Ponedeljak, 23.04.2012.

00:08

Polovnjak uštedi 850 evra godišnje

Troškovi održavanja i otplate lizinga za polovan automobil na godišnjem nivou su za oko 850 evra niži u odnosu na iste troškove za novo vozilo istog modela.

Izvor: 24 sata

Polovnjak uštedi 850 evra godišnje IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

77 Komentari

Sortiraj po:

zoran

pre 13 godina

Pa evo ovako stoje stvari,
Novo je novo ali....
Pre recimo dve godine moj brat je kupio lagunu,placena 5000e,za samo te dve godine izgubio je 2500e jer je pala cena tog auta,i ulozio je jos oko 1300e na razne popravke,
Komsija pre neku godinu kupio fiat stilo 1.8jtd kostalo ga na otlatu cini mi se 8000e i jos ga otlacuje,na servis ko zna kojiko je dao,taksira sa njim.Taj auto sada otprilike vredi mozda 3000e ,znaci izgubio na njemu sigurnih 5000e?
Ja sam pre 3 godine kupio opel corsa limuzina,84 godiste metalik zelena boja izgleda kao nov,promenio kraj spone,ceo auspuh nov za 2000 dinara,i za tri godine ulozio u njega mozda 50e,odlicno me sluzi.
E sad taj auto me je pre tri godine kostao 1000e a kad bi ga sad prodavao izgubio bih mozda 500e,pa sad ako se svako zamisli o cemu mi ovde pricamo?
Tako da ljudi nemojte se mnogo zavaravati,lepo je imati nov auto ali mi zivimo u Srbiji pa ako neko kupi i tog novog punta ili sta vec nek izracuna koliko ce izgubiti za recimo dve -tri godine.Ja sam dobro prosao.
Svako prema mogucnostima ali baciti 3000-5000e je bas ,bas mnogo.
Verovatno nisam u pravu ali...

Ivan

pre 13 godina

@(bedevetdva, 23. april 2012 19:52)

Neki nemaju vremena da se trude i traže automobil pa umesto da za to potroše vreme stvore nešto i zarade i kupe novi. Na kraju dodje na isto.

bedevetdva

pre 13 godina

Bezvezarije! Pa ja vozim polovan Renault Clio II, benzinac, prevalio 30 000 km s njim za godinu i ništa mu ne fali. Troši 5.8 l/100 km (kao i nov), redovno menjam ulje i to je to. Ovo je očito reklama za kupovinu novih automobila - nisam pristalica toga, ima i dobrih polovnjaka, samo se treba potruditi i naći ga.

Ševarice

pre 13 godina

Trebalo bi biti obrnuto, ali mi smo Srbi! Uzmite samo u obzir da se polovan automobil više kvari tj. nema garanciju, takođe i to da nova vozila sve manje troše goriva. Uz nov automobil dobijete nove gume koje se menjaju tek posle minimum 30 000km, besplatan redovan servis, jeste da je nabavna cena veća, ali ovde se govori o godišnjim troškovima.

polovnjak

pre 13 godina

Naravno. A još kad se u njega ugrađuju i polovni delovi, ušteda je još veća. Najbolje je kupovati na otpadu. Jeste da nisi u stanju da ga voziš, ali održavanje je jako jeftino. Preporučujem otpade!!!!

ceda

pre 13 godina

čitava rasprava je na nivou neviđenih budalaština.novo je novo ali je skupo i brzo gubi na ceni. a polovan-ako imaš sreće-super.
ford taunus, 1971 godište.savršen auto , održavanje minimalno,više od pola stvari sam uradim. i nevolim elektroniku, kompjutere.službeni auto ima sve moguće stvari-servo, abs, isp ....ali ja se i sa fordom popnem zimi gde hoću.ako znaš da voziš sve je ok.

NBG boy

pre 13 godina

Polovno ili staro??? Za mene je to reseno. Pre neki dan prodao svog polovnjaka i NIKAD VISE POLOVNO! Na kraju te izadje kao nov. Vidim ovde svi racunice izvode u valuti (EUR) a gde je ostalo sto je takodje vredno, ono sto nazivamo kvalitetom zivota? Joj koliko zivaca sam potrosio u servisima i popravkama. Nova Fiesta stize za koji dan. Vredi svaki evro!!!

Sale

pre 13 godina

Ja kupio pre 2 godine "polovan" Q7, verujem da sam resio sve probleme u voznji i moguce sekiracje kod nasih majstora koji uvek pitaju sta treba da rade na redovnom servisu 10.000 km!!!

Danilo

pre 13 godina

Posle oko 15 polovnih automobila kupio sam novo. Dešavalo mi se da kupim auto od prvog vlasnika prešao nekih 50 000km, pa da posle doznam da je prošao golgotu :)
Nikada više polovno smeće. U ovu uštedu nijesu uračunati: živci koje potrošite odlazeći kod majstora, sigurnost u sudaru, sigurnost na dužim putovanjima.
Nova auta nisu nikada bila jeftinija, glupo je uzeti polovno.

Strejndzer

pre 13 godina

Jel novi Fiat Punto Classic od 7000 eura sa svom "opremom" bezbedniji od polovnog Golfa 5ice te cene ? ili nekog Audi A3 ? Ako jeste, onda svi u KG po Fiat.

brana

pre 13 godina

Sve ekspert do eksperta. Moje licno iskustvo govori polovan auto radi i izvuce gomilu novca na opravke, na kraju molis boga da ga neko kupi, das ga maltene u staro gvozdje. Nov auto 2 puta godisnje servis koji placam i na polovnom, i ne mislim. plus imam kasko ne moram da se tresem sta cu ako me neko lupne ili ja nekog lupim. Sednem kad mogu i vozim porodicu u njemu gde hocu. Ne razmisljam da li ca na plus 50 u Grckoj ostaviti negde da umrem od dehidracije. A sad koliko novca izgubim na novom autu kad okrenem kljuc za to me bas briga, jer cu da ga zamenim i uzmem novi auto. (ps to sam vec uradio vratio sam 3god star auto sa lizinga i uzeo potpuno nov). A vlasnici polovnjaka i sam sam to bio nikad nemaju 4 nove iste gume, ne menjaju amortizere, ne daj boze da im crkne turbo punjac kao meni sto se desilo, da ne nabrajam sto su mi gorela kola, itd itd. Pozdrav.

Siniša T.

pre 13 godina

Ukoliko kupujete NOV automobil za keš 100%, onda je to najbolja moguća kupovina. Kupovina na lizing, kredit i sl je sam kupovina dva nova automobila na neki period. Dakle, ako nemate dovoljno keša, kupujete polovnjak ako imate nov. Henri Ford je rekao da je najbolji automobil NOV. Nije valjda da neki lokalni likovi znaju bolje od čika Henrija.

sasa

pre 13 godina

sve je do vozaca,vozilo samo slusa vozaca dzaba novo vozilo ako je vozac lud,ako pogledamo sa duhovne strane mozda se stari auto pokvari bas da bi vas spasio!!!
ja vozim golfa 30 godina starog redovno ga odrzavam normalno vozim'nema ga u drzave',ma isto kao covek,clan porodice po troskovima.

Alfa

pre 13 godina

samo nov auto i menjanje na 3-4 godine + ako je bazna garancija 2 godine doplata za produzenu

na temu ovlascenih servisa, ima i korektnih servisa sa strucnim ljudima... ako moderatori dozvole: AMAG na Autokomandi (Alfa Romeo), AC Manik Cacak (Audi/Seat), Stefanovic Mladenovac (BMW)

chubby checker

pre 13 godina

moja logika je još jednostavnija: ako planirate da kupljeni auto vozite barem 10 godina onda vredi kupiti novi. stoji da je mnogo skuplji u odnosu na stariji ali uz odgovarajuće održavanje mirni ste 10-15 godina. polovan se više isplati ako ga hoćete prodati za par godina jer gubite nauporedivo manje

dosta vise

pre 13 godina

Kako imate snage da vodite ove beskrajne i besmislene rasprave? Automobil neka svako kupuje prema svojim zeljama, potrebama, ciljevima i mogucnostima polovan ili nov kako se kome svidja. Od ovih promotivnih clanaka gde vlasnici auto placeva zagovaraju polovnjake a uvoznici nova vozila niko se nece opametiti.

Bojan

pre 13 godina

Novo auto mozda gubi na trzisnoj vrednosti, ali meni je njegova vrednost ista. Prije 8 godina kupio novu astru, i evo je, i sada dobro sluzi, za sve ove godine na vanredne popravke potroseno je mozda 250evra. Na trzistu ne verujem da mogu dobiti neke posebne pare za nje, ali me to posebno i ne interesuje jer me dobro sluzi i znam ko ju je vozio i kako ju je vozio i sve u vezi sa njom.
Isto tako sam prosle godine kupio doduse polovnu hondu, ali ocuvanu skoro kao nova i sa malom kilomentrazom. Presao sam sa njom 25000km za godinu dana i naravno da nista nisam menjao na autu. Ne razumem ove ljude sto kupuju polovna kola, npr dizelase sa 200.000km i onda moraju u njih da ulazu jos 1500 evra. Je li vi uzimate u vasu kalkulaciju izgubljeno vrijeme, nerviranje, rizik da te auto ostavi na putu u nedodjiji itd?

RAF

pre 13 godina

Moj novi auto mirise na nov i znam sta je sve bilo sa njim od izlaska iz fabrike do sad.

Na sta mirise tvoj polovan auto? Koliko puta je peglan, farban, rastavljan, sastavljan itd itd.....kazes baka vozila samo do pijace???

I ne lazite oko cena, 10% godisnje pada cena svakom vozilu. Naravno, ako ste ga platiti 1000e, pasce za 100, ali ako ga platite 10 000, pasce za 1000e. Dakle isto pada cena svima, razlika je samo u pocetnoj cifri. Manite se zavaravanja ljudi.

To da li ste kupili od nekog, ili videli u oglasima po malim cenama, super, ali tom nekom verovatno hitno trebaju pare ili samo zeli da se otarasi auta.

Nov auto je nov, i svako bi vozio nov kad bi to sebi mogao da priusti, ovo potpisujem 100%.

kraja

pre 13 godina

...svi previdjate samo jednu "sitnicu"...
...danasnji automobili su po kvalitetu izrade losiji nego nekadasnji...
...svojevremeno je adac napravio anketu o automobilima koji odlaze na popravke u servise...porazavajuci rezultat za nemce, italijanski i nemacki modeli najcesce na popravkama i reklamacijama...japanci na zacelju...
...moderni automobili su preskupi za odrzavanje...
...kompjuterizacija je vozaca dovela u robovski polozaj...
...crkne vam na putu neki deo sistema za klimatizaciju i kompjuter ugasi auto...slepovanje do prvog ovlascenog servisa za deo od 50 €...
...neki besmisleni "davac" u sedistu vozaca - u servis...
...uostalom, mercedes srednje klase iz 70-ih i danasnji...pitajte vozace koji znaju...
...ja vozim vw passat '88. 1.800 ccm...taj motor moze da unisti samo budala...deo mogu da nadjem u svakoj prodavnici i ne postoje delovi od 1.000€...za danasnji passat postoje...
...moj auto nece u servis zbog pokvarenog davaca za registrovanje vlaznosti sofersajbne...
...nece u servis za promenu pregorele sijalice...
...promenite vi sijalicu na nekom bmw-u serije 3.....
...redovno odrzavanje se podrazumeva, jer, vozim SEBE...

Darko

pre 13 godina

A vi u ovlascenim servisima sipate samo maslinovo ulje i stavljate titanijumske gerfucne jel da? Pazi licno sam video fakturu za jedan ovlasceni servis u domacoj veleprodaji delova gde i sam kupujem da me takvi kao vi ne bi farbali. Sa druge strane npr kineski optimal diskovi su presli dva puta vise na celoj floti pezo vozila, bez ijednog problema u odnosu na originalnog valea. DAKLE, DA NOVO ALI BEZ OVLASCENIH...

Bane

pre 13 godina

Ma dajte molim Vas kakvi "ovlašćeni serviseri" u Srbiji. Iz ličnog iskustva tvrdim da su najnestručniji i kleptomani bez skrupula.

majstor Pera

pre 13 godina

Sta je poenta ovog teksta?
-Odrzavati auto u zvanicnom servisu? Tamo kada se uhvatite za kvaku od ulaznih vrata kosta 50e i ako jos nista nisu popravili.
-Da se kupuju novi auti a ne polovni?- Iz kog dzepa, molim vas da izvadim cache?
-Da se promovisu krediti? - Za novi auto, jel...
-Da se dokaze da svako moze napisati u 3 recenice kako funkcionise servisiranje i odrzavanje auta u Srbiji?
-Da se diskredituju ne zvanicni servisi? Koji ne tako retko znaju mnoooogo vise od tzv kursadzija iz zvanicnih servisa.
Ja vozim WV Passat 1998g, 1.8t benzin, od 2003 i jedini sto sam popravljao za njegovih sadasnjih 210000km je bilo zamena pakni na kocnicama, akumulatora, filtera i njegove boljke par sinih delova za prednji trap-kraj spone + jedan veliki servis koji kosta 180e kod ne zvanicnog WV majstora kod mene koga svaki dan zove neko iz ovlastenog WV servisa da ga pitaju nesto jer ovi pojma nemaju tamo-bar kod nas u Subotici. Kakvih 800e za godisnje odrzavanje, pa zapalio bih ga da moram placati 800e godisnje? kakva su to lupetanja, pa ljudi, ne vozi svako BMW M5 da placa tolike pare, dobro je vama? Jugo se generalise za 250e sto vozi veliki deo gradjana... Mogu i ja da pisem ovakve tekstove za nopvine? Kolika je plata?

Srx

pre 13 godina

Kako kupiti polovan auto npr 2006 godiste na lizing? Uglavno sve banke insistiraju da prilikom otplate poslednje rate, vozilo ne bude starije od 5 godina...

vukadin

pre 13 godina

@Djole
e,vidis,ja zbog fokusa,vise nikad da kupim polovni auto necu,a one sa Ford amblemom cu zaobilaziti u sirokom luku..2006god,101oookm,nevidjeno ocuvan,stegnut,prelep,nije skupu,cak i jeftin u odnosu na vozila iz klase....vec posle 20 dana je krenulo:zamajac,druk lager,svi spaneri,+ sve ostalo..do sledece zime su i dizne bile za zamenu,a da ne pricam o potrosnji od 9 litara leti,12 litara dizela zimi,
za ulozen novac u ovih godinu i po dana u njega,onomad sam mogao da kupim audi a3,hondu civic,ili sta god,sto zaista vredi

Magare

pre 13 godina

Kupio sam nova kola na lizing.Iz perspektive odrzavanja sam evo vec trecu godinu miran.Najveci trosak su mi bile zimske gume i redovni servisi.Redovan servis u OVLASCENOM servisu(tu sam i kupio kola) me kosta 10.200 din,u to spada zamena filtera ulja,filtera vazduha,goriva,polen filter i 4l ulja + radni sat.Ako je to sisanje onda ja ne znam gde i za koje pare vi radite servis.Pri tom dobijam originalne delove i reklamaciju ako nesto ne valja.Imam excluziv kasko(kasko obavezan za lizing) koje me kosta 17e mesecno i kad mi je neki nesrecnik kljucem unakazio kola auto je sa obe strane prefarban(metalik boja).Farbanje je kostalo 800e a moje ucesce je bilo oko 40e.Dakle,prednosti lizinga su velike ko ima para,ko nema mucice se.Kad sam uzimo vozilo imao sam para ali kako je nastala kriza nevidjeni mi je teret za budzet ta rata.Razmisljam se da isplatim lizing i da kupim polovna kola samo klasu iznad.Eto.

Goran

pre 13 godina

Po meni, najbolje je uzeti auto skinut sa lizinga 3-4 godine star a vozen u inostranstvu. Za mene nema dileme sta uzeti ako se napravi dobar izbor polovnog automobila. Najcesce su to automobili koji su presli preko 150.000 km, ali ako se ne zuri, umeju da nalete i primerci sa oko 80.000 prdjenih km. Za npr. auto oko 10.000 evra, oni su za oko 500-700 evra skuplji, ali isplate se. Naravno, pored kilometraze (koja po broju sasije moze da se proveri u ovlascenom servisu), slede ostale provere, pa onda kupovina.

Sto se tice dileme, ovlasceni ili neki drugi servis, tu imam dosta iskustva. Ta prica da su u ovlascenim servisima najgori majstori je glupost. Kod nas je najbolji majstor "komsija Zika" koji ce u svojoj garazi da pronadje mali milion kvarova svakom auti i naravno za svaku popravku da uzme po malo para (u al sam prosao jeftino). A kad se sve Zikine popravke saberu, to izadje masno. U ovlascenom servisu ako dodjete i kazu vam da je sve u redu, reci cete "ma ovi nemaju pojma, gle Zika nasao milion kvarova, on je iskusni vuk". To je ta srpska prica, a na kraju vidite da kod Zike i servis Fiata ispade na godisnjem nivou kao servis Mercedesa, jer Zika je uvek u gozvi, zuri, svi dolaze kod njega... i naravno, Zika nista ne popravi do kraja, pa se vracaj, pa cek ovo da podesim. Jednom kad dodjes kod Zike, kraj ne postoji.

Aleksandar

pre 13 godina

"većina starih vozila nije bezbedna jer ih njihovi vlasnici ne servisiraju u ovlašćenim servisima, niti im kupuju originalne delove"

Ja spadam u ljude koji veoma redovno održavaju vozila, menjam sve delove na vreme (jeftinije je nego čekati), radim redovan servis 2 puta godišnje i moj auto prolazi tehnički bez problema.
Plus da se pre svake popravke dobro informišem o kvaru, delovima i popravkama (hvala internet klubu nas vlasnika tih automobila).

I samo jednom sam išao u ovlašćeni servis.
I to mi je bilo previše.

visoki-c

pre 13 godina

Samo je bitno da kupis automobil kom mozes da odrzavas. Ja sam kupio bolji polovan auto, i imao sam tri investicije (oko 1.500e za godinu dana), uz redovne servise. Na te troskove sam racunao jos kad sam kupovao auto, a videcemo za dalje... Ali uvek ima nekih problema na polovnom automobilu, to je cinjenica.

mare

pre 13 godina

o cemu pricate,kojih 500e za automobili nize klase(klio,polo...)ne mislim na leseve od 20g,6god imam pola,a kupio sam ga kad je bio star 3god,sem ulja i nekih sitnica,nista nije menjano,godisnji prosek je upola manji od vase racunice...

Novosadjanin

pre 13 godina

Ja sam za polovno, a evo i zašto:

Nov auto kupio 2008. Astra, plaćena 16.000eu, keš...
Pređeno sa njom skoro 100.000km.
Cena polovna sad je recimo 7.000eu (a manje je, realno), izgubljeno 9.000eu za 3.5 godine.

Na "vanredne" troškove u ovlašćenom servisu dato oko 1.200eu (hladnjak menjan, neke spone, kablovi itd...) + servisi koji su skoro 100% skuplji kod ovlašćenih servisera nego kod ne ovlašćenih...

Sve u svemu, za 3.5 godina sam izgubio preko 11.000eu što mu dođe da sam gudio oko 270eu MESEČNO ili to 8eu DNEVO kroz prozor za NOV auto!

E sad, da sam kupio polovni auto tada stra 3-4god za 8.000eu tada (iste klase i opreme) i ovih drugih 8.000eu držao sa strane za popravke u ne ovlašćenim servisima (a svi znamo bar jedan "dobar") siguran sam da ne bih za ove 3.5 godine dao ni 4.000eu.
Pošto ssam prešao 100.000km bilo bi sigurno svega, tako da 800eu godišnje za održavanje takvog auta mislim da je realno...

A sa druge strane taj auto bi sad vredeo (i vrede) 4.000-5.000 eu (godišta 2004/05)

Po toj računici, uštedeo bih oko 4.000eu što je 25% od cene novog auta, što je oko 120eu mesečno, tačnije, taj polovnjak me košta oko 150eu mesečno (8.000 + 4.000 za održavnje - 5.000 za koliko bih ga prodao = 7.000eu/3.5god)...

Naravno, ovde nije računato gorivo, registracije, kasko... A i tu je sve jeftinije, malo, ali jeftinije u korist polovnjaka...

Dzoni

pre 13 godina

u celom normalom svetu kupuju se novi automobili,u jednoj rusiju 3 miliona godisnje ali kod nas je to postala samo privilegija retkih..ne mozes ti sa 300 eura platom a samo za racune i hranu ti treba bar 400 da kupis auto.

Milos

pre 13 godina

Postovana redakcijo samo da vas upozorom da vam slika obajvljena uz vest nije adekvatna. Postavili ste sliku gde "majstor" (ovo majstor namerno pod navodnicima) bez apsolutno ikakve zastitne opreme (radno odelo, rukavice, naocare) radi vrlo opasan poso sa brusilicom okrenutom naopacke skoro u visini ociju. Pisem vam iz iskustva posto i sam radim slicne i gore i teze poslove i znam koliko je to opasna masina (ko radi slicne poslove vrlo dobro zna o cemu govorim). Kao sto na TV-u uvodite cenzuru na program i stavljate ogranicenje tj preporuku za uzrast ispod kojeg deca maldja od toliko preporucenih godina ne bi trebalo da gledaju doticni porgram ili kao sto eksplicitne scene seksa i nasilja ne pustate u neko vreme kada deca najvise gledju TV tako bi ste trebali i da malo se pozabavite i slikama koje objavljujete uz vest (kao sto stavljate sliku onog cicice sto brusi uz svu HTZ opremu (radno odelo, zastitne naocare, rukavice)). Shvatite ovo kao dobronamernu sugestiju od vaseg vernog citatelja.

Ratkapna

pre 13 godina

Kakvi komentari...
Ja bih da kupim auto direkto iz fabrike, a da u startu bude polovnjak.
Zamislite, ako bi se pravili novi i polovni automobili posebno.
Znam da necete objaviti...

P2345

pre 13 godina

"Vlasnici polovnjaka na održavanje godišnje troše oko 500 evra više nego vlasnici novih automobila".... Koje su ovo baronije... Ovo mogu da pričaju samo ljudima koji nikad nisu imali automobil u životu.. Ma ni njima.... Jedino ukoliko je polovnjak punoletan ali i tad je diskutabilno.

Amager

pre 13 godina

Djole, naravno da moras ulagati vise u polovan auto nego u nov. Kocnice, remen, auspuh...sve su to potrosni dijelovi koji se mjenjaju redovno. Da ne govorim o tome da se i polovan auto treba redovno servisirati. To sto ti nista nisi mjenjao zadnjih par godina vjerovatno znaci da ces mjenjati vise u iducem periodu.

Miroslav

pre 13 godina

Cena novog automobila se odredjuje na osnovu kupovne moci kupaca u segmentu automoila a ne na osnovu ponude i potraznje kao kod polovnjaka i ta razlika odatle i dolazi, samo od razlicitih nacina odredjivanja cene auta na trzistu a ne od prave vrednosti auta, niti cene troskova odrzavanja niti kamata banaka.

Iskusni vozac zastavinih automobila

pre 13 godina

"Nasuprot novom, kod polovnog su druženja sa mehaničarem česta. "

Ovo potpisujem! Secam se, prvi auto mi je bio neki kec sa talijanskim motorom. Vise sam bio ispod njega nego na njemu! Izucio sam za mehanicara!
U pocetku, dok sam jos odlazio kod majstora, jednom prilikom kada me nije bilo neko reme pa sam se opet pojavio, on mi rece: "O, gde si ti, nema te vec nedelju dana!"

Tako da je sam definitivno za nov auto, ne smeta sto gubi na vrednosti, samo da je nov. To nema cenu!

Vasa

pre 13 godina

Pre 6 godina kupio covek novog logana u ful opremi za 11000E. Isti auto, sada polovan, prosle godine sam kupio za trecinu cene sa 30000km. U auto nisam ulozio jos dinara na odrzavanje osim plinskog uredjaja. Jesam li pogresio sto isti auto, a planirao sam, ne kupih nov?

G*nesh

pre 13 godina

@igorpl - Ako ne radis u nekoj lizing kuci, previse se potresas za obican tekst.

Ovlasceni i originalni delovi? Da li znate koliko je tih servisa gubilo licence jer ugradjuju Turske delove? Da li znate koliko kosta sat rada automehanicara? (Ne kritikujem posao.) 3500din/h ? Pa da li doktori toliko zaradjuju? Ucitelji? Profesori? Vaspitaci? i svi smo videli snimak kako u ovlascenom servisu "probno voze" vas auto 160km/h i kupe ljude sa ulice da ih voze.

Dok kod polovnih nadjete dobar servis - ima ih! Vi kupite delove, zamene se i gotovo.

Moje misljenje je da bih pre kupio nov! Ali, upravo zbog servisa, garancije koja obuhvata OBAVEZAN servis u auto kuci gde ste kupili auto, jos uvek pre vozim polovan jer kako neko lepo rece: "Ne zaradjujem od automobila da bih kupio nov."

Zextra

pre 13 godina

Licno volim cesto (na godinu , dve) da promenim auto. U takvom slucaju nov se ne isplati, ali ako kupite nov I vozite ga 6-7 god to vec ima smisla. Mada treba se osvrnuti I na nase nepouzdane nazovi ovlascene servise. Sticajem okolnosti poznajem dosta ljudi iz tih krugova, I vrlo cesto cujem za pojedine mahinacije kojima pribegavaju, kao sto je da vam uopste ne zamene ulje (posebno ako je auto na pravno lice) I pojedine delove za koje mogu da vas uvere da su menjani. Tako da je vrlo diskutabilno sta odluciti u nasoj drzavi Srbiji.

anbeast

pre 13 godina

Ponovo jedan lenj članak na nivou rekla-kazala.
Dakle, jasno je da su rate kredita ili lizinga veće za nove automobile, jasno je da su ovlašćeni servisi skuplji (a dok traje garancija, u njima se vozilo mora održavati), ali nije jasno koliko košta održavanje polovnog automobila koje nije redovno. I novim automobilima se dešavaju kvarovi koji su pokriveni garancijom, logično je pretpostaviti da se takvi kvarovi dešavaju i polovnjacima. Ti kvarovi predstavljaju dodatni trošak koji u ovom članku nije pomenut. Nažalost, članak nije ni elementarno informativan, a naslov je bombastičan (naravno, u tekstu nigde nema njegovog opravdanja).

Dikh tu kava

pre 13 godina

O, bože... Nisam vodio statistiku, ali mrtva trka između (velike) količine tekstova "kupiti stan - ne kupiti stan" i "nov auto vs. polovan auto".. Logika ova 2 uvažena gospodina trgovca je istog kvaliteta kao obraćanje predsedničko-parlamentarnih kandidata biračkom telu. Neko bi rekao - seljačka.. Dakle, priučeni spin-doktori, svako sa aspekta svog uskog interesa, prodaju najjeftiniju moguću filozofiju, baziranu na primarnim instinktima, kako bi se najbolje približili ciljnoj grupi. To možda jeste legitimno, ali počinje pomalo da vređa inteligenciju. Bez obzira na bilo čiju ličnu materijalnu situaciju, jedno je sigurno, u 99% slučajeva: ko ima pare da kupi nov auto - kupiće nov auto. Ko nema pare da kupi nov auto - kupiće polovan auto (iskreno se nadam). Dakle, nema dileme: UVEK je bolje imati nov auto nego polovan (sa minimalnim korekcijama kad se radi o najjeftinijim polovnim automobilima). Ovi carevi iz teksta to znaju, i obraćaju se graničnim slučajevima, onima koji možda mogu da kupe nov auto, i to na kredit/lizing, ali im trebaju pare za još nešto, pa se dvoume. U eri interneta, svako može da za jedan dan prouči razloge za i protiv novog/polovnog automobila, uz ličnu finansijsku projekciju, ne trebaju mu trgovci da ga uče pameti.

Djole

pre 13 godina

Ne lupajte gluposti. Kakv lizing kakvi bakrači??' Kupi dobrog polovnjaka i nema servisa ni kakvih kvarova pa nije to zastava! Ja već tri godine vozim Forda Fokusa i sem velikog servisa na početku ni dinara nisam uložio na njegovo održavanje a radi kao sat i da čuknem u drvo o bilo kakvim kvarovima nema ni govora u savršeno je stanju!

The Blue

pre 13 godina

Dobar polovnjak star 3-4 godine uredno servisiran u inostranstvu je zakon. Košta skoro tri puta manje od novog modela iste klase i održavanje je takoreći isto kao i za novo vozilo.
Naravno treba obratiti pažnju prilikom kupovine i dobro proveriti vozilo.

igorpl

pre 13 godina

Milan Belin, direktor kompanije Reno Nisan, kaže da je uvek na strani kupovine novog vozila. "Što je vozilo starije, više se investira u održavanje. Češće su posete servisima, više se daje na rezervne delove, a raste i potrošnja goriva. Ukoliko se ne održava na adekvatan način, automobil postaje nebezbedan, a sa starošću mu pada i vrednost"


KAKVO LUPETANJE. Prvo lepo je gore rečeno da čim izađete iz salona auto je 10-20/ jeftiniji, sleeće je da u prvih 2-3 godine sigurno gubite pola cene zavisnosti koliko ste prošli, Sledeće je održavanje u OVLAŠĆENIM servisima koji deru za delove, deru za običnu promenu ulja, deru za redovne i vanredne servise. Da napomenem samo. REDOVAN SERVIS VAM NE GINE I NA NOVOM I NA POLOVNOM AUTOMOBILU. RAZLIKA U CENI NOVOG I POLOVNOG NE OPRAVDAVA CENU TREŠKOVA DELOVA I PORAVKI. KOLIKO IZGUBITE PRVIH PAR GODINA NA NOVOM MOŽETE SLOBODNO DA RADITE GENERALNU MOTORA SVAKE GODINE NA POLOVNJAKU ŠTO NEĆE BITI SLUČAJ!!! O bezbednosti: Pa svaki auto je bezbedan koliko se održava pa čak i nov auto ako ne idete na vreme kod majstora i on će biti nebezbedan! Lupetanje zarad HAVLJENJA SVOJEG KONJA KAO CIGA! Postoje i Servisis koji nisu ovlašćeni i koji možda kvalitetnije odrade posao nego ovlašćeni a mnogo mnogog im je jeftinija cena radnog sata! A delove možete i sami kupiti originalne mada iz iskustva znam da je strana kopija iz EU za pojedine automobile sasvim srazmerna kvalitetu i odnosu cena!
Nov auto se isplati isključivo onome ko drži neku firmu pa mu auto prelazi 50.000 godišnje i donosi novac. A onome ko je kupio za lične potrebe je čisto bacanje novca jer prvo ne zarađuje sa autom ništa, drugo strahovito gubi na ceni! Po meni najbolje je kupovina automobila polovnog sa LIZNGA. Tamo nema prevare oko kilimetraže i sigurni ste u interval servisa koji se obavljao, jedino što možete očekivati da će te menjati to su trapovi koji nisu toliko skupi da se zamene!

ecentar

pre 13 godina

Ovaj Rodic ima tipicnu logiku za preprodavca sa Bubanj potoka. Pa ne kupuje svako auto da bi njime trgovao, vec ga vecina ljudi kupuje da ga eksploatise. Gubitak vrednosti nakon kupovine je potpuno normalna i ukalkulisana stvar, po toj logici ne bi trebalo kupovati nove stvari uopste, jer odmah gube na vrednosti. Bas me zanima da li doticni koristi polovan telefon, polovnu ves masinu ili polovnu jaknu. Prednost kupovine novog automobila u odnosu na polovan se uopste ne dovodi u pitanje, to je iskljucivo stvar standarda i kupovne moci. Pitajmo recimo Norvezanine da li oni imaju takve dileme.

Alex

pre 13 godina

Novo je novo. Svi znamo da je polovno jeftinije ako računamo samo novac. Ali ima i prilično drugih faktora, a bezbednost je jedan od najvažnijih.

Ne lipsi magarce....

pre 13 godina

Nit' kraceg clanka nit' vise gluposti.
Dokle ce te vise pisati o prednostima i kvalitetama polovnih kola i stambenim kvadratima za dzabe.

mile

pre 13 godina

Svi bi mi voleli da sednemo u NOV auto, ali malobrojni su oni srećnici koji to mogu da priušte.
Kod novog auta su troškovi održavanja minimalni, samo redovni servisi, nema novih pneumatika, akumulatora, amortizera, ležajeva itd, ali je pad vrednosti priličan.


Nasuprot novom, kod polovnog su druženja sa mehaničarem česta.

E sad koji je isplativiji, to korinici znaju.

Nikako se nemože gledati samo kroz kasko osiguranje. Puno je tu uticajnih faktora.

ako neko ima evidenciju troškova, neka je podeli


pozdrav

ns posmatrac

pre 13 godina

"Belin dodaje da većina starih vozila nije bezbedna jer ih njihovi vlasnici ne servisiraju u ovlašćenim servisima" - lupi covek i ostade ziv.

U ovlascenim servisima su generanlo najnestrucniji majstori - verovatno zato sto nezele da plate iskusne majstore.

Da zamene kompletan deo ili vise njih to znaju ali da nadju uzrok malo komplikovanijme kvaru (nevolim da generalizujem ali kad je tako) tu su jako jako tanki.

igorpl

pre 13 godina

I još nešto jel ovaj što BRUSI bez zaštitnih naočara OVAŠĆEN SERVISER?
Ova slika samo pokazuje kolliko ljudi u Srbiji vodi računa o samom sebi!
Zaštitne naočare ne štite vas od pogleda Šefa ili lica za bezbednost nego vas lično od POVREDA!!!

Neko ko zna

pre 13 godina

Novinar koji je ovo pisao, definitivno se ne razume u automobile, jer mu je istraživanje ne potpuno. Stvarni troškovi održavanja polovnog vozila, posebno do 5 godina, su daleko veći, od istog novog modela.

Skeptik

pre 13 godina

Logično da će Belin kao direktor jednog od distributera da agituje za kupovinu novih automobila, jer od toga zavisi uspešnost poslovanja njegove firme. Ali svako provociranje paranoje o nepouzdanosti i nebezbednosti polovnih automobila pada u vodu pred prostom matematikom da nikakvo ekonomsko opravdanje za kupovinu novog automobila ne postoji. Naravno, da bismo mogli da kupimo polovnjak, prvo neko taj automobil mora da kupi nov, zato mora da bude i ljudi koji ne razmišljaju racionalno i nasedaju na argumente Belina i ostalih iz njegove branše.

Pančevac

pre 13 godina

Sve zavisi od načina korišćenja vozila. Ako godišnje prelazite do 10000 km i to uglavnom na relacijama od 5 do 10 km glupo je investirati u novo. Pogotovo ako nemate garazu, drzite auto na ulici. Ako je i potrebna neka ozbiljna investicija jos je sve jeftinije u odnosu na novo vozilo. A mozda imate i srece da nista ozbiljno ne otkaze. Ako zivite od kola, prelazite +20000 km, idete u inostranstvo, imate garazu onda novo i samo novo.

Dikh tu kava

pre 13 godina

O, bože... Nisam vodio statistiku, ali mrtva trka između (velike) količine tekstova "kupiti stan - ne kupiti stan" i "nov auto vs. polovan auto".. Logika ova 2 uvažena gospodina trgovca je istog kvaliteta kao obraćanje predsedničko-parlamentarnih kandidata biračkom telu. Neko bi rekao - seljačka.. Dakle, priučeni spin-doktori, svako sa aspekta svog uskog interesa, prodaju najjeftiniju moguću filozofiju, baziranu na primarnim instinktima, kako bi se najbolje približili ciljnoj grupi. To možda jeste legitimno, ali počinje pomalo da vređa inteligenciju. Bez obzira na bilo čiju ličnu materijalnu situaciju, jedno je sigurno, u 99% slučajeva: ko ima pare da kupi nov auto - kupiće nov auto. Ko nema pare da kupi nov auto - kupiće polovan auto (iskreno se nadam). Dakle, nema dileme: UVEK je bolje imati nov auto nego polovan (sa minimalnim korekcijama kad se radi o najjeftinijim polovnim automobilima). Ovi carevi iz teksta to znaju, i obraćaju se graničnim slučajevima, onima koji možda mogu da kupe nov auto, i to na kredit/lizing, ali im trebaju pare za još nešto, pa se dvoume. U eri interneta, svako može da za jedan dan prouči razloge za i protiv novog/polovnog automobila, uz ličnu finansijsku projekciju, ne trebaju mu trgovci da ga uče pameti.

ecentar

pre 13 godina

Ovaj Rodic ima tipicnu logiku za preprodavca sa Bubanj potoka. Pa ne kupuje svako auto da bi njime trgovao, vec ga vecina ljudi kupuje da ga eksploatise. Gubitak vrednosti nakon kupovine je potpuno normalna i ukalkulisana stvar, po toj logici ne bi trebalo kupovati nove stvari uopste, jer odmah gube na vrednosti. Bas me zanima da li doticni koristi polovan telefon, polovnu ves masinu ili polovnu jaknu. Prednost kupovine novog automobila u odnosu na polovan se uopste ne dovodi u pitanje, to je iskljucivo stvar standarda i kupovne moci. Pitajmo recimo Norvezanine da li oni imaju takve dileme.

ns posmatrac

pre 13 godina

"Belin dodaje da većina starih vozila nije bezbedna jer ih njihovi vlasnici ne servisiraju u ovlašćenim servisima" - lupi covek i ostade ziv.

U ovlascenim servisima su generanlo najnestrucniji majstori - verovatno zato sto nezele da plate iskusne majstore.

Da zamene kompletan deo ili vise njih to znaju ali da nadju uzrok malo komplikovanijme kvaru (nevolim da generalizujem ali kad je tako) tu su jako jako tanki.

igorpl

pre 13 godina

I još nešto jel ovaj što BRUSI bez zaštitnih naočara OVAŠĆEN SERVISER?
Ova slika samo pokazuje kolliko ljudi u Srbiji vodi računa o samom sebi!
Zaštitne naočare ne štite vas od pogleda Šefa ili lica za bezbednost nego vas lično od POVREDA!!!

Djole

pre 13 godina

Ne lupajte gluposti. Kakv lizing kakvi bakrači??' Kupi dobrog polovnjaka i nema servisa ni kakvih kvarova pa nije to zastava! Ja već tri godine vozim Forda Fokusa i sem velikog servisa na početku ni dinara nisam uložio na njegovo održavanje a radi kao sat i da čuknem u drvo o bilo kakvim kvarovima nema ni govora u savršeno je stanju!

Pančevac

pre 13 godina

Sve zavisi od načina korišćenja vozila. Ako godišnje prelazite do 10000 km i to uglavnom na relacijama od 5 do 10 km glupo je investirati u novo. Pogotovo ako nemate garazu, drzite auto na ulici. Ako je i potrebna neka ozbiljna investicija jos je sve jeftinije u odnosu na novo vozilo. A mozda imate i srece da nista ozbiljno ne otkaze. Ako zivite od kola, prelazite +20000 km, idete u inostranstvo, imate garazu onda novo i samo novo.

Novosadjanin

pre 13 godina

Ja sam za polovno, a evo i zašto:

Nov auto kupio 2008. Astra, plaćena 16.000eu, keš...
Pređeno sa njom skoro 100.000km.
Cena polovna sad je recimo 7.000eu (a manje je, realno), izgubljeno 9.000eu za 3.5 godine.

Na "vanredne" troškove u ovlašćenom servisu dato oko 1.200eu (hladnjak menjan, neke spone, kablovi itd...) + servisi koji su skoro 100% skuplji kod ovlašćenih servisera nego kod ne ovlašćenih...

Sve u svemu, za 3.5 godina sam izgubio preko 11.000eu što mu dođe da sam gudio oko 270eu MESEČNO ili to 8eu DNEVO kroz prozor za NOV auto!

E sad, da sam kupio polovni auto tada stra 3-4god za 8.000eu tada (iste klase i opreme) i ovih drugih 8.000eu držao sa strane za popravke u ne ovlašćenim servisima (a svi znamo bar jedan "dobar") siguran sam da ne bih za ove 3.5 godine dao ni 4.000eu.
Pošto ssam prešao 100.000km bilo bi sigurno svega, tako da 800eu godišnje za održavanje takvog auta mislim da je realno...

A sa druge strane taj auto bi sad vredeo (i vrede) 4.000-5.000 eu (godišta 2004/05)

Po toj računici, uštedeo bih oko 4.000eu što je 25% od cene novog auta, što je oko 120eu mesečno, tačnije, taj polovnjak me košta oko 150eu mesečno (8.000 + 4.000 za održavnje - 5.000 za koliko bih ga prodao = 7.000eu/3.5god)...

Naravno, ovde nije računato gorivo, registracije, kasko... A i tu je sve jeftinije, malo, ali jeftinije u korist polovnjaka...

Ne lipsi magarce....

pre 13 godina

Nit' kraceg clanka nit' vise gluposti.
Dokle ce te vise pisati o prednostima i kvalitetama polovnih kola i stambenim kvadratima za dzabe.

igorpl

pre 13 godina

Milan Belin, direktor kompanije Reno Nisan, kaže da je uvek na strani kupovine novog vozila. "Što je vozilo starije, više se investira u održavanje. Češće su posete servisima, više se daje na rezervne delove, a raste i potrošnja goriva. Ukoliko se ne održava na adekvatan način, automobil postaje nebezbedan, a sa starošću mu pada i vrednost"


KAKVO LUPETANJE. Prvo lepo je gore rečeno da čim izađete iz salona auto je 10-20/ jeftiniji, sleeće je da u prvih 2-3 godine sigurno gubite pola cene zavisnosti koliko ste prošli, Sledeće je održavanje u OVLAŠĆENIM servisima koji deru za delove, deru za običnu promenu ulja, deru za redovne i vanredne servise. Da napomenem samo. REDOVAN SERVIS VAM NE GINE I NA NOVOM I NA POLOVNOM AUTOMOBILU. RAZLIKA U CENI NOVOG I POLOVNOG NE OPRAVDAVA CENU TREŠKOVA DELOVA I PORAVKI. KOLIKO IZGUBITE PRVIH PAR GODINA NA NOVOM MOŽETE SLOBODNO DA RADITE GENERALNU MOTORA SVAKE GODINE NA POLOVNJAKU ŠTO NEĆE BITI SLUČAJ!!! O bezbednosti: Pa svaki auto je bezbedan koliko se održava pa čak i nov auto ako ne idete na vreme kod majstora i on će biti nebezbedan! Lupetanje zarad HAVLJENJA SVOJEG KONJA KAO CIGA! Postoje i Servisis koji nisu ovlašćeni i koji možda kvalitetnije odrade posao nego ovlašćeni a mnogo mnogog im je jeftinija cena radnog sata! A delove možete i sami kupiti originalne mada iz iskustva znam da je strana kopija iz EU za pojedine automobile sasvim srazmerna kvalitetu i odnosu cena!
Nov auto se isplati isključivo onome ko drži neku firmu pa mu auto prelazi 50.000 godišnje i donosi novac. A onome ko je kupio za lične potrebe je čisto bacanje novca jer prvo ne zarađuje sa autom ništa, drugo strahovito gubi na ceni! Po meni najbolje je kupovina automobila polovnog sa LIZNGA. Tamo nema prevare oko kilimetraže i sigurni ste u interval servisa koji se obavljao, jedino što možete očekivati da će te menjati to su trapovi koji nisu toliko skupi da se zamene!

The Blue

pre 13 godina

Dobar polovnjak star 3-4 godine uredno servisiran u inostranstvu je zakon. Košta skoro tri puta manje od novog modela iste klase i održavanje je takoreći isto kao i za novo vozilo.
Naravno treba obratiti pažnju prilikom kupovine i dobro proveriti vozilo.

anbeast

pre 13 godina

Ponovo jedan lenj članak na nivou rekla-kazala.
Dakle, jasno je da su rate kredita ili lizinga veće za nove automobile, jasno je da su ovlašćeni servisi skuplji (a dok traje garancija, u njima se vozilo mora održavati), ali nije jasno koliko košta održavanje polovnog automobila koje nije redovno. I novim automobilima se dešavaju kvarovi koji su pokriveni garancijom, logično je pretpostaviti da se takvi kvarovi dešavaju i polovnjacima. Ti kvarovi predstavljaju dodatni trošak koji u ovom članku nije pomenut. Nažalost, članak nije ni elementarno informativan, a naslov je bombastičan (naravno, u tekstu nigde nema njegovog opravdanja).

Skeptik

pre 13 godina

Logično da će Belin kao direktor jednog od distributera da agituje za kupovinu novih automobila, jer od toga zavisi uspešnost poslovanja njegove firme. Ali svako provociranje paranoje o nepouzdanosti i nebezbednosti polovnih automobila pada u vodu pred prostom matematikom da nikakvo ekonomsko opravdanje za kupovinu novog automobila ne postoji. Naravno, da bismo mogli da kupimo polovnjak, prvo neko taj automobil mora da kupi nov, zato mora da bude i ljudi koji ne razmišljaju racionalno i nasedaju na argumente Belina i ostalih iz njegove branše.

Alex

pre 13 godina

Novo je novo. Svi znamo da je polovno jeftinije ako računamo samo novac. Ali ima i prilično drugih faktora, a bezbednost je jedan od najvažnijih.

Dzoni

pre 13 godina

u celom normalom svetu kupuju se novi automobili,u jednoj rusiju 3 miliona godisnje ali kod nas je to postala samo privilegija retkih..ne mozes ti sa 300 eura platom a samo za racune i hranu ti treba bar 400 da kupis auto.

kraja

pre 13 godina

...svi previdjate samo jednu "sitnicu"...
...danasnji automobili su po kvalitetu izrade losiji nego nekadasnji...
...svojevremeno je adac napravio anketu o automobilima koji odlaze na popravke u servise...porazavajuci rezultat za nemce, italijanski i nemacki modeli najcesce na popravkama i reklamacijama...japanci na zacelju...
...moderni automobili su preskupi za odrzavanje...
...kompjuterizacija je vozaca dovela u robovski polozaj...
...crkne vam na putu neki deo sistema za klimatizaciju i kompjuter ugasi auto...slepovanje do prvog ovlascenog servisa za deo od 50 €...
...neki besmisleni "davac" u sedistu vozaca - u servis...
...uostalom, mercedes srednje klase iz 70-ih i danasnji...pitajte vozace koji znaju...
...ja vozim vw passat '88. 1.800 ccm...taj motor moze da unisti samo budala...deo mogu da nadjem u svakoj prodavnici i ne postoje delovi od 1.000€...za danasnji passat postoje...
...moj auto nece u servis zbog pokvarenog davaca za registrovanje vlaznosti sofersajbne...
...nece u servis za promenu pregorele sijalice...
...promenite vi sijalicu na nekom bmw-u serije 3.....
...redovno odrzavanje se podrazumeva, jer, vozim SEBE...

mile

pre 13 godina

Svi bi mi voleli da sednemo u NOV auto, ali malobrojni su oni srećnici koji to mogu da priušte.
Kod novog auta su troškovi održavanja minimalni, samo redovni servisi, nema novih pneumatika, akumulatora, amortizera, ležajeva itd, ali je pad vrednosti priličan.


Nasuprot novom, kod polovnog su druženja sa mehaničarem česta.

E sad koji je isplativiji, to korinici znaju.

Nikako se nemože gledati samo kroz kasko osiguranje. Puno je tu uticajnih faktora.

ako neko ima evidenciju troškova, neka je podeli


pozdrav

RAF

pre 13 godina

Moj novi auto mirise na nov i znam sta je sve bilo sa njim od izlaska iz fabrike do sad.

Na sta mirise tvoj polovan auto? Koliko puta je peglan, farban, rastavljan, sastavljan itd itd.....kazes baka vozila samo do pijace???

I ne lazite oko cena, 10% godisnje pada cena svakom vozilu. Naravno, ako ste ga platiti 1000e, pasce za 100, ali ako ga platite 10 000, pasce za 1000e. Dakle isto pada cena svima, razlika je samo u pocetnoj cifri. Manite se zavaravanja ljudi.

To da li ste kupili od nekog, ili videli u oglasima po malim cenama, super, ali tom nekom verovatno hitno trebaju pare ili samo zeli da se otarasi auta.

Nov auto je nov, i svako bi vozio nov kad bi to sebi mogao da priusti, ovo potpisujem 100%.

dosta vise

pre 13 godina

Kako imate snage da vodite ove beskrajne i besmislene rasprave? Automobil neka svako kupuje prema svojim zeljama, potrebama, ciljevima i mogucnostima polovan ili nov kako se kome svidja. Od ovih promotivnih clanaka gde vlasnici auto placeva zagovaraju polovnjake a uvoznici nova vozila niko se nece opametiti.

majstor Pera

pre 13 godina

Sta je poenta ovog teksta?
-Odrzavati auto u zvanicnom servisu? Tamo kada se uhvatite za kvaku od ulaznih vrata kosta 50e i ako jos nista nisu popravili.
-Da se kupuju novi auti a ne polovni?- Iz kog dzepa, molim vas da izvadim cache?
-Da se promovisu krediti? - Za novi auto, jel...
-Da se dokaze da svako moze napisati u 3 recenice kako funkcionise servisiranje i odrzavanje auta u Srbiji?
-Da se diskredituju ne zvanicni servisi? Koji ne tako retko znaju mnoooogo vise od tzv kursadzija iz zvanicnih servisa.
Ja vozim WV Passat 1998g, 1.8t benzin, od 2003 i jedini sto sam popravljao za njegovih sadasnjih 210000km je bilo zamena pakni na kocnicama, akumulatora, filtera i njegove boljke par sinih delova za prednji trap-kraj spone + jedan veliki servis koji kosta 180e kod ne zvanicnog WV majstora kod mene koga svaki dan zove neko iz ovlastenog WV servisa da ga pitaju nesto jer ovi pojma nemaju tamo-bar kod nas u Subotici. Kakvih 800e za godisnje odrzavanje, pa zapalio bih ga da moram placati 800e godisnje? kakva su to lupetanja, pa ljudi, ne vozi svako BMW M5 da placa tolike pare, dobro je vama? Jugo se generalise za 250e sto vozi veliki deo gradjana... Mogu i ja da pisem ovakve tekstove za nopvine? Kolika je plata?

Vasa

pre 13 godina

Pre 6 godina kupio covek novog logana u ful opremi za 11000E. Isti auto, sada polovan, prosle godine sam kupio za trecinu cene sa 30000km. U auto nisam ulozio jos dinara na odrzavanje osim plinskog uredjaja. Jesam li pogresio sto isti auto, a planirao sam, ne kupih nov?

Strejndzer

pre 13 godina

Jel novi Fiat Punto Classic od 7000 eura sa svom "opremom" bezbedniji od polovnog Golfa 5ice te cene ? ili nekog Audi A3 ? Ako jeste, onda svi u KG po Fiat.

Ratkapna

pre 13 godina

Kakvi komentari...
Ja bih da kupim auto direkto iz fabrike, a da u startu bude polovnjak.
Zamislite, ako bi se pravili novi i polovni automobili posebno.
Znam da necete objaviti...

Bane

pre 13 godina

Ma dajte molim Vas kakvi "ovlašćeni serviseri" u Srbiji. Iz ličnog iskustva tvrdim da su najnestručniji i kleptomani bez skrupula.

Milos

pre 13 godina

Postovana redakcijo samo da vas upozorom da vam slika obajvljena uz vest nije adekvatna. Postavili ste sliku gde "majstor" (ovo majstor namerno pod navodnicima) bez apsolutno ikakve zastitne opreme (radno odelo, rukavice, naocare) radi vrlo opasan poso sa brusilicom okrenutom naopacke skoro u visini ociju. Pisem vam iz iskustva posto i sam radim slicne i gore i teze poslove i znam koliko je to opasna masina (ko radi slicne poslove vrlo dobro zna o cemu govorim). Kao sto na TV-u uvodite cenzuru na program i stavljate ogranicenje tj preporuku za uzrast ispod kojeg deca maldja od toliko preporucenih godina ne bi trebalo da gledaju doticni porgram ili kao sto eksplicitne scene seksa i nasilja ne pustate u neko vreme kada deca najvise gledju TV tako bi ste trebali i da malo se pozabavite i slikama koje objavljujete uz vest (kao sto stavljate sliku onog cicice sto brusi uz svu HTZ opremu (radno odelo, zastitne naocare, rukavice)). Shvatite ovo kao dobronamernu sugestiju od vaseg vernog citatelja.

Neko ko zna

pre 13 godina

Novinar koji je ovo pisao, definitivno se ne razume u automobile, jer mu je istraživanje ne potpuno. Stvarni troškovi održavanja polovnog vozila, posebno do 5 godina, su daleko veći, od istog novog modela.

G*nesh

pre 13 godina

@igorpl - Ako ne radis u nekoj lizing kuci, previse se potresas za obican tekst.

Ovlasceni i originalni delovi? Da li znate koliko je tih servisa gubilo licence jer ugradjuju Turske delove? Da li znate koliko kosta sat rada automehanicara? (Ne kritikujem posao.) 3500din/h ? Pa da li doktori toliko zaradjuju? Ucitelji? Profesori? Vaspitaci? i svi smo videli snimak kako u ovlascenom servisu "probno voze" vas auto 160km/h i kupe ljude sa ulice da ih voze.

Dok kod polovnih nadjete dobar servis - ima ih! Vi kupite delove, zamene se i gotovo.

Moje misljenje je da bih pre kupio nov! Ali, upravo zbog servisa, garancije koja obuhvata OBAVEZAN servis u auto kuci gde ste kupili auto, jos uvek pre vozim polovan jer kako neko lepo rece: "Ne zaradjujem od automobila da bih kupio nov."

Zextra

pre 13 godina

Licno volim cesto (na godinu , dve) da promenim auto. U takvom slucaju nov se ne isplati, ali ako kupite nov I vozite ga 6-7 god to vec ima smisla. Mada treba se osvrnuti I na nase nepouzdane nazovi ovlascene servise. Sticajem okolnosti poznajem dosta ljudi iz tih krugova, I vrlo cesto cujem za pojedine mahinacije kojima pribegavaju, kao sto je da vam uopste ne zamene ulje (posebno ako je auto na pravno lice) I pojedine delove za koje mogu da vas uvere da su menjani. Tako da je vrlo diskutabilno sta odluciti u nasoj drzavi Srbiji.

chubby checker

pre 13 godina

moja logika je još jednostavnija: ako planirate da kupljeni auto vozite barem 10 godina onda vredi kupiti novi. stoji da je mnogo skuplji u odnosu na stariji ali uz odgovarajuće održavanje mirni ste 10-15 godina. polovan se više isplati ako ga hoćete prodati za par godina jer gubite nauporedivo manje

Bojan

pre 13 godina

Novo auto mozda gubi na trzisnoj vrednosti, ali meni je njegova vrednost ista. Prije 8 godina kupio novu astru, i evo je, i sada dobro sluzi, za sve ove godine na vanredne popravke potroseno je mozda 250evra. Na trzistu ne verujem da mogu dobiti neke posebne pare za nje, ali me to posebno i ne interesuje jer me dobro sluzi i znam ko ju je vozio i kako ju je vozio i sve u vezi sa njom.
Isto tako sam prosle godine kupio doduse polovnu hondu, ali ocuvanu skoro kao nova i sa malom kilomentrazom. Presao sam sa njom 25000km za godinu dana i naravno da nista nisam menjao na autu. Ne razumem ove ljude sto kupuju polovna kola, npr dizelase sa 200.000km i onda moraju u njih da ulazu jos 1500 evra. Je li vi uzimate u vasu kalkulaciju izgubljeno vrijeme, nerviranje, rizik da te auto ostavi na putu u nedodjiji itd?

Danilo

pre 13 godina

Posle oko 15 polovnih automobila kupio sam novo. Dešavalo mi se da kupim auto od prvog vlasnika prešao nekih 50 000km, pa da posle doznam da je prošao golgotu :)
Nikada više polovno smeće. U ovu uštedu nijesu uračunati: živci koje potrošite odlazeći kod majstora, sigurnost u sudaru, sigurnost na dužim putovanjima.
Nova auta nisu nikada bila jeftinija, glupo je uzeti polovno.

Siniša T.

pre 13 godina

Ukoliko kupujete NOV automobil za keš 100%, onda je to najbolja moguća kupovina. Kupovina na lizing, kredit i sl je sam kupovina dva nova automobila na neki period. Dakle, ako nemate dovoljno keša, kupujete polovnjak ako imate nov. Henri Ford je rekao da je najbolji automobil NOV. Nije valjda da neki lokalni likovi znaju bolje od čika Henrija.

Aleksandar

pre 13 godina

"većina starih vozila nije bezbedna jer ih njihovi vlasnici ne servisiraju u ovlašćenim servisima, niti im kupuju originalne delove"

Ja spadam u ljude koji veoma redovno održavaju vozila, menjam sve delove na vreme (jeftinije je nego čekati), radim redovan servis 2 puta godišnje i moj auto prolazi tehnički bez problema.
Plus da se pre svake popravke dobro informišem o kvaru, delovima i popravkama (hvala internet klubu nas vlasnika tih automobila).

I samo jednom sam išao u ovlašćeni servis.
I to mi je bilo previše.

P2345

pre 13 godina

"Vlasnici polovnjaka na održavanje godišnje troše oko 500 evra više nego vlasnici novih automobila".... Koje su ovo baronije... Ovo mogu da pričaju samo ljudima koji nikad nisu imali automobil u životu.. Ma ni njima.... Jedino ukoliko je polovnjak punoletan ali i tad je diskutabilno.

visoki-c

pre 13 godina

Samo je bitno da kupis automobil kom mozes da odrzavas. Ja sam kupio bolji polovan auto, i imao sam tri investicije (oko 1.500e za godinu dana), uz redovne servise. Na te troskove sam racunao jos kad sam kupovao auto, a videcemo za dalje... Ali uvek ima nekih problema na polovnom automobilu, to je cinjenica.

Iskusni vozac zastavinih automobila

pre 13 godina

"Nasuprot novom, kod polovnog su druženja sa mehaničarem česta. "

Ovo potpisujem! Secam se, prvi auto mi je bio neki kec sa talijanskim motorom. Vise sam bio ispod njega nego na njemu! Izucio sam za mehanicara!
U pocetku, dok sam jos odlazio kod majstora, jednom prilikom kada me nije bilo neko reme pa sam se opet pojavio, on mi rece: "O, gde si ti, nema te vec nedelju dana!"

Tako da je sam definitivno za nov auto, ne smeta sto gubi na vrednosti, samo da je nov. To nema cenu!

sasa

pre 13 godina

sve je do vozaca,vozilo samo slusa vozaca dzaba novo vozilo ako je vozac lud,ako pogledamo sa duhovne strane mozda se stari auto pokvari bas da bi vas spasio!!!
ja vozim golfa 30 godina starog redovno ga odrzavam normalno vozim'nema ga u drzave',ma isto kao covek,clan porodice po troskovima.

brana

pre 13 godina

Sve ekspert do eksperta. Moje licno iskustvo govori polovan auto radi i izvuce gomilu novca na opravke, na kraju molis boga da ga neko kupi, das ga maltene u staro gvozdje. Nov auto 2 puta godisnje servis koji placam i na polovnom, i ne mislim. plus imam kasko ne moram da se tresem sta cu ako me neko lupne ili ja nekog lupim. Sednem kad mogu i vozim porodicu u njemu gde hocu. Ne razmisljam da li ca na plus 50 u Grckoj ostaviti negde da umrem od dehidracije. A sad koliko novca izgubim na novom autu kad okrenem kljuc za to me bas briga, jer cu da ga zamenim i uzmem novi auto. (ps to sam vec uradio vratio sam 3god star auto sa lizinga i uzeo potpuno nov). A vlasnici polovnjaka i sam sam to bio nikad nemaju 4 nove iste gume, ne menjaju amortizere, ne daj boze da im crkne turbo punjac kao meni sto se desilo, da ne nabrajam sto su mi gorela kola, itd itd. Pozdrav.

vukadin

pre 13 godina

@Djole
e,vidis,ja zbog fokusa,vise nikad da kupim polovni auto necu,a one sa Ford amblemom cu zaobilaziti u sirokom luku..2006god,101oookm,nevidjeno ocuvan,stegnut,prelep,nije skupu,cak i jeftin u odnosu na vozila iz klase....vec posle 20 dana je krenulo:zamajac,druk lager,svi spaneri,+ sve ostalo..do sledece zime su i dizne bile za zamenu,a da ne pricam o potrosnji od 9 litara leti,12 litara dizela zimi,
za ulozen novac u ovih godinu i po dana u njega,onomad sam mogao da kupim audi a3,hondu civic,ili sta god,sto zaista vredi

polovnjak

pre 13 godina

Naravno. A još kad se u njega ugrađuju i polovni delovi, ušteda je još veća. Najbolje je kupovati na otpadu. Jeste da nisi u stanju da ga voziš, ali održavanje je jako jeftino. Preporučujem otpade!!!!

Amager

pre 13 godina

Djole, naravno da moras ulagati vise u polovan auto nego u nov. Kocnice, remen, auspuh...sve su to potrosni dijelovi koji se mjenjaju redovno. Da ne govorim o tome da se i polovan auto treba redovno servisirati. To sto ti nista nisi mjenjao zadnjih par godina vjerovatno znaci da ces mjenjati vise u iducem periodu.

mare

pre 13 godina

o cemu pricate,kojih 500e za automobili nize klase(klio,polo...)ne mislim na leseve od 20g,6god imam pola,a kupio sam ga kad je bio star 3god,sem ulja i nekih sitnica,nista nije menjano,godisnji prosek je upola manji od vase racunice...

Magare

pre 13 godina

Kupio sam nova kola na lizing.Iz perspektive odrzavanja sam evo vec trecu godinu miran.Najveci trosak su mi bile zimske gume i redovni servisi.Redovan servis u OVLASCENOM servisu(tu sam i kupio kola) me kosta 10.200 din,u to spada zamena filtera ulja,filtera vazduha,goriva,polen filter i 4l ulja + radni sat.Ako je to sisanje onda ja ne znam gde i za koje pare vi radite servis.Pri tom dobijam originalne delove i reklamaciju ako nesto ne valja.Imam excluziv kasko(kasko obavezan za lizing) koje me kosta 17e mesecno i kad mi je neki nesrecnik kljucem unakazio kola auto je sa obe strane prefarban(metalik boja).Farbanje je kostalo 800e a moje ucesce je bilo oko 40e.Dakle,prednosti lizinga su velike ko ima para,ko nema mucice se.Kad sam uzimo vozilo imao sam para ali kako je nastala kriza nevidjeni mi je teret za budzet ta rata.Razmisljam se da isplatim lizing i da kupim polovna kola samo klasu iznad.Eto.

Darko

pre 13 godina

A vi u ovlascenim servisima sipate samo maslinovo ulje i stavljate titanijumske gerfucne jel da? Pazi licno sam video fakturu za jedan ovlasceni servis u domacoj veleprodaji delova gde i sam kupujem da me takvi kao vi ne bi farbali. Sa druge strane npr kineski optimal diskovi su presli dva puta vise na celoj floti pezo vozila, bez ijednog problema u odnosu na originalnog valea. DAKLE, DA NOVO ALI BEZ OVLASCENIH...

Goran

pre 13 godina

Po meni, najbolje je uzeti auto skinut sa lizinga 3-4 godine star a vozen u inostranstvu. Za mene nema dileme sta uzeti ako se napravi dobar izbor polovnog automobila. Najcesce su to automobili koji su presli preko 150.000 km, ali ako se ne zuri, umeju da nalete i primerci sa oko 80.000 prdjenih km. Za npr. auto oko 10.000 evra, oni su za oko 500-700 evra skuplji, ali isplate se. Naravno, pored kilometraze (koja po broju sasije moze da se proveri u ovlascenom servisu), slede ostale provere, pa onda kupovina.

Sto se tice dileme, ovlasceni ili neki drugi servis, tu imam dosta iskustva. Ta prica da su u ovlascenim servisima najgori majstori je glupost. Kod nas je najbolji majstor "komsija Zika" koji ce u svojoj garazi da pronadje mali milion kvarova svakom auti i naravno za svaku popravku da uzme po malo para (u al sam prosao jeftino). A kad se sve Zikine popravke saberu, to izadje masno. U ovlascenom servisu ako dodjete i kazu vam da je sve u redu, reci cete "ma ovi nemaju pojma, gle Zika nasao milion kvarova, on je iskusni vuk". To je ta srpska prica, a na kraju vidite da kod Zike i servis Fiata ispade na godisnjem nivou kao servis Mercedesa, jer Zika je uvek u gozvi, zuri, svi dolaze kod njega... i naravno, Zika nista ne popravi do kraja, pa se vracaj, pa cek ovo da podesim. Jednom kad dodjes kod Zike, kraj ne postoji.

Miroslav

pre 13 godina

Cena novog automobila se odredjuje na osnovu kupovne moci kupaca u segmentu automoila a ne na osnovu ponude i potraznje kao kod polovnjaka i ta razlika odatle i dolazi, samo od razlicitih nacina odredjivanja cene auta na trzistu a ne od prave vrednosti auta, niti cene troskova odrzavanja niti kamata banaka.

NBG boy

pre 13 godina

Polovno ili staro??? Za mene je to reseno. Pre neki dan prodao svog polovnjaka i NIKAD VISE POLOVNO! Na kraju te izadje kao nov. Vidim ovde svi racunice izvode u valuti (EUR) a gde je ostalo sto je takodje vredno, ono sto nazivamo kvalitetom zivota? Joj koliko zivaca sam potrosio u servisima i popravkama. Nova Fiesta stize za koji dan. Vredi svaki evro!!!

Sale

pre 13 godina

Ja kupio pre 2 godine "polovan" Q7, verujem da sam resio sve probleme u voznji i moguce sekiracje kod nasih majstora koji uvek pitaju sta treba da rade na redovnom servisu 10.000 km!!!

bedevetdva

pre 13 godina

Bezvezarije! Pa ja vozim polovan Renault Clio II, benzinac, prevalio 30 000 km s njim za godinu i ništa mu ne fali. Troši 5.8 l/100 km (kao i nov), redovno menjam ulje i to je to. Ovo je očito reklama za kupovinu novih automobila - nisam pristalica toga, ima i dobrih polovnjaka, samo se treba potruditi i naći ga.

ceda

pre 13 godina

čitava rasprava je na nivou neviđenih budalaština.novo je novo ali je skupo i brzo gubi na ceni. a polovan-ako imaš sreće-super.
ford taunus, 1971 godište.savršen auto , održavanje minimalno,više od pola stvari sam uradim. i nevolim elektroniku, kompjutere.službeni auto ima sve moguće stvari-servo, abs, isp ....ali ja se i sa fordom popnem zimi gde hoću.ako znaš da voziš sve je ok.

Srx

pre 13 godina

Kako kupiti polovan auto npr 2006 godiste na lizing? Uglavno sve banke insistiraju da prilikom otplate poslednje rate, vozilo ne bude starije od 5 godina...

Alfa

pre 13 godina

samo nov auto i menjanje na 3-4 godine + ako je bazna garancija 2 godine doplata za produzenu

na temu ovlascenih servisa, ima i korektnih servisa sa strucnim ljudima... ako moderatori dozvole: AMAG na Autokomandi (Alfa Romeo), AC Manik Cacak (Audi/Seat), Stefanovic Mladenovac (BMW)

Ševarice

pre 13 godina

Trebalo bi biti obrnuto, ali mi smo Srbi! Uzmite samo u obzir da se polovan automobil više kvari tj. nema garanciju, takođe i to da nova vozila sve manje troše goriva. Uz nov automobil dobijete nove gume koje se menjaju tek posle minimum 30 000km, besplatan redovan servis, jeste da je nabavna cena veća, ali ovde se govori o godišnjim troškovima.

zoran

pre 13 godina

Pa evo ovako stoje stvari,
Novo je novo ali....
Pre recimo dve godine moj brat je kupio lagunu,placena 5000e,za samo te dve godine izgubio je 2500e jer je pala cena tog auta,i ulozio je jos oko 1300e na razne popravke,
Komsija pre neku godinu kupio fiat stilo 1.8jtd kostalo ga na otlatu cini mi se 8000e i jos ga otlacuje,na servis ko zna kojiko je dao,taksira sa njim.Taj auto sada otprilike vredi mozda 3000e ,znaci izgubio na njemu sigurnih 5000e?
Ja sam pre 3 godine kupio opel corsa limuzina,84 godiste metalik zelena boja izgleda kao nov,promenio kraj spone,ceo auspuh nov za 2000 dinara,i za tri godine ulozio u njega mozda 50e,odlicno me sluzi.
E sad taj auto me je pre tri godine kostao 1000e a kad bi ga sad prodavao izgubio bih mozda 500e,pa sad ako se svako zamisli o cemu mi ovde pricamo?
Tako da ljudi nemojte se mnogo zavaravati,lepo je imati nov auto ali mi zivimo u Srbiji pa ako neko kupi i tog novog punta ili sta vec nek izracuna koliko ce izgubiti za recimo dve -tri godine.Ja sam dobro prosao.
Svako prema mogucnostima ali baciti 3000-5000e je bas ,bas mnogo.
Verovatno nisam u pravu ali...

Ivan

pre 13 godina

@(bedevetdva, 23. april 2012 19:52)

Neki nemaju vremena da se trude i traže automobil pa umesto da za to potroše vreme stvore nešto i zarade i kupe novi. Na kraju dodje na isto.

Neko ko zna

pre 13 godina

Novinar koji je ovo pisao, definitivno se ne razume u automobile, jer mu je istraživanje ne potpuno. Stvarni troškovi održavanja polovnog vozila, posebno do 5 godina, su daleko veći, od istog novog modela.

The Blue

pre 13 godina

Dobar polovnjak star 3-4 godine uredno servisiran u inostranstvu je zakon. Košta skoro tri puta manje od novog modela iste klase i održavanje je takoreći isto kao i za novo vozilo.
Naravno treba obratiti pažnju prilikom kupovine i dobro proveriti vozilo.

Iskusni vozac zastavinih automobila

pre 13 godina

"Nasuprot novom, kod polovnog su druženja sa mehaničarem česta. "

Ovo potpisujem! Secam se, prvi auto mi je bio neki kec sa talijanskim motorom. Vise sam bio ispod njega nego na njemu! Izucio sam za mehanicara!
U pocetku, dok sam jos odlazio kod majstora, jednom prilikom kada me nije bilo neko reme pa sam se opet pojavio, on mi rece: "O, gde si ti, nema te vec nedelju dana!"

Tako da je sam definitivno za nov auto, ne smeta sto gubi na vrednosti, samo da je nov. To nema cenu!

RAF

pre 13 godina

Moj novi auto mirise na nov i znam sta je sve bilo sa njim od izlaska iz fabrike do sad.

Na sta mirise tvoj polovan auto? Koliko puta je peglan, farban, rastavljan, sastavljan itd itd.....kazes baka vozila samo do pijace???

I ne lazite oko cena, 10% godisnje pada cena svakom vozilu. Naravno, ako ste ga platiti 1000e, pasce za 100, ali ako ga platite 10 000, pasce za 1000e. Dakle isto pada cena svima, razlika je samo u pocetnoj cifri. Manite se zavaravanja ljudi.

To da li ste kupili od nekog, ili videli u oglasima po malim cenama, super, ali tom nekom verovatno hitno trebaju pare ili samo zeli da se otarasi auta.

Nov auto je nov, i svako bi vozio nov kad bi to sebi mogao da priusti, ovo potpisujem 100%.

igorpl

pre 13 godina

Milan Belin, direktor kompanije Reno Nisan, kaže da je uvek na strani kupovine novog vozila. "Što je vozilo starije, više se investira u održavanje. Češće su posete servisima, više se daje na rezervne delove, a raste i potrošnja goriva. Ukoliko se ne održava na adekvatan način, automobil postaje nebezbedan, a sa starošću mu pada i vrednost"


KAKVO LUPETANJE. Prvo lepo je gore rečeno da čim izađete iz salona auto je 10-20/ jeftiniji, sleeće je da u prvih 2-3 godine sigurno gubite pola cene zavisnosti koliko ste prošli, Sledeće je održavanje u OVLAŠĆENIM servisima koji deru za delove, deru za običnu promenu ulja, deru za redovne i vanredne servise. Da napomenem samo. REDOVAN SERVIS VAM NE GINE I NA NOVOM I NA POLOVNOM AUTOMOBILU. RAZLIKA U CENI NOVOG I POLOVNOG NE OPRAVDAVA CENU TREŠKOVA DELOVA I PORAVKI. KOLIKO IZGUBITE PRVIH PAR GODINA NA NOVOM MOŽETE SLOBODNO DA RADITE GENERALNU MOTORA SVAKE GODINE NA POLOVNJAKU ŠTO NEĆE BITI SLUČAJ!!! O bezbednosti: Pa svaki auto je bezbedan koliko se održava pa čak i nov auto ako ne idete na vreme kod majstora i on će biti nebezbedan! Lupetanje zarad HAVLJENJA SVOJEG KONJA KAO CIGA! Postoje i Servisis koji nisu ovlašćeni i koji možda kvalitetnije odrade posao nego ovlašćeni a mnogo mnogog im je jeftinija cena radnog sata! A delove možete i sami kupiti originalne mada iz iskustva znam da je strana kopija iz EU za pojedine automobile sasvim srazmerna kvalitetu i odnosu cena!
Nov auto se isplati isključivo onome ko drži neku firmu pa mu auto prelazi 50.000 godišnje i donosi novac. A onome ko je kupio za lične potrebe je čisto bacanje novca jer prvo ne zarađuje sa autom ništa, drugo strahovito gubi na ceni! Po meni najbolje je kupovina automobila polovnog sa LIZNGA. Tamo nema prevare oko kilimetraže i sigurni ste u interval servisa koji se obavljao, jedino što možete očekivati da će te menjati to su trapovi koji nisu toliko skupi da se zamene!

Skeptik

pre 13 godina

Logično da će Belin kao direktor jednog od distributera da agituje za kupovinu novih automobila, jer od toga zavisi uspešnost poslovanja njegove firme. Ali svako provociranje paranoje o nepouzdanosti i nebezbednosti polovnih automobila pada u vodu pred prostom matematikom da nikakvo ekonomsko opravdanje za kupovinu novog automobila ne postoji. Naravno, da bismo mogli da kupimo polovnjak, prvo neko taj automobil mora da kupi nov, zato mora da bude i ljudi koji ne razmišljaju racionalno i nasedaju na argumente Belina i ostalih iz njegove branše.

Alex

pre 13 godina

Novo je novo. Svi znamo da je polovno jeftinije ako računamo samo novac. Ali ima i prilično drugih faktora, a bezbednost je jedan od najvažnijih.

Djole

pre 13 godina

Ne lupajte gluposti. Kakv lizing kakvi bakrači??' Kupi dobrog polovnjaka i nema servisa ni kakvih kvarova pa nije to zastava! Ja već tri godine vozim Forda Fokusa i sem velikog servisa na početku ni dinara nisam uložio na njegovo održavanje a radi kao sat i da čuknem u drvo o bilo kakvim kvarovima nema ni govora u savršeno je stanju!

Goran

pre 13 godina

Po meni, najbolje je uzeti auto skinut sa lizinga 3-4 godine star a vozen u inostranstvu. Za mene nema dileme sta uzeti ako se napravi dobar izbor polovnog automobila. Najcesce su to automobili koji su presli preko 150.000 km, ali ako se ne zuri, umeju da nalete i primerci sa oko 80.000 prdjenih km. Za npr. auto oko 10.000 evra, oni su za oko 500-700 evra skuplji, ali isplate se. Naravno, pored kilometraze (koja po broju sasije moze da se proveri u ovlascenom servisu), slede ostale provere, pa onda kupovina.

Sto se tice dileme, ovlasceni ili neki drugi servis, tu imam dosta iskustva. Ta prica da su u ovlascenim servisima najgori majstori je glupost. Kod nas je najbolji majstor "komsija Zika" koji ce u svojoj garazi da pronadje mali milion kvarova svakom auti i naravno za svaku popravku da uzme po malo para (u al sam prosao jeftino). A kad se sve Zikine popravke saberu, to izadje masno. U ovlascenom servisu ako dodjete i kazu vam da je sve u redu, reci cete "ma ovi nemaju pojma, gle Zika nasao milion kvarova, on je iskusni vuk". To je ta srpska prica, a na kraju vidite da kod Zike i servis Fiata ispade na godisnjem nivou kao servis Mercedesa, jer Zika je uvek u gozvi, zuri, svi dolaze kod njega... i naravno, Zika nista ne popravi do kraja, pa se vracaj, pa cek ovo da podesim. Jednom kad dodjes kod Zike, kraj ne postoji.

Danilo

pre 13 godina

Posle oko 15 polovnih automobila kupio sam novo. Dešavalo mi se da kupim auto od prvog vlasnika prešao nekih 50 000km, pa da posle doznam da je prošao golgotu :)
Nikada više polovno smeće. U ovu uštedu nijesu uračunati: živci koje potrošite odlazeći kod majstora, sigurnost u sudaru, sigurnost na dužim putovanjima.
Nova auta nisu nikada bila jeftinija, glupo je uzeti polovno.

kraja

pre 13 godina

...svi previdjate samo jednu "sitnicu"...
...danasnji automobili su po kvalitetu izrade losiji nego nekadasnji...
...svojevremeno je adac napravio anketu o automobilima koji odlaze na popravke u servise...porazavajuci rezultat za nemce, italijanski i nemacki modeli najcesce na popravkama i reklamacijama...japanci na zacelju...
...moderni automobili su preskupi za odrzavanje...
...kompjuterizacija je vozaca dovela u robovski polozaj...
...crkne vam na putu neki deo sistema za klimatizaciju i kompjuter ugasi auto...slepovanje do prvog ovlascenog servisa za deo od 50 €...
...neki besmisleni "davac" u sedistu vozaca - u servis...
...uostalom, mercedes srednje klase iz 70-ih i danasnji...pitajte vozace koji znaju...
...ja vozim vw passat '88. 1.800 ccm...taj motor moze da unisti samo budala...deo mogu da nadjem u svakoj prodavnici i ne postoje delovi od 1.000€...za danasnji passat postoje...
...moj auto nece u servis zbog pokvarenog davaca za registrovanje vlaznosti sofersajbne...
...nece u servis za promenu pregorele sijalice...
...promenite vi sijalicu na nekom bmw-u serije 3.....
...redovno odrzavanje se podrazumeva, jer, vozim SEBE...

brana

pre 13 godina

Sve ekspert do eksperta. Moje licno iskustvo govori polovan auto radi i izvuce gomilu novca na opravke, na kraju molis boga da ga neko kupi, das ga maltene u staro gvozdje. Nov auto 2 puta godisnje servis koji placam i na polovnom, i ne mislim. plus imam kasko ne moram da se tresem sta cu ako me neko lupne ili ja nekog lupim. Sednem kad mogu i vozim porodicu u njemu gde hocu. Ne razmisljam da li ca na plus 50 u Grckoj ostaviti negde da umrem od dehidracije. A sad koliko novca izgubim na novom autu kad okrenem kljuc za to me bas briga, jer cu da ga zamenim i uzmem novi auto. (ps to sam vec uradio vratio sam 3god star auto sa lizinga i uzeo potpuno nov). A vlasnici polovnjaka i sam sam to bio nikad nemaju 4 nove iste gume, ne menjaju amortizere, ne daj boze da im crkne turbo punjac kao meni sto se desilo, da ne nabrajam sto su mi gorela kola, itd itd. Pozdrav.

ecentar

pre 13 godina

Ovaj Rodic ima tipicnu logiku za preprodavca sa Bubanj potoka. Pa ne kupuje svako auto da bi njime trgovao, vec ga vecina ljudi kupuje da ga eksploatise. Gubitak vrednosti nakon kupovine je potpuno normalna i ukalkulisana stvar, po toj logici ne bi trebalo kupovati nove stvari uopste, jer odmah gube na vrednosti. Bas me zanima da li doticni koristi polovan telefon, polovnu ves masinu ili polovnu jaknu. Prednost kupovine novog automobila u odnosu na polovan se uopste ne dovodi u pitanje, to je iskljucivo stvar standarda i kupovne moci. Pitajmo recimo Norvezanine da li oni imaju takve dileme.

Strejndzer

pre 13 godina

Jel novi Fiat Punto Classic od 7000 eura sa svom "opremom" bezbedniji od polovnog Golfa 5ice te cene ? ili nekog Audi A3 ? Ako jeste, onda svi u KG po Fiat.

NBG boy

pre 13 godina

Polovno ili staro??? Za mene je to reseno. Pre neki dan prodao svog polovnjaka i NIKAD VISE POLOVNO! Na kraju te izadje kao nov. Vidim ovde svi racunice izvode u valuti (EUR) a gde je ostalo sto je takodje vredno, ono sto nazivamo kvalitetom zivota? Joj koliko zivaca sam potrosio u servisima i popravkama. Nova Fiesta stize za koji dan. Vredi svaki evro!!!

Ševarice

pre 13 godina

Trebalo bi biti obrnuto, ali mi smo Srbi! Uzmite samo u obzir da se polovan automobil više kvari tj. nema garanciju, takođe i to da nova vozila sve manje troše goriva. Uz nov automobil dobijete nove gume koje se menjaju tek posle minimum 30 000km, besplatan redovan servis, jeste da je nabavna cena veća, ali ovde se govori o godišnjim troškovima.

ns posmatrac

pre 13 godina

"Belin dodaje da većina starih vozila nije bezbedna jer ih njihovi vlasnici ne servisiraju u ovlašćenim servisima" - lupi covek i ostade ziv.

U ovlascenim servisima su generanlo najnestrucniji majstori - verovatno zato sto nezele da plate iskusne majstore.

Da zamene kompletan deo ili vise njih to znaju ali da nadju uzrok malo komplikovanijme kvaru (nevolim da generalizujem ali kad je tako) tu su jako jako tanki.

Ne lipsi magarce....

pre 13 godina

Nit' kraceg clanka nit' vise gluposti.
Dokle ce te vise pisati o prednostima i kvalitetama polovnih kola i stambenim kvadratima za dzabe.

Vasa

pre 13 godina

Pre 6 godina kupio covek novog logana u ful opremi za 11000E. Isti auto, sada polovan, prosle godine sam kupio za trecinu cene sa 30000km. U auto nisam ulozio jos dinara na odrzavanje osim plinskog uredjaja. Jesam li pogresio sto isti auto, a planirao sam, ne kupih nov?

vukadin

pre 13 godina

@Djole
e,vidis,ja zbog fokusa,vise nikad da kupim polovni auto necu,a one sa Ford amblemom cu zaobilaziti u sirokom luku..2006god,101oookm,nevidjeno ocuvan,stegnut,prelep,nije skupu,cak i jeftin u odnosu na vozila iz klase....vec posle 20 dana je krenulo:zamajac,druk lager,svi spaneri,+ sve ostalo..do sledece zime su i dizne bile za zamenu,a da ne pricam o potrosnji od 9 litara leti,12 litara dizela zimi,
za ulozen novac u ovih godinu i po dana u njega,onomad sam mogao da kupim audi a3,hondu civic,ili sta god,sto zaista vredi

anbeast

pre 13 godina

Ponovo jedan lenj članak na nivou rekla-kazala.
Dakle, jasno je da su rate kredita ili lizinga veće za nove automobile, jasno je da su ovlašćeni servisi skuplji (a dok traje garancija, u njima se vozilo mora održavati), ali nije jasno koliko košta održavanje polovnog automobila koje nije redovno. I novim automobilima se dešavaju kvarovi koji su pokriveni garancijom, logično je pretpostaviti da se takvi kvarovi dešavaju i polovnjacima. Ti kvarovi predstavljaju dodatni trošak koji u ovom članku nije pomenut. Nažalost, članak nije ni elementarno informativan, a naslov je bombastičan (naravno, u tekstu nigde nema njegovog opravdanja).

Alfa

pre 13 godina

samo nov auto i menjanje na 3-4 godine + ako je bazna garancija 2 godine doplata za produzenu

na temu ovlascenih servisa, ima i korektnih servisa sa strucnim ljudima... ako moderatori dozvole: AMAG na Autokomandi (Alfa Romeo), AC Manik Cacak (Audi/Seat), Stefanovic Mladenovac (BMW)

Sale

pre 13 godina

Ja kupio pre 2 godine "polovan" Q7, verujem da sam resio sve probleme u voznji i moguce sekiracje kod nasih majstora koji uvek pitaju sta treba da rade na redovnom servisu 10.000 km!!!

ceda

pre 13 godina

čitava rasprava je na nivou neviđenih budalaština.novo je novo ali je skupo i brzo gubi na ceni. a polovan-ako imaš sreće-super.
ford taunus, 1971 godište.savršen auto , održavanje minimalno,više od pola stvari sam uradim. i nevolim elektroniku, kompjutere.službeni auto ima sve moguće stvari-servo, abs, isp ....ali ja se i sa fordom popnem zimi gde hoću.ako znaš da voziš sve je ok.

Pančevac

pre 13 godina

Sve zavisi od načina korišćenja vozila. Ako godišnje prelazite do 10000 km i to uglavnom na relacijama od 5 do 10 km glupo je investirati u novo. Pogotovo ako nemate garazu, drzite auto na ulici. Ako je i potrebna neka ozbiljna investicija jos je sve jeftinije u odnosu na novo vozilo. A mozda imate i srece da nista ozbiljno ne otkaze. Ako zivite od kola, prelazite +20000 km, idete u inostranstvo, imate garazu onda novo i samo novo.

Amager

pre 13 godina

Djole, naravno da moras ulagati vise u polovan auto nego u nov. Kocnice, remen, auspuh...sve su to potrosni dijelovi koji se mjenjaju redovno. Da ne govorim o tome da se i polovan auto treba redovno servisirati. To sto ti nista nisi mjenjao zadnjih par godina vjerovatno znaci da ces mjenjati vise u iducem periodu.

Bane

pre 13 godina

Ma dajte molim Vas kakvi "ovlašćeni serviseri" u Srbiji. Iz ličnog iskustva tvrdim da su najnestručniji i kleptomani bez skrupula.

Ratkapna

pre 13 godina

Kakvi komentari...
Ja bih da kupim auto direkto iz fabrike, a da u startu bude polovnjak.
Zamislite, ako bi se pravili novi i polovni automobili posebno.
Znam da necete objaviti...

majstor Pera

pre 13 godina

Sta je poenta ovog teksta?
-Odrzavati auto u zvanicnom servisu? Tamo kada se uhvatite za kvaku od ulaznih vrata kosta 50e i ako jos nista nisu popravili.
-Da se kupuju novi auti a ne polovni?- Iz kog dzepa, molim vas da izvadim cache?
-Da se promovisu krediti? - Za novi auto, jel...
-Da se dokaze da svako moze napisati u 3 recenice kako funkcionise servisiranje i odrzavanje auta u Srbiji?
-Da se diskredituju ne zvanicni servisi? Koji ne tako retko znaju mnoooogo vise od tzv kursadzija iz zvanicnih servisa.
Ja vozim WV Passat 1998g, 1.8t benzin, od 2003 i jedini sto sam popravljao za njegovih sadasnjih 210000km je bilo zamena pakni na kocnicama, akumulatora, filtera i njegove boljke par sinih delova za prednji trap-kraj spone + jedan veliki servis koji kosta 180e kod ne zvanicnog WV majstora kod mene koga svaki dan zove neko iz ovlastenog WV servisa da ga pitaju nesto jer ovi pojma nemaju tamo-bar kod nas u Subotici. Kakvih 800e za godisnje odrzavanje, pa zapalio bih ga da moram placati 800e godisnje? kakva su to lupetanja, pa ljudi, ne vozi svako BMW M5 da placa tolike pare, dobro je vama? Jugo se generalise za 250e sto vozi veliki deo gradjana... Mogu i ja da pisem ovakve tekstove za nopvine? Kolika je plata?

Siniša T.

pre 13 godina

Ukoliko kupujete NOV automobil za keš 100%, onda je to najbolja moguća kupovina. Kupovina na lizing, kredit i sl je sam kupovina dva nova automobila na neki period. Dakle, ako nemate dovoljno keša, kupujete polovnjak ako imate nov. Henri Ford je rekao da je najbolji automobil NOV. Nije valjda da neki lokalni likovi znaju bolje od čika Henrija.

bedevetdva

pre 13 godina

Bezvezarije! Pa ja vozim polovan Renault Clio II, benzinac, prevalio 30 000 km s njim za godinu i ništa mu ne fali. Troši 5.8 l/100 km (kao i nov), redovno menjam ulje i to je to. Ovo je očito reklama za kupovinu novih automobila - nisam pristalica toga, ima i dobrih polovnjaka, samo se treba potruditi i naći ga.

zoran

pre 13 godina

Pa evo ovako stoje stvari,
Novo je novo ali....
Pre recimo dve godine moj brat je kupio lagunu,placena 5000e,za samo te dve godine izgubio je 2500e jer je pala cena tog auta,i ulozio je jos oko 1300e na razne popravke,
Komsija pre neku godinu kupio fiat stilo 1.8jtd kostalo ga na otlatu cini mi se 8000e i jos ga otlacuje,na servis ko zna kojiko je dao,taksira sa njim.Taj auto sada otprilike vredi mozda 3000e ,znaci izgubio na njemu sigurnih 5000e?
Ja sam pre 3 godine kupio opel corsa limuzina,84 godiste metalik zelena boja izgleda kao nov,promenio kraj spone,ceo auspuh nov za 2000 dinara,i za tri godine ulozio u njega mozda 50e,odlicno me sluzi.
E sad taj auto me je pre tri godine kostao 1000e a kad bi ga sad prodavao izgubio bih mozda 500e,pa sad ako se svako zamisli o cemu mi ovde pricamo?
Tako da ljudi nemojte se mnogo zavaravati,lepo je imati nov auto ali mi zivimo u Srbiji pa ako neko kupi i tog novog punta ili sta vec nek izracuna koliko ce izgubiti za recimo dve -tri godine.Ja sam dobro prosao.
Svako prema mogucnostima ali baciti 3000-5000e je bas ,bas mnogo.
Verovatno nisam u pravu ali...

P2345

pre 13 godina

"Vlasnici polovnjaka na održavanje godišnje troše oko 500 evra više nego vlasnici novih automobila".... Koje su ovo baronije... Ovo mogu da pričaju samo ljudima koji nikad nisu imali automobil u životu.. Ma ni njima.... Jedino ukoliko je polovnjak punoletan ali i tad je diskutabilno.

sasa

pre 13 godina

sve je do vozaca,vozilo samo slusa vozaca dzaba novo vozilo ako je vozac lud,ako pogledamo sa duhovne strane mozda se stari auto pokvari bas da bi vas spasio!!!
ja vozim golfa 30 godina starog redovno ga odrzavam normalno vozim'nema ga u drzave',ma isto kao covek,clan porodice po troskovima.

polovnjak

pre 13 godina

Naravno. A još kad se u njega ugrađuju i polovni delovi, ušteda je još veća. Najbolje je kupovati na otpadu. Jeste da nisi u stanju da ga voziš, ali održavanje je jako jeftino. Preporučujem otpade!!!!

Ivan

pre 13 godina

@(bedevetdva, 23. april 2012 19:52)

Neki nemaju vremena da se trude i traže automobil pa umesto da za to potroše vreme stvore nešto i zarade i kupe novi. Na kraju dodje na isto.

igorpl

pre 13 godina

I još nešto jel ovaj što BRUSI bez zaštitnih naočara OVAŠĆEN SERVISER?
Ova slika samo pokazuje kolliko ljudi u Srbiji vodi računa o samom sebi!
Zaštitne naočare ne štite vas od pogleda Šefa ili lica za bezbednost nego vas lično od POVREDA!!!

Dikh tu kava

pre 13 godina

O, bože... Nisam vodio statistiku, ali mrtva trka između (velike) količine tekstova "kupiti stan - ne kupiti stan" i "nov auto vs. polovan auto".. Logika ova 2 uvažena gospodina trgovca je istog kvaliteta kao obraćanje predsedničko-parlamentarnih kandidata biračkom telu. Neko bi rekao - seljačka.. Dakle, priučeni spin-doktori, svako sa aspekta svog uskog interesa, prodaju najjeftiniju moguću filozofiju, baziranu na primarnim instinktima, kako bi se najbolje približili ciljnoj grupi. To možda jeste legitimno, ali počinje pomalo da vređa inteligenciju. Bez obzira na bilo čiju ličnu materijalnu situaciju, jedno je sigurno, u 99% slučajeva: ko ima pare da kupi nov auto - kupiće nov auto. Ko nema pare da kupi nov auto - kupiće polovan auto (iskreno se nadam). Dakle, nema dileme: UVEK je bolje imati nov auto nego polovan (sa minimalnim korekcijama kad se radi o najjeftinijim polovnim automobilima). Ovi carevi iz teksta to znaju, i obraćaju se graničnim slučajevima, onima koji možda mogu da kupe nov auto, i to na kredit/lizing, ali im trebaju pare za još nešto, pa se dvoume. U eri interneta, svako može da za jedan dan prouči razloge za i protiv novog/polovnog automobila, uz ličnu finansijsku projekciju, ne trebaju mu trgovci da ga uče pameti.

Novosadjanin

pre 13 godina

Ja sam za polovno, a evo i zašto:

Nov auto kupio 2008. Astra, plaćena 16.000eu, keš...
Pređeno sa njom skoro 100.000km.
Cena polovna sad je recimo 7.000eu (a manje je, realno), izgubljeno 9.000eu za 3.5 godine.

Na "vanredne" troškove u ovlašćenom servisu dato oko 1.200eu (hladnjak menjan, neke spone, kablovi itd...) + servisi koji su skoro 100% skuplji kod ovlašćenih servisera nego kod ne ovlašćenih...

Sve u svemu, za 3.5 godina sam izgubio preko 11.000eu što mu dođe da sam gudio oko 270eu MESEČNO ili to 8eu DNEVO kroz prozor za NOV auto!

E sad, da sam kupio polovni auto tada stra 3-4god za 8.000eu tada (iste klase i opreme) i ovih drugih 8.000eu držao sa strane za popravke u ne ovlašćenim servisima (a svi znamo bar jedan "dobar") siguran sam da ne bih za ove 3.5 godine dao ni 4.000eu.
Pošto ssam prešao 100.000km bilo bi sigurno svega, tako da 800eu godišnje za održavanje takvog auta mislim da je realno...

A sa druge strane taj auto bi sad vredeo (i vrede) 4.000-5.000 eu (godišta 2004/05)

Po toj računici, uštedeo bih oko 4.000eu što je 25% od cene novog auta, što je oko 120eu mesečno, tačnije, taj polovnjak me košta oko 150eu mesečno (8.000 + 4.000 za održavnje - 5.000 za koliko bih ga prodao = 7.000eu/3.5god)...

Naravno, ovde nije računato gorivo, registracije, kasko... A i tu je sve jeftinije, malo, ali jeftinije u korist polovnjaka...

Dzoni

pre 13 godina

u celom normalom svetu kupuju se novi automobili,u jednoj rusiju 3 miliona godisnje ali kod nas je to postala samo privilegija retkih..ne mozes ti sa 300 eura platom a samo za racune i hranu ti treba bar 400 da kupis auto.

Aleksandar

pre 13 godina

"većina starih vozila nije bezbedna jer ih njihovi vlasnici ne servisiraju u ovlašćenim servisima, niti im kupuju originalne delove"

Ja spadam u ljude koji veoma redovno održavaju vozila, menjam sve delove na vreme (jeftinije je nego čekati), radim redovan servis 2 puta godišnje i moj auto prolazi tehnički bez problema.
Plus da se pre svake popravke dobro informišem o kvaru, delovima i popravkama (hvala internet klubu nas vlasnika tih automobila).

I samo jednom sam išao u ovlašćeni servis.
I to mi je bilo previše.

Magare

pre 13 godina

Kupio sam nova kola na lizing.Iz perspektive odrzavanja sam evo vec trecu godinu miran.Najveci trosak su mi bile zimske gume i redovni servisi.Redovan servis u OVLASCENOM servisu(tu sam i kupio kola) me kosta 10.200 din,u to spada zamena filtera ulja,filtera vazduha,goriva,polen filter i 4l ulja + radni sat.Ako je to sisanje onda ja ne znam gde i za koje pare vi radite servis.Pri tom dobijam originalne delove i reklamaciju ako nesto ne valja.Imam excluziv kasko(kasko obavezan za lizing) koje me kosta 17e mesecno i kad mi je neki nesrecnik kljucem unakazio kola auto je sa obe strane prefarban(metalik boja).Farbanje je kostalo 800e a moje ucesce je bilo oko 40e.Dakle,prednosti lizinga su velike ko ima para,ko nema mucice se.Kad sam uzimo vozilo imao sam para ali kako je nastala kriza nevidjeni mi je teret za budzet ta rata.Razmisljam se da isplatim lizing i da kupim polovna kola samo klasu iznad.Eto.

Bojan

pre 13 godina

Novo auto mozda gubi na trzisnoj vrednosti, ali meni je njegova vrednost ista. Prije 8 godina kupio novu astru, i evo je, i sada dobro sluzi, za sve ove godine na vanredne popravke potroseno je mozda 250evra. Na trzistu ne verujem da mogu dobiti neke posebne pare za nje, ali me to posebno i ne interesuje jer me dobro sluzi i znam ko ju je vozio i kako ju je vozio i sve u vezi sa njom.
Isto tako sam prosle godine kupio doduse polovnu hondu, ali ocuvanu skoro kao nova i sa malom kilomentrazom. Presao sam sa njom 25000km za godinu dana i naravno da nista nisam menjao na autu. Ne razumem ove ljude sto kupuju polovna kola, npr dizelase sa 200.000km i onda moraju u njih da ulazu jos 1500 evra. Je li vi uzimate u vasu kalkulaciju izgubljeno vrijeme, nerviranje, rizik da te auto ostavi na putu u nedodjiji itd?

dosta vise

pre 13 godina

Kako imate snage da vodite ove beskrajne i besmislene rasprave? Automobil neka svako kupuje prema svojim zeljama, potrebama, ciljevima i mogucnostima polovan ili nov kako se kome svidja. Od ovih promotivnih clanaka gde vlasnici auto placeva zagovaraju polovnjake a uvoznici nova vozila niko se nece opametiti.

visoki-c

pre 13 godina

Samo je bitno da kupis automobil kom mozes da odrzavas. Ja sam kupio bolji polovan auto, i imao sam tri investicije (oko 1.500e za godinu dana), uz redovne servise. Na te troskove sam racunao jos kad sam kupovao auto, a videcemo za dalje... Ali uvek ima nekih problema na polovnom automobilu, to je cinjenica.

mare

pre 13 godina

o cemu pricate,kojih 500e za automobili nize klase(klio,polo...)ne mislim na leseve od 20g,6god imam pola,a kupio sam ga kad je bio star 3god,sem ulja i nekih sitnica,nista nije menjano,godisnji prosek je upola manji od vase racunice...

Darko

pre 13 godina

A vi u ovlascenim servisima sipate samo maslinovo ulje i stavljate titanijumske gerfucne jel da? Pazi licno sam video fakturu za jedan ovlasceni servis u domacoj veleprodaji delova gde i sam kupujem da me takvi kao vi ne bi farbali. Sa druge strane npr kineski optimal diskovi su presli dva puta vise na celoj floti pezo vozila, bez ijednog problema u odnosu na originalnog valea. DAKLE, DA NOVO ALI BEZ OVLASCENIH...

mile

pre 13 godina

Svi bi mi voleli da sednemo u NOV auto, ali malobrojni su oni srećnici koji to mogu da priušte.
Kod novog auta su troškovi održavanja minimalni, samo redovni servisi, nema novih pneumatika, akumulatora, amortizera, ležajeva itd, ali je pad vrednosti priličan.


Nasuprot novom, kod polovnog su druženja sa mehaničarem česta.

E sad koji je isplativiji, to korinici znaju.

Nikako se nemože gledati samo kroz kasko osiguranje. Puno je tu uticajnih faktora.

ako neko ima evidenciju troškova, neka je podeli


pozdrav

Miroslav

pre 13 godina

Cena novog automobila se odredjuje na osnovu kupovne moci kupaca u segmentu automoila a ne na osnovu ponude i potraznje kao kod polovnjaka i ta razlika odatle i dolazi, samo od razlicitih nacina odredjivanja cene auta na trzistu a ne od prave vrednosti auta, niti cene troskova odrzavanja niti kamata banaka.

G*nesh

pre 13 godina

@igorpl - Ako ne radis u nekoj lizing kuci, previse se potresas za obican tekst.

Ovlasceni i originalni delovi? Da li znate koliko je tih servisa gubilo licence jer ugradjuju Turske delove? Da li znate koliko kosta sat rada automehanicara? (Ne kritikujem posao.) 3500din/h ? Pa da li doktori toliko zaradjuju? Ucitelji? Profesori? Vaspitaci? i svi smo videli snimak kako u ovlascenom servisu "probno voze" vas auto 160km/h i kupe ljude sa ulice da ih voze.

Dok kod polovnih nadjete dobar servis - ima ih! Vi kupite delove, zamene se i gotovo.

Moje misljenje je da bih pre kupio nov! Ali, upravo zbog servisa, garancije koja obuhvata OBAVEZAN servis u auto kuci gde ste kupili auto, jos uvek pre vozim polovan jer kako neko lepo rece: "Ne zaradjujem od automobila da bih kupio nov."

Zextra

pre 13 godina

Licno volim cesto (na godinu , dve) da promenim auto. U takvom slucaju nov se ne isplati, ali ako kupite nov I vozite ga 6-7 god to vec ima smisla. Mada treba se osvrnuti I na nase nepouzdane nazovi ovlascene servise. Sticajem okolnosti poznajem dosta ljudi iz tih krugova, I vrlo cesto cujem za pojedine mahinacije kojima pribegavaju, kao sto je da vam uopste ne zamene ulje (posebno ako je auto na pravno lice) I pojedine delove za koje mogu da vas uvere da su menjani. Tako da je vrlo diskutabilno sta odluciti u nasoj drzavi Srbiji.

Milos

pre 13 godina

Postovana redakcijo samo da vas upozorom da vam slika obajvljena uz vest nije adekvatna. Postavili ste sliku gde "majstor" (ovo majstor namerno pod navodnicima) bez apsolutno ikakve zastitne opreme (radno odelo, rukavice, naocare) radi vrlo opasan poso sa brusilicom okrenutom naopacke skoro u visini ociju. Pisem vam iz iskustva posto i sam radim slicne i gore i teze poslove i znam koliko je to opasna masina (ko radi slicne poslove vrlo dobro zna o cemu govorim). Kao sto na TV-u uvodite cenzuru na program i stavljate ogranicenje tj preporuku za uzrast ispod kojeg deca maldja od toliko preporucenih godina ne bi trebalo da gledaju doticni porgram ili kao sto eksplicitne scene seksa i nasilja ne pustate u neko vreme kada deca najvise gledju TV tako bi ste trebali i da malo se pozabavite i slikama koje objavljujete uz vest (kao sto stavljate sliku onog cicice sto brusi uz svu HTZ opremu (radno odelo, zastitne naocare, rukavice)). Shvatite ovo kao dobronamernu sugestiju od vaseg vernog citatelja.

Srx

pre 13 godina

Kako kupiti polovan auto npr 2006 godiste na lizing? Uglavno sve banke insistiraju da prilikom otplate poslednje rate, vozilo ne bude starije od 5 godina...

chubby checker

pre 13 godina

moja logika je još jednostavnija: ako planirate da kupljeni auto vozite barem 10 godina onda vredi kupiti novi. stoji da je mnogo skuplji u odnosu na stariji ali uz odgovarajuće održavanje mirni ste 10-15 godina. polovan se više isplati ako ga hoćete prodati za par godina jer gubite nauporedivo manje