Aktuelno

Sreda, 19.12.2012.

16:30

Nova Zemlja na "samo" 12 svetlosnih godina

Nova Zemlja na "samo" 12 svetlosnih godina IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

116 Komentari

Sortiraj po:

pavle

pre 13 godina

Dakle još jednom: Planeta 5 puta veće mase od zemlje pod pretpostavkom da je iste gustine bi trebala da ima 1.7 puta veći poluprečnik od zemlje. kada zatim krenete da računate težu te planete i zamenite njene vrednosti za Zemljine dobijete da je teža te planete 1.7 puta veća od Zemljine.
Što je suštinski tvrdio i VV. Toliko, hvala

pavle

pre 13 godina

@ vazduhoplovac

Diplomirao sam 1995. na Maš. fakultetu u Beogradu. Što ne mora ništa samo po sebi da znači, čisto da znate da nisam bolonjac.
Osim vašeg solilokvijuma o neadekvatnosti obrazovanja i paušalno izrečenih uvreda ništa novo niste rekli. Ajde još jednom pročitajte moj post, bacite na papir, vidite gde grešite pa se javite. Hvala

Vazduhoplovac

pre 13 godina

@ Pavle

Pavle, VV uopšte nije rekao da sila teže linearno zavisi od poluprečnika i gustine??!! To je mešanje babe i žabe. Njutn je otkrio da je sila teže proporcionalna proizvodu masa dva tela koja se privlače, a obrnuto proporcionalna kvadratu rastojanja između njih. Ta se jednačina dalje množi sa jednom konstantom koja se zove gravitaciona konstanta. Ta konstanta ima infinitezimalnu (veoma malu) vrednost, pa se ne može ni izmeriti pouzdano.
VV je dobro rezonovao ali je pogrešio kada je skraćivao veličine pa je dobio da je gravitacija dva puta veća umesto da je dva puta manja. To se lako izračuna ako se stavi na papir odnos ubrzanja zemljine teže na zemlji i na nekoj drugoj x planeti. Kada se skrate iste veličine dobije se da je odnos ubrzanja zemljne teže jednak četvorostrukom odnosu masa zemlje i te x planete kada je prečnik x planete 2 puta veći od prečnika zemlje. Dalje kada se uzme da je masa x planete 8 puta veća od mase zemlje, dobija se da je odnos ubrzanja zemljine teže na zemlji i na x planeti jednak 1/2.
Ovo je osnova iz fizike i uči se u srednjoj, ako ne u osnovnoj školi. Izgleda mi da napuštanje kvalitetnih načina učenja i zamena sa Bolonjom i raznim testovima u osnovnim i srednjim školama dovodi do toga da ljudi više ne znaju osnove. Drugim rečima potrebna je reforma u kadru i profesionalizam, a program je dobar kakav je, jer koliko ja znam fundamentalne prirodne nauke se ne menjaju, osim kada se ne postavi neki novi dokaz.
POZZ

Vazduhoplovac

pre 13 godina

@ Dejan

Dejane, Sila gravitacije ili sila zemljine teže jednaka je proizvodu mase i ubrzanja zemljne teže. Dalje ova sila je jednaka proizvodu mase dva tela koja se privlače, u ovom slučaju masa čoveka i planete, podeljenom sa kvadratom rastojanja između nijih, što je u ovom slučaju poluprečnik planete. Takođe sve je to pomnoženo i sa gravitacionom konstantom. Dakle sila teže zavisi od mase i poluprečnika planete.
Odgovor na tvoje pitanje se može dati ako se posmatra neka planeta koja ima duplo veći prečnik od Zemlje i masu 5 puta veću od zemljine. Onda je ubrzanje zemljine teže a samim tim i sila gravitacije manja nego na zemlji za 20%, dakle iznosi približno 7,85m/s2. Ovo možda deluje netačno, ali ne zaboravite da je sila zemljine teže opada sa kvadratom rastojanja, kao i elektromagnetna sila. Tako da zračenje nekog električnog uređaja već na dva metra opadne 4 puta, a na tri metra čitavih 9 puta.
Nadam se da je malo jasnije.
POZZ

Picard

pre 13 godina

Nemojte da se palite, to su ameri vec kaparisali.

Ja cekam da braca rusi naprave bazu na mesecu kako kazu posle 2025-te.
Valjda ce nam dati neki krater ili planinu. A 2990-te ce doci dva hrvata
i albanca i onda ce reci da je ta planina ustvari njihova. I evo ti novog
rata u stilu star warsa.

janko

pre 13 godina

lakse bi bilo teraformirati i naseliti "komsijski" Mars nego kolonizovati ovu planetu... 12 svetlosnih godina je smesno mala distanca u galaktickim razmerama ali je za covecanstvo nedostizna

Astronaut

pre 13 godina

Pitam se dali ce te i tamo traziti Republike Srpsku ili je to vec jeste 'sveta zemlja i koljevka Srbije " ?
Pustit bre to Kosovo veq jednom i pocnite da zivite !

beep

pre 13 godina

svetlosna godina je daljina koju svetlost prevali u 1 godini,znaci coveku je potrebno 12g da putuje brzinom svetlosti da bi stigao do te planete!jos mnogo vekova ce proci dok covek ne stvori tehnologiju putovanja brzinom svetlosti,a sto je najinteresantnije treba izracunati veoma precizno putanju zbog asteroidnih pojaseva,drugih planeta...itd na tom putovanju,da ne bi bilo BOOM!ja mislim da zemlja vise nece postojati dok covek ne usavrsi tu tehnologiju,u prevodu"nikada mi necemo stici do te planete"

Цетињанин

pre 13 godina

На Тау Цетиње нема живота јер су се становници иселили на Тау Дедиње.

Dale Arden

pre 13 godina

@ Flaš Gordon

Sjajno si pitanje postavio!
Vezuju za vodu zbog teorije evolucije. Po tom pitanju su naučnici na istom nivou kao i crkva. Jedni se slepo drže evolucije, drugi boga...

Darko

pre 13 godina

Koliko čitam na Vikipediji, veći problem od gravitacije je polje asteroida, pošto je čitav sistem okružen još uvek znatnom količinom kosmičkih ostataka. Što se tiče razdaljine, to se neće desiti za vreme vašeg i mog života, već verovatno kao long-term kolonizacija kada ovladamo hibernacijom.

Slobo

pre 13 godina

Postoje dve varijante.Prva,da su previse optimisticni i da uslovi na planeti nisu za zivot i da je ovo jos jedna u nizu sludjivanja i prevara ljudi od evolucionista.Druga,da su stvarno uslovi za zivot kao u raju i to znaci da je smak sveta tu-tj. da je po Bibliji Tvorac pripremio planetu za zivot u prvom vaskrsenju za 1000 godina,dok se uslovi na nasoj zemlji ne srede!Koliko ateista ima iz ovih komentara-zabrinjavajuce je!

pavle

pre 13 godina

@ vazduhoplovac

VV je u pravu, sila teže tela direktno linearno zavisi od njegovog poluprečnika i gustine. Veći poluprečnik znači i veća masa tela, samim tim i veća sila teže. Ako je gustina približno jednaka zemljinoj (na šta voda mnogo ne utiče, s obzirom na Fe - Ni jezgro zemlje )sve dakle zavisi od veličine planete, i ako je masa 5 puta veća od zemljine, a pri približno istoj gustini, tamo bi na nas delovala sila od 1.5 do 1.7 G. Međutim, ako pak ta planeta nema feromagnetno jezgro onda džabe posao oko naseljavanja....

jimifix

pre 13 godina

Naucnici nemaju pojma. Kako oni mogu da vide neku planetu koja je toliko udaljena i pri tom da jso znaju da li je nastanjiva.
(Dejan, 19. decembar 2012 18:37)

Pa za poceak su ljudi isli u skolu, pa su sedeli i ucili...

Lucky

pre 13 godina

Ljudi vole ovakve bajke... A novinama dobro dodje da povecaju tiraz. Samo, postoji jedna stvar. Pricacu sad sa stanovista religije, vere. I da postoji negde zivot, mi nikad necemo to otkriti! Sa zemlje je to nemoguce. Nikada nece biti moguce napraviti letelice koje mogu da prevale takve razdaljine, ne postoje tako kaloricna goriva na nasoj planeti koja bi pokretala takve letelice, niti materijali od kojih bi bila napravljena. Bog nas je ovde posadio i nije pruzio mogucnost da odavde odemo. Postoji samo jedna planeta Zemlja!

Stevan

pre 13 godina

Gresite svi koji kazete da je 12 svetlosnih godina previse daleko. Uopste nije. To je daleko samo ako koristite danas uobicajene raketne motore koji se posle kratkog pocetnog ubrzanja gase, pa brod dalje ide konstantnom brzinom. Medjutim za putovanja izmedju planetarnih sistema upotrebljiv je samo motor sa konstantnim ubrzanjem, a ne konstantnom brzinom. Takav motor se nikada ne gasi. Naprimer, prvu polovinu puta ubrzavate sa ubrzanjem od tacno 1G, na polovini puta okrenete brod, pa zatim kocite sa 1G sve do kraja. Time se kao besplatan dodatak dobija i zemaljska gravitacija unutar broda za sve vreme putovanja. Takav je recimo fotonski pogon. Ovde ubrzo pocinju da deluju relativisticki efekti, pa za putnike takvog broda vreme prolazi sporije. Za ovu planetu, ako bi imali motor sa stalnim, konstantnim ubrzanjem od 1G, putovanje bi gledano sa Zemlje trajalo samo 14 godina. Za putnike u brodu putovanje bi trajalo jos krace, svega 5 godina! Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Space_travel_using_constant_acceleration

znalac

pre 13 godina

Bože čime se zamlaćuju ovi naučnici. Kakve planete veće od Zemlje, kakve zvezde i galaksije i ostalo. To je sve laž kao i "čuveno" sletanje na mesec. A inače dobro je poznato da je Zemlja ravna ploča koju nose četiri slona na leđima džinovske kornjače (Atuin), što su znali još i nasi stari pretci. A ti "naučnici" kad su vec toliko pametni neka smisle kako da nahrane decu u Africi, umesto što izmisljaju bajke!

Beograd93

pre 13 godina

@Dzudzana, Hahahahahaah, o cemu ti tropas? Svetlosna godina predstavlja razdaljinu predjenu za godinu dana brzinom svetlosti..

Zrak

pre 13 godina

"„Naseljiva zona“ predstavlja orbitalni prostor koji nije ni previše hladan ni previše topao – što potencijalno dozvoljava postojanje tečnosti na površini a samim tim i života."

A zasto je postojanje tecnosti neophodno za postojanje zivota? Mozda postoje neki drugi oblici zivota u kosmosu, totalno dtugaciji od naseg?

Dzudzana

pre 13 godina

A nije vam uopste palo na pamet da je ovo laz? Bas ce oni da vide nesto sto ce se dogotiti tek za 12 godina. Kako da ne. Bolje se malo vise bavite Kosovom, otimaju nam teritoriju a vi blenete u svemir.

Valter

pre 13 godina

Kad nam stizu u goste, ili bolje mi da idemo, bice jeftinije, ko zna koliko mogu da pojedu. E da vidimo bas kako igra njihov Messi.

Vladimir

pre 13 godina

@(Nik, 19. decembar 2012 23:48)
Nije bitno gde se nalaze, to sto ti pises jeste tacno, ali isto tako ja nisam nigde pomnjao ta tela direktno povezana sa ovim slucajem, u ostalom, svaka galaksija u svom "centru" ima crnu rupu koja utice na gravitaciju svih tela oko sebe pa i na galaksije oko nje...

PEPI

pre 13 godina

Nova Zemlja na "samo" 12 svetlosnih godina?

Kad su u putanju astronomske jedinice,
označavanje sa "SAMO", pa bilo i u navodnicima,
nije promjereno.
Svjetlosna godina iznosi malo manje od
devet i pol tisuća milijardi kilometara
(9,460...), pa probajte razmisliti, kada će itko
i s kojim vozilom prijeći udaljenost od
JEDNE svijetlosne godine a neće NIKADA (a ne dvanaest).

dragan

pre 13 godina

Ima jedan mali problem sa tim planetama ato je ozon koji stiti coveka i jako magnetno polje koje stetno zracenje sunca skrece od zemlje.Voda postoji u vidu ledenih gromada u kuperovom pojasu .Za stvaranje vode moze se koristiti vodonik+kiseonik.Postoji misljenje da kad zemlja bude pretopla se gravitacinim dejstvom udalji od sunca.Ako ne voda bi isparila a sve sto je ba zemlji bi progutala lava kao na Veneri.

bra nik

pre 13 godina

Prodajem polovnu Kobra MK 2, u odlicnom stanju. presla samo 14000 svetlosnih godina. Pulsni laseri i traktor beam prosli poslednju reviziju unije sa najvecom ocenom. Moze i zamena za 100 tona Arcturan Megaweed-a.
Nacicete me u kafani 3 hyperspeed-a kod Tau Cetija.
(1337, 19. decembar 2012 18:00)

Hahaha... vidim da se dugo igrala ELITE. Vidimo se u razmeni neke robe na LAVE! :) Pa onda iz dva skoka (7 svetlosnih godina max iz jednog skoka, do ove planete... :)

crazy processor

pre 13 godina

Sta je to samo 113 529 600 000 000 kilometara, nista posebno, sipam samo 11 352 960 000 000 litara goriva(ako ga ima toliko u rezervama) i za 64 800 000 godina, ako uhvatim prosek 200 km/h, nadam se da nema policije, eto mene gore:)

Zbunuh se sa ovim ciframa, nego neka neko vidi koliko da ponesem ulja, ako na 10 000 km sipam 4,5 litara:)

gfserbia

pre 13 godina

Tau Cetijani su visokosvesni visokointeligentni humanoidni medvedi, clanovi su GF vec 2.5 miliona godina, znamo za njih od ljudi koji su u kontaktu i prenose poruke Galakticke Federacije. O njima sam citao jos pre 12 godina.
Vise o cetijanima njima na:
http://www.paoweb.com/gfmtauce.htm

Goran

pre 13 godina

12 SG samo!
12 godina svetlost te planete putuje do nas. Teoretski ako bi ta planeta bila unistena ovog momenta jos dvanaest godina bi smo videli njen sjaj i mislili bi smo da postoji.
Cak i da napravimo brod koji putuje svetlosnom brzinom putovali bi smo 12 godina i moze da nam se desi da kad skoro dodjemo do tamo da ta planeta vise ne postoji.
Toliko o tome "samo" 12 SG....

Nik

pre 13 godina

@(Kresho, 19. decembar 2012 19:27)
... da li u blizini solarnog sistema ima crna rupa ili neki drugi objekat sa velikom gravitacionom silom ( quasar, pulsar, druga zvezda ) ...
Kakvi crni kvazari i pulsari, objekti ovog tipa su među najdaljima u vidljivom UNIVERZUMU. Da se kojim slučajem pojavi pulsar na samo 12 svetlosnih godina od Zemlje, bilo bi baš veselo... U nedostatku bolje aproksimacije, recimo kao da ti eksplodira nuklearka u džepu :)

Vazduhoplovac

pre 13 godina

@VV
Dragi kolega, tačno je to što ste napisali za odnose između zapremine i gravitacije prilikom promene prečnika, ali ste se malo prevarili što se tiče sile teže. Čovek će na planeti koja ima prečnik dulo veći od zemljinog osećati duplo manju silu teže ukoliko je gustina te planete ista kao i gustina zemlje.
Možemo i da postavimo pitanje pri kojoj masi takve planete ćemo mi osećati istu silu teže, a odgovor bi bio da ta planeta mora imati 4 puta veću masu. Naravno onda je gustina planete različita.
Ukratko da bi čovek osećao istu silu teže na planeti koja ima duplo veći prečnik, ta planeta mora imati 4 puta veću masu. Ako planeta ima 3 puta veći prečnik, masa takve planete bi morala biti 9 puta veća, i onda bi mogli da igramo košarku kao na zemlji.
Naravno ovo uprošćena računica, a što se tiče tih naučnika ja sam siguran da se oni koji se bave tom tamatikom vrlo dobro snalaze sa dobijenim podacima i mislim da ne bi trebali da sumnjate u njihova zvanja.
POZZ

Zmaj

pre 13 godina

Ja mislim da "naucnici" i ostatak "grupe" koji imaju pristup ovim podacima nemaju interesa da dele iste sa sirokim narodnim masama. Cilj interesnih grupa nije da se ljudi "kote i mnoze" po Bibliji vec da imaju sto manje gladnih usta koje ce sto bolje kontrolisati. Pa ne znam ko je lud da misli da u sledecih 50 godina nece biti neki svetski rat ili masovna epidemija bolesti koja ce ljudsku populaciju svesti na neki razuman nivo. Vec sad nema dovoljno resursa koji su dostupni svima. A te price o "naseljivim" planetama okacite macki o rep. Jos smo mi daleko od kolonizacije drugih svetova...

Vladimir

pre 13 godina

@(Kresho, 19. decembar 2012 19:27)
Sve to zavisi jos i od gravitacionog polja same zvezde oko koje planeta orbitira i razdaljine izmedju planete i njenog "sunca". Kolika je tacna masa planete, da li u blizini solarnog sistema ima crna rupa ili neki drugi objekat sa velikom gravitacionom silom ( quasar, pulsar, druga zvezda ), da li u samom solarnom sistemu ima neki gasni dzin tipa Jupiter, koji svojim gravitacionim poljem ustrojava manje komsije da idu odredjenim orbitama i koji ih stiti od vecine asteroida koji prolaze kroz sam sistem.
Mislim da ima previše varijabli da bi se stvari mogle tek tako pojednostavljivati.
Uglavnom, tu su instituti i opservatorije koje ce se baviti ovim pitanjem u narednom periodu...
U svakom slucaju interesantna vest.

ha

pre 13 godina

@(Pantelija, 19. decembar 2012 19:42)

"Nasi preci su iz nekog bliskog zvezdanog susedstva. Samo treba da ih nadjemo."

Samo ja ne verujem da bi oni pristali da se pokazu pred ovakvim potomcima kao sto je danasnji covek. Oni su verovatno nekad izabrali zemlju kao robijasnicu, ili azil, pa su "bacili kljuceve";))

sale_bcn

pre 13 godina

@Možda neko odande,upravo komentariše našu planetu...
(Mita, 19. decembar 2012 18:25)

I mozda taj neko odande stigne bas ovde na 21.12.2012...

franjo

pre 13 godina

Ako krenete po losem vremenu pa morate da koristite radar trebace vam 24 godine da registrujete eho i vidite sliku na ekranu.
Na tako dalek put ne moze da se ide pojedinacno. Najmudrije je da putuje ceo suncev sistem. Kada razvijemo i tu tehnologiju bez rata necemo moci da se dogovorimo na koju ce mo stranu prvo. Tako da kome se ne svidja u sledecoj reinkarnaciji neka izabere neku drugu planetu.

Milan

pre 13 godina

Pročitah negde da je Tau Ceti dosta starija zvezda od Sunca i da, ukoliko na nekoj od tih planeta zaista postoje uslovi za život, možda postoje i znatno starije/naprednije vrste od naše kojima je tih 12 svetlosnih godina zapravo mnogo bliže nego nama. A možda na nas gledaju i kao na primitivnu vrstu ne preterano vrednu pažnje. Manji smo mi nego što mislimo.

Čisto onako ...

pre 13 godina

Za ove koji pominju led, i topljenje leda da bi dobili vodu i kiseonik:
Nigde van Zemlje još nije pronađen led "sastavljen" od vode. Led i okean na raznim planetama i satelitima je od raznih gasova.

eto

pre 13 godina

kad cemo jednom shvatiti, da je ovaj ceo život na zemlji evoluirao u ovim uslovima i ne u uslovima na nekoj drugoj planeti.

pa mi ove naše uslove malo da promenimo (stepen, dva gore, dole) ugasili smo ga, a kamoli da se selimo na neku planetu sa ppuno vecom gravitacionom silom. Aman ljudi hoćete hita...

naseljiva kada?

pre 13 godina

Mnogo je to daleko za nas sa sadsnjom tehnologijom. Solar Probe Plus sonda koja treba da bude lansirana 2018. imace brzinu od ~200 km/s. Svetlost ide 300 000 km/s podeljeno sa 200 -> 1500 puta sporije. Znaci 12 x 1500 = 18000 godina do te nnove planete.

VV

pre 13 godina

Malo sam istrazivao, prema dijagramu 2 sa:
http://cheops.unibe.ch/index.php/science/science-of-cheops
planeta nalik Zemlji, ali bez vode, mase 5 puta vece od Zemlje imace oko 1,5x veci poluprecnik, sto ce reci da je gravitaciona sila (5/(1,5^2))=2,22 puta jaca nego na Zemlji. Meni bi i 1,22 bilo previse, pa mislim da treba traziti planete sa slabijom gravitacijom nego na Zemlji, ali ipak dovoljnom da se formira tanak sloj atmosfere.

darko

pre 13 godina

Za pocetak da mi posetimo jupiterov mesec evropu, na kome postoji okean ispod debelih naslaga leda, a da druge solarne sisteme prepustimo narednim generacijama.

Bulevarac

pre 13 godina

Ukoliko su umovi svih dugih zivih bica ograniceni, mozda je i nas um ogranicen, pa neke stvari nikada necemo moci da sagledamo, nazalost.

DeSoke

pre 13 godina

Odo do Tau Cetija po cigare
(Kica, 19. decembar 2012 19:28)

svrati prvo do alfa kentaurija, blize je, na 'samo' oko 4,5 SG odavle :) ...cisto da ne otpalis daleko a mozda ima i blize

sima

pre 13 godina

Srbi odavno znaju za tu planetu ... pali smo sa one pored nje koju još nisu otkrili ... i mnogo više liči na zemlju ... Hej ! naučnici pogledajte malo bolje i ona je plakasta ... ta naša Srpska !!!

VV

pre 13 godina

@ Kresho:
Zapremina je proporcionalna trecem stepenu poluprecnika, a gravitaciona sila je obrnuto proporcionalna drugom stepenu istog.

Tvoj primer sa 2x vecim radijusom (odakle ti taj podatak?) dace 8 puta vecu zapreminu i vise nego 8 puta vecu masu, zbog toga sto je razumno pretposaviti da je srednja gustina planete sa jacom gravitacijom veca nego srednja gustina Zemlje (nadam se da ti je jasno da se ovde radi o planetama, a ne o oblacima gasa). Cak i da ostavis samo 8 puta vecu masu, tvoja tezina na toj planeti bice duplo veca nego na Zemlji (8/2^2). Koliko dugo bi tvoje telo izdrzalo? Mozes li se od toga zakloniti? Da li ti je sada jasnije da je gravitacija na povrsini vrlo bitan parametar, vazniji od temperature koju ovi "naucnici" gledaju?

nestranacka licnost

pre 13 godina

Za ljubitelje nauke, hrana za misli: Mapa poznatog svemira (poznatog, u smislu samo povrsina koje su nasli teleskopi mogli da vide):

http://www.youtube.com/watch?v=17jymDn0W6U

Vrlo interesantna animacija.

pametnjakovic mladji

pre 13 godina

Post sa Tau Cetija -
Naucnici su videli sa nase planete, planetu slicnu nasoj. Oko sunca slicnog nasem orbitira par planeta a ona treca je nesto manja od nase, ali je nastanjiva. Ako sad krenemo stici cemo za dvanaest godina posto posedujemo tehnologiju. Valjda nije nastanjena i bice pogodna za zivot, jer smo ovu nasu upropastili. Jos samo da uplatimo tiket i krecemo. P.S. Ako i ima nekoga valjda pricaju univerzalnim intergalaktickim Srpskim jezikom. Ove druge cemo sprziti.

Kresho

pre 13 godina

Vi koji komentirate gravitaciju - shvatite već jednom da x puta veća masa ne znači x puta veća gravitacija. U ovom slučaju, ako planet ima 6x veću masu od Zemlje i (recimo) 2x veći radijus, gravitacija je samo 1.5x Zemljine. Ako planet ima i veći radijus, lako je moguće da je gravitacija na površini otprilike jednaka Zemljinoj.

Nemoze odvojeno

pre 13 godina

Dejan, Rajko I ostali sto se pitate kako naucnici mogu da vide sta je na planeti koja je toliko udaljena, potrazite malo kako sta funkcionise, a ne da vam internet sluzi samo za pisanje komentara. Ljudi, obrazujte se malo, nista vam nece skoditi.

Pantelija

pre 13 godina

Helijumom 3 moze se postici brzina priblizna brzini svetlosti. Sa danasnjom tehnologijom mozemo napraviti brod koji bi leteo oko 120 hiljada km na sat. To je novi svemirski pogon kojeg ima na Mesecu i na Uranu da bi mogli 5 milijardi godina da trosimo. Radi se o neverovatnoj energiji a na zemlji nema tolike energije da bi krstarili svemirom. Dakle naci nacin prvo sa Meseca pokupiti Helijum 3, napraviti brod sa simulacijom gravitacije, napraviti stit i idemo do drugih zvezda. I sto moramo do ove ima mnogo blizih kao recimo Proxima, koja je samo 3 svetlosne godine daleko. Mada mora da postoji nacin kako sabiti prostor u svemiru tako da nam ne trebaju tolike brzine. Samo lud covek moze misliti da smo mi ovako inteligentni oblici zivota stvoreni ovde na zemlji. Nasi preci su iz nekog bliskog zvezdanog susedstva. Samo treba da ih nadjemo.

wlado

pre 13 godina

21 vek, a neki ljudi i dalje imaju obraza da pomisle da nema zivota van nase lepe zemlje...koliko moras biti egoistican samo!


kao da smo centar sveta, a veca je sansa da smo mi i ceo svet koji poznajemo samo deo neke celije koja cini strukturu butine od nekog velikog konja...

Ajmo, ajde, svi u napad

pre 13 godina

Moja ekipa za utakmicu protiv Tau Cetija za intergalaktickog prvaka u fudbalu(4-4-2): Iker Cassilas - Dani Alves, Sergio Ramos, Vincent Kompany, Jordi Alba - Cristiano Ronaldo, Xavi, Andres Iniesta, Lionel Messi - Zlatan Ibrahimovic, Radamel Falcao.

Flaš Gordon

pre 13 godina

Nije mi jasno zašto postojanje života u svemiru vezujemo za vodu. Dobro, na Zemlji je to tako. Zašto ne bi postojali drugi svetovi gde živa stvorenja postoje i funkcionišu na sasvim drugim osnovama? Nekada se smatralo da je Zemlja centar svemira, a danas opet da u svemiru ima života jedino po zemaljskim kriterijumima.

1337

pre 13 godina

Prodajem polovnu Kobra MK 2, u odlicnom stanju. presla samo 14000 svetlosnih godina. Pulsni laseri i traktor beam prosli poslednju reviziju unije sa najvecom ocenom. Moze i zamena za 100 tona Arcturan Megaweed-a.
Nacicete me u kafani 3 hyperspeed-a kod Tau Cetija.

Mnogo je blize, ali treba truda

pre 13 godina

Na svakoj planeti je moguce uspostaviti uslove za zivot. Sustina je u vodi, a vecina ovih planeta u nasem suncevom sistemu ima ogromne kolicine leda, to kad bismo otopili, vrlo brzo bismo mogli kroz hemijske procese da stvorimo neophodne uslove za zivot. Pre svih, kiseonik.

DzoniKg

pre 13 godina

Teoretski po Anstajnu je moguce ici brzinom vecom od svetlosti tako sto manipulises samim svemirom ..sve u svemiru ima ogranicenje brzine ali ne i sam svemir koji se npr siri brzinom vecom od svetlosti..a brzinu vecu od svetlosti bi postigao tako sto bi sirio i skupljao prostor iza i ispred letelice..letelica ne bi se pomerala sa mesta ali bi pomerala sam prostor oko sebe i time se kretala kroz njega i za nju ne bi postojalo nikakvo ogranicenje brzine..ali naravno da bi to uradio treba ogromna energija koja trenutnom tehnologijom nije dostupna (reda sva energija mase atoma u jednom empire state buildingu) ali vazno je da je moguce pa ce se i do toga doci kad tad.

miki maus

pre 13 godina

eeee naslushacu i nacitati se svashta da ne poverujem. 5 puta G, da li znate koliko je to? 2g vec boli. Ma ne bih menjao zamlju za celu vasionu.

ice9

pre 13 godina

9.4607×10 na 12 km * 12 :D, pa cak i da imamo tehnologiju kojom bi naterali brod da ide brzinom svetlosti trebalo bi mu 12 godina do tamo, dakle FTL mora da se pravi, mada da SAD daje pare NASI umesto vojsci mozda bi i uradili nesto, ovako tesko.

VV

pre 13 godina

Ne vidim sta je tu interesantno ako je gravitacija oko 5 puta jaca (verovatno malo manje zbog, opet verovatno, veceg precnika)? Ako olabavite kriterijume po pitanju mase, olabavite i ostalo, npr. temperaturu, hemijski sastav itd. (te parametre je bar moguce privremeno lokalno regulisati, za razliku od gravitacije) i dobicete jos vise planeta koje su "Nova Zemlja".

Milan

pre 13 godina

Dajte fizicari vise pravite taj warp drive da se prijavljujem za Flotu, idem kad cistac toaleta ako treba, dok...io mi kancelarijski posao, ekonomska kriza, zena, roditeljski, politicari, korupcija, buvarenje po ovoj zemlji. Dajte nam neku svrhu vise, politicari i ekonomisti to nisu u stanju.

BlackZ

pre 13 godina

A onda poverujte u pricu da vanzemaljski zivot ne postoji. Vidite samo koliko je planeta istih kao nase, a ova je zelena pa ubija od zelenog, a to je vegetacija koja ima i atmosferu verovatno.

HRvoje

pre 13 godina

Ako sam dobro izračunao treba nam sa današnjom tehnologijom nimalo više od 300.000 godina da dođemo do tamo.
To je ta famozna sitnica od samo 12 svjetlosnih godina. :)

Ivan

pre 13 godina

Ispade da priča iz knjige "The Sails of Tau Ceti" (Michael McCollum) nije 100% nego samo 99.999999% naučna fanstastika. (Odlična knjiga, preporučujem svima koji su uživali u "Sastanku sa Ramom" Artura Klarka).

Viktor

pre 13 godina

"samo" 12 svetlosnih godina ili prevedeno na normalan razumljiv jezik, kada bi se ukrcali na trenutno najbrzu letilicu, koju covecanstvo moze da napravi i koja moze da dostigne 40 000 km/h, stigli bi do te planete za priblizno 32 376 godina. Radujem se tom letu.

Viktor

pre 13 godina

"samo" 12 svetlosnih godina ili prevedeno na normalan razumljiv jezik, kada bi se ukrcali na trenutno najbrzu letilicu, koju covecanstvo moze da napravi i koja moze da dostigne 40 000 km/h, stigli bi do te planete za priblizno 32 376 godina. Radujem se tom letu.

Milan

pre 13 godina

Dajte fizicari vise pravite taj warp drive da se prijavljujem za Flotu, idem kad cistac toaleta ako treba, dok...io mi kancelarijski posao, ekonomska kriza, zena, roditeljski, politicari, korupcija, buvarenje po ovoj zemlji. Dajte nam neku svrhu vise, politicari i ekonomisti to nisu u stanju.

1337

pre 13 godina

Prodajem polovnu Kobra MK 2, u odlicnom stanju. presla samo 14000 svetlosnih godina. Pulsni laseri i traktor beam prosli poslednju reviziju unije sa najvecom ocenom. Moze i zamena za 100 tona Arcturan Megaweed-a.
Nacicete me u kafani 3 hyperspeed-a kod Tau Cetija.

Flaš Gordon

pre 13 godina

Nije mi jasno zašto postojanje života u svemiru vezujemo za vodu. Dobro, na Zemlji je to tako. Zašto ne bi postojali drugi svetovi gde živa stvorenja postoje i funkcionišu na sasvim drugim osnovama? Nekada se smatralo da je Zemlja centar svemira, a danas opet da u svemiru ima života jedino po zemaljskim kriterijumima.

HRvoje

pre 13 godina

Ako sam dobro izračunao treba nam sa današnjom tehnologijom nimalo više od 300.000 godina da dođemo do tamo.
To je ta famozna sitnica od samo 12 svjetlosnih godina. :)

Kresho

pre 13 godina

Vi koji komentirate gravitaciju - shvatite već jednom da x puta veća masa ne znači x puta veća gravitacija. U ovom slučaju, ako planet ima 6x veću masu od Zemlje i (recimo) 2x veći radijus, gravitacija je samo 1.5x Zemljine. Ako planet ima i veći radijus, lako je moguće da je gravitacija na površini otprilike jednaka Zemljinoj.

DzoniKg

pre 13 godina

Teoretski po Anstajnu je moguce ici brzinom vecom od svetlosti tako sto manipulises samim svemirom ..sve u svemiru ima ogranicenje brzine ali ne i sam svemir koji se npr siri brzinom vecom od svetlosti..a brzinu vecu od svetlosti bi postigao tako sto bi sirio i skupljao prostor iza i ispred letelice..letelica ne bi se pomerala sa mesta ali bi pomerala sam prostor oko sebe i time se kretala kroz njega i za nju ne bi postojalo nikakvo ogranicenje brzine..ali naravno da bi to uradio treba ogromna energija koja trenutnom tehnologijom nije dostupna (reda sva energija mase atoma u jednom empire state buildingu) ali vazno je da je moguce pa ce se i do toga doci kad tad.

BlackZ

pre 13 godina

A onda poverujte u pricu da vanzemaljski zivot ne postoji. Vidite samo koliko je planeta istih kao nase, a ova je zelena pa ubija od zelenog, a to je vegetacija koja ima i atmosferu verovatno.

crazy processor

pre 13 godina

Sta je to samo 113 529 600 000 000 kilometara, nista posebno, sipam samo 11 352 960 000 000 litara goriva(ako ga ima toliko u rezervama) i za 64 800 000 godina, ako uhvatim prosek 200 km/h, nadam se da nema policije, eto mene gore:)

Zbunuh se sa ovim ciframa, nego neka neko vidi koliko da ponesem ulja, ako na 10 000 km sipam 4,5 litara:)

Ivan

pre 13 godina

Ispade da priča iz knjige "The Sails of Tau Ceti" (Michael McCollum) nije 100% nego samo 99.999999% naučna fanstastika. (Odlična knjiga, preporučujem svima koji su uživali u "Sastanku sa Ramom" Artura Klarka).

pametnjakovic mladji

pre 13 godina

Post sa Tau Cetija -
Naucnici su videli sa nase planete, planetu slicnu nasoj. Oko sunca slicnog nasem orbitira par planeta a ona treca je nesto manja od nase, ali je nastanjiva. Ako sad krenemo stici cemo za dvanaest godina posto posedujemo tehnologiju. Valjda nije nastanjena i bice pogodna za zivot, jer smo ovu nasu upropastili. Jos samo da uplatimo tiket i krecemo. P.S. Ako i ima nekoga valjda pricaju univerzalnim intergalaktickim Srpskim jezikom. Ove druge cemo sprziti.

ice9

pre 13 godina

9.4607×10 na 12 km * 12 :D, pa cak i da imamo tehnologiju kojom bi naterali brod da ide brzinom svetlosti trebalo bi mu 12 godina do tamo, dakle FTL mora da se pravi, mada da SAD daje pare NASI umesto vojsci mozda bi i uradili nesto, ovako tesko.

wlado

pre 13 godina

21 vek, a neki ljudi i dalje imaju obraza da pomisle da nema zivota van nase lepe zemlje...koliko moras biti egoistican samo!


kao da smo centar sveta, a veca je sansa da smo mi i ceo svet koji poznajemo samo deo neke celije koja cini strukturu butine od nekog velikog konja...

Ajmo, ajde, svi u napad

pre 13 godina

Moja ekipa za utakmicu protiv Tau Cetija za intergalaktickog prvaka u fudbalu(4-4-2): Iker Cassilas - Dani Alves, Sergio Ramos, Vincent Kompany, Jordi Alba - Cristiano Ronaldo, Xavi, Andres Iniesta, Lionel Messi - Zlatan Ibrahimovic, Radamel Falcao.

sale_bcn

pre 13 godina

@Možda neko odande,upravo komentariše našu planetu...
(Mita, 19. decembar 2012 18:25)

I mozda taj neko odande stigne bas ovde na 21.12.2012...

VV

pre 13 godina

Ne vidim sta je tu interesantno ako je gravitacija oko 5 puta jaca (verovatno malo manje zbog, opet verovatno, veceg precnika)? Ako olabavite kriterijume po pitanju mase, olabavite i ostalo, npr. temperaturu, hemijski sastav itd. (te parametre je bar moguce privremeno lokalno regulisati, za razliku od gravitacije) i dobicete jos vise planeta koje su "Nova Zemlja".

Valter

pre 13 godina

Kad nam stizu u goste, ili bolje mi da idemo, bice jeftinije, ko zna koliko mogu da pojedu. E da vidimo bas kako igra njihov Messi.

Pantelija

pre 13 godina

Helijumom 3 moze se postici brzina priblizna brzini svetlosti. Sa danasnjom tehnologijom mozemo napraviti brod koji bi leteo oko 120 hiljada km na sat. To je novi svemirski pogon kojeg ima na Mesecu i na Uranu da bi mogli 5 milijardi godina da trosimo. Radi se o neverovatnoj energiji a na zemlji nema tolike energije da bi krstarili svemirom. Dakle naci nacin prvo sa Meseca pokupiti Helijum 3, napraviti brod sa simulacijom gravitacije, napraviti stit i idemo do drugih zvezda. I sto moramo do ove ima mnogo blizih kao recimo Proxima, koja je samo 3 svetlosne godine daleko. Mada mora da postoji nacin kako sabiti prostor u svemiru tako da nam ne trebaju tolike brzine. Samo lud covek moze misliti da smo mi ovako inteligentni oblici zivota stvoreni ovde na zemlji. Nasi preci su iz nekog bliskog zvezdanog susedstva. Samo treba da ih nadjemo.

darko

pre 13 godina

Za pocetak da mi posetimo jupiterov mesec evropu, na kome postoji okean ispod debelih naslaga leda, a da druge solarne sisteme prepustimo narednim generacijama.

Nemoze odvojeno

pre 13 godina

Dejan, Rajko I ostali sto se pitate kako naucnici mogu da vide sta je na planeti koja je toliko udaljena, potrazite malo kako sta funkcionise, a ne da vam internet sluzi samo za pisanje komentara. Ljudi, obrazujte se malo, nista vam nece skoditi.

Milan

pre 13 godina

Pročitah negde da je Tau Ceti dosta starija zvezda od Sunca i da, ukoliko na nekoj od tih planeta zaista postoje uslovi za život, možda postoje i znatno starije/naprednije vrste od naše kojima je tih 12 svetlosnih godina zapravo mnogo bliže nego nama. A možda na nas gledaju i kao na primitivnu vrstu ne preterano vrednu pažnje. Manji smo mi nego što mislimo.

Nik

pre 13 godina

@(Kresho, 19. decembar 2012 19:27)
... da li u blizini solarnog sistema ima crna rupa ili neki drugi objekat sa velikom gravitacionom silom ( quasar, pulsar, druga zvezda ) ...
Kakvi crni kvazari i pulsari, objekti ovog tipa su među najdaljima u vidljivom UNIVERZUMU. Da se kojim slučajem pojavi pulsar na samo 12 svetlosnih godina od Zemlje, bilo bi baš veselo... U nedostatku bolje aproksimacije, recimo kao da ti eksplodira nuklearka u džepu :)

bra nik

pre 13 godina

Prodajem polovnu Kobra MK 2, u odlicnom stanju. presla samo 14000 svetlosnih godina. Pulsni laseri i traktor beam prosli poslednju reviziju unije sa najvecom ocenom. Moze i zamena za 100 tona Arcturan Megaweed-a.
Nacicete me u kafani 3 hyperspeed-a kod Tau Cetija.
(1337, 19. decembar 2012 18:00)

Hahaha... vidim da se dugo igrala ELITE. Vidimo se u razmeni neke robe na LAVE! :) Pa onda iz dva skoka (7 svetlosnih godina max iz jednog skoka, do ove planete... :)

DeSoke

pre 13 godina

Odo do Tau Cetija po cigare
(Kica, 19. decembar 2012 19:28)

svrati prvo do alfa kentaurija, blize je, na 'samo' oko 4,5 SG odavle :) ...cisto da ne otpalis daleko a mozda ima i blize

Vazduhoplovac

pre 13 godina

@VV
Dragi kolega, tačno je to što ste napisali za odnose između zapremine i gravitacije prilikom promene prečnika, ali ste se malo prevarili što se tiče sile teže. Čovek će na planeti koja ima prečnik dulo veći od zemljinog osećati duplo manju silu teže ukoliko je gustina te planete ista kao i gustina zemlje.
Možemo i da postavimo pitanje pri kojoj masi takve planete ćemo mi osećati istu silu teže, a odgovor bi bio da ta planeta mora imati 4 puta veću masu. Naravno onda je gustina planete različita.
Ukratko da bi čovek osećao istu silu teže na planeti koja ima duplo veći prečnik, ta planeta mora imati 4 puta veću masu. Ako planeta ima 3 puta veći prečnik, masa takve planete bi morala biti 9 puta veća, i onda bi mogli da igramo košarku kao na zemlji.
Naravno ovo uprošćena računica, a što se tiče tih naučnika ja sam siguran da se oni koji se bave tom tamatikom vrlo dobro snalaze sa dobijenim podacima i mislim da ne bi trebali da sumnjate u njihova zvanja.
POZZ

Goran

pre 13 godina

12 SG samo!
12 godina svetlost te planete putuje do nas. Teoretski ako bi ta planeta bila unistena ovog momenta jos dvanaest godina bi smo videli njen sjaj i mislili bi smo da postoji.
Cak i da napravimo brod koji putuje svetlosnom brzinom putovali bi smo 12 godina i moze da nam se desi da kad skoro dodjemo do tamo da ta planeta vise ne postoji.
Toliko o tome "samo" 12 SG....

naseljiva kada?

pre 13 godina

Mnogo je to daleko za nas sa sadsnjom tehnologijom. Solar Probe Plus sonda koja treba da bude lansirana 2018. imace brzinu od ~200 km/s. Svetlost ide 300 000 km/s podeljeno sa 200 -> 1500 puta sporije. Znaci 12 x 1500 = 18000 godina do te nnove planete.

gfserbia

pre 13 godina

Tau Cetijani su visokosvesni visokointeligentni humanoidni medvedi, clanovi su GF vec 2.5 miliona godina, znamo za njih od ljudi koji su u kontaktu i prenose poruke Galakticke Federacije. O njima sam citao jos pre 12 godina.
Vise o cetijanima njima na:
http://www.paoweb.com/gfmtauce.htm

nestranacka licnost

pre 13 godina

Za ljubitelje nauke, hrana za misli: Mapa poznatog svemira (poznatog, u smislu samo povrsina koje su nasli teleskopi mogli da vide):

http://www.youtube.com/watch?v=17jymDn0W6U

Vrlo interesantna animacija.

eto

pre 13 godina

kad cemo jednom shvatiti, da je ovaj ceo život na zemlji evoluirao u ovim uslovima i ne u uslovima na nekoj drugoj planeti.

pa mi ove naše uslove malo da promenimo (stepen, dva gore, dole) ugasili smo ga, a kamoli da se selimo na neku planetu sa ppuno vecom gravitacionom silom. Aman ljudi hoćete hita...

Dzudzana

pre 13 godina

A nije vam uopste palo na pamet da je ovo laz? Bas ce oni da vide nesto sto ce se dogotiti tek za 12 godina. Kako da ne. Bolje se malo vise bavite Kosovom, otimaju nam teritoriju a vi blenete u svemir.

Vladimir

pre 13 godina

@(Kresho, 19. decembar 2012 19:27)
Sve to zavisi jos i od gravitacionog polja same zvezde oko koje planeta orbitira i razdaljine izmedju planete i njenog "sunca". Kolika je tacna masa planete, da li u blizini solarnog sistema ima crna rupa ili neki drugi objekat sa velikom gravitacionom silom ( quasar, pulsar, druga zvezda ), da li u samom solarnom sistemu ima neki gasni dzin tipa Jupiter, koji svojim gravitacionim poljem ustrojava manje komsije da idu odredjenim orbitama i koji ih stiti od vecine asteroida koji prolaze kroz sam sistem.
Mislim da ima previše varijabli da bi se stvari mogle tek tako pojednostavljivati.
Uglavnom, tu su instituti i opservatorije koje ce se baviti ovim pitanjem u narednom periodu...
U svakom slucaju interesantna vest.

ha

pre 13 godina

@(Pantelija, 19. decembar 2012 19:42)

"Nasi preci su iz nekog bliskog zvezdanog susedstva. Samo treba da ih nadjemo."

Samo ja ne verujem da bi oni pristali da se pokazu pred ovakvim potomcima kao sto je danasnji covek. Oni su verovatno nekad izabrali zemlju kao robijasnicu, ili azil, pa su "bacili kljuceve";))

Mnogo je blize, ali treba truda

pre 13 godina

Na svakoj planeti je moguce uspostaviti uslove za zivot. Sustina je u vodi, a vecina ovih planeta u nasem suncevom sistemu ima ogromne kolicine leda, to kad bismo otopili, vrlo brzo bismo mogli kroz hemijske procese da stvorimo neophodne uslove za zivot. Pre svih, kiseonik.

franjo

pre 13 godina

Ako krenete po losem vremenu pa morate da koristite radar trebace vam 24 godine da registrujete eho i vidite sliku na ekranu.
Na tako dalek put ne moze da se ide pojedinacno. Najmudrije je da putuje ceo suncev sistem. Kada razvijemo i tu tehnologiju bez rata necemo moci da se dogovorimo na koju ce mo stranu prvo. Tako da kome se ne svidja u sledecoj reinkarnaciji neka izabere neku drugu planetu.

PEPI

pre 13 godina

Nova Zemlja na "samo" 12 svetlosnih godina?

Kad su u putanju astronomske jedinice,
označavanje sa "SAMO", pa bilo i u navodnicima,
nije promjereno.
Svjetlosna godina iznosi malo manje od
devet i pol tisuća milijardi kilometara
(9,460...), pa probajte razmisliti, kada će itko
i s kojim vozilom prijeći udaljenost od
JEDNE svijetlosne godine a neće NIKADA (a ne dvanaest).

Čisto onako ...

pre 13 godina

Za ove koji pominju led, i topljenje leda da bi dobili vodu i kiseonik:
Nigde van Zemlje još nije pronađen led "sastavljen" od vode. Led i okean na raznim planetama i satelitima je od raznih gasova.

Bulevarac

pre 13 godina

Ukoliko su umovi svih dugih zivih bica ograniceni, mozda je i nas um ogranicen, pa neke stvari nikada necemo moci da sagledamo, nazalost.

VV

pre 13 godina

@ Kresho:
Zapremina je proporcionalna trecem stepenu poluprecnika, a gravitaciona sila je obrnuto proporcionalna drugom stepenu istog.

Tvoj primer sa 2x vecim radijusom (odakle ti taj podatak?) dace 8 puta vecu zapreminu i vise nego 8 puta vecu masu, zbog toga sto je razumno pretposaviti da je srednja gustina planete sa jacom gravitacijom veca nego srednja gustina Zemlje (nadam se da ti je jasno da se ovde radi o planetama, a ne o oblacima gasa). Cak i da ostavis samo 8 puta vecu masu, tvoja tezina na toj planeti bice duplo veca nego na Zemlji (8/2^2). Koliko dugo bi tvoje telo izdrzalo? Mozes li se od toga zakloniti? Da li ti je sada jasnije da je gravitacija na povrsini vrlo bitan parametar, vazniji od temperature koju ovi "naucnici" gledaju?

Zmaj

pre 13 godina

Ja mislim da "naucnici" i ostatak "grupe" koji imaju pristup ovim podacima nemaju interesa da dele iste sa sirokim narodnim masama. Cilj interesnih grupa nije da se ljudi "kote i mnoze" po Bibliji vec da imaju sto manje gladnih usta koje ce sto bolje kontrolisati. Pa ne znam ko je lud da misli da u sledecih 50 godina nece biti neki svetski rat ili masovna epidemija bolesti koja ce ljudsku populaciju svesti na neki razuman nivo. Vec sad nema dovoljno resursa koji su dostupni svima. A te price o "naseljivim" planetama okacite macki o rep. Jos smo mi daleko od kolonizacije drugih svetova...

VV

pre 13 godina

Malo sam istrazivao, prema dijagramu 2 sa:
http://cheops.unibe.ch/index.php/science/science-of-cheops
planeta nalik Zemlji, ali bez vode, mase 5 puta vece od Zemlje imace oko 1,5x veci poluprecnik, sto ce reci da je gravitaciona sila (5/(1,5^2))=2,22 puta jaca nego na Zemlji. Meni bi i 1,22 bilo previse, pa mislim da treba traziti planete sa slabijom gravitacijom nego na Zemlji, ali ipak dovoljnom da se formira tanak sloj atmosfere.

dragan

pre 13 godina

Ima jedan mali problem sa tim planetama ato je ozon koji stiti coveka i jako magnetno polje koje stetno zracenje sunca skrece od zemlje.Voda postoji u vidu ledenih gromada u kuperovom pojasu .Za stvaranje vode moze se koristiti vodonik+kiseonik.Postoji misljenje da kad zemlja bude pretopla se gravitacinim dejstvom udalji od sunca.Ako ne voda bi isparila a sve sto je ba zemlji bi progutala lava kao na Veneri.

miki maus

pre 13 godina

eeee naslushacu i nacitati se svashta da ne poverujem. 5 puta G, da li znate koliko je to? 2g vec boli. Ma ne bih menjao zamlju za celu vasionu.

jimifix

pre 13 godina

Naucnici nemaju pojma. Kako oni mogu da vide neku planetu koja je toliko udaljena i pri tom da jso znaju da li je nastanjiva.
(Dejan, 19. decembar 2012 18:37)

Pa za poceak su ljudi isli u skolu, pa su sedeli i ucili...

Цетињанин

pre 13 godina

На Тау Цетиње нема живота јер су се становници иселили на Тау Дедиње.

sima

pre 13 godina

Srbi odavno znaju za tu planetu ... pali smo sa one pored nje koju još nisu otkrili ... i mnogo više liči na zemlju ... Hej ! naučnici pogledajte malo bolje i ona je plakasta ... ta naša Srpska !!!

Stevan

pre 13 godina

Gresite svi koji kazete da je 12 svetlosnih godina previse daleko. Uopste nije. To je daleko samo ako koristite danas uobicajene raketne motore koji se posle kratkog pocetnog ubrzanja gase, pa brod dalje ide konstantnom brzinom. Medjutim za putovanja izmedju planetarnih sistema upotrebljiv je samo motor sa konstantnim ubrzanjem, a ne konstantnom brzinom. Takav motor se nikada ne gasi. Naprimer, prvu polovinu puta ubrzavate sa ubrzanjem od tacno 1G, na polovini puta okrenete brod, pa zatim kocite sa 1G sve do kraja. Time se kao besplatan dodatak dobija i zemaljska gravitacija unutar broda za sve vreme putovanja. Takav je recimo fotonski pogon. Ovde ubrzo pocinju da deluju relativisticki efekti, pa za putnike takvog broda vreme prolazi sporije. Za ovu planetu, ako bi imali motor sa stalnim, konstantnim ubrzanjem od 1G, putovanje bi gledano sa Zemlje trajalo samo 14 godina. Za putnike u brodu putovanje bi trajalo jos krace, svega 5 godina! Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Space_travel_using_constant_acceleration

janko

pre 13 godina

lakse bi bilo teraformirati i naseliti "komsijski" Mars nego kolonizovati ovu planetu... 12 svetlosnih godina je smesno mala distanca u galaktickim razmerama ali je za covecanstvo nedostizna

Zrak

pre 13 godina

"„Naseljiva zona“ predstavlja orbitalni prostor koji nije ni previše hladan ni previše topao – što potencijalno dozvoljava postojanje tečnosti na površini a samim tim i života."

A zasto je postojanje tecnosti neophodno za postojanje zivota? Mozda postoje neki drugi oblici zivota u kosmosu, totalno dtugaciji od naseg?

beep

pre 13 godina

svetlosna godina je daljina koju svetlost prevali u 1 godini,znaci coveku je potrebno 12g da putuje brzinom svetlosti da bi stigao do te planete!jos mnogo vekova ce proci dok covek ne stvori tehnologiju putovanja brzinom svetlosti,a sto je najinteresantnije treba izracunati veoma precizno putanju zbog asteroidnih pojaseva,drugih planeta...itd na tom putovanju,da ne bi bilo BOOM!ja mislim da zemlja vise nece postojati dok covek ne usavrsi tu tehnologiju,u prevodu"nikada mi necemo stici do te planete"

Vladimir

pre 13 godina

@(Nik, 19. decembar 2012 23:48)
Nije bitno gde se nalaze, to sto ti pises jeste tacno, ali isto tako ja nisam nigde pomnjao ta tela direktno povezana sa ovim slucajem, u ostalom, svaka galaksija u svom "centru" ima crnu rupu koja utice na gravitaciju svih tela oko sebe pa i na galaksije oko nje...

znalac

pre 13 godina

Bože čime se zamlaćuju ovi naučnici. Kakve planete veće od Zemlje, kakve zvezde i galaksije i ostalo. To je sve laž kao i "čuveno" sletanje na mesec. A inače dobro je poznato da je Zemlja ravna ploča koju nose četiri slona na leđima džinovske kornjače (Atuin), što su znali još i nasi stari pretci. A ti "naučnici" kad su vec toliko pametni neka smisle kako da nahrane decu u Africi, umesto što izmisljaju bajke!

Picard

pre 13 godina

Nemojte da se palite, to su ameri vec kaparisali.

Ja cekam da braca rusi naprave bazu na mesecu kako kazu posle 2025-te.
Valjda ce nam dati neki krater ili planinu. A 2990-te ce doci dva hrvata
i albanca i onda ce reci da je ta planina ustvari njihova. I evo ti novog
rata u stilu star warsa.

Beograd93

pre 13 godina

@Dzudzana, Hahahahahaah, o cemu ti tropas? Svetlosna godina predstavlja razdaljinu predjenu za godinu dana brzinom svetlosti..

Darko

pre 13 godina

Koliko čitam na Vikipediji, veći problem od gravitacije je polje asteroida, pošto je čitav sistem okružen još uvek znatnom količinom kosmičkih ostataka. Što se tiče razdaljine, to se neće desiti za vreme vašeg i mog života, već verovatno kao long-term kolonizacija kada ovladamo hibernacijom.

Astronaut

pre 13 godina

Pitam se dali ce te i tamo traziti Republike Srpsku ili je to vec jeste 'sveta zemlja i koljevka Srbije " ?
Pustit bre to Kosovo veq jednom i pocnite da zivite !

Lucky

pre 13 godina

Ljudi vole ovakve bajke... A novinama dobro dodje da povecaju tiraz. Samo, postoji jedna stvar. Pricacu sad sa stanovista religije, vere. I da postoji negde zivot, mi nikad necemo to otkriti! Sa zemlje je to nemoguce. Nikada nece biti moguce napraviti letelice koje mogu da prevale takve razdaljine, ne postoje tako kaloricna goriva na nasoj planeti koja bi pokretala takve letelice, niti materijali od kojih bi bila napravljena. Bog nas je ovde posadio i nije pruzio mogucnost da odavde odemo. Postoji samo jedna planeta Zemlja!

Dale Arden

pre 13 godina

@ Flaš Gordon

Sjajno si pitanje postavio!
Vezuju za vodu zbog teorije evolucije. Po tom pitanju su naučnici na istom nivou kao i crkva. Jedni se slepo drže evolucije, drugi boga...

pavle

pre 13 godina

@ vazduhoplovac

VV je u pravu, sila teže tela direktno linearno zavisi od njegovog poluprečnika i gustine. Veći poluprečnik znači i veća masa tela, samim tim i veća sila teže. Ako je gustina približno jednaka zemljinoj (na šta voda mnogo ne utiče, s obzirom na Fe - Ni jezgro zemlje )sve dakle zavisi od veličine planete, i ako je masa 5 puta veća od zemljine, a pri približno istoj gustini, tamo bi na nas delovala sila od 1.5 do 1.7 G. Međutim, ako pak ta planeta nema feromagnetno jezgro onda džabe posao oko naseljavanja....

Slobo

pre 13 godina

Postoje dve varijante.Prva,da su previse optimisticni i da uslovi na planeti nisu za zivot i da je ovo jos jedna u nizu sludjivanja i prevara ljudi od evolucionista.Druga,da su stvarno uslovi za zivot kao u raju i to znaci da je smak sveta tu-tj. da je po Bibliji Tvorac pripremio planetu za zivot u prvom vaskrsenju za 1000 godina,dok se uslovi na nasoj zemlji ne srede!Koliko ateista ima iz ovih komentara-zabrinjavajuce je!

Vazduhoplovac

pre 13 godina

@ Pavle

Pavle, VV uopšte nije rekao da sila teže linearno zavisi od poluprečnika i gustine??!! To je mešanje babe i žabe. Njutn je otkrio da je sila teže proporcionalna proizvodu masa dva tela koja se privlače, a obrnuto proporcionalna kvadratu rastojanja između njih. Ta se jednačina dalje množi sa jednom konstantom koja se zove gravitaciona konstanta. Ta konstanta ima infinitezimalnu (veoma malu) vrednost, pa se ne može ni izmeriti pouzdano.
VV je dobro rezonovao ali je pogrešio kada je skraćivao veličine pa je dobio da je gravitacija dva puta veća umesto da je dva puta manja. To se lako izračuna ako se stavi na papir odnos ubrzanja zemljine teže na zemlji i na nekoj drugoj x planeti. Kada se skrate iste veličine dobije se da je odnos ubrzanja zemljne teže jednak četvorostrukom odnosu masa zemlje i te x planete kada je prečnik x planete 2 puta veći od prečnika zemlje. Dalje kada se uzme da je masa x planete 8 puta veća od mase zemlje, dobija se da je odnos ubrzanja zemljine teže na zemlji i na x planeti jednak 1/2.
Ovo je osnova iz fizike i uči se u srednjoj, ako ne u osnovnoj školi. Izgleda mi da napuštanje kvalitetnih načina učenja i zamena sa Bolonjom i raznim testovima u osnovnim i srednjim školama dovodi do toga da ljudi više ne znaju osnove. Drugim rečima potrebna je reforma u kadru i profesionalizam, a program je dobar kakav je, jer koliko ja znam fundamentalne prirodne nauke se ne menjaju, osim kada se ne postavi neki novi dokaz.
POZZ

Vazduhoplovac

pre 13 godina

@ Dejan

Dejane, Sila gravitacije ili sila zemljine teže jednaka je proizvodu mase i ubrzanja zemljne teže. Dalje ova sila je jednaka proizvodu mase dva tela koja se privlače, u ovom slučaju masa čoveka i planete, podeljenom sa kvadratom rastojanja između nijih, što je u ovom slučaju poluprečnik planete. Takođe sve je to pomnoženo i sa gravitacionom konstantom. Dakle sila teže zavisi od mase i poluprečnika planete.
Odgovor na tvoje pitanje se može dati ako se posmatra neka planeta koja ima duplo veći prečnik od Zemlje i masu 5 puta veću od zemljine. Onda je ubrzanje zemljine teže a samim tim i sila gravitacije manja nego na zemlji za 20%, dakle iznosi približno 7,85m/s2. Ovo možda deluje netačno, ali ne zaboravite da je sila zemljine teže opada sa kvadratom rastojanja, kao i elektromagnetna sila. Tako da zračenje nekog električnog uređaja već na dva metra opadne 4 puta, a na tri metra čitavih 9 puta.
Nadam se da je malo jasnije.
POZZ

pavle

pre 13 godina

Dakle još jednom: Planeta 5 puta veće mase od zemlje pod pretpostavkom da je iste gustine bi trebala da ima 1.7 puta veći poluprečnik od zemlje. kada zatim krenete da računate težu te planete i zamenite njene vrednosti za Zemljine dobijete da je teža te planete 1.7 puta veća od Zemljine.
Što je suštinski tvrdio i VV. Toliko, hvala

pavle

pre 13 godina

@ vazduhoplovac

Diplomirao sam 1995. na Maš. fakultetu u Beogradu. Što ne mora ništa samo po sebi da znači, čisto da znate da nisam bolonjac.
Osim vašeg solilokvijuma o neadekvatnosti obrazovanja i paušalno izrečenih uvreda ništa novo niste rekli. Ajde još jednom pročitajte moj post, bacite na papir, vidite gde grešite pa se javite. Hvala

Dzudzana

pre 13 godina

A nije vam uopste palo na pamet da je ovo laz? Bas ce oni da vide nesto sto ce se dogotiti tek za 12 godina. Kako da ne. Bolje se malo vise bavite Kosovom, otimaju nam teritoriju a vi blenete u svemir.

Mnogo je blize, ali treba truda

pre 13 godina

Na svakoj planeti je moguce uspostaviti uslove za zivot. Sustina je u vodi, a vecina ovih planeta u nasem suncevom sistemu ima ogromne kolicine leda, to kad bismo otopili, vrlo brzo bismo mogli kroz hemijske procese da stvorimo neophodne uslove za zivot. Pre svih, kiseonik.

BlackZ

pre 13 godina

A onda poverujte u pricu da vanzemaljski zivot ne postoji. Vidite samo koliko je planeta istih kao nase, a ova je zelena pa ubija od zelenog, a to je vegetacija koja ima i atmosferu verovatno.

miki maus

pre 13 godina

eeee naslushacu i nacitati se svashta da ne poverujem. 5 puta G, da li znate koliko je to? 2g vec boli. Ma ne bih menjao zamlju za celu vasionu.

Ajmo, ajde, svi u napad

pre 13 godina

Moja ekipa za utakmicu protiv Tau Cetija za intergalaktickog prvaka u fudbalu(4-4-2): Iker Cassilas - Dani Alves, Sergio Ramos, Vincent Kompany, Jordi Alba - Cristiano Ronaldo, Xavi, Andres Iniesta, Lionel Messi - Zlatan Ibrahimovic, Radamel Falcao.

PEPI

pre 13 godina

Nova Zemlja na "samo" 12 svetlosnih godina?

Kad su u putanju astronomske jedinice,
označavanje sa "SAMO", pa bilo i u navodnicima,
nije promjereno.
Svjetlosna godina iznosi malo manje od
devet i pol tisuća milijardi kilometara
(9,460...), pa probajte razmisliti, kada će itko
i s kojim vozilom prijeći udaljenost od
JEDNE svijetlosne godine a neće NIKADA (a ne dvanaest).

Viktor

pre 13 godina

"samo" 12 svetlosnih godina ili prevedeno na normalan razumljiv jezik, kada bi se ukrcali na trenutno najbrzu letilicu, koju covecanstvo moze da napravi i koja moze da dostigne 40 000 km/h, stigli bi do te planete za priblizno 32 376 godina. Radujem se tom letu.

Goran

pre 13 godina

12 SG samo!
12 godina svetlost te planete putuje do nas. Teoretski ako bi ta planeta bila unistena ovog momenta jos dvanaest godina bi smo videli njen sjaj i mislili bi smo da postoji.
Cak i da napravimo brod koji putuje svetlosnom brzinom putovali bi smo 12 godina i moze da nam se desi da kad skoro dodjemo do tamo da ta planeta vise ne postoji.
Toliko o tome "samo" 12 SG....

Astronaut

pre 13 godina

Pitam se dali ce te i tamo traziti Republike Srpsku ili je to vec jeste 'sveta zemlja i koljevka Srbije " ?
Pustit bre to Kosovo veq jednom i pocnite da zivite !

Zmaj

pre 13 godina

Ja mislim da "naucnici" i ostatak "grupe" koji imaju pristup ovim podacima nemaju interesa da dele iste sa sirokim narodnim masama. Cilj interesnih grupa nije da se ljudi "kote i mnoze" po Bibliji vec da imaju sto manje gladnih usta koje ce sto bolje kontrolisati. Pa ne znam ko je lud da misli da u sledecih 50 godina nece biti neki svetski rat ili masovna epidemija bolesti koja ce ljudsku populaciju svesti na neki razuman nivo. Vec sad nema dovoljno resursa koji su dostupni svima. A te price o "naseljivim" planetama okacite macki o rep. Jos smo mi daleko od kolonizacije drugih svetova...

sima

pre 13 godina

Srbi odavno znaju za tu planetu ... pali smo sa one pored nje koju još nisu otkrili ... i mnogo više liči na zemlju ... Hej ! naučnici pogledajte malo bolje i ona je plakasta ... ta naša Srpska !!!

HRvoje

pre 13 godina

Ako sam dobro izračunao treba nam sa današnjom tehnologijom nimalo više od 300.000 godina da dođemo do tamo.
To je ta famozna sitnica od samo 12 svjetlosnih godina. :)

1337

pre 13 godina

Prodajem polovnu Kobra MK 2, u odlicnom stanju. presla samo 14000 svetlosnih godina. Pulsni laseri i traktor beam prosli poslednju reviziju unije sa najvecom ocenom. Moze i zamena za 100 tona Arcturan Megaweed-a.
Nacicete me u kafani 3 hyperspeed-a kod Tau Cetija.

Flaš Gordon

pre 13 godina

Nije mi jasno zašto postojanje života u svemiru vezujemo za vodu. Dobro, na Zemlji je to tako. Zašto ne bi postojali drugi svetovi gde živa stvorenja postoje i funkcionišu na sasvim drugim osnovama? Nekada se smatralo da je Zemlja centar svemira, a danas opet da u svemiru ima života jedino po zemaljskim kriterijumima.

Pantelija

pre 13 godina

Helijumom 3 moze se postici brzina priblizna brzini svetlosti. Sa danasnjom tehnologijom mozemo napraviti brod koji bi leteo oko 120 hiljada km na sat. To je novi svemirski pogon kojeg ima na Mesecu i na Uranu da bi mogli 5 milijardi godina da trosimo. Radi se o neverovatnoj energiji a na zemlji nema tolike energije da bi krstarili svemirom. Dakle naci nacin prvo sa Meseca pokupiti Helijum 3, napraviti brod sa simulacijom gravitacije, napraviti stit i idemo do drugih zvezda. I sto moramo do ove ima mnogo blizih kao recimo Proxima, koja je samo 3 svetlosne godine daleko. Mada mora da postoji nacin kako sabiti prostor u svemiru tako da nam ne trebaju tolike brzine. Samo lud covek moze misliti da smo mi ovako inteligentni oblici zivota stvoreni ovde na zemlji. Nasi preci su iz nekog bliskog zvezdanog susedstva. Samo treba da ih nadjemo.

znalac

pre 13 godina

Bože čime se zamlaćuju ovi naučnici. Kakve planete veće od Zemlje, kakve zvezde i galaksije i ostalo. To je sve laž kao i "čuveno" sletanje na mesec. A inače dobro je poznato da je Zemlja ravna ploča koju nose četiri slona na leđima džinovske kornjače (Atuin), što su znali još i nasi stari pretci. A ti "naučnici" kad su vec toliko pametni neka smisle kako da nahrane decu u Africi, umesto što izmisljaju bajke!

eto

pre 13 godina

kad cemo jednom shvatiti, da je ovaj ceo život na zemlji evoluirao u ovim uslovima i ne u uslovima na nekoj drugoj planeti.

pa mi ove naše uslove malo da promenimo (stepen, dva gore, dole) ugasili smo ga, a kamoli da se selimo na neku planetu sa ppuno vecom gravitacionom silom. Aman ljudi hoćete hita...

Lucky

pre 13 godina

Ljudi vole ovakve bajke... A novinama dobro dodje da povecaju tiraz. Samo, postoji jedna stvar. Pricacu sad sa stanovista religije, vere. I da postoji negde zivot, mi nikad necemo to otkriti! Sa zemlje je to nemoguce. Nikada nece biti moguce napraviti letelice koje mogu da prevale takve razdaljine, ne postoje tako kaloricna goriva na nasoj planeti koja bi pokretala takve letelice, niti materijali od kojih bi bila napravljena. Bog nas je ovde posadio i nije pruzio mogucnost da odavde odemo. Postoji samo jedna planeta Zemlja!

crazy processor

pre 13 godina

Sta je to samo 113 529 600 000 000 kilometara, nista posebno, sipam samo 11 352 960 000 000 litara goriva(ako ga ima toliko u rezervama) i za 64 800 000 godina, ako uhvatim prosek 200 km/h, nadam se da nema policije, eto mene gore:)

Zbunuh se sa ovim ciframa, nego neka neko vidi koliko da ponesem ulja, ako na 10 000 km sipam 4,5 litara:)

Slobo

pre 13 godina

Postoje dve varijante.Prva,da su previse optimisticni i da uslovi na planeti nisu za zivot i da je ovo jos jedna u nizu sludjivanja i prevara ljudi od evolucionista.Druga,da su stvarno uslovi za zivot kao u raju i to znaci da je smak sveta tu-tj. da je po Bibliji Tvorac pripremio planetu za zivot u prvom vaskrsenju za 1000 godina,dok se uslovi na nasoj zemlji ne srede!Koliko ateista ima iz ovih komentara-zabrinjavajuce je!

sale_bcn

pre 13 godina

@Možda neko odande,upravo komentariše našu planetu...
(Mita, 19. decembar 2012 18:25)

I mozda taj neko odande stigne bas ovde na 21.12.2012...

VV

pre 13 godina

Ne vidim sta je tu interesantno ako je gravitacija oko 5 puta jaca (verovatno malo manje zbog, opet verovatno, veceg precnika)? Ako olabavite kriterijume po pitanju mase, olabavite i ostalo, npr. temperaturu, hemijski sastav itd. (te parametre je bar moguce privremeno lokalno regulisati, za razliku od gravitacije) i dobicete jos vise planeta koje su "Nova Zemlja".

DzoniKg

pre 13 godina

Teoretski po Anstajnu je moguce ici brzinom vecom od svetlosti tako sto manipulises samim svemirom ..sve u svemiru ima ogranicenje brzine ali ne i sam svemir koji se npr siri brzinom vecom od svetlosti..a brzinu vecu od svetlosti bi postigao tako sto bi sirio i skupljao prostor iza i ispred letelice..letelica ne bi se pomerala sa mesta ali bi pomerala sam prostor oko sebe i time se kretala kroz njega i za nju ne bi postojalo nikakvo ogranicenje brzine..ali naravno da bi to uradio treba ogromna energija koja trenutnom tehnologijom nije dostupna (reda sva energija mase atoma u jednom empire state buildingu) ali vazno je da je moguce pa ce se i do toga doci kad tad.

gfserbia

pre 13 godina

Tau Cetijani su visokosvesni visokointeligentni humanoidni medvedi, clanovi su GF vec 2.5 miliona godina, znamo za njih od ljudi koji su u kontaktu i prenose poruke Galakticke Federacije. O njima sam citao jos pre 12 godina.
Vise o cetijanima njima na:
http://www.paoweb.com/gfmtauce.htm

Vladimir

pre 13 godina

@(Nik, 19. decembar 2012 23:48)
Nije bitno gde se nalaze, to sto ti pises jeste tacno, ali isto tako ja nisam nigde pomnjao ta tela direktno povezana sa ovim slucajem, u ostalom, svaka galaksija u svom "centru" ima crnu rupu koja utice na gravitaciju svih tela oko sebe pa i na galaksije oko nje...

Valter

pre 13 godina

Kad nam stizu u goste, ili bolje mi da idemo, bice jeftinije, ko zna koliko mogu da pojedu. E da vidimo bas kako igra njihov Messi.

Kresho

pre 13 godina

Vi koji komentirate gravitaciju - shvatite već jednom da x puta veća masa ne znači x puta veća gravitacija. U ovom slučaju, ako planet ima 6x veću masu od Zemlje i (recimo) 2x veći radijus, gravitacija je samo 1.5x Zemljine. Ako planet ima i veći radijus, lako je moguće da je gravitacija na površini otprilike jednaka Zemljinoj.

VV

pre 13 godina

@ Kresho:
Zapremina je proporcionalna trecem stepenu poluprecnika, a gravitaciona sila je obrnuto proporcionalna drugom stepenu istog.

Tvoj primer sa 2x vecim radijusom (odakle ti taj podatak?) dace 8 puta vecu zapreminu i vise nego 8 puta vecu masu, zbog toga sto je razumno pretposaviti da je srednja gustina planete sa jacom gravitacijom veca nego srednja gustina Zemlje (nadam se da ti je jasno da se ovde radi o planetama, a ne o oblacima gasa). Cak i da ostavis samo 8 puta vecu masu, tvoja tezina na toj planeti bice duplo veca nego na Zemlji (8/2^2). Koliko dugo bi tvoje telo izdrzalo? Mozes li se od toga zakloniti? Da li ti je sada jasnije da je gravitacija na povrsini vrlo bitan parametar, vazniji od temperature koju ovi "naucnici" gledaju?

Bulevarac

pre 13 godina

Ukoliko su umovi svih dugih zivih bica ograniceni, mozda je i nas um ogranicen, pa neke stvari nikada necemo moci da sagledamo, nazalost.

pametnjakovic mladji

pre 13 godina

Post sa Tau Cetija -
Naucnici su videli sa nase planete, planetu slicnu nasoj. Oko sunca slicnog nasem orbitira par planeta a ona treca je nesto manja od nase, ali je nastanjiva. Ako sad krenemo stici cemo za dvanaest godina posto posedujemo tehnologiju. Valjda nije nastanjena i bice pogodna za zivot, jer smo ovu nasu upropastili. Jos samo da uplatimo tiket i krecemo. P.S. Ako i ima nekoga valjda pricaju univerzalnim intergalaktickim Srpskim jezikom. Ove druge cemo sprziti.

Vladimir

pre 13 godina

@(Kresho, 19. decembar 2012 19:27)
Sve to zavisi jos i od gravitacionog polja same zvezde oko koje planeta orbitira i razdaljine izmedju planete i njenog "sunca". Kolika je tacna masa planete, da li u blizini solarnog sistema ima crna rupa ili neki drugi objekat sa velikom gravitacionom silom ( quasar, pulsar, druga zvezda ), da li u samom solarnom sistemu ima neki gasni dzin tipa Jupiter, koji svojim gravitacionim poljem ustrojava manje komsije da idu odredjenim orbitama i koji ih stiti od vecine asteroida koji prolaze kroz sam sistem.
Mislim da ima previše varijabli da bi se stvari mogle tek tako pojednostavljivati.
Uglavnom, tu su instituti i opservatorije koje ce se baviti ovim pitanjem u narednom periodu...
U svakom slucaju interesantna vest.

Čisto onako ...

pre 13 godina

Za ove koji pominju led, i topljenje leda da bi dobili vodu i kiseonik:
Nigde van Zemlje još nije pronađen led "sastavljen" od vode. Led i okean na raznim planetama i satelitima je od raznih gasova.

Picard

pre 13 godina

Nemojte da se palite, to su ameri vec kaparisali.

Ja cekam da braca rusi naprave bazu na mesecu kako kazu posle 2025-te.
Valjda ce nam dati neki krater ili planinu. A 2990-te ce doci dva hrvata
i albanca i onda ce reci da je ta planina ustvari njihova. I evo ti novog
rata u stilu star warsa.

Dale Arden

pre 13 godina

@ Flaš Gordon

Sjajno si pitanje postavio!
Vezuju za vodu zbog teorije evolucije. Po tom pitanju su naučnici na istom nivou kao i crkva. Jedni se slepo drže evolucije, drugi boga...

Milan

pre 13 godina

Dajte fizicari vise pravite taj warp drive da se prijavljujem za Flotu, idem kad cistac toaleta ako treba, dok...io mi kancelarijski posao, ekonomska kriza, zena, roditeljski, politicari, korupcija, buvarenje po ovoj zemlji. Dajte nam neku svrhu vise, politicari i ekonomisti to nisu u stanju.

wlado

pre 13 godina

21 vek, a neki ljudi i dalje imaju obraza da pomisle da nema zivota van nase lepe zemlje...koliko moras biti egoistican samo!


kao da smo centar sveta, a veca je sansa da smo mi i ceo svet koji poznajemo samo deo neke celije koja cini strukturu butine od nekog velikog konja...

Nik

pre 13 godina

@(Kresho, 19. decembar 2012 19:27)
... da li u blizini solarnog sistema ima crna rupa ili neki drugi objekat sa velikom gravitacionom silom ( quasar, pulsar, druga zvezda ) ...
Kakvi crni kvazari i pulsari, objekti ovog tipa su među najdaljima u vidljivom UNIVERZUMU. Da se kojim slučajem pojavi pulsar na samo 12 svetlosnih godina od Zemlje, bilo bi baš veselo... U nedostatku bolje aproksimacije, recimo kao da ti eksplodira nuklearka u džepu :)

ice9

pre 13 godina

9.4607×10 na 12 km * 12 :D, pa cak i da imamo tehnologiju kojom bi naterali brod da ide brzinom svetlosti trebalo bi mu 12 godina do tamo, dakle FTL mora da se pravi, mada da SAD daje pare NASI umesto vojsci mozda bi i uradili nesto, ovako tesko.

Nemoze odvojeno

pre 13 godina

Dejan, Rajko I ostali sto se pitate kako naucnici mogu da vide sta je na planeti koja je toliko udaljena, potrazite malo kako sta funkcionise, a ne da vam internet sluzi samo za pisanje komentara. Ljudi, obrazujte se malo, nista vam nece skoditi.

VV

pre 13 godina

Malo sam istrazivao, prema dijagramu 2 sa:
http://cheops.unibe.ch/index.php/science/science-of-cheops
planeta nalik Zemlji, ali bez vode, mase 5 puta vece od Zemlje imace oko 1,5x veci poluprecnik, sto ce reci da je gravitaciona sila (5/(1,5^2))=2,22 puta jaca nego na Zemlji. Meni bi i 1,22 bilo previse, pa mislim da treba traziti planete sa slabijom gravitacijom nego na Zemlji, ali ipak dovoljnom da se formira tanak sloj atmosfere.

ha

pre 13 godina

@(Pantelija, 19. decembar 2012 19:42)

"Nasi preci su iz nekog bliskog zvezdanog susedstva. Samo treba da ih nadjemo."

Samo ja ne verujem da bi oni pristali da se pokazu pred ovakvim potomcima kao sto je danasnji covek. Oni su verovatno nekad izabrali zemlju kao robijasnicu, ili azil, pa su "bacili kljuceve";))

Vazduhoplovac

pre 13 godina

@VV
Dragi kolega, tačno je to što ste napisali za odnose između zapremine i gravitacije prilikom promene prečnika, ali ste se malo prevarili što se tiče sile teže. Čovek će na planeti koja ima prečnik dulo veći od zemljinog osećati duplo manju silu teže ukoliko je gustina te planete ista kao i gustina zemlje.
Možemo i da postavimo pitanje pri kojoj masi takve planete ćemo mi osećati istu silu teže, a odgovor bi bio da ta planeta mora imati 4 puta veću masu. Naravno onda je gustina planete različita.
Ukratko da bi čovek osećao istu silu teže na planeti koja ima duplo veći prečnik, ta planeta mora imati 4 puta veću masu. Ako planeta ima 3 puta veći prečnik, masa takve planete bi morala biti 9 puta veća, i onda bi mogli da igramo košarku kao na zemlji.
Naravno ovo uprošćena računica, a što se tiče tih naučnika ja sam siguran da se oni koji se bave tom tamatikom vrlo dobro snalaze sa dobijenim podacima i mislim da ne bi trebali da sumnjate u njihova zvanja.
POZZ

darko

pre 13 godina

Za pocetak da mi posetimo jupiterov mesec evropu, na kome postoji okean ispod debelih naslaga leda, a da druge solarne sisteme prepustimo narednim generacijama.

naseljiva kada?

pre 13 godina

Mnogo je to daleko za nas sa sadsnjom tehnologijom. Solar Probe Plus sonda koja treba da bude lansirana 2018. imace brzinu od ~200 km/s. Svetlost ide 300 000 km/s podeljeno sa 200 -> 1500 puta sporije. Znaci 12 x 1500 = 18000 godina do te nnove planete.

dragan

pre 13 godina

Ima jedan mali problem sa tim planetama ato je ozon koji stiti coveka i jako magnetno polje koje stetno zracenje sunca skrece od zemlje.Voda postoji u vidu ledenih gromada u kuperovom pojasu .Za stvaranje vode moze se koristiti vodonik+kiseonik.Postoji misljenje da kad zemlja bude pretopla se gravitacinim dejstvom udalji od sunca.Ako ne voda bi isparila a sve sto je ba zemlji bi progutala lava kao na Veneri.

jimifix

pre 13 godina

Naucnici nemaju pojma. Kako oni mogu da vide neku planetu koja je toliko udaljena i pri tom da jso znaju da li je nastanjiva.
(Dejan, 19. decembar 2012 18:37)

Pa za poceak su ljudi isli u skolu, pa su sedeli i ucili...

beep

pre 13 godina

svetlosna godina je daljina koju svetlost prevali u 1 godini,znaci coveku je potrebno 12g da putuje brzinom svetlosti da bi stigao do te planete!jos mnogo vekova ce proci dok covek ne stvori tehnologiju putovanja brzinom svetlosti,a sto je najinteresantnije treba izracunati veoma precizno putanju zbog asteroidnih pojaseva,drugih planeta...itd na tom putovanju,da ne bi bilo BOOM!ja mislim da zemlja vise nece postojati dok covek ne usavrsi tu tehnologiju,u prevodu"nikada mi necemo stici do te planete"

Vazduhoplovac

pre 13 godina

@ Dejan

Dejane, Sila gravitacije ili sila zemljine teže jednaka je proizvodu mase i ubrzanja zemljne teže. Dalje ova sila je jednaka proizvodu mase dva tela koja se privlače, u ovom slučaju masa čoveka i planete, podeljenom sa kvadratom rastojanja između nijih, što je u ovom slučaju poluprečnik planete. Takođe sve je to pomnoženo i sa gravitacionom konstantom. Dakle sila teže zavisi od mase i poluprečnika planete.
Odgovor na tvoje pitanje se može dati ako se posmatra neka planeta koja ima duplo veći prečnik od Zemlje i masu 5 puta veću od zemljine. Onda je ubrzanje zemljine teže a samim tim i sila gravitacije manja nego na zemlji za 20%, dakle iznosi približno 7,85m/s2. Ovo možda deluje netačno, ali ne zaboravite da je sila zemljine teže opada sa kvadratom rastojanja, kao i elektromagnetna sila. Tako da zračenje nekog električnog uređaja već na dva metra opadne 4 puta, a na tri metra čitavih 9 puta.
Nadam se da je malo jasnije.
POZZ

Ivan

pre 13 godina

Ispade da priča iz knjige "The Sails of Tau Ceti" (Michael McCollum) nije 100% nego samo 99.999999% naučna fanstastika. (Odlična knjiga, preporučujem svima koji su uživali u "Sastanku sa Ramom" Artura Klarka).

franjo

pre 13 godina

Ako krenete po losem vremenu pa morate da koristite radar trebace vam 24 godine da registrujete eho i vidite sliku na ekranu.
Na tako dalek put ne moze da se ide pojedinacno. Najmudrije je da putuje ceo suncev sistem. Kada razvijemo i tu tehnologiju bez rata necemo moci da se dogovorimo na koju ce mo stranu prvo. Tako da kome se ne svidja u sledecoj reinkarnaciji neka izabere neku drugu planetu.

Beograd93

pre 13 godina

@Dzudzana, Hahahahahaah, o cemu ti tropas? Svetlosna godina predstavlja razdaljinu predjenu za godinu dana brzinom svetlosti..

Stevan

pre 13 godina

Gresite svi koji kazete da je 12 svetlosnih godina previse daleko. Uopste nije. To je daleko samo ako koristite danas uobicajene raketne motore koji se posle kratkog pocetnog ubrzanja gase, pa brod dalje ide konstantnom brzinom. Medjutim za putovanja izmedju planetarnih sistema upotrebljiv je samo motor sa konstantnim ubrzanjem, a ne konstantnom brzinom. Takav motor se nikada ne gasi. Naprimer, prvu polovinu puta ubrzavate sa ubrzanjem od tacno 1G, na polovini puta okrenete brod, pa zatim kocite sa 1G sve do kraja. Time se kao besplatan dodatak dobija i zemaljska gravitacija unutar broda za sve vreme putovanja. Takav je recimo fotonski pogon. Ovde ubrzo pocinju da deluju relativisticki efekti, pa za putnike takvog broda vreme prolazi sporije. Za ovu planetu, ako bi imali motor sa stalnim, konstantnim ubrzanjem od 1G, putovanje bi gledano sa Zemlje trajalo samo 14 godina. Za putnike u brodu putovanje bi trajalo jos krace, svega 5 godina! Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Space_travel_using_constant_acceleration

pavle

pre 13 godina

@ vazduhoplovac

Diplomirao sam 1995. na Maš. fakultetu u Beogradu. Što ne mora ništa samo po sebi da znači, čisto da znate da nisam bolonjac.
Osim vašeg solilokvijuma o neadekvatnosti obrazovanja i paušalno izrečenih uvreda ništa novo niste rekli. Ajde još jednom pročitajte moj post, bacite na papir, vidite gde grešite pa se javite. Hvala

DeSoke

pre 13 godina

Odo do Tau Cetija po cigare
(Kica, 19. decembar 2012 19:28)

svrati prvo do alfa kentaurija, blize je, na 'samo' oko 4,5 SG odavle :) ...cisto da ne otpalis daleko a mozda ima i blize

Milan

pre 13 godina

Pročitah negde da je Tau Ceti dosta starija zvezda od Sunca i da, ukoliko na nekoj od tih planeta zaista postoje uslovi za život, možda postoje i znatno starije/naprednije vrste od naše kojima je tih 12 svetlosnih godina zapravo mnogo bliže nego nama. A možda na nas gledaju i kao na primitivnu vrstu ne preterano vrednu pažnje. Manji smo mi nego što mislimo.

bra nik

pre 13 godina

Prodajem polovnu Kobra MK 2, u odlicnom stanju. presla samo 14000 svetlosnih godina. Pulsni laseri i traktor beam prosli poslednju reviziju unije sa najvecom ocenom. Moze i zamena za 100 tona Arcturan Megaweed-a.
Nacicete me u kafani 3 hyperspeed-a kod Tau Cetija.
(1337, 19. decembar 2012 18:00)

Hahaha... vidim da se dugo igrala ELITE. Vidimo se u razmeni neke robe na LAVE! :) Pa onda iz dva skoka (7 svetlosnih godina max iz jednog skoka, do ove planete... :)

pavle

pre 13 godina

@ vazduhoplovac

VV je u pravu, sila teže tela direktno linearno zavisi od njegovog poluprečnika i gustine. Veći poluprečnik znači i veća masa tela, samim tim i veća sila teže. Ako je gustina približno jednaka zemljinoj (na šta voda mnogo ne utiče, s obzirom na Fe - Ni jezgro zemlje )sve dakle zavisi od veličine planete, i ako je masa 5 puta veća od zemljine, a pri približno istoj gustini, tamo bi na nas delovala sila od 1.5 do 1.7 G. Međutim, ako pak ta planeta nema feromagnetno jezgro onda džabe posao oko naseljavanja....

Цетињанин

pre 13 godina

На Тау Цетиње нема живота јер су се становници иселили на Тау Дедиње.

Vazduhoplovac

pre 13 godina

@ Pavle

Pavle, VV uopšte nije rekao da sila teže linearno zavisi od poluprečnika i gustine??!! To je mešanje babe i žabe. Njutn je otkrio da je sila teže proporcionalna proizvodu masa dva tela koja se privlače, a obrnuto proporcionalna kvadratu rastojanja između njih. Ta se jednačina dalje množi sa jednom konstantom koja se zove gravitaciona konstanta. Ta konstanta ima infinitezimalnu (veoma malu) vrednost, pa se ne može ni izmeriti pouzdano.
VV je dobro rezonovao ali je pogrešio kada je skraćivao veličine pa je dobio da je gravitacija dva puta veća umesto da je dva puta manja. To se lako izračuna ako se stavi na papir odnos ubrzanja zemljine teže na zemlji i na nekoj drugoj x planeti. Kada se skrate iste veličine dobije se da je odnos ubrzanja zemljne teže jednak četvorostrukom odnosu masa zemlje i te x planete kada je prečnik x planete 2 puta veći od prečnika zemlje. Dalje kada se uzme da je masa x planete 8 puta veća od mase zemlje, dobija se da je odnos ubrzanja zemljine teže na zemlji i na x planeti jednak 1/2.
Ovo je osnova iz fizike i uči se u srednjoj, ako ne u osnovnoj školi. Izgleda mi da napuštanje kvalitetnih načina učenja i zamena sa Bolonjom i raznim testovima u osnovnim i srednjim školama dovodi do toga da ljudi više ne znaju osnove. Drugim rečima potrebna je reforma u kadru i profesionalizam, a program je dobar kakav je, jer koliko ja znam fundamentalne prirodne nauke se ne menjaju, osim kada se ne postavi neki novi dokaz.
POZZ

nestranacka licnost

pre 13 godina

Za ljubitelje nauke, hrana za misli: Mapa poznatog svemira (poznatog, u smislu samo povrsina koje su nasli teleskopi mogli da vide):

http://www.youtube.com/watch?v=17jymDn0W6U

Vrlo interesantna animacija.

Zrak

pre 13 godina

"„Naseljiva zona“ predstavlja orbitalni prostor koji nije ni previše hladan ni previše topao – što potencijalno dozvoljava postojanje tečnosti na površini a samim tim i života."

A zasto je postojanje tecnosti neophodno za postojanje zivota? Mozda postoje neki drugi oblici zivota u kosmosu, totalno dtugaciji od naseg?

Darko

pre 13 godina

Koliko čitam na Vikipediji, veći problem od gravitacije je polje asteroida, pošto je čitav sistem okružen još uvek znatnom količinom kosmičkih ostataka. Što se tiče razdaljine, to se neće desiti za vreme vašeg i mog života, već verovatno kao long-term kolonizacija kada ovladamo hibernacijom.

janko

pre 13 godina

lakse bi bilo teraformirati i naseliti "komsijski" Mars nego kolonizovati ovu planetu... 12 svetlosnih godina je smesno mala distanca u galaktickim razmerama ali je za covecanstvo nedostizna

pavle

pre 13 godina

Dakle još jednom: Planeta 5 puta veće mase od zemlje pod pretpostavkom da je iste gustine bi trebala da ima 1.7 puta veći poluprečnik od zemlje. kada zatim krenete da računate težu te planete i zamenite njene vrednosti za Zemljine dobijete da je teža te planete 1.7 puta veća od Zemljine.
Što je suštinski tvrdio i VV. Toliko, hvala