Albert
pre 3 godine
"Rusi NIKADA ne gube!"
Zaboravljasa Afganistan...kada su mogli Talibani da isteraju ruse sigurno ce moci i hrabri i vesti Ukrajinci koji imaju milion motiva...
Ponedeljak, 28.03.2022.
06:50
Već trideset četiri dana traje ruska vojna operacija u Ukrajini. Nova runda pregovora Rusije i Ukrajine biće održana u Istanbulu.
IMAGE SOURCE
pre 3 godine
"Rusi NIKADA ne gube!"
Zaboravljasa Afganistan...kada su mogli Talibani da isteraju ruse sigurno ce moci i hrabri i vesti Ukrajinci koji imaju milion motiva...
pre 3 godine
Znači ono NATO bombardovanje Jugoslavije je bilo "milosrdno"..ali ja ne mogu da uočim neku razliku, šta više ovde je bombardovan i putnicki voz, mostovi, ciljane stambene zgrade..
(Miomir, 28. mart 2022 12:46)
ajd ne mlati, da nas je nato rokao kao rusi ukrajinske gradove tad ne bi znao gde ti je ulica a gde raskrsnica.
pre 3 godine
"Počevši od ove nedelje, u kabinetu predsednika stvaramo grupu stručnjaka – ukrajinskih i međunarodnih, koji će stalno analizirati sankcije uvedene Rusiji"
Украјина нестаје у пламену и у рушевинама, Украјинци гину, а Зеленски у свом (председничком) кабинету ствара групу украјинских и међународних стручњака који ће да стално анализирају последице санкција које ће Русији нашкодити (а можда и неће).
pre 3 godine
Ukrajina oslobađa gradove, a Rusija zauzima.
pre 3 godine
Eto Erdoganu Nobela za mir.
pre 3 godine
Mariopol granici sa Rusijom i bilo je nemoguce odrzati se. zato je najbolje zbog ljudi da se spase
pre 3 godine
Čečeni "oslobodili" Mariupolj
pre 3 godine
Mariupolj je pao - Živeo Mariupolj.
Grad heroj ovom bitkom je postao besmrtan.
Svet više neće pričati samo o Leonidi i
300 Spartanaca njihovu hrabrost zasenio je Bataljon Azov,slobodni ljudi celog sveta ustajeće na spomen njihovog imena.
pre 3 godine
cestitke Generalu Kadirovu sve najbolje kralju
pre 3 godine
Mariopulj je za Rusiju ko Vukovar za Srbiju.
pre 3 godine
“””Nije mi jasno kako tako povrsno mislite i komentarisete? Jel' neko stvarno misli da je Rusija krenula na Ukrajinu iz cista mira. Ono kao
dosadno nam pa odosmo malo ratovati i ginuti.
(ssss, 28. mart 2022 13:45)
“””
Zameni sada Rusiju sa NATO i Ukrajinu sa Jugoslavijom. Jel imaš isto mišljenje?
pre 3 godine
Rusi NIKADA ne gube!
pre 3 godine
Po ovom Podoljaku, Rusi su izgubili preko 17000 ljudi. Gubitke svojih snaga ne spominju.
pre 3 godine
Oslobodili su Marijupolj od gradjana,zivota,dece.Poravnali su grad i zgrade sa zemljom.Eto od koga su ga oslobodili i sto su napravili jednom gradu I ljudima koji su zeleli da zive onako kako su mislili da je najbolje za njih.
pre 3 godine
Ljudi, koje "međunarodno pravo" je prekršeno u Ukrajini? Pa samo u zadnjih 30 godina od pada Berlinskog zida Irak je dva puta bombardovan i onda vojno zauzet! Amerikanci i saveznici su i dalje tamo, nafta se i dalje uzima od Iračana.Sirija je razvaljena, Libija je razvaljena, Avganistan razvaljen.. Srbija? 80 dana 19 zemalja je gazilo i ispaljivalo maltene sve sto im je palo na pamet. Probali su putem Albanaca i kopnene prodore. Sada imaju jednu od najvecih vojnih baza na Kosmetu.Ma, do sutra se moze nabrajati. Sta su to Rusi uradili sto vec Ameri i saveznici nisu? Upasti kod nekoga i uzezi mu ono sto hoces - pa to je vec decenijama sasvim normalno ponasanje. Ni za jednu akciju od nabrojanih nije bilo dozvole UN. Rusi su izvrsilim nazalost, "sasvim uobicajenu" invaziju, poput oniuh kojih smo se nagledali koliko hoces puta. Prestanite da pricate o "međunardnom pravu". Odavno je na snazi - JACI TLACI. Jadno zvuci i licemerno medijsko kukanje Zapada. Ajde da uvedemo Rusima sankcije, ali onda i Amerima, maltene celoj EU, Kanadi , Australiji - jer i oni su razvalili zavidan broj drzava. Njima i duplo vece sankcije, jer su vise zemalja ojadiaili od Rusa. NEMA MEĐUNARODNOG PRAVA. Zato ovo sve i ide dođavlo!
pre 3 godine
Kako mogu Rusi da "oslobađaju" delove druge suverene države? Jel to priča za ljude sa osnovnom školom?
pre 3 godine
Koliko ja pratim svetske medije, Putin će Rusiju ekonomski vratiti u vreme Staljina. Ova avantura mu nije bila potrebna, pa nek kaže ko šta hoće.
pre 3 godine
Rusi svaki dan izgube vise od 500 ljudi. Rusija placa uzasnu cenu za ovaj konflikt. Obe strane su gubitnici u ovom ratu. A kako mi se cini Ukrajina ce pobediti u ovom uzasnom ratu.
pre 3 godine
Imam prijatelja iz Ukrajine, on je trenutno blizu Lvova. Cujemo se svaki dan, danas mi je poslao slike iz Mariupulja. Ja sam video mnoge stambene zgrade koje su ili srusene ili pogodjene. Takodje mi je rekao da Rusi ne dozvoljavaju izbeglima iz Mariupulja da se izvlace ka Ukrajini vec ka Rusiji iskljucivo. Takodje nisu dozvolili ni da se mrtvi izvuku
pre 3 godine
Ako odbijuda placaju onda ostaju bez gasa.
pre 3 godine
Dobro bre, kapiramo, pola rusa pobijeno, pola dezertiralo. Nije ostalo nista.
Rat zavrsen.
Nego kako ukrajinci stoje sa gubicima?
pre 3 godine
@ (Britka, 28. mart 2022 12:29)
Istorija seže dalje od 20. veka. Mislim da ne bi bilo naodmet da pročitate nešto više o poljskoj istoriji. Takođe bi bilo dobro da porazgovarate sa npr. Kašubima ili Lužičkim Srbima da čujete kako su se oni proveli pod poljskom vlašću. Ne branim Ruse nego vama manjka znanja iz istorije na koju se pozivate. Inače podržavam panslavenstvo ali zasnovano na međusobnom uvažavanju i jednakosti među narodima.
pre 3 godine
Strategija koja se primenjuje još od srednjeg veka, prilikom opsade tvrđava. Pa, i pre srednjeg. Ništa novo i ne znači da Rusi gube.
pre 3 godine
Da li svestan da bi Rusi Marijupolj mogli da zbrišu sa lica zemlje u roku od odmah... nije ni njima u intresu da stradaju civili...
(Jaaa, 28. mart 2022 14:41) # Link komentara
Ajme meni a što su radili u Mariupolju. Sadili karanfile. Bruka za narednih 1000 godina.
pre 3 godine
Imam 52 godine. Bio sam klinac 3razred OŠ i bila neka proslava pored spomenika iz 1.sv rata, i držao nam govor jedan ded solunac, tad je bio poslednji živ, to je bilo negde 1978. godine, kako su bugari činili zlodela po selu, kaže kojoj su ženi odsekli sisu na živo i vukli je kroz selo, palili, pljačkali, tukli kocem, silovali....... Užas !
Pa sad neki bugarin mi kaže, bratko!
(Roćevac, 28. mart 2022 14:52)
Moja baba je poreklom iz okoline Zajecara, i iako je bila 1923 godiste stalno je pricala o Bugarima kako su male bebe nabadali na noz i klali sve sto su stigli.
Nije ona naravno nista aktivno to videla, ali ne sumnjam da ima dosta istine u njenim pricama. Isto je pricala da su Nemci bili generalno pristojni za vreme drugog svetskog rata, ali da su ljudi bili ubijani na njivama jer nisu razumeli sta "halt" znaci. Isto je i pricala da kada su Rusi dosli, ispraznili su svima vinske podrume do poslednje kapi, a da su Nemci pre toga cesto placali ili pitali. Sve u svemu zavisi kakva vrsta ljudi ti zavrsi u kraju, nema to puno veze sa nacionalnoscu, jer su ti isti Nemci postreljali onu decu u Kragujevcu.
pre 3 godine
zapitao ,hmm gadjaju li to ukrajinici i ako da pitam se odakle im toliko municije.Ili pak projektili stizu iz nekog drugog pravca...
pre 3 godine
Rusi pobeđuju samo na srpskim i ruskim portalima...
(Srdjan, 28. mart 2022 14:05)
Tako je evo Ukr ulaze u Moskvu....
pre 3 godine
Ama kakva predaja, sutra vijesti o uništavanju tenkova, aviona, ubistvima generala itd. Prva žrtva svakog rata je istina. Šta god bude ishod ovog rata Rusija je teški gubitnik (a i mi ni krivi ni dužni takodje)!
pre 3 godine
Rusi pobeđuju samo na srpskim i ruskim portalima...
pre 3 godine
Britka
Ocigledno je da ne znas kakve su zlocine pravili Bugari na jugu Srbije za vreme ranijih ratova.
Igrom slucaja sam iz Surdulice, pa bih te zamolio da procitas malo o Spomen kosturnici u Surdulici i bugarskim zrtvama iz prvog svetskog rata.
Postoje indicije da je u Surdulici nastradalo vise od 6000 ljudi, tako da dole i danas postoji secanje i zal za tim ljudima jer nema porodice koja nije izgubila nekog clana.
Molim vas da objavite.
(scsc, 28. mart 2022 14:16)
Imam 52 godine. Bio sam klinac 3razred OŠ i bila neka proslava pored spomenika iz 1.sv rata, i držao nam govor jedan ded solunac, tad je bio poslednji živ, to je bilo negde 1978. godine, kako su bugari činili zlodela po selu, kaže kojoj su ženi odsekli sisu na živo i vukli je kroz selo, palili, pljačkali, tukli kocem, silovali....... Užas !
Pa sad neki bugarin mi kaže, bratko!
pre 3 godine
Rusi polako zaokružuju Ukrajinu duž granica, a onda onima u središnjem delu ništa drugo ne ostaje nego predaja.
(malo, 28. mart 2022 12:13)
Baš polako to rade, jer se skoro nisu mrdnuli sa teritorije koju su uzeli prva tri dana. Danima se priča opkoljavanju Ukrajinaca , o nekakvoj "potkovici", a čini mi se da su Rusi još uvek daleko od toga
pre 3 godine
"Ako se ikada pitate zašto Poljaci toliko mrze Ruse, ne bi bilo zgoreg da proučite istoriju..."
Ne samo Poljaci neko svaki drugi narod koji je makar ijednom ijedan dan osetio Rusku cizmu na sebi. Zato se Varsavski pakt raspao preko noci, Rusija nikada vise nece biti priznata velika sila jer ne moze silom da prisili slobodne narode da je vole.
pre 3 godine
A od koga Rusi oslobadjaju Mariupolj?
pre 3 godine
Rusi pobeđuju samo na srpskim i ruskim portalima...
(Srdjan, 28. mart 2022 14:05)
Не треба бити острашћен. Руси напредују, Украјинци се грчевито бране. Што се сукоб пре заврши, то боље.
pre 3 godine
@Britka
Ocigledno je da ne znas kakve su zlocine pravili Bugari na jugu Srbije za vreme ranijih ratova.
Igrom slucaja sam iz Surdulice, pa bih te zamolio da procitas malo o Spomen kosturnici u Surdulici i bugarskim zrtvama iz prvog svetskog rata.
Postoje indicije da je u Surdulici nastradalo vise od 6000 ljudi, tako da dole i danas postoji secanje i zal za tim ljudima jer nema porodice koja nije izgubila nekog clana.
Molim vas da objavite.
pre 3 godine
Ova borba za Marupolj je tragična za obe strane. Sa jedne strane odslikava svu nemoć ruske vojske da okupira u mnogo čemu inferiornijeg protivnika. Faktički ukopali su se kao sukobljene strane u Prvom svetskom ratu. Bruka i sramota za rusku vojsku da im je sad jedina nada da protivniku ponestane municije. Da Ukrajinci imaju municije mogli bi još 100 godina da ratuju na istim pozicijama sa Rusima. Sa druge Ukrajinci su pretrpeli katastrofalno razaranje i unesrećeni su milioni ljudi od strane nacije sa kojom dele gotovo identičnu kulturu i istoriju. Ovaj rat je ono što je Putinu najmanje trebalo. Gotovo ništa neće dobiti a može sve izgubiti.
(Djoksa, 28. mart 2022 14:17)
Da li svestan da bi Rusi Marijupolj mogli da zbrišu sa lica zemlje u roku od odmah... nije ni njima u intresu da stradaju civili...
pre 3 godine
@britka,
Ne znam da li je urbana legenda ali u Poljskoj se buba svabe zovu buba rusi, u Rusiji je obrnuto...
(bob.e.lee, 28. mart 2022 13:34)
Nije tacno, a nije ni urbana legenda, jer nikad nisam cuo ikog da je ovo ikad izjavio. Na poljskom se kaze "karaluch" a na ruskom "tarakan".
pre 3 godine
Oborili jos jedan su_35
pre 3 godine
Rusi pobeđuju samo na srpskim i ruskim portalima...
(Srdjan, 28. mart 2022 14:05)
Danas i u Mariupolju.
pre 3 godine
Glavni argument Rusije je onaj da je Krim bio dio Rusije u Sovjetskom Savezu dok ga Rusija, po odluci Nikite Hruščeva, nije "poklonila" sovjetskoj republici Ukrajini 1954. Ali taj argument postaje praktički bezvredan ako znamo da je Rusija nakon raspada SSSR-a 1991. formalno priznala nezavisnu Ukrajinu u granicama koje su uključivale Krim. Takođe, Rusija se Budimpeštanskim sporazumom iz 1994. obavezala poštovati ukrajinsku nezavisnost i suverenitet u postojećim granicama u zamjenu za ukrajinsko odricanje od nuklearnog arsenala, koji je toj zemlji ostao nakon raspada SSSR-a. To je obećanje, potpuno je jasno, Rusija bezočno prekršila, prvo 2014., a onda ove godine.
(pa da, 28. mart 2022 13:23)
Odkad se postuju sporazumi ? od 90te na ovoma imamo dosta primera.Zasto neko moze a neko ne.Imas primer 1244 UN koji se uopste ne postuje.E o tome se radi.
Da nama nisu otimali teritorije nasilno verovatno bi i mi drugacije razmisljali.
pre 3 godine
Ova borba za Marupolj je tragična za obe strane. Sa jedne strane odslikava svu nemoć ruske vojske da okupira u mnogo čemu inferiornijeg protivnika. Faktički ukopali su se kao sukobljene strane u Prvom svetskom ratu. Bruka i sramota za rusku vojsku da im je sad jedina nada da protivniku ponestane municije. Da Ukrajinci imaju municije mogli bi još 100 godina da ratuju na istim pozicijama sa Rusima. Sa druge Ukrajinci su pretrpeli katastrofalno razaranje i unesrećeni su milioni ljudi od strane nacije sa kojom dele gotovo identičnu kulturu i istoriju. Ovaj rat je ono što je Putinu najmanje trebalo. Gotovo ništa neće dobiti a može sve izgubiti.
pre 3 godine
@(pa da, 28. mart 2022 13:23)
Da, baš kao što se NATO obavezao da se neće širiti na istok prilikom pada berlinskog zida i dozvole od strane SSSR da se Nemačka ujedini.
pre 3 godine
@britka nisu poljsko-ruski sukobi krenuli u XX veku. Zive oni dugo jedni pored drugih, i ratuju kroz celu istoriju.
pre 3 godine
@ Britka
Ta tvoja prava strana uopste nije prava, zapravo, ne postoji prava strana, sve zemlje su radile dobre i lose stvari.
I ne treba da imamo ruznu rec osim da im zapamtimo priznanje Kosova, iako vecina njihovog naroda to ne podrzava. Ali, ne treba ni da se zameramo rusima zbog njih, u sukobu Rusa i Ukrajinaca trebamo ostati neutralni
Sto se tice Mariupolja - ovo su borbe koje vodi Azov jer ne zeli da se preda. Marijupolj je de-facto u rukama ruskih tro vec par dana
pre 3 godine
Citam komentare i narocito u prozapadnim medijima kako je Ruska vojska katastrofalna i raspada se. A meni nekako lici da oni idu prema svom cilju koji su najavili cim je krenula akcija. Krim, Donbas, Lugansk i denacifikacija + ne NATO.
Trenutno stanje, Ukrajna je sigurno van NATO, Krim je vec Ruski, zauzeli su i Lugansk i veci deo Donbasa. Marijupolj koji je bio najvece uporiste neonacista od 2014 posle njegovog osvajanja od strane Azova, polako preuzimaju i ciste. U potpunom je okruzenju i tesko da ce se Azov izvuci odatle. Mozda manjina koja se nekako pomesa sa civilima..
Kiev nikad nije ni bio realan cilj za osvajanje, vise za odvlacenje protivnickih snaga. Idealno za Rusiju bi bilo da ga drze u opsadi, to bi im dalo bolju poziciju ali bi to verovatno zahtevalo mnogo vise Ruske vojske u tom kraju.
Jedino gde su po meni Rusi zakazali je Harkov i donekle Nikolaev (Nikolaev samo u slucaju da imaju za cilj Odesu ako to ne predstavlja odvlacenje snaga Ukrajne da brane grad koji Rusiji nije prioritet
pre 3 godine
Nije mi jasno kako tako povrsno mislite i komentarisete? Jel' neko stvarno misli da je Rusija krenula na Ukrajinu iz cista mira. Ono kao
dosadno nam pa odosmo malo ratovati i ginuti.
pre 3 godine
Rusi ce se povuci kad isteraju svoje, po cenu ogromnih gubitaka na obe strane. Istorija nas je tome naucila. To bi znacilo da ce od ukrajinskih formacija sa nacistickim simbolima ostati samo instagram nalozi koji svedoce o desavanjima pre rata.
(Oxoxoposum, 28. mart 2022 08:33)
Zbog šake ljudi proglasili ste 43 miliona stanovnika nacistima jer ni jedna nacistička partija nije rukovodila Ukrajinom, a sve u cilju opravdavanja Ruske agresije. Litvanci, Poljaci, Mongoli, Kozaci, svi su svojatali teritoriju Ukrajine. Rusi su za vreme Katarine Velike asimilovali Ukrajince zabranom korišćenja jezika. Staljin je sa osnivanjem kolhoza napravio pomor u zemlji, kada je više miliona Ukrajinaca umrlo od gladi. Pri tome su Srbi više puta trepeli agresiju velikih sila, asimilovani u druge religije, sada im se zabranjuje jezik, oteli nam zemlju. Da, i treba da nas bude pod jednom šljivom jer smo toliko propatili gotovo kao i Ukrajinci a ponosite se time što jedna zemlja otima teritoriju druge.
pre 3 godine
Pa kako sad vapaj zar nisu oterali ruse… i srusili im sve planove?
pre 3 godine
Glavni argument Rusije je onaj da je Krim bio dio Rusije u Sovjetskom Savezu dok ga Rusija, po odluci Nikite Hruščeva, nije "poklonila" sovjetskoj republici Ukrajini 1954. Ali taj argument postaje praktički bezvredan ako znamo da je Rusija nakon raspada SSSR-a 1991. formalno priznala nezavisnu Ukrajinu u granicama koje su uključivale Krim. Takođe, Rusija se Budimpeštanskim sporazumom iz 1994. obavezala poštovati ukrajinsku nezavisnost i suverenitet u postojećim granicama u zamjenu za ukrajinsko odricanje od nuklearnog arsenala, koji je toj zemlji ostao nakon raspada SSSR-a. To je obećanje, potpuno je jasno, Rusija bezočno prekršila, prvo 2014., a onda ove godine.
pre 3 godine
sto pre treba da se okrenemo zapadu..
pre 3 godine
Ne razumem zasto ljudi misle da rusi gube. Imali su max 190K ljudi na granici pre konflikta, usli su sa 50% protiv ukrainske vojske i drze 15 - 25% ukrajinske teritorije (ne racunajuci Krim i 2 ocepljene republike)Ukrajinci su okruzeni i uskoro ce im nestati goriva, hrane i municije. Najace jedinice u Mariupulju i Donbasu ce im uskoro biti unistene. Isto sto se ljudi ne zamisle sto su rusi drzali 50% svojih deviznih rezervi u stranim bankama. Nisu znali da ce im zapad njih zamrznuti? Sad ce cela Evropa da placa u rubljama gas i naftu. Proces dedolarizacije je pokrenut. I druge zemlje nastoje da urade isto. Neke jer to je jedini nacin da kupe energente od rusa (Indija), druge jer ne zele da zavrse kao rusi u nekom buducem konfliktu. Mozda su rusi mislili da ce lakse ostvariti svoje ratne ciljeve u Ukrajni, ali daleko od toga da su izgubili.
PS Nisam rusofil, samo pokusavam da sagledam siru sliku konflikta.
pre 3 godine
@britka,
Ne znam da li je urbana legenda ali u Poljskoj se buba svabe zovu buba rusi, u Rusiji je obrnuto...
Prvo su Poljaci stizali do Moskve i postavljali svoje marionete, onda su Rusi uzvratili i podelili Poljsku u 3 podele Poljske (druge dve sile su bile pogadjas: Pruska i Austrija). Tadeus Koscuski je pokusao da spase stvar ali je samo ubrzao poslednju podelu kada je Poljska prestala da postoji.
Ratovali su after partiju I svetskog rata. SSSR je 1939/40 uradio u Katinskoj sumi zlocin nevidjenih razmera, uzeli su Poljskoj deo i kao kompenzaciju joj dali 300 km zapadnih teritorija. Steta je sto se dva slovenska naroda tako mrze, ali mislim da je tu bitna religija.
Tako da istorija ne pocinje II svetskim ratom.
pre 3 godine
@Neko Iz Srema
Koliko treba da se vraćamo u nazad? Srbija u vreme Karađorđa nije bila ista zemlja kao u vreme Broza, niti je takva ista zemlja kao danas. Dokle to više vraćanje u prošlost. Svaki nardo ima svoje svetle i tamne strane, a što je jača država to je tamnija strana izraženija, tako i sa imperijama. Sada je bitno, a ne šta je bilo juče, a sutra treba doživeti da bismo sad o tome pričali.
pre 3 godine
@Britka... Pitaj ljude sa juga, jugoistoka Srbije šta su nam sve bugari radili za vreme svetskih ratova....
pre 3 godine
Sve samo znalci sa rusofilnim predznakom. Nisam rusofil ali imam simpatije prema ruskom narodu. Ruska armija i moć za mene su od ovoga rata nešto sasvim drugo. Tehnički nivo, logistika, obučenost,taktika, moral,nezadovoljavajuće.
Mogu jedino razarati i možda osvojiti, što se nešto mizerno i vidi na terenu,ali zadržati mogu jako malo što ćemo u bliskoj budućnosti i vidjeti.
Jedan veliki šamar moćnoj ruskoj armiji.
pre 3 godine
(Britka, 28. mart 2022 12:29)
Da se vratis koji vek unazad pa da nam kazes ko je kome poceo da otima teritorije konvertuje stanovnistvo i zapoceo bratoubilacki rat (medju slovenima)
pre 3 godine
Rusi su za ipak samo mesec dana osvojili ogroman deo Ukrajine-steta za obican ukrajinski narod koji strada zbog nepromisljenosti njihovog rukovodstva.
pre 3 godine
Ako se ikada pitate zašto Poljaci toliko mrze Ruse, ne bi bilo zgoreg da proučite istoriju. Dva su razloga osnovna. Prvi je dogovor Rusa sa Hitlerom da podele Poljsku, a drugi i osnovni je Masakr u Katinjskoj šumi, kada su Rusi pobili više od 20.000 zarobljenih Poljska, od toga više od 8.000 oficira. E sad se za sekundu stavite u poziciju Poljaka i zamislite da su nama to na primer Bugari uradili. Da li bismo osećali mržnju prema Bugarima. I još nešto o čemu mi Srbi treba dobro da razmislimo. Nakon ovoga što je Rusija uradila i radi drugom slovenskom narodu, jasno je da ona više nikada neće moći da bude predvodnica Slovena. Mrze je Poljaci, Česi, Slovaci, Ukrajinci i velika većina južnih Slovena uključujući tu i veliki broj Srba. Poljaci kao drugi najveći Slovenski narod preuzeće ulogu koju su Rusi imali i mi treba jednom u životu da izaberemo pravu stranu i budemo sa Poljacima sa kojima nikad u istoriji jednu ružnu reč nismo imali
pre 3 godine
Znači ono NATO bombardovanje Jugoslavije je bilo "milosrdno"..ali ja ne mogu da uočim neku razliku, šta više ovde je bombardovan i putnicki voz, mostovi, ciljane stambene zgrade..
pre 3 godine
Ako se ikada pitate zašto Poljaci toliko mrze Ruse, ne bi bilo zgoreg da proučite istoriju. ..
(Britka, 28. mart 2022 12:29)
Istorija nije zadnjih 50-60 godina. Kad smo već kod proučavanja iste, ne bi bilo zgoreg da proučiš istu u odnosima ta dva naroda u zadnjih par stotina godina, pa će ti biti jasna istorija mržnje. Nisu Poljaci cvetići i pčelice kakvim ih predstavljaš, već imaju viševekovnu istoriju upadanja na Ruske teritorije, paljenja, klanja i odvođenja u ropstvo.
pre 3 godine
Kakvi komentari,povlace se u Mariuopolju da to se i ocekivalo,i najbolje bi im bilo da se ne bore do zadnje kapi krvi vec da se pokusaju izvuci u Ukrajinu treba ce Ukrajini takvi borci bice rata jos par godina daleko je to od bilo kakve ruske pobede.
pre 3 godine
Rusi polako zaokružuju Ukrajinu duž granica, a onda onima u središnjem delu ništa drugo ne ostaje nego predaja.
pre 3 godine
je bio i cilj,polako ali sigurno ugusiti protivnika,vrlo pametna strategija. Odsekli su ih bukvalno od svake mogucnosti snabdevanja. A sto rece jedan sa mitraljezima nece daleko stici.
pre 3 godine
Tek ce Rusi da se povlace, samo polako..
(note9, 28. mart 2022 08:32)
Normalno da će se povući, kad završe posao.
pre 3 godine
Cuti, sreca, da polazu oruzje. Kako je krenulo, da ne polazu oruzje ostali bi smo bez Ruske vojske.
pre 3 godine
Rusi se povlace,predaju,trpe ogromne gubitke...Oni su tigar od papira,losi ratnici,slabo opremljeni...Ukrajinci nezadrzivo napreduju prema Moskvi,cak je i Vladivostok u opasnosti.
Moze li neko da mi objasni zasto je Ukrajina sve manja iz dana u dan?
(Realno, 28. mart 2022 09:02)
*******************************
Možda zato što su Rusi u tolikoj panici promašili smer povlacenja - nema drugog odgovora.
Daj Bože da se više ovo završi da se stabilizuju prilike i sačuvaju glave.. ovo nikuda ne vodi :(
pre 3 godine
Rusi se povlace,predaju,trpe ogromne gubitke...Oni su tigar od papira,losi ratnici,slabo opremljeni...Ukrajinci nezadrzivo napreduju prema Moskvi,cak je i Vladivostok u opasnosti.
Moze li neko da mi objasni zasto je Ukrajina sve manja iz dana u dan?
pre 3 godine
Danima mi prolazi misao da je ovo sve isceniranomod Anerike i Rusije zajedno. Jer ovde će Evropa snositi posledice i to nenormalne. Dve sile će još više ojačati.
pre 3 godine
povukli se rusi jer videli da nema hleba, ko moze mesec dana cekati tu bez hrane i vode a napred nemozes.
pre 3 godine
Mora se reći da su Turci u ovoj situaciji najstaloženiji i najveća šansa da se ispregovara nešto pametno za sve. Ostali su ostrašćeni preko svake mere i sve to više ne liči ninašta. Ne znam da li su Rusi zamislili da naprave 45 miliona raseljenih (pošto je već uveliko preko 10)?! Sa druge strane neko opet mora i njih da čuje. Sve u svemu - užas.
pre 3 godine
Lose ce se ovo zavrsiti po Ruse!
I Krim ce biti pod znakom pitanja!
pre 3 godine
Rusi ce se povuci kad isteraju svoje, po cenu ogromnih gubitaka na obe strane. Istorija nas je tome naucila. To bi znacilo da ce od ukrajinskih formacija sa nacistickim simbolima ostati samo instagram nalozi koji svedoce o desavanjima pre rata.
pre 3 godine
Nego gde cemo na letovanje? Grcka ili Turska? Ili cemo ipak u Albaniju? :-)
pre 3 godine
Tek ce Rusi da se povlace, samo polako..
pre 3 godine
UŽIVO Rusi se povlače?
A Zelenski sa vojskom ulazi u Moskvu…
pre 3 godine
Ako ne mogu onlajn dazdogovore, kakva je svrha sastanka uživo?
pre 3 godine
Rusi gube i Krim!
pre 3 godine
Povlače se, nego šta. Do podne će se predati...
pre 3 godine
Bruka i sramota.
pre 3 godine
Ljudi, koje "međunarodno pravo" je prekršeno u Ukrajini? Pa samo u zadnjih 30 godina od pada Berlinskog zida Irak je dva puta bombardovan i onda vojno zauzet! Amerikanci i saveznici su i dalje tamo, nafta se i dalje uzima od Iračana.Sirija je razvaljena, Libija je razvaljena, Avganistan razvaljen.. Srbija? 80 dana 19 zemalja je gazilo i ispaljivalo maltene sve sto im je palo na pamet. Probali su putem Albanaca i kopnene prodore. Sada imaju jednu od najvecih vojnih baza na Kosmetu.Ma, do sutra se moze nabrajati. Sta su to Rusi uradili sto vec Ameri i saveznici nisu? Upasti kod nekoga i uzezi mu ono sto hoces - pa to je vec decenijama sasvim normalno ponasanje. Ni za jednu akciju od nabrojanih nije bilo dozvole UN. Rusi su izvrsilim nazalost, "sasvim uobicajenu" invaziju, poput oniuh kojih smo se nagledali koliko hoces puta. Prestanite da pricate o "međunardnom pravu". Odavno je na snazi - JACI TLACI. Jadno zvuci i licemerno medijsko kukanje Zapada. Ajde da uvedemo Rusima sankcije, ali onda i Amerima, maltene celoj EU, Kanadi , Australiji - jer i oni su razvalili zavidan broj drzava. Njima i duplo vece sankcije, jer su vise zemalja ojadiaili od Rusa. NEMA MEĐUNARODNOG PRAVA. Zato ovo sve i ide dođavlo!
pre 3 godine
Dobro bre, kapiramo, pola rusa pobijeno, pola dezertiralo. Nije ostalo nista.
Rat zavrsen.
Nego kako ukrajinci stoje sa gubicima?
pre 3 godine
Rusi ce se povuci kad isteraju svoje, po cenu ogromnih gubitaka na obe strane. Istorija nas je tome naucila. To bi znacilo da ce od ukrajinskih formacija sa nacistickim simbolima ostati samo instagram nalozi koji svedoce o desavanjima pre rata.
pre 3 godine
UŽIVO Rusi se povlače?
A Zelenski sa vojskom ulazi u Moskvu…
pre 3 godine
Imam 52 godine. Bio sam klinac 3razred OŠ i bila neka proslava pored spomenika iz 1.sv rata, i držao nam govor jedan ded solunac, tad je bio poslednji živ, to je bilo negde 1978. godine, kako su bugari činili zlodela po selu, kaže kojoj su ženi odsekli sisu na živo i vukli je kroz selo, palili, pljačkali, tukli kocem, silovali....... Užas !
Pa sad neki bugarin mi kaže, bratko!
(Roćevac, 28. mart 2022 14:52)
Moja baba je poreklom iz okoline Zajecara, i iako je bila 1923 godiste stalno je pricala o Bugarima kako su male bebe nabadali na noz i klali sve sto su stigli.
Nije ona naravno nista aktivno to videla, ali ne sumnjam da ima dosta istine u njenim pricama. Isto je pricala da su Nemci bili generalno pristojni za vreme drugog svetskog rata, ali da su ljudi bili ubijani na njivama jer nisu razumeli sta "halt" znaci. Isto je i pricala da kada su Rusi dosli, ispraznili su svima vinske podrume do poslednje kapi, a da su Nemci pre toga cesto placali ili pitali. Sve u svemu zavisi kakva vrsta ljudi ti zavrsi u kraju, nema to puno veze sa nacionalnoscu, jer su ti isti Nemci postreljali onu decu u Kragujevcu.
pre 3 godine
Rusi se povlace,predaju,trpe ogromne gubitke...Oni su tigar od papira,losi ratnici,slabo opremljeni...Ukrajinci nezadrzivo napreduju prema Moskvi,cak je i Vladivostok u opasnosti.
Moze li neko da mi objasni zasto je Ukrajina sve manja iz dana u dan?
pre 3 godine
Tek ce Rusi da se povlace, samo polako..
(note9, 28. mart 2022 08:32)
Normalno da će se povući, kad završe posao.
pre 3 godine
Povlače se, nego šta. Do podne će se predati...
pre 3 godine
Rusi pobeđuju samo na srpskim i ruskim portalima...
(Srdjan, 28. mart 2022 14:05)
Danas i u Mariupolju.
pre 3 godine
Kako mogu Rusi da "oslobađaju" delove druge suverene države? Jel to priča za ljude sa osnovnom školom?
pre 3 godine
Rusi pobeđuju samo na srpskim i ruskim portalima...
(Srdjan, 28. mart 2022 14:05)
Tako je evo Ukr ulaze u Moskvu....
pre 3 godine
@ (Britka, 28. mart 2022 12:29)
Istorija seže dalje od 20. veka. Mislim da ne bi bilo naodmet da pročitate nešto više o poljskoj istoriji. Takođe bi bilo dobro da porazgovarate sa npr. Kašubima ili Lužičkim Srbima da čujete kako su se oni proveli pod poljskom vlašću. Ne branim Ruse nego vama manjka znanja iz istorije na koju se pozivate. Inače podržavam panslavenstvo ali zasnovano na međusobnom uvažavanju i jednakosti među narodima.
pre 3 godine
Ova borba za Marupolj je tragična za obe strane. Sa jedne strane odslikava svu nemoć ruske vojske da okupira u mnogo čemu inferiornijeg protivnika. Faktički ukopali su se kao sukobljene strane u Prvom svetskom ratu. Bruka i sramota za rusku vojsku da im je sad jedina nada da protivniku ponestane municije. Da Ukrajinci imaju municije mogli bi još 100 godina da ratuju na istim pozicijama sa Rusima. Sa druge Ukrajinci su pretrpeli katastrofalno razaranje i unesrećeni su milioni ljudi od strane nacije sa kojom dele gotovo identičnu kulturu i istoriju. Ovaj rat je ono što je Putinu najmanje trebalo. Gotovo ništa neće dobiti a može sve izgubiti.
(Djoksa, 28. mart 2022 14:17)
Da li svestan da bi Rusi Marijupolj mogli da zbrišu sa lica zemlje u roku od odmah... nije ni njima u intresu da stradaju civili...
pre 3 godine
Rusi NIKADA ne gube!
pre 3 godine
Nije mi jasno kako tako povrsno mislite i komentarisete? Jel' neko stvarno misli da je Rusija krenula na Ukrajinu iz cista mira. Ono kao
dosadno nam pa odosmo malo ratovati i ginuti.
pre 3 godine
Ne razumem zasto ljudi misle da rusi gube. Imali su max 190K ljudi na granici pre konflikta, usli su sa 50% protiv ukrainske vojske i drze 15 - 25% ukrajinske teritorije (ne racunajuci Krim i 2 ocepljene republike)Ukrajinci su okruzeni i uskoro ce im nestati goriva, hrane i municije. Najace jedinice u Mariupulju i Donbasu ce im uskoro biti unistene. Isto sto se ljudi ne zamisle sto su rusi drzali 50% svojih deviznih rezervi u stranim bankama. Nisu znali da ce im zapad njih zamrznuti? Sad ce cela Evropa da placa u rubljama gas i naftu. Proces dedolarizacije je pokrenut. I druge zemlje nastoje da urade isto. Neke jer to je jedini nacin da kupe energente od rusa (Indija), druge jer ne zele da zavrse kao rusi u nekom buducem konfliktu. Mozda su rusi mislili da ce lakse ostvariti svoje ratne ciljeve u Ukrajni, ali daleko od toga da su izgubili.
PS Nisam rusofil, samo pokusavam da sagledam siru sliku konflikta.
pre 3 godine
Da li svestan da bi Rusi Marijupolj mogli da zbrišu sa lica zemlje u roku od odmah... nije ni njima u intresu da stradaju civili...
(Jaaa, 28. mart 2022 14:41) # Link komentara
Ajme meni a što su radili u Mariupolju. Sadili karanfile. Bruka za narednih 1000 godina.
pre 3 godine
Rusi pobeđuju samo na srpskim i ruskim portalima...
(Srdjan, 28. mart 2022 14:05)
Не треба бити острашћен. Руси напредују, Украјинци се грчевито бране. Што се сукоб пре заврши, то боље.
pre 3 godine
A od koga Rusi oslobadjaju Mariupolj?
pre 3 godine
Oslobodili su Marijupolj od gradjana,zivota,dece.Poravnali su grad i zgrade sa zemljom.Eto od koga su ga oslobodili i sto su napravili jednom gradu I ljudima koji su zeleli da zive onako kako su mislili da je najbolje za njih.
pre 3 godine
Britka
Ocigledno je da ne znas kakve su zlocine pravili Bugari na jugu Srbije za vreme ranijih ratova.
Igrom slucaja sam iz Surdulice, pa bih te zamolio da procitas malo o Spomen kosturnici u Surdulici i bugarskim zrtvama iz prvog svetskog rata.
Postoje indicije da je u Surdulici nastradalo vise od 6000 ljudi, tako da dole i danas postoji secanje i zal za tim ljudima jer nema porodice koja nije izgubila nekog clana.
Molim vas da objavite.
(scsc, 28. mart 2022 14:16)
Imam 52 godine. Bio sam klinac 3razred OŠ i bila neka proslava pored spomenika iz 1.sv rata, i držao nam govor jedan ded solunac, tad je bio poslednji živ, to je bilo negde 1978. godine, kako su bugari činili zlodela po selu, kaže kojoj su ženi odsekli sisu na živo i vukli je kroz selo, palili, pljačkali, tukli kocem, silovali....... Užas !
Pa sad neki bugarin mi kaže, bratko!
pre 3 godine
Ako se ikada pitate zašto Poljaci toliko mrze Ruse, ne bi bilo zgoreg da proučite istoriju. ..
(Britka, 28. mart 2022 12:29)
Istorija nije zadnjih 50-60 godina. Kad smo već kod proučavanja iste, ne bi bilo zgoreg da proučiš istu u odnosima ta dva naroda u zadnjih par stotina godina, pa će ti biti jasna istorija mržnje. Nisu Poljaci cvetići i pčelice kakvim ih predstavljaš, već imaju viševekovnu istoriju upadanja na Ruske teritorije, paljenja, klanja i odvođenja u ropstvo.
pre 3 godine
Po ovom Podoljaku, Rusi su izgubili preko 17000 ljudi. Gubitke svojih snaga ne spominju.
pre 3 godine
cestitke Generalu Kadirovu sve najbolje kralju
pre 3 godine
"Ako se ikada pitate zašto Poljaci toliko mrze Ruse, ne bi bilo zgoreg da proučite istoriju..."
Ne samo Poljaci neko svaki drugi narod koji je makar ijednom ijedan dan osetio Rusku cizmu na sebi. Zato se Varsavski pakt raspao preko noci, Rusija nikada vise nece biti priznata velika sila jer ne moze silom da prisili slobodne narode da je vole.
pre 3 godine
Mora se reći da su Turci u ovoj situaciji najstaloženiji i najveća šansa da se ispregovara nešto pametno za sve. Ostali su ostrašćeni preko svake mere i sve to više ne liči ninašta. Ne znam da li su Rusi zamislili da naprave 45 miliona raseljenih (pošto je već uveliko preko 10)?! Sa druge strane neko opet mora i njih da čuje. Sve u svemu - užas.
pre 3 godine
Strategija koja se primenjuje još od srednjeg veka, prilikom opsade tvrđava. Pa, i pre srednjeg. Ništa novo i ne znači da Rusi gube.
pre 3 godine
Glavni argument Rusije je onaj da je Krim bio dio Rusije u Sovjetskom Savezu dok ga Rusija, po odluci Nikite Hruščeva, nije "poklonila" sovjetskoj republici Ukrajini 1954. Ali taj argument postaje praktički bezvredan ako znamo da je Rusija nakon raspada SSSR-a 1991. formalno priznala nezavisnu Ukrajinu u granicama koje su uključivale Krim. Takođe, Rusija se Budimpeštanskim sporazumom iz 1994. obavezala poštovati ukrajinsku nezavisnost i suverenitet u postojećim granicama u zamjenu za ukrajinsko odricanje od nuklearnog arsenala, koji je toj zemlji ostao nakon raspada SSSR-a. To je obećanje, potpuno je jasno, Rusija bezočno prekršila, prvo 2014., a onda ove godine.
(pa da, 28. mart 2022 13:23)
Odkad se postuju sporazumi ? od 90te na ovoma imamo dosta primera.Zasto neko moze a neko ne.Imas primer 1244 UN koji se uopste ne postuje.E o tome se radi.
Da nama nisu otimali teritorije nasilno verovatno bi i mi drugacije razmisljali.
pre 3 godine
Rusi se povlace,predaju,trpe ogromne gubitke...Oni su tigar od papira,losi ratnici,slabo opremljeni...Ukrajinci nezadrzivo napreduju prema Moskvi,cak je i Vladivostok u opasnosti.
Moze li neko da mi objasni zasto je Ukrajina sve manja iz dana u dan?
(Realno, 28. mart 2022 09:02)
*******************************
Možda zato što su Rusi u tolikoj panici promašili smer povlacenja - nema drugog odgovora.
Daj Bože da se više ovo završi da se stabilizuju prilike i sačuvaju glave.. ovo nikuda ne vodi :(
pre 3 godine
Koliko ja pratim svetske medije, Putin će Rusiju ekonomski vratiti u vreme Staljina. Ova avantura mu nije bila potrebna, pa nek kaže ko šta hoće.
pre 3 godine
@britka,
Ne znam da li je urbana legenda ali u Poljskoj se buba svabe zovu buba rusi, u Rusiji je obrnuto...
(bob.e.lee, 28. mart 2022 13:34)
Nije tacno, a nije ni urbana legenda, jer nikad nisam cuo ikog da je ovo ikad izjavio. Na poljskom se kaze "karaluch" a na ruskom "tarakan".
pre 3 godine
@Britka
Ocigledno je da ne znas kakve su zlocine pravili Bugari na jugu Srbije za vreme ranijih ratova.
Igrom slucaja sam iz Surdulice, pa bih te zamolio da procitas malo o Spomen kosturnici u Surdulici i bugarskim zrtvama iz prvog svetskog rata.
Postoje indicije da je u Surdulici nastradalo vise od 6000 ljudi, tako da dole i danas postoji secanje i zal za tim ljudima jer nema porodice koja nije izgubila nekog clana.
Molim vas da objavite.
pre 3 godine
@Britka... Pitaj ljude sa juga, jugoistoka Srbije šta su nam sve bugari radili za vreme svetskih ratova....
pre 3 godine
@(pa da, 28. mart 2022 13:23)
Da, baš kao što se NATO obavezao da se neće širiti na istok prilikom pada berlinskog zida i dozvole od strane SSSR da se Nemačka ujedini.
pre 3 godine
“””Nije mi jasno kako tako povrsno mislite i komentarisete? Jel' neko stvarno misli da je Rusija krenula na Ukrajinu iz cista mira. Ono kao
dosadno nam pa odosmo malo ratovati i ginuti.
(ssss, 28. mart 2022 13:45)
“””
Zameni sada Rusiju sa NATO i Ukrajinu sa Jugoslavijom. Jel imaš isto mišljenje?
pre 3 godine
Rusi pobeđuju samo na srpskim i ruskim portalima...
pre 3 godine
Imam prijatelja iz Ukrajine, on je trenutno blizu Lvova. Cujemo se svaki dan, danas mi je poslao slike iz Mariupulja. Ja sam video mnoge stambene zgrade koje su ili srusene ili pogodjene. Takodje mi je rekao da Rusi ne dozvoljavaju izbeglima iz Mariupulja da se izvlace ka Ukrajini vec ka Rusiji iskljucivo. Takodje nisu dozvolili ni da se mrtvi izvuku
pre 3 godine
Rusi polako zaokružuju Ukrajinu duž granica, a onda onima u središnjem delu ništa drugo ne ostaje nego predaja.
pre 3 godine
Pa kako sad vapaj zar nisu oterali ruse… i srusili im sve planove?
pre 3 godine
Lose ce se ovo zavrsiti po Ruse!
I Krim ce biti pod znakom pitanja!
pre 3 godine
Rusi gube i Krim!
pre 3 godine
Rusi svaki dan izgube vise od 500 ljudi. Rusija placa uzasnu cenu za ovaj konflikt. Obe strane su gubitnici u ovom ratu. A kako mi se cini Ukrajina ce pobediti u ovom uzasnom ratu.
pre 3 godine
Citam komentare i narocito u prozapadnim medijima kako je Ruska vojska katastrofalna i raspada se. A meni nekako lici da oni idu prema svom cilju koji su najavili cim je krenula akcija. Krim, Donbas, Lugansk i denacifikacija + ne NATO.
Trenutno stanje, Ukrajna je sigurno van NATO, Krim je vec Ruski, zauzeli su i Lugansk i veci deo Donbasa. Marijupolj koji je bio najvece uporiste neonacista od 2014 posle njegovog osvajanja od strane Azova, polako preuzimaju i ciste. U potpunom je okruzenju i tesko da ce se Azov izvuci odatle. Mozda manjina koja se nekako pomesa sa civilima..
Kiev nikad nije ni bio realan cilj za osvajanje, vise za odvlacenje protivnickih snaga. Idealno za Rusiju bi bilo da ga drze u opsadi, to bi im dalo bolju poziciju ali bi to verovatno zahtevalo mnogo vise Ruske vojske u tom kraju.
Jedino gde su po meni Rusi zakazali je Harkov i donekle Nikolaev (Nikolaev samo u slucaju da imaju za cilj Odesu ako to ne predstavlja odvlacenje snaga Ukrajne da brane grad koji Rusiji nije prioritet
pre 3 godine
Ako odbijuda placaju onda ostaju bez gasa.
pre 3 godine
@ Britka
Ta tvoja prava strana uopste nije prava, zapravo, ne postoji prava strana, sve zemlje su radile dobre i lose stvari.
I ne treba da imamo ruznu rec osim da im zapamtimo priznanje Kosova, iako vecina njihovog naroda to ne podrzava. Ali, ne treba ni da se zameramo rusima zbog njih, u sukobu Rusa i Ukrajinaca trebamo ostati neutralni
Sto se tice Mariupolja - ovo su borbe koje vodi Azov jer ne zeli da se preda. Marijupolj je de-facto u rukama ruskih tro vec par dana
pre 3 godine
Rusi su za ipak samo mesec dana osvojili ogroman deo Ukrajine-steta za obican ukrajinski narod koji strada zbog nepromisljenosti njihovog rukovodstva.
pre 3 godine
Ako ne mogu onlajn dazdogovore, kakva je svrha sastanka uživo?
pre 3 godine
Čečeni "oslobodili" Mariupolj
pre 3 godine
je bio i cilj,polako ali sigurno ugusiti protivnika,vrlo pametna strategija. Odsekli su ih bukvalno od svake mogucnosti snabdevanja. A sto rece jedan sa mitraljezima nece daleko stici.
pre 3 godine
Znači ono NATO bombardovanje Jugoslavije je bilo "milosrdno"..ali ja ne mogu da uočim neku razliku, šta više ovde je bombardovan i putnicki voz, mostovi, ciljane stambene zgrade..
pre 3 godine
@britka nisu poljsko-ruski sukobi krenuli u XX veku. Zive oni dugo jedni pored drugih, i ratuju kroz celu istoriju.
pre 3 godine
Ama kakva predaja, sutra vijesti o uništavanju tenkova, aviona, ubistvima generala itd. Prva žrtva svakog rata je istina. Šta god bude ishod ovog rata Rusija je teški gubitnik (a i mi ni krivi ni dužni takodje)!
pre 3 godine
(Britka, 28. mart 2022 12:29)
Da se vratis koji vek unazad pa da nam kazes ko je kome poceo da otima teritorije konvertuje stanovnistvo i zapoceo bratoubilacki rat (medju slovenima)
pre 3 godine
Bruka i sramota.
pre 3 godine
@britka,
Ne znam da li je urbana legenda ali u Poljskoj se buba svabe zovu buba rusi, u Rusiji je obrnuto...
Prvo su Poljaci stizali do Moskve i postavljali svoje marionete, onda su Rusi uzvratili i podelili Poljsku u 3 podele Poljske (druge dve sile su bile pogadjas: Pruska i Austrija). Tadeus Koscuski je pokusao da spase stvar ali je samo ubrzao poslednju podelu kada je Poljska prestala da postoji.
Ratovali su after partiju I svetskog rata. SSSR je 1939/40 uradio u Katinskoj sumi zlocin nevidjenih razmera, uzeli su Poljskoj deo i kao kompenzaciju joj dali 300 km zapadnih teritorija. Steta je sto se dva slovenska naroda tako mrze, ali mislim da je tu bitna religija.
Tako da istorija ne pocinje II svetskim ratom.
pre 3 godine
Nego gde cemo na letovanje? Grcka ili Turska? Ili cemo ipak u Albaniju? :-)
pre 3 godine
Tek ce Rusi da se povlace, samo polako..
pre 3 godine
Rusi ce se povuci kad isteraju svoje, po cenu ogromnih gubitaka na obe strane. Istorija nas je tome naucila. To bi znacilo da ce od ukrajinskih formacija sa nacistickim simbolima ostati samo instagram nalozi koji svedoce o desavanjima pre rata.
(Oxoxoposum, 28. mart 2022 08:33)
Zbog šake ljudi proglasili ste 43 miliona stanovnika nacistima jer ni jedna nacistička partija nije rukovodila Ukrajinom, a sve u cilju opravdavanja Ruske agresije. Litvanci, Poljaci, Mongoli, Kozaci, svi su svojatali teritoriju Ukrajine. Rusi su za vreme Katarine Velike asimilovali Ukrajince zabranom korišćenja jezika. Staljin je sa osnivanjem kolhoza napravio pomor u zemlji, kada je više miliona Ukrajinaca umrlo od gladi. Pri tome su Srbi više puta trepeli agresiju velikih sila, asimilovani u druge religije, sada im se zabranjuje jezik, oteli nam zemlju. Da, i treba da nas bude pod jednom šljivom jer smo toliko propatili gotovo kao i Ukrajinci a ponosite se time što jedna zemlja otima teritoriju druge.
pre 3 godine
Cuti, sreca, da polazu oruzje. Kako je krenulo, da ne polazu oruzje ostali bi smo bez Ruske vojske.
pre 3 godine
povukli se rusi jer videli da nema hleba, ko moze mesec dana cekati tu bez hrane i vode a napred nemozes.
pre 3 godine
Mariopulj je za Rusiju ko Vukovar za Srbiju.
pre 3 godine
Mariupolj je pao - Živeo Mariupolj.
Grad heroj ovom bitkom je postao besmrtan.
Svet više neće pričati samo o Leonidi i
300 Spartanaca njihovu hrabrost zasenio je Bataljon Azov,slobodni ljudi celog sveta ustajeće na spomen njihovog imena.
pre 3 godine
Ova borba za Marupolj je tragična za obe strane. Sa jedne strane odslikava svu nemoć ruske vojske da okupira u mnogo čemu inferiornijeg protivnika. Faktički ukopali su se kao sukobljene strane u Prvom svetskom ratu. Bruka i sramota za rusku vojsku da im je sad jedina nada da protivniku ponestane municije. Da Ukrajinci imaju municije mogli bi još 100 godina da ratuju na istim pozicijama sa Rusima. Sa druge Ukrajinci su pretrpeli katastrofalno razaranje i unesrećeni su milioni ljudi od strane nacije sa kojom dele gotovo identičnu kulturu i istoriju. Ovaj rat je ono što je Putinu najmanje trebalo. Gotovo ništa neće dobiti a može sve izgubiti.
pre 3 godine
Rusi polako zaokružuju Ukrajinu duž granica, a onda onima u središnjem delu ništa drugo ne ostaje nego predaja.
(malo, 28. mart 2022 12:13)
Baš polako to rade, jer se skoro nisu mrdnuli sa teritorije koju su uzeli prva tri dana. Danima se priča opkoljavanju Ukrajinaca , o nekakvoj "potkovici", a čini mi se da su Rusi još uvek daleko od toga
pre 3 godine
sto pre treba da se okrenemo zapadu..
pre 3 godine
Danima mi prolazi misao da je ovo sve isceniranomod Anerike i Rusije zajedno. Jer ovde će Evropa snositi posledice i to nenormalne. Dve sile će još više ojačati.
pre 3 godine
Glavni argument Rusije je onaj da je Krim bio dio Rusije u Sovjetskom Savezu dok ga Rusija, po odluci Nikite Hruščeva, nije "poklonila" sovjetskoj republici Ukrajini 1954. Ali taj argument postaje praktički bezvredan ako znamo da je Rusija nakon raspada SSSR-a 1991. formalno priznala nezavisnu Ukrajinu u granicama koje su uključivale Krim. Takođe, Rusija se Budimpeštanskim sporazumom iz 1994. obavezala poštovati ukrajinsku nezavisnost i suverenitet u postojećim granicama u zamjenu za ukrajinsko odricanje od nuklearnog arsenala, koji je toj zemlji ostao nakon raspada SSSR-a. To je obećanje, potpuno je jasno, Rusija bezočno prekršila, prvo 2014., a onda ove godine.
pre 3 godine
zapitao ,hmm gadjaju li to ukrajinici i ako da pitam se odakle im toliko municije.Ili pak projektili stizu iz nekog drugog pravca...
pre 3 godine
Ako se ikada pitate zašto Poljaci toliko mrze Ruse, ne bi bilo zgoreg da proučite istoriju. Dva su razloga osnovna. Prvi je dogovor Rusa sa Hitlerom da podele Poljsku, a drugi i osnovni je Masakr u Katinjskoj šumi, kada su Rusi pobili više od 20.000 zarobljenih Poljska, od toga više od 8.000 oficira. E sad se za sekundu stavite u poziciju Poljaka i zamislite da su nama to na primer Bugari uradili. Da li bismo osećali mržnju prema Bugarima. I još nešto o čemu mi Srbi treba dobro da razmislimo. Nakon ovoga što je Rusija uradila i radi drugom slovenskom narodu, jasno je da ona više nikada neće moći da bude predvodnica Slovena. Mrze je Poljaci, Česi, Slovaci, Ukrajinci i velika većina južnih Slovena uključujući tu i veliki broj Srba. Poljaci kao drugi najveći Slovenski narod preuzeće ulogu koju su Rusi imali i mi treba jednom u životu da izaberemo pravu stranu i budemo sa Poljacima sa kojima nikad u istoriji jednu ružnu reč nismo imali
pre 3 godine
@Neko Iz Srema
Koliko treba da se vraćamo u nazad? Srbija u vreme Karađorđa nije bila ista zemlja kao u vreme Broza, niti je takva ista zemlja kao danas. Dokle to više vraćanje u prošlost. Svaki nardo ima svoje svetle i tamne strane, a što je jača država to je tamnija strana izraženija, tako i sa imperijama. Sada je bitno, a ne šta je bilo juče, a sutra treba doživeti da bismo sad o tome pričali.
pre 3 godine
Sve samo znalci sa rusofilnim predznakom. Nisam rusofil ali imam simpatije prema ruskom narodu. Ruska armija i moć za mene su od ovoga rata nešto sasvim drugo. Tehnički nivo, logistika, obučenost,taktika, moral,nezadovoljavajuće.
Mogu jedino razarati i možda osvojiti, što se nešto mizerno i vidi na terenu,ali zadržati mogu jako malo što ćemo u bliskoj budućnosti i vidjeti.
Jedan veliki šamar moćnoj ruskoj armiji.
pre 3 godine
Oborili jos jedan su_35
pre 3 godine
Kakvi komentari,povlace se u Mariuopolju da to se i ocekivalo,i najbolje bi im bilo da se ne bore do zadnje kapi krvi vec da se pokusaju izvuci u Ukrajinu treba ce Ukrajini takvi borci bice rata jos par godina daleko je to od bilo kakve ruske pobede.
pre 3 godine
Eto Erdoganu Nobela za mir.
pre 3 godine
Mariopol granici sa Rusijom i bilo je nemoguce odrzati se. zato je najbolje zbog ljudi da se spase
pre 3 godine
"Počevši od ove nedelje, u kabinetu predsednika stvaramo grupu stručnjaka – ukrajinskih i međunarodnih, koji će stalno analizirati sankcije uvedene Rusiji"
Украјина нестаје у пламену и у рушевинама, Украјинци гину, а Зеленски у свом (председничком) кабинету ствара групу украјинских и међународних стручњака који ће да стално анализирају последице санкција које ће Русији нашкодити (а можда и неће).
pre 3 godine
Znači ono NATO bombardovanje Jugoslavije je bilo "milosrdno"..ali ja ne mogu da uočim neku razliku, šta više ovde je bombardovan i putnicki voz, mostovi, ciljane stambene zgrade..
(Miomir, 28. mart 2022 12:46)
ajd ne mlati, da nas je nato rokao kao rusi ukrajinske gradove tad ne bi znao gde ti je ulica a gde raskrsnica.
pre 3 godine
Ukrajina oslobađa gradove, a Rusija zauzima.
pre 3 godine
"Rusi NIKADA ne gube!"
Zaboravljasa Afganistan...kada su mogli Talibani da isteraju ruse sigurno ce moci i hrabri i vesti Ukrajinci koji imaju milion motiva...
pre 3 godine
Mariupolj je pao - Živeo Mariupolj.
Grad heroj ovom bitkom je postao besmrtan.
Svet više neće pričati samo o Leonidi i
300 Spartanaca njihovu hrabrost zasenio je Bataljon Azov,slobodni ljudi celog sveta ustajeće na spomen njihovog imena.
pre 3 godine
Kako mogu Rusi da "oslobađaju" delove druge suverene države? Jel to priča za ljude sa osnovnom školom?
pre 3 godine
Oslobodili su Marijupolj od gradjana,zivota,dece.Poravnali su grad i zgrade sa zemljom.Eto od koga su ga oslobodili i sto su napravili jednom gradu I ljudima koji su zeleli da zive onako kako su mislili da je najbolje za njih.
pre 3 godine
Rusi svaki dan izgube vise od 500 ljudi. Rusija placa uzasnu cenu za ovaj konflikt. Obe strane su gubitnici u ovom ratu. A kako mi se cini Ukrajina ce pobediti u ovom uzasnom ratu.
pre 3 godine
Da li svestan da bi Rusi Marijupolj mogli da zbrišu sa lica zemlje u roku od odmah... nije ni njima u intresu da stradaju civili...
(Jaaa, 28. mart 2022 14:41) # Link komentara
Ajme meni a što su radili u Mariupolju. Sadili karanfile. Bruka za narednih 1000 godina.
pre 3 godine
Lose ce se ovo zavrsiti po Ruse!
I Krim ce biti pod znakom pitanja!
pre 3 godine
Rusi gube i Krim!
pre 3 godine
"Ako se ikada pitate zašto Poljaci toliko mrze Ruse, ne bi bilo zgoreg da proučite istoriju..."
Ne samo Poljaci neko svaki drugi narod koji je makar ijednom ijedan dan osetio Rusku cizmu na sebi. Zato se Varsavski pakt raspao preko noci, Rusija nikada vise nece biti priznata velika sila jer ne moze silom da prisili slobodne narode da je vole.
pre 3 godine
“””Nije mi jasno kako tako povrsno mislite i komentarisete? Jel' neko stvarno misli da je Rusija krenula na Ukrajinu iz cista mira. Ono kao
dosadno nam pa odosmo malo ratovati i ginuti.
(ssss, 28. mart 2022 13:45)
“””
Zameni sada Rusiju sa NATO i Ukrajinu sa Jugoslavijom. Jel imaš isto mišljenje?
pre 3 godine
Koliko ja pratim svetske medije, Putin će Rusiju ekonomski vratiti u vreme Staljina. Ova avantura mu nije bila potrebna, pa nek kaže ko šta hoće.
pre 3 godine
Tek ce Rusi da se povlace, samo polako..
pre 3 godine
Imam prijatelja iz Ukrajine, on je trenutno blizu Lvova. Cujemo se svaki dan, danas mi je poslao slike iz Mariupulja. Ja sam video mnoge stambene zgrade koje su ili srusene ili pogodjene. Takodje mi je rekao da Rusi ne dozvoljavaju izbeglima iz Mariupulja da se izvlace ka Ukrajini vec ka Rusiji iskljucivo. Takodje nisu dozvolili ni da se mrtvi izvuku
pre 3 godine
Ako se ikada pitate zašto Poljaci toliko mrze Ruse, ne bi bilo zgoreg da proučite istoriju. Dva su razloga osnovna. Prvi je dogovor Rusa sa Hitlerom da podele Poljsku, a drugi i osnovni je Masakr u Katinjskoj šumi, kada su Rusi pobili više od 20.000 zarobljenih Poljska, od toga više od 8.000 oficira. E sad se za sekundu stavite u poziciju Poljaka i zamislite da su nama to na primer Bugari uradili. Da li bismo osećali mržnju prema Bugarima. I još nešto o čemu mi Srbi treba dobro da razmislimo. Nakon ovoga što je Rusija uradila i radi drugom slovenskom narodu, jasno je da ona više nikada neće moći da bude predvodnica Slovena. Mrze je Poljaci, Česi, Slovaci, Ukrajinci i velika većina južnih Slovena uključujući tu i veliki broj Srba. Poljaci kao drugi najveći Slovenski narod preuzeće ulogu koju su Rusi imali i mi treba jednom u životu da izaberemo pravu stranu i budemo sa Poljacima sa kojima nikad u istoriji jednu ružnu reč nismo imali
pre 3 godine
Rusi pobeđuju samo na srpskim i ruskim portalima...
pre 3 godine
Ama kakva predaja, sutra vijesti o uništavanju tenkova, aviona, ubistvima generala itd. Prva žrtva svakog rata je istina. Šta god bude ishod ovog rata Rusija je teški gubitnik (a i mi ni krivi ni dužni takodje)!
pre 3 godine
povukli se rusi jer videli da nema hleba, ko moze mesec dana cekati tu bez hrane i vode a napred nemozes.
pre 3 godine
A od koga Rusi oslobadjaju Mariupolj?
pre 3 godine
Mariopulj je za Rusiju ko Vukovar za Srbiju.
pre 3 godine
Kakvi komentari,povlace se u Mariuopolju da to se i ocekivalo,i najbolje bi im bilo da se ne bore do zadnje kapi krvi vec da se pokusaju izvuci u Ukrajinu treba ce Ukrajini takvi borci bice rata jos par godina daleko je to od bilo kakve ruske pobede.
pre 3 godine
sto pre treba da se okrenemo zapadu..
pre 3 godine
Rusi NIKADA ne gube!
pre 3 godine
Rusi ce se povuci kad isteraju svoje, po cenu ogromnih gubitaka na obe strane. Istorija nas je tome naucila. To bi znacilo da ce od ukrajinskih formacija sa nacistickim simbolima ostati samo instagram nalozi koji svedoce o desavanjima pre rata.
(Oxoxoposum, 28. mart 2022 08:33)
Zbog šake ljudi proglasili ste 43 miliona stanovnika nacistima jer ni jedna nacistička partija nije rukovodila Ukrajinom, a sve u cilju opravdavanja Ruske agresije. Litvanci, Poljaci, Mongoli, Kozaci, svi su svojatali teritoriju Ukrajine. Rusi su za vreme Katarine Velike asimilovali Ukrajince zabranom korišćenja jezika. Staljin je sa osnivanjem kolhoza napravio pomor u zemlji, kada je više miliona Ukrajinaca umrlo od gladi. Pri tome su Srbi više puta trepeli agresiju velikih sila, asimilovani u druge religije, sada im se zabranjuje jezik, oteli nam zemlju. Da, i treba da nas bude pod jednom šljivom jer smo toliko propatili gotovo kao i Ukrajinci a ponosite se time što jedna zemlja otima teritoriju druge.
pre 3 godine
Rusi polako zaokružuju Ukrajinu duž granica, a onda onima u središnjem delu ništa drugo ne ostaje nego predaja.
(malo, 28. mart 2022 12:13)
Baš polako to rade, jer se skoro nisu mrdnuli sa teritorije koju su uzeli prva tri dana. Danima se priča opkoljavanju Ukrajinaca , o nekakvoj "potkovici", a čini mi se da su Rusi još uvek daleko od toga
pre 3 godine
Ova borba za Marupolj je tragična za obe strane. Sa jedne strane odslikava svu nemoć ruske vojske da okupira u mnogo čemu inferiornijeg protivnika. Faktički ukopali su se kao sukobljene strane u Prvom svetskom ratu. Bruka i sramota za rusku vojsku da im je sad jedina nada da protivniku ponestane municije. Da Ukrajinci imaju municije mogli bi još 100 godina da ratuju na istim pozicijama sa Rusima. Sa druge Ukrajinci su pretrpeli katastrofalno razaranje i unesrećeni su milioni ljudi od strane nacije sa kojom dele gotovo identičnu kulturu i istoriju. Ovaj rat je ono što je Putinu najmanje trebalo. Gotovo ništa neće dobiti a može sve izgubiti.
pre 3 godine
Sve samo znalci sa rusofilnim predznakom. Nisam rusofil ali imam simpatije prema ruskom narodu. Ruska armija i moć za mene su od ovoga rata nešto sasvim drugo. Tehnički nivo, logistika, obučenost,taktika, moral,nezadovoljavajuće.
Mogu jedino razarati i možda osvojiti, što se nešto mizerno i vidi na terenu,ali zadržati mogu jako malo što ćemo u bliskoj budućnosti i vidjeti.
Jedan veliki šamar moćnoj ruskoj armiji.
pre 3 godine
Dobro bre, kapiramo, pola rusa pobijeno, pola dezertiralo. Nije ostalo nista.
Rat zavrsen.
Nego kako ukrajinci stoje sa gubicima?
pre 3 godine
Ova borba za Marupolj je tragična za obe strane. Sa jedne strane odslikava svu nemoć ruske vojske da okupira u mnogo čemu inferiornijeg protivnika. Faktički ukopali su se kao sukobljene strane u Prvom svetskom ratu. Bruka i sramota za rusku vojsku da im je sad jedina nada da protivniku ponestane municije. Da Ukrajinci imaju municije mogli bi još 100 godina da ratuju na istim pozicijama sa Rusima. Sa druge Ukrajinci su pretrpeli katastrofalno razaranje i unesrećeni su milioni ljudi od strane nacije sa kojom dele gotovo identičnu kulturu i istoriju. Ovaj rat je ono što je Putinu najmanje trebalo. Gotovo ništa neće dobiti a može sve izgubiti.
(Djoksa, 28. mart 2022 14:17)
Da li svestan da bi Rusi Marijupolj mogli da zbrišu sa lica zemlje u roku od odmah... nije ni njima u intresu da stradaju civili...
pre 3 godine
Ljudi, koje "međunarodno pravo" je prekršeno u Ukrajini? Pa samo u zadnjih 30 godina od pada Berlinskog zida Irak je dva puta bombardovan i onda vojno zauzet! Amerikanci i saveznici su i dalje tamo, nafta se i dalje uzima od Iračana.Sirija je razvaljena, Libija je razvaljena, Avganistan razvaljen.. Srbija? 80 dana 19 zemalja je gazilo i ispaljivalo maltene sve sto im je palo na pamet. Probali su putem Albanaca i kopnene prodore. Sada imaju jednu od najvecih vojnih baza na Kosmetu.Ma, do sutra se moze nabrajati. Sta su to Rusi uradili sto vec Ameri i saveznici nisu? Upasti kod nekoga i uzezi mu ono sto hoces - pa to je vec decenijama sasvim normalno ponasanje. Ni za jednu akciju od nabrojanih nije bilo dozvole UN. Rusi su izvrsilim nazalost, "sasvim uobicajenu" invaziju, poput oniuh kojih smo se nagledali koliko hoces puta. Prestanite da pricate o "međunardnom pravu". Odavno je na snazi - JACI TLACI. Jadno zvuci i licemerno medijsko kukanje Zapada. Ajde da uvedemo Rusima sankcije, ali onda i Amerima, maltene celoj EU, Kanadi , Australiji - jer i oni su razvalili zavidan broj drzava. Njima i duplo vece sankcije, jer su vise zemalja ojadiaili od Rusa. NEMA MEĐUNARODNOG PRAVA. Zato ovo sve i ide dođavlo!
pre 3 godine
cestitke Generalu Kadirovu sve najbolje kralju
pre 3 godine
Glavni argument Rusije je onaj da je Krim bio dio Rusije u Sovjetskom Savezu dok ga Rusija, po odluci Nikite Hruščeva, nije "poklonila" sovjetskoj republici Ukrajini 1954. Ali taj argument postaje praktički bezvredan ako znamo da je Rusija nakon raspada SSSR-a 1991. formalno priznala nezavisnu Ukrajinu u granicama koje su uključivale Krim. Takođe, Rusija se Budimpeštanskim sporazumom iz 1994. obavezala poštovati ukrajinsku nezavisnost i suverenitet u postojećim granicama u zamjenu za ukrajinsko odricanje od nuklearnog arsenala, koji je toj zemlji ostao nakon raspada SSSR-a. To je obećanje, potpuno je jasno, Rusija bezočno prekršila, prvo 2014., a onda ove godine.
pre 3 godine
Rusi pobeđuju samo na srpskim i ruskim portalima...
(Srdjan, 28. mart 2022 14:05)
Danas i u Mariupolju.
pre 3 godine
Danima mi prolazi misao da je ovo sve isceniranomod Anerike i Rusije zajedno. Jer ovde će Evropa snositi posledice i to nenormalne. Dve sile će još više ojačati.
pre 3 godine
Rusi ce se povuci kad isteraju svoje, po cenu ogromnih gubitaka na obe strane. Istorija nas je tome naucila. To bi znacilo da ce od ukrajinskih formacija sa nacistickim simbolima ostati samo instagram nalozi koji svedoce o desavanjima pre rata.
pre 3 godine
Rusi pobeđuju samo na srpskim i ruskim portalima...
(Srdjan, 28. mart 2022 14:05)
Tako je evo Ukr ulaze u Moskvu....
pre 3 godine
Mariopol granici sa Rusijom i bilo je nemoguce odrzati se. zato je najbolje zbog ljudi da se spase
pre 3 godine
Rusi se povlace,predaju,trpe ogromne gubitke...Oni su tigar od papira,losi ratnici,slabo opremljeni...Ukrajinci nezadrzivo napreduju prema Moskvi,cak je i Vladivostok u opasnosti.
Moze li neko da mi objasni zasto je Ukrajina sve manja iz dana u dan?
pre 3 godine
UŽIVO Rusi se povlače?
A Zelenski sa vojskom ulazi u Moskvu…
pre 3 godine
Tek ce Rusi da se povlace, samo polako..
(note9, 28. mart 2022 08:32)
Normalno da će se povući, kad završe posao.
pre 3 godine
Ne razumem zasto ljudi misle da rusi gube. Imali su max 190K ljudi na granici pre konflikta, usli su sa 50% protiv ukrainske vojske i drze 15 - 25% ukrajinske teritorije (ne racunajuci Krim i 2 ocepljene republike)Ukrajinci su okruzeni i uskoro ce im nestati goriva, hrane i municije. Najace jedinice u Mariupulju i Donbasu ce im uskoro biti unistene. Isto sto se ljudi ne zamisle sto su rusi drzali 50% svojih deviznih rezervi u stranim bankama. Nisu znali da ce im zapad njih zamrznuti? Sad ce cela Evropa da placa u rubljama gas i naftu. Proces dedolarizacije je pokrenut. I druge zemlje nastoje da urade isto. Neke jer to je jedini nacin da kupe energente od rusa (Indija), druge jer ne zele da zavrse kao rusi u nekom buducem konfliktu. Mozda su rusi mislili da ce lakse ostvariti svoje ratne ciljeve u Ukrajni, ali daleko od toga da su izgubili.
PS Nisam rusofil, samo pokusavam da sagledam siru sliku konflikta.
pre 3 godine
Glavni argument Rusije je onaj da je Krim bio dio Rusije u Sovjetskom Savezu dok ga Rusija, po odluci Nikite Hruščeva, nije "poklonila" sovjetskoj republici Ukrajini 1954. Ali taj argument postaje praktički bezvredan ako znamo da je Rusija nakon raspada SSSR-a 1991. formalno priznala nezavisnu Ukrajinu u granicama koje su uključivale Krim. Takođe, Rusija se Budimpeštanskim sporazumom iz 1994. obavezala poštovati ukrajinsku nezavisnost i suverenitet u postojećim granicama u zamjenu za ukrajinsko odricanje od nuklearnog arsenala, koji je toj zemlji ostao nakon raspada SSSR-a. To je obećanje, potpuno je jasno, Rusija bezočno prekršila, prvo 2014., a onda ove godine.
(pa da, 28. mart 2022 13:23)
Odkad se postuju sporazumi ? od 90te na ovoma imamo dosta primera.Zasto neko moze a neko ne.Imas primer 1244 UN koji se uopste ne postuje.E o tome se radi.
Da nama nisu otimali teritorije nasilno verovatno bi i mi drugacije razmisljali.
pre 3 godine
Rusi polako zaokružuju Ukrajinu duž granica, a onda onima u središnjem delu ništa drugo ne ostaje nego predaja.
pre 3 godine
Nego gde cemo na letovanje? Grcka ili Turska? Ili cemo ipak u Albaniju? :-)
pre 3 godine
Nije mi jasno kako tako povrsno mislite i komentarisete? Jel' neko stvarno misli da je Rusija krenula na Ukrajinu iz cista mira. Ono kao
dosadno nam pa odosmo malo ratovati i ginuti.
pre 3 godine
Oborili jos jedan su_35
pre 3 godine
@ (Britka, 28. mart 2022 12:29)
Istorija seže dalje od 20. veka. Mislim da ne bi bilo naodmet da pročitate nešto više o poljskoj istoriji. Takođe bi bilo dobro da porazgovarate sa npr. Kašubima ili Lužičkim Srbima da čujete kako su se oni proveli pod poljskom vlašću. Ne branim Ruse nego vama manjka znanja iz istorije na koju se pozivate. Inače podržavam panslavenstvo ali zasnovano na međusobnom uvažavanju i jednakosti među narodima.
pre 3 godine
Po ovom Podoljaku, Rusi su izgubili preko 17000 ljudi. Gubitke svojih snaga ne spominju.
pre 3 godine
Povlače se, nego šta. Do podne će se predati...
pre 3 godine
Citam komentare i narocito u prozapadnim medijima kako je Ruska vojska katastrofalna i raspada se. A meni nekako lici da oni idu prema svom cilju koji su najavili cim je krenula akcija. Krim, Donbas, Lugansk i denacifikacija + ne NATO.
Trenutno stanje, Ukrajna je sigurno van NATO, Krim je vec Ruski, zauzeli su i Lugansk i veci deo Donbasa. Marijupolj koji je bio najvece uporiste neonacista od 2014 posle njegovog osvajanja od strane Azova, polako preuzimaju i ciste. U potpunom je okruzenju i tesko da ce se Azov izvuci odatle. Mozda manjina koja se nekako pomesa sa civilima..
Kiev nikad nije ni bio realan cilj za osvajanje, vise za odvlacenje protivnickih snaga. Idealno za Rusiju bi bilo da ga drze u opsadi, to bi im dalo bolju poziciju ali bi to verovatno zahtevalo mnogo vise Ruske vojske u tom kraju.
Jedino gde su po meni Rusi zakazali je Harkov i donekle Nikolaev (Nikolaev samo u slucaju da imaju za cilj Odesu ako to ne predstavlja odvlacenje snaga Ukrajne da brane grad koji Rusiji nije prioritet
pre 3 godine
Rusi su za ipak samo mesec dana osvojili ogroman deo Ukrajine-steta za obican ukrajinski narod koji strada zbog nepromisljenosti njihovog rukovodstva.
pre 3 godine
Strategija koja se primenjuje još od srednjeg veka, prilikom opsade tvrđava. Pa, i pre srednjeg. Ništa novo i ne znači da Rusi gube.
pre 3 godine
Cuti, sreca, da polazu oruzje. Kako je krenulo, da ne polazu oruzje ostali bi smo bez Ruske vojske.
pre 3 godine
Ako se ikada pitate zašto Poljaci toliko mrze Ruse, ne bi bilo zgoreg da proučite istoriju. ..
(Britka, 28. mart 2022 12:29)
Istorija nije zadnjih 50-60 godina. Kad smo već kod proučavanja iste, ne bi bilo zgoreg da proučiš istu u odnosima ta dva naroda u zadnjih par stotina godina, pa će ti biti jasna istorija mržnje. Nisu Poljaci cvetići i pčelice kakvim ih predstavljaš, već imaju viševekovnu istoriju upadanja na Ruske teritorije, paljenja, klanja i odvođenja u ropstvo.
pre 3 godine
@(pa da, 28. mart 2022 13:23)
Da, baš kao što se NATO obavezao da se neće širiti na istok prilikom pada berlinskog zida i dozvole od strane SSSR da se Nemačka ujedini.
pre 3 godine
Ako odbijuda placaju onda ostaju bez gasa.
pre 3 godine
je bio i cilj,polako ali sigurno ugusiti protivnika,vrlo pametna strategija. Odsekli su ih bukvalno od svake mogucnosti snabdevanja. A sto rece jedan sa mitraljezima nece daleko stici.
pre 3 godine
Čečeni "oslobodili" Mariupolj
pre 3 godine
Bruka i sramota.
pre 3 godine
Znači ono NATO bombardovanje Jugoslavije je bilo "milosrdno"..ali ja ne mogu da uočim neku razliku, šta više ovde je bombardovan i putnicki voz, mostovi, ciljane stambene zgrade..
pre 3 godine
@ Britka
Ta tvoja prava strana uopste nije prava, zapravo, ne postoji prava strana, sve zemlje su radile dobre i lose stvari.
I ne treba da imamo ruznu rec osim da im zapamtimo priznanje Kosova, iako vecina njihovog naroda to ne podrzava. Ali, ne treba ni da se zameramo rusima zbog njih, u sukobu Rusa i Ukrajinaca trebamo ostati neutralni
Sto se tice Mariupolja - ovo su borbe koje vodi Azov jer ne zeli da se preda. Marijupolj je de-facto u rukama ruskih tro vec par dana
pre 3 godine
Rusi pobeđuju samo na srpskim i ruskim portalima...
(Srdjan, 28. mart 2022 14:05)
Не треба бити острашћен. Руси напредују, Украјинци се грчевито бране. Што се сукоб пре заврши, то боље.
pre 3 godine
Pa kako sad vapaj zar nisu oterali ruse… i srusili im sve planove?
pre 3 godine
Mora se reći da su Turci u ovoj situaciji najstaloženiji i najveća šansa da se ispregovara nešto pametno za sve. Ostali su ostrašćeni preko svake mere i sve to više ne liči ninašta. Ne znam da li su Rusi zamislili da naprave 45 miliona raseljenih (pošto je već uveliko preko 10)?! Sa druge strane neko opet mora i njih da čuje. Sve u svemu - užas.
pre 3 godine
Imam 52 godine. Bio sam klinac 3razred OŠ i bila neka proslava pored spomenika iz 1.sv rata, i držao nam govor jedan ded solunac, tad je bio poslednji živ, to je bilo negde 1978. godine, kako su bugari činili zlodela po selu, kaže kojoj su ženi odsekli sisu na živo i vukli je kroz selo, palili, pljačkali, tukli kocem, silovali....... Užas !
Pa sad neki bugarin mi kaže, bratko!
(Roćevac, 28. mart 2022 14:52)
Moja baba je poreklom iz okoline Zajecara, i iako je bila 1923 godiste stalno je pricala o Bugarima kako su male bebe nabadali na noz i klali sve sto su stigli.
Nije ona naravno nista aktivno to videla, ali ne sumnjam da ima dosta istine u njenim pricama. Isto je pricala da su Nemci bili generalno pristojni za vreme drugog svetskog rata, ali da su ljudi bili ubijani na njivama jer nisu razumeli sta "halt" znaci. Isto je i pricala da kada su Rusi dosli, ispraznili su svima vinske podrume do poslednje kapi, a da su Nemci pre toga cesto placali ili pitali. Sve u svemu zavisi kakva vrsta ljudi ti zavrsi u kraju, nema to puno veze sa nacionalnoscu, jer su ti isti Nemci postreljali onu decu u Kragujevcu.
pre 3 godine
zapitao ,hmm gadjaju li to ukrajinici i ako da pitam se odakle im toliko municije.Ili pak projektili stizu iz nekog drugog pravca...
pre 3 godine
Britka
Ocigledno je da ne znas kakve su zlocine pravili Bugari na jugu Srbije za vreme ranijih ratova.
Igrom slucaja sam iz Surdulice, pa bih te zamolio da procitas malo o Spomen kosturnici u Surdulici i bugarskim zrtvama iz prvog svetskog rata.
Postoje indicije da je u Surdulici nastradalo vise od 6000 ljudi, tako da dole i danas postoji secanje i zal za tim ljudima jer nema porodice koja nije izgubila nekog clana.
Molim vas da objavite.
(scsc, 28. mart 2022 14:16)
Imam 52 godine. Bio sam klinac 3razred OŠ i bila neka proslava pored spomenika iz 1.sv rata, i držao nam govor jedan ded solunac, tad je bio poslednji živ, to je bilo negde 1978. godine, kako su bugari činili zlodela po selu, kaže kojoj su ženi odsekli sisu na živo i vukli je kroz selo, palili, pljačkali, tukli kocem, silovali....... Užas !
Pa sad neki bugarin mi kaže, bratko!
pre 3 godine
Rusi se povlace,predaju,trpe ogromne gubitke...Oni su tigar od papira,losi ratnici,slabo opremljeni...Ukrajinci nezadrzivo napreduju prema Moskvi,cak je i Vladivostok u opasnosti.
Moze li neko da mi objasni zasto je Ukrajina sve manja iz dana u dan?
(Realno, 28. mart 2022 09:02)
*******************************
Možda zato što su Rusi u tolikoj panici promašili smer povlacenja - nema drugog odgovora.
Daj Bože da se više ovo završi da se stabilizuju prilike i sačuvaju glave.. ovo nikuda ne vodi :(
pre 3 godine
Ako ne mogu onlajn dazdogovore, kakva je svrha sastanka uživo?
pre 3 godine
@britka,
Ne znam da li je urbana legenda ali u Poljskoj se buba svabe zovu buba rusi, u Rusiji je obrnuto...
Prvo su Poljaci stizali do Moskve i postavljali svoje marionete, onda su Rusi uzvratili i podelili Poljsku u 3 podele Poljske (druge dve sile su bile pogadjas: Pruska i Austrija). Tadeus Koscuski je pokusao da spase stvar ali je samo ubrzao poslednju podelu kada je Poljska prestala da postoji.
Ratovali su after partiju I svetskog rata. SSSR je 1939/40 uradio u Katinskoj sumi zlocin nevidjenih razmera, uzeli su Poljskoj deo i kao kompenzaciju joj dali 300 km zapadnih teritorija. Steta je sto se dva slovenska naroda tako mrze, ali mislim da je tu bitna religija.
Tako da istorija ne pocinje II svetskim ratom.
pre 3 godine
@Neko Iz Srema
Koliko treba da se vraćamo u nazad? Srbija u vreme Karađorđa nije bila ista zemlja kao u vreme Broza, niti je takva ista zemlja kao danas. Dokle to više vraćanje u prošlost. Svaki nardo ima svoje svetle i tamne strane, a što je jača država to je tamnija strana izraženija, tako i sa imperijama. Sada je bitno, a ne šta je bilo juče, a sutra treba doživeti da bismo sad o tome pričali.
pre 3 godine
(Britka, 28. mart 2022 12:29)
Da se vratis koji vek unazad pa da nam kazes ko je kome poceo da otima teritorije konvertuje stanovnistvo i zapoceo bratoubilacki rat (medju slovenima)
pre 3 godine
@Britka
Ocigledno je da ne znas kakve su zlocine pravili Bugari na jugu Srbije za vreme ranijih ratova.
Igrom slucaja sam iz Surdulice, pa bih te zamolio da procitas malo o Spomen kosturnici u Surdulici i bugarskim zrtvama iz prvog svetskog rata.
Postoje indicije da je u Surdulici nastradalo vise od 6000 ljudi, tako da dole i danas postoji secanje i zal za tim ljudima jer nema porodice koja nije izgubila nekog clana.
Molim vas da objavite.
pre 3 godine
@Britka... Pitaj ljude sa juga, jugoistoka Srbije šta su nam sve bugari radili za vreme svetskih ratova....
pre 3 godine
@britka,
Ne znam da li je urbana legenda ali u Poljskoj se buba svabe zovu buba rusi, u Rusiji je obrnuto...
(bob.e.lee, 28. mart 2022 13:34)
Nije tacno, a nije ni urbana legenda, jer nikad nisam cuo ikog da je ovo ikad izjavio. Na poljskom se kaze "karaluch" a na ruskom "tarakan".
pre 3 godine
Znači ono NATO bombardovanje Jugoslavije je bilo "milosrdno"..ali ja ne mogu da uočim neku razliku, šta više ovde je bombardovan i putnicki voz, mostovi, ciljane stambene zgrade..
(Miomir, 28. mart 2022 12:46)
ajd ne mlati, da nas je nato rokao kao rusi ukrajinske gradove tad ne bi znao gde ti je ulica a gde raskrsnica.
pre 3 godine
Eto Erdoganu Nobela za mir.
pre 3 godine
"Rusi NIKADA ne gube!"
Zaboravljasa Afganistan...kada su mogli Talibani da isteraju ruse sigurno ce moci i hrabri i vesti Ukrajinci koji imaju milion motiva...
pre 3 godine
Ukrajina oslobađa gradove, a Rusija zauzima.
pre 3 godine
@britka nisu poljsko-ruski sukobi krenuli u XX veku. Zive oni dugo jedni pored drugih, i ratuju kroz celu istoriju.
pre 3 godine
"Počevši od ove nedelje, u kabinetu predsednika stvaramo grupu stručnjaka – ukrajinskih i međunarodnih, koji će stalno analizirati sankcije uvedene Rusiji"
Украјина нестаје у пламену и у рушевинама, Украјинци гину, а Зеленски у свом (председничком) кабинету ствара групу украјинских и међународних стручњака који ће да стално анализирају последице санкција које ће Русији нашкодити (а можда и неће).
79 Komentari
Sortiraj po: