Aktuelno

Četvrtak, 31.05.2018.

17:10

Japanci ubili 122 trudne ženke kita

Izvor: B92

Japanci ubili 122 trudne ženke kita IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

127 Komentari

Sortiraj po:

Voša

pre 7 godina

Kako mogu samo da se vade na to da je to deo drevne kulture. Pa nek onda koriste drvrne brodove I vesla a ne GPS I sonar da ih love.Uostalom state treba make I ostali da kazu kojima he deo drevne kultur bio kanibalizam ili sport gde se svi poibijaju.
(Ana, 1. jun 2018 09:30)

Japanci do pre Marka Pola nisu plovili morem čak su imali i strah od moreplovstva ...pogledaj serinu Šogun...a nisu ni lovili veće ribe tuna od posle 2.sv. rata ameri su je hvatali za ishranu pasa pa videli da se može jesti pa dali osiromašenom japanskom narodu kao pomoć ...ovo što rade je genocid

Pavle

pre 7 godina

Vidi ove kako su se upecali. Ubijaju kitove za naucno istrazivanje magarci jedni informisite se malo ima podataka na institute of cetacean research. Oni se u stvari bave borbom protiv globalnog zagrevanja.

qwerty

pre 7 godina

Mislim da niste shvatili moj predjasnji komentar. Ubistvo je ubistvo, nebitno o kojoj vrsti se radi. Nema veze dal je zivotinja ugrozena ili ne, prolazi kroz isti pakao u trenutku kad je ubijaju, isti strah, isti bol. ophodno u ljudskoj ishrani, ma sta vam lobi i zatucani ljudi pricali!
(Goran, 1. jun 2018 08:56)

Japancima udariti sankcije, ali nema ko.
Meso nije neophodno u ishrani? Ono vitamin b12, belancevine, proteini, omega 3, to nista? Pre ce biti da je tebe tvoj sektaski lobi dobro preveslao. Mislim, mozes ti bez mesa ali rizikujes da dobijes neke poprilicno gadne neizlecive bolesti. I biljke su ziva bica, nemaju nervni sistem, ali to ne menja sustinu, ako cemo po tvojoj logici. Hajde onda da se svi hranimo tabletama.

Voša

pre 7 godina

Treba odobriti Morskim pastirima da mogu torpedovati i potopiti nišan maru ako uhvatu kita...oni su spremni i da ubiju ljude kako bi nastavili svoj krivolov

Ana

pre 7 godina

Kako mogu samo da se vade na to da je to deo drevne kulture. Pa nek onda koriste drvrne brodove I vesla a ne GPS I sonar da ih love.Uostalom state treba make I ostali da kazu kojima he deo drevne kultur bio kanibalizam ili sport gde se svi poibijaju.

Always look at the bright side of life

pre 7 godina

Ok, tradicija, ishrana i sve to, ali ne mogu da nikako da uklopim japanske obzire i svest o drugome s jedne strane, i apsolutni nedostatak svesti o istrebljenju ugrožene vrste s druge, iako time ugrožavaju opstanak života na Zemlji

Sloba

pre 7 godina

Tradicija Vikinga je pljacka pa to me rade vise. Uvesti sveobuhvtne sankcije Japanu i totalno ih izolovati dok ne prekinu sa varvarstvom.

Јабучило

pre 7 godina

Ne zaboraviti kad spominjete Mengelea-japandki car nikad nije odgovarao za drugi svetski rat iako postoje snimci kad vrši smotru kamikaza.Jedini koji je osuđen je glavno komandujući general.Čak se na suđenju ni jednom rečju nije spomenuo car.Sve kamikaze sahranjene na carskom groblju.
(dragan, 31. maj 2018 19:21)

Камиказа може само да буде развејан по Пацифику... Изашто би ико одговарао за камиказе? Ја изузетно ценим те храбре људе.

Negativni

pre 7 godina

Ne treba biti licemer! Krave, svinje, jagnjici i kokoske, kao ni ovi kitovi, delfini ili psi, nisu zasluzili svoju smrt i ne treba da budu izvor hrane iz ciste pohlepe za nas ljude. Dokle god vi jedete svinje, krave, kokoske i jagnjice nemate moralno pravo da Japancima pridikujete za 333 kita! Nadam se da ce to vecina shvatiti da je meso ubistvo pre nego sto bude kasno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Goran, 31. maj 2018 21:18)

Sva sreća pa svinje, jaganjci i koke ne plove po Moravi, inače bi Srbi isušili reke. Tek bi to bio pomor. Sreća za kitove da ne žive u Dunavu i Savi.

Јабучило

pre 7 godina

Zašto niko ne spreči ova ubistva kitova?Japanci su okruženi vodom sa svih strana,neka neko,lepo,njima pokaže kako se u moru mogu uzgajati ribe,i eto imaće ribe u izobilju a kitovi će moći da se oporave od ovolikog izlova.
(Lili, 31. maj 2018 17:35)

Зато што је риба - риба, а месо је ипак - месо.

ja

pre 7 godina

Pazi to, i u Japanu se istrebljenje naziva istraga, što je arhaični srpski termin (vidi "Gorski vijenac" - istraga poturica). Kud ćeš bolji dokaz da su i Japanci od Srba nastali!

Goran

pre 7 godina

Mislim da niste shvatili moj predjasnji komentar. Ubistvo je ubistvo, nebitno o kojoj vrsti se radi. Nema veze dal je zivotinja ugrozena ili ne, prolazi kroz isti pakao u trenutku kad je ubijaju, isti strah, isti bol. Kitovi i krave imaju slican nivo inteligencije, svinje su inteligentnije od pasa, a psi i orke su slicnog mentalnog sklopa, iste taktike za lov, inerakcije u grupama itd. Nema opravdanja za ubistvo radi konzumacije mesa koje nije neophodno u ljudskoj ishrani, ma sta vam lobi i zatucani ljudi pricali!

Zoran Janković

pre 7 godina

Zato su u J. Koreji bolji ljudi. Korejanci nit love kitove, nit jedu kučiće. Ovo pričam jer mnogi veličaju Japance.
(korea, 31. maj 2018 19:43)
Netačno, što se tiče pasa.
Koreja je bila poznata po upotrebi psećeg mesa u ishrani. Kada je Južna Koreja bila domaćin svetskog prvenstva u fudbalu, čitava država je bila u kampanji da se strancima onemogući da pronađu restorane koji nude jela sa psećim mesom, da bi se popravio narušen imidž države u svetu.

zubac

pre 7 godina

Za one koji misle da je ubijanje svinja i kokosaka za jelo i ubijanje kitova isto. Kitovi su zasticena vrsta i nalaze se pred istrebljenjem, dok su ove zivotinje domace i uzgajaju se upravo iz razloga da bi se konzumirali. Da li vi vidite razliku? Ubijanje kitova ili ajkule je isto kao ubijanje slonova radi slonovace ili lavova radi trofeja.

Dragan

pre 7 godina

Razlika izmedju pilica i prasica sa jedne i kitova, slonova i nosorga s druge strane je da su ovi potonji pred istrebljenjem i nemogu se odgajati kao ona prva grupa. Osim biljaka koje imaju hlorofil, svi ostali oblici zivota parazitiraju ili ubijaju svoj plen da bi opstali. Ali samo neodgovorni ljudi pri tome unistavaju sve oko sebe, citave vrste i ekosisteme i to je razlika.

Ognjen

pre 7 godina

Najdraža nacija. Najlepša zemlja na svetu. A kad se kolju milijarde ovaca za kurban, nikom ništa. Kad je svinjokolj, nikom ništa. Kad je prvi maj pa pravi pokolj, nikom ništa, pa milijarde pilića za zamrzivač, nikom ništa. Pa kobasice, slanina, suvo meso, rebarca, kremenadle, ćevapi, sudžukice, slanina... Vi to kao ne jedete i ne konzumirate... Malo se preispitajte.

NeVegun

pre 7 godina

Cekaj, jel moguce stvarno ljudima i dalje nije jasno zasto se jedu krave, svinje, ovce, koze itd. a ne psi, macke, papagaji, vidre, kolibri, bubamare?

Jel ste ucili istoriju vi ikada? Kucajte nastanak civilizacije, dolina tigra i eufrata, nastanak poljoprivrede.

Hocete da prestanemo da jedemo krave i da jedemo pse? ok, napravite farmu pasa, da vidim cime cete ih hraniti i kako cete ih drzati. Ili jos bolje, macke. Hocu bas da vidim uspesan model poslovanja macjim mesom. Bas me zanima kako cete gajiti malog, mrsavog mesojeda za ishranu ljudi.

Volite zivotinje, i treba, borite se za prava, ali nemojte siriti glupost populistickim argumetnima koji sluze samo za izazivanje grize savesti. Kapirate da ucite iste trikove koje mediji i drustvo koriste da vas naprave istim kao te farmske zivotinje koje sazaljevate? Verovatno vidite sebe u njima.

Orka

pre 7 godina

Stvar je jednostavna, nemaju sta da jedu. Previse ljudi na tako malom i siromasnom podrucju(zemljistu). Japanci imaju mnogo kvalitetak, ali je to druga kultura, cesto nama neshvatljiva. A koliko ljudi bude ubijeno posredno i neposredno zbog spoljnje politike SAD. Za samo 78 dana su ubili oko 3000 ljudi samo u Srbiji zajedno sa svojim saveznicima. To je sve jedno veliko zlo. A zlo u krajnjoj instanci nece doneti nikom dobro. Ovakve prevare ce se svima obiti o glavu, u prvom redu zrtvama a potom i izrsiocima i onima sto cute. Zemlja kao planeta je razorena, a "lece" je njeni dzelati.

MonteGringo

pre 7 godina

Ja oduvijek pricam da su japanci CISTO bolesna nacija i nista vise, a ni manje od toga! Pa oni su samo Kineza pobili preko 40 miliona, i to se ni dan danas cifra ne moze saznati, a ne tamo neka bica iz mora.

Domacin

pre 7 godina

Zamena teza, odmah skrecemo na to sta mi jedemo,pre svega kitovima preti totalno istrebljenje, zanimljivo je da su prvi masovni lov na kitove bili u Engleskoj oko 1800 godine zbog ulja od kita koji su koristili za osvetljenje,tad je ubijeno preko 200000 kitova, i bili bi skroz istrebljeni da se nije desio slucaj sa nalazenjem kamenog uglja i upotrebom njega za osvetljenje,sad se kitovi masovno opet istrebljuju..a to vase lupetanje za svinje i ovce,dajte molim vas,svinje i ovce se gaju ne mogu nikako biti istrebljene,dok kitovi mogu

Veseli maslacak

pre 7 godina

Ne treba biti licemer! Krave, svinje, jagnjici i kokoske, kao ni ovi kitovi, delfini ili psi, nisu zasluzili svoju smrt i ne treba da budu izvor hrane iz ciste pohlepe za nas ljude. Dokle god vi jedete svinje, krave, kokoske i jagnjice nemate moralno pravo da Japancima pridikujete za 333 kita! Nadam se da ce to vecina shvatiti da je meso ubistvo pre nego sto bude kasno.
(Goran, 31. maj 2018 21:18)

ljudi ne vole da im se govori istina.

www

pre 7 godina

Kao sto ne postoji razlika izmedju ljudi, ne postoji ni razlika izmedju zivotinja. Meni se povraca kada mi toboznji "borci za prava zivotinja" propovedaju o sudbini pasa u Kini, dok istovremeno prozdiru svinjski odrezak.

Domacin

pre 7 godina

Au braco,kakve vi lupetate,Svinje su domace zivotinje koristu se za ishranu,i kraj ,ne mogu nikako biti istrebljene,niti ugroziti ekosistem,jer nemaju svoja prirodna stanista.Kitovi se sistematski unistavaju,istrebljuju,a posto se jel te ne uzgaju,nestace i ceo okeanski sistem ce se urusiti,ne radi se ovde o licemerstvu ,nego o zastitu zivotne sredine..Svinje nemaju veze sa ovom vescu,svinje se uzgajaju,kitovi ne

Bolesna nacija

pre 7 godina

Ubijaju oni i delfine i ajkule i to traje već decenijama. Japanci kao nacija, sa jedne strane su za divljenje, a sa druge strane su za naučno posmatranje.
(Tuga, 31. maj 2018 21:13)

- Kad pogledam svu japansku istoriju, sva njihova dostignuca, njihove filmove, rijaliti kanale, ucesca u ratovima i sve, sve oni su samo za naucno posmatranje!

Magnus

pre 7 godina

Jezik je malo zilav, al ok. Crveno meso milina, bolje od tuna steaka. Japanci to jednom godisnje obave i kontrolirane su kolicine, zato se i zna broj.

Nego, kolko su amerikanci pobili bizona, pcela i ostale zivadi, sto u svojim krajevima, sto okolo?

Ajde...

milopero

pre 7 godina

Ne treba biti licemer! Krave, svinje, jagnjici i kokoske, kao ni ovi kitovi, delfini ili psi, nisu zasluzili svoju smrt i ne treba da budu izvor hrane iz ciste pohlepe za nas ljude. Dokle god vi jedete svinje, krave, kokoske i jagnjice nemate moralno pravo da Japancima pridikujete za 333 kita! Nadam se da ce to vecina shvatiti da je meso ubistvo pre nego sto bude kasno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Goran, 31. maj 2018 21:18)

japanac bot!

sekta svezih pihtija

pre 7 godina

333 kita u naucne svrhe?
(zivela nauka, 31. maj 2018 17:31)

Ocigledno ima veze ko ti je saveznik danas u svetu.
Da ima neko da ih lupi po Tojoti, da vidis kako se tradicija ostavlja po strani.
Nema ko da ih kazni, ovi jos jaci love ljude i unistavaju citave kulture.

najveca greska prirode

pre 7 godina

Su nazalost ljudi.. Jedina vrsta koja ubija iz sporta i zabave.. Sto se tice ovog neljudskog ponasanja Japanaca mogu samo da konstatujem sledece.. Cak i lovac koji ubija iz sporta ako je iole savestan i postupa po pravilima ne ubija skotnu srnu ili divlju svinju.. Cak ni seljak koji zivi od stocarstva ne kolje trudnu kravu ili ovcu.. Moras biti zaista jedna kaljuga od coveka na nivou amebe da uzmes zivot bilo kom zivom stvoru koji u sebi nosi novi zivot.. Pored brutalnosti i bljutavosti to je klasican primer unistavanja balansa prirode koji vodi ceo svet u propast.. Ne mogu da shvatim da neko ubija bilo koje stvorenje koje je trudno.. Sam cin mi je tako daleko od bilo kakve mogucnosti za diskusiju na tu temu.. Ni pacova trudnog ne bi mogao da ubijem a kamoli zasticenu vrstu kao sto je kit...Zaista neopisivo strasno

CZ99

pre 7 godina

sta bi rekli japanci na svinjokolju?? na jagnjetinu s raznja,uz litre i litre jeftine rakije????
(izo, 31. maj 2018 18:57)

Molim?400 dinara za litru sljive je tebi jeftino?Gde zivis ti covece?A tek kajsija?Ufff....

Tolle

pre 7 godina

@@ne razumem zasto im se ovo dopusta

Ocigledno ne gledate South Park. Kitovi i delfini su bacili atomsku bombu na Hirosimu. Ovo oni rade iz osvete.
(Solo, 31. maj 2018 21:18)

Pala mi je na um ista epizoda ali u malo drugacijem kontekstu. Naime, u njoj se svi sokiraju i moralisu sto se Japanci zalecu da kolju gomilu kitova i onda odluce da ih poduce o moralu itd itd.... Sledeca scena, nakon par meseci, Japanci se zalecu da kolju kokoske i svinje a masa na to kaze: "E sad su normalni ljudi, bas kao mi". Mislite o tome....

Мики

pre 7 godina

Заиста је чудно да једна у сваком смислу високо позиционирана земља као што је Јапан, и даље се оглушује о захтев читаве међународне заједнице? Шта, односно ко, и даље истрајава на овоме треба утврдити. Не могу да верујем да би Јапанци свесни да ће овако временом потпуно истребити китове, и даље их ловили.

Kole

pre 7 godina

Goran
Mešaš žabe i babe. Ovce, svinje i krave se gaje na farmama i njihov broj raste sa porastom potrošnje mesa. Kitovi su divlje životinje i deo su ugroženog eko sistema u kome svake godine gubimo nekoliko biljnih i životinjskih vrsta koje se nikad više neće pojaviti na planeti zemlji. Da paradoks bude veći 70% od ubijenog kita ide u konzerve hrane za pse i mačke. Uništavamo jednu veličanstvenu vrstu koja je pred izumiranjem da bi nahranili vrste koje nisu ugrožene, ali nama sebičnim ljudima služe kao igračke i zamena za nnedostatak ljubavi koju ne dobijamo od ljudi iz najbližeg okruženja.

Tuga

pre 7 godina

Ubijaju oni i delfine i ajkule i to traje već decenijama. Japanci kao nacija, sa jedne strane su za divljenje, a sa druge strane su za naučno posmatranje.

html

pre 7 godina

Ljudi razumite da nije isto ubijati zivotinje koje su ugrozene i klati svinje i kokoske ili sto u Kini jedu pse. Psi, kokoske, krave, skuše i sardine nisu ugrozene zivotinje i ne preti im nestanak dok vecina kitova jeste i stalno im se smanjuje broj. Zivot jeste jednako vredan u sustini ali ko nam daje za pravo da tamanimo i istrebljujemo vrste sa Zemlje... Zato valjda imamo svest kao ljudi da bar mozemo da uticemo i promenimo navike kako,bismo umanjli destruktivni uticaj koji nasa ishrana ima na planetu, pogotovu kad su u pitanju divlje zivotinje, koje su deo prirodnog lanca ishrane. Nije isto, i nece biti isto, zato je ovo zverstvo.

Goran

pre 7 godina

Ne treba biti licemer! Krave, svinje, jagnjici i kokoske, kao ni ovi kitovi, delfini ili psi, nisu zasluzili svoju smrt i ne treba da budu izvor hrane iz ciste pohlepe za nas ljude. Dokle god vi jedete svinje, krave, kokoske i jagnjice nemate moralno pravo da Japancima pridikujete za 333 kita! Nadam se da ce to vecina shvatiti da je meso ubistvo pre nego sto bude kasno.

Solo

pre 7 godina

@ne razumem zasto im se ovo dopusta

Ocigledno ne gledate South Park. Kitovi i delfini su bacili atomsku bombu na Hirosimu. Ovo oni rade iz osvete.

bljak

pre 7 godina

Dokle god vi jedete svinje, krave, kokoske i jagnjice nemate moralno pravo da Japancima pridikujete za 333 kita!
(Goran, 31. maj 2018 21:18)

pa nece biti to isto, mi svinje, krave, kokoske i ovce gajimo, i ima ih koliko hoces, a kitovi su divlje i ugrozene zivotinje.

Milan Ultras

pre 7 godina

Sada mi recite da li ima razlike između Kita,Psa,Krave ili Svinje meso je meso.I nas Indijci gledaju kao primitivce zato sto jedemo krave,predjite na Zelenu stranu!!!

dragan

pre 7 godina

Ne zaboraviti kad spominjete Mengelea-japandki car nikad nije odgovarao za drugi svetski rat iako postoje snimci kad vrši smotru kamikaza.Jedini koji je osuđen je glavno komandujući general.Čak se na suđenju ni jednom rečju nije spomenuo car.Sve kamikaze sahranjene na carskom groblju.

Fanatični harikirijevci

pre 7 godina

To je ta azijatska surovost, od Kine do Japana, tako da ja pravim razliku između Azijaca, stanovnika Azije, i ovih surovih Azijata.

Gnosis

pre 7 godina

(Fox Mulder, 31. maj 2018 17:40)

Ja nisam, nije ni Rusty. Njegov nihilizam je odbrana od prirodne teskobe koju svest donosi i prihvatanje društvenog mentaliteta, tj mentaliteta krda. Dokle god se neko preispituje, ta teza je netačna. Ne namećite svima težinu sveta, ako ste imalo svesni. Priroda je dvostruka, te i svet. Ko želi, ima svako pravo da istupi iz krda i kolotečine, menjalo to išta ili ne. Interkonekcija unutrašnjeg i spoljašnjeg je ono što čoveka plaši i zbunjuje. Rusty je bežao od tih emocija i prihvatio prirodu kao takvu, nasilnu. On nije kritičar, on je predani učesnik. To se videlo i kroz njegov dialog sa zatvorenikom kome sugestira suicid..

Ovo je stavrno uzas

pre 7 godina

A najgore sto njima prolazi ova prica "u naucne svrhe" i svet to tolerise!? Japanci istrebljuju kitove, ajkule i delfine...kinezi masovno jedu pse!? Sta je to s ovim svetom!?

dzigi

pre 7 godina

I gde su sada ljubitelji/obožavaoci skromnih, vrednih, disciplinovanih Japanaca, koji im se dive uvek i u svakom pogledu?
Tu je ova vest jednom godišnje da ih podseti da nije sve crno ili belo, i da nikoga ne treba idealizovati.

BGD

pre 7 godina

nisam znao da i među japancima ima ovako zatucanog i iracionalno tvrdoglavog sveta... kakva tradicija, kakva istraživanja, kakvi bakrači, pa svesno će istrebiti te mučene kitove...

SaleKuleas

pre 7 godina

Ne znam da li ste gledali dokumentarni film o TRADICIONALNOM ubijanju delfina u Japanu.Delfina !!!!? Način na koji ih mame u ograđene prostire/zamke,surovost u ubijanju..nešto neverovatno i neshvatljivo.Kao i sva slična dela širom ovog surovog i ružnog (ljudskog) sveta.

goli'k

pre 7 godina

polako braco i sestre,polako,sta mislite koliko je samo danas zivih bica platilo glavom za neke druge svrhe,to je nasa realnost,to je nasa slika?

Burnout

pre 7 godina

"...neka neko,lepo,njima pokaže kako se u moru mogu uzgajati ribe,i eto imaće ribe u izobilju...(Lili, 31. maj 2018 17:35)"

Ne postoji kuhinja u kojoj su riba i morski plodovi vise zastupljeni od japanske tako da ne znam ko ocekujes da njima pokaze?

Džoni

pre 7 godina

Mogli bi ovako da se "opravdaju" i nacisti da je Mengele isto ubijao u naučne svrhe a sada bi mogli da nastave opet i da se pozovu na "tradiciju"!

BGD

pre 7 godina

Citat: "Kao i tradicija ubijanja delfina u Danskoj. Ne moze tradicija da bude opravdanje. Sta bi rekli na tradiciju ubijanja ljudi u istrazivacke svrhe."Reče čovek koji živi u zemlji gde je "svinjokolj" jedna od najvećih tradicija i sve to uz hektolitre alkohola, narodnjake i opšte veselje i zabavu...
(Vladimir, 31. maj 2018 18:45)
Slažem se ako posmatraš stvari čisto etički, ali svinje su domaće životinje, uzgojene za hranu, odvratno je ali tako je. Ti kitovi su ugrožena vrsta, koja se istrebljuje u svom prirodnom okruženju, masovno i sistematski, tako da je opstanak njihove vrste na ovoj planeti doveden u pitanje.

Vladimir

pre 7 godina

Citat: "Kao i tradicija ubijanja delfina u Danskoj. Ne moze tradicija da bude opravdanje. Sta bi rekli na tradiciju ubijanja ljudi u istrazivacke svrhe."

Reče čovek koji živi u zemlji gde je "svinjokolj" jedna od najvećih tradicija i sve to uz hektolitre alkohola, narodnjake i opšte veselje i zabavu...

Marko

pre 7 godina

Alo Japanci, dzabe zglobni autobusi, mamografi, gamanozevi koje poklanjate po svetu, dok ovako cerecite divna bica koja su na ivici egzistencije. Da li je japanska Vlada svesna koliko stete im po svetu nanose ovakve slike?

BSN

pre 7 godina

"naucni imperativ"???!!

Pa ovo je da se ispovratis. Idite vi lepo lovite kitove oko Japana ako vec ne mozete bez kitovog mesa. A, sta, nema vise?... Pa ko vam je kriv osim vas samih?

Borba

pre 7 godina

Kao i tradicija ubijanja delfina u Danskoj. Ne moze tradicija da bude opravdanje. Sta bi rekli na tradiciju ubijanja ljudi u istrazivacke svrhe.
(Gorki, 31. maj 2018 17:32)

A tradicija klanja svinja?

sale

pre 7 godina

Ako ovako nastavi ima da ih "proučavaju" samo na slikama i u dokumentarcima, pošto ih uživo više neće nikada videti. Čovek je najveće zlo ove planete i kad tad priroda će nam vratiti.

komentar

pre 7 godina

Strasno. Vojnom opremom na citave porodice kitova. Kakva NAIC an istrazivanja, svi znaju da je to laz. Ovo na slici lici na delfina. Tuga. A i naucno je dokazano da je to meso puno zive, da nije zdravo, zabranjeno im je da ih ubijaju I jos uvek to rade...

Pera Magic Mitic

pre 7 godina

Drevni deo japanske kulture predstavlja i harakiri...mogli bi ovi "istrazivaci" da ga primene kolektivno...mislim, zbog ocuvanja tradicije...

Marko

pre 7 godina

To su isti oni fini japanci, zaštita životne sredine, harmonija sa prirodom ali kada odgovara, kada ne, udri po kitovima i sipaj radioaktivnu vodu iz Fukušime.

Gorki

pre 7 godina

Kao i tradicija ubijanja delfina u Danskoj. Ne moze tradicija da bude opravdanje. Sta bi rekli na tradiciju ubijanja ljudi u istrazivacke svrhe.

Lili

pre 7 godina

Zašto niko ne spreči ova ubistva kitova?Japanci su okruženi vodom sa svih strana,neka neko,lepo,njima pokaže kako se u moru mogu uzgajati ribe,i eto imaće ribe u izobilju a kitovi će moći da se oporave od ovolikog izlova.

Pera

pre 7 godina

A.da probaju da gaje piliće? More je veliko, ali ne i život u njemu. Ljudi treba da jedu ono što uzgajaju, a ne da uništavaju prirodne resurse.

kasno se setili

pre 7 godina

Pobili su takodje i ajkule, zbog supe od ajkule i njenih peraja. Rezultat su namnozene meduze uz obalu Japana, za koje su inace ajkule bile cistaci. Sada se plase da ce im obala postati novo mesto razmnozavanja, i problemu se ne nazire kraj.

Beau, Montreal

pre 7 godina

Ima ljudi koji pokusavaju to da sprece, potrazite na youtube-u "Whale Wars", ili Paul Watson / Sea Shepherd na wikipediji. A prica o istrazivanju ne drzi vodu - mozda da su ulovili pet kitova to bi jos moglo i da prodje, ali stotine nikome ne trebaju za istrazivanja.

Gorki

pre 7 godina

Kao i tradicija ubijanja delfina u Danskoj. Ne moze tradicija da bude opravdanje. Sta bi rekli na tradiciju ubijanja ljudi u istrazivacke svrhe.

kasno se setili

pre 7 godina

Pobili su takodje i ajkule, zbog supe od ajkule i njenih peraja. Rezultat su namnozene meduze uz obalu Japana, za koje su inace ajkule bile cistaci. Sada se plase da ce im obala postati novo mesto razmnozavanja, i problemu se ne nazire kraj.

Pera

pre 7 godina

A.da probaju da gaje piliće? More je veliko, ali ne i život u njemu. Ljudi treba da jedu ono što uzgajaju, a ne da uništavaju prirodne resurse.

Tuga

pre 7 godina

Ubijaju oni i delfine i ajkule i to traje već decenijama. Japanci kao nacija, sa jedne strane su za divljenje, a sa druge strane su za naučno posmatranje.

Lili

pre 7 godina

Zašto niko ne spreči ova ubistva kitova?Japanci su okruženi vodom sa svih strana,neka neko,lepo,njima pokaže kako se u moru mogu uzgajati ribe,i eto imaće ribe u izobilju a kitovi će moći da se oporave od ovolikog izlova.

Solo

pre 7 godina

@ne razumem zasto im se ovo dopusta

Ocigledno ne gledate South Park. Kitovi i delfini su bacili atomsku bombu na Hirosimu. Ovo oni rade iz osvete.

BGD

pre 7 godina

Citat: "Kao i tradicija ubijanja delfina u Danskoj. Ne moze tradicija da bude opravdanje. Sta bi rekli na tradiciju ubijanja ljudi u istrazivacke svrhe."Reče čovek koji živi u zemlji gde je "svinjokolj" jedna od najvećih tradicija i sve to uz hektolitre alkohola, narodnjake i opšte veselje i zabavu...
(Vladimir, 31. maj 2018 18:45)
Slažem se ako posmatraš stvari čisto etički, ali svinje su domaće životinje, uzgojene za hranu, odvratno je ali tako je. Ti kitovi su ugrožena vrsta, koja se istrebljuje u svom prirodnom okruženju, masovno i sistematski, tako da je opstanak njihove vrste na ovoj planeti doveden u pitanje.

SaleKuleas

pre 7 godina

Ne znam da li ste gledali dokumentarni film o TRADICIONALNOM ubijanju delfina u Japanu.Delfina !!!!? Način na koji ih mame u ograđene prostire/zamke,surovost u ubijanju..nešto neverovatno i neshvatljivo.Kao i sva slična dela širom ovog surovog i ružnog (ljudskog) sveta.

BGD

pre 7 godina

nisam znao da i među japancima ima ovako zatucanog i iracionalno tvrdoglavog sveta... kakva tradicija, kakva istraživanja, kakvi bakrači, pa svesno će istrebiti te mučene kitove...

Pera Magic Mitic

pre 7 godina

Drevni deo japanske kulture predstavlja i harakiri...mogli bi ovi "istrazivaci" da ga primene kolektivno...mislim, zbog ocuvanja tradicije...

Ovo je stavrno uzas

pre 7 godina

A najgore sto njima prolazi ova prica "u naucne svrhe" i svet to tolerise!? Japanci istrebljuju kitove, ajkule i delfine...kinezi masovno jedu pse!? Sta je to s ovim svetom!?

dzigi

pre 7 godina

I gde su sada ljubitelji/obožavaoci skromnih, vrednih, disciplinovanih Japanaca, koji im se dive uvek i u svakom pogledu?
Tu je ova vest jednom godišnje da ih podseti da nije sve crno ili belo, i da nikoga ne treba idealizovati.

Džoni

pre 7 godina

Mogli bi ovako da se "opravdaju" i nacisti da je Mengele isto ubijao u naučne svrhe a sada bi mogli da nastave opet i da se pozovu na "tradiciju"!

Marko

pre 7 godina

Alo Japanci, dzabe zglobni autobusi, mamografi, gamanozevi koje poklanjate po svetu, dok ovako cerecite divna bica koja su na ivici egzistencije. Da li je japanska Vlada svesna koliko stete im po svetu nanose ovakve slike?

sale

pre 7 godina

Ako ovako nastavi ima da ih "proučavaju" samo na slikama i u dokumentarcima, pošto ih uživo više neće nikada videti. Čovek je najveće zlo ove planete i kad tad priroda će nam vratiti.

Fanatični harikirijevci

pre 7 godina

To je ta azijatska surovost, od Kine do Japana, tako da ja pravim razliku između Azijaca, stanovnika Azije, i ovih surovih Azijata.

dragan

pre 7 godina

Ne zaboraviti kad spominjete Mengelea-japandki car nikad nije odgovarao za drugi svetski rat iako postoje snimci kad vrši smotru kamikaza.Jedini koji je osuđen je glavno komandujući general.Čak se na suđenju ni jednom rečju nije spomenuo car.Sve kamikaze sahranjene na carskom groblju.

Marko

pre 7 godina

To su isti oni fini japanci, zaštita životne sredine, harmonija sa prirodom ali kada odgovara, kada ne, udri po kitovima i sipaj radioaktivnu vodu iz Fukušime.

Beau, Montreal

pre 7 godina

Ima ljudi koji pokusavaju to da sprece, potrazite na youtube-u "Whale Wars", ili Paul Watson / Sea Shepherd na wikipediji. A prica o istrazivanju ne drzi vodu - mozda da su ulovili pet kitova to bi jos moglo i da prodje, ali stotine nikome ne trebaju za istrazivanja.

komentar

pre 7 godina

Strasno. Vojnom opremom na citave porodice kitova. Kakva NAIC an istrazivanja, svi znaju da je to laz. Ovo na slici lici na delfina. Tuga. A i naucno je dokazano da je to meso puno zive, da nije zdravo, zabranjeno im je da ih ubijaju I jos uvek to rade...

Goran

pre 7 godina

Ne treba biti licemer! Krave, svinje, jagnjici i kokoske, kao ni ovi kitovi, delfini ili psi, nisu zasluzili svoju smrt i ne treba da budu izvor hrane iz ciste pohlepe za nas ljude. Dokle god vi jedete svinje, krave, kokoske i jagnjice nemate moralno pravo da Japancima pridikujete za 333 kita! Nadam se da ce to vecina shvatiti da je meso ubistvo pre nego sto bude kasno.

BSN

pre 7 godina

"naucni imperativ"???!!

Pa ovo je da se ispovratis. Idite vi lepo lovite kitove oko Japana ako vec ne mozete bez kitovog mesa. A, sta, nema vise?... Pa ko vam je kriv osim vas samih?

Vladimir

pre 7 godina

Citat: "Kao i tradicija ubijanja delfina u Danskoj. Ne moze tradicija da bude opravdanje. Sta bi rekli na tradiciju ubijanja ljudi u istrazivacke svrhe."

Reče čovek koji živi u zemlji gde je "svinjokolj" jedna od najvećih tradicija i sve to uz hektolitre alkohola, narodnjake i opšte veselje i zabavu...

Burnout

pre 7 godina

"...neka neko,lepo,njima pokaže kako se u moru mogu uzgajati ribe,i eto imaće ribe u izobilju...(Lili, 31. maj 2018 17:35)"

Ne postoji kuhinja u kojoj su riba i morski plodovi vise zastupljeni od japanske tako da ne znam ko ocekujes da njima pokaze?

Milan Ultras

pre 7 godina

Sada mi recite da li ima razlike između Kita,Psa,Krave ili Svinje meso je meso.I nas Indijci gledaju kao primitivce zato sto jedemo krave,predjite na Zelenu stranu!!!

Kole

pre 7 godina

Goran
Mešaš žabe i babe. Ovce, svinje i krave se gaje na farmama i njihov broj raste sa porastom potrošnje mesa. Kitovi su divlje životinje i deo su ugroženog eko sistema u kome svake godine gubimo nekoliko biljnih i životinjskih vrsta koje se nikad više neće pojaviti na planeti zemlji. Da paradoks bude veći 70% od ubijenog kita ide u konzerve hrane za pse i mačke. Uništavamo jednu veličanstvenu vrstu koja je pred izumiranjem da bi nahranili vrste koje nisu ugrožene, ali nama sebičnim ljudima služe kao igračke i zamena za nnedostatak ljubavi koju ne dobijamo od ljudi iz najbližeg okruženja.

Borba

pre 7 godina

Kao i tradicija ubijanja delfina u Danskoj. Ne moze tradicija da bude opravdanje. Sta bi rekli na tradiciju ubijanja ljudi u istrazivacke svrhe.
(Gorki, 31. maj 2018 17:32)

A tradicija klanja svinja?

najveca greska prirode

pre 7 godina

Su nazalost ljudi.. Jedina vrsta koja ubija iz sporta i zabave.. Sto se tice ovog neljudskog ponasanja Japanaca mogu samo da konstatujem sledece.. Cak i lovac koji ubija iz sporta ako je iole savestan i postupa po pravilima ne ubija skotnu srnu ili divlju svinju.. Cak ni seljak koji zivi od stocarstva ne kolje trudnu kravu ili ovcu.. Moras biti zaista jedna kaljuga od coveka na nivou amebe da uzmes zivot bilo kom zivom stvoru koji u sebi nosi novi zivot.. Pored brutalnosti i bljutavosti to je klasican primer unistavanja balansa prirode koji vodi ceo svet u propast.. Ne mogu da shvatim da neko ubija bilo koje stvorenje koje je trudno.. Sam cin mi je tako daleko od bilo kakve mogucnosti za diskusiju na tu temu.. Ni pacova trudnog ne bi mogao da ubijem a kamoli zasticenu vrstu kao sto je kit...Zaista neopisivo strasno

goli'k

pre 7 godina

polako braco i sestre,polako,sta mislite koliko je samo danas zivih bica platilo glavom za neke druge svrhe,to je nasa realnost,to je nasa slika?

sekta svezih pihtija

pre 7 godina

333 kita u naucne svrhe?
(zivela nauka, 31. maj 2018 17:31)

Ocigledno ima veze ko ti je saveznik danas u svetu.
Da ima neko da ih lupi po Tojoti, da vidis kako se tradicija ostavlja po strani.
Nema ko da ih kazni, ovi jos jaci love ljude i unistavaju citave kulture.

bljak

pre 7 godina

Dokle god vi jedete svinje, krave, kokoske i jagnjice nemate moralno pravo da Japancima pridikujete za 333 kita!
(Goran, 31. maj 2018 21:18)

pa nece biti to isto, mi svinje, krave, kokoske i ovce gajimo, i ima ih koliko hoces, a kitovi su divlje i ugrozene zivotinje.

html

pre 7 godina

Ljudi razumite da nije isto ubijati zivotinje koje su ugrozene i klati svinje i kokoske ili sto u Kini jedu pse. Psi, kokoske, krave, skuše i sardine nisu ugrozene zivotinje i ne preti im nestanak dok vecina kitova jeste i stalno im se smanjuje broj. Zivot jeste jednako vredan u sustini ali ko nam daje za pravo da tamanimo i istrebljujemo vrste sa Zemlje... Zato valjda imamo svest kao ljudi da bar mozemo da uticemo i promenimo navike kako,bismo umanjli destruktivni uticaj koji nasa ishrana ima na planetu, pogotovu kad su u pitanju divlje zivotinje, koje su deo prirodnog lanca ishrane. Nije isto, i nece biti isto, zato je ovo zverstvo.

zubac

pre 7 godina

Za one koji misle da je ubijanje svinja i kokosaka za jelo i ubijanje kitova isto. Kitovi su zasticena vrsta i nalaze se pred istrebljenjem, dok su ove zivotinje domace i uzgajaju se upravo iz razloga da bi se konzumirali. Da li vi vidite razliku? Ubijanje kitova ili ajkule je isto kao ubijanje slonova radi slonovace ili lavova radi trofeja.

Voša

pre 7 godina

Treba odobriti Morskim pastirima da mogu torpedovati i potopiti nišan maru ako uhvatu kita...oni su spremni i da ubiju ljude kako bi nastavili svoj krivolov

Ana

pre 7 godina

Kako mogu samo da se vade na to da je to deo drevne kulture. Pa nek onda koriste drvrne brodove I vesla a ne GPS I sonar da ih love.Uostalom state treba make I ostali da kazu kojima he deo drevne kultur bio kanibalizam ili sport gde se svi poibijaju.

Sloba

pre 7 godina

Tradicija Vikinga je pljacka pa to me rade vise. Uvesti sveobuhvtne sankcije Japanu i totalno ih izolovati dok ne prekinu sa varvarstvom.

Always look at the bright side of life

pre 7 godina

Ok, tradicija, ishrana i sve to, ali ne mogu da nikako da uklopim japanske obzire i svest o drugome s jedne strane, i apsolutni nedostatak svesti o istrebljenju ugrožene vrste s druge, iako time ugrožavaju opstanak života na Zemlji

Gnosis

pre 7 godina

(Fox Mulder, 31. maj 2018 17:40)

Ja nisam, nije ni Rusty. Njegov nihilizam je odbrana od prirodne teskobe koju svest donosi i prihvatanje društvenog mentaliteta, tj mentaliteta krda. Dokle god se neko preispituje, ta teza je netačna. Ne namećite svima težinu sveta, ako ste imalo svesni. Priroda je dvostruka, te i svet. Ko želi, ima svako pravo da istupi iz krda i kolotečine, menjalo to išta ili ne. Interkonekcija unutrašnjeg i spoljašnjeg je ono što čoveka plaši i zbunjuje. Rusty je bežao od tih emocija i prihvatio prirodu kao takvu, nasilnu. On nije kritičar, on je predani učesnik. To se videlo i kroz njegov dialog sa zatvorenikom kome sugestira suicid..

Dragan

pre 7 godina

Razlika izmedju pilica i prasica sa jedne i kitova, slonova i nosorga s druge strane je da su ovi potonji pred istrebljenjem i nemogu se odgajati kao ona prva grupa. Osim biljaka koje imaju hlorofil, svi ostali oblici zivota parazitiraju ili ubijaju svoj plen da bi opstali. Ali samo neodgovorni ljudi pri tome unistavaju sve oko sebe, citave vrste i ekosisteme i to je razlika.

Мики

pre 7 godina

Заиста је чудно да једна у сваком смислу високо позиционирана земља као што је Јапан, и даље се оглушује о захтев читаве међународне заједнице? Шта, односно ко, и даље истрајава на овоме треба утврдити. Не могу да верујем да би Јапанци свесни да ће овако временом потпуно истребити китове, и даље их ловили.

CZ99

pre 7 godina

sta bi rekli japanci na svinjokolju?? na jagnjetinu s raznja,uz litre i litre jeftine rakije????
(izo, 31. maj 2018 18:57)

Molim?400 dinara za litru sljive je tebi jeftino?Gde zivis ti covece?A tek kajsija?Ufff....

NeVegun

pre 7 godina

Cekaj, jel moguce stvarno ljudima i dalje nije jasno zasto se jedu krave, svinje, ovce, koze itd. a ne psi, macke, papagaji, vidre, kolibri, bubamare?

Jel ste ucili istoriju vi ikada? Kucajte nastanak civilizacije, dolina tigra i eufrata, nastanak poljoprivrede.

Hocete da prestanemo da jedemo krave i da jedemo pse? ok, napravite farmu pasa, da vidim cime cete ih hraniti i kako cete ih drzati. Ili jos bolje, macke. Hocu bas da vidim uspesan model poslovanja macjim mesom. Bas me zanima kako cete gajiti malog, mrsavog mesojeda za ishranu ljudi.

Volite zivotinje, i treba, borite se za prava, ali nemojte siriti glupost populistickim argumetnima koji sluze samo za izazivanje grize savesti. Kapirate da ucite iste trikove koje mediji i drustvo koriste da vas naprave istim kao te farmske zivotinje koje sazaljevate? Verovatno vidite sebe u njima.

Negativni

pre 7 godina

Ne treba biti licemer! Krave, svinje, jagnjici i kokoske, kao ni ovi kitovi, delfini ili psi, nisu zasluzili svoju smrt i ne treba da budu izvor hrane iz ciste pohlepe za nas ljude. Dokle god vi jedete svinje, krave, kokoske i jagnjice nemate moralno pravo da Japancima pridikujete za 333 kita! Nadam se da ce to vecina shvatiti da je meso ubistvo pre nego sto bude kasno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Goran, 31. maj 2018 21:18)

Sva sreća pa svinje, jaganjci i koke ne plove po Moravi, inače bi Srbi isušili reke. Tek bi to bio pomor. Sreća za kitove da ne žive u Dunavu i Savi.

Tolle

pre 7 godina

@@ne razumem zasto im se ovo dopusta

Ocigledno ne gledate South Park. Kitovi i delfini su bacili atomsku bombu na Hirosimu. Ovo oni rade iz osvete.
(Solo, 31. maj 2018 21:18)

Pala mi je na um ista epizoda ali u malo drugacijem kontekstu. Naime, u njoj se svi sokiraju i moralisu sto se Japanci zalecu da kolju gomilu kitova i onda odluce da ih poduce o moralu itd itd.... Sledeca scena, nakon par meseci, Japanci se zalecu da kolju kokoske i svinje a masa na to kaze: "E sad su normalni ljudi, bas kao mi". Mislite o tome....

Domacin

pre 7 godina

Au braco,kakve vi lupetate,Svinje su domace zivotinje koristu se za ishranu,i kraj ,ne mogu nikako biti istrebljene,niti ugroziti ekosistem,jer nemaju svoja prirodna stanista.Kitovi se sistematski unistavaju,istrebljuju,a posto se jel te ne uzgaju,nestace i ceo okeanski sistem ce se urusiti,ne radi se ovde o licemerstvu ,nego o zastitu zivotne sredine..Svinje nemaju veze sa ovom vescu,svinje se uzgajaju,kitovi ne

Bolesna nacija

pre 7 godina

Ubijaju oni i delfine i ajkule i to traje već decenijama. Japanci kao nacija, sa jedne strane su za divljenje, a sa druge strane su za naučno posmatranje.
(Tuga, 31. maj 2018 21:13)

- Kad pogledam svu japansku istoriju, sva njihova dostignuca, njihove filmove, rijaliti kanale, ucesca u ratovima i sve, sve oni su samo za naucno posmatranje!

MonteGringo

pre 7 godina

Ja oduvijek pricam da su japanci CISTO bolesna nacija i nista vise, a ni manje od toga! Pa oni su samo Kineza pobili preko 40 miliona, i to se ni dan danas cifra ne moze saznati, a ne tamo neka bica iz mora.

Zoran Janković

pre 7 godina

Zato su u J. Koreji bolji ljudi. Korejanci nit love kitove, nit jedu kučiće. Ovo pričam jer mnogi veličaju Japance.
(korea, 31. maj 2018 19:43)
Netačno, što se tiče pasa.
Koreja je bila poznata po upotrebi psećeg mesa u ishrani. Kada je Južna Koreja bila domaćin svetskog prvenstva u fudbalu, čitava država je bila u kampanji da se strancima onemogući da pronađu restorane koji nude jela sa psećim mesom, da bi se popravio narušen imidž države u svetu.

Domacin

pre 7 godina

Zamena teza, odmah skrecemo na to sta mi jedemo,pre svega kitovima preti totalno istrebljenje, zanimljivo je da su prvi masovni lov na kitove bili u Engleskoj oko 1800 godine zbog ulja od kita koji su koristili za osvetljenje,tad je ubijeno preko 200000 kitova, i bili bi skroz istrebljeni da se nije desio slucaj sa nalazenjem kamenog uglja i upotrebom njega za osvetljenje,sad se kitovi masovno opet istrebljuju..a to vase lupetanje za svinje i ovce,dajte molim vas,svinje i ovce se gaju ne mogu nikako biti istrebljene,dok kitovi mogu

milopero

pre 7 godina

Ne treba biti licemer! Krave, svinje, jagnjici i kokoske, kao ni ovi kitovi, delfini ili psi, nisu zasluzili svoju smrt i ne treba da budu izvor hrane iz ciste pohlepe za nas ljude. Dokle god vi jedete svinje, krave, kokoske i jagnjice nemate moralno pravo da Japancima pridikujete za 333 kita! Nadam se da ce to vecina shvatiti da je meso ubistvo pre nego sto bude kasno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Goran, 31. maj 2018 21:18)

japanac bot!

ja

pre 7 godina

Pazi to, i u Japanu se istrebljenje naziva istraga, što je arhaični srpski termin (vidi "Gorski vijenac" - istraga poturica). Kud ćeš bolji dokaz da su i Japanci od Srba nastali!

Voša

pre 7 godina

Kako mogu samo da se vade na to da je to deo drevne kulture. Pa nek onda koriste drvrne brodove I vesla a ne GPS I sonar da ih love.Uostalom state treba make I ostali da kazu kojima he deo drevne kultur bio kanibalizam ili sport gde se svi poibijaju.
(Ana, 1. jun 2018 09:30)

Japanci do pre Marka Pola nisu plovili morem čak su imali i strah od moreplovstva ...pogledaj serinu Šogun...a nisu ni lovili veće ribe tuna od posle 2.sv. rata ameri su je hvatali za ishranu pasa pa videli da se može jesti pa dali osiromašenom japanskom narodu kao pomoć ...ovo što rade je genocid

qwerty

pre 7 godina

Mislim da niste shvatili moj predjasnji komentar. Ubistvo je ubistvo, nebitno o kojoj vrsti se radi. Nema veze dal je zivotinja ugrozena ili ne, prolazi kroz isti pakao u trenutku kad je ubijaju, isti strah, isti bol. ophodno u ljudskoj ishrani, ma sta vam lobi i zatucani ljudi pricali!
(Goran, 1. jun 2018 08:56)

Japancima udariti sankcije, ali nema ko.
Meso nije neophodno u ishrani? Ono vitamin b12, belancevine, proteini, omega 3, to nista? Pre ce biti da je tebe tvoj sektaski lobi dobro preveslao. Mislim, mozes ti bez mesa ali rizikujes da dobijes neke poprilicno gadne neizlecive bolesti. I biljke su ziva bica, nemaju nervni sistem, ali to ne menja sustinu, ako cemo po tvojoj logici. Hajde onda da se svi hranimo tabletama.

Јабучило

pre 7 godina

Ne zaboraviti kad spominjete Mengelea-japandki car nikad nije odgovarao za drugi svetski rat iako postoje snimci kad vrši smotru kamikaza.Jedini koji je osuđen je glavno komandujući general.Čak se na suđenju ni jednom rečju nije spomenuo car.Sve kamikaze sahranjene na carskom groblju.
(dragan, 31. maj 2018 19:21)

Камиказа може само да буде развејан по Пацифику... Изашто би ико одговарао за камиказе? Ја изузетно ценим те храбре људе.

Goran

pre 7 godina

Mislim da niste shvatili moj predjasnji komentar. Ubistvo je ubistvo, nebitno o kojoj vrsti se radi. Nema veze dal je zivotinja ugrozena ili ne, prolazi kroz isti pakao u trenutku kad je ubijaju, isti strah, isti bol. Kitovi i krave imaju slican nivo inteligencije, svinje su inteligentnije od pasa, a psi i orke su slicnog mentalnog sklopa, iste taktike za lov, inerakcije u grupama itd. Nema opravdanja za ubistvo radi konzumacije mesa koje nije neophodno u ljudskoj ishrani, ma sta vam lobi i zatucani ljudi pricali!

Orka

pre 7 godina

Stvar je jednostavna, nemaju sta da jedu. Previse ljudi na tako malom i siromasnom podrucju(zemljistu). Japanci imaju mnogo kvalitetak, ali je to druga kultura, cesto nama neshvatljiva. A koliko ljudi bude ubijeno posredno i neposredno zbog spoljnje politike SAD. Za samo 78 dana su ubili oko 3000 ljudi samo u Srbiji zajedno sa svojim saveznicima. To je sve jedno veliko zlo. A zlo u krajnjoj instanci nece doneti nikom dobro. Ovakve prevare ce se svima obiti o glavu, u prvom redu zrtvama a potom i izrsiocima i onima sto cute. Zemlja kao planeta je razorena, a "lece" je njeni dzelati.

Јабучило

pre 7 godina

Zašto niko ne spreči ova ubistva kitova?Japanci su okruženi vodom sa svih strana,neka neko,lepo,njima pokaže kako se u moru mogu uzgajati ribe,i eto imaće ribe u izobilju a kitovi će moći da se oporave od ovolikog izlova.
(Lili, 31. maj 2018 17:35)

Зато што је риба - риба, а месо је ипак - месо.

Magnus

pre 7 godina

Jezik je malo zilav, al ok. Crveno meso milina, bolje od tuna steaka. Japanci to jednom godisnje obave i kontrolirane su kolicine, zato se i zna broj.

Nego, kolko su amerikanci pobili bizona, pcela i ostale zivadi, sto u svojim krajevima, sto okolo?

Ajde...

www

pre 7 godina

Kao sto ne postoji razlika izmedju ljudi, ne postoji ni razlika izmedju zivotinja. Meni se povraca kada mi toboznji "borci za prava zivotinja" propovedaju o sudbini pasa u Kini, dok istovremeno prozdiru svinjski odrezak.

Veseli maslacak

pre 7 godina

Ne treba biti licemer! Krave, svinje, jagnjici i kokoske, kao ni ovi kitovi, delfini ili psi, nisu zasluzili svoju smrt i ne treba da budu izvor hrane iz ciste pohlepe za nas ljude. Dokle god vi jedete svinje, krave, kokoske i jagnjice nemate moralno pravo da Japancima pridikujete za 333 kita! Nadam se da ce to vecina shvatiti da je meso ubistvo pre nego sto bude kasno.
(Goran, 31. maj 2018 21:18)

ljudi ne vole da im se govori istina.

Ognjen

pre 7 godina

Najdraža nacija. Najlepša zemlja na svetu. A kad se kolju milijarde ovaca za kurban, nikom ništa. Kad je svinjokolj, nikom ništa. Kad je prvi maj pa pravi pokolj, nikom ništa, pa milijarde pilića za zamrzivač, nikom ništa. Pa kobasice, slanina, suvo meso, rebarca, kremenadle, ćevapi, sudžukice, slanina... Vi to kao ne jedete i ne konzumirate... Malo se preispitajte.

Pavle

pre 7 godina

Vidi ove kako su se upecali. Ubijaju kitove za naucno istrazivanje magarci jedni informisite se malo ima podataka na institute of cetacean research. Oni se u stvari bave borbom protiv globalnog zagrevanja.

Goran

pre 7 godina

Ne treba biti licemer! Krave, svinje, jagnjici i kokoske, kao ni ovi kitovi, delfini ili psi, nisu zasluzili svoju smrt i ne treba da budu izvor hrane iz ciste pohlepe za nas ljude. Dokle god vi jedete svinje, krave, kokoske i jagnjice nemate moralno pravo da Japancima pridikujete za 333 kita! Nadam se da ce to vecina shvatiti da je meso ubistvo pre nego sto bude kasno.

Milan Ultras

pre 7 godina

Sada mi recite da li ima razlike između Kita,Psa,Krave ili Svinje meso je meso.I nas Indijci gledaju kao primitivce zato sto jedemo krave,predjite na Zelenu stranu!!!

Vladimir

pre 7 godina

Citat: "Kao i tradicija ubijanja delfina u Danskoj. Ne moze tradicija da bude opravdanje. Sta bi rekli na tradiciju ubijanja ljudi u istrazivacke svrhe."

Reče čovek koji živi u zemlji gde je "svinjokolj" jedna od najvećih tradicija i sve to uz hektolitre alkohola, narodnjake i opšte veselje i zabavu...

Borba

pre 7 godina

Kao i tradicija ubijanja delfina u Danskoj. Ne moze tradicija da bude opravdanje. Sta bi rekli na tradiciju ubijanja ljudi u istrazivacke svrhe.
(Gorki, 31. maj 2018 17:32)

A tradicija klanja svinja?

Gnosis

pre 7 godina

(Fox Mulder, 31. maj 2018 17:40)

Ja nisam, nije ni Rusty. Njegov nihilizam je odbrana od prirodne teskobe koju svest donosi i prihvatanje društvenog mentaliteta, tj mentaliteta krda. Dokle god se neko preispituje, ta teza je netačna. Ne namećite svima težinu sveta, ako ste imalo svesni. Priroda je dvostruka, te i svet. Ko želi, ima svako pravo da istupi iz krda i kolotečine, menjalo to išta ili ne. Interkonekcija unutrašnjeg i spoljašnjeg je ono što čoveka plaši i zbunjuje. Rusty je bežao od tih emocija i prihvatio prirodu kao takvu, nasilnu. On nije kritičar, on je predani učesnik. To se videlo i kroz njegov dialog sa zatvorenikom kome sugestira suicid..

Pera

pre 7 godina

A.da probaju da gaje piliće? More je veliko, ali ne i život u njemu. Ljudi treba da jedu ono što uzgajaju, a ne da uništavaju prirodne resurse.

Tolle

pre 7 godina

@@ne razumem zasto im se ovo dopusta

Ocigledno ne gledate South Park. Kitovi i delfini su bacili atomsku bombu na Hirosimu. Ovo oni rade iz osvete.
(Solo, 31. maj 2018 21:18)

Pala mi je na um ista epizoda ali u malo drugacijem kontekstu. Naime, u njoj se svi sokiraju i moralisu sto se Japanci zalecu da kolju gomilu kitova i onda odluce da ih poduce o moralu itd itd.... Sledeca scena, nakon par meseci, Japanci se zalecu da kolju kokoske i svinje a masa na to kaze: "E sad su normalni ljudi, bas kao mi". Mislite o tome....

Ognjen

pre 7 godina

Najdraža nacija. Najlepša zemlja na svetu. A kad se kolju milijarde ovaca za kurban, nikom ništa. Kad je svinjokolj, nikom ništa. Kad je prvi maj pa pravi pokolj, nikom ništa, pa milijarde pilića za zamrzivač, nikom ništa. Pa kobasice, slanina, suvo meso, rebarca, kremenadle, ćevapi, sudžukice, slanina... Vi to kao ne jedete i ne konzumirate... Malo se preispitajte.

Ovo je stavrno uzas

pre 7 godina

A najgore sto njima prolazi ova prica "u naucne svrhe" i svet to tolerise!? Japanci istrebljuju kitove, ajkule i delfine...kinezi masovno jedu pse!? Sta je to s ovim svetom!?

Gorki

pre 7 godina

Kao i tradicija ubijanja delfina u Danskoj. Ne moze tradicija da bude opravdanje. Sta bi rekli na tradiciju ubijanja ljudi u istrazivacke svrhe.

goli'k

pre 7 godina

polako braco i sestre,polako,sta mislite koliko je samo danas zivih bica platilo glavom za neke druge svrhe,to je nasa realnost,to je nasa slika?

Pavle

pre 7 godina

Vidi ove kako su se upecali. Ubijaju kitove za naucno istrazivanje magarci jedni informisite se malo ima podataka na institute of cetacean research. Oni se u stvari bave borbom protiv globalnog zagrevanja.

Goran

pre 7 godina

Mislim da niste shvatili moj predjasnji komentar. Ubistvo je ubistvo, nebitno o kojoj vrsti se radi. Nema veze dal je zivotinja ugrozena ili ne, prolazi kroz isti pakao u trenutku kad je ubijaju, isti strah, isti bol. Kitovi i krave imaju slican nivo inteligencije, svinje su inteligentnije od pasa, a psi i orke su slicnog mentalnog sklopa, iste taktike za lov, inerakcije u grupama itd. Nema opravdanja za ubistvo radi konzumacije mesa koje nije neophodno u ljudskoj ishrani, ma sta vam lobi i zatucani ljudi pricali!

www

pre 7 godina

Kao sto ne postoji razlika izmedju ljudi, ne postoji ni razlika izmedju zivotinja. Meni se povraca kada mi toboznji "borci za prava zivotinja" propovedaju o sudbini pasa u Kini, dok istovremeno prozdiru svinjski odrezak.

Lili

pre 7 godina

Zašto niko ne spreči ova ubistva kitova?Japanci su okruženi vodom sa svih strana,neka neko,lepo,njima pokaže kako se u moru mogu uzgajati ribe,i eto imaće ribe u izobilju a kitovi će moći da se oporave od ovolikog izlova.

kasno se setili

pre 7 godina

Pobili su takodje i ajkule, zbog supe od ajkule i njenih peraja. Rezultat su namnozene meduze uz obalu Japana, za koje su inace ajkule bile cistaci. Sada se plase da ce im obala postati novo mesto razmnozavanja, i problemu se ne nazire kraj.

Tuga

pre 7 godina

Ubijaju oni i delfine i ajkule i to traje već decenijama. Japanci kao nacija, sa jedne strane su za divljenje, a sa druge strane su za naučno posmatranje.

dragan

pre 7 godina

Ne zaboraviti kad spominjete Mengelea-japandki car nikad nije odgovarao za drugi svetski rat iako postoje snimci kad vrši smotru kamikaza.Jedini koji je osuđen je glavno komandujući general.Čak se na suđenju ni jednom rečju nije spomenuo car.Sve kamikaze sahranjene na carskom groblju.

Solo

pre 7 godina

@ne razumem zasto im se ovo dopusta

Ocigledno ne gledate South Park. Kitovi i delfini su bacili atomsku bombu na Hirosimu. Ovo oni rade iz osvete.

CZ99

pre 7 godina

sta bi rekli japanci na svinjokolju?? na jagnjetinu s raznja,uz litre i litre jeftine rakije????
(izo, 31. maj 2018 18:57)

Molim?400 dinara za litru sljive je tebi jeftino?Gde zivis ti covece?A tek kajsija?Ufff....

Јабучило

pre 7 godina

Zašto niko ne spreči ova ubistva kitova?Japanci su okruženi vodom sa svih strana,neka neko,lepo,njima pokaže kako se u moru mogu uzgajati ribe,i eto imaće ribe u izobilju a kitovi će moći da se oporave od ovolikog izlova.
(Lili, 31. maj 2018 17:35)

Зато што је риба - риба, а месо је ипак - месо.

Јабучило

pre 7 godina

Ne zaboraviti kad spominjete Mengelea-japandki car nikad nije odgovarao za drugi svetski rat iako postoje snimci kad vrši smotru kamikaza.Jedini koji je osuđen je glavno komandujući general.Čak se na suđenju ni jednom rečju nije spomenuo car.Sve kamikaze sahranjene na carskom groblju.
(dragan, 31. maj 2018 19:21)

Камиказа може само да буде развејан по Пацифику... Изашто би ико одговарао за камиказе? Ја изузетно ценим те храбре људе.

BGD

pre 7 godina

nisam znao da i među japancima ima ovako zatucanog i iracionalno tvrdoglavog sveta... kakva tradicija, kakva istraživanja, kakvi bakrači, pa svesno će istrebiti te mučene kitove...

Fanatični harikirijevci

pre 7 godina

To je ta azijatska surovost, od Kine do Japana, tako da ja pravim razliku između Azijaca, stanovnika Azije, i ovih surovih Azijata.

Magnus

pre 7 godina

Jezik je malo zilav, al ok. Crveno meso milina, bolje od tuna steaka. Japanci to jednom godisnje obave i kontrolirane su kolicine, zato se i zna broj.

Nego, kolko su amerikanci pobili bizona, pcela i ostale zivadi, sto u svojim krajevima, sto okolo?

Ajde...

dzigi

pre 7 godina

I gde su sada ljubitelji/obožavaoci skromnih, vrednih, disciplinovanih Japanaca, koji im se dive uvek i u svakom pogledu?
Tu je ova vest jednom godišnje da ih podseti da nije sve crno ili belo, i da nikoga ne treba idealizovati.

SaleKuleas

pre 7 godina

Ne znam da li ste gledali dokumentarni film o TRADICIONALNOM ubijanju delfina u Japanu.Delfina !!!!? Način na koji ih mame u ograđene prostire/zamke,surovost u ubijanju..nešto neverovatno i neshvatljivo.Kao i sva slična dela širom ovog surovog i ružnog (ljudskog) sveta.

Burnout

pre 7 godina

"...neka neko,lepo,njima pokaže kako se u moru mogu uzgajati ribe,i eto imaće ribe u izobilju...(Lili, 31. maj 2018 17:35)"

Ne postoji kuhinja u kojoj su riba i morski plodovi vise zastupljeni od japanske tako da ne znam ko ocekujes da njima pokaze?

bljak

pre 7 godina

Dokle god vi jedete svinje, krave, kokoske i jagnjice nemate moralno pravo da Japancima pridikujete za 333 kita!
(Goran, 31. maj 2018 21:18)

pa nece biti to isto, mi svinje, krave, kokoske i ovce gajimo, i ima ih koliko hoces, a kitovi su divlje i ugrozene zivotinje.

Veseli maslacak

pre 7 godina

Ne treba biti licemer! Krave, svinje, jagnjici i kokoske, kao ni ovi kitovi, delfini ili psi, nisu zasluzili svoju smrt i ne treba da budu izvor hrane iz ciste pohlepe za nas ljude. Dokle god vi jedete svinje, krave, kokoske i jagnjice nemate moralno pravo da Japancima pridikujete za 333 kita! Nadam se da ce to vecina shvatiti da je meso ubistvo pre nego sto bude kasno.
(Goran, 31. maj 2018 21:18)

ljudi ne vole da im se govori istina.

Beau, Montreal

pre 7 godina

Ima ljudi koji pokusavaju to da sprece, potrazite na youtube-u "Whale Wars", ili Paul Watson / Sea Shepherd na wikipediji. A prica o istrazivanju ne drzi vodu - mozda da su ulovili pet kitova to bi jos moglo i da prodje, ali stotine nikome ne trebaju za istrazivanja.

BSN

pre 7 godina

"naucni imperativ"???!!

Pa ovo je da se ispovratis. Idite vi lepo lovite kitove oko Japana ako vec ne mozete bez kitovog mesa. A, sta, nema vise?... Pa ko vam je kriv osim vas samih?

komentar

pre 7 godina

Strasno. Vojnom opremom na citave porodice kitova. Kakva NAIC an istrazivanja, svi znaju da je to laz. Ovo na slici lici na delfina. Tuga. A i naucno je dokazano da je to meso puno zive, da nije zdravo, zabranjeno im je da ih ubijaju I jos uvek to rade...

Džoni

pre 7 godina

Mogli bi ovako da se "opravdaju" i nacisti da je Mengele isto ubijao u naučne svrhe a sada bi mogli da nastave opet i da se pozovu na "tradiciju"!

Orka

pre 7 godina

Stvar je jednostavna, nemaju sta da jedu. Previse ljudi na tako malom i siromasnom podrucju(zemljistu). Japanci imaju mnogo kvalitetak, ali je to druga kultura, cesto nama neshvatljiva. A koliko ljudi bude ubijeno posredno i neposredno zbog spoljnje politike SAD. Za samo 78 dana su ubili oko 3000 ljudi samo u Srbiji zajedno sa svojim saveznicima. To je sve jedno veliko zlo. A zlo u krajnjoj instanci nece doneti nikom dobro. Ovakve prevare ce se svima obiti o glavu, u prvom redu zrtvama a potom i izrsiocima i onima sto cute. Zemlja kao planeta je razorena, a "lece" je njeni dzelati.

Marko

pre 7 godina

To su isti oni fini japanci, zaštita životne sredine, harmonija sa prirodom ali kada odgovara, kada ne, udri po kitovima i sipaj radioaktivnu vodu iz Fukušime.

Pera Magic Mitic

pre 7 godina

Drevni deo japanske kulture predstavlja i harakiri...mogli bi ovi "istrazivaci" da ga primene kolektivno...mislim, zbog ocuvanja tradicije...

Marko

pre 7 godina

Alo Japanci, dzabe zglobni autobusi, mamografi, gamanozevi koje poklanjate po svetu, dok ovako cerecite divna bica koja su na ivici egzistencije. Da li je japanska Vlada svesna koliko stete im po svetu nanose ovakve slike?

BGD

pre 7 godina

Citat: "Kao i tradicija ubijanja delfina u Danskoj. Ne moze tradicija da bude opravdanje. Sta bi rekli na tradiciju ubijanja ljudi u istrazivacke svrhe."Reče čovek koji živi u zemlji gde je "svinjokolj" jedna od najvećih tradicija i sve to uz hektolitre alkohola, narodnjake i opšte veselje i zabavu...
(Vladimir, 31. maj 2018 18:45)
Slažem se ako posmatraš stvari čisto etički, ali svinje su domaće životinje, uzgojene za hranu, odvratno je ali tako je. Ti kitovi su ugrožena vrsta, koja se istrebljuje u svom prirodnom okruženju, masovno i sistematski, tako da je opstanak njihove vrste na ovoj planeti doveden u pitanje.

Kole

pre 7 godina

Goran
Mešaš žabe i babe. Ovce, svinje i krave se gaje na farmama i njihov broj raste sa porastom potrošnje mesa. Kitovi su divlje životinje i deo su ugroženog eko sistema u kome svake godine gubimo nekoliko biljnih i životinjskih vrsta koje se nikad više neće pojaviti na planeti zemlji. Da paradoks bude veći 70% od ubijenog kita ide u konzerve hrane za pse i mačke. Uništavamo jednu veličanstvenu vrstu koja je pred izumiranjem da bi nahranili vrste koje nisu ugrožene, ali nama sebičnim ljudima služe kao igračke i zamena za nnedostatak ljubavi koju ne dobijamo od ljudi iz najbližeg okruženja.

Negativni

pre 7 godina

Ne treba biti licemer! Krave, svinje, jagnjici i kokoske, kao ni ovi kitovi, delfini ili psi, nisu zasluzili svoju smrt i ne treba da budu izvor hrane iz ciste pohlepe za nas ljude. Dokle god vi jedete svinje, krave, kokoske i jagnjice nemate moralno pravo da Japancima pridikujete za 333 kita! Nadam se da ce to vecina shvatiti da je meso ubistvo pre nego sto bude kasno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Goran, 31. maj 2018 21:18)

Sva sreća pa svinje, jaganjci i koke ne plove po Moravi, inače bi Srbi isušili reke. Tek bi to bio pomor. Sreća za kitove da ne žive u Dunavu i Savi.

qwerty

pre 7 godina

Mislim da niste shvatili moj predjasnji komentar. Ubistvo je ubistvo, nebitno o kojoj vrsti se radi. Nema veze dal je zivotinja ugrozena ili ne, prolazi kroz isti pakao u trenutku kad je ubijaju, isti strah, isti bol. ophodno u ljudskoj ishrani, ma sta vam lobi i zatucani ljudi pricali!
(Goran, 1. jun 2018 08:56)

Japancima udariti sankcije, ali nema ko.
Meso nije neophodno u ishrani? Ono vitamin b12, belancevine, proteini, omega 3, to nista? Pre ce biti da je tebe tvoj sektaski lobi dobro preveslao. Mislim, mozes ti bez mesa ali rizikujes da dobijes neke poprilicno gadne neizlecive bolesti. I biljke su ziva bica, nemaju nervni sistem, ali to ne menja sustinu, ako cemo po tvojoj logici. Hajde onda da se svi hranimo tabletama.

sale

pre 7 godina

Ako ovako nastavi ima da ih "proučavaju" samo na slikama i u dokumentarcima, pošto ih uživo više neće nikada videti. Čovek je najveće zlo ove planete i kad tad priroda će nam vratiti.

Мики

pre 7 godina

Заиста је чудно да једна у сваком смислу високо позиционирана земља као што је Јапан, и даље се оглушује о захтев читаве међународне заједнице? Шта, односно ко, и даље истрајава на овоме треба утврдити. Не могу да верујем да би Јапанци свесни да ће овако временом потпуно истребити китове, и даље их ловили.

najveca greska prirode

pre 7 godina

Su nazalost ljudi.. Jedina vrsta koja ubija iz sporta i zabave.. Sto se tice ovog neljudskog ponasanja Japanaca mogu samo da konstatujem sledece.. Cak i lovac koji ubija iz sporta ako je iole savestan i postupa po pravilima ne ubija skotnu srnu ili divlju svinju.. Cak ni seljak koji zivi od stocarstva ne kolje trudnu kravu ili ovcu.. Moras biti zaista jedna kaljuga od coveka na nivou amebe da uzmes zivot bilo kom zivom stvoru koji u sebi nosi novi zivot.. Pored brutalnosti i bljutavosti to je klasican primer unistavanja balansa prirode koji vodi ceo svet u propast.. Ne mogu da shvatim da neko ubija bilo koje stvorenje koje je trudno.. Sam cin mi je tako daleko od bilo kakve mogucnosti za diskusiju na tu temu.. Ni pacova trudnog ne bi mogao da ubijem a kamoli zasticenu vrstu kao sto je kit...Zaista neopisivo strasno

ja

pre 7 godina

Pazi to, i u Japanu se istrebljenje naziva istraga, što je arhaični srpski termin (vidi "Gorski vijenac" - istraga poturica). Kud ćeš bolji dokaz da su i Japanci od Srba nastali!

Ana

pre 7 godina

Kako mogu samo da se vade na to da je to deo drevne kulture. Pa nek onda koriste drvrne brodove I vesla a ne GPS I sonar da ih love.Uostalom state treba make I ostali da kazu kojima he deo drevne kultur bio kanibalizam ili sport gde se svi poibijaju.

sekta svezih pihtija

pre 7 godina

333 kita u naucne svrhe?
(zivela nauka, 31. maj 2018 17:31)

Ocigledno ima veze ko ti je saveznik danas u svetu.
Da ima neko da ih lupi po Tojoti, da vidis kako se tradicija ostavlja po strani.
Nema ko da ih kazni, ovi jos jaci love ljude i unistavaju citave kulture.

Bolesna nacija

pre 7 godina

Ubijaju oni i delfine i ajkule i to traje već decenijama. Japanci kao nacija, sa jedne strane su za divljenje, a sa druge strane su za naučno posmatranje.
(Tuga, 31. maj 2018 21:13)

- Kad pogledam svu japansku istoriju, sva njihova dostignuca, njihove filmove, rijaliti kanale, ucesca u ratovima i sve, sve oni su samo za naucno posmatranje!

Zoran Janković

pre 7 godina

Zato su u J. Koreji bolji ljudi. Korejanci nit love kitove, nit jedu kučiće. Ovo pričam jer mnogi veličaju Japance.
(korea, 31. maj 2018 19:43)
Netačno, što se tiče pasa.
Koreja je bila poznata po upotrebi psećeg mesa u ishrani. Kada je Južna Koreja bila domaćin svetskog prvenstva u fudbalu, čitava država je bila u kampanji da se strancima onemogući da pronađu restorane koji nude jela sa psećim mesom, da bi se popravio narušen imidž države u svetu.

Sloba

pre 7 godina

Tradicija Vikinga je pljacka pa to me rade vise. Uvesti sveobuhvtne sankcije Japanu i totalno ih izolovati dok ne prekinu sa varvarstvom.

Always look at the bright side of life

pre 7 godina

Ok, tradicija, ishrana i sve to, ali ne mogu da nikako da uklopim japanske obzire i svest o drugome s jedne strane, i apsolutni nedostatak svesti o istrebljenju ugrožene vrste s druge, iako time ugrožavaju opstanak života na Zemlji

Voša

pre 7 godina

Treba odobriti Morskim pastirima da mogu torpedovati i potopiti nišan maru ako uhvatu kita...oni su spremni i da ubiju ljude kako bi nastavili svoj krivolov

html

pre 7 godina

Ljudi razumite da nije isto ubijati zivotinje koje su ugrozene i klati svinje i kokoske ili sto u Kini jedu pse. Psi, kokoske, krave, skuše i sardine nisu ugrozene zivotinje i ne preti im nestanak dok vecina kitova jeste i stalno im se smanjuje broj. Zivot jeste jednako vredan u sustini ali ko nam daje za pravo da tamanimo i istrebljujemo vrste sa Zemlje... Zato valjda imamo svest kao ljudi da bar mozemo da uticemo i promenimo navike kako,bismo umanjli destruktivni uticaj koji nasa ishrana ima na planetu, pogotovu kad su u pitanju divlje zivotinje, koje su deo prirodnog lanca ishrane. Nije isto, i nece biti isto, zato je ovo zverstvo.

milopero

pre 7 godina

Ne treba biti licemer! Krave, svinje, jagnjici i kokoske, kao ni ovi kitovi, delfini ili psi, nisu zasluzili svoju smrt i ne treba da budu izvor hrane iz ciste pohlepe za nas ljude. Dokle god vi jedete svinje, krave, kokoske i jagnjice nemate moralno pravo da Japancima pridikujete za 333 kita! Nadam se da ce to vecina shvatiti da je meso ubistvo pre nego sto bude kasno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Goran, 31. maj 2018 21:18)

japanac bot!

MonteGringo

pre 7 godina

Ja oduvijek pricam da su japanci CISTO bolesna nacija i nista vise, a ni manje od toga! Pa oni su samo Kineza pobili preko 40 miliona, i to se ni dan danas cifra ne moze saznati, a ne tamo neka bica iz mora.

Domacin

pre 7 godina

Zamena teza, odmah skrecemo na to sta mi jedemo,pre svega kitovima preti totalno istrebljenje, zanimljivo je da su prvi masovni lov na kitove bili u Engleskoj oko 1800 godine zbog ulja od kita koji su koristili za osvetljenje,tad je ubijeno preko 200000 kitova, i bili bi skroz istrebljeni da se nije desio slucaj sa nalazenjem kamenog uglja i upotrebom njega za osvetljenje,sad se kitovi masovno opet istrebljuju..a to vase lupetanje za svinje i ovce,dajte molim vas,svinje i ovce se gaju ne mogu nikako biti istrebljene,dok kitovi mogu

Domacin

pre 7 godina

Au braco,kakve vi lupetate,Svinje su domace zivotinje koristu se za ishranu,i kraj ,ne mogu nikako biti istrebljene,niti ugroziti ekosistem,jer nemaju svoja prirodna stanista.Kitovi se sistematski unistavaju,istrebljuju,a posto se jel te ne uzgaju,nestace i ceo okeanski sistem ce se urusiti,ne radi se ovde o licemerstvu ,nego o zastitu zivotne sredine..Svinje nemaju veze sa ovom vescu,svinje se uzgajaju,kitovi ne

NeVegun

pre 7 godina

Cekaj, jel moguce stvarno ljudima i dalje nije jasno zasto se jedu krave, svinje, ovce, koze itd. a ne psi, macke, papagaji, vidre, kolibri, bubamare?

Jel ste ucili istoriju vi ikada? Kucajte nastanak civilizacije, dolina tigra i eufrata, nastanak poljoprivrede.

Hocete da prestanemo da jedemo krave i da jedemo pse? ok, napravite farmu pasa, da vidim cime cete ih hraniti i kako cete ih drzati. Ili jos bolje, macke. Hocu bas da vidim uspesan model poslovanja macjim mesom. Bas me zanima kako cete gajiti malog, mrsavog mesojeda za ishranu ljudi.

Volite zivotinje, i treba, borite se za prava, ali nemojte siriti glupost populistickim argumetnima koji sluze samo za izazivanje grize savesti. Kapirate da ucite iste trikove koje mediji i drustvo koriste da vas naprave istim kao te farmske zivotinje koje sazaljevate? Verovatno vidite sebe u njima.

Dragan

pre 7 godina

Razlika izmedju pilica i prasica sa jedne i kitova, slonova i nosorga s druge strane je da su ovi potonji pred istrebljenjem i nemogu se odgajati kao ona prva grupa. Osim biljaka koje imaju hlorofil, svi ostali oblici zivota parazitiraju ili ubijaju svoj plen da bi opstali. Ali samo neodgovorni ljudi pri tome unistavaju sve oko sebe, citave vrste i ekosisteme i to je razlika.

zubac

pre 7 godina

Za one koji misle da je ubijanje svinja i kokosaka za jelo i ubijanje kitova isto. Kitovi su zasticena vrsta i nalaze se pred istrebljenjem, dok su ove zivotinje domace i uzgajaju se upravo iz razloga da bi se konzumirali. Da li vi vidite razliku? Ubijanje kitova ili ajkule je isto kao ubijanje slonova radi slonovace ili lavova radi trofeja.

Voša

pre 7 godina

Kako mogu samo da se vade na to da je to deo drevne kulture. Pa nek onda koriste drvrne brodove I vesla a ne GPS I sonar da ih love.Uostalom state treba make I ostali da kazu kojima he deo drevne kultur bio kanibalizam ili sport gde se svi poibijaju.
(Ana, 1. jun 2018 09:30)

Japanci do pre Marka Pola nisu plovili morem čak su imali i strah od moreplovstva ...pogledaj serinu Šogun...a nisu ni lovili veće ribe tuna od posle 2.sv. rata ameri su je hvatali za ishranu pasa pa videli da se može jesti pa dali osiromašenom japanskom narodu kao pomoć ...ovo što rade je genocid