SrbinsonKruso
pre 10 godina
Mnogo ljudi u komentarima ističe takozvane "sive likove", odnosno kako ih je Martin uveo u žanr, što je potpuna glupost, jer to je Rodžer Želazni učinio pre njega, uzgred po meni bolji pisac od Martina.
pre 10 godina
Mnogo ljudi u komentarima ističe takozvane "sive likove", odnosno kako ih je Martin uveo u žanr, što je potpuna glupost, jer to je Rodžer Želazni učinio pre njega, uzgred po meni bolji pisac od Martina.
pre 11 godina
Procitao sve i mogu da kazem da svi "viskovi" sluze svrsi price i razvoju likova. Martin je Makijaveli XXI veka!
pre 12 godina
Prvo seriju nisam gledao(da ne bi upao u te "praznoglavce" koje ovaj kum pominje), ali koliko cujem od prijatelja odlcna je. Sto se knjiga tice, posle prve i druge sam rekao "vau". Kako su izlazili sledeci nastavci postalo je ocigledno da se razvlaci pita kako bi se uzelo sve vise para. Daleko od toga da kvalitet opada, radi se o nepotrebnom sirenju price i povecanju broja likova cije se price pricaju. Jednostavno postaje zamorno,a sa sve vecim protokom vremena izmedju nastavaka i nemoguce popamtiti sve detalje vezane sa likove. Razumem ja coveka sto to radi, ali teba da se seti Dzordana (mada je Dzordan daleko slabiji pisac) i nacina na koji je on "zavrsio" Tocak Vremena.
pre 12 godina
ajde pisi covjece imas da zavrsis ovaj deo i jos dva a jos malo ti zovota ostalo. samo nemoj da cekas 10 godina ko sada. okozismo se ovdje...
pre 12 godina
@jefimija: Ajde sad priznaj da si ovo napisao/la samo da bi trolovao/la :)
pre 12 godina
Odakle ljudima uopste ideja da pisac ne zna kako ce da zavrsi knjigu? Pa ja sam imam u glavi kao i svaki pazljiv citalac bar 3 varijante zavrsetka a svi ocekujemo ono sto vredi ocekivati od Martina- neocekivano a zapravo jako logicno.
pre 12 godina
Braćo, vi što čitate sotonska dela, pokajte se u Isusu i vratite se na pravi put ka Raju i jedinoj Istini. Manite se pisanija sototine podrepne muve i tog vašeg izmišljenog sveta punog paganskih pričanja i bogova. Vratite se na pravi put, a te nakaradne knjige spalite uz molitvu Tvorcu jedinome. Moliću se za vas braćo i sestre
pre 12 godina
@kalifumestokalifa
A Zelazny? "Sivi likovi" 25 godina pre Martina..
pre 12 godina
Odusevljena sam knjigom,tj.svih pet sam procitala.Jedva cekam kada ce napisati i ostatak!!!
pre 12 godina
Ples mi je realno ok mada sam kao i vecina mnogo vise ocekivao,glave sa Tirionom,Deneris i Dzonom su prespore pomalo i dosadne,neki likovi kao sto su Bren i Arja su dati na kasicicu a sa druge strane ubacuju se neki novi(Grif i Kventin Martel)bez kojih se objektivno moze.Martin ima toliko vec interesantnih likova da je bespotrebno da ubacuje nove.Sansa kao da vise i ne postoji a poslednja glava o Dzonu je iritirajuca do besvesti,cak i preterivanje ima granicu.Ne znam da li je ova knjiga najgora ali cinjenica da nije ni blizu najbolje.Kao da nije imao strpljenja da je zavrsi do kraja kao ostale delove.Martin kaze da Ples treba da gledamo kao celinu sa Gozbom ali nekako posle 7 godina cekanja tesko mogu da se nateram na to.Naravno Martin i dalje ostaje moj omiljeni pisac i jedva cekam sledeci deo koji ce nadam se,bez pritisaka,oduvati sve ostale.
pre 12 godina
Sa HBO serijalom je unisten ceo njegov rad.
Sad imamo 50.000.000 praznoglavaca koji ne da nisu procitali nego ne znaju ni ko je pisac.
Inace, Terry Pratchett > ostali.
pre 12 godina
Samo sam hteo da podelim sa vama da sam cuo za pricu da je Martin negde opisao grubo kako bi serijal trebao da se zavrsi, i da bi, u slucaju da se njemu nesto desi pre nego sto stigne da napise do kraja, taj materijal dobio pisac kojeg je on odredio da dovrsi umesto njega... Mozda je glupost, ali ja verujem u ovo...
pre 12 godina
"a i samo da vas obavestim GRRM je dao celu pricu producentima serije tako da ako on umre oni znaju pricu i mogu da zavrse serijal"
Pa bio bi pravi podvig da im otkrije nesto sto ni sam jos ne zna. Mozda ima neku ideju ali rasplet price nema ni u najavi.
pre 12 godina
To sto je serijal ogroman je normalna stvar kod epske fantastike. Medjutim najveci deo price a sto se tice sporednih likova nije tu slucajno, samo treba pazljivo citati. Ako vam se prica cini plitkom a detalji suvisni, znaci da niste pokupili vazne detalje vezane za pricu koji se javljaju u fragmentima i na potpuno neocekivanim mestima.
Jedna stvar je sigurna, svi bitni likovi ce imati neke uloge u finisu a toliko ih ima da ce biti pravo majstorstvo uklopiti sve.
pre 12 godina
a i samo da vas obavestim GRRM je dao celu pricu producentima serije tako da ako on umre oni znaju pricu i mogu da zavrse serijal
pre 12 godina
Indikativno je da se najpohvalnije izrazavaju o knjigama oni koji do serije nisu ni culi za njih. Svi koji zanr bolje poznaju imaju malo drugacije misljenje (ne obavezno i lose). Literarno strogo gledano, Martinovo delo je tek prosek ili malo bolje. Najbolji delovi su oni gde se fantastika "nazire" tj delovi o Branu i Drugima. Radnja je previse rastrzana, vidi se da ima problema da pokupi sve "repove" radnje u jednu kompaktnu celinu. Ubija svoje likove sadisticki, ozivljava ih da bi ih valjda dalje mucio. Delo ima kvalitet ali niposto nije originalno - neko ko poznaje istoriju i mitologiju malo bolje primetice vec poznate motive. I samo odredjivanje unapred broja knjiga do zavrsetka dela je ne bas pametan potez autora. Nisam optimistican sto se daljeg razvoja radnje tice - mozda sl nastavak i bude korektan (vise i ne ocekujem da bude posebno dobar) ali kraj bi mogao da bude los jer je Martin najavio neku vrstu "destruktivnog zavrsetka". Verujem da ce ostaviti jako malo nade za neki novi svet posle kraja ovog starog, umiruceg u kome se sve desava. (uzgred, ni to nije originalni motiv - naprotiv).
pre 12 godina
GRRM neka pozuri sa pisanjem knjige da ga nebi zgazio autobus slucajno ili slicno, a mi ostali bez kraja.
pre 12 godina
@irvas. Dakle stvarno!? Zato irvasi i ne treba da čitaju knjige nego da vuku sanke deda mrazu.
pre 12 godina
Ne cudi me da Martinu za svaku knjigu treba sve vise i vise vremena. Sa svakom napisam stranom, svaka sledeca strana postaje teza i teza za pisanje, posto prica postaje sve kompleksnija i sve je teze pratiti sve likove u vremenu, prostoru i kontekstu. S obzirom na to koliki fan-base knjige imaju i na fanaticnost fanova, i najmanja greskica bi bila pronadjena najkasnije pola sata posle objavljivanja a autor nabijen na (internet) kolac. Opsirnost je stvar ukusa, meni je sve to sasvim ok dok se ne dodje do Jordan-Wheel-Of-Time nivoa, tj. gde bi cela knjiga od 1000 strana mogla (i trebala) da se svede na jedno poglavlje od mozda 100 strana a ostatak je filler koji ne donosi nista bas nista.
PS. za hard-hard-core ljubitelje epske fantastike preporucujem Stevena Eriksona i njegov "Malazan Book of the Fallen" ciklus, ali sa upozorenjem: kome je Martin komplikovan, bolje da ni ne pocinje, Erikson je 5x komplikovaniji. http://en.wikipedia.org/wiki/Malazan_Book_of_the_Fallen
pre 12 godina
Ali pored svega toga, napravio je odlično delo, redefinisao je čitav žanr. Epsku fantastiku možete bukvalno podeliti na pre Martina i posle Martina.
Posle Martina dobijamo kompleksne "sive" likove umesto bajkovitih crno/belih, posle Martina dobijamo "realnu" epsku fantastiku u kojoj vam činjenica da ste glavni lik ne daje imunitet od grešaka i posledica tih grešaka. Gde nekad najbolje namere dovode do strašnih posledica. itd itd.
(kalifumestokalifa, 26. mart 2012 12:14)
A da ti pročitaš neku ozbiljnu seinen mangu, pa da vidiš ''sive'' likove,i njihovu kompleksnost.
A ima na stotine seinen mangi.
Za iskusnog čitaoca mangi ove ''epsko-fantasitčne'' limunade nisu interesantne.
pre 12 godina
@ kalifumestokalifa
Zacetnik "realne" epske fantastike je Glen Kuk a ne Martin. Serijal o Crnoj Ceti je zapocet dosta pre The Game of Thrones.
Ali Martin je odlicno odradio posao, mada 5 nastavak mi je mozda najvece razocarenje - iz razloga sto sam dosta toga ocekivao, ali nista se nije saznalo, cak jos vise stvari je ostavio zapetljano. Cekanje od 5 godina se nije isplatilo...
pre 12 godina
Procitao sam skoro knjigu i ne mogu da verujem da je mogao posle 6 godina da objavi ovakvo s*anje. Salim se naravno jer je knjiga genijalna. Bolja je od prethodnih delova , cak i "Oluje maceva" jer je ono sve bio samo uvod u pricu koja sad pocinje da se rasplice. Nisam mnogo citao epsku fantastiku, ali cim sam odgledao par epizoda serije otisao sam i kupio prvu knjigu. Tuzno je sto su svi navikli na holivudske hepi endove pa su nakon smrti prvog od omiljenih likova rekli kako je knjiga sranje. Jedino sto zameram Georgeu R. R. Martinu je to sto umesto da pise sledecu knjigu on putuje po celom svetu, a uz to nas jos nas Laguna za*ebava prevodjenjem knjige od 900 strana godinu dana. Meni je bilo lako jer sam ""Gozbu za vrane" zavrsio u julu prosle godine i stvarno ne mogu da zamislim sta prolaze oni koji su procitali knjige nakon njihovog izlaska. Sve u svemu knjiga je neverovatna i nadam se(verovatno previse optimisticki) da ce "Winds of winter" izaci do kraja 2014.jer GRRM kaze da je najtezi deo prosao.
pre 12 godina
@stranac
Bravo za komentar !
Ja bih samo Martinu zabranio da dotakne bilo sta pored ASOIAF dok ne zavrsi, a ne da radi na Wild Cards i ostalim stvarima dok mu najjace delo cami po 5-6 godina. Da kvalitet opada to sigurno NIJE istina - mozda neko ko je citao prva 3 dela npr pa cekao dugo pa onda uzeo da cita 4. deo bez obnavljanja ili cak 5. posle 6 godina cekanja moze da stekne takav utisak. Ja sam i pre 4. i pre 5. dela citao sve prethodne da se podsetim i da budem u elementu. Mene odusevljava sto na drugo i trece citanje sve postaje jos pitkije i svi ti detalji koji u prvom citanju mozda postanu suvisni ili neke stvari previdite u narednim citanjima dolaze do izrazaja i imaju smisla itekako ... da ne pominjem da vec znate sve likove pa se covek i lakse orijentise u vremenu, prostoru i drugacije shvata ponasanja nekih likova.
pre 12 godina
Ovo je najbolji dokaz kako su ukusi tesko uporedivi. Dolazimo sa razlicitim stepenima obrazovanja i citalackih iskustava, pa je i razumljivo da se vrednost nekog dela ne moze bas objektivno utvrditi. Na primer, meni Martinovo pisanje ne nadizlazi prosecno dobru epske fantastike, ne impresionira me pripovedanje. Pre njega sam procita puno toga, kao i posle. U odnosu na literaturu glavnog toka je roman jos bledji, posto su uzori jasni, mene najvise potseca na neki miks sekspira i tolstoja. Ako hocete nesto zaista snazno, probajte Ursulu Le Guin. Naravno, obracam se istomisljenicima :-) .
Sto se tice aktuelih pisaca, preporucio bih Miéville-a i Rothfussa za dva potpuno razlicita citateljska ugodjaja.
pre 12 godina
Da budem iskren,ne razumijem komentare da je svaka knjiga sve slabija i da se radnja razvodnjava uvodjenjem novih likova.Koja je to radnja?Martin nam daje uvid u desavanja u jednom kompleksnom kraljevstvu iz mnogih perspektiva tako da ono sto je izgledalo ispravno, vise se ne cini tako jednostavno citajuci drugo glediste a kamoli trece.Pa makar bi nama sa ovih prostora trebalo da je drago sto se ravnopravno cuje svaciji glas pa neka citalac sam odluci ko je u pravu.Problem se izgleda javlja sto se ocekuje snaga dobra i pravde u borbi protiv gluposti i zla,a s tim se Martin maestralno poigrava stavljajuci te osobine cesto u isti lik(kako inace i biva u zivotu) i time nas izbacuje iz pozicije da svim srcem navijamo za nekoga.Tako dolazimo u poziciju da nesto sto u startu smatramo djetinjastom literaturom odbacujemo zbog nedostatka tih opstepopularnih klisea.To bi bila i razlika a i prednost po meni u odnosu na Tolkina.Sto se tice zavrsetka sage,nema sanse da Martin ne zna kuda sve vodi,makar mi dosad nije dao ni najmanji nagovjestaj da ne zna sta radi ili da su neki likovi suvisni,jer ovo nije jednosmjerna prica,iako je tako krenulo,ovo su hronike jednog vremena.Ja nikad sebe nisam vidio kao fana fantasy-a ali ovo je kapitalno djelo koje postavlja trendove i smijesno mi je kad se smatra povrsnim samo zato sto pisac ima tu nesrecu da je mastovit(sto po definiciji nosi odredjenu infantilnost) i razumljiv(to i pokazuje kako vecina jos uvijek iole ozbiljniju knjizevnost dozivljavaju(nedajboze da procitaju) kao nesto konfuzno i dosadno,znaci,duboko je).Opsirno jeste,i detaljno je ali ja samo mogu da se divim tolikoj posvecenosti i kvalitetu pripovijedanja.Najgore je naravno sto se dugo cekaju nastavci ovako obimnog djela i vec zavidim onima koji ce jednog dana u cugu moci da popiju ovu sagu a ne kao mi sto brinemo da Martina ne udari auto na ulici i ne stigne da kaze sta je bilo sa Deneris:).I za kraj,ne znam koliko minimum djelova predvidjaju kriticari ali sam Martin je jos davno najavio sedam djelova sage sa sve imenima romana(cekaju nas jos "vjetrovi zime" i "san o proljecu").
pre 12 godina
dobra prica. obicno knjiga bude zanimljivija od filma/serije, zbog toga sam kupio prvu knjigu (u originalnom engleskom izdanju) posle gledanja prve sezone Game of Thrones. zazalio sam vise puta, sto zbog vremena izgubljenog citajuci jedno do kraja pateticno americko s****e, sto zbog soma dindzi koje sam potrosio na knjigu. cekam drugu sezonu HBO serije koja je genijalno napravljena. momci su udahnuli zivot dobroj prici ocajno napisanoj od strane ociglednog kompleksasa. covek se sada samo slepuje uz producente i glumce... preporucujem svima da ipak budu strpljivi i da sacekaju seriju.
(irvas, 26. mart 2012 11:14)
za ovakav komentar ne treba mozak!!!!
pre 12 godina
@irvas Vecu glupost skoro nisam procitao, a pocela je izborna kampanja pa ti vidi...
pre 12 godina
Epsku fantastiku ili volite ili ne volite.
Moram priznati pre ove serije nisam bio naročito lud za epskom fantastikom.
Gospodar Prstenova mi je bio zanimljiv u 8. razredu, ali ga nikada ne bih preporučio odraslom čoveku. Točak vremena je počeo OK, ali je vrlo brzo postao nalik španskoj seriji, predvidljiv, repetitivan, pun glupih dijaloga. Tomasa Konvenanta sam napustio već u prvoj polovini prve knjige, Dejvid Edings je infantilan.
Tako da kad su mi preporučili ASOIF rekao sam ne hvala, ali onda sam nastavljao da dobijam preporuke i to od najrazličitijih ljudi tako da sam bez nekog uzbuđenja uzeo da čitam prvu knjigu pre možda 5 godina.. i bio sam oduvan.
Da li Martin zastranjuje sa digresijama? Moguće, naročito od 4. knjige
Da li je vraćanje iz mrtvih glupa štaka? Gotovo sigurno.
Da li je suviše neefikasan u pisanju? Pa recimo samo to da je 4. i 5. knjigu pisao 11g ukupno a to je u suštini jedna knjiga podeljena po likovima.
Ali pored svega toga, napravio je odlično delo, redefinisao je čitav žanr. Epsku fantastiku možete bukvalno podeliti na pre Martina i posle Martina.
Posle Martina dobijamo kompleksne "sive" likove umesto bajkovitih crno/belih, posle Martina dobijamo "realnu" epsku fantastiku u kojoj vam činjenica da ste glavni lik ne daje imunitet od grešaka i posledica tih grešaka. Gde nekad najbolje namere dovode do strašnih posledica. itd itd.
pre 12 godina
Zanimljiv tekst, svakako. Jedino bih da kažem da Martinove knjige ipak nisu slične Tolkinovim. Ne tvrdim da su "slabije" ili "bolje", samo ističem da ipak nisu slične, čak uopšte, ni po čemu, realno. Ostalo se slažem, mada mislim da se ipak malčice (ne previše, ali pomalo) suvišno analiziraju neki likovi i aspekti priče. Inače, u redu, ko može da čita sedam hiljada strana, i treba da bude nekako nagrađen za sve vreme posvećeno tim knjigama. Srećom, pa valjaju.
pre 12 godina
Procitao sam svih 5 delova (u originalu, jer je od nasih izdavackih kuca sporija samo nasa drzavna administracija), i 5i deo je prosto receno nedovrsen, vise deluje kao uvod u nastavak nego kao sam nastavak. Zanimljivo je takodje da je ovo prva pozitivna kritika 5og dela serije koju sam video, posto tzv fun-base Martinu za ovu knjigu zamera svasta, uz konstataciju da nas Martin sa prve 4 toliko razmazio i podigao kriterijume da neke slabosti jednostavno bodu oci.
Saga jeste dobra i vredna citanja, ali je zasluzila objektivnu (ili makar nenarucenu) kritiku.
pre 12 godina
Odgledao sam prvu sezonu serije koja je neverovatna, preporucujem svima! Jedva cekam pocetak druge sezone, a sebi sam obecao da cu procitati i knjige jer sam cuo da su i one odlicne.
pre 12 godina
Procitao sam sve knjige i ovaj nastavak je ubedljivo najgori do sada .Toliko cekanja i toliko teksta da na kraju ne mogu da se setim jednog originalnog i zanimljivog dogadjaja.Nadam se da necu cekati milion godina za sledeci nastavak pogotovo ako ce biti gori.
pre 12 godina
Slazem se da vec postojecimkomentarom: svaki nastavak je losiji od prethodnog. martin jednostavno vise ne zna sta da radi sa likovima, bas je primetna kriza razvoja radnje - opet je zapoceo par sporednih prica za sledeci nastavak a niko pa ni sam Martin ne zna kako ce sve ovo sto je zapetljao zavrsiti. Tolkin je za razliku od njega objavio svoje delo kao zavrsenu, zaokruzenu celinu..lako bi se moglo desiti da kraj bude smandrljan, nezadovoljavajuci..ako ga uopste i bude s obzirom kojom dinamikom izlaze nastavci.
pre 12 godina
dobra prica. obicno knjiga bude zanimljivija od filma/serije, zbog toga sam kupio prvu knjigu (u originalnom engleskom izdanju) posle gledanja prve sezone Game of Thrones. zazalio sam vise puta, sto zbog vremena izgubljenog citajuci jedno do kraja pateticno americko s****e, sto zbog soma dindzi koje sam potrosio na knjigu. cekam drugu sezonu HBO serije koja je genijalno napravljena. momci su udahnuli zivot dobroj prici ocajno napisanoj od strane ociglednog kompleksasa. covek se sada samo slepuje uz producente i glumce... preporucujem svima da ipak budu strpljivi i da sacekaju seriju.
pre 12 godina
Epsku fantastiku ili volite ili ne volite.
Moram priznati pre ove serije nisam bio naročito lud za epskom fantastikom.
Gospodar Prstenova mi je bio zanimljiv u 8. razredu, ali ga nikada ne bih preporučio odraslom čoveku. Točak vremena je počeo OK, ali je vrlo brzo postao nalik španskoj seriji, predvidljiv, repetitivan, pun glupih dijaloga. Tomasa Konvenanta sam napustio već u prvoj polovini prve knjige, Dejvid Edings je infantilan.
Tako da kad su mi preporučili ASOIF rekao sam ne hvala, ali onda sam nastavljao da dobijam preporuke i to od najrazličitijih ljudi tako da sam bez nekog uzbuđenja uzeo da čitam prvu knjigu pre možda 5 godina.. i bio sam oduvan.
Da li Martin zastranjuje sa digresijama? Moguće, naročito od 4. knjige
Da li je vraćanje iz mrtvih glupa štaka? Gotovo sigurno.
Da li je suviše neefikasan u pisanju? Pa recimo samo to da je 4. i 5. knjigu pisao 11g ukupno a to je u suštini jedna knjiga podeljena po likovima.
Ali pored svega toga, napravio je odlično delo, redefinisao je čitav žanr. Epsku fantastiku možete bukvalno podeliti na pre Martina i posle Martina.
Posle Martina dobijamo kompleksne "sive" likove umesto bajkovitih crno/belih, posle Martina dobijamo "realnu" epsku fantastiku u kojoj vam činjenica da ste glavni lik ne daje imunitet od grešaka i posledica tih grešaka. Gde nekad najbolje namere dovode do strašnih posledica. itd itd.
pre 12 godina
dobra prica. obicno knjiga bude zanimljivija od filma/serije, zbog toga sam kupio prvu knjigu (u originalnom engleskom izdanju) posle gledanja prve sezone Game of Thrones. zazalio sam vise puta, sto zbog vremena izgubljenog citajuci jedno do kraja pateticno americko s****e, sto zbog soma dindzi koje sam potrosio na knjigu. cekam drugu sezonu HBO serije koja je genijalno napravljena. momci su udahnuli zivot dobroj prici ocajno napisanoj od strane ociglednog kompleksasa. covek se sada samo slepuje uz producente i glumce... preporucujem svima da ipak budu strpljivi i da sacekaju seriju.
(irvas, 26. mart 2012 11:14)
za ovakav komentar ne treba mozak!!!!
pre 12 godina
@irvas Vecu glupost skoro nisam procitao, a pocela je izborna kampanja pa ti vidi...
pre 12 godina
Da budem iskren,ne razumijem komentare da je svaka knjiga sve slabija i da se radnja razvodnjava uvodjenjem novih likova.Koja je to radnja?Martin nam daje uvid u desavanja u jednom kompleksnom kraljevstvu iz mnogih perspektiva tako da ono sto je izgledalo ispravno, vise se ne cini tako jednostavno citajuci drugo glediste a kamoli trece.Pa makar bi nama sa ovih prostora trebalo da je drago sto se ravnopravno cuje svaciji glas pa neka citalac sam odluci ko je u pravu.Problem se izgleda javlja sto se ocekuje snaga dobra i pravde u borbi protiv gluposti i zla,a s tim se Martin maestralno poigrava stavljajuci te osobine cesto u isti lik(kako inace i biva u zivotu) i time nas izbacuje iz pozicije da svim srcem navijamo za nekoga.Tako dolazimo u poziciju da nesto sto u startu smatramo djetinjastom literaturom odbacujemo zbog nedostatka tih opstepopularnih klisea.To bi bila i razlika a i prednost po meni u odnosu na Tolkina.Sto se tice zavrsetka sage,nema sanse da Martin ne zna kuda sve vodi,makar mi dosad nije dao ni najmanji nagovjestaj da ne zna sta radi ili da su neki likovi suvisni,jer ovo nije jednosmjerna prica,iako je tako krenulo,ovo su hronike jednog vremena.Ja nikad sebe nisam vidio kao fana fantasy-a ali ovo je kapitalno djelo koje postavlja trendove i smijesno mi je kad se smatra povrsnim samo zato sto pisac ima tu nesrecu da je mastovit(sto po definiciji nosi odredjenu infantilnost) i razumljiv(to i pokazuje kako vecina jos uvijek iole ozbiljniju knjizevnost dozivljavaju(nedajboze da procitaju) kao nesto konfuzno i dosadno,znaci,duboko je).Opsirno jeste,i detaljno je ali ja samo mogu da se divim tolikoj posvecenosti i kvalitetu pripovijedanja.Najgore je naravno sto se dugo cekaju nastavci ovako obimnog djela i vec zavidim onima koji ce jednog dana u cugu moci da popiju ovu sagu a ne kao mi sto brinemo da Martina ne udari auto na ulici i ne stigne da kaze sta je bilo sa Deneris:).I za kraj,ne znam koliko minimum djelova predvidjaju kriticari ali sam Martin je jos davno najavio sedam djelova sage sa sve imenima romana(cekaju nas jos "vjetrovi zime" i "san o proljecu").
pre 12 godina
Zanimljiv tekst, svakako. Jedino bih da kažem da Martinove knjige ipak nisu slične Tolkinovim. Ne tvrdim da su "slabije" ili "bolje", samo ističem da ipak nisu slične, čak uopšte, ni po čemu, realno. Ostalo se slažem, mada mislim da se ipak malčice (ne previše, ali pomalo) suvišno analiziraju neki likovi i aspekti priče. Inače, u redu, ko može da čita sedam hiljada strana, i treba da bude nekako nagrađen za sve vreme posvećeno tim knjigama. Srećom, pa valjaju.
pre 12 godina
@stranac
Bravo za komentar !
Ja bih samo Martinu zabranio da dotakne bilo sta pored ASOIAF dok ne zavrsi, a ne da radi na Wild Cards i ostalim stvarima dok mu najjace delo cami po 5-6 godina. Da kvalitet opada to sigurno NIJE istina - mozda neko ko je citao prva 3 dela npr pa cekao dugo pa onda uzeo da cita 4. deo bez obnavljanja ili cak 5. posle 6 godina cekanja moze da stekne takav utisak. Ja sam i pre 4. i pre 5. dela citao sve prethodne da se podsetim i da budem u elementu. Mene odusevljava sto na drugo i trece citanje sve postaje jos pitkije i svi ti detalji koji u prvom citanju mozda postanu suvisni ili neke stvari previdite u narednim citanjima dolaze do izrazaja i imaju smisla itekako ... da ne pominjem da vec znate sve likove pa se covek i lakse orijentise u vremenu, prostoru i drugacije shvata ponasanja nekih likova.
pre 12 godina
Odgledao sam prvu sezonu serije koja je neverovatna, preporucujem svima! Jedva cekam pocetak druge sezone, a sebi sam obecao da cu procitati i knjige jer sam cuo da su i one odlicne.
pre 12 godina
@jefimija: Ajde sad priznaj da si ovo napisao/la samo da bi trolovao/la :)
pre 12 godina
ajde pisi covjece imas da zavrsis ovaj deo i jos dva a jos malo ti zovota ostalo. samo nemoj da cekas 10 godina ko sada. okozismo se ovdje...
pre 12 godina
Procitao sam skoro knjigu i ne mogu da verujem da je mogao posle 6 godina da objavi ovakvo s*anje. Salim se naravno jer je knjiga genijalna. Bolja je od prethodnih delova , cak i "Oluje maceva" jer je ono sve bio samo uvod u pricu koja sad pocinje da se rasplice. Nisam mnogo citao epsku fantastiku, ali cim sam odgledao par epizoda serije otisao sam i kupio prvu knjigu. Tuzno je sto su svi navikli na holivudske hepi endove pa su nakon smrti prvog od omiljenih likova rekli kako je knjiga sranje. Jedino sto zameram Georgeu R. R. Martinu je to sto umesto da pise sledecu knjigu on putuje po celom svetu, a uz to nas jos nas Laguna za*ebava prevodjenjem knjige od 900 strana godinu dana. Meni je bilo lako jer sam ""Gozbu za vrane" zavrsio u julu prosle godine i stvarno ne mogu da zamislim sta prolaze oni koji su procitali knjige nakon njihovog izlaska. Sve u svemu knjiga je neverovatna i nadam se(verovatno previse optimisticki) da ce "Winds of winter" izaci do kraja 2014.jer GRRM kaze da je najtezi deo prosao.
pre 12 godina
To sto je serijal ogroman je normalna stvar kod epske fantastike. Medjutim najveci deo price a sto se tice sporednih likova nije tu slucajno, samo treba pazljivo citati. Ako vam se prica cini plitkom a detalji suvisni, znaci da niste pokupili vazne detalje vezane za pricu koji se javljaju u fragmentima i na potpuno neocekivanim mestima.
Jedna stvar je sigurna, svi bitni likovi ce imati neke uloge u finisu a toliko ih ima da ce biti pravo majstorstvo uklopiti sve.
pre 12 godina
Sa HBO serijalom je unisten ceo njegov rad.
Sad imamo 50.000.000 praznoglavaca koji ne da nisu procitali nego ne znaju ni ko je pisac.
Inace, Terry Pratchett > ostali.
pre 12 godina
Procitao sam svih 5 delova (u originalu, jer je od nasih izdavackih kuca sporija samo nasa drzavna administracija), i 5i deo je prosto receno nedovrsen, vise deluje kao uvod u nastavak nego kao sam nastavak. Zanimljivo je takodje da je ovo prva pozitivna kritika 5og dela serije koju sam video, posto tzv fun-base Martinu za ovu knjigu zamera svasta, uz konstataciju da nas Martin sa prve 4 toliko razmazio i podigao kriterijume da neke slabosti jednostavno bodu oci.
Saga jeste dobra i vredna citanja, ali je zasluzila objektivnu (ili makar nenarucenu) kritiku.
pre 12 godina
Odakle ljudima uopste ideja da pisac ne zna kako ce da zavrsi knjigu? Pa ja sam imam u glavi kao i svaki pazljiv citalac bar 3 varijante zavrsetka a svi ocekujemo ono sto vredi ocekivati od Martina- neocekivano a zapravo jako logicno.
pre 12 godina
@irvas. Dakle stvarno!? Zato irvasi i ne treba da čitaju knjige nego da vuku sanke deda mrazu.
pre 12 godina
Ne cudi me da Martinu za svaku knjigu treba sve vise i vise vremena. Sa svakom napisam stranom, svaka sledeca strana postaje teza i teza za pisanje, posto prica postaje sve kompleksnija i sve je teze pratiti sve likove u vremenu, prostoru i kontekstu. S obzirom na to koliki fan-base knjige imaju i na fanaticnost fanova, i najmanja greskica bi bila pronadjena najkasnije pola sata posle objavljivanja a autor nabijen na (internet) kolac. Opsirnost je stvar ukusa, meni je sve to sasvim ok dok se ne dodje do Jordan-Wheel-Of-Time nivoa, tj. gde bi cela knjiga od 1000 strana mogla (i trebala) da se svede na jedno poglavlje od mozda 100 strana a ostatak je filler koji ne donosi nista bas nista.
PS. za hard-hard-core ljubitelje epske fantastike preporucujem Stevena Eriksona i njegov "Malazan Book of the Fallen" ciklus, ali sa upozorenjem: kome je Martin komplikovan, bolje da ni ne pocinje, Erikson je 5x komplikovaniji. http://en.wikipedia.org/wiki/Malazan_Book_of_the_Fallen
pre 12 godina
Samo sam hteo da podelim sa vama da sam cuo za pricu da je Martin negde opisao grubo kako bi serijal trebao da se zavrsi, i da bi, u slucaju da se njemu nesto desi pre nego sto stigne da napise do kraja, taj materijal dobio pisac kojeg je on odredio da dovrsi umesto njega... Mozda je glupost, ali ja verujem u ovo...
pre 11 godina
Procitao sve i mogu da kazem da svi "viskovi" sluze svrsi price i razvoju likova. Martin je Makijaveli XXI veka!
pre 12 godina
Prvo seriju nisam gledao(da ne bi upao u te "praznoglavce" koje ovaj kum pominje), ali koliko cujem od prijatelja odlcna je. Sto se knjiga tice, posle prve i druge sam rekao "vau". Kako su izlazili sledeci nastavci postalo je ocigledno da se razvlaci pita kako bi se uzelo sve vise para. Daleko od toga da kvalitet opada, radi se o nepotrebnom sirenju price i povecanju broja likova cije se price pricaju. Jednostavno postaje zamorno,a sa sve vecim protokom vremena izmedju nastavaka i nemoguce popamtiti sve detalje vezane sa likove. Razumem ja coveka sto to radi, ali teba da se seti Dzordana (mada je Dzordan daleko slabiji pisac) i nacina na koji je on "zavrsio" Tocak Vremena.
pre 12 godina
GRRM neka pozuri sa pisanjem knjige da ga nebi zgazio autobus slucajno ili slicno, a mi ostali bez kraja.
pre 12 godina
Procitao sam sve knjige i ovaj nastavak je ubedljivo najgori do sada .Toliko cekanja i toliko teksta da na kraju ne mogu da se setim jednog originalnog i zanimljivog dogadjaja.Nadam se da necu cekati milion godina za sledeci nastavak pogotovo ako ce biti gori.
pre 12 godina
Slazem se da vec postojecimkomentarom: svaki nastavak je losiji od prethodnog. martin jednostavno vise ne zna sta da radi sa likovima, bas je primetna kriza razvoja radnje - opet je zapoceo par sporednih prica za sledeci nastavak a niko pa ni sam Martin ne zna kako ce sve ovo sto je zapetljao zavrsiti. Tolkin je za razliku od njega objavio svoje delo kao zavrsenu, zaokruzenu celinu..lako bi se moglo desiti da kraj bude smandrljan, nezadovoljavajuci..ako ga uopste i bude s obzirom kojom dinamikom izlaze nastavci.
pre 12 godina
Ovo je najbolji dokaz kako su ukusi tesko uporedivi. Dolazimo sa razlicitim stepenima obrazovanja i citalackih iskustava, pa je i razumljivo da se vrednost nekog dela ne moze bas objektivno utvrditi. Na primer, meni Martinovo pisanje ne nadizlazi prosecno dobru epske fantastike, ne impresionira me pripovedanje. Pre njega sam procita puno toga, kao i posle. U odnosu na literaturu glavnog toka je roman jos bledji, posto su uzori jasni, mene najvise potseca na neki miks sekspira i tolstoja. Ako hocete nesto zaista snazno, probajte Ursulu Le Guin. Naravno, obracam se istomisljenicima :-) .
Sto se tice aktuelih pisaca, preporucio bih Miéville-a i Rothfussa za dva potpuno razlicita citateljska ugodjaja.
pre 12 godina
Odusevljena sam knjigom,tj.svih pet sam procitala.Jedva cekam kada ce napisati i ostatak!!!
pre 12 godina
Braćo, vi što čitate sotonska dela, pokajte se u Isusu i vratite se na pravi put ka Raju i jedinoj Istini. Manite se pisanija sototine podrepne muve i tog vašeg izmišljenog sveta punog paganskih pričanja i bogova. Vratite se na pravi put, a te nakaradne knjige spalite uz molitvu Tvorcu jedinome. Moliću se za vas braćo i sestre
pre 12 godina
Indikativno je da se najpohvalnije izrazavaju o knjigama oni koji do serije nisu ni culi za njih. Svi koji zanr bolje poznaju imaju malo drugacije misljenje (ne obavezno i lose). Literarno strogo gledano, Martinovo delo je tek prosek ili malo bolje. Najbolji delovi su oni gde se fantastika "nazire" tj delovi o Branu i Drugima. Radnja je previse rastrzana, vidi se da ima problema da pokupi sve "repove" radnje u jednu kompaktnu celinu. Ubija svoje likove sadisticki, ozivljava ih da bi ih valjda dalje mucio. Delo ima kvalitet ali niposto nije originalno - neko ko poznaje istoriju i mitologiju malo bolje primetice vec poznate motive. I samo odredjivanje unapred broja knjiga do zavrsetka dela je ne bas pametan potez autora. Nisam optimistican sto se daljeg razvoja radnje tice - mozda sl nastavak i bude korektan (vise i ne ocekujem da bude posebno dobar) ali kraj bi mogao da bude los jer je Martin najavio neku vrstu "destruktivnog zavrsetka". Verujem da ce ostaviti jako malo nade za neki novi svet posle kraja ovog starog, umiruceg u kome se sve desava. (uzgred, ni to nije originalni motiv - naprotiv).
pre 12 godina
@kalifumestokalifa
A Zelazny? "Sivi likovi" 25 godina pre Martina..
pre 12 godina
Ples mi je realno ok mada sam kao i vecina mnogo vise ocekivao,glave sa Tirionom,Deneris i Dzonom su prespore pomalo i dosadne,neki likovi kao sto su Bren i Arja su dati na kasicicu a sa druge strane ubacuju se neki novi(Grif i Kventin Martel)bez kojih se objektivno moze.Martin ima toliko vec interesantnih likova da je bespotrebno da ubacuje nove.Sansa kao da vise i ne postoji a poslednja glava o Dzonu je iritirajuca do besvesti,cak i preterivanje ima granicu.Ne znam da li je ova knjiga najgora ali cinjenica da nije ni blizu najbolje.Kao da nije imao strpljenja da je zavrsi do kraja kao ostale delove.Martin kaze da Ples treba da gledamo kao celinu sa Gozbom ali nekako posle 7 godina cekanja tesko mogu da se nateram na to.Naravno Martin i dalje ostaje moj omiljeni pisac i jedva cekam sledeci deo koji ce nadam se,bez pritisaka,oduvati sve ostale.
pre 12 godina
dobra prica. obicno knjiga bude zanimljivija od filma/serije, zbog toga sam kupio prvu knjigu (u originalnom engleskom izdanju) posle gledanja prve sezone Game of Thrones. zazalio sam vise puta, sto zbog vremena izgubljenog citajuci jedno do kraja pateticno americko s****e, sto zbog soma dindzi koje sam potrosio na knjigu. cekam drugu sezonu HBO serije koja je genijalno napravljena. momci su udahnuli zivot dobroj prici ocajno napisanoj od strane ociglednog kompleksasa. covek se sada samo slepuje uz producente i glumce... preporucujem svima da ipak budu strpljivi i da sacekaju seriju.
pre 12 godina
@ kalifumestokalifa
Zacetnik "realne" epske fantastike je Glen Kuk a ne Martin. Serijal o Crnoj Ceti je zapocet dosta pre The Game of Thrones.
Ali Martin je odlicno odradio posao, mada 5 nastavak mi je mozda najvece razocarenje - iz razloga sto sam dosta toga ocekivao, ali nista se nije saznalo, cak jos vise stvari je ostavio zapetljano. Cekanje od 5 godina se nije isplatilo...
pre 12 godina
Ali pored svega toga, napravio je odlično delo, redefinisao je čitav žanr. Epsku fantastiku možete bukvalno podeliti na pre Martina i posle Martina.
Posle Martina dobijamo kompleksne "sive" likove umesto bajkovitih crno/belih, posle Martina dobijamo "realnu" epsku fantastiku u kojoj vam činjenica da ste glavni lik ne daje imunitet od grešaka i posledica tih grešaka. Gde nekad najbolje namere dovode do strašnih posledica. itd itd.
(kalifumestokalifa, 26. mart 2012 12:14)
A da ti pročitaš neku ozbiljnu seinen mangu, pa da vidiš ''sive'' likove,i njihovu kompleksnost.
A ima na stotine seinen mangi.
Za iskusnog čitaoca mangi ove ''epsko-fantasitčne'' limunade nisu interesantne.
pre 12 godina
a i samo da vas obavestim GRRM je dao celu pricu producentima serije tako da ako on umre oni znaju pricu i mogu da zavrse serijal
pre 10 godina
Mnogo ljudi u komentarima ističe takozvane "sive likove", odnosno kako ih je Martin uveo u žanr, što je potpuna glupost, jer to je Rodžer Želazni učinio pre njega, uzgred po meni bolji pisac od Martina.
pre 12 godina
"a i samo da vas obavestim GRRM je dao celu pricu producentima serije tako da ako on umre oni znaju pricu i mogu da zavrse serijal"
Pa bio bi pravi podvig da im otkrije nesto sto ni sam jos ne zna. Mozda ima neku ideju ali rasplet price nema ni u najavi.
pre 12 godina
dobra prica. obicno knjiga bude zanimljivija od filma/serije, zbog toga sam kupio prvu knjigu (u originalnom engleskom izdanju) posle gledanja prve sezone Game of Thrones. zazalio sam vise puta, sto zbog vremena izgubljenog citajuci jedno do kraja pateticno americko s****e, sto zbog soma dindzi koje sam potrosio na knjigu. cekam drugu sezonu HBO serije koja je genijalno napravljena. momci su udahnuli zivot dobroj prici ocajno napisanoj od strane ociglednog kompleksasa. covek se sada samo slepuje uz producente i glumce... preporucujem svima da ipak budu strpljivi i da sacekaju seriju.
pre 12 godina
Braćo, vi što čitate sotonska dela, pokajte se u Isusu i vratite se na pravi put ka Raju i jedinoj Istini. Manite se pisanija sototine podrepne muve i tog vašeg izmišljenog sveta punog paganskih pričanja i bogova. Vratite se na pravi put, a te nakaradne knjige spalite uz molitvu Tvorcu jedinome. Moliću se za vas braćo i sestre
pre 12 godina
Procitao sam sve knjige i ovaj nastavak je ubedljivo najgori do sada .Toliko cekanja i toliko teksta da na kraju ne mogu da se setim jednog originalnog i zanimljivog dogadjaja.Nadam se da necu cekati milion godina za sledeci nastavak pogotovo ako ce biti gori.
pre 12 godina
Ali pored svega toga, napravio je odlično delo, redefinisao je čitav žanr. Epsku fantastiku možete bukvalno podeliti na pre Martina i posle Martina.
Posle Martina dobijamo kompleksne "sive" likove umesto bajkovitih crno/belih, posle Martina dobijamo "realnu" epsku fantastiku u kojoj vam činjenica da ste glavni lik ne daje imunitet od grešaka i posledica tih grešaka. Gde nekad najbolje namere dovode do strašnih posledica. itd itd.
(kalifumestokalifa, 26. mart 2012 12:14)
A da ti pročitaš neku ozbiljnu seinen mangu, pa da vidiš ''sive'' likove,i njihovu kompleksnost.
A ima na stotine seinen mangi.
Za iskusnog čitaoca mangi ove ''epsko-fantasitčne'' limunade nisu interesantne.
pre 12 godina
Slazem se da vec postojecimkomentarom: svaki nastavak je losiji od prethodnog. martin jednostavno vise ne zna sta da radi sa likovima, bas je primetna kriza razvoja radnje - opet je zapoceo par sporednih prica za sledeci nastavak a niko pa ni sam Martin ne zna kako ce sve ovo sto je zapetljao zavrsiti. Tolkin je za razliku od njega objavio svoje delo kao zavrsenu, zaokruzenu celinu..lako bi se moglo desiti da kraj bude smandrljan, nezadovoljavajuci..ako ga uopste i bude s obzirom kojom dinamikom izlaze nastavci.
pre 12 godina
Indikativno je da se najpohvalnije izrazavaju o knjigama oni koji do serije nisu ni culi za njih. Svi koji zanr bolje poznaju imaju malo drugacije misljenje (ne obavezno i lose). Literarno strogo gledano, Martinovo delo je tek prosek ili malo bolje. Najbolji delovi su oni gde se fantastika "nazire" tj delovi o Branu i Drugima. Radnja je previse rastrzana, vidi se da ima problema da pokupi sve "repove" radnje u jednu kompaktnu celinu. Ubija svoje likove sadisticki, ozivljava ih da bi ih valjda dalje mucio. Delo ima kvalitet ali niposto nije originalno - neko ko poznaje istoriju i mitologiju malo bolje primetice vec poznate motive. I samo odredjivanje unapred broja knjiga do zavrsetka dela je ne bas pametan potez autora. Nisam optimistican sto se daljeg razvoja radnje tice - mozda sl nastavak i bude korektan (vise i ne ocekujem da bude posebno dobar) ali kraj bi mogao da bude los jer je Martin najavio neku vrstu "destruktivnog zavrsetka". Verujem da ce ostaviti jako malo nade za neki novi svet posle kraja ovog starog, umiruceg u kome se sve desava. (uzgred, ni to nije originalni motiv - naprotiv).
pre 12 godina
dobra prica. obicno knjiga bude zanimljivija od filma/serije, zbog toga sam kupio prvu knjigu (u originalnom engleskom izdanju) posle gledanja prve sezone Game of Thrones. zazalio sam vise puta, sto zbog vremena izgubljenog citajuci jedno do kraja pateticno americko s****e, sto zbog soma dindzi koje sam potrosio na knjigu. cekam drugu sezonu HBO serije koja je genijalno napravljena. momci su udahnuli zivot dobroj prici ocajno napisanoj od strane ociglednog kompleksasa. covek se sada samo slepuje uz producente i glumce... preporucujem svima da ipak budu strpljivi i da sacekaju seriju.
(irvas, 26. mart 2012 11:14)
za ovakav komentar ne treba mozak!!!!
pre 12 godina
Ovo je najbolji dokaz kako su ukusi tesko uporedivi. Dolazimo sa razlicitim stepenima obrazovanja i citalackih iskustava, pa je i razumljivo da se vrednost nekog dela ne moze bas objektivno utvrditi. Na primer, meni Martinovo pisanje ne nadizlazi prosecno dobru epske fantastike, ne impresionira me pripovedanje. Pre njega sam procita puno toga, kao i posle. U odnosu na literaturu glavnog toka je roman jos bledji, posto su uzori jasni, mene najvise potseca na neki miks sekspira i tolstoja. Ako hocete nesto zaista snazno, probajte Ursulu Le Guin. Naravno, obracam se istomisljenicima :-) .
Sto se tice aktuelih pisaca, preporucio bih Miéville-a i Rothfussa za dva potpuno razlicita citateljska ugodjaja.
pre 12 godina
Sa HBO serijalom je unisten ceo njegov rad.
Sad imamo 50.000.000 praznoglavaca koji ne da nisu procitali nego ne znaju ni ko je pisac.
Inace, Terry Pratchett > ostali.
pre 12 godina
Epsku fantastiku ili volite ili ne volite.
Moram priznati pre ove serije nisam bio naročito lud za epskom fantastikom.
Gospodar Prstenova mi je bio zanimljiv u 8. razredu, ali ga nikada ne bih preporučio odraslom čoveku. Točak vremena je počeo OK, ali je vrlo brzo postao nalik španskoj seriji, predvidljiv, repetitivan, pun glupih dijaloga. Tomasa Konvenanta sam napustio već u prvoj polovini prve knjige, Dejvid Edings je infantilan.
Tako da kad su mi preporučili ASOIF rekao sam ne hvala, ali onda sam nastavljao da dobijam preporuke i to od najrazličitijih ljudi tako da sam bez nekog uzbuđenja uzeo da čitam prvu knjigu pre možda 5 godina.. i bio sam oduvan.
Da li Martin zastranjuje sa digresijama? Moguće, naročito od 4. knjige
Da li je vraćanje iz mrtvih glupa štaka? Gotovo sigurno.
Da li je suviše neefikasan u pisanju? Pa recimo samo to da je 4. i 5. knjigu pisao 11g ukupno a to je u suštini jedna knjiga podeljena po likovima.
Ali pored svega toga, napravio je odlično delo, redefinisao je čitav žanr. Epsku fantastiku možete bukvalno podeliti na pre Martina i posle Martina.
Posle Martina dobijamo kompleksne "sive" likove umesto bajkovitih crno/belih, posle Martina dobijamo "realnu" epsku fantastiku u kojoj vam činjenica da ste glavni lik ne daje imunitet od grešaka i posledica tih grešaka. Gde nekad najbolje namere dovode do strašnih posledica. itd itd.
pre 12 godina
"a i samo da vas obavestim GRRM je dao celu pricu producentima serije tako da ako on umre oni znaju pricu i mogu da zavrse serijal"
Pa bio bi pravi podvig da im otkrije nesto sto ni sam jos ne zna. Mozda ima neku ideju ali rasplet price nema ni u najavi.
pre 10 godina
Mnogo ljudi u komentarima ističe takozvane "sive likove", odnosno kako ih je Martin uveo u žanr, što je potpuna glupost, jer to je Rodžer Želazni učinio pre njega, uzgred po meni bolji pisac od Martina.
pre 12 godina
Procitao sam svih 5 delova (u originalu, jer je od nasih izdavackih kuca sporija samo nasa drzavna administracija), i 5i deo je prosto receno nedovrsen, vise deluje kao uvod u nastavak nego kao sam nastavak. Zanimljivo je takodje da je ovo prva pozitivna kritika 5og dela serije koju sam video, posto tzv fun-base Martinu za ovu knjigu zamera svasta, uz konstataciju da nas Martin sa prve 4 toliko razmazio i podigao kriterijume da neke slabosti jednostavno bodu oci.
Saga jeste dobra i vredna citanja, ali je zasluzila objektivnu (ili makar nenarucenu) kritiku.
pre 12 godina
a i samo da vas obavestim GRRM je dao celu pricu producentima serije tako da ako on umre oni znaju pricu i mogu da zavrse serijal
pre 12 godina
@irvas Vecu glupost skoro nisam procitao, a pocela je izborna kampanja pa ti vidi...
pre 12 godina
Ples mi je realno ok mada sam kao i vecina mnogo vise ocekivao,glave sa Tirionom,Deneris i Dzonom su prespore pomalo i dosadne,neki likovi kao sto su Bren i Arja su dati na kasicicu a sa druge strane ubacuju se neki novi(Grif i Kventin Martel)bez kojih se objektivno moze.Martin ima toliko vec interesantnih likova da je bespotrebno da ubacuje nove.Sansa kao da vise i ne postoji a poslednja glava o Dzonu je iritirajuca do besvesti,cak i preterivanje ima granicu.Ne znam da li je ova knjiga najgora ali cinjenica da nije ni blizu najbolje.Kao da nije imao strpljenja da je zavrsi do kraja kao ostale delove.Martin kaze da Ples treba da gledamo kao celinu sa Gozbom ali nekako posle 7 godina cekanja tesko mogu da se nateram na to.Naravno Martin i dalje ostaje moj omiljeni pisac i jedva cekam sledeci deo koji ce nadam se,bez pritisaka,oduvati sve ostale.
pre 12 godina
Prvo seriju nisam gledao(da ne bi upao u te "praznoglavce" koje ovaj kum pominje), ali koliko cujem od prijatelja odlcna je. Sto se knjiga tice, posle prve i druge sam rekao "vau". Kako su izlazili sledeci nastavci postalo je ocigledno da se razvlaci pita kako bi se uzelo sve vise para. Daleko od toga da kvalitet opada, radi se o nepotrebnom sirenju price i povecanju broja likova cije se price pricaju. Jednostavno postaje zamorno,a sa sve vecim protokom vremena izmedju nastavaka i nemoguce popamtiti sve detalje vezane sa likove. Razumem ja coveka sto to radi, ali teba da se seti Dzordana (mada je Dzordan daleko slabiji pisac) i nacina na koji je on "zavrsio" Tocak Vremena.
pre 11 godina
Procitao sve i mogu da kazem da svi "viskovi" sluze svrsi price i razvoju likova. Martin je Makijaveli XXI veka!
pre 12 godina
@ kalifumestokalifa
Zacetnik "realne" epske fantastike je Glen Kuk a ne Martin. Serijal o Crnoj Ceti je zapocet dosta pre The Game of Thrones.
Ali Martin je odlicno odradio posao, mada 5 nastavak mi je mozda najvece razocarenje - iz razloga sto sam dosta toga ocekivao, ali nista se nije saznalo, cak jos vise stvari je ostavio zapetljano. Cekanje od 5 godina se nije isplatilo...
pre 12 godina
Odgledao sam prvu sezonu serije koja je neverovatna, preporucujem svima! Jedva cekam pocetak druge sezone, a sebi sam obecao da cu procitati i knjige jer sam cuo da su i one odlicne.
pre 12 godina
@stranac
Bravo za komentar !
Ja bih samo Martinu zabranio da dotakne bilo sta pored ASOIAF dok ne zavrsi, a ne da radi na Wild Cards i ostalim stvarima dok mu najjace delo cami po 5-6 godina. Da kvalitet opada to sigurno NIJE istina - mozda neko ko je citao prva 3 dela npr pa cekao dugo pa onda uzeo da cita 4. deo bez obnavljanja ili cak 5. posle 6 godina cekanja moze da stekne takav utisak. Ja sam i pre 4. i pre 5. dela citao sve prethodne da se podsetim i da budem u elementu. Mene odusevljava sto na drugo i trece citanje sve postaje jos pitkije i svi ti detalji koji u prvom citanju mozda postanu suvisni ili neke stvari previdite u narednim citanjima dolaze do izrazaja i imaju smisla itekako ... da ne pominjem da vec znate sve likove pa se covek i lakse orijentise u vremenu, prostoru i drugacije shvata ponasanja nekih likova.
pre 12 godina
Da budem iskren,ne razumijem komentare da je svaka knjiga sve slabija i da se radnja razvodnjava uvodjenjem novih likova.Koja je to radnja?Martin nam daje uvid u desavanja u jednom kompleksnom kraljevstvu iz mnogih perspektiva tako da ono sto je izgledalo ispravno, vise se ne cini tako jednostavno citajuci drugo glediste a kamoli trece.Pa makar bi nama sa ovih prostora trebalo da je drago sto se ravnopravno cuje svaciji glas pa neka citalac sam odluci ko je u pravu.Problem se izgleda javlja sto se ocekuje snaga dobra i pravde u borbi protiv gluposti i zla,a s tim se Martin maestralno poigrava stavljajuci te osobine cesto u isti lik(kako inace i biva u zivotu) i time nas izbacuje iz pozicije da svim srcem navijamo za nekoga.Tako dolazimo u poziciju da nesto sto u startu smatramo djetinjastom literaturom odbacujemo zbog nedostatka tih opstepopularnih klisea.To bi bila i razlika a i prednost po meni u odnosu na Tolkina.Sto se tice zavrsetka sage,nema sanse da Martin ne zna kuda sve vodi,makar mi dosad nije dao ni najmanji nagovjestaj da ne zna sta radi ili da su neki likovi suvisni,jer ovo nije jednosmjerna prica,iako je tako krenulo,ovo su hronike jednog vremena.Ja nikad sebe nisam vidio kao fana fantasy-a ali ovo je kapitalno djelo koje postavlja trendove i smijesno mi je kad se smatra povrsnim samo zato sto pisac ima tu nesrecu da je mastovit(sto po definiciji nosi odredjenu infantilnost) i razumljiv(to i pokazuje kako vecina jos uvijek iole ozbiljniju knjizevnost dozivljavaju(nedajboze da procitaju) kao nesto konfuzno i dosadno,znaci,duboko je).Opsirno jeste,i detaljno je ali ja samo mogu da se divim tolikoj posvecenosti i kvalitetu pripovijedanja.Najgore je naravno sto se dugo cekaju nastavci ovako obimnog djela i vec zavidim onima koji ce jednog dana u cugu moci da popiju ovu sagu a ne kao mi sto brinemo da Martina ne udari auto na ulici i ne stigne da kaze sta je bilo sa Deneris:).I za kraj,ne znam koliko minimum djelova predvidjaju kriticari ali sam Martin je jos davno najavio sedam djelova sage sa sve imenima romana(cekaju nas jos "vjetrovi zime" i "san o proljecu").
pre 12 godina
Odakle ljudima uopste ideja da pisac ne zna kako ce da zavrsi knjigu? Pa ja sam imam u glavi kao i svaki pazljiv citalac bar 3 varijante zavrsetka a svi ocekujemo ono sto vredi ocekivati od Martina- neocekivano a zapravo jako logicno.
pre 12 godina
Zanimljiv tekst, svakako. Jedino bih da kažem da Martinove knjige ipak nisu slične Tolkinovim. Ne tvrdim da su "slabije" ili "bolje", samo ističem da ipak nisu slične, čak uopšte, ni po čemu, realno. Ostalo se slažem, mada mislim da se ipak malčice (ne previše, ali pomalo) suvišno analiziraju neki likovi i aspekti priče. Inače, u redu, ko može da čita sedam hiljada strana, i treba da bude nekako nagrađen za sve vreme posvećeno tim knjigama. Srećom, pa valjaju.
pre 12 godina
Procitao sam skoro knjigu i ne mogu da verujem da je mogao posle 6 godina da objavi ovakvo s*anje. Salim se naravno jer je knjiga genijalna. Bolja je od prethodnih delova , cak i "Oluje maceva" jer je ono sve bio samo uvod u pricu koja sad pocinje da se rasplice. Nisam mnogo citao epsku fantastiku, ali cim sam odgledao par epizoda serije otisao sam i kupio prvu knjigu. Tuzno je sto su svi navikli na holivudske hepi endove pa su nakon smrti prvog od omiljenih likova rekli kako je knjiga sranje. Jedino sto zameram Georgeu R. R. Martinu je to sto umesto da pise sledecu knjigu on putuje po celom svetu, a uz to nas jos nas Laguna za*ebava prevodjenjem knjige od 900 strana godinu dana. Meni je bilo lako jer sam ""Gozbu za vrane" zavrsio u julu prosle godine i stvarno ne mogu da zamislim sta prolaze oni koji su procitali knjige nakon njihovog izlaska. Sve u svemu knjiga je neverovatna i nadam se(verovatno previse optimisticki) da ce "Winds of winter" izaci do kraja 2014.jer GRRM kaze da je najtezi deo prosao.
pre 12 godina
Odusevljena sam knjigom,tj.svih pet sam procitala.Jedva cekam kada ce napisati i ostatak!!!
pre 12 godina
@irvas. Dakle stvarno!? Zato irvasi i ne treba da čitaju knjige nego da vuku sanke deda mrazu.
pre 12 godina
@kalifumestokalifa
A Zelazny? "Sivi likovi" 25 godina pre Martina..
pre 12 godina
Ne cudi me da Martinu za svaku knjigu treba sve vise i vise vremena. Sa svakom napisam stranom, svaka sledeca strana postaje teza i teza za pisanje, posto prica postaje sve kompleksnija i sve je teze pratiti sve likove u vremenu, prostoru i kontekstu. S obzirom na to koliki fan-base knjige imaju i na fanaticnost fanova, i najmanja greskica bi bila pronadjena najkasnije pola sata posle objavljivanja a autor nabijen na (internet) kolac. Opsirnost je stvar ukusa, meni je sve to sasvim ok dok se ne dodje do Jordan-Wheel-Of-Time nivoa, tj. gde bi cela knjiga od 1000 strana mogla (i trebala) da se svede na jedno poglavlje od mozda 100 strana a ostatak je filler koji ne donosi nista bas nista.
PS. za hard-hard-core ljubitelje epske fantastike preporucujem Stevena Eriksona i njegov "Malazan Book of the Fallen" ciklus, ali sa upozorenjem: kome je Martin komplikovan, bolje da ni ne pocinje, Erikson je 5x komplikovaniji. http://en.wikipedia.org/wiki/Malazan_Book_of_the_Fallen
pre 12 godina
GRRM neka pozuri sa pisanjem knjige da ga nebi zgazio autobus slucajno ili slicno, a mi ostali bez kraja.
pre 12 godina
To sto je serijal ogroman je normalna stvar kod epske fantastike. Medjutim najveci deo price a sto se tice sporednih likova nije tu slucajno, samo treba pazljivo citati. Ako vam se prica cini plitkom a detalji suvisni, znaci da niste pokupili vazne detalje vezane za pricu koji se javljaju u fragmentima i na potpuno neocekivanim mestima.
Jedna stvar je sigurna, svi bitni likovi ce imati neke uloge u finisu a toliko ih ima da ce biti pravo majstorstvo uklopiti sve.
pre 12 godina
Samo sam hteo da podelim sa vama da sam cuo za pricu da je Martin negde opisao grubo kako bi serijal trebao da se zavrsi, i da bi, u slucaju da se njemu nesto desi pre nego sto stigne da napise do kraja, taj materijal dobio pisac kojeg je on odredio da dovrsi umesto njega... Mozda je glupost, ali ja verujem u ovo...
pre 12 godina
ajde pisi covjece imas da zavrsis ovaj deo i jos dva a jos malo ti zovota ostalo. samo nemoj da cekas 10 godina ko sada. okozismo se ovdje...
pre 12 godina
@jefimija: Ajde sad priznaj da si ovo napisao/la samo da bi trolovao/la :)
34 Komentari
Sortiraj po: