas lagao, verujte mi da je baš tako kako vam govorim.

troll level 100

pre 5 godina

Pa dobro to. Nego je mene uvek zanimalo da li su žrtve na giljotini svesne da im je odsečena glava, bar na par sekundi?

Леворуки Крстивоје

pre 5 godina

Ја долазим издалека, с ону страну...Ја сад видим много даље...

Bodibond

pre 5 godina

P.S. Posto srce prestane da radi a mozak ostane da radi, zasto naucnici jednostavno to srce koje je otkazalo ne bi zamenili za drugo, jace i po mogucstvu mladje srce? Transplatiraju se uvo, ruka, kost, bubreg, koza, jetra, pa cak i kostana srz, zato ja kontam da moze da se presadi i srce koje podjednako vazan organ kao i bubreg, pankreas, pluca...

Bodibond

pre 5 godina

Iako mi je otac umro pre godinu dana jos uvek ne verujem da cu ga ikad sresti vise u bilo kom obliku u zivotu... Mada me Crkva uverava u drugo
(Vlada, 27. novembar 2018 02:59)

Srescete se kod Kralja Kaja, u to sam siguran. Samo sto ljudi cistog srca idu tamo.

Bodibond

pre 5 godina

Ljudi, telo i organizam se kad nastupi smrt ponasaju isto kao i tokom dubokog sna, odnosno REM faze, samo sto od smrti nema povratka, nazalost.

Bodibond

pre 5 godina

Nego je mene uvek zanimalo da li su žrtve na giljotini svesne da im je odsečena glava, bar na par sekundi? 
(troll level 100, 27. novembar 2018 12:33) 
Da. Pritom ne osećaju nikakav bol. Mislim, glava ne oseća, telo ionako više nema čime da oseća. Svi u prvi mah pomisle da ih je nešto izvuklo iz giljotine, a onda polako uvide da nije. 

Nego, stalno o toj giljotini. Pre giljotine je mnogo više ljudi tako skončavalo po bojištima.
(Džoni, 27. novembar 2018 19:54)

Ne znam za to ali kad se glava odvoji od tela nervi jos neko vreme su u funkciji. Isto kao kod pilica. :)) Ko razume shvatice na sta insinuiram. Mislis Dzoni pre giljotine mnogo ljudi je zavrsavalo svoj zivot poput prosecnog, zdravog pileta?

Bodibond

pre 5 godina

smrt i klinicka smrt nisu jedno te isto,korektno,al' kad umres onda si umro i to je sve sto se zna?
(999, 27. novembar 2018 18:58)

Dabome da nije isto, klinicka smrt nastaje na klinikama, sto i sama rec kaze.

Bodibond

pre 5 godina

Teška budalaština, smrt i klinička smrt nisu jedno te isto. Kada umreš, to je kraj. Nema ništa.
(666, 27. novembar 2018 11:17)

Kad umres nije kraj. Pogledaj Dragon Ball ( mozes Dragon Ball Z a mozes i Dragon Ball obican xD) pa ces se uveriti u to. Ziveli Kami i Popo, to su najveci kraljevi.

Aleks

pre 3 godine

Dali bilo ko moze da mi kaze ili ti objasni: Jeli ceo beskonacni svemir samo produkt sucajnog slucaja te je nastao iz nicega??? Niko sa sigurnoscu ne moze da tvrdi sta se desava kada umioremo.To je subjektivno iskostvo i svako ko je rodjen ce ga iskusiti kada za to dodje vreme..Niko takodje ne zna dali je sve ovo sto dozivljavamo i vidimo samo iluzija ili nesto drugo a mi to nazivamo stvarnoscu?! Covek je tu za zivota da se pita i stalno postavlja pitanja na koja ne moze dobiti odgovor. Treba ziveti i prozivljavati,voleti svaki trenutak ..Biti zahvalan na ovom zivotu..Jer moje je licno misljenje da nismo ipak tu igrom nekog slucaja. Uzivajmo dok jos zurka traje.

Tvrdnje bez čvrstine

pre 5 godina

Čovek kad umre, znači da više nije živ, tako da ne može da bude ni "svestan svoje smrti" ili bilo čega drugoga. Lekari urgentne medicine, kao i mrtvozornici rade svoj posao u granicama discipline kojom se bave, ali život i smrt su filozofski (metafizički) pojmovi, a ne medicinski.

bzvz

pre 5 godina

Pravu pometnju cine price onih koji su sve to posmatrali odozgo, a takvih prica je mnogo i veoma su slicne. Mislim na one koji su bili u klinickoj smrti pa oziveli. A ima i dosta ispovesti i onih koji su se nasli u sasvim drugim dimenzijama pa ih neka sila vratila u telo, pa im se zivot potpuno promenio. Zanimljivo je da se slicne stvari desavaju i nekima koji eksperimentisu sa halucinogenima: LSD, ibogain, dmt, ajhuaska. Ziv si, dusa ti van tela, moze da putuje, vidi svakakva cudesa, a najvece cudo je sam covek.

djuro

pre 5 godina

Ljudi brkaju mozak i dusu. Mozak je samo masina. Dusa je nesto drugo. Dusa ulazi u telo da zivi ovaj zivot u peiodu od zaceca do nekih 3 godine starosti. Izlazi iz tela kad telo prestane da funkcionise. Neko umre svestan, znaci zna da je umro i ide dalje... neko umre u snu, i treba mu "vreme" da zakljuci de je umro i onda krene dalje... diskusije su diskusije, nista vise. Svi ce mo otici dalje... i svi cemo videti sta trba da vidimo.. Cemu zurba i "objasnjenja" koja ne vrede dve banke...?!

Orwell Vegan

pre 5 godina

Svest odnosno dusa zivi vecno. Telo je samo odelo duse. Ko je radio lose protiv tela ili tudjeg tela, recimo zivotinja, dobice sledeci zivot u telu po zasluzi, takodje i moguce bitno umanjene intelektualne kapacitete u zavisnosti kako se odnosio prema istinitim informacijama.

Saška

pre 5 godina

Ovde kod nas umirući imaju priliku da budu svesni samo toga, da se doktori, odmah nakon proglašavanja smrti, hvataju za mobilni, da dojave radosnu vest privatnim pogrebnim preduzećima za "mali" procenat.

Данијел

pre 5 godina

Свестан је човек и након тога, онај који верује неће видети смрти а онај који не верује већ је мртав.

Pera Detlic 2

pre 5 godina

Ako se vec mora pozeljan nacin umiranja je smrt od neke jake eksplozije ili metka velikog kalibra u mozak.Da se ne ostavi vreme za uzase pred gasenje.
"David , David...There is nothing"
"I know mr. Wayland." "Have a good journie."

Del Boy

pre 5 godina

Mislim da život posle smrti postoji, samo je pitanje u kom obliku i to govorim sa logičkog, a ne verskog aspekta. Skoro svi fizičari se slažu da je putovanje kroz vreme u teoriji moguće, ako je to tako i možete da odete u prošlost, recimo u vreme vašeg detinjstva, jasno je da vi vaš život živite iznova i iznova u nekim drugim dimenzijama. Druga stvar, za svakog od nas šanse da se rodi su bile trilioni i trilioni na prema 1. Jer, bilo šta da se desilo drugačije hiljadama godina unazad u našem poreklu, ne bi se rodili. Zamislite samo, i najmanja sitnica koja bi premetila redosled događaja bi sve promenila i ne bi postojali mi, nego neko drugi. Da ne kažem da to ide do toga da se svaki spermatozoid razlikuje po DNK, a samo jedan oplodi jajnu ćeliju. Dakle, gotovo da je matematički nemoguće da se baš mi rodimo, a ipak smo se rodili i to svako od nas na ovom svetu. To znači, da smo verovatno svakako postojali i pre rođenja, samo je opet pitanje u kom obliku i kako.

mozak radi prekovremeno

pre 5 godina

To se zove ekstra senzorna percepcija i postoji masa debata u naucnoj zajednici o prirodi pojave kojj opisujete.
(ivan, 26. novembar 2018 16:01)
Nema tu nikakvih debata, to se odavno zna - vec par hiljada godina je jedna od najgorih/najsurovijih kazni odsecanje glave, bas zato sto je mozak svestan kompletne situacije tj. uzasa

(bzvz, 26. novembar 2018 17:15)
To nisu nikakva desavanja vec najobicnije halucinacije. Iste mogu da se indukuju i bez smrti i hemije - guglaj lucid dreaming

a-teista

pre 5 godina

Pravu pometnju cine price onih koji su sve to posmatrali odozgo, a takvih prica je mnogo i veoma su slicne. Mislim na one koji su bili u klinickoj smrti pa oziveli. A ima i dosta ispovesti i onih koji su se nasli u sasvim drugim dimenzijama pa ih neka sila vratila u telo, pa im se zivot potpuno promenio. Zanimljivo je da se slicne stvari desavaju i nekima koji eksperimentisu sa halucinogenima: LSD, ibogain, dmt, ajhuaska. Ziv si, dusa ti van tela, moze da putuje, vidi svakakva cudesa, a najvece cudo je sam covek.
(bzvz, 26. novembar 2018 17:15)

Ha, ha, kakva "iskustva" mozak proizvodi kad nema kiseonika (fakticki odumire) ili ako je drogama? Poznato je mozak stalno izmislja price da bi popunio praznine u secanju i interpretira ono sto se upravo "desilo" bazirano na prethodnim iskustvima. Istrazivanja kazu da u klinickoj smrti budisti najcesce vide budisticke motive, hriscani hriscanske, itd, tj. ono sto je tokom zivota "naucio" o tome kako izgleda zivot posle zivota.

No frka

pre 5 godina

Čovek ne može da ostane svestan ni par sekundi kada prestane dotok krvi u mozak. Dokaz lako možete naći gledajući mma borbe, takozvanim gušenjem se protivnik dovodi u besvesno stanje vrlo brzo. To ne znaci da je mozak mrtav ali svest se gubi. Tako da ne postoji nikakva sansa da budete svesni u tom trenutku, srećom.

pitam samo onako

pre 5 godina

Mi u Srbiji smo svesni da smo umrli cim se razbolimo!!!Poostrvanje bolovanja znaci izivljavanje lekarske komisije nad bolesnim!!!Danas bila i dozivela svojevrsnu torturu!!! Pola ljudi je otislo placuci!

CATAPA

pre 5 godina

"Duša" je religijski koncept imaginarne komponente kompleksnog ljudskog uma. Ustupak neizbežnoj antropocentričnosti čoveka, kojom čovek "objašnjava" umesto da konstatuje svoju različitost od životinja. Koncept "duše" je smišljen pre svega da bi se ljudi odbili od kanibalizma kojim je preživljavanje pojedinca u konfliktu sa preživljavanjem vrste. Duša je zamišljena kao nevidljiva kontaminacija mesa, kao virus kada se nije znalo za postojanje virusa.
Virus kao virus, mutirao i sada opstaje samo kao besmisleni atavizam.

samuraj

pre 5 godina

Naucnici mesaju mozak , um i svesnost. To su tri stvari.

Mozak je fizicki organ, elektricna stanica koja prevodi vibracije u materijnu realnost koja na atomskom nivou cak ni nije supstanca vec energija koja se krece. Nervni sistem sluzi da te vibracije prevede u slike koje vidimo, cujemo, mirisemo itd.
Um uz misli je najfinija vibracija prirode i sluzi kao veza izmedju svesnosti i tela.

Vase telo je izraz uma. Telo je podredjeno umu a um dusi. Dusa ( svesnost, vi ) je izvan svega ovoga.

Svesnost , to smo mi. Duse su u manjem procentu delovi te svesnosti koja se uliva u telo prilikom rodjenja. Ne uliva se cela dusa jer je to za nju ( tebe koji si svestan ovoga sto citas ) ogranicavajuce iskustvo.

Zato svi koji su se vratili ili koji redovno imaju astralne projekcije govore o slobodi, blazenstvu koje se moze osetiti kada se oslobodimo tela.

Prema svemu ovome , smrt je izlaz iz tela i ove dimenzije, radjanje je ulaz u telo i ovu dimenziju. Nista ne umire. Sve je ovo vibracija jedne cestice, od kose na glavi do gigantskih sazvezdja. Sve vibrira, nista ne umire.







Zato mi kada "umiremo" , imamo svedocanstva koja su kao ovi sto pricaju, tj svesni smo svega oko nas jer mi smo cista svest, zato smo i svesni. Ne moze mozak da zna da je on mrtav. Kakva apsurdna izjava. Mozak je kao motor automobila. Kada se on pokvari, unisti, vi samo izadjete iz automobila i promenite ga.

Bari1991

pre 5 godina

Iz iskustva - tamo nema nicega.
(Dark, 26. novembar 2018 16:52)

Kao neko ko je preziveo klinicku smrt imam apsolutno isto iskustvo.Nikakva secanja,nikakvi tuneli,svetlosti,lekari...Sve sto se desavalo znam iz prica onih koji su bili oko mene.

DEDA CVETKO

pre 5 godina

Da, to sto su mozdane celije jos par minuta ili sati zive posto covek klinicki umre moze da objasni zasto je covek svestan da umire. A da li to moze da objasni kako covek posmatra svoje telo iz pticije perspektive? Nesto sumnjam. Mozda nauka zna nesto sto nam ne kazuje?

salerno

pre 5 godina

pa ima neku logiku u ovo, e sad ako je tacno, ugasili smo ga, to znaci da zivot posle smrti mozemo samo da sanjamo, nema nista, nestajemo u nistavilo,. ko sto rece jovana, horror,

alcale

pre 5 godina

@bzvz
drugim recima mozak nema veze sa tim sto vidimo nakon smrti... :)

dosta sy kontradiktorni naucnici a potvrda da im je los pravac razvoja nauke je svet y kome zivimo...

Sto se tice eksperimetisanja... LSD izaziva halucinacije ali iboga i Ajahusaska (dmt) NE.. to... nisu halucinacije :) i to nikako nije eksperimetnisanje...
Pozdrav

igor sulic

pre 5 godina

Sto ovdje ima cudno?Pa GFrancuzi su izbacili giljotinu radi toga-nakon naglpg odsjecanja glave dokazano je da je covjek svjestan svega jos 15 -tak sekundi!Znaci gledas svoje tijelo i svjestan si svega!

bzvz

pre 5 godina

Naravno da sam hteo da kazem da dusa nadzivljava telo, a da je mozak samo jedan od organa u kome dusa obitava. A sto se tice halucinacija, recimo od ajahuaske? Oni koji su bili pod njenim dejstvom su svi odreda tvdili da su te "halucinacije" bile mnogo realnije od ovog zivota koji svi zivimo. Sve je bilo mnogo zivlje, jasnije, pre bi rekli da je ovaj zivot san, a doticno iskustvo pravi zivot. Tako su govorili i americki Indijanci, pre nego sto smo i znali za slicne halucinogene, ali tad ih nismo razumeli, a sad vec malo vise znamo zasto su to govorili. Medjutim, svako, naravno, ima pravo da misli sta hoce. Moje misljenje, a i odredjena iskustva mi govore da je covek mnogo vise od tela i mozga, ali se ne ljutim ni na suprotna stanovista ljudi koji misle da su to gluposti.

ivan_kg

pre 5 godina

100% nije tacno..otac mi je ozivljen posle srcanog udara..uvek je pricao da je pijatan potpuno prirodan osecaj kao san..ostalo su gluposti

Ostap Bender

pre 5 godina

I kad padne u nesvest čovek je svestan kad se probudi i kad mu kažu da se onesvestio... Pitajte boksere, oni to najbolje znaju, posle nokauta, kad se osveste pitaju - ko je ugasio svetlo...!?

Rade

pre 5 godina

Propušteno je da se napiše da po svedočanstvima mnogih oni i vide šta se oko njih događa, i to negde sa visine plafona, dok neki čak prolaze kroz spratove i vide šta se događa u drugim sobama, što se posle pokaže kao istinito. A onda slede i svedočanstva o neverovatno prijatnoj svetlosti, koja zrači neopisivom ljubavlju i mirom, prihvatanjem i saosećanjem.

S

pre 5 godina

Sto se tice eksperimetisanja... LSD izaziva halucinacije ali iboga i Ajahusaska (dmt) NE.. to... nisu halucinacije :) i to nikako nije eksperimetnisanje... 
Pozdrav
(alcale,

Apsolutno se slažem sa vama u vezi Aje. DMT *The Spirit Molecule* (youtube) koga zanima.

Solomon

pre 5 godina

Mozdane celije nisu ceo organizam. Ljudi koji su doziveli klinicku smrt svedoce kako su videli, culi i boravili van tela uz put videvsi sta je ko radio u operacionoj dali. Za to ne postoji naucno objasnjenje.

Pundit

pre 5 godina

Ako se vec mora pozeljan nacin umiranja je smrt od neke jake eksplozije ili metka velikog kalibra u mozak.Da se ne ostavi vreme za uzase pred gasenje.
(Pera Detlic 2, 26. novembar 2018 17:07)
Loša taktika. Moždano vreme nema puno veze sa ovim takozvanim spoljašnjim. Sekunda tog spoljašnjeg vremena može da traje "satima" moždane aktivnosti po unutrašnjem časovniku.
Vreme je uvek samo broj događaja, bili oni stvarni ili nestvarni. Nikakvo vreme ne postoji realno, samo stvarno ili u mozgu simulirano "kretanje".
Vreme je formulisano pogrešno, kao dimenzija u kojoj se odvija promena stanja ili prostornih koordinata. U stvari je suprotno: ta promena je ono što nazivamo vremenom.

Cinique

pre 5 godina

"Zaista, zaista vam kažem, ko veruje u mene ima život večni."
Gospod Isus Hristos
(Bardami, 26. novembar 2018 20:02)
Sve velike, uspešne laži počinju na isti način: "Verujte mi na reč..."
Ili drugi oblik istog "Ne morate da mi verujete, ali..."

Što bih vas lagao, verujte mi da je baš tako kako vam govorim.

Bodibond

pre 5 godina

P.S. Posto srce prestane da radi a mozak ostane da radi, zasto naucnici jednostavno to srce koje je otkazalo ne bi zamenili za drugo, jace i po mogucstvu mladje srce? Transplatiraju se uvo, ruka, kost, bubreg, koza, jetra, pa cak i kostana srz, zato ja kontam da moze da se presadi i srce koje podjednako vazan organ kao i bubreg, pankreas, pluca...

комша

pre 5 godina

Значи кад ти стане чука мозак и дање ради и свестан си да си умро. Ау човече па мислим да нема горег начина да одеш. Тотални шок и немоћ. Боље бре метак у главу добити па да се мозак одмах угаси.

Леворуки Крстивоје

pre 5 godina

Ја долазим издалека, с ону страну...Ја сад видим много даље...

.alban

pre 5 godina

Ja neverujem da svestenici veruju ni 50% posto u Boga, jer da je tako, ne bi sirili mrznju prema drugim narodima ili drugim verama. Pravi vernik (ako ga ima) zna da kod Boga ne postoje religije, jer Bog nezna za religije, svi ce odgovarati pojedinacno za svoja dela. Sto se tice zivota posle smrti, to niko nezna, ni sami vernici, ali ljudima je lakse da veruju u zivot posle smrti, jer tako im je lakse da prebrode smrt a i zivot ima vise smisla. Ja se ne plasim smrti, moj strah je da imam sto manje bolova dok umirem, a kada umrem, nije vise vazno, ali se nadam se da cu sresti moje najmilije i moja dva psa, jer sam im obecao da cu doci samo da popusim jos jednu cigaretu.

Igor

pre 5 godina

Sećam se da sam pročitao u nekom udžbeniku, da li iz fiziologije ili patologije, da smrt nastaje kad prestanu da stižu elektronski signali iz mozga. Posle toga ljudi sigurno nisu svesni ničega.

troll level 100

pre 5 godina

Pa dobro to. Nego je mene uvek zanimalo da li su žrtve na giljotini svesne da im je odsečena glava, bar na par sekundi?

Bodibond

pre 5 godina

Ljudi, telo i organizam se kad nastupi smrt ponasaju isto kao i tokom dubokog sna, odnosno REM faze, samo sto od smrti nema povratka, nazalost.

siki

pre 5 godina

@(Bari1991, 26. novembar 2018)

To ne znači da nisi bio živ ili da nisi postojao u nekom obliku već samo znači da nisi bio svestan. Čovek se ne seća prvih nekoliko godina života pa to ne znači da nije postojao. Takođe i u totalnoj anesteziji ili dubokom snu, čovek se ne seća ničega. Maltene je "mrtav". Ali opet to ništa ne znači osim da nije svestan u tim trenucima.

Vlada

pre 5 godina

Iako mi je otac umro pre godinu dana jos uvek ne verujem da cu ga ikad sresti vise u bilo kom obliku u zivotu... Mada me Crkva uverava u drugo

.alban

pre 5 godina

Ja neverujem da svestenici veruju ni 50% posto u Boga, jer da je tako, ne bi sirili mrznju prema drugim narodima ili drugim verama. Pravi vernik (ako ga ima) zna da kod Boga ne postoje religije, jer Bog nezna za religije, svi ce odgovarati pojedinacno za svoja dela. Sto se tice zivota posle smrti, to niko nezna, ni sami vernici, ali ljudima je lakse da veruju u zivot posle smrti, jer tako im je lakse da prebrode smrt a i zivot ima vise smisla. Ja se ne plasim smrti, moj strah je da imam sto manje bolova dok umirem, a kada umrem, nije vise vazno, ali se nadam se da cu sresti moje najmilije i moja dva psa, jer sam im obecao da cu doci samo da popusim jos jednu cigaretu.

garant

pre 5 godina

@bzvz
simpaticna tvoja razmisljanja, jedino sto se tice duse,malo ili bolje reci nimalo mi na tu temu mozemo reci nesto pametno, neki smatraju da je dusa iskustvo izmedju socijalne i kozmicke svesti, moze biti, moze biti, jos ako se to negde zapisuje j'smo jeza ;)

петар

pre 5 godina

Svest odnosno dusa zivi vecno. Telo je samo odelo duse. Ko je radio lose protiv tela ili tudjeg tela, recimo zivotinja, dobice sledeci zivot u telu po zasluzi, takodje i moguce bitno umanjene intelektualne kapacitete u zavisnosti kako se odnosio prema istinitim informacijama.
(Orwell Vegan, 26. novembar 2018 18:26)

А ко је створио душу за вечност ? И ко је тај који просуђује како ће ко и какав будући живот живети ?

Džoni

pre 5 godina

Nego je mene uvek zanimalo da li su žrtve na giljotini svesne da im je odsečena glava, bar na par sekundi?
(troll level 100, 27. novembar 2018 12:33)
Da. Pritom ne osećaju nikakav bol. Mislim, glava ne oseća, telo ionako više nema čime da oseća. Svi u prvi mah pomisle da ih je nešto izvuklo iz giljotine, a onda polako uvide da nije.

Nego, stalno o toj giljotini. Pre giljotine je mnogo više ljudi tako skončavalo po bojištima.

Bodibond

pre 5 godina

Iako mi je otac umro pre godinu dana jos uvek ne verujem da cu ga ikad sresti vise u bilo kom obliku u zivotu... Mada me Crkva uverava u drugo
(Vlada, 27. novembar 2018 02:59)

Srescete se kod Kralja Kaja, u to sam siguran. Samo sto ljudi cistog srca idu tamo.

Bodibond

pre 5 godina

Teška budalaština, smrt i klinička smrt nisu jedno te isto. Kada umreš, to je kraj. Nema ništa.
(666, 27. novembar 2018 11:17)

Kad umres nije kraj. Pogledaj Dragon Ball ( mozes Dragon Ball Z a mozes i Dragon Ball obican xD) pa ces se uveriti u to. Ziveli Kami i Popo, to su najveci kraljevi.

Bodibond

pre 5 godina

Nego je mene uvek zanimalo da li su žrtve na giljotini svesne da im je odsečena glava, bar na par sekundi? 
(troll level 100, 27. novembar 2018 12:33) 
Da. Pritom ne osećaju nikakav bol. Mislim, glava ne oseća, telo ionako više nema čime da oseća. Svi u prvi mah pomisle da ih je nešto izvuklo iz giljotine, a onda polako uvide da nije. 

Nego, stalno o toj giljotini. Pre giljotine je mnogo više ljudi tako skončavalo po bojištima.
(Džoni, 27. novembar 2018 19:54)

Ne znam za to ali kad se glava odvoji od tela nervi jos neko vreme su u funkciji. Isto kao kod pilica. :)) Ko razume shvatice na sta insinuiram. Mislis Dzoni pre giljotine mnogo ljudi je zavrsavalo svoj zivot poput prosecnog, zdravog pileta?

Bodibond

pre 5 godina

smrt i klinicka smrt nisu jedno te isto,korektno,al' kad umres onda si umro i to je sve sto se zna?
(999, 27. novembar 2018 18:58)

Dabome da nije isto, klinicka smrt nastaje na klinikama, sto i sama rec kaze.

Aleks

pre 3 godine

Dali bilo ko moze da mi kaze ili ti objasni: Jeli ceo beskonacni svemir samo produkt sucajnog slucaja te je nastao iz nicega??? Niko sa sigurnoscu ne moze da tvrdi sta se desava kada umioremo.To je subjektivno iskostvo i svako ko je rodjen ce ga iskusiti kada za to dodje vreme..Niko takodje ne zna dali je sve ovo sto dozivljavamo i vidimo samo iluzija ili nesto drugo a mi to nazivamo stvarnoscu?! Covek je tu za zivota da se pita i stalno postavlja pitanja na koja ne moze dobiti odgovor. Treba ziveti i prozivljavati,voleti svaki trenutak ..Biti zahvalan na ovom zivotu..Jer moje je licno misljenje da nismo ipak tu igrom nekog slucaja. Uzivajmo dok jos zurka traje.