Ponedeljak, 25.09.2023.

11:00

Deveta planeta najverovatnije postoji, a evo zašto ju je teško uočiti VIDEO

Izvor: Inverse.com

Deveta planeta najverovatnije postoji, a evo zašto ju je teško uoèiti VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

32 Komentari

Sortiraj po:

Ne lupaj

pre 2 godine

Prema Opštoj teoriji relativnosti gravitacija ne postoji, već masivna tela u svom okruženju zakrivljuju prostor-vreme ;)
(Velikii brat, 2. oktobar 2023 21:26)

Gravitacija je empirijska pojava i nema šta da ne postoji, samo što je prema Ajnštajnovom modelu gravitacija objašnjena zakrivljenjem prostor-vremena, dok je u Njutnivom modelu objašnjena postojanjem sile privlačenja.

Velikii brat

pre 2 godine

...ali je svakako taj podatak Ajnštajn iskoristio da pronađe nove i tačnije jednačine gravitacije.
(Bezalel, 25. septembar 2023 20:01)

Prema Opštoj teoriji relativnosti gravitacija ne postoji, već masivna tela u svom okruženju zakrivljuju prostor-vreme ;)

Milos

pre 2 godine

A sta cemo za Sumeranske tablice od pre Hrista, na kojima pise da se planeta Nubiru priblizava zemlji na svakih 30000 godina (nisam siguran za cifru).
To je ta planeta koja nedostaje

Bezalel

pre 2 godine

@teorija zavere
Neptun je bukvalno otkriven tako što se Uran nije kretao u skladu sa Njutnovom jednačinom gravitacije, što znači da su astronomi vrlo dobro uradili što nisu pretpostavili da jednačina gravitacije nije tačna, nego da tu negde postoji neotkrivena planeta. Ali i kad su otkrili da se ni Merkur ne kreće u skladu sa jednačinom gravitacije, opet su pretpostavili postojanje hipotetičke planete Vulkan između Merkura i Sunca, ali se posmatranjem i traženjem ispostavilo da te planete nema i da jednačina zaista nije 100% tačna, ali je svakako taj podatak Ajnštajn iskoristio da pronađe nove i tačnije jednačine gravitacije. Teorije i jednačine su opšteg karaktera, i zato je kod svake anomalije mnogo verovatnije da se pretpostavi da postoji neki neotkriveni faktor, pa kad se upornim istraživanjem i ekperimentisanjem potvrdi da tog faktora nema, tek onda pristupiti reviziji teorije. Do sad niko nije ponudio ništa što bi zamenilo Ajnštajnovu teoriju gravitacije a da može da isključi postojanje tzv tamne materije, dok su mnogi eksperimenti dali potvrdu da tako nešto zaista postoji.

Slavisa R

pre 2 godine

Ima li dje gore da uocite na te Planete sto se nemogu vidjet recimo neki okean Nafte ili benzina da posaljemo SAD da jednom prestanu ratovat za naftu

MisterNo

pre 2 godine

Ništa infracrveni teleskop? Ne pomaže ni taj?
(Dobro Informisan, 

Pa kako je ta planeta ako postoji veeeoma daleko, njena temperatura je oko 3 kelvina, tako da IC teleskop ne pomaze.

Ipak se kreće

pre 2 godine

Kome verovati?
Neko objavljuje da je otkrio molekul na udaljenoj planeti 120 svetlosnih godina.
Ovi pretpostavljaju da postoji ogromna planeta u sunčevom sistemu, ali se ne vidi.

Алекса

pre 2 godine

Занимљиво да се стручњаци за астрофизику са дипломама из посматрања егзопланета и равне земље масовно окупљају у коментарима портала Б92 и својим стручним мишљењем обасјавају ову тему...

Eppur si muove

pre 2 godine

Kome verovati?
Neko objavljuje da je otkrio molekul na udaljenoj planeti 120 svetlosnih godina.
Ovi pretpostavljaju da postoji ogromna planeta u sunčevom sistemu, ali se ne vidi.

dude

pre 2 godine

Krivo Amerima što nisu otkrili nijednu planetu, jer su sve ostale otkrili Evropljani. Pluton jesu otkrili, ali to više nije planeta.
(Kvante, 25. septembar 2023 14:58)

da. evo ortak javlja iz oklahome, da ljudi izbezumljeni trče ulicama i viču “što ne otkrismo planetu”. tuga u usa.

BobbPenn

pre 2 godine

Zanimljivo je da naučnici mogu da vide planete u drugim zvezdanim sistemima (egzoplanete) a ne mogu da vide nedostajuću planetu u našem Sučnevom sistemu, pa makar bila na samom rubu sistema.
(Šta radi taj Webb?, 25. septembar 2023 14:16)
Sve te planete su relativno blizu svoje matične zvezde i sem što se dovoljno svetla odbija o njih, takođe se nalaze ugrubo u istoj ravni sa Zemljom i svojom zvezdom, tako da periodično prolaze između nas i matične zvezde, kada možemo prilično detaljno da ih proučavamo.
Iako je planeta X mnogo bliža nama, predaleko je od izvora svetlosti i nikad ne prolazi između Zemlje i Sunca

divljan

pre 2 godine

Samo nas loze glupostima!
Al da lep crtaju, nema sta, i masta im je z oskara!
Kad se setim, onomad su nam pustali zvuk svemirrraaaa!
De ces vise.
Laku noc, laku noc, laku noc, kaze jedna decija pesmica.

nije problem

pre 2 godine

"Osim toga, takođe je neophodno pronaći najpogodnije vreme za posmatranje – vedru noć bez Meseca – i pravu lokaciju." ---Ovo je svakih 28,5 dana na svim lokacijama sveta!

BobbPenn

pre 2 godine

Kojperov pojas se nalazi na udaljenosti od 30 AJ do 50 Aj od Sunca a naučnici misle da se planeta ,,X" nalazi na udaljenosti 250-500 AJ od Sunca. Pa koliku to privlačnu silu ima Sunce? Kako nekim telekopima nisu otkrili toliku planetu na velikoj udaljnosti od neke matične zvezde? Samo bi se ispred zvezde pojavio veliki crni disk.
(Bogdan, 25. septembar 2023 14:22)
Gravitacija na 250-500AJ istina nije velika i sigurno ne bi bila dovoljna da privuče planetu koja je 'u prolazu' ali ukoliko je Planeta X stvorena zajedno sa ostatkom sunčevog sistema, ona je već milijardama godina u gravitacionoj ravnoteži sa Suncem i ostalim planetama i tada nije potrebno jako gravitaciono polje da ga i dalje drži u ravnoteži.
Verovatno je nekad davno bila bliža Suncu i polako se udaljava, kao i Mesec od Zemlje...

Goran

pre 2 godine

Zanimljivo je da naučnici mogu da vide planete u drugim zvezdanim sistemima (egzoplanete) a ne mogu da vide nedostajuću planetu u našem Sučnevom sistemu, pa makar bila na samom rubu sistema.
(Šta radi taj Webb?, 25. septembar 2023 14:16)

Egzoplanete se mogu primetiti jedino kad su jako blizu svojih zvezda, pa su dosta osvetljene ili su čak između nas i njihove zvezde pa ih detektujemo kao promenu svetlosti zvezde.

9. planeta Sunčevog sistema bi sa druge strane bila jako udaljena od Sunca, tako da praktično ne dobija nikakvu svetlost (kao da zemlja nema ni meseca ni sunca, same zvezde je bi osvetlile), pa ju je teško detektovati. Možda ako bi prošla preko neke zvezde, ali i to pitanje, jer dok oko udaljene zvezde planeta polako kruži, ovde bi praktično prelazila preko tačke što bi bilo gotovo trenutno, titraj, što može biti bilo šta, može biti asteroid, prašina itd.

Bezalel

pre 2 godine

Zanimljivo je da naučnici mogu da vide planete u drugim zvezdanim sistemima (egzoplanete) a ne mogu da vide nedostajuću planetu u našem Sučnevom sistemu, pa makar bila na samom rubu sistema.
(Šta radi taj Webb?, 25. septembar 2023 14:16)

Pa baš zato što egzoplanete orbitiraju oko udaljenih zvezda pa ih je moguće detektovati jer prave senku od svetlosti te zvezde, a objekti u Sunčevom sistemu su uočljivi samo toliko koliko odbijaju Sunčevu svetlost ka Zemlji, što je vrlo slaba svetlost ukoliko su dosta udaljeni od Sunca.

Eppur si muove

pre 2 godine

Kome verovati?
Neko objavljuje da je otkrio molekul na udaljenoj planeti 120 svetlosnih godina.
Ovi pretpostavljaju da postoji ogromna planeta u sunčevom sistemu, ali se ne vidi.

teorija zavere

pre 2 godine

"Kada su astronomi koristili kompjuter za modeliranje gravitacionih sila potrebnih da se objekti u Kajperovom pojasu pomeraju kao što je primećeno, otkrili su da bi za to bila potrebna planeta najmanje deset puta veća od Zemlje." - Kada sam ja bio klinac "tamna materija" je bio pojam koji se koristio samo u romanima naučne fantastike. Naučnici su ga uveli u nauku kada se ponašanje nekih zvezda nije slagalo sa gravitacijom. I umesto da posumnjaju u gravitaciju, oni do došli do genijalnog rešenja. Sigurno u svemiru postoji nešto što ima masu, ali ga mi ne vidimo, tj. tamna materija. Tako i ovde imamo isti slučaj. Objekti u tom pojasu se ne pomeraju u skladu sa gravitacijom, znači mora da postoji planeta koju ne vidimo.

Slepac

pre 2 godine

Zanimljivo je da naučnici mogu da vide planete u drugim zvezdanim sistemima (egzoplanete) a ne mogu da vide nedostajuću planetu u našem Sučnevom sistemu, pa makar bila na samom rubu sistema.
(Šta radi taj Webb?, 25. septembar 2023

Samo se čekalo ovakvo pitanje.. Nekoga ko je nešto načuo o astronomiji, i misli da samim tim i zna nešto o istoj.Odakle ti ideja da naučnici vide planete van sunčevog sistema?? Detektuje se samo uticaj nekog objekta na zvezdu koji je nemoguće videti današnjim teleskopima, i to na više načina. Tako možemo dobiti informacije, ali ništa tačno i precizno. Znači, informaciju dobijamo isključivo posmatrajući zvezdu i varijacije u svetlosti koje nam dolaze od nje. Ova planeta, ako postoji, prima izuzetno malo sunčeve svetlosti pa je samim tim skoro nevidljiva. Eventualna potraga za njom se obavlja u mrklom mraku.

Šta radi taj Webb?

pre 2 godine

Zanimljivo je da naučnici mogu da vide planete u drugim zvezdanim sistemima (egzoplanete) a ne mogu da vide nedostajuću planetu u našem Sučnevom sistemu, pa makar bila na samom rubu sistema.

Bogdan

pre 2 godine

Kojperov pojas se nalazi na udaljenosti od 30 AJ do 50 Aj od Sunca a naučnici misle da se planeta ,,X" nalazi na udaljenosti 250-500 AJ od Sunca. Pa koliku to privlačnu silu ima Sunce? Kako nekim telekopima nisu otkrili toliku planetu na velikoj udaljnosti od neke matične zvezde? Samo bi se ispred zvezde pojavio veliki crni disk.

DARKO DAMIS

pre 2 godine

sto nazivaju planete laznim imenima kad svi znamo da su to moderna imena za njih nisu to junaci iz stripova to su imena bogova neptun... sta je to ili poseidon stvarno in
me nije li lepse ... mars ? sta je to cokolada ili aris bog rata....

Šta radi taj Webb?

pre 2 godine

Zanimljivo je da naučnici mogu da vide planete u drugim zvezdanim sistemima (egzoplanete) a ne mogu da vide nedostajuću planetu u našem Sučnevom sistemu, pa makar bila na samom rubu sistema.

Slepac

pre 2 godine

Zanimljivo je da naučnici mogu da vide planete u drugim zvezdanim sistemima (egzoplanete) a ne mogu da vide nedostajuću planetu u našem Sučnevom sistemu, pa makar bila na samom rubu sistema.
(Šta radi taj Webb?, 25. septembar 2023

Samo se čekalo ovakvo pitanje.. Nekoga ko je nešto načuo o astronomiji, i misli da samim tim i zna nešto o istoj.Odakle ti ideja da naučnici vide planete van sunčevog sistema?? Detektuje se samo uticaj nekog objekta na zvezdu koji je nemoguće videti današnjim teleskopima, i to na više načina. Tako možemo dobiti informacije, ali ništa tačno i precizno. Znači, informaciju dobijamo isključivo posmatrajući zvezdu i varijacije u svetlosti koje nam dolaze od nje. Ova planeta, ako postoji, prima izuzetno malo sunčeve svetlosti pa je samim tim skoro nevidljiva. Eventualna potraga za njom se obavlja u mrklom mraku.

Bogdan

pre 2 godine

Kojperov pojas se nalazi na udaljenosti od 30 AJ do 50 Aj od Sunca a naučnici misle da se planeta ,,X" nalazi na udaljenosti 250-500 AJ od Sunca. Pa koliku to privlačnu silu ima Sunce? Kako nekim telekopima nisu otkrili toliku planetu na velikoj udaljnosti od neke matične zvezde? Samo bi se ispred zvezde pojavio veliki crni disk.

dude

pre 2 godine

Krivo Amerima što nisu otkrili nijednu planetu, jer su sve ostale otkrili Evropljani. Pluton jesu otkrili, ali to više nije planeta.
(Kvante, 25. septembar 2023 14:58)

da. evo ortak javlja iz oklahome, da ljudi izbezumljeni trče ulicama i viču “što ne otkrismo planetu”. tuga u usa.

BobbPenn

pre 2 godine

Zanimljivo je da naučnici mogu da vide planete u drugim zvezdanim sistemima (egzoplanete) a ne mogu da vide nedostajuću planetu u našem Sučnevom sistemu, pa makar bila na samom rubu sistema.
(Šta radi taj Webb?, 25. septembar 2023 14:16)
Sve te planete su relativno blizu svoje matične zvezde i sem što se dovoljno svetla odbija o njih, takođe se nalaze ugrubo u istoj ravni sa Zemljom i svojom zvezdom, tako da periodično prolaze između nas i matične zvezde, kada možemo prilično detaljno da ih proučavamo.
Iako je planeta X mnogo bliža nama, predaleko je od izvora svetlosti i nikad ne prolazi između Zemlje i Sunca

Ipak se kreće

pre 2 godine

Kome verovati?
Neko objavljuje da je otkrio molekul na udaljenoj planeti 120 svetlosnih godina.
Ovi pretpostavljaju da postoji ogromna planeta u sunčevom sistemu, ali se ne vidi.

Goran

pre 2 godine

Zanimljivo je da naučnici mogu da vide planete u drugim zvezdanim sistemima (egzoplanete) a ne mogu da vide nedostajuću planetu u našem Sučnevom sistemu, pa makar bila na samom rubu sistema.
(Šta radi taj Webb?, 25. septembar 2023 14:16)

Egzoplanete se mogu primetiti jedino kad su jako blizu svojih zvezda, pa su dosta osvetljene ili su čak između nas i njihove zvezde pa ih detektujemo kao promenu svetlosti zvezde.

9. planeta Sunčevog sistema bi sa druge strane bila jako udaljena od Sunca, tako da praktično ne dobija nikakvu svetlost (kao da zemlja nema ni meseca ni sunca, same zvezde je bi osvetlile), pa ju je teško detektovati. Možda ako bi prošla preko neke zvezde, ali i to pitanje, jer dok oko udaljene zvezde planeta polako kruži, ovde bi praktično prelazila preko tačke što bi bilo gotovo trenutno, titraj, što može biti bilo šta, može biti asteroid, prašina itd.

Bezalel

pre 2 godine

Zanimljivo je da naučnici mogu da vide planete u drugim zvezdanim sistemima (egzoplanete) a ne mogu da vide nedostajuću planetu u našem Sučnevom sistemu, pa makar bila na samom rubu sistema.
(Šta radi taj Webb?, 25. septembar 2023 14:16)

Pa baš zato što egzoplanete orbitiraju oko udaljenih zvezda pa ih je moguće detektovati jer prave senku od svetlosti te zvezde, a objekti u Sunčevom sistemu su uočljivi samo toliko koliko odbijaju Sunčevu svetlost ka Zemlji, što je vrlo slaba svetlost ukoliko su dosta udaljeni od Sunca.

BobbPenn

pre 2 godine

Kojperov pojas se nalazi na udaljenosti od 30 AJ do 50 Aj od Sunca a naučnici misle da se planeta ,,X" nalazi na udaljenosti 250-500 AJ od Sunca. Pa koliku to privlačnu silu ima Sunce? Kako nekim telekopima nisu otkrili toliku planetu na velikoj udaljnosti od neke matične zvezde? Samo bi se ispred zvezde pojavio veliki crni disk.
(Bogdan, 25. septembar 2023 14:22)
Gravitacija na 250-500AJ istina nije velika i sigurno ne bi bila dovoljna da privuče planetu koja je 'u prolazu' ali ukoliko je Planeta X stvorena zajedno sa ostatkom sunčevog sistema, ona je već milijardama godina u gravitacionoj ravnoteži sa Suncem i ostalim planetama i tada nije potrebno jako gravitaciono polje da ga i dalje drži u ravnoteži.
Verovatno je nekad davno bila bliža Suncu i polako se udaljava, kao i Mesec od Zemlje...

nije problem

pre 2 godine

"Osim toga, takođe je neophodno pronaći najpogodnije vreme za posmatranje – vedru noć bez Meseca – i pravu lokaciju." ---Ovo je svakih 28,5 dana na svim lokacijama sveta!

Bezalel

pre 2 godine

@teorija zavere
Neptun je bukvalno otkriven tako što se Uran nije kretao u skladu sa Njutnovom jednačinom gravitacije, što znači da su astronomi vrlo dobro uradili što nisu pretpostavili da jednačina gravitacije nije tačna, nego da tu negde postoji neotkrivena planeta. Ali i kad su otkrili da se ni Merkur ne kreće u skladu sa jednačinom gravitacije, opet su pretpostavili postojanje hipotetičke planete Vulkan između Merkura i Sunca, ali se posmatranjem i traženjem ispostavilo da te planete nema i da jednačina zaista nije 100% tačna, ali je svakako taj podatak Ajnštajn iskoristio da pronađe nove i tačnije jednačine gravitacije. Teorije i jednačine su opšteg karaktera, i zato je kod svake anomalije mnogo verovatnije da se pretpostavi da postoji neki neotkriveni faktor, pa kad se upornim istraživanjem i ekperimentisanjem potvrdi da tog faktora nema, tek onda pristupiti reviziji teorije. Do sad niko nije ponudio ništa što bi zamenilo Ajnštajnovu teoriju gravitacije a da može da isključi postojanje tzv tamne materije, dok su mnogi eksperimenti dali potvrdu da tako nešto zaista postoji.

teorija zavere

pre 2 godine

"Kada su astronomi koristili kompjuter za modeliranje gravitacionih sila potrebnih da se objekti u Kajperovom pojasu pomeraju kao što je primećeno, otkrili su da bi za to bila potrebna planeta najmanje deset puta veća od Zemlje." - Kada sam ja bio klinac "tamna materija" je bio pojam koji se koristio samo u romanima naučne fantastike. Naučnici su ga uveli u nauku kada se ponašanje nekih zvezda nije slagalo sa gravitacijom. I umesto da posumnjaju u gravitaciju, oni do došli do genijalnog rešenja. Sigurno u svemiru postoji nešto što ima masu, ali ga mi ne vidimo, tj. tamna materija. Tako i ovde imamo isti slučaj. Objekti u tom pojasu se ne pomeraju u skladu sa gravitacijom, znači mora da postoji planeta koju ne vidimo.

Алекса

pre 2 godine

Занимљиво да се стручњаци за астрофизику са дипломама из посматрања егзопланета и равне земље масовно окупљају у коментарима портала Б92 и својим стручним мишљењем обасјавају ову тему...

DARKO DAMIS

pre 2 godine

sto nazivaju planete laznim imenima kad svi znamo da su to moderna imena za njih nisu to junaci iz stripova to su imena bogova neptun... sta je to ili poseidon stvarno in
me nije li lepse ... mars ? sta je to cokolada ili aris bog rata....

divljan

pre 2 godine

Samo nas loze glupostima!
Al da lep crtaju, nema sta, i masta im je z oskara!
Kad se setim, onomad su nam pustali zvuk svemirrraaaa!
De ces vise.
Laku noc, laku noc, laku noc, kaze jedna decija pesmica.

MisterNo

pre 2 godine

Ništa infracrveni teleskop? Ne pomaže ni taj?
(Dobro Informisan, 

Pa kako je ta planeta ako postoji veeeoma daleko, njena temperatura je oko 3 kelvina, tako da IC teleskop ne pomaze.

Eppur si muove

pre 2 godine

Kome verovati?
Neko objavljuje da je otkrio molekul na udaljenoj planeti 120 svetlosnih godina.
Ovi pretpostavljaju da postoji ogromna planeta u sunčevom sistemu, ali se ne vidi.

Slavisa R

pre 2 godine

Ima li dje gore da uocite na te Planete sto se nemogu vidjet recimo neki okean Nafte ili benzina da posaljemo SAD da jednom prestanu ratovat za naftu

Milos

pre 2 godine

A sta cemo za Sumeranske tablice od pre Hrista, na kojima pise da se planeta Nubiru priblizava zemlji na svakih 30000 godina (nisam siguran za cifru).
To je ta planeta koja nedostaje

Eppur si muove

pre 2 godine

Kome verovati?
Neko objavljuje da je otkrio molekul na udaljenoj planeti 120 svetlosnih godina.
Ovi pretpostavljaju da postoji ogromna planeta u sunčevom sistemu, ali se ne vidi.

Velikii brat

pre 2 godine

...ali je svakako taj podatak Ajnštajn iskoristio da pronađe nove i tačnije jednačine gravitacije.
(Bezalel, 25. septembar 2023 20:01)

Prema Opštoj teoriji relativnosti gravitacija ne postoji, već masivna tela u svom okruženju zakrivljuju prostor-vreme ;)

Ne lupaj

pre 2 godine

Prema Opštoj teoriji relativnosti gravitacija ne postoji, već masivna tela u svom okruženju zakrivljuju prostor-vreme ;)
(Velikii brat, 2. oktobar 2023 21:26)

Gravitacija je empirijska pojava i nema šta da ne postoji, samo što je prema Ajnštajnovom modelu gravitacija objašnjena zakrivljenjem prostor-vremena, dok je u Njutnivom modelu objašnjena postojanjem sile privlačenja.

DARKO DAMIS

pre 2 godine

sto nazivaju planete laznim imenima kad svi znamo da su to moderna imena za njih nisu to junaci iz stripova to su imena bogova neptun... sta je to ili poseidon stvarno in
me nije li lepse ... mars ? sta je to cokolada ili aris bog rata....

Šta radi taj Webb?

pre 2 godine

Zanimljivo je da naučnici mogu da vide planete u drugim zvezdanim sistemima (egzoplanete) a ne mogu da vide nedostajuću planetu u našem Sučnevom sistemu, pa makar bila na samom rubu sistema.

Bogdan

pre 2 godine

Kojperov pojas se nalazi na udaljenosti od 30 AJ do 50 Aj od Sunca a naučnici misle da se planeta ,,X" nalazi na udaljenosti 250-500 AJ od Sunca. Pa koliku to privlačnu silu ima Sunce? Kako nekim telekopima nisu otkrili toliku planetu na velikoj udaljnosti od neke matične zvezde? Samo bi se ispred zvezde pojavio veliki crni disk.

divljan

pre 2 godine

Samo nas loze glupostima!
Al da lep crtaju, nema sta, i masta im je z oskara!
Kad se setim, onomad su nam pustali zvuk svemirrraaaa!
De ces vise.
Laku noc, laku noc, laku noc, kaze jedna decija pesmica.

nije problem

pre 2 godine

"Osim toga, takođe je neophodno pronaći najpogodnije vreme za posmatranje – vedru noć bez Meseca – i pravu lokaciju." ---Ovo je svakih 28,5 dana na svim lokacijama sveta!

Eppur si muove

pre 2 godine

Kome verovati?
Neko objavljuje da je otkrio molekul na udaljenoj planeti 120 svetlosnih godina.
Ovi pretpostavljaju da postoji ogromna planeta u sunčevom sistemu, ali se ne vidi.

Eppur si muove

pre 2 godine

Kome verovati?
Neko objavljuje da je otkrio molekul na udaljenoj planeti 120 svetlosnih godina.
Ovi pretpostavljaju da postoji ogromna planeta u sunčevom sistemu, ali se ne vidi.

Ipak se kreće

pre 2 godine

Kome verovati?
Neko objavljuje da je otkrio molekul na udaljenoj planeti 120 svetlosnih godina.
Ovi pretpostavljaju da postoji ogromna planeta u sunčevom sistemu, ali se ne vidi.

Slavisa R

pre 2 godine

Ima li dje gore da uocite na te Planete sto se nemogu vidjet recimo neki okean Nafte ili benzina da posaljemo SAD da jednom prestanu ratovat za naftu

Slepac

pre 2 godine

Zanimljivo je da naučnici mogu da vide planete u drugim zvezdanim sistemima (egzoplanete) a ne mogu da vide nedostajuću planetu u našem Sučnevom sistemu, pa makar bila na samom rubu sistema.
(Šta radi taj Webb?, 25. septembar 2023

Samo se čekalo ovakvo pitanje.. Nekoga ko je nešto načuo o astronomiji, i misli da samim tim i zna nešto o istoj.Odakle ti ideja da naučnici vide planete van sunčevog sistema?? Detektuje se samo uticaj nekog objekta na zvezdu koji je nemoguće videti današnjim teleskopima, i to na više načina. Tako možemo dobiti informacije, ali ništa tačno i precizno. Znači, informaciju dobijamo isključivo posmatrajući zvezdu i varijacije u svetlosti koje nam dolaze od nje. Ova planeta, ako postoji, prima izuzetno malo sunčeve svetlosti pa je samim tim skoro nevidljiva. Eventualna potraga za njom se obavlja u mrklom mraku.

Milos

pre 2 godine

A sta cemo za Sumeranske tablice od pre Hrista, na kojima pise da se planeta Nubiru priblizava zemlji na svakih 30000 godina (nisam siguran za cifru).
To je ta planeta koja nedostaje

teorija zavere

pre 2 godine

"Kada su astronomi koristili kompjuter za modeliranje gravitacionih sila potrebnih da se objekti u Kajperovom pojasu pomeraju kao što je primećeno, otkrili su da bi za to bila potrebna planeta najmanje deset puta veća od Zemlje." - Kada sam ja bio klinac "tamna materija" je bio pojam koji se koristio samo u romanima naučne fantastike. Naučnici su ga uveli u nauku kada se ponašanje nekih zvezda nije slagalo sa gravitacijom. I umesto da posumnjaju u gravitaciju, oni do došli do genijalnog rešenja. Sigurno u svemiru postoji nešto što ima masu, ali ga mi ne vidimo, tj. tamna materija. Tako i ovde imamo isti slučaj. Objekti u tom pojasu se ne pomeraju u skladu sa gravitacijom, znači mora da postoji planeta koju ne vidimo.

Алекса

pre 2 godine

Занимљиво да се стручњаци за астрофизику са дипломама из посматрања егзопланета и равне земље масовно окупљају у коментарима портала Б92 и својим стручним мишљењем обасјавају ову тему...

Bezalel

pre 2 godine

Zanimljivo je da naučnici mogu da vide planete u drugim zvezdanim sistemima (egzoplanete) a ne mogu da vide nedostajuću planetu u našem Sučnevom sistemu, pa makar bila na samom rubu sistema.
(Šta radi taj Webb?, 25. septembar 2023 14:16)

Pa baš zato što egzoplanete orbitiraju oko udaljenih zvezda pa ih je moguće detektovati jer prave senku od svetlosti te zvezde, a objekti u Sunčevom sistemu su uočljivi samo toliko koliko odbijaju Sunčevu svetlost ka Zemlji, što je vrlo slaba svetlost ukoliko su dosta udaljeni od Sunca.

BobbPenn

pre 2 godine

Zanimljivo je da naučnici mogu da vide planete u drugim zvezdanim sistemima (egzoplanete) a ne mogu da vide nedostajuću planetu u našem Sučnevom sistemu, pa makar bila na samom rubu sistema.
(Šta radi taj Webb?, 25. septembar 2023 14:16)
Sve te planete su relativno blizu svoje matične zvezde i sem što se dovoljno svetla odbija o njih, takođe se nalaze ugrubo u istoj ravni sa Zemljom i svojom zvezdom, tako da periodično prolaze između nas i matične zvezde, kada možemo prilično detaljno da ih proučavamo.
Iako je planeta X mnogo bliža nama, predaleko je od izvora svetlosti i nikad ne prolazi između Zemlje i Sunca

BobbPenn

pre 2 godine

Kojperov pojas se nalazi na udaljenosti od 30 AJ do 50 Aj od Sunca a naučnici misle da se planeta ,,X" nalazi na udaljenosti 250-500 AJ od Sunca. Pa koliku to privlačnu silu ima Sunce? Kako nekim telekopima nisu otkrili toliku planetu na velikoj udaljnosti od neke matične zvezde? Samo bi se ispred zvezde pojavio veliki crni disk.
(Bogdan, 25. septembar 2023 14:22)
Gravitacija na 250-500AJ istina nije velika i sigurno ne bi bila dovoljna da privuče planetu koja je 'u prolazu' ali ukoliko je Planeta X stvorena zajedno sa ostatkom sunčevog sistema, ona je već milijardama godina u gravitacionoj ravnoteži sa Suncem i ostalim planetama i tada nije potrebno jako gravitaciono polje da ga i dalje drži u ravnoteži.
Verovatno je nekad davno bila bliža Suncu i polako se udaljava, kao i Mesec od Zemlje...

dude

pre 2 godine

Krivo Amerima što nisu otkrili nijednu planetu, jer su sve ostale otkrili Evropljani. Pluton jesu otkrili, ali to više nije planeta.
(Kvante, 25. septembar 2023 14:58)

da. evo ortak javlja iz oklahome, da ljudi izbezumljeni trče ulicama i viču “što ne otkrismo planetu”. tuga u usa.

Goran

pre 2 godine

Zanimljivo je da naučnici mogu da vide planete u drugim zvezdanim sistemima (egzoplanete) a ne mogu da vide nedostajuću planetu u našem Sučnevom sistemu, pa makar bila na samom rubu sistema.
(Šta radi taj Webb?, 25. septembar 2023 14:16)

Egzoplanete se mogu primetiti jedino kad su jako blizu svojih zvezda, pa su dosta osvetljene ili su čak između nas i njihove zvezde pa ih detektujemo kao promenu svetlosti zvezde.

9. planeta Sunčevog sistema bi sa druge strane bila jako udaljena od Sunca, tako da praktično ne dobija nikakvu svetlost (kao da zemlja nema ni meseca ni sunca, same zvezde je bi osvetlile), pa ju je teško detektovati. Možda ako bi prošla preko neke zvezde, ali i to pitanje, jer dok oko udaljene zvezde planeta polako kruži, ovde bi praktično prelazila preko tačke što bi bilo gotovo trenutno, titraj, što može biti bilo šta, može biti asteroid, prašina itd.

MisterNo

pre 2 godine

Ništa infracrveni teleskop? Ne pomaže ni taj?
(Dobro Informisan, 

Pa kako je ta planeta ako postoji veeeoma daleko, njena temperatura je oko 3 kelvina, tako da IC teleskop ne pomaze.

Bezalel

pre 2 godine

@teorija zavere
Neptun je bukvalno otkriven tako što se Uran nije kretao u skladu sa Njutnovom jednačinom gravitacije, što znači da su astronomi vrlo dobro uradili što nisu pretpostavili da jednačina gravitacije nije tačna, nego da tu negde postoji neotkrivena planeta. Ali i kad su otkrili da se ni Merkur ne kreće u skladu sa jednačinom gravitacije, opet su pretpostavili postojanje hipotetičke planete Vulkan između Merkura i Sunca, ali se posmatranjem i traženjem ispostavilo da te planete nema i da jednačina zaista nije 100% tačna, ali je svakako taj podatak Ajnštajn iskoristio da pronađe nove i tačnije jednačine gravitacije. Teorije i jednačine su opšteg karaktera, i zato je kod svake anomalije mnogo verovatnije da se pretpostavi da postoji neki neotkriveni faktor, pa kad se upornim istraživanjem i ekperimentisanjem potvrdi da tog faktora nema, tek onda pristupiti reviziji teorije. Do sad niko nije ponudio ništa što bi zamenilo Ajnštajnovu teoriju gravitacije a da može da isključi postojanje tzv tamne materije, dok su mnogi eksperimenti dali potvrdu da tako nešto zaista postoji.

Velikii brat

pre 2 godine

...ali je svakako taj podatak Ajnštajn iskoristio da pronađe nove i tačnije jednačine gravitacije.
(Bezalel, 25. septembar 2023 20:01)

Prema Opštoj teoriji relativnosti gravitacija ne postoji, već masivna tela u svom okruženju zakrivljuju prostor-vreme ;)

Ne lupaj

pre 2 godine

Prema Opštoj teoriji relativnosti gravitacija ne postoji, već masivna tela u svom okruženju zakrivljuju prostor-vreme ;)
(Velikii brat, 2. oktobar 2023 21:26)

Gravitacija je empirijska pojava i nema šta da ne postoji, samo što je prema Ajnštajnovom modelu gravitacija objašnjena zakrivljenjem prostor-vremena, dok je u Njutnivom modelu objašnjena postojanjem sile privlačenja.