Aktuelno

Ponedeljak, 26.10.2015.

09:47

"Bog nije muškarac"

Autor: Independent

"Bog nije muškarac" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

38 Komentari

Sortiraj po:

Bonobo

pre 10 godina

@protivotrov
Vidim da ti nikako nisu jasne neke osnovne proceduralne stvari. Ti iznosiš pozitivnu tvrdnju "moja vrsta boga postoji" i NA TEBI je teret dokazivanja. Ja i najveći deo ateista ne tvrdi "bog ne postoji" nego "ne postoji nikakav dokaz niti razlog da verujemo da je jedna od više hiljada sličnih bajki istinita!" I ne znam gde si ti video da ja znam kako je nastao kosmos. Ja to ne znam ali ti tvrdiš da ti znaš. MOlim lepo, na tebi je da nam objasniš kako i ponudiš nešto više od izraza tvoje uverenosti u tu tvrdnju.
U međuvremenu, kako ni jedna religija nikad i nigde nije ponudila nikakve dokaze za svoje tvrdnje, onda je sasvim jasno da se te tvrdnje uopšte ne trebaju ni razmatrati. Ako se nešto tvrdi bez dokaza onda se to isto tako može i odbaciti bez dokaza.
I zanimljiva je količina energije koju ulažeš u osporavanje nečega što nisam ni spomenuo (kosmologija i abiogeneza).

protivotrov

pre 10 godina

"Žalosno je da u 21. veku odrasli ljudi i dalje veruju u bajke. Pa ipak, čak i pod uslovom da Biblija nije mržnjom natopljena fikcija nepismenih bliskoistočnih stočara iz gvozdenog doba, žena ne može biti sveštenik..."
(Bonobo, 27. oktobar 2015 08:37)
====
tvoj bonobsko-hejterski um izgleda stvarno ne može da dobaci do sledećeg: na osnovu čega tvrdiš da su "naše bajke" bajkovitije od "vašh bajki"? a vaše ateističke bajke su- Da je univerzum nastao iz ničega, da je zivot nastao iz nežive materije tek tako "slučajnim nabadanjem" nekakvih munja po organskoj materiji (tj. da onda ispada da munje i gromovi imaju kapacitet da stvaraju život iz mrtve materije ili već čega... SIC!)... i znaš da to nije naučno dokazano i opet i opet to prikazuješ kao dokazanu naučnu istinu, zaista više nego žalasno... i onda smo "glupi kraecionisti (tvoj izraz)", ljudi koji nemaju razvijen korteks i slični epiteti koji se mogu pročitati u komentarima...pravo je čudo kako barataš naučnim pojmovima tamo gde nauka ne može da dobaci, na pr. šta se deašava pre Plankovog Zida ili kako je nešto neživo i odjednom je postalo živo tek tako samo od sebe slučajnim nabadanjem živototvornih munja i gromova...
stvarno je žalosno da u 21. veku odrasli ljudi i dalje veruju u ateističke bajke poturajuči nauku ispred svojih verovanja i to tamo gde još nisu razvijene naučne discipline koje bi mogle da se bave tom problematikom...

dete roditelja

pre 10 godina

Uopšte nije zamišljen kao čovek, ili pripadnik neke druge vrste, pa teško da se može raspravljati o tome kog je pola. Ipak, zamišljen je kao stvoritelj, otac. Većina hrišćana i muslimana na takav način sebi predstavlja svet. Ako je takav zamišljen, ne može se raspravljati da li je zaista takav. Koji veruju na drugi način, imaju različite predstave i dubine do kojih one zalaze.
A neki su, opet, svoje predstave o svetu produbili baveći se naukom i filozofijom (ne samo u materijalne svrhe), i svoje misli i predstave doveli do sebi osobenog nivoa, koji jeste i opšti, ali i individualan, jer ljudi su, ipak, ograničena bića koja pokušavaju da shvate (previše toga?) beskonačni svet oko sebe, svako na pomalo osoben i sebi svojstven način.

@Aron
Ako nema tenzija, to može da znači da nema pameti koja bi uvidela razloge i predložila različite načine prevazilaženja poteškoća. Kao, na pr. u kokošinjcu, kokoške su site i u toplom, ali ne uviđaju razloge za uznemirenost i ne glože se oko toga kako da pobegnu. Pri tom, ako im tamo upadne mišić, one ga ubiju ne dozvolivši mu da pobegne! Kraj istorije predstavljao bi početak trajne stagnacije tj. potpune propasti.

Bonobo

pre 10 godina

Žalosno je da u 21. veku odrasli ljudi i dalje veruju u bajke. Pa ipak, čak i pod uslovom da Biblija nije mržnjom natopljena fikcija nepismenih bliskoistočnih stočara iz gvozdenog doba, žena ne može biti sveštenik.
1. Isus za svoje apostole NIJE birao žene,
2. Postoji i više izričitih zabrana u samom tekstu biblije kao recimo:

1 Tim: 11-12
11. Жена нека се учи у миру са сваком покорношћу;

12. Али жени не допуштам да буде учитељ, нити да влада мужем, него да буде мирна.

Toni

pre 10 godina

Draga moja, Bog nije ni musko ni zensko. On je van ovog vremena i prostora, van materijalne forme, On je neodredjen i nasa svest tako nesto ne moze da poima.

crni

pre 10 godina

Za one koji hoće da prošire um, preporučujem čitanje knjige proroka Enoha, drevnog kralja starog Sumera, Enkija. On je pre više od pet hiljada godina napisao jedno svoje viđenje nebeskog grada, šta god to bilo. U opisu tog grada, postoji jedno središno mesto koje je istovremeno prestol božiji. U opisu višnjega, on nije ni opisao biće antropomorfnih osobina i psihologije, ali je zato opisao da to biće, koje je bilo manifestacija neke čudne svetlosti u koju nije mogao gledati, ima oba principa muški i ženski u sebi, samo u principijelnom smislu. Kada mu se TO obratilo, obratila mu se, zamislite, ONA, znači ženski deo bića i komunicirao je sa njim neko vreme.
Židovsko tumačenje istog me ne zanima.

Ruzicasti jednorog

pre 10 godina

@Bilbo Baggins, 26. oktobar 2015 19:49
A ja?
To sto me nikad nisi video, ne znaci da ne postojim. Ne vidis ni vazduh, ali on ipak postoji. Otvori dusu svoju ka rogu mome, jer samo onaj koji sledi moj put zivece vecno!

OF name

pre 10 godina

Pa naravno da gospod Bog nema pol,i to je tema i dilema za raspravljanje samo onima koji nikada nisu čitali sveto pismo,jer Bog nema antropomorfni oblik.Upravo u sv. pismu postoji opisan trenutak kada je Mojsije razgovarao sa Bogom,i kada mu je Bog rekao: "Izuj se Mojsije jer je mesto na kojem stojiš sveto" a Mojsije mu reče: "A gde si ti Bože,ja te ne vidim" na što mu Bog odgovori: "Pogledaj pored sebe kupinu koja gori a ne sagoreva" Anđeli takođe nemaju pol,uskrsli čovek u duhu svetom takođe neće imati pol,i ne vidim šta je tu tako čudno? Kratak je ljudski vek da bi mogao eksperimentima da dokaže ovu tvrdnju iz sv.pisma

laki

pre 10 godina

Ako Bog postoji to ne bi bilo nikakvo covekoliko bice niti biće u bilo kom nama poznatom smislu.

Vec sveobuhvatna, svemoguca samosvesna energija!!

Bilbo Baggins

pre 10 godina

Otkricu vam i ja jednu tajnu, zmajevi ne postoje, zamislite!
(Igor, 26. oktobar 2015 12:58)

Ali jednorozi definitivno postoje, mada je poznata samo varijanta belih jednoroga. Ima tvdnji da postoje i višebojni (šareni), ali to su samo nedokazane pretpostavke.

Ante

pre 10 godina

nemaju ni andjeli spol,spol je odlika palog bica,koje nije vise jedno s Bogom.Adam I Eva nisu imali spol dok nisu jeli voce I onda su shvatili da su goli.Ne prije toga.Kao I pali andjeli koji su uzimali sebi zene,ali nakon toga sto su okrenuli se protiv Boga...Ne mozes biti iz raja I imati sex,to jedno s drugim ne ide jer automatski iskljucuje ego,to jest,spolnost...

kako?

pre 10 godina

Pročitah da "se fluidi ponašaju kao da ne postoji gravitacija". Objašnjnje???
"""
Današnja nauka i inženjerstvo mogu da dosegnu temperature veoma bliske apsolutnoj nuli, a po poslednjih istraživanjima i ispod te vrednosti, i potvrđuju ranije pretpostavke o superprovodnosti, pri kojoj ne postoji električna otpornost i o super fluidnosti pri kojoj ne postoji viskoznost te se fluidi ponašaju kao da ne postoji gravitacija.
"""

Pera Kojot

pre 10 godina

Omiljena izreka jednog mog prijatelja je: "Bog je prvo sebi stvorio bradu." Onu drugu: "Da nekome treba žena i Bog bi je imao" ne sme ni da spomene, jer kad bi ga čula žena, video bi svoga Boga...

draganz

pre 10 godina

Bog, otac, nema pol niti ga covek moze videti, najvise sto moze da ga vidi je kao nestvorena stvetlost. Moze da ga pojmi preko sina. Sin je Isus Hrist i po njegovom liku je stvoren covek.

čovek

pre 10 godina

"Adam nije bio ni musko ni zensko jer sve dok nije zgresio i dok je ziveo blizu Bogu(neki kazu u Raju) nije imao potrtebe da se razmnozava.Tek kad je zgresio Bog je stvorio zenu,tj stvorio je onda i Adama muskarcem i posto ga je proterao na nizi energetski nivo gde je potrebno i fizicko razmnozavanje,morao je prvobitnog Adama da "podeli" na muski i zenski princip,tako da je i muski i zneski princip Adama(covecanstva) zapravo nastao u istom trenutku"

###
pa sve navedeno osporava proklamaciju o sveznajućem i svevidećem ... pošto on/ona/ono zna sve šta će se desiti, pravljenje i prepraljanje Adama je, hm, gubljenje vremena ili narodski, mlaćenje prazne slame ... naravno u takvim nesuglasicama, pomaže ono "čudni su putevi ..."

Bog postoji i sa nama komunicira

pre 10 godina

"Isto bi bilo da je u pitanju deda mraz. Obe ličnosti su izmišljene. U bajkama piše da su muškarci, pa kad pričate bajke možete ih pričati u originalu, ili ispričajte svoju verziju. Šta vam je volja.Ali nemojte životne odluke donositi po bajkama.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Razum, 26. oktobar 2015 10:19) "

Da,da,ne postoji ni sampon za kosu,rece vaska...

Postoji neka logika

pre 10 godina

Niti je Bog musko nit zensko,niti mu treba telo mada nije iskljuceno ni da ga mozda ima u nekoj formi a ako bi ga i imao onda bi bio=hermafrodit.Tako ni andjeli nemaju pol.I Adam nije bio ni musko ni zensko jer sve dok nije zgresio i dok je ziveo blizu Bogu(neki kazu u Raju) nije imao potrtebe da se razmnozava.Tek kad je zgresio Bog je stvorio zenu,tj stvorio je onda i Adama muskarcem i posto ga je proterao na nizi energetski nivo gde je potrebno i fizicko razmnozavanje,morao je prvobitnog Adama da "podeli" na muski i zenski princip,tako da je i muski i zneski princip Adama(covecanstva) zapravo nastao u istom trenutku.Sam Bog je preporucio coveku da odrzi porodicu tako sto bi se uloge podelile i to na taj nacin da se upravo zastiti zena od teskih fizickih poslova ali je Djavo sve to izoblicio i bacio ljagu na zenski princip istovremeno prosledivsi laznu imformaciju da je Eva pojela jabuku i uneo je razdor u samo covecanstvo izmedju muskog i zenskog principa kako bi se covecanstvo sto teze vratilo Bogu,proces koji je neminovan ali koji ce zbog toga sporije da tece.Inace,musko sam ali se zalazem da i zene mogu da budu svestenici,ako zele da ne ulaze u oltar prilikom menstrualnog ciklusa to neka bude slobodan izbor ali bih onda skrenuo paznju na to da ni muskarci svestenici ne bi trebali da ulaze u oltar 7 dana po izlivanja semena,makar i nocnog,spontanog.Po meni je pozeljno takodje da svestenstvo,musko i zensko,budu vegetarijanci.Ovo je moje licno,nije sekta.

B.H.

pre 10 godina

Да се Христос усели вјером у срца ваша (Ефес. 3, 17).
Нема Христа онај ко Га има само на језику. Нити има Христа онај ко Га има само на хартији. Нити Га има онај ко Га има само на зиду. Нити Га пак има онај ко Га има само у музеју прошлости. Онај Га у истини има ко Га има у срцу. Јер је Христос љубав, а престо љубави је срце. Ако ти је Христос у срцу, онда ти је Он — Бог. Ако ли ти је Он само на језику, или на хартији, или на зиду, или у музеју прошлости, па ма Га ти и називао Богом, Он је играчка за тебе. Чувај се тада, о човече, јер се нико не може некажњено играти с Богом. Срце је привидно тесан орган, но у њега се може уселити Бог. И кад се у њега усели Бог, оно је напуњено и препуњено, и ништа више у њ не може стати. Ако ли се пак у њега усели сав свет, без Бога, оно остаје празно.
Браћо, нека се Христос, васкрсли и живи Господ, усели вером у срца ваша, и срца ваша биће напуњена и препуњена. Но Он се не може друкчије уселити у срца ваша до вером вашом. Ако ли вере немате, Христос ће остати само на језику вашем, или на хартији, или на зиду, или у музеју прошлости. Каква вам је корист од тога? Каква вам је корист држати живот на језику а смрт у срцу? Јер ако држите свет у срцу а Христа на језику, држите смрт у срцу а живот на језику. Не помаже жедном вода на језику. Спустите живога Христа у срце, и напојићете се истински, и осетићете сласт неисказану.

Razum

pre 10 godina

Isto bi bilo da je u pitanju deda mraz. Obe ličnosti su izmišljene. U bajkama piše da su muškarci, pa kad pričate bajke možete ih pričati u originalu, ili ispričajte svoju verziju. Šta vam je volja.Ali nemojte životne odluke donositi po bajkama.

Aron

pre 10 godina

Uf, gde smo mi a gde su oni? Lepo kaže Frensis Fukujama da su razvijene zemlje parlamentarne demokratije društva "Kraja istorije". Prosto društva gde se o svemu raspravlja i gde su osnovne potrebe čoveka više nego zadovoljene. A šansa od neke revolucije je nezamisliva jer nema ozbiljnih tenzija.

Jelenka

pre 10 godina

Ajde nevernici krenite sa pljuvanjem zato nam tako i ide. Naravno vas niko ne tera da verujete ali pljuvati i pisati lose stvari za tako nesto... Jezivo. Ja nisam neki Bog zna kakav vernik ali verujem u Boga, osecao bih se prljavo kada bih pisao ili pricao nesto lose.

Razum

pre 10 godina

Isto bi bilo da je u pitanju deda mraz. Obe ličnosti su izmišljene. U bajkama piše da su muškarci, pa kad pričate bajke možete ih pričati u originalu, ili ispričajte svoju verziju. Šta vam je volja.Ali nemojte životne odluke donositi po bajkama.

Jelenka

pre 10 godina

Ajde nevernici krenite sa pljuvanjem zato nam tako i ide. Naravno vas niko ne tera da verujete ali pljuvati i pisati lose stvari za tako nesto... Jezivo. Ja nisam neki Bog zna kakav vernik ali verujem u Boga, osecao bih se prljavo kada bih pisao ili pricao nesto lose.

laki

pre 10 godina

Ako Bog postoji to ne bi bilo nikakvo covekoliko bice niti biće u bilo kom nama poznatom smislu.

Vec sveobuhvatna, svemoguca samosvesna energija!!

Pera Kojot

pre 10 godina

Omiljena izreka jednog mog prijatelja je: "Bog je prvo sebi stvorio bradu." Onu drugu: "Da nekome treba žena i Bog bi je imao" ne sme ni da spomene, jer kad bi ga čula žena, video bi svoga Boga...

B.H.

pre 10 godina

Да се Христос усели вјером у срца ваша (Ефес. 3, 17).
Нема Христа онај ко Га има само на језику. Нити има Христа онај ко Га има само на хартији. Нити Га има онај ко Га има само на зиду. Нити Га пак има онај ко Га има само у музеју прошлости. Онај Га у истини има ко Га има у срцу. Јер је Христос љубав, а престо љубави је срце. Ако ти је Христос у срцу, онда ти је Он — Бог. Ако ли ти је Он само на језику, или на хартији, или на зиду, или у музеју прошлости, па ма Га ти и називао Богом, Он је играчка за тебе. Чувај се тада, о човече, јер се нико не може некажњено играти с Богом. Срце је привидно тесан орган, но у њега се може уселити Бог. И кад се у њега усели Бог, оно је напуњено и препуњено, и ништа више у њ не може стати. Ако ли се пак у њега усели сав свет, без Бога, оно остаје празно.
Браћо, нека се Христос, васкрсли и живи Господ, усели вером у срца ваша, и срца ваша биће напуњена и препуњена. Но Он се не може друкчије уселити у срца ваша до вером вашом. Ако ли вере немате, Христос ће остати само на језику вашем, или на хартији, или на зиду, или у музеју прошлости. Каква вам је корист од тога? Каква вам је корист држати живот на језику а смрт у срцу? Јер ако држите свет у срцу а Христа на језику, држите смрт у срцу а живот на језику. Не помаже жедном вода на језику. Спустите живога Христа у срце, и напојићете се истински, и осетићете сласт неисказану.

čovek

pre 10 godina

"Adam nije bio ni musko ni zensko jer sve dok nije zgresio i dok je ziveo blizu Bogu(neki kazu u Raju) nije imao potrtebe da se razmnozava.Tek kad je zgresio Bog je stvorio zenu,tj stvorio je onda i Adama muskarcem i posto ga je proterao na nizi energetski nivo gde je potrebno i fizicko razmnozavanje,morao je prvobitnog Adama da "podeli" na muski i zenski princip,tako da je i muski i zneski princip Adama(covecanstva) zapravo nastao u istom trenutku"

###
pa sve navedeno osporava proklamaciju o sveznajućem i svevidećem ... pošto on/ona/ono zna sve šta će se desiti, pravljenje i prepraljanje Adama je, hm, gubljenje vremena ili narodski, mlaćenje prazne slame ... naravno u takvim nesuglasicama, pomaže ono "čudni su putevi ..."

Bog postoji i sa nama komunicira

pre 10 godina

"Isto bi bilo da je u pitanju deda mraz. Obe ličnosti su izmišljene. U bajkama piše da su muškarci, pa kad pričate bajke možete ih pričati u originalu, ili ispričajte svoju verziju. Šta vam je volja.Ali nemojte životne odluke donositi po bajkama.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Razum, 26. oktobar 2015 10:19) "

Da,da,ne postoji ni sampon za kosu,rece vaska...

Aron

pre 10 godina

Uf, gde smo mi a gde su oni? Lepo kaže Frensis Fukujama da su razvijene zemlje parlamentarne demokratije društva "Kraja istorije". Prosto društva gde se o svemu raspravlja i gde su osnovne potrebe čoveka više nego zadovoljene. A šansa od neke revolucije je nezamisliva jer nema ozbiljnih tenzija.

draganz

pre 10 godina

Bog, otac, nema pol niti ga covek moze videti, najvise sto moze da ga vidi je kao nestvorena stvetlost. Moze da ga pojmi preko sina. Sin je Isus Hrist i po njegovom liku je stvoren covek.

Bilbo Baggins

pre 10 godina

Otkricu vam i ja jednu tajnu, zmajevi ne postoje, zamislite!
(Igor, 26. oktobar 2015 12:58)

Ali jednorozi definitivno postoje, mada je poznata samo varijanta belih jednoroga. Ima tvdnji da postoje i višebojni (šareni), ali to su samo nedokazane pretpostavke.

kako?

pre 10 godina

Pročitah da "se fluidi ponašaju kao da ne postoji gravitacija". Objašnjnje???
"""
Današnja nauka i inženjerstvo mogu da dosegnu temperature veoma bliske apsolutnoj nuli, a po poslednjih istraživanjima i ispod te vrednosti, i potvrđuju ranije pretpostavke o superprovodnosti, pri kojoj ne postoji električna otpornost i o super fluidnosti pri kojoj ne postoji viskoznost te se fluidi ponašaju kao da ne postoji gravitacija.
"""

OF name

pre 10 godina

Pa naravno da gospod Bog nema pol,i to je tema i dilema za raspravljanje samo onima koji nikada nisu čitali sveto pismo,jer Bog nema antropomorfni oblik.Upravo u sv. pismu postoji opisan trenutak kada je Mojsije razgovarao sa Bogom,i kada mu je Bog rekao: "Izuj se Mojsije jer je mesto na kojem stojiš sveto" a Mojsije mu reče: "A gde si ti Bože,ja te ne vidim" na što mu Bog odgovori: "Pogledaj pored sebe kupinu koja gori a ne sagoreva" Anđeli takođe nemaju pol,uskrsli čovek u duhu svetom takođe neće imati pol,i ne vidim šta je tu tako čudno? Kratak je ljudski vek da bi mogao eksperimentima da dokaže ovu tvrdnju iz sv.pisma

Postoji neka logika

pre 10 godina

Niti je Bog musko nit zensko,niti mu treba telo mada nije iskljuceno ni da ga mozda ima u nekoj formi a ako bi ga i imao onda bi bio=hermafrodit.Tako ni andjeli nemaju pol.I Adam nije bio ni musko ni zensko jer sve dok nije zgresio i dok je ziveo blizu Bogu(neki kazu u Raju) nije imao potrtebe da se razmnozava.Tek kad je zgresio Bog je stvorio zenu,tj stvorio je onda i Adama muskarcem i posto ga je proterao na nizi energetski nivo gde je potrebno i fizicko razmnozavanje,morao je prvobitnog Adama da "podeli" na muski i zenski princip,tako da je i muski i zneski princip Adama(covecanstva) zapravo nastao u istom trenutku.Sam Bog je preporucio coveku da odrzi porodicu tako sto bi se uloge podelile i to na taj nacin da se upravo zastiti zena od teskih fizickih poslova ali je Djavo sve to izoblicio i bacio ljagu na zenski princip istovremeno prosledivsi laznu imformaciju da je Eva pojela jabuku i uneo je razdor u samo covecanstvo izmedju muskog i zenskog principa kako bi se covecanstvo sto teze vratilo Bogu,proces koji je neminovan ali koji ce zbog toga sporije da tece.Inace,musko sam ali se zalazem da i zene mogu da budu svestenici,ako zele da ne ulaze u oltar prilikom menstrualnog ciklusa to neka bude slobodan izbor ali bih onda skrenuo paznju na to da ni muskarci svestenici ne bi trebali da ulaze u oltar 7 dana po izlivanja semena,makar i nocnog,spontanog.Po meni je pozeljno takodje da svestenstvo,musko i zensko,budu vegetarijanci.Ovo je moje licno,nije sekta.

Ante

pre 10 godina

nemaju ni andjeli spol,spol je odlika palog bica,koje nije vise jedno s Bogom.Adam I Eva nisu imali spol dok nisu jeli voce I onda su shvatili da su goli.Ne prije toga.Kao I pali andjeli koji su uzimali sebi zene,ali nakon toga sto su okrenuli se protiv Boga...Ne mozes biti iz raja I imati sex,to jedno s drugim ne ide jer automatski iskljucuje ego,to jest,spolnost...

Toni

pre 10 godina

Draga moja, Bog nije ni musko ni zensko. On je van ovog vremena i prostora, van materijalne forme, On je neodredjen i nasa svest tako nesto ne moze da poima.

Ruzicasti jednorog

pre 10 godina

@Bilbo Baggins, 26. oktobar 2015 19:49
A ja?
To sto me nikad nisi video, ne znaci da ne postojim. Ne vidis ni vazduh, ali on ipak postoji. Otvori dusu svoju ka rogu mome, jer samo onaj koji sledi moj put zivece vecno!

crni

pre 10 godina

Za one koji hoće da prošire um, preporučujem čitanje knjige proroka Enoha, drevnog kralja starog Sumera, Enkija. On je pre više od pet hiljada godina napisao jedno svoje viđenje nebeskog grada, šta god to bilo. U opisu tog grada, postoji jedno središno mesto koje je istovremeno prestol božiji. U opisu višnjega, on nije ni opisao biće antropomorfnih osobina i psihologije, ali je zato opisao da to biće, koje je bilo manifestacija neke čudne svetlosti u koju nije mogao gledati, ima oba principa muški i ženski u sebi, samo u principijelnom smislu. Kada mu se TO obratilo, obratila mu se, zamislite, ONA, znači ženski deo bića i komunicirao je sa njim neko vreme.
Židovsko tumačenje istog me ne zanima.

protivotrov

pre 10 godina

"Žalosno je da u 21. veku odrasli ljudi i dalje veruju u bajke. Pa ipak, čak i pod uslovom da Biblija nije mržnjom natopljena fikcija nepismenih bliskoistočnih stočara iz gvozdenog doba, žena ne može biti sveštenik..."
(Bonobo, 27. oktobar 2015 08:37)
====
tvoj bonobsko-hejterski um izgleda stvarno ne može da dobaci do sledećeg: na osnovu čega tvrdiš da su "naše bajke" bajkovitije od "vašh bajki"? a vaše ateističke bajke su- Da je univerzum nastao iz ničega, da je zivot nastao iz nežive materije tek tako "slučajnim nabadanjem" nekakvih munja po organskoj materiji (tj. da onda ispada da munje i gromovi imaju kapacitet da stvaraju život iz mrtve materije ili već čega... SIC!)... i znaš da to nije naučno dokazano i opet i opet to prikazuješ kao dokazanu naučnu istinu, zaista više nego žalasno... i onda smo "glupi kraecionisti (tvoj izraz)", ljudi koji nemaju razvijen korteks i slični epiteti koji se mogu pročitati u komentarima...pravo je čudo kako barataš naučnim pojmovima tamo gde nauka ne može da dobaci, na pr. šta se deašava pre Plankovog Zida ili kako je nešto neživo i odjednom je postalo živo tek tako samo od sebe slučajnim nabadanjem živototvornih munja i gromova...
stvarno je žalosno da u 21. veku odrasli ljudi i dalje veruju u ateističke bajke poturajuči nauku ispred svojih verovanja i to tamo gde još nisu razvijene naučne discipline koje bi mogle da se bave tom problematikom...

Bonobo

pre 10 godina

Žalosno je da u 21. veku odrasli ljudi i dalje veruju u bajke. Pa ipak, čak i pod uslovom da Biblija nije mržnjom natopljena fikcija nepismenih bliskoistočnih stočara iz gvozdenog doba, žena ne može biti sveštenik.
1. Isus za svoje apostole NIJE birao žene,
2. Postoji i više izričitih zabrana u samom tekstu biblije kao recimo:

1 Tim: 11-12
11. Жена нека се учи у миру са сваком покорношћу;

12. Али жени не допуштам да буде учитељ, нити да влада мужем, него да буде мирна.

dete roditelja

pre 10 godina

Uopšte nije zamišljen kao čovek, ili pripadnik neke druge vrste, pa teško da se može raspravljati o tome kog je pola. Ipak, zamišljen je kao stvoritelj, otac. Većina hrišćana i muslimana na takav način sebi predstavlja svet. Ako je takav zamišljen, ne može se raspravljati da li je zaista takav. Koji veruju na drugi način, imaju različite predstave i dubine do kojih one zalaze.
A neki su, opet, svoje predstave o svetu produbili baveći se naukom i filozofijom (ne samo u materijalne svrhe), i svoje misli i predstave doveli do sebi osobenog nivoa, koji jeste i opšti, ali i individualan, jer ljudi su, ipak, ograničena bića koja pokušavaju da shvate (previše toga?) beskonačni svet oko sebe, svako na pomalo osoben i sebi svojstven način.

@Aron
Ako nema tenzija, to može da znači da nema pameti koja bi uvidela razloge i predložila različite načine prevazilaženja poteškoća. Kao, na pr. u kokošinjcu, kokoške su site i u toplom, ali ne uviđaju razloge za uznemirenost i ne glože se oko toga kako da pobegnu. Pri tom, ako im tamo upadne mišić, one ga ubiju ne dozvolivši mu da pobegne! Kraj istorije predstavljao bi početak trajne stagnacije tj. potpune propasti.

Bonobo

pre 10 godina

@protivotrov
Vidim da ti nikako nisu jasne neke osnovne proceduralne stvari. Ti iznosiš pozitivnu tvrdnju "moja vrsta boga postoji" i NA TEBI je teret dokazivanja. Ja i najveći deo ateista ne tvrdi "bog ne postoji" nego "ne postoji nikakav dokaz niti razlog da verujemo da je jedna od više hiljada sličnih bajki istinita!" I ne znam gde si ti video da ja znam kako je nastao kosmos. Ja to ne znam ali ti tvrdiš da ti znaš. MOlim lepo, na tebi je da nam objasniš kako i ponudiš nešto više od izraza tvoje uverenosti u tu tvrdnju.
U međuvremenu, kako ni jedna religija nikad i nigde nije ponudila nikakve dokaze za svoje tvrdnje, onda je sasvim jasno da se te tvrdnje uopšte ne trebaju ni razmatrati. Ako se nešto tvrdi bez dokaza onda se to isto tako može i odbaciti bez dokaza.
I zanimljiva je količina energije koju ulažeš u osporavanje nečega što nisam ni spomenuo (kosmologija i abiogeneza).

Jelenka

pre 10 godina

Ajde nevernici krenite sa pljuvanjem zato nam tako i ide. Naravno vas niko ne tera da verujete ali pljuvati i pisati lose stvari za tako nesto... Jezivo. Ja nisam neki Bog zna kakav vernik ali verujem u Boga, osecao bih se prljavo kada bih pisao ili pricao nesto lose.

Bog postoji i sa nama komunicira

pre 10 godina

"Isto bi bilo da je u pitanju deda mraz. Obe ličnosti su izmišljene. U bajkama piše da su muškarci, pa kad pričate bajke možete ih pričati u originalu, ili ispričajte svoju verziju. Šta vam je volja.Ali nemojte životne odluke donositi po bajkama.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Razum, 26. oktobar 2015 10:19) "

Da,da,ne postoji ni sampon za kosu,rece vaska...

Razum

pre 10 godina

Isto bi bilo da je u pitanju deda mraz. Obe ličnosti su izmišljene. U bajkama piše da su muškarci, pa kad pričate bajke možete ih pričati u originalu, ili ispričajte svoju verziju. Šta vam je volja.Ali nemojte životne odluke donositi po bajkama.

B.H.

pre 10 godina

Да се Христос усели вјером у срца ваша (Ефес. 3, 17).
Нема Христа онај ко Га има само на језику. Нити има Христа онај ко Га има само на хартији. Нити Га има онај ко Га има само на зиду. Нити Га пак има онај ко Га има само у музеју прошлости. Онај Га у истини има ко Га има у срцу. Јер је Христос љубав, а престо љубави је срце. Ако ти је Христос у срцу, онда ти је Он — Бог. Ако ли ти је Он само на језику, или на хартији, или на зиду, или у музеју прошлости, па ма Га ти и називао Богом, Он је играчка за тебе. Чувај се тада, о човече, јер се нико не може некажњено играти с Богом. Срце је привидно тесан орган, но у њега се може уселити Бог. И кад се у њега усели Бог, оно је напуњено и препуњено, и ништа више у њ не може стати. Ако ли се пак у њега усели сав свет, без Бога, оно остаје празно.
Браћо, нека се Христос, васкрсли и живи Господ, усели вером у срца ваша, и срца ваша биће напуњена и препуњена. Но Он се не може друкчије уселити у срца ваша до вером вашом. Ако ли вере немате, Христос ће остати само на језику вашем, или на хартији, или на зиду, или у музеју прошлости. Каква вам је корист од тога? Каква вам је корист држати живот на језику а смрт у срцу? Јер ако држите свет у срцу а Христа на језику, држите смрт у срцу а живот на језику. Не помаже жедном вода на језику. Спустите живога Христа у срце, и напојићете се истински, и осетићете сласт неисказану.

Postoji neka logika

pre 10 godina

Niti je Bog musko nit zensko,niti mu treba telo mada nije iskljuceno ni da ga mozda ima u nekoj formi a ako bi ga i imao onda bi bio=hermafrodit.Tako ni andjeli nemaju pol.I Adam nije bio ni musko ni zensko jer sve dok nije zgresio i dok je ziveo blizu Bogu(neki kazu u Raju) nije imao potrtebe da se razmnozava.Tek kad je zgresio Bog je stvorio zenu,tj stvorio je onda i Adama muskarcem i posto ga je proterao na nizi energetski nivo gde je potrebno i fizicko razmnozavanje,morao je prvobitnog Adama da "podeli" na muski i zenski princip,tako da je i muski i zneski princip Adama(covecanstva) zapravo nastao u istom trenutku.Sam Bog je preporucio coveku da odrzi porodicu tako sto bi se uloge podelile i to na taj nacin da se upravo zastiti zena od teskih fizickih poslova ali je Djavo sve to izoblicio i bacio ljagu na zenski princip istovremeno prosledivsi laznu imformaciju da je Eva pojela jabuku i uneo je razdor u samo covecanstvo izmedju muskog i zenskog principa kako bi se covecanstvo sto teze vratilo Bogu,proces koji je neminovan ali koji ce zbog toga sporije da tece.Inace,musko sam ali se zalazem da i zene mogu da budu svestenici,ako zele da ne ulaze u oltar prilikom menstrualnog ciklusa to neka bude slobodan izbor ali bih onda skrenuo paznju na to da ni muskarci svestenici ne bi trebali da ulaze u oltar 7 dana po izlivanja semena,makar i nocnog,spontanog.Po meni je pozeljno takodje da svestenstvo,musko i zensko,budu vegetarijanci.Ovo je moje licno,nije sekta.

Aron

pre 10 godina

Uf, gde smo mi a gde su oni? Lepo kaže Frensis Fukujama da su razvijene zemlje parlamentarne demokratije društva "Kraja istorije". Prosto društva gde se o svemu raspravlja i gde su osnovne potrebe čoveka više nego zadovoljene. A šansa od neke revolucije je nezamisliva jer nema ozbiljnih tenzija.

draganz

pre 10 godina

Bog, otac, nema pol niti ga covek moze videti, najvise sto moze da ga vidi je kao nestvorena stvetlost. Moze da ga pojmi preko sina. Sin je Isus Hrist i po njegovom liku je stvoren covek.

Ante

pre 10 godina

nemaju ni andjeli spol,spol je odlika palog bica,koje nije vise jedno s Bogom.Adam I Eva nisu imali spol dok nisu jeli voce I onda su shvatili da su goli.Ne prije toga.Kao I pali andjeli koji su uzimali sebi zene,ali nakon toga sto su okrenuli se protiv Boga...Ne mozes biti iz raja I imati sex,to jedno s drugim ne ide jer automatski iskljucuje ego,to jest,spolnost...

čovek

pre 10 godina

"Adam nije bio ni musko ni zensko jer sve dok nije zgresio i dok je ziveo blizu Bogu(neki kazu u Raju) nije imao potrtebe da se razmnozava.Tek kad je zgresio Bog je stvorio zenu,tj stvorio je onda i Adama muskarcem i posto ga je proterao na nizi energetski nivo gde je potrebno i fizicko razmnozavanje,morao je prvobitnog Adama da "podeli" na muski i zenski princip,tako da je i muski i zneski princip Adama(covecanstva) zapravo nastao u istom trenutku"

###
pa sve navedeno osporava proklamaciju o sveznajućem i svevidećem ... pošto on/ona/ono zna sve šta će se desiti, pravljenje i prepraljanje Adama je, hm, gubljenje vremena ili narodski, mlaćenje prazne slame ... naravno u takvim nesuglasicama, pomaže ono "čudni su putevi ..."

Pera Kojot

pre 10 godina

Omiljena izreka jednog mog prijatelja je: "Bog je prvo sebi stvorio bradu." Onu drugu: "Da nekome treba žena i Bog bi je imao" ne sme ni da spomene, jer kad bi ga čula žena, video bi svoga Boga...

OF name

pre 10 godina

Pa naravno da gospod Bog nema pol,i to je tema i dilema za raspravljanje samo onima koji nikada nisu čitali sveto pismo,jer Bog nema antropomorfni oblik.Upravo u sv. pismu postoji opisan trenutak kada je Mojsije razgovarao sa Bogom,i kada mu je Bog rekao: "Izuj se Mojsije jer je mesto na kojem stojiš sveto" a Mojsije mu reče: "A gde si ti Bože,ja te ne vidim" na što mu Bog odgovori: "Pogledaj pored sebe kupinu koja gori a ne sagoreva" Anđeli takođe nemaju pol,uskrsli čovek u duhu svetom takođe neće imati pol,i ne vidim šta je tu tako čudno? Kratak je ljudski vek da bi mogao eksperimentima da dokaže ovu tvrdnju iz sv.pisma

laki

pre 10 godina

Ako Bog postoji to ne bi bilo nikakvo covekoliko bice niti biće u bilo kom nama poznatom smislu.

Vec sveobuhvatna, svemoguca samosvesna energija!!

Ruzicasti jednorog

pre 10 godina

@Bilbo Baggins, 26. oktobar 2015 19:49
A ja?
To sto me nikad nisi video, ne znaci da ne postojim. Ne vidis ni vazduh, ali on ipak postoji. Otvori dusu svoju ka rogu mome, jer samo onaj koji sledi moj put zivece vecno!

crni

pre 10 godina

Za one koji hoće da prošire um, preporučujem čitanje knjige proroka Enoha, drevnog kralja starog Sumera, Enkija. On je pre više od pet hiljada godina napisao jedno svoje viđenje nebeskog grada, šta god to bilo. U opisu tog grada, postoji jedno središno mesto koje je istovremeno prestol božiji. U opisu višnjega, on nije ni opisao biće antropomorfnih osobina i psihologije, ali je zato opisao da to biće, koje je bilo manifestacija neke čudne svetlosti u koju nije mogao gledati, ima oba principa muški i ženski u sebi, samo u principijelnom smislu. Kada mu se TO obratilo, obratila mu se, zamislite, ONA, znači ženski deo bića i komunicirao je sa njim neko vreme.
Židovsko tumačenje istog me ne zanima.

Bonobo

pre 10 godina

Žalosno je da u 21. veku odrasli ljudi i dalje veruju u bajke. Pa ipak, čak i pod uslovom da Biblija nije mržnjom natopljena fikcija nepismenih bliskoistočnih stočara iz gvozdenog doba, žena ne može biti sveštenik.
1. Isus za svoje apostole NIJE birao žene,
2. Postoji i više izričitih zabrana u samom tekstu biblije kao recimo:

1 Tim: 11-12
11. Жена нека се учи у миру са сваком покорношћу;

12. Али жени не допуштам да буде учитељ, нити да влада мужем, него да буде мирна.

kako?

pre 10 godina

Pročitah da "se fluidi ponašaju kao da ne postoji gravitacija". Objašnjnje???
"""
Današnja nauka i inženjerstvo mogu da dosegnu temperature veoma bliske apsolutnoj nuli, a po poslednjih istraživanjima i ispod te vrednosti, i potvrđuju ranije pretpostavke o superprovodnosti, pri kojoj ne postoji električna otpornost i o super fluidnosti pri kojoj ne postoji viskoznost te se fluidi ponašaju kao da ne postoji gravitacija.
"""

Bilbo Baggins

pre 10 godina

Otkricu vam i ja jednu tajnu, zmajevi ne postoje, zamislite!
(Igor, 26. oktobar 2015 12:58)

Ali jednorozi definitivno postoje, mada je poznata samo varijanta belih jednoroga. Ima tvdnji da postoje i višebojni (šareni), ali to su samo nedokazane pretpostavke.

Toni

pre 10 godina

Draga moja, Bog nije ni musko ni zensko. On je van ovog vremena i prostora, van materijalne forme, On je neodredjen i nasa svest tako nesto ne moze da poima.

dete roditelja

pre 10 godina

Uopšte nije zamišljen kao čovek, ili pripadnik neke druge vrste, pa teško da se može raspravljati o tome kog je pola. Ipak, zamišljen je kao stvoritelj, otac. Većina hrišćana i muslimana na takav način sebi predstavlja svet. Ako je takav zamišljen, ne može se raspravljati da li je zaista takav. Koji veruju na drugi način, imaju različite predstave i dubine do kojih one zalaze.
A neki su, opet, svoje predstave o svetu produbili baveći se naukom i filozofijom (ne samo u materijalne svrhe), i svoje misli i predstave doveli do sebi osobenog nivoa, koji jeste i opšti, ali i individualan, jer ljudi su, ipak, ograničena bića koja pokušavaju da shvate (previše toga?) beskonačni svet oko sebe, svako na pomalo osoben i sebi svojstven način.

@Aron
Ako nema tenzija, to može da znači da nema pameti koja bi uvidela razloge i predložila različite načine prevazilaženja poteškoća. Kao, na pr. u kokošinjcu, kokoške su site i u toplom, ali ne uviđaju razloge za uznemirenost i ne glože se oko toga kako da pobegnu. Pri tom, ako im tamo upadne mišić, one ga ubiju ne dozvolivši mu da pobegne! Kraj istorije predstavljao bi početak trajne stagnacije tj. potpune propasti.

protivotrov

pre 10 godina

"Žalosno je da u 21. veku odrasli ljudi i dalje veruju u bajke. Pa ipak, čak i pod uslovom da Biblija nije mržnjom natopljena fikcija nepismenih bliskoistočnih stočara iz gvozdenog doba, žena ne može biti sveštenik..."
(Bonobo, 27. oktobar 2015 08:37)
====
tvoj bonobsko-hejterski um izgleda stvarno ne može da dobaci do sledećeg: na osnovu čega tvrdiš da su "naše bajke" bajkovitije od "vašh bajki"? a vaše ateističke bajke su- Da je univerzum nastao iz ničega, da je zivot nastao iz nežive materije tek tako "slučajnim nabadanjem" nekakvih munja po organskoj materiji (tj. da onda ispada da munje i gromovi imaju kapacitet da stvaraju život iz mrtve materije ili već čega... SIC!)... i znaš da to nije naučno dokazano i opet i opet to prikazuješ kao dokazanu naučnu istinu, zaista više nego žalasno... i onda smo "glupi kraecionisti (tvoj izraz)", ljudi koji nemaju razvijen korteks i slični epiteti koji se mogu pročitati u komentarima...pravo je čudo kako barataš naučnim pojmovima tamo gde nauka ne može da dobaci, na pr. šta se deašava pre Plankovog Zida ili kako je nešto neživo i odjednom je postalo živo tek tako samo od sebe slučajnim nabadanjem živototvornih munja i gromova...
stvarno je žalosno da u 21. veku odrasli ljudi i dalje veruju u ateističke bajke poturajuči nauku ispred svojih verovanja i to tamo gde još nisu razvijene naučne discipline koje bi mogle da se bave tom problematikom...

Bonobo

pre 10 godina

@protivotrov
Vidim da ti nikako nisu jasne neke osnovne proceduralne stvari. Ti iznosiš pozitivnu tvrdnju "moja vrsta boga postoji" i NA TEBI je teret dokazivanja. Ja i najveći deo ateista ne tvrdi "bog ne postoji" nego "ne postoji nikakav dokaz niti razlog da verujemo da je jedna od više hiljada sličnih bajki istinita!" I ne znam gde si ti video da ja znam kako je nastao kosmos. Ja to ne znam ali ti tvrdiš da ti znaš. MOlim lepo, na tebi je da nam objasniš kako i ponudiš nešto više od izraza tvoje uverenosti u tu tvrdnju.
U međuvremenu, kako ni jedna religija nikad i nigde nije ponudila nikakve dokaze za svoje tvrdnje, onda je sasvim jasno da se te tvrdnje uopšte ne trebaju ni razmatrati. Ako se nešto tvrdi bez dokaza onda se to isto tako može i odbaciti bez dokaza.
I zanimljiva je količina energije koju ulažeš u osporavanje nečega što nisam ni spomenuo (kosmologija i abiogeneza).