Sreda, 25.12.2019.

09:53

Ako želite da vam gume na automobilu traju duže, pridržavajte se ovih 6 pravila

Autor: Izvor: B92, Index.hr

Ako želite da vam gume na automobilu traju duže, pridržavajte se ovih 6 pravila IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

24 Komentari

Sortiraj po:

Grga

pre 6 godina

Ja ćeram iskljucivo na MS. Čim mi se malo ogule prednje prebacim ih ozada, a napred kupim nove kod rođe što dovlači iz švice dve tri godine stare ko nove. Poštujem propise, po varoši nikad preko 100 a na otvorenom do 160 max. Važno je da su što šire jer tako jedu krivine.

MMS auto

pre 6 godina

Neki ljudi uopšte ne vode računa o gumama, Puno je auta koji voza sa ćelavim gumama, ljudi opametite se! Gume su stvarno bitne, posebno na vlažnim i klizaim putevima. Nećete puno uštedeti ako produžite vek svojim gumama još neko vreme, pa još ovu godinu, pa još malo... sve dok ne bude prekasno i fatalno.
Saveti u tekstu jesu dobri, ali ne može se previuše odugovlačiti

хаџија

pre 6 godina

I ne pitajte vulkanizere u kakvom je stanju guma, svaki put kazu moze jos jednu sezonu i ako je guma 8 godina stara.
(rog, 25. decembar 2019 20:22)
јес вала, што питати професионалца?

Zvrk

pre 6 godina

Najbolji auto je nov mercedes, dve godine vozis, cena mu opadne 20 hiljada ali onda uzmes nov. I ne brines ni za gume ni za ulje.
(I ja pametan, 25. decembar 2019 17:39)

Bolje je kupovati neprskano povrce nego prskano. Isto veze sa oviom temom imaju moj i tvoj komentar.

Menjajte gume da bi placali PDV

pre 6 godina

Nekada sam menjao ulje, kao i svecice, dva puta godisnje, danas ulje na dve godine, svecice samo cistim, vec 10 godina su u autu. I, sta se desilo ? Nista, svaki put sam stigao tamo kuda sam krenuo.I siguran sam da moj auto moze da ubije samo ova drzava, ja nikako.

Neca

pre 6 godina

Ima dve stvari koje nisu spomenute:
- Merenje dubine sare he OK, ali svi proizvodjaci u kanalima na gazecoj povrsini pneumatika izlivaju indikatore habanja I to je jedino merodavno za odredjivanje stvarnog kraja eksploatacije.
- Nije preporucljivo mlazom pod visokim pritiskom (pri pranju vozila) prati bocnu stranu pneumatika. Siri moguce pore I skracuje vek. Ovo pored vozaca treba da znaju I servisi: svi kojima sam skrenuo paznju na ovo su se cudom cudili!

zeleni_zub

pre 6 godina

(Ivan, 25. decembar 2019 13:24)

Prijatelju kupi dva kilograma šunke, pa jedan drži deset dana u frižideru "na lageru", a drugi stavi deset dana na Sunce, pa nam javi koji se pre pokvario i kakav im je hemijski sastav.

Da ne pomisliš da sam zlonameran, želim ti svako dobro u životu.

Lebac

pre 6 godina

Posle 5 godina guma mora da se menja jer postane pretvrda (bez obzira na dubinu šare). Vaša glava valjda više vredi, ja na tome nikad ne štedim.

Brada

pre 6 godina

Ako fabrike guma propisuju da je pneumatik kada se ne koristi NOV do 10 godine lagerovanja i cak i u 10godini daju garanciju na njih minimum 2 godine ne padajte na fore da morate posle 5 sezona ne potrosene gume menjati. Mogu se voziti bez posledica po gumu minimum 10 godina. Pod uslovom da su premijum proizvodjaca. Ja na kolima imam fabricke Yokohama advan sport a10 iz 48 nedelje 2011 i pre 2 meseca kada mi je auto bio na servisu na 45000km rekli su mi da nema potrebe da menjam gume jer imaju jos 6mm sare. Ne padajte na marketing vulkanizera vec slusajte deklaraciju proizvodjaca. Ziveli.
(Ivan, 25. decembar 2019 13:24)

imam i ja zimsku iz 2010 god, prelazio po max 2000 km po sezoni, ima 6-7 mm sare, ali je vec postala plasticna, ni priblizno nema svojstva kao novija. Ove godine sam uzeo nove jer ove vise ne vrse glavnu ulogu, bez obzira na odlicnu saru, a ako guma izgubi svojstvo, dzabe i 8mm sare....

Ђенерал

pre 6 godina

Rotiranje guma nije preporučljivo.Kod prednje vuče ako su zadnje gume loše šta će auto zadržati u krivini?Zadnji kraj auta zadržavaju samo dobre gume a prednjim delom upravljate upravljačom t.j. volanom.Pozdrav.
(Mile, 25. decembar 2019 11:07)

Ако купиш сет од 4 гуме а не две, итекако је препоручљиво да се кад мењаш уље на сваких 10-15 хиљада км ради и ротација да би се гуме равномерно јеле. Јер ако дуго не радиш ротацију, трап поједе гуме неправилно.
А и у зимском периоду ако су ти гуме на нпр. 6-7 милиметара, боље је те од милиметар више ставити позади јер је ауто стабилније у кривинама. Ово се наравно не односи на оне што возе гуме од 2мм.
И све ово не важи ако прелазиш годишње пар хиљада км, онда ништа не мораш.

P

pre 6 godina

Ali ovo članci koji se uopšte ne odnose na nas. Ko kod nas kreće sa semafora šlajfovanjem. U americi kreću često, jer oni ne znaju ništa. Samo pun gas i teraj. Pred semafor, naglo kočenje. Znači smejao sam se kad sam video to. Cirkus.
(Majkl Džondar, 25. decembar 2019 11:52)

Istina, kod nas krecu ko na sahrani.

Ivan

pre 6 godina

Ako fabrike guma propisuju da je pneumatik kada se ne koristi NOV do 10 godine lagerovanja i cak i u 10godini daju garanciju na njih minimum 2 godine ne padajte na fore da morate posle 5 sezona ne potrosene gume menjati. Mogu se voziti bez posledica po gumu minimum 10 godina. Pod uslovom da su premijum proizvodjaca. Ja na kolima imam fabricke Yokohama advan sport a10 iz 48 nedelje 2011 i pre 2 meseca kada mi je auto bio na servisu na 45000km rekli su mi da nema potrebe da menjam gume jer imaju jos 6mm sare. Ne padajte na marketing vulkanizera vec slusajte deklaraciju proizvodjaca. Ziveli.

DC

pre 6 godina

@Mile: Ako staviš nov set letnjih guma, voziš jednu sezonu, recimo 7-8 meseci, sledeće godine zadnje prebaciš napred a one što su prethodnu sezonu bile na prednjoj osovini idu pozadi, i tako svake godine, i ako je stajni trap ispravan, kako ćeš doći u situaciju da je jedan par guma loš? Upravo se radi o tome da sa rotiranjem ne dolaziš u situaciju da je jedan par jako istrošen već da se sve 4 gume troše ravnomerno i istovremeno. Kod nas je situacija da čovek često nema pare da kupi 4 gume zajedno pa onda važe neka druga pravila.

Mile

pre 6 godina

Rotiranje guma nije preporučljivo.Kod prednje vuče ako su zadnje gume loše šta će auto zadržati u krivini?Zadnji kraj auta zadržavaju samo dobre gume a prednjim delom upravljate upravljačom t.j. volanom.Pozdrav.

Majkl Džondar

pre 6 godina

Ali ovo članci koji se uopšte ne odnose na nas. Ko kod nas kreće sa semafora šlajfovanjem. U americi kreću često, jer oni ne znaju ništa. Samo pun gas i teraj. Pred semafor, naglo kočenje. Znači smejao sam se kad sam video to. Cirkus.

Галатасарајево

pre 6 godina

Укратко - Имајте новца за 2 сета гума и у просјеку да су 4 године старе, плус не србујте и не иживљавајте се по путевима...

Галатасарајево

pre 6 godina

Укратко - Имајте новца за 2 сета гума и у просјеку да су 4 године старе, плус не србујте и не иживљавајте се по путевима...

Brada

pre 6 godina

Ako fabrike guma propisuju da je pneumatik kada se ne koristi NOV do 10 godine lagerovanja i cak i u 10godini daju garanciju na njih minimum 2 godine ne padajte na fore da morate posle 5 sezona ne potrosene gume menjati. Mogu se voziti bez posledica po gumu minimum 10 godina. Pod uslovom da su premijum proizvodjaca. Ja na kolima imam fabricke Yokohama advan sport a10 iz 48 nedelje 2011 i pre 2 meseca kada mi je auto bio na servisu na 45000km rekli su mi da nema potrebe da menjam gume jer imaju jos 6mm sare. Ne padajte na marketing vulkanizera vec slusajte deklaraciju proizvodjaca. Ziveli.
(Ivan, 25. decembar 2019 13:24)

imam i ja zimsku iz 2010 god, prelazio po max 2000 km po sezoni, ima 6-7 mm sare, ali je vec postala plasticna, ni priblizno nema svojstva kao novija. Ove godine sam uzeo nove jer ove vise ne vrse glavnu ulogu, bez obzira na odlicnu saru, a ako guma izgubi svojstvo, dzabe i 8mm sare....

Zvrk

pre 6 godina

Najbolji auto je nov mercedes, dve godine vozis, cena mu opadne 20 hiljada ali onda uzmes nov. I ne brines ni za gume ni za ulje.
(I ja pametan, 25. decembar 2019 17:39)

Bolje je kupovati neprskano povrce nego prskano. Isto veze sa oviom temom imaju moj i tvoj komentar.

P

pre 6 godina

Ali ovo članci koji se uopšte ne odnose na nas. Ko kod nas kreće sa semafora šlajfovanjem. U americi kreću često, jer oni ne znaju ništa. Samo pun gas i teraj. Pred semafor, naglo kočenje. Znači smejao sam se kad sam video to. Cirkus.
(Majkl Džondar, 25. decembar 2019 11:52)

Istina, kod nas krecu ko na sahrani.

Mile

pre 6 godina

Rotiranje guma nije preporučljivo.Kod prednje vuče ako su zadnje gume loše šta će auto zadržati u krivini?Zadnji kraj auta zadržavaju samo dobre gume a prednjim delom upravljate upravljačom t.j. volanom.Pozdrav.

Majkl Džondar

pre 6 godina

Ali ovo članci koji se uopšte ne odnose na nas. Ko kod nas kreće sa semafora šlajfovanjem. U americi kreću često, jer oni ne znaju ništa. Samo pun gas i teraj. Pred semafor, naglo kočenje. Znači smejao sam se kad sam video to. Cirkus.

Ђенерал

pre 6 godina

Rotiranje guma nije preporučljivo.Kod prednje vuče ako su zadnje gume loše šta će auto zadržati u krivini?Zadnji kraj auta zadržavaju samo dobre gume a prednjim delom upravljate upravljačom t.j. volanom.Pozdrav.
(Mile, 25. decembar 2019 11:07)

Ако купиш сет од 4 гуме а не две, итекако је препоручљиво да се кад мењаш уље на сваких 10-15 хиљада км ради и ротација да би се гуме равномерно јеле. Јер ако дуго не радиш ротацију, трап поједе гуме неправилно.
А и у зимском периоду ако су ти гуме на нпр. 6-7 милиметара, боље је те од милиметар више ставити позади јер је ауто стабилније у кривинама. Ово се наравно не односи на оне што возе гуме од 2мм.
И све ово не важи ако прелазиш годишње пар хиљада км, онда ништа не мораш.

Menjajte gume da bi placali PDV

pre 6 godina

Nekada sam menjao ulje, kao i svecice, dva puta godisnje, danas ulje na dve godine, svecice samo cistim, vec 10 godina su u autu. I, sta se desilo ? Nista, svaki put sam stigao tamo kuda sam krenuo.I siguran sam da moj auto moze da ubije samo ova drzava, ja nikako.

DC

pre 6 godina

@Mile: Ako staviš nov set letnjih guma, voziš jednu sezonu, recimo 7-8 meseci, sledeće godine zadnje prebaciš napred a one što su prethodnu sezonu bile na prednjoj osovini idu pozadi, i tako svake godine, i ako je stajni trap ispravan, kako ćeš doći u situaciju da je jedan par guma loš? Upravo se radi o tome da sa rotiranjem ne dolaziš u situaciju da je jedan par jako istrošen već da se sve 4 gume troše ravnomerno i istovremeno. Kod nas je situacija da čovek često nema pare da kupi 4 gume zajedno pa onda važe neka druga pravila.

Lebac

pre 6 godina

Posle 5 godina guma mora da se menja jer postane pretvrda (bez obzira na dubinu šare). Vaša glava valjda više vredi, ja na tome nikad ne štedim.

zeleni_zub

pre 6 godina

(Ivan, 25. decembar 2019 13:24)

Prijatelju kupi dva kilograma šunke, pa jedan drži deset dana u frižideru "na lageru", a drugi stavi deset dana na Sunce, pa nam javi koji se pre pokvario i kakav im je hemijski sastav.

Da ne pomisliš da sam zlonameran, želim ti svako dobro u životu.

Ivan

pre 6 godina

Ako fabrike guma propisuju da je pneumatik kada se ne koristi NOV do 10 godine lagerovanja i cak i u 10godini daju garanciju na njih minimum 2 godine ne padajte na fore da morate posle 5 sezona ne potrosene gume menjati. Mogu se voziti bez posledica po gumu minimum 10 godina. Pod uslovom da su premijum proizvodjaca. Ja na kolima imam fabricke Yokohama advan sport a10 iz 48 nedelje 2011 i pre 2 meseca kada mi je auto bio na servisu na 45000km rekli su mi da nema potrebe da menjam gume jer imaju jos 6mm sare. Ne padajte na marketing vulkanizera vec slusajte deklaraciju proizvodjaca. Ziveli.

хаџија

pre 6 godina

I ne pitajte vulkanizere u kakvom je stanju guma, svaki put kazu moze jos jednu sezonu i ako je guma 8 godina stara.
(rog, 25. decembar 2019 20:22)
јес вала, што питати професионалца?

Neca

pre 6 godina

Ima dve stvari koje nisu spomenute:
- Merenje dubine sare he OK, ali svi proizvodjaci u kanalima na gazecoj povrsini pneumatika izlivaju indikatore habanja I to je jedino merodavno za odredjivanje stvarnog kraja eksploatacije.
- Nije preporucljivo mlazom pod visokim pritiskom (pri pranju vozila) prati bocnu stranu pneumatika. Siri moguce pore I skracuje vek. Ovo pored vozaca treba da znaju I servisi: svi kojima sam skrenuo paznju na ovo su se cudom cudili!

MMS auto

pre 6 godina

Neki ljudi uopšte ne vode računa o gumama, Puno je auta koji voza sa ćelavim gumama, ljudi opametite se! Gume su stvarno bitne, posebno na vlažnim i klizaim putevima. Nećete puno uštedeti ako produžite vek svojim gumama još neko vreme, pa još ovu godinu, pa još malo... sve dok ne bude prekasno i fatalno.
Saveti u tekstu jesu dobri, ali ne može se previuše odugovlačiti

Grga

pre 6 godina

Ja ćeram iskljucivo na MS. Čim mi se malo ogule prednje prebacim ih ozada, a napred kupim nove kod rođe što dovlači iz švice dve tri godine stare ko nove. Poštujem propise, po varoši nikad preko 100 a na otvorenom do 160 max. Važno je da su što šire jer tako jedu krivine.

Mile

pre 6 godina

Rotiranje guma nije preporučljivo.Kod prednje vuče ako su zadnje gume loše šta će auto zadržati u krivini?Zadnji kraj auta zadržavaju samo dobre gume a prednjim delom upravljate upravljačom t.j. volanom.Pozdrav.

Ivan

pre 6 godina

Ako fabrike guma propisuju da je pneumatik kada se ne koristi NOV do 10 godine lagerovanja i cak i u 10godini daju garanciju na njih minimum 2 godine ne padajte na fore da morate posle 5 sezona ne potrosene gume menjati. Mogu se voziti bez posledica po gumu minimum 10 godina. Pod uslovom da su premijum proizvodjaca. Ja na kolima imam fabricke Yokohama advan sport a10 iz 48 nedelje 2011 i pre 2 meseca kada mi je auto bio na servisu na 45000km rekli su mi da nema potrebe da menjam gume jer imaju jos 6mm sare. Ne padajte na marketing vulkanizera vec slusajte deklaraciju proizvodjaca. Ziveli.

Neca

pre 6 godina

Ima dve stvari koje nisu spomenute:
- Merenje dubine sare he OK, ali svi proizvodjaci u kanalima na gazecoj povrsini pneumatika izlivaju indikatore habanja I to je jedino merodavno za odredjivanje stvarnog kraja eksploatacije.
- Nije preporucljivo mlazom pod visokim pritiskom (pri pranju vozila) prati bocnu stranu pneumatika. Siri moguce pore I skracuje vek. Ovo pored vozaca treba da znaju I servisi: svi kojima sam skrenuo paznju na ovo su se cudom cudili!

Menjajte gume da bi placali PDV

pre 6 godina

Nekada sam menjao ulje, kao i svecice, dva puta godisnje, danas ulje na dve godine, svecice samo cistim, vec 10 godina su u autu. I, sta se desilo ? Nista, svaki put sam stigao tamo kuda sam krenuo.I siguran sam da moj auto moze da ubije samo ova drzava, ja nikako.

Majkl Džondar

pre 6 godina

Ali ovo članci koji se uopšte ne odnose na nas. Ko kod nas kreće sa semafora šlajfovanjem. U americi kreću često, jer oni ne znaju ništa. Samo pun gas i teraj. Pred semafor, naglo kočenje. Znači smejao sam se kad sam video to. Cirkus.

Lebac

pre 6 godina

Posle 5 godina guma mora da se menja jer postane pretvrda (bez obzira na dubinu šare). Vaša glava valjda više vredi, ja na tome nikad ne štedim.

Галатасарајево

pre 6 godina

Укратко - Имајте новца за 2 сета гума и у просјеку да су 4 године старе, плус не србујте и не иживљавајте се по путевима...

Ђенерал

pre 6 godina

Rotiranje guma nije preporučljivo.Kod prednje vuče ako su zadnje gume loše šta će auto zadržati u krivini?Zadnji kraj auta zadržavaju samo dobre gume a prednjim delom upravljate upravljačom t.j. volanom.Pozdrav.
(Mile, 25. decembar 2019 11:07)

Ако купиш сет од 4 гуме а не две, итекако је препоручљиво да се кад мењаш уље на сваких 10-15 хиљада км ради и ротација да би се гуме равномерно јеле. Јер ако дуго не радиш ротацију, трап поједе гуме неправилно.
А и у зимском периоду ако су ти гуме на нпр. 6-7 милиметара, боље је те од милиметар више ставити позади јер је ауто стабилније у кривинама. Ово се наравно не односи на оне што возе гуме од 2мм.
И све ово не важи ако прелазиш годишње пар хиљада км, онда ништа не мораш.

zeleni_zub

pre 6 godina

(Ivan, 25. decembar 2019 13:24)

Prijatelju kupi dva kilograma šunke, pa jedan drži deset dana u frižideru "na lageru", a drugi stavi deset dana na Sunce, pa nam javi koji se pre pokvario i kakav im je hemijski sastav.

Da ne pomisliš da sam zlonameran, želim ti svako dobro u životu.

Brada

pre 6 godina

Ako fabrike guma propisuju da je pneumatik kada se ne koristi NOV do 10 godine lagerovanja i cak i u 10godini daju garanciju na njih minimum 2 godine ne padajte na fore da morate posle 5 sezona ne potrosene gume menjati. Mogu se voziti bez posledica po gumu minimum 10 godina. Pod uslovom da su premijum proizvodjaca. Ja na kolima imam fabricke Yokohama advan sport a10 iz 48 nedelje 2011 i pre 2 meseca kada mi je auto bio na servisu na 45000km rekli su mi da nema potrebe da menjam gume jer imaju jos 6mm sare. Ne padajte na marketing vulkanizera vec slusajte deklaraciju proizvodjaca. Ziveli.
(Ivan, 25. decembar 2019 13:24)

imam i ja zimsku iz 2010 god, prelazio po max 2000 km po sezoni, ima 6-7 mm sare, ali je vec postala plasticna, ni priblizno nema svojstva kao novija. Ove godine sam uzeo nove jer ove vise ne vrse glavnu ulogu, bez obzira na odlicnu saru, a ako guma izgubi svojstvo, dzabe i 8mm sare....

DC

pre 6 godina

@Mile: Ako staviš nov set letnjih guma, voziš jednu sezonu, recimo 7-8 meseci, sledeće godine zadnje prebaciš napred a one što su prethodnu sezonu bile na prednjoj osovini idu pozadi, i tako svake godine, i ako je stajni trap ispravan, kako ćeš doći u situaciju da je jedan par guma loš? Upravo se radi o tome da sa rotiranjem ne dolaziš u situaciju da je jedan par jako istrošen već da se sve 4 gume troše ravnomerno i istovremeno. Kod nas je situacija da čovek često nema pare da kupi 4 gume zajedno pa onda važe neka druga pravila.

P

pre 6 godina

Ali ovo članci koji se uopšte ne odnose na nas. Ko kod nas kreće sa semafora šlajfovanjem. U americi kreću često, jer oni ne znaju ništa. Samo pun gas i teraj. Pred semafor, naglo kočenje. Znači smejao sam se kad sam video to. Cirkus.
(Majkl Džondar, 25. decembar 2019 11:52)

Istina, kod nas krecu ko na sahrani.

Zvrk

pre 6 godina

Najbolji auto je nov mercedes, dve godine vozis, cena mu opadne 20 hiljada ali onda uzmes nov. I ne brines ni za gume ni za ulje.
(I ja pametan, 25. decembar 2019 17:39)

Bolje je kupovati neprskano povrce nego prskano. Isto veze sa oviom temom imaju moj i tvoj komentar.

хаџија

pre 6 godina

I ne pitajte vulkanizere u kakvom je stanju guma, svaki put kazu moze jos jednu sezonu i ako je guma 8 godina stara.
(rog, 25. decembar 2019 20:22)
јес вала, што питати професионалца?

MMS auto

pre 6 godina

Neki ljudi uopšte ne vode računa o gumama, Puno je auta koji voza sa ćelavim gumama, ljudi opametite se! Gume su stvarno bitne, posebno na vlažnim i klizaim putevima. Nećete puno uštedeti ako produžite vek svojim gumama još neko vreme, pa još ovu godinu, pa još malo... sve dok ne bude prekasno i fatalno.
Saveti u tekstu jesu dobri, ali ne može se previuše odugovlačiti

Grga

pre 6 godina

Ja ćeram iskljucivo na MS. Čim mi se malo ogule prednje prebacim ih ozada, a napred kupim nove kod rođe što dovlači iz švice dve tri godine stare ko nove. Poštujem propise, po varoši nikad preko 100 a na otvorenom do 160 max. Važno je da su što šire jer tako jedu krivine.