Gaga
pre 11 godina
Dali je moguce a po meni je nemoguce da garsonjera od 23 kvadrata potrosi 1022 kw a radi samo jedan radijator. Kotu krade kalolimetar ili toplana i racuni su od 7500 do 8000. Ko meri protok kalolimetara i servis , dali zna ko
Nedelja, 26.01.2014.
10:42
U oko pola miliona stanova u Srbiji do kraja godine treba da se ugrade merni uređaj u svaki radijator, za šta je potrebno bar 100 miliona evra, pišu "Novosti".
IMAGE SOURCE
pre 11 godina
Dali je moguce a po meni je nemoguce da garsonjera od 23 kvadrata potrosi 1022 kw a radi samo jedan radijator. Kotu krade kalolimetar ili toplana i racuni su od 7500 do 8000. Ko meri protok kalolimetara i servis , dali zna ko
pre 11 godina
Odlukom o načinu plaćanja komunalnih usluga na teritoriji grada beograda objavljenoj u SL. listu grada beograda br.24/2003 jasno je definisano u čl. 5 da se grejanje naplaćuje po stvarnom utrošku. Od tada je prošlo više od 10 godina , a da se odluka nije primenila, već se grejanje naplaćuje (sada) sa dvostruko većom količinom kwh(200 kwh/m2stanbenog prostora) dok je stvarni prosek (iskustvena količina 92 kwh/m2 ukupno zagrevanog prostora u objektu). Cena za paušalnu naplatu se utvrđuje množenjem 92 kwh/m2 godišnje x prodajna cena od 6,7 din/kwh = 616,4 din/m2 god. Infostan koristi dvojnu cenu od 1343,11 din/m2 god, koja je formirana sa 200,46 kwh/m2 god. Kako se ova prevara krije od građana, jer se izbegava da se naplata plaća samo u mesecima kada se energija isporučuje i na osnovu mesečne potrošnje očitane u predajnoj stanici zgrade (kalorimetri su postavljeni 2005 god u leto) raspodeli na stanbenu površinu svih korisnika. Osmogodišnji prosek u objektu gde stanujem je 91,8149 kwh/m2 ukupno zagrevanog prostora , dok je 98,3084 kwh/m2 god. prosek po stanbenoj površini.Da bi se ova dugogodišnja prevara zataškala, promoviše se novi sistem , kako korisnik nikada ovo ne shvati i vidi da je godinama varan. Pročitajte u odluci o načinu plaćanja.... član 10, 11, 12 i 13 koji objašnjavaju način obračunavanja. Građani odlučuju sami kako će DELITI TROŠKOVE GREJANJA I NEMOŽE SE PROPISIVATI da se izlažu troškovima ugradnje merača i delitelja, jer se na ovaj način sprema nova prevara.
pre 11 godina
ovo je isti hepek kao nekad davno stariji pamte svedski tv detektor
pre 11 godina
Baš me briga grejem se na struju ali ako ovo prođe ljudi vi ste magarci, bolje dajte pare deci otplaćivaće se pet godina da li je ovde neko normalan
pre 11 godina
ljudi ja sam iz Hrv.i mogu vam samo jedno reci, ti kalorimetri su cista laz, samo će vas opljačkati a manje račune i bilo šta bolje kroz neko vrijeme nećete vidjeti. .
pre 11 godina
@ Da li se placa protok ili ulazna t vode u radijator?
(dragan, 26. januar 2014 12:31)
Placa se energija cija je jedinica mere kWh.
Mnozi se protok (m^3/h) sa razlikom temperature vode na ulazu i izlazu i sa konstantom koja predstavlja zapreminski toplotni kapacitet vode,
Protok x (Tu - Ti) x Cv.
Na taj nacin se dobija snaga potrosnje u nekom trenutku.
Snaga x vreme = energija tj. integrali se snaga u vremenu i dobija potrosena energija.
Kao kod brojila za el. energiju, snaga se integrali u vremenu.
Ako je dolazna temperature vode niska potrosac moze da poveca protok i na taj nacin pojaca grejanje.
Ako je dolazna temperatura vode visoka potrosac moze da smanji protok i na taj nacin smanji grejanje.
To bi trebalo termostatski ventili da regulisu samostalno kako bi temperaturu odrzavali konstantnom.
Ne mogu mahinacijama sa temperaturom da nas potkradaju.
Cist racun duga ljubav (nazalost ne i nizak racun).
pre 11 godina
Ne lupajte glave oko teorija zavere, partija i lobista. Ovakav nacina obracuna i naplate postoji u Nemackoj, Austriji, Rusiji, Bugarskoj, Rumuniji... oprobano, provereno i radi.
Pojedinima koji imaju odjednom 3 puta uvecane racune treba da provere kako arce toplotnu energiju. Neka se kosultuju sa onima koji imaju pozitivno iskustvo, oce sistem da omane za 10%, 20%, 30%, ali sigurno nece za 300%
Da ne duzim, u mom slucaju racun je manji za oko 60% zavisi od sezone.
pre 11 godina
Po komentarima se vidi da su ljudi u nasoj drzavi ptpuno pukli. 80% hejtera sta god da neko nesto kaze. Pa jel vam nije u interesu da kontrolisete svoju potrosnju?!!! Vratite se inda na selo i lozite smederevac.
Niko, ali niko nije otisao na sajtove, strane i domace, toplana, udruzenja potrosaca... a gotovo svi hejtuju i lupetaraju kao otvoreni prozori. Strasno Srbijo, vise ni sama sebi ne verujes!
I jos nesto za one koji tvrde da za njih svi drugi treba nesto da ucine - ako necete u svoj stan da ulozite, a sto bi za vas iz poreza ulagali oni koji nemaju centralno grejanje.
pre 11 godina
E zbog ovog idem i ja u strajk. Pa pre bih gladovao danima ispred Vlade, nego ovo da platim. Ne pada mi ba pamet. Mozete me ubiti, isprebijati, poslati u zatvor ali ovaj tzv legalni kriminal necu da trpim..
pre 11 godina
umesto da sirite uzbune i zavere, zavrnite grejanje i ne ocekujte niske zimske racune a da hodate sa u kratkoj majci. umesto da trosite pare na slave, pivo i cigare, izolujte prozore, zidove itd. a ako vam to ne odgovara, uvek mozete da se preselite u stan koji nema to grejanje. izbora ima, a na vama je da birate.
pre 11 godina
Odjavio sam se od toplana u Beogradu. Došli su, čepovali dovodne cevi i lepo smo se pozdravili. Ugradio sam invertersku toplotnu pumpu na postojeće radijatore, plaćam 60% manje, u stanu mi je toplije i dan i noć. Kraj priče.
pre 11 godina
Može. Ugradiću ga. Ali da ga platim neću. Jel' država uvodi kao obavezno? Onda nek' država i plati. Ne pada mi na pamet da plaćam 200-300 evra tamo nekom partijskom funkcioneru-uvozniku, koji će, eto slučajno, biti izabran na "centralnom tenderu".
pre 11 godina
Lepo uradite izolaciju,zamenite prozore pa će Vam biti kao i meni.Dobro.
pre 11 godina
Nece biti nikakve ustede za gradjane,namerno ce toplane podici cenu grejanja pre toga...
pre 11 godina
Jedno pitanje ako se ugrade ti kalorimetri u podstanicu i svaki stan, da li to znaci da u toku grejne sezone toplane greju ceo dan tj 24 casa dnevno bez obzira na temperaturu napolju i da li ce i kada se ugrade toplane da iskljuce grejanje cim temperatura bude iznad 12 stepeni kao sto sada rade dok obraucnuvaju grejanje po m2. I sta ce biti ako npr toplane greju ceo dan, vi isljucite grejaje u stanu i na kraju platite papreni racun jer su npr cevi u hodniku i kroz stanove bili topli i taj racun ce se deliti sa brojem stanova po kvadraturi a vi te cevi ne mozete da iskljucite. Evo meni idu 2 cevi kroz predsoblje stana i 2 cevi kroz kupatilo a ja nemam mogucnost da te cevi iskljucim u svom stanu. Kod mene nema cevi u hodnicima zgrade kod nekih ima i to i cevi u stanovima pored cevi koje idu do radijatora.
pre 11 godina
Ovo je uvedeno samo da bi firme koje proizovde i ugradjuju te uradjaje zaradile i da bi zaradile toplane, dok ce gradjanima grejanje biti u vecini slucajeva 2,3 i vise puta skuplje nego dosada. Pa na jutranjem programu RTS je pre nekog vremena bio prilog iz nekog mesta u centralnoj Srbiji gde je toplana presala na novi nacin obracuna, i bio prilog jedan covek kaze da je u novembru 2013 po starom obracunu toplane placao grejanje preko 5000 dinara a da mu je stigao racun za grejanje od 12000 po decembarskom racunu i po novom obracunu toplane.
Pre neki dan kada je ministarka najavilia te kalorimetre, na satju RTS video snimak verovatno prilog iz vesti, gde opet jedan covek kaze ranije placao grejanje nekoliko stotina dinara preko 5000 dinara, a da mu je sada stigao probni racun sa racunom od 16000 dinara sto je 3,2 puta skuplje grejanje a njemu su valjda u stanu i podstanici uveli te merace.
pre 11 godina
Evo jedan lep primer. Dva stana od 45m2 iste spratnosti i zgrade izolaovane. Jedan je priključen na toplanu a drugi je u zgradi gde imaju gasni kotao za celu zgradu. Stan na centralnom grejanju ima duplo veći račun za grejanje i plaća se preko cele godine. Kolika je cena gasa za toplanu a kolika za domaćinstvo?
pre 11 godina
al će neko da mazne ovde lovu, radijatorska mafija
pre 11 godina
Ako sam dobor shvatio skoro svima kojima su uveli te kalorimetre, racuni su dosta veci. Jer ispada da onu cenu koju su placali za grejanje po m2 sada im toliko dodje taj fiksni deo koji se placa tokom cele godine, a da im grejanje u sezoni od 6 meseci dodje kao 2 i vise racuna dok su placali grejanje po m2.
pre 11 godina
Naravno da se skupstine stanara nece sloziti. Evo vam ga na, lopurde!
A ovi sto se nadaju da ce njihove komsije placati vise, po sistemu da komsiji crkne krava, mnogo su naivni. Svi ce placati vise posle ugradnje kalorimetara jer nista drzava nikad ne radi da ustedi novce gradjanima nego da vise uzme.
pre 11 godina
Sve je ok, prihvatam logiku da se meri i plaća po utrošku.
POstoji samo jedan "mali" problem!
Zašto to da plate korisnici?
Zamislite situaciju da lokalni prodavac jaja kaže:
- E neću više da prodajem na komad, neko jaje je veće, neko manje, i mislim da je lepo da se uzme kantar izmeri. Naravno verovatno bi tada svi oekivali da kaže, e sad ljudi kupite mi kantar pa da vam merim jel' da?
Ili ipak ne bi?
pre 11 godina
Ne znam koliko vam moze pomoci moje iskustvo iz Banja Luke ali cu ga napisati.Negdje pocetkom 2009. godine sam medju prvima ugradio kalorimetar koji me izasao oko 380eura (sa ugradnjom i nekom taksom).Vec prve godine sam ga skoro otplatio a druge potpuno isplatio i od tada imam duplu ustedu.Ono sto je jos interesantnije da nikad ga ne gasim jer imam malo dijete u stanu.Kada sam placao fiksno svaki mjesec tokom godine na godisnjem nivou izadje me oko 550eura, dok sa kalorimetrom za cijelu sezonu potrosim oko 280-300eura.Naravno da ce mi u januaru/martu biti veci racuni nego da placam svaki mjesec ali ljeto se ne placa i u jesen i proljece su temperature vece pa se i potrosnja manja.Inace, rukovodioci nase toplane se takodje na tv propagirali da se kalorimetar ne isplati ali je stvarnost suprotna...
pre 11 godina
po komentarima se vidi koliko smo mi komunisticko drustvo.zar nije logicno da svi tezimo da placamo koliko potrosimo,ali ovde ovi sto su na budzetu drustva normalno da traze da im i drugi placa grejanje.ako mi je hladno platicu,ako sam na putu iskljucicu ga ako mi je struja jeftinija upalicu grejalicu ako je toplo ako je leto neplacam.mislim da je ovo prava stvar.imao sam stan u novom sadu pa sam ga izdavao samo da ne bi placao rezije.kako nisam mogao da ga obilazim redovno stanari su se iselili kad je otoplilo u stan bez daljinskog grejanja a meni je ostao demoliran stan i grejanje da placam celo leto.stan sam prodao jer je bilo neisplativo placati nesto sto nekoristim.
pre 11 godina
Lepo uradite izolaciju,zamenite prozore pa će Vam biti kao i meni.Dobro.
(Opet ja, 26. januar 2014 13:26)
Ovaj komentar je potpuno besmislen. Svi koji smo na toplani placamo isto i leti i zimi i ako je toplo i ako je hladno. Poenta je da se plati koliko se potrosi, ako se ne grejem leti, necu da placam grejanje u julu. Ako mi je toplo zimi (zahvaljujuci izolaciji) hocu da zavrnem radijatore i da placam manje, a ne da moram da otvaram prozore da rashladim stan usred zime?!?
pre 11 godina
Merenje je neophodno.Mislim da su delitelji toplote skupi i da treba uraditi u svim zgradama stepenišni razvod i ugraditi kalorimetar na ulazu u svaki stan.Ovako je moguće isključivanje svakog korisnika .Računi za grejanje NE SMEJU da sadrže fiksni deo sve mora da bude promenljivo inače je pljačka.Ovo mora da bude državni projekat koji mora da plati svako za svoj stan i ono ne bi bilo više od 200€ po stanu i to da se plati u narednih 5 godina.Ovakav ostvarenje bi bilo od koristi i za državu i za potrošače.
pre 11 godina
Sve su ovi prevare setite se samo fiksne telefonije vidovoda kanalizacije sada ovo. 1985 godine u izgradnju mreze fiksne telefonije gradjanin Srbije placao je ondasnjih 1500 maraja Nemackih za prikljucak jednog broja. Tako je tadasnji PTT dokapitalizivan a narod od toga nema nista. Tako je sve ostalo sto drzava radi sve ide u drzavna preduzeca.
pre 11 godina
Kakva li će biti ta očitavanja kalorimetara?
Isto "pouzdano" kao očitavanja strujomera?
pre 11 godina
Neka se pojave na vratima, PUCAM!
(Fidel, 26. januar 2014 12:35)
Lakše ti je da pucaš u čoveka koji radi svoj posao i da ne plaćaš grejanje koje koristiš,nego da platiš ono što si potrošio? Bolje pucaj sebi u glavu...
pre 11 godina
Ne bi bilo lose da pre negativnih komentara se raspitate kako funkcionise sve. Fiksni deo koji se placa cele godine je trosak za odrzavanje instalacija i trosak gubitka energije od podstanice do svakog stana. Njegova visina zavisi od udaljenosti podstanice od stana kao i od IZOLACIJE NA TOM DELU MREZE. Sto se tice merenja na stanu kw te energije je u Cacku oko 5-6 din, sto na potrosnju u hladnim mesecima od oko 400 kw plus fiksni deo izlazi oko 3700 din mesecno u decembru za 93 kvm. Morace te da promenite prozore, uradite izolaciju ili da placate 20.000 mesecno. Pre novog tarifiranja placao sam 4.500 mesecno cele godine, a sa kalorimetrom ni jedan racun nije bio toliki za dve grejne sezone. U zbiru na godisnjem nivou sam prepolovio racun. Ko god je dobio sa kalorimetrom visok racun ima negde veliki gubitak energije, koji mora resiti, a ne pljuvati sve redom.
pozdrav iz Cacka.
pre 11 godina
moze li neko od drzavnih sluzbenika da odgovori, sta ce biti sa onima koji nece kalorimetre ?
pre 11 godina
Ma kakav 1 januar,znate li vi koji je to posao,a tek skupstina stanara to moze biti ko "magare u blato".
Slazem se u potpunosti da trebaju kalorimetri.
pre 11 godina
Neka se pojave na vratima, PUCAM!
pre 11 godina
Očigledno je da neko sprema teren za dobru zaradu,tačnije još jednu pljačku naroda,pa je važno da se mi potrošači na vreme spremimimo za borbu i odbranu naših prava i sredstava.Brzo će proći godina što zahteva brzu reakciju koja traba da počne odmah.Veliku ulogu treba da preuzmu mediji i da pomognu u razotkrivanju svih planova predlagača ove novine.Da javno iznesu kako su zamislili da sve to funkcioniše.B 92,u koju se mnogo uzdam,bi mogla na TV-u da okupi predlagače i stručnjake iz ove branše da nam objasne zašto se uvode merači potrošnje.Kakav je to merač kada ne mora da se očita direktno u stanu i ko će da poveruje u tačnost očitavanja.Onaj ko želi da očitava(toplana) treba da ugradi merače i celu instalaciju i da brine o njihovoj ispravnosti.Šta u slučaju kvara,kako očitati,naplatiti...ima tu stotine pitanja koje treba razjasniti.U novim zgradama je instalacija za očitavanje je izvučena i stanovnici nisu zadovoljni(konkkretno naselje Vojvoda Stepa)jer su im računi ogromni.Brat nije bio u stanu 12 dana,zatvorio grejanje,račun mu bio manji nešto ispod 10% sa uobičajenom potrošnjom.
Po meni ugradnjom ovih merača računi bi trebali da budu samo manji od postojećih ili isti po kvadratnom metru stana,ako ne štedimo,jer imamo mogućnost da kontrolišemo potrošnju.Na vreme treba početi borbu za svoja prava.
pre 11 godina
Pristajem samo pod uslovom da ako moje komsije zavrnu sve radijatore u stanu racun bude 0,00 dinara. Nikakva naplata potrosnje po protoku jer ne placam kubikazu vec stepene celzijusa u stanu, odnosno prostoriji. Sto se tice placanja meraca i opreme ne treba dozvoliti da ih gradjani placaju, vec toplane, kao sto gradjani ne placaju ni modem za internet, vec ga dobijaju za 1 dinar ili dzabe pod uslovom da placaju 2 godine internet. Dakle drzavo budi komkurentna a ne monopolisticka.
pre 11 godina
Plodite nas!
Slusajmo i trpimo da bi oni ziveli lepo.
pre 11 godina
Da li se placa protok ili ulazna t vode u radijator?
pre 11 godina
Naravno da treba toliko sredstava pa sta ste vi mislili sve sto ministarka lupi za mikrofonom to je odmah tako. isto je lupala i za one satove za struju. samo prica ono sto narod zeli da cuje a narod su ovce pa poslusno bleji i glasa. nema ona pojma o nicemu samo prica sta joj picousti kaze!
pre 11 godina
kome treba neka i finansira. meni ne treba. kako moze neko da vrsi uslovljavanje na ovaj nacin?
pre 11 godina
placa se 0.51 euro bez pdv po kvadratu stana fiksni deo i ako ne upalis radijatore..moras da platis!!! i to kalorimetri firme Brunata.
pre 11 godina
@(mali perica razmislja, 26. januar 2014 11:50)
Perice, tvoja histerija je neosnovana, kalorimetar meri tri promenjljive, temperaturu ulazne vode, temperaturu izlazne vode i protok. U sebi ima elektroniku koja uzima sva tri faktora u poseban algoritam. Nema sanse da tako potkradu. Kradja ce da bude u onom fiksnom delu u racunu (naknada za merno mesto, obracunska snaga, trosak ocitavanja, snabdevanje, stampanje listica, provizija info stanu i slicni marifetluci). Sem toga, ceo svet ima takve merace, da je kao sto ti kazes, neko bi vec digao uzbunu. Ako budes imao mogucnost da biras proizvodjaca opreme, biraj OMRON, japanac je. Raspitaj se kod nekoga ko zna kako sve to radi pre nego sto napadnes na sve sto se krece. Pozdrav.
pre 11 godina
za to nismo mi krivi, nesposobnjakovići jedni
pre 11 godina
Ugradili kalorimetre i ne da je grejanje ocajno nego nema gde dalje! Racuni duplo veci a grejanje na maksimumu takvo da ti je hladno u kuci. A oni koji nisu uveli iste imaju grejanje kao mi nekad a i racune kao nekad. I ko je sad ovde lud?!
pre 11 godina
Posedujem stan u Beogradu u kojem zivim svega 5 dana mesecno. Grejem prazan stan. Za mene je ivo isplativo.
pre 11 godina
Al će neko lepo da se ovajdi na tim delovima.....Ali sve po zakonu,hihihihi...,
pre 11 godina
Za sada znam da oni koji su ugradili kelorimetre plaćaju vise nego pre ugradnje grejanje. Sad neka mi objasne strucnjaci kako je to moguce.
pre 11 godina
Kao sto neko vec rece, kalorimetri ne mogu da smanje potrosnju vec samo kontrolisu potrosnju. E sad, za preko 28 godina zivljenja u stanu ni jedne zime mi se nije desilo da sam imao dobro grejanje.Sada toplane isporucuju odredjenu temperaturu vode ka potrosacima da bi mogli da postignu 18-21 stepeni temperature vazduha u stanu. Ugradjnom uredjaja vi regulisete protok vruce vode kroz radijator. Toplane ce posle ugradnje kalorimetra da smanje toplotu vode ka vama, i vi cete morati da drzite radijatore na maximumu i drasticno ce da skoci cena grejanja. Opet po grbaci naroda. Drugo. Ako nema protoka preko leta onda necemo placati grejanje preko cele godine, zar ne? Ili isto misle da naplacuju grejanje cele godine. To niko nije rekao. Ako ja placam grejanje na godinjem nivou preko 60.000 i toplane kukaju da su u krizi koliko cu onda placati grejanje samo u zimskom periodu? Prepostavljam 60.000:5 meseci koliko traje grejna sezona, da bi toplane imale isti novcani iznos, dolazimo do mesecnog racuna od 12.000 din mesecno. Ko ima 12.000 din mesecno za grejanje. Jeftinije je grejati se na struju. Nadam se da je neko uradio studiju izvodljivosti i projekat koliko bi kostalo grejanje po stanu od 50kvm sa 4 radijatora. Ajde neka iznesu te podatke.
pre 11 godina
Jos jedno sisanje, i to pred izbore nam pricaju o tome.
pre 11 godina
kad ugrade onda moze da se iskljuci grejanje skroz, da se ustedi neki dinar, moze i na 10 stepeni u stanu da se zivi em je i zdravije :)
pre 11 godina
Ako su OBAVEZNI, onda nek ih placa onaj ko je to odredio da ce biti obavezno!!!
pre 11 godina
cista prevara!
pre 11 godina
,, komso,,
pa brate ako placas 200 000 godisnje kako nemas pare za kotao, za tu kvadraturu ti netreba veci od 20 kilovata a to mozes kupiti za manje od 100 000 dinara, znaci neplacaj pet meseci i eto kotla, ja se grejem na drva i za celu sezonu koja je oko 6 meseci grejanja nepotrosim vise od 40 hiljada a grejem 150 kvadrata plus 170 litra tople vode u bojlerima konstantno imam ,al sam dao 4000 evra da uvedem grejanje..
pre 11 godina
može da se gleda i ovako: moj komšija u stan, isti kao moj poduplao grejna tela ali bukvalni stavio je radijatore i gde može i gde ne može, e sad ja da plaćam 6000 kome je skoro uvek za nijansu ladnije, nikad pretoplo i on što se širi u kući u bretel majici i bosih nogu i kao mnogo je pametan....mislim da bi on plaćao po novom sistemu 15000 a ja cirka 4000, pa mislim da je pošteno da se meri potrošnja ne ulazeći u troškove nabavke kalorimetara
pre 11 godina
Sve je to super. Mora da se zna koliko si potrosio, pa samim tim i koliko da platis. U svakom slucaju trebalo bi da bude postenije. Platis koliko potrosis.
Druga stvar je ovde veci problem. Ukupan posao kazu vredi 100 mil evra. I svi ti kalorimetri ce biti uvezeni. Za ovo se znalo nekoliko godina pre. Za to vreme je vlast mogla da organizuje firme koje bi te kalorimetre proizvodile ovde kod nas, a ne da se uvezu pa preprodaju. Ovako bi korist od tih kalorimetara imao jos veci broj ljudi a ne samo uvoznik.
pre 11 godina
Cilj je da i toplane mogu kreativno da štancaju račune kao EPS. Eto nama poskupljenja koje će političari nazvati pojeftinjenje. Opet će lud zbunjenog dok se raja smrzava.
pre 11 godina
и овако слабо греју а цене папрене. да би уштедео треба да зими живим ко у пећини...
А и та набавка има да се претвори у неку превару јер ће неко дебело да се uгради.
pre 11 godina
"Od 1. januara sledeće godine svako domaćinstvo imaće svoje kalorimetre i može da odluči koliko toplotne energije će koristiti, odnosno plaćaće koliko je potrošilo"
A kad zavrnemo sve ventile da li će nam račun biti nula? Naravno da neće, tako da ćemo ipak plaćati račun iako nismo potrošili ništa. Hvala lepo.
pre 11 godina
a sta je sa induvidialnim potrosacima ?
stanove su kupile za par dinara.
pre 11 godina
Kao što sam već napisao, samo u Beogradu ima na hiljade stanova koji vertikale nemaju u hodnicima zgrada već toplovodne vertikale ide kroz svaku sobu, svaku prostoriju (bušeni su plafoni svih stanova u zgradama). Osim toga što je za takve stanove potrebno ugraditi između 3 i 10 tih brojača (garsonjere - četvorosobni stanovi) TO ZNAČI DA ĆE U TAKVE STANOVE SVAKOG MESECA U SVAKU SOBU ULAZITI BLATNJAVI RADNICI TOPLANA DA OČITAJU PODATKE!!! Evo ministarki i direktorima toplana jedan veliki....pozdrav.
pre 11 godina
dve stvari ovde smrde do neba. "centralni tender" i "elaborat" Osećam da će za izradu elaborata trebati licenca koju će naravno dobiti samo "neke" firme, dok će uređaji za koje je raspisan tender koštati 50 do 100% više nego bilo gde u poz atom delu univerzuma.
pre 11 godina
Meni nije potrebno nista jer ja na moje necu ugradjivati!
I ovako placam skoro 200.000 dinara godisnje za kucu od jedva 120kvm i povecanje racuna od par posto ne znam kako bi platio a kamoli jos i kalorimetre.
Da imam novca ubacio bi kotao na cvrsta goriva i prestao bi da placam centralno grejanje mogli oni mene da iskljuce ili ne.
pre 11 godina
Glupost neviđena. Da građani o svom trošku ugrađuju merni uređaj preko koga će im neko meriti i napalćivati uslugu. Pa to je kao kad bi ja išao sa mojom vagicom u supermarket. To mora biti atestiran uređaj u vlasništvu prodavca i on mora platiti njegovu nabavku i ugradnju, a nikako potrošač.
pre 11 godina
ljudi spremite kintu da vam je uzmu hahahaha . kakvi lopovi ? eto o cemu oni misle ? samo kintu da nagrnu i cao .
pre 11 godina
Ovi "napredni" rade isto što i žuti! Izmišljaju novotarije ne bi li se UGRADLI u posao vredan sto milki. Hajde neka mi strućnjaci objasne kako će se to čudo ugrađivati u stanove u kojima svaka prostorija ima vertikalan dotok toplovoda. Znači meni treba ŠEST TIH MERAČA, a i svakom komšiji ispod ili iznad mene. Za zgradu od 20 stanova treba preko 100 tih uređaja!!! Kod nas će da to čudo uvedu ali NIKAD!!! Izvršite istraživanje koliki je procenat zgrada u kojima su vertikale postavljene u hodnicima pa se onda mreža grana po svakom stanu posebno. Samo u takvim objektima je moguće ugraditi to čudo!! NISMO MI KRIVI ŠTO NIJE POSTAJAO PROPIS KOJI BI STRIKTNO ODREDIO DA TOPLOVODNE VERTIKALE MORAJU BITI U HODNICIMA ZGRADA.
pre 11 godina
novembar racun 5000 din..decembar 13000 ...kalorimetar ustedeo a smrzli se. cista glupost.
pre 11 godina
Oni koji su na prvom i poslednjem spratu mogu samo ludi da daju saglasnost - njima ce po grejanje utrosku ce im biti bar 30% skuplje u odnosu na ostale stanove. Takodje stan na prvom i poslednjem spratu ce vredeti u proseku 20 000 Evra manje cim to uvedu.
pre 11 godina
Neka hvala, meni neka iskljuce grejanje, pa da jednom zuvek otkacim te krpelje sa ledja, koji ljudima ne dozvoljavaju da odjave grejanje!
pre 11 godina
Kako to kalorimetar moze da smanji potrosnju. Nebulozna izjava. Kalorimetar samo ocitava utrosenu energiju. A zasto se placa grejanje leti kada je potrosnja NULA. To JE KRUCIJALNO pitanje. Tu nas kradu najvise. Sa obracunskom snagom koju naplacuju leti. Ako toplana ne radi onda je snaga koju ona daje NULA. Nula puta nesto je BRE NULA. Posto zivim u KG u toplana je postavila kalorimetar u podstanicu i onda nekom matematikom obracunavaju svima nama potrosnju. Em sto je cena veca em sto ove godine je uzasno grejanje. A to da toplana plati 200 eura po stanu je misaona imenica. Posto oni su navikli samo da kradu i uzimaju i zaposljavaju poltrone i dupelisce.
pre 11 godina
Konacno ce bolje stojeci gradjani imati priliku da se greju i uzivaju u toploj kucnoj atmosferi, dok ce njihove komsije, slabo stojeci, koji stanuju sprat ispod i iznad, moci da iskljuce radijatore i da se smrzavaju jer nemaju novca da priuste ovaj 'bespotrebni' luksus. Ovaj potez ima za cilj da dovede do daljeg raslojavanja i socijalne nepravde, valjda je to svima jasno.
pre 11 godina
Sta ako odbijem da platim merace? Hoce mi iskljuciti grejanje? To bi konacno bilo to sto redovnim postupkom ne dozvoljavaju.
pre 11 godina
"Za kalorimetre nam treba 100 mil. €"
U, ala ce neko opet dobro da se ovajdi. U ovoj drzavi zakoni se donose samo da se omoguci zarada bizMismenima i njihovim politickim pomocnicima. Vec vidim fantasticnu ponudu novoosnovane firme sa jednim zaposlenim.
pre 11 godina
Glupost neviđena. Da građani o svom trošku ugrađuju merni uređaj preko koga će im neko meriti i napalćivati uslugu. Pa to je kao kad bi ja išao sa mojom vagicom u supermarket. To mora biti atestiran uređaj u vlasništvu prodavca i on mora platiti njegovu nabavku i ugradnju, a nikako potrošač.
pre 11 godina
Ako su OBAVEZNI, onda nek ih placa onaj ko je to odredio da ce biti obavezno!!!
pre 11 godina
"Za kalorimetre nam treba 100 mil. €"
U, ala ce neko opet dobro da se ovajdi. U ovoj drzavi zakoni se donose samo da se omoguci zarada bizMismenima i njihovim politickim pomocnicima. Vec vidim fantasticnu ponudu novoosnovane firme sa jednim zaposlenim.
pre 11 godina
Neka hvala, meni neka iskljuce grejanje, pa da jednom zuvek otkacim te krpelje sa ledja, koji ljudima ne dozvoljavaju da odjave grejanje!
pre 11 godina
Kako to kalorimetar moze da smanji potrosnju. Nebulozna izjava. Kalorimetar samo ocitava utrosenu energiju. A zasto se placa grejanje leti kada je potrosnja NULA. To JE KRUCIJALNO pitanje. Tu nas kradu najvise. Sa obracunskom snagom koju naplacuju leti. Ako toplana ne radi onda je snaga koju ona daje NULA. Nula puta nesto je BRE NULA. Posto zivim u KG u toplana je postavila kalorimetar u podstanicu i onda nekom matematikom obracunavaju svima nama potrosnju. Em sto je cena veca em sto ove godine je uzasno grejanje. A to da toplana plati 200 eura po stanu je misaona imenica. Posto oni su navikli samo da kradu i uzimaju i zaposljavaju poltrone i dupelisce.
pre 11 godina
dve stvari ovde smrde do neba. "centralni tender" i "elaborat" Osećam da će za izradu elaborata trebati licenca koju će naravno dobiti samo "neke" firme, dok će uređaji za koje je raspisan tender koštati 50 do 100% više nego bilo gde u poz atom delu univerzuma.
pre 11 godina
Sta ako odbijem da platim merace? Hoce mi iskljuciti grejanje? To bi konacno bilo to sto redovnim postupkom ne dozvoljavaju.
pre 11 godina
"Od 1. januara sledeće godine svako domaćinstvo imaće svoje kalorimetre i može da odluči koliko toplotne energije će koristiti, odnosno plaćaće koliko je potrošilo"
A kad zavrnemo sve ventile da li će nam račun biti nula? Naravno da neće, tako da ćemo ipak plaćati račun iako nismo potrošili ništa. Hvala lepo.
pre 11 godina
Za sada znam da oni koji su ugradili kelorimetre plaćaju vise nego pre ugradnje grejanje. Sad neka mi objasne strucnjaci kako je to moguce.
pre 11 godina
Cilj je da i toplane mogu kreativno da štancaju račune kao EPS. Eto nama poskupljenja koje će političari nazvati pojeftinjenje. Opet će lud zbunjenog dok se raja smrzava.
pre 11 godina
Ovi "napredni" rade isto što i žuti! Izmišljaju novotarije ne bi li se UGRADLI u posao vredan sto milki. Hajde neka mi strućnjaci objasne kako će se to čudo ugrađivati u stanove u kojima svaka prostorija ima vertikalan dotok toplovoda. Znači meni treba ŠEST TIH MERAČA, a i svakom komšiji ispod ili iznad mene. Za zgradu od 20 stanova treba preko 100 tih uređaja!!! Kod nas će da to čudo uvedu ali NIKAD!!! Izvršite istraživanje koliki je procenat zgrada u kojima su vertikale postavljene u hodnicima pa se onda mreža grana po svakom stanu posebno. Samo u takvim objektima je moguće ugraditi to čudo!! NISMO MI KRIVI ŠTO NIJE POSTAJAO PROPIS KOJI BI STRIKTNO ODREDIO DA TOPLOVODNE VERTIKALE MORAJU BITI U HODNICIMA ZGRADA.
pre 11 godina
Meni nije potrebno nista jer ja na moje necu ugradjivati!
I ovako placam skoro 200.000 dinara godisnje za kucu od jedva 120kvm i povecanje racuna od par posto ne znam kako bi platio a kamoli jos i kalorimetre.
Da imam novca ubacio bi kotao na cvrsta goriva i prestao bi da placam centralno grejanje mogli oni mene da iskljuce ili ne.
pre 11 godina
Pristajem samo pod uslovom da ako moje komsije zavrnu sve radijatore u stanu racun bude 0,00 dinara. Nikakva naplata potrosnje po protoku jer ne placam kubikazu vec stepene celzijusa u stanu, odnosno prostoriji. Sto se tice placanja meraca i opreme ne treba dozvoliti da ih gradjani placaju, vec toplane, kao sto gradjani ne placaju ni modem za internet, vec ga dobijaju za 1 dinar ili dzabe pod uslovom da placaju 2 godine internet. Dakle drzavo budi komkurentna a ne monopolisticka.
pre 11 godina
Očigledno je da neko sprema teren za dobru zaradu,tačnije još jednu pljačku naroda,pa je važno da se mi potrošači na vreme spremimimo za borbu i odbranu naših prava i sredstava.Brzo će proći godina što zahteva brzu reakciju koja traba da počne odmah.Veliku ulogu treba da preuzmu mediji i da pomognu u razotkrivanju svih planova predlagača ove novine.Da javno iznesu kako su zamislili da sve to funkcioniše.B 92,u koju se mnogo uzdam,bi mogla na TV-u da okupi predlagače i stručnjake iz ove branše da nam objasne zašto se uvode merači potrošnje.Kakav je to merač kada ne mora da se očita direktno u stanu i ko će da poveruje u tačnost očitavanja.Onaj ko želi da očitava(toplana) treba da ugradi merače i celu instalaciju i da brine o njihovoj ispravnosti.Šta u slučaju kvara,kako očitati,naplatiti...ima tu stotine pitanja koje treba razjasniti.U novim zgradama je instalacija za očitavanje je izvučena i stanovnici nisu zadovoljni(konkkretno naselje Vojvoda Stepa)jer su im računi ogromni.Brat nije bio u stanu 12 dana,zatvorio grejanje,račun mu bio manji nešto ispod 10% sa uobičajenom potrošnjom.
Po meni ugradnjom ovih merača računi bi trebali da budu samo manji od postojećih ili isti po kvadratnom metru stana,ako ne štedimo,jer imamo mogućnost da kontrolišemo potrošnju.Na vreme treba početi borbu za svoja prava.
pre 11 godina
Konacno ce bolje stojeci gradjani imati priliku da se greju i uzivaju u toploj kucnoj atmosferi, dok ce njihove komsije, slabo stojeci, koji stanuju sprat ispod i iznad, moci da iskljuce radijatore i da se smrzavaju jer nemaju novca da priuste ovaj 'bespotrebni' luksus. Ovaj potez ima za cilj da dovede do daljeg raslojavanja i socijalne nepravde, valjda je to svima jasno.
pre 11 godina
Kao što sam već napisao, samo u Beogradu ima na hiljade stanova koji vertikale nemaju u hodnicima zgrada već toplovodne vertikale ide kroz svaku sobu, svaku prostoriju (bušeni su plafoni svih stanova u zgradama). Osim toga što je za takve stanove potrebno ugraditi između 3 i 10 tih brojača (garsonjere - četvorosobni stanovi) TO ZNAČI DA ĆE U TAKVE STANOVE SVAKOG MESECA U SVAKU SOBU ULAZITI BLATNJAVI RADNICI TOPLANA DA OČITAJU PODATKE!!! Evo ministarki i direktorima toplana jedan veliki....pozdrav.
pre 11 godina
Kao sto neko vec rece, kalorimetri ne mogu da smanje potrosnju vec samo kontrolisu potrosnju. E sad, za preko 28 godina zivljenja u stanu ni jedne zime mi se nije desilo da sam imao dobro grejanje.Sada toplane isporucuju odredjenu temperaturu vode ka potrosacima da bi mogli da postignu 18-21 stepeni temperature vazduha u stanu. Ugradjnom uredjaja vi regulisete protok vruce vode kroz radijator. Toplane ce posle ugradnje kalorimetra da smanje toplotu vode ka vama, i vi cete morati da drzite radijatore na maximumu i drasticno ce da skoci cena grejanja. Opet po grbaci naroda. Drugo. Ako nema protoka preko leta onda necemo placati grejanje preko cele godine, zar ne? Ili isto misle da naplacuju grejanje cele godine. To niko nije rekao. Ako ja placam grejanje na godinjem nivou preko 60.000 i toplane kukaju da su u krizi koliko cu onda placati grejanje samo u zimskom periodu? Prepostavljam 60.000:5 meseci koliko traje grejna sezona, da bi toplane imale isti novcani iznos, dolazimo do mesecnog racuna od 12.000 din mesecno. Ko ima 12.000 din mesecno za grejanje. Jeftinije je grejati se na struju. Nadam se da je neko uradio studiju izvodljivosti i projekat koliko bi kostalo grejanje po stanu od 50kvm sa 4 radijatora. Ajde neka iznesu te podatke.
pre 11 godina
Ugradili kalorimetre i ne da je grejanje ocajno nego nema gde dalje! Racuni duplo veci a grejanje na maksimumu takvo da ti je hladno u kuci. A oni koji nisu uveli iste imaju grejanje kao mi nekad a i racune kao nekad. I ko je sad ovde lud?!
pre 11 godina
Neka se pojave na vratima, PUCAM!
(Fidel, 26. januar 2014 12:35)
Lakše ti je da pucaš u čoveka koji radi svoj posao i da ne plaćaš grejanje koje koristiš,nego da platiš ono što si potrošio? Bolje pucaj sebi u glavu...
pre 11 godina
cista prevara!
pre 11 godina
ljudi spremite kintu da vam je uzmu hahahaha . kakvi lopovi ? eto o cemu oni misle ? samo kintu da nagrnu i cao .
pre 11 godina
Može. Ugradiću ga. Ali da ga platim neću. Jel' država uvodi kao obavezno? Onda nek' država i plati. Ne pada mi na pamet da plaćam 200-300 evra tamo nekom partijskom funkcioneru-uvozniku, koji će, eto slučajno, biti izabran na "centralnom tenderu".
pre 11 godina
Odjavio sam se od toplana u Beogradu. Došli su, čepovali dovodne cevi i lepo smo se pozdravili. Ugradio sam invertersku toplotnu pumpu na postojeće radijatore, plaćam 60% manje, u stanu mi je toplije i dan i noć. Kraj priče.
pre 11 godina
novembar racun 5000 din..decembar 13000 ...kalorimetar ustedeo a smrzli se. cista glupost.
pre 11 godina
Sve je to super. Mora da se zna koliko si potrosio, pa samim tim i koliko da platis. U svakom slucaju trebalo bi da bude postenije. Platis koliko potrosis.
Druga stvar je ovde veci problem. Ukupan posao kazu vredi 100 mil evra. I svi ti kalorimetri ce biti uvezeni. Za ovo se znalo nekoliko godina pre. Za to vreme je vlast mogla da organizuje firme koje bi te kalorimetre proizvodile ovde kod nas, a ne da se uvezu pa preprodaju. Ovako bi korist od tih kalorimetara imao jos veci broj ljudi a ne samo uvoznik.
pre 11 godina
Ne bi bilo lose da pre negativnih komentara se raspitate kako funkcionise sve. Fiksni deo koji se placa cele godine je trosak za odrzavanje instalacija i trosak gubitka energije od podstanice do svakog stana. Njegova visina zavisi od udaljenosti podstanice od stana kao i od IZOLACIJE NA TOM DELU MREZE. Sto se tice merenja na stanu kw te energije je u Cacku oko 5-6 din, sto na potrosnju u hladnim mesecima od oko 400 kw plus fiksni deo izlazi oko 3700 din mesecno u decembru za 93 kvm. Morace te da promenite prozore, uradite izolaciju ili da placate 20.000 mesecno. Pre novog tarifiranja placao sam 4.500 mesecno cele godine, a sa kalorimetrom ni jedan racun nije bio toliki za dve grejne sezone. U zbiru na godisnjem nivou sam prepolovio racun. Ko god je dobio sa kalorimetrom visok racun ima negde veliki gubitak energije, koji mora resiti, a ne pljuvati sve redom.
pozdrav iz Cacka.
pre 11 godina
Naravno da se skupstine stanara nece sloziti. Evo vam ga na, lopurde!
A ovi sto se nadaju da ce njihove komsije placati vise, po sistemu da komsiji crkne krava, mnogo su naivni. Svi ce placati vise posle ugradnje kalorimetara jer nista drzava nikad ne radi da ustedi novce gradjanima nego da vise uzme.
pre 11 godina
kad ugrade onda moze da se iskljuci grejanje skroz, da se ustedi neki dinar, moze i na 10 stepeni u stanu da se zivi em je i zdravije :)
pre 11 godina
Nece biti nikakve ustede za gradjane,namerno ce toplane podici cenu grejanja pre toga...
pre 11 godina
Oni koji su na prvom i poslednjem spratu mogu samo ludi da daju saglasnost - njima ce po grejanje utrosku ce im biti bar 30% skuplje u odnosu na ostale stanove. Takodje stan na prvom i poslednjem spratu ce vredeti u proseku 20 000 Evra manje cim to uvedu.
pre 11 godina
Ne znam koliko vam moze pomoci moje iskustvo iz Banja Luke ali cu ga napisati.Negdje pocetkom 2009. godine sam medju prvima ugradio kalorimetar koji me izasao oko 380eura (sa ugradnjom i nekom taksom).Vec prve godine sam ga skoro otplatio a druge potpuno isplatio i od tada imam duplu ustedu.Ono sto je jos interesantnije da nikad ga ne gasim jer imam malo dijete u stanu.Kada sam placao fiksno svaki mjesec tokom godine na godisnjem nivou izadje me oko 550eura, dok sa kalorimetrom za cijelu sezonu potrosim oko 280-300eura.Naravno da ce mi u januaru/martu biti veci racuni nego da placam svaki mjesec ali ljeto se ne placa i u jesen i proljece su temperature vece pa se i potrosnja manja.Inace, rukovodioci nase toplane se takodje na tv propagirali da se kalorimetar ne isplati ali je stvarnost suprotna...
pre 11 godina
Kakva li će biti ta očitavanja kalorimetara?
Isto "pouzdano" kao očitavanja strujomera?
pre 11 godina
Jos jedno sisanje, i to pred izbore nam pricaju o tome.
pre 11 godina
и овако слабо греју а цене папрене. да би уштедео треба да зими живим ко у пећини...
А и та набавка има да се претвори у неку превару јер ће неко дебело да се uгради.
pre 11 godina
Plodite nas!
Slusajmo i trpimo da bi oni ziveli lepo.
pre 11 godina
Evo jedan lep primer. Dva stana od 45m2 iste spratnosti i zgrade izolaovane. Jedan je priključen na toplanu a drugi je u zgradi gde imaju gasni kotao za celu zgradu. Stan na centralnom grejanju ima duplo veći račun za grejanje i plaća se preko cele godine. Kolika je cena gasa za toplanu a kolika za domaćinstvo?
pre 11 godina
umesto da sirite uzbune i zavere, zavrnite grejanje i ne ocekujte niske zimske racune a da hodate sa u kratkoj majci. umesto da trosite pare na slave, pivo i cigare, izolujte prozore, zidove itd. a ako vam to ne odgovara, uvek mozete da se preselite u stan koji nema to grejanje. izbora ima, a na vama je da birate.
pre 11 godina
Ako sam dobor shvatio skoro svima kojima su uveli te kalorimetre, racuni su dosta veci. Jer ispada da onu cenu koju su placali za grejanje po m2 sada im toliko dodje taj fiksni deo koji se placa tokom cele godine, a da im grejanje u sezoni od 6 meseci dodje kao 2 i vise racuna dok su placali grejanje po m2.
pre 11 godina
Jedno pitanje ako se ugrade ti kalorimetri u podstanicu i svaki stan, da li to znaci da u toku grejne sezone toplane greju ceo dan tj 24 casa dnevno bez obzira na temperaturu napolju i da li ce i kada se ugrade toplane da iskljuce grejanje cim temperatura bude iznad 12 stepeni kao sto sada rade dok obraucnuvaju grejanje po m2. I sta ce biti ako npr toplane greju ceo dan, vi isljucite grejaje u stanu i na kraju platite papreni racun jer su npr cevi u hodniku i kroz stanove bili topli i taj racun ce se deliti sa brojem stanova po kvadraturi a vi te cevi ne mozete da iskljucite. Evo meni idu 2 cevi kroz predsoblje stana i 2 cevi kroz kupatilo a ja nemam mogucnost da te cevi iskljucim u svom stanu. Kod mene nema cevi u hodnicima zgrade kod nekih ima i to i cevi u stanovima pored cevi koje idu do radijatora.
pre 11 godina
može da se gleda i ovako: moj komšija u stan, isti kao moj poduplao grejna tela ali bukvalni stavio je radijatore i gde može i gde ne može, e sad ja da plaćam 6000 kome je skoro uvek za nijansu ladnije, nikad pretoplo i on što se širi u kući u bretel majici i bosih nogu i kao mnogo je pametan....mislim da bi on plaćao po novom sistemu 15000 a ja cirka 4000, pa mislim da je pošteno da se meri potrošnja ne ulazeći u troškove nabavke kalorimetara
pre 11 godina
,, komso,,
pa brate ako placas 200 000 godisnje kako nemas pare za kotao, za tu kvadraturu ti netreba veci od 20 kilovata a to mozes kupiti za manje od 100 000 dinara, znaci neplacaj pet meseci i eto kotla, ja se grejem na drva i za celu sezonu koja je oko 6 meseci grejanja nepotrosim vise od 40 hiljada a grejem 150 kvadrata plus 170 litra tople vode u bojlerima konstantno imam ,al sam dao 4000 evra da uvedem grejanje..
pre 11 godina
al će neko da mazne ovde lovu, radijatorska mafija
pre 11 godina
moze li neko od drzavnih sluzbenika da odgovori, sta ce biti sa onima koji nece kalorimetre ?
pre 11 godina
Ovo je uvedeno samo da bi firme koje proizovde i ugradjuju te uradjaje zaradile i da bi zaradile toplane, dok ce gradjanima grejanje biti u vecini slucajeva 2,3 i vise puta skuplje nego dosada. Pa na jutranjem programu RTS je pre nekog vremena bio prilog iz nekog mesta u centralnoj Srbiji gde je toplana presala na novi nacin obracuna, i bio prilog jedan covek kaze da je u novembru 2013 po starom obracunu toplane placao grejanje preko 5000 dinara a da mu je stigao racun za grejanje od 12000 po decembarskom racunu i po novom obracunu toplane.
Pre neki dan kada je ministarka najavilia te kalorimetre, na satju RTS video snimak verovatno prilog iz vesti, gde opet jedan covek kaze ranije placao grejanje nekoliko stotina dinara preko 5000 dinara, a da mu je sada stigao probni racun sa racunom od 16000 dinara sto je 3,2 puta skuplje grejanje a njemu su valjda u stanu i podstanici uveli te merace.
pre 11 godina
Sve su ovi prevare setite se samo fiksne telefonije vidovoda kanalizacije sada ovo. 1985 godine u izgradnju mreze fiksne telefonije gradjanin Srbije placao je ondasnjih 1500 maraja Nemackih za prikljucak jednog broja. Tako je tadasnji PTT dokapitalizivan a narod od toga nema nista. Tako je sve ostalo sto drzava radi sve ide u drzavna preduzeca.
pre 11 godina
Naravno da treba toliko sredstava pa sta ste vi mislili sve sto ministarka lupi za mikrofonom to je odmah tako. isto je lupala i za one satove za struju. samo prica ono sto narod zeli da cuje a narod su ovce pa poslusno bleji i glasa. nema ona pojma o nicemu samo prica sta joj picousti kaze!
pre 11 godina
Al će neko lepo da se ovajdi na tim delovima.....Ali sve po zakonu,hihihihi...,
pre 11 godina
Lepo uradite izolaciju,zamenite prozore pa će Vam biti kao i meni.Dobro.
(Opet ja, 26. januar 2014 13:26)
Ovaj komentar je potpuno besmislen. Svi koji smo na toplani placamo isto i leti i zimi i ako je toplo i ako je hladno. Poenta je da se plati koliko se potrosi, ako se ne grejem leti, necu da placam grejanje u julu. Ako mi je toplo zimi (zahvaljujuci izolaciji) hocu da zavrnem radijatore i da placam manje, a ne da moram da otvaram prozore da rashladim stan usred zime?!?
pre 11 godina
E zbog ovog idem i ja u strajk. Pa pre bih gladovao danima ispred Vlade, nego ovo da platim. Ne pada mi ba pamet. Mozete me ubiti, isprebijati, poslati u zatvor ali ovaj tzv legalni kriminal necu da trpim..
pre 11 godina
Neka se pojave na vratima, PUCAM!
pre 11 godina
kome treba neka i finansira. meni ne treba. kako moze neko da vrsi uslovljavanje na ovaj nacin?
pre 11 godina
Posedujem stan u Beogradu u kojem zivim svega 5 dana mesecno. Grejem prazan stan. Za mene je ivo isplativo.
pre 11 godina
Sve je ok, prihvatam logiku da se meri i plaća po utrošku.
POstoji samo jedan "mali" problem!
Zašto to da plate korisnici?
Zamislite situaciju da lokalni prodavac jaja kaže:
- E neću više da prodajem na komad, neko jaje je veće, neko manje, i mislim da je lepo da se uzme kantar izmeri. Naravno verovatno bi tada svi oekivali da kaže, e sad ljudi kupite mi kantar pa da vam merim jel' da?
Ili ipak ne bi?
pre 11 godina
Da li se placa protok ili ulazna t vode u radijator?
pre 11 godina
Lepo uradite izolaciju,zamenite prozore pa će Vam biti kao i meni.Dobro.
pre 11 godina
Ma kakav 1 januar,znate li vi koji je to posao,a tek skupstina stanara to moze biti ko "magare u blato".
Slazem se u potpunosti da trebaju kalorimetri.
pre 11 godina
placa se 0.51 euro bez pdv po kvadratu stana fiksni deo i ako ne upalis radijatore..moras da platis!!! i to kalorimetri firme Brunata.
pre 11 godina
Merenje je neophodno.Mislim da su delitelji toplote skupi i da treba uraditi u svim zgradama stepenišni razvod i ugraditi kalorimetar na ulazu u svaki stan.Ovako je moguće isključivanje svakog korisnika .Računi za grejanje NE SMEJU da sadrže fiksni deo sve mora da bude promenljivo inače je pljačka.Ovo mora da bude državni projekat koji mora da plati svako za svoj stan i ono ne bi bilo više od 200€ po stanu i to da se plati u narednih 5 godina.Ovakav ostvarenje bi bilo od koristi i za državu i za potrošače.
pre 11 godina
Po komentarima se vidi da su ljudi u nasoj drzavi ptpuno pukli. 80% hejtera sta god da neko nesto kaze. Pa jel vam nije u interesu da kontrolisete svoju potrosnju?!!! Vratite se inda na selo i lozite smederevac.
Niko, ali niko nije otisao na sajtove, strane i domace, toplana, udruzenja potrosaca... a gotovo svi hejtuju i lupetaraju kao otvoreni prozori. Strasno Srbijo, vise ni sama sebi ne verujes!
I jos nesto za one koji tvrde da za njih svi drugi treba nesto da ucine - ako necete u svoj stan da ulozite, a sto bi za vas iz poreza ulagali oni koji nemaju centralno grejanje.
pre 11 godina
@(mali perica razmislja, 26. januar 2014 11:50)
Perice, tvoja histerija je neosnovana, kalorimetar meri tri promenjljive, temperaturu ulazne vode, temperaturu izlazne vode i protok. U sebi ima elektroniku koja uzima sva tri faktora u poseban algoritam. Nema sanse da tako potkradu. Kradja ce da bude u onom fiksnom delu u racunu (naknada za merno mesto, obracunska snaga, trosak ocitavanja, snabdevanje, stampanje listica, provizija info stanu i slicni marifetluci). Sem toga, ceo svet ima takve merace, da je kao sto ti kazes, neko bi vec digao uzbunu. Ako budes imao mogucnost da biras proizvodjaca opreme, biraj OMRON, japanac je. Raspitaj se kod nekoga ko zna kako sve to radi pre nego sto napadnes na sve sto se krece. Pozdrav.
pre 11 godina
po komentarima se vidi koliko smo mi komunisticko drustvo.zar nije logicno da svi tezimo da placamo koliko potrosimo,ali ovde ovi sto su na budzetu drustva normalno da traze da im i drugi placa grejanje.ako mi je hladno platicu,ako sam na putu iskljucicu ga ako mi je struja jeftinija upalicu grejalicu ako je toplo ako je leto neplacam.mislim da je ovo prava stvar.imao sam stan u novom sadu pa sam ga izdavao samo da ne bi placao rezije.kako nisam mogao da ga obilazim redovno stanari su se iselili kad je otoplilo u stan bez daljinskog grejanja a meni je ostao demoliran stan i grejanje da placam celo leto.stan sam prodao jer je bilo neisplativo placati nesto sto nekoristim.
pre 11 godina
@ Da li se placa protok ili ulazna t vode u radijator?
(dragan, 26. januar 2014 12:31)
Placa se energija cija je jedinica mere kWh.
Mnozi se protok (m^3/h) sa razlikom temperature vode na ulazu i izlazu i sa konstantom koja predstavlja zapreminski toplotni kapacitet vode,
Protok x (Tu - Ti) x Cv.
Na taj nacin se dobija snaga potrosnje u nekom trenutku.
Snaga x vreme = energija tj. integrali se snaga u vremenu i dobija potrosena energija.
Kao kod brojila za el. energiju, snaga se integrali u vremenu.
Ako je dolazna temperature vode niska potrosac moze da poveca protok i na taj nacin pojaca grejanje.
Ako je dolazna temperatura vode visoka potrosac moze da smanji protok i na taj nacin smanji grejanje.
To bi trebalo termostatski ventili da regulisu samostalno kako bi temperaturu odrzavali konstantnom.
Ne mogu mahinacijama sa temperaturom da nas potkradaju.
Cist racun duga ljubav (nazalost ne i nizak racun).
pre 11 godina
za to nismo mi krivi, nesposobnjakovići jedni
pre 11 godina
a sta je sa induvidialnim potrosacima ?
stanove su kupile za par dinara.
pre 11 godina
Ne lupajte glave oko teorija zavere, partija i lobista. Ovakav nacina obracuna i naplate postoji u Nemackoj, Austriji, Rusiji, Bugarskoj, Rumuniji... oprobano, provereno i radi.
Pojedinima koji imaju odjednom 3 puta uvecane racune treba da provere kako arce toplotnu energiju. Neka se kosultuju sa onima koji imaju pozitivno iskustvo, oce sistem da omane za 10%, 20%, 30%, ali sigurno nece za 300%
Da ne duzim, u mom slucaju racun je manji za oko 60% zavisi od sezone.
pre 11 godina
ljudi ja sam iz Hrv.i mogu vam samo jedno reci, ti kalorimetri su cista laz, samo će vas opljačkati a manje račune i bilo šta bolje kroz neko vrijeme nećete vidjeti. .
pre 11 godina
Odlukom o načinu plaćanja komunalnih usluga na teritoriji grada beograda objavljenoj u SL. listu grada beograda br.24/2003 jasno je definisano u čl. 5 da se grejanje naplaćuje po stvarnom utrošku. Od tada je prošlo više od 10 godina , a da se odluka nije primenila, već se grejanje naplaćuje (sada) sa dvostruko većom količinom kwh(200 kwh/m2stanbenog prostora) dok je stvarni prosek (iskustvena količina 92 kwh/m2 ukupno zagrevanog prostora u objektu). Cena za paušalnu naplatu se utvrđuje množenjem 92 kwh/m2 godišnje x prodajna cena od 6,7 din/kwh = 616,4 din/m2 god. Infostan koristi dvojnu cenu od 1343,11 din/m2 god, koja je formirana sa 200,46 kwh/m2 god. Kako se ova prevara krije od građana, jer se izbegava da se naplata plaća samo u mesecima kada se energija isporučuje i na osnovu mesečne potrošnje očitane u predajnoj stanici zgrade (kalorimetri su postavljeni 2005 god u leto) raspodeli na stanbenu površinu svih korisnika. Osmogodišnji prosek u objektu gde stanujem je 91,8149 kwh/m2 ukupno zagrevanog prostora , dok je 98,3084 kwh/m2 god. prosek po stanbenoj površini.Da bi se ova dugogodišnja prevara zataškala, promoviše se novi sistem , kako korisnik nikada ovo ne shvati i vidi da je godinama varan. Pročitajte u odluci o načinu plaćanja.... član 10, 11, 12 i 13 koji objašnjavaju način obračunavanja. Građani odlučuju sami kako će DELITI TROŠKOVE GREJANJA I NEMOŽE SE PROPISIVATI da se izlažu troškovima ugradnje merača i delitelja, jer se na ovaj način sprema nova prevara.
pre 11 godina
Baš me briga grejem se na struju ali ako ovo prođe ljudi vi ste magarci, bolje dajte pare deci otplaćivaće se pet godina da li je ovde neko normalan
pre 11 godina
ovo je isti hepek kao nekad davno stariji pamte svedski tv detektor
pre 11 godina
Dali je moguce a po meni je nemoguce da garsonjera od 23 kvadrata potrosi 1022 kw a radi samo jedan radijator. Kotu krade kalolimetar ili toplana i racuni su od 7500 do 8000. Ko meri protok kalolimetara i servis , dali zna ko
pre 11 godina
Konacno ce bolje stojeci gradjani imati priliku da se greju i uzivaju u toploj kucnoj atmosferi, dok ce njihove komsije, slabo stojeci, koji stanuju sprat ispod i iznad, moci da iskljuce radijatore i da se smrzavaju jer nemaju novca da priuste ovaj 'bespotrebni' luksus. Ovaj potez ima za cilj da dovede do daljeg raslojavanja i socijalne nepravde, valjda je to svima jasno.
pre 11 godina
Posedujem stan u Beogradu u kojem zivim svega 5 dana mesecno. Grejem prazan stan. Za mene je ivo isplativo.
pre 11 godina
Neka se pojave na vratima, PUCAM!
(Fidel, 26. januar 2014 12:35)
Lakše ti je da pucaš u čoveka koji radi svoj posao i da ne plaćaš grejanje koje koristiš,nego da platiš ono što si potrošio? Bolje pucaj sebi u glavu...
pre 11 godina
umesto da sirite uzbune i zavere, zavrnite grejanje i ne ocekujte niske zimske racune a da hodate sa u kratkoj majci. umesto da trosite pare na slave, pivo i cigare, izolujte prozore, zidove itd. a ako vam to ne odgovara, uvek mozete da se preselite u stan koji nema to grejanje. izbora ima, a na vama je da birate.
pre 11 godina
Ne bi bilo lose da pre negativnih komentara se raspitate kako funkcionise sve. Fiksni deo koji se placa cele godine je trosak za odrzavanje instalacija i trosak gubitka energije od podstanice do svakog stana. Njegova visina zavisi od udaljenosti podstanice od stana kao i od IZOLACIJE NA TOM DELU MREZE. Sto se tice merenja na stanu kw te energije je u Cacku oko 5-6 din, sto na potrosnju u hladnim mesecima od oko 400 kw plus fiksni deo izlazi oko 3700 din mesecno u decembru za 93 kvm. Morace te da promenite prozore, uradite izolaciju ili da placate 20.000 mesecno. Pre novog tarifiranja placao sam 4.500 mesecno cele godine, a sa kalorimetrom ni jedan racun nije bio toliki za dve grejne sezone. U zbiru na godisnjem nivou sam prepolovio racun. Ko god je dobio sa kalorimetrom visok racun ima negde veliki gubitak energije, koji mora resiti, a ne pljuvati sve redom.
pozdrav iz Cacka.
pre 11 godina
Lepo uradite izolaciju,zamenite prozore pa će Vam biti kao i meni.Dobro.
pre 11 godina
može da se gleda i ovako: moj komšija u stan, isti kao moj poduplao grejna tela ali bukvalni stavio je radijatore i gde može i gde ne može, e sad ja da plaćam 6000 kome je skoro uvek za nijansu ladnije, nikad pretoplo i on što se širi u kući u bretel majici i bosih nogu i kao mnogo je pametan....mislim da bi on plaćao po novom sistemu 15000 a ja cirka 4000, pa mislim da je pošteno da se meri potrošnja ne ulazeći u troškove nabavke kalorimetara
pre 11 godina
Neka se pojave na vratima, PUCAM!
pre 11 godina
a sta je sa induvidialnim potrosacima ?
stanove su kupile za par dinara.
pre 11 godina
Lepo uradite izolaciju,zamenite prozore pa će Vam biti kao i meni.Dobro.
(Opet ja, 26. januar 2014 13:26)
Ovaj komentar je potpuno besmislen. Svi koji smo na toplani placamo isto i leti i zimi i ako je toplo i ako je hladno. Poenta je da se plati koliko se potrosi, ako se ne grejem leti, necu da placam grejanje u julu. Ako mi je toplo zimi (zahvaljujuci izolaciji) hocu da zavrnem radijatore i da placam manje, a ne da moram da otvaram prozore da rashladim stan usred zime?!?
pre 11 godina
E zbog ovog idem i ja u strajk. Pa pre bih gladovao danima ispred Vlade, nego ovo da platim. Ne pada mi ba pamet. Mozete me ubiti, isprebijati, poslati u zatvor ali ovaj tzv legalni kriminal necu da trpim..
pre 11 godina
po komentarima se vidi koliko smo mi komunisticko drustvo.zar nije logicno da svi tezimo da placamo koliko potrosimo,ali ovde ovi sto su na budzetu drustva normalno da traze da im i drugi placa grejanje.ako mi je hladno platicu,ako sam na putu iskljucicu ga ako mi je struja jeftinija upalicu grejalicu ako je toplo ako je leto neplacam.mislim da je ovo prava stvar.imao sam stan u novom sadu pa sam ga izdavao samo da ne bi placao rezije.kako nisam mogao da ga obilazim redovno stanari su se iselili kad je otoplilo u stan bez daljinskog grejanja a meni je ostao demoliran stan i grejanje da placam celo leto.stan sam prodao jer je bilo neisplativo placati nesto sto nekoristim.
pre 11 godina
Kako to kalorimetar moze da smanji potrosnju. Nebulozna izjava. Kalorimetar samo ocitava utrosenu energiju. A zasto se placa grejanje leti kada je potrosnja NULA. To JE KRUCIJALNO pitanje. Tu nas kradu najvise. Sa obracunskom snagom koju naplacuju leti. Ako toplana ne radi onda je snaga koju ona daje NULA. Nula puta nesto je BRE NULA. Posto zivim u KG u toplana je postavila kalorimetar u podstanicu i onda nekom matematikom obracunavaju svima nama potrosnju. Em sto je cena veca em sto ove godine je uzasno grejanje. A to da toplana plati 200 eura po stanu je misaona imenica. Posto oni su navikli samo da kradu i uzimaju i zaposljavaju poltrone i dupelisce.
pre 11 godina
Kao što sam već napisao, samo u Beogradu ima na hiljade stanova koji vertikale nemaju u hodnicima zgrada već toplovodne vertikale ide kroz svaku sobu, svaku prostoriju (bušeni su plafoni svih stanova u zgradama). Osim toga što je za takve stanove potrebno ugraditi između 3 i 10 tih brojača (garsonjere - četvorosobni stanovi) TO ZNAČI DA ĆE U TAKVE STANOVE SVAKOG MESECA U SVAKU SOBU ULAZITI BLATNJAVI RADNICI TOPLANA DA OČITAJU PODATKE!!! Evo ministarki i direktorima toplana jedan veliki....pozdrav.
pre 11 godina
Neka hvala, meni neka iskljuce grejanje, pa da jednom zuvek otkacim te krpelje sa ledja, koji ljudima ne dozvoljavaju da odjave grejanje!
pre 11 godina
Glupost neviđena. Da građani o svom trošku ugrađuju merni uređaj preko koga će im neko meriti i napalćivati uslugu. Pa to je kao kad bi ja išao sa mojom vagicom u supermarket. To mora biti atestiran uređaj u vlasništvu prodavca i on mora platiti njegovu nabavku i ugradnju, a nikako potrošač.
pre 11 godina
Ne lupajte glave oko teorija zavere, partija i lobista. Ovakav nacina obracuna i naplate postoji u Nemackoj, Austriji, Rusiji, Bugarskoj, Rumuniji... oprobano, provereno i radi.
Pojedinima koji imaju odjednom 3 puta uvecane racune treba da provere kako arce toplotnu energiju. Neka se kosultuju sa onima koji imaju pozitivno iskustvo, oce sistem da omane za 10%, 20%, 30%, ali sigurno nece za 300%
Da ne duzim, u mom slucaju racun je manji za oko 60% zavisi od sezone.
pre 11 godina
Oni koji su na prvom i poslednjem spratu mogu samo ludi da daju saglasnost - njima ce po grejanje utrosku ce im biti bar 30% skuplje u odnosu na ostale stanove. Takodje stan na prvom i poslednjem spratu ce vredeti u proseku 20 000 Evra manje cim to uvedu.
pre 11 godina
kome treba neka i finansira. meni ne treba. kako moze neko da vrsi uslovljavanje na ovaj nacin?
pre 11 godina
Ako sam dobor shvatio skoro svima kojima su uveli te kalorimetre, racuni su dosta veci. Jer ispada da onu cenu koju su placali za grejanje po m2 sada im toliko dodje taj fiksni deo koji se placa tokom cele godine, a da im grejanje u sezoni od 6 meseci dodje kao 2 i vise racuna dok su placali grejanje po m2.
pre 11 godina
Po komentarima se vidi da su ljudi u nasoj drzavi ptpuno pukli. 80% hejtera sta god da neko nesto kaze. Pa jel vam nije u interesu da kontrolisete svoju potrosnju?!!! Vratite se inda na selo i lozite smederevac.
Niko, ali niko nije otisao na sajtove, strane i domace, toplana, udruzenja potrosaca... a gotovo svi hejtuju i lupetaraju kao otvoreni prozori. Strasno Srbijo, vise ni sama sebi ne verujes!
I jos nesto za one koji tvrde da za njih svi drugi treba nesto da ucine - ako necete u svoj stan da ulozite, a sto bi za vas iz poreza ulagali oni koji nemaju centralno grejanje.
pre 11 godina
@ Da li se placa protok ili ulazna t vode u radijator?
(dragan, 26. januar 2014 12:31)
Placa se energija cija je jedinica mere kWh.
Mnozi se protok (m^3/h) sa razlikom temperature vode na ulazu i izlazu i sa konstantom koja predstavlja zapreminski toplotni kapacitet vode,
Protok x (Tu - Ti) x Cv.
Na taj nacin se dobija snaga potrosnje u nekom trenutku.
Snaga x vreme = energija tj. integrali se snaga u vremenu i dobija potrosena energija.
Kao kod brojila za el. energiju, snaga se integrali u vremenu.
Ako je dolazna temperature vode niska potrosac moze da poveca protok i na taj nacin pojaca grejanje.
Ako je dolazna temperatura vode visoka potrosac moze da smanji protok i na taj nacin smanji grejanje.
To bi trebalo termostatski ventili da regulisu samostalno kako bi temperaturu odrzavali konstantnom.
Ne mogu mahinacijama sa temperaturom da nas potkradaju.
Cist racun duga ljubav (nazalost ne i nizak racun).
pre 11 godina
novembar racun 5000 din..decembar 13000 ...kalorimetar ustedeo a smrzli se. cista glupost.
pre 11 godina
@(mali perica razmislja, 26. januar 2014 11:50)
Perice, tvoja histerija je neosnovana, kalorimetar meri tri promenjljive, temperaturu ulazne vode, temperaturu izlazne vode i protok. U sebi ima elektroniku koja uzima sva tri faktora u poseban algoritam. Nema sanse da tako potkradu. Kradja ce da bude u onom fiksnom delu u racunu (naknada za merno mesto, obracunska snaga, trosak ocitavanja, snabdevanje, stampanje listica, provizija info stanu i slicni marifetluci). Sem toga, ceo svet ima takve merace, da je kao sto ti kazes, neko bi vec digao uzbunu. Ako budes imao mogucnost da biras proizvodjaca opreme, biraj OMRON, japanac je. Raspitaj se kod nekoga ko zna kako sve to radi pre nego sto napadnes na sve sto se krece. Pozdrav.
pre 11 godina
Meni nije potrebno nista jer ja na moje necu ugradjivati!
I ovako placam skoro 200.000 dinara godisnje za kucu od jedva 120kvm i povecanje racuna od par posto ne znam kako bi platio a kamoli jos i kalorimetre.
Da imam novca ubacio bi kotao na cvrsta goriva i prestao bi da placam centralno grejanje mogli oni mene da iskljuce ili ne.
pre 11 godina
Kao sto neko vec rece, kalorimetri ne mogu da smanje potrosnju vec samo kontrolisu potrosnju. E sad, za preko 28 godina zivljenja u stanu ni jedne zime mi se nije desilo da sam imao dobro grejanje.Sada toplane isporucuju odredjenu temperaturu vode ka potrosacima da bi mogli da postignu 18-21 stepeni temperature vazduha u stanu. Ugradjnom uredjaja vi regulisete protok vruce vode kroz radijator. Toplane ce posle ugradnje kalorimetra da smanje toplotu vode ka vama, i vi cete morati da drzite radijatore na maximumu i drasticno ce da skoci cena grejanja. Opet po grbaci naroda. Drugo. Ako nema protoka preko leta onda necemo placati grejanje preko cele godine, zar ne? Ili isto misle da naplacuju grejanje cele godine. To niko nije rekao. Ako ja placam grejanje na godinjem nivou preko 60.000 i toplane kukaju da su u krizi koliko cu onda placati grejanje samo u zimskom periodu? Prepostavljam 60.000:5 meseci koliko traje grejna sezona, da bi toplane imale isti novcani iznos, dolazimo do mesecnog racuna od 12.000 din mesecno. Ko ima 12.000 din mesecno za grejanje. Jeftinije je grejati se na struju. Nadam se da je neko uradio studiju izvodljivosti i projekat koliko bi kostalo grejanje po stanu od 50kvm sa 4 radijatora. Ajde neka iznesu te podatke.
pre 11 godina
Pristajem samo pod uslovom da ako moje komsije zavrnu sve radijatore u stanu racun bude 0,00 dinara. Nikakva naplata potrosnje po protoku jer ne placam kubikazu vec stepene celzijusa u stanu, odnosno prostoriji. Sto se tice placanja meraca i opreme ne treba dozvoliti da ih gradjani placaju, vec toplane, kao sto gradjani ne placaju ni modem za internet, vec ga dobijaju za 1 dinar ili dzabe pod uslovom da placaju 2 godine internet. Dakle drzavo budi komkurentna a ne monopolisticka.
pre 11 godina
Merenje je neophodno.Mislim da su delitelji toplote skupi i da treba uraditi u svim zgradama stepenišni razvod i ugraditi kalorimetar na ulazu u svaki stan.Ovako je moguće isključivanje svakog korisnika .Računi za grejanje NE SMEJU da sadrže fiksni deo sve mora da bude promenljivo inače je pljačka.Ovo mora da bude državni projekat koji mora da plati svako za svoj stan i ono ne bi bilo više od 200€ po stanu i to da se plati u narednih 5 godina.Ovakav ostvarenje bi bilo od koristi i za državu i za potrošače.
pre 11 godina
Ne znam koliko vam moze pomoci moje iskustvo iz Banja Luke ali cu ga napisati.Negdje pocetkom 2009. godine sam medju prvima ugradio kalorimetar koji me izasao oko 380eura (sa ugradnjom i nekom taksom).Vec prve godine sam ga skoro otplatio a druge potpuno isplatio i od tada imam duplu ustedu.Ono sto je jos interesantnije da nikad ga ne gasim jer imam malo dijete u stanu.Kada sam placao fiksno svaki mjesec tokom godine na godisnjem nivou izadje me oko 550eura, dok sa kalorimetrom za cijelu sezonu potrosim oko 280-300eura.Naravno da ce mi u januaru/martu biti veci racuni nego da placam svaki mjesec ali ljeto se ne placa i u jesen i proljece su temperature vece pa se i potrosnja manja.Inace, rukovodioci nase toplane se takodje na tv propagirali da se kalorimetar ne isplati ali je stvarnost suprotna...
pre 11 godina
Cilj je da i toplane mogu kreativno da štancaju račune kao EPS. Eto nama poskupljenja koje će političari nazvati pojeftinjenje. Opet će lud zbunjenog dok se raja smrzava.
pre 11 godina
Naravno da se skupstine stanara nece sloziti. Evo vam ga na, lopurde!
A ovi sto se nadaju da ce njihove komsije placati vise, po sistemu da komsiji crkne krava, mnogo su naivni. Svi ce placati vise posle ugradnje kalorimetara jer nista drzava nikad ne radi da ustedi novce gradjanima nego da vise uzme.
pre 11 godina
Ovo je uvedeno samo da bi firme koje proizovde i ugradjuju te uradjaje zaradile i da bi zaradile toplane, dok ce gradjanima grejanje biti u vecini slucajeva 2,3 i vise puta skuplje nego dosada. Pa na jutranjem programu RTS je pre nekog vremena bio prilog iz nekog mesta u centralnoj Srbiji gde je toplana presala na novi nacin obracuna, i bio prilog jedan covek kaze da je u novembru 2013 po starom obracunu toplane placao grejanje preko 5000 dinara a da mu je stigao racun za grejanje od 12000 po decembarskom racunu i po novom obracunu toplane.
Pre neki dan kada je ministarka najavilia te kalorimetre, na satju RTS video snimak verovatno prilog iz vesti, gde opet jedan covek kaze ranije placao grejanje nekoliko stotina dinara preko 5000 dinara, a da mu je sada stigao probni racun sa racunom od 16000 dinara sto je 3,2 puta skuplje grejanje a njemu su valjda u stanu i podstanici uveli te merace.
pre 11 godina
Kakva li će biti ta očitavanja kalorimetara?
Isto "pouzdano" kao očitavanja strujomera?
pre 11 godina
Može. Ugradiću ga. Ali da ga platim neću. Jel' država uvodi kao obavezno? Onda nek' država i plati. Ne pada mi na pamet da plaćam 200-300 evra tamo nekom partijskom funkcioneru-uvozniku, koji će, eto slučajno, biti izabran na "centralnom tenderu".
pre 11 godina
"Za kalorimetre nam treba 100 mil. €"
U, ala ce neko opet dobro da se ovajdi. U ovoj drzavi zakoni se donose samo da se omoguci zarada bizMismenima i njihovim politickim pomocnicima. Vec vidim fantasticnu ponudu novoosnovane firme sa jednim zaposlenim.
pre 11 godina
kad ugrade onda moze da se iskljuci grejanje skroz, da se ustedi neki dinar, moze i na 10 stepeni u stanu da se zivi em je i zdravije :)
pre 11 godina
Ovi "napredni" rade isto što i žuti! Izmišljaju novotarije ne bi li se UGRADLI u posao vredan sto milki. Hajde neka mi strućnjaci objasne kako će se to čudo ugrađivati u stanove u kojima svaka prostorija ima vertikalan dotok toplovoda. Znači meni treba ŠEST TIH MERAČA, a i svakom komšiji ispod ili iznad mene. Za zgradu od 20 stanova treba preko 100 tih uređaja!!! Kod nas će da to čudo uvedu ali NIKAD!!! Izvršite istraživanje koliki je procenat zgrada u kojima su vertikale postavljene u hodnicima pa se onda mreža grana po svakom stanu posebno. Samo u takvim objektima je moguće ugraditi to čudo!! NISMO MI KRIVI ŠTO NIJE POSTAJAO PROPIS KOJI BI STRIKTNO ODREDIO DA TOPLOVODNE VERTIKALE MORAJU BITI U HODNICIMA ZGRADA.
pre 11 godina
cista prevara!
pre 11 godina
Ugradili kalorimetre i ne da je grejanje ocajno nego nema gde dalje! Racuni duplo veci a grejanje na maksimumu takvo da ti je hladno u kuci. A oni koji nisu uveli iste imaju grejanje kao mi nekad a i racune kao nekad. I ko je sad ovde lud?!
pre 11 godina
Ma kakav 1 januar,znate li vi koji je to posao,a tek skupstina stanara to moze biti ko "magare u blato".
Slazem se u potpunosti da trebaju kalorimetri.
pre 11 godina
Evo jedan lep primer. Dva stana od 45m2 iste spratnosti i zgrade izolaovane. Jedan je priključen na toplanu a drugi je u zgradi gde imaju gasni kotao za celu zgradu. Stan na centralnom grejanju ima duplo veći račun za grejanje i plaća se preko cele godine. Kolika je cena gasa za toplanu a kolika za domaćinstvo?
pre 11 godina
Nece biti nikakve ustede za gradjane,namerno ce toplane podici cenu grejanja pre toga...
pre 11 godina
Sve je ok, prihvatam logiku da se meri i plaća po utrošku.
POstoji samo jedan "mali" problem!
Zašto to da plate korisnici?
Zamislite situaciju da lokalni prodavac jaja kaže:
- E neću više da prodajem na komad, neko jaje je veće, neko manje, i mislim da je lepo da se uzme kantar izmeri. Naravno verovatno bi tada svi oekivali da kaže, e sad ljudi kupite mi kantar pa da vam merim jel' da?
Ili ipak ne bi?
pre 11 godina
Baš me briga grejem se na struju ali ako ovo prođe ljudi vi ste magarci, bolje dajte pare deci otplaćivaće se pet godina da li je ovde neko normalan
pre 11 godina
Sta ako odbijem da platim merace? Hoce mi iskljuciti grejanje? To bi konacno bilo to sto redovnim postupkom ne dozvoljavaju.
pre 11 godina
dve stvari ovde smrde do neba. "centralni tender" i "elaborat" Osećam da će za izradu elaborata trebati licenca koju će naravno dobiti samo "neke" firme, dok će uređaji za koje je raspisan tender koštati 50 do 100% više nego bilo gde u poz atom delu univerzuma.
pre 11 godina
Ako su OBAVEZNI, onda nek ih placa onaj ko je to odredio da ce biti obavezno!!!
pre 11 godina
"Od 1. januara sledeće godine svako domaćinstvo imaće svoje kalorimetre i može da odluči koliko toplotne energije će koristiti, odnosno plaćaće koliko je potrošilo"
A kad zavrnemo sve ventile da li će nam račun biti nula? Naravno da neće, tako da ćemo ipak plaćati račun iako nismo potrošili ništa. Hvala lepo.
pre 11 godina
Za sada znam da oni koji su ugradili kelorimetre plaćaju vise nego pre ugradnje grejanje. Sad neka mi objasne strucnjaci kako je to moguce.
pre 11 godina
,, komso,,
pa brate ako placas 200 000 godisnje kako nemas pare za kotao, za tu kvadraturu ti netreba veci od 20 kilovata a to mozes kupiti za manje od 100 000 dinara, znaci neplacaj pet meseci i eto kotla, ja se grejem na drva i za celu sezonu koja je oko 6 meseci grejanja nepotrosim vise od 40 hiljada a grejem 150 kvadrata plus 170 litra tople vode u bojlerima konstantno imam ,al sam dao 4000 evra da uvedem grejanje..
pre 11 godina
Jos jedno sisanje, i to pred izbore nam pricaju o tome.
pre 11 godina
Očigledno je da neko sprema teren za dobru zaradu,tačnije još jednu pljačku naroda,pa je važno da se mi potrošači na vreme spremimimo za borbu i odbranu naših prava i sredstava.Brzo će proći godina što zahteva brzu reakciju koja traba da počne odmah.Veliku ulogu treba da preuzmu mediji i da pomognu u razotkrivanju svih planova predlagača ove novine.Da javno iznesu kako su zamislili da sve to funkcioniše.B 92,u koju se mnogo uzdam,bi mogla na TV-u da okupi predlagače i stručnjake iz ove branše da nam objasne zašto se uvode merači potrošnje.Kakav je to merač kada ne mora da se očita direktno u stanu i ko će da poveruje u tačnost očitavanja.Onaj ko želi da očitava(toplana) treba da ugradi merače i celu instalaciju i da brine o njihovoj ispravnosti.Šta u slučaju kvara,kako očitati,naplatiti...ima tu stotine pitanja koje treba razjasniti.U novim zgradama je instalacija za očitavanje je izvučena i stanovnici nisu zadovoljni(konkkretno naselje Vojvoda Stepa)jer su im računi ogromni.Brat nije bio u stanu 12 dana,zatvorio grejanje,račun mu bio manji nešto ispod 10% sa uobičajenom potrošnjom.
Po meni ugradnjom ovih merača računi bi trebali da budu samo manji od postojećih ili isti po kvadratnom metru stana,ako ne štedimo,jer imamo mogućnost da kontrolišemo potrošnju.Na vreme treba početi borbu za svoja prava.
pre 11 godina
Al će neko lepo da se ovajdi na tim delovima.....Ali sve po zakonu,hihihihi...,
pre 11 godina
moze li neko od drzavnih sluzbenika da odgovori, sta ce biti sa onima koji nece kalorimetre ?
pre 11 godina
Sve su ovi prevare setite se samo fiksne telefonije vidovoda kanalizacije sada ovo. 1985 godine u izgradnju mreze fiksne telefonije gradjanin Srbije placao je ondasnjih 1500 maraja Nemackih za prikljucak jednog broja. Tako je tadasnji PTT dokapitalizivan a narod od toga nema nista. Tako je sve ostalo sto drzava radi sve ide u drzavna preduzeca.
pre 11 godina
Jedno pitanje ako se ugrade ti kalorimetri u podstanicu i svaki stan, da li to znaci da u toku grejne sezone toplane greju ceo dan tj 24 casa dnevno bez obzira na temperaturu napolju i da li ce i kada se ugrade toplane da iskljuce grejanje cim temperatura bude iznad 12 stepeni kao sto sada rade dok obraucnuvaju grejanje po m2. I sta ce biti ako npr toplane greju ceo dan, vi isljucite grejaje u stanu i na kraju platite papreni racun jer su npr cevi u hodniku i kroz stanove bili topli i taj racun ce se deliti sa brojem stanova po kvadraturi a vi te cevi ne mozete da iskljucite. Evo meni idu 2 cevi kroz predsoblje stana i 2 cevi kroz kupatilo a ja nemam mogucnost da te cevi iskljucim u svom stanu. Kod mene nema cevi u hodnicima zgrade kod nekih ima i to i cevi u stanovima pored cevi koje idu do radijatora.
pre 11 godina
Odjavio sam se od toplana u Beogradu. Došli su, čepovali dovodne cevi i lepo smo se pozdravili. Ugradio sam invertersku toplotnu pumpu na postojeće radijatore, plaćam 60% manje, u stanu mi je toplije i dan i noć. Kraj priče.
pre 11 godina
ljudi ja sam iz Hrv.i mogu vam samo jedno reci, ti kalorimetri su cista laz, samo će vas opljačkati a manje račune i bilo šta bolje kroz neko vrijeme nećete vidjeti. .
pre 11 godina
ljudi spremite kintu da vam je uzmu hahahaha . kakvi lopovi ? eto o cemu oni misle ? samo kintu da nagrnu i cao .
pre 11 godina
и овако слабо греју а цене папрене. да би уштедео треба да зими живим ко у пећини...
А и та набавка има да се претвори у неку превару јер ће неко дебело да се uгради.
pre 11 godina
Plodite nas!
Slusajmo i trpimo da bi oni ziveli lepo.
pre 11 godina
Da li se placa protok ili ulazna t vode u radijator?
pre 11 godina
placa se 0.51 euro bez pdv po kvadratu stana fiksni deo i ako ne upalis radijatore..moras da platis!!! i to kalorimetri firme Brunata.
pre 11 godina
al će neko da mazne ovde lovu, radijatorska mafija
pre 11 godina
ovo je isti hepek kao nekad davno stariji pamte svedski tv detektor
pre 11 godina
Odlukom o načinu plaćanja komunalnih usluga na teritoriji grada beograda objavljenoj u SL. listu grada beograda br.24/2003 jasno je definisano u čl. 5 da se grejanje naplaćuje po stvarnom utrošku. Od tada je prošlo više od 10 godina , a da se odluka nije primenila, već se grejanje naplaćuje (sada) sa dvostruko većom količinom kwh(200 kwh/m2stanbenog prostora) dok je stvarni prosek (iskustvena količina 92 kwh/m2 ukupno zagrevanog prostora u objektu). Cena za paušalnu naplatu se utvrđuje množenjem 92 kwh/m2 godišnje x prodajna cena od 6,7 din/kwh = 616,4 din/m2 god. Infostan koristi dvojnu cenu od 1343,11 din/m2 god, koja je formirana sa 200,46 kwh/m2 god. Kako se ova prevara krije od građana, jer se izbegava da se naplata plaća samo u mesecima kada se energija isporučuje i na osnovu mesečne potrošnje očitane u predajnoj stanici zgrade (kalorimetri su postavljeni 2005 god u leto) raspodeli na stanbenu površinu svih korisnika. Osmogodišnji prosek u objektu gde stanujem je 91,8149 kwh/m2 ukupno zagrevanog prostora , dok je 98,3084 kwh/m2 god. prosek po stanbenoj površini.Da bi se ova dugogodišnja prevara zataškala, promoviše se novi sistem , kako korisnik nikada ovo ne shvati i vidi da je godinama varan. Pročitajte u odluci o načinu plaćanja.... član 10, 11, 12 i 13 koji objašnjavaju način obračunavanja. Građani odlučuju sami kako će DELITI TROŠKOVE GREJANJA I NEMOŽE SE PROPISIVATI da se izlažu troškovima ugradnje merača i delitelja, jer se na ovaj način sprema nova prevara.
pre 11 godina
Sve je to super. Mora da se zna koliko si potrosio, pa samim tim i koliko da platis. U svakom slucaju trebalo bi da bude postenije. Platis koliko potrosis.
Druga stvar je ovde veci problem. Ukupan posao kazu vredi 100 mil evra. I svi ti kalorimetri ce biti uvezeni. Za ovo se znalo nekoliko godina pre. Za to vreme je vlast mogla da organizuje firme koje bi te kalorimetre proizvodile ovde kod nas, a ne da se uvezu pa preprodaju. Ovako bi korist od tih kalorimetara imao jos veci broj ljudi a ne samo uvoznik.
pre 11 godina
za to nismo mi krivi, nesposobnjakovići jedni
pre 11 godina
Naravno da treba toliko sredstava pa sta ste vi mislili sve sto ministarka lupi za mikrofonom to je odmah tako. isto je lupala i za one satove za struju. samo prica ono sto narod zeli da cuje a narod su ovce pa poslusno bleji i glasa. nema ona pojma o nicemu samo prica sta joj picousti kaze!
pre 11 godina
Dali je moguce a po meni je nemoguce da garsonjera od 23 kvadrata potrosi 1022 kw a radi samo jedan radijator. Kotu krade kalolimetar ili toplana i racuni su od 7500 do 8000. Ko meri protok kalolimetara i servis , dali zna ko
70 Komentari
Sortiraj po: