Aktuelno

Subota, 13.06.2020.

15:15

Radomir Mihailović Točak slavi 70. rođendan: Koja vam je omiljena pesma grupe Smak? VIDEO

Izvor: B92

Radomir Mihailoviæ Toèak slavi 70. roðendan: Koja vam je omiljena pesma grupe Smak? VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

194 Komentari

Sortiraj po:

Razdeljak

pre 5 godina

Daire,ne znam zašto, zalepilo se. 2.profesor,3.satelit 4.šumadijski bluz. 5.instrumental"ulazak u harem". Živ nam bio Točak!

nbc

pre 5 godina

Bio na poslednjem koncertu na Ušću. Ne bih sebi mogao oprostiti da sam to propustio. SMAK je svoj vrhunac imao kada i Dugmići, druga polovina sedamdesetih. Super vrijeme a Točak najbolji gitarista bivše države.

Dobro Informisan

pre 5 godina

@Moje misljenje tada/sedamdesetih godina proslog vijeka, je bilo - a i sada je - da se u SFRJ svirao najbolji rok, apsloutno, poslije USA i Britanije.

Tako je! Kanađani sa Nil Jangom, Leonardom Koenom, Džoni Mičel, Pat Traversom, Grupama Raš (Rush), Bačman Tarner Overdrajv, Ges Hu (Guess Who), Harmonijum nisu mogli ni da nam prismrde...

Sivi soko

pre 5 godina

Krivo mi što je Točak i Smak sveden samo na pet pesama, bukvalno svaka TV-emisija koja se ikad pravila o njemu je samo vrtela Ulazak u harem, Bisku i Zajdi kao da ništa drugo nije snimio. Te pesme nisu čak ni u prvih 10 njegovih pesama već mu više dođu kao anti-reklama, posebno Ulazak u harem. Poslušajte recimo solo na "Nebeski splav", "Stvar ljubavi", "Zašto ne volim sneg", "Nevidljive terazije" i čućete njegov osećaj, vic, štos. A ako vas zanima on kao gitarista i umetnik, ko ima sluh nek čuje "Talisman", "Maht pustinja", "Balet". To je nešto najzrelije što je snimljeno u Jugoslaviji. Preporučujem TV-emisije "Ritam Balkan" i "TV-lica Smak" gde se može bolje uoznati i on i grupa Smak kao osobe. Molima da objavite komentar iako sam zakasnio par dana.

neutralni felsh

pre 5 godina

Podelicu nesto sto ce vam dati odgovor na pitanje zasto Smak nije nikada napravuo veci komercijalni uspeh. Njihov najkomercijalnije ispacen album je Crna dama. U to vreme dva najdominantnija benda bili su Bijelo dugme i Smak. Dugmice su slusali svi, Smak su slusali rokeri, buntovnici. Brega je bio pre svega biznismen, Tocak roker kao takav, novac ga nije interesovao. 70 godina je ostao dosledan sebi, kao i onaj prvopomenuti.
Kada su kao vec oronuli starci u Areni objasnili sve sto do tada nekome nije bilo jasno, mislim na one koji su mogli da shvate, ta slika je obisla svet. Ubrzo je stigao poziv iz USA da sviraju veliki koncert na stadionu gde bi po procenama organizatora doslo 50-80 hiljada ljudi. Tocak kao Tocak, nije hteo nista na nevidjeno, nego ode tamo da snimi situaciju. Docekaju ga kao kralja, govore o ciframa, o mogucnosti daljih projekata...Tocak, gospodin, kakav je oduvek bio, trazi da izadje na lice mesta i proceni izvodljivost. Ameri nude od tice mleko, ali Tocku je bina sumnjiva. Pita ih kolika je sirina stejdza. Kazu 16 m. Tocak kaze: A, onda nista. Ne sviram velike koncerte na bini uzoj od 18 m. Ameri kazu: Ma ok, nece se ni primetiti 2 m, ne mozemo tehnicki da izvedemo vise. Tocak mirno kaze: Onda nista. I vrati se u Kragujevac. Po povratku Kepa (bubnjar) nije govorio sa njim dugo: Za taj jedan koncert sam mogao da kupim stan u centru. Sta mislite, sta bi Brega uradio?
Eto zato je gospodin Radomir Mihajlovic Tocak bio i bice do sudnjega dana Gospodin, koji nije podlegao pritiscima, manipulacijama i profiterstvu. Covek je samo zeleo da zivi rock n roll. On je bio i ostao rock n roll.
(A.P., 13. jun 2020 22:34)


to je roker, samo mu dajte binu da nije uža od 18 metara...

Digitalni miš

pre 5 godina

(Klinac, ali pravi, 13. jun 2020 15:51)

Toliko su bili neuspešni I kopija Deep Purple-a da je pomenutima bila frka da izađu na binu nakon Smaka. Pretpostavljam da ti je izanđala, dosadna i smešna (da ne kažem jadna) Riblja Čorba simbol uspeha i kvaliteta.

paint it blue

pre 5 godina

Srecan rodjendan, majstore. Hvala za sve,
a od pesama samo nek ide Smak, rock i blues.
Najlepsa vecnost ikad da tu se nadjemo i razumemo.

Eldorado

pre 5 godina

Moje misljenje tada/sedamdesetih godina proslog vijeka, je bilo - a i sada je - da se u SFRJ svirao najbolji rok, apsloutno, poslije USA i Britanije. Sto to nije bilo ozvaniceno, samo je jedan razlog: Nismo bili dio Zapada.
(ThePain, 13. jun 2020 19:57)

Slažem se.
Nažalost, sa srpsko-hrvatskim jezikom nisu imali mnogo šansi za uspeh.
Da su kojim slučajem na Engleskom, siguran sam da bi ostavili traga i u svetu.

Ivana

pre 5 godina

Vozač sam početnik i nedavno sam shvatila da ne smem da puštam "Smak" tokom vožnje - ne pitajte kako :)

"Miris nje" omiljena, iako nije najbolja (znam, ćale, za slučaj da čitaš ovo).

Straight Outta München

pre 5 godina

(KuntaKinte, 13. jun 2020 15:26

Zamisli da tebi neko kaze da najbolja rok pesma dolazi iz Gruzije ili iz Tadzakistana...Bilo bi ti komicno, i tu se cela prica zavrsava.

Harry

pre 5 godina

Dakle,
Vedran Bozic, Josip Bocek, Tocak, Vlatko Stefanovski, Dragan Guzvan (atomci ), su najbolji! Moj favorit nije jer mi je njegovo "tockarenje " na gitari islo na nerve! "Ulazak u harem " je, na zalost, plagijat (ukucati love sculpture +bumb let )!Ne mogu zaboraviti da je potjerao pjevaca koji je pod stare dane, prao sude u Nizozemskoj da prehrani obitelj! Tamo je i umro! Kao gitarista ok, kao covjek -ne znam bas!
(Sulic igor, 13. jun 2020 23:39)

Tocak je konfliktna licnost. Tezak za podnosenje.

Nikola 444

pre 5 godina

Cuo sam da mu zameraju kompanjoni to sto ne zeli da ucestvuje u ''tezgama'' na kojima bi svi zaradili. A bez njega ne mogu.
Inace, ulazak u Harem je naj naj naj.
(Git, 13. jun 2020 23:44)

Da je Tocak normalan, a nije (ima on neku mentalnu falinku), pristao bi na to "tezgarenje" da zaradi neku kintu. Ali, kao sto rekoh, nesto sa njim oduvek nije bilo u redu. Cudan je on.

El dumo

pre 5 godina

Za sve vas koji se lozite kako je smak mogao imati planetarni uspeh, mogu reći da Točka to nije interesovalo, nikakav kompromis, komercilizacija, samo čista muzika, prosto umetnost. Zato su i imali nesuglasice u grupi i privremeno prestajali sa saradnjom.Oni su samo nasi i mi smo svi njihovi.

Šumadinac pali topa!

pre 5 godina

Plava pesma i Zašto ne volim sneg, od instrumentala Maht tema i Tegoba. Ovo je bilo vrlo deprimirajuće za mene. SMAK svesti na jednu pesmu je nemoguće, nemoguće je uopšte oceniti pesme koje su "komercijalizovane". SMAK sam počeo da slušam u trećem razredu, on je moj život, a eto nisam ga pustio dve godine, sigurno. On je tu, svuda oko mene. Simbol grada. Srećan rođendan, dabogda živeo još toliko legendo!

Pera Gastarbajter

pre 5 godina

Dragoljub Jarakovic Jarak je bio Tockov ucitelj gitare..a oko pesme "Ulazak u harem" i sam Tocak kaze da nine njegova.Citiram Tocka: " Svirao sam je kao dete, kao i mnoge druge stare kompozicije. Tačno je da nije moja, ali nije slučajno što je to prvo što smo izbacili i na čemu smo pokupili prve poene. U Čačku se i danas priča da je tu pesmu svirao neki ruski vojnik za vreme rata i da je moj učitelj Jarak to od njega čuo. Jarak nije imao drugih kompozicija, pa verujem da je ta priča blizu istine. Moj učitelj je, inače, bio samouk."

Solitude

pre 5 godina

"Sve je bilo i može biti jedino je Smak neponovljiv"

Drago mi je što je nešto ovako kosmičko nastalo i ostalo u Srbiji.


Dugo će vremena proći dok generacije ne shvate kakva je ovo magija. Trans.

Sada su čudna bleda vremena, bez muzike, sve je bezlično i hladno, bez duše.... ali sacekaće ova muzika i neke bolje ljude i generacije...


Srećan.ti rodjendan, Gospodine Točak i hvala što postojiš.

Sumilex

pre 5 godina

Postujem i volim nekad da slusam,ali ovoliko preterivanja je za ocekivati od nas. Prvo u muzici ne postoji najbolji,drugo zasto je bitno ko bolje peva ili svira...to mi nikad nece biti jasno. Nikad nisam slusao neku muziku zato sto je tamo bolji pevac ili gitarista. Trece ima puno boljih gitarista od njega ako vec pravite poredjenja..A ovo da ex yu imala scenu iza engleske i americke je smesno.90% nasih bendova su plagijat koji ama bas nikakav uticaj nisu imali van Balkana. I 99% njih nije vredno pomena,mozda dva tri benda ostalo je djubre.

Saša

pre 5 godina

Neko kaze da su tekstovi loši??? Ogledalo, Šumadijski bluz, Plava pesma, El Dumo, Nebeski svod, Bluz u parku (toliko malo teksta...ali kida). I još nešto. Na mnogim večnim listama za najbolje muzicare ex Yu:
Točak - najbolji gitarista
Boris - najbolji pevač
Laza - najbolji klavijaturista
Kepa - najbolji bubnjar
Zoran - 2 puta proglašavan za najboljeg basistu.
Smak i Azra su suvo zlato ex Yu rock scene.

Aloha

pre 5 godina

Vec dugo godina tvrdim: Da je numeru "Daire" snimio neki planetarno poznat bend, tipa Led Zeppelin, Deep Purple, Stonsi, ili neko slican, "Daire" bi bile proglasene najboljom rok numerom svih vremena.
Na zalost, mala Jugoslavija, i nedostatak dobrih menadzera i promocije, ucinile su da "Daire" budu najbolje samo u ovom nasem kraju, umesto globalno.
(KuntaKinte, 13. jun 2020 15:26)

Druze, ne zanosi se ko seoska mlada. Daire su sjajna pesma, evergreen sto bi rekli, ali "najbolja rok numera SVIH vremena"...

Haha

pre 5 godina

Jašar je za njih roker svetskog nivoa.
Inače, da se malo nadovežem na mitsku temu da smo imali ”najjaču” rok scenu posle UK i USA, to je jedan od mitova kao i onaj da smo imali četvrtu po snazi vojsku na svetu i slične glupe priče kojima su skloni taksisti a vidim i mnogi drugih zanimanja. Od Mađarske ne bi morali dalje da idemo, da se razuverimo (a Srbin sam, inače).
A ovaj što žali što je propustio sedamdesete i “upao” direkt u osamdesete - sine, imao si sreće. Ništa tamo pametno nisi propustio a uhvatio si najbolju dekadu u novijoj istoriji Srbije, bar.
Naravno, očekujem mnogo pluseva od rocker-a sedamdesetih LOL

Vaske

pre 5 godina

Evo nesto cu reci, moram, iako sam siguran da cu dobiti brdo minusa. Ali, šta je tu je, na kraju krajeva to je samo moje mišljenje i ništa drugo, a valjda svako ima pravo na to.
Za mene najbolji naš gitarista nije Točak. Nije ni Stefanovski. Ne mislim, da je njihovo muziciranje loše, daleko od toga, obojica su virtuozi na gitari. Smak je vrhunski bend. I volim njihove pesme. Iz Kraljeva sam, kako ih onda ne bi voleo. Bio na njihovim koncertima i to je nešto što se pamti celog života. Danas takvih koncerata nema više, na žalost. Ali, za mene lično, naš najbolji gitarista je Goran Bregović. Možda njegovo sviranje tehnički zaostaje za drugima, ali on sa nekoliko nota kaže mnogo više nego neki sa hiljadama. Isto tako, Dzimi Hendriks je tehnički neprevazidjen gitarista, ali ja kad hocu da slusam neku gitaru necu pustiti njega vec jednog BB Kinga, Dzona Fogertija (Kridensi) ili jednog Ronija Vuda (Stonsi).

Rocky

pre 5 godina

Najveće ime gitare svih vremena.

Anketa je relativna.... najbolje pesme Smaka nisu na tom spisku već najkomercijanije


Tocak je za gitaru tosto.je Tesla za nauku.

Hendrix je crni Točak.... Živi nam.jos dugo, Radomire. srećan ti rodjendan.

Mr. Cloppity

pre 5 godina

Ponekad pogledam oceve slike iz 70ih, taj crno bijeli zapis nekog boljeg vremena, te mode i tih zurki tog vremena. Rok muzika u jugoslaviji je bila odmah iza britanske i americke. Onda se pitam zasto sam rodjen 80ih da sve ono sto je bilo dobro propustim, osjetim kao dijete sta je rat i onda zavrsim u inostranstvu, gdje pored toga sto imas na neki nacin sve ustvari nemas nista. Dusa nekako prazna kada znas da smo od gospode spali na grand sou- blejanje, muziku totalnog zatupljivanja mozga. Kako smo uspjeli da to sebi ucinimo!? Ne mislim samo na muziku nego generalno, sve zemlje bivse juge su manje vise isti seljakluk. Gdje te sto je veca oznaka „bembare“, ljudi vise cijene. Zalosno.

Git

pre 5 godina

Cuo sam da mu zameraju kompanjoni to sto ne zeli da ucestvuje u ''tezgama'' na kojima bi svi zaradili. A bez njega ne mogu.
Inace, ulazak u Harem je naj naj naj.

Sulic igor

pre 5 godina

Dakle,
Vedran Bozic, Josip Bocek, Tocak, Vlatko Stefanovski, Dragan Guzvan (atomci ), su najbolji! Moj favorit nije jer mi je njegovo "tockarenje " na gitari islo na nerve! "Ulazak u harem " je, na zalost, plagijat (ukucati love sculpture +bumb let )!Ne mogu zaboraviti da je potjerao pjevaca koji je pod stare dane, prao sude u Nizozemskoj da prehrani obitelj! Tamo je i umro! Kao gitarista ok, kao covjek -ne znam bas!

Dragan

pre 5 godina

Srecan rodjendan maestro!
Hvala za sve svirke koje ce ostati u secanju do kraja mog zivota.
Nema najbolje,mnogo ih je neponovljivih.

jole

pre 5 godina

Svi koji tvrde da smo imali najbolju muzicku scenu posle USA i UK, verovatno nisu slusali bendove drugih drzava. Recimo u post-panku i novom talasu smo odlicni, ali su poznatije i sveukupno jace scene Ruska i Poljska. Brazil je ogromna drzava i njihova scena je i kvalitativno i kvantitativno mnogo jaca od nase. Na svaki nas odlican album oni imaju 5. pritom su podjednako dobro kao mi, samo u mnogo vecoj meri mesali rok sa sambom i njihovom tradicionalnom muzikom. Poslusajte bendove zemalja Rusije (post-pank, folk rok), Poljske (post pank i darkwave), Brazila (sve a narocito folk rok)), Argentine, Francuske (pop, novi talas), Italije (prog, pop), Holandije (rok), Nemacke (eksperimentalna, krautrok), Japana (sve i svasta!), Australije, Meksika... pa tek onda sudite o nasoj sceni. Nasa muzicka scena jeste bila jaka i jedna od najjacih u odnosu na zemlje ist. bloka (i 90ih takodje), ali treca najjaca na svetu - tesko. Tek sam shvatio to kad sam poslusao "anonimuse" iz pomenutih zemalja. Nasu muziku stranci vole, ali im je i dalje 'obscure'. Narocito cene Idole, Ekv, Haustor i druge novotalasne bendove, zatim Leb i sol, Smak, Igru staklenih perli, Azru... Mnoge zemlje imaju neku svoju odbranu i poslednje dane ili filigranske plocnike, samo mi o tome ne znamo nista jer nam nisu poznati, kao uglavnom ni mi njima. Preporucujem albume Klaus Mitffoch, Siekiera - Nowa aleksandria, Akvarium - Radio Afrika, Xylina spathia - Xessaloniki, Lena Platonos - Gkalop, Mora sti fotia, J-Pulse...

insajder

pre 5 godina

šteta što, uprkos sjajnom vokalu, nisi bili instrumentalna grupa. tekstovi su često jako loši, u svakom slučaju mnogo ispod nivoa imstrumentalnog dijela

A.P.

pre 5 godina

Podelicu nesto sto ce vam dati odgovor na pitanje zasto Smak nije nikada napravuo veci komercijalni uspeh. Njihov najkomercijalnije ispacen album je Crna dama. U to vreme dva najdominantnija benda bili su Bijelo dugme i Smak. Dugmice su slusali svi, Smak su slusali rokeri, buntovnici. Brega je bio pre svega biznismen, Tocak roker kao takav, novac ga nije interesovao. 70 godina je ostao dosledan sebi, kao i onaj prvopomenuti.
Kada su kao vec oronuli starci u Areni objasnili sve sto do tada nekome nije bilo jasno, mislim na one koji su mogli da shvate, ta slika je obisla svet. Ubrzo je stigao poziv iz USA da sviraju veliki koncert na stadionu gde bi po procenama organizatora doslo 50-80 hiljada ljudi. Tocak kao Tocak, nije hteo nista na nevidjeno, nego ode tamo da snimi situaciju. Docekaju ga kao kralja, govore o ciframa, o mogucnosti daljih projekata...Tocak, gospodin, kakav je oduvek bio, trazi da izadje na lice mesta i proceni izvodljivost. Ameri nude od tice mleko, ali Tocku je bina sumnjiva. Pita ih kolika je sirina stejdza. Kazu 16 m. Tocak kaze: A, onda nista. Ne sviram velike koncerte na bini uzoj od 18 m. Ameri kazu: Ma ok, nece se ni primetiti 2 m, ne mozemo tehnicki da izvedemo vise. Tocak mirno kaze: Onda nista. I vrati se u Kragujevac. Po povratku Kepa (bubnjar) nije govorio sa njim dugo: Za taj jedan koncert sam mogao da kupim stan u centru. Sta mislite, sta bi Brega uradio?
Eto zato je gospodin Radomir Mihajlovic Tocak bio i bice do sudnjega dana Gospodin, koji nije podlegao pritiscima, manipulacijama i profiterstvu. Covek je samo zeleo da zivi rock n roll. On je bio i ostao rock n roll.

Londoner

pre 5 godina

Plava pesma, ako je Smak. Ali, ako je Tocak - onda Zajdi, zajdi. Jeste da je obrada stare narodne, ali, ljudi, da niko ovde ne pomenu zvuk njegove gitare na ovoj pesmi!? Ja kad to pustim svim mojim prijateljima iz celog sveta (od kojih vecina i nema bas jasnog pojma gde se nalazi Srbija), nema toga ko ostaje ravnodusan!

Beobrad

pre 5 godina

Svetski, a nas!
Jedinstveni instrumentalista i virtuoz na gitari!
Srecan rodjendan, majstore!
Ne mog da se odlucim izmedju Bluza u parku i El duma, iako je El dumo obrada!
I ne mogu da prezalim sto nisam bio na koncertu u Areni 2012. Ziveli rokeri i da nam Tocak jos koji put zasvira!

Nikola 4

pre 5 godina

Zasto li je ovaj covek nestao sa scene? Koji mu je? Depresija mozda... a mozda vise nije bilo ni muzickih ideja za kako dalje? Ko zna?

Bosko

pre 5 godina

El Dumo, Šumadijski Blues, Plava Pesma, Kad spavaš sam,, Na Balkanu, ove što ste nabrojali spadaju u klasiku ali Smak je mnogo više..

Eugen

pre 5 godina

"Crna dama" (Smak) i "Aria Diamond" (solo) sto se mene tice. Sve ostalo je vise muzika za "rokere" sa sajkacom na glavi i opancima na nogama.

Sumadin

pre 5 godina

Smak je uvek bio drugorazredni bend. Uzori su im bili pogrešni i previše očigledni, a to su pre svega Hendrix i grupa Deep Purple. Čak bi neko ciničan mogao reći da su oni bleda kopija Deep Purple-a. Nikad nisu uspeli da naprave veliku karijeru iz prostog razloga jer su im tekstovi bili veoma slabi. A muzika jednoobrazna. Pokušavali su čak i u inostranstvu da sviraju i izdali su ona dva albuma na engleskom jeziku, ali i to je naravno bio neuspeh. Jednostavno ceo koncept i zamisao su od početka bili loši. Vrlo brzo su postali anahroni i prevazidjeni sa svojim zvukom, pa su tako mužički tavorili. Njihova sudbina podseća na sudbinu grupe Tajm i grupe Drugi način, a to je preveliki uticaj imena britanske scene 70-tih godina. Ali nesporno je da je Radomir Mihajlović, uz Vlatka Stefanovskog, Vedrana Božića i možda Josipa Bočeka, tehnički najbolji gitarista s ovih prostora.
(Klinac, ali pravi, 13. jun 2020 15:51)

Bili su predgrupa Deep Purple-a u Beogradu krajem 70ih. Govorilo se da je Tocak odbio njihov poziv da se pridruzi bendu posle te svirke. Numera ulazak u harem je bila druga ili treca nedeljama na Top listi UK te godine kad je izasla, iza Zepplina. Za svetski uspeh nije dovoljno biti samo vanserijski gitarista u ovom slucaju, potrebno je puno kockica da se poklopi. Od primamljivosti trzista, menadzerije, govornog podrucja, karaktera likova ( kazu da je tocak kao mladji bio vrlo za...ban lik) i pu o drugih stvari. Srecan rodjendan stari.

Zdravko S

pre 5 godina

Prosto je neverovatno koliko su im besmisleni tekstovi bili. Neke cudne teme, dosta nelogicnosti, nestilizovanost i isiljena poetika koja muči mozak. Sto se tice gitarskih delova, oni su genijalni.

ThePain

pre 5 godina

Malo ljudi zna da je druga legenda gitare sa ex-yu prostora, Vlatko Stefanovski njegov učenik i, verovatno, najbolji gitarista Severne Makedonije danas.
(S2, 13. jun 2020 15:34)

Koliko god volio i cijenio Tocka, mislim da je Stefanovski najveci gitarista, neprikosnoveno, na prostoru exyu.Poslusaj samo album sa Janom Akermanom iz "Fokusa".

NASH

pre 5 godina

SREĆAN ROĐENDAN NAJBOLJEM GITARISTI SVIH VREMENA!!! Što se tiče pesama, po meni, teško je odabrati, jer velika većina pesama čine istoriju roka na ovim prostorima! Bili su svetski bend, van svake sumnje!

артиљерац

pre 5 godina

@ S2 Влатко Стефановски никада није био ученик РМ Точка.Упознали су се,према
једној ТВ емисији у којој су били заједно,кад је Леб и Сол већ постао познат
бенд.Влатко каже коликвијално да је Точак његов учитељ,у смислу да је "крао"
технику свирања гитаре од Точка.Али није му Точак давао часове,Влатко је
самоук.Додуше и Точак је.Иначе,тешко је издвојити једну ствар "Смака",па ипак
нека буду "Даире".

A.P.

pre 5 godina

Daire su medijski slabi poznavaoci isforsirali pa se malo izlizala. Ali dobro, Daire su samo zagolicale mastu onim pravim ljubiteljima dobrog roka, koji su kasnije otkrivali blago koje je Smak ostavio za sobom.
Tegoba je jedan od najboljih ex yu instrumentala a i sire.
Plava pesma je remek delo odsvirane lirske poezije.
Blues u parku je himna zivota.
Ogledalo je teska surova istina o vecini ljudi.
Epitaf je tuga i empatija do bola.
El Dumo i Ja volim tvoje grudi su ljubav na kub.
Tobaco Road je rock blues svetske klase.
Domaci zadatak je upravo to.
Itd.

Macak

pre 5 godina

Jednom davno, osamdesetih, kasno ljeto.. Vozim se vozom kroz Srbiju, mozda prvi put..Vracam se sa opasne zurke i dobrih koncerta. Dotad sam mislio da ih ima samo u Puli i Subotici.
U vozu sam sa sjajnim drustvom, Miso iz Palanke, Miso iz Sapca, Ivica iz Bele Crkve i Divlji.
Toplo je i stojimo u hodniku.
Miso kaze: Majko gde si da mi das sad solju hladnog mleka!
Ja kazem: Ja sam umoran kao pas, 6 mjeseci nisam bio kod kuce.
A Divlji: A ja...tri godine..
Otvorimo prozore i buka voza se prosiri svuda, vani sunce obasjalo brezuljke..raj..
Vidim Divlji pomjera usne kao da nesto govri, i vjetar donosi rijeci i cujem da pjeva:
"Sanjao sam zutu dunju, zemlju moju, zelen gaj.."
To je kao momenat prosvjetljenja, kad osjetis bol i ljepotu mjesta, ljudi, brezuljaka i sunca..
Savrsen trenutak.
Hvala.

Morrissey iz Minhena

pre 5 godina

Definitivno najveci gitarista bivse Jugoslavije (Stefanovski je tu negde blizu).
Iako nije pesma Smaka spomenuo bi 'Aria Diamond'. U 6 minuta covek spakuje jedno 10 rifova - ne zna se koji je od koga bolji. Bas sam ove nedelje pokusavao da skinem tu stvar (i stigao sam dosta blizu) ali neke detalje bi Tocak ipak morao da mi pokaze na casu :)
Svidja mi se da je uvek svirao bez ikakvih efekata - gitara i pojacalo i to je to. Slicno kao Keith Richards koji je rekao da u principu hoce da postigne zvuk koji ima u glavi cisto sa gitarom i pojacalom.
Iako 'engleski' albumi nisu bas neki, ponosan sam sto imam englesku 'Crnu Damu' kao Vinyl-LP (nasao u Minhenu za 10-15€).
Pored Tocka bi izdvojio Kepu na bubnjevima - ne zaostaje po sposobnostima za Bonham-om i Paice-om.
Pozdrav za Caleta koji mi je pustio Smak samo sto sam krenuo u osnovnu skolu.

Kiza

pre 5 godina

Smak je najsvetlija tacka YU Rocka. Tocak je neprevazidjeni gitarista. Kada je Rici Blekmur davao intervju Rolling Stone-u 1980. godine na pitanje kako je to biti najbolji gitarista na svetu on je odgovorio:"Ne znam, pitajte Radomira Mihajlovica Tocka, on zna, ako znate ko je on uopste".

kenozoik

pre 5 godina

Svaka cast za tekst, ali predlozi pesama su skromni. Pa i sam Tocak prvi nije voleo album Crna dama. Svaka cast za komentare za Delfin i Tegoby, mislio sam da niko nece pomenuti te dve pesme. Ja bih dodao i Zasto ne volim sneg, vec pominjani Sumadijski blues, predivnu a zenamrenu Ogledalo, kao i par Najdinih pesama - Remizov valcer i Do vazduha

ThePain

pre 5 godina

Vec dugo godina tvrdim: Da je numeru "Daire" snimio neki planetarno poznat bend, tipa Led Zeppelin, Deep Purple, Stonsi, ili neko slican, "Daire" bi bile proglasene najboljom rok numerom svih vremena.
Na zalost, mala Jugoslavija, i nedostatak dobrih menadzera i promocije, ucinile su da "Daire" budu najbolje samo u ovom nasem kraju, umesto globalno.
(KuntaKinte, 13. jun 2020 15:26)

Moje misljenje tada/sedamdesetih godina proslog vijeka, je bilo - a i sada je - da se u SFRJ svirao najbolji rok, apsloutno, poslije USA i Britanije. Sto to nije bilo ozvaniceno, samo je jedan razlog: Nismo bili dio Zapada.

dM

pre 5 godina

Smak je uvek bio drugorazredni bend. Uzori su im bili pogrešni i previše očigledni, a to su pre svega Hendrix i grupa Deep Purple. A muzika jednoobrazna. Pokušavali su čak i u inostranstvu da sviraju ....
(Klinac, ali pravi, 13. jun 2020 15:51)

Ja nisam volio Smak dok sam bio u tinejdzerskim godinama, mada su tad bili popularni.
Ali ljudi koji su slusali Smak su bili super ljudi i druzio sam se sa njima..Kasnije kad su bili gotovo zaboravljeni, shavtio sam znacaj Smaka. Muzika nije sport, pa i Smak sa najboljim gitaristom i najboljim pjevacem u domacem roku ipak nije dostigao takvu velicinu koju je trebao. Da falio je stalni tekstopisac, ujednacen kvalteta lirike.. ali Smak je imao velicinu.
I nisu se mozda prodali vani, a Tocak nikad i nije zelio da se proda bilo kome, ali mogu ti reci da sam u par navrata u klubovima Skandinavije slusao neke popularne Dj-eve Danske i Svedske i odjednom ide Smak- prosto nevjerovatno ali tacno!
Jedino sto sam dozivio od nase muzike na takvim vecerima. Koliko to tebi bilo kopija Purple ili bilo koga Smak je znao napraviti vanvremensju melodiju.
Inace moj ukas kaze - Plava Pesma- definitivno

sandu

pre 5 godina

A "Bluz u parku", "Sumadijski bluz"??? Kakva je, bre, ovo lista??? Ove dve pesme su svetski nivo, nema potrebe ni da razumes tekst, proverio sa strancima!

Iks

pre 5 godina

Ulazak u harem, Daire... nisam ih mnogo slusao ali ispravicu gresku. Secam se pocetkom 00ih, imao sam 7 godina, cale roker imao piratske diskove. Nisam znao sta znaci rec smak pa sam mislio da je engleski bend, i citao sam smejk. Za the police (polis) sam mislio da je nas bend i da znaci polica u mnozini, a za the doors sam isto mislio da je domaci bend.

geometar iz valjeva

pre 5 godina

СРЕЋАН РОЂЕНДАН ЧИЧА!
Непоновљиви и највећи Драго!
Најбоље су све,али издвајам: Сателит,Даире,Црну даму,Ало и наравно Шумадијски блуз.
Желим ти добро здравље у наредних 30-так година!

Blek - Chicago

pre 5 godina

Užasno dosadna grupa koja je koristila folk melos u “roku”. Preteča Bijelog Dugmeta... Dosadna kao i Korni Grupa. Samo se setite (YouTube za mladje) Silueta I Elipsa koji su im bili prethodnici....

antifasista

pre 5 godina

TENDZI TANDZI. Po meni nepravedno zapostavljena pesma. Vrhunski instrumental i vokal. Pored toga nekako neobicna,van svakog klisea, kao da ne pripada muzici sa ovih prostora.

mile

pre 5 godina

Neću da glasam. Ne zato što ne volim Smak već zato što je to nemoguće. Kao da mi kažete izaberi koga više voliš mamu ili tatu.
Sve pesme su najbolje. Ma šta najbolje one su SMAK.

Hrvat

pre 5 godina

Meni je Smak definitivno najbolji band iz bivše YU. Slušao sam (i još slušam) Azru, Bijelo dugme, Atomsko sklonište, Leb i sol, EKV, YU grupu, Indekse (stvarno su bili klasa), ali nekako mi je Smak najbolje legao... ljubav stara preko 30 godina... Sretno majstore!!

Stormbringer

pre 5 godina

Nikad nisam bio fan Smaka,al' je Radomir strasan gitarista, uz Zlatka najbolji...Srecan rodjendan, legendarni virtuozu,ne pustaj gitaru!

Smakovac

pre 5 godina

Fonoteka SMAK-a se neizostavno deli na pesme i instrumentale, a oni su neprevaziđeni: Ulazak u harem, Blues u parku, Biska 2, Zajdi, Zajdi, Marš... na Drinu itd.
Teško da će se pojaviti adekvatan naslednik R.M.Točka
Maestro, Srećan rođendan!!!

☢ Иду дани... ☢

pre 5 godina

Нек му је са срећом па да дочека и 30 наредних :)
Што се Смака тиче убедљиво најбоља група са ових простора хтјели многи да признају или не!Али тај блуз рок и џез рок који су они форсирали није за свакога и отуд много мања популарност од Бијелог Дугмета који су ишли на комерцијални рок,читај музика за широке народне масе.Чак се и данас поједини устручавају да признају да воле Смак јер испадаш "чудак" ако си њихов фан...Као неко ко је преслушао све од рок музике (или скоро све) 20 вијека мислим да је Смак копље изнад свих осталих.Тачно је да одређене рок групе такође имају ремек дјела али толику константност у квалитету као Смак нико...Можете да кажете за неку њихову пјесму да вам не лежи али никад да је лоша.
Чуди ме као и остале коментаторе овдје због чега нема "Блуз у парку"? Мислим да је то њихово најбоље дјело и композиција у којој је Точак на најбољи могући начин исказао своје умијеће.

Kole

pre 5 godina

Vrhunski bend! Kakve stvari, kakvi tekstovu, muzika... da su bili u USA ili UK bili bi planetarno poznati. Svakako srecni smo sto smo imali ovakav bend.

KuntaKinte

pre 5 godina

Vec dugo godina tvrdim: Da je numeru "Daire" snimio neki planetarno poznat bend, tipa Led Zeppelin, Deep Purple, Stonsi, ili neko slican, "Daire" bi bile proglasene najboljom rok numerom svih vremena.
Na zalost, mala Jugoslavija, i nedostatak dobrih menadzera i promocije, ucinile su da "Daire" budu najbolje samo u ovom nasem kraju, umesto globalno.

Cole

pre 5 godina

Srecan rodjendan MAJSTORE!!!

A koja je najbolja???
Nekako su se izdvojile Daire,
Crna dama, Ulazak u harem...
ali to je realno nemoguce
izdvojiti. Poz svim dobrim
ljudima od generacije 1972.

P.S.
Ne znam da li znate da je
naucno dokazano da su najbolji
ljudi koji slusaju rok. Naravno,
svuda ima izuzetaka ali stvarno
mislim da je tako.

S2

pre 5 godina

Malo ljudi zna da je druga legenda gitare sa ex-yu prostora, Vlatko Stefanovski njegov učenik i, verovatno, najbolji gitarista Severne Makedonije danas.

Klinac, ali pravi

pre 5 godina

Smak je uvek bio drugorazredni bend. Uzori su im bili pogrešni i previše očigledni, a to su pre svega Hendrix i grupa Deep Purple. Čak bi neko ciničan mogao reći da su oni bleda kopija Deep Purple-a. Nikad nisu uspeli da naprave veliku karijeru iz prostog razloga jer su im tekstovi bili veoma slabi. A muzika jednoobrazna. Pokušavali su čak i u inostranstvu da sviraju i izdali su ona dva albuma na engleskom jeziku, ali i to je naravno bio neuspeh. Jednostavno ceo koncept i zamisao su od početka bili loši. Vrlo brzo su postali anahroni i prevazidjeni sa svojim zvukom, pa su tako mužički tavorili. Njihova sudbina podseća na sudbinu grupe Tajm i grupe Drugi način, a to je preveliki uticaj imena britanske scene 70-tih godina. Ali nesporno je da je Radomir Mihajlović, uz Vlatka Stefanovskog, Vedrana Božića i možda Josipa Bočeka, tehnički najbolji gitarista s ovih prostora.

KuntaKinte

pre 5 godina

Vec dugo godina tvrdim: Da je numeru "Daire" snimio neki planetarno poznat bend, tipa Led Zeppelin, Deep Purple, Stonsi, ili neko slican, "Daire" bi bile proglasene najboljom rok numerom svih vremena.
Na zalost, mala Jugoslavija, i nedostatak dobrih menadzera i promocije, ucinile su da "Daire" budu najbolje samo u ovom nasem kraju, umesto globalno.

Kole

pre 5 godina

Vrhunski bend! Kakve stvari, kakvi tekstovu, muzika... da su bili u USA ili UK bili bi planetarno poznati. Svakako srecni smo sto smo imali ovakav bend.

Macak

pre 5 godina

Jednom davno, osamdesetih, kasno ljeto.. Vozim se vozom kroz Srbiju, mozda prvi put..Vracam se sa opasne zurke i dobrih koncerta. Dotad sam mislio da ih ima samo u Puli i Subotici.
U vozu sam sa sjajnim drustvom, Miso iz Palanke, Miso iz Sapca, Ivica iz Bele Crkve i Divlji.
Toplo je i stojimo u hodniku.
Miso kaze: Majko gde si da mi das sad solju hladnog mleka!
Ja kazem: Ja sam umoran kao pas, 6 mjeseci nisam bio kod kuce.
A Divlji: A ja...tri godine..
Otvorimo prozore i buka voza se prosiri svuda, vani sunce obasjalo brezuljke..raj..
Vidim Divlji pomjera usne kao da nesto govri, i vjetar donosi rijeci i cujem da pjeva:
"Sanjao sam zutu dunju, zemlju moju, zelen gaj.."
To je kao momenat prosvjetljenja, kad osjetis bol i ljepotu mjesta, ljudi, brezuljaka i sunca..
Savrsen trenutak.
Hvala.

Mr. Cloppity

pre 5 godina

Ponekad pogledam oceve slike iz 70ih, taj crno bijeli zapis nekog boljeg vremena, te mode i tih zurki tog vremena. Rok muzika u jugoslaviji je bila odmah iza britanske i americke. Onda se pitam zasto sam rodjen 80ih da sve ono sto je bilo dobro propustim, osjetim kao dijete sta je rat i onda zavrsim u inostranstvu, gdje pored toga sto imas na neki nacin sve ustvari nemas nista. Dusa nekako prazna kada znas da smo od gospode spali na grand sou- blejanje, muziku totalnog zatupljivanja mozga. Kako smo uspjeli da to sebi ucinimo!? Ne mislim samo na muziku nego generalno, sve zemlje bivse juge su manje vise isti seljakluk. Gdje te sto je veca oznaka „bembare“, ljudi vise cijene. Zalosno.

Cole

pre 5 godina

Srecan rodjendan MAJSTORE!!!

A koja je najbolja???
Nekako su se izdvojile Daire,
Crna dama, Ulazak u harem...
ali to je realno nemoguce
izdvojiti. Poz svim dobrim
ljudima od generacije 1972.

P.S.
Ne znam da li znate da je
naucno dokazano da su najbolji
ljudi koji slusaju rok. Naravno,
svuda ima izuzetaka ali stvarno
mislim da je tako.

S2

pre 5 godina

Malo ljudi zna da je druga legenda gitare sa ex-yu prostora, Vlatko Stefanovski njegov učenik i, verovatno, najbolji gitarista Severne Makedonije danas.

артиљерац

pre 5 godina

@ S2 Влатко Стефановски никада није био ученик РМ Точка.Упознали су се,према
једној ТВ емисији у којој су били заједно,кад је Леб и Сол већ постао познат
бенд.Влатко каже коликвијално да је Точак његов учитељ,у смислу да је "крао"
технику свирања гитаре од Точка.Али није му Точак давао часове,Влатко је
самоук.Додуше и Точак је.Иначе,тешко је издвојити једну ствар "Смака",па ипак
нека буду "Даире".

Kiza

pre 5 godina

Smak je najsvetlija tacka YU Rocka. Tocak je neprevazidjeni gitarista. Kada je Rici Blekmur davao intervju Rolling Stone-u 1980. godine na pitanje kako je to biti najbolji gitarista na svetu on je odgovorio:"Ne znam, pitajte Radomira Mihajlovica Tocka, on zna, ako znate ko je on uopste".

ThePain

pre 5 godina

Vec dugo godina tvrdim: Da je numeru "Daire" snimio neki planetarno poznat bend, tipa Led Zeppelin, Deep Purple, Stonsi, ili neko slican, "Daire" bi bile proglasene najboljom rok numerom svih vremena.
Na zalost, mala Jugoslavija, i nedostatak dobrih menadzera i promocije, ucinile su da "Daire" budu najbolje samo u ovom nasem kraju, umesto globalno.
(KuntaKinte, 13. jun 2020 15:26)

Moje misljenje tada/sedamdesetih godina proslog vijeka, je bilo - a i sada je - da se u SFRJ svirao najbolji rok, apsloutno, poslije USA i Britanije. Sto to nije bilo ozvaniceno, samo je jedan razlog: Nismo bili dio Zapada.

dM

pre 5 godina

Smak je uvek bio drugorazredni bend. Uzori su im bili pogrešni i previše očigledni, a to su pre svega Hendrix i grupa Deep Purple. A muzika jednoobrazna. Pokušavali su čak i u inostranstvu da sviraju ....
(Klinac, ali pravi, 13. jun 2020 15:51)

Ja nisam volio Smak dok sam bio u tinejdzerskim godinama, mada su tad bili popularni.
Ali ljudi koji su slusali Smak su bili super ljudi i druzio sam se sa njima..Kasnije kad su bili gotovo zaboravljeni, shavtio sam znacaj Smaka. Muzika nije sport, pa i Smak sa najboljim gitaristom i najboljim pjevacem u domacem roku ipak nije dostigao takvu velicinu koju je trebao. Da falio je stalni tekstopisac, ujednacen kvalteta lirike.. ali Smak je imao velicinu.
I nisu se mozda prodali vani, a Tocak nikad i nije zelio da se proda bilo kome, ali mogu ti reci da sam u par navrata u klubovima Skandinavije slusao neke popularne Dj-eve Danske i Svedske i odjednom ide Smak- prosto nevjerovatno ali tacno!
Jedino sto sam dozivio od nase muzike na takvim vecerima. Koliko to tebi bilo kopija Purple ili bilo koga Smak je znao napraviti vanvremensju melodiju.
Inace moj ukas kaze - Plava Pesma- definitivno

Sumadin

pre 5 godina

Smak je uvek bio drugorazredni bend. Uzori su im bili pogrešni i previše očigledni, a to su pre svega Hendrix i grupa Deep Purple. Čak bi neko ciničan mogao reći da su oni bleda kopija Deep Purple-a. Nikad nisu uspeli da naprave veliku karijeru iz prostog razloga jer su im tekstovi bili veoma slabi. A muzika jednoobrazna. Pokušavali su čak i u inostranstvu da sviraju i izdali su ona dva albuma na engleskom jeziku, ali i to je naravno bio neuspeh. Jednostavno ceo koncept i zamisao su od početka bili loši. Vrlo brzo su postali anahroni i prevazidjeni sa svojim zvukom, pa su tako mužički tavorili. Njihova sudbina podseća na sudbinu grupe Tajm i grupe Drugi način, a to je preveliki uticaj imena britanske scene 70-tih godina. Ali nesporno je da je Radomir Mihajlović, uz Vlatka Stefanovskog, Vedrana Božića i možda Josipa Bočeka, tehnički najbolji gitarista s ovih prostora.
(Klinac, ali pravi, 13. jun 2020 15:51)

Bili su predgrupa Deep Purple-a u Beogradu krajem 70ih. Govorilo se da je Tocak odbio njihov poziv da se pridruzi bendu posle te svirke. Numera ulazak u harem je bila druga ili treca nedeljama na Top listi UK te godine kad je izasla, iza Zepplina. Za svetski uspeh nije dovoljno biti samo vanserijski gitarista u ovom slucaju, potrebno je puno kockica da se poklopi. Od primamljivosti trzista, menadzerije, govornog podrucja, karaktera likova ( kazu da je tocak kao mladji bio vrlo za...ban lik) i pu o drugih stvari. Srecan rodjendan stari.

A.P.

pre 5 godina

Podelicu nesto sto ce vam dati odgovor na pitanje zasto Smak nije nikada napravuo veci komercijalni uspeh. Njihov najkomercijalnije ispacen album je Crna dama. U to vreme dva najdominantnija benda bili su Bijelo dugme i Smak. Dugmice su slusali svi, Smak su slusali rokeri, buntovnici. Brega je bio pre svega biznismen, Tocak roker kao takav, novac ga nije interesovao. 70 godina je ostao dosledan sebi, kao i onaj prvopomenuti.
Kada su kao vec oronuli starci u Areni objasnili sve sto do tada nekome nije bilo jasno, mislim na one koji su mogli da shvate, ta slika je obisla svet. Ubrzo je stigao poziv iz USA da sviraju veliki koncert na stadionu gde bi po procenama organizatora doslo 50-80 hiljada ljudi. Tocak kao Tocak, nije hteo nista na nevidjeno, nego ode tamo da snimi situaciju. Docekaju ga kao kralja, govore o ciframa, o mogucnosti daljih projekata...Tocak, gospodin, kakav je oduvek bio, trazi da izadje na lice mesta i proceni izvodljivost. Ameri nude od tice mleko, ali Tocku je bina sumnjiva. Pita ih kolika je sirina stejdza. Kazu 16 m. Tocak kaze: A, onda nista. Ne sviram velike koncerte na bini uzoj od 18 m. Ameri kazu: Ma ok, nece se ni primetiti 2 m, ne mozemo tehnicki da izvedemo vise. Tocak mirno kaze: Onda nista. I vrati se u Kragujevac. Po povratku Kepa (bubnjar) nije govorio sa njim dugo: Za taj jedan koncert sam mogao da kupim stan u centru. Sta mislite, sta bi Brega uradio?
Eto zato je gospodin Radomir Mihajlovic Tocak bio i bice do sudnjega dana Gospodin, koji nije podlegao pritiscima, manipulacijama i profiterstvu. Covek je samo zeleo da zivi rock n roll. On je bio i ostao rock n roll.

Morrissey iz Minhena

pre 5 godina

Definitivno najveci gitarista bivse Jugoslavije (Stefanovski je tu negde blizu).
Iako nije pesma Smaka spomenuo bi 'Aria Diamond'. U 6 minuta covek spakuje jedno 10 rifova - ne zna se koji je od koga bolji. Bas sam ove nedelje pokusavao da skinem tu stvar (i stigao sam dosta blizu) ali neke detalje bi Tocak ipak morao da mi pokaze na casu :)
Svidja mi se da je uvek svirao bez ikakvih efekata - gitara i pojacalo i to je to. Slicno kao Keith Richards koji je rekao da u principu hoce da postigne zvuk koji ima u glavi cisto sa gitarom i pojacalom.
Iako 'engleski' albumi nisu bas neki, ponosan sam sto imam englesku 'Crnu Damu' kao Vinyl-LP (nasao u Minhenu za 10-15€).
Pored Tocka bi izdvojio Kepu na bubnjevima - ne zaostaje po sposobnostima za Bonham-om i Paice-om.
Pozdrav za Caleta koji mi je pustio Smak samo sto sam krenuo u osnovnu skolu.

Klinac, ali pravi

pre 5 godina

Smak je uvek bio drugorazredni bend. Uzori su im bili pogrešni i previše očigledni, a to su pre svega Hendrix i grupa Deep Purple. Čak bi neko ciničan mogao reći da su oni bleda kopija Deep Purple-a. Nikad nisu uspeli da naprave veliku karijeru iz prostog razloga jer su im tekstovi bili veoma slabi. A muzika jednoobrazna. Pokušavali su čak i u inostranstvu da sviraju i izdali su ona dva albuma na engleskom jeziku, ali i to je naravno bio neuspeh. Jednostavno ceo koncept i zamisao su od početka bili loši. Vrlo brzo su postali anahroni i prevazidjeni sa svojim zvukom, pa su tako mužički tavorili. Njihova sudbina podseća na sudbinu grupe Tajm i grupe Drugi način, a to je preveliki uticaj imena britanske scene 70-tih godina. Ali nesporno je da je Radomir Mihajlović, uz Vlatka Stefanovskog, Vedrana Božića i možda Josipa Bočeka, tehnički najbolji gitarista s ovih prostora.

Bosko

pre 5 godina

El Dumo, Šumadijski Blues, Plava Pesma, Kad spavaš sam,, Na Balkanu, ove što ste nabrojali spadaju u klasiku ali Smak je mnogo više..

Git

pre 5 godina

Cuo sam da mu zameraju kompanjoni to sto ne zeli da ucestvuje u ''tezgama'' na kojima bi svi zaradili. A bez njega ne mogu.
Inace, ulazak u Harem je naj naj naj.

A.P.

pre 5 godina

Daire su medijski slabi poznavaoci isforsirali pa se malo izlizala. Ali dobro, Daire su samo zagolicale mastu onim pravim ljubiteljima dobrog roka, koji su kasnije otkrivali blago koje je Smak ostavio za sobom.
Tegoba je jedan od najboljih ex yu instrumentala a i sire.
Plava pesma je remek delo odsvirane lirske poezije.
Blues u parku je himna zivota.
Ogledalo je teska surova istina o vecini ljudi.
Epitaf je tuga i empatija do bola.
El Dumo i Ja volim tvoje grudi su ljubav na kub.
Tobaco Road je rock blues svetske klase.
Domaci zadatak je upravo to.
Itd.

Rocky

pre 5 godina

Najveće ime gitare svih vremena.

Anketa je relativna.... najbolje pesme Smaka nisu na tom spisku već najkomercijanije


Tocak je za gitaru tosto.je Tesla za nauku.

Hendrix je crni Točak.... Živi nam.jos dugo, Radomire. srećan ti rodjendan.

jole

pre 5 godina

Svi koji tvrde da smo imali najbolju muzicku scenu posle USA i UK, verovatno nisu slusali bendove drugih drzava. Recimo u post-panku i novom talasu smo odlicni, ali su poznatije i sveukupno jace scene Ruska i Poljska. Brazil je ogromna drzava i njihova scena je i kvalitativno i kvantitativno mnogo jaca od nase. Na svaki nas odlican album oni imaju 5. pritom su podjednako dobro kao mi, samo u mnogo vecoj meri mesali rok sa sambom i njihovom tradicionalnom muzikom. Poslusajte bendove zemalja Rusije (post-pank, folk rok), Poljske (post pank i darkwave), Brazila (sve a narocito folk rok)), Argentine, Francuske (pop, novi talas), Italije (prog, pop), Holandije (rok), Nemacke (eksperimentalna, krautrok), Japana (sve i svasta!), Australije, Meksika... pa tek onda sudite o nasoj sceni. Nasa muzicka scena jeste bila jaka i jedna od najjacih u odnosu na zemlje ist. bloka (i 90ih takodje), ali treca najjaca na svetu - tesko. Tek sam shvatio to kad sam poslusao "anonimuse" iz pomenutih zemalja. Nasu muziku stranci vole, ali im je i dalje 'obscure'. Narocito cene Idole, Ekv, Haustor i druge novotalasne bendove, zatim Leb i sol, Smak, Igru staklenih perli, Azru... Mnoge zemlje imaju neku svoju odbranu i poslednje dane ili filigranske plocnike, samo mi o tome ne znamo nista jer nam nisu poznati, kao uglavnom ni mi njima. Preporucujem albume Klaus Mitffoch, Siekiera - Nowa aleksandria, Akvarium - Radio Afrika, Xylina spathia - Xessaloniki, Lena Platonos - Gkalop, Mora sti fotia, J-Pulse...

Hrvat

pre 5 godina

Meni je Smak definitivno najbolji band iz bivše YU. Slušao sam (i još slušam) Azru, Bijelo dugme, Atomsko sklonište, Leb i sol, EKV, YU grupu, Indekse (stvarno su bili klasa), ali nekako mi je Smak najbolje legao... ljubav stara preko 30 godina... Sretno majstore!!

sandu

pre 5 godina

A "Bluz u parku", "Sumadijski bluz"??? Kakva je, bre, ovo lista??? Ove dve pesme su svetski nivo, nema potrebe ni da razumes tekst, proverio sa strancima!

NASH

pre 5 godina

SREĆAN ROĐENDAN NAJBOLJEM GITARISTI SVIH VREMENA!!! Što se tiče pesama, po meni, teško je odabrati, jer velika većina pesama čine istoriju roka na ovim prostorima! Bili su svetski bend, van svake sumnje!

Zdravko S

pre 5 godina

Prosto je neverovatno koliko su im besmisleni tekstovi bili. Neke cudne teme, dosta nelogicnosti, nestilizovanost i isiljena poetika koja muči mozak. Sto se tice gitarskih delova, oni su genijalni.

☢ Иду дани... ☢

pre 5 godina

Нек му је са срећом па да дочека и 30 наредних :)
Што се Смака тиче убедљиво најбоља група са ових простора хтјели многи да признају или не!Али тај блуз рок и џез рок који су они форсирали није за свакога и отуд много мања популарност од Бијелог Дугмета који су ишли на комерцијални рок,читај музика за широке народне масе.Чак се и данас поједини устручавају да признају да воле Смак јер испадаш "чудак" ако си њихов фан...Као неко ко је преслушао све од рок музике (или скоро све) 20 вијека мислим да је Смак копље изнад свих осталих.Тачно је да одређене рок групе такође имају ремек дјела али толику константност у квалитету као Смак нико...Можете да кажете за неку њихову пјесму да вам не лежи али никад да је лоша.
Чуди ме као и остале коментаторе овдје због чега нема "Блуз у парку"? Мислим да је то њихово најбоље дјело и композиција у којој је Точак на најбољи могући начин исказао своје умијеће.

mile

pre 5 godina

Neću da glasam. Ne zato što ne volim Smak već zato što je to nemoguće. Kao da mi kažete izaberi koga više voliš mamu ili tatu.
Sve pesme su najbolje. Ma šta najbolje one su SMAK.

Iks

pre 5 godina

Ulazak u harem, Daire... nisam ih mnogo slusao ali ispravicu gresku. Secam se pocetkom 00ih, imao sam 7 godina, cale roker imao piratske diskove. Nisam znao sta znaci rec smak pa sam mislio da je engleski bend, i citao sam smejk. Za the police (polis) sam mislio da je nas bend i da znaci polica u mnozini, a za the doors sam isto mislio da je domaci bend.

Londoner

pre 5 godina

Plava pesma, ako je Smak. Ali, ako je Tocak - onda Zajdi, zajdi. Jeste da je obrada stare narodne, ali, ljudi, da niko ovde ne pomenu zvuk njegove gitare na ovoj pesmi!? Ja kad to pustim svim mojim prijateljima iz celog sveta (od kojih vecina i nema bas jasnog pojma gde se nalazi Srbija), nema toga ko ostaje ravnodusan!

Smakovac

pre 5 godina

Fonoteka SMAK-a se neizostavno deli na pesme i instrumentale, a oni su neprevaziđeni: Ulazak u harem, Blues u parku, Biska 2, Zajdi, Zajdi, Marš... na Drinu itd.
Teško da će se pojaviti adekvatan naslednik R.M.Točka
Maestro, Srećan rođendan!!!

Beobrad

pre 5 godina

Svetski, a nas!
Jedinstveni instrumentalista i virtuoz na gitari!
Srecan rodjendan, majstore!
Ne mog da se odlucim izmedju Bluza u parku i El duma, iako je El dumo obrada!
I ne mogu da prezalim sto nisam bio na koncertu u Areni 2012. Ziveli rokeri i da nam Tocak jos koji put zasvira!

insajder

pre 5 godina

šteta što, uprkos sjajnom vokalu, nisi bili instrumentalna grupa. tekstovi su često jako loši, u svakom slučaju mnogo ispod nivoa imstrumentalnog dijela

geometar iz valjeva

pre 5 godina

СРЕЋАН РОЂЕНДАН ЧИЧА!
Непоновљиви и највећи Драго!
Најбоље су све,али издвајам: Сателит,Даире,Црну даму,Ало и наравно Шумадијски блуз.
Желим ти добро здравље у наредних 30-так година!

ThePain

pre 5 godina

Malo ljudi zna da je druga legenda gitare sa ex-yu prostora, Vlatko Stefanovski njegov učenik i, verovatno, najbolji gitarista Severne Makedonije danas.
(S2, 13. jun 2020 15:34)

Koliko god volio i cijenio Tocka, mislim da je Stefanovski najveci gitarista, neprikosnoveno, na prostoru exyu.Poslusaj samo album sa Janom Akermanom iz "Fokusa".

kenozoik

pre 5 godina

Svaka cast za tekst, ali predlozi pesama su skromni. Pa i sam Tocak prvi nije voleo album Crna dama. Svaka cast za komentare za Delfin i Tegoby, mislio sam da niko nece pomenuti te dve pesme. Ja bih dodao i Zasto ne volim sneg, vec pominjani Sumadijski blues, predivnu a zenamrenu Ogledalo, kao i par Najdinih pesama - Remizov valcer i Do vazduha

Aloha

pre 5 godina

Vec dugo godina tvrdim: Da je numeru "Daire" snimio neki planetarno poznat bend, tipa Led Zeppelin, Deep Purple, Stonsi, ili neko slican, "Daire" bi bile proglasene najboljom rok numerom svih vremena.
Na zalost, mala Jugoslavija, i nedostatak dobrih menadzera i promocije, ucinile su da "Daire" budu najbolje samo u ovom nasem kraju, umesto globalno.
(KuntaKinte, 13. jun 2020 15:26)

Druze, ne zanosi se ko seoska mlada. Daire su sjajna pesma, evergreen sto bi rekli, ali "najbolja rok numera SVIH vremena"...

antifasista

pre 5 godina

TENDZI TANDZI. Po meni nepravedno zapostavljena pesma. Vrhunski instrumental i vokal. Pored toga nekako neobicna,van svakog klisea, kao da ne pripada muzici sa ovih prostora.

El dumo

pre 5 godina

Za sve vas koji se lozite kako je smak mogao imati planetarni uspeh, mogu reći da Točka to nije interesovalo, nikakav kompromis, komercilizacija, samo čista muzika, prosto umetnost. Zato su i imali nesuglasice u grupi i privremeno prestajali sa saradnjom.Oni su samo nasi i mi smo svi njihovi.

Saša

pre 5 godina

Neko kaze da su tekstovi loši??? Ogledalo, Šumadijski bluz, Plava pesma, El Dumo, Nebeski svod, Bluz u parku (toliko malo teksta...ali kida). I još nešto. Na mnogim večnim listama za najbolje muzicare ex Yu:
Točak - najbolji gitarista
Boris - najbolji pevač
Laza - najbolji klavijaturista
Kepa - najbolji bubnjar
Zoran - 2 puta proglašavan za najboljeg basistu.
Smak i Azra su suvo zlato ex Yu rock scene.

Sumilex

pre 5 godina

Postujem i volim nekad da slusam,ali ovoliko preterivanja je za ocekivati od nas. Prvo u muzici ne postoji najbolji,drugo zasto je bitno ko bolje peva ili svira...to mi nikad nece biti jasno. Nikad nisam slusao neku muziku zato sto je tamo bolji pevac ili gitarista. Trece ima puno boljih gitarista od njega ako vec pravite poredjenja..A ovo da ex yu imala scenu iza engleske i americke je smesno.90% nasih bendova su plagijat koji ama bas nikakav uticaj nisu imali van Balkana. I 99% njih nije vredno pomena,mozda dva tri benda ostalo je djubre.

Stormbringer

pre 5 godina

Nikad nisam bio fan Smaka,al' je Radomir strasan gitarista, uz Zlatka najbolji...Srecan rodjendan, legendarni virtuozu,ne pustaj gitaru!

Dragan

pre 5 godina

Srecan rodjendan maestro!
Hvala za sve svirke koje ce ostati u secanju do kraja mog zivota.
Nema najbolje,mnogo ih je neponovljivih.

Haha

pre 5 godina

Jašar je za njih roker svetskog nivoa.
Inače, da se malo nadovežem na mitsku temu da smo imali ”najjaču” rok scenu posle UK i USA, to je jedan od mitova kao i onaj da smo imali četvrtu po snazi vojsku na svetu i slične glupe priče kojima su skloni taksisti a vidim i mnogi drugih zanimanja. Od Mađarske ne bi morali dalje da idemo, da se razuverimo (a Srbin sam, inače).
A ovaj što žali što je propustio sedamdesete i “upao” direkt u osamdesete - sine, imao si sreće. Ništa tamo pametno nisi propustio a uhvatio si najbolju dekadu u novijoj istoriji Srbije, bar.
Naravno, očekujem mnogo pluseva od rocker-a sedamdesetih LOL

Eldorado

pre 5 godina

Moje misljenje tada/sedamdesetih godina proslog vijeka, je bilo - a i sada je - da se u SFRJ svirao najbolji rok, apsloutno, poslije USA i Britanije. Sto to nije bilo ozvaniceno, samo je jedan razlog: Nismo bili dio Zapada.
(ThePain, 13. jun 2020 19:57)

Slažem se.
Nažalost, sa srpsko-hrvatskim jezikom nisu imali mnogo šansi za uspeh.
Da su kojim slučajem na Engleskom, siguran sam da bi ostavili traga i u svetu.

Sulic igor

pre 5 godina

Dakle,
Vedran Bozic, Josip Bocek, Tocak, Vlatko Stefanovski, Dragan Guzvan (atomci ), su najbolji! Moj favorit nije jer mi je njegovo "tockarenje " na gitari islo na nerve! "Ulazak u harem " je, na zalost, plagijat (ukucati love sculpture +bumb let )!Ne mogu zaboraviti da je potjerao pjevaca koji je pod stare dane, prao sude u Nizozemskoj da prehrani obitelj! Tamo je i umro! Kao gitarista ok, kao covjek -ne znam bas!

Pera Gastarbajter

pre 5 godina

Dragoljub Jarakovic Jarak je bio Tockov ucitelj gitare..a oko pesme "Ulazak u harem" i sam Tocak kaze da nine njegova.Citiram Tocka: " Svirao sam je kao dete, kao i mnoge druge stare kompozicije. Tačno je da nije moja, ali nije slučajno što je to prvo što smo izbacili i na čemu smo pokupili prve poene. U Čačku se i danas priča da je tu pesmu svirao neki ruski vojnik za vreme rata i da je moj učitelj Jarak to od njega čuo. Jarak nije imao drugih kompozicija, pa verujem da je ta priča blizu istine. Moj učitelj je, inače, bio samouk."

Straight Outta München

pre 5 godina

(KuntaKinte, 13. jun 2020 15:26

Zamisli da tebi neko kaze da najbolja rok pesma dolazi iz Gruzije ili iz Tadzakistana...Bilo bi ti komicno, i tu se cela prica zavrsava.

Blek - Chicago

pre 5 godina

Užasno dosadna grupa koja je koristila folk melos u “roku”. Preteča Bijelog Dugmeta... Dosadna kao i Korni Grupa. Samo se setite (YouTube za mladje) Silueta I Elipsa koji su im bili prethodnici....

Šumadinac pali topa!

pre 5 godina

Plava pesma i Zašto ne volim sneg, od instrumentala Maht tema i Tegoba. Ovo je bilo vrlo deprimirajuće za mene. SMAK svesti na jednu pesmu je nemoguće, nemoguće je uopšte oceniti pesme koje su "komercijalizovane". SMAK sam počeo da slušam u trećem razredu, on je moj život, a eto nisam ga pustio dve godine, sigurno. On je tu, svuda oko mene. Simbol grada. Srećan rođendan, dabogda živeo još toliko legendo!

Nikola 444

pre 5 godina

Cuo sam da mu zameraju kompanjoni to sto ne zeli da ucestvuje u ''tezgama'' na kojima bi svi zaradili. A bez njega ne mogu.
Inace, ulazak u Harem je naj naj naj.
(Git, 13. jun 2020 23:44)

Da je Tocak normalan, a nije (ima on neku mentalnu falinku), pristao bi na to "tezgarenje" da zaradi neku kintu. Ali, kao sto rekoh, nesto sa njim oduvek nije bilo u redu. Cudan je on.

Solitude

pre 5 godina

"Sve je bilo i može biti jedino je Smak neponovljiv"

Drago mi je što je nešto ovako kosmičko nastalo i ostalo u Srbiji.


Dugo će vremena proći dok generacije ne shvate kakva je ovo magija. Trans.

Sada su čudna bleda vremena, bez muzike, sve je bezlično i hladno, bez duše.... ali sacekaće ova muzika i neke bolje ljude i generacije...


Srećan.ti rodjendan, Gospodine Točak i hvala što postojiš.

Nikola 4

pre 5 godina

Zasto li je ovaj covek nestao sa scene? Koji mu je? Depresija mozda... a mozda vise nije bilo ni muzickih ideja za kako dalje? Ko zna?

Ivana

pre 5 godina

Vozač sam početnik i nedavno sam shvatila da ne smem da puštam "Smak" tokom vožnje - ne pitajte kako :)

"Miris nje" omiljena, iako nije najbolja (znam, ćale, za slučaj da čitaš ovo).

Eugen

pre 5 godina

"Crna dama" (Smak) i "Aria Diamond" (solo) sto se mene tice. Sve ostalo je vise muzika za "rokere" sa sajkacom na glavi i opancima na nogama.

Harry

pre 5 godina

Dakle,
Vedran Bozic, Josip Bocek, Tocak, Vlatko Stefanovski, Dragan Guzvan (atomci ), su najbolji! Moj favorit nije jer mi je njegovo "tockarenje " na gitari islo na nerve! "Ulazak u harem " je, na zalost, plagijat (ukucati love sculpture +bumb let )!Ne mogu zaboraviti da je potjerao pjevaca koji je pod stare dane, prao sude u Nizozemskoj da prehrani obitelj! Tamo je i umro! Kao gitarista ok, kao covjek -ne znam bas!
(Sulic igor, 13. jun 2020 23:39)

Tocak je konfliktna licnost. Tezak za podnosenje.

Vaske

pre 5 godina

Evo nesto cu reci, moram, iako sam siguran da cu dobiti brdo minusa. Ali, šta je tu je, na kraju krajeva to je samo moje mišljenje i ništa drugo, a valjda svako ima pravo na to.
Za mene najbolji naš gitarista nije Točak. Nije ni Stefanovski. Ne mislim, da je njihovo muziciranje loše, daleko od toga, obojica su virtuozi na gitari. Smak je vrhunski bend. I volim njihove pesme. Iz Kraljeva sam, kako ih onda ne bi voleo. Bio na njihovim koncertima i to je nešto što se pamti celog života. Danas takvih koncerata nema više, na žalost. Ali, za mene lično, naš najbolji gitarista je Goran Bregović. Možda njegovo sviranje tehnički zaostaje za drugima, ali on sa nekoliko nota kaže mnogo više nego neki sa hiljadama. Isto tako, Dzimi Hendriks je tehnički neprevazidjen gitarista, ali ja kad hocu da slusam neku gitaru necu pustiti njega vec jednog BB Kinga, Dzona Fogertija (Kridensi) ili jednog Ronija Vuda (Stonsi).

Sivi soko

pre 5 godina

Krivo mi što je Točak i Smak sveden samo na pet pesama, bukvalno svaka TV-emisija koja se ikad pravila o njemu je samo vrtela Ulazak u harem, Bisku i Zajdi kao da ništa drugo nije snimio. Te pesme nisu čak ni u prvih 10 njegovih pesama već mu više dođu kao anti-reklama, posebno Ulazak u harem. Poslušajte recimo solo na "Nebeski splav", "Stvar ljubavi", "Zašto ne volim sneg", "Nevidljive terazije" i čućete njegov osećaj, vic, štos. A ako vas zanima on kao gitarista i umetnik, ko ima sluh nek čuje "Talisman", "Maht pustinja", "Balet". To je nešto najzrelije što je snimljeno u Jugoslaviji. Preporučujem TV-emisije "Ritam Balkan" i "TV-lica Smak" gde se može bolje uoznati i on i grupa Smak kao osobe. Molima da objavite komentar iako sam zakasnio par dana.

neutralni felsh

pre 5 godina

Podelicu nesto sto ce vam dati odgovor na pitanje zasto Smak nije nikada napravuo veci komercijalni uspeh. Njihov najkomercijalnije ispacen album je Crna dama. U to vreme dva najdominantnija benda bili su Bijelo dugme i Smak. Dugmice su slusali svi, Smak su slusali rokeri, buntovnici. Brega je bio pre svega biznismen, Tocak roker kao takav, novac ga nije interesovao. 70 godina je ostao dosledan sebi, kao i onaj prvopomenuti.
Kada su kao vec oronuli starci u Areni objasnili sve sto do tada nekome nije bilo jasno, mislim na one koji su mogli da shvate, ta slika je obisla svet. Ubrzo je stigao poziv iz USA da sviraju veliki koncert na stadionu gde bi po procenama organizatora doslo 50-80 hiljada ljudi. Tocak kao Tocak, nije hteo nista na nevidjeno, nego ode tamo da snimi situaciju. Docekaju ga kao kralja, govore o ciframa, o mogucnosti daljih projekata...Tocak, gospodin, kakav je oduvek bio, trazi da izadje na lice mesta i proceni izvodljivost. Ameri nude od tice mleko, ali Tocku je bina sumnjiva. Pita ih kolika je sirina stejdza. Kazu 16 m. Tocak kaze: A, onda nista. Ne sviram velike koncerte na bini uzoj od 18 m. Ameri kazu: Ma ok, nece se ni primetiti 2 m, ne mozemo tehnicki da izvedemo vise. Tocak mirno kaze: Onda nista. I vrati se u Kragujevac. Po povratku Kepa (bubnjar) nije govorio sa njim dugo: Za taj jedan koncert sam mogao da kupim stan u centru. Sta mislite, sta bi Brega uradio?
Eto zato je gospodin Radomir Mihajlovic Tocak bio i bice do sudnjega dana Gospodin, koji nije podlegao pritiscima, manipulacijama i profiterstvu. Covek je samo zeleo da zivi rock n roll. On je bio i ostao rock n roll.
(A.P., 13. jun 2020 22:34)


to je roker, samo mu dajte binu da nije uža od 18 metara...

Dobro Informisan

pre 5 godina

@Moje misljenje tada/sedamdesetih godina proslog vijeka, je bilo - a i sada je - da se u SFRJ svirao najbolji rok, apsloutno, poslije USA i Britanije.

Tako je! Kanađani sa Nil Jangom, Leonardom Koenom, Džoni Mičel, Pat Traversom, Grupama Raš (Rush), Bačman Tarner Overdrajv, Ges Hu (Guess Who), Harmonijum nisu mogli ni da nam prismrde...

nbc

pre 5 godina

Bio na poslednjem koncertu na Ušću. Ne bih sebi mogao oprostiti da sam to propustio. SMAK je svoj vrhunac imao kada i Dugmići, druga polovina sedamdesetih. Super vrijeme a Točak najbolji gitarista bivše države.

paint it blue

pre 5 godina

Srecan rodjendan, majstore. Hvala za sve,
a od pesama samo nek ide Smak, rock i blues.
Najlepsa vecnost ikad da tu se nadjemo i razumemo.

Razdeljak

pre 5 godina

Daire,ne znam zašto, zalepilo se. 2.profesor,3.satelit 4.šumadijski bluz. 5.instrumental"ulazak u harem". Živ nam bio Točak!

Digitalni miš

pre 5 godina

(Klinac, ali pravi, 13. jun 2020 15:51)

Toliko su bili neuspešni I kopija Deep Purple-a da je pomenutima bila frka da izađu na binu nakon Smaka. Pretpostavljam da ti je izanđala, dosadna i smešna (da ne kažem jadna) Riblja Čorba simbol uspeha i kvaliteta.

Klinac, ali pravi

pre 5 godina

Smak je uvek bio drugorazredni bend. Uzori su im bili pogrešni i previše očigledni, a to su pre svega Hendrix i grupa Deep Purple. Čak bi neko ciničan mogao reći da su oni bleda kopija Deep Purple-a. Nikad nisu uspeli da naprave veliku karijeru iz prostog razloga jer su im tekstovi bili veoma slabi. A muzika jednoobrazna. Pokušavali su čak i u inostranstvu da sviraju i izdali su ona dva albuma na engleskom jeziku, ali i to je naravno bio neuspeh. Jednostavno ceo koncept i zamisao su od početka bili loši. Vrlo brzo su postali anahroni i prevazidjeni sa svojim zvukom, pa su tako mužički tavorili. Njihova sudbina podseća na sudbinu grupe Tajm i grupe Drugi način, a to je preveliki uticaj imena britanske scene 70-tih godina. Ali nesporno je da je Radomir Mihajlović, uz Vlatka Stefanovskog, Vedrana Božića i možda Josipa Bočeka, tehnički najbolji gitarista s ovih prostora.

Blek - Chicago

pre 5 godina

Užasno dosadna grupa koja je koristila folk melos u “roku”. Preteča Bijelog Dugmeta... Dosadna kao i Korni Grupa. Samo se setite (YouTube za mladje) Silueta I Elipsa koji su im bili prethodnici....

Sulic igor

pre 5 godina

Dakle,
Vedran Bozic, Josip Bocek, Tocak, Vlatko Stefanovski, Dragan Guzvan (atomci ), su najbolji! Moj favorit nije jer mi je njegovo "tockarenje " na gitari islo na nerve! "Ulazak u harem " je, na zalost, plagijat (ukucati love sculpture +bumb let )!Ne mogu zaboraviti da je potjerao pjevaca koji je pod stare dane, prao sude u Nizozemskoj da prehrani obitelj! Tamo je i umro! Kao gitarista ok, kao covjek -ne znam bas!

KuntaKinte

pre 5 godina

Vec dugo godina tvrdim: Da je numeru "Daire" snimio neki planetarno poznat bend, tipa Led Zeppelin, Deep Purple, Stonsi, ili neko slican, "Daire" bi bile proglasene najboljom rok numerom svih vremena.
Na zalost, mala Jugoslavija, i nedostatak dobrih menadzera i promocije, ucinile su da "Daire" budu najbolje samo u ovom nasem kraju, umesto globalno.

Vaske

pre 5 godina

Evo nesto cu reci, moram, iako sam siguran da cu dobiti brdo minusa. Ali, šta je tu je, na kraju krajeva to je samo moje mišljenje i ništa drugo, a valjda svako ima pravo na to.
Za mene najbolji naš gitarista nije Točak. Nije ni Stefanovski. Ne mislim, da je njihovo muziciranje loše, daleko od toga, obojica su virtuozi na gitari. Smak je vrhunski bend. I volim njihove pesme. Iz Kraljeva sam, kako ih onda ne bi voleo. Bio na njihovim koncertima i to je nešto što se pamti celog života. Danas takvih koncerata nema više, na žalost. Ali, za mene lično, naš najbolji gitarista je Goran Bregović. Možda njegovo sviranje tehnički zaostaje za drugima, ali on sa nekoliko nota kaže mnogo više nego neki sa hiljadama. Isto tako, Dzimi Hendriks je tehnički neprevazidjen gitarista, ali ja kad hocu da slusam neku gitaru necu pustiti njega vec jednog BB Kinga, Dzona Fogertija (Kridensi) ili jednog Ronija Vuda (Stonsi).

Zdravko S

pre 5 godina

Prosto je neverovatno koliko su im besmisleni tekstovi bili. Neke cudne teme, dosta nelogicnosti, nestilizovanost i isiljena poetika koja muči mozak. Sto se tice gitarskih delova, oni su genijalni.

Nikola 4

pre 5 godina

Zasto li je ovaj covek nestao sa scene? Koji mu je? Depresija mozda... a mozda vise nije bilo ni muzickih ideja za kako dalje? Ko zna?

ThePain

pre 5 godina

Malo ljudi zna da je druga legenda gitare sa ex-yu prostora, Vlatko Stefanovski njegov učenik i, verovatno, najbolji gitarista Severne Makedonije danas.
(S2, 13. jun 2020 15:34)

Koliko god volio i cijenio Tocka, mislim da je Stefanovski najveci gitarista, neprikosnoveno, na prostoru exyu.Poslusaj samo album sa Janom Akermanom iz "Fokusa".

Haha

pre 5 godina

Jašar je za njih roker svetskog nivoa.
Inače, da se malo nadovežem na mitsku temu da smo imali ”najjaču” rok scenu posle UK i USA, to je jedan od mitova kao i onaj da smo imali četvrtu po snazi vojsku na svetu i slične glupe priče kojima su skloni taksisti a vidim i mnogi drugih zanimanja. Od Mađarske ne bi morali dalje da idemo, da se razuverimo (a Srbin sam, inače).
A ovaj što žali što je propustio sedamdesete i “upao” direkt u osamdesete - sine, imao si sreće. Ništa tamo pametno nisi propustio a uhvatio si najbolju dekadu u novijoj istoriji Srbije, bar.
Naravno, očekujem mnogo pluseva od rocker-a sedamdesetih LOL

A.P.

pre 5 godina

Podelicu nesto sto ce vam dati odgovor na pitanje zasto Smak nije nikada napravuo veci komercijalni uspeh. Njihov najkomercijalnije ispacen album je Crna dama. U to vreme dva najdominantnija benda bili su Bijelo dugme i Smak. Dugmice su slusali svi, Smak su slusali rokeri, buntovnici. Brega je bio pre svega biznismen, Tocak roker kao takav, novac ga nije interesovao. 70 godina je ostao dosledan sebi, kao i onaj prvopomenuti.
Kada su kao vec oronuli starci u Areni objasnili sve sto do tada nekome nije bilo jasno, mislim na one koji su mogli da shvate, ta slika je obisla svet. Ubrzo je stigao poziv iz USA da sviraju veliki koncert na stadionu gde bi po procenama organizatora doslo 50-80 hiljada ljudi. Tocak kao Tocak, nije hteo nista na nevidjeno, nego ode tamo da snimi situaciju. Docekaju ga kao kralja, govore o ciframa, o mogucnosti daljih projekata...Tocak, gospodin, kakav je oduvek bio, trazi da izadje na lice mesta i proceni izvodljivost. Ameri nude od tice mleko, ali Tocku je bina sumnjiva. Pita ih kolika je sirina stejdza. Kazu 16 m. Tocak kaze: A, onda nista. Ne sviram velike koncerte na bini uzoj od 18 m. Ameri kazu: Ma ok, nece se ni primetiti 2 m, ne mozemo tehnicki da izvedemo vise. Tocak mirno kaze: Onda nista. I vrati se u Kragujevac. Po povratku Kepa (bubnjar) nije govorio sa njim dugo: Za taj jedan koncert sam mogao da kupim stan u centru. Sta mislite, sta bi Brega uradio?
Eto zato je gospodin Radomir Mihajlovic Tocak bio i bice do sudnjega dana Gospodin, koji nije podlegao pritiscima, manipulacijama i profiterstvu. Covek je samo zeleo da zivi rock n roll. On je bio i ostao rock n roll.

Eugen

pre 5 godina

"Crna dama" (Smak) i "Aria Diamond" (solo) sto se mene tice. Sve ostalo je vise muzika za "rokere" sa sajkacom na glavi i opancima na nogama.

jole

pre 5 godina

Svi koji tvrde da smo imali najbolju muzicku scenu posle USA i UK, verovatno nisu slusali bendove drugih drzava. Recimo u post-panku i novom talasu smo odlicni, ali su poznatije i sveukupno jace scene Ruska i Poljska. Brazil je ogromna drzava i njihova scena je i kvalitativno i kvantitativno mnogo jaca od nase. Na svaki nas odlican album oni imaju 5. pritom su podjednako dobro kao mi, samo u mnogo vecoj meri mesali rok sa sambom i njihovom tradicionalnom muzikom. Poslusajte bendove zemalja Rusije (post-pank, folk rok), Poljske (post pank i darkwave), Brazila (sve a narocito folk rok)), Argentine, Francuske (pop, novi talas), Italije (prog, pop), Holandije (rok), Nemacke (eksperimentalna, krautrok), Japana (sve i svasta!), Australije, Meksika... pa tek onda sudite o nasoj sceni. Nasa muzicka scena jeste bila jaka i jedna od najjacih u odnosu na zemlje ist. bloka (i 90ih takodje), ali treca najjaca na svetu - tesko. Tek sam shvatio to kad sam poslusao "anonimuse" iz pomenutih zemalja. Nasu muziku stranci vole, ali im je i dalje 'obscure'. Narocito cene Idole, Ekv, Haustor i druge novotalasne bendove, zatim Leb i sol, Smak, Igru staklenih perli, Azru... Mnoge zemlje imaju neku svoju odbranu i poslednje dane ili filigranske plocnike, samo mi o tome ne znamo nista jer nam nisu poznati, kao uglavnom ni mi njima. Preporucujem albume Klaus Mitffoch, Siekiera - Nowa aleksandria, Akvarium - Radio Afrika, Xylina spathia - Xessaloniki, Lena Platonos - Gkalop, Mora sti fotia, J-Pulse...

Sumadin

pre 5 godina

Smak je uvek bio drugorazredni bend. Uzori su im bili pogrešni i previše očigledni, a to su pre svega Hendrix i grupa Deep Purple. Čak bi neko ciničan mogao reći da su oni bleda kopija Deep Purple-a. Nikad nisu uspeli da naprave veliku karijeru iz prostog razloga jer su im tekstovi bili veoma slabi. A muzika jednoobrazna. Pokušavali su čak i u inostranstvu da sviraju i izdali su ona dva albuma na engleskom jeziku, ali i to je naravno bio neuspeh. Jednostavno ceo koncept i zamisao su od početka bili loši. Vrlo brzo su postali anahroni i prevazidjeni sa svojim zvukom, pa su tako mužički tavorili. Njihova sudbina podseća na sudbinu grupe Tajm i grupe Drugi način, a to je preveliki uticaj imena britanske scene 70-tih godina. Ali nesporno je da je Radomir Mihajlović, uz Vlatka Stefanovskog, Vedrana Božića i možda Josipa Bočeka, tehnički najbolji gitarista s ovih prostora.
(Klinac, ali pravi, 13. jun 2020 15:51)

Bili su predgrupa Deep Purple-a u Beogradu krajem 70ih. Govorilo se da je Tocak odbio njihov poziv da se pridruzi bendu posle te svirke. Numera ulazak u harem je bila druga ili treca nedeljama na Top listi UK te godine kad je izasla, iza Zepplina. Za svetski uspeh nije dovoljno biti samo vanserijski gitarista u ovom slucaju, potrebno je puno kockica da se poklopi. Od primamljivosti trzista, menadzerije, govornog podrucja, karaktera likova ( kazu da je tocak kao mladji bio vrlo za...ban lik) i pu o drugih stvari. Srecan rodjendan stari.

S2

pre 5 godina

Malo ljudi zna da je druga legenda gitare sa ex-yu prostora, Vlatko Stefanovski njegov učenik i, verovatno, najbolji gitarista Severne Makedonije danas.

Kiza

pre 5 godina

Smak je najsvetlija tacka YU Rocka. Tocak je neprevazidjeni gitarista. Kada je Rici Blekmur davao intervju Rolling Stone-u 1980. godine na pitanje kako je to biti najbolji gitarista na svetu on je odgovorio:"Ne znam, pitajte Radomira Mihajlovica Tocka, on zna, ako znate ko je on uopste".

Cole

pre 5 godina

Srecan rodjendan MAJSTORE!!!

A koja je najbolja???
Nekako su se izdvojile Daire,
Crna dama, Ulazak u harem...
ali to je realno nemoguce
izdvojiti. Poz svim dobrim
ljudima od generacije 1972.

P.S.
Ne znam da li znate da je
naucno dokazano da su najbolji
ljudi koji slusaju rok. Naravno,
svuda ima izuzetaka ali stvarno
mislim da je tako.

Kole

pre 5 godina

Vrhunski bend! Kakve stvari, kakvi tekstovu, muzika... da su bili u USA ili UK bili bi planetarno poznati. Svakako srecni smo sto smo imali ovakav bend.

Rocky

pre 5 godina

Najveće ime gitare svih vremena.

Anketa je relativna.... najbolje pesme Smaka nisu na tom spisku već najkomercijanije


Tocak je za gitaru tosto.je Tesla za nauku.

Hendrix je crni Točak.... Živi nam.jos dugo, Radomire. srećan ti rodjendan.

Harry

pre 5 godina

Dakle,
Vedran Bozic, Josip Bocek, Tocak, Vlatko Stefanovski, Dragan Guzvan (atomci ), su najbolji! Moj favorit nije jer mi je njegovo "tockarenje " na gitari islo na nerve! "Ulazak u harem " je, na zalost, plagijat (ukucati love sculpture +bumb let )!Ne mogu zaboraviti da je potjerao pjevaca koji je pod stare dane, prao sude u Nizozemskoj da prehrani obitelj! Tamo je i umro! Kao gitarista ok, kao covjek -ne znam bas!
(Sulic igor, 13. jun 2020 23:39)

Tocak je konfliktna licnost. Tezak za podnosenje.

Mr. Cloppity

pre 5 godina

Ponekad pogledam oceve slike iz 70ih, taj crno bijeli zapis nekog boljeg vremena, te mode i tih zurki tog vremena. Rok muzika u jugoslaviji je bila odmah iza britanske i americke. Onda se pitam zasto sam rodjen 80ih da sve ono sto je bilo dobro propustim, osjetim kao dijete sta je rat i onda zavrsim u inostranstvu, gdje pored toga sto imas na neki nacin sve ustvari nemas nista. Dusa nekako prazna kada znas da smo od gospode spali na grand sou- blejanje, muziku totalnog zatupljivanja mozga. Kako smo uspjeli da to sebi ucinimo!? Ne mislim samo na muziku nego generalno, sve zemlje bivse juge su manje vise isti seljakluk. Gdje te sto je veca oznaka „bembare“, ljudi vise cijene. Zalosno.

Sumilex

pre 5 godina

Postujem i volim nekad da slusam,ali ovoliko preterivanja je za ocekivati od nas. Prvo u muzici ne postoji najbolji,drugo zasto je bitno ko bolje peva ili svira...to mi nikad nece biti jasno. Nikad nisam slusao neku muziku zato sto je tamo bolji pevac ili gitarista. Trece ima puno boljih gitarista od njega ako vec pravite poredjenja..A ovo da ex yu imala scenu iza engleske i americke je smesno.90% nasih bendova su plagijat koji ama bas nikakav uticaj nisu imali van Balkana. I 99% njih nije vredno pomena,mozda dva tri benda ostalo je djubre.

ThePain

pre 5 godina

Vec dugo godina tvrdim: Da je numeru "Daire" snimio neki planetarno poznat bend, tipa Led Zeppelin, Deep Purple, Stonsi, ili neko slican, "Daire" bi bile proglasene najboljom rok numerom svih vremena.
Na zalost, mala Jugoslavija, i nedostatak dobrih menadzera i promocije, ucinile su da "Daire" budu najbolje samo u ovom nasem kraju, umesto globalno.
(KuntaKinte, 13. jun 2020 15:26)

Moje misljenje tada/sedamdesetih godina proslog vijeka, je bilo - a i sada je - da se u SFRJ svirao najbolji rok, apsloutno, poslije USA i Britanije. Sto to nije bilo ozvaniceno, samo je jedan razlog: Nismo bili dio Zapada.

Saša

pre 5 godina

Neko kaze da su tekstovi loši??? Ogledalo, Šumadijski bluz, Plava pesma, El Dumo, Nebeski svod, Bluz u parku (toliko malo teksta...ali kida). I još nešto. Na mnogim večnim listama za najbolje muzicare ex Yu:
Točak - najbolji gitarista
Boris - najbolji pevač
Laza - najbolji klavijaturista
Kepa - najbolji bubnjar
Zoran - 2 puta proglašavan za najboljeg basistu.
Smak i Azra su suvo zlato ex Yu rock scene.

Macak

pre 5 godina

Jednom davno, osamdesetih, kasno ljeto.. Vozim se vozom kroz Srbiju, mozda prvi put..Vracam se sa opasne zurke i dobrih koncerta. Dotad sam mislio da ih ima samo u Puli i Subotici.
U vozu sam sa sjajnim drustvom, Miso iz Palanke, Miso iz Sapca, Ivica iz Bele Crkve i Divlji.
Toplo je i stojimo u hodniku.
Miso kaze: Majko gde si da mi das sad solju hladnog mleka!
Ja kazem: Ja sam umoran kao pas, 6 mjeseci nisam bio kod kuce.
A Divlji: A ja...tri godine..
Otvorimo prozore i buka voza se prosiri svuda, vani sunce obasjalo brezuljke..raj..
Vidim Divlji pomjera usne kao da nesto govri, i vjetar donosi rijeci i cujem da pjeva:
"Sanjao sam zutu dunju, zemlju moju, zelen gaj.."
To je kao momenat prosvjetljenja, kad osjetis bol i ljepotu mjesta, ljudi, brezuljaka i sunca..
Savrsen trenutak.
Hvala.

NASH

pre 5 godina

SREĆAN ROĐENDAN NAJBOLJEM GITARISTI SVIH VREMENA!!! Što se tiče pesama, po meni, teško je odabrati, jer velika većina pesama čine istoriju roka na ovim prostorima! Bili su svetski bend, van svake sumnje!

insajder

pre 5 godina

šteta što, uprkos sjajnom vokalu, nisi bili instrumentalna grupa. tekstovi su često jako loši, u svakom slučaju mnogo ispod nivoa imstrumentalnog dijela

Aloha

pre 5 godina

Vec dugo godina tvrdim: Da je numeru "Daire" snimio neki planetarno poznat bend, tipa Led Zeppelin, Deep Purple, Stonsi, ili neko slican, "Daire" bi bile proglasene najboljom rok numerom svih vremena.
Na zalost, mala Jugoslavija, i nedostatak dobrih menadzera i promocije, ucinile su da "Daire" budu najbolje samo u ovom nasem kraju, umesto globalno.
(KuntaKinte, 13. jun 2020 15:26)

Druze, ne zanosi se ko seoska mlada. Daire su sjajna pesma, evergreen sto bi rekli, ali "najbolja rok numera SVIH vremena"...

Nikola 444

pre 5 godina

Cuo sam da mu zameraju kompanjoni to sto ne zeli da ucestvuje u ''tezgama'' na kojima bi svi zaradili. A bez njega ne mogu.
Inace, ulazak u Harem je naj naj naj.
(Git, 13. jun 2020 23:44)

Da je Tocak normalan, a nije (ima on neku mentalnu falinku), pristao bi na to "tezgarenje" da zaradi neku kintu. Ali, kao sto rekoh, nesto sa njim oduvek nije bilo u redu. Cudan je on.

Stormbringer

pre 5 godina

Nikad nisam bio fan Smaka,al' je Radomir strasan gitarista, uz Zlatka najbolji...Srecan rodjendan, legendarni virtuozu,ne pustaj gitaru!

dM

pre 5 godina

Smak je uvek bio drugorazredni bend. Uzori su im bili pogrešni i previše očigledni, a to su pre svega Hendrix i grupa Deep Purple. A muzika jednoobrazna. Pokušavali su čak i u inostranstvu da sviraju ....
(Klinac, ali pravi, 13. jun 2020 15:51)

Ja nisam volio Smak dok sam bio u tinejdzerskim godinama, mada su tad bili popularni.
Ali ljudi koji su slusali Smak su bili super ljudi i druzio sam se sa njima..Kasnije kad su bili gotovo zaboravljeni, shavtio sam znacaj Smaka. Muzika nije sport, pa i Smak sa najboljim gitaristom i najboljim pjevacem u domacem roku ipak nije dostigao takvu velicinu koju je trebao. Da falio je stalni tekstopisac, ujednacen kvalteta lirike.. ali Smak je imao velicinu.
I nisu se mozda prodali vani, a Tocak nikad i nije zelio da se proda bilo kome, ali mogu ti reci da sam u par navrata u klubovima Skandinavije slusao neke popularne Dj-eve Danske i Svedske i odjednom ide Smak- prosto nevjerovatno ali tacno!
Jedino sto sam dozivio od nase muzike na takvim vecerima. Koliko to tebi bilo kopija Purple ili bilo koga Smak je znao napraviti vanvremensju melodiju.
Inace moj ukas kaze - Plava Pesma- definitivno

Straight Outta München

pre 5 godina

(KuntaKinte, 13. jun 2020 15:26

Zamisli da tebi neko kaze da najbolja rok pesma dolazi iz Gruzije ili iz Tadzakistana...Bilo bi ti komicno, i tu se cela prica zavrsava.

☢ Иду дани... ☢

pre 5 godina

Нек му је са срећом па да дочека и 30 наредних :)
Што се Смака тиче убедљиво најбоља група са ових простора хтјели многи да признају или не!Али тај блуз рок и џез рок који су они форсирали није за свакога и отуд много мања популарност од Бијелог Дугмета који су ишли на комерцијални рок,читај музика за широке народне масе.Чак се и данас поједини устручавају да признају да воле Смак јер испадаш "чудак" ако си њихов фан...Као неко ко је преслушао све од рок музике (или скоро све) 20 вијека мислим да је Смак копље изнад свих осталих.Тачно је да одређене рок групе такође имају ремек дјела али толику константност у квалитету као Смак нико...Можете да кажете за неку њихову пјесму да вам не лежи али никад да је лоша.
Чуди ме као и остале коментаторе овдје због чега нема "Блуз у парку"? Мислим да је то њихово најбоље дјело и композиција у којој је Точак на најбољи могући начин исказао своје умијеће.

Hrvat

pre 5 godina

Meni je Smak definitivno najbolji band iz bivše YU. Slušao sam (i još slušam) Azru, Bijelo dugme, Atomsko sklonište, Leb i sol, EKV, YU grupu, Indekse (stvarno su bili klasa), ali nekako mi je Smak najbolje legao... ljubav stara preko 30 godina... Sretno majstore!!

Londoner

pre 5 godina

Plava pesma, ako je Smak. Ali, ako je Tocak - onda Zajdi, zajdi. Jeste da je obrada stare narodne, ali, ljudi, da niko ovde ne pomenu zvuk njegove gitare na ovoj pesmi!? Ja kad to pustim svim mojim prijateljima iz celog sveta (od kojih vecina i nema bas jasnog pojma gde se nalazi Srbija), nema toga ko ostaje ravnodusan!

Git

pre 5 godina

Cuo sam da mu zameraju kompanjoni to sto ne zeli da ucestvuje u ''tezgama'' na kojima bi svi zaradili. A bez njega ne mogu.
Inace, ulazak u Harem je naj naj naj.

Solitude

pre 5 godina

"Sve je bilo i može biti jedino je Smak neponovljiv"

Drago mi je što je nešto ovako kosmičko nastalo i ostalo u Srbiji.


Dugo će vremena proći dok generacije ne shvate kakva je ovo magija. Trans.

Sada su čudna bleda vremena, bez muzike, sve je bezlično i hladno, bez duše.... ali sacekaće ova muzika i neke bolje ljude i generacije...


Srećan.ti rodjendan, Gospodine Točak i hvala što postojiš.

Ivana

pre 5 godina

Vozač sam početnik i nedavno sam shvatila da ne smem da puštam "Smak" tokom vožnje - ne pitajte kako :)

"Miris nje" omiljena, iako nije najbolja (znam, ćale, za slučaj da čitaš ovo).

Eldorado

pre 5 godina

Moje misljenje tada/sedamdesetih godina proslog vijeka, je bilo - a i sada je - da se u SFRJ svirao najbolji rok, apsloutno, poslije USA i Britanije. Sto to nije bilo ozvaniceno, samo je jedan razlog: Nismo bili dio Zapada.
(ThePain, 13. jun 2020 19:57)

Slažem se.
Nažalost, sa srpsko-hrvatskim jezikom nisu imali mnogo šansi za uspeh.
Da su kojim slučajem na Engleskom, siguran sam da bi ostavili traga i u svetu.

Iks

pre 5 godina

Ulazak u harem, Daire... nisam ih mnogo slusao ali ispravicu gresku. Secam se pocetkom 00ih, imao sam 7 godina, cale roker imao piratske diskove. Nisam znao sta znaci rec smak pa sam mislio da je engleski bend, i citao sam smejk. Za the police (polis) sam mislio da je nas bend i da znaci polica u mnozini, a za the doors sam isto mislio da je domaci bend.

A.P.

pre 5 godina

Daire su medijski slabi poznavaoci isforsirali pa se malo izlizala. Ali dobro, Daire su samo zagolicale mastu onim pravim ljubiteljima dobrog roka, koji su kasnije otkrivali blago koje je Smak ostavio za sobom.
Tegoba je jedan od najboljih ex yu instrumentala a i sire.
Plava pesma je remek delo odsvirane lirske poezije.
Blues u parku je himna zivota.
Ogledalo je teska surova istina o vecini ljudi.
Epitaf je tuga i empatija do bola.
El Dumo i Ja volim tvoje grudi su ljubav na kub.
Tobaco Road je rock blues svetske klase.
Domaci zadatak je upravo to.
Itd.

Morrissey iz Minhena

pre 5 godina

Definitivno najveci gitarista bivse Jugoslavije (Stefanovski je tu negde blizu).
Iako nije pesma Smaka spomenuo bi 'Aria Diamond'. U 6 minuta covek spakuje jedno 10 rifova - ne zna se koji je od koga bolji. Bas sam ove nedelje pokusavao da skinem tu stvar (i stigao sam dosta blizu) ali neke detalje bi Tocak ipak morao da mi pokaze na casu :)
Svidja mi se da je uvek svirao bez ikakvih efekata - gitara i pojacalo i to je to. Slicno kao Keith Richards koji je rekao da u principu hoce da postigne zvuk koji ima u glavi cisto sa gitarom i pojacalom.
Iako 'engleski' albumi nisu bas neki, ponosan sam sto imam englesku 'Crnu Damu' kao Vinyl-LP (nasao u Minhenu za 10-15€).
Pored Tocka bi izdvojio Kepu na bubnjevima - ne zaostaje po sposobnostima za Bonham-om i Paice-om.
Pozdrav za Caleta koji mi je pustio Smak samo sto sam krenuo u osnovnu skolu.

артиљерац

pre 5 godina

@ S2 Влатко Стефановски никада није био ученик РМ Точка.Упознали су се,према
једној ТВ емисији у којој су били заједно,кад је Леб и Сол већ постао познат
бенд.Влатко каже коликвијално да је Точак његов учитељ,у смислу да је "крао"
технику свирања гитаре од Точка.Али није му Точак давао часове,Влатко је
самоук.Додуше и Точак је.Иначе,тешко је издвојити једну ствар "Смака",па ипак
нека буду "Даире".

El dumo

pre 5 godina

Za sve vas koji se lozite kako je smak mogao imati planetarni uspeh, mogu reći da Točka to nije interesovalo, nikakav kompromis, komercilizacija, samo čista muzika, prosto umetnost. Zato su i imali nesuglasice u grupi i privremeno prestajali sa saradnjom.Oni su samo nasi i mi smo svi njihovi.

Šumadinac pali topa!

pre 5 godina

Plava pesma i Zašto ne volim sneg, od instrumentala Maht tema i Tegoba. Ovo je bilo vrlo deprimirajuće za mene. SMAK svesti na jednu pesmu je nemoguće, nemoguće je uopšte oceniti pesme koje su "komercijalizovane". SMAK sam počeo da slušam u trećem razredu, on je moj život, a eto nisam ga pustio dve godine, sigurno. On je tu, svuda oko mene. Simbol grada. Srećan rođendan, dabogda živeo još toliko legendo!

mile

pre 5 godina

Neću da glasam. Ne zato što ne volim Smak već zato što je to nemoguće. Kao da mi kažete izaberi koga više voliš mamu ili tatu.
Sve pesme su najbolje. Ma šta najbolje one su SMAK.

sandu

pre 5 godina

A "Bluz u parku", "Sumadijski bluz"??? Kakva je, bre, ovo lista??? Ove dve pesme su svetski nivo, nema potrebe ni da razumes tekst, proverio sa strancima!

Dragan

pre 5 godina

Srecan rodjendan maestro!
Hvala za sve svirke koje ce ostati u secanju do kraja mog zivota.
Nema najbolje,mnogo ih je neponovljivih.

Beobrad

pre 5 godina

Svetski, a nas!
Jedinstveni instrumentalista i virtuoz na gitari!
Srecan rodjendan, majstore!
Ne mog da se odlucim izmedju Bluza u parku i El duma, iako je El dumo obrada!
I ne mogu da prezalim sto nisam bio na koncertu u Areni 2012. Ziveli rokeri i da nam Tocak jos koji put zasvira!

Smakovac

pre 5 godina

Fonoteka SMAK-a se neizostavno deli na pesme i instrumentale, a oni su neprevaziđeni: Ulazak u harem, Blues u parku, Biska 2, Zajdi, Zajdi, Marš... na Drinu itd.
Teško da će se pojaviti adekvatan naslednik R.M.Točka
Maestro, Srećan rođendan!!!

antifasista

pre 5 godina

TENDZI TANDZI. Po meni nepravedno zapostavljena pesma. Vrhunski instrumental i vokal. Pored toga nekako neobicna,van svakog klisea, kao da ne pripada muzici sa ovih prostora.

Bosko

pre 5 godina

El Dumo, Šumadijski Blues, Plava Pesma, Kad spavaš sam,, Na Balkanu, ove što ste nabrojali spadaju u klasiku ali Smak je mnogo više..

geometar iz valjeva

pre 5 godina

СРЕЋАН РОЂЕНДАН ЧИЧА!
Непоновљиви и највећи Драго!
Најбоље су све,али издвајам: Сателит,Даире,Црну даму,Ало и наравно Шумадијски блуз.
Желим ти добро здравље у наредних 30-так година!

kenozoik

pre 5 godina

Svaka cast za tekst, ali predlozi pesama su skromni. Pa i sam Tocak prvi nije voleo album Crna dama. Svaka cast za komentare za Delfin i Tegoby, mislio sam da niko nece pomenuti te dve pesme. Ja bih dodao i Zasto ne volim sneg, vec pominjani Sumadijski blues, predivnu a zenamrenu Ogledalo, kao i par Najdinih pesama - Remizov valcer i Do vazduha

Pera Gastarbajter

pre 5 godina

Dragoljub Jarakovic Jarak je bio Tockov ucitelj gitare..a oko pesme "Ulazak u harem" i sam Tocak kaze da nine njegova.Citiram Tocka: " Svirao sam je kao dete, kao i mnoge druge stare kompozicije. Tačno je da nije moja, ali nije slučajno što je to prvo što smo izbacili i na čemu smo pokupili prve poene. U Čačku se i danas priča da je tu pesmu svirao neki ruski vojnik za vreme rata i da je moj učitelj Jarak to od njega čuo. Jarak nije imao drugih kompozicija, pa verujem da je ta priča blizu istine. Moj učitelj je, inače, bio samouk."

paint it blue

pre 5 godina

Srecan rodjendan, majstore. Hvala za sve,
a od pesama samo nek ide Smak, rock i blues.
Najlepsa vecnost ikad da tu se nadjemo i razumemo.

Digitalni miš

pre 5 godina

(Klinac, ali pravi, 13. jun 2020 15:51)

Toliko su bili neuspešni I kopija Deep Purple-a da je pomenutima bila frka da izađu na binu nakon Smaka. Pretpostavljam da ti je izanđala, dosadna i smešna (da ne kažem jadna) Riblja Čorba simbol uspeha i kvaliteta.

neutralni felsh

pre 5 godina

Podelicu nesto sto ce vam dati odgovor na pitanje zasto Smak nije nikada napravuo veci komercijalni uspeh. Njihov najkomercijalnije ispacen album je Crna dama. U to vreme dva najdominantnija benda bili su Bijelo dugme i Smak. Dugmice su slusali svi, Smak su slusali rokeri, buntovnici. Brega je bio pre svega biznismen, Tocak roker kao takav, novac ga nije interesovao. 70 godina je ostao dosledan sebi, kao i onaj prvopomenuti.
Kada su kao vec oronuli starci u Areni objasnili sve sto do tada nekome nije bilo jasno, mislim na one koji su mogli da shvate, ta slika je obisla svet. Ubrzo je stigao poziv iz USA da sviraju veliki koncert na stadionu gde bi po procenama organizatora doslo 50-80 hiljada ljudi. Tocak kao Tocak, nije hteo nista na nevidjeno, nego ode tamo da snimi situaciju. Docekaju ga kao kralja, govore o ciframa, o mogucnosti daljih projekata...Tocak, gospodin, kakav je oduvek bio, trazi da izadje na lice mesta i proceni izvodljivost. Ameri nude od tice mleko, ali Tocku je bina sumnjiva. Pita ih kolika je sirina stejdza. Kazu 16 m. Tocak kaze: A, onda nista. Ne sviram velike koncerte na bini uzoj od 18 m. Ameri kazu: Ma ok, nece se ni primetiti 2 m, ne mozemo tehnicki da izvedemo vise. Tocak mirno kaze: Onda nista. I vrati se u Kragujevac. Po povratku Kepa (bubnjar) nije govorio sa njim dugo: Za taj jedan koncert sam mogao da kupim stan u centru. Sta mislite, sta bi Brega uradio?
Eto zato je gospodin Radomir Mihajlovic Tocak bio i bice do sudnjega dana Gospodin, koji nije podlegao pritiscima, manipulacijama i profiterstvu. Covek je samo zeleo da zivi rock n roll. On je bio i ostao rock n roll.
(A.P., 13. jun 2020 22:34)


to je roker, samo mu dajte binu da nije uža od 18 metara...

Dobro Informisan

pre 5 godina

@Moje misljenje tada/sedamdesetih godina proslog vijeka, je bilo - a i sada je - da se u SFRJ svirao najbolji rok, apsloutno, poslije USA i Britanije.

Tako je! Kanađani sa Nil Jangom, Leonardom Koenom, Džoni Mičel, Pat Traversom, Grupama Raš (Rush), Bačman Tarner Overdrajv, Ges Hu (Guess Who), Harmonijum nisu mogli ni da nam prismrde...

Sivi soko

pre 5 godina

Krivo mi što je Točak i Smak sveden samo na pet pesama, bukvalno svaka TV-emisija koja se ikad pravila o njemu je samo vrtela Ulazak u harem, Bisku i Zajdi kao da ništa drugo nije snimio. Te pesme nisu čak ni u prvih 10 njegovih pesama već mu više dođu kao anti-reklama, posebno Ulazak u harem. Poslušajte recimo solo na "Nebeski splav", "Stvar ljubavi", "Zašto ne volim sneg", "Nevidljive terazije" i čućete njegov osećaj, vic, štos. A ako vas zanima on kao gitarista i umetnik, ko ima sluh nek čuje "Talisman", "Maht pustinja", "Balet". To je nešto najzrelije što je snimljeno u Jugoslaviji. Preporučujem TV-emisije "Ritam Balkan" i "TV-lica Smak" gde se može bolje uoznati i on i grupa Smak kao osobe. Molima da objavite komentar iako sam zakasnio par dana.

nbc

pre 5 godina

Bio na poslednjem koncertu na Ušću. Ne bih sebi mogao oprostiti da sam to propustio. SMAK je svoj vrhunac imao kada i Dugmići, druga polovina sedamdesetih. Super vrijeme a Točak najbolji gitarista bivše države.

Razdeljak

pre 5 godina

Daire,ne znam zašto, zalepilo se. 2.profesor,3.satelit 4.šumadijski bluz. 5.instrumental"ulazak u harem". Živ nam bio Točak!