Aktuelno

Ponedeljak, 25.07.2022.

20:01

Kijanu Rivs izašao na binu i podigao tri prsta FOTO

Izvor: Blic

Kijanu Rivs izašao na binu i podigao tri prsta FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

112 Komentari

Sortiraj po:

Hammer

pre 3 godine

Dva prsta su iz stogodišnjeg francusko-engleskog rata, naime Francuzi su jednom prilikom zarobili poveću grupu engleskih streličara koje su nešto kasnije iskoristili za razmenu za svoje ratne zarobljenike, ali su im pre toga odsekli kažiprst i srednji prst da ne bi mogli da odapinju strele pošto se ta dva prsta koriste za odapinjanje strela, nakon razmene zarobljenika Francuzi su im pokazivali ta dva prsta kao provokaciju i kao znak da su ih nasamarili jer su Englezima vratili neupotrebljive borce, za sve one koji ne znaju streličari su u ono vreme bili usko specijalizovani ratnici i jedino su mogli da se bore kao streličari.

sojka

pre 3 godine

Ja koji sam išao u srednju školu početkom 90-ih ću vam tačno objasniti kako je nastao taj pozdrav s tri prsta. Albanci sa Kosova su devedesetih godina prošlog veka organizovali proteste dok je još Kosovo zvanično bila srpska pokrajina sa srpskom vojskom i policijom. Glavni motiv sa tih protesta su bila podignuta dva prsta što je već dugo u čitavom svetu oznaka za pobedu (kažiprst i srednji prst obrazuju V, početno slovo engleske reči Victory, odnosno pobeda). Mi kao narod nikad nismo bili originalni i uglavnom sve kopiramo ili neke svetske trendove prilagodimo našem podneblju (zato imamo neverovatno mnogo engleskih reči u jeziku ili u originalu ili prilagođene našem jeziku). Dakle, da skratim, Vuk Drašković i SPO su preuzeli taj motiv i modifikovali ga dodajući još jedan prst kao neki svoj stranački simbol. Kao oni će vratiti originalne srpske vrednosti, "kralj, otadžbina i srpska pravoslavna crkva". Taj simbol u Srbiji nije postojao pre devedesetih, to je bila neka moda tada, a sad se vodi kao neki tradicionalni srpski simbol. Znači glupost da nema veće!
(Djoksa, 25. jul 2022 23:54)

inače pre devedesetih srpska istorija nije postojala? Pametnije je nekad ćutati, sramota me je umesto Vas.

#

pre 3 godine

Svi oni koji lupetaju kako su Srbi tek pre 30 godina počeli da koriste pozdrav sa 3 prsta, trebali bi da pogledaju sliku Takovski ustanak Paje Jovanovića da bi videli kako Srbi pozdravljaju Miloševu odluku da se krene protiv Turaka. Slika je iz 19-og veka...

sivi staford

pre 3 godine

Znači glupost da nema veće!
(Djoksa, 25. jul 2022 23:54)
Jedino sto je tacno u ovom komentaru.
Kako te nije mrzelo da toliko pises

Car Jovan Nenad

pre 3 godine

Još iz vremena Srpskog plemena Tračani se slavio Perun. Perun je bio prikazan na fuguri ruke sa tri prsta. Zmija, šišarka.. Pogledajte na internetu slike pod nazivom Sabazius hand. Srpska ruka takozvana, simbol Srba Tračana. Stariji simbol od hrišćanstva, čisto Srpski.

Čačanin

pre 3 godine

Ima li išta naše orginal o a da nismo preuzeli od drugih? Dvoglavi orao od Vizantije, trećina reci turcizmi, druga trećina engleski, nemački, francuski, mađarski, trobojka iz Francuske, kalendar iz Rusije… Itd. Itd…
(šurda, 25. jul 2022 23:36)
Te reči su uglavnom došle do nas preko Turaka, a nikako nisu Turcizmi...

biber_lajsna

pre 3 godine

"A šta znači i odakle je poreklo 3 prsta zna li iko od ovih što pišu komentare?"
(Srele, 25. jul 2022 22:52)

Jednom dosta davno slušao sam nekog grko-katoličkog svećenika koji je objašnjavao da je znak 3 prsta nastao u vrijeme provale Turaka kako bi narod sačuvao sačuvao same temelje kršćanske vjere - Otac, Sin i Duh Sveti. Najlogičnije mi zvuči.

Čačanin

pre 3 godine

Ja koji sam išao u srednju školu početkom 90-ih ću vam tačno objasniti kako je nastao taj pozdrav s tri prsta
***************************
Izgleda da ti tu srednju nisi završio. Dva prsta plaimbokizuju pobedu, ali ne po engleskoj, već latinskoj reči za pobedu, iz koje i Engleska vuče korene. Drugi, 3 prsta su simbol svetog trojstva koji je korišćen još od Nemanjića, ali su prsti bili spojeni kao kada se krstiš. Zbog efektivnosti i praktičnosti, vuk je te prste raširio, spontano, tako da smo mi modifikovali nas simbol, a ne tudje. Da naučiš nešto...

Peace bro

pre 3 godine

Ja koji sam išao u srednju školu početkom 90-ih ću vam tačno objasniti kako je nastao taj pozdrav s tri prsta. Albanci sa Kosova su devedesetih godina prošlog veka organizovali proteste dok je još Kosovo zvanično bila srpska pokrajina sa srpskom vojskom i policijom. Glavni motiv sa tih protesta su bila podignuta dva prsta što je već dugo u čitavom svetu oznaka za pobedu (kažiprst i srednji prst obrazuju V, početno slovo engleske reči Victory, odnosno pobeda). Mi kao narod nikad nismo bili originalni i uglavnom sve kopiramo ili neke svetske trendove prilagodimo našem podneblju (zato imamo neverovatno mnogo engleskih reči u jeziku ili u originalu ili prilagođene našem jeziku). Dakle, da skratim, Vuk Drašković i SPO su preuzeli taj motiv i modifikovali ga dodajući još jedan prst kao neki svoj stranački simbol. Kao oni će vratiti originalne srpske vrednosti, "kralj, otadžbina i srpska pravoslavna crkva". Taj simbol u Srbiji nije postojao pre devedesetih, to je bila neka moda tada, a sad se vodi kao neki tradicionalni srpski simbol. Znači glupost da nema veće!
(Djoksa, 25. jul 2022 23:54) # Link komentara
Preporučujem (+374)Ne preporučujem (-167)

Da. Samo što je tadašnja zabluda da Kosovari pokazuju znak "victory."
Zapravo su želeli reći "Peace."

srboljub

pre 3 godine

Pozdrav sa tri prsta ne potiče od Vuka niti je modifikovano “Victory”.
To je stari ustanički pozdrav. Pogledajte sliku “Drugi srpski ustanak” Paje Jovanovića. Imate Pavelićeve slike sa podignuta tri prsta. Tračke figure takođe.

VUK

pre 3 godine

Kao oni će vratiti originalne srpske vrednosti, "kralj, otadžbina i srpska pravoslavna crkva". Taj simbol u Srbiji nije postojao pre devedesetih, to je bila neka moda tada, a sad se vodi kao neki tradicionalni srpski simbol. Znači glupost da nema veće!
(Djoksa, 25. jul 2022 23:54) Glupane !!! Tri prsta nisu samo pozdrav srpskih hrišćana. Od prve crkve , pri krštenju u obredu sveštenik koji krštava, tokom obreda sa tri prsta simbolizuje Oca, Sina i Svetoga Duha. Trojostvo !! To je simbol Boga u hrišćana, a dva prsta , odnosno v je militantni simbol. Mislim da Albanci katolici to znaju.

Pedja78

pre 3 godine

Djoksa, 25. jul 2022 23:54

Bitno je da ti koji si 90 ih iko u školu misliš da sve znaš i misliš da sve počinje od trenutka kad si ti pošao u školu. Da su te tamo nečemu naučili možda bi znao da treba prvo nešto da znaš pre nego što drugima objasniš.
Za početak pogledaj sliku Paje Jovanovića "Takovski ustanak", samo molim te nemoj da dođeš do zaključka da su to sve sps ovci koji su se vratili kroz vreme da smatraju jadne Turke.

Kakator kroasanus

pre 3 godine

A šta znači i odakle je poreklo 3 prsta zna li iko od ovih što pišu komentare?
(Srele, 25. jul 2022 22:52)
Pogledaj prisegu Švicarske garde u Vatikanu i bit će ti jasno znači rimokatolički običaj. Iz nekog razloga vi ste to počeli koristiti početkom devedesetih.
(mario, 25. jul 2022 23:22)

Ma da tako je, zato se vi rimokatolici Hrvati pozdravljate sa tri prsta...

mare

pre 3 godine

Lako je sad da podiže prste kad je pobedio Amber na sudu, video bih ga da je izgubio
(Milan, 25. jul 2022 22:06)

Al si ti prso ????

Ja licno

pre 3 godine

Pošto vidim da ima puno stručnjaka koji izmišljaju da vas malo prosvjetlim. Prvo : tri prsta potiču sa Balkana- Trački konjanik, drugo: dvoglavi orao je stariji od Vizantije- prvi put nađen kod Hetita, treće: krst sa ocilima je prvi put nađen u Vinčanskoj kulturi. Toliko za sad za strane plaćenike koji kažu da nismo originalni- narod najstariji na Helmu.

Srbijanski snishodljivi gedza

pre 3 godine

Lako je sad da podiže prste kad je pobedio Amber na sudu, video bih ga da je izgubio
(Milan, 25. jul 2022 22:06)

Da je onaj sto je pobedio Amber na sudu izgubio spor, podizao bi umesto tri samo srednji prst.

Srbijanski snishodljivi gedza

pre 3 godine

Šta je sa aw.Baldwinom., on nije miljeniik
(Šurda, 25. jul 2022 22:18)

Nije, kao sto kod vas Robert Allen Zimmerman, alias Bob Dylan nije.

Zagor, zvezdarski

pre 3 godine

@Djoksa: I to su te sve naučili u srednjoj školi? I ti dan danas to pamtiš? Bravo. Drago mi je. I onda neki kažu džaba ti škole.

Profa

pre 3 godine

Nema tu nikakve tajne za istoričare .Godina 1274 -ta . U tekstu jeste lepo objašnjeno . Tri prsta simbolizuju Oca , sina i duha svetog . Kakav Drašković i devedesete ?
Inače brat Kianu itekako zna što podiže tri prsta ali plašim se da to nema veze sa nama .

See

pre 3 godine

@Djoksa

Nije bas da postoji tek od 90tih...jos moj deda koji je ziveo u vreme 40tih je govorio da 3 prsta simbolizuju Sveto Trojstvo za Srbe pravoslavce koji se krste sa 3 prsta dok se katolici krste sa 2 prsta. Mozda je samo popularizovano 90tih ali se to i mnogo ranije znalo tj mozda i usmeno prenosilo.

Darko

pre 3 godine

Nema logike da je ovo od Draškovića kad je on bio opozicija protiv Miloševića, dok su ovaj pozdrav koristili mahom nacionalisti koji su podržavali tadašnji rat

sale

pre 3 godine

"Taj simbol u Srbiji nije postojao pre devedesetih, to je bila neka moda tada, a sad se vodi kao neki tradicionalni srpski simbol."

Tacno je da taj pozdrav 80-ih nije bio u upotrebi. Mada, treba reci da smo mi Srbi najduze robovali jugoslovenskoj ideji, nije ni bilo prostora za neke takve izlive. Zanimljivo bi bilo pitati one koji su odrastali pre II svetskog rata ako ima zivih da li im je taj srpski pozdrav bio poznat.

SrbizCg

pre 3 godine

U Brazilu ljudi dizu 3 prsta jos od 80ih godina. Nema veze sa nama ta njegova tri prsta. Ukucajte bilo sta vezano za ljude iz Brazila vidjecete da svaki drugi dize 3 prsta.

Сећање

pre 3 godine

Оваква три прста су постала симбол 1990. када је престао да важи Устав из 1974. којим је СФРЈ конфедерализована (припрема за распад државе), а српске покрајине постале државе у држави. Донет је нови Устав а три прста су симбол три дела подељене Србије и подизана су уз слоган - Ој Србијо из три дела, поново ћеш бити цела!

Mantis

pre 3 godine

Kijanu Rivs izašao na binu i podigao tri prsta....,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
...a Srbi pomislili da njih spominje, no priča
je malo drugačija.
Keanu Reeves osim glume, bavi se i glazbom
i dugo vremena je istraživao, kako se sa tri
prsta, može uspješno svirati žičani instrument
(gitara). Zato se u svakoj prilici, Keanu Reeves
se sjeti glazbenika, koji je bio vrhunski
svirač glazbenik, a imao je samo tri prsta.
Zvao se ~ Django Reinhardt

011BRE

pre 3 godine

Ja sam video dokumentarac gde SS polaže zakletvu sa ovako razdvojena tri prsta.
Inače, za sve koji su zaboravili, ovo sa tri prsta je počelo 9. marta 1991. na demonstracijama SPO u BG. Vuk Drašković je stajao na balkonu Narodnog Pozorišta na Trgu Republike i nabrajao uslove koje vlast treba da ispuni da bi se oni zadovoljili. Ne sećam se tačno šta je tražio, ali jedan od tri uslova je bilo oslobadjanje “TV Bastilje”. Počeo je da nabraja: pod jedan TV Bastilja (tu je ispružio palac), pa pod dva (tu je ispružio kažiprst) i pod tri (ovde je ispružio i srednji prst). Sa tako ispružena tri prsta je urlao da svi uslovi moraju da se ispune. U tom trenutku masa diže tri prsta i svi viču: “Svi! Svi! Svi! Svi! Svi!”.
Znači ovo nikako nije srpski pozdrav već eventualno pozdrav obožavaoca političkog lika i dela Vuka Draškovića. Sumnjam da je iko u toj masi tada pomislio na SS ili Vatikan.

delboj

pre 3 godine

Ja koji sam išao u srednju školu početkom 90-ih ću vam tačno objasniti kako je nastao taj pozdrav s tri prsta. Albanci sa Kosova su devedesetih godina prošlog veka organizovali proteste dok je još Kosovo zvanično bila srpska pokrajina sa srpskom vojskom i policijom. Glavni motiv sa tih protesta su bila podignuta dva prsta što je već dugo u čitavom svetu oznaka za pobedu (kažiprst i srednji prst obrazuju V, početno slovo engleske reči Victory, odnosno pobeda). Mi kao narod nikad nismo bili originalni i uglavnom sve kopiramo ili neke svetske trendove prilagodimo našem podneblju (zato imamo neverovatno mnogo engleskih reči u jeziku ili u originalu ili prilagođene našem jeziku). Dakle, da skratim, Vuk Drašković i SPO su preuzeli taj motiv i modifikovali ga dodajući još jedan prst kao neki svoj stranački simbol. Kao oni će vratiti originalne srpske vrednosti, "kralj, otadžbina i srpska pravoslavna crkva". Taj simbol u Srbiji nije postojao pre devedesetih, to je bila neka moda tada, a sad se vodi kao neki tradicionalni srpski simbol. Znači glupost da nema veće!
(Djoksa, 25. jul 2022 23:54)

Jedna golema istina

ban Kulin

pre 3 godine

Pogledaj prisegu Švicarske garde u Vatikanu i bit će ti jasno znači rimokatolički običaj. Iz nekog razloga vi ste to počeli koristiti početkom devedesetih.

(mario, 25. jul 2022 23:22)








Nije to nikakav "rimokatolički običaj", to je prastara hrišćanska simbolika za Sveto trojstvo, to je klasičan primer ranohrišćanske simbolike, Srbi su tu tradiciju zadržali zato što su ostali dosledni starijoj verziji hrišćanstva - ortodoksiji ili pravoslavlju, pa su tako zadržali i stari Julijanski kalendar kojim su se rukovodili svi hrišćani do kraja 16. veka, a SPC ga koristi i danas, te isto važi i za krštenje sa tri prsta, dok su rimokatolici kao jedna od mnogobrojnih hrišćanskih sekti usvojili nekakve novotarije poput Gregorijanskog kalendara ili na primer krštenje celom šakom što su ustvari odstupanja od dotadašnjih liturgijskih praksi i slično, a da vi to sad prisvajate kao zaostavštinu rimokarolicizma koji se toga odrekao još 1054. godine je čist bezobrazluk, to se može smatrati samo simbolom ranog hrišćanstva i pravoslavlja koji sa tim nastarijim tradicijama ima kontinuitet i neprekinut niz!

pivot

pre 3 godine

Robert de Niro, Šeron Stoun, Džordž Kluni, Kianu Rivs...su vodili kampanju protiv bombardovanja naše zemlje. Pokušavali su objasniti Svetu da Srbiji silom otimaju deo teritorije.
- Pametnom dosta.

vladegm

pre 3 godine

Ima li išta naše orginal o a da nismo preuzeli od drugih? Dvoglavi orao od Vizantije, trećina reci turcizmi, druga trećina engleski, nemački, francuski, mađarski, trobojka iz Francuske, kalendar iz Rusije… Itd. Itd…
(šurda, 25. jul 2022 23:36


Da ti pojasnim neke stvari,pošto vidim da si malo "ograničen" što se tiče istorije. Srbija ima najstariji kalendar u istoriji svih naroda,datira još iz vinčanske civilizacije,imao je 13 meseci,Sveti Sava ga modifikuje i prepravlja na 12 meseci. Inače je imao dva godišnja doba. Vizantija je izmišljena tekovina kako bi se Srbima oduzeo identitet iz tog perioda. U Istanbulu ne postoji nijedan dokument o postojanju te države. Sto se tice pisma i jezika, poznato je da su Srbi bili pismeni pre Cirila koga je Istočno Rimsko Carstvo bukvalno podvalilo i od nas je učio pismo da bi na kraju azbuku nasu prekrstio u Cirilicu,po njemu. Postoji dokaz i za to,pečat srpskog kralja Strojimira iz 830 godine kada je Ćirilo imao samo dve godine. Ne znam zašto i kome vekovima smetamo, pokušali su da nam promene vere,da nas masovno ubijaju,krali nam istoriju,a ti odvalis tako jednu glupost i ostaneš živ. Nikome ništa ukrali nismo,a dali smo svetu mnogo.

šurda

pre 3 godine

Ima li išta naše orginal o a da nismo preuzeli od drugih? Dvoglavi orao od Vizantije, trećina reci turcizmi, druga trećina engleski, nemački, francuski, mađarski, trobojka iz Francuske, kalendar iz Rusije… Itd. Itd…

Boki

pre 3 godine

Pogledaj prisegu Švicarske garde u Vatikanu i bit će ti jasno znači rimokatolički običaj. Iz nekog razloga vi ste to počeli koristiti početkom devedesetih.
(mario, 25. jul 2022 23:22)

Razlog vrlo jednostavan ,,u ime Oca, Sina i Svetog Duha" - sveto trojstvo.

Hammer

pre 3 godine

Tačno je da tri prsta simbolišu Sveto trojstvo, ali prsti ne bi trebali da su previše razmaknuti, ali ni da su spojeni, prsti bi trebalo da su blizu jedan drugome, ali ne i da su do kraja pripijni, na retkim freskama koje prikazuju ovakvu simboliku mogu se videti propovednici ili sveci sa podignuta tri prsta koja nisu do kaja spojeni, po ovakvom prikazu na freskama je i paraliza jednog od tri glavna živca šake opisana kao "Šaka propovednika" ko ne veruje neka proveri.

Sveto trojstvo ima predhrišćansku tradiciju preko ljudi sa područja najstarije evropske civilizacije, sa prostora Lepenskog vira, Starčeva, Blagotina i Vinče i povezana je sa verovanjem u troičnog Boga što je karakteristično za Slovene. Najverovatnije da je ta simbolika preko slovenskog faktora kroz interakciju sa drugim narodima inkorporirana i u hrišćanstvo na prostoru nekadašnje Rimske imperije koja je bila multietnička država u kojoj se to hrišćanstvo i formiralo.

Ovakvo verovanje je povezano sa prastarim shvatanjem Boga i prirode gde se na sve što realno postoji gleda kao na neko Sveto trojstvo u malom ili kao deo Svetog trojstva, što se preko primera može i dokazati.

Na primer:
vreme = prošlost + sadašnjost + budućnost
prostor = dužina + širina + visina
atom = proton + neutron + elektron
porodica = muškarac + žena + deca
voda = led + tečnost + isparenje
vatra = iskra + plamen + toplota/dim itd.

Tesla je na primer verovao da je sve što postoji spoj vibracije, oscilacija i frekvencija.

@Milan

pre 3 godine

Lako je sad da podiže prste kad je pobedio Amber na sudu, video bih ga da je izgubio
(Milan, 25. jul 2022 22:06) 
John Week, Johny Depp... matrix sa Kariba pobedio. Ali jedno je sigurno, tebi nije lako.

Djoksa

pre 3 godine

Ja koji sam išao u srednju školu početkom 90-ih ću vam tačno objasniti kako je nastao taj pozdrav s tri prsta. Albanci sa Kosova su devedesetih godina prošlog veka organizovali proteste dok je još Kosovo zvanično bila srpska pokrajina sa srpskom vojskom i policijom. Glavni motiv sa tih protesta su bila podignuta dva prsta što je već dugo u čitavom svetu oznaka za pobedu (kažiprst i srednji prst obrazuju V, početno slovo engleske reči Victory, odnosno pobeda). Mi kao narod nikad nismo bili originalni i uglavnom sve kopiramo ili neke svetske trendove prilagodimo našem podneblju (zato imamo neverovatno mnogo engleskih reči u jeziku ili u originalu ili prilagođene našem jeziku). Dakle, da skratim, Vuk Drašković i SPO su preuzeli taj motiv i modifikovali ga dodajući još jedan prst kao neki svoj stranački simbol. Kao oni će vratiti originalne srpske vrednosti, "kralj, otadžbina i srpska pravoslavna crkva". Taj simbol u Srbiji nije postojao pre devedesetih, to je bila neka moda tada, a sad se vodi kao neki tradicionalni srpski simbol. Znači glupost da nema veće!

blek stena

pre 3 godine

Lako je sad da podiže prste kad je pobedio Amber na sudu, video bih ga da je izgubio
(Milan, 25. jul 2022 22:06)

Definicija trola po Vujakliji. Saučešće za upecane.

mario

pre 3 godine

A šta znači i odakle je poreklo 3 prsta zna li iko od ovih što pišu komentare?
(Srele, 25. jul 2022 22:52)
Pogledaj prisegu Švicarske garde u Vatikanu i bit će ti jasno znači rimokatolički običaj. Iz nekog razloga vi ste to počeli koristiti početkom devedesetih.

Negativni

pre 3 godine

Legenda. Ima i snimak kada se vozi u gradskom, pa ustane trudnoj ženi da sedne na njegovo mesto dok ceo bus gleda i neveruje… Malo je ovakvih ljudi. Slavna ličnost a prizeman…
(Loznica, Gučevo, Cer…, 25. jul 2022 22:03) Sta je tu legendarno botu pluseva? To bi svaka normalna osoba uradila a kovati nekoga u legendu zato sto se vozi gradskim prevozom a ne mora ili sto ima osnovnu kulturu i vapitanje govori samo o tvom palanackom mentalitetu.

NikolaBg

pre 3 godine

Lako je sad da podiže prste kad je pobedio Amber na sudu, video bih ga da je izgubio
(Milan, 25. jul 2022 22:06)
Brate pobrkao si glumce, pratiš li ti vesti?

Hrundi Bakshi

pre 3 godine

Tekst me naterao da pogledam neke klipove o njemu na YT.
Pomislim na momente da nije realno da u danasnjem vremenu postoji ovakav covek.
Ipak postoji.
Sta je covek sve pregurao u zivotu,i ostao prizeman i skroman.
Moj naklon

PSA

pre 3 godine

Naš je ovaj pozdrav od 90ih, pre nije bio... Inače je katolički, mi spajamo tri prsta kada se krstimo a ovaj pozdrav sa raširena tri prsta koristi katolička garda u Vatikanu. Lako se proveri na netu i po Youtube-u. Koristi se i u Nemačkoj, guglajte Schwurhand.

Loznica, Gučevo, Cer…

pre 3 godine

Legenda. Ima i snimak kada se vozi u gradskom, pa ustane trudnoj ženi da sedne na njegovo mesto dok ceo bus gleda i neveruje… Malo je ovakvih ljudi. Slavna ličnost a prizeman…

Јабучило

pre 3 godine

beskrajno šarmantan, kakvog smo ga navikli.

"На каквог смо навикли". Овако испаде да смо га ми навикли да буде шармантан :)

Milanche

pre 3 godine

Razmaknuta 3 prsta prestavlja razdvajanje svetog trojstva, takodje i nacistički pozdrav kod zakletve SS jedinica za vreme 2. svetskog rata. Ovu zabludu sa razdvojena 3 prsta kao pozdrav je plasirao Vuk Drašković 90ih i to je uhvatilo korena. Skupljena 3 prsta simbolizuju sveto trojstvo i predstavljaju pravilan pravoslavni Srpski pozdrav...

Bruder

pre 3 godine

Meni je logicno kada krenes da brojis ono palac ,pa kaziprst i srednji prst , al kada vidim da ameri krenu od malog prsta da broje ,padnem u histeriju. pa nije prirodno ....ono naopako

Kum Žoržo

pre 3 godine

Ovo je sve uradio da bi pokazao da je u duši Srbin i da bi dao podršku Nolu što ga ne puštaju u Ameriku i Ivani Vuleti jer su baždarili kompjuter da samo nju pokradu!

Bog

pre 3 godine

Lako je sad da podiže prste kad je pobedio Amber na sudu, video bih ga da je izgubio
(Milan, 25. jul 2022 22:06)

Pomolio se malopre Džoni Dep i kaže mi da je pročitao ovaj tvoj komentar i da je oduševljen, i još kaže da si vickast i sve nešto lepo o tebi. Zamolio me da ti prenesem sve ovo jer ne zna da piše srpski, zna samo da čita.

SCM

pre 3 godine

Tri skupljena prsta (kao kad se krstiš) su se koristila u zakletvi u našoj vojsci i pre WW1 ali dušmani su uspeli da ih razdvoje. Pozdrav za plitkoumne sportiste i slične. Njemu je oprošteno ako je uopšte i imao nas na umu.

Belveder

pre 3 godine

Covek bio u Novom Sadu gde je snimao animacije za Sajberpank 2077 igru i niko ga nije provalio za 3 dana. Ima slika na tviteru kako sedi na motoru sa 3 podignuta prsta. Kao i fotka sa Hideo Kojimom (Silent Hill) gde je isto podigao 3 prsta, izguglajte ako vas zanima.

Pronalazac blamova

pre 3 godine

Lako je sad da podiže prste kad je pobedio Amber na sudu, video bih ga da je izgubio
(Milan, 25. jul 2022 22:06)

Drzi se Zadruge, ne blamiraj se oko Hollywooda.

Djoksa

pre 3 godine

Ja koji sam išao u srednju školu početkom 90-ih ću vam tačno objasniti kako je nastao taj pozdrav s tri prsta. Albanci sa Kosova su devedesetih godina prošlog veka organizovali proteste dok je još Kosovo zvanično bila srpska pokrajina sa srpskom vojskom i policijom. Glavni motiv sa tih protesta su bila podignuta dva prsta što je već dugo u čitavom svetu oznaka za pobedu (kažiprst i srednji prst obrazuju V, početno slovo engleske reči Victory, odnosno pobeda). Mi kao narod nikad nismo bili originalni i uglavnom sve kopiramo ili neke svetske trendove prilagodimo našem podneblju (zato imamo neverovatno mnogo engleskih reči u jeziku ili u originalu ili prilagođene našem jeziku). Dakle, da skratim, Vuk Drašković i SPO su preuzeli taj motiv i modifikovali ga dodajući još jedan prst kao neki svoj stranački simbol. Kao oni će vratiti originalne srpske vrednosti, "kralj, otadžbina i srpska pravoslavna crkva". Taj simbol u Srbiji nije postojao pre devedesetih, to je bila neka moda tada, a sad se vodi kao neki tradicionalni srpski simbol. Znači glupost da nema veće!

Loznica, Gučevo, Cer…

pre 3 godine

Legenda. Ima i snimak kada se vozi u gradskom, pa ustane trudnoj ženi da sedne na njegovo mesto dok ceo bus gleda i neveruje… Malo je ovakvih ljudi. Slavna ličnost a prizeman…

blek stena

pre 3 godine

Lako je sad da podiže prste kad je pobedio Amber na sudu, video bih ga da je izgubio
(Milan, 25. jul 2022 22:06)

Definicija trola po Vujakliji. Saučešće za upecane.

Јабучило

pre 3 godine

beskrajno šarmantan, kakvog smo ga navikli.

"На каквог смо навикли". Овако испаде да смо га ми навикли да буде шармантан :)

@Milan

pre 3 godine

Lako je sad da podiže prste kad je pobedio Amber na sudu, video bih ga da je izgubio
(Milan, 25. jul 2022 22:06) 
John Week, Johny Depp... matrix sa Kariba pobedio. Ali jedno je sigurno, tebi nije lako.

Bruder

pre 3 godine

Meni je logicno kada krenes da brojis ono palac ,pa kaziprst i srednji prst , al kada vidim da ameri krenu od malog prsta da broje ,padnem u histeriju. pa nije prirodno ....ono naopako

Hrundi Bakshi

pre 3 godine

Tekst me naterao da pogledam neke klipove o njemu na YT.
Pomislim na momente da nije realno da u danasnjem vremenu postoji ovakav covek.
Ipak postoji.
Sta je covek sve pregurao u zivotu,i ostao prizeman i skroman.
Moj naklon

Pronalazac blamova

pre 3 godine

Lako je sad da podiže prste kad je pobedio Amber na sudu, video bih ga da je izgubio
(Milan, 25. jul 2022 22:06)

Drzi se Zadruge, ne blamiraj se oko Hollywooda.

Hammer

pre 3 godine

Tačno je da tri prsta simbolišu Sveto trojstvo, ali prsti ne bi trebali da su previše razmaknuti, ali ni da su spojeni, prsti bi trebalo da su blizu jedan drugome, ali ne i da su do kraja pripijni, na retkim freskama koje prikazuju ovakvu simboliku mogu se videti propovednici ili sveci sa podignuta tri prsta koja nisu do kaja spojeni, po ovakvom prikazu na freskama je i paraliza jednog od tri glavna živca šake opisana kao "Šaka propovednika" ko ne veruje neka proveri.

Sveto trojstvo ima predhrišćansku tradiciju preko ljudi sa područja najstarije evropske civilizacije, sa prostora Lepenskog vira, Starčeva, Blagotina i Vinče i povezana je sa verovanjem u troičnog Boga što je karakteristično za Slovene. Najverovatnije da je ta simbolika preko slovenskog faktora kroz interakciju sa drugim narodima inkorporirana i u hrišćanstvo na prostoru nekadašnje Rimske imperije koja je bila multietnička država u kojoj se to hrišćanstvo i formiralo.

Ovakvo verovanje je povezano sa prastarim shvatanjem Boga i prirode gde se na sve što realno postoji gleda kao na neko Sveto trojstvo u malom ili kao deo Svetog trojstva, što se preko primera može i dokazati.

Na primer:
vreme = prošlost + sadašnjost + budućnost
prostor = dužina + širina + visina
atom = proton + neutron + elektron
porodica = muškarac + žena + deca
voda = led + tečnost + isparenje
vatra = iskra + plamen + toplota/dim itd.

Tesla je na primer verovao da je sve što postoji spoj vibracije, oscilacija i frekvencija.

Milanche

pre 3 godine

Razmaknuta 3 prsta prestavlja razdvajanje svetog trojstva, takodje i nacistički pozdrav kod zakletve SS jedinica za vreme 2. svetskog rata. Ovu zabludu sa razdvojena 3 prsta kao pozdrav je plasirao Vuk Drašković 90ih i to je uhvatilo korena. Skupljena 3 prsta simbolizuju sveto trojstvo i predstavljaju pravilan pravoslavni Srpski pozdrav...

NikolaBg

pre 3 godine

Lako je sad da podiže prste kad je pobedio Amber na sudu, video bih ga da je izgubio
(Milan, 25. jul 2022 22:06)
Brate pobrkao si glumce, pratiš li ti vesti?

Boki

pre 3 godine

Pogledaj prisegu Švicarske garde u Vatikanu i bit će ti jasno znači rimokatolički običaj. Iz nekog razloga vi ste to počeli koristiti početkom devedesetih.
(mario, 25. jul 2022 23:22)

Razlog vrlo jednostavan ,,u ime Oca, Sina i Svetog Duha" - sveto trojstvo.

Belveder

pre 3 godine

Covek bio u Novom Sadu gde je snimao animacije za Sajberpank 2077 igru i niko ga nije provalio za 3 dana. Ima slika na tviteru kako sedi na motoru sa 3 podignuta prsta. Kao i fotka sa Hideo Kojimom (Silent Hill) gde je isto podigao 3 prsta, izguglajte ako vas zanima.

šurda

pre 3 godine

Ima li išta naše orginal o a da nismo preuzeli od drugih? Dvoglavi orao od Vizantije, trećina reci turcizmi, druga trećina engleski, nemački, francuski, mađarski, trobojka iz Francuske, kalendar iz Rusije… Itd. Itd…

Bog

pre 3 godine

Lako je sad da podiže prste kad je pobedio Amber na sudu, video bih ga da je izgubio
(Milan, 25. jul 2022 22:06)

Pomolio se malopre Džoni Dep i kaže mi da je pročitao ovaj tvoj komentar i da je oduševljen, i još kaže da si vickast i sve nešto lepo o tebi. Zamolio me da ti prenesem sve ovo jer ne zna da piše srpski, zna samo da čita.

PSA

pre 3 godine

Naš je ovaj pozdrav od 90ih, pre nije bio... Inače je katolički, mi spajamo tri prsta kada se krstimo a ovaj pozdrav sa raširena tri prsta koristi katolička garda u Vatikanu. Lako se proveri na netu i po Youtube-u. Koristi se i u Nemačkoj, guglajte Schwurhand.

Negativni

pre 3 godine

Legenda. Ima i snimak kada se vozi u gradskom, pa ustane trudnoj ženi da sedne na njegovo mesto dok ceo bus gleda i neveruje… Malo je ovakvih ljudi. Slavna ličnost a prizeman…
(Loznica, Gučevo, Cer…, 25. jul 2022 22:03) Sta je tu legendarno botu pluseva? To bi svaka normalna osoba uradila a kovati nekoga u legendu zato sto se vozi gradskim prevozom a ne mora ili sto ima osnovnu kulturu i vapitanje govori samo o tvom palanackom mentalitetu.

Kum Žoržo

pre 3 godine

Ovo je sve uradio da bi pokazao da je u duši Srbin i da bi dao podršku Nolu što ga ne puštaju u Ameriku i Ivani Vuleti jer su baždarili kompjuter da samo nju pokradu!

mario

pre 3 godine

A šta znači i odakle je poreklo 3 prsta zna li iko od ovih što pišu komentare?
(Srele, 25. jul 2022 22:52)
Pogledaj prisegu Švicarske garde u Vatikanu i bit će ti jasno znači rimokatolički običaj. Iz nekog razloga vi ste to počeli koristiti početkom devedesetih.

SCM

pre 3 godine

Tri skupljena prsta (kao kad se krstiš) su se koristila u zakletvi u našoj vojsci i pre WW1 ali dušmani su uspeli da ih razdvoje. Pozdrav za plitkoumne sportiste i slične. Njemu je oprošteno ako je uopšte i imao nas na umu.

ban Kulin

pre 3 godine

Pogledaj prisegu Švicarske garde u Vatikanu i bit će ti jasno znači rimokatolički običaj. Iz nekog razloga vi ste to počeli koristiti početkom devedesetih.

(mario, 25. jul 2022 23:22)








Nije to nikakav "rimokatolički običaj", to je prastara hrišćanska simbolika za Sveto trojstvo, to je klasičan primer ranohrišćanske simbolike, Srbi su tu tradiciju zadržali zato što su ostali dosledni starijoj verziji hrišćanstva - ortodoksiji ili pravoslavlju, pa su tako zadržali i stari Julijanski kalendar kojim su se rukovodili svi hrišćani do kraja 16. veka, a SPC ga koristi i danas, te isto važi i za krštenje sa tri prsta, dok su rimokatolici kao jedna od mnogobrojnih hrišćanskih sekti usvojili nekakve novotarije poput Gregorijanskog kalendara ili na primer krštenje celom šakom što su ustvari odstupanja od dotadašnjih liturgijskih praksi i slično, a da vi to sad prisvajate kao zaostavštinu rimokarolicizma koji se toga odrekao još 1054. godine je čist bezobrazluk, to se može smatrati samo simbolom ranog hrišćanstva i pravoslavlja koji sa tim nastarijim tradicijama ima kontinuitet i neprekinut niz!

Сећање

pre 3 godine

Оваква три прста су постала симбол 1990. када је престао да важи Устав из 1974. којим је СФРЈ конфедерализована (припрема за распад државе), а српске покрајине постале државе у држави. Донет је нови Устав а три прста су симбол три дела подељене Србије и подизана су уз слоган - Ој Србијо из три дела, поново ћеш бити цела!

#

pre 3 godine

Svi oni koji lupetaju kako su Srbi tek pre 30 godina počeli da koriste pozdrav sa 3 prsta, trebali bi da pogledaju sliku Takovski ustanak Paje Jovanovića da bi videli kako Srbi pozdravljaju Miloševu odluku da se krene protiv Turaka. Slika je iz 19-og veka...

Ja licno

pre 3 godine

Pošto vidim da ima puno stručnjaka koji izmišljaju da vas malo prosvjetlim. Prvo : tri prsta potiču sa Balkana- Trački konjanik, drugo: dvoglavi orao je stariji od Vizantije- prvi put nađen kod Hetita, treće: krst sa ocilima je prvi put nađen u Vinčanskoj kulturi. Toliko za sad za strane plaćenike koji kažu da nismo originalni- narod najstariji na Helmu.

Pedja78

pre 3 godine

Djoksa, 25. jul 2022 23:54

Bitno je da ti koji si 90 ih iko u školu misliš da sve znaš i misliš da sve počinje od trenutka kad si ti pošao u školu. Da su te tamo nečemu naučili možda bi znao da treba prvo nešto da znaš pre nego što drugima objasniš.
Za početak pogledaj sliku Paje Jovanovića "Takovski ustanak", samo molim te nemoj da dođeš do zaključka da su to sve sps ovci koji su se vratili kroz vreme da smatraju jadne Turke.

Čačanin

pre 3 godine

Ja koji sam išao u srednju školu početkom 90-ih ću vam tačno objasniti kako je nastao taj pozdrav s tri prsta
***************************
Izgleda da ti tu srednju nisi završio. Dva prsta plaimbokizuju pobedu, ali ne po engleskoj, već latinskoj reči za pobedu, iz koje i Engleska vuče korene. Drugi, 3 prsta su simbol svetog trojstva koji je korišćen još od Nemanjića, ali su prsti bili spojeni kao kada se krstiš. Zbog efektivnosti i praktičnosti, vuk je te prste raširio, spontano, tako da smo mi modifikovali nas simbol, a ne tudje. Da naučiš nešto...

Čačanin

pre 3 godine

Ima li išta naše orginal o a da nismo preuzeli od drugih? Dvoglavi orao od Vizantije, trećina reci turcizmi, druga trećina engleski, nemački, francuski, mađarski, trobojka iz Francuske, kalendar iz Rusije… Itd. Itd…
(šurda, 25. jul 2022 23:36)
Te reči su uglavnom došle do nas preko Turaka, a nikako nisu Turcizmi...

sojka

pre 3 godine

Ja koji sam išao u srednju školu početkom 90-ih ću vam tačno objasniti kako je nastao taj pozdrav s tri prsta. Albanci sa Kosova su devedesetih godina prošlog veka organizovali proteste dok je još Kosovo zvanično bila srpska pokrajina sa srpskom vojskom i policijom. Glavni motiv sa tih protesta su bila podignuta dva prsta što je već dugo u čitavom svetu oznaka za pobedu (kažiprst i srednji prst obrazuju V, početno slovo engleske reči Victory, odnosno pobeda). Mi kao narod nikad nismo bili originalni i uglavnom sve kopiramo ili neke svetske trendove prilagodimo našem podneblju (zato imamo neverovatno mnogo engleskih reči u jeziku ili u originalu ili prilagođene našem jeziku). Dakle, da skratim, Vuk Drašković i SPO su preuzeli taj motiv i modifikovali ga dodajući još jedan prst kao neki svoj stranački simbol. Kao oni će vratiti originalne srpske vrednosti, "kralj, otadžbina i srpska pravoslavna crkva". Taj simbol u Srbiji nije postojao pre devedesetih, to je bila neka moda tada, a sad se vodi kao neki tradicionalni srpski simbol. Znači glupost da nema veće!
(Djoksa, 25. jul 2022 23:54)

inače pre devedesetih srpska istorija nije postojala? Pametnije je nekad ćutati, sramota me je umesto Vas.

011BRE

pre 3 godine

Ja sam video dokumentarac gde SS polaže zakletvu sa ovako razdvojena tri prsta.
Inače, za sve koji su zaboravili, ovo sa tri prsta je počelo 9. marta 1991. na demonstracijama SPO u BG. Vuk Drašković je stajao na balkonu Narodnog Pozorišta na Trgu Republike i nabrajao uslove koje vlast treba da ispuni da bi se oni zadovoljili. Ne sećam se tačno šta je tražio, ali jedan od tri uslova je bilo oslobadjanje “TV Bastilje”. Počeo je da nabraja: pod jedan TV Bastilja (tu je ispružio palac), pa pod dva (tu je ispružio kažiprst) i pod tri (ovde je ispružio i srednji prst). Sa tako ispružena tri prsta je urlao da svi uslovi moraju da se ispune. U tom trenutku masa diže tri prsta i svi viču: “Svi! Svi! Svi! Svi! Svi!”.
Znači ovo nikako nije srpski pozdrav već eventualno pozdrav obožavaoca političkog lika i dela Vuka Draškovića. Sumnjam da je iko u toj masi tada pomislio na SS ili Vatikan.

delboj

pre 3 godine

Ja koji sam išao u srednju školu početkom 90-ih ću vam tačno objasniti kako je nastao taj pozdrav s tri prsta. Albanci sa Kosova su devedesetih godina prošlog veka organizovali proteste dok je još Kosovo zvanično bila srpska pokrajina sa srpskom vojskom i policijom. Glavni motiv sa tih protesta su bila podignuta dva prsta što je već dugo u čitavom svetu oznaka za pobedu (kažiprst i srednji prst obrazuju V, početno slovo engleske reči Victory, odnosno pobeda). Mi kao narod nikad nismo bili originalni i uglavnom sve kopiramo ili neke svetske trendove prilagodimo našem podneblju (zato imamo neverovatno mnogo engleskih reči u jeziku ili u originalu ili prilagođene našem jeziku). Dakle, da skratim, Vuk Drašković i SPO su preuzeli taj motiv i modifikovali ga dodajući još jedan prst kao neki svoj stranački simbol. Kao oni će vratiti originalne srpske vrednosti, "kralj, otadžbina i srpska pravoslavna crkva". Taj simbol u Srbiji nije postojao pre devedesetih, to je bila neka moda tada, a sad se vodi kao neki tradicionalni srpski simbol. Znači glupost da nema veće!
(Djoksa, 25. jul 2022 23:54)

Jedna golema istina

Zagor, zvezdarski

pre 3 godine

@Djoksa: I to su te sve naučili u srednjoj školi? I ti dan danas to pamtiš? Bravo. Drago mi je. I onda neki kažu džaba ti škole.

VUK

pre 3 godine

Kao oni će vratiti originalne srpske vrednosti, "kralj, otadžbina i srpska pravoslavna crkva". Taj simbol u Srbiji nije postojao pre devedesetih, to je bila neka moda tada, a sad se vodi kao neki tradicionalni srpski simbol. Znači glupost da nema veće!
(Djoksa, 25. jul 2022 23:54) Glupane !!! Tri prsta nisu samo pozdrav srpskih hrišćana. Od prve crkve , pri krštenju u obredu sveštenik koji krštava, tokom obreda sa tri prsta simbolizuje Oca, Sina i Svetoga Duha. Trojostvo !! To je simbol Boga u hrišćana, a dva prsta , odnosno v je militantni simbol. Mislim da Albanci katolici to znaju.

Kakator kroasanus

pre 3 godine

A šta znači i odakle je poreklo 3 prsta zna li iko od ovih što pišu komentare?
(Srele, 25. jul 2022 22:52)
Pogledaj prisegu Švicarske garde u Vatikanu i bit će ti jasno znači rimokatolički običaj. Iz nekog razloga vi ste to počeli koristiti početkom devedesetih.
(mario, 25. jul 2022 23:22)

Ma da tako je, zato se vi rimokatolici Hrvati pozdravljate sa tri prsta...

srboljub

pre 3 godine

Pozdrav sa tri prsta ne potiče od Vuka niti je modifikovano “Victory”.
To je stari ustanički pozdrav. Pogledajte sliku “Drugi srpski ustanak” Paje Jovanovića. Imate Pavelićeve slike sa podignuta tri prsta. Tračke figure takođe.

Peace bro

pre 3 godine

Ja koji sam išao u srednju školu početkom 90-ih ću vam tačno objasniti kako je nastao taj pozdrav s tri prsta. Albanci sa Kosova su devedesetih godina prošlog veka organizovali proteste dok je još Kosovo zvanično bila srpska pokrajina sa srpskom vojskom i policijom. Glavni motiv sa tih protesta su bila podignuta dva prsta što je već dugo u čitavom svetu oznaka za pobedu (kažiprst i srednji prst obrazuju V, početno slovo engleske reči Victory, odnosno pobeda). Mi kao narod nikad nismo bili originalni i uglavnom sve kopiramo ili neke svetske trendove prilagodimo našem podneblju (zato imamo neverovatno mnogo engleskih reči u jeziku ili u originalu ili prilagođene našem jeziku). Dakle, da skratim, Vuk Drašković i SPO su preuzeli taj motiv i modifikovali ga dodajući još jedan prst kao neki svoj stranački simbol. Kao oni će vratiti originalne srpske vrednosti, "kralj, otadžbina i srpska pravoslavna crkva". Taj simbol u Srbiji nije postojao pre devedesetih, to je bila neka moda tada, a sad se vodi kao neki tradicionalni srpski simbol. Znači glupost da nema veće!
(Djoksa, 25. jul 2022 23:54) # Link komentara
Preporučujem (+374)Ne preporučujem (-167)

Da. Samo što je tadašnja zabluda da Kosovari pokazuju znak "victory."
Zapravo su želeli reći "Peace."

Car Jovan Nenad

pre 3 godine

Još iz vremena Srpskog plemena Tračani se slavio Perun. Perun je bio prikazan na fuguri ruke sa tri prsta. Zmija, šišarka.. Pogledajte na internetu slike pod nazivom Sabazius hand. Srpska ruka takozvana, simbol Srba Tračana. Stariji simbol od hrišćanstva, čisto Srpski.

Mantis

pre 3 godine

Kijanu Rivs izašao na binu i podigao tri prsta....,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
...a Srbi pomislili da njih spominje, no priča
je malo drugačija.
Keanu Reeves osim glume, bavi se i glazbom
i dugo vremena je istraživao, kako se sa tri
prsta, može uspješno svirati žičani instrument
(gitara). Zato se u svakoj prilici, Keanu Reeves
se sjeti glazbenika, koji je bio vrhunski
svirač glazbenik, a imao je samo tri prsta.
Zvao se ~ Django Reinhardt

vladegm

pre 3 godine

Ima li išta naše orginal o a da nismo preuzeli od drugih? Dvoglavi orao od Vizantije, trećina reci turcizmi, druga trećina engleski, nemački, francuski, mađarski, trobojka iz Francuske, kalendar iz Rusije… Itd. Itd…
(šurda, 25. jul 2022 23:36


Da ti pojasnim neke stvari,pošto vidim da si malo "ograničen" što se tiče istorije. Srbija ima najstariji kalendar u istoriji svih naroda,datira još iz vinčanske civilizacije,imao je 13 meseci,Sveti Sava ga modifikuje i prepravlja na 12 meseci. Inače je imao dva godišnja doba. Vizantija je izmišljena tekovina kako bi se Srbima oduzeo identitet iz tog perioda. U Istanbulu ne postoji nijedan dokument o postojanju te države. Sto se tice pisma i jezika, poznato je da su Srbi bili pismeni pre Cirila koga je Istočno Rimsko Carstvo bukvalno podvalilo i od nas je učio pismo da bi na kraju azbuku nasu prekrstio u Cirilicu,po njemu. Postoji dokaz i za to,pečat srpskog kralja Strojimira iz 830 godine kada je Ćirilo imao samo dve godine. Ne znam zašto i kome vekovima smetamo, pokušali su da nam promene vere,da nas masovno ubijaju,krali nam istoriju,a ti odvalis tako jednu glupost i ostaneš živ. Nikome ništa ukrali nismo,a dali smo svetu mnogo.

pivot

pre 3 godine

Robert de Niro, Šeron Stoun, Džordž Kluni, Kianu Rivs...su vodili kampanju protiv bombardovanja naše zemlje. Pokušavali su objasniti Svetu da Srbiji silom otimaju deo teritorije.
- Pametnom dosta.

SrbizCg

pre 3 godine

U Brazilu ljudi dizu 3 prsta jos od 80ih godina. Nema veze sa nama ta njegova tri prsta. Ukucajte bilo sta vezano za ljude iz Brazila vidjecete da svaki drugi dize 3 prsta.

sale

pre 3 godine

"Taj simbol u Srbiji nije postojao pre devedesetih, to je bila neka moda tada, a sad se vodi kao neki tradicionalni srpski simbol."

Tacno je da taj pozdrav 80-ih nije bio u upotrebi. Mada, treba reci da smo mi Srbi najduze robovali jugoslovenskoj ideji, nije ni bilo prostora za neke takve izlive. Zanimljivo bi bilo pitati one koji su odrastali pre II svetskog rata ako ima zivih da li im je taj srpski pozdrav bio poznat.

Darko

pre 3 godine

Nema logike da je ovo od Draškovića kad je on bio opozicija protiv Miloševića, dok su ovaj pozdrav koristili mahom nacionalisti koji su podržavali tadašnji rat

Profa

pre 3 godine

Nema tu nikakve tajne za istoričare .Godina 1274 -ta . U tekstu jeste lepo objašnjeno . Tri prsta simbolizuju Oca , sina i duha svetog . Kakav Drašković i devedesete ?
Inače brat Kianu itekako zna što podiže tri prsta ali plašim se da to nema veze sa nama .

See

pre 3 godine

@Djoksa

Nije bas da postoji tek od 90tih...jos moj deda koji je ziveo u vreme 40tih je govorio da 3 prsta simbolizuju Sveto Trojstvo za Srbe pravoslavce koji se krste sa 3 prsta dok se katolici krste sa 2 prsta. Mozda je samo popularizovano 90tih ali se to i mnogo ranije znalo tj mozda i usmeno prenosilo.

Srbijanski snishodljivi gedza

pre 3 godine

Lako je sad da podiže prste kad je pobedio Amber na sudu, video bih ga da je izgubio
(Milan, 25. jul 2022 22:06)

Da je onaj sto je pobedio Amber na sudu izgubio spor, podizao bi umesto tri samo srednji prst.

Srbijanski snishodljivi gedza

pre 3 godine

Šta je sa aw.Baldwinom., on nije miljeniik
(Šurda, 25. jul 2022 22:18)

Nije, kao sto kod vas Robert Allen Zimmerman, alias Bob Dylan nije.

mare

pre 3 godine

Lako je sad da podiže prste kad je pobedio Amber na sudu, video bih ga da je izgubio
(Milan, 25. jul 2022 22:06)

Al si ti prso ????

biber_lajsna

pre 3 godine

"A šta znači i odakle je poreklo 3 prsta zna li iko od ovih što pišu komentare?"
(Srele, 25. jul 2022 22:52)

Jednom dosta davno slušao sam nekog grko-katoličkog svećenika koji je objašnjavao da je znak 3 prsta nastao u vrijeme provale Turaka kako bi narod sačuvao sačuvao same temelje kršćanske vjere - Otac, Sin i Duh Sveti. Najlogičnije mi zvuči.

Hammer

pre 3 godine

Dva prsta su iz stogodišnjeg francusko-engleskog rata, naime Francuzi su jednom prilikom zarobili poveću grupu engleskih streličara koje su nešto kasnije iskoristili za razmenu za svoje ratne zarobljenike, ali su im pre toga odsekli kažiprst i srednji prst da ne bi mogli da odapinju strele pošto se ta dva prsta koriste za odapinjanje strela, nakon razmene zarobljenika Francuzi su im pokazivali ta dva prsta kao provokaciju i kao znak da su ih nasamarili jer su Englezima vratili neupotrebljive borce, za sve one koji ne znaju streličari su u ono vreme bili usko specijalizovani ratnici i jedino su mogli da se bore kao streličari.

sivi staford

pre 3 godine

Znači glupost da nema veće!
(Djoksa, 25. jul 2022 23:54)
Jedino sto je tacno u ovom komentaru.
Kako te nije mrzelo da toliko pises

Djoksa

pre 3 godine

Ja koji sam išao u srednju školu početkom 90-ih ću vam tačno objasniti kako je nastao taj pozdrav s tri prsta. Albanci sa Kosova su devedesetih godina prošlog veka organizovali proteste dok je još Kosovo zvanično bila srpska pokrajina sa srpskom vojskom i policijom. Glavni motiv sa tih protesta su bila podignuta dva prsta što je već dugo u čitavom svetu oznaka za pobedu (kažiprst i srednji prst obrazuju V, početno slovo engleske reči Victory, odnosno pobeda). Mi kao narod nikad nismo bili originalni i uglavnom sve kopiramo ili neke svetske trendove prilagodimo našem podneblju (zato imamo neverovatno mnogo engleskih reči u jeziku ili u originalu ili prilagođene našem jeziku). Dakle, da skratim, Vuk Drašković i SPO su preuzeli taj motiv i modifikovali ga dodajući još jedan prst kao neki svoj stranački simbol. Kao oni će vratiti originalne srpske vrednosti, "kralj, otadžbina i srpska pravoslavna crkva". Taj simbol u Srbiji nije postojao pre devedesetih, to je bila neka moda tada, a sad se vodi kao neki tradicionalni srpski simbol. Znači glupost da nema veće!

šurda

pre 3 godine

Ima li išta naše orginal o a da nismo preuzeli od drugih? Dvoglavi orao od Vizantije, trećina reci turcizmi, druga trećina engleski, nemački, francuski, mađarski, trobojka iz Francuske, kalendar iz Rusije… Itd. Itd…

Negativni

pre 3 godine

Legenda. Ima i snimak kada se vozi u gradskom, pa ustane trudnoj ženi da sedne na njegovo mesto dok ceo bus gleda i neveruje… Malo je ovakvih ljudi. Slavna ličnost a prizeman…
(Loznica, Gučevo, Cer…, 25. jul 2022 22:03) Sta je tu legendarno botu pluseva? To bi svaka normalna osoba uradila a kovati nekoga u legendu zato sto se vozi gradskim prevozom a ne mora ili sto ima osnovnu kulturu i vapitanje govori samo o tvom palanackom mentalitetu.

mario

pre 3 godine

A šta znači i odakle je poreklo 3 prsta zna li iko od ovih što pišu komentare?
(Srele, 25. jul 2022 22:52)
Pogledaj prisegu Švicarske garde u Vatikanu i bit će ti jasno znači rimokatolički običaj. Iz nekog razloga vi ste to počeli koristiti početkom devedesetih.

Hammer

pre 3 godine

Tačno je da tri prsta simbolišu Sveto trojstvo, ali prsti ne bi trebali da su previše razmaknuti, ali ni da su spojeni, prsti bi trebalo da su blizu jedan drugome, ali ne i da su do kraja pripijni, na retkim freskama koje prikazuju ovakvu simboliku mogu se videti propovednici ili sveci sa podignuta tri prsta koja nisu do kaja spojeni, po ovakvom prikazu na freskama je i paraliza jednog od tri glavna živca šake opisana kao "Šaka propovednika" ko ne veruje neka proveri.

Sveto trojstvo ima predhrišćansku tradiciju preko ljudi sa područja najstarije evropske civilizacije, sa prostora Lepenskog vira, Starčeva, Blagotina i Vinče i povezana je sa verovanjem u troičnog Boga što je karakteristično za Slovene. Najverovatnije da je ta simbolika preko slovenskog faktora kroz interakciju sa drugim narodima inkorporirana i u hrišćanstvo na prostoru nekadašnje Rimske imperije koja je bila multietnička država u kojoj se to hrišćanstvo i formiralo.

Ovakvo verovanje je povezano sa prastarim shvatanjem Boga i prirode gde se na sve što realno postoji gleda kao na neko Sveto trojstvo u malom ili kao deo Svetog trojstva, što se preko primera može i dokazati.

Na primer:
vreme = prošlost + sadašnjost + budućnost
prostor = dužina + širina + visina
atom = proton + neutron + elektron
porodica = muškarac + žena + deca
voda = led + tečnost + isparenje
vatra = iskra + plamen + toplota/dim itd.

Tesla je na primer verovao da je sve što postoji spoj vibracije, oscilacija i frekvencija.

Milanche

pre 3 godine

Razmaknuta 3 prsta prestavlja razdvajanje svetog trojstva, takodje i nacistički pozdrav kod zakletve SS jedinica za vreme 2. svetskog rata. Ovu zabludu sa razdvojena 3 prsta kao pozdrav je plasirao Vuk Drašković 90ih i to je uhvatilo korena. Skupljena 3 prsta simbolizuju sveto trojstvo i predstavljaju pravilan pravoslavni Srpski pozdrav...

SCM

pre 3 godine

Tri skupljena prsta (kao kad se krstiš) su se koristila u zakletvi u našoj vojsci i pre WW1 ali dušmani su uspeli da ih razdvoje. Pozdrav za plitkoumne sportiste i slične. Njemu je oprošteno ako je uopšte i imao nas na umu.

Boki

pre 3 godine

Pogledaj prisegu Švicarske garde u Vatikanu i bit će ti jasno znači rimokatolički običaj. Iz nekog razloga vi ste to počeli koristiti početkom devedesetih.
(mario, 25. jul 2022 23:22)

Razlog vrlo jednostavan ,,u ime Oca, Sina i Svetog Duha" - sveto trojstvo.

Loznica, Gučevo, Cer…

pre 3 godine

Legenda. Ima i snimak kada se vozi u gradskom, pa ustane trudnoj ženi da sedne na njegovo mesto dok ceo bus gleda i neveruje… Malo je ovakvih ljudi. Slavna ličnost a prizeman…

Pronalazac blamova

pre 3 godine

Lako je sad da podiže prste kad je pobedio Amber na sudu, video bih ga da je izgubio
(Milan, 25. jul 2022 22:06)

Drzi se Zadruge, ne blamiraj se oko Hollywooda.

NikolaBg

pre 3 godine

Lako je sad da podiže prste kad je pobedio Amber na sudu, video bih ga da je izgubio
(Milan, 25. jul 2022 22:06)
Brate pobrkao si glumce, pratiš li ti vesti?

Kum Žoržo

pre 3 godine

Ovo je sve uradio da bi pokazao da je u duši Srbin i da bi dao podršku Nolu što ga ne puštaju u Ameriku i Ivani Vuleti jer su baždarili kompjuter da samo nju pokradu!

PSA

pre 3 godine

Naš je ovaj pozdrav od 90ih, pre nije bio... Inače je katolički, mi spajamo tri prsta kada se krstimo a ovaj pozdrav sa raširena tri prsta koristi katolička garda u Vatikanu. Lako se proveri na netu i po Youtube-u. Koristi se i u Nemačkoj, guglajte Schwurhand.

Bruder

pre 3 godine

Meni je logicno kada krenes da brojis ono palac ,pa kaziprst i srednji prst , al kada vidim da ameri krenu od malog prsta da broje ,padnem u histeriju. pa nije prirodno ....ono naopako

@Milan

pre 3 godine

Lako je sad da podiže prste kad je pobedio Amber na sudu, video bih ga da je izgubio
(Milan, 25. jul 2022 22:06) 
John Week, Johny Depp... matrix sa Kariba pobedio. Ali jedno je sigurno, tebi nije lako.

Belveder

pre 3 godine

Covek bio u Novom Sadu gde je snimao animacije za Sajberpank 2077 igru i niko ga nije provalio za 3 dana. Ima slika na tviteru kako sedi na motoru sa 3 podignuta prsta. Kao i fotka sa Hideo Kojimom (Silent Hill) gde je isto podigao 3 prsta, izguglajte ako vas zanima.

Јабучило

pre 3 godine

beskrajno šarmantan, kakvog smo ga navikli.

"На каквог смо навикли". Овако испаде да смо га ми навикли да буде шармантан :)

Hrundi Bakshi

pre 3 godine

Tekst me naterao da pogledam neke klipove o njemu na YT.
Pomislim na momente da nije realno da u danasnjem vremenu postoji ovakav covek.
Ipak postoji.
Sta je covek sve pregurao u zivotu,i ostao prizeman i skroman.
Moj naklon

blek stena

pre 3 godine

Lako je sad da podiže prste kad je pobedio Amber na sudu, video bih ga da je izgubio
(Milan, 25. jul 2022 22:06)

Definicija trola po Vujakliji. Saučešće za upecane.

ban Kulin

pre 3 godine

Pogledaj prisegu Švicarske garde u Vatikanu i bit će ti jasno znači rimokatolički običaj. Iz nekog razloga vi ste to počeli koristiti početkom devedesetih.

(mario, 25. jul 2022 23:22)








Nije to nikakav "rimokatolički običaj", to je prastara hrišćanska simbolika za Sveto trojstvo, to je klasičan primer ranohrišćanske simbolike, Srbi su tu tradiciju zadržali zato što su ostali dosledni starijoj verziji hrišćanstva - ortodoksiji ili pravoslavlju, pa su tako zadržali i stari Julijanski kalendar kojim su se rukovodili svi hrišćani do kraja 16. veka, a SPC ga koristi i danas, te isto važi i za krštenje sa tri prsta, dok su rimokatolici kao jedna od mnogobrojnih hrišćanskih sekti usvojili nekakve novotarije poput Gregorijanskog kalendara ili na primer krštenje celom šakom što su ustvari odstupanja od dotadašnjih liturgijskih praksi i slično, a da vi to sad prisvajate kao zaostavštinu rimokarolicizma koji se toga odrekao još 1054. godine je čist bezobrazluk, to se može smatrati samo simbolom ranog hrišćanstva i pravoslavlja koji sa tim nastarijim tradicijama ima kontinuitet i neprekinut niz!

Bog

pre 3 godine

Lako je sad da podiže prste kad je pobedio Amber na sudu, video bih ga da je izgubio
(Milan, 25. jul 2022 22:06)

Pomolio se malopre Džoni Dep i kaže mi da je pročitao ovaj tvoj komentar i da je oduševljen, i još kaže da si vickast i sve nešto lepo o tebi. Zamolio me da ti prenesem sve ovo jer ne zna da piše srpski, zna samo da čita.

Сећање

pre 3 godine

Оваква три прста су постала симбол 1990. када је престао да важи Устав из 1974. којим је СФРЈ конфедерализована (припрема за распад државе), а српске покрајине постале државе у држави. Донет је нови Устав а три прста су симбол три дела подељене Србије и подизана су уз слоган - Ој Србијо из три дела, поново ћеш бити цела!

sojka

pre 3 godine

Ja koji sam išao u srednju školu početkom 90-ih ću vam tačno objasniti kako je nastao taj pozdrav s tri prsta. Albanci sa Kosova su devedesetih godina prošlog veka organizovali proteste dok je još Kosovo zvanično bila srpska pokrajina sa srpskom vojskom i policijom. Glavni motiv sa tih protesta su bila podignuta dva prsta što je već dugo u čitavom svetu oznaka za pobedu (kažiprst i srednji prst obrazuju V, početno slovo engleske reči Victory, odnosno pobeda). Mi kao narod nikad nismo bili originalni i uglavnom sve kopiramo ili neke svetske trendove prilagodimo našem podneblju (zato imamo neverovatno mnogo engleskih reči u jeziku ili u originalu ili prilagođene našem jeziku). Dakle, da skratim, Vuk Drašković i SPO su preuzeli taj motiv i modifikovali ga dodajući još jedan prst kao neki svoj stranački simbol. Kao oni će vratiti originalne srpske vrednosti, "kralj, otadžbina i srpska pravoslavna crkva". Taj simbol u Srbiji nije postojao pre devedesetih, to je bila neka moda tada, a sad se vodi kao neki tradicionalni srpski simbol. Znači glupost da nema veće!
(Djoksa, 25. jul 2022 23:54)

inače pre devedesetih srpska istorija nije postojala? Pametnije je nekad ćutati, sramota me je umesto Vas.

Mantis

pre 3 godine

Kijanu Rivs izašao na binu i podigao tri prsta....,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
...a Srbi pomislili da njih spominje, no priča
je malo drugačija.
Keanu Reeves osim glume, bavi se i glazbom
i dugo vremena je istraživao, kako se sa tri
prsta, može uspješno svirati žičani instrument
(gitara). Zato se u svakoj prilici, Keanu Reeves
se sjeti glazbenika, koji je bio vrhunski
svirač glazbenik, a imao je samo tri prsta.
Zvao se ~ Django Reinhardt

vladegm

pre 3 godine

Ima li išta naše orginal o a da nismo preuzeli od drugih? Dvoglavi orao od Vizantije, trećina reci turcizmi, druga trećina engleski, nemački, francuski, mađarski, trobojka iz Francuske, kalendar iz Rusije… Itd. Itd…
(šurda, 25. jul 2022 23:36


Da ti pojasnim neke stvari,pošto vidim da si malo "ograničen" što se tiče istorije. Srbija ima najstariji kalendar u istoriji svih naroda,datira još iz vinčanske civilizacije,imao je 13 meseci,Sveti Sava ga modifikuje i prepravlja na 12 meseci. Inače je imao dva godišnja doba. Vizantija je izmišljena tekovina kako bi se Srbima oduzeo identitet iz tog perioda. U Istanbulu ne postoji nijedan dokument o postojanju te države. Sto se tice pisma i jezika, poznato je da su Srbi bili pismeni pre Cirila koga je Istočno Rimsko Carstvo bukvalno podvalilo i od nas je učio pismo da bi na kraju azbuku nasu prekrstio u Cirilicu,po njemu. Postoji dokaz i za to,pečat srpskog kralja Strojimira iz 830 godine kada je Ćirilo imao samo dve godine. Ne znam zašto i kome vekovima smetamo, pokušali su da nam promene vere,da nas masovno ubijaju,krali nam istoriju,a ti odvalis tako jednu glupost i ostaneš živ. Nikome ništa ukrali nismo,a dali smo svetu mnogo.

delboj

pre 3 godine

Ja koji sam išao u srednju školu početkom 90-ih ću vam tačno objasniti kako je nastao taj pozdrav s tri prsta. Albanci sa Kosova su devedesetih godina prošlog veka organizovali proteste dok je još Kosovo zvanično bila srpska pokrajina sa srpskom vojskom i policijom. Glavni motiv sa tih protesta su bila podignuta dva prsta što je već dugo u čitavom svetu oznaka za pobedu (kažiprst i srednji prst obrazuju V, početno slovo engleske reči Victory, odnosno pobeda). Mi kao narod nikad nismo bili originalni i uglavnom sve kopiramo ili neke svetske trendove prilagodimo našem podneblju (zato imamo neverovatno mnogo engleskih reči u jeziku ili u originalu ili prilagođene našem jeziku). Dakle, da skratim, Vuk Drašković i SPO su preuzeli taj motiv i modifikovali ga dodajući još jedan prst kao neki svoj stranački simbol. Kao oni će vratiti originalne srpske vrednosti, "kralj, otadžbina i srpska pravoslavna crkva". Taj simbol u Srbiji nije postojao pre devedesetih, to je bila neka moda tada, a sad se vodi kao neki tradicionalni srpski simbol. Znači glupost da nema veće!
(Djoksa, 25. jul 2022 23:54)

Jedna golema istina

pivot

pre 3 godine

Robert de Niro, Šeron Stoun, Džordž Kluni, Kianu Rivs...su vodili kampanju protiv bombardovanja naše zemlje. Pokušavali su objasniti Svetu da Srbiji silom otimaju deo teritorije.
- Pametnom dosta.

Srbijanski snishodljivi gedza

pre 3 godine

Lako je sad da podiže prste kad je pobedio Amber na sudu, video bih ga da je izgubio
(Milan, 25. jul 2022 22:06)

Da je onaj sto je pobedio Amber na sudu izgubio spor, podizao bi umesto tri samo srednji prst.

Ja licno

pre 3 godine

Pošto vidim da ima puno stručnjaka koji izmišljaju da vas malo prosvjetlim. Prvo : tri prsta potiču sa Balkana- Trački konjanik, drugo: dvoglavi orao je stariji od Vizantije- prvi put nađen kod Hetita, treće: krst sa ocilima je prvi put nađen u Vinčanskoj kulturi. Toliko za sad za strane plaćenike koji kažu da nismo originalni- narod najstariji na Helmu.

Pedja78

pre 3 godine

Djoksa, 25. jul 2022 23:54

Bitno je da ti koji si 90 ih iko u školu misliš da sve znaš i misliš da sve počinje od trenutka kad si ti pošao u školu. Da su te tamo nečemu naučili možda bi znao da treba prvo nešto da znaš pre nego što drugima objasniš.
Za početak pogledaj sliku Paje Jovanovića "Takovski ustanak", samo molim te nemoj da dođeš do zaključka da su to sve sps ovci koji su se vratili kroz vreme da smatraju jadne Turke.

biber_lajsna

pre 3 godine

"A šta znači i odakle je poreklo 3 prsta zna li iko od ovih što pišu komentare?"
(Srele, 25. jul 2022 22:52)

Jednom dosta davno slušao sam nekog grko-katoličkog svećenika koji je objašnjavao da je znak 3 prsta nastao u vrijeme provale Turaka kako bi narod sačuvao sačuvao same temelje kršćanske vjere - Otac, Sin i Duh Sveti. Najlogičnije mi zvuči.

srboljub

pre 3 godine

Pozdrav sa tri prsta ne potiče od Vuka niti je modifikovano “Victory”.
To je stari ustanički pozdrav. Pogledajte sliku “Drugi srpski ustanak” Paje Jovanovića. Imate Pavelićeve slike sa podignuta tri prsta. Tračke figure takođe.

Čačanin

pre 3 godine

Ja koji sam išao u srednju školu početkom 90-ih ću vam tačno objasniti kako je nastao taj pozdrav s tri prsta
***************************
Izgleda da ti tu srednju nisi završio. Dva prsta plaimbokizuju pobedu, ali ne po engleskoj, već latinskoj reči za pobedu, iz koje i Engleska vuče korene. Drugi, 3 prsta su simbol svetog trojstva koji je korišćen još od Nemanjića, ali su prsti bili spojeni kao kada se krstiš. Zbog efektivnosti i praktičnosti, vuk je te prste raširio, spontano, tako da smo mi modifikovali nas simbol, a ne tudje. Da naučiš nešto...

Car Jovan Nenad

pre 3 godine

Još iz vremena Srpskog plemena Tračani se slavio Perun. Perun je bio prikazan na fuguri ruke sa tri prsta. Zmija, šišarka.. Pogledajte na internetu slike pod nazivom Sabazius hand. Srpska ruka takozvana, simbol Srba Tračana. Stariji simbol od hrišćanstva, čisto Srpski.

#

pre 3 godine

Svi oni koji lupetaju kako su Srbi tek pre 30 godina počeli da koriste pozdrav sa 3 prsta, trebali bi da pogledaju sliku Takovski ustanak Paje Jovanovića da bi videli kako Srbi pozdravljaju Miloševu odluku da se krene protiv Turaka. Slika je iz 19-og veka...

011BRE

pre 3 godine

Ja sam video dokumentarac gde SS polaže zakletvu sa ovako razdvojena tri prsta.
Inače, za sve koji su zaboravili, ovo sa tri prsta je počelo 9. marta 1991. na demonstracijama SPO u BG. Vuk Drašković je stajao na balkonu Narodnog Pozorišta na Trgu Republike i nabrajao uslove koje vlast treba da ispuni da bi se oni zadovoljili. Ne sećam se tačno šta je tražio, ali jedan od tri uslova je bilo oslobadjanje “TV Bastilje”. Počeo je da nabraja: pod jedan TV Bastilja (tu je ispružio palac), pa pod dva (tu je ispružio kažiprst) i pod tri (ovde je ispružio i srednji prst). Sa tako ispružena tri prsta je urlao da svi uslovi moraju da se ispune. U tom trenutku masa diže tri prsta i svi viču: “Svi! Svi! Svi! Svi! Svi!”.
Znači ovo nikako nije srpski pozdrav već eventualno pozdrav obožavaoca političkog lika i dela Vuka Draškovića. Sumnjam da je iko u toj masi tada pomislio na SS ili Vatikan.

sale

pre 3 godine

"Taj simbol u Srbiji nije postojao pre devedesetih, to je bila neka moda tada, a sad se vodi kao neki tradicionalni srpski simbol."

Tacno je da taj pozdrav 80-ih nije bio u upotrebi. Mada, treba reci da smo mi Srbi najduze robovali jugoslovenskoj ideji, nije ni bilo prostora za neke takve izlive. Zanimljivo bi bilo pitati one koji su odrastali pre II svetskog rata ako ima zivih da li im je taj srpski pozdrav bio poznat.

See

pre 3 godine

@Djoksa

Nije bas da postoji tek od 90tih...jos moj deda koji je ziveo u vreme 40tih je govorio da 3 prsta simbolizuju Sveto Trojstvo za Srbe pravoslavce koji se krste sa 3 prsta dok se katolici krste sa 2 prsta. Mozda je samo popularizovano 90tih ali se to i mnogo ranije znalo tj mozda i usmeno prenosilo.

Zagor, zvezdarski

pre 3 godine

@Djoksa: I to su te sve naučili u srednjoj školi? I ti dan danas to pamtiš? Bravo. Drago mi je. I onda neki kažu džaba ti škole.

Srbijanski snishodljivi gedza

pre 3 godine

Šta je sa aw.Baldwinom., on nije miljeniik
(Šurda, 25. jul 2022 22:18)

Nije, kao sto kod vas Robert Allen Zimmerman, alias Bob Dylan nije.

VUK

pre 3 godine

Kao oni će vratiti originalne srpske vrednosti, "kralj, otadžbina i srpska pravoslavna crkva". Taj simbol u Srbiji nije postojao pre devedesetih, to je bila neka moda tada, a sad se vodi kao neki tradicionalni srpski simbol. Znači glupost da nema veće!
(Djoksa, 25. jul 2022 23:54) Glupane !!! Tri prsta nisu samo pozdrav srpskih hrišćana. Od prve crkve , pri krštenju u obredu sveštenik koji krštava, tokom obreda sa tri prsta simbolizuje Oca, Sina i Svetoga Duha. Trojostvo !! To je simbol Boga u hrišćana, a dva prsta , odnosno v je militantni simbol. Mislim da Albanci katolici to znaju.

mare

pre 3 godine

Lako je sad da podiže prste kad je pobedio Amber na sudu, video bih ga da je izgubio
(Milan, 25. jul 2022 22:06)

Al si ti prso ????

Kakator kroasanus

pre 3 godine

A šta znači i odakle je poreklo 3 prsta zna li iko od ovih što pišu komentare?
(Srele, 25. jul 2022 22:52)
Pogledaj prisegu Švicarske garde u Vatikanu i bit će ti jasno znači rimokatolički običaj. Iz nekog razloga vi ste to počeli koristiti početkom devedesetih.
(mario, 25. jul 2022 23:22)

Ma da tako je, zato se vi rimokatolici Hrvati pozdravljate sa tri prsta...

Čačanin

pre 3 godine

Ima li išta naše orginal o a da nismo preuzeli od drugih? Dvoglavi orao od Vizantije, trećina reci turcizmi, druga trećina engleski, nemački, francuski, mađarski, trobojka iz Francuske, kalendar iz Rusije… Itd. Itd…
(šurda, 25. jul 2022 23:36)
Te reči su uglavnom došle do nas preko Turaka, a nikako nisu Turcizmi...

sivi staford

pre 3 godine

Znači glupost da nema veće!
(Djoksa, 25. jul 2022 23:54)
Jedino sto je tacno u ovom komentaru.
Kako te nije mrzelo da toliko pises

SrbizCg

pre 3 godine

U Brazilu ljudi dizu 3 prsta jos od 80ih godina. Nema veze sa nama ta njegova tri prsta. Ukucajte bilo sta vezano za ljude iz Brazila vidjecete da svaki drugi dize 3 prsta.

Darko

pre 3 godine

Nema logike da je ovo od Draškovića kad je on bio opozicija protiv Miloševića, dok su ovaj pozdrav koristili mahom nacionalisti koji su podržavali tadašnji rat

Profa

pre 3 godine

Nema tu nikakve tajne za istoričare .Godina 1274 -ta . U tekstu jeste lepo objašnjeno . Tri prsta simbolizuju Oca , sina i duha svetog . Kakav Drašković i devedesete ?
Inače brat Kianu itekako zna što podiže tri prsta ali plašim se da to nema veze sa nama .

Peace bro

pre 3 godine

Ja koji sam išao u srednju školu početkom 90-ih ću vam tačno objasniti kako je nastao taj pozdrav s tri prsta. Albanci sa Kosova su devedesetih godina prošlog veka organizovali proteste dok je još Kosovo zvanično bila srpska pokrajina sa srpskom vojskom i policijom. Glavni motiv sa tih protesta su bila podignuta dva prsta što je već dugo u čitavom svetu oznaka za pobedu (kažiprst i srednji prst obrazuju V, početno slovo engleske reči Victory, odnosno pobeda). Mi kao narod nikad nismo bili originalni i uglavnom sve kopiramo ili neke svetske trendove prilagodimo našem podneblju (zato imamo neverovatno mnogo engleskih reči u jeziku ili u originalu ili prilagođene našem jeziku). Dakle, da skratim, Vuk Drašković i SPO su preuzeli taj motiv i modifikovali ga dodajući još jedan prst kao neki svoj stranački simbol. Kao oni će vratiti originalne srpske vrednosti, "kralj, otadžbina i srpska pravoslavna crkva". Taj simbol u Srbiji nije postojao pre devedesetih, to je bila neka moda tada, a sad se vodi kao neki tradicionalni srpski simbol. Znači glupost da nema veće!
(Djoksa, 25. jul 2022 23:54) # Link komentara
Preporučujem (+374)Ne preporučujem (-167)

Da. Samo što je tadašnja zabluda da Kosovari pokazuju znak "victory."
Zapravo su želeli reći "Peace."

Hammer

pre 3 godine

Dva prsta su iz stogodišnjeg francusko-engleskog rata, naime Francuzi su jednom prilikom zarobili poveću grupu engleskih streličara koje su nešto kasnije iskoristili za razmenu za svoje ratne zarobljenike, ali su im pre toga odsekli kažiprst i srednji prst da ne bi mogli da odapinju strele pošto se ta dva prsta koriste za odapinjanje strela, nakon razmene zarobljenika Francuzi su im pokazivali ta dva prsta kao provokaciju i kao znak da su ih nasamarili jer su Englezima vratili neupotrebljive borce, za sve one koji ne znaju streličari su u ono vreme bili usko specijalizovani ratnici i jedino su mogli da se bore kao streličari.