Aktuelno

Subota, 15.04.2023.

11:53

Gde je grob Stefana Lazarevića? Identitet despota potvrđen je DNK analizom

Izvor: Novosti/S.BABOVIĆ

Gde je grob Stefana Lazareviæa? Identitet despota potvrðen je DNK analizom IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

40 Komentari

Sortiraj po:

Zoran Knezevic

pre 2 godine

nije ni čudo što smo robovali 500 godina.
(neutral felš, 15. april 2023 22:17)
-------
Mislite nismo bili toliko hrabri kao Slovenci, Hrvati ili, Makedonci, koji su svakodnevno dizali ustanke i borili se protiv Turaka, Austrijanaca, Ugara i Nemaca, da bi na kraju oslobodili i Srbe i Srbiju? Kad pročitam Vaš komentar onda, zaista, ništa nije čudno?

seljadin

pre 2 godine

nije ni čudo što smo robovali 500 godina.
(neutral felš, 15. april 2023 22:17)

Madjarska je bila raspolovljena pa je jedan deo borio se za Austriju a drugi za Tursku.
Sto se tice Otomana i 500 godina, to zahvalite Francusko -Turskoj alijansi 300 godina je Tursku od Austrije spasavao Francuski napad i povlacenje Austrijanaca sa Kosova. Inace Karadjordje je u bitci na Misaru potukao ne samo Turke vec i Francuske posade sa topovima

neutral felš

pre 2 godine

što se onda nije borio protiv ugara nego mlatio krstaše oko carigrada?
(neutral felš, 15. april 2023 22:19)

Vrlo jednostavno, zato što je u to vreme, 1389. godine Stefan Lazarević još uvek bio maloletni princ, praktično je bio nedozrelo dete da bi nasledio presto, knjeginja Milica je sa tim vazalstvom kupila vreme za svog sina i to prinudno savezništvo sa Turcima je trajalo svega 13 godina, da nije bilo tako, onako iskasapljena Srbija bez vođe bi bila previše lak plen za papističke agresore.
(Miloš Bg, 15. april 2023 23:46)

ala smo se spasli...

nenad

pre 2 godine

Vasojevici su potomci Nemanjica preko Stevana Musica ..koji je bio vojvoda za vreme cara Dusana i njegov rodjak po muskoj liniji ..na primer ..od poznatih licnosti teniser Goran Ivanisevic je krvno vezan za Nemanjice ..naravno porodica je srpskog porekla ..ko hoce moze da se raspita ..ovo je za nesnadjenje hrvate podatak

Miloš Bg

pre 2 godine

Je li to onaj koji se borio na strani Turaka u bici kod Nikopolja, kada je mogao da bude oslobođen ceo Balkan da su Turci poraženi i oterani?
(Kvisling pre Kvislinga, 15. april 2023 13:36)

To je onaj kojem Ugari nisu ostavili izbor, jer su odmah nakon Kosovske bitke upali u Srbiju i počeli da pljačkaju i pale. To je ubrzalo njegovu odluku da postane turski vazal. Više čitaj istorijske knjige, mani se SF-a i stripova, ako hoćeš nešto da saznaš.
(Opšte neznanje, 15. april 2023 17:26)

što se onda nije borio protiv ugara nego mlatio krstaše oko carigrada?
(neutral felš, 15. april 2023 22:19)



Vrlo jednostavno, zato što je u to vreme, 1389. godine Stefan Lazarević još uvek bio maloletni princ, praktično je bio nedozrelo dete da bi nasledio presto, knjeginja Milica je sa tim vazalstvom kupila vreme za svog sina i to prinudno savezništvo sa Turcima je trajalo svega 13 godina, da nije bilo tako, onako iskasapljena Srbija bez vođe bi bila previše lak plen za papističke agresore.

Случајни пролазник

pre 2 godine

Hrvatijanci u neverici. Kako je moguce da se zna gde su kosti vladara!
Cim one postoje i moze da se radi DNK analiza to mora da nije istina.
Hrvatijanski Kraljevi su jedina istina, nigde kostiju nema i zato su istina.

neutral felš

pre 2 godine

(Kvisling pre Kvislinga, 15. april 2023 13:36)

Ne, to je onaj sto je branio Konstantinopolj od krstasa. Kome je turban lakse breme od papske mitre.
Ne, nije te blam…
(poenta je?, 15. april 2023 16:06)

nije ni čudo što smo robovali 500 godina.

neutral felš

pre 2 godine

Храбро је водио српске јунаке борећи се за турску страну, а уствари ковао план како да се ослободи Турака јер се сваки прави Србин са ропством не мири!
(Прави Србин, 15. april 2023 14:46)

pravi srbin: jedno misli, drugo namerava, treće govori, četvrto radi a peto uradi.

neutral felš

pre 2 godine

Je li to onaj koji se borio na strani Turaka u bici kod Nikopolja, kada je mogao da bude oslobođen ceo Balkan da su Turci poraženi i oterani?
(Kvisling pre Kvislinga, 15. april 2023 13:36)

To je onaj kojem Ugari nisu ostavili izbor, jer su odmah nakon Kosovske bitke upali u Srbiju i počeli da pljačkaju i pale. To je ubrzalo njegovu odluku da postane turski vazal. Više čitaj istorijske knjige, mani se SF-a i stripova, ako hoćeš nešto da saznaš.
(Opšte neznanje, 15. april 2023 17:26)

što se onda nije borio protiv ugara nego mlatio krstaše oko carigrada?

Јабучило

pre 2 godine

A DNK je uspoređena s kim/čim? Opet mitologija..
(Denacifikator, 15. april 2023 12:08)

Постоје Лазареве мошти.

Opšte neznanje

pre 2 godine

Je li to onaj koji se borio na strani Turaka u bici kod Nikopolja, kada je mogao da bude oslobođen ceo Balkan da su Turci poraženi i oterani?
(Kvisling pre Kvislinga, 15. april 2023 13:36)

To je onaj kojem Ugari nisu ostavili izbor, jer su odmah nakon Kosovske bitke upali u Srbiju i počeli da pljačkaju i pale. To je ubrzalo njegovu odluku da postane turski vazal. Više čitaj istorijske knjige, mani se SF-a i stripova, ako hoćeš nešto da saznaš.

Ne javljaj se kad ne znaš

pre 2 godine

A DNK je uspoređena s kim/čim? Opet mitologija..
(Denacifikator, 15. april 2023 12:08)

Znamo za svakog našeg vladara gde je sahranjen, jer su ostavili tragove državnosti i kulture iza sebe, dok vi ne znate ni za jednog vašeg, jer nisu ni postojali. Uh pardon, zapravo znate gde su sahranjeni ugarski i austrijski kraljevi i carevi čije ste konje glancali.

Nažalost

pre 2 godine

SPC je profitna firma. Neće priznati ni DNK analizu, kada Koporin na konto priče o Stefanu Lazareviću zarađuje pare od turista. Zato je toliko protivljenje da se sazna istina.

Zoran Knezevic

pre 2 godine

A DNK je uspoređena s kim/čim? Opet mitologija..
(Denacifikator, 15. april 2023 12:08)
----------
Stičem utisak da ste Vi čovek koji sprovodi denacifikaciju "čitim" nacizmom?! Što bi reko naš narod "Klin se klinom izbija" ili "Ljuta trava na ljutu ranu"? Zar je Vama nejasno, i pored toliko njegovih najbližih predaka i rodjaka,kojima se znaju grobna mesta, kako se DNK-a analizom utvrdjuje nečije poreklo? Šta očekujete da se pojavi neki živi potomak?

poenta je?

pre 2 godine

(Kvisling pre Kvislinga, 15. april 2023 13:36)

Ne, to je onaj sto je branio Konstantinopolj od krstasa. Kome je turban lakse breme od papske mitre.

Ne, nije te blam…

Skywalker

pre 2 godine

"A DNK je uspoređena s kim/čim? Opet mitologija.."

Na primer sa DNK knjeginje Milice. Ali, opet ce biti onih koji ce tvrditi da je u Manasiji Vuk, a u Koporinu Stefan.

Istoričar

pre 2 godine

Dokazano je samo da se u manastiru Manasija nalazi deo tela Lazarevog sina (glava, tj. lobanja).Samo je Lazar imao dvojicu sinova Stefana i Vuka), a iz istorije nam je poznato da je Vuku odrubljena glava u građanskom ratu u Osmanskom carstvu, dok je Stefan umro od prirodne smrti, pa bi trebalo da je sahranjen u celosti.
Jedini ispravan put je da SPC dozvoli DNK analizu moštiju iz manastira Koporin, koje je ranije otkopao isti arheolog i tada su stručnjaci utvrdili (bez DNK analize, ali antropološkim metodama) da je tamo sahranjen despot Stefan Lazarević. Inače, oba manastira je on sazidao, a grob se u oba nalazi na istom mestu, predviđenom za ktitora, ispod freske na kome se upravo on nalazi.

Прави Србин

pre 2 godine

Храбро је водио српске јунаке борећи се за турску страну, а уствари ковао план како да се ослободи Турака јер се сваки прави Србин са ропством не мири!

Бора

pre 2 godine

@Били Д Кид Баш бих волео да погледам тај клип са youtube, али нисам успео да га пронађем. Може неки линк?

mr

pre 2 godine

A DNK je uspoređena s kim/čim? Opet mitologija..
(Denacifikator, 15. april 2023 12:08)

Па рецимо са оцем. А и мајка се зна где је. А има и још позантих рођака. А да, теби се то не уклапа у истину да владари не смеју да имају гроб, посебно кад не постоје. Ми смо овде митомани, нађе се тело па се ради анализа. Слажем се да је боља твоја земаљска истина, нема тела нема доказа, али то је владар у књигама. Само што се ово прво зове историја једног народа, а ово друго маркетинг. Историја је земаљска, а маркетинг је тако некако у ваздуху, далеко од неба.

markos

pre 2 godine

A DNK je uspoređena s kim/čim? Opet mitologija..
(Denacifikator, 15. april 2023 12:08)
Како је митологија утврђивање где је сахрањена једна историјски доказана личност? Ето научници нису тебе консултовали како да ураде ДНК анализу. Замисли познати су гробови његових предака и потомака па се на основу тога може утврдити сродност. Дакле ако имамо два гроба где се сматра да су његови остаци, онда је веома лако рећи у којем је он од та два ако имамо ДНК његових рођака. Под условом да је у другом гробу неко ко није са њим у сродству.

Grom

pre 2 godine

Читао сам да је у Манасији, пронађено тело деспотовог брата Вука, као и да су ДНК главе и остатка тела различити. Ту су донети из масовне гробнице у Турској у којој је Вук био покопан са осталим Србима, које су турци ту побили.
А, мошти Деспота Стефана се налазе у манастиру Копорин.

Siniša brejnstormer

pre 2 godine

Jedna od najfascinantnijih ličnosti srpske istorije. Nažalost, o despotu Stefanu se nedovoljno zna, jer je stolovao u vreme propadanja srpske države. Timerlan je bio fasciniran njegovom hrabrošću u bitci kod Ankare, bio je osnivač viteškog reda Zmaja, pisac Slovoljubvea.. učinite sebi veliku uslugu, naučite nešto o našem velikom srpskom despotu Stefanu Lazareviću!

Kvisling pre Kvislinga

pre 2 godine

Je li to onaj koji se borio na strani Turaka u bici kod Nikopolja, kada je mogao da bude oslobođen ceo Balkan da su Turci poraženi i oterani?

Kad se ne zna, ćuti se

pre 2 godine

A DNK je uspoređena s kim/čim? Opet mitologija..
(Denacifikator, 15. april 2023 12:08)

"Na zahtev Republičkog zavoda za zaštitu spomenika kulture, već u decembru 2006. godine dr Oliver Stojković, rukovodilac DNK laboratorije Instituta za sudsku medicinu, uporedio je uzorak butne kosti svetog kneza Lazara, uzet sa njegovih mošti u Ravanici, i uzorak zuba iz muškog skeleta nađenog u Manasiji. Nalaz je bio: postoji biološko srodstvo oca i sina s tačnošću od 99,9378 odsto!"

milan

pre 2 godine

Koporin se pominje kao mesto sahrane Despota samo iz turističkih razloga, a ima i surevnjivosti među vladikama i to na pretek. Nikakve dnk analize u Koporinu nije bilo, Despot je u Despotovcu.

Тамо далеко

pre 2 godine

Један од најбољих витезова свога времена! То доказује Тамерлан, само је њега пустио из заточеништва после Ангорске битке, такође је рекао ”ови Срби се боре као лавови.“ Видите ли Срби? Некада су нас чак и непријатељи поштовали, а данас смо обична шака јада... То је зато што ми непоштујемо ни сами себе, да поштујемо онда не би имали загађену природу например...

Били Д Кид

pre 2 godine

Нетачно. Његове мошти се налазе у манастиру Копорин, како је утврђено ДНК анализом која је извршена у Лондону многи пре 2006. године. Постоји на ЈуТјубу интервју са владиком Атанасијем Јевтићем, блажене успомене, који то јасно потврђује.

Kad se ne zna, ćuti se

pre 2 godine

A DNK je uspoređena s kim/čim? Opet mitologija..
(Denacifikator, 15. april 2023 12:08)

"Na zahtev Republičkog zavoda za zaštitu spomenika kulture, već u decembru 2006. godine dr Oliver Stojković, rukovodilac DNK laboratorije Instituta za sudsku medicinu, uporedio je uzorak butne kosti svetog kneza Lazara, uzet sa njegovih mošti u Ravanici, i uzorak zuba iz muškog skeleta nađenog u Manasiji. Nalaz je bio: postoji biološko srodstvo oca i sina s tačnošću od 99,9378 odsto!"

Siniša brejnstormer

pre 2 godine

Jedna od najfascinantnijih ličnosti srpske istorije. Nažalost, o despotu Stefanu se nedovoljno zna, jer je stolovao u vreme propadanja srpske države. Timerlan je bio fasciniran njegovom hrabrošću u bitci kod Ankare, bio je osnivač viteškog reda Zmaja, pisac Slovoljubvea.. učinite sebi veliku uslugu, naučite nešto o našem velikom srpskom despotu Stefanu Lazareviću!

Тамо далеко

pre 2 godine

Један од најбољих витезова свога времена! То доказује Тамерлан, само је њега пустио из заточеништва после Ангорске битке, такође је рекао ”ови Срби се боре као лавови.“ Видите ли Срби? Некада су нас чак и непријатељи поштовали, а данас смо обична шака јада... То је зато што ми непоштујемо ни сами себе, да поштујемо онда не би имали загађену природу например...

mr

pre 2 godine

A DNK je uspoređena s kim/čim? Opet mitologija..
(Denacifikator, 15. april 2023 12:08)

Па рецимо са оцем. А и мајка се зна где је. А има и још позантих рођака. А да, теби се то не уклапа у истину да владари не смеју да имају гроб, посебно кад не постоје. Ми смо овде митомани, нађе се тело па се ради анализа. Слажем се да је боља твоја земаљска истина, нема тела нема доказа, али то је владар у књигама. Само што се ово прво зове историја једног народа, а ово друго маркетинг. Историја је земаљска, а маркетинг је тако некако у ваздуху, далеко од неба.

Били Д Кид

pre 2 godine

Нетачно. Његове мошти се налазе у манастиру Копорин, како је утврђено ДНК анализом која је извршена у Лондону многи пре 2006. године. Постоји на ЈуТјубу интервју са владиком Атанасијем Јевтићем, блажене успомене, који то јасно потврђује.

markos

pre 2 godine

A DNK je uspoređena s kim/čim? Opet mitologija..
(Denacifikator, 15. april 2023 12:08)
Како је митологија утврђивање где је сахрањена једна историјски доказана личност? Ето научници нису тебе консултовали како да ураде ДНК анализу. Замисли познати су гробови његових предака и потомака па се на основу тога може утврдити сродност. Дакле ако имамо два гроба где се сматра да су његови остаци, онда је веома лако рећи у којем је он од та два ако имамо ДНК његових рођака. Под условом да је у другом гробу неко ко није са њим у сродству.

Прави Србин

pre 2 godine

Храбро је водио српске јунаке борећи се за турску страну, а уствари ковао план како да се ослободи Турака јер се сваки прави Србин са ропством не мири!

Istoričar

pre 2 godine

Dokazano je samo da se u manastiru Manasija nalazi deo tela Lazarevog sina (glava, tj. lobanja).Samo je Lazar imao dvojicu sinova Stefana i Vuka), a iz istorije nam je poznato da je Vuku odrubljena glava u građanskom ratu u Osmanskom carstvu, dok je Stefan umro od prirodne smrti, pa bi trebalo da je sahranjen u celosti.
Jedini ispravan put je da SPC dozvoli DNK analizu moštiju iz manastira Koporin, koje je ranije otkopao isti arheolog i tada su stručnjaci utvrdili (bez DNK analize, ali antropološkim metodama) da je tamo sahranjen despot Stefan Lazarević. Inače, oba manastira je on sazidao, a grob se u oba nalazi na istom mestu, predviđenom za ktitora, ispod freske na kome se upravo on nalazi.

Skywalker

pre 2 godine

"A DNK je uspoređena s kim/čim? Opet mitologija.."

Na primer sa DNK knjeginje Milice. Ali, opet ce biti onih koji ce tvrditi da je u Manasiji Vuk, a u Koporinu Stefan.

milan

pre 2 godine

Koporin se pominje kao mesto sahrane Despota samo iz turističkih razloga, a ima i surevnjivosti među vladikama i to na pretek. Nikakve dnk analize u Koporinu nije bilo, Despot je u Despotovcu.

poenta je?

pre 2 godine

(Kvisling pre Kvislinga, 15. april 2023 13:36)

Ne, to je onaj sto je branio Konstantinopolj od krstasa. Kome je turban lakse breme od papske mitre.

Ne, nije te blam…

Kvisling pre Kvislinga

pre 2 godine

Je li to onaj koji se borio na strani Turaka u bici kod Nikopolja, kada je mogao da bude oslobođen ceo Balkan da su Turci poraženi i oterani?

Јабучило

pre 2 godine

A DNK je uspoređena s kim/čim? Opet mitologija..
(Denacifikator, 15. april 2023 12:08)

Постоје Лазареве мошти.

Ne javljaj se kad ne znaš

pre 2 godine

A DNK je uspoređena s kim/čim? Opet mitologija..
(Denacifikator, 15. april 2023 12:08)

Znamo za svakog našeg vladara gde je sahranjen, jer su ostavili tragove državnosti i kulture iza sebe, dok vi ne znate ni za jednog vašeg, jer nisu ni postojali. Uh pardon, zapravo znate gde su sahranjeni ugarski i austrijski kraljevi i carevi čije ste konje glancali.

Miloš Bg

pre 2 godine

Je li to onaj koji se borio na strani Turaka u bici kod Nikopolja, kada je mogao da bude oslobođen ceo Balkan da su Turci poraženi i oterani?
(Kvisling pre Kvislinga, 15. april 2023 13:36)

To je onaj kojem Ugari nisu ostavili izbor, jer su odmah nakon Kosovske bitke upali u Srbiju i počeli da pljačkaju i pale. To je ubrzalo njegovu odluku da postane turski vazal. Više čitaj istorijske knjige, mani se SF-a i stripova, ako hoćeš nešto da saznaš.
(Opšte neznanje, 15. april 2023 17:26)

što se onda nije borio protiv ugara nego mlatio krstaše oko carigrada?
(neutral felš, 15. april 2023 22:19)



Vrlo jednostavno, zato što je u to vreme, 1389. godine Stefan Lazarević još uvek bio maloletni princ, praktično je bio nedozrelo dete da bi nasledio presto, knjeginja Milica je sa tim vazalstvom kupila vreme za svog sina i to prinudno savezništvo sa Turcima je trajalo svega 13 godina, da nije bilo tako, onako iskasapljena Srbija bez vođe bi bila previše lak plen za papističke agresore.

Случајни пролазник

pre 2 godine

Hrvatijanci u neverici. Kako je moguce da se zna gde su kosti vladara!
Cim one postoje i moze da se radi DNK analiza to mora da nije istina.
Hrvatijanski Kraljevi su jedina istina, nigde kostiju nema i zato su istina.

Бора

pre 2 godine

@Били Д Кид Баш бих волео да погледам тај клип са youtube, али нисам успео да га пронађем. Може неки линк?

Grom

pre 2 godine

Читао сам да је у Манасији, пронађено тело деспотовог брата Вука, као и да су ДНК главе и остатка тела различити. Ту су донети из масовне гробнице у Турској у којој је Вук био покопан са осталим Србима, које су турци ту побили.
А, мошти Деспота Стефана се налазе у манастиру Копорин.

Opšte neznanje

pre 2 godine

Je li to onaj koji se borio na strani Turaka u bici kod Nikopolja, kada je mogao da bude oslobođen ceo Balkan da su Turci poraženi i oterani?
(Kvisling pre Kvislinga, 15. april 2023 13:36)

To je onaj kojem Ugari nisu ostavili izbor, jer su odmah nakon Kosovske bitke upali u Srbiju i počeli da pljačkaju i pale. To je ubrzalo njegovu odluku da postane turski vazal. Više čitaj istorijske knjige, mani se SF-a i stripova, ako hoćeš nešto da saznaš.

Zoran Knezevic

pre 2 godine

A DNK je uspoređena s kim/čim? Opet mitologija..
(Denacifikator, 15. april 2023 12:08)
----------
Stičem utisak da ste Vi čovek koji sprovodi denacifikaciju "čitim" nacizmom?! Što bi reko naš narod "Klin se klinom izbija" ili "Ljuta trava na ljutu ranu"? Zar je Vama nejasno, i pored toliko njegovih najbližih predaka i rodjaka,kojima se znaju grobna mesta, kako se DNK-a analizom utvrdjuje nečije poreklo? Šta očekujete da se pojavi neki živi potomak?

nenad

pre 2 godine

Vasojevici su potomci Nemanjica preko Stevana Musica ..koji je bio vojvoda za vreme cara Dusana i njegov rodjak po muskoj liniji ..na primer ..od poznatih licnosti teniser Goran Ivanisevic je krvno vezan za Nemanjice ..naravno porodica je srpskog porekla ..ko hoce moze da se raspita ..ovo je za nesnadjenje hrvate podatak

Nažalost

pre 2 godine

SPC je profitna firma. Neće priznati ni DNK analizu, kada Koporin na konto priče o Stefanu Lazareviću zarađuje pare od turista. Zato je toliko protivljenje da se sazna istina.

neutral felš

pre 2 godine

Je li to onaj koji se borio na strani Turaka u bici kod Nikopolja, kada je mogao da bude oslobođen ceo Balkan da su Turci poraženi i oterani?
(Kvisling pre Kvislinga, 15. april 2023 13:36)

To je onaj kojem Ugari nisu ostavili izbor, jer su odmah nakon Kosovske bitke upali u Srbiju i počeli da pljačkaju i pale. To je ubrzalo njegovu odluku da postane turski vazal. Više čitaj istorijske knjige, mani se SF-a i stripova, ako hoćeš nešto da saznaš.
(Opšte neznanje, 15. april 2023 17:26)

što se onda nije borio protiv ugara nego mlatio krstaše oko carigrada?

neutral felš

pre 2 godine

(Kvisling pre Kvislinga, 15. april 2023 13:36)

Ne, to je onaj sto je branio Konstantinopolj od krstasa. Kome je turban lakse breme od papske mitre.
Ne, nije te blam…
(poenta je?, 15. april 2023 16:06)

nije ni čudo što smo robovali 500 godina.

neutral felš

pre 2 godine

Храбро је водио српске јунаке борећи се за турску страну, а уствари ковао план како да се ослободи Турака јер се сваки прави Србин са ропством не мири!
(Прави Србин, 15. april 2023 14:46)

pravi srbin: jedno misli, drugo namerava, treće govori, četvrto radi a peto uradi.

neutral felš

pre 2 godine

što se onda nije borio protiv ugara nego mlatio krstaše oko carigrada?
(neutral felš, 15. april 2023 22:19)

Vrlo jednostavno, zato što je u to vreme, 1389. godine Stefan Lazarević još uvek bio maloletni princ, praktično je bio nedozrelo dete da bi nasledio presto, knjeginja Milica je sa tim vazalstvom kupila vreme za svog sina i to prinudno savezništvo sa Turcima je trajalo svega 13 godina, da nije bilo tako, onako iskasapljena Srbija bez vođe bi bila previše lak plen za papističke agresore.
(Miloš Bg, 15. april 2023 23:46)

ala smo se spasli...

seljadin

pre 2 godine

nije ni čudo što smo robovali 500 godina.
(neutral felš, 15. april 2023 22:17)

Madjarska je bila raspolovljena pa je jedan deo borio se za Austriju a drugi za Tursku.
Sto se tice Otomana i 500 godina, to zahvalite Francusko -Turskoj alijansi 300 godina je Tursku od Austrije spasavao Francuski napad i povlacenje Austrijanaca sa Kosova. Inace Karadjordje je u bitci na Misaru potukao ne samo Turke vec i Francuske posade sa topovima

Zoran Knezevic

pre 2 godine

nije ni čudo što smo robovali 500 godina.
(neutral felš, 15. april 2023 22:17)
-------
Mislite nismo bili toliko hrabri kao Slovenci, Hrvati ili, Makedonci, koji su svakodnevno dizali ustanke i borili se protiv Turaka, Austrijanaca, Ugara i Nemaca, da bi na kraju oslobodili i Srbe i Srbiju? Kad pročitam Vaš komentar onda, zaista, ništa nije čudno?

Били Д Кид

pre 2 godine

Нетачно. Његове мошти се налазе у манастиру Копорин, како је утврђено ДНК анализом која је извршена у Лондону многи пре 2006. године. Постоји на ЈуТјубу интервју са владиком Атанасијем Јевтићем, блажене успомене, који то јасно потврђује.

Kvisling pre Kvislinga

pre 2 godine

Je li to onaj koji se borio na strani Turaka u bici kod Nikopolja, kada je mogao da bude oslobođen ceo Balkan da su Turci poraženi i oterani?

neutral felš

pre 2 godine

Je li to onaj koji se borio na strani Turaka u bici kod Nikopolja, kada je mogao da bude oslobođen ceo Balkan da su Turci poraženi i oterani?
(Kvisling pre Kvislinga, 15. april 2023 13:36)

To je onaj kojem Ugari nisu ostavili izbor, jer su odmah nakon Kosovske bitke upali u Srbiju i počeli da pljačkaju i pale. To je ubrzalo njegovu odluku da postane turski vazal. Više čitaj istorijske knjige, mani se SF-a i stripova, ako hoćeš nešto da saznaš.
(Opšte neznanje, 15. april 2023 17:26)

što se onda nije borio protiv ugara nego mlatio krstaše oko carigrada?

neutral felš

pre 2 godine

(Kvisling pre Kvislinga, 15. april 2023 13:36)

Ne, to je onaj sto je branio Konstantinopolj od krstasa. Kome je turban lakse breme od papske mitre.
Ne, nije te blam…
(poenta je?, 15. april 2023 16:06)

nije ni čudo što smo robovali 500 godina.

Прави Србин

pre 2 godine

Храбро је водио српске јунаке борећи се за турску страну, а уствари ковао план како да се ослободи Турака јер се сваки прави Србин са ропством не мири!

neutral felš

pre 2 godine

Храбро је водио српске јунаке борећи се за турску страну, а уствари ковао план како да се ослободи Турака јер се сваки прави Србин са ропством не мири!
(Прави Србин, 15. april 2023 14:46)

pravi srbin: jedno misli, drugo namerava, treće govori, četvrto radi a peto uradi.

Grom

pre 2 godine

Читао сам да је у Манасији, пронађено тело деспотовог брата Вука, као и да су ДНК главе и остатка тела различити. Ту су донети из масовне гробнице у Турској у којој је Вук био покопан са осталим Србима, које су турци ту побили.
А, мошти Деспота Стефана се налазе у манастиру Копорин.

Тамо далеко

pre 2 godine

Један од најбољих витезова свога времена! То доказује Тамерлан, само је њега пустио из заточеништва после Ангорске битке, такође је рекао ”ови Срби се боре као лавови.“ Видите ли Срби? Некада су нас чак и непријатељи поштовали, а данас смо обична шака јада... То је зато што ми непоштујемо ни сами себе, да поштујемо онда не би имали загађену природу например...

Случајни пролазник

pre 2 godine

Hrvatijanci u neverici. Kako je moguce da se zna gde su kosti vladara!
Cim one postoje i moze da se radi DNK analiza to mora da nije istina.
Hrvatijanski Kraljevi su jedina istina, nigde kostiju nema i zato su istina.

Ne javljaj se kad ne znaš

pre 2 godine

A DNK je uspoređena s kim/čim? Opet mitologija..
(Denacifikator, 15. april 2023 12:08)

Znamo za svakog našeg vladara gde je sahranjen, jer su ostavili tragove državnosti i kulture iza sebe, dok vi ne znate ni za jednog vašeg, jer nisu ni postojali. Uh pardon, zapravo znate gde su sahranjeni ugarski i austrijski kraljevi i carevi čije ste konje glancali.

nenad

pre 2 godine

Vasojevici su potomci Nemanjica preko Stevana Musica ..koji je bio vojvoda za vreme cara Dusana i njegov rodjak po muskoj liniji ..na primer ..od poznatih licnosti teniser Goran Ivanisevic je krvno vezan za Nemanjice ..naravno porodica je srpskog porekla ..ko hoce moze da se raspita ..ovo je za nesnadjenje hrvate podatak

Skywalker

pre 2 godine

"A DNK je uspoređena s kim/čim? Opet mitologija.."

Na primer sa DNK knjeginje Milice. Ali, opet ce biti onih koji ce tvrditi da je u Manasiji Vuk, a u Koporinu Stefan.

Opšte neznanje

pre 2 godine

Je li to onaj koji se borio na strani Turaka u bici kod Nikopolja, kada je mogao da bude oslobođen ceo Balkan da su Turci poraženi i oterani?
(Kvisling pre Kvislinga, 15. april 2023 13:36)

To je onaj kojem Ugari nisu ostavili izbor, jer su odmah nakon Kosovske bitke upali u Srbiju i počeli da pljačkaju i pale. To je ubrzalo njegovu odluku da postane turski vazal. Više čitaj istorijske knjige, mani se SF-a i stripova, ako hoćeš nešto da saznaš.

Kad se ne zna, ćuti se

pre 2 godine

A DNK je uspoređena s kim/čim? Opet mitologija..
(Denacifikator, 15. april 2023 12:08)

"Na zahtev Republičkog zavoda za zaštitu spomenika kulture, već u decembru 2006. godine dr Oliver Stojković, rukovodilac DNK laboratorije Instituta za sudsku medicinu, uporedio je uzorak butne kosti svetog kneza Lazara, uzet sa njegovih mošti u Ravanici, i uzorak zuba iz muškog skeleta nađenog u Manasiji. Nalaz je bio: postoji biološko srodstvo oca i sina s tačnošću od 99,9378 odsto!"

mr

pre 2 godine

A DNK je uspoređena s kim/čim? Opet mitologija..
(Denacifikator, 15. april 2023 12:08)

Па рецимо са оцем. А и мајка се зна где је. А има и још позантих рођака. А да, теби се то не уклапа у истину да владари не смеју да имају гроб, посебно кад не постоје. Ми смо овде митомани, нађе се тело па се ради анализа. Слажем се да је боља твоја земаљска истина, нема тела нема доказа, али то је владар у књигама. Само што се ово прво зове историја једног народа, а ово друго маркетинг. Историја је земаљска, а маркетинг је тако некако у ваздуху, далеко од неба.

Miloš Bg

pre 2 godine

Je li to onaj koji se borio na strani Turaka u bici kod Nikopolja, kada je mogao da bude oslobođen ceo Balkan da su Turci poraženi i oterani?
(Kvisling pre Kvislinga, 15. april 2023 13:36)

To je onaj kojem Ugari nisu ostavili izbor, jer su odmah nakon Kosovske bitke upali u Srbiju i počeli da pljačkaju i pale. To je ubrzalo njegovu odluku da postane turski vazal. Više čitaj istorijske knjige, mani se SF-a i stripova, ako hoćeš nešto da saznaš.
(Opšte neznanje, 15. april 2023 17:26)

što se onda nije borio protiv ugara nego mlatio krstaše oko carigrada?
(neutral felš, 15. april 2023 22:19)



Vrlo jednostavno, zato što je u to vreme, 1389. godine Stefan Lazarević još uvek bio maloletni princ, praktično je bio nedozrelo dete da bi nasledio presto, knjeginja Milica je sa tim vazalstvom kupila vreme za svog sina i to prinudno savezništvo sa Turcima je trajalo svega 13 godina, da nije bilo tako, onako iskasapljena Srbija bez vođe bi bila previše lak plen za papističke agresore.

milan

pre 2 godine

Koporin se pominje kao mesto sahrane Despota samo iz turističkih razloga, a ima i surevnjivosti među vladikama i to na pretek. Nikakve dnk analize u Koporinu nije bilo, Despot je u Despotovcu.

Siniša brejnstormer

pre 2 godine

Jedna od najfascinantnijih ličnosti srpske istorije. Nažalost, o despotu Stefanu se nedovoljno zna, jer je stolovao u vreme propadanja srpske države. Timerlan je bio fasciniran njegovom hrabrošću u bitci kod Ankare, bio je osnivač viteškog reda Zmaja, pisac Slovoljubvea.. učinite sebi veliku uslugu, naučite nešto o našem velikom srpskom despotu Stefanu Lazareviću!

Istoričar

pre 2 godine

Dokazano je samo da se u manastiru Manasija nalazi deo tela Lazarevog sina (glava, tj. lobanja).Samo je Lazar imao dvojicu sinova Stefana i Vuka), a iz istorije nam je poznato da je Vuku odrubljena glava u građanskom ratu u Osmanskom carstvu, dok je Stefan umro od prirodne smrti, pa bi trebalo da je sahranjen u celosti.
Jedini ispravan put je da SPC dozvoli DNK analizu moštiju iz manastira Koporin, koje je ranije otkopao isti arheolog i tada su stručnjaci utvrdili (bez DNK analize, ali antropološkim metodama) da je tamo sahranjen despot Stefan Lazarević. Inače, oba manastira je on sazidao, a grob se u oba nalazi na istom mestu, predviđenom za ktitora, ispod freske na kome se upravo on nalazi.

Nažalost

pre 2 godine

SPC je profitna firma. Neće priznati ni DNK analizu, kada Koporin na konto priče o Stefanu Lazareviću zarađuje pare od turista. Zato je toliko protivljenje da se sazna istina.

poenta je?

pre 2 godine

(Kvisling pre Kvislinga, 15. april 2023 13:36)

Ne, to je onaj sto je branio Konstantinopolj od krstasa. Kome je turban lakse breme od papske mitre.

Ne, nije te blam…

markos

pre 2 godine

A DNK je uspoređena s kim/čim? Opet mitologija..
(Denacifikator, 15. april 2023 12:08)
Како је митологија утврђивање где је сахрањена једна историјски доказана личност? Ето научници нису тебе консултовали како да ураде ДНК анализу. Замисли познати су гробови његових предака и потомака па се на основу тога може утврдити сродност. Дакле ако имамо два гроба где се сматра да су његови остаци, онда је веома лако рећи у којем је он од та два ако имамо ДНК његових рођака. Под условом да је у другом гробу неко ко није са њим у сродству.

Zoran Knezevic

pre 2 godine

A DNK je uspoređena s kim/čim? Opet mitologija..
(Denacifikator, 15. april 2023 12:08)
----------
Stičem utisak da ste Vi čovek koji sprovodi denacifikaciju "čitim" nacizmom?! Što bi reko naš narod "Klin se klinom izbija" ili "Ljuta trava na ljutu ranu"? Zar je Vama nejasno, i pored toliko njegovih najbližih predaka i rodjaka,kojima se znaju grobna mesta, kako se DNK-a analizom utvrdjuje nečije poreklo? Šta očekujete da se pojavi neki živi potomak?

Јабучило

pre 2 godine

A DNK je uspoređena s kim/čim? Opet mitologija..
(Denacifikator, 15. april 2023 12:08)

Постоје Лазареве мошти.

neutral felš

pre 2 godine

što se onda nije borio protiv ugara nego mlatio krstaše oko carigrada?
(neutral felš, 15. april 2023 22:19)

Vrlo jednostavno, zato što je u to vreme, 1389. godine Stefan Lazarević još uvek bio maloletni princ, praktično je bio nedozrelo dete da bi nasledio presto, knjeginja Milica je sa tim vazalstvom kupila vreme za svog sina i to prinudno savezništvo sa Turcima je trajalo svega 13 godina, da nije bilo tako, onako iskasapljena Srbija bez vođe bi bila previše lak plen za papističke agresore.
(Miloš Bg, 15. april 2023 23:46)

ala smo se spasli...

Zoran Knezevic

pre 2 godine

nije ni čudo što smo robovali 500 godina.
(neutral felš, 15. april 2023 22:17)
-------
Mislite nismo bili toliko hrabri kao Slovenci, Hrvati ili, Makedonci, koji su svakodnevno dizali ustanke i borili se protiv Turaka, Austrijanaca, Ugara i Nemaca, da bi na kraju oslobodili i Srbe i Srbiju? Kad pročitam Vaš komentar onda, zaista, ništa nije čudno?

Бора

pre 2 godine

@Били Д Кид Баш бих волео да погледам тај клип са youtube, али нисам успео да га пронађем. Може неки линк?

seljadin

pre 2 godine

nije ni čudo što smo robovali 500 godina.
(neutral felš, 15. april 2023 22:17)

Madjarska je bila raspolovljena pa je jedan deo borio se za Austriju a drugi za Tursku.
Sto se tice Otomana i 500 godina, to zahvalite Francusko -Turskoj alijansi 300 godina je Tursku od Austrije spasavao Francuski napad i povlacenje Austrijanaca sa Kosova. Inace Karadjordje je u bitci na Misaru potukao ne samo Turke vec i Francuske posade sa topovima