Aktuelno

Sreda, 05.06.2019.

08:52

Dani na Zemlji su nam odbrojani i živimo poslednje decenije?

Izvor: B92

Dani na Zemlji su nam odbrojani i živimo poslednje decenije? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

82 Komentari

Sortiraj po:

neunistivlija

pre 6 godina

globalno zagrevanje je problem koji ljudi zbog svoje smrtnosti nisu u stanju da rese. Promene su previse spore za prosecan ljudski vek ali prebrze da bi se bilo sta ucinilo na globalnoj skali.

mind.in.a.box

pre 6 godina

Sve dok se maline iz Srbije, pakuju u Cileu i prodaju na Novom zelandu bice zagadjenja. Lokalna ekonomija, ne globalna i smanjice se CO2 drasticno, samo zbog transporta robe.

all seeing eye

pre 6 godina

Globalno zagrevanje je laz. Seca suma, bacanje plastike i pesticidi su realan problem. Inace planeta je 7 dimenziono bice i banka zivota. Sve izumrle vrste postoje holografski i zemlja moze da ih vrati u manifestaciju.

DaLanik

pre 6 godina

Daj bre sto ste dosadni povecala se temperatura, ko papagaji. Jeste, povecala se! To niko ne porice. Ali nije se povecala zbog ljudi, to je normalni ciklus u prirodi koji se desava, ima tu mnogo drugih faktora, pre svega sunce... mali smo da bi bilo sta promenili na planeti... svo to kukumakanje oko klimatskih promena je da bi zaveli taksu za OBICNE LJUDE (C02 taksa, a bice i ugljen-dioksid taksa) a bogati ce i dalje da rade sta hoce... zna se ko treba da zateze kajs... sigurno ne oni. Tako da ne brinite, sve su to gluposti novog svetskog poretka. Bolje bacajte djubre u na to predvidjena mesta i ocistite ispred svoje kuce, udomite macu ili kucu... o prirodi inace ne brinite zbog zagrevanja... pojma oni nemaju, pa sve statistike o toploti se vode manje od 100 godina, sta je to, trenutak u istoriji zemlje...

Vlada Calgary

pre 6 godina

Ocigledno je da zivimo u zanimljivim vremenima.

Pre nego dotaknemo temu daj da vidimo gde je to najlepse ziveti: na prelepim ostrvima, obalama mora I okeana, na prelepim planinama, podno bivsih vulkana, u blagorodnim ravnicama.

Sad da se podsetimo kako su sva ta mesta nastala: ostrva su nastala erupcijama vulkana, planine podvlacenjem raznih kora I ploca jednih pod drugu kroz silne potrese, a ravnice kao rezultati glecera (ledeno doba?) koji su svojim kretanjem I topljenjem napravili reljef kakav imamo danas.

A kako mi danas posmatramo “sile” koje su stvorile planetu ovakvu kakvu je mi vidimo? Kao strasne vremenske nepogode, koje bi mi trebali da sprecimo time sto cemo da predjemo sa dizelasa na elekrticni auto?!
CO2, CO2, CO2…objavljen je podatak da je 2011 onaj islandski vulkan izbacio vise CO2 u atmesferu za vreme vise nedeljne erupcije nego sto je covecanstvo stvrilo od kad postoji.
I sta sad?
Ako pogledate vulkansku aktivnost trenutno: malo, malo pa u Indoneziji nesto eruptira, u Japanu takodje, Cile, Meksiko, Sicilija…da ne nabrajam dalje.
Mislim da je kriva naftna industrija, secenje suma I Roger Federer. Ne znam zasto, ali mi je sumnjiv.

Vlada Calgary

pre 6 godina

Nasa planeta je dinamicna I “zivi”. Deo je suncevog Sistema I puno toga utice na sve ove promene, koje mi definisemo kao promene jer ne znamo bolje, a u stvari su deo ciklusa (Milutin Milankovic anyone?).

I sada bi mi trebali da zbog misljenja nekih klinickih psihologa u NY da se odreknemo svega, udjemo u obor I cekaom da nam kazu da li smemo da pasemo travu u nasem delu obora ili ne.
Kuhinja odakle je izasao termin GLOBALNO ZAGREVANJE je americka administracija sa Klintonom I Gorom na celu. Inace, kad se pokazalo da se planeta ohladila za 0.8 C u poslednjih 10tak godina, presli smo na KLIMATSKE PROMENE. To su rekli strucnjaci…strucnjaci su isto kao I ekonomisti – placeni od Sistema I govore sta im se kaze. Svako ko kaze drugacije pokusava da se razapne kao isus.

Da li iko moze da bilo sta veruje hegemonistickoj tvorevini na severu amerike koja se iskljucivo brine za svoje interese I NISTA drugo.
Ja ne mogu da poverujem niusta sto je izaslo iz njihove kuhinje, pa kako god da se to zvalo.

Giovanni

pre 6 godina

@Stanojko i svi ostali koji se pozivate na “nauku” - realno niko ne zna šta će se tačno desiti jer trenutno samo nagadjamo. Bilo je i priča pre koju deceniju (ko se seća) i da nam nafte nestaje do 2020-2030 najdalje (potrkepljeno isto takvim ”ozbiljnim, tačnim i sigurnim” istraživanjima i naukom), pa se to nije desilo. Kisele kiše su trebale da nas sprže do sada sve, od ozonskih rupa smo svi već trebali poumirati od raka kože i oslepeti. Nešto se sa klimom dešava, ali koji je tačno uzrok i kakve će biti posledice na kraju, prilično nemamo pojma. Jer da znamo za sigurno, već bi bili spremi ili bismo bar svi težili istom cilju, ovako svako istraživanje ima neki zaključak koji je često potpuno suprotan od zaključka nekog drugog sličnog istraživanja. To nas ne vodi nigde i samo dokazuje koliko realno nemamo pojma o čemu se radi i čini da se beskonačno raspravljamo da li je to bog, nauka, sudbina, pohlepa, ljudska glupost ili vanzemaljci...

Venecijaner

pre 6 godina

Jel se to samo meni čini ili je izveštaj došao od udruženja koje vodi bivši vojnik iz Australije koji piše o suši, još suše, porastu temperature, topljenju glečera i suši? Šta li će se desiti sa svom tom silnom otopljenom vodom pitam se? Otićiće u okean, podići nivo mora i tamo će ostati? A viša temperatura će dovesti do suše i to je to... ništa isparavanje vode, stvaranje oblaka, promene vazdušnog pritiska, vetrovi i ostalo.? Vrućina i suša i ništa drugo. To što već sada imamo oluje i ogromne padavine u skoro svim godišnjim dobima, to ništa, što već imamo velike migracije i ljudi ali i raznih biljnih i životinjskih vrsta i to ništa? Ravnoteža će se stvoriti, ali na nekom drugom nivou nego što je sada, priroda sve rešava sama, to je nešto što mi nećemo moći nikada...

Jr

pre 6 godina

"Nema dokaza da mi (ljudi) izazivamo zagrevanje. Dokazi su zapravo protiv pretpostavke da mi izazivamo zagrevanje. Postoje ciklusi zagrevanja i hlađenja tokom cele istorije života. Neki su duži od drugih. Poslednje Ledeno doba pre ovog je bilo pre 350 miliona godina a onda je bilo toplo skoro 300 miliona godina pre nego što opet postaje hladno kao sada. To je veliki ciklus. Manji ciklus u Ledenom dobu u kojem smo sada ima periode/cikluse koje nazivamo Velikim glacijacijama, a kojih je bilo preko 20 u poslednjih 2,5 miliona godina kada se Ledeno doba ustalilo na severnoj hemisferi. Leda je bilo i na južnoj hemisferi pre mnogo miliona godina zato što je bila različita tada, ali se Zemlja ohladila postepeno tokom poslednjih 50 miliona godina i mi smo na samom kraju perioda hlađenja i to je dobro poznato i grafikoni su dostupni na internetu da vam pokažu da je 15 miliona godina posle perioda dinosaurusa Zemlja bila najtoplija u stotinama miliona godina - na Eocenskom temperaturnom maksimumu i svi to znaju i samo ignorišu. Dakle, imali smo ove 22 Velike glacijacije i poslednjih milion godina bile su svakih 100000 godina skoro u korak sa Milankovićevim ciklusima koji imaju veze sa orbitom i nagibom Zemlje, promenljivim tokom vremena. Tako da znamo taj ciklus. Takođe znamo da je postojao minojski, rimsko-egipatski, srednjevekovni i sada moderni topli period. Između svakog su bili periodi hlađenja od kojih je poslenji bio Malo Ledeno doba

Jr

pre 6 godina

koje je počelo da se završava oko 1700. godina pošto su temperature počele da rastu umesto hlađenja. Primera radi, poslednji put kada se reka Temza zaledila je bilo 1814. godine. Ledila se redovno 300-400-500 godina pre toga ali je prestala od tada. Mi nismo izazvali to zagrevanje od 1700. do 1814. očigledno. Od 1910. do 1940. zagrevanje je bilo isto kao između 1970. i 2000. godine što je bio poslednji skok. NASA je toliko manipulisala svojom krivom temperature da je sakrila hlađenje koje se desilo između 1940. i 1970. - samo su ga eliminisali. To su uradili zbog 1,8 milijarde dolara javnog novca, to je motiv. Isto kao što govore da postoji život na Marsu 40 godina nakon što je potpuno dokazano da tamo nema života. Samo mašu time svaki put kada žele da pošalju raketu tamo da bi ljudi to podržali. Džejms Lavlok je dokazao, kada je konstruisao sistem za otkrivanje života za prvi lander za Mars, dokazao je da tamo nema života. Ne postoji ništa što se dešava sada a što je van redovnog toka stvari po bilo kojem parametru. Da, ledeni pokrivači su se smanjili ali to je zato što postaje toplije. Veliki prekid u komunikaciji je između da, postaje toplije, da CO2 se povećava zbog naše potrošnje fosilnih goriva - ali nema dokaza za bilo kakvu uzročnu vezu između toga. Ako pogledate istorijski CO2 i temperatura su u neskladu češće nego u skladu (u smislu veze između pojava). Razlog zašto su povezani može biti zapravo čitav niz drugih činilaca.

Tomi

pre 6 godina

@(EU Citizen

Čoveče radiš li ti šta još u životu osim œto na gotovo svaku temu ostavljaš nebulozne komentare? Najstrašnije što očigledno bez ikakvog osnova umišljaš da si skoro pa genijalac. Smejurija...

Bojan

pre 6 godina

@EU Citizen

Jednako se ježim na neomarksiste i svu tu regresivnu levicu ali brate, nije da moraš da poričeš klimatske promene samo da bi se uklopio u ovu drugu ekipu jer je to deo njihove agende. Pozabavi se malo i naukom, kad si politiku već apsolvirao ;) Klimatske promene jesu veliki, veliki problem.

Gorski

pre 6 godina

Eno i u černobilu cveta život od kad nema ljudi došle divlje životinje povećala se flora i fauna ,a gledao sam dokumentarac snimali o nekoj šumi pored černobila i govore o kstastrofi i naidje neka baba pa je pitaju odakle ona tu ,pa kaže tu živim ,a čime se hranite pa skuplja pečurke i šta nadje u šumi ima osamdeset godina

Stefan

pre 6 godina

Svakoj generaciji je gurano nesto zbog cega ako ne budu cutali i drazli se zajedno sve otici u propast.

Sada kada novi svetski.poredak ocigledno pada u vodu i raspada se jer nije funkcionalan i odrziv. Sada opet ajde svi reagujte da ne bi pocrkali za 20 godina.

Prvo 99% zagadjenja pravi industrija a ne obican covek. Drugo nece niko umreti od posledica zagrevanja jos barem hiljadu godina.

A trece.

Orestanite da bacate smece gde stignete!

Stanojko

pre 6 godina

@Milojko bre!
Milojko, savremena nauka uz pomoc savremenih metoda je utvrdila da je se koncentracija C02 samo od 1980 do sada povecala za oko 30%. Hej covece, 30% je skocila koncentracija jednog gasa koji cini zemljinu atmosferu za samo cetiri decenije! Ta ista savremena nauka ima jasne i neoborive naucne dokaze kako funkcionise zagrevanje zemlje. Tacno se zna kakav je uticaj C02. Ugljen dioksid je najznacajniji gas po pitanju apsorpcije infracrvenog zracenja koje se dobija kada ceo spektar suncevog zracenja biva odbijen od zemljine kore. Svako iole mislece ljudsko stvorenje starije od 30 godina moze da poveze da je pre par decenija bilo hlaldnije nego danas. Da je bilo vise snega, da leta nisu bila ovako vrela (i sparna) da nije bilo ovoliko vodene pare u atmosferi, da nije bilo ovako cestih nepogoda. Buduca pokolenja, nasa deca i unuci su u OGROMNOJ opasnosti zbog klimatskih promena. A za klimatske promene je najzasluznija nasa generacija koja poslednjih nekoliko decenija, neracionalno troseci fosilna goriva, izbacuje enormne kolicine C02 u atmosferu. Za dvadeset godina, ako nastavimo ovim tempom, par milijardi ljudi moze iskusiti toplotne udare od preko 50 stepeni koji traju mesecima - a znas sta se onda desava? Migracija, milijarde iz tih delova sveta (citaj Afrika, bliski istok) ce krenuti ka hladnijim delovima planete (citaj kod nas).

VUK

pre 6 godina

Znači dosao je kraj! Vauuu. Sve pare odmah potrošiti na uživanje u kompanijama koje plaćaju ove idiotluke da se objavljuju. Oni će biti još bogatiji a mediokriteti , mrtvi pre kraja sveta od gladi kad im uzmu i poslednji cent.

stefan

pre 6 godina

Znam ali ja kao mali covek zaista ne mogu mnogo da uradim... Treba doneti zakon u nasoj zemlji za pocetak da kada udnete u trzni centar leti na plus 40 unutra ne moze da bude 20 nego 30 32 stepena... Isto i zimi.... Minus 15 udjem u trzno centar a tamo 25 stepeni... Inace mnogi u srb se greju na drva i ugalj sto je neprihvatljivo.. Ukinuti dizel da pocetak....

Bogdan

pre 6 godina

O da, kaže to neki neomarksistički plaćenik, čiji je zadatak da širi klimatsko-alarmističke vesti i ekotrrorističku propagandu, a realnost je da u civilizovanim zemljama priroda nikad za poslednjih sto godina a ponegde, gde je industrokska revolucija ranije počela i sto pedeset godina, priroda nije bolje stajala. Naravno, zemlje poput Kine i Indije su katastrofalni zagađivači, ali to je njohov problem, sedite njima na grbači, mi smo uradili i mnogo više nego što je bilo potrebno i prestanite više da nas maltretirate i pkjačkate pod izgovorom "zaštite prirode".
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (EU Citizen, 5. jun 2019 09:43)

Cuj priroda nikad nije bolje stajala ,kad si ti rodjen zemljace juce? Pa nikad nisu bile ucestalije vremenske neprilike nego u danasnje vreme. Pozari zemljotresi poplave oluje nije to jos nista kako ce biti tek uskoro ,ovo je samo pocetak kraja.

sladoledsmesom

pre 6 godina

Lobističko lupetanje samo da bi namakli pare za neradničke guzice. Sa ljudima ili ne, ciklično ledeno doba, normalno za ovu planetu, svejedno dolazi.

Neutralni posmatrac

pre 6 godina

Nazalost, zivimo u brzom vremenu, kada sve dodje i prodje za par meseci u najboljem slucaju.
Tako gledamo i na ovu temu jer smo ludi. A te "male" promene ubrzavaju nasu propast. Dva stepena veca prosecna temperatura je strasna. Topliji okeani su strasna stvar za svet koji zivi u njemu.
Pcele nam umiru neverovatno brzo. A i mi crmo za njima. Al to je ok, ne zasluzujemo bolje

Јабучило

pre 6 godina

Одлично. Не могу да дочекамо нестанак човечанства. То је најрадоснији вест у мом животу.Надам се да ће се људи претворити у прах и пепео.
(Владимир, 05. jun 2019 10:14)

А који си ти облик живота, па вребаш прилику кад људи оду?

Александар

pre 6 godina

Јели,научници јел то важи само за србе или умирете и ви?Ми смо издржљив народ,прво ће изумрети они што највише воле хамбургер,ми једемо парадајс салату и то ће нас одржати још хиљаду векова.И на крају да вас поздравим на наш начин:идите бре у п...... м.......

Nego evo i sami Sinovi Božiji svaki redom, spaseni od svakog bola, nesreće i straha!

pre 6 godina

(slobodan, 5. jun 2019 09:55)

O pa Isuse ti već stigao opet?

Nisu srbi samo treneri za svaki sport Bogom dani, ekonomisti, teoretičari zavere, političari...

Minja

pre 6 godina

Kako da ne. To se skorije nece desiti. Ucek ce postojati neko odgovarajuce mesto za zivot. Planeta je ogromna. A kad za nekoliko miliona godina bude na izdisaju vec cemo pronaci nacin da nastavimo zivot negde u svemiru.

Pera Detlic 2

pre 6 godina

@Vladimir
Nece biti bas tako Vlado. U trenutku i sve je gotovo. Nije ti ovo Thanos i Avengersi. Moze da ti se desi da lagano umires i tvoji u mukama. Svi tvoji do kojih ti je stalo.

Milan

pre 6 godina

@Владимир i svi slicnog misljenja:

Ako vam je svet toliko gadan i tesko vam je medju ljudima, zasto si ne skratite muke sami nego cekate kataklizmu? Dosta licemerno i kukavicki. A mozda vam samo treba i malo paznje.

Miroljub

pre 6 godina

Svakom od nas su dani odbrojani onog momenta kad se rodimo. Za nas je kataklizma i nestananak sa ovog sveta momenat kada umremo. To je neminovno i vecina ljudi to prihvati u toku zivota (narocito pri kraju). Zasto bi nestanak "Zemlje" bio vise tragican od moje smrti?

Matori Kesa

pre 6 godina

Milojko Bre - Ne moze biti tacna tvoja tvrdnja - ako povecas u vazduhu procenat CO2 automatski opada procenat Azota i Kiseonika ! Bre !!

Usamljeni vuk

pre 6 godina

O da, kaže to neki neomarksistički plaćenik, čiji je zadatak da širi klimatsko-alarmističke vesti i ekotrrorističku propagandu, a realnost je da u civilizovanim zemljama priroda nikad za poslednjih sto godina a ponegde, gde je industrokska revolucija ranije počela i sto pedeset godina, priroda nije bolje stajala. Naravno, zemlje poput Kine i Indije su katastrofalni zagađivači, ali to je njohov problem, sedite njima na grbači, mi smo uradili i mnogo više nego što je bilo potrebno i prestanite više da nas maltretirate i pkjačkate pod izgovorom "zaštite prirode".
(EU Citizen, 05. jun 2019 09:43)

Stvarno? Ma sta nam naprica? Pre neki dan pricao sa drugom koji radi u Dablinu , pun grad smeca, takodje isti slucaj sa Parizom , Londonom i ostalim gradovima. Reke zagadjenje preko svake mere, baca se smece gde stigne, unistavaju se šume. I ti kazes kako je sve u redu. Ovo pitanje se tice svakoga od nas ne samo Kine i Indije.

dule

pre 6 godina

(Milojko bre!, 5. jun 2019 10:10)


1) Nivo CO2 u autmosferi je otprilike 0,04%, procena je da je u preindustrijskom dobu bio duplo manji. To jako malo utiče na udeo kiseonika u autmosferi.

2) Što se tiče akcije i reakcije, povratna sprega ne mora nužno biti negativna, u praksi postoje i primeri pozitivne povratne sprege. I toga se mnogi pribojavaju vezano za klimatske promene.

nisamneznamkakosamzavrsioosnovnuskolu

pre 6 godina

(EU Citizen, 05. jun 2019 09:43)
zaboravio si Rusiju.
i nauči taj strani jezik pa mlati po njihovim komentarima

Anja

pre 6 godina

Ako vi sami ne vidite koliko se klima promenila od kad smo bili mali pa do sad, onda ne gledate dobro ili ne zelite de vidite. Samo sto takvo zabijanje glave u pesak ne steti samo vama, vec SVIMA.

Oko mene je sve vise ljudi razlicite zivoten dobi (i dece!) koja oboljevaju od autoimunih bolesti. O kanecru da ne govorimo. Vazduh koji disemo, voda koju pijemo i hrana koju jedemo su puni otrova.
Mikrocestica platiske, hormona i antibiotika ima na sve strane.

Bez obzira na to sto vam poplave daju laznu ideju da kise i dalje ima, podzemni rezervoari vode su prazni.

Zemlja je isposcena od industrijske eksploatacije.

Niko nigde ne daje prave podatke o zagadjenosti vazduha kako ne bi stvarao paniku. Dovoljno je da pogledate staklo na vasim prozorima i sve vam je jasno.

Smak sveta ne mora da bude trenutacan, mozemo da izumiremo i lagano. Malo nas razmislja o tome da zemlju nije dobio, vec samo pozajmio od buducih generacija. Najzalije mi je svih koji od nas zavise (kao sto su na primer ljudi u ugrozenim podrucijima ili zivotinje) i koji nevidjeno pate.

Ako mislite da je dva stepena malo... samo razmislite o tome koja je razlika izemdju 36°C i 38°C u vasem telu.

sss

pre 6 godina

A jel' ta vajna organizacija uzela u obzir ciljano mijenjanje klime? Ne moze me niko ubijediti da se ovolika kisurina sljeva na Srbiju i BiH sasvim slucajno i to iz godine u godinu. Namjerno se cacka i onda kao globalno zagrijavanje. Slazem se, covjek je unistio prirodu i ne posustaje. Na kraju, ima li sunce ikakvog uticaja na klimu na zemlji, pobogu?

Petar

pre 6 godina

I treba da se ljudi istrebe. Kada ljudi nestanu, planeta će da se relativno brzo da se oporavi i biće joj mnogo lepo. Nas nece biti, ali ce nastaviti da se vrti oko svoje ose i oko Sunca, barem neko duže izvesno vreme. Zemlja je postojala i pre ljudi, pa će postojati i posle ljudi.
(NN, 05. jun 2019 09:31)

Obožavam ove pametnjakoviće. Ako ti je život dosadio, to je tvoj problem A nama ostavi da živimo na ovoj lepoj planeti.

Mici

pre 6 godina

Pa jednostavno onaj ko unistava sve ce i nestati od tih posledica a zemlja ce se regenerisati i cekati novu evoluciju mozda neke pametnije vrste !

Milojko bre!

pre 6 godina

Jos jedno u nizu „kataklizmickih“ protocanstava, nekada su ih davali „proroci“ a danas „naucnici“ a u sustini je sve to jedno te isto mlacenje prazne slame i zamajavanje naroda. Niko nema pojma sta se i kako se zapravo desava, mozda je uzrok za sve covek a mozda i nije ili samo delimicno. Meni je vrlo zanimljivo da niko nigde ne predvidja smanjenje koncentracije kiseonika u vazduhu (koja je prilicno stabilna na 21% uprkos povecanju CO2), takodje niko ne uzima u obzir kontra efekte klimatskih promena do kojih mora doci jer sunce i dalje emituje istu kolicinu energije ka zemlji, orbita zemlje se nije promenila, rotacija isto, samo prostim delovanjem zakona „akcije i reakcije“ se moraju desiti i neke promene u obrnutom smeru koje bi dovele opet ceo sistem u ravnotezu. Topljenje leda i glecera da, ali isto tako i smanjenje saliniteta okeana, sto utice na gustinu i kretanje istih, dalje uticaj padavina i vetrova, pomenuti uticaj promene koncentracije gasova u vazduhu. Zatim prirodna selekcija i opstanak samo najizdrzljivijih vrsta... mnogo je tu faktora a mi vidim i razumem tek nekoliko i to tek delimicno. Sto mi kazemo „moz’ da bidne a ne mora da znaci“

Владимир

pre 6 godina

Одлично. Не могу да дочекамо нестанак човечанства. То је најрадоснији вест у мом животу.Надам се да ће се људи претворити у прах и пепео.

w

pre 6 godina

Dzabe upozorenja. Vecina ljudi misli da se to njih ne tice, da je preterivanje kada govore da ce povecanje temperature za 2 C da promeni izgled i celokupni zivot planete ... a pri tome bacaju djubre gde ko stigne i slicno. Ako bude mnogo komentara na ovu temu, videcete da sam u pravu i da ce vecina komentarisati kako u stvari zele da ogrance nasu slobodu ...

CATAPA

pre 6 godina

Znaće se sigurno ipak za cca 20 godina. Ukoliko se u tom periodu realizuje fuzija, biće šanse ne samo za zaustavljanje katastrofe nego i potpuni oporavak. Ukoliko ne, posle će biti prekasno čak i ako se realizuju fuzione elektrane.
Svi apeli i insistiranje na obnovljivim izvorima energije i maksimalizaciji štednje su usmereni samo da se tih dvadesetak godina nekako razvuče na bar 30-35, ali verovati da je u tome spas je iluzija.
Migracione krize usled klimatskih promena su već počele, ali se (kao što kažu u studiji) još tumače kao nepovezani socijalni fenomeni. Povratna sprega negativnih faktora je neumoljiva: ksenofobija, povratak fašizma, dublje raslojavanje na superbogate i sirotinju... u krug po spirali.

Prava tehnološka revolucija (dakle energetska) već strahovito kasni, a naučna katastrofa se maskira tehnološkim besmislicama. Uoszalom i sama nauka je kontaminirana istim besmislicama zbog čega kasni i tehnološka revolucija. Povratna sprega unutar povratne sprege, petlja u petlji.
Problem opstanka je pre svega mentalni, dakle politički. Ne može se iz živog blata onako kako se ušlo, a ni pogotovo ne negiranjem stanja, navikavanjem na poplave, uragane i suše.

zverka

pre 6 godina

Jako potresno.Zivela je zemlja bez ljudi i ziveci posle njih.Sve vrste dodju i prodju to jeste izumru.Par vrsta je uspelo da prezivi vise miliona godina al su potpuno drugacije danas nego tada.Sustina je da se na zemlji sve stalno menja i da su tu ljudi da odigraju svoju ulogu i epozodu i to je to.Ne treba se zanositi dalje sa tim.Milijarde godina koje tek slede zemlji ce zasigurno izbrisati trag da su ljudi ikad i postojali,bar u ovom obliku kojem danas postoje.

sasa jokic

pre 6 godina

Ljudska vrsta je definitivno veliki promasaj i greska, koja ce u istorijskom smislu, biti vrlo brzo ispravljena. Dinosaurosi su naseljavali planetu 60 miliona godina, a ljudi ce tek par hiljada. Kakvi smo zli i destruktivni, i to je mnogo, jer svakim danom sve vise i vise unistavamo prirodu i ostali zivotinjski svet. Svedoci smo “osvete” prirode i sve vecih katastrofa, a ovo je tek pocetak.

Mediocritical

pre 6 godina

To možda onima, koji nisu iskoristili mudrost, i opreznu zrelost, kroz demokratsko pravo, i nisu, na vreme, izabrali ekipu, koja zna da ih povede i provede, neizvesnim putevima, kad je najteže, kroz krize, i nedaće...
Mi smo sa njima, jako vežbali opstanak, ceo vek, dok ste vi uživali u visokim standardima, hedonizmu, putovanjima, bezbrižno ušuškani svim modernim tekovinama.
Mi smo spremni, nas ne pitajte, šta ćete, kad bude najteže, kao što nas niste ni do sad, pitali...

T67

pre 6 godina

Pa ko su ovi mozgovi, sa povećanjem temperature na zemlji se povećavaju padavine jer se voda brže isparava. Sušaneće biti poblem , ima drugih problema o kojima nisu pričali. Tema je ogromna i ne stane u poruku ali suša nije problem. Pogledajte samo oko sebe i vidite u zadnjih par godina koiko ima više padavina.

Јабучило

pre 6 godina

Истребљење тешко, нека друга малобројнија људска цивилизација могуће. Човек је прилично прилагодљива врста.

NN

pre 6 godina

I treba da se ljudi istrebe. Kada ljudi nestanu, planeta će da se relativno brzo da se oporavi i biće joj mnogo lepo. Nas nece biti, ali ce nastaviti da se vrti oko svoje ose i oko Sunca, barem neko duže izvesno vreme. Zemlja je postojala i pre ljudi, pa će postojati i posle ljudi.

EU Citizen

pre 6 godina

O da, kaže to neki neomarksistički plaćenik, čiji je zadatak da širi klimatsko-alarmističke vesti i ekotrrorističku propagandu, a realnost je da u civilizovanim zemljama priroda nikad za poslednjih sto godina a ponegde, gde je industrokska revolucija ranije počela i sto pedeset godina, priroda nije bolje stajala. Naravno, zemlje poput Kine i Indije su katastrofalni zagađivači, ali to je njohov problem, sedite njima na grbači, mi smo uradili i mnogo više nego što je bilo potrebno i prestanite više da nas maltretirate i pkjačkate pod izgovorom "zaštite prirode".

w

pre 6 godina

Dzabe upozorenja. Vecina ljudi misli da se to njih ne tice, da je preterivanje kada govore da ce povecanje temperature za 2 C da promeni izgled i celokupni zivot planete ... a pri tome bacaju djubre gde ko stigne i slicno. Ako bude mnogo komentara na ovu temu, videcete da sam u pravu i da ce vecina komentarisati kako u stvari zele da ogrance nasu slobodu ...

NN

pre 6 godina

I treba da se ljudi istrebe. Kada ljudi nestanu, planeta će da se relativno brzo da se oporavi i biće joj mnogo lepo. Nas nece biti, ali ce nastaviti da se vrti oko svoje ose i oko Sunca, barem neko duže izvesno vreme. Zemlja je postojala i pre ljudi, pa će postojati i posle ljudi.

Владимир

pre 6 godina

Одлично. Не могу да дочекамо нестанак човечанства. То је најрадоснији вест у мом животу.Надам се да ће се људи претворити у прах и пепео.

Milojko bre!

pre 6 godina

Jos jedno u nizu „kataklizmickih“ protocanstava, nekada su ih davali „proroci“ a danas „naucnici“ a u sustini je sve to jedno te isto mlacenje prazne slame i zamajavanje naroda. Niko nema pojma sta se i kako se zapravo desava, mozda je uzrok za sve covek a mozda i nije ili samo delimicno. Meni je vrlo zanimljivo da niko nigde ne predvidja smanjenje koncentracije kiseonika u vazduhu (koja je prilicno stabilna na 21% uprkos povecanju CO2), takodje niko ne uzima u obzir kontra efekte klimatskih promena do kojih mora doci jer sunce i dalje emituje istu kolicinu energije ka zemlji, orbita zemlje se nije promenila, rotacija isto, samo prostim delovanjem zakona „akcije i reakcije“ se moraju desiti i neke promene u obrnutom smeru koje bi dovele opet ceo sistem u ravnotezu. Topljenje leda i glecera da, ali isto tako i smanjenje saliniteta okeana, sto utice na gustinu i kretanje istih, dalje uticaj padavina i vetrova, pomenuti uticaj promene koncentracije gasova u vazduhu. Zatim prirodna selekcija i opstanak samo najizdrzljivijih vrsta... mnogo je tu faktora a mi vidim i razumem tek nekoliko i to tek delimicno. Sto mi kazemo „moz’ da bidne a ne mora da znaci“

Tomi

pre 6 godina

@(EU Citizen

Čoveče radiš li ti šta još u životu osim œto na gotovo svaku temu ostavljaš nebulozne komentare? Najstrašnije što očigledno bez ikakvog osnova umišljaš da si skoro pa genijalac. Smejurija...

EU Citizen

pre 6 godina

O da, kaže to neki neomarksistički plaćenik, čiji je zadatak da širi klimatsko-alarmističke vesti i ekotrrorističku propagandu, a realnost je da u civilizovanim zemljama priroda nikad za poslednjih sto godina a ponegde, gde je industrokska revolucija ranije počela i sto pedeset godina, priroda nije bolje stajala. Naravno, zemlje poput Kine i Indije su katastrofalni zagađivači, ali to je njohov problem, sedite njima na grbači, mi smo uradili i mnogo više nego što je bilo potrebno i prestanite više da nas maltretirate i pkjačkate pod izgovorom "zaštite prirode".

Stanojko

pre 6 godina

@Milojko bre!
Milojko, savremena nauka uz pomoc savremenih metoda je utvrdila da je se koncentracija C02 samo od 1980 do sada povecala za oko 30%. Hej covece, 30% je skocila koncentracija jednog gasa koji cini zemljinu atmosferu za samo cetiri decenije! Ta ista savremena nauka ima jasne i neoborive naucne dokaze kako funkcionise zagrevanje zemlje. Tacno se zna kakav je uticaj C02. Ugljen dioksid je najznacajniji gas po pitanju apsorpcije infracrvenog zracenja koje se dobija kada ceo spektar suncevog zracenja biva odbijen od zemljine kore. Svako iole mislece ljudsko stvorenje starije od 30 godina moze da poveze da je pre par decenija bilo hlaldnije nego danas. Da je bilo vise snega, da leta nisu bila ovako vrela (i sparna) da nije bilo ovoliko vodene pare u atmosferi, da nije bilo ovako cestih nepogoda. Buduca pokolenja, nasa deca i unuci su u OGROMNOJ opasnosti zbog klimatskih promena. A za klimatske promene je najzasluznija nasa generacija koja poslednjih nekoliko decenija, neracionalno troseci fosilna goriva, izbacuje enormne kolicine C02 u atmosferu. Za dvadeset godina, ako nastavimo ovim tempom, par milijardi ljudi moze iskusiti toplotne udare od preko 50 stepeni koji traju mesecima - a znas sta se onda desava? Migracija, milijarde iz tih delova sveta (citaj Afrika, bliski istok) ce krenuti ka hladnijim delovima planete (citaj kod nas).

Usamljeni vuk

pre 6 godina

O da, kaže to neki neomarksistički plaćenik, čiji je zadatak da širi klimatsko-alarmističke vesti i ekotrrorističku propagandu, a realnost je da u civilizovanim zemljama priroda nikad za poslednjih sto godina a ponegde, gde je industrokska revolucija ranije počela i sto pedeset godina, priroda nije bolje stajala. Naravno, zemlje poput Kine i Indije su katastrofalni zagađivači, ali to je njohov problem, sedite njima na grbači, mi smo uradili i mnogo više nego što je bilo potrebno i prestanite više da nas maltretirate i pkjačkate pod izgovorom "zaštite prirode".
(EU Citizen, 05. jun 2019 09:43)

Stvarno? Ma sta nam naprica? Pre neki dan pricao sa drugom koji radi u Dablinu , pun grad smeca, takodje isti slucaj sa Parizom , Londonom i ostalim gradovima. Reke zagadjenje preko svake mere, baca se smece gde stigne, unistavaju se šume. I ti kazes kako je sve u redu. Ovo pitanje se tice svakoga od nas ne samo Kine i Indije.

Anja

pre 6 godina

Ako vi sami ne vidite koliko se klima promenila od kad smo bili mali pa do sad, onda ne gledate dobro ili ne zelite de vidite. Samo sto takvo zabijanje glave u pesak ne steti samo vama, vec SVIMA.

Oko mene je sve vise ljudi razlicite zivoten dobi (i dece!) koja oboljevaju od autoimunih bolesti. O kanecru da ne govorimo. Vazduh koji disemo, voda koju pijemo i hrana koju jedemo su puni otrova.
Mikrocestica platiske, hormona i antibiotika ima na sve strane.

Bez obzira na to sto vam poplave daju laznu ideju da kise i dalje ima, podzemni rezervoari vode su prazni.

Zemlja je isposcena od industrijske eksploatacije.

Niko nigde ne daje prave podatke o zagadjenosti vazduha kako ne bi stvarao paniku. Dovoljno je da pogledate staklo na vasim prozorima i sve vam je jasno.

Smak sveta ne mora da bude trenutacan, mozemo da izumiremo i lagano. Malo nas razmislja o tome da zemlju nije dobio, vec samo pozajmio od buducih generacija. Najzalije mi je svih koji od nas zavise (kao sto su na primer ljudi u ugrozenim podrucijima ili zivotinje) i koji nevidjeno pate.

Ako mislite da je dva stepena malo... samo razmislite o tome koja je razlika izemdju 36°C i 38°C u vasem telu.

Bojan

pre 6 godina

@EU Citizen

Jednako se ježim na neomarksiste i svu tu regresivnu levicu ali brate, nije da moraš da poričeš klimatske promene samo da bi se uklopio u ovu drugu ekipu jer je to deo njihove agende. Pozabavi se malo i naukom, kad si politiku već apsolvirao ;) Klimatske promene jesu veliki, veliki problem.

Јабучило

pre 6 godina

Одлично. Не могу да дочекамо нестанак човечанства. То је најрадоснији вест у мом животу.Надам се да ће се људи претворити у прах и пепео.
(Владимир, 05. jun 2019 10:14)

А који си ти облик живота, па вребаш прилику кад људи оду?

Stefan

pre 6 godina

Svakoj generaciji je gurano nesto zbog cega ako ne budu cutali i drazli se zajedno sve otici u propast.

Sada kada novi svetski.poredak ocigledno pada u vodu i raspada se jer nije funkcionalan i odrziv. Sada opet ajde svi reagujte da ne bi pocrkali za 20 godina.

Prvo 99% zagadjenja pravi industrija a ne obican covek. Drugo nece niko umreti od posledica zagrevanja jos barem hiljadu godina.

A trece.

Orestanite da bacate smece gde stignete!

nisamneznamkakosamzavrsioosnovnuskolu

pre 6 godina

(EU Citizen, 05. jun 2019 09:43)
zaboravio si Rusiju.
i nauči taj strani jezik pa mlati po njihovim komentarima

sasa jokic

pre 6 godina

Ljudska vrsta je definitivno veliki promasaj i greska, koja ce u istorijskom smislu, biti vrlo brzo ispravljena. Dinosaurosi su naseljavali planetu 60 miliona godina, a ljudi ce tek par hiljada. Kakvi smo zli i destruktivni, i to je mnogo, jer svakim danom sve vise i vise unistavamo prirodu i ostali zivotinjski svet. Svedoci smo “osvete” prirode i sve vecih katastrofa, a ovo je tek pocetak.

Gorski

pre 6 godina

Eno i u černobilu cveta život od kad nema ljudi došle divlje životinje povećala se flora i fauna ,a gledao sam dokumentarac snimali o nekoj šumi pored černobila i govore o kstastrofi i naidje neka baba pa je pitaju odakle ona tu ,pa kaže tu živim ,a čime se hranite pa skuplja pečurke i šta nadje u šumi ima osamdeset godina

Petar

pre 6 godina

I treba da se ljudi istrebe. Kada ljudi nestanu, planeta će da se relativno brzo da se oporavi i biće joj mnogo lepo. Nas nece biti, ali ce nastaviti da se vrti oko svoje ose i oko Sunca, barem neko duže izvesno vreme. Zemlja je postojala i pre ljudi, pa će postojati i posle ljudi.
(NN, 05. jun 2019 09:31)

Obožavam ove pametnjakoviće. Ako ti je život dosadio, to je tvoj problem A nama ostavi da živimo na ovoj lepoj planeti.

Milan

pre 6 godina

@Владимир i svi slicnog misljenja:

Ako vam je svet toliko gadan i tesko vam je medju ljudima, zasto si ne skratite muke sami nego cekate kataklizmu? Dosta licemerno i kukavicki. A mozda vam samo treba i malo paznje.

Bogdan

pre 6 godina

O da, kaže to neki neomarksistički plaćenik, čiji je zadatak da širi klimatsko-alarmističke vesti i ekotrrorističku propagandu, a realnost je da u civilizovanim zemljama priroda nikad za poslednjih sto godina a ponegde, gde je industrokska revolucija ranije počela i sto pedeset godina, priroda nije bolje stajala. Naravno, zemlje poput Kine i Indije su katastrofalni zagađivači, ali to je njohov problem, sedite njima na grbači, mi smo uradili i mnogo više nego što je bilo potrebno i prestanite više da nas maltretirate i pkjačkate pod izgovorom "zaštite prirode".
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (EU Citizen, 5. jun 2019 09:43)

Cuj priroda nikad nije bolje stajala ,kad si ti rodjen zemljace juce? Pa nikad nisu bile ucestalije vremenske neprilike nego u danasnje vreme. Pozari zemljotresi poplave oluje nije to jos nista kako ce biti tek uskoro ,ovo je samo pocetak kraja.

Vlada Calgary

pre 6 godina

Ocigledno je da zivimo u zanimljivim vremenima.

Pre nego dotaknemo temu daj da vidimo gde je to najlepse ziveti: na prelepim ostrvima, obalama mora I okeana, na prelepim planinama, podno bivsih vulkana, u blagorodnim ravnicama.

Sad da se podsetimo kako su sva ta mesta nastala: ostrva su nastala erupcijama vulkana, planine podvlacenjem raznih kora I ploca jednih pod drugu kroz silne potrese, a ravnice kao rezultati glecera (ledeno doba?) koji su svojim kretanjem I topljenjem napravili reljef kakav imamo danas.

A kako mi danas posmatramo “sile” koje su stvorile planetu ovakvu kakvu je mi vidimo? Kao strasne vremenske nepogode, koje bi mi trebali da sprecimo time sto cemo da predjemo sa dizelasa na elekrticni auto?!
CO2, CO2, CO2…objavljen je podatak da je 2011 onaj islandski vulkan izbacio vise CO2 u atmesferu za vreme vise nedeljne erupcije nego sto je covecanstvo stvrilo od kad postoji.
I sta sad?
Ako pogledate vulkansku aktivnost trenutno: malo, malo pa u Indoneziji nesto eruptira, u Japanu takodje, Cile, Meksiko, Sicilija…da ne nabrajam dalje.
Mislim da je kriva naftna industrija, secenje suma I Roger Federer. Ne znam zasto, ali mi je sumnjiv.

CATAPA

pre 6 godina

Znaće se sigurno ipak za cca 20 godina. Ukoliko se u tom periodu realizuje fuzija, biće šanse ne samo za zaustavljanje katastrofe nego i potpuni oporavak. Ukoliko ne, posle će biti prekasno čak i ako se realizuju fuzione elektrane.
Svi apeli i insistiranje na obnovljivim izvorima energije i maksimalizaciji štednje su usmereni samo da se tih dvadesetak godina nekako razvuče na bar 30-35, ali verovati da je u tome spas je iluzija.
Migracione krize usled klimatskih promena su već počele, ali se (kao što kažu u studiji) još tumače kao nepovezani socijalni fenomeni. Povratna sprega negativnih faktora je neumoljiva: ksenofobija, povratak fašizma, dublje raslojavanje na superbogate i sirotinju... u krug po spirali.

Prava tehnološka revolucija (dakle energetska) već strahovito kasni, a naučna katastrofa se maskira tehnološkim besmislicama. Uoszalom i sama nauka je kontaminirana istim besmislicama zbog čega kasni i tehnološka revolucija. Povratna sprega unutar povratne sprege, petlja u petlji.
Problem opstanka je pre svega mentalni, dakle politički. Ne može se iz živog blata onako kako se ušlo, a ni pogotovo ne negiranjem stanja, navikavanjem na poplave, uragane i suše.

Pera Detlic 2

pre 6 godina

@Vladimir
Nece biti bas tako Vlado. U trenutku i sve je gotovo. Nije ti ovo Thanos i Avengersi. Moze da ti se desi da lagano umires i tvoji u mukama. Svi tvoji do kojih ti je stalo.

Neutralni posmatrac

pre 6 godina

Nazalost, zivimo u brzom vremenu, kada sve dodje i prodje za par meseci u najboljem slucaju.
Tako gledamo i na ovu temu jer smo ludi. A te "male" promene ubrzavaju nasu propast. Dva stepena veca prosecna temperatura je strasna. Topliji okeani su strasna stvar za svet koji zivi u njemu.
Pcele nam umiru neverovatno brzo. A i mi crmo za njima. Al to je ok, ne zasluzujemo bolje

sladoledsmesom

pre 6 godina

Lobističko lupetanje samo da bi namakli pare za neradničke guzice. Sa ljudima ili ne, ciklično ledeno doba, normalno za ovu planetu, svejedno dolazi.

Јабучило

pre 6 godina

Истребљење тешко, нека друга малобројнија људска цивилизација могуће. Човек је прилично прилагодљива врста.

DaLanik

pre 6 godina

Daj bre sto ste dosadni povecala se temperatura, ko papagaji. Jeste, povecala se! To niko ne porice. Ali nije se povecala zbog ljudi, to je normalni ciklus u prirodi koji se desava, ima tu mnogo drugih faktora, pre svega sunce... mali smo da bi bilo sta promenili na planeti... svo to kukumakanje oko klimatskih promena je da bi zaveli taksu za OBICNE LJUDE (C02 taksa, a bice i ugljen-dioksid taksa) a bogati ce i dalje da rade sta hoce... zna se ko treba da zateze kajs... sigurno ne oni. Tako da ne brinite, sve su to gluposti novog svetskog poretka. Bolje bacajte djubre u na to predvidjena mesta i ocistite ispred svoje kuce, udomite macu ili kucu... o prirodi inace ne brinite zbog zagrevanja... pojma oni nemaju, pa sve statistike o toploti se vode manje od 100 godina, sta je to, trenutak u istoriji zemlje...

Vlada Calgary

pre 6 godina

Nasa planeta je dinamicna I “zivi”. Deo je suncevog Sistema I puno toga utice na sve ove promene, koje mi definisemo kao promene jer ne znamo bolje, a u stvari su deo ciklusa (Milutin Milankovic anyone?).

I sada bi mi trebali da zbog misljenja nekih klinickih psihologa u NY da se odreknemo svega, udjemo u obor I cekaom da nam kazu da li smemo da pasemo travu u nasem delu obora ili ne.
Kuhinja odakle je izasao termin GLOBALNO ZAGREVANJE je americka administracija sa Klintonom I Gorom na celu. Inace, kad se pokazalo da se planeta ohladila za 0.8 C u poslednjih 10tak godina, presli smo na KLIMATSKE PROMENE. To su rekli strucnjaci…strucnjaci su isto kao I ekonomisti – placeni od Sistema I govore sta im se kaze. Svako ko kaze drugacije pokusava da se razapne kao isus.

Da li iko moze da bilo sta veruje hegemonistickoj tvorevini na severu amerike koja se iskljucivo brine za svoje interese I NISTA drugo.
Ja ne mogu da poverujem niusta sto je izaslo iz njihove kuhinje, pa kako god da se to zvalo.

Mediocritical

pre 6 godina

To možda onima, koji nisu iskoristili mudrost, i opreznu zrelost, kroz demokratsko pravo, i nisu, na vreme, izabrali ekipu, koja zna da ih povede i provede, neizvesnim putevima, kad je najteže, kroz krize, i nedaće...
Mi smo sa njima, jako vežbali opstanak, ceo vek, dok ste vi uživali u visokim standardima, hedonizmu, putovanjima, bezbrižno ušuškani svim modernim tekovinama.
Mi smo spremni, nas ne pitajte, šta ćete, kad bude najteže, kao što nas niste ni do sad, pitali...

Mici

pre 6 godina

Pa jednostavno onaj ko unistava sve ce i nestati od tih posledica a zemlja ce se regenerisati i cekati novu evoluciju mozda neke pametnije vrste !

VUK

pre 6 godina

Znači dosao je kraj! Vauuu. Sve pare odmah potrošiti na uživanje u kompanijama koje plaćaju ove idiotluke da se objavljuju. Oni će biti još bogatiji a mediokriteti , mrtvi pre kraja sveta od gladi kad im uzmu i poslednji cent.

zverka

pre 6 godina

Jako potresno.Zivela je zemlja bez ljudi i ziveci posle njih.Sve vrste dodju i prodju to jeste izumru.Par vrsta je uspelo da prezivi vise miliona godina al su potpuno drugacije danas nego tada.Sustina je da se na zemlji sve stalno menja i da su tu ljudi da odigraju svoju ulogu i epozodu i to je to.Ne treba se zanositi dalje sa tim.Milijarde godina koje tek slede zemlji ce zasigurno izbrisati trag da su ljudi ikad i postojali,bar u ovom obliku kojem danas postoje.

Matori Kesa

pre 6 godina

Milojko Bre - Ne moze biti tacna tvoja tvrdnja - ako povecas u vazduhu procenat CO2 automatski opada procenat Azota i Kiseonika ! Bre !!

Александар

pre 6 godina

Јели,научници јел то важи само за србе или умирете и ви?Ми смо издржљив народ,прво ће изумрети они што највише воле хамбургер,ми једемо парадајс салату и то ће нас одржати још хиљаду векова.И на крају да вас поздравим на наш начин:идите бре у п...... м.......

Venecijaner

pre 6 godina

Jel se to samo meni čini ili je izveštaj došao od udruženja koje vodi bivši vojnik iz Australije koji piše o suši, još suše, porastu temperature, topljenju glečera i suši? Šta li će se desiti sa svom tom silnom otopljenom vodom pitam se? Otićiće u okean, podići nivo mora i tamo će ostati? A viša temperatura će dovesti do suše i to je to... ništa isparavanje vode, stvaranje oblaka, promene vazdušnog pritiska, vetrovi i ostalo.? Vrućina i suša i ništa drugo. To što već sada imamo oluje i ogromne padavine u skoro svim godišnjim dobima, to ništa, što već imamo velike migracije i ljudi ali i raznih biljnih i životinjskih vrsta i to ništa? Ravnoteža će se stvoriti, ali na nekom drugom nivou nego što je sada, priroda sve rešava sama, to je nešto što mi nećemo moći nikada...

dule

pre 6 godina

(Milojko bre!, 5. jun 2019 10:10)


1) Nivo CO2 u autmosferi je otprilike 0,04%, procena je da je u preindustrijskom dobu bio duplo manji. To jako malo utiče na udeo kiseonika u autmosferi.

2) Što se tiče akcije i reakcije, povratna sprega ne mora nužno biti negativna, u praksi postoje i primeri pozitivne povratne sprege. I toga se mnogi pribojavaju vezano za klimatske promene.

Jr

pre 6 godina

koje je počelo da se završava oko 1700. godina pošto su temperature počele da rastu umesto hlađenja. Primera radi, poslednji put kada se reka Temza zaledila je bilo 1814. godine. Ledila se redovno 300-400-500 godina pre toga ali je prestala od tada. Mi nismo izazvali to zagrevanje od 1700. do 1814. očigledno. Od 1910. do 1940. zagrevanje je bilo isto kao između 1970. i 2000. godine što je bio poslednji skok. NASA je toliko manipulisala svojom krivom temperature da je sakrila hlađenje koje se desilo između 1940. i 1970. - samo su ga eliminisali. To su uradili zbog 1,8 milijarde dolara javnog novca, to je motiv. Isto kao što govore da postoji život na Marsu 40 godina nakon što je potpuno dokazano da tamo nema života. Samo mašu time svaki put kada žele da pošalju raketu tamo da bi ljudi to podržali. Džejms Lavlok je dokazao, kada je konstruisao sistem za otkrivanje života za prvi lander za Mars, dokazao je da tamo nema života. Ne postoji ništa što se dešava sada a što je van redovnog toka stvari po bilo kojem parametru. Da, ledeni pokrivači su se smanjili ali to je zato što postaje toplije. Veliki prekid u komunikaciji je između da, postaje toplije, da CO2 se povećava zbog naše potrošnje fosilnih goriva - ali nema dokaza za bilo kakvu uzročnu vezu između toga. Ako pogledate istorijski CO2 i temperatura su u neskladu češće nego u skladu (u smislu veze između pojava). Razlog zašto su povezani može biti zapravo čitav niz drugih činilaca.

Giovanni

pre 6 godina

@Stanojko i svi ostali koji se pozivate na “nauku” - realno niko ne zna šta će se tačno desiti jer trenutno samo nagadjamo. Bilo je i priča pre koju deceniju (ko se seća) i da nam nafte nestaje do 2020-2030 najdalje (potrkepljeno isto takvim ”ozbiljnim, tačnim i sigurnim” istraživanjima i naukom), pa se to nije desilo. Kisele kiše su trebale da nas sprže do sada sve, od ozonskih rupa smo svi već trebali poumirati od raka kože i oslepeti. Nešto se sa klimom dešava, ali koji je tačno uzrok i kakve će biti posledice na kraju, prilično nemamo pojma. Jer da znamo za sigurno, već bi bili spremi ili bismo bar svi težili istom cilju, ovako svako istraživanje ima neki zaključak koji je često potpuno suprotan od zaključka nekog drugog sličnog istraživanja. To nas ne vodi nigde i samo dokazuje koliko realno nemamo pojma o čemu se radi i čini da se beskonačno raspravljamo da li je to bog, nauka, sudbina, pohlepa, ljudska glupost ili vanzemaljci...

all seeing eye

pre 6 godina

Globalno zagrevanje je laz. Seca suma, bacanje plastike i pesticidi su realan problem. Inace planeta je 7 dimenziono bice i banka zivota. Sve izumrle vrste postoje holografski i zemlja moze da ih vrati u manifestaciju.

Miroljub

pre 6 godina

Svakom od nas su dani odbrojani onog momenta kad se rodimo. Za nas je kataklizma i nestananak sa ovog sveta momenat kada umremo. To je neminovno i vecina ljudi to prihvati u toku zivota (narocito pri kraju). Zasto bi nestanak "Zemlje" bio vise tragican od moje smrti?

stefan

pre 6 godina

Znam ali ja kao mali covek zaista ne mogu mnogo da uradim... Treba doneti zakon u nasoj zemlji za pocetak da kada udnete u trzni centar leti na plus 40 unutra ne moze da bude 20 nego 30 32 stepena... Isto i zimi.... Minus 15 udjem u trzno centar a tamo 25 stepeni... Inace mnogi u srb se greju na drva i ugalj sto je neprihvatljivo.. Ukinuti dizel da pocetak....

Jr

pre 6 godina

"Nema dokaza da mi (ljudi) izazivamo zagrevanje. Dokazi su zapravo protiv pretpostavke da mi izazivamo zagrevanje. Postoje ciklusi zagrevanja i hlađenja tokom cele istorije života. Neki su duži od drugih. Poslednje Ledeno doba pre ovog je bilo pre 350 miliona godina a onda je bilo toplo skoro 300 miliona godina pre nego što opet postaje hladno kao sada. To je veliki ciklus. Manji ciklus u Ledenom dobu u kojem smo sada ima periode/cikluse koje nazivamo Velikim glacijacijama, a kojih je bilo preko 20 u poslednjih 2,5 miliona godina kada se Ledeno doba ustalilo na severnoj hemisferi. Leda je bilo i na južnoj hemisferi pre mnogo miliona godina zato što je bila različita tada, ali se Zemlja ohladila postepeno tokom poslednjih 50 miliona godina i mi smo na samom kraju perioda hlađenja i to je dobro poznato i grafikoni su dostupni na internetu da vam pokažu da je 15 miliona godina posle perioda dinosaurusa Zemlja bila najtoplija u stotinama miliona godina - na Eocenskom temperaturnom maksimumu i svi to znaju i samo ignorišu. Dakle, imali smo ove 22 Velike glacijacije i poslednjih milion godina bile su svakih 100000 godina skoro u korak sa Milankovićevim ciklusima koji imaju veze sa orbitom i nagibom Zemlje, promenljivim tokom vremena. Tako da znamo taj ciklus. Takođe znamo da je postojao minojski, rimsko-egipatski, srednjevekovni i sada moderni topli period. Između svakog su bili periodi hlađenja od kojih je poslenji bio Malo Ledeno doba

sss

pre 6 godina

A jel' ta vajna organizacija uzela u obzir ciljano mijenjanje klime? Ne moze me niko ubijediti da se ovolika kisurina sljeva na Srbiju i BiH sasvim slucajno i to iz godine u godinu. Namjerno se cacka i onda kao globalno zagrijavanje. Slazem se, covjek je unistio prirodu i ne posustaje. Na kraju, ima li sunce ikakvog uticaja na klimu na zemlji, pobogu?

Nego evo i sami Sinovi Božiji svaki redom, spaseni od svakog bola, nesreće i straha!

pre 6 godina

(slobodan, 5. jun 2019 09:55)

O pa Isuse ti već stigao opet?

Nisu srbi samo treneri za svaki sport Bogom dani, ekonomisti, teoretičari zavere, političari...

T67

pre 6 godina

Pa ko su ovi mozgovi, sa povećanjem temperature na zemlji se povećavaju padavine jer se voda brže isparava. Sušaneće biti poblem , ima drugih problema o kojima nisu pričali. Tema je ogromna i ne stane u poruku ali suša nije problem. Pogledajte samo oko sebe i vidite u zadnjih par godina koiko ima više padavina.

mind.in.a.box

pre 6 godina

Sve dok se maline iz Srbije, pakuju u Cileu i prodaju na Novom zelandu bice zagadjenja. Lokalna ekonomija, ne globalna i smanjice se CO2 drasticno, samo zbog transporta robe.

Minja

pre 6 godina

Kako da ne. To se skorije nece desiti. Ucek ce postojati neko odgovarajuce mesto za zivot. Planeta je ogromna. A kad za nekoliko miliona godina bude na izdisaju vec cemo pronaci nacin da nastavimo zivot negde u svemiru.

neunistivlija

pre 6 godina

globalno zagrevanje je problem koji ljudi zbog svoje smrtnosti nisu u stanju da rese. Promene su previse spore za prosecan ljudski vek ali prebrze da bi se bilo sta ucinilo na globalnoj skali.

Владимир

pre 6 godina

Одлично. Не могу да дочекамо нестанак човечанства. То је најрадоснији вест у мом животу.Надам се да ће се људи претворити у прах и пепео.

EU Citizen

pre 6 godina

O da, kaže to neki neomarksistički plaćenik, čiji je zadatak da širi klimatsko-alarmističke vesti i ekotrrorističku propagandu, a realnost je da u civilizovanim zemljama priroda nikad za poslednjih sto godina a ponegde, gde je industrokska revolucija ranije počela i sto pedeset godina, priroda nije bolje stajala. Naravno, zemlje poput Kine i Indije su katastrofalni zagađivači, ali to je njohov problem, sedite njima na grbači, mi smo uradili i mnogo više nego što je bilo potrebno i prestanite više da nas maltretirate i pkjačkate pod izgovorom "zaštite prirode".

Milojko bre!

pre 6 godina

Jos jedno u nizu „kataklizmickih“ protocanstava, nekada su ih davali „proroci“ a danas „naucnici“ a u sustini je sve to jedno te isto mlacenje prazne slame i zamajavanje naroda. Niko nema pojma sta se i kako se zapravo desava, mozda je uzrok za sve covek a mozda i nije ili samo delimicno. Meni je vrlo zanimljivo da niko nigde ne predvidja smanjenje koncentracije kiseonika u vazduhu (koja je prilicno stabilna na 21% uprkos povecanju CO2), takodje niko ne uzima u obzir kontra efekte klimatskih promena do kojih mora doci jer sunce i dalje emituje istu kolicinu energije ka zemlji, orbita zemlje se nije promenila, rotacija isto, samo prostim delovanjem zakona „akcije i reakcije“ se moraju desiti i neke promene u obrnutom smeru koje bi dovele opet ceo sistem u ravnotezu. Topljenje leda i glecera da, ali isto tako i smanjenje saliniteta okeana, sto utice na gustinu i kretanje istih, dalje uticaj padavina i vetrova, pomenuti uticaj promene koncentracije gasova u vazduhu. Zatim prirodna selekcija i opstanak samo najizdrzljivijih vrsta... mnogo je tu faktora a mi vidim i razumem tek nekoliko i to tek delimicno. Sto mi kazemo „moz’ da bidne a ne mora da znaci“

NN

pre 6 godina

I treba da se ljudi istrebe. Kada ljudi nestanu, planeta će da se relativno brzo da se oporavi i biće joj mnogo lepo. Nas nece biti, ali ce nastaviti da se vrti oko svoje ose i oko Sunca, barem neko duže izvesno vreme. Zemlja je postojala i pre ljudi, pa će postojati i posle ljudi.

all seeing eye

pre 6 godina

Globalno zagrevanje je laz. Seca suma, bacanje plastike i pesticidi su realan problem. Inace planeta je 7 dimenziono bice i banka zivota. Sve izumrle vrste postoje holografski i zemlja moze da ih vrati u manifestaciju.

DaLanik

pre 6 godina

Daj bre sto ste dosadni povecala se temperatura, ko papagaji. Jeste, povecala se! To niko ne porice. Ali nije se povecala zbog ljudi, to je normalni ciklus u prirodi koji se desava, ima tu mnogo drugih faktora, pre svega sunce... mali smo da bi bilo sta promenili na planeti... svo to kukumakanje oko klimatskih promena je da bi zaveli taksu za OBICNE LJUDE (C02 taksa, a bice i ugljen-dioksid taksa) a bogati ce i dalje da rade sta hoce... zna se ko treba da zateze kajs... sigurno ne oni. Tako da ne brinite, sve su to gluposti novog svetskog poretka. Bolje bacajte djubre u na to predvidjena mesta i ocistite ispred svoje kuce, udomite macu ili kucu... o prirodi inace ne brinite zbog zagrevanja... pojma oni nemaju, pa sve statistike o toploti se vode manje od 100 godina, sta je to, trenutak u istoriji zemlje...

sss

pre 6 godina

A jel' ta vajna organizacija uzela u obzir ciljano mijenjanje klime? Ne moze me niko ubijediti da se ovolika kisurina sljeva na Srbiju i BiH sasvim slucajno i to iz godine u godinu. Namjerno se cacka i onda kao globalno zagrijavanje. Slazem se, covjek je unistio prirodu i ne posustaje. Na kraju, ima li sunce ikakvog uticaja na klimu na zemlji, pobogu?

Александар

pre 6 godina

Јели,научници јел то важи само за србе или умирете и ви?Ми смо издржљив народ,прво ће изумрети они што највише воле хамбургер,ми једемо парадајс салату и то ће нас одржати још хиљаду векова.И на крају да вас поздравим на наш начин:идите бре у п...... м.......

sladoledsmesom

pre 6 godina

Lobističko lupetanje samo da bi namakli pare za neradničke guzice. Sa ljudima ili ne, ciklično ledeno doba, normalno za ovu planetu, svejedno dolazi.

Minja

pre 6 godina

Kako da ne. To se skorije nece desiti. Ucek ce postojati neko odgovarajuce mesto za zivot. Planeta je ogromna. A kad za nekoliko miliona godina bude na izdisaju vec cemo pronaci nacin da nastavimo zivot negde u svemiru.

Vlada Calgary

pre 6 godina

Nasa planeta je dinamicna I “zivi”. Deo je suncevog Sistema I puno toga utice na sve ove promene, koje mi definisemo kao promene jer ne znamo bolje, a u stvari su deo ciklusa (Milutin Milankovic anyone?).

I sada bi mi trebali da zbog misljenja nekih klinickih psihologa u NY da se odreknemo svega, udjemo u obor I cekaom da nam kazu da li smemo da pasemo travu u nasem delu obora ili ne.
Kuhinja odakle je izasao termin GLOBALNO ZAGREVANJE je americka administracija sa Klintonom I Gorom na celu. Inace, kad se pokazalo da se planeta ohladila za 0.8 C u poslednjih 10tak godina, presli smo na KLIMATSKE PROMENE. To su rekli strucnjaci…strucnjaci su isto kao I ekonomisti – placeni od Sistema I govore sta im se kaze. Svako ko kaze drugacije pokusava da se razapne kao isus.

Da li iko moze da bilo sta veruje hegemonistickoj tvorevini na severu amerike koja se iskljucivo brine za svoje interese I NISTA drugo.
Ja ne mogu da poverujem niusta sto je izaslo iz njihove kuhinje, pa kako god da se to zvalo.

stefan

pre 6 godina

Znam ali ja kao mali covek zaista ne mogu mnogo da uradim... Treba doneti zakon u nasoj zemlji za pocetak da kada udnete u trzni centar leti na plus 40 unutra ne moze da bude 20 nego 30 32 stepena... Isto i zimi.... Minus 15 udjem u trzno centar a tamo 25 stepeni... Inace mnogi u srb se greju na drva i ugalj sto je neprihvatljivo.. Ukinuti dizel da pocetak....

w

pre 6 godina

Dzabe upozorenja. Vecina ljudi misli da se to njih ne tice, da je preterivanje kada govore da ce povecanje temperature za 2 C da promeni izgled i celokupni zivot planete ... a pri tome bacaju djubre gde ko stigne i slicno. Ako bude mnogo komentara na ovu temu, videcete da sam u pravu i da ce vecina komentarisati kako u stvari zele da ogrance nasu slobodu ...

Bogdan

pre 6 godina

O da, kaže to neki neomarksistički plaćenik, čiji je zadatak da širi klimatsko-alarmističke vesti i ekotrrorističku propagandu, a realnost je da u civilizovanim zemljama priroda nikad za poslednjih sto godina a ponegde, gde je industrokska revolucija ranije počela i sto pedeset godina, priroda nije bolje stajala. Naravno, zemlje poput Kine i Indije su katastrofalni zagađivači, ali to je njohov problem, sedite njima na grbači, mi smo uradili i mnogo više nego što je bilo potrebno i prestanite više da nas maltretirate i pkjačkate pod izgovorom "zaštite prirode".
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (EU Citizen, 5. jun 2019 09:43)

Cuj priroda nikad nije bolje stajala ,kad si ti rodjen zemljace juce? Pa nikad nisu bile ucestalije vremenske neprilike nego u danasnje vreme. Pozari zemljotresi poplave oluje nije to jos nista kako ce biti tek uskoro ,ovo je samo pocetak kraja.

Miroljub

pre 6 godina

Svakom od nas su dani odbrojani onog momenta kad se rodimo. Za nas je kataklizma i nestananak sa ovog sveta momenat kada umremo. To je neminovno i vecina ljudi to prihvati u toku zivota (narocito pri kraju). Zasto bi nestanak "Zemlje" bio vise tragican od moje smrti?

T67

pre 6 godina

Pa ko su ovi mozgovi, sa povećanjem temperature na zemlji se povećavaju padavine jer se voda brže isparava. Sušaneće biti poblem , ima drugih problema o kojima nisu pričali. Tema je ogromna i ne stane u poruku ali suša nije problem. Pogledajte samo oko sebe i vidite u zadnjih par godina koiko ima više padavina.

Vlada Calgary

pre 6 godina

Ocigledno je da zivimo u zanimljivim vremenima.

Pre nego dotaknemo temu daj da vidimo gde je to najlepse ziveti: na prelepim ostrvima, obalama mora I okeana, na prelepim planinama, podno bivsih vulkana, u blagorodnim ravnicama.

Sad da se podsetimo kako su sva ta mesta nastala: ostrva su nastala erupcijama vulkana, planine podvlacenjem raznih kora I ploca jednih pod drugu kroz silne potrese, a ravnice kao rezultati glecera (ledeno doba?) koji su svojim kretanjem I topljenjem napravili reljef kakav imamo danas.

A kako mi danas posmatramo “sile” koje su stvorile planetu ovakvu kakvu je mi vidimo? Kao strasne vremenske nepogode, koje bi mi trebali da sprecimo time sto cemo da predjemo sa dizelasa na elekrticni auto?!
CO2, CO2, CO2…objavljen je podatak da je 2011 onaj islandski vulkan izbacio vise CO2 u atmesferu za vreme vise nedeljne erupcije nego sto je covecanstvo stvrilo od kad postoji.
I sta sad?
Ako pogledate vulkansku aktivnost trenutno: malo, malo pa u Indoneziji nesto eruptira, u Japanu takodje, Cile, Meksiko, Sicilija…da ne nabrajam dalje.
Mislim da je kriva naftna industrija, secenje suma I Roger Federer. Ne znam zasto, ali mi je sumnjiv.

sasa jokic

pre 6 godina

Ljudska vrsta je definitivno veliki promasaj i greska, koja ce u istorijskom smislu, biti vrlo brzo ispravljena. Dinosaurosi su naseljavali planetu 60 miliona godina, a ljudi ce tek par hiljada. Kakvi smo zli i destruktivni, i to je mnogo, jer svakim danom sve vise i vise unistavamo prirodu i ostali zivotinjski svet. Svedoci smo “osvete” prirode i sve vecih katastrofa, a ovo je tek pocetak.

Stanojko

pre 6 godina

@Milojko bre!
Milojko, savremena nauka uz pomoc savremenih metoda je utvrdila da je se koncentracija C02 samo od 1980 do sada povecala za oko 30%. Hej covece, 30% je skocila koncentracija jednog gasa koji cini zemljinu atmosferu za samo cetiri decenije! Ta ista savremena nauka ima jasne i neoborive naucne dokaze kako funkcionise zagrevanje zemlje. Tacno se zna kakav je uticaj C02. Ugljen dioksid je najznacajniji gas po pitanju apsorpcije infracrvenog zracenja koje se dobija kada ceo spektar suncevog zracenja biva odbijen od zemljine kore. Svako iole mislece ljudsko stvorenje starije od 30 godina moze da poveze da je pre par decenija bilo hlaldnije nego danas. Da je bilo vise snega, da leta nisu bila ovako vrela (i sparna) da nije bilo ovoliko vodene pare u atmosferi, da nije bilo ovako cestih nepogoda. Buduca pokolenja, nasa deca i unuci su u OGROMNOJ opasnosti zbog klimatskih promena. A za klimatske promene je najzasluznija nasa generacija koja poslednjih nekoliko decenija, neracionalno troseci fosilna goriva, izbacuje enormne kolicine C02 u atmosferu. Za dvadeset godina, ako nastavimo ovim tempom, par milijardi ljudi moze iskusiti toplotne udare od preko 50 stepeni koji traju mesecima - a znas sta se onda desava? Migracija, milijarde iz tih delova sveta (citaj Afrika, bliski istok) ce krenuti ka hladnijim delovima planete (citaj kod nas).

Mediocritical

pre 6 godina

To možda onima, koji nisu iskoristili mudrost, i opreznu zrelost, kroz demokratsko pravo, i nisu, na vreme, izabrali ekipu, koja zna da ih povede i provede, neizvesnim putevima, kad je najteže, kroz krize, i nedaće...
Mi smo sa njima, jako vežbali opstanak, ceo vek, dok ste vi uživali u visokim standardima, hedonizmu, putovanjima, bezbrižno ušuškani svim modernim tekovinama.
Mi smo spremni, nas ne pitajte, šta ćete, kad bude najteže, kao što nas niste ni do sad, pitali...

Petar

pre 6 godina

I treba da se ljudi istrebe. Kada ljudi nestanu, planeta će da se relativno brzo da se oporavi i biće joj mnogo lepo. Nas nece biti, ali ce nastaviti da se vrti oko svoje ose i oko Sunca, barem neko duže izvesno vreme. Zemlja je postojala i pre ljudi, pa će postojati i posle ljudi.
(NN, 05. jun 2019 09:31)

Obožavam ove pametnjakoviće. Ako ti je život dosadio, to je tvoj problem A nama ostavi da živimo na ovoj lepoj planeti.

Bojan

pre 6 godina

@EU Citizen

Jednako se ježim na neomarksiste i svu tu regresivnu levicu ali brate, nije da moraš da poričeš klimatske promene samo da bi se uklopio u ovu drugu ekipu jer je to deo njihove agende. Pozabavi se malo i naukom, kad si politiku već apsolvirao ;) Klimatske promene jesu veliki, veliki problem.

dule

pre 6 godina

(Milojko bre!, 5. jun 2019 10:10)


1) Nivo CO2 u autmosferi je otprilike 0,04%, procena je da je u preindustrijskom dobu bio duplo manji. To jako malo utiče na udeo kiseonika u autmosferi.

2) Što se tiče akcije i reakcije, povratna sprega ne mora nužno biti negativna, u praksi postoje i primeri pozitivne povratne sprege. I toga se mnogi pribojavaju vezano za klimatske promene.

Gorski

pre 6 godina

Eno i u černobilu cveta život od kad nema ljudi došle divlje životinje povećala se flora i fauna ,a gledao sam dokumentarac snimali o nekoj šumi pored černobila i govore o kstastrofi i naidje neka baba pa je pitaju odakle ona tu ,pa kaže tu živim ,a čime se hranite pa skuplja pečurke i šta nadje u šumi ima osamdeset godina

Stefan

pre 6 godina

Svakoj generaciji je gurano nesto zbog cega ako ne budu cutali i drazli se zajedno sve otici u propast.

Sada kada novi svetski.poredak ocigledno pada u vodu i raspada se jer nije funkcionalan i odrziv. Sada opet ajde svi reagujte da ne bi pocrkali za 20 godina.

Prvo 99% zagadjenja pravi industrija a ne obican covek. Drugo nece niko umreti od posledica zagrevanja jos barem hiljadu godina.

A trece.

Orestanite da bacate smece gde stignete!

Giovanni

pre 6 godina

@Stanojko i svi ostali koji se pozivate na “nauku” - realno niko ne zna šta će se tačno desiti jer trenutno samo nagadjamo. Bilo je i priča pre koju deceniju (ko se seća) i da nam nafte nestaje do 2020-2030 najdalje (potrkepljeno isto takvim ”ozbiljnim, tačnim i sigurnim” istraživanjima i naukom), pa se to nije desilo. Kisele kiše su trebale da nas sprže do sada sve, od ozonskih rupa smo svi već trebali poumirati od raka kože i oslepeti. Nešto se sa klimom dešava, ali koji je tačno uzrok i kakve će biti posledice na kraju, prilično nemamo pojma. Jer da znamo za sigurno, već bi bili spremi ili bismo bar svi težili istom cilju, ovako svako istraživanje ima neki zaključak koji je često potpuno suprotan od zaključka nekog drugog sličnog istraživanja. To nas ne vodi nigde i samo dokazuje koliko realno nemamo pojma o čemu se radi i čini da se beskonačno raspravljamo da li je to bog, nauka, sudbina, pohlepa, ljudska glupost ili vanzemaljci...

Јабучило

pre 6 godina

Одлично. Не могу да дочекамо нестанак човечанства. То је најрадоснији вест у мом животу.Надам се да ће се људи претворити у прах и пепео.
(Владимир, 05. jun 2019 10:14)

А који си ти облик живота, па вребаш прилику кад људи оду?

Anja

pre 6 godina

Ako vi sami ne vidite koliko se klima promenila od kad smo bili mali pa do sad, onda ne gledate dobro ili ne zelite de vidite. Samo sto takvo zabijanje glave u pesak ne steti samo vama, vec SVIMA.

Oko mene je sve vise ljudi razlicite zivoten dobi (i dece!) koja oboljevaju od autoimunih bolesti. O kanecru da ne govorimo. Vazduh koji disemo, voda koju pijemo i hrana koju jedemo su puni otrova.
Mikrocestica platiske, hormona i antibiotika ima na sve strane.

Bez obzira na to sto vam poplave daju laznu ideju da kise i dalje ima, podzemni rezervoari vode su prazni.

Zemlja je isposcena od industrijske eksploatacije.

Niko nigde ne daje prave podatke o zagadjenosti vazduha kako ne bi stvarao paniku. Dovoljno je da pogledate staklo na vasim prozorima i sve vam je jasno.

Smak sveta ne mora da bude trenutacan, mozemo da izumiremo i lagano. Malo nas razmislja o tome da zemlju nije dobio, vec samo pozajmio od buducih generacija. Najzalije mi je svih koji od nas zavise (kao sto su na primer ljudi u ugrozenim podrucijima ili zivotinje) i koji nevidjeno pate.

Ako mislite da je dva stepena malo... samo razmislite o tome koja je razlika izemdju 36°C i 38°C u vasem telu.

VUK

pre 6 godina

Znači dosao je kraj! Vauuu. Sve pare odmah potrošiti na uživanje u kompanijama koje plaćaju ove idiotluke da se objavljuju. Oni će biti još bogatiji a mediokriteti , mrtvi pre kraja sveta od gladi kad im uzmu i poslednji cent.

Tomi

pre 6 godina

@(EU Citizen

Čoveče radiš li ti šta još u životu osim œto na gotovo svaku temu ostavljaš nebulozne komentare? Najstrašnije što očigledno bez ikakvog osnova umišljaš da si skoro pa genijalac. Smejurija...

Jr

pre 6 godina

"Nema dokaza da mi (ljudi) izazivamo zagrevanje. Dokazi su zapravo protiv pretpostavke da mi izazivamo zagrevanje. Postoje ciklusi zagrevanja i hlađenja tokom cele istorije života. Neki su duži od drugih. Poslednje Ledeno doba pre ovog je bilo pre 350 miliona godina a onda je bilo toplo skoro 300 miliona godina pre nego što opet postaje hladno kao sada. To je veliki ciklus. Manji ciklus u Ledenom dobu u kojem smo sada ima periode/cikluse koje nazivamo Velikim glacijacijama, a kojih je bilo preko 20 u poslednjih 2,5 miliona godina kada se Ledeno doba ustalilo na severnoj hemisferi. Leda je bilo i na južnoj hemisferi pre mnogo miliona godina zato što je bila različita tada, ali se Zemlja ohladila postepeno tokom poslednjih 50 miliona godina i mi smo na samom kraju perioda hlađenja i to je dobro poznato i grafikoni su dostupni na internetu da vam pokažu da je 15 miliona godina posle perioda dinosaurusa Zemlja bila najtoplija u stotinama miliona godina - na Eocenskom temperaturnom maksimumu i svi to znaju i samo ignorišu. Dakle, imali smo ove 22 Velike glacijacije i poslednjih milion godina bile su svakih 100000 godina skoro u korak sa Milankovićevim ciklusima koji imaju veze sa orbitom i nagibom Zemlje, promenljivim tokom vremena. Tako da znamo taj ciklus. Takođe znamo da je postojao minojski, rimsko-egipatski, srednjevekovni i sada moderni topli period. Između svakog su bili periodi hlađenja od kojih je poslenji bio Malo Ledeno doba

Jr

pre 6 godina

koje je počelo da se završava oko 1700. godina pošto su temperature počele da rastu umesto hlađenja. Primera radi, poslednji put kada se reka Temza zaledila je bilo 1814. godine. Ledila se redovno 300-400-500 godina pre toga ali je prestala od tada. Mi nismo izazvali to zagrevanje od 1700. do 1814. očigledno. Od 1910. do 1940. zagrevanje je bilo isto kao između 1970. i 2000. godine što je bio poslednji skok. NASA je toliko manipulisala svojom krivom temperature da je sakrila hlađenje koje se desilo između 1940. i 1970. - samo su ga eliminisali. To su uradili zbog 1,8 milijarde dolara javnog novca, to je motiv. Isto kao što govore da postoji život na Marsu 40 godina nakon što je potpuno dokazano da tamo nema života. Samo mašu time svaki put kada žele da pošalju raketu tamo da bi ljudi to podržali. Džejms Lavlok je dokazao, kada je konstruisao sistem za otkrivanje života za prvi lander za Mars, dokazao je da tamo nema života. Ne postoji ništa što se dešava sada a što je van redovnog toka stvari po bilo kojem parametru. Da, ledeni pokrivači su se smanjili ali to je zato što postaje toplije. Veliki prekid u komunikaciji je između da, postaje toplije, da CO2 se povećava zbog naše potrošnje fosilnih goriva - ali nema dokaza za bilo kakvu uzročnu vezu između toga. Ako pogledate istorijski CO2 i temperatura su u neskladu češće nego u skladu (u smislu veze između pojava). Razlog zašto su povezani može biti zapravo čitav niz drugih činilaca.

Usamljeni vuk

pre 6 godina

O da, kaže to neki neomarksistički plaćenik, čiji je zadatak da širi klimatsko-alarmističke vesti i ekotrrorističku propagandu, a realnost je da u civilizovanim zemljama priroda nikad za poslednjih sto godina a ponegde, gde je industrokska revolucija ranije počela i sto pedeset godina, priroda nije bolje stajala. Naravno, zemlje poput Kine i Indije su katastrofalni zagađivači, ali to je njohov problem, sedite njima na grbači, mi smo uradili i mnogo više nego što je bilo potrebno i prestanite više da nas maltretirate i pkjačkate pod izgovorom "zaštite prirode".
(EU Citizen, 05. jun 2019 09:43)

Stvarno? Ma sta nam naprica? Pre neki dan pricao sa drugom koji radi u Dablinu , pun grad smeca, takodje isti slucaj sa Parizom , Londonom i ostalim gradovima. Reke zagadjenje preko svake mere, baca se smece gde stigne, unistavaju se šume. I ti kazes kako je sve u redu. Ovo pitanje se tice svakoga od nas ne samo Kine i Indije.

Milan

pre 6 godina

@Владимир i svi slicnog misljenja:

Ako vam je svet toliko gadan i tesko vam je medju ljudima, zasto si ne skratite muke sami nego cekate kataklizmu? Dosta licemerno i kukavicki. A mozda vam samo treba i malo paznje.

Neutralni posmatrac

pre 6 godina

Nazalost, zivimo u brzom vremenu, kada sve dodje i prodje za par meseci u najboljem slucaju.
Tako gledamo i na ovu temu jer smo ludi. A te "male" promene ubrzavaju nasu propast. Dva stepena veca prosecna temperatura je strasna. Topliji okeani su strasna stvar za svet koji zivi u njemu.
Pcele nam umiru neverovatno brzo. A i mi crmo za njima. Al to je ok, ne zasluzujemo bolje

zverka

pre 6 godina

Jako potresno.Zivela je zemlja bez ljudi i ziveci posle njih.Sve vrste dodju i prodju to jeste izumru.Par vrsta je uspelo da prezivi vise miliona godina al su potpuno drugacije danas nego tada.Sustina je da se na zemlji sve stalno menja i da su tu ljudi da odigraju svoju ulogu i epozodu i to je to.Ne treba se zanositi dalje sa tim.Milijarde godina koje tek slede zemlji ce zasigurno izbrisati trag da su ljudi ikad i postojali,bar u ovom obliku kojem danas postoje.

CATAPA

pre 6 godina

Znaće se sigurno ipak za cca 20 godina. Ukoliko se u tom periodu realizuje fuzija, biće šanse ne samo za zaustavljanje katastrofe nego i potpuni oporavak. Ukoliko ne, posle će biti prekasno čak i ako se realizuju fuzione elektrane.
Svi apeli i insistiranje na obnovljivim izvorima energije i maksimalizaciji štednje su usmereni samo da se tih dvadesetak godina nekako razvuče na bar 30-35, ali verovati da je u tome spas je iluzija.
Migracione krize usled klimatskih promena su već počele, ali se (kao što kažu u studiji) još tumače kao nepovezani socijalni fenomeni. Povratna sprega negativnih faktora je neumoljiva: ksenofobija, povratak fašizma, dublje raslojavanje na superbogate i sirotinju... u krug po spirali.

Prava tehnološka revolucija (dakle energetska) već strahovito kasni, a naučna katastrofa se maskira tehnološkim besmislicama. Uoszalom i sama nauka je kontaminirana istim besmislicama zbog čega kasni i tehnološka revolucija. Povratna sprega unutar povratne sprege, petlja u petlji.
Problem opstanka je pre svega mentalni, dakle politički. Ne može se iz živog blata onako kako se ušlo, a ni pogotovo ne negiranjem stanja, navikavanjem na poplave, uragane i suše.

nisamneznamkakosamzavrsioosnovnuskolu

pre 6 godina

(EU Citizen, 05. jun 2019 09:43)
zaboravio si Rusiju.
i nauči taj strani jezik pa mlati po njihovim komentarima

Venecijaner

pre 6 godina

Jel se to samo meni čini ili je izveštaj došao od udruženja koje vodi bivši vojnik iz Australije koji piše o suši, još suše, porastu temperature, topljenju glečera i suši? Šta li će se desiti sa svom tom silnom otopljenom vodom pitam se? Otićiće u okean, podići nivo mora i tamo će ostati? A viša temperatura će dovesti do suše i to je to... ništa isparavanje vode, stvaranje oblaka, promene vazdušnog pritiska, vetrovi i ostalo.? Vrućina i suša i ništa drugo. To što već sada imamo oluje i ogromne padavine u skoro svim godišnjim dobima, to ništa, što već imamo velike migracije i ljudi ali i raznih biljnih i životinjskih vrsta i to ništa? Ravnoteža će se stvoriti, ali na nekom drugom nivou nego što je sada, priroda sve rešava sama, to je nešto što mi nećemo moći nikada...

neunistivlija

pre 6 godina

globalno zagrevanje je problem koji ljudi zbog svoje smrtnosti nisu u stanju da rese. Promene su previse spore za prosecan ljudski vek ali prebrze da bi se bilo sta ucinilo na globalnoj skali.

Nego evo i sami Sinovi Božiji svaki redom, spaseni od svakog bola, nesreće i straha!

pre 6 godina

(slobodan, 5. jun 2019 09:55)

O pa Isuse ti već stigao opet?

Nisu srbi samo treneri za svaki sport Bogom dani, ekonomisti, teoretičari zavere, političari...

Mici

pre 6 godina

Pa jednostavno onaj ko unistava sve ce i nestati od tih posledica a zemlja ce se regenerisati i cekati novu evoluciju mozda neke pametnije vrste !

Јабучило

pre 6 godina

Истребљење тешко, нека друга малобројнија људска цивилизација могуће. Човек је прилично прилагодљива врста.

Matori Kesa

pre 6 godina

Milojko Bre - Ne moze biti tacna tvoja tvrdnja - ako povecas u vazduhu procenat CO2 automatski opada procenat Azota i Kiseonika ! Bre !!

Pera Detlic 2

pre 6 godina

@Vladimir
Nece biti bas tako Vlado. U trenutku i sve je gotovo. Nije ti ovo Thanos i Avengersi. Moze da ti se desi da lagano umires i tvoji u mukama. Svi tvoji do kojih ti je stalo.

mind.in.a.box

pre 6 godina

Sve dok se maline iz Srbije, pakuju u Cileu i prodaju na Novom zelandu bice zagadjenja. Lokalna ekonomija, ne globalna i smanjice se CO2 drasticno, samo zbog transporta robe.