Mladen
pre 10 godina
A sto ovi religiozni Boga zovu Tvorac? Zasto bas ta rec? Sto nije Stvarac, Kreator, ili samo jednostavno Bog...?
Četvrtak, 23.07.2015.
13:45
IMAGE SOURCE
pre 10 godina
A sto ovi religiozni Boga zovu Tvorac? Zasto bas ta rec? Sto nije Stvarac, Kreator, ili samo jednostavno Bog...?
pre 10 godina
Singularitet je apsolutno nemoguc! (JaRis, 24. jul 2015 03:00)
###
ima različitih tipova singulariteta ali da se držimo BB singulariteta ili startne tačke univerzuma ... jednačine generalne teorije relativnosti ukazuju da je svemir počeo kao singularitet ... to je, beskonačna gustina u beskonačno malom prostoru ... ovo nije opšte prihvatljivo strogo naučno, jer GR prestaje da važi ispod Plank skale zbog slučajnih kvantno-mehaničkih fluktuacija ... po kvantnoj fizici svemir se počeo širiti sa početkom sa dužine Planck 1.6 x 10-33 cm ... takođe, mi imamo i vremensku barijeru od 5.4x10-44 što je Plank vreme ... kvantna fizika dopušta pojavu ovog super gustog "Plank svemira" iz "ničega", kao vakuum fluktuaciju jer je suma ili neto energija nula ... međutim mi nemam validnu teoriju kvantne gravitacvije tako da govorimo samo o modelu ...
iako je ova razlika, literarno mala, i ima značajne posledica za ozbiljniju diskusiju ali ovde je to pitanje aproksimacije ... singularitet BB, u običnom govoru je nulto stanje na koje ne možemo primenjivati zakone fizike jer su u tom stanju oni bili jedna sila (neovisno od toga da li je nulto stanje Plankove skale ili čistog singulariteta) .... ipak su ovo kratki komentari da bi otišli u dublju problematiku ... singularitet BB nije oboren ali ima teorija koji to stanje osporavaju ... svejedno to ne remeti model BB koji je opisan u videu ... sa druge strane singularitet crnih rupa se sve više tretira kao Plankova skala ... itd.
pre 10 godina
Neil deGrasse Tyson је геније и просто уживам да га слушам о овим научним темамама. То речено, он сам за себе каже да је Агностик јер просто никада није добио одговор на само једно просто питање ”Зашто се овај вид интелигенције (људи) појавио само једном на овој планети?” Ми смо дефакто посебна врста и питање је на месту, зашто само једном?
Биологичарима је лако да праве теорије јер су им критеријуми доста ниски да би од неке претпоставке, дошли до тврдње па и до теорије (касније и научне чињенице). Када би имали критеријуме за своје претпоставке као у физици или још горе у математици, огромна већина њихових теорија би пала у воду.
Следећа битна ствар је теорија Великог Праска, њу је предложио један католички свештеник који се звао Georges Lemaître и био је астрофизичар као и Tyson. Дакле за ове задрте вернике који оспоравају науку, проштетајте до Теслиног музеја у Крунској улици и погледајте заоставштину једног од највећих умова људског постојања, који је био син свештеника и до краја живота носио свој Православни молитвеник са собом (који је изложен у музеју).
Наука није у сукобу са Богом. Што више дрвите тако гласно - све више звучите као Ватикан из средњег века или ови Протестанти са њиховим креационизмом за 6000година. Еволуција је један од механизама постанка и Православне цркве га прихватају као таквог већ преко 100година.
Ја мислим да је потребан алгоритам тј, потребно је да се опише како неки систем треба да функционише а то не може да настане само од себе
pre 10 godina
čovek@@
Singularitet je apsolutno nemoguc!
Pre par meseci je dokazano to!
pre 10 godina
Veliki prasak nije teorija, to se de facto desilo I nastalo je sve u nasem univerzumu. Zaista se danas puno zna o tome. Ali pitanja zasto? Kako? U cemu, iz cega, bilo sta drugo pre tog dogadjaja, e to ne znamo. Znaci manje vise mozemo sigurno doci do tog trenutka a sve ostalo je na nama da saznamo. Da, nama, potomcima majmuna.
pre 10 godina
@Logika
Zamisli da je to ,,kosmicko jaje" zapravo Tvorac, bice ti lakse da prihvatis nauku i da budes fleksibilniji u nacinu na koji zamisljas Tvorca.
pre 10 godina
Istorija puna lazi
pre 10 godina
Izmedju "izgnanika iz raja" i "majmuna kome se posrecilo" mnogo mi je verovatniji ovaj drugi.
PS.Udaviste sa tim tornadom. Nema dovoljno tornada.
pre 10 godina
@Logika... Ja nisam ateista, ali sam sumnjicav. Hocu da znam, cak volim da znam i ne zelim da me iko u tome sprecava. Mozda, kad jednom postanem "matori odrtaveli sismis", postanem i uzoran vernik, ali vecini ljudi se, u tom dobu, to desava. Mozda se kaju zbog necega, ali ja znam da cu se kajati samo zbog toga sto nisam saznao jos vise.
pre 10 godina
"Sansa da je iz Velikog praska nastao unevrzum je ista kao kad bi kroz otpad prosao tornado i napravio BOING"
###
LOL ... pretpostavljam da si to negde proočitao ... međutim, nije tako ... po osnovi tvrdnje, verujem da poznaješ statistiku pa možeš i sam da se uveriš da tvoja tvrdnja nije tačna sa velikom verovatnoćom ... izračunaš verovatnoću Bonga i verovatnoću VP i uporediš ... nisu iste :)
pre 10 godina
@Mirko...Ni ja nisam nastao od majmuna, a koliko znam, ni moj askurdjel nije bio majmun. Ovde govorimo o vremenskim periodima koje ljudski um tesko moze da shvati. Tesko ne znaci nemoguce. Samo je tesko(nekima) tesko.
pre 10 godina
Odlican video.
(Trovach, 23. jul 2015 14:14)
-------------------------
Glupost nevidjena.Kao uostalom i Darvinova terorija evolucije koja je na silu gurana da bi bila opste prihvacena.
Oni koji misle da su nastali od majmuna neka veruju da su nastali od majmuna.Ja nisam nastao od majmuna i nikada tako nesto necu prihvatiti.
pre 10 godina
Meni je najrealnija teorija o multiverzumu gde postoje beskonacno paralelnih svemira koji nemaju pocetak i kraj..
Jer nauka kaze da je se Veliki Prasak desio pre oko 13.8 milijardi godina
tako sto je bez razloga Ništa eksplodiralo u Ničemu i nastalo je sve!
Meni je ovo podjednako "bajkoviro" kao i ona teorija da je Bog stvorio sve.
I da, pre nekoliko mesece je matematcki dokazano da je singularitet apsolutno Nemoguć...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (lale, 23. jul 2015 17:20)
=====================
Bog i jeste stvorio svet to sto ti ne verujes u boga to je tvoj problem.ja ne verujem da smo nastali od nekakog praska,ameba,gmizavaca i majmuna.
Jednostavno zivo moze da nastane samo od zivog i tu je kraj.
pre 10 godina
Lupanje gluposti.ne mozes da postavis na livadu gomilu cigle,da prodje tornado livadom i da napravi kucu na sprat.neko je morao ovo da stvori,nije moglo nastati iz haosa....
(laki14, 23. jul 2015 16:52)
------------------------------------
Tacno tako, a za to postoje i naucne cinjenice.
pre 10 godina
@Trovac..Procitaj knjigu dr. Entoni Flua vodeceg svetskog ateiste, koji je u svemu imao argumente protiv Boga i kada su mu postavili pitanje kako je nastala knjiga a on je odgovorio u stampariji, ispravio se posle i rekao da je nastala u UMU pisca. Posle toga je razmisljao o tome i postao pobozan covek. Njega su nazivali SAMPIONOM ATEIZMA. Mene iskreno ne zanima da li ti prihvatas kreacionizam ili ne samo ti kazem razmisli malo nije sve tako lako, pukla zvezda nastale planete iz bakterije nastao covek itd.
(Logika, 23. jul 2015 18:23)
-----------
Tacno vrate moj, tacno.
pre 10 godina
@Trovac..Procitaj knjigu dr. Entoni Flua vodeceg svetskog ateiste, koji je u svemu imao argumente protiv Boga i kada su mu postavili pitanje kako je nastala knjiga a on je odgovorio u stampariji, ispravio se posle i rekao da je nastala u UMU pisca. Posle toga je razmisljao o tome i postao pobozan covek. Njega su nazivali SAMPIONOM ATEIZMA. Mene iskreno ne zanima da li ti prihvatas kreacionizam ili ne samo ti kazem razmisli malo nije sve tako lako, pukla zvezda nastale planete iz bakterije nastao covek itd.
pre 10 godina
@Covek..Sansa da je iz Velikog praska nastao unevrzum je ista kao kad bi kroz otpad prosao tornado i napravio BOING. To je tvoja nauka dokazala raspitaj se malo. Svaka rec Biblije je naucno potkovana. Ko hoce moze da proveri i sam da se uveri u to.
pre 10 godina
@čovek
a ti razumiješ šta je entropija :D pogotovo jer si skonto u osnovnoj školi, cool :D
pre 10 godina
Meni je najrealnija teorija o multiverzumu gde postoje beskonacno paralelnih svemira koji nemaju pocetak i kraj..
Jer nauka kaze da je se Veliki Prasak desio pre oko 13.8 milijardi godina
tako sto je bez razloga Ništa eksplodiralo u Ničemu i nastalo je sve!
Meni je ovo podjednako "bajkoviro" kao i ona teorija da je Bog stvorio sve.
I da, pre nekoliko mesece je matematcki dokazano da je singularitet apsolutno Nemoguć...
pre 10 godina
@Logika
Kad ces ti da shvatis da je tvoja logika samo tvoja. I da je istina u nauci ma koliko ti zeleo drugacije.
pre 10 godina
@Logika @Niksicko
A otkud se taj Bog stvorio? Taj Tvorac je stvorio sam sebe?
Možda evolucija nije odgovor, možda postoji intervencija treće strane. To još sa sigurnošću ne znamo.
Samo sam siguran da postulati koju nam pokušavaju prodati religijske vođe zarad svog lagodnog života i straha od nepoznatog i koji su spremni da nas zakrve zarad tih istih postulata nisu ništa drugo do dječije priče za naivne.
Razmišljaj svojom glavom, pretpostavi, testiraj, odbaci ako nisi u pravu i pretpostavi ponovo.
I da, ne ubij nekog samo zato što on vjeruje u drugu priču od one koju su tebi ispričali.
pre 10 godina
"Kad cete shvatiti da iz HAOSA ne nastaje RED"
###
kada bi elementarno poznavao materiju o kojoj diskutuješ razumeo bi da je tačka singulariteta - stanje apsolutnog mirovanja i reda ... onda bi tvoj rečenica glasila da iz REDA ne nastaje HAOS ... da ne ulazimo u logiku koja te je dovela do te rečenice ... a entropija se uči u OŠ ... učenje i znanje o nečemu nisu povezani jer već sledeći protiv-komentar će se ticati uređenja Zemlje i složenosti organskih molekula ... elem takav komentar će samo ukazati na popustljivost nastavnog osoblja i nerazumevanje entropije i zatvorenih sistema ... ali znamo da će ga biti, samo da vidimo od koga će doći ...
pre 10 godina
Izvinite ako grešim, ali zar nije bog stvorio čoveka po ugledu na sebe, e mene sada zanima da li je bog belac, crnac, žut ili možda mali zeleni.
pre 10 godina
@Logika...Zivot ne predstavlja red, niti ravnotezu. Bas zahvaljujuci toj neravnotezi postoje biohemijski procesi u celiji. Ni evolucija nije uredjena. Ponekad preovlada manje uspesna vrsta jer joj trenutni uslovi vise odgovaraju.
pre 10 godina
Lupanje gluposti.ne mozes da postavis na livadu gomilu cigle,da prodje tornado livadom i da napravi kucu na sprat.neko je morao ovo da stvori,nije moglo nastati iz haosa....
pre 10 godina
unknown+unknown=Great Artist=Bog
pre 10 godina
kao mali sam zamisljao da se ceo svemir nalazi u nekom televizoru u nekoj beloj sobi... vremenom sam se zapitao gde se nalazi ta soba :D cak i ako je ta soba u nekoj kuci, gde se nalazi ta kuca? xD itd, itd... :D
pre 10 godina
Kad cete shvatiti da iz HAOSA ne nastaje RED. Da iz NEZIVOG ne nastaje ZIVO. Postojanje Tvorca odnosno neceg sto je vecno je logicnije nego pretpostavka da je eksplodiralo neko "kosmicko jaje" ili sta vec, odakle to jaje ilibta pocetna materija tu? Samo zdrav razum, nista vise od toga.
pre 10 godina
sjajno!
pre 10 godina
Odlican video.
pre 10 godina
eto sada i osporivači nauke imaju realne probleme za diskusiju i "rešavanje" ... pravi problem današnje nauke i kosmologije je narušena simetrija ranog univerzuma ... to je za Nobela ...
pre 10 godina
Odlican video.
pre 10 godina
kao mali sam zamisljao da se ceo svemir nalazi u nekom televizoru u nekoj beloj sobi... vremenom sam se zapitao gde se nalazi ta soba :D cak i ako je ta soba u nekoj kuci, gde se nalazi ta kuca? xD itd, itd... :D
pre 10 godina
sjajno!
pre 10 godina
@Logika @Niksicko
A otkud se taj Bog stvorio? Taj Tvorac je stvorio sam sebe?
Možda evolucija nije odgovor, možda postoji intervencija treće strane. To još sa sigurnošću ne znamo.
Samo sam siguran da postulati koju nam pokušavaju prodati religijske vođe zarad svog lagodnog života i straha od nepoznatog i koji su spremni da nas zakrve zarad tih istih postulata nisu ništa drugo do dječije priče za naivne.
Razmišljaj svojom glavom, pretpostavi, testiraj, odbaci ako nisi u pravu i pretpostavi ponovo.
I da, ne ubij nekog samo zato što on vjeruje u drugu priču od one koju su tebi ispričali.
pre 10 godina
eto sada i osporivači nauke imaju realne probleme za diskusiju i "rešavanje" ... pravi problem današnje nauke i kosmologije je narušena simetrija ranog univerzuma ... to je za Nobela ...
pre 10 godina
Kad cete shvatiti da iz HAOSA ne nastaje RED. Da iz NEZIVOG ne nastaje ZIVO. Postojanje Tvorca odnosno neceg sto je vecno je logicnije nego pretpostavka da je eksplodiralo neko "kosmicko jaje" ili sta vec, odakle to jaje ilibta pocetna materija tu? Samo zdrav razum, nista vise od toga.
pre 10 godina
"Kad cete shvatiti da iz HAOSA ne nastaje RED"
###
kada bi elementarno poznavao materiju o kojoj diskutuješ razumeo bi da je tačka singulariteta - stanje apsolutnog mirovanja i reda ... onda bi tvoj rečenica glasila da iz REDA ne nastaje HAOS ... da ne ulazimo u logiku koja te je dovela do te rečenice ... a entropija se uči u OŠ ... učenje i znanje o nečemu nisu povezani jer već sledeći protiv-komentar će se ticati uređenja Zemlje i složenosti organskih molekula ... elem takav komentar će samo ukazati na popustljivost nastavnog osoblja i nerazumevanje entropije i zatvorenih sistema ... ali znamo da će ga biti, samo da vidimo od koga će doći ...
pre 10 godina
Izvinite ako grešim, ali zar nije bog stvorio čoveka po ugledu na sebe, e mene sada zanima da li je bog belac, crnac, žut ili možda mali zeleni.
pre 10 godina
@Logika...Zivot ne predstavlja red, niti ravnotezu. Bas zahvaljujuci toj neravnotezi postoje biohemijski procesi u celiji. Ni evolucija nije uredjena. Ponekad preovlada manje uspesna vrsta jer joj trenutni uslovi vise odgovaraju.
pre 10 godina
@Logika
Kad ces ti da shvatis da je tvoja logika samo tvoja. I da je istina u nauci ma koliko ti zeleo drugacije.
pre 10 godina
unknown+unknown=Great Artist=Bog
pre 10 godina
"Sansa da je iz Velikog praska nastao unevrzum je ista kao kad bi kroz otpad prosao tornado i napravio BOING"
###
LOL ... pretpostavljam da si to negde proočitao ... međutim, nije tako ... po osnovi tvrdnje, verujem da poznaješ statistiku pa možeš i sam da se uveriš da tvoja tvrdnja nije tačna sa velikom verovatnoćom ... izračunaš verovatnoću Bonga i verovatnoću VP i uporediš ... nisu iste :)
pre 10 godina
Meni je najrealnija teorija o multiverzumu gde postoje beskonacno paralelnih svemira koji nemaju pocetak i kraj..
Jer nauka kaze da je se Veliki Prasak desio pre oko 13.8 milijardi godina
tako sto je bez razloga Ništa eksplodiralo u Ničemu i nastalo je sve!
Meni je ovo podjednako "bajkoviro" kao i ona teorija da je Bog stvorio sve.
I da, pre nekoliko mesece je matematcki dokazano da je singularitet apsolutno Nemoguć...
pre 10 godina
Neil deGrasse Tyson је геније и просто уживам да га слушам о овим научним темамама. То речено, он сам за себе каже да је Агностик јер просто никада није добио одговор на само једно просто питање ”Зашто се овај вид интелигенције (људи) појавио само једном на овој планети?” Ми смо дефакто посебна врста и питање је на месту, зашто само једном?
Биологичарима је лако да праве теорије јер су им критеријуми доста ниски да би од неке претпоставке, дошли до тврдње па и до теорије (касније и научне чињенице). Када би имали критеријуме за своје претпоставке као у физици или још горе у математици, огромна већина њихових теорија би пала у воду.
Следећа битна ствар је теорија Великог Праска, њу је предложио један католички свештеник који се звао Georges Lemaître и био је астрофизичар као и Tyson. Дакле за ове задрте вернике који оспоравају науку, проштетајте до Теслиног музеја у Крунској улици и погледајте заоставштину једног од највећих умова људског постојања, који је био син свештеника и до краја живота носио свој Православни молитвеник са собом (који је изложен у музеју).
Наука није у сукобу са Богом. Што више дрвите тако гласно - све више звучите као Ватикан из средњег века или ови Протестанти са њиховим креационизмом за 6000година. Еволуција је један од механизама постанка и Православне цркве га прихватају као таквог већ преко 100година.
Ја мислим да је потребан алгоритам тј, потребно је да се опише како неки систем треба да функционише а то не може да настане само од себе
pre 10 godina
@Logika... Ja nisam ateista, ali sam sumnjicav. Hocu da znam, cak volim da znam i ne zelim da me iko u tome sprecava. Mozda, kad jednom postanem "matori odrtaveli sismis", postanem i uzoran vernik, ali vecini ljudi se, u tom dobu, to desava. Mozda se kaju zbog necega, ali ja znam da cu se kajati samo zbog toga sto nisam saznao jos vise.
pre 10 godina
@čovek
a ti razumiješ šta je entropija :D pogotovo jer si skonto u osnovnoj školi, cool :D
pre 10 godina
Odlican video.
(Trovach, 23. jul 2015 14:14)
-------------------------
Glupost nevidjena.Kao uostalom i Darvinova terorija evolucije koja je na silu gurana da bi bila opste prihvacena.
Oni koji misle da su nastali od majmuna neka veruju da su nastali od majmuna.Ja nisam nastao od majmuna i nikada tako nesto necu prihvatiti.
pre 10 godina
Izmedju "izgnanika iz raja" i "majmuna kome se posrecilo" mnogo mi je verovatniji ovaj drugi.
PS.Udaviste sa tim tornadom. Nema dovoljno tornada.
pre 10 godina
Lupanje gluposti.ne mozes da postavis na livadu gomilu cigle,da prodje tornado livadom i da napravi kucu na sprat.neko je morao ovo da stvori,nije moglo nastati iz haosa....
pre 10 godina
@Trovac..Procitaj knjigu dr. Entoni Flua vodeceg svetskog ateiste, koji je u svemu imao argumente protiv Boga i kada su mu postavili pitanje kako je nastala knjiga a on je odgovorio u stampariji, ispravio se posle i rekao da je nastala u UMU pisca. Posle toga je razmisljao o tome i postao pobozan covek. Njega su nazivali SAMPIONOM ATEIZMA. Mene iskreno ne zanima da li ti prihvatas kreacionizam ili ne samo ti kazem razmisli malo nije sve tako lako, pukla zvezda nastale planete iz bakterije nastao covek itd.
pre 10 godina
Singularitet je apsolutno nemoguc! (JaRis, 24. jul 2015 03:00)
###
ima različitih tipova singulariteta ali da se držimo BB singulariteta ili startne tačke univerzuma ... jednačine generalne teorije relativnosti ukazuju da je svemir počeo kao singularitet ... to je, beskonačna gustina u beskonačno malom prostoru ... ovo nije opšte prihvatljivo strogo naučno, jer GR prestaje da važi ispod Plank skale zbog slučajnih kvantno-mehaničkih fluktuacija ... po kvantnoj fizici svemir se počeo širiti sa početkom sa dužine Planck 1.6 x 10-33 cm ... takođe, mi imamo i vremensku barijeru od 5.4x10-44 što je Plank vreme ... kvantna fizika dopušta pojavu ovog super gustog "Plank svemira" iz "ničega", kao vakuum fluktuaciju jer je suma ili neto energija nula ... međutim mi nemam validnu teoriju kvantne gravitacvije tako da govorimo samo o modelu ...
iako je ova razlika, literarno mala, i ima značajne posledica za ozbiljniju diskusiju ali ovde je to pitanje aproksimacije ... singularitet BB, u običnom govoru je nulto stanje na koje ne možemo primenjivati zakone fizike jer su u tom stanju oni bili jedna sila (neovisno od toga da li je nulto stanje Plankove skale ili čistog singulariteta) .... ipak su ovo kratki komentari da bi otišli u dublju problematiku ... singularitet BB nije oboren ali ima teorija koji to stanje osporavaju ... svejedno to ne remeti model BB koji je opisan u videu ... sa druge strane singularitet crnih rupa se sve više tretira kao Plankova skala ... itd.
pre 10 godina
@Covek..Sansa da je iz Velikog praska nastao unevrzum je ista kao kad bi kroz otpad prosao tornado i napravio BOING. To je tvoja nauka dokazala raspitaj se malo. Svaka rec Biblije je naucno potkovana. Ko hoce moze da proveri i sam da se uveri u to.
pre 10 godina
@Trovac..Procitaj knjigu dr. Entoni Flua vodeceg svetskog ateiste, koji je u svemu imao argumente protiv Boga i kada su mu postavili pitanje kako je nastala knjiga a on je odgovorio u stampariji, ispravio se posle i rekao da je nastala u UMU pisca. Posle toga je razmisljao o tome i postao pobozan covek. Njega su nazivali SAMPIONOM ATEIZMA. Mene iskreno ne zanima da li ti prihvatas kreacionizam ili ne samo ti kazem razmisli malo nije sve tako lako, pukla zvezda nastale planete iz bakterije nastao covek itd.
(Logika, 23. jul 2015 18:23)
-----------
Tacno vrate moj, tacno.
pre 10 godina
@Mirko...Ni ja nisam nastao od majmuna, a koliko znam, ni moj askurdjel nije bio majmun. Ovde govorimo o vremenskim periodima koje ljudski um tesko moze da shvati. Tesko ne znaci nemoguce. Samo je tesko(nekima) tesko.
pre 10 godina
čovek@@
Singularitet je apsolutno nemoguc!
Pre par meseci je dokazano to!
pre 10 godina
Meni je najrealnija teorija o multiverzumu gde postoje beskonacno paralelnih svemira koji nemaju pocetak i kraj..
Jer nauka kaze da je se Veliki Prasak desio pre oko 13.8 milijardi godina
tako sto je bez razloga Ništa eksplodiralo u Ničemu i nastalo je sve!
Meni je ovo podjednako "bajkoviro" kao i ona teorija da je Bog stvorio sve.
I da, pre nekoliko mesece je matematcki dokazano da je singularitet apsolutno Nemoguć...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (lale, 23. jul 2015 17:20)
=====================
Bog i jeste stvorio svet to sto ti ne verujes u boga to je tvoj problem.ja ne verujem da smo nastali od nekakog praska,ameba,gmizavaca i majmuna.
Jednostavno zivo moze da nastane samo od zivog i tu je kraj.
pre 10 godina
Lupanje gluposti.ne mozes da postavis na livadu gomilu cigle,da prodje tornado livadom i da napravi kucu na sprat.neko je morao ovo da stvori,nije moglo nastati iz haosa....
(laki14, 23. jul 2015 16:52)
------------------------------------
Tacno tako, a za to postoje i naucne cinjenice.
pre 10 godina
@Logika
Zamisli da je to ,,kosmicko jaje" zapravo Tvorac, bice ti lakse da prihvatis nauku i da budes fleksibilniji u nacinu na koji zamisljas Tvorca.
pre 10 godina
Veliki prasak nije teorija, to se de facto desilo I nastalo je sve u nasem univerzumu. Zaista se danas puno zna o tome. Ali pitanja zasto? Kako? U cemu, iz cega, bilo sta drugo pre tog dogadjaja, e to ne znamo. Znaci manje vise mozemo sigurno doci do tog trenutka a sve ostalo je na nama da saznamo. Da, nama, potomcima majmuna.
pre 10 godina
A sto ovi religiozni Boga zovu Tvorac? Zasto bas ta rec? Sto nije Stvarac, Kreator, ili samo jednostavno Bog...?
pre 10 godina
Istorija puna lazi
pre 10 godina
Kad cete shvatiti da iz HAOSA ne nastaje RED. Da iz NEZIVOG ne nastaje ZIVO. Postojanje Tvorca odnosno neceg sto je vecno je logicnije nego pretpostavka da je eksplodiralo neko "kosmicko jaje" ili sta vec, odakle to jaje ilibta pocetna materija tu? Samo zdrav razum, nista vise od toga.
pre 10 godina
unknown+unknown=Great Artist=Bog
pre 10 godina
Lupanje gluposti.ne mozes da postavis na livadu gomilu cigle,da prodje tornado livadom i da napravi kucu na sprat.neko je morao ovo da stvori,nije moglo nastati iz haosa....
pre 10 godina
@Covek..Sansa da je iz Velikog praska nastao unevrzum je ista kao kad bi kroz otpad prosao tornado i napravio BOING. To je tvoja nauka dokazala raspitaj se malo. Svaka rec Biblije je naucno potkovana. Ko hoce moze da proveri i sam da se uveri u to.
pre 10 godina
Odlican video.
(Trovach, 23. jul 2015 14:14)
-------------------------
Glupost nevidjena.Kao uostalom i Darvinova terorija evolucije koja je na silu gurana da bi bila opste prihvacena.
Oni koji misle da su nastali od majmuna neka veruju da su nastali od majmuna.Ja nisam nastao od majmuna i nikada tako nesto necu prihvatiti.
pre 10 godina
Meni je najrealnija teorija o multiverzumu gde postoje beskonacno paralelnih svemira koji nemaju pocetak i kraj..
Jer nauka kaze da je se Veliki Prasak desio pre oko 13.8 milijardi godina
tako sto je bez razloga Ništa eksplodiralo u Ničemu i nastalo je sve!
Meni je ovo podjednako "bajkoviro" kao i ona teorija da je Bog stvorio sve.
I da, pre nekoliko mesece je matematcki dokazano da je singularitet apsolutno Nemoguć...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (lale, 23. jul 2015 17:20)
=====================
Bog i jeste stvorio svet to sto ti ne verujes u boga to je tvoj problem.ja ne verujem da smo nastali od nekakog praska,ameba,gmizavaca i majmuna.
Jednostavno zivo moze da nastane samo od zivog i tu je kraj.
pre 10 godina
@Trovac..Procitaj knjigu dr. Entoni Flua vodeceg svetskog ateiste, koji je u svemu imao argumente protiv Boga i kada su mu postavili pitanje kako je nastala knjiga a on je odgovorio u stampariji, ispravio se posle i rekao da je nastala u UMU pisca. Posle toga je razmisljao o tome i postao pobozan covek. Njega su nazivali SAMPIONOM ATEIZMA. Mene iskreno ne zanima da li ti prihvatas kreacionizam ili ne samo ti kazem razmisli malo nije sve tako lako, pukla zvezda nastale planete iz bakterije nastao covek itd.
pre 10 godina
@Trovac..Procitaj knjigu dr. Entoni Flua vodeceg svetskog ateiste, koji je u svemu imao argumente protiv Boga i kada su mu postavili pitanje kako je nastala knjiga a on je odgovorio u stampariji, ispravio se posle i rekao da je nastala u UMU pisca. Posle toga je razmisljao o tome i postao pobozan covek. Njega su nazivali SAMPIONOM ATEIZMA. Mene iskreno ne zanima da li ti prihvatas kreacionizam ili ne samo ti kazem razmisli malo nije sve tako lako, pukla zvezda nastale planete iz bakterije nastao covek itd.
(Logika, 23. jul 2015 18:23)
-----------
Tacno vrate moj, tacno.
pre 10 godina
Lupanje gluposti.ne mozes da postavis na livadu gomilu cigle,da prodje tornado livadom i da napravi kucu na sprat.neko je morao ovo da stvori,nije moglo nastati iz haosa....
(laki14, 23. jul 2015 16:52)
------------------------------------
Tacno tako, a za to postoje i naucne cinjenice.
pre 10 godina
Odlican video.
pre 10 godina
Meni je najrealnija teorija o multiverzumu gde postoje beskonacno paralelnih svemira koji nemaju pocetak i kraj..
Jer nauka kaze da je se Veliki Prasak desio pre oko 13.8 milijardi godina
tako sto je bez razloga Ništa eksplodiralo u Ničemu i nastalo je sve!
Meni je ovo podjednako "bajkoviro" kao i ona teorija da je Bog stvorio sve.
I da, pre nekoliko mesece je matematcki dokazano da je singularitet apsolutno Nemoguć...
pre 10 godina
Istorija puna lazi
pre 10 godina
kao mali sam zamisljao da se ceo svemir nalazi u nekom televizoru u nekoj beloj sobi... vremenom sam se zapitao gde se nalazi ta soba :D cak i ako je ta soba u nekoj kuci, gde se nalazi ta kuca? xD itd, itd... :D
pre 10 godina
"Kad cete shvatiti da iz HAOSA ne nastaje RED"
###
kada bi elementarno poznavao materiju o kojoj diskutuješ razumeo bi da je tačka singulariteta - stanje apsolutnog mirovanja i reda ... onda bi tvoj rečenica glasila da iz REDA ne nastaje HAOS ... da ne ulazimo u logiku koja te je dovela do te rečenice ... a entropija se uči u OŠ ... učenje i znanje o nečemu nisu povezani jer već sledeći protiv-komentar će se ticati uređenja Zemlje i složenosti organskih molekula ... elem takav komentar će samo ukazati na popustljivost nastavnog osoblja i nerazumevanje entropije i zatvorenih sistema ... ali znamo da će ga biti, samo da vidimo od koga će doći ...
pre 10 godina
eto sada i osporivači nauke imaju realne probleme za diskusiju i "rešavanje" ... pravi problem današnje nauke i kosmologije je narušena simetrija ranog univerzuma ... to je za Nobela ...
pre 10 godina
sjajno!
pre 10 godina
@Logika
Kad ces ti da shvatis da je tvoja logika samo tvoja. I da je istina u nauci ma koliko ti zeleo drugacije.
pre 10 godina
@čovek
a ti razumiješ šta je entropija :D pogotovo jer si skonto u osnovnoj školi, cool :D
pre 10 godina
@Logika...Zivot ne predstavlja red, niti ravnotezu. Bas zahvaljujuci toj neravnotezi postoje biohemijski procesi u celiji. Ni evolucija nije uredjena. Ponekad preovlada manje uspesna vrsta jer joj trenutni uslovi vise odgovaraju.
pre 10 godina
Izvinite ako grešim, ali zar nije bog stvorio čoveka po ugledu na sebe, e mene sada zanima da li je bog belac, crnac, žut ili možda mali zeleni.
pre 10 godina
@Logika
Zamisli da je to ,,kosmicko jaje" zapravo Tvorac, bice ti lakse da prihvatis nauku i da budes fleksibilniji u nacinu na koji zamisljas Tvorca.
pre 10 godina
čovek@@
Singularitet je apsolutno nemoguc!
Pre par meseci je dokazano to!
pre 10 godina
@Logika @Niksicko
A otkud se taj Bog stvorio? Taj Tvorac je stvorio sam sebe?
Možda evolucija nije odgovor, možda postoji intervencija treće strane. To još sa sigurnošću ne znamo.
Samo sam siguran da postulati koju nam pokušavaju prodati religijske vođe zarad svog lagodnog života i straha od nepoznatog i koji su spremni da nas zakrve zarad tih istih postulata nisu ništa drugo do dječije priče za naivne.
Razmišljaj svojom glavom, pretpostavi, testiraj, odbaci ako nisi u pravu i pretpostavi ponovo.
I da, ne ubij nekog samo zato što on vjeruje u drugu priču od one koju su tebi ispričali.
pre 10 godina
@Logika... Ja nisam ateista, ali sam sumnjicav. Hocu da znam, cak volim da znam i ne zelim da me iko u tome sprecava. Mozda, kad jednom postanem "matori odrtaveli sismis", postanem i uzoran vernik, ali vecini ljudi se, u tom dobu, to desava. Mozda se kaju zbog necega, ali ja znam da cu se kajati samo zbog toga sto nisam saznao jos vise.
pre 10 godina
Veliki prasak nije teorija, to se de facto desilo I nastalo je sve u nasem univerzumu. Zaista se danas puno zna o tome. Ali pitanja zasto? Kako? U cemu, iz cega, bilo sta drugo pre tog dogadjaja, e to ne znamo. Znaci manje vise mozemo sigurno doci do tog trenutka a sve ostalo je na nama da saznamo. Da, nama, potomcima majmuna.
pre 10 godina
A sto ovi religiozni Boga zovu Tvorac? Zasto bas ta rec? Sto nije Stvarac, Kreator, ili samo jednostavno Bog...?
pre 10 godina
"Sansa da je iz Velikog praska nastao unevrzum je ista kao kad bi kroz otpad prosao tornado i napravio BOING"
###
LOL ... pretpostavljam da si to negde proočitao ... međutim, nije tako ... po osnovi tvrdnje, verujem da poznaješ statistiku pa možeš i sam da se uveriš da tvoja tvrdnja nije tačna sa velikom verovatnoćom ... izračunaš verovatnoću Bonga i verovatnoću VP i uporediš ... nisu iste :)
pre 10 godina
@Mirko...Ni ja nisam nastao od majmuna, a koliko znam, ni moj askurdjel nije bio majmun. Ovde govorimo o vremenskim periodima koje ljudski um tesko moze da shvati. Tesko ne znaci nemoguce. Samo je tesko(nekima) tesko.
pre 10 godina
Izmedju "izgnanika iz raja" i "majmuna kome se posrecilo" mnogo mi je verovatniji ovaj drugi.
PS.Udaviste sa tim tornadom. Nema dovoljno tornada.
pre 10 godina
Neil deGrasse Tyson је геније и просто уживам да га слушам о овим научним темамама. То речено, он сам за себе каже да је Агностик јер просто никада није добио одговор на само једно просто питање ”Зашто се овај вид интелигенције (људи) појавио само једном на овој планети?” Ми смо дефакто посебна врста и питање је на месту, зашто само једном?
Биологичарима је лако да праве теорије јер су им критеријуми доста ниски да би од неке претпоставке, дошли до тврдње па и до теорије (касније и научне чињенице). Када би имали критеријуме за своје претпоставке као у физици или још горе у математици, огромна већина њихових теорија би пала у воду.
Следећа битна ствар је теорија Великог Праска, њу је предложио један католички свештеник који се звао Georges Lemaître и био је астрофизичар као и Tyson. Дакле за ове задрте вернике који оспоравају науку, проштетајте до Теслиног музеја у Крунској улици и погледајте заоставштину једног од највећих умова људског постојања, који је био син свештеника и до краја живота носио свој Православни молитвеник са собом (који је изложен у музеју).
Наука није у сукобу са Богом. Што више дрвите тако гласно - све више звучите као Ватикан из средњег века или ови Протестанти са њиховим креационизмом за 6000година. Еволуција је један од механизама постанка и Православне цркве га прихватају као таквог већ преко 100година.
Ја мислим да је потребан алгоритам тј, потребно је да се опише како неки систем треба да функционише а то не може да настане само од себе
pre 10 godina
Singularitet je apsolutno nemoguc! (JaRis, 24. jul 2015 03:00)
###
ima različitih tipova singulariteta ali da se držimo BB singulariteta ili startne tačke univerzuma ... jednačine generalne teorije relativnosti ukazuju da je svemir počeo kao singularitet ... to je, beskonačna gustina u beskonačno malom prostoru ... ovo nije opšte prihvatljivo strogo naučno, jer GR prestaje da važi ispod Plank skale zbog slučajnih kvantno-mehaničkih fluktuacija ... po kvantnoj fizici svemir se počeo širiti sa početkom sa dužine Planck 1.6 x 10-33 cm ... takođe, mi imamo i vremensku barijeru od 5.4x10-44 što je Plank vreme ... kvantna fizika dopušta pojavu ovog super gustog "Plank svemira" iz "ničega", kao vakuum fluktuaciju jer je suma ili neto energija nula ... međutim mi nemam validnu teoriju kvantne gravitacvije tako da govorimo samo o modelu ...
iako je ova razlika, literarno mala, i ima značajne posledica za ozbiljniju diskusiju ali ovde je to pitanje aproksimacije ... singularitet BB, u običnom govoru je nulto stanje na koje ne možemo primenjivati zakone fizike jer su u tom stanju oni bili jedna sila (neovisno od toga da li je nulto stanje Plankove skale ili čistog singulariteta) .... ipak su ovo kratki komentari da bi otišli u dublju problematiku ... singularitet BB nije oboren ali ima teorija koji to stanje osporavaju ... svejedno to ne remeti model BB koji je opisan u videu ... sa druge strane singularitet crnih rupa se sve više tretira kao Plankova skala ... itd.
31 Komentari
Sortiraj po: