Nb
pre 12 godina
Samo da odgovorim na ovaj komentar dole....
NEMAJU ONI KAMATU, JER JE KAMATA U ISLAMU STROGO ZABRANJENA. . .
;-)
Nedelja, 03.02.2013.
15:28
Banke širom sveta se bore sa krizom i njenim posledicama još od 2008, dok islamske kuće novca ide u sasvim suprotnom pravcu:
IMAGE SOURCE
pre 12 godina
Samo da odgovorim na ovaj komentar dole....
NEMAJU ONI KAMATU, JER JE KAMATA U ISLAMU STROGO ZABRANJENA. . .
;-)
pre 12 godina
Kako je moguce da su drzave sveta donele propise da nijedna transakcija nije legalna ako ne ide kroz bankarske ruke? Jeste se zapitali nekad da li je realno da ako ne date bankama kajmak ni za kakav rad, drzava moze da vas kazni? To je najveca mafijaska sprega u istoriji, kao i recimo sprega medicine i farmacije, a propise su naturili isti ti bankarski mocnici, jer kao sto vidite, drzave danas postoje da stite njih, a ne svoje gradjane.
Nije resenje u okretanju na muslimansko ili neko drugo bankarstvo, vec u njegovom totalnom ukidanju. Pa nije dzabe Henri Ford svojevremeno rekao: Kada bi ljudi shvatili kako funkcionise nas monetarni sistem, izbila bi revolucija do sledeceg jutra.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (h1ghwaymen, 3. februar 2013 18:29)
Nije to nikakva sprega "države sa bankama", i "davanje kajmaka bankama" nego jednostavno i država hoće da zaradi na toj transakciji, a to može samo ako bilo koja transakcija ide preko nekog ko je, da tako kažem "javno registrovan", a to su banke. Dakle ako prodaješ svoju kuću, ili vršiš bilo koju transaciju ti mora da ideš preko banke, jer tako i državi plaćaš "neki njen deo". Naravno da to možeš da uradiš i u kafani tipa "evo burazeru ruka", ali onda izbegavaš da državi platiš njen deo za tu transakciju i onda, normalno sledi kazna od te države. E sad, da li je to sve pošteno i u redu ?!, to je sad drugo pitanje.
pre 12 godina
Islamske banke rade po serijatu i daju novac svakome ko ima dobru ideju za privatni biznis,poljoprivredi,stocarstvu,otvaranje koje kakvih firmi...oni daju novac i pomazu siromasne da zarade samo ako procene da taj posao moze da uspe i da ce da donese profit Prvo ovome sto uzima novac a kasnije i banci..te banke dodju nesto sto i Menadzeri(sponzori)ovde u evropi...Sada sve evropske banke prate uspon i rad Islamskih banaka dok ove ovde nisu tako efikasne.Serijat ne ugrozava nikog,tu imaju svi ista prava.
pre 12 godina
@ Mr.key
Što se tiče štednje, *štediša-ustvari investitor, će na kraju poslovne godine ili kako je već određeno shodno procentu profita banke dobiti isti procenat u odnosu na položeni novac. I obratno, štediša će u slučaju gubitka banke učestvovati sa jednakim procentualnim gubitkom*..pa izvoli, ili ćeš ulagat novac u banku i snosit rizik neuspjelih poslova koje banka finansira, zajedno sa ostalim investitorima, ili sam otpočni svoj biznis s novcem koji imaš, ili ga jednostavno drži u slamarici...kamate u Islamu nema i strogo je zabranjena...ostvaruje se samo razlika u trgovini ili se dijeli profit u slučaju pozitivne poslovne godine a dijeli gubitak u slučaju negativnog poslovanja...
pre 12 godina
Ako sam dobro razumeo, kod njih je obavezna rezerva 100%, tj. za sve što investiraju imaju pokriće. Znači prvom trebaju sredstva, drugi ih ima i daje prvom uz dogovor da određeno vreme dele profit. Ali onda se to više i ne može zvati bankarstvo (taj termin je sa uvođenjem obavezne rezerve skroz promenio značenje), već je to preduzetništvo, pošto i onaj koji daje snosi rizik. A to je mnogo bolje pošto su menadžeri po bankama počeli da dele novac kao da su ga na ulici našli, bez sagledavanja rizika što je i izazvalo krizu. Ne bih ovde da ulazim u priču koliko su vlasnici tih banaka uticali na to ( prosto mi deluje nemoguće da nisu mogli da predvide da će balon da pukne)i da li im je i koliko to odgovaralo, to je druga tema.
pre 12 godina
Alo ljudi, o čemu mi pričamo. Vi zaista želite da vam meru kroji kultura koja još nije doživela ni svoju renesansu?
A što se tiče toga da uspon islamskih banaka (pa time i islamskog bankarstva) nema veze sa naftom, pa lepo proverite zašto toga nije bilo pre 100 godina (tada otprilike nafta počinje da bude važan resurs).
A što se tiče bajke o deljenju rizika, tj da je roba u vlasništvu banke pa da vam ona to polako prodaje, imate slično i u "tradicionalnom" bankarstvu - lizing.
Na kraju, ko oće da proba može vrlo lako - ode na bliski istok i proba da živi par godina, pa nek onda priča o iskustvima.
pre 12 godina
O kakvim kamatama i ne kamatama pricamo ovede bankarsvo je cisti lopovluk od strane privatnika ili drzave ili koga vec .Imam iskustvo sa islamskom halal bankom ,istina je da ne zovu dobit kamatom nego iznajmljivanje onoga sta si kupio ,kucu , kola , jahtu itd Npr.ako american banka ima 7% kamatu oni imaju 9% .A mi ovce koji vjerujemo u to nasjednemo na beskamatni serijatski zakon potpisemo ugovor i onda se pusi radi za njih cijeli zivot opet sve po jadnoj sirotinji .
pre 12 godina
Radim u banci i mogu da vam kažem da imaju i oni kamatu ali je ne zovu tako zbog nekog glupog pravila. Sve u svemu, biznis uvek nađe način da zaobiđe i božije i državne zakone koji ne prave smisla.
pre 12 godina
"Halal" bankarski sistem nije postao popularan na Zapadu iz jednostavnog razloga što je kamata obično niža nego nadoknade koje naplaćuju islamske banke. Onda kada bude obrnuto, biće i interes drugačiji. Znam da je teško to posmatrati iz srpske perspektive, ali kamate na kredite za koje postoji neka vrsta garancije su poprilično niske. Npr. krediti za stan sa kamatama 3-4% godišnje. Kredit za kola sa 0.9% kamate. Kamate su po pravilu visoke za kreditne kartice i slične kredite bez pokrića, a to su krediti koje islamski bankarstvo ne finansira.
pre 12 godina
Meni evropske banke deluju kao davno propale investicije politicara, sve je imaginarno na papiru, toliko da iste osnivaju razne organizacije za procene pa te iste procenjuju kao bankama godine. Treba procesljati banke i videti imaju li one taj kapitaj koji stoji na papiru?
pre 12 godina
@mr.key
Zapitas li se na primer, ako imas $10mil odakle ti kamatu daje zapdna banka, tj. samo zato sto drzis novac kod njih?
Novac dobijas od onih ljudi, koji moraju da uzmu kredit kako bi mogli imati svoj krov nad glavom, ovo/ono, ili zbog bolesti, i oni se deru kako stignu.
A novac je bolje cuvati u banci, jer znas da je na sigurnom, i da banka odgovara za njega,a ne da stavis novac tamo i ne radis nista icekas da ti isplacuju kamate, koje naravno opet isplacuju oni koji moraju da uzimaju kredit, sto znaci da se bogati jos vise bogate, a svi ostali gube.
Moj otac je za moje skolovanje uzeo kredit nekih 7000eura, i mislim da je na kraju gotovo toliko vratio, ako ne vise, jer je euro od tada nenormalno skocio, tako da je verovatno vratio nekih 15.000e na kraju jer je kredit jedno mogao da isplacuje na duze vreme (godine).
Dok da je postojla muslimanska banka, lepo uzmes 7, kazu ti moras vratis 10 za 5godina, i to je to.
Sad problem predstavlja koliko novac vredi, a dobro se zna da banke manipulisu time, cak je na primer euro 110 cas 120 itd. ko ima milione tih moze da zaradi sedeci i ne radeci nista, a sigurno islam ima i resenje za to.
Zapad (bogatasi) se ne plase islama jer svi veruju u boga, vec sto to moze da ih ujedini, i jedno muslimnima je obaveza davanje 2.5 ili 4% svog bogastva novcanog/u hrani/stoci bili kakvo bogastvo, siromasnima, na taj nacin maltene na svetu ne bi bilo ikog da gladuje kao danas gde umiru milioni jer nemaju zalogaj hleba za pojesti.
pre 12 godina
1% stanovnistva drzi svo bogatstvo a ostali idu u banku da pozajme i duguju do smrti ili barem dok im najbolje godine prodju otplacujuci.Islamsko bankarstvo je logicnije i malkice boboljsava balans.Ali ipak kad jednom pocnes da dugujes prica je zavrsena zato sto onaj koji pozajmljuje,zaradjuje pare samo zato sto ima veliku masu para a nista nije radio dok ti koji radis moras da se boris da isplivas ili da potones.Verovatnoca da ce pozajmljivac da umnozi svoje bogatstvo vise puta u svom zivotnom veku je milion puta veca od duznikove.Bankarstvo je veliki problem covecanstva zato sto sav novac usmerava ka tom 1% stanovnistva i produbljuje razliku izmedju bogatih i siromasnih a to zauzvrat vodi do kolapsa drustvenog sistema.Idealan primer smo mi Srbi i nase trenutno stanje.
pre 12 godina
@Nihad Hajrovic
Slazem se, ali znaj da i Islamski zakoni isto imaju stetnih stvari. Zene su na nizem stupnju, nema ljubljenja i drzanja za ruku, ako nisi vencan....i mnoge stvari. Cak i sto se tice seksa. Tako da je i Islam manipulativan sto se tice slobode ljudi. I vrlo je licemerno i od jedne i od druge strane, da se bave pitanjima ljudskih prava, kada ih obe sputavaju, kao i da im postavjlaju neke idiotske norme. U ovom slucaju pornografija na zapadu, a ovde nisi covek, ako ne verujes u Alaha....i tako dalje. Jer cak i u osnovi, ti sistemi jesu bili blazi od danasnjih, ali su ih interpretatori izvrnuli i to je postalo "sadasnji oblik".
pre 12 godina
kamata je zlo.kamata je u srbiji pa u u svetu unistila mnogo firmi tako da kada iskljucimo kamatu dobijamo pravo bankarstvo zasnovano na realnim osnovama tako da oni koji traze zajam su u poziciji da ucestvuju u jednoj zdravoj trgovini.nadam se da ce se ovaj nacin bankarstva prosiriti po celom svetu a sa ciljem da svin ljudima omoguci da rade i zive bolje.
pre 12 godina
Razlika izmedu islamskog i konvencionalnog bankarstva je u tome sto rizik kod islamskog bankarstva preuzimaju i zajmodavac i zajmoprimac,dok kod konvencionalnog bankarstva rizik preuzima samo klijent.kamate nema zato sto je u pitanju trgovina.to bi bilo isto kad bi nekom neku stvar prodao u kesu odjednom recimo jedan pc kosta 10000 din i sad imas dve mogucnosti il da ga platis 10000 dinara il da ga uzmes na veresije kako bi otplacivao svaki mesec po 130 din bukvalno si ti kupio pc za 130 din jer svaki mesec primas platu.a dok kod konvencionalnog bankarstva taj kompjuter otplacujes 150 din na recimo 12 meseci uz kamatu od 2%.odnosno 24% godisnje ili u zavisnosti od kamatne stope,dakle u prvom primeru vlasnik je banka i rizik je zajednicki dok u drugom primeru vlasnik je klijent i sav rizik je njegov.
pre 12 godina
@(Nihad Hajrovic, 3. februar 2013 21:47)
Da, čuo sam o pravima žena i devojčica u islamskim zemljama.
A i ta njihova poznata fleksibilnost ("ko nije s nama biće ponižen") i nepostojanje droge, ubistava, prostitucije (nju ne spominješ, zašto?)...
Prosto mi dođe da se odmah preselim tamo.
pre 12 godina
Ja sam muslimanka, u svetoj knjizi Kuran kazu da je svaka sitnica u zivotu, svaki odnos, sve je uredjeno u njemu.
I uopste me ne cudi sto ove banke tako funkcionisu, jer ako je Kuran od Boga, a Islam prava vera, najsavrsenija, kako tvrde, onda su ovi ljudi koji su pokrenuli to jako pametni, jer ne postoji ni jedan zakon bolji od Bozijeg. A to nije samo dokazano ovim primerom, imamo jako puno primera kako iz obicnog zivota, iz nauke koja dokazuju da je ono sto pise u Kuranu jako efektivno..
Nije na nacionalnoj nista, samo iznosim svoje vidjenje...
pre 12 godina
Na stranu ovi citati iz kurana i razne fundamentalisticke dubioze u komentarima, ni clanak ni ovi koji to "islamsko bankarstvo" hvale ne odgovaraju na pitanje: od cega ce salterski sluzbenik te banke da primi platu ako ne od kamate? Ili zasto bi ja drzao svoj novac kod te banke ako mi za to ne placaju kamatu? Naravno da kamata postoji pa zvali je vi ovako ili onako. Samo glup covek moze da pomisli da postoji banka bez kamate. A to gde ce banka da ulaze moj novac me mnogo briga. Ako zele mogu da finansiraju i proizvodnju heroina u Avganistanu (jel to po serijatu ili nije, nisam bas siguran kako to ide) sve dok ja dobijam kamatu (ili naknadu za ustupanje mojih finansijskih sredstava na odredjeno vreme, ako vam je tako lakse).
pre 12 godina
"Oni koji se kamatom bave dići će se kao što će se dići onaj koga je dodirom šejtan izbezumio, zato što su govorili: 'Kamata je isto što i trgovina.' A Allah je dozvolio trgovinu, a zabranio kamatu." (Kur'an, El-Bekara, 275)
pre 12 godina
nema kamate i ja nisam vjerovao ali ozbiljno neme,,ja sam iz Tuzle i ovdje ima jedna banka BBI nema kamate ako zelis da kupis stan auto ili robu sire potrosnje,,,jedino ako pokreces biznis onda 4,5 posto profit za finansiranje je obavezno platiti i obracun kredita 1 posto....
pre 12 godina
Mislimda to ide po slicnom principu kao kad zelite da otvorite firmu u Dubaiu.Dakle suvlasnik firme mora obavezno da bude Arapin koji nista ne radi nego sluzi ako vrsta"garancije" i deli vase pare sa vama od vaseg rada...
(DJ OKA, 3. februar 2013 20:59)
Pomešao si to sa Srbijom. U Srbiji u firmi bi želeo da sedi jedan "iz stranke", koji ništa ne radi i služi kao vrsta garancije da te ljudi poput Beka, Miškovića, Kostića, Mileta Jerkovića ne pokradu. I Hteo bi da deli vaše pare, koje ste stvorili od vašeg rada.
Da li sada shvataš zašto smo mi tu gde jesmo?
pre 12 godina
Zaista covek nije svestan sta sam Serijat kao zakon znaci, koliko je to obimno i sveobuhvatno.
To je nacin zivljenja, koji defeinise svaku sitnicu ljudskog zivota, svaki segment je bitan kako bi covek ostao u granicama Pravog puta.
Islamsko bankarstvo je samo jedan mali deo.
A da se Zapad trudi da Islam prikaze u negativnom kontekstu svim silama,da ga poraze i recima i oruzjem to stoji.
Jer ne plase se sledbenici Antihrista broja muslimana ili bogatsva islamskih zemalja, oni se plase jedino ideje koju Islam nosi, oko koje se celi svet zasigurno moze ujediniti. Svako siroce, potlacena zena, ugnjetavani radnik, gladna usta i svi obespravljeni ovoga sveta.
Komunizam i ostale ideje su minorno male naspram Islama kao ideje, nacina zivljenja.
E toga se oni boje, jer znaju zelenasi sa zapada da ukoluko se Islam prosiri, a hoce, nestace njihovog organizovanog prljavog posla i nacina zivljenja(droga, pornografija, pedofilija, incesta, ubistava, kradja, kamata, porobljavanje u vidu "demokratije").
Za sve ove bolesti Islam ima resenje, i ponudio ga je svetu u 7. veku.
A doci ce u svaku kucu, onaj ko ga prihvati bice spasen, a onaj ko ga iz oholosti ili neznanja odbaci bice ponizen.
pre 12 godina
@nije sija nego vrat
U pravu si, a i nisi u pravu. U cemu je caka? Ovako, banka u Srbiji ili na zapadu, moze da ti pozajmi novac a kamata moze da raste do beskonacnosti. Drugim recima, ako dobro ne predvidis da li mozes da otplatis recimo 10,000 evra kredita koje si pozajmio od banke, mozes da izgubis mnogo vise zbog tih kamata. Sa bankom Islamskog tipa, oni prave zaradu na kamatu, ali ta kamata u vidu zarade banke je fiksna. Znaci, ako pozajmis 10,000 evra, banka moze da zaradi recimo maksimalno 12,000 evra i tu je plafon (nesto kao ugovor). To znaci da maksimalna kamata koju ti moras da platis je 2,000 evra bez obzira na tvoju finansijsku situaciju u bilo kom trenutku. Znaci, znas precizno koliki je tvoj rizik. Ovaj sistem je mnogo korisniji za ljude koji nisu upoznati sa kamatom, rizicima i procenama. Moje misljenje je da je ovo korisnije od zapadnih banaka, jer pozitivno utice na blagostanje s obzirom da su ljudi generalno neobrazovani o kreditima i slicno.
pre 12 godina
I svakako nikakve veze nema sa naftom. Baš kao što ni to što je Norveška jedina finansijska stabilna zemlja Evrope u ovom veku nema veze sa tim što joj je pod morem nafte dovoljno za celu planetu u sledećem veku...
pre 12 godina
Mislimda to ide po slicnom principu kao kad zelite da otvorite firmu u Dubaiu.Dakle suvlasnik firme mora obavezno da bude Arapin koji nista ne radi nego sluzi ako vrsta"garancije" i deli vase pare sa vama od vaseg rada...
pre 12 godina
(ua truli zapad, ili tako vec nesto, 03. februar 2013 17:21)
Ali baba ti je dao odgovor. Serijat ti je nacin zivota. Ti to ne mozes da razumes. To je najbolji zakon koji postoji na planeti.
pre 12 godina
Uzimanje kamata je takodje nedozvoljeno u najcistijem obliku Hriscanstva. Kada se Marko Polo vratio iz Kine i izneo na svetlo da oni tamo samo razmenjuju papire pocele su prve bankarske delatnosti koje su, iz puritanskih razloga, dodeljene Jevrejima!
pre 12 godina
@ nije sija nego vrat
to nije kamata, to se zove trgovina a trgovina je dozvoljena.
pre 12 godina
kako se pravi profit bez kamate..?
(??, 3. februar 2013 17:39)
Pravljenjem tzv. "risk-free" investicija koje kod zapadnih, narocito americkih, bankara nisu popularne jer ne donose veliki profit za kratko vreme. Zapadnjaci vise vole ulaganje u kredite, obveznice, hipotekarne pozajmice itd. Tacnije, zaradjuju trgovinom kamatama i time bukvalno trguju novcem koji jos uvek realno ne postoji, vec ce se realizovati kada onaj ko je uzeo kredit novac vrati banci. Zato je i nastala SEKA, preduvali su balon novcem koji ne postoji, doslo je do domino efekta jer tu svako nekom doje neku lovu (koju nema realno) i onda su vlade morale da im daju grdan kes da se vade. Ovo tzv. islamsko bankarstvo ulaze novac u industriju, usluge, gradjevinarstvo i druge proizvodne delatnosti koje stvaraju realnu vrednost. Ulazu novac u privredu, ne trguju gomilom papircina i ne zive od kamate. Recimo, glup primer, zapadna banka ti da kredit za stan i onda te dere na kamati. Islamska banka kupi stan, proda ti za 5% vecoj ceni od kupovne i ti onda otplacujes to u fiksnim ratama, a mozes i odmah sve ako dodjes do novca. Ili ti treba novac da pokrenes firmu. Banka ti da novac i potpise sa tobom da njima ide 70% profita inicijalno. Kako otplacujes kredit njihov procenat se smanjuje dok ti ne postanes vlasnik 100% kada otplatis kredit. Znaci njima je u interesu da ti dobro radis, a ne da te kolju ratama i otplatama, jer zajedno sa tobom dele profit. Otprilike tako nesto, najjednostavnije objasnjeno.
pre 12 godina
Kako je moguce da su drzave sveta donele propise da nijedna transakcija nije legalna ako ne ide kroz bankarske ruke? Jeste se zapitali nekad da li je realno da ako ne date bankama kajmak ni za kakav rad, drzava moze da vas kazni? To je najveca mafijaska sprega u istoriji, kao i recimo sprega medicine i farmacije, a propise su naturili isti ti bankarski mocnici, jer kao sto vidite, drzave danas postoje da stite njih, a ne svoje gradjane.
Nije resenje u okretanju na muslimansko ili neko drugo bankarstvo, vec u njegovom totalnom ukidanju. Pa nije dzabe Henri Ford svojevremeno rekao: Kada bi ljudi shvatili kako funkcionise nas monetarni sistem, izbila bi revolucija do sledeceg jutra.
pre 12 godina
Nemojte biti naivni da nema kamate , to su gluposti , samo to drugačije nazivaju . Nije šija , nego vrat . Meni je potpuno svejedno kako će oni to zvati ako sam od njih posudio 50000 € , a vratim im 100000 € .
pre 12 godina
Bankarstvo je kao zagnojena rana koja nikako da zaraste. Iscuri, pa se ponovo nagomila. Možda je neka rana manja ali je opet rana. Dok se za stalno ne sanira radikalno drugačijim tretmanom nema "spasa", a radikalno drugačiji tretmani su, nažalost, sputavani danas.
pre 12 godina
Svako bankarstvo ima za cilj zaradu (pa, ne misli valjda neko da bi neko bio bankar "dzaba"), razlike su u metodama ostvarivanja zarade.
Ono sto je problem to je da zapadno bankarstvo ima (da ne upotrebim jaci izraz) neumerene apetite (dokumentarac Inside Job).
pre 12 godina
14 vekova tradicije...
pre 12 godina
"Islamsko finasiranje zasnovano je na principima zabrane plaćanja ili naplate kamate u bilo kojem obliku"
Ovo i nije bas tacno, islamske banke, kao i sve druge banke na ovom svetu ostvaruju profit pozajmljujuci novac.
"In an Islamic mortgage transaction, instead of lending the buyer money to purchase the item, a bank might buy the item itself from the seller, and re-sell it to the buyer at a profit, while allowing the buyer to pay the bank in installments."
Drugim recima, zelim da kupim stan koji kosta 50000 eur, odem u islamsku banku, ona ga kupi za mene i proda mi ga za 100000 eur na 20x12 mesecnih rata. Kamatu niko ne spominje, jer je to haram/greh po sharia zakonu, ali je ona i te kako uracunata.
pre 12 godina
Hahaha, vidi ove islamske humaniste. Prvo prestanite da sprovodite serijatski zakon, pa cemo posle o 'civilizovanom' bankarstvu.
pre 12 godina
Lično iskustvo od letos. Ulazim u jednu banku u širem centru jednog od najvećih gradova Bliskog istoka. Čekam u redu (ne više od par minuta) da bih zamenio dolare za lokalnu valutu. Dolazim na šalter, pružam dolare i kažem (na engleskom, bez tradicionalnog muslimanskog pozdrava) šta želim. Bankarski službenik mi kaže da ću bolji kurs (bez bankarske provizije) dobiti u menjačnici koja se nalazi pedesetak metara dalje niz ulicu i vraća mi moje dolare.
pre 12 godina
ajeti iz casnog Kur'an-a se ostvaruju,ovo je predvidjeno jos pre vise od hiljadu godina.znaci, moze se lepo zaradjivati i bez kamata,pornografije,kazina i slicnih nemoralnih gluposti. selam i pozdrav
pre 12 godina
Prednost islamskog bankarstva u odnosu na tradicionalno, iz ugla klijenta, nije to sto nema kamate, jer ona postoji, samo se tako ne zove, vec sto je rizik podeljen. Hocete da kupite stan od 50 hiljada, banka ga kupi i prodaje vama za 10 puta po 10 hiljada. To je njihova zarada. Ali je to toliko! Nema "libor + 5%", "porasli su nam troskovi, menjamo marzu", nema (novcanih) penala za kasnjenje u otplati rata.
pre 12 godina
kako se pravi profit bez kamate..?
pre 12 godina
" i na zabrani ulaganja u naoružanje, pornografiju, alkohol, igre na sreću. "
Znaci Al-Kaida, Hezbolah i slicni nikada nisu imali kontakta sa tim bankama. Kako da ne...
"Pljacka banke je nista nasprem osnivanja banke" je poznati citat i vazi za celokupno bankarstvo, bilo ono zapadno, halal, ferangi...
pre 12 godina
Koja budala bi ulozila pare u onu banku koja ne isplacuje kamatu makar ona iznosila samo 1% vise od realne stope inflacije?
pre 12 godina
Kada bi ljudi shvatili sta je Islam,masovno bi ga prihvatili.Nazalost,ameri i jevreji svim silama pokusavaju da Islam uniste,ali nece uspeti.
pre 12 godina
Svidja mi se. Bolje je nego ovo sto sada postoji na "zapadu", kad ce kod nas da dodju?
pre 12 godina
Cast im. Koliko smo mi daleko od njihovog humanizma... Koliko ih malo poznajemo, i koliko ih lako osudjujemo... Mislimo o tome.
pre 12 godina
Ovo nam je potrebno
pre 12 godina
Na "zapadu" se smatra da zarada banaka u ovom načinu poslovanja nije dovoljno brza. Za one koje ova tema zanima, počnite od vikipedije: http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_banking
pre 12 godina
Cast im. Koliko smo mi daleko od njihovog humanizma... Koliko ih malo poznajemo, i koliko ih lako osudjujemo... Mislimo o tome.
pre 12 godina
"Islamsko finasiranje zasnovano je na principima zabrane plaćanja ili naplate kamate u bilo kojem obliku"
Ovo i nije bas tacno, islamske banke, kao i sve druge banke na ovom svetu ostvaruju profit pozajmljujuci novac.
"In an Islamic mortgage transaction, instead of lending the buyer money to purchase the item, a bank might buy the item itself from the seller, and re-sell it to the buyer at a profit, while allowing the buyer to pay the bank in installments."
Drugim recima, zelim da kupim stan koji kosta 50000 eur, odem u islamsku banku, ona ga kupi za mene i proda mi ga za 100000 eur na 20x12 mesecnih rata. Kamatu niko ne spominje, jer je to haram/greh po sharia zakonu, ali je ona i te kako uracunata.
pre 12 godina
ajeti iz casnog Kur'an-a se ostvaruju,ovo je predvidjeno jos pre vise od hiljadu godina.znaci, moze se lepo zaradjivati i bez kamata,pornografije,kazina i slicnih nemoralnih gluposti. selam i pozdrav
pre 12 godina
Lično iskustvo od letos. Ulazim u jednu banku u širem centru jednog od najvećih gradova Bliskog istoka. Čekam u redu (ne više od par minuta) da bih zamenio dolare za lokalnu valutu. Dolazim na šalter, pružam dolare i kažem (na engleskom, bez tradicionalnog muslimanskog pozdrava) šta želim. Bankarski službenik mi kaže da ću bolji kurs (bez bankarske provizije) dobiti u menjačnici koja se nalazi pedesetak metara dalje niz ulicu i vraća mi moje dolare.
pre 12 godina
kako se pravi profit bez kamate..?
(??, 3. februar 2013 17:39)
Pravljenjem tzv. "risk-free" investicija koje kod zapadnih, narocito americkih, bankara nisu popularne jer ne donose veliki profit za kratko vreme. Zapadnjaci vise vole ulaganje u kredite, obveznice, hipotekarne pozajmice itd. Tacnije, zaradjuju trgovinom kamatama i time bukvalno trguju novcem koji jos uvek realno ne postoji, vec ce se realizovati kada onaj ko je uzeo kredit novac vrati banci. Zato je i nastala SEKA, preduvali su balon novcem koji ne postoji, doslo je do domino efekta jer tu svako nekom doje neku lovu (koju nema realno) i onda su vlade morale da im daju grdan kes da se vade. Ovo tzv. islamsko bankarstvo ulaze novac u industriju, usluge, gradjevinarstvo i druge proizvodne delatnosti koje stvaraju realnu vrednost. Ulazu novac u privredu, ne trguju gomilom papircina i ne zive od kamate. Recimo, glup primer, zapadna banka ti da kredit za stan i onda te dere na kamati. Islamska banka kupi stan, proda ti za 5% vecoj ceni od kupovne i ti onda otplacujes to u fiksnim ratama, a mozes i odmah sve ako dodjes do novca. Ili ti treba novac da pokrenes firmu. Banka ti da novac i potpise sa tobom da njima ide 70% profita inicijalno. Kako otplacujes kredit njihov procenat se smanjuje dok ti ne postanes vlasnik 100% kada otplatis kredit. Znaci njima je u interesu da ti dobro radis, a ne da te kolju ratama i otplatama, jer zajedno sa tobom dele profit. Otprilike tako nesto, najjednostavnije objasnjeno.
pre 12 godina
Na "zapadu" se smatra da zarada banaka u ovom načinu poslovanja nije dovoljno brza. Za one koje ova tema zanima, počnite od vikipedije: http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_banking
pre 12 godina
Kada bi ljudi shvatili sta je Islam,masovno bi ga prihvatili.Nazalost,ameri i jevreji svim silama pokusavaju da Islam uniste,ali nece uspeti.
pre 12 godina
Ovo nam je potrebno
pre 12 godina
Hahaha, vidi ove islamske humaniste. Prvo prestanite da sprovodite serijatski zakon, pa cemo posle o 'civilizovanom' bankarstvu.
pre 12 godina
kako se pravi profit bez kamate..?
pre 12 godina
Svidja mi se. Bolje je nego ovo sto sada postoji na "zapadu", kad ce kod nas da dodju?
pre 12 godina
@nije sija nego vrat
U pravu si, a i nisi u pravu. U cemu je caka? Ovako, banka u Srbiji ili na zapadu, moze da ti pozajmi novac a kamata moze da raste do beskonacnosti. Drugim recima, ako dobro ne predvidis da li mozes da otplatis recimo 10,000 evra kredita koje si pozajmio od banke, mozes da izgubis mnogo vise zbog tih kamata. Sa bankom Islamskog tipa, oni prave zaradu na kamatu, ali ta kamata u vidu zarade banke je fiksna. Znaci, ako pozajmis 10,000 evra, banka moze da zaradi recimo maksimalno 12,000 evra i tu je plafon (nesto kao ugovor). To znaci da maksimalna kamata koju ti moras da platis je 2,000 evra bez obzira na tvoju finansijsku situaciju u bilo kom trenutku. Znaci, znas precizno koliki je tvoj rizik. Ovaj sistem je mnogo korisniji za ljude koji nisu upoznati sa kamatom, rizicima i procenama. Moje misljenje je da je ovo korisnije od zapadnih banaka, jer pozitivno utice na blagostanje s obzirom da su ljudi generalno neobrazovani o kreditima i slicno.
pre 12 godina
Zaista covek nije svestan sta sam Serijat kao zakon znaci, koliko je to obimno i sveobuhvatno.
To je nacin zivljenja, koji defeinise svaku sitnicu ljudskog zivota, svaki segment je bitan kako bi covek ostao u granicama Pravog puta.
Islamsko bankarstvo je samo jedan mali deo.
A da se Zapad trudi da Islam prikaze u negativnom kontekstu svim silama,da ga poraze i recima i oruzjem to stoji.
Jer ne plase se sledbenici Antihrista broja muslimana ili bogatsva islamskih zemalja, oni se plase jedino ideje koju Islam nosi, oko koje se celi svet zasigurno moze ujediniti. Svako siroce, potlacena zena, ugnjetavani radnik, gladna usta i svi obespravljeni ovoga sveta.
Komunizam i ostale ideje su minorno male naspram Islama kao ideje, nacina zivljenja.
E toga se oni boje, jer znaju zelenasi sa zapada da ukoluko se Islam prosiri, a hoce, nestace njihovog organizovanog prljavog posla i nacina zivljenja(droga, pornografija, pedofilija, incesta, ubistava, kradja, kamata, porobljavanje u vidu "demokratije").
Za sve ove bolesti Islam ima resenje, i ponudio ga je svetu u 7. veku.
A doci ce u svaku kucu, onaj ko ga prihvati bice spasen, a onaj ko ga iz oholosti ili neznanja odbaci bice ponizen.
pre 12 godina
Prednost islamskog bankarstva u odnosu na tradicionalno, iz ugla klijenta, nije to sto nema kamate, jer ona postoji, samo se tako ne zove, vec sto je rizik podeljen. Hocete da kupite stan od 50 hiljada, banka ga kupi i prodaje vama za 10 puta po 10 hiljada. To je njihova zarada. Ali je to toliko! Nema "libor + 5%", "porasli su nam troskovi, menjamo marzu", nema (novcanih) penala za kasnjenje u otplati rata.
pre 12 godina
Kako je moguce da su drzave sveta donele propise da nijedna transakcija nije legalna ako ne ide kroz bankarske ruke? Jeste se zapitali nekad da li je realno da ako ne date bankama kajmak ni za kakav rad, drzava moze da vas kazni? To je najveca mafijaska sprega u istoriji, kao i recimo sprega medicine i farmacije, a propise su naturili isti ti bankarski mocnici, jer kao sto vidite, drzave danas postoje da stite njih, a ne svoje gradjane.
Nije resenje u okretanju na muslimansko ili neko drugo bankarstvo, vec u njegovom totalnom ukidanju. Pa nije dzabe Henri Ford svojevremeno rekao: Kada bi ljudi shvatili kako funkcionise nas monetarni sistem, izbila bi revolucija do sledeceg jutra.
pre 12 godina
"Oni koji se kamatom bave dići će se kao što će se dići onaj koga je dodirom šejtan izbezumio, zato što su govorili: 'Kamata je isto što i trgovina.' A Allah je dozvolio trgovinu, a zabranio kamatu." (Kur'an, El-Bekara, 275)
pre 12 godina
kamata je zlo.kamata je u srbiji pa u u svetu unistila mnogo firmi tako da kada iskljucimo kamatu dobijamo pravo bankarstvo zasnovano na realnim osnovama tako da oni koji traze zajam su u poziciji da ucestvuju u jednoj zdravoj trgovini.nadam se da ce se ovaj nacin bankarstva prosiriti po celom svetu a sa ciljem da svin ljudima omoguci da rade i zive bolje.
pre 12 godina
Ja sam muslimanka, u svetoj knjizi Kuran kazu da je svaka sitnica u zivotu, svaki odnos, sve je uredjeno u njemu.
I uopste me ne cudi sto ove banke tako funkcionisu, jer ako je Kuran od Boga, a Islam prava vera, najsavrsenija, kako tvrde, onda su ovi ljudi koji su pokrenuli to jako pametni, jer ne postoji ni jedan zakon bolji od Bozijeg. A to nije samo dokazano ovim primerom, imamo jako puno primera kako iz obicnog zivota, iz nauke koja dokazuju da je ono sto pise u Kuranu jako efektivno..
Nije na nacionalnoj nista, samo iznosim svoje vidjenje...
pre 12 godina
Uzimanje kamata je takodje nedozvoljeno u najcistijem obliku Hriscanstva. Kada se Marko Polo vratio iz Kine i izneo na svetlo da oni tamo samo razmenjuju papire pocele su prve bankarske delatnosti koje su, iz puritanskih razloga, dodeljene Jevrejima!
pre 12 godina
(ua truli zapad, ili tako vec nesto, 03. februar 2013 17:21)
Ali baba ti je dao odgovor. Serijat ti je nacin zivota. Ti to ne mozes da razumes. To je najbolji zakon koji postoji na planeti.
pre 12 godina
Mislimda to ide po slicnom principu kao kad zelite da otvorite firmu u Dubaiu.Dakle suvlasnik firme mora obavezno da bude Arapin koji nista ne radi nego sluzi ako vrsta"garancije" i deli vase pare sa vama od vaseg rada...
(DJ OKA, 3. februar 2013 20:59)
Pomešao si to sa Srbijom. U Srbiji u firmi bi želeo da sedi jedan "iz stranke", koji ništa ne radi i služi kao vrsta garancije da te ljudi poput Beka, Miškovića, Kostića, Mileta Jerkovića ne pokradu. I Hteo bi da deli vaše pare, koje ste stvorili od vašeg rada.
Da li sada shvataš zašto smo mi tu gde jesmo?
pre 12 godina
@(Nihad Hajrovic, 3. februar 2013 21:47)
Da, čuo sam o pravima žena i devojčica u islamskim zemljama.
A i ta njihova poznata fleksibilnost ("ko nije s nama biće ponižen") i nepostojanje droge, ubistava, prostitucije (nju ne spominješ, zašto?)...
Prosto mi dođe da se odmah preselim tamo.
pre 12 godina
Svako bankarstvo ima za cilj zaradu (pa, ne misli valjda neko da bi neko bio bankar "dzaba"), razlike su u metodama ostvarivanja zarade.
Ono sto je problem to je da zapadno bankarstvo ima (da ne upotrebim jaci izraz) neumerene apetite (dokumentarac Inside Job).
pre 12 godina
Razlika izmedu islamskog i konvencionalnog bankarstva je u tome sto rizik kod islamskog bankarstva preuzimaju i zajmodavac i zajmoprimac,dok kod konvencionalnog bankarstva rizik preuzima samo klijent.kamate nema zato sto je u pitanju trgovina.to bi bilo isto kad bi nekom neku stvar prodao u kesu odjednom recimo jedan pc kosta 10000 din i sad imas dve mogucnosti il da ga platis 10000 dinara il da ga uzmes na veresije kako bi otplacivao svaki mesec po 130 din bukvalno si ti kupio pc za 130 din jer svaki mesec primas platu.a dok kod konvencionalnog bankarstva taj kompjuter otplacujes 150 din na recimo 12 meseci uz kamatu od 2%.odnosno 24% godisnje ili u zavisnosti od kamatne stope,dakle u prvom primeru vlasnik je banka i rizik je zajednicki dok u drugom primeru vlasnik je klijent i sav rizik je njegov.
pre 12 godina
I svakako nikakve veze nema sa naftom. Baš kao što ni to što je Norveška jedina finansijska stabilna zemlja Evrope u ovom veku nema veze sa tim što joj je pod morem nafte dovoljno za celu planetu u sledećem veku...
pre 12 godina
@ nije sija nego vrat
to nije kamata, to se zove trgovina a trgovina je dozvoljena.
pre 12 godina
nema kamate i ja nisam vjerovao ali ozbiljno neme,,ja sam iz Tuzle i ovdje ima jedna banka BBI nema kamate ako zelis da kupis stan auto ili robu sire potrosnje,,,jedino ako pokreces biznis onda 4,5 posto profit za finansiranje je obavezno platiti i obracun kredita 1 posto....
pre 12 godina
" i na zabrani ulaganja u naoružanje, pornografiju, alkohol, igre na sreću. "
Znaci Al-Kaida, Hezbolah i slicni nikada nisu imali kontakta sa tim bankama. Kako da ne...
"Pljacka banke je nista nasprem osnivanja banke" je poznati citat i vazi za celokupno bankarstvo, bilo ono zapadno, halal, ferangi...
pre 12 godina
@Nihad Hajrovic
Slazem se, ali znaj da i Islamski zakoni isto imaju stetnih stvari. Zene su na nizem stupnju, nema ljubljenja i drzanja za ruku, ako nisi vencan....i mnoge stvari. Cak i sto se tice seksa. Tako da je i Islam manipulativan sto se tice slobode ljudi. I vrlo je licemerno i od jedne i od druge strane, da se bave pitanjima ljudskih prava, kada ih obe sputavaju, kao i da im postavjlaju neke idiotske norme. U ovom slucaju pornografija na zapadu, a ovde nisi covek, ako ne verujes u Alaha....i tako dalje. Jer cak i u osnovi, ti sistemi jesu bili blazi od danasnjih, ali su ih interpretatori izvrnuli i to je postalo "sadasnji oblik".
pre 12 godina
Nemojte biti naivni da nema kamate , to su gluposti , samo to drugačije nazivaju . Nije šija , nego vrat . Meni je potpuno svejedno kako će oni to zvati ako sam od njih posudio 50000 € , a vratim im 100000 € .
pre 12 godina
Bankarstvo je kao zagnojena rana koja nikako da zaraste. Iscuri, pa se ponovo nagomila. Možda je neka rana manja ali je opet rana. Dok se za stalno ne sanira radikalno drugačijim tretmanom nema "spasa", a radikalno drugačiji tretmani su, nažalost, sputavani danas.
pre 12 godina
14 vekova tradicije...
pre 12 godina
Na stranu ovi citati iz kurana i razne fundamentalisticke dubioze u komentarima, ni clanak ni ovi koji to "islamsko bankarstvo" hvale ne odgovaraju na pitanje: od cega ce salterski sluzbenik te banke da primi platu ako ne od kamate? Ili zasto bi ja drzao svoj novac kod te banke ako mi za to ne placaju kamatu? Naravno da kamata postoji pa zvali je vi ovako ili onako. Samo glup covek moze da pomisli da postoji banka bez kamate. A to gde ce banka da ulaze moj novac me mnogo briga. Ako zele mogu da finansiraju i proizvodnju heroina u Avganistanu (jel to po serijatu ili nije, nisam bas siguran kako to ide) sve dok ja dobijam kamatu (ili naknadu za ustupanje mojih finansijskih sredstava na odredjeno vreme, ako vam je tako lakse).
pre 12 godina
Koja budala bi ulozila pare u onu banku koja ne isplacuje kamatu makar ona iznosila samo 1% vise od realne stope inflacije?
pre 12 godina
Mislimda to ide po slicnom principu kao kad zelite da otvorite firmu u Dubaiu.Dakle suvlasnik firme mora obavezno da bude Arapin koji nista ne radi nego sluzi ako vrsta"garancije" i deli vase pare sa vama od vaseg rada...
pre 12 godina
@mr.key
Zapitas li se na primer, ako imas $10mil odakle ti kamatu daje zapdna banka, tj. samo zato sto drzis novac kod njih?
Novac dobijas od onih ljudi, koji moraju da uzmu kredit kako bi mogli imati svoj krov nad glavom, ovo/ono, ili zbog bolesti, i oni se deru kako stignu.
A novac je bolje cuvati u banci, jer znas da je na sigurnom, i da banka odgovara za njega,a ne da stavis novac tamo i ne radis nista icekas da ti isplacuju kamate, koje naravno opet isplacuju oni koji moraju da uzimaju kredit, sto znaci da se bogati jos vise bogate, a svi ostali gube.
Moj otac je za moje skolovanje uzeo kredit nekih 7000eura, i mislim da je na kraju gotovo toliko vratio, ako ne vise, jer je euro od tada nenormalno skocio, tako da je verovatno vratio nekih 15.000e na kraju jer je kredit jedno mogao da isplacuje na duze vreme (godine).
Dok da je postojla muslimanska banka, lepo uzmes 7, kazu ti moras vratis 10 za 5godina, i to je to.
Sad problem predstavlja koliko novac vredi, a dobro se zna da banke manipulisu time, cak je na primer euro 110 cas 120 itd. ko ima milione tih moze da zaradi sedeci i ne radeci nista, a sigurno islam ima i resenje za to.
Zapad (bogatasi) se ne plase islama jer svi veruju u boga, vec sto to moze da ih ujedini, i jedno muslimnima je obaveza davanje 2.5 ili 4% svog bogastva novcanog/u hrani/stoci bili kakvo bogastvo, siromasnima, na taj nacin maltene na svetu ne bi bilo ikog da gladuje kao danas gde umiru milioni jer nemaju zalogaj hleba za pojesti.
pre 12 godina
Radim u banci i mogu da vam kažem da imaju i oni kamatu ali je ne zovu tako zbog nekog glupog pravila. Sve u svemu, biznis uvek nađe način da zaobiđe i božije i državne zakone koji ne prave smisla.
pre 12 godina
"Halal" bankarski sistem nije postao popularan na Zapadu iz jednostavnog razloga što je kamata obično niža nego nadoknade koje naplaćuju islamske banke. Onda kada bude obrnuto, biće i interes drugačiji. Znam da je teško to posmatrati iz srpske perspektive, ali kamate na kredite za koje postoji neka vrsta garancije su poprilično niske. Npr. krediti za stan sa kamatama 3-4% godišnje. Kredit za kola sa 0.9% kamate. Kamate su po pravilu visoke za kreditne kartice i slične kredite bez pokrića, a to su krediti koje islamski bankarstvo ne finansira.
pre 12 godina
Alo ljudi, o čemu mi pričamo. Vi zaista želite da vam meru kroji kultura koja još nije doživela ni svoju renesansu?
A što se tiče toga da uspon islamskih banaka (pa time i islamskog bankarstva) nema veze sa naftom, pa lepo proverite zašto toga nije bilo pre 100 godina (tada otprilike nafta počinje da bude važan resurs).
A što se tiče bajke o deljenju rizika, tj da je roba u vlasništvu banke pa da vam ona to polako prodaje, imate slično i u "tradicionalnom" bankarstvu - lizing.
Na kraju, ko oće da proba može vrlo lako - ode na bliski istok i proba da živi par godina, pa nek onda priča o iskustvima.
pre 12 godina
@ Mr.key
Što se tiče štednje, *štediša-ustvari investitor, će na kraju poslovne godine ili kako je već određeno shodno procentu profita banke dobiti isti procenat u odnosu na položeni novac. I obratno, štediša će u slučaju gubitka banke učestvovati sa jednakim procentualnim gubitkom*..pa izvoli, ili ćeš ulagat novac u banku i snosit rizik neuspjelih poslova koje banka finansira, zajedno sa ostalim investitorima, ili sam otpočni svoj biznis s novcem koji imaš, ili ga jednostavno drži u slamarici...kamate u Islamu nema i strogo je zabranjena...ostvaruje se samo razlika u trgovini ili se dijeli profit u slučaju pozitivne poslovne godine a dijeli gubitak u slučaju negativnog poslovanja...
pre 12 godina
Ako sam dobro razumeo, kod njih je obavezna rezerva 100%, tj. za sve što investiraju imaju pokriće. Znači prvom trebaju sredstva, drugi ih ima i daje prvom uz dogovor da određeno vreme dele profit. Ali onda se to više i ne može zvati bankarstvo (taj termin je sa uvođenjem obavezne rezerve skroz promenio značenje), već je to preduzetništvo, pošto i onaj koji daje snosi rizik. A to je mnogo bolje pošto su menadžeri po bankama počeli da dele novac kao da su ga na ulici našli, bez sagledavanja rizika što je i izazvalo krizu. Ne bih ovde da ulazim u priču koliko su vlasnici tih banaka uticali na to ( prosto mi deluje nemoguće da nisu mogli da predvide da će balon da pukne)i da li im je i koliko to odgovaralo, to je druga tema.
pre 12 godina
Islamske banke rade po serijatu i daju novac svakome ko ima dobru ideju za privatni biznis,poljoprivredi,stocarstvu,otvaranje koje kakvih firmi...oni daju novac i pomazu siromasne da zarade samo ako procene da taj posao moze da uspe i da ce da donese profit Prvo ovome sto uzima novac a kasnije i banci..te banke dodju nesto sto i Menadzeri(sponzori)ovde u evropi...Sada sve evropske banke prate uspon i rad Islamskih banaka dok ove ovde nisu tako efikasne.Serijat ne ugrozava nikog,tu imaju svi ista prava.
pre 12 godina
1% stanovnistva drzi svo bogatstvo a ostali idu u banku da pozajme i duguju do smrti ili barem dok im najbolje godine prodju otplacujuci.Islamsko bankarstvo je logicnije i malkice boboljsava balans.Ali ipak kad jednom pocnes da dugujes prica je zavrsena zato sto onaj koji pozajmljuje,zaradjuje pare samo zato sto ima veliku masu para a nista nije radio dok ti koji radis moras da se boris da isplivas ili da potones.Verovatnoca da ce pozajmljivac da umnozi svoje bogatstvo vise puta u svom zivotnom veku je milion puta veca od duznikove.Bankarstvo je veliki problem covecanstva zato sto sav novac usmerava ka tom 1% stanovnistva i produbljuje razliku izmedju bogatih i siromasnih a to zauzvrat vodi do kolapsa drustvenog sistema.Idealan primer smo mi Srbi i nase trenutno stanje.
pre 12 godina
O kakvim kamatama i ne kamatama pricamo ovede bankarsvo je cisti lopovluk od strane privatnika ili drzave ili koga vec .Imam iskustvo sa islamskom halal bankom ,istina je da ne zovu dobit kamatom nego iznajmljivanje onoga sta si kupio ,kucu , kola , jahtu itd Npr.ako american banka ima 7% kamatu oni imaju 9% .A mi ovce koji vjerujemo u to nasjednemo na beskamatni serijatski zakon potpisemo ugovor i onda se pusi radi za njih cijeli zivot opet sve po jadnoj sirotinji .
pre 12 godina
Kako je moguce da su drzave sveta donele propise da nijedna transakcija nije legalna ako ne ide kroz bankarske ruke? Jeste se zapitali nekad da li je realno da ako ne date bankama kajmak ni za kakav rad, drzava moze da vas kazni? To je najveca mafijaska sprega u istoriji, kao i recimo sprega medicine i farmacije, a propise su naturili isti ti bankarski mocnici, jer kao sto vidite, drzave danas postoje da stite njih, a ne svoje gradjane.
Nije resenje u okretanju na muslimansko ili neko drugo bankarstvo, vec u njegovom totalnom ukidanju. Pa nije dzabe Henri Ford svojevremeno rekao: Kada bi ljudi shvatili kako funkcionise nas monetarni sistem, izbila bi revolucija do sledeceg jutra.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (h1ghwaymen, 3. februar 2013 18:29)
Nije to nikakva sprega "države sa bankama", i "davanje kajmaka bankama" nego jednostavno i država hoće da zaradi na toj transakciji, a to može samo ako bilo koja transakcija ide preko nekog ko je, da tako kažem "javno registrovan", a to su banke. Dakle ako prodaješ svoju kuću, ili vršiš bilo koju transaciju ti mora da ideš preko banke, jer tako i državi plaćaš "neki njen deo". Naravno da to možeš da uradiš i u kafani tipa "evo burazeru ruka", ali onda izbegavaš da državi platiš njen deo za tu transakciju i onda, normalno sledi kazna od te države. E sad, da li je to sve pošteno i u redu ?!, to je sad drugo pitanje.
pre 12 godina
Samo da odgovorim na ovaj komentar dole....
NEMAJU ONI KAMATU, JER JE KAMATA U ISLAMU STROGO ZABRANJENA. . .
;-)
pre 12 godina
Meni evropske banke deluju kao davno propale investicije politicara, sve je imaginarno na papiru, toliko da iste osnivaju razne organizacije za procene pa te iste procenjuju kao bankama godine. Treba procesljati banke i videti imaju li one taj kapitaj koji stoji na papiru?
pre 12 godina
Kada bi ljudi shvatili sta je Islam,masovno bi ga prihvatili.Nazalost,ameri i jevreji svim silama pokusavaju da Islam uniste,ali nece uspeti.
pre 12 godina
Hahaha, vidi ove islamske humaniste. Prvo prestanite da sprovodite serijatski zakon, pa cemo posle o 'civilizovanom' bankarstvu.
pre 12 godina
Na stranu ovi citati iz kurana i razne fundamentalisticke dubioze u komentarima, ni clanak ni ovi koji to "islamsko bankarstvo" hvale ne odgovaraju na pitanje: od cega ce salterski sluzbenik te banke da primi platu ako ne od kamate? Ili zasto bi ja drzao svoj novac kod te banke ako mi za to ne placaju kamatu? Naravno da kamata postoji pa zvali je vi ovako ili onako. Samo glup covek moze da pomisli da postoji banka bez kamate. A to gde ce banka da ulaze moj novac me mnogo briga. Ako zele mogu da finansiraju i proizvodnju heroina u Avganistanu (jel to po serijatu ili nije, nisam bas siguran kako to ide) sve dok ja dobijam kamatu (ili naknadu za ustupanje mojih finansijskih sredstava na odredjeno vreme, ako vam je tako lakse).
pre 12 godina
Cast im. Koliko smo mi daleko od njihovog humanizma... Koliko ih malo poznajemo, i koliko ih lako osudjujemo... Mislimo o tome.
pre 12 godina
Zaista covek nije svestan sta sam Serijat kao zakon znaci, koliko je to obimno i sveobuhvatno.
To je nacin zivljenja, koji defeinise svaku sitnicu ljudskog zivota, svaki segment je bitan kako bi covek ostao u granicama Pravog puta.
Islamsko bankarstvo je samo jedan mali deo.
A da se Zapad trudi da Islam prikaze u negativnom kontekstu svim silama,da ga poraze i recima i oruzjem to stoji.
Jer ne plase se sledbenici Antihrista broja muslimana ili bogatsva islamskih zemalja, oni se plase jedino ideje koju Islam nosi, oko koje se celi svet zasigurno moze ujediniti. Svako siroce, potlacena zena, ugnjetavani radnik, gladna usta i svi obespravljeni ovoga sveta.
Komunizam i ostale ideje su minorno male naspram Islama kao ideje, nacina zivljenja.
E toga se oni boje, jer znaju zelenasi sa zapada da ukoluko se Islam prosiri, a hoce, nestace njihovog organizovanog prljavog posla i nacina zivljenja(droga, pornografija, pedofilija, incesta, ubistava, kradja, kamata, porobljavanje u vidu "demokratije").
Za sve ove bolesti Islam ima resenje, i ponudio ga je svetu u 7. veku.
A doci ce u svaku kucu, onaj ko ga prihvati bice spasen, a onaj ko ga iz oholosti ili neznanja odbaci bice ponizen.
pre 12 godina
ajeti iz casnog Kur'an-a se ostvaruju,ovo je predvidjeno jos pre vise od hiljadu godina.znaci, moze se lepo zaradjivati i bez kamata,pornografije,kazina i slicnih nemoralnih gluposti. selam i pozdrav
pre 12 godina
"Islamsko finasiranje zasnovano je na principima zabrane plaćanja ili naplate kamate u bilo kojem obliku"
Ovo i nije bas tacno, islamske banke, kao i sve druge banke na ovom svetu ostvaruju profit pozajmljujuci novac.
"In an Islamic mortgage transaction, instead of lending the buyer money to purchase the item, a bank might buy the item itself from the seller, and re-sell it to the buyer at a profit, while allowing the buyer to pay the bank in installments."
Drugim recima, zelim da kupim stan koji kosta 50000 eur, odem u islamsku banku, ona ga kupi za mene i proda mi ga za 100000 eur na 20x12 mesecnih rata. Kamatu niko ne spominje, jer je to haram/greh po sharia zakonu, ali je ona i te kako uracunata.
pre 12 godina
Nemojte biti naivni da nema kamate , to su gluposti , samo to drugačije nazivaju . Nije šija , nego vrat . Meni je potpuno svejedno kako će oni to zvati ako sam od njih posudio 50000 € , a vratim im 100000 € .
pre 12 godina
kako se pravi profit bez kamate..?
pre 12 godina
(ua truli zapad, ili tako vec nesto, 03. februar 2013 17:21)
Ali baba ti je dao odgovor. Serijat ti je nacin zivota. Ti to ne mozes da razumes. To je najbolji zakon koji postoji na planeti.
pre 12 godina
@Nihad Hajrovic
Slazem se, ali znaj da i Islamski zakoni isto imaju stetnih stvari. Zene su na nizem stupnju, nema ljubljenja i drzanja za ruku, ako nisi vencan....i mnoge stvari. Cak i sto se tice seksa. Tako da je i Islam manipulativan sto se tice slobode ljudi. I vrlo je licemerno i od jedne i od druge strane, da se bave pitanjima ljudskih prava, kada ih obe sputavaju, kao i da im postavjlaju neke idiotske norme. U ovom slucaju pornografija na zapadu, a ovde nisi covek, ako ne verujes u Alaha....i tako dalje. Jer cak i u osnovi, ti sistemi jesu bili blazi od danasnjih, ali su ih interpretatori izvrnuli i to je postalo "sadasnji oblik".
pre 12 godina
Koja budala bi ulozila pare u onu banku koja ne isplacuje kamatu makar ona iznosila samo 1% vise od realne stope inflacije?
pre 12 godina
Ja sam muslimanka, u svetoj knjizi Kuran kazu da je svaka sitnica u zivotu, svaki odnos, sve je uredjeno u njemu.
I uopste me ne cudi sto ove banke tako funkcionisu, jer ako je Kuran od Boga, a Islam prava vera, najsavrsenija, kako tvrde, onda su ovi ljudi koji su pokrenuli to jako pametni, jer ne postoji ni jedan zakon bolji od Bozijeg. A to nije samo dokazano ovim primerom, imamo jako puno primera kako iz obicnog zivota, iz nauke koja dokazuju da je ono sto pise u Kuranu jako efektivno..
Nije na nacionalnoj nista, samo iznosim svoje vidjenje...
pre 12 godina
" i na zabrani ulaganja u naoružanje, pornografiju, alkohol, igre na sreću. "
Znaci Al-Kaida, Hezbolah i slicni nikada nisu imali kontakta sa tim bankama. Kako da ne...
"Pljacka banke je nista nasprem osnivanja banke" je poznati citat i vazi za celokupno bankarstvo, bilo ono zapadno, halal, ferangi...
pre 12 godina
Ovo nam je potrebno
pre 12 godina
Mislimda to ide po slicnom principu kao kad zelite da otvorite firmu u Dubaiu.Dakle suvlasnik firme mora obavezno da bude Arapin koji nista ne radi nego sluzi ako vrsta"garancije" i deli vase pare sa vama od vaseg rada...
pre 12 godina
Svidja mi se. Bolje je nego ovo sto sada postoji na "zapadu", kad ce kod nas da dodju?
pre 12 godina
@(Nihad Hajrovic, 3. februar 2013 21:47)
Da, čuo sam o pravima žena i devojčica u islamskim zemljama.
A i ta njihova poznata fleksibilnost ("ko nije s nama biće ponižen") i nepostojanje droge, ubistava, prostitucije (nju ne spominješ, zašto?)...
Prosto mi dođe da se odmah preselim tamo.
pre 12 godina
Alo ljudi, o čemu mi pričamo. Vi zaista želite da vam meru kroji kultura koja još nije doživela ni svoju renesansu?
A što se tiče toga da uspon islamskih banaka (pa time i islamskog bankarstva) nema veze sa naftom, pa lepo proverite zašto toga nije bilo pre 100 godina (tada otprilike nafta počinje da bude važan resurs).
A što se tiče bajke o deljenju rizika, tj da je roba u vlasništvu banke pa da vam ona to polako prodaje, imate slično i u "tradicionalnom" bankarstvu - lizing.
Na kraju, ko oće da proba može vrlo lako - ode na bliski istok i proba da živi par godina, pa nek onda priča o iskustvima.
pre 12 godina
Na "zapadu" se smatra da zarada banaka u ovom načinu poslovanja nije dovoljno brza. Za one koje ova tema zanima, počnite od vikipedije: http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_banking
pre 12 godina
Radim u banci i mogu da vam kažem da imaju i oni kamatu ali je ne zovu tako zbog nekog glupog pravila. Sve u svemu, biznis uvek nađe način da zaobiđe i božije i državne zakone koji ne prave smisla.
pre 12 godina
O kakvim kamatama i ne kamatama pricamo ovede bankarsvo je cisti lopovluk od strane privatnika ili drzave ili koga vec .Imam iskustvo sa islamskom halal bankom ,istina je da ne zovu dobit kamatom nego iznajmljivanje onoga sta si kupio ,kucu , kola , jahtu itd Npr.ako american banka ima 7% kamatu oni imaju 9% .A mi ovce koji vjerujemo u to nasjednemo na beskamatni serijatski zakon potpisemo ugovor i onda se pusi radi za njih cijeli zivot opet sve po jadnoj sirotinji .
pre 12 godina
14 vekova tradicije...
pre 12 godina
"Oni koji se kamatom bave dići će se kao što će se dići onaj koga je dodirom šejtan izbezumio, zato što su govorili: 'Kamata je isto što i trgovina.' A Allah je dozvolio trgovinu, a zabranio kamatu." (Kur'an, El-Bekara, 275)
pre 12 godina
Prednost islamskog bankarstva u odnosu na tradicionalno, iz ugla klijenta, nije to sto nema kamate, jer ona postoji, samo se tako ne zove, vec sto je rizik podeljen. Hocete da kupite stan od 50 hiljada, banka ga kupi i prodaje vama za 10 puta po 10 hiljada. To je njihova zarada. Ali je to toliko! Nema "libor + 5%", "porasli su nam troskovi, menjamo marzu", nema (novcanih) penala za kasnjenje u otplati rata.
pre 12 godina
I svakako nikakve veze nema sa naftom. Baš kao što ni to što je Norveška jedina finansijska stabilna zemlja Evrope u ovom veku nema veze sa tim što joj je pod morem nafte dovoljno za celu planetu u sledećem veku...
pre 12 godina
Mislimda to ide po slicnom principu kao kad zelite da otvorite firmu u Dubaiu.Dakle suvlasnik firme mora obavezno da bude Arapin koji nista ne radi nego sluzi ako vrsta"garancije" i deli vase pare sa vama od vaseg rada...
(DJ OKA, 3. februar 2013 20:59)
Pomešao si to sa Srbijom. U Srbiji u firmi bi želeo da sedi jedan "iz stranke", koji ništa ne radi i služi kao vrsta garancije da te ljudi poput Beka, Miškovića, Kostića, Mileta Jerkovića ne pokradu. I Hteo bi da deli vaše pare, koje ste stvorili od vašeg rada.
Da li sada shvataš zašto smo mi tu gde jesmo?
pre 12 godina
Kako je moguce da su drzave sveta donele propise da nijedna transakcija nije legalna ako ne ide kroz bankarske ruke? Jeste se zapitali nekad da li je realno da ako ne date bankama kajmak ni za kakav rad, drzava moze da vas kazni? To je najveca mafijaska sprega u istoriji, kao i recimo sprega medicine i farmacije, a propise su naturili isti ti bankarski mocnici, jer kao sto vidite, drzave danas postoje da stite njih, a ne svoje gradjane.
Nije resenje u okretanju na muslimansko ili neko drugo bankarstvo, vec u njegovom totalnom ukidanju. Pa nije dzabe Henri Ford svojevremeno rekao: Kada bi ljudi shvatili kako funkcionise nas monetarni sistem, izbila bi revolucija do sledeceg jutra.
pre 12 godina
Lično iskustvo od letos. Ulazim u jednu banku u širem centru jednog od najvećih gradova Bliskog istoka. Čekam u redu (ne više od par minuta) da bih zamenio dolare za lokalnu valutu. Dolazim na šalter, pružam dolare i kažem (na engleskom, bez tradicionalnog muslimanskog pozdrava) šta želim. Bankarski službenik mi kaže da ću bolji kurs (bez bankarske provizije) dobiti u menjačnici koja se nalazi pedesetak metara dalje niz ulicu i vraća mi moje dolare.
pre 12 godina
@ nije sija nego vrat
to nije kamata, to se zove trgovina a trgovina je dozvoljena.
pre 12 godina
kamata je zlo.kamata je u srbiji pa u u svetu unistila mnogo firmi tako da kada iskljucimo kamatu dobijamo pravo bankarstvo zasnovano na realnim osnovama tako da oni koji traze zajam su u poziciji da ucestvuju u jednoj zdravoj trgovini.nadam se da ce se ovaj nacin bankarstva prosiriti po celom svetu a sa ciljem da svin ljudima omoguci da rade i zive bolje.
pre 12 godina
kako se pravi profit bez kamate..?
(??, 3. februar 2013 17:39)
Pravljenjem tzv. "risk-free" investicija koje kod zapadnih, narocito americkih, bankara nisu popularne jer ne donose veliki profit za kratko vreme. Zapadnjaci vise vole ulaganje u kredite, obveznice, hipotekarne pozajmice itd. Tacnije, zaradjuju trgovinom kamatama i time bukvalno trguju novcem koji jos uvek realno ne postoji, vec ce se realizovati kada onaj ko je uzeo kredit novac vrati banci. Zato je i nastala SEKA, preduvali su balon novcem koji ne postoji, doslo je do domino efekta jer tu svako nekom doje neku lovu (koju nema realno) i onda su vlade morale da im daju grdan kes da se vade. Ovo tzv. islamsko bankarstvo ulaze novac u industriju, usluge, gradjevinarstvo i druge proizvodne delatnosti koje stvaraju realnu vrednost. Ulazu novac u privredu, ne trguju gomilom papircina i ne zive od kamate. Recimo, glup primer, zapadna banka ti da kredit za stan i onda te dere na kamati. Islamska banka kupi stan, proda ti za 5% vecoj ceni od kupovne i ti onda otplacujes to u fiksnim ratama, a mozes i odmah sve ako dodjes do novca. Ili ti treba novac da pokrenes firmu. Banka ti da novac i potpise sa tobom da njima ide 70% profita inicijalno. Kako otplacujes kredit njihov procenat se smanjuje dok ti ne postanes vlasnik 100% kada otplatis kredit. Znaci njima je u interesu da ti dobro radis, a ne da te kolju ratama i otplatama, jer zajedno sa tobom dele profit. Otprilike tako nesto, najjednostavnije objasnjeno.
pre 12 godina
@nije sija nego vrat
U pravu si, a i nisi u pravu. U cemu je caka? Ovako, banka u Srbiji ili na zapadu, moze da ti pozajmi novac a kamata moze da raste do beskonacnosti. Drugim recima, ako dobro ne predvidis da li mozes da otplatis recimo 10,000 evra kredita koje si pozajmio od banke, mozes da izgubis mnogo vise zbog tih kamata. Sa bankom Islamskog tipa, oni prave zaradu na kamatu, ali ta kamata u vidu zarade banke je fiksna. Znaci, ako pozajmis 10,000 evra, banka moze da zaradi recimo maksimalno 12,000 evra i tu je plafon (nesto kao ugovor). To znaci da maksimalna kamata koju ti moras da platis je 2,000 evra bez obzira na tvoju finansijsku situaciju u bilo kom trenutku. Znaci, znas precizno koliki je tvoj rizik. Ovaj sistem je mnogo korisniji za ljude koji nisu upoznati sa kamatom, rizicima i procenama. Moje misljenje je da je ovo korisnije od zapadnih banaka, jer pozitivno utice na blagostanje s obzirom da su ljudi generalno neobrazovani o kreditima i slicno.
pre 12 godina
nema kamate i ja nisam vjerovao ali ozbiljno neme,,ja sam iz Tuzle i ovdje ima jedna banka BBI nema kamate ako zelis da kupis stan auto ili robu sire potrosnje,,,jedino ako pokreces biznis onda 4,5 posto profit za finansiranje je obavezno platiti i obracun kredita 1 posto....
pre 12 godina
Bankarstvo je kao zagnojena rana koja nikako da zaraste. Iscuri, pa se ponovo nagomila. Možda je neka rana manja ali je opet rana. Dok se za stalno ne sanira radikalno drugačijim tretmanom nema "spasa", a radikalno drugačiji tretmani su, nažalost, sputavani danas.
pre 12 godina
Uzimanje kamata je takodje nedozvoljeno u najcistijem obliku Hriscanstva. Kada se Marko Polo vratio iz Kine i izneo na svetlo da oni tamo samo razmenjuju papire pocele su prve bankarske delatnosti koje su, iz puritanskih razloga, dodeljene Jevrejima!
pre 12 godina
Svako bankarstvo ima za cilj zaradu (pa, ne misli valjda neko da bi neko bio bankar "dzaba"), razlike su u metodama ostvarivanja zarade.
Ono sto je problem to je da zapadno bankarstvo ima (da ne upotrebim jaci izraz) neumerene apetite (dokumentarac Inside Job).
pre 12 godina
Razlika izmedu islamskog i konvencionalnog bankarstva je u tome sto rizik kod islamskog bankarstva preuzimaju i zajmodavac i zajmoprimac,dok kod konvencionalnog bankarstva rizik preuzima samo klijent.kamate nema zato sto je u pitanju trgovina.to bi bilo isto kad bi nekom neku stvar prodao u kesu odjednom recimo jedan pc kosta 10000 din i sad imas dve mogucnosti il da ga platis 10000 dinara il da ga uzmes na veresije kako bi otplacivao svaki mesec po 130 din bukvalno si ti kupio pc za 130 din jer svaki mesec primas platu.a dok kod konvencionalnog bankarstva taj kompjuter otplacujes 150 din na recimo 12 meseci uz kamatu od 2%.odnosno 24% godisnje ili u zavisnosti od kamatne stope,dakle u prvom primeru vlasnik je banka i rizik je zajednicki dok u drugom primeru vlasnik je klijent i sav rizik je njegov.
pre 12 godina
@mr.key
Zapitas li se na primer, ako imas $10mil odakle ti kamatu daje zapdna banka, tj. samo zato sto drzis novac kod njih?
Novac dobijas od onih ljudi, koji moraju da uzmu kredit kako bi mogli imati svoj krov nad glavom, ovo/ono, ili zbog bolesti, i oni se deru kako stignu.
A novac je bolje cuvati u banci, jer znas da je na sigurnom, i da banka odgovara za njega,a ne da stavis novac tamo i ne radis nista icekas da ti isplacuju kamate, koje naravno opet isplacuju oni koji moraju da uzimaju kredit, sto znaci da se bogati jos vise bogate, a svi ostali gube.
Moj otac je za moje skolovanje uzeo kredit nekih 7000eura, i mislim da je na kraju gotovo toliko vratio, ako ne vise, jer je euro od tada nenormalno skocio, tako da je verovatno vratio nekih 15.000e na kraju jer je kredit jedno mogao da isplacuje na duze vreme (godine).
Dok da je postojla muslimanska banka, lepo uzmes 7, kazu ti moras vratis 10 za 5godina, i to je to.
Sad problem predstavlja koliko novac vredi, a dobro se zna da banke manipulisu time, cak je na primer euro 110 cas 120 itd. ko ima milione tih moze da zaradi sedeci i ne radeci nista, a sigurno islam ima i resenje za to.
Zapad (bogatasi) se ne plase islama jer svi veruju u boga, vec sto to moze da ih ujedini, i jedno muslimnima je obaveza davanje 2.5 ili 4% svog bogastva novcanog/u hrani/stoci bili kakvo bogastvo, siromasnima, na taj nacin maltene na svetu ne bi bilo ikog da gladuje kao danas gde umiru milioni jer nemaju zalogaj hleba za pojesti.
pre 12 godina
Ako sam dobro razumeo, kod njih je obavezna rezerva 100%, tj. za sve što investiraju imaju pokriće. Znači prvom trebaju sredstva, drugi ih ima i daje prvom uz dogovor da određeno vreme dele profit. Ali onda se to više i ne može zvati bankarstvo (taj termin je sa uvođenjem obavezne rezerve skroz promenio značenje), već je to preduzetništvo, pošto i onaj koji daje snosi rizik. A to je mnogo bolje pošto su menadžeri po bankama počeli da dele novac kao da su ga na ulici našli, bez sagledavanja rizika što je i izazvalo krizu. Ne bih ovde da ulazim u priču koliko su vlasnici tih banaka uticali na to ( prosto mi deluje nemoguće da nisu mogli da predvide da će balon da pukne)i da li im je i koliko to odgovaralo, to je druga tema.
pre 12 godina
@ Mr.key
Što se tiče štednje, *štediša-ustvari investitor, će na kraju poslovne godine ili kako je već određeno shodno procentu profita banke dobiti isti procenat u odnosu na položeni novac. I obratno, štediša će u slučaju gubitka banke učestvovati sa jednakim procentualnim gubitkom*..pa izvoli, ili ćeš ulagat novac u banku i snosit rizik neuspjelih poslova koje banka finansira, zajedno sa ostalim investitorima, ili sam otpočni svoj biznis s novcem koji imaš, ili ga jednostavno drži u slamarici...kamate u Islamu nema i strogo je zabranjena...ostvaruje se samo razlika u trgovini ili se dijeli profit u slučaju pozitivne poslovne godine a dijeli gubitak u slučaju negativnog poslovanja...
pre 12 godina
Islamske banke rade po serijatu i daju novac svakome ko ima dobru ideju za privatni biznis,poljoprivredi,stocarstvu,otvaranje koje kakvih firmi...oni daju novac i pomazu siromasne da zarade samo ako procene da taj posao moze da uspe i da ce da donese profit Prvo ovome sto uzima novac a kasnije i banci..te banke dodju nesto sto i Menadzeri(sponzori)ovde u evropi...Sada sve evropske banke prate uspon i rad Islamskih banaka dok ove ovde nisu tako efikasne.Serijat ne ugrozava nikog,tu imaju svi ista prava.
pre 12 godina
1% stanovnistva drzi svo bogatstvo a ostali idu u banku da pozajme i duguju do smrti ili barem dok im najbolje godine prodju otplacujuci.Islamsko bankarstvo je logicnije i malkice boboljsava balans.Ali ipak kad jednom pocnes da dugujes prica je zavrsena zato sto onaj koji pozajmljuje,zaradjuje pare samo zato sto ima veliku masu para a nista nije radio dok ti koji radis moras da se boris da isplivas ili da potones.Verovatnoca da ce pozajmljivac da umnozi svoje bogatstvo vise puta u svom zivotnom veku je milion puta veca od duznikove.Bankarstvo je veliki problem covecanstva zato sto sav novac usmerava ka tom 1% stanovnistva i produbljuje razliku izmedju bogatih i siromasnih a to zauzvrat vodi do kolapsa drustvenog sistema.Idealan primer smo mi Srbi i nase trenutno stanje.
pre 12 godina
"Halal" bankarski sistem nije postao popularan na Zapadu iz jednostavnog razloga što je kamata obično niža nego nadoknade koje naplaćuju islamske banke. Onda kada bude obrnuto, biće i interes drugačiji. Znam da je teško to posmatrati iz srpske perspektive, ali kamate na kredite za koje postoji neka vrsta garancije su poprilično niske. Npr. krediti za stan sa kamatama 3-4% godišnje. Kredit za kola sa 0.9% kamate. Kamate su po pravilu visoke za kreditne kartice i slične kredite bez pokrića, a to su krediti koje islamski bankarstvo ne finansira.
pre 12 godina
Meni evropske banke deluju kao davno propale investicije politicara, sve je imaginarno na papiru, toliko da iste osnivaju razne organizacije za procene pa te iste procenjuju kao bankama godine. Treba procesljati banke i videti imaju li one taj kapitaj koji stoji na papiru?
pre 12 godina
Kako je moguce da su drzave sveta donele propise da nijedna transakcija nije legalna ako ne ide kroz bankarske ruke? Jeste se zapitali nekad da li je realno da ako ne date bankama kajmak ni za kakav rad, drzava moze da vas kazni? To je najveca mafijaska sprega u istoriji, kao i recimo sprega medicine i farmacije, a propise su naturili isti ti bankarski mocnici, jer kao sto vidite, drzave danas postoje da stite njih, a ne svoje gradjane.
Nije resenje u okretanju na muslimansko ili neko drugo bankarstvo, vec u njegovom totalnom ukidanju. Pa nije dzabe Henri Ford svojevremeno rekao: Kada bi ljudi shvatili kako funkcionise nas monetarni sistem, izbila bi revolucija do sledeceg jutra.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (h1ghwaymen, 3. februar 2013 18:29)
Nije to nikakva sprega "države sa bankama", i "davanje kajmaka bankama" nego jednostavno i država hoće da zaradi na toj transakciji, a to može samo ako bilo koja transakcija ide preko nekog ko je, da tako kažem "javno registrovan", a to su banke. Dakle ako prodaješ svoju kuću, ili vršiš bilo koju transaciju ti mora da ideš preko banke, jer tako i državi plaćaš "neki njen deo". Naravno da to možeš da uradiš i u kafani tipa "evo burazeru ruka", ali onda izbegavaš da državi platiš njen deo za tu transakciju i onda, normalno sledi kazna od te države. E sad, da li je to sve pošteno i u redu ?!, to je sad drugo pitanje.
pre 12 godina
Samo da odgovorim na ovaj komentar dole....
NEMAJU ONI KAMATU, JER JE KAMATA U ISLAMU STROGO ZABRANJENA. . .
;-)
47 Komentari
Sortiraj po: