Subota, 28.11.2009.

12:23

Vinjete zamenjuju naplatne rampe?

Dilema naplate vožnje autoputem, plaćanje na rampi ili kupovinom vinjete za definisani period, sve je prisutnija u Ministarstvu za saobraćaj i infrastrukturu.

Izvor: Blic

Vinjete zamenjuju naplatne rampe? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

78 Komentari

Sortiraj po:

giga

pre 16 godina

Za neupućene, na deonici Beograd-Šid od 2005 se primenjuje sistem naplate sa očitavanjem tablica i snimanjem vozila tako da je svaka krađa onemogućena. Postavljanjem kamera u kabine 2009 sprečena je i poslednja mogućnost naplaćivanja većeg iznosa od stvarnog. Uveden je eksperimentalno i tag koji omogućava brz prolazak kroz rampu bez zaustavljanja (Pupin ga još usavršava). Problem je tamo dole u Srbiji gde se još uvek krade i deli sa šleperima zbog visoke cene a nije uspostavljen novi sistem. Vinjete za neupućene znače da će svi građani bez obzira da li koriste autoput ili ne imati troškove plaćanja i u tome se ogleda sva Dinkićeva filozofija, uvek preko leđa građana. Neko ko nikad ne ide autoputem moraće da plaća.

Dejan

pre 16 godina

Klasicnu napaltu putarine u Evropi imaju Spanija,Portugalija,Francuska,Italija,Hrvatska,Bosna,Grcka a vinjete Austrija,Ceska,Slovenija,Madjarska,Slovenija,Bugarska dok zemlje Beneluxa imaju elektronsku vinjetu znaci nemojmo praviti histeriju da ceo svet koristi vinjete kad to naprosto nije tacno a u svetu je takodje situacija pola pola i jedan i drugi sistem naplate ima svoje prednosti i mane a konkretno u nasoj situaciji najbolje resenje bi bila elektronska naplata ali pod uslovom da racun stize na kucni broj kao i infostan ili recimo struja ali i ostaviti klasicnu naplatu za ljude koji na taj nacin zele platiti putarinu jer ne smemo zaboraviti i socijalnu komponentu.A sto se tice prihoda sigorno bi pali jer je na primer Hrvatska u analizi uvodjenja vinjeta dosla do podatka da bi na godisnjem nivou izgubila oko 100 miliona evra.Svako od nas se nada jeftinijoj putarini ali bi sigurno bilo po onoj narodnoj "ko ne plati na mostu platice na cupriji"

dex

pre 16 godina

za neiformisane - upravo se na rampama postavljaju TAG-ovi, elektronski uredjaji koji omogucavaju naplatu bez zaustavljanja vozila. To je ono:senzor na rampi koji "gadja" uredjaj na vozilu i automatski otvara rampu.Vinjeta ima mnogo vise prednosti nego mana.Jedna od mana je sto nas narod tesko nesto placa unapred, npr. za 6 meseci.

radenko nikolic

pre 16 godina

komplimenti jedan sasvim savremen i normalan predlog koji treba da se usvoji odmah kao isve ostale zemlje tako cemo izbeci guzve i sve ostale malverzacije hvala samo napred

najskuplje

pre 16 godina

Imamo verovatno najskuplje putarine na svetu, 40% cene goriva ide na puteve, pa opet to nije dovoljno da se putevi održavaju. Iz toga onda sledi da nešto ozbiljno nije u redu sa načinom na koji se troši taj novac. Možda se i dalje "kraducka"?

bgd-fantom

pre 16 godina

naravno da je vinjeta dobra stvar ... za korisnike naravno !
pravim preko 100.000 km godisnje po evropi i ovima sto vole razno-razna poredjenja bih samo naglasio da je cena za godisnju vinjetu u svajcarskoj 40 chf (25-26€)!!!

Milos

pre 16 godina

Cekajte, pa ko to 10 puta dnevno koristi autoput?! Sve i da se vozi najkraca moguca destinacija, recimo Bubanj potok - Vrcin, stvarno mi je tesko da zamislim zasto bi to neko radio. Eventualno dva puta, na posao i kasnije kuci i to je to. Uostalom ljudi koji na taj nacin moraju svaki dan da se prevoze sigurno neopravdano veliki novac izdvajaju na putarinu - zamislite samo nekoga ko zivi u Beogradu, a radi u Novom Sadu - svakog dana skoro 600 dinara, pa 20 radnih dana u mesecu - 12.000 dinara, odnosno trecina prosecne plate. Plus benzin. Malo li je.

Razliku treba napraviti izmedju onih koji autoput koriste "10 puta nedeljno" i onih koji ga koriste tek nekoliko puta godisnje.

sinbad

pre 16 godina

@Rascia
I mene zanima zasto se ne placa putarina za 50Km autoputa kroz najbogatiji deo Srbije Beograd od Bubanj potoka do Simanovaca. A za 30 Km od Novog Sada do Vrbasa, putarina kosta 330din. Vinjeta bi resila problem, s tim sto bi beogradjani morali da kupuju godisnje vinjete, kao cenu privilegije zivota u Beogradu.

Frankfurter

pre 16 godina

@ Analiticar:
Zivim u Nemackoj i ovde se ne naplacuje koriscenje autoputa. Nema ni vinjeta, nema ni naplate puta. Iako je tranzitna zemlja i povezuje istocne zemlje Evrope sa zapadnim... Pa ipak imaju dosta za odrzavanje puteve i stalno nesto grade i popravljaju. Nacin na koji uspevaju da odrzavaju puteva je kroz cenu benzina. Znatno je skuplji benzin nego u susednim zemljama. Ono sto mene zabrinjava je da je i pored toga cena goriva povoljnija u Nemackoj nego u Srbiji!!!!!


Sve je tacno i mogu da potpisem osim tvrdnje o ceni goriva. Sa zvanicnog Aralovog sajta:

http://www.aral.de/toolserver/retaileurope/netSellingPrice.do?categoryId=4000529&contentId=58635

Naravvno a kvalitetu goriva i usluge u Srbiji i u Nemackoj iluzorno je uopste i pricati.

mali perica

pre 16 godina

"Procene su da je 200 miliona evra, koliko se sada godišnje naplaćuje, nedovoljno za održavanje glavnih saobraćajnica"

alo, koje procene? kao, na primer, kupusa na pijaci?

koliko je potrebno para za ove drndave puteve, pri ovakvoj ceni goriva, da se prave i opravljaju? dajte cifu, dosta više foliranja.

Dejan KG

pre 16 godina

obzirom da malo vise putujem, malo cu pojasniti neke stvari.
Vinjeta je jedna veoma dobra stvar, koja sprecava zadrzavanje na putu i malverzacije naravno! NE koristi se na regionalnim putevima, tako da nema razloga za uzbunu oko toga!
Zemlje u regionu i sire:
Nemacka - nema putarina i na najvecem broju auto puteva nema ogranicenja brzine :))) sto je vrh za nas koji volimo malo brze da vozimo!
Austrija 8 eur 10 dana - vozite se koliko hocete!
Slovenija 15 eur 7 dana i 30 eur mesec dana, trenutno nemaju na 6 meseci i godinu!
hrvatska do zagreba 15 eur - isto kao i mi naplatne rampe a do obrezja ka ljubljani 2 eur - isto naplatne rampe, stim sto imaju mogucnost prepaid kartica gde se stedi 10%, sto je povoljno za ljude koji putuju puno! Od zagreba ka mariboru je mislim 4 eur, ali ne 100% nisam skoro bio tamo!
BIH - regionalni putevi - nema putarine!
cg - 10 eur godisnja ekoloska taksa!
madjarska 7,5 eur 4 dana!
rumunija oko 6 eura 7 dana!
bugarska 5 eura 7 dana!
makedonija - ne secam se - jevtinije nego kod nas!


vodite racuna sada kad krenete - kupite vinjetu odmah kada udjete u zemlju, jer ako to uradite kasnije recimo na nekom parkingu, i krenete ka svom vozilu da je nalepite na vetrobran, ukoliko kontrola stoji pored Vaseg automobila i konstatovala je da nemate vinjetu - ne prihvataju to sto ste je u medjuvremenu kupili! Kazne su drakonske!

Sto se tice nase situacije - prosto - Milos je vec rekao! Rade nove rampe - ubacuju gomilu betona u rupe dubine 5 - 6 metara - znaci neko uzima debele pare, a drzava nema pare! Klasicna korupcija i kradja!
Nego ne vredi da se bavimo time, mislim da 95% Vas nije uzelo za ozbiljno njegov komentar, i mozda ste u pravu - nemamo vramena za to, jer necemo nista promeniti!
Hajde da mi lepo razmenjujemo informacije - gde je sta jevtinije i kako sacuvati svaki dinar od lopova!

pozdrav svima!

Marko

pre 16 godina

ODakle ponovo hrabrost poredeiti puteve u Srbiji i EU ??? A sta cemo sa kvalitetom tih puteva u Srbiji i EU. Dokle god mi putarine i registraciju koristimo za placanje penzija, a ne za puteve bice isto.

Stojadin

pre 16 godina

Manite se više sitnog lopovluka.

Uradite najjednostavniju moguću stvar: dignite cenu goriva za npr. još 50 para ili koliko je već potrebno i sasvim ukinite naplatu putarine za domaća vozila a na ulascima u državu uvedite kupovinu vinjete samo za strance (jer oni kroz cenu goriva ne plaćaju upotrebu puteva) i rešili ste problem.

E, ali onda bi neko taj svež novac možda potrošio u druge svrhe, a ne za održavanje puteva?

Svedoci smo da promene cena goriva skoro uopšte ne utiču na inflaciju u Srbiji ma koliko se "stručnjaci" upinjali to da nam dokažu.

Nisam primetio da je hleb pojeftinio kada je cena nafte pala? Ne vidim da mu se cena menja ni kad je nafta porasla?

Dakle, ako još malo poskupimo gorivo, niko neće ni osetiti.

Drpajte i lapajte koliko god možete, ovaj narod vas baš takve i zaslužuje.

A znate šta još možete? Uvedite i treće izvlačenje Loto-a nedeljno pa uzimajte pare i na tome!!!

Sram da vas bude.

BgBoy

pre 16 godina

Ajde ljudi dosta foliranja, te skup vam benzin, te skupe vam vinjete, te skup vam tehnički, ovo-ono, a ovde saobraćajni čepovi svaki dan.

Putnik namernik

pre 16 godina

Gde nađoste dve najskuplje zemlje za poređenje. Smrdi mi da će ovde biti još skuplje. Što se ne ugledate npr. na Austriju. Kod njih je 10dnevna vinjeta samo 6eur. U Sloveniji je kilometar izgradnje autoputa najskuplji u Evropi, ne bih da objašanjavam razloge, nisu isključivo geografski.

Zainteresovan

pre 16 godina

Vinjete su interesantna stvar. Dobro je sto mogu da vaze ne samo za autoputeve nego za sve puteve u zemlji. U nekim zemljama ako vozis na podrucju grada ne moras da imas vinjetu. Cim izadjes na medjugratski put obavezna je.
Na taj nacin svi placaju - pa je manja cena vinjete, cena benzina se lakse kontrolise - nisu putevi opravdanje za poskupljenje benzina. Vojvodjani i "ostali" se vise ne svadjaju jer se svi putevi finansiraju iz iste kase.
Cak i ako date koncesiju za izgradnju autoputa strancima moguce je placati im iz tog budzeta na osnovu procene saobracaja ili jednostavno "kamate" na ulozena sredstva.
Vozis i ne mislis. Uvek je korisnije imati sto manje gluposti na pameti i koncentrisati se na vazne stvari u zivotu.

Magnus

pre 16 godina

@Analiticar Amater
Sve je to lepo ali ne primenjivo u Srbiji. Svako resenje gde ne moze da se ucari sa strane je neizvodljivo u nasim uslovima. Prvo neko mora da postavi te kamere, skenere i ostala cuda. Onda neko mora da ih odrzava. Na kraju neko mora da naplati te i takve usluge, kako preko racuna?
Cini mi se da su vinjete jedino moguce resenje, nazalost...

autostoper

pre 16 godina

Ajoj, a gde ću ja onda da stopiram? Naplatna rampa je odlična za stopiranje. A sumnjam da će vinjeta biti jevtina. Cenu vinjete će da odvale pa ima da se uši zacrvene, nemamo mi 1500 evra platu kao Austrijanci, dakle, ne može bez dotiranja od strane države.

cika pop

pre 16 godina

Mala digresija... Vest je objavljena 28.11. Danas (29.11.) je pustena nova deonica auto puta u vojvodini... I sutra ce da kazu - a od cega vi mislite da mi gradimo preostalih 60km!?

Renault 18

pre 16 godina

@Bata "
Problem kod vinjete je sto vise nece moci da se krade"

O Bato, Bato. Bas si mali Bata. Pa ovi ce za 5 minuta da pronadju nacin za kradju. Duple vinjete, troduple, falsifikati, kradja vinjeta u stampariji.. Milion je mogucnosti. A mozda su se sada setili vinjeta bas zbog toga. Kradja starog sistema naplate je vec procesuirana na sudu i bilo bi malo suvise da to ponove. Zato novi sistem naplate, pa udri, mazi dok ne uhvate portira.
A sto se tice poredjenja Srbije i Nemacke, to je stvarno neukusno. Nemacka je zemlja mehanike i automobila i citav saobracaj su osmislili intaligentni i dobronamerni ljudi. Srbija je zemlja lopova pa se to odnosi i na saobracaj kao i na druge sfere zivota.

Kris

pre 16 godina

A postoje i Post-paid naplate, kakvu imam za Francusku : plati se kaucija za mali aparat koji se zalepi u autu, na naplatnoj rampi se brzo otvori prolaz uz jedan "bip", na kraju meseca se dobije faktura sa svim detailjima. I placa se mala mesecna pretplata za tu uslugu, ali se dobija i mali popust na naplatnim rampama. Svi dobijaju.

Pozdrav.

Aleksandar

pre 16 godina

Godišnje na putarinu trošim 500€. Nije mi jasno šta dobijam ovim. Pošto vozim na gas putarina mi je skuplja od troška za gas.
Ne bavim se biznisom, ovo mi je samo porodični trošak. Koliko vidim ovo bi me u Sloveniji koštalo 100-tinak evra.
Dakle, u srbiji važi - gde god nađeš zgodno mesto ti oderi građane!

GuC

pre 16 godina

elektronska naplata, vinjete ili koji god sistem izmislili, smišlja se da bi bio još skuplji od ovog NAJSKUPLJEG koji postoji. U prevodu, biće još gori putevi, ali će s e prikupljati mnogo više para koji neće ići u održavanje i izgradnju...jedino će "skupljači" putarine imati manje troškove kod otimanja. Speaking about autoputove u srbiji, da li je to auto put od Bgd do Niša, do Bajakova i onaj kvazi do Novog Sada?
Pa pogledajte Hrvatsku, milina.To bi vam mogao biti primer kako se dalekovido ulaže u zemlju i kako se koristi položaj i privalče investicije...ups, zaboravih na koridor 10, blagi bože, išla sam u gimnaziju kad ste počeli tih par km puta...

Petar

pre 16 godina

Mislim da ne treba preterano razmisljati, voditi polemiku o uvodjenju vinjete i izmisljati toplu vodu. U najvecem delu EU se koristi - treba je uvesti i kod nas. Osnovni razlog je funkcionalnost i izbegavanje nesnosnih guzvi na naplatnim rampama. Da je srece da smo je odavno uveli!!!

Rascia

pre 16 godina

Zanima me obrazlozenje naplate deonice autoputa na teritoriji Opstine Subotica, koja jedino do sada nije imala nijednu naplatnu rampu na kvazi autoputu Horgos-Novi Sad. Nije mi bilo jasno ni do sada zasto ovde nema naplatne rampe - a cuo sam samo neke glasine da je Opstina otplatila troskove izgradnje autoputa ( ili kvazi autoputa ?) pa drugu verziju po kojem je to rezultat politicke trgovine iz Kasine ere i trecu kao da je to tako samo radi alibija za inostrane partnere zbog nenamensko potrosenih sredstava namenjenih izgradnji autoputa uz granicni prelaz Koridora 10: ni za jednu verziju nemam nikakve potvrde da mi mogla biti istinita. Cinjenica je, da nema naplatnih rampi. Ako je istinita prica o otplati, sta je Opstina isplatila: pravi autouput, ili ovaj kvazi autoput ? Ako je Opstina otplatila troskove izgradnje pravog autoputa na teritoriji svoje Opstine, onda se za ovu deonicu ponovo se ne moze uvesti ista tarifa, kao za ostale deonice. A da niko ne dolazi sa pricom oko odrzavanja autoputeva, to svi debelo placamo u ceni goriva, druga je stvar sto drzava dalje nastavlja praksu nenamenske potrosnje sredstava.

Igor

pre 16 godina

Preporucujem,vinjete su najbolji nacin za jeftinije koriscenje puteva,jer ih placaju svi a ne samo trenutni korsnici autoputa.A i teze je "kraduckanje"....

Neverujem ni jednoj vlasti u dobru nameru

pre 16 godina

U svakom slučaju ta vinjeta (neznam zašto to tako zovu,može se naći i neka lepša Srpska reč),biće jeftina koliko i naš benzin.
Možda će ona biti najjeftina u regionu ali kad se na to dodaju akcize i porezi...
Godišnja naplata putarine ne bi smela da u našim uslovima za domaća vozila košta više od 40 evra.Po toj ceni zagarantovano je veće iskorišćenje kapaciteta autoputa što bi trebao da bude prvi cilj,ujedno i prihodi će biti veći nego sad sa ovom otimačinom.
Imamo najveće poreze i akcize na gorivo koliko toga odlazi na puteve.Prođite Hrvatskom kroz Liku i videćete kako izgleda jedan magistralni put.
kad to uporedite sa Ibarskom magistralom...Kad bi to bilo moguće porediti.

Ja

pre 16 godina

I ja sam za vinjete. Prosto me vređa da za VOZIKANJE od NS do BG i nazad moram da platim skoro 500 din, a da za iste pare u Mađarskoj mogu da se vozim nedelju dana. I šta uopšte znači ta reč, vozikanje? Možda da treba da sedim kod kuće umesto da se krećem relativno slobodno po svojoj zemlji, a uskoro i po Evropi?

dejan

pre 16 godina

Kakve crne vinjete, tu treba da dele dzabe uputstva kako da prezivite vozeci.
Malo ubiraju prihoda na ta visoke i bezobrazne nadoknade za to sto nazivaju autoputem? Da nije sramota ovo sto izjavljuju i da nije ozbiljno pomislio bi da je neki novi monti pajjton u pitanju. ma najbolje je da stave naplatne rampe na svakih 50 kilometara, slicno ko do Subotice, i da 50 km naplacuju po 5 eura svakom, da nas predjenih 100 km izadje kao nedelju dana sto plate madjari za sve autoputeve po celoj zemlji.
mene bi bilo sramota da uopste i naplacujem bilo sta za te nazovi autoputeve. Sem tog dela Beograd Nis gde ne sme biti skuplje od 5 eura povratna karta, a i to je bezobrazno. Onaj deo do subotice na sve lici ali ne na auto put. pa tu se 200 kilometara vozi kao u madjarskoj da vozite 350 kilometara,slicno stignete pa cak i gore ako vam iz zbuna izleti neki policjac.

nihil

pre 16 godina

Ovo sa rampama je najgora stvar, oduzima vrijeme i preskupo je, a najelegantnija je kroz gorivo, kao u Njemačkoj. Kod nas za gorivo ipak nije dovoljno, jer dužina autoputa nije tolika da se mora puniti gorivo kod nas. Posebne vinjete za vozila sa stranim tablicama, a posebne za domaća, podjela vozila po kategorijama, uz popuste za uzimanje vinjeta za duži vremenski period, može da bude i pravedno i korisno.

Srecko

pre 16 godina

Ja vise nista ne verujem ovom Dinkicu. Samim tim ne slazem se sa uvodjenjem vinjeta,cak sam za ukidanje placanja putarine evro za evro, vec kusur dinari.Ili drzava ne zna da zaradjuje na kovanicama i domacoj valuti?Vinjete ce samo pasti na grbacu lokalnom stanovnistvu ako mu padne napamet da uvede puteve prvog reda pod vinjetu.Pa ce i Uzicani da uzivaju magistrale a autoput mozda ce dobiti u sledecem zivotu kako Dinkic dobro racuna i otkrije ko mu se sve ugradio.

knele

pre 16 godina

sumnjam.
koji ce onda biti sistem za kradju, koliko sam ja cuo iz price u to su upletene vrhovne strukture koje ce tesko da se odreknu tih para

Milos

pre 16 godina

wooooohoooo VINJETE? KADA?
Svako ko se ovih dana vozio auto-putem je video da se sve naplatne rampe menjaju i prave se nove i cak se pristupne trake nanovo asfaltiraju! Verovatno je neko uzeo pare za sve ovo. U nasoj zemlji cim vidite da neko nesto bespotrebno uredju odmah znate da je fora u procentu za njegov dzep.
Zasto bi neko gradio nove rampe ako se uvode vinjete? Nece biti vinjeta u Srbiji jer se tu ne moze UKRASTI !!! Zao mi je ako sam vas razocarao.

Komentator

pre 16 godina

Uvodite vinjete, to je najbolje rešenje, a ne da plaćamo preskupe putarine i izbegavamo autoputeve i time uništavamo lokalne puteve, pogledajte staru put do NS, očaj, svi izbegavaju autoput jer je skupo, daš za gorivo koliko i za putarinu..

Plikuscht

pre 16 godina

Kada se uvedu vinjete one se odnose samo na putničke automobile, teretnjaci plaćaju kao i do sada. Isto važi i za strance. Tako da lokalne puteve pretrpane kamionima i dalje treba da rešava policija.
(max, 28. novembar 2009 20:15)

???????

Da li si ti ikad bio u inostranstvu!?
I kamioni, i stranci, i dmaci ... jednom recju - SVI kupuju vinjete (stranci na granicnom ulazu u zemlju).
Svako moze da bira da li ce godisnju, polugodisnju, mesecnu, petnaestodnevnu, za pet dana, za tri dana ... zavisi od kategorija koje se naprave.
I nema velike filozofije. Ko nekupi rizikuje kazne od 300-500 EUR, pa neka rizikuje ... ustedece 10 x po 10 EUR, ali ce 11. put pasti za 500 EUR.

analiticar amater

pre 16 godina

Tako je to kad imamo "strucnjake" u sobracaju. Evo ja cu im ponuditi resenje: Neka na svaki ulaz/izlaz sa auto-puta postave par kamera. Tehnologija je vrlo pouzdana - snima se registarska tablica, softver prepoznaje brojeve na njima. Na taj nacin se belezi mesto ulaska, mesto izlaska sa autoputa i na osnovu toga se tokom meseca napravi racun, posalje na naplatu. Ako racun nije placen automatski se salje opomena, pa dodatna kazna i na kraju bi trebalo obezbediti standardizovan sudski postupak ako bas mora. Kad imate mesto i vreme ulaska i izlaska sa autoputa, vrlo lako odredite prosecnu brzinu vozila, pa ako je vec od 120 km/h, automatski ide i kazna za prekoracenje, a istovremeno se moze izvrsiti provera i da li je auto registrovan, osiguran, kraden i slicno. Vinjete bi ostale samo za strance. Koliko znam vlasnici moraju da odrzavaju tablice da budu ciste, a ako tablica nije cista, pise se i kazna za to. Tako se to radi u kulturnim i uredjenim zemljama i niko ne moze da krade, jer sve ide automatski, a odgovorni vozaci ce biti bezbedniji i komfornije ce putovati.

NS

pre 16 godina

Koliko sam ja shvatio iz ovog teksta, eto nama jos vece guzve na "magistralnim" putevima. Namerno sam ih stavio pod navodnike jer su to sve samo ne magistralni. Kvalitet im je ocajan i ljudi su ponekad i primorani da koriste autoput da bi stigli do obliznjeg mesta. Takodje sam shvatio da je resenje u radu saobracajne policije jer "gomila transportera izbegava autoput". Ne razumm sta ce ih spreciti da to i dalje rade osim policije koja vec ne radi svoj posao kako treba? Takodje sam primetio da se u ostalim delovima Srbije ljudi voze dok se oni koji su u blizini jedinog auto puta "... VOZIKAJU od Beograda prema Nišu, Šidu i Novom Sadu."
Predlazem da se uvedu vinjete, ostavi taksa na puteve koju placamo prilikom registracije, naplatne rampe raazmontiraju i premeste na magistralne puteve i zapuste jos vise svi ostali putavi osim onih na kojima se placa putarina.
Aman ljudi, u Nemackoj se putarina ne placa jer su svesni da je prevoz jedan od glavnih pokretaca privrede. Pa o tome su ovi isti ministri govorili pre nekoliko meseci. Kakve god mere da uvedu vratice se to obicnim ljudima kroz povecanje cena zbog novonastalih troskova. Kao da nisu visoke i do sada.

Nesko

pre 16 godina

Ako je 200 miliona evra prihod od autoputeva za godinu dana, ja se bacam pod prvi teretnjak koji prodje. Nikada do sada nisu bile vece guzve, stranci, kamioni, domaci prevoznici...Pa tu je brate bilo za svakoga po malo. Ako uvedu vinjete, bilo bi super ali znajuci lopove, cisto sumnjam.

fenomen

pre 16 godina

U Austriji je godisnja cena vinjete za 2010-u god. 76 eura (dosad je bila 72 eura) i nije obavezna ali se mora imati ako se izadje na autoput. Putna mreza je dosta dobra i mnogi i ne kupuju vinjetu jer mogu da od tacke A stignu do tacke B veoma brzo i da pritom ne koriste autoputeve. U slucaju da nekog uhvate na autoputu bez vinjete onda su kazne veoma visoke i mogu da budu i do nekoliko hiljada eura. Mozda bi i kod nas u Srbiji trebalo uvesti nedeljne, mesecne i godisnje sa nekim cenama prilagodjene standardu u Srbiji.
Poz...

Oliver

pre 16 godina

Apsolutno pozdravljam uvodjenje vinjeta jer bi to trebalo da znaci jeftiniju voznju auto putem.Cudim se koliko su neki lose informisani sta to znaci...
Vinjeta vam treba samo ako izlazite na auto put.Ko ne izlazi,ne treba ni da kupi.
Inace,u Sloveniji je to jako lose odradjeno,barem za ljude kojima treba jednom godisnje (npr. ko ide jednom godisnje iz EU u Hrvatsku na more). Najjeftinija je 15e za 7 dana,ali ko ide na 7 dana na more!? Mesecna je 30e,a godisnja 95e sto je previse,s obzirom na duzinu auto puteva.Polugodisnja vise nema.
U Austriji je godisnja od 2010. 76,20e (poskupela sa sadasnjih 73,80), za dva meseca je 22,90e a za 10 dana je 7,90e sto je po meni OK. I u Madjarskoj su cene jos povoljnije.Kad putujem kuci vise me kosta od granice do Pozarevca (750 din) u jednom pravcu nego za cetvorodnevnu vinjetu za Madjarsku (oko 6-7e). A o duzini i kvalitetu auto puta da ne pricam...
PS Sve ove cene su za B - kategoriju. Za kamione je dosta skuplje i drugacije je izvedeno.Npr. u Austriji kamioni imaju tzv. GO GO box. To vam je plasticna kutija,velicine pakle cigareta,koja se lepi na sofersajbnu.Dopunite je kao pre paid karticu za mob (to mozete na svakoj pumpi) a "kredit" se skida svaki put kad prodjete ispod kontrolnih senzora.Tada se cuje jednom zvuk iz kutije.Kad ste pri kraju sa kreditom,ona se oglasi 2 puta. Pricao sam sa jednim vozacem u firmi,mesecno uplacuje (firminom karticom - naravno) oko 800 - do 1000e !!! Ali,razumem,kamion zaradjuje novac,vise opterecuje put i zagadjuje okolinu...
A kazne... na licu mesta 120e,a ako nemate preti vam kazna od 300 - 3000 e!!! Tako da se ne isplati da se svercujete.Mislim da tako i treba,da je kazna veca od godisnje vinjete,a ne kao sto je jedan od prethodnih komentatora predlozio 20 - 30e,jer se tako ljudi stimulisu da se svercuju.
Iskreno se nadam da ce sto pre vinjete kod nas da se uvedu,i da nece biti skuplje od Madjarskih.A bio bi i najzad red da kroz Vojvodinu i ima auto put a ne samo da ga placamo godinama!!!

Milica

pre 16 godina

U USA, u drzavama u kojima se putarina naplacuje (npr Ilinois) postoje i-pass ili easy-pass prepaid transponderi. Putarina se automatski skida sa tvog racuna svaki put kad prodjes kroz rampu. Na isti transponder mozes da registrujes 2-3 auta; kad suma na tvom iPass racunu padne ispod ugovorenog minimuma, nova rata (40 $) se automatski uplacuje (skida) sa tvog bankovnog racuna. Nekima 40 $ traje celu godinu, nekima mesec dana, zavisi koliko koristis puteve.
Vrlo prakticno. I nema prevare, placas koliko koristis put.

gorcilo

pre 16 godina

Vidim da su neki zbunjeni kako funkcionise sa vinjetom.Ko putuje u unutrasnjosti i ne koristi auto put tome i ne treba.Ako i nekad izadje na auto put kupi vinjetu za 7 dana.Inace u Bugarskoj je vinjeta za 7 dana 5 eura,a godisnja 35 eura!!! Koliko bese ono od Beograda do Nisa u jednom pravcu? SRAMOTA!!!!

Analiticar

pre 16 godina

Zivim u Nemackoj i ovde se ne naplacuje koriscenje autoputa. Nema ni vinjeta, nema ni naplate puta. Iako je tranzitna zemlja i povezuje istocne zemlje Evrope sa zapadnim... Pa ipak imaju dosta za odrzavanje puteve i stalno nesto grade i popravljaju. Nacin na koji uspevaju da odrzavaju puteva je kroz cenu benzina. Znatno je skuplji benzin nego u susednim zemljama. Ono sto mene zabrinjava je da je i pored toga cena goriva povoljnija u Nemackoj nego u Srbiji!!!!!

Nikola

pre 16 godina

Kako je moguće da tako mali broj ljudi komentariše cenu putarina kod nas. Kad uđeš u Austriju vinjeta košta cca 10Eur za nedelju dana, pa se vozi koliko hoćeš, dok kod nas približno toliko košta u jednom pravcu Niš-Beograd, a koliko vidim i to im je malo. Pa hoće li neko da podigne glas ovde?

Djura

pre 16 godina

Ljudi pa oni stalno nesto lazu, vinjaeta je u Sloveniji 35 evra za sest meseci, a kod nas je cete toliko potrositi ako dva puta odete Begorad-Nis i nazad.

Drzava nam skida kozu s ledja i mi nista, strasno

XXX YYY

pre 16 godina

Mislim da je ovo jedna dobra ideja koja moze da ustedi mnogo novca onima koji koriste auto put. Postoje različita rešenja u evropskim zemljama. Tako npr u UK svako mora da kupi "tax road" koristio ili ne koristio auto put. S druge strane u Austriji je 7,5 eura sedam dana upotreba auto puta 24h na dan. Ako izračunate malo bolje 7,5 eura je manje od 750 dinara i toliko ćete u Srbiji platiti samo da idete od Subotice do Niša. Razlika je jos veca ako uporedite kvalitet auto puta u Srbiji i Austriji. Dakle ne samo da je razlika u ceni neizracunljivo veca (razlika se ne moze izracunati s obzirom na to da u Austriji koristete sve auto puteve 24h na dan celu sedmicu a od Subotice do Nisa odete samo jednom u tom pravcu za taj novac - dakle ne moze se uporediti) vec je i kvalitet usluge neprocenjivo slabiji. Što se tiče Mađarske oni su malo skuplji dok Nemci ne naplaćuju ništa. Dakle suština je da su kod nas ceste najgore a da naplaćujemo najviše. Uvođenje vinjeta bi uveliko smanjilo torškove korisnika ako bi cene tih vinjeta bile u najmanju ruku iste kao i u evropi. Do današnjeg dana imamo situaciju da ni nemamo auto put (subotica - novi sad) a naplaćujemo ga skuplje nego nemci, englezi, slovenci, mađari, austirjanci ....

max

pre 16 godina

Kada se uvedu vinjete one se odnose samo na putničke automobile, teretnjaci plaćaju kao i do sada. Isto važi i za strance. Tako da lokalne puteve pretrpane kamionima i dalje treba da rešava policija.
A imamo i mi ETC sistem naplate preko pre-paid ili post-paid kartica na pravcu Beograd-Šid, ali nikada nije aktiviran, a nisam siguran ni da ga sve rampe imaju instaliranog

Vlada

pre 16 godina

naravno da je vinjeta dobra ideja. nema vise bespotrebnog zadrzavanja vozila po nekoliko puta od subotice do preseva. naravno da je to najbolji nacin za naplatu, jedino ne znam kako ce to uspeti da prodje...toliko se manipulanata obogatilo na naplatnim rampama...kako sad da se menja ta zlatna koka?...hm, smislice oni i sa vinjetama neku foru, pazite sta vam kazem...

Petar

pre 16 godina

a šta da rade oni kao ja što im je najbliži autoput na 100km i na isti izlaze dva-tri puta godišnje i to od malog požarevca do Bubanj potoka

rene campos

pre 16 godina

Mozda bi trebalo da pogledate kako se to regulisalo u Cileu, Juzna Amerika, koristeci tagove i senzore na autoputevima. Racun stize na kucna vrata...

kvrc

pre 16 godina

Hvala Bogu da ste se setili. Ko živi npr u Čačku ili Užicu i ne vozi se nigde osim u lokalu, taj nek i ne kupuje vinjetu. Za domaće sve isto ili slično, a strance (time i Vojvođane :) - tu je gro autoputeva) oderemo !
By the way, to je trebalo uraditi pre preregistracije MNE vozila pa ne bi imali "Milovih krševa" jer im se ne bi isplatilo da plaćaju vinjetu kao stranci.

Milan

pre 16 godina

Pa Hvala Bogu ako uvedu vinjete to je evropski i napredno, jos samo za kamione radarski sistem ocitavanja i bice bolje naplacivanje bez zastoja.

slavko

pre 16 godina

Svaki dan putujem iz Smedereva ka Beogradu. Ne možete zamisliti koliko kamiondžija vozi tim veoma krivudavim i lošim putem, njihovom zaslugom, a kako bi izbegli troškove auto puta. Gužve, zastoji i vožnja sa po 30 km/h je uobičajeno. Zbog toga imaju par stotina dinara uštede. To se mora sprečiti.

Vlada

pre 16 godina

ljudi vidim da ste se zbunili. vinjeta vam treba samo ako vozite autoputem! znaci , ne treba vam vinjeta ako ne izlazite na autoput. za ono za sta postoje naplatne rampe sada, za to ce vam u buducnosti trebati vinjeta. ako izadjete na autoput a nemate vinjetu , nije problem, stanete na prvu benzinsku pumpu i kupite jednu. problema nema. tako se barem radi u okolnim zemljama. ne znam zasto ne bi moglo i kod nas!

Bata

pre 16 godina

Problem kod vinjete je sto vise nece moci da se krade,csto je pokretacke snaga ove drzave. E zbog toga ih nece uvesti, kao sto je propalo i milion drugih korisnih (za gradjane) ideja

Rajko

pre 16 godina

Bio sam u Singapuru u poseti i video cudo nevidjeno. Na ulazu u sve ulice u centru u kojima je guzva su postavljene kapije. Na kapijama su elektronski transponderi koji komuniciraju sa malim uredjajem u autu. Taj mali uredjaj je obavezan i u njega se ubacuje pre-paid kartica. Kad prodjete kroz kapiju transponder vam odbije putarinu od kartice, a uredjaj u autu pokaze koliko ste platili i koliko vam je ostalo. Ako na kartici nemate dovoljno para, imate kratak rok da podmirite dug na zvanicnom mestu. Ako ne podmirite, sledi debgela kazna, poslata na kucnu adresu. Pa izvol'te
Evo, sve lepo pise ovde na srpskom, pardon, engleskom:
http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_Road_Pricing_%28Singapore%29

Slobodan

pre 16 godina

A ono sto placamo kao naknadu za puteve prilikom registracije?
Mislim... Hoce dvaput da uzmu pare a da ne rade nista.Mislim da jos nema uslova za vinjete. Kad zaista naprave auto put neka naplacuju, ovo kroz Srbiju sto se naziva auto put je smesno...

legenda

pre 16 godina

Dobra ideja. Ako godisnja vinjeta da ne kosta vise od 50e. Mesecna 10e, nedeljna 5e, za ljude koji samo jednom godisnje putuju na more recimo. Kamere postaviti radi kontrole svuda (kao u Madjarskoj), koje ce da snimaju tablice i tako vide ko je kupio vinjetu, a ko ne. Na granicama naplatiti kaznu strancima ako su vozili bez vinjete. Domacim vozacima dostaviti kaznu na kucnu adresu. Kazna da ne iznosi vise od 20e za prvi prekrsaj, za drugi 30e, i tako dalje.
U svakom slucaju bi to bilo bolje od trenutne situacije, slilo bi se vise para od tranzita, ne bi bilo redova na rampama, ti mladi ljudi sa rampa bi ostali bez posla i mogli bi necim produktivnijim da se bave. Korupcija bi bila nemoguca (dobro priznajem, to zvuci neverovatno u Srbiji). Najbitnije medjutim ostaje da se promeni sistem budzetiranja - tojest da se od putarine ne puni budzet republike i pokrajine, nego da te pare zaista idu samo u odrzavanje i nove investicije u putnu mrezu.

Milos

pre 16 godina

Pa, ja stvarno ne razumem zasto bi oni koji ne koriste autoputeve placali vinjetu? Ako su tamo jednom ili dva puta godisnje, treba uvesti nedeljnu ili desetodnevnu vinjetu po nekoj skromnijoj ceni (u Madjarskoj i Austriji cena takve vinjete je od 4 do 8 evra) - inace, cak je i u ovoj skupljoj varijanti to manje nego sto bi sada platili za povratno putovanje Beograd - Horgos, da ne govorim o deonici od Beograda do Nisa.

Za one koji se voze cesce, skuplje vinjete sa vaznoscu od sest meseci ili godinu dana su prava stvar. One kostaju oko 60-80 evra. Ja bih prvi kupio godisnju, jer bez obzira na naizgled visoku cenu, toliko u putarinama platim za nepunih mesec dana voznje izmedju Beograda i Novog Sada.

Nesha

pre 16 godina

Prvo, svakome makar nekad zatreba auto put, zasto bi ljudi bili protiv vinjeta?

Pa nema boljeg nacina da ne razmisljas o tome koliko ti novca treba za putarinu kad moras hitno iz grada, a bolje je ipak voziti se kakvim takvim auto putevima nego skoro nikakvim regionalnim....

Uostalom, po glavi stanovnika ce biti manje troskova, kad pogledate da samo da dodjete do Nisha treba vam skoro 10 e u smeru...

Posto nema teorije da ce vinjeta biti preskupa, jer bi to ne samo oteralo ljude nego i prevoznike sa nasih autputeva, a moze da poveca tranzitne posetioce krzi Srbiju, kojima se ne daje bas novac za uslugu za koju u drugoj zemlji mogu da se voze po dvadesetak dana...

Znam da sam vinjetu za Bugarsku za period od 10 dana placao 4e...i ne razmisljas....

legenda

pre 16 godina

Dobra ideja. Ako godisnja vinjeta da ne kosta vise od 50e. Mesecna 10e, nedeljna 5e, za ljude koji samo jednom godisnje putuju na more recimo. Kamere postaviti radi kontrole svuda (kao u Madjarskoj), koje ce da snimaju tablice i tako vide ko je kupio vinjetu, a ko ne. Na granicama naplatiti kaznu strancima ako su vozili bez vinjete. Domacim vozacima dostaviti kaznu na kucnu adresu. Kazna da ne iznosi vise od 20e za prvi prekrsaj, za drugi 30e, i tako dalje.
U svakom slucaju bi to bilo bolje od trenutne situacije, slilo bi se vise para od tranzita, ne bi bilo redova na rampama, ti mladi ljudi sa rampa bi ostali bez posla i mogli bi necim produktivnijim da se bave. Korupcija bi bila nemoguca (dobro priznajem, to zvuci neverovatno u Srbiji). Najbitnije medjutim ostaje da se promeni sistem budzetiranja - tojest da se od putarine ne puni budzet republike i pokrajine, nego da te pare zaista idu samo u odrzavanje i nove investicije u putnu mrezu.

Analiticar

pre 16 godina

Zivim u Nemackoj i ovde se ne naplacuje koriscenje autoputa. Nema ni vinjeta, nema ni naplate puta. Iako je tranzitna zemlja i povezuje istocne zemlje Evrope sa zapadnim... Pa ipak imaju dosta za odrzavanje puteve i stalno nesto grade i popravljaju. Nacin na koji uspevaju da odrzavaju puteva je kroz cenu benzina. Znatno je skuplji benzin nego u susednim zemljama. Ono sto mene zabrinjava je da je i pored toga cena goriva povoljnija u Nemackoj nego u Srbiji!!!!!

Nikola

pre 16 godina

Kako je moguće da tako mali broj ljudi komentariše cenu putarina kod nas. Kad uđeš u Austriju vinjeta košta cca 10Eur za nedelju dana, pa se vozi koliko hoćeš, dok kod nas približno toliko košta u jednom pravcu Niš-Beograd, a koliko vidim i to im je malo. Pa hoće li neko da podigne glas ovde?

Milos

pre 16 godina

Pa, ja stvarno ne razumem zasto bi oni koji ne koriste autoputeve placali vinjetu? Ako su tamo jednom ili dva puta godisnje, treba uvesti nedeljnu ili desetodnevnu vinjetu po nekoj skromnijoj ceni (u Madjarskoj i Austriji cena takve vinjete je od 4 do 8 evra) - inace, cak je i u ovoj skupljoj varijanti to manje nego sto bi sada platili za povratno putovanje Beograd - Horgos, da ne govorim o deonici od Beograda do Nisa.

Za one koji se voze cesce, skuplje vinjete sa vaznoscu od sest meseci ili godinu dana su prava stvar. One kostaju oko 60-80 evra. Ja bih prvi kupio godisnju, jer bez obzira na naizgled visoku cenu, toliko u putarinama platim za nepunih mesec dana voznje izmedju Beograda i Novog Sada.

Bata

pre 16 godina

Problem kod vinjete je sto vise nece moci da se krade,csto je pokretacke snaga ove drzave. E zbog toga ih nece uvesti, kao sto je propalo i milion drugih korisnih (za gradjane) ideja

Slobodan

pre 16 godina

A ono sto placamo kao naknadu za puteve prilikom registracije?
Mislim... Hoce dvaput da uzmu pare a da ne rade nista.Mislim da jos nema uslova za vinjete. Kad zaista naprave auto put neka naplacuju, ovo kroz Srbiju sto se naziva auto put je smesno...

Djura

pre 16 godina

Ljudi pa oni stalno nesto lazu, vinjaeta je u Sloveniji 35 evra za sest meseci, a kod nas je cete toliko potrositi ako dva puta odete Begorad-Nis i nazad.

Drzava nam skida kozu s ledja i mi nista, strasno

gorcilo

pre 16 godina

Vidim da su neki zbunjeni kako funkcionise sa vinjetom.Ko putuje u unutrasnjosti i ne koristi auto put tome i ne treba.Ako i nekad izadje na auto put kupi vinjetu za 7 dana.Inace u Bugarskoj je vinjeta za 7 dana 5 eura,a godisnja 35 eura!!! Koliko bese ono od Beograda do Nisa u jednom pravcu? SRAMOTA!!!!

Nesha

pre 16 godina

Prvo, svakome makar nekad zatreba auto put, zasto bi ljudi bili protiv vinjeta?

Pa nema boljeg nacina da ne razmisljas o tome koliko ti novca treba za putarinu kad moras hitno iz grada, a bolje je ipak voziti se kakvim takvim auto putevima nego skoro nikakvim regionalnim....

Uostalom, po glavi stanovnika ce biti manje troskova, kad pogledate da samo da dodjete do Nisha treba vam skoro 10 e u smeru...

Posto nema teorije da ce vinjeta biti preskupa, jer bi to ne samo oteralo ljude nego i prevoznike sa nasih autputeva, a moze da poveca tranzitne posetioce krzi Srbiju, kojima se ne daje bas novac za uslugu za koju u drugoj zemlji mogu da se voze po dvadesetak dana...

Znam da sam vinjetu za Bugarsku za period od 10 dana placao 4e...i ne razmisljas....

Oliver

pre 16 godina

Apsolutno pozdravljam uvodjenje vinjeta jer bi to trebalo da znaci jeftiniju voznju auto putem.Cudim se koliko su neki lose informisani sta to znaci...
Vinjeta vam treba samo ako izlazite na auto put.Ko ne izlazi,ne treba ni da kupi.
Inace,u Sloveniji je to jako lose odradjeno,barem za ljude kojima treba jednom godisnje (npr. ko ide jednom godisnje iz EU u Hrvatsku na more). Najjeftinija je 15e za 7 dana,ali ko ide na 7 dana na more!? Mesecna je 30e,a godisnja 95e sto je previse,s obzirom na duzinu auto puteva.Polugodisnja vise nema.
U Austriji je godisnja od 2010. 76,20e (poskupela sa sadasnjih 73,80), za dva meseca je 22,90e a za 10 dana je 7,90e sto je po meni OK. I u Madjarskoj su cene jos povoljnije.Kad putujem kuci vise me kosta od granice do Pozarevca (750 din) u jednom pravcu nego za cetvorodnevnu vinjetu za Madjarsku (oko 6-7e). A o duzini i kvalitetu auto puta da ne pricam...
PS Sve ove cene su za B - kategoriju. Za kamione je dosta skuplje i drugacije je izvedeno.Npr. u Austriji kamioni imaju tzv. GO GO box. To vam je plasticna kutija,velicine pakle cigareta,koja se lepi na sofersajbnu.Dopunite je kao pre paid karticu za mob (to mozete na svakoj pumpi) a "kredit" se skida svaki put kad prodjete ispod kontrolnih senzora.Tada se cuje jednom zvuk iz kutije.Kad ste pri kraju sa kreditom,ona se oglasi 2 puta. Pricao sam sa jednim vozacem u firmi,mesecno uplacuje (firminom karticom - naravno) oko 800 - do 1000e !!! Ali,razumem,kamion zaradjuje novac,vise opterecuje put i zagadjuje okolinu...
A kazne... na licu mesta 120e,a ako nemate preti vam kazna od 300 - 3000 e!!! Tako da se ne isplati da se svercujete.Mislim da tako i treba,da je kazna veca od godisnje vinjete,a ne kao sto je jedan od prethodnih komentatora predlozio 20 - 30e,jer se tako ljudi stimulisu da se svercuju.
Iskreno se nadam da ce sto pre vinjete kod nas da se uvedu,i da nece biti skuplje od Madjarskih.A bio bi i najzad red da kroz Vojvodinu i ima auto put a ne samo da ga placamo godinama!!!

Renault 18

pre 16 godina

@Bata "
Problem kod vinjete je sto vise nece moci da se krade"

O Bato, Bato. Bas si mali Bata. Pa ovi ce za 5 minuta da pronadju nacin za kradju. Duple vinjete, troduple, falsifikati, kradja vinjeta u stampariji.. Milion je mogucnosti. A mozda su se sada setili vinjeta bas zbog toga. Kradja starog sistema naplate je vec procesuirana na sudu i bilo bi malo suvise da to ponove. Zato novi sistem naplate, pa udri, mazi dok ne uhvate portira.
A sto se tice poredjenja Srbije i Nemacke, to je stvarno neukusno. Nemacka je zemlja mehanike i automobila i citav saobracaj su osmislili intaligentni i dobronamerni ljudi. Srbija je zemlja lopova pa se to odnosi i na saobracaj kao i na druge sfere zivota.

Nesko

pre 16 godina

Ako je 200 miliona evra prihod od autoputeva za godinu dana, ja se bacam pod prvi teretnjak koji prodje. Nikada do sada nisu bile vece guzve, stranci, kamioni, domaci prevoznici...Pa tu je brate bilo za svakoga po malo. Ako uvedu vinjete, bilo bi super ali znajuci lopove, cisto sumnjam.

analiticar amater

pre 16 godina

Tako je to kad imamo "strucnjake" u sobracaju. Evo ja cu im ponuditi resenje: Neka na svaki ulaz/izlaz sa auto-puta postave par kamera. Tehnologija je vrlo pouzdana - snima se registarska tablica, softver prepoznaje brojeve na njima. Na taj nacin se belezi mesto ulaska, mesto izlaska sa autoputa i na osnovu toga se tokom meseca napravi racun, posalje na naplatu. Ako racun nije placen automatski se salje opomena, pa dodatna kazna i na kraju bi trebalo obezbediti standardizovan sudski postupak ako bas mora. Kad imate mesto i vreme ulaska i izlaska sa autoputa, vrlo lako odredite prosecnu brzinu vozila, pa ako je vec od 120 km/h, automatski ide i kazna za prekoracenje, a istovremeno se moze izvrsiti provera i da li je auto registrovan, osiguran, kraden i slicno. Vinjete bi ostale samo za strance. Koliko znam vlasnici moraju da odrzavaju tablice da budu ciste, a ako tablica nije cista, pise se i kazna za to. Tako se to radi u kulturnim i uredjenim zemljama i niko ne moze da krade, jer sve ide automatski, a odgovorni vozaci ce biti bezbedniji i komfornije ce putovati.

Rajko

pre 16 godina

Bio sam u Singapuru u poseti i video cudo nevidjeno. Na ulazu u sve ulice u centru u kojima je guzva su postavljene kapije. Na kapijama su elektronski transponderi koji komuniciraju sa malim uredjajem u autu. Taj mali uredjaj je obavezan i u njega se ubacuje pre-paid kartica. Kad prodjete kroz kapiju transponder vam odbije putarinu od kartice, a uredjaj u autu pokaze koliko ste platili i koliko vam je ostalo. Ako na kartici nemate dovoljno para, imate kratak rok da podmirite dug na zvanicnom mestu. Ako ne podmirite, sledi debgela kazna, poslata na kucnu adresu. Pa izvol'te
Evo, sve lepo pise ovde na srpskom, pardon, engleskom:
http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_Road_Pricing_%28Singapore%29

Milica

pre 16 godina

U USA, u drzavama u kojima se putarina naplacuje (npr Ilinois) postoje i-pass ili easy-pass prepaid transponderi. Putarina se automatski skida sa tvog racuna svaki put kad prodjes kroz rampu. Na isti transponder mozes da registrujes 2-3 auta; kad suma na tvom iPass racunu padne ispod ugovorenog minimuma, nova rata (40 $) se automatski uplacuje (skida) sa tvog bankovnog racuna. Nekima 40 $ traje celu godinu, nekima mesec dana, zavisi koliko koristis puteve.
Vrlo prakticno. I nema prevare, placas koliko koristis put.

slavko

pre 16 godina

Svaki dan putujem iz Smedereva ka Beogradu. Ne možete zamisliti koliko kamiondžija vozi tim veoma krivudavim i lošim putem, njihovom zaslugom, a kako bi izbegli troškove auto puta. Gužve, zastoji i vožnja sa po 30 km/h je uobičajeno. Zbog toga imaju par stotina dinara uštede. To se mora sprečiti.

Plikuscht

pre 16 godina

Kada se uvedu vinjete one se odnose samo na putničke automobile, teretnjaci plaćaju kao i do sada. Isto važi i za strance. Tako da lokalne puteve pretrpane kamionima i dalje treba da rešava policija.
(max, 28. novembar 2009 20:15)

???????

Da li si ti ikad bio u inostranstvu!?
I kamioni, i stranci, i dmaci ... jednom recju - SVI kupuju vinjete (stranci na granicnom ulazu u zemlju).
Svako moze da bira da li ce godisnju, polugodisnju, mesecnu, petnaestodnevnu, za pet dana, za tri dana ... zavisi od kategorija koje se naprave.
I nema velike filozofije. Ko nekupi rizikuje kazne od 300-500 EUR, pa neka rizikuje ... ustedece 10 x po 10 EUR, ali ce 11. put pasti za 500 EUR.

Komentator

pre 16 godina

Uvodite vinjete, to je najbolje rešenje, a ne da plaćamo preskupe putarine i izbegavamo autoputeve i time uništavamo lokalne puteve, pogledajte staru put do NS, očaj, svi izbegavaju autoput jer je skupo, daš za gorivo koliko i za putarinu..

rene campos

pre 16 godina

Mozda bi trebalo da pogledate kako se to regulisalo u Cileu, Juzna Amerika, koristeci tagove i senzore na autoputevima. Racun stize na kucna vrata...

NS

pre 16 godina

Koliko sam ja shvatio iz ovog teksta, eto nama jos vece guzve na "magistralnim" putevima. Namerno sam ih stavio pod navodnike jer su to sve samo ne magistralni. Kvalitet im je ocajan i ljudi su ponekad i primorani da koriste autoput da bi stigli do obliznjeg mesta. Takodje sam shvatio da je resenje u radu saobracajne policije jer "gomila transportera izbegava autoput". Ne razumm sta ce ih spreciti da to i dalje rade osim policije koja vec ne radi svoj posao kako treba? Takodje sam primetio da se u ostalim delovima Srbije ljudi voze dok se oni koji su u blizini jedinog auto puta "... VOZIKAJU od Beograda prema Nišu, Šidu i Novom Sadu."
Predlazem da se uvedu vinjete, ostavi taksa na puteve koju placamo prilikom registracije, naplatne rampe raazmontiraju i premeste na magistralne puteve i zapuste jos vise svi ostali putavi osim onih na kojima se placa putarina.
Aman ljudi, u Nemackoj se putarina ne placa jer su svesni da je prevoz jedan od glavnih pokretaca privrede. Pa o tome su ovi isti ministri govorili pre nekoliko meseci. Kakve god mere da uvedu vratice se to obicnim ljudima kroz povecanje cena zbog novonastalih troskova. Kao da nisu visoke i do sada.

Vlada

pre 16 godina

naravno da je vinjeta dobra ideja. nema vise bespotrebnog zadrzavanja vozila po nekoliko puta od subotice do preseva. naravno da je to najbolji nacin za naplatu, jedino ne znam kako ce to uspeti da prodje...toliko se manipulanata obogatilo na naplatnim rampama...kako sad da se menja ta zlatna koka?...hm, smislice oni i sa vinjetama neku foru, pazite sta vam kazem...

Aleksandar

pre 16 godina

Godišnje na putarinu trošim 500€. Nije mi jasno šta dobijam ovim. Pošto vozim na gas putarina mi je skuplja od troška za gas.
Ne bavim se biznisom, ovo mi je samo porodični trošak. Koliko vidim ovo bi me u Sloveniji koštalo 100-tinak evra.
Dakle, u srbiji važi - gde god nađeš zgodno mesto ti oderi građane!

Frankfurter

pre 16 godina

@ Analiticar:
Zivim u Nemackoj i ovde se ne naplacuje koriscenje autoputa. Nema ni vinjeta, nema ni naplate puta. Iako je tranzitna zemlja i povezuje istocne zemlje Evrope sa zapadnim... Pa ipak imaju dosta za odrzavanje puteve i stalno nesto grade i popravljaju. Nacin na koji uspevaju da odrzavaju puteva je kroz cenu benzina. Znatno je skuplji benzin nego u susednim zemljama. Ono sto mene zabrinjava je da je i pored toga cena goriva povoljnija u Nemackoj nego u Srbiji!!!!!


Sve je tacno i mogu da potpisem osim tvrdnje o ceni goriva. Sa zvanicnog Aralovog sajta:

http://www.aral.de/toolserver/retaileurope/netSellingPrice.do?categoryId=4000529&contentId=58635

Naravvno a kvalitetu goriva i usluge u Srbiji i u Nemackoj iluzorno je uopste i pricati.

XXX YYY

pre 16 godina

Mislim da je ovo jedna dobra ideja koja moze da ustedi mnogo novca onima koji koriste auto put. Postoje različita rešenja u evropskim zemljama. Tako npr u UK svako mora da kupi "tax road" koristio ili ne koristio auto put. S druge strane u Austriji je 7,5 eura sedam dana upotreba auto puta 24h na dan. Ako izračunate malo bolje 7,5 eura je manje od 750 dinara i toliko ćete u Srbiji platiti samo da idete od Subotice do Niša. Razlika je jos veca ako uporedite kvalitet auto puta u Srbiji i Austriji. Dakle ne samo da je razlika u ceni neizracunljivo veca (razlika se ne moze izracunati s obzirom na to da u Austriji koristete sve auto puteve 24h na dan celu sedmicu a od Subotice do Nisa odete samo jednom u tom pravcu za taj novac - dakle ne moze se uporediti) vec je i kvalitet usluge neprocenjivo slabiji. Što se tiče Mađarske oni su malo skuplji dok Nemci ne naplaćuju ništa. Dakle suština je da su kod nas ceste najgore a da naplaćujemo najviše. Uvođenje vinjeta bi uveliko smanjilo torškove korisnika ako bi cene tih vinjeta bile u najmanju ruku iste kao i u evropi. Do današnjeg dana imamo situaciju da ni nemamo auto put (subotica - novi sad) a naplaćujemo ga skuplje nego nemci, englezi, slovenci, mađari, austirjanci ....

Kris

pre 16 godina

A postoje i Post-paid naplate, kakvu imam za Francusku : plati se kaucija za mali aparat koji se zalepi u autu, na naplatnoj rampi se brzo otvori prolaz uz jedan "bip", na kraju meseca se dobije faktura sa svim detailjima. I placa se mala mesecna pretplata za tu uslugu, ali se dobija i mali popust na naplatnim rampama. Svi dobijaju.

Pozdrav.

Vlada

pre 16 godina

ljudi vidim da ste se zbunili. vinjeta vam treba samo ako vozite autoputem! znaci , ne treba vam vinjeta ako ne izlazite na autoput. za ono za sta postoje naplatne rampe sada, za to ce vam u buducnosti trebati vinjeta. ako izadjete na autoput a nemate vinjetu , nije problem, stanete na prvu benzinsku pumpu i kupite jednu. problema nema. tako se barem radi u okolnim zemljama. ne znam zasto ne bi moglo i kod nas!

fenomen

pre 16 godina

U Austriji je godisnja cena vinjete za 2010-u god. 76 eura (dosad je bila 72 eura) i nije obavezna ali se mora imati ako se izadje na autoput. Putna mreza je dosta dobra i mnogi i ne kupuju vinjetu jer mogu da od tacke A stignu do tacke B veoma brzo i da pritom ne koriste autoputeve. U slucaju da nekog uhvate na autoputu bez vinjete onda su kazne veoma visoke i mogu da budu i do nekoliko hiljada eura. Mozda bi i kod nas u Srbiji trebalo uvesti nedeljne, mesecne i godisnje sa nekim cenama prilagodjene standardu u Srbiji.
Poz...

dejan

pre 16 godina

Kakve crne vinjete, tu treba da dele dzabe uputstva kako da prezivite vozeci.
Malo ubiraju prihoda na ta visoke i bezobrazne nadoknade za to sto nazivaju autoputem? Da nije sramota ovo sto izjavljuju i da nije ozbiljno pomislio bi da je neki novi monti pajjton u pitanju. ma najbolje je da stave naplatne rampe na svakih 50 kilometara, slicno ko do Subotice, i da 50 km naplacuju po 5 eura svakom, da nas predjenih 100 km izadje kao nedelju dana sto plate madjari za sve autoputeve po celoj zemlji.
mene bi bilo sramota da uopste i naplacujem bilo sta za te nazovi autoputeve. Sem tog dela Beograd Nis gde ne sme biti skuplje od 5 eura povratna karta, a i to je bezobrazno. Onaj deo do subotice na sve lici ali ne na auto put. pa tu se 200 kilometara vozi kao u madjarskoj da vozite 350 kilometara,slicno stignete pa cak i gore ako vam iz zbuna izleti neki policjac.

GuC

pre 16 godina

elektronska naplata, vinjete ili koji god sistem izmislili, smišlja se da bi bio još skuplji od ovog NAJSKUPLJEG koji postoji. U prevodu, biće još gori putevi, ali će s e prikupljati mnogo više para koji neće ići u održavanje i izgradnju...jedino će "skupljači" putarine imati manje troškove kod otimanja. Speaking about autoputove u srbiji, da li je to auto put od Bgd do Niša, do Bajakova i onaj kvazi do Novog Sada?
Pa pogledajte Hrvatsku, milina.To bi vam mogao biti primer kako se dalekovido ulaže u zemlju i kako se koristi položaj i privalče investicije...ups, zaboravih na koridor 10, blagi bože, išla sam u gimnaziju kad ste počeli tih par km puta...

Stojadin

pre 16 godina

Manite se više sitnog lopovluka.

Uradite najjednostavniju moguću stvar: dignite cenu goriva za npr. još 50 para ili koliko je već potrebno i sasvim ukinite naplatu putarine za domaća vozila a na ulascima u državu uvedite kupovinu vinjete samo za strance (jer oni kroz cenu goriva ne plaćaju upotrebu puteva) i rešili ste problem.

E, ali onda bi neko taj svež novac možda potrošio u druge svrhe, a ne za održavanje puteva?

Svedoci smo da promene cena goriva skoro uopšte ne utiču na inflaciju u Srbiji ma koliko se "stručnjaci" upinjali to da nam dokažu.

Nisam primetio da je hleb pojeftinio kada je cena nafte pala? Ne vidim da mu se cena menja ni kad je nafta porasla?

Dakle, ako još malo poskupimo gorivo, niko neće ni osetiti.

Drpajte i lapajte koliko god možete, ovaj narod vas baš takve i zaslužuje.

A znate šta još možete? Uvedite i treće izvlačenje Loto-a nedeljno pa uzimajte pare i na tome!!!

Sram da vas bude.

Milos

pre 16 godina

wooooohoooo VINJETE? KADA?
Svako ko se ovih dana vozio auto-putem je video da se sve naplatne rampe menjaju i prave se nove i cak se pristupne trake nanovo asfaltiraju! Verovatno je neko uzeo pare za sve ovo. U nasoj zemlji cim vidite da neko nesto bespotrebno uredju odmah znate da je fora u procentu za njegov dzep.
Zasto bi neko gradio nove rampe ako se uvode vinjete? Nece biti vinjeta u Srbiji jer se tu ne moze UKRASTI !!! Zao mi je ako sam vas razocarao.

Ja

pre 16 godina

I ja sam za vinjete. Prosto me vređa da za VOZIKANJE od NS do BG i nazad moram da platim skoro 500 din, a da za iste pare u Mađarskoj mogu da se vozim nedelju dana. I šta uopšte znači ta reč, vozikanje? Možda da treba da sedim kod kuće umesto da se krećem relativno slobodno po svojoj zemlji, a uskoro i po Evropi?

Marko

pre 16 godina

ODakle ponovo hrabrost poredeiti puteve u Srbiji i EU ??? A sta cemo sa kvalitetom tih puteva u Srbiji i EU. Dokle god mi putarine i registraciju koristimo za placanje penzija, a ne za puteve bice isto.

bgd-fantom

pre 16 godina

naravno da je vinjeta dobra stvar ... za korisnike naravno !
pravim preko 100.000 km godisnje po evropi i ovima sto vole razno-razna poredjenja bih samo naglasio da je cena za godisnju vinjetu u svajcarskoj 40 chf (25-26€)!!!

Milan

pre 16 godina

Pa Hvala Bogu ako uvedu vinjete to je evropski i napredno, jos samo za kamione radarski sistem ocitavanja i bice bolje naplacivanje bez zastoja.

BgBoy

pre 16 godina

Ajde ljudi dosta foliranja, te skup vam benzin, te skupe vam vinjete, te skup vam tehnički, ovo-ono, a ovde saobraćajni čepovi svaki dan.

kvrc

pre 16 godina

Hvala Bogu da ste se setili. Ko živi npr u Čačku ili Užicu i ne vozi se nigde osim u lokalu, taj nek i ne kupuje vinjetu. Za domaće sve isto ili slično, a strance (time i Vojvođane :) - tu je gro autoputeva) oderemo !
By the way, to je trebalo uraditi pre preregistracije MNE vozila pa ne bi imali "Milovih krševa" jer im se ne bi isplatilo da plaćaju vinjetu kao stranci.

Dejan KG

pre 16 godina

obzirom da malo vise putujem, malo cu pojasniti neke stvari.
Vinjeta je jedna veoma dobra stvar, koja sprecava zadrzavanje na putu i malverzacije naravno! NE koristi se na regionalnim putevima, tako da nema razloga za uzbunu oko toga!
Zemlje u regionu i sire:
Nemacka - nema putarina i na najvecem broju auto puteva nema ogranicenja brzine :))) sto je vrh za nas koji volimo malo brze da vozimo!
Austrija 8 eur 10 dana - vozite se koliko hocete!
Slovenija 15 eur 7 dana i 30 eur mesec dana, trenutno nemaju na 6 meseci i godinu!
hrvatska do zagreba 15 eur - isto kao i mi naplatne rampe a do obrezja ka ljubljani 2 eur - isto naplatne rampe, stim sto imaju mogucnost prepaid kartica gde se stedi 10%, sto je povoljno za ljude koji putuju puno! Od zagreba ka mariboru je mislim 4 eur, ali ne 100% nisam skoro bio tamo!
BIH - regionalni putevi - nema putarine!
cg - 10 eur godisnja ekoloska taksa!
madjarska 7,5 eur 4 dana!
rumunija oko 6 eura 7 dana!
bugarska 5 eura 7 dana!
makedonija - ne secam se - jevtinije nego kod nas!


vodite racuna sada kad krenete - kupite vinjetu odmah kada udjete u zemlju, jer ako to uradite kasnije recimo na nekom parkingu, i krenete ka svom vozilu da je nalepite na vetrobran, ukoliko kontrola stoji pored Vaseg automobila i konstatovala je da nemate vinjetu - ne prihvataju to sto ste je u medjuvremenu kupili! Kazne su drakonske!

Sto se tice nase situacije - prosto - Milos je vec rekao! Rade nove rampe - ubacuju gomilu betona u rupe dubine 5 - 6 metara - znaci neko uzima debele pare, a drzava nema pare! Klasicna korupcija i kradja!
Nego ne vredi da se bavimo time, mislim da 95% Vas nije uzelo za ozbiljno njegov komentar, i mozda ste u pravu - nemamo vramena za to, jer necemo nista promeniti!
Hajde da mi lepo razmenjujemo informacije - gde je sta jevtinije i kako sacuvati svaki dinar od lopova!

pozdrav svima!

Igor

pre 16 godina

Preporucujem,vinjete su najbolji nacin za jeftinije koriscenje puteva,jer ih placaju svi a ne samo trenutni korsnici autoputa.A i teze je "kraduckanje"....

giga

pre 16 godina

Za neupućene, na deonici Beograd-Šid od 2005 se primenjuje sistem naplate sa očitavanjem tablica i snimanjem vozila tako da je svaka krađa onemogućena. Postavljanjem kamera u kabine 2009 sprečena je i poslednja mogućnost naplaćivanja većeg iznosa od stvarnog. Uveden je eksperimentalno i tag koji omogućava brz prolazak kroz rampu bez zaustavljanja (Pupin ga još usavršava). Problem je tamo dole u Srbiji gde se još uvek krade i deli sa šleperima zbog visoke cene a nije uspostavljen novi sistem. Vinjete za neupućene znače da će svi građani bez obzira da li koriste autoput ili ne imati troškove plaćanja i u tome se ogleda sva Dinkićeva filozofija, uvek preko leđa građana. Neko ko nikad ne ide autoputem moraće da plaća.

Petar

pre 16 godina

a šta da rade oni kao ja što im je najbliži autoput na 100km i na isti izlaze dva-tri puta godišnje i to od malog požarevca do Bubanj potoka

Neverujem ni jednoj vlasti u dobru nameru

pre 16 godina

U svakom slučaju ta vinjeta (neznam zašto to tako zovu,može se naći i neka lepša Srpska reč),biće jeftina koliko i naš benzin.
Možda će ona biti najjeftina u regionu ali kad se na to dodaju akcize i porezi...
Godišnja naplata putarine ne bi smela da u našim uslovima za domaća vozila košta više od 40 evra.Po toj ceni zagarantovano je veće iskorišćenje kapaciteta autoputa što bi trebao da bude prvi cilj,ujedno i prihodi će biti veći nego sad sa ovom otimačinom.
Imamo najveće poreze i akcize na gorivo koliko toga odlazi na puteve.Prođite Hrvatskom kroz Liku i videćete kako izgleda jedan magistralni put.
kad to uporedite sa Ibarskom magistralom...Kad bi to bilo moguće porediti.

mali perica

pre 16 godina

"Procene su da je 200 miliona evra, koliko se sada godišnje naplaćuje, nedovoljno za održavanje glavnih saobraćajnica"

alo, koje procene? kao, na primer, kupusa na pijaci?

koliko je potrebno para za ove drndave puteve, pri ovakvoj ceni goriva, da se prave i opravljaju? dajte cifu, dosta više foliranja.

Milos

pre 16 godina

Cekajte, pa ko to 10 puta dnevno koristi autoput?! Sve i da se vozi najkraca moguca destinacija, recimo Bubanj potok - Vrcin, stvarno mi je tesko da zamislim zasto bi to neko radio. Eventualno dva puta, na posao i kasnije kuci i to je to. Uostalom ljudi koji na taj nacin moraju svaki dan da se prevoze sigurno neopravdano veliki novac izdvajaju na putarinu - zamislite samo nekoga ko zivi u Beogradu, a radi u Novom Sadu - svakog dana skoro 600 dinara, pa 20 radnih dana u mesecu - 12.000 dinara, odnosno trecina prosecne plate. Plus benzin. Malo li je.

Razliku treba napraviti izmedju onih koji autoput koriste "10 puta nedeljno" i onih koji ga koriste tek nekoliko puta godisnje.

autostoper

pre 16 godina

Ajoj, a gde ću ja onda da stopiram? Naplatna rampa je odlična za stopiranje. A sumnjam da će vinjeta biti jevtina. Cenu vinjete će da odvale pa ima da se uši zacrvene, nemamo mi 1500 evra platu kao Austrijanci, dakle, ne može bez dotiranja od strane države.

nihil

pre 16 godina

Ovo sa rampama je najgora stvar, oduzima vrijeme i preskupo je, a najelegantnija je kroz gorivo, kao u Njemačkoj. Kod nas za gorivo ipak nije dovoljno, jer dužina autoputa nije tolika da se mora puniti gorivo kod nas. Posebne vinjete za vozila sa stranim tablicama, a posebne za domaća, podjela vozila po kategorijama, uz popuste za uzimanje vinjeta za duži vremenski period, može da bude i pravedno i korisno.

Srecko

pre 16 godina

Ja vise nista ne verujem ovom Dinkicu. Samim tim ne slazem se sa uvodjenjem vinjeta,cak sam za ukidanje placanja putarine evro za evro, vec kusur dinari.Ili drzava ne zna da zaradjuje na kovanicama i domacoj valuti?Vinjete ce samo pasti na grbacu lokalnom stanovnistvu ako mu padne napamet da uvede puteve prvog reda pod vinjetu.Pa ce i Uzicani da uzivaju magistrale a autoput mozda ce dobiti u sledecem zivotu kako Dinkic dobro racuna i otkrije ko mu se sve ugradio.

cika pop

pre 16 godina

Mala digresija... Vest je objavljena 28.11. Danas (29.11.) je pustena nova deonica auto puta u vojvodini... I sutra ce da kazu - a od cega vi mislite da mi gradimo preostalih 60km!?

knele

pre 16 godina

sumnjam.
koji ce onda biti sistem za kradju, koliko sam ja cuo iz price u to su upletene vrhovne strukture koje ce tesko da se odreknu tih para

Petar

pre 16 godina

Mislim da ne treba preterano razmisljati, voditi polemiku o uvodjenju vinjete i izmisljati toplu vodu. U najvecem delu EU se koristi - treba je uvesti i kod nas. Osnovni razlog je funkcionalnost i izbegavanje nesnosnih guzvi na naplatnim rampama. Da je srece da smo je odavno uveli!!!

Magnus

pre 16 godina

@Analiticar Amater
Sve je to lepo ali ne primenjivo u Srbiji. Svako resenje gde ne moze da se ucari sa strane je neizvodljivo u nasim uslovima. Prvo neko mora da postavi te kamere, skenere i ostala cuda. Onda neko mora da ih odrzava. Na kraju neko mora da naplati te i takve usluge, kako preko racuna?
Cini mi se da su vinjete jedino moguce resenje, nazalost...

Rascia

pre 16 godina

Zanima me obrazlozenje naplate deonice autoputa na teritoriji Opstine Subotica, koja jedino do sada nije imala nijednu naplatnu rampu na kvazi autoputu Horgos-Novi Sad. Nije mi bilo jasno ni do sada zasto ovde nema naplatne rampe - a cuo sam samo neke glasine da je Opstina otplatila troskove izgradnje autoputa ( ili kvazi autoputa ?) pa drugu verziju po kojem je to rezultat politicke trgovine iz Kasine ere i trecu kao da je to tako samo radi alibija za inostrane partnere zbog nenamensko potrosenih sredstava namenjenih izgradnji autoputa uz granicni prelaz Koridora 10: ni za jednu verziju nemam nikakve potvrde da mi mogla biti istinita. Cinjenica je, da nema naplatnih rampi. Ako je istinita prica o otplati, sta je Opstina isplatila: pravi autouput, ili ovaj kvazi autoput ? Ako je Opstina otplatila troskove izgradnje pravog autoputa na teritoriji svoje Opstine, onda se za ovu deonicu ponovo se ne moze uvesti ista tarifa, kao za ostale deonice. A da niko ne dolazi sa pricom oko odrzavanja autoputeva, to svi debelo placamo u ceni goriva, druga je stvar sto drzava dalje nastavlja praksu nenamenske potrosnje sredstava.

sinbad

pre 16 godina

@Rascia
I mene zanima zasto se ne placa putarina za 50Km autoputa kroz najbogatiji deo Srbije Beograd od Bubanj potoka do Simanovaca. A za 30 Km od Novog Sada do Vrbasa, putarina kosta 330din. Vinjeta bi resila problem, s tim sto bi beogradjani morali da kupuju godisnje vinjete, kao cenu privilegije zivota u Beogradu.

max

pre 16 godina

Kada se uvedu vinjete one se odnose samo na putničke automobile, teretnjaci plaćaju kao i do sada. Isto važi i za strance. Tako da lokalne puteve pretrpane kamionima i dalje treba da rešava policija.
A imamo i mi ETC sistem naplate preko pre-paid ili post-paid kartica na pravcu Beograd-Šid, ali nikada nije aktiviran, a nisam siguran ni da ga sve rampe imaju instaliranog

najskuplje

pre 16 godina

Imamo verovatno najskuplje putarine na svetu, 40% cene goriva ide na puteve, pa opet to nije dovoljno da se putevi održavaju. Iz toga onda sledi da nešto ozbiljno nije u redu sa načinom na koji se troši taj novac. Možda se i dalje "kraducka"?

Zainteresovan

pre 16 godina

Vinjete su interesantna stvar. Dobro je sto mogu da vaze ne samo za autoputeve nego za sve puteve u zemlji. U nekim zemljama ako vozis na podrucju grada ne moras da imas vinjetu. Cim izadjes na medjugratski put obavezna je.
Na taj nacin svi placaju - pa je manja cena vinjete, cena benzina se lakse kontrolise - nisu putevi opravdanje za poskupljenje benzina. Vojvodjani i "ostali" se vise ne svadjaju jer se svi putevi finansiraju iz iste kase.
Cak i ako date koncesiju za izgradnju autoputa strancima moguce je placati im iz tog budzeta na osnovu procene saobracaja ili jednostavno "kamate" na ulozena sredstva.
Vozis i ne mislis. Uvek je korisnije imati sto manje gluposti na pameti i koncentrisati se na vazne stvari u zivotu.

Putnik namernik

pre 16 godina

Gde nađoste dve najskuplje zemlje za poređenje. Smrdi mi da će ovde biti još skuplje. Što se ne ugledate npr. na Austriju. Kod njih je 10dnevna vinjeta samo 6eur. U Sloveniji je kilometar izgradnje autoputa najskuplji u Evropi, ne bih da objašanjavam razloge, nisu isključivo geografski.

Dejan

pre 16 godina

Klasicnu napaltu putarine u Evropi imaju Spanija,Portugalija,Francuska,Italija,Hrvatska,Bosna,Grcka a vinjete Austrija,Ceska,Slovenija,Madjarska,Slovenija,Bugarska dok zemlje Beneluxa imaju elektronsku vinjetu znaci nemojmo praviti histeriju da ceo svet koristi vinjete kad to naprosto nije tacno a u svetu je takodje situacija pola pola i jedan i drugi sistem naplate ima svoje prednosti i mane a konkretno u nasoj situaciji najbolje resenje bi bila elektronska naplata ali pod uslovom da racun stize na kucni broj kao i infostan ili recimo struja ali i ostaviti klasicnu naplatu za ljude koji na taj nacin zele platiti putarinu jer ne smemo zaboraviti i socijalnu komponentu.A sto se tice prihoda sigorno bi pali jer je na primer Hrvatska u analizi uvodjenja vinjeta dosla do podatka da bi na godisnjem nivou izgubila oko 100 miliona evra.Svako od nas se nada jeftinijoj putarini ali bi sigurno bilo po onoj narodnoj "ko ne plati na mostu platice na cupriji"

radenko nikolic

pre 16 godina

komplimenti jedan sasvim savremen i normalan predlog koji treba da se usvoji odmah kao isve ostale zemlje tako cemo izbeci guzve i sve ostale malverzacije hvala samo napred

dex

pre 16 godina

za neiformisane - upravo se na rampama postavljaju TAG-ovi, elektronski uredjaji koji omogucavaju naplatu bez zaustavljanja vozila. To je ono:senzor na rampi koji "gadja" uredjaj na vozilu i automatski otvara rampu.Vinjeta ima mnogo vise prednosti nego mana.Jedna od mana je sto nas narod tesko nesto placa unapred, npr. za 6 meseci.

analiticar amater

pre 16 godina

Tako je to kad imamo "strucnjake" u sobracaju. Evo ja cu im ponuditi resenje: Neka na svaki ulaz/izlaz sa auto-puta postave par kamera. Tehnologija je vrlo pouzdana - snima se registarska tablica, softver prepoznaje brojeve na njima. Na taj nacin se belezi mesto ulaska, mesto izlaska sa autoputa i na osnovu toga se tokom meseca napravi racun, posalje na naplatu. Ako racun nije placen automatski se salje opomena, pa dodatna kazna i na kraju bi trebalo obezbediti standardizovan sudski postupak ako bas mora. Kad imate mesto i vreme ulaska i izlaska sa autoputa, vrlo lako odredite prosecnu brzinu vozila, pa ako je vec od 120 km/h, automatski ide i kazna za prekoracenje, a istovremeno se moze izvrsiti provera i da li je auto registrovan, osiguran, kraden i slicno. Vinjete bi ostale samo za strance. Koliko znam vlasnici moraju da odrzavaju tablice da budu ciste, a ako tablica nije cista, pise se i kazna za to. Tako se to radi u kulturnim i uredjenim zemljama i niko ne moze da krade, jer sve ide automatski, a odgovorni vozaci ce biti bezbedniji i komfornije ce putovati.

legenda

pre 16 godina

Dobra ideja. Ako godisnja vinjeta da ne kosta vise od 50e. Mesecna 10e, nedeljna 5e, za ljude koji samo jednom godisnje putuju na more recimo. Kamere postaviti radi kontrole svuda (kao u Madjarskoj), koje ce da snimaju tablice i tako vide ko je kupio vinjetu, a ko ne. Na granicama naplatiti kaznu strancima ako su vozili bez vinjete. Domacim vozacima dostaviti kaznu na kucnu adresu. Kazna da ne iznosi vise od 20e za prvi prekrsaj, za drugi 30e, i tako dalje.
U svakom slucaju bi to bilo bolje od trenutne situacije, slilo bi se vise para od tranzita, ne bi bilo redova na rampama, ti mladi ljudi sa rampa bi ostali bez posla i mogli bi necim produktivnijim da se bave. Korupcija bi bila nemoguca (dobro priznajem, to zvuci neverovatno u Srbiji). Najbitnije medjutim ostaje da se promeni sistem budzetiranja - tojest da se od putarine ne puni budzet republike i pokrajine, nego da te pare zaista idu samo u odrzavanje i nove investicije u putnu mrezu.

Analiticar

pre 16 godina

Zivim u Nemackoj i ovde se ne naplacuje koriscenje autoputa. Nema ni vinjeta, nema ni naplate puta. Iako je tranzitna zemlja i povezuje istocne zemlje Evrope sa zapadnim... Pa ipak imaju dosta za odrzavanje puteve i stalno nesto grade i popravljaju. Nacin na koji uspevaju da odrzavaju puteva je kroz cenu benzina. Znatno je skuplji benzin nego u susednim zemljama. Ono sto mene zabrinjava je da je i pored toga cena goriva povoljnija u Nemackoj nego u Srbiji!!!!!

max

pre 16 godina

Kada se uvedu vinjete one se odnose samo na putničke automobile, teretnjaci plaćaju kao i do sada. Isto važi i za strance. Tako da lokalne puteve pretrpane kamionima i dalje treba da rešava policija.
A imamo i mi ETC sistem naplate preko pre-paid ili post-paid kartica na pravcu Beograd-Šid, ali nikada nije aktiviran, a nisam siguran ni da ga sve rampe imaju instaliranog

Petar

pre 16 godina

a šta da rade oni kao ja što im je najbliži autoput na 100km i na isti izlaze dva-tri puta godišnje i to od malog požarevca do Bubanj potoka

Nesha

pre 16 godina

Prvo, svakome makar nekad zatreba auto put, zasto bi ljudi bili protiv vinjeta?

Pa nema boljeg nacina da ne razmisljas o tome koliko ti novca treba za putarinu kad moras hitno iz grada, a bolje je ipak voziti se kakvim takvim auto putevima nego skoro nikakvim regionalnim....

Uostalom, po glavi stanovnika ce biti manje troskova, kad pogledate da samo da dodjete do Nisha treba vam skoro 10 e u smeru...

Posto nema teorije da ce vinjeta biti preskupa, jer bi to ne samo oteralo ljude nego i prevoznike sa nasih autputeva, a moze da poveca tranzitne posetioce krzi Srbiju, kojima se ne daje bas novac za uslugu za koju u drugoj zemlji mogu da se voze po dvadesetak dana...

Znam da sam vinjetu za Bugarsku za period od 10 dana placao 4e...i ne razmisljas....

slavko

pre 16 godina

Svaki dan putujem iz Smedereva ka Beogradu. Ne možete zamisliti koliko kamiondžija vozi tim veoma krivudavim i lošim putem, njihovom zaslugom, a kako bi izbegli troškove auto puta. Gužve, zastoji i vožnja sa po 30 km/h je uobičajeno. Zbog toga imaju par stotina dinara uštede. To se mora sprečiti.

kvrc

pre 16 godina

Hvala Bogu da ste se setili. Ko živi npr u Čačku ili Užicu i ne vozi se nigde osim u lokalu, taj nek i ne kupuje vinjetu. Za domaće sve isto ili slično, a strance (time i Vojvođane :) - tu je gro autoputeva) oderemo !
By the way, to je trebalo uraditi pre preregistracije MNE vozila pa ne bi imali "Milovih krševa" jer im se ne bi isplatilo da plaćaju vinjetu kao stranci.

Djura

pre 16 godina

Ljudi pa oni stalno nesto lazu, vinjaeta je u Sloveniji 35 evra za sest meseci, a kod nas je cete toliko potrositi ako dva puta odete Begorad-Nis i nazad.

Drzava nam skida kozu s ledja i mi nista, strasno

Slobodan

pre 16 godina

A ono sto placamo kao naknadu za puteve prilikom registracije?
Mislim... Hoce dvaput da uzmu pare a da ne rade nista.Mislim da jos nema uslova za vinjete. Kad zaista naprave auto put neka naplacuju, ovo kroz Srbiju sto se naziva auto put je smesno...

nihil

pre 16 godina

Ovo sa rampama je najgora stvar, oduzima vrijeme i preskupo je, a najelegantnija je kroz gorivo, kao u Njemačkoj. Kod nas za gorivo ipak nije dovoljno, jer dužina autoputa nije tolika da se mora puniti gorivo kod nas. Posebne vinjete za vozila sa stranim tablicama, a posebne za domaća, podjela vozila po kategorijama, uz popuste za uzimanje vinjeta za duži vremenski period, može da bude i pravedno i korisno.

Milos

pre 16 godina

Pa, ja stvarno ne razumem zasto bi oni koji ne koriste autoputeve placali vinjetu? Ako su tamo jednom ili dva puta godisnje, treba uvesti nedeljnu ili desetodnevnu vinjetu po nekoj skromnijoj ceni (u Madjarskoj i Austriji cena takve vinjete je od 4 do 8 evra) - inace, cak je i u ovoj skupljoj varijanti to manje nego sto bi sada platili za povratno putovanje Beograd - Horgos, da ne govorim o deonici od Beograda do Nisa.

Za one koji se voze cesce, skuplje vinjete sa vaznoscu od sest meseci ili godinu dana su prava stvar. One kostaju oko 60-80 evra. Ja bih prvi kupio godisnju, jer bez obzira na naizgled visoku cenu, toliko u putarinama platim za nepunih mesec dana voznje izmedju Beograda i Novog Sada.

Komentator

pre 16 godina

Uvodite vinjete, to je najbolje rešenje, a ne da plaćamo preskupe putarine i izbegavamo autoputeve i time uništavamo lokalne puteve, pogledajte staru put do NS, očaj, svi izbegavaju autoput jer je skupo, daš za gorivo koliko i za putarinu..

Rajko

pre 16 godina

Bio sam u Singapuru u poseti i video cudo nevidjeno. Na ulazu u sve ulice u centru u kojima je guzva su postavljene kapije. Na kapijama su elektronski transponderi koji komuniciraju sa malim uredjajem u autu. Taj mali uredjaj je obavezan i u njega se ubacuje pre-paid kartica. Kad prodjete kroz kapiju transponder vam odbije putarinu od kartice, a uredjaj u autu pokaze koliko ste platili i koliko vam je ostalo. Ako na kartici nemate dovoljno para, imate kratak rok da podmirite dug na zvanicnom mestu. Ako ne podmirite, sledi debgela kazna, poslata na kucnu adresu. Pa izvol'te
Evo, sve lepo pise ovde na srpskom, pardon, engleskom:
http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_Road_Pricing_%28Singapore%29

NS

pre 16 godina

Koliko sam ja shvatio iz ovog teksta, eto nama jos vece guzve na "magistralnim" putevima. Namerno sam ih stavio pod navodnike jer su to sve samo ne magistralni. Kvalitet im je ocajan i ljudi su ponekad i primorani da koriste autoput da bi stigli do obliznjeg mesta. Takodje sam shvatio da je resenje u radu saobracajne policije jer "gomila transportera izbegava autoput". Ne razumm sta ce ih spreciti da to i dalje rade osim policije koja vec ne radi svoj posao kako treba? Takodje sam primetio da se u ostalim delovima Srbije ljudi voze dok se oni koji su u blizini jedinog auto puta "... VOZIKAJU od Beograda prema Nišu, Šidu i Novom Sadu."
Predlazem da se uvedu vinjete, ostavi taksa na puteve koju placamo prilikom registracije, naplatne rampe raazmontiraju i premeste na magistralne puteve i zapuste jos vise svi ostali putavi osim onih na kojima se placa putarina.
Aman ljudi, u Nemackoj se putarina ne placa jer su svesni da je prevoz jedan od glavnih pokretaca privrede. Pa o tome su ovi isti ministri govorili pre nekoliko meseci. Kakve god mere da uvedu vratice se to obicnim ljudima kroz povecanje cena zbog novonastalih troskova. Kao da nisu visoke i do sada.

Petar

pre 16 godina

Mislim da ne treba preterano razmisljati, voditi polemiku o uvodjenju vinjete i izmisljati toplu vodu. U najvecem delu EU se koristi - treba je uvesti i kod nas. Osnovni razlog je funkcionalnost i izbegavanje nesnosnih guzvi na naplatnim rampama. Da je srece da smo je odavno uveli!!!

Aleksandar

pre 16 godina

Godišnje na putarinu trošim 500€. Nije mi jasno šta dobijam ovim. Pošto vozim na gas putarina mi je skuplja od troška za gas.
Ne bavim se biznisom, ovo mi je samo porodični trošak. Koliko vidim ovo bi me u Sloveniji koštalo 100-tinak evra.
Dakle, u srbiji važi - gde god nađeš zgodno mesto ti oderi građane!

autostoper

pre 16 godina

Ajoj, a gde ću ja onda da stopiram? Naplatna rampa je odlična za stopiranje. A sumnjam da će vinjeta biti jevtina. Cenu vinjete će da odvale pa ima da se uši zacrvene, nemamo mi 1500 evra platu kao Austrijanci, dakle, ne može bez dotiranja od strane države.

sinbad

pre 16 godina

@Rascia
I mene zanima zasto se ne placa putarina za 50Km autoputa kroz najbogatiji deo Srbije Beograd od Bubanj potoka do Simanovaca. A za 30 Km od Novog Sada do Vrbasa, putarina kosta 330din. Vinjeta bi resila problem, s tim sto bi beogradjani morali da kupuju godisnje vinjete, kao cenu privilegije zivota u Beogradu.

Milan

pre 16 godina

Pa Hvala Bogu ako uvedu vinjete to je evropski i napredno, jos samo za kamione radarski sistem ocitavanja i bice bolje naplacivanje bez zastoja.

Ja

pre 16 godina

I ja sam za vinjete. Prosto me vređa da za VOZIKANJE od NS do BG i nazad moram da platim skoro 500 din, a da za iste pare u Mađarskoj mogu da se vozim nedelju dana. I šta uopšte znači ta reč, vozikanje? Možda da treba da sedim kod kuće umesto da se krećem relativno slobodno po svojoj zemlji, a uskoro i po Evropi?

Magnus

pre 16 godina

@Analiticar Amater
Sve je to lepo ali ne primenjivo u Srbiji. Svako resenje gde ne moze da se ucari sa strane je neizvodljivo u nasim uslovima. Prvo neko mora da postavi te kamere, skenere i ostala cuda. Onda neko mora da ih odrzava. Na kraju neko mora da naplati te i takve usluge, kako preko racuna?
Cini mi se da su vinjete jedino moguce resenje, nazalost...

Nikola

pre 16 godina

Kako je moguće da tako mali broj ljudi komentariše cenu putarina kod nas. Kad uđeš u Austriju vinjeta košta cca 10Eur za nedelju dana, pa se vozi koliko hoćeš, dok kod nas približno toliko košta u jednom pravcu Niš-Beograd, a koliko vidim i to im je malo. Pa hoće li neko da podigne glas ovde?

Milica

pre 16 godina

U USA, u drzavama u kojima se putarina naplacuje (npr Ilinois) postoje i-pass ili easy-pass prepaid transponderi. Putarina se automatski skida sa tvog racuna svaki put kad prodjes kroz rampu. Na isti transponder mozes da registrujes 2-3 auta; kad suma na tvom iPass racunu padne ispod ugovorenog minimuma, nova rata (40 $) se automatski uplacuje (skida) sa tvog bankovnog racuna. Nekima 40 $ traje celu godinu, nekima mesec dana, zavisi koliko koristis puteve.
Vrlo prakticno. I nema prevare, placas koliko koristis put.

Oliver

pre 16 godina

Apsolutno pozdravljam uvodjenje vinjeta jer bi to trebalo da znaci jeftiniju voznju auto putem.Cudim se koliko su neki lose informisani sta to znaci...
Vinjeta vam treba samo ako izlazite na auto put.Ko ne izlazi,ne treba ni da kupi.
Inace,u Sloveniji je to jako lose odradjeno,barem za ljude kojima treba jednom godisnje (npr. ko ide jednom godisnje iz EU u Hrvatsku na more). Najjeftinija je 15e za 7 dana,ali ko ide na 7 dana na more!? Mesecna je 30e,a godisnja 95e sto je previse,s obzirom na duzinu auto puteva.Polugodisnja vise nema.
U Austriji je godisnja od 2010. 76,20e (poskupela sa sadasnjih 73,80), za dva meseca je 22,90e a za 10 dana je 7,90e sto je po meni OK. I u Madjarskoj su cene jos povoljnije.Kad putujem kuci vise me kosta od granice do Pozarevca (750 din) u jednom pravcu nego za cetvorodnevnu vinjetu za Madjarsku (oko 6-7e). A o duzini i kvalitetu auto puta da ne pricam...
PS Sve ove cene su za B - kategoriju. Za kamione je dosta skuplje i drugacije je izvedeno.Npr. u Austriji kamioni imaju tzv. GO GO box. To vam je plasticna kutija,velicine pakle cigareta,koja se lepi na sofersajbnu.Dopunite je kao pre paid karticu za mob (to mozete na svakoj pumpi) a "kredit" se skida svaki put kad prodjete ispod kontrolnih senzora.Tada se cuje jednom zvuk iz kutije.Kad ste pri kraju sa kreditom,ona se oglasi 2 puta. Pricao sam sa jednim vozacem u firmi,mesecno uplacuje (firminom karticom - naravno) oko 800 - do 1000e !!! Ali,razumem,kamion zaradjuje novac,vise opterecuje put i zagadjuje okolinu...
A kazne... na licu mesta 120e,a ako nemate preti vam kazna od 300 - 3000 e!!! Tako da se ne isplati da se svercujete.Mislim da tako i treba,da je kazna veca od godisnje vinjete,a ne kao sto je jedan od prethodnih komentatora predlozio 20 - 30e,jer se tako ljudi stimulisu da se svercuju.
Iskreno se nadam da ce sto pre vinjete kod nas da se uvedu,i da nece biti skuplje od Madjarskih.A bio bi i najzad red da kroz Vojvodinu i ima auto put a ne samo da ga placamo godinama!!!

Plikuscht

pre 16 godina

Kada se uvedu vinjete one se odnose samo na putničke automobile, teretnjaci plaćaju kao i do sada. Isto važi i za strance. Tako da lokalne puteve pretrpane kamionima i dalje treba da rešava policija.
(max, 28. novembar 2009 20:15)

???????

Da li si ti ikad bio u inostranstvu!?
I kamioni, i stranci, i dmaci ... jednom recju - SVI kupuju vinjete (stranci na granicnom ulazu u zemlju).
Svako moze da bira da li ce godisnju, polugodisnju, mesecnu, petnaestodnevnu, za pet dana, za tri dana ... zavisi od kategorija koje se naprave.
I nema velike filozofije. Ko nekupi rizikuje kazne od 300-500 EUR, pa neka rizikuje ... ustedece 10 x po 10 EUR, ali ce 11. put pasti za 500 EUR.

Igor

pre 16 godina

Preporucujem,vinjete su najbolji nacin za jeftinije koriscenje puteva,jer ih placaju svi a ne samo trenutni korsnici autoputa.A i teze je "kraduckanje"....

radenko nikolic

pre 16 godina

komplimenti jedan sasvim savremen i normalan predlog koji treba da se usvoji odmah kao isve ostale zemlje tako cemo izbeci guzve i sve ostale malverzacije hvala samo napred

rene campos

pre 16 godina

Mozda bi trebalo da pogledate kako se to regulisalo u Cileu, Juzna Amerika, koristeci tagove i senzore na autoputevima. Racun stize na kucna vrata...

Vlada

pre 16 godina

ljudi vidim da ste se zbunili. vinjeta vam treba samo ako vozite autoputem! znaci , ne treba vam vinjeta ako ne izlazite na autoput. za ono za sta postoje naplatne rampe sada, za to ce vam u buducnosti trebati vinjeta. ako izadjete na autoput a nemate vinjetu , nije problem, stanete na prvu benzinsku pumpu i kupite jednu. problema nema. tako se barem radi u okolnim zemljama. ne znam zasto ne bi moglo i kod nas!

XXX YYY

pre 16 godina

Mislim da je ovo jedna dobra ideja koja moze da ustedi mnogo novca onima koji koriste auto put. Postoje različita rešenja u evropskim zemljama. Tako npr u UK svako mora da kupi "tax road" koristio ili ne koristio auto put. S druge strane u Austriji je 7,5 eura sedam dana upotreba auto puta 24h na dan. Ako izračunate malo bolje 7,5 eura je manje od 750 dinara i toliko ćete u Srbiji platiti samo da idete od Subotice do Niša. Razlika je jos veca ako uporedite kvalitet auto puta u Srbiji i Austriji. Dakle ne samo da je razlika u ceni neizracunljivo veca (razlika se ne moze izracunati s obzirom na to da u Austriji koristete sve auto puteve 24h na dan celu sedmicu a od Subotice do Nisa odete samo jednom u tom pravcu za taj novac - dakle ne moze se uporediti) vec je i kvalitet usluge neprocenjivo slabiji. Što se tiče Mađarske oni su malo skuplji dok Nemci ne naplaćuju ništa. Dakle suština je da su kod nas ceste najgore a da naplaćujemo najviše. Uvođenje vinjeta bi uveliko smanjilo torškove korisnika ako bi cene tih vinjeta bile u najmanju ruku iste kao i u evropi. Do današnjeg dana imamo situaciju da ni nemamo auto put (subotica - novi sad) a naplaćujemo ga skuplje nego nemci, englezi, slovenci, mađari, austirjanci ....

fenomen

pre 16 godina

U Austriji je godisnja cena vinjete za 2010-u god. 76 eura (dosad je bila 72 eura) i nije obavezna ali se mora imati ako se izadje na autoput. Putna mreza je dosta dobra i mnogi i ne kupuju vinjetu jer mogu da od tacke A stignu do tacke B veoma brzo i da pritom ne koriste autoputeve. U slucaju da nekog uhvate na autoputu bez vinjete onda su kazne veoma visoke i mogu da budu i do nekoliko hiljada eura. Mozda bi i kod nas u Srbiji trebalo uvesti nedeljne, mesecne i godisnje sa nekim cenama prilagodjene standardu u Srbiji.
Poz...

dex

pre 16 godina

za neiformisane - upravo se na rampama postavljaju TAG-ovi, elektronski uredjaji koji omogucavaju naplatu bez zaustavljanja vozila. To je ono:senzor na rampi koji "gadja" uredjaj na vozilu i automatski otvara rampu.Vinjeta ima mnogo vise prednosti nego mana.Jedna od mana je sto nas narod tesko nesto placa unapred, npr. za 6 meseci.

giga

pre 16 godina

Za neupućene, na deonici Beograd-Šid od 2005 se primenjuje sistem naplate sa očitavanjem tablica i snimanjem vozila tako da je svaka krađa onemogućena. Postavljanjem kamera u kabine 2009 sprečena je i poslednja mogućnost naplaćivanja većeg iznosa od stvarnog. Uveden je eksperimentalno i tag koji omogućava brz prolazak kroz rampu bez zaustavljanja (Pupin ga još usavršava). Problem je tamo dole u Srbiji gde se još uvek krade i deli sa šleperima zbog visoke cene a nije uspostavljen novi sistem. Vinjete za neupućene znače da će svi građani bez obzira da li koriste autoput ili ne imati troškove plaćanja i u tome se ogleda sva Dinkićeva filozofija, uvek preko leđa građana. Neko ko nikad ne ide autoputem moraće da plaća.

Milos

pre 16 godina

wooooohoooo VINJETE? KADA?
Svako ko se ovih dana vozio auto-putem je video da se sve naplatne rampe menjaju i prave se nove i cak se pristupne trake nanovo asfaltiraju! Verovatno je neko uzeo pare za sve ovo. U nasoj zemlji cim vidite da neko nesto bespotrebno uredju odmah znate da je fora u procentu za njegov dzep.
Zasto bi neko gradio nove rampe ako se uvode vinjete? Nece biti vinjeta u Srbiji jer se tu ne moze UKRASTI !!! Zao mi je ako sam vas razocarao.

Srecko

pre 16 godina

Ja vise nista ne verujem ovom Dinkicu. Samim tim ne slazem se sa uvodjenjem vinjeta,cak sam za ukidanje placanja putarine evro za evro, vec kusur dinari.Ili drzava ne zna da zaradjuje na kovanicama i domacoj valuti?Vinjete ce samo pasti na grbacu lokalnom stanovnistvu ako mu padne napamet da uvede puteve prvog reda pod vinjetu.Pa ce i Uzicani da uzivaju magistrale a autoput mozda ce dobiti u sledecem zivotu kako Dinkic dobro racuna i otkrije ko mu se sve ugradio.

Rascia

pre 16 godina

Zanima me obrazlozenje naplate deonice autoputa na teritoriji Opstine Subotica, koja jedino do sada nije imala nijednu naplatnu rampu na kvazi autoputu Horgos-Novi Sad. Nije mi bilo jasno ni do sada zasto ovde nema naplatne rampe - a cuo sam samo neke glasine da je Opstina otplatila troskove izgradnje autoputa ( ili kvazi autoputa ?) pa drugu verziju po kojem je to rezultat politicke trgovine iz Kasine ere i trecu kao da je to tako samo radi alibija za inostrane partnere zbog nenamensko potrosenih sredstava namenjenih izgradnji autoputa uz granicni prelaz Koridora 10: ni za jednu verziju nemam nikakve potvrde da mi mogla biti istinita. Cinjenica je, da nema naplatnih rampi. Ako je istinita prica o otplati, sta je Opstina isplatila: pravi autouput, ili ovaj kvazi autoput ? Ako je Opstina otplatila troskove izgradnje pravog autoputa na teritoriji svoje Opstine, onda se za ovu deonicu ponovo se ne moze uvesti ista tarifa, kao za ostale deonice. A da niko ne dolazi sa pricom oko odrzavanja autoputeva, to svi debelo placamo u ceni goriva, druga je stvar sto drzava dalje nastavlja praksu nenamenske potrosnje sredstava.

GuC

pre 16 godina

elektronska naplata, vinjete ili koji god sistem izmislili, smišlja se da bi bio još skuplji od ovog NAJSKUPLJEG koji postoji. U prevodu, biće još gori putevi, ali će s e prikupljati mnogo više para koji neće ići u održavanje i izgradnju...jedino će "skupljači" putarine imati manje troškove kod otimanja. Speaking about autoputove u srbiji, da li je to auto put od Bgd do Niša, do Bajakova i onaj kvazi do Novog Sada?
Pa pogledajte Hrvatsku, milina.To bi vam mogao biti primer kako se dalekovido ulaže u zemlju i kako se koristi položaj i privalče investicije...ups, zaboravih na koridor 10, blagi bože, išla sam u gimnaziju kad ste počeli tih par km puta...

bgd-fantom

pre 16 godina

naravno da je vinjeta dobra stvar ... za korisnike naravno !
pravim preko 100.000 km godisnje po evropi i ovima sto vole razno-razna poredjenja bih samo naglasio da je cena za godisnju vinjetu u svajcarskoj 40 chf (25-26€)!!!

Bata

pre 16 godina

Problem kod vinjete je sto vise nece moci da se krade,csto je pokretacke snaga ove drzave. E zbog toga ih nece uvesti, kao sto je propalo i milion drugih korisnih (za gradjane) ideja

Vlada

pre 16 godina

naravno da je vinjeta dobra ideja. nema vise bespotrebnog zadrzavanja vozila po nekoliko puta od subotice do preseva. naravno da je to najbolji nacin za naplatu, jedino ne znam kako ce to uspeti da prodje...toliko se manipulanata obogatilo na naplatnim rampama...kako sad da se menja ta zlatna koka?...hm, smislice oni i sa vinjetama neku foru, pazite sta vam kazem...

Nesko

pre 16 godina

Ako je 200 miliona evra prihod od autoputeva za godinu dana, ja se bacam pod prvi teretnjak koji prodje. Nikada do sada nisu bile vece guzve, stranci, kamioni, domaci prevoznici...Pa tu je brate bilo za svakoga po malo. Ako uvedu vinjete, bilo bi super ali znajuci lopove, cisto sumnjam.

gorcilo

pre 16 godina

Vidim da su neki zbunjeni kako funkcionise sa vinjetom.Ko putuje u unutrasnjosti i ne koristi auto put tome i ne treba.Ako i nekad izadje na auto put kupi vinjetu za 7 dana.Inace u Bugarskoj je vinjeta za 7 dana 5 eura,a godisnja 35 eura!!! Koliko bese ono od Beograda do Nisa u jednom pravcu? SRAMOTA!!!!

knele

pre 16 godina

sumnjam.
koji ce onda biti sistem za kradju, koliko sam ja cuo iz price u to su upletene vrhovne strukture koje ce tesko da se odreknu tih para

Neverujem ni jednoj vlasti u dobru nameru

pre 16 godina

U svakom slučaju ta vinjeta (neznam zašto to tako zovu,može se naći i neka lepša Srpska reč),biće jeftina koliko i naš benzin.
Možda će ona biti najjeftina u regionu ali kad se na to dodaju akcize i porezi...
Godišnja naplata putarine ne bi smela da u našim uslovima za domaća vozila košta više od 40 evra.Po toj ceni zagarantovano je veće iskorišćenje kapaciteta autoputa što bi trebao da bude prvi cilj,ujedno i prihodi će biti veći nego sad sa ovom otimačinom.
Imamo najveće poreze i akcize na gorivo koliko toga odlazi na puteve.Prođite Hrvatskom kroz Liku i videćete kako izgleda jedan magistralni put.
kad to uporedite sa Ibarskom magistralom...Kad bi to bilo moguće porediti.

dejan

pre 16 godina

Kakve crne vinjete, tu treba da dele dzabe uputstva kako da prezivite vozeci.
Malo ubiraju prihoda na ta visoke i bezobrazne nadoknade za to sto nazivaju autoputem? Da nije sramota ovo sto izjavljuju i da nije ozbiljno pomislio bi da je neki novi monti pajjton u pitanju. ma najbolje je da stave naplatne rampe na svakih 50 kilometara, slicno ko do Subotice, i da 50 km naplacuju po 5 eura svakom, da nas predjenih 100 km izadje kao nedelju dana sto plate madjari za sve autoputeve po celoj zemlji.
mene bi bilo sramota da uopste i naplacujem bilo sta za te nazovi autoputeve. Sem tog dela Beograd Nis gde ne sme biti skuplje od 5 eura povratna karta, a i to je bezobrazno. Onaj deo do subotice na sve lici ali ne na auto put. pa tu se 200 kilometara vozi kao u madjarskoj da vozite 350 kilometara,slicno stignete pa cak i gore ako vam iz zbuna izleti neki policjac.

Kris

pre 16 godina

A postoje i Post-paid naplate, kakvu imam za Francusku : plati se kaucija za mali aparat koji se zalepi u autu, na naplatnoj rampi se brzo otvori prolaz uz jedan "bip", na kraju meseca se dobije faktura sa svim detailjima. I placa se mala mesecna pretplata za tu uslugu, ali se dobija i mali popust na naplatnim rampama. Svi dobijaju.

Pozdrav.

cika pop

pre 16 godina

Mala digresija... Vest je objavljena 28.11. Danas (29.11.) je pustena nova deonica auto puta u vojvodini... I sutra ce da kazu - a od cega vi mislite da mi gradimo preostalih 60km!?

Renault 18

pre 16 godina

@Bata "
Problem kod vinjete je sto vise nece moci da se krade"

O Bato, Bato. Bas si mali Bata. Pa ovi ce za 5 minuta da pronadju nacin za kradju. Duple vinjete, troduple, falsifikati, kradja vinjeta u stampariji.. Milion je mogucnosti. A mozda su se sada setili vinjeta bas zbog toga. Kradja starog sistema naplate je vec procesuirana na sudu i bilo bi malo suvise da to ponove. Zato novi sistem naplate, pa udri, mazi dok ne uhvate portira.
A sto se tice poredjenja Srbije i Nemacke, to je stvarno neukusno. Nemacka je zemlja mehanike i automobila i citav saobracaj su osmislili intaligentni i dobronamerni ljudi. Srbija je zemlja lopova pa se to odnosi i na saobracaj kao i na druge sfere zivota.

Zainteresovan

pre 16 godina

Vinjete su interesantna stvar. Dobro je sto mogu da vaze ne samo za autoputeve nego za sve puteve u zemlji. U nekim zemljama ako vozis na podrucju grada ne moras da imas vinjetu. Cim izadjes na medjugratski put obavezna je.
Na taj nacin svi placaju - pa je manja cena vinjete, cena benzina se lakse kontrolise - nisu putevi opravdanje za poskupljenje benzina. Vojvodjani i "ostali" se vise ne svadjaju jer se svi putevi finansiraju iz iste kase.
Cak i ako date koncesiju za izgradnju autoputa strancima moguce je placati im iz tog budzeta na osnovu procene saobracaja ili jednostavno "kamate" na ulozena sredstva.
Vozis i ne mislis. Uvek je korisnije imati sto manje gluposti na pameti i koncentrisati se na vazne stvari u zivotu.

Putnik namernik

pre 16 godina

Gde nađoste dve najskuplje zemlje za poređenje. Smrdi mi da će ovde biti još skuplje. Što se ne ugledate npr. na Austriju. Kod njih je 10dnevna vinjeta samo 6eur. U Sloveniji je kilometar izgradnje autoputa najskuplji u Evropi, ne bih da objašanjavam razloge, nisu isključivo geografski.

BgBoy

pre 16 godina

Ajde ljudi dosta foliranja, te skup vam benzin, te skupe vam vinjete, te skup vam tehnički, ovo-ono, a ovde saobraćajni čepovi svaki dan.

Stojadin

pre 16 godina

Manite se više sitnog lopovluka.

Uradite najjednostavniju moguću stvar: dignite cenu goriva za npr. još 50 para ili koliko je već potrebno i sasvim ukinite naplatu putarine za domaća vozila a na ulascima u državu uvedite kupovinu vinjete samo za strance (jer oni kroz cenu goriva ne plaćaju upotrebu puteva) i rešili ste problem.

E, ali onda bi neko taj svež novac možda potrošio u druge svrhe, a ne za održavanje puteva?

Svedoci smo da promene cena goriva skoro uopšte ne utiču na inflaciju u Srbiji ma koliko se "stručnjaci" upinjali to da nam dokažu.

Nisam primetio da je hleb pojeftinio kada je cena nafte pala? Ne vidim da mu se cena menja ni kad je nafta porasla?

Dakle, ako još malo poskupimo gorivo, niko neće ni osetiti.

Drpajte i lapajte koliko god možete, ovaj narod vas baš takve i zaslužuje.

A znate šta još možete? Uvedite i treće izvlačenje Loto-a nedeljno pa uzimajte pare i na tome!!!

Sram da vas bude.

Marko

pre 16 godina

ODakle ponovo hrabrost poredeiti puteve u Srbiji i EU ??? A sta cemo sa kvalitetom tih puteva u Srbiji i EU. Dokle god mi putarine i registraciju koristimo za placanje penzija, a ne za puteve bice isto.

Dejan KG

pre 16 godina

obzirom da malo vise putujem, malo cu pojasniti neke stvari.
Vinjeta je jedna veoma dobra stvar, koja sprecava zadrzavanje na putu i malverzacije naravno! NE koristi se na regionalnim putevima, tako da nema razloga za uzbunu oko toga!
Zemlje u regionu i sire:
Nemacka - nema putarina i na najvecem broju auto puteva nema ogranicenja brzine :))) sto je vrh za nas koji volimo malo brze da vozimo!
Austrija 8 eur 10 dana - vozite se koliko hocete!
Slovenija 15 eur 7 dana i 30 eur mesec dana, trenutno nemaju na 6 meseci i godinu!
hrvatska do zagreba 15 eur - isto kao i mi naplatne rampe a do obrezja ka ljubljani 2 eur - isto naplatne rampe, stim sto imaju mogucnost prepaid kartica gde se stedi 10%, sto je povoljno za ljude koji putuju puno! Od zagreba ka mariboru je mislim 4 eur, ali ne 100% nisam skoro bio tamo!
BIH - regionalni putevi - nema putarine!
cg - 10 eur godisnja ekoloska taksa!
madjarska 7,5 eur 4 dana!
rumunija oko 6 eura 7 dana!
bugarska 5 eura 7 dana!
makedonija - ne secam se - jevtinije nego kod nas!


vodite racuna sada kad krenete - kupite vinjetu odmah kada udjete u zemlju, jer ako to uradite kasnije recimo na nekom parkingu, i krenete ka svom vozilu da je nalepite na vetrobran, ukoliko kontrola stoji pored Vaseg automobila i konstatovala je da nemate vinjetu - ne prihvataju to sto ste je u medjuvremenu kupili! Kazne su drakonske!

Sto se tice nase situacije - prosto - Milos je vec rekao! Rade nove rampe - ubacuju gomilu betona u rupe dubine 5 - 6 metara - znaci neko uzima debele pare, a drzava nema pare! Klasicna korupcija i kradja!
Nego ne vredi da se bavimo time, mislim da 95% Vas nije uzelo za ozbiljno njegov komentar, i mozda ste u pravu - nemamo vramena za to, jer necemo nista promeniti!
Hajde da mi lepo razmenjujemo informacije - gde je sta jevtinije i kako sacuvati svaki dinar od lopova!

pozdrav svima!

mali perica

pre 16 godina

"Procene su da je 200 miliona evra, koliko se sada godišnje naplaćuje, nedovoljno za održavanje glavnih saobraćajnica"

alo, koje procene? kao, na primer, kupusa na pijaci?

koliko je potrebno para za ove drndave puteve, pri ovakvoj ceni goriva, da se prave i opravljaju? dajte cifu, dosta više foliranja.

Frankfurter

pre 16 godina

@ Analiticar:
Zivim u Nemackoj i ovde se ne naplacuje koriscenje autoputa. Nema ni vinjeta, nema ni naplate puta. Iako je tranzitna zemlja i povezuje istocne zemlje Evrope sa zapadnim... Pa ipak imaju dosta za odrzavanje puteve i stalno nesto grade i popravljaju. Nacin na koji uspevaju da odrzavaju puteva je kroz cenu benzina. Znatno je skuplji benzin nego u susednim zemljama. Ono sto mene zabrinjava je da je i pored toga cena goriva povoljnija u Nemackoj nego u Srbiji!!!!!


Sve je tacno i mogu da potpisem osim tvrdnje o ceni goriva. Sa zvanicnog Aralovog sajta:

http://www.aral.de/toolserver/retaileurope/netSellingPrice.do?categoryId=4000529&contentId=58635

Naravvno a kvalitetu goriva i usluge u Srbiji i u Nemackoj iluzorno je uopste i pricati.

Milos

pre 16 godina

Cekajte, pa ko to 10 puta dnevno koristi autoput?! Sve i da se vozi najkraca moguca destinacija, recimo Bubanj potok - Vrcin, stvarno mi je tesko da zamislim zasto bi to neko radio. Eventualno dva puta, na posao i kasnije kuci i to je to. Uostalom ljudi koji na taj nacin moraju svaki dan da se prevoze sigurno neopravdano veliki novac izdvajaju na putarinu - zamislite samo nekoga ko zivi u Beogradu, a radi u Novom Sadu - svakog dana skoro 600 dinara, pa 20 radnih dana u mesecu - 12.000 dinara, odnosno trecina prosecne plate. Plus benzin. Malo li je.

Razliku treba napraviti izmedju onih koji autoput koriste "10 puta nedeljno" i onih koji ga koriste tek nekoliko puta godisnje.

najskuplje

pre 16 godina

Imamo verovatno najskuplje putarine na svetu, 40% cene goriva ide na puteve, pa opet to nije dovoljno da se putevi održavaju. Iz toga onda sledi da nešto ozbiljno nije u redu sa načinom na koji se troši taj novac. Možda se i dalje "kraducka"?

Dejan

pre 16 godina

Klasicnu napaltu putarine u Evropi imaju Spanija,Portugalija,Francuska,Italija,Hrvatska,Bosna,Grcka a vinjete Austrija,Ceska,Slovenija,Madjarska,Slovenija,Bugarska dok zemlje Beneluxa imaju elektronsku vinjetu znaci nemojmo praviti histeriju da ceo svet koristi vinjete kad to naprosto nije tacno a u svetu je takodje situacija pola pola i jedan i drugi sistem naplate ima svoje prednosti i mane a konkretno u nasoj situaciji najbolje resenje bi bila elektronska naplata ali pod uslovom da racun stize na kucni broj kao i infostan ili recimo struja ali i ostaviti klasicnu naplatu za ljude koji na taj nacin zele platiti putarinu jer ne smemo zaboraviti i socijalnu komponentu.A sto se tice prihoda sigorno bi pali jer je na primer Hrvatska u analizi uvodjenja vinjeta dosla do podatka da bi na godisnjem nivou izgubila oko 100 miliona evra.Svako od nas se nada jeftinijoj putarini ali bi sigurno bilo po onoj narodnoj "ko ne plati na mostu platice na cupriji"