samrtnik
pre 11 godina
Rezultat ce biti: vise se nece umirati 43 minuta vec dozivotno.jer kada zamene smrtnu kaznu dozivotnom,zbog stanja u SVIM zatvorima u USA, svi zatvorenici ce da zale za ta prokleta 43 minuta!
pre 11 godina
Rezultat ce biti: vise se nece umirati 43 minuta vec dozivotno.jer kada zamene smrtnu kaznu dozivotnom,zbog stanja u SVIM zatvorima u USA, svi zatvorenici ce da zale za ta prokleta 43 minuta!
pre 11 godina
(aleksa, 03. maj 2014 09:25) Tvrditi da su zagovornici smrtne kazne psihopate jer, po tvom misljenju, uzivaju u mucenju onog nad kim se kazna izvrsava i nije neki argument. To je tvoj umisljaj, da ne upotrebim grublje nesto. Naveo sam ti primer ludaka sa Anda, ti bi i takvom pruzio sansu da se popravi. Nemas pravo na to jer time rizikujes nove ljudske zivote. Mene mucenje bilo koga ne zanima niti bih ikada gledao neko pogubljenje. Samo znam da takva osoba ne zasluzuje da dise vazduh kao i svi ostali. Rasizam pominjati u ovoj temi je suludo.
pre 11 godina
voleo bi aleksa da mi pojasnis jel ovo ok? Covek se definitivno izlecio cim je neposredno pred izlazak izjavio da ce ubiti ponovo. Ti ces mu velikodusno ponuditi jos jednu sansu i dovesti u opasnost nebrojeno mnogo devojcica jer si human??? Mislim da nema prostora za drugu sansu..http://www.blic.rs/Riznica/Misterije/462372/MONSTRUM-SA-ANDA-Najmasovniji-serijski-ubica-u-istoriji-kome-se-izgubio-svaki-trag
pre 11 godina
Ko ima pravo da oduzme život a da ne postane isto zlocinac,samo pokriven zakonom.Smrtna kazna je za neka zlodela prava milost...treba takve ljude osuditi na život al' sa istima kao što su sami u surovim zatvorskim uslovima gde se pitaš da ćeš dočekati sledeći dan...a kraja nema..A može da se desi i greška pa bude nevin osuđen. ..ili pokajanje, ono pravo iz srca....zato mislim da smrtna kazna nije resenje....nikad.
pre 11 godina
Generalno sam protiv smrtne kazne, ali se pitam koliko dugo i u kojim mukama je umirala žena koja je prvo bila silovana, a potom ziva zakopana.
pre 11 godina
SAD, Kina, Saudijska Arabija, Iran, to je ta ekipa, danas nam Amerika drži lekcije iz demokratije, sutra će to biti Kina, prekosutra, ko zna, Iran.
pre 11 godina
Za Pravedne - nikad zivlja.
pre 11 godina
Ne znam da li je ovo pravilo za sve ili samo za neke drzave u Americi, uglavnom smrtna kazna se izvodi tako sto 3 razlicite osobe ubrizgaju po injekciju/pritisnu dugme, kako vec ide. U jednoj injekciji je koktel lekova, a u druge dve placebo i oni ne znaju ko je taj sto je ubrizgao lekove. Navodno to se radi da ih ne bi drugi ljudi osudjivali, a i valjda da oni ne bi otisli kuci znajuci da su ubili coveka.
@aleksa vidim da verujes da svaki covek moze da bude dobar, i to je zaista za svaku pohvalu, ali na svetu postoje osobe koje ni uz najbolju nameru ne mogu biti rehabilitovane. Mozes ceo zivot da ih ucis sta je socialno pozeljno njih jednostavno nece biti briga.
Ono sto se meni dopada u amercikom sistemu je "3 strike rule" sto znaci ako si dva puta osudjivan, ako treci put budes osudjen, bez obzira na tezinu dela, sledi dozivotna robija. Smatram da ako neko ne moze da se opameri i rehabilituje nakon 2 pruzene sanse, ne treba mu davati vise. Zamislite da se kod nas ovo uvede, koliko ima kriminalaca povratnika, pa zatvori bi nam bili prepuni.
pre 11 godina
@Zlocin i kazna II
Da upravu si , zakljucak sam izveo od mojih shvatanja ali(mozda ne tvog licnog) i misljinja onih kojih podrzavaju smrtnu kaznu. Oni kazu da su to psihopate i da ih se treba sto pre resiti. Vec sam rekao zasto se ne treba tako obhoditi prema njima. E ovako psihopate su ljudi koji vole da vide druge kako pate, ako neko voli da vidi kako drugi pate onda je i on jednim dobrim delom psihopata, bez obzira ko je taj ko pati. Ovako ja i ti mozemo do sutra, ja kazem ovako iznesem argumente, ti kazes da mesam babe i zabe. Cist sukub misljenja a ti mi osim toga jos nisi da neki argument da to potkrepi.
pre 11 godina
Jos malo ce i biti pustani pa obesteceni za "dusevnu bol".
pre 11 godina
Mnogo veći problem od toga što se jedan zlotvor mučio 43 minuta je to što se za gomilu smrtnih kazni u Americi naknadno ustanovi da su izvršene nad nedužnim ljudima koji su u neproporcionalno velikom broju slučajeva "obojeni". "Obojeni" su takođe mnogo češće siromašni i ne mogu sebi da priušte kvalitetnu odbranu, a zbog "rasnog profiliranja" ih ionako hapse neuporedivo češće nego belce, tako da je smrtna kazna neka vrsta institucionalizovanog genocida.
Ali, kao što vidimo, sveznajući Srbi bi sve to rešili metkom u čelo.
pre 11 godina
Generalno sam protiv smrtne kazne iz prostog razloga što se dešavalo i dešavaće se da nevini budu osuđeni. Tu je i filozofski stav da verujem da niko nema prvo da oduzme ničiji život, bez obzira na razloge i motive.
Ali želim da kažem nešto drugo. Surovost smrtne kazne procenjujemo na osnovu utiska koji ostavlja na nas, a ne na osnovu onoga što osuđeni zaista proživljava. Ideja da neko treba da stavi glavu na panj ili u giljotinu je uznemiravajuća. Slično je i sa penjanjem na vešala, ili sa stajanjem ispred streljačkog stroja. Ali zar je za osuđenog manje uznemiravajuće kada treba da legne na sto gde će mu ubrizgati otrov, ili na stolicu gde će ga ubiti strujom? Nama giljotina i vešala izgledaju strašno, ali da li osuđenik zaista oseća bol prilikom samog izvršenja kazne?
Ovo što se desilo je neprihvatljivo, čak i sa stanovišta onih koji podržavaju smrtnu kaznu. Međutim, bojim se da je taj nesrećnik žrtva našeg pokušaja da čin izvršenja smrtne kazne deluje humano i prihvatljivo za posmatrače. "Nema krvi, zaspao je i nije se probudio... " Da li je baš tako?
pre 11 godina
da li je moguce da u 21. vijeku ljudi misle da je smrtna kazna prihvatljiva. zar nisu zatvori kazneno-popravni domovi u kojima se osudjenicima osim sluzenja kazne pruza i prilika da se rehabilituju i postanu korisne jedinke u drustvu? za one koje se utrvdi da ne mogu da se reintegrisu treba uvesti tezak fizicki rad, a ne smrtnu kaznu. kaznjavajuci ubistvo ubistvom drzava se svodi na nivo ubice.
pre 11 godina
Ako kao kaznu smatras sam cin mucenja, onda si isti kao i zlocinac i za tebe je po tvom misljenju smrtna kazna.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (aleksa, 2. maj 2014 23:51)
Aleksa. Opet mesate babe i zabe. Gornji zakljucak ne sledi iz mog misljenja nego iz tvog misljenja zato sto smatras ubiti nevinog i likvidirati zlocinca (razume se, na human nacin i bez muke) je ista stvar. Pri tome jos i zanemarite uticaj kaznjavanja kako ne bi i drugi pravili tezke zlocine.
Zlocin i kazna II
pre 11 godina
Ubistvo nikada nije resenje, zlocin nikad nije opravdan.
pre 11 godina
@zlocin i kazna
Sve zavisi kako tumacis rec zlocin. Ako je zlocin nesto sto nije po zakonu onda si donekle upravu, jer u SAD po zakonu je ubiti zlocinca. Ali ako na zlocin gledas kao na nedelo, e onda nisi uopste upravu. Kao prvo tu "potencijalnu opasnost" po drustvo moze da se resi lako sa dozivotnom robijom i svime sto vec nabrojao. Kao drugo: pocinioci su uglavnom psihopate i njima nije bitno da li ce biti kaznjeni ili ne, to je jace od njih i oni ce svejedno izvrsiti zlocin. Takodje treba da definisemo rec KAZNA. Ako pod kaznom podrazumevas vaspitnu meru koja ce nauciti kaznjenog da vise ne ponavlja gresku, onda smrtna kazne to nije(jer tesko da ce kaznjeni imati priliku da se popravi). Ako kao kaznu smatras sam cin mucenja, onda si isti kao i zlocinac i za tebe je po tvom misljenju smrtna kazna.
pre 11 godina
Pretezni deo komentatora (kao onaj "metak u celo") me uverava koliko su srbi posteni i protiv nepravde.
Posteno
pre 11 godina
I pre nego sto mi neko lupi minus neka mi prvo objasni zasto je to uradio.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (aleksa, 2. maj 2014 16:21)
Aleksa, pobrkao si sta znaci zlocin a sta znaci nevin. Ubiti nevina je zlocin; ubiti zlocinca nije zlocin nego,kao prvo, oslobadjanje drustva od potencialnih zlocinaca, i kao drugo, napomena drugima da ne ubiju nevine ljude. Je l´ti sad jasno? E, zbog toga sam ti udario minus. Smrtnu kaznu treba vratiti i oni koji su to zabranili.
Zlocin i kazna
pre 11 godina
Kada procitam o silovanju, vrstama ubistva, pedofiliji, reketašima pa pogubljenja su ok. Realno svi kad izadju nastavljaju po starom. Što bi to meni kao NORMALNOM građaninu predstavljalo problem. Ako će se baviti kriminalom, neka izvoli al znaš šta te čeka..,,,.
pre 11 godina
Kad se desi neki uzasan zlocin, svi se prenu iz letargije i za ubicu/silovatelja/mucitelja/etc treba da se obezbede humani uslovi jer je i to "osoba" i ima ljudska prava (zatvor, lecenje). Kad neko nevino dete ili odrasla osoba oboli ili joj zivot unsti gore pomenuti zlocinac, onda se ne upregnu ljudi ni sve institucije i ta osoba pati zbog tudje zlobe/bolesti/ludosti. Nekako je uvek vršilac zla u prednosti nad žrtvom, i to najvise boli i plasi sav normalan svet. Briga i novac odlaze na poremecene asocijalne zlocince umesto na njihove zrtve. To vecini mnogo smeta. Pokusajte se staviti u kozu i jednih i drugih.
pre 11 godina
najcudnije je to da se smrtna kazna sprovodi u Americkim zemljama u kojima je najvisi procenat hriscanskih vernika. Svoju hriscansku milosrdnost pokazuju tako sto bez razmisljanja salju ljude na elektricnu stolicu. Meni licno je najbolesniji momenat kad rodbina ubijene osobe gleda pogubljenje ubice i onda ode kuci srecna i zadovoljna. Morbidno. Kako se oseca osoba koja pritiska prekidac? Koliko ona ljudi nosi na dusi? Malo ubije nekog pa ode kuci na veceru! Koji profil osobe treba da budes da bi taj posao radio?
A opet, paradoksalno, ne mogu reci da mi je zao ovog monstruma! Psihopate ne mogu da se izlece, nemaju osecanje empatije, kajanja, zalosti, srece, ljubavi i slicno. I sta onda raditi sa njima? Dozivotna robija na racun gradjana? 3 obroka dnevno i miran san? Izlezavanje u zatvoru, zavrsavanje fakulteta dopisno (mozes da budes i dr nauka iz zatvora)...
Da li uopste postoji neko smisleno resenje ovog problema?
pre 11 godina
@Srb
To sto si ti rekao je vrlo slicno rasizmu. Ljudi koji su iskonsko zlo uglavnom nisu svojom voljom postali takvi, vec su se ili poremeceni rodili ili su poremeceni postali u ranom detinjstvu. Isto je tako i sa nacionalnom pripadnoscu, nije on "kriv" zato sto je te i te pripadnosti takav se rodio. Takvim ljudima treba pomoci pre nego sto pocine neko uzasno delo, a i ako pocine ja sam za to da se uvede dozivotna i proces obnove zdrave svesti. Takodje i drustveno koristan rad. Tako da od tih i drzava moze da zaradi a on mozda moze i da se promeni. Tek kada strucnjaci kazu da se zaista potpuno promenio onda na uslovnu slobodu, pa za malo tezi prekrsaj koji ukazuje na to da se ipak nije promenio na dozivotnu bez povratne karte. Naravno treba da bude pod nadzorom prvih dana slobode. A odmazda koju ti pominjes je odlika necivilizovanog drustva tj. drustva koje nazaduje a ne napreduje. Zeleo bih i da mi preostalih sest da objasnjenje.
pre 11 godina
Nebitna je situacija, zamislite samo da moze da dode do toga da vas osude jer niste imali za dobrog advokata?
Mislite da su sve istrage i presude pravedne? Kakav je to covek koji pomera prekidac da se pusti struja? Kakve to ljude stvaramo? Dozivotna pa bez prava posete, izolovan bez knjige 40-50 godina, svaki dan da razmislja i da mrzi samog sebe do kraja zivota.
Pa valjda treba da se razlikujemo od njih.
pre 11 godina
koja je svrha dozivotne robije ? bolje sibir... kamenolom...
pre 11 godina
Dokazano je da smrtna kazna ne smanjuje izvrsenje najsurovijih zlocina. Treba leciti uzrok, a ne posledicu.
pre 11 godina
Amerika i moral u istoj recenici.....axaxaxa
pre 11 godina
(aleksa, 02. maj 2014 16:21) kad je neko iskonsko zlo, svaki dinar dat za njegovu ishranu u zatvoru je bacen dinar. Odmazda u vidu smrtne kazne je najminimalnije sto se u ovom slucaju moze uciniti, naravno samo u presudama donetim pod 100% razjasnjenim okolnostima a takvih je mnogo, iako se advokati upinju iz sve snage da zamute gde god mogu.
pre 11 godina
Aha tezina kazne ce odvratiti silovatelja ili ubicu on ce razumno proceniti ispada jedino sto mene odvraca od ubijanje je kazna.Ja kao i vecina nemam to u sebi i ponosim se tim a ovi ako ce silovati il ubiti,ubice.
pre 11 godina
ubistvo se ne moze pravdati drugim ubistvom
zatvorite coveka na ceo zivot i drzite ga na bazicnim uslovima
pre 11 godina
Kada vidim ove komentare podrske smrtnoj kazni, jasno mi je da kao ljudi nismo evoluirali onoliko koliko mislimo da jesmo, jer smrtna kazna od strane drustva/drzave je najprimitivnija stvar. Ljudi koji cine te zlocine su ili bolesni, pa treba da idu na dozivotno lecenje ili u zatvor i da budu svakako izopsteni iz drustva, ili su pokazivali znake pre masakra, ali su ljudi okretali glavu. Svaki put kada se desi da neko udje u skolu naoruzan i pocini masakr, ljavljaju se ljudi koji tvrde da je ta osoba imala ozbiljne probleme, uglavnom zdravstvene, i da je pisala po drusvenim mrezama razne stvari koje su najavljivale ovakav ishod, ali ljudi svojim ignorisanjem nisu sprecili ovakav ishod. Drustvo mora da preuzme svoj deo odgovornosti, ovako se samo pere i pravda, jer nije isto kada pojedinac pocini zlodelo i kada to uradi drustvo/drzava. Naravno da ti ljudi treba da budu u zatvoru do kraja zivota, nije sporno, ne pokusavam da ih branim, jednostavno tvrdim da drustvo ne sme da se sveti na taj nacin. A prica da ovo "sprecava druge ljude da cine taj zlocin" ne stoji, jer ti kriminalci imaju za cilj da ih ne uhvate, nebitno da li je kazna smrt ili dozivotni zatvor ili ih uopste ne zanima kakva ih kazna ceka, jer toga nisu ni svesni. Da ovo odvraca ljude, onda se zlocini te vrste ne bi ni desavali, a desavajju se.
pre 11 godina
Kinezi su mnogo prakticniji. Metak u celo i racun za metak posalju porodici. Pa ko voli da izigrava mangupa nek izvoli.
pre 11 godina
ja bih mu dao jos slabiju dozu, da se muci kao ta devojka koju je zivu zakopao!! STOKA!
pre 11 godina
za smrtnu kaznu, ali tek nakon 20 godina u vestacki indukovanoj komi, bez budjenja. umru u snu ili (ako ih pomiluju ili se ispostavi da nisu krivi) onda se probude presrecni... i slobodni.
pre 11 godina
Ako je i jedna nevina osoba nastradala, to je previse. Mislim da treba da budu ostrije kazne, drustveno koristan rad.
pre 11 godina
Stvar je u tome da se desava da nevini ljudi budu osudjeni. Ukoliko bi se obezbedilo da do ove greske nikako ne moze doci onda to ima smisla. Mada opet, ponasati se prema njemu na isti nacin kao i on prema drugima je isti varvarizam. Drustvo treba da bude bogato i onda se ne postavlja pitanje sto hrani i izdrzava ubicu jer to nije bitno. Ali svakako dozivotna. Ljudi nisu svesni da u populaciji ima cak 10% psihopata. To su ciinjenice. Neke potencijalne hladnokrvne ubice su vasi susedi.
pre 11 godina
Apsolutno sam za smrtnu kaznu.
+
Civilizovanom svetu je u redu da ubija nevini embrion, a mrsti se kad se ubijaju zlocinci.
Licemerno.
pre 11 godina
Priznajem jeste malo glupo ono sto sam napisao ali je i donekle tacno. Zamislite da zivite u drzavi u kojoj u bilo koje doba godine u bilo koje doba dana policija moze da vam zakuca na vrata i kaze da vas privodi zbog nekoliko ubistava. Iako znate da ste nevini znate i da ako vam je neko dobro smestio nema bega od pakla ili raja. Shvatate li vi da je ubijeno vise od sto nevinih ljudi, jeste to mali procenat u odnosu krive, ali i oni su ljudi i oni imaju porodice koje ce da zale za njima i koji ce biti ogorcene na drzavu. S druge strane shvatate li vi sta uopste znaci smrtna kazna. To znaci da drzava potpuno legalno moze da ubije coveka, HEEEEJ legalno. Njima je dozvoljeno da ubiju coveka, ali tom coveku nije dozvoljeno da ubije onog koga jeste ubio. Pa u cemu je razlika uopste. Pa drzava samo tako daje primer ljudima da i oni tako treba da se ponasaju. Sta mislite zbog cega je izmedju ostalog SAD drzava u kojoj je nastradalo najvise ljudi od oruzja. Pa oni nemaju prava da pricaju o demokratiji, to sto oni rade daleko je od demokratije. Zar ubistvom ubice ne postajete i vi isto sto je on. Koja je onda svrha toga sto ste ga kaznili ako ste uradili isto sto i on. Ali dzaba narodu objasnjavati kad im zlo udarilo u mozak. I pre nego sto mi neko lupi minus neka mi prvo objasni zasto je to uradio.
pre 11 godina
Msilim da ne treba ukinuti smrtnu kaznu!
Treba da sluzi ne samo kao kazna vec i kao primer drugima i faktor straha onima koji pokusaju neki zlocin.
Primer za to je Texas, (koji je prilicno specifican sa zakonom i nosenjem oruzja) gde se primenjuje smrtna kazna. Manje je je ubistva i zlocina nego na primer u Vasingtonu gde je najveci procenat kriminala u SAD.
Takodje me uvek zbunjivalo "politicka korektnost", odnosno u ovom slucaju mislim na nacin izvrsenja smrtne kazne.
Dosada se gledalo sa strane, i kako te kazne IZGLEDAJU surovo. A upravo "human" nacin sa ubrizgavanjem otrova je imao najvise incidenta.
Paradoksalni primer je elektricna stolica (Texas)...
A najsurovija kazna za gledanje je i najbezbolnija za kaznjenog, a to je giljotina. Giljotina odmah preseca nerve i jednostavno brze se ugasi funkcija mozga nego sto bi se osetio bol...
Inace, citao sam da u jednoj drzavi SAD-a postoji zakon da ako neko prezivi smrtnu kaznu, oslobadja se presude...
KOd nas ubica trudne zene je dobio 8 godina... To je van zdravog razuma...
Onaj nesvet je na mrtvo prebio devojku i oslobodjen je optuzbe???! (ponavlja se sudjenje) U normalnim drzavama prebijanje na smrt se racuna kao mucenje i ubistvo, i automatski se dobija dozivotna kazna.
Ne da ne treba ukinuti nego, treba uvesti i kod nas...
pre 11 godina
samo smrtna kazna može da odvrati zločince od njihovih namera
pre 11 godina
A da je obrnuta situacija i da se u Srbiji izvrsava smrtna kazna, a u Americi ne, ne smem ni da zamislim koliko bi pritisaka i prekora bilo od strane svetskih policajaca i njihovih ulizica sa zapada da se taj "divljacki" nacin kaznjavanja ukine... Njima skoro niko ne sme nista da kaze, a nas bi proglasili zaostalom i poludivljom nacijom...
pre 11 godina
Španci su u pravu. Lepo su sve rekli. Pogotovo zadnji deo teksta.
pre 11 godina
Odlican koktelcic. Ako mogu da naprave neki da traje jos malo duze bice super. Prava kazna za ovakve djavole, al najveca u sustini dolazi tek sa one strane.
pre 11 godina
Zato kinezi imaju po 200 smrtnih kazni godisnje i drze kriminalce pod kontrolom. I koliko vidimo cvetaju kao nacija.
pre 11 godina
Zanima me na koji nacin bi stvorili osecaj stida kod tih kriminalaca? Najokoreliji kriminalci obicno nemaju osecaj empatije prema svojim zrtvama, a da ne pricamo o stidu nakon pocinjenog dela. Psiholozi i psihijatri koji rade sa serijskim ubicama na pitanje da li bi ponovo pocinili zlocin ukoliko bi bili oslobodjeni uglavnom dobijaju potvrdan odgovor.
pre 11 godina
Mislim da svim osudjenicima smrtna kazna dodje kao olakshanje, onaj osecaj neizvesnosti je ono shto ih razara. Trebalo bi da se smrtna kazna ukine kao takva, ali da osudjenici provedu ceo zhivot u svakodnevnom strahu od iste.
pre 11 godina
Gluposti. Ubijaju ljude masovno čime stignu i tada su nevini civili obično prihvatljiva kolateralna šteta a sad tu nešto plaču oko smrtne kazne.
I na kraju krajeva, slažem se, smrtnu KAZNU treba ukinuti, pošto je besmislena. Kazna treba da ima vaspitni karakter, što je kod smrtne kazne nemoguće.
Ukinuti smrtnu kaznu i uvesti likvidaciju kao instrument u kaznenom pravu.
I to ne kao instrument kazne nego eliminacije.
Kad društvo više ne zna šta da radi s tobom, da ne troši resurse na tvoje čuvare, zatvor itd itd.
pre 11 godina
Oni koji pozivaju na ubistvo bilo koga,cak i okorelog ubice ili psihopate,imaju slicne psiholoske mehanizme onoga za koga se zalazu da bude ubijen.Jer i on smatra da moze da odlucuje o necijem zivotu.Jadno i bolesno,ali za lecenje,a ne za ubijanje!
pre 11 godina
"43 minuta trajala je mučna samrtna borba K.L." Učestvovao je u otmici i silovanju dve žene, od kojih je jedna živa zakopana i tako ubijena. Koliko je trajalo mučenje i umiranje njegovih žrtvi. One nisu imale izbor, on je svoju sudbinu sam odabrao. Smrtna kazna je, igrom slučaja, sprovedena na potpuno odgovarajući način. Samo ovakve sankcije imaju motiv odvraćanja porencijalnih izvršilaca.
pre 11 godina
Ne smrtnim kaznama. Kod pocinioca treba stvoriti osecanje stida, a kako ovde to da urade ako i oni cine istu stvar
pre 11 godina
taman je zavrsio kako je I trebao...u mukama...kao I njegova zrtva...
pre 11 godina
Mora da je bila neka kineska mešavina....
pre 11 godina
Zašto bi familije ubijenih žena placale (putem poreza) doživotno izdržavanje njihovih ubica? zato jer je to civilizacijski? onda sam ja necivilizovan!
pre 11 godina
Smuckali Ameri pravu meru za te zveri!
pre 11 godina
Stvar je u tome: kada je neko počinio toliko težak zločin da je svako drugo pravno sredstvo slabo, smrtna kazna je poruka društvu i drugim sličnim pojedincima šta ih čeka ako isto urade, jer ovaj umire, trajalo to par sekundi ili sat vremena. Mislim da je ovaj apsolutno dobio šta je zaslužio, imajući u vidu težinu dela.
pre 11 godina
Aleksa,o kakvom osecanju stida ti pricas??? Psihopate nemaju to
pre 11 godina
sekira je zakon
kakva inekcija kakvi bakraci
pre 11 godina
kakva injekcija, kakvi bakraci
metak u celo i gotovo, kao u Kini
nije problem u smrtnoj kazni vec u cinjenici da ce mozda neko nevin da strada. A ko je zaista zasluzio smrt ...pa ,neka mu je
pre 11 godina
A sta cemo sa Japanom (tesko da je bilo koja zemlja ukljucujuci i Namacku priblizno tako razvijena...)?
Inace bas je lepo sto u Norveskoj ne postoji smrtna kazna, pa zato masovna ubica koji je krvolocno ubio 100-ak dece sada sedi u zatvoru i besplatno pohadja univerzitet...
pre 11 godina
To što smrtna kazna nad zveri, koja je samo likom čovek, nije izvršena propisno nikako ne znači da ne postoje zločini čiji izvršioci ne treba da hodaju ovom planetom i treba ih odavde ukloniti. Jedino je važno da se takve kazne ne izvršavaju bez nepobitnih dokaza po krivicu ubice. U to ne ubrajam uvek DNK jer je do sada utvrdjeno u USA da je priličan broj osudjenih bio nevin.Dakle,verodostojni svedoci ili priznanje koje optuženi kasnije nije negirao (da je bilo pod prinudom).
pre 11 godina
"43 minuta trajala je mučna samrtna borba K.L." Učestvovao je u otmici i silovanju dve žene, od kojih je jedna živa zakopana i tako ubijena. Koliko je trajalo mučenje i umiranje njegovih žrtvi. One nisu imale izbor, on je svoju sudbinu sam odabrao. Smrtna kazna je, igrom slučaja, sprovedena na potpuno odgovarajući način. Samo ovakve sankcije imaju motiv odvraćanja porencijalnih izvršilaca.
pre 11 godina
Smuckali Ameri pravu meru za te zveri!
pre 11 godina
A sta cemo sa Japanom (tesko da je bilo koja zemlja ukljucujuci i Namacku priblizno tako razvijena...)?
Inace bas je lepo sto u Norveskoj ne postoji smrtna kazna, pa zato masovna ubica koji je krvolocno ubio 100-ak dece sada sedi u zatvoru i besplatno pohadja univerzitet...
pre 11 godina
kakva injekcija, kakvi bakraci
metak u celo i gotovo, kao u Kini
nije problem u smrtnoj kazni vec u cinjenici da ce mozda neko nevin da strada. A ko je zaista zasluzio smrt ...pa ,neka mu je
pre 11 godina
Zašto bi familije ubijenih žena placale (putem poreza) doživotno izdržavanje njihovih ubica? zato jer je to civilizacijski? onda sam ja necivilizovan!
pre 11 godina
taman je zavrsio kako je I trebao...u mukama...kao I njegova zrtva...
pre 11 godina
Zanima me na koji nacin bi stvorili osecaj stida kod tih kriminalaca? Najokoreliji kriminalci obicno nemaju osecaj empatije prema svojim zrtvama, a da ne pricamo o stidu nakon pocinjenog dela. Psiholozi i psihijatri koji rade sa serijskim ubicama na pitanje da li bi ponovo pocinili zlocin ukoliko bi bili oslobodjeni uglavnom dobijaju potvrdan odgovor.
pre 11 godina
Odlican koktelcic. Ako mogu da naprave neki da traje jos malo duze bice super. Prava kazna za ovakve djavole, al najveca u sustini dolazi tek sa one strane.
pre 11 godina
Aleksa,o kakvom osecanju stida ti pricas??? Psihopate nemaju to
pre 11 godina
Stvar je u tome: kada je neko počinio toliko težak zločin da je svako drugo pravno sredstvo slabo, smrtna kazna je poruka društvu i drugim sličnim pojedincima šta ih čeka ako isto urade, jer ovaj umire, trajalo to par sekundi ili sat vremena. Mislim da je ovaj apsolutno dobio šta je zaslužio, imajući u vidu težinu dela.
pre 11 godina
A da je obrnuta situacija i da se u Srbiji izvrsava smrtna kazna, a u Americi ne, ne smem ni da zamislim koliko bi pritisaka i prekora bilo od strane svetskih policajaca i njihovih ulizica sa zapada da se taj "divljacki" nacin kaznjavanja ukine... Njima skoro niko ne sme nista da kaze, a nas bi proglasili zaostalom i poludivljom nacijom...
pre 11 godina
Zato kinezi imaju po 200 smrtnih kazni godisnje i drze kriminalce pod kontrolom. I koliko vidimo cvetaju kao nacija.
pre 11 godina
Kinezi su mnogo prakticniji. Metak u celo i racun za metak posalju porodici. Pa ko voli da izigrava mangupa nek izvoli.
pre 11 godina
Msilim da ne treba ukinuti smrtnu kaznu!
Treba da sluzi ne samo kao kazna vec i kao primer drugima i faktor straha onima koji pokusaju neki zlocin.
Primer za to je Texas, (koji je prilicno specifican sa zakonom i nosenjem oruzja) gde se primenjuje smrtna kazna. Manje je je ubistva i zlocina nego na primer u Vasingtonu gde je najveci procenat kriminala u SAD.
Takodje me uvek zbunjivalo "politicka korektnost", odnosno u ovom slucaju mislim na nacin izvrsenja smrtne kazne.
Dosada se gledalo sa strane, i kako te kazne IZGLEDAJU surovo. A upravo "human" nacin sa ubrizgavanjem otrova je imao najvise incidenta.
Paradoksalni primer je elektricna stolica (Texas)...
A najsurovija kazna za gledanje je i najbezbolnija za kaznjenog, a to je giljotina. Giljotina odmah preseca nerve i jednostavno brze se ugasi funkcija mozga nego sto bi se osetio bol...
Inace, citao sam da u jednoj drzavi SAD-a postoji zakon da ako neko prezivi smrtnu kaznu, oslobadja se presude...
KOd nas ubica trudne zene je dobio 8 godina... To je van zdravog razuma...
Onaj nesvet je na mrtvo prebio devojku i oslobodjen je optuzbe???! (ponavlja se sudjenje) U normalnim drzavama prebijanje na smrt se racuna kao mucenje i ubistvo, i automatski se dobija dozivotna kazna.
Ne da ne treba ukinuti nego, treba uvesti i kod nas...
pre 11 godina
Mora da je bila neka kineska mešavina....
pre 11 godina
ja bih mu dao jos slabiju dozu, da se muci kao ta devojka koju je zivu zakopao!! STOKA!
pre 11 godina
sekira je zakon
kakva inekcija kakvi bakraci
pre 11 godina
To što smrtna kazna nad zveri, koja je samo likom čovek, nije izvršena propisno nikako ne znači da ne postoje zločini čiji izvršioci ne treba da hodaju ovom planetom i treba ih odavde ukloniti. Jedino je važno da se takve kazne ne izvršavaju bez nepobitnih dokaza po krivicu ubice. U to ne ubrajam uvek DNK jer je do sada utvrdjeno u USA da je priličan broj osudjenih bio nevin.Dakle,verodostojni svedoci ili priznanje koje optuženi kasnije nije negirao (da je bilo pod prinudom).
pre 11 godina
Stvar je u tome da se desava da nevini ljudi budu osudjeni. Ukoliko bi se obezbedilo da do ove greske nikako ne moze doci onda to ima smisla. Mada opet, ponasati se prema njemu na isti nacin kao i on prema drugima je isti varvarizam. Drustvo treba da bude bogato i onda se ne postavlja pitanje sto hrani i izdrzava ubicu jer to nije bitno. Ali svakako dozivotna. Ljudi nisu svesni da u populaciji ima cak 10% psihopata. To su ciinjenice. Neke potencijalne hladnokrvne ubice su vasi susedi.
pre 11 godina
Ne smrtnim kaznama. Kod pocinioca treba stvoriti osecanje stida, a kako ovde to da urade ako i oni cine istu stvar
pre 11 godina
Apsolutno sam za smrtnu kaznu.
+
Civilizovanom svetu je u redu da ubija nevini embrion, a mrsti se kad se ubijaju zlocinci.
Licemerno.
pre 11 godina
Priznajem jeste malo glupo ono sto sam napisao ali je i donekle tacno. Zamislite da zivite u drzavi u kojoj u bilo koje doba godine u bilo koje doba dana policija moze da vam zakuca na vrata i kaze da vas privodi zbog nekoliko ubistava. Iako znate da ste nevini znate i da ako vam je neko dobro smestio nema bega od pakla ili raja. Shvatate li vi da je ubijeno vise od sto nevinih ljudi, jeste to mali procenat u odnosu krive, ali i oni su ljudi i oni imaju porodice koje ce da zale za njima i koji ce biti ogorcene na drzavu. S druge strane shvatate li vi sta uopste znaci smrtna kazna. To znaci da drzava potpuno legalno moze da ubije coveka, HEEEEJ legalno. Njima je dozvoljeno da ubiju coveka, ali tom coveku nije dozvoljeno da ubije onog koga jeste ubio. Pa u cemu je razlika uopste. Pa drzava samo tako daje primer ljudima da i oni tako treba da se ponasaju. Sta mislite zbog cega je izmedju ostalog SAD drzava u kojoj je nastradalo najvise ljudi od oruzja. Pa oni nemaju prava da pricaju o demokratiji, to sto oni rade daleko je od demokratije. Zar ubistvom ubice ne postajete i vi isto sto je on. Koja je onda svrha toga sto ste ga kaznili ako ste uradili isto sto i on. Ali dzaba narodu objasnjavati kad im zlo udarilo u mozak. I pre nego sto mi neko lupi minus neka mi prvo objasni zasto je to uradio.
pre 11 godina
Španci su u pravu. Lepo su sve rekli. Pogotovo zadnji deo teksta.
pre 11 godina
Dokazano je da smrtna kazna ne smanjuje izvrsenje najsurovijih zlocina. Treba leciti uzrok, a ne posledicu.
pre 11 godina
Ako je i jedna nevina osoba nastradala, to je previse. Mislim da treba da budu ostrije kazne, drustveno koristan rad.
pre 11 godina
ubistvo se ne moze pravdati drugim ubistvom
zatvorite coveka na ceo zivot i drzite ga na bazicnim uslovima
pre 11 godina
koja je svrha dozivotne robije ? bolje sibir... kamenolom...
pre 11 godina
Generalno sam protiv smrtne kazne, ali se pitam koliko dugo i u kojim mukama je umirala žena koja je prvo bila silovana, a potom ziva zakopana.
pre 11 godina
Oni koji pozivaju na ubistvo bilo koga,cak i okorelog ubice ili psihopate,imaju slicne psiholoske mehanizme onoga za koga se zalazu da bude ubijen.Jer i on smatra da moze da odlucuje o necijem zivotu.Jadno i bolesno,ali za lecenje,a ne za ubijanje!
pre 11 godina
(aleksa, 02. maj 2014 16:21) kad je neko iskonsko zlo, svaki dinar dat za njegovu ishranu u zatvoru je bacen dinar. Odmazda u vidu smrtne kazne je najminimalnije sto se u ovom slucaju moze uciniti, naravno samo u presudama donetim pod 100% razjasnjenim okolnostima a takvih je mnogo, iako se advokati upinju iz sve snage da zamute gde god mogu.
pre 11 godina
Kada vidim ove komentare podrske smrtnoj kazni, jasno mi je da kao ljudi nismo evoluirali onoliko koliko mislimo da jesmo, jer smrtna kazna od strane drustva/drzave je najprimitivnija stvar. Ljudi koji cine te zlocine su ili bolesni, pa treba da idu na dozivotno lecenje ili u zatvor i da budu svakako izopsteni iz drustva, ili su pokazivali znake pre masakra, ali su ljudi okretali glavu. Svaki put kada se desi da neko udje u skolu naoruzan i pocini masakr, ljavljaju se ljudi koji tvrde da je ta osoba imala ozbiljne probleme, uglavnom zdravstvene, i da je pisala po drusvenim mrezama razne stvari koje su najavljivale ovakav ishod, ali ljudi svojim ignorisanjem nisu sprecili ovakav ishod. Drustvo mora da preuzme svoj deo odgovornosti, ovako se samo pere i pravda, jer nije isto kada pojedinac pocini zlodelo i kada to uradi drustvo/drzava. Naravno da ti ljudi treba da budu u zatvoru do kraja zivota, nije sporno, ne pokusavam da ih branim, jednostavno tvrdim da drustvo ne sme da se sveti na taj nacin. A prica da ovo "sprecava druge ljude da cine taj zlocin" ne stoji, jer ti kriminalci imaju za cilj da ih ne uhvate, nebitno da li je kazna smrt ili dozivotni zatvor ili ih uopste ne zanima kakva ih kazna ceka, jer toga nisu ni svesni. Da ovo odvraca ljude, onda se zlocini te vrste ne bi ni desavali, a desavajju se.
pre 11 godina
Ubistvo nikada nije resenje, zlocin nikad nije opravdan.
pre 11 godina
samo smrtna kazna može da odvrati zločince od njihovih namera
pre 11 godina
Mnogo veći problem od toga što se jedan zlotvor mučio 43 minuta je to što se za gomilu smrtnih kazni u Americi naknadno ustanovi da su izvršene nad nedužnim ljudima koji su u neproporcionalno velikom broju slučajeva "obojeni". "Obojeni" su takođe mnogo češće siromašni i ne mogu sebi da priušte kvalitetnu odbranu, a zbog "rasnog profiliranja" ih ionako hapse neuporedivo češće nego belce, tako da je smrtna kazna neka vrsta institucionalizovanog genocida.
Ali, kao što vidimo, sveznajući Srbi bi sve to rešili metkom u čelo.
pre 11 godina
Aha tezina kazne ce odvratiti silovatelja ili ubicu on ce razumno proceniti ispada jedino sto mene odvraca od ubijanje je kazna.Ja kao i vecina nemam to u sebi i ponosim se tim a ovi ako ce silovati il ubiti,ubice.
pre 11 godina
Nebitna je situacija, zamislite samo da moze da dode do toga da vas osude jer niste imali za dobrog advokata?
Mislite da su sve istrage i presude pravedne? Kakav je to covek koji pomera prekidac da se pusti struja? Kakve to ljude stvaramo? Dozivotna pa bez prava posete, izolovan bez knjige 40-50 godina, svaki dan da razmislja i da mrzi samog sebe do kraja zivota.
Pa valjda treba da se razlikujemo od njih.
pre 11 godina
@Srb
To sto si ti rekao je vrlo slicno rasizmu. Ljudi koji su iskonsko zlo uglavnom nisu svojom voljom postali takvi, vec su se ili poremeceni rodili ili su poremeceni postali u ranom detinjstvu. Isto je tako i sa nacionalnom pripadnoscu, nije on "kriv" zato sto je te i te pripadnosti takav se rodio. Takvim ljudima treba pomoci pre nego sto pocine neko uzasno delo, a i ako pocine ja sam za to da se uvede dozivotna i proces obnove zdrave svesti. Takodje i drustveno koristan rad. Tako da od tih i drzava moze da zaradi a on mozda moze i da se promeni. Tek kada strucnjaci kazu da se zaista potpuno promenio onda na uslovnu slobodu, pa za malo tezi prekrsaj koji ukazuje na to da se ipak nije promenio na dozivotnu bez povratne karte. Naravno treba da bude pod nadzorom prvih dana slobode. A odmazda koju ti pominjes je odlika necivilizovanog drustva tj. drustva koje nazaduje a ne napreduje. Zeleo bih i da mi preostalih sest da objasnjenje.
pre 11 godina
najcudnije je to da se smrtna kazna sprovodi u Americkim zemljama u kojima je najvisi procenat hriscanskih vernika. Svoju hriscansku milosrdnost pokazuju tako sto bez razmisljanja salju ljude na elektricnu stolicu. Meni licno je najbolesniji momenat kad rodbina ubijene osobe gleda pogubljenje ubice i onda ode kuci srecna i zadovoljna. Morbidno. Kako se oseca osoba koja pritiska prekidac? Koliko ona ljudi nosi na dusi? Malo ubije nekog pa ode kuci na veceru! Koji profil osobe treba da budes da bi taj posao radio?
A opet, paradoksalno, ne mogu reci da mi je zao ovog monstruma! Psihopate ne mogu da se izlece, nemaju osecanje empatije, kajanja, zalosti, srece, ljubavi i slicno. I sta onda raditi sa njima? Dozivotna robija na racun gradjana? 3 obroka dnevno i miran san? Izlezavanje u zatvoru, zavrsavanje fakulteta dopisno (mozes da budes i dr nauka iz zatvora)...
Da li uopste postoji neko smisleno resenje ovog problema?
pre 11 godina
da li je moguce da u 21. vijeku ljudi misle da je smrtna kazna prihvatljiva. zar nisu zatvori kazneno-popravni domovi u kojima se osudjenicima osim sluzenja kazne pruza i prilika da se rehabilituju i postanu korisne jedinke u drustvu? za one koje se utrvdi da ne mogu da se reintegrisu treba uvesti tezak fizicki rad, a ne smrtnu kaznu. kaznjavajuci ubistvo ubistvom drzava se svodi na nivo ubice.
pre 11 godina
Gluposti. Ubijaju ljude masovno čime stignu i tada su nevini civili obično prihvatljiva kolateralna šteta a sad tu nešto plaču oko smrtne kazne.
I na kraju krajeva, slažem se, smrtnu KAZNU treba ukinuti, pošto je besmislena. Kazna treba da ima vaspitni karakter, što je kod smrtne kazne nemoguće.
Ukinuti smrtnu kaznu i uvesti likvidaciju kao instrument u kaznenom pravu.
I to ne kao instrument kazne nego eliminacije.
Kad društvo više ne zna šta da radi s tobom, da ne troši resurse na tvoje čuvare, zatvor itd itd.
pre 11 godina
Amerika i moral u istoj recenici.....axaxaxa
pre 11 godina
@zlocin i kazna
Sve zavisi kako tumacis rec zlocin. Ako je zlocin nesto sto nije po zakonu onda si donekle upravu, jer u SAD po zakonu je ubiti zlocinca. Ali ako na zlocin gledas kao na nedelo, e onda nisi uopste upravu. Kao prvo tu "potencijalnu opasnost" po drustvo moze da se resi lako sa dozivotnom robijom i svime sto vec nabrojao. Kao drugo: pocinioci su uglavnom psihopate i njima nije bitno da li ce biti kaznjeni ili ne, to je jace od njih i oni ce svejedno izvrsiti zlocin. Takodje treba da definisemo rec KAZNA. Ako pod kaznom podrazumevas vaspitnu meru koja ce nauciti kaznjenog da vise ne ponavlja gresku, onda smrtna kazne to nije(jer tesko da ce kaznjeni imati priliku da se popravi). Ako kao kaznu smatras sam cin mucenja, onda si isti kao i zlocinac i za tebe je po tvom misljenju smrtna kazna.
pre 11 godina
Kada procitam o silovanju, vrstama ubistva, pedofiliji, reketašima pa pogubljenja su ok. Realno svi kad izadju nastavljaju po starom. Što bi to meni kao NORMALNOM građaninu predstavljalo problem. Ako će se baviti kriminalom, neka izvoli al znaš šta te čeka..,,,.
pre 11 godina
I pre nego sto mi neko lupi minus neka mi prvo objasni zasto je to uradio.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (aleksa, 2. maj 2014 16:21)
Aleksa, pobrkao si sta znaci zlocin a sta znaci nevin. Ubiti nevina je zlocin; ubiti zlocinca nije zlocin nego,kao prvo, oslobadjanje drustva od potencialnih zlocinaca, i kao drugo, napomena drugima da ne ubiju nevine ljude. Je l´ti sad jasno? E, zbog toga sam ti udario minus. Smrtnu kaznu treba vratiti i oni koji su to zabranili.
Zlocin i kazna
pre 11 godina
Generalno sam protiv smrtne kazne iz prostog razloga što se dešavalo i dešavaće se da nevini budu osuđeni. Tu je i filozofski stav da verujem da niko nema prvo da oduzme ničiji život, bez obzira na razloge i motive.
Ali želim da kažem nešto drugo. Surovost smrtne kazne procenjujemo na osnovu utiska koji ostavlja na nas, a ne na osnovu onoga što osuđeni zaista proživljava. Ideja da neko treba da stavi glavu na panj ili u giljotinu je uznemiravajuća. Slično je i sa penjanjem na vešala, ili sa stajanjem ispred streljačkog stroja. Ali zar je za osuđenog manje uznemiravajuće kada treba da legne na sto gde će mu ubrizgati otrov, ili na stolicu gde će ga ubiti strujom? Nama giljotina i vešala izgledaju strašno, ali da li osuđenik zaista oseća bol prilikom samog izvršenja kazne?
Ovo što se desilo je neprihvatljivo, čak i sa stanovišta onih koji podržavaju smrtnu kaznu. Međutim, bojim se da je taj nesrećnik žrtva našeg pokušaja da čin izvršenja smrtne kazne deluje humano i prihvatljivo za posmatrače. "Nema krvi, zaspao je i nije se probudio... " Da li je baš tako?
pre 11 godina
Ne znam da li je ovo pravilo za sve ili samo za neke drzave u Americi, uglavnom smrtna kazna se izvodi tako sto 3 razlicite osobe ubrizgaju po injekciju/pritisnu dugme, kako vec ide. U jednoj injekciji je koktel lekova, a u druge dve placebo i oni ne znaju ko je taj sto je ubrizgao lekove. Navodno to se radi da ih ne bi drugi ljudi osudjivali, a i valjda da oni ne bi otisli kuci znajuci da su ubili coveka.
@aleksa vidim da verujes da svaki covek moze da bude dobar, i to je zaista za svaku pohvalu, ali na svetu postoje osobe koje ni uz najbolju nameru ne mogu biti rehabilitovane. Mozes ceo zivot da ih ucis sta je socialno pozeljno njih jednostavno nece biti briga.
Ono sto se meni dopada u amercikom sistemu je "3 strike rule" sto znaci ako si dva puta osudjivan, ako treci put budes osudjen, bez obzira na tezinu dela, sledi dozivotna robija. Smatram da ako neko ne moze da se opameri i rehabilituje nakon 2 pruzene sanse, ne treba mu davati vise. Zamislite da se kod nas ovo uvede, koliko ima kriminalaca povratnika, pa zatvori bi nam bili prepuni.
pre 11 godina
SAD, Kina, Saudijska Arabija, Iran, to je ta ekipa, danas nam Amerika drži lekcije iz demokratije, sutra će to biti Kina, prekosutra, ko zna, Iran.
pre 11 godina
Kad se desi neki uzasan zlocin, svi se prenu iz letargije i za ubicu/silovatelja/mucitelja/etc treba da se obezbede humani uslovi jer je i to "osoba" i ima ljudska prava (zatvor, lecenje). Kad neko nevino dete ili odrasla osoba oboli ili joj zivot unsti gore pomenuti zlocinac, onda se ne upregnu ljudi ni sve institucije i ta osoba pati zbog tudje zlobe/bolesti/ludosti. Nekako je uvek vršilac zla u prednosti nad žrtvom, i to najvise boli i plasi sav normalan svet. Briga i novac odlaze na poremecene asocijalne zlocince umesto na njihove zrtve. To vecini mnogo smeta. Pokusajte se staviti u kozu i jednih i drugih.
pre 11 godina
Jos malo ce i biti pustani pa obesteceni za "dusevnu bol".
pre 11 godina
Mislim da svim osudjenicima smrtna kazna dodje kao olakshanje, onaj osecaj neizvesnosti je ono shto ih razara. Trebalo bi da se smrtna kazna ukine kao takva, ali da osudjenici provedu ceo zhivot u svakodnevnom strahu od iste.
pre 11 godina
za smrtnu kaznu, ali tek nakon 20 godina u vestacki indukovanoj komi, bez budjenja. umru u snu ili (ako ih pomiluju ili se ispostavi da nisu krivi) onda se probude presrecni... i slobodni.
pre 11 godina
Pretezni deo komentatora (kao onaj "metak u celo") me uverava koliko su srbi posteni i protiv nepravde.
Posteno
pre 11 godina
Ko ima pravo da oduzme život a da ne postane isto zlocinac,samo pokriven zakonom.Smrtna kazna je za neka zlodela prava milost...treba takve ljude osuditi na život al' sa istima kao što su sami u surovim zatvorskim uslovima gde se pitaš da ćeš dočekati sledeći dan...a kraja nema..A može da se desi i greška pa bude nevin osuđen. ..ili pokajanje, ono pravo iz srca....zato mislim da smrtna kazna nije resenje....nikad.
pre 11 godina
@Zlocin i kazna II
Da upravu si , zakljucak sam izveo od mojih shvatanja ali(mozda ne tvog licnog) i misljinja onih kojih podrzavaju smrtnu kaznu. Oni kazu da su to psihopate i da ih se treba sto pre resiti. Vec sam rekao zasto se ne treba tako obhoditi prema njima. E ovako psihopate su ljudi koji vole da vide druge kako pate, ako neko voli da vidi kako drugi pate onda je i on jednim dobrim delom psihopata, bez obzira ko je taj ko pati. Ovako ja i ti mozemo do sutra, ja kazem ovako iznesem argumente, ti kazes da mesam babe i zabe. Cist sukub misljenja a ti mi osim toga jos nisi da neki argument da to potkrepi.
pre 11 godina
Za Pravedne - nikad zivlja.
pre 11 godina
Ako kao kaznu smatras sam cin mucenja, onda si isti kao i zlocinac i za tebe je po tvom misljenju smrtna kazna.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (aleksa, 2. maj 2014 23:51)
Aleksa. Opet mesate babe i zabe. Gornji zakljucak ne sledi iz mog misljenja nego iz tvog misljenja zato sto smatras ubiti nevinog i likvidirati zlocinca (razume se, na human nacin i bez muke) je ista stvar. Pri tome jos i zanemarite uticaj kaznjavanja kako ne bi i drugi pravili tezke zlocine.
Zlocin i kazna II
pre 11 godina
voleo bi aleksa da mi pojasnis jel ovo ok? Covek se definitivno izlecio cim je neposredno pred izlazak izjavio da ce ubiti ponovo. Ti ces mu velikodusno ponuditi jos jednu sansu i dovesti u opasnost nebrojeno mnogo devojcica jer si human??? Mislim da nema prostora za drugu sansu..http://www.blic.rs/Riznica/Misterije/462372/MONSTRUM-SA-ANDA-Najmasovniji-serijski-ubica-u-istoriji-kome-se-izgubio-svaki-trag
pre 11 godina
(aleksa, 03. maj 2014 09:25) Tvrditi da su zagovornici smrtne kazne psihopate jer, po tvom misljenju, uzivaju u mucenju onog nad kim se kazna izvrsava i nije neki argument. To je tvoj umisljaj, da ne upotrebim grublje nesto. Naveo sam ti primer ludaka sa Anda, ti bi i takvom pruzio sansu da se popravi. Nemas pravo na to jer time rizikujes nove ljudske zivote. Mene mucenje bilo koga ne zanima niti bih ikada gledao neko pogubljenje. Samo znam da takva osoba ne zasluzuje da dise vazduh kao i svi ostali. Rasizam pominjati u ovoj temi je suludo.
pre 11 godina
Rezultat ce biti: vise se nece umirati 43 minuta vec dozivotno.jer kada zamene smrtnu kaznu dozivotnom,zbog stanja u SVIM zatvorima u USA, svi zatvorenici ce da zale za ta prokleta 43 minuta!
pre 11 godina
Ne smrtnim kaznama. Kod pocinioca treba stvoriti osecanje stida, a kako ovde to da urade ako i oni cine istu stvar
pre 11 godina
"43 minuta trajala je mučna samrtna borba K.L." Učestvovao je u otmici i silovanju dve žene, od kojih je jedna živa zakopana i tako ubijena. Koliko je trajalo mučenje i umiranje njegovih žrtvi. One nisu imale izbor, on je svoju sudbinu sam odabrao. Smrtna kazna je, igrom slučaja, sprovedena na potpuno odgovarajući način. Samo ovakve sankcije imaju motiv odvraćanja porencijalnih izvršilaca.
pre 11 godina
Smuckali Ameri pravu meru za te zveri!
pre 11 godina
Odlican koktelcic. Ako mogu da naprave neki da traje jos malo duze bice super. Prava kazna za ovakve djavole, al najveca u sustini dolazi tek sa one strane.
pre 11 godina
Priznajem jeste malo glupo ono sto sam napisao ali je i donekle tacno. Zamislite da zivite u drzavi u kojoj u bilo koje doba godine u bilo koje doba dana policija moze da vam zakuca na vrata i kaze da vas privodi zbog nekoliko ubistava. Iako znate da ste nevini znate i da ako vam je neko dobro smestio nema bega od pakla ili raja. Shvatate li vi da je ubijeno vise od sto nevinih ljudi, jeste to mali procenat u odnosu krive, ali i oni su ljudi i oni imaju porodice koje ce da zale za njima i koji ce biti ogorcene na drzavu. S druge strane shvatate li vi sta uopste znaci smrtna kazna. To znaci da drzava potpuno legalno moze da ubije coveka, HEEEEJ legalno. Njima je dozvoljeno da ubiju coveka, ali tom coveku nije dozvoljeno da ubije onog koga jeste ubio. Pa u cemu je razlika uopste. Pa drzava samo tako daje primer ljudima da i oni tako treba da se ponasaju. Sta mislite zbog cega je izmedju ostalog SAD drzava u kojoj je nastradalo najvise ljudi od oruzja. Pa oni nemaju prava da pricaju o demokratiji, to sto oni rade daleko je od demokratije. Zar ubistvom ubice ne postajete i vi isto sto je on. Koja je onda svrha toga sto ste ga kaznili ako ste uradili isto sto i on. Ali dzaba narodu objasnjavati kad im zlo udarilo u mozak. I pre nego sto mi neko lupi minus neka mi prvo objasni zasto je to uradio.
pre 11 godina
A sta cemo sa Japanom (tesko da je bilo koja zemlja ukljucujuci i Namacku priblizno tako razvijena...)?
Inace bas je lepo sto u Norveskoj ne postoji smrtna kazna, pa zato masovna ubica koji je krvolocno ubio 100-ak dece sada sedi u zatvoru i besplatno pohadja univerzitet...
pre 11 godina
Stvar je u tome: kada je neko počinio toliko težak zločin da je svako drugo pravno sredstvo slabo, smrtna kazna je poruka društvu i drugim sličnim pojedincima šta ih čeka ako isto urade, jer ovaj umire, trajalo to par sekundi ili sat vremena. Mislim da je ovaj apsolutno dobio šta je zaslužio, imajući u vidu težinu dela.
pre 11 godina
Zato kinezi imaju po 200 smrtnih kazni godisnje i drze kriminalce pod kontrolom. I koliko vidimo cvetaju kao nacija.
pre 11 godina
Kada vidim ove komentare podrske smrtnoj kazni, jasno mi je da kao ljudi nismo evoluirali onoliko koliko mislimo da jesmo, jer smrtna kazna od strane drustva/drzave je najprimitivnija stvar. Ljudi koji cine te zlocine su ili bolesni, pa treba da idu na dozivotno lecenje ili u zatvor i da budu svakako izopsteni iz drustva, ili su pokazivali znake pre masakra, ali su ljudi okretali glavu. Svaki put kada se desi da neko udje u skolu naoruzan i pocini masakr, ljavljaju se ljudi koji tvrde da je ta osoba imala ozbiljne probleme, uglavnom zdravstvene, i da je pisala po drusvenim mrezama razne stvari koje su najavljivale ovakav ishod, ali ljudi svojim ignorisanjem nisu sprecili ovakav ishod. Drustvo mora da preuzme svoj deo odgovornosti, ovako se samo pere i pravda, jer nije isto kada pojedinac pocini zlodelo i kada to uradi drustvo/drzava. Naravno da ti ljudi treba da budu u zatvoru do kraja zivota, nije sporno, ne pokusavam da ih branim, jednostavno tvrdim da drustvo ne sme da se sveti na taj nacin. A prica da ovo "sprecava druge ljude da cine taj zlocin" ne stoji, jer ti kriminalci imaju za cilj da ih ne uhvate, nebitno da li je kazna smrt ili dozivotni zatvor ili ih uopste ne zanima kakva ih kazna ceka, jer toga nisu ni svesni. Da ovo odvraca ljude, onda se zlocini te vrste ne bi ni desavali, a desavajju se.
pre 11 godina
Zašto bi familije ubijenih žena placale (putem poreza) doživotno izdržavanje njihovih ubica? zato jer je to civilizacijski? onda sam ja necivilizovan!
pre 11 godina
kakva injekcija, kakvi bakraci
metak u celo i gotovo, kao u Kini
nije problem u smrtnoj kazni vec u cinjenici da ce mozda neko nevin da strada. A ko je zaista zasluzio smrt ...pa ,neka mu je
pre 11 godina
sekira je zakon
kakva inekcija kakvi bakraci
pre 11 godina
A da je obrnuta situacija i da se u Srbiji izvrsava smrtna kazna, a u Americi ne, ne smem ni da zamislim koliko bi pritisaka i prekora bilo od strane svetskih policajaca i njihovih ulizica sa zapada da se taj "divljacki" nacin kaznjavanja ukine... Njima skoro niko ne sme nista da kaze, a nas bi proglasili zaostalom i poludivljom nacijom...
pre 11 godina
Oni koji pozivaju na ubistvo bilo koga,cak i okorelog ubice ili psihopate,imaju slicne psiholoske mehanizme onoga za koga se zalazu da bude ubijen.Jer i on smatra da moze da odlucuje o necijem zivotu.Jadno i bolesno,ali za lecenje,a ne za ubijanje!
pre 11 godina
Apsolutno sam za smrtnu kaznu.
+
Civilizovanom svetu je u redu da ubija nevini embrion, a mrsti se kad se ubijaju zlocinci.
Licemerno.
pre 11 godina
Amerika i moral u istoj recenici.....axaxaxa
pre 11 godina
I pre nego sto mi neko lupi minus neka mi prvo objasni zasto je to uradio.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (aleksa, 2. maj 2014 16:21)
Aleksa, pobrkao si sta znaci zlocin a sta znaci nevin. Ubiti nevina je zlocin; ubiti zlocinca nije zlocin nego,kao prvo, oslobadjanje drustva od potencialnih zlocinaca, i kao drugo, napomena drugima da ne ubiju nevine ljude. Je l´ti sad jasno? E, zbog toga sam ti udario minus. Smrtnu kaznu treba vratiti i oni koji su to zabranili.
Zlocin i kazna
pre 11 godina
taman je zavrsio kako je I trebao...u mukama...kao I njegova zrtva...
pre 11 godina
To što smrtna kazna nad zveri, koja je samo likom čovek, nije izvršena propisno nikako ne znači da ne postoje zločini čiji izvršioci ne treba da hodaju ovom planetom i treba ih odavde ukloniti. Jedino je važno da se takve kazne ne izvršavaju bez nepobitnih dokaza po krivicu ubice. U to ne ubrajam uvek DNK jer je do sada utvrdjeno u USA da je priličan broj osudjenih bio nevin.Dakle,verodostojni svedoci ili priznanje koje optuženi kasnije nije negirao (da je bilo pod prinudom).
pre 11 godina
Mislim da svim osudjenicima smrtna kazna dodje kao olakshanje, onaj osecaj neizvesnosti je ono shto ih razara. Trebalo bi da se smrtna kazna ukine kao takva, ali da osudjenici provedu ceo zhivot u svakodnevnom strahu od iste.
pre 11 godina
ubistvo se ne moze pravdati drugim ubistvom
zatvorite coveka na ceo zivot i drzite ga na bazicnim uslovima
pre 11 godina
(aleksa, 02. maj 2014 16:21) kad je neko iskonsko zlo, svaki dinar dat za njegovu ishranu u zatvoru je bacen dinar. Odmazda u vidu smrtne kazne je najminimalnije sto se u ovom slucaju moze uciniti, naravno samo u presudama donetim pod 100% razjasnjenim okolnostima a takvih je mnogo, iako se advokati upinju iz sve snage da zamute gde god mogu.
pre 11 godina
za smrtnu kaznu, ali tek nakon 20 godina u vestacki indukovanoj komi, bez budjenja. umru u snu ili (ako ih pomiluju ili se ispostavi da nisu krivi) onda se probude presrecni... i slobodni.
pre 11 godina
Gluposti. Ubijaju ljude masovno čime stignu i tada su nevini civili obično prihvatljiva kolateralna šteta a sad tu nešto plaču oko smrtne kazne.
I na kraju krajeva, slažem se, smrtnu KAZNU treba ukinuti, pošto je besmislena. Kazna treba da ima vaspitni karakter, što je kod smrtne kazne nemoguće.
Ukinuti smrtnu kaznu i uvesti likvidaciju kao instrument u kaznenom pravu.
I to ne kao instrument kazne nego eliminacije.
Kad društvo više ne zna šta da radi s tobom, da ne troši resurse na tvoje čuvare, zatvor itd itd.
pre 11 godina
Dokazano je da smrtna kazna ne smanjuje izvrsenje najsurovijih zlocina. Treba leciti uzrok, a ne posledicu.
pre 11 godina
ja bih mu dao jos slabiju dozu, da se muci kao ta devojka koju je zivu zakopao!! STOKA!
pre 11 godina
Kinezi su mnogo prakticniji. Metak u celo i racun za metak posalju porodici. Pa ko voli da izigrava mangupa nek izvoli.
pre 11 godina
Pretezni deo komentatora (kao onaj "metak u celo") me uverava koliko su srbi posteni i protiv nepravde.
Posteno
pre 11 godina
da li je moguce da u 21. vijeku ljudi misle da je smrtna kazna prihvatljiva. zar nisu zatvori kazneno-popravni domovi u kojima se osudjenicima osim sluzenja kazne pruza i prilika da se rehabilituju i postanu korisne jedinke u drustvu? za one koje se utrvdi da ne mogu da se reintegrisu treba uvesti tezak fizicki rad, a ne smrtnu kaznu. kaznjavajuci ubistvo ubistvom drzava se svodi na nivo ubice.
pre 11 godina
Zanima me na koji nacin bi stvorili osecaj stida kod tih kriminalaca? Najokoreliji kriminalci obicno nemaju osecaj empatije prema svojim zrtvama, a da ne pricamo o stidu nakon pocinjenog dela. Psiholozi i psihijatri koji rade sa serijskim ubicama na pitanje da li bi ponovo pocinili zlocin ukoliko bi bili oslobodjeni uglavnom dobijaju potvrdan odgovor.
pre 11 godina
samo smrtna kazna može da odvrati zločince od njihovih namera
pre 11 godina
Nebitna je situacija, zamislite samo da moze da dode do toga da vas osude jer niste imali za dobrog advokata?
Mislite da su sve istrage i presude pravedne? Kakav je to covek koji pomera prekidac da se pusti struja? Kakve to ljude stvaramo? Dozivotna pa bez prava posete, izolovan bez knjige 40-50 godina, svaki dan da razmislja i da mrzi samog sebe do kraja zivota.
Pa valjda treba da se razlikujemo od njih.
pre 11 godina
najcudnije je to da se smrtna kazna sprovodi u Americkim zemljama u kojima je najvisi procenat hriscanskih vernika. Svoju hriscansku milosrdnost pokazuju tako sto bez razmisljanja salju ljude na elektricnu stolicu. Meni licno je najbolesniji momenat kad rodbina ubijene osobe gleda pogubljenje ubice i onda ode kuci srecna i zadovoljna. Morbidno. Kako se oseca osoba koja pritiska prekidac? Koliko ona ljudi nosi na dusi? Malo ubije nekog pa ode kuci na veceru! Koji profil osobe treba da budes da bi taj posao radio?
A opet, paradoksalno, ne mogu reci da mi je zao ovog monstruma! Psihopate ne mogu da se izlece, nemaju osecanje empatije, kajanja, zalosti, srece, ljubavi i slicno. I sta onda raditi sa njima? Dozivotna robija na racun gradjana? 3 obroka dnevno i miran san? Izlezavanje u zatvoru, zavrsavanje fakulteta dopisno (mozes da budes i dr nauka iz zatvora)...
Da li uopste postoji neko smisleno resenje ovog problema?
pre 11 godina
Kada procitam o silovanju, vrstama ubistva, pedofiliji, reketašima pa pogubljenja su ok. Realno svi kad izadju nastavljaju po starom. Što bi to meni kao NORMALNOM građaninu predstavljalo problem. Ako će se baviti kriminalom, neka izvoli al znaš šta te čeka..,,,.
pre 11 godina
@zlocin i kazna
Sve zavisi kako tumacis rec zlocin. Ako je zlocin nesto sto nije po zakonu onda si donekle upravu, jer u SAD po zakonu je ubiti zlocinca. Ali ako na zlocin gledas kao na nedelo, e onda nisi uopste upravu. Kao prvo tu "potencijalnu opasnost" po drustvo moze da se resi lako sa dozivotnom robijom i svime sto vec nabrojao. Kao drugo: pocinioci su uglavnom psihopate i njima nije bitno da li ce biti kaznjeni ili ne, to je jace od njih i oni ce svejedno izvrsiti zlocin. Takodje treba da definisemo rec KAZNA. Ako pod kaznom podrazumevas vaspitnu meru koja ce nauciti kaznjenog da vise ne ponavlja gresku, onda smrtna kazne to nije(jer tesko da ce kaznjeni imati priliku da se popravi). Ako kao kaznu smatras sam cin mucenja, onda si isti kao i zlocinac i za tebe je po tvom misljenju smrtna kazna.
pre 11 godina
Aleksa,o kakvom osecanju stida ti pricas??? Psihopate nemaju to
pre 11 godina
Mora da je bila neka kineska mešavina....
pre 11 godina
Msilim da ne treba ukinuti smrtnu kaznu!
Treba da sluzi ne samo kao kazna vec i kao primer drugima i faktor straha onima koji pokusaju neki zlocin.
Primer za to je Texas, (koji je prilicno specifican sa zakonom i nosenjem oruzja) gde se primenjuje smrtna kazna. Manje je je ubistva i zlocina nego na primer u Vasingtonu gde je najveci procenat kriminala u SAD.
Takodje me uvek zbunjivalo "politicka korektnost", odnosno u ovom slucaju mislim na nacin izvrsenja smrtne kazne.
Dosada se gledalo sa strane, i kako te kazne IZGLEDAJU surovo. A upravo "human" nacin sa ubrizgavanjem otrova je imao najvise incidenta.
Paradoksalni primer je elektricna stolica (Texas)...
A najsurovija kazna za gledanje je i najbezbolnija za kaznjenog, a to je giljotina. Giljotina odmah preseca nerve i jednostavno brze se ugasi funkcija mozga nego sto bi se osetio bol...
Inace, citao sam da u jednoj drzavi SAD-a postoji zakon da ako neko prezivi smrtnu kaznu, oslobadja se presude...
KOd nas ubica trudne zene je dobio 8 godina... To je van zdravog razuma...
Onaj nesvet je na mrtvo prebio devojku i oslobodjen je optuzbe???! (ponavlja se sudjenje) U normalnim drzavama prebijanje na smrt se racuna kao mucenje i ubistvo, i automatski se dobija dozivotna kazna.
Ne da ne treba ukinuti nego, treba uvesti i kod nas...
pre 11 godina
@Srb
To sto si ti rekao je vrlo slicno rasizmu. Ljudi koji su iskonsko zlo uglavnom nisu svojom voljom postali takvi, vec su se ili poremeceni rodili ili su poremeceni postali u ranom detinjstvu. Isto je tako i sa nacionalnom pripadnoscu, nije on "kriv" zato sto je te i te pripadnosti takav se rodio. Takvim ljudima treba pomoci pre nego sto pocine neko uzasno delo, a i ako pocine ja sam za to da se uvede dozivotna i proces obnove zdrave svesti. Takodje i drustveno koristan rad. Tako da od tih i drzava moze da zaradi a on mozda moze i da se promeni. Tek kada strucnjaci kazu da se zaista potpuno promenio onda na uslovnu slobodu, pa za malo tezi prekrsaj koji ukazuje na to da se ipak nije promenio na dozivotnu bez povratne karte. Naravno treba da bude pod nadzorom prvih dana slobode. A odmazda koju ti pominjes je odlika necivilizovanog drustva tj. drustva koje nazaduje a ne napreduje. Zeleo bih i da mi preostalih sest da objasnjenje.
pre 11 godina
Ubistvo nikada nije resenje, zlocin nikad nije opravdan.
pre 11 godina
Ako je i jedna nevina osoba nastradala, to je previse. Mislim da treba da budu ostrije kazne, drustveno koristan rad.
pre 11 godina
Stvar je u tome da se desava da nevini ljudi budu osudjeni. Ukoliko bi se obezbedilo da do ove greske nikako ne moze doci onda to ima smisla. Mada opet, ponasati se prema njemu na isti nacin kao i on prema drugima je isti varvarizam. Drustvo treba da bude bogato i onda se ne postavlja pitanje sto hrani i izdrzava ubicu jer to nije bitno. Ali svakako dozivotna. Ljudi nisu svesni da u populaciji ima cak 10% psihopata. To su ciinjenice. Neke potencijalne hladnokrvne ubice su vasi susedi.
pre 11 godina
Ne znam da li je ovo pravilo za sve ili samo za neke drzave u Americi, uglavnom smrtna kazna se izvodi tako sto 3 razlicite osobe ubrizgaju po injekciju/pritisnu dugme, kako vec ide. U jednoj injekciji je koktel lekova, a u druge dve placebo i oni ne znaju ko je taj sto je ubrizgao lekove. Navodno to se radi da ih ne bi drugi ljudi osudjivali, a i valjda da oni ne bi otisli kuci znajuci da su ubili coveka.
@aleksa vidim da verujes da svaki covek moze da bude dobar, i to je zaista za svaku pohvalu, ali na svetu postoje osobe koje ni uz najbolju nameru ne mogu biti rehabilitovane. Mozes ceo zivot da ih ucis sta je socialno pozeljno njih jednostavno nece biti briga.
Ono sto se meni dopada u amercikom sistemu je "3 strike rule" sto znaci ako si dva puta osudjivan, ako treci put budes osudjen, bez obzira na tezinu dela, sledi dozivotna robija. Smatram da ako neko ne moze da se opameri i rehabilituje nakon 2 pruzene sanse, ne treba mu davati vise. Zamislite da se kod nas ovo uvede, koliko ima kriminalaca povratnika, pa zatvori bi nam bili prepuni.
pre 11 godina
Španci su u pravu. Lepo su sve rekli. Pogotovo zadnji deo teksta.
pre 11 godina
Aha tezina kazne ce odvratiti silovatelja ili ubicu on ce razumno proceniti ispada jedino sto mene odvraca od ubijanje je kazna.Ja kao i vecina nemam to u sebi i ponosim se tim a ovi ako ce silovati il ubiti,ubice.
pre 11 godina
Kad se desi neki uzasan zlocin, svi se prenu iz letargije i za ubicu/silovatelja/mucitelja/etc treba da se obezbede humani uslovi jer je i to "osoba" i ima ljudska prava (zatvor, lecenje). Kad neko nevino dete ili odrasla osoba oboli ili joj zivot unsti gore pomenuti zlocinac, onda se ne upregnu ljudi ni sve institucije i ta osoba pati zbog tudje zlobe/bolesti/ludosti. Nekako je uvek vršilac zla u prednosti nad žrtvom, i to najvise boli i plasi sav normalan svet. Briga i novac odlaze na poremecene asocijalne zlocince umesto na njihove zrtve. To vecini mnogo smeta. Pokusajte se staviti u kozu i jednih i drugih.
pre 11 godina
Ako kao kaznu smatras sam cin mucenja, onda si isti kao i zlocinac i za tebe je po tvom misljenju smrtna kazna.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (aleksa, 2. maj 2014 23:51)
Aleksa. Opet mesate babe i zabe. Gornji zakljucak ne sledi iz mog misljenja nego iz tvog misljenja zato sto smatras ubiti nevinog i likvidirati zlocinca (razume se, na human nacin i bez muke) je ista stvar. Pri tome jos i zanemarite uticaj kaznjavanja kako ne bi i drugi pravili tezke zlocine.
Zlocin i kazna II
pre 11 godina
Generalno sam protiv smrtne kazne iz prostog razloga što se dešavalo i dešavaće se da nevini budu osuđeni. Tu je i filozofski stav da verujem da niko nema prvo da oduzme ničiji život, bez obzira na razloge i motive.
Ali želim da kažem nešto drugo. Surovost smrtne kazne procenjujemo na osnovu utiska koji ostavlja na nas, a ne na osnovu onoga što osuđeni zaista proživljava. Ideja da neko treba da stavi glavu na panj ili u giljotinu je uznemiravajuća. Slično je i sa penjanjem na vešala, ili sa stajanjem ispred streljačkog stroja. Ali zar je za osuđenog manje uznemiravajuće kada treba da legne na sto gde će mu ubrizgati otrov, ili na stolicu gde će ga ubiti strujom? Nama giljotina i vešala izgledaju strašno, ali da li osuđenik zaista oseća bol prilikom samog izvršenja kazne?
Ovo što se desilo je neprihvatljivo, čak i sa stanovišta onih koji podržavaju smrtnu kaznu. Međutim, bojim se da je taj nesrećnik žrtva našeg pokušaja da čin izvršenja smrtne kazne deluje humano i prihvatljivo za posmatrače. "Nema krvi, zaspao je i nije se probudio... " Da li je baš tako?
pre 11 godina
SAD, Kina, Saudijska Arabija, Iran, to je ta ekipa, danas nam Amerika drži lekcije iz demokratije, sutra će to biti Kina, prekosutra, ko zna, Iran.
pre 11 godina
koja je svrha dozivotne robije ? bolje sibir... kamenolom...
pre 11 godina
Mnogo veći problem od toga što se jedan zlotvor mučio 43 minuta je to što se za gomilu smrtnih kazni u Americi naknadno ustanovi da su izvršene nad nedužnim ljudima koji su u neproporcionalno velikom broju slučajeva "obojeni". "Obojeni" su takođe mnogo češće siromašni i ne mogu sebi da priušte kvalitetnu odbranu, a zbog "rasnog profiliranja" ih ionako hapse neuporedivo češće nego belce, tako da je smrtna kazna neka vrsta institucionalizovanog genocida.
Ali, kao što vidimo, sveznajući Srbi bi sve to rešili metkom u čelo.
pre 11 godina
@Zlocin i kazna II
Da upravu si , zakljucak sam izveo od mojih shvatanja ali(mozda ne tvog licnog) i misljinja onih kojih podrzavaju smrtnu kaznu. Oni kazu da su to psihopate i da ih se treba sto pre resiti. Vec sam rekao zasto se ne treba tako obhoditi prema njima. E ovako psihopate su ljudi koji vole da vide druge kako pate, ako neko voli da vidi kako drugi pate onda je i on jednim dobrim delom psihopata, bez obzira ko je taj ko pati. Ovako ja i ti mozemo do sutra, ja kazem ovako iznesem argumente, ti kazes da mesam babe i zabe. Cist sukub misljenja a ti mi osim toga jos nisi da neki argument da to potkrepi.
pre 11 godina
Jos malo ce i biti pustani pa obesteceni za "dusevnu bol".
pre 11 godina
Za Pravedne - nikad zivlja.
pre 11 godina
Generalno sam protiv smrtne kazne, ali se pitam koliko dugo i u kojim mukama je umirala žena koja je prvo bila silovana, a potom ziva zakopana.
pre 11 godina
(aleksa, 03. maj 2014 09:25) Tvrditi da su zagovornici smrtne kazne psihopate jer, po tvom misljenju, uzivaju u mucenju onog nad kim se kazna izvrsava i nije neki argument. To je tvoj umisljaj, da ne upotrebim grublje nesto. Naveo sam ti primer ludaka sa Anda, ti bi i takvom pruzio sansu da se popravi. Nemas pravo na to jer time rizikujes nove ljudske zivote. Mene mucenje bilo koga ne zanima niti bih ikada gledao neko pogubljenje. Samo znam da takva osoba ne zasluzuje da dise vazduh kao i svi ostali. Rasizam pominjati u ovoj temi je suludo.
pre 11 godina
Ko ima pravo da oduzme život a da ne postane isto zlocinac,samo pokriven zakonom.Smrtna kazna je za neka zlodela prava milost...treba takve ljude osuditi na život al' sa istima kao što su sami u surovim zatvorskim uslovima gde se pitaš da ćeš dočekati sledeći dan...a kraja nema..A može da se desi i greška pa bude nevin osuđen. ..ili pokajanje, ono pravo iz srca....zato mislim da smrtna kazna nije resenje....nikad.
pre 11 godina
voleo bi aleksa da mi pojasnis jel ovo ok? Covek se definitivno izlecio cim je neposredno pred izlazak izjavio da ce ubiti ponovo. Ti ces mu velikodusno ponuditi jos jednu sansu i dovesti u opasnost nebrojeno mnogo devojcica jer si human??? Mislim da nema prostora za drugu sansu..http://www.blic.rs/Riznica/Misterije/462372/MONSTRUM-SA-ANDA-Najmasovniji-serijski-ubica-u-istoriji-kome-se-izgubio-svaki-trag
pre 11 godina
Rezultat ce biti: vise se nece umirati 43 minuta vec dozivotno.jer kada zamene smrtnu kaznu dozivotnom,zbog stanja u SVIM zatvorima u USA, svi zatvorenici ce da zale za ta prokleta 43 minuta!
59 Komentari
Sortiraj po: