Subota, 07.12.2013.

13:05

Evro ide na 119 dinara u 2014.

Ministarstvo finansija računa sa prosečnim kursom od 118,8 dinara za evro u narednoj godini, kaže ekonomski analitičar Goran Nikolić.

Izvor: Danas

Evro ide na 119 dinara u 2014. IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

67 Komentari

Sortiraj po:

Digi

pre 12 godina

Ne pogađa me. Štekam evre još od kad je Đelić mahao čuvenim SSP penkalom 2008. godine i pričao o procvatu (tad je evro bio 78 dinara). Znao sam da neće valjati. E, sad, što su neki čekali EU, i još čekaju, njihov problem. Mi realisti računamo samo hard keš, ništa evropska budućnost. Svako dobro.

DarthNeshko

pre 12 godina

Sta ste se raskukali? Sta je drugo moglo da se ocekuje od vadikala bez bedza? Sta? Hocete istinu, do kraja 2014 evro ce otici na 1190, ako ne i vise dinara, a onda jao si ga nama! U stvarti sa ovakvim proizvodjacima, trgovcima, i ostalima, vec na ma je jao i kuku. Izvoznici? Koji izvoznici? Cega? Gde? Oni sto kukaju kao im je stalno neisplativo da proizvode i prodaju?? Realan kurs? TO NE POSTOJI, posebno ne u zemlji kakva je Srbija... sve cene pa cak i onoga sto nema ni u od uviozbne komponente prati euro, ili nekada marku, i sta onda, skok kuras, znaci skok cena, i onda opet jovo nanovo, nema realnog kursa, nema! Fiksni kurs? Ni to ne moze kod nas.. imali smo ga nekoliko puta, i sta? cene su otisle gore, naravno onda su poskupele i u evrima, i .. mi smo skuplji od ostalih, a zasto? JER SMO ALAVI! Nasi trgovci i proizvodjaci bi da se preko noci pretvore i Bila Gejtsa, da imaju imperiju.. seljaci takodje, ma svi bi da se obogate, odmah i sad. Stanodavci deru, ni dinar ne daju drzavi za poreze, desetine milijardi eura je zarobljeno u crnoj zoni, u susakama, a drzava se zaduzuje. I to mora da pukne, pa neka pukne, ali ALAVCI CE I POSLE RADITI ISTO STO I DO SADA. KAO KANCER SU!

aj-ja-jaj

pre 12 godina

Gospođa guvernerka je najavila „dalju oscilaciju kursa do kraja godine“ tj. „dinar će nešto malo da pada“ i svi su to jedva čekali da poprave svoj rast kursa dinara.
Do sada u istoriji nikada rast kursa valute nije doveo do stabilnosti ekonomije.
Najlakše je štedeti na penzijama , zdravstvu , školstvu i socijalnim izdacima , te kategorije ne mogu da se odbrane jer nisu u vlasti.
Mi možemo da komentarišemo jer to niko ne uzima / niti će uzeti u obzir.

eTule

pre 12 godina

"Svi se trude da im valute budu stabilne, samo mi mudrujemo sa klizanjem kursa i ozivljavanjem privrede sa tim. Kako je istorija pokazala, od toga nema nista. Radom se ozivljava privreda, a ne praznim pricama i namestanjem kursa."
(bb, 7. decembar 2013 23:39)
Preporučujem (+69)Ne preporučujem (-10)

Neznam di si bio zadnjih 5g ali dogadjao se rat valutama di su svi htjeli da im cijena padne, kako mislis da je euro postao naj jaca valuta na 1.4$? Jer jedini nisu namjerno umanjivali mu vrijednost ali to je ono sta se dogadjalo potiho a javno imas primjer japana koji se godinama borio s deflacijom stapanjem novca da bi pomogao inflaciju ili svicarske kad je CHF skoro prestigo euro u sred krize eura pred 3g i kad su umjetno mu sanjivali vrijednost da nebi unistili svoje izvoznike. Cinjenica da je euro usred krize na klackalici dali ce se raspast ili opstat drzao vrijednost vecu od dolara govori samo kolko je dolar podcijenjen da bi USA bila konkurentnija na svijetskom trzistu i od tuda kriza u EU jer euro kao jedna od rijetkih realnih valuta ispada precijenjena usred umjetnog smanjivanja svih ostalih relevantnih valuta na svijetskom trzistu yen,dolara,yuan,chf. Tolko o tome da samo srbi mudruju, naprotiv srbi nista ne rade na kursu nego ga pokusavaju kontrolirat usljed propasti gospodarstva ali ne ide za rukom pa vrijednost pada a nezato jer bi se to tako htjelo i jer je tako kontrolirano nego ne moze drugacije.

Rudi Lazarevski- Skopje

pre 12 godina

Logicno,ali ne i dovoljno. Ova projekcija moze ispasti samo pesimisticki scenario. 'Bottom red line' je verovatno 120 din/evro,ukoliko se ne preduzmu ostrije mere stednje u javnom sektoru.

Kvazimodo Sorabius

pre 12 godina

Ima toliko glupih komentara da su za Nobela! A rekord je da će visok kurs spasiti državu i privredu. Zar će pravljenje extraprofita šačici povlašćenih, koji i inače u bescenje otkupe pšenicu od seljaka, spasiti 2 miliona ostalih? Velika je zabluda kako je "potrošnja penzionera" sa 10-20 hiljada uništiti ekknomiju, velika laž. Rupe u budžetu prave i napravili su politički krediti za nerazumne i u nevreme počete investicije: Veljin i Mrkonjićev lažni "Koridor 11", Most na Adi i u Zemunu, finansiranje Zastave, Rudnika Bor i sl, a ponajviše ekonomska diverzija, ekonomsko samoubistvo sa prodajom NISa. Ništa manja nije ni rupa od partijskog zapošljavanja u besmislenim "agencijama", "regulatornim telima" - a za sve postoje ministarstva! Postojanje ovakvog jada od PARTIJSKE SKUPŠTINE, s 250 poslanika, umesto 50, ali da budu delegirani po stručnosti tema u Rektoratima, a ne da nam zakone kroje Rističević i slični, buši rupu kao pola penzionog fonda za 80% penzionera, o onim sa sramnim visokim penzijama iz "Cvećare", npr, ne trošiti reči.
Ali, otkud deficit, pa OVI su došli na vlast kritikujući kurs, poskupljenja hrane, hleb za 3 dinara, 100 milijardi investicija, otkrivanje bi li ili ne krađe glasova, prestanak pljačke zaposlenih i penzionera, vraćanje opljačkanog - a em ništa od tog, već za godinu i po još preko 10 milijardi novog duga!
Jedini napredak je vidljiv u uvozu šampona za brisanje PREOSTALOG mozga iz Američkih agencija, i neviđeno građenje kulta Velikog vođe. Narod NJEGOV jeste oduševljen, samo se čeka Mandarinska poza zagledanosti u daleke horizonte i prekor: dragi građani, zar verujete krčanju creva, pocepanim gaćama i probušenim OPANCIMA, a ne mojoj datoj reči da će NAM biti bolje sa nama na vratu?
I treba uhapsiti svakog ko ne veruje da IM je bolje!!!

Saša73

pre 12 godina

(vlada, 7. decembar 2013 17:36)
I ja sam oročio dinare.
I ne vidim problem...
Kamata na evre (kad se odbije porez) do 4%. Kamata na dinare 10%. Ako dinar ode na 118-119 to je slabljenje od nekih 3%.
Ako vam matematika nije jača strana i dalje ispada bolje štedeti u DINARIMA za oko 3%...
(genije, 7. decembar 2013 23:54)

Ti bi da nas ubediš da je isplativije štedeti u dinarima. Zaboravljaš činjenicu da ovom zemljom vladaju presvučeni radikali kojima nauka nije jača strana i da je zbog toga prevelik rizik za štednju u dinarima. Najbolji izbor za naše štediše je slamarica ili štednja u nekoj crnogorskoj banci.

Ludak

pre 12 godina

Ovo je prosto rečeno neprihvatjivo rešenje toliki skok evra pad dinara ,narode probudite se!!! Tonemo . Krenimo na javni linč vlasti i jednî i drugih . Demonstracije protesti pod hitno ili nećemo imati ni za leba!!!!!

bb

pre 12 godina

Svi se trude da im valute budu stabilne, samo mi mudrujemo sa klizanjem kursa i ozivljavanjem privrede sa tim. Kako je istorija pokazala, od toga nema nista. Radom se ozivljava privreda, a ne praznim pricama i namestanjem kursa.

genije

pre 12 godina

(vlada, 7. decembar 2013 17:36)
I ja sam oročio dinare.
I ne vidim problem...
Kamata na evre (kad se odbije porez) do 4%. Kamata na dinare 10%. Ako dinar ode na 118-119 to je slabljenje od nekih 3%.
Ako vam matematika nije jača strana i dalje ispada bolje štedeti u DINARIMA za oko 3%...

razočarani

pre 12 godina

Ako to bude istina SNS je proslost.Samo vi narod zamajavajte propalim hapsenjima ako mislite da vladate 10 godina kao i ovi prevaranti pre vas grdno se varate.

Saša73

pre 12 godina

A, samo što oročih dinare u nedelji štednje, koliko li ću na kraju biti u minusu, samo Bog zna. Naseo sam na stalne apele da se štedi u dinarima, kakva sam ovca ispao. Jorgovanka, samo se ti igraj sa narodom, nećete još dugo!
(Uroš, 7. decembar 2013 18:28)

Auuu brale i ja sam tako orocio na godinu dana pocetkom 2008 pa je pred kraj te godine euro sa 80 otisao u vraziju ma*er. Sta ces, dovija se bagra kako da nas sisa. Ne veruj vise srpskoj vladi, bankama niti dinaru.
Sve jedno, neces puci kao ja jer je euro tada skocio za 20 %. Ajd uzdravlje.
(Kuku mene majko, 7. decembar 2013 19:33)

A ja sam svoj ulog oročio u Crnoj Gori. Kamata je 6% godišnje, a porez za nerezidente samo 5%. Zar je moguće da još ima onih koji štede i veruju u saopštenja NBS? Ljudi, osvestite se. Živimo u atmosferi devedesetih. Jedino dobro koje smo izvojevali je sloboda govora. Hvala svima na B92. Meni ste uvek puno značili. :)

Mrmot

pre 12 godina

Da li je normalno da stvari u Madjarskoj sa 27% pdva koštaju manje nego te iste stvari kod nas sa pdvom od 8%?
Država treba da rasturi uvoznički kartel i to će doneti niže cene.

Laura

pre 12 godina

e jorgovanka , jorgovanka , nije potrebno samo promeniti imidz nego je potrebno i znanje. sta je ona poboljsala u odnosu na soskica , ama bas nista.

sasa

pre 12 godina

kinezi odrzavaju nizi kurs svoje valute da bi podstakli izvoz jer zemlja koja izvozi napreduje mi sve uvozimo batalite plitke interese jer PROPADAMO.evro sto pre na 200.

neko

pre 12 godina

Meni se cini da je projektovano oko 118, a ne 119, ali moguce da gresim.

U svakom slucaju, budzet, koji ionako predvidja ogroman deficit, ce sledece godine pasti na "sivoj" ekonomiji. Tu ce se stvoriti rupa od 300 do 500 miliona evra.
Sto se tice kursa, mislim da ce biti oko 120, jer ce inflacija bez toga biti niza od ocekivane, a to moze da napravi rupu od 50-ak miliona evra po svakom procentu nize inflacije.

U svakom slucaju, drzava prave veliku gresku sto drasticnije ne smanjuje javnu potrosnju, nego pokusava da i dalje deo nadomesti na prihodnoj strani povecanjem poreza, sto samo vodi u sivu zonu i novi gubitak drzavne kase. Jedino resenje je vece smanjenje rashodne strane uz nesto vecu devalvaciju i inflaciju (od 8 do 10%), uz rasterecenje privrede kroz smanjenje poreza i doprinosa, a kasnije i pdv-a.

spassrbije

pre 12 godina

Ovo je jako opasno i alarmantno desavanje za Srbiju i Srpski narod!!! Na stotine hiljada ljudi u Srbiji su digli kredite bazirani na EURO ili CHF i na mnogo hiljada njih su ti krediti potroseni za imovinu/nekretninu/stanove/kuce itd itd.. Ti ljudi koji su uzeli kredite u EURO ili CHF ce imati jako velik problem jer ih nece moci vise placati. EUR/DINAR nece ostati samo na 120 nego ce otici i na 200.. 300.. 400.. 500.. ko zna gdje mu je dno?! A to znaci, da isti ti koji su digli kredite za imovinu i nisu ga jos otplatili bice izbaceni iz tih imovina i bice im oteto sve sto je placeno s tim kreditima. To je jako opasna stvar sta se desava u Srbiji jer u roku od godinu dana, stonine hiljada ljudi bi mogli da ostanu bez krova nad glavom a drzava ce samo da ucestuje u korist banaka i robovlasnika..

Druga opasna stvar je; da necemo moci vise da kupujemo rafiniranu naftu, secer, so, ulje, medicine, hranu.. sve sto je bitno za zivot jer ce biti sve mnogo skuplje za stanovnistvo Srbije. Ova situacija ce stvoriti opsti haos u Srbiji gdje ce ljudi da budu gladni, bolesni, zedni i nemocni i pocece ljudi da rezu jedan na drugog kao psi.. Leteci za hranom, vodom i borbom za opstanak.

SRBI MOJI!!! MANITE SE GRADSKI TRGOVINA/SUPERMARKETA.. OTIDITE NA SELO, KUPUJTE OD NASIH DOMACINA, LOKALNU I ZDRAVU HRANU..!! S TIM CE TE DA STIMULISETE LOKALNU PROIZVODNJU KOJA CE NAM BITI SPAS..!! SPUSTI TE SE MALO NA ZEMLJU I OTIDITE NA SELO, VIDITE GDJE I STA BI MOGLI DA UZGAJATE..!! ODMA SUTRA !!!!

cickavi01

pre 12 godina

Kurs evra mora da poraste zato da bi ono sto izvozimo manje kostalo u inostranstvu te bismo tako povecali izvoz. Tacka.

Tako ce i biti samo je pitanje ocemo li sami da obaramo kurs dinara ili zelimo prvo bankrot, pa nagli rast evra.

Gospoda koja su uzela kredite vezane za kurs evra su vec u start potpisala taj rizik i ne vidim u cemu je sad problem?
(Ivan V, 7. decembar 2013 17:31)

Ok i da bude kako ti kazes sta mislis kolika bi nam bila plata i racuni?
Neko kaze realno je 150 dinara za eura a neki 200.
Neka bude 150 sledece godine..racunamo da plate nece rasti znaci sadasnjih 250 eura ce biti 192 eura...cene svega ce skociti za 30 do 50%(realno gledano),znaci svi cemo imati manju platu,za hranu nisam siguran da cu je imati i za prvih 5 dana,racune nema sanse da platim jer NECU IMATI ODAKLE.
Sad ti meni onako jednostavno objasni kako je to realno da dinar bude vise nego danas to jest 150 dinara za jedan euro a da sve ostane isto to jest bez promena!!!!
Sve bi to imalo smisla kad bi cene nebi pratile euro nego ostale kakve jesu a euro ode do 150 dinara,nazalost svi znamo da to nije tako i da kad euro dodje do 150 kazace se kako to nije realno i da treba 250 i tako ZAUVEK.
Pre je euro bio 50 dinara pa govorili kako treba 80,pa dosao do 80 pa kao treba 115,sad je na 115 pa treba na 150....nikada kraja.
Mesetarenje i lopovluk.

bata

pre 12 godina

Napisao sam jednu poruku jos za prethodnu vlast kad je bio slicni clanak o padu kursa.

Samo se vi na vlasti igrajte, ako narod zivi gore od ovog sad , odose i vase fotelje na sledecim izborima!
a vi na vlasti RAZMISLJAJTE!

Sta ce mi Mercedes ako ga ima svako ?

pre 12 godina

@Uroš
"A, samo što oročih dinare u nedelji štednje"

Nista ne brinite, ova drzava nema nameru nikada da ekonomiju postavi na zdrave noge. Siromasnim narodom se lakse upravlja nego bogatim. Tako da ce kurs Evra i dalje da bude nerealan kao i u ovih 10 godina.Ovi sada na vlasti precenjuju dinar jos vise od onih proslih. Rodoljublje im se svelo na pljacku izvoznika !

Obrad Krljacic

pre 12 godina

@PETRA

Ne Petra nego cemo mi koji takodje posteno radimo, sve proizvode da placamo skoro duplo skuplje nego u Evropi da bi vi imali manju ratu za kredit ! Jeftinije mi je da vama koji ne mozete a hocete poklonim stan nego da me ceo zivot pljackaju preko nerealnog kursa !

[link]
(Schöfferhofer Weizen 165 din u Maxiju, 69 Centi u Nemackoj !, 7. decembar 2013 20:13)

Slazem se a ovaj primer pokazuje da je realan kurs oko 200 dinara za evro. Dakle ima jos lufta.

Schöfferhofer Weizen 165 din u Maxiju, 69 Centi u Nemackoj !

pre 12 godina

@PETRA

Ne Petra nego cemo mi koji takodje posteno radimo, sve proizvode da placamo skoro duplo skuplje nego u Evropi da bi vi imali manju ratu za kredit ! Jeftinije mi je da vama koji ne mozete a hocete poklonim stan nego da me ceo zivot pljackaju preko nerealnog kursa !

https://www.google.rs/search?q=sch%C3%B6fferhofer+weizen&client=firefox-a&hs=RsO&sa=X&rls=org.mozilla:de:official&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=sHKjUsnUE4H_ygPao4DYDQ&ved=0CDQQsAQ&biw=1280&bih=637

orao

pre 12 godina

Upravo je to resenje: pad Dinara, cene nasih proizvoda ce biti konkurentnije i imacemo prednost u regionu, jer su to nasi konkurenti. Takode ce se stvoriti nova radna mesta, naravno uz pad doprinosa na plate, jer to je smrt za radna mesta.

Opusteno, samo opusteno !

pre 12 godina

Ne razumem zasto su svi navalili na taj izvoz, sta ce nam to? Drugi sve prave bolje od nas pa cemo, naravno, da uvezemo sve sto nam treba. A prodavacemo drzavne obveznice kao i do sada. Da li neko sme da tvrdi da kurs dragog nam vodje do sada nije bio u redu ?

Strateski pertner za zivot

pre 12 godina

Stiven
"Sreca pa mi je plata u evrima. Sta da radi narod koji prima platu u dinarima? Njima ne skace plata zbog skoka evra.."

E dragi moj, nemoj slucajno da razmisljas, to nije zdravo, trose se vijuge.
Verovatno si neko obezbedjenje ili fizikalac kod tog ko te placa u Evrima, pa cuti, radi, ne razmisljaj i budi sretan ! Narocito ne razmisljaj o onima koji platu primaju u dinarima zbog njih smo po svim pokazateljima na zacelju u Evropi, nista ne znaju da naprave pa sve moramo da uvozimo. Oni ni wc papir ne znaju da iseku kako treba !

Kuku mene majko

pre 12 godina

A, samo što oročih dinare u nedelji štednje, koliko li ću na kraju biti u minusu, samo Bog zna. Naseo sam na stalne apele da se štedi u dinarima, kakva sam ovca ispao. Jorgovanka, samo se ti igraj sa narodom, nećete još dugo!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Uroš, 7. decembar 2013 18:28)

Auuu brale i ja sam tako orocio na godinu dana pocetkom 2008 pa je pred kraj te godine euro sa 80 otisao u vraziju ma*er. Sta ces, dovija se bagra kako da nas sisa. Ne veruj vise srpskoj vladi, bankama niti dinaru.
Sve jedno, neces puci kao ja jer je euro tada skocio za 20 %. Ajd uzdravlje.

Pametnjaković

pre 12 godina

Kod nas fiksni kurs ne može da prođe jer em treba elita da nakrade na razlici da bi obezbedili sebe i svoje, em treba nahraniti glomazni javni sektor.

eTule

pre 12 godina

"Bankrotirani ne bi vama pomoglo ni 3 ratne odstete nego bolje vataj tacnu pa na jadransku plazu..."
ns
Izravna ratna steta je 32mlrd E dali si siguran da nam 3 ratne odstete nebi poogle ja mislim da bi i desetina.

Sto se tice kursa tu uvijek banke profitiraju samo je pitanje tko ce s njima gradjani ili privrednici. Jaci kurs od realnog i gradjanima imaju vise novaca nego zaradjuju i lakse vracaju kredite raste standard gradjana.
Slabiji i privrednici imaju jeftiniju radnu snagu i jeftinije proizvode na izvoznim trzistima i prodaju vise svoje robe zbog nizih cijena. Sta je bolje za jednu drzavu je isto kao i pitanje sta je prije kokos ili jaje. Gradjani ovise o privredi privreda o gradjanima veca zarada privrede vece place gradjanima, vece place gradjanima vise novaca za potrosit u privredi a tocan odgovor je valjda da se pokusa imat realan tecaj tj da trziste diktira isti.

Hrvatska ima precijenjeni tecaj vec 20g i financira ga od velikih doznaka deviza tokom ljeta cca 7mlrd + 4m hrvata u dijaspori. Za uzvrat tecaj nije promijenjen vec 20g i gradjani imaju veci standar nego bi ga realno trebali iat koliko proizvode. S druge strane izvoznici su postali neprimjetna kategorija jer ih je tecaj ubio samo visoko sofisticirani proizvodi imaju sansu s visokim cijenam da se probe na strana trzista a takvih je jako malo i ne stvaraju se preko noci. Dali je bolje precijenjen ili podcijenjen tecaj nitko nikad nece znati jer se kroz vrijeme ne moze putovat a rasprava uzaludna.

Nema boga

pre 12 godina

Pa sta? To smo vec imali, a imali smo i godinu dana predaha. Jedino je nevolja sto oni koji imaju nesto malo para to sve potrose i uopste ne kupuju devize kad su one jeftinije, pa posle samo kukumacu!

Vlajko

pre 12 godina

Guvrenerka pre neki dan izjavi da su mala pomeranja odnosa dinara i eura moguca. Izgleda da je ovde pitanje samo sta je to po njenom "malo".
Nisam siguran da ona moze da vlada situacijom na monetarnom nacionalnom trzistu i da se odupre svim politickim pritiscima. Cini mi se da je ona postavljena vise manje kao partijska ikebana.
Njena prica nije dovoljno uverljiva, nit je ona dovoljno strucna, tako da ne iskljucujem vece promene u odnosu dinara i ostalih valuta na stetu nase valute.
Deficit u budzetu moze se peglati i dodatnom emisijom dinara sto nije neverovatan scenario u slucaju vec pomenute guvernerke.

Uroš

pre 12 godina

A, samo što oročih dinare u nedelji štednje, koliko li ću na kraju biti u minusu, samo Bog zna. Naseo sam na stalne apele da se štedi u dinarima, kakva sam ovca ispao. Jorgovanka, samo se ti igraj sa narodom, nećete još dugo!

Pametnjaković

pre 12 godina

"Dinar je ove godine bio najjači 30. aprila kada je kurs bio 110,5426, a najslabiji 11. septembra kada je evro vredeo 115,2574 dinara."

Hm. Taj 11. septembar mi nešto zvuči poznato. (911)

najguvernerka

pre 12 godina

Bravo guvernerka i ostala Vuciceva kamarila,koliko ste sposobni,kao i oni pre vas koje ste pljuvali na sva usta,vracamo se 1992.

Ivan V

pre 12 godina

Kurs evra mora da poraste zato da bi ono sto izvozimo manje kostalo u inostranstvu te bismo tako povecali izvoz. Tacka.

Tako ce i biti samo je pitanje ocemo li sami da obaramo kurs dinara ili zelimo prvo bankrot, pa nagli rast evra.

Gospoda koja su uzela kredite vezane za kurs evra su vec u start potpisala taj rizik i ne vidim u cemu je sad problem?

Mimi

pre 12 godina

...ekonomski "analiticari" , "strucnjaci" i sl. , pa uradite nesto po tom pitanju , sprecite pad nacionalne valute... nemojte samo po medijima da dajete sumorne prognoze...

Alex

pre 12 godina

@PETRA
Pa jes ali da bi vama drzava obezbedila jeftin euro da bi Vi vracali kredit mora od mene izvoznika da ga "otmu" ili da se zaduzi do guse (a obe stvari radi), s tim sto dugove placamo i vi koji ste zaduzeni i ja koji nisam. Krivca trazite kod onoga sto Vam je obecao da ce dinar biti stabilan vecno (a taj je napustio zemlju na vreme, bio je guverner i mnogi ga velicaju).

vlada

pre 12 godina

Motivisu stednju u dinarima,a onda rese da dozvole klizanje kursa...Sta da radim sada,da razrocim i opet kupim evre,i orocim u evrima

istina

pre 12 godina

Za poslednje 4 godine skoro sve cene su skocile za 100 do 200 procenata.
Ako to pogledamo vec sada bi euro trebao da vredi bar 180 do 200 dinara.
Nekima skok vrednosti eura ne odgovara zbog kredita, nekima zbog drugih razloga, ali realno stanje na trzistu je potpuno drugacije.

Meni je na primer plata vezana za euro naravno u dinarskoj protivvrednosti.
Pre 4 godine euro je vredeo 96, a danas vredi 114 dinara.
To je rast od 18% i za toliko je meni porasla plata u dinarima za poslednje 4 godine.
Danas za jednu platu ne mogu da kupim ni trecinu onoga sto sam mogao pre 4 godine i sad vi meni recite ima li tu logike?
Pa ni vama kojima plata nije vezana za euro sigurno za ove 4 godine plate nisu povecane za 200 posto.

Inflacija u Srbiji je bar 50% na godisnjem nivou. Samo budale mogu da veruju u te bajke o inflaciji od nekih 7-8% godisnje.
Pronadjite cene bilo kog proizvoda pre 4 godine i uperedite je sa danasnjom cenom pa ce vam biti jasno kolika je stvarna inflacija u Srbiji.
Pad vrednosti neke valute uopste ne mora biti strasan ako taj pad prati podjednako povecanje i cena i plata.
Medjutim kod nas se desava nesto sto nema veze sa logikom. Cene skacu, plate stoje, a vrednost dinara se odrzava samo vestacki.
U prevodu idemo u sve vece siromastvo i bedu
I vi sada razmisljate o ratama za kredite???
Pa da cene nisu toliko rasle ne biste ni morali da uzimate te kredite.
Nije problem u vrednosti eura nego u potpuno bolesnoj ekonomiji.

PETRA

pre 12 godina

super , mi koji imamo kredite i posteno radimo i imamo porodice ko nas j .... pa ima da nam skoce krediti a onda , sta slusamo stalno , hapsenje, korupcija itd itd itd.... nemaze se to na hleb JORGOVANKA

Alex

pre 12 godina

i ako dinar malo otkliza to nece biti pitanje necije volje jer trenutni nivo je apsolutno neodrziv sa ovolikim deficitom i dugom. Mada iskreno voleo bih zbog vecine gradjana koji podrzavaju jak dinar (i realno ne shvataju koliko je to lose) da nam jak dinar jos pozivi i da ubrza kolaps pa da jednom krenemo normalno. Pa zamislite deficit nesto preko 7% ref. kamatna stopa u nebesa a valuta jaka. I ovoliko ako otkliza a ne vise, i to ce biti na misice i sa solidnim zaduzivanjem dogodine.

sasa

pre 12 godina

(a ja nemam gde da bezim..., 7. decembar 2013 14:17)
Onoga momenta kada Srbija pocne da proizvodi i vise izvozi nego sto uvozi, a pri tome se resi velikog viska administracije problem ce biti resen. Dali ce se pojaviti covek koji je u stanju da sve to organizuje ja neznam. U Srbiji je sve vezano za politicke patrije. Secam se jako dobro vremena posle revolucije.

vostani carice

pre 12 godina

Jaaaaaaaao!-reče moja rata...
(Švajcarac(ali samo po valuti kredita), 7. decembar 2013 14:04)

Moja rata otvorila sampanjac.
Ja uzeo kredit u dinarima, zao mi samo sto ranije nije skocio evro, ali nema veze, i sad sam na dobitku

milos

pre 12 godina

sve ovo do sad je bilo montirano na postojecem kursu. nova strategija vucica kako obezbediti hleb ljudima je,samo hapsiti i sigurna tri obroka u zatvoru.

Bane

pre 12 godina

Znaci tako će mo da sredimo finansije. Plate i penzije ostaju iste, inflacija 15% na godisnjem nivou, sto znaci da će se za cetiri godine ucesce plata i penzija u budzeu smanjiti za priblizno 60%. Budzet za 2014 preracunato je oko 10 milijardi €, na plate i penzije iz budzeta ide priblizno preracunato oko 4,5 milijardi €, sto znaci da cemo 2018 za plate i penzije iz budzeta izdvvajati oko 2 milijarde €. Lepo smisljena matematika.

Mrmot

pre 12 godina

Beogradske dahije nemaju dušu,već sad je sve preskupo a oni bi još dizali cene...
Koji to mi silni izvoz imamo pa da nam znači slabiji dinar?

a ja nemam gde da bezim...

pre 12 godina

Ma ka nista ne brinem.Sve ce to Jorgovanka da resi lagano.A ako joj bas i ne bude islo tu je gospodar da objasni narodu kako je to sve super i kako je za to kriv recimo Djilas ili neka nevidljiva sila,ko zna...

ima da se razbijemo od izvoza

pre 12 godina

Ma pametno, naucnici! Mi smo kao mala firma skupili 10 miliona gotovine da prezivimo narednu godinu jer je privredna aktivnost potpuno zamrla. Evo samo ove nedelje ste nam uzeli 1000 eura zbog promene kursa od 114 na 115 din. Iako novac orocavamo da bi sacuvali vrednost, kamata na dinare koju banke odobravaju ne pokriva ni 30% vrednosti koju pravite ovim vasim mahinacijama. Ako mislite da smo idioti da cekamo da oterate kurs u 120, a da ne nadjemo nacin da sacuvamo vrednost - varate se!
A racunajte sta ce uraditi firme sa mnogo vecim iznosima i da li vam se isplati? Vama se mozda isplati da zamajavate narod jer su penzije i plate fiksne, a cene ce porasti - ali tako propada drzava!

vv

pre 12 godina

Ova vlada na celu sa SNS i SPS nas vodi u propast, a narod opcinjen vodjom koji nam obecava bolji zivot krajem 2014 sa kursom od 119 dinara za evro .

vv

pre 12 godina

Ova vlada na celu sa SNS i SPS nas vodi u propast, a narod opcinjen vodjom koji nam obecava bolji zivot krajem 2014 sa kursom od 119 dinara za evro .

a ja nemam gde da bezim...

pre 12 godina

Ma ka nista ne brinem.Sve ce to Jorgovanka da resi lagano.A ako joj bas i ne bude islo tu je gospodar da objasni narodu kako je to sve super i kako je za to kriv recimo Djilas ili neka nevidljiva sila,ko zna...

ima da se razbijemo od izvoza

pre 12 godina

Ma pametno, naucnici! Mi smo kao mala firma skupili 10 miliona gotovine da prezivimo narednu godinu jer je privredna aktivnost potpuno zamrla. Evo samo ove nedelje ste nam uzeli 1000 eura zbog promene kursa od 114 na 115 din. Iako novac orocavamo da bi sacuvali vrednost, kamata na dinare koju banke odobravaju ne pokriva ni 30% vrednosti koju pravite ovim vasim mahinacijama. Ako mislite da smo idioti da cekamo da oterate kurs u 120, a da ne nadjemo nacin da sacuvamo vrednost - varate se!
A racunajte sta ce uraditi firme sa mnogo vecim iznosima i da li vam se isplati? Vama se mozda isplati da zamajavate narod jer su penzije i plate fiksne, a cene ce porasti - ali tako propada drzava!

Bane

pre 12 godina

Znaci tako će mo da sredimo finansije. Plate i penzije ostaju iste, inflacija 15% na godisnjem nivou, sto znaci da će se za cetiri godine ucesce plata i penzija u budzeu smanjiti za priblizno 60%. Budzet za 2014 preracunato je oko 10 milijardi €, na plate i penzije iz budzeta ide priblizno preracunato oko 4,5 milijardi €, sto znaci da cemo 2018 za plate i penzije iz budzeta izdvvajati oko 2 milijarde €. Lepo smisljena matematika.

Mrmot

pre 12 godina

Beogradske dahije nemaju dušu,već sad je sve preskupo a oni bi još dizali cene...
Koji to mi silni izvoz imamo pa da nam znači slabiji dinar?

istina

pre 12 godina

Za poslednje 4 godine skoro sve cene su skocile za 100 do 200 procenata.
Ako to pogledamo vec sada bi euro trebao da vredi bar 180 do 200 dinara.
Nekima skok vrednosti eura ne odgovara zbog kredita, nekima zbog drugih razloga, ali realno stanje na trzistu je potpuno drugacije.

Meni je na primer plata vezana za euro naravno u dinarskoj protivvrednosti.
Pre 4 godine euro je vredeo 96, a danas vredi 114 dinara.
To je rast od 18% i za toliko je meni porasla plata u dinarima za poslednje 4 godine.
Danas za jednu platu ne mogu da kupim ni trecinu onoga sto sam mogao pre 4 godine i sad vi meni recite ima li tu logike?
Pa ni vama kojima plata nije vezana za euro sigurno za ove 4 godine plate nisu povecane za 200 posto.

Inflacija u Srbiji je bar 50% na godisnjem nivou. Samo budale mogu da veruju u te bajke o inflaciji od nekih 7-8% godisnje.
Pronadjite cene bilo kog proizvoda pre 4 godine i uperedite je sa danasnjom cenom pa ce vam biti jasno kolika je stvarna inflacija u Srbiji.
Pad vrednosti neke valute uopste ne mora biti strasan ako taj pad prati podjednako povecanje i cena i plata.
Medjutim kod nas se desava nesto sto nema veze sa logikom. Cene skacu, plate stoje, a vrednost dinara se odrzava samo vestacki.
U prevodu idemo u sve vece siromastvo i bedu
I vi sada razmisljate o ratama za kredite???
Pa da cene nisu toliko rasle ne biste ni morali da uzimate te kredite.
Nije problem u vrednosti eura nego u potpuno bolesnoj ekonomiji.

PETRA

pre 12 godina

super , mi koji imamo kredite i posteno radimo i imamo porodice ko nas j .... pa ima da nam skoce krediti a onda , sta slusamo stalno , hapsenje, korupcija itd itd itd.... nemaze se to na hleb JORGOVANKA

Mrmot

pre 12 godina

Da li je normalno da stvari u Madjarskoj sa 27% pdva koštaju manje nego te iste stvari kod nas sa pdvom od 8%?
Država treba da rasturi uvoznički kartel i to će doneti niže cene.

milos

pre 12 godina

sve ovo do sad je bilo montirano na postojecem kursu. nova strategija vucica kako obezbediti hleb ljudima je,samo hapsiti i sigurna tri obroka u zatvoru.

spassrbije

pre 12 godina

Ovo je jako opasno i alarmantno desavanje za Srbiju i Srpski narod!!! Na stotine hiljada ljudi u Srbiji su digli kredite bazirani na EURO ili CHF i na mnogo hiljada njih su ti krediti potroseni za imovinu/nekretninu/stanove/kuce itd itd.. Ti ljudi koji su uzeli kredite u EURO ili CHF ce imati jako velik problem jer ih nece moci vise placati. EUR/DINAR nece ostati samo na 120 nego ce otici i na 200.. 300.. 400.. 500.. ko zna gdje mu je dno?! A to znaci, da isti ti koji su digli kredite za imovinu i nisu ga jos otplatili bice izbaceni iz tih imovina i bice im oteto sve sto je placeno s tim kreditima. To je jako opasna stvar sta se desava u Srbiji jer u roku od godinu dana, stonine hiljada ljudi bi mogli da ostanu bez krova nad glavom a drzava ce samo da ucestuje u korist banaka i robovlasnika..

Druga opasna stvar je; da necemo moci vise da kupujemo rafiniranu naftu, secer, so, ulje, medicine, hranu.. sve sto je bitno za zivot jer ce biti sve mnogo skuplje za stanovnistvo Srbije. Ova situacija ce stvoriti opsti haos u Srbiji gdje ce ljudi da budu gladni, bolesni, zedni i nemocni i pocece ljudi da rezu jedan na drugog kao psi.. Leteci za hranom, vodom i borbom za opstanak.

SRBI MOJI!!! MANITE SE GRADSKI TRGOVINA/SUPERMARKETA.. OTIDITE NA SELO, KUPUJTE OD NASIH DOMACINA, LOKALNU I ZDRAVU HRANU..!! S TIM CE TE DA STIMULISETE LOKALNU PROIZVODNJU KOJA CE NAM BITI SPAS..!! SPUSTI TE SE MALO NA ZEMLJU I OTIDITE NA SELO, VIDITE GDJE I STA BI MOGLI DA UZGAJATE..!! ODMA SUTRA !!!!

najguvernerka

pre 12 godina

Bravo guvernerka i ostala Vuciceva kamarila,koliko ste sposobni,kao i oni pre vas koje ste pljuvali na sva usta,vracamo se 1992.

Uroš

pre 12 godina

A, samo što oročih dinare u nedelji štednje, koliko li ću na kraju biti u minusu, samo Bog zna. Naseo sam na stalne apele da se štedi u dinarima, kakva sam ovca ispao. Jorgovanka, samo se ti igraj sa narodom, nećete još dugo!

bb

pre 12 godina

Svi se trude da im valute budu stabilne, samo mi mudrujemo sa klizanjem kursa i ozivljavanjem privrede sa tim. Kako je istorija pokazala, od toga nema nista. Radom se ozivljava privreda, a ne praznim pricama i namestanjem kursa.

sasa

pre 12 godina

(a ja nemam gde da bezim..., 7. decembar 2013 14:17)
Onoga momenta kada Srbija pocne da proizvodi i vise izvozi nego sto uvozi, a pri tome se resi velikog viska administracije problem ce biti resen. Dali ce se pojaviti covek koji je u stanju da sve to organizuje ja neznam. U Srbiji je sve vezano za politicke patrije. Secam se jako dobro vremena posle revolucije.

Laura

pre 12 godina

e jorgovanka , jorgovanka , nije potrebno samo promeniti imidz nego je potrebno i znanje. sta je ona poboljsala u odnosu na soskica , ama bas nista.

Alex

pre 12 godina

i ako dinar malo otkliza to nece biti pitanje necije volje jer trenutni nivo je apsolutno neodrziv sa ovolikim deficitom i dugom. Mada iskreno voleo bih zbog vecine gradjana koji podrzavaju jak dinar (i realno ne shvataju koliko je to lose) da nam jak dinar jos pozivi i da ubrza kolaps pa da jednom krenemo normalno. Pa zamislite deficit nesto preko 7% ref. kamatna stopa u nebesa a valuta jaka. I ovoliko ako otkliza a ne vise, i to ce biti na misice i sa solidnim zaduzivanjem dogodine.

razočarani

pre 12 godina

Ako to bude istina SNS je proslost.Samo vi narod zamajavajte propalim hapsenjima ako mislite da vladate 10 godina kao i ovi prevaranti pre vas grdno se varate.

Pametnjaković

pre 12 godina

Kod nas fiksni kurs ne može da prođe jer em treba elita da nakrade na razlici da bi obezbedili sebe i svoje, em treba nahraniti glomazni javni sektor.

Vlajko

pre 12 godina

Guvrenerka pre neki dan izjavi da su mala pomeranja odnosa dinara i eura moguca. Izgleda da je ovde pitanje samo sta je to po njenom "malo".
Nisam siguran da ona moze da vlada situacijom na monetarnom nacionalnom trzistu i da se odupre svim politickim pritiscima. Cini mi se da je ona postavljena vise manje kao partijska ikebana.
Njena prica nije dovoljno uverljiva, nit je ona dovoljno strucna, tako da ne iskljucujem vece promene u odnosu dinara i ostalih valuta na stetu nase valute.
Deficit u budzetu moze se peglati i dodatnom emisijom dinara sto nije neverovatan scenario u slucaju vec pomenute guvernerke.

Sta ce mi Mercedes ako ga ima svako ?

pre 12 godina

@Uroš
"A, samo što oročih dinare u nedelji štednje"

Nista ne brinite, ova drzava nema nameru nikada da ekonomiju postavi na zdrave noge. Siromasnim narodom se lakse upravlja nego bogatim. Tako da ce kurs Evra i dalje da bude nerealan kao i u ovih 10 godina.Ovi sada na vlasti precenjuju dinar jos vise od onih proslih. Rodoljublje im se svelo na pljacku izvoznika !

bata

pre 12 godina

Napisao sam jednu poruku jos za prethodnu vlast kad je bio slicni clanak o padu kursa.

Samo se vi na vlasti igrajte, ako narod zivi gore od ovog sad , odose i vase fotelje na sledecim izborima!
a vi na vlasti RAZMISLJAJTE!

vlada

pre 12 godina

Motivisu stednju u dinarima,a onda rese da dozvole klizanje kursa...Sta da radim sada,da razrocim i opet kupim evre,i orocim u evrima

Opusteno, samo opusteno !

pre 12 godina

Ne razumem zasto su svi navalili na taj izvoz, sta ce nam to? Drugi sve prave bolje od nas pa cemo, naravno, da uvezemo sve sto nam treba. A prodavacemo drzavne obveznice kao i do sada. Da li neko sme da tvrdi da kurs dragog nam vodje do sada nije bio u redu ?

cickavi01

pre 12 godina

Kurs evra mora da poraste zato da bi ono sto izvozimo manje kostalo u inostranstvu te bismo tako povecali izvoz. Tacka.

Tako ce i biti samo je pitanje ocemo li sami da obaramo kurs dinara ili zelimo prvo bankrot, pa nagli rast evra.

Gospoda koja su uzela kredite vezane za kurs evra su vec u start potpisala taj rizik i ne vidim u cemu je sad problem?
(Ivan V, 7. decembar 2013 17:31)

Ok i da bude kako ti kazes sta mislis kolika bi nam bila plata i racuni?
Neko kaze realno je 150 dinara za eura a neki 200.
Neka bude 150 sledece godine..racunamo da plate nece rasti znaci sadasnjih 250 eura ce biti 192 eura...cene svega ce skociti za 30 do 50%(realno gledano),znaci svi cemo imati manju platu,za hranu nisam siguran da cu je imati i za prvih 5 dana,racune nema sanse da platim jer NECU IMATI ODAKLE.
Sad ti meni onako jednostavno objasni kako je to realno da dinar bude vise nego danas to jest 150 dinara za jedan euro a da sve ostane isto to jest bez promena!!!!
Sve bi to imalo smisla kad bi cene nebi pratile euro nego ostale kakve jesu a euro ode do 150 dinara,nazalost svi znamo da to nije tako i da kad euro dodje do 150 kazace se kako to nije realno i da treba 250 i tako ZAUVEK.
Pre je euro bio 50 dinara pa govorili kako treba 80,pa dosao do 80 pa kao treba 115,sad je na 115 pa treba na 150....nikada kraja.
Mesetarenje i lopovluk.

neko

pre 12 godina

Meni se cini da je projektovano oko 118, a ne 119, ali moguce da gresim.

U svakom slucaju, budzet, koji ionako predvidja ogroman deficit, ce sledece godine pasti na "sivoj" ekonomiji. Tu ce se stvoriti rupa od 300 do 500 miliona evra.
Sto se tice kursa, mislim da ce biti oko 120, jer ce inflacija bez toga biti niza od ocekivane, a to moze da napravi rupu od 50-ak miliona evra po svakom procentu nize inflacije.

U svakom slucaju, drzava prave veliku gresku sto drasticnije ne smanjuje javnu potrosnju, nego pokusava da i dalje deo nadomesti na prihodnoj strani povecanjem poreza, sto samo vodi u sivu zonu i novi gubitak drzavne kase. Jedino resenje je vece smanjenje rashodne strane uz nesto vecu devalvaciju i inflaciju (od 8 do 10%), uz rasterecenje privrede kroz smanjenje poreza i doprinosa, a kasnije i pdv-a.

Saša73

pre 12 godina

A, samo što oročih dinare u nedelji štednje, koliko li ću na kraju biti u minusu, samo Bog zna. Naseo sam na stalne apele da se štedi u dinarima, kakva sam ovca ispao. Jorgovanka, samo se ti igraj sa narodom, nećete još dugo!
(Uroš, 7. decembar 2013 18:28)

Auuu brale i ja sam tako orocio na godinu dana pocetkom 2008 pa je pred kraj te godine euro sa 80 otisao u vraziju ma*er. Sta ces, dovija se bagra kako da nas sisa. Ne veruj vise srpskoj vladi, bankama niti dinaru.
Sve jedno, neces puci kao ja jer je euro tada skocio za 20 %. Ajd uzdravlje.
(Kuku mene majko, 7. decembar 2013 19:33)

A ja sam svoj ulog oročio u Crnoj Gori. Kamata je 6% godišnje, a porez za nerezidente samo 5%. Zar je moguće da još ima onih koji štede i veruju u saopštenja NBS? Ljudi, osvestite se. Živimo u atmosferi devedesetih. Jedino dobro koje smo izvojevali je sloboda govora. Hvala svima na B92. Meni ste uvek puno značili. :)

Alex

pre 12 godina

@PETRA
Pa jes ali da bi vama drzava obezbedila jeftin euro da bi Vi vracali kredit mora od mene izvoznika da ga "otmu" ili da se zaduzi do guse (a obe stvari radi), s tim sto dugove placamo i vi koji ste zaduzeni i ja koji nisam. Krivca trazite kod onoga sto Vam je obecao da ce dinar biti stabilan vecno (a taj je napustio zemlju na vreme, bio je guverner i mnogi ga velicaju).

Ivan V

pre 12 godina

Kurs evra mora da poraste zato da bi ono sto izvozimo manje kostalo u inostranstvu te bismo tako povecali izvoz. Tacka.

Tako ce i biti samo je pitanje ocemo li sami da obaramo kurs dinara ili zelimo prvo bankrot, pa nagli rast evra.

Gospoda koja su uzela kredite vezane za kurs evra su vec u start potpisala taj rizik i ne vidim u cemu je sad problem?

Kuku mene majko

pre 12 godina

A, samo što oročih dinare u nedelji štednje, koliko li ću na kraju biti u minusu, samo Bog zna. Naseo sam na stalne apele da se štedi u dinarima, kakva sam ovca ispao. Jorgovanka, samo se ti igraj sa narodom, nećete još dugo!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Uroš, 7. decembar 2013 18:28)

Auuu brale i ja sam tako orocio na godinu dana pocetkom 2008 pa je pred kraj te godine euro sa 80 otisao u vraziju ma*er. Sta ces, dovija se bagra kako da nas sisa. Ne veruj vise srpskoj vladi, bankama niti dinaru.
Sve jedno, neces puci kao ja jer je euro tada skocio za 20 %. Ajd uzdravlje.

Obrad Krljacic

pre 12 godina

@PETRA

Ne Petra nego cemo mi koji takodje posteno radimo, sve proizvode da placamo skoro duplo skuplje nego u Evropi da bi vi imali manju ratu za kredit ! Jeftinije mi je da vama koji ne mozete a hocete poklonim stan nego da me ceo zivot pljackaju preko nerealnog kursa !

[link]
(Schöfferhofer Weizen 165 din u Maxiju, 69 Centi u Nemackoj !, 7. decembar 2013 20:13)

Slazem se a ovaj primer pokazuje da je realan kurs oko 200 dinara za evro. Dakle ima jos lufta.

eTule

pre 12 godina

"Bankrotirani ne bi vama pomoglo ni 3 ratne odstete nego bolje vataj tacnu pa na jadransku plazu..."
ns
Izravna ratna steta je 32mlrd E dali si siguran da nam 3 ratne odstete nebi poogle ja mislim da bi i desetina.

Sto se tice kursa tu uvijek banke profitiraju samo je pitanje tko ce s njima gradjani ili privrednici. Jaci kurs od realnog i gradjanima imaju vise novaca nego zaradjuju i lakse vracaju kredite raste standard gradjana.
Slabiji i privrednici imaju jeftiniju radnu snagu i jeftinije proizvode na izvoznim trzistima i prodaju vise svoje robe zbog nizih cijena. Sta je bolje za jednu drzavu je isto kao i pitanje sta je prije kokos ili jaje. Gradjani ovise o privredi privreda o gradjanima veca zarada privrede vece place gradjanima, vece place gradjanima vise novaca za potrosit u privredi a tocan odgovor je valjda da se pokusa imat realan tecaj tj da trziste diktira isti.

Hrvatska ima precijenjeni tecaj vec 20g i financira ga od velikih doznaka deviza tokom ljeta cca 7mlrd + 4m hrvata u dijaspori. Za uzvrat tecaj nije promijenjen vec 20g i gradjani imaju veci standar nego bi ga realno trebali iat koliko proizvode. S druge strane izvoznici su postali neprimjetna kategorija jer ih je tecaj ubio samo visoko sofisticirani proizvodi imaju sansu s visokim cijenam da se probe na strana trzista a takvih je jako malo i ne stvaraju se preko noci. Dali je bolje precijenjen ili podcijenjen tecaj nitko nikad nece znati jer se kroz vrijeme ne moze putovat a rasprava uzaludna.

Pametnjaković

pre 12 godina

"Dinar je ove godine bio najjači 30. aprila kada je kurs bio 110,5426, a najslabiji 11. septembra kada je evro vredeo 115,2574 dinara."

Hm. Taj 11. septembar mi nešto zvuči poznato. (911)

sasa

pre 12 godina

kinezi odrzavaju nizi kurs svoje valute da bi podstakli izvoz jer zemlja koja izvozi napreduje mi sve uvozimo batalite plitke interese jer PROPADAMO.evro sto pre na 200.

vostani carice

pre 12 godina

Jaaaaaaaao!-reče moja rata...
(Švajcarac(ali samo po valuti kredita), 7. decembar 2013 14:04)

Moja rata otvorila sampanjac.
Ja uzeo kredit u dinarima, zao mi samo sto ranije nije skocio evro, ali nema veze, i sad sam na dobitku

Kvazimodo Sorabius

pre 12 godina

Ima toliko glupih komentara da su za Nobela! A rekord je da će visok kurs spasiti državu i privredu. Zar će pravljenje extraprofita šačici povlašćenih, koji i inače u bescenje otkupe pšenicu od seljaka, spasiti 2 miliona ostalih? Velika je zabluda kako je "potrošnja penzionera" sa 10-20 hiljada uništiti ekknomiju, velika laž. Rupe u budžetu prave i napravili su politički krediti za nerazumne i u nevreme počete investicije: Veljin i Mrkonjićev lažni "Koridor 11", Most na Adi i u Zemunu, finansiranje Zastave, Rudnika Bor i sl, a ponajviše ekonomska diverzija, ekonomsko samoubistvo sa prodajom NISa. Ništa manja nije ni rupa od partijskog zapošljavanja u besmislenim "agencijama", "regulatornim telima" - a za sve postoje ministarstva! Postojanje ovakvog jada od PARTIJSKE SKUPŠTINE, s 250 poslanika, umesto 50, ali da budu delegirani po stručnosti tema u Rektoratima, a ne da nam zakone kroje Rističević i slični, buši rupu kao pola penzionog fonda za 80% penzionera, o onim sa sramnim visokim penzijama iz "Cvećare", npr, ne trošiti reči.
Ali, otkud deficit, pa OVI su došli na vlast kritikujući kurs, poskupljenja hrane, hleb za 3 dinara, 100 milijardi investicija, otkrivanje bi li ili ne krađe glasova, prestanak pljačke zaposlenih i penzionera, vraćanje opljačkanog - a em ništa od tog, već za godinu i po još preko 10 milijardi novog duga!
Jedini napredak je vidljiv u uvozu šampona za brisanje PREOSTALOG mozga iz Američkih agencija, i neviđeno građenje kulta Velikog vođe. Narod NJEGOV jeste oduševljen, samo se čeka Mandarinska poza zagledanosti u daleke horizonte i prekor: dragi građani, zar verujete krčanju creva, pocepanim gaćama i probušenim OPANCIMA, a ne mojoj datoj reči da će NAM biti bolje sa nama na vratu?
I treba uhapsiti svakog ko ne veruje da IM je bolje!!!

Schöfferhofer Weizen 165 din u Maxiju, 69 Centi u Nemackoj !

pre 12 godina

@PETRA

Ne Petra nego cemo mi koji takodje posteno radimo, sve proizvode da placamo skoro duplo skuplje nego u Evropi da bi vi imali manju ratu za kredit ! Jeftinije mi je da vama koji ne mozete a hocete poklonim stan nego da me ceo zivot pljackaju preko nerealnog kursa !

https://www.google.rs/search?q=sch%C3%B6fferhofer+weizen&client=firefox-a&hs=RsO&sa=X&rls=org.mozilla:de:official&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=sHKjUsnUE4H_ygPao4DYDQ&ved=0CDQQsAQ&biw=1280&bih=637

Strateski pertner za zivot

pre 12 godina

Stiven
"Sreca pa mi je plata u evrima. Sta da radi narod koji prima platu u dinarima? Njima ne skace plata zbog skoka evra.."

E dragi moj, nemoj slucajno da razmisljas, to nije zdravo, trose se vijuge.
Verovatno si neko obezbedjenje ili fizikalac kod tog ko te placa u Evrima, pa cuti, radi, ne razmisljaj i budi sretan ! Narocito ne razmisljaj o onima koji platu primaju u dinarima zbog njih smo po svim pokazateljima na zacelju u Evropi, nista ne znaju da naprave pa sve moramo da uvozimo. Oni ni wc papir ne znaju da iseku kako treba !

Mimi

pre 12 godina

...ekonomski "analiticari" , "strucnjaci" i sl. , pa uradite nesto po tom pitanju , sprecite pad nacionalne valute... nemojte samo po medijima da dajete sumorne prognoze...

genije

pre 12 godina

(vlada, 7. decembar 2013 17:36)
I ja sam oročio dinare.
I ne vidim problem...
Kamata na evre (kad se odbije porez) do 4%. Kamata na dinare 10%. Ako dinar ode na 118-119 to je slabljenje od nekih 3%.
Ako vam matematika nije jača strana i dalje ispada bolje štedeti u DINARIMA za oko 3%...

Nema boga

pre 12 godina

Pa sta? To smo vec imali, a imali smo i godinu dana predaha. Jedino je nevolja sto oni koji imaju nesto malo para to sve potrose i uopste ne kupuju devize kad su one jeftinije, pa posle samo kukumacu!

Ludak

pre 12 godina

Ovo je prosto rečeno neprihvatjivo rešenje toliki skok evra pad dinara ,narode probudite se!!! Tonemo . Krenimo na javni linč vlasti i jednî i drugih . Demonstracije protesti pod hitno ili nećemo imati ni za leba!!!!!

orao

pre 12 godina

Upravo je to resenje: pad Dinara, cene nasih proizvoda ce biti konkurentnije i imacemo prednost u regionu, jer su to nasi konkurenti. Takode ce se stvoriti nova radna mesta, naravno uz pad doprinosa na plate, jer to je smrt za radna mesta.

aj-ja-jaj

pre 12 godina

Gospođa guvernerka je najavila „dalju oscilaciju kursa do kraja godine“ tj. „dinar će nešto malo da pada“ i svi su to jedva čekali da poprave svoj rast kursa dinara.
Do sada u istoriji nikada rast kursa valute nije doveo do stabilnosti ekonomije.
Najlakše je štedeti na penzijama , zdravstvu , školstvu i socijalnim izdacima , te kategorije ne mogu da se odbrane jer nisu u vlasti.
Mi možemo da komentarišemo jer to niko ne uzima / niti će uzeti u obzir.

Saša73

pre 12 godina

(vlada, 7. decembar 2013 17:36)
I ja sam oročio dinare.
I ne vidim problem...
Kamata na evre (kad se odbije porez) do 4%. Kamata na dinare 10%. Ako dinar ode na 118-119 to je slabljenje od nekih 3%.
Ako vam matematika nije jača strana i dalje ispada bolje štedeti u DINARIMA za oko 3%...
(genije, 7. decembar 2013 23:54)

Ti bi da nas ubediš da je isplativije štedeti u dinarima. Zaboravljaš činjenicu da ovom zemljom vladaju presvučeni radikali kojima nauka nije jača strana i da je zbog toga prevelik rizik za štednju u dinarima. Najbolji izbor za naše štediše je slamarica ili štednja u nekoj crnogorskoj banci.

eTule

pre 12 godina

"Svi se trude da im valute budu stabilne, samo mi mudrujemo sa klizanjem kursa i ozivljavanjem privrede sa tim. Kako je istorija pokazala, od toga nema nista. Radom se ozivljava privreda, a ne praznim pricama i namestanjem kursa."
(bb, 7. decembar 2013 23:39)
Preporučujem (+69)Ne preporučujem (-10)

Neznam di si bio zadnjih 5g ali dogadjao se rat valutama di su svi htjeli da im cijena padne, kako mislis da je euro postao naj jaca valuta na 1.4$? Jer jedini nisu namjerno umanjivali mu vrijednost ali to je ono sta se dogadjalo potiho a javno imas primjer japana koji se godinama borio s deflacijom stapanjem novca da bi pomogao inflaciju ili svicarske kad je CHF skoro prestigo euro u sred krize eura pred 3g i kad su umjetno mu sanjivali vrijednost da nebi unistili svoje izvoznike. Cinjenica da je euro usred krize na klackalici dali ce se raspast ili opstat drzao vrijednost vecu od dolara govori samo kolko je dolar podcijenjen da bi USA bila konkurentnija na svijetskom trzistu i od tuda kriza u EU jer euro kao jedna od rijetkih realnih valuta ispada precijenjena usred umjetnog smanjivanja svih ostalih relevantnih valuta na svijetskom trzistu yen,dolara,yuan,chf. Tolko o tome da samo srbi mudruju, naprotiv srbi nista ne rade na kursu nego ga pokusavaju kontrolirat usljed propasti gospodarstva ali ne ide za rukom pa vrijednost pada a nezato jer bi se to tako htjelo i jer je tako kontrolirano nego ne moze drugacije.

DarthNeshko

pre 12 godina

Sta ste se raskukali? Sta je drugo moglo da se ocekuje od vadikala bez bedza? Sta? Hocete istinu, do kraja 2014 evro ce otici na 1190, ako ne i vise dinara, a onda jao si ga nama! U stvarti sa ovakvim proizvodjacima, trgovcima, i ostalima, vec na ma je jao i kuku. Izvoznici? Koji izvoznici? Cega? Gde? Oni sto kukaju kao im je stalno neisplativo da proizvode i prodaju?? Realan kurs? TO NE POSTOJI, posebno ne u zemlji kakva je Srbija... sve cene pa cak i onoga sto nema ni u od uviozbne komponente prati euro, ili nekada marku, i sta onda, skok kuras, znaci skok cena, i onda opet jovo nanovo, nema realnog kursa, nema! Fiksni kurs? Ni to ne moze kod nas.. imali smo ga nekoliko puta, i sta? cene su otisle gore, naravno onda su poskupele i u evrima, i .. mi smo skuplji od ostalih, a zasto? JER SMO ALAVI! Nasi trgovci i proizvodjaci bi da se preko noci pretvore i Bila Gejtsa, da imaju imperiju.. seljaci takodje, ma svi bi da se obogate, odmah i sad. Stanodavci deru, ni dinar ne daju drzavi za poreze, desetine milijardi eura je zarobljeno u crnoj zoni, u susakama, a drzava se zaduzuje. I to mora da pukne, pa neka pukne, ali ALAVCI CE I POSLE RADITI ISTO STO I DO SADA. KAO KANCER SU!

Digi

pre 12 godina

Ne pogađa me. Štekam evre još od kad je Đelić mahao čuvenim SSP penkalom 2008. godine i pričao o procvatu (tad je evro bio 78 dinara). Znao sam da neće valjati. E, sad, što su neki čekali EU, i još čekaju, njihov problem. Mi realisti računamo samo hard keš, ništa evropska budućnost. Svako dobro.

Rudi Lazarevski- Skopje

pre 12 godina

Logicno,ali ne i dovoljno. Ova projekcija moze ispasti samo pesimisticki scenario. 'Bottom red line' je verovatno 120 din/evro,ukoliko se ne preduzmu ostrije mere stednje u javnom sektoru.

orao

pre 12 godina

Upravo je to resenje: pad Dinara, cene nasih proizvoda ce biti konkurentnije i imacemo prednost u regionu, jer su to nasi konkurenti. Takode ce se stvoriti nova radna mesta, naravno uz pad doprinosa na plate, jer to je smrt za radna mesta.

vv

pre 12 godina

Ova vlada na celu sa SNS i SPS nas vodi u propast, a narod opcinjen vodjom koji nam obecava bolji zivot krajem 2014 sa kursom od 119 dinara za evro .

vostani carice

pre 12 godina

Jaaaaaaaao!-reče moja rata...
(Švajcarac(ali samo po valuti kredita), 7. decembar 2013 14:04)

Moja rata otvorila sampanjac.
Ja uzeo kredit u dinarima, zao mi samo sto ranije nije skocio evro, ali nema veze, i sad sam na dobitku

Ivan V

pre 12 godina

Kurs evra mora da poraste zato da bi ono sto izvozimo manje kostalo u inostranstvu te bismo tako povecali izvoz. Tacka.

Tako ce i biti samo je pitanje ocemo li sami da obaramo kurs dinara ili zelimo prvo bankrot, pa nagli rast evra.

Gospoda koja su uzela kredite vezane za kurs evra su vec u start potpisala taj rizik i ne vidim u cemu je sad problem?

genije

pre 12 godina

(vlada, 7. decembar 2013 17:36)
I ja sam oročio dinare.
I ne vidim problem...
Kamata na evre (kad se odbije porez) do 4%. Kamata na dinare 10%. Ako dinar ode na 118-119 to je slabljenje od nekih 3%.
Ako vam matematika nije jača strana i dalje ispada bolje štedeti u DINARIMA za oko 3%...

spassrbije

pre 12 godina

Ovo je jako opasno i alarmantno desavanje za Srbiju i Srpski narod!!! Na stotine hiljada ljudi u Srbiji su digli kredite bazirani na EURO ili CHF i na mnogo hiljada njih su ti krediti potroseni za imovinu/nekretninu/stanove/kuce itd itd.. Ti ljudi koji su uzeli kredite u EURO ili CHF ce imati jako velik problem jer ih nece moci vise placati. EUR/DINAR nece ostati samo na 120 nego ce otici i na 200.. 300.. 400.. 500.. ko zna gdje mu je dno?! A to znaci, da isti ti koji su digli kredite za imovinu i nisu ga jos otplatili bice izbaceni iz tih imovina i bice im oteto sve sto je placeno s tim kreditima. To je jako opasna stvar sta se desava u Srbiji jer u roku od godinu dana, stonine hiljada ljudi bi mogli da ostanu bez krova nad glavom a drzava ce samo da ucestuje u korist banaka i robovlasnika..

Druga opasna stvar je; da necemo moci vise da kupujemo rafiniranu naftu, secer, so, ulje, medicine, hranu.. sve sto je bitno za zivot jer ce biti sve mnogo skuplje za stanovnistvo Srbije. Ova situacija ce stvoriti opsti haos u Srbiji gdje ce ljudi da budu gladni, bolesni, zedni i nemocni i pocece ljudi da rezu jedan na drugog kao psi.. Leteci za hranom, vodom i borbom za opstanak.

SRBI MOJI!!! MANITE SE GRADSKI TRGOVINA/SUPERMARKETA.. OTIDITE NA SELO, KUPUJTE OD NASIH DOMACINA, LOKALNU I ZDRAVU HRANU..!! S TIM CE TE DA STIMULISETE LOKALNU PROIZVODNJU KOJA CE NAM BITI SPAS..!! SPUSTI TE SE MALO NA ZEMLJU I OTIDITE NA SELO, VIDITE GDJE I STA BI MOGLI DA UZGAJATE..!! ODMA SUTRA !!!!

Strateski pertner za zivot

pre 12 godina

Stiven
"Sreca pa mi je plata u evrima. Sta da radi narod koji prima platu u dinarima? Njima ne skace plata zbog skoka evra.."

E dragi moj, nemoj slucajno da razmisljas, to nije zdravo, trose se vijuge.
Verovatno si neko obezbedjenje ili fizikalac kod tog ko te placa u Evrima, pa cuti, radi, ne razmisljaj i budi sretan ! Narocito ne razmisljaj o onima koji platu primaju u dinarima zbog njih smo po svim pokazateljima na zacelju u Evropi, nista ne znaju da naprave pa sve moramo da uvozimo. Oni ni wc papir ne znaju da iseku kako treba !

sasa

pre 12 godina

kinezi odrzavaju nizi kurs svoje valute da bi podstakli izvoz jer zemlja koja izvozi napreduje mi sve uvozimo batalite plitke interese jer PROPADAMO.evro sto pre na 200.

Nema boga

pre 12 godina

Pa sta? To smo vec imali, a imali smo i godinu dana predaha. Jedino je nevolja sto oni koji imaju nesto malo para to sve potrose i uopste ne kupuju devize kad su one jeftinije, pa posle samo kukumacu!

PETRA

pre 12 godina

super , mi koji imamo kredite i posteno radimo i imamo porodice ko nas j .... pa ima da nam skoce krediti a onda , sta slusamo stalno , hapsenje, korupcija itd itd itd.... nemaze se to na hleb JORGOVANKA

Mimi

pre 12 godina

...ekonomski "analiticari" , "strucnjaci" i sl. , pa uradite nesto po tom pitanju , sprecite pad nacionalne valute... nemojte samo po medijima da dajete sumorne prognoze...

a ja nemam gde da bezim...

pre 12 godina

Ma ka nista ne brinem.Sve ce to Jorgovanka da resi lagano.A ako joj bas i ne bude islo tu je gospodar da objasni narodu kako je to sve super i kako je za to kriv recimo Djilas ili neka nevidljiva sila,ko zna...

bb

pre 12 godina

Svi se trude da im valute budu stabilne, samo mi mudrujemo sa klizanjem kursa i ozivljavanjem privrede sa tim. Kako je istorija pokazala, od toga nema nista. Radom se ozivljava privreda, a ne praznim pricama i namestanjem kursa.

ima da se razbijemo od izvoza

pre 12 godina

Ma pametno, naucnici! Mi smo kao mala firma skupili 10 miliona gotovine da prezivimo narednu godinu jer je privredna aktivnost potpuno zamrla. Evo samo ove nedelje ste nam uzeli 1000 eura zbog promene kursa od 114 na 115 din. Iako novac orocavamo da bi sacuvali vrednost, kamata na dinare koju banke odobravaju ne pokriva ni 30% vrednosti koju pravite ovim vasim mahinacijama. Ako mislite da smo idioti da cekamo da oterate kurs u 120, a da ne nadjemo nacin da sacuvamo vrednost - varate se!
A racunajte sta ce uraditi firme sa mnogo vecim iznosima i da li vam se isplati? Vama se mozda isplati da zamajavate narod jer su penzije i plate fiksne, a cene ce porasti - ali tako propada drzava!

eTule

pre 12 godina

"Bankrotirani ne bi vama pomoglo ni 3 ratne odstete nego bolje vataj tacnu pa na jadransku plazu..."
ns
Izravna ratna steta je 32mlrd E dali si siguran da nam 3 ratne odstete nebi poogle ja mislim da bi i desetina.

Sto se tice kursa tu uvijek banke profitiraju samo je pitanje tko ce s njima gradjani ili privrednici. Jaci kurs od realnog i gradjanima imaju vise novaca nego zaradjuju i lakse vracaju kredite raste standard gradjana.
Slabiji i privrednici imaju jeftiniju radnu snagu i jeftinije proizvode na izvoznim trzistima i prodaju vise svoje robe zbog nizih cijena. Sta je bolje za jednu drzavu je isto kao i pitanje sta je prije kokos ili jaje. Gradjani ovise o privredi privreda o gradjanima veca zarada privrede vece place gradjanima, vece place gradjanima vise novaca za potrosit u privredi a tocan odgovor je valjda da se pokusa imat realan tecaj tj da trziste diktira isti.

Hrvatska ima precijenjeni tecaj vec 20g i financira ga od velikih doznaka deviza tokom ljeta cca 7mlrd + 4m hrvata u dijaspori. Za uzvrat tecaj nije promijenjen vec 20g i gradjani imaju veci standar nego bi ga realno trebali iat koliko proizvode. S druge strane izvoznici su postali neprimjetna kategorija jer ih je tecaj ubio samo visoko sofisticirani proizvodi imaju sansu s visokim cijenam da se probe na strana trzista a takvih je jako malo i ne stvaraju se preko noci. Dali je bolje precijenjen ili podcijenjen tecaj nitko nikad nece znati jer se kroz vrijeme ne moze putovat a rasprava uzaludna.

Alex

pre 12 godina

@PETRA
Pa jes ali da bi vama drzava obezbedila jeftin euro da bi Vi vracali kredit mora od mene izvoznika da ga "otmu" ili da se zaduzi do guse (a obe stvari radi), s tim sto dugove placamo i vi koji ste zaduzeni i ja koji nisam. Krivca trazite kod onoga sto Vam je obecao da ce dinar biti stabilan vecno (a taj je napustio zemlju na vreme, bio je guverner i mnogi ga velicaju).

istina

pre 12 godina

Za poslednje 4 godine skoro sve cene su skocile za 100 do 200 procenata.
Ako to pogledamo vec sada bi euro trebao da vredi bar 180 do 200 dinara.
Nekima skok vrednosti eura ne odgovara zbog kredita, nekima zbog drugih razloga, ali realno stanje na trzistu je potpuno drugacije.

Meni je na primer plata vezana za euro naravno u dinarskoj protivvrednosti.
Pre 4 godine euro je vredeo 96, a danas vredi 114 dinara.
To je rast od 18% i za toliko je meni porasla plata u dinarima za poslednje 4 godine.
Danas za jednu platu ne mogu da kupim ni trecinu onoga sto sam mogao pre 4 godine i sad vi meni recite ima li tu logike?
Pa ni vama kojima plata nije vezana za euro sigurno za ove 4 godine plate nisu povecane za 200 posto.

Inflacija u Srbiji je bar 50% na godisnjem nivou. Samo budale mogu da veruju u te bajke o inflaciji od nekih 7-8% godisnje.
Pronadjite cene bilo kog proizvoda pre 4 godine i uperedite je sa danasnjom cenom pa ce vam biti jasno kolika je stvarna inflacija u Srbiji.
Pad vrednosti neke valute uopste ne mora biti strasan ako taj pad prati podjednako povecanje i cena i plata.
Medjutim kod nas se desava nesto sto nema veze sa logikom. Cene skacu, plate stoje, a vrednost dinara se odrzava samo vestacki.
U prevodu idemo u sve vece siromastvo i bedu
I vi sada razmisljate o ratama za kredite???
Pa da cene nisu toliko rasle ne biste ni morali da uzimate te kredite.
Nije problem u vrednosti eura nego u potpuno bolesnoj ekonomiji.

Mrmot

pre 12 godina

Beogradske dahije nemaju dušu,već sad je sve preskupo a oni bi još dizali cene...
Koji to mi silni izvoz imamo pa da nam znači slabiji dinar?

Pametnjaković

pre 12 godina

"Dinar je ove godine bio najjači 30. aprila kada je kurs bio 110,5426, a najslabiji 11. septembra kada je evro vredeo 115,2574 dinara."

Hm. Taj 11. septembar mi nešto zvuči poznato. (911)

najguvernerka

pre 12 godina

Bravo guvernerka i ostala Vuciceva kamarila,koliko ste sposobni,kao i oni pre vas koje ste pljuvali na sva usta,vracamo se 1992.

Uroš

pre 12 godina

A, samo što oročih dinare u nedelji štednje, koliko li ću na kraju biti u minusu, samo Bog zna. Naseo sam na stalne apele da se štedi u dinarima, kakva sam ovca ispao. Jorgovanka, samo se ti igraj sa narodom, nećete još dugo!

neko

pre 12 godina

Meni se cini da je projektovano oko 118, a ne 119, ali moguce da gresim.

U svakom slucaju, budzet, koji ionako predvidja ogroman deficit, ce sledece godine pasti na "sivoj" ekonomiji. Tu ce se stvoriti rupa od 300 do 500 miliona evra.
Sto se tice kursa, mislim da ce biti oko 120, jer ce inflacija bez toga biti niza od ocekivane, a to moze da napravi rupu od 50-ak miliona evra po svakom procentu nize inflacije.

U svakom slucaju, drzava prave veliku gresku sto drasticnije ne smanjuje javnu potrosnju, nego pokusava da i dalje deo nadomesti na prihodnoj strani povecanjem poreza, sto samo vodi u sivu zonu i novi gubitak drzavne kase. Jedino resenje je vece smanjenje rashodne strane uz nesto vecu devalvaciju i inflaciju (od 8 do 10%), uz rasterecenje privrede kroz smanjenje poreza i doprinosa, a kasnije i pdv-a.

vlada

pre 12 godina

Motivisu stednju u dinarima,a onda rese da dozvole klizanje kursa...Sta da radim sada,da razrocim i opet kupim evre,i orocim u evrima

Schöfferhofer Weizen 165 din u Maxiju, 69 Centi u Nemackoj !

pre 12 godina

@PETRA

Ne Petra nego cemo mi koji takodje posteno radimo, sve proizvode da placamo skoro duplo skuplje nego u Evropi da bi vi imali manju ratu za kredit ! Jeftinije mi je da vama koji ne mozete a hocete poklonim stan nego da me ceo zivot pljackaju preko nerealnog kursa !

https://www.google.rs/search?q=sch%C3%B6fferhofer+weizen&client=firefox-a&hs=RsO&sa=X&rls=org.mozilla:de:official&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=sHKjUsnUE4H_ygPao4DYDQ&ved=0CDQQsAQ&biw=1280&bih=637

Obrad Krljacic

pre 12 godina

@PETRA

Ne Petra nego cemo mi koji takodje posteno radimo, sve proizvode da placamo skoro duplo skuplje nego u Evropi da bi vi imali manju ratu za kredit ! Jeftinije mi je da vama koji ne mozete a hocete poklonim stan nego da me ceo zivot pljackaju preko nerealnog kursa !

[link]
(Schöfferhofer Weizen 165 din u Maxiju, 69 Centi u Nemackoj !, 7. decembar 2013 20:13)

Slazem se a ovaj primer pokazuje da je realan kurs oko 200 dinara za evro. Dakle ima jos lufta.

cickavi01

pre 12 godina

Kurs evra mora da poraste zato da bi ono sto izvozimo manje kostalo u inostranstvu te bismo tako povecali izvoz. Tacka.

Tako ce i biti samo je pitanje ocemo li sami da obaramo kurs dinara ili zelimo prvo bankrot, pa nagli rast evra.

Gospoda koja su uzela kredite vezane za kurs evra su vec u start potpisala taj rizik i ne vidim u cemu je sad problem?
(Ivan V, 7. decembar 2013 17:31)

Ok i da bude kako ti kazes sta mislis kolika bi nam bila plata i racuni?
Neko kaze realno je 150 dinara za eura a neki 200.
Neka bude 150 sledece godine..racunamo da plate nece rasti znaci sadasnjih 250 eura ce biti 192 eura...cene svega ce skociti za 30 do 50%(realno gledano),znaci svi cemo imati manju platu,za hranu nisam siguran da cu je imati i za prvih 5 dana,racune nema sanse da platim jer NECU IMATI ODAKLE.
Sad ti meni onako jednostavno objasni kako je to realno da dinar bude vise nego danas to jest 150 dinara za jedan euro a da sve ostane isto to jest bez promena!!!!
Sve bi to imalo smisla kad bi cene nebi pratile euro nego ostale kakve jesu a euro ode do 150 dinara,nazalost svi znamo da to nije tako i da kad euro dodje do 150 kazace se kako to nije realno i da treba 250 i tako ZAUVEK.
Pre je euro bio 50 dinara pa govorili kako treba 80,pa dosao do 80 pa kao treba 115,sad je na 115 pa treba na 150....nikada kraja.
Mesetarenje i lopovluk.

eTule

pre 12 godina

"Svi se trude da im valute budu stabilne, samo mi mudrujemo sa klizanjem kursa i ozivljavanjem privrede sa tim. Kako je istorija pokazala, od toga nema nista. Radom se ozivljava privreda, a ne praznim pricama i namestanjem kursa."
(bb, 7. decembar 2013 23:39)
Preporučujem (+69)Ne preporučujem (-10)

Neznam di si bio zadnjih 5g ali dogadjao se rat valutama di su svi htjeli da im cijena padne, kako mislis da je euro postao naj jaca valuta na 1.4$? Jer jedini nisu namjerno umanjivali mu vrijednost ali to je ono sta se dogadjalo potiho a javno imas primjer japana koji se godinama borio s deflacijom stapanjem novca da bi pomogao inflaciju ili svicarske kad je CHF skoro prestigo euro u sred krize eura pred 3g i kad su umjetno mu sanjivali vrijednost da nebi unistili svoje izvoznike. Cinjenica da je euro usred krize na klackalici dali ce se raspast ili opstat drzao vrijednost vecu od dolara govori samo kolko je dolar podcijenjen da bi USA bila konkurentnija na svijetskom trzistu i od tuda kriza u EU jer euro kao jedna od rijetkih realnih valuta ispada precijenjena usred umjetnog smanjivanja svih ostalih relevantnih valuta na svijetskom trzistu yen,dolara,yuan,chf. Tolko o tome da samo srbi mudruju, naprotiv srbi nista ne rade na kursu nego ga pokusavaju kontrolirat usljed propasti gospodarstva ali ne ide za rukom pa vrijednost pada a nezato jer bi se to tako htjelo i jer je tako kontrolirano nego ne moze drugacije.

Bane

pre 12 godina

Znaci tako će mo da sredimo finansije. Plate i penzije ostaju iste, inflacija 15% na godisnjem nivou, sto znaci da će se za cetiri godine ucesce plata i penzija u budzeu smanjiti za priblizno 60%. Budzet za 2014 preracunato je oko 10 milijardi €, na plate i penzije iz budzeta ide priblizno preracunato oko 4,5 milijardi €, sto znaci da cemo 2018 za plate i penzije iz budzeta izdvvajati oko 2 milijarde €. Lepo smisljena matematika.

Alex

pre 12 godina

i ako dinar malo otkliza to nece biti pitanje necije volje jer trenutni nivo je apsolutno neodrziv sa ovolikim deficitom i dugom. Mada iskreno voleo bih zbog vecine gradjana koji podrzavaju jak dinar (i realno ne shvataju koliko je to lose) da nam jak dinar jos pozivi i da ubrza kolaps pa da jednom krenemo normalno. Pa zamislite deficit nesto preko 7% ref. kamatna stopa u nebesa a valuta jaka. I ovoliko ako otkliza a ne vise, i to ce biti na misice i sa solidnim zaduzivanjem dogodine.

Vlajko

pre 12 godina

Guvrenerka pre neki dan izjavi da su mala pomeranja odnosa dinara i eura moguca. Izgleda da je ovde pitanje samo sta je to po njenom "malo".
Nisam siguran da ona moze da vlada situacijom na monetarnom nacionalnom trzistu i da se odupre svim politickim pritiscima. Cini mi se da je ona postavljena vise manje kao partijska ikebana.
Njena prica nije dovoljno uverljiva, nit je ona dovoljno strucna, tako da ne iskljucujem vece promene u odnosu dinara i ostalih valuta na stetu nase valute.
Deficit u budzetu moze se peglati i dodatnom emisijom dinara sto nije neverovatan scenario u slucaju vec pomenute guvernerke.

Opusteno, samo opusteno !

pre 12 godina

Ne razumem zasto su svi navalili na taj izvoz, sta ce nam to? Drugi sve prave bolje od nas pa cemo, naravno, da uvezemo sve sto nam treba. A prodavacemo drzavne obveznice kao i do sada. Da li neko sme da tvrdi da kurs dragog nam vodje do sada nije bio u redu ?

Saša73

pre 12 godina

A, samo što oročih dinare u nedelji štednje, koliko li ću na kraju biti u minusu, samo Bog zna. Naseo sam na stalne apele da se štedi u dinarima, kakva sam ovca ispao. Jorgovanka, samo se ti igraj sa narodom, nećete još dugo!
(Uroš, 7. decembar 2013 18:28)

Auuu brale i ja sam tako orocio na godinu dana pocetkom 2008 pa je pred kraj te godine euro sa 80 otisao u vraziju ma*er. Sta ces, dovija se bagra kako da nas sisa. Ne veruj vise srpskoj vladi, bankama niti dinaru.
Sve jedno, neces puci kao ja jer je euro tada skocio za 20 %. Ajd uzdravlje.
(Kuku mene majko, 7. decembar 2013 19:33)

A ja sam svoj ulog oročio u Crnoj Gori. Kamata je 6% godišnje, a porez za nerezidente samo 5%. Zar je moguće da još ima onih koji štede i veruju u saopštenja NBS? Ljudi, osvestite se. Živimo u atmosferi devedesetih. Jedino dobro koje smo izvojevali je sloboda govora. Hvala svima na B92. Meni ste uvek puno značili. :)

Saša73

pre 12 godina

(vlada, 7. decembar 2013 17:36)
I ja sam oročio dinare.
I ne vidim problem...
Kamata na evre (kad se odbije porez) do 4%. Kamata na dinare 10%. Ako dinar ode na 118-119 to je slabljenje od nekih 3%.
Ako vam matematika nije jača strana i dalje ispada bolje štedeti u DINARIMA za oko 3%...
(genije, 7. decembar 2013 23:54)

Ti bi da nas ubediš da je isplativije štedeti u dinarima. Zaboravljaš činjenicu da ovom zemljom vladaju presvučeni radikali kojima nauka nije jača strana i da je zbog toga prevelik rizik za štednju u dinarima. Najbolji izbor za naše štediše je slamarica ili štednja u nekoj crnogorskoj banci.

milos

pre 12 godina

sve ovo do sad je bilo montirano na postojecem kursu. nova strategija vucica kako obezbediti hleb ljudima je,samo hapsiti i sigurna tri obroka u zatvoru.

razočarani

pre 12 godina

Ako to bude istina SNS je proslost.Samo vi narod zamajavajte propalim hapsenjima ako mislite da vladate 10 godina kao i ovi prevaranti pre vas grdno se varate.

Digi

pre 12 godina

Ne pogađa me. Štekam evre još od kad je Đelić mahao čuvenim SSP penkalom 2008. godine i pričao o procvatu (tad je evro bio 78 dinara). Znao sam da neće valjati. E, sad, što su neki čekali EU, i još čekaju, njihov problem. Mi realisti računamo samo hard keš, ništa evropska budućnost. Svako dobro.

sasa

pre 12 godina

(a ja nemam gde da bezim..., 7. decembar 2013 14:17)
Onoga momenta kada Srbija pocne da proizvodi i vise izvozi nego sto uvozi, a pri tome se resi velikog viska administracije problem ce biti resen. Dali ce se pojaviti covek koji je u stanju da sve to organizuje ja neznam. U Srbiji je sve vezano za politicke patrije. Secam se jako dobro vremena posle revolucije.

Kuku mene majko

pre 12 godina

A, samo što oročih dinare u nedelji štednje, koliko li ću na kraju biti u minusu, samo Bog zna. Naseo sam na stalne apele da se štedi u dinarima, kakva sam ovca ispao. Jorgovanka, samo se ti igraj sa narodom, nećete još dugo!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Uroš, 7. decembar 2013 18:28)

Auuu brale i ja sam tako orocio na godinu dana pocetkom 2008 pa je pred kraj te godine euro sa 80 otisao u vraziju ma*er. Sta ces, dovija se bagra kako da nas sisa. Ne veruj vise srpskoj vladi, bankama niti dinaru.
Sve jedno, neces puci kao ja jer je euro tada skocio za 20 %. Ajd uzdravlje.

Laura

pre 12 godina

e jorgovanka , jorgovanka , nije potrebno samo promeniti imidz nego je potrebno i znanje. sta je ona poboljsala u odnosu na soskica , ama bas nista.

Rudi Lazarevski- Skopje

pre 12 godina

Logicno,ali ne i dovoljno. Ova projekcija moze ispasti samo pesimisticki scenario. 'Bottom red line' je verovatno 120 din/evro,ukoliko se ne preduzmu ostrije mere stednje u javnom sektoru.

Pametnjaković

pre 12 godina

Kod nas fiksni kurs ne može da prođe jer em treba elita da nakrade na razlici da bi obezbedili sebe i svoje, em treba nahraniti glomazni javni sektor.

Sta ce mi Mercedes ako ga ima svako ?

pre 12 godina

@Uroš
"A, samo što oročih dinare u nedelji štednje"

Nista ne brinite, ova drzava nema nameru nikada da ekonomiju postavi na zdrave noge. Siromasnim narodom se lakse upravlja nego bogatim. Tako da ce kurs Evra i dalje da bude nerealan kao i u ovih 10 godina.Ovi sada na vlasti precenjuju dinar jos vise od onih proslih. Rodoljublje im se svelo na pljacku izvoznika !

bata

pre 12 godina

Napisao sam jednu poruku jos za prethodnu vlast kad je bio slicni clanak o padu kursa.

Samo se vi na vlasti igrajte, ako narod zivi gore od ovog sad , odose i vase fotelje na sledecim izborima!
a vi na vlasti RAZMISLJAJTE!

DarthNeshko

pre 12 godina

Sta ste se raskukali? Sta je drugo moglo da se ocekuje od vadikala bez bedza? Sta? Hocete istinu, do kraja 2014 evro ce otici na 1190, ako ne i vise dinara, a onda jao si ga nama! U stvarti sa ovakvim proizvodjacima, trgovcima, i ostalima, vec na ma je jao i kuku. Izvoznici? Koji izvoznici? Cega? Gde? Oni sto kukaju kao im je stalno neisplativo da proizvode i prodaju?? Realan kurs? TO NE POSTOJI, posebno ne u zemlji kakva je Srbija... sve cene pa cak i onoga sto nema ni u od uviozbne komponente prati euro, ili nekada marku, i sta onda, skok kuras, znaci skok cena, i onda opet jovo nanovo, nema realnog kursa, nema! Fiksni kurs? Ni to ne moze kod nas.. imali smo ga nekoliko puta, i sta? cene su otisle gore, naravno onda su poskupele i u evrima, i .. mi smo skuplji od ostalih, a zasto? JER SMO ALAVI! Nasi trgovci i proizvodjaci bi da se preko noci pretvore i Bila Gejtsa, da imaju imperiju.. seljaci takodje, ma svi bi da se obogate, odmah i sad. Stanodavci deru, ni dinar ne daju drzavi za poreze, desetine milijardi eura je zarobljeno u crnoj zoni, u susakama, a drzava se zaduzuje. I to mora da pukne, pa neka pukne, ali ALAVCI CE I POSLE RADITI ISTO STO I DO SADA. KAO KANCER SU!

Mrmot

pre 12 godina

Da li je normalno da stvari u Madjarskoj sa 27% pdva koštaju manje nego te iste stvari kod nas sa pdvom od 8%?
Država treba da rasturi uvoznički kartel i to će doneti niže cene.

Ludak

pre 12 godina

Ovo je prosto rečeno neprihvatjivo rešenje toliki skok evra pad dinara ,narode probudite se!!! Tonemo . Krenimo na javni linč vlasti i jednî i drugih . Demonstracije protesti pod hitno ili nećemo imati ni za leba!!!!!

aj-ja-jaj

pre 12 godina

Gospođa guvernerka je najavila „dalju oscilaciju kursa do kraja godine“ tj. „dinar će nešto malo da pada“ i svi su to jedva čekali da poprave svoj rast kursa dinara.
Do sada u istoriji nikada rast kursa valute nije doveo do stabilnosti ekonomije.
Najlakše je štedeti na penzijama , zdravstvu , školstvu i socijalnim izdacima , te kategorije ne mogu da se odbrane jer nisu u vlasti.
Mi možemo da komentarišemo jer to niko ne uzima / niti će uzeti u obzir.

Kvazimodo Sorabius

pre 12 godina

Ima toliko glupih komentara da su za Nobela! A rekord je da će visok kurs spasiti državu i privredu. Zar će pravljenje extraprofita šačici povlašćenih, koji i inače u bescenje otkupe pšenicu od seljaka, spasiti 2 miliona ostalih? Velika je zabluda kako je "potrošnja penzionera" sa 10-20 hiljada uništiti ekknomiju, velika laž. Rupe u budžetu prave i napravili su politički krediti za nerazumne i u nevreme počete investicije: Veljin i Mrkonjićev lažni "Koridor 11", Most na Adi i u Zemunu, finansiranje Zastave, Rudnika Bor i sl, a ponajviše ekonomska diverzija, ekonomsko samoubistvo sa prodajom NISa. Ništa manja nije ni rupa od partijskog zapošljavanja u besmislenim "agencijama", "regulatornim telima" - a za sve postoje ministarstva! Postojanje ovakvog jada od PARTIJSKE SKUPŠTINE, s 250 poslanika, umesto 50, ali da budu delegirani po stručnosti tema u Rektoratima, a ne da nam zakone kroje Rističević i slični, buši rupu kao pola penzionog fonda za 80% penzionera, o onim sa sramnim visokim penzijama iz "Cvećare", npr, ne trošiti reči.
Ali, otkud deficit, pa OVI su došli na vlast kritikujući kurs, poskupljenja hrane, hleb za 3 dinara, 100 milijardi investicija, otkrivanje bi li ili ne krađe glasova, prestanak pljačke zaposlenih i penzionera, vraćanje opljačkanog - a em ništa od tog, već za godinu i po još preko 10 milijardi novog duga!
Jedini napredak je vidljiv u uvozu šampona za brisanje PREOSTALOG mozga iz Američkih agencija, i neviđeno građenje kulta Velikog vođe. Narod NJEGOV jeste oduševljen, samo se čeka Mandarinska poza zagledanosti u daleke horizonte i prekor: dragi građani, zar verujete krčanju creva, pocepanim gaćama i probušenim OPANCIMA, a ne mojoj datoj reči da će NAM biti bolje sa nama na vratu?
I treba uhapsiti svakog ko ne veruje da IM je bolje!!!