Nedelja, 02.02.2014.

15:13

Karl Marks predvideo stanje 2014.

Američki magazin “Rolingstoun” sažeo je predviđanja ideologa komunizma, Karla Marksa, koja se na neki način ostvaruju u današnje doba, prenosi "Blic".

Izvor: Blic

Karl Marks predvideo stanje 2014. IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

75 Komentari

Sortiraj po:

Dja

pre 11 godina

@zex
Hahaha, svaka čast Zex, pragma govori sama za sebe, mislim da 25 godina i iz prvog i iz drugog perioda u našoj zemlji, predstavljaju dovoljan uzorni primerak za poređenje pa ko voli nek izvoli (istinu).

zex

pre 11 godina

za vreme komunizma u Jugoslaviji narod je gladovao i jedva je sastvio kraj sa krajem.dolaskom kapitalizma i demokratije Srbija je procvetala,fabrike su izgradjene radnici zaposljeni.samo neka ovako nastavi i nema zime.

sta je istina

pre 11 godina

Onom lazovu da je komunizam pobio 100 mil. ljudi (jel tu uracunao i naciste): amerikanci sami pisu da je CIA do 1987 u 3. svetu u svojim tajnim operacijama pobila 6 miliona ljudi. To je bilo daleko pre Iraka, Jugoslavije, Avganistana, Libije, Egipta brojac je sada otisao mnogo dalje.
http://www.informationclearinghouse.info/article4068.htm

M.R.

pre 11 godina

@dule,

Hajde recimo da si u pravu. Kad bi zakonom zabranio hipermarkete i tako zatvorio sva prodajna mesta "velikih multinacionalnih kompanija", sta mislis sta bi one radile? Slegle ramenima i mirno pustile da ih na trzistu zamene "mali, lokalni proizvodjaci"? Cisto sumnjam. Nije bas sve tako jednostavno, zar ne? :)

D.POPOVIC

pre 11 godina

pravi komunizam nije ni postojao, ko vas to laze
(stampar optimist, 3. februar 2014 09:01)

Nesto najblize komunizmu postojalo je u Libiji pre okupacije: besplatno skolovanje i u zemlji i inostranstvu, garantovana stipendija za sudiranje u inostranstvu i plata za studiranje u zemlji, besplatna zdravstvena zastita, besplatni prvi stan/kuca, prvi automobil, struja, gas i voda, obavezan i obezbedjen posao u struci nakon skolovanja, jeftino gorivo i hrana, nisu placali porez, beskamatno kreditiranje a za teske, slabije placene fizicke poslove angazovali su fukaru iz inostranstva. Svi su bili zaposleni, svi su bili dobro placeni, svima je sve bilo dostupno a drzava nije bila nikome zaduzena. Kod nje su se zaduzivali Francuska i SAD kada je doslo vreme vracanja duga, upali su u Libiju, okupirali je, sproveli genocid i pljacku.

MD Danilo

pre 11 godina

Nije problem u teorijama nego praksi. Nisu čovečanstvu zlo doneli teoretičari, filozofi i ekonomisti. Nego mangupi među nama. Lični interesi za čije ostvarenje su bezobzirno zloupotrebljavane teorije, učenja, škole mišljenja. Ideologije i religije su samo plašt za alavost. Ljudska pohlepa i otuđenje od sebe i drugog čoveka su oduvek bili prava pretnja zdravom razumu.

Bonobo

pre 11 godina

A kako nije predvideo 100.000.000 izgubljenih ljudskih života kao proizvod pokušaja da se oživi njegova vizija sveta!? Ne zaboravite da je levičarenje koštalo čovečanstvo duplo više života nego fašizam!

vladimir nbgd

pre 11 godina

GDE SMO MI!!! kad nam je juce jedna od vaznijih vesti na rts-u u dnevniku bila da je na Tajlandu opzicija ometala izbore!!!Zivo me interesuje koja je zemlja na planeti i jednu rec juce objavila o nama??? Gledajmo svoja posla i vodimo vise racuna o nama samima i pomazimo se.

lalans

pre 11 godina

Nekada smo bili u komunizmu/socijalizmu, a sada smo ponovo u feudalizmu. Sto znaci da se tocak srece okrece. Dok gog imamo ljude koima je bitan racun u banci, nego njegova okolina do tada ce vladati kapitalizam ili sta oni odrede. Kada se ukine novac (izmisljeni papir za placanje, koji nevredi nista), tada mozemo da govorimo o drugim sistemia. Do tada grabez, za lovu!

miki

pre 11 godina

Uvek marksista. Kada bi celo društvo moglo da razume Marksa živeli bi u raju. On je video sve vrline i mane čoveka i njihove veze sa ekonomikomjom

Haralambos

pre 11 godina

Budimo fer - velikoj vecini ne odgovara da imamo priblizno isto.
Pa u cemu bi bio fazon da po Beogradu 75% ljudi seta isti telefon (Apple recimo) :).
(doca, 2. februar 2014 16:51)

Zasto bi se neko trudio da napravi apple ako on za taj rad i inovaciju dobija isto kao obican radnik. Jeste dobra ta pravedna jednakost da svi imaju isto, takodje ta jednakost moze da se zloupotrebi, npr. ukoliko ne radis dobijas pomoc od drzave, koja je u slucaju jednake podele prihoda, previsoka sto te destimulise da trazis posao i na taj nacin se povecava stopa nezaposlenosti, sto je za svako drustvo lose.
Na kraju tebe niko ne sprecava da ti pokrenes biznis i sutra postanes najbolji u tome.
Ne podrzavam kapitalizam jer nije savrsen sistem kao ni jedan prethodni, ima svoje mane i prednosti i njega ce da smeni neki savrseniji...

Šesti patuljak

pre 11 godina

@(Eugen von Bohm-Bawerk, 02. februar 2014 19:25): ne znam kako je taj tvoj uspeo da ga opovrgne kada mu sam kapitalizam, ono o čemu je pisao- daje za pravo?!

dj

pre 11 godina

Komentar je dobar, ali je krivo 100 triliona, što bi bilo 100 milijardi milijardi(nema sto milijardi milijardera).GGLW Pravi broj je 100 biliona tj. sto miliona miliona. Amerikancima je trilion sto je nama bilion, a njihov bilion je naša milijarda.

Marko

pre 11 godina

@ MIrkoni

E pa vidis ta Gorenje masina je i mogla da traje 20-30 godina, a ove danasnje ako prezive do isteka garantnog roka, svaka cast. Nekada je "Buba" Volksvagen ili golf 2 trajala i trajala, a pitaj vlasnika novijeg golfa posle koliko predjenih kilometara juri da ga proda.
I znas kada ce iphone 5s da traje duze od Nokie 3310...?
U tome je decko stvar, stalno ti namece da kupujes, nije bitno da li ti treba ili ne, da li ima 1000 funkcija od kojih ti realno treba 3, samo da im das lovu, to je cilj.

dule

pre 11 godina

Matematika je prosta

Smanji troskove proizvodnje

Prodaj sto vise

Unisti konkurenciju

Multinacionalne kompanije su unistile svu konkurenciju sada idu na maksimalno smanjivanje troskova i robotizaciju

Sledeca faza omasovljavanje internet kupovine da ne bi morali ni radnje da imaju

Treca faza pozajmljuj drzavama pare da bi kojekakvim subvencijama i socijalnim davanjima odrzavale zivot i standard gomile nezaposlenih a ti ljudi ce svejedno kupovati njihove proizvode posto drugih i nema

Cetvrta faza kada se drzave prezaduze staviti ih u neku vrstu kolonizovane zemlje odnosno uzeti im sve prirodne resurse za dug

RESENJE VRLO PROSTO VRLO JEDNOSTAVNO

Ukinite i zabranite hiper i mega markete

Pitate se zasto

Pa zato sto se u svim svetskim hipermarketima 80% iskljucivo prodaje roba velikih multinacionalnih kompanija i tu lezi njihova snaga

Kada im to ukinete i kada krenu male radnje sa lokalnim dobavljackma da posluju oporavak je ekspresan.

Izgleda glupo i prosto ja sada nema ovde prostora da objasnim u detalje zasto je to tako ali verujte mi da je bas tako

Zex

pre 11 godina

Ako ste ga citali u originalu, mora da imate dovoljno znanja da ga razumete, shvatite, ali i naucno osporite.
Pitam ko je citao?

Pozdrav

Nikola

pre 11 godina

"Kapitalizam je ništa drugo doli oponašanje prirodnih procesa evolucije, najsnalažljiviji opstaje. S obzirom da oponaša prirodno, on je za sve u neku ruku prirodan i zato mu je opstanak zagarantiran.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Sasha, 2. februar 2014 21:55)"
Mala bara, puno krokodila? Da pretpostavim, tvoji heroji su Al Kapone, Laki Lućano i Pablo Eskobar?

Jovan Galtić

pre 11 godina

(Eugen von Bohm-Bawerk, 2. februar 2014 19:25)

Da, naš narod je potpuno ekonomski nepismen i još uvek slepo veruje u besmislicu zvanu marksizam.

Zato i živi ovako kako živi.

Geometar

pre 11 godina

Problem kod Marxa je to sto su ga poceli tumaciti pogresni ljudi u pogresno vreme i od njegove filosofije napravili povod za otimacinu. 'komunisti' su ga pogresno razumeli.

josip

pre 11 godina

Sve je jednostavno. Marks je tvrdio da je "komunizam poslednji stadijum kapitalizma", tako da nije ni bilo moguće, niti je još vreme da on zaživi, tako da su i neopravdane kritike Marksove filozofije, jer se u konačnom obliku još nigde nije praktično potvrdila.

miha bukovac

pre 11 godina

Nije problem u Karlu Marksu nego u našim "marksistima" kao što nije problem u Isusu Hristu (Kristu) nego u "njegovim" (apostolima) hristijanima (kršćanima).

Sasha

pre 11 godina

Kapitalizam je ništa drugo doli oponašanje prirodnih procesa evolucije, najsnalažljiviji opstaje. S obzirom da oponaša prirodno, on je za sve u neku ruku prirodan i zato mu je opstanak zagarantiran.

jovica

pre 11 godina

Svaka cast za Marksa, jedino nije predvideo da ce jednog dana doci deca tih komunista koji su sve izgradili, i celu ideologiju pokopati.

Aca Znalac

pre 11 godina

Na žalost ljudi, Karlo je bio u pravu. Nema veze ko mu je bila žena i od koje je bolesti umro, on je kapitalizam filozofski obradio u svojim učenjima.Što se tiče USE i kapitalizma, on će još uvek biti prisutan, mada je jaz između bogatih i siromašnih ljudi koji naseljavaju tu zemlju sve širi i širi se do te mere da će se urušiti jer ne može šaka ljudi da drži kapital i plaća radnu snagu mizerno, što se čini u ovom današnjem liberalnom kapitalizmu. Nego se pitam da li je i u Srbiji ista situacija, to mi onako nije baš jasno. E liberali, liberali došli ste nas glave, je... vas kapitalizam.

Slauter

pre 11 godina

Pa nije on samo predvideo, on je jedan od najcitanijih ekonomista u istoriji, klasicna skola. Tesko je razumeti sve sto je pisao, ali su ga najpametniji razumeli. Nije bio prorok, nego ekonomski teoreticar-filozof. Naravno da su neke ideje "zloupotrebljene".

zhaki

pre 11 godina

Fridrih Nice, cuveni nemacki filozof i sociolig doslovno je poredjao sisteme na ovaj nacin:-
1.Feudalizam - veleposednik za koga radi veliki broj robova (radnika)za neku crkvaicu,najcesce hranu,ako se smiluje.
2.Kapitalizam - Direktni naslednik feudalizma s tim sto za veleposednika ljudi rade za platu , koja sve vise ide ka tome da bude dovoljna samo za ishranu.
3. Socijalizam - period u kom ce veleposednik vremenom shvatiti da je zbog sve vise izgladnelih u opasnosti i poceti da deli socijalne benefite i olaksa zivot radnicima.
4. Komunizam - kao najsavrseniji odnos i kulminacija ljudskog,vekovima dugog ,usavrsavanja uma,normi ponasanja,tolerancije i medjusobnog razumevanja na prirodan nacin,onako kako su svaka zivotinjska vrsta medjusobno organizovane,poput pcelinjih zajednica ili copora lavova,gde postoje medjusobne nesuglasice ali se nikad ne zavrsava borbom do smrti izmedju iste vrste i svako zna svoj posao i niko bez nikog ne moze. Covecanstvo je najmladja vrsta na planeti pa i ne cudi sto jos nismo dostigli taj nivo razumevanja i shvatanja na prirodan nacin.Ali to mora biti prirodan komunizam a za to nam treba kao vrsti jos vremena. Dakle ne vestacki komunizam ,moraju ljudi shvatiti sami,svako po na osob kako se treba ponasati a ne neko da namece stavove. Svaka drzava koja preskace ovaj redosled sistema od feudalizma do komunizma dodje u situaciju da se vrati na predhodni da komletira "level" i stekne nove skill poene.Pogledajte istoriju uredjenja svake drzave.

natasa

pre 11 godina

a sta je sa drustvima kao sto su Finska,Danska, Kanada Ausrija...u kom trenutku su oni shvatili da radnici moraju da zarade da bi mogli da potrose i plate porez..

Eugen von Bohm-Bawerk

pre 11 godina

Marksove teorije su temeljno i naucno opovrgnute pre sto godina, u radovima austrijskog ekonomiste Eugena fon Bem Baverka. Gledam odnos pluseva i minusa koje su komentari dobili. Pitam da li je nas narod stvarno toliko nerazuman, pa stvarno ima toliko marksista, ili to Trivunac i njegovih 5 drugova anarho-komunista (burzujska deca sa viskom vremena, para, i besnila) brisu cooky-je, pa glasaju vise puta, i po ceo ceo dan ovo citaju.

podanik

pre 11 godina

ovo pod 5 gledamo svaki dana oko sebe, u Srbiji ljudi moraju rade za sicu jer znaju da ima jos gomila drugih koji bi ih rado zamenili.
A risto radovic aka Antilopije smestio Marxa u pakao na novoj fresci u PG. Po njemu je vera rezervisana samo za desnicare?

mikism

pre 11 godina

Ruku drzi kao i Napoleon,to je simbol lavlje sape koju koriste odredjena tajna drustva.Americki novinar Texe Marrs u svojoj knjizi Codex Magica govori o likovima kao sto je Karl Marks.

Dejan

pre 11 godina

Meni je ta gorenje masina stara 30 godina 3 puta bolje prala od nove gorenje masine koja ne moe ni prasak da ispere kako treba.Sporet i frizider jos uvek rade i prosto se plasim da kupim nove.

tupan glupan

pre 11 godina

Nije Marx nista "predvideo" on je "PROJEKTOVAO" ie planirao,dao u zadatak,zacrtao etc.
Pa jos samo u ovoj intelektualno nerazvijenoj sredini se veruje da je geopolitika godisnja varijabila,geopolitika se planira za period u narednim vekovima!

Novosađanin NS

pre 11 godina

Ne treba kriviti Marksa za zlo koje nas je snašlo.
Njegovo učenje su iskrivili (ili sasvim pogrešno
shvatili) takozvani marksisti: Lenjin, Staljin,
Mao Ce Tung, Tito, Kim Il Sung i mnogi drugi.
Marks je bio teoretičar kapitalizma i nije se uopšte
bavio predviđanjem i planiranjem revolucija niti
njihovom praktičnom provedbom. Marksovo učenje su najmanje
shvatili oni koji su se proglasili marksistima.
revolucija

marikone

pre 11 godina

najveci problem dansnjice sablasni profit, sve se cini, radi i pokrece samo zbog profita. Kao da je nova religija u pitanju. Kao sto je religija kocila naucni progres tako i profit danas koci stvarni progres. I ako tehnologije i ideje postoje one se ne razvijaju ukoliko nisu profitabilne.

Zole

pre 11 godina

Marks je predvideo da ce komunizam biti u najbogatijim zemljama a ne u siromasnim. Vecina Marksovih ideja je izopacena i zloupotrebljena komunista i njihovog pokreta. Trebalo bi ponovo citati Marksa ali u izvornom obliku. On je predvideo da ce radnicka klasa preko deonicarskih drustava preuzeti vlast. Danas su najvece svetske kompanije u rukama deonicara. Nisu u privatnim rukama kao sto su bile njegovo vrema.

Aleksa

pre 11 godina

"Svedoci smo neprestane potrage za novim tržištima i jeftinom radnom snagom." Pa eto, da, jesmo, i upravo se predlaganim zakonom o radu to i pokušavalo - da se učinimo konkurentnijim na tržištu tako što ćemo uslove rada do kraja podrediti interesima stranih "investitora", odnosno,poslodavaca.

obican covek

pre 11 godina

moze se ziveti ako ne znas gde je abu dabi,cejlon, guana huato, ili kada je milutin dosao na presto ali marksizam, marksizam se jednostavno mora znati .

zika

pre 11 godina

ma taj marks je genijalac ali za komuniste. gde mu je diktatura proletarijata, dijalikticki materijalizam.. ateista, sa ateistima hitlerom i staljinom stomiliona mrtvih

Draganic

pre 11 godina

Jedino nije uspeo da predvidi da je komunizam neodrživ.
(Dule, 2. februar 2014 15:48)

Za tvoju informaciju komunizam kao definicija kakvu su Mraks i Engels postavili jos nije primenjen ni u jednom drustvu.Mozes da kalkulises npr.da li bi uspeo da bude primenjen na nivou drustvene svesti na kome se neko drustvo nalazi gde bi trebao biti primenjen.Zanimljivo je da iako je jedan od najkritikovanijih filosofskih pravaca kao ideja ostao aktuelan kao tema i to u drustvima u kojima je bio najvise napadan to jest u kapitalistickim drustvima.Mlogi priznati umovi su bili marksisti po opredelenju npr.Bertolt Breht.Inace do sada se pokazalo da su najuspesnija drustva ona u kojima postoji fina ravnoteza izmedju originalne levice i desnice.Odlican primer smo mi kao neuspesno drustvo koje ima samo ekstremnu desnicu.

Jelena

pre 11 godina

Smoki, Johanna Bertha Julie Jenny von Westphalen , zena Karla Marksa, poticala je iz pruske aristokratske porodice, dok su Rotsildovi Jevreji.

blagodeti industrijalizacije

pre 11 godina

(vk, 2. februar 2014 15:39)

Potpuno si u pravu!

Evo u Boizjoj vlastitoj zemlji, svetioniku slobode..hhhmmm,,,nisu bas sva prava radnika nestala. Godisnji je jezivo kratak, ali ako dugo radis u firmi produzi se kao i neke druge privilegije. Onda firma izabere jednog medju sljakerima da bude manje /vise nadzornik robova. Ovaj se vremenom uzivi u ulogu i skoro postane dio sefovske kaste u firmi. Sitne privilegije znace mu puno. Dok svi idu u jedan cosak parkinga gde je oznaceno mesto za pusenje na pauzi on sme da pusi sedeci u vlastitim kolima i gledajuci ostale kako kisnu dok vade duvan. Kad se njemu priblizi godina kad mu povlastice pocinju rasti, oni ga degradiraju na obicnog sljakera ili otpuste, i na to mesto stave novog tipa. Grozota, ali je to svakodnevnica, bas kao u nekom logoru, imas oficire ali imas i kapoe. Ljudi sute i dirince jer niko vise ne smije ni da se poveri nekome svi su u paranoji da ce onda ovaj drugi da ih otkuca zbog par privilegija. Bolesno.

rasputin

pre 11 godina

Ovaj poslednji se narocito odnosi na Srbiju..nazalost...
Ali kad me vec izrabljuju, pa bolje da to bude neki kapitalista na zapadu, jer tako i ja mogu donekle bolje ziveti, nego da to bude neki nas tajkun, i da zivim ovde u bedi...

XIII_Apostol

pre 11 godina

Sve i nekako, ali ovaj deo da neko optuzi Hriscanskog svestanika da propagira skromnos, sto je inace osnov Hristovog ucenja, te da j zbog toga propagira ili je zagovorbik teskog markaizma, je takva "idiotstina" da nemam reci. Stvarno zivmo u poremecenom svetu. Kad bih kako moga da promenim olanetu bio bih presretan.

dado

pre 11 godina

Ima jos jedna; covjek je postao "roba" u pravom smislu te rijeci i nista vise. Ta roba ima svoju cijenu u zavisnosti od toga sta ima da ponudi na trzistu /radne snage/
Neke druge osobine, kao moral, solidarnost i sl vise ne postoje.
Kapitalizam je pomogao ljudima da se oslobode tih odlika, jedini zadatak je stvarati profit za vlasnika i prezivit dan..

doca

pre 11 godina

Dragi svi,

Karl Marks je potekao iz vrlo bogate porodice industrijalaca i imao je retku priliku da posmatra i proucava jedan sistem iznutra. Iskustvo iz prve ruke o svim pozitivnim i negativnim stranama - neprocenjivo.

On je napisao kritiku kapitala i kapitalizma, a nije osnovao komunizam.

I na kraju najvaznije - smisao komunizma nije bila da svi budu bogati - to nije realno ni moguce - vec da svi imaju manje vise jednako i da raspodela bude pravednija, bazirana na radu.

I taj, kao i svaki drugi, propao je zbog ljudi ne zbog sustine samog sistema.
Budimo fer - velikoj vecini ne odgovara da imamo priblizno isto.
Pa u cemu bi bio fazon da po Beogradu 75% ljudi seta isti telefon (Apple recimo) :).

hocu vise kulturnog uzdizanja

pre 11 godina

Walmart nema monopol. Imaju debelu konkurenciju. Pravih monopola je relativno malo i najbolji primeri su bas iz kasnog 19. veka, kao Rokefelerov Standard Oil. Tu je i americka vlada de fakto priznala da je Marx bio u pravu, pa su uveli zakone kojima su rasturili Standard Oil.

Mirkoni

pre 11 godina

Ovo izlistano ko teorija zavere. Za bolide i decu iz predškolskog.

Svaka teorija je dobra na papiru, samo je kapitalizam prilagodljiviji... otud iPhone 5S a ne gorenje mašina jedna te ista u 20-30 godina.

goga

pre 11 godina

Covek je lepo napisao da ce komunizam naslediti kapitalizam kada taj sistem dostigne vrhunac i da je to logican sled stvari. Ukoliko obratite paznju na najbogatije i socijalno najrazvijenije drzave ( Norveska, Danska, Svedska...uglavnom Skandinavske zemlje) shvaticete da je Marks bio u pravu, kao i da je komunizam vrlo human i vrlo odrziv, ali zahteva odredjene standarde....ne moze fabrike radnicima, ali moze velika prava radnicima, ne moze samoupravljanje ali moze socijalna pravda

vk

pre 11 godina

Kapitalizam polako dostize svoj logicki zakljucak, a to je korporativni fasizam i imperijalizam, koji ako ne donese ropstvo i sumrak velikoj vecini covecanstva, donece im ogroman rat sa nezapamcenim zrtvama (kad bara postane suvise plitka pa ajkule krenu da se jedu medjusobno)

Danasnji zivot sve vise lici na koncetracione logore, samo su zice i naoruzane strazare zamenili psiholoskim kondicioniranjem i manipulacijom, jeftinije je i efikasnije. Ko je imao prilike da radi u nekoj velikoj firmi (korporaciji), odlicno zna o cemu govorim. A taj model se polako preliva i na mala i srednja preduzeca, kao i drustvo u celini. Sistem gospodara i roba dostize svoj vrhunac kako ljudi sve vise gube one karakteristike koje ih razlikuju od zivotinja, a i postaju suvise zaglupljeni da bi donosili odluke u sopstvenom interesu.

Ironija je da su vecinu strazara (nenaoruzanih), kao i onih koji su ljude sprovodili do "tuseva" i kontrolisali, bili upravo njihovi sunarodnici i logorasi, koji su to radili za par privilegija. Bez njih ne bi imali dovoljno ljudstva da kontrolisu logore i ratuju u isto vreme.

minimum

pre 11 godina

On ga je i namestao. Sto ga onda ne bi predvideo? Je li on ziveo po ubedjenju ili po narudzbini? Kako mozes da zivis skromno, a da imas kucnu pomocnicu?

бициклиста

pre 11 godina

- Готово половина светског богатства у рукама је 1% популације.

- Богатство 1% најбогатијих људи на планети процењује се на US$110 трилиона. То је 65 пута више од имовине доње половине човечанства.

- Доња половина човечанства поседује исто као најбогатијих 85 људи у свету.

- Седам од десет људи живи у земљама у којима се економска неједнакост последњих 30 година погоршала.

- Најбогатијих 1% увећали су свој удео у 24 од 26 земаља за које се прате подаци од 1980 до 2012.

- У USA, једном проценту најбогатијих припало је 95% посткризног раста након 2009, док је доњих 90% постало још сиромашније.


Подаци: OXFAM, 2013 [http://http://www.oxfam.org/sites/www.oxfam.org/files/bp-working-for-few-political-capture-economic-inequality-200114-en.pdf]

vk

pre 11 godina

Kapitalizam polako dostize svoj logicki zakljucak, a to je korporativni fasizam i imperijalizam, koji ako ne donese ropstvo i sumrak velikoj vecini covecanstva, donece im ogroman rat sa nezapamcenim zrtvama (kad bara postane suvise plitka pa ajkule krenu da se jedu medjusobno)

Danasnji zivot sve vise lici na koncetracione logore, samo su zice i naoruzane strazare zamenili psiholoskim kondicioniranjem i manipulacijom, jeftinije je i efikasnije. Ko je imao prilike da radi u nekoj velikoj firmi (korporaciji), odlicno zna o cemu govorim. A taj model se polako preliva i na mala i srednja preduzeca, kao i drustvo u celini. Sistem gospodara i roba dostize svoj vrhunac kako ljudi sve vise gube one karakteristike koje ih razlikuju od zivotinja, a i postaju suvise zaglupljeni da bi donosili odluke u sopstvenom interesu.

Ironija je da su vecinu strazara (nenaoruzanih), kao i onih koji su ljude sprovodili do "tuseva" i kontrolisali, bili upravo njihovi sunarodnici i logorasi, koji su to radili za par privilegija. Bez njih ne bi imali dovoljno ljudstva da kontrolisu logore i ratuju u isto vreme.

бициклиста

pre 11 godina

- Готово половина светског богатства у рукама је 1% популације.

- Богатство 1% најбогатијих људи на планети процењује се на US$110 трилиона. То је 65 пута више од имовине доње половине човечанства.

- Доња половина човечанства поседује исто као најбогатијих 85 људи у свету.

- Седам од десет људи живи у земљама у којима се економска неједнакост последњих 30 година погоршала.

- Најбогатијих 1% увећали су свој удео у 24 од 26 земаља за које се прате подаци од 1980 до 2012.

- У USA, једном проценту најбогатијих припало је 95% посткризног раста након 2009, док је доњих 90% постало још сиромашније.


Подаци: OXFAM, 2013 [http://http://www.oxfam.org/sites/www.oxfam.org/files/bp-working-for-few-political-capture-economic-inequality-200114-en.pdf]

Jelena

pre 11 godina

Smoki, Johanna Bertha Julie Jenny von Westphalen , zena Karla Marksa, poticala je iz pruske aristokratske porodice, dok su Rotsildovi Jevreji.

zhaki

pre 11 godina

Fridrih Nice, cuveni nemacki filozof i sociolig doslovno je poredjao sisteme na ovaj nacin:-
1.Feudalizam - veleposednik za koga radi veliki broj robova (radnika)za neku crkvaicu,najcesce hranu,ako se smiluje.
2.Kapitalizam - Direktni naslednik feudalizma s tim sto za veleposednika ljudi rade za platu , koja sve vise ide ka tome da bude dovoljna samo za ishranu.
3. Socijalizam - period u kom ce veleposednik vremenom shvatiti da je zbog sve vise izgladnelih u opasnosti i poceti da deli socijalne benefite i olaksa zivot radnicima.
4. Komunizam - kao najsavrseniji odnos i kulminacija ljudskog,vekovima dugog ,usavrsavanja uma,normi ponasanja,tolerancije i medjusobnog razumevanja na prirodan nacin,onako kako su svaka zivotinjska vrsta medjusobno organizovane,poput pcelinjih zajednica ili copora lavova,gde postoje medjusobne nesuglasice ali se nikad ne zavrsava borbom do smrti izmedju iste vrste i svako zna svoj posao i niko bez nikog ne moze. Covecanstvo je najmladja vrsta na planeti pa i ne cudi sto jos nismo dostigli taj nivo razumevanja i shvatanja na prirodan nacin.Ali to mora biti prirodan komunizam a za to nam treba kao vrsti jos vremena. Dakle ne vestacki komunizam ,moraju ljudi shvatiti sami,svako po na osob kako se treba ponasati a ne neko da namece stavove. Svaka drzava koja preskace ovaj redosled sistema od feudalizma do komunizma dodje u situaciju da se vrati na predhodni da komletira "level" i stekne nove skill poene.Pogledajte istoriju uredjenja svake drzave.

doca

pre 11 godina

Dragi svi,

Karl Marks je potekao iz vrlo bogate porodice industrijalaca i imao je retku priliku da posmatra i proucava jedan sistem iznutra. Iskustvo iz prve ruke o svim pozitivnim i negativnim stranama - neprocenjivo.

On je napisao kritiku kapitala i kapitalizma, a nije osnovao komunizam.

I na kraju najvaznije - smisao komunizma nije bila da svi budu bogati - to nije realno ni moguce - vec da svi imaju manje vise jednako i da raspodela bude pravednija, bazirana na radu.

I taj, kao i svaki drugi, propao je zbog ljudi ne zbog sustine samog sistema.
Budimo fer - velikoj vecini ne odgovara da imamo priblizno isto.
Pa u cemu bi bio fazon da po Beogradu 75% ljudi seta isti telefon (Apple recimo) :).

rasputin

pre 11 godina

Ovaj poslednji se narocito odnosi na Srbiju..nazalost...
Ali kad me vec izrabljuju, pa bolje da to bude neki kapitalista na zapadu, jer tako i ja mogu donekle bolje ziveti, nego da to bude neki nas tajkun, i da zivim ovde u bedi...

dule

pre 11 godina

Matematika je prosta

Smanji troskove proizvodnje

Prodaj sto vise

Unisti konkurenciju

Multinacionalne kompanije su unistile svu konkurenciju sada idu na maksimalno smanjivanje troskova i robotizaciju

Sledeca faza omasovljavanje internet kupovine da ne bi morali ni radnje da imaju

Treca faza pozajmljuj drzavama pare da bi kojekakvim subvencijama i socijalnim davanjima odrzavale zivot i standard gomile nezaposlenih a ti ljudi ce svejedno kupovati njihove proizvode posto drugih i nema

Cetvrta faza kada se drzave prezaduze staviti ih u neku vrstu kolonizovane zemlje odnosno uzeti im sve prirodne resurse za dug

RESENJE VRLO PROSTO VRLO JEDNOSTAVNO

Ukinite i zabranite hiper i mega markete

Pitate se zasto

Pa zato sto se u svim svetskim hipermarketima 80% iskljucivo prodaje roba velikih multinacionalnih kompanija i tu lezi njihova snaga

Kada im to ukinete i kada krenu male radnje sa lokalnim dobavljackma da posluju oporavak je ekspresan.

Izgleda glupo i prosto ja sada nema ovde prostora da objasnim u detalje zasto je to tako ali verujte mi da je bas tako

Marko

pre 11 godina

@ MIrkoni

E pa vidis ta Gorenje masina je i mogla da traje 20-30 godina, a ove danasnje ako prezive do isteka garantnog roka, svaka cast. Nekada je "Buba" Volksvagen ili golf 2 trajala i trajala, a pitaj vlasnika novijeg golfa posle koliko predjenih kilometara juri da ga proda.
I znas kada ce iphone 5s da traje duze od Nokie 3310...?
U tome je decko stvar, stalno ti namece da kupujes, nije bitno da li ti treba ili ne, da li ima 1000 funkcija od kojih ti realno treba 3, samo da im das lovu, to je cilj.

Dejan

pre 11 godina

Meni je ta gorenje masina stara 30 godina 3 puta bolje prala od nove gorenje masine koja ne moe ni prasak da ispere kako treba.Sporet i frizider jos uvek rade i prosto se plasim da kupim nove.

goga

pre 11 godina

Covek je lepo napisao da ce komunizam naslediti kapitalizam kada taj sistem dostigne vrhunac i da je to logican sled stvari. Ukoliko obratite paznju na najbogatije i socijalno najrazvijenije drzave ( Norveska, Danska, Svedska...uglavnom Skandinavske zemlje) shvaticete da je Marks bio u pravu, kao i da je komunizam vrlo human i vrlo odrziv, ali zahteva odredjene standarde....ne moze fabrike radnicima, ali moze velika prava radnicima, ne moze samoupravljanje ali moze socijalna pravda

Slauter

pre 11 godina

Pa nije on samo predvideo, on je jedan od najcitanijih ekonomista u istoriji, klasicna skola. Tesko je razumeti sve sto je pisao, ali su ga najpametniji razumeli. Nije bio prorok, nego ekonomski teoreticar-filozof. Naravno da su neke ideje "zloupotrebljene".

obican covek

pre 11 godina

moze se ziveti ako ne znas gde je abu dabi,cejlon, guana huato, ili kada je milutin dosao na presto ali marksizam, marksizam se jednostavno mora znati .

Novosađanin NS

pre 11 godina

Ne treba kriviti Marksa za zlo koje nas je snašlo.
Njegovo učenje su iskrivili (ili sasvim pogrešno
shvatili) takozvani marksisti: Lenjin, Staljin,
Mao Ce Tung, Tito, Kim Il Sung i mnogi drugi.
Marks je bio teoretičar kapitalizma i nije se uopšte
bavio predviđanjem i planiranjem revolucija niti
njihovom praktičnom provedbom. Marksovo učenje su najmanje
shvatili oni koji su se proglasili marksistima.
revolucija

natasa

pre 11 godina

a sta je sa drustvima kao sto su Finska,Danska, Kanada Ausrija...u kom trenutku su oni shvatili da radnici moraju da zarade da bi mogli da potrose i plate porez..

jovica

pre 11 godina

Svaka cast za Marksa, jedino nije predvideo da ce jednog dana doci deca tih komunista koji su sve izgradili, i celu ideologiju pokopati.

Mirkoni

pre 11 godina

Ovo izlistano ko teorija zavere. Za bolide i decu iz predškolskog.

Svaka teorija je dobra na papiru, samo je kapitalizam prilagodljiviji... otud iPhone 5S a ne gorenje mašina jedna te ista u 20-30 godina.

Draganic

pre 11 godina

Jedino nije uspeo da predvidi da je komunizam neodrživ.
(Dule, 2. februar 2014 15:48)

Za tvoju informaciju komunizam kao definicija kakvu su Mraks i Engels postavili jos nije primenjen ni u jednom drustvu.Mozes da kalkulises npr.da li bi uspeo da bude primenjen na nivou drustvene svesti na kome se neko drustvo nalazi gde bi trebao biti primenjen.Zanimljivo je da iako je jedan od najkritikovanijih filosofskih pravaca kao ideja ostao aktuelan kao tema i to u drustvima u kojima je bio najvise napadan to jest u kapitalistickim drustvima.Mlogi priznati umovi su bili marksisti po opredelenju npr.Bertolt Breht.Inace do sada se pokazalo da su najuspesnija drustva ona u kojima postoji fina ravnoteza izmedju originalne levice i desnice.Odlican primer smo mi kao neuspesno drustvo koje ima samo ekstremnu desnicu.

blagodeti industrijalizacije

pre 11 godina

(vk, 2. februar 2014 15:39)

Potpuno si u pravu!

Evo u Boizjoj vlastitoj zemlji, svetioniku slobode..hhhmmm,,,nisu bas sva prava radnika nestala. Godisnji je jezivo kratak, ali ako dugo radis u firmi produzi se kao i neke druge privilegije. Onda firma izabere jednog medju sljakerima da bude manje /vise nadzornik robova. Ovaj se vremenom uzivi u ulogu i skoro postane dio sefovske kaste u firmi. Sitne privilegije znace mu puno. Dok svi idu u jedan cosak parkinga gde je oznaceno mesto za pusenje na pauzi on sme da pusi sedeci u vlastitim kolima i gledajuci ostale kako kisnu dok vade duvan. Kad se njemu priblizi godina kad mu povlastice pocinju rasti, oni ga degradiraju na obicnog sljakera ili otpuste, i na to mesto stave novog tipa. Grozota, ali je to svakodnevnica, bas kao u nekom logoru, imas oficire ali imas i kapoe. Ljudi sute i dirince jer niko vise ne smije ni da se poveri nekome svi su u paranoji da ce onda ovaj drugi da ih otkuca zbog par privilegija. Bolesno.

dado

pre 11 godina

Ima jos jedna; covjek je postao "roba" u pravom smislu te rijeci i nista vise. Ta roba ima svoju cijenu u zavisnosti od toga sta ima da ponudi na trzistu /radne snage/
Neke druge osobine, kao moral, solidarnost i sl vise ne postoje.
Kapitalizam je pomogao ljudima da se oslobode tih odlika, jedini zadatak je stvarati profit za vlasnika i prezivit dan..

minimum

pre 11 godina

On ga je i namestao. Sto ga onda ne bi predvideo? Je li on ziveo po ubedjenju ili po narudzbini? Kako mozes da zivis skromno, a da imas kucnu pomocnicu?

Aca Znalac

pre 11 godina

Na žalost ljudi, Karlo je bio u pravu. Nema veze ko mu je bila žena i od koje je bolesti umro, on je kapitalizam filozofski obradio u svojim učenjima.Što se tiče USE i kapitalizma, on će još uvek biti prisutan, mada je jaz između bogatih i siromašnih ljudi koji naseljavaju tu zemlju sve širi i širi se do te mere da će se urušiti jer ne može šaka ljudi da drži kapital i plaća radnu snagu mizerno, što se čini u ovom današnjem liberalnom kapitalizmu. Nego se pitam da li je i u Srbiji ista situacija, to mi onako nije baš jasno. E liberali, liberali došli ste nas glave, je... vas kapitalizam.

miha bukovac

pre 11 godina

Nije problem u Karlu Marksu nego u našim "marksistima" kao što nije problem u Isusu Hristu (Kristu) nego u "njegovim" (apostolima) hristijanima (kršćanima).

marikone

pre 11 godina

najveci problem dansnjice sablasni profit, sve se cini, radi i pokrece samo zbog profita. Kao da je nova religija u pitanju. Kao sto je religija kocila naucni progres tako i profit danas koci stvarni progres. I ako tehnologije i ideje postoje one se ne razvijaju ukoliko nisu profitabilne.

podanik

pre 11 godina

ovo pod 5 gledamo svaki dana oko sebe, u Srbiji ljudi moraju rade za sicu jer znaju da ima jos gomila drugih koji bi ih rado zamenili.
A risto radovic aka Antilopije smestio Marxa u pakao na novoj fresci u PG. Po njemu je vera rezervisana samo za desnicare?

Geometar

pre 11 godina

Problem kod Marxa je to sto su ga poceli tumaciti pogresni ljudi u pogresno vreme i od njegove filosofije napravili povod za otimacinu. 'komunisti' su ga pogresno razumeli.

Nikola

pre 11 godina

"Kapitalizam je ništa drugo doli oponašanje prirodnih procesa evolucije, najsnalažljiviji opstaje. S obzirom da oponaša prirodno, on je za sve u neku ruku prirodan i zato mu je opstanak zagarantiran.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Sasha, 2. februar 2014 21:55)"
Mala bara, puno krokodila? Da pretpostavim, tvoji heroji su Al Kapone, Laki Lućano i Pablo Eskobar?

Sasha

pre 11 godina

Kapitalizam je ništa drugo doli oponašanje prirodnih procesa evolucije, najsnalažljiviji opstaje. S obzirom da oponaša prirodno, on je za sve u neku ruku prirodan i zato mu je opstanak zagarantiran.

Zole

pre 11 godina

Marks je predvideo da ce komunizam biti u najbogatijim zemljama a ne u siromasnim. Vecina Marksovih ideja je izopacena i zloupotrebljena komunista i njihovog pokreta. Trebalo bi ponovo citati Marksa ali u izvornom obliku. On je predvideo da ce radnicka klasa preko deonicarskih drustava preuzeti vlast. Danas su najvece svetske kompanije u rukama deonicara. Nisu u privatnim rukama kao sto su bile njegovo vrema.

XIII_Apostol

pre 11 godina

Sve i nekako, ali ovaj deo da neko optuzi Hriscanskog svestanika da propagira skromnos, sto je inace osnov Hristovog ucenja, te da j zbog toga propagira ili je zagovorbik teskog markaizma, je takva "idiotstina" da nemam reci. Stvarno zivmo u poremecenom svetu. Kad bih kako moga da promenim olanetu bio bih presretan.

D.POPOVIC

pre 11 godina

pravi komunizam nije ni postojao, ko vas to laze
(stampar optimist, 3. februar 2014 09:01)

Nesto najblize komunizmu postojalo je u Libiji pre okupacije: besplatno skolovanje i u zemlji i inostranstvu, garantovana stipendija za sudiranje u inostranstvu i plata za studiranje u zemlji, besplatna zdravstvena zastita, besplatni prvi stan/kuca, prvi automobil, struja, gas i voda, obavezan i obezbedjen posao u struci nakon skolovanja, jeftino gorivo i hrana, nisu placali porez, beskamatno kreditiranje a za teske, slabije placene fizicke poslove angazovali su fukaru iz inostranstva. Svi su bili zaposleni, svi su bili dobro placeni, svima je sve bilo dostupno a drzava nije bila nikome zaduzena. Kod nje su se zaduzivali Francuska i SAD kada je doslo vreme vracanja duga, upali su u Libiju, okupirali je, sproveli genocid i pljacku.

hocu vise kulturnog uzdizanja

pre 11 godina

Walmart nema monopol. Imaju debelu konkurenciju. Pravih monopola je relativno malo i najbolji primeri su bas iz kasnog 19. veka, kao Rokefelerov Standard Oil. Tu je i americka vlada de fakto priznala da je Marx bio u pravu, pa su uveli zakone kojima su rasturili Standard Oil.

Zex

pre 11 godina

Ako ste ga citali u originalu, mora da imate dovoljno znanja da ga razumete, shvatite, ali i naucno osporite.
Pitam ko je citao?

Pozdrav

josip

pre 11 godina

Sve je jednostavno. Marks je tvrdio da je "komunizam poslednji stadijum kapitalizma", tako da nije ni bilo moguće, niti je još vreme da on zaživi, tako da su i neopravdane kritike Marksove filozofije, jer se u konačnom obliku još nigde nije praktično potvrdila.

Eugen von Bohm-Bawerk

pre 11 godina

Marksove teorije su temeljno i naucno opovrgnute pre sto godina, u radovima austrijskog ekonomiste Eugena fon Bem Baverka. Gledam odnos pluseva i minusa koje su komentari dobili. Pitam da li je nas narod stvarno toliko nerazuman, pa stvarno ima toliko marksista, ili to Trivunac i njegovih 5 drugova anarho-komunista (burzujska deca sa viskom vremena, para, i besnila) brisu cooky-je, pa glasaju vise puta, i po ceo ceo dan ovo citaju.

tupan glupan

pre 11 godina

Nije Marx nista "predvideo" on je "PROJEKTOVAO" ie planirao,dao u zadatak,zacrtao etc.
Pa jos samo u ovoj intelektualno nerazvijenoj sredini se veruje da je geopolitika godisnja varijabila,geopolitika se planira za period u narednim vekovima!

Aleksa

pre 11 godina

"Svedoci smo neprestane potrage za novim tržištima i jeftinom radnom snagom." Pa eto, da, jesmo, i upravo se predlaganim zakonom o radu to i pokušavalo - da se učinimo konkurentnijim na tržištu tako što ćemo uslove rada do kraja podrediti interesima stranih "investitora", odnosno,poslodavaca.

dj

pre 11 godina

Komentar je dobar, ali je krivo 100 triliona, što bi bilo 100 milijardi milijardi(nema sto milijardi milijardera).GGLW Pravi broj je 100 biliona tj. sto miliona miliona. Amerikancima je trilion sto je nama bilion, a njihov bilion je naša milijarda.

mikism

pre 11 godina

Ruku drzi kao i Napoleon,to je simbol lavlje sape koju koriste odredjena tajna drustva.Americki novinar Texe Marrs u svojoj knjizi Codex Magica govori o likovima kao sto je Karl Marks.

Šesti patuljak

pre 11 godina

@(Eugen von Bohm-Bawerk, 02. februar 2014 19:25): ne znam kako je taj tvoj uspeo da ga opovrgne kada mu sam kapitalizam, ono o čemu je pisao- daje za pravo?!

MD Danilo

pre 11 godina

Nije problem u teorijama nego praksi. Nisu čovečanstvu zlo doneli teoretičari, filozofi i ekonomisti. Nego mangupi među nama. Lični interesi za čije ostvarenje su bezobzirno zloupotrebljavane teorije, učenja, škole mišljenja. Ideologije i religije su samo plašt za alavost. Ljudska pohlepa i otuđenje od sebe i drugog čoveka su oduvek bili prava pretnja zdravom razumu.

zex

pre 11 godina

za vreme komunizma u Jugoslaviji narod je gladovao i jedva je sastvio kraj sa krajem.dolaskom kapitalizma i demokratije Srbija je procvetala,fabrike su izgradjene radnici zaposljeni.samo neka ovako nastavi i nema zime.

miki

pre 11 godina

Uvek marksista. Kada bi celo društvo moglo da razume Marksa živeli bi u raju. On je video sve vrline i mane čoveka i njihove veze sa ekonomikomjom

sta je istina

pre 11 godina

Onom lazovu da je komunizam pobio 100 mil. ljudi (jel tu uracunao i naciste): amerikanci sami pisu da je CIA do 1987 u 3. svetu u svojim tajnim operacijama pobila 6 miliona ljudi. To je bilo daleko pre Iraka, Jugoslavije, Avganistana, Libije, Egipta brojac je sada otisao mnogo dalje.
http://www.informationclearinghouse.info/article4068.htm

Haralambos

pre 11 godina

Budimo fer - velikoj vecini ne odgovara da imamo priblizno isto.
Pa u cemu bi bio fazon da po Beogradu 75% ljudi seta isti telefon (Apple recimo) :).
(doca, 2. februar 2014 16:51)

Zasto bi se neko trudio da napravi apple ako on za taj rad i inovaciju dobija isto kao obican radnik. Jeste dobra ta pravedna jednakost da svi imaju isto, takodje ta jednakost moze da se zloupotrebi, npr. ukoliko ne radis dobijas pomoc od drzave, koja je u slucaju jednake podele prihoda, previsoka sto te destimulise da trazis posao i na taj nacin se povecava stopa nezaposlenosti, sto je za svako drustvo lose.
Na kraju tebe niko ne sprecava da ti pokrenes biznis i sutra postanes najbolji u tome.
Ne podrzavam kapitalizam jer nije savrsen sistem kao ni jedan prethodni, ima svoje mane i prednosti i njega ce da smeni neki savrseniji...

vladimir nbgd

pre 11 godina

GDE SMO MI!!! kad nam je juce jedna od vaznijih vesti na rts-u u dnevniku bila da je na Tajlandu opzicija ometala izbore!!!Zivo me interesuje koja je zemlja na planeti i jednu rec juce objavila o nama??? Gledajmo svoja posla i vodimo vise racuna o nama samima i pomazimo se.

Jovan Galtić

pre 11 godina

(Eugen von Bohm-Bawerk, 2. februar 2014 19:25)

Da, naš narod je potpuno ekonomski nepismen i još uvek slepo veruje u besmislicu zvanu marksizam.

Zato i živi ovako kako živi.

lalans

pre 11 godina

Nekada smo bili u komunizmu/socijalizmu, a sada smo ponovo u feudalizmu. Sto znaci da se tocak srece okrece. Dok gog imamo ljude koima je bitan racun u banci, nego njegova okolina do tada ce vladati kapitalizam ili sta oni odrede. Kada se ukine novac (izmisljeni papir za placanje, koji nevredi nista), tada mozemo da govorimo o drugim sistemia. Do tada grabez, za lovu!

zika

pre 11 godina

ma taj marks je genijalac ali za komuniste. gde mu je diktatura proletarijata, dijalikticki materijalizam.. ateista, sa ateistima hitlerom i staljinom stomiliona mrtvih

Dja

pre 11 godina

@zex
Hahaha, svaka čast Zex, pragma govori sama za sebe, mislim da 25 godina i iz prvog i iz drugog perioda u našoj zemlji, predstavljaju dovoljan uzorni primerak za poređenje pa ko voli nek izvoli (istinu).

Bonobo

pre 11 godina

A kako nije predvideo 100.000.000 izgubljenih ljudskih života kao proizvod pokušaja da se oživi njegova vizija sveta!? Ne zaboravite da je levičarenje koštalo čovečanstvo duplo više života nego fašizam!

M.R.

pre 11 godina

@dule,

Hajde recimo da si u pravu. Kad bi zakonom zabranio hipermarkete i tako zatvorio sva prodajna mesta "velikih multinacionalnih kompanija", sta mislis sta bi one radile? Slegle ramenima i mirno pustile da ih na trzistu zamene "mali, lokalni proizvodjaci"? Cisto sumnjam. Nije bas sve tako jednostavno, zar ne? :)

Mirkoni

pre 11 godina

Ovo izlistano ko teorija zavere. Za bolide i decu iz predškolskog.

Svaka teorija je dobra na papiru, samo je kapitalizam prilagodljiviji... otud iPhone 5S a ne gorenje mašina jedna te ista u 20-30 godina.

minimum

pre 11 godina

On ga je i namestao. Sto ga onda ne bi predvideo? Je li on ziveo po ubedjenju ili po narudzbini? Kako mozes da zivis skromno, a da imas kucnu pomocnicu?

Sasha

pre 11 godina

Kapitalizam je ništa drugo doli oponašanje prirodnih procesa evolucije, najsnalažljiviji opstaje. S obzirom da oponaša prirodno, on je za sve u neku ruku prirodan i zato mu je opstanak zagarantiran.

Eugen von Bohm-Bawerk

pre 11 godina

Marksove teorije su temeljno i naucno opovrgnute pre sto godina, u radovima austrijskog ekonomiste Eugena fon Bem Baverka. Gledam odnos pluseva i minusa koje su komentari dobili. Pitam da li je nas narod stvarno toliko nerazuman, pa stvarno ima toliko marksista, ili to Trivunac i njegovih 5 drugova anarho-komunista (burzujska deca sa viskom vremena, para, i besnila) brisu cooky-je, pa glasaju vise puta, i po ceo ceo dan ovo citaju.

rasputin

pre 11 godina

Ovaj poslednji se narocito odnosi na Srbiju..nazalost...
Ali kad me vec izrabljuju, pa bolje da to bude neki kapitalista na zapadu, jer tako i ja mogu donekle bolje ziveti, nego da to bude neki nas tajkun, i da zivim ovde u bedi...

zika

pre 11 godina

ma taj marks je genijalac ali za komuniste. gde mu je diktatura proletarijata, dijalikticki materijalizam.. ateista, sa ateistima hitlerom i staljinom stomiliona mrtvih

Jovan Galtić

pre 11 godina

(Eugen von Bohm-Bawerk, 2. februar 2014 19:25)

Da, naš narod je potpuno ekonomski nepismen i još uvek slepo veruje u besmislicu zvanu marksizam.

Zato i živi ovako kako živi.

vk

pre 11 godina

Kapitalizam polako dostize svoj logicki zakljucak, a to je korporativni fasizam i imperijalizam, koji ako ne donese ropstvo i sumrak velikoj vecini covecanstva, donece im ogroman rat sa nezapamcenim zrtvama (kad bara postane suvise plitka pa ajkule krenu da se jedu medjusobno)

Danasnji zivot sve vise lici na koncetracione logore, samo su zice i naoruzane strazare zamenili psiholoskim kondicioniranjem i manipulacijom, jeftinije je i efikasnije. Ko je imao prilike da radi u nekoj velikoj firmi (korporaciji), odlicno zna o cemu govorim. A taj model se polako preliva i na mala i srednja preduzeca, kao i drustvo u celini. Sistem gospodara i roba dostize svoj vrhunac kako ljudi sve vise gube one karakteristike koje ih razlikuju od zivotinja, a i postaju suvise zaglupljeni da bi donosili odluke u sopstvenom interesu.

Ironija je da su vecinu strazara (nenaoruzanih), kao i onih koji su ljude sprovodili do "tuseva" i kontrolisali, bili upravo njihovi sunarodnici i logorasi, koji su to radili za par privilegija. Bez njih ne bi imali dovoljno ljudstva da kontrolisu logore i ratuju u isto vreme.

mikism

pre 11 godina

Ruku drzi kao i Napoleon,to je simbol lavlje sape koju koriste odredjena tajna drustva.Americki novinar Texe Marrs u svojoj knjizi Codex Magica govori o likovima kao sto je Karl Marks.

Bonobo

pre 11 godina

A kako nije predvideo 100.000.000 izgubljenih ljudskih života kao proizvod pokušaja da se oživi njegova vizija sveta!? Ne zaboravite da je levičarenje koštalo čovečanstvo duplo više života nego fašizam!

zhaki

pre 11 godina

Fridrih Nice, cuveni nemacki filozof i sociolig doslovno je poredjao sisteme na ovaj nacin:-
1.Feudalizam - veleposednik za koga radi veliki broj robova (radnika)za neku crkvaicu,najcesce hranu,ako se smiluje.
2.Kapitalizam - Direktni naslednik feudalizma s tim sto za veleposednika ljudi rade za platu , koja sve vise ide ka tome da bude dovoljna samo za ishranu.
3. Socijalizam - period u kom ce veleposednik vremenom shvatiti da je zbog sve vise izgladnelih u opasnosti i poceti da deli socijalne benefite i olaksa zivot radnicima.
4. Komunizam - kao najsavrseniji odnos i kulminacija ljudskog,vekovima dugog ,usavrsavanja uma,normi ponasanja,tolerancije i medjusobnog razumevanja na prirodan nacin,onako kako su svaka zivotinjska vrsta medjusobno organizovane,poput pcelinjih zajednica ili copora lavova,gde postoje medjusobne nesuglasice ali se nikad ne zavrsava borbom do smrti izmedju iste vrste i svako zna svoj posao i niko bez nikog ne moze. Covecanstvo je najmladja vrsta na planeti pa i ne cudi sto jos nismo dostigli taj nivo razumevanja i shvatanja na prirodan nacin.Ali to mora biti prirodan komunizam a za to nam treba kao vrsti jos vremena. Dakle ne vestacki komunizam ,moraju ljudi shvatiti sami,svako po na osob kako se treba ponasati a ne neko da namece stavove. Svaka drzava koja preskace ovaj redosled sistema od feudalizma do komunizma dodje u situaciju da se vrati na predhodni da komletira "level" i stekne nove skill poene.Pogledajte istoriju uredjenja svake drzave.

tupan glupan

pre 11 godina

Nije Marx nista "predvideo" on je "PROJEKTOVAO" ie planirao,dao u zadatak,zacrtao etc.
Pa jos samo u ovoj intelektualno nerazvijenoj sredini se veruje da je geopolitika godisnja varijabila,geopolitika se planira za period u narednim vekovima!

Jelena

pre 11 godina

Smoki, Johanna Bertha Julie Jenny von Westphalen , zena Karla Marksa, poticala je iz pruske aristokratske porodice, dok su Rotsildovi Jevreji.

hocu vise kulturnog uzdizanja

pre 11 godina

Walmart nema monopol. Imaju debelu konkurenciju. Pravih monopola je relativno malo i najbolji primeri su bas iz kasnog 19. veka, kao Rokefelerov Standard Oil. Tu je i americka vlada de fakto priznala da je Marx bio u pravu, pa su uveli zakone kojima su rasturili Standard Oil.

doca

pre 11 godina

Dragi svi,

Karl Marks je potekao iz vrlo bogate porodice industrijalaca i imao je retku priliku da posmatra i proucava jedan sistem iznutra. Iskustvo iz prve ruke o svim pozitivnim i negativnim stranama - neprocenjivo.

On je napisao kritiku kapitala i kapitalizma, a nije osnovao komunizam.

I na kraju najvaznije - smisao komunizma nije bila da svi budu bogati - to nije realno ni moguce - vec da svi imaju manje vise jednako i da raspodela bude pravednija, bazirana na radu.

I taj, kao i svaki drugi, propao je zbog ljudi ne zbog sustine samog sistema.
Budimo fer - velikoj vecini ne odgovara da imamo priblizno isto.
Pa u cemu bi bio fazon da po Beogradu 75% ljudi seta isti telefon (Apple recimo) :).

Nikola

pre 11 godina

"Kapitalizam je ništa drugo doli oponašanje prirodnih procesa evolucije, najsnalažljiviji opstaje. S obzirom da oponaša prirodno, on je za sve u neku ruku prirodan i zato mu je opstanak zagarantiran.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Sasha, 2. februar 2014 21:55)"
Mala bara, puno krokodila? Da pretpostavim, tvoji heroji su Al Kapone, Laki Lućano i Pablo Eskobar?

zex

pre 11 godina

za vreme komunizma u Jugoslaviji narod je gladovao i jedva je sastvio kraj sa krajem.dolaskom kapitalizma i demokratije Srbija je procvetala,fabrike su izgradjene radnici zaposljeni.samo neka ovako nastavi i nema zime.

бициклиста

pre 11 godina

- Готово половина светског богатства у рукама је 1% популације.

- Богатство 1% најбогатијих људи на планети процењује се на US$110 трилиона. То је 65 пута више од имовине доње половине човечанства.

- Доња половина човечанства поседује исто као најбогатијих 85 људи у свету.

- Седам од десет људи живи у земљама у којима се економска неједнакост последњих 30 година погоршала.

- Најбогатијих 1% увећали су свој удео у 24 од 26 земаља за које се прате подаци од 1980 до 2012.

- У USA, једном проценту најбогатијих припало је 95% посткризног раста након 2009, док је доњих 90% постало још сиромашније.


Подаци: OXFAM, 2013 [http://http://www.oxfam.org/sites/www.oxfam.org/files/bp-working-for-few-political-capture-economic-inequality-200114-en.pdf]

goga

pre 11 godina

Covek je lepo napisao da ce komunizam naslediti kapitalizam kada taj sistem dostigne vrhunac i da je to logican sled stvari. Ukoliko obratite paznju na najbogatije i socijalno najrazvijenije drzave ( Norveska, Danska, Svedska...uglavnom Skandinavske zemlje) shvaticete da je Marks bio u pravu, kao i da je komunizam vrlo human i vrlo odrziv, ali zahteva odredjene standarde....ne moze fabrike radnicima, ali moze velika prava radnicima, ne moze samoupravljanje ali moze socijalna pravda

Draganic

pre 11 godina

Jedino nije uspeo da predvidi da je komunizam neodrživ.
(Dule, 2. februar 2014 15:48)

Za tvoju informaciju komunizam kao definicija kakvu su Mraks i Engels postavili jos nije primenjen ni u jednom drustvu.Mozes da kalkulises npr.da li bi uspeo da bude primenjen na nivou drustvene svesti na kome se neko drustvo nalazi gde bi trebao biti primenjen.Zanimljivo je da iako je jedan od najkritikovanijih filosofskih pravaca kao ideja ostao aktuelan kao tema i to u drustvima u kojima je bio najvise napadan to jest u kapitalistickim drustvima.Mlogi priznati umovi su bili marksisti po opredelenju npr.Bertolt Breht.Inace do sada se pokazalo da su najuspesnija drustva ona u kojima postoji fina ravnoteza izmedju originalne levice i desnice.Odlican primer smo mi kao neuspesno drustvo koje ima samo ekstremnu desnicu.

Aca Znalac

pre 11 godina

Na žalost ljudi, Karlo je bio u pravu. Nema veze ko mu je bila žena i od koje je bolesti umro, on je kapitalizam filozofski obradio u svojim učenjima.Što se tiče USE i kapitalizma, on će još uvek biti prisutan, mada je jaz između bogatih i siromašnih ljudi koji naseljavaju tu zemlju sve širi i širi se do te mere da će se urušiti jer ne može šaka ljudi da drži kapital i plaća radnu snagu mizerno, što se čini u ovom današnjem liberalnom kapitalizmu. Nego se pitam da li je i u Srbiji ista situacija, to mi onako nije baš jasno. E liberali, liberali došli ste nas glave, je... vas kapitalizam.

Slauter

pre 11 godina

Pa nije on samo predvideo, on je jedan od najcitanijih ekonomista u istoriji, klasicna skola. Tesko je razumeti sve sto je pisao, ali su ga najpametniji razumeli. Nije bio prorok, nego ekonomski teoreticar-filozof. Naravno da su neke ideje "zloupotrebljene".

Novosađanin NS

pre 11 godina

Ne treba kriviti Marksa za zlo koje nas je snašlo.
Njegovo učenje su iskrivili (ili sasvim pogrešno
shvatili) takozvani marksisti: Lenjin, Staljin,
Mao Ce Tung, Tito, Kim Il Sung i mnogi drugi.
Marks je bio teoretičar kapitalizma i nije se uopšte
bavio predviđanjem i planiranjem revolucija niti
njihovom praktičnom provedbom. Marksovo učenje su najmanje
shvatili oni koji su se proglasili marksistima.
revolucija

jovica

pre 11 godina

Svaka cast za Marksa, jedino nije predvideo da ce jednog dana doci deca tih komunista koji su sve izgradili, i celu ideologiju pokopati.

Zole

pre 11 godina

Marks je predvideo da ce komunizam biti u najbogatijim zemljama a ne u siromasnim. Vecina Marksovih ideja je izopacena i zloupotrebljena komunista i njihovog pokreta. Trebalo bi ponovo citati Marksa ali u izvornom obliku. On je predvideo da ce radnicka klasa preko deonicarskih drustava preuzeti vlast. Danas su najvece svetske kompanije u rukama deonicara. Nisu u privatnim rukama kao sto su bile njegovo vrema.

podanik

pre 11 godina

ovo pod 5 gledamo svaki dana oko sebe, u Srbiji ljudi moraju rade za sicu jer znaju da ima jos gomila drugih koji bi ih rado zamenili.
A risto radovic aka Antilopije smestio Marxa u pakao na novoj fresci u PG. Po njemu je vera rezervisana samo za desnicare?

dule

pre 11 godina

Matematika je prosta

Smanji troskove proizvodnje

Prodaj sto vise

Unisti konkurenciju

Multinacionalne kompanije su unistile svu konkurenciju sada idu na maksimalno smanjivanje troskova i robotizaciju

Sledeca faza omasovljavanje internet kupovine da ne bi morali ni radnje da imaju

Treca faza pozajmljuj drzavama pare da bi kojekakvim subvencijama i socijalnim davanjima odrzavale zivot i standard gomile nezaposlenih a ti ljudi ce svejedno kupovati njihove proizvode posto drugih i nema

Cetvrta faza kada se drzave prezaduze staviti ih u neku vrstu kolonizovane zemlje odnosno uzeti im sve prirodne resurse za dug

RESENJE VRLO PROSTO VRLO JEDNOSTAVNO

Ukinite i zabranite hiper i mega markete

Pitate se zasto

Pa zato sto se u svim svetskim hipermarketima 80% iskljucivo prodaje roba velikih multinacionalnih kompanija i tu lezi njihova snaga

Kada im to ukinete i kada krenu male radnje sa lokalnim dobavljackma da posluju oporavak je ekspresan.

Izgleda glupo i prosto ja sada nema ovde prostora da objasnim u detalje zasto je to tako ali verujte mi da je bas tako

Marko

pre 11 godina

@ MIrkoni

E pa vidis ta Gorenje masina je i mogla da traje 20-30 godina, a ove danasnje ako prezive do isteka garantnog roka, svaka cast. Nekada je "Buba" Volksvagen ili golf 2 trajala i trajala, a pitaj vlasnika novijeg golfa posle koliko predjenih kilometara juri da ga proda.
I znas kada ce iphone 5s da traje duze od Nokie 3310...?
U tome je decko stvar, stalno ti namece da kupujes, nije bitno da li ti treba ili ne, da li ima 1000 funkcija od kojih ti realno treba 3, samo da im das lovu, to je cilj.

Haralambos

pre 11 godina

Budimo fer - velikoj vecini ne odgovara da imamo priblizno isto.
Pa u cemu bi bio fazon da po Beogradu 75% ljudi seta isti telefon (Apple recimo) :).
(doca, 2. februar 2014 16:51)

Zasto bi se neko trudio da napravi apple ako on za taj rad i inovaciju dobija isto kao obican radnik. Jeste dobra ta pravedna jednakost da svi imaju isto, takodje ta jednakost moze da se zloupotrebi, npr. ukoliko ne radis dobijas pomoc od drzave, koja je u slucaju jednake podele prihoda, previsoka sto te destimulise da trazis posao i na taj nacin se povecava stopa nezaposlenosti, sto je za svako drustvo lose.
Na kraju tebe niko ne sprecava da ti pokrenes biznis i sutra postanes najbolji u tome.
Ne podrzavam kapitalizam jer nije savrsen sistem kao ni jedan prethodni, ima svoje mane i prednosti i njega ce da smeni neki savrseniji...

XIII_Apostol

pre 11 godina

Sve i nekako, ali ovaj deo da neko optuzi Hriscanskog svestanika da propagira skromnos, sto je inace osnov Hristovog ucenja, te da j zbog toga propagira ili je zagovorbik teskog markaizma, je takva "idiotstina" da nemam reci. Stvarno zivmo u poremecenom svetu. Kad bih kako moga da promenim olanetu bio bih presretan.

obican covek

pre 11 godina

moze se ziveti ako ne znas gde je abu dabi,cejlon, guana huato, ili kada je milutin dosao na presto ali marksizam, marksizam se jednostavno mora znati .

natasa

pre 11 godina

a sta je sa drustvima kao sto su Finska,Danska, Kanada Ausrija...u kom trenutku su oni shvatili da radnici moraju da zarade da bi mogli da potrose i plate porez..

Zex

pre 11 godina

Ako ste ga citali u originalu, mora da imate dovoljno znanja da ga razumete, shvatite, ali i naucno osporite.
Pitam ko je citao?

Pozdrav

miha bukovac

pre 11 godina

Nije problem u Karlu Marksu nego u našim "marksistima" kao što nije problem u Isusu Hristu (Kristu) nego u "njegovim" (apostolima) hristijanima (kršćanima).

miki

pre 11 godina

Uvek marksista. Kada bi celo društvo moglo da razume Marksa živeli bi u raju. On je video sve vrline i mane čoveka i njihove veze sa ekonomikomjom

blagodeti industrijalizacije

pre 11 godina

(vk, 2. februar 2014 15:39)

Potpuno si u pravu!

Evo u Boizjoj vlastitoj zemlji, svetioniku slobode..hhhmmm,,,nisu bas sva prava radnika nestala. Godisnji je jezivo kratak, ali ako dugo radis u firmi produzi se kao i neke druge privilegije. Onda firma izabere jednog medju sljakerima da bude manje /vise nadzornik robova. Ovaj se vremenom uzivi u ulogu i skoro postane dio sefovske kaste u firmi. Sitne privilegije znace mu puno. Dok svi idu u jedan cosak parkinga gde je oznaceno mesto za pusenje na pauzi on sme da pusi sedeci u vlastitim kolima i gledajuci ostale kako kisnu dok vade duvan. Kad se njemu priblizi godina kad mu povlastice pocinju rasti, oni ga degradiraju na obicnog sljakera ili otpuste, i na to mesto stave novog tipa. Grozota, ali je to svakodnevnica, bas kao u nekom logoru, imas oficire ali imas i kapoe. Ljudi sute i dirince jer niko vise ne smije ni da se poveri nekome svi su u paranoji da ce onda ovaj drugi da ih otkuca zbog par privilegija. Bolesno.

Aleksa

pre 11 godina

"Svedoci smo neprestane potrage za novim tržištima i jeftinom radnom snagom." Pa eto, da, jesmo, i upravo se predlaganim zakonom o radu to i pokušavalo - da se učinimo konkurentnijim na tržištu tako što ćemo uslove rada do kraja podrediti interesima stranih "investitora", odnosno,poslodavaca.

Geometar

pre 11 godina

Problem kod Marxa je to sto su ga poceli tumaciti pogresni ljudi u pogresno vreme i od njegove filosofije napravili povod za otimacinu. 'komunisti' su ga pogresno razumeli.

josip

pre 11 godina

Sve je jednostavno. Marks je tvrdio da je "komunizam poslednji stadijum kapitalizma", tako da nije ni bilo moguće, niti je još vreme da on zaživi, tako da su i neopravdane kritike Marksove filozofije, jer se u konačnom obliku još nigde nije praktično potvrdila.

dado

pre 11 godina

Ima jos jedna; covjek je postao "roba" u pravom smislu te rijeci i nista vise. Ta roba ima svoju cijenu u zavisnosti od toga sta ima da ponudi na trzistu /radne snage/
Neke druge osobine, kao moral, solidarnost i sl vise ne postoje.
Kapitalizam je pomogao ljudima da se oslobode tih odlika, jedini zadatak je stvarati profit za vlasnika i prezivit dan..

marikone

pre 11 godina

najveci problem dansnjice sablasni profit, sve se cini, radi i pokrece samo zbog profita. Kao da je nova religija u pitanju. Kao sto je religija kocila naucni progres tako i profit danas koci stvarni progres. I ako tehnologije i ideje postoje one se ne razvijaju ukoliko nisu profitabilne.

dj

pre 11 godina

Komentar je dobar, ali je krivo 100 triliona, što bi bilo 100 milijardi milijardi(nema sto milijardi milijardera).GGLW Pravi broj je 100 biliona tj. sto miliona miliona. Amerikancima je trilion sto je nama bilion, a njihov bilion je naša milijarda.

Šesti patuljak

pre 11 godina

@(Eugen von Bohm-Bawerk, 02. februar 2014 19:25): ne znam kako je taj tvoj uspeo da ga opovrgne kada mu sam kapitalizam, ono o čemu je pisao- daje za pravo?!

Dejan

pre 11 godina

Meni je ta gorenje masina stara 30 godina 3 puta bolje prala od nove gorenje masine koja ne moe ni prasak da ispere kako treba.Sporet i frizider jos uvek rade i prosto se plasim da kupim nove.

D.POPOVIC

pre 11 godina

pravi komunizam nije ni postojao, ko vas to laze
(stampar optimist, 3. februar 2014 09:01)

Nesto najblize komunizmu postojalo je u Libiji pre okupacije: besplatno skolovanje i u zemlji i inostranstvu, garantovana stipendija za sudiranje u inostranstvu i plata za studiranje u zemlji, besplatna zdravstvena zastita, besplatni prvi stan/kuca, prvi automobil, struja, gas i voda, obavezan i obezbedjen posao u struci nakon skolovanja, jeftino gorivo i hrana, nisu placali porez, beskamatno kreditiranje a za teske, slabije placene fizicke poslove angazovali su fukaru iz inostranstva. Svi su bili zaposleni, svi su bili dobro placeni, svima je sve bilo dostupno a drzava nije bila nikome zaduzena. Kod nje su se zaduzivali Francuska i SAD kada je doslo vreme vracanja duga, upali su u Libiju, okupirali je, sproveli genocid i pljacku.

sta je istina

pre 11 godina

Onom lazovu da je komunizam pobio 100 mil. ljudi (jel tu uracunao i naciste): amerikanci sami pisu da je CIA do 1987 u 3. svetu u svojim tajnim operacijama pobila 6 miliona ljudi. To je bilo daleko pre Iraka, Jugoslavije, Avganistana, Libije, Egipta brojac je sada otisao mnogo dalje.
http://www.informationclearinghouse.info/article4068.htm

lalans

pre 11 godina

Nekada smo bili u komunizmu/socijalizmu, a sada smo ponovo u feudalizmu. Sto znaci da se tocak srece okrece. Dok gog imamo ljude koima je bitan racun u banci, nego njegova okolina do tada ce vladati kapitalizam ili sta oni odrede. Kada se ukine novac (izmisljeni papir za placanje, koji nevredi nista), tada mozemo da govorimo o drugim sistemia. Do tada grabez, za lovu!

M.R.

pre 11 godina

@dule,

Hajde recimo da si u pravu. Kad bi zakonom zabranio hipermarkete i tako zatvorio sva prodajna mesta "velikih multinacionalnih kompanija", sta mislis sta bi one radile? Slegle ramenima i mirno pustile da ih na trzistu zamene "mali, lokalni proizvodjaci"? Cisto sumnjam. Nije bas sve tako jednostavno, zar ne? :)

Dja

pre 11 godina

@zex
Hahaha, svaka čast Zex, pragma govori sama za sebe, mislim da 25 godina i iz prvog i iz drugog perioda u našoj zemlji, predstavljaju dovoljan uzorni primerak za poređenje pa ko voli nek izvoli (istinu).

vladimir nbgd

pre 11 godina

GDE SMO MI!!! kad nam je juce jedna od vaznijih vesti na rts-u u dnevniku bila da je na Tajlandu opzicija ometala izbore!!!Zivo me interesuje koja je zemlja na planeti i jednu rec juce objavila o nama??? Gledajmo svoja posla i vodimo vise racuna o nama samima i pomazimo se.

MD Danilo

pre 11 godina

Nije problem u teorijama nego praksi. Nisu čovečanstvu zlo doneli teoretičari, filozofi i ekonomisti. Nego mangupi među nama. Lični interesi za čije ostvarenje su bezobzirno zloupotrebljavane teorije, učenja, škole mišljenja. Ideologije i religije su samo plašt za alavost. Ljudska pohlepa i otuđenje od sebe i drugog čoveka su oduvek bili prava pretnja zdravom razumu.