Aktuelno

Sreda, 04.09.2013.

13:09

Vreme je da odustanemo od monogamije?

Vreme je da odustanemo od monogamije? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

71 Komentari

Sortiraj po:

Topla voda

pre 12 godina

Nece bas biti da se ti "prirodni zakoni" mogu primeniti u stvarnom zivotu po principu "copy-paste".To sto su naveli za pilad je "normalno" za takvo okruzenje.Kod ljudi se vrsi "selekcija genetskog materijala" ali ne tako sto ce zena da bude sa 10,20 ili 100 muskaraca u odredjenom periodu,vec tako sto ce svaka da izabere muskarca koji joj se svidja.A to znaci da bira onog koji je lepsi,privlacniji,dobrog fizickog izgleda,ima odredjen status,tako da zena odmah rezonuje da ce joj takav muskarac biti dobar za potomstvo.Ima naravno i vanbracnih afera,avantura,desi se da zaluta neki gen od "prijatelja" ili "komsije" ali uglavnom zene gledaju da nadju onog muskarca koji ce im biti privlacan,na vise nacina,dakle po svom izgledu,pameti,statusu,osobinama,karakteru,sve to mora da se uklopi.Jer covek je ipak homo sapiens,tako da ono sto se kod zivotinja desava na taj nacin,kod ljudi je ipak malo drugacije.Ne znam koji su to naucnici u pitanju,ali ne slazem se sa "zakljuckom".A mozda su sa ovim TV programima i rijalitijem koji traje 24/7 cele godine,upravo namenili nama takvu "zivotinjsku farmu".

ekolog

pre 12 godina

Već vidim ekipu "naučnika" koja negde na univerzitetu sedi i trlja ćunice gikovske gledajući pornhub po vasceli dan, i onda došli na ideju da proučavaju polne odnose u peradi i rekli: ako nam ovo prođe, postoji realno 2% veća šansa da nam se posreći sa nekom ribom na konto toga što će u Srbiji na nekom njuz portalu da objave ovo naše :)

Ana

pre 12 godina

Moji majka i otac su jedno drugom bili prvi i jedini dečko/devojka/ljubav, danas nakon 31 god braka su i dalje jedno drugom jedina zena/muskarac/ljubav na svetu. Brat i ja smo bogu hvala odličnog zdravlja. ja sa 24 godine prvi put popravljala zub (ako se skidanje karijesa racuna kao popravka), 5-6 bocki primila za zivota, gripove i prehlade ne poznajem najbolje. I tako dalje.

b

pre 12 godina

ovi naučnici imaju pileće mozgove. stvar je slobodne volje da li će neka osoba biti monogamna ili ne, ali je izvesno da se ljudi već vekovima ne pare zbog osobina potomstva, a onaj kome je to ispred ljubavi je za žaljenje, a i ta deeca koja su onda nekakvi "projekti"

Djoshica

pre 12 godina

Joj, ima ovde i promiskuitetnih cura koje brane ovaj princip, vrlo perfidno i zamaskirano u kontekstu ravnopravnosti polova. Ok! Promiskuitetni muškarci ništa bolji nisu, od promiskuitetnih žena, a i sam sam promiskuitetan, pod uslovom da imam samo jednu partnerku dok sam sa njom (dakle, i veran). Postavljam jedno univerzalno pitanje za sve: Kome bi više zamerili, kao roditelju? Da saznate da imate polubrata ili polusestru? Eto zašto žena ima veću odgovornost od muškarca. Ona izdaje porodicu i "pleme". I zato promiskuitetna osobina žene, je bila i ostala večita anatema.

Djordje

pre 12 godina

Osecam ja da ce sa ovoliko feminizma, seksualnih revolucija i slicnih gluposti, za 50-ak godina ceo Zapad podsecati na danasnju S.Arabiju, ali sa obrnutim ulogama - Svaka zena ce tamo imati po 2 muskarca da joj spremaju hranu, zaradjuju, cuvaju i odgajaju decu, i 2 zgodna, obdarena muskarca ''pastuva'' koji ce da joj prave tu decu i da joj sluze za ''zabavu''...bolest bre. Oba pola treba da budu jednaka, u smislu da svaki pol radi poslove za koje je sposoban, a osnova drustva je NORMALNA PORODICA u kojoj postoje OTAC i MAJKA i njihovo DETE/DECA, naravno ako imaju tu srecu da mogu da ih naprave. Svoju dugogodisnju devojku ni u zivotu ne bih delio sa 4-5 muskaraca, kao sto ni ona mene ne bi delila sa 4-5 zena. A prevare nisu znak nefunkcionalnosti monogamije, vec su pojava koja se svakome moze desiti, a sto je ljubav iskrenija i jaca, to je manja sansa da se prevara desi. Monogamija, ljubav i porodica su osnova normalnog drustva.Kraj.

cvexi

pre 12 godina

Mozda su ljudi poligamna bica ali su takodje ljudi ljubomorna bica, tako da pored evolucije organizama imamo i evoluciju drustva. Naravno imajuci u vidu ljudska prava i politicku korektnost ko smo mi da zabranimo ljudima da se skupe, odu u pecine i tamo praktikuju poli...stagod kao sto je to bilo davne 10 000te pne

mik

pre 12 godina

Aha znaci organizam zene ce izmedju vise spermatozoida da odabere onaj koji ce dati najboljeg potomka, a posle ce zena medju vlasnicima spermatozoida koji su bili u konkurenciji daodabere najboljeg finansijera za nastalog potomka.

Arsenije

pre 12 godina

Ako su homoseksualne zajednice/brakovi treba da se smatraju normalnim, ne vidim razloga da se takvim ne smatraju i poligamni brakovi, bilo da je reč o poliginiji, bilo o poliandriji.

Strale

pre 12 godina

Naša istraživanja su pokazala da ženke ne moraju da biraju između mužjaka kako bi stvarale najzdravije potomke, parenjem sa više mužjaka omogućava unutrašnjem mehanizmu da izabere najkvalitetniju spermu.----Ko pise ovakve nebuloze???Nema tu nikakvog biranja,samo verovatnoca i zelja zenke!

muško

pre 12 godina

Samo mi nije jasno kako to organizam bira najbolju spermu ? moj organizam
uglavno bira dobar single malt whiskey i kada se to sudari sa burbonom onda
se tu ne zna ko koga brani a ko napada.Ej molim te kvalitetnija sperma !!
Šta da kažem za moju pored tako kvalitetnog Whiskeya !!.

grof

pre 12 godina

Ništa ja nisam shvatio. Spermatozoid u telu žene može da preživi do 7 dana, ali već nakon 72 mu se drastično smanjuje sposobnost da oplodi jajnu ćeliju. E sad, šta treba da se desi, da u tih par dana nas 10 napumpa jednu kokošku :), ili svi odjednom pa da napravimo koktel? Gde tačno ona bira bolji genetski materijal?

Sa druge strane, ako ćemo društvo da svedemo na suvi darvinizam i eugeniku šta ćemo sa genetski inferiornim ženkama? Ove što su već odrasle da sterilišemo, a ako se rodi koja nova da je ubijemo? I da li je onda ok da ja ubijem moje komšije i njihove uzmem sebi jer tako rade druge životinje u prirodi? Mislim gde ćemo tačno da povučemo liniju između etike i biologije?

Inače, vođeni eugenikom Šveđani su imali bolestan zakon o prinudnoj sterilizaciji, a 1922 su osnovali Državni Institut Rasne Biologije koji je kasnije bio uzor za slične projekte nacistima u Nemačkoj. Gledao sam neke snimke ekperimenata koje su radili na "genetski nepodobnoj" devojčici iz Sami naroda. Još ne mogu da izbršem te scene užasa iz glave.

Postovalac b92

pre 12 godina

Sto bi rekao moj sin kada projure kola - tata budaaala kako juri, tako i ja kazem da su to isto ovi sa ovakvim stavom i predlozima.

Aleksander

pre 12 godina

Sa bioloske tacke ovi naucnici su u pravu. Propustili su samo jednu sitnicu, covek je sisar a sisari u prirodi zive u haremu. Dakle kod sisara je prirodni zakon odredio da genetski materijal najmuzjaka ide dalje! Hajde da budemo prirodni do kraja.

Pera

pre 12 godina

Pa zar se to već ne radi? Pored toga nije reč o monogamiji i poligamiji već o monoandriji i poliandriji pošto je reč o tome da žene imaju više ili manje partnera.

Monogamija

pre 12 godina

@Klara; upravo tako, zbunila sam se kad sam vidjela da su ovako oštro osuli paljbu po poligamiji, oni, koji na svakom iole provokativnom članku uskaču sa "i tata bi sine" i sl. Onda sam znala da je sujeta u pitanju i shvatila da smo se dotakli teme kvaliteta muškog sjemena, kao i izbora žena da imaju više partnera. Ovaj ispod što je napisao da se djeca rađaju i liče na ženine bivše (znamo svi ko je i zašto vršio ovo istraživanje, i to na životinjama), kao i da su roditelji protiv da im se sinovi žene "onakvim" ženama... Šta reći, mora da mislite da su geni vas/vaših sinova Bogom dani, da ste svi lordovi, isključivo stvoreni za harem nevinih djevojaka koje se s vama igraju Sulejmana Veličanstvenog. Smiješan si druže :)

Devil's Advocate

pre 12 godina

Izgleda mi da vecina komentara koji se protive ovom clanku se fokusira na bukvalnu (ne)prakticnu primenu ovog bioloskog mehanizma (pod pretpostavkom da je tacan, neulazeci u to sto jos nije proveren na ljudima). I ja se slazem da bi bilo neprakticno i haoticno da zene imaju odnose bez zastite sa 5-10 muskaraca u dan-dva, pa eto, neka najbolja kombinacija pobedi.

Ali treba imati u vidu ne samo krajnji ishod/dizajn nekog bioloskog mehanizma, vec i samo ponasanje na koje nas taj mehanizam navodi. Na primer, cak i u monogamskim vezama gde su partneri verni jedno drugome, mehanizam koji ih nagoni na polni odnos je dizajniran za oplodnju. Ali u danasnje vreme, upotrebom kontracepcije, parovi mogu imati odnos u cilju zadovoljstva, zblizavanja itd, i onda kada ne zele da imaju vise dece (ili da ih imaju uopste). Isto tako, promiskuitetni muskarac mozda podleze svom bioloskom mehanizmu da ima odnos sa sto vise partnerki u cilju rasprostranjenja svojih gena, ali danasnji muskarac koji to radi, to radi uglavnom iz zadovoljstva, a ne misleci "sad cu da imam 50-toro dece sa 50 razlicitih zena".

Dakle, ako se ova studija uspostavi kao tacna, mislim da nije toliko bitno gledati na bukvalnu "primenu" iste, vec na ponasanje (zelja za promiskuitetom kod zena) koje iz tog proistice. Onda je do svakog ponaosob da odluci kako da se "nosi" sa time (potisnuti to, ne "robovati" bilogiji, ili "pustiti prirodu da cini svoje"), a to je vec stvar morala, psihologije itd.

mattko

pre 12 godina

Potpuna pomodna glupost. Zena mora da zna koji ce je partner oploditi a ne da se uzda u srecu da ce od vise njih biti bas onaj nas najboljim genima. Ovj clank lici na neciju dobru salu. Sto se tice samog sexa bez ciljne oplodnje zena je slobodna da bir koliko kod hoce prtner i to svakodnevno.
Druga je stvar koliko ce joj to psihicki prijati i kolico ce ceniti sebe nakon takvog amorala.

NemanjaVac8

pre 12 godina

Ha,ha. A istraživanjem lavova utvrđeno je da mužjak lava, ubija mladunce drugog lava da bi se on pario sa istom lavicom i tako dao svoje dominantnije potomstvo. Svi stručnjaci sveta koji se bave životinjama, znaju da je to prirodna selekcija i da se na taj način obezbeđuje bolje potomstvo (dokazano je naučnim tehnikama i metodama). Tumači se tako da lav ako je jak daje i jako potomstvo, a to znači i da je sposoban da odbrani svoje mladunce.Ako ih ne odbrani prirodno je da ih jači lav ubije i da preotme ženku. Takođe, lav veoma često može da ubije i samu ženku i to najčešće ako ista neće da se pari sa njim. I šta sada - jel to znači da jači, dominatniji i snalažljiviji muškarci treba da ubijaju slabije uključujući i invalide i mentalno zaostale u razvoju isl... Jel tome treba da se okrenemo, čisto pitam jer ipak su lavovi sisari kao i ljudi, dok kokoš pripada pticama. Nije mi jasno poređenje ljudi sa pticama, a neukusno je povezivati kokoš sa ženama. Uvredili ste ovakvim tekstom sve, a najviše pamet i razum.

CP6un

pre 12 godina

Sa biološke tačke gledišta, kako je moguće da jedna žena zbog toga što ima dece sa više muškaraca stvara otpornije bebe?!?šta više, dolaziće češće do toga da bliski rođaci i polu braća i sestre prave bebe, a to dovodi do deformiteta!

Sperm Wars

pre 12 godina

Dokazano je da samo 1% spermatozoida sluzi da oplodi jajnu celiju. Ostali sluze da blokiraju konkurenciju. Neki od njih cisto mehanicki a neki hemijski: jedan dodir i suparnicki spermatozoid je mrtav. Razmislite zasto je priroda to tako napravila.

Nidža

pre 12 godina

Samo nisu definisali šta znači izraz "bolji geni". Pod tim se ne podrazumeva isto danas, pre 5000 godina i pre 50000 godina. Društvena evolucija je mnogo brža nego genetska i zato partner treba da se bira svesno, a ne na osnovu nekih "zastarelih" kriterijuma.

Nick

pre 12 godina

1. Covek nije bio monogaman tokom ogromnog dela svoje istorije (nekih 240+ hiljada godina). Izvor: Antropologija
2. Solomon u Bibliji je imao 300 zena i 700 konkubina. Solomon je navodno najmudriji covek u Bibliji. Sto je dobro za Solomona dobro je i za nas ostale. Izvor: Biblija

sale

pre 12 godina

Prirodni način nije uvek i najhumaniji način. Ako se ne bi obazirali na incest, to bi dovelo do pojave gomile urođenih bolesti ali takođe do njihovog smanjenja među preživelim potomstvom - ko je ispao normalan od sve dece iz rodoskrvnog braka, taj verovatno nije pokupio nijedan recesivan alel - ali sva braća i sestre su mu kolateralna šteta.

Dalje, borba sperme bi favorizovala osobine koje se tiču isključivo reprodukcije - veće potencije u smislu veličine reproduktivnog organa i količine ejakulata - esencijalno za dobrog porno glumca, ali beskorisno za sve ostalo što je u složenom ljudskom društvu neophodno. Drugim rečima, možda bi ljudi bili nešto zdraviji, ali zato dosta zaostaliji.

Mik

pre 12 godina

Svet se menja! Neke stvari koje su ne tako davno bile nezamislive, nemoralne i bolesne, danas su skoro normalne! Emocije se nemilosrdno proganjaju, a na njihovo mesto dovode surogati i instant zamene. I sam koristim Fejsbuk, ali lajkovi zamenjuju saosećanje i naklonost... Čovek budućnosti će imati emotikone umesto emocija, imaće zamenu za sve ono važno u životu što ne može biti praćeno i kontrolisano. Tako treba posmatrati i ovakve pseudonaučne radove. Nauka je opijum za ljude novog doba....

milosavQ

pre 12 godina

Ma vazi, najbolje da se naprave zajednice koje cu cuvati i odgajati decu, a da se ljudi samo razmnozavaju po parkovima, na poslu i svuda gde stignu. A u tim zajednicama i da se biraju najbolji po genima potomci, a oni ostali da se bace, jer normalno ne moze toliko dece da se cuva. Jos samo fali da se zabrani vera i cekva proglasi sektom, da se nauka(i to ona kvazi nauka) proglasi novom religijom i da svi budemo zamorcici u eksperimentu. Nemam nista protiv nauke, i sam sam matematicar, na phd studijama i smatram da je ovo cista glupost. Kad ne bi bilo morala i etike ljudi bi se odavno poubijali medjusobno. Sta treba da se legalizuje i pedofilija i da se svi devijantni oblici ponasanja ne samo legitizuju, nego i promovisu?? Nisam musliman, ali mi se svidja ideja serijata. . .

hehehehe

pre 12 godina

Znate li šta je interesantno? Da je ovo prvi i jedini tekst koji ŽENE stavlja u prvi plan u smislu "prirode", "genetskog materijala" i "menjanja partnera". Ne ulazim u analizu teksta i njegovog smisla, već samo konstatujem sledeće: Kad je reč o muškarcima, i njihovoj poretbi da "seju svoje seme", jer je zaboga, to potpuno "prirodno", eto ti gomile komentara na račun toga, kako je to priroda uredila da muški tako funkcionišu, svi podržavaju i oduševljavaju se, jer je monogamija "neprirodna". Čim se javi tekst o ženama, koji dakle, po istoj logici, govori o tome da je sasvim prirodno da žena za svoje potomstvo bira najbolje gene, odjednom, slika komentatora se menja :) Hehehehe, dvostruki arpini caruju Balkanom (ali ne samo Balkanom).

O tekstu ne bih. Interesantan je, i to je sve što ću reći. Inače sam muško ;)

Dakson

pre 12 godina

Ruski naucnici su vec utvrdili da energetski kod sperme ima jako veliki uticaj, pa se dogadjalo da npr. zena bude verna svome muzu, ali im dete lici i ima karakteristike maminog bivseg decka. Pri tome,DNK test utvrdjuje da je genetski materijal zaista od njenog muza. Nasi preci su znali za to i zato su uvek birali nevine devojke, to su bila pravila. Cak i danas, iako je ovo znanje u narodu zaboravljeno, roditelji cesto bivaju protiv da im se sinovi zene nekim fackalicama. Ovaj eksperiment sa pilicima, dakle, nije nista novo, ne bori se tu niko ni sa kim vec je u pitanju energetski kod. A ako zene prihvate ovakav „naucni“ pristup, onda prihvataju da budu kokoske. Zar ne?

Тигрица

pre 12 godina

Нисам само могла да разумем како то сад треба да се ради: Један по један мушкарац или више њих одједном?

laert

pre 12 godina

Ne znam koliko će analogija pomoći, ali ženka kita u vreme ovulacije, sukcesivno, primi više zainteresovanih partnera, koji čekaju svoj red. Svaki od njih, svojim ejakulatom (prostata teži jednu tonu)temeljno ispere prethodni sadržaj vagine i oplodi je samo jedan sa pobedničkim mentalitetom. Pošto se u prirodi ništa ne dešava slučajno, možda ovo može posredno da potvrdi ova istraživanja.

Kol

pre 12 godina

Ovo mu dodje kao gangbang ili orgija kako bi stari rimljani znali da kazu! Ne hvala zovite me staromodnim ali zena koja meni bude radjala decu bice jedina za mene, a ovaka istrazivanja su totalna glupost!

Sunce Slobode

pre 12 godina

@glupost
"Onda ćete nam dati vaše žene? :)""

Pa vrlo je moguce da je/su istrazivac/i ljubitelj/i takvih okupljanja.

Inace, obzirom da se u tekstu spominju i pilici i ostale zivotinje, mislim da je suvise konzervativno od strane "naucnika" zaustaviti se samo na ljudima. Zasto ne sa medvedima, orangutanima ili predivnim tapirima recimo? Pa onda organizam zaista moze da izabere najbolju semenku i ojaca potomstvo. Eto, neka sledece istrazivanje ide u tom nekom pravcu pa neka nam ponude rezultate kroz koju godinu. Neka sazovu konferenciju i predstave javnosti svoje preslatke potomke, kada ukrste suprugu/devojku sa lenjivcem ili haskijem. Sigurno bi imalo predivne, krupne, sarene oci. . .

Luka

pre 12 godina

Na koji nacin zenski reproduktivni trakt sprovodi selekciju? Taj mehanizam nije objasnjen vec je u sferi spekulacije.

Sto se tice razmnozavanja, na duzi rok to moze da vodi smanjivanju kvaliteta potomstva jer bi se agregatno posmatrano mijesali geni razlicitih ljudi i imali biste vece sanse da se posredno parite sa svojom bracom i sestrama.

Primjer: imate tri para, recimo muskarca i zene, sa po troje djece, koji zive zajedno a pare se na dva dole pomenuta principa.

Monogamija: djeca znaju ko su im roditelji tako da se mogu pariti sa drugima na nacin da se ne podsticu dodatno genetske bolesti.
Poligamija: Recimo da, po dominantnosti i "kvalitetu" prvi muskarac ostavi 5 djece, drugi 3, i treci 1. Ovih 5 djece ce biti rasporedjeni u tri porodice, kao i drugo troje. Zamislite da se sada ta djeca medjusobno pare ne znajuci ko su im pravi ocevi. U ovakvoj populaciji imali bismo vecu pojavu genetskih oboljenja nego u monogamnoj jer bi postojala visoka vjerovatnoca da se polubraca i polusestre medjusobno pare vec u prvoj generaciji. U drugoj generaciji bi se ova pojava jos prosirila, jer prvi otac je ostavio samo jedno dijete, i ako se desi da se ono ne razmnozi u drugoj generaciji, izvorno ce se druga generacije svesti na 3 pocetne majke i 2 oca i njihovi potomci ce se medjusobno mijesati.

Ekstrapolirajte to na siru populaciju i bice vam jasno zasto poligamija nije najbolji odgovor.

smajo

pre 12 godina

Procitajte "Sperm Wars". Biologija i priroda ne poznaju religije, dogme, norme. Samo 2 % sperme sluzi za oplodnju; ostatak su "ratnici" koji sluze da cuvaju ta 2% od protivnickih "ratnika"...

barba

pre 12 godina

POLIGONIJA je veoma yanimljiva pojava, a malo se prica o njoj- Poyivam vas da pogledate na internetu o cemu se radi.

Ako je ova teya ispravna onda osteje nejasno zasto se vise cene rasni psi od mesanaca.

Red

pre 12 godina

Au, kakvu sam glupost pročitao sad, ne verujem. Organizam bira najbolju spermu?
(nevera, 4. septembar 2013 13:34)
To ti je znanstveno dokazano.
Tako je to kod ljudi.
Sva borba se događa unutar organizma, tj. ako žena spava sa više muškaraca onaj sa najboljim genima pobeđuje.
Nije bitno da li je on muž, komšija ili komšijin sin već u genima.
Također zanimljiva stvar koja je dokazana je da žena najčešće vara kad ovulira te je time priroda pokušava da "natera" da traži bolje gene.
Dok nije bilo DNK testa i slično ovo se moglo praktikovat bez problema i bez straha, međutim u današnje doba ovo je puno komplikovanije jer žena riskira mnogo toga...

hypatija

pre 12 godina

Људи, а где налазите овакве вести? Који су то и какви научници и истраживачи када резултате експеримената са кокошкама преносе одмах на људе т.ј. жене ?
Или су неки клинци или су женомрсци, можда и неке деке којима више ни вијагра неможе помоћи, па су мало љубоморни, али у сваком случају озбиљни научници нису. Страшно и смешно.

Huan Pablo Don Fernando

pre 12 godina

danas 80 posto devojaka od 20 do 30 godina imaju pored decka,muza jos najmanje jednog "dobavljaca" znam pojedine koje dok su bile u vezi imale su jos 3,4 kombinacije

Ivana

pre 12 godina

@Djoshica- Skroz si u pravu!
Raznih glupih tekstova sam se načitala ali ovaj pretenduje za medalju!
Pa da tako svet odnosno veze funkcionišu teško da bi se ljudi venchavali i stavarli porodicu.

Lik

pre 12 godina

Ma naravno, svako sa svakim, svi na gomilu pa redom.
Ima ovo opisano u Bibliji, Sodoma i Gomora a piše i kako se to završilo.
Ovakvo poimanje ljudskih odnosa upravo znači razaranje porodice pa na kraju i samog društva, vidi se to već sada na Zapadu a da li im je tako bolje neka sami odluče.

Sto mu gromova

pre 12 godina

Q: "Ko ti je tata?"
A: "Ne znam!"
Q: "Kako ne znaš, bre? Zar ti majka nije oca nikada pominjala?"
A: "Nije! Kaže da je bila u "gomili" sve zbog mene, kako bi ja ovako danas bio lep, pametan i genetski superioran. Znate, moja mama mnogo voli nauku, i redovno čita naučne časopise."
Q: "Pa, ako si lep, pametan i genetski superioran, zašto sa 12. godina ne znaš pertle da vežeš? I, mamu da zoveš sutra da joj nešto kažem...Onako, jedan na jedan"

Djoshica

pre 12 godina

U redu, nek odmah daju svoj primer...Pa neka ti naučnici pošalju svoje supruge na neku plažu u Brazilu, u koktel ljubavi dok reproduktivni organi, supruga, možda odaberu baš njihovu spermu kao najbolju, za buduće potomke. Što volim mudrijaše na tuđ račun, auuuuu.

Aron

pre 12 godina

To će biti moguće ali samo u zemljama takozvanog "prvog sveta" kao recimo u Norveškoj ili Kanadi.Tamo je kvalitet života odličan a od seksualne revolucije njihova moral se drastično promenio i više nije konzervativno religiski već je postao liberalan,i tu je bukvalno sve normalno što ne ugrožava drugog.Tako da će brak i monogamija verovatno biti prevaziđena za jedno 50 godina jer društvo štiti svakog pojedinca tako da nema potrebe za brakom kao izvorom sigurnosti.

crazy processor

pre 12 godina

Potpuno netacno. Covek je svesno bice i potomak moze biti dosta superiorniji ukoliko je stvoren iz ljubavi. Nije covek samo krv i meso, mnoge stvari jos uvek ne znamo o nama samima, a Vi nas poredite sa pilicima.

hendrix

pre 12 godina

najvise me nervira zene hoce muskarce, muskarci jos vise zene, i tu se nista ne preduzima. Zene nece ljudi ce svasta pricati, a ko su ti ljudi no muskarci, sami smo krivi sto ih nemamo vise jer svasta pricamo za njih kada za mesec dana promeni 2 partnera recimo... To su za mene najbolje zene...

Skeptik

pre 12 godina

Naravno. Monogamija je recidiv prošlih vremena i predstavlja davno prevaziđen koncept. Čovečanstvo treba što pre da se navikne na ideju slobodnog seksa između ljudi.

Djenka Djavo

pre 12 godina

Vazi, kvalitet potomaka je izuzetno vazan, doduse bez osnovnog vaspitanja i moralnih vrednosti koje se jedino mogu preneti u porodici. Predlazem takodje da zena bira nekoliko muskaraca koji ce samo da rade i placaju racune, a nekoliko da budu samo priplodni bikovi. Uz takvu idealnu podelu svaka zena bi bila duzna da rodi bar 10 dece pre nego sto se "penzonise" od radjanja, jer u cemu je poenta menjanja partnera zarad poroda ako cete imati samo jedno dete. Uz to treba da se uvede i zabrana radjanja previse zenske dece, jer po zeni ce biti potrebno imati bar 10 muskaraca (kineski model je idealan).

Kako vas nije sramota da objavljujete ovakve gluposti? Jednoumlje posmatranja coveka ili zene kao masine za radjanje nas nece odvesti daleko. Vecina ljudi nije monogamna zato sto je to obicaj nego zato sto to zele, iz postovanja prema partneru. A oni kojima to nije u krvi se ionako ne sputavaju brakom ili necim drugim, oni to jednostavno rade zato sto im se radi (a rezultat su deca bez moralnih vrednosti i porodicne stabilnosti koju ostavljaju iza sebe, deca bez osnove da zapocnu sopstvenu porodicu).

Djoshica

pre 12 godina

U redu, nek odmah daju svoj primer...Pa neka ti naučnici pošalju svoje supruge na neku plažu u Brazilu, u koktel ljubavi dok reproduktivni organi, supruga, možda odaberu baš njihovu spermu kao najbolju, za buduće potomke. Što volim mudrijaše na tuđ račun, auuuuu.

Djenka Djavo

pre 12 godina

Vazi, kvalitet potomaka je izuzetno vazan, doduse bez osnovnog vaspitanja i moralnih vrednosti koje se jedino mogu preneti u porodici. Predlazem takodje da zena bira nekoliko muskaraca koji ce samo da rade i placaju racune, a nekoliko da budu samo priplodni bikovi. Uz takvu idealnu podelu svaka zena bi bila duzna da rodi bar 10 dece pre nego sto se "penzonise" od radjanja, jer u cemu je poenta menjanja partnera zarad poroda ako cete imati samo jedno dete. Uz to treba da se uvede i zabrana radjanja previse zenske dece, jer po zeni ce biti potrebno imati bar 10 muskaraca (kineski model je idealan).

Kako vas nije sramota da objavljujete ovakve gluposti? Jednoumlje posmatranja coveka ili zene kao masine za radjanje nas nece odvesti daleko. Vecina ljudi nije monogamna zato sto je to obicaj nego zato sto to zele, iz postovanja prema partneru. A oni kojima to nije u krvi se ionako ne sputavaju brakom ili necim drugim, oni to jednostavno rade zato sto im se radi (a rezultat su deca bez moralnih vrednosti i porodicne stabilnosti koju ostavljaju iza sebe, deca bez osnove da zapocnu sopstvenu porodicu).

Sto mu gromova

pre 12 godina

Q: "Ko ti je tata?"
A: "Ne znam!"
Q: "Kako ne znaš, bre? Zar ti majka nije oca nikada pominjala?"
A: "Nije! Kaže da je bila u "gomili" sve zbog mene, kako bi ja ovako danas bio lep, pametan i genetski superioran. Znate, moja mama mnogo voli nauku, i redovno čita naučne časopise."
Q: "Pa, ako si lep, pametan i genetski superioran, zašto sa 12. godina ne znaš pertle da vežeš? I, mamu da zoveš sutra da joj nešto kažem...Onako, jedan na jedan"

crazy processor

pre 12 godina

Potpuno netacno. Covek je svesno bice i potomak moze biti dosta superiorniji ukoliko je stvoren iz ljubavi. Nije covek samo krv i meso, mnoge stvari jos uvek ne znamo o nama samima, a Vi nas poredite sa pilicima.

Lik

pre 12 godina

Ma naravno, svako sa svakim, svi na gomilu pa redom.
Ima ovo opisano u Bibliji, Sodoma i Gomora a piše i kako se to završilo.
Ovakvo poimanje ljudskih odnosa upravo znači razaranje porodice pa na kraju i samog društva, vidi se to već sada na Zapadu a da li im je tako bolje neka sami odluče.

Тигрица

pre 12 godina

Нисам само могла да разумем како то сад треба да се ради: Један по један мушкарац или више њих одједном?

Kol

pre 12 godina

Ovo mu dodje kao gangbang ili orgija kako bi stari rimljani znali da kazu! Ne hvala zovite me staromodnim ali zena koja meni bude radjala decu bice jedina za mene, a ovaka istrazivanja su totalna glupost!

Ivana

pre 12 godina

@Djoshica- Skroz si u pravu!
Raznih glupih tekstova sam se načitala ali ovaj pretenduje za medalju!
Pa da tako svet odnosno veze funkcionišu teško da bi se ljudi venchavali i stavarli porodicu.

Luka

pre 12 godina

Na koji nacin zenski reproduktivni trakt sprovodi selekciju? Taj mehanizam nije objasnjen vec je u sferi spekulacije.

Sto se tice razmnozavanja, na duzi rok to moze da vodi smanjivanju kvaliteta potomstva jer bi se agregatno posmatrano mijesali geni razlicitih ljudi i imali biste vece sanse da se posredno parite sa svojom bracom i sestrama.

Primjer: imate tri para, recimo muskarca i zene, sa po troje djece, koji zive zajedno a pare se na dva dole pomenuta principa.

Monogamija: djeca znaju ko su im roditelji tako da se mogu pariti sa drugima na nacin da se ne podsticu dodatno genetske bolesti.
Poligamija: Recimo da, po dominantnosti i "kvalitetu" prvi muskarac ostavi 5 djece, drugi 3, i treci 1. Ovih 5 djece ce biti rasporedjeni u tri porodice, kao i drugo troje. Zamislite da se sada ta djeca medjusobno pare ne znajuci ko su im pravi ocevi. U ovakvoj populaciji imali bismo vecu pojavu genetskih oboljenja nego u monogamnoj jer bi postojala visoka vjerovatnoca da se polubraca i polusestre medjusobno pare vec u prvoj generaciji. U drugoj generaciji bi se ova pojava jos prosirila, jer prvi otac je ostavio samo jedno dijete, i ako se desi da se ono ne razmnozi u drugoj generaciji, izvorno ce se druga generacije svesti na 3 pocetne majke i 2 oca i njihovi potomci ce se medjusobno mijesati.

Ekstrapolirajte to na siru populaciju i bice vam jasno zasto poligamija nije najbolji odgovor.

Aron

pre 12 godina

To će biti moguće ali samo u zemljama takozvanog "prvog sveta" kao recimo u Norveškoj ili Kanadi.Tamo je kvalitet života odličan a od seksualne revolucije njihova moral se drastično promenio i više nije konzervativno religiski već je postao liberalan,i tu je bukvalno sve normalno što ne ugrožava drugog.Tako da će brak i monogamija verovatno biti prevaziđena za jedno 50 godina jer društvo štiti svakog pojedinca tako da nema potrebe za brakom kao izvorom sigurnosti.

hypatija

pre 12 godina

Људи, а где налазите овакве вести? Који су то и какви научници и истраживачи када резултате експеримената са кокошкама преносе одмах на људе т.ј. жене ?
Или су неки клинци или су женомрсци, можда и неке деке којима више ни вијагра неможе помоћи, па су мало љубоморни, али у сваком случају озбиљни научници нису. Страшно и смешно.

Huan Pablo Don Fernando

pre 12 godina

danas 80 posto devojaka od 20 do 30 godina imaju pored decka,muza jos najmanje jednog "dobavljaca" znam pojedine koje dok su bile u vezi imale su jos 3,4 kombinacije

Skeptik

pre 12 godina

Naravno. Monogamija je recidiv prošlih vremena i predstavlja davno prevaziđen koncept. Čovečanstvo treba što pre da se navikne na ideju slobodnog seksa između ljudi.

hehehehe

pre 12 godina

Znate li šta je interesantno? Da je ovo prvi i jedini tekst koji ŽENE stavlja u prvi plan u smislu "prirode", "genetskog materijala" i "menjanja partnera". Ne ulazim u analizu teksta i njegovog smisla, već samo konstatujem sledeće: Kad je reč o muškarcima, i njihovoj poretbi da "seju svoje seme", jer je zaboga, to potpuno "prirodno", eto ti gomile komentara na račun toga, kako je to priroda uredila da muški tako funkcionišu, svi podržavaju i oduševljavaju se, jer je monogamija "neprirodna". Čim se javi tekst o ženama, koji dakle, po istoj logici, govori o tome da je sasvim prirodno da žena za svoje potomstvo bira najbolje gene, odjednom, slika komentatora se menja :) Hehehehe, dvostruki arpini caruju Balkanom (ali ne samo Balkanom).

O tekstu ne bih. Interesantan je, i to je sve što ću reći. Inače sam muško ;)

smajo

pre 12 godina

Procitajte "Sperm Wars". Biologija i priroda ne poznaju religije, dogme, norme. Samo 2 % sperme sluzi za oplodnju; ostatak su "ratnici" koji sluze da cuvaju ta 2% od protivnickih "ratnika"...

milosavQ

pre 12 godina

Ma vazi, najbolje da se naprave zajednice koje cu cuvati i odgajati decu, a da se ljudi samo razmnozavaju po parkovima, na poslu i svuda gde stignu. A u tim zajednicama i da se biraju najbolji po genima potomci, a oni ostali da se bace, jer normalno ne moze toliko dece da se cuva. Jos samo fali da se zabrani vera i cekva proglasi sektom, da se nauka(i to ona kvazi nauka) proglasi novom religijom i da svi budemo zamorcici u eksperimentu. Nemam nista protiv nauke, i sam sam matematicar, na phd studijama i smatram da je ovo cista glupost. Kad ne bi bilo morala i etike ljudi bi se odavno poubijali medjusobno. Sta treba da se legalizuje i pedofilija i da se svi devijantni oblici ponasanja ne samo legitizuju, nego i promovisu?? Nisam musliman, ali mi se svidja ideja serijata. . .

mik

pre 12 godina

Aha znaci organizam zene ce izmedju vise spermatozoida da odabere onaj koji ce dati najboljeg potomka, a posle ce zena medju vlasnicima spermatozoida koji su bili u konkurenciji daodabere najboljeg finansijera za nastalog potomka.

Red

pre 12 godina

Au, kakvu sam glupost pročitao sad, ne verujem. Organizam bira najbolju spermu?
(nevera, 4. septembar 2013 13:34)
To ti je znanstveno dokazano.
Tako je to kod ljudi.
Sva borba se događa unutar organizma, tj. ako žena spava sa više muškaraca onaj sa najboljim genima pobeđuje.
Nije bitno da li je on muž, komšija ili komšijin sin već u genima.
Također zanimljiva stvar koja je dokazana je da žena najčešće vara kad ovulira te je time priroda pokušava da "natera" da traži bolje gene.
Dok nije bilo DNK testa i slično ovo se moglo praktikovat bez problema i bez straha, međutim u današnje doba ovo je puno komplikovanije jer žena riskira mnogo toga...

Sunce Slobode

pre 12 godina

@glupost
"Onda ćete nam dati vaše žene? :)""

Pa vrlo je moguce da je/su istrazivac/i ljubitelj/i takvih okupljanja.

Inace, obzirom da se u tekstu spominju i pilici i ostale zivotinje, mislim da je suvise konzervativno od strane "naucnika" zaustaviti se samo na ljudima. Zasto ne sa medvedima, orangutanima ili predivnim tapirima recimo? Pa onda organizam zaista moze da izabere najbolju semenku i ojaca potomstvo. Eto, neka sledece istrazivanje ide u tom nekom pravcu pa neka nam ponude rezultate kroz koju godinu. Neka sazovu konferenciju i predstave javnosti svoje preslatke potomke, kada ukrste suprugu/devojku sa lenjivcem ili haskijem. Sigurno bi imalo predivne, krupne, sarene oci. . .

CP6un

pre 12 godina

Sa biološke tačke gledišta, kako je moguće da jedna žena zbog toga što ima dece sa više muškaraca stvara otpornije bebe?!?šta više, dolaziće češće do toga da bliski rođaci i polu braća i sestre prave bebe, a to dovodi do deformiteta!

Nick

pre 12 godina

1. Covek nije bio monogaman tokom ogromnog dela svoje istorije (nekih 240+ hiljada godina). Izvor: Antropologija
2. Solomon u Bibliji je imao 300 zena i 700 konkubina. Solomon je navodno najmudriji covek u Bibliji. Sto je dobro za Solomona dobro je i za nas ostale. Izvor: Biblija

barba

pre 12 godina

POLIGONIJA je veoma yanimljiva pojava, a malo se prica o njoj- Poyivam vas da pogledate na internetu o cemu se radi.

Ako je ova teya ispravna onda osteje nejasno zasto se vise cene rasni psi od mesanaca.

hendrix

pre 12 godina

najvise me nervira zene hoce muskarce, muskarci jos vise zene, i tu se nista ne preduzima. Zene nece ljudi ce svasta pricati, a ko su ti ljudi no muskarci, sami smo krivi sto ih nemamo vise jer svasta pricamo za njih kada za mesec dana promeni 2 partnera recimo... To su za mene najbolje zene...

Mik

pre 12 godina

Svet se menja! Neke stvari koje su ne tako davno bile nezamislive, nemoralne i bolesne, danas su skoro normalne! Emocije se nemilosrdno proganjaju, a na njihovo mesto dovode surogati i instant zamene. I sam koristim Fejsbuk, ali lajkovi zamenjuju saosećanje i naklonost... Čovek budućnosti će imati emotikone umesto emocija, imaće zamenu za sve ono važno u životu što ne može biti praćeno i kontrolisano. Tako treba posmatrati i ovakve pseudonaučne radove. Nauka je opijum za ljude novog doba....

Dakson

pre 12 godina

Ruski naucnici su vec utvrdili da energetski kod sperme ima jako veliki uticaj, pa se dogadjalo da npr. zena bude verna svome muzu, ali im dete lici i ima karakteristike maminog bivseg decka. Pri tome,DNK test utvrdjuje da je genetski materijal zaista od njenog muza. Nasi preci su znali za to i zato su uvek birali nevine devojke, to su bila pravila. Cak i danas, iako je ovo znanje u narodu zaboravljeno, roditelji cesto bivaju protiv da im se sinovi zene nekim fackalicama. Ovaj eksperiment sa pilicima, dakle, nije nista novo, ne bori se tu niko ni sa kim vec je u pitanju energetski kod. A ako zene prihvate ovakav „naucni“ pristup, onda prihvataju da budu kokoske. Zar ne?

Nidža

pre 12 godina

Samo nisu definisali šta znači izraz "bolji geni". Pod tim se ne podrazumeva isto danas, pre 5000 godina i pre 50000 godina. Društvena evolucija je mnogo brža nego genetska i zato partner treba da se bira svesno, a ne na osnovu nekih "zastarelih" kriterijuma.

grof

pre 12 godina

Ništa ja nisam shvatio. Spermatozoid u telu žene može da preživi do 7 dana, ali već nakon 72 mu se drastično smanjuje sposobnost da oplodi jajnu ćeliju. E sad, šta treba da se desi, da u tih par dana nas 10 napumpa jednu kokošku :), ili svi odjednom pa da napravimo koktel? Gde tačno ona bira bolji genetski materijal?

Sa druge strane, ako ćemo društvo da svedemo na suvi darvinizam i eugeniku šta ćemo sa genetski inferiornim ženkama? Ove što su već odrasle da sterilišemo, a ako se rodi koja nova da je ubijemo? I da li je onda ok da ja ubijem moje komšije i njihove uzmem sebi jer tako rade druge životinje u prirodi? Mislim gde ćemo tačno da povučemo liniju između etike i biologije?

Inače, vođeni eugenikom Šveđani su imali bolestan zakon o prinudnoj sterilizaciji, a 1922 su osnovali Državni Institut Rasne Biologije koji je kasnije bio uzor za slične projekte nacistima u Nemačkoj. Gledao sam neke snimke ekperimenata koje su radili na "genetski nepodobnoj" devojčici iz Sami naroda. Još ne mogu da izbršem te scene užasa iz glave.

Strale

pre 12 godina

Naša istraživanja su pokazala da ženke ne moraju da biraju između mužjaka kako bi stvarale najzdravije potomke, parenjem sa više mužjaka omogućava unutrašnjem mehanizmu da izabere najkvalitetniju spermu.----Ko pise ovakve nebuloze???Nema tu nikakvog biranja,samo verovatnoca i zelja zenke!

NemanjaVac8

pre 12 godina

Ha,ha. A istraživanjem lavova utvrđeno je da mužjak lava, ubija mladunce drugog lava da bi se on pario sa istom lavicom i tako dao svoje dominantnije potomstvo. Svi stručnjaci sveta koji se bave životinjama, znaju da je to prirodna selekcija i da se na taj način obezbeđuje bolje potomstvo (dokazano je naučnim tehnikama i metodama). Tumači se tako da lav ako je jak daje i jako potomstvo, a to znači i da je sposoban da odbrani svoje mladunce.Ako ih ne odbrani prirodno je da ih jači lav ubije i da preotme ženku. Takođe, lav veoma često može da ubije i samu ženku i to najčešće ako ista neće da se pari sa njim. I šta sada - jel to znači da jači, dominatniji i snalažljiviji muškarci treba da ubijaju slabije uključujući i invalide i mentalno zaostale u razvoju isl... Jel tome treba da se okrenemo, čisto pitam jer ipak su lavovi sisari kao i ljudi, dok kokoš pripada pticama. Nije mi jasno poređenje ljudi sa pticama, a neukusno je povezivati kokoš sa ženama. Uvredili ste ovakvim tekstom sve, a najviše pamet i razum.

sale

pre 12 godina

Prirodni način nije uvek i najhumaniji način. Ako se ne bi obazirali na incest, to bi dovelo do pojave gomile urođenih bolesti ali takođe do njihovog smanjenja među preživelim potomstvom - ko je ispao normalan od sve dece iz rodoskrvnog braka, taj verovatno nije pokupio nijedan recesivan alel - ali sva braća i sestre su mu kolateralna šteta.

Dalje, borba sperme bi favorizovala osobine koje se tiču isključivo reprodukcije - veće potencije u smislu veličine reproduktivnog organa i količine ejakulata - esencijalno za dobrog porno glumca, ali beskorisno za sve ostalo što je u složenom ljudskom društvu neophodno. Drugim rečima, možda bi ljudi bili nešto zdraviji, ali zato dosta zaostaliji.

b

pre 12 godina

ovi naučnici imaju pileće mozgove. stvar je slobodne volje da li će neka osoba biti monogamna ili ne, ali je izvesno da se ljudi već vekovima ne pare zbog osobina potomstva, a onaj kome je to ispred ljubavi je za žaljenje, a i ta deeca koja su onda nekakvi "projekti"

cvexi

pre 12 godina

Mozda su ljudi poligamna bica ali su takodje ljudi ljubomorna bica, tako da pored evolucije organizama imamo i evoluciju drustva. Naravno imajuci u vidu ljudska prava i politicku korektnost ko smo mi da zabranimo ljudima da se skupe, odu u pecine i tamo praktikuju poli...stagod kao sto je to bilo davne 10 000te pne

laert

pre 12 godina

Ne znam koliko će analogija pomoći, ali ženka kita u vreme ovulacije, sukcesivno, primi više zainteresovanih partnera, koji čekaju svoj red. Svaki od njih, svojim ejakulatom (prostata teži jednu tonu)temeljno ispere prethodni sadržaj vagine i oplodi je samo jedan sa pobedničkim mentalitetom. Pošto se u prirodi ništa ne dešava slučajno, možda ovo može posredno da potvrdi ova istraživanja.

Postovalac b92

pre 12 godina

Sto bi rekao moj sin kada projure kola - tata budaaala kako juri, tako i ja kazem da su to isto ovi sa ovakvim stavom i predlozima.

Monogamija

pre 12 godina

@Klara; upravo tako, zbunila sam se kad sam vidjela da su ovako oštro osuli paljbu po poligamiji, oni, koji na svakom iole provokativnom članku uskaču sa "i tata bi sine" i sl. Onda sam znala da je sujeta u pitanju i shvatila da smo se dotakli teme kvaliteta muškog sjemena, kao i izbora žena da imaju više partnera. Ovaj ispod što je napisao da se djeca rađaju i liče na ženine bivše (znamo svi ko je i zašto vršio ovo istraživanje, i to na životinjama), kao i da su roditelji protiv da im se sinovi žene "onakvim" ženama... Šta reći, mora da mislite da su geni vas/vaših sinova Bogom dani, da ste svi lordovi, isključivo stvoreni za harem nevinih djevojaka koje se s vama igraju Sulejmana Veličanstvenog. Smiješan si druže :)

muško

pre 12 godina

Samo mi nije jasno kako to organizam bira najbolju spermu ? moj organizam
uglavno bira dobar single malt whiskey i kada se to sudari sa burbonom onda
se tu ne zna ko koga brani a ko napada.Ej molim te kvalitetnija sperma !!
Šta da kažem za moju pored tako kvalitetnog Whiskeya !!.

mattko

pre 12 godina

Potpuna pomodna glupost. Zena mora da zna koji ce je partner oploditi a ne da se uzda u srecu da ce od vise njih biti bas onaj nas najboljim genima. Ovj clank lici na neciju dobru salu. Sto se tice samog sexa bez ciljne oplodnje zena je slobodna da bir koliko kod hoce prtner i to svakodnevno.
Druga je stvar koliko ce joj to psihicki prijati i kolico ce ceniti sebe nakon takvog amorala.

Djordje

pre 12 godina

Osecam ja da ce sa ovoliko feminizma, seksualnih revolucija i slicnih gluposti, za 50-ak godina ceo Zapad podsecati na danasnju S.Arabiju, ali sa obrnutim ulogama - Svaka zena ce tamo imati po 2 muskarca da joj spremaju hranu, zaradjuju, cuvaju i odgajaju decu, i 2 zgodna, obdarena muskarca ''pastuva'' koji ce da joj prave tu decu i da joj sluze za ''zabavu''...bolest bre. Oba pola treba da budu jednaka, u smislu da svaki pol radi poslove za koje je sposoban, a osnova drustva je NORMALNA PORODICA u kojoj postoje OTAC i MAJKA i njihovo DETE/DECA, naravno ako imaju tu srecu da mogu da ih naprave. Svoju dugogodisnju devojku ni u zivotu ne bih delio sa 4-5 muskaraca, kao sto ni ona mene ne bi delila sa 4-5 zena. A prevare nisu znak nefunkcionalnosti monogamije, vec su pojava koja se svakome moze desiti, a sto je ljubav iskrenija i jaca, to je manja sansa da se prevara desi. Monogamija, ljubav i porodica su osnova normalnog drustva.Kraj.

Arsenije

pre 12 godina

Ako su homoseksualne zajednice/brakovi treba da se smatraju normalnim, ne vidim razloga da se takvim ne smatraju i poligamni brakovi, bilo da je reč o poliginiji, bilo o poliandriji.

Djoshica

pre 12 godina

Joj, ima ovde i promiskuitetnih cura koje brane ovaj princip, vrlo perfidno i zamaskirano u kontekstu ravnopravnosti polova. Ok! Promiskuitetni muškarci ništa bolji nisu, od promiskuitetnih žena, a i sam sam promiskuitetan, pod uslovom da imam samo jednu partnerku dok sam sa njom (dakle, i veran). Postavljam jedno univerzalno pitanje za sve: Kome bi više zamerili, kao roditelju? Da saznate da imate polubrata ili polusestru? Eto zašto žena ima veću odgovornost od muškarca. Ona izdaje porodicu i "pleme". I zato promiskuitetna osobina žene, je bila i ostala večita anatema.

Pera

pre 12 godina

Pa zar se to već ne radi? Pored toga nije reč o monogamiji i poligamiji već o monoandriji i poliandriji pošto je reč o tome da žene imaju više ili manje partnera.

Devil's Advocate

pre 12 godina

Izgleda mi da vecina komentara koji se protive ovom clanku se fokusira na bukvalnu (ne)prakticnu primenu ovog bioloskog mehanizma (pod pretpostavkom da je tacan, neulazeci u to sto jos nije proveren na ljudima). I ja se slazem da bi bilo neprakticno i haoticno da zene imaju odnose bez zastite sa 5-10 muskaraca u dan-dva, pa eto, neka najbolja kombinacija pobedi.

Ali treba imati u vidu ne samo krajnji ishod/dizajn nekog bioloskog mehanizma, vec i samo ponasanje na koje nas taj mehanizam navodi. Na primer, cak i u monogamskim vezama gde su partneri verni jedno drugome, mehanizam koji ih nagoni na polni odnos je dizajniran za oplodnju. Ali u danasnje vreme, upotrebom kontracepcije, parovi mogu imati odnos u cilju zadovoljstva, zblizavanja itd, i onda kada ne zele da imaju vise dece (ili da ih imaju uopste). Isto tako, promiskuitetni muskarac mozda podleze svom bioloskom mehanizmu da ima odnos sa sto vise partnerki u cilju rasprostranjenja svojih gena, ali danasnji muskarac koji to radi, to radi uglavnom iz zadovoljstva, a ne misleci "sad cu da imam 50-toro dece sa 50 razlicitih zena".

Dakle, ako se ova studija uspostavi kao tacna, mislim da nije toliko bitno gledati na bukvalnu "primenu" iste, vec na ponasanje (zelja za promiskuitetom kod zena) koje iz tog proistice. Onda je do svakog ponaosob da odluci kako da se "nosi" sa time (potisnuti to, ne "robovati" bilogiji, ili "pustiti prirodu da cini svoje"), a to je vec stvar morala, psihologije itd.

Aleksander

pre 12 godina

Sa bioloske tacke ovi naucnici su u pravu. Propustili su samo jednu sitnicu, covek je sisar a sisari u prirodi zive u haremu. Dakle kod sisara je prirodni zakon odredio da genetski materijal najmuzjaka ide dalje! Hajde da budemo prirodni do kraja.

Sperm Wars

pre 12 godina

Dokazano je da samo 1% spermatozoida sluzi da oplodi jajnu celiju. Ostali sluze da blokiraju konkurenciju. Neki od njih cisto mehanicki a neki hemijski: jedan dodir i suparnicki spermatozoid je mrtav. Razmislite zasto je priroda to tako napravila.

Ana

pre 12 godina

Moji majka i otac su jedno drugom bili prvi i jedini dečko/devojka/ljubav, danas nakon 31 god braka su i dalje jedno drugom jedina zena/muskarac/ljubav na svetu. Brat i ja smo bogu hvala odličnog zdravlja. ja sa 24 godine prvi put popravljala zub (ako se skidanje karijesa racuna kao popravka), 5-6 bocki primila za zivota, gripove i prehlade ne poznajem najbolje. I tako dalje.

ekolog

pre 12 godina

Već vidim ekipu "naučnika" koja negde na univerzitetu sedi i trlja ćunice gikovske gledajući pornhub po vasceli dan, i onda došli na ideju da proučavaju polne odnose u peradi i rekli: ako nam ovo prođe, postoji realno 2% veća šansa da nam se posreći sa nekom ribom na konto toga što će u Srbiji na nekom njuz portalu da objave ovo naše :)

Topla voda

pre 12 godina

Nece bas biti da se ti "prirodni zakoni" mogu primeniti u stvarnom zivotu po principu "copy-paste".To sto su naveli za pilad je "normalno" za takvo okruzenje.Kod ljudi se vrsi "selekcija genetskog materijala" ali ne tako sto ce zena da bude sa 10,20 ili 100 muskaraca u odredjenom periodu,vec tako sto ce svaka da izabere muskarca koji joj se svidja.A to znaci da bira onog koji je lepsi,privlacniji,dobrog fizickog izgleda,ima odredjen status,tako da zena odmah rezonuje da ce joj takav muskarac biti dobar za potomstvo.Ima naravno i vanbracnih afera,avantura,desi se da zaluta neki gen od "prijatelja" ili "komsije" ali uglavnom zene gledaju da nadju onog muskarca koji ce im biti privlacan,na vise nacina,dakle po svom izgledu,pameti,statusu,osobinama,karakteru,sve to mora da se uklopi.Jer covek je ipak homo sapiens,tako da ono sto se kod zivotinja desava na taj nacin,kod ljudi je ipak malo drugacije.Ne znam koji su to naucnici u pitanju,ali ne slazem se sa "zakljuckom".A mozda su sa ovim TV programima i rijalitijem koji traje 24/7 cele godine,upravo namenili nama takvu "zivotinjsku farmu".

Skeptik

pre 12 godina

Naravno. Monogamija je recidiv prošlih vremena i predstavlja davno prevaziđen koncept. Čovečanstvo treba što pre da se navikne na ideju slobodnog seksa između ljudi.

Aron

pre 12 godina

To će biti moguće ali samo u zemljama takozvanog "prvog sveta" kao recimo u Norveškoj ili Kanadi.Tamo je kvalitet života odličan a od seksualne revolucije njihova moral se drastično promenio i više nije konzervativno religiski već je postao liberalan,i tu je bukvalno sve normalno što ne ugrožava drugog.Tako da će brak i monogamija verovatno biti prevaziđena za jedno 50 godina jer društvo štiti svakog pojedinca tako da nema potrebe za brakom kao izvorom sigurnosti.

hendrix

pre 12 godina

najvise me nervira zene hoce muskarce, muskarci jos vise zene, i tu se nista ne preduzima. Zene nece ljudi ce svasta pricati, a ko su ti ljudi no muskarci, sami smo krivi sto ih nemamo vise jer svasta pricamo za njih kada za mesec dana promeni 2 partnera recimo... To su za mene najbolje zene...

Lik

pre 12 godina

Ma naravno, svako sa svakim, svi na gomilu pa redom.
Ima ovo opisano u Bibliji, Sodoma i Gomora a piše i kako se to završilo.
Ovakvo poimanje ljudskih odnosa upravo znači razaranje porodice pa na kraju i samog društva, vidi se to već sada na Zapadu a da li im je tako bolje neka sami odluče.

Huan Pablo Don Fernando

pre 12 godina

danas 80 posto devojaka od 20 do 30 godina imaju pored decka,muza jos najmanje jednog "dobavljaca" znam pojedine koje dok su bile u vezi imale su jos 3,4 kombinacije

Nick

pre 12 godina

1. Covek nije bio monogaman tokom ogromnog dela svoje istorije (nekih 240+ hiljada godina). Izvor: Antropologija
2. Solomon u Bibliji je imao 300 zena i 700 konkubina. Solomon je navodno najmudriji covek u Bibliji. Sto je dobro za Solomona dobro je i za nas ostale. Izvor: Biblija

milosavQ

pre 12 godina

Ma vazi, najbolje da se naprave zajednice koje cu cuvati i odgajati decu, a da se ljudi samo razmnozavaju po parkovima, na poslu i svuda gde stignu. A u tim zajednicama i da se biraju najbolji po genima potomci, a oni ostali da se bace, jer normalno ne moze toliko dece da se cuva. Jos samo fali da se zabrani vera i cekva proglasi sektom, da se nauka(i to ona kvazi nauka) proglasi novom religijom i da svi budemo zamorcici u eksperimentu. Nemam nista protiv nauke, i sam sam matematicar, na phd studijama i smatram da je ovo cista glupost. Kad ne bi bilo morala i etike ljudi bi se odavno poubijali medjusobno. Sta treba da se legalizuje i pedofilija i da se svi devijantni oblici ponasanja ne samo legitizuju, nego i promovisu?? Nisam musliman, ali mi se svidja ideja serijata. . .

Sto mu gromova

pre 12 godina

Q: "Ko ti je tata?"
A: "Ne znam!"
Q: "Kako ne znaš, bre? Zar ti majka nije oca nikada pominjala?"
A: "Nije! Kaže da je bila u "gomili" sve zbog mene, kako bi ja ovako danas bio lep, pametan i genetski superioran. Znate, moja mama mnogo voli nauku, i redovno čita naučne časopise."
Q: "Pa, ako si lep, pametan i genetski superioran, zašto sa 12. godina ne znaš pertle da vežeš? I, mamu da zoveš sutra da joj nešto kažem...Onako, jedan na jedan"

Djenka Djavo

pre 12 godina

Vazi, kvalitet potomaka je izuzetno vazan, doduse bez osnovnog vaspitanja i moralnih vrednosti koje se jedino mogu preneti u porodici. Predlazem takodje da zena bira nekoliko muskaraca koji ce samo da rade i placaju racune, a nekoliko da budu samo priplodni bikovi. Uz takvu idealnu podelu svaka zena bi bila duzna da rodi bar 10 dece pre nego sto se "penzonise" od radjanja, jer u cemu je poenta menjanja partnera zarad poroda ako cete imati samo jedno dete. Uz to treba da se uvede i zabrana radjanja previse zenske dece, jer po zeni ce biti potrebno imati bar 10 muskaraca (kineski model je idealan).

Kako vas nije sramota da objavljujete ovakve gluposti? Jednoumlje posmatranja coveka ili zene kao masine za radjanje nas nece odvesti daleko. Vecina ljudi nije monogamna zato sto je to obicaj nego zato sto to zele, iz postovanja prema partneru. A oni kojima to nije u krvi se ionako ne sputavaju brakom ili necim drugim, oni to jednostavno rade zato sto im se radi (a rezultat su deca bez moralnih vrednosti i porodicne stabilnosti koju ostavljaju iza sebe, deca bez osnove da zapocnu sopstvenu porodicu).

Red

pre 12 godina

Au, kakvu sam glupost pročitao sad, ne verujem. Organizam bira najbolju spermu?
(nevera, 4. septembar 2013 13:34)
To ti je znanstveno dokazano.
Tako je to kod ljudi.
Sva borba se događa unutar organizma, tj. ako žena spava sa više muškaraca onaj sa najboljim genima pobeđuje.
Nije bitno da li je on muž, komšija ili komšijin sin već u genima.
Također zanimljiva stvar koja je dokazana je da žena najčešće vara kad ovulira te je time priroda pokušava da "natera" da traži bolje gene.
Dok nije bilo DNK testa i slično ovo se moglo praktikovat bez problema i bez straha, međutim u današnje doba ovo je puno komplikovanije jer žena riskira mnogo toga...

Djoshica

pre 12 godina

Joj, ima ovde i promiskuitetnih cura koje brane ovaj princip, vrlo perfidno i zamaskirano u kontekstu ravnopravnosti polova. Ok! Promiskuitetni muškarci ništa bolji nisu, od promiskuitetnih žena, a i sam sam promiskuitetan, pod uslovom da imam samo jednu partnerku dok sam sa njom (dakle, i veran). Postavljam jedno univerzalno pitanje za sve: Kome bi više zamerili, kao roditelju? Da saznate da imate polubrata ili polusestru? Eto zašto žena ima veću odgovornost od muškarca. Ona izdaje porodicu i "pleme". I zato promiskuitetna osobina žene, je bila i ostala večita anatema.

Djoshica

pre 12 godina

U redu, nek odmah daju svoj primer...Pa neka ti naučnici pošalju svoje supruge na neku plažu u Brazilu, u koktel ljubavi dok reproduktivni organi, supruga, možda odaberu baš njihovu spermu kao najbolju, za buduće potomke. Što volim mudrijaše na tuđ račun, auuuuu.

Dakson

pre 12 godina

Ruski naucnici su vec utvrdili da energetski kod sperme ima jako veliki uticaj, pa se dogadjalo da npr. zena bude verna svome muzu, ali im dete lici i ima karakteristike maminog bivseg decka. Pri tome,DNK test utvrdjuje da je genetski materijal zaista od njenog muza. Nasi preci su znali za to i zato su uvek birali nevine devojke, to su bila pravila. Cak i danas, iako je ovo znanje u narodu zaboravljeno, roditelji cesto bivaju protiv da im se sinovi zene nekim fackalicama. Ovaj eksperiment sa pilicima, dakle, nije nista novo, ne bori se tu niko ni sa kim vec je u pitanju energetski kod. A ako zene prihvate ovakav „naucni“ pristup, onda prihvataju da budu kokoske. Zar ne?

barba

pre 12 godina

POLIGONIJA je veoma yanimljiva pojava, a malo se prica o njoj- Poyivam vas da pogledate na internetu o cemu se radi.

Ako je ova teya ispravna onda osteje nejasno zasto se vise cene rasni psi od mesanaca.

Ivana

pre 12 godina

@Djoshica- Skroz si u pravu!
Raznih glupih tekstova sam se načitala ali ovaj pretenduje za medalju!
Pa da tako svet odnosno veze funkcionišu teško da bi se ljudi venchavali i stavarli porodicu.

Kol

pre 12 godina

Ovo mu dodje kao gangbang ili orgija kako bi stari rimljani znali da kazu! Ne hvala zovite me staromodnim ali zena koja meni bude radjala decu bice jedina za mene, a ovaka istrazivanja su totalna glupost!

Aleksander

pre 12 godina

Sa bioloske tacke ovi naucnici su u pravu. Propustili su samo jednu sitnicu, covek je sisar a sisari u prirodi zive u haremu. Dakle kod sisara je prirodni zakon odredio da genetski materijal najmuzjaka ide dalje! Hajde da budemo prirodni do kraja.

hehehehe

pre 12 godina

Znate li šta je interesantno? Da je ovo prvi i jedini tekst koji ŽENE stavlja u prvi plan u smislu "prirode", "genetskog materijala" i "menjanja partnera". Ne ulazim u analizu teksta i njegovog smisla, već samo konstatujem sledeće: Kad je reč o muškarcima, i njihovoj poretbi da "seju svoje seme", jer je zaboga, to potpuno "prirodno", eto ti gomile komentara na račun toga, kako je to priroda uredila da muški tako funkcionišu, svi podržavaju i oduševljavaju se, jer je monogamija "neprirodna". Čim se javi tekst o ženama, koji dakle, po istoj logici, govori o tome da je sasvim prirodno da žena za svoje potomstvo bira najbolje gene, odjednom, slika komentatora se menja :) Hehehehe, dvostruki arpini caruju Balkanom (ali ne samo Balkanom).

O tekstu ne bih. Interesantan je, i to je sve što ću reći. Inače sam muško ;)

crazy processor

pre 12 godina

Potpuno netacno. Covek je svesno bice i potomak moze biti dosta superiorniji ukoliko je stvoren iz ljubavi. Nije covek samo krv i meso, mnoge stvari jos uvek ne znamo o nama samima, a Vi nas poredite sa pilicima.

laert

pre 12 godina

Ne znam koliko će analogija pomoći, ali ženka kita u vreme ovulacije, sukcesivno, primi više zainteresovanih partnera, koji čekaju svoj red. Svaki od njih, svojim ejakulatom (prostata teži jednu tonu)temeljno ispere prethodni sadržaj vagine i oplodi je samo jedan sa pobedničkim mentalitetom. Pošto se u prirodi ništa ne dešava slučajno, možda ovo može posredno da potvrdi ova istraživanja.

hypatija

pre 12 godina

Људи, а где налазите овакве вести? Који су то и какви научници и истраживачи када резултате експеримената са кокошкама преносе одмах на људе т.ј. жене ?
Или су неки клинци или су женомрсци, можда и неке деке којима више ни вијагра неможе помоћи, па су мало љубоморни, али у сваком случају озбиљни научници нису. Страшно и смешно.

Sunce Slobode

pre 12 godina

@glupost
"Onda ćete nam dati vaše žene? :)""

Pa vrlo je moguce da je/su istrazivac/i ljubitelj/i takvih okupljanja.

Inace, obzirom da se u tekstu spominju i pilici i ostale zivotinje, mislim da je suvise konzervativno od strane "naucnika" zaustaviti se samo na ljudima. Zasto ne sa medvedima, orangutanima ili predivnim tapirima recimo? Pa onda organizam zaista moze da izabere najbolju semenku i ojaca potomstvo. Eto, neka sledece istrazivanje ide u tom nekom pravcu pa neka nam ponude rezultate kroz koju godinu. Neka sazovu konferenciju i predstave javnosti svoje preslatke potomke, kada ukrste suprugu/devojku sa lenjivcem ili haskijem. Sigurno bi imalo predivne, krupne, sarene oci. . .

CP6un

pre 12 godina

Sa biološke tačke gledišta, kako je moguće da jedna žena zbog toga što ima dece sa više muškaraca stvara otpornije bebe?!?šta više, dolaziće češće do toga da bliski rođaci i polu braća i sestre prave bebe, a to dovodi do deformiteta!

Mik

pre 12 godina

Svet se menja! Neke stvari koje su ne tako davno bile nezamislive, nemoralne i bolesne, danas su skoro normalne! Emocije se nemilosrdno proganjaju, a na njihovo mesto dovode surogati i instant zamene. I sam koristim Fejsbuk, ali lajkovi zamenjuju saosećanje i naklonost... Čovek budućnosti će imati emotikone umesto emocija, imaće zamenu za sve ono važno u životu što ne može biti praćeno i kontrolisano. Tako treba posmatrati i ovakve pseudonaučne radove. Nauka je opijum za ljude novog doba....

Monogamija

pre 12 godina

@Klara; upravo tako, zbunila sam se kad sam vidjela da su ovako oštro osuli paljbu po poligamiji, oni, koji na svakom iole provokativnom članku uskaču sa "i tata bi sine" i sl. Onda sam znala da je sujeta u pitanju i shvatila da smo se dotakli teme kvaliteta muškog sjemena, kao i izbora žena da imaju više partnera. Ovaj ispod što je napisao da se djeca rađaju i liče na ženine bivše (znamo svi ko je i zašto vršio ovo istraživanje, i to na životinjama), kao i da su roditelji protiv da im se sinovi žene "onakvim" ženama... Šta reći, mora da mislite da su geni vas/vaših sinova Bogom dani, da ste svi lordovi, isključivo stvoreni za harem nevinih djevojaka koje se s vama igraju Sulejmana Veličanstvenog. Smiješan si druže :)

smajo

pre 12 godina

Procitajte "Sperm Wars". Biologija i priroda ne poznaju religije, dogme, norme. Samo 2 % sperme sluzi za oplodnju; ostatak su "ratnici" koji sluze da cuvaju ta 2% od protivnickih "ratnika"...

sale

pre 12 godina

Prirodni način nije uvek i najhumaniji način. Ako se ne bi obazirali na incest, to bi dovelo do pojave gomile urođenih bolesti ali takođe do njihovog smanjenja među preživelim potomstvom - ko je ispao normalan od sve dece iz rodoskrvnog braka, taj verovatno nije pokupio nijedan recesivan alel - ali sva braća i sestre su mu kolateralna šteta.

Dalje, borba sperme bi favorizovala osobine koje se tiču isključivo reprodukcije - veće potencije u smislu veličine reproduktivnog organa i količine ejakulata - esencijalno za dobrog porno glumca, ali beskorisno za sve ostalo što je u složenom ljudskom društvu neophodno. Drugim rečima, možda bi ljudi bili nešto zdraviji, ali zato dosta zaostaliji.

Luka

pre 12 godina

Na koji nacin zenski reproduktivni trakt sprovodi selekciju? Taj mehanizam nije objasnjen vec je u sferi spekulacije.

Sto se tice razmnozavanja, na duzi rok to moze da vodi smanjivanju kvaliteta potomstva jer bi se agregatno posmatrano mijesali geni razlicitih ljudi i imali biste vece sanse da se posredno parite sa svojom bracom i sestrama.

Primjer: imate tri para, recimo muskarca i zene, sa po troje djece, koji zive zajedno a pare se na dva dole pomenuta principa.

Monogamija: djeca znaju ko su im roditelji tako da se mogu pariti sa drugima na nacin da se ne podsticu dodatno genetske bolesti.
Poligamija: Recimo da, po dominantnosti i "kvalitetu" prvi muskarac ostavi 5 djece, drugi 3, i treci 1. Ovih 5 djece ce biti rasporedjeni u tri porodice, kao i drugo troje. Zamislite da se sada ta djeca medjusobno pare ne znajuci ko su im pravi ocevi. U ovakvoj populaciji imali bismo vecu pojavu genetskih oboljenja nego u monogamnoj jer bi postojala visoka vjerovatnoca da se polubraca i polusestre medjusobno pare vec u prvoj generaciji. U drugoj generaciji bi se ova pojava jos prosirila, jer prvi otac je ostavio samo jedno dijete, i ako se desi da se ono ne razmnozi u drugoj generaciji, izvorno ce se druga generacije svesti na 3 pocetne majke i 2 oca i njihovi potomci ce se medjusobno mijesati.

Ekstrapolirajte to na siru populaciju i bice vam jasno zasto poligamija nije najbolji odgovor.

NemanjaVac8

pre 12 godina

Ha,ha. A istraživanjem lavova utvrđeno je da mužjak lava, ubija mladunce drugog lava da bi se on pario sa istom lavicom i tako dao svoje dominantnije potomstvo. Svi stručnjaci sveta koji se bave životinjama, znaju da je to prirodna selekcija i da se na taj način obezbeđuje bolje potomstvo (dokazano je naučnim tehnikama i metodama). Tumači se tako da lav ako je jak daje i jako potomstvo, a to znači i da je sposoban da odbrani svoje mladunce.Ako ih ne odbrani prirodno je da ih jači lav ubije i da preotme ženku. Takođe, lav veoma često može da ubije i samu ženku i to najčešće ako ista neće da se pari sa njim. I šta sada - jel to znači da jači, dominatniji i snalažljiviji muškarci treba da ubijaju slabije uključujući i invalide i mentalno zaostale u razvoju isl... Jel tome treba da se okrenemo, čisto pitam jer ipak su lavovi sisari kao i ljudi, dok kokoš pripada pticama. Nije mi jasno poređenje ljudi sa pticama, a neukusno je povezivati kokoš sa ženama. Uvredili ste ovakvim tekstom sve, a najviše pamet i razum.

muško

pre 12 godina

Samo mi nije jasno kako to organizam bira najbolju spermu ? moj organizam
uglavno bira dobar single malt whiskey i kada se to sudari sa burbonom onda
se tu ne zna ko koga brani a ko napada.Ej molim te kvalitetnija sperma !!
Šta da kažem za moju pored tako kvalitetnog Whiskeya !!.

Тигрица

pre 12 godina

Нисам само могла да разумем како то сад треба да се ради: Један по један мушкарац или више њих одједном?

Pera

pre 12 godina

Pa zar se to već ne radi? Pored toga nije reč o monogamiji i poligamiji već o monoandriji i poliandriji pošto je reč o tome da žene imaju više ili manje partnera.

mattko

pre 12 godina

Potpuna pomodna glupost. Zena mora da zna koji ce je partner oploditi a ne da se uzda u srecu da ce od vise njih biti bas onaj nas najboljim genima. Ovj clank lici na neciju dobru salu. Sto se tice samog sexa bez ciljne oplodnje zena je slobodna da bir koliko kod hoce prtner i to svakodnevno.
Druga je stvar koliko ce joj to psihicki prijati i kolico ce ceniti sebe nakon takvog amorala.

Postovalac b92

pre 12 godina

Sto bi rekao moj sin kada projure kola - tata budaaala kako juri, tako i ja kazem da su to isto ovi sa ovakvim stavom i predlozima.

Arsenije

pre 12 godina

Ako su homoseksualne zajednice/brakovi treba da se smatraju normalnim, ne vidim razloga da se takvim ne smatraju i poligamni brakovi, bilo da je reč o poliginiji, bilo o poliandriji.

Djordje

pre 12 godina

Osecam ja da ce sa ovoliko feminizma, seksualnih revolucija i slicnih gluposti, za 50-ak godina ceo Zapad podsecati na danasnju S.Arabiju, ali sa obrnutim ulogama - Svaka zena ce tamo imati po 2 muskarca da joj spremaju hranu, zaradjuju, cuvaju i odgajaju decu, i 2 zgodna, obdarena muskarca ''pastuva'' koji ce da joj prave tu decu i da joj sluze za ''zabavu''...bolest bre. Oba pola treba da budu jednaka, u smislu da svaki pol radi poslove za koje je sposoban, a osnova drustva je NORMALNA PORODICA u kojoj postoje OTAC i MAJKA i njihovo DETE/DECA, naravno ako imaju tu srecu da mogu da ih naprave. Svoju dugogodisnju devojku ni u zivotu ne bih delio sa 4-5 muskaraca, kao sto ni ona mene ne bi delila sa 4-5 zena. A prevare nisu znak nefunkcionalnosti monogamije, vec su pojava koja se svakome moze desiti, a sto je ljubav iskrenija i jaca, to je manja sansa da se prevara desi. Monogamija, ljubav i porodica su osnova normalnog drustva.Kraj.

Strale

pre 12 godina

Naša istraživanja su pokazala da ženke ne moraju da biraju između mužjaka kako bi stvarale najzdravije potomke, parenjem sa više mužjaka omogućava unutrašnjem mehanizmu da izabere najkvalitetniju spermu.----Ko pise ovakve nebuloze???Nema tu nikakvog biranja,samo verovatnoca i zelja zenke!

b

pre 12 godina

ovi naučnici imaju pileće mozgove. stvar je slobodne volje da li će neka osoba biti monogamna ili ne, ali je izvesno da se ljudi već vekovima ne pare zbog osobina potomstva, a onaj kome je to ispred ljubavi je za žaljenje, a i ta deeca koja su onda nekakvi "projekti"

Sperm Wars

pre 12 godina

Dokazano je da samo 1% spermatozoida sluzi da oplodi jajnu celiju. Ostali sluze da blokiraju konkurenciju. Neki od njih cisto mehanicki a neki hemijski: jedan dodir i suparnicki spermatozoid je mrtav. Razmislite zasto je priroda to tako napravila.

Devil's Advocate

pre 12 godina

Izgleda mi da vecina komentara koji se protive ovom clanku se fokusira na bukvalnu (ne)prakticnu primenu ovog bioloskog mehanizma (pod pretpostavkom da je tacan, neulazeci u to sto jos nije proveren na ljudima). I ja se slazem da bi bilo neprakticno i haoticno da zene imaju odnose bez zastite sa 5-10 muskaraca u dan-dva, pa eto, neka najbolja kombinacija pobedi.

Ali treba imati u vidu ne samo krajnji ishod/dizajn nekog bioloskog mehanizma, vec i samo ponasanje na koje nas taj mehanizam navodi. Na primer, cak i u monogamskim vezama gde su partneri verni jedno drugome, mehanizam koji ih nagoni na polni odnos je dizajniran za oplodnju. Ali u danasnje vreme, upotrebom kontracepcije, parovi mogu imati odnos u cilju zadovoljstva, zblizavanja itd, i onda kada ne zele da imaju vise dece (ili da ih imaju uopste). Isto tako, promiskuitetni muskarac mozda podleze svom bioloskom mehanizmu da ima odnos sa sto vise partnerki u cilju rasprostranjenja svojih gena, ali danasnji muskarac koji to radi, to radi uglavnom iz zadovoljstva, a ne misleci "sad cu da imam 50-toro dece sa 50 razlicitih zena".

Dakle, ako se ova studija uspostavi kao tacna, mislim da nije toliko bitno gledati na bukvalnu "primenu" iste, vec na ponasanje (zelja za promiskuitetom kod zena) koje iz tog proistice. Onda je do svakog ponaosob da odluci kako da se "nosi" sa time (potisnuti to, ne "robovati" bilogiji, ili "pustiti prirodu da cini svoje"), a to je vec stvar morala, psihologije itd.

mik

pre 12 godina

Aha znaci organizam zene ce izmedju vise spermatozoida da odabere onaj koji ce dati najboljeg potomka, a posle ce zena medju vlasnicima spermatozoida koji su bili u konkurenciji daodabere najboljeg finansijera za nastalog potomka.

Nidža

pre 12 godina

Samo nisu definisali šta znači izraz "bolji geni". Pod tim se ne podrazumeva isto danas, pre 5000 godina i pre 50000 godina. Društvena evolucija je mnogo brža nego genetska i zato partner treba da se bira svesno, a ne na osnovu nekih "zastarelih" kriterijuma.

grof

pre 12 godina

Ništa ja nisam shvatio. Spermatozoid u telu žene može da preživi do 7 dana, ali već nakon 72 mu se drastično smanjuje sposobnost da oplodi jajnu ćeliju. E sad, šta treba da se desi, da u tih par dana nas 10 napumpa jednu kokošku :), ili svi odjednom pa da napravimo koktel? Gde tačno ona bira bolji genetski materijal?

Sa druge strane, ako ćemo društvo da svedemo na suvi darvinizam i eugeniku šta ćemo sa genetski inferiornim ženkama? Ove što su već odrasle da sterilišemo, a ako se rodi koja nova da je ubijemo? I da li je onda ok da ja ubijem moje komšije i njihove uzmem sebi jer tako rade druge životinje u prirodi? Mislim gde ćemo tačno da povučemo liniju između etike i biologije?

Inače, vođeni eugenikom Šveđani su imali bolestan zakon o prinudnoj sterilizaciji, a 1922 su osnovali Državni Institut Rasne Biologije koji je kasnije bio uzor za slične projekte nacistima u Nemačkoj. Gledao sam neke snimke ekperimenata koje su radili na "genetski nepodobnoj" devojčici iz Sami naroda. Još ne mogu da izbršem te scene užasa iz glave.

cvexi

pre 12 godina

Mozda su ljudi poligamna bica ali su takodje ljudi ljubomorna bica, tako da pored evolucije organizama imamo i evoluciju drustva. Naravno imajuci u vidu ljudska prava i politicku korektnost ko smo mi da zabranimo ljudima da se skupe, odu u pecine i tamo praktikuju poli...stagod kao sto je to bilo davne 10 000te pne

Ana

pre 12 godina

Moji majka i otac su jedno drugom bili prvi i jedini dečko/devojka/ljubav, danas nakon 31 god braka su i dalje jedno drugom jedina zena/muskarac/ljubav na svetu. Brat i ja smo bogu hvala odličnog zdravlja. ja sa 24 godine prvi put popravljala zub (ako se skidanje karijesa racuna kao popravka), 5-6 bocki primila za zivota, gripove i prehlade ne poznajem najbolje. I tako dalje.

ekolog

pre 12 godina

Već vidim ekipu "naučnika" koja negde na univerzitetu sedi i trlja ćunice gikovske gledajući pornhub po vasceli dan, i onda došli na ideju da proučavaju polne odnose u peradi i rekli: ako nam ovo prođe, postoji realno 2% veća šansa da nam se posreći sa nekom ribom na konto toga što će u Srbiji na nekom njuz portalu da objave ovo naše :)

Topla voda

pre 12 godina

Nece bas biti da se ti "prirodni zakoni" mogu primeniti u stvarnom zivotu po principu "copy-paste".To sto su naveli za pilad je "normalno" za takvo okruzenje.Kod ljudi se vrsi "selekcija genetskog materijala" ali ne tako sto ce zena da bude sa 10,20 ili 100 muskaraca u odredjenom periodu,vec tako sto ce svaka da izabere muskarca koji joj se svidja.A to znaci da bira onog koji je lepsi,privlacniji,dobrog fizickog izgleda,ima odredjen status,tako da zena odmah rezonuje da ce joj takav muskarac biti dobar za potomstvo.Ima naravno i vanbracnih afera,avantura,desi se da zaluta neki gen od "prijatelja" ili "komsije" ali uglavnom zene gledaju da nadju onog muskarca koji ce im biti privlacan,na vise nacina,dakle po svom izgledu,pameti,statusu,osobinama,karakteru,sve to mora da se uklopi.Jer covek je ipak homo sapiens,tako da ono sto se kod zivotinja desava na taj nacin,kod ljudi je ipak malo drugacije.Ne znam koji su to naucnici u pitanju,ali ne slazem se sa "zakljuckom".A mozda su sa ovim TV programima i rijalitijem koji traje 24/7 cele godine,upravo namenili nama takvu "zivotinjsku farmu".