Ponedeljak, 14.12.2020.

12:37

Dr Ana Gligić otkrila koju bi ona vakcinu primila

Izvor: RTS

Dr Ana Gligiæ otkrila koju bi ona vakcinu primila IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

51 Komentari

Sortiraj po:

Thor

pre 5 godina

Cinjenica je da i iza Ruskih i Americkih vakcina stoje ozbiljni naucnici koji po svemu sudeci uspijevaju da ovom vakcinom dokrajce pandemiju COVID19. E sad, narod kao i svuda je podijeljen, neko vjeruje u ovo, neko u ono. Mislim na kraju krajeva da su i jedna i druga vakcina odlicne, a Vlade bi trebalo vise da se potrude da edukuju ljude o vakcinama, naravno da se sto vise konsultuje narod i sa ljekarima, i na koncu da drzava pruzi narodu izbor. Ko zeli neka uzme Americku, ko zeli neka uzme Rusku, neko nece niti jednu i to je sasvim u redu. Valjda smo toliko civilizovani.
A vakcine kao vakcine, naravno postoji dosta kontroverzi ali ne zaboravimo da su iskorijenile mnoge zarazne bolesti.

Dule

pre 5 godina

"Ja kad sam bio u Moskvi, svako ko je imao para je kupovao zapadne lekove.
(Petar, 14. decembar 2020 14:01)"

A ja pre neki dan video kako parking servis odnosi nepropisno parkirani helikopter.
(Vaistinu, 14. decembar 2020 17:51)

A izašao sam samo na sekund da pokupim pljeskavice, i upalio sam sva 4...

crni

pre 5 godina

@(Radojko, 14. decembar 2020 16:47)
Zapravo je britanska rađena isto kao i kineska vakcina po ruskom principu, tj na nosaču od bezopasnog humanog adenovirusa, koji su samo Kinezi i Britanci drukčije odabrali od adeno virusa. Međutim, Rusi su napravili genijalni napredak sa svog starog nosača koji su razvili za SARS i MERS i napravili vakcinu i revakcinu na dva različita adenovirusa i tako, pokazalo se pojačali učinak mnogo do čak 96%. Dok je kod britanske vakcine nešto preko 70% učinak, oni su odlučili da uzmu rusku revakcinu i tako dobiju isti princip kao i Rusi uz manja ulaganja, jer jedan deo tj prvu vakcini imaju svoju i ne treba da proizvode iz početka. To će uraditi i Kinezi uskoro. Mi ćemo po tom principu i licenciranom ruskom tehnologijom proizvoditi našu vakcinu u Torlaku.

crni

pre 5 godina

@(qsarks, 14. decembar 2020 21:29)
Putin nije primio nijednu vakcinu jer je preležao koronu, a prva vakcina nije izmišljena u Francuskoj, već je ona u zap. Evropu uvedena kroz Francusku. Priča o vakcinama je vrlo stara i seže do daleke antike i za ovo imaš potvrde u svetskim enciklopedijama. Savetujem da potražiš. Prve vakcinacije je videla jedna Engleskinja u 18om veku u Maloj Aziji tj u Otomanskoj Imperiji, a u 16om veku je vakcinacija u Kini bila obavezna. Da, dobro si čuo. Obavezna. Savremene farmakološke vakcine(one koje se daju špricem) su produkt 20og veka, a ne imunizacija kao princip. Ništa Rusi nisu uzeli od Francuza kao princip, već je ruska farmacija od kad postoji, jedna od nekoliko najsnažnijih na svetu. To si ti priču pomešao sa pričom o BSG vakcini, koju su smislila tri francuska naučnika ali nisu mogla da je plasiraju u Francuskoj i na zapadu i onda su otišli u SSSR i ovi kad su pogledali teoriju i rezultate videli su da je ovo odlično i pravili su je. Tako imate još od prve korone jasnu liniju na ist. i zap. Berlin i veliku razliku u mrtvima, jer je sve istočno od Berlina pa i mi pelcovano BSG vakcinom. Ova ruska vakcina na adeno nosaču je sasvim nova i njihova tehnologija razvijena zbog korona zonoza tipa SARS i MERS. Razvijena je u centru ruske i svetske nauke a to je Novosibirsk. Posle toga je kineska sve više rastuća nauka dominantna. Ove zapadnjačkw privatne vakcine funkcionišu po principu GMO inženjeringa. Na transportnoj ili memorijskoj RNK se ubac

crni

pre 5 godina

@(qsarks, 14. decembar 2020 23:57)
Ne postoji nikakva glasnička RNK, već postoji memorijska i transportna RNK, tj mRNK i tRNK. U našoj terminologiji se ova memorijska RNK naziva i informaciona RNK i postoji ribozomalna RNK, tj rRNK. Vidi se da si priučen momče i to si priučen na najvećem svetskom đubrištu dezinformacija a to je fejsbuk i to očigledno neka hrvatska stranica koja nema pojma o čemu govori.
Što se tiče principa vakcina i toga zašto mnogi od ozbiljnih naučnika, ne lekara jel lekari na zapadu su često naklonjeni farmaciji, već naučnika smatra ove vakcine privatnih kompanija nedovoljno bezbednim. Prvo zato što u njihovom pravljenju nisu učestvovali vojska i bezbednosni organi, a drugo zato što nisu otvorene i javno opisane, dokumenta o formuli nisu javno dostupna. Ruske i kineske vakcine i radovi o njima su javno dostupni, a tehnologija je ta koja je zaštićena i licencirana, a licenca se može legalno kupiti. Sa druge strane ovaj princip ubacivanja koda na mRNK ili tRNK je princip koji se koristi u standardnom GMO inženjeringu(kao kada bi ste ubacivali neki genetski kod u paradajiz ili jabuku), a kako nam nije sasvim poznat čitav kod i izgled ovog hibridizovanog RNK lanca, mi zapravo ne znamo kakva je tu informacija sve ubačena i sadržana. Ovo nije teorija zavere i sam sam veliki protivnik istih naklapanja i đubreta. Ovo je ozbiljna naučna zamerka sa bezbednosnog stanovišta. Da uprostim. Ruske i kineske vakcine su otvorenog koda, a ove zapadne priv zatvorenog koda.

crni

pre 5 godina

@(DrugiDoktor, 14. decembar 2020 18:02)
Ti si lekar druže i kao i svaki lekar vidi se da nemaš pojma o materiji o kojoj se ovde radi, a ova gospođa je naučnik svetskog ranga, visokonagrađivani virusolog. Ti praviš greške na bazičnoj kategorizaciji u tekstu. Ne čudi me to jer si lekar na zapadu, a poznato je da lekari pojma nemaju o prirodnim naukama, posebno fizici, biofizici i biohemiji, tako da bolje da ne govoriš dalje jer vidim da targetiraš za zapadnu trovačku farmaciju. Sedi tamo i pusti nas naučnike da rešavamo stvari bez uplitanja profita i tih bolesnih plutokratskih zlobnosti u život čoveka. Lično nisam virusolog, ali sam vrhunski biofizičar i u svom profesionalnom radu sarađujem sa genetičarima i virusolozima svetskog renomea.

qsarks

pre 5 godina

Francuzi inace su pokusali da naprave svoju vakcinu, ali se nije pokazala dovoljno dobrom, tj. nije imala jak imuno-odgovor u 1. i 2. fazi, pa su prestali da je testiraju, i vratise se nazad na razvoj.
(Dule)

---

Dule. bio sam jasan kad sam rekao da je u Francuskoj izmišljena prva vakcina. Valjda si čuo za Luisa Pasteura?

Naravno da je glasnička RNA isprobana, jer je izmišljena pre 20 godina. Ništa nije zbrzano već je njeno stvaranje rezultat ogromnih ulaganja kakvo svet dosad nije video. Da se tolika energija uloži u na primer obuzdavanje klimatskih promena, nekima bi i to izgledalo zbrzano jer nisu svesni koliko je čovečanstvo sposobno kad se fokusira na jedan cilj.

Dule

pre 5 godina

A meni se cini da tebe greje ljubav prema komunizmu :) Nego na koliko ljudi je testirana ta Ruska do sada ?
(Grebac dasaka u gulagu., 14. decembar 2020 21:26)

Oko 40 hiljada u trecoj fazi, i primili su je jos oko 150 hiljada od pocetka decembra u Moskvi samo.

Dule

pre 5 godina

Ovi koji pišu da je ono što je Francuska za parfeme to su Indija, Kina i Rusija za vakcine posvađani su sa činjenicama. Prva je vakcina napravljena baš u Francuskoj i na toj nešto unapređenoj tehnologiji Indija, Kina i Rusija i danas razvijaju vakcine, dok je Zapad sa glasničkom RNK pre 20 godina izmislio nešto sasvim novo.
(qsarks, 14. decembar 2020 21:29)

Izmislio sasvim novo nesto sto nije odobreno do sad, ali je ok da je zbrzano za 10 meseci? Francuzi inace su pokusali da naprave svoju vakcinu, ali se nije pokazala dovoljno dobrom, tj. nije imala jak imuno-odgovor u 1. i 2. fazi, pa su prestali da je testiraju, i vratise se nazad na razvoj.

qsarks

pre 5 godina

Ajde da rešimo ovu dilemu. Doktorka i rusofili neka prime Sputnjika kojeg ni Putin nije primio, a ostali će neku zapadnu vakcinu.

Ovi koji pišu da je ono što je Francuska za parfeme to su Indija, Kina i Rusija za vakcine posvađani su sa činjenicama. Prva je vakcina napravljena baš u Francuskoj i na toj nešto unapređenoj tehnologiji Indija, Kina i Rusija i danas razvijaju vakcine, dok je Zapad sa glasničkom RNK pre 20 godina izmislio nešto sasvim novo.

Grebac dasaka u gulagu.

pre 5 godina

Prijatelju, ono sto je Samsung i Apple u svetu telefona, Italija u sferi dizajna, Francuska za parfeme i vina to su Indija, Kina i Rusija u svetu vakcina. To ne iskljucuje da neko i u Srbiji moze da napravi dobro vino ili da neki Gruzijac ima talenta za dizajn itd. Dakle promasio si temu i zakljucak skroz na skroz. I to vrlo samoubedjeno i arogantno. A u stvari jednostavno ne znas. Zaslepljen si marketingom i sarenim advertajzingom sljastecih neonki Zapada i mozak ti izvodi pogresne analogije.
(Lady Di, 14. decembar 2020 17:44)

A meni se cini da tebe greje ljubav prema komunizmu :) Nego na koliko ljudi je testirana ta Ruska do sada ?

DrugiDoktor

pre 5 godina

Gledao sam interviju. I ja sam doktor u Americi.
Doktorka gresi u tome da nam trebaju klasicne vakcine. To u opste nije tacno vec ona bazira to na neka njena starija iskustva. Ove vakcine bi trebalo da su sasvim dovoljne. Jer vase telo pravi taj protein umesto protein sam da se ubrizgava. Klasicne vakcine se pokazalo da su puno manje efikasne. Drugo, kaze mladi bi trebali da se vakcinisu da ne bi prenosisli virus. Cinjenica je da vakcina u sustini pomaze da telo sto brze pobedi virus ali i dalje ima velikih sansi da i osoba koje je vakcinisana moze da prenese viruz, zato starijima sa prvo daje vakcine a ne mladima, jer davati mladima nema neke poente.
Trece, ako pricamo o kontraindikacijama, teoretski Fajzerova vakcina treba da ima manje problema zato sto se gen virusa ubrizgava a sa Ruskom vakcinom ubrizgava se dodatan virus (adnovirus) koji nosi gen korona virusa. Problemi kod jetre sa velikim dozama >e14 adenovirusa su poznati. Razlog za taj dodatan virus je da bi se se vakcina dala samo jednom a ako ubrizgavate gen korona virusa onda dve vakcine su potrebne, ali manje kontraindikacija.
Ja uopste ne pisem ovo zato sto je to Ruska vakcina, sta vise Johnson & Johnson pravi vakcinu koja je ista ko ruska, koristeci adnovirus.

A možda mi zaista ništa ne znamo

pre 5 godina

A ja sam nedavno stigao iz Londona. Tamo se trazi fora kako doci do ruske vakcine jer znaju da je najbolja na svetu. Najstroze im je zabranjeno da se o tome i prica, a znam i jednu nasu lekarku koja je iz Londona otisla u St Petersburg da nabavi Sputnjik za sebe u kolege. Naravno o tome se ne prica. Zapad je propagana, a istok nauka.
(Hintreal, 14. decembar 2020 15:22)

#nijesedesilo
(esnaf vunovlačara, 14. decembar 2020 16:34)


Ne mora da znači, medicinari su vrlo nepoverljivi načinu na koji deluju mRNA Fajzer/Moderna vakcine. To su moderne vakcine do sada nikad isprobane na većem broju ljudi koje deluju tako što direktno aktiviraju imuni sistem. Ruska vakcina postoji 20ak godina napravljena za SARS koju su samo modifikovali za ovaj određeni virus i deluje na staromodni način ubacivanja oslabljenog/umrtvljenog virusa na kome imuni sistem gradi otpornost.

Lady Di

pre 5 godina

Kakva izjava doktorke! Kao, iza ruske vakcine stoji veliki tim strucnjaka. A da li mega kompanije poput americkog Pfizera,nemackog BioNtecha, nemacke Cure Vac, Astra Zenece, Moderna, Merck Sharp & Dohme...nemaju svetske strucnjake iz celog sveta koji i do sada prave lekove i vakcine koje se najvise koriste u svetu? Zasto su nemacke klinike prepune bogatih Rusa koji tamo idu na lecenja, banjske oporavke i operacije? Ja razumem da je neko naklonjen Rusima, ali pricati kako je ruska medicina i farmacija jaca od zapadne je prosto besmisleno.
(Milan Indjija, 14. decembar 2020 16:54)

Prijatelju, ono sto je Samsung i Apple u svetu telefona, Italija u sferi dizajna, Francuska za parfeme i vina to su Indija, Kina i Rusija u svetu vakcina. To ne iskljucuje da neko i u Srbiji moze da napravi dobro vino ili da neki Gruzijac ima talenta za dizajn itd. Dakle promasio si temu i zakljucak skroz na skroz. I to vrlo samoubedjeno i arogantno. A u stvari jednostavno ne znas. Zaslepljen si marketingom i sarenim advertajzingom sljastecih neonki Zapada i mozak ti izvodi pogresne analogije.

City Girl

pre 5 godina

@ Hintreal - Ja živim u Londonu i nisam primetila da je fora da se nabavi ruska vakcina. Posebno da to rade lekari. Lekari neće uzimati ništa sto nije dovoljno ispitano i sto nije dobilo odobrenje za upotrebu u U.K. Ne znam ni kako bi ta naša doktorka unela rusku vakcinu u zemlju, osim ako ne misli da je prošvercuje. Ako Rusi podnesu zahtev za odobrenje i ako se vakcina odobri, budi siguran da će vakcina biti kupljena. Ovde je fora da se epidemija sto pre zaustavi i svaka vakcina je dobrodošla - pod uslovom da je ispitana i odobrena.

Hahahahahaha

pre 5 godina

Jedino bih ruski doping primio, znam da imaju veeeliko iskustvo...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Srba, 14. decembar 2020 15:23)

Imas i one druge koji imaju sa dopingom mnogo vece iskustvo. To su oni sto ih ne kontrolise svetska doping agencija. Oni nam s vremena na vreme bace nekog Lensa Armstronga ne bi li poverovali u njihovo poštenje.

Goran

pre 5 godina

Zanimljivo, ovo onda znači da ćemo konačno istrebiti i običnu prehladu, ona je isto na bazi koronavirusa zar ne?
(Bojan, 14. decembar 2020 15:25)

Ne, obična prehlada je zapravo gomila raznoraznih virusa. Prehlade uzrokovane koronavirusima su samo mali deo, ali moguće da će ova vakcina davati i neku vrstu imuniteta na njih.

asdf

pre 5 godina

Zanimljivo, ovo onda znači da ćemo konačno istrebiti i običnu prehladu, ona je isto na bazi koronavirusa zar ne?
(Bojan, 14. decembar 2020 15:25)

Ima prehlada na bazi koronavirusa a ima prehlada i na bazi drugih, poput rinovirusa i RSV.

Vaistinu

pre 5 godina

"Ja kad sam bio u Moskvi, svako ko je imao para je kupovao zapadne lekove.
(Petar, 14. decembar 2020 14:01)"

A ja pre neki dan video kako parking servis odnosi nepropisno parkirani helikopter.

Milan Indjija

pre 5 godina

Kakva izjava doktorke! Kao, iza ruske vakcine stoji veliki tim strucnjaka. A da li mega kompanije poput americkog Pfizera,nemackog BioNtecha, nemacke Cure Vac, Astra Zenece, Moderna, Merck Sharp & Dohme...nemaju svetske strucnjake iz celog sveta koji i do sada prave lekove i vakcine koje se najvise koriste u svetu? Zasto su nemacke klinike prepune bogatih Rusa koji tamo idu na lecenja, banjske oporavke i operacije? Ja razumem da je neko naklonjen Rusima, ali pricati kako je ruska medicina i farmacija jaca od zapadne je prosto besmisleno.

esnaf vunovlačara

pre 5 godina

A ja sam nedavno stigao iz Londona. Tamo se trazi fora kako doci do ruske vakcine jer znaju da je najbolja na svetu. Najstroze im je zabranjeno da se o tome i prica, a znam i jednu nasu lekarku koja je iz Londona otisla u St Petersburg da nabavi Sputnjik za sebe u kolege. Naravno o tome se ne prica. Zapad je propagana, a istok nauka.
(Hintreal, 14. decembar 2020 15:22)

#nijesedesilo

Radojko

pre 5 godina

Sad je jasno o kakvoj saradnji između oksfordske i ruske vakcine je reč a koja se pojavila u medijima ovih dana. Nije bilo jasno o kakvoj saradnji je reč (ako su objavili onda izvinite na ponavljanju) Očigledno Britanci hoće da kombinuju jednu dozu njihove i drugu dozu ruske, i time da pojačaju efekat svoje oksfordske vakcine. To bi bila win-win situacija za sve. Rusi bi dodatno zaradili i malo podigli srozani ugled koji imaju u Britaniji a Britanci bi dobili bolju efikasnost vakcinacije.

dude

pre 5 godina

A ja sam nedavno stigao iz Londona. Tamo se trazi fora kako doci do ruske vakcine jer znaju da je najbolja na svetu. Najstroze im je zabranjeno da se o tome i prica, a znam i jednu nasu lekarku koja je iz Londona otisla u St Petersburg da nabavi Sputnjik za sebe u kolege. Naravno o tome se ne prica. Zapad je propagana, a istok nauka.
(Hintreal, 14. decembar 2020 15:22)

ko to i kako najstrože brani englezima da pričaju? da nisi ti u pjongjangu bio?

Crna mamba

pre 5 godina

Stao sam kod njene konstatacije da ne zna sto daju starijima od 80 i da bi ona prvo davala mladima koji seju i nemaju simptome. A pre toga botovanje za rusku. Sta reci za nase strucnjake

Hintreal

pre 5 godina

(Petar, 14. decembar 2020 14:01)

A ja sam nedavno stigao iz Londona. Tamo se trazi fora kako doci do ruske vakcine jer znaju da je najbolja na svetu. Najstroze im je zabranjeno da se o tome i prica, a znam i jednu nasu lekarku koja je iz Londona otisla u St Petersburg da nabavi Sputnjik za sebe u kolege. Naravno o tome se ne prica. Zapad je propagana, a istok nauka.

Simets

pre 5 godina

Zanimljivo, ovo onda znači da ćemo konačno istrebiti i običnu prehladu, ona je isto na bazi koronavirusa zar ne?
(Bojan, 14. decembar 2020 15:25)

Ne baš. Jedan deo prehlada, posebno kod dece jeste izazvan corona virusima, ali najveći deo obične prehlade je izazvan Adeno i Rino virusima

Dr Sredoje

pre 5 godina

Rusi svakako imaju tehnologiju da proizvedu vakcinu. Problem je medjutim sto ne postoji nikakva garancija da su naveli tacne podatke tokom njenog ispitivanja (efikasnost + bezbednost). Isto je i sa Kinezima. Nazalost, nama ce zapasti ili ruska ili kineska vakcina, celokupna proizvodnja onih ostalih je rasprodata za celu 2021 ... Tako da samo treba da molimo Boga da Rusi i Kinezi nisu bas previse "brljali".

Alexandar

pre 5 godina

Jedino bih ruski doping primio, znam da imaju veeeliko iskustvo...
(Srba, 14. decembar 2020 15:23)

Američki doping je bolji.Ruse su otkrili a Amere nisu.Felps je plivao od jutra do mraka i pobeđivao čak i kada nije prvi.

Cile Mile

pre 5 godina

Da nije slučajno ova žena u penziji? Čini se da je ona bila radno aktivna u prošlom veku... Biće da se za nju nauka zaustavila kod velikih boginja...

John

pre 5 godina

"Zato ih imamo nakon godinu dana, iako sam ja u prvom nastupu rekla da vakcinu nećemo dobiti ni za 18 meseci"

Jako redak slučaj (bar kod nas) da zdravstveni radnik kaže i prizna da nije bio u pravu i da ne stoji ono što je prethodno rekao.
Svo poštovanje za gospođu.

Petar

pre 5 godina

Zanimljivo, ovo onda znači da ćemo konačno istrebiti i običnu prehladu, ona je isto na bazi koronavirusa zar ne?
(Bojan, 14. decembar 2020 15:25)

Ne.

Ayala

pre 5 godina

Ako ima toliko zarazenih, a na svakog registrovanog jos puta 10 po proceni. Koga da vakcinisemo kada svi vec imamo antitela. Ja npr. svki dan delim prostor sa ljudima ciji su clanovi domacinstva pozitivni. Posto ne nosimo maske u kancelariji 100% smo fasovali to cudo. I zasto ja sada da se vakcinisem.

Vrabac

pre 5 godina

Zanimljiv komentar o kriterijuma koga vakcinisati. U UK su krenuli od nastarijih. Neko je jednom rekao da sve sto unosite u oragnizam nosi neku dozu rizika (bez obzira da li je to vakcina, aspirin, hrana, pice) jer naravno nikad se unapred ne zna na sta pojedinac moze biti alergican ili (pre)osetljiv. Tako da poceti vakcinaciju od starijih mozda moze da se opravda time da je za tu grupu kolicnik izmedju koristi i rizika (za pojedinacnu osobu) najvisi. Ali naravno najefikasniji prenosioci virusa su najkriticniji za drustvo, pa mozda njih treba prvo vakcinisati. U svakom slucaju, u UK ce proces trajati mesecima i posto ne mogu svi da dobije vakcinu (bar ne u dogledno vreme) onda je lista prioriteta neophodna. Trenutno zdravi ljudi ispod 50 nisu u planu da se vakcinisu.

Sto se tice koja je vakcina najbolja - ja ne vidim na osnovu cega moze da se tvrdi da je ruska bolja od bilo koje druge. Jedini nacin da se ovo utvrdi je da se uporede rezultati ispitivanja, sto ce verujem i da se desi, ali verovatno ne bas tako brzo. U ovoj fazi moze samo da se procenjuje na osnovu ugleda Regulatora za odobravanje svake vakcine. A po tom pitanju zapadni Regulatori su u mojim ocima, po pravilu, mnogo bolji nego istocni (cast izuzecima).

Hintreal

pre 5 godina

(Petar, 14. decembar 2020 14:01)

A ja sam nedavno stigao iz Londona. Tamo se trazi fora kako doci do ruske vakcine jer znaju da je najbolja na svetu. Najstroze im je zabranjeno da se o tome i prica, a znam i jednu nasu lekarku koja je iz Londona otisla u St Petersburg da nabavi Sputnjik za sebe u kolege. Naravno o tome se ne prica. Zapad je propagana, a istok nauka.

dude

pre 5 godina

A ja sam nedavno stigao iz Londona. Tamo se trazi fora kako doci do ruske vakcine jer znaju da je najbolja na svetu. Najstroze im je zabranjeno da se o tome i prica, a znam i jednu nasu lekarku koja je iz Londona otisla u St Petersburg da nabavi Sputnjik za sebe u kolege. Naravno o tome se ne prica. Zapad je propagana, a istok nauka.
(Hintreal, 14. decembar 2020 15:22)

ko to i kako najstrože brani englezima da pričaju? da nisi ti u pjongjangu bio?

Milan Indjija

pre 5 godina

Kakva izjava doktorke! Kao, iza ruske vakcine stoji veliki tim strucnjaka. A da li mega kompanije poput americkog Pfizera,nemackog BioNtecha, nemacke Cure Vac, Astra Zenece, Moderna, Merck Sharp & Dohme...nemaju svetske strucnjake iz celog sveta koji i do sada prave lekove i vakcine koje se najvise koriste u svetu? Zasto su nemacke klinike prepune bogatih Rusa koji tamo idu na lecenja, banjske oporavke i operacije? Ja razumem da je neko naklonjen Rusima, ali pricati kako je ruska medicina i farmacija jaca od zapadne je prosto besmisleno.

Alexandar

pre 5 godina

Jedino bih ruski doping primio, znam da imaju veeeliko iskustvo...
(Srba, 14. decembar 2020 15:23)

Američki doping je bolji.Ruse su otkrili a Amere nisu.Felps je plivao od jutra do mraka i pobeđivao čak i kada nije prvi.

Crna mamba

pre 5 godina

Stao sam kod njene konstatacije da ne zna sto daju starijima od 80 i da bi ona prvo davala mladima koji seju i nemaju simptome. A pre toga botovanje za rusku. Sta reci za nase strucnjake

John

pre 5 godina

"Zato ih imamo nakon godinu dana, iako sam ja u prvom nastupu rekla da vakcinu nećemo dobiti ni za 18 meseci"

Jako redak slučaj (bar kod nas) da zdravstveni radnik kaže i prizna da nije bio u pravu i da ne stoji ono što je prethodno rekao.
Svo poštovanje za gospođu.

Goran

pre 5 godina

Zanimljivo, ovo onda znači da ćemo konačno istrebiti i običnu prehladu, ona je isto na bazi koronavirusa zar ne?
(Bojan, 14. decembar 2020 15:25)

Ne, obična prehlada je zapravo gomila raznoraznih virusa. Prehlade uzrokovane koronavirusima su samo mali deo, ali moguće da će ova vakcina davati i neku vrstu imuniteta na njih.

Simets

pre 5 godina

Zanimljivo, ovo onda znači da ćemo konačno istrebiti i običnu prehladu, ona je isto na bazi koronavirusa zar ne?
(Bojan, 14. decembar 2020 15:25)

Ne baš. Jedan deo prehlada, posebno kod dece jeste izazvan corona virusima, ali najveći deo obične prehlade je izazvan Adeno i Rino virusima

Cile Mile

pre 5 godina

Da nije slučajno ova žena u penziji? Čini se da je ona bila radno aktivna u prošlom veku... Biće da se za nju nauka zaustavila kod velikih boginja...

esnaf vunovlačara

pre 5 godina

A ja sam nedavno stigao iz Londona. Tamo se trazi fora kako doci do ruske vakcine jer znaju da je najbolja na svetu. Najstroze im je zabranjeno da se o tome i prica, a znam i jednu nasu lekarku koja je iz Londona otisla u St Petersburg da nabavi Sputnjik za sebe u kolege. Naravno o tome se ne prica. Zapad je propagana, a istok nauka.
(Hintreal, 14. decembar 2020 15:22)

#nijesedesilo

Radojko

pre 5 godina

Sad je jasno o kakvoj saradnji između oksfordske i ruske vakcine je reč a koja se pojavila u medijima ovih dana. Nije bilo jasno o kakvoj saradnji je reč (ako su objavili onda izvinite na ponavljanju) Očigledno Britanci hoće da kombinuju jednu dozu njihove i drugu dozu ruske, i time da pojačaju efekat svoje oksfordske vakcine. To bi bila win-win situacija za sve. Rusi bi dodatno zaradili i malo podigli srozani ugled koji imaju u Britaniji a Britanci bi dobili bolju efikasnost vakcinacije.

Dr Sredoje

pre 5 godina

Rusi svakako imaju tehnologiju da proizvedu vakcinu. Problem je medjutim sto ne postoji nikakva garancija da su naveli tacne podatke tokom njenog ispitivanja (efikasnost + bezbednost). Isto je i sa Kinezima. Nazalost, nama ce zapasti ili ruska ili kineska vakcina, celokupna proizvodnja onih ostalih je rasprodata za celu 2021 ... Tako da samo treba da molimo Boga da Rusi i Kinezi nisu bas previse "brljali".

asdf

pre 5 godina

Zanimljivo, ovo onda znači da ćemo konačno istrebiti i običnu prehladu, ona je isto na bazi koronavirusa zar ne?
(Bojan, 14. decembar 2020 15:25)

Ima prehlada na bazi koronavirusa a ima prehlada i na bazi drugih, poput rinovirusa i RSV.

Petar

pre 5 godina

Zanimljivo, ovo onda znači da ćemo konačno istrebiti i običnu prehladu, ona je isto na bazi koronavirusa zar ne?
(Bojan, 14. decembar 2020 15:25)

Ne.

Vrabac

pre 5 godina

Zanimljiv komentar o kriterijuma koga vakcinisati. U UK su krenuli od nastarijih. Neko je jednom rekao da sve sto unosite u oragnizam nosi neku dozu rizika (bez obzira da li je to vakcina, aspirin, hrana, pice) jer naravno nikad se unapred ne zna na sta pojedinac moze biti alergican ili (pre)osetljiv. Tako da poceti vakcinaciju od starijih mozda moze da se opravda time da je za tu grupu kolicnik izmedju koristi i rizika (za pojedinacnu osobu) najvisi. Ali naravno najefikasniji prenosioci virusa su najkriticniji za drustvo, pa mozda njih treba prvo vakcinisati. U svakom slucaju, u UK ce proces trajati mesecima i posto ne mogu svi da dobije vakcinu (bar ne u dogledno vreme) onda je lista prioriteta neophodna. Trenutno zdravi ljudi ispod 50 nisu u planu da se vakcinisu.

Sto se tice koja je vakcina najbolja - ja ne vidim na osnovu cega moze da se tvrdi da je ruska bolja od bilo koje druge. Jedini nacin da se ovo utvrdi je da se uporede rezultati ispitivanja, sto ce verujem i da se desi, ali verovatno ne bas tako brzo. U ovoj fazi moze samo da se procenjuje na osnovu ugleda Regulatora za odobravanje svake vakcine. A po tom pitanju zapadni Regulatori su u mojim ocima, po pravilu, mnogo bolji nego istocni (cast izuzecima).

DrugiDoktor

pre 5 godina

Gledao sam interviju. I ja sam doktor u Americi.
Doktorka gresi u tome da nam trebaju klasicne vakcine. To u opste nije tacno vec ona bazira to na neka njena starija iskustva. Ove vakcine bi trebalo da su sasvim dovoljne. Jer vase telo pravi taj protein umesto protein sam da se ubrizgava. Klasicne vakcine se pokazalo da su puno manje efikasne. Drugo, kaze mladi bi trebali da se vakcinisu da ne bi prenosisli virus. Cinjenica je da vakcina u sustini pomaze da telo sto brze pobedi virus ali i dalje ima velikih sansi da i osoba koje je vakcinisana moze da prenese viruz, zato starijima sa prvo daje vakcine a ne mladima, jer davati mladima nema neke poente.
Trece, ako pricamo o kontraindikacijama, teoretski Fajzerova vakcina treba da ima manje problema zato sto se gen virusa ubrizgava a sa Ruskom vakcinom ubrizgava se dodatan virus (adnovirus) koji nosi gen korona virusa. Problemi kod jetre sa velikim dozama >e14 adenovirusa su poznati. Razlog za taj dodatan virus je da bi se se vakcina dala samo jednom a ako ubrizgavate gen korona virusa onda dve vakcine su potrebne, ali manje kontraindikacija.
Ja uopste ne pisem ovo zato sto je to Ruska vakcina, sta vise Johnson & Johnson pravi vakcinu koja je ista ko ruska, koristeci adnovirus.

A možda mi zaista ništa ne znamo

pre 5 godina

A ja sam nedavno stigao iz Londona. Tamo se trazi fora kako doci do ruske vakcine jer znaju da je najbolja na svetu. Najstroze im je zabranjeno da se o tome i prica, a znam i jednu nasu lekarku koja je iz Londona otisla u St Petersburg da nabavi Sputnjik za sebe u kolege. Naravno o tome se ne prica. Zapad je propagana, a istok nauka.
(Hintreal, 14. decembar 2020 15:22)

#nijesedesilo
(esnaf vunovlačara, 14. decembar 2020 16:34)


Ne mora da znači, medicinari su vrlo nepoverljivi načinu na koji deluju mRNA Fajzer/Moderna vakcine. To su moderne vakcine do sada nikad isprobane na većem broju ljudi koje deluju tako što direktno aktiviraju imuni sistem. Ruska vakcina postoji 20ak godina napravljena za SARS koju su samo modifikovali za ovaj određeni virus i deluje na staromodni način ubacivanja oslabljenog/umrtvljenog virusa na kome imuni sistem gradi otpornost.

City Girl

pre 5 godina

@ Hintreal - Ja živim u Londonu i nisam primetila da je fora da se nabavi ruska vakcina. Posebno da to rade lekari. Lekari neće uzimati ništa sto nije dovoljno ispitano i sto nije dobilo odobrenje za upotrebu u U.K. Ne znam ni kako bi ta naša doktorka unela rusku vakcinu u zemlju, osim ako ne misli da je prošvercuje. Ako Rusi podnesu zahtev za odobrenje i ako se vakcina odobri, budi siguran da će vakcina biti kupljena. Ovde je fora da se epidemija sto pre zaustavi i svaka vakcina je dobrodošla - pod uslovom da je ispitana i odobrena.

Hahahahahaha

pre 5 godina

Jedino bih ruski doping primio, znam da imaju veeeliko iskustvo...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Srba, 14. decembar 2020 15:23)

Imas i one druge koji imaju sa dopingom mnogo vece iskustvo. To su oni sto ih ne kontrolise svetska doping agencija. Oni nam s vremena na vreme bace nekog Lensa Armstronga ne bi li poverovali u njihovo poštenje.

Vaistinu

pre 5 godina

"Ja kad sam bio u Moskvi, svako ko je imao para je kupovao zapadne lekove.
(Petar, 14. decembar 2020 14:01)"

A ja pre neki dan video kako parking servis odnosi nepropisno parkirani helikopter.

Ayala

pre 5 godina

Ako ima toliko zarazenih, a na svakog registrovanog jos puta 10 po proceni. Koga da vakcinisemo kada svi vec imamo antitela. Ja npr. svki dan delim prostor sa ljudima ciji su clanovi domacinstva pozitivni. Posto ne nosimo maske u kancelariji 100% smo fasovali to cudo. I zasto ja sada da se vakcinisem.

Lady Di

pre 5 godina

Kakva izjava doktorke! Kao, iza ruske vakcine stoji veliki tim strucnjaka. A da li mega kompanije poput americkog Pfizera,nemackog BioNtecha, nemacke Cure Vac, Astra Zenece, Moderna, Merck Sharp & Dohme...nemaju svetske strucnjake iz celog sveta koji i do sada prave lekove i vakcine koje se najvise koriste u svetu? Zasto su nemacke klinike prepune bogatih Rusa koji tamo idu na lecenja, banjske oporavke i operacije? Ja razumem da je neko naklonjen Rusima, ali pricati kako je ruska medicina i farmacija jaca od zapadne je prosto besmisleno.
(Milan Indjija, 14. decembar 2020 16:54)

Prijatelju, ono sto je Samsung i Apple u svetu telefona, Italija u sferi dizajna, Francuska za parfeme i vina to su Indija, Kina i Rusija u svetu vakcina. To ne iskljucuje da neko i u Srbiji moze da napravi dobro vino ili da neki Gruzijac ima talenta za dizajn itd. Dakle promasio si temu i zakljucak skroz na skroz. I to vrlo samoubedjeno i arogantno. A u stvari jednostavno ne znas. Zaslepljen si marketingom i sarenim advertajzingom sljastecih neonki Zapada i mozak ti izvodi pogresne analogije.

qsarks

pre 5 godina

Ajde da rešimo ovu dilemu. Doktorka i rusofili neka prime Sputnjika kojeg ni Putin nije primio, a ostali će neku zapadnu vakcinu.

Ovi koji pišu da je ono što je Francuska za parfeme to su Indija, Kina i Rusija za vakcine posvađani su sa činjenicama. Prva je vakcina napravljena baš u Francuskoj i na toj nešto unapređenoj tehnologiji Indija, Kina i Rusija i danas razvijaju vakcine, dok je Zapad sa glasničkom RNK pre 20 godina izmislio nešto sasvim novo.

Grebac dasaka u gulagu.

pre 5 godina

Prijatelju, ono sto je Samsung i Apple u svetu telefona, Italija u sferi dizajna, Francuska za parfeme i vina to su Indija, Kina i Rusija u svetu vakcina. To ne iskljucuje da neko i u Srbiji moze da napravi dobro vino ili da neki Gruzijac ima talenta za dizajn itd. Dakle promasio si temu i zakljucak skroz na skroz. I to vrlo samoubedjeno i arogantno. A u stvari jednostavno ne znas. Zaslepljen si marketingom i sarenim advertajzingom sljastecih neonki Zapada i mozak ti izvodi pogresne analogije.
(Lady Di, 14. decembar 2020 17:44)

A meni se cini da tebe greje ljubav prema komunizmu :) Nego na koliko ljudi je testirana ta Ruska do sada ?

Dule

pre 5 godina

A meni se cini da tebe greje ljubav prema komunizmu :) Nego na koliko ljudi je testirana ta Ruska do sada ?
(Grebac dasaka u gulagu., 14. decembar 2020 21:26)

Oko 40 hiljada u trecoj fazi, i primili su je jos oko 150 hiljada od pocetka decembra u Moskvi samo.

Dule

pre 5 godina

Ovi koji pišu da je ono što je Francuska za parfeme to su Indija, Kina i Rusija za vakcine posvađani su sa činjenicama. Prva je vakcina napravljena baš u Francuskoj i na toj nešto unapređenoj tehnologiji Indija, Kina i Rusija i danas razvijaju vakcine, dok je Zapad sa glasničkom RNK pre 20 godina izmislio nešto sasvim novo.
(qsarks, 14. decembar 2020 21:29)

Izmislio sasvim novo nesto sto nije odobreno do sad, ali je ok da je zbrzano za 10 meseci? Francuzi inace su pokusali da naprave svoju vakcinu, ali se nije pokazala dovoljno dobrom, tj. nije imala jak imuno-odgovor u 1. i 2. fazi, pa su prestali da je testiraju, i vratise se nazad na razvoj.

qsarks

pre 5 godina

Francuzi inace su pokusali da naprave svoju vakcinu, ali se nije pokazala dovoljno dobrom, tj. nije imala jak imuno-odgovor u 1. i 2. fazi, pa su prestali da je testiraju, i vratise se nazad na razvoj.
(Dule)

---

Dule. bio sam jasan kad sam rekao da je u Francuskoj izmišljena prva vakcina. Valjda si čuo za Luisa Pasteura?

Naravno da je glasnička RNA isprobana, jer je izmišljena pre 20 godina. Ništa nije zbrzano već je njeno stvaranje rezultat ogromnih ulaganja kakvo svet dosad nije video. Da se tolika energija uloži u na primer obuzdavanje klimatskih promena, nekima bi i to izgledalo zbrzano jer nisu svesni koliko je čovečanstvo sposobno kad se fokusira na jedan cilj.

crni

pre 5 godina

@(Radojko, 14. decembar 2020 16:47)
Zapravo je britanska rađena isto kao i kineska vakcina po ruskom principu, tj na nosaču od bezopasnog humanog adenovirusa, koji su samo Kinezi i Britanci drukčije odabrali od adeno virusa. Međutim, Rusi su napravili genijalni napredak sa svog starog nosača koji su razvili za SARS i MERS i napravili vakcinu i revakcinu na dva različita adenovirusa i tako, pokazalo se pojačali učinak mnogo do čak 96%. Dok je kod britanske vakcine nešto preko 70% učinak, oni su odlučili da uzmu rusku revakcinu i tako dobiju isti princip kao i Rusi uz manja ulaganja, jer jedan deo tj prvu vakcini imaju svoju i ne treba da proizvode iz početka. To će uraditi i Kinezi uskoro. Mi ćemo po tom principu i licenciranom ruskom tehnologijom proizvoditi našu vakcinu u Torlaku.

Thor

pre 5 godina

Cinjenica je da i iza Ruskih i Americkih vakcina stoje ozbiljni naucnici koji po svemu sudeci uspijevaju da ovom vakcinom dokrajce pandemiju COVID19. E sad, narod kao i svuda je podijeljen, neko vjeruje u ovo, neko u ono. Mislim na kraju krajeva da su i jedna i druga vakcina odlicne, a Vlade bi trebalo vise da se potrude da edukuju ljude o vakcinama, naravno da se sto vise konsultuje narod i sa ljekarima, i na koncu da drzava pruzi narodu izbor. Ko zeli neka uzme Americku, ko zeli neka uzme Rusku, neko nece niti jednu i to je sasvim u redu. Valjda smo toliko civilizovani.
A vakcine kao vakcine, naravno postoji dosta kontroverzi ali ne zaboravimo da su iskorijenile mnoge zarazne bolesti.

crni

pre 5 godina

@(qsarks, 14. decembar 2020 21:29)
Putin nije primio nijednu vakcinu jer je preležao koronu, a prva vakcina nije izmišljena u Francuskoj, već je ona u zap. Evropu uvedena kroz Francusku. Priča o vakcinama je vrlo stara i seže do daleke antike i za ovo imaš potvrde u svetskim enciklopedijama. Savetujem da potražiš. Prve vakcinacije je videla jedna Engleskinja u 18om veku u Maloj Aziji tj u Otomanskoj Imperiji, a u 16om veku je vakcinacija u Kini bila obavezna. Da, dobro si čuo. Obavezna. Savremene farmakološke vakcine(one koje se daju špricem) su produkt 20og veka, a ne imunizacija kao princip. Ništa Rusi nisu uzeli od Francuza kao princip, već je ruska farmacija od kad postoji, jedna od nekoliko najsnažnijih na svetu. To si ti priču pomešao sa pričom o BSG vakcini, koju su smislila tri francuska naučnika ali nisu mogla da je plasiraju u Francuskoj i na zapadu i onda su otišli u SSSR i ovi kad su pogledali teoriju i rezultate videli su da je ovo odlično i pravili su je. Tako imate još od prve korone jasnu liniju na ist. i zap. Berlin i veliku razliku u mrtvima, jer je sve istočno od Berlina pa i mi pelcovano BSG vakcinom. Ova ruska vakcina na adeno nosaču je sasvim nova i njihova tehnologija razvijena zbog korona zonoza tipa SARS i MERS. Razvijena je u centru ruske i svetske nauke a to je Novosibirsk. Posle toga je kineska sve više rastuća nauka dominantna. Ove zapadnjačkw privatne vakcine funkcionišu po principu GMO inženjeringa. Na transportnoj ili memorijskoj RNK se ubac

crni

pre 5 godina

@(DrugiDoktor, 14. decembar 2020 18:02)
Ti si lekar druže i kao i svaki lekar vidi se da nemaš pojma o materiji o kojoj se ovde radi, a ova gospođa je naučnik svetskog ranga, visokonagrađivani virusolog. Ti praviš greške na bazičnoj kategorizaciji u tekstu. Ne čudi me to jer si lekar na zapadu, a poznato je da lekari pojma nemaju o prirodnim naukama, posebno fizici, biofizici i biohemiji, tako da bolje da ne govoriš dalje jer vidim da targetiraš za zapadnu trovačku farmaciju. Sedi tamo i pusti nas naučnike da rešavamo stvari bez uplitanja profita i tih bolesnih plutokratskih zlobnosti u život čoveka. Lično nisam virusolog, ali sam vrhunski biofizičar i u svom profesionalnom radu sarađujem sa genetičarima i virusolozima svetskog renomea.

crni

pre 5 godina

@(qsarks, 14. decembar 2020 23:57)
Ne postoji nikakva glasnička RNK, već postoji memorijska i transportna RNK, tj mRNK i tRNK. U našoj terminologiji se ova memorijska RNK naziva i informaciona RNK i postoji ribozomalna RNK, tj rRNK. Vidi se da si priučen momče i to si priučen na najvećem svetskom đubrištu dezinformacija a to je fejsbuk i to očigledno neka hrvatska stranica koja nema pojma o čemu govori.
Što se tiče principa vakcina i toga zašto mnogi od ozbiljnih naučnika, ne lekara jel lekari na zapadu su često naklonjeni farmaciji, već naučnika smatra ove vakcine privatnih kompanija nedovoljno bezbednim. Prvo zato što u njihovom pravljenju nisu učestvovali vojska i bezbednosni organi, a drugo zato što nisu otvorene i javno opisane, dokumenta o formuli nisu javno dostupna. Ruske i kineske vakcine i radovi o njima su javno dostupni, a tehnologija je ta koja je zaštićena i licencirana, a licenca se može legalno kupiti. Sa druge strane ovaj princip ubacivanja koda na mRNK ili tRNK je princip koji se koristi u standardnom GMO inženjeringu(kao kada bi ste ubacivali neki genetski kod u paradajiz ili jabuku), a kako nam nije sasvim poznat čitav kod i izgled ovog hibridizovanog RNK lanca, mi zapravo ne znamo kakva je tu informacija sve ubačena i sadržana. Ovo nije teorija zavere i sam sam veliki protivnik istih naklapanja i đubreta. Ovo je ozbiljna naučna zamerka sa bezbednosnog stanovišta. Da uprostim. Ruske i kineske vakcine su otvorenog koda, a ove zapadne priv zatvorenog koda.

Dule

pre 5 godina

"Ja kad sam bio u Moskvi, svako ko je imao para je kupovao zapadne lekove.
(Petar, 14. decembar 2020 14:01)"

A ja pre neki dan video kako parking servis odnosi nepropisno parkirani helikopter.
(Vaistinu, 14. decembar 2020 17:51)

A izašao sam samo na sekund da pokupim pljeskavice, i upalio sam sva 4...

Hintreal

pre 5 godina

(Petar, 14. decembar 2020 14:01)

A ja sam nedavno stigao iz Londona. Tamo se trazi fora kako doci do ruske vakcine jer znaju da je najbolja na svetu. Najstroze im je zabranjeno da se o tome i prica, a znam i jednu nasu lekarku koja je iz Londona otisla u St Petersburg da nabavi Sputnjik za sebe u kolege. Naravno o tome se ne prica. Zapad je propagana, a istok nauka.

Milan Indjija

pre 5 godina

Kakva izjava doktorke! Kao, iza ruske vakcine stoji veliki tim strucnjaka. A da li mega kompanije poput americkog Pfizera,nemackog BioNtecha, nemacke Cure Vac, Astra Zenece, Moderna, Merck Sharp & Dohme...nemaju svetske strucnjake iz celog sveta koji i do sada prave lekove i vakcine koje se najvise koriste u svetu? Zasto su nemacke klinike prepune bogatih Rusa koji tamo idu na lecenja, banjske oporavke i operacije? Ja razumem da je neko naklonjen Rusima, ali pricati kako je ruska medicina i farmacija jaca od zapadne je prosto besmisleno.

Crna mamba

pre 5 godina

Stao sam kod njene konstatacije da ne zna sto daju starijima od 80 i da bi ona prvo davala mladima koji seju i nemaju simptome. A pre toga botovanje za rusku. Sta reci za nase strucnjake

Cile Mile

pre 5 godina

Da nije slučajno ova žena u penziji? Čini se da je ona bila radno aktivna u prošlom veku... Biće da se za nju nauka zaustavila kod velikih boginja...

dude

pre 5 godina

A ja sam nedavno stigao iz Londona. Tamo se trazi fora kako doci do ruske vakcine jer znaju da je najbolja na svetu. Najstroze im je zabranjeno da se o tome i prica, a znam i jednu nasu lekarku koja je iz Londona otisla u St Petersburg da nabavi Sputnjik za sebe u kolege. Naravno o tome se ne prica. Zapad je propagana, a istok nauka.
(Hintreal, 14. decembar 2020 15:22)

ko to i kako najstrože brani englezima da pričaju? da nisi ti u pjongjangu bio?

esnaf vunovlačara

pre 5 godina

A ja sam nedavno stigao iz Londona. Tamo se trazi fora kako doci do ruske vakcine jer znaju da je najbolja na svetu. Najstroze im je zabranjeno da se o tome i prica, a znam i jednu nasu lekarku koja je iz Londona otisla u St Petersburg da nabavi Sputnjik za sebe u kolege. Naravno o tome se ne prica. Zapad je propagana, a istok nauka.
(Hintreal, 14. decembar 2020 15:22)

#nijesedesilo

Alexandar

pre 5 godina

Jedino bih ruski doping primio, znam da imaju veeeliko iskustvo...
(Srba, 14. decembar 2020 15:23)

Američki doping je bolji.Ruse su otkrili a Amere nisu.Felps je plivao od jutra do mraka i pobeđivao čak i kada nije prvi.

Ayala

pre 5 godina

Ako ima toliko zarazenih, a na svakog registrovanog jos puta 10 po proceni. Koga da vakcinisemo kada svi vec imamo antitela. Ja npr. svki dan delim prostor sa ljudima ciji su clanovi domacinstva pozitivni. Posto ne nosimo maske u kancelariji 100% smo fasovali to cudo. I zasto ja sada da se vakcinisem.

Lady Di

pre 5 godina

Kakva izjava doktorke! Kao, iza ruske vakcine stoji veliki tim strucnjaka. A da li mega kompanije poput americkog Pfizera,nemackog BioNtecha, nemacke Cure Vac, Astra Zenece, Moderna, Merck Sharp & Dohme...nemaju svetske strucnjake iz celog sveta koji i do sada prave lekove i vakcine koje se najvise koriste u svetu? Zasto su nemacke klinike prepune bogatih Rusa koji tamo idu na lecenja, banjske oporavke i operacije? Ja razumem da je neko naklonjen Rusima, ali pricati kako je ruska medicina i farmacija jaca od zapadne je prosto besmisleno.
(Milan Indjija, 14. decembar 2020 16:54)

Prijatelju, ono sto je Samsung i Apple u svetu telefona, Italija u sferi dizajna, Francuska za parfeme i vina to su Indija, Kina i Rusija u svetu vakcina. To ne iskljucuje da neko i u Srbiji moze da napravi dobro vino ili da neki Gruzijac ima talenta za dizajn itd. Dakle promasio si temu i zakljucak skroz na skroz. I to vrlo samoubedjeno i arogantno. A u stvari jednostavno ne znas. Zaslepljen si marketingom i sarenim advertajzingom sljastecih neonki Zapada i mozak ti izvodi pogresne analogije.

Dr Sredoje

pre 5 godina

Rusi svakako imaju tehnologiju da proizvedu vakcinu. Problem je medjutim sto ne postoji nikakva garancija da su naveli tacne podatke tokom njenog ispitivanja (efikasnost + bezbednost). Isto je i sa Kinezima. Nazalost, nama ce zapasti ili ruska ili kineska vakcina, celokupna proizvodnja onih ostalih je rasprodata za celu 2021 ... Tako da samo treba da molimo Boga da Rusi i Kinezi nisu bas previse "brljali".

John

pre 5 godina

"Zato ih imamo nakon godinu dana, iako sam ja u prvom nastupu rekla da vakcinu nećemo dobiti ni za 18 meseci"

Jako redak slučaj (bar kod nas) da zdravstveni radnik kaže i prizna da nije bio u pravu i da ne stoji ono što je prethodno rekao.
Svo poštovanje za gospođu.

qsarks

pre 5 godina

Ajde da rešimo ovu dilemu. Doktorka i rusofili neka prime Sputnjika kojeg ni Putin nije primio, a ostali će neku zapadnu vakcinu.

Ovi koji pišu da je ono što je Francuska za parfeme to su Indija, Kina i Rusija za vakcine posvađani su sa činjenicama. Prva je vakcina napravljena baš u Francuskoj i na toj nešto unapređenoj tehnologiji Indija, Kina i Rusija i danas razvijaju vakcine, dok je Zapad sa glasničkom RNK pre 20 godina izmislio nešto sasvim novo.

qsarks

pre 5 godina

Francuzi inace su pokusali da naprave svoju vakcinu, ali se nije pokazala dovoljno dobrom, tj. nije imala jak imuno-odgovor u 1. i 2. fazi, pa su prestali da je testiraju, i vratise se nazad na razvoj.
(Dule)

---

Dule. bio sam jasan kad sam rekao da je u Francuskoj izmišljena prva vakcina. Valjda si čuo za Luisa Pasteura?

Naravno da je glasnička RNA isprobana, jer je izmišljena pre 20 godina. Ništa nije zbrzano već je njeno stvaranje rezultat ogromnih ulaganja kakvo svet dosad nije video. Da se tolika energija uloži u na primer obuzdavanje klimatskih promena, nekima bi i to izgledalo zbrzano jer nisu svesni koliko je čovečanstvo sposobno kad se fokusira na jedan cilj.

Vrabac

pre 5 godina

Zanimljiv komentar o kriterijuma koga vakcinisati. U UK su krenuli od nastarijih. Neko je jednom rekao da sve sto unosite u oragnizam nosi neku dozu rizika (bez obzira da li je to vakcina, aspirin, hrana, pice) jer naravno nikad se unapred ne zna na sta pojedinac moze biti alergican ili (pre)osetljiv. Tako da poceti vakcinaciju od starijih mozda moze da se opravda time da je za tu grupu kolicnik izmedju koristi i rizika (za pojedinacnu osobu) najvisi. Ali naravno najefikasniji prenosioci virusa su najkriticniji za drustvo, pa mozda njih treba prvo vakcinisati. U svakom slucaju, u UK ce proces trajati mesecima i posto ne mogu svi da dobije vakcinu (bar ne u dogledno vreme) onda je lista prioriteta neophodna. Trenutno zdravi ljudi ispod 50 nisu u planu da se vakcinisu.

Sto se tice koja je vakcina najbolja - ja ne vidim na osnovu cega moze da se tvrdi da je ruska bolja od bilo koje druge. Jedini nacin da se ovo utvrdi je da se uporede rezultati ispitivanja, sto ce verujem i da se desi, ali verovatno ne bas tako brzo. U ovoj fazi moze samo da se procenjuje na osnovu ugleda Regulatora za odobravanje svake vakcine. A po tom pitanju zapadni Regulatori su u mojim ocima, po pravilu, mnogo bolji nego istocni (cast izuzecima).

Grebac dasaka u gulagu.

pre 5 godina

Prijatelju, ono sto je Samsung i Apple u svetu telefona, Italija u sferi dizajna, Francuska za parfeme i vina to su Indija, Kina i Rusija u svetu vakcina. To ne iskljucuje da neko i u Srbiji moze da napravi dobro vino ili da neki Gruzijac ima talenta za dizajn itd. Dakle promasio si temu i zakljucak skroz na skroz. I to vrlo samoubedjeno i arogantno. A u stvari jednostavno ne znas. Zaslepljen si marketingom i sarenim advertajzingom sljastecih neonki Zapada i mozak ti izvodi pogresne analogije.
(Lady Di, 14. decembar 2020 17:44)

A meni se cini da tebe greje ljubav prema komunizmu :) Nego na koliko ljudi je testirana ta Ruska do sada ?

Radojko

pre 5 godina

Sad je jasno o kakvoj saradnji između oksfordske i ruske vakcine je reč a koja se pojavila u medijima ovih dana. Nije bilo jasno o kakvoj saradnji je reč (ako su objavili onda izvinite na ponavljanju) Očigledno Britanci hoće da kombinuju jednu dozu njihove i drugu dozu ruske, i time da pojačaju efekat svoje oksfordske vakcine. To bi bila win-win situacija za sve. Rusi bi dodatno zaradili i malo podigli srozani ugled koji imaju u Britaniji a Britanci bi dobili bolju efikasnost vakcinacije.

Vaistinu

pre 5 godina

"Ja kad sam bio u Moskvi, svako ko je imao para je kupovao zapadne lekove.
(Petar, 14. decembar 2020 14:01)"

A ja pre neki dan video kako parking servis odnosi nepropisno parkirani helikopter.

City Girl

pre 5 godina

@ Hintreal - Ja živim u Londonu i nisam primetila da je fora da se nabavi ruska vakcina. Posebno da to rade lekari. Lekari neće uzimati ništa sto nije dovoljno ispitano i sto nije dobilo odobrenje za upotrebu u U.K. Ne znam ni kako bi ta naša doktorka unela rusku vakcinu u zemlju, osim ako ne misli da je prošvercuje. Ako Rusi podnesu zahtev za odobrenje i ako se vakcina odobri, budi siguran da će vakcina biti kupljena. Ovde je fora da se epidemija sto pre zaustavi i svaka vakcina je dobrodošla - pod uslovom da je ispitana i odobrena.

Petar

pre 5 godina

Zanimljivo, ovo onda znači da ćemo konačno istrebiti i običnu prehladu, ona je isto na bazi koronavirusa zar ne?
(Bojan, 14. decembar 2020 15:25)

Ne.

Goran

pre 5 godina

Zanimljivo, ovo onda znači da ćemo konačno istrebiti i običnu prehladu, ona je isto na bazi koronavirusa zar ne?
(Bojan, 14. decembar 2020 15:25)

Ne, obična prehlada je zapravo gomila raznoraznih virusa. Prehlade uzrokovane koronavirusima su samo mali deo, ali moguće da će ova vakcina davati i neku vrstu imuniteta na njih.

Hahahahahaha

pre 5 godina

Jedino bih ruski doping primio, znam da imaju veeeliko iskustvo...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Srba, 14. decembar 2020 15:23)

Imas i one druge koji imaju sa dopingom mnogo vece iskustvo. To su oni sto ih ne kontrolise svetska doping agencija. Oni nam s vremena na vreme bace nekog Lensa Armstronga ne bi li poverovali u njihovo poštenje.

DrugiDoktor

pre 5 godina

Gledao sam interviju. I ja sam doktor u Americi.
Doktorka gresi u tome da nam trebaju klasicne vakcine. To u opste nije tacno vec ona bazira to na neka njena starija iskustva. Ove vakcine bi trebalo da su sasvim dovoljne. Jer vase telo pravi taj protein umesto protein sam da se ubrizgava. Klasicne vakcine se pokazalo da su puno manje efikasne. Drugo, kaze mladi bi trebali da se vakcinisu da ne bi prenosisli virus. Cinjenica je da vakcina u sustini pomaze da telo sto brze pobedi virus ali i dalje ima velikih sansi da i osoba koje je vakcinisana moze da prenese viruz, zato starijima sa prvo daje vakcine a ne mladima, jer davati mladima nema neke poente.
Trece, ako pricamo o kontraindikacijama, teoretski Fajzerova vakcina treba da ima manje problema zato sto se gen virusa ubrizgava a sa Ruskom vakcinom ubrizgava se dodatan virus (adnovirus) koji nosi gen korona virusa. Problemi kod jetre sa velikim dozama >e14 adenovirusa su poznati. Razlog za taj dodatan virus je da bi se se vakcina dala samo jednom a ako ubrizgavate gen korona virusa onda dve vakcine su potrebne, ali manje kontraindikacija.
Ja uopste ne pisem ovo zato sto je to Ruska vakcina, sta vise Johnson & Johnson pravi vakcinu koja je ista ko ruska, koristeci adnovirus.

A možda mi zaista ništa ne znamo

pre 5 godina

A ja sam nedavno stigao iz Londona. Tamo se trazi fora kako doci do ruske vakcine jer znaju da je najbolja na svetu. Najstroze im je zabranjeno da se o tome i prica, a znam i jednu nasu lekarku koja je iz Londona otisla u St Petersburg da nabavi Sputnjik za sebe u kolege. Naravno o tome se ne prica. Zapad je propagana, a istok nauka.
(Hintreal, 14. decembar 2020 15:22)

#nijesedesilo
(esnaf vunovlačara, 14. decembar 2020 16:34)


Ne mora da znači, medicinari su vrlo nepoverljivi načinu na koji deluju mRNA Fajzer/Moderna vakcine. To su moderne vakcine do sada nikad isprobane na većem broju ljudi koje deluju tako što direktno aktiviraju imuni sistem. Ruska vakcina postoji 20ak godina napravljena za SARS koju su samo modifikovali za ovaj određeni virus i deluje na staromodni način ubacivanja oslabljenog/umrtvljenog virusa na kome imuni sistem gradi otpornost.

Dule

pre 5 godina

A meni se cini da tebe greje ljubav prema komunizmu :) Nego na koliko ljudi je testirana ta Ruska do sada ?
(Grebac dasaka u gulagu., 14. decembar 2020 21:26)

Oko 40 hiljada u trecoj fazi, i primili su je jos oko 150 hiljada od pocetka decembra u Moskvi samo.

Dule

pre 5 godina

Ovi koji pišu da je ono što je Francuska za parfeme to su Indija, Kina i Rusija za vakcine posvađani su sa činjenicama. Prva je vakcina napravljena baš u Francuskoj i na toj nešto unapređenoj tehnologiji Indija, Kina i Rusija i danas razvijaju vakcine, dok je Zapad sa glasničkom RNK pre 20 godina izmislio nešto sasvim novo.
(qsarks, 14. decembar 2020 21:29)

Izmislio sasvim novo nesto sto nije odobreno do sad, ali je ok da je zbrzano za 10 meseci? Francuzi inace su pokusali da naprave svoju vakcinu, ali se nije pokazala dovoljno dobrom, tj. nije imala jak imuno-odgovor u 1. i 2. fazi, pa su prestali da je testiraju, i vratise se nazad na razvoj.

crni

pre 5 godina

@(DrugiDoktor, 14. decembar 2020 18:02)
Ti si lekar druže i kao i svaki lekar vidi se da nemaš pojma o materiji o kojoj se ovde radi, a ova gospođa je naučnik svetskog ranga, visokonagrađivani virusolog. Ti praviš greške na bazičnoj kategorizaciji u tekstu. Ne čudi me to jer si lekar na zapadu, a poznato je da lekari pojma nemaju o prirodnim naukama, posebno fizici, biofizici i biohemiji, tako da bolje da ne govoriš dalje jer vidim da targetiraš za zapadnu trovačku farmaciju. Sedi tamo i pusti nas naučnike da rešavamo stvari bez uplitanja profita i tih bolesnih plutokratskih zlobnosti u život čoveka. Lično nisam virusolog, ali sam vrhunski biofizičar i u svom profesionalnom radu sarađujem sa genetičarima i virusolozima svetskog renomea.

crni

pre 5 godina

@(qsarks, 14. decembar 2020 21:29)
Putin nije primio nijednu vakcinu jer je preležao koronu, a prva vakcina nije izmišljena u Francuskoj, već je ona u zap. Evropu uvedena kroz Francusku. Priča o vakcinama je vrlo stara i seže do daleke antike i za ovo imaš potvrde u svetskim enciklopedijama. Savetujem da potražiš. Prve vakcinacije je videla jedna Engleskinja u 18om veku u Maloj Aziji tj u Otomanskoj Imperiji, a u 16om veku je vakcinacija u Kini bila obavezna. Da, dobro si čuo. Obavezna. Savremene farmakološke vakcine(one koje se daju špricem) su produkt 20og veka, a ne imunizacija kao princip. Ništa Rusi nisu uzeli od Francuza kao princip, već je ruska farmacija od kad postoji, jedna od nekoliko najsnažnijih na svetu. To si ti priču pomešao sa pričom o BSG vakcini, koju su smislila tri francuska naučnika ali nisu mogla da je plasiraju u Francuskoj i na zapadu i onda su otišli u SSSR i ovi kad su pogledali teoriju i rezultate videli su da je ovo odlično i pravili su je. Tako imate još od prve korone jasnu liniju na ist. i zap. Berlin i veliku razliku u mrtvima, jer je sve istočno od Berlina pa i mi pelcovano BSG vakcinom. Ova ruska vakcina na adeno nosaču je sasvim nova i njihova tehnologija razvijena zbog korona zonoza tipa SARS i MERS. Razvijena je u centru ruske i svetske nauke a to je Novosibirsk. Posle toga je kineska sve više rastuća nauka dominantna. Ove zapadnjačkw privatne vakcine funkcionišu po principu GMO inženjeringa. Na transportnoj ili memorijskoj RNK se ubac

crni

pre 5 godina

@(qsarks, 14. decembar 2020 23:57)
Ne postoji nikakva glasnička RNK, već postoji memorijska i transportna RNK, tj mRNK i tRNK. U našoj terminologiji se ova memorijska RNK naziva i informaciona RNK i postoji ribozomalna RNK, tj rRNK. Vidi se da si priučen momče i to si priučen na najvećem svetskom đubrištu dezinformacija a to je fejsbuk i to očigledno neka hrvatska stranica koja nema pojma o čemu govori.
Što se tiče principa vakcina i toga zašto mnogi od ozbiljnih naučnika, ne lekara jel lekari na zapadu su često naklonjeni farmaciji, već naučnika smatra ove vakcine privatnih kompanija nedovoljno bezbednim. Prvo zato što u njihovom pravljenju nisu učestvovali vojska i bezbednosni organi, a drugo zato što nisu otvorene i javno opisane, dokumenta o formuli nisu javno dostupna. Ruske i kineske vakcine i radovi o njima su javno dostupni, a tehnologija je ta koja je zaštićena i licencirana, a licenca se može legalno kupiti. Sa druge strane ovaj princip ubacivanja koda na mRNK ili tRNK je princip koji se koristi u standardnom GMO inženjeringu(kao kada bi ste ubacivali neki genetski kod u paradajiz ili jabuku), a kako nam nije sasvim poznat čitav kod i izgled ovog hibridizovanog RNK lanca, mi zapravo ne znamo kakva je tu informacija sve ubačena i sadržana. Ovo nije teorija zavere i sam sam veliki protivnik istih naklapanja i đubreta. Ovo je ozbiljna naučna zamerka sa bezbednosnog stanovišta. Da uprostim. Ruske i kineske vakcine su otvorenog koda, a ove zapadne priv zatvorenog koda.

Dule

pre 5 godina

"Ja kad sam bio u Moskvi, svako ko je imao para je kupovao zapadne lekove.
(Petar, 14. decembar 2020 14:01)"

A ja pre neki dan video kako parking servis odnosi nepropisno parkirani helikopter.
(Vaistinu, 14. decembar 2020 17:51)

A izašao sam samo na sekund da pokupim pljeskavice, i upalio sam sva 4...

crni

pre 5 godina

@(Radojko, 14. decembar 2020 16:47)
Zapravo je britanska rađena isto kao i kineska vakcina po ruskom principu, tj na nosaču od bezopasnog humanog adenovirusa, koji su samo Kinezi i Britanci drukčije odabrali od adeno virusa. Međutim, Rusi su napravili genijalni napredak sa svog starog nosača koji su razvili za SARS i MERS i napravili vakcinu i revakcinu na dva različita adenovirusa i tako, pokazalo se pojačali učinak mnogo do čak 96%. Dok je kod britanske vakcine nešto preko 70% učinak, oni su odlučili da uzmu rusku revakcinu i tako dobiju isti princip kao i Rusi uz manja ulaganja, jer jedan deo tj prvu vakcini imaju svoju i ne treba da proizvode iz početka. To će uraditi i Kinezi uskoro. Mi ćemo po tom principu i licenciranom ruskom tehnologijom proizvoditi našu vakcinu u Torlaku.

Simets

pre 5 godina

Zanimljivo, ovo onda znači da ćemo konačno istrebiti i običnu prehladu, ona je isto na bazi koronavirusa zar ne?
(Bojan, 14. decembar 2020 15:25)

Ne baš. Jedan deo prehlada, posebno kod dece jeste izazvan corona virusima, ali najveći deo obične prehlade je izazvan Adeno i Rino virusima

asdf

pre 5 godina

Zanimljivo, ovo onda znači da ćemo konačno istrebiti i običnu prehladu, ona je isto na bazi koronavirusa zar ne?
(Bojan, 14. decembar 2020 15:25)

Ima prehlada na bazi koronavirusa a ima prehlada i na bazi drugih, poput rinovirusa i RSV.

Thor

pre 5 godina

Cinjenica je da i iza Ruskih i Americkih vakcina stoje ozbiljni naucnici koji po svemu sudeci uspijevaju da ovom vakcinom dokrajce pandemiju COVID19. E sad, narod kao i svuda je podijeljen, neko vjeruje u ovo, neko u ono. Mislim na kraju krajeva da su i jedna i druga vakcina odlicne, a Vlade bi trebalo vise da se potrude da edukuju ljude o vakcinama, naravno da se sto vise konsultuje narod i sa ljekarima, i na koncu da drzava pruzi narodu izbor. Ko zeli neka uzme Americku, ko zeli neka uzme Rusku, neko nece niti jednu i to je sasvim u redu. Valjda smo toliko civilizovani.
A vakcine kao vakcine, naravno postoji dosta kontroverzi ali ne zaboravimo da su iskorijenile mnoge zarazne bolesti.