Ponedeljak, 07.04.2014.

13:29

Zašto su u Srbiji potrebni antivladini mediji

Izvor: Dušan Mašiæ, novinar, jedan od osnivaèa Radija B92

Zašto su u Srbiji potrebni antivladini mediji IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

70 Komentari

Sortiraj po:

dusanmal

pre 8 godina

Osnovna greska ovog dugog pisanija: da se propaganda (koja se nekome svidja) moze koristiti za borbu protiv druge propagande (koja im se ne svidja). Sloboda stampe/medija postoji samo kroz transparentno, ne-drzavno vlasnistvo. To se postize u dva jednostavna koraka: 1) Razdvajanje drzave i medija. Drzava ne sme posedovati nikakav medij. Sve medijske institucije moraju biti u privatnom vlasnistvu. 2) Ni jedan privatni medij ne moze primati fondove, direktno ili indirektno, od bilo kog stranog drzavnog, multi-drzavnog,... izvora. Izvori finansija svih medija moraju biti potpuno otvoreni za javnost, za bilo koga ko hoce da vidi. Vlasnici moraju biti javni i poznati.
Naravno, kroz vlasnistvo ce doci do promocije odredjenih strana, to nije problem u transparentnom okruzenju. Obican covek, znajuci ko upravlja kojim medijem ce moci da pravi sopstvene zakljucke o poverenju i kvalitetu informacija.
Poceti od "propaganda od vlasti je neminovna" za zakljucak "sloboda medija je samo ako i druga strana moze da laze" je pogubno.

Milosav

pre 9 godina

Klasičan utopizam. Da banalizujem, otvorite prodavnicu i onda radnici, "nezavisni trgovci" prodaju robu po cenama koje oni smatraju korektnim. Može biti. Novine žive od reklama. A reklama nemora biti slika sa uputstvom šta kupovati. Može biti i hvalospev o donatoru. A novinar će samo napisati što se traži. Što kaže naš ministar prosvete "ako oni neće, ima ko hoće".

michele

pre 9 godina

Oanaj koji misli da bi "antivladini" mediji postojali zbog neke istine ili mozda konstruktivnih kritika na racun vlade a ne zbog eventualne (po potrebi) manipulacije javnim mnjenjem,cinjenicama,itd...samo bi mu rekao da je jos zelen za ovakve stvari!

Radojko

pre 9 godina

Pozdravljam kriticare vlasti koji daju konstruktivnu kritiku, sa namerom da sprece vlast da radi protiv interesa naroda, sa namerom da menja u interesu naroda. Osim tima "Insajder", takve u Srbiji jos nisam video (odmah se izvinjavam ako sam u neznanju pogresio). Meni poznati kriticari vlasti u poslednjih 12 meseci reaguju na tastere van Srbije, nikada u interesu naroda, uvek u interesu nekoga izvana. Preko domacih kriticara vlasti, stranci pritiskaju da se uvedu sankcije Rusiji, da se bagatelno proda EPS i Telekom, da se Rami preda Kosovo, da se precuti progon Srba na Kosovu i lomljenje cirilice, da se veliki tenderi nameste poznatim nemackim i americkim kompanijama itd. Meni kao gradjaninu Srbije takvi antivladini mediji ne trebaju, cak su mi i stetni. Dajte nekog kao "Insajder", ko ce raditi u mom interesu, a ne za racun Brisela, Siemensa etc.

jelenabgd

pre 9 godina

Uopste se ne slazem da u Srbiji dominiraju neki vladini mediji. Da postoje vladini mediji ne bi se rad Vlade kritikovao pa makar samo zbog kritike. Na nasu zalost, novinari u Srbiji su zavisni bilo od urednika bilo od swvog licnog politickog opredeljenjua. Rezultat je isti, nema objektivnosti.

Brk

pre 9 godina

Anti vladini mediji finansirani iz inostranstva, meni to vise deluje kao peta kolona ili produzena ruka inostranih obavestajnih sluzbi.Tako da od njih nista dobrog nece biti ja to mogu slobodno da kazem kao stari opozicionar.Ni za ove koji su sada na vlasti nisam glasao ali sigurno se necu pridruziti nikom ko bi pokusao nesto na silu da uradi protiv njih, licno cekacu izbore da kazem svoje misljenje jer tako shvatam demokratiju.

fruit punch

pre 9 godina

anti vladini mediji su nacin da strane sile ako ne uniste ono barem uspore planove i rad vlade. nase novinarstvo se svodi na ono adolescentsko- lazes, nije , vi sve lazete, vi ste fasisti, sile starog sistema, mir ljubav sloboda...
a nista u svemu tome nije novinarstvo.
samo gasiranje masa koje nemaju pojma kako se vodi drzava ali dovoljno da gledaju "kako neko tamo negde zivi" pa da zamera svemu i svacemu.

Centor Krčedin

pre 9 godina

Nisam za podelu medija na vladine i antivladine medije.nama su potebni objektivni mediji koji će sa "pravim"nevladinim sektoorm i građanima,kreirati i uticati na opštu kulturu u komunikaciji,pluralizam,poštovanje ljudskih prava..Pod "pravim" mislim na nevladin sektor koji su pokrenuli i u kojima rade pojedinci zainteresovani za izgradnju ciivlnog društva a ne organizacije koje kreiraju stranke da bi došle do finasijskih sredstva.Takođe mislim da je našem društvu potreban Zakon o šundu i oporezovanje šunda,uključujući imedijsku sferu

Krstic

pre 9 godina

Desila se nevidjena otimacina penzionera ne videh ni jedan kriticki clanak gde bi se stitili interesi penzionera,da li ste zaneneli prirodnim putem ili po direktivi,pa da procitate nase komentare,

Slavica

pre 9 godina

postoje, JEDAN SIGURNO ne vladin pisani/stampani a to je TABLOID nedeljnk, koji se proganja tj proganjaju se njegovi stampatri!!! I sta vrede anti/vladini mediji kada zbog umisljenog i narciosoidnog vodje ne mogu opstati!!!

Миле

pre 9 godina

Србији су апсолутно потребни антивладини медији, ко год у Влади седео. Али Србији нису потребни антисрпски медији, аутошовинистички портали финансирани из иностранства. Управо је то случај код нас. Ми немамо антивладине медије, али имамо прегршт антисрпских медија!

Ana

pre 9 godina

Moja mama i dalje gleda Pink, ne kapira da Zvezde granda nisu na toj TV, vec gleda pinkove zvezde. Toliko o tome kako ce b92 da postane komercijalna TV.

Black Goo

pre 9 godina

Osnovni je problem gospodine Mašiću to što u ovom delu sveta narod ne razume definiciju države - država je po difoltu on, tj. narod, što i dalje slepo veruje da je to neka svetinja u koju se ne dira i da su ljudi na njenom vrhu neki bogom dati sveci a u stvari su obična dinarska mafija. Tako je bilo i sa predhodnom vladom i sa onom pre nje i sa svim onim od 1945 do danas. Previše se kod nas plemanski dinarci kao manjina pitaju za sve i ako je antropologija odavno o njima sve negativno rekla. Zato nije ni čudo što je pojam balkanizam izbačen i iz Vujaklije. Tu autoritarnu vrstu ljudi sa njihovim čudnim genetskim sklopom i dalje ne zanima što je neko lopov i ubica, oni i dalje samo gledaju ko je pokraden i ko je stradao, ako to nije niko njihov onda to i nije neko zlodelo, već naprotiv - veliko čojstvo. Kao što vidite ima velikog posla za nauku bez koje se ne može napred. Nauko javi se. Što se i dalje kriješ iza svojih mizernih platica i partijskog šinjela?

Srbenda

pre 9 godina

Dobro vece,Srbijo!
Zeznuh se pa prebacih na TV PINK.Ono sto primetih je to da svima nama mogu da pozelim SRETAN POVRATAK u neka nam ne tako davno prosla vremena.
NEKA NAM JE BOG U POMOCI!!!!

klose

pre 9 godina

a da li su nam ovakvi mediji trebali i pre ovih, nešto mašić nije pisao ovakve tekstove, jedino su mu smetali lokalni mediji, i nih ćee baš da ukinu, skroz

Veliki brat

pre 9 godina

Pa recite sve ovo Srđanu Škoru, koji je posle određenih kritika na račun vlasti izrečenih u jutarnjem programu na RTS1 SMENJEN sa mesta urednika Novosti. Čak je i 10-ak dana kasnije dobio OTKAZ!!!

Koliko je novinara i udruženja u Srbiji reagovalo i koliko dugo su istrajali u toj reakciji???

U ovoj državi mora jedno da nam bude jasno: onome ko ne ume da prihvati kritiku, već se ponaša osiono i osvetnički i svaku dobronamernu kritiku shvata kao NAPAD, nikada ne sme biti dozvoljeno da dođe na vlast, jer se na taj način vraćamo u najmračniji period komunizma. Tada su ljude slali na Goli otok, a ne bi me čudilo da aktuelna vlast napravi neki pandan Golom otoku, mada je mnogo gora varijanta da se nađete na ulici bez prihoda nego u zatvoru.

Da imamo INSTITUCIJE, ne bi ti ljudi mogli tek tako da dobiju otkaz, jer se nekome na vlasti nije dopala kritika, što znači da čak i najobičnija čistačica ili čistač ulice može da dobije otkaz, ako nešto kaže protiv nekoga sa vrha vlasti.
Evo jednog primera: neko nam priča da je DOBIO novac za saniranje štete od poplava iako su 97% tog novca KREDITI, a mi, iako to znamo, moramo da se pravimo da smo stvarno DOBILI taj novac i da nećemo morati da ga vratimo kroz povećanje poreza, akciza itd.

Pa ovoliko čak ni Tito nije obmanjivao narod i nije sebi dozvolio da se svetski moćnici utrkuju ko će više i efikasnije da ga ucenjuje.

Harisett

pre 9 godina

Evo vi ste cist primer antivladinog medija,, cim objavljujete ovaj tekst. To nije jedini primer. Ima ih mnogo vise nego za vreme nekih drugih vlada. Poenta price je da - kao sto rece neko u komentarima - nam treba drugaciji pristup, kada je novinarstvo u pitanju. Pocevsi od selekcije samih novinara, do konacnog cilja - sta zelimo da postignemo. Ako hocemo iskljucivo profit, onda zaboraviti na tu podelu vladine ili anti-vladine. Zna se kako je npr. ruzicasti napravio pare, a nisu ni imali informativnu redakciju do 5.oktobra
Kakva nam je situacija u drzavi, takvi su nam i mediji. Medjutim, ovde niko ozbiljno ne postavlja pitanje sta je sa velikim brojem birackog tela koje je "neopredeljeno". Oni su protiv vlade, ali su i protiv postojece opozicije. Ne poznajem bas dobro politicke prilike u Sloveniji, ali tamo je formirana partija pred izbore koja je odnela pobedu. Mislite o tome!

Nikola K.

pre 9 godina

Postujem sve medije ali ipak imam svoje misljenje o njima. Primera radi RTS je ocigledno drzavna institucija koja strogo pazi na svoje komentare. Verovatno u svakoj drzavi treba da postoji tako nesto.
Ali ljude osim osnovnih dogadjaja koji se mogu naci na PINK-u na B92 ....itd, zanimaju i mnoge druge skakljive stvari. Te stvari cine medijima interesantne.
Ali ne samo zbog interesantnosti nego i zbog neophodnosti kritike ...ali ne svega i svacega nego odmerena kritika svake licnosti sve do predsednika drzave. Zdrave kritiks su upozorenje vlasti da ne moze da radi kako hoce.....jer je sve pod budnim okom novonara, raznih javnih licnosti itd.
Kritika je zdrava jer razgibava vlast ...isto kao sto je svakom coveku potrebno razgibavanje tela da se ono ne ulenji.

Zikica

pre 9 godina

Srbiji su pre svega potrebni razumni ljudi dobrog karaktera nadasve nepotkuplivi ne bi li je izvukli iz senkruga u koji su je bacili razni korumpirani i manje korumpirani politicari, tzv kontroverzni poslovni ljudi, pa tek onda treba da razmisljamo o vladinim i/ili NEvladinim medijima... nije svaki medij koji je apriori protiv vlade dobrobitan kao sto ni svaki koji zastupa valdine stavove apriori los... istina je kao i uvek negde na sredini buduci da ako nema moralnosti i adekvatne kontrole i jedni i drugi lako zastrane zastupajuci stavove finansijera...

ko_je_ovde_lud

pre 9 godina

Ma kakvi vladini ne vladini ili koji vec mediji?!
Potrebni su mediji, prvo koji imaju obrazovane novinare, koji znaju da se izrazavaju, da nemaju govornu manu, koji znaju o cemu pricaju a ne samo "copy/paste"...itd E kad budu bili takvi novinari, onda ce moci i svojom glavom da razmisljaju, pa ce iz toga proisteci revolt, bunt, sto im neko neprestano namece sta smeju da kazu ili ne. Tako ce pokazati vise hrabrosi, vise - mnogo vise dostojanstva.. Pa da budnu spremni ako treba i cenu da plate, na kraju krajeva sve je to u opisu jednog novinara. Pa jos kada shvate da ne moze niko da uhapsi ili terorise odjednom, recimo 50 novinara zato sto prica istinu..... eeee ovo je naucna fantastika, ali to je ono sto nam treba, a ne tamo neki prizvedeni mediji, a sve sa svrhom zarade sto vise novca...

plavokapica

pre 9 godina

Novine koje pišu protiv vlade bez obzira da li je njen učinak dobar ili ne nisu objektivne jer rade za opoziciju .i tako u krug,čemu sve to.

počistite ispred svojih vrata pa onda nastavite čišćenje dalje

pre 9 godina

Složio bih se sa većinom iznetih ocena ali se ne bih nikad nužno ograničio na njih. Problem medija je kako je i izneto, problem profesionalnosti. Danas svi mediji pa čak i oni koji pretenduju da budu neka avangarda imaju puno novinara koji svojim opštim obrazovanjem, ličnom kulturom i vaspitanjem i pre svega moralnim integritetom (koji svako od nas bez obzira na okolnosti sam oblikuje i definiše a u skladu sa sistemom vrednosti koji je izgradio u sebi) ne mogu da rade u medijima a još manje mogu da budu novinari. Stoga bila kakva akcija mora ići iz temelja tako što će novinari sami ustanoviti svoja profesionalna udruženja koja će štititi i struku i profesionalizam a pre svega moraju pod hitno obrazovati svoj sud časti na kom bi nemilice procesuirali sve one koji profesiju kvare. Profesionalna sramota je najefikasnije sredstvo za odvraćanje od korupcije u medijima i tako bi novinarskim udruženjima ostalo samo da se bore i ratuju sa političkim komesarima što je daleko manji posao od sadašnje situacije kad ta udruženja moraju da ratuju sa mangupima u svojim redovima i sa mangupima koje im šalje i instalira bilo vlasnik medija bilo država odnosno njene službe.
Tek tada bi možda imalo smisla govoriti o daljem sistemskom rešavanju problema. Novinari moraju sami da zaštite svoju profesiju i da se prema njoj odnose pošteno kao prema porodičnom poslu koji angažuje i okuplja celu njihovu porodicu i koji hrani i školuje njihovu decu. Nije to ni mnogo komplikovano ni mnogo teško.

Saric

pre 9 godina

Ako ovo prihvatimo, mi smo kolektivno za ludnicu. Niko ne uvodi protivdržavne medije. Jel to naša država ili je tudja, pa da joj uvodimo neprijateljske medije? Mi imamo sasvim dovoljno neprijateljskih medija.

Ljuba Replika

pre 9 godina

Ne slazem se.
Dok je Vucic Premijer,treba privremeno obustaviti rad svih medija osim Kurira,Informera i Pink TV-a,koji su jedini objektivni.
Drugim informativnim kucama treba dozvoliti jedino da prenose tekstove i program prvih.

Anti-protivan

pre 9 godina

Vrlo ocekivano za medij koji svoju provenijenciju opozicioni/provladin menja u zavisnosti od politicke stranke na vlasti.

Ali - ANTIVLADIN!? Antivladin znaci protiv vlade. Zasto tako? Zar vam je tolika kriza sa parama da ne mozete da cekate do sledecih izbora?

popović branislav

pre 9 godina

Dok ne izvadimo petokraku iz glava, nema nam pomoći. Pisac teksta je pogodio u centar problema, ali kada vidim ostrašćene komentare, tipa izdajnik, evropska unija, amerika...itd, vidim da se ništa ne menja.

Gandorf

pre 9 godina

Zar i ovo treba Srbiji naturiti?! Treba li Srbiju toliko poniziti? Da sama sebi uvede neprijatelja. Antivladine medije, da bi bila demokratičnija? To niko sebi nije uradio, pa ne treba ni Srbija. Aman.

Veseli

pre 9 godina

Čemu bi služili anti-vladini mediji? Na primer, da podrže onu rulju kod Ruskog cara, koja je htela da napravi haos povodom demonstracija u Sarajevu. Ili onih, koji su hteli da demonstriraju, povodom preseljenja Tesline urne? Zar neko hoće da od Srbije napravi NATO prćiju?

Milenković

pre 10 godina

Srbiji nisu potrebni antivladini već opozicioni mediji i to jedan TV kanal sa nacionalnom frekvencijom i dnevne novine koje bi država finansirala. Uređivačku politiku opozicionih medija treba da vode parlamentarne i vanparlamentarne stranke koje su učestvovale na urpavo završenim izborima. Zastupljenost stranaka u opozicionim medijima bila bi srazmerna procentu osvojenih glasova. Ovakva obaveza mora biti uređena zakonom svake države koja pretenduje da bude napredna a možda i demokratska. Možda je upravo sada pravo vreme da Srbija u ovoj najdelikatnijoj sferi pokaže da je ispred svojih evropskih partnera.

Srbin

pre 10 godina

Ko će da finasira te medije?
Opet će se pravi diskriminacija, bolje reči u pitanju je biznis.
Kad spominjemo sigurne kuće, u njima nemaju pravo da se jave muškarci, a imaju žena i deca. Da li je to diskriminacija? Da li su muškarci niža rasa? U čemu je problem?

dragan

pre 10 godina

Ne postoje nezavisni mediji.Većina medija u Srbiji danas su pro vladini mediji, a oni koji to nisu postali su svojom auto cenzurom. Ovo što se danas naziva medijima je sramota za Srbiju. Nadam se da nisam jedini koji ovako misli.

laprdalica

pre 10 godina

bez nevladinih medija, sve je u znaku jednoumnog, partijskog, (auto)cenzurisanog izveštavanja. u startu smo lišeni pravih i koliko-toliko istinitih i pravovremenih informacija. primera već ima, na pretek.

krle - dron

pre 10 godina

Antivladini mediji su potrebni srbiji kao svez vazduh, da se nebi udavili u drustvenom smradu koji su polit - tajkuni na najprimitivniji nacin u zadnjih 12-godina bastinili, a da mediji, cast izuzecima, nisu to ni primetili tj. bili u sluzbi drustvenog olosa. zato smo tu gde jesmo,iznad samog ponora....

Alfred Nobel

pre 10 godina

Stanje u medijima je danas gore nego 90-ih. Tada je bilo b92, anem-a, nase borbe, ljudi su se nadali necemu. Sada vise nema ideologije ni politike svi se vode samo interesima ukljucujuci i medije. Sada imamo nekoliko politika ekspres (blic, alo, kurir i informer), nekoliko rts-ova (rts, pink, sky+, palma plus, b92) a politika i novosti su tamo gde su bili i 90-ih. Takodje na zalost b92 je takodje na ovoj strani. to sto objave po neki ovako objektivan clanak na portalu ne menja stvar. dovoljno je ukljuciti TV i sve je jasno
(miki, 9. april 2014 09:26)

Problem je što nažalost nema prave opozicije bez finansiranja iz inostranstva. Politička evolucija je dovela do toga da je za interese sponzora nekadašnje opozicije ova vlada najprijateljskija i najposlušnija srpska vlada ikada, tako da ako oni neće finansirati opoziciju protiv svojih pulena, opozicije neće ni biti.

miki

pre 10 godina

Stanje u medijima je danas gore nego 90-ih. Tada je bilo b92, anem-a, nase borbe, ljudi su se nadali necemu. Sada vise nema ideologije ni politike svi se vode samo interesima ukljucujuci i medije. Sada imamo nekoliko politika ekspres (blic, alo, kurir i informer), nekoliko rts-ova (rts, pink, sky+, palma plus, b92) a politika i novosti su tamo gde su bili i 90-ih. Takodje na zalost b92 je takodje na ovoj strani. to sto objave po neki ovako objektivan clanak na portalu ne menja stvar. dovoljno je ukljuciti TV i sve je jasno

kriza medija

pre 10 godina

Srbiji uopste nisu potrebni nesto posebno antivladini, ili anti(bilo sta) mediji. Srbiji su potrebni objektivni i hrabri mediji. Nije pitanje vlasti, jedino pitanje gde su mediji zakazali. Postoje mnoge druge stvari gde mediji iskazuju svoj kukavicluk i neobjektivnost, od tema ratnih zlocina, preko izvestavanja iz sveta (Ukrajina ovih dana), ekonomije, kriminala i sl. Jos bi bilo dobro kada bi se mediji i profilisali. Pa da nemamo danas situaciju da su se neki gradjanski mediji priklonili nacionalistickoj prici, a da su se oni nacinalisticki pokusavaju dodvoriti gradjanskoj opciji, pa na kraju imamo da svi pisu otprilike isto, pokusavajuci da pridobiju i jedne i druge.

Super Stupid

pre 10 godina

Možda bi Mašić kao jedan od osnivača B92 mogao da nam objasni kako se mali radio Saveza socijalističke omladine pretvorio u privatnu korporaciju u stranom vlasništvu.

istina..

pre 10 godina

Opasno je kada su mediji interesno okrenuti jednima,pa cak i kad vide da ti cine ogromnu stetu drustvu u celini!Tako nastaje medijski mrak..Brani se neodbranjivo!Cak ne ni skriveno!Sta znaci antivladini mediji!To se kod nas shvata kao,mrzitelji vlade,.Ali tu vlast su birali gradjani,pa jos vecinski i tako joj dali kredibilitet a i legitimitet da vlada..Koliko para,toliko i interesne politike,rekli bi mi!Ali u ljubavi uvek ima nesto sto ne valja a to je skrivanje istine..Ko laze,taj i krade,ko krade taj ide u zatvor..Dobro znamo da ljubav bez istine nestaje ili opstaje zbog pukih interesa!A onda te interese neko poremeti i kula od karata ili neistine padne!Mediji moraju da se na trzisnoj utakmici,dokazu kvalitetom i istinom,a to ce ih jedino odrzati!Nikako spinovanjem..lazima,neistinom..!I tako smo posle deset i vise godina shvatili,da su nas neki mediji stalno varali i da su nas sve vreme drzali u mraku!I ako su i tada radili i govorili isto sto i danas,a u stvari nikada nisu prestajali da budu ekonomska i politicka propaganda odredjenih mocnika i njihovih interesa!Jer onda ne bi bilo potrebe inicirati neke antivladine medije,vec samo istinite i to istine koja proizilazi iz bezuticajnosti mocnih!!Svaku vlast,pa i medijske kapitalisticke magove,drze demokratski zakoni na poziciji na kojoj su..Sve dok ih novinari od integriteta ili medijski divovi,istinom i samo istinom ne pokore!Jer takvi divovi postaju institucije kojima se veruje i samim tim pojedinci za postovanje!

skidanje

pre 10 godina

Postoje li antivladini mediji u SAD?

Ne, zato sto oni sluze za skidanje neposlusnih i prekomerno popularnih vladara po belom svetu.

A Vucic je za sada samo popularan, cemu zurba.

Posmatrač

pre 10 godina

Suština priloga g. Mašića je nastojanje da se promoviše "ideja" o dobroj tržišnoj poziciji nekih medija obezbeđenoj "antivladinim" izveštavanjem kao bazi za razvoj opozicionog delovanja.

Ovo se dodatno "razrađuje" predlaganjem "mera" koje bi preduzeli korisnici medija (građani?) u cilju razvoja opozicionog dela našeg političkog tržišta.

S obzirom da je tržište informacija specifično, pre svega zbog robe-proizvoda koji se prodaje/kupuje, stavovi g. Mašića su neobični: ili je u pitanju neprofesionalnost (sa dosta nekompetencije) ili politička (ne ideološka) neobjektivnost.

Zbog toga nema mnogo smisla analiza iznetih stavova, već samo dilema: nekompetencija ili neobjektivnost?

milorad

pre 10 godina

U Srbiji nema novina koje ne odrazavaju i podrzavaju neciju politiku.Televizija iza koje stoje vlasnici ,pocijoj semi je program,Nevladine i antivladine organizacije zna se cijim novcem raspolazu i zive,nikakve u ovo vreme nepoznanice nema.Kazace da je raznolikost u drustvu prirodna i zakonita odnosno da je to demokratija ,sto nemora da bude uvek tako jer objektivnosti nema a gde nje nema demokratija je ili ugrozena ili izgubljena.

Srki

pre 10 godina

Kako god, vi svakako ne spadate u nezavisne medije. Sve što nije u skladu sa vašim oblikovanjem javnog mišljenja, ne objavljujete ili da budem jasniji cenzurišete. Dakle, ne pišete u interesu javnosti, već štite interese onog ko vas finansira. Ali, pošto se i ostali mediji uglavnom slično ponašaju, mi građani, pročitamo vesti iz više izvora, i nekako dođemo do autentične informacije. Puno pozdrava.

samo da primetim

pre 10 godina

Većinu onih za koje EU nema alternativu nije briga da li će ih u tu bezalternativnu budućnost voditi Tadić ili Vučić, izbori su to pokazali. Što se tiče onih drugih, koji se usuđuju da postave pitanja tipa: hajde da realno pogledamo kolika je dosad korist a kolika šteta od takve politike, oni su marginalizovani i satanizovani i od vlade DS i od vlade SNS i od medija. Tako da pitanje iz naslova gubi smisao, jer ako sve vlade vode potpuno istu politiku, a jedino se menjaju personalna rešenja, kakvog onda ima smisla kritikovati jednog a hvaliti drugog pojedinca?

dušan

pre 10 godina

Iskreno se nadam eksploziji...jeloustouna ili nekih nuklearki potpuno je svejedno. Odavno već ništa nema smisla. Potreban je novi potop.

c i t i z e n

pre 10 godina

Немам примедби на садржај који, углавном, одражава и моје ставове. Али, управо због тога, волео бих да знам ко потпусује обај чланак. Одговор, вероватно, нећу добити.

genije

pre 10 godina

Dobar tekst koji u suštini podržavam - neophodno je da se vide "priče" iz raznih uglova (npr dok jedni hvale kratkoročnu dobit i prećutkuju dugoročni gubitak, dobro je da neko objasni i onu drugu ili druge strane).

Medjutim:

1) "Pritom mislim samo na ove koji su glasali, a sumnjam da i među ovih skoro 50 odsto građana koji nisu izašli na izbore ima još takvih."
Ti što nisu glasali su svesno odlučili da mi ostali odlučimo u njihovo ime. To je bio njihov izbor. može se govoriti o njihovom animiranju a nikako nagadjati njihovu (ne)naklonost jer ista ne postoji (izvin'te "beli listić" i "onaj-što-ne-izlazi-na-izbore" ni izbliza nisu isti).
Uzgred "moji" ni cenzus nisu prešli, ali rezultate poštujem...

2) finansiranje iz inostranstva (ima ga i sad i sa zapada i sa istoka, ovih prvih mnogo više) NIKAD nije dobro po društvo - naravno da se uvek potencira ono što finansijeru donosi korist, a v r l o retko će se interesi stranih država (finansijera) poklopiti sa ciljevima našeg društva (sem ako nam cilj nije da postanemo nečija gubernija/kolonija).

a ko im je naredio?

pre 10 godina

kljucan je INTEGRITET individue, prvo i pre svega. institucije ce vam doneti red, pravila, esnafsku solidarnost mozda. ali je prvo i osnovno da vi licno tacno znate zasto ste napisali bas ovakav tekst. ako je taj odgovor nejasan,sve pada u vodu. pa pisu ljudi vesti i ostale forme odavno i uvek je bilo onih zalutalih i onih drugih koji nisu lagali niti su izigravali profesiju. samo vi iznutra mozete da menjate stanje u kome ste se nasli tj. doprineli kreiranju nezavidne situacije.

DRAKULA

pre 10 godina

U našem duboko nemoralnom i posrnulom društvu i novinari i mediji su - šra drugo do - "prodane duše", bez i trunke morala i obavezujućeg poštovanja kodeksa profesije. U tome je "kvaka". Da su moralni - pisali bi o svemu samo onako kako jeste, i bez para i vlasnikovog "diktiranja u pero".Ali slatke su pare i dobra pozicija! Zašto nema pravih analitičkih političkih tekstova u štampanim medijima, niti televizijskih emisija? RTS je odavno postao Tijanićeva zvečka (posledice se još osećaju), ali šta to bi sa nekadašnjom "perjanicom" nezavisnog, slobodoumnog izveštavana - sa B92? Štampa je odavno uletela u "tabloidizaciju" a B92 izgleda u "bulevarizaciju". Nema Mašiću, više pravih polemičnih, debatnih emisija. Ma, i kome bi sve to i koristilo kada "mast ode u propast"!

Najteze je biti Srbin, kakvi fasisti u roze i zene u crnom!?

pre 10 godina

Jedini antivladini mediji su moguci od strane ruskog kapitala, jer je svaki drugi kapital na liniji NVO, NATO, evrofanatizma i pudlicarstva.

Opozocija se zalaze za sve te stvari, i samim time je situacija kakva jeste, i na izborima i u medijima.

Ispiranje mozga se isplati, propaganda je danas pola obavljenog posla i svi ulazu u nju osim nas za nase interese.

Travis Bickle

pre 10 godina

Antivladin u Srbiji ne znaci nezavisan od vlade. Tekst ne postavlja glavno pitanje a to je o kojoj vladi govorimo? Stavise, podela je po sebi restriktivna, jer mediji mogu biti konzervativni, levo orjentisani ili centar. Otuda mogu biti provladini, ili antivladini ili neutralni u zavisnosti od ideoloskog spektra onih koji vladaju, ali ostati kriticni jer su sustinski nezavisni.
Ono sto bitno utice na nezavisnost medija u Srbiji nije domaceg porekla. Ideja da strane donacije doprinose demokratizaciji medija je sustinski pogresna, barem danas. Greska logike dolazi od konfuzije izmedju demokratskog karaktera drzave koja donira i sustine slobode medija kao demokratske vrednosti. Strani donator, jednostavno nije zainteresovan za promociju demokratskih vrednosti vec sopstvenih interesa. Ako medij biva kritican prema vladi on ce to ciniti jer ono sto ta vlada cini nije u interesu zacrtanoj projekciji za region a ne zato sto je to zaista na stetu javnog interesa. Drugim recima, manje vise u Srbiji je vecina medija provladina samo vlada o kojoj govorimo nije uvek srpska. Drugim recima prava podela u Srbiji je na antidrzavne medije i prodrzavne medije gde u prvu grupu mogu spadati i provladini mediji. Kako se moze medij koji emituje radio program strane drzavne radio stanice, decenijama, otvoreno u udarnom terminu biti nezavisan? Jel to zbog profita? Tesko.

Mile

pre 10 godina

A o čemu bi pisali? Treba da postoje mediji koji su alternativa političkoj vlasti, nihovoj ideji, njihovim političkim rešenjima i ovoj virtuelnoj stvarnosti. Ali takav pisani ili elktronski medij ovde ne postoji. Za to treba biti hrabar ali stvarno

realno

pre 10 godina

Novinari imaju duznost da budu objektivni, a cinjenica da ih neko finansira to umanjuje, zato drzava mora da stvori klimu u kojoj je odgovorna kritika, koja je neizostavan deo slobode medija, dobrodosla.

novosadjanin

pre 10 godina

Kasno je, sada kada su se ustolicili, otvorili su jos par ordinacija za brze odgovore, medijske spinove, manipulaciju drustvenim mrezama itd. Sada ce biti jako tesno, osim ako se neko poput Brankice pojavi da se bavi istrazivackim novinarstvom bez presedana pa lepo razbuca tu pricu ili jednostavno da B92 uposli moderatore koji nesto rade umesto sto zabranjuju komentare nas koji nikog ne vredjamo, a nismo za autokratiju jednog coveka.

Novak

pre 10 godina

Odličan tekst o stanju novinarstva i medijima u Srbiji.Nekad smo za vreme Miloševića imali više opozicionih novina koje su se prodavale preko kolportera,a kako stvari stoje sa apsolutistom Vučićem ponovo će se prodavati!Od kad su pustili buvu o projektnom finansiranju mnogi novinari su sami sebi uveli autocenzuru,iz straha da ne izgube posao.Ova tabloidizacija je svela novinare na puke kucače izveštaja iz centara moći i njihovih cenzora.Situacija će biti sve gora jer mnogi mediji ostaju bez oglašivača i reklama,a od njih takoreći žive.Većina objektivnih novinara završavaju na tviteru,dok i njega Vučićev režim ne zabrani kao i Erdogan u Turskoj.Ponovo se fašističke snage povampiruju i uteruju strah u NVO i slobodno misleće ljude.Za novinarčića Malagurskog ima pravde,a za Žene u crnom nema,pa čak vinovnike kr.dela ne pozivaju ni na informativni razgovor - režim održava vanredno stanje kao Milošević!

Zelimir Nastic

pre 10 godina

Novinarstvo i mediji u Srbiji definitivno moraju da se menjaju i to fundamentalno. Da li se to moze postici pomocu stranih fondova u situaciji kad "stranci" podrzavaju ovakvu vlast, to ne znam. Duboko osiromaseno drustvo, pa i novinari je podlozno svakoj vrsti korupcije i zastrasivanja jer kad stomak krci onda vecina ideale stavlja u drugi plan. Sta dalje da pricamo kad se i Javni servis u Srbiji malo razlikuje od prostranackih medija, i kad na njemu cak i "vidjeniji" urednici ne odlucuju koga ce pozvati u svoju emisiju.

aleksis

pre 10 godina

Sjetite se koliko ste gadili vlast i lobirali za Đilasa i slične a sad hoćete da vas Vučićeva vlada financira. E pa ne može a vi i dalje pričajte o nekoj demokraciji a nemate veze s demokracijom!

Super Stupid

pre 10 godina

Možda bi Mašić kao jedan od osnivača B92 mogao da nam objasni kako se mali radio Saveza socijalističke omladine pretvorio u privatnu korporaciju u stranom vlasništvu.

Srki

pre 10 godina

Kako god, vi svakako ne spadate u nezavisne medije. Sve što nije u skladu sa vašim oblikovanjem javnog mišljenja, ne objavljujete ili da budem jasniji cenzurišete. Dakle, ne pišete u interesu javnosti, već štite interese onog ko vas finansira. Ali, pošto se i ostali mediji uglavnom slično ponašaju, mi građani, pročitamo vesti iz više izvora, i nekako dođemo do autentične informacije. Puno pozdrava.

Novak

pre 10 godina

Odličan tekst o stanju novinarstva i medijima u Srbiji.Nekad smo za vreme Miloševića imali više opozicionih novina koje su se prodavale preko kolportera,a kako stvari stoje sa apsolutistom Vučićem ponovo će se prodavati!Od kad su pustili buvu o projektnom finansiranju mnogi novinari su sami sebi uveli autocenzuru,iz straha da ne izgube posao.Ova tabloidizacija je svela novinare na puke kucače izveštaja iz centara moći i njihovih cenzora.Situacija će biti sve gora jer mnogi mediji ostaju bez oglašivača i reklama,a od njih takoreći žive.Većina objektivnih novinara završavaju na tviteru,dok i njega Vučićev režim ne zabrani kao i Erdogan u Turskoj.Ponovo se fašističke snage povampiruju i uteruju strah u NVO i slobodno misleće ljude.Za novinarčića Malagurskog ima pravde,a za Žene u crnom nema,pa čak vinovnike kr.dela ne pozivaju ni na informativni razgovor - režim održava vanredno stanje kao Milošević!

Alfred Nobel

pre 10 godina

Stanje u medijima je danas gore nego 90-ih. Tada je bilo b92, anem-a, nase borbe, ljudi su se nadali necemu. Sada vise nema ideologije ni politike svi se vode samo interesima ukljucujuci i medije. Sada imamo nekoliko politika ekspres (blic, alo, kurir i informer), nekoliko rts-ova (rts, pink, sky+, palma plus, b92) a politika i novosti su tamo gde su bili i 90-ih. Takodje na zalost b92 je takodje na ovoj strani. to sto objave po neki ovako objektivan clanak na portalu ne menja stvar. dovoljno je ukljuciti TV i sve je jasno
(miki, 9. april 2014 09:26)

Problem je što nažalost nema prave opozicije bez finansiranja iz inostranstva. Politička evolucija je dovela do toga da je za interese sponzora nekadašnje opozicije ova vlada najprijateljskija i najposlušnija srpska vlada ikada, tako da ako oni neće finansirati opoziciju protiv svojih pulena, opozicije neće ni biti.

dragan

pre 10 godina

Ne postoje nezavisni mediji.Većina medija u Srbiji danas su pro vladini mediji, a oni koji to nisu postali su svojom auto cenzurom. Ovo što se danas naziva medijima je sramota za Srbiju. Nadam se da nisam jedini koji ovako misli.

Veliki brat

pre 9 godina

Pa recite sve ovo Srđanu Škoru, koji je posle određenih kritika na račun vlasti izrečenih u jutarnjem programu na RTS1 SMENJEN sa mesta urednika Novosti. Čak je i 10-ak dana kasnije dobio OTKAZ!!!

Koliko je novinara i udruženja u Srbiji reagovalo i koliko dugo su istrajali u toj reakciji???

U ovoj državi mora jedno da nam bude jasno: onome ko ne ume da prihvati kritiku, već se ponaša osiono i osvetnički i svaku dobronamernu kritiku shvata kao NAPAD, nikada ne sme biti dozvoljeno da dođe na vlast, jer se na taj način vraćamo u najmračniji period komunizma. Tada su ljude slali na Goli otok, a ne bi me čudilo da aktuelna vlast napravi neki pandan Golom otoku, mada je mnogo gora varijanta da se nađete na ulici bez prihoda nego u zatvoru.

Da imamo INSTITUCIJE, ne bi ti ljudi mogli tek tako da dobiju otkaz, jer se nekome na vlasti nije dopala kritika, što znači da čak i najobičnija čistačica ili čistač ulice može da dobije otkaz, ako nešto kaže protiv nekoga sa vrha vlasti.
Evo jednog primera: neko nam priča da je DOBIO novac za saniranje štete od poplava iako su 97% tog novca KREDITI, a mi, iako to znamo, moramo da se pravimo da smo stvarno DOBILI taj novac i da nećemo morati da ga vratimo kroz povećanje poreza, akciza itd.

Pa ovoliko čak ni Tito nije obmanjivao narod i nije sebi dozvolio da se svetski moćnici utrkuju ko će više i efikasnije da ga ucenjuje.

DRAKULA

pre 10 godina

U našem duboko nemoralnom i posrnulom društvu i novinari i mediji su - šra drugo do - "prodane duše", bez i trunke morala i obavezujućeg poštovanja kodeksa profesije. U tome je "kvaka". Da su moralni - pisali bi o svemu samo onako kako jeste, i bez para i vlasnikovog "diktiranja u pero".Ali slatke su pare i dobra pozicija! Zašto nema pravih analitičkih političkih tekstova u štampanim medijima, niti televizijskih emisija? RTS je odavno postao Tijanićeva zvečka (posledice se još osećaju), ali šta to bi sa nekadašnjom "perjanicom" nezavisnog, slobodoumnog izveštavana - sa B92? Štampa je odavno uletela u "tabloidizaciju" a B92 izgleda u "bulevarizaciju". Nema Mašiću, više pravih polemičnih, debatnih emisija. Ma, i kome bi sve to i koristilo kada "mast ode u propast"!

miki

pre 10 godina

Stanje u medijima je danas gore nego 90-ih. Tada je bilo b92, anem-a, nase borbe, ljudi su se nadali necemu. Sada vise nema ideologije ni politike svi se vode samo interesima ukljucujuci i medije. Sada imamo nekoliko politika ekspres (blic, alo, kurir i informer), nekoliko rts-ova (rts, pink, sky+, palma plus, b92) a politika i novosti su tamo gde su bili i 90-ih. Takodje na zalost b92 je takodje na ovoj strani. to sto objave po neki ovako objektivan clanak na portalu ne menja stvar. dovoljno je ukljuciti TV i sve je jasno

popović branislav

pre 9 godina

Dok ne izvadimo petokraku iz glava, nema nam pomoći. Pisac teksta je pogodio u centar problema, ali kada vidim ostrašćene komentare, tipa izdajnik, evropska unija, amerika...itd, vidim da se ništa ne menja.

kriza medija

pre 10 godina

Srbiji uopste nisu potrebni nesto posebno antivladini, ili anti(bilo sta) mediji. Srbiji su potrebni objektivni i hrabri mediji. Nije pitanje vlasti, jedino pitanje gde su mediji zakazali. Postoje mnoge druge stvari gde mediji iskazuju svoj kukavicluk i neobjektivnost, od tema ratnih zlocina, preko izvestavanja iz sveta (Ukrajina ovih dana), ekonomije, kriminala i sl. Jos bi bilo dobro kada bi se mediji i profilisali. Pa da nemamo danas situaciju da su se neki gradjanski mediji priklonili nacionalistickoj prici, a da su se oni nacinalisticki pokusavaju dodvoriti gradjanskoj opciji, pa na kraju imamo da svi pisu otprilike isto, pokusavajuci da pridobiju i jedne i druge.

laprdalica

pre 10 godina

bez nevladinih medija, sve je u znaku jednoumnog, partijskog, (auto)cenzurisanog izveštavanja. u startu smo lišeni pravih i koliko-toliko istinitih i pravovremenih informacija. primera već ima, na pretek.

novosadjanin

pre 10 godina

Kasno je, sada kada su se ustolicili, otvorili su jos par ordinacija za brze odgovore, medijske spinove, manipulaciju drustvenim mrezama itd. Sada ce biti jako tesno, osim ako se neko poput Brankice pojavi da se bavi istrazivackim novinarstvom bez presedana pa lepo razbuca tu pricu ili jednostavno da B92 uposli moderatore koji nesto rade umesto sto zabranjuju komentare nas koji nikog ne vredjamo, a nismo za autokratiju jednog coveka.

Najteze je biti Srbin, kakvi fasisti u roze i zene u crnom!?

pre 10 godina

Jedini antivladini mediji su moguci od strane ruskog kapitala, jer je svaki drugi kapital na liniji NVO, NATO, evrofanatizma i pudlicarstva.

Opozocija se zalaze za sve te stvari, i samim time je situacija kakva jeste, i na izborima i u medijima.

Ispiranje mozga se isplati, propaganda je danas pola obavljenog posla i svi ulazu u nju osim nas za nase interese.

realno

pre 10 godina

Novinari imaju duznost da budu objektivni, a cinjenica da ih neko finansira to umanjuje, zato drzava mora da stvori klimu u kojoj je odgovorna kritika, koja je neizostavan deo slobode medija, dobrodosla.

Srbenda

pre 9 godina

Dobro vece,Srbijo!
Zeznuh se pa prebacih na TV PINK.Ono sto primetih je to da svima nama mogu da pozelim SRETAN POVRATAK u neka nam ne tako davno prosla vremena.
NEKA NAM JE BOG U POMOCI!!!!

Zelimir Nastic

pre 10 godina

Novinarstvo i mediji u Srbiji definitivno moraju da se menjaju i to fundamentalno. Da li se to moze postici pomocu stranih fondova u situaciji kad "stranci" podrzavaju ovakvu vlast, to ne znam. Duboko osiromaseno drustvo, pa i novinari je podlozno svakoj vrsti korupcije i zastrasivanja jer kad stomak krci onda vecina ideale stavlja u drugi plan. Sta dalje da pricamo kad se i Javni servis u Srbiji malo razlikuje od prostranackih medija, i kad na njemu cak i "vidjeniji" urednici ne odlucuju koga ce pozvati u svoju emisiju.

krle - dron

pre 10 godina

Antivladini mediji su potrebni srbiji kao svez vazduh, da se nebi udavili u drustvenom smradu koji su polit - tajkuni na najprimitivniji nacin u zadnjih 12-godina bastinili, a da mediji, cast izuzecima, nisu to ni primetili tj. bili u sluzbi drustvenog olosa. zato smo tu gde jesmo,iznad samog ponora....

aleksis

pre 10 godina

Sjetite se koliko ste gadili vlast i lobirali za Đilasa i slične a sad hoćete da vas Vučićeva vlada financira. E pa ne može a vi i dalje pričajte o nekoj demokraciji a nemate veze s demokracijom!

samo da primetim

pre 10 godina

Većinu onih za koje EU nema alternativu nije briga da li će ih u tu bezalternativnu budućnost voditi Tadić ili Vučić, izbori su to pokazali. Što se tiče onih drugih, koji se usuđuju da postave pitanja tipa: hajde da realno pogledamo kolika je dosad korist a kolika šteta od takve politike, oni su marginalizovani i satanizovani i od vlade DS i od vlade SNS i od medija. Tako da pitanje iz naslova gubi smisao, jer ako sve vlade vode potpuno istu politiku, a jedino se menjaju personalna rešenja, kakvog onda ima smisla kritikovati jednog a hvaliti drugog pojedinca?

skidanje

pre 10 godina

Postoje li antivladini mediji u SAD?

Ne, zato sto oni sluze za skidanje neposlusnih i prekomerno popularnih vladara po belom svetu.

A Vucic je za sada samo popularan, cemu zurba.

Mile

pre 10 godina

A o čemu bi pisali? Treba da postoje mediji koji su alternativa političkoj vlasti, nihovoj ideji, njihovim političkim rešenjima i ovoj virtuelnoj stvarnosti. Ali takav pisani ili elktronski medij ovde ne postoji. Za to treba biti hrabar ali stvarno

Black Goo

pre 9 godina

Osnovni je problem gospodine Mašiću to što u ovom delu sveta narod ne razume definiciju države - država je po difoltu on, tj. narod, što i dalje slepo veruje da je to neka svetinja u koju se ne dira i da su ljudi na njenom vrhu neki bogom dati sveci a u stvari su obična dinarska mafija. Tako je bilo i sa predhodnom vladom i sa onom pre nje i sa svim onim od 1945 do danas. Previše se kod nas plemanski dinarci kao manjina pitaju za sve i ako je antropologija odavno o njima sve negativno rekla. Zato nije ni čudo što je pojam balkanizam izbačen i iz Vujaklije. Tu autoritarnu vrstu ljudi sa njihovim čudnim genetskim sklopom i dalje ne zanima što je neko lopov i ubica, oni i dalje samo gledaju ko je pokraden i ko je stradao, ako to nije niko njihov onda to i nije neko zlodelo, već naprotiv - veliko čojstvo. Kao što vidite ima velikog posla za nauku bez koje se ne može napred. Nauko javi se. Što se i dalje kriješ iza svojih mizernih platica i partijskog šinjela?

ko_je_ovde_lud

pre 9 godina

Ma kakvi vladini ne vladini ili koji vec mediji?!
Potrebni su mediji, prvo koji imaju obrazovane novinare, koji znaju da se izrazavaju, da nemaju govornu manu, koji znaju o cemu pricaju a ne samo "copy/paste"...itd E kad budu bili takvi novinari, onda ce moci i svojom glavom da razmisljaju, pa ce iz toga proisteci revolt, bunt, sto im neko neprestano namece sta smeju da kazu ili ne. Tako ce pokazati vise hrabrosi, vise - mnogo vise dostojanstva.. Pa da budnu spremni ako treba i cenu da plate, na kraju krajeva sve je to u opisu jednog novinara. Pa jos kada shvate da ne moze niko da uhapsi ili terorise odjednom, recimo 50 novinara zato sto prica istinu..... eeee ovo je naucna fantastika, ali to je ono sto nam treba, a ne tamo neki prizvedeni mediji, a sve sa svrhom zarade sto vise novca...

Krstic

pre 9 godina

Desila se nevidjena otimacina penzionera ne videh ni jedan kriticki clanak gde bi se stitili interesi penzionera,da li ste zaneneli prirodnim putem ili po direktivi,pa da procitate nase komentare,

genije

pre 10 godina

Dobar tekst koji u suštini podržavam - neophodno je da se vide "priče" iz raznih uglova (npr dok jedni hvale kratkoročnu dobit i prećutkuju dugoročni gubitak, dobro je da neko objasni i onu drugu ili druge strane).

Medjutim:

1) "Pritom mislim samo na ove koji su glasali, a sumnjam da i među ovih skoro 50 odsto građana koji nisu izašli na izbore ima još takvih."
Ti što nisu glasali su svesno odlučili da mi ostali odlučimo u njihovo ime. To je bio njihov izbor. može se govoriti o njihovom animiranju a nikako nagadjati njihovu (ne)naklonost jer ista ne postoji (izvin'te "beli listić" i "onaj-što-ne-izlazi-na-izbore" ni izbliza nisu isti).
Uzgred "moji" ni cenzus nisu prešli, ali rezultate poštujem...

2) finansiranje iz inostranstva (ima ga i sad i sa zapada i sa istoka, ovih prvih mnogo više) NIKAD nije dobro po društvo - naravno da se uvek potencira ono što finansijeru donosi korist, a v r l o retko će se interesi stranih država (finansijera) poklopiti sa ciljevima našeg društva (sem ako nam cilj nije da postanemo nečija gubernija/kolonija).

Harisett

pre 9 godina

Evo vi ste cist primer antivladinog medija,, cim objavljujete ovaj tekst. To nije jedini primer. Ima ih mnogo vise nego za vreme nekih drugih vlada. Poenta price je da - kao sto rece neko u komentarima - nam treba drugaciji pristup, kada je novinarstvo u pitanju. Pocevsi od selekcije samih novinara, do konacnog cilja - sta zelimo da postignemo. Ako hocemo iskljucivo profit, onda zaboraviti na tu podelu vladine ili anti-vladine. Zna se kako je npr. ruzicasti napravio pare, a nisu ni imali informativnu redakciju do 5.oktobra
Kakva nam je situacija u drzavi, takvi su nam i mediji. Medjutim, ovde niko ozbiljno ne postavlja pitanje sta je sa velikim brojem birackog tela koje je "neopredeljeno". Oni su protiv vlade, ali su i protiv postojece opozicije. Ne poznajem bas dobro politicke prilike u Sloveniji, ali tamo je formirana partija pred izbore koja je odnela pobedu. Mislite o tome!

milorad

pre 10 godina

U Srbiji nema novina koje ne odrazavaju i podrzavaju neciju politiku.Televizija iza koje stoje vlasnici ,pocijoj semi je program,Nevladine i antivladine organizacije zna se cijim novcem raspolazu i zive,nikakve u ovo vreme nepoznanice nema.Kazace da je raznolikost u drustvu prirodna i zakonita odnosno da je to demokratija ,sto nemora da bude uvek tako jer objektivnosti nema a gde nje nema demokratija je ili ugrozena ili izgubljena.

Миле

pre 9 godina

Србији су апсолутно потребни антивладини медији, ко год у Влади седео. Али Србији нису потребни антисрпски медији, аутошовинистички портали финансирани из иностранства. Управо је то случај код нас. Ми немамо антивладине медије, али имамо прегршт антисрпских медија!

Travis Bickle

pre 10 godina

Antivladin u Srbiji ne znaci nezavisan od vlade. Tekst ne postavlja glavno pitanje a to je o kojoj vladi govorimo? Stavise, podela je po sebi restriktivna, jer mediji mogu biti konzervativni, levo orjentisani ili centar. Otuda mogu biti provladini, ili antivladini ili neutralni u zavisnosti od ideoloskog spektra onih koji vladaju, ali ostati kriticni jer su sustinski nezavisni.
Ono sto bitno utice na nezavisnost medija u Srbiji nije domaceg porekla. Ideja da strane donacije doprinose demokratizaciji medija je sustinski pogresna, barem danas. Greska logike dolazi od konfuzije izmedju demokratskog karaktera drzave koja donira i sustine slobode medija kao demokratske vrednosti. Strani donator, jednostavno nije zainteresovan za promociju demokratskih vrednosti vec sopstvenih interesa. Ako medij biva kritican prema vladi on ce to ciniti jer ono sto ta vlada cini nije u interesu zacrtanoj projekciji za region a ne zato sto je to zaista na stetu javnog interesa. Drugim recima, manje vise u Srbiji je vecina medija provladina samo vlada o kojoj govorimo nije uvek srpska. Drugim recima prava podela u Srbiji je na antidrzavne medije i prodrzavne medije gde u prvu grupu mogu spadati i provladini mediji. Kako se moze medij koji emituje radio program strane drzavne radio stanice, decenijama, otvoreno u udarnom terminu biti nezavisan? Jel to zbog profita? Tesko.

Veseli

pre 9 godina

Čemu bi služili anti-vladini mediji? Na primer, da podrže onu rulju kod Ruskog cara, koja je htela da napravi haos povodom demonstracija u Sarajevu. Ili onih, koji su hteli da demonstriraju, povodom preseljenja Tesline urne? Zar neko hoće da od Srbije napravi NATO prćiju?

Gandorf

pre 9 godina

Zar i ovo treba Srbiji naturiti?! Treba li Srbiju toliko poniziti? Da sama sebi uvede neprijatelja. Antivladine medije, da bi bila demokratičnija? To niko sebi nije uradio, pa ne treba ni Srbija. Aman.

počistite ispred svojih vrata pa onda nastavite čišćenje dalje

pre 9 godina

Složio bih se sa većinom iznetih ocena ali se ne bih nikad nužno ograničio na njih. Problem medija je kako je i izneto, problem profesionalnosti. Danas svi mediji pa čak i oni koji pretenduju da budu neka avangarda imaju puno novinara koji svojim opštim obrazovanjem, ličnom kulturom i vaspitanjem i pre svega moralnim integritetom (koji svako od nas bez obzira na okolnosti sam oblikuje i definiše a u skladu sa sistemom vrednosti koji je izgradio u sebi) ne mogu da rade u medijima a još manje mogu da budu novinari. Stoga bila kakva akcija mora ići iz temelja tako što će novinari sami ustanoviti svoja profesionalna udruženja koja će štititi i struku i profesionalizam a pre svega moraju pod hitno obrazovati svoj sud časti na kom bi nemilice procesuirali sve one koji profesiju kvare. Profesionalna sramota je najefikasnije sredstvo za odvraćanje od korupcije u medijima i tako bi novinarskim udruženjima ostalo samo da se bore i ratuju sa političkim komesarima što je daleko manji posao od sadašnje situacije kad ta udruženja moraju da ratuju sa mangupima u svojim redovima i sa mangupima koje im šalje i instalira bilo vlasnik medija bilo država odnosno njene službe.
Tek tada bi možda imalo smisla govoriti o daljem sistemskom rešavanju problema. Novinari moraju sami da zaštite svoju profesiju i da se prema njoj odnose pošteno kao prema porodičnom poslu koji angažuje i okuplja celu njihovu porodicu i koji hrani i školuje njihovu decu. Nije to ni mnogo komplikovano ni mnogo teško.

istina..

pre 10 godina

Opasno je kada su mediji interesno okrenuti jednima,pa cak i kad vide da ti cine ogromnu stetu drustvu u celini!Tako nastaje medijski mrak..Brani se neodbranjivo!Cak ne ni skriveno!Sta znaci antivladini mediji!To se kod nas shvata kao,mrzitelji vlade,.Ali tu vlast su birali gradjani,pa jos vecinski i tako joj dali kredibilitet a i legitimitet da vlada..Koliko para,toliko i interesne politike,rekli bi mi!Ali u ljubavi uvek ima nesto sto ne valja a to je skrivanje istine..Ko laze,taj i krade,ko krade taj ide u zatvor..Dobro znamo da ljubav bez istine nestaje ili opstaje zbog pukih interesa!A onda te interese neko poremeti i kula od karata ili neistine padne!Mediji moraju da se na trzisnoj utakmici,dokazu kvalitetom i istinom,a to ce ih jedino odrzati!Nikako spinovanjem..lazima,neistinom..!I tako smo posle deset i vise godina shvatili,da su nas neki mediji stalno varali i da su nas sve vreme drzali u mraku!I ako su i tada radili i govorili isto sto i danas,a u stvari nikada nisu prestajali da budu ekonomska i politicka propaganda odredjenih mocnika i njihovih interesa!Jer onda ne bi bilo potrebe inicirati neke antivladine medije,vec samo istinite i to istine koja proizilazi iz bezuticajnosti mocnih!!Svaku vlast,pa i medijske kapitalisticke magove,drze demokratski zakoni na poziciji na kojoj su..Sve dok ih novinari od integriteta ili medijski divovi,istinom i samo istinom ne pokore!Jer takvi divovi postaju institucije kojima se veruje i samim tim pojedinci za postovanje!

Ana

pre 9 godina

Moja mama i dalje gleda Pink, ne kapira da Zvezde granda nisu na toj TV, vec gleda pinkove zvezde. Toliko o tome kako ce b92 da postane komercijalna TV.

dušan

pre 10 godina

Iskreno se nadam eksploziji...jeloustouna ili nekih nuklearki potpuno je svejedno. Odavno već ništa nema smisla. Potreban je novi potop.

Ljuba Replika

pre 9 godina

Ne slazem se.
Dok je Vucic Premijer,treba privremeno obustaviti rad svih medija osim Kurira,Informera i Pink TV-a,koji su jedini objektivni.
Drugim informativnim kucama treba dozvoliti jedino da prenose tekstove i program prvih.

Saric

pre 9 godina

Ako ovo prihvatimo, mi smo kolektivno za ludnicu. Niko ne uvodi protivdržavne medije. Jel to naša država ili je tudja, pa da joj uvodimo neprijateljske medije? Mi imamo sasvim dovoljno neprijateljskih medija.

Slavica

pre 9 godina

postoje, JEDAN SIGURNO ne vladin pisani/stampani a to je TABLOID nedeljnk, koji se proganja tj proganjaju se njegovi stampatri!!! I sta vrede anti/vladini mediji kada zbog umisljenog i narciosoidnog vodje ne mogu opstati!!!

Milenković

pre 10 godina

Srbiji nisu potrebni antivladini već opozicioni mediji i to jedan TV kanal sa nacionalnom frekvencijom i dnevne novine koje bi država finansirala. Uređivačku politiku opozicionih medija treba da vode parlamentarne i vanparlamentarne stranke koje su učestvovale na urpavo završenim izborima. Zastupljenost stranaka u opozicionim medijima bila bi srazmerna procentu osvojenih glasova. Ovakva obaveza mora biti uređena zakonom svake države koja pretenduje da bude napredna a možda i demokratska. Možda je upravo sada pravo vreme da Srbija u ovoj najdelikatnijoj sferi pokaže da je ispred svojih evropskih partnera.

Brk

pre 9 godina

Anti vladini mediji finansirani iz inostranstva, meni to vise deluje kao peta kolona ili produzena ruka inostranih obavestajnih sluzbi.Tako da od njih nista dobrog nece biti ja to mogu slobodno da kazem kao stari opozicionar.Ni za ove koji su sada na vlasti nisam glasao ali sigurno se necu pridruziti nikom ko bi pokusao nesto na silu da uradi protiv njih, licno cekacu izbore da kazem svoje misljenje jer tako shvatam demokratiju.

Srbin

pre 10 godina

Ko će da finasira te medije?
Opet će se pravi diskriminacija, bolje reči u pitanju je biznis.
Kad spominjemo sigurne kuće, u njima nemaju pravo da se jave muškarci, a imaju žena i deca. Da li je to diskriminacija? Da li su muškarci niža rasa? U čemu je problem?

a ko im je naredio?

pre 10 godina

kljucan je INTEGRITET individue, prvo i pre svega. institucije ce vam doneti red, pravila, esnafsku solidarnost mozda. ali je prvo i osnovno da vi licno tacno znate zasto ste napisali bas ovakav tekst. ako je taj odgovor nejasan,sve pada u vodu. pa pisu ljudi vesti i ostale forme odavno i uvek je bilo onih zalutalih i onih drugih koji nisu lagali niti su izigravali profesiju. samo vi iznutra mozete da menjate stanje u kome ste se nasli tj. doprineli kreiranju nezavidne situacije.

Nikola K.

pre 9 godina

Postujem sve medije ali ipak imam svoje misljenje o njima. Primera radi RTS je ocigledno drzavna institucija koja strogo pazi na svoje komentare. Verovatno u svakoj drzavi treba da postoji tako nesto.
Ali ljude osim osnovnih dogadjaja koji se mogu naci na PINK-u na B92 ....itd, zanimaju i mnoge druge skakljive stvari. Te stvari cine medijima interesantne.
Ali ne samo zbog interesantnosti nego i zbog neophodnosti kritike ...ali ne svega i svacega nego odmerena kritika svake licnosti sve do predsednika drzave. Zdrave kritiks su upozorenje vlasti da ne moze da radi kako hoce.....jer je sve pod budnim okom novonara, raznih javnih licnosti itd.
Kritika je zdrava jer razgibava vlast ...isto kao sto je svakom coveku potrebno razgibavanje tela da se ono ne ulenji.

Anti-protivan

pre 9 godina

Vrlo ocekivano za medij koji svoju provenijenciju opozicioni/provladin menja u zavisnosti od politicke stranke na vlasti.

Ali - ANTIVLADIN!? Antivladin znaci protiv vlade. Zasto tako? Zar vam je tolika kriza sa parama da ne mozete da cekate do sledecih izbora?

Centor Krčedin

pre 9 godina

Nisam za podelu medija na vladine i antivladine medije.nama su potebni objektivni mediji koji će sa "pravim"nevladinim sektoorm i građanima,kreirati i uticati na opštu kulturu u komunikaciji,pluralizam,poštovanje ljudskih prava..Pod "pravim" mislim na nevladin sektor koji su pokrenuli i u kojima rade pojedinci zainteresovani za izgradnju ciivlnog društva a ne organizacije koje kreiraju stranke da bi došle do finasijskih sredstva.Takođe mislim da je našem društvu potreban Zakon o šundu i oporezovanje šunda,uključujući imedijsku sferu

Zikica

pre 9 godina

Srbiji su pre svega potrebni razumni ljudi dobrog karaktera nadasve nepotkuplivi ne bi li je izvukli iz senkruga u koji su je bacili razni korumpirani i manje korumpirani politicari, tzv kontroverzni poslovni ljudi, pa tek onda treba da razmisljamo o vladinim i/ili NEvladinim medijima... nije svaki medij koji je apriori protiv vlade dobrobitan kao sto ni svaki koji zastupa valdine stavove apriori los... istina je kao i uvek negde na sredini buduci da ako nema moralnosti i adekvatne kontrole i jedni i drugi lako zastrane zastupajuci stavove finansijera...

Radojko

pre 9 godina

Pozdravljam kriticare vlasti koji daju konstruktivnu kritiku, sa namerom da sprece vlast da radi protiv interesa naroda, sa namerom da menja u interesu naroda. Osim tima "Insajder", takve u Srbiji jos nisam video (odmah se izvinjavam ako sam u neznanju pogresio). Meni poznati kriticari vlasti u poslednjih 12 meseci reaguju na tastere van Srbije, nikada u interesu naroda, uvek u interesu nekoga izvana. Preko domacih kriticara vlasti, stranci pritiskaju da se uvedu sankcije Rusiji, da se bagatelno proda EPS i Telekom, da se Rami preda Kosovo, da se precuti progon Srba na Kosovu i lomljenje cirilice, da se veliki tenderi nameste poznatim nemackim i americkim kompanijama itd. Meni kao gradjaninu Srbije takvi antivladini mediji ne trebaju, cak su mi i stetni. Dajte nekog kao "Insajder", ko ce raditi u mom interesu, a ne za racun Brisela, Siemensa etc.

c i t i z e n

pre 10 godina

Немам примедби на садржај који, углавном, одражава и моје ставове. Али, управо због тога, волео бих да знам ко потпусује обај чланак. Одговор, вероватно, нећу добити.

plavokapica

pre 9 godina

Novine koje pišu protiv vlade bez obzira da li je njen učinak dobar ili ne nisu objektivne jer rade za opoziciju .i tako u krug,čemu sve to.

Posmatrač

pre 10 godina

Suština priloga g. Mašića je nastojanje da se promoviše "ideja" o dobroj tržišnoj poziciji nekih medija obezbeđenoj "antivladinim" izveštavanjem kao bazi za razvoj opozicionog delovanja.

Ovo se dodatno "razrađuje" predlaganjem "mera" koje bi preduzeli korisnici medija (građani?) u cilju razvoja opozicionog dela našeg političkog tržišta.

S obzirom da je tržište informacija specifično, pre svega zbog robe-proizvoda koji se prodaje/kupuje, stavovi g. Mašića su neobični: ili je u pitanju neprofesionalnost (sa dosta nekompetencije) ili politička (ne ideološka) neobjektivnost.

Zbog toga nema mnogo smisla analiza iznetih stavova, već samo dilema: nekompetencija ili neobjektivnost?

michele

pre 9 godina

Oanaj koji misli da bi "antivladini" mediji postojali zbog neke istine ili mozda konstruktivnih kritika na racun vlade a ne zbog eventualne (po potrebi) manipulacije javnim mnjenjem,cinjenicama,itd...samo bi mu rekao da je jos zelen za ovakve stvari!

klose

pre 9 godina

a da li su nam ovakvi mediji trebali i pre ovih, nešto mašić nije pisao ovakve tekstove, jedino su mu smetali lokalni mediji, i nih ćee baš da ukinu, skroz

fruit punch

pre 9 godina

anti vladini mediji su nacin da strane sile ako ne uniste ono barem uspore planove i rad vlade. nase novinarstvo se svodi na ono adolescentsko- lazes, nije , vi sve lazete, vi ste fasisti, sile starog sistema, mir ljubav sloboda...
a nista u svemu tome nije novinarstvo.
samo gasiranje masa koje nemaju pojma kako se vodi drzava ali dovoljno da gledaju "kako neko tamo negde zivi" pa da zamera svemu i svacemu.

Milosav

pre 9 godina

Klasičan utopizam. Da banalizujem, otvorite prodavnicu i onda radnici, "nezavisni trgovci" prodaju robu po cenama koje oni smatraju korektnim. Može biti. Novine žive od reklama. A reklama nemora biti slika sa uputstvom šta kupovati. Može biti i hvalospev o donatoru. A novinar će samo napisati što se traži. Što kaže naš ministar prosvete "ako oni neće, ima ko hoće".

jelenabgd

pre 9 godina

Uopste se ne slazem da u Srbiji dominiraju neki vladini mediji. Da postoje vladini mediji ne bi se rad Vlade kritikovao pa makar samo zbog kritike. Na nasu zalost, novinari u Srbiji su zavisni bilo od urednika bilo od swvog licnog politickog opredeljenjua. Rezultat je isti, nema objektivnosti.

dusanmal

pre 8 godina

Osnovna greska ovog dugog pisanija: da se propaganda (koja se nekome svidja) moze koristiti za borbu protiv druge propagande (koja im se ne svidja). Sloboda stampe/medija postoji samo kroz transparentno, ne-drzavno vlasnistvo. To se postize u dva jednostavna koraka: 1) Razdvajanje drzave i medija. Drzava ne sme posedovati nikakav medij. Sve medijske institucije moraju biti u privatnom vlasnistvu. 2) Ni jedan privatni medij ne moze primati fondove, direktno ili indirektno, od bilo kog stranog drzavnog, multi-drzavnog,... izvora. Izvori finansija svih medija moraju biti potpuno otvoreni za javnost, za bilo koga ko hoce da vidi. Vlasnici moraju biti javni i poznati.
Naravno, kroz vlasnistvo ce doci do promocije odredjenih strana, to nije problem u transparentnom okruzenju. Obican covek, znajuci ko upravlja kojim medijem ce moci da pravi sopstvene zakljucke o poverenju i kvalitetu informacija.
Poceti od "propaganda od vlasti je neminovna" za zakljucak "sloboda medija je samo ako i druga strana moze da laze" je pogubno.

aleksis

pre 10 godina

Sjetite se koliko ste gadili vlast i lobirali za Đilasa i slične a sad hoćete da vas Vučićeva vlada financira. E pa ne može a vi i dalje pričajte o nekoj demokraciji a nemate veze s demokracijom!

Gandorf

pre 9 godina

Zar i ovo treba Srbiji naturiti?! Treba li Srbiju toliko poniziti? Da sama sebi uvede neprijatelja. Antivladine medije, da bi bila demokratičnija? To niko sebi nije uradio, pa ne treba ni Srbija. Aman.

Veseli

pre 9 godina

Čemu bi služili anti-vladini mediji? Na primer, da podrže onu rulju kod Ruskog cara, koja je htela da napravi haos povodom demonstracija u Sarajevu. Ili onih, koji su hteli da demonstriraju, povodom preseljenja Tesline urne? Zar neko hoće da od Srbije napravi NATO prćiju?

Saric

pre 9 godina

Ako ovo prihvatimo, mi smo kolektivno za ludnicu. Niko ne uvodi protivdržavne medije. Jel to naša država ili je tudja, pa da joj uvodimo neprijateljske medije? Mi imamo sasvim dovoljno neprijateljskih medija.

jelenabgd

pre 9 godina

Uopste se ne slazem da u Srbiji dominiraju neki vladini mediji. Da postoje vladini mediji ne bi se rad Vlade kritikovao pa makar samo zbog kritike. Na nasu zalost, novinari u Srbiji su zavisni bilo od urednika bilo od swvog licnog politickog opredeljenjua. Rezultat je isti, nema objektivnosti.

Novak

pre 10 godina

Odličan tekst o stanju novinarstva i medijima u Srbiji.Nekad smo za vreme Miloševića imali više opozicionih novina koje su se prodavale preko kolportera,a kako stvari stoje sa apsolutistom Vučićem ponovo će se prodavati!Od kad su pustili buvu o projektnom finansiranju mnogi novinari su sami sebi uveli autocenzuru,iz straha da ne izgube posao.Ova tabloidizacija je svela novinare na puke kucače izveštaja iz centara moći i njihovih cenzora.Situacija će biti sve gora jer mnogi mediji ostaju bez oglašivača i reklama,a od njih takoreći žive.Većina objektivnih novinara završavaju na tviteru,dok i njega Vučićev režim ne zabrani kao i Erdogan u Turskoj.Ponovo se fašističke snage povampiruju i uteruju strah u NVO i slobodno misleće ljude.Za novinarčića Malagurskog ima pravde,a za Žene u crnom nema,pa čak vinovnike kr.dela ne pozivaju ni na informativni razgovor - režim održava vanredno stanje kao Milošević!

Anti-protivan

pre 9 godina

Vrlo ocekivano za medij koji svoju provenijenciju opozicioni/provladin menja u zavisnosti od politicke stranke na vlasti.

Ali - ANTIVLADIN!? Antivladin znaci protiv vlade. Zasto tako? Zar vam je tolika kriza sa parama da ne mozete da cekate do sledecih izbora?

Najteze je biti Srbin, kakvi fasisti u roze i zene u crnom!?

pre 10 godina

Jedini antivladini mediji su moguci od strane ruskog kapitala, jer je svaki drugi kapital na liniji NVO, NATO, evrofanatizma i pudlicarstva.

Opozocija se zalaze za sve te stvari, i samim time je situacija kakva jeste, i na izborima i u medijima.

Ispiranje mozga se isplati, propaganda je danas pola obavljenog posla i svi ulazu u nju osim nas za nase interese.

Ljuba Replika

pre 9 godina

Ne slazem se.
Dok je Vucic Premijer,treba privremeno obustaviti rad svih medija osim Kurira,Informera i Pink TV-a,koji su jedini objektivni.
Drugim informativnim kucama treba dozvoliti jedino da prenose tekstove i program prvih.

plavokapica

pre 9 godina

Novine koje pišu protiv vlade bez obzira da li je njen učinak dobar ili ne nisu objektivne jer rade za opoziciju .i tako u krug,čemu sve to.

popović branislav

pre 9 godina

Dok ne izvadimo petokraku iz glava, nema nam pomoći. Pisac teksta je pogodio u centar problema, ali kada vidim ostrašćene komentare, tipa izdajnik, evropska unija, amerika...itd, vidim da se ništa ne menja.

skidanje

pre 10 godina

Postoje li antivladini mediji u SAD?

Ne, zato sto oni sluze za skidanje neposlusnih i prekomerno popularnih vladara po belom svetu.

A Vucic je za sada samo popularan, cemu zurba.

Milenković

pre 10 godina

Srbiji nisu potrebni antivladini već opozicioni mediji i to jedan TV kanal sa nacionalnom frekvencijom i dnevne novine koje bi država finansirala. Uređivačku politiku opozicionih medija treba da vode parlamentarne i vanparlamentarne stranke koje su učestvovale na urpavo završenim izborima. Zastupljenost stranaka u opozicionim medijima bila bi srazmerna procentu osvojenih glasova. Ovakva obaveza mora biti uređena zakonom svake države koja pretenduje da bude napredna a možda i demokratska. Možda je upravo sada pravo vreme da Srbija u ovoj najdelikatnijoj sferi pokaže da je ispred svojih evropskih partnera.

Brk

pre 9 godina

Anti vladini mediji finansirani iz inostranstva, meni to vise deluje kao peta kolona ili produzena ruka inostranih obavestajnih sluzbi.Tako da od njih nista dobrog nece biti ja to mogu slobodno da kazem kao stari opozicionar.Ni za ove koji su sada na vlasti nisam glasao ali sigurno se necu pridruziti nikom ko bi pokusao nesto na silu da uradi protiv njih, licno cekacu izbore da kazem svoje misljenje jer tako shvatam demokratiju.

Super Stupid

pre 10 godina

Možda bi Mašić kao jedan od osnivača B92 mogao da nam objasni kako se mali radio Saveza socijalističke omladine pretvorio u privatnu korporaciju u stranom vlasništvu.

Srbin

pre 10 godina

Ko će da finasira te medije?
Opet će se pravi diskriminacija, bolje reči u pitanju je biznis.
Kad spominjemo sigurne kuće, u njima nemaju pravo da se jave muškarci, a imaju žena i deca. Da li je to diskriminacija? Da li su muškarci niža rasa? U čemu je problem?

fruit punch

pre 9 godina

anti vladini mediji su nacin da strane sile ako ne uniste ono barem uspore planove i rad vlade. nase novinarstvo se svodi na ono adolescentsko- lazes, nije , vi sve lazete, vi ste fasisti, sile starog sistema, mir ljubav sloboda...
a nista u svemu tome nije novinarstvo.
samo gasiranje masa koje nemaju pojma kako se vodi drzava ali dovoljno da gledaju "kako neko tamo negde zivi" pa da zamera svemu i svacemu.

michele

pre 9 godina

Oanaj koji misli da bi "antivladini" mediji postojali zbog neke istine ili mozda konstruktivnih kritika na racun vlade a ne zbog eventualne (po potrebi) manipulacije javnim mnjenjem,cinjenicama,itd...samo bi mu rekao da je jos zelen za ovakve stvari!

dušan

pre 10 godina

Iskreno se nadam eksploziji...jeloustouna ili nekih nuklearki potpuno je svejedno. Odavno već ništa nema smisla. Potreban je novi potop.

krle - dron

pre 10 godina

Antivladini mediji su potrebni srbiji kao svez vazduh, da se nebi udavili u drustvenom smradu koji su polit - tajkuni na najprimitivniji nacin u zadnjih 12-godina bastinili, a da mediji, cast izuzecima, nisu to ni primetili tj. bili u sluzbi drustvenog olosa. zato smo tu gde jesmo,iznad samog ponora....

Alfred Nobel

pre 10 godina

Stanje u medijima je danas gore nego 90-ih. Tada je bilo b92, anem-a, nase borbe, ljudi su se nadali necemu. Sada vise nema ideologije ni politike svi se vode samo interesima ukljucujuci i medije. Sada imamo nekoliko politika ekspres (blic, alo, kurir i informer), nekoliko rts-ova (rts, pink, sky+, palma plus, b92) a politika i novosti su tamo gde su bili i 90-ih. Takodje na zalost b92 je takodje na ovoj strani. to sto objave po neki ovako objektivan clanak na portalu ne menja stvar. dovoljno je ukljuciti TV i sve je jasno
(miki, 9. april 2014 09:26)

Problem je što nažalost nema prave opozicije bez finansiranja iz inostranstva. Politička evolucija je dovela do toga da je za interese sponzora nekadašnje opozicije ova vlada najprijateljskija i najposlušnija srpska vlada ikada, tako da ako oni neće finansirati opoziciju protiv svojih pulena, opozicije neće ni biti.

Миле

pre 9 godina

Србији су апсолутно потребни антивладини медији, ко год у Влади седео. Али Србији нису потребни антисрпски медији, аутошовинистички портали финансирани из иностранства. Управо је то случај код нас. Ми немамо антивладине медије, али имамо прегршт антисрпских медија!

Milosav

pre 9 godina

Klasičan utopizam. Da banalizujem, otvorite prodavnicu i onda radnici, "nezavisni trgovci" prodaju robu po cenama koje oni smatraju korektnim. Može biti. Novine žive od reklama. A reklama nemora biti slika sa uputstvom šta kupovati. Može biti i hvalospev o donatoru. A novinar će samo napisati što se traži. Što kaže naš ministar prosvete "ako oni neće, ima ko hoće".

laprdalica

pre 10 godina

bez nevladinih medija, sve je u znaku jednoumnog, partijskog, (auto)cenzurisanog izveštavanja. u startu smo lišeni pravih i koliko-toliko istinitih i pravovremenih informacija. primera već ima, na pretek.

klose

pre 9 godina

a da li su nam ovakvi mediji trebali i pre ovih, nešto mašić nije pisao ovakve tekstove, jedino su mu smetali lokalni mediji, i nih ćee baš da ukinu, skroz

c i t i z e n

pre 10 godina

Немам примедби на садржај који, углавном, одражава и моје ставове. Али, управо због тога, волео бих да знам ко потпусује обај чланак. Одговор, вероватно, нећу добити.

dragan

pre 10 godina

Ne postoje nezavisni mediji.Većina medija u Srbiji danas su pro vladini mediji, a oni koji to nisu postali su svojom auto cenzurom. Ovo što se danas naziva medijima je sramota za Srbiju. Nadam se da nisam jedini koji ovako misli.

Zelimir Nastic

pre 10 godina

Novinarstvo i mediji u Srbiji definitivno moraju da se menjaju i to fundamentalno. Da li se to moze postici pomocu stranih fondova u situaciji kad "stranci" podrzavaju ovakvu vlast, to ne znam. Duboko osiromaseno drustvo, pa i novinari je podlozno svakoj vrsti korupcije i zastrasivanja jer kad stomak krci onda vecina ideale stavlja u drugi plan. Sta dalje da pricamo kad se i Javni servis u Srbiji malo razlikuje od prostranackih medija, i kad na njemu cak i "vidjeniji" urednici ne odlucuju koga ce pozvati u svoju emisiju.

samo da primetim

pre 10 godina

Većinu onih za koje EU nema alternativu nije briga da li će ih u tu bezalternativnu budućnost voditi Tadić ili Vučić, izbori su to pokazali. Što se tiče onih drugih, koji se usuđuju da postave pitanja tipa: hajde da realno pogledamo kolika je dosad korist a kolika šteta od takve politike, oni su marginalizovani i satanizovani i od vlade DS i od vlade SNS i od medija. Tako da pitanje iz naslova gubi smisao, jer ako sve vlade vode potpuno istu politiku, a jedino se menjaju personalna rešenja, kakvog onda ima smisla kritikovati jednog a hvaliti drugog pojedinca?

Srki

pre 10 godina

Kako god, vi svakako ne spadate u nezavisne medije. Sve što nije u skladu sa vašim oblikovanjem javnog mišljenja, ne objavljujete ili da budem jasniji cenzurišete. Dakle, ne pišete u interesu javnosti, već štite interese onog ko vas finansira. Ali, pošto se i ostali mediji uglavnom slično ponašaju, mi građani, pročitamo vesti iz više izvora, i nekako dođemo do autentične informacije. Puno pozdrava.

Posmatrač

pre 10 godina

Suština priloga g. Mašića je nastojanje da se promoviše "ideja" o dobroj tržišnoj poziciji nekih medija obezbeđenoj "antivladinim" izveštavanjem kao bazi za razvoj opozicionog delovanja.

Ovo se dodatno "razrađuje" predlaganjem "mera" koje bi preduzeli korisnici medija (građani?) u cilju razvoja opozicionog dela našeg političkog tržišta.

S obzirom da je tržište informacija specifično, pre svega zbog robe-proizvoda koji se prodaje/kupuje, stavovi g. Mašića su neobični: ili je u pitanju neprofesionalnost (sa dosta nekompetencije) ili politička (ne ideološka) neobjektivnost.

Zbog toga nema mnogo smisla analiza iznetih stavova, već samo dilema: nekompetencija ili neobjektivnost?

Harisett

pre 9 godina

Evo vi ste cist primer antivladinog medija,, cim objavljujete ovaj tekst. To nije jedini primer. Ima ih mnogo vise nego za vreme nekih drugih vlada. Poenta price je da - kao sto rece neko u komentarima - nam treba drugaciji pristup, kada je novinarstvo u pitanju. Pocevsi od selekcije samih novinara, do konacnog cilja - sta zelimo da postignemo. Ako hocemo iskljucivo profit, onda zaboraviti na tu podelu vladine ili anti-vladine. Zna se kako je npr. ruzicasti napravio pare, a nisu ni imali informativnu redakciju do 5.oktobra
Kakva nam je situacija u drzavi, takvi su nam i mediji. Medjutim, ovde niko ozbiljno ne postavlja pitanje sta je sa velikim brojem birackog tela koje je "neopredeljeno". Oni su protiv vlade, ali su i protiv postojece opozicije. Ne poznajem bas dobro politicke prilike u Sloveniji, ali tamo je formirana partija pred izbore koja je odnela pobedu. Mislite o tome!

Radojko

pre 9 godina

Pozdravljam kriticare vlasti koji daju konstruktivnu kritiku, sa namerom da sprece vlast da radi protiv interesa naroda, sa namerom da menja u interesu naroda. Osim tima "Insajder", takve u Srbiji jos nisam video (odmah se izvinjavam ako sam u neznanju pogresio). Meni poznati kriticari vlasti u poslednjih 12 meseci reaguju na tastere van Srbije, nikada u interesu naroda, uvek u interesu nekoga izvana. Preko domacih kriticara vlasti, stranci pritiskaju da se uvedu sankcije Rusiji, da se bagatelno proda EPS i Telekom, da se Rami preda Kosovo, da se precuti progon Srba na Kosovu i lomljenje cirilice, da se veliki tenderi nameste poznatim nemackim i americkim kompanijama itd. Meni kao gradjaninu Srbije takvi antivladini mediji ne trebaju, cak su mi i stetni. Dajte nekog kao "Insajder", ko ce raditi u mom interesu, a ne za racun Brisela, Siemensa etc.

miki

pre 10 godina

Stanje u medijima je danas gore nego 90-ih. Tada je bilo b92, anem-a, nase borbe, ljudi su se nadali necemu. Sada vise nema ideologije ni politike svi se vode samo interesima ukljucujuci i medije. Sada imamo nekoliko politika ekspres (blic, alo, kurir i informer), nekoliko rts-ova (rts, pink, sky+, palma plus, b92) a politika i novosti su tamo gde su bili i 90-ih. Takodje na zalost b92 je takodje na ovoj strani. to sto objave po neki ovako objektivan clanak na portalu ne menja stvar. dovoljno je ukljuciti TV i sve je jasno

novosadjanin

pre 10 godina

Kasno je, sada kada su se ustolicili, otvorili su jos par ordinacija za brze odgovore, medijske spinove, manipulaciju drustvenim mrezama itd. Sada ce biti jako tesno, osim ako se neko poput Brankice pojavi da se bavi istrazivackim novinarstvom bez presedana pa lepo razbuca tu pricu ili jednostavno da B92 uposli moderatore koji nesto rade umesto sto zabranjuju komentare nas koji nikog ne vredjamo, a nismo za autokratiju jednog coveka.

Srbenda

pre 9 godina

Dobro vece,Srbijo!
Zeznuh se pa prebacih na TV PINK.Ono sto primetih je to da svima nama mogu da pozelim SRETAN POVRATAK u neka nam ne tako davno prosla vremena.
NEKA NAM JE BOG U POMOCI!!!!

Slavica

pre 9 godina

postoje, JEDAN SIGURNO ne vladin pisani/stampani a to je TABLOID nedeljnk, koji se proganja tj proganjaju se njegovi stampatri!!! I sta vrede anti/vladini mediji kada zbog umisljenog i narciosoidnog vodje ne mogu opstati!!!

genije

pre 10 godina

Dobar tekst koji u suštini podržavam - neophodno je da se vide "priče" iz raznih uglova (npr dok jedni hvale kratkoročnu dobit i prećutkuju dugoročni gubitak, dobro je da neko objasni i onu drugu ili druge strane).

Medjutim:

1) "Pritom mislim samo na ove koji su glasali, a sumnjam da i među ovih skoro 50 odsto građana koji nisu izašli na izbore ima još takvih."
Ti što nisu glasali su svesno odlučili da mi ostali odlučimo u njihovo ime. To je bio njihov izbor. može se govoriti o njihovom animiranju a nikako nagadjati njihovu (ne)naklonost jer ista ne postoji (izvin'te "beli listić" i "onaj-što-ne-izlazi-na-izbore" ni izbliza nisu isti).
Uzgred "moji" ni cenzus nisu prešli, ali rezultate poštujem...

2) finansiranje iz inostranstva (ima ga i sad i sa zapada i sa istoka, ovih prvih mnogo više) NIKAD nije dobro po društvo - naravno da se uvek potencira ono što finansijeru donosi korist, a v r l o retko će se interesi stranih država (finansijera) poklopiti sa ciljevima našeg društva (sem ako nam cilj nije da postanemo nečija gubernija/kolonija).

kriza medija

pre 10 godina

Srbiji uopste nisu potrebni nesto posebno antivladini, ili anti(bilo sta) mediji. Srbiji su potrebni objektivni i hrabri mediji. Nije pitanje vlasti, jedino pitanje gde su mediji zakazali. Postoje mnoge druge stvari gde mediji iskazuju svoj kukavicluk i neobjektivnost, od tema ratnih zlocina, preko izvestavanja iz sveta (Ukrajina ovih dana), ekonomije, kriminala i sl. Jos bi bilo dobro kada bi se mediji i profilisali. Pa da nemamo danas situaciju da su se neki gradjanski mediji priklonili nacionalistickoj prici, a da su se oni nacinalisticki pokusavaju dodvoriti gradjanskoj opciji, pa na kraju imamo da svi pisu otprilike isto, pokusavajuci da pridobiju i jedne i druge.

Veliki brat

pre 9 godina

Pa recite sve ovo Srđanu Škoru, koji je posle određenih kritika na račun vlasti izrečenih u jutarnjem programu na RTS1 SMENJEN sa mesta urednika Novosti. Čak je i 10-ak dana kasnije dobio OTKAZ!!!

Koliko je novinara i udruženja u Srbiji reagovalo i koliko dugo su istrajali u toj reakciji???

U ovoj državi mora jedno da nam bude jasno: onome ko ne ume da prihvati kritiku, već se ponaša osiono i osvetnički i svaku dobronamernu kritiku shvata kao NAPAD, nikada ne sme biti dozvoljeno da dođe na vlast, jer se na taj način vraćamo u najmračniji period komunizma. Tada su ljude slali na Goli otok, a ne bi me čudilo da aktuelna vlast napravi neki pandan Golom otoku, mada je mnogo gora varijanta da se nađete na ulici bez prihoda nego u zatvoru.

Da imamo INSTITUCIJE, ne bi ti ljudi mogli tek tako da dobiju otkaz, jer se nekome na vlasti nije dopala kritika, što znači da čak i najobičnija čistačica ili čistač ulice može da dobije otkaz, ako nešto kaže protiv nekoga sa vrha vlasti.
Evo jednog primera: neko nam priča da je DOBIO novac za saniranje štete od poplava iako su 97% tog novca KREDITI, a mi, iako to znamo, moramo da se pravimo da smo stvarno DOBILI taj novac i da nećemo morati da ga vratimo kroz povećanje poreza, akciza itd.

Pa ovoliko čak ni Tito nije obmanjivao narod i nije sebi dozvolio da se svetski moćnici utrkuju ko će više i efikasnije da ga ucenjuje.

Black Goo

pre 9 godina

Osnovni je problem gospodine Mašiću to što u ovom delu sveta narod ne razume definiciju države - država je po difoltu on, tj. narod, što i dalje slepo veruje da je to neka svetinja u koju se ne dira i da su ljudi na njenom vrhu neki bogom dati sveci a u stvari su obična dinarska mafija. Tako je bilo i sa predhodnom vladom i sa onom pre nje i sa svim onim od 1945 do danas. Previše se kod nas plemanski dinarci kao manjina pitaju za sve i ako je antropologija odavno o njima sve negativno rekla. Zato nije ni čudo što je pojam balkanizam izbačen i iz Vujaklije. Tu autoritarnu vrstu ljudi sa njihovim čudnim genetskim sklopom i dalje ne zanima što je neko lopov i ubica, oni i dalje samo gledaju ko je pokraden i ko je stradao, ako to nije niko njihov onda to i nije neko zlodelo, već naprotiv - veliko čojstvo. Kao što vidite ima velikog posla za nauku bez koje se ne može napred. Nauko javi se. Što se i dalje kriješ iza svojih mizernih platica i partijskog šinjela?

Travis Bickle

pre 10 godina

Antivladin u Srbiji ne znaci nezavisan od vlade. Tekst ne postavlja glavno pitanje a to je o kojoj vladi govorimo? Stavise, podela je po sebi restriktivna, jer mediji mogu biti konzervativni, levo orjentisani ili centar. Otuda mogu biti provladini, ili antivladini ili neutralni u zavisnosti od ideoloskog spektra onih koji vladaju, ali ostati kriticni jer su sustinski nezavisni.
Ono sto bitno utice na nezavisnost medija u Srbiji nije domaceg porekla. Ideja da strane donacije doprinose demokratizaciji medija je sustinski pogresna, barem danas. Greska logike dolazi od konfuzije izmedju demokratskog karaktera drzave koja donira i sustine slobode medija kao demokratske vrednosti. Strani donator, jednostavno nije zainteresovan za promociju demokratskih vrednosti vec sopstvenih interesa. Ako medij biva kritican prema vladi on ce to ciniti jer ono sto ta vlada cini nije u interesu zacrtanoj projekciji za region a ne zato sto je to zaista na stetu javnog interesa. Drugim recima, manje vise u Srbiji je vecina medija provladina samo vlada o kojoj govorimo nije uvek srpska. Drugim recima prava podela u Srbiji je na antidrzavne medije i prodrzavne medije gde u prvu grupu mogu spadati i provladini mediji. Kako se moze medij koji emituje radio program strane drzavne radio stanice, decenijama, otvoreno u udarnom terminu biti nezavisan? Jel to zbog profita? Tesko.

Nikola K.

pre 9 godina

Postujem sve medije ali ipak imam svoje misljenje o njima. Primera radi RTS je ocigledno drzavna institucija koja strogo pazi na svoje komentare. Verovatno u svakoj drzavi treba da postoji tako nesto.
Ali ljude osim osnovnih dogadjaja koji se mogu naci na PINK-u na B92 ....itd, zanimaju i mnoge druge skakljive stvari. Te stvari cine medijima interesantne.
Ali ne samo zbog interesantnosti nego i zbog neophodnosti kritike ...ali ne svega i svacega nego odmerena kritika svake licnosti sve do predsednika drzave. Zdrave kritiks su upozorenje vlasti da ne moze da radi kako hoce.....jer je sve pod budnim okom novonara, raznih javnih licnosti itd.
Kritika je zdrava jer razgibava vlast ...isto kao sto je svakom coveku potrebno razgibavanje tela da se ono ne ulenji.

Krstic

pre 9 godina

Desila se nevidjena otimacina penzionera ne videh ni jedan kriticki clanak gde bi se stitili interesi penzionera,da li ste zaneneli prirodnim putem ili po direktivi,pa da procitate nase komentare,

DRAKULA

pre 10 godina

U našem duboko nemoralnom i posrnulom društvu i novinari i mediji su - šra drugo do - "prodane duše", bez i trunke morala i obavezujućeg poštovanja kodeksa profesije. U tome je "kvaka". Da su moralni - pisali bi o svemu samo onako kako jeste, i bez para i vlasnikovog "diktiranja u pero".Ali slatke su pare i dobra pozicija! Zašto nema pravih analitičkih političkih tekstova u štampanim medijima, niti televizijskih emisija? RTS je odavno postao Tijanićeva zvečka (posledice se još osećaju), ali šta to bi sa nekadašnjom "perjanicom" nezavisnog, slobodoumnog izveštavana - sa B92? Štampa je odavno uletela u "tabloidizaciju" a B92 izgleda u "bulevarizaciju". Nema Mašiću, više pravih polemičnih, debatnih emisija. Ma, i kome bi sve to i koristilo kada "mast ode u propast"!

Mile

pre 10 godina

A o čemu bi pisali? Treba da postoje mediji koji su alternativa političkoj vlasti, nihovoj ideji, njihovim političkim rešenjima i ovoj virtuelnoj stvarnosti. Ali takav pisani ili elktronski medij ovde ne postoji. Za to treba biti hrabar ali stvarno

Zikica

pre 9 godina

Srbiji su pre svega potrebni razumni ljudi dobrog karaktera nadasve nepotkuplivi ne bi li je izvukli iz senkruga u koji su je bacili razni korumpirani i manje korumpirani politicari, tzv kontroverzni poslovni ljudi, pa tek onda treba da razmisljamo o vladinim i/ili NEvladinim medijima... nije svaki medij koji je apriori protiv vlade dobrobitan kao sto ni svaki koji zastupa valdine stavove apriori los... istina je kao i uvek negde na sredini buduci da ako nema moralnosti i adekvatne kontrole i jedni i drugi lako zastrane zastupajuci stavove finansijera...

Centor Krčedin

pre 9 godina

Nisam za podelu medija na vladine i antivladine medije.nama su potebni objektivni mediji koji će sa "pravim"nevladinim sektoorm i građanima,kreirati i uticati na opštu kulturu u komunikaciji,pluralizam,poštovanje ljudskih prava..Pod "pravim" mislim na nevladin sektor koji su pokrenuli i u kojima rade pojedinci zainteresovani za izgradnju ciivlnog društva a ne organizacije koje kreiraju stranke da bi došle do finasijskih sredstva.Takođe mislim da je našem društvu potreban Zakon o šundu i oporezovanje šunda,uključujući imedijsku sferu

realno

pre 10 godina

Novinari imaju duznost da budu objektivni, a cinjenica da ih neko finansira to umanjuje, zato drzava mora da stvori klimu u kojoj je odgovorna kritika, koja je neizostavan deo slobode medija, dobrodosla.

a ko im je naredio?

pre 10 godina

kljucan je INTEGRITET individue, prvo i pre svega. institucije ce vam doneti red, pravila, esnafsku solidarnost mozda. ali je prvo i osnovno da vi licno tacno znate zasto ste napisali bas ovakav tekst. ako je taj odgovor nejasan,sve pada u vodu. pa pisu ljudi vesti i ostale forme odavno i uvek je bilo onih zalutalih i onih drugih koji nisu lagali niti su izigravali profesiju. samo vi iznutra mozete da menjate stanje u kome ste se nasli tj. doprineli kreiranju nezavidne situacije.

milorad

pre 10 godina

U Srbiji nema novina koje ne odrazavaju i podrzavaju neciju politiku.Televizija iza koje stoje vlasnici ,pocijoj semi je program,Nevladine i antivladine organizacije zna se cijim novcem raspolazu i zive,nikakve u ovo vreme nepoznanice nema.Kazace da je raznolikost u drustvu prirodna i zakonita odnosno da je to demokratija ,sto nemora da bude uvek tako jer objektivnosti nema a gde nje nema demokratija je ili ugrozena ili izgubljena.

istina..

pre 10 godina

Opasno je kada su mediji interesno okrenuti jednima,pa cak i kad vide da ti cine ogromnu stetu drustvu u celini!Tako nastaje medijski mrak..Brani se neodbranjivo!Cak ne ni skriveno!Sta znaci antivladini mediji!To se kod nas shvata kao,mrzitelji vlade,.Ali tu vlast su birali gradjani,pa jos vecinski i tako joj dali kredibilitet a i legitimitet da vlada..Koliko para,toliko i interesne politike,rekli bi mi!Ali u ljubavi uvek ima nesto sto ne valja a to je skrivanje istine..Ko laze,taj i krade,ko krade taj ide u zatvor..Dobro znamo da ljubav bez istine nestaje ili opstaje zbog pukih interesa!A onda te interese neko poremeti i kula od karata ili neistine padne!Mediji moraju da se na trzisnoj utakmici,dokazu kvalitetom i istinom,a to ce ih jedino odrzati!Nikako spinovanjem..lazima,neistinom..!I tako smo posle deset i vise godina shvatili,da su nas neki mediji stalno varali i da su nas sve vreme drzali u mraku!I ako su i tada radili i govorili isto sto i danas,a u stvari nikada nisu prestajali da budu ekonomska i politicka propaganda odredjenih mocnika i njihovih interesa!Jer onda ne bi bilo potrebe inicirati neke antivladine medije,vec samo istinite i to istine koja proizilazi iz bezuticajnosti mocnih!!Svaku vlast,pa i medijske kapitalisticke magove,drze demokratski zakoni na poziciji na kojoj su..Sve dok ih novinari od integriteta ili medijski divovi,istinom i samo istinom ne pokore!Jer takvi divovi postaju institucije kojima se veruje i samim tim pojedinci za postovanje!

počistite ispred svojih vrata pa onda nastavite čišćenje dalje

pre 9 godina

Složio bih se sa većinom iznetih ocena ali se ne bih nikad nužno ograničio na njih. Problem medija je kako je i izneto, problem profesionalnosti. Danas svi mediji pa čak i oni koji pretenduju da budu neka avangarda imaju puno novinara koji svojim opštim obrazovanjem, ličnom kulturom i vaspitanjem i pre svega moralnim integritetom (koji svako od nas bez obzira na okolnosti sam oblikuje i definiše a u skladu sa sistemom vrednosti koji je izgradio u sebi) ne mogu da rade u medijima a još manje mogu da budu novinari. Stoga bila kakva akcija mora ići iz temelja tako što će novinari sami ustanoviti svoja profesionalna udruženja koja će štititi i struku i profesionalizam a pre svega moraju pod hitno obrazovati svoj sud časti na kom bi nemilice procesuirali sve one koji profesiju kvare. Profesionalna sramota je najefikasnije sredstvo za odvraćanje od korupcije u medijima i tako bi novinarskim udruženjima ostalo samo da se bore i ratuju sa političkim komesarima što je daleko manji posao od sadašnje situacije kad ta udruženja moraju da ratuju sa mangupima u svojim redovima i sa mangupima koje im šalje i instalira bilo vlasnik medija bilo država odnosno njene službe.
Tek tada bi možda imalo smisla govoriti o daljem sistemskom rešavanju problema. Novinari moraju sami da zaštite svoju profesiju i da se prema njoj odnose pošteno kao prema porodičnom poslu koji angažuje i okuplja celu njihovu porodicu i koji hrani i školuje njihovu decu. Nije to ni mnogo komplikovano ni mnogo teško.

ko_je_ovde_lud

pre 9 godina

Ma kakvi vladini ne vladini ili koji vec mediji?!
Potrebni su mediji, prvo koji imaju obrazovane novinare, koji znaju da se izrazavaju, da nemaju govornu manu, koji znaju o cemu pricaju a ne samo "copy/paste"...itd E kad budu bili takvi novinari, onda ce moci i svojom glavom da razmisljaju, pa ce iz toga proisteci revolt, bunt, sto im neko neprestano namece sta smeju da kazu ili ne. Tako ce pokazati vise hrabrosi, vise - mnogo vise dostojanstva.. Pa da budnu spremni ako treba i cenu da plate, na kraju krajeva sve je to u opisu jednog novinara. Pa jos kada shvate da ne moze niko da uhapsi ili terorise odjednom, recimo 50 novinara zato sto prica istinu..... eeee ovo je naucna fantastika, ali to je ono sto nam treba, a ne tamo neki prizvedeni mediji, a sve sa svrhom zarade sto vise novca...

Ana

pre 9 godina

Moja mama i dalje gleda Pink, ne kapira da Zvezde granda nisu na toj TV, vec gleda pinkove zvezde. Toliko o tome kako ce b92 da postane komercijalna TV.

dusanmal

pre 8 godina

Osnovna greska ovog dugog pisanija: da se propaganda (koja se nekome svidja) moze koristiti za borbu protiv druge propagande (koja im se ne svidja). Sloboda stampe/medija postoji samo kroz transparentno, ne-drzavno vlasnistvo. To se postize u dva jednostavna koraka: 1) Razdvajanje drzave i medija. Drzava ne sme posedovati nikakav medij. Sve medijske institucije moraju biti u privatnom vlasnistvu. 2) Ni jedan privatni medij ne moze primati fondove, direktno ili indirektno, od bilo kog stranog drzavnog, multi-drzavnog,... izvora. Izvori finansija svih medija moraju biti potpuno otvoreni za javnost, za bilo koga ko hoce da vidi. Vlasnici moraju biti javni i poznati.
Naravno, kroz vlasnistvo ce doci do promocije odredjenih strana, to nije problem u transparentnom okruzenju. Obican covek, znajuci ko upravlja kojim medijem ce moci da pravi sopstvene zakljucke o poverenju i kvalitetu informacija.
Poceti od "propaganda od vlasti je neminovna" za zakljucak "sloboda medija je samo ako i druga strana moze da laze" je pogubno.