fem2fem
pre 12 godina
@ drno: Naprotiv - ja ne organizujem gej parade!!
Utorak, 23.10.2012.
18:03
IMAGE SOURCE
pre 12 godina
@ drno: Naprotiv - ja ne organizujem gej parade!!
pre 13 godina
Ja sam lezbejka, i nisam corsokak evolucije. "reprodukovala sam se", imam dete i srecna sam. Seksualna orijentacija je prenatalno definisana,
i nema veze sa tim da li neko zeli ili ne zeli decu. Pa pogledajte oko sebe
kakav je natalitet Srbije, a pogledajte recimo natalitet jedne svedske,
holandije. Upravo je statisticki dokazano da je natalitet porastao u zemljama u kojima su legalizovani istopolni brakovi.
pre 13 godina
Stvar izbora?!!!...Koja glupost!Šta?Neko je strejt pa mu "dune" i odluči da bude gej?...Ili obratno?
pre 13 godina
(fem2fem, 28. oktobar 2012 22:39)
Nekonzistentno je optuzivati druge za rusenje vlastite privatnosti dok se u isto vrijeme sluzite javnim provokacijama i egzibicionizmom u obliku gej parada.
pre 13 godina
Pravite preveliku dramu oko zabrana. Koliko ja vidim nikome nije zabranjeno da bude gej. To ako imate zatucane rodjake ili ostale kojima je tesko da prihvate vas izbor, nije pitanje sistemski izbrisanih prava ili zakonske regulative vec samo mentalnog stanja tih osoba itd.
Previse bre smarate sa tim! Radite sta hocete i pustite druge da zive svoj zivot. To sa gejevima je isto kao i sa taksistom od pre neki dan koji se naljutio na mene zato sto je pokusao da me prevari.. krece kao projekcija unutrasnjeg osecaja.
pre 13 godina
Homoseksualnost je evolucioni corsokak. Shodno tome je i nenormalna. Vrste se prilagodjavaju opstanku. Opstanak homoseksualaca nije moguc jer se ne reprodukuju. Ma koliko se to nekome ne svidja, normalnost je pitanje vecine. Vecina ima 5 prstiju, a ne 6. To svakako ne znaci da sestoprste treba tuci po ulicama. Svakako je besmisleno i promovisati ih kao drustveni pokret. Mislim, mozemo onda svaku seksualnu devijaciju afirmisati do nivoa NVO. U tom slucaju bi imali (pored gej) i paradu sadomazohista, predofila, nekrofila...
pre 13 godina
@ Predrag
Zelite da ispadnete tolerantni a niste. Ne pomaze nam ta polovicna tolerancija. Ne znaci nam nista. Naravno da imate pravo na svoje misljenje, ali u ovom slucaju poredite stvari koje se kaznjavaju zakonom sa necim cega za cega nema kazne po zakonu. Osim toga poredite nesto sto se vodi kao poremecaj sa necim sto se ne vodi kao poremecaj. Time sebe stavljate iznad zakona i iznad medicinskih strucnjaka. Da li je to realno? Vi naravno mozete imati vase misljenje ali je to jos uvek samo VASE misljenje i nije priznato. Meni npr isto tako nije normalno kad je jedan skoro deda sa mladom devojkom zajedno, i sta sad? Isto tako mi nije normalno kad neko mrtav hladan vara svoju zenu. Nije mi normalno kad muskarci gledaju porno filmove. I sta sad? Hocemo svi kod doce?
pre 13 godina
@ (fem2fem, 28. oktobar 2012 22:39) Sjajno si to rekla! Osecam se potpuno identicno!!
pre 13 godina
Okej,nemam problema sa LGBT populacijom,i ja sm za to da što pre postanu ravnopravni gradjani,za mene oni to već jesu,ali to mogu da budu samo ako se pomire sa tim da je homoseksualizam poremećaj nagona.Ne,homoseksualizam nije normalan oblik ponašanja,to jest normalan je koliko i zoofilija ili nekrofilija.Ali da naznačim,oni koji organizuju anti gej parade su daleko poremećeniji i njihovo mesto je u specijalizovanim ustanovama.Gejevi bar ne ubijaju.
Žao mi je ako sam uvredio neke od pripadnika LGBT organizacije,alija sam zdravstveni radniki kada sam poslednji put proverio homoseksualizam je bio poremećaj sexualnog nagona,svaka izmena tog stava nema veze sa medicinom,već isključivo sa delovanjem raznih lobija.
pre 13 godina
Mnogo me nerviraju misljenja ljudi koji o tome ne znaju nista. Nista o nasim problemima ne znaju. Nervira me kad pisete da niko nikog ne pita kog je opredeljenja i da to ustvari nije problem. Moja devojka i ja imamo trenutno sasvim drugi problem: Ona je sad na bolovanju i pola njene firme hoce da dodje da je poseti. Neki ce da zvone na nasa vrata bez prethodnog prijavljivanja telefonom - kako je to cest slucaj u srpskom drustvu. I sta onda? Da se sakrijem u orman? Da kazem kako sam poseta? Kako sam samo drugarica? E vidite, bas to ne zelim, jer nisam samo tamo neka drugarica. Vi kazete "u vasa 4 zida" ali nam isto tako upadate u ta 4 zida. Nemojte da negirate, jer vidite u ovom primeru da je tako. Ne mozes sve sakriti ni da hoces. I na kraju, moja drugarica iz bezbednosnih razloga mora biti stroga prema svojim kolegama i mora im reci da ne dolaze. Ili ako dodju, mora da se pravi da nema nikog u stanu i da ne otvara vrata. Sta ste zapeli da nam upadate u da nasa 4 zida? Okanite nas se onda. Ako vam neko pokaze granice, vi nemojte ici dalje. Prihvatite to da neko ne zeli da vas primi u svoja 4 zida i da ne zeli da govori o svojoj privatnosti. U jednu ruku to trazite a u drugu nam to ne dozvoljavate. I zato nemojte non stop da govorite da nema problema. Mi pokusavamo da se zastitimo i ne nosimo transparente s`kim zivimo ali ste VI ti koji nam ni to ne dozvoljavate. Samo zato sto su neki ljudi izgleda glupi i ne kontaju o cemu je rec. Nije svako sam ko ne spominje partnera...
pre 13 godina
zasto bi neko birao da bude gej, nerazumem, da sam mogao da biram nikada to ne bih bio, mnogo je lakse biti ko i drugi, ti mozes da budes pametan, obrazovan, lep, uspesan u svakom pogledu i u isto vreme svaki primitivni agresivni mongoloid samom sumnjom da si ti mozda gej moze da uzme sebi za pravo da te vredja, pocenjuje cak i fizicki napadne,svaki tvoj kvalitet se kompletno anulira cinjenicom da si gej, govorim o srbiji, naravno, zato ni ne zivim tamo, na moju srecu
pre 13 godina
Ako kazete da nije urodjeno a nije ni stvar izbora, vec da iskustva u detinjstvu formiraju seksualnu preferenciju - zvuci mi nelogicno. Kako neko moze da utice na to ko ce mene privuci? Ljubav je osecanje koje je spontano, dolazi iz nas samih. Ili me neko privlaci ili ne. Ne moze niko da me "nauci" da me nesto privlaci - sto me ustvari ne privlaci - a ni obrnuto. Tako da mora biti urodjeno - isto kao i heteroseksualnost. Posto i kod zivotinja postoji a one ne razmisljaju u tom smislu niti ih neko oblikuje, mora da je stvar prirode. Svidelo se to nekom ili ne. Oni koji misle da je stvar "oblikovanja" nek navedu konkretnije primere, kako bi to "oblikovanje" moglo da izgleda. Ni vi ne mozete da se zaljubite u bilo koga, zar ne? Ako je neko imao losa iskustva npr sa suprotnim polom, onda to po meni ne moze da probudi privlacnost ka istom polu. Ta osoba moze samo da se odluci da uopste ne bude u vezi i da ostane sama. Ili da bude sa osobom istog pola, ali nece moci da je voli. Ali za tako nesto nisam nikad cula. Znam dosta homo ljudi koji nisu ni imali iskustva sa suprotnim polom, pa to nema veze sa tim da su se razocarali. Ne moras sve da probas da bi znao da to nije to. Isto tako kao sto ni hetero populacija ne mora da proba sa istim polom, da bi znala da je hetero. Isti princip! Kod nas je jednostavno sve sto je malo drugacije, nekako cudno. Cudni su vam i vegetarijanci a kamoli homoseksualci. Dok se u nekim drugim zemljama niko ne cudi ako neko ne jede meso ;-)
pre 13 godina
Nije stvar izbora, ali isto tako nije nesto s cim se covek rodi (u vecini slucajeva). Najranija iskustva u covekovom zivotu trajno oblikuju njegovu svest i podsvest.
Naravno nikako ne mislim da ikoga treba prisiljavati na ista, svako nek zivi zivot kako hoce, to je osnovno pravo svakog coveka.
pre 13 godina
takodje mozete dobiti i odgovor: da, i neka slobodno rade po svojoj volji.
ili chak
ne, bioloshki je i ne smeta nam.
pre 13 godina
@ Vasko
Aha, okej ali koji savet nam dajete? Da budemo na silu sa nekim koga ne mozemo da volimo? Da - iako homoseksualno naklonjeni - budemo sa nekim (bilo kim) suprotnog pola, jer je to navodno "normalnije" i ima neku dublju svrhu? Ako vi tako zamisljate zivot, ljubav i srecu, onda nemam reci. Srece tu ne bi bilo a bogami ni zivota... Na kraju vi nas zelite da preobratite, a ne obrnuto - kako nam cesto vasa populacija prebacuje! Btw znam gej osobe koje su vrlo kasno usle u seksualne vode a znam i neke koje se uopste ne samozadovoljavaju - tako da nisam bas sigurna u vasu teoriju ;-)
pre 13 godina
Prerano budjenje seksualnosti, pre polnog sazrevanja, prirodno vodi u samozadovoljavanje i u homoseksualstvo jer pre polnog sazrevanja pubertetlije još uvek jesu prirodno okrenute ka samom sebi i ka istom polu. Svaka osoba koja ne pobedjuje svoja životna iskušenja, kada bi pitala samu sebe u svojoj nesazrelosti, bila bi rob nekog unutrašnjeg hira, bilo da je reč o homoseksualstvu, gordosti, mržnji, ili bilo čemu drugome. Čovek ima razum da shvati šta jeste a šta nije smisleno, ima savest koja ga opominje da se odupire onome što je loše i ima svoju volju da to i izvede. Ako negiramo te elemente ličnosti koji nam daju slobodu onda je pitanje da li možemo za sebe da tvrdimo da smo zaista ljudi, a ne životinje koje su determinisane nasledjem i okruženjem.
pre 13 godina
@Biljana
Vi ogenetici očigledno ništa ni ne znate, pa tako možete i da pričate. Geni se ne prenose samo od roditelja. Gen može da ima tetka, a da ste ga vi nasledili, ne mora roditelj da bude gej da bi mu dete bilo gej.
pre 13 godina
Nije izbor vec su prirodno ljubav od roditelja nasledili, ako je majka detetu samo ljubav prema muzu pokazivala i obrnuto a nedovoljno njemu ono ce zbog ljubavi prema njoj gajiti zelju i dokazati ljubav njoj time da i on bude privlacan istom polu
pre 13 godina
Stvar izbora nije biti gej, stvar izbora je mozda ziveti gej. I ko treba bilo kome da osporava njegovo pravo kako ce ziveti? Kada podjem od sebe, od kada znam za sebe ja volim zene. Shvatila sam to vrlo rano i posla tim mojim putem. Jednostavno nije mi bila alternativa biti sa osobom koja me uopste ne privlaci a to u mom slucaju znaci biti sa muskarcem. Neki ljudi to mozda ne mogu da shvate, jer se zene i udaju za ljude koje ne vole. Iz finansijskih i drugih razloga. Ni tako nesto ne bih mogla da uradim sebi, znaci ne bih mogla ni sa zenom da budem koju ne volim. To mi je nesto najnormalnije. Hormoni, vaspitanje, urodjeno - nemam pojma niti me briga. Ja hocu da budem sa onim (onom) koju volim i to je sve! Niko ne treba i ne moze da mi zabrani da imam vezu sa zenom. Moja devojka i ja smo dobrovoljno u nasoj vezi i to se samo nas dve tice. Stvar izbora u smislu da se jednog dana pitas hoces ovo ili oni, sto posto nije. Nikad mi se nije postavilo to pitanje. Jednostavno sam se oduvek zaljubljivala samo u zene i tako sam birala partnera. Muskarce gledam kao bracu, kao drugove - isto kao sto strejt muskarci gledaju druge muskarce. Nema tu neke velike filozofije. Pustite ljude da zive kako moraju - sta se to koga tice, nikoga ne ugrozava. Vi se zenite u udajte a nama dajte da volimo ono sto nas privlaci - i svi zadovoljni. Ova diskusija je previse naporna postala...
pre 13 godina
"Doduše, razvoj mozga ne prestaje rođenjem"
Mozak je vazan organ koji cuva, prikuplja i obradjuje informacije.
Um je taj koji ih konacno objedinjuje i dovodi u vezu i upravo to je ona stvar koja nas razlikuje od drugih i cini nas jedinstvenima sa drugima.
Dakle vodi nas u i kroz situacije o sopstvenoj slobodi izbora.
Zato me, kako bih rekao polako smara, toliki napor da se jedna od sloboda seksualnog izbora iz petnih zila, zeli objasniti kao genetska sa akcentom na nepromenjivo. Jer nista ne mora i ako mi je u horoskopu bas tako zapisano planetama a da ja nemogu imatu nikakav uticaj na to! onda se ja sa tim neslazem!
pre 13 godina
Nebrojene studije:bioloskke, psihloske i tako dalje ne mogu naci jedan odlucujuci nalaz
koji bi zauvijek zavrsio tu kontraverziju.Ako smo biloski rodjeni sa odredjenom seksualnom
orijentacijom onda drugorazredne okolnosti diktiraju nas izbor.Te drugorazredne okolnosti
mogu biti bilo sta sto nas formira kao zrelu osobu. To moze da bude najjednostavnija
stidljivost,nedostatak seksualne agresije,mogucnosti nijesu bile prisutne i tako
mozemo nabrajati beskonacne razloge o promjeni prirodnog nagona prema necemu
manje odgovornom i u neku ruku prakticnom.Poslije svega seksualna orijentacija i nije
toliko vazna ukoliko ostale ljudske osobine nijesu tome podcinjene.Ne treba zaboraviti
da je seks,kao odnos izmedju dva bica,u jednoj prilicno zastrasujucoj formi bez obzira
na kome stepenu kulture su pojedina drustva.Slicnost je izrazita od prahistoriske do
moderne drustvene organizacije.Prisutnost religije je takodje negativna jer iskljucuje
sve vidove odnosa(seksualnog) izuzevsi normalnog.Svako od nas ima razlicite emotivne
osobine a te osobine su tijesno vezane sa seksualnim.Seks, kao odnos izmedju dvije
jedinke,moze da bude potpuno mehanicki ali ce zadovoljiti potrebe jednog ili oba lica
koja se u to upletena .Seks koji uzima 'ljubav" kao osnovu moze takodje da bude
"glumacko"ostvarenje iz razloga koji malo ko moze odgovoriti.Na kraju mozemo
slobodno zakljuciti da seksualni odnosi nemaju nista zajednickog sa zivotnim
opredjeljenjem .
vasilije knezevic 24 okt. 2012
pre 13 godina
E sta mi se sve desavalo u zivotu,pa trebao bih da zavrsim ko Hanibal Lektor u nekoj ludari sa maskom na licu,vezan za krevet,a o seksualnoj orjentaciji da ne pricamo...Ali kad vec pricamo,ima nekih stvari koje su upisane u vasim genima.Ameri mogu da tumace gene,da pronadju gen koji nosi rizik neke teske bolesti,da ga cak i odstrane,ali ne mogu sve"kombinacije" da otkriju.I u tom lezi cela istina.Sve se manje vise nasledjuje.Kao sto ima ljudi koji su odrastali u ratnim i svakakvim uslovima pa nisu postali ni ubice,ni zlikovci,tako ima ljudi koji su odrastali u "problematicnim" sredinama pa nisu postali homoseksualci.Dakle kao sto se ubica radja a ne postaje,tako je i ovde.Ali to je tesko prihvatiti u jednom drustvu,tako patrijarhalnom,da recimo moze da se desi,u nekoj porodici,takav "defekt".Sta cemo da kazemo za Leonarda Da Vincija.On nije odrastao u ovom savremenom drustvu,nije bio pod uticajem gej lobija,nisu mu punili glavu sa raznim stvarima,pa opet je bio homoseksualac i brojni drugi i slikari i kompozitori,cak i jedan Cajkovski.Pa sta sad ne treba da se divimo njihovim delima samo zato sto su bili to sto jesu?Mnogi ljudi koji su bili homoseksualci su morali da se "zene" da bi opstali u drustvu i na taj nacin su prenosli te gene na potomstvo.Toga naravno ima i danas,a i da nema,otkud mi znamo koju genetsku mutaciju nosimo,ne samo kad je seksualna orjentacija u pitanju,nego i neke nasledne bolesti, predispozicije ili mane?
pre 13 godina
Obrazovan svet zna vec decenijama da je seksualnost bioloski predodredjena nista manje nego kao krvne grupe. Recimo da su hetero analogni (samo primera radi, ocigledno, genetski mehanizmi su drugaciji) sa 0+ grupom (najcesci), homo sa AB+ , trans AB-, manje ili vise biseksualni sa A i B . Samo ljudi koji jednostavno nemaju obrazovanje a imaju pregrst neistinitih podataka i mnostvo predrasuda mogu misliti da je seksualnost stvar izbora.
Vecina hetero ljudi manju ili vecu komponentu biseksualnosti, i oni dosta biraju ne upustati se u istospolne odnose, a taj izbor je laksi sto je koponenta manja. A kod nekih hetero, bi komponenta je prilicno velika i oni se mnogo vise muce u tom izboru. A homoseksualni ljudi nemaju nista vise izbora od hetero, ali zbog enormnog pritiska okoline, mnogi,od njih su ziveli u laznim brakovima i slicno, sto je samo po sebi uzas i za njih i za supruznike i decu. Uostalom, ko ima pravo terati ljude na takve izbore zarad nekog bolesnog poimanja moralnosti?
U jezivo patrijahalnim sredinama se javlja patoloska homofobija jer mnogi koji moraju biti maco i hetero 100% imaju u sebi manje ili vise biseksualnosti, pa internalizuju konflikt i izbacuju agresiju na one koji imaju hrabrosti ili srece da zive zivot postujuci ono sto jesu a ne ono sto im okolina namece. Da ne odugovlacim, sve ovo je vec odavno poznato, samo mi kao da otkrivamo toplu vodu i branimo se od gej prade. Jadni smo, nema sta :(
pre 13 godina
Jeste, stvar je izbora i to pogrešnog!
pre 13 godina
Procitajte @Globalno zagejavanje", tamo sve pise o ovoj temi.
pre 13 godina
Verujem da u danasnjici neki muskarci u razvijenim zemljama - ne kod nas doduse, biraju da li hoce ili nece biti gej, ponekad i oboje. Takodje verujem da predispozicija za homoseksualnost lezi u hormonalnim nivoima i mentanim sferama ali mi je prosto apsurdno da u genima traze odgovor. Narocito kad homoseksualci ne ostavljaju porod. Takodje genima je determinisana apsolutno svaka karakteristika coveka pa i ova ali sta su onda pronasli?- Toplu vodu, ili gen koji se moze "na vreme" uociti i eventualno odabrati "pravi fetus" koji bi mogao da se rodi? Mislim da ako neko bude unistio covecanstvo to ce upravo da budu ovi najinteligentniji i najpametniji koji ovako kanalisu svoju dar i kojima se divimo i nagradjujemo.
pre 13 godina
Dr. John Paul De Cecco, deklarisani homoseksalac, psiholog i urednik Journal of Homosexuality piše: “The idea that people are born into one type of sexual behavior is foolish.”
Alfred Kinsey, poznati američki seksolog (biseksualac) piše: “I have myself come to the conclusion that homosexuality is largely a matter of conditioning.”
Marshall Kirk i Hunter Madsen, doktoranti Harvarda, tvorci medijskog gej manifesta “After the Ball” pišu:
“We argue that, for all practical purposes, gays should be considered to have been born gay - even though sexual orientation, for most humans, seems to be the product of a complex interaction between innate predispositions and environmental factors during childhood and early adolescence.”
I sta sad?
Ko je tu u pravu?
Zao mi je sto kao za vreme Slobe citamo samo jednu verziju o svemu, pa i o ovoj problematici. Srecom postoji internet, moze i neko drugo misljenje da se pronadje...
Mnogo korisnije za sve bi bilo da se suprotstave misljenja i da se suceljavanjem argumenata dodje do odredjenih resenja, jer samo tako ona mogu da zazive i budu prihvacena od strane vecine. Nametanje misljenja i tema propagandom je kontraproduktivno i za gej populaciju.
pre 13 godina
Da li je heteroseksualnost stvar izbora?
pre 13 godina
Celog zivota od kad sam bio klinac u osnovnoj, srednjoj, na fakultetu sam se sramio svoje seksualne orijentacije; sve zive sam lagao, imao sam devojke koje nisam voleo - mucio sam i sebe i druge sa tim i to zbog izrazito homofobicne i patrijarhalne srBske sredine koja na gej ljude gleda kao na ogavne bolesnike- i sad kad neko hoce da se ponosi taj jedan dan u godini u 21 veku-makar to bilo simbolicno-javi se neko ko kaze - sto se ne ponose slepi, gluvi i drugi. Pa niko ne brani bilo kome da organizuje paradu ponosa slepih gluvih i sl - jedino se to brani gejevima. Srbija brale. i moj cale je pricao kako kod nas Srba nema pedera-to je sve tamo negde u Sloveniji, na Zapadu , sve to izopaceno iz
Evrope, Amerike-a doceka da mu rodjeni sin bude rodjen kao peder . Mislite o tome!
pre 13 godina
Da, da... i sad moramo da slusamo pametovanje gej populacije ovde koji jedva cekaju da se dokomapju ovakve vesti da bi prosipali njihovu verziju zasto su takvi kad svi znamo da to nije normalno niti prirodno!!!
Off topic odma bre! Ne zanima me/nas!
pre 13 godina
Da je stvar izbora, ja NIKADA NE BIH izabrao da zivim zivotom kojim zivim. Zasto bi neko izabrao da zivi tako, kada je mnogo lakse ziveti kao str8 muskarac?
Da sam mogao da biram, sigurno bih izabrao da volim zene. Ali, nisam birao. Rodjen sam sa tim. Od kad znam za sebe, nikada me nije privlacio sport niti druzenje sa drugim muskarcima. Vecinom sam bio u drustvu zenskih osoba (ne zato sto sam morao, nego zato sto sam hteo, jer mi je prijalo vise). Probao sam da budem sa zenom (to je bila stvar izbora), pokusao nekoliko puta, ali nije to to. Ne mogu sebe muciti i forsirati, ne mogu ici protivu sebe.
Ne smatram sebe bolesnim. Naprotiv. Zavrsio sam fakultet, zavrsio posledipslomske studije. Zivim i radim u inostransvu. Iz Srbije sam pobegao, kao i vecina visokoobrazovanih, jer sam bio razocaran u sve (pa i u odnos prema gay populaciji).
Opet kazem, ponavaljam se, da sam mogao da biram, ne bih ovo izabrao. Ali zato mogu da biram gde cu da zivim, i gde cu biti prihvacen ovakav kakav jesam. Mogu da biram da zivim u zemlji gde ce postovati ono sto znam i koliko vredim, a ne tamo gde ce me osudjivati na osnovu moje sexualne orijentacije.
pre 13 godina
eto
kako lupas covece joj kako lupas
pre 13 godina
Vi ovde opet otrkivate toplu vodu?
Biti gej nije stvar izbora. Pomirite se sa cinjenicom. Otkad znam za sebe volim decake.
Nikad me devojke nisu seksualno privlacile. I sta sad, ja sam kao bolestan? Po cemu? Po kome? Osecam se naprotiv vrlo zdravo, bavim se sportom i super mi je.
:)
pre 13 godina
Koliko samo eksperata ovde ima. Evo recimo, Maja misli da ako ste dečak, koji recimo odrasta sa majkom - postaćete gej, i to feminiziran. Neki kažu da je to poremećaj hormona (a onda bi ti ljudi imali strašne muke, jer hormonski poremećaji imaju ozbiljne simptome i posledice po zdravlje). Treći misle da ih ustvari neki zli ljudi vrbuju da postanu gej. Četvrti kažu da je moderno, pošto je baš moderno da vas biju i proganjaju. Peti misle da možeš to da odabereš. Čim to misle, vrlo verovatno da su biseksualci, ali potiskuju svoje potrebe. Kod homo ili hetero ljudi nema dileme, znaju šta su, i znaju da nisu to izabrali. Sad mi je jasno zašto smo ovde gde jesmo, i gde treba da budemo. Žao mi je gej ljudi što su se rodili baš u ovoj zemlji, sa ovakvim ekspertima.
pre 13 godina
Pitam li se kada sam to "odlučio" da budem gej i da me kroz ceo pubertet i sada diskriminišu i fizički napadaju oni koji su "odabrali" da budu strejt?
Priča o "izboru" seksualnosti je ništa više do iluzija stvorena od strane osoba koje na bilo koji način pokušavaju da opravdaju sopstvenu mržnju prema drugome.
A biološko opravdanje (homo)seksualnosti će tek da se dokaže i otkrije do kraja.
pre 13 godina
Nije gen, vec nacin odrastanja. Uticaj muskih i zenskih energija u okruzenju u kome odrastamo. Zato cesto gej muskarac je odrastao sa fizicki ili emotivno odsutnim ocem, ili sa dominantom majkom. Naravno, sve to moze da bude realnost i da muskarac ne bude gej. Postoje i drugi izvori ovih energija u okruzenju. Slicno je i kod zena, ali je uticaj majke jaci.
Ako je dete osetljivije prirode, onda je veci uticaj tog poremecenog balansa u okruzenju.
Sve se ovo desava od rodjenja do 4-5 godine zivota, pa gej ljudima deluje da su rodjeni sa tim.
Zato postoji fenimizacija kod gej muskaraca, ili muskobanjanost kod gej zena. Neravnoteza u okruzenju u kome su odrasli se cesto odrazava i u ponasanju i licnosti.
Ali, jednom kad je formiran taj deo mozga, ne moze se promeniti.
Dok je ljudi i familija bice i gej ljudi. Prestanite sa osudjivanjem, shvatite da su samo odrasli u drugacijem okruzenju nego vi "normalni". Po svemu ostalom se ne razlikuju.
I shvatite da se moze desiti BILO KOME!
pre 13 godina
Ja sam ovo već odavno znala, i zato nemam ništa protiv tih ljudi,oni se neće promenti zato što to neko odobrava, ili ne odobrava,ja sam hetroseksualna,ali nemam stvarno ništa protiv ljudi koji su drugačiji.A sem toga ko od nas zna koje smo gene poneli,i šta nas očekuje u budućnosti,svi smo mi zapravo različiti-svako na svoj način.
pre 13 godina
a da postavimo sledece pitanje:
Da li je heteroseksualnost stvar izbora?
evo,ja sada biram da budem heteroseksualan pa da vidim koliko ce to da traje
pre 13 godina
U mojem slucaju definitivno nije stvar izbora. Dok sam bio decak nije me uopste interesovao fudbal kao vecinu decaka mojeg uzrasta,vec sam se dosta druzio sa devojcicama. Jednom,kad sam bio u pubertetu nasao u sobi svojih roditelja(koji su po meni najbolji roditelji)erotski casopis. I tako listajuci nijedna slika nage devojke me nije uzbudila, kao jedna slika golog muskarca ciju fizionomiju pamtim i dan danas.
pre 13 godina
Eto ga novo pitanje za SPC.Sta raditi sa gej fetusima.
pre 13 godina
stvar je izbora. recimo moj bivsi cimer je gej. pokusao je da bude samnom, pa nam nije islo. jga nije moj pol. sada je ozenjen ima dete i zenu vara sa mladjim, a i starijim muskarcima kad god moze.
kao sto rekoh, ocigledno stvar izbora.
pre 13 godina
Ja generalno ne razumem zasto je u ovoj situaciji uopste bitno da li je biti gej stvar izbora ili ne. Bilo da je to stvar genetike ili ne, zasto bi bilo cija seksualna orijentacija bila dovodjena u pitanje? Ako je osoba postala homoseksualac "izborom" (iako uopste nije jasno sta bi to zapravo trebalo da znaci, tj. kako i kada se to "bira", al ajde) da li zbog toga treba to da joj zabranimo? Zasto bismo, nemamo li svi pravo da odlucujemo o tome s kim cemo i sta cemo da radimo dokle god nikog ne povredjujemo? Ili, ako je osoba "rodjena" kao homoseksualac, imamo li tada pravo da joj bilo sta u smislu njene seksualne orijentacije osporavamo? Ovaj spor oko toga da li je biti gej nesto "urodjeno" ili "izabrano" je totalno promasen. U oba slucaja, osporavati nekom pravo na seksualnu orijentaciju je van svake pameti. U prvom slucaju to je krsenje necijeg prava na slobodan izbor; u drugom slucaju to je diskriminacija nekoga na osnovu njegovih urodjenih predispozicija, dakle prakticno u rangu sa rasizmom. Skroz promasena i nebitna rasprava
pre 13 godina
U najmanju ruku je glupo cak i pomisliti da je to pitanje izbora!
Pa kako pobogu mozes da biras ko te seksualno privlaci?!
pre 13 godina
Dobro ako je homoseksualnost posledica nekog socijalnog ili genetskog defekta (mozda oba). Zasto onda ljudi slepi, gluvi, nepokretni od rodjenja ne organizuju parade koje bi u njihovom slucaju sa punim pravom nosile ime "Parada Ponosa". Barijere koje oni svakodnevno savladavaju su neuporedivo vece i objektivnije nego LGBT populacija koja samo zeli da se po svaku cenu sebicno i bezobzirno egzibicionise.
pre 13 godina
Hmm.. I dalje ne verujem da ljudi nisu naučili da homoseksualnost nije stvar izbora, da sam mogao da biram odabrao bih da sam strejt, zašto? Zato što je život pogotovo u Srbiji mnogo lakši, šetaš se sa devojkom i niko te ne osudjuje, držite se za ruke, ljubite i niko vas popreko ne gleda.
Ovako morate da se krijete, be¿ite...da li mislite da neko voli da vodi takav ¿ivot?
Paradirate svaki dan na ulici a nekom koga je Bog tako napravi branite da uživa, živi i oseti život punim plućima, da voli i bude voljen.
Možda ništa na ovom svetu nije kako treba da bude ali zapitajmo se da li smo mi ti koji trebamo o tome da sudimi ili postoji nesto svevišnje kome se svi klanjamo?
pre 13 godina
To je psihicki manifest i nema biranja. Ako normalan muskarac moze da bira izmedju muskaraca i zene, naravno da ce izabrati zenu jer mu je to sexualna percepcija i nesto gde mu cula sama reaguju. Biti gej je isto, privlaci ga muskarac jer je to mozdani nedostatak muske percepcije koji je prirodnim putem zamenjen sa zenskim, zapravo genetska greska koju je nasledio od majke a trebao od oca! Ne znam za njih, ali ja se uvek okrenem za lepom zenom, hvala bogu... :-)
pre 13 godina
@Poligoli
I oni su homoseksualci, jer imaju seks sa sobom tj.osobom sopstvenog pola.
pre 13 godina
Sto je rekao agent Bejlis iz serije ''Odeljenje za ubistva'' kad ga je jedan gej pozvao da izadju na sastanak, a kolege mu se cudile sto je prihvatio kad je strejt?
A on odgovori ''nisam nikad izasao sa muskarcem, ne znam kako ce mi biti, mozda bolje nego sa zenom'', tako da ne zna covek dok ne proba. Moze se tumaciti i kao stavr izbora.
Pozdrav za sve ljude dobre volje!
pre 13 godina
Treba istaći i to da iako je ovo lekcija br.1 ona zapravo nije ključna - dakle, čak i da jeste stvar izbora nema niko pravo uskratiti pojedincu njegovo pravo da radi sa sobom i svojim životom šta hoće. Od raznoraznih agresora iznuđena 'pravdanja' - "jao, takav sam rođen" su ponižavajuća i odvratna u svaku drugu svrhu sem ako imaju za cilj prosto objašnjavanje kako eto stvari funkcionišu.
pre 13 godina
A sta ako je to zapisano kao metalna adresa sa kojom si se rodio?
Kako bi onda definisali homoseksualnost?
Licno mislim da to nema veze sa genetikom i da ono sto pise u clanku je "posledica" mentalne adrese.
pre 13 godina
Koliko ja znam o ukusima se ne raspravlja.
pre 13 godina
A šta je sa onima koji sami sebe zadovoljavaju seksualno. Gde su njihova prava ?
pre 13 godina
Da je stvar izbora, ja NIKADA NE BIH izabrao da zivim zivotom kojim zivim. Zasto bi neko izabrao da zivi tako, kada je mnogo lakse ziveti kao str8 muskarac?
Da sam mogao da biram, sigurno bih izabrao da volim zene. Ali, nisam birao. Rodjen sam sa tim. Od kad znam za sebe, nikada me nije privlacio sport niti druzenje sa drugim muskarcima. Vecinom sam bio u drustvu zenskih osoba (ne zato sto sam morao, nego zato sto sam hteo, jer mi je prijalo vise). Probao sam da budem sa zenom (to je bila stvar izbora), pokusao nekoliko puta, ali nije to to. Ne mogu sebe muciti i forsirati, ne mogu ici protivu sebe.
Ne smatram sebe bolesnim. Naprotiv. Zavrsio sam fakultet, zavrsio posledipslomske studije. Zivim i radim u inostransvu. Iz Srbije sam pobegao, kao i vecina visokoobrazovanih, jer sam bio razocaran u sve (pa i u odnos prema gay populaciji).
Opet kazem, ponavaljam se, da sam mogao da biram, ne bih ovo izabrao. Ali zato mogu da biram gde cu da zivim, i gde cu biti prihvacen ovakav kakav jesam. Mogu da biram da zivim u zemlji gde ce postovati ono sto znam i koliko vredim, a ne tamo gde ce me osudjivati na osnovu moje sexualne orijentacije.
pre 13 godina
Hmm.. I dalje ne verujem da ljudi nisu naučili da homoseksualnost nije stvar izbora, da sam mogao da biram odabrao bih da sam strejt, zašto? Zato što je život pogotovo u Srbiji mnogo lakši, šetaš se sa devojkom i niko te ne osudjuje, držite se za ruke, ljubite i niko vas popreko ne gleda.
Ovako morate da se krijete, be¿ite...da li mislite da neko voli da vodi takav ¿ivot?
Paradirate svaki dan na ulici a nekom koga je Bog tako napravi branite da uživa, živi i oseti život punim plućima, da voli i bude voljen.
Možda ništa na ovom svetu nije kako treba da bude ali zapitajmo se da li smo mi ti koji trebamo o tome da sudimi ili postoji nesto svevišnje kome se svi klanjamo?
pre 13 godina
Treba istaći i to da iako je ovo lekcija br.1 ona zapravo nije ključna - dakle, čak i da jeste stvar izbora nema niko pravo uskratiti pojedincu njegovo pravo da radi sa sobom i svojim životom šta hoće. Od raznoraznih agresora iznuđena 'pravdanja' - "jao, takav sam rođen" su ponižavajuća i odvratna u svaku drugu svrhu sem ako imaju za cilj prosto objašnjavanje kako eto stvari funkcionišu.
pre 13 godina
U najmanju ruku je glupo cak i pomisliti da je to pitanje izbora!
Pa kako pobogu mozes da biras ko te seksualno privlaci?!
pre 13 godina
Vi ovde opet otrkivate toplu vodu?
Biti gej nije stvar izbora. Pomirite se sa cinjenicom. Otkad znam za sebe volim decake.
Nikad me devojke nisu seksualno privlacile. I sta sad, ja sam kao bolestan? Po cemu? Po kome? Osecam se naprotiv vrlo zdravo, bavim se sportom i super mi je.
:)
pre 13 godina
A šta je sa onima koji sami sebe zadovoljavaju seksualno. Gde su njihova prava ?
pre 13 godina
@Poligoli
I oni su homoseksualci, jer imaju seks sa sobom tj.osobom sopstvenog pola.
pre 13 godina
Koliko samo eksperata ovde ima. Evo recimo, Maja misli da ako ste dečak, koji recimo odrasta sa majkom - postaćete gej, i to feminiziran. Neki kažu da je to poremećaj hormona (a onda bi ti ljudi imali strašne muke, jer hormonski poremećaji imaju ozbiljne simptome i posledice po zdravlje). Treći misle da ih ustvari neki zli ljudi vrbuju da postanu gej. Četvrti kažu da je moderno, pošto je baš moderno da vas biju i proganjaju. Peti misle da možeš to da odabereš. Čim to misle, vrlo verovatno da su biseksualci, ali potiskuju svoje potrebe. Kod homo ili hetero ljudi nema dileme, znaju šta su, i znaju da nisu to izabrali. Sad mi je jasno zašto smo ovde gde jesmo, i gde treba da budemo. Žao mi je gej ljudi što su se rodili baš u ovoj zemlji, sa ovakvim ekspertima.
pre 13 godina
Ja sam ovo već odavno znala, i zato nemam ništa protiv tih ljudi,oni se neće promenti zato što to neko odobrava, ili ne odobrava,ja sam hetroseksualna,ali nemam stvarno ništa protiv ljudi koji su drugačiji.A sem toga ko od nas zna koje smo gene poneli,i šta nas očekuje u budućnosti,svi smo mi zapravo različiti-svako na svoj način.
pre 13 godina
Koliko ja znam o ukusima se ne raspravlja.
pre 13 godina
Eto ga novo pitanje za SPC.Sta raditi sa gej fetusima.
pre 13 godina
Pitam li se kada sam to "odlučio" da budem gej i da me kroz ceo pubertet i sada diskriminišu i fizički napadaju oni koji su "odabrali" da budu strejt?
Priča o "izboru" seksualnosti je ništa više do iluzija stvorena od strane osoba koje na bilo koji način pokušavaju da opravdaju sopstvenu mržnju prema drugome.
A biološko opravdanje (homo)seksualnosti će tek da se dokaže i otkrije do kraja.
pre 13 godina
Ja generalno ne razumem zasto je u ovoj situaciji uopste bitno da li je biti gej stvar izbora ili ne. Bilo da je to stvar genetike ili ne, zasto bi bilo cija seksualna orijentacija bila dovodjena u pitanje? Ako je osoba postala homoseksualac "izborom" (iako uopste nije jasno sta bi to zapravo trebalo da znaci, tj. kako i kada se to "bira", al ajde) da li zbog toga treba to da joj zabranimo? Zasto bismo, nemamo li svi pravo da odlucujemo o tome s kim cemo i sta cemo da radimo dokle god nikog ne povredjujemo? Ili, ako je osoba "rodjena" kao homoseksualac, imamo li tada pravo da joj bilo sta u smislu njene seksualne orijentacije osporavamo? Ovaj spor oko toga da li je biti gej nesto "urodjeno" ili "izabrano" je totalno promasen. U oba slucaja, osporavati nekom pravo na seksualnu orijentaciju je van svake pameti. U prvom slucaju to je krsenje necijeg prava na slobodan izbor; u drugom slucaju to je diskriminacija nekoga na osnovu njegovih urodjenih predispozicija, dakle prakticno u rangu sa rasizmom. Skroz promasena i nebitna rasprava
pre 13 godina
a da postavimo sledece pitanje:
Da li je heteroseksualnost stvar izbora?
evo,ja sada biram da budem heteroseksualan pa da vidim koliko ce to da traje
pre 13 godina
U mojem slucaju definitivno nije stvar izbora. Dok sam bio decak nije me uopste interesovao fudbal kao vecinu decaka mojeg uzrasta,vec sam se dosta druzio sa devojcicama. Jednom,kad sam bio u pubertetu nasao u sobi svojih roditelja(koji su po meni najbolji roditelji)erotski casopis. I tako listajuci nijedna slika nage devojke me nije uzbudila, kao jedna slika golog muskarca ciju fizionomiju pamtim i dan danas.
pre 13 godina
Celog zivota od kad sam bio klinac u osnovnoj, srednjoj, na fakultetu sam se sramio svoje seksualne orijentacije; sve zive sam lagao, imao sam devojke koje nisam voleo - mucio sam i sebe i druge sa tim i to zbog izrazito homofobicne i patrijarhalne srBske sredine koja na gej ljude gleda kao na ogavne bolesnike- i sad kad neko hoce da se ponosi taj jedan dan u godini u 21 veku-makar to bilo simbolicno-javi se neko ko kaze - sto se ne ponose slepi, gluvi i drugi. Pa niko ne brani bilo kome da organizuje paradu ponosa slepih gluvih i sl - jedino se to brani gejevima. Srbija brale. i moj cale je pricao kako kod nas Srba nema pedera-to je sve tamo negde u Sloveniji, na Zapadu , sve to izopaceno iz
Evrope, Amerike-a doceka da mu rodjeni sin bude rodjen kao peder . Mislite o tome!
pre 13 godina
Sto je rekao agent Bejlis iz serije ''Odeljenje za ubistva'' kad ga je jedan gej pozvao da izadju na sastanak, a kolege mu se cudile sto je prihvatio kad je strejt?
A on odgovori ''nisam nikad izasao sa muskarcem, ne znam kako ce mi biti, mozda bolje nego sa zenom'', tako da ne zna covek dok ne proba. Moze se tumaciti i kao stavr izbora.
Pozdrav za sve ljude dobre volje!
pre 13 godina
Da li je heteroseksualnost stvar izbora?
pre 13 godina
Obrazovan svet zna vec decenijama da je seksualnost bioloski predodredjena nista manje nego kao krvne grupe. Recimo da su hetero analogni (samo primera radi, ocigledno, genetski mehanizmi su drugaciji) sa 0+ grupom (najcesci), homo sa AB+ , trans AB-, manje ili vise biseksualni sa A i B . Samo ljudi koji jednostavno nemaju obrazovanje a imaju pregrst neistinitih podataka i mnostvo predrasuda mogu misliti da je seksualnost stvar izbora.
Vecina hetero ljudi manju ili vecu komponentu biseksualnosti, i oni dosta biraju ne upustati se u istospolne odnose, a taj izbor je laksi sto je koponenta manja. A kod nekih hetero, bi komponenta je prilicno velika i oni se mnogo vise muce u tom izboru. A homoseksualni ljudi nemaju nista vise izbora od hetero, ali zbog enormnog pritiska okoline, mnogi,od njih su ziveli u laznim brakovima i slicno, sto je samo po sebi uzas i za njih i za supruznike i decu. Uostalom, ko ima pravo terati ljude na takve izbore zarad nekog bolesnog poimanja moralnosti?
U jezivo patrijahalnim sredinama se javlja patoloska homofobija jer mnogi koji moraju biti maco i hetero 100% imaju u sebi manje ili vise biseksualnosti, pa internalizuju konflikt i izbacuju agresiju na one koji imaju hrabrosti ili srece da zive zivot postujuci ono sto jesu a ne ono sto im okolina namece. Da ne odugovlacim, sve ovo je vec odavno poznato, samo mi kao da otkrivamo toplu vodu i branimo se od gej prade. Jadni smo, nema sta :(
pre 13 godina
Stvar izbora nije biti gej, stvar izbora je mozda ziveti gej. I ko treba bilo kome da osporava njegovo pravo kako ce ziveti? Kada podjem od sebe, od kada znam za sebe ja volim zene. Shvatila sam to vrlo rano i posla tim mojim putem. Jednostavno nije mi bila alternativa biti sa osobom koja me uopste ne privlaci a to u mom slucaju znaci biti sa muskarcem. Neki ljudi to mozda ne mogu da shvate, jer se zene i udaju za ljude koje ne vole. Iz finansijskih i drugih razloga. Ni tako nesto ne bih mogla da uradim sebi, znaci ne bih mogla ni sa zenom da budem koju ne volim. To mi je nesto najnormalnije. Hormoni, vaspitanje, urodjeno - nemam pojma niti me briga. Ja hocu da budem sa onim (onom) koju volim i to je sve! Niko ne treba i ne moze da mi zabrani da imam vezu sa zenom. Moja devojka i ja smo dobrovoljno u nasoj vezi i to se samo nas dve tice. Stvar izbora u smislu da se jednog dana pitas hoces ovo ili oni, sto posto nije. Nikad mi se nije postavilo to pitanje. Jednostavno sam se oduvek zaljubljivala samo u zene i tako sam birala partnera. Muskarce gledam kao bracu, kao drugove - isto kao sto strejt muskarci gledaju druge muskarce. Nema tu neke velike filozofije. Pustite ljude da zive kako moraju - sta se to koga tice, nikoga ne ugrozava. Vi se zenite u udajte a nama dajte da volimo ono sto nas privlaci - i svi zadovoljni. Ova diskusija je previse naporna postala...
pre 13 godina
To je psihicki manifest i nema biranja. Ako normalan muskarac moze da bira izmedju muskaraca i zene, naravno da ce izabrati zenu jer mu je to sexualna percepcija i nesto gde mu cula sama reaguju. Biti gej je isto, privlaci ga muskarac jer je to mozdani nedostatak muske percepcije koji je prirodnim putem zamenjen sa zenskim, zapravo genetska greska koju je nasledio od majke a trebao od oca! Ne znam za njih, ali ja se uvek okrenem za lepom zenom, hvala bogu... :-)
pre 13 godina
Dobro ako je homoseksualnost posledica nekog socijalnog ili genetskog defekta (mozda oba). Zasto onda ljudi slepi, gluvi, nepokretni od rodjenja ne organizuju parade koje bi u njihovom slucaju sa punim pravom nosile ime "Parada Ponosa". Barijere koje oni svakodnevno savladavaju su neuporedivo vece i objektivnije nego LGBT populacija koja samo zeli da se po svaku cenu sebicno i bezobzirno egzibicionise.
pre 13 godina
E sta mi se sve desavalo u zivotu,pa trebao bih da zavrsim ko Hanibal Lektor u nekoj ludari sa maskom na licu,vezan za krevet,a o seksualnoj orjentaciji da ne pricamo...Ali kad vec pricamo,ima nekih stvari koje su upisane u vasim genima.Ameri mogu da tumace gene,da pronadju gen koji nosi rizik neke teske bolesti,da ga cak i odstrane,ali ne mogu sve"kombinacije" da otkriju.I u tom lezi cela istina.Sve se manje vise nasledjuje.Kao sto ima ljudi koji su odrastali u ratnim i svakakvim uslovima pa nisu postali ni ubice,ni zlikovci,tako ima ljudi koji su odrastali u "problematicnim" sredinama pa nisu postali homoseksualci.Dakle kao sto se ubica radja a ne postaje,tako je i ovde.Ali to je tesko prihvatiti u jednom drustvu,tako patrijarhalnom,da recimo moze da se desi,u nekoj porodici,takav "defekt".Sta cemo da kazemo za Leonarda Da Vincija.On nije odrastao u ovom savremenom drustvu,nije bio pod uticajem gej lobija,nisu mu punili glavu sa raznim stvarima,pa opet je bio homoseksualac i brojni drugi i slikari i kompozitori,cak i jedan Cajkovski.Pa sta sad ne treba da se divimo njihovim delima samo zato sto su bili to sto jesu?Mnogi ljudi koji su bili homoseksualci su morali da se "zene" da bi opstali u drustvu i na taj nacin su prenosli te gene na potomstvo.Toga naravno ima i danas,a i da nema,otkud mi znamo koju genetsku mutaciju nosimo,ne samo kad je seksualna orjentacija u pitanju,nego i neke nasledne bolesti, predispozicije ili mane?
pre 13 godina
Mnogo me nerviraju misljenja ljudi koji o tome ne znaju nista. Nista o nasim problemima ne znaju. Nervira me kad pisete da niko nikog ne pita kog je opredeljenja i da to ustvari nije problem. Moja devojka i ja imamo trenutno sasvim drugi problem: Ona je sad na bolovanju i pola njene firme hoce da dodje da je poseti. Neki ce da zvone na nasa vrata bez prethodnog prijavljivanja telefonom - kako je to cest slucaj u srpskom drustvu. I sta onda? Da se sakrijem u orman? Da kazem kako sam poseta? Kako sam samo drugarica? E vidite, bas to ne zelim, jer nisam samo tamo neka drugarica. Vi kazete "u vasa 4 zida" ali nam isto tako upadate u ta 4 zida. Nemojte da negirate, jer vidite u ovom primeru da je tako. Ne mozes sve sakriti ni da hoces. I na kraju, moja drugarica iz bezbednosnih razloga mora biti stroga prema svojim kolegama i mora im reci da ne dolaze. Ili ako dodju, mora da se pravi da nema nikog u stanu i da ne otvara vrata. Sta ste zapeli da nam upadate u da nasa 4 zida? Okanite nas se onda. Ako vam neko pokaze granice, vi nemojte ici dalje. Prihvatite to da neko ne zeli da vas primi u svoja 4 zida i da ne zeli da govori o svojoj privatnosti. U jednu ruku to trazite a u drugu nam to ne dozvoljavate. I zato nemojte non stop da govorite da nema problema. Mi pokusavamo da se zastitimo i ne nosimo transparente s`kim zivimo ali ste VI ti koji nam ni to ne dozvoljavate. Samo zato sto su neki ljudi izgleda glupi i ne kontaju o cemu je rec. Nije svako sam ko ne spominje partnera...
pre 13 godina
Nije gen, vec nacin odrastanja. Uticaj muskih i zenskih energija u okruzenju u kome odrastamo. Zato cesto gej muskarac je odrastao sa fizicki ili emotivno odsutnim ocem, ili sa dominantom majkom. Naravno, sve to moze da bude realnost i da muskarac ne bude gej. Postoje i drugi izvori ovih energija u okruzenju. Slicno je i kod zena, ali je uticaj majke jaci.
Ako je dete osetljivije prirode, onda je veci uticaj tog poremecenog balansa u okruzenju.
Sve se ovo desava od rodjenja do 4-5 godine zivota, pa gej ljudima deluje da su rodjeni sa tim.
Zato postoji fenimizacija kod gej muskaraca, ili muskobanjanost kod gej zena. Neravnoteza u okruzenju u kome su odrasli se cesto odrazava i u ponasanju i licnosti.
Ali, jednom kad je formiran taj deo mozga, ne moze se promeniti.
Dok je ljudi i familija bice i gej ljudi. Prestanite sa osudjivanjem, shvatite da su samo odrasli u drugacijem okruzenju nego vi "normalni". Po svemu ostalom se ne razlikuju.
I shvatite da se moze desiti BILO KOME!
pre 13 godina
@Biljana
Vi ogenetici očigledno ništa ni ne znate, pa tako možete i da pričate. Geni se ne prenose samo od roditelja. Gen može da ima tetka, a da ste ga vi nasledili, ne mora roditelj da bude gej da bi mu dete bilo gej.
pre 13 godina
Ako kazete da nije urodjeno a nije ni stvar izbora, vec da iskustva u detinjstvu formiraju seksualnu preferenciju - zvuci mi nelogicno. Kako neko moze da utice na to ko ce mene privuci? Ljubav je osecanje koje je spontano, dolazi iz nas samih. Ili me neko privlaci ili ne. Ne moze niko da me "nauci" da me nesto privlaci - sto me ustvari ne privlaci - a ni obrnuto. Tako da mora biti urodjeno - isto kao i heteroseksualnost. Posto i kod zivotinja postoji a one ne razmisljaju u tom smislu niti ih neko oblikuje, mora da je stvar prirode. Svidelo se to nekom ili ne. Oni koji misle da je stvar "oblikovanja" nek navedu konkretnije primere, kako bi to "oblikovanje" moglo da izgleda. Ni vi ne mozete da se zaljubite u bilo koga, zar ne? Ako je neko imao losa iskustva npr sa suprotnim polom, onda to po meni ne moze da probudi privlacnost ka istom polu. Ta osoba moze samo da se odluci da uopste ne bude u vezi i da ostane sama. Ili da bude sa osobom istog pola, ali nece moci da je voli. Ali za tako nesto nisam nikad cula. Znam dosta homo ljudi koji nisu ni imali iskustva sa suprotnim polom, pa to nema veze sa tim da su se razocarali. Ne moras sve da probas da bi znao da to nije to. Isto tako kao sto ni hetero populacija ne mora da proba sa istim polom, da bi znala da je hetero. Isti princip! Kod nas je jednostavno sve sto je malo drugacije, nekako cudno. Cudni su vam i vegetarijanci a kamoli homoseksualci. Dok se u nekim drugim zemljama niko ne cudi ako neko ne jede meso ;-)
pre 13 godina
@ Predrag
Zelite da ispadnete tolerantni a niste. Ne pomaze nam ta polovicna tolerancija. Ne znaci nam nista. Naravno da imate pravo na svoje misljenje, ali u ovom slucaju poredite stvari koje se kaznjavaju zakonom sa necim cega za cega nema kazne po zakonu. Osim toga poredite nesto sto se vodi kao poremecaj sa necim sto se ne vodi kao poremecaj. Time sebe stavljate iznad zakona i iznad medicinskih strucnjaka. Da li je to realno? Vi naravno mozete imati vase misljenje ali je to jos uvek samo VASE misljenje i nije priznato. Meni npr isto tako nije normalno kad je jedan skoro deda sa mladom devojkom zajedno, i sta sad? Isto tako mi nije normalno kad neko mrtav hladan vara svoju zenu. Nije mi normalno kad muskarci gledaju porno filmove. I sta sad? Hocemo svi kod doce?
pre 13 godina
@ Vasko
Aha, okej ali koji savet nam dajete? Da budemo na silu sa nekim koga ne mozemo da volimo? Da - iako homoseksualno naklonjeni - budemo sa nekim (bilo kim) suprotnog pola, jer je to navodno "normalnije" i ima neku dublju svrhu? Ako vi tako zamisljate zivot, ljubav i srecu, onda nemam reci. Srece tu ne bi bilo a bogami ni zivota... Na kraju vi nas zelite da preobratite, a ne obrnuto - kako nam cesto vasa populacija prebacuje! Btw znam gej osobe koje su vrlo kasno usle u seksualne vode a znam i neke koje se uopste ne samozadovoljavaju - tako da nisam bas sigurna u vasu teoriju ;-)
pre 13 godina
Dr. John Paul De Cecco, deklarisani homoseksalac, psiholog i urednik Journal of Homosexuality piše: “The idea that people are born into one type of sexual behavior is foolish.”
Alfred Kinsey, poznati američki seksolog (biseksualac) piše: “I have myself come to the conclusion that homosexuality is largely a matter of conditioning.”
Marshall Kirk i Hunter Madsen, doktoranti Harvarda, tvorci medijskog gej manifesta “After the Ball” pišu:
“We argue that, for all practical purposes, gays should be considered to have been born gay - even though sexual orientation, for most humans, seems to be the product of a complex interaction between innate predispositions and environmental factors during childhood and early adolescence.”
I sta sad?
Ko je tu u pravu?
Zao mi je sto kao za vreme Slobe citamo samo jednu verziju o svemu, pa i o ovoj problematici. Srecom postoji internet, moze i neko drugo misljenje da se pronadje...
Mnogo korisnije za sve bi bilo da se suprotstave misljenja i da se suceljavanjem argumenata dodje do odredjenih resenja, jer samo tako ona mogu da zazive i budu prihvacena od strane vecine. Nametanje misljenja i tema propagandom je kontraproduktivno i za gej populaciju.
pre 13 godina
zasto bi neko birao da bude gej, nerazumem, da sam mogao da biram nikada to ne bih bio, mnogo je lakse biti ko i drugi, ti mozes da budes pametan, obrazovan, lep, uspesan u svakom pogledu i u isto vreme svaki primitivni agresivni mongoloid samom sumnjom da si ti mozda gej moze da uzme sebi za pravo da te vredja, pocenjuje cak i fizicki napadne,svaki tvoj kvalitet se kompletno anulira cinjenicom da si gej, govorim o srbiji, naravno, zato ni ne zivim tamo, na moju srecu
pre 13 godina
stvar je izbora. recimo moj bivsi cimer je gej. pokusao je da bude samnom, pa nam nije islo. jga nije moj pol. sada je ozenjen ima dete i zenu vara sa mladjim, a i starijim muskarcima kad god moze.
kao sto rekoh, ocigledno stvar izbora.
pre 13 godina
A sta ako je to zapisano kao metalna adresa sa kojom si se rodio?
Kako bi onda definisali homoseksualnost?
Licno mislim da to nema veze sa genetikom i da ono sto pise u clanku je "posledica" mentalne adrese.
pre 13 godina
Da, da... i sad moramo da slusamo pametovanje gej populacije ovde koji jedva cekaju da se dokomapju ovakve vesti da bi prosipali njihovu verziju zasto su takvi kad svi znamo da to nije normalno niti prirodno!!!
Off topic odma bre! Ne zanima me/nas!
pre 13 godina
takodje mozete dobiti i odgovor: da, i neka slobodno rade po svojoj volji.
ili chak
ne, bioloshki je i ne smeta nam.
pre 13 godina
@ (fem2fem, 28. oktobar 2012 22:39) Sjajno si to rekla! Osecam se potpuno identicno!!
pre 13 godina
Stvar izbora?!!!...Koja glupost!Šta?Neko je strejt pa mu "dune" i odluči da bude gej?...Ili obratno?
pre 13 godina
Ja sam lezbejka, i nisam corsokak evolucije. "reprodukovala sam se", imam dete i srecna sam. Seksualna orijentacija je prenatalno definisana,
i nema veze sa tim da li neko zeli ili ne zeli decu. Pa pogledajte oko sebe
kakav je natalitet Srbije, a pogledajte recimo natalitet jedne svedske,
holandije. Upravo je statisticki dokazano da je natalitet porastao u zemljama u kojima su legalizovani istopolni brakovi.
pre 13 godina
Okej,nemam problema sa LGBT populacijom,i ja sm za to da što pre postanu ravnopravni gradjani,za mene oni to već jesu,ali to mogu da budu samo ako se pomire sa tim da je homoseksualizam poremećaj nagona.Ne,homoseksualizam nije normalan oblik ponašanja,to jest normalan je koliko i zoofilija ili nekrofilija.Ali da naznačim,oni koji organizuju anti gej parade su daleko poremećeniji i njihovo mesto je u specijalizovanim ustanovama.Gejevi bar ne ubijaju.
Žao mi je ako sam uvredio neke od pripadnika LGBT organizacije,alija sam zdravstveni radniki kada sam poslednji put proverio homoseksualizam je bio poremećaj sexualnog nagona,svaka izmena tog stava nema veze sa medicinom,već isključivo sa delovanjem raznih lobija.
pre 13 godina
Homoseksualnost je evolucioni corsokak. Shodno tome je i nenormalna. Vrste se prilagodjavaju opstanku. Opstanak homoseksualaca nije moguc jer se ne reprodukuju. Ma koliko se to nekome ne svidja, normalnost je pitanje vecine. Vecina ima 5 prstiju, a ne 6. To svakako ne znaci da sestoprste treba tuci po ulicama. Svakako je besmisleno i promovisati ih kao drustveni pokret. Mislim, mozemo onda svaku seksualnu devijaciju afirmisati do nivoa NVO. U tom slucaju bi imali (pored gej) i paradu sadomazohista, predofila, nekrofila...
pre 13 godina
Jeste, stvar je izbora i to pogrešnog!
pre 13 godina
eto
kako lupas covece joj kako lupas
pre 13 godina
Verujem da u danasnjici neki muskarci u razvijenim zemljama - ne kod nas doduse, biraju da li hoce ili nece biti gej, ponekad i oboje. Takodje verujem da predispozicija za homoseksualnost lezi u hormonalnim nivoima i mentanim sferama ali mi je prosto apsurdno da u genima traze odgovor. Narocito kad homoseksualci ne ostavljaju porod. Takodje genima je determinisana apsolutno svaka karakteristika coveka pa i ova ali sta su onda pronasli?- Toplu vodu, ili gen koji se moze "na vreme" uociti i eventualno odabrati "pravi fetus" koji bi mogao da se rodi? Mislim da ako neko bude unistio covecanstvo to ce upravo da budu ovi najinteligentniji i najpametniji koji ovako kanalisu svoju dar i kojima se divimo i nagradjujemo.
pre 13 godina
Pravite preveliku dramu oko zabrana. Koliko ja vidim nikome nije zabranjeno da bude gej. To ako imate zatucane rodjake ili ostale kojima je tesko da prihvate vas izbor, nije pitanje sistemski izbrisanih prava ili zakonske regulative vec samo mentalnog stanja tih osoba itd.
Previse bre smarate sa tim! Radite sta hocete i pustite druge da zive svoj zivot. To sa gejevima je isto kao i sa taksistom od pre neki dan koji se naljutio na mene zato sto je pokusao da me prevari.. krece kao projekcija unutrasnjeg osecaja.
pre 13 godina
"Doduše, razvoj mozga ne prestaje rođenjem"
Mozak je vazan organ koji cuva, prikuplja i obradjuje informacije.
Um je taj koji ih konacno objedinjuje i dovodi u vezu i upravo to je ona stvar koja nas razlikuje od drugih i cini nas jedinstvenima sa drugima.
Dakle vodi nas u i kroz situacije o sopstvenoj slobodi izbora.
Zato me, kako bih rekao polako smara, toliki napor da se jedna od sloboda seksualnog izbora iz petnih zila, zeli objasniti kao genetska sa akcentom na nepromenjivo. Jer nista ne mora i ako mi je u horoskopu bas tako zapisano planetama a da ja nemogu imatu nikakav uticaj na to! onda se ja sa tim neslazem!
pre 13 godina
Prerano budjenje seksualnosti, pre polnog sazrevanja, prirodno vodi u samozadovoljavanje i u homoseksualstvo jer pre polnog sazrevanja pubertetlije još uvek jesu prirodno okrenute ka samom sebi i ka istom polu. Svaka osoba koja ne pobedjuje svoja životna iskušenja, kada bi pitala samu sebe u svojoj nesazrelosti, bila bi rob nekog unutrašnjeg hira, bilo da je reč o homoseksualstvu, gordosti, mržnji, ili bilo čemu drugome. Čovek ima razum da shvati šta jeste a šta nije smisleno, ima savest koja ga opominje da se odupire onome što je loše i ima svoju volju da to i izvede. Ako negiramo te elemente ličnosti koji nam daju slobodu onda je pitanje da li možemo za sebe da tvrdimo da smo zaista ljudi, a ne životinje koje su determinisane nasledjem i okruženjem.
pre 13 godina
Procitajte @Globalno zagejavanje", tamo sve pise o ovoj temi.
pre 13 godina
Nebrojene studije:bioloskke, psihloske i tako dalje ne mogu naci jedan odlucujuci nalaz
koji bi zauvijek zavrsio tu kontraverziju.Ako smo biloski rodjeni sa odredjenom seksualnom
orijentacijom onda drugorazredne okolnosti diktiraju nas izbor.Te drugorazredne okolnosti
mogu biti bilo sta sto nas formira kao zrelu osobu. To moze da bude najjednostavnija
stidljivost,nedostatak seksualne agresije,mogucnosti nijesu bile prisutne i tako
mozemo nabrajati beskonacne razloge o promjeni prirodnog nagona prema necemu
manje odgovornom i u neku ruku prakticnom.Poslije svega seksualna orijentacija i nije
toliko vazna ukoliko ostale ljudske osobine nijesu tome podcinjene.Ne treba zaboraviti
da je seks,kao odnos izmedju dva bica,u jednoj prilicno zastrasujucoj formi bez obzira
na kome stepenu kulture su pojedina drustva.Slicnost je izrazita od prahistoriske do
moderne drustvene organizacije.Prisutnost religije je takodje negativna jer iskljucuje
sve vidove odnosa(seksualnog) izuzevsi normalnog.Svako od nas ima razlicite emotivne
osobine a te osobine su tijesno vezane sa seksualnim.Seks, kao odnos izmedju dvije
jedinke,moze da bude potpuno mehanicki ali ce zadovoljiti potrebe jednog ili oba lica
koja se u to upletena .Seks koji uzima 'ljubav" kao osnovu moze takodje da bude
"glumacko"ostvarenje iz razloga koji malo ko moze odgovoriti.Na kraju mozemo
slobodno zakljuciti da seksualni odnosi nemaju nista zajednickog sa zivotnim
opredjeljenjem .
vasilije knezevic 24 okt. 2012
pre 13 godina
Nije izbor vec su prirodno ljubav od roditelja nasledili, ako je majka detetu samo ljubav prema muzu pokazivala i obrnuto a nedovoljno njemu ono ce zbog ljubavi prema njoj gajiti zelju i dokazati ljubav njoj time da i on bude privlacan istom polu
pre 13 godina
Nije stvar izbora, ali isto tako nije nesto s cim se covek rodi (u vecini slucajeva). Najranija iskustva u covekovom zivotu trajno oblikuju njegovu svest i podsvest.
Naravno nikako ne mislim da ikoga treba prisiljavati na ista, svako nek zivi zivot kako hoce, to je osnovno pravo svakog coveka.
pre 13 godina
(fem2fem, 28. oktobar 2012 22:39)
Nekonzistentno je optuzivati druge za rusenje vlastite privatnosti dok se u isto vrijeme sluzite javnim provokacijama i egzibicionizmom u obliku gej parada.
pre 12 godina
@ drno: Naprotiv - ja ne organizujem gej parade!!
pre 13 godina
Dobro ako je homoseksualnost posledica nekog socijalnog ili genetskog defekta (mozda oba). Zasto onda ljudi slepi, gluvi, nepokretni od rodjenja ne organizuju parade koje bi u njihovom slucaju sa punim pravom nosile ime "Parada Ponosa". Barijere koje oni svakodnevno savladavaju su neuporedivo vece i objektivnije nego LGBT populacija koja samo zeli da se po svaku cenu sebicno i bezobzirno egzibicionise.
pre 13 godina
To je psihicki manifest i nema biranja. Ako normalan muskarac moze da bira izmedju muskaraca i zene, naravno da ce izabrati zenu jer mu je to sexualna percepcija i nesto gde mu cula sama reaguju. Biti gej je isto, privlaci ga muskarac jer je to mozdani nedostatak muske percepcije koji je prirodnim putem zamenjen sa zenskim, zapravo genetska greska koju je nasledio od majke a trebao od oca! Ne znam za njih, ali ja se uvek okrenem za lepom zenom, hvala bogu... :-)
pre 13 godina
stvar je izbora. recimo moj bivsi cimer je gej. pokusao je da bude samnom, pa nam nije islo. jga nije moj pol. sada je ozenjen ima dete i zenu vara sa mladjim, a i starijim muskarcima kad god moze.
kao sto rekoh, ocigledno stvar izbora.
pre 13 godina
Nije gen, vec nacin odrastanja. Uticaj muskih i zenskih energija u okruzenju u kome odrastamo. Zato cesto gej muskarac je odrastao sa fizicki ili emotivno odsutnim ocem, ili sa dominantom majkom. Naravno, sve to moze da bude realnost i da muskarac ne bude gej. Postoje i drugi izvori ovih energija u okruzenju. Slicno je i kod zena, ali je uticaj majke jaci.
Ako je dete osetljivije prirode, onda je veci uticaj tog poremecenog balansa u okruzenju.
Sve se ovo desava od rodjenja do 4-5 godine zivota, pa gej ljudima deluje da su rodjeni sa tim.
Zato postoji fenimizacija kod gej muskaraca, ili muskobanjanost kod gej zena. Neravnoteza u okruzenju u kome su odrasli se cesto odrazava i u ponasanju i licnosti.
Ali, jednom kad je formiran taj deo mozga, ne moze se promeniti.
Dok je ljudi i familija bice i gej ljudi. Prestanite sa osudjivanjem, shvatite da su samo odrasli u drugacijem okruzenju nego vi "normalni". Po svemu ostalom se ne razlikuju.
I shvatite da se moze desiti BILO KOME!
pre 13 godina
Da, da... i sad moramo da slusamo pametovanje gej populacije ovde koji jedva cekaju da se dokomapju ovakve vesti da bi prosipali njihovu verziju zasto su takvi kad svi znamo da to nije normalno niti prirodno!!!
Off topic odma bre! Ne zanima me/nas!
pre 13 godina
Jeste, stvar je izbora i to pogrešnog!
pre 13 godina
Sto je rekao agent Bejlis iz serije ''Odeljenje za ubistva'' kad ga je jedan gej pozvao da izadju na sastanak, a kolege mu se cudile sto je prihvatio kad je strejt?
A on odgovori ''nisam nikad izasao sa muskarcem, ne znam kako ce mi biti, mozda bolje nego sa zenom'', tako da ne zna covek dok ne proba. Moze se tumaciti i kao stavr izbora.
Pozdrav za sve ljude dobre volje!
pre 13 godina
A sta ako je to zapisano kao metalna adresa sa kojom si se rodio?
Kako bi onda definisali homoseksualnost?
Licno mislim da to nema veze sa genetikom i da ono sto pise u clanku je "posledica" mentalne adrese.
pre 13 godina
Verujem da u danasnjici neki muskarci u razvijenim zemljama - ne kod nas doduse, biraju da li hoce ili nece biti gej, ponekad i oboje. Takodje verujem da predispozicija za homoseksualnost lezi u hormonalnim nivoima i mentanim sferama ali mi je prosto apsurdno da u genima traze odgovor. Narocito kad homoseksualci ne ostavljaju porod. Takodje genima je determinisana apsolutno svaka karakteristika coveka pa i ova ali sta su onda pronasli?- Toplu vodu, ili gen koji se moze "na vreme" uociti i eventualno odabrati "pravi fetus" koji bi mogao da se rodi? Mislim da ako neko bude unistio covecanstvo to ce upravo da budu ovi najinteligentniji i najpametniji koji ovako kanalisu svoju dar i kojima se divimo i nagradjujemo.
pre 13 godina
Homoseksualnost je evolucioni corsokak. Shodno tome je i nenormalna. Vrste se prilagodjavaju opstanku. Opstanak homoseksualaca nije moguc jer se ne reprodukuju. Ma koliko se to nekome ne svidja, normalnost je pitanje vecine. Vecina ima 5 prstiju, a ne 6. To svakako ne znaci da sestoprste treba tuci po ulicama. Svakako je besmisleno i promovisati ih kao drustveni pokret. Mislim, mozemo onda svaku seksualnu devijaciju afirmisati do nivoa NVO. U tom slucaju bi imali (pored gej) i paradu sadomazohista, predofila, nekrofila...
pre 13 godina
A šta je sa onima koji sami sebe zadovoljavaju seksualno. Gde su njihova prava ?
pre 13 godina
Prerano budjenje seksualnosti, pre polnog sazrevanja, prirodno vodi u samozadovoljavanje i u homoseksualstvo jer pre polnog sazrevanja pubertetlije još uvek jesu prirodno okrenute ka samom sebi i ka istom polu. Svaka osoba koja ne pobedjuje svoja životna iskušenja, kada bi pitala samu sebe u svojoj nesazrelosti, bila bi rob nekog unutrašnjeg hira, bilo da je reč o homoseksualstvu, gordosti, mržnji, ili bilo čemu drugome. Čovek ima razum da shvati šta jeste a šta nije smisleno, ima savest koja ga opominje da se odupire onome što je loše i ima svoju volju da to i izvede. Ako negiramo te elemente ličnosti koji nam daju slobodu onda je pitanje da li možemo za sebe da tvrdimo da smo zaista ljudi, a ne životinje koje su determinisane nasledjem i okruženjem.
pre 13 godina
Okej,nemam problema sa LGBT populacijom,i ja sm za to da što pre postanu ravnopravni gradjani,za mene oni to već jesu,ali to mogu da budu samo ako se pomire sa tim da je homoseksualizam poremećaj nagona.Ne,homoseksualizam nije normalan oblik ponašanja,to jest normalan je koliko i zoofilija ili nekrofilija.Ali da naznačim,oni koji organizuju anti gej parade su daleko poremećeniji i njihovo mesto je u specijalizovanim ustanovama.Gejevi bar ne ubijaju.
Žao mi je ako sam uvredio neke od pripadnika LGBT organizacije,alija sam zdravstveni radniki kada sam poslednji put proverio homoseksualizam je bio poremećaj sexualnog nagona,svaka izmena tog stava nema veze sa medicinom,već isključivo sa delovanjem raznih lobija.
pre 13 godina
Nije izbor vec su prirodno ljubav od roditelja nasledili, ako je majka detetu samo ljubav prema muzu pokazivala i obrnuto a nedovoljno njemu ono ce zbog ljubavi prema njoj gajiti zelju i dokazati ljubav njoj time da i on bude privlacan istom polu
pre 13 godina
@Poligoli
I oni su homoseksualci, jer imaju seks sa sobom tj.osobom sopstvenog pola.
pre 13 godina
Hmm.. I dalje ne verujem da ljudi nisu naučili da homoseksualnost nije stvar izbora, da sam mogao da biram odabrao bih da sam strejt, zašto? Zato što je život pogotovo u Srbiji mnogo lakši, šetaš se sa devojkom i niko te ne osudjuje, držite se za ruke, ljubite i niko vas popreko ne gleda.
Ovako morate da se krijete, be¿ite...da li mislite da neko voli da vodi takav ¿ivot?
Paradirate svaki dan na ulici a nekom koga je Bog tako napravi branite da uživa, živi i oseti život punim plućima, da voli i bude voljen.
Možda ništa na ovom svetu nije kako treba da bude ali zapitajmo se da li smo mi ti koji trebamo o tome da sudimi ili postoji nesto svevišnje kome se svi klanjamo?
pre 13 godina
Procitajte @Globalno zagejavanje", tamo sve pise o ovoj temi.
pre 13 godina
"Doduše, razvoj mozga ne prestaje rođenjem"
Mozak je vazan organ koji cuva, prikuplja i obradjuje informacije.
Um je taj koji ih konacno objedinjuje i dovodi u vezu i upravo to je ona stvar koja nas razlikuje od drugih i cini nas jedinstvenima sa drugima.
Dakle vodi nas u i kroz situacije o sopstvenoj slobodi izbora.
Zato me, kako bih rekao polako smara, toliki napor da se jedna od sloboda seksualnog izbora iz petnih zila, zeli objasniti kao genetska sa akcentom na nepromenjivo. Jer nista ne mora i ako mi je u horoskopu bas tako zapisano planetama a da ja nemogu imatu nikakav uticaj na to! onda se ja sa tim neslazem!
pre 13 godina
Pravite preveliku dramu oko zabrana. Koliko ja vidim nikome nije zabranjeno da bude gej. To ako imate zatucane rodjake ili ostale kojima je tesko da prihvate vas izbor, nije pitanje sistemski izbrisanih prava ili zakonske regulative vec samo mentalnog stanja tih osoba itd.
Previse bre smarate sa tim! Radite sta hocete i pustite druge da zive svoj zivot. To sa gejevima je isto kao i sa taksistom od pre neki dan koji se naljutio na mene zato sto je pokusao da me prevari.. krece kao projekcija unutrasnjeg osecaja.
pre 13 godina
Da je stvar izbora, ja NIKADA NE BIH izabrao da zivim zivotom kojim zivim. Zasto bi neko izabrao da zivi tako, kada je mnogo lakse ziveti kao str8 muskarac?
Da sam mogao da biram, sigurno bih izabrao da volim zene. Ali, nisam birao. Rodjen sam sa tim. Od kad znam za sebe, nikada me nije privlacio sport niti druzenje sa drugim muskarcima. Vecinom sam bio u drustvu zenskih osoba (ne zato sto sam morao, nego zato sto sam hteo, jer mi je prijalo vise). Probao sam da budem sa zenom (to je bila stvar izbora), pokusao nekoliko puta, ali nije to to. Ne mogu sebe muciti i forsirati, ne mogu ici protivu sebe.
Ne smatram sebe bolesnim. Naprotiv. Zavrsio sam fakultet, zavrsio posledipslomske studije. Zivim i radim u inostransvu. Iz Srbije sam pobegao, kao i vecina visokoobrazovanih, jer sam bio razocaran u sve (pa i u odnos prema gay populaciji).
Opet kazem, ponavaljam se, da sam mogao da biram, ne bih ovo izabrao. Ali zato mogu da biram gde cu da zivim, i gde cu biti prihvacen ovakav kakav jesam. Mogu da biram da zivim u zemlji gde ce postovati ono sto znam i koliko vredim, a ne tamo gde ce me osudjivati na osnovu moje sexualne orijentacije.
pre 13 godina
Nije stvar izbora, ali isto tako nije nesto s cim se covek rodi (u vecini slucajeva). Najranija iskustva u covekovom zivotu trajno oblikuju njegovu svest i podsvest.
Naravno nikako ne mislim da ikoga treba prisiljavati na ista, svako nek zivi zivot kako hoce, to je osnovno pravo svakog coveka.
pre 13 godina
Vi ovde opet otrkivate toplu vodu?
Biti gej nije stvar izbora. Pomirite se sa cinjenicom. Otkad znam za sebe volim decake.
Nikad me devojke nisu seksualno privlacile. I sta sad, ja sam kao bolestan? Po cemu? Po kome? Osecam se naprotiv vrlo zdravo, bavim se sportom i super mi je.
:)
pre 13 godina
Koliko ja znam o ukusima se ne raspravlja.
pre 13 godina
Eto ga novo pitanje za SPC.Sta raditi sa gej fetusima.
pre 13 godina
Treba istaći i to da iako je ovo lekcija br.1 ona zapravo nije ključna - dakle, čak i da jeste stvar izbora nema niko pravo uskratiti pojedincu njegovo pravo da radi sa sobom i svojim životom šta hoće. Od raznoraznih agresora iznuđena 'pravdanja' - "jao, takav sam rođen" su ponižavajuća i odvratna u svaku drugu svrhu sem ako imaju za cilj prosto objašnjavanje kako eto stvari funkcionišu.
pre 13 godina
U mojem slucaju definitivno nije stvar izbora. Dok sam bio decak nije me uopste interesovao fudbal kao vecinu decaka mojeg uzrasta,vec sam se dosta druzio sa devojcicama. Jednom,kad sam bio u pubertetu nasao u sobi svojih roditelja(koji su po meni najbolji roditelji)erotski casopis. I tako listajuci nijedna slika nage devojke me nije uzbudila, kao jedna slika golog muskarca ciju fizionomiju pamtim i dan danas.
pre 13 godina
Nebrojene studije:bioloskke, psihloske i tako dalje ne mogu naci jedan odlucujuci nalaz
koji bi zauvijek zavrsio tu kontraverziju.Ako smo biloski rodjeni sa odredjenom seksualnom
orijentacijom onda drugorazredne okolnosti diktiraju nas izbor.Te drugorazredne okolnosti
mogu biti bilo sta sto nas formira kao zrelu osobu. To moze da bude najjednostavnija
stidljivost,nedostatak seksualne agresije,mogucnosti nijesu bile prisutne i tako
mozemo nabrajati beskonacne razloge o promjeni prirodnog nagona prema necemu
manje odgovornom i u neku ruku prakticnom.Poslije svega seksualna orijentacija i nije
toliko vazna ukoliko ostale ljudske osobine nijesu tome podcinjene.Ne treba zaboraviti
da je seks,kao odnos izmedju dva bica,u jednoj prilicno zastrasujucoj formi bez obzira
na kome stepenu kulture su pojedina drustva.Slicnost je izrazita od prahistoriske do
moderne drustvene organizacije.Prisutnost religije je takodje negativna jer iskljucuje
sve vidove odnosa(seksualnog) izuzevsi normalnog.Svako od nas ima razlicite emotivne
osobine a te osobine su tijesno vezane sa seksualnim.Seks, kao odnos izmedju dvije
jedinke,moze da bude potpuno mehanicki ali ce zadovoljiti potrebe jednog ili oba lica
koja se u to upletena .Seks koji uzima 'ljubav" kao osnovu moze takodje da bude
"glumacko"ostvarenje iz razloga koji malo ko moze odgovoriti.Na kraju mozemo
slobodno zakljuciti da seksualni odnosi nemaju nista zajednickog sa zivotnim
opredjeljenjem .
vasilije knezevic 24 okt. 2012
pre 13 godina
U najmanju ruku je glupo cak i pomisliti da je to pitanje izbora!
Pa kako pobogu mozes da biras ko te seksualno privlaci?!
pre 13 godina
(fem2fem, 28. oktobar 2012 22:39)
Nekonzistentno je optuzivati druge za rusenje vlastite privatnosti dok se u isto vrijeme sluzite javnim provokacijama i egzibicionizmom u obliku gej parada.
pre 13 godina
a da postavimo sledece pitanje:
Da li je heteroseksualnost stvar izbora?
evo,ja sada biram da budem heteroseksualan pa da vidim koliko ce to da traje
pre 13 godina
Koliko samo eksperata ovde ima. Evo recimo, Maja misli da ako ste dečak, koji recimo odrasta sa majkom - postaćete gej, i to feminiziran. Neki kažu da je to poremećaj hormona (a onda bi ti ljudi imali strašne muke, jer hormonski poremećaji imaju ozbiljne simptome i posledice po zdravlje). Treći misle da ih ustvari neki zli ljudi vrbuju da postanu gej. Četvrti kažu da je moderno, pošto je baš moderno da vas biju i proganjaju. Peti misle da možeš to da odabereš. Čim to misle, vrlo verovatno da su biseksualci, ali potiskuju svoje potrebe. Kod homo ili hetero ljudi nema dileme, znaju šta su, i znaju da nisu to izabrali. Sad mi je jasno zašto smo ovde gde jesmo, i gde treba da budemo. Žao mi je gej ljudi što su se rodili baš u ovoj zemlji, sa ovakvim ekspertima.
pre 13 godina
Celog zivota od kad sam bio klinac u osnovnoj, srednjoj, na fakultetu sam se sramio svoje seksualne orijentacije; sve zive sam lagao, imao sam devojke koje nisam voleo - mucio sam i sebe i druge sa tim i to zbog izrazito homofobicne i patrijarhalne srBske sredine koja na gej ljude gleda kao na ogavne bolesnike- i sad kad neko hoce da se ponosi taj jedan dan u godini u 21 veku-makar to bilo simbolicno-javi se neko ko kaze - sto se ne ponose slepi, gluvi i drugi. Pa niko ne brani bilo kome da organizuje paradu ponosa slepih gluvih i sl - jedino se to brani gejevima. Srbija brale. i moj cale je pricao kako kod nas Srba nema pedera-to je sve tamo negde u Sloveniji, na Zapadu , sve to izopaceno iz
Evrope, Amerike-a doceka da mu rodjeni sin bude rodjen kao peder . Mislite o tome!
pre 13 godina
Ja generalno ne razumem zasto je u ovoj situaciji uopste bitno da li je biti gej stvar izbora ili ne. Bilo da je to stvar genetike ili ne, zasto bi bilo cija seksualna orijentacija bila dovodjena u pitanje? Ako je osoba postala homoseksualac "izborom" (iako uopste nije jasno sta bi to zapravo trebalo da znaci, tj. kako i kada se to "bira", al ajde) da li zbog toga treba to da joj zabranimo? Zasto bismo, nemamo li svi pravo da odlucujemo o tome s kim cemo i sta cemo da radimo dokle god nikog ne povredjujemo? Ili, ako je osoba "rodjena" kao homoseksualac, imamo li tada pravo da joj bilo sta u smislu njene seksualne orijentacije osporavamo? Ovaj spor oko toga da li je biti gej nesto "urodjeno" ili "izabrano" je totalno promasen. U oba slucaja, osporavati nekom pravo na seksualnu orijentaciju je van svake pameti. U prvom slucaju to je krsenje necijeg prava na slobodan izbor; u drugom slucaju to je diskriminacija nekoga na osnovu njegovih urodjenih predispozicija, dakle prakticno u rangu sa rasizmom. Skroz promasena i nebitna rasprava
pre 13 godina
Obrazovan svet zna vec decenijama da je seksualnost bioloski predodredjena nista manje nego kao krvne grupe. Recimo da su hetero analogni (samo primera radi, ocigledno, genetski mehanizmi su drugaciji) sa 0+ grupom (najcesci), homo sa AB+ , trans AB-, manje ili vise biseksualni sa A i B . Samo ljudi koji jednostavno nemaju obrazovanje a imaju pregrst neistinitih podataka i mnostvo predrasuda mogu misliti da je seksualnost stvar izbora.
Vecina hetero ljudi manju ili vecu komponentu biseksualnosti, i oni dosta biraju ne upustati se u istospolne odnose, a taj izbor je laksi sto je koponenta manja. A kod nekih hetero, bi komponenta je prilicno velika i oni se mnogo vise muce u tom izboru. A homoseksualni ljudi nemaju nista vise izbora od hetero, ali zbog enormnog pritiska okoline, mnogi,od njih su ziveli u laznim brakovima i slicno, sto je samo po sebi uzas i za njih i za supruznike i decu. Uostalom, ko ima pravo terati ljude na takve izbore zarad nekog bolesnog poimanja moralnosti?
U jezivo patrijahalnim sredinama se javlja patoloska homofobija jer mnogi koji moraju biti maco i hetero 100% imaju u sebi manje ili vise biseksualnosti, pa internalizuju konflikt i izbacuju agresiju na one koji imaju hrabrosti ili srece da zive zivot postujuci ono sto jesu a ne ono sto im okolina namece. Da ne odugovlacim, sve ovo je vec odavno poznato, samo mi kao da otkrivamo toplu vodu i branimo se od gej prade. Jadni smo, nema sta :(
pre 13 godina
Pitam li se kada sam to "odlučio" da budem gej i da me kroz ceo pubertet i sada diskriminišu i fizički napadaju oni koji su "odabrali" da budu strejt?
Priča o "izboru" seksualnosti je ništa više do iluzija stvorena od strane osoba koje na bilo koji način pokušavaju da opravdaju sopstvenu mržnju prema drugome.
A biološko opravdanje (homo)seksualnosti će tek da se dokaže i otkrije do kraja.
pre 13 godina
Da li je heteroseksualnost stvar izbora?
pre 13 godina
Ja sam ovo već odavno znala, i zato nemam ništa protiv tih ljudi,oni se neće promenti zato što to neko odobrava, ili ne odobrava,ja sam hetroseksualna,ali nemam stvarno ništa protiv ljudi koji su drugačiji.A sem toga ko od nas zna koje smo gene poneli,i šta nas očekuje u budućnosti,svi smo mi zapravo različiti-svako na svoj način.
pre 13 godina
Dr. John Paul De Cecco, deklarisani homoseksalac, psiholog i urednik Journal of Homosexuality piše: “The idea that people are born into one type of sexual behavior is foolish.”
Alfred Kinsey, poznati američki seksolog (biseksualac) piše: “I have myself come to the conclusion that homosexuality is largely a matter of conditioning.”
Marshall Kirk i Hunter Madsen, doktoranti Harvarda, tvorci medijskog gej manifesta “After the Ball” pišu:
“We argue that, for all practical purposes, gays should be considered to have been born gay - even though sexual orientation, for most humans, seems to be the product of a complex interaction between innate predispositions and environmental factors during childhood and early adolescence.”
I sta sad?
Ko je tu u pravu?
Zao mi je sto kao za vreme Slobe citamo samo jednu verziju o svemu, pa i o ovoj problematici. Srecom postoji internet, moze i neko drugo misljenje da se pronadje...
Mnogo korisnije za sve bi bilo da se suprotstave misljenja i da se suceljavanjem argumenata dodje do odredjenih resenja, jer samo tako ona mogu da zazive i budu prihvacena od strane vecine. Nametanje misljenja i tema propagandom je kontraproduktivno i za gej populaciju.
pre 13 godina
eto
kako lupas covece joj kako lupas
pre 13 godina
Mnogo me nerviraju misljenja ljudi koji o tome ne znaju nista. Nista o nasim problemima ne znaju. Nervira me kad pisete da niko nikog ne pita kog je opredeljenja i da to ustvari nije problem. Moja devojka i ja imamo trenutno sasvim drugi problem: Ona je sad na bolovanju i pola njene firme hoce da dodje da je poseti. Neki ce da zvone na nasa vrata bez prethodnog prijavljivanja telefonom - kako je to cest slucaj u srpskom drustvu. I sta onda? Da se sakrijem u orman? Da kazem kako sam poseta? Kako sam samo drugarica? E vidite, bas to ne zelim, jer nisam samo tamo neka drugarica. Vi kazete "u vasa 4 zida" ali nam isto tako upadate u ta 4 zida. Nemojte da negirate, jer vidite u ovom primeru da je tako. Ne mozes sve sakriti ni da hoces. I na kraju, moja drugarica iz bezbednosnih razloga mora biti stroga prema svojim kolegama i mora im reci da ne dolaze. Ili ako dodju, mora da se pravi da nema nikog u stanu i da ne otvara vrata. Sta ste zapeli da nam upadate u da nasa 4 zida? Okanite nas se onda. Ako vam neko pokaze granice, vi nemojte ici dalje. Prihvatite to da neko ne zeli da vas primi u svoja 4 zida i da ne zeli da govori o svojoj privatnosti. U jednu ruku to trazite a u drugu nam to ne dozvoljavate. I zato nemojte non stop da govorite da nema problema. Mi pokusavamo da se zastitimo i ne nosimo transparente s`kim zivimo ali ste VI ti koji nam ni to ne dozvoljavate. Samo zato sto su neki ljudi izgleda glupi i ne kontaju o cemu je rec. Nije svako sam ko ne spominje partnera...
pre 13 godina
E sta mi se sve desavalo u zivotu,pa trebao bih da zavrsim ko Hanibal Lektor u nekoj ludari sa maskom na licu,vezan za krevet,a o seksualnoj orjentaciji da ne pricamo...Ali kad vec pricamo,ima nekih stvari koje su upisane u vasim genima.Ameri mogu da tumace gene,da pronadju gen koji nosi rizik neke teske bolesti,da ga cak i odstrane,ali ne mogu sve"kombinacije" da otkriju.I u tom lezi cela istina.Sve se manje vise nasledjuje.Kao sto ima ljudi koji su odrastali u ratnim i svakakvim uslovima pa nisu postali ni ubice,ni zlikovci,tako ima ljudi koji su odrastali u "problematicnim" sredinama pa nisu postali homoseksualci.Dakle kao sto se ubica radja a ne postaje,tako je i ovde.Ali to je tesko prihvatiti u jednom drustvu,tako patrijarhalnom,da recimo moze da se desi,u nekoj porodici,takav "defekt".Sta cemo da kazemo za Leonarda Da Vincija.On nije odrastao u ovom savremenom drustvu,nije bio pod uticajem gej lobija,nisu mu punili glavu sa raznim stvarima,pa opet je bio homoseksualac i brojni drugi i slikari i kompozitori,cak i jedan Cajkovski.Pa sta sad ne treba da se divimo njihovim delima samo zato sto su bili to sto jesu?Mnogi ljudi koji su bili homoseksualci su morali da se "zene" da bi opstali u drustvu i na taj nacin su prenosli te gene na potomstvo.Toga naravno ima i danas,a i da nema,otkud mi znamo koju genetsku mutaciju nosimo,ne samo kad je seksualna orjentacija u pitanju,nego i neke nasledne bolesti, predispozicije ili mane?
pre 13 godina
@Biljana
Vi ogenetici očigledno ništa ni ne znate, pa tako možete i da pričate. Geni se ne prenose samo od roditelja. Gen može da ima tetka, a da ste ga vi nasledili, ne mora roditelj da bude gej da bi mu dete bilo gej.
pre 13 godina
Ako kazete da nije urodjeno a nije ni stvar izbora, vec da iskustva u detinjstvu formiraju seksualnu preferenciju - zvuci mi nelogicno. Kako neko moze da utice na to ko ce mene privuci? Ljubav je osecanje koje je spontano, dolazi iz nas samih. Ili me neko privlaci ili ne. Ne moze niko da me "nauci" da me nesto privlaci - sto me ustvari ne privlaci - a ni obrnuto. Tako da mora biti urodjeno - isto kao i heteroseksualnost. Posto i kod zivotinja postoji a one ne razmisljaju u tom smislu niti ih neko oblikuje, mora da je stvar prirode. Svidelo se to nekom ili ne. Oni koji misle da je stvar "oblikovanja" nek navedu konkretnije primere, kako bi to "oblikovanje" moglo da izgleda. Ni vi ne mozete da se zaljubite u bilo koga, zar ne? Ako je neko imao losa iskustva npr sa suprotnim polom, onda to po meni ne moze da probudi privlacnost ka istom polu. Ta osoba moze samo da se odluci da uopste ne bude u vezi i da ostane sama. Ili da bude sa osobom istog pola, ali nece moci da je voli. Ali za tako nesto nisam nikad cula. Znam dosta homo ljudi koji nisu ni imali iskustva sa suprotnim polom, pa to nema veze sa tim da su se razocarali. Ne moras sve da probas da bi znao da to nije to. Isto tako kao sto ni hetero populacija ne mora da proba sa istim polom, da bi znala da je hetero. Isti princip! Kod nas je jednostavno sve sto je malo drugacije, nekako cudno. Cudni su vam i vegetarijanci a kamoli homoseksualci. Dok se u nekim drugim zemljama niko ne cudi ako neko ne jede meso ;-)
pre 13 godina
@ Predrag
Zelite da ispadnete tolerantni a niste. Ne pomaze nam ta polovicna tolerancija. Ne znaci nam nista. Naravno da imate pravo na svoje misljenje, ali u ovom slucaju poredite stvari koje se kaznjavaju zakonom sa necim cega za cega nema kazne po zakonu. Osim toga poredite nesto sto se vodi kao poremecaj sa necim sto se ne vodi kao poremecaj. Time sebe stavljate iznad zakona i iznad medicinskih strucnjaka. Da li je to realno? Vi naravno mozete imati vase misljenje ali je to jos uvek samo VASE misljenje i nije priznato. Meni npr isto tako nije normalno kad je jedan skoro deda sa mladom devojkom zajedno, i sta sad? Isto tako mi nije normalno kad neko mrtav hladan vara svoju zenu. Nije mi normalno kad muskarci gledaju porno filmove. I sta sad? Hocemo svi kod doce?
pre 13 godina
zasto bi neko birao da bude gej, nerazumem, da sam mogao da biram nikada to ne bih bio, mnogo je lakse biti ko i drugi, ti mozes da budes pametan, obrazovan, lep, uspesan u svakom pogledu i u isto vreme svaki primitivni agresivni mongoloid samom sumnjom da si ti mozda gej moze da uzme sebi za pravo da te vredja, pocenjuje cak i fizicki napadne,svaki tvoj kvalitet se kompletno anulira cinjenicom da si gej, govorim o srbiji, naravno, zato ni ne zivim tamo, na moju srecu
pre 13 godina
Stvar izbora nije biti gej, stvar izbora je mozda ziveti gej. I ko treba bilo kome da osporava njegovo pravo kako ce ziveti? Kada podjem od sebe, od kada znam za sebe ja volim zene. Shvatila sam to vrlo rano i posla tim mojim putem. Jednostavno nije mi bila alternativa biti sa osobom koja me uopste ne privlaci a to u mom slucaju znaci biti sa muskarcem. Neki ljudi to mozda ne mogu da shvate, jer se zene i udaju za ljude koje ne vole. Iz finansijskih i drugih razloga. Ni tako nesto ne bih mogla da uradim sebi, znaci ne bih mogla ni sa zenom da budem koju ne volim. To mi je nesto najnormalnije. Hormoni, vaspitanje, urodjeno - nemam pojma niti me briga. Ja hocu da budem sa onim (onom) koju volim i to je sve! Niko ne treba i ne moze da mi zabrani da imam vezu sa zenom. Moja devojka i ja smo dobrovoljno u nasoj vezi i to se samo nas dve tice. Stvar izbora u smislu da se jednog dana pitas hoces ovo ili oni, sto posto nije. Nikad mi se nije postavilo to pitanje. Jednostavno sam se oduvek zaljubljivala samo u zene i tako sam birala partnera. Muskarce gledam kao bracu, kao drugove - isto kao sto strejt muskarci gledaju druge muskarce. Nema tu neke velike filozofije. Pustite ljude da zive kako moraju - sta se to koga tice, nikoga ne ugrozava. Vi se zenite u udajte a nama dajte da volimo ono sto nas privlaci - i svi zadovoljni. Ova diskusija je previse naporna postala...
pre 13 godina
@ Vasko
Aha, okej ali koji savet nam dajete? Da budemo na silu sa nekim koga ne mozemo da volimo? Da - iako homoseksualno naklonjeni - budemo sa nekim (bilo kim) suprotnog pola, jer je to navodno "normalnije" i ima neku dublju svrhu? Ako vi tako zamisljate zivot, ljubav i srecu, onda nemam reci. Srece tu ne bi bilo a bogami ni zivota... Na kraju vi nas zelite da preobratite, a ne obrnuto - kako nam cesto vasa populacija prebacuje! Btw znam gej osobe koje su vrlo kasno usle u seksualne vode a znam i neke koje se uopste ne samozadovoljavaju - tako da nisam bas sigurna u vasu teoriju ;-)
pre 13 godina
takodje mozete dobiti i odgovor: da, i neka slobodno rade po svojoj volji.
ili chak
ne, bioloshki je i ne smeta nam.
pre 13 godina
@ (fem2fem, 28. oktobar 2012 22:39) Sjajno si to rekla! Osecam se potpuno identicno!!
pre 13 godina
Stvar izbora?!!!...Koja glupost!Šta?Neko je strejt pa mu "dune" i odluči da bude gej?...Ili obratno?
pre 13 godina
Ja sam lezbejka, i nisam corsokak evolucije. "reprodukovala sam se", imam dete i srecna sam. Seksualna orijentacija je prenatalno definisana,
i nema veze sa tim da li neko zeli ili ne zeli decu. Pa pogledajte oko sebe
kakav je natalitet Srbije, a pogledajte recimo natalitet jedne svedske,
holandije. Upravo je statisticki dokazano da je natalitet porastao u zemljama u kojima su legalizovani istopolni brakovi.
pre 12 godina
@ drno: Naprotiv - ja ne organizujem gej parade!!
52 Komentari
Sortiraj po: