Aktuelno

Sreda, 22.07.2015.

22:07

Stvorio carstvo koje je obuhvatalo najveći deo zapadne Evrope

Izvor: Dnevnik

Stvorio carstvo koje je obuhvatalo najveæi deo zapadne Evrope IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

33 Komentari

Sortiraj po:

RESETOVATI.UMOVE

pre 7 godina

KARLO VELIKI JE ISTINIT LIK KAO I MERLIN I KRALJ ARTUR. ODLICNI STE DJACI . JEZUITSKO OBRAZOVANJE VAM JE OBLIKOVALO SVEST TAMAN KAKO SU SATANISTI I ZAMISLILI. CAK SE I SVADJATE? HAHAHAHA...NEKI OVDE POMINJU VIZANTIJU BUSAJUCI SE U PRSA A NE ZNAJU DA JE VIZANTIJA FEJK NAZIV BAS KAO I CIKA KARLO. NEMA VIZANTIJE OSIM U MATRIXU, U REALNOSTI TO JE BILA ROMEJA ODNOSNO ROMEJSKO CARSTVO. VAS SVE TREBA RESETOVATI.

Ger

pre 10 godina

@EU Citizen
Ti dalje od boljsevika nisi ni stigao u istoriji. Da ista znas, znao bi da je Justinijan zaista bio najmocniji evropski vladar u ranom srednjem veku. Ali neobrazovanim neznalicama ne vredi govoriti, misle da su popili svu pamet sveta. Niko nije dovodio sebe u vezu sa Justinijanom. Da nemas mozda ti veze sa Karlom Velikim? Da nisi umislio da si promenio pretke? Grcima mozes pod prozor da pljunes, ima i dalje da placas njihov udoban zivot i niko te ne pita hoces li. Ni tebe ni ostale "citizene".

Sarmatolog

pre 10 godina

Malčice si se prešao ovde. Svaka civilizacija koja se širila, činila je to na račun stanovništva autohtonog stanovništva. Osvajalo se mačem, kopljem i strelom, a ne potpisom na ugovor. Očigledno, bilo je prisutno i pre ranog srednjeg veka. Jesu li se i granice Srbije u tom periodu pomerale? Naravno da jesu. Kolonije takođe nisu smislili - proveri makar etimologiju reči "kolonija" (hint: rimsko "colonia"). Varvari smo svi bili pre nego što smo uz velike muke razvili kulturu (ili usvojili tuđu). Nije ti upalo u oko da velike kulture nisu nastale u malim izolovanim plemenima, nego baš u centrima osvajačkih naroda zbog prikupljenih resursa? Kad su ljudi imali dovoljno sredstava da ne moraju da kopaju da bi preživeli, nego su mogli da se bave filozofijom, matematikom itd? Veštice su palili i bez hrišćanstva po Africi, Indiji... (Gedža, 23. jul 2015 10:53)

Da, ali velika je razlika kada neka velika imperija potuce drugo veliku imperiju oruzijem, kao Rim Kartaginu, Grcka Persiju u odnosu na to kad se najveca impreija dotad urusi i na njenoj teritoriji najveci varvar, zagospodari ostalim varvarima.

neutralni felsh

pre 10 godina

Malčice si se prešao ovde. Svaka civilizacija koja se širila, činila je to na račun stanovništva autohtonog stanovništva. Osvajalo se mačem, kopljem i strelom, a ne potpisom na ugovor. Očigledno, bilo je prisutno i pre ranog srednjeg veka. Jesu li se i granice Srbije u tom periodu pomerale? Naravno da jesu. Kolonije takođe nisu smislili - proveri makar etimologiju reči "kolonija" (hint: rimsko "colonia"). Varvari smo svi bili pre nego što smo uz velike muke razvili kulturu (ili usvojili tuđu). Nije ti upalo u oko da velike kulture nisu nastale u malim izolovanim plemenima, nego baš u centrima osvajačkih naroda zbog prikupljenih resursa? Kad su ljudi imali dovoljno sredstava da ne moraju da kopaju da bi preživeli, nego su mogli da se bave filozofijom, matematikom itd? Veštice su palili i bez hrišćanstva po Africi, Indiji...
(Gedža, 23. jul 2015 10:53)


beskonacno simpatican nadimak ispod ovako mudrog i poucnog mini-elaborata :) jao sto uzivam kad citam pametne i odmerene komentare, i mislene i smislene!

neutralni felsh

pre 10 godina

Nema gluplje stvari nego kada neko ko ima afrički standard zbog svoje vlastite gluposti i primitivizma razvijene i bogate države naziva "varvarima", ali kompleksi su čudo :)) A što se tiče ovog ljubitelja Justinijana, kakve veze vi, jade, imate sa Justinijanom koji vas je ubijao kao pse ili u najboljem slučaju koristio kao plaćenike i vazale? Još i mnogo manje nego što ovi primitivni mufljuzi i nesrećnici koji danas naseljavaju Heladu, i najviše zajedničkog imaju sa Turcima, s tom razlikom što je Turska ozbiljna država, imaju sa Ahilejem, Aristotelom ili Periklom :))
(EU Citizen, 23. jul 2015 08:35)


:) molim vas, gospodine citizen, kolosalna je greska porediti sadasnje grke i turke; turci su uglavnom sirovi ali vredni ljudi, radnici, soferi, konobari, sta god, dok su grci pretezno prepotentni i nadmeni neradnici.

stecky

pre 10 godina

Pozivam sve da na internetu pronađu mapu Evrope, načinjenu u godini smrti dotičnog karla. Neke stvari če vam biti jasnije. Pogledajte gde žive Srbi i Srbi na severu, Obodriti, Vendi...
Pogledajte i gde su Albanci.

milan

pre 10 godina

Zeleo bih da pitam komentatore da li znaju da je Djurad Brankovic poslao vojsku da pomogne Turcima da pokore Carigrad i to protiv Konstantina kojeg je ovde neko pomenuo.

dexter

pre 10 godina

EU Citizen, 23. jul 2015 08:35
Slozicu se sa tobom u jednom.To jesu danas bogate i uredjene drzave.Ali zasto se stideti svoga porekla...Jesu li bili Varvari.. Jesu...Inkvizicija njihov izum...Slazes se?....Vestice,lomace,giljotine...zvuci li ti poznato?...Pa cela Sikstinska kapela, Venecija,Firenca itd.da ne nabrajam su ukraseni znamenjem iz Carigrada kojega su toliko pljackali i palili kao ovi danas iz ID sto pale i pljackaju po Bliskom Istoku. Kolonije takodje njihov izum...I opet pljacke,paljenja,unistavanja civilizacija itd.Znas sta prijatelju jesu oni danas i uredjeni i bogati ali mentalitet je cudo od njega nemozes pobeci.A njihov je varvarski.

Alan Ford

pre 10 godina

Auuuu!! Sta je sa ovim ljudima ovde?! Velicaju vladare koji su uvek gledali na narod kao na stoku i potrosnu robu i jurili svoje bolesne ambicije! Na tom putu "stvaranja" svojih imperija su klali palili i silovali! Jedini interes im je bio kao i danas bogacenje, bogacenje i jos vise i vise, BOGACENJE!!! U tom zlocinackom pohodu im je svesrdno pomagala crkva, cija je uloga sludjivanje narodnih masa.

Gedža

pre 10 godina

Slozicu se sa tobom u jednom.To jesu danas bogate i uredjene drzave.Ali zasto se stideti svoga porekla...Jesu li bili Varvari.. Jesu...Inkvizicija njihov izum...Slazes se?....Vestice,lomace,giljotine...zvuci li ti poznato?...Pa cela Sikstinska kapela, Venecija,Firenca itd.da ne nabrajam su ukraseni znamenjem iz Carigrada kojega su toliko pljackali i palili kao ovi danas iz ID sto pale i pljackaju po Bliskom Istoku. Kolonije takodje njihov izum...I opet pljacke,paljenja,unistavanja civilizacija itd.Znas sta prijatelju jesu oni danas i uredjeni i bogati ali mentalitet je cudo od njega nemozes pobeci.A njihov je varvarski.
(dexter, 23. jul 2015 10:03)

Malčice si se prešao ovde. Svaka civilizacija koja se širila, činila je to na račun stanovništva autohtonog stanovništva. Osvajalo se mačem, kopljem i strelom, a ne potpisom na ugovor. Očigledno, bilo je prisutno i pre ranog srednjeg veka. Jesu li se i granice Srbije u tom periodu pomerale? Naravno da jesu. Kolonije takođe nisu smislili - proveri makar etimologiju reči "kolonija" (hint: rimsko "colonia"). Varvari smo svi bili pre nego što smo uz velike muke razvili kulturu (ili usvojili tuđu). Nije ti upalo u oko da velike kulture nisu nastale u malim izolovanim plemenima, nego baš u centrima osvajačkih naroda zbog prikupljenih resursa? Kad su ljudi imali dovoljno sredstava da ne moraju da kopaju da bi preživeli, nego su mogli da se bave filozofijom, matematikom itd? Veštice su palili i bez hrišćanstva po Africi, Indiji...

rvp

pre 10 godina

@Max Istocno rimsko carstvo(Vizantija)nije nikada priznalo Karla kao rimklog cara,vec kao cara Franaka.Da citiram Voltera(mada se taj citat odnosi na kasniji period), "Sveto rimsko carstvo niti je sveto,niti je rimsko,niti je carstvo".

Bejzbol palica

pre 10 godina

U Slovenskom svetu ostaće upamćen samo kao porobljivač i ubica Slovena. Teško da će ikada istočna i zapadna Evropa na ovaj istorijski lik gledati isto.

EU Citizen

pre 10 godina

Vidim pravoslavni jeretici i boljševici imaju sada problem i sa Karlom Velikim? :)) Nema gluplje stvari nego kada neko ko ima afrički standard zbog svoje vlastite gluposti i primitivizma razvijene i bogate države naziva "varvarima", ali kompleksi su čudo :)) A što se tiče ovog ljubitelja Justinijana, kakve veze vi, jade, imate sa Justinijanom koji vas je ubijao kao pse ili u najboljem slučaju koristio kao plaćenike i vazale? Još i mnogo manje nego što ovi primitivni mufljuzi i nesrećnici koji danas naseljavaju Heladu, i najviše zajedničkog imaju sa Turcima, s tom razlikom što je Turska ozbiljna država, imaju sa Ahilejem, Aristotelom ili Periklom :))

Sasanid

pre 10 godina

Vladar seljana. Karlo Martel, Lav III, Justinijan, Iraklije. Svi znacajniji. Zasto? Martel-Poatje, odbrana zapadne Evrope, Lav III-opsada Carigrada 717/8., odbrana istocne Evrope, Justinijan-Restauracija, Iraklije-postavljanje istocne straze na vrata Evrope.

badjura

pre 10 godina

Kakav mit,Taj Karlo nijr ni postojao,Dok je Srbija ucila Evropu Jeziku i kulturi...Varvari ne znaju kao i uvek da treba da priznaju svoje neznanje sopstvene Istorije!

neutralni felsh

pre 10 godina

Perikle, Aristotel, Leonida, Aleksandar Veliki, Sokrat, Platon, Tacit, Vergilije, Cezar, Avgust i svi rimski carevi, nisu ni sanjali da će par hiljada godina posle njih potomci germanskih varvara slaviti jednog svog poglavicu kao nekakvog "oca Evrope".
(samo da primetim, 22. jul 2015 23:24)


zasto bi sanjali o tome? sve u svoje vreme... "pantha rei", to su prvo bas ti tvoji sokrati, platoni i nadasve herakliti primetili. leonida i aca veliki su vise voleli konkretnu akciju, a vergilije se nije bas bavio proricanjem, julije cezar pogotovo ;)
uostalom, svaki narod je potomak nekadasnjih varvara, pre ili kasnije "razvarvarljenih". kultura se vremenom stice i zasluzuje, niko se jos nije rodio sa njom.
a ume i da odumre, kao sto cesto i sami primecujemo. priznajem, kritiziranje jednog od najvecih vladara dela jedne vrlo bitne epohe, i nazivati ga poglavicom a sledbenike potomcima varvara - bar meni ne deluje kao vrlo kulturno i bistro, naprotiv.

ćirko

pre 10 godina

Ono što ovde nije navedeno, a tiče se našeg regiona, da je Karlo bacio našu zapadnu braću Slovence i Hrvate u hiljadugodišnje ropstvo.
Nažalost, to je imalo posledice da su naša braća (a Hrvati i Slovenci po slovenskom poreklu to jesu) postali totalna suprotnost nama i ostalim slovenskim narodima na Balkanu.
Isto tako, mora se odati priznanje Česima, koje je isto Karlo pokorio, kako su očuvali svoj slovenki identitet u odnosu na našu gorepomenutu braću.

Max

pre 10 godina

sveto rimsko carstvo mozemo da prihvatimo kao takvo jer je karlo veliki bio krunisan od strane pape i priznat od istocnog rimskog cara mada posle njega ni jedan vladar na zapadu nije legalno nosio tutulu rimskog cara. Na istoku rimsko carstvo traje do 1453 godine kada je na zidinama konstantinopolja poginuo poslednji rimski car konstantin paleolog.

zapadnjaci ce tu drzavu uvek zvati vizantija iako takva drzava sa tim imenom nikada nije postojala. ne postoji ni jedan dokumenat, ne postoji ni jedan zapis koji istocno rimsko caratvo naziva vizantijom. vizantija je falsifikat iz 17. veka koji smo i mi prihvatili

.

pre 10 godina

Njegov sarkofag pazljivo izlazu, cuvaju u katedrali i naravno drze zatvoren, a s druge strane, egipatske faraone koji su vladali mnogo naprednijom i mocnijom drzavom, kulturno neuporedivo naprednijom, izlazu po muzejima sirom sveta, tela su skoro svima ostecena i ne postuje se niti jedan obicaj po kojem su ti faraoni ziveli i po kojima su sahranjeni.

samo da primetim

pre 10 godina

Perikle, Aristotel, Leonida, Aleksandar Veliki, Sokrat, Platon, Tacit, Vergilije, Cezar, Avgust i svi rimski carevi, nisu ni sanjali da će par hiljada godina posle njih potomci germanskih varvara slaviti jednog svog poglavicu kao nekakvog "oca Evrope".

Посматрач

pre 10 godina

Крунисања Карла Великог и "обнова" Западног Римског царства је једна од највећих грешака Католичке цркве у њеној историји! Да су само могли претпоставити колико ће их јада снаћи од "императора", који ипак нијесу били римски, а још мање свети?

Aleksandar

pre 10 godina

Za vreme njegove vladavine došlo je do oživljavanja kulture i umetnosti, poznatog kao Karolinška renesansa. Iako je bio nepismen, Karlo je dosta ulagao u obrazovanje. Posle njegove smrti, Franačko carstvo se raspalo na tri dela - Nemačku, Francusku i Italiju.

samo da primetim

pre 10 godina

Perikle, Aristotel, Leonida, Aleksandar Veliki, Sokrat, Platon, Tacit, Vergilije, Cezar, Avgust i svi rimski carevi, nisu ni sanjali da će par hiljada godina posle njih potomci germanskih varvara slaviti jednog svog poglavicu kao nekakvog "oca Evrope".

.

pre 10 godina

Njegov sarkofag pazljivo izlazu, cuvaju u katedrali i naravno drze zatvoren, a s druge strane, egipatske faraone koji su vladali mnogo naprednijom i mocnijom drzavom, kulturno neuporedivo naprednijom, izlazu po muzejima sirom sveta, tela su skoro svima ostecena i ne postuje se niti jedan obicaj po kojem su ti faraoni ziveli i po kojima su sahranjeni.

Aleksandar

pre 10 godina

Za vreme njegove vladavine došlo je do oživljavanja kulture i umetnosti, poznatog kao Karolinška renesansa. Iako je bio nepismen, Karlo je dosta ulagao u obrazovanje. Posle njegove smrti, Franačko carstvo se raspalo na tri dela - Nemačku, Francusku i Italiju.

Посматрач

pre 10 godina

Крунисања Карла Великог и "обнова" Западног Римског царства је једна од највећих грешака Католичке цркве у њеној историји! Да су само могли претпоставити колико ће их јада снаћи од "императора", који ипак нијесу били римски, а још мање свети?

ćirko

pre 10 godina

Ono što ovde nije navedeno, a tiče se našeg regiona, da je Karlo bacio našu zapadnu braću Slovence i Hrvate u hiljadugodišnje ropstvo.
Nažalost, to je imalo posledice da su naša braća (a Hrvati i Slovenci po slovenskom poreklu to jesu) postali totalna suprotnost nama i ostalim slovenskim narodima na Balkanu.
Isto tako, mora se odati priznanje Česima, koje je isto Karlo pokorio, kako su očuvali svoj slovenki identitet u odnosu na našu gorepomenutu braću.

Max

pre 10 godina

sveto rimsko carstvo mozemo da prihvatimo kao takvo jer je karlo veliki bio krunisan od strane pape i priznat od istocnog rimskog cara mada posle njega ni jedan vladar na zapadu nije legalno nosio tutulu rimskog cara. Na istoku rimsko carstvo traje do 1453 godine kada je na zidinama konstantinopolja poginuo poslednji rimski car konstantin paleolog.

zapadnjaci ce tu drzavu uvek zvati vizantija iako takva drzava sa tim imenom nikada nije postojala. ne postoji ni jedan dokumenat, ne postoji ni jedan zapis koji istocno rimsko caratvo naziva vizantijom. vizantija je falsifikat iz 17. veka koji smo i mi prihvatili

neutralni felsh

pre 10 godina

Perikle, Aristotel, Leonida, Aleksandar Veliki, Sokrat, Platon, Tacit, Vergilije, Cezar, Avgust i svi rimski carevi, nisu ni sanjali da će par hiljada godina posle njih potomci germanskih varvara slaviti jednog svog poglavicu kao nekakvog "oca Evrope".
(samo da primetim, 22. jul 2015 23:24)


zasto bi sanjali o tome? sve u svoje vreme... "pantha rei", to su prvo bas ti tvoji sokrati, platoni i nadasve herakliti primetili. leonida i aca veliki su vise voleli konkretnu akciju, a vergilije se nije bas bavio proricanjem, julije cezar pogotovo ;)
uostalom, svaki narod je potomak nekadasnjih varvara, pre ili kasnije "razvarvarljenih". kultura se vremenom stice i zasluzuje, niko se jos nije rodio sa njom.
a ume i da odumre, kao sto cesto i sami primecujemo. priznajem, kritiziranje jednog od najvecih vladara dela jedne vrlo bitne epohe, i nazivati ga poglavicom a sledbenike potomcima varvara - bar meni ne deluje kao vrlo kulturno i bistro, naprotiv.

rvp

pre 10 godina

@Max Istocno rimsko carstvo(Vizantija)nije nikada priznalo Karla kao rimklog cara,vec kao cara Franaka.Da citiram Voltera(mada se taj citat odnosi na kasniji period), "Sveto rimsko carstvo niti je sveto,niti je rimsko,niti je carstvo".

Bejzbol palica

pre 10 godina

U Slovenskom svetu ostaće upamćen samo kao porobljivač i ubica Slovena. Teško da će ikada istočna i zapadna Evropa na ovaj istorijski lik gledati isto.

EU Citizen

pre 10 godina

Vidim pravoslavni jeretici i boljševici imaju sada problem i sa Karlom Velikim? :)) Nema gluplje stvari nego kada neko ko ima afrički standard zbog svoje vlastite gluposti i primitivizma razvijene i bogate države naziva "varvarima", ali kompleksi su čudo :)) A što se tiče ovog ljubitelja Justinijana, kakve veze vi, jade, imate sa Justinijanom koji vas je ubijao kao pse ili u najboljem slučaju koristio kao plaćenike i vazale? Još i mnogo manje nego što ovi primitivni mufljuzi i nesrećnici koji danas naseljavaju Heladu, i najviše zajedničkog imaju sa Turcima, s tom razlikom što je Turska ozbiljna država, imaju sa Ahilejem, Aristotelom ili Periklom :))

dexter

pre 10 godina

EU Citizen, 23. jul 2015 08:35
Slozicu se sa tobom u jednom.To jesu danas bogate i uredjene drzave.Ali zasto se stideti svoga porekla...Jesu li bili Varvari.. Jesu...Inkvizicija njihov izum...Slazes se?....Vestice,lomace,giljotine...zvuci li ti poznato?...Pa cela Sikstinska kapela, Venecija,Firenca itd.da ne nabrajam su ukraseni znamenjem iz Carigrada kojega su toliko pljackali i palili kao ovi danas iz ID sto pale i pljackaju po Bliskom Istoku. Kolonije takodje njihov izum...I opet pljacke,paljenja,unistavanja civilizacija itd.Znas sta prijatelju jesu oni danas i uredjeni i bogati ali mentalitet je cudo od njega nemozes pobeci.A njihov je varvarski.

badjura

pre 10 godina

Kakav mit,Taj Karlo nijr ni postojao,Dok je Srbija ucila Evropu Jeziku i kulturi...Varvari ne znaju kao i uvek da treba da priznaju svoje neznanje sopstvene Istorije!

Alan Ford

pre 10 godina

Auuuu!! Sta je sa ovim ljudima ovde?! Velicaju vladare koji su uvek gledali na narod kao na stoku i potrosnu robu i jurili svoje bolesne ambicije! Na tom putu "stvaranja" svojih imperija su klali palili i silovali! Jedini interes im je bio kao i danas bogacenje, bogacenje i jos vise i vise, BOGACENJE!!! U tom zlocinackom pohodu im je svesrdno pomagala crkva, cija je uloga sludjivanje narodnih masa.

Sasanid

pre 10 godina

Vladar seljana. Karlo Martel, Lav III, Justinijan, Iraklije. Svi znacajniji. Zasto? Martel-Poatje, odbrana zapadne Evrope, Lav III-opsada Carigrada 717/8., odbrana istocne Evrope, Justinijan-Restauracija, Iraklije-postavljanje istocne straze na vrata Evrope.

milan

pre 10 godina

Zeleo bih da pitam komentatore da li znaju da je Djurad Brankovic poslao vojsku da pomogne Turcima da pokore Carigrad i to protiv Konstantina kojeg je ovde neko pomenuo.

Gedža

pre 10 godina

Slozicu se sa tobom u jednom.To jesu danas bogate i uredjene drzave.Ali zasto se stideti svoga porekla...Jesu li bili Varvari.. Jesu...Inkvizicija njihov izum...Slazes se?....Vestice,lomace,giljotine...zvuci li ti poznato?...Pa cela Sikstinska kapela, Venecija,Firenca itd.da ne nabrajam su ukraseni znamenjem iz Carigrada kojega su toliko pljackali i palili kao ovi danas iz ID sto pale i pljackaju po Bliskom Istoku. Kolonije takodje njihov izum...I opet pljacke,paljenja,unistavanja civilizacija itd.Znas sta prijatelju jesu oni danas i uredjeni i bogati ali mentalitet je cudo od njega nemozes pobeci.A njihov je varvarski.
(dexter, 23. jul 2015 10:03)

Malčice si se prešao ovde. Svaka civilizacija koja se širila, činila je to na račun stanovništva autohtonog stanovništva. Osvajalo se mačem, kopljem i strelom, a ne potpisom na ugovor. Očigledno, bilo je prisutno i pre ranog srednjeg veka. Jesu li se i granice Srbije u tom periodu pomerale? Naravno da jesu. Kolonije takođe nisu smislili - proveri makar etimologiju reči "kolonija" (hint: rimsko "colonia"). Varvari smo svi bili pre nego što smo uz velike muke razvili kulturu (ili usvojili tuđu). Nije ti upalo u oko da velike kulture nisu nastale u malim izolovanim plemenima, nego baš u centrima osvajačkih naroda zbog prikupljenih resursa? Kad su ljudi imali dovoljno sredstava da ne moraju da kopaju da bi preživeli, nego su mogli da se bave filozofijom, matematikom itd? Veštice su palili i bez hrišćanstva po Africi, Indiji...

neutralni felsh

pre 10 godina

Nema gluplje stvari nego kada neko ko ima afrički standard zbog svoje vlastite gluposti i primitivizma razvijene i bogate države naziva "varvarima", ali kompleksi su čudo :)) A što se tiče ovog ljubitelja Justinijana, kakve veze vi, jade, imate sa Justinijanom koji vas je ubijao kao pse ili u najboljem slučaju koristio kao plaćenike i vazale? Još i mnogo manje nego što ovi primitivni mufljuzi i nesrećnici koji danas naseljavaju Heladu, i najviše zajedničkog imaju sa Turcima, s tom razlikom što je Turska ozbiljna država, imaju sa Ahilejem, Aristotelom ili Periklom :))
(EU Citizen, 23. jul 2015 08:35)


:) molim vas, gospodine citizen, kolosalna je greska porediti sadasnje grke i turke; turci su uglavnom sirovi ali vredni ljudi, radnici, soferi, konobari, sta god, dok su grci pretezno prepotentni i nadmeni neradnici.

Ger

pre 10 godina

@EU Citizen
Ti dalje od boljsevika nisi ni stigao u istoriji. Da ista znas, znao bi da je Justinijan zaista bio najmocniji evropski vladar u ranom srednjem veku. Ali neobrazovanim neznalicama ne vredi govoriti, misle da su popili svu pamet sveta. Niko nije dovodio sebe u vezu sa Justinijanom. Da nemas mozda ti veze sa Karlom Velikim? Da nisi umislio da si promenio pretke? Grcima mozes pod prozor da pljunes, ima i dalje da placas njihov udoban zivot i niko te ne pita hoces li. Ni tebe ni ostale "citizene".

stecky

pre 10 godina

Pozivam sve da na internetu pronađu mapu Evrope, načinjenu u godini smrti dotičnog karla. Neke stvari če vam biti jasnije. Pogledajte gde žive Srbi i Srbi na severu, Obodriti, Vendi...
Pogledajte i gde su Albanci.

neutralni felsh

pre 10 godina

Malčice si se prešao ovde. Svaka civilizacija koja se širila, činila je to na račun stanovništva autohtonog stanovništva. Osvajalo se mačem, kopljem i strelom, a ne potpisom na ugovor. Očigledno, bilo je prisutno i pre ranog srednjeg veka. Jesu li se i granice Srbije u tom periodu pomerale? Naravno da jesu. Kolonije takođe nisu smislili - proveri makar etimologiju reči "kolonija" (hint: rimsko "colonia"). Varvari smo svi bili pre nego što smo uz velike muke razvili kulturu (ili usvojili tuđu). Nije ti upalo u oko da velike kulture nisu nastale u malim izolovanim plemenima, nego baš u centrima osvajačkih naroda zbog prikupljenih resursa? Kad su ljudi imali dovoljno sredstava da ne moraju da kopaju da bi preživeli, nego su mogli da se bave filozofijom, matematikom itd? Veštice su palili i bez hrišćanstva po Africi, Indiji...
(Gedža, 23. jul 2015 10:53)


beskonacno simpatican nadimak ispod ovako mudrog i poucnog mini-elaborata :) jao sto uzivam kad citam pametne i odmerene komentare, i mislene i smislene!

Sarmatolog

pre 10 godina

Malčice si se prešao ovde. Svaka civilizacija koja se širila, činila je to na račun stanovništva autohtonog stanovništva. Osvajalo se mačem, kopljem i strelom, a ne potpisom na ugovor. Očigledno, bilo je prisutno i pre ranog srednjeg veka. Jesu li se i granice Srbije u tom periodu pomerale? Naravno da jesu. Kolonije takođe nisu smislili - proveri makar etimologiju reči "kolonija" (hint: rimsko "colonia"). Varvari smo svi bili pre nego što smo uz velike muke razvili kulturu (ili usvojili tuđu). Nije ti upalo u oko da velike kulture nisu nastale u malim izolovanim plemenima, nego baš u centrima osvajačkih naroda zbog prikupljenih resursa? Kad su ljudi imali dovoljno sredstava da ne moraju da kopaju da bi preživeli, nego su mogli da se bave filozofijom, matematikom itd? Veštice su palili i bez hrišćanstva po Africi, Indiji... (Gedža, 23. jul 2015 10:53)

Da, ali velika je razlika kada neka velika imperija potuce drugo veliku imperiju oruzijem, kao Rim Kartaginu, Grcka Persiju u odnosu na to kad se najveca impreija dotad urusi i na njenoj teritoriji najveci varvar, zagospodari ostalim varvarima.

RESETOVATI.UMOVE

pre 7 godina

KARLO VELIKI JE ISTINIT LIK KAO I MERLIN I KRALJ ARTUR. ODLICNI STE DJACI . JEZUITSKO OBRAZOVANJE VAM JE OBLIKOVALO SVEST TAMAN KAKO SU SATANISTI I ZAMISLILI. CAK SE I SVADJATE? HAHAHAHA...NEKI OVDE POMINJU VIZANTIJU BUSAJUCI SE U PRSA A NE ZNAJU DA JE VIZANTIJA FEJK NAZIV BAS KAO I CIKA KARLO. NEMA VIZANTIJE OSIM U MATRIXU, U REALNOSTI TO JE BILA ROMEJA ODNOSNO ROMEJSKO CARSTVO. VAS SVE TREBA RESETOVATI.

badjura

pre 10 godina

Kakav mit,Taj Karlo nijr ni postojao,Dok je Srbija ucila Evropu Jeziku i kulturi...Varvari ne znaju kao i uvek da treba da priznaju svoje neznanje sopstvene Istorije!

samo da primetim

pre 10 godina

Perikle, Aristotel, Leonida, Aleksandar Veliki, Sokrat, Platon, Tacit, Vergilije, Cezar, Avgust i svi rimski carevi, nisu ni sanjali da će par hiljada godina posle njih potomci germanskih varvara slaviti jednog svog poglavicu kao nekakvog "oca Evrope".

EU Citizen

pre 10 godina

Vidim pravoslavni jeretici i boljševici imaju sada problem i sa Karlom Velikim? :)) Nema gluplje stvari nego kada neko ko ima afrički standard zbog svoje vlastite gluposti i primitivizma razvijene i bogate države naziva "varvarima", ali kompleksi su čudo :)) A što se tiče ovog ljubitelja Justinijana, kakve veze vi, jade, imate sa Justinijanom koji vas je ubijao kao pse ili u najboljem slučaju koristio kao plaćenike i vazale? Još i mnogo manje nego što ovi primitivni mufljuzi i nesrećnici koji danas naseljavaju Heladu, i najviše zajedničkog imaju sa Turcima, s tom razlikom što je Turska ozbiljna država, imaju sa Ahilejem, Aristotelom ili Periklom :))

.

pre 10 godina

Njegov sarkofag pazljivo izlazu, cuvaju u katedrali i naravno drze zatvoren, a s druge strane, egipatske faraone koji su vladali mnogo naprednijom i mocnijom drzavom, kulturno neuporedivo naprednijom, izlazu po muzejima sirom sveta, tela su skoro svima ostecena i ne postuje se niti jedan obicaj po kojem su ti faraoni ziveli i po kojima su sahranjeni.

Посматрач

pre 10 godina

Крунисања Карла Великог и "обнова" Западног Римског царства је једна од највећих грешака Католичке цркве у њеној историји! Да су само могли претпоставити колико ће их јада снаћи од "императора", који ипак нијесу били римски, а још мање свети?

neutralni felsh

pre 10 godina

Perikle, Aristotel, Leonida, Aleksandar Veliki, Sokrat, Platon, Tacit, Vergilije, Cezar, Avgust i svi rimski carevi, nisu ni sanjali da će par hiljada godina posle njih potomci germanskih varvara slaviti jednog svog poglavicu kao nekakvog "oca Evrope".
(samo da primetim, 22. jul 2015 23:24)


zasto bi sanjali o tome? sve u svoje vreme... "pantha rei", to su prvo bas ti tvoji sokrati, platoni i nadasve herakliti primetili. leonida i aca veliki su vise voleli konkretnu akciju, a vergilije se nije bas bavio proricanjem, julije cezar pogotovo ;)
uostalom, svaki narod je potomak nekadasnjih varvara, pre ili kasnije "razvarvarljenih". kultura se vremenom stice i zasluzuje, niko se jos nije rodio sa njom.
a ume i da odumre, kao sto cesto i sami primecujemo. priznajem, kritiziranje jednog od najvecih vladara dela jedne vrlo bitne epohe, i nazivati ga poglavicom a sledbenike potomcima varvara - bar meni ne deluje kao vrlo kulturno i bistro, naprotiv.

ćirko

pre 10 godina

Ono što ovde nije navedeno, a tiče se našeg regiona, da je Karlo bacio našu zapadnu braću Slovence i Hrvate u hiljadugodišnje ropstvo.
Nažalost, to je imalo posledice da su naša braća (a Hrvati i Slovenci po slovenskom poreklu to jesu) postali totalna suprotnost nama i ostalim slovenskim narodima na Balkanu.
Isto tako, mora se odati priznanje Česima, koje je isto Karlo pokorio, kako su očuvali svoj slovenki identitet u odnosu na našu gorepomenutu braću.

Aleksandar

pre 10 godina

Za vreme njegove vladavine došlo je do oživljavanja kulture i umetnosti, poznatog kao Karolinška renesansa. Iako je bio nepismen, Karlo je dosta ulagao u obrazovanje. Posle njegove smrti, Franačko carstvo se raspalo na tri dela - Nemačku, Francusku i Italiju.

neutralni felsh

pre 10 godina

Nema gluplje stvari nego kada neko ko ima afrički standard zbog svoje vlastite gluposti i primitivizma razvijene i bogate države naziva "varvarima", ali kompleksi su čudo :)) A što se tiče ovog ljubitelja Justinijana, kakve veze vi, jade, imate sa Justinijanom koji vas je ubijao kao pse ili u najboljem slučaju koristio kao plaćenike i vazale? Još i mnogo manje nego što ovi primitivni mufljuzi i nesrećnici koji danas naseljavaju Heladu, i najviše zajedničkog imaju sa Turcima, s tom razlikom što je Turska ozbiljna država, imaju sa Ahilejem, Aristotelom ili Periklom :))
(EU Citizen, 23. jul 2015 08:35)


:) molim vas, gospodine citizen, kolosalna je greska porediti sadasnje grke i turke; turci su uglavnom sirovi ali vredni ljudi, radnici, soferi, konobari, sta god, dok su grci pretezno prepotentni i nadmeni neradnici.

Max

pre 10 godina

sveto rimsko carstvo mozemo da prihvatimo kao takvo jer je karlo veliki bio krunisan od strane pape i priznat od istocnog rimskog cara mada posle njega ni jedan vladar na zapadu nije legalno nosio tutulu rimskog cara. Na istoku rimsko carstvo traje do 1453 godine kada je na zidinama konstantinopolja poginuo poslednji rimski car konstantin paleolog.

zapadnjaci ce tu drzavu uvek zvati vizantija iako takva drzava sa tim imenom nikada nije postojala. ne postoji ni jedan dokumenat, ne postoji ni jedan zapis koji istocno rimsko caratvo naziva vizantijom. vizantija je falsifikat iz 17. veka koji smo i mi prihvatili

Sasanid

pre 10 godina

Vladar seljana. Karlo Martel, Lav III, Justinijan, Iraklije. Svi znacajniji. Zasto? Martel-Poatje, odbrana zapadne Evrope, Lav III-opsada Carigrada 717/8., odbrana istocne Evrope, Justinijan-Restauracija, Iraklije-postavljanje istocne straze na vrata Evrope.

Bejzbol palica

pre 10 godina

U Slovenskom svetu ostaće upamćen samo kao porobljivač i ubica Slovena. Teško da će ikada istočna i zapadna Evropa na ovaj istorijski lik gledati isto.

milan

pre 10 godina

Zeleo bih da pitam komentatore da li znaju da je Djurad Brankovic poslao vojsku da pomogne Turcima da pokore Carigrad i to protiv Konstantina kojeg je ovde neko pomenuo.

dexter

pre 10 godina

EU Citizen, 23. jul 2015 08:35
Slozicu se sa tobom u jednom.To jesu danas bogate i uredjene drzave.Ali zasto se stideti svoga porekla...Jesu li bili Varvari.. Jesu...Inkvizicija njihov izum...Slazes se?....Vestice,lomace,giljotine...zvuci li ti poznato?...Pa cela Sikstinska kapela, Venecija,Firenca itd.da ne nabrajam su ukraseni znamenjem iz Carigrada kojega su toliko pljackali i palili kao ovi danas iz ID sto pale i pljackaju po Bliskom Istoku. Kolonije takodje njihov izum...I opet pljacke,paljenja,unistavanja civilizacija itd.Znas sta prijatelju jesu oni danas i uredjeni i bogati ali mentalitet je cudo od njega nemozes pobeci.A njihov je varvarski.

neutralni felsh

pre 10 godina

Malčice si se prešao ovde. Svaka civilizacija koja se širila, činila je to na račun stanovništva autohtonog stanovništva. Osvajalo se mačem, kopljem i strelom, a ne potpisom na ugovor. Očigledno, bilo je prisutno i pre ranog srednjeg veka. Jesu li se i granice Srbije u tom periodu pomerale? Naravno da jesu. Kolonije takođe nisu smislili - proveri makar etimologiju reči "kolonija" (hint: rimsko "colonia"). Varvari smo svi bili pre nego što smo uz velike muke razvili kulturu (ili usvojili tuđu). Nije ti upalo u oko da velike kulture nisu nastale u malim izolovanim plemenima, nego baš u centrima osvajačkih naroda zbog prikupljenih resursa? Kad su ljudi imali dovoljno sredstava da ne moraju da kopaju da bi preživeli, nego su mogli da se bave filozofijom, matematikom itd? Veštice su palili i bez hrišćanstva po Africi, Indiji...
(Gedža, 23. jul 2015 10:53)


beskonacno simpatican nadimak ispod ovako mudrog i poucnog mini-elaborata :) jao sto uzivam kad citam pametne i odmerene komentare, i mislene i smislene!

rvp

pre 10 godina

@Max Istocno rimsko carstvo(Vizantija)nije nikada priznalo Karla kao rimklog cara,vec kao cara Franaka.Da citiram Voltera(mada se taj citat odnosi na kasniji period), "Sveto rimsko carstvo niti je sveto,niti je rimsko,niti je carstvo".

Alan Ford

pre 10 godina

Auuuu!! Sta je sa ovim ljudima ovde?! Velicaju vladare koji su uvek gledali na narod kao na stoku i potrosnu robu i jurili svoje bolesne ambicije! Na tom putu "stvaranja" svojih imperija su klali palili i silovali! Jedini interes im je bio kao i danas bogacenje, bogacenje i jos vise i vise, BOGACENJE!!! U tom zlocinackom pohodu im je svesrdno pomagala crkva, cija je uloga sludjivanje narodnih masa.

Gedža

pre 10 godina

Slozicu se sa tobom u jednom.To jesu danas bogate i uredjene drzave.Ali zasto se stideti svoga porekla...Jesu li bili Varvari.. Jesu...Inkvizicija njihov izum...Slazes se?....Vestice,lomace,giljotine...zvuci li ti poznato?...Pa cela Sikstinska kapela, Venecija,Firenca itd.da ne nabrajam su ukraseni znamenjem iz Carigrada kojega su toliko pljackali i palili kao ovi danas iz ID sto pale i pljackaju po Bliskom Istoku. Kolonije takodje njihov izum...I opet pljacke,paljenja,unistavanja civilizacija itd.Znas sta prijatelju jesu oni danas i uredjeni i bogati ali mentalitet je cudo od njega nemozes pobeci.A njihov je varvarski.
(dexter, 23. jul 2015 10:03)

Malčice si se prešao ovde. Svaka civilizacija koja se širila, činila je to na račun stanovništva autohtonog stanovništva. Osvajalo se mačem, kopljem i strelom, a ne potpisom na ugovor. Očigledno, bilo je prisutno i pre ranog srednjeg veka. Jesu li se i granice Srbije u tom periodu pomerale? Naravno da jesu. Kolonije takođe nisu smislili - proveri makar etimologiju reči "kolonija" (hint: rimsko "colonia"). Varvari smo svi bili pre nego što smo uz velike muke razvili kulturu (ili usvojili tuđu). Nije ti upalo u oko da velike kulture nisu nastale u malim izolovanim plemenima, nego baš u centrima osvajačkih naroda zbog prikupljenih resursa? Kad su ljudi imali dovoljno sredstava da ne moraju da kopaju da bi preživeli, nego su mogli da se bave filozofijom, matematikom itd? Veštice su palili i bez hrišćanstva po Africi, Indiji...

Sarmatolog

pre 10 godina

Malčice si se prešao ovde. Svaka civilizacija koja se širila, činila je to na račun stanovništva autohtonog stanovništva. Osvajalo se mačem, kopljem i strelom, a ne potpisom na ugovor. Očigledno, bilo je prisutno i pre ranog srednjeg veka. Jesu li se i granice Srbije u tom periodu pomerale? Naravno da jesu. Kolonije takođe nisu smislili - proveri makar etimologiju reči "kolonija" (hint: rimsko "colonia"). Varvari smo svi bili pre nego što smo uz velike muke razvili kulturu (ili usvojili tuđu). Nije ti upalo u oko da velike kulture nisu nastale u malim izolovanim plemenima, nego baš u centrima osvajačkih naroda zbog prikupljenih resursa? Kad su ljudi imali dovoljno sredstava da ne moraju da kopaju da bi preživeli, nego su mogli da se bave filozofijom, matematikom itd? Veštice su palili i bez hrišćanstva po Africi, Indiji... (Gedža, 23. jul 2015 10:53)

Da, ali velika je razlika kada neka velika imperija potuce drugo veliku imperiju oruzijem, kao Rim Kartaginu, Grcka Persiju u odnosu na to kad se najveca impreija dotad urusi i na njenoj teritoriji najveci varvar, zagospodari ostalim varvarima.

Ger

pre 10 godina

@EU Citizen
Ti dalje od boljsevika nisi ni stigao u istoriji. Da ista znas, znao bi da je Justinijan zaista bio najmocniji evropski vladar u ranom srednjem veku. Ali neobrazovanim neznalicama ne vredi govoriti, misle da su popili svu pamet sveta. Niko nije dovodio sebe u vezu sa Justinijanom. Da nemas mozda ti veze sa Karlom Velikim? Da nisi umislio da si promenio pretke? Grcima mozes pod prozor da pljunes, ima i dalje da placas njihov udoban zivot i niko te ne pita hoces li. Ni tebe ni ostale "citizene".

stecky

pre 10 godina

Pozivam sve da na internetu pronađu mapu Evrope, načinjenu u godini smrti dotičnog karla. Neke stvari če vam biti jasnije. Pogledajte gde žive Srbi i Srbi na severu, Obodriti, Vendi...
Pogledajte i gde su Albanci.

RESETOVATI.UMOVE

pre 7 godina

KARLO VELIKI JE ISTINIT LIK KAO I MERLIN I KRALJ ARTUR. ODLICNI STE DJACI . JEZUITSKO OBRAZOVANJE VAM JE OBLIKOVALO SVEST TAMAN KAKO SU SATANISTI I ZAMISLILI. CAK SE I SVADJATE? HAHAHAHA...NEKI OVDE POMINJU VIZANTIJU BUSAJUCI SE U PRSA A NE ZNAJU DA JE VIZANTIJA FEJK NAZIV BAS KAO I CIKA KARLO. NEMA VIZANTIJE OSIM U MATRIXU, U REALNOSTI TO JE BILA ROMEJA ODNOSNO ROMEJSKO CARSTVO. VAS SVE TREBA RESETOVATI.