Četvrtak, 26.01.2017.

22:14

Kad neće da plate, Tramp zna kako da isplati zid

Predsednik SAD Donald Tramp želi da nametne novi porez od 20 odsto na robu uvozenu iz Meksika kako bi finansirao zid na južnoj granici SAD.

Izvor: B92

Kad neæe da plate, Tramp zna kako da isplati zid IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

78 Komentari

Sortiraj po:

Branislav

pre 7 godina

Opet davim, ali moram da glasno kažem da mi je drago zbog Libertarijanaca, Hajekovaca i zdravorazumsko rezonujućih komentatora koji se trude da i naše populizmom zavedene sugrađane koji iskažu svoje razmišljanje vrate u vinklu na lep i argumentovan način. Pozdrav za najbolje rešenje -Tržišno rešenje.

M

pre 7 godina

@gare
Ne znam da li trolujes ili se toliko nerazumes u globalnu ekonomiju.
Povećanjem poreza na meksocku robu samo pogoršava odnose sa meksikom i trpi narod koji je tu robu kupovao. Čak iako se poveća kupovina američkih proizvoda ona samo pomaže bogatim vlasnicima tih firmi, jer se 90% američkih proizvoda outsource-uje u zemlje u aziji gde je jeftina radna snaga.

Dakle američkom narodu kao takvom ovo ni na koji način ne pomaže.

jasdf

pre 7 godina

Tramp zaboravlja da je vrednost izvoza SAD u Meksiko 194 milijarde dolara. Uvodjenje visokih carina od strane SAD ce pokrenuti kontramere Meksika. Koliko bi roba iz SAD postala pristupacnija na trzistu SAD, isto vazi i za domacu robu u Meksiku. Takodje, dobar deo meksickog izvoza predstavljaju nafta, minerali i metali, tako da bi i poskupljenje toga uticalo na pad konkurentnosti za preradjivacku industriju SAD plus sto bi otvorilo nove dimenzije u trgovini sirovom naftom, do sada nismo imali naknadno uvodjenje carina na vec dogovorene isporuke.

fiken

pre 7 godina

moja rođaka radi u jednom gradiću u Ilinoisu,u restoranima za 8,5$ po satu.Od 10 zaposlenih 8 su ili meksikanci ili neki emigranti.Ko je vredan radi i za 8 i za 10$ jednako.

netko

pre 7 godina

Pošto ti, kako vidim imaš pojma o ekonomiji, molim te objasni mi koje su to pogodnosti za običnog građanina SAD zato što je recimo Ford preselio proizvodnju u Meksiko. Cena tog auta je i dalje ista kao i kad se proizvodio u americi. Jedino što se desilo je da je par hiljada radnika ostalo bez posla, a par menadžera i direktora je dobilo mnogo više para.
P. S. Zašto Mercedes ili Audi koji se sklapa u Mađarskoj nije jeftiniji od onog sklopljenog u Nemačkoj.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Korvin, 27. januar 2017 09:56)

gradjanima ce biti ili isto ili gore jer ce kroz ovaj porez sve placati vise. ali njih niko ni ne sljivi u ovom cirkusu.
rec je o profitu. ameri su izmestili fabrike u mexico jel im je tako bilo jeftinije, imali su neki profit (da su ostali tamo gde jesu, samo bi nastavili da propadaju, eno detroit ti je dobar primer kad neko gura i dalje ko blesav a svet se menja oko njega, pa na kraju propadne uz veliiiki buum).
I sad ako se vrate, ponovo ce ostati bez profita kojeg su imali zbog jeftinije radne snage.
Dakle, ako nema profita nema ni ulaganja, nema ne vece prozivodnje.
A posto masine rade sve vise i vise, nece ni americki radnici da se zaposle u velikom broju jer masine rade umesto njih dosta poslova.

мики

pre 7 godina

Јоване имаш стан , па ко ставља решетке на прозоре, сигурносна врата ти или лопов који хоће да те опљачка. Па што би Мексико зидао зид са Америчке стране границе па њима је у корист да им људи раде у САД и зарађени новац шаљу кући.

T

pre 7 godina

Gledam kako komunicira sa Meksikancima i vidim da igra vrlo grubo. Bas me zanima da li je tako ikada pregovarao kada su njegove investicije bile u pitanju, jer sam prilicno siguran da bi ljudi vrlo prestali da posluju sa njim ako bi se tako ponasao i u privatnom biznisu.

Korvin

pre 7 godina

74 milijarde dolara uvoza iz Meksika su vozila americkih proizvodjaca koji su izmestili svoju proizvodnju tamo. Znaci upucava covek svoju zemlju u stopalo a Srbi likuju a bez da imaju pojma o ekonomiji.
(Alo Bing?, 26. januar 2017 23:21
####
Pošto ti, kako vidim imaš pojma o ekonomiji, molim te objasni mi koje su to pogodnosti za običnog građanina SAD zato što je recimo Ford preselio proizvodnju u Meksiko. Cena tog auta je i dalje ista kao i kad se proizvodio u americi. Jedino što se desilo je da je par hiljada radnika ostalo bez posla, a par menadžera i direktora je dobilo mnogo više para.
P. S. Zašto Mercedes ili Audi koji se sklapa u Mađarskoj nije jeftiniji od onog sklopljenog u Nemačkoj.

Hmmm

pre 7 godina

@Gare
Delimicno tacno, a kada se stavi u kontekst skoro potpuno netacno. Unistice razmenu izmedju 2 drzave, roba ce se proizvoditi u Americi i bice skuplja amerikancima koji su vec sada dosta uposleni. To povlaci smanjen izvoz. Americke firme ce izgubiti na konkurentnosti zbog visih troskova i dugorocno gubiti poziciju na globalizovanom trzistu. Terati nekoga da skuplje proizvodi je suludo u danasnjem ekonomskom modelu. Kratkorocno, da, bice bolje, dugorocne nikako.

SilvIo Berlusconi

pre 7 godina

Gare@ A sta ako Meksiko kao recipricitet uvede , recimo oko 35 odsto carinu na americku robu ili robu proizvedenu u SAD?! A sta ako drugi americki partneri i zemlje uvoznice americkih proizvoda uvedu iste mere koje hoce da uvede njima Tramp!? Kome ce onda taj " genijalac " prodavati robu!? A to da se kao narod divimo i inspirisemo ovakvim " genijalcima " , pa to nije nista cudno za nas mentalitet i gledaj dokle smo dogurali , a najgore jos nije ni stiglo....
Ovakav jednostran , providan i naivan pogled na svet i stvari vise prilici nekom politikantu i prevarantu sa Balkana , a nikako predsednika najmocnije zemlje sveta. Mada ne sumnjam da ce ga veoma brzo urazumiti i umiriti , nisu oni tek tako svetska sila broj jedan u svim segmentoma.

Mozda

pre 7 godina

Taj zid će da bude sazidan ovako ili onako. Ko će ga platiti videćemo. Treba se boriti protiv rada na crno jer je to problem koji izjeda zapadnu obalu. Meksikanci rade ilegalno i spuštaju cenu rada regularnoj radnoj snazi uključujući i Meksikance koji imaju američke papire! Medjutim napasti direktno privredu se ne bi svidelo gradjanima pa Tramp rešio da ide zaobilaznim putem. Smanjenje ilegalnih imigranata će dovesti do povećanje cene rada pa će ili poslodavci morati da se odreknu viska zarade ili da dignu cene. Uglavnom američki gradjanin ocekuje da se nešto promeni, a kako će to uticati na istog nećemo znati pre nego se preduzme nešto. Inače Trampa mnogo prozivaju zbog Muslimana, a on je mnogo više fokusiran na Meksiko i deluje kao neko ko nema namere da nastavi politiku demokrata i mešanja u sve živo na bliskom istoku...

Sasa

pre 7 godina

Ne razumem. Kada se uvede porez onda je meksička roba skuplja za amere što znači da 20 % skuplju robu plaća kupac a ne prodavac. Skuplja roba će dovesti do smanjenje prometa i zaostravanje odnosa sa meksikom što je pretostavljam cilj Trampa i poklapa se sa najavama.

znalac

pre 7 godina

Meksiča roba biće skuplja 20 posto i istina amerikanci će je plaćati skuplje, ali zato će američka roba biti konkurentnija i porašće prodaja američke robe. To znači veće prihode i bolju uposlenost američkim radnika, što je i njegovo obećanje. Znači jednim potezom finansira gradnju zida i povećava zaposlenost u SAD. Pa sada neka neko kaže da nije genijalac.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Gare, 26. januar 2017 23:38)
evo ja kazem da nije genijalac, jer svaka akcija ima reakciju, onda ce i drugi da uzvrate i da dignu poreze na americku robu pa ne znam kome ce onda ta americka industrija da prodaje tu svoju robu. ne vidim na koji nacin ce americka roba postati konkurentnija meksickoj ovim protekcionistickim merama koje su otisle na djubriste istorije jos pre pedesetak godina, kad amerikanci iz meksika uvoze ono sto nemaju u dovoljnim kolicinama. komentar ti je van svake ekonomske logike

Hajek

pre 7 godina

Molim sve one koji misle da je ovo dobar potez da pročitaju nekoliko sledećih rečenica. Ako se nametne carina od 20% na meksičke proizvode, cena tih proizvoda u Americi će skočiti, tako da će američki potrošači plaćati tih dodatnih 20%, a ne neko iz Meksika. Dalje, Meksikanci će morati negde da plasiraju svoju robu, a to će najpre biti na njihovom domaćem tržištu - niže cene, viši kvalitet - korist za Meksikance u kratkom roku. S druge strane, privredni razvoj u Meksiku, koji je upravo i uzrokovan time što meksičke firme mogu da izvoze na tržište SAD značajno je smanjio broj migranata iz Meksika u protekloj deceniji. Zatvaranje granica načiniće štetu meksičkoj privredi i eto novih Meksikanaca u SAD. Takođe, ovo će biti štetno i za privredu SAD, jer su potrebna strukturna prilagođavanja kako bi se proizvela dobra koja su se prethodno uvozila, što je veoma, veoma skupo.

U svakom slučaju Tramp još jednom pokazuje da nije predsednik SAD već direktor američke privrede. Da je tako moglo SSSR bi i danas postojao i privreda bi mu cvetala.

Sasa xy

pre 7 godina

Ovo je sve dobro dok neudari na Kinu a verovatno kasnije na neki nacin i na Rusiju cisto sumnjam da ce ovako razdragani biti jer bi to moglo dovesti do pravog konfilkta a to je katastrofa za citav svet.Mislim da ce na kraju Tramp zavrsiti mandat ranije jer ce ga sam kongres obnesposobiti da pravi ovakve izlete.

Paor

pre 7 godina

@Posmatrac, situacija nije tako jednostavna. Trump planira da uradi sledeće. Prvi potez je da stavi 20% na uvoz automobila iz Meksika. Za drugi potez čeka meksikance; ako ne pristanu da nadomeste iz svog džepa tih 20% fabrike automobila se same sele u SAD i tamo zapošljavaju Amerikance; ako pristanu, od tih para gradi zid. Ovo radi jer mu se može. Jeste nasilnički i ružno ali je win-win.

ja

pre 7 godina

@ (Alo Bing?, 26. januar 2017 23:21)

Da, ali ta vozila se ne prave u Meksiku da bi se tamo prodavala, nego se izvoze (gotovo isključivo) u SAD. Kada im cena, zbog ove carine, bude porasla toliko da je besmisleno da američki proizvođači izmeštaju proizvodnju, fabrike će da se vrate u SAD, pa će na hiljade onih koji sada rade za minimalac u Volmartu da rade za 5 puta veću platu u GM-u, Fordu, itd. Pa još kada bude prepolovio porez na dobit firmi, pa se vrate trilioni dolara iz poreskih rajeva...

Bronx

pre 7 godina

74 milijarde dolara uvoza iz Meksika su vozila americkih proizvodjaca koji su izmestili svoju proizvodnju tamo. Znaci upucava covek svoju zemlju u stopalo a Srbi likuju a bez da imaju pojma o ekonomiji.
(Alo Bing?, 26. januar 2017 23:21)

Sada će amerčki proizvođači da shvate da je auta jeftinije praviti u USA i premestit proizvodnju nazad. Bravo Tramp!

king

pre 7 godina

74 milijarde dolara uvoza iz Meksika su vozila americkih proizvodjaca koji su izmestili svoju proizvodnju tamo. Znaci upucava covek svoju zemlju u stopalo a Srbi likuju a bez da imaju pojma o ekonomiji.
(Alo Bing?, 26. januar 2017 23:21)

a to znaci da ce najveci proizvodjaci ako zele biti konkurentni,svoju proizvodnju morati preseliti u Ameriku a od toga ce najvise imati tko?
pa Ameri
znaci ti nemas pojma e ekonomiji....

asd

pre 7 godina

Goran@ Apsolutno ne razumeš Trampovo politikamstvo. Ako mu taj porez ne prođe Kongre, onda će reći, građani ja sam hteo da urad što sam u predizbornoj kampanji obećao, ali mi truli politički establišment neda i treba da ga menjamo zajedno, a ako mu kojim slučajem odobre onda će reći ja ispunjavam šta sam obećao. Dakle win-win situacija.

velicanstveni

pre 7 godina

Goran@Mozda je lud ali glup sigurno nije,covek koji napravi milione u Americi nije glup nego sposoban i to izuzetno.Zasto ga svi ovoliko satanizuju stvarno ne znam pogotovo u Srbiji,bas me briga ko je predsednik Amerike,nama je sve jedno da li Tramp ili Klinton,identicno ce svi da se ponasaju prema Srbiji.

Slobodni Klikeri

pre 7 godina

Meksiča roba biće skuplja 20 posto i istina amerikanci će je plaćati skuplje, ali zato će američka roba biti konkurentnija i porašće prodaja američke robe. To znači veće prihode i bolju uposlenost američkim radnika, što je i njegovo obećanje. Znači jednim potezom finansira gradnju zida i povećava zaposlenost u SAD. Pa sada neka neko kaže da nije genijalac.
(Gare, 26. januar 2017 23:38)

Genijalac,a kako ce da prikupi pare ako prodaja meksicke robe opadne drasticno zbog ovih 20% vise poreza?
I to sto se bude prodalo jel znas ko ce da plati tih 20% vise kada bude kupovao npr. meksicku tekilu,pivo,sokove (ukljucujuci i koka kolu iz Meksika koja je 12x bolja od americke),meksicke sireve i druge proizvode? Pa,americki narod ce da plati tih 20% skuplje,a ne Meksiko. I ko tu onda finansira taj zid Meksiko ili americki poreski obveznici? I sta ako Meksiko kao protiv meru uvede porez od 40% na uvoz americke robe?
Meksiko je ozbiljna ekonomija (15. ekonomija sveta) i drzava sa 120 miliona stanovnika,nije to Gvatemala,Honduras,Srbija,Hrvatska,Bugarska i ostala boranija.

Mismo

pre 7 godina

@Darko Holandija- Kada kao ti neko prica a nema pojma, kakav finansijski genije,tip se obogatio na skoku nekretnina a na kraju je bankrotirao pa mu je oprostena gomila dugova,genije kao karic..

YIFY

pre 7 godina

Da bi se roba uvezla na americko trziste morace da se plati 20% veci porez od sadasnjeg. To ne znaci da ce americki gradjani da finansiraju zid vec da ce ta roba da poskupi i samim tim ce biti manje konkurentna i to ce biti udarac na kompanije iz Meksika tako i na ekonomiju drzave koja je skoro pa zavisna od izvoza u SAD!

Pogresno razmisljate. Ja kao kupac u prpdavnici necu da kupim 20% skuplji proizvod iz Meksika koji sam do tada kupovao ako imam isti za 10,15% jeftiniji iz neke druge drzave ili sopstvene koji do tada nisam kupovao zbog vise cijene od proizvoda iz Meksika.

Dakle nece americki gradjani da finamsiraju zid, tj oce samo do jedne ure dok cijene ne skoce u nebesa, a onda ce da puca meksicka ekonomija.

Zna yellow men sto radi itekako ;-)

UDBA

pre 7 godina

Ja cu da sagradim kucu, a nateracu komsiju Mileta da je plati!
(Ratko, 26. januar 2017 22:25)

- Pa i nije ti vas poredjenje! Pitao bih te da si Amerikanac, a da ti iz susjedne drzave decenijama ulazi da desetine hiljada ljudi i to nelegalno ;-)

Amerikanci su barem kada je Meksiko u pitanju potpuno u pravu.

Farmakomafijas

pre 7 godina

Covek planira da dize generalno poreze na proizvodnju van Amerike i da izuzetno oporezuje americke brendove koji proizvode van SAD. Mozda ljudi ocekuju kajanje giganata i prestanak toga da se proizvodnja seli. Istina je da ce ostati napolju jer je trziste u ostatku sveta ogromno, a proizvodnja dzabe van teritorije SAD. Da li ce se vratiti i preseliti prozvodnju gigant kao recimo Najk?
Izgleda da se nama malo zavrtelo od racunanja ekonomske drzavne politike koja nam se ovde svakodnevno servira. Pitajte se kako ce ziveti ljudi. Nacionalizam i ksenofobija rastu, cene brendova ce porasti i placati se skuplje, obamacare se ukida, bogati ce se bogatiti jos vise jer ce smanjiti porez kako 'bi se otvarala radna mesta' i socijalne razlike ce se produbiti. To je unutrasnja politika Trampa. Sto se tice spoljasnje nadam se da nece biti vetar u ledja jacajucoj desnici u EU jer je smatram opasnom u ovo vreme jacanja islamofobije, a nadam se da bi moglo pozitivnih stvari da se dese po pitanju Sirije, premda sam skeptican, ali svakako navijamza to.

Zoki

pre 7 godina

Da li Tramp može to da uradi? Može! Da li će to da uradi? To je daleko teže pitanje, jer zavisi od različitih interesnih grupa. Tramp mora da balansira, jer će mu trebati podržka za neke druge stvari. Meksiko bi daleko više izgubio ako bi Amerikanci uveli 20% carine, to je neosporno. Možda Tramp igra na kartu da ih ubedi da plate taj zid. Drugi kec iz rukava koji bi Tramp mogao da povuče je ometanje novčanih doznaka iz Amerike u Meksiko. Meksiko dobrim delom živi od toga i posledice bi bile katastrofalne.
Što se tiče meksičkih radnika u SAD, jeftina radna snaga iz Latinske Amerike (ne samo iz Meksika) je jedan od osnovnih razloga da se proizvodnja u određenim oblastima ne automatizuje. Najbolji je primer poljoprivreda.
Kanada je potpuno druga stvar jer je trgovinski balans uglavnom izbalansiran.

Mali Djokica

pre 7 godina

Ovaj je baš pametan. Uvodi 20% poreza na Meksičku robu koju će kupovati Amerikanci. Znači Amerikanci će platiti tih 20% više. Jedino će tako Meksička roba biti manje konkurentna u Americi, pa možda misli time da uceni Meksičku vladu.

Branislav

pre 7 godina

Gare, stvarno ste bez elementarnog ekonomskog obrazovanja kada tako rezonujete. Prvo porez/pre bih rekao carine će da plaćaju Ameri jer porez/carinu uvek plaća krajnji kupac. Drugo, takvi porezi/carine nikako ne stimulišu produktivnost i rast zaposlenosti, ("osim u ideologiji komunizma"), već isključivo smanjuju produktivnost domaće privrede na dug rok, jer joj omogućavaju neefikasnost za razliku u ceni sa i bez carine, a koju plaćaju domaći kupcu. Ovaj Tramp je totalni moron, a nisam verovao da i tamo ima takvih dileja.

trampbrat

pre 7 godina

Ceo Zapad se razvio kroz ekononomski protekcionizam, Aleksandar Hamilton je izmislio zaštitu mladih industrija u nastajanju. Ako niste znali Švajcarska ima najveće barijere na uvoz poljoprivrednih proizvoda u svetu, a svi misle da su oni liberalni pro-tržišni raj.
Oni su počeli da forsiraju slobodno tržište tek kad su se razvili dovoljno da budu konkurentniji od drugih.
Samo nama prodaju priču da otvorimo granice za njihovu robu gde mi nemamo šanse.
Trampova ova ideja nije šuplja, on se vraća fundamentima, poskupeće meksičke proizvode a profitiraće američke kompanije. Veća dobit, više investicija, veća zaposlenost.
Treba podržavati svoje, moraš da imaš proizvodnju.

desničar liberalni

pre 7 godina

Ne,cena za Amerikance će ostati ista,samo će se od novca koji se izvozi nazad u Meksiko oduzeti 20 posto više nego do sada.O tome nisu razmišljali komunistički ekonomisti u komentarima koji pljuju po srpskom razumevanju u ekonomiju.

Ivan Colovic

pre 7 godina

cisto malo informacija do kojih je veoma lako doci i koje ce mozda da vam otvore oci i daju malo drugaciju sliku o jadnim malim juznoamerikancima. do sredine 80-ih tek nekih 15-ak procenata je pripadalo hispano imigraciji, a od tada pa do danas procenat je konstantan na oko 50%. a da li mozda znate otkada je us standard posao silaznom putanjom? proguglajte.... ili pitajte ove nase koji su u americi malo duze. ma jok, nema veze sa spanjolima, pa to je cista slucajnost da su poceli da tonu otprilike u isto vreme. tek toliko o onom "amerika se izgradila na jeftinoj radnij snazi iz juzne amerike".

engl

pre 7 godina

@fiken

To je mit da Amerikanci neće da rade te poslove koje radi iliegalni migranti, ali neće za male pare. Migranti spuštaju cenu rada, pogotvo se to oseti po gradilištima.
Mislis da ne bi Amer radio na plantaži za 10$/h? Jaka je njihova radna etika, jer da nisu vredni ne bi nikad iz ničega napravili imperiju.
Da ne pominjem koliko ti ilegalci koštaju američke poreske obveznike na godišnjem nivou, a kad uspeju da srede papire onda štancuju decu i žive na račun drugih - od socijale.

Старац Исаија

pre 7 godina

Изузетно храбар, да не кажем суманут предлог. Велики број америчких компанија се претходних година преселио у Мексико. Ако Трампу ово пође за руком, боље да овог пролећа избегава вожњу у кабриолетима...

Nimble Navigator

pre 7 godina

(Goran, 26. januar 2017 23:42)
Mic Mekkonel (lider Republikanaca u Kongresu) je rekao da ce kongres odobriti 12-15 milijardi za izgradnju.

alienware

pre 7 godina

Zaboravili ste dragi komentatori da ovde postoji konkurencija kao prvo,radna snaga ucestvuje sa samo nekoliko hiljada dolara po automobilu i da 20 % nista ne znaci za kupca koji ce umesto 30,40 hiljada da plati 31,41 hiljada dolara.Ali kompanija koja proizvede 100,000 gubi 10,000,000 godisnje profita jer ne moze da dize cenu zbog konkurencije i morace da nesto proizvodnje prebaci nazad u USA.Time ce platiti vise za rad ali ce ustedeti 20% na svaki auto , sto je daleko vise nego sto ce platiti skuplju radnu snagu i eto vise zaposljenja ,bez zaposljavanje kao u Srbinji na drzavna jasla jer drugog posla nema.

RzBrzotrz

pre 7 godina

Čitam komentare i ne mogu da verujem...
Proučite malo istoriju, ceo jugozapad današnje države koja sebe naziva SAD je do pre nekih 150 godina bio Meksiko.
Uzeli su ga kao što su i Indijancima uzeli ostatak.
I sad hoće da prave zid...
Koga hoće da spreče, ljude koji su tu bili hiljadama godina pre njih!?
Poređenje sa Kosovom je neminovno, selektivno pamćenje je čudo.
E ljudi moji...

Zoran

pre 7 godina

Ne vidim problem. Meni je mnogo bolje da platim 20% vise Queso Fresco sir nego da mi dignu, kao sto vec jesu, porez za 3% na 300.000 dolara. To je 9000 dolara. A za godinu dana ce taj zid da se isplati preko poreza. Bitno je, dragi moji ljubitelji zakona, da se zakon ispostuje. ILEGALNI NAPOLJE. Sto sam ja budala i cekao vizu, ...a on dobio odmah i jos ne placa poirez. Drage moje DEMOKRATE, vi ljubite zakon kad vam odgovara. A kad vam ne odgovara pljujete po svima i svacemu. DNO(napre).

Jovan

pre 7 godina

Platice samo dok budu videli da je on jako ozbiljan jer ako nisu sposobni da zaustave svoje gradjane da ulaze ilegalno u Ameriku onda je legitimno da trazi da plate zid i pokazu da su partneri i da se zalazu za resavanje problema na neki nacin.

tramp dere zemljake

pre 7 godina

Kakav genije, lele. Pa on lupa vise od ovih nasih strucnjaka a nepismena raja (i tamo a vidim i ovde) samo aplaudira. Ako ce da uvede porez od 20% na meksicke proizvode, to znaci da ce Amerikanci morati da plate tih 20% ...

goxi

pre 7 godina

kada bi organizovao da se svaki americki vojnik vrati kuci, izgradili bi zid za cas posla za par meseci. Ako bi jos svaki poneo kuci par cigala sa trenutnog zadatka, bilo bi za dobar temelj!

Razumko

pre 7 godina

Da li nasi patriote rusofili kapiraju da ako Tramp ostvari svoje ideje da ce i Srbija onda izvoziti robu u SAD sa isto toliko velikim carinama kao Meksiko i sve ostale zemlje sveta. Drugo da li ce americkim kompanijam da se isplati da plate taj 20 % porez na robu koju proizvode u Meksiku ili nekoj drugoj drzavi sveta, ili da prebace proizvodnju u SAD i placaju mnogo vece plate radnicima u SAD od preko 1000 i vise dolara mesecno ili da da nastave da prave tamo gde su plate od 50 tak do 300 tinak dolara, a u fabrikama u SAD ce opet da rade Mekskikanci I doslajci koji zive u SAD.

Laminati

pre 7 godina

Amerikanci ionako imaju naviku da kupuju i stvari koje im ne trebaju, ne popravljaju ništa već se baca čim se prvi put pokvari. Mislim da i taj porast cena treba da im se desi, neće im mnogo škoditi, država ih je razmazila po tom pitanju. Nek počnu da razmišljaju malo za promenu. Iako će napraviti štetu nekim američkim kompanijama i potrošačima u americi, cilj je da se na krupnijem planu kompanije zadrže u americi i potrošači navedu da "kupujum domaće". Vidim dosta komentatora ovde koji imaju ista razmisljanja kao domaći političari, bitni smo samo mi i koliko para imamo sada, nije bitna budućnost jer je ovce od naroda neće imati. Gledajte malo širu sliku i razmislite malo dublje. Kad reprezentacija ne igra dobro svi su selektori.

Walther

pre 7 godina

Porez placaju ameri, meksicka roba u americi ce biti skuplja 20%! Drugo, Kalifornija, Nju Meksiko, Teksas, oteti od Meksika! Na jeftinoj meksickoj radnoj snazi izgradjene ove drzave!

Alo Bing?

pre 7 godina

74 milijarde dolara uvoza iz Meksika su vozila americkih proizvodjaca koji su izmestili svoju proizvodnju tamo. Znaci upucava covek svoju zemlju u stopalo a Srbi likuju a bez da imaju pojma o ekonomiji.

Gare

pre 7 godina

Meksiča roba biće skuplja 20 posto i istina amerikanci će je plaćati skuplje, ali zato će američka roba biti konkurentnija i porašće prodaja američke robe. To znači veće prihode i bolju uposlenost američkim radnika, što je i njegovo obećanje. Znači jednim potezom finansira gradnju zida i povećava zaposlenost u SAD. Pa sada neka neko kaže da nije genijalac.

dudo

pre 7 godina

Samo Tramp je pametan a ostali budale hahhah
Tramp ce da svati gresku kad ce da pocnu i druge drzave da prave zidove ali protiv usa i poreze 20 do 50% .

Goran

pre 7 godina

Ovaj ludak ne zna sta prica, jer su mu savetnici rekli da je to nemoguce izvesti i Kongres ce blokirati, tako je to kad je predsednik neuk covek, nesto kao autokrat u Rusiji.

djoka

pre 7 godina

Ne pali se srbadijo,pa zar vi mislite da je Tramp najpametniji i da nikome nije palo na pamet do sad da uvede porez na robu iz Meksika.Nije to tako prosto,udaris porez na meksicku robu,prodavci u Americi povecaju cenu te robe i ko na kraju plati sve to ,americki narod naravno.On misli da ce time pogoditi meksikance ,a nece , jer ce se ta roba i dalje uvoziti jer je u Americi ne proizvode samo ce cene biti vece.

C

pre 7 godina

I onda Meksio sprovede svoj deo pretnje, i uvede recipročne mere, i oni završe u trgovinskom ratu. Ukupan efekat bi bio nula u porezima (ili negativan, zbog pada obima tregovine), i oko 1% izgubljenog rasta. Izgleda da je to neko objasnio Trampu u međuvremenu, pa Sean Spicer već počeo sa povlačenjem, u smislu da to nije ta mera, već samo primer mere koji bi mogao biti uveden.

Cela zavrzlama je da finansiranje prođe u kongresu, pa da se zid finansira iz budžeta, uz nehajno objašnjenje da će biti pokriveno kasnije.

Darko Holandija

pre 7 godina

Covek koji je uspeo da 100% legalno napravi ili zaradi kako tog hocete kazite= 2.5 milijardi dolara u svom zivotu pre nego je usao u politiku-je naucio sve fore i fazone medjunarodne trgovine,medjunarodnog biznisa,nacina na koji svaki predsednik bilo koje drzave razmislja i sve ostalo sto ide sa tim.Stari trgovacki vuk.Sta god da mu kazes-iskoristice to protiv druge strane ali na potpuno legalan i zakonski dozvoljen nacin kao 20% poreza na robu iz Meksika

Sa takvima kao sto je Trump ili slusas sta ti kazu jednom zauvek sto je u tvom interesu i u tvojoj koristi ili ostanes na kraju i bez donjeg vesa.

Jednostavno 50 godina bavljenja medjunarodnim i legalnim biznisom nije isto sto i 50 godina radeci u kancelariji 2x2 metara kao odlazeci predsednik Barak Obama koji je bio socijalni radnik pre nego je usao u politiku za razliku od Trump-a.

Covek je isuvise pametan i poslovno pre-iskusan za bilo kog medjunarodnog predsednika.

Marko

pre 7 godina

Kakav čovek.BIZNISMEN PRE SVEGA.Sve je taj lepo ozračunao.
A koliko može i nepredvidiv da bude,naravno u zavisnosti kako Meksiko bude igrao...ne bi me začudilo da im pripreti sankcijama.

Stiv

pre 7 godina

Pametan potez. Meksikanci parazitiraju na Amerkincima decenijama, ali ovaj zakon svejedno mora da bude privremene prirode, samo dok se ne skupe sredstva, jer je sa druge strane i izvoz iz SAD u Meksiko ogroman, i trajnim reciprocnim merama od strane Meksika bi i Amerikanci ispastali

Laminati

pre 7 godina

Šta god mislili o njemu ovo je odličan potez. Čovek ima osećaj za biznis i to se vidi. Praktično ih tera da iskopaju sami sebi raku. Win Win situacija za ameriku kako oni to vole da predstave. Narod podmiren jer ne plaćaju oni zid. Meksiko ne može bez trgovine sa amerikancima a ako bi prestale da izvoze propali bi i američke firme će imati više posla da se ta rupa u razmeni dobara nadomesti. Mnogi ne bi bili spremni na ovako radikalan potez ali čovek je svestan situacije i da samo ovakvom politikom može da podstakne ekonomiju države a jako slično glasi i njegov slogan: "Make America Great Again". Nisam ničiji simpatizer na svetskoj političkoj sceni ali moram da priznam da čovek ispunjava obećanja. Tražili su dobili su. Pozdrav svakome ko dodje do kraja komentara :)

Laminati

pre 7 godina

Šta god mislili o njemu ovo je odličan potez. Čovek ima osećaj za biznis i to se vidi. Praktično ih tera da iskopaju sami sebi raku. Win Win situacija za ameriku kako oni to vole da predstave. Narod podmiren jer ne plaćaju oni zid. Meksiko ne može bez trgovine sa amerikancima a ako bi prestale da izvoze propali bi i američke firme će imati više posla da se ta rupa u razmeni dobara nadomesti. Mnogi ne bi bili spremni na ovako radikalan potez ali čovek je svestan situacije i da samo ovakvom politikom može da podstakne ekonomiju države a jako slično glasi i njegov slogan: "Make America Great Again". Nisam ničiji simpatizer na svetskoj političkoj sceni ali moram da priznam da čovek ispunjava obećanja. Tražili su dobili su. Pozdrav svakome ko dodje do kraja komentara :)

Gare

pre 7 godina

Meksiča roba biće skuplja 20 posto i istina amerikanci će je plaćati skuplje, ali zato će američka roba biti konkurentnija i porašće prodaja američke robe. To znači veće prihode i bolju uposlenost američkim radnika, što je i njegovo obećanje. Znači jednim potezom finansira gradnju zida i povećava zaposlenost u SAD. Pa sada neka neko kaže da nije genijalac.

Alo Bing?

pre 7 godina

74 milijarde dolara uvoza iz Meksika su vozila americkih proizvodjaca koji su izmestili svoju proizvodnju tamo. Znaci upucava covek svoju zemlju u stopalo a Srbi likuju a bez da imaju pojma o ekonomiji.

djoka

pre 7 godina

Ne pali se srbadijo,pa zar vi mislite da je Tramp najpametniji i da nikome nije palo na pamet do sad da uvede porez na robu iz Meksika.Nije to tako prosto,udaris porez na meksicku robu,prodavci u Americi povecaju cenu te robe i ko na kraju plati sve to ,americki narod naravno.On misli da ce time pogoditi meksikance ,a nece , jer ce se ta roba i dalje uvoziti jer je u Americi ne proizvode samo ce cene biti vece.

Goran

pre 7 godina

Ovaj ludak ne zna sta prica, jer su mu savetnici rekli da je to nemoguce izvesti i Kongres ce blokirati, tako je to kad je predsednik neuk covek, nesto kao autokrat u Rusiji.

Darko Holandija

pre 7 godina

Covek koji je uspeo da 100% legalno napravi ili zaradi kako tog hocete kazite= 2.5 milijardi dolara u svom zivotu pre nego je usao u politiku-je naucio sve fore i fazone medjunarodne trgovine,medjunarodnog biznisa,nacina na koji svaki predsednik bilo koje drzave razmislja i sve ostalo sto ide sa tim.Stari trgovacki vuk.Sta god da mu kazes-iskoristice to protiv druge strane ali na potpuno legalan i zakonski dozvoljen nacin kao 20% poreza na robu iz Meksika

Sa takvima kao sto je Trump ili slusas sta ti kazu jednom zauvek sto je u tvom interesu i u tvojoj koristi ili ostanes na kraju i bez donjeg vesa.

Jednostavno 50 godina bavljenja medjunarodnim i legalnim biznisom nije isto sto i 50 godina radeci u kancelariji 2x2 metara kao odlazeci predsednik Barak Obama koji je bio socijalni radnik pre nego je usao u politiku za razliku od Trump-a.

Covek je isuvise pametan i poslovno pre-iskusan za bilo kog medjunarodnog predsednika.

Walther

pre 7 godina

Porez placaju ameri, meksicka roba u americi ce biti skuplja 20%! Drugo, Kalifornija, Nju Meksiko, Teksas, oteti od Meksika! Na jeftinoj meksickoj radnoj snazi izgradjene ove drzave!

dudo

pre 7 godina

Samo Tramp je pametan a ostali budale hahhah
Tramp ce da svati gresku kad ce da pocnu i druge drzave da prave zidove ali protiv usa i poreze 20 do 50% .

Marko

pre 7 godina

Kakav čovek.BIZNISMEN PRE SVEGA.Sve je taj lepo ozračunao.
A koliko može i nepredvidiv da bude,naravno u zavisnosti kako Meksiko bude igrao...ne bi me začudilo da im pripreti sankcijama.

C

pre 7 godina

I onda Meksio sprovede svoj deo pretnje, i uvede recipročne mere, i oni završe u trgovinskom ratu. Ukupan efekat bi bio nula u porezima (ili negativan, zbog pada obima tregovine), i oko 1% izgubljenog rasta. Izgleda da je to neko objasnio Trampu u međuvremenu, pa Sean Spicer već počeo sa povlačenjem, u smislu da to nije ta mera, već samo primer mere koji bi mogao biti uveden.

Cela zavrzlama je da finansiranje prođe u kongresu, pa da se zid finansira iz budžeta, uz nehajno objašnjenje da će biti pokriveno kasnije.

Stiv

pre 7 godina

Pametan potez. Meksikanci parazitiraju na Amerkincima decenijama, ali ovaj zakon svejedno mora da bude privremene prirode, samo dok se ne skupe sredstva, jer je sa druge strane i izvoz iz SAD u Meksiko ogroman, i trajnim reciprocnim merama od strane Meksika bi i Amerikanci ispastali

Farmakomafijas

pre 7 godina

Covek planira da dize generalno poreze na proizvodnju van Amerike i da izuzetno oporezuje americke brendove koji proizvode van SAD. Mozda ljudi ocekuju kajanje giganata i prestanak toga da se proizvodnja seli. Istina je da ce ostati napolju jer je trziste u ostatku sveta ogromno, a proizvodnja dzabe van teritorije SAD. Da li ce se vratiti i preseliti prozvodnju gigant kao recimo Najk?
Izgleda da se nama malo zavrtelo od racunanja ekonomske drzavne politike koja nam se ovde svakodnevno servira. Pitajte se kako ce ziveti ljudi. Nacionalizam i ksenofobija rastu, cene brendova ce porasti i placati se skuplje, obamacare se ukida, bogati ce se bogatiti jos vise jer ce smanjiti porez kako 'bi se otvarala radna mesta' i socijalne razlike ce se produbiti. To je unutrasnja politika Trampa. Sto se tice spoljasnje nadam se da nece biti vetar u ledja jacajucoj desnici u EU jer je smatram opasnom u ovo vreme jacanja islamofobije, a nadam se da bi moglo pozitivnih stvari da se dese po pitanju Sirije, premda sam skeptican, ali svakako navijamza to.

Старац Исаија

pre 7 godina

Изузетно храбар, да не кажем суманут предлог. Велики број америчких компанија се претходних година преселио у Мексико. Ако Трампу ово пође за руком, боље да овог пролећа избегава вожњу у кабриолетима...

tramp dere zemljake

pre 7 godina

Kakav genije, lele. Pa on lupa vise od ovih nasih strucnjaka a nepismena raja (i tamo a vidim i ovde) samo aplaudira. Ako ce da uvede porez od 20% na meksicke proizvode, to znaci da ce Amerikanci morati da plate tih 20% ...

engl

pre 7 godina

@fiken

To je mit da Amerikanci neće da rade te poslove koje radi iliegalni migranti, ali neće za male pare. Migranti spuštaju cenu rada, pogotvo se to oseti po gradilištima.
Mislis da ne bi Amer radio na plantaži za 10$/h? Jaka je njihova radna etika, jer da nisu vredni ne bi nikad iz ničega napravili imperiju.
Da ne pominjem koliko ti ilegalci koštaju američke poreske obveznike na godišnjem nivou, a kad uspeju da srede papire onda štancuju decu i žive na račun drugih - od socijale.

Mali Djokica

pre 7 godina

Ovaj je baš pametan. Uvodi 20% poreza na Meksičku robu koju će kupovati Amerikanci. Znači Amerikanci će platiti tih 20% više. Jedino će tako Meksička roba biti manje konkurentna u Americi, pa možda misli time da uceni Meksičku vladu.

Branislav

pre 7 godina

Gare, stvarno ste bez elementarnog ekonomskog obrazovanja kada tako rezonujete. Prvo porez/pre bih rekao carine će da plaćaju Ameri jer porez/carinu uvek plaća krajnji kupac. Drugo, takvi porezi/carine nikako ne stimulišu produktivnost i rast zaposlenosti, ("osim u ideologiji komunizma"), već isključivo smanjuju produktivnost domaće privrede na dug rok, jer joj omogućavaju neefikasnost za razliku u ceni sa i bez carine, a koju plaćaju domaći kupcu. Ovaj Tramp je totalni moron, a nisam verovao da i tamo ima takvih dileja.

RzBrzotrz

pre 7 godina

Čitam komentare i ne mogu da verujem...
Proučite malo istoriju, ceo jugozapad današnje države koja sebe naziva SAD je do pre nekih 150 godina bio Meksiko.
Uzeli su ga kao što su i Indijancima uzeli ostatak.
I sad hoće da prave zid...
Koga hoće da spreče, ljude koji su tu bili hiljadama godina pre njih!?
Poređenje sa Kosovom je neminovno, selektivno pamćenje je čudo.
E ljudi moji...

Slobodni Klikeri

pre 7 godina

Meksiča roba biće skuplja 20 posto i istina amerikanci će je plaćati skuplje, ali zato će američka roba biti konkurentnija i porašće prodaja američke robe. To znači veće prihode i bolju uposlenost američkim radnika, što je i njegovo obećanje. Znači jednim potezom finansira gradnju zida i povećava zaposlenost u SAD. Pa sada neka neko kaže da nije genijalac.
(Gare, 26. januar 2017 23:38)

Genijalac,a kako ce da prikupi pare ako prodaja meksicke robe opadne drasticno zbog ovih 20% vise poreza?
I to sto se bude prodalo jel znas ko ce da plati tih 20% vise kada bude kupovao npr. meksicku tekilu,pivo,sokove (ukljucujuci i koka kolu iz Meksika koja je 12x bolja od americke),meksicke sireve i druge proizvode? Pa,americki narod ce da plati tih 20% skuplje,a ne Meksiko. I ko tu onda finansira taj zid Meksiko ili americki poreski obveznici? I sta ako Meksiko kao protiv meru uvede porez od 40% na uvoz americke robe?
Meksiko je ozbiljna ekonomija (15. ekonomija sveta) i drzava sa 120 miliona stanovnika,nije to Gvatemala,Honduras,Srbija,Hrvatska,Bugarska i ostala boranija.

Zoran

pre 7 godina

Ne vidim problem. Meni je mnogo bolje da platim 20% vise Queso Fresco sir nego da mi dignu, kao sto vec jesu, porez za 3% na 300.000 dolara. To je 9000 dolara. A za godinu dana ce taj zid da se isplati preko poreza. Bitno je, dragi moji ljubitelji zakona, da se zakon ispostuje. ILEGALNI NAPOLJE. Sto sam ja budala i cekao vizu, ...a on dobio odmah i jos ne placa poirez. Drage moje DEMOKRATE, vi ljubite zakon kad vam odgovara. A kad vam ne odgovara pljujete po svima i svacemu. DNO(napre).

trampbrat

pre 7 godina

Ceo Zapad se razvio kroz ekononomski protekcionizam, Aleksandar Hamilton je izmislio zaštitu mladih industrija u nastajanju. Ako niste znali Švajcarska ima najveće barijere na uvoz poljoprivrednih proizvoda u svetu, a svi misle da su oni liberalni pro-tržišni raj.
Oni su počeli da forsiraju slobodno tržište tek kad su se razvili dovoljno da budu konkurentniji od drugih.
Samo nama prodaju priču da otvorimo granice za njihovu robu gde mi nemamo šanse.
Trampova ova ideja nije šuplja, on se vraća fundamentima, poskupeće meksičke proizvode a profitiraće američke kompanije. Veća dobit, više investicija, veća zaposlenost.
Treba podržavati svoje, moraš da imaš proizvodnju.

goxi

pre 7 godina

kada bi organizovao da se svaki americki vojnik vrati kuci, izgradili bi zid za cas posla za par meseci. Ako bi jos svaki poneo kuci par cigala sa trenutnog zadatka, bilo bi za dobar temelj!

Korvin

pre 7 godina

74 milijarde dolara uvoza iz Meksika su vozila americkih proizvodjaca koji su izmestili svoju proizvodnju tamo. Znaci upucava covek svoju zemlju u stopalo a Srbi likuju a bez da imaju pojma o ekonomiji.
(Alo Bing?, 26. januar 2017 23:21
####
Pošto ti, kako vidim imaš pojma o ekonomiji, molim te objasni mi koje su to pogodnosti za običnog građanina SAD zato što je recimo Ford preselio proizvodnju u Meksiko. Cena tog auta je i dalje ista kao i kad se proizvodio u americi. Jedino što se desilo je da je par hiljada radnika ostalo bez posla, a par menadžera i direktora je dobilo mnogo više para.
P. S. Zašto Mercedes ili Audi koji se sklapa u Mađarskoj nije jeftiniji od onog sklopljenog u Nemačkoj.

T

pre 7 godina

Gledam kako komunicira sa Meksikancima i vidim da igra vrlo grubo. Bas me zanima da li je tako ikada pregovarao kada su njegove investicije bile u pitanju, jer sam prilicno siguran da bi ljudi vrlo prestali da posluju sa njim ako bi se tako ponasao i u privatnom biznisu.

Mismo

pre 7 godina

@Darko Holandija- Kada kao ti neko prica a nema pojma, kakav finansijski genije,tip se obogatio na skoku nekretnina a na kraju je bankrotirao pa mu je oprostena gomila dugova,genije kao karic..

desničar liberalni

pre 7 godina

Ne,cena za Amerikance će ostati ista,samo će se od novca koji se izvozi nazad u Meksiko oduzeti 20 posto više nego do sada.O tome nisu razmišljali komunistički ekonomisti u komentarima koji pljuju po srpskom razumevanju u ekonomiju.

znalac

pre 7 godina

Meksiča roba biće skuplja 20 posto i istina amerikanci će je plaćati skuplje, ali zato će američka roba biti konkurentnija i porašće prodaja američke robe. To znači veće prihode i bolju uposlenost američkim radnika, što je i njegovo obećanje. Znači jednim potezom finansira gradnju zida i povećava zaposlenost u SAD. Pa sada neka neko kaže da nije genijalac.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Gare, 26. januar 2017 23:38)
evo ja kazem da nije genijalac, jer svaka akcija ima reakciju, onda ce i drugi da uzvrate i da dignu poreze na americku robu pa ne znam kome ce onda ta americka industrija da prodaje tu svoju robu. ne vidim na koji nacin ce americka roba postati konkurentnija meksickoj ovim protekcionistickim merama koje su otisle na djubriste istorije jos pre pedesetak godina, kad amerikanci iz meksika uvoze ono sto nemaju u dovoljnim kolicinama. komentar ti je van svake ekonomske logike

SilvIo Berlusconi

pre 7 godina

Gare@ A sta ako Meksiko kao recipricitet uvede , recimo oko 35 odsto carinu na americku robu ili robu proizvedenu u SAD?! A sta ako drugi americki partneri i zemlje uvoznice americkih proizvoda uvedu iste mere koje hoce da uvede njima Tramp!? Kome ce onda taj " genijalac " prodavati robu!? A to da se kao narod divimo i inspirisemo ovakvim " genijalcima " , pa to nije nista cudno za nas mentalitet i gledaj dokle smo dogurali , a najgore jos nije ni stiglo....
Ovakav jednostran , providan i naivan pogled na svet i stvari vise prilici nekom politikantu i prevarantu sa Balkana , a nikako predsednika najmocnije zemlje sveta. Mada ne sumnjam da ce ga veoma brzo urazumiti i umiriti , nisu oni tek tako svetska sila broj jedan u svim segmentoma.

Razumko

pre 7 godina

Da li nasi patriote rusofili kapiraju da ako Tramp ostvari svoje ideje da ce i Srbija onda izvoziti robu u SAD sa isto toliko velikim carinama kao Meksiko i sve ostale zemlje sveta. Drugo da li ce americkim kompanijam da se isplati da plate taj 20 % porez na robu koju proizvode u Meksiku ili nekoj drugoj drzavi sveta, ili da prebace proizvodnju u SAD i placaju mnogo vece plate radnicima u SAD od preko 1000 i vise dolara mesecno ili da da nastave da prave tamo gde su plate od 50 tak do 300 tinak dolara, a u fabrikama u SAD ce opet da rade Mekskikanci I doslajci koji zive u SAD.

Zoki

pre 7 godina

Da li Tramp može to da uradi? Može! Da li će to da uradi? To je daleko teže pitanje, jer zavisi od različitih interesnih grupa. Tramp mora da balansira, jer će mu trebati podržka za neke druge stvari. Meksiko bi daleko više izgubio ako bi Amerikanci uveli 20% carine, to je neosporno. Možda Tramp igra na kartu da ih ubedi da plate taj zid. Drugi kec iz rukava koji bi Tramp mogao da povuče je ometanje novčanih doznaka iz Amerike u Meksiko. Meksiko dobrim delom živi od toga i posledice bi bile katastrofalne.
Što se tiče meksičkih radnika u SAD, jeftina radna snaga iz Latinske Amerike (ne samo iz Meksika) je jedan od osnovnih razloga da se proizvodnja u određenim oblastima ne automatizuje. Najbolji je primer poljoprivreda.
Kanada je potpuno druga stvar jer je trgovinski balans uglavnom izbalansiran.

Hajek

pre 7 godina

Molim sve one koji misle da je ovo dobar potez da pročitaju nekoliko sledećih rečenica. Ako se nametne carina od 20% na meksičke proizvode, cena tih proizvoda u Americi će skočiti, tako da će američki potrošači plaćati tih dodatnih 20%, a ne neko iz Meksika. Dalje, Meksikanci će morati negde da plasiraju svoju robu, a to će najpre biti na njihovom domaćem tržištu - niže cene, viši kvalitet - korist za Meksikance u kratkom roku. S druge strane, privredni razvoj u Meksiku, koji je upravo i uzrokovan time što meksičke firme mogu da izvoze na tržište SAD značajno je smanjio broj migranata iz Meksika u protekloj deceniji. Zatvaranje granica načiniće štetu meksičkoj privredi i eto novih Meksikanaca u SAD. Takođe, ovo će biti štetno i za privredu SAD, jer su potrebna strukturna prilagođavanja kako bi se proizvela dobra koja su se prethodno uvozila, što je veoma, veoma skupo.

U svakom slučaju Tramp još jednom pokazuje da nije predsednik SAD već direktor američke privrede. Da je tako moglo SSSR bi i danas postojao i privreda bi mu cvetala.

alienware

pre 7 godina

Zaboravili ste dragi komentatori da ovde postoji konkurencija kao prvo,radna snaga ucestvuje sa samo nekoliko hiljada dolara po automobilu i da 20 % nista ne znaci za kupca koji ce umesto 30,40 hiljada da plati 31,41 hiljada dolara.Ali kompanija koja proizvede 100,000 gubi 10,000,000 godisnje profita jer ne moze da dize cenu zbog konkurencije i morace da nesto proizvodnje prebaci nazad u USA.Time ce platiti vise za rad ali ce ustedeti 20% na svaki auto , sto je daleko vise nego sto ce platiti skuplju radnu snagu i eto vise zaposljenja ,bez zaposljavanje kao u Srbinji na drzavna jasla jer drugog posla nema.

Mozda

pre 7 godina

Taj zid će da bude sazidan ovako ili onako. Ko će ga platiti videćemo. Treba se boriti protiv rada na crno jer je to problem koji izjeda zapadnu obalu. Meksikanci rade ilegalno i spuštaju cenu rada regularnoj radnoj snazi uključujući i Meksikance koji imaju američke papire! Medjutim napasti direktno privredu se ne bi svidelo gradjanima pa Tramp rešio da ide zaobilaznim putem. Smanjenje ilegalnih imigranata će dovesti do povećanje cene rada pa će ili poslodavci morati da se odreknu viska zarade ili da dignu cene. Uglavnom američki gradjanin ocekuje da se nešto promeni, a kako će to uticati na istog nećemo znati pre nego se preduzme nešto. Inače Trampa mnogo prozivaju zbog Muslimana, a on je mnogo više fokusiran na Meksiko i deluje kao neko ko nema namere da nastavi politiku demokrata i mešanja u sve živo na bliskom istoku...

Laminati

pre 7 godina

Amerikanci ionako imaju naviku da kupuju i stvari koje im ne trebaju, ne popravljaju ništa već se baca čim se prvi put pokvari. Mislim da i taj porast cena treba da im se desi, neće im mnogo škoditi, država ih je razmazila po tom pitanju. Nek počnu da razmišljaju malo za promenu. Iako će napraviti štetu nekim američkim kompanijama i potrošačima u americi, cilj je da se na krupnijem planu kompanije zadrže u americi i potrošači navedu da "kupujum domaće". Vidim dosta komentatora ovde koji imaju ista razmisljanja kao domaći političari, bitni smo samo mi i koliko para imamo sada, nije bitna budućnost jer je ovce od naroda neće imati. Gledajte malo širu sliku i razmislite malo dublje. Kad reprezentacija ne igra dobro svi su selektori.

Nimble Navigator

pre 7 godina

(Goran, 26. januar 2017 23:42)
Mic Mekkonel (lider Republikanaca u Kongresu) je rekao da ce kongres odobriti 12-15 milijardi za izgradnju.

Jovan

pre 7 godina

Platice samo dok budu videli da je on jako ozbiljan jer ako nisu sposobni da zaustave svoje gradjane da ulaze ilegalno u Ameriku onda je legitimno da trazi da plate zid i pokazu da su partneri i da se zalazu za resavanje problema na neki nacin.

Ivan Colovic

pre 7 godina

cisto malo informacija do kojih je veoma lako doci i koje ce mozda da vam otvore oci i daju malo drugaciju sliku o jadnim malim juznoamerikancima. do sredine 80-ih tek nekih 15-ak procenata je pripadalo hispano imigraciji, a od tada pa do danas procenat je konstantan na oko 50%. a da li mozda znate otkada je us standard posao silaznom putanjom? proguglajte.... ili pitajte ove nase koji su u americi malo duze. ma jok, nema veze sa spanjolima, pa to je cista slucajnost da su poceli da tonu otprilike u isto vreme. tek toliko o onom "amerika se izgradila na jeftinoj radnij snazi iz juzne amerike".

UDBA

pre 7 godina

Ja cu da sagradim kucu, a nateracu komsiju Mileta da je plati!
(Ratko, 26. januar 2017 22:25)

- Pa i nije ti vas poredjenje! Pitao bih te da si Amerikanac, a da ti iz susjedne drzave decenijama ulazi da desetine hiljada ljudi i to nelegalno ;-)

Amerikanci su barem kada je Meksiko u pitanju potpuno u pravu.

Bronx

pre 7 godina

74 milijarde dolara uvoza iz Meksika su vozila americkih proizvodjaca koji su izmestili svoju proizvodnju tamo. Znaci upucava covek svoju zemlju u stopalo a Srbi likuju a bez da imaju pojma o ekonomiji.
(Alo Bing?, 26. januar 2017 23:21)

Sada će amerčki proizvođači da shvate da je auta jeftinije praviti u USA i premestit proizvodnju nazad. Bravo Tramp!

ja

pre 7 godina

@ (Alo Bing?, 26. januar 2017 23:21)

Da, ali ta vozila se ne prave u Meksiku da bi se tamo prodavala, nego se izvoze (gotovo isključivo) u SAD. Kada im cena, zbog ove carine, bude porasla toliko da je besmisleno da američki proizvođači izmeštaju proizvodnju, fabrike će da se vrate u SAD, pa će na hiljade onih koji sada rade za minimalac u Volmartu da rade za 5 puta veću platu u GM-u, Fordu, itd. Pa još kada bude prepolovio porez na dobit firmi, pa se vrate trilioni dolara iz poreskih rajeva...

Sasa xy

pre 7 godina

Ovo je sve dobro dok neudari na Kinu a verovatno kasnije na neki nacin i na Rusiju cisto sumnjam da ce ovako razdragani biti jer bi to moglo dovesti do pravog konfilkta a to je katastrofa za citav svet.Mislim da ce na kraju Tramp zavrsiti mandat ranije jer ce ga sam kongres obnesposobiti da pravi ovakve izlete.

Hmmm

pre 7 godina

@Gare
Delimicno tacno, a kada se stavi u kontekst skoro potpuno netacno. Unistice razmenu izmedju 2 drzave, roba ce se proizvoditi u Americi i bice skuplja amerikancima koji su vec sada dosta uposleni. To povlaci smanjen izvoz. Americke firme ce izgubiti na konkurentnosti zbog visih troskova i dugorocno gubiti poziciju na globalizovanom trzistu. Terati nekoga da skuplje proizvodi je suludo u danasnjem ekonomskom modelu. Kratkorocno, da, bice bolje, dugorocne nikako.

мики

pre 7 godina

Јоване имаш стан , па ко ставља решетке на прозоре, сигурносна врата ти или лопов који хоће да те опљачка. Па што би Мексико зидао зид са Америчке стране границе па њима је у корист да им људи раде у САД и зарађени новац шаљу кући.

YIFY

pre 7 godina

Da bi se roba uvezla na americko trziste morace da se plati 20% veci porez od sadasnjeg. To ne znaci da ce americki gradjani da finansiraju zid vec da ce ta roba da poskupi i samim tim ce biti manje konkurentna i to ce biti udarac na kompanije iz Meksika tako i na ekonomiju drzave koja je skoro pa zavisna od izvoza u SAD!

Pogresno razmisljate. Ja kao kupac u prpdavnici necu da kupim 20% skuplji proizvod iz Meksika koji sam do tada kupovao ako imam isti za 10,15% jeftiniji iz neke druge drzave ili sopstvene koji do tada nisam kupovao zbog vise cijene od proizvoda iz Meksika.

Dakle nece americki gradjani da finamsiraju zid, tj oce samo do jedne ure dok cijene ne skoce u nebesa, a onda ce da puca meksicka ekonomija.

Zna yellow men sto radi itekako ;-)

asd

pre 7 godina

Goran@ Apsolutno ne razumeš Trampovo politikamstvo. Ako mu taj porez ne prođe Kongre, onda će reći, građani ja sam hteo da urad što sam u predizbornoj kampanji obećao, ali mi truli politički establišment neda i treba da ga menjamo zajedno, a ako mu kojim slučajem odobre onda će reći ja ispunjavam šta sam obećao. Dakle win-win situacija.

king

pre 7 godina

74 milijarde dolara uvoza iz Meksika su vozila americkih proizvodjaca koji su izmestili svoju proizvodnju tamo. Znaci upucava covek svoju zemlju u stopalo a Srbi likuju a bez da imaju pojma o ekonomiji.
(Alo Bing?, 26. januar 2017 23:21)

a to znaci da ce najveci proizvodjaci ako zele biti konkurentni,svoju proizvodnju morati preseliti u Ameriku a od toga ce najvise imati tko?
pa Ameri
znaci ti nemas pojma e ekonomiji....

jasdf

pre 7 godina

Tramp zaboravlja da je vrednost izvoza SAD u Meksiko 194 milijarde dolara. Uvodjenje visokih carina od strane SAD ce pokrenuti kontramere Meksika. Koliko bi roba iz SAD postala pristupacnija na trzistu SAD, isto vazi i za domacu robu u Meksiku. Takodje, dobar deo meksickog izvoza predstavljaju nafta, minerali i metali, tako da bi i poskupljenje toga uticalo na pad konkurentnosti za preradjivacku industriju SAD plus sto bi otvorilo nove dimenzije u trgovini sirovom naftom, do sada nismo imali naknadno uvodjenje carina na vec dogovorene isporuke.

Sasa

pre 7 godina

Ne razumem. Kada se uvede porez onda je meksička roba skuplja za amere što znači da 20 % skuplju robu plaća kupac a ne prodavac. Skuplja roba će dovesti do smanjenje prometa i zaostravanje odnosa sa meksikom što je pretostavljam cilj Trampa i poklapa se sa najavama.

Paor

pre 7 godina

@Posmatrac, situacija nije tako jednostavna. Trump planira da uradi sledeće. Prvi potez je da stavi 20% na uvoz automobila iz Meksika. Za drugi potez čeka meksikance; ako ne pristanu da nadomeste iz svog džepa tih 20% fabrike automobila se same sele u SAD i tamo zapošljavaju Amerikance; ako pristanu, od tih para gradi zid. Ovo radi jer mu se može. Jeste nasilnički i ružno ali je win-win.

netko

pre 7 godina

Pošto ti, kako vidim imaš pojma o ekonomiji, molim te objasni mi koje su to pogodnosti za običnog građanina SAD zato što je recimo Ford preselio proizvodnju u Meksiko. Cena tog auta je i dalje ista kao i kad se proizvodio u americi. Jedino što se desilo je da je par hiljada radnika ostalo bez posla, a par menadžera i direktora je dobilo mnogo više para.
P. S. Zašto Mercedes ili Audi koji se sklapa u Mađarskoj nije jeftiniji od onog sklopljenog u Nemačkoj.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Korvin, 27. januar 2017 09:56)

gradjanima ce biti ili isto ili gore jer ce kroz ovaj porez sve placati vise. ali njih niko ni ne sljivi u ovom cirkusu.
rec je o profitu. ameri su izmestili fabrike u mexico jel im je tako bilo jeftinije, imali su neki profit (da su ostali tamo gde jesu, samo bi nastavili da propadaju, eno detroit ti je dobar primer kad neko gura i dalje ko blesav a svet se menja oko njega, pa na kraju propadne uz veliiiki buum).
I sad ako se vrate, ponovo ce ostati bez profita kojeg su imali zbog jeftinije radne snage.
Dakle, ako nema profita nema ni ulaganja, nema ne vece prozivodnje.
A posto masine rade sve vise i vise, nece ni americki radnici da se zaposle u velikom broju jer masine rade umesto njih dosta poslova.

M

pre 7 godina

@gare
Ne znam da li trolujes ili se toliko nerazumes u globalnu ekonomiju.
Povećanjem poreza na meksocku robu samo pogoršava odnose sa meksikom i trpi narod koji je tu robu kupovao. Čak iako se poveća kupovina američkih proizvoda ona samo pomaže bogatim vlasnicima tih firmi, jer se 90% američkih proizvoda outsource-uje u zemlje u aziji gde je jeftina radna snaga.

Dakle američkom narodu kao takvom ovo ni na koji način ne pomaže.

fiken

pre 7 godina

moja rođaka radi u jednom gradiću u Ilinoisu,u restoranima za 8,5$ po satu.Od 10 zaposlenih 8 su ili meksikanci ili neki emigranti.Ko je vredan radi i za 8 i za 10$ jednako.

velicanstveni

pre 7 godina

Goran@Mozda je lud ali glup sigurno nije,covek koji napravi milione u Americi nije glup nego sposoban i to izuzetno.Zasto ga svi ovoliko satanizuju stvarno ne znam pogotovo u Srbiji,bas me briga ko je predsednik Amerike,nama je sve jedno da li Tramp ili Klinton,identicno ce svi da se ponasaju prema Srbiji.

Branislav

pre 7 godina

Opet davim, ali moram da glasno kažem da mi je drago zbog Libertarijanaca, Hajekovaca i zdravorazumsko rezonujućih komentatora koji se trude da i naše populizmom zavedene sugrađane koji iskažu svoje razmišljanje vrate u vinklu na lep i argumentovan način. Pozdrav za najbolje rešenje -Tržišno rešenje.

Goran

pre 7 godina

Ovaj ludak ne zna sta prica, jer su mu savetnici rekli da je to nemoguce izvesti i Kongres ce blokirati, tako je to kad je predsednik neuk covek, nesto kao autokrat u Rusiji.

Laminati

pre 7 godina

Šta god mislili o njemu ovo je odličan potez. Čovek ima osećaj za biznis i to se vidi. Praktično ih tera da iskopaju sami sebi raku. Win Win situacija za ameriku kako oni to vole da predstave. Narod podmiren jer ne plaćaju oni zid. Meksiko ne može bez trgovine sa amerikancima a ako bi prestale da izvoze propali bi i američke firme će imati više posla da se ta rupa u razmeni dobara nadomesti. Mnogi ne bi bili spremni na ovako radikalan potez ali čovek je svestan situacije i da samo ovakvom politikom može da podstakne ekonomiju države a jako slično glasi i njegov slogan: "Make America Great Again". Nisam ničiji simpatizer na svetskoj političkoj sceni ali moram da priznam da čovek ispunjava obećanja. Tražili su dobili su. Pozdrav svakome ko dodje do kraja komentara :)

Alo Bing?

pre 7 godina

74 milijarde dolara uvoza iz Meksika su vozila americkih proizvodjaca koji su izmestili svoju proizvodnju tamo. Znaci upucava covek svoju zemlju u stopalo a Srbi likuju a bez da imaju pojma o ekonomiji.

Gare

pre 7 godina

Meksiča roba biće skuplja 20 posto i istina amerikanci će je plaćati skuplje, ali zato će američka roba biti konkurentnija i porašće prodaja američke robe. To znači veće prihode i bolju uposlenost američkim radnika, što je i njegovo obećanje. Znači jednim potezom finansira gradnju zida i povećava zaposlenost u SAD. Pa sada neka neko kaže da nije genijalac.

Darko Holandija

pre 7 godina

Covek koji je uspeo da 100% legalno napravi ili zaradi kako tog hocete kazite= 2.5 milijardi dolara u svom zivotu pre nego je usao u politiku-je naucio sve fore i fazone medjunarodne trgovine,medjunarodnog biznisa,nacina na koji svaki predsednik bilo koje drzave razmislja i sve ostalo sto ide sa tim.Stari trgovacki vuk.Sta god da mu kazes-iskoristice to protiv druge strane ali na potpuno legalan i zakonski dozvoljen nacin kao 20% poreza na robu iz Meksika

Sa takvima kao sto je Trump ili slusas sta ti kazu jednom zauvek sto je u tvom interesu i u tvojoj koristi ili ostanes na kraju i bez donjeg vesa.

Jednostavno 50 godina bavljenja medjunarodnim i legalnim biznisom nije isto sto i 50 godina radeci u kancelariji 2x2 metara kao odlazeci predsednik Barak Obama koji je bio socijalni radnik pre nego je usao u politiku za razliku od Trump-a.

Covek je isuvise pametan i poslovno pre-iskusan za bilo kog medjunarodnog predsednika.

Stiv

pre 7 godina

Pametan potez. Meksikanci parazitiraju na Amerkincima decenijama, ali ovaj zakon svejedno mora da bude privremene prirode, samo dok se ne skupe sredstva, jer je sa druge strane i izvoz iz SAD u Meksiko ogroman, i trajnim reciprocnim merama od strane Meksika bi i Amerikanci ispastali

Marko

pre 7 godina

Kakav čovek.BIZNISMEN PRE SVEGA.Sve je taj lepo ozračunao.
A koliko može i nepredvidiv da bude,naravno u zavisnosti kako Meksiko bude igrao...ne bi me začudilo da im pripreti sankcijama.

djoka

pre 7 godina

Ne pali se srbadijo,pa zar vi mislite da je Tramp najpametniji i da nikome nije palo na pamet do sad da uvede porez na robu iz Meksika.Nije to tako prosto,udaris porez na meksicku robu,prodavci u Americi povecaju cenu te robe i ko na kraju plati sve to ,americki narod naravno.On misli da ce time pogoditi meksikance ,a nece , jer ce se ta roba i dalje uvoziti jer je u Americi ne proizvode samo ce cene biti vece.

Walther

pre 7 godina

Porez placaju ameri, meksicka roba u americi ce biti skuplja 20%! Drugo, Kalifornija, Nju Meksiko, Teksas, oteti od Meksika! Na jeftinoj meksickoj radnoj snazi izgradjene ove drzave!

dudo

pre 7 godina

Samo Tramp je pametan a ostali budale hahhah
Tramp ce da svati gresku kad ce da pocnu i druge drzave da prave zidove ali protiv usa i poreze 20 do 50% .

C

pre 7 godina

I onda Meksio sprovede svoj deo pretnje, i uvede recipročne mere, i oni završe u trgovinskom ratu. Ukupan efekat bi bio nula u porezima (ili negativan, zbog pada obima tregovine), i oko 1% izgubljenog rasta. Izgleda da je to neko objasnio Trampu u međuvremenu, pa Sean Spicer već počeo sa povlačenjem, u smislu da to nije ta mera, već samo primer mere koji bi mogao biti uveden.

Cela zavrzlama je da finansiranje prođe u kongresu, pa da se zid finansira iz budžeta, uz nehajno objašnjenje da će biti pokriveno kasnije.

desničar liberalni

pre 7 godina

Ne,cena za Amerikance će ostati ista,samo će se od novca koji se izvozi nazad u Meksiko oduzeti 20 posto više nego do sada.O tome nisu razmišljali komunistički ekonomisti u komentarima koji pljuju po srpskom razumevanju u ekonomiju.

Mali Djokica

pre 7 godina

Ovaj je baš pametan. Uvodi 20% poreza na Meksičku robu koju će kupovati Amerikanci. Znači Amerikanci će platiti tih 20% više. Jedino će tako Meksička roba biti manje konkurentna u Americi, pa možda misli time da uceni Meksičku vladu.

Branislav

pre 7 godina

Gare, stvarno ste bez elementarnog ekonomskog obrazovanja kada tako rezonujete. Prvo porez/pre bih rekao carine će da plaćaju Ameri jer porez/carinu uvek plaća krajnji kupac. Drugo, takvi porezi/carine nikako ne stimulišu produktivnost i rast zaposlenosti, ("osim u ideologiji komunizma"), već isključivo smanjuju produktivnost domaće privrede na dug rok, jer joj omogućavaju neefikasnost za razliku u ceni sa i bez carine, a koju plaćaju domaći kupcu. Ovaj Tramp je totalni moron, a nisam verovao da i tamo ima takvih dileja.

Ivan Colovic

pre 7 godina

cisto malo informacija do kojih je veoma lako doci i koje ce mozda da vam otvore oci i daju malo drugaciju sliku o jadnim malim juznoamerikancima. do sredine 80-ih tek nekih 15-ak procenata je pripadalo hispano imigraciji, a od tada pa do danas procenat je konstantan na oko 50%. a da li mozda znate otkada je us standard posao silaznom putanjom? proguglajte.... ili pitajte ove nase koji su u americi malo duze. ma jok, nema veze sa spanjolima, pa to je cista slucajnost da su poceli da tonu otprilike u isto vreme. tek toliko o onom "amerika se izgradila na jeftinoj radnij snazi iz juzne amerike".

Zoran

pre 7 godina

Ne vidim problem. Meni je mnogo bolje da platim 20% vise Queso Fresco sir nego da mi dignu, kao sto vec jesu, porez za 3% na 300.000 dolara. To je 9000 dolara. A za godinu dana ce taj zid da se isplati preko poreza. Bitno je, dragi moji ljubitelji zakona, da se zakon ispostuje. ILEGALNI NAPOLJE. Sto sam ja budala i cekao vizu, ...a on dobio odmah i jos ne placa poirez. Drage moje DEMOKRATE, vi ljubite zakon kad vam odgovara. A kad vam ne odgovara pljujete po svima i svacemu. DNO(napre).

Jovan

pre 7 godina

Platice samo dok budu videli da je on jako ozbiljan jer ako nisu sposobni da zaustave svoje gradjane da ulaze ilegalno u Ameriku onda je legitimno da trazi da plate zid i pokazu da su partneri i da se zalazu za resavanje problema na neki nacin.

engl

pre 7 godina

@fiken

To je mit da Amerikanci neće da rade te poslove koje radi iliegalni migranti, ali neće za male pare. Migranti spuštaju cenu rada, pogotvo se to oseti po gradilištima.
Mislis da ne bi Amer radio na plantaži za 10$/h? Jaka je njihova radna etika, jer da nisu vredni ne bi nikad iz ničega napravili imperiju.
Da ne pominjem koliko ti ilegalci koštaju američke poreske obveznike na godišnjem nivou, a kad uspeju da srede papire onda štancuju decu i žive na račun drugih - od socijale.

RzBrzotrz

pre 7 godina

Čitam komentare i ne mogu da verujem...
Proučite malo istoriju, ceo jugozapad današnje države koja sebe naziva SAD je do pre nekih 150 godina bio Meksiko.
Uzeli su ga kao što su i Indijancima uzeli ostatak.
I sad hoće da prave zid...
Koga hoće da spreče, ljude koji su tu bili hiljadama godina pre njih!?
Poređenje sa Kosovom je neminovno, selektivno pamćenje je čudo.
E ljudi moji...

Laminati

pre 7 godina

Amerikanci ionako imaju naviku da kupuju i stvari koje im ne trebaju, ne popravljaju ništa već se baca čim se prvi put pokvari. Mislim da i taj porast cena treba da im se desi, neće im mnogo škoditi, država ih je razmazila po tom pitanju. Nek počnu da razmišljaju malo za promenu. Iako će napraviti štetu nekim američkim kompanijama i potrošačima u americi, cilj je da se na krupnijem planu kompanije zadrže u americi i potrošači navedu da "kupujum domaće". Vidim dosta komentatora ovde koji imaju ista razmisljanja kao domaći političari, bitni smo samo mi i koliko para imamo sada, nije bitna budućnost jer je ovce od naroda neće imati. Gledajte malo širu sliku i razmislite malo dublje. Kad reprezentacija ne igra dobro svi su selektori.

ja

pre 7 godina

@ (Alo Bing?, 26. januar 2017 23:21)

Da, ali ta vozila se ne prave u Meksiku da bi se tamo prodavala, nego se izvoze (gotovo isključivo) u SAD. Kada im cena, zbog ove carine, bude porasla toliko da je besmisleno da američki proizvođači izmeštaju proizvodnju, fabrike će da se vrate u SAD, pa će na hiljade onih koji sada rade za minimalac u Volmartu da rade za 5 puta veću platu u GM-u, Fordu, itd. Pa još kada bude prepolovio porez na dobit firmi, pa se vrate trilioni dolara iz poreskih rajeva...

tramp dere zemljake

pre 7 godina

Kakav genije, lele. Pa on lupa vise od ovih nasih strucnjaka a nepismena raja (i tamo a vidim i ovde) samo aplaudira. Ako ce da uvede porez od 20% na meksicke proizvode, to znaci da ce Amerikanci morati da plate tih 20% ...

alienware

pre 7 godina

Zaboravili ste dragi komentatori da ovde postoji konkurencija kao prvo,radna snaga ucestvuje sa samo nekoliko hiljada dolara po automobilu i da 20 % nista ne znaci za kupca koji ce umesto 30,40 hiljada da plati 31,41 hiljada dolara.Ali kompanija koja proizvede 100,000 gubi 10,000,000 godisnje profita jer ne moze da dize cenu zbog konkurencije i morace da nesto proizvodnje prebaci nazad u USA.Time ce platiti vise za rad ali ce ustedeti 20% na svaki auto , sto je daleko vise nego sto ce platiti skuplju radnu snagu i eto vise zaposljenja ,bez zaposljavanje kao u Srbinji na drzavna jasla jer drugog posla nema.

trampbrat

pre 7 godina

Ceo Zapad se razvio kroz ekononomski protekcionizam, Aleksandar Hamilton je izmislio zaštitu mladih industrija u nastajanju. Ako niste znali Švajcarska ima najveće barijere na uvoz poljoprivrednih proizvoda u svetu, a svi misle da su oni liberalni pro-tržišni raj.
Oni su počeli da forsiraju slobodno tržište tek kad su se razvili dovoljno da budu konkurentniji od drugih.
Samo nama prodaju priču da otvorimo granice za njihovu robu gde mi nemamo šanse.
Trampova ova ideja nije šuplja, on se vraća fundamentima, poskupeće meksičke proizvode a profitiraće američke kompanije. Veća dobit, više investicija, veća zaposlenost.
Treba podržavati svoje, moraš da imaš proizvodnju.

Farmakomafijas

pre 7 godina

Covek planira da dize generalno poreze na proizvodnju van Amerike i da izuzetno oporezuje americke brendove koji proizvode van SAD. Mozda ljudi ocekuju kajanje giganata i prestanak toga da se proizvodnja seli. Istina je da ce ostati napolju jer je trziste u ostatku sveta ogromno, a proizvodnja dzabe van teritorije SAD. Da li ce se vratiti i preseliti prozvodnju gigant kao recimo Najk?
Izgleda da se nama malo zavrtelo od racunanja ekonomske drzavne politike koja nam se ovde svakodnevno servira. Pitajte se kako ce ziveti ljudi. Nacionalizam i ksenofobija rastu, cene brendova ce porasti i placati se skuplje, obamacare se ukida, bogati ce se bogatiti jos vise jer ce smanjiti porez kako 'bi se otvarala radna mesta' i socijalne razlike ce se produbiti. To je unutrasnja politika Trampa. Sto se tice spoljasnje nadam se da nece biti vetar u ledja jacajucoj desnici u EU jer je smatram opasnom u ovo vreme jacanja islamofobije, a nadam se da bi moglo pozitivnih stvari da se dese po pitanju Sirije, premda sam skeptican, ali svakako navijamza to.

Hajek

pre 7 godina

Molim sve one koji misle da je ovo dobar potez da pročitaju nekoliko sledećih rečenica. Ako se nametne carina od 20% na meksičke proizvode, cena tih proizvoda u Americi će skočiti, tako da će američki potrošači plaćati tih dodatnih 20%, a ne neko iz Meksika. Dalje, Meksikanci će morati negde da plasiraju svoju robu, a to će najpre biti na njihovom domaćem tržištu - niže cene, viši kvalitet - korist za Meksikance u kratkom roku. S druge strane, privredni razvoj u Meksiku, koji je upravo i uzrokovan time što meksičke firme mogu da izvoze na tržište SAD značajno je smanjio broj migranata iz Meksika u protekloj deceniji. Zatvaranje granica načiniće štetu meksičkoj privredi i eto novih Meksikanaca u SAD. Takođe, ovo će biti štetno i za privredu SAD, jer su potrebna strukturna prilagođavanja kako bi se proizvela dobra koja su se prethodno uvozila, što je veoma, veoma skupo.

U svakom slučaju Tramp još jednom pokazuje da nije predsednik SAD već direktor američke privrede. Da je tako moglo SSSR bi i danas postojao i privreda bi mu cvetala.

Paor

pre 7 godina

@Posmatrac, situacija nije tako jednostavna. Trump planira da uradi sledeće. Prvi potez je da stavi 20% na uvoz automobila iz Meksika. Za drugi potez čeka meksikance; ako ne pristanu da nadomeste iz svog džepa tih 20% fabrike automobila se same sele u SAD i tamo zapošljavaju Amerikance; ako pristanu, od tih para gradi zid. Ovo radi jer mu se može. Jeste nasilnički i ružno ali je win-win.

Razumko

pre 7 godina

Da li nasi patriote rusofili kapiraju da ako Tramp ostvari svoje ideje da ce i Srbija onda izvoziti robu u SAD sa isto toliko velikim carinama kao Meksiko i sve ostale zemlje sveta. Drugo da li ce americkim kompanijam da se isplati da plate taj 20 % porez na robu koju proizvode u Meksiku ili nekoj drugoj drzavi sveta, ili da prebace proizvodnju u SAD i placaju mnogo vece plate radnicima u SAD od preko 1000 i vise dolara mesecno ili da da nastave da prave tamo gde su plate od 50 tak do 300 tinak dolara, a u fabrikama u SAD ce opet da rade Mekskikanci I doslajci koji zive u SAD.

king

pre 7 godina

74 milijarde dolara uvoza iz Meksika su vozila americkih proizvodjaca koji su izmestili svoju proizvodnju tamo. Znaci upucava covek svoju zemlju u stopalo a Srbi likuju a bez da imaju pojma o ekonomiji.
(Alo Bing?, 26. januar 2017 23:21)

a to znaci da ce najveci proizvodjaci ako zele biti konkurentni,svoju proizvodnju morati preseliti u Ameriku a od toga ce najvise imati tko?
pa Ameri
znaci ti nemas pojma e ekonomiji....

Korvin

pre 7 godina

74 milijarde dolara uvoza iz Meksika su vozila americkih proizvodjaca koji su izmestili svoju proizvodnju tamo. Znaci upucava covek svoju zemlju u stopalo a Srbi likuju a bez da imaju pojma o ekonomiji.
(Alo Bing?, 26. januar 2017 23:21
####
Pošto ti, kako vidim imaš pojma o ekonomiji, molim te objasni mi koje su to pogodnosti za običnog građanina SAD zato što je recimo Ford preselio proizvodnju u Meksiko. Cena tog auta je i dalje ista kao i kad se proizvodio u americi. Jedino što se desilo je da je par hiljada radnika ostalo bez posla, a par menadžera i direktora je dobilo mnogo više para.
P. S. Zašto Mercedes ili Audi koji se sklapa u Mađarskoj nije jeftiniji od onog sklopljenog u Nemačkoj.

UDBA

pre 7 godina

Ja cu da sagradim kucu, a nateracu komsiju Mileta da je plati!
(Ratko, 26. januar 2017 22:25)

- Pa i nije ti vas poredjenje! Pitao bih te da si Amerikanac, a da ti iz susjedne drzave decenijama ulazi da desetine hiljada ljudi i to nelegalno ;-)

Amerikanci su barem kada je Meksiko u pitanju potpuno u pravu.

YIFY

pre 7 godina

Da bi se roba uvezla na americko trziste morace da se plati 20% veci porez od sadasnjeg. To ne znaci da ce americki gradjani da finansiraju zid vec da ce ta roba da poskupi i samim tim ce biti manje konkurentna i to ce biti udarac na kompanije iz Meksika tako i na ekonomiju drzave koja je skoro pa zavisna od izvoza u SAD!

Pogresno razmisljate. Ja kao kupac u prpdavnici necu da kupim 20% skuplji proizvod iz Meksika koji sam do tada kupovao ako imam isti za 10,15% jeftiniji iz neke druge drzave ili sopstvene koji do tada nisam kupovao zbog vise cijene od proizvoda iz Meksika.

Dakle nece americki gradjani da finamsiraju zid, tj oce samo do jedne ure dok cijene ne skoce u nebesa, a onda ce da puca meksicka ekonomija.

Zna yellow men sto radi itekako ;-)

Bronx

pre 7 godina

74 milijarde dolara uvoza iz Meksika su vozila americkih proizvodjaca koji su izmestili svoju proizvodnju tamo. Znaci upucava covek svoju zemlju u stopalo a Srbi likuju a bez da imaju pojma o ekonomiji.
(Alo Bing?, 26. januar 2017 23:21)

Sada će amerčki proizvođači da shvate da je auta jeftinije praviti u USA i premestit proizvodnju nazad. Bravo Tramp!

velicanstveni

pre 7 godina

Goran@Mozda je lud ali glup sigurno nije,covek koji napravi milione u Americi nije glup nego sposoban i to izuzetno.Zasto ga svi ovoliko satanizuju stvarno ne znam pogotovo u Srbiji,bas me briga ko je predsednik Amerike,nama je sve jedno da li Tramp ili Klinton,identicno ce svi da se ponasaju prema Srbiji.

Slobodni Klikeri

pre 7 godina

Meksiča roba biće skuplja 20 posto i istina amerikanci će je plaćati skuplje, ali zato će američka roba biti konkurentnija i porašće prodaja američke robe. To znači veće prihode i bolju uposlenost američkim radnika, što je i njegovo obećanje. Znači jednim potezom finansira gradnju zida i povećava zaposlenost u SAD. Pa sada neka neko kaže da nije genijalac.
(Gare, 26. januar 2017 23:38)

Genijalac,a kako ce da prikupi pare ako prodaja meksicke robe opadne drasticno zbog ovih 20% vise poreza?
I to sto se bude prodalo jel znas ko ce da plati tih 20% vise kada bude kupovao npr. meksicku tekilu,pivo,sokove (ukljucujuci i koka kolu iz Meksika koja je 12x bolja od americke),meksicke sireve i druge proizvode? Pa,americki narod ce da plati tih 20% skuplje,a ne Meksiko. I ko tu onda finansira taj zid Meksiko ili americki poreski obveznici? I sta ako Meksiko kao protiv meru uvede porez od 40% na uvoz americke robe?
Meksiko je ozbiljna ekonomija (15. ekonomija sveta) i drzava sa 120 miliona stanovnika,nije to Gvatemala,Honduras,Srbija,Hrvatska,Bugarska i ostala boranija.

Hmmm

pre 7 godina

@Gare
Delimicno tacno, a kada se stavi u kontekst skoro potpuno netacno. Unistice razmenu izmedju 2 drzave, roba ce se proizvoditi u Americi i bice skuplja amerikancima koji su vec sada dosta uposleni. To povlaci smanjen izvoz. Americke firme ce izgubiti na konkurentnosti zbog visih troskova i dugorocno gubiti poziciju na globalizovanom trzistu. Terati nekoga da skuplje proizvodi je suludo u danasnjem ekonomskom modelu. Kratkorocno, da, bice bolje, dugorocne nikako.

SilvIo Berlusconi

pre 7 godina

Gare@ A sta ako Meksiko kao recipricitet uvede , recimo oko 35 odsto carinu na americku robu ili robu proizvedenu u SAD?! A sta ako drugi americki partneri i zemlje uvoznice americkih proizvoda uvedu iste mere koje hoce da uvede njima Tramp!? Kome ce onda taj " genijalac " prodavati robu!? A to da se kao narod divimo i inspirisemo ovakvim " genijalcima " , pa to nije nista cudno za nas mentalitet i gledaj dokle smo dogurali , a najgore jos nije ni stiglo....
Ovakav jednostran , providan i naivan pogled na svet i stvari vise prilici nekom politikantu i prevarantu sa Balkana , a nikako predsednika najmocnije zemlje sveta. Mada ne sumnjam da ce ga veoma brzo urazumiti i umiriti , nisu oni tek tako svetska sila broj jedan u svim segmentoma.

T

pre 7 godina

Gledam kako komunicira sa Meksikancima i vidim da igra vrlo grubo. Bas me zanima da li je tako ikada pregovarao kada su njegove investicije bile u pitanju, jer sam prilicno siguran da bi ljudi vrlo prestali da posluju sa njim ako bi se tako ponasao i u privatnom biznisu.

Старац Исаија

pre 7 godina

Изузетно храбар, да не кажем суманут предлог. Велики број америчких компанија се претходних година преселио у Мексико. Ако Трампу ово пође за руком, боље да овог пролећа избегава вожњу у кабриолетима...

Zoki

pre 7 godina

Da li Tramp može to da uradi? Može! Da li će to da uradi? To je daleko teže pitanje, jer zavisi od različitih interesnih grupa. Tramp mora da balansira, jer će mu trebati podržka za neke druge stvari. Meksiko bi daleko više izgubio ako bi Amerikanci uveli 20% carine, to je neosporno. Možda Tramp igra na kartu da ih ubedi da plate taj zid. Drugi kec iz rukava koji bi Tramp mogao da povuče je ometanje novčanih doznaka iz Amerike u Meksiko. Meksiko dobrim delom živi od toga i posledice bi bile katastrofalne.
Što se tiče meksičkih radnika u SAD, jeftina radna snaga iz Latinske Amerike (ne samo iz Meksika) je jedan od osnovnih razloga da se proizvodnja u određenim oblastima ne automatizuje. Najbolji je primer poljoprivreda.
Kanada je potpuno druga stvar jer je trgovinski balans uglavnom izbalansiran.

Mozda

pre 7 godina

Taj zid će da bude sazidan ovako ili onako. Ko će ga platiti videćemo. Treba se boriti protiv rada na crno jer je to problem koji izjeda zapadnu obalu. Meksikanci rade ilegalno i spuštaju cenu rada regularnoj radnoj snazi uključujući i Meksikance koji imaju američke papire! Medjutim napasti direktno privredu se ne bi svidelo gradjanima pa Tramp rešio da ide zaobilaznim putem. Smanjenje ilegalnih imigranata će dovesti do povećanje cene rada pa će ili poslodavci morati da se odreknu viska zarade ili da dignu cene. Uglavnom američki gradjanin ocekuje da se nešto promeni, a kako će to uticati na istog nećemo znati pre nego se preduzme nešto. Inače Trampa mnogo prozivaju zbog Muslimana, a on je mnogo više fokusiran na Meksiko i deluje kao neko ko nema namere da nastavi politiku demokrata i mešanja u sve živo na bliskom istoku...

znalac

pre 7 godina

Meksiča roba biće skuplja 20 posto i istina amerikanci će je plaćati skuplje, ali zato će američka roba biti konkurentnija i porašće prodaja američke robe. To znači veće prihode i bolju uposlenost američkim radnika, što je i njegovo obećanje. Znači jednim potezom finansira gradnju zida i povećava zaposlenost u SAD. Pa sada neka neko kaže da nije genijalac.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Gare, 26. januar 2017 23:38)
evo ja kazem da nije genijalac, jer svaka akcija ima reakciju, onda ce i drugi da uzvrate i da dignu poreze na americku robu pa ne znam kome ce onda ta americka industrija da prodaje tu svoju robu. ne vidim na koji nacin ce americka roba postati konkurentnija meksickoj ovim protekcionistickim merama koje su otisle na djubriste istorije jos pre pedesetak godina, kad amerikanci iz meksika uvoze ono sto nemaju u dovoljnim kolicinama. komentar ti je van svake ekonomske logike

Sasa xy

pre 7 godina

Ovo je sve dobro dok neudari na Kinu a verovatno kasnije na neki nacin i na Rusiju cisto sumnjam da ce ovako razdragani biti jer bi to moglo dovesti do pravog konfilkta a to je katastrofa za citav svet.Mislim da ce na kraju Tramp zavrsiti mandat ranije jer ce ga sam kongres obnesposobiti da pravi ovakve izlete.

Sasa

pre 7 godina

Ne razumem. Kada se uvede porez onda je meksička roba skuplja za amere što znači da 20 % skuplju robu plaća kupac a ne prodavac. Skuplja roba će dovesti do smanjenje prometa i zaostravanje odnosa sa meksikom što je pretostavljam cilj Trampa i poklapa se sa najavama.

netko

pre 7 godina

Pošto ti, kako vidim imaš pojma o ekonomiji, molim te objasni mi koje su to pogodnosti za običnog građanina SAD zato što je recimo Ford preselio proizvodnju u Meksiko. Cena tog auta je i dalje ista kao i kad se proizvodio u americi. Jedino što se desilo je da je par hiljada radnika ostalo bez posla, a par menadžera i direktora je dobilo mnogo više para.
P. S. Zašto Mercedes ili Audi koji se sklapa u Mađarskoj nije jeftiniji od onog sklopljenog u Nemačkoj.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Korvin, 27. januar 2017 09:56)

gradjanima ce biti ili isto ili gore jer ce kroz ovaj porez sve placati vise. ali njih niko ni ne sljivi u ovom cirkusu.
rec je o profitu. ameri su izmestili fabrike u mexico jel im je tako bilo jeftinije, imali su neki profit (da su ostali tamo gde jesu, samo bi nastavili da propadaju, eno detroit ti je dobar primer kad neko gura i dalje ko blesav a svet se menja oko njega, pa na kraju propadne uz veliiiki buum).
I sad ako se vrate, ponovo ce ostati bez profita kojeg su imali zbog jeftinije radne snage.
Dakle, ako nema profita nema ni ulaganja, nema ne vece prozivodnje.
A posto masine rade sve vise i vise, nece ni americki radnici da se zaposle u velikom broju jer masine rade umesto njih dosta poslova.

goxi

pre 7 godina

kada bi organizovao da se svaki americki vojnik vrati kuci, izgradili bi zid za cas posla za par meseci. Ako bi jos svaki poneo kuci par cigala sa trenutnog zadatka, bilo bi za dobar temelj!

Nimble Navigator

pre 7 godina

(Goran, 26. januar 2017 23:42)
Mic Mekkonel (lider Republikanaca u Kongresu) je rekao da ce kongres odobriti 12-15 milijardi za izgradnju.

Mismo

pre 7 godina

@Darko Holandija- Kada kao ti neko prica a nema pojma, kakav finansijski genije,tip se obogatio na skoku nekretnina a na kraju je bankrotirao pa mu je oprostena gomila dugova,genije kao karic..

asd

pre 7 godina

Goran@ Apsolutno ne razumeš Trampovo politikamstvo. Ako mu taj porez ne prođe Kongre, onda će reći, građani ja sam hteo da urad što sam u predizbornoj kampanji obećao, ali mi truli politički establišment neda i treba da ga menjamo zajedno, a ako mu kojim slučajem odobre onda će reći ja ispunjavam šta sam obećao. Dakle win-win situacija.

fiken

pre 7 godina

moja rođaka radi u jednom gradiću u Ilinoisu,u restoranima za 8,5$ po satu.Od 10 zaposlenih 8 su ili meksikanci ili neki emigranti.Ko je vredan radi i za 8 i za 10$ jednako.

M

pre 7 godina

@gare
Ne znam da li trolujes ili se toliko nerazumes u globalnu ekonomiju.
Povećanjem poreza na meksocku robu samo pogoršava odnose sa meksikom i trpi narod koji je tu robu kupovao. Čak iako se poveća kupovina američkih proizvoda ona samo pomaže bogatim vlasnicima tih firmi, jer se 90% američkih proizvoda outsource-uje u zemlje u aziji gde je jeftina radna snaga.

Dakle američkom narodu kao takvom ovo ni na koji način ne pomaže.

jasdf

pre 7 godina

Tramp zaboravlja da je vrednost izvoza SAD u Meksiko 194 milijarde dolara. Uvodjenje visokih carina od strane SAD ce pokrenuti kontramere Meksika. Koliko bi roba iz SAD postala pristupacnija na trzistu SAD, isto vazi i za domacu robu u Meksiku. Takodje, dobar deo meksickog izvoza predstavljaju nafta, minerali i metali, tako da bi i poskupljenje toga uticalo na pad konkurentnosti za preradjivacku industriju SAD plus sto bi otvorilo nove dimenzije u trgovini sirovom naftom, do sada nismo imali naknadno uvodjenje carina na vec dogovorene isporuke.

мики

pre 7 godina

Јоване имаш стан , па ко ставља решетке на прозоре, сигурносна врата ти или лопов који хоће да те опљачка. Па што би Мексико зидао зид са Америчке стране границе па њима је у корист да им људи раде у САД и зарађени новац шаљу кући.

Branislav

pre 7 godina

Opet davim, ali moram da glasno kažem da mi je drago zbog Libertarijanaca, Hajekovaca i zdravorazumsko rezonujućih komentatora koji se trude da i naše populizmom zavedene sugrađane koji iskažu svoje razmišljanje vrate u vinklu na lep i argumentovan način. Pozdrav za najbolje rešenje -Tržišno rešenje.