Petak, 10.08.2012.

11:35

Gastarbajtersko selo puno vila

Od 3.000 meštana sela Draginje, 1.000 su Romi. Polovina njih radi u Beču, tako da u višespratnice koje su sagradili u rodnom mestu ulaze samo jednom godišnje.

Izvor: B92

Gastarbajtersko selo puno vila IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

61 Komentari

Sortiraj po:

Sasa

pre 13 godina

Njihova deca se Dejane, neće nikada integrisati u nikakvo društvo. Pošto, ma šta vi mislili, sva razvijena evropska društva "boluju" od nacionalizma (koji se slabo razlikuje od srpskog, ali dobra ekonomsko stanje prikriva njegove negativne posledice), tako da čak ljudi koji nisu najamni radnici teško da se osećaju prihvaćenim, jer vas oni ljubazno, s vremena na vreme, pitanjem: "A koliko planirate da ostanete ovde?" podstete da ste stranac i da ne žele da im, ma koliko vi kulturni bili, kvarite idilu. Ako želite da se utopite u neko društvo, to eventualno možete probati u Americi... I dosta sa tim ljudima koji su lenji i neće da rade. 2-5% ljudi su preduzetnici. A život nacije (u našem slučaju naroda, pošto smo više narod u onom autohtonom smislu), najviše zavisi od elite i ako bi sada uveli samoupravljanje i radne akcije, tada bi svi ovi koji se predstavljaju kao vredni i sposobni individualci, da vidite kako kopali kanale i utopili u kolektivizam...

Poreznik

pre 13 godina

Ovde se na delu vidi sistemska greška našeg društva koje umesto da oporezuje imovinu i ove sulude nekrenine, ono lupa poreze na biznis i gasi svaku ideju o preduzetništvu.

Dejan

pre 13 godina

Njihova deca ce se jednoga dana integrisati u Austrijsko drustvo, vec danas su drzavljani Eu, otici ce mnogo dalje od svojih roditelja i nece graditi kuce od 3000m2 u nekim selima po Srbiji. Dok ce nasa da teze poslovima u drzavnim firmama poput svojih roditelja, i da sanjaju "sigurne plate" od 200-300€, i iscudjavaju se kicu i neukusu predaka ovih drugih i do 45godine iz toplog roditeljskog gnezda udaraju minuse ....

različiti aršini za različite grupe...

pre 13 godina

Pitam se samo da li oni plaćaju ikakav porez na imovinu?
Nama u NS su za mnogo-mnogo manje kuće nabiberili dobre poreze!
Sve mi nešto govori da ovi ne plaćaju baš ni dinara!

Austrijski imigrant

pre 13 godina

Ja zivim, radim i pisem doktorsku disertaciju u Austriji. Od zaradjenog novca ulazem u nekretninu (stan) koji sam kupio u Austriji, gde i zivim. Imam uslove za kreditiranje i koristim to, ne placam klasicnu kiriju, nego isplacujem mesecnu ratu kredita. U Srbiji nemam nista, a ako mi se prohte nekada da se vratim u zemlju u kojoj sam ranije ziveo, mogu npr. da prodam stan u Austriji i kupim stambeni prostor u Srbiji.
Ove "neimare" izbegavam da srecem u Austriji, a u Srbiji ih sresti, palo bi mi verovatno jos teze. Nisam "posvabljen", u porodici imam samo clanove srpske nacionalnosti i ponosan sam na svoje poreklo. Ali za ove "gazde" ne postoji globalizacija, niti drustveni napredak u informativnom smislu. Oni su geto u bilo kojem drustvu da zive i medju njima ima i Roma, i Srba, i Vlaha. Nacionalna pripadnost ne igra ulogu. Medjutim oni su i medju "gastarbajterima" manjina. I ne zalim ih. Mogu misliti kako je nekom gradjaninu Srbije kad vidi ovakvu kic-kucu pored puta koji se raspada. I nije on duzan da se brine za put ispred "umetnikovog" praga, postoji i kolektivna svest. Tu je problem i drzave, a ne opravdane kritike na ovaj skaradni fenomen.
I da, takodje dolazim ove godine u Srbiju, na vise od mesec dana, da trosim svoj novac u Srbiji, zbog potreba svog studija.
Nije tesko biti prihvacen. Ne treba prihvatati ni Srbiju, ni Austriju eksplicitno, treba prihvatiti vreme u kojem zivis.

Za Riplija

pre 13 godina

To koliko Srbi gastarbajteri, a ni ovi "domaci" nisu bolji, vole da grade nepotrebne kvadrate "za decu" koja to nece ni pogledati, je pravo cudo! Veoma me interesuje koji je prosecan nivo obrazovanja svih tih "neimara" i koliko njih je IKADA otislo bilo gde da zaista vidi nesto i nauci nesto, umesto da se na godisnjem odmoru "u zavicaju" smuca iz sobe u sobu ogromne kucerine i suze lije sto to, eto, mora uskoro da ostavi i vrati se u "tudjinu"? To da tudjina svakom normalnom posle 40 godina - valjda - postaje dom, naravno nikom ne pada na pamet! Ali, doduse, nema se za putovanja. Treba ustedeti i za svadbe za skromnih 500-600 zvanica, zar ne.

cvetkovic mirjana

pre 13 godina

Nisu imali savete, sta je siromahu vazno osim da ima krov nad glavom od te njihove pruzene mogucnosti da dobro zarade im se ukazala prilika da se malo i vazni naprave sto bolji i lepsi od drugih

MarkoM

pre 13 godina

Jeste da je "šeširdžijin zamak", ali sve dok ga neko pravi od svojih para, a ne od mojih, nemam ništa protiv. Mogu samo da kažem da je grozno ružno, ali to je moje lično mišljenje, koje ni na šta ne obavezuje vlasnika zamka.
Mene mnoooooogo više brinu ovi što prave zamkove po Dedinju, ali od mojih para. Trenutno je aktuelna priča o Agrobanci. Nije potrebno posebno dokazivati da su nas takvi sa rafiniranim ukusom i visokom kulturom ojadili neuporedivo više od tamo nekog gastarbajtera koji je rmabčio u Švabiji ceo život da bi mogao da u svom selu napravi nekakvu grozotu. Ako to njemu čini zadovoljstvo, zašto bih ja imao nešto protiv? Ako je sve pošteno zaradio i platio, neka mu bude. Ako hoće, može i lavovi i labudovi.

radnicirade

pre 13 godina

U pravu ste i jedni i drugi. Ja sam inzenjer, sad zivim u Stutgartu (ali tek sam dosao, nisam gastos sa dugim stazom) i da vam svima kazem svoj stav.

Prvo, vi koji osudjujete ovakav kiceraj ste u pravu, ti gastosi jesu malo preterali. Secam se bila je emisija na RTS pre god dana, i emisija se bavila time kako su gastarbajteri doveka stranci i u Austriji (ili zemlji gde borave) ali i u rodnoj Srbiji, jer su odavno otisli. I tu ne znam, neki Rom gastarbajter ide i pokazuje novinaru RTS ove lavove ipsred kuce i te gluposti. Mislim.... kicerica.

Ali drugo ljudi, vi morate da shvatite da ti gastosi (Romi pre svega) u EU imaju zivot kakav u Srbiji ne bi mogli ni da sanjaju. Pa samo eto vidite tu stvar sto u EU deca Roma mogu normalno da se skoluju. U Srbiji su bili i bice gradjani 10og reda. Tako da je malo ruzno od nekih koji kazu "eto Cigani otisli tamo da rintaju, zive ko psi...". Rade ljudi i zaradjuju. E sad sto imaju sund i kic kulturu, pare su njihove pa neka ih trose kako hoce.

Po vama ovde onaj Rom koji je napravio kucerinu u rodnom selu je bacio pare?? Ok, neka bude.

A mislite da nije bacio pare onaj koji je 2008 kupio stan u BG i platio ga oko 2000EUR/m2 ???

Pa nasa ekonomija i nacija ide u takvu dubiozu da necemo uskoro imati ljudi da popunimo sve te stanove, a ni para da ih odrzavamo.

A najlakse se smejati Romima kako eto zive u pomocnim zgradama.

A verujte mi, znam, najvise im se rugaju oni koji u zivotu nisu stvorili ni supicu za drva.

Pozdrav iz Nemacke

vrh brate!!!

pre 13 godina

Mislim da bi urbanisticki plan sela Draginje i crveni prsluchihc reporterke trebalo uvrstiti u turisticke atrakcije Srbije...

Milosav

pre 13 godina

Neko voli popa, a neko popadiju. Tako i za ovo, neka ljudi rade sta im volja, njihove su pare, posteno zaradili. Znaci ako neko hoce da pravi kucu sa sto soba u koju ulazi jednom godisnje, neka mu.
Da se ja pitam, (sto rek'o Bata Stojkovic) svoj tesko zaradjeni novac bih potrosio na putovanja, odmor ili bih se penzionisao ranije u malo uzivao posto zivot kratko traje, umesto u puste zidove, ali opet, to je samo moje misljenje.

P.S Ako celo selo slavi Sv. Nikolu, kako idu na slavu jedni kod drugih?

hvala b92

pre 13 godina

Trebali ti da odete u selo Kobisnica kod Negotina da vidite milijardu evra u kucama i vilama.Nek se pokaze svetu nase bogatstvo,ovo opste nije lose sto ste napravili sa Draginjem jel mnogi ce posetit ovo mesto i turisticki kao i Kobisinicu jel je blizu dunav i rumunija.

laki

pre 13 godina

Tito je bio pametan,otvorio je granice i omogucio da se ide na rad u inostranstvo.Znao je da ce narod izgradjivati i vuci u zemlju,to su robovi lenjivog osoblja u drzavnim institucijama i dobre platise.Svi oni koji su ulagali,kasno su shvatili da je to pogresno.Ja znam licno dosta nasih koj su sve sto su zaradili vukli dole,dok su tamo gde su radili spavali u jednoj sobi po cetvorica na duplim krevetima sa zajednickom kuhinjom i kupatilom.To je i danas slucaj mada ne u toj meri,kao pre.Ljudi su se nadali da ce pod stare dane da uzivaju od svoga truda,ali su ove bitange sve opustosile i zavile narod u bedu i jad.Pogresno je kao stranac ulagati u jednu zemlju poput Srbije,treba uzivati tamo gde zivis a ne da ulazes u nesto godinama i na kraju ili umres ili ti banda sve upropasti i na kraju si radio badava,a zivot prosao u teskom radu i odricanju.Na kraju sve to jednoga dana kada roditelji poumiru,bude zapusteno dok naslednici to ne prodaju budzasto,znam ih nekoliko koji su tako prosli.Znaci bio si neciji sluga celog zivota,niti si uzivao tamo niti ovamo gde si radio i najveci deo svog zivota proveo.Pogresno!

Sonja

pre 13 godina

Kako to da Romi rade?! Zar nisu to oni što kradu i prljaju? Zar nisu to oni koji su loši sami po sebi i nema im pomoći? Što se tiče kiča- od kada je kič u ovoj zemlji novost? Kič odavno viri iz svih, pa i državnih, medija. Neka grade kako hoće za svoje novce

Aleksandar

pre 13 godina

Labudovi, lavovi, gipsani radovi...
Silikoni, dzipovi, spotovi, klipovi...
Armatura, cimenat, kvadratura, objekat..
Pravi je momenat da se ugradi procenat.

Wien 1090.

pre 13 godina

Preko 300.000 nas iz Srbije zivi i radi u Austriji.Ta brojka je zvanicna a nezvanicno oko pola miliona.Sad kada saberete sve te "obveznike"(koji imaju ovakve kuce,stanove,vikendice..sl) od infostana(rezija),struje,tv preplate i sl. dobijete cifru ovakvu:
-Ako njih recimo 300.000 mesecno samo posalje 100e za placanje komunalija,sitnih popravki,dzeparca i slicnog navedenog to je 30mil.eura mesecno.Pa nadjite firmu koja ima obrt i dobit toliku na mesecnom,odnosno godisnjem nivou.Sto ponovo znaci da nase pare koje posaljemo u Srbiju su duplo vece od onog broja koji "Telekom Srbije" zaradi na godisnjem nivou sa preko 6 miliona svojih korisnika(plus gde je jos Republika Srpska i C.Gora).Pa kada bi dalje krenuli sa Nemackom,Swiss,SAD,Australia ..itd.Ko bi te cifre mogao i da sabere.Koliko se salje...
Cisto da znate te cifre!

Danilo

pre 13 godina

Ovo je starija generacija loji su otisli 80 godina ova nova generacija to vise neradi nego uzivaju u zivotu. Malo more malo dobar auto zive zapadni sistem i neulsze novac u Srbiji. A Srbija ima veliku korist od ljudi koji su na zapadu.

Milan Cirih

pre 13 godina

Srbiji je dobro sto su toliko ljudi na zapadu ipak svake godine dodju oko 3 miljarde evra u zemlji to je prava investicija. A drugo da smo svi ostali u Srbiji bila bih jos veca katastrofa. A kaze se da je izmedju 2 i 3 miliona gradjana Srbije van zemlje.

Smorex

pre 13 godina

Labudovi, lavovi...
Hm, ovi sto pjene kako je to kic itd nemaju ni 5€ u dzepu, nikad nisu savili kicmu i rmbali, pa su ljubomorni i pametuju xexe. Ove kuce su ***** ali su izgradjene krvavo zaradjenim novcem od kojeg je najveci dio ostao u Srbiji, zato tisina i gledajte u svoj televizor. Pa necemo valjda govoriti nekome sta mu je pametnije da radi sa SVOJIM parama. Svako ima svoju zabavu i sve dok je legalna, nek' se zabavlja... Uostalom, o ukusima se ne raspravlja.

Arif

pre 13 godina

@ draginje zaista treba videti. nisu u pitanju samo gastarbajteri, jednostavo gotovo celo selo je takvo. trebalo ih je videti za vreme sankcija, ispred svake (bukvalno svake) kuće pored puta sto a na njemu brdo boksova cigareta, na autobuskoj stanici cisterna goriva čeka isplatu, autobus čeka da se "transakcija" završi, ako žuri parkira se dalje, niko se ne buni, ne protestuje, stanje redovno, navikli valjda.

rade ljudi, umesto da vise na netu. :D
(Vesna, 10. avgust 2012 13:37)

Odličan opis sela Draginja, vidi se da ste bili tamo. Što ne pomenuste da je tamo bila (možda je i dalje) ilegalna "fabrika" cigareta Marlboro itd... punionica mineralne vode "Knjaz Miloš" i drugih gaziranih pića ITD. Rade ljudi, snalaze se - nisu ludi da kao neki, rade za 200 evra mesečno... A ni valast ih ne dira - ni ona pretprošla, ni prošla, a daće Bog neće ni ova... jer bi to bilo... zna se već šta...

pero

pre 13 godina

"Najbolji" su ovi koji im predlazu da uloze u "biznis" u Srbiji?! E to je tek bacanje para i gubljenje vremena na izdrzavanje hiljada dzabalebarosa po opstinama, agencijama, ministarstvima, kancelarijama... Na razne takse, poreze, na isticanje firme, ekoloske takse, na privatne firme koje kao sklupljaju pare na ime autorskih prava, prenose, dozvole... I naravno penzionere. Kada se na to doda i to da ne mozes da naplatis svoja potrazivanja, da su sudovi korumpirani i spori a da su lopovi i prevaranti zasticeni kao beli medvedi... Ovako makar imaju kuce a da otvore "biznis" u Srbiji ne bi imali ni kuce ni para.

saban saulic

pre 13 godina

Takvih sela oko Pazarevca ima najvise. I nisu samo Romi deo tog mentaliteta. Medjutim, ono sto vecina komentarora ne zna je da jedan broj njih CAK NI ZA VREME ODMORA, kada dodju u posetu "velelepnim vilama", ne spava u njima vec u nekim pomocnim zgradama oko kuca!

To u prevodu znaci da su te kuce samo "spomenici", "ukras" i "testament" njihovom uspehu u inostranstvu i nemaju nikakvu funkcionalnu vrednost, poput onih skupih servisa sto stoje u regalima i nakada se ne koriste.
Posebna je prica sto pored tih preskupih kuca prolaze vecinom putevi od blata. Zasto se nisu organizovali i napravili barem jedan posten put kroz selo? Ili po istom principu ulozili u selo i pokrenuli ga da radi, da se vise iz njega ne ide?

Mislim da bi b92 mogao da angazuje neke strucnjake da se na socioloskom nivou bave ovim fenomenom jer je priznacete, vrlo interesantan.

Nemanja

pre 13 godina

Oni koji smatraju da je ovo 'novostvorena vrednost' bi ipak morali da prelistaju barem osnove ekonomije. Jedino po čemu je ovo vrednije od recimo, dokonih komentara na B92, je to što je neko u Srbiji zaradio nešto novca zidajući ove rugobe, pa je možda od njih naranio i iškolovao decu, a ne zidao isto nešto ovako sumanuto za sebe. Svaki trenutak koji ove skalamerije provedu prazne je beskoristan - a neko je za njih radio čitav život, dok se komentar na internetu napiše za 2 minuta, pa vi vidite šta je srazmerno zaludnije.

Bejn

pre 13 godina

Devize koje oni donesu u sezoni odmora i za vreme praznika vise znace za "odbranu" dinara nego bilo kakva intervencija NBS. Jeste kich, jesu kompleksi, ali novac je novac. Ja da radim preko (sto i planiram), otisao bi lepo u Tunis na letovanje od dve nedelje da se odmorim od teskog rada, sigurno ne bi ulagao u bilo sta u Srbiji. Pa onda kolektivna svest reke Had nek ocenjuje kuce nekog drugog, verovatno uspesnih lokalnih "gazda" na koje svako u Srbiji zeli da se ugleda.

Petar

pre 13 godina

Kako li vas nije sramota da vredjate ljude koji su bez icega otisli u potpuno nepoznato i radili. Jel sramota raditi? Bolje da su ostali po tim bednim selima i cevcili pivo ispred dragstora? Kakav poremecen sistem vrednosti u poremecenom drustvu. Ovi ljudi imaju skromno obrazovanje i mozda nemaju ukusa ali su vredni i posteni i njih Nemci i Austrijanci cene, uzivaju skoro najbolju zdravstvenu zastitu na svetu, njihova deca imaju pristup obrazovanju puno puta efikasnijem od onog u Srbiji i imaju vece sanse da naprave nesto vise. To nije zivot crva, ziveli bi kao crvi da su ostali u Srbiji pored vas.

njihove pare njihova stvar

pre 13 godina

Rade ljudi šta hoće sa svojim parama. Ako njima nije žao što im zvrje prazne ove palate, šta ima ja da se uzbuđujem. Doduše, možda bi mogli da pomognu svoje sunarodnike koji žive u kartonskim kućama, mada mislim da nema ama baš nikakve sličnosti među njima. Ovi rade, a ovi (k)rade.

ccp

pre 13 godina

Pametnije je da grade ovakve dvorce u zemlji u kojoj rade nego po selima ovde, sigurno bi zaradili nesto ako odluce da prodaju to sve jednog dana, ovako samo bacene pare u sustini. Ja ovo ne bih uzeo pa i da mi daju za dz.

genius1

pre 13 godina

pitam se koliko je legalno ?
sad zbog istih ne mos dobiti radnu dozvolu ni pod razno.
Ako su vec po Evropama onda su mogli videti i ulice trotoare, kanalizaciju spomenike parkove itd.
Ovo jeste sramota za drzavu, al ko da ista mari izasta :/

jatzans

pre 13 godina

Pa nikako ugoditi. Kada se koristio izraz Cigani, počelo se govoriti o diskriminaciji i podrugivanju (naš prevod za pežorativ). Sad kad ih neko nazove Romima, nađe se zaštitinik prava koji kaže da je i to podrugivanje. Kako da nazovemo narod koji je nomadskog tipa, tamnije boje, u prošlosti su živeli u čergama, društvo ih slabo prihvata, bake plaše decu njima, žene su im poznate po gledanju u dlan, sami sebe nazivaju Cigani, ali mi ostali branimo njihovo dostojanstvo i NE damo da ih tako nazivaju? Zašto sad odjednom ni Romi nije ok?

realno

pre 13 godina

Da oni ne troše bezveve pare po Srbiji pola Srbije ne bi imalo šta da radi. Neće valjda kuću da pravi neko sa prosečnom platon 200 evra koju prima svaki treći mesec. Gastrabajteri su rudnik zlata Srbije.

ivica

pre 13 godina

Dođite u opštinu Kladovo da posetite selo Ljubičevac koje je bilo najbogatije u bivšoj Jugoslaviji, 90% stanovnika je na radu u Danskoj. Na ulazu u selo je velika tabla sa natpisom "Dobrodošli u evropski Ljubičevac".

Zagor

pre 13 godina

@aleksandarbaz: Taj sto ne vadi glavu iz kante za smece sigurno nece da izgradi vilu u svom selu. Daj nemoj da preterujes. Ili si ga ti mozda pitao dali ima vilu u svom zavicaju? Ima, kako da ne. Mozda si ti bas na tog jednog naisao. Tacno je, ima onih koji zive jadno, pa kada onda dodju u Srbiju prave se da su velike gazde. Ali to je ipak manjina. Vecina radi mnogo, ali zivi normalno, mnogi su se uklopili u sistem svog okruzenja. Posto redovno putujem po inostranstvu, imao sam mogucnost da upoznam nase ljude. Postene i dobre. Naravno, naidjes nekad i na nekog bilmeza, ali gde ih nema? Ova reportaza je vise klise nego odraz stvarnog stanja.

Vesna

pre 13 godina

draginje zaista treba videti. nisu u pitanju samo gastarbajteri, jednostavo gotovo celo selo je takvo. trebalo ih je videti za vreme sankcija, ispred svake (bukvalno svake) kuće pored puta sto a na njemu brdo boksova cigareta, na autobuskoj stanici cisterna goriva čeka isplatu, autobus čeka da se "transakcija" završi, ako žuri parkira se dalje, niko se ne buni, ne protestuje, stanje redovno, navikli valjda.

rade ljudi, umesto da vise na netu. :D

kompleksi su cudo

pre 13 godina

Oni trose svoje vreme i trud na jalove kuce a kao sto vidimo na slucaju bucka koji "razmislja" on svoje vreme trosi na jalovo komentarisanje svega i svacega. Sta je bolje? Ili, sta je gluplje?

moje ime

pre 13 godina

Ostavite ih na miru . Slazem se da je selo kao pojava interesantno i specificno za populaciju gradjana Srbije koji zive 3, 4 decenije u inostranstvu , i slazem se da su stilovi kuca tezak kich, ali ostavite ih na miru . Novac su posteno zaradili i trose ga onako kako hoce . Da postoje neki urbanistichki planovi i da postoji neki red u ovoj drzavi mozda i nebi moglo da se gradi na takav nachin , ali ne postoji i oni grade.
Ima u Srbiji mnogo vila napravljenih sa u najmanju ruku sumnjivim novcem , ali se one ne snimaju jer ko zna . Probajte da napravite intervju sa bar tri vlasnika takvih vila sve sa snimanjem objekta pa da vidimo koliko materijala ce biti snimljeno ili objavljeno . A ove ljude pustite na miru, to im je dusevna hrana kojom se hrane dok rade tamo gde rade i sta rade .

Arhitekta

pre 13 godina

Zabraniti neukusima da grade..

Gastrabajterizam ne postoji kao nekada. Sada je svet otvoren, a mesta ovim nakaradnim ulaganjima ce biti sve manje i manje...

Samo da dodejmo mi nove generacije arhitektat ai gradjevinaca na politicku vlast....

gospoda

pre 13 godina

Dizu sebi spomenik za zivota.Sta ce im ove kuce kad ih ne koriste.Cudni su oni, svasta rade po svetu, da bi zidali ovaj mrtav kapital.

neurosport

pre 13 godina

Ceo život rade ko crvi, nekad i dva posla. Sve što zarade troše na izgradnju što veće i nakićenije kuće. U toj kući provode godišnje 2-3 sedmice koje se sastoje od ribanja i pranja iste. Onda se vrate u inostranstvo...

IQ ne treba meriti... nemerljiv je.

dobra fora

pre 13 godina

cemu smisao isticati da su Romi u pitanju. da li se u drugim vestima istice da je nesto uradio neki belac? gastarbajteri? stvarno? a da koristite neku drugu rec, koja ima manje pejorativan prizvuk i znacenje u ovom narodu koji pljuje po ljudima koji vredno rade i hoce nekome da zabranjuju da gradi kucu... alo bre? trebaju vam shtake za mozak.

aleksandarbaz

pre 13 godina

Ove ljude sam uvek smatrao ekstremno iracionalnim i ako bas hocete glupim. Iz prostog razloga sto po nekom Becu/Dizeldorfu/gdevec zive izuzetno bedno, po njih 10 u kojekakvim prcvarnicama na periferiji, rade najgore poslove, glave ne vade iz kanti za smece(sve ovo pricam iz licnog iskustva, ne nagadjam). A onda tri dana pred puta u otadzbinu obilaze se autoplacevi, kupuje se zlato i novi telefoni, a u otadzbini se zidaju kucerine da se pokazu rodbini. Potpuno iracionalno. Na stranu to sto se 90% njih nije uklopilo u drzavu u kojoj rade, dosta njih ni ne govori nemacki osim obicnih fraza...

Bucko razmisljam

pre 13 godina

Eto sta vam je ta "trula evropa" !
Ti "gastaarbeiteri" ne samo da se ne zamlacuju time koliko kosta "potrosacka korpa" nego i ne uspevaju da potrose novac koji tamo zarade tako da im toliko pretekne da mogu da grade "vile" po Srbiji iako u njima navrate jednom godisnje ?
Oni jednostavno ne znaju vise gde ce s'tolikim parama te "trule" i na "propast i raspadanje" osudjene EU !

ese

pre 13 godina

ne slazem se sa ovim nazivom 'gastarbajteri'. To su nasi gradjani koji zive u inostranstvu od 60-ih godina i oni nisu 'gosti radnici' kako ih je nazvao Svaba. Dalje izvesno je da je ova vasa prica diskriminatorska i pomalo i rasisiticka. Dakle nije primerena B92.

Vlada

pre 13 godina

Njihovo pravo na sta ce da trose novac koji jesu zaradili verovatno teskim rasdom. Problem je sto ni ovo ni drustva u kome su nije uspelo da ih nauci da razlikuju kic od stila i sto nase drustvo nije uspelo da ponudi programe mnogo pametnijih i korisnijih ulaganja, ili da ih bar nauci da naprave nesto sto je lepo, i poslusaju profesionalce a ne lika koji diktira trziste zato sto se setio da su kalupi za lavice dobra ideja...

Petar

pre 13 godina

Vidim da svi daju neke savete ovim ljudima, nihove su pare neka ih trose kako hoce. Meni je bas bilo neverovatno kada sam prolazio ovim putem tamo negde prema Valjevu, i odjednom neki dvorci, lavovi, ogromne kapije. Bas mi je bilo zanimljivo i lepo, iako nije po mom ukusu.

jatzans

pre 13 godina

@ese A Sesa Mraz postoji i princeza se uvek uda za princa. Naravno da su gastarbajteri i nikad nisu bili, niti će biti jednaki sa Nemcima, Austrijancima, Francuzima..... To je realnost. Nemaju načina da u svojoj državi zarade toliki novac i idu tamo gde misle da mogu da ga zarade. Nekima to i uspeva. Nikakav diskriminatorski niti rasistički stav ne vidim. A ne branim b92.

ne vidim poentu priče?

pre 13 godina

Otkud vi znate kako oni žive u Austriji i Nemačkoj. Sigurno da žive i rade u boljim uslovima nego 99% građana Srbije. Čemu uopšte ovakva reportaža, ponestalo deviza u Srbiji pa da se pokaže ostalim gastarbajterima kako je lepo uzaludno trošiti pare u Srbiji? Čega se pametan stidi, budala se time ponosi, definitivno.

Марина

pre 13 godina

Грађани Србије живе бедно сваки божији дан, али је битно да се ништа не ради и да падне која цркавица од државе. Лењост уништава Србију.

Владимир

pre 13 godina

Хоће ли коначно неко од дијаспоре да место куће озида неки бизнис у Србији. Спале толике паре на куће у којима живе десет дана годишње, а разлог зашто не живе дуже је зато што је тамо плата пар хиљада евра. Па човече живиш у развијеном свету, знање како (Know-how) да направиш неки бизнис ти је испред носа. Живиш тамо гледаш како људи раде, ископирај нешто ако ништа друго. Место да зидаш куће озидај неки посао овде, пренеси што си тамо научио и почни да радиш и да зарађујеш и много веће паре него тамо. И онда зидај кућу колику хоћеш јер имаш свој бизнис, паре и живиш овде.

jatzans

pre 13 godina

Strašno! Žive bedno dok rade u inostranstvu, sve pare ulažu u kućerine u kojima niko ne živi, a 90 % prostorija niko i nikada neće koristiti. Nemam razumevanja za njihov težak život i tugu.

jatzans

pre 13 godina

Strašno! Žive bedno dok rade u inostranstvu, sve pare ulažu u kućerine u kojima niko ne živi, a 90 % prostorija niko i nikada neće koristiti. Nemam razumevanja za njihov težak život i tugu.

neurosport

pre 13 godina

Ceo život rade ko crvi, nekad i dva posla. Sve što zarade troše na izgradnju što veće i nakićenije kuće. U toj kući provode godišnje 2-3 sedmice koje se sastoje od ribanja i pranja iste. Onda se vrate u inostranstvo...

IQ ne treba meriti... nemerljiv je.

moje ime

pre 13 godina

Ostavite ih na miru . Slazem se da je selo kao pojava interesantno i specificno za populaciju gradjana Srbije koji zive 3, 4 decenije u inostranstvu , i slazem se da su stilovi kuca tezak kich, ali ostavite ih na miru . Novac su posteno zaradili i trose ga onako kako hoce . Da postoje neki urbanistichki planovi i da postoji neki red u ovoj drzavi mozda i nebi moglo da se gradi na takav nachin , ali ne postoji i oni grade.
Ima u Srbiji mnogo vila napravljenih sa u najmanju ruku sumnjivim novcem , ali se one ne snimaju jer ko zna . Probajte da napravite intervju sa bar tri vlasnika takvih vila sve sa snimanjem objekta pa da vidimo koliko materijala ce biti snimljeno ili objavljeno . A ove ljude pustite na miru, to im je dusevna hrana kojom se hrane dok rade tamo gde rade i sta rade .

Petar

pre 13 godina

Kako li vas nije sramota da vredjate ljude koji su bez icega otisli u potpuno nepoznato i radili. Jel sramota raditi? Bolje da su ostali po tim bednim selima i cevcili pivo ispred dragstora? Kakav poremecen sistem vrednosti u poremecenom drustvu. Ovi ljudi imaju skromno obrazovanje i mozda nemaju ukusa ali su vredni i posteni i njih Nemci i Austrijanci cene, uzivaju skoro najbolju zdravstvenu zastitu na svetu, njihova deca imaju pristup obrazovanju puno puta efikasnijem od onog u Srbiji i imaju vece sanse da naprave nesto vise. To nije zivot crva, ziveli bi kao crvi da su ostali u Srbiji pored vas.

ese

pre 13 godina

ne slazem se sa ovim nazivom 'gastarbajteri'. To su nasi gradjani koji zive u inostranstvu od 60-ih godina i oni nisu 'gosti radnici' kako ih je nazvao Svaba. Dalje izvesno je da je ova vasa prica diskriminatorska i pomalo i rasisiticka. Dakle nije primerena B92.

ne vidim poentu priče?

pre 13 godina

Otkud vi znate kako oni žive u Austriji i Nemačkoj. Sigurno da žive i rade u boljim uslovima nego 99% građana Srbije. Čemu uopšte ovakva reportaža, ponestalo deviza u Srbiji pa da se pokaže ostalim gastarbajterima kako je lepo uzaludno trošiti pare u Srbiji? Čega se pametan stidi, budala se time ponosi, definitivno.

Petar

pre 13 godina

Vidim da svi daju neke savete ovim ljudima, nihove su pare neka ih trose kako hoce. Meni je bas bilo neverovatno kada sam prolazio ovim putem tamo negde prema Valjevu, i odjednom neki dvorci, lavovi, ogromne kapije. Bas mi je bilo zanimljivo i lepo, iako nije po mom ukusu.

radnicirade

pre 13 godina

U pravu ste i jedni i drugi. Ja sam inzenjer, sad zivim u Stutgartu (ali tek sam dosao, nisam gastos sa dugim stazom) i da vam svima kazem svoj stav.

Prvo, vi koji osudjujete ovakav kiceraj ste u pravu, ti gastosi jesu malo preterali. Secam se bila je emisija na RTS pre god dana, i emisija se bavila time kako su gastarbajteri doveka stranci i u Austriji (ili zemlji gde borave) ali i u rodnoj Srbiji, jer su odavno otisli. I tu ne znam, neki Rom gastarbajter ide i pokazuje novinaru RTS ove lavove ipsred kuce i te gluposti. Mislim.... kicerica.

Ali drugo ljudi, vi morate da shvatite da ti gastosi (Romi pre svega) u EU imaju zivot kakav u Srbiji ne bi mogli ni da sanjaju. Pa samo eto vidite tu stvar sto u EU deca Roma mogu normalno da se skoluju. U Srbiji su bili i bice gradjani 10og reda. Tako da je malo ruzno od nekih koji kazu "eto Cigani otisli tamo da rintaju, zive ko psi...". Rade ljudi i zaradjuju. E sad sto imaju sund i kic kulturu, pare su njihove pa neka ih trose kako hoce.

Po vama ovde onaj Rom koji je napravio kucerinu u rodnom selu je bacio pare?? Ok, neka bude.

A mislite da nije bacio pare onaj koji je 2008 kupio stan u BG i platio ga oko 2000EUR/m2 ???

Pa nasa ekonomija i nacija ide u takvu dubiozu da necemo uskoro imati ljudi da popunimo sve te stanove, a ni para da ih odrzavamo.

A najlakse se smejati Romima kako eto zive u pomocnim zgradama.

A verujte mi, znam, najvise im se rugaju oni koji u zivotu nisu stvorili ni supicu za drva.

Pozdrav iz Nemacke

aleksandarbaz

pre 13 godina

Ove ljude sam uvek smatrao ekstremno iracionalnim i ako bas hocete glupim. Iz prostog razloga sto po nekom Becu/Dizeldorfu/gdevec zive izuzetno bedno, po njih 10 u kojekakvim prcvarnicama na periferiji, rade najgore poslove, glave ne vade iz kanti za smece(sve ovo pricam iz licnog iskustva, ne nagadjam). A onda tri dana pred puta u otadzbinu obilaze se autoplacevi, kupuje se zlato i novi telefoni, a u otadzbini se zidaju kucerine da se pokazu rodbini. Potpuno iracionalno. Na stranu to sto se 90% njih nije uklopilo u drzavu u kojoj rade, dosta njih ni ne govori nemacki osim obicnih fraza...

jatzans

pre 13 godina

@ese A Sesa Mraz postoji i princeza se uvek uda za princa. Naravno da su gastarbajteri i nikad nisu bili, niti će biti jednaki sa Nemcima, Austrijancima, Francuzima..... To je realnost. Nemaju načina da u svojoj državi zarade toliki novac i idu tamo gde misle da mogu da ga zarade. Nekima to i uspeva. Nikakav diskriminatorski niti rasistički stav ne vidim. A ne branim b92.

MarkoM

pre 13 godina

Jeste da je "šeširdžijin zamak", ali sve dok ga neko pravi od svojih para, a ne od mojih, nemam ništa protiv. Mogu samo da kažem da je grozno ružno, ali to je moje lično mišljenje, koje ni na šta ne obavezuje vlasnika zamka.
Mene mnoooooogo više brinu ovi što prave zamkove po Dedinju, ali od mojih para. Trenutno je aktuelna priča o Agrobanci. Nije potrebno posebno dokazivati da su nas takvi sa rafiniranim ukusom i visokom kulturom ojadili neuporedivo više od tamo nekog gastarbajtera koji je rmabčio u Švabiji ceo život da bi mogao da u svom selu napravi nekakvu grozotu. Ako to njemu čini zadovoljstvo, zašto bih ja imao nešto protiv? Ako je sve pošteno zaradio i platio, neka mu bude. Ako hoće, može i lavovi i labudovi.

saban saulic

pre 13 godina

Takvih sela oko Pazarevca ima najvise. I nisu samo Romi deo tog mentaliteta. Medjutim, ono sto vecina komentarora ne zna je da jedan broj njih CAK NI ZA VREME ODMORA, kada dodju u posetu "velelepnim vilama", ne spava u njima vec u nekim pomocnim zgradama oko kuca!

To u prevodu znaci da su te kuce samo "spomenici", "ukras" i "testament" njihovom uspehu u inostranstvu i nemaju nikakvu funkcionalnu vrednost, poput onih skupih servisa sto stoje u regalima i nakada se ne koriste.
Posebna je prica sto pored tih preskupih kuca prolaze vecinom putevi od blata. Zasto se nisu organizovali i napravili barem jedan posten put kroz selo? Ili po istom principu ulozili u selo i pokrenuli ga da radi, da se vise iz njega ne ide?

Mislim da bi b92 mogao da angazuje neke strucnjake da se na socioloskom nivou bave ovim fenomenom jer je priznacete, vrlo interesantan.

realno

pre 13 godina

Da oni ne troše bezveve pare po Srbiji pola Srbije ne bi imalo šta da radi. Neće valjda kuću da pravi neko sa prosečnom platon 200 evra koju prima svaki treći mesec. Gastrabajteri su rudnik zlata Srbije.

Vlada

pre 13 godina

Njihovo pravo na sta ce da trose novac koji jesu zaradili verovatno teskim rasdom. Problem je sto ni ovo ni drustva u kome su nije uspelo da ih nauci da razlikuju kic od stila i sto nase drustvo nije uspelo da ponudi programe mnogo pametnijih i korisnijih ulaganja, ili da ih bar nauci da naprave nesto sto je lepo, i poslusaju profesionalce a ne lika koji diktira trziste zato sto se setio da su kalupi za lavice dobra ideja...

Wien 1090.

pre 13 godina

Preko 300.000 nas iz Srbije zivi i radi u Austriji.Ta brojka je zvanicna a nezvanicno oko pola miliona.Sad kada saberete sve te "obveznike"(koji imaju ovakve kuce,stanove,vikendice..sl) od infostana(rezija),struje,tv preplate i sl. dobijete cifru ovakvu:
-Ako njih recimo 300.000 mesecno samo posalje 100e za placanje komunalija,sitnih popravki,dzeparca i slicnog navedenog to je 30mil.eura mesecno.Pa nadjite firmu koja ima obrt i dobit toliku na mesecnom,odnosno godisnjem nivou.Sto ponovo znaci da nase pare koje posaljemo u Srbiju su duplo vece od onog broja koji "Telekom Srbije" zaradi na godisnjem nivou sa preko 6 miliona svojih korisnika(plus gde je jos Republika Srpska i C.Gora).Pa kada bi dalje krenuli sa Nemackom,Swiss,SAD,Australia ..itd.Ko bi te cifre mogao i da sabere.Koliko se salje...
Cisto da znate te cifre!

gospoda

pre 13 godina

Dizu sebi spomenik za zivota.Sta ce im ove kuce kad ih ne koriste.Cudni su oni, svasta rade po svetu, da bi zidali ovaj mrtav kapital.

Марина

pre 13 godina

Грађани Србије живе бедно сваки божији дан, али је битно да се ништа не ради и да падне која цркавица од државе. Лењост уништава Србију.

pero

pre 13 godina

"Najbolji" su ovi koji im predlazu da uloze u "biznis" u Srbiji?! E to je tek bacanje para i gubljenje vremena na izdrzavanje hiljada dzabalebarosa po opstinama, agencijama, ministarstvima, kancelarijama... Na razne takse, poreze, na isticanje firme, ekoloske takse, na privatne firme koje kao sklupljaju pare na ime autorskih prava, prenose, dozvole... I naravno penzionere. Kada se na to doda i to da ne mozes da naplatis svoja potrazivanja, da su sudovi korumpirani i spori a da su lopovi i prevaranti zasticeni kao beli medvedi... Ovako makar imaju kuce a da otvore "biznis" u Srbiji ne bi imali ni kuce ni para.

kompleksi su cudo

pre 13 godina

Oni trose svoje vreme i trud na jalove kuce a kao sto vidimo na slucaju bucka koji "razmislja" on svoje vreme trosi na jalovo komentarisanje svega i svacega. Sta je bolje? Ili, sta je gluplje?

jatzans

pre 13 godina

Pa nikako ugoditi. Kada se koristio izraz Cigani, počelo se govoriti o diskriminaciji i podrugivanju (naš prevod za pežorativ). Sad kad ih neko nazove Romima, nađe se zaštitinik prava koji kaže da je i to podrugivanje. Kako da nazovemo narod koji je nomadskog tipa, tamnije boje, u prošlosti su živeli u čergama, društvo ih slabo prihvata, bake plaše decu njima, žene su im poznate po gledanju u dlan, sami sebe nazivaju Cigani, ali mi ostali branimo njihovo dostojanstvo i NE damo da ih tako nazivaju? Zašto sad odjednom ni Romi nije ok?

Bucko razmisljam

pre 13 godina

Eto sta vam je ta "trula evropa" !
Ti "gastaarbeiteri" ne samo da se ne zamlacuju time koliko kosta "potrosacka korpa" nego i ne uspevaju da potrose novac koji tamo zarade tako da im toliko pretekne da mogu da grade "vile" po Srbiji iako u njima navrate jednom godisnje ?
Oni jednostavno ne znaju vise gde ce s'tolikim parama te "trule" i na "propast i raspadanje" osudjene EU !

Vesna

pre 13 godina

draginje zaista treba videti. nisu u pitanju samo gastarbajteri, jednostavo gotovo celo selo je takvo. trebalo ih je videti za vreme sankcija, ispred svake (bukvalno svake) kuće pored puta sto a na njemu brdo boksova cigareta, na autobuskoj stanici cisterna goriva čeka isplatu, autobus čeka da se "transakcija" završi, ako žuri parkira se dalje, niko se ne buni, ne protestuje, stanje redovno, navikli valjda.

rade ljudi, umesto da vise na netu. :D

ivica

pre 13 godina

Dođite u opštinu Kladovo da posetite selo Ljubičevac koje je bilo najbogatije u bivšoj Jugoslaviji, 90% stanovnika je na radu u Danskoj. Na ulazu u selo je velika tabla sa natpisom "Dobrodošli u evropski Ljubičevac".

Bejn

pre 13 godina

Devize koje oni donesu u sezoni odmora i za vreme praznika vise znace za "odbranu" dinara nego bilo kakva intervencija NBS. Jeste kich, jesu kompleksi, ali novac je novac. Ja da radim preko (sto i planiram), otisao bi lepo u Tunis na letovanje od dve nedelje da se odmorim od teskog rada, sigurno ne bi ulagao u bilo sta u Srbiji. Pa onda kolektivna svest reke Had nek ocenjuje kuce nekog drugog, verovatno uspesnih lokalnih "gazda" na koje svako u Srbiji zeli da se ugleda.

dobra fora

pre 13 godina

cemu smisao isticati da su Romi u pitanju. da li se u drugim vestima istice da je nesto uradio neki belac? gastarbajteri? stvarno? a da koristite neku drugu rec, koja ima manje pejorativan prizvuk i znacenje u ovom narodu koji pljuje po ljudima koji vredno rade i hoce nekome da zabranjuju da gradi kucu... alo bre? trebaju vam shtake za mozak.

Владимир

pre 13 godina

Хоће ли коначно неко од дијаспоре да место куће озида неки бизнис у Србији. Спале толике паре на куће у којима живе десет дана годишње, а разлог зашто не живе дуже је зато што је тамо плата пар хиљада евра. Па човече живиш у развијеном свету, знање како (Know-how) да направиш неки бизнис ти је испред носа. Живиш тамо гледаш како људи раде, ископирај нешто ако ништа друго. Место да зидаш куће озидај неки посао овде, пренеси што си тамо научио и почни да радиш и да зарађујеш и много веће паре него тамо. И онда зидај кућу колику хоћеш јер имаш свој бизнис, паре и живиш овде.

ccp

pre 13 godina

Pametnije je da grade ovakve dvorce u zemlji u kojoj rade nego po selima ovde, sigurno bi zaradili nesto ako odluce da prodaju to sve jednog dana, ovako samo bacene pare u sustini. Ja ovo ne bih uzeo pa i da mi daju za dz.

Austrijski imigrant

pre 13 godina

Ja zivim, radim i pisem doktorsku disertaciju u Austriji. Od zaradjenog novca ulazem u nekretninu (stan) koji sam kupio u Austriji, gde i zivim. Imam uslove za kreditiranje i koristim to, ne placam klasicnu kiriju, nego isplacujem mesecnu ratu kredita. U Srbiji nemam nista, a ako mi se prohte nekada da se vratim u zemlju u kojoj sam ranije ziveo, mogu npr. da prodam stan u Austriji i kupim stambeni prostor u Srbiji.
Ove "neimare" izbegavam da srecem u Austriji, a u Srbiji ih sresti, palo bi mi verovatno jos teze. Nisam "posvabljen", u porodici imam samo clanove srpske nacionalnosti i ponosan sam na svoje poreklo. Ali za ove "gazde" ne postoji globalizacija, niti drustveni napredak u informativnom smislu. Oni su geto u bilo kojem drustvu da zive i medju njima ima i Roma, i Srba, i Vlaha. Nacionalna pripadnost ne igra ulogu. Medjutim oni su i medju "gastarbajterima" manjina. I ne zalim ih. Mogu misliti kako je nekom gradjaninu Srbije kad vidi ovakvu kic-kucu pored puta koji se raspada. I nije on duzan da se brine za put ispred "umetnikovog" praga, postoji i kolektivna svest. Tu je problem i drzave, a ne opravdane kritike na ovaj skaradni fenomen.
I da, takodje dolazim ove godine u Srbiju, na vise od mesec dana, da trosim svoj novac u Srbiji, zbog potreba svog studija.
Nije tesko biti prihvacen. Ne treba prihvatati ni Srbiju, ni Austriju eksplicitno, treba prihvatiti vreme u kojem zivis.

Arif

pre 13 godina

@ draginje zaista treba videti. nisu u pitanju samo gastarbajteri, jednostavo gotovo celo selo je takvo. trebalo ih je videti za vreme sankcija, ispred svake (bukvalno svake) kuće pored puta sto a na njemu brdo boksova cigareta, na autobuskoj stanici cisterna goriva čeka isplatu, autobus čeka da se "transakcija" završi, ako žuri parkira se dalje, niko se ne buni, ne protestuje, stanje redovno, navikli valjda.

rade ljudi, umesto da vise na netu. :D
(Vesna, 10. avgust 2012 13:37)

Odličan opis sela Draginja, vidi se da ste bili tamo. Što ne pomenuste da je tamo bila (možda je i dalje) ilegalna "fabrika" cigareta Marlboro itd... punionica mineralne vode "Knjaz Miloš" i drugih gaziranih pića ITD. Rade ljudi, snalaze se - nisu ludi da kao neki, rade za 200 evra mesečno... A ni valast ih ne dira - ni ona pretprošla, ni prošla, a daće Bog neće ni ova... jer bi to bilo... zna se već šta...

vrh brate!!!

pre 13 godina

Mislim da bi urbanisticki plan sela Draginje i crveni prsluchihc reporterke trebalo uvrstiti u turisticke atrakcije Srbije...

Arhitekta

pre 13 godina

Zabraniti neukusima da grade..

Gastrabajterizam ne postoji kao nekada. Sada je svet otvoren, a mesta ovim nakaradnim ulaganjima ce biti sve manje i manje...

Samo da dodejmo mi nove generacije arhitektat ai gradjevinaca na politicku vlast....

Sonja

pre 13 godina

Kako to da Romi rade?! Zar nisu to oni što kradu i prljaju? Zar nisu to oni koji su loši sami po sebi i nema im pomoći? Što se tiče kiča- od kada je kič u ovoj zemlji novost? Kič odavno viri iz svih, pa i državnih, medija. Neka grade kako hoće za svoje novce

laki

pre 13 godina

Tito je bio pametan,otvorio je granice i omogucio da se ide na rad u inostranstvo.Znao je da ce narod izgradjivati i vuci u zemlju,to su robovi lenjivog osoblja u drzavnim institucijama i dobre platise.Svi oni koji su ulagali,kasno su shvatili da je to pogresno.Ja znam licno dosta nasih koj su sve sto su zaradili vukli dole,dok su tamo gde su radili spavali u jednoj sobi po cetvorica na duplim krevetima sa zajednickom kuhinjom i kupatilom.To je i danas slucaj mada ne u toj meri,kao pre.Ljudi su se nadali da ce pod stare dane da uzivaju od svoga truda,ali su ove bitange sve opustosile i zavile narod u bedu i jad.Pogresno je kao stranac ulagati u jednu zemlju poput Srbije,treba uzivati tamo gde zivis a ne da ulazes u nesto godinama i na kraju ili umres ili ti banda sve upropasti i na kraju si radio badava,a zivot prosao u teskom radu i odricanju.Na kraju sve to jednoga dana kada roditelji poumiru,bude zapusteno dok naslednici to ne prodaju budzasto,znam ih nekoliko koji su tako prosli.Znaci bio si neciji sluga celog zivota,niti si uzivao tamo niti ovamo gde si radio i najveci deo svog zivota proveo.Pogresno!

Smorex

pre 13 godina

Labudovi, lavovi...
Hm, ovi sto pjene kako je to kic itd nemaju ni 5€ u dzepu, nikad nisu savili kicmu i rmbali, pa su ljubomorni i pametuju xexe. Ove kuce su ***** ali su izgradjene krvavo zaradjenim novcem od kojeg je najveci dio ostao u Srbiji, zato tisina i gledajte u svoj televizor. Pa necemo valjda govoriti nekome sta mu je pametnije da radi sa SVOJIM parama. Svako ima svoju zabavu i sve dok je legalna, nek' se zabavlja... Uostalom, o ukusima se ne raspravlja.

Danilo

pre 13 godina

Ovo je starija generacija loji su otisli 80 godina ova nova generacija to vise neradi nego uzivaju u zivotu. Malo more malo dobar auto zive zapadni sistem i neulsze novac u Srbiji. A Srbija ima veliku korist od ljudi koji su na zapadu.

njihove pare njihova stvar

pre 13 godina

Rade ljudi šta hoće sa svojim parama. Ako njima nije žao što im zvrje prazne ove palate, šta ima ja da se uzbuđujem. Doduše, možda bi mogli da pomognu svoje sunarodnike koji žive u kartonskim kućama, mada mislim da nema ama baš nikakve sličnosti među njima. Ovi rade, a ovi (k)rade.

Milan Cirih

pre 13 godina

Srbiji je dobro sto su toliko ljudi na zapadu ipak svake godine dodju oko 3 miljarde evra u zemlji to je prava investicija. A drugo da smo svi ostali u Srbiji bila bih jos veca katastrofa. A kaze se da je izmedju 2 i 3 miliona gradjana Srbije van zemlje.

Nemanja

pre 13 godina

Oni koji smatraju da je ovo 'novostvorena vrednost' bi ipak morali da prelistaju barem osnove ekonomije. Jedino po čemu je ovo vrednije od recimo, dokonih komentara na B92, je to što je neko u Srbiji zaradio nešto novca zidajući ove rugobe, pa je možda od njih naranio i iškolovao decu, a ne zidao isto nešto ovako sumanuto za sebe. Svaki trenutak koji ove skalamerije provedu prazne je beskoristan - a neko je za njih radio čitav život, dok se komentar na internetu napiše za 2 minuta, pa vi vidite šta je srazmerno zaludnije.

Milosav

pre 13 godina

Neko voli popa, a neko popadiju. Tako i za ovo, neka ljudi rade sta im volja, njihove su pare, posteno zaradili. Znaci ako neko hoce da pravi kucu sa sto soba u koju ulazi jednom godisnje, neka mu.
Da se ja pitam, (sto rek'o Bata Stojkovic) svoj tesko zaradjeni novac bih potrosio na putovanja, odmor ili bih se penzionisao ranije u malo uzivao posto zivot kratko traje, umesto u puste zidove, ali opet, to je samo moje misljenje.

P.S Ako celo selo slavi Sv. Nikolu, kako idu na slavu jedni kod drugih?

Za Riplija

pre 13 godina

To koliko Srbi gastarbajteri, a ni ovi "domaci" nisu bolji, vole da grade nepotrebne kvadrate "za decu" koja to nece ni pogledati, je pravo cudo! Veoma me interesuje koji je prosecan nivo obrazovanja svih tih "neimara" i koliko njih je IKADA otislo bilo gde da zaista vidi nesto i nauci nesto, umesto da se na godisnjem odmoru "u zavicaju" smuca iz sobe u sobu ogromne kucerine i suze lije sto to, eto, mora uskoro da ostavi i vrati se u "tudjinu"? To da tudjina svakom normalnom posle 40 godina - valjda - postaje dom, naravno nikom ne pada na pamet! Ali, doduse, nema se za putovanja. Treba ustedeti i za svadbe za skromnih 500-600 zvanica, zar ne.

Zagor

pre 13 godina

@aleksandarbaz: Taj sto ne vadi glavu iz kante za smece sigurno nece da izgradi vilu u svom selu. Daj nemoj da preterujes. Ili si ga ti mozda pitao dali ima vilu u svom zavicaju? Ima, kako da ne. Mozda si ti bas na tog jednog naisao. Tacno je, ima onih koji zive jadno, pa kada onda dodju u Srbiju prave se da su velike gazde. Ali to je ipak manjina. Vecina radi mnogo, ali zivi normalno, mnogi su se uklopili u sistem svog okruzenja. Posto redovno putujem po inostranstvu, imao sam mogucnost da upoznam nase ljude. Postene i dobre. Naravno, naidjes nekad i na nekog bilmeza, ali gde ih nema? Ova reportaza je vise klise nego odraz stvarnog stanja.

Aleksandar

pre 13 godina

Labudovi, lavovi, gipsani radovi...
Silikoni, dzipovi, spotovi, klipovi...
Armatura, cimenat, kvadratura, objekat..
Pravi je momenat da se ugradi procenat.

hvala b92

pre 13 godina

Trebali ti da odete u selo Kobisnica kod Negotina da vidite milijardu evra u kucama i vilama.Nek se pokaze svetu nase bogatstvo,ovo opste nije lose sto ste napravili sa Draginjem jel mnogi ce posetit ovo mesto i turisticki kao i Kobisinicu jel je blizu dunav i rumunija.

različiti aršini za različite grupe...

pre 13 godina

Pitam se samo da li oni plaćaju ikakav porez na imovinu?
Nama u NS su za mnogo-mnogo manje kuće nabiberili dobre poreze!
Sve mi nešto govori da ovi ne plaćaju baš ni dinara!

Dejan

pre 13 godina

Njihova deca ce se jednoga dana integrisati u Austrijsko drustvo, vec danas su drzavljani Eu, otici ce mnogo dalje od svojih roditelja i nece graditi kuce od 3000m2 u nekim selima po Srbiji. Dok ce nasa da teze poslovima u drzavnim firmama poput svojih roditelja, i da sanjaju "sigurne plate" od 200-300€, i iscudjavaju se kicu i neukusu predaka ovih drugih i do 45godine iz toplog roditeljskog gnezda udaraju minuse ....

genius1

pre 13 godina

pitam se koliko je legalno ?
sad zbog istih ne mos dobiti radnu dozvolu ni pod razno.
Ako su vec po Evropama onda su mogli videti i ulice trotoare, kanalizaciju spomenike parkove itd.
Ovo jeste sramota za drzavu, al ko da ista mari izasta :/

cvetkovic mirjana

pre 13 godina

Nisu imali savete, sta je siromahu vazno osim da ima krov nad glavom od te njihove pruzene mogucnosti da dobro zarade im se ukazala prilika da se malo i vazni naprave sto bolji i lepsi od drugih

Sasa

pre 13 godina

Njihova deca se Dejane, neće nikada integrisati u nikakvo društvo. Pošto, ma šta vi mislili, sva razvijena evropska društva "boluju" od nacionalizma (koji se slabo razlikuje od srpskog, ali dobra ekonomsko stanje prikriva njegove negativne posledice), tako da čak ljudi koji nisu najamni radnici teško da se osećaju prihvaćenim, jer vas oni ljubazno, s vremena na vreme, pitanjem: "A koliko planirate da ostanete ovde?" podstete da ste stranac i da ne žele da im, ma koliko vi kulturni bili, kvarite idilu. Ako želite da se utopite u neko društvo, to eventualno možete probati u Americi... I dosta sa tim ljudima koji su lenji i neće da rade. 2-5% ljudi su preduzetnici. A život nacije (u našem slučaju naroda, pošto smo više narod u onom autohtonom smislu), najviše zavisi od elite i ako bi sada uveli samoupravljanje i radne akcije, tada bi svi ovi koji se predstavljaju kao vredni i sposobni individualci, da vidite kako kopali kanale i utopili u kolektivizam...

Poreznik

pre 13 godina

Ovde se na delu vidi sistemska greška našeg društva koje umesto da oporezuje imovinu i ove sulude nekrenine, ono lupa poreze na biznis i gasi svaku ideju o preduzetništvu.

ese

pre 13 godina

ne slazem se sa ovim nazivom 'gastarbajteri'. To su nasi gradjani koji zive u inostranstvu od 60-ih godina i oni nisu 'gosti radnici' kako ih je nazvao Svaba. Dalje izvesno je da je ova vasa prica diskriminatorska i pomalo i rasisiticka. Dakle nije primerena B92.

jatzans

pre 13 godina

Strašno! Žive bedno dok rade u inostranstvu, sve pare ulažu u kućerine u kojima niko ne živi, a 90 % prostorija niko i nikada neće koristiti. Nemam razumevanja za njihov težak život i tugu.

Владимир

pre 13 godina

Хоће ли коначно неко од дијаспоре да место куће озида неки бизнис у Србији. Спале толике паре на куће у којима живе десет дана годишње, а разлог зашто не живе дуже је зато што је тамо плата пар хиљада евра. Па човече живиш у развијеном свету, знање како (Know-how) да направиш неки бизнис ти је испред носа. Живиш тамо гледаш како људи раде, ископирај нешто ако ништа друго. Место да зидаш куће озидај неки посао овде, пренеси што си тамо научио и почни да радиш и да зарађујеш и много веће паре него тамо. И онда зидај кућу колику хоћеш јер имаш свој бизнис, паре и живиш овде.

Bucko razmisljam

pre 13 godina

Eto sta vam je ta "trula evropa" !
Ti "gastaarbeiteri" ne samo da se ne zamlacuju time koliko kosta "potrosacka korpa" nego i ne uspevaju da potrose novac koji tamo zarade tako da im toliko pretekne da mogu da grade "vile" po Srbiji iako u njima navrate jednom godisnje ?
Oni jednostavno ne znaju vise gde ce s'tolikim parama te "trule" i na "propast i raspadanje" osudjene EU !

ne vidim poentu priče?

pre 13 godina

Otkud vi znate kako oni žive u Austriji i Nemačkoj. Sigurno da žive i rade u boljim uslovima nego 99% građana Srbije. Čemu uopšte ovakva reportaža, ponestalo deviza u Srbiji pa da se pokaže ostalim gastarbajterima kako je lepo uzaludno trošiti pare u Srbiji? Čega se pametan stidi, budala se time ponosi, definitivno.

genius1

pre 13 godina

pitam se koliko je legalno ?
sad zbog istih ne mos dobiti radnu dozvolu ni pod razno.
Ako su vec po Evropama onda su mogli videti i ulice trotoare, kanalizaciju spomenike parkove itd.
Ovo jeste sramota za drzavu, al ko da ista mari izasta :/

aleksandarbaz

pre 13 godina

Ove ljude sam uvek smatrao ekstremno iracionalnim i ako bas hocete glupim. Iz prostog razloga sto po nekom Becu/Dizeldorfu/gdevec zive izuzetno bedno, po njih 10 u kojekakvim prcvarnicama na periferiji, rade najgore poslove, glave ne vade iz kanti za smece(sve ovo pricam iz licnog iskustva, ne nagadjam). A onda tri dana pred puta u otadzbinu obilaze se autoplacevi, kupuje se zlato i novi telefoni, a u otadzbini se zidaju kucerine da se pokazu rodbini. Potpuno iracionalno. Na stranu to sto se 90% njih nije uklopilo u drzavu u kojoj rade, dosta njih ni ne govori nemacki osim obicnih fraza...

neurosport

pre 13 godina

Ceo život rade ko crvi, nekad i dva posla. Sve što zarade troše na izgradnju što veće i nakićenije kuće. U toj kući provode godišnje 2-3 sedmice koje se sastoje od ribanja i pranja iste. Onda se vrate u inostranstvo...

IQ ne treba meriti... nemerljiv je.

Arhitekta

pre 13 godina

Zabraniti neukusima da grade..

Gastrabajterizam ne postoji kao nekada. Sada je svet otvoren, a mesta ovim nakaradnim ulaganjima ce biti sve manje i manje...

Samo da dodejmo mi nove generacije arhitektat ai gradjevinaca na politicku vlast....

Petar

pre 13 godina

Kako li vas nije sramota da vredjate ljude koji su bez icega otisli u potpuno nepoznato i radili. Jel sramota raditi? Bolje da su ostali po tim bednim selima i cevcili pivo ispred dragstora? Kakav poremecen sistem vrednosti u poremecenom drustvu. Ovi ljudi imaju skromno obrazovanje i mozda nemaju ukusa ali su vredni i posteni i njih Nemci i Austrijanci cene, uzivaju skoro najbolju zdravstvenu zastitu na svetu, njihova deca imaju pristup obrazovanju puno puta efikasnijem od onog u Srbiji i imaju vece sanse da naprave nesto vise. To nije zivot crva, ziveli bi kao crvi da su ostali u Srbiji pored vas.

dobra fora

pre 13 godina

cemu smisao isticati da su Romi u pitanju. da li se u drugim vestima istice da je nesto uradio neki belac? gastarbajteri? stvarno? a da koristite neku drugu rec, koja ima manje pejorativan prizvuk i znacenje u ovom narodu koji pljuje po ljudima koji vredno rade i hoce nekome da zabranjuju da gradi kucu... alo bre? trebaju vam shtake za mozak.

gospoda

pre 13 godina

Dizu sebi spomenik za zivota.Sta ce im ove kuce kad ih ne koriste.Cudni su oni, svasta rade po svetu, da bi zidali ovaj mrtav kapital.

ccp

pre 13 godina

Pametnije je da grade ovakve dvorce u zemlji u kojoj rade nego po selima ovde, sigurno bi zaradili nesto ako odluce da prodaju to sve jednog dana, ovako samo bacene pare u sustini. Ja ovo ne bih uzeo pa i da mi daju za dz.

Sonja

pre 13 godina

Kako to da Romi rade?! Zar nisu to oni što kradu i prljaju? Zar nisu to oni koji su loši sami po sebi i nema im pomoći? Što se tiče kiča- od kada je kič u ovoj zemlji novost? Kič odavno viri iz svih, pa i državnih, medija. Neka grade kako hoće za svoje novce

Nemanja

pre 13 godina

Oni koji smatraju da je ovo 'novostvorena vrednost' bi ipak morali da prelistaju barem osnove ekonomije. Jedino po čemu je ovo vrednije od recimo, dokonih komentara na B92, je to što je neko u Srbiji zaradio nešto novca zidajući ove rugobe, pa je možda od njih naranio i iškolovao decu, a ne zidao isto nešto ovako sumanuto za sebe. Svaki trenutak koji ove skalamerije provedu prazne je beskoristan - a neko je za njih radio čitav život, dok se komentar na internetu napiše za 2 minuta, pa vi vidite šta je srazmerno zaludnije.

jatzans

pre 13 godina

Pa nikako ugoditi. Kada se koristio izraz Cigani, počelo se govoriti o diskriminaciji i podrugivanju (naš prevod za pežorativ). Sad kad ih neko nazove Romima, nađe se zaštitinik prava koji kaže da je i to podrugivanje. Kako da nazovemo narod koji je nomadskog tipa, tamnije boje, u prošlosti su živeli u čergama, društvo ih slabo prihvata, bake plaše decu njima, žene su im poznate po gledanju u dlan, sami sebe nazivaju Cigani, ali mi ostali branimo njihovo dostojanstvo i NE damo da ih tako nazivaju? Zašto sad odjednom ni Romi nije ok?

radnicirade

pre 13 godina

U pravu ste i jedni i drugi. Ja sam inzenjer, sad zivim u Stutgartu (ali tek sam dosao, nisam gastos sa dugim stazom) i da vam svima kazem svoj stav.

Prvo, vi koji osudjujete ovakav kiceraj ste u pravu, ti gastosi jesu malo preterali. Secam se bila je emisija na RTS pre god dana, i emisija se bavila time kako su gastarbajteri doveka stranci i u Austriji (ili zemlji gde borave) ali i u rodnoj Srbiji, jer su odavno otisli. I tu ne znam, neki Rom gastarbajter ide i pokazuje novinaru RTS ove lavove ipsred kuce i te gluposti. Mislim.... kicerica.

Ali drugo ljudi, vi morate da shvatite da ti gastosi (Romi pre svega) u EU imaju zivot kakav u Srbiji ne bi mogli ni da sanjaju. Pa samo eto vidite tu stvar sto u EU deca Roma mogu normalno da se skoluju. U Srbiji su bili i bice gradjani 10og reda. Tako da je malo ruzno od nekih koji kazu "eto Cigani otisli tamo da rintaju, zive ko psi...". Rade ljudi i zaradjuju. E sad sto imaju sund i kic kulturu, pare su njihove pa neka ih trose kako hoce.

Po vama ovde onaj Rom koji je napravio kucerinu u rodnom selu je bacio pare?? Ok, neka bude.

A mislite da nije bacio pare onaj koji je 2008 kupio stan u BG i platio ga oko 2000EUR/m2 ???

Pa nasa ekonomija i nacija ide u takvu dubiozu da necemo uskoro imati ljudi da popunimo sve te stanove, a ni para da ih odrzavamo.

A najlakse se smejati Romima kako eto zive u pomocnim zgradama.

A verujte mi, znam, najvise im se rugaju oni koji u zivotu nisu stvorili ni supicu za drva.

Pozdrav iz Nemacke

Za Riplija

pre 13 godina

To koliko Srbi gastarbajteri, a ni ovi "domaci" nisu bolji, vole da grade nepotrebne kvadrate "za decu" koja to nece ni pogledati, je pravo cudo! Veoma me interesuje koji je prosecan nivo obrazovanja svih tih "neimara" i koliko njih je IKADA otislo bilo gde da zaista vidi nesto i nauci nesto, umesto da se na godisnjem odmoru "u zavicaju" smuca iz sobe u sobu ogromne kucerine i suze lije sto to, eto, mora uskoro da ostavi i vrati se u "tudjinu"? To da tudjina svakom normalnom posle 40 godina - valjda - postaje dom, naravno nikom ne pada na pamet! Ali, doduse, nema se za putovanja. Treba ustedeti i za svadbe za skromnih 500-600 zvanica, zar ne.

Austrijski imigrant

pre 13 godina

Ja zivim, radim i pisem doktorsku disertaciju u Austriji. Od zaradjenog novca ulazem u nekretninu (stan) koji sam kupio u Austriji, gde i zivim. Imam uslove za kreditiranje i koristim to, ne placam klasicnu kiriju, nego isplacujem mesecnu ratu kredita. U Srbiji nemam nista, a ako mi se prohte nekada da se vratim u zemlju u kojoj sam ranije ziveo, mogu npr. da prodam stan u Austriji i kupim stambeni prostor u Srbiji.
Ove "neimare" izbegavam da srecem u Austriji, a u Srbiji ih sresti, palo bi mi verovatno jos teze. Nisam "posvabljen", u porodici imam samo clanove srpske nacionalnosti i ponosan sam na svoje poreklo. Ali za ove "gazde" ne postoji globalizacija, niti drustveni napredak u informativnom smislu. Oni su geto u bilo kojem drustvu da zive i medju njima ima i Roma, i Srba, i Vlaha. Nacionalna pripadnost ne igra ulogu. Medjutim oni su i medju "gastarbajterima" manjina. I ne zalim ih. Mogu misliti kako je nekom gradjaninu Srbije kad vidi ovakvu kic-kucu pored puta koji se raspada. I nije on duzan da se brine za put ispred "umetnikovog" praga, postoji i kolektivna svest. Tu je problem i drzave, a ne opravdane kritike na ovaj skaradni fenomen.
I da, takodje dolazim ove godine u Srbiju, na vise od mesec dana, da trosim svoj novac u Srbiji, zbog potreba svog studija.
Nije tesko biti prihvacen. Ne treba prihvatati ni Srbiju, ni Austriju eksplicitno, treba prihvatiti vreme u kojem zivis.

kompleksi su cudo

pre 13 godina

Oni trose svoje vreme i trud na jalove kuce a kao sto vidimo na slucaju bucka koji "razmislja" on svoje vreme trosi na jalovo komentarisanje svega i svacega. Sta je bolje? Ili, sta je gluplje?

Zagor

pre 13 godina

@aleksandarbaz: Taj sto ne vadi glavu iz kante za smece sigurno nece da izgradi vilu u svom selu. Daj nemoj da preterujes. Ili si ga ti mozda pitao dali ima vilu u svom zavicaju? Ima, kako da ne. Mozda si ti bas na tog jednog naisao. Tacno je, ima onih koji zive jadno, pa kada onda dodju u Srbiju prave se da su velike gazde. Ali to je ipak manjina. Vecina radi mnogo, ali zivi normalno, mnogi su se uklopili u sistem svog okruzenja. Posto redovno putujem po inostranstvu, imao sam mogucnost da upoznam nase ljude. Postene i dobre. Naravno, naidjes nekad i na nekog bilmeza, ali gde ih nema? Ova reportaza je vise klise nego odraz stvarnog stanja.

saban saulic

pre 13 godina

Takvih sela oko Pazarevca ima najvise. I nisu samo Romi deo tog mentaliteta. Medjutim, ono sto vecina komentarora ne zna je da jedan broj njih CAK NI ZA VREME ODMORA, kada dodju u posetu "velelepnim vilama", ne spava u njima vec u nekim pomocnim zgradama oko kuca!

To u prevodu znaci da su te kuce samo "spomenici", "ukras" i "testament" njihovom uspehu u inostranstvu i nemaju nikakvu funkcionalnu vrednost, poput onih skupih servisa sto stoje u regalima i nakada se ne koriste.
Posebna je prica sto pored tih preskupih kuca prolaze vecinom putevi od blata. Zasto se nisu organizovali i napravili barem jedan posten put kroz selo? Ili po istom principu ulozili u selo i pokrenuli ga da radi, da se vise iz njega ne ide?

Mislim da bi b92 mogao da angazuje neke strucnjake da se na socioloskom nivou bave ovim fenomenom jer je priznacete, vrlo interesantan.

Smorex

pre 13 godina

Labudovi, lavovi...
Hm, ovi sto pjene kako je to kic itd nemaju ni 5€ u dzepu, nikad nisu savili kicmu i rmbali, pa su ljubomorni i pametuju xexe. Ove kuce su ***** ali su izgradjene krvavo zaradjenim novcem od kojeg je najveci dio ostao u Srbiji, zato tisina i gledajte u svoj televizor. Pa necemo valjda govoriti nekome sta mu je pametnije da radi sa SVOJIM parama. Svako ima svoju zabavu i sve dok je legalna, nek' se zabavlja... Uostalom, o ukusima se ne raspravlja.

Petar

pre 13 godina

Vidim da svi daju neke savete ovim ljudima, nihove su pare neka ih trose kako hoce. Meni je bas bilo neverovatno kada sam prolazio ovim putem tamo negde prema Valjevu, i odjednom neki dvorci, lavovi, ogromne kapije. Bas mi je bilo zanimljivo i lepo, iako nije po mom ukusu.

moje ime

pre 13 godina

Ostavite ih na miru . Slazem se da je selo kao pojava interesantno i specificno za populaciju gradjana Srbije koji zive 3, 4 decenije u inostranstvu , i slazem se da su stilovi kuca tezak kich, ali ostavite ih na miru . Novac su posteno zaradili i trose ga onako kako hoce . Da postoje neki urbanistichki planovi i da postoji neki red u ovoj drzavi mozda i nebi moglo da se gradi na takav nachin , ali ne postoji i oni grade.
Ima u Srbiji mnogo vila napravljenih sa u najmanju ruku sumnjivim novcem , ali se one ne snimaju jer ko zna . Probajte da napravite intervju sa bar tri vlasnika takvih vila sve sa snimanjem objekta pa da vidimo koliko materijala ce biti snimljeno ili objavljeno . A ove ljude pustite na miru, to im je dusevna hrana kojom se hrane dok rade tamo gde rade i sta rade .

Wien 1090.

pre 13 godina

Preko 300.000 nas iz Srbije zivi i radi u Austriji.Ta brojka je zvanicna a nezvanicno oko pola miliona.Sad kada saberete sve te "obveznike"(koji imaju ovakve kuce,stanove,vikendice..sl) od infostana(rezija),struje,tv preplate i sl. dobijete cifru ovakvu:
-Ako njih recimo 300.000 mesecno samo posalje 100e za placanje komunalija,sitnih popravki,dzeparca i slicnog navedenog to je 30mil.eura mesecno.Pa nadjite firmu koja ima obrt i dobit toliku na mesecnom,odnosno godisnjem nivou.Sto ponovo znaci da nase pare koje posaljemo u Srbiju su duplo vece od onog broja koji "Telekom Srbije" zaradi na godisnjem nivou sa preko 6 miliona svojih korisnika(plus gde je jos Republika Srpska i C.Gora).Pa kada bi dalje krenuli sa Nemackom,Swiss,SAD,Australia ..itd.Ko bi te cifre mogao i da sabere.Koliko se salje...
Cisto da znate te cifre!

različiti aršini za različite grupe...

pre 13 godina

Pitam se samo da li oni plaćaju ikakav porez na imovinu?
Nama u NS su za mnogo-mnogo manje kuće nabiberili dobre poreze!
Sve mi nešto govori da ovi ne plaćaju baš ni dinara!

jatzans

pre 13 godina

@ese A Sesa Mraz postoji i princeza se uvek uda za princa. Naravno da su gastarbajteri i nikad nisu bili, niti će biti jednaki sa Nemcima, Austrijancima, Francuzima..... To je realnost. Nemaju načina da u svojoj državi zarade toliki novac i idu tamo gde misle da mogu da ga zarade. Nekima to i uspeva. Nikakav diskriminatorski niti rasistički stav ne vidim. A ne branim b92.

Bejn

pre 13 godina

Devize koje oni donesu u sezoni odmora i za vreme praznika vise znace za "odbranu" dinara nego bilo kakva intervencija NBS. Jeste kich, jesu kompleksi, ali novac je novac. Ja da radim preko (sto i planiram), otisao bi lepo u Tunis na letovanje od dve nedelje da se odmorim od teskog rada, sigurno ne bi ulagao u bilo sta u Srbiji. Pa onda kolektivna svest reke Had nek ocenjuje kuce nekog drugog, verovatno uspesnih lokalnih "gazda" na koje svako u Srbiji zeli da se ugleda.

Dejan

pre 13 godina

Njihova deca ce se jednoga dana integrisati u Austrijsko drustvo, vec danas su drzavljani Eu, otici ce mnogo dalje od svojih roditelja i nece graditi kuce od 3000m2 u nekim selima po Srbiji. Dok ce nasa da teze poslovima u drzavnim firmama poput svojih roditelja, i da sanjaju "sigurne plate" od 200-300€, i iscudjavaju se kicu i neukusu predaka ovih drugih i do 45godine iz toplog roditeljskog gnezda udaraju minuse ....

Vlada

pre 13 godina

Njihovo pravo na sta ce da trose novac koji jesu zaradili verovatno teskim rasdom. Problem je sto ni ovo ni drustva u kome su nije uspelo da ih nauci da razlikuju kic od stila i sto nase drustvo nije uspelo da ponudi programe mnogo pametnijih i korisnijih ulaganja, ili da ih bar nauci da naprave nesto sto je lepo, i poslusaju profesionalce a ne lika koji diktira trziste zato sto se setio da su kalupi za lavice dobra ideja...

Марина

pre 13 godina

Грађани Србије живе бедно сваки божији дан, али је битно да се ништа не ради и да падне која цркавица од државе. Лењост уништава Србију.

Vesna

pre 13 godina

draginje zaista treba videti. nisu u pitanju samo gastarbajteri, jednostavo gotovo celo selo je takvo. trebalo ih je videti za vreme sankcija, ispred svake (bukvalno svake) kuće pored puta sto a na njemu brdo boksova cigareta, na autobuskoj stanici cisterna goriva čeka isplatu, autobus čeka da se "transakcija" završi, ako žuri parkira se dalje, niko se ne buni, ne protestuje, stanje redovno, navikli valjda.

rade ljudi, umesto da vise na netu. :D

ivica

pre 13 godina

Dođite u opštinu Kladovo da posetite selo Ljubičevac koje je bilo najbogatije u bivšoj Jugoslaviji, 90% stanovnika je na radu u Danskoj. Na ulazu u selo je velika tabla sa natpisom "Dobrodošli u evropski Ljubičevac".

pero

pre 13 godina

"Najbolji" su ovi koji im predlazu da uloze u "biznis" u Srbiji?! E to je tek bacanje para i gubljenje vremena na izdrzavanje hiljada dzabalebarosa po opstinama, agencijama, ministarstvima, kancelarijama... Na razne takse, poreze, na isticanje firme, ekoloske takse, na privatne firme koje kao sklupljaju pare na ime autorskih prava, prenose, dozvole... I naravno penzionere. Kada se na to doda i to da ne mozes da naplatis svoja potrazivanja, da su sudovi korumpirani i spori a da su lopovi i prevaranti zasticeni kao beli medvedi... Ovako makar imaju kuce a da otvore "biznis" u Srbiji ne bi imali ni kuce ni para.

Aleksandar

pre 13 godina

Labudovi, lavovi, gipsani radovi...
Silikoni, dzipovi, spotovi, klipovi...
Armatura, cimenat, kvadratura, objekat..
Pravi je momenat da se ugradi procenat.

vrh brate!!!

pre 13 godina

Mislim da bi urbanisticki plan sela Draginje i crveni prsluchihc reporterke trebalo uvrstiti u turisticke atrakcije Srbije...

MarkoM

pre 13 godina

Jeste da je "šeširdžijin zamak", ali sve dok ga neko pravi od svojih para, a ne od mojih, nemam ništa protiv. Mogu samo da kažem da je grozno ružno, ali to je moje lično mišljenje, koje ni na šta ne obavezuje vlasnika zamka.
Mene mnoooooogo više brinu ovi što prave zamkove po Dedinju, ali od mojih para. Trenutno je aktuelna priča o Agrobanci. Nije potrebno posebno dokazivati da su nas takvi sa rafiniranim ukusom i visokom kulturom ojadili neuporedivo više od tamo nekog gastarbajtera koji je rmabčio u Švabiji ceo život da bi mogao da u svom selu napravi nekakvu grozotu. Ako to njemu čini zadovoljstvo, zašto bih ja imao nešto protiv? Ako je sve pošteno zaradio i platio, neka mu bude. Ako hoće, može i lavovi i labudovi.

cvetkovic mirjana

pre 13 godina

Nisu imali savete, sta je siromahu vazno osim da ima krov nad glavom od te njihove pruzene mogucnosti da dobro zarade im se ukazala prilika da se malo i vazni naprave sto bolji i lepsi od drugih

realno

pre 13 godina

Da oni ne troše bezveve pare po Srbiji pola Srbije ne bi imalo šta da radi. Neće valjda kuću da pravi neko sa prosečnom platon 200 evra koju prima svaki treći mesec. Gastrabajteri su rudnik zlata Srbije.

Arif

pre 13 godina

@ draginje zaista treba videti. nisu u pitanju samo gastarbajteri, jednostavo gotovo celo selo je takvo. trebalo ih je videti za vreme sankcija, ispred svake (bukvalno svake) kuće pored puta sto a na njemu brdo boksova cigareta, na autobuskoj stanici cisterna goriva čeka isplatu, autobus čeka da se "transakcija" završi, ako žuri parkira se dalje, niko se ne buni, ne protestuje, stanje redovno, navikli valjda.

rade ljudi, umesto da vise na netu. :D
(Vesna, 10. avgust 2012 13:37)

Odličan opis sela Draginja, vidi se da ste bili tamo. Što ne pomenuste da je tamo bila (možda je i dalje) ilegalna "fabrika" cigareta Marlboro itd... punionica mineralne vode "Knjaz Miloš" i drugih gaziranih pića ITD. Rade ljudi, snalaze se - nisu ludi da kao neki, rade za 200 evra mesečno... A ni valast ih ne dira - ni ona pretprošla, ni prošla, a daće Bog neće ni ova... jer bi to bilo... zna se već šta...

hvala b92

pre 13 godina

Trebali ti da odete u selo Kobisnica kod Negotina da vidite milijardu evra u kucama i vilama.Nek se pokaze svetu nase bogatstvo,ovo opste nije lose sto ste napravili sa Draginjem jel mnogi ce posetit ovo mesto i turisticki kao i Kobisinicu jel je blizu dunav i rumunija.

Poreznik

pre 13 godina

Ovde se na delu vidi sistemska greška našeg društva koje umesto da oporezuje imovinu i ove sulude nekrenine, ono lupa poreze na biznis i gasi svaku ideju o preduzetništvu.

njihove pare njihova stvar

pre 13 godina

Rade ljudi šta hoće sa svojim parama. Ako njima nije žao što im zvrje prazne ove palate, šta ima ja da se uzbuđujem. Doduše, možda bi mogli da pomognu svoje sunarodnike koji žive u kartonskim kućama, mada mislim da nema ama baš nikakve sličnosti među njima. Ovi rade, a ovi (k)rade.

Milosav

pre 13 godina

Neko voli popa, a neko popadiju. Tako i za ovo, neka ljudi rade sta im volja, njihove su pare, posteno zaradili. Znaci ako neko hoce da pravi kucu sa sto soba u koju ulazi jednom godisnje, neka mu.
Da se ja pitam, (sto rek'o Bata Stojkovic) svoj tesko zaradjeni novac bih potrosio na putovanja, odmor ili bih se penzionisao ranije u malo uzivao posto zivot kratko traje, umesto u puste zidove, ali opet, to je samo moje misljenje.

P.S Ako celo selo slavi Sv. Nikolu, kako idu na slavu jedni kod drugih?

Sasa

pre 13 godina

Njihova deca se Dejane, neće nikada integrisati u nikakvo društvo. Pošto, ma šta vi mislili, sva razvijena evropska društva "boluju" od nacionalizma (koji se slabo razlikuje od srpskog, ali dobra ekonomsko stanje prikriva njegove negativne posledice), tako da čak ljudi koji nisu najamni radnici teško da se osećaju prihvaćenim, jer vas oni ljubazno, s vremena na vreme, pitanjem: "A koliko planirate da ostanete ovde?" podstete da ste stranac i da ne žele da im, ma koliko vi kulturni bili, kvarite idilu. Ako želite da se utopite u neko društvo, to eventualno možete probati u Americi... I dosta sa tim ljudima koji su lenji i neće da rade. 2-5% ljudi su preduzetnici. A život nacije (u našem slučaju naroda, pošto smo više narod u onom autohtonom smislu), najviše zavisi od elite i ako bi sada uveli samoupravljanje i radne akcije, tada bi svi ovi koji se predstavljaju kao vredni i sposobni individualci, da vidite kako kopali kanale i utopili u kolektivizam...

Milan Cirih

pre 13 godina

Srbiji je dobro sto su toliko ljudi na zapadu ipak svake godine dodju oko 3 miljarde evra u zemlji to je prava investicija. A drugo da smo svi ostali u Srbiji bila bih jos veca katastrofa. A kaze se da je izmedju 2 i 3 miliona gradjana Srbije van zemlje.

laki

pre 13 godina

Tito je bio pametan,otvorio je granice i omogucio da se ide na rad u inostranstvo.Znao je da ce narod izgradjivati i vuci u zemlju,to su robovi lenjivog osoblja u drzavnim institucijama i dobre platise.Svi oni koji su ulagali,kasno su shvatili da je to pogresno.Ja znam licno dosta nasih koj su sve sto su zaradili vukli dole,dok su tamo gde su radili spavali u jednoj sobi po cetvorica na duplim krevetima sa zajednickom kuhinjom i kupatilom.To je i danas slucaj mada ne u toj meri,kao pre.Ljudi su se nadali da ce pod stare dane da uzivaju od svoga truda,ali su ove bitange sve opustosile i zavile narod u bedu i jad.Pogresno je kao stranac ulagati u jednu zemlju poput Srbije,treba uzivati tamo gde zivis a ne da ulazes u nesto godinama i na kraju ili umres ili ti banda sve upropasti i na kraju si radio badava,a zivot prosao u teskom radu i odricanju.Na kraju sve to jednoga dana kada roditelji poumiru,bude zapusteno dok naslednici to ne prodaju budzasto,znam ih nekoliko koji su tako prosli.Znaci bio si neciji sluga celog zivota,niti si uzivao tamo niti ovamo gde si radio i najveci deo svog zivota proveo.Pogresno!

Danilo

pre 13 godina

Ovo je starija generacija loji su otisli 80 godina ova nova generacija to vise neradi nego uzivaju u zivotu. Malo more malo dobar auto zive zapadni sistem i neulsze novac u Srbiji. A Srbija ima veliku korist od ljudi koji su na zapadu.