Subota, 13.09.2014.

14:35

Gde je najskuplje studirati?

Među zemljama sa najkvalitetnijim obrazovanjem, najskuplje studije za strane studente su u Australiji gde godina studiranja košta 42.000 dolara.

Izvor: Tanjug

Gde je najskuplje studirati? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

33 Komentari

Sortiraj po:

Majstori, majstori

pre 11 godina

"Smanjiti obim gradiva bar za 40% i ne daviti djecu teorijom nego praksom.
(Nedjeljko, 13. septembar 2014 16:55)".

"Daviti teorijom"? Školovao sam se na jednom vrlo uglednom evropskom univerzitetu. Četvrtina do trećine gradiva (zavisno od predmeta) bile su, uslovno rečeno, teorije. Naravno da one ne trebaju majstorima, one trebaju vizionarima, kreativcima, budućim misliocima i stvaraocima! Kada smo takav sistem razmišljanja sklonili iz našeg obrazovanja, počeo je da propada. Sve pod parolom da je mera uspešnosti prolaznost studenata. Bez uverede, ali koliko je đaka građevinske, sobraćajne, škole za negu lepote i sličnih, studiralo pre 30 godina a koliko danas? Da li mislite da je to noramlno? Njihovo školovanje sigurno nije išlo u pravcu toga da ih sprema da vladaju i služe se "teorijom".

aussie

pre 11 godina

sto se tice australije ovo je za strane studente. ovi sto porede dole nisu procitali kljucnu rec. u australihi je za domaceg studenta je otprilike trecina od ovih cifara za studije a stanarina I troskovi su isti. plus kao drzavljanin imas opciju da ti drzava plati I da studiras dzaba I kad pocnes da radis I ako zaradjujes preko jedne odredjene sume onda ti uzimaju procenat. tako sam ja studirao. isto tako cijena zavisi od sta studiras. neke studije su duplo skuplje od drugih. takodje zavisi I gdje studiras. tako da porediti sa jednom prosijecnom cifrom nije bas tacno.

ded

pre 11 godina

@(Petar, 13. septembar 2014 19:37)
@ (re, 13. septembar 2014 16:26)

A ti si to citao u novinama?

Znam jer iz iskustva ne govoris sigurno! Kakve crne stipendije i domovi covece?! Pa stipendije nam nisu davali em redovno em nisu isplatili preko polovine. Pored toga dobre domove mozes dobiti tek u zavrsnim godinama i to uglavnom preko veze! Ne pricaj kojesta, to sto pricas apsolutno nije tacno a pogotovo deo oko doktorata! Da li ti znas sta je potrebno uraditi sve da bi aplicirao samo za doktorat?! Ne znas ocigledno zato nemoj siriti dezinformacije.
(Petar, 13. septembar 2014 19:37)

Ne, nego ti ne znaš očigledno i širiš dezinformacije. Domovi se mogu dobiti, pogotovo ako imaš dobar prosek. Tada možeš i da biraš dom. Školarinu ne plaćaš ako na vreme daješ ispite. Doktorske studije su takođe besplatne za najbolje studente. Druga stvar je da li naši univerziteti vrede uopšte ili ne. Moje mišljenje je da u Srbiji znanje uopšte nije neophodno za bilo koji posao, jer smo nacija šalabajzera i diletanata.

Sveznalica

pre 11 godina

Ovde je rec o prosecnim cenama. Vrhunski univerziteti kostaju dosta (skolarina+zivot). Ukoliko se ne dobije scholarship ili assistantship, posle zavrsetka studija diplomac je u startu u velikoj buli jer mora da vraca kredit (sev. Amerika). Tako sistem funkcionise. Uglavnom su strani studenti na posdiplomskim jer se lakse dobije gore navedeno a konkurencija sa domacim studentima nije jaka jer uglavnom posle osnovnih studija idu da rade.

N

pre 11 godina

(Nikola Teslovic, 13. septembar 2014 19:38)
A kao kad zavrsis Ekonomski imas znanje, sve te cekaju svetske korporacije da se uvalis za direktora ako moze.

justin

pre 11 godina

Najskuplje je studirati u Propaloj I Nesređenoj zemlji.Nigde u svetu ,kao u takvoj zemlji,ne može se desiti da svršeni student...Arhitekture,Mašinstva,Medicine,Građevine započne svoj radni vek u 30 godini sa platom od 350e.Ko misli da u takvoj zemlji ostane ,ne isplati se davati pare na studije.500-800e čak I u takvoj zemlji zaradi dobar majstor-zanatlija BEZ FAKULTETA.

nbgd

pre 11 godina

Čitajući komentare vidim da većina očigledno nije obratila pažnju na reč "strani" studenti. I kod nas strani studenti obavezno plaćaju faks i to po drugačijim tarifama nego mi koji smo državljani Srbije. A za Beograd ti treba, realno, kao stranom državljaninu na godišnjem nivou u proseku 3000€ za faks, jedno 1800€ za stan, 2500€ za hranu...i sa ovim ŽIVOTARIŠ da se razumemo!!! Mada ova cifra je ništa za nekog sa zapada.

P.S: @re ti nisi video fakultet ni iz bliza! xD

MisterNo

pre 11 godina

A gde je Nemacka u analizi (zaista ne znam kakva je situacija). Ili je studiranje tamo slabije nego u Turskoj, pa nije na listi :).

koleginica

pre 11 godina

Tacno, Vule, u Berlinu je tako, a u menzi mozes da se najedes za 1,5 - 2 evra i to pristojno. Na zalost, najteze od svega je naci sobu ili stan, potraznja je uzasna.

Vule

pre 11 godina

Studije u Berlinu (na mom bivšem Institutu za književnost 40 studenata godišnje, profesori nas znali po imenu): 300 evra semestar sve, u to ulazi i 6-mesečna karta za prevoz. Stan u Berlinu, dvosobni za izdavanje oko 600 evra, soba u odličnom dvosobnom stanu oko 300 evra. Troškovi života - Paulaner 90 centi, karta za bazen 2,5 evra ;) Ajd zdravo.

re

pre 11 godina

@Petar, 13. septembar 2014 19:37
Kao sto rekoh tvoj komentar je za razmazene, koji studiranje shvataju kao provod,a ispod casti im je da zive u domu i da se hrane u menzi.

Studentski standard je u Beogradu na visokom nivou, i potpuno je besplatan za odlicne studente koji hoce da uce. Oni vrlo lako dobijaju od Srbije besplatno skolovanje i kredit koji je uvek u visini cene smestaja u domu, ishrane i markice za prevoz.

Tako da ne moraju da placaju nista osim knjiga.

Tvoje neozbiljne bajke mozes da pricas razmazenoj deci.

Stefan

pre 11 godina

Odakle ove netacne informacije? Skolska godina 2014/15 na Stanfordu u USA kosta $62801. To ukljucuje troskove zivota na kampusu jer je obavezno da tu zivis. Tako je isto ili vrlo slicno na Harvardu, Yalu, MIT itd. Trik je da ti daju skolarinu ako te prime i nemas cime da platis. A postoje i krediti pa izvoli. Vrijedi jer dobijas vrhunsko obrazovanje. Ako plagiras radove (kao neki tamo negdje!!!) gotov si. Nema zezanja.

Petar

pre 11 godina

@ (re, 13. septembar 2014 16:26)

A ti si to citao u novinama?

Znam jer iz iskustva ne govoris sigurno! Kakve crne stipendije i domovi covece?! Pa stipendije nam nisu davali em redovno em nisu isplatili preko polovine. Pored toga dobre domove mozes dobiti tek u zavrsnim godinama i to uglavnom preko veze! Ne pricaj kojesta, to sto pricas apsolutno nije tacno a pogotovo deo oko doktorata! Da li ti znas sta je potrebno uraditi sve da bi aplicirao samo za doktorat?! Ne znas ocigledno zato nemoj siriti dezinformacije.

Veliki brat

pre 11 godina

Pre ne znam koliko godina je bila priča da je na ETF trebalo da dođe jedna grupa studenata iz Indije, ali su otišli u Australiju.
Naime, tamo jesu same studije bile skuplje (školarina), ali su troškovi života bili niži, pa im je u zbiru bilo isto ili čak jeftinije.

Sada je situacija verovatno samo gora po Srbiju.

A ove cene koje se pominju... sve zavisi koji fakultet. Godina na Harvardu je bar 50.000$, ali zato ima dosta fakulteta gde je cena školarine smešna u poređenju sa Harvardom i MIT-om, plus i na ova dva se može dobiti stipendija i sl.

Takođe, svugde u svetu državni fakulteti imaju veće cene studija za strane studente (kao i kod nas), tako da poređenje tih cena i nije baš relevantno, jer dosta zavisi i šta se za tu cenu dobija.

Koliko god da košta jedan Harvard, MIT ili Berkeley (prva 2 su privatne neprofitne institucije, a Berkli je državni), to se otplati za nekoliko godina, dok kod nas platite neki SEGA-MEGA fakultet 1500-2000e po godini, i čak i da iskreno učite i nešto naučite, i da uspete da se zaposlite, plate u odnosu na troškove života su takve da teško da možete otplatiti kredit ako ste isti uzeli za finansiranje studija.
I dok otplatite kredit za studije, treba za auto, za stan... opet isto kao u USA, samo što oni za svoje kredite mogu priuštiti malo više.

SVEST.

pre 11 godina

Ljudi kod nas nisu svesni koliko imamo srece, pa se skolujemo besplatno. To retko gde danas ima u svetu. Pogotovo sto je i kvalitet nastave dobar, uglavnom bolji na prirodnim fakultetima. Da ne pominjem domove i menze...to nema nigde

JohnyJ

pre 11 godina

Cifre sa jednog dobrog, ali ne i vrhunskog, privatnog univerziteta u SAD:

Skolarina i razne dazbine: $47 kila
Stan i hrana (u dvokrevetnoj dakle deljenoj studentskoj sobi): $12 kila
Obavezno zdravstveno osiguranje: $2.5 kila

Dodaj tome i razne izdatke, godisnji put kuci (za vecinu studenata koji mogu ovo gore da plate, a mnogi i dva puta, jednom za zimski jednom za letnji raspust), i pogoto ko hoce veci komfor, i strani student "s lakocom" moze da potrosi i 70 hiljada dolara godisnje. Diploma dakle 280 hiljada, i sto je najveci fazon, kad god posetim neki kampus vidim da to izgleda hiljade kineskih porodica mogu sebi da priuste!

P.S. U Americi je zato ogromna utakmica da se bude vrhunski djak ili sportista ne bi li se dobio neki popust na skolarinu. A cinjenica je da diploma otvara vrata za mnogo bolje poslove, ispada da se nigde obrazovanje ne ceni kao tu, bez obzira na "trash" kulturu koja se odavde siri svetom.

Nikola Teslovic

pre 11 godina

Najskuplje studiranje je Megatrend, Union, Evropski Univerzitet u Bg i slicni...platis, dobijes diplomu a nemas nikakvo znanje.......Svaka cast onim ludacima ko upisuju te nase privatne fakultete.

Bas se pitame

pre 11 godina

@re
Bas se pitam da li si nekada bio/bila student... Nista nije tako savrseno, bajno i sjajno...
Beograd je, prema proseku plata, jedan od najskupljih gradova Evrope...

Vlada

pre 11 godina

@Lana

Pa tako je i u Srbiji nazalost, nije do lekara vec do opreme. Koju Beograd dobija i sakom i kapom. Pa nije bitno ako neko mora da ide 300km kad mu je lose, vazno da to prestonica ima a seljaci nek nauce da se teleportuju.

Lana

pre 11 godina

@ zeka: Zato su vam lekari toliko stručni, verzirani i efikasni da za sve što je komplikovanije od tonzilektomije jurite u Beograd i Novi Sad.

Unisten nam je sistem obrazovanja

pre 11 godina

@ (srecko, 13. septembar 2014 14:46)

Ne lup*j molim te.

Uzmi samo primer par fakulteta u Beogradu... U inostranstvu postoje jeftinije a daleko kvalitetnije opcije. Jer stranci kod nas moraju placati a i da ne moraju ispalo bi ih jeftinije ili jednako kao ovde zbog skupog zivota u Beogradu a to se odnosi pre svega na iznajmljivanje stanova jer na vecini fakulteta u inostranstvu imas opciju da uz minornu doplatu dobijes smestaj koji je u rangu novijih, dobro opremljenih stanova i to sve sa obrocima.

Da ne pominjemo to sto se nase diplome bez nostrifikacije ne priznaju preko i to sto je praksa nikakva.

Nedjeljko

pre 11 godina

Pa neks nauce srpski i mogu kvalitetno i za male pare a studiraju u Srbiji.
(srecko, 13. septembar 2014 14:46)

Ma ko u Srbiju da dodje da studira???
Nikom ne preporucujem ovakav obrazovni sistem i ovako zaglupljivanje djece koja zavrse fakultet i ne znaju nista prakticno da primjene, ali je vazno da su se teoretski dotakli sa 100 drugih oblasti koje veze nemaju sa njihovom strukom. Smanjiti obim gradiva bar za 40% i ne daviti djecu teorijom nego praksom.

re

pre 11 godina

@Skeptik, 13. septembar 2014 14:47
Studiranje u Srbiji je potpuno besplatno za odlicne djake koji upisu na budzet.
Sve dobijaju od Srbije, i dom i hranu i stipendiju koja to pokriva, jedino sto treba da plate to su knjige.
Onaj ko hoce da uci, taj sve dobija besplatno, moze i da doktorira sve o trosku Srbije. A posebno su velike mogucnosti u Beogradu. Tako da tvoj komentar nije tacan, tj. odnosi se na razmazene koji studiraju da bi se provodili, koji bi da studiraju a da nista ne uce, da zive u skupim stanovima itd.

zeka

pre 11 godina

u Republici Srpskoj godina na medicini kosta oko 400e garsonjera+komunalije oko 140e mesecno+troskovi za zivot.Nije bas ni skupo kolike su cene u inostranstvu

Skeptik

pre 11 godina

Pitanje je koliko je potrebno studirati u Srbiji? Svakako je najskuplje u Beogradu. Godina studija min 1000 evra plus nekoliko stotina evra meseco za troskove jer smo jako skupa zemlja. Kada to sve pomnozimo dolazimo do civre od bar 5-6 hiljada evra godisnje sto je petnaestak prosecnih plata u Srbiji

Nedjeljko

pre 11 godina

Pa neks nauce srpski i mogu kvalitetno i za male pare a studiraju u Srbiji.
(srecko, 13. septembar 2014 14:46)

Ma ko u Srbiju da dodje da studira???
Nikom ne preporucujem ovakav obrazovni sistem i ovako zaglupljivanje djece koja zavrse fakultet i ne znaju nista prakticno da primjene, ali je vazno da su se teoretski dotakli sa 100 drugih oblasti koje veze nemaju sa njihovom strukom. Smanjiti obim gradiva bar za 40% i ne daviti djecu teorijom nego praksom.

Skeptik

pre 11 godina

Pitanje je koliko je potrebno studirati u Srbiji? Svakako je najskuplje u Beogradu. Godina studija min 1000 evra plus nekoliko stotina evra meseco za troskove jer smo jako skupa zemlja. Kada to sve pomnozimo dolazimo do civre od bar 5-6 hiljada evra godisnje sto je petnaestak prosecnih plata u Srbiji

Vule

pre 11 godina

Studije u Berlinu (na mom bivšem Institutu za književnost 40 studenata godišnje, profesori nas znali po imenu): 300 evra semestar sve, u to ulazi i 6-mesečna karta za prevoz. Stan u Berlinu, dvosobni za izdavanje oko 600 evra, soba u odličnom dvosobnom stanu oko 300 evra. Troškovi života - Paulaner 90 centi, karta za bazen 2,5 evra ;) Ajd zdravo.

re

pre 11 godina

@Skeptik, 13. septembar 2014 14:47
Studiranje u Srbiji je potpuno besplatno za odlicne djake koji upisu na budzet.
Sve dobijaju od Srbije, i dom i hranu i stipendiju koja to pokriva, jedino sto treba da plate to su knjige.
Onaj ko hoce da uci, taj sve dobija besplatno, moze i da doktorira sve o trosku Srbije. A posebno su velike mogucnosti u Beogradu. Tako da tvoj komentar nije tacan, tj. odnosi se na razmazene koji studiraju da bi se provodili, koji bi da studiraju a da nista ne uce, da zive u skupim stanovima itd.

Nikola Teslovic

pre 11 godina

Najskuplje studiranje je Megatrend, Union, Evropski Univerzitet u Bg i slicni...platis, dobijes diplomu a nemas nikakvo znanje.......Svaka cast onim ludacima ko upisuju te nase privatne fakultete.

Stefan

pre 11 godina

Odakle ove netacne informacije? Skolska godina 2014/15 na Stanfordu u USA kosta $62801. To ukljucuje troskove zivota na kampusu jer je obavezno da tu zivis. Tako je isto ili vrlo slicno na Harvardu, Yalu, MIT itd. Trik je da ti daju skolarinu ako te prime i nemas cime da platis. A postoje i krediti pa izvoli. Vrijedi jer dobijas vrhunsko obrazovanje. Ako plagiras radove (kao neki tamo negdje!!!) gotov si. Nema zezanja.

JohnyJ

pre 11 godina

Cifre sa jednog dobrog, ali ne i vrhunskog, privatnog univerziteta u SAD:

Skolarina i razne dazbine: $47 kila
Stan i hrana (u dvokrevetnoj dakle deljenoj studentskoj sobi): $12 kila
Obavezno zdravstveno osiguranje: $2.5 kila

Dodaj tome i razne izdatke, godisnji put kuci (za vecinu studenata koji mogu ovo gore da plate, a mnogi i dva puta, jednom za zimski jednom za letnji raspust), i pogoto ko hoce veci komfor, i strani student "s lakocom" moze da potrosi i 70 hiljada dolara godisnje. Diploma dakle 280 hiljada, i sto je najveci fazon, kad god posetim neki kampus vidim da to izgleda hiljade kineskih porodica mogu sebi da priuste!

P.S. U Americi je zato ogromna utakmica da se bude vrhunski djak ili sportista ne bi li se dobio neki popust na skolarinu. A cinjenica je da diploma otvara vrata za mnogo bolje poslove, ispada da se nigde obrazovanje ne ceni kao tu, bez obzira na "trash" kulturu koja se odavde siri svetom.

justin

pre 11 godina

Najskuplje je studirati u Propaloj I Nesređenoj zemlji.Nigde u svetu ,kao u takvoj zemlji,ne može se desiti da svršeni student...Arhitekture,Mašinstva,Medicine,Građevine započne svoj radni vek u 30 godini sa platom od 350e.Ko misli da u takvoj zemlji ostane ,ne isplati se davati pare na studije.500-800e čak I u takvoj zemlji zaradi dobar majstor-zanatlija BEZ FAKULTETA.

Unisten nam je sistem obrazovanja

pre 11 godina

@ (srecko, 13. septembar 2014 14:46)

Ne lup*j molim te.

Uzmi samo primer par fakulteta u Beogradu... U inostranstvu postoje jeftinije a daleko kvalitetnije opcije. Jer stranci kod nas moraju placati a i da ne moraju ispalo bi ih jeftinije ili jednako kao ovde zbog skupog zivota u Beogradu a to se odnosi pre svega na iznajmljivanje stanova jer na vecini fakulteta u inostranstvu imas opciju da uz minornu doplatu dobijes smestaj koji je u rangu novijih, dobro opremljenih stanova i to sve sa obrocima.

Da ne pominjemo to sto se nase diplome bez nostrifikacije ne priznaju preko i to sto je praksa nikakva.

Bas se pitame

pre 11 godina

@re
Bas se pitam da li si nekada bio/bila student... Nista nije tako savrseno, bajno i sjajno...
Beograd je, prema proseku plata, jedan od najskupljih gradova Evrope...

Lana

pre 11 godina

@ zeka: Zato su vam lekari toliko stručni, verzirani i efikasni da za sve što je komplikovanije od tonzilektomije jurite u Beograd i Novi Sad.

zeka

pre 11 godina

u Republici Srpskoj godina na medicini kosta oko 400e garsonjera+komunalije oko 140e mesecno+troskovi za zivot.Nije bas ni skupo kolike su cene u inostranstvu

Veliki brat

pre 11 godina

Pre ne znam koliko godina je bila priča da je na ETF trebalo da dođe jedna grupa studenata iz Indije, ali su otišli u Australiju.
Naime, tamo jesu same studije bile skuplje (školarina), ali su troškovi života bili niži, pa im je u zbiru bilo isto ili čak jeftinije.

Sada je situacija verovatno samo gora po Srbiju.

A ove cene koje se pominju... sve zavisi koji fakultet. Godina na Harvardu je bar 50.000$, ali zato ima dosta fakulteta gde je cena školarine smešna u poređenju sa Harvardom i MIT-om, plus i na ova dva se može dobiti stipendija i sl.

Takođe, svugde u svetu državni fakulteti imaju veće cene studija za strane studente (kao i kod nas), tako da poređenje tih cena i nije baš relevantno, jer dosta zavisi i šta se za tu cenu dobija.

Koliko god da košta jedan Harvard, MIT ili Berkeley (prva 2 su privatne neprofitne institucije, a Berkli je državni), to se otplati za nekoliko godina, dok kod nas platite neki SEGA-MEGA fakultet 1500-2000e po godini, i čak i da iskreno učite i nešto naučite, i da uspete da se zaposlite, plate u odnosu na troškove života su takve da teško da možete otplatiti kredit ako ste isti uzeli za finansiranje studija.
I dok otplatite kredit za studije, treba za auto, za stan... opet isto kao u USA, samo što oni za svoje kredite mogu priuštiti malo više.

Petar

pre 11 godina

@ (re, 13. septembar 2014 16:26)

A ti si to citao u novinama?

Znam jer iz iskustva ne govoris sigurno! Kakve crne stipendije i domovi covece?! Pa stipendije nam nisu davali em redovno em nisu isplatili preko polovine. Pored toga dobre domove mozes dobiti tek u zavrsnim godinama i to uglavnom preko veze! Ne pricaj kojesta, to sto pricas apsolutno nije tacno a pogotovo deo oko doktorata! Da li ti znas sta je potrebno uraditi sve da bi aplicirao samo za doktorat?! Ne znas ocigledno zato nemoj siriti dezinformacije.

Vlada

pre 11 godina

@Lana

Pa tako je i u Srbiji nazalost, nije do lekara vec do opreme. Koju Beograd dobija i sakom i kapom. Pa nije bitno ako neko mora da ide 300km kad mu je lose, vazno da to prestonica ima a seljaci nek nauce da se teleportuju.

nbgd

pre 11 godina

Čitajući komentare vidim da većina očigledno nije obratila pažnju na reč "strani" studenti. I kod nas strani studenti obavezno plaćaju faks i to po drugačijim tarifama nego mi koji smo državljani Srbije. A za Beograd ti treba, realno, kao stranom državljaninu na godišnjem nivou u proseku 3000€ za faks, jedno 1800€ za stan, 2500€ za hranu...i sa ovim ŽIVOTARIŠ da se razumemo!!! Mada ova cifra je ništa za nekog sa zapada.

P.S: @re ti nisi video fakultet ni iz bliza! xD

koleginica

pre 11 godina

Tacno, Vule, u Berlinu je tako, a u menzi mozes da se najedes za 1,5 - 2 evra i to pristojno. Na zalost, najteze od svega je naci sobu ili stan, potraznja je uzasna.

re

pre 11 godina

@Petar, 13. septembar 2014 19:37
Kao sto rekoh tvoj komentar je za razmazene, koji studiranje shvataju kao provod,a ispod casti im je da zive u domu i da se hrane u menzi.

Studentski standard je u Beogradu na visokom nivou, i potpuno je besplatan za odlicne studente koji hoce da uce. Oni vrlo lako dobijaju od Srbije besplatno skolovanje i kredit koji je uvek u visini cene smestaja u domu, ishrane i markice za prevoz.

Tako da ne moraju da placaju nista osim knjiga.

Tvoje neozbiljne bajke mozes da pricas razmazenoj deci.

Sveznalica

pre 11 godina

Ovde je rec o prosecnim cenama. Vrhunski univerziteti kostaju dosta (skolarina+zivot). Ukoliko se ne dobije scholarship ili assistantship, posle zavrsetka studija diplomac je u startu u velikoj buli jer mora da vraca kredit (sev. Amerika). Tako sistem funkcionise. Uglavnom su strani studenti na posdiplomskim jer se lakse dobije gore navedeno a konkurencija sa domacim studentima nije jaka jer uglavnom posle osnovnih studija idu da rade.

MisterNo

pre 11 godina

A gde je Nemacka u analizi (zaista ne znam kakva je situacija). Ili je studiranje tamo slabije nego u Turskoj, pa nije na listi :).

N

pre 11 godina

(Nikola Teslovic, 13. septembar 2014 19:38)
A kao kad zavrsis Ekonomski imas znanje, sve te cekaju svetske korporacije da se uvalis za direktora ako moze.

ded

pre 11 godina

@(Petar, 13. septembar 2014 19:37)
@ (re, 13. septembar 2014 16:26)

A ti si to citao u novinama?

Znam jer iz iskustva ne govoris sigurno! Kakve crne stipendije i domovi covece?! Pa stipendije nam nisu davali em redovno em nisu isplatili preko polovine. Pored toga dobre domove mozes dobiti tek u zavrsnim godinama i to uglavnom preko veze! Ne pricaj kojesta, to sto pricas apsolutno nije tacno a pogotovo deo oko doktorata! Da li ti znas sta je potrebno uraditi sve da bi aplicirao samo za doktorat?! Ne znas ocigledno zato nemoj siriti dezinformacije.
(Petar, 13. septembar 2014 19:37)

Ne, nego ti ne znaš očigledno i širiš dezinformacije. Domovi se mogu dobiti, pogotovo ako imaš dobar prosek. Tada možeš i da biraš dom. Školarinu ne plaćaš ako na vreme daješ ispite. Doktorske studije su takođe besplatne za najbolje studente. Druga stvar je da li naši univerziteti vrede uopšte ili ne. Moje mišljenje je da u Srbiji znanje uopšte nije neophodno za bilo koji posao, jer smo nacija šalabajzera i diletanata.

SVEST.

pre 11 godina

Ljudi kod nas nisu svesni koliko imamo srece, pa se skolujemo besplatno. To retko gde danas ima u svetu. Pogotovo sto je i kvalitet nastave dobar, uglavnom bolji na prirodnim fakultetima. Da ne pominjem domove i menze...to nema nigde

aussie

pre 11 godina

sto se tice australije ovo je za strane studente. ovi sto porede dole nisu procitali kljucnu rec. u australihi je za domaceg studenta je otprilike trecina od ovih cifara za studije a stanarina I troskovi su isti. plus kao drzavljanin imas opciju da ti drzava plati I da studiras dzaba I kad pocnes da radis I ako zaradjujes preko jedne odredjene sume onda ti uzimaju procenat. tako sam ja studirao. isto tako cijena zavisi od sta studiras. neke studije su duplo skuplje od drugih. takodje zavisi I gdje studiras. tako da porediti sa jednom prosijecnom cifrom nije bas tacno.

Majstori, majstori

pre 11 godina

"Smanjiti obim gradiva bar za 40% i ne daviti djecu teorijom nego praksom.
(Nedjeljko, 13. septembar 2014 16:55)".

"Daviti teorijom"? Školovao sam se na jednom vrlo uglednom evropskom univerzitetu. Četvrtina do trećine gradiva (zavisno od predmeta) bile su, uslovno rečeno, teorije. Naravno da one ne trebaju majstorima, one trebaju vizionarima, kreativcima, budućim misliocima i stvaraocima! Kada smo takav sistem razmišljanja sklonili iz našeg obrazovanja, počeo je da propada. Sve pod parolom da je mera uspešnosti prolaznost studenata. Bez uverede, ali koliko je đaka građevinske, sobraćajne, škole za negu lepote i sličnih, studiralo pre 30 godina a koliko danas? Da li mislite da je to noramlno? Njihovo školovanje sigurno nije išlo u pravcu toga da ih sprema da vladaju i služe se "teorijom".

re

pre 11 godina

@Skeptik, 13. septembar 2014 14:47
Studiranje u Srbiji je potpuno besplatno za odlicne djake koji upisu na budzet.
Sve dobijaju od Srbije, i dom i hranu i stipendiju koja to pokriva, jedino sto treba da plate to su knjige.
Onaj ko hoce da uci, taj sve dobija besplatno, moze i da doktorira sve o trosku Srbije. A posebno su velike mogucnosti u Beogradu. Tako da tvoj komentar nije tacan, tj. odnosi se na razmazene koji studiraju da bi se provodili, koji bi da studiraju a da nista ne uce, da zive u skupim stanovima itd.

SVEST.

pre 11 godina

Ljudi kod nas nisu svesni koliko imamo srece, pa se skolujemo besplatno. To retko gde danas ima u svetu. Pogotovo sto je i kvalitet nastave dobar, uglavnom bolji na prirodnim fakultetima. Da ne pominjem domove i menze...to nema nigde

re

pre 11 godina

@Petar, 13. septembar 2014 19:37
Kao sto rekoh tvoj komentar je za razmazene, koji studiranje shvataju kao provod,a ispod casti im je da zive u domu i da se hrane u menzi.

Studentski standard je u Beogradu na visokom nivou, i potpuno je besplatan za odlicne studente koji hoce da uce. Oni vrlo lako dobijaju od Srbije besplatno skolovanje i kredit koji je uvek u visini cene smestaja u domu, ishrane i markice za prevoz.

Tako da ne moraju da placaju nista osim knjiga.

Tvoje neozbiljne bajke mozes da pricas razmazenoj deci.

Skeptik

pre 11 godina

Pitanje je koliko je potrebno studirati u Srbiji? Svakako je najskuplje u Beogradu. Godina studija min 1000 evra plus nekoliko stotina evra meseco za troskove jer smo jako skupa zemlja. Kada to sve pomnozimo dolazimo do civre od bar 5-6 hiljada evra godisnje sto je petnaestak prosecnih plata u Srbiji

zeka

pre 11 godina

u Republici Srpskoj godina na medicini kosta oko 400e garsonjera+komunalije oko 140e mesecno+troskovi za zivot.Nije bas ni skupo kolike su cene u inostranstvu

Nikola Teslovic

pre 11 godina

Najskuplje studiranje je Megatrend, Union, Evropski Univerzitet u Bg i slicni...platis, dobijes diplomu a nemas nikakvo znanje.......Svaka cast onim ludacima ko upisuju te nase privatne fakultete.

Lana

pre 11 godina

@ zeka: Zato su vam lekari toliko stručni, verzirani i efikasni da za sve što je komplikovanije od tonzilektomije jurite u Beograd i Novi Sad.

Petar

pre 11 godina

@ (re, 13. septembar 2014 16:26)

A ti si to citao u novinama?

Znam jer iz iskustva ne govoris sigurno! Kakve crne stipendije i domovi covece?! Pa stipendije nam nisu davali em redovno em nisu isplatili preko polovine. Pored toga dobre domove mozes dobiti tek u zavrsnim godinama i to uglavnom preko veze! Ne pricaj kojesta, to sto pricas apsolutno nije tacno a pogotovo deo oko doktorata! Da li ti znas sta je potrebno uraditi sve da bi aplicirao samo za doktorat?! Ne znas ocigledno zato nemoj siriti dezinformacije.

Nedjeljko

pre 11 godina

Pa neks nauce srpski i mogu kvalitetno i za male pare a studiraju u Srbiji.
(srecko, 13. septembar 2014 14:46)

Ma ko u Srbiju da dodje da studira???
Nikom ne preporucujem ovakav obrazovni sistem i ovako zaglupljivanje djece koja zavrse fakultet i ne znaju nista prakticno da primjene, ali je vazno da su se teoretski dotakli sa 100 drugih oblasti koje veze nemaju sa njihovom strukom. Smanjiti obim gradiva bar za 40% i ne daviti djecu teorijom nego praksom.

ded

pre 11 godina

@(Petar, 13. septembar 2014 19:37)
@ (re, 13. septembar 2014 16:26)

A ti si to citao u novinama?

Znam jer iz iskustva ne govoris sigurno! Kakve crne stipendije i domovi covece?! Pa stipendije nam nisu davali em redovno em nisu isplatili preko polovine. Pored toga dobre domove mozes dobiti tek u zavrsnim godinama i to uglavnom preko veze! Ne pricaj kojesta, to sto pricas apsolutno nije tacno a pogotovo deo oko doktorata! Da li ti znas sta je potrebno uraditi sve da bi aplicirao samo za doktorat?! Ne znas ocigledno zato nemoj siriti dezinformacije.
(Petar, 13. septembar 2014 19:37)

Ne, nego ti ne znaš očigledno i širiš dezinformacije. Domovi se mogu dobiti, pogotovo ako imaš dobar prosek. Tada možeš i da biraš dom. Školarinu ne plaćaš ako na vreme daješ ispite. Doktorske studije su takođe besplatne za najbolje studente. Druga stvar je da li naši univerziteti vrede uopšte ili ne. Moje mišljenje je da u Srbiji znanje uopšte nije neophodno za bilo koji posao, jer smo nacija šalabajzera i diletanata.

Unisten nam je sistem obrazovanja

pre 11 godina

@ (srecko, 13. septembar 2014 14:46)

Ne lup*j molim te.

Uzmi samo primer par fakulteta u Beogradu... U inostranstvu postoje jeftinije a daleko kvalitetnije opcije. Jer stranci kod nas moraju placati a i da ne moraju ispalo bi ih jeftinije ili jednako kao ovde zbog skupog zivota u Beogradu a to se odnosi pre svega na iznajmljivanje stanova jer na vecini fakulteta u inostranstvu imas opciju da uz minornu doplatu dobijes smestaj koji je u rangu novijih, dobro opremljenih stanova i to sve sa obrocima.

Da ne pominjemo to sto se nase diplome bez nostrifikacije ne priznaju preko i to sto je praksa nikakva.

Vlada

pre 11 godina

@Lana

Pa tako je i u Srbiji nazalost, nije do lekara vec do opreme. Koju Beograd dobija i sakom i kapom. Pa nije bitno ako neko mora da ide 300km kad mu je lose, vazno da to prestonica ima a seljaci nek nauce da se teleportuju.

Veliki brat

pre 11 godina

Pre ne znam koliko godina je bila priča da je na ETF trebalo da dođe jedna grupa studenata iz Indije, ali su otišli u Australiju.
Naime, tamo jesu same studije bile skuplje (školarina), ali su troškovi života bili niži, pa im je u zbiru bilo isto ili čak jeftinije.

Sada je situacija verovatno samo gora po Srbiju.

A ove cene koje se pominju... sve zavisi koji fakultet. Godina na Harvardu je bar 50.000$, ali zato ima dosta fakulteta gde je cena školarine smešna u poređenju sa Harvardom i MIT-om, plus i na ova dva se može dobiti stipendija i sl.

Takođe, svugde u svetu državni fakulteti imaju veće cene studija za strane studente (kao i kod nas), tako da poređenje tih cena i nije baš relevantno, jer dosta zavisi i šta se za tu cenu dobija.

Koliko god da košta jedan Harvard, MIT ili Berkeley (prva 2 su privatne neprofitne institucije, a Berkli je državni), to se otplati za nekoliko godina, dok kod nas platite neki SEGA-MEGA fakultet 1500-2000e po godini, i čak i da iskreno učite i nešto naučite, i da uspete da se zaposlite, plate u odnosu na troškove života su takve da teško da možete otplatiti kredit ako ste isti uzeli za finansiranje studija.
I dok otplatite kredit za studije, treba za auto, za stan... opet isto kao u USA, samo što oni za svoje kredite mogu priuštiti malo više.

Stefan

pre 11 godina

Odakle ove netacne informacije? Skolska godina 2014/15 na Stanfordu u USA kosta $62801. To ukljucuje troskove zivota na kampusu jer je obavezno da tu zivis. Tako je isto ili vrlo slicno na Harvardu, Yalu, MIT itd. Trik je da ti daju skolarinu ako te prime i nemas cime da platis. A postoje i krediti pa izvoli. Vrijedi jer dobijas vrhunsko obrazovanje. Ako plagiras radove (kao neki tamo negdje!!!) gotov si. Nema zezanja.

justin

pre 11 godina

Najskuplje je studirati u Propaloj I Nesređenoj zemlji.Nigde u svetu ,kao u takvoj zemlji,ne može se desiti da svršeni student...Arhitekture,Mašinstva,Medicine,Građevine započne svoj radni vek u 30 godini sa platom od 350e.Ko misli da u takvoj zemlji ostane ,ne isplati se davati pare na studije.500-800e čak I u takvoj zemlji zaradi dobar majstor-zanatlija BEZ FAKULTETA.

Vule

pre 11 godina

Studije u Berlinu (na mom bivšem Institutu za književnost 40 studenata godišnje, profesori nas znali po imenu): 300 evra semestar sve, u to ulazi i 6-mesečna karta za prevoz. Stan u Berlinu, dvosobni za izdavanje oko 600 evra, soba u odličnom dvosobnom stanu oko 300 evra. Troškovi života - Paulaner 90 centi, karta za bazen 2,5 evra ;) Ajd zdravo.

nbgd

pre 11 godina

Čitajući komentare vidim da većina očigledno nije obratila pažnju na reč "strani" studenti. I kod nas strani studenti obavezno plaćaju faks i to po drugačijim tarifama nego mi koji smo državljani Srbije. A za Beograd ti treba, realno, kao stranom državljaninu na godišnjem nivou u proseku 3000€ za faks, jedno 1800€ za stan, 2500€ za hranu...i sa ovim ŽIVOTARIŠ da se razumemo!!! Mada ova cifra je ništa za nekog sa zapada.

P.S: @re ti nisi video fakultet ni iz bliza! xD

Bas se pitame

pre 11 godina

@re
Bas se pitam da li si nekada bio/bila student... Nista nije tako savrseno, bajno i sjajno...
Beograd je, prema proseku plata, jedan od najskupljih gradova Evrope...

JohnyJ

pre 11 godina

Cifre sa jednog dobrog, ali ne i vrhunskog, privatnog univerziteta u SAD:

Skolarina i razne dazbine: $47 kila
Stan i hrana (u dvokrevetnoj dakle deljenoj studentskoj sobi): $12 kila
Obavezno zdravstveno osiguranje: $2.5 kila

Dodaj tome i razne izdatke, godisnji put kuci (za vecinu studenata koji mogu ovo gore da plate, a mnogi i dva puta, jednom za zimski jednom za letnji raspust), i pogoto ko hoce veci komfor, i strani student "s lakocom" moze da potrosi i 70 hiljada dolara godisnje. Diploma dakle 280 hiljada, i sto je najveci fazon, kad god posetim neki kampus vidim da to izgleda hiljade kineskih porodica mogu sebi da priuste!

P.S. U Americi je zato ogromna utakmica da se bude vrhunski djak ili sportista ne bi li se dobio neki popust na skolarinu. A cinjenica je da diploma otvara vrata za mnogo bolje poslove, ispada da se nigde obrazovanje ne ceni kao tu, bez obzira na "trash" kulturu koja se odavde siri svetom.

MisterNo

pre 11 godina

A gde je Nemacka u analizi (zaista ne znam kakva je situacija). Ili je studiranje tamo slabije nego u Turskoj, pa nije na listi :).

koleginica

pre 11 godina

Tacno, Vule, u Berlinu je tako, a u menzi mozes da se najedes za 1,5 - 2 evra i to pristojno. Na zalost, najteze od svega je naci sobu ili stan, potraznja je uzasna.

N

pre 11 godina

(Nikola Teslovic, 13. septembar 2014 19:38)
A kao kad zavrsis Ekonomski imas znanje, sve te cekaju svetske korporacije da se uvalis za direktora ako moze.

aussie

pre 11 godina

sto se tice australije ovo je za strane studente. ovi sto porede dole nisu procitali kljucnu rec. u australihi je za domaceg studenta je otprilike trecina od ovih cifara za studije a stanarina I troskovi su isti. plus kao drzavljanin imas opciju da ti drzava plati I da studiras dzaba I kad pocnes da radis I ako zaradjujes preko jedne odredjene sume onda ti uzimaju procenat. tako sam ja studirao. isto tako cijena zavisi od sta studiras. neke studije su duplo skuplje od drugih. takodje zavisi I gdje studiras. tako da porediti sa jednom prosijecnom cifrom nije bas tacno.

Sveznalica

pre 11 godina

Ovde je rec o prosecnim cenama. Vrhunski univerziteti kostaju dosta (skolarina+zivot). Ukoliko se ne dobije scholarship ili assistantship, posle zavrsetka studija diplomac je u startu u velikoj buli jer mora da vraca kredit (sev. Amerika). Tako sistem funkcionise. Uglavnom su strani studenti na posdiplomskim jer se lakse dobije gore navedeno a konkurencija sa domacim studentima nije jaka jer uglavnom posle osnovnih studija idu da rade.

Majstori, majstori

pre 11 godina

"Smanjiti obim gradiva bar za 40% i ne daviti djecu teorijom nego praksom.
(Nedjeljko, 13. septembar 2014 16:55)".

"Daviti teorijom"? Školovao sam se na jednom vrlo uglednom evropskom univerzitetu. Četvrtina do trećine gradiva (zavisno od predmeta) bile su, uslovno rečeno, teorije. Naravno da one ne trebaju majstorima, one trebaju vizionarima, kreativcima, budućim misliocima i stvaraocima! Kada smo takav sistem razmišljanja sklonili iz našeg obrazovanja, počeo je da propada. Sve pod parolom da je mera uspešnosti prolaznost studenata. Bez uverede, ali koliko je đaka građevinske, sobraćajne, škole za negu lepote i sličnih, studiralo pre 30 godina a koliko danas? Da li mislite da je to noramlno? Njihovo školovanje sigurno nije išlo u pravcu toga da ih sprema da vladaju i služe se "teorijom".