Nedelja, 25.12.2016.

10:09

Mladi pakuju kofere - za mesec zarade 4 plate

Odlazak mladih iz zemalja Balkana, u potrazi za boljim perspektivama, dodatno pogađa ekonomije u njihovim domovinama koje se bore s problemima

Izvor: Tanjug

Mladi pakuju kofere - za mesec zarade 4 plate IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

97 Komentari

Sortiraj po:

Dragan

pre 8 godina

Davno bilo kada sam otisao. Nekoliko meseci posto sam napustio Srbiju gledam se u ogledalu i vidim da imam manje sedih. Cak i sada posle 16 godina i dalje imam manje sedih nego kada sam otisao.
Tacno je da se kvalitet zivota ne meri samo parama, mada dobro dodju.

izadje na videlo

pre 8 godina

u cemu je problem?
pa, svako ce na kraju dobiti upravo ono za sta se zalagao.
mladi posao u inostranstvu( i vracati se nece!),stari i nemocni TV program sa Farmom, muzickim takmicenjima i vremenskom prognozom na pola sata, politicari stare i nemocne koje ce izdrzavati upravo oni koji su otisli u inostranstvo, a njima ostaje cela drzava na raspolaganju!

stariji emigrant

pre 8 godina

(Kiza, 25. decembar 2016 17:26)

Emotivni problemi i razne psihofizicke traume su totalno posebne teme. Ovde govorimo mahom o jakim, zdravim i mladjim ljudima! Ali pre svega ljudima koji nisu spremni da zarad neke iluzije o takozvanoj "svetloj buducnosti evropske Srbije", svoje najbolje godine provedu u iscekivanju neceg boljeg sto vec skoro 30 godina nikako da dodje! Vec nam je kao naciji sve gore i gore. A to sto je tvoj poznanik pukao, to je verovatno stvar njegove prirode, licnosti, vaspitanja ... Covek ponekad prodje i 50 godina zivota da bi ukapirao koliko je nesposoban da resi najbanalnije zivotne probleme jer su mu se do tih godina kockice redovno savrseno sklapale u perfektan mozaik. Prosto, imao je SRECU! A neko drugi vec sa 12 godina prodje sito i reseto, poput onog legendarnog krajiskog klinca sto je devedesetih za volanom juga ili keca (ne secam se) dovezao svoju porodicu iz Hrvatske u Srbiju. Takav vec sa 20 postane LJUDINA, jak i zilav, sposoban da se doceka na noge i kada ga bacis u mutnu baru punu krokodila. Neko je srecan da ima samo osnovne stvari i uci se od ranog detinjstva da se raduje malim stvarima i postuje uvek ono sto ima, a ne place za onim sto nema. A ima i onih kojima bi i Alibabina pecina bila premala. Razliciti smo, sta ces ...

zoki falcon

pre 8 godina

@Srbistan je dobar dok se skolujete i sticete iskustvo,narocito medicinari....onda kao iskusni ranici odete i pametujete. Zasto se tamo niste skolovali,stazirali ili zavrsili specijalizaciju? Uostalom,budimo iskreni,prodali bi se za saku dolara i narod smo koji se najbrze asimilira i zaboravi svoje poreklo i korene,mada uprkos svemu imamo mnogo,mnogo vise cime da se ponosimo nego stidimo...
(Vladimir Ilic, 26. decembar 2016 09:22)
E pa prijatelju, svaki student medicinskog ili bilo kog fakulteta ima roditelje koji kroz razne načine plaćaju porez državi koja onda finansira školstvo. Ni same studije nisu baš besplatne, čak i za one koji su na budžetu; školarine, udžbenici i još što šta.
Kad se završi ta muka šta onda sa diplomom ? Da se čeka ko zna koliko na posao , da se eventualno volontira nekoliko godina, pa da se onda radi za 40 -ak hiljada dinara ???
Dosta više sa tom demagogijom tipa država vas školuje, što se ne školujete vani kad sam dokazao da građani finansiraju škole i da imaju prava da se obrazuju a onda da idu gde hoće i da rade svoj posao za normalne pare !

Berlin -Wedding

pre 8 godina

Imao sam 24 godine, znanje nemackog jezika i diplomu beogradskog univerziteta kada sam se 1990-e obreo u Nemackoj.Klasican ekonomski migrant! Sada mi je 50 godina,ekonomski situiran, porodica, deca (18 i 14 god.), supruga takodje radi.Tadasnja odluka da napustim Srbiju je bila teska. Medjutim, kako godine stizu, sve vise me vuce nostalgija za Srbijom.Za odprilike 14 godina mogu u penziju, deca ostaju ovde a supruga i ja (ukoliko dozivimo)se vracamo da starost provedemo na "ocevini". U potpunosti razumem mlade ljude koji "beze" iz Srbije jer kako trenutno funkcionise nasa domovina je zaista isod svake kritike, pre svega kako funkcionise partijsko-finansijska-mafijaska-pravosudna oligarhija i "Baje" na opstinskom nivou.

маркеђани

pre 8 godina

Srbistan je dobar dok se skolujete i sticete iskustvo,narocito medicinari....onda kao iskusni ranici odete i pametujete. Zasto se tamo niste skolovali,stazirali ili zavrsili specijalizaciju? Uostalom,budimo iskreni,prodali bi se za saku dolara i narod smo koji se najbrze asimilira i zaboravi svoje poreklo i korene,mada uprkos svemu imamo mnogo,mnogo vise cime da se ponosimo nego stidimo...
(Vladimir Ilic, 26. decembar 2016 09:22)
Добро ето ти мени реци шта млад и образован човек да ради у овој држави у којој нема посла за њега? Да чека 40те да би можда добио посао? Када да ствара породицу, децу? Од чега ће да живи? Ретки су се од патриотизма леба најели...
Ова држава се према својим гртађанима понаша као маћеха.

Milic

pre 8 godina

Bogme vrlo aktuelna ova napustanja radne snage drzava na Balkanu.
Ako se ovako nastavi i industrija zanemari kao i poljuprivreda kako politicari zamisljaju da im primanja budu velika pa go se ne skida. Ako se ne garantuje onom koji radi da ce biti redovno i bez ijednog razloga isplacen na kraju meseca ili nedelje, kako zamisljaju u vladi da ce neko da radi i da ima obaveze prema firmi kada ta firma nema obaveze prema radniku.
Apsolutno je nedopustivo ovakvo ponasanje u privredi. Zakoni se ne sprovode a pravni sistem je korumpiran i u rasulu pa stoga i normalno je da i oni koji pokusaju da investiraju u Srbiju vec su gubitnici, podsetimo se nasih velikih ljudi koji su odustali i vratili se odakle su i poneli novac.

bgd

pre 8 godina

Ok, ima platu visine 4 bosanske plate, ali koliko potroši? Ne znam za Nemačku, ali nemojte se zavaravati da su cene u prodavnicama, porezi i drugi troškovi kao u Srbiji. Za obrazovane uvek ima posla i kod nas a i napolju, a tu ne spadaju uvek oni sa fakultetskom diplomom.

Др Но

pre 8 godina

Za sve koji pljuju na Rusiju, ja sam u Moskvi i radim na dva univerziteta i namacinem nekih 240 000 rubalja mesecno. Moglo bi i vise ali ne zelim da uzmem drzavljanstvo.

Vladimir Ilic

pre 8 godina

Srbistan je dobar dok se skolujete i sticete iskustvo,narocito medicinari....onda kao iskusni ranici odete i pametujete. Zasto se tamo niste skolovali,stazirali ili zavrsili specijalizaciju? Uostalom,budimo iskreni,prodali bi se za saku dolara i narod smo koji se najbrze asimilira i zaboravi svoje poreklo i korene,mada uprkos svemu imamo mnogo,mnogo vise cime da se ponosimo nego stidimo...

ispran mozak

pre 8 godina

Sve veći odliv mozgova, kojem je Srbija izložena već decenijama, moguće je sprečiti jedino ako kroz obrazovni sistem i medije što više zaglupimo mlade naraštaje. Zaglupljivanje novih generacija imalo bi dvostruki efekat.., prvo, glupom čoveku nikada neće pasti na pamet da ode da živi u drugu zemlju. Drugo, sve i da se seti tako nečega, niko ga u inostranstvu neće hteti zato što je glup.

Strategiju zatupljivanja Srbija razvija već decenijama, a biće potrebno još dosta vremena dok ne dosegnemo nivo na kojem naše mlade ljude u inostranstvu niko neće hteti. To jeste težak zadatak, ali mislim da ćemo istrajati.

Bane

pre 8 godina

Slažem se sa većinom komentara ovde ! Tako da se pridružujem svima koji slede takav korak. Ne zato što vole nego zato što moraju a ja sam na dobrom put ka tome da odem takodje..Samo neku školu da završim tj poslednja dva ispita sa maturskim da dam. Posle ZBOGOM SRBIJO!!!!

Irvas

pre 8 godina

Ovo mi je prva godina u SAD, napustio sam posao u struci u drzavnoj firmi i sada ovdje zaradim i do 7 svojih plata. Sve je istina sto ste mogli da cujete o zivotu u SAD, ovdje nemam ni priblizno drustvenog zivota kakvog sam ga imao kod kuce ali sve zavisi od toga sta je covjeku prioritet. Ja sam znao sta me ovdje ceka i apsolutno sam spreman da se odreknem mnogih stvari kako bi vec u bliskoj buducnosti mogao sebi da obezbijedim neke stvari koje tamo nisam mogao. Pozdrav iz Cikaga.

Južna pruga

pre 8 godina

Za one koji se interesuju za Rusiju. Traže se IT inženjeri, sve vezano za građevinu i uslužna delatnost. Ja sam dobio stipendiju da završim master studije u Moskvi i ne mogu da se zaposlim u struci (elektronika) jer tu rade samo vojna preduzeća, pa bez državljanstva nikako do posla. Plate su ok, ali samo u Moskvi i eventualno u Petrogradu.

Jagodinac

pre 8 godina

Srećan put svima.Balkan je ukleto područje.Izuzetno lepa zemlja i klima ali loši ljudi žive na ovom području.Znam bar pedesetak ljudi iz moje Jagodine koji su za poslednje dve godine otišli iz nje.Znam više njih koji preko interneta traže posao.Verujem da će u narednim godinama zanatlije početi da odlaze u Poljsku,Češku,Slovačku i Madjarsku.Zanimljivo je da odlaze prvenstveno mladi stručni ljudi iz gradova

Gradjanin

pre 8 godina

@Sta fali Rusiji? Dosta nasih tamo ima, inzenjera, firmi, itd..
(ing1, 25. decembar 2016 22:50)

Ja nikog ne znam da je otisao u Rusiju da zivi tamo, osim nekih mucenika sto su otisli preko gradjevinskih firmi, ali zato znam i mucenika i pismenih na hiljade koji su otisli u zemlje "trulog zapada" (po ruskom opisu).
Sta li je sad tu problem? Kako niko nece da ide da zivi u Rusiji kad je tamo tako lepo?

audi 5cyl

pre 8 godina

Ja napolju zarađujem jednako kao u Srbiji i živim lošije, i pored doktorata. Ipak, prednost je da ne moram da slušam i gledam razne demagoge vlastodršce i gledam mulj kako isplivava na površinu po istom glupavom principu iz dana u dan. Ne volim političare ni ovde ali sam stranac pa me manje tangira.

Pravo

pre 8 godina

Da vam kazem i pitanje je koliko su ovi podaci o odlasku tacni .Bio sam skoro u Becaju ,koliko je samo mladih otislo u poslednjih par godina ,to je ljudi ogroman broj .Bukvalno svi Madjari i drugi koji su iz mesovitih brakova i koji imaju uslove da izvade pasos su se iselili i rastrkali se po Evropi.Mislim da su ovi podaci jos gori nego sto se predstavlja u javnosti .Nije mi jasno samo dokle ce ovako ,sva okolna mesta su zamrla .

antibot PIPS

pre 8 godina

Sta fali Rusiji? Dosta nasih tamo ima, inzenjera, firmi, itd..
(ing1, 25. decembar 2016 22:50)

Ocigledno fali puno toga. Neuredjena drzava, opasnost ne samo od nepoznatih,nego i od samih drzavnih organa, neizvesnost gde cete zavrsiti ako ste posao dogovarali preko posrednika, mogucnost da odradite vise meseci a da ne dobijete zaradu, ostanete bez pasosa i dozivite proterivanje iz Rusije...
Valjda zato u Rusiji zivi i radi oko 50.000 Srba, a na Zapadu vise od 5 miliona (priblizan broj, jer ima puno i onih koji se jos vode na adresi u Srbiji, a zive na Zapadu).

Tupko

pre 8 godina

Verujete li vi meni da neki ljudi iz mog okruženja za koje sam mislio da neće imati leba da jedu i koji nisu završili apsolutno nikakve škole oni svi pobegoše po inostranstvu, Austrija, Švajcarska, Nemačka, Francuska i svi su se snašli niko se ne vraća!

Logika

pre 8 godina

@StefanM jeste najteze stici u Svajcarsku ali ako uspes da se dokopas Austrije ili Nemacke i tamo radis,ti posle godinu dana dobijes radnu dozvolu i sa njom mozes da trazis posao u Svajcarskoj.Mnogo je lakse stici iz Austrije u Svajcarsku nego iz Srbije u Austriju ali kad vec ides bori se svim snagama.

nucky thompson

pre 8 godina

@glas razuma, ima nesto i istine u tome sto pisete, ali da se ne lazemo, kod nas je lopovska drzava. Supruga i ja smo imalo namjeru da se vratimo, napravili plan, dobar dio vec dogovoreno. Sticajem okolnosti odgodimo, a u medjuvremenu jedan nas drugar se vrati u Bg, poceo privatni posao. Krenulo je dobro, pa je prosirio. Znate gdje je danas, 4 godine nakon otvaranja? Rasprodao sve i evo ga ponovo u SAD! Vas primjer nikako reprezentativan, nego samo jedan pizitivan slucaj u moru losih. Poz svima

Mirjana K

pre 8 godina

Srbija je sigurna kuca za politicare,kriminalce,sponzoruse i pinkove zvezde i zvezdice!
Ostali nemaju sta ovde da traze.
Ko moze,pravac "Nikola Tesla" i karta u jednom pravcu!
(puk.Bjelajac, 25. decembar 2016 12:38

Tužna istina. Tvoja te zemlja tera, ostaće samo neznalice, paraziti i kriminalci.

Dragan

pre 8 godina

Za Delije Čikago: apsolutno svi naši kažu to sto si ti rekao. Ali da li ti poštuješ i cenis svakoga? Da li ti pomažeš svakom, ispravljaš nepravdu, budeš kulturan u saobracaju, propuštaš ljude u redu dok stojiš, poštuješ i najmanji propis itd itd? Covece nije sistem i država stvar pa da postoji ili ne postoji. Sistem i država su ljudi koji tu zive. Kakvi su ljudi takva je država. Možeš da zaključiš kakvi smo ljudi onda. Zbog toga ja nemam nikakvog kontakta sa bilo kim našim u inostranstvu.

Zoran

pre 8 godina

Kad bih mogao da se vratim u detinjstvo jedino sto bih uradio jeste da meni dok sam bio mali lupim par samara i nateram da ucim strani jezik(engleski). Ovako sa 46 godina mi ostaje da trunem ovde jer ocigledno da za bolje nisam. ;(
(Zuba, 25. decembar 2016 18:19)

Odu ljudi u 40 godina u Svedsku. Mi smo sa 34 otisli u Kanadu, posle 3 godine u Ameriku gde smo 14 godina. Sta je uradjeno za 17 godina u Kanadi, a posebno u Americi ne bi u Srbiji za 100 godina.

Zuba

pre 8 godina

Kad bih mogao da se vratim u detinjstvo jedino sto bih uradio jeste da meni dok sam bio mali lupim par samara i nateram da ucim strani jezik(engleski). Ovako sa 46 godina mi ostaje da trunem ovde jer ocigledno da za bolje nisam. ;(

Dragan

pre 8 godina

Ovaj sto pominje Skandinaviju, slučajno ili namerno je prešutio jednu stvar. Ovde dobro prolaze samo vrhunski stručnjaci, specijalisti itd. Svi ostali zive vrlo loše, u azilantskim delovima grada, lošim i prastarim stanovima, kupuju najjeftinije sto domaci ni ne gledaju itd itd. Takodje domaći ih smatraju nista boljim od Kurda, Somalijaca itd. Nažalost. To vam niko od naših neće reci, ali ja pričam iz prve ruke. Razlog ? Jednostavno imaju najniže plate za te poslove, a cene su astronomske. O klimi ovde neću ni trošiti reči.
Mnogo bolji izbor je Austrija ili Nemacka. Za medicinare pogotovo.

Kiza

pre 8 godina

Radeci kao aviomehanicar u Lufthanzi na JFK aerodromu sam imao prilike da vidim ljudske drame. Roditelji odlaze a deca ostaju.
Nije svako spreman da ostavi sve i da ode pa makar i nemao nista. Za to se treba spremiti i imati cilj. Poznavao sam odlicnog stomatologa iz Novog Sada koji za manje od godinu dana imao preko 100 stalnih pacijenata. Odlicno je zaradjivao ali je na zalost poceo da pije i od coveka ostade senka. Secam se kada mi je pre samog odlaska rekao:" Umrecu ovde ako budem ostao jos godinu dana". Spakovao se i sa porodicom vratio kuci. Ja sam izgleda srecnik. Zahvaljujuci poslu ja sam svake dve nedelje u Beogradu. Iskreno, ne pada mi na pamet da se vratim.
Sto si stariji, odlazak je sve tezi.

Binasr

pre 8 godina

Nema nama spasa, gotovi smo. Nepostoje vise ni volja, ni inspiracija, ni snaga da se ovde pocnu traziti resenja za bolje. Ko god je inspirativan, vredan, radan i jos ako je obrazovan prestavlja jeres u gomili neradnika i neznalica, bar onih koji kobajagi nesto rade. Mladi ne ceznu za radom, cak i ako nesto iscackaju to traje kratko, ne stvaraju porodice jer hoce sve na gotovo i idealno a od toga bez velikog truda i samoodricanja nema nista. Jos kada uzmemo danasnje politicare, nezasite preduzetnike, religijsku opsenu i pomnozimo sa ustrojenom potrebom za normalnim zivotom, dobijamo formulu za nepopravljivu nacionalnu propast, cirka vec za 10-ak godina.

Goran.P

pre 8 godina

Ko zeli i moze neka ide.
Srecu treba stalno juriti bilo gde a ne cekati je!
Bitno je da znas sta trazis ,koliko zelis da bi bio ispunjen covek.
Srecnih ljudi ima i tamo negde pa i ovde kod nas odnosno i nesrecnih.
Neki moji prijatelji su odavno otisli neki kao ja nisu.
Kazu da im je ok i malo vise se hvale
(mentalitet nas se ne menja)
Ali zato ja ih stalno posecujem kao turista sve na sopstveni racun!
Tako mogu i ja njima da se hvalim i neka se cude.
Aj zdravo.

Marko

pre 8 godina

@ Softverski inženjer, 25. decembar 2016 15:31: U suštini, ovako bi glasio i moj komentar. Supruga i ja smo pre tri godine počeli da učimo norveški, a pre dve stisnuli petlju i otisnuli se. Jedan normalan život, pun izvesnosti. Nismo ni u Srbiji oskudevali, ali više nismo mogli funkcionisati u sistemu koji se raspada i gde ne možeš planirati više od tri meseca unapred. Sada u januaru uplatim letovanje na Palmi, prođem duplo jeftinije ali sam siguran da ću ići - neće doći šef i reći "Na godišnji idemo kad ne bude posla". Bez straha se uzme kredit za stan i auto. Naravno, treba gristi i raditi. Ponekad uhvati nostalgija, najviše zbog dragih ljudi koji tavore u Srbiji, i zato se ponekad pročitaju vesti na srpskim portalima, čisto da se podsetimo zašto smo otišli. I da se ličnim primerom i drugi ohrabre da, makar na kraći period, odu i žive pristojnim životom u uređenom sistemu.

Delije Čikago

pre 8 godina

Nije toliko bitna plata, mada jeste jedan od faktora, najbitnije je da te gledaju kao čoveka, da te poštuju, tome svaki čovek teži.

trn u oku

pre 8 godina

Balkan je prelep, ali je narod previše korumpiran da bi se mogao uspostaviti funkcionalnu društveni sistem. Svi mi imamo selektivan pristup tumačenju pravila, propisa i dogovora. A to je koren celog problema.

Milan

pre 8 godina

Ne meri se sve kroz platu i troškove, ima nešto i u ekonomskoj i pravnoj sigurnosti. Toga ovde nema. Mnogo bi mi značilo da znam da ću dobiti na sudu kada sam u pravu. Zato mi se ne sviđa u Srbiji iako mi standard nije loš.

b

pre 8 godina

Nema u Srbiji više normalnog života, odlaze svi, ne samo mladi. 2 poznanice su otišle u poslednjih mesec dana, jedna od njih sa 5-očlanom porodicom.
Odlazimo uskoro i mi, cela porodica.
Više ni ne srećem ljude koji žele da ostanu ovde, niti one koji bi u Rusiju...

bosko

pre 8 godina

nikada Srbija nije bila na nivou Zapada, u proseku na 30% standarda zapada tokom poslednjih 5 vekova, onda u komunizmu je dosla do 60% standarda zapada ali samo za radnicku klasu.

Danas je ponovo na 30%, i to zbog unistenih firmi, firme su dobili oni koji nisu preduzetnici, vec oni koji su dokusurili privredu a sebe ucinili bogatima.

Sto se tice odliva, napisite i jedan clanak koliko je preduzetnika prodalo svoje nekretnine i iselilo se, preporucio bih Madjarsku, imaju svega 9% korporativnu taksu, jeftinu radnu snagu i u Sengenu su.

Marko

pre 8 godina

Ja bih odmah otisao ali ne znam kako a da je legalno? Nisam za ilegalne kombinacije a nisam ni inzenjer/doktor pa da sam pozeljna roba. Dakle obican lik koji bi hteo da zivi i radi u normalnoj drzavi.

Pozdrav iz poslovnog prostora

pre 8 godina

Nije sve ni u fakultetu ili biti privatnik. Meni nikad nije islo ali sam se okrenuo partiji i sad zivim kao car, Ni za svajcarsku se ne bi menjao. Kakve kombinacije kraljevske.

Softverski inženjer

pre 8 godina

Glas razuma: neko ima visoko mišljenje o sebi, sudeći po potpisu. Mnogo si isključiv, generalizuješ i banalizuješ stvari. Ja recimo posle par vrlo bezobraznih i beskrupoloznih poslodavaca imam stabilan posao i odličnu platu. Opet razmišljam da odem jer me iritira život u ovoj državi. Ne može prokleta zgrada da se okreči godinama, putevi puni rupa i zakrpa, zdravstvo plaćam 200e mesečno kroz doprinose a svaki put kad mi nešto ozbiljnije zafali moram privatno. Ne daj bože neki rak da zapatim, umreću na listi čekanja za zračenje. Džaba mi sve pare ovog sveta kada može da me ubije pijana budala koja seda u kola zato što zna da za par crvenih može da se izvuče od kazne a koji ako i bude odgovarao za moju smrt, neće dobiti više od godinu dana. Neću da uplaćujem preko 100.000 dinara mesečno da finansiram ovako nefunkcionalnu državu a neću ni da izbegavam porez, nisam kriminalac. Ne nameravam da napustim uspešnu i profitabilnu karijeru za koju sam školovan da se borim protiv vetrenjača, dakle idem napolje. Tebi ako je dobro, to je tvoja stvar, ali da se nisi usudio da nipodaštavaš one od nas koji ovaj raspad od države ne mogu očima da gledaju!

Nenad zivanovic

pre 8 godina

Svako ima pravo da ide i migrira gde zeli. Naravno ako moze. Samo licno mi je smesno sto se vracaju u srb da se leče i popravljaju zube , a svoju naciju zaborave vrlo brzo. Postaju najveći ameri. Švajcarci. Francuzi. U glavama ostaju isti .

Bezite sto pre!

pre 8 godina

Otisla sam pre par meseci iz Srbije, a pre toga sam bila sto manje moguce tamo. Obozavam Srbiju, tamo sam odrasla i tamo mi je porodica ali ne moze se ziveti u Srbiji. Nasi ljudi tvrdim da su najpametniji ali jako je zalosno sto ne mogu da se razvijaju u takvoj drzavi. Ovde zaradjujem dosta vise i place mi se kada pomislim koliko ljudi u Srbiji moraju raditi za ovo sto ja zaradjujem. Bezite dok jos mozete pa kada budete u mogucnosti vratite se i promenite nesto.

Tišina tamo

pre 8 godina

Imam 25 godina, sedim baš sinoć sa društvom i dotaknemo se ove teme. Meni lično, jedna od najboljih drugarica otišla za Britaniju u jednom pravcu, druga u Švedsku sa celom porodicom. Drugovi redom trojica u Ameriku, jedan Austrija, dvojica Švedska i jedan Australija. Sestra i zet su već 4 godine u Rusiji. Ovo je sumarum od nekih 30ak najbližih osoba.
Od svih nabrojanih, samo dvojica nemaju državni faks.
Da li treba da pomenem kolebanje u nama ostalima koji smo ovde kada čujemo njihove priče?
Stoji to da se tamo radi. Baš se radi. Nema sedeljki u kafićima po ceo dan, ali živiš život. Kupiš nešto, proputuješ, svestan si da si ljudsko biće.

Hvala premijeru Aleksandru Vučiću, koji je za samo četiri godine marljivog rada, po prvi put u novijoj istoriji...

P.S. Akcentujte ime Aleksandar onako kako akcentuje RTS, jer drugačiji govor je za ismevanje.

Simic Zoran

pre 8 godina

Pre nego sto krenete iz Srbije, pitajte ove sto su se vratili, zasto su se vratili? Nema nigde raja, tamo ce te samo dobiti drugacije probleme. Vece plate ali veci troskovi. Sa kukanjem mozete ziveti jedino u Srbiji, na zapadu vam to nece pomoci. Ali nemojte mi verovati, bolje je da se sami uverite.

happy

pre 8 godina

Otisao pre 2 godine iz Novog Sada i nisam zažalio, u Srbiji mi govorili pa ti si lud gde ćes da ideš, imaš svoj stan u centru, dobar posao na 10 minuta šetnje, dobru platu (600e)?! a tamo ko zna itd.. Evo već sam postigao 5x veću platu, radim non stop ali se moj rad ceni i plaća. Zadovoljan sam i ne bih se vraćao već poručio svima da begaju ako ikako mogu. Srbija je jedna poltronska, korumpirana zemlja sa odsustvom mozga na političkom i mnogim drugim nivoima a život je lep i kratak.. Pozdrav iz EU

boban

pre 8 godina

@Glas razuma
"A sto svi ocekujete od drzave da vas zaposli? Zasto sami ne radite i stvorite jaku Srbiju?"

Zato sto kad pokrenes bilo koji mali biznis prvo te ogule za nerealne namete.
Ako hoces veliki biznis, onda je reket jos veci ili nemas mogucnost ni da zapocnes posao. Dodju ti egzekutori da ti objasne da neko drugi to radi i da je najbolje da odustanes. Ili ode glava.

mackica

pre 8 godina

@glas razuma sram te bilo za poslednju recenicu. Nisu svi radnici, nisu ni svi neradnici! Evo, imam predlog. Zaposli me u svojoj firmi. Daj mi prosecnu platu tri meseca. Da vidim sta ces mi vise ponuditi nakon tri meseca iskusavanja, testiranja I ispitivanja sta znam, ne znam, kako radim. Ako se pokazem kao odlican I zahvalan radnik, da li ces se pokazati I ti kao odlican I zahvalan kapitalista? E, to je problem ovde.

Logika

pre 8 godina

Jedan dobronameran savet za sve koji idu u inostranstvo,ako idete a znam iz iskustva da nije lako, posto koliko god da nam se smuci zao nam je otadzbine,idite u ekonomski najjace drzave.Ne mislim samo gde su jake plate vec gde mozete i da ustedite,na prvo mesto Svajcarska.Skandinavija je preskupa necete ustedeti nista,Austrija je dobra ima mnogo manje cene,i Nemacka takodje male cene a dobre plate i stabilni su.Svajcarska je najjaca po svemu a ako pazite koliko i gde trosite mozete da ustedite.Sve ostalo su manje vise propale drzave a sto da jednu propalu menjate za drugu.

djosa

pre 8 godina

@(Glas razuma, 25. decembar 2016 12:55) # Link komentara

ja sam svoju zivotnu ustedjevinu ulozio u svoj posao (biznis) u Beogradu. Sve sam preracunao i napravio racunicu tj biznis plan. I jedno vreme je funkcionisalo. Nekih godinu dana. Cak sam imao i 2zaposlena. Imao sam, mogu slobodno da kazem zadovoljne radnike.
Medjutim, u mojoj racunici na jedno nisam racunao: moja otadzbina, Srbija, mene ne voli. Takve bolesne namete i takse i inspekcije i akanja sam doziveo da su me vremenom svi ti mali drzavni vojnici birokrate efikasno sistematski ugusili. Ugusili su me. Prvo su me oterali u sivu zonu a onda su me i ugusili.
I zatvorio sam firmu.
Sad zivim od danas do sutra i vrebam priliku da pobegnem. Odoh i ja u Nemacku.
Tamo se bar zna koja su prava i obaveze - al svarna prava i obaveze. Oni imaju stvarne zakone. I postuju ih.
Ovo ovde..ja ne mogu vise.

rukaglava

pre 8 godina

doticni matematicar je primljen na NAJBOLJI tehnicki univerzitet na svetu o kome sam ja sanjala 90-ih. jer smo bili dno dna.
nije ni sad mnogo bolje, imam 10ak poslodavaca iza sebe da posvedocim. svi su stoka, ili su bedne plate same po sebi, ili ste prijavljeni na bedne iznose a ostatak na ruke, pa crknite u penziji.

imam odlicnu "platu", ne zivimo kao socijalni slucajevi ali strepim kako cemo da zivimo kad odem na bolovanje. zato oni koji su u poziciji moći, a to su poslodavci treba da pište i da se bune, a ne da se istresaju na radnicima kriminalnim uslovima zaposlenja

johnzie

pre 8 godina

Ljudi koji su otišli ili žele da odu nisu vaspitani da žive u ovome što se danas zove Srbija. Današnju Srbiju su stvorili oni 'vaspitani' malo drugačije. Nije sve u standardu ima nešto i u obrazu i vaspitanju.
Svako dobro.

Nikola

pre 8 godina

@Glas razuma
Ne mogu svi kao ti da otvore firme, ko ce onda da radi ako svi gazduju.
A posto vec imas firmu jel imas hrabrosti da kazes koliko imas radnika i kolike su im plate?
Naravno da si u istom košu kao i svi ostali kvazi poslodavci koji na tudjoh muci zaradjuju.
Ja sam morao da napustim srbiju bas zbog takvih, koji placaju minimalne poreze zaposlenom a uglavnom ni to.
Uvrk bih se vratio u srbiju ali ne zelim zbog nepismenih i neskolovanih politicara, koji rade za sebe a foliraju jadan narod vec 22 godine.

Milan82

pre 8 godina

Volim srbiju ali ne vlast i lopove koji srbijom upravljaju. Zato sam otisao sa zenom i dvoje dece. Mladi sam bezite a ostace penzioneri koji i glasaju za ove na vlasti i posle smanjenih penzija. Kazu pametan ide gde mu je bolje a budala ostaje u svom selu.

Život nije SNS bajka

pre 8 godina

Otišao sam pre godinu i po dana. Zaradjujem 7 puta više nego u Srbiji.
Žao mi je ljudi koji godinama žive u grču a ne mogu da odu. Od toga se bre razboljevamo a ne od uranijuma.
Ko god može neka proba da ode.

C i n i k

pre 8 godina

Nisu ovde plate toliki problem,ljudi ovde ne zive tako lose kao sto kukaju,a kukaju iz neke navike,ne znam,veci je ovde problem nesigurno i kriminalizovano drustvo. Nije bezbedno po zivot.

bgcd

pre 8 godina

samo ja znam jedno 10- tak mladih drugova i drugarica cerke da je u inostranstvu ,neko radi ,neko se udao ,ozenio za nase ,cerka mi radi u emiratima imala je ovde solidnu platu a sada ima 5 i po plata kao ovde za 5 meseci, bez dnevnica ,sestrina cerka se udala za naseg coveka koji radi kao taksista u njujorku.eto samo dvoje iz familije ,ovde ima leba samo za politicare ,pevace ,starlete ,krimose ,,zalosno ,zalosno

Dok Holidej

pre 8 godina

Nije sve u platama i zaposlenju. U razvijenim zemljama, jedna sveukupna "normalnost" društva je ono što mladima omogućava da vode pristojne živote.
Pre nekog vremena, razgovaram s koleginicom iz Sarajevskog dela firme. Priča kako je s mužem trebala ići videti neki stan, na 14. spratu neke zgrade. Ja razmišljam, u sebi, kod nas se stalno kvare liftovi koji bre 14. sprat. Dok sam ja to pomislio, ona je rekla:
- Kažem ja njemu: "Šta ako se ponovo zarati? Ko će da nosi vodu na 14. sprat svaki dan?"
Mislim se, u kakvom ***** sveta mi živimo...

Mile

pre 8 godina

Sestra mi je otišla za Nemačku, Južna Bavarska, da neguje neku dobrostojeću baku od 92.g, jer je ovde sa državnim fakultetom radila kao trgovkinja za 25.000din, a tamo za mesec dana dobija čisto 1300€. Glavno da su nepismeni nazadnjaci koji nisu imali više od osnovne škole u državnim službama sad sa nekim fakultetima sa livade. Bravo AV!

meekmill

pre 8 godina

i ja bih ali nemam za put. ovde eksploatisu ljude. Dzabe mi faks kada radim u magacinu za 27.000 a pricaju da je ovde med i mleko. Rast Bdp-a meni nista ne znaci

Glas razuma

pre 8 godina

A sto svi ocekujete od drzave da vas zaposli? Zasto sami ne radite i stvorite jaku Srbiju? Politicari kradu, a? A sto ste izabrali te politicare? A niste imali drugog izbora, jel? Ako vam je krivo sto su politicari pametniji u drugim zemljama onda idite tamo. Sta cete nam ovde. Ja sam bio u inostranstvu zato sto nisam mogao da prezivim, ali sam se vratio. Otvorio sam firmu i bolje zaradjujem od vecine. To sto nemamo dobre politicare nije zato sto smo lopovi, vec zato sto nismo ljudski kvalitetni kao drugi narodi. Potrudite se prvo malo da zavirite u sebe pa onda kritikujte druge. Ako niste imali drugog izbora kad ste birali sto se sami ne kandidujete ili osnujete politicku partiju? A to vas ne zanima, jel? Pa sta se bunite onda. Muka mi je od socijalizma i vas ne radnika sto placete vecito, majke mi. Drzava korumpirana, kriva, jadna, bedna... Neradnik ce uvek imati razloga da ne radi. Haos.

ILR

pre 8 godina

Nikada u ovoj drzavi standard nije bio na nivou zapada ali su ljudi ipak zeleli da zive ovde. Sada se bezi od nepravde, nasilja, kriminala, divljastva i svih mogucih anticivilizacijskih normi koje ovde imaju svoje prirodno staniste.

puk.Bjelajac

pre 8 godina

Srbija je sigurna kuca za politicare,kriminalce,sponzoruse i pinkove zvezde i zvezdice!
Ostali nemaju sta ovde da traze.
Ko moze,pravac "Nikola Tesla" i karta u jednom pravcu!

kimi

pre 8 godina

A sada kada krenu da se javljaju dijasporci, cim dodju s posla krece iscitavanje srpskih portala.
To vam je nostalgija ali moji vam je savet okanite se vesti bilo kakvih iz Srbije, odavde stizu samo lose i depresivne vesti a to vam u vasim novim zivotima nije potrebno.
Gledajte da se sto pre uklopite u nove sredine.

Meister Jakob

pre 8 godina

Skoro 20 godina sam živio posvuda, najdulje u Beču, vraćam se u Zagreb i nisam jedini!
Od sestre prijatelj, vrhunski kardiolog se s porodicom vratio u Zagreb za manje od godinu dana.

fuj

pre 8 godina

mnogo veci problem od standarda je politicka stoka koja nas je oterala i i dalje tera svakodnevicom... dovoljno je da pogledate skupstinu i vidite da se i to malo preostale pristojnosti kaznjava i sankcionise a populizam, lazi i klevete i korist odrzavanja politicara na vlasti odobrava i trazi.. e to se vidi i na televiziji I u novinama i u komentarima botova na web portalima ali najvaznije u svakodnevici...
ostajte politicari dok ne izglodjete sami sebe i svoje porodice...svi ostali, bezite sto pre i bilo gde bez trunke osecaja krivice...jedan zivot imate, ne trosite ga razne polupismene stefanovice, vuline i ponajmanje na narcisoidne vucice..

p.s.prezimena su izabrana sasvim slucajno i nemaju nikakve veze sa stvarnim ili nestvarnim i izmisljenim likovima ili licnostima

Bgd

pre 8 godina

Sto se tice Srbije,moj savet kao iskusnog coveka(60 godina),koji je ziveo u Eu,Rusiji a Sada u Srbiji,MLADI,sto pre u EU,a Srbiju i Rusiju zaboravite,neka uzivaju politicari(Dacić-Zaharova) u svojoj ljubavi.

Logika

pre 8 godina

Zarade i vise,zavisi sta rade.Nije problem sto idu,vec sto nemaju gde da se vrate.Oni ako odu u Svajcarsku mogu da zarade za 3 godine ko u Srbiji za 30,i mogu da ustede sto je bitno ako hoce da uloze u Srbiji.Sticu radne navike,iskustvo,nacin zivota i nacin razmisljanja se promeni i to nam treba.A vlada treba da dovede Srbiju u prvih 5 mesta na DUING listi da bi ti ljudi mogli da se vrate i uloze.FREE MARKET bi nas doveo do ubrzanog ekonomskog rasta,tako govore iskustva drugih drzava,Singapur,Cile...

Radojko

pre 8 godina

Zaposlenje posle završene škole ne donosi samo platu već samopoštovanje i mentalno zdravlje. Zamislite vrhunskog violinistu koji izlazi iz muzičke akademije u svet u kome on nema violinu na kojoj bi svirao, niti ga iko želi slušati? Srž njegovog bića želi da se pokaže i dokaže. On mora tamo gde ima violina i gde ga žele slušati pa makar i na Severni pol. Verujem da je ovo jedan od ključnih motiva za odlazak. S druge strane, trend odlaska mladih iz sela u varošice, iz varošica u prestonicu, iz prestonice u provinciju zapadnih zemalja i konačno u Njujork ili London ne obećava ništa dobro. Odlazak mladih putevima koji vode u "Rim" ostavlja prazne prostore na periferiji u kome mi ne želimo da živimo. Po pravilu, prazan prostor popunjavaju neki drugi narodi čiji će "Odoakar" na kraju pokoriti i "Rim".

l

pre 8 godina

Iz ovog članka se jasno vidi kakve su vlade u okruženju i kod nas, koliko se vodi računa o ekonomiji zemlje, kakve perspektive se nude mladima i narodu. Katastrofa, i katastrofalne posledice. Mladi odlaze, radna snaga odlazi, političari ostaju.

l

pre 8 godina

Iz ovog članka se jasno vidi kakve su vlade u okruženju i kod nas, koliko se vodi računa o ekonomiji zemlje, kakve perspektive se nude mladima i narodu. Katastrofa, i katastrofalne posledice. Mladi odlaze, radna snaga odlazi, političari ostaju.

Život nije SNS bajka

pre 8 godina

Otišao sam pre godinu i po dana. Zaradjujem 7 puta više nego u Srbiji.
Žao mi je ljudi koji godinama žive u grču a ne mogu da odu. Od toga se bre razboljevamo a ne od uranijuma.
Ko god može neka proba da ode.

Bgd

pre 8 godina

Sto se tice Srbije,moj savet kao iskusnog coveka(60 godina),koji je ziveo u Eu,Rusiji a Sada u Srbiji,MLADI,sto pre u EU,a Srbiju i Rusiju zaboravite,neka uzivaju politicari(Dacić-Zaharova) u svojoj ljubavi.

Mile

pre 8 godina

Sestra mi je otišla za Nemačku, Južna Bavarska, da neguje neku dobrostojeću baku od 92.g, jer je ovde sa državnim fakultetom radila kao trgovkinja za 25.000din, a tamo za mesec dana dobija čisto 1300€. Glavno da su nepismeni nazadnjaci koji nisu imali više od osnovne škole u državnim službama sad sa nekim fakultetima sa livade. Bravo AV!

fuj

pre 8 godina

mnogo veci problem od standarda je politicka stoka koja nas je oterala i i dalje tera svakodnevicom... dovoljno je da pogledate skupstinu i vidite da se i to malo preostale pristojnosti kaznjava i sankcionise a populizam, lazi i klevete i korist odrzavanja politicara na vlasti odobrava i trazi.. e to se vidi i na televiziji I u novinama i u komentarima botova na web portalima ali najvaznije u svakodnevici...
ostajte politicari dok ne izglodjete sami sebe i svoje porodice...svi ostali, bezite sto pre i bilo gde bez trunke osecaja krivice...jedan zivot imate, ne trosite ga razne polupismene stefanovice, vuline i ponajmanje na narcisoidne vucice..

p.s.prezimena su izabrana sasvim slucajno i nemaju nikakve veze sa stvarnim ili nestvarnim i izmisljenim likovima ili licnostima

happy

pre 8 godina

Otisao pre 2 godine iz Novog Sada i nisam zažalio, u Srbiji mi govorili pa ti si lud gde ćes da ideš, imaš svoj stan u centru, dobar posao na 10 minuta šetnje, dobru platu (600e)?! a tamo ko zna itd.. Evo već sam postigao 5x veću platu, radim non stop ali se moj rad ceni i plaća. Zadovoljan sam i ne bih se vraćao već poručio svima da begaju ako ikako mogu. Srbija je jedna poltronska, korumpirana zemlja sa odsustvom mozga na političkom i mnogim drugim nivoima a život je lep i kratak.. Pozdrav iz EU

djosa

pre 8 godina

@(Glas razuma, 25. decembar 2016 12:55) # Link komentara

ja sam svoju zivotnu ustedjevinu ulozio u svoj posao (biznis) u Beogradu. Sve sam preracunao i napravio racunicu tj biznis plan. I jedno vreme je funkcionisalo. Nekih godinu dana. Cak sam imao i 2zaposlena. Imao sam, mogu slobodno da kazem zadovoljne radnike.
Medjutim, u mojoj racunici na jedno nisam racunao: moja otadzbina, Srbija, mene ne voli. Takve bolesne namete i takse i inspekcije i akanja sam doziveo da su me vremenom svi ti mali drzavni vojnici birokrate efikasno sistematski ugusili. Ugusili su me. Prvo su me oterali u sivu zonu a onda su me i ugusili.
I zatvorio sam firmu.
Sad zivim od danas do sutra i vrebam priliku da pobegnem. Odoh i ja u Nemacku.
Tamo se bar zna koja su prava i obaveze - al svarna prava i obaveze. Oni imaju stvarne zakone. I postuju ih.
Ovo ovde..ja ne mogu vise.

puk.Bjelajac

pre 8 godina

Srbija je sigurna kuca za politicare,kriminalce,sponzoruse i pinkove zvezde i zvezdice!
Ostali nemaju sta ovde da traze.
Ko moze,pravac "Nikola Tesla" i karta u jednom pravcu!

Tišina tamo

pre 8 godina

Imam 25 godina, sedim baš sinoć sa društvom i dotaknemo se ove teme. Meni lično, jedna od najboljih drugarica otišla za Britaniju u jednom pravcu, druga u Švedsku sa celom porodicom. Drugovi redom trojica u Ameriku, jedan Austrija, dvojica Švedska i jedan Australija. Sestra i zet su već 4 godine u Rusiji. Ovo je sumarum od nekih 30ak najbližih osoba.
Od svih nabrojanih, samo dvojica nemaju državni faks.
Da li treba da pomenem kolebanje u nama ostalima koji smo ovde kada čujemo njihove priče?
Stoji to da se tamo radi. Baš se radi. Nema sedeljki u kafićima po ceo dan, ali živiš život. Kupiš nešto, proputuješ, svestan si da si ljudsko biće.

Hvala premijeru Aleksandru Vučiću, koji je za samo četiri godine marljivog rada, po prvi put u novijoj istoriji...

P.S. Akcentujte ime Aleksandar onako kako akcentuje RTS, jer drugačiji govor je za ismevanje.

Radojko

pre 8 godina

Zaposlenje posle završene škole ne donosi samo platu već samopoštovanje i mentalno zdravlje. Zamislite vrhunskog violinistu koji izlazi iz muzičke akademije u svet u kome on nema violinu na kojoj bi svirao, niti ga iko želi slušati? Srž njegovog bića želi da se pokaže i dokaže. On mora tamo gde ima violina i gde ga žele slušati pa makar i na Severni pol. Verujem da je ovo jedan od ključnih motiva za odlazak. S druge strane, trend odlaska mladih iz sela u varošice, iz varošica u prestonicu, iz prestonice u provinciju zapadnih zemalja i konačno u Njujork ili London ne obećava ništa dobro. Odlazak mladih putevima koji vode u "Rim" ostavlja prazne prostore na periferiji u kome mi ne želimo da živimo. Po pravilu, prazan prostor popunjavaju neki drugi narodi čiji će "Odoakar" na kraju pokoriti i "Rim".

Dok Holidej

pre 8 godina

Nije sve u platama i zaposlenju. U razvijenim zemljama, jedna sveukupna "normalnost" društva je ono što mladima omogućava da vode pristojne živote.
Pre nekog vremena, razgovaram s koleginicom iz Sarajevskog dela firme. Priča kako je s mužem trebala ići videti neki stan, na 14. spratu neke zgrade. Ja razmišljam, u sebi, kod nas se stalno kvare liftovi koji bre 14. sprat. Dok sam ja to pomislio, ona je rekla:
- Kažem ja njemu: "Šta ako se ponovo zarati? Ko će da nosi vodu na 14. sprat svaki dan?"
Mislim se, u kakvom ***** sveta mi živimo...

Softverski inženjer

pre 8 godina

Glas razuma: neko ima visoko mišljenje o sebi, sudeći po potpisu. Mnogo si isključiv, generalizuješ i banalizuješ stvari. Ja recimo posle par vrlo bezobraznih i beskrupoloznih poslodavaca imam stabilan posao i odličnu platu. Opet razmišljam da odem jer me iritira život u ovoj državi. Ne može prokleta zgrada da se okreči godinama, putevi puni rupa i zakrpa, zdravstvo plaćam 200e mesečno kroz doprinose a svaki put kad mi nešto ozbiljnije zafali moram privatno. Ne daj bože neki rak da zapatim, umreću na listi čekanja za zračenje. Džaba mi sve pare ovog sveta kada može da me ubije pijana budala koja seda u kola zato što zna da za par crvenih može da se izvuče od kazne a koji ako i bude odgovarao za moju smrt, neće dobiti više od godinu dana. Neću da uplaćujem preko 100.000 dinara mesečno da finansiram ovako nefunkcionalnu državu a neću ni da izbegavam porez, nisam kriminalac. Ne nameravam da napustim uspešnu i profitabilnu karijeru za koju sam školovan da se borim protiv vetrenjača, dakle idem napolje. Tebi ako je dobro, to je tvoja stvar, ali da se nisi usudio da nipodaštavaš one od nas koji ovaj raspad od države ne mogu očima da gledaju!

ILR

pre 8 godina

Nikada u ovoj drzavi standard nije bio na nivou zapada ali su ljudi ipak zeleli da zive ovde. Sada se bezi od nepravde, nasilja, kriminala, divljastva i svih mogucih anticivilizacijskih normi koje ovde imaju svoje prirodno staniste.

boban

pre 8 godina

@Glas razuma
"A sto svi ocekujete od drzave da vas zaposli? Zasto sami ne radite i stvorite jaku Srbiju?"

Zato sto kad pokrenes bilo koji mali biznis prvo te ogule za nerealne namete.
Ako hoces veliki biznis, onda je reket jos veci ili nemas mogucnost ni da zapocnes posao. Dodju ti egzekutori da ti objasne da neko drugi to radi i da je najbolje da odustanes. Ili ode glava.

meekmill

pre 8 godina

i ja bih ali nemam za put. ovde eksploatisu ljude. Dzabe mi faks kada radim u magacinu za 27.000 a pricaju da je ovde med i mleko. Rast Bdp-a meni nista ne znaci

Logika

pre 8 godina

Zarade i vise,zavisi sta rade.Nije problem sto idu,vec sto nemaju gde da se vrate.Oni ako odu u Svajcarsku mogu da zarade za 3 godine ko u Srbiji za 30,i mogu da ustede sto je bitno ako hoce da uloze u Srbiji.Sticu radne navike,iskustvo,nacin zivota i nacin razmisljanja se promeni i to nam treba.A vlada treba da dovede Srbiju u prvih 5 mesta na DUING listi da bi ti ljudi mogli da se vrate i uloze.FREE MARKET bi nas doveo do ubrzanog ekonomskog rasta,tako govore iskustva drugih drzava,Singapur,Cile...

bgcd

pre 8 godina

samo ja znam jedno 10- tak mladih drugova i drugarica cerke da je u inostranstvu ,neko radi ,neko se udao ,ozenio za nase ,cerka mi radi u emiratima imala je ovde solidnu platu a sada ima 5 i po plata kao ovde za 5 meseci, bez dnevnica ,sestrina cerka se udala za naseg coveka koji radi kao taksista u njujorku.eto samo dvoje iz familije ,ovde ima leba samo za politicare ,pevace ,starlete ,krimose ,,zalosno ,zalosno

Marko

pre 8 godina

@ Softverski inženjer, 25. decembar 2016 15:31: U suštini, ovako bi glasio i moj komentar. Supruga i ja smo pre tri godine počeli da učimo norveški, a pre dve stisnuli petlju i otisnuli se. Jedan normalan život, pun izvesnosti. Nismo ni u Srbiji oskudevali, ali više nismo mogli funkcionisati u sistemu koji se raspada i gde ne možeš planirati više od tri meseca unapred. Sada u januaru uplatim letovanje na Palmi, prođem duplo jeftinije ali sam siguran da ću ići - neće doći šef i reći "Na godišnji idemo kad ne bude posla". Bez straha se uzme kredit za stan i auto. Naravno, treba gristi i raditi. Ponekad uhvati nostalgija, najviše zbog dragih ljudi koji tavore u Srbiji, i zato se ponekad pročitaju vesti na srpskim portalima, čisto da se podsetimo zašto smo otišli. I da se ličnim primerom i drugi ohrabre da, makar na kraći period, odu i žive pristojnim životom u uređenom sistemu.

Bezite sto pre!

pre 8 godina

Otisla sam pre par meseci iz Srbije, a pre toga sam bila sto manje moguce tamo. Obozavam Srbiju, tamo sam odrasla i tamo mi je porodica ali ne moze se ziveti u Srbiji. Nasi ljudi tvrdim da su najpametniji ali jako je zalosno sto ne mogu da se razvijaju u takvoj drzavi. Ovde zaradjujem dosta vise i place mi se kada pomislim koliko ljudi u Srbiji moraju raditi za ovo sto ja zaradjujem. Bezite dok jos mozete pa kada budete u mogucnosti vratite se i promenite nesto.

mackica

pre 8 godina

@glas razuma sram te bilo za poslednju recenicu. Nisu svi radnici, nisu ni svi neradnici! Evo, imam predlog. Zaposli me u svojoj firmi. Daj mi prosecnu platu tri meseca. Da vidim sta ces mi vise ponuditi nakon tri meseca iskusavanja, testiranja I ispitivanja sta znam, ne znam, kako radim. Ako se pokazem kao odlican I zahvalan radnik, da li ces se pokazati I ti kao odlican I zahvalan kapitalista? E, to je problem ovde.

kimi

pre 8 godina

A sada kada krenu da se javljaju dijasporci, cim dodju s posla krece iscitavanje srpskih portala.
To vam je nostalgija ali moji vam je savet okanite se vesti bilo kakvih iz Srbije, odavde stizu samo lose i depresivne vesti a to vam u vasim novim zivotima nije potrebno.
Gledajte da se sto pre uklopite u nove sredine.

Mirjana K

pre 8 godina

Srbija je sigurna kuca za politicare,kriminalce,sponzoruse i pinkove zvezde i zvezdice!
Ostali nemaju sta ovde da traze.
Ko moze,pravac "Nikola Tesla" i karta u jednom pravcu!
(puk.Bjelajac, 25. decembar 2016 12:38

Tužna istina. Tvoja te zemlja tera, ostaće samo neznalice, paraziti i kriminalci.

Milan

pre 8 godina

Ne meri se sve kroz platu i troškove, ima nešto i u ekonomskoj i pravnoj sigurnosti. Toga ovde nema. Mnogo bi mi značilo da znam da ću dobiti na sudu kada sam u pravu. Zato mi se ne sviđa u Srbiji iako mi standard nije loš.

Milan82

pre 8 godina

Volim srbiju ali ne vlast i lopove koji srbijom upravljaju. Zato sam otisao sa zenom i dvoje dece. Mladi sam bezite a ostace penzioneri koji i glasaju za ove na vlasti i posle smanjenih penzija. Kazu pametan ide gde mu je bolje a budala ostaje u svom selu.

trn u oku

pre 8 godina

Balkan je prelep, ali je narod previše korumpiran da bi se mogao uspostaviti funkcionalnu društveni sistem. Svi mi imamo selektivan pristup tumačenju pravila, propisa i dogovora. A to je koren celog problema.

b

pre 8 godina

Nema u Srbiji više normalnog života, odlaze svi, ne samo mladi. 2 poznanice su otišle u poslednjih mesec dana, jedna od njih sa 5-očlanom porodicom.
Odlazimo uskoro i mi, cela porodica.
Više ni ne srećem ljude koji žele da ostanu ovde, niti one koji bi u Rusiju...

C i n i k

pre 8 godina

Nisu ovde plate toliki problem,ljudi ovde ne zive tako lose kao sto kukaju,a kukaju iz neke navike,ne znam,veci je ovde problem nesigurno i kriminalizovano drustvo. Nije bezbedno po zivot.

Logika

pre 8 godina

Jedan dobronameran savet za sve koji idu u inostranstvo,ako idete a znam iz iskustva da nije lako, posto koliko god da nam se smuci zao nam je otadzbine,idite u ekonomski najjace drzave.Ne mislim samo gde su jake plate vec gde mozete i da ustedite,na prvo mesto Svajcarska.Skandinavija je preskupa necete ustedeti nista,Austrija je dobra ima mnogo manje cene,i Nemacka takodje male cene a dobre plate i stabilni su.Svajcarska je najjaca po svemu a ako pazite koliko i gde trosite mozete da ustedite.Sve ostalo su manje vise propale drzave a sto da jednu propalu menjate za drugu.

Tupko

pre 8 godina

Verujete li vi meni da neki ljudi iz mog okruženja za koje sam mislio da neće imati leba da jedu i koji nisu završili apsolutno nikakve škole oni svi pobegoše po inostranstvu, Austrija, Švajcarska, Nemačka, Francuska i svi su se snašli niko se ne vraća!

Delije Čikago

pre 8 godina

Nije toliko bitna plata, mada jeste jedan od faktora, najbitnije je da te gledaju kao čoveka, da te poštuju, tome svaki čovek teži.

Zoran

pre 8 godina

Kad bih mogao da se vratim u detinjstvo jedino sto bih uradio jeste da meni dok sam bio mali lupim par samara i nateram da ucim strani jezik(engleski). Ovako sa 46 godina mi ostaje da trunem ovde jer ocigledno da za bolje nisam. ;(
(Zuba, 25. decembar 2016 18:19)

Odu ljudi u 40 godina u Svedsku. Mi smo sa 34 otisli u Kanadu, posle 3 godine u Ameriku gde smo 14 godina. Sta je uradjeno za 17 godina u Kanadi, a posebno u Americi ne bi u Srbiji za 100 godina.

Pozdrav iz poslovnog prostora

pre 8 godina

Nije sve ni u fakultetu ili biti privatnik. Meni nikad nije islo ali sam se okrenuo partiji i sad zivim kao car, Ni za svajcarsku se ne bi menjao. Kakve kombinacije kraljevske.

Nikola

pre 8 godina

@Glas razuma
Ne mogu svi kao ti da otvore firme, ko ce onda da radi ako svi gazduju.
A posto vec imas firmu jel imas hrabrosti da kazes koliko imas radnika i kolike su im plate?
Naravno da si u istom košu kao i svi ostali kvazi poslodavci koji na tudjoh muci zaradjuju.
Ja sam morao da napustim srbiju bas zbog takvih, koji placaju minimalne poreze zaposlenom a uglavnom ni to.
Uvrk bih se vratio u srbiju ali ne zelim zbog nepismenih i neskolovanih politicara, koji rade za sebe a foliraju jadan narod vec 22 godine.

Marko

pre 8 godina

Ja bih odmah otisao ali ne znam kako a da je legalno? Nisam za ilegalne kombinacije a nisam ni inzenjer/doktor pa da sam pozeljna roba. Dakle obican lik koji bi hteo da zivi i radi u normalnoj drzavi.

johnzie

pre 8 godina

Ljudi koji su otišli ili žele da odu nisu vaspitani da žive u ovome što se danas zove Srbija. Današnju Srbiju su stvorili oni 'vaspitani' malo drugačije. Nije sve u standardu ima nešto i u obrazu i vaspitanju.
Svako dobro.

Zuba

pre 8 godina

Kad bih mogao da se vratim u detinjstvo jedino sto bih uradio jeste da meni dok sam bio mali lupim par samara i nateram da ucim strani jezik(engleski). Ovako sa 46 godina mi ostaje da trunem ovde jer ocigledno da za bolje nisam. ;(

nucky thompson

pre 8 godina

@glas razuma, ima nesto i istine u tome sto pisete, ali da se ne lazemo, kod nas je lopovska drzava. Supruga i ja smo imalo namjeru da se vratimo, napravili plan, dobar dio vec dogovoreno. Sticajem okolnosti odgodimo, a u medjuvremenu jedan nas drugar se vrati u Bg, poceo privatni posao. Krenulo je dobro, pa je prosirio. Znate gdje je danas, 4 godine nakon otvaranja? Rasprodao sve i evo ga ponovo u SAD! Vas primjer nikako reprezentativan, nego samo jedan pizitivan slucaj u moru losih. Poz svima

Binasr

pre 8 godina

Nema nama spasa, gotovi smo. Nepostoje vise ni volja, ni inspiracija, ni snaga da se ovde pocnu traziti resenja za bolje. Ko god je inspirativan, vredan, radan i jos ako je obrazovan prestavlja jeres u gomili neradnika i neznalica, bar onih koji kobajagi nesto rade. Mladi ne ceznu za radom, cak i ako nesto iscackaju to traje kratko, ne stvaraju porodice jer hoce sve na gotovo i idealno a od toga bez velikog truda i samoodricanja nema nista. Jos kada uzmemo danasnje politicare, nezasite preduzetnike, religijsku opsenu i pomnozimo sa ustrojenom potrebom za normalnim zivotom, dobijamo formulu za nepopravljivu nacionalnu propast, cirka vec za 10-ak godina.

bosko

pre 8 godina

nikada Srbija nije bila na nivou Zapada, u proseku na 30% standarda zapada tokom poslednjih 5 vekova, onda u komunizmu je dosla do 60% standarda zapada ali samo za radnicku klasu.

Danas je ponovo na 30%, i to zbog unistenih firmi, firme su dobili oni koji nisu preduzetnici, vec oni koji su dokusurili privredu a sebe ucinili bogatima.

Sto se tice odliva, napisite i jedan clanak koliko je preduzetnika prodalo svoje nekretnine i iselilo se, preporucio bih Madjarsku, imaju svega 9% korporativnu taksu, jeftinu radnu snagu i u Sengenu su.

rukaglava

pre 8 godina

doticni matematicar je primljen na NAJBOLJI tehnicki univerzitet na svetu o kome sam ja sanjala 90-ih. jer smo bili dno dna.
nije ni sad mnogo bolje, imam 10ak poslodavaca iza sebe da posvedocim. svi su stoka, ili su bedne plate same po sebi, ili ste prijavljeni na bedne iznose a ostatak na ruke, pa crknite u penziji.

imam odlicnu "platu", ne zivimo kao socijalni slucajevi ali strepim kako cemo da zivimo kad odem na bolovanje. zato oni koji su u poziciji moći, a to su poslodavci treba da pište i da se bune, a ne da se istresaju na radnicima kriminalnim uslovima zaposlenja

Kiza

pre 8 godina

Radeci kao aviomehanicar u Lufthanzi na JFK aerodromu sam imao prilike da vidim ljudske drame. Roditelji odlaze a deca ostaju.
Nije svako spreman da ostavi sve i da ode pa makar i nemao nista. Za to se treba spremiti i imati cilj. Poznavao sam odlicnog stomatologa iz Novog Sada koji za manje od godinu dana imao preko 100 stalnih pacijenata. Odlicno je zaradjivao ali je na zalost poceo da pije i od coveka ostade senka. Secam se kada mi je pre samog odlaska rekao:" Umrecu ovde ako budem ostao jos godinu dana". Spakovao se i sa porodicom vratio kuci. Ja sam izgleda srecnik. Zahvaljujuci poslu ja sam svake dve nedelje u Beogradu. Iskreno, ne pada mi na pamet da se vratim.
Sto si stariji, odlazak je sve tezi.

Dragan

pre 8 godina

Za Delije Čikago: apsolutno svi naši kažu to sto si ti rekao. Ali da li ti poštuješ i cenis svakoga? Da li ti pomažeš svakom, ispravljaš nepravdu, budeš kulturan u saobracaju, propuštaš ljude u redu dok stojiš, poštuješ i najmanji propis itd itd? Covece nije sistem i država stvar pa da postoji ili ne postoji. Sistem i država su ljudi koji tu zive. Kakvi su ljudi takva je država. Možeš da zaključiš kakvi smo ljudi onda. Zbog toga ja nemam nikakvog kontakta sa bilo kim našim u inostranstvu.

Logika

pre 8 godina

@StefanM jeste najteze stici u Svajcarsku ali ako uspes da se dokopas Austrije ili Nemacke i tamo radis,ti posle godinu dana dobijes radnu dozvolu i sa njom mozes da trazis posao u Svajcarskoj.Mnogo je lakse stici iz Austrije u Svajcarsku nego iz Srbije u Austriju ali kad vec ides bori se svim snagama.

Dragan

pre 8 godina

Ovaj sto pominje Skandinaviju, slučajno ili namerno je prešutio jednu stvar. Ovde dobro prolaze samo vrhunski stručnjaci, specijalisti itd. Svi ostali zive vrlo loše, u azilantskim delovima grada, lošim i prastarim stanovima, kupuju najjeftinije sto domaci ni ne gledaju itd itd. Takodje domaći ih smatraju nista boljim od Kurda, Somalijaca itd. Nažalost. To vam niko od naših neće reci, ali ja pričam iz prve ruke. Razlog ? Jednostavno imaju najniže plate za te poslove, a cene su astronomske. O klimi ovde neću ni trošiti reči.
Mnogo bolji izbor je Austrija ili Nemacka. Za medicinare pogotovo.

Irvas

pre 8 godina

Ovo mi je prva godina u SAD, napustio sam posao u struci u drzavnoj firmi i sada ovdje zaradim i do 7 svojih plata. Sve je istina sto ste mogli da cujete o zivotu u SAD, ovdje nemam ni priblizno drustvenog zivota kakvog sam ga imao kod kuce ali sve zavisi od toga sta je covjeku prioritet. Ja sam znao sta me ovdje ceka i apsolutno sam spreman da se odreknem mnogih stvari kako bi vec u bliskoj buducnosti mogao sebi da obezbijedim neke stvari koje tamo nisam mogao. Pozdrav iz Cikaga.

Glas razuma

pre 8 godina

A sto svi ocekujete od drzave da vas zaposli? Zasto sami ne radite i stvorite jaku Srbiju? Politicari kradu, a? A sto ste izabrali te politicare? A niste imali drugog izbora, jel? Ako vam je krivo sto su politicari pametniji u drugim zemljama onda idite tamo. Sta cete nam ovde. Ja sam bio u inostranstvu zato sto nisam mogao da prezivim, ali sam se vratio. Otvorio sam firmu i bolje zaradjujem od vecine. To sto nemamo dobre politicare nije zato sto smo lopovi, vec zato sto nismo ljudski kvalitetni kao drugi narodi. Potrudite se prvo malo da zavirite u sebe pa onda kritikujte druge. Ako niste imali drugog izbora kad ste birali sto se sami ne kandidujete ili osnujete politicku partiju? A to vas ne zanima, jel? Pa sta se bunite onda. Muka mi je od socijalizma i vas ne radnika sto placete vecito, majke mi. Drzava korumpirana, kriva, jadna, bedna... Neradnik ce uvek imati razloga da ne radi. Haos.

ispran mozak

pre 8 godina

Sve veći odliv mozgova, kojem je Srbija izložena već decenijama, moguće je sprečiti jedino ako kroz obrazovni sistem i medije što više zaglupimo mlade naraštaje. Zaglupljivanje novih generacija imalo bi dvostruki efekat.., prvo, glupom čoveku nikada neće pasti na pamet da ode da živi u drugu zemlju. Drugo, sve i da se seti tako nečega, niko ga u inostranstvu neće hteti zato što je glup.

Strategiju zatupljivanja Srbija razvija već decenijama, a biće potrebno još dosta vremena dok ne dosegnemo nivo na kojem naše mlade ljude u inostranstvu niko neće hteti. To jeste težak zadatak, ali mislim da ćemo istrajati.

Goran.P

pre 8 godina

Ko zeli i moze neka ide.
Srecu treba stalno juriti bilo gde a ne cekati je!
Bitno je da znas sta trazis ,koliko zelis da bi bio ispunjen covek.
Srecnih ljudi ima i tamo negde pa i ovde kod nas odnosno i nesrecnih.
Neki moji prijatelji su odavno otisli neki kao ja nisu.
Kazu da im je ok i malo vise se hvale
(mentalitet nas se ne menja)
Ali zato ja ih stalno posecujem kao turista sve na sopstveni racun!
Tako mogu i ja njima da se hvalim i neka se cude.
Aj zdravo.

Jagodinac

pre 8 godina

Srećan put svima.Balkan je ukleto područje.Izuzetno lepa zemlja i klima ali loši ljudi žive na ovom području.Znam bar pedesetak ljudi iz moje Jagodine koji su za poslednje dve godine otišli iz nje.Znam više njih koji preko interneta traže posao.Verujem da će u narednim godinama zanatlije početi da odlaze u Poljsku,Češku,Slovačku i Madjarsku.Zanimljivo je da odlaze prvenstveno mladi stručni ljudi iz gradova

audi 5cyl

pre 8 godina

Ja napolju zarađujem jednako kao u Srbiji i živim lošije, i pored doktorata. Ipak, prednost je da ne moram da slušam i gledam razne demagoge vlastodršce i gledam mulj kako isplivava na površinu po istom glupavom principu iz dana u dan. Ne volim političare ni ovde ali sam stranac pa me manje tangira.

Berlin -Wedding

pre 8 godina

Imao sam 24 godine, znanje nemackog jezika i diplomu beogradskog univerziteta kada sam se 1990-e obreo u Nemackoj.Klasican ekonomski migrant! Sada mi je 50 godina,ekonomski situiran, porodica, deca (18 i 14 god.), supruga takodje radi.Tadasnja odluka da napustim Srbiju je bila teska. Medjutim, kako godine stizu, sve vise me vuce nostalgija za Srbijom.Za odprilike 14 godina mogu u penziju, deca ostaju ovde a supruga i ja (ukoliko dozivimo)se vracamo da starost provedemo na "ocevini". U potpunosti razumem mlade ljude koji "beze" iz Srbije jer kako trenutno funkcionise nasa domovina je zaista isod svake kritike, pre svega kako funkcionise partijsko-finansijska-mafijaska-pravosudna oligarhija i "Baje" na opstinskom nivou.

Pravo

pre 8 godina

Da vam kazem i pitanje je koliko su ovi podaci o odlasku tacni .Bio sam skoro u Becaju ,koliko je samo mladih otislo u poslednjih par godina ,to je ljudi ogroman broj .Bukvalno svi Madjari i drugi koji su iz mesovitih brakova i koji imaju uslove da izvade pasos su se iselili i rastrkali se po Evropi.Mislim da su ovi podaci jos gori nego sto se predstavlja u javnosti .Nije mi jasno samo dokle ce ovako ,sva okolna mesta su zamrla .

Južna pruga

pre 8 godina

Za one koji se interesuju za Rusiju. Traže se IT inženjeri, sve vezano za građevinu i uslužna delatnost. Ja sam dobio stipendiju da završim master studije u Moskvi i ne mogu da se zaposlim u struci (elektronika) jer tu rade samo vojna preduzeća, pa bez državljanstva nikako do posla. Plate su ok, ali samo u Moskvi i eventualno u Petrogradu.

Bane

pre 8 godina

Slažem se sa većinom komentara ovde ! Tako da se pridružujem svima koji slede takav korak. Ne zato što vole nego zato što moraju a ja sam na dobrom put ka tome da odem takodje..Samo neku školu da završim tj poslednja dva ispita sa maturskim da dam. Posle ZBOGOM SRBIJO!!!!

маркеђани

pre 8 godina

Srbistan je dobar dok se skolujete i sticete iskustvo,narocito medicinari....onda kao iskusni ranici odete i pametujete. Zasto se tamo niste skolovali,stazirali ili zavrsili specijalizaciju? Uostalom,budimo iskreni,prodali bi se za saku dolara i narod smo koji se najbrze asimilira i zaboravi svoje poreklo i korene,mada uprkos svemu imamo mnogo,mnogo vise cime da se ponosimo nego stidimo...
(Vladimir Ilic, 26. decembar 2016 09:22)
Добро ето ти мени реци шта млад и образован човек да ради у овој држави у којој нема посла за њега? Да чека 40те да би можда добио посао? Када да ствара породицу, децу? Од чега ће да живи? Ретки су се од патриотизма леба најели...
Ова држава се према својим гртађанима понаша као маћеха.

zoki falcon

pre 8 godina

@Srbistan je dobar dok se skolujete i sticete iskustvo,narocito medicinari....onda kao iskusni ranici odete i pametujete. Zasto se tamo niste skolovali,stazirali ili zavrsili specijalizaciju? Uostalom,budimo iskreni,prodali bi se za saku dolara i narod smo koji se najbrze asimilira i zaboravi svoje poreklo i korene,mada uprkos svemu imamo mnogo,mnogo vise cime da se ponosimo nego stidimo...
(Vladimir Ilic, 26. decembar 2016 09:22)
E pa prijatelju, svaki student medicinskog ili bilo kog fakulteta ima roditelje koji kroz razne načine plaćaju porez državi koja onda finansira školstvo. Ni same studije nisu baš besplatne, čak i za one koji su na budžetu; školarine, udžbenici i još što šta.
Kad se završi ta muka šta onda sa diplomom ? Da se čeka ko zna koliko na posao , da se eventualno volontira nekoliko godina, pa da se onda radi za 40 -ak hiljada dinara ???
Dosta više sa tom demagogijom tipa država vas školuje, što se ne školujete vani kad sam dokazao da građani finansiraju škole i da imaju prava da se obrazuju a onda da idu gde hoće i da rade svoj posao za normalne pare !

Nenad zivanovic

pre 8 godina

Svako ima pravo da ide i migrira gde zeli. Naravno ako moze. Samo licno mi je smesno sto se vracaju u srb da se leče i popravljaju zube , a svoju naciju zaborave vrlo brzo. Postaju najveći ameri. Švajcarci. Francuzi. U glavama ostaju isti .

Meister Jakob

pre 8 godina

Skoro 20 godina sam živio posvuda, najdulje u Beču, vraćam se u Zagreb i nisam jedini!
Od sestre prijatelj, vrhunski kardiolog se s porodicom vratio u Zagreb za manje od godinu dana.

antibot PIPS

pre 8 godina

Sta fali Rusiji? Dosta nasih tamo ima, inzenjera, firmi, itd..
(ing1, 25. decembar 2016 22:50)

Ocigledno fali puno toga. Neuredjena drzava, opasnost ne samo od nepoznatih,nego i od samih drzavnih organa, neizvesnost gde cete zavrsiti ako ste posao dogovarali preko posrednika, mogucnost da odradite vise meseci a da ne dobijete zaradu, ostanete bez pasosa i dozivite proterivanje iz Rusije...
Valjda zato u Rusiji zivi i radi oko 50.000 Srba, a na Zapadu vise od 5 miliona (priblizan broj, jer ima puno i onih koji se jos vode na adresi u Srbiji, a zive na Zapadu).

Gradjanin

pre 8 godina

@Sta fali Rusiji? Dosta nasih tamo ima, inzenjera, firmi, itd..
(ing1, 25. decembar 2016 22:50)

Ja nikog ne znam da je otisao u Rusiju da zivi tamo, osim nekih mucenika sto su otisli preko gradjevinskih firmi, ali zato znam i mucenika i pismenih na hiljade koji su otisli u zemlje "trulog zapada" (po ruskom opisu).
Sta li je sad tu problem? Kako niko nece da ide da zivi u Rusiji kad je tamo tako lepo?

Simic Zoran

pre 8 godina

Pre nego sto krenete iz Srbije, pitajte ove sto su se vratili, zasto su se vratili? Nema nigde raja, tamo ce te samo dobiti drugacije probleme. Vece plate ali veci troskovi. Sa kukanjem mozete ziveti jedino u Srbiji, na zapadu vam to nece pomoci. Ali nemojte mi verovati, bolje je da se sami uverite.

stariji emigrant

pre 8 godina

(Kiza, 25. decembar 2016 17:26)

Emotivni problemi i razne psihofizicke traume su totalno posebne teme. Ovde govorimo mahom o jakim, zdravim i mladjim ljudima! Ali pre svega ljudima koji nisu spremni da zarad neke iluzije o takozvanoj "svetloj buducnosti evropske Srbije", svoje najbolje godine provedu u iscekivanju neceg boljeg sto vec skoro 30 godina nikako da dodje! Vec nam je kao naciji sve gore i gore. A to sto je tvoj poznanik pukao, to je verovatno stvar njegove prirode, licnosti, vaspitanja ... Covek ponekad prodje i 50 godina zivota da bi ukapirao koliko je nesposoban da resi najbanalnije zivotne probleme jer su mu se do tih godina kockice redovno savrseno sklapale u perfektan mozaik. Prosto, imao je SRECU! A neko drugi vec sa 12 godina prodje sito i reseto, poput onog legendarnog krajiskog klinca sto je devedesetih za volanom juga ili keca (ne secam se) dovezao svoju porodicu iz Hrvatske u Srbiju. Takav vec sa 20 postane LJUDINA, jak i zilav, sposoban da se doceka na noge i kada ga bacis u mutnu baru punu krokodila. Neko je srecan da ima samo osnovne stvari i uci se od ranog detinjstva da se raduje malim stvarima i postuje uvek ono sto ima, a ne place za onim sto nema. A ima i onih kojima bi i Alibabina pecina bila premala. Razliciti smo, sta ces ...

izadje na videlo

pre 8 godina

u cemu je problem?
pa, svako ce na kraju dobiti upravo ono za sta se zalagao.
mladi posao u inostranstvu( i vracati se nece!),stari i nemocni TV program sa Farmom, muzickim takmicenjima i vremenskom prognozom na pola sata, politicari stare i nemocne koje ce izdrzavati upravo oni koji su otisli u inostranstvo, a njima ostaje cela drzava na raspolaganju!

Milic

pre 8 godina

Bogme vrlo aktuelna ova napustanja radne snage drzava na Balkanu.
Ako se ovako nastavi i industrija zanemari kao i poljuprivreda kako politicari zamisljaju da im primanja budu velika pa go se ne skida. Ako se ne garantuje onom koji radi da ce biti redovno i bez ijednog razloga isplacen na kraju meseca ili nedelje, kako zamisljaju u vladi da ce neko da radi i da ima obaveze prema firmi kada ta firma nema obaveze prema radniku.
Apsolutno je nedopustivo ovakvo ponasanje u privredi. Zakoni se ne sprovode a pravni sistem je korumpiran i u rasulu pa stoga i normalno je da i oni koji pokusaju da investiraju u Srbiju vec su gubitnici, podsetimo se nasih velikih ljudi koji su odustali i vratili se odakle su i poneli novac.

Др Но

pre 8 godina

Za sve koji pljuju na Rusiju, ja sam u Moskvi i radim na dva univerziteta i namacinem nekih 240 000 rubalja mesecno. Moglo bi i vise ali ne zelim da uzmem drzavljanstvo.

Vladimir Ilic

pre 8 godina

Srbistan je dobar dok se skolujete i sticete iskustvo,narocito medicinari....onda kao iskusni ranici odete i pametujete. Zasto se tamo niste skolovali,stazirali ili zavrsili specijalizaciju? Uostalom,budimo iskreni,prodali bi se za saku dolara i narod smo koji se najbrze asimilira i zaboravi svoje poreklo i korene,mada uprkos svemu imamo mnogo,mnogo vise cime da se ponosimo nego stidimo...

Dragan

pre 8 godina

Davno bilo kada sam otisao. Nekoliko meseci posto sam napustio Srbiju gledam se u ogledalu i vidim da imam manje sedih. Cak i sada posle 16 godina i dalje imam manje sedih nego kada sam otisao.
Tacno je da se kvalitet zivota ne meri samo parama, mada dobro dodju.

bgd

pre 8 godina

Ok, ima platu visine 4 bosanske plate, ali koliko potroši? Ne znam za Nemačku, ali nemojte se zavaravati da su cene u prodavnicama, porezi i drugi troškovi kao u Srbiji. Za obrazovane uvek ima posla i kod nas a i napolju, a tu ne spadaju uvek oni sa fakultetskom diplomom.

Glas razuma

pre 8 godina

A sto svi ocekujete od drzave da vas zaposli? Zasto sami ne radite i stvorite jaku Srbiju? Politicari kradu, a? A sto ste izabrali te politicare? A niste imali drugog izbora, jel? Ako vam je krivo sto su politicari pametniji u drugim zemljama onda idite tamo. Sta cete nam ovde. Ja sam bio u inostranstvu zato sto nisam mogao da prezivim, ali sam se vratio. Otvorio sam firmu i bolje zaradjujem od vecine. To sto nemamo dobre politicare nije zato sto smo lopovi, vec zato sto nismo ljudski kvalitetni kao drugi narodi. Potrudite se prvo malo da zavirite u sebe pa onda kritikujte druge. Ako niste imali drugog izbora kad ste birali sto se sami ne kandidujete ili osnujete politicku partiju? A to vas ne zanima, jel? Pa sta se bunite onda. Muka mi je od socijalizma i vas ne radnika sto placete vecito, majke mi. Drzava korumpirana, kriva, jadna, bedna... Neradnik ce uvek imati razloga da ne radi. Haos.

Simic Zoran

pre 8 godina

Pre nego sto krenete iz Srbije, pitajte ove sto su se vratili, zasto su se vratili? Nema nigde raja, tamo ce te samo dobiti drugacije probleme. Vece plate ali veci troskovi. Sa kukanjem mozete ziveti jedino u Srbiji, na zapadu vam to nece pomoci. Ali nemojte mi verovati, bolje je da se sami uverite.

Meister Jakob

pre 8 godina

Skoro 20 godina sam živio posvuda, najdulje u Beču, vraćam se u Zagreb i nisam jedini!
Od sestre prijatelj, vrhunski kardiolog se s porodicom vratio u Zagreb za manje od godinu dana.

Nenad zivanovic

pre 8 godina

Svako ima pravo da ide i migrira gde zeli. Naravno ako moze. Samo licno mi je smesno sto se vracaju u srb da se leče i popravljaju zube , a svoju naciju zaborave vrlo brzo. Postaju najveći ameri. Švajcarci. Francuzi. U glavama ostaju isti .

Vladimir Ilic

pre 8 godina

Srbistan je dobar dok se skolujete i sticete iskustvo,narocito medicinari....onda kao iskusni ranici odete i pametujete. Zasto se tamo niste skolovali,stazirali ili zavrsili specijalizaciju? Uostalom,budimo iskreni,prodali bi se za saku dolara i narod smo koji se najbrze asimilira i zaboravi svoje poreklo i korene,mada uprkos svemu imamo mnogo,mnogo vise cime da se ponosimo nego stidimo...

C i n i k

pre 8 godina

Nisu ovde plate toliki problem,ljudi ovde ne zive tako lose kao sto kukaju,a kukaju iz neke navike,ne znam,veci je ovde problem nesigurno i kriminalizovano drustvo. Nije bezbedno po zivot.

bgd

pre 8 godina

Ok, ima platu visine 4 bosanske plate, ali koliko potroši? Ne znam za Nemačku, ali nemojte se zavaravati da su cene u prodavnicama, porezi i drugi troškovi kao u Srbiji. Za obrazovane uvek ima posla i kod nas a i napolju, a tu ne spadaju uvek oni sa fakultetskom diplomom.

Bgd

pre 8 godina

Sto se tice Srbije,moj savet kao iskusnog coveka(60 godina),koji je ziveo u Eu,Rusiji a Sada u Srbiji,MLADI,sto pre u EU,a Srbiju i Rusiju zaboravite,neka uzivaju politicari(Dacić-Zaharova) u svojoj ljubavi.

Др Но

pre 8 godina

Za sve koji pljuju na Rusiju, ja sam u Moskvi i radim na dva univerziteta i namacinem nekih 240 000 rubalja mesecno. Moglo bi i vise ali ne zelim da uzmem drzavljanstvo.

Pozdrav iz poslovnog prostora

pre 8 godina

Nije sve ni u fakultetu ili biti privatnik. Meni nikad nije islo ali sam se okrenuo partiji i sad zivim kao car, Ni za svajcarsku se ne bi menjao. Kakve kombinacije kraljevske.

Logika

pre 8 godina

Zarade i vise,zavisi sta rade.Nije problem sto idu,vec sto nemaju gde da se vrate.Oni ako odu u Svajcarsku mogu da zarade za 3 godine ko u Srbiji za 30,i mogu da ustede sto je bitno ako hoce da uloze u Srbiji.Sticu radne navike,iskustvo,nacin zivota i nacin razmisljanja se promeni i to nam treba.A vlada treba da dovede Srbiju u prvih 5 mesta na DUING listi da bi ti ljudi mogli da se vrate i uloze.FREE MARKET bi nas doveo do ubrzanog ekonomskog rasta,tako govore iskustva drugih drzava,Singapur,Cile...

Život nije SNS bajka

pre 8 godina

Otišao sam pre godinu i po dana. Zaradjujem 7 puta više nego u Srbiji.
Žao mi je ljudi koji godinama žive u grču a ne mogu da odu. Od toga se bre razboljevamo a ne od uranijuma.
Ko god može neka proba da ode.

Kiza

pre 8 godina

Radeci kao aviomehanicar u Lufthanzi na JFK aerodromu sam imao prilike da vidim ljudske drame. Roditelji odlaze a deca ostaju.
Nije svako spreman da ostavi sve i da ode pa makar i nemao nista. Za to se treba spremiti i imati cilj. Poznavao sam odlicnog stomatologa iz Novog Sada koji za manje od godinu dana imao preko 100 stalnih pacijenata. Odlicno je zaradjivao ali je na zalost poceo da pije i od coveka ostade senka. Secam se kada mi je pre samog odlaska rekao:" Umrecu ovde ako budem ostao jos godinu dana". Spakovao se i sa porodicom vratio kuci. Ja sam izgleda srecnik. Zahvaljujuci poslu ja sam svake dve nedelje u Beogradu. Iskreno, ne pada mi na pamet da se vratim.
Sto si stariji, odlazak je sve tezi.

Dragan

pre 8 godina

Ovaj sto pominje Skandinaviju, slučajno ili namerno je prešutio jednu stvar. Ovde dobro prolaze samo vrhunski stručnjaci, specijalisti itd. Svi ostali zive vrlo loše, u azilantskim delovima grada, lošim i prastarim stanovima, kupuju najjeftinije sto domaci ni ne gledaju itd itd. Takodje domaći ih smatraju nista boljim od Kurda, Somalijaca itd. Nažalost. To vam niko od naših neće reci, ali ja pričam iz prve ruke. Razlog ? Jednostavno imaju najniže plate za te poslove, a cene su astronomske. O klimi ovde neću ni trošiti reči.
Mnogo bolji izbor je Austrija ili Nemacka. Za medicinare pogotovo.

Mile

pre 8 godina

Sestra mi je otišla za Nemačku, Južna Bavarska, da neguje neku dobrostojeću baku od 92.g, jer je ovde sa državnim fakultetom radila kao trgovkinja za 25.000din, a tamo za mesec dana dobija čisto 1300€. Glavno da su nepismeni nazadnjaci koji nisu imali više od osnovne škole u državnim službama sad sa nekim fakultetima sa livade. Bravo AV!

kimi

pre 8 godina

A sada kada krenu da se javljaju dijasporci, cim dodju s posla krece iscitavanje srpskih portala.
To vam je nostalgija ali moji vam je savet okanite se vesti bilo kakvih iz Srbije, odavde stizu samo lose i depresivne vesti a to vam u vasim novim zivotima nije potrebno.
Gledajte da se sto pre uklopite u nove sredine.

happy

pre 8 godina

Otisao pre 2 godine iz Novog Sada i nisam zažalio, u Srbiji mi govorili pa ti si lud gde ćes da ideš, imaš svoj stan u centru, dobar posao na 10 minuta šetnje, dobru platu (600e)?! a tamo ko zna itd.. Evo već sam postigao 5x veću platu, radim non stop ali se moj rad ceni i plaća. Zadovoljan sam i ne bih se vraćao već poručio svima da begaju ako ikako mogu. Srbija je jedna poltronska, korumpirana zemlja sa odsustvom mozga na političkom i mnogim drugim nivoima a život je lep i kratak.. Pozdrav iz EU

bgcd

pre 8 godina

samo ja znam jedno 10- tak mladih drugova i drugarica cerke da je u inostranstvu ,neko radi ,neko se udao ,ozenio za nase ,cerka mi radi u emiratima imala je ovde solidnu platu a sada ima 5 i po plata kao ovde za 5 meseci, bez dnevnica ,sestrina cerka se udala za naseg coveka koji radi kao taksista u njujorku.eto samo dvoje iz familije ,ovde ima leba samo za politicare ,pevace ,starlete ,krimose ,,zalosno ,zalosno

b

pre 8 godina

Nema u Srbiji više normalnog života, odlaze svi, ne samo mladi. 2 poznanice su otišle u poslednjih mesec dana, jedna od njih sa 5-očlanom porodicom.
Odlazimo uskoro i mi, cela porodica.
Više ni ne srećem ljude koji žele da ostanu ovde, niti one koji bi u Rusiju...

Gradjanin

pre 8 godina

@Sta fali Rusiji? Dosta nasih tamo ima, inzenjera, firmi, itd..
(ing1, 25. decembar 2016 22:50)

Ja nikog ne znam da je otisao u Rusiju da zivi tamo, osim nekih mucenika sto su otisli preko gradjevinskih firmi, ali zato znam i mucenika i pismenih na hiljade koji su otisli u zemlje "trulog zapada" (po ruskom opisu).
Sta li je sad tu problem? Kako niko nece da ide da zivi u Rusiji kad je tamo tako lepo?

Radojko

pre 8 godina

Zaposlenje posle završene škole ne donosi samo platu već samopoštovanje i mentalno zdravlje. Zamislite vrhunskog violinistu koji izlazi iz muzičke akademije u svet u kome on nema violinu na kojoj bi svirao, niti ga iko želi slušati? Srž njegovog bića želi da se pokaže i dokaže. On mora tamo gde ima violina i gde ga žele slušati pa makar i na Severni pol. Verujem da je ovo jedan od ključnih motiva za odlazak. S druge strane, trend odlaska mladih iz sela u varošice, iz varošica u prestonicu, iz prestonice u provinciju zapadnih zemalja i konačno u Njujork ili London ne obećava ništa dobro. Odlazak mladih putevima koji vode u "Rim" ostavlja prazne prostore na periferiji u kome mi ne želimo da živimo. Po pravilu, prazan prostor popunjavaju neki drugi narodi čiji će "Odoakar" na kraju pokoriti i "Rim".

Logika

pre 8 godina

Jedan dobronameran savet za sve koji idu u inostranstvo,ako idete a znam iz iskustva da nije lako, posto koliko god da nam se smuci zao nam je otadzbine,idite u ekonomski najjace drzave.Ne mislim samo gde su jake plate vec gde mozete i da ustedite,na prvo mesto Svajcarska.Skandinavija je preskupa necete ustedeti nista,Austrija je dobra ima mnogo manje cene,i Nemacka takodje male cene a dobre plate i stabilni su.Svajcarska je najjaca po svemu a ako pazite koliko i gde trosite mozete da ustedite.Sve ostalo su manje vise propale drzave a sto da jednu propalu menjate za drugu.

Softverski inženjer

pre 8 godina

Glas razuma: neko ima visoko mišljenje o sebi, sudeći po potpisu. Mnogo si isključiv, generalizuješ i banalizuješ stvari. Ja recimo posle par vrlo bezobraznih i beskrupoloznih poslodavaca imam stabilan posao i odličnu platu. Opet razmišljam da odem jer me iritira život u ovoj državi. Ne može prokleta zgrada da se okreči godinama, putevi puni rupa i zakrpa, zdravstvo plaćam 200e mesečno kroz doprinose a svaki put kad mi nešto ozbiljnije zafali moram privatno. Ne daj bože neki rak da zapatim, umreću na listi čekanja za zračenje. Džaba mi sve pare ovog sveta kada može da me ubije pijana budala koja seda u kola zato što zna da za par crvenih može da se izvuče od kazne a koji ako i bude odgovarao za moju smrt, neće dobiti više od godinu dana. Neću da uplaćujem preko 100.000 dinara mesečno da finansiram ovako nefunkcionalnu državu a neću ni da izbegavam porez, nisam kriminalac. Ne nameravam da napustim uspešnu i profitabilnu karijeru za koju sam školovan da se borim protiv vetrenjača, dakle idem napolje. Tebi ako je dobro, to je tvoja stvar, ali da se nisi usudio da nipodaštavaš one od nas koji ovaj raspad od države ne mogu očima da gledaju!

meekmill

pre 8 godina

i ja bih ali nemam za put. ovde eksploatisu ljude. Dzabe mi faks kada radim u magacinu za 27.000 a pricaju da je ovde med i mleko. Rast Bdp-a meni nista ne znaci

johnzie

pre 8 godina

Ljudi koji su otišli ili žele da odu nisu vaspitani da žive u ovome što se danas zove Srbija. Današnju Srbiju su stvorili oni 'vaspitani' malo drugačije. Nije sve u standardu ima nešto i u obrazu i vaspitanju.
Svako dobro.

Bezite sto pre!

pre 8 godina

Otisla sam pre par meseci iz Srbije, a pre toga sam bila sto manje moguce tamo. Obozavam Srbiju, tamo sam odrasla i tamo mi je porodica ali ne moze se ziveti u Srbiji. Nasi ljudi tvrdim da su najpametniji ali jako je zalosno sto ne mogu da se razvijaju u takvoj drzavi. Ovde zaradjujem dosta vise i place mi se kada pomislim koliko ljudi u Srbiji moraju raditi za ovo sto ja zaradjujem. Bezite dok jos mozete pa kada budete u mogucnosti vratite se i promenite nesto.

Marko

pre 8 godina

@ Softverski inženjer, 25. decembar 2016 15:31: U suštini, ovako bi glasio i moj komentar. Supruga i ja smo pre tri godine počeli da učimo norveški, a pre dve stisnuli petlju i otisnuli se. Jedan normalan život, pun izvesnosti. Nismo ni u Srbiji oskudevali, ali više nismo mogli funkcionisati u sistemu koji se raspada i gde ne možeš planirati više od tri meseca unapred. Sada u januaru uplatim letovanje na Palmi, prođem duplo jeftinije ali sam siguran da ću ići - neće doći šef i reći "Na godišnji idemo kad ne bude posla". Bez straha se uzme kredit za stan i auto. Naravno, treba gristi i raditi. Ponekad uhvati nostalgija, najviše zbog dragih ljudi koji tavore u Srbiji, i zato se ponekad pročitaju vesti na srpskim portalima, čisto da se podsetimo zašto smo otišli. I da se ličnim primerom i drugi ohrabre da, makar na kraći period, odu i žive pristojnim životom u uređenom sistemu.

Goran.P

pre 8 godina

Ko zeli i moze neka ide.
Srecu treba stalno juriti bilo gde a ne cekati je!
Bitno je da znas sta trazis ,koliko zelis da bi bio ispunjen covek.
Srecnih ljudi ima i tamo negde pa i ovde kod nas odnosno i nesrecnih.
Neki moji prijatelji su odavno otisli neki kao ja nisu.
Kazu da im je ok i malo vise se hvale
(mentalitet nas se ne menja)
Ali zato ja ih stalno posecujem kao turista sve na sopstveni racun!
Tako mogu i ja njima da se hvalim i neka se cude.
Aj zdravo.

puk.Bjelajac

pre 8 godina

Srbija je sigurna kuca za politicare,kriminalce,sponzoruse i pinkove zvezde i zvezdice!
Ostali nemaju sta ovde da traze.
Ko moze,pravac "Nikola Tesla" i karta u jednom pravcu!

Binasr

pre 8 godina

Nema nama spasa, gotovi smo. Nepostoje vise ni volja, ni inspiracija, ni snaga da se ovde pocnu traziti resenja za bolje. Ko god je inspirativan, vredan, radan i jos ako je obrazovan prestavlja jeres u gomili neradnika i neznalica, bar onih koji kobajagi nesto rade. Mladi ne ceznu za radom, cak i ako nesto iscackaju to traje kratko, ne stvaraju porodice jer hoce sve na gotovo i idealno a od toga bez velikog truda i samoodricanja nema nista. Jos kada uzmemo danasnje politicare, nezasite preduzetnike, religijsku opsenu i pomnozimo sa ustrojenom potrebom za normalnim zivotom, dobijamo formulu za nepopravljivu nacionalnu propast, cirka vec za 10-ak godina.

l

pre 8 godina

Iz ovog članka se jasno vidi kakve su vlade u okruženju i kod nas, koliko se vodi računa o ekonomiji zemlje, kakve perspektive se nude mladima i narodu. Katastrofa, i katastrofalne posledice. Mladi odlaze, radna snaga odlazi, političari ostaju.

fuj

pre 8 godina

mnogo veci problem od standarda je politicka stoka koja nas je oterala i i dalje tera svakodnevicom... dovoljno je da pogledate skupstinu i vidite da se i to malo preostale pristojnosti kaznjava i sankcionise a populizam, lazi i klevete i korist odrzavanja politicara na vlasti odobrava i trazi.. e to se vidi i na televiziji I u novinama i u komentarima botova na web portalima ali najvaznije u svakodnevici...
ostajte politicari dok ne izglodjete sami sebe i svoje porodice...svi ostali, bezite sto pre i bilo gde bez trunke osecaja krivice...jedan zivot imate, ne trosite ga razne polupismene stefanovice, vuline i ponajmanje na narcisoidne vucice..

p.s.prezimena su izabrana sasvim slucajno i nemaju nikakve veze sa stvarnim ili nestvarnim i izmisljenim likovima ili licnostima

Dok Holidej

pre 8 godina

Nije sve u platama i zaposlenju. U razvijenim zemljama, jedna sveukupna "normalnost" društva je ono što mladima omogućava da vode pristojne živote.
Pre nekog vremena, razgovaram s koleginicom iz Sarajevskog dela firme. Priča kako je s mužem trebala ići videti neki stan, na 14. spratu neke zgrade. Ja razmišljam, u sebi, kod nas se stalno kvare liftovi koji bre 14. sprat. Dok sam ja to pomislio, ona je rekla:
- Kažem ja njemu: "Šta ako se ponovo zarati? Ko će da nosi vodu na 14. sprat svaki dan?"
Mislim se, u kakvom ***** sveta mi živimo...

Zuba

pre 8 godina

Kad bih mogao da se vratim u detinjstvo jedino sto bih uradio jeste da meni dok sam bio mali lupim par samara i nateram da ucim strani jezik(engleski). Ovako sa 46 godina mi ostaje da trunem ovde jer ocigledno da za bolje nisam. ;(

Dragan

pre 8 godina

Za Delije Čikago: apsolutno svi naši kažu to sto si ti rekao. Ali da li ti poštuješ i cenis svakoga? Da li ti pomažeš svakom, ispravljaš nepravdu, budeš kulturan u saobracaju, propuštaš ljude u redu dok stojiš, poštuješ i najmanji propis itd itd? Covece nije sistem i država stvar pa da postoji ili ne postoji. Sistem i država su ljudi koji tu zive. Kakvi su ljudi takva je država. Možeš da zaključiš kakvi smo ljudi onda. Zbog toga ja nemam nikakvog kontakta sa bilo kim našim u inostranstvu.

antibot PIPS

pre 8 godina

Sta fali Rusiji? Dosta nasih tamo ima, inzenjera, firmi, itd..
(ing1, 25. decembar 2016 22:50)

Ocigledno fali puno toga. Neuredjena drzava, opasnost ne samo od nepoznatih,nego i od samih drzavnih organa, neizvesnost gde cete zavrsiti ako ste posao dogovarali preko posrednika, mogucnost da odradite vise meseci a da ne dobijete zaradu, ostanete bez pasosa i dozivite proterivanje iz Rusije...
Valjda zato u Rusiji zivi i radi oko 50.000 Srba, a na Zapadu vise od 5 miliona (priblizan broj, jer ima puno i onih koji se jos vode na adresi u Srbiji, a zive na Zapadu).

audi 5cyl

pre 8 godina

Ja napolju zarađujem jednako kao u Srbiji i živim lošije, i pored doktorata. Ipak, prednost je da ne moram da slušam i gledam razne demagoge vlastodršce i gledam mulj kako isplivava na površinu po istom glupavom principu iz dana u dan. Ne volim političare ni ovde ali sam stranac pa me manje tangira.

mackica

pre 8 godina

@glas razuma sram te bilo za poslednju recenicu. Nisu svi radnici, nisu ni svi neradnici! Evo, imam predlog. Zaposli me u svojoj firmi. Daj mi prosecnu platu tri meseca. Da vidim sta ces mi vise ponuditi nakon tri meseca iskusavanja, testiranja I ispitivanja sta znam, ne znam, kako radim. Ako se pokazem kao odlican I zahvalan radnik, da li ces se pokazati I ti kao odlican I zahvalan kapitalista? E, to je problem ovde.

ILR

pre 8 godina

Nikada u ovoj drzavi standard nije bio na nivou zapada ali su ljudi ipak zeleli da zive ovde. Sada se bezi od nepravde, nasilja, kriminala, divljastva i svih mogucih anticivilizacijskih normi koje ovde imaju svoje prirodno staniste.

boban

pre 8 godina

@Glas razuma
"A sto svi ocekujete od drzave da vas zaposli? Zasto sami ne radite i stvorite jaku Srbiju?"

Zato sto kad pokrenes bilo koji mali biznis prvo te ogule za nerealne namete.
Ako hoces veliki biznis, onda je reket jos veci ili nemas mogucnost ni da zapocnes posao. Dodju ti egzekutori da ti objasne da neko drugi to radi i da je najbolje da odustanes. Ili ode glava.

djosa

pre 8 godina

@(Glas razuma, 25. decembar 2016 12:55) # Link komentara

ja sam svoju zivotnu ustedjevinu ulozio u svoj posao (biznis) u Beogradu. Sve sam preracunao i napravio racunicu tj biznis plan. I jedno vreme je funkcionisalo. Nekih godinu dana. Cak sam imao i 2zaposlena. Imao sam, mogu slobodno da kazem zadovoljne radnike.
Medjutim, u mojoj racunici na jedno nisam racunao: moja otadzbina, Srbija, mene ne voli. Takve bolesne namete i takse i inspekcije i akanja sam doziveo da su me vremenom svi ti mali drzavni vojnici birokrate efikasno sistematski ugusili. Ugusili su me. Prvo su me oterali u sivu zonu a onda su me i ugusili.
I zatvorio sam firmu.
Sad zivim od danas do sutra i vrebam priliku da pobegnem. Odoh i ja u Nemacku.
Tamo se bar zna koja su prava i obaveze - al svarna prava i obaveze. Oni imaju stvarne zakone. I postuju ih.
Ovo ovde..ja ne mogu vise.

Marko

pre 8 godina

Ja bih odmah otisao ali ne znam kako a da je legalno? Nisam za ilegalne kombinacije a nisam ni inzenjer/doktor pa da sam pozeljna roba. Dakle obican lik koji bi hteo da zivi i radi u normalnoj drzavi.

маркеђани

pre 8 godina

Srbistan je dobar dok se skolujete i sticete iskustvo,narocito medicinari....onda kao iskusni ranici odete i pametujete. Zasto se tamo niste skolovali,stazirali ili zavrsili specijalizaciju? Uostalom,budimo iskreni,prodali bi se za saku dolara i narod smo koji se najbrze asimilira i zaboravi svoje poreklo i korene,mada uprkos svemu imamo mnogo,mnogo vise cime da se ponosimo nego stidimo...
(Vladimir Ilic, 26. decembar 2016 09:22)
Добро ето ти мени реци шта млад и образован човек да ради у овој држави у којој нема посла за њега? Да чека 40те да би можда добио посао? Када да ствара породицу, децу? Од чега ће да живи? Ретки су се од патриотизма леба најели...
Ова држава се према својим гртађанима понаша као маћеха.

Milan82

pre 8 godina

Volim srbiju ali ne vlast i lopove koji srbijom upravljaju. Zato sam otisao sa zenom i dvoje dece. Mladi sam bezite a ostace penzioneri koji i glasaju za ove na vlasti i posle smanjenih penzija. Kazu pametan ide gde mu je bolje a budala ostaje u svom selu.

Tišina tamo

pre 8 godina

Imam 25 godina, sedim baš sinoć sa društvom i dotaknemo se ove teme. Meni lično, jedna od najboljih drugarica otišla za Britaniju u jednom pravcu, druga u Švedsku sa celom porodicom. Drugovi redom trojica u Ameriku, jedan Austrija, dvojica Švedska i jedan Australija. Sestra i zet su već 4 godine u Rusiji. Ovo je sumarum od nekih 30ak najbližih osoba.
Od svih nabrojanih, samo dvojica nemaju državni faks.
Da li treba da pomenem kolebanje u nama ostalima koji smo ovde kada čujemo njihove priče?
Stoji to da se tamo radi. Baš se radi. Nema sedeljki u kafićima po ceo dan, ali živiš život. Kupiš nešto, proputuješ, svestan si da si ljudsko biće.

Hvala premijeru Aleksandru Vučiću, koji je za samo četiri godine marljivog rada, po prvi put u novijoj istoriji...

P.S. Akcentujte ime Aleksandar onako kako akcentuje RTS, jer drugačiji govor je za ismevanje.

Delije Čikago

pre 8 godina

Nije toliko bitna plata, mada jeste jedan od faktora, najbitnije je da te gledaju kao čoveka, da te poštuju, tome svaki čovek teži.

trn u oku

pre 8 godina

Balkan je prelep, ali je narod previše korumpiran da bi se mogao uspostaviti funkcionalnu društveni sistem. Svi mi imamo selektivan pristup tumačenju pravila, propisa i dogovora. A to je koren celog problema.

zoki falcon

pre 8 godina

@Srbistan je dobar dok se skolujete i sticete iskustvo,narocito medicinari....onda kao iskusni ranici odete i pametujete. Zasto se tamo niste skolovali,stazirali ili zavrsili specijalizaciju? Uostalom,budimo iskreni,prodali bi se za saku dolara i narod smo koji se najbrze asimilira i zaboravi svoje poreklo i korene,mada uprkos svemu imamo mnogo,mnogo vise cime da se ponosimo nego stidimo...
(Vladimir Ilic, 26. decembar 2016 09:22)
E pa prijatelju, svaki student medicinskog ili bilo kog fakulteta ima roditelje koji kroz razne načine plaćaju porez državi koja onda finansira školstvo. Ni same studije nisu baš besplatne, čak i za one koji su na budžetu; školarine, udžbenici i još što šta.
Kad se završi ta muka šta onda sa diplomom ? Da se čeka ko zna koliko na posao , da se eventualno volontira nekoliko godina, pa da se onda radi za 40 -ak hiljada dinara ???
Dosta više sa tom demagogijom tipa država vas školuje, što se ne školujete vani kad sam dokazao da građani finansiraju škole i da imaju prava da se obrazuju a onda da idu gde hoće i da rade svoj posao za normalne pare !

Nikola

pre 8 godina

@Glas razuma
Ne mogu svi kao ti da otvore firme, ko ce onda da radi ako svi gazduju.
A posto vec imas firmu jel imas hrabrosti da kazes koliko imas radnika i kolike su im plate?
Naravno da si u istom košu kao i svi ostali kvazi poslodavci koji na tudjoh muci zaradjuju.
Ja sam morao da napustim srbiju bas zbog takvih, koji placaju minimalne poreze zaposlenom a uglavnom ni to.
Uvrk bih se vratio u srbiju ali ne zelim zbog nepismenih i neskolovanih politicara, koji rade za sebe a foliraju jadan narod vec 22 godine.

Logika

pre 8 godina

@StefanM jeste najteze stici u Svajcarsku ali ako uspes da se dokopas Austrije ili Nemacke i tamo radis,ti posle godinu dana dobijes radnu dozvolu i sa njom mozes da trazis posao u Svajcarskoj.Mnogo je lakse stici iz Austrije u Svajcarsku nego iz Srbije u Austriju ali kad vec ides bori se svim snagama.

rukaglava

pre 8 godina

doticni matematicar je primljen na NAJBOLJI tehnicki univerzitet na svetu o kome sam ja sanjala 90-ih. jer smo bili dno dna.
nije ni sad mnogo bolje, imam 10ak poslodavaca iza sebe da posvedocim. svi su stoka, ili su bedne plate same po sebi, ili ste prijavljeni na bedne iznose a ostatak na ruke, pa crknite u penziji.

imam odlicnu "platu", ne zivimo kao socijalni slucajevi ali strepim kako cemo da zivimo kad odem na bolovanje. zato oni koji su u poziciji moći, a to su poslodavci treba da pište i da se bune, a ne da se istresaju na radnicima kriminalnim uslovima zaposlenja

Bane

pre 8 godina

Slažem se sa većinom komentara ovde ! Tako da se pridružujem svima koji slede takav korak. Ne zato što vole nego zato što moraju a ja sam na dobrom put ka tome da odem takodje..Samo neku školu da završim tj poslednja dva ispita sa maturskim da dam. Posle ZBOGOM SRBIJO!!!!

Mirjana K

pre 8 godina

Srbija je sigurna kuca za politicare,kriminalce,sponzoruse i pinkove zvezde i zvezdice!
Ostali nemaju sta ovde da traze.
Ko moze,pravac "Nikola Tesla" i karta u jednom pravcu!
(puk.Bjelajac, 25. decembar 2016 12:38

Tužna istina. Tvoja te zemlja tera, ostaće samo neznalice, paraziti i kriminalci.

nucky thompson

pre 8 godina

@glas razuma, ima nesto i istine u tome sto pisete, ali da se ne lazemo, kod nas je lopovska drzava. Supruga i ja smo imalo namjeru da se vratimo, napravili plan, dobar dio vec dogovoreno. Sticajem okolnosti odgodimo, a u medjuvremenu jedan nas drugar se vrati u Bg, poceo privatni posao. Krenulo je dobro, pa je prosirio. Znate gdje je danas, 4 godine nakon otvaranja? Rasprodao sve i evo ga ponovo u SAD! Vas primjer nikako reprezentativan, nego samo jedan pizitivan slucaj u moru losih. Poz svima

Tupko

pre 8 godina

Verujete li vi meni da neki ljudi iz mog okruženja za koje sam mislio da neće imati leba da jedu i koji nisu završili apsolutno nikakve škole oni svi pobegoše po inostranstvu, Austrija, Švajcarska, Nemačka, Francuska i svi su se snašli niko se ne vraća!

Irvas

pre 8 godina

Ovo mi je prva godina u SAD, napustio sam posao u struci u drzavnoj firmi i sada ovdje zaradim i do 7 svojih plata. Sve je istina sto ste mogli da cujete o zivotu u SAD, ovdje nemam ni priblizno drustvenog zivota kakvog sam ga imao kod kuce ali sve zavisi od toga sta je covjeku prioritet. Ja sam znao sta me ovdje ceka i apsolutno sam spreman da se odreknem mnogih stvari kako bi vec u bliskoj buducnosti mogao sebi da obezbijedim neke stvari koje tamo nisam mogao. Pozdrav iz Cikaga.

stariji emigrant

pre 8 godina

(Kiza, 25. decembar 2016 17:26)

Emotivni problemi i razne psihofizicke traume su totalno posebne teme. Ovde govorimo mahom o jakim, zdravim i mladjim ljudima! Ali pre svega ljudima koji nisu spremni da zarad neke iluzije o takozvanoj "svetloj buducnosti evropske Srbije", svoje najbolje godine provedu u iscekivanju neceg boljeg sto vec skoro 30 godina nikako da dodje! Vec nam je kao naciji sve gore i gore. A to sto je tvoj poznanik pukao, to je verovatno stvar njegove prirode, licnosti, vaspitanja ... Covek ponekad prodje i 50 godina zivota da bi ukapirao koliko je nesposoban da resi najbanalnije zivotne probleme jer su mu se do tih godina kockice redovno savrseno sklapale u perfektan mozaik. Prosto, imao je SRECU! A neko drugi vec sa 12 godina prodje sito i reseto, poput onog legendarnog krajiskog klinca sto je devedesetih za volanom juga ili keca (ne secam se) dovezao svoju porodicu iz Hrvatske u Srbiju. Takav vec sa 20 postane LJUDINA, jak i zilav, sposoban da se doceka na noge i kada ga bacis u mutnu baru punu krokodila. Neko je srecan da ima samo osnovne stvari i uci se od ranog detinjstva da se raduje malim stvarima i postuje uvek ono sto ima, a ne place za onim sto nema. A ima i onih kojima bi i Alibabina pecina bila premala. Razliciti smo, sta ces ...

Zoran

pre 8 godina

Kad bih mogao da se vratim u detinjstvo jedino sto bih uradio jeste da meni dok sam bio mali lupim par samara i nateram da ucim strani jezik(engleski). Ovako sa 46 godina mi ostaje da trunem ovde jer ocigledno da za bolje nisam. ;(
(Zuba, 25. decembar 2016 18:19)

Odu ljudi u 40 godina u Svedsku. Mi smo sa 34 otisli u Kanadu, posle 3 godine u Ameriku gde smo 14 godina. Sta je uradjeno za 17 godina u Kanadi, a posebno u Americi ne bi u Srbiji za 100 godina.

Jagodinac

pre 8 godina

Srećan put svima.Balkan je ukleto područje.Izuzetno lepa zemlja i klima ali loši ljudi žive na ovom području.Znam bar pedesetak ljudi iz moje Jagodine koji su za poslednje dve godine otišli iz nje.Znam više njih koji preko interneta traže posao.Verujem da će u narednim godinama zanatlije početi da odlaze u Poljsku,Češku,Slovačku i Madjarsku.Zanimljivo je da odlaze prvenstveno mladi stručni ljudi iz gradova

Berlin -Wedding

pre 8 godina

Imao sam 24 godine, znanje nemackog jezika i diplomu beogradskog univerziteta kada sam se 1990-e obreo u Nemackoj.Klasican ekonomski migrant! Sada mi je 50 godina,ekonomski situiran, porodica, deca (18 i 14 god.), supruga takodje radi.Tadasnja odluka da napustim Srbiju je bila teska. Medjutim, kako godine stizu, sve vise me vuce nostalgija za Srbijom.Za odprilike 14 godina mogu u penziju, deca ostaju ovde a supruga i ja (ukoliko dozivimo)se vracamo da starost provedemo na "ocevini". U potpunosti razumem mlade ljude koji "beze" iz Srbije jer kako trenutno funkcionise nasa domovina je zaista isod svake kritike, pre svega kako funkcionise partijsko-finansijska-mafijaska-pravosudna oligarhija i "Baje" na opstinskom nivou.

Milan

pre 8 godina

Ne meri se sve kroz platu i troškove, ima nešto i u ekonomskoj i pravnoj sigurnosti. Toga ovde nema. Mnogo bi mi značilo da znam da ću dobiti na sudu kada sam u pravu. Zato mi se ne sviđa u Srbiji iako mi standard nije loš.

Pravo

pre 8 godina

Da vam kazem i pitanje je koliko su ovi podaci o odlasku tacni .Bio sam skoro u Becaju ,koliko je samo mladih otislo u poslednjih par godina ,to je ljudi ogroman broj .Bukvalno svi Madjari i drugi koji su iz mesovitih brakova i koji imaju uslove da izvade pasos su se iselili i rastrkali se po Evropi.Mislim da su ovi podaci jos gori nego sto se predstavlja u javnosti .Nije mi jasno samo dokle ce ovako ,sva okolna mesta su zamrla .

Južna pruga

pre 8 godina

Za one koji se interesuju za Rusiju. Traže se IT inženjeri, sve vezano za građevinu i uslužna delatnost. Ja sam dobio stipendiju da završim master studije u Moskvi i ne mogu da se zaposlim u struci (elektronika) jer tu rade samo vojna preduzeća, pa bez državljanstva nikako do posla. Plate su ok, ali samo u Moskvi i eventualno u Petrogradu.

ispran mozak

pre 8 godina

Sve veći odliv mozgova, kojem je Srbija izložena već decenijama, moguće je sprečiti jedino ako kroz obrazovni sistem i medije što više zaglupimo mlade naraštaje. Zaglupljivanje novih generacija imalo bi dvostruki efekat.., prvo, glupom čoveku nikada neće pasti na pamet da ode da živi u drugu zemlju. Drugo, sve i da se seti tako nečega, niko ga u inostranstvu neće hteti zato što je glup.

Strategiju zatupljivanja Srbija razvija već decenijama, a biće potrebno još dosta vremena dok ne dosegnemo nivo na kojem naše mlade ljude u inostranstvu niko neće hteti. To jeste težak zadatak, ali mislim da ćemo istrajati.

bosko

pre 8 godina

nikada Srbija nije bila na nivou Zapada, u proseku na 30% standarda zapada tokom poslednjih 5 vekova, onda u komunizmu je dosla do 60% standarda zapada ali samo za radnicku klasu.

Danas je ponovo na 30%, i to zbog unistenih firmi, firme su dobili oni koji nisu preduzetnici, vec oni koji su dokusurili privredu a sebe ucinili bogatima.

Sto se tice odliva, napisite i jedan clanak koliko je preduzetnika prodalo svoje nekretnine i iselilo se, preporucio bih Madjarsku, imaju svega 9% korporativnu taksu, jeftinu radnu snagu i u Sengenu su.

Milic

pre 8 godina

Bogme vrlo aktuelna ova napustanja radne snage drzava na Balkanu.
Ako se ovako nastavi i industrija zanemari kao i poljuprivreda kako politicari zamisljaju da im primanja budu velika pa go se ne skida. Ako se ne garantuje onom koji radi da ce biti redovno i bez ijednog razloga isplacen na kraju meseca ili nedelje, kako zamisljaju u vladi da ce neko da radi i da ima obaveze prema firmi kada ta firma nema obaveze prema radniku.
Apsolutno je nedopustivo ovakvo ponasanje u privredi. Zakoni se ne sprovode a pravni sistem je korumpiran i u rasulu pa stoga i normalno je da i oni koji pokusaju da investiraju u Srbiju vec su gubitnici, podsetimo se nasih velikih ljudi koji su odustali i vratili se odakle su i poneli novac.

Dragan

pre 8 godina

Davno bilo kada sam otisao. Nekoliko meseci posto sam napustio Srbiju gledam se u ogledalu i vidim da imam manje sedih. Cak i sada posle 16 godina i dalje imam manje sedih nego kada sam otisao.
Tacno je da se kvalitet zivota ne meri samo parama, mada dobro dodju.

izadje na videlo

pre 8 godina

u cemu je problem?
pa, svako ce na kraju dobiti upravo ono za sta se zalagao.
mladi posao u inostranstvu( i vracati se nece!),stari i nemocni TV program sa Farmom, muzickim takmicenjima i vremenskom prognozom na pola sata, politicari stare i nemocne koje ce izdrzavati upravo oni koji su otisli u inostranstvo, a njima ostaje cela drzava na raspolaganju!