Četvrtak, 29.06.2023.

14:54

Rusi se neće vraćati: Kirije padaju, stanovi "zvrje" prazni, a prodaja stala

Izvor: Poslovni dnevnik / Nadja Irena Fišić

Rusi se neæe vraæati: Kirije padaju, stanovi "zvrje" prazni, a prodaja stala IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

70 Komentari

Sortiraj po:

Ivan

pre 2 godine

Vrlo je jednostavno- evro je devalvirao i ne vredi kao pre...
Sve je poskupelo, krediti, porez za stan, namirnice u prodavnici, zanatske usluge, automobili...
Tako je svuda u Evropi, obrok u Mc Donald's u Evropi je pre 10 godina bio 4,5 eur, sada je 8,5 eur.
O turistickim uslugama da ne govorimo!

Aleksa

pre 2 godine

I red je bio, ja u Leskovcu prosle godine placao stan 300 eura, 45 kvadrata. Leskovac ej. Sad ih ima za 120. Bas mi je drago ne zbog mene toliko koliko zbog stanodavaca alavih.

Pokusaj analize

pre 2 godine

@ Realno
Bas naprotiv...onaj ko je kupio stan kao investiciju, logicno, kupuje ga od viska koji je ostvario. Ukoliko do pada cena dodje, ti koji su investirali, verovatno nece izgubiti nista jer su stan izdavali i prihodovali su kiriju. Naravno, nece biti srecni zbog toga, ali oni su ionako imali "visak" sredstava.
Kod onih koji su kupili stan na kredit je vec slozenija situacija, tu mnogo zavisi od uslova iz kreditnog aranzmana. Ako je fiksna kamata, napravili su pogodak, jer je njima bitno da nisu podstanari, a sama vrednost njihove nekretnine nije presudna jer oni ne planiraju da je prodaju.
Ako je varijabilna kamata...zavisi, ako uspeju da se izbore sa njom opet su na dobitku jer ce na kraju otplate imati svoju nekretninu.
Ako ne uspeju da se izbore sa kamatom...e tu je vec problem, izgubili su i ucesce i sve rate koje su platili. Tako da sve zavisi od pojedinacne procene ljudi. Ipak, bojim se da vecina duznika nije pravilno procenila svoje mogucnosti i rizike kod kredita. Nasi ljudi imaju tendenciju da sve gledaju "ruzicasto", tj. da slabo predvidjaju negativne trendove na duzi rok.

Realno

pre 2 godine

@Ivan pad od 30% je ekstremno veliki pad, npr sa 3000 na 2100. Uzgred ne znam kako Vi znate da li će i koliko biti pada cena, to su samo pretpostavke. Ono što je neminovno je da će narod ostati zarobljen u dugovima jer su stanovi kupovani precenjeni a kamate će nastaviti da rastu. Ako ste stan kupovali za život ne možete mnogo da izgubite ali ako ste uzimali za investiciju tu je već potpun promašaj.

Ivan

pre 2 godine

Imam stan koji izdajem, nalazi se na petlovom brdu u Beogradu, to je 3 ili 4 zona, ne znam tačno, do pre par god stanovi se tamo izdavali oko 130, 150 evra sve zavisi kako je sređen itd, ja sam izdavao za 130, jednoj ženi pa spustio na 80 kada se porodila, kada su cene počele da skaču svi su digli na oko 200+,-, ja sam digao na 100! Uglavnom nisam neki svetac itd ali po meni su nerealne cene izdavanja, Altina ide oko 300e!!! Pevac, Altina isti ... NEREALNO!

Ivan

pre 2 godine

Cene sto za izdavanje sto za prodaju, nikada se neće vratiti na staro, mozda 20,30% će pasti ali na staro nikada! Sačekajte do sledeće godine biće malo jeftinije ko želi da kupi! Moje misljenje, danasnje cene su napisane previse ali ko gradi opet je morao da digne cene, što zbog materijala sto zbog majstora, recimo vodovodzija pre 2 god naplaćivati po kupatilu oko 200e sada... min 400e! Moleći, ranije, oko 2e sada je min 5.5e, samo krecenje!!! Sve otišlo gore!!! E zbog njih i materijala i cene kvadrata su otišle u nebesa! Opet moje misljenje iznosim.

Jel

pre 2 godine

Cenu diktira potraznja. Kad nje nema izdacete stan i za 100 E pa bio prosek plata i 1000 E.Ili placajre sami rezije ako vam je to malo iobako nisu znacajno porasle od doba pre korone

Ajde bre bezi

pre 2 godine

Ne postoji nikakva alavost ako neko iznajmljuje stan za 1000e i ima stanare koji ce to da plate. Svi ti koji bi da zive na Vracaru za 200e bi trazili 800e za taj isti stan da su oni vlasnici. Prema tome, cuti i zivi onako kako znas i mozes. Od narikanja niko stan dzabe nije dobio...nikad!
Cene stanova nece padati bez obzira na sve, jer novac svaki dan vredi sve manje. Razmislite sta ste mogli da kupite za 500e pre dve godine, a sta mozete sada.

Baki

pre 2 godine

Kada sam došao u Bg sa 18 god stanovao sam kod brata u centru grada.Kad sam našao posao skupo mi je bilo da iznajmljujem stan pa sam otišao u samački .Imao sam u sobi dva cimera,ali i veću slobodu.Za tu garsonjeru sam davao trećinu plate.Posle se oženio i par godina živeo kod ženinih roditelja,a to i nije baš neko lepo iskustvo.I onda kupujem stan za vreme Slobe.Sada radim u centru grada, a stanujem u svom stanu na oko 9 km od centra.Kupio bih stan bliže centru,zbog posla.Mislio sam ovaj da prodam, dodam para i kupim bolji bliže centru.Mogu da kupim i u centru ali centar grada ne samo što je precenjen nego ima i svojih mana.Tako da ću kupiti na 2-3 km od centra.Ne žurim se jer cene su nerealne, mogu samo padati.Mada ako padnu , ja tu nisam potpuno na dobitku jer i moj stan koji treba da prodam imaće manju cenu.Cene stanova odredjuju oni koji grade nove stanove.Sada da snize cene za 30-40% kako bi i trebalo,i sa tim sniženjem oni (graditelji)ne bi bili bez zarade.Ove cene nisu nimalo ekonomske već su veštačke,alavost.
Gledam u centru grada u jednoj radnji očitavanje l.karte 20 din a na Banovom b.očitavanje 50 din.
Dva stana na istoj lokaciji, iste veličine, sličnog kvaliteta, jedan se prodaje za 4000 e po kvadratu a drugi 2900e.Oba su u oglasima vec 2-3 meseca.Šta je to u pitanju nego alavost ovoga što traži 4000 a ne može prodati ni ovaj sa cenom od 2900.

Dule

pre 2 godine

Nikola, tebi svaka cast na tome kako razmisljas, da znas da je to danas izuzetno retko. Vecina ljudi je u nekom fazonu da to mora biti neka lokacija, valjda se osecaju neuspesno ako zive u Borci, Batajnici, Zarkovu i sl. Svi bi da zive u delu grada gde im je posao, vrtic, skola dom zdravlja, TC, sve u krugu od 700-800 metara, sto ne bi bilo samo po sebi problem , nego to sto ocekuju da to dobiju za male pare i da bude atraktivna lokacija. I kad im objasnis da su nerealni onda krene prica o tome kako je prevoz nikakav, guzva u saobracaju i kako zato traze da im je sve blizu. I to pricaju meni koji sam kupio stan pre 8 godina u Pancevu jer mi je skupo bilo u Beogradu posto imam troje dece.

@ vlada

pre 2 godine

Tako je. Ko zeli da sto manje daje novca za kiriju, uvek moze naci stancic ka periferiji za 150- 250 evra. Zato bas i nemam saosecanja na razne kuknjave vezano za ovu temu.

Sanja

pre 2 godine

@ postovanje svima ali
Ljudi uglavnom pretpostavljaju da su stanodavci bogati a oni koji iznajmljuju sirotinja. A cesto nije tako. Moja mama je kao invalid otisla u penziju i penzija joj je bila izuzetno mala oko 200 evra, sad je nesto veca. Od svoje mame je nasledila stan u centru od 50 kv, koji je izdavala za ispod trzisne cene , za 250 evra. I dan danas ona izdaje za male pare, sad izdaje za 300 evra, mala penzija , mala kirija , ja je pomazem za lekove i lekare. A taj stan bi mogla izdati za minimum 700 evra.
S druge strane, taj stan su uvek iznajmljivali ljudi sa iznadprosecnim primanjima , svi oni kao podstanari raspolazu sa vecim novcem nego ona, ona ima ukupno 550 evra a oni rade za mnogo vece pare. Mozemo da postavimo stvari drugacije, kako njih nije sramota da sa svojim platama placaju tako malu kiriju i kako im nije zao sto bolesna i stara zena koja je sazaljiva pa nece da poveca kiriju zivi losije od njih.

Logika

pre 2 godine

Ja nemam stan za izdavanje ali citam tekst i siguran sam 100% da kirije sigurno se nece vracati na nivo pre rusa. Moguc je pad zbog vece ponude ali bas me zanima ko bi vratio cene na staro ako ode u prodavnicu i vidi da je hrana skocila 50%, racuni 20% i sve ostalo u proseku jos 10-20%. Dakle, ako je neko izdavao stan 400e pre rusa i posle podigao na 700e, taj nece vracati na manje od 500-600e sigurno. Lepe zelje su jedno a realnost drugo.

Mare

pre 2 godine

Tacno je da na cene rentiranja najvise kukaju oni koji bi dobru lokaciju za malo novca. Da je tekst o tome da se sad trenutno ne moze da se nadje stan za iznajmiti u npr Borci , Altini , Zarkovu itd za ispod 500 evra, e to bi onda bilo da se svi kolektivno zabrinemo. Ali uvek su tekstovi i komentari o delovima grada koji su atraktivni i zato je potpuno smesno kada se ljudi zale sto ne mogu da ih priuste kao da moraju tamo da zive i kao da nemaju nikakvog drugog izbora. Meni to deluje kao da sad neko krene da se zali zasto su Maldivi skupi , a ne vidi da moze da letuje u Grckoj , Bugarskoj za mnogo manje novce. Ne , on vidi samo Maldive, misli da je to mesto gde on treba da letuje i onda se zali na cene. Tako je i za rentiranje stanova. Ja bih to uporedio i sa nekom udavacom koja puca samo na sefove i direktore i ne zanima je niko ispod , pa se onda stalno zali kako ne moze da nadje " pravu " osobu za sebe.

Ana

pre 2 godine

Nikola, bravo, ti si objasnio sustinu. Na visoke kirije najcesce kukaju oni koji hoce da zive na dobroj lokaciji a da malo plate. Ja sam zivela u Borci godinama za 150 evra ,a kasnije u Mirijevu za 200 , iako sam zaradjivala vise od proseka u to vreme , ali sam znala koliko mogu da se opruzim a da mi ostane fino novca da mogu i da otputujem negde i da se ne stezem .Kasnije smo muz i ja kupili stan na Banovom Brdu i tu zivimo.Kad bi svako gledao spram sebe ne bi bilo problema. Gledam koleginicu sa posla, radi za manje pare od mene jer je pocetnik, ali to mora da bude ili Vracar ,Dorcol, N.Beograd oko N Merkatora, stalno neka kuknjava oko kirija , alavih stanodavaca i slicno. A ne gleda sebe koliko je nefleksibilna i koliko se cvrsto uhvatila lokacije i ne mrda.

Vlada

pre 2 godine

Admiral, pa ne zive ljudi sami, uglavnom zive sa devojkom ili zenom , oboje imaju plate, da oboje imaju npr po 800 evra to je ukupno 1600 , i zasto je problem da je kirija bude 500- 600 evra. To je onda 30-40% od njihovih ukupnih primanja. Ili ako pojedinac zivi sam i ima platu 1500, 500 evra je trecina njegove plate , nije to mnogo. A ako mu je skupo onda ide na losiju lokaciju , jer ce tu naci i za 250 evra. Uopste nije komplikovano kako neki hoce da predstave , ides tamo za sta imas para da platis. Ljudi daju po 300 evra mesecno na cigare a hoce da im isto toliko bude kirija za stan na dobroj lokaciji..Tesko da moze, budite realni.

Jelena

pre 2 godine

E, mislili su za godinu dana kirije ce kupiti jos jedan stan. Ko preko hleba trazi pogacu on izgubi i hleb i pogacu. Nisam zlurada ali tako treba. Ravnoteza u zivotu uvek postoji i izjednaci poremeceno.

Razum

pre 2 godine

"Meni nesto nije jasno"

Kada si se poslednji put informisao za kredit? Banke vise ne dele kredite za dzaba. Euribor je u plusu.
100k Stan
20k ucešće
80k kredit oko 800e rata za fiksnu kamatnu stopu, 650 za varijabilnu.
Pa sad ti meni reci, sve o da imaš platu od 200.000 dinara da možeš da dobijes toliki kredit, dal' bi se usudio da uletis na njega sa ovolikom ratom?

Kursula

pre 2 godine

Kirije nece pasti jer je sve poskupelo. Ne moze sa vratiti na staro ništa, zbog cena svega ostalog. Nebitni su Rusi... Moze pasti za 20% ne više, do 30. Nema šanse da padne za 50% .
(Slavica, 29. jun 2023 21:13)

s obzirom da je sve poskupelo koliko ljudima ostaje kesa za kiriju - vise ili manje? S obzirom da se zarade nisu menjale ostaje im manje, sto uzrokuje pad traznje za stanovima a pad traznje neminovno dovodi do smanjenja cene. Zakon trzista.

Kursula

pre 2 godine

I svi samo ocekuju da padnu cene stanova

Pa zasto bi samo to pojeftinilo?
(Realno, 29. jun 2023 18:53)

zato sto to vise nema ko da plati. Ko nece ne mora da spusta cenu, ali na kupca ce da ceka ihaha. Trziste.

Novosadjanin

pre 2 godine

Nisam doziveo na svojoj kozi, pa ne znam, ali da sam ja isteran iz stana zbog rusa i duplo vece stanarine - pa valjda bih uzeo kredit i uzeo svoj stan do sada. Rata je manja nego ta stanarina koju su trazili ovi gramzivi. Idealno bi bilo da je dosta njih to skontalo i da sada trziste za izdavanje ima manjak podstanara jer su kupili u medjuvremenu.
(ime, 30. jun 2023 08:49)

Da, ali… kirije će padati, a rata kredita rasti. Znam mnoge koji su tako razmišljali, pa sad ne znaju kako da plate “svoj” stan, koji ipak pripada banci dok ga ne otplatite. A dali ste učešće koje propada ako odustanete

Nikola

pre 2 godine

To da su u svetu kirije 30% od prosecne plate je tacno ali samo za manje gradove i periferiju veceg grada. U globalu tako je i kod nas ako uzmemo u obzir manje gradove tipa Zrenjanin, Sombor, Kula i sl. I u Bg mozete da nadjete za 200 a i 2000 evra zavisno od lokacije. Ljudi se hvataju za alavost stanodavaca ali nisu ovde alavi samo stanodavci. Alavi su , za moj pojam, svi oni koji rade za male ili prosecne plate ali zele da zive na atraktivnim lokacijama gde im je sve blizu. Pisem to iz perspektive nekog ko je ziveo na vise lokacija u Beogradu , selio se sa zenom i detetom. Prvo u Batajnicu, zatim u Borcu, pa u Mirijevo, zatim u Paviljone i na kraju smo se skrasili u Zemunu gde sam i kupio stan. I nigde nisam pravio problem jer sam tada gledao da zivim tamo za sta imam para za bas ono 30% od plate i da nema presije. A imao sam kolege sa istom platom koji su stalno kukali sto daju 70-80% plate za stan na Vracaru , N Beogradu, Dorcolu. Kao da ih je neko terao da moraju tamo da zive.

ime

pre 2 godine

Nisam doziveo na svojoj kozi, pa ne znam, ali da sam ja isteran iz stana zbog rusa i duplo vece stanarine - pa valjda bih uzeo kredit i uzeo svoj stan do sada. Rata je manja nego ta stanarina koju su trazili ovi gramzivi. Idealno bi bilo da je dosta njih to skontalo i da sada trziste za izdavanje ima manjak podstanara jer su kupili u medjuvremenu.

Ivan

pre 2 godine

Ako uporediš proporciju visine plata koje se zaradjuju u NYC sa onima u BG sa jedne strane, i cenu kirija u ta dva grada, razlika je groteksna. Meni je kirija manja od četvrtine mesečne plate.
(NYC, 29. jun 2023 22:51)
Pa nisi baš u pravu, evo sad sam guglao, prosečna plata u Njujorku je oko 65 000 USD godišnje, što ti dođe oko nešto manje od 6000 USD mesečno, a sam kažeš da tvoj stan ima tržišnu vrednost mesečnog najma oko 7000 USD.Tako da proporcionalno kupovnoj moći Beograd nije uopšte skuplji od Njujorka. To što ti imaš ogromnu platu ne znači da je svi imaju. Imaš i u Beogradu ljude koji zarađuju po par hiljada eura mesečno, ali to nisu prosečni Beograđani, nego izuzetci.

Agent iz prve ruke

pre 2 godine

pad je neminovan i to minimum 25-30% u narednih godinu dana
prodaja je skroz stala
sa druge strane imamo pritisak investitora da rasprodaju svoje nerpodate kvadrate, korekcija cena sada ide nize nego ranije ... ali i dalje prodaja nikakva
ovakvo stanje nije odrzivo pitanje je kada će krenuti stampedo i tada oni koji prvi prodaju proći ce najbolje

ali da će cene ostati na ovom nivou sigurno neće

Hoće li proći nekada

pre 2 godine

(Bax, 29. jun 2023 17:25)

Ne lupetaj. Stanova od 75m2 u NS za 500-600e koliko hočeš. Nov neuseljavan stan 45m? pre neki dan zakupljen za 350e. Bulevar Evrope.

Stef

pre 2 godine

“ Meni nesto nikako nije jasno. Ako neko iznajmi stan i placa kiriju 400-500 evra plus rezije 150-200 evra, pa se na to dodaju troskovi zivota, taj mora da ima platu najmanje 1500 evra. E sad, zasto takav neko lepo ne uzme kredit ..”
treba skupiti 20 % za učešće pod jedan. Drugo, samo kirija se poredi sa ratom kredita, režije imaš svejedno I troškove života. A kirija je uglavnom malo manja od rate (osim ako imaš baš veliko učešće) kad staviš na papir nije baš prosto. Ali nije ni nemoguće sa većom platom .

Poštovanje svima ali….

pre 2 godine

Nigde na svetu cena kirije ne odgovara visini prosečne zarade (ili medijane). Zaista ne znam sta je sa ljudima i njihovim elementarnjm ekonomskim znanjima kada tvrde da je to očekivano. Ono sto je na jednom relativno normalnom tržištu očekivano jeste da stan (kredit) zauzima max 50% ili 60% zarade, a poželjno je da to bude oko 30%. U suprotnom ili su plate premale ili stanovi skupi, a u oba slucaja svaki covek treba da jede, plati racune, ode do lekara, zubara,bude obucen i obuven itd itd. Nije problem stanodavaca, slazem se ali drzave, trule, jeste, ali i nas kao ljudski rod.

Dusan

pre 2 godine

Prosto jednostavano, kirija=bankina kamata...... Taj stan 500€ kirije kosta oko 120k€, pa ti uzmi od banke 120k€ pa ces videti kalka je kamata+vracanje kredita, bila bi ti rata 1300€ moj druže

Ne bas tako, stan 130K, kredit 100K, uzet pre 6 meseci, fiksna kamata, rata 630e.

deutscher

pre 2 godine

Meni nesto nikako nije jasno. Ako neko iznajmi stan i placa kiriju 400-500 evra plus rezije 150-200 evra, pa se na to dodaju troskovi zivota, taj mora da ima platu najmanje 1500 evra. E sad, zasto takav neko lepo ne uzme kredit jer ocigledno dobro zaradjuje i umesto sto baca pare na kirije od 400-500 evra sa tim parama placa ratu kredita? Nikada mi ta njihova "matematika" nije bila jasna. Bacas pare na kiriju i opet nemas nista svoje, gazda te moze sutnuti kad hoce, pa seljakanje, a ovako placas ratu i u buducnosti ti ostane stan.
(Admiral, 29. jun 2023 22:00


Prosto jednostavano, kirija=bankina kamata...... Taj stan 500€ kirije kosta oko 120k€, pa ti uzmi od banke 120k€ pa ces videti kalka je kamata+vracanje kredita, bila bi ti rata 1300€ moj druže

Економиста

pre 2 godine

Станови испод 1000 евра за два месеца. Један од нас када попусти руши се све

Admiral

pre 2 godine

Meni nesto nikako nije jasno. Ako neko iznajmi stan i placa kiriju 400-500 evra plus rezije 150-200 evra, pa se na to dodaju troskovi zivota, taj mora da ima platu najmanje 1500 evra. E sad, zasto takav neko lepo ne uzme kredit jer ocigledno dobro zaradjuje i umesto sto baca pare na kirije od 400-500 evra sa tim parama placa ratu kredita? Nikada mi ta njihova "matematika" nije bila jasna. Bacas pare na kiriju i opet nemas nista svoje, gazda te moze sutnuti kad hoce, pa seljakanje, a ovako placas ratu i u buducnosti ti ostane stan.

NYC

pre 2 godine

Solidan stan u centru New Yorka na Menhetnu ne ne moze da se nadje ispod 20.000 dolara, dok prcvarnice kostaju po 10.000.
(kole, 29. jun 2023 19:15)

Ajde sad da ne preterujemo. Živim u samom centru NYC, u stanu od 130 kvadrata, sa zelenim površinama oko zgrade, i besprekornom gradnjom. Renta sve sa strujom, grejanjem, vodom i ostalim komunalijama uračunatim je malo više od $4.000. U ovom stanu sam oko 10 godina, i zbog toga plaćam manje nego što bih plaćao da sad iznajmim isti stan iznova, zato što zakonski imaju pravo da dižu kiriju samo nekoliko procenata godišnje. Ali i da iznova iznajmim, bilo bi oko $7.000.

E sada naravno da postoje i palate sa staklenim zidovima i zlatnim česmama koje koštaju kao što ti navodiš, ali za normalno življenje, nikakva prčvarnica naprotiv, to nije toliko.

Ako uporediš proporciju visine plata koje se zaradjuju u NYC sa onima u BG sa jedne strane, i cenu kirija u ta dva grada, razlika je groteksna. Meni je kirija manja od četvrtine mesečne plate.

Slavica

pre 2 godine

Kirije nece pasti jer je sve poskupelo. Ne moze sa vratiti na staro ništa, zbog cena svega ostalog. Nebitni su Rusi... Moze pasti za 20% ne više, do 30. Nema šanse da padne za 50% .

Marko

pre 2 godine

Od cena pada nekretnina na duze staze nema nista,moze neka mini korekcija i to je to, od prijatelja roditelji kupili stan za 1.100 evra kvadrat kad se moglo naci za 800-900,i kao jao preplatili smo, sad im nude 1.800 da kupe, i sve to za 8-10 godina period.

E iznajmljivanje stana po ceni za kojoj isti mozete da otplacujete na kredit maltene, je bezobrazno u najmanju ruku ...

Branka

pre 2 godine

Sve je poskupolo za godinu ipo dana samo evro 10 godina vredi isto. E sad u dinarima prevedite izdavanje. Porasli su minimalci 2 puta po 10% porasle su plate, poskupelo je ama bas sve samo kirije treba da budu iste godinama.
Bilo ko da je u pitanju da li je normalno da neko za sitni novac izdaje stan i rizikuje da mu stan bude unisten da mu ostave dugove da mu ne placaju kiriju, pa bolje zakljucaj ili prodaj. Kupis na moru studio i za 3 meseca izvuces godisnji zakup a glava te ne boli.

kole

pre 2 godine

Nisu gradjani "na zalost, halapljivo" podigli cene, nego su reagovali trzisno sto svi u svetu rade. Solidan stan u centru New Yorka na Menhetnu ne ne moze da se nadje ispod 20.000 dolara, dok prcvarnice kostaju po 10.000. U Berlinu su cene otisle i do 200%, pa niko ne naziva stanodavce pohlepnima, vec razumeju da zivimo u kapitalizmu gde se vrednost necega menja u trenutku u zavisnosti od ponude i potraznje. Apartman na Sitoniji sam 2019 krajem jula placao 450, a ove god. je kod iste gazdarice od 800 do 1000 evra. Da nema interesovanja cena se nebi menjala.

Vlado

pre 2 godine

I svi samo ocekuju da padnu cene stanova

Pa zasto bi samo to pojeftinilo?
(Realno, 29. jun 2023 18:53)


Nije tačno, neke od navedenih stvari nisu poskupele ili su se cene vratile.Kakve veze cene auta imaju sa cenom stanova? Bitno je da je cena gradjevinskog materijala pojeftinila tj da su cene toga se vratile na cene iz perioda pre inflacije.Takodje, cene mnogih proizvoda nisu ni poskupljivale, recimo bela tehnika.Takodje mnogi proizvodi jesu bili poskupeli ali su sada i pojeftinili.Najvažnije kod stanova je to da su oni najviše poskupeli.Oni su počeli da poskupljuju i pre ove inflacije.I rezime, stanovi su poskupeli više od ove opšte inflacije.Cena mleka se vratila na staru cenu, pa što ne bi mogli i stanovi.

Eross

pre 2 godine

Ne bih se bas slozio sa ovim.Izdao sam garsonjeru 20m2 na novom Bgd kod Starog merkatora za 400e plus depozit i troskovi,doduse stvarno lepo sredjena.I to sada kad je bzvz period.I to me je zvalo dosta ljudi,cak su hteli da uplacuj kaparu, tako da sam mogao da biram koga cu primiti.I da, izdao sam je za 2 dana toliko je bila na oglasu

Stanodavac

pre 2 godine

Izdajem 3 stana i potpuno mi je svejedni da li ce u njima biti Rusi, Srbi ili Liliputanci. Bitno mi je da procenim njihov izvor prihoda i da li mogu da placaju cenu koju trazim. Imam samo par pravila kojih se drzim (nema zivotinja, pusenja i drzavnih sluzbenika).

didi J

pre 2 godine

nigde veze, top lokacije stoje u izdaju se, možda predgradja . Imam 5 stanova u centru svi izdati top.... ne nasedajtw na ove nebuloze. Dok postoji Srbija svi ce hteti na Dorcol, Vracar i slicno, bez obzira na Ruse. Ne brinite. Vi sto hocete da iznajmite stan u centru za 200 E idite u Besni fok ili Barajevo...

Realno

pre 2 godine

Poskupela struja

Poskupelo ,gorivo

Poskupelo voce i povrce

Poskupeli automobili

Poskupelo sve u restoranima i kaficima

Poskupeli hoteli

Poskupeli aranznani za letovanje

I svi samo ocekuju da padnu cene stanova

Pa zasto bi samo to pojeftinilo?

Problemi

pre 2 godine

Tak cemo mi videti pad cena nekretnina. Polako strpite se. Toliko se zgradurina nazidalo, a posla nema nigde. Beograd je prazan, nema vista sta da ponudi. Polako, to je dozivela Spanija, Grcka, Portugalija, Italija, sad smo mi na redu. Prodavace se stanovi u Bg po bud zasto, nece imati ko da ih kupi. Ovo je bio poslednji trzaj prenaduvanog balona.

Bax

pre 2 godine

Ne znam za tekst ali meni stan ni jedan jedini dan nije bio prazan, 40m2 u novom sadu izdavao sam za 800 sada za 700e
Dnevno je dolazilo izmedju 7-11 zaintersovanih
Nisam imao podstanare ranije tako da me ne jede savest

Maka

pre 2 godine

Prosecna plata je 800evra, medijana 600. Zasto bi stan neko izdavao za manje od medijane?

~~~

Možda zato što ljudi treba da jedu da bi preživeli u tom iznajmljenom stanu, zato što treba platiti komunalije koje nisu uračunate u kiriju, zato što postoji još egzistencijalnih stvari na koje se pare troše...

Možda zato, hm?

Jovo

pre 2 godine

Na jednom internet oglasniku, kada ukucate da tražite stan u Mirijevu sada je u ponudi preko 650 stanova. Do nedavno je bilo oko 530. Dakle ponuda porasla (potražnja se smanjila)
(Peki, 29. jun 2023 15:48)

U Mirijevo ne bih da ga dzabe daju.

Pih

pre 2 godine

Vracarskim ulicama kad hodas cujes da tek svaki peti prolaznik nije Rus. U mojoj vozdovackoj zgradi su dve porodice ruske. Ne mislim da ce skoro otici. U Novom Beogradu rade(na divlje) ruski deciji vrtic. 1000 evra za mesec dana cuvanja deteta. Ima bar 30 klinaca u dva stana nagurani. Pa vi pisite da Rusi odlaze...

dragan

pre 2 godine

Vidi ove komentatore sto imaju stanove i sto govore da to nije istina hahahhahahahahahhahah. Dosta je i vas bilo i vasih visokih cena. Za pola godine, cene ce se vratiti na nivo iz 2018 hahahhahaha

neko

pre 2 godine

Dakle, imali su normalne stanare koji su placali 250e godinu dana. Oterali njih, uzeli Ruse par meseci za 600e. Sada stanovi zvrje prazni, nema velike potražnje i na kraju će zaraditi isto, a ko zna kakve će stanare dobiti. Tako da, baš mi je drago, posebno zbog budala koje su dizale kredite i očekivale da će iznajmljivati stan za 800e i da će im stanati kroz par godina isplatiti pola kredita.

M. Radosavljevic

pre 2 godine

Briga Ruse za Srbiju kao za lanjski sneg u Sibiru. A dok Srbi to ne shvate, prolaze vekovi. Drugi su shvatili na vreme i "uleteli u drugi voz", a mi još idemo na parnu mašinu.

Pobesneo Maks

pre 2 godine

Interesantno bi bilo saznati odakle potiču ovakve informacije,koje ne samo da nisu tacne,već su i sulude.
Rusi ne odlaze,već su tu i ne planiraju da idu,pošto se boje mobilizacije,a i kompanije u kojima rade,nemaju više mogućnost da to čine iz Rusije.
Cene stanova pdaju,ali samo onih losih,jer niko neće da iznajmi golubarnik ili supu za veliki novac,makar to bilo i na Vracaru.
Stan od 50 m2 na Vracaru ,sutra mogu da izdam za 800 evra,a pri tome je u odličnom ,ali nije luks.
Na Zvezdari se izdaju u novogradnja ma za 600 do 700 evra ,u zavisnosti od velicine.

Rusi dobro placaju,ali su veoma aljkavi i prljavi i nekako cudni i hladni.Ni najmanje ne podsećaju n nas mentalitetom,a pri tome gledaju na nas sa visine .
Izdajem jedan stan njima,ali bih pristao i na 100 evra nizu cenu, da izdam nekom nasem.

Harry Shaved

pre 2 godine

Da, odjednom niko više ne traži stan, svi imaju gde da žive, a vlasnici stanova ih prodaju za džabe, hoće da ih se otarase...jeste...

Хммм

pre 2 godine

Стан од 50м2, стар четири године, са паркинг местом у дворишту, издат за 800 евра у року од два сата...
Тако да не знам о чему овај агент прича

Thor

pre 2 godine

Odlican tekst, odlicna analiza. Kod nas u Budvi i na CG primorju posto mi se drugovi bave prodajom nekretnina, mogu samo zadovoljno da trljaju ruke jer je egzodus Rusa gotovo nevidjen. Svaki dan preko Istanbula dolijecu puni avioni izuzetno ozbiljno bogatih Rusa, a najvise je privatnih aviona koji slecu. Cijene kvadratnog metra variraju ali novogradnja ide od 2000 do 10.000e u Starom Gradu ili recimo Perazica dolu, Rezevicima.

Ono sto je meni najinteresantnije je da dolaze Turski investitori koji grade zgrade po Becicima i sve stanove prodaju vecinom Rusima ali i ovim nasim budzovanima iz Podgorice. Toliko je unosan posao sa nekretninama ovamo.
Sto se Rusa tice, ni za milion godina ih niko nece stici kad je platezna moc u pitanju.
Dolaze, kupuju sve vise i uopste ne pitaju za cijenu.

i sta cemo sad

pre 2 godine

situacija od pre nekoliko meseci je definitivno bila nerealna. Ne verujem da ce se sve vratiti na staro. mada zbog trenutne situacije,inflacije i desavanja u bankarskim i poslovnim krugovima...postoji mogucnost opsteg kraha na trzistu iznajmljivanja nekretnina. a to onda povlaci neke druge lancane reakcije oko prodaje istih. Ako uspemo da izbegnemo taj krah, onda ce se cene stabilizovati blize onom nivou na kojem su bile pre recimo godinu i po dana.

Peki

pre 2 godine

Na jednom internet oglasniku, kada ukucate da tražite stan u Mirijevu sada je u ponudi preko 650 stanova. Do nedavno je bilo oko 530. Dakle ponuda porasla (potražnja se smanjila)

M. Radosavljevic

pre 2 godine

Briga Ruse za Srbiju kao za lanjski sneg u Sibiru. A dok Srbi to ne shvate, prolaze vekovi. Drugi su shvatili na vreme i "uleteli u drugi voz", a mi još idemo na parnu mašinu.

neko

pre 2 godine

Dakle, imali su normalne stanare koji su placali 250e godinu dana. Oterali njih, uzeli Ruse par meseci za 600e. Sada stanovi zvrje prazni, nema velike potražnje i na kraju će zaraditi isto, a ko zna kakve će stanare dobiti. Tako da, baš mi je drago, posebno zbog budala koje su dizale kredite i očekivale da će iznajmljivati stan za 800e i da će im stanati kroz par godina isplatiti pola kredita.

Harry Shaved

pre 2 godine

Da, odjednom niko više ne traži stan, svi imaju gde da žive, a vlasnici stanova ih prodaju za džabe, hoće da ih se otarase...jeste...

Maka

pre 2 godine

Prosecna plata je 800evra, medijana 600. Zasto bi stan neko izdavao za manje od medijane?

~~~

Možda zato što ljudi treba da jedu da bi preživeli u tom iznajmljenom stanu, zato što treba platiti komunalije koje nisu uračunate u kiriju, zato što postoji još egzistencijalnih stvari na koje se pare troše...

Možda zato, hm?

Problemi

pre 2 godine

Tak cemo mi videti pad cena nekretnina. Polako strpite se. Toliko se zgradurina nazidalo, a posla nema nigde. Beograd je prazan, nema vista sta da ponudi. Polako, to je dozivela Spanija, Grcka, Portugalija, Italija, sad smo mi na redu. Prodavace se stanovi u Bg po bud zasto, nece imati ko da ih kupi. Ovo je bio poslednji trzaj prenaduvanog balona.

Хммм

pre 2 godine

Стан од 50м2, стар четири године, са паркинг местом у дворишту, издат за 800 евра у року од два сата...
Тако да не знам о чему овај агент прича

Pobesneo Maks

pre 2 godine

Interesantno bi bilo saznati odakle potiču ovakve informacije,koje ne samo da nisu tacne,već su i sulude.
Rusi ne odlaze,već su tu i ne planiraju da idu,pošto se boje mobilizacije,a i kompanije u kojima rade,nemaju više mogućnost da to čine iz Rusije.
Cene stanova pdaju,ali samo onih losih,jer niko neće da iznajmi golubarnik ili supu za veliki novac,makar to bilo i na Vracaru.
Stan od 50 m2 na Vracaru ,sutra mogu da izdam za 800 evra,a pri tome je u odličnom ,ali nije luks.
Na Zvezdari se izdaju u novogradnja ma za 600 do 700 evra ,u zavisnosti od velicine.

Rusi dobro placaju,ali su veoma aljkavi i prljavi i nekako cudni i hladni.Ni najmanje ne podsećaju n nas mentalitetom,a pri tome gledaju na nas sa visine .
Izdajem jedan stan njima,ali bih pristao i na 100 evra nizu cenu, da izdam nekom nasem.

dragan

pre 2 godine

Vidi ove komentatore sto imaju stanove i sto govore da to nije istina hahahhahahahahahhahah. Dosta je i vas bilo i vasih visokih cena. Za pola godine, cene ce se vratiti na nivo iz 2018 hahahhahaha

Peki

pre 2 godine

Na jednom internet oglasniku, kada ukucate da tražite stan u Mirijevu sada je u ponudi preko 650 stanova. Do nedavno je bilo oko 530. Dakle ponuda porasla (potražnja se smanjila)

Jovo

pre 2 godine

Na jednom internet oglasniku, kada ukucate da tražite stan u Mirijevu sada je u ponudi preko 650 stanova. Do nedavno je bilo oko 530. Dakle ponuda porasla (potražnja se smanjila)
(Peki, 29. jun 2023 15:48)

U Mirijevo ne bih da ga dzabe daju.

Realno

pre 2 godine

Poskupela struja

Poskupelo ,gorivo

Poskupelo voce i povrce

Poskupeli automobili

Poskupelo sve u restoranima i kaficima

Poskupeli hoteli

Poskupeli aranznani za letovanje

I svi samo ocekuju da padnu cene stanova

Pa zasto bi samo to pojeftinilo?

Pih

pre 2 godine

Vracarskim ulicama kad hodas cujes da tek svaki peti prolaznik nije Rus. U mojoj vozdovackoj zgradi su dve porodice ruske. Ne mislim da ce skoro otici. U Novom Beogradu rade(na divlje) ruski deciji vrtic. 1000 evra za mesec dana cuvanja deteta. Ima bar 30 klinaca u dva stana nagurani. Pa vi pisite da Rusi odlaze...

NYC

pre 2 godine

Solidan stan u centru New Yorka na Menhetnu ne ne moze da se nadje ispod 20.000 dolara, dok prcvarnice kostaju po 10.000.
(kole, 29. jun 2023 19:15)

Ajde sad da ne preterujemo. Živim u samom centru NYC, u stanu od 130 kvadrata, sa zelenim površinama oko zgrade, i besprekornom gradnjom. Renta sve sa strujom, grejanjem, vodom i ostalim komunalijama uračunatim je malo više od $4.000. U ovom stanu sam oko 10 godina, i zbog toga plaćam manje nego što bih plaćao da sad iznajmim isti stan iznova, zato što zakonski imaju pravo da dižu kiriju samo nekoliko procenata godišnje. Ali i da iznova iznajmim, bilo bi oko $7.000.

E sada naravno da postoje i palate sa staklenim zidovima i zlatnim česmama koje koštaju kao što ti navodiš, ali za normalno življenje, nikakva prčvarnica naprotiv, to nije toliko.

Ako uporediš proporciju visine plata koje se zaradjuju u NYC sa onima u BG sa jedne strane, i cenu kirija u ta dva grada, razlika je groteksna. Meni je kirija manja od četvrtine mesečne plate.

i sta cemo sad

pre 2 godine

situacija od pre nekoliko meseci je definitivno bila nerealna. Ne verujem da ce se sve vratiti na staro. mada zbog trenutne situacije,inflacije i desavanja u bankarskim i poslovnim krugovima...postoji mogucnost opsteg kraha na trzistu iznajmljivanja nekretnina. a to onda povlaci neke druge lancane reakcije oko prodaje istih. Ako uspemo da izbegnemo taj krah, onda ce se cene stabilizovati blize onom nivou na kojem su bile pre recimo godinu i po dana.

Thor

pre 2 godine

Odlican tekst, odlicna analiza. Kod nas u Budvi i na CG primorju posto mi se drugovi bave prodajom nekretnina, mogu samo zadovoljno da trljaju ruke jer je egzodus Rusa gotovo nevidjen. Svaki dan preko Istanbula dolijecu puni avioni izuzetno ozbiljno bogatih Rusa, a najvise je privatnih aviona koji slecu. Cijene kvadratnog metra variraju ali novogradnja ide od 2000 do 10.000e u Starom Gradu ili recimo Perazica dolu, Rezevicima.

Ono sto je meni najinteresantnije je da dolaze Turski investitori koji grade zgrade po Becicima i sve stanove prodaju vecinom Rusima ali i ovim nasim budzovanima iz Podgorice. Toliko je unosan posao sa nekretninama ovamo.
Sto se Rusa tice, ni za milion godina ih niko nece stici kad je platezna moc u pitanju.
Dolaze, kupuju sve vise i uopste ne pitaju za cijenu.

kole

pre 2 godine

Nisu gradjani "na zalost, halapljivo" podigli cene, nego su reagovali trzisno sto svi u svetu rade. Solidan stan u centru New Yorka na Menhetnu ne ne moze da se nadje ispod 20.000 dolara, dok prcvarnice kostaju po 10.000. U Berlinu su cene otisle i do 200%, pa niko ne naziva stanodavce pohlepnima, vec razumeju da zivimo u kapitalizmu gde se vrednost necega menja u trenutku u zavisnosti od ponude i potraznje. Apartman na Sitoniji sam 2019 krajem jula placao 450, a ove god. je kod iste gazdarice od 800 do 1000 evra. Da nema interesovanja cena se nebi menjala.

Stanodavac

pre 2 godine

Izdajem 3 stana i potpuno mi je svejedni da li ce u njima biti Rusi, Srbi ili Liliputanci. Bitno mi je da procenim njihov izvor prihoda i da li mogu da placaju cenu koju trazim. Imam samo par pravila kojih se drzim (nema zivotinja, pusenja i drzavnih sluzbenika).

didi J

pre 2 godine

nigde veze, top lokacije stoje u izdaju se, možda predgradja . Imam 5 stanova u centru svi izdati top.... ne nasedajtw na ove nebuloze. Dok postoji Srbija svi ce hteti na Dorcol, Vracar i slicno, bez obzira na Ruse. Ne brinite. Vi sto hocete da iznajmite stan u centru za 200 E idite u Besni fok ili Barajevo...

Slavica

pre 2 godine

Kirije nece pasti jer je sve poskupelo. Ne moze sa vratiti na staro ništa, zbog cena svega ostalog. Nebitni su Rusi... Moze pasti za 20% ne više, do 30. Nema šanse da padne za 50% .

Vlado

pre 2 godine

I svi samo ocekuju da padnu cene stanova

Pa zasto bi samo to pojeftinilo?
(Realno, 29. jun 2023 18:53)


Nije tačno, neke od navedenih stvari nisu poskupele ili su se cene vratile.Kakve veze cene auta imaju sa cenom stanova? Bitno je da je cena gradjevinskog materijala pojeftinila tj da su cene toga se vratile na cene iz perioda pre inflacije.Takodje, cene mnogih proizvoda nisu ni poskupljivale, recimo bela tehnika.Takodje mnogi proizvodi jesu bili poskupeli ali su sada i pojeftinili.Najvažnije kod stanova je to da su oni najviše poskupeli.Oni su počeli da poskupljuju i pre ove inflacije.I rezime, stanovi su poskupeli više od ove opšte inflacije.Cena mleka se vratila na staru cenu, pa što ne bi mogli i stanovi.

Eross

pre 2 godine

Ne bih se bas slozio sa ovim.Izdao sam garsonjeru 20m2 na novom Bgd kod Starog merkatora za 400e plus depozit i troskovi,doduse stvarno lepo sredjena.I to sada kad je bzvz period.I to me je zvalo dosta ljudi,cak su hteli da uplacuj kaparu, tako da sam mogao da biram koga cu primiti.I da, izdao sam je za 2 dana toliko je bila na oglasu

Branka

pre 2 godine

Sve je poskupolo za godinu ipo dana samo evro 10 godina vredi isto. E sad u dinarima prevedite izdavanje. Porasli su minimalci 2 puta po 10% porasle su plate, poskupelo je ama bas sve samo kirije treba da budu iste godinama.
Bilo ko da je u pitanju da li je normalno da neko za sitni novac izdaje stan i rizikuje da mu stan bude unisten da mu ostave dugove da mu ne placaju kiriju, pa bolje zakljucaj ili prodaj. Kupis na moru studio i za 3 meseca izvuces godisnji zakup a glava te ne boli.

Bax

pre 2 godine

Ne znam za tekst ali meni stan ni jedan jedini dan nije bio prazan, 40m2 u novom sadu izdavao sam za 800 sada za 700e
Dnevno je dolazilo izmedju 7-11 zaintersovanih
Nisam imao podstanare ranije tako da me ne jede savest

deutscher

pre 2 godine

Meni nesto nikako nije jasno. Ako neko iznajmi stan i placa kiriju 400-500 evra plus rezije 150-200 evra, pa se na to dodaju troskovi zivota, taj mora da ima platu najmanje 1500 evra. E sad, zasto takav neko lepo ne uzme kredit jer ocigledno dobro zaradjuje i umesto sto baca pare na kirije od 400-500 evra sa tim parama placa ratu kredita? Nikada mi ta njihova "matematika" nije bila jasna. Bacas pare na kiriju i opet nemas nista svoje, gazda te moze sutnuti kad hoce, pa seljakanje, a ovako placas ratu i u buducnosti ti ostane stan.
(Admiral, 29. jun 2023 22:00


Prosto jednostavano, kirija=bankina kamata...... Taj stan 500€ kirije kosta oko 120k€, pa ti uzmi od banke 120k€ pa ces videti kalka je kamata+vracanje kredita, bila bi ti rata 1300€ moj druže

Admiral

pre 2 godine

Meni nesto nikako nije jasno. Ako neko iznajmi stan i placa kiriju 400-500 evra plus rezije 150-200 evra, pa se na to dodaju troskovi zivota, taj mora da ima platu najmanje 1500 evra. E sad, zasto takav neko lepo ne uzme kredit jer ocigledno dobro zaradjuje i umesto sto baca pare na kirije od 400-500 evra sa tim parama placa ratu kredita? Nikada mi ta njihova "matematika" nije bila jasna. Bacas pare na kiriju i opet nemas nista svoje, gazda te moze sutnuti kad hoce, pa seljakanje, a ovako placas ratu i u buducnosti ti ostane stan.

Економиста

pre 2 godine

Станови испод 1000 евра за два месеца. Један од нас када попусти руши се све

Dusan

pre 2 godine

Prosto jednostavano, kirija=bankina kamata...... Taj stan 500€ kirije kosta oko 120k€, pa ti uzmi od banke 120k€ pa ces videti kalka je kamata+vracanje kredita, bila bi ti rata 1300€ moj druže

Ne bas tako, stan 130K, kredit 100K, uzet pre 6 meseci, fiksna kamata, rata 630e.

Marko

pre 2 godine

Od cena pada nekretnina na duze staze nema nista,moze neka mini korekcija i to je to, od prijatelja roditelji kupili stan za 1.100 evra kvadrat kad se moglo naci za 800-900,i kao jao preplatili smo, sad im nude 1.800 da kupe, i sve to za 8-10 godina period.

E iznajmljivanje stana po ceni za kojoj isti mozete da otplacujete na kredit maltene, je bezobrazno u najmanju ruku ...

Poštovanje svima ali….

pre 2 godine

Nigde na svetu cena kirije ne odgovara visini prosečne zarade (ili medijane). Zaista ne znam sta je sa ljudima i njihovim elementarnjm ekonomskim znanjima kada tvrde da je to očekivano. Ono sto je na jednom relativno normalnom tržištu očekivano jeste da stan (kredit) zauzima max 50% ili 60% zarade, a poželjno je da to bude oko 30%. U suprotnom ili su plate premale ili stanovi skupi, a u oba slucaja svaki covek treba da jede, plati racune, ode do lekara, zubara,bude obucen i obuven itd itd. Nije problem stanodavaca, slazem se ali drzave, trule, jeste, ali i nas kao ljudski rod.

Mare

pre 2 godine

Tacno je da na cene rentiranja najvise kukaju oni koji bi dobru lokaciju za malo novca. Da je tekst o tome da se sad trenutno ne moze da se nadje stan za iznajmiti u npr Borci , Altini , Zarkovu itd za ispod 500 evra, e to bi onda bilo da se svi kolektivno zabrinemo. Ali uvek su tekstovi i komentari o delovima grada koji su atraktivni i zato je potpuno smesno kada se ljudi zale sto ne mogu da ih priuste kao da moraju tamo da zive i kao da nemaju nikakvog drugog izbora. Meni to deluje kao da sad neko krene da se zali zasto su Maldivi skupi , a ne vidi da moze da letuje u Grckoj , Bugarskoj za mnogo manje novce. Ne , on vidi samo Maldive, misli da je to mesto gde on treba da letuje i onda se zali na cene. Tako je i za rentiranje stanova. Ja bih to uporedio i sa nekom udavacom koja puca samo na sefove i direktore i ne zanima je niko ispod , pa se onda stalno zali kako ne moze da nadje " pravu " osobu za sebe.

Nikola

pre 2 godine

To da su u svetu kirije 30% od prosecne plate je tacno ali samo za manje gradove i periferiju veceg grada. U globalu tako je i kod nas ako uzmemo u obzir manje gradove tipa Zrenjanin, Sombor, Kula i sl. I u Bg mozete da nadjete za 200 a i 2000 evra zavisno od lokacije. Ljudi se hvataju za alavost stanodavaca ali nisu ovde alavi samo stanodavci. Alavi su , za moj pojam, svi oni koji rade za male ili prosecne plate ali zele da zive na atraktivnim lokacijama gde im je sve blizu. Pisem to iz perspektive nekog ko je ziveo na vise lokacija u Beogradu , selio se sa zenom i detetom. Prvo u Batajnicu, zatim u Borcu, pa u Mirijevo, zatim u Paviljone i na kraju smo se skrasili u Zemunu gde sam i kupio stan. I nigde nisam pravio problem jer sam tada gledao da zivim tamo za sta imam para za bas ono 30% od plate i da nema presije. A imao sam kolege sa istom platom koji su stalno kukali sto daju 70-80% plate za stan na Vracaru , N Beogradu, Dorcolu. Kao da ih je neko terao da moraju tamo da zive.

Logika

pre 2 godine

Ja nemam stan za izdavanje ali citam tekst i siguran sam 100% da kirije sigurno se nece vracati na nivo pre rusa. Moguc je pad zbog vece ponude ali bas me zanima ko bi vratio cene na staro ako ode u prodavnicu i vidi da je hrana skocila 50%, racuni 20% i sve ostalo u proseku jos 10-20%. Dakle, ako je neko izdavao stan 400e pre rusa i posle podigao na 700e, taj nece vracati na manje od 500-600e sigurno. Lepe zelje su jedno a realnost drugo.

Stef

pre 2 godine

“ Meni nesto nikako nije jasno. Ako neko iznajmi stan i placa kiriju 400-500 evra plus rezije 150-200 evra, pa se na to dodaju troskovi zivota, taj mora da ima platu najmanje 1500 evra. E sad, zasto takav neko lepo ne uzme kredit ..”
treba skupiti 20 % za učešće pod jedan. Drugo, samo kirija se poredi sa ratom kredita, režije imaš svejedno I troškove života. A kirija je uglavnom malo manja od rate (osim ako imaš baš veliko učešće) kad staviš na papir nije baš prosto. Ali nije ni nemoguće sa većom platom .

Ana

pre 2 godine

Nikola, bravo, ti si objasnio sustinu. Na visoke kirije najcesce kukaju oni koji hoce da zive na dobroj lokaciji a da malo plate. Ja sam zivela u Borci godinama za 150 evra ,a kasnije u Mirijevu za 200 , iako sam zaradjivala vise od proseka u to vreme , ali sam znala koliko mogu da se opruzim a da mi ostane fino novca da mogu i da otputujem negde i da se ne stezem .Kasnije smo muz i ja kupili stan na Banovom Brdu i tu zivimo.Kad bi svako gledao spram sebe ne bi bilo problema. Gledam koleginicu sa posla, radi za manje pare od mene jer je pocetnik, ali to mora da bude ili Vracar ,Dorcol, N.Beograd oko N Merkatora, stalno neka kuknjava oko kirija , alavih stanodavaca i slicno. A ne gleda sebe koliko je nefleksibilna i koliko se cvrsto uhvatila lokacije i ne mrda.

Ivan

pre 2 godine

Ako uporediš proporciju visine plata koje se zaradjuju u NYC sa onima u BG sa jedne strane, i cenu kirija u ta dva grada, razlika je groteksna. Meni je kirija manja od četvrtine mesečne plate.
(NYC, 29. jun 2023 22:51)
Pa nisi baš u pravu, evo sad sam guglao, prosečna plata u Njujorku je oko 65 000 USD godišnje, što ti dođe oko nešto manje od 6000 USD mesečno, a sam kažeš da tvoj stan ima tržišnu vrednost mesečnog najma oko 7000 USD.Tako da proporcionalno kupovnoj moći Beograd nije uopšte skuplji od Njujorka. To što ti imaš ogromnu platu ne znači da je svi imaju. Imaš i u Beogradu ljude koji zarađuju po par hiljada eura mesečno, ali to nisu prosečni Beograđani, nego izuzetci.

@ vlada

pre 2 godine

Tako je. Ko zeli da sto manje daje novca za kiriju, uvek moze naci stancic ka periferiji za 150- 250 evra. Zato bas i nemam saosecanja na razne kuknjave vezano za ovu temu.

Sanja

pre 2 godine

@ postovanje svima ali
Ljudi uglavnom pretpostavljaju da su stanodavci bogati a oni koji iznajmljuju sirotinja. A cesto nije tako. Moja mama je kao invalid otisla u penziju i penzija joj je bila izuzetno mala oko 200 evra, sad je nesto veca. Od svoje mame je nasledila stan u centru od 50 kv, koji je izdavala za ispod trzisne cene , za 250 evra. I dan danas ona izdaje za male pare, sad izdaje za 300 evra, mala penzija , mala kirija , ja je pomazem za lekove i lekare. A taj stan bi mogla izdati za minimum 700 evra.
S druge strane, taj stan su uvek iznajmljivali ljudi sa iznadprosecnim primanjima , svi oni kao podstanari raspolazu sa vecim novcem nego ona, ona ima ukupno 550 evra a oni rade za mnogo vece pare. Mozemo da postavimo stvari drugacije, kako njih nije sramota da sa svojim platama placaju tako malu kiriju i kako im nije zao sto bolesna i stara zena koja je sazaljiva pa nece da poveca kiriju zivi losije od njih.

Razum

pre 2 godine

"Meni nesto nije jasno"

Kada si se poslednji put informisao za kredit? Banke vise ne dele kredite za dzaba. Euribor je u plusu.
100k Stan
20k ucešće
80k kredit oko 800e rata za fiksnu kamatnu stopu, 650 za varijabilnu.
Pa sad ti meni reci, sve o da imaš platu od 200.000 dinara da možeš da dobijes toliki kredit, dal' bi se usudio da uletis na njega sa ovolikom ratom?

Baki

pre 2 godine

Kada sam došao u Bg sa 18 god stanovao sam kod brata u centru grada.Kad sam našao posao skupo mi je bilo da iznajmljujem stan pa sam otišao u samački .Imao sam u sobi dva cimera,ali i veću slobodu.Za tu garsonjeru sam davao trećinu plate.Posle se oženio i par godina živeo kod ženinih roditelja,a to i nije baš neko lepo iskustvo.I onda kupujem stan za vreme Slobe.Sada radim u centru grada, a stanujem u svom stanu na oko 9 km od centra.Kupio bih stan bliže centru,zbog posla.Mislio sam ovaj da prodam, dodam para i kupim bolji bliže centru.Mogu da kupim i u centru ali centar grada ne samo što je precenjen nego ima i svojih mana.Tako da ću kupiti na 2-3 km od centra.Ne žurim se jer cene su nerealne, mogu samo padati.Mada ako padnu , ja tu nisam potpuno na dobitku jer i moj stan koji treba da prodam imaće manju cenu.Cene stanova odredjuju oni koji grade nove stanove.Sada da snize cene za 30-40% kako bi i trebalo,i sa tim sniženjem oni (graditelji)ne bi bili bez zarade.Ove cene nisu nimalo ekonomske već su veštačke,alavost.
Gledam u centru grada u jednoj radnji očitavanje l.karte 20 din a na Banovom b.očitavanje 50 din.
Dva stana na istoj lokaciji, iste veličine, sličnog kvaliteta, jedan se prodaje za 4000 e po kvadratu a drugi 2900e.Oba su u oglasima vec 2-3 meseca.Šta je to u pitanju nego alavost ovoga što traži 4000 a ne može prodati ni ovaj sa cenom od 2900.

Jelena

pre 2 godine

E, mislili su za godinu dana kirije ce kupiti jos jedan stan. Ko preko hleba trazi pogacu on izgubi i hleb i pogacu. Nisam zlurada ali tako treba. Ravnoteza u zivotu uvek postoji i izjednaci poremeceno.

Vlada

pre 2 godine

Admiral, pa ne zive ljudi sami, uglavnom zive sa devojkom ili zenom , oboje imaju plate, da oboje imaju npr po 800 evra to je ukupno 1600 , i zasto je problem da je kirija bude 500- 600 evra. To je onda 30-40% od njihovih ukupnih primanja. Ili ako pojedinac zivi sam i ima platu 1500, 500 evra je trecina njegove plate , nije to mnogo. A ako mu je skupo onda ide na losiju lokaciju , jer ce tu naci i za 250 evra. Uopste nije komplikovano kako neki hoce da predstave , ides tamo za sta imas para da platis. Ljudi daju po 300 evra mesecno na cigare a hoce da im isto toliko bude kirija za stan na dobroj lokaciji..Tesko da moze, budite realni.

Dule

pre 2 godine

Nikola, tebi svaka cast na tome kako razmisljas, da znas da je to danas izuzetno retko. Vecina ljudi je u nekom fazonu da to mora biti neka lokacija, valjda se osecaju neuspesno ako zive u Borci, Batajnici, Zarkovu i sl. Svi bi da zive u delu grada gde im je posao, vrtic, skola dom zdravlja, TC, sve u krugu od 700-800 metara, sto ne bi bilo samo po sebi problem , nego to sto ocekuju da to dobiju za male pare i da bude atraktivna lokacija. I kad im objasnis da su nerealni onda krene prica o tome kako je prevoz nikakav, guzva u saobracaju i kako zato traze da im je sve blizu. I to pricaju meni koji sam kupio stan pre 8 godina u Pancevu jer mi je skupo bilo u Beogradu posto imam troje dece.

Agent iz prve ruke

pre 2 godine

pad je neminovan i to minimum 25-30% u narednih godinu dana
prodaja je skroz stala
sa druge strane imamo pritisak investitora da rasprodaju svoje nerpodate kvadrate, korekcija cena sada ide nize nego ranije ... ali i dalje prodaja nikakva
ovakvo stanje nije odrzivo pitanje je kada će krenuti stampedo i tada oni koji prvi prodaju proći ce najbolje

ali da će cene ostati na ovom nivou sigurno neće

Kursula

pre 2 godine

Kirije nece pasti jer je sve poskupelo. Ne moze sa vratiti na staro ništa, zbog cena svega ostalog. Nebitni su Rusi... Moze pasti za 20% ne više, do 30. Nema šanse da padne za 50% .
(Slavica, 29. jun 2023 21:13)

s obzirom da je sve poskupelo koliko ljudima ostaje kesa za kiriju - vise ili manje? S obzirom da se zarade nisu menjale ostaje im manje, sto uzrokuje pad traznje za stanovima a pad traznje neminovno dovodi do smanjenja cene. Zakon trzista.

Kursula

pre 2 godine

I svi samo ocekuju da padnu cene stanova

Pa zasto bi samo to pojeftinilo?
(Realno, 29. jun 2023 18:53)

zato sto to vise nema ko da plati. Ko nece ne mora da spusta cenu, ali na kupca ce da ceka ihaha. Trziste.

Ajde bre bezi

pre 2 godine

Ne postoji nikakva alavost ako neko iznajmljuje stan za 1000e i ima stanare koji ce to da plate. Svi ti koji bi da zive na Vracaru za 200e bi trazili 800e za taj isti stan da su oni vlasnici. Prema tome, cuti i zivi onako kako znas i mozes. Od narikanja niko stan dzabe nije dobio...nikad!
Cene stanova nece padati bez obzira na sve, jer novac svaki dan vredi sve manje. Razmislite sta ste mogli da kupite za 500e pre dve godine, a sta mozete sada.

Hoće li proći nekada

pre 2 godine

(Bax, 29. jun 2023 17:25)

Ne lupetaj. Stanova od 75m2 u NS za 500-600e koliko hočeš. Nov neuseljavan stan 45m? pre neki dan zakupljen za 350e. Bulevar Evrope.

Novosadjanin

pre 2 godine

Nisam doziveo na svojoj kozi, pa ne znam, ali da sam ja isteran iz stana zbog rusa i duplo vece stanarine - pa valjda bih uzeo kredit i uzeo svoj stan do sada. Rata je manja nego ta stanarina koju su trazili ovi gramzivi. Idealno bi bilo da je dosta njih to skontalo i da sada trziste za izdavanje ima manjak podstanara jer su kupili u medjuvremenu.
(ime, 30. jun 2023 08:49)

Da, ali… kirije će padati, a rata kredita rasti. Znam mnoge koji su tako razmišljali, pa sad ne znaju kako da plate “svoj” stan, koji ipak pripada banci dok ga ne otplatite. A dali ste učešće koje propada ako odustanete

ime

pre 2 godine

Nisam doziveo na svojoj kozi, pa ne znam, ali da sam ja isteran iz stana zbog rusa i duplo vece stanarine - pa valjda bih uzeo kredit i uzeo svoj stan do sada. Rata je manja nego ta stanarina koju su trazili ovi gramzivi. Idealno bi bilo da je dosta njih to skontalo i da sada trziste za izdavanje ima manjak podstanara jer su kupili u medjuvremenu.

Ivan

pre 2 godine

Imam stan koji izdajem, nalazi se na petlovom brdu u Beogradu, to je 3 ili 4 zona, ne znam tačno, do pre par god stanovi se tamo izdavali oko 130, 150 evra sve zavisi kako je sređen itd, ja sam izdavao za 130, jednoj ženi pa spustio na 80 kada se porodila, kada su cene počele da skaču svi su digli na oko 200+,-, ja sam digao na 100! Uglavnom nisam neki svetac itd ali po meni su nerealne cene izdavanja, Altina ide oko 300e!!! Pevac, Altina isti ... NEREALNO!

Ivan

pre 2 godine

Cene sto za izdavanje sto za prodaju, nikada se neće vratiti na staro, mozda 20,30% će pasti ali na staro nikada! Sačekajte do sledeće godine biće malo jeftinije ko želi da kupi! Moje misljenje, danasnje cene su napisane previse ali ko gradi opet je morao da digne cene, što zbog materijala sto zbog majstora, recimo vodovodzija pre 2 god naplaćivati po kupatilu oko 200e sada... min 400e! Moleći, ranije, oko 2e sada je min 5.5e, samo krecenje!!! Sve otišlo gore!!! E zbog njih i materijala i cene kvadrata su otišle u nebesa! Opet moje misljenje iznosim.

Jel

pre 2 godine

Cenu diktira potraznja. Kad nje nema izdacete stan i za 100 E pa bio prosek plata i 1000 E.Ili placajre sami rezije ako vam je to malo iobako nisu znacajno porasle od doba pre korone

Pokusaj analize

pre 2 godine

@ Realno
Bas naprotiv...onaj ko je kupio stan kao investiciju, logicno, kupuje ga od viska koji je ostvario. Ukoliko do pada cena dodje, ti koji su investirali, verovatno nece izgubiti nista jer su stan izdavali i prihodovali su kiriju. Naravno, nece biti srecni zbog toga, ali oni su ionako imali "visak" sredstava.
Kod onih koji su kupili stan na kredit je vec slozenija situacija, tu mnogo zavisi od uslova iz kreditnog aranzmana. Ako je fiksna kamata, napravili su pogodak, jer je njima bitno da nisu podstanari, a sama vrednost njihove nekretnine nije presudna jer oni ne planiraju da je prodaju.
Ako je varijabilna kamata...zavisi, ako uspeju da se izbore sa njom opet su na dobitku jer ce na kraju otplate imati svoju nekretninu.
Ako ne uspeju da se izbore sa kamatom...e tu je vec problem, izgubili su i ucesce i sve rate koje su platili. Tako da sve zavisi od pojedinacne procene ljudi. Ipak, bojim se da vecina duznika nije pravilno procenila svoje mogucnosti i rizike kod kredita. Nasi ljudi imaju tendenciju da sve gledaju "ruzicasto", tj. da slabo predvidjaju negativne trendove na duzi rok.

Realno

pre 2 godine

@Ivan pad od 30% je ekstremno veliki pad, npr sa 3000 na 2100. Uzgred ne znam kako Vi znate da li će i koliko biti pada cena, to su samo pretpostavke. Ono što je neminovno je da će narod ostati zarobljen u dugovima jer su stanovi kupovani precenjeni a kamate će nastaviti da rastu. Ako ste stan kupovali za život ne možete mnogo da izgubite ali ako ste uzimali za investiciju tu je već potpun promašaj.

Aleksa

pre 2 godine

I red je bio, ja u Leskovcu prosle godine placao stan 300 eura, 45 kvadrata. Leskovac ej. Sad ih ima za 120. Bas mi je drago ne zbog mene toliko koliko zbog stanodavaca alavih.

Ivan

pre 2 godine

Vrlo je jednostavno- evro je devalvirao i ne vredi kao pre...
Sve je poskupelo, krediti, porez za stan, namirnice u prodavnici, zanatske usluge, automobili...
Tako je svuda u Evropi, obrok u Mc Donald's u Evropi je pre 10 godina bio 4,5 eur, sada je 8,5 eur.
O turistickim uslugama da ne govorimo!

didi J

pre 2 godine

nigde veze, top lokacije stoje u izdaju se, možda predgradja . Imam 5 stanova u centru svi izdati top.... ne nasedajtw na ove nebuloze. Dok postoji Srbija svi ce hteti na Dorcol, Vracar i slicno, bez obzira na Ruse. Ne brinite. Vi sto hocete da iznajmite stan u centru za 200 E idite u Besni fok ili Barajevo...

Bax

pre 2 godine

Ne znam za tekst ali meni stan ni jedan jedini dan nije bio prazan, 40m2 u novom sadu izdavao sam za 800 sada za 700e
Dnevno je dolazilo izmedju 7-11 zaintersovanih
Nisam imao podstanare ranije tako da me ne jede savest

Хммм

pre 2 godine

Стан од 50м2, стар четири године, са паркинг местом у дворишту, издат за 800 евра у року од два сата...
Тако да не знам о чему овај агент прича

Stanodavac

pre 2 godine

Izdajem 3 stana i potpuno mi je svejedni da li ce u njima biti Rusi, Srbi ili Liliputanci. Bitno mi je da procenim njihov izvor prihoda i da li mogu da placaju cenu koju trazim. Imam samo par pravila kojih se drzim (nema zivotinja, pusenja i drzavnih sluzbenika).

M. Radosavljevic

pre 2 godine

Briga Ruse za Srbiju kao za lanjski sneg u Sibiru. A dok Srbi to ne shvate, prolaze vekovi. Drugi su shvatili na vreme i "uleteli u drugi voz", a mi još idemo na parnu mašinu.

Pobesneo Maks

pre 2 godine

Interesantno bi bilo saznati odakle potiču ovakve informacije,koje ne samo da nisu tacne,već su i sulude.
Rusi ne odlaze,već su tu i ne planiraju da idu,pošto se boje mobilizacije,a i kompanije u kojima rade,nemaju više mogućnost da to čine iz Rusije.
Cene stanova pdaju,ali samo onih losih,jer niko neće da iznajmi golubarnik ili supu za veliki novac,makar to bilo i na Vracaru.
Stan od 50 m2 na Vracaru ,sutra mogu da izdam za 800 evra,a pri tome je u odličnom ,ali nije luks.
Na Zvezdari se izdaju u novogradnja ma za 600 do 700 evra ,u zavisnosti od velicine.

Rusi dobro placaju,ali su veoma aljkavi i prljavi i nekako cudni i hladni.Ni najmanje ne podsećaju n nas mentalitetom,a pri tome gledaju na nas sa visine .
Izdajem jedan stan njima,ali bih pristao i na 100 evra nizu cenu, da izdam nekom nasem.

kole

pre 2 godine

Nisu gradjani "na zalost, halapljivo" podigli cene, nego su reagovali trzisno sto svi u svetu rade. Solidan stan u centru New Yorka na Menhetnu ne ne moze da se nadje ispod 20.000 dolara, dok prcvarnice kostaju po 10.000. U Berlinu su cene otisle i do 200%, pa niko ne naziva stanodavce pohlepnima, vec razumeju da zivimo u kapitalizmu gde se vrednost necega menja u trenutku u zavisnosti od ponude i potraznje. Apartman na Sitoniji sam 2019 krajem jula placao 450, a ove god. je kod iste gazdarice od 800 do 1000 evra. Da nema interesovanja cena se nebi menjala.

Slavica

pre 2 godine

Kirije nece pasti jer je sve poskupelo. Ne moze sa vratiti na staro ništa, zbog cena svega ostalog. Nebitni su Rusi... Moze pasti za 20% ne više, do 30. Nema šanse da padne za 50% .

dragan

pre 2 godine

Vidi ove komentatore sto imaju stanove i sto govore da to nije istina hahahhahahahahahhahah. Dosta je i vas bilo i vasih visokih cena. Za pola godine, cene ce se vratiti na nivo iz 2018 hahahhahaha

Realno

pre 2 godine

Poskupela struja

Poskupelo ,gorivo

Poskupelo voce i povrce

Poskupeli automobili

Poskupelo sve u restoranima i kaficima

Poskupeli hoteli

Poskupeli aranznani za letovanje

I svi samo ocekuju da padnu cene stanova

Pa zasto bi samo to pojeftinilo?

Problemi

pre 2 godine

Tak cemo mi videti pad cena nekretnina. Polako strpite se. Toliko se zgradurina nazidalo, a posla nema nigde. Beograd je prazan, nema vista sta da ponudi. Polako, to je dozivela Spanija, Grcka, Portugalija, Italija, sad smo mi na redu. Prodavace se stanovi u Bg po bud zasto, nece imati ko da ih kupi. Ovo je bio poslednji trzaj prenaduvanog balona.

Harry Shaved

pre 2 godine

Da, odjednom niko više ne traži stan, svi imaju gde da žive, a vlasnici stanova ih prodaju za džabe, hoće da ih se otarase...jeste...

Thor

pre 2 godine

Odlican tekst, odlicna analiza. Kod nas u Budvi i na CG primorju posto mi se drugovi bave prodajom nekretnina, mogu samo zadovoljno da trljaju ruke jer je egzodus Rusa gotovo nevidjen. Svaki dan preko Istanbula dolijecu puni avioni izuzetno ozbiljno bogatih Rusa, a najvise je privatnih aviona koji slecu. Cijene kvadratnog metra variraju ali novogradnja ide od 2000 do 10.000e u Starom Gradu ili recimo Perazica dolu, Rezevicima.

Ono sto je meni najinteresantnije je da dolaze Turski investitori koji grade zgrade po Becicima i sve stanove prodaju vecinom Rusima ali i ovim nasim budzovanima iz Podgorice. Toliko je unosan posao sa nekretninama ovamo.
Sto se Rusa tice, ni za milion godina ih niko nece stici kad je platezna moc u pitanju.
Dolaze, kupuju sve vise i uopste ne pitaju za cijenu.

Eross

pre 2 godine

Ne bih se bas slozio sa ovim.Izdao sam garsonjeru 20m2 na novom Bgd kod Starog merkatora za 400e plus depozit i troskovi,doduse stvarno lepo sredjena.I to sada kad je bzvz period.I to me je zvalo dosta ljudi,cak su hteli da uplacuj kaparu, tako da sam mogao da biram koga cu primiti.I da, izdao sam je za 2 dana toliko je bila na oglasu

Jovo

pre 2 godine

Na jednom internet oglasniku, kada ukucate da tražite stan u Mirijevu sada je u ponudi preko 650 stanova. Do nedavno je bilo oko 530. Dakle ponuda porasla (potražnja se smanjila)
(Peki, 29. jun 2023 15:48)

U Mirijevo ne bih da ga dzabe daju.

Branka

pre 2 godine

Sve je poskupolo za godinu ipo dana samo evro 10 godina vredi isto. E sad u dinarima prevedite izdavanje. Porasli su minimalci 2 puta po 10% porasle su plate, poskupelo je ama bas sve samo kirije treba da budu iste godinama.
Bilo ko da je u pitanju da li je normalno da neko za sitni novac izdaje stan i rizikuje da mu stan bude unisten da mu ostave dugove da mu ne placaju kiriju, pa bolje zakljucaj ili prodaj. Kupis na moru studio i za 3 meseca izvuces godisnji zakup a glava te ne boli.

neko

pre 2 godine

Dakle, imali su normalne stanare koji su placali 250e godinu dana. Oterali njih, uzeli Ruse par meseci za 600e. Sada stanovi zvrje prazni, nema velike potražnje i na kraju će zaraditi isto, a ko zna kakve će stanare dobiti. Tako da, baš mi je drago, posebno zbog budala koje su dizale kredite i očekivale da će iznajmljivati stan za 800e i da će im stanati kroz par godina isplatiti pola kredita.

Pih

pre 2 godine

Vracarskim ulicama kad hodas cujes da tek svaki peti prolaznik nije Rus. U mojoj vozdovackoj zgradi su dve porodice ruske. Ne mislim da ce skoro otici. U Novom Beogradu rade(na divlje) ruski deciji vrtic. 1000 evra za mesec dana cuvanja deteta. Ima bar 30 klinaca u dva stana nagurani. Pa vi pisite da Rusi odlaze...

Vlado

pre 2 godine

I svi samo ocekuju da padnu cene stanova

Pa zasto bi samo to pojeftinilo?
(Realno, 29. jun 2023 18:53)


Nije tačno, neke od navedenih stvari nisu poskupele ili su se cene vratile.Kakve veze cene auta imaju sa cenom stanova? Bitno je da je cena gradjevinskog materijala pojeftinila tj da su cene toga se vratile na cene iz perioda pre inflacije.Takodje, cene mnogih proizvoda nisu ni poskupljivale, recimo bela tehnika.Takodje mnogi proizvodi jesu bili poskupeli ali su sada i pojeftinili.Najvažnije kod stanova je to da su oni najviše poskupeli.Oni su počeli da poskupljuju i pre ove inflacije.I rezime, stanovi su poskupeli više od ove opšte inflacije.Cena mleka se vratila na staru cenu, pa što ne bi mogli i stanovi.

Marko

pre 2 godine

Od cena pada nekretnina na duze staze nema nista,moze neka mini korekcija i to je to, od prijatelja roditelji kupili stan za 1.100 evra kvadrat kad se moglo naci za 800-900,i kao jao preplatili smo, sad im nude 1.800 da kupe, i sve to za 8-10 godina period.

E iznajmljivanje stana po ceni za kojoj isti mozete da otplacujete na kredit maltene, je bezobrazno u najmanju ruku ...

Admiral

pre 2 godine

Meni nesto nikako nije jasno. Ako neko iznajmi stan i placa kiriju 400-500 evra plus rezije 150-200 evra, pa se na to dodaju troskovi zivota, taj mora da ima platu najmanje 1500 evra. E sad, zasto takav neko lepo ne uzme kredit jer ocigledno dobro zaradjuje i umesto sto baca pare na kirije od 400-500 evra sa tim parama placa ratu kredita? Nikada mi ta njihova "matematika" nije bila jasna. Bacas pare na kiriju i opet nemas nista svoje, gazda te moze sutnuti kad hoce, pa seljakanje, a ovako placas ratu i u buducnosti ti ostane stan.

deutscher

pre 2 godine

Meni nesto nikako nije jasno. Ako neko iznajmi stan i placa kiriju 400-500 evra plus rezije 150-200 evra, pa se na to dodaju troskovi zivota, taj mora da ima platu najmanje 1500 evra. E sad, zasto takav neko lepo ne uzme kredit jer ocigledno dobro zaradjuje i umesto sto baca pare na kirije od 400-500 evra sa tim parama placa ratu kredita? Nikada mi ta njihova "matematika" nije bila jasna. Bacas pare na kiriju i opet nemas nista svoje, gazda te moze sutnuti kad hoce, pa seljakanje, a ovako placas ratu i u buducnosti ti ostane stan.
(Admiral, 29. jun 2023 22:00


Prosto jednostavano, kirija=bankina kamata...... Taj stan 500€ kirije kosta oko 120k€, pa ti uzmi od banke 120k€ pa ces videti kalka je kamata+vracanje kredita, bila bi ti rata 1300€ moj druže

Peki

pre 2 godine

Na jednom internet oglasniku, kada ukucate da tražite stan u Mirijevu sada je u ponudi preko 650 stanova. Do nedavno je bilo oko 530. Dakle ponuda porasla (potražnja se smanjila)

Maka

pre 2 godine

Prosecna plata je 800evra, medijana 600. Zasto bi stan neko izdavao za manje od medijane?

~~~

Možda zato što ljudi treba da jedu da bi preživeli u tom iznajmljenom stanu, zato što treba platiti komunalije koje nisu uračunate u kiriju, zato što postoji još egzistencijalnih stvari na koje se pare troše...

Možda zato, hm?

NYC

pre 2 godine

Solidan stan u centru New Yorka na Menhetnu ne ne moze da se nadje ispod 20.000 dolara, dok prcvarnice kostaju po 10.000.
(kole, 29. jun 2023 19:15)

Ajde sad da ne preterujemo. Živim u samom centru NYC, u stanu od 130 kvadrata, sa zelenim površinama oko zgrade, i besprekornom gradnjom. Renta sve sa strujom, grejanjem, vodom i ostalim komunalijama uračunatim je malo više od $4.000. U ovom stanu sam oko 10 godina, i zbog toga plaćam manje nego što bih plaćao da sad iznajmim isti stan iznova, zato što zakonski imaju pravo da dižu kiriju samo nekoliko procenata godišnje. Ali i da iznova iznajmim, bilo bi oko $7.000.

E sada naravno da postoje i palate sa staklenim zidovima i zlatnim česmama koje koštaju kao što ti navodiš, ali za normalno življenje, nikakva prčvarnica naprotiv, to nije toliko.

Ako uporediš proporciju visine plata koje se zaradjuju u NYC sa onima u BG sa jedne strane, i cenu kirija u ta dva grada, razlika je groteksna. Meni je kirija manja od četvrtine mesečne plate.

Ajde bre bezi

pre 2 godine

Ne postoji nikakva alavost ako neko iznajmljuje stan za 1000e i ima stanare koji ce to da plate. Svi ti koji bi da zive na Vracaru za 200e bi trazili 800e za taj isti stan da su oni vlasnici. Prema tome, cuti i zivi onako kako znas i mozes. Od narikanja niko stan dzabe nije dobio...nikad!
Cene stanova nece padati bez obzira na sve, jer novac svaki dan vredi sve manje. Razmislite sta ste mogli da kupite za 500e pre dve godine, a sta mozete sada.

Dusan

pre 2 godine

Prosto jednostavano, kirija=bankina kamata...... Taj stan 500€ kirije kosta oko 120k€, pa ti uzmi od banke 120k€ pa ces videti kalka je kamata+vracanje kredita, bila bi ti rata 1300€ moj druže

Ne bas tako, stan 130K, kredit 100K, uzet pre 6 meseci, fiksna kamata, rata 630e.

Sanja

pre 2 godine

@ postovanje svima ali
Ljudi uglavnom pretpostavljaju da su stanodavci bogati a oni koji iznajmljuju sirotinja. A cesto nije tako. Moja mama je kao invalid otisla u penziju i penzija joj je bila izuzetno mala oko 200 evra, sad je nesto veca. Od svoje mame je nasledila stan u centru od 50 kv, koji je izdavala za ispod trzisne cene , za 250 evra. I dan danas ona izdaje za male pare, sad izdaje za 300 evra, mala penzija , mala kirija , ja je pomazem za lekove i lekare. A taj stan bi mogla izdati za minimum 700 evra.
S druge strane, taj stan su uvek iznajmljivali ljudi sa iznadprosecnim primanjima , svi oni kao podstanari raspolazu sa vecim novcem nego ona, ona ima ukupno 550 evra a oni rade za mnogo vece pare. Mozemo da postavimo stvari drugacije, kako njih nije sramota da sa svojim platama placaju tako malu kiriju i kako im nije zao sto bolesna i stara zena koja je sazaljiva pa nece da poveca kiriju zivi losije od njih.

i sta cemo sad

pre 2 godine

situacija od pre nekoliko meseci je definitivno bila nerealna. Ne verujem da ce se sve vratiti na staro. mada zbog trenutne situacije,inflacije i desavanja u bankarskim i poslovnim krugovima...postoji mogucnost opsteg kraha na trzistu iznajmljivanja nekretnina. a to onda povlaci neke druge lancane reakcije oko prodaje istih. Ako uspemo da izbegnemo taj krah, onda ce se cene stabilizovati blize onom nivou na kojem su bile pre recimo godinu i po dana.

Logika

pre 2 godine

Ja nemam stan za izdavanje ali citam tekst i siguran sam 100% da kirije sigurno se nece vracati na nivo pre rusa. Moguc je pad zbog vece ponude ali bas me zanima ko bi vratio cene na staro ako ode u prodavnicu i vidi da je hrana skocila 50%, racuni 20% i sve ostalo u proseku jos 10-20%. Dakle, ako je neko izdavao stan 400e pre rusa i posle podigao na 700e, taj nece vracati na manje od 500-600e sigurno. Lepe zelje su jedno a realnost drugo.

Vlada

pre 2 godine

Admiral, pa ne zive ljudi sami, uglavnom zive sa devojkom ili zenom , oboje imaju plate, da oboje imaju npr po 800 evra to je ukupno 1600 , i zasto je problem da je kirija bude 500- 600 evra. To je onda 30-40% od njihovih ukupnih primanja. Ili ako pojedinac zivi sam i ima platu 1500, 500 evra je trecina njegove plate , nije to mnogo. A ako mu je skupo onda ide na losiju lokaciju , jer ce tu naci i za 250 evra. Uopste nije komplikovano kako neki hoce da predstave , ides tamo za sta imas para da platis. Ljudi daju po 300 evra mesecno na cigare a hoce da im isto toliko bude kirija za stan na dobroj lokaciji..Tesko da moze, budite realni.

ime

pre 2 godine

Nisam doziveo na svojoj kozi, pa ne znam, ali da sam ja isteran iz stana zbog rusa i duplo vece stanarine - pa valjda bih uzeo kredit i uzeo svoj stan do sada. Rata je manja nego ta stanarina koju su trazili ovi gramzivi. Idealno bi bilo da je dosta njih to skontalo i da sada trziste za izdavanje ima manjak podstanara jer su kupili u medjuvremenu.

Agent iz prve ruke

pre 2 godine

pad je neminovan i to minimum 25-30% u narednih godinu dana
prodaja je skroz stala
sa druge strane imamo pritisak investitora da rasprodaju svoje nerpodate kvadrate, korekcija cena sada ide nize nego ranije ... ali i dalje prodaja nikakva
ovakvo stanje nije odrzivo pitanje je kada će krenuti stampedo i tada oni koji prvi prodaju proći ce najbolje

ali da će cene ostati na ovom nivou sigurno neće

Jelena

pre 2 godine

E, mislili su za godinu dana kirije ce kupiti jos jedan stan. Ko preko hleba trazi pogacu on izgubi i hleb i pogacu. Nisam zlurada ali tako treba. Ravnoteza u zivotu uvek postoji i izjednaci poremeceno.

@ vlada

pre 2 godine

Tako je. Ko zeli da sto manje daje novca za kiriju, uvek moze naci stancic ka periferiji za 150- 250 evra. Zato bas i nemam saosecanja na razne kuknjave vezano za ovu temu.

Економиста

pre 2 godine

Станови испод 1000 евра за два месеца. Један од нас када попусти руши се све

Mare

pre 2 godine

Tacno je da na cene rentiranja najvise kukaju oni koji bi dobru lokaciju za malo novca. Da je tekst o tome da se sad trenutno ne moze da se nadje stan za iznajmiti u npr Borci , Altini , Zarkovu itd za ispod 500 evra, e to bi onda bilo da se svi kolektivno zabrinemo. Ali uvek su tekstovi i komentari o delovima grada koji su atraktivni i zato je potpuno smesno kada se ljudi zale sto ne mogu da ih priuste kao da moraju tamo da zive i kao da nemaju nikakvog drugog izbora. Meni to deluje kao da sad neko krene da se zali zasto su Maldivi skupi , a ne vidi da moze da letuje u Grckoj , Bugarskoj za mnogo manje novce. Ne , on vidi samo Maldive, misli da je to mesto gde on treba da letuje i onda se zali na cene. Tako je i za rentiranje stanova. Ja bih to uporedio i sa nekom udavacom koja puca samo na sefove i direktore i ne zanima je niko ispod , pa se onda stalno zali kako ne moze da nadje " pravu " osobu za sebe.

Ivan

pre 2 godine

Ako uporediš proporciju visine plata koje se zaradjuju u NYC sa onima u BG sa jedne strane, i cenu kirija u ta dva grada, razlika je groteksna. Meni je kirija manja od četvrtine mesečne plate.
(NYC, 29. jun 2023 22:51)
Pa nisi baš u pravu, evo sad sam guglao, prosečna plata u Njujorku je oko 65 000 USD godišnje, što ti dođe oko nešto manje od 6000 USD mesečno, a sam kažeš da tvoj stan ima tržišnu vrednost mesečnog najma oko 7000 USD.Tako da proporcionalno kupovnoj moći Beograd nije uopšte skuplji od Njujorka. To što ti imaš ogromnu platu ne znači da je svi imaju. Imaš i u Beogradu ljude koji zarađuju po par hiljada eura mesečno, ali to nisu prosečni Beograđani, nego izuzetci.

Novosadjanin

pre 2 godine

Nisam doziveo na svojoj kozi, pa ne znam, ali da sam ja isteran iz stana zbog rusa i duplo vece stanarine - pa valjda bih uzeo kredit i uzeo svoj stan do sada. Rata je manja nego ta stanarina koju su trazili ovi gramzivi. Idealno bi bilo da je dosta njih to skontalo i da sada trziste za izdavanje ima manjak podstanara jer su kupili u medjuvremenu.
(ime, 30. jun 2023 08:49)

Da, ali… kirije će padati, a rata kredita rasti. Znam mnoge koji su tako razmišljali, pa sad ne znaju kako da plate “svoj” stan, koji ipak pripada banci dok ga ne otplatite. A dali ste učešće koje propada ako odustanete

Kursula

pre 2 godine

Kirije nece pasti jer je sve poskupelo. Ne moze sa vratiti na staro ništa, zbog cena svega ostalog. Nebitni su Rusi... Moze pasti za 20% ne više, do 30. Nema šanse da padne za 50% .
(Slavica, 29. jun 2023 21:13)

s obzirom da je sve poskupelo koliko ljudima ostaje kesa za kiriju - vise ili manje? S obzirom da se zarade nisu menjale ostaje im manje, sto uzrokuje pad traznje za stanovima a pad traznje neminovno dovodi do smanjenja cene. Zakon trzista.

Stef

pre 2 godine

“ Meni nesto nikako nije jasno. Ako neko iznajmi stan i placa kiriju 400-500 evra plus rezije 150-200 evra, pa se na to dodaju troskovi zivota, taj mora da ima platu najmanje 1500 evra. E sad, zasto takav neko lepo ne uzme kredit ..”
treba skupiti 20 % za učešće pod jedan. Drugo, samo kirija se poredi sa ratom kredita, režije imaš svejedno I troškove života. A kirija je uglavnom malo manja od rate (osim ako imaš baš veliko učešće) kad staviš na papir nije baš prosto. Ali nije ni nemoguće sa većom platom .

Kursula

pre 2 godine

I svi samo ocekuju da padnu cene stanova

Pa zasto bi samo to pojeftinilo?
(Realno, 29. jun 2023 18:53)

zato sto to vise nema ko da plati. Ko nece ne mora da spusta cenu, ali na kupca ce da ceka ihaha. Trziste.

Ana

pre 2 godine

Nikola, bravo, ti si objasnio sustinu. Na visoke kirije najcesce kukaju oni koji hoce da zive na dobroj lokaciji a da malo plate. Ja sam zivela u Borci godinama za 150 evra ,a kasnije u Mirijevu za 200 , iako sam zaradjivala vise od proseka u to vreme , ali sam znala koliko mogu da se opruzim a da mi ostane fino novca da mogu i da otputujem negde i da se ne stezem .Kasnije smo muz i ja kupili stan na Banovom Brdu i tu zivimo.Kad bi svako gledao spram sebe ne bi bilo problema. Gledam koleginicu sa posla, radi za manje pare od mene jer je pocetnik, ali to mora da bude ili Vracar ,Dorcol, N.Beograd oko N Merkatora, stalno neka kuknjava oko kirija , alavih stanodavaca i slicno. A ne gleda sebe koliko je nefleksibilna i koliko se cvrsto uhvatila lokacije i ne mrda.

Baki

pre 2 godine

Kada sam došao u Bg sa 18 god stanovao sam kod brata u centru grada.Kad sam našao posao skupo mi je bilo da iznajmljujem stan pa sam otišao u samački .Imao sam u sobi dva cimera,ali i veću slobodu.Za tu garsonjeru sam davao trećinu plate.Posle se oženio i par godina živeo kod ženinih roditelja,a to i nije baš neko lepo iskustvo.I onda kupujem stan za vreme Slobe.Sada radim u centru grada, a stanujem u svom stanu na oko 9 km od centra.Kupio bih stan bliže centru,zbog posla.Mislio sam ovaj da prodam, dodam para i kupim bolji bliže centru.Mogu da kupim i u centru ali centar grada ne samo što je precenjen nego ima i svojih mana.Tako da ću kupiti na 2-3 km od centra.Ne žurim se jer cene su nerealne, mogu samo padati.Mada ako padnu , ja tu nisam potpuno na dobitku jer i moj stan koji treba da prodam imaće manju cenu.Cene stanova odredjuju oni koji grade nove stanove.Sada da snize cene za 30-40% kako bi i trebalo,i sa tim sniženjem oni (graditelji)ne bi bili bez zarade.Ove cene nisu nimalo ekonomske već su veštačke,alavost.
Gledam u centru grada u jednoj radnji očitavanje l.karte 20 din a na Banovom b.očitavanje 50 din.
Dva stana na istoj lokaciji, iste veličine, sličnog kvaliteta, jedan se prodaje za 4000 e po kvadratu a drugi 2900e.Oba su u oglasima vec 2-3 meseca.Šta je to u pitanju nego alavost ovoga što traži 4000 a ne može prodati ni ovaj sa cenom od 2900.

Ivan

pre 2 godine

Cene sto za izdavanje sto za prodaju, nikada se neće vratiti na staro, mozda 20,30% će pasti ali na staro nikada! Sačekajte do sledeće godine biće malo jeftinije ko želi da kupi! Moje misljenje, danasnje cene su napisane previse ali ko gradi opet je morao da digne cene, što zbog materijala sto zbog majstora, recimo vodovodzija pre 2 god naplaćivati po kupatilu oko 200e sada... min 400e! Moleći, ranije, oko 2e sada je min 5.5e, samo krecenje!!! Sve otišlo gore!!! E zbog njih i materijala i cene kvadrata su otišle u nebesa! Opet moje misljenje iznosim.

Realno

pre 2 godine

@Ivan pad od 30% je ekstremno veliki pad, npr sa 3000 na 2100. Uzgred ne znam kako Vi znate da li će i koliko biti pada cena, to su samo pretpostavke. Ono što je neminovno je da će narod ostati zarobljen u dugovima jer su stanovi kupovani precenjeni a kamate će nastaviti da rastu. Ako ste stan kupovali za život ne možete mnogo da izgubite ali ako ste uzimali za investiciju tu je već potpun promašaj.

Poštovanje svima ali….

pre 2 godine

Nigde na svetu cena kirije ne odgovara visini prosečne zarade (ili medijane). Zaista ne znam sta je sa ljudima i njihovim elementarnjm ekonomskim znanjima kada tvrde da je to očekivano. Ono sto je na jednom relativno normalnom tržištu očekivano jeste da stan (kredit) zauzima max 50% ili 60% zarade, a poželjno je da to bude oko 30%. U suprotnom ili su plate premale ili stanovi skupi, a u oba slucaja svaki covek treba da jede, plati racune, ode do lekara, zubara,bude obucen i obuven itd itd. Nije problem stanodavaca, slazem se ali drzave, trule, jeste, ali i nas kao ljudski rod.

Hoće li proći nekada

pre 2 godine

(Bax, 29. jun 2023 17:25)

Ne lupetaj. Stanova od 75m2 u NS za 500-600e koliko hočeš. Nov neuseljavan stan 45m? pre neki dan zakupljen za 350e. Bulevar Evrope.

Dule

pre 2 godine

Nikola, tebi svaka cast na tome kako razmisljas, da znas da je to danas izuzetno retko. Vecina ljudi je u nekom fazonu da to mora biti neka lokacija, valjda se osecaju neuspesno ako zive u Borci, Batajnici, Zarkovu i sl. Svi bi da zive u delu grada gde im je posao, vrtic, skola dom zdravlja, TC, sve u krugu od 700-800 metara, sto ne bi bilo samo po sebi problem , nego to sto ocekuju da to dobiju za male pare i da bude atraktivna lokacija. I kad im objasnis da su nerealni onda krene prica o tome kako je prevoz nikakav, guzva u saobracaju i kako zato traze da im je sve blizu. I to pricaju meni koji sam kupio stan pre 8 godina u Pancevu jer mi je skupo bilo u Beogradu posto imam troje dece.

Nikola

pre 2 godine

To da su u svetu kirije 30% od prosecne plate je tacno ali samo za manje gradove i periferiju veceg grada. U globalu tako je i kod nas ako uzmemo u obzir manje gradove tipa Zrenjanin, Sombor, Kula i sl. I u Bg mozete da nadjete za 200 a i 2000 evra zavisno od lokacije. Ljudi se hvataju za alavost stanodavaca ali nisu ovde alavi samo stanodavci. Alavi su , za moj pojam, svi oni koji rade za male ili prosecne plate ali zele da zive na atraktivnim lokacijama gde im je sve blizu. Pisem to iz perspektive nekog ko je ziveo na vise lokacija u Beogradu , selio se sa zenom i detetom. Prvo u Batajnicu, zatim u Borcu, pa u Mirijevo, zatim u Paviljone i na kraju smo se skrasili u Zemunu gde sam i kupio stan. I nigde nisam pravio problem jer sam tada gledao da zivim tamo za sta imam para za bas ono 30% od plate i da nema presije. A imao sam kolege sa istom platom koji su stalno kukali sto daju 70-80% plate za stan na Vracaru , N Beogradu, Dorcolu. Kao da ih je neko terao da moraju tamo da zive.

Ivan

pre 2 godine

Imam stan koji izdajem, nalazi se na petlovom brdu u Beogradu, to je 3 ili 4 zona, ne znam tačno, do pre par god stanovi se tamo izdavali oko 130, 150 evra sve zavisi kako je sređen itd, ja sam izdavao za 130, jednoj ženi pa spustio na 80 kada se porodila, kada su cene počele da skaču svi su digli na oko 200+,-, ja sam digao na 100! Uglavnom nisam neki svetac itd ali po meni su nerealne cene izdavanja, Altina ide oko 300e!!! Pevac, Altina isti ... NEREALNO!

Aleksa

pre 2 godine

I red je bio, ja u Leskovcu prosle godine placao stan 300 eura, 45 kvadrata. Leskovac ej. Sad ih ima za 120. Bas mi je drago ne zbog mene toliko koliko zbog stanodavaca alavih.

Jel

pre 2 godine

Cenu diktira potraznja. Kad nje nema izdacete stan i za 100 E pa bio prosek plata i 1000 E.Ili placajre sami rezije ako vam je to malo iobako nisu znacajno porasle od doba pre korone

Pokusaj analize

pre 2 godine

@ Realno
Bas naprotiv...onaj ko je kupio stan kao investiciju, logicno, kupuje ga od viska koji je ostvario. Ukoliko do pada cena dodje, ti koji su investirali, verovatno nece izgubiti nista jer su stan izdavali i prihodovali su kiriju. Naravno, nece biti srecni zbog toga, ali oni su ionako imali "visak" sredstava.
Kod onih koji su kupili stan na kredit je vec slozenija situacija, tu mnogo zavisi od uslova iz kreditnog aranzmana. Ako je fiksna kamata, napravili su pogodak, jer je njima bitno da nisu podstanari, a sama vrednost njihove nekretnine nije presudna jer oni ne planiraju da je prodaju.
Ako je varijabilna kamata...zavisi, ako uspeju da se izbore sa njom opet su na dobitku jer ce na kraju otplate imati svoju nekretninu.
Ako ne uspeju da se izbore sa kamatom...e tu je vec problem, izgubili su i ucesce i sve rate koje su platili. Tako da sve zavisi od pojedinacne procene ljudi. Ipak, bojim se da vecina duznika nije pravilno procenila svoje mogucnosti i rizike kod kredita. Nasi ljudi imaju tendenciju da sve gledaju "ruzicasto", tj. da slabo predvidjaju negativne trendove na duzi rok.

Ivan

pre 2 godine

Vrlo je jednostavno- evro je devalvirao i ne vredi kao pre...
Sve je poskupelo, krediti, porez za stan, namirnice u prodavnici, zanatske usluge, automobili...
Tako je svuda u Evropi, obrok u Mc Donald's u Evropi je pre 10 godina bio 4,5 eur, sada je 8,5 eur.
O turistickim uslugama da ne govorimo!

Razum

pre 2 godine

"Meni nesto nije jasno"

Kada si se poslednji put informisao za kredit? Banke vise ne dele kredite za dzaba. Euribor je u plusu.
100k Stan
20k ucešće
80k kredit oko 800e rata za fiksnu kamatnu stopu, 650 za varijabilnu.
Pa sad ti meni reci, sve o da imaš platu od 200.000 dinara da možeš da dobijes toliki kredit, dal' bi se usudio da uletis na njega sa ovolikom ratom?